Instalace ADO 2.5

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 15.2.2000 20:06:39

Ahoj,

samoz�ejm�, �e ho lze nainstalovat na Win98/NT, je sou��st� IE 4+SP1 pro IE
a IE5
a samost. ho lze rovn� st�hnout na www.microsoft.com/download

M.Jirman

From: Jaroslav S�kora <sikora(zv)kam(tec)czu(tec)cz>

Ahoj,

Windows 2000 obsahuji standardne ADO 2.5. Nevite zda lze ADO 2.5
nainstalovat i na Windows 98/NT? A pokud ano, kde ho lze stahnout?

Diky.

J. Sikora

Oracle - Delphi 5

[*] viragi(zv)eurotel.sk - 15.2.2000 20:17:27

Zdravim

Nevite nekdo, zdali lze zobrazit LONG RAW polozku databaze ORACLE pomoci
komponent Delphi?

Mam Delphi 5 Enterprise, Oracle 7

Dekuji.

Ivan Virag

video avi

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 15.2.2000 20:19:29

Ahoj,

Video muzes prehravat do do TAnimate kdyz to v TMediaplayeru nastavis.
(zadne dalsi okno se neotevre) a tim se uplne vykaslat na TOleContainer
Na dotaz TMediaplayer.Position mi to vraci spravnou hodnotu ve framech.

A kdyz se Position=Frames tak je konec prehravani

M. Jirman

From: Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk>> 1. Mam D5 a MediaPlayer ktory prehrava cez OleContainer avi video. Ako
> zistim, ze uz skoncilo prehravanie? Neviem ci pouzivam zle formaty
> avi,TrackLength mi hlasi celkovu dlzku spravne ale TrackPosition mi hlasi
> pri kazdom opytani hodnotu 0. Neexistuje nejaky priznak alebo nejaky lepsi
> sposob?
>
> 2. Da sa nejako nastavit OleContainer s vlozenym Avi (bez Mediaplayer-u)
> tak, aby neukazoval listu s casom, video sa prehravalo v nom (aby
> nevytvaralo pre prehravanie dalsie okno) a este som aj vedel zistit ze uz
> [...]

Instalace ADO 2.5

> Windows 2000 obsahuji standardne ADO 2.5. Nevite zda lze ADO 2.5
> nainstalovat i na Windows 98/NT? A pokud ano, kde ho lze stahnout?

ADO 2.5 nie je este k dispozicii. Dostupne ma byt po oficialnom uvedeni
Win2000 17.Februara.

Erik Salaj

Delphi a combo a picture

[*] Tom� Mi�kovsk�����)"��ޮ�� - 15.2.2000 22:03:59

Dobry den
r�d bych v t�to konferenci konzultoval tyto dva probl�my:

1. Znate nejakou komoponentu, ktera by fungovala jako combobox, ale polozky
by byly neprepisovateln� a neoznacovaly by se. Mozn� by byl pouze vyber -
ala popup menu. Vyhoval by zcela klasick� combo s vlastnost� read-only.
Uplne idealne by taky mela volne menitelne barvy.

2. Druhy problem je trochu slozitejsi. Potreboval bych komponentu typu
TImage, ktera by ale umoznila velmi rychly pristup ke jednotlivym pixelum
obrazku - idalne jako nejake pole hodnot RGB. To co bych s ni chtel delat se
s trochou abstrakce da prirovnat k animaci.

Dekuji predem za kazdy podnet

Tomas Miskovsky

http://www.oberro(tec)cz

Dvorska 5, Olomouc
772 00
tel: 068-5313141

Zatuhnuti Delphi pri startu aplikace

[*] vach1 <vach1(zv)yahoo(tec)com> - 15.2.2000 22:57:41

Ahojte,

taktiez mam momentalne problemi s tymi istym priznakmi trvdnutia.
Tak troska pomaha zacat spustanie F8 a potom to rozbehnut F9.
Niekomu v casovej tiesni (napr. pred dokoncenim zakazky) to dost pomoze.

VACHI

Len pre analizu uvadzam HW a SW na ktorom mi to pada (mozno niekto na nieco
pride :-)
(W98 SK, 350 PII Celeron, MB QDI, 64MB RAM, D5s)
(W95 CZ, Cyrix 233, ? , 32MB RAM, D5s)
http://im.yahoo.com

getcharwidth

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2000 23:15:39

From: <Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> potrebuji pomoc� API fce getcharwidth zjistit delku celeho textu v bunce
> gridu a nedari se mi.Kdyz opisu priklad getcharwidth(grid.handle,'a','a',delka)z

Ahoj,

Za prve, GetCharWidth pozaduje jako prvni parametr HDC a ne HWND. Pro zjisteni
sirky textu mas asi lepsi pouzit metodu TCanvas.TextWidth prislusneho Canvasu
daneho prvku.

Petr Vones, amatersky programator

Frame a DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2000 23:15:23

From: Jaroslav ��pek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz>
> potreboval bych poradit s nasledujicim problemem. Chtel bych mit v DLL
> pripravene ramy (TFrame) a ty podle potreby umistovat na formular. Problem
> je v tom, ze kdyz zavolam prislusnou funkci v DLL, tak mi to vraci chybu
> "Cannot assign a TFont to a TFont". Chyba se vyskytne v okamziku, kdy se
> snazim priradit Parenta.

Ahoj,

Pokud chces delat toto, musi byt aplikace i DLL prelozena s balicky. Asi
nejjednodussi zpusob je pouzit dynamicke zavadeni balicku, viz help:
"Dynamically loading packages".

Petr Vones, amatersky programator

SHGetFolderPath

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2000 23:15:51

From: Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz>
> Nema nekdo zkusenosti s funkci: SHGetFolderPath(???):?
> Ma byt v SHFOLDER.DLL (je dodavana ve Windows 2000, Windows NT 4 Service
> Pack 4, Internet Exploreru 5 a Windows 98 Second Edition).
> At hledam v jakekoli dokumentaci, nemohu najit ani jeji parametry ani co
> vraci.

Ahoj,

http://msdn.microsoft.com/library/psdk/shellcc/shell/Functions/ShGetFolderPath.htm

Petr Vones, amatersky programator

Programatorska klavesnice pro W2k

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2000 23:15:56

From: Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz>
> Pripojuji se k tobe. Me taky prstoklad nezajima. Melo by pomoct tohle,
> ale jeste jsem to nezkousel:
> http://www.sirael(tec)cz/new/winklav.html

Ahoj,

Popripade si neco takoveho napsat (treba v Delphi :-) Format KBD souboru
je popsan tady:

http://msdn.microsoft.com/library/ddkdoc/win95ddk/keycnt_4fsl.htm

Petr Vones, amatersky programator

Sledovani pristupu k internetu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2000 23:15:47

From: Brabec Tom� <Tomas.Brabec(zv)pvt(tec)cz>
> Mam takovou (snad ne nerealnou) predstavu, ze pri startu pocitace se spusti
> skryta aplikace, ktera si bude zjistovat, zda byl pusten Internet Explorer a
> jestlize ano, tak bude do vysledneho protokolu zapisovat udaje o otevrenych
> strankach.
> Predem dekuji za jakykoliv napad, ktery me popozene smerem dopredu

Ahoj,

Patrne by to slo resit pomoci Browser Helper Objects, viz clanek:
http://msdn.microsoft.com/library/techart/Bho.htm

Petr Vones, amatersky programator

neskompilovany riadok

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2000 23:16:39

From: Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk>
> To ano, pravda je ze asi vzdy (aspon myslim) ide o inicializaciu nejakej
> premennej, nie vzdy sa jedna o premennu cyklu, vzdy ide ale o premennu s
> cyklom nejak spojenu, teda ze sa pouziva v jeho vnutri. Problem ale je, ze
> kedze sa riadok s inicializaciou premennej (napr. a:=3)preskoci (aj debuger
> ho obide), pri jej pouziti v naslednom kode program havaruje, pretoze je v
> nej nejaka nahodna hodnota.. Teda v mojom pripade sa nejedna o premenne ci

Ahoj,

Pokud deklarujes promennou, tak ji vzdy musis priradit nejakou vychozi
hodnotu (vyjimkou jsou promenne v objektech, ktere jsou vzdy pri vytvoreni
vyplneny nulami).

> funkcie ktore sa dalej nepouzivaju, tie ked optimalizator vyhodi, budem len
> rad :-). V Hintoch sa pri kompilacii nic neobjavi, zistim to az tym ze dana
> cast kodu proste nefunguje. Nechce sa mi vypinat optimalizator, pretoze ked
> ho budem pri finalnej verzii potrebovat zapnut, tazko uz odskusam vsetky
> funkcie programu ci funguju spravne... nemate nejaky napad?

Zapnuti/vypnuti optimalizace by nemelo menit funkci programu, pouze se tak
meni efektivnost vysledneho kodu. Mas snad nejaky konkretni priklad, kdy se
ti pak program chova jinak (ne pri ladeni, ale pri normalnim behu).

Petr Vones, amatersky programator

Error pri TForm.Print

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2000 23:16:17

From: Jan Kirchner <imconr(zv)volny(tec)cz>
> m�m zarputil� probl�m kter� se mi vyskytuje v jedne aplikaci pri tisku
> metodou Print formulare.
> Pouze vyjede prazdna stranka a program hlasi klasickou chybu: 'Access
> violation ...'.
>
> V jine aplikaci mi metoda Print funguje bez problemu.
>
> Jak to mam odladit ? Je potreba formular pro tisk nejak zvlast pripravit ?
> Mate nejake zkusenosti s touto metodou tisku formulare ?
>
> Jeste doplneni: D5, W98, tisk�rna HP PS1000, (na PIC printer to udela tu
> stejnou chybu, ovladace na jine tiskarny jsem nezkousel)

Ahoj,

Pokdu jsi schopen tu chybu vyvolat opakovane, tak asi nejlepsi zpusob je
si projit kod VCL (metodu TCustomForm.Print). D5 uz totiz umoznuje ladit
i kod VCL, v Project | Options -> Compiler zaskrtni "Use Debug DCUs" a
aplikaci znovu preloz. Pak si dej breakpoint v unitu Forms.pas na prvni
radek metody TCustomForm.Print, spust aplikaci a pak uz pri krokovani
pravdepodobne narazis na misto kde vznikne ta chyba.

Petr Vones, amatersky programator

Spojeni binarnich souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2000 23:16:54

From: Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Potrebuji programove spojit vice binarnich souboru do jednoho, s tim, ze na
> konec musim umistit dalsi informace o souborech uvnitr (cesta, jmeno, kde se
> soubor ve spojenem souboru nachazi a jak je velky...).
>
> A naopak musim umet kdykoli ze spojeneho souboru vyhledat a vytahnout
> kterykoli soubor a ten ulozit na disk.

Ahoj,

Pro praci se soubory se dobre hodi trida TFileStream. Pokud vytvaris slozeny
soubor, musis si nekde uchovavat informace o jednotlivych castech. Moznosti
je nekolik, ve zvlastnim souboru (ne prilis prakticke pri ztrate) nebo si na
zacatku celeho souboru vyhradis pro tyto informace urcite misto (pokud vsak
lze predpokladat pravdepodobny max. pocet bloku). Dalsi reseni je ukladat po
sobe hlavicku a prislusna data, tady je ale zase urcitou nevyhodou nutnost
prohledavani celeho souboru pro vyhledani daneho bloku dat.

Petr Vones, amatersky programator

Prechod z D4 na D5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2000 23:16:59

From: garalda <garalda(zv)mail(tec)cz>
> presel jsem z D4 Pro na D5 Pro. V D4 mam pod BDE udelanou aplikaci, ktera
> cte data z Accessovske databaze. Pri spusteni trva asi 20 s, nez se data
> nactou do TDBGridu. Kdyz ale tutez aplikaci spustim z D5, trva nacteni cca
> 20 minut!

Ahoj,

Tohle je tusim problem nektere verze BDE MSACCESS driveru. Zkus aktualizovat
BDE:

http://www.borland.com/devsupport/bde/bdeupdate.html

Petr Vones, amatersky programator

Programatorska klavesnice pro W2k

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.2.2000 20:35:57 -0800

> znak # pomoci Alt+35(num) a tak podobne.
> ****Tyhle kombinace mi jsou zname, ale 90 % casu na pocitaci programuji
> a znaky jako []{}(zv)$^<> atd atd pouzivam natolik casto, ze
> pouzivani ceske klavesnice je pro mne nevyhovujici. Pokud za
> hodinu napisu x hranatych zavorek, proc musim mackat minimalne
> 2 krat vice klaves, nez je nutne? Nechci se svazovat ceskou

Ja se s tebou nechci prit, protoze kazdy na to muze mit uplne jiny nazor
a nema cenu se tu hadat. Jenom bych ti chtel rict, ze sveho casu jsem take
90% casu programoval a myslel jsem si skoro to same co ty. Narozdil
od tebe ovsem znam (dobre zazite) oba rezimy a mohu posoudit oboji.
Ceska klavesnice me pri programovani vubec nezdrzuje. To je proste mytus.
Mackat Alt je to same, jako mackat treba Shift pri psani velkych pismen.
Tyto klavesy mackam podvedome prakticky soucasne. Myslim si, ze rychlost
psani, mnozstvi preklepu a pod. ma mnohem vetsi vyznam nez typ klavesnice.
Programator, ktery pise "vsema deseti" na ceske klavesnici vytvori
nekolikrat rychleji stejny zdroj nez "datel", ktery na specialni klavesnici
dvema prsty hleda pismenka. Nemam tim samozrejme na mysli tebe, ale
znam i takove pripady.

