tabulka kodu RF1766

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 23.2.2000 17:44:22

Tue, Feb 22, 2000 ve 03:49:19AM +0100 Marian Winkler napsal:
# Ahoj,
#
# nevite nekdo, kde bych nasel tabulku kodu RF1766 a RF1866?
#
# Dik.

Neni to nahodou RFC1766 ? Potom bych doporucil ftp://ftp.fi.muni(tec)cz/pub/rfc/
Jinak nevim.

--milan sorm

Vlastni SQL funkce

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 23.2.2000 17:45:24

Mon, Feb 21, 2000 ve 06:52:39PM +0100 Slavek Rydval napsal:
# Ahoj,
#
# > nemate nahodou nekdo zkusenosti s vytvarenim vlastnich funkci pro SQL?
# > Priklad:
# > SELECT mesic, MujPrumer(hodnota) FROM tabulka WHERE kod>100 GROUP BY
# > mesic

Na svem oblibenem SRBD hledejte CREATE FUNCTION/ALTER FUNCTION.

Umi to Oracle, PostgreSQL, Informix. Snad i Interbase.

--milan sorm

Novellovske promenne

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 23.2.2000 17:48:03

Mon, Feb 21, 2000 ve 07:10:43AM +0100 Petr Ku�era napsal:
# Dobry den,
#
# prosim Vas, jak se daji v Delphi zpracovat novellovske
# promenne?

Jake Novellovske promenne mate na mysli ? Myslite ty systemove v
environmentu ? Nebo neco co lezi na serveru ? A taky z jake verze a jakeho
uzivate klienta (MS/NW)

--milan sorm

NT a RemoveDir

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 23.2.2000 17:51:07

Thu, Feb 17, 2000 ve 02:42:38PM +0100 Martin Lasevic napsal:
# Zdravim a mam mensi problem na Win NT 4.0, SP5.
#
# V moji aplikaci, ktera je modularni se stava pravidelne, ze mam nejakou
# adresarovou strukturu, kde je ve vercholovem adresari nejaky soubor.
#
# Mam utilitku, ktera mi ma cely strom odmazat, ale ouha soubory odstrani a
# necha jen
# strom s tim, ze removedir hlasi False a pri pokusu o rucni smazani je chyba
# sdileni.
#
# Otazka zni: Na Wi 95 tento problem neni - muze byt zavislost na typu FAT
# tabulky?
# Da se nejak zjistit, ktery proces tento adresar drzi?
#

Prava na adresare ? Delate to jako Administrator nebo jako uzivatel ?
Pozor na ruzne chovani aplikaci typu POSIX a Win32 (v pristupu k pravum na
adresare...)

--milan sorm

prava uzivatela?

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 23.2.2000 17:52:31

Thu, Feb 17, 2000 ve 01:31:22PM +0100 Ivan Turcan napsal:
#
#
# Hi,
#
# potrebujem zistit ktory uzivatel je prihlaseny do Windows NT , a ci ma prava
# Administratora.
# Prilogovaneho uzivatela nie je proglem zistit, je na to fn. GetUserName ale
# ako zistit tie prava ?

Ta funkce je na nic. Stava se, ze GetUserName obsahuje jmeno uzivatele jeste
dobre hodiny po odhlaseni toho uzivatele. Podobny problem ted resim, ale
nejde to nejak jednoduse udelat. Jen zachytavat logovani a odlogovani a sam
si to v nejakem service logovat.

Co se tyce prav - mozna by to melo jit pres registry -> cteni registru SAM
obsahuje vsechna prava.

--milan sorm

prava uzivatela?

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 23.2.2000 19:15:55

Vdaka za info,

nastastie sa mi to ale podarilo vyriesit, funkcia ktora zisti ci uzivatel ktory
je prihlaseny
je Administrator je dole:

Ivan

function TFrmMain.IsAdmin:boolean;
var
hProcess,hAccessToken:cardinal;
InfoBuffer:pchar;
dwInfoBufferSize:cardinal;
siaNtAuthority:_SID_IDENTIFIER_AUTHORITY;
psidAdministrators,cmpSID:PSID;
x:integer;
begin
result := false;
hProcess := GetCurrentProcess;
if OpenProcessToken (hProcess,TOKEN_READ,hAccessToken) then
begin
InfoBuffer := allocMem (1024);
try
if GetTokenInformation
(hAccessToken,TokenGroups,InfoBuffer,1024,dwInfoBufferSize) then
begin
siaNtAuthority.Value[0] := 0;
siaNtAuthority.Value[1] := 0;
siaNtAuthority.Value[2] := 0;
siaNtAuthority.Value[3] := 0;
siaNtAuthority.Value[4] := 0;
siaNtAuthority.Value[5] := 5;
AllocateAndInitializeSid
(siaNtAuthority,2,32,544,0,0,0,0,0,0,psidAdministrators);
for x := 0 to PTokenGroups(InfoBuffer).GroupCount-1 do
begin
cmpSID :=PTokenGroups(InfoBuffer).Groups[x].Sid;
if EqualSid (psidAdministrators,cmpSID) then
begin
FreeSid (psidAdministrators);
result := TRUE;
if not result then FreeSid (psidAdministrators);
freemem (InfoBuffer);
|--------+--------------------------->
| | Milan Sorm |
| | <xsorm(zv)informatic|
| | s.muni(tec)cz> |
| | |
| | 23.02.2000 17:52 |
| | Please respond to|
| | delphi-l |
| | |
|--------+--------------------------->
>--------------------------------------------------------|
| |
| To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz |
| cc: (bcc: Ivan Turcan/BBA/GAMO) |
| Subject: Re: prava uzivatela? |
> [...]

si to v nejakem service logovat.

Co se tyce prav - mozna by to melo jit pres registry -> cteni registru SAM

ADODataset a dlha odozva

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 23.2.2000 20:22:36

Mam D5, MSSQL7,
1. Da sa nejak zistit pri otvarani ADODataSet-u s velkym poctom zaznamov, na
kolko percent je uz Dataset otvoreny? Trva to hrozne dlho a mne by sa zisiel
progressbar alebo aspon nejake info...
2. Je mozne pocas vykonavania vlozenej procedury posielat na klientsku
stranu informacie o jej behu? - napr. toto uz preslo, bezim v cykle a chyba
mi tolko % ...
Ak ano, cim a ako sa to da spravit?

SHAREWARE

[*] Michal Kop��ek - 23.2.2000 21:54:54

Neznate nekdo komponentu,

ktery by z programu udelala shareware tedy aby po neregistraci (10 dni)
znefunkcnela program.

Dik za pomoc

************************************
Michal Kop��ek
http://www.hanatour(tec)cz/mikosoft
m.kopacek(zv)volny(tec)cz
mikosoft(zv)seznam(tec)cz
xkopm13(zv)vse(tec)cz
************************************

OT - Fonty ve Wordu

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 23.2.2000 21:58:13

Me to zase udal Autocad2000 -> pomohla preinstalace W98

M.Jirman

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>

Radek Lev� <lev(zv)cca(tec)cz> wrote:

>Sorry za OT, ale nevim na koho se obratit a potreboval bych najit rychle
>reseni :

Pokud's to neukrad, tak nejlepe na hot-line MS.

Jinak: preinstalovani ti k nicemu nebude. Word narozdil od Excelu nabizi jen
fonty, ktere umi predvolena tiskarna, takze si tam doinstaluj ovladac pro
nejakou vhodnou tiskarnu.

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

rychle otevirani tabule paradoxu

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 23.2.2000 22:21:39

PxTabulka se pri 150 000 zaznamech otevira pres tTable takrka hned, pres
tQuery (Select * from...) je to asi 20 sek. Takze neco nedelas uplne
spravne, v PX to neni.
Napis o tom vic (konfigurace PC, verze BDE, jak to otviras ,...).

Mirek
| ahoj
| mam nasledujici stesk:
| jak co nejrychleji otevrit db soubor?
|
| vo co twist:
| mam tabulku (slovnik A-C/C-A) se 140k (sto-ctiricet-tisic) zaznamy.
| puvodni projekt v PC-FANDu tu tabulku bez problemu otevre IHNED
(subjektivne okamzite k dispozici) a muzu v ni hledat (jako user, tedy
zadavat hledany retezec a ono to scroluje v datech a hleda)
| pri pokusu nasypat to do paradoxu nastaly nasledujici problemy
| 1/ paradox vyzaduje primarni klic jako jedinecny, takze AN, CZ, Typ, coz
znamena cca 10MB vice mene zbytecnych indexu, ale budiz, to chapu
| 2/ pri table1.open to TRI minuty mele a otvira tabulku!!! proboha proc???
|

| dekuji peca

Multi line v palete komponent Delphi 5

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 23.2.2000 22:38:43

Ahoj.

Ja pouzivam Gexperts ale som to tam este nikdy nenasiel. V D3 som mal na to
?.DPL ale neviem kde som ho zohnal. V D5 nefunguje.

Hi. Roland.

From: Michal Kop��ek <m.kopacek(zv)volny(tec)cz>

Neznate nekdo komponentu,

ktery by z programu udelala shareware tedy aby po neregistraci (10 dni)
znefunkcnela program.

Dik za pomoc

D5 a ceska klavesnice (funguje i v D4)

[*] Lud�k ZITA - 23.2.2000 23:05:47

Behalf Of DiGi
> Muzes si zakazat VSECHNY AltGr hotkeys (aspon v D5) - pomoci:
>
> "Delphi 5 - AltGr keys enabler.reg"
>
> REGEDIT4
>
> [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Borland\Delphi\5.0\Editor\Options]
> "Zoom To Full Screen"="1"
> "NoCtrlAltKeys"="1"
> --- DiGi(zv)MujMail(tec)cz ---------------------------------------------
> -------------------------------------------- http://www.qr(tec)cz ---

Jednoduche a elegantni reseni.
Odzkouseno pro D4 Standard i D5 Prof.
"Zoom To Full Screen" je ovsem nadbytecne.

Ludek ZITA

P.S. Dam to do FAQ a pokud nahodou vyhraju poslete to DiGimu.

Multi line v palete komponent Delphi 5

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.2.2000 06:14:03

Pokud se ti jedna o to, aby tlacitka palety komponent byly v nekolika radach a
tim padem abys videl vsechny, da se to v GExpertu nastavit v
GExpertConfiguration / Palete / MultiLine Tabs

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>>Ahoj.

>Ja pouzivam Gexperts ale som to tam este nikdy nenasiel. V D3 som mal na to
>?.DPL ale neviem kde som ho zohnal. V D5 nefunguje.

>Hi. Roland.

OT - Fonty ve Wordu

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 24.2.2000 07:05:07

> akorat ve Wordu
> mi to nedava na vyber jediny font - pouze Plotter.
zkus pri otevirani comba s fonty pridrzet stisknuty Shift

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jak vzdy ziskat aktualni zaznam v sitove aplikaci

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 24.2.2000 07:08:10

1/
> 2. Zavolat refresh pred editaci zaznamu? To by bylo asi
> lepsi, ale jeste
> lepsi by bylo umet nacist pouze aktualni zaznam, ktery chci editovat.

asi tak
pokud je to query, tak bych skusil
SELECT * FROM tabulka WHERE Klic = :HodnotaKliceVetyKteouChciEditovat
coz by melo nacist pouze ten kyzeny zaznam

2/
> Pokud je to na Paradoxu je nutne v nastaveni BDE dat
> LocalShare na TRUE.

pokud je to oboji pres BDE, tak to nutne neni
podle helpu je to nutne jen v pripade,
kdyz se na data dobyva aplikace jinak nez pres BDE

viz help od admina (BDE):
LOCAL SHARE: The ability to share access to local data between an active BDE application and an active non-BDE application. Set to TRUE if you need to work with the same files through both a BDE and a non-BDE application at the same time. (It is not necessary to set LOCAL SHARE to TRUE if you do not need to have both applications open at the same time.) Default: FALSE.

nic mene je zde jeste jedna dulezita vec,
pokud je LOCAL SHARE na True a zbuchne vam compik,
tak jsou veskera data v lufte.
on totiz ulozi jedine pri TTable.Close a/nebo pri zavolani DbiSaveChanges
treba takhle:

procedure TfData.tDataAfterPost(DataSet: TDataSet);
begin
DbiSaveChanges(tData.Handle);
end;

