Palety v Delphi II

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 9.2.2000 09:54:09

Zdravim,
zmena barvy buttonu najdes zde
pavel
http://www.kopr(tec)cz/delphi/k-delphi.htm
> From: Petr Va���ek <czechitout(zv)email(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> Ohledne menu to lze udelat pro jednotlive polozky, ale jeho oramovani
zustane
> vykresleno puvodni barvou, coz ti asi nebude vyhovovat. U Buttonu by pak
bylo
> nutne si odvodit novou komponentu (uz to tu tusim probehlo, hledej v
archivu
> ColorBtn nebo tak).
>
> Petr Vones, amatersky programator

BDE a PARADOX

[*] Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk> - 9.2.2000 10:19:57

> at

Asi najjednoduchsia cesta (a mala by byt
aj najbezpecnejsia) instalacie BDE
je rozbalit bdeinst.cab. Tam sa nachadza
len BdeInst.dll. Ten treba zaregistrovat:

regsvr32 BdeInst.dll

Ci je mozne distribuovat BdeInst.dll,
to neviem.

forgo

DebugHook

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.2.2000 10:22:26

>Co vse je tedy potrebne, kdybych chtel zmenit System.pas?

pro vlastni preklad je nutny TASM32 (nemusi byt nejnovejsi verze).
Provadene zmeny by nemely system unit modifikovat, tak aby se zmenilo
chovani exportovanych funkci. Pri zasahu do startup a exit kodu bych byl
taky dost opatrny :-). Pri modifikaci ASM kodu je treba si poradne rozmyslet
co je ve kterem registru, aby nedoslo k poskozeni vstupnich/vystupnich
parametru, atd.
Tusim, ze v dobach Borland Pascalu byl v manualech nejaky popis ceho se
vyvarovat pri odifikaci system.pas...

V kazdym pripade bych si nejdriv zazalohoval vsechny RTL zdrojaky ...
Zdravi
D> Toman

UNC cesta

[*] Tom� Andra�ko - 9.2.2000 09:27:29 -0000

Vazeni pratele,
mam "maly" problem, mozna to tu bylo, ale v archivu jsem nenasel. Potreboval
bych dialog pro vyber adresare ve formatu UNC (1), ale s tim, ze pokud mu
takovou UNC cestu predam, aby se po Execute (...) na tuto cestu nastavil(2).
Prozatim jsem nasel komponentu, ktera splnuje prvni podminku, ale ne druhou.
Pripadne by mi stacila i prevodni funkce, ktere predam napr.
"c:\data\mojedata" a ta mi vrati "\\server1\sharedata\mojedata".

Vite nekdo, co s tim. Budu velice nadsen a predem dekuji za odpoved

Tomas ANDRASKO

A.S.E.I. spol. s r.o.
email : tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz
tel. : 069 / 6607 291

INTERBASE - Help me please.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 9.2.2000 10:42:28

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Roland Tur�an (RoTurSoft) [SMTP:rotursoft(zv)nextra.sk]
Odesl�no: 8. �nora 2000 22:47
Komu: Delphi CZ konferencia
P�edm�t: INTERBASE - Help me please.

Zdravim, pomozte mi pliz.

Potrebujem vediet

1. Ako dosiahnem zotriedenie podla nasej platnej abecedy.
[Slavomir Skopalik] Kicove slovo COLATE, nebo tak nejak viz dokumentace

2. Ako dosiahnem ekvivalent AutoInc field Paradoxu v INTERBASE.
[Slavomir Skopalik] Bylo ta tady nedavno, generator + ulozna procedura, nebo select.

3. Este pred Commit Transaction je uz mozne na sieti vydiet zmenu v
databazach ?
[Slavomir Skopalik] Ano (za urcitych podminek), ale neni to bezne

4. Aku literaturu by ste mi odporucili na Interbase a kde ju dostat ?
[Slavomir Skopalik] Je na CD k Delphi a IB

Tenk j� veri ma�.

H�j. Roland Tur�an

Datum na string

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 9.2.2000 10:43:05

Ahoj Delphici,
mam takovy problemek. Mam datum a cas v sesti bajtech (v jednom rok, ve
druhem mesic,..., v sestem sekundy) a potrebuji toto prevest na format
TDateTime. Chtel jsem pouzit Format() a nasledne StrToDateTime() ale problem
je v tom, ze postup musi fungovat v ceske i anglicke verzi W95/98/NT a tudiz
musi rozlisovat vsechny datove formaty (dd.mm.rr, mm/dd/rr, mm/dd/rrrr,
...). Nemate nekdo namet na nejaky efektivni postup, ktery by rozlisil jaky
datovy format je momentalne pouzivan a taky akceptoval Y2K?

Dik. Jara

Delphi 5 & W200

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 9.2.2000 10:54:21

Ano, jestli se nemylim, prave to by mel byt ten PUpg
(Product Upgrade) a mel by byt drazsi nez VUpg :-(
Ale nezapominejte, ze plati jeste technologicka
zaruka na nedavno zakoupene WNT4! Tam by mel byt
upgrade na W2k je za tzv. manipulacni poplatek,
radove stovky Kc.

### Petr Vones napsal dne 8 Feb 00, v 23:00 :
> From: vp <vpetr(zv)bigfoot.com>
>
> Ahoj,
>
> o licencnim, alespon z toho clanku jsem pochopil, ze bude mozne upgradovat
> z Win9x. Microsoft to asi s W2000 mysli vazne.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
director
ZDS, spol. s r.o.
Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
Czech Republic http://www.zds(tec)cz
e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail

Delphi 5 nechodi a nechodi

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 9.2.2000 10:58:41

Ahoj ja jsem mel dva kompy na obou graficke karty s3. Na jdenom s3 trio32 a
na druhem s3 virge gx2 a na obou dvou se mi nechteli fungovat delphi, zrejme
na problemu delphi vs s3 neco bude ...

Vlada

From: SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz>> Ahoj Delphici,
> [...]
> ...). Nemate nekdo namet na nejaky efektivni postup, ktery by rozlisil jaky
> datovy format je momentalne pouzivan a taky akceptoval Y2K?

Datum na string

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 9.2.2000 11:43:35

> [...]
> jaky
> datovy format je momentalne pouzivan a taky akceptoval Y2K?

Pozri si v helpe

DateSeparator
ShortDateFormat
LongTimeFormat
at�

JJ

Prace s BLOB v procedure na IB

[*] Pavel Bare� <Atoll(zv)telecom(tec)cz> - 9.2.2000 11:58:38

Prosim o jakoukoliv radu, nebo odkaz na dokumentaci jak pracovat s BLOB polem (text) .
Staci insert,update,delete.
To co je v manualu k IB jsem nedokazal pouzit.

dekuji

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.

Soubezne pripojeni pres ODBC a API fce

[*] Milos Dvorak <xdvom16(zv)vse(tec)cz> - 9.2.2000 12:03:18

Ahoj,
nevedel by nekdo, jak se muzu jednim klientem pripojit na server pres ODBC a zaroven primo, abych mohl pouzivat API funkce. Ja se tam sice pripojim zaroven, ale na serveru vystupuji jako dva klienti (pripojen stejny uzivatel dvakrat), coz mi nevyhovuje. Jedna se o server WinBase602 SQL. Dekuji za kazdou radu.
Milos Dvorak

TreeView

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 9.2.2000 12:05:33

Jasne, ze je to jen obecny nastin. U slozitejsich struktur jeto slozitejsi. Chtelo byto neco jako TDBTreeView :-))

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================

ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765
fax.: +420 (69) 691 85 11
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://www.volny(tec)cz/ml_software
Miror : http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software
====================================>

Datum na string

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 9.2.2000 12:09:03

> Ahoj Delphici,

Nazdarek.

> [...]
jaky
> datovy format je momentalne pouzivan a taky akceptoval Y2K?

Co treba takhle:

DateTimeCislo =
EncodeDate(Byte1,Byte2,Byte3)+EncodeTime(Byte4,Byte5,Byte6,0);

Datum na string

[*] Martin Koller <koller(zv)gema(tec)cz> - 09.2.2000 12:11:22

Koukni se na funkce EncodeDate a EncodeTime.
Marty.

INTERBASE - Help me please.

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 9.2.2000 12:20:45

ad 1) Jde to snadno. Musi definovat znakova polozka v prislusne znakove sade
a s prislusnym tridenim (napr :KOD CHAR(3) CHARACTER SET DOS852 COLLATE
DB_CSY, uklada data v kodovani Latin 2 s ceskym tridenim)

ad 2)
Muzu toho dosahnout pomoci tzv. Generatoru a funkce GEN_ID() v kombinaci s
TRIGGEREM.
Je to popsano celkem dobre v helpu nebo v manualu.

ad 4) Zadnou jinou literaturu sice neznam, ale dobrym zdrojem informaci jsou
manualy a helpy k InterBase. Mohly by byt dostupne i ve formatu pdf nekde na
siti. Informaci o tom kde jsem cetl nekde v konferenci.

[...]

[*] Martin Kriz <m_kriz(zv)del(tec)cz> - 9.2.2000 12:28:48

Zkus pouzit, nasledujici fce
function EncodeTime(Hour, Min, Sec, MSec: Word): TDateTime;
function EncodeDate(Year, Month, Day: Word): TDateTime;
pro prevod opacnym smerem je mozne vyuzit
procedure DecodeDate(Date: TDateTime; var Year, Month, Day: Word);
procedure DecodeTime(Time: TDateTime; var Hour, Min, Sec, MSec: Word);

Ahoj Martin

> [...]
jaky
> datovy format je momentalne pouzivan a taky akceptoval Y2K?