Jaro

Kruhove tlacitko

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 16.2.2000 06:46:42

Vazeni Delphisti,

obracim se na Vas s dotazem, jak udelat kruhove tlacitko, pripadne
zda existuje nejaka hotova komponenta.
Predem diky za radu.
ing. Jan Plisek e-mail:plisek(zv)spse(tec)cz
SPSE a VOS tel. (040) 6614788-9
Karla IV. 13 fax. (040) 6614763
531 69 PARDUBICE WEB: http://www.spse(tec)cz

Sitova databaze

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.2000 07:27:05

Ahoj.
Mam aplikaci s vyuzitim pristupu na databazi (tabulky Paradox 7, zadny
index, zadna ref. integrita).
Nyni chci, aby aplikace pracovala na vicero pocitacich v siti (2-3) a
samozrejme sdilela data na jednem z nich.
V archivu konference jsem se docetl, ze s tabuklami Paradox jsou jiste
problemy (poskozeny index, poskozena tabulka). Prosim muzete mi nekdo
poradit, jakou databazi (desktopovou) pouzit ?

Dekuji vsem za odpoved

Milan KOTASKA
mkotaska(zv)atlas(tec)cz

Komponenty graf�

[*] tkruzik(zv)atlas(tec)cz - 16.2.2000 07:32:34

Dobry den jsem tady v konferenci nov� a chtel jsem se zeptat jestli nekdo z Vas neslysel o nejake komponente pro tvorbu a znazorneni grafu. Nejake jsou v DELPHI, ale ty jsou kapacitne nedostacujici. Bylo by potreba aby komponenta zvladla zobrazit cca 16MB dat, byla prehledna a samozrejme rychla. (prechod z konce grafu na zacatek, pripadne i nacitani dat v realnem case).
Zatim diky

TKRUZIK

Sdileni slozky

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.2000 07:52:01

Ahoj.
Ve svem programu se potrebuji pripojovat na disk, ktery je na jinem pocitaci
v siti Microsoft (sdileni na tomto pocitaci je nastaveno na urcity adresar).
Prosim o pomoc s resenim tohoto problemu.

Dekuji za pripadne odpovedi.

Milan Kotaska
mkotaska(zv)atlas(tec)cz

Casovani her

[*] Radim Ludv�k <radiml(zv)bnsoft(tec)cz> - 16.2.2000 08:01:30

From: Petrik <petrik(zv)geocities.com>
Subject: Casovani her

> kdybych takhle nahodou chtel zacit delat nejakou hru v Delphi, tak
> jak docilim spravneho casovani a tudiz rychlosti na
> ruzne-vykonostnich strojich ?
>
> Jak to delaj profesionalni hry ???
> ## Jak fungujou hry stylu FPS (frame/sec), kde se pocet FPS ##
> ## odvozuje podle rychlosti PC - presne tohle bych potreboval! ##

Ne ze bych s tim mel nejake zkusenosti, ale tento problem bych resil pomoci
nejakyho Timeru, kdy na zacatku obsluhy jeho preruseni si zkontrolovat
jestli uz predchozi vykresleni zkoncilo a pokud ano tak udelat dalsi obrazek
a zobrzit ho.

S pozdravem
Radim LUDV�K

Casovani her

[*] garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 16.2.2000 08:03:48

> [...]
> Samozrejme by to asi bylo Threadovy, ale napr. Sleep asi neni
> nejlepsi varianta - hlavne napr. tady:
>
> repeat
> NECO_KRESLIM;
> CEKAM(DLOUHO);
> until false;
>
> Pokud chci, aby se neco vykreslilo kazdou sekundu, tak nemuzu dat
> CEKAM na 900ms, protoze na 486 napr. NECO_KRESLIM bude trvat 800ms -
> pak potrebuju tu pauzu pouze 200ms. Jasny, ne ?
> Jediny, co me napada (a jak se to delalo v DOSu), je kontrolovat
> to podle systemoveho casu, ale ten bezi pomalu, ne ? Ja potrebuju

No hry jsem sice jeste nedelal, ale u systemoveho casu muzes pouzivat i
milisekundy. Napr. pomoci API funkce GetTickCount.

Takze by se to dalo vyresit napr:
Akce ma trvat X ms:

repeat
iTime := GetTickCount;
NECO_KRESLIM;
while (GetTickCount - iTime) < X do
until false;

Takhle ale ceka cely system. Urcite by to chtelo nejak osetrit multitasking
(tedy pokud to delas pro Win :-). Tam se ale zase bude spatne hlidat
dodrzovani casu v milisekundach...

Casovani her

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 16.2.2000 08:23:47

> [...]
multitasking
| (tedy pokud to delas pro Win :-). Tam se ale zase bude spatne hlidat

Lepsi rozliseni nez GetTickCount ti poskytne funkce TimeGetTime z jednptky
mmSystem.

RxMemoryData

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 16.2.2000 07:42:08 met-1

> Pokud chces delat nad Paradoxem a mas celkem jistotu, ze to
> bude jednouzivatelske, pak asi radeji u BDE zustan, prece jen
> BDE bylo puvodne navrzeno pro Paradox. Pokud se chces BDE
> zbavit, pak radeji vymen i databazi.

A jakou databazi by teda bylo nejlepsi pouzit, kdybych chtel BDE
obejit?

Jirka.
+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://risc.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

Programatorska klavesnice pro W2k

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 16.2.2000 08:48:25

Ahoj,

Jaro wrote:

> [...]
> nekolikrat rychleji stejny zdroj nez "datel", ktery na specialni klavesnici
> dvema prsty hleda pismenka. Nemam tim samozrejme na mysli tebe, ale

A pak jeste existuji editory jako CodeRush, kde prumerne staci stisknout jednu
klavesu na 5-10 napsanych pismen :-)
Bohuzel to neni zdarma a nefunguje to spravne pri CZ rozlozeni klaves ...

Kruhove tlacitko

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 16.2.2000 09:02:53

Ahoj,

na http://www.torry.ru je free nekolik round-buttons, nebo jde pouzit
komponenty z knihovny DTools32 a pouzit z toggleru predpripraveny komponent
(nejen pro tlacitko, ale i pro vicestavovy checkbox a radiobutton), ovsem to
je za penize (ke strazeni z torry je asi trial).

> Od: Plisek Jan Ing. [SMTP:Plisek(zv)spse(tec)cz]
> Odesl�no: 16. �nora 2000 6:47
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Kruhove tlacitko
>
> Vazeni Delphisti,
>
> obracim se na Vas s dotazem, jak udelat kruhove tlacitko, pripadne
> zda existuje nejaka hotova komponenta.
> Predem diky za radu.
> ===================================================
> ing. Jan Plisek e-mail:plisek(zv)spse(tec)cz
> [...]

Komponenty graf�

[*] Ota Maly <omaly(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2000 08:34:34 -0000

Ahoj,
me osobne se maximalne osvedcily komponenty z kolekce xyGraph 3.xx.
Lze je nalezt na Delphi Super Page. Pred cim bych vsak chtel varovat, jsou
ActiveX grafy na palete Delphi (ver 3).
S temi jsem si uzil svoje, skoncilo to stejne predelanim celych grafu na
xyGraph. Urcite je dobre, aby pripadna komponenta
mela pristupne zdrojove kody a to asi nejen u grafu.

By Ota Maly

Od: Ji�� Kr�l jr. [mailto:admin(zv)printo.com]
Odesl�no: 16. �nora 2000 11:25
Komu: 'Foldyna Ji��'
P�edm�t: RE: Ovladani aplikaci

Dle svych zkusenosti (admin Novell/NT a vyvojar firemniho nekomercniho IS,
od r.1994)
se priklanim k nazoru:

GUI: -nekomplikovane
-upravene podle prani uzivatelu behem testu
-ale dale NEKONFIGUROVATELNE, cili vsude a porad stejne

(stejne v IS jde o par ukonu a jejich propletence)
-vlozit/najit/opravit/smazat/tisknout vetu/vety

Ze svych adminskych zkusenosti vim ze "mene je nekdy vice"
1*10^6 se mi stalo, ze user obecny v Office2k "na neco" kliknul, jeho
oblibeny panel mu zmizl a uz mne otravoval. Programovat takove
userfrendlosti je pekna fuska a navic je ten prinos dosti sporny.
Je mozno namitat, ze skoleni vse vyresi, ale ....fantazie useru/userek nezna
hranic. Navic useri meho SW jsou ze 45% delnici kteri k PC nepouzivaji jako
svuj hlavni nastroj.

Prosim posli muj prispevek do konfery( bez predesleho odstavce), z prace mi
maily konfera nezere.

Rad se na tema GUI pobavim dale.

Jiri Kral
Printo

Zamky a editace

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.2.2000 11:53:53

On 15 Feb 00, at 10:21, novacek(zv)vanicek(tec)cz wrote:

> [...]
> zaznam v zamykaci tabulce. - bez problemu i pri padu aplikace (zamek
> se zrusi). - hlavni tabula neni blokovana zamkem.

Drobny dotaz - jak resis vycisteni zamykaci tabulky po padu
klienta?

SQL, ODBC, ADO, BDE - maximalni zmatek, pomoooc

On 15 Feb 00, at 18:29, Erik Salaj wrote:

> ADO nechodi cez ODBC, takze spravne je to:
>
> ADO - OLE DB - OLE DB provider - data
>
> a pre ODBC pristup to potom bude:
>
> ADO - OLE DB - OLE DB provider pre ODBC - ODBC driver - databaza

:-) Jasne. Vzhledem k tomu, ze za OLE DB _vzdy_ stoji nejaky
provider, tak jsem ho vynechal. A protoze po pocatecnim osahani
pres "obecne" OLE DB jdu pak uz primo na konkretni provider, lze
to napsat i takto:
ADO - OLE DB provider pro ODBC - ODBC - databaze.

Je-li tedy psano OLE DB, vzdy se tim automaticky mini prislusny
provider.

Viz tento priklad:

var
Moniker:IMoniker;
h:HResult;
i:longint;
FParseID: WideString;
DBInit:IDBInitialize;
FIParse: IParseDisplayName;
DBInit:=nil;
try
h:=FIParse.ParseDisplayName(nil, PWChar(FParseID), i,
Moniker);
if Failed(h) then
HResError(h,CParseDisplayFailed);
h:= BindMoniker(Moniker, 0, IID_IDBInitialize, DBInit);
if Failed(h) then
HResError(h,CBindMonikerFailed);
finally
Moniker:=nil;

kde FParseID je GUID na konkretni provider, ktery ziskam prave
tim "obecnym" osahanim.
HResError je moje interni funkce.

RxMemoryData

On 16 Feb 00, at 7:42, Jiri Novotny wrote:

> A jakou databazi by teda bylo nejlepsi pouzit, kdybych chtel BDE
> obejit?

Dnes bych se orientoval uz temer vyhradne na SQL databaze.
Pokud potrebujes neco mensiho a levneho, pouzil bych budto
MSDE, nebo bych pockal na free verzi InterBase (vyvijet lze vsak
uz dnes). DBase format bych pouzil pouze pro prenos dat, ale ne
na praci s daty. Nekteri sice mohou tvrdit, ze pouziti SQL v
urcitych drobnych aplikacich je jako jit s kanonem na vrabce - s
tim vsak nemohu souhlasit, protoze pouziti SQL od zacatku ti
dovoluje bezproblemove (temer :) rust, pokud se program ukaze
jako zivotaschopny. Problemem muze byt pouze sireni po
internetu, zejmena u MSDE, protoze instalacni balik se notne
nafoukne diky databazi.