3/
tak me napada, ze jsem kdysi (nevim kde) videl ukazku na vyuziti
callback volani z BDE, presne pro tento ucel
jinymi slovy, jedna aplikace udelala zmenu,
a ta druha se o tom dozvedela primo od BDE

zkus tedy prozkoumat api funkce od BDE

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

D5 a ceska klavesnice

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 24.2.2000 07:09:57

> Jak pisete v D5 na ceske klavesnici levou hranatou zavorku ?
pravy alt + (male u s carkou)
plati pro W98

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

DBgrid s recordem pres vice radku

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 24.2.2000 07:09:02

ahoj
shanim BDGrid, ktery by umel jeden zaznam zobrazi (a editovat) na vice radcich
tedy napriklad:
1. radek: prijmeni, jmeno, titul, ulice
2. radek: poznamka.............., psc, obec

slovni popis:
jeden zaznam v tabulce je zobrazen ve vice radcich DBGridu
pricemz v kazdem radku jsou jine polozky

neco jako, kdyz PageControl prepnete na multiline a misto sirokeho posouvatelneho pasu se zalozky srounaji do kratsich radku pod sebe
snad jsem se vymacknul dost presne
D5e

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

DBF File - Invalid index descriptor

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 24.2.2000 07:11:24

no a co nejdrive skopirovat dbf (pripadne dbt/fpt) jako fajl nekam do pracovniho adresare a tam ho teprve otevrit (bez indexu)

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Otaceni bitmapy kolem svisle osy

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 24.2.2000 07:12:18

> otacet danou
> bitmapou kolem jeji svisle osy ?
no pokud trvas natom, ze to nemuze byt animovany gif,
tak skus nastavit TImage.Stretched:=True (sakra snad to pisu dobre),
a potom menit sirku toho imidze az k nule (a posouvej jeho pozici, aby byl furt v ose)
potom ho zase roztahni, nejlepe s novym obrazkem, jakoze zadni strana

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zjisteni bezici aplikace

[*] Ing. Miroslav Ond��ek - 24.2.2000 07:12:02

NT pouzivaji jako nahradu ToolHelpu knihovnu PSAPI

M�ra

Od: Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities.com>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 21. �nora 2000 16:43
P�edm�t: Re: zjisteni bezici aplikace

uz to mam delam to pres TLHelp32 funkce process32first,process32next
funguje
to jak pod win 95,98,2000 pod NT zatim netestovano, ale pravdepodobne to
taky pujde

Vytvoreni kurzoru za behu.

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 24.2.2000 07:13:07

ja jsem podobny problem resil jinak,
mel jsem kurzor, pri jeho pohybu jsem hybal vhodne obarvenym labelem
fungovalo to sqele, akorat si musih hlidat vzdalenost okraje formu,
a ten label zobrazit z druhe strany kurzoru, nez je prilis blizky okraj

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

OT - Fonty ve Wordu

[*] Robert Plz�k <rpdap(zv)atlas(tec)cz> - 24.2.2000 07:20:43

Mozna mas problem s tiskem UNICODE misto ASCII. Novy Word z office 2k tiskne
na tiskarny primo v UNICODE tzn. ze jeden znak muze byt popsan dvema znaky.
Pokud tvoje tiskarna neumi UNICODE musis v registrech pridat do sekce
HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Office/9.0/Word/Tvoje_Tiskarna/ novou
textovou hodnotu Flags a do ni napsat "8192".

Cau Robert

> [...]

fonty, ktere umi predvolena tiskarna, takze si tam doinstaluj ovladac pro

Delphi acces

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 24.2.2000 07:31:14

Dobry,

Mam databazu Acces a v nej tri tabulky.
1. tabulka fakt
2. tabulka zakazka
3. ciselnik, spajajuci fakt a zakazka.

Chcel by som sa opytat aky je podla Vas najvhodnejsi sposob vkladania a editacie zaznamov. Tabulky chcem pripojit pomocou SQL koponent.
Mam asi taku predstavu.
Tabulky budu prepojene pomocou sql vyrazov s parametrom ako master detail zakazka na ciselnik a ciselnik na fakt.
Prv� formular bude mat komponenty DBEDIT pripojene na fakt. Potom by tam bol aj DBGRID(read only) pripojeny na tabulku zakazky. Na pridavanie a editaciu zakaziek by bol dalsi formular s DBEDIT napojenymi na zakazky.
Je to dobre riesenie alebo sa to da urobit lepsie ? Niekto tu niekedy pisal ze nie je dobre priamo pracovat s udajmi v databaze. Neviem ci tym myslel komponenty DBEDIT alebo FIELDS.
Iba skusam urobit nejaku aplikaciu, nie je to nic komercne.

Martin

Doraz na soubory AWD

[*] DS-SOFT David �auer <ds.soft(zv)atlas(tec)cz> - 24.2.2000 08:31:50

Nevite nekdo kde by se dal zjistit popis grafickeho formatu AWD (faxovy
dokument)?
Popripade by mi stacilo ho nejak prevadet na nejaky beznejsi format pomoci
nejakeho konvertoru, ktery by se dal volat z DELPHI.
Predem diky za pripadne rady.

David �auer

Web aplikace a thready

[*] Jan Votava - DJsoft <djsoft(zv)top(tec)cz> - 24.2.2000 08:37:10

Ahoj,

Potreboval bych poradit:

V helpu se pise, ze kazdy pozadavek na ISAPI aplikaci se spousti v
separatnim threadu. Kdyz chci pristupovat k databazim, musim vytvorit
TSession objekt. To jsem udelal a zda se, ze vse pracuje. Ale napadlo mne (a
informacim v helpu jsem moc neporozumel), ze nevim, jak jsou na tom lokalni
promenne v procedurach, resp. metodach a dale pole meho naslednika
TWebModule. Jsou ty promenne lokalni vuci threadu nebo jsou spolecne vsech
threadum?

Pripadnym odkazem k problematice threadu take nepohradnu.

D5 a ceska klavesnice (funguje i v D4) + Vytvareni

[*] DiGi <DiGi(zv)MujMail(tec)cz> - 24.2.2000 09:02:10

Ja vim ze to ZoomToFullScreen je nadbytecny - ale Delphi to nastaveni
zapominaji
(neukladaji si FullScreen vlastnost okna, jen rozmery)
- jinak - tu reg hodnotu jsem nasel v souboru \readme.txt v rootu D5 CD -
hledal jsem
uz nevim co (nejaky source) a ono mi to naslo i tenhle soubor... tak jsem do
nej juknul..

Sorry, ze jsem ten mailik poslal 2x, nejak me tu zlobila proxy...

RE: Jak vzdy ziskat aktualni zaznam v sitove aplikaci

Resili jsme problem s Dosovskym ucetnictvim bezicim na BTree, protoze Klient
site Microsoft
od Windows 95R2 + pouziva CACHE pro pristup ke VSEM souborum na SITI... (tj.
i indexy),
takze pocitac NEMA aktualni data ze site...

pomaha:
nova verze dll klinoven:
http://support.microsoft.com/download/support/mslfiles/vrdrupd.exe
a zapis do registru:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VREDIR]
"DiscardCacheOnOpen"=hex:01

Vyzkousej to, snad to pomuze

A jeste jedna vec... posilal jsem do FAQ vytvareni .lnk souboru, ale pry to
zlobi pod W2k

prosim vyzkousejte to:
(CreateLink ('', 'c:\windows\calc.exe', '', 'c:\windows\plocha\Test.lnk',
'Titulek DOS programu', 'c:\windows\calc.exe', 0);

Uses ShlObj, ActiveX, ComObj, FileCtrl;

procedure CreateLink (WorkingDirectory,
FileName,
Arguments: String;
TargetLinkFile: WideString;
Description,
IconPath: String;
IconIdex: Integer);

var
MyObject : IUnknown;
MySLink : IShellLink;
MyPFile : IPersistFile;

begin
MyObject := CreateComObject(CLSID_ShellLink);
MySLink := MyObject as IShellLink;
MyPFile := MyObject as IPersistFile;
with MySLink do
begin
SetArguments (PChar(Arguments ));
SetPath (PChar(FileName));
SetWorkingDirectory(PChar(WorkingDirectory));
SetDescription (PChar(Description));
SetIconLocation (PChar(IconPath), IconIdex);
end;
If Not DirectoryExists (ExtractFileDir(TargetLinkFile)) then
CreateDir(ExtractFileDir(TargetLinkFile));
MyPFile.Save(PWChar(TargetLinkFile),False);
MySLink := Nil;
MyPFile := Nil;
MyObject := Nil;
end;

--- DiGi(zv)MujMail(tec)cz ---------------------------------------------
-------------------------------------------- http://www.qr(tec)cz ---

rychle otevirani tabule paradoxu

[*] suvak(zv)pbko.sk - 24.2.2000 09:03:21

[...]

[Peter Suvak]
Este ma napada jedna moznost. Ak je v tabulke Memo polozka, tak cez TTable
je
otvorena hned. Zial, ak TQuery obsahuje v klauzule SELECT aj memo, tak
otvaranie
trva strasne dlho. Skus vybrat iba tie polia, ktore nie su memo.

Ing. Peter Suvak
office:
Priemyselna banka, a.s. Kosice, vlastne teraz uz SLSP, a.s. :-(
Sturova 27, Kosice
tel.: 095 / 6804 282
fax: 095 / 6804 510
E-mail: suvak(zv)pbko.sk

OT - Fonty ve Wordu

[*] DiGi <DiGi(zv)MujMail(tec)cz> - 24.2.2000 09:15:52

Resil jsem to u jednoho zakaznika... Mel comp silene preplacany fontama
a "neco mu crashlo"... (58MB slozka \fonts\ na 16MB RAM!! :-)

pomohlo: Ciste pod DOSem (pure dos) schovej vsechny fonty nekam pryc,
NECH jen *.fon, system, small, arial (windows jej VYZADUJI).. pak je
tam jeste nejaky divny ktery ti kresli buttonky (znaky) ale ted uz
nevim jak se jmenuje... & samozrejme desktop.ini (jinak ti to nebude
uznavat)
z \windows\ smaz ttfcache

vlez do windows... v Ovladaci Panely - Pisma - bys nemel mit skoro
nic... zkus tam nejaky fonty prihodit a koukni se do Wordu - pokud
se budou ukazovat tak je tam muzes PRES WINDOWS dohazet zpet...

doufam, ze ti to zabere ;-)

DiGi
--- DiGi(zv)MujMail(tec)cz ---------------------------------------------
-------------------------------------------- http://www.qr(tec)cz ---

Limity BDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.2.2000 09:23:32

On 23 Feb 00, at 17:32, Roman LISZKA wrote:

> P.S.: Prechod na neco jineho je mozny pouze pri zachovani ukladani dat
> do Paradoxovych tabulek (stary dosovy program pro sber dat). A mit
> cast v Paradoxu a kus v necem jinem nechci, takze nepiste, ze jsem
> silenec, ktery pokousi osud, ja to uz o sobe vim. -- Ing. Roman LISZKA

Nechci byt hodne jedovaty, ale neni uz zraly cas na prepsani toho
dosoveho programu? :-)

navrat z DOSu na win desktop

[*] RHS Linux User <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 24.2.2000 09:23:36

zdravim,

jakym zpusobem se muzu pomoci delphi vratit na windows desktop z dosove
aplikace prave pustene ve fullscreen rezimu a napriklad ji minimalizovat
na taskbar?

diky
Pavel Serbajlo

Remote Access Service

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 24.2.2000 09:52:41

Prosim, help! Pomozte jak detekovat RAS. Nutne to potrebuju. Nejak to stale
nemohu zjistit. Diky Ales.

Servisni aplikace a ODBC

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 24.2.2000 10:05:47

Opravdu nikdo nevi proc mi to ODBC nefunguje v servisni aplikaci ? >:(

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities.com>
Komu: delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 23. �nora 2000 16:33
P�edm�t: Servisni aplikace a ODBC

Tak zase jsem narazil na neco co mi nefunguje. Kdyz ze servisni aplikace
poustim dalsi aplikaci (ktera tak bezi pod systemovym uctem stejne jako
service) tak ma problemy s connectovanim pres ODBC na databaze. Nevite proc
? data source v ODBC mam vytvoreny v system DSN.

Jak vzdy ziskat aktualni zaznam v sitove aplikaci

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 24.2.2000 10:06:55

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Karel Kral [mailto:kral(zv)purus(tec)cz]
> Odesl�no: 23. �nora 2000 13:04
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Jak vzdy ziskat aktualni zaznam v sitove aplikaci
>
> Jo, to bych chtel. Ted mi prosim jeste porad, JAK nactu data primo z
> databaze. Hledam hledam v TDataSet a nenachazim nic nez Refresh. Je to
> ono? SQL nemuzu pouzit, jde o Flash Filer, ten je nema.