Joinovani DB s MEMO

[*] Filip Kinsky <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 09.2.2000 03:32:56 -0800

Zdar!
Mam spis takovou zajimavost, kterou se mi stejne podarilo obejit, ale zajimalo by me, jestli se s tim uz nekdo z vas setkal.
Jde o JOINovani Paradoxovejch databazi - pri joinovani vic jak dvou databazi s fieldama typu memo mi to nejak "samo" ty mema vymazne, lepe erceno je proste jen odmita zobrazit.

---
Filip Kinsky, student, amateur programmer :-))

Angelfire for your free web-based e-mail. http://www.angelfire.com

PaintTo

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 9.2.2000 12:53:39

Ale presne toto mi nefunguje (teda konkretne s DrawGrid som to neskusal, ale
s kopou inych ano).Do bitmapy sa vykresli iba ramcek TWinControl, ale obsah
je vzdy prazdny. Skusal som aj mnozstvo inych sposobov (posielanie spravy
WM_PAINT, priame volanie metody WmPaint v odvodenom Control-e, kopirovanie z
Canvasu formularu, kopirovanie z HDC, ...) ale k uspechu som sa
nedopracoval. Jediny sposob, ktory v podstate fungoval bolo kopirovanie z
Canvasu formularu, ale to len za predpokladu, ze je formular viditelny a
neprekryty inym oknom, co samozrejme nedokazem zabezpecit (pretoze to chcem
vykonavat bez toho aby to uzivatel videl).

Od: Jaro [SMTP:jaro(zv)sinea(tec)cz]
Odesl�no: 8. �nora 2000 8:36
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Delphi 5 & W200

> TO JARO:
> Prece si nedam na takovej stroj W2000 RC2 (mam 4GB s ATA33) a nebo snad jo?
>
> M. Jirman

A proc ne?
Min pozadavky jsou: P166, 32 MB RAM, asi 800 MB volneho prostoru. Doporuceno je
64 MB RAM. Adresar WinNT (opravdu se to instaluje do WinNT a ne do Win2000)
zabere kolem 500 MB.

Ja mam Celeron 466 pretakt. na 525, 14 GB HDD UATA 66 7200 ot. a 128 MB RAM.
To je vic nez dostacujici. Mimochodem dnes se to da poridit za mrzky peniz.
Ovsem zkousel jsem to i na podstatne slabsich strojich (P200 s 64 MB RAM)
a chodilo to take slusne. W200 nejsou pomalejsi nez W98. Ta tvoje masinka P233,
100 MB RAM na to staci.

Na webu MS se da stahnout testovaci programek, ktery zjisti, zda je tvuj
hardware
W200 ready. W200 provadeji duslednejsi kontrolu pri instalaci. Myslenka je asi
takovato: budto si to se zelezem bude rozumet a pak to nesmi padat a nebo se to
tam nema co instalovat. Ten programek je podobny testovacimu, ktery se spousti
pri instalaci a navic sepise mozna problemova zarizeni.

Trochu neprijemne muze byt vsak to, ze za par dnu (17. unora) konci licence na
pouzivani RC2 a ostra verze bude stat o dost vice nez W98. Slysel jsem ale, ze
ti, kdoz si opatrili verzi RC1 nebo RC2 legalne, tj. maji licencni ujednani
(jako treba ja) budou moci pozadat o upgrade. To nema chybu - protoze ja uz bych
se k W9x nevratil i kdyby me mucili. Za dobu, co RC1 a RC2 pouzivam mi to
nespadlo ani jednou.

Takze jestli je to pravda a chces usetrit za upgrade, tak mas nejvyssi cas.

Jaro

INTERBASE - Help me please.

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 9.2.2000 08:13:39 -0800

> 1. Ako dosiahnem zotriedenie podla nasej platnej abecedy.

Pri definici pole pouzijes klauzuli COLLATE
Ja pouzivam COLLATE PXW_CSY (pri pouziti WIN1250)

> 2. Ako dosiahnem ekvivalent AutoInc field Paradoxu v INTERBASE.

K tomu v Interbase slouzi tzv. Generatory

CREATE GENERATOR GEN_JMENO1; // vytvori generator
SET GENERATOR GEN_JMENO1 TO 0; // nastavi pocatecni hodnotu

Potom muzes v triggeru, ulozene procedure nebo i z programu Delphi
volat funkci gen_id. V pripade triggeru je to napr. takto:

create trigger trigger_name for table_name active before insert position 0
as
begin
NEW.ID_AutoIncr_pole_name = gen_id(GEN_JMENO1, 1);
end

Hodnota 1 udava krok.
Funkci lze volat i s hodnotou 0. Potom pouze vrati aktualni (nejvy���)
hodnotu pole.

Jaro

Editor komponent

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 9.2.2000 17:33:00

> [...]
> i polozky pridane programove), ale po vypsani hlasky:
> Invalid selection: "TMyCollection" has no owner.

TMyCollection musi mit predefinovanu metodu GetOwner,
treba takto:

TMyCollection = class(TCollection)
private
FOwner: TPersistent;
protected
function GetOwner: TPersistent; override;
public
constructor Create(Owner: TPersistent);

constructor TMyCollection.Create(Owner: TPersistent);
begin
FOwner := Owner;
inherited Create(TMyCollectionItem);
end;

function TMyCollection.GetOwner: TPersistent;
begin
Result := FOwner;

Borland & Corel

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 9.2.2000 08:40:09 -0800

Budeme Delphi kupovat od Corelu?

Ctete http://www.zive(tec)cz/r-art.asp/id=9906

Jaro

SINEA software, Ing Jaroslav Skerik, ZAMBERK
e-mail: jaro(zv)sinea(tec)cz http://www.sinea(tec)cz
phone: 0446 612468, mobile phone: 0602 581255

QReport a HPLJ1100

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 9.2.2000 17:59:32

Ahoj,

Mam uplne stejny problem i konkurencni generator SINEA
napise nakej error v tiskacim butonu a v navrhu, ale ta
je lepsi v tom ze z nahledu to vytiskne i na ten spatny driver z diskety.

Reseni: stahnout novy ovladac www.hp.com

M. Jirman

From: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>

> OpenDialog1.Filter mi vrati cely nastaveny filtr (napr. "All files
> (*.*)|*.*|GIF files (*.gif)|*.gif"

ISAPI filtry

[*] V�clav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 09.2.2000 20:32:50

Ahoj

zabyvali jste se nekdo nekdy tvorbou ISAPI filtru v Delphinech?
Koukal jsem na MSDNko, jak to udelat, jenze oni to tam popisujou
pouze pro svoje MSVC, a to ma jiz preddefinovany jako projekt a
tudiz i vytvoreny ty spec. vstupni body atd.

Pravdou je, ze jsem zcela bezpecne zjistil, jak zaregistruju novy
filtr do systemu, ale to je asi tak vsechno. Coz neni mnoho ;)

Takze pokud jste se tim nekdo nekdy nekde nejak zabyval, ci znate
nejaky linky, dejte vedet.

Zdravi a co nejmene trapeni s M$* preje

Neo
--
Vaclav Muchna
verejny pgp klic: http://www.apscomputer(tec)cz/vasek/pubring.html

Hra mravec

[*] 7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk - 9.2.2000 21:44:42

Zdravim vsetkych,

na adrese www.usmev.sk/mravec/mravec.zip si mozete stiahnut hru
Mravec.
Malickost ale mozno potesi.

S pozdravom

Michal Hlavac
Spolocnost priatelov deti z detskych domovov
Usmev ako dar

e-mail: 7hlavac(zv)nw.fmph.uniba.sk
web: www.usmev.sk

Ziskanie ikony suboru

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.2.2000 20:48:14

> Akym sposobom je mozne ziskat ikonu, ktoru pouzije napriklad Windows
> Explorer pri zobrazeni zoznamu suborov ?

Napriklad takto:

EXE:

Image1.Picture.Icon.Handle :=
ExtractIcon(Form1.handle,PChar(pr.Cesta),0);

Associated:

Image1.Picture.Icon.Handle :=
ExtractAssociatedIcon(Form1.handle,PChar(pr.Cesta),w);

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

BDE a PARADOX

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 9.2.2000 21:54:05

> [...]
>aj najbezpecnejsia) instalacie BDE
>je rozbalit bdeinst.cab. Tam sa nachadza
>len BdeInst.dll. Ten treba zaregistrovat:

Dakujem pomohlo mi to.

regsvr32 BdeInst.dll - toto som nevedel.

Je potom potrebne spustit proceduru v BDEInst.DLL .

Bud takto:
program Project1;

Procedure DLLRegisterServer; external 'BDEInst.DLL' name
'DllRegisterServer';

begin
DLLRegisterServer;
end.

Alebo staci aj toto:

regsvr32 BdeInst.dll
RUNDLL32 BdeInst.dll,DllRegisterServer

SaveDialog a OpenDialog

[*] Lud�k ZITA - 9.2.2000 21:56:29

From: Anton�n Blatn� <tonyk(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> nebo je ten pes zakopan jeste nekde jinde. Vsechny rady, ktere se tu
> objevily, jsem bez uspechu vyzkousel. Ale stale se nehodlam smirit s tim, ze

Ahoj,

A mas nainstalovany alespon IE4.01 ?

Petr Vones, amatersky programator

File cache u Win9x (Was: Delphi 5 & W2000)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.2.2000 23:06:56

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> Pouzil jsem utilitku CacheMan (byla popsana nekde v Computeru, mam
> W95,IE5,64MB RWM a 1.6GB HD) a Windows mi uz na disk tolik nestracha (daji
> se tam nastavit i nejake profily - typicky uzivatel, hry, DB aj.) ale ...