Komponenta jako panel Windows Commanderu

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 16.2.2000 12:07:54

> hodilo by se mi zobrazit dialogove okno se vzhledem (silne odlehceneho)
> Windows Commanderu - tedy dva panely. Uzivatel muze pomoci tohoto nastroje
> kopirovat soubory (nikoli mazat a presouvat, taky by mohl jen na vybrane
> disky). Jenze se mi nechce programovat se s temi panely (asi by se to muselo
> delat pres grid),

Co tak urobit to pomocou FileListBox, zalozka Win3.1 ?
--
\LH

DAO - prosim

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 16.2.2000 12:39:03

dobry,

mam jednoduchy program v D4 na W95. Pripaja sa na jednoduchu tabulku v Acces 97 je tam jedno pole edit pre zadanie filtra a potom pomocou sql . add zapisem sql do daokomponent a data ukaze v gride.
Je to pripojene pomocou DAO komponent od Erika Salaye.
Mam tri pocitace s win95 .Na kazdy som naistaloval DAO 3.5.
Na tom najpomalsom 486+16MBram to po zadani filtra vypise :

The Microsoft Jet databaze engine cannot open the file z:\evid\rob\tab.mdb. It is already opened exclusive by another user, or you need permission to view its data.

Na ostatnych to ide bez problemov
V com to moze byt ? Neviem na to prist.
Databaza aj program aj systemova databaza pre DAO je na siet disku.

A este na jeden stroj nemozem nainstalovat DAO. Pri instalacii pise ze Another application is curently using DAO files.Close all other applications.

Nic ine nemam spustene. Iba je tam nainstalovany Excela a Word ale nie su spustene.

za skoru odpoved dakujem

Martin

Zamky a editace

[*] Jan Votava - DJsoft <djsoft(zv)top(tec)cz> - 16.2.2000 12:48:25

Jestli tomu tedy dobre rozumim, tak metoda Edit zamkne CELOU tabulku? Ja
myslel, ze jenom zaznam? A tyka se to vsech databazi pristupovanych pres BDE
nebo jenom nekterych? Jak je na tom Paradox?

Cau, Honza

> [...]
>
> VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
> Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
> 616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz

[*] Jaroslav S�kora <sikora(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 16.2.2000 13:06:38

ADO 2.5, neni to 2.1?

> [...]
>
> Windows 2000 obsahuji standardne ADO 2.5. Nevite zda lze ADO 2.5
> nainstalovat i na Windows 98/NT? A pokud ano, kde ho lze stahnout?

Excel & Delphi

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 16.2.2000 13:13:49

> [...]
> se standartnima komponentama? Nebo klidne s nejakyma free... Poradite mi?

Sakra, to je akoby si isiel s tankom na vrabca.
Predpokladam , ze tie dva stringy v jednom stlpci su rozdelene medzerou.
Tato Exelovska funkcia ti vrati prvy string (povodny string je v poli A1):
=LEFT(A1,SEARCH(" ",A1,1))
a tato ti vrati druhy string:
=RIGHT(A1,LEN(A1)-SEARCH(" ",A1,1))
--
\LH
Pozor! Tato sprava obsahuje virusy, pretoze nebola zkontrolovana

Excel & Delphi

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 16.2.2000 13:13:04

Ja bych se to snazil vyresit pomoci prostredku, ktere poskytuje Excel.

Jestlize bunka A1 obsahuje jmeno a prijmeni, tak do bunky
B1 bych dal vzorec:
=ZLEVA(PRO�ISTIT(A2); NAJ�T(" ";PRO�ISTIT(A2)))
a do bunky C1 tento vzorec:
=ZPRAVA(PRO�ISTIT(A1); NAJ�T(" ";PRO�ISTIT(A1)))
a je to.

v bunce B1 je prvni cast jmena a v bunce C1 druha.

Neni nic jednodussiho, nez tyto vzorce prokopirovat dal.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=========================

> [...]
> Jde to nak
> se standartnima komponentama? Nebo klidne s�nejakyma free...

OT?: Ovladani aplikaci

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 16.2.2000 13:15:12

> [...]
> dvou hodin se naucite, jak delat noviny!". Jde o maximalizaci
> efektivity prace uzivatelu i za cenu obtiznejsiho zacviku.

Netvrdim, ze jsem expert v oblasti designu, ale v praci
narazim na podobne problemy, a tak jsem nasbiral nejakou
tu zkusenost, o kterou se rad podelim. Delam vypoctove
programy pro nase oddeleni a spektrum uzivatelu je temer
ukazkove.
Nejsou to zadni idi... (ADMINa prosim o shovivavost, nebot
nenalezam vhodne vystihujici ekvivalenty). Vetsina ma sice
VS vzdelani, ale jejich schopnosti ovladat programove
vybaveni odpovidaji veku a zazitym zpusobum prace.
Mym heslem se pomalu stava rceni o zlate stredni ceste.

Ty, co maji problemy i s ovladanim OS, by nemelo pouzivani
produktu nutit k hledani prirucky, a ty co jsou zvykli
si vyladit Environment na miru, by to nemelo omezit.

U nas je jednim extremem muj spoluzak, ktery vyzaduje
konfigurovatelnou paletu nastroju (dokonce jednou chtel
i editor na makra %)) a druhym muj sef, ktery se zatim
nedokazal zcela odpoutat od DOSove prikazove radky,
Manazeru 602 a zadavani parametru pomoci ReadLn(x).

Zatim se mi nejvice osvedcilo delat programy s komplexnim
MainMenu s co nejpodrobnejsimi Nadpisy v MenuItemu
kombinovane s konfigurovatelnym ToolBarem.

Jednoduchemu oknu Options pak vevodi 'ohromny' Button
s napisem DEFAULT a switche, ktere meni zpusob zobrazeni
ToolBaru (Popisky Tlacitek ANO/NE, Paleta Nastroju ANO/NE atd.)

Dale pouzivam u nekterych programu seznam 'ekvivalentu',
tj. pokud produkt nahrazuje nejaky starsi napr. DOSovy
nebo Win3.x program, pak se v tomto seznamu nutne
obejevi nazvy konfiguraci, ktere automaticky nastavi
horke klavesy stejne nebo alespon podobne, jak to mu
bylo u nahrazovaneho produktu. Ti co spolehaji na
rutinu v ovladani to oceni (u nas to tak bylo).
No a az na konci jsou tlacitka rucni konfigurace
Palety Nastroju a Horkych Klaves.
[ Tohle vsechno muze byt klidne doplneno o heslem
chranene nastaveni spravcem a naslednemu zacviku
obsluhy ;), ale to uz je zalezitost odhadu urovne
ciloveho uzivatele(u) ]

Rozhodne doporucuji pouzivani min. stredne obsahle
kontextove napovedy. Pokud ji nekdo nepotrebuje, tak
si ji proste nevsima (pripadne vypne), a ty, co se
snazi 'nezmacknout neco blbe', to alespon lepe usmerni
spravnym smerem.

Help by mel byt napsan pokud mozno pro bl... a s hodne
snapshoty (Doporucuji vcetne kurzoru). Ze zkusenosti
soudim, ze do helpu lezou pouze ti, kterym nestacila
stredne obsahla kontextova napoveda, a proto je takovy
lopatysmus na miste.

Ukazky bohuzel nemuzu poskytnout (firemni tajemstvi ap.),
a tak doufam, ze ti trochu pichnou alespon tyhle moje
'lovcovy zapisky' ;)

Ing. Peter Sojka
mailto:psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz

Zamky a editace

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 16.2.2000 13:45:32

Ahoj,

Jan Votava - DJsoft wrote:

> Jestli tomu tedy dobre rozumim, tak metoda Edit zamkne CELOU tabulku? Ja
> myslel, ze jenom zaznam? A tyka se to vsech databazi pristupovanych pres BDE
> nebo jenom nekterych? Jak je na tom Paradox?

Paradox vzdy podporoval zamykani jednotlivych radku.

OBJ soubory a prechod z D2 do D3

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 16.2.2000 13:49:03

Ahoj,

narazil jsem na problem. Potrebuji pripojit .OBJ soubor k exe. V Delphi 2 je
to OK ale v D3 to nechce kompilovat a hlasi chybu ze v obj byl nalezen
priznak 16 bit. segmentu. (Tahle opicarna je pouzivana k pripojeni nejakych
obskurnich readonly dat, ke kterym se pristupuje pres adresu
jakoby-procedury a pak se polozi na tato data maska). Momentalne to nemohu
narychlo obejit, jedna se cca o 40 malinkych obj souboru. Lze to nejak jinak
pripojit, nebo je tu hranice a data se musi pripojit jako RC-data do
resourcu (coz zrejme neni zadouci) nebo byl pouzity spatny BINOBJ.EXE (nemam
ale jiny nez v BP7)?

Diky za kazdou radu

Jaro B.

Excel & Delphi

[*] tmara(zv)itsys(tec)cz - 16.2.2000 13:56:32

Dik. Ale ono to v�sobe ma vicero "hacku", ze bych to takto v�Excelu
neudelal...
Jde mi tedy jen o to, abych dostal Excelovskej soubor do Delfina, upravil ho
a ten upravenej abych zpet nacetl v�Excelu s�jiz provedenyma zmenama.
S�tim jmenem a prijmenim to byl jen priklad. Jinak je to daleko slozitejsi.
:(

Tnx a lot

-tma-

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hynek Svato� [mailto:svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz]
Odesl�no: 16. �nora 2000 13:13
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Excel & Delphi

[...]

registr windows

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 16.2.2000 14:11:46

AHoj
nevi nekdo jak se da odstranit v regidtru urcita vetev ? Nemyslim jen smazat
hodnoty, ale celou cast vetve.
dik

DAO - prosim

[*] Milan Schembera <spravce(zv)spektrum(tec)cz> - 16.2.2000 14:20:51

[...]

Ja mam podobny problem na 486 DX 100, nainstaloval jsem tak MDAC a absolutne nejsem schopen vytahnout data pomoci TADOTable z MS SQL 7 via OLE DB. TADOQuery funguje, ale Table mlci. Netusite nekdo, zda pouziva MDAC nejaky instrukce, ktery procesor 486 nepodporuje ? Aplikace vylozene zatuhne ...

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
mailto:spravce(zv)spektrum(tec)cz
mailto:milan(zv)missoftware(tec)cz

Excel & Delphi

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 16.2.2000 14:55:45

Tak kdyz mermomoci chces s tim souborem hejbat z Delphi, tak to samozrejme
jde pres COM. V D5 jsou na to primo hotovy komponenty, jestli nemas D5,
musis si pomoc sam, napr. takhle:

var XLApp, WorkBook, Sheet: OleVariant;

try
XLApp := GetActiveOleObject('Excel.Application');
except
XLApp := CreateOleObject('Excel.Application');
end;

XLApp.Visible := true;

// ted vytvorime sesit, nejak takhle ...
WorkBook:= XLApp.Workbooks.Open(blabla)
// ziskame prvni list ze sesitu ...
Sheet := WorkBook.WorkSheets[Title];
// a uz vesele pristupujes k bunkam ...
Sheet.Cells[1, 1] := 'Ahoj, ja jsem nadpis';

Nezbyde ti ale nic jineho, nez otevrit Visual Basic for Excel Help a hledat,
jake objekty maji jake property a metody.

To co vytvoris v Delphi je navic UPNE totozne, co bys vytvoril primo ve
Visual Basicu v Excelu jako makro a navic ti odpada zbytecne patlani se s
Delphi. Syntaxe VB je VELMI jednoducha, takze zadny problem.

Osobne bych tu vec spachal jako makro v Excelu.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

RxMemoryData

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 16.2.2000 14:05:03 met-1

> Dnes bych se orientoval uz temer vyhradne na SQL databaze.
> Pokud potrebujes neco mensiho a levneho, pouzil bych budto
> MSDE, nebo bych pockal na free verzi InterBase (vyvijet lze vsak
> uz dnes).

Diky za info. Muzete mi ale jeste nekdo napsat par URLs (nebo
nazvu knizek), kde se da o ruznych typech databazi neco dozvedet?
Napr. jak se s nima pracuje, co vsechno umi, jejich vyhody/nevyhody,
kolik to stoji, naroky na hardware atd. Cestina neni podminkou, ale
je preferovana. :-)

Jirka.
+-------------------------+---------------------------------+
[...]

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 16.2.2000 16:29:00

Napriklad takto:

with TRegistry.Create do
try
RootKey := CURRENT_USER;
DeleteKey('KeyName\KeyName, ....\');

Alebo je aj priklad v helpe (myslim)

Pavol Kaka�ka
paka(zv)aktis(tec)cz

| AHoj
| nevi nekdo jak se da odstranit v regidtru urcita vetev ? Nemyslim jen
smazat
| hodnoty, ale celou cast vetve.
| dik

registr windows

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 16.2.2000 16:40:33

jo dik
ale ja to chtel nejak pomoci regeditu nebo *.reg.souboru (jestli umi i
odstranovat nejen pridavat sekce)
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 16. �nora 2000 16:29
P�edm�t: Re: registr windows

> Napriklad takto:
>
> with TRegistry.Create do
> try
> RootKey := CURRENT_USER;
> DeleteKey('KeyName\KeyName, ....\');
> finally
> Free;
> end;
>
> Alebo je aj priklad v helpe (myslim)
>
> Pavol Kaka�ka
> paka(zv)aktis(tec)cz

> smazat

registr windows

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 16.2.2000 17:10:08

Ne, ten podle mne umi pouze pridavat.