Neznam FlashFiler, vim, ze o nem byla v konferenci rec, ale nesledoval jsem
to.
Pokud se pripojujes pres BDE, tak by to snad melo zvladat LocalSQL
a pokud ne, tak mas asi nejake specialni komponenty pro FlashFiler
a tezko poradit neco ze standardnich Delphi komponent.
Bohuzel, nemuzu pomoct.

Jura

Dokovatelne menu

[*] martin.falta(zv)obi.de - 24.2.2000 10:10:44

Ahoj,

nevite nekdo, jak by se dalo udelat dokovatelne menu, jako ma napr. IE.

IMPORTANT NOTICE:
This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

DBgrid s recordem pres vice radku

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 24.2.2000 10:21:16

Na to je componenta TDBCtrlGrid v teze palete.> ahoj
> [...]
>
> neco jako, kdyz PageControl prepnete na multiline a misto sirokeho posouvatelneho pasu se zalozky srounaji do kratsich radku pod sebe

Vytvoreni kurzoru za behu.

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 24.2.2000 10:23:30

Nakonec jsem to vyresil. Existuje API funkce CreateCursor.
Text jsem vykreslil do bitmapy pomoci TextOut, a z obsahu
bitmapy vytvoril kurzor.

Radim Kunz

> [...]
>fungovalo to sqele, akorat si musih hlidat vzdalenost okraje formu,
>a ten label zobrazit z druhe strany kurzoru, nez je prilis blizky okraj

problem s tiskem

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 24.2.2000 11:15:26

Ahoj,

mam novou tiskarnu Epson Stylus Color 760, ktera ve Win 95
normalne tiskne.
Kdyz chci vsak tisknout z programu (D3 professional),
tak netiskne nic ani newpage.
Nefunguje ani AssignPrn a writeln.
Tiskova uloha skonci bez hlaseni chyby a bez jakekoli
odezvy ze strany tiskarny.
Blok z editoru Delphi (CTRL P) tiskne normalne.
Pritom tentyz program na stejnem pocitaci na jehlickove tiskarne
tiskne spravne.
Ted to zkusil i kolega na jinem pocitaci s jinym programem
a dosel ke stejnemu vysledku.

???
Diky !
M.Vorisek

DBgrid s recordem pres vice radku

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 24.2.2000 11:37:34

>Na to je componenta TDBCtrlGrid v teze palete.

tak to jsem zapomel napsat, ze ten prave nechci pouzit
nejak mi nesedi hazet tam jednotlive komponenty,
radsi bych klasickou (teda vylepsenou) mrizku

peca

graf fcie

[*] Marian Goryl <goryl(zv)otcina.sk> - 24.2.2000 12:27:30

Neviete niekdo o komponente na vykreslovanie grafov funkcii pricom funkcia
by sa zadavala za behu v retazci

Za tipy dakujem

Jak vzdy ziskat aktualni zaznam v sitove aplikaci

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 24.2.2000 12:33:18

> [...]
> a pokud ne, tak mas asi nejake specialni komponenty pro FlashFiler
> a tezko poradit neco ze standardnich Delphi komponent.

Jo diky, to mi staci. Slo o to, ze jsem porad hledal, jak to udelat pres
standardni vlastnosti nebo metody TDataSet. Z tvych odpovedi vidim, ze
to asi nejde.

Remote Access Service

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.2.2000 12:36:00

>Prosim, help! Pomozte jak detekovat RAS. Nutne to potrebuju. Nejak to stale
>nemohu zjistit. Diky Ales.

mozna metodou pokusneho natazeni RAS API knihovny...

RASLibHandle := LoadLibrary('RASAPI32.DLL');

Je opravdu konec s Borlandem?

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 24.2.2000 13:04:21

Ahoj vsem,

docetl jsem se na serveru www.borland(tec)cz, ze Imprise byl prodan Corelu a �e
smeruje sve aktivity k Linuxu.
Jak to bude s nami? Proti Linuxu nic nemam ba naopak, ale Windows hybou
svetem (zatim).
Bude dale podporovan vyvoj produktu pro Windows jako Delphi, C++ Builder ?

Mysl�m, �e tyto produkty jsou opravdouvou �pi�kou mezi v�vojov�mi n�stroji,
tek�e by jich byla �koda.
Dokonce jsem od kamaradu slysel, ze vetsina programatoru odesla od Borlandu
k Microsoftu (cimz by si Microsoft urcite polepsil), ale to doufam ze je jen
kachna.

Nemate nekdo blizsi podrobnosti?

S pozdravem

Jindrich Nikodem

PS: Stejne budu pouzivat Delphi, uz jen proto ze mam mene Service Packu nez
MSVC++.

Form ve formu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 24.2.2000 13:06:08

Ahoj,

vyskytl se mi problem. Mam formular, na kterem jsou edit.pole, checkboxy aj
a pole maji vlastni eventy. Potreboval bych nejak jednoduse vlozit tento
formular do stranky na TPageControl (a to na 3 az 7 stranek jak by bylo
treba, tj. 3-7 krat) pri zachovani funkcionality pri editovani (a aby to
zachovalo i jmena editacnich poli) ale na kazde strance s jinymi daty (asi
neco jako naslednicek TForm ale jako podrizene okno).
Jak bych to mel udelat? Existuje na podobne nejaky priklad?
Mam D2.

Remote Access Service

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 24.2.2000 13:12:08

Zdravim,

Nevim jestli jsem te dobre pochopil, ale nevim presne jak na to. Kdyz to
vyzkousim, tak mi to samozrejme spadne, protoze tam RAS neni nainstalovanej.
Hlasi to:

Initialization of the dynamic link library c:\winnt\system32\rasman.dll
failed. The process is terminating abnormally.

Kdyz to dam do bloku try except tak se ta hlaska zobrazi taky. Potreboval
bych to testovat tak, aby mi zadne chybove hlaseni nevyskakovalo. Muzes mi
prosim napsat kousek funkcniho kodu jak to udelat? Dekuji. Ales

graf fcie

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 24.2.2000 13:26:50

Na to staci nejaky parser ala systools, nebo Rx lib + grafy, napriklad native.
Jen je treba volit vhodny interval vzorkovani.

Od: Marian Goryl [SMTP:goryl(zv)otcina.sk]
Odesl�no: 24. �nora 2000 12:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: graf fcie

Neviete niekdo o komponente na vykreslovanie grafov funkcii pricom funkcia
by sa zadavala za behu v retazci

Za tipy dakujem

RAS

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 24.2.2000 13:37:28

Pred casem probehlana konferenci diskuse, ktera se tykala RAS. Podle odkazu
jsem si nasel knihovnu Petra Vonese z JEDI, ktera tvori rozhrani k
prislusnym API funkcim. Problem je, ze bych potreboval, aby se muj program
dal bez recompilace spustit na Windows95, 98, NT ,....

Nevim, zda to pujde s danou knihovnou nebo nejak jinak. Mate-li s tim
zkusenosti, prosim napiste. Prosim tez autora, jestli by mi k tomu mohl neco
napsat. Predem diky za radu.

Jaromir Cermak

Je opravdu konec s Borlandem?

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 24.2.2000 14:36:10

> [...]
>smeruje sve aktivity k Linuxu.
>Jak to bude s nami? Proti Linuxu nic nemam ba naopak, ale Windows hybou

- Hybu a este dlho hybat budu.

>Bude dale podporovan vyvoj produktu pro Windows jako Delphi, C++ Builder ?
>Mysl�m, �e tyto produkty jsou opravdouvou �pi�kou mezi v�vojov�mi n�stroji,
>tek�e by jich byla �koda.

- samozrejme, nedoslo k odkupeniu Borlandu Corelom ale o ich spojenie!!!

>Dokonce jsem od kamaradu slysel, ze vetsina programatoru odesla od
>Borlandu

- Ja uz toho pocul :-))))))))))

>k Microsoftu (cimz by si Microsoft urcite polepsil), ale to doufam ze je
jen
>kachna.

Dokovatelne menu

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 24.2.2000 15:44:00

http://www.jordanr.dhs.org/tb97info.htm

> nevite nekdo, jak by se dalo udelat dokovatelne menu, jako ma napr. IE.

Form ve formu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.2.2000 16:10:06

> [...]
> neco jako naslednicek TForm ale jako podrizene okno).
> Jak bych to mel udelat? Existuje na podobne nejaky priklad?

Mel jsem podobnou potrebu pred casem, chtel jsem pagecontrol,
ktery bude na kazde strance obsahovat urcite controly.

Vytvoril jsem potomka TTabSheetu a zmena spocivala v tom, ze v
konstruktoru se vytvarely prislusne controly, nastavil se parent a
dalsi vlastnosti podle potreby (zejmena souradnice) no a do
Pagecontrolu se vkladalo tohle.

Nevim, jestli ti to k necemu pomuze, ale treba jo.

Rozdil oproti primemu davani na form v delphi je v tom, ze tady
musis vsechno z ruky napsat. Muze to byt i dost textu, ale to se
(zrejme) neda nic delat.
David

RAS

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 24.2.2000 16:17:44

Ja som skusal tuto komponentu a funguje dobre posielam k nej uvod aj
kontakt.
(******************************************
|******************************************
* DIALUP, telefonicke pripojeni site * |* DIALUP, dial-up networking
component *
* komponenta pro Delphi 3,4 (32b) * |* for Delphi 3,4
(32b) *
* (c) 1998,99 BEALsoft * |* (c) 1998,99
BEALsoft *
* v1.31 * |* v1.31
*
*________________________________________*
|*________________________________________*
* !! TATO KOMPONENTA JE ZDARMA !! * |* !! THIS COMPONENT IS FREE
!! *
|******************************************)
// Kontakt na autora // Contact to author :
// aberka(zv)usa.net, ICQ UIN 2365308, http://bealsoft.cjb.net/ or
http://come.to/aberka
// - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -
// See README.TXT for details, description of properties and methods
// Prectete si CTIMNE.TXT, kde jsou popsany vsechny dulezite funkce a
vlastnosti

// Thanx to Davide Moretti for his RAS API header (Some code in this
component
// was written by him). You can reach him via e-mail: dmoretti(zv)iper.net
// Also thanx to Magenta Systems ltd. for perfstats methods!

// News in v1.1
// fixed bug - SetEntryUserName and SetEntryPassword
// new - dynamic loading of dll, only when needed => you can add this
component to
// delphi on computer w/out RAS DLLs.
//
// News in v1.2
// new - GetIP(<HANDLE_TO_CONNECTION>) sets properties ServerIP,ClientIP
//
// News in v1.3
// new - In Win98, Win95 (with MSDUN 1.2 [MSDUN12.exe] installed) and in
WinNT you can get
// transfer statistics. Except NT you can also get connection
speed.
// InitializePerfStats(BOOL,BOOL) - 1st BOOL - Get values
immediately
// 2nd BOOL - Don't use DUNA_KEY
property,
// use 1st value found
in registry {RECOMMENDED}
// // Available keys
are in DUNA after calling SearchDUNA
// GetPerfStats - write actual values into properties:
// - BytesXmit,BytesRecv,ConnectionSpeed
// News in v1.31
// new - PORTUGUESE translation ;-)
//
// Future plans: connection speed on NT4>

unit DialUp;

Prepacte to rozhadzanie chcelo by to Courier...