Ahoj,

nespociva ta utilita jen v nastaveni min a max velikosti diskove cache ?
To lze udelat zapsanim nasledujici sekce do SYSTEM.INI (hodnoty jsou v MB):

[vcache]
MinFileCache=4096
MaxFileCache=24576

Maximalni hodnota se udajne doporucuje nastavit na cca 1/4 velikosti
fyzicke RAM (alespon tak to pouzivam).

Petr Vones, amatersky programator

PaintTo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.2.2000 23:06:50

From: Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk>
> Ale presne toto mi nefunguje (teda konkretne s DrawGrid som to neskusal, ale
> s kopou inych ano).Do bitmapy sa vykresli iba ramcek TWinControl, ale obsah

Ahoj,

Mas pravdu, to jsou ty zaludnosti VCL. Je treba zavolat Lock/Unlock canvasu
bitmapy (viz metoda FreeMemoryContexts v Graphics.pas):

with Image1.Picture.Bitmap do
begin
Width := Edit1.Width;
Height := Edit1.Height;
Canvas.Lock;
Edit1.PaintTo(Canvas.Handle, 0, 0);
Canvas.Unlock;

Komponenta zdedena z TToolBar

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.2.2000 23:06:36

From: Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz>
> mam maly problem, potrebuji si napsat vizualni komponentu, a
> mam problem, Komponenta je potomek TToolBar a na ni chci mit
> TEdit a nekolik tlacitek. Jak to mam vytvorit.
> At delam co delam, tak bud neni Edit videt, nebo to zhazuje

Ahoj,

Pokud nema delat nic jineho nez obsahovat vyse uvedena tlacitka a TEdit, tak
asi nejjednodussi cesta je si ji na formulari takto navhrnout a pak ulozit
jako component template. To lze provest z menu Component | Create Component
Template pro prave vybranou/vybrane komponenty. Takto si muzes z existujicich
komponent vizualne vytvaret znovupouzitelne celky ci jen komponenty s odlisnym
vychozim nastavenim nekterych vlastnosti.

Petr Vones, amatersky programator

SaveDialog a OpenDialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.2.2000 23:06:15

From: Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz>
> Mimochodem mate nekdo zkusenost s vlastnosti Template (TCommonDialog)

Ahoj,

Tady najdes priklad z DelphiDays'99 na vyuziti .RC souboru v Delphi. Jedna se
prave o rozsireni standartnich Windows dialogu. Casem bych to tema treba vice
rozsiril.

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D5/Api/DelphiDays99_DialogTemplate.zip

Petr Vones, amatersky programator

SaveDialog a OpenDialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.2.2000 23:06:21

From: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
> [...]
> pri zmene filtru na txt se musi zmenit na pokus.txt. Uz jsem z toho srnka. Jo a

Ahoj,

To je trosku problem, pokud jsem si vsiml tak to ve vetsine aplikaci nefunguje,
tedy se pripona po zmene filtru uz nezmeni.

Petr Vones, amatersky programator

DebugHook

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.2.2000 23:07:23

From: Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk>
> Proto, kdyz pustim program s EHS v IDE, tak vse funguje presne jak
> potrebujeme.
> Ale mimo IDE, dokazu zacytit jen vznik vyjimky. Jen pokud spustim i nas
> pseudo
> debug program a nastavim DebugHook na 0, tak se vse znovu funguje.

Ahoj,

A to ti tedy nestaci ? Neni lepsi pustit aplikaci v pseudo debuggeru nez se
rypat v system unitu.

Jinak mas jeste dalsi moznosti, napriklad lze modifikovat puvodni kod RTL az
za behu aplikace. Je to sice trochu silenost (stejne jako upravy v RTL :-),
ale pri trose trpelivosti to take funguje.

Napriklad odchyceni interni funkce _HandleFinally. Prvni problem je ziskat
jeji adresu, to lze zjistit z vygenerovaneho MAP file. Dale viz priklad:// procedure _HandleFinally;
// MOV EAX,[ESP+4] - 4 Byte
// MOV EDX,[ESP+8] - 4 Byte
// TEST [EAX].TExceptionRecord.ExceptionFlags,cUnwindInProgress

uses
ImageHlp;

var
HandleFinallyAddr, HandleFinallyRetAddr, MyProcStartCodeAddr: PChar;

function BaseCodeAddress: PChar;
var
LI: LoadedImage;
begin
if MapAndLoad(PChar(Application.ExeName), nil, (zv)LI, True, True) then
begin
with LI.FileHeader^.OptionalHeader do
Result := Pointer(ImageBase + BaseOfCode);
UnMapAndLoad((zv)LI);
end else Result := nil;
end;

procedure MyHandleFinally; assembler;
asm
// volani nejakeho vlastniho kodu pri _HandleFinally
PUSH 0
CALL MessageBeep

// volani instrukci ktere jsme v pudovnim kodu prepsali
MOV EAX,[ESP+4]
MOV EDX,[ESP+8]
JMP [HandleFinallyRetAddr]
end;

procedure MyProcStartCode; assembler;
asm // Timto nahradime prvni dve MOV instrukce z _HandleFinally
JMP [MyProcStartCodeAddr]

BlockSize = 8; // Delka prvnich dvou nahrazenych MOV instrukci
var
SaveProtect, OldProtect: DWORD;
begin
HandleFinallyAddr := BaseCodeAddress + $00002CD8; // MAP File
HandleFinallyRetAddr := HandleFinallyAddr + BlockSize;
MyProcStartCodeAddr := (zv)MyHandleFinally;
Win32Check(VirtualProtect(HandleFinallyAddr, BlockSize, PAGE_READWRITE, (zv)SaveProtect));
CopyMemory(HandleFinallyAddr, (zv)MyProcStartCode, BlockSize);
Win32Check(VirtualProtect(HandleFinallyAddr, BlockSize, SaveProtect, (zv)OldProtect));
Win32Check(FlushInstructionCache(GetCurrentProcess, HandleFinallyAddr, BlockSize));

raise EAbort.Create('');

D5 Ent. - Karta Servers

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.2.2000 23:07:06

From: Martin Pe�ek <pesek.martin(zv)mymail(tec)cz>
> Nevite nekdo jak se pracuje s komponentama z karty Servers ? A jak hodne podporuji
> Office ?

Ahoj,

Komponenty v palete Servers jsou vlastne COM servery jako komponenty. Office
podporuji na 100% :-) Takto si muzes naimportovat i jine COM servery, ve
Windows ci v jinych aplikacich jich mas desitky. Jejich pouziti pak musis
hledat v prislusne dokumentaci (tedy napriklad pro Office). Ze strany Delphi
hledej v helpu TOleServer. Urcitou pomuckou ti muze byt Code Insight kde tak
ziskas seznam metod a vlastnosti, pak muzes volat treba:

WordApplication1.Visible := True;

Petr Vones, amatersky programator

DAO 3.6 ISAM FoxPro

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 10.2.2000 00:26:14

stacilo zaregistrovat msxbse35 DLL knihovnu, ale ted uz mam utrum. Nevim jak se na FoxPro z DAO 3.6 dostanu ?!
Len cez ODBC.

Erik Salaj

CaseInsensitive and Unique index on InterBase.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 10.2.2000 00:52:03

Zdravim.

toto som vykonal

Create Unique Index Priez on Skuska (Priezvisko)

ale toto nie je riesenie pre CaseInsensitive ?

Ako vytvorim jedinecny index ale aby nerozlisoval velke a male ?

Tenk j� veri ma�.

H�j. Roland Tur�an

SaveDialog a OpenDialog

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 10.2.2000 06:21:24

> To je trosku problem, pokud jsem si vsiml tak to ve vetsine
> aplikaci nefunguje,
> tedy se pripona po zmene filtru uz nezmeni.

Treba takovy Word, nebo PaintShopPro to umi.

Komponenta Query, aneb co delam spatne

[*] Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz> - 10.2.2000 07:52:49

Dobry den,

prosim vas, mohli byste mi nekdo rici, co delam spatne, kdyz do
zdrojoveho kodu dam:

procedure TForm1.BitBtn1Click(Sender: TObject);
begin
with Query1 do
begin
Close;
SQL.Clear;
SQL.Add('INSERT INTO DATABAZE ( JMENO, PRIJMENI, RC, POZN )
VALUES ( "Ferdinand", "Mravenec", "7711110000", "-" )');
ExecSQL;
Open;

tak po stisknuti BitBtn1 se mi vypise nasledujici hlaska:

"Project Dat1.exe raised exception class ENoResultSet with message
'Error creating cursor handle'. Process stopped. Use step or Run to
continue."

Mohli byste mi poradit, jak to odstranit?

Dekuji.

S pozdravem Petr Kucera.

Komponenta Query, aneb co delam spatne

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 10.2.2000 08:13:51

Je to INSERT SQL prikaz, takze volani Open po ExecSql nema smysl.

[...]

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 10.2.2000 08:30:08

> [...]
> filtr do systemu, ale to je asi tak vsechno. Coz neni mnoho ;)
>
> Takze pokud jste se tim nekdo nekdy nekde nejak zabyval, ci znate

Borland/Inprise as Corel sice tvrdi, ze podporuji cele ISAPI (vcetne
filtru), ale ve skutecnosti je v Delphi docela dobra podpora ISAPI extenzi,
ale vytvoreni filtru se bude muset udelat API funkcemi (viz. help Win32 Dev.
z D5 Pro).

Stastnou cestu

Josef Cerny
* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: +420 69 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* cellular : +420 604 23 83 29
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* private : cernyja(zv)email(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

Komponenta Query, aneb co delam spatne

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 10.2.2000 08:41:02

Ak chces iba vykonat SQL prikaz cez Query, tak nepouzivaj Close a Open, ale
iba ExecSQL. To znamena, ze vysledny kod by mal tvar

[...]