Milos Sula wrote:

> jo dik
> ale ja to chtel nejak pomoci regeditu nebo *.reg.souboru (jestli umi i
> odstranovat nejen pridavat sekce)

SQL, ODBC, ADO, BDE - jeste vetsi chaos

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.2.2000 17:37:42

On 16 Feb 00, at 9:53, Radoslav Krehl�k wrote:

> Ted v tom mam teda zmatek uz taky, pouzivam D5+ADOexpress.

To byl ostatne take zamer. :-)))

> [...]
>
> Coz nechapu, k cemu potrebuje ADO mit nastavene ODBC :( To budu muset
> resit i v instalacnim procesu? help pls.

ODBC urcite nepotrebujes. Asi mas neco spatne nainstalovane.
Moje zkusenost je (na solo pocitadle), ze staci nainstalovat radne
IE (4.1 a vyse), SQL Server, a u starsich Woken MSDAC. A
nemam zadne problemy.

OT?: Ovladani aplikaci

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.2.2000 17:37:41

On 16 Feb 00, at 10:55, Foldyna Ji�� wrote:

> [...]
> software XYZ a behem dvou hodin se naucite, jak delat noviny!". Jde o
> maximalizaci efektivity prace uzivatelu i za cenu obtiznejsiho

Muj osobni nazor: mam zkusenost, ze graficky dobre zpracovany
program je prijiman uzivateli na zacatku daleko prizniveji. Ono to
souvisi take s orientaci v programu, rada veci je lepe videt.
Ergonomie se vsak projevi pri rutinni praci, takze tu take nelze
zanedbat.

Osobne se domnivam, ze dulezite je venovat pozornost obema
vecem. Napriklad, v jedne starsi verzi meho programu jsem dovolil
uzivateli otevrit jen jednu vrstvu oken (ShowModal). Melo to vyhodu,
ze nikde nemohl zabloudit, na druhe strane jsem vsak poslouchal
stiznosti, ze si nemuze "odskocit" na souvisejici data z paralelni
vetve.

Nyni to tedy delam tak, ze vetsinu oken oteviram pomoci Show (az
na vyjimky, ktere jsou ShowModal spise kvuli bezpecnosti), ale v
kazdem takovem okne mam odkaz na hlavni okno aplikace, ve
kterem mam seznam vsech otevrenych oken. Takze uzivatel,
pokud si otevre hodne oken a zabloudi, prepne na hlavni okno a
tam najde, co potrebuje. Mno, snad to bude mit uspech. :-)

registr windows

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 16.2.2000 18:04:12

No, jo :-)) ale nabuduce to radsej uved.

Myslim, ze odstranovat to nevie, ale ruku do ohna za to nedam.

Pavol Kaka�ka
paka(zv)aktis(tec)cz

>jo dik
>ale ja to chtel nejak pomoci regeditu nebo *.reg.souboru (jestli umi i
>odstranovat nejen pridavat sekce)

W2000 a D5 & testy

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 16.2.2000 18:14:28

Pavol Kakacka
paka(zv)aktis(tec)cz

> [...]
| W2k Server
| - minimalni (=mozna pujde nainstalovat) P133,128MB,1GB HD
| - doporucena (=uz se na tom da pracovat) 256MB

Je pravda ze to chodi aj na P133, 32MB RAM, mame to ako testovacie PC, ale
pracovat sa na tom neda!!!

A co mas proti Celeronom? :-O
Mam Celeron 366(zv)577 MHz, 64MB RAM a bezi mi to lepsie a zivsie nez na AMD
433 s 128 MB RAM. (Delphi Projekt o velkosti cca 500.000 riadokov je
BUILDnuty asi o 20 % skor) !!!

len tak okrajovo pretakatovany Celeron na 550 MHz s 128kB L2 cahce (66 MHz)
dosahuje lepsie bench vysledky nez PIII na 450 s 512kB cahce (full MHz) ale
to uz je OFF TOPIC !

problem s RichEditem

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 16.2.2000 18:41:34

Mam pravdepodobne trivialni problem, ovsem nejak nemuzu prijit na reseni:
v aplikaci pouzivam komponentu TRichEdit a pri vkladani textu nekdy presahnu
kapacitu a ohlasi mit to ze byl presahnut limit 4095 bytu. Jak je mozne
zvysit limit pro text obsazeny v komponente TRichEdit???

Predem dik za odpovedi

Dan

Instalace ADO 2.5

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 16.2.2000 18:54:07

samozrejme ze to je 2.1, sorry nechal jsem se zmast

M. Jirman

From: Jaroslav S�kora <sikora(zv)kam(tec)czu(tec)cz>
ADO 2.5, neni to 2.1?

> [...]
>
> Windows 2000 obsahuji standardne ADO 2.5. Nevite zda lze ADO 2.5
> nainstalovat i na Windows 98/NT? A pokud ano, kde ho lze stahnout?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.2.2000 19:19:03

Ahoj,

> Popripade si neco takoveho napsat (treba v Delphi :-) Format KBD souboru
> je popsan tady:
> http://msdn.microsoft.com/library/ddkdoc/win95ddk/keycnt_4fsl.htm
****Dival jsem se tam, ale jde o veci k w95. Ma cenu se tim zabyvat, kdyz to
potreuji pro w2k? Myslim, ze ty veci nebudou zcela totozne.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

SQL, ODBC, ADO, BDE - jeste vetsi chaos

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 16.2.2000 19:30:24

> [...]

> Coz nechapu, k cemu potrebuje ADO mit nastavene ODBC :( To budu muset
> resit i v instalacnim procesu? help pls.

ahoj,

muze to take byt spatnym nastavenim TAdoConnection.ConnectionString

M.Jirman

Sitova databaze

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 16.2.2000 19:58:23

Doporucuji FlashFiller, ktery je spolehlivy/jednoduchy i pro vice stroju,
ale take stoji 6990Kc (www.dev-shop(tec)cz).

M.Jirman

From: Milan Kotaska <mkotaska(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> problemy (poskozeny index, poskozena tabulka). Prosim muzete mi nekdo
> poradit, jakou databazi (desktopovou) pouzit ?

Btrieve

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 16.2.2000 20:37:14

From: Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz>> ODBC rozhrani neexistuje a ani existovat nemuze.

> Btrieve totiz neni klasicka databaze, ale manazer zaznamu!
>
> Btrieve nevi nic o datech, ktere jsou ulozeny v databazi,
> protoze soucasti databaze NEJSOU informace o polozkach. Ty nekdy
> byvaji v souborech FILES, FIELDS atd.

Je pravda, ze popis struktury dat neni soucasti datovych souboru,
ale to jeste neznamena, ze nemuze existovat ODBC driver.

S�m jsem si pred casem koupil prostrednictvim Apra
ODBC driver na Btrieve od firmy Intersolv. Byl jak v 16 bitovem,
tak 32 bitovem provedeni.
Datove struktury se definovaly behem konfigurace datoveho
zdroje primo v ODBCADM nebo ODBCAD32.

Funkcni to bylo, i kdyz urcite problemy s opakovanou
konfiguraci byly. A take ta kombinace ODBC / BDE.....

Vaclav Krmela

Dva ScrollBary

[*] code2019(zv)post(tec)cz - 16.2.2000 21:20:30

Mam problem,
Chtel bych udelat aplikaci podobnou XML-Notepad, cili na leve strane strom (TTreeView) a na prave strane mrizka (TDBGrid).
(TDBGrid je pouzit ve spojeni s MemoryTable kvuli potrebe comboboxu v mrizce)
Ale nevim, jak sinchronizovat posouvani stromu a mrizky (tak jak je to v tom XML-Notepadu). Nemate nekdo nejaky napad?

--=Code2019=-- [code2019(zv)post(tec)cz] Vas partner v oblasti internetovych sluzeb - Globe Internet:
*** http://GLOBE.CZ

> [...]

> ADO - OLE DB provider pro ODBC - ODBC - databaze.
>
> Je-li tedy psano OLE DB, vzdy se tim automaticky mini prislusny

Provider pre ODBC obsahuje vlastnu implementaciu kompletneho
ODBC, takze ODBC ako subsystem sa uz nepouziva (len prislusny
ODBC driver, pre pristup k udajom). Je to dost dolezite, pretoze
toto riesenie odstranuje jednu zbytocnu vrstvu (konverziu OLEDB
- ODBC). Dosledkom by malo byt to, ze komunikacia s ODBC
databazou cez OLEDB by mala byt rovnako rychla (mozno
v niektorych pripadoch i rychlejsia) ako pristup cez ODBC.

Erik Salaj

TIBTable a zotriedenie podla indexu.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 16.2.2000 21:54:33

Zdravim.

Mam vytvoreny index na polozku Priezvisko, nastavim to v
TIBTable.Indexname:='Priezvisko' ale nie je to spravne zotriedene. Ked dam v
TIBQuery.sql "... order by priezvisko" tak je to spravne. Aky je v tom
rozdiel alebo co mam nastavit. Potrebujem zobrazovat cez TIBTable, alebo mi
poradte ako zobrazit v TDBGridSinea pomocou TIBQuery a vyuzitia metody
TDBGridSinea.CheckRow a nasledne filtrovat ?

Tenk j� veri ma�.

H�j. Roland Tur�an

Zamky a editace

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 16.2.2000 21:55:43

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: novacek(zv)vanicek(tec)cz [mailto:novacek(zv)vanicek(tec)cz]
Odesl�no: Tuesday, February 15, 2000 11:22 AM
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Zamky a editace

> [...]
> 3) do tabulky pridat dalsi sloupec - casove razitko posledni zmeny.
> Nevylouci to soucasnou editaci, ale pouze detekuje, ze dana veta byla

Popsane reseni mi pripada stejne jako bod 2, ktery jsem zde nechal.
Jenom je atribut editace vety prenesen do jine tabulky.
Souhlasim se Zbyskem Hlinkou, ze Tvoje reseni neresi hlavni problem,
ktery u 2 uvadis. Vlastnosti obou reseni (Tvoje nove a 2) jsou totozne,
jenom s novym resenim je vice rezie. Co ale neresi ani jeden z tech navrhu,
je zamceni zaznamu. Obe reseni pouze definuji jakousi konvenci a spolehaji
na to,
ze ji vsichni vyvojari budou dodrzovat. V kazdem pripade bych obe doplnil
jeste kontrolou optimistickeho zamykani (bod 3) kvuli bezpecnosti.

Jestli se mylim a nevidim nejaky rozdil (mezi 2 a novou metodou), mohl bys
ho blize objasnit?

Diky

Taky mam napad - byl by zalozen na optimistickem zamykani (3), ktere by
bylo aplikovano na vsechny editace. Vytipovane editace, v nich dochazi k
castym kolizim,
by navic pracovaly jako 2) s tim rozdilem, ze misto nastaveni zamku by
zaznamu
nastavily casovou znamku prevzeti do editace. A uzivatel by byl varovan v
pripade,
ze pri jeho prevzeti zaznamu k editaci uplynula od posledniho prevzeti
zaznamu k editaci
mensi doba nez nejaky stanoveny interval a bude-li pokracovat v editaci,
muze dojit ke kolizi
(anebo by editaci uplne znemoznily).
Jinymi slovy - bylo by tam neco jako casovy zamek.

Jeste bych chtel upozornit na to, ze tyto mechanismy jde obejit vzdy, pokud
je mozne
se k databazi pripojit jinou cestou nez pres nami vyvijenou aplikaci (napr.
DBExplorerem).
Jedinym bezpecnym resenim je pouziti skutecnych zamku anebo znemoznit
pristup
jakymkoliv jinym nastrojem a napsat to dobre ve vlastni aplikaci.

Jura

Delphi 5 Ole Automation servers a Excel

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 16.2.2000 22:11:16

DDV,
nsel jste prosim nekdo samplik, jak pouzit ty jinak krasne komponenty z D5
pro Excel?
Word mi funguje celkem dobre, ale v Excelu jsem nejak neuspel pri pokusu
ExcelWorksheet.ConnetTo() az do te doby to slo, ale tohle mne nejak zmohlo a
ja bych chtel ty komponenty pouzivat, protoze doufam to bude mne prace nez
podle navodu na Borlandim webu (microexcel).

Jakykoliv smalpik vitan...

Diky a.

Sitova databaze

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 16.2.2000 22:12:11

> [...]
> problemy (poskozeny index, poskozena tabulka). Prosim muzete mi nekdo
> poradit, jakou databazi (desktopovou) pouzit ?

Ahoj.