> [...]
>
> Nevim, zda to pujde s danou knihovnou nebo nejak jinak. Mate-li s tim
> zkusenosti, prosim napiste. Prosim tez autora, jestli by mi k tomu mohl

RAS

[*] Michal Kop��ek - 24.2.2000 17:22:05

Ja to prave ted zkousim a ne a ne to rozchooooodit kdyz kliknu na pripojeni
modemu ..on zacne tytacet pak kliknu na Povesit spojeni tak se odpoji ale v
Tasku zustane Rnaapp a uz mi nefunguje vytoceni modemu ????

nevim co s tim

************************************
> [...]

|*________________________________________*
* !! TATO KOMPONENTA JE ZDARMA !! * |* !! THIS COMPONENT IS FREE

[*] Lauko Stefan <lauko(zv)salamon.sk> - 24.2.2000 17:24:09

// DbHdrCtrlGrid. Copyright (c) 2000 Altive Software Ltd.
http://www.dbaltgrid.com/freeware
// DbAltGrid provides functionality of the DBCtrlGrid and hierarchical
columns structure in a DBGrid descendant. http://www.dbaltgrid.com

Ahoj,
z D S P som stiahol tuto komponentu a som nou ohureny (moznostami) zatial
som pozrel len ukazku ktora je sucastou ZIPu. Vypada zatial na "NAJ" z tych
ktore som vyskusal umoznuje "vsetko". Obrazky a memo v gride na datumove
hodnoty sa vyvola mini-kalendar na ciselne mini-kalkulacka MultiLine Grid
MultiLine Column atd.
Vyskusajte ju.
> [...]
>
> neco jako, kdyz PageControl prepnete na multiline a misto sirokeho
posouvatelneho pasu se zalozky srounaji do kratsich radku pod sebe

OT: TAdvStringGrid

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 24.2.2000 18:59:34

Prosim vas nevie niekto, kde by som mohol kupit pre nasu firmu
co najjednoduchsie komponentu TAdvStringGrid od (www.tmssoftware.com)
najlepsie by to bolo cez nejaku slovensku alebo cesku firmu. za dobru radu dakuje
Pavol Griga

navrat z DOSu na win desktop

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 24.2.2000 21:10:56

ahoj,

tusim, ze to je klavesy Alt+Enter
(nevim, co to ma spol. s Delphi)

M. Jirman

From: Martin

Dobry,

[...]

rozpozn�n� cinnosti aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.2.2000 22:35:49

From: Patrik Volhejn <volhejn(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz>
> Ahoj
> M�m takov� zapeklit� probl�m, kdyby nekdo mel nejak� n�pad budu zav�z�n
> D� se nejak�m zpusobem zjistit zda s danou aplikac� nekdo pracuje nebo ne.
> Jde mi o jestli je nejak�m zpuspbem poznat, �e je urcit� program v cinnosti
> a pokud ne potom ho ukoncit. Nem�m ale tu�en� jak to zjistit jestli to vubed
> jde. :-)

Ahoj,

Muzes napriklad ziskat seznam vsech bezicich procesu. Tady najdes betaverzi
komponenty TJvProcessList (Processes_reg.pas). Priklad pouziti najdes v
adresari \Demo\ProcessListExample.dpr

http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCL_Vones_mirror.zip

Petr Vones, amatersky programator

RAS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.2.2000 22:35:43

From: Michal Kop��ek <m.kopacek(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> modemu ..on zacne tytacet pak kliknu na Povesit spojeni tak se odpoji ale v
> Tasku zustane Rnaapp a uz mi nefunguje vytoceni modemu ????

Stahni si RAS od JEDI, je tam i jednoducha demo aplikace:

http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:629803505

Petr Vones, amatersky programator

graf fcie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.2.2000 22:35:39

From: Marian Goryl <goryl(zv)otcina.sk>
> Neviete niekdo o komponente na vykreslovanie grafov funkcii pricom funkcia
> by sa zadavala za behu v retazci

Ahoj,

o komponente nevim, ale pravdepodobne ti jde o i vyhodnocovac matematickych
vyrazu. Jeden takovy najdes v Nexu:

http://delphree.clexpert.com/pages/projects/Nexus/

Petr Vones, amatersky programator

RAS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.2.2000 22:37:18

From: CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz>
> [...]
> prislusnym API funkcim. Problem je, ze bych potreboval, aby se muj program
> dal bez recompilace spustit na Windows95, 98, NT ,....

V tom by nemel byt problem, pokud pouzivas pouze zakladni funkce RASu (prace
s phonebooky, vytaceni spojeni). Podivej se do Win32 API helpu na popis RAS
funkci, tam presne najdes, ktere jsou implementovany jen na NT a ktere vsude.

> Nevim, zda to pujde s danou knihovnou nebo nejak jinak. Mate-li s tim
> zkusenosti, prosim napiste. Prosim tez autora, jestli by mi k tomu mohl neco
> napsat. Predem diky za radu.

Pokud jsem to pochopil, jde ti o hlaseni, ze "knihovnu RASxxx.DLL nelze najit".
S tim nic neudelas, to neni chybove hlaseni z VCL, ale primo z Windows. Pri
pouzivani dynamickych knihoven existuji dva zpusoby linkovani funkci z DLL.
Implicitni (ktere se prevazne pouziva) a predpoklada, ze dana knihovna v
systemu je a pak explicitni, kde se import provadi programove az za behu.
Tento druhy zpusob se pouziva spise ve vyjimecnych pripadech a pro pokud mozno
co nejmensi pocet funkci. Zkratka RAS musi byt nainstalovany. Podobny problem
by ti vznikl i pri pouzivani jinych knihoven (treba TAPI).

Pokud ale par dni vydrzis, tak prepisu RAS konverzi i na explicitni linkovani.

Dalsi reseni by bylo pomoci prikazu linkeru pro "Delay-Loaded" zavedeni
nekterych funkci. Toto vsak Delphi stale neumoznuje, ale je to uz v BCB5,
takze se snad dockame v D6 :-)

Petr Vones, amatersky programator

Zalohovani souboru - problem

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 24.2.2000 23:06:53

> [...]
> opet jisteni (po volbe kam jistit) provedu, obdrzim
> hlasku, ze cca 3 tabulky (a jejich indexy) z celkem

neviem ci to chapem, ale myslim ze uvolnovat ttable, tquery alebo akykolvek
iny komponent, ktore vlastni dany form nie je spravne. metoda form.free
prave toto urobi. snad by som tie ttable a tquery pred zavretim form tiez
iba uzavrel metodou ttable.close, resp. tquery.close a najlepsie priamo v
eventhandleri OnClose.

procedure TForm2.FormClose(Sender: TObject);
var
I : Byte;
begin
for I:=0 to ComponentCount-1 do
begin
if Components[I] is TTable then
TTable(Components[I]).Close;

if Components[I] is TQuery then
TQuery(Components[I]).Close;

Palo.

Zalohovani souboru - problem

[*] Marian Winkler <ag.art(zv)iol(tec)cz> - 24.2.2000 23:54:34

Uz jsem na to prisel.

Form2.Release jsem mel na Form1 - OnActivate
a nezbralo.
Dal jsem to na Btn pro spusteni jisteni.

Ale mam jiny dotaz - asi trivialni.
Da se pomoci TTimeru nastavit periodicke jisteni ?
Mne se dari akorat delay - a to bych nemel proc jistit :-).

Marian

> Ahoj, potreboval bych poradit, co delam spatne.
>

> D1, PDX, W95,
>
> Diky, pokud se nekdo vratite do doby kamenne (D1).

> [...]

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 25.2.2000 00:38:41

Skus pozriet na http://www.dbaltgrid.com

Hi. Roland.

> tak to jsem zapomel napsat, ze ten prave nechci pouzit
> nejak mi nesedi hazet tam jednotlive komponenty,
> radsi bych klasickou (teda vylepsenou) mrizku
>
> peca

Doraz na soubory AWD

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 25.2.2000 00:43:14

Thu, Feb 24, 2000 ve 08:31:50AM +0100 DS-SOFT David �auer napsal:
[...]

Existuje urcite specifikace na format G3, coz je obvykly faxovy format. Ten
uz lze pomerne dobre konertovat na cokoliv. Otazka je, jestli je AWD to same
co G3. To se da zkusit natazenim toho AWD napr. do Microsoftiho prohlizece
Faxu. Pokud to jde, pak nezbyva nez najit komponentu pro G3, coz snad pujde
a nebo si ji napsat specifikace G3 by mela byt v nejake RFC (mozna na
ftp://ftp.fi.muni(tec)cz/pub/rfc/

--milan

Remote Access Service

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 25.2.2000 00:58:22

Ahoj,

tak uz jsem to vyresil. Taham to primo z registru Windows a jede to v
pohode.

[*] Patrik Volhejn <volhejn(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz> - 24.2.2000 18:29:46 -0800

[...]
D�k za ka�dou odpoved
Patrik

Cteni sektoru FDD

[*] Elidis s.r.o. <elidisnews(zv)atlas(tec)cz> - 25.2.2000 03:30:09

Potreboval bych poradit.
Pod Win NT potrebuji absolutne precist, popr. zapsat na urcity sektor
FDD.
Pod Win95 na to existuje API funkce, ale je nepouzitelna pro NT.

Roman Hruska

programator Elidis s.r.o.

TPageControl - PageChanging

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.2.2000 05:55:17

Testovat se to da napr. nasledujicim zpusobem :

if PageControl1.ActivePageIndex = 2 then
nebo
if PageControl1.ActivePage.Caption = 'Prvni stranka' then

From: Pavel Vasek Ahoj,
[...]

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 25.2.2000 07:27:27

nejde mi ani o to cez co to pojde, asi cez dao, ale vseobecne ako vkladat a editovat data.

From: Martin

Dobry,

[...]

Pozadi selectu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.2.2000 07:48:20

Ahoj lidicky,

chtel bych poprosit databazove znalce o vysvetleni nasledujicich
(rekneme internich) zalezitosti, tykajicich se Query nebo
StoredProc.

Napred, proc a z jakeho hlediska. Snazil jsem se srovnat praci
Query, resp. StoredProc v BDE + ODBC a samotnem ODBC.
Zapnul jsem tedy logovani v ODBC a sledoval logovaci soubor.
Prekvapilo me, ze zatimco v BDE + ODBC jsem na prvni pohled (a
toto zde zduraznuju) nevidel pri volani StoredProc zadnou
neefektivitu, tak v ODBC bez BDE byly vsechny funkce
SQLBindParameter, SQLExecDirect apod. v logu 2x tesne u sebe.
Myslel jsem, ze komponenta je treba spatne napsana, tak jsem
prokrokoval i zdrojak, ale chyba tam neni. Po zavolani funkce z
tusim ODBC32.DLL -> SQLBindParameter se v logu skutecne toto
volani objevi dvakrat. Nevite nekdo, cim by to mohlo byt?

No a ted k subjectu. Mejme v delphi nejakou Query, obsahujici
Select, ktery vrati napr. 100 radku. Jak to bude s komunikaci po
siti? Prosim opravte pripadne chyby v postupu, ktery se pokusim
naznacit:

1) SELECT se odesle po siti na SQL server
2) na serveru se zjisti, ze vysledkem je urcita mnozina radku
3) ted nevim: Vytvori se na serveru kurzorova tabulka pres vysledek
a necha se na Query, aby si rekla o predani dat na klienta, nebo
jsou data jaksi automaticky strcena na klienta, at si Query
zpracuje, jak umi?
4) Pokud je treba data poslat na klienta, dela se to opet
prostrednictvim kurzorove tabulky, aby se radek po radku mohl
odeslat?
5) Kde se ty data Query schovava? Co kdyz je tech dat silene
mnoho? A jakym mechanismem je od serveru prevezme?
6) Pri volani Query.Next apod. se leze nebo neleze na server?
Vynechme ted BDE, ktere by mozna mohlo neco cachovat; necht
Query vyuziva primo ODBC.
7) Rika se sice, ze SQL server je mnozinove orientovany a ze vraci
mnozinu dat, nicmene predavani vysledku nekam musi byt stejne
po radcich, i kdyz jde treba o interni zalezitost.

Je to dlouhe - omlouvam se, ale predem dekuji za objasneni,
alespon castecne :))

David

Jak vzdy ziskat aktualni zaznam v sitove aplikaci

[*] Martin O�en�s - 25.2.2000 07:58:42

Po zapise skus metodu TDatabase.ApplyUpdates;

MO

> [...]

Jo diky, to mi staci. Slo o to, ze jsem porad hledal, jak to udelat pres
standardni vlastnosti nebo metody TDataSet. Z tvych odpovedi vidim, ze

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 25.2.2000 08:00:12

Ahoj,

to me celkem zajima. Kde se to da v registry najit.

tak uz jsem to vyresil. Taham to primo z registru Windows a jede to v
pohode.

WNetCancelConnection2

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 25.2.2000 08:17:22

ahoj
mma NT 4.0 a kdyz si pripojim sdilenou jednotku pomoci WNetAddConnection2
tak se mi pripoji, bohuzel pokud pouziji WNetCancelConnection2 tak mi vrati
chybu: Not connected to specified resource or on specified device, pritom
kdyz zavolam znovu WNetAddConnection2 tak hlasi ze Device already assigned.
Nevite jak tu jednotku na niz je namapovan sdileny disk spolehlive odpojit ?