Open pouzi zase vtedy, ak by si chcel robit SELECT (ale vtedy tam zase nema
co robit ExecSQL).

> [...]
> 'Error creating cursor handle'. Process stopped. Use step or Run to
> continue."
>
> Mohli byste mi poradit, jak to odstranit?

[*] radomir.chwalek(zv)rtscs(tec)cz - 10.2.2000 08:49:31

> [...]
> SQL.Add('INSERT INTO DATABAZE ( JMENO, PRIJMENI, RC, POZN )
> VALUES ( "Ferdinand", "Mravenec", "7711110000", "-" )');

toto open by tady nemelo byt. Open se pouziva pouze pokud je v
Query.SQL.Add prikaz SELECT ...., Po INSERT se pouziva pouze ExecSQL

> Open;

Ing. Radom�r Chwalek
radomir.chwalek(zv)rtscs(tec)cz
radomir.chwalek(zv)seznam(tec)cz
www.rtscs(tec)cz

Ziskanie ikony suboru

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 10.2.2000 08:50:51

Diky za radu, medzitym som na sposob prisiel sam, je vsak trochu iny.

procedure TFrmHlavny.VytvorPreview(Subor: String; Bmp: TBitmap);
var
info: SHFILEINFO;
begin
SHGetFileInfo(PChar(Subor), 0, info, SizeOf(info), SHGFI_ICON);
DrawIcon(Bmp.Canvas.Handle, 0, 0, info.hIcon);

> [...]
>
> Associated:
>
> Image1.Picture.Icon.Handle :=
> ExtractAssociatedIcon(Form1.handle,PChar(pr.Cesta),w);

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 10.2.2000 09:06:24

[...]

S pozdravem Petr Kucera."Open" tam uz nedavaj...

Komponenta Query, aneb co delam spatne

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)atlas(tec)cz> - 10.2.2000 09:13:25

Ahoj,

odstran volani metody Open.
V pripade, ze se pouzije metoda ExecSQL neni vytvoren zadny dataset (je to
napsano v chybovem hlaseni), tudiz ho neni mozny otevrit.

Milan Kotaska
mkotaska(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> 'Error creating cursor handle'. Process stopped. Use step or Run to
> continue."
>
> Mohli byste mi poradit, jak to odstranit?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.2.2000 09:24:40

> Je to INSERT SQL prikaz, takze volani Open po ExecSql nema smysl.

Jen doplnim pro informaci:

- pokud vysledkem dotazu v Query ma byt vracena mnozina dat,
pouziva se k vykonani dotazu Open (bez ExecSQL). Situace
nastane obvykle pri dotazech typu SELECT

- pokud operace v Query nevraci data (insert, update, delete apod.),
vola se jen ExecSQL (bez Open)

David

Corel koupil Borland

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 10.2.2000 09:27:01

Kouknete na
http://www.wired.com/news/business/0,1367,34181,00.html

Petr

DAO 3.6 ISAM FoxPro

[*] Vladislav Cadsky <cadskyk1(zv)atlas(tec)cz> - 10.2.2000 09:59:39

Diky za odpoved.
No to jsem tusil, jestli se nemylim, tak to bude pomalejsi.
Vlada
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odoslan�: 7. febru�r 2000 23:12
Predmet: Re: Frames

From: Ing. Keder Vladim�r <keder(zv)columbex.sk>
> Mam D5 a zacal som pouzivat Frames. Vytvoril som si rozne ramce a
> potrebujem ich zobrazovat na zaklade uzivatelovho vyberu. Skusal som ho
> vytvarat dynamicky ako formulare, ale ramec sa mi nezobrazi

Ahoj,

Musis jeste priradit Parent framu, napriklad:

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
with TFrame2.Create(Self) do
begin
SetBounds(10, 10, Width, Height);
Parent := Self;

Pocet otvorenych suborov

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 10.2.2000 11:50:09

Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> wrote:

>Inak Ralf Brownov list som preliezol, ale nejaky
>navod resp. trik, ako osetrit "too many file open"
>som tam nenasiel. TechHelp mam z 89-teho, momentalne
>som sa pokusal najst na Inete novsiu verziu (zatial
>bez uspechu).

My jsme za bolsevika jako zakladni zdroj know-how o MS-DOS
cerpali z vynikajici knihy, ktera se jmenovala nejak takto:
"Waite Group's MS-DOS Develepor's Guide", kterou napsala parta lidi,
ktera disassemblovala MS-DOS 3.2 a pak o tom napsala podrobnou knihu
o vice nez 700 stranach.

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Path pre IB-server

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 10.2.2000 12:11:23

D3,W98,IB5

Zdravim,

chcem sa opytat ci existuje moznost prevodu sietovej cesty k suboru (napr: \\server\shared\data.gdb) na lokalny tvar z pohladu servera (napr: c:\data\ib\data.gdb, kde cesta c:\data\ib je zdielana ako shared).

Je to kvoli IB-serveru, ktory ocakava cestu k databaze vo svojej lokalnej forme, ale ako klient na sieti nemusim poznat skutocnu strukturu adresarov servera a napriek tomu sa potrebujem pripojit na verejne viditelnu databazu.

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

OLE Excel citanie...

[*] Martin VELGOS <mato(zv)sct.sk> - 10.2.2000 13:26:20

Mam takyto kod...:

var excelole:variant;
excelole := GetActiveOleObject('Excel.Application');
except
excelole := CreateOleObject('Excel.Application');
end;
OpenDialog1.Title := 'N�jdi excelovsk� s�bor';
if OpenDialog1.Execute then
begin
excelole.Workbooks.Open(OpenDialog1.FileName);
StringGrid1.Cells[0,0] := excelole.ActiveWorkbook.Name;
StringGrid1.Cells[1,0] := excelole.ActiveWorkbook.Sheets(1).Name;

excelole.ActiveWorkbook.Name
mi vrati spravne meno .xls suboru, ale

excelole.ActiveWorkbook.Sheets(1).Name
skonci s chybou EOleSysError "Clen nebyl nalezen"

mam zisnstaleny Excel z Office2000

nevie niekto poradit co s tym,
respektive by som potreboval vycitat obsah buniek z excelu do StringGrid
komponenty
toto je len taky pokus zistit info o .xls subore a aj to uz pada na
zobacik...
MATO

Rozpoznani HW

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 10.2.2000 13:32:58

Cauec fseci,

krom reseni programatorskych fint odboceni.

Vi nekdo, jak na rozpoznani HW ? Registry mi taky vsechno nereknou. Vo co gou.

Nekteri zakaznici chteji od nas neco, na co potrebuju vedet, jak na tom jsou s HW. Kolik maji v masine ISA a PCI slotu, ktere jsou obsazene treba sitovkou nebo zvukovkou, a taky (o coz mi jde hlavne), kolik jich maji volnych. Podle poctu volnych slotu jim musim navrhnout jaky karty jim dame (ISA / PCI), zdali budou potrebovat vymenit starou sitovku na ISA za PCI atd. Dale jestli maji treba interni nebo externi modem.

Zkratka bych rad nejak ziskal prehled a programove primo na masine by videli, na cem jsou. At koukam do registru jak chci, nejak jsem na nic neprisel.

Je mi jasny, ze nejjednodussi je otevrit kisnu a podivat se, ale jezdit od Domazlic az po Ostravu taky neni nic prijemnyho. A podle zkusenosti, ktere nekteri z vas maji se zakazniky, vite, ze se po telefonu dopatrat konfigurace taky neni mozny.

Nechci rovnou zdrojak, i kdyz by jiste potesil a usetril par mozkovych zavitu, ale staci i princip, jak na to (hlavne ty prazdny sloty).

Uz jsem toho napsal dost.

Mejte se podle svych predstav.

Bye Ludan

Autoincrement & DBF

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.2.2000 13:39:28

Napriklad RRRRMMDDHHmmSSss[GGGG]
kde RRRR je rok, MM mesic, ... ulozeni vety,
GGGG muze byt nejake nahodne cislo
nebo ID uzivatele, ...

Dobra.

> [...]
> hodnotu.
> Jedna se o tabulku dBase, ktera nema typ sloupce autoincrement. Tzn.

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.2.2000 13:52:06

Abych se priznal, tak jsem vgDBTreeView jeste nezkousel,
ale zkusim to co nejdrive a poslu sem vysledky sveho
snazeni.
Ad 2 : Nejlepsi je to v kombinaci s rxQuery...
Nastav si rxDBGrid1.TitleButtons na true a v udalosti
a) OnTitleBtnClick zjistis, ktery sloupecek/field to byl a
muzes potom menit poradi v ORDER BY prislusneho Query.SQL
b) OnGetBtnParams muzes prostrednictvim SortMarker-u
kreslit ten trojuhelnicek :
procedure TForm1.RxDBGrid1GetBtnParams(Sender: TObject;
Field: TField; AFont: TFont; var Background: TColor;
var SortMarker: TSortMarker; IsDown: Boolean);

Mrkni se ne ten jejich priklad (rxDemo)...

Dobra.