Aj ja som spravil aplikaciu ktora pozostava asi zo 100 formov ktore
vyuzivali PDX, ale dal som sa presvedcit na SQL server, ze pre ktory by si
sa ty rozhodol to je uz na tebe.
PS: Vyskusaj crash testy na paradoxe a uvidis. Stane sa urcite take co ty
nepredpokladas.
PS: Ale ak ostanes pri PDX tak si nastav LocalShare na true v BDE a NetDir
aby ukazoval na to iste miesto.

Ja mam male problemy s SQL ale su zapricinene mojou nevedomostou. Ucit sa,
ucit sa, ucit sa :Lenin.

S pozdravom roland.

Btrieve

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 16.2.2000 22:12:53

> [...]
> zdroje primo v ODBCADM nebo ODBCAD32.
>
> Funkcni to bylo, i kdyz urcite problemy s opakovanou
> konfiguraci byly. A take ta kombinace ODBC / BDE.....

To BDE by mi vubec nevadilo, potrebuju totiz jenom pretahnout data na SQL
server, cili BDE a Delphi nechci mit nic spolecneho ...

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

Error pri TForm.Print

[*] Jan Kirchner <imconr(zv)volny(tec)cz> - 16.2.2000 22:54:02

D�ky za tip,

Chyba se neobjevuje nahodne, ale vzdy, krokov�n� VCL mi neslo (p�ehl�dl jsem
Use Debug DCUs) , tak�e jsem to vyzkousel az dnes.
Nicmene ... tak jsem se pri sledovani zapletl do vztahu mezi
Forms,Printers,Controls,Graphic a System ze jsem po pravde receno (neznaje
funkci jednotlivych volanych rutin) totalne ztratil nit. A to se pak neda
nic ladit.
System odmita cokoli vytisknout a vzdy po vajeti prazdne stranky z tiskarny
hlasi Chybu poruseni ochrany. Tusim, ze bude problem s nekterou komponentou
umistenou na formulari (jen standardni komponenty a neco z Rx). Zkusim na to
jit z druhe strany a cistit formular.
Nicmene, kdyby jste nekdo mel nejake voditko - ozvete se prosim.

Dik
Jan Kirchner, program�tor amat�r
imconr(zv)volny(tec)cz

> [...]
> radek metody TCustomForm.Print, spust aplikaci a pak uz pri krokovani
> pravdepodobne narazis na misto kde vznikne ta chyba.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2000 23:36:28

From: <tkruzik(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> cca 16MB dat, byla prehledna a samozrejme rychla. (prechod z konce grafu na zacatek,
> pripadne i nacitani dat v realnem case).

predevsim, jakou mas verzi Delphi ? V D5, D4 (a tusim i D3) mas v palete komponent
TChart.

Petr Vones, amatersky programator

Ovladani aplikaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2000 23:36:57

From: Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>

Ahoj,

> [...]
> navigoval telefonem, to bylo dost frustrujici pro nas oba. Uzivatel musel

V tehle pripadech je dobre kdyz je pripojen k Internetu a umi alespon trochu
ovladat NetMeeting. Pres sdileni aplikaci se to da nekdy vyresit vcelku rychle.

> nabyt dojmu, ze je totalni idiot a ja bych ho nejradsi zabil. Po panaku laku
> na rakve jsem se trochu zklidnil a zacal uvazovat o tom, co takzvane ^^^^
^^^^^^^^
Brrr, tak po tomhle uz bych asi o nicem neuvazoval ... :-))

> [...]
> ktere nedava moznost volby a soustredit pozornost spise na jeho ergonomii?

Jak uz tu padlo v predchozich prispevcich, asi neni dobre omezovat uzivatele
prilis jednoduchym rozhranim, ci ho naopak desit necim co vypada jako Office.
Idealni (i kdyz trochu pracnejsi) jsou podle mne dve varianty rozhrani, tak
jak to ma treba ICQ. Pokrocilejsi uzivatel zjevne nespokojeny s tak "malym"
mnozstvim funkci si bude libovat v desitkach menu a ikon, vydeseny uzivatel
da radsi prednost jen par funkcim, ktere mu bohate staci. Pro jednoduche
ovladani pusobi prehledne mensi mnozstvi ikon v toolbaru s textovymi popisky
a radeji bez moznosti dalsich uprav. Pro pokrocile je pozadavek spise opacny.
Samozrejme v pripade uzivatelu, kteri vidi v menu kombinaci Ctrl+F a provedou
to tak, ze zmacknou CTRL, pusti jej a pak znacknou "F", je asi jakakoli rada
draha ....

Petr Vones, amatersky programator

Sdileni slozky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2000 23:36:25

From: Milan Kotaska <mkotaska(zv)atlas(tec)cz>
> Ve svem programu se potrebuji pripojovat na disk, ktery je na jinem pocitaci
> v siti Microsoft (sdileni na tomto pocitaci je nastaveno na urcity adresar).

Ahoj,

Pripojit se na sdileny adresar muzes treba takto:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1999&mesic=May&den=26&first=76&soubor=dlfaaadf.htm

Petr Vones, amatersky programator

Spojeni binarnich souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2000 23:36:35

From: Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Je to free, nebo za kolik? Potrebuji to pro profesionalni praci a nemuzu
> pouzivat neregistrovani shareware.

Ahoj,

Danou komponentu TZLIBArchive neznam. Ale dle nazvu bude asi zalozena na
komprimacni knihovne ZLIB, ktera je primo soucasti Delphi (k nalezeni na
instalacnim CD).

Petr Vones, amatersky programator

Programatorska klavesnice pro W2k

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2000 23:36:38

From: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> ****Dival jsem se tam, ale jde o veci k w95. Ma cenu se tim zabyvat, kdyz to
> potreuji pro w2k? Myslim, ze ty veci nebudou zcela totozne.

Ahoj,

Tezko rict, pro W2000 jsem nic nenasel. Videl jsem ale par programu na vytvareni
"klavesnic", kde tvrdili, ze to lze pouzit i pro NT (ne vsak vyslovene pro W2k).

Petr Vones, amatersky programator

OBJ soubory a prechod z D2 do D3

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2000 23:36:33

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> [...]
> pripojit, nebo je tu hranice a data se musi pripojit jako RC-data do
> resourcu (coz zrejme neni zadouci) nebo byl pouzity spatny BINOBJ.EXE (nemam

Ahoj,

prilis tomu nerozumim, znamena to, ze mas POUZE ten .OBJ soubor nebo i jeho
obsah v jine forme ? V pripade obecnych dat je lze pripojit jako resource do
aplikace, pak se s tim ale pracuje trochu jinak, nez jak tomu bylo s ukladanim
dat do .OBJ v BP7 (viz trida TResourceStream).

Petr Vones, amatersky programator

W2000 a D5 & testy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2000 23:37:03

From: Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz>
> bych volil radeji PIII. Pokud by existovaly kvalitnejsi zakladni desky pro
> Athlon, asi bych mu dal prednost.

Ahoj,

Par desek pro Athlon od kvalitnich vyrobcu (FIC, GigaByte ...) existuje:
http://www1.amd.com/athlon/mbl

Oni je vetsinou na svych strankach neuvadi (kvuli Intelu). Athlon vypada po
technologicke strance lepe nez PIII, navic se tak vyvazi dosavadni "monopol"
Intelu.

Petr Vones, amatersky programator

problem s RichEditem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2000 23:37:13

From: Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz>
> [...]
> kapacitu a ohlasi mit to ze byl presahnut limit 4095 bytu. Jak je mozne
> zvysit limit pro text obsazeny v komponente TRichEdit???

V jake verzi Delphi ? V D5 mi to zadnou chybu nehlasi:

S: String;
begin
SetLength(S, 10000);
S := StringOfChar('1', 10000);
RichEdit1.Lines.Add(S);
end;

Problem vznika ale pri cteni radek obsahujicich vice jak 4096 znaku, to je
vsak omezeni dane zapouzdrenim richeditu ve VCL:

S: String;
begin
S := RichEdit1.Lines[0];
ShowMessageFmt('%d', [Length(S)]);
end;

Dale zkontroluj, zdali mas vlastnost MaxLength nastavenou na 0.

Petr Vones, amatersky programator

Query & Thread

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2000 23:37:19

From: Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> v D3 byl.A tam se dal spusteny dotaz ukoncit tusim ,ze to bylo
> AbortQuery.Pak jsem preskocil do D5 a ouha tady neni.Proc, to me neni jasny.

A na jake databazi to bylo ? V helpu k BDE se pise, ze lze prerusit akorat
Sybase query:

cbCANCELQRY
Allows the user to cancel a long running Sybase query. The installed callback
function is called periodically, and the user can return cbrABORT to cancel.

Obavam se, ze query se v BDE prerusit neda. Zkus hledat ci se zeptat v newsech
na Borlandu: http://www.borland.com/newsgroups/

Petr Vones, amatersky programator

Skryti oddelovace na toolbaru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2000 23:37:00

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>

Ahoj,

Toto je chyba ve VCL, mohlo by to jit docasne odstranit treba takhle (D5):

SaveButtonHeight: Integer;
begin
with SeparatorToolButton do
Visible := not Visible;

// zavolani private metody TToolBar.RecreateButtons
with ToolBar1 do
begin
SendMessage(Handle, WM_SETREDRAW, 0, 0);
try
SaveButtonHeight := ButtonHeight;
ButtonHeight := ButtonHeight + 1;
ButtonHeight := SaveButtonHeight;
finally
SendMessage(Handle, WM_SETREDRAW, 1, 0);
Invalidate;

> [...]
> radek, prestoze se pred skrytim vesla vsechna do jednoho. Uz si to moc

Tohle vypada spis na problem stare verze knihovny COMCTL32

> Tak jsem si udelal vnitrni mechanismus pro paletu tlacitek a pri zmene kontextu
> aplikace toolbar smazu a podle obsahu palety tlacitek je tam nasazim.

Toolbar ve Windows umi pomerne dost veci (vcetne uzivatelskeho nastaveni), ale
zapouzdreni ve VCL neni zrovna nejlepsi.

Petr Vones, amatersky programator

Error pri TForm.Print

[*] Jan Kirchner <imconr(zv)volny(tec)cz> - 17.2.2000 00:15:14

[...]

Jeste jeden postrech ktery jsem zjistil: jedna se o MDI aplikaci a problemy
delaji formulare, ktere nejsou uvedeny v seznamu automaticky vytvarenych
formularu. Vytvarim je pochopitelne za chodu, napriklad takto:

// Vyvol�n� okna nastaven� parametr� m��en�
procedure TMainForm.Pednastavenparametrmen1Click(Sender: TObject);
begin
with TFNastaveniMereni.Create(Self) do
try
ShowModal;

na tom snad neni nic spatneho - kdyz potom ale chci formular tisknout
metodou Print nastane chyba. Zjistil jsem ze kdyz formular necham v seznamu
autom.vytv.oken, vytisknout jde bez problemu !!!
Kde delam chybu ???

Kyby jste nekdo mel nejake voditko - ozvete se prosim !

> [...]

> radek metody TCustomForm.Print, spust aplikaci a pak uz pri krokovani
> pravdepodobne narazis na misto kde vznikne ta chyba.

TDBGridSinea versus TIBTable

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 17.2.2000 00:21:11

Zdravim.

Pouzival som VCL Sinea DBGrid na oznacovanie riadkov a ich nasledne
filtrovanie, ale ako som si vsimol komponenta TIBTable nema udalost
OnFilter, co s tym ?

I'm use D5, SineaVCL4, Rx2.75, IB 5.1.1.

Tenk j� veri ma�.

H�j. Roland Tur�an

Refresh udajov na InterBase.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 17.2.2000 00:25:31

Zdravim.

Z formu kde mam TIBTable, ktore pouzivam len na zobrazenie a mazanie volam
dalsi form ktorym insertujem a editujem recordy. Ale ak vo forme na ins/edit
zavolam post a po ukonceni okna ins/edit zavolam refresh TIBTable na
zobrazovacom forme, tak sa mi neobjavi novy alebo zmeneny zaznam, iba ak
pouzijem Open/Close. Nie je mozne cez refresh ?

Tenk j� veri ma�.

H�j. Roland Tur�an

ixCaseInsensitive index on Interbase database.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 17.2.2000 00:28:46

Zdravim.

Aky najjednoduhsi sposob by ste mi poradili na zabezpecenie aby bol zaznam
citlivy na ixUnique ale v spojitosti s ixCaseInsensitive ako som pouzival v
PDX ?

I'm use D5, SineaVCL4, Rx2.75, IB 5.1.1

Tenk j� veri ma�.

H�j. Roland Tur�an

TIBTable versus TIBQuery

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 17.2.2000 00:29:39

Zdravim.

Co je vyhodnejsie pouzivat na insert edit alebo delete ?

I'm use D5, SineaVCL4, Rx2.75, IB 5.1.1

Tenk j� veri ma�.

H�j. Roland Tur�an

lock record pri IB

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 17.2.2000 00:31:10

Zdravim.