Mereni rychlosti - profiler

[*] Radek =?iso-8859-2?Q?Hole=E8ek?= <holecekr(zv)upfm(tec)cz> - 25.2.2000 08:22:41

Dobry den.

Nemate nekdo, prosim, zkusenosti s merenim rychlosti provadenych
prikazu
a procedur v programu. Neco takoveho jako byl v TP7.0 TurboProfiler.
Psani prikazu GetTickCount pred a za kazdy prikaz, ktery potrebuji
zmerit,
mi nepripada moc prakticke.

Predem dik

Radek

Limity BDE

[*] Roman LISZKA <liszak(zv)usa(tec)net> - 25.2.2000 08:26:33

Zbysek Hlinka wrote:

> Nechci byt hodne jedovaty, ale neni uz zraly cas na prepsani toho
> dosoveho programu? :-)

diky za "radu", neptal jsem se, zda prepsat neco z DOSu ale jake jsou
limity BDE, zna-li je nekdo, pripadne jak je zmenit NAPISTE PROSIM.

V pripade, ze jsou nizke dojde nakonec k predelani celeho projektu,
ale ted si neni mozny dovolit nejake kompletni predelavky na SQL,
protoze by trvalo nejaky cas, ktery ted neni! Ze to pozdeji bude horsi
je mi znamo.
Nebo se snad p. Zbysek Hlinka hlasi jako dobrovolnik? :-)

Ing. Roman LISZKA

Real v INI

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.2.2000 08:29:48

V D5 je ReadFloat a WriteFloat

From: Lumir Karas Ahoj,

Zajimalo by me jestli se da z INI souboru precist cislo Real. Pro cisla jsem nasel pouze ReadInteger(). Zatim to resim tak, ze ctu String a ten prevadim na Real. Mohl by mi nekdo poradit jestli na to existuje lepsi zpusob?

Diky, Lumir.

Zastavenie cudzieho procesu vo virtualnej pamati n

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 25.2.2000 09:09:41

Ahoj,

lahky uvod do vytvarania ladiacich programov vo Win32 mozes najst
vo Windows SDK dodavanom s Delphi v kapitole "Debugging". Nejake priklady
su tiez v stasich cislach MSJ (tusim Microsoft System Journal) na MS Webe.

Ked ladiaci program preberie kontrolu nad programom (WinAPI DebuActiveProcess()),
Win system umiestni do programu breakpoint, ktory vygeneruje exception.
O tejto vynimke je potom informovany debugger po zavolani WinAPI WaitForDebugEvent().
Konkretne, paramater "Event.Exception.ExceptionRecord.ExceptionCode" ma hodnotu "EXCEPTION_BREAKPOINT".

Ladeny proces je spolu so vsetkymi jeho vlaknami pozastaveny a debugger ma plnu
kontrolu nad nim (obsahy regsitrov, pristup do pamate a pod).

Ako sa da docielit vygenerovanie dalsieho breakpointu neviem, nepatral som po tom,
pri mojich pokusoch som tento prvy breakpoint ignoroval volanim WinAPI funkcie
ContinueDebugEvent(?, ?, DBG_CONTINUE).

Tomas

P.S. Mozno by aj stalo za namahu preskumat zdrojaky niektorych z volne siritelnych
prekladacov pre Win32, ako maju naprogramovany svoj vlastny debugger.

Doraz na soubory AWD

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 25.2.2000 09:18:46

> Nevite nekdo kde by se dal zjistit popis grafickeho formatu
> AWD (faxovy
> dokument)?

faxovy format je TIFF G5 (pripadne G4), kdesi jsem na to videl GNU knihovny
pro praci s tiff-y, vcetne prevodu do BMP (bohuzel nevim kde, jen vim, ze
jsem to videl, knihovny byly v C, ale to asi nebude problem, vusledkem bylo
dll-ko).

a.

> [...]
> format pomoci
> nejakeho konvertoru, ktery by se dal volat z DELPHI.

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 25.2.2000 09:29:47

Haj hou!

From: "Jind�ich Nikodem" <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>

> [...]
> svetem (zatim).
> Bude dale podporovan vyvoj produktu pro Windows jako Delphi, C++ Builder ?

a) S Windows se nikterak nekonci a koncit nebude.
b) Na vyvoj aplikaci (portu) pro Linux byly sice alokovany velke prostredky
(lidske i materialni), ale to predevsim proto, aby byly aplikace co nejdrive
(pro Win je produktu dost, pro Linux toho zatim moc nenabizime. Je treba
srovnat krok mezi platformami).
c) Firma se neorientuje na Linux, ale na vice platforem. Cilem je nabizet je
nabizet produkty, ktere umozni volnou volbu platformy, vyvoj pro vice
platforem atd.

> [...]
Borlandu
> k Microsoftu (cimz by si Microsoft urcite polepsil), ale to doufam ze je

Kachna to je a neni. MS pretahl v prubehu poslednich 10 let celou radu lidi
(nejedna se tedy o houfny odchod v posledni dobe), nicmene ve firme zustala
jeste pocetna skupina talentovanych vyvojaru a pribyl velky pocet novych.
Cela kauza je spise z kategorie kuriozit (nic nad ramec bezne fluktuace mezi
firmami).

pcisar(zv)inprise(tec)cz

WNetCancelConnection2

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 25.2.2000 09:32:48

aha takze je to tim, ze pokud se spojeni prerusi po WNetAddConnection2 (mezi
PC a sdilenym prostredkem ) tak nejde pouzit WNetCancelConnection2 a ani
WNetAddConnection2. Obe funkce hlasi chybu. No jo ale co s tim ?

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities.com>
Komu: delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 25. �nora 2000 8:17
P�edm�t: WNetCancelConnection2

[...]

[*] Lumir Karas <lumir.delphi(zv)post(tec)cz> - 25.2.2000 00:55:54 -0800

Ahoj,

[...]

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 25.2.2000 10:01:57

klidne to prepisu pokud to bude primerene zaplaceny :-)

Author: Slavomir Skopalik (c) 1997, 1998, 1999 skopalik(zv)atlas(tec)cz
Compiler: DELPHI 4.0 SP 2

Extens standard ini file wraper for writings and radings Floats.
This routine use "." as decimal separator (in all nationalites)
}
unit IniFile2;

SysUtils, IniFiles, Dialogs;

type
TIniFile2 = class(TIniFile)
private
FShowErrors: Boolean;
public
function ReadFloat2(const Section, Ident: string;
DefaultValue: Extended): Extended;
procedure WriteFloat2(const Section, Ident: string; Value: Extended);
property ShowErrors: Boolean read FShowErrors write FShowErrors;

SErrMsg = 'Error in Ini File: %s'#10#13' Section: %s, Key: %s , Read: %s , Default %g';

function TIniFile2.ReadFloat2(const Section, Ident: string;
DefaultValue: Extended): Extended;
S: string;
begin
S := ReadString(Section, Ident, FloatToStr(DefaultValue));
Val(S, Result, I);
if I<>0 then begin
Result := DefaultValue;
if FShowErrors then
MessageDlg(Format(SErrMsg, [FileName, Section, Ident, S, DefaultValue]),
mtError, [mbOK], 0);

procedure TIniFile2.WriteFloat2(const Section, Ident: string; Value: Extended);
var
S: string;
begin
Str(Value, S);
WriteString(Section, Ident, S);

//--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ahoj,

[...]

[*] Radoslav =?iso-8859-1?Q?Krehl=EDk?= <heretic(zv)softok(tec)cz> - 25.2.2000 10:49:22

>Skus pozriet na http://www.dbaltgrid.com

to vypada velice kewl, mas s tim nejake zkusenosti (myslim spolehlivost apod)
?
hx

Zastavenie cudzieho procesu vo virtualnej pamati n

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 25.2.2000 10:56:43

Ahoj,

> [...]
po tom,
>pri mojich pokusoch som tento prvy breakpoint ignoroval volanim WinAPI

citam, ze si sa uz dostal dost daleko. Vdaka za cenne rady. Skusim este
pozriet MSJ, ale velmi by si mi pomohol, keby si mi poslal kusok zdrojaku

Diky,

Jano

TPageControl - PageChanging II.

[*] Pavel Vasek <pavel.vasek(zv)wige-mic(tec)cz> - 25.2.2000 11:18:41

Dekuji za odpoved,
ale bohuzel muj problem neresi. Asi jsem spatne formuloval, co vlastne potrebuji, proto se to pokusim popsat jeste jednou, snad lepe.

Mam PageControl, ktery ma n stranek, caption kezde z nich muze byt rozdilne dlouhe. Potrebuji jeste pred prepnutim zkontrolovat na kterou stranku se prepina a vpripade, ze se jedna o x-tou stranku, prepnuti nedovolit.

Problem je v tom, ze PageControl.ActivePage je v dobe vyvolani udalosti OnChanging nastaven jeste na starou stranku, tedy tu z ktere se prepina. Mohl bych ale zjistit PageControl.ActivePage pri vyvolani udalosti OnChange, to by bylo uz v pohode, bohuzel v te dobe je uz po prepnuti. Abych vsak dosahl meho vysledku, mohu si pri onChanging zapamatovat posledni stranku a na ni, kdyz pri OnChange zjistim, ze se jedna o stranku na kterou zakazuji pristup, prepnou zpet na zpatek, tedy na stranku ze ktere se prepinalo. Reseni by to bylo, ale pri nem dochazi k probliknuti a jeli PageControl pres celou obrazovku, je toto probliknuti celkem neprijemne.

Proto se ptam, je nejake (inteligentni nebo nasilne) resenim ????????????

Dekuji za rady.

Pavel Vasek

From: Pavel Vasek Ahoj,
[...]

Velikost Hlavniho panelu

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 25.2.2000 11:25:44

Zdravim,
jak zjistit velikost (rozliseni) monitoru je snadne. Ale jak zjistim velikost (vyska) a umisteni (vlevo / dole / vpravo...) "Hlavniho panelu" na plose Windows - myslim tim listu, kde je nabidka "Start". Jeste dodatek, problem potrebuji resit ve Win95/98 a NT (a asi ve win2000).

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Mereni rychlosti - profiler

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.2.2000 11:49:39

Puvodni zprava, kterou napsal Radek Hole�ek dne 25 Feb 00,:

> [...]
> a procedur v programu. Neco takoveho jako byl v TP7.0 TurboProfiler.
> Psani prikazu GetTickCount pred a za kazdy prikaz, ktery potrebuji

Treba Sleuth QA Suite: http://www.turbopower.com/products/sleuthQA/

ICQ: 21215917, PGP vitano

TPageControl - PageChanging II.

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.2.2000 12:19:06

V D5 je property HotTrack - aktivuje se caption stranky, na ktere stoji ukazatel mysi. Mozna by to slo vyuzit. Pak je treba taky pouvazovat nad tim, zda neni mozne na danou stranku pouzit TabVisible := False (schovat ji) a zobrazit pouze v pripade, kdy je to mozne. Pozor, pokud schovas Tab a prejdes na jinou stranku, na puvodni se dostanes pouze pres prave tlacitko - next/previous page.

Jan Fiala

From: Pavel Vasek Ahoj,
[...]

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 25.2.2000 12:38:46

> [...]
neprijemne.

>Proto se ptam, je nejake (inteligentni nebo nasilne) resenim ????????????

Jedno nasilne:
Co treba ty zakazany vyjmout:

ProhibitedTabSheet.PageControl = nil;

a az budou povoleny je vratit:

ProhibitedTabSheet.PageControl:= MyPageControl;

Jejich zalozky tam vubec nebudou, nelze je zvolit a nemusis nic osetrovat.

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Zastavenie cudzieho procesu vo virtualnej pamati n

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 25.2.2000 12:55:29

> [...]
> Skusim este
> pozriet MSJ, ale velmi by si mi pomohol, keby si mi poslal

Ahoj

tu je mala ukazka zakladu debuggera; ProcessID (PID) ladeneho programu
ziskas napriklad funkciou OpenProcess().