> [...]
>
> Jinak netusite nekdo, zda lze treba na RXDBGrid nebo vgDBGrid pouzit "TitleButtons" na trideni polozek v gridu ? Jestli to tam je, ja to nenasel. Ale mozna jsem spatne hledal .... :-(

Email

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 10.2.2000 14:01:50

Pouzivam komponentu EMAIL pro odesilani e-mailu pres MAPI. Ovsem nikde jsem
nenasel jak nastavit, aby se odeslana zprava neukladala ve slozce ODESLANA
POSTA.==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)volny(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

Find v Db 2

[*] Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> - 10.2.2000 15:26:11

Zdravim,

Chcem sa spytat, ze ako by som urobil prehladavanie v akejkovek casti pola.
Fnc-e Locate obsahuje premennu LocateOption, ale ma len dve moznosti:
loCaseInsensitive, loPartialKey. prva zabezpeci nerozlisovanie malych a
velkych pismenok, a ta druha skoro podobna ako to co chcem, len hlada
partition v poli od zaciatku. Ja by som potreboval vratit true, ked hladany
text je Ulicny z pola Peter Ulicny.

Vdaka Miso.

Kde vzit ADO komponenty?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.2.2000 15:48:45

Ahojte lidicky,

rad bych se seznamil s pristupem k MS SQL serveru 7 pres ADO.
Muzete mi prosim poradit, kde se daji stahnout nejake
komponenty? Na Adonis kontakt mam, rad bych pro srovnani
zkusil i neco jineho. Nemusi jit o freeware (ale nevadil by).

Popr. zda existuji nejake zname problemy pri praci s MSSQL 7
pres ADO. Procetl jsem archiv a narazil jsem jen na problem s
parametry. Co jsem ovsem nenasel je odkaz na komponenty jine
nez od Adonisu.

Dekuji predem a zdravim

David

jak vyuzit RES

[*] Jan Wieser <wcspider(zv)centrum(tec)cz> - 10.2.2000 16:03:03

Zdravim kazdeho kdo tohle cte. Jsem v Delphi novy a v teto konferenci
take. Potreboval bych radu. Vim jak udelat res soubor, jak do nej dat nektera data, jak
je nacist a jak ho zkompilovat do exe souboru. Potreboval bych ale vedet, jak mit res
soubor (pokud to jde, nevadi mi kdyz to bude jiny nez res, jen kdyz mi napisete, jak se
vytvari) mimo exe a pritom z nej nacitat data. Nechci totiz mit tak velke exe soubory.
Dekuji.

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalozte si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

OLE Excel citanie...

[*] Martin VELGOS <mato(zv)sct.sk> - 10.2.2000 17:04:29

Uz som na to prisiel..
Sam si odpovedam, ale mozno to pomoze niekomu dalsiemu keby robil cosi
podobne...
pri volani funkcii a properties z visual basicu v Exceli je potrebne davat
hranate zatvorky []
a nie ( ) ako je to vo vsetkych priruckach...:)
potom to funguje..
taze napr. takto:
StringGrid1.Cells[1,0] := excelole.ActiveWorkbook.Sheets[1].Name;

este ukazka kodu, ktory nacita nieco z excelu do StringGrid:

var excelole:variant;
i, s, r:integer;
[...]
Subor := OpenDialog1.FileName;
excelole.Workbooks.Open(Subor);
end;
StringGrid1.colCount := 30;
StringGrid1.RowCount := excelole.ActiveWorkbook.Sheets.Count*60;
for i := 1 to excelole.ActiveWorkbook.Sheets.Count do
begin
for r := 1 to 60 do
for s := 1 to 30 do
StringGrid1.Cells[s-1, ((i-1)*60)+ r-1] :=
excelole.ActiveWorkbook.Sheets[i].Cells[r,s].Value;
end;
excelole.ActiveWorkbook.Saved := True;
excelole.ActiveWorkbook.Close;
end;

prejde postupne vsetkymi harkami excelu a vycita obsah jednotlivych buniek
..

MATO

Degradacia rychlosti

[*] J�n Grman�������e���zW��ۛg�$ - 10.2.2000 17:09:58

Delphi zdar. D5 Enterprise, BDE 5.01, MS SQL 7.0.

Mam databazu ktorej hlavna tabulka ma 150 000 zaznamov, pricom kazdy zaznam obsahuje MEMO pole v ktorom su udaje s priemernou dlzkou 900 bajtov.
Po vytvoreni databazy a naimportovani dat z isteho starsieho systemu je asi tyzden vsetko v poriadku.
Potom sa pristup k udajom tabulky spomaly priemerne 5 az 10 krat.
(operacia ktora sa spomali pouziva jediny select = select * from tabulka where id = cislo zaznamu)

V obdobi toho tyzdna sa do tabulky vkladaju nove udaje. Avsak zanedbatelne mnozstvo (tak do 100 zaznamov).
Predpokladam, ze databaza v tomto obdobi nebola nijak optimalizovana, tj:
- nebola zalohovana
- nebol zalohovany transakcny log
- neboli optimalizovane indexy

Co je ale zaujimave, je ze odozva SQL pri pouziti ISQL je pri rovnakom dotaze (select * from tabulka where id = cislo zaznamu) rychla !?!
Brzdi sa to niekde na ceste:
SQL server - aplikacny server programu (TQuery) - client programu (ziska udaje cez DCOM ako zakodovany retazec)

Este je nutne dodat, ze ked vytvorim novu databazu a naimportujem tie iste data do nej a spustim klientov pre kazdu databazu naraz, v povodnej to ide stale pomaly, v novej to ide rychlo (zasa nejaky cas....)

Nestretol sa s tym niekto 20
Myslite ze pomoze zalohovanie, mazanie transakcneho logu alebo ina operacia ? (ten problem mam totiz u zakaznika a uz 2 dni ho nadialku presviedcam - lebo teraz sa tam cez celu republiku nedostanem - aby urobili optimalizaciu, ale odpoved som este nedostal a dost ma ten problem trapi...)

Vdaka za kazdu pomoc.

JaNo.

Query & Thread

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 10.2.2000 18:24:39

Ahoj,
problem je v tom, ze kdyz udelam komponentu podle tohodle navrhu musim
dotaz zpoustet
BackgroundQuery, ale ja bych ho chtel pres Active:=True nebo Open, tak by se
vlastne ta nova komponenta
tvarila stejne jako ze zalozky Data Access.A toho nemuzu docilit.

Jirka Virt

email: virt(zv)volny(tec)cz

From: Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk>> Diky za radu, medzitym som na sposob prisiel sam, je vsak trochu iny.

> [...]
> SHGetFileInfo(PChar(Subor), 0, info, SizeOf(info), SHGFI_ICON);
> DrawIcon(Bmp.Canvas.Handle, 0, 0, info.hIcon);

W2000 a D5

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 10.2.2000 21:02:51 -0800

> [...]

>64 MB EDO
>4 GB HD
>Diamond Stealh 3D 3000(cip S3 Virge VX),

Staci. Krome toho HW naroky Win2000 se od Win NT
v podstate nelisi.
Atazka je, zda na Inetu sezenes ovladac graficke karty
pro W2000. Pro nektere akceleratory jsou jiz ovladace
k dispozici a pro nektere funguji ovladace z WinNT4

Jaro

Delay v Delphi

[*] Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz> - 11.2.2000 06:35:19

Dobry den,

prosim vas, existuje v Delphi nejaka procedura jako v Pascalu,
ktera by delala to co dela delay?

Dekuji.

Petr Kucera

Delay v Delphi

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 11.2.2000 06:42:39

WaitForSingleObject(GetCurrentProcess,Delay);

Delay je v 1000nach sekundy.

Radek

Komponenta Query, aneb co delam spatne

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 11.2.2000 06:46:32

Delas spatne to, ze po EXECSQL volas Open. Tam to hacne ne prdel.

> [...]

> 'Error creating cursor handle'. Process stopped. Use step or Run to
> continue."
>
> Mohli byste mi poradit, jak to odstranit?

Degradacia rychlosti

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 11.2.2000 06:58:13

Tenhle problem muze byt zpusoben nekolika vecmi nebo jejich kombinacemi:

1. v databazi je(jsou) jeste jine tabulky (treba i docasne) v nichz je
pohyb podstatne vetsi a ovlivnuji tak tuto tabulku (fragmentace)
[resenim je presun teto tabulky do jineho tabulkoveho prostoru,
kteru muze byt pokud je to potrebne i na jinem disku]

2. na tabulce neni index
[vytvorit index]

3. index je ovlivnovan pohyben dat v jinych tabulkach nebo i indexech
[stejne tak jako tabulku je potrebne vytvorit index v jinem
tabulkovem prostoru]

4. databazovy stroj bezi kontinualne cely cas => cteni z tabulky je dost
caste a dojde k zaplneni cache alokovane pro tuto databazi a dochazi k
castemu swapovani => narust IO operaci s diskem (da se zkontrolovat)

5. je nespravne nastavena velikost stranky v databazi ( neni jednoznacny
postup jak zvolit optimum )

6. na databazovem stroji bezi jiny software, ktery silne fragmentuje
disk
[software an tomto stroji nespoustet a casteji defragmentovat]

7. na databazovem stroji bezi aplikace velmi narocna na spotrebu RAM

8. virtualni pamet WIN je nastavena na defaultni
[virtualni pamet nastavit na fixni min. 100MB max. 200MB => znacne
snizeni fragmentace disku a poctu otevrenych souboru]

Rady:

zadna uzivatelska data namaji co delat v tabulkovem prostoru SYSTEM
uzivatelska data v samostatnem tabulkovem prostoru
indexy v samostatnem tabulkovem prostoru
docasne (temporary) a pomocne tabulky zasadne v samostatnem tabulkovem
prostoru

pokud existuje na tabulku index a sklada se ze tri sloupcu (a,b,c) a v
selectu se pouzije odkaz pouze na jeden neb dva z nich index se nikdy
nepouzije !!! => je lepsi pokud je velka variabilita selektu vytvaret indexy
na kazdy sloupec zvlast

Ing. Pavel SPEJTEK
e-mail: bosnis(zv)okfas(tec)cz
www: http://freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele J�n
Grman
Odesl�no: 10. �nora 2000 17:10
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Degradacia rychlosti

[...]