Ak zavolam TIBTable.edit tak na sieti je to zamknute ako pri Paradoxe ?

I'm use D5, SineaVCL4, Rx2.75, IB 5.1.1

Tenk j� veri ma�.

H�j. Roland Tur�an

W2000 a D5 & testy

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 16.2.2000 21:07:12 -0800

> Ahoj,
> tak jsem si overil ty oficialni udaje MS,
> a je to tak:
> W2k Pro
> - minimalni (=mozna pujde nainstalovat) P133,32MB,650MB HD

Nemusis to nikde overovat. Slo to nainstalovat.

> - doporucena (=uz se na tom da pracovat) 64MB
> W2k Server
> - minimalni (=mozna pujde nainstalovat) P133,128MB,1GB HD

Opet jsi mimo. Ne 64 MB RAM to jde instalovat a na 128 MB
pracuje dobre.
Mimochodem pro ktereho vyrobce pameti paracujes?
Jaro

> - doporucena (=uz se na tom da pracovat) 256MB

Tady opravdu zalezi na tom s cim se na serveru bude procavat.
Muze to byt hodne, ale protoze se jedna o server,
tak pro neco muze byt i tech 256 MB zalostne melo.

Jaro

W2000 a D5 & testy

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 16.2.2000 21:07:16 -0800

> A co mas proti Celeronom? :-O
> Mam Celeron 366(zv)577 MHz, 64MB RAM a bezi mi to lepsie a zivsie nez na AMD
> 433 s 128 MB RAM. (Delphi Projekt o velkosti cca 500.000 riadokov je
> BUILDnuty asi o 20 % skor) !!!

Jednak jsem neuvadel zadna srovnani natoz pak srovnani s AMD a uz vubec
jsem nepsal, ze mam neco proti Celeronu. Celeron ma velmi malou, ale rychlou
cache.
Tudiz je dobry ve vypoctech, ale zaostava v datovych operacich.
Pro praci v Delphi je tedy asi lepsi bud PII / PIII nebo Athlon. Zkousel jsem
oboji.
Samozrejme - Celeron je levnejsi a da se dobre pretaktovat, tak je oblibenejsi.
Co chybi procesoru, to se da samozrejme dohnat brutalni silou kmitoctu
a pretaktovanim dozenes i nizkou FSB sbernice. Ja proti tomu samozreme nic
nemam.
Sam jsem uvedl, ze pouzivam Celeron 466(zv)585. Zatim jsem take za nizkou cenu
vyuzil
vyhod brutalniho rychlosti. Asi jsi me spatne pochopil.
Ja mam totiz stale ne mysli puvodni dotaz, ktery rozpoutal tuto diskusi.
Nelze proste jen srovnavat frekvence procesoru a nedivat se na to, o jaky
procesor se jedna.
Protoze jsi neuvedl, jaky procesor AMD mas na mysli, nebudu se vyjadrovat, nebot
mezi
nimi jsou opravdu znacne rozdily. Napr. Athlon se vyrovna PIII a pred Celeronem
ma naskok. Dvakrat vetsi L1 cache a 4 x vetsi L2 cache je v datovych
operacich znat.
Kdyz chce nekdo pocitac na hry, je Celeron nejlepsi volbou. Jinak pri dostatku
penez
> [...]
> dosahuje lepsie bench vysledky nez PIII na 450 s 512kB cahce (full MHz) ale

Tak jednak PIII na 450 jde take dobre pretaktovat, takze srovnani silne
pretakt.
procesoru s nepretakt. je dost ujete, ale hlavne ja pracuju s Delphi
a ne s bench programy!
Jaro

> to uz je OFF TOPIC !

Komponenty grafu

[*] tkruzik(zv)atlas(tec)cz - 17.2.2000 06:53:46

Ahoj,

predevsim, jakou mas verzi Delphi ? V D5, D4 (a tusim i D3) mas v palete komponent
TChart.

omlouv�m se, ze jsem zapomel uvest verzi Delphi. Mam D4. v palete uvedena komponenta TChart sice je ale je nedostacujici. Tato komponenta je vhodna tak do 20 000 zaznamu v table, ale pro pouziti na jednorazove zobrazeni nejakych 16MB udaju, zcela nevyhovujici jak casove tak i pro naslednou analyzu.

Tomas Kruzik
tkruzik(zv)atlas(tec)cz
mobil: 0603-947060

Ovladani aplikaci

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 17.2.2000 07:19:00

ahoj

dochazi zde ke stretu zajmu rep (od repa jako repa cukrovka: jedno pole, jedna dira, vsude stejna hlina) a stouru (jako ze stoura: a neslo by to tlacitko posunout o dva zdibec doleva? lepe by se na nej klepalo {koukalo...})

repy potrebuji mit na vsekco jedinou pouzitelnou volbu: menu, tlacitko nebo klavesu
pripadne tlacitko (menu) a klavesu k tomu
stoura potrebuje (pro)volbu na trapeni programatora, nebo totalne nastavitelny vsecko, no a pak zase nevi co s tim a vola stejne.

Ale vazne, muj nazor na ovladani aplikaci:
rozhrani by melo byt jednoduche a prehledne (?!). zadne zbytecne serepeticky, ale zase dostatevne pouzitelne. asi nejlepsi jsou zkratkovy klavesy, ale chce to drzet nejake jednotne schema. nehlede na to, ze sam M$ v tom dela peknej binec. to se potom tezko vymejsli neco standartniho. nejlepsi na takova rozhrani byly (?!) znakove terminaly. tam se lze vratit zpet (esc) vybrat z aktualni nabidky dalsi krok. proste, ale ucinne, bez paralelnich moznosti a soubezneho zpracovani se smeruje primo k cili (byt jedinemu). Jenze takovy uzivatel typu jauzsemnatostarej proste nic jineho nezvladne (nechce zvladnout).

ja osobne (jako uzivatel; treba Slova) preferuji pouzivani klaves. prehmatavani z kbd na mouse dost zdrzuje.

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ps: horke klavesy je dobre delat pro pisujednimprstemmaximalnedvema, proteze nektere sekretarky mackaji klavesy tuzkou (nebo dvema, v kazde ruce jednu), neb maji prilis dlouhe (ale reprezentativni) nehty (fakt, ta zenska snad nemohla sama ani jist)

Kruhove tlacitko

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 17.2.2000 07:19:43

ahoj

myslim, ze se to dela pres API fce pro vytvareni regionu
moment... jo mam to tady, kulate tlacitko a panel libovolneho tvaru
vse vcetne zdroju (ale ja to nepsal :-) )

kdo to chce, tak si napiste ja vam to poslu, (nebo se to da nekam uploadnout ke stazeni ?)

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

OBJ soubory a prechod z D2 do D3

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 17.2.2000 07:27:17

Ahoj,

ANO, mam jenom .obj soubory, kde jsou nejake tabulky (pomery/vahy pro
coding/decoding). Zrejme byl zamer, mit to linkovano primo do kodu.
Podotykam, ze D2 to slinkuje ale D3 to odmitne (zrejme se domniva ze je to
opravdu KOD a nepripoji to as-block).

> [...]
> ukladanim
> dat do .OBJ v BP7 (viz trida TResourceStream).

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.2.2000 08:10:08

> [...]
> (TDBGrid je pouzit ve spojeni s MemoryTable kvuli potrebe comboboxu v mrizce)

neumim Ti ted sice poradit, ale chci se na neco zeptat. Jde o
pouziti comboboxu v mrizce. Muzes prosim podrobneji napsat, co
je cilem?
Sam jsem chtel dat do DBGridu Inplace editor jako Combobox (coz
neni problem), ale aby to Combo se chovalo jako by melo styl
csDropDownList, tj. aby splnovalo tyto dve veci:

1) Slo do nej umistit pouze nektery z udaju z Items
2) Autoincrement search, tj. pri psani textu se automaticky text
doplnuje podle nejblizsi vhodne polozky.
3) Vhodne, nikoli vsak nezbytne by bylo, kdyby Items byly plneny
z databaze, podobne jako u komponent typu LookupCombo.

A to jsem nedokazal a ani v konferenci nebyla zadna reakce.
Nedelas nahodou neco takoveho? A jak s tim souvisi
MemoryTable?

SQL, ODBC, ADO, BDE - jeste vetsi chaos

[*] Radoslav =?iso-8859-1?Q?Krehl=EDk?= <heretic(zv)softok(tec)cz> - 17.2.2000 08:17:23

Hi,

>muze to take byt spatnym nastavenim TAdoConnection.ConnectionString

Provider=SQLOLEDB.1;Persist Security Info=False;User ID=sa;Initial
Catalog=radek_test;Data Source=sql

je to implicitni string co mi nabidnul AdoExpress.

Nekdo mi to psal, ze jemu to funguje....Chtel jsem jen dodat , ze oba
pocitace kde jsem zkousel byly nezavisle nainstalovane pocitace, kde snad
jedinym shodnym rysem je Win98CZ+Office97CZ+Novell Intranetware klient.
Zajimave take je, ze kdyz jsem systemovy zdroj ODBC pak smazal , uz to
nemelo na funkcnost me ADO aplikace zadny negativni vliv.
MSIE tam byl nainstalovany 4.1. Verim tomu, co mi psal Zbysek H. ze to ODBC
urcite nepotrebuju a ze jemu to chodi, nicmene bych se rad dopatral o jakou
souhru nahod se zde jedna (imho se muze treba jednat o nejake DLL ktere se
zrovna WIndowsum nehodi do hry apod)

Heretic

Frame a DLL

[*] Jaroslav ��pek - 17.2.2000 08:20:02

Ahoj,
diky moc za radu. Skutecne to pomohlo. V aplikaci i DLL jsem zaskrtl v
Project\Options\Packages volbu "Build with runtime packages". Nechal jsem
tam vsechny defaultne vyjmenovane balicky.
Chtel bych se jeste zeptat, proc se musi postupovat timto zpusobem, co
vsechno pak musim distribuovat s takto prelozenou aplikaci a zda by
nestacilo aplikaci i DLL prelozit pouze s balickem, ve kterem jsou obsazeny
ramy (TFrame). Navic jsem v aplikaci nic nemenil, tj. nepridaval jsem zedne
LoadPackage. Jak je mozne, ze to funguje. To se nektere balicky zavadeji
implicitne?

S pozdravem
Jaroslav Sipek
e-mail: jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
> Petr Vones
> Odesl�no: 15. �nora 2000 23:15
> Komu: Konference Delphi
> P�edm�t: Re: Frame a DLL
>
> Ahoj,
>
> Pokud chces delat toto, musi byt aplikace i DLL prelozena s
> balicky. Asi
> nejjednodussi zpusob je pouzit dynamicke zavadeni balicku, viz help:
> "Dynamically loading packages".
>
> Petr Vones, amatersky programator

Zaplata na Delphi 5 je ke stazeni !!!

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 17.2.2000 08:21:37

Tak jste se vazeni pratele konecne dockali. Blizsi informace najdete na
http://community.borland.com/article/0,1410,20862,00.html

pcisar(zv)inprise(tec)cz

Funkce ve where v SQL

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.2.2000 08:27:16

Ahojte,

nevite nekdo, zda lze, a pokud ano, tak jak se to dela, kdyz chci
udelat v SQL (ve stored procedure) toto:

select neco from myTable where (pocet < 5) and (volani funkce)

Mam stored proceduru, ktera vraci nulu nebo jednicku. No a ja
bych ji chtel volat v klausuli where nejakeho selectu, aby ten select
vybral ty zaznamy, pro ktere ona funkce vraci jednicku.

Zkousel jsem to nejak, ale psalo to tusim neco o neznamem
objektu (sorry, uz je to dyl).

Muzete mi prosim nekdo napsat nejaky fiktivni priklad, abych videl,
jaka je u toho spravna syntaxe?

Jde o MSSQL 7.

DAO - prosim

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 17.2.2000 08:35:43

uz som na to prisiel. Ja vol som mal sietovy disk povoleny pre toho
uzivatela iba ako read only. :-()

Od: Milan Schembera <spravce(zv)spektrum(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odoslan�: 16. febru�r 2000 14:20
Predmet: RE: DAO - prosim

[...]

Vyjimka TADOConnection

[*] bc.Svoboda Jarom�r <svoboda(zv)okfas(tec)cz> - 17.2.2000 08:41:34

Nevim si rady jak odchytit vyjimku komponenty TADOConnection
a zobrazit uzivateli rozumnou hlasku,jestlize uzivatel
zadal spatne login jmeno nebo heslo.

try
ADOConnection.Open(Edit_name.Text,Edit_password.Text);
except

S pozdravem J.Svoboda

registr windows

[*] garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 17.2.2000 08:51:43

>jo dik
>ale ja to chtel nejak pomoci regeditu nebo *.reg.souboru (jestli umi i
>odstranovat nejen pridavat sekce)
Chmm no nevim asi jsem to spravne nepochopil, ale pro odstraneni cele vetve
pomoci regedit-u prece staci kliknout na danou vetev a zmacknout delete,
pripadne pres prave tlacitko mysi a delete...