// pripojenie debuggera k programu, ktory ches ladit
if (DebugActiveProcess(PID)) then begin

CanStop:= False;
while not(CanStop) do begin

// cakaj na ladiacu udalost, funkcia bude blokovat
// thread v ktorom bola zavolana
if WaitForDebugEvent(DEvent, INFINITE) then begin

ConMode:= DBG_CONTINUE;
// zisti typ ladiacej udalosti
case (DEvent.dwDebugEventCode) of
EXCEPTION_DEBUG_EVENT : begin
if (DEvent.Exception.ExceptionRecord.ExceptionCode = EXCEPTION_BREAKPOINT) then
//* exception je typu BREAKPOINT
//* tu by si sa mal rozhodnut co dalej
//
ConMode:= DBG_CONTINUE
else
// ina vynimka (EAccesViolation, EDatabaseError a pod)
;
end;
CREATE_PROCESS_DEBUG_EVENT : ; // vytvorenie procesu
CREATE_THREAD_DEBUG_EVENT : ; // proces vytvoril novy thread
EXIT_PROCESS_DEBUG_EVENT : CanStop:= True; // ladeny proces sa ukoncil
EXIT_THREAD_DEBUG_EVENT : ; // proces ukoncil thread
LOAD_DLL_DEBUG_EVENT : ; // proces zaviedol DLL do pamati
UNLOAD_DLL_DEBUG_EVENT : ; // proces zrusil DLL v pamati
OUTPUT_DEBUG_STRING_EVENT : ; // ladeny program poslal DEBUG_String do
// debuggeru
RIP_EVENT : ; // system debugging error ???

ContinueDebugEvent(DEvent.dwProcessId, DEvent.dwThreadId, ConMode);

end else
Break;

Na pracu s ladenou aplikaciou sa daju pouzit tieto WinAPI funkcie:
- GetThreadContext()
- GetThreadSelectorEntry()
- ReadProcessMemory()
- SetThreadContext()
- WriteProcessMemory()

WinAPI help tiez spomina funkciu DebugBreak, ktora sposobi vyvolanie
breakpointu v aplikacii, ktora tuto funkciu zavolala.

Tvoj program by potom mohol pracovat asi takto (teoreticky):

1) pripoji sa k ladenej aplikacii
2) pri prvom generovanom breakpointe
- ziska pristup k virtualnej pamati lad. app
- najde adresu, kde program chces nabuduce stopnut
- upravi kod programu na nieco, co by sa v ASM dalo zapisat ako
"call DebugBreak" => miesto volania originalneho kodu sa vyvola
breakpoint
- spusti program dalej
3) ladeny program dojde k breakpointu a spusti tvoj cakajuci debugger
4) tvoj debugger
- znova ziska pristup k pamati lad. app
- spravi to co ma (zisti hodnoty registrov a pod)
- na miesto "call DebugBreak" kodu napise originalny kod (instrukciu)
- restartuje poslednu vykonanu instrukciu (tusim treba nastavit register EIP)
- restaruje ladeny program

Tak to by bolo, uz to len naprogramovat :)))))))

Pekny den a prijemnu zabavu praje
Tom

TPageControl - PageChanging II.

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.2.2000 13:01:32

> [...]
> probliknuti a jeli PageControl pres celou obrazovku, je toto probliknuti =

Nevim, zda Ti to pomuze, ale aspon napad to je. Co treba zkusit si
hrat s Visible prislusneho TabSheetu? Pokud je o nejakem tabu
znamo, ze je na nej zakazany pristup, tak ho ukryt? S Enabled
jsem si moc neskrtnul.

No nic, byl to jen napad okamziku...
David

Mereni rychlosti - profiler

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 25.2.2000 13:15:25

> Treba Sleuth QA Suite: http://www.turbopower.com/products/sleuthQA/

tohle mi pripada docela dobre a je to zadarmo i se zdroji:

http://www.eccentrica.org/gabr/gpprofile/gpprofile.htm

Mereni rychlosti - profiler

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 25.2.2000 13:30:10

Haj hou!

From: "Radek Hole�ek" <holecekr(zv)upfm(tec)cz>

> [...]
> a procedur v programu. Neco takoveho jako byl v TP7.0 TurboProfiler.
> Psani prikazu GetTickCount pred a za kazdy prikaz, ktery potrebuji

Dost dobry (nicmene instrumentacni) profiler je GpProfile. Lze se k nemu
dostat napr. z Delphree sekce Common Toolkit.
http://delphree.clexpert.com

pcisar(zv)inprise(tec)cz

Konfigurace aliasu v InstallShieldu

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 25.2.2000 13:32:58

Ahoj,

pri vytvareni instalace v InstallShieldu (D5) potrebuji do vytvoreneho aliasu na
MSSQL dat nejakym zpusobem
jmeno serveru, langdrive a jmeno database.

Lze to nejak, nebo to vzdy musim nastavit BDEAdminem ?

Milan

DBgrid s recordem pres vice radku

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 25.2.2000 13:33:31

K ty komponente dbaltgrid. Na adrese jde stahnout jen trial verze. Me by se
libilo kdyby byla neomezena. Je na to nejaky crack ?
> to vypada velice kewl, mas s tim nejake zkusenosti (myslim spolehlivost
apod)
> ?
> hx

TPageControl - PageChanging II.

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 25.2.2000 13:42:13

> [...]
pres celou
> obrazovku, je toto probliknuti celkem neprijemne.

zabranit prekreslovani by slo nasledovne:

procedure TForm1.PageControl1Change(Sender: TObject);
begin
with PageControl1 do
if activepage=TabSheet2 then activepage:=TabSheet1;
LockWindowUpdate(0);
end;

procedure TForm1.PageControl1Changing(Sender: TObject;
var AllowChange: Boolean);
begin
LockWindowUpdate(PageControl1.handle);
end;

Limity BDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.2.2000 17:36:04

On 25 Feb 00, at 8:26, Roman LISZKA wrote:

> diky za "radu", neptal jsem se, zda prepsat neco z DOSu ale jake jsou
> limity BDE, zna-li je nekdo, pripadne jak je zmenit NAPISTE PROSIM.

Sice netusim, proc potrebujes mit tolik otevrenych souboru
najednou (coz takhle zkusit nastavit pocet otevrenych souboru
primo ve Woknech?), ale pokud jsi narazil na limity v jedne
Session (v napovede k Paradoxu k BDE je rada ruznych limitu do
255), pak pis aplikaci tak, abys nepotreboval tolik otevrenych
tabulek, pokud je to mozne (ciselniky se daji napriklad vycist do
pameti, atp).

> [...]
> protoze by trvalo nejaky cas, ktery ted neni! Ze to pozdeji bude horsi
> je mi znamo. Nebo se snad p. Zbysek Hlinka hlasi jako dobrovolnik? :-)

Za dostatecne velky peniz dokazu ledacos. :-) Pokud to ovsem
bude pod OLE DB. :-)

Real v INI

[*] Lauko Stefan <lauko(zv)salamon.sk> - 25.2.2000 17:48:59

Ahoj,
INI-subor je textovy subor kazdy typ sa cita a zapisuje ako retazec takze
uplne staci toto

WriteString('xxx','yyy',FloatToStr(hodnotaReal));
HodnotaReal:= StrToFloat(ReadString('xxx','yyy','0.0'));
(V ini neexistuje uadaj o type)

From: Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk>
> [...]
> - upravi kod programu na nieco, co by sa v ASM dalo zapisat ako
> "call DebugBreak" => miesto volania originalneho kodu sa vyvola

Ahoj,

To "neco" je asm instrukce INT 3 (opcode $CC).

Priklad na jednoduchy debugger najdes tady. Nebude ale fungovat na NT (kvuli
vytvareni seznamu bezicich procesu, casem to treba aktualizuju):
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/API/Example_Debugger.zip

Petr Vones, amatersky programator

Umisteni uvitaci obrazovky s logem

[*] Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz> - 26.2.2000 03:26:29

Splash Screen je lepsi zobrazit (aspon podl me) na zacatku procedury
Form1.OnShow a splash zavrit na jejim konci. V zadnym pripade bych tam
nedaval zadny cekani (napr. 5 s), akorat to zbytecne zdrzuje.
Exampl z Mistrovstv� D4 m� v suokromym mailu, mel by fungovat i v D3.Pokud
nekdo chcete taky, tak mailnete na hurricane(zv)iol(tec)cz.
A na ten obrazek POZOR, aby nebyl moc velkej, program se pak nep��jemn�
rozr�st� a pokud ti de v programu o jeho okam�it� pou�it� ihned po
spusteni(napr Text Editor nebo shit Notepad), tak pozor dvakrat!

Hurricane
hurricane(zv)iol(tec)cz

Storno akce

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 25.2.2000 21:53:26 -0800

> Krasny vecer,
> potreboval bych takovou vec:
> stornovat akci potvrzeni (post) hodnot zaznamu v navigacni liste v
> zavislosti na nejake podmince,
> pripadne to prekvalifikovat treba na akci storno. Tedy, melo by to fungovat
> tak, aby se hodnoty nezapsaly
> do tabulky a obnovil se predchozi stav.
> Pouzivam Query ...
> Dik.

Dulezite je na cem to Query pouzivas. Vetsina serveru
a nektere databaze umoznuji transakce. Pak staci TQuery pripojit
pres objekt TDatabase a pouzit metody DataBase1.StartTransaction,
DataBase1.Commit a v pripade zruseni zmen DataBase1.RollBak

Vse, co provedes od StartTransaction se potvrdi az pri Commit
nebo se zahodi pri RollBack.

Jaro

Funkce GetUserName

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 26.2.2000 07:23:08

Ahoj,

> procedure TFrm_Email.FormShow(Sender: TObject);
> var Jmeno: Pchar; nSize: Cardinal;
> begin
> jmeno :=3D nil
> nSize :=3D 255;
****Nemel bys tady alokovat nejake misto na to pole charu?
Neco jako StrAlloc.

> GetUserName(Jmeno,nSize);

Ja osobne to pouzivam takto:

function GetUserNameString: string;
var
user: PChar;
l : DWord;
begin
l := 1024;
user := StrAlloc(Succ(l));
if GetUserName(User, l) then
Result:=StrPas(user)
else
Result:='';
StrDispose(User);

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Mereni rychlosti - profiler

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 26.2.2000 07:23:08

Ahoj,

nevim, zda jsem to pochopil spravne, ale nestaci neco takovehoto:

Zacatek := Now;

... vypocet

Konec := Now;

ShowMessage (IntToStr (round (konec - start)*24*3600*1000)) +
' ms');

Slavek

> [...]

Real v INI

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 26.2.2000 07:23:08

vzhledem k mozne zmene internacionalnich nastaveni by mozna
bylo lepsi ulozit zvlast celou a desetinnou cast.

> [...]

> nemam ba naopak, ale Windows hybou svetem (zatim). Bude dale podporovan
> vyvoj produktu pro Windows jako Delphi, C++ Builder ?
*****K tomuto jsem si dovolil napsat neco zde:

http://www.swnet(tec)cz/article.php?id=4164

Jinka pokud sledujes komunitu (http://cummunity.borland.com),
pak se tam dusuji, ze to bude i nadalo Borland Delphi a nikoliv
Corel Delphi.

Slavek

> Jindrich Nikodem

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Menu ve W2000

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 26.2.2000 07:23:08

Ahoj,

> Ha - vida. :-) Pak me tedy zmatlo to, ze Delphi je zobrazuji porad.
****Delphi preci maji menu trosku odlisne od standardniho,
ktere polozis na formular a vyplnis.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Mereni rychlosti - profiler

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 26.2.2000 13:47:11

Ahoj,
na detailnejsi analyzu programu GpProfiler - viz mail od Pavla Cisare, pokud
potrebujes jen zmerit cas napr. jedne procedury, hodi se funkce z jednotky
MmSystem: TimeGetTime, ktera vraci cas podstatne jemneji nez funkce Time /
Now (ktere sice vraci hodnotu v ms, ale naskakuje to po systemovem ticku =
kolem 55 ms).

Mirek
> [...]
|
| ... vypocet
|
| Konec := Now;
|
| ShowMessage (IntToStr (round (konec - start)*24*3600*1000)) +

Velikost Hlavniho panelu

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 26.2.2000 14:00:36

Ahoj,
zkus SystemParametersInfo, ktera vraci pozici okna desktopu bez Taskbaru, porovnanim se Srceen.Width a Screen.Height zjistit, kde taskbar je a jak je velky

var R: tRect;
begin
SystemParametersInfo (SPI GetWorkArea,0,Pointer ((zv)R),0);
end;
{---------------------------------------------------}
[...]

MDAC 2.5

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.2.2000 16:14:49

Je ke stazeni na:

http://www.microsoft.com/data

je to verze, ktera je soucasti W2k (ADO, OLEDB, ODBC atd.) ve verzi 2.5
(mimochodem uz je i beta verze MDAC 2.6 ;-)

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Access - net

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.2.2000 16:19:11

Zamykani lze nastavit. Jinak bych spise doporucil Delphi nez Access. Resp.
pouzit Delphi pro pristup k Access a to nejlepe pres nativni komponenty a to
bud DAODS a nebo Adonis (http://www.winsoft.sk).