[*] Radim Ludv�k <radiml(zv)bnsoft(tec)cz> - 11.2.2000 07:11:50

Mysl�m, ze je to Sleep.

S pozdravem

Radim LUDV�K
BN Soft Znojmo
radiml(zv)bnsoft(tec)cz

> prosim vas, existuje v Delphi nejaka procedura jako v Pascalu,
> ktera by delala to co dela delay?
>
> Dekuji.
>
> Petr Kucera

Delay v Delphi

[*] Milan Schembera <spravce(zv)spektrum(tec)cz> - 11.2.2000 07:20:03

prosim vas, existuje v Delphi nejaka procedura jako v Pascalu,
ktera by delala to co dela delay?

Sleep(n) n....pocet milisekund.....

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
mailto:spravce(zv)spektrum(tec)cz
mailto:milan(zv)missoftware(tec)cz

Delay v Delphi

[*] Such�nek Luk� <Lukas.Suchanek(zv)merlin(tec)cz> - 11.2.2000 07:32:34

Ave,

> prosim vas, existuje v Delphi nejaka procedura jako v Pascalu,
> ktera by delala to co dela delay?

Jo, jmenuje se sleep(cas_v_ms_pokud_se_dobre_pamatuju) a je jeste o
neco lepsi nez delay - process se na tu dobu "uspi" a nezere cas procesoru.

/ Lukas Suchanek

Omezeni zmenseni okna

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 11.2.2000 08:04:08

>Uz mockrat jsem potreboval nastavit minimalni rozmery
>okna apl. tedy nastavit omezeni pri zmensovani okna tak,
>jako to obcas delaji jine apl. ale dosud se mi nepodarilo
>zjistit jak na to.

Pouzij touhle tu procedurku, mezni hodnoty si napis
do Constraints (D4> ?) a prepis si zpracovani zpravy
VM_SIZING.

Ahoj
Daniel

type TMujForm=class(TForm)
protected
procedure WMSizing(var Msg:TMessage); message WM_SIZING;

procedure TMujForm.WMSizing(var Msg:TMessage);
begin
WMSizingConstraints(Msg,Constraints);
end;

procedure WMSizingConstraints(var Msg:TMessage;sc:TSizeConstraints);
var r:PRect;
wi,he:Integer;
begin
r:=Pointer(Msg.lParam);
wi:=r^.Right-r^.Left;
he:=r^.Bottom-r^.Top;
if (sc.MinWidth>0) and (wi<sc.MinWidth) then wi:=sc.MinWidth
else if (sc.MaxWidth>0) and (wi>sc.MaxWidth) then wi:=sc.MaxWidth;
if (sc.MinHeight>0) and (he<sc.MinHeight) then he:=sc.MinHeight
else if (sc.MaxHeight>0) and (wi>sc.MaxHeight) then wi:=sc.MaxHeight;
if Msg.wParam in [WMSZ_LEFT,WMSZ_TOPLEFT,WMSZ_BOTTOMLEFT] then begin
r^.Left:=r^.Right-wi;
end else begin
r^.Right:=r^.Left+wi;
end;
if Msg.wParam in [WMSZ_TOP,WMSZ_TOPLEFT,WMSZ_TOPRIGHT] then begin
r^.Top:=r^.Bottom-he;
end else begin
r^.Bottom:=r^.Top+he;
end;
Msg.Result:=1;
end;

Delay v Delphi

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 11.2.2000 08:04:37

Ve Windows se da pouzit volani API funkce Sleep(ms) kde ms je cas v
milisekundach.
viz Help k WIN32 API.

Jaromir Cermak

Od: Lumir Karas[SMTP:lumir.delphi(zv)post(tec)cz]
Odesl�no: 11. �nora 2000 9:14
Komu: Konference Delphi
P�edm�t: Omezeni zmenseni okna

Ahoj,

Uz mockrat jsem potreboval nastavit minimalni rozmery okna apl. tedy nastavit omezeni pri zmensovani okna tak, jako to obcas delaji jine apl. ale dosud se mi nepodarilo zjistit jak na to. Zatim pouzivam proceduru viz. nize, ale ta ma nedobre vypadajici vedlejsi efekt. Neexistuje na to nejaka procedura nebo neni na to nejaky jednoduchy kod?

Za vsechny namety predem dekuji. Lumir.

Prevod QR

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 11.2.2000 08:17:04

Ahoj,

prevadel jsem QR formular (prevni z mnoha) z D2 do D3 (prevod do D5 primo
nejde, formular se mi smrsknul do uzke nudle siroke 5 bodu a dlouhe asi
1000). Mam na nem pouzito asi 200 QRShape. Texty i ostatni veci se prevedly
OK, ale QRShape se smrskly na jednotny rozmer. A opravovat je zpetne na
puvodni rozmery (a temer kazdy je jiny) je ukrutna prace. Nemate, prosim,
nekdo zkusenosti s prevodem? Nedokazu nijak konverzi ovlivnit.

DBGrid - ENTER, Color Line

[*] karel BRKL <karel_brkl(zv)hotmail(tec)com> - 11.2.2000 08:28:11

Mam mozna 2 trivialni dotazy, za jejichz zodpovezeni bude vdecen.

1. Jak v D4 donutit DBGrid, abych pri editaci po stlaceni ENTER presel IHNED
na dalsi sloupec?
Zkousel jsem jiz cokoliv vcetne osetreni runych eventu, avask
bezvysledne.
Komponenta DBGridSinea ma zabudovanou Properties EntersTab, avsak ta
nesplnuje muj pozadavek (Enter se musi stlacit 2 x)

2. Jak v D4 v DBGrid obarvit aktualni radek, ve kterem jsem nastaven ?

Obe tyto funkce splnovala v D1 komponenta DBGridN od ing.Petra Gibise
(Eventy EntersTab, CursorColor, CursorColorText, CursorLineColor,
CursorLineColorText).
Nevi nekdo o teto komponente pro D4 ??

Dekuji za kazdou radu.
K.Brkl

Vytvereni tabulky pres ADO

[*] DELPHI <DELPHI(zv)dingo(tec)cz> - 11.2.2000 07:50:33 gmt

Ahojte,

nevite, jestli se da a jak vytvorit tabulka pres ADO
treba komponentani Adonis, ale bez pouziti SQL prikazu.
Nejak pres Fields.

Me se to zatim nepovedlo, nevim jak na to.

Poradite?

Dekuji

Bob

SaveDialog a OpenDialog

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 11.2.2000 08:53:55

> [...]
pokus.rtf
> pri zmene filtru na txt se musi zmenit na pokus.txt. Uz jsem z toho

Ahoj,
predpokladam, ze ti jde o zmenu textu v editoru.
Slo by to takto:

procedure TForm1.OpenDialog1TypeChange(Sender: TObject);
var c:array[0..255] of char;
HndPom:thandle;
const NewText='novy.abc';
begin
HndPom := FindWindowEx(GetParent(opendialog1.handle), 0, 'Edit', nil);
GetWindowText(HndPom,c,SizeOf(c)-1);{tim se ziska puvodni text}
{tady si ho zmenis} StrPCopy((zv)c,NewText);
SetWindowText(HndPom,c);
end;

M.Vorisek

Corel koupil Borland

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 11.2.2000 08:54:33

Ja jsem tedy o tom precetl vsechno, co jsem nasel, a podle mne to je
dobre. Vyrazne se zrychli vyvoj Delphi pro linux, Borland bude mit dost
penez... (doufam).

Jaro wrote:

> [...]
>
> Myslim, ze o takovych "drobnostech" by nam do konference nejakou
> informaci mohli poslat zastupci naseho Borlandu.

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Omezeni zmenseni okna

[*] garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 11.2.2000 08:56:15

Od Delphi 4 je to standardne zabudovano ve formulari (property Constraints)

V D3 jsem to resil takhle:

const
iMinWidth = 250; // Specifies the minimum tracking width of the window.
iMinHeight = 150; // Specifies the minimum tracking height of the window.
iMaxWidth = 640; // Specifies the maximum tracking width of the window.
iMaxHeight = 480; // Specifies the maximum tracking height of the window.

type

PMINMAXINFO = ^TMINMAXINFO;
TMINMAXINFO = record
ptReserved, // Reserved; do not use.
ptMaxSize, // Specifies the maximized width (point.x) and the maximized height (point.y) of the window.
ptMaxPosition, // Specifies the position of the left and top side of the maximized window.
ptMinTrackSize, // Specifies the minimum tracking width (point.x) and the minimum tracking height (point.y) of the window.
ptMaxTrackSize : TPoint; // Specifies the maximum tracking width (point.x) and the maximum tracking height (point.y) of the window.
end;

TForm1= class(TForm)

private

protected
procedure WndProc(var Message: TMessage); override;

procedure TForm1.WndProc(var Message: TMessage);
begin
if Message.Msg = WM GETMINMAXINFO then
begin
PMinMaxInfo(Message.LParam).ptMaxSize.x := Screen.Width;
PMinMaxInfo(Message.LParam).ptMaxSize.y := Screen.Height;
PMinMaxInfo(Message.LParam).ptMaxPosition.x := 0;
PMinMaxInfo(Message.LParam).ptMaxPosition.y := 0;
PMinMaxInfo(Message.LParam).ptMinTrackSize.x := iMinWidth;
PMinMaxInfo(Message.LParam).ptMinTrackSize.y := iMinHeight;
PMinMaxInfo(Message.LParam).ptMaxTrackSize.x := iMaxWidth;
PMinMaxInfo(Message.LParam).ptMaxTrackSize.y := iMaxHeight;
Message.Result := 0;
exit;
end;
inherited;
end;

[...]

procedure TForm1.FormResize(Sender: TObject);
begin
If ClientWidth<300 then ClientWidth:=300;
If ClientHeight<200 then ClientHeight:=200;
end;

Omezeni zmenseni okna

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 11.2.2000 09:07:46

V RXLibrary existuje komponent TFormPlacement (a TFormStorage), ktery
umoznuje nastavit minimalni vychozi velikosti okna a hlidat je.
Jaro B.