Refresh udajov na InterBase.

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 17.2.2000 09:11:10

Refresh nacte znovu pouze aktualni (jeden zaznam) pokud chces refreshnout
celou tabulku
musis volat close, open. Nedavno se to diskutovalo na v interbase foru.

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>
Subject: Refresh udajov na InterBase.> Z formu kde mam TIBTable, ktore pouzivam len na zobrazenie a mazanie volam
> [...]
> zobrazovacom forme, tak sa mi neobjavi novy alebo zmeneny zaznam, iba ak
> pouzijem Open/Close. Nie je mozne cez refresh ?

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 17.2.2000 09:25:16

>jo dik
>ale ja to chtel nejak pomoci regeditu nebo *.reg.souboru (jestli umi i
>odstranovat nejen pridavat sekce)

No, este ma napadlo, ze ak to nechces riesit pomocou Delphi (neviem preco
:-O ) tak je este moznost pozuzit Windows Scripting Host ("sucast" sucasti
Windows, ale myslim ze sa standardne neinstaluje ) a priklad je v
C:\WINDOWS\SAMPLES\WSH\*.*

Pavol Kaka�ka
paka(zv)aktis(tec)cz

Error pri TForm.Print

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 17.2.2000 09:33:38

> [...]
> finally
> Free;
>
> na tom snad neni nic spatneho - kdyz potom ale chci formular tisknout
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
> autom.vytv.oken, vytisknout jde bez problemu !!!
> Kde delam chybu ???
>
> Kyby jste nekdo mel nejake voditko - ozvete se prosim !

mozna idiotska pripominka, neznam cely kontext diskuse, ale nevolas nahodou
metodu TFNastaveniMereni.Print az po vykonani TFNastaveniMereni.Free ?

Ovladani aplikaci

[*] sorbo <sorbo(zv)centrum(tec)cz> - 17.2.2000 09:37:18

Zkus se pro inspiraci mrknout na
http://www.ambysoft.com/userInterfaceDesign.html je tam
v PDF nekolika strankovy clanek User Interface Design Tips.
sorbo

> .... s praktickymi zkusenostmi v
> oblasti designu uzivatelskych rozhrani

TDBEdit - readonly

[*] Bradac Marek <Marek.Bradac(zv)z3.preciosa(tec)cz> - 17.2.2000 09:38:51

Zdravim,

mam problem s vyse uvedenym. Mam databazovou aplikaci, kde si zaznamy
prohlizim pres form s komponentami TDBEdit. Veskere tabulky, source a query
komponenty mam v datamodulu. Pokud mam jako zdroj dat daneho TDBEdit primo
tabulku je vse OK a pole mohu editovat, pokud mam vsak jako zdroj query
(aktivni, vse OK) jsou z me neznameho duvodu komponenty TDBEdit read-only i
kdyz v navrhu mam vlastnost read-only false a i pri FormActivate sem zkousel
jeste pro jistotu znova nastavit red-only na false porad nic. Pokud zpet
vratim zdroj na tabulku je vse OK. Nemate nekdo nejaky navrh ? nebo to
jednoduse nejde ?

Marek Bradac

LAN Administrator - Preciosa a.s. - zavod 03

Sklarska 1
463 13 Liberec 24
Czech Republic

Tel : +420485214328, +420603241957
Fax : +420485149076

+-[ mailto:marek.bradac(zv)z3.preciosa(tec)cz ]--[ http://www.preciosa(tec)cz ]-+

Programatorska klavesnice pro W2k

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 17.2.2000 09:42:38

Ja tedy mam doplnkova rozlozeni ceske klavesnice pro W95. Jede to pouze
na 95 nebo 98, na NT nebo W2000 ne. Takze se tim asi nema cenu zabyvat.

Slavek Rydval wrote:

> [...]
> ****Dival jsem se tam, ale jde o veci k w95. Ma cenu se tim zabyvat, kdyz to
> potreuji pro w2k? Myslim, ze ty veci nebudou zcela totozne.

DAO

[...]

Skus to najprv rozchodit lokalne na pocitaci mozno je problem s pristupom na sietovy disk (nejake
pristupove prava). Musis mat najprv istotu, ze DAO je korektne nainstalovane a funguje. V pripade
problemov niekedy pomoze nainstalovat MS Access (obsahuje novsie verzie DLL suborov ako
Windows 95), potom ho mozes zmazat. Nezabudni skontrolovat dostatok volneho miesta na disku,
nastavenie TEMP adresara (DAO ho vyzaduje, pri praci tam vytvara pomocne subory), skontroluj
ScanDiskom harddisk, atd. Pozri tiez DAO FAQ na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/daofaq.htm
pripadne pohladaj DAO na MSDN.

A este na jeden stroj nemozem nainstalovat DAO. Pri instalacii pise ze Another application is curently using DAO files.Close all other applications.

Pozatvaraj pre istotu vsetky aplikacie v Task Manageri a skontroluj, ci nie je problem so zapisom na disk
(takisto pristupove prava, hlavne pozor na sietove disky).

Erik Salaj

Ovladani aplikaci

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 17.2.2000 10:29:50

### Petr Vones napsal dne 16 Feb 00, v 23:36 :
> pokrocile je pozadavek spise opacny. Samozrejme v pripade uzivatelu, kteri
> vidi v menu kombinaci Ctrl+F a provedou to tak, ze zmacknou CTRL, pusti
> jej a pak znacknou "F", je asi jakakoli rada draha ....
To jeste nic neni, horsi jsou ti, co mezi CTRL a F
zmacknou jeste to plus (+) :-)>

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail

W2000 a D5 & testy

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 17.2.2000 10:29:49

Ja jsem si ta cisla nevymyslel,
tyhle udaje uvadeli zastupci MS na DA 3.2.

Sam mam zkusenosti s provozem W2000 jiz
od roku 1998 :-)
Pokud jde o W2k, tak ja napriklad provozuji
Advanced Server (RC2) zkusebne i na IBM 6x86/266
se 64MB RAM a jde to, (i kdyz je casto slyset
HD :-) prestoze oficialne uvadene minimum je 128MB.
A taky mam overeno, ze W2k Prof funguje i na
32MB :-), ale kdyz budes mit min pameti a neco
ti nebude fungovat, vsichni od toho s odvolavkou
na oficialni hodnoty daji ruce pryc :-)))

(myslim, ze uz sem tahle debata moc nepatri)

### Jaro napsal dne 16 Feb 00, v 21:07 :

> Nemusis to nikde overovat. Slo to nainstalovat.

> Opet jsi mimo. Ne 64 MB RAM to jde instalovat a na 128 MB
> pracuje dobre.
> Mimochodem pro ktereho vyrobce pameti paracujes?

...pro zadneho konkretniho, prodavame ruzne znacky :-)))
(nebudu si tady prece delat reklamu)

> [...]

Programatorska klavesnice pro W2k

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 17.2.2000 10:29:50

A co takhle zkusit treba MSDN online
http://msdn.microsoft.com
nebo (kdyz tam nic nebude) newsy
nntp://news.microsoft(tec)cz
?
Ale myslim, ze uz je to dost off-topic ;-)

### Slavek Rydval napsal dne 16 Feb 00, v 19:19 :
> [...]
> ****Dival jsem se tam, ale jde o veci k w95. Ma cenu se tim zabyvat, kdyz
> to potreuji pro w2k? Myslim, ze ty veci nebudou zcela totozne.

Pristup na dolni cast pameti

[*] Ing. Milan �orm <milan.sorm(zv)orgrez(tec)cz> - 17.2.2000 10:34:57

Dobry den,
prosim o typ na zpusob prepsani 16 bitoveho unitu delphi, kter� slouzil k
pristupu na dolni cast pameti - adresy okolo $D000, kde sidli merici karta.
Z jednoduche zalezitosti typu ukazatel na segment, offset se pro me stala
neresitelna vec. Slysel jsem nejaky pojem DDK, ale nevim, kde se o tom
neco prehledneho dozvedet.
Pouzivam D3 C/S.

D�ky - Dalik.

W2000 a D5 & testy

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 17.2.2000 01:38:37 -0800

> [...]
> technologicke strance lepe nez PIII, navic se tak vyvazi dosavadni "monopol"

Diky za odkaz. Bohuzel jsou to vsechno desky starsi koncepce zalozene jeste
na AMD 750 North Bridge cipu. Ten neumoznuje AGP 4x a pouziti 133 MHz pameti.
Osobne si myslim, ze tato cipova sada Athlon "mirne" brzdi.

Tyto problemy resi nova a podle me perfektni cipova sada VIA KX 133, viz
http://www.viatech.com/products/chipsetcompkx133.htm nebo
http://www.viatech.com/index.htm
Bohuzel desek s touto cipovou sadou je jak safranu. Nejsou od znamych vyrobcu
a na nasem trhu jsem je nenasel.

Ostatne na strane Intelu neni situace take vubec ruzova. Poradnou desku pro PIII
jsem doposud nenasel. Stare dobre (a kvalitni) BX cipove sady, jako by ustrnuly
ve vyvoji. Nenasel jsem jedinou s AGP 4x. A nove sady od Intelu - o boze to je
hruza
840 - kdo by kupoval ty nehorazne predrazene Rambus pameti.
820 a zejmena 810 - to je neuveritelny paskvil a krok zpet.

V prestizni touze byt prvni na 1GHz se procesory zenou
nesmyslne dopredu a pritom je tu takova bida zakladnich desek.
Nac mi je graficka karta 4AGP, kdyz neexistuji kloudne desky,
ktere vyuziji takovy vykon.

Jaro

ISAPI Filter a Delphi5

[*] Martin Bednar <bednar(zv)ova.cpress(tec)cz> - 17.2.2000 10:43:20

Nemate nekdo nejakz jednoduchz sampl jak napsat ISAPI filtr v D5 pro IIS 4 ?

Martin Bedn��, Computer Press, v�voj internetov�ch aplikac�
tel.: +420-69-6634734, fax: +420-69-6634734
Fr�ni �r�mka 5, 709 00, Ostrava-Mar.Hory
ICQ: 3577914
http://www.zive(tec)cz | http://www.vltava(tec)cz | http://www.aukce(tec)cz |
http://www.vltava2000(tec)cz | http://www.travelguide(tec)cz | http://www.doupe(tec)cz |
http://www.serge(tec)cz | http://www.ceskaskola(tec)cz

lock record pri IB

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 17.2.2000 01:47:11 -0800

> Zdravim.
>
> Ak zavolam TIBTable.edit tak na sieti je to zamknute ako pri Paradoxe ?

> [...]

To zalezi na pouzitem typu transakce v TIBTransaction
Jaro

> [...]

> zobrazovacom forme, tak sa mi neobjavi novy alebo zmeneny zaznam, iba ak
> pouzijem Open/Close. Nie je mozne cez refresh ?

Mas zrejme otevrenou jinou transakci.
Refresh tedy v tomto pripade nevi
o zmenach provedenych na serveru.
Jaro

> Tenk j� veri ma�.
>
> H�j. Roland Tur�an

TIBTable versus TIBQuery

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 17.2.2000 01:48:56 -0800

> Zdravim.
>
> Co je vyhodnejsie pouzivat na insert edit alebo delete ?

TIBDataset

Jaro

> I'm use D5, SineaVCL4, Rx2.75, IB 5.1.1
>
> Tenk j� veri ma�.
>
> H�j. Roland Tur�an

registr windows

[*] J�n Tungli - 17.2.2000 12:41:03

Na mojom staranke je unita (pas) ktory obsahuje funkcie pre pracu registrom.

J�n TUNGLI , Datapac. s.r.o.
Email: tungli(zv)datapac.sk
office tel: 07/ 554 103 84

> [...]

:-O ) tak je este moznost pozuzit Windows Scripting Host ("sucast" sucasti
Windows, ale myslim ze sa standardne neinstaluje ) a priklad je v

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 17.2.2000 13:12:52

Lze to udelat. Je nutne, ale udelat ulozenou funkci ( nikoli proceduru ) =
prikazem CREATE FUNCTION.

Priklad je v Transakt SQL pro Adaptive Server Anywhere, v MSSQL 7 by to
melo byt obdobne.

Pr:

-------------------
select *
from syscolumn
where table_id=(select table_id from systable where table_name='SYSINFO')
-------------------

tento select mi vypise informace o sloupcich v tabulce SYSINFO

toto se da napsat tak ze z selectu v zavorce udelame funkci

-------------------
create function xp_GetTabID(in (zv)S char(50))
returns integer
begin
declare (zv)ID integer;
select table_id into (zv)id from systable where table_name=(zv)S;
return (zv)id;

potom bude puvodni select vypadat takto:

-------------------
select *
from syscolumn
where table_id=xp_GetTabID('SYSINFO')
-------------------

V Adaptive Server Anywhere lze tyto funkce udelat tak, ze volaji funkce
ulozene v DLL souborech a rozsirit tak funkcnost databaze.