Rozhodne se da v Delphi udelat vice nez v Accessu a predevsim odpadaji
problemy s instalaci na masinach (pokud tam Access samozrejme neni) a hlavne
problemy s prevodem programu do budoucich verzi Accessu.

From: "Milan Sorm" <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz># V zivote jsem neprogramoval aplikaci, ktera ma bezet na siti. Mam vytvorit
# aplikaci v Access a ma bezet na siti. Prosim poradte mi (nejlepe vsichni
:))
# jaky je rozdil a jak bych mel postupovat.
#

Vysdilel bych ten adresar s MDB po siti a pak si jako soubor databaze zvolil
to MDB z toho adresare. Nevim ale, jak Access zamyka, coz je pri praci se
siti treba.

--milan sorm

Velikost Hlavniho panelu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.2.2000 02:48:52

From: Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz>
> [...]
> - myslim tim listu, kde je nabidka "Start". Jeste dodatek, problem potrebuji

Napriklad takhle:

uses
ShellAPI;

AppBarData: TAppBarData;
AppBarWnd: HWND;
begin
ZeroMemory((zv)AppBarData, Sizeof(AppBarData));
AppBarWnd := FindWindow('Shell_TrayWnd', nil);
if AppBarWnd <> 0 then
begin
AppBarData.cbSize := Sizeof(AppBarData);
AppBarData.hWnd := AppBarWnd;
SHAppBarMessage(ABM_GETTASKBARPOS, AppBarData);

with AppBarData.rc do
ShowMessageFmt('Left:%d Top:%d Right:%d Bottom:%d', [Left, Top, Right, Bottom]);

Mereni rychlosti - profiler

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.2.2000 02:49:27

From: Radek Hole�ek <holecekr(zv)upfm(tec)cz>
> [...]
> a procedur v programu. Neco takoveho jako byl v TP7.0 TurboProfiler.
> Psani prikazu GetTickCount pred a za kazdy prikaz, ktery potrebuji

k tomu jen poznamka, pouziti GetTickCount je pro presnejsi mereni casu
naprosto nevhodne. Misto toho lze pouzit funkce QueryPerformanceCounter a
QueryPerformanceFrequency, ktere umoznuji daleko vetsi presnost mereni.
Pravda, nejsou podporovany v pripade starych procesoru (486), ale to uz
stejne dnes neni podstatne :-)

Petr Vones, amatersky programator

Zjisteni cest a nazvu souboru ze schranky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.2.2000 02:49:59

From: Tom� Fr�ba <fryba(zv)volny(tec)cz>
> [...]

> HGlob: HGlobal;
> begin
> if not ClipBoard.HasFormat(CF_HDROP) then exit;
(...)

> Ja bych s dovolenim ovsem mel nekolik mnoho dotazu, nebot nechapu preny smysl:
> 1) Proc funkce vraci typ boolean (je mozno,ze by slo u funkci pouzit parametru,
> ktery nasleduje za var i jako vystupu?)

Hodnota boolean urcuje, zdali byla funkce uspesna, tedy nedoslo k zadne chybe.
Navratova hodnota funkce muze byt i jakykoli jiny typ.

> 2) Netusim, co jsou datove typy HGlobal a typ TStzringList jsem nenasel v helpu,
> ale mozna bych si poradil

HGLOBAL (THandle) je identifikator pametoveho objektu (cesky to zni desne :-).
Toto se pouziva predevsim na urovni API, blize viz Win32 API help.

TStringList (viz Delphi help) je trida pro praci s retezci.

> 3) Tusim, co je typ - nejspise jej lze nahradit type boolean.

Tady netusim o co jde ...

Petr Vones, amatersky programator

Web aplikace a thready

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.2.2000 02:49:12

From: Jan Votava - DJsoft <djsoft(zv)top(tec)cz>
> [...]
> promenne v procedurach, resp. metodach a dale pole meho naslednika
> TWebModule. Jsou ty promenne lokalni vuci threadu nebo jsou spolecne vsech

Ahoj,

Promenne jsou lokalni vuci threadu. Jinak je to vsak s globalnimi promennymi
v multithreadovych aplikacich. Tam jiz pak musi byt pristup v pripade potreby
synchronizovan pomoci funkci, ktere pro toto nabizi operacni system (mutexy,
kriticke sekce). Kdyz se podivas na zdrojak TWebApplication, tak tam pouziti
techto funkci najdes.

Petr Vones, amatersky programator

Doraz na soubory AWD

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.2.2000 02:50:08

From: DS-SOFT David �auer <ds.soft(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> Popripade by mi stacilo ho nejak prevadet na nejaky beznejsi format pomoci
> nejakeho konvertoru, ktery by se dal volat z DELPHI.

Soucasti instalace Windows 95 je aplikace Imaging. Timto ziskas i nekolik
ActiveX komponent, mezi nimi i TImgEdit (IMGEDIT.OCX). Pak uz to lze udelat
takhle:

ImgEdit1.Image := 'demo.awd';
ImgEdit1.Display;
ImgEdit1.SaveAs('demo.bmp', wiFileTypeBMP, wiPageTypeBW, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam);

Limity BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.2.2000 02:50:14

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
> Sice netusim, proc potrebujes mit tolik otevrenych souboru
> najednou (coz takhle zkusit nastavit pocet otevrenych souboru
> primo ve Woknech?), ale pokud jsi narazil na limity v jedne

Ahoj,

Pokud vim, tak ve Win32 neni zadny nastavitelny limit pro pocet otevrenych
souboru. Ale mit otevreno nekolik desitek tabulek je jiz ponekud zvlastni.
Jinak, pro Paradox je limit BDE (4.01 a vyssi) 254 otevrenych tabulek. Co
se tyce moznosti umistovani mensich tabulek do pameti, tak toto BDE take
umi, jen Borland neuznal za vhodne tuto vlastnost dostatecne propagovat za
pomoci nejake komponenty. Je to ale napriklad v RxLib.

Petr Vones, amatersky programator

Zjistovani cest k souborum ze schranky

[*] Tom� Fr�ba - 27.2.2000 12:27:49

Omlouvam se, ze jsem spatne napsal dotaz:

zajima me jestli promenna typu BOOL je totez co boolean. Predem dekuji.

Zjistovani cest k souborum ze schranky

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 27.2.2000 12:47:38

> zajima me jestli promenna typu BOOL je totez co boolean. Predem dekuji.

V souboru {$Delphi5}Source\Rtl\Win\windows.pas je mj.:

BOOL = LongBool;

tedy BOOL zabira 4 bajty.

kdezto Boolean je jednobytovy.

Overit si to muzes treba takto:
ShowMessage (IntToStr (SizeOf (Boolean)));
ShowMessage (IntToStr (SizeOf (Bool)));

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Prevod dat z PC Fandu

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 27.2.2000 13:28:23

Zdravim,

potreboval bych jednorazove dostat data z PC Fandu do nejakeho normalniho
datoveho formatu. Komercni komponenty kvuli tomu kupovat nebudu a ODBC
driver pro Fand nemam. Muzete nekdo poradit nejakou free alternativu? Popr.
muzete mi to nekdo prevest?

Dik moc

[...]

OT: Pripojeni k Internetu zdarma

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 27.2.2000 13:32:37

Konecne je i v nasem UTO (resp. cele republice) moznost pripojeni zdarma
pres dial-up ( http://www.worldonline(tec)cz ) - tzn. asi poroste prodej modemu
;-))) Mate s tim nekdo uz nejake zkusenosti? Kvalit VOLNY.CZ to sice asi
nedosahuje, ale ten zatim neni vsude....

Snad mi admin odpusti ;-)

Mac

Pripojeni k Internetu zdarma

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.2.2000 15:14:36

Provozovatel je CZCOM, zaregistroval jsem se, a kupodivu to vyhazuje minkrat
nez VOLNY.CZ (asi to bude zacpanosti VOL), rychlosti je to daserict
srovnatelne.

M.Jirman

From: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>> Konecne je i v nasem UTO (resp. cele republice) moznost pripojeni zdarma
> [...]
> ;-))) Mate s tim nekdo uz nejake zkusenosti? Kvalit VOLNY.CZ to sice asi
> nedosahuje, ale ten zatim neni vsude....

[*] DAP - Robert Plz�k <rpdap(zv)atlas(tec)cz> - 27.2.2000 19:26:21

Nejak takhle mi to funguje u jednoho programu.

program Pokus; // zdrojak projektu

uses
Windows,
Messages,
Forms,
SysUtils,
Faktura_ in 'Faktura_.pas' {Main},
Banka_ in 'Banka_.pas' {Banky},
FConst in 'FConst.pas',
Firma_ in 'Firma_.pas' {Firma},
Data_ in 'Data_.pas' {Data: TDataModule},
Auto_ in 'Auto_.pas' {Automobil},
Faedit_ in 'Faedit_.pas' {Fakt},
Report_ in 'Report_.pas' {Report},
Settisk_ in 'Settisk_.pas' {Settisk},
About_ in 'About_.pas' {AboutBox},
Setup_ in 'Setup_.pas' {SetupDlg},
Uhrada_ in 'Uhrada_.pas' {Uhrada},
Rada_ in 'Rada_.pas' {Rada},
Login_ in 'Login_.pas' {Login},
KFaktur_ in 'KFaktur_.pas' {KFaktur},
KZaloh_ in 'KZaloh_.pas' {Zaloha},
Obdobi_ in 'Obdobi_.pas' {Obdobi},
Report2_ in 'Report2_.pas' {Report2},
Kasa_ in 'Kasa_.pas' {Kasa},
Kasae_ in 'Kasae_.pas' {KasaE},
GetAut_ in 'GetAut_.pas' {GetAuto},
Uvod_ in 'Uvod_.pas' {Uvod},
Lcd_ in 'Lcd_.pas' {Lcd},
Report3_ in 'Report3_.pas' {Report3},
Zustky_ in 'Zustky_.pas' {ZKarta},
_Kalendr in '_Kalendr.pas' {Kalendar},
GetFirm_ in 'GetFirm_.pas' {GetFirm},
Archiv_ in 'Archiv_.pas' {Archiv};

{$R *.RES}

type
PHWND = ^HWND;

var
OldHwnd: THandle;

function EnumWndProc(Hwnd: THandle; FoundWnd: PHWND): Bool; export; stdcall;
var
ClassName, ModuleName: String;
ClassName := StringOfChar(' ', 100);
GetClassName(Hwnd, PChar(ClassName), Length(ClassName));
ClassName := PChar(ClassName);
If ClassName = 'TMain' then
begin
SetLength(ModuleName, 200);
GetModuleFileName(HInstance, PChar(ModuleName), Length(ModuleName));
If ModuleName <> ParamStr(0) then
begin
FoundWnd^ := Hwnd;

OldHwnd := 0;
EnumWindows((zv)EnumWndProc, LongInt((zv)OldHwnd)); // je jiz spusten
If OldHwnd = 0 then
With TUvod.Create(nil) do // formular s uvodnim obrazkem
try
Show;
Update;
Application.Title := 'WinFakt';
Label1.Caption := 'Na�ten� hlavn�ho modulu...';
Label1.Update;
Application.CreateForm(TMain, Main);
Application.CreateForm(TReport3, Report3);
If (Setup.Left <> 0) and (Main.Left <> Setup.Left) then
Main.Left := Setup.Left;
If (Setup.Top <> 0) and (Main.Top <> Setup.Top) then
Main.Top := Setup.Top;
If (Setup.Width <> 0) and (Main.Width <> Setup.Width) then
Main.Width := Setup.Width;
If (Setup.Height <> 0) and (Main.Height <> Setup.Height) then
Main.Height := Setup.Height;
Label1.Caption := 'Na�ten� datov�ch soubor�...';
Label1.Update;
Application.CreateForm(TData, Data);
Label1.Caption := 'Na�ten� tiskov�ch sestav...';
Label1.Update;
Application.CreateForm(TReport, Report);
Label1.Caption := 'Inicializace tiskov�ch �loh...';
Label1.Update;
Application.CreateForm(TReport2, Report2);
Label1.Caption := 'T�m�� v�e je p�ipraveno...';
Label1.Update;
If not IsWindowVisible(OldHwnd) then
PostMessage(OldHwnd, wm_User, 0, 0);
SetForegroundWindow(OldHwnd);

cau Robert
[...]