Debug konflikt CrashGuard

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 11.2.2000 09:12:01

Ahoj,

Po instalaci D5 mi odstrelily NortonCrashGuard kvuli konfliktu s debugem D5.
Proc nemuze bezet soucasne D5 a CrashGuard? Stalo se to uz nekomu?

Omezeni zmenseni okna

[*] Lumir Karas <lumir.delphi(zv)post(tec)cz> - 11.2.2000 00:14:53 -0800

[...]

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 11.2.2000 08:28:24 met-1

> [...]
> viz. nize, ale ta ma nedobre vypadajici vedlejsi efekt. Neexistuje na to =
> nejaka procedura nebo neni na to nejaky jednoduchy kod?

Ja to delam takhle:

v private sekci prislusneho formu mam

procedure GetMinMax(var MinMaxMessage:TWMGetMinMaxInfo);
message wm_GetMinMaxInfo;

a tato procedura je pak definovana takto:

procedure TForm1.GetMinMax(varMinMaxMessage:TWMGetMinMaxInfo);
begin
with MinMaxMessage.MinMaxInfo^ do begin
ptMinTrackSize.x := ...
ptMinTrackSize.y := ...
ptMaxTrackSize.x := ...
ptMaxTrackSize.y := ...

Kdyz pak mysi zmensujes/zvetsujes plochu formu, tak se ti to vzdy
zarazi na tech hranicnich hodnotach a niz/vys uz jit nemuzes.
Takze jak vidis, muzes si omezit nejen minimalni, ale i maximalni
velikost okna.
+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://risc.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

Omezeni zmenseni okna

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 11.2.2000 10:15:10

Ahoj,

Bene� Jaroslav wrote:

> V RXLibrary existuje komponent TFormPlacement (a TFormStorage), ktery
> umoznuje nastavit minimalni vychozi velikosti okna a hlidat je.
> Jaro B.

to si nikdo nevsiml vlastnosti Constraints ? nebo mi neco uslo ?

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

DBGrid - ENTER, Color Line

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 11.2.2000 10:16:40

From: karel BRKL <karel_brkl(zv)hotmail.com>> Mam mozna 2 trivialni dotazy, za jejichz zodpovezeni bude vdecen.

> [...]
> Komponenta DBGridSinea ma zabudovanou Properties EntersTab, avsak ta
> nesplnuje muj pozadavek (Enter se musi stlacit 2 x)

Problem je v tom, ze pokud je grid v editacnim modu,
obsluhuje klavesy InplaceEdit, a ten posila svemu Parentovi
Gridu jen nektere klavesy, napriklad klavesy Tab, PgXx a Esc.
Bohuzel, stisk klavesy Enter si nechava sam pro sebe.> 2. Jak v D4 v DBGrid obarvit aktualni radek, ve kterem jsem nastaven ?

Barvit radky je mozne bez problemu i v originalnim DBGridu.
Slouzi k tomu udalosti OnDrawColumnCell a OnDrawDataCell.
Na to neni potreba shanet nejakou extra komponentu.> Obe tyto funkce splnovala v D1 komponenta DBGridN od ing.Petra Gibise
> (Eventy EntersTab, CursorColor, CursorColorText, CursorLineColor,
> CursorLineColorText).
> Nevi nekdo o teto komponente pro D4 ??

Komponenta DBGridN byla udelana tak, ze byl vzat kompletni
zdrojovy text DBGrid komponenty a byly prepsany privatni
funkce originalni komponenty.
Tento postup nepovazujeme za spravny a soucasna
rada komponent Sinea se striktne drzi principu
dedicnosti. Prinasi to ale radu omezeni, zejmena
v tom, ze nektere velmi potrebne metody jsou deklarovany
v sekci private a nelze je prekryt. Diskuze na toto tema
tu byla nedavno a nechtel bych ji znovu vyvolavat.
Staci se podivat do archivu konference.

Ostatne zdrojovy text komponenty DBGridN byl kdysi
k dispozici, tak si ji pod D4 preloz :-))).

Jedno sice ne zrovna moc elegantni, zato plne funkcni
reseni problemu dvojiteho Enter jsem nedavno videl
od Petra Klingera. Treba se s nami podeli.

Vaclav Krmela

Asynchronni SQL + ADO + MSAccess

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 11.2.2000 10:26:53

Potreboval bych vedet, jak zobrazovat % uz hotoveho SQL SELECT prikazu
v ADOQuery (na MS Access). Pokud pouziju vzorovy kod z helpu pro
OnFetchProgress, tak hodnoty promennych Progress je vzdy 0 a MaxProgress =
1.

Petr

ComboBox

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 11.2.2000 10:42:57

Nevite nekdo o komponente, ktera by fungovala jako ComboBox, a mela dva
seznamy textu, jeden pro nabidku, druhy pro odpovidajici kody, a umoznoval
vybirat, nejlepe zaskrtnutim vice radku. Vyslednym textem by pak byl radek
kodu na zaskrtnutych radcich oddeleny oddelovacem.

Diky
Jaromir Cermak

OT: Podpora dlhe nazvov v DOS programe.

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 11.2.2000 10:44:30

Sorry za OT, ale momentalne potrebujem v TP rozchodit
podporu dlhych nazvov. Sluzby DOS-u to poskytuju u funkcii 71h.
Mne sa nedari rozchodit subfunkciu 4Eh (find first file).
Ozve sa mi niekto ? (napriklad Dalibor Toman).

Peter

Jak TIBDataSet.ModifySQL

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 11.2.2000 10:49:35

Ak na to chces pouzit ModifySQL tak si musis zadefinovat stored proceduru,
ktorej predas vsetky parametre.

priklad:

create procedure (cislo ..., nazev ..., dodavatel ..., knazev ...) as
begin
update seznam set
nazev=:nazev,
dodavatel=:dodavatel
where
cislo=old_cislo; /* cislo sa needituje */
update adresar set
nazev=:knazev
where
dodavatel=:dodavatel;
end

SelectSQL=select c.cislo,c.nazev,c.dodavatel,k.nazev as knazev from seznam
c, adresar k where c.dodavatel=k.dodavatel

ModifySQL=execute procedure (?cislo, ?nazev, ?dodavatel, ?knazev)

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

Debug konflikt CrashGuard

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 11.2.2000 10:51:06

Nejsem si tim uplne jisty, ale mam pocit, ze oba programy funguji na stejnem
principu. Tj.
Debugger dodavany s Delphi odchytava tytez chybove udalosti, jako CrashGuard
a osetruje si je po svem. Vzhledem k tomu, ze umoznuje i ladeni jinych
programu, nez tech ktere jsou spusteny z Delphi, osetri i jejich chybove
stavy po svem a na Crash Guard se uz nedostane.

Jaromir Cermak

Po instalaci D5 mi odstrelily NortonCrashGuard kvuli konfliktu s debugem D5.
Proc nemuze bezet soucasne D5 a CrashGuard? Stalo se to uz nekomu?

Debug konflikt CrashGuard

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.2.2000 10:52:57

NortonCrashGuard je vlastne taky debuger. Oba dva nahrazuji (rozsiruji) moznosti
standardniho debugeru Windows.

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>> Ahoj,

> Po instalaci D5 mi odstrelily NortonCrashGuard kvuli konfliktu s debugem D5.
> Proc nemuze bezet soucasne D5 a CrashGuard? Stalo se to uz nekomu?
>
> Diky
>
> Jaro B.

OLE DB Provider + Informix

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 11.2.2000 10:53:48

Existuje OLE DB Provider pro databazi Informix 5.0.x na UNIXU?

Petr

W2000 a D5

[*] Radoslav =?iso-8859-1?Q?Krehl=EDk?= <heretic(zv)softok(tec)cz> - 11.2.2000 10:55:33

Hi,

no byt Tebou, tak si radsi nainstaluju ty NTka, a ani pak nepocitej s
nejakou zavratnou rychlosti. Delphi3+NT4.0 jsem na Pentiu Pro 233Mhz/128MB
provozoval asi 2 roky. Jenze D5 je kapku pomalejsi, tady v praci mam
Celeron 360Mhz/128 a je to dost pomaly(na vetsi projekty) i pod Win98
Doma jsem zkousel Win2K professional na Celeron 450/128MB a zdalo se mi to
taky malo prakticky pouzitelny (Win2K profi ti zaberou kolem 60MB Ramky),
chtelo by to alespon tech 256MB RAM a asi spis cisty Pentium II nebo PIII

heretic

DBgridN v D4 pro p. Krmelu

[*] karel BRKL <karel_brkl(zv)hotmail(tec)com> - 11.2.2000 11:28:16

Pri prelkadu DBGridN v D4 vyzaduje unit RegVclSi kterou balik neobsahuje.

Nevite, kde je mozno tuto unit sehnat??

Dekuji Vam za ochotu.

K.Brkl

DBGrid a aktualni radka

[*] Martin Koller <koller(zv)gema(tec)cz> - 11.2.2000 11:50:56

Ahoj

Mam problem
Pot�ebuji udelat aby se mi nad jednim konkretnim sloupcem v dbgridu
zobrazoval hint podle polozky nad kterou jsem zrovna mysi aniz bych na
grid musel kliknout.
Zjistim ktery radek to je od prvniho zobrazeneho na strance ale nevim
jak zjistit jaky je to radek od zacatku databaze.
Pouzivam RXDBGrid.
Diky za jakoukoli pomoc.