Ing. Pavel SPEJTEK
e-mail: bosnis(zv)atlas(tec)cz
www: http://freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
David Lebeda
Odesl�no: 17. �nora 2000 8:27
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Funkce ve where v SQL

[...]

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 17.2.2000 13:15:15

Ja pouzivam FreeIBComponents s D4. Komponenty v D5 jsou vlastne
FreeIBComponents tak to bude asi stejne.
Tam je mozno pri definovani transakce zadat parametry. Velmi pekne je to
popsane v Programer's Guide v sekci
Working with Transaction. Precti si to.
Je dobre pouzit:

read_committed
rec_version

[...]

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 17.2.2000 13:22:42

Nevim jak v MS SQL Server, ale ja kdyz mam nejakou definovanou ulozenou
proceduru na Informixu,
tak ji muzu pouzit napriklad takto:

SELECT * FROM bosl WHERE TestMaska(bo_maska,'FAK','0','')=1

kde TestMaska je procedura, ktrea vraci numeric hodnotu a bo_maska je
sloupec z tabulky bosl.

Patch pro Delphi 5 na CD

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 17.2.2000 13:23:10

Vazeni pratele a kolegove,

vzhledem k tomu, ze patch na Delphi 5 ma 29MB pro verzi Enterprise, 26MB pro
verzi Profi a 16MB pro Standard + 11MB update na BDE 5.11 , nabizi vam nase
firma (Borland s.r.o.) zaslani CD se vsemi verzemi update pro Delphi 5 + BDE
5.11 + bonusove prekvapeni toliko za 250.-Kc (+postovne).

Objednavky muzete zasilat na adresu info(zv)inprise(tec)cz (pripadne na mou
adresu).

pcisar(zv)inprise(tec)cz

Frame a DLL

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 17.2.2000 13:29:24

From: "Jaroslav ��pek" <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz>

> Chtel bych se jeste zeptat, proc se musi postupovat timto zpusobem,

Aby RTTI pro spolecnou tridu bylo v EXE i v DLL stejne (v balicku). Bez
balicku ma EXE i DLL sve vlastni tabulky popisu vsech trid.

> co
> vsechno pak musim distribuovat s takto prelozenou aplikaci

V IDE menu Project->Information je po prekladu zobrazen mimo jine i seznam
balicku, ktere aplikace potrebuje pro svuj beh.

> a zda by
> nestacilo aplikaci i DLL prelozit pouze s balickem, ve kterem jsou
obsazeny
> ramy (TFrame).

Tento balicek se odkazuje na jine balicky, ktere musi byt tudiz rovnez
distribuovany (minimalne VCL50.BPL).

>Navic jsem v aplikaci nic nemenil, tj. nepridaval jsem zedne
> LoadPackage. Jak je mozne, ze to funguje. To se nektere balicky zavadeji
> implicitne?

Stejne jako USER32.DLL, GDI32.DLL a jina DLL z windows :o) Ano, jde o
implicitni import.

pcisar(zv)inprise(tec)cz

TDBEdit - readonly

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 17.2.2000 13:30:50

From: "Bradac Marek" <Marek.Bradac(zv)z3.preciosa(tec)cz>

> [...]
> jeste pro jistotu znova nastavit red-only na false porad nic. Pokud zpet
> vratim zdroj na tabulku je vse OK. Nemate nekdo nejaky navrh ? nebo to

TQuery je implicitne ReadOnly. Aby byl R/W, je nutne nastavit property
RequestLive na TRUE (implicitne je false). To ovsem zafunguje jen pri
dodrzeni urcitych podminek (napr. pokud SQL neobsahuje agregace, funkce a
pracuje jen s jednou tabulkou). Jinak je zapotrebi pouzit Cached Updates
a/nebo komponent TUpdateSQL. Podrobnosti v Delphi 5 Developer's Guide, v TI
na community.borland.com nebo na skoleni :o)

Borland.s.r.o.
pcisar(zv)inprise(tec)cz

TDBEdit - readonly

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.2.2000 13:33:29

> [...]
> jeste pro jistotu znova nastavit red-only na false porad nic. Pokud zpet
> vratim zdroj na tabulku je vse OK. Nemate nekdo nejaky navrh ? nebo to

Je potreba u Query zapnout Request Live. Protoze mi pak ale
zlobilo nejak zobrazeni Gridu (zahadne skryvani radku apod.),
pouzival jsem jeste CachedUpdates, coz ten problem vyresilo.
Jiste ale existuje lepsi reseni, ja ho ale ani nehledal, tak me
nekamenujte.
David

TDBEdit - readonly

[*] Ivan Balharek <balharek(zv)teska(tec)cz> - 17.2.2000 13:53:11

Zkusil bych pouzit TUpdateSQL do properties TQuery

> [...]
>
> +--------------------------------------------------------------------+
> LAN Administrator - Preciosa a.s. - zavod 03

[*] Lud�k ZITA - 17.2.2000 14:08:03

Bradac Marek
> [...]
> jeste pro jistotu znova nastavit red-only na false porad nic. Pokud zpet
> vratim zdroj na tabulku je vse OK. Nemate nekdo nejaky navrh ? nebo to

Podivej se na TQuery.RequestLive.
Pripadne take na TQuery.CachedUpdates TQuery.UpdateObject a na TUpdateSQL1.

Ludek ZITA

Btrieve

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 17.2.2000 14:17:15

Pardon, drivery samozrejme existuji a existuji i jine nastroje na prohlizeni
souboru btrieve.

Jenze kdyz clovek nema kontakt na autory a tudiz nezna strukturu dat, tak
toho z moc nevydoluje.

Michal K�s

Refresh udajov na InterBase.

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 17.2.2000 14:29:23

Tady jsou fora o Interbase http://www.mers.com/newsgroups.html
A na Inprise jsou fora news://forums.inprise.com/interbase.public.general

> Ahoj, kde sa nachadza to interbase forum?
>
> Pavol Stolc
> pstolc(zv)sc.sknet.sk

Problem s tiskem Bitmapy

[*] Josef Zvonicek, Prosoft Kromeriz, s.r.o. <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 17.2.2000 14:34:13

Potreboval bych poradit jak tisknout BitMapu, jejiz rozmery jsou vetsi nes
je sirka a vyska Tiskarny.
Uvedu priklad:

{BitMap.WIdth=2551;
Bitmap.Height-3507;

Printer.PageWidth=2398;
Printer.PageHeight;=3348;}
Printer.BeginDoc; PrnRect.Left:=0;
PrnRect.Top:=0;
PrnRect.Right:=PageWidth;
PrnRect.Bottom :=PageHeight;
Printer.Canvas.StretchDraw(PrnRect,BitMap);
Printer.EndDoc;

Pokud toto udelam tak mi vyjede z tiskarny pouze prazdna stranka.
Muze mi nekdo poradit jak to provest. Jak muzu zmensit bitmapu aby mela
rozmery jako tiskarna. Ja jsem si myslel, ze to udela StretchDraw.
Kdyz orezu bitmapu na pulku tak se mi vytiskne.

S pozdravem Zvonda

Casovani her

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 17.2.2000 14:41:18

no ... sorry, ze do toho kecam, ale mam pocit ze to je cele divne postavene.

Pokud uz jde o hru - nebylo by lepsi to postavit presne obracene?

tj. kreslit stale a merit "kolik casu to sezralo" a o tolik treba posunovat
ostatni?

Totiz to co je nize popsano, zajisti to, ze pocinaje procesorem ktery to
"stihne" (treba 200MMX) nahoru, bude hra stale stejne trhana. .. no a pod
200MMX to uz zase nebude stihat.

kdyz vim, ze se neco ma hybat 30pixelu/s tak proste nakreslim stavajici
stav, zmerim cas ktery utekl a to co se hybe posunu o tech 30pixelu x cas a
hned dam cmarat dalsi obrazek.

Pak teprve ma smysl se bavit o nejakem fps

pripadne posunovani delat stale a vykreslovat jen jednou za vterinu. ....

a mimochodem - co takhle timer - ten uz tu vterinu trefi....

-----P�vodn� zpr�va-----

>multitasking
>|

>Lepsi rozliseni nez GetTickCount ti poskytne funkce TimeGetTime z jednptky
> [...]

NT a RemoveDir

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 17.2.2000 14:42:38

Zdravim a mam mensi problem na Win NT 4.0, SP5.

V moji aplikaci, ktera je modularni se stava pravidelne, ze mam nejakou
adresarovou strukturu, kde je ve vercholovem adresari nejaky soubor.

Mam utilitku, ktera mi ma cely strom odmazat, ale ouha soubory odstrani a
necha jen
strom s tim, ze removedir hlasi False a pri pokusu o rucni smazani je chyba
sdileni.

Otazka zni: Na Wi 95 tento problem neni - muze byt zavislost na typu FAT
tabulky?
Da se nejak zjistit, ktery proces tento adresar drzi?

Martin

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================

ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765
fax.: +420 (69) 691 85 11
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://www.volny(tec)cz/ml_software
Miror : http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software
====================================

BDE a THREADy

[*] J�n Grman�������e���zW��ۛg�$ - 17.2.2000 14:52:19

Caute. D5 Ent., BDE 5.01, MS SQL 7.0

Pouzivate niekto uspesne pristup na DB v ramci viacerych THREADOV (vlaken)
pomocou BDE ?
Ake pravidla je potrebne dodrzat ?
Ak niekto take nieco robil, boli problemy ? Ake ?

Ja som to skusil a chodi to, ale nie som si isty ci to naozaj funguje aj pri
vacsom pocte sucasnych spojeni...
Kazdy THREAD sa napaja cez vlastny TDatabase a TSession komponent (generujem
jedinecne mena Session a DatabaseName).
To je jedine pravidlo ktore poznam ja, su dalsie ?

JaNo.

Problemy s tiskem bitmapy

[*] Josef Zvonicek, Prosoft Kromeriz, s.r.o. <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 17.2.2000 15:16:20

[...]

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 17.2.2000 15:31:00

Tak bohuzel, tohle MSSQL neumi, coz me na ni pekne s...tve.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

Frame a DLL

[*] Jaroslav ��pek - 17.2.2000 16:08:26

> [...]
> balicku). Bez
> balicku ma EXE i DLL sve vlastni tabulky popisu vsech trid.

Dobre, ale proc tak musim postupovat prave v pripade TFrame a ne treba v
pripade TForm. Kdyz si vytvorim v DLL formular a predam si do aplikace na
nej handle, tak pak mohu s timto formularem prave pres tento handle
pracovat. Stejny postup v pripade TFrame selhava.
Navic kdyz uz se mi podarilo zavolat z DLL funkci, ktera mi vytvori frame,
priradi mu Parenta, zobrazi ho a vrati mi handle na tento frame, tak pak
kdyz chci s timto frame pracovat, tak mi to vraci chybu access violations.
Obecne se da rici, ze nemohu pracovat s instanci objektu TFrame, ktery byl
vytvoren volanim funkce z DLL.

S pozdravem
Jaroslav Sipek
e-mail: jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz

Problemy s tiskem bitmapy

[*] Ale� Kle�ka - 17.2.2000 16:10:54

[P��loha v souboru: PRNSCR.ARJ]
Nazdar,
nedavno jsem potreboval nacist bitmapu a vytisknout ji, takze jsem
patral a v 'Mistrovstvi v D3' jsem nasel vzorovej programek, kde se resi i
uprava ( mmj. tusim i centrovani ) bitmapy podle velikosti nastaveni
tiskarny.
Takze se omlouvam za attachment a posilam prepis toho prg. - je to
okomentvane, takze si z toho vytahni co budes potrebovat ( teda doufam, ze
to tam najdes ).

S pozdravem

Alesh
{ a.klecka(zv)email(tec)cz }

> [...]
> rozmery jako tiskarna. Ja jsem si myslel, ze to udela StretchDraw.
> Kdyz orezu bitmapu na pulku tak se mi vytiskne.

Error pri TForm.Print

[*] Jan Kirchner <imconr(zv)volny(tec)cz> - 17.2.2000 16:47:17

Ahoj,
Diky za reakci.
kus prilozeneho kodu je na ukazku. V nem vytvarim instanci formulare
TFNastaveniMereni a zobrazuji ho (tento konkretni modalne). Volani metody
Print je ale v ramci tohoto vytvoreneho formulare, takze neni mozne abych
volal Print po Free.
Navic, jak jsem uvedl Chyba se objevuje jen kdyz formular neni v seznamu
automaticky vytvarenych formularu.

Porad jeste nemam reseni. Poradite nekdo?

Zdravim