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 27.2.2000 19:56:13

Dobry,
na jednorazovy prevod potrebujete poznat strukturu dat v PC FANDe. Potom je
mozne priamo v PC FANDe previest subory do DBF... Druhou moznostou je ODBC
demo je na www.alis(tec)cz tam ale tiez potrebujete strukturu (PC FANDovske
tabulky neobsahuju strukturu). Pocul som aj o komponente TFTable pre DELPHI
ktora priamo pristupuje na subory FANDu (tiez je potrebna struktura). Volalo
sa to "Druha miza" (ze bola zdarma).

Lauko

> [...]
> = http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
> = ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

OT: Re: Pripojeni k Internetu zdarma

[*] Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz> - 27.2.2000 22:17:29

Zdravim

Kdes to slysel, ze VOLNY neni vsude? Je vsude uz asi mesic. A jak to myslis
s tou kvalitou VOLNYho, ja mam pocit ze spis VOLNY nedosahuje kvalit IOLu.
Treba mi rekni, proc musi bejt muj mail a Web udelanej podle prihlasovaciho
jmena( prihl.jmeno(zv)volny(tec)cz, www.volny(tec)cz/prihl.jmeno) To me totiz docela
dost vadi. Nejspis proto, ze prihl. jmeno LUNASoft
(http://web.telecom(tec)cz/LUNASoft) je uz obsazeny a kdyz se podivas na ten
odkaz asi zjistis proc mi to tak vadi.

Hurricane

Pripojeni k Internetu (i zdarma)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.2.2000 23:03:49

From: p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz>
> Provozovatel je CZCOM, zaregistroval jsem se, a kupodivu to vyhazuje minkrat
> nez VOLNY.CZ (asi to bude zacpanosti VOL), rychlosti je to daserict
> srovnatelne.

Uvidime, zatim maji asi malo zakazniku, takze nevynika jejich pomerne dost
trapna konektivita. VOLny bude mit celostatni cislo behem par mesicu, cely
problem neni ani tak technicky jako spise politicky :-) Nicmene hned jeden
rozdil mezi mezi VOLnym a WOL bych videl v tom, ze WOL nema pri registraci
pripojeni (kde se zadavaji osobni udaje) zabezpecenou stranku pres HTTPS,
coz vzbuzuje dojem skutecne profesionality ;-)) Dale take neposkytuje zadne
udaje o topologii sve site a poctu modemu (asi vi proc). Tezko lze asi cekat
neco tak pekneho jako treba tady: http://stat.ti(tec)cz/public/public.html

Aby to ale nebylo v Delphi konferenci uplne offtopic, obcas se zde vyskytuji
dotazy na to, jak vyvolat dialog pro pripojeni k Internetu, popripade toto
pripojeni programove vytvorit.

Obecne se "Telefonicke pripojeni site" vytvari pomoci RAS funkci. Prelozene
hlavicky s demo aplikaci lze stahnout tady (RAS.ZIP):
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:303368067

K vyvolani dialogu pro pripojeni k Internetu, jak jej zname z IE, slouzi
funkce InternetAutoDial (vychozi pripojeni):

uses
WinInet, RasError, RasUtils;

LastError: DWORD;
begin
if InternetAutoDial(INTERNET_AUTODIAL_FORCE_ONLINE, 0) then
LastError := 0
else
LastError := GetLastError;
if LastError <> ERROR_USER_DISCONNECTION then RasCheck(LastError);
end;

Ukoncit pripojeni lze pak pomoci funkce InternetAutodialHangup:

Win32Check(InternetAutodialHangup(0));
end;

Vyvolat jine nez vychozi pripojeni lze takhle:

Res: DWORD;
ConnId: DWORD;
begin
Res := InternetDial(0, 'Moje pripojeni', INTERNET_AUTODIAL_FORCE_ONLINE,
(zv)ConnId, 0);
if Res <> ERROR_USER_DISCONNECTION then
begin
RasCheck(Res);

ShowMessage('Po stisku OK bude pripojeni ukonceno');
RasCheck(InternetHangUp(ConnId, 0));

Dalsi informace, viz MSDN:
http://msdn.microsoft.com/workshop/networking/wininet/overview/establish.asp

Petr Vones, amatersky programator

Pakovanie InterBase databazy.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 27.2.2000 23:36:11

Zdravim.

Je mozne nejakym rozumnejsim sposobom pakovat databazy IB, ako cez IBServer
Manager pomocou BackUp a nasledny restore ?

Hi. Roland.

Zatvorenie formu z OnActivate.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 28.2.2000 02:07:42

Zdravim.

Ako zatvorim okno z udalosti OnActivate ? Pokial je mozne bez pouzitia
semaforu.

Hi. Roland.

Pakovanie InterBase databazy.

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 28.2.2000 04:15:45

From: "Petr Savinec" <savinec(zv)aster(tec)cz>

> [...]
> z�vislosti na n�jak� podm�nce,
> p��padn� to p�ekvalifikovat t�eba na akci storno. Tedy, m�lo by to

Pouzij event BeforePost na TQuery. V pripade ze tvoje podminka neni splnena,
vyvolej vyjimku. Pokud si komunikaci s uzivatelem zaridis sam (napr. pres
ShowMessage), pak je lepsi vyvolat vyjimku EAbort metodou Abort.

pcisar(zv)inprise(tec)cz

Umisteni uvitaci obrazovky s logem

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2000 08:06:49

Haj hou!

From: Tom� Fr�ba

>Porteboval bych poradit, jak mam p�i startu nechat zobrazit uvitaci
obrazovku s logem >(ve forme obrazku).

Podevej se do demo aplikaci k Delphi na aplikaci MastApp.

pcisar(zv)inprise(tec)cz

Adonis - nastaveni

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.2.2000 08:23:22

Ahojte,

zkousel jsem porovnavat ruzne formy pristupu k MSSQL 7 na
stejnem prikazu SELECT. Slo jednak o pristup pomoci BDE +
ODBC, dale pak komponenty pro prime pouziti ODBC od dvou
vyrobcu a Adonis.

Pro me potreby se ukazal byt nejrychlejsi Adonis, i kdyz vysledky
byly silne zavisle na nastaveni (u ODBC mely zmeny v nastaveni
ruznych vlastnosti mene vyrazny vliv na vykon). Chci se zeptat na
tri veci:

1) Vlastnosti v ADODataset: CacheSize a PageSize. Co znamenaji
a jaky je v nich rozdil? Ja jsem nejlepsiho vykonu dosahoval pri
nastaveni CacheSize okolo 500. Pri zvyseni nebo snizeni tohoto
cisla jiz pomerne znatelne klesala rychlost. Znamena to, ze 500 je
nejake obecne platne optimum, nebo to souviselo s konkretnim
dotazem a budu muset vzdy experimentovat?

2) Musi se u kazde vyvijene aplikace pokusne zjistovat, jak Adonis
co nejlepe vyladit? Jake mate zkusenosti?

3) U ODBC se nastavovala rada veci - DSN, Network Library pro
pristup na SQL server... U OLEDB to neni nezbytne. Znamena to,
ze OLEDB jaksi automaticky pouziva to nejlepsi, co v dane situaci
lze? Da se nejak nastavovat a hlavne - ma to prakticky vyznam?

Dekuji predem a zdravim.
David

Je opravdu konec s Borlandem?

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 28.2.2000 08:25:48

Ahoj,

Slavek Rydval wrote:

> Ahoj,

> ****Jak se to vezme. Firmy mluvi o spojeni, ale ve skutecnosti jde o
> odkoupeni (alespon tak to chapu). Corel si do sve nakupni tasky
> hodil akcie Borlandu a pak akcionarum dal sve. Bude spolecne
> jmeno Corel. Borland zustava uz jen jako znacka. Inprise jakozto
> znacka byla prodana.
>
> Slavek

Kdyby se jednalo o koupi, tezko by stavajici sef Inprise byl i nadale sefem
(spolu se sefem Corelu) ...

Zatvorenie formu z OnActivate.

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.2.2000 08:34:27

Ahoj,

PostMessage (Handle, WM_CLOSE, 0,0);

Slavek

> Ako zatvorim okno z udalosti OnActivate ? Pokial je mozne bez pouzitia
> [...]

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 28.2.2000 08:34:38

no ja to delam pomoci transformace ve fandu (do dbf) a potom to dbf
zkonvertuju pomoci programu konvert do latin2. Toto je asi nejlepsi zpusob.
O nicem jinem nevim. Myslim ze odbc neni to prave :( navic je to jen demo

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk>
Komu: Delphi CZ konferencia <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 27. �nora 2000 19:56
P�edm�t: RE: Prevod dat z PC Fandu

> [...]

> = http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
> = ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.2.2000 08:36:37

> Kdyby se jednalo o koupi, tezko by stavajici sef Inprise byl i nadale
> sefem (spolu se sefem Corelu) ...
****To ano, ale sefem ceho. Dva kohouti na jednom dvore nedelaji dobre.
Borland se nyni bude ,,zodpovidat`` Corelu, nikoliv Corel Borlandu.

Slavek

> Tomas Michalik

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Handle procesu (TerminateProccess)

Mam problem, potrebujem z programu "killnut" iny proces. Viem to urobit
pomocou fcie TerminateProccess, ale na to aby som to mohol urobit,
potrebujem zistit Handle prislusneho procesu. Ide o proces, ktory sa spusta
z SQLExecutive (MSSQL) a potrebujem na neho urobit nejaky Watch Dog, teda,
inym procesom kontrolovat, ci nie je prilis dlho spusteny a ak je, tak ho
killnut. Problem je totiz v tom, ze dany proces pouziva TNMFTP a ked pri
konektovani dojde v urcitom momente k vypadnku siete, tak to cele zostane
visiet aj nepriek korektne nastavenemu Timeout-u.
Za kazdu radu budem vdacny.
L.

Pakovanie InterBase databazy.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2000 09:08:34

O zadnem jinem zpusobu nevim, spis bych se podival na nastaveni SweepInterval,
nebot interbase vytvari pri kazdem update novou kopii zaznamu, stare zaznamy odstrani
az po zavolani funkce SWEEP, nebo automaticky po urcitem poctu transakci, defautne
20000.
Nejde jednoduse zmensit soubor, ale jde zabranit jeho narustani.

Od: Roland Tur�an (RoTurSoft) [SMTP:rotursoft(zv)nextra.sk]
Odesl�no: 27. �nora 2000 23:36
Komu: Delphi CZ konferencia
P�edm�t: Pakovanie InterBase databazy.

Zdravim.

Je mozne nejakym rozumnejsim sposobom pakovat databazy IB, ako cez IBServer
Manager pomocou BackUp a nasledny restore ?

Hi. Roland.

sietova karta

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 28.2.2000 09:08:04

Caute Delfinci.
Mam na vas taky blby dotaz.
Robim si program, ktory umozni zalohovat a obnovit sietove nastavenie
vo W98 (computer name, IP adress, mask, ...). Zistil som si, kde sa tieto
udaje nachadzaju v registroch, ale mam problem. V mojom pc mam nainstalovany
modem, infraport a sietovu kartu. Teda mam tri zdroje pre nastavovanie
sietovej konfiguracie, ale ja potrebujem zistit (programovo), ktore nastavenie
je pre
sietovu kartu a tieto udaje zalohovat a menit.
Vie mi niekto poradit?
Vdaka.
/LH.

SQL

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 28.2.2000 09:19:19

ahoj,

mam tabulku s polem id - autoincrement, os - integer a jmeno - string a
chtel bych se zeptat jak pomoci SQL zjistit duplicitn� polo�ky ve sloupci os
(osobni cisla).

M.

rozdielna velkost pri tlaceni BMP

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 28.2.2000 09:33:35

caute

pred casom som sa pytal na rozdielnu velkost pri tlaci BMP obrazku na tlaciarni.
Bolo mi doporucene nasobit dlzku a vysku obrazku cez vypocitany pomer, teraz som
sa k tomu konecne dostal a mam nasledovny problem, ked urobim vypocet pomeru
podla doporucenia, stale dojde k chybe stym ze nulou sa neda delit, to znamena ze
GetDeviceCaps(0, LOGPIXELSY)=0, co stym

doporuceny priklad :

Pomer := GetDeviceCaps(Printer.handle, LOGPIXELSY) div GetDeviceCaps(0, LOGPIXELSY);
Printer.Canvas.StretchDraw(rect(0,0,Bmp.Width * Pomer,Bmp.Height * Pomer),Bmp);