Marty

Find v Db 2

[*] Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> - 11.2.2000 12:15:29

[...]

[*] J�n Grman�������e���zW��ۛg�$ - 11.2.2000 12:27:20

D5 Enterprise, MS SQL 7.0, BDE 5.01, multitier aplication
(aplication server DCOM je vytvoreny - TComponentFactory.Create(ComServer, NIECO DataServer, Class NIECO DataServer, ciMultiInstance, tmFree);)

Vdaka za odpoved. Mam len par poznamok a jednu zaujimavost mojho problemu na uvod:

Zaujimave je TOTO:
kanal: MS SQL - BDE - aplikacny server(TQUERY) - klient (TClientDataSet) bezi normalne (pri "velkom" aj "malom" selekte nad vsetkymi tabulkami...)
zda sa akoby problemom bolo ziskanie dat jedneho riadku ktore realizujem kanalom (hlavne z dovodu problemov s MEMO v TClientDataset):
MS SQL - BDE - aplikacny server(TQuery) - klient (vystup funkcie DCOM volania)

Ing. Pavel SPEJTEK napisal:
[...]

Najvacsi pohyb je prave v dvoch najvacsich tabulkach. Tabulka1 ma teraz cca 150 000 zaznamov a Tabulka2 ma 250 000 zaznamov.
Tabulka1 obsahuje to spominane MEMO pole. Tabulka2 obsahuje len nejake identifikacne retazce a kazdy zaznam odkazuje na nejaky zaznam v tabulke1.
Teda kazdy zaznam tabulky1 ma v tabulke2 - 0 az n naviazenych zaznamov.
POJEM TABULKOVEHO PRIESTORU ja vsak v MS SQL nepoznam. Bolo by mozne to nejak doplnit ?
DOCASNE TABULKY PRIAMO NEVYTVARAM (teda nieco ako CREATE TEMPORARY TABLE...), ina je otazka docasnych tabuliek vytvaranych pouzivanym selektov nad tabulkou1 a tabulkou2...
2. na tabulce neni index
[vytvorit index]
V tomto pripade ide selekt cez ID tabulky na ktore je dokonca UNIQUE INDEX.
4. databazovy stroj bezi kontinualne cely cas => cteni z tabulky je dost caste a dojde k zaplneni cache alokovane pro tuto databazi a dochazi k castemu swapovani => narust IO operaci s diskem (da se zkontrolovat)
Aj po uplnom restartovani pocitaca je vsetko uplne rovnake.
[...]
Moze fragmentacia diskoveho priestoru tak silne ovplyvnit vykon? Ak by islo o postupne spomalenie chapem, ale takto?
7. na databazovem stroji bezi aplikace velmi narocna na spotrebu RAM
Okrem toho ze sa tam asi obcas spusti klient nasej aplikacie nic ine tam nebezi. Ten nejak extremne narocny na RAM nie je. Stoj ma osadene 256MB RAM.
[...]

Tomuto dost dobre nerozumiem. Do priestoru MASTER, TEMPDB a PUBS samozrejme priamo nijak nepristupujem (o systemove info. sa stara MS SQL samo, dufam).

[...]

O to sa snazim. Dokonca som teraz zacal pouzivat funkciu na analyzu INDEXOV pre beh daneho SQL dotazu. Par dotazov som zoptimalizoval.

Skratka sa to sprava dost nelogicky a vzhladom na rozsah systemu a rozne prostiedky ktore na to muzu mat vplyv neviem kam z konopi...

Vdaka za odpoved a pripadne dalsie napady...

Mgr. Jan Grman
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

W2000 a D5

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 11.2.2000 12:28:23

Nesouhlasim.
Doma mam staricke Pentium na 75 a NT a neni to zase az tak hrozna zalezitost
(Na programovani to ale neni).

V praci provozuji oboji jak NT tak i 2000 na stroji PIII 450 a 128 RAM a
musim konstatovat, ze W2000 jsou sviznejsi.
Byl jsem prekvapen, i aplikace, ktera mi komunikuje s MSSQL 7 pres ADO, je
citelne sviznejsi.
A co se tyce zabrani pameti: podivej se po nastartovani systemu, kolik ti
zaberou NT - je to to same.
Zaberou si pamet pro cache a co ja vim pro co vsechno, ale v pripade potreby
ji uvolnuji.
Mam zkusenost, ze po te, co jsem si spustil ladeni programu z Delphi a celou
MS Office, mel jsem stale cca 20-30 MB FYZICKE RAM volne.
Takze vyuziti pameti bych se mebal. Fakt je ten, ze 128MB RAM je pro
rozumnou praci minimalni optimum :-).

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 11.2.2000 12:37:15

Jeste jednou:

Kamarad ma stroj P166 a vyzkousel vsechny systemy od MS a prohlasuje, ze
W200 jsou rychlejsi nez NT na tomto "stroji" a zhruba stejne vykone jako
W98.

Ja bych osobne sahnul po W200. Co bych dokoupil (kdyz uz nic jineho) je RAM,
te neni nikdy nazbyt.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

Tech 200MHz bude asi DOST malo, tam by chtelo
pridat, a potom mozna jeste trochu RAM :-)

### Martin napsal dne 10 Feb 00, v 10:39 :
[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 11.2.2000 12:42:27

From: karel BRKL <karel_brkl(zv)hotmail.com>> Pri prelkadu DBGridN v D4 vyzaduje unit RegVclSi kterou balik neobsahuje.

> Nevite, kde je mozno tuto unit sehnat??
>
> Dekuji Vam za ochotu.
>
> K.Brkl

V takovem unitu nemohlo byt nic jineho, nez pouha procedura
register komponenty.

Na http://www.sinea(tec)cz
jsou v sekci Download balicky Sinea1.zip a Sinea2.zip
obsahujici komponentu DBGridN vcetne vsech potrebnych
registracnich unitu. Z toho se da vychazet.

Vaclav Krmela

Find v Db 2

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 11.2.2000 13:09:32

Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> wrote:

> [...]
>velkych pismenok, a ta druha skoro podobna ako to co chcem, len hlada
>partition v poli od zaciatku. Ja by som potreboval vratit true, ked hladany

A je nutne pouzivat funkci Locate? My jsme pouzivaly u DB/2 select s podminkou: ... like %<pattern>%. Ta splnuje oba pozadavky. A to Locate() pak muzes pouzit na primarni klic.

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Pouzivani Mutexu x CriticalSections

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 11.2.2000 13:18:47

Hi all,

Prave tady predelavam thready do nezavislych knihovnich modulu, takze nahrazuji pouzivani CriticalSections mutexy. V te souvislosti me napadlo, ze si neumim odpovedet na otazku, proc bych mel vubec pouzivat CriticalSections, kdyz jsou mene obecne?

Napadaji me 2 duvody:

1. mohlo by to byt trochu rychlejsi, protoze Gates nemusi dohledavat
k handleru descriptor
2. mimo pameti pro tRTLCriticalSection to necerpa dalsi zdroje

Nevi o tom nekdo neco?

Thanx pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

W2000 a D5

[*] Radoslav =?iso-8859-1?Q?Krehl=EDk?= <heretic(zv)softok(tec)cz> - 11.2.2000 13:26:34

>Nesouhlasim.

No podle toho co si napsal v podstate souhlasis :P :)

Je fakt, ze ja to posuzoval podle sebe, pri bezne praci mam pustenych mnoho
aplikaci (Word, Excell, Delphi, par blbosti k SQL serveru, neco na ladeni a
monitoring a taky pri tom jsem na inetu, takze nejaky ten mail client a
MSIE.) a taky obcas posloucham mp3 ....je jasny, ze pokud nekdo pusti na
ocesanym stroji bez site jen samotny Delphi, tak nepotrebuje tak nadupanej
stroj....
Myslim ze PII-450/255 jako zakladni konfigurace pro programovani ve
Win2000Prof. je adekvatni.
hx

Delphi 5 nechodi a nechodi

[*] Jaroslav ��pek - 11.2.2000 13:30:31

Ahoj,
ja mam ATI 3D Xpression+, pouzivam ovladac z WIN98 SE a Delphi 5 Prof
pouzivam bez problemu.

Jaroslav Sipek
e-mail: jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz

> [...]
> nebo je ten pes zakopan jeste nekde jinde. Vsechny rady, ktere se tu
> objevily, jsem bez uspechu vyzkousel. Ale stale se nehodlam

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 11.2.2000 14:17:20

Ja tomu moc nerozumim, ale v Delphi 4 - prirucka vyvojare (Unis) psali,
ze kriticke sekce jsou vyrazne rychlejsi.

Petr Fejfar wrote:

> [...]

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 11.2.2000 14:19:03

Vsechny synchronizacni objekty ve Windows stoji na kritickych sekcich, ale ja myslim, ze bys mel pouzivat to, co ti vyhovuje.

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 9. �nora 2000 22:06
P�edm�t: Re: SaveDialog a OpenDialog

From: Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz>
> [...]

rozsiril.

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D5/Api/DelphiDays99_DialogTempla

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.2.2000 19:47:03

From: Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz>
> Ja jsem tedy o tom precetl vsechno, co jsem nasel, a podle mne to je
> dobre. Vyrazne se zrychli vyvoj Delphi pro linux, Borland bude mit dost
> penez... (doufam).

a take se bude opet jmenovat Borland. Znacka Inprise je jiz na prodej :-)
http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=257963195