Prace se skupinou Labelu

[*] No Comment Group, s.r.o. / Bohdan Pomsahar <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 1.3.2000 12:34:11

Suhlasim, ze je jednoduchsie pouzivat Tag. Osobne tiez pouzivam tag, ale v
ramci moznosti je to jedna z moznosti a mam napriklad aj program kde musim
pouzivat obidve moznosti.

Bohdan Pomsahar

----- Original Message -----
From: Karel Klime� <kchodl(zv)email(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Sent: Wednesday, March 01, 2000 10:57 AM
Subject: Re: Prace se skupinou Labelu

> a neni lepsi jiz uvedeny Tag?

Zruseni ikony z Alt+Tab task menu

[*] Petr Selinger <selinger(zv)pal.skm.vutbr(tec)cz> - 01.3.2000 12:40:09

Zdravim,
behem prace s Delphi jsem narazil na problem, jak dokonale schovat
aplikaci ze vsech Task menu.
Neni problem schovat ikonu z dolni listy, ale nevim jak schovat ikonu
aplikace i z task baru, ktery
se vyvolava pres Alt+Tab (prepinani mezi aplikacemi).
Existuje komponenta TSealth, ovsem ta funguje jen pod Win95/98 a ja
pouzivam Win2000 a chtel bych,
aby ma aplikace fungovala i na NTckach.

Dekuji
s pozdravem, Petr Selinger, selinger(zv)centrum(tec)cz

Prace s objektem TStringGrid

[*] Jan Hlinka <Hlinka(zv)dcomm(tec)cz> - 1.3.2000 13:32:31

Zdravim vas,
mam dva male problemky se StringGridem...
1, nemohu nastavit na zacatku RowsCount =1 a zaroven FixedRows taktez na 1.
Vysledek je takovy, ze pri spusteni prg. mam nadefinovanu hlavicku a jeden
prazdny radek...(RowsCount musi byt 2)... nevi nekdo jak tohle obejit????
2, rad bych si 1 radek StringGridu upravil do vizualne prijatelnejsi formy
(tucne pismo, zarovnavani,...atd.) lec pokud neco nastavim, tak se to tyka
celeho radku (ci sloupce) tzn. ne jen hlavicky :o(((
Predem dekuji za odezvu

Hippy alias Hlinka Jan

Excel a Delphi 5 - jak na to?

[*] No Comment Group, s.r.o. / Bohdan Pomsahar <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 1.3.2000 13:36:30

najpr musis otvorit spojenie

try
ExcelApplication1.Connect;
except
showmessage (NeniExcel);

ExcelApplication1.SheetsInNewWorkbook[0]:=1; --- definuje
kolko bude mat workbook zaloziek (listov)
ExcelApplication1.Workbooks.Add(EmptyParam,0); --- toto prida
dalsi workbook

ExcelApplication1.Cells.Item[1,1]:='daky text'; --- jeden zo
sposobou ako nieco zapisat

a az nakoniec ked mas data naplnene tak dat

ExcelApplication1.Visible[0]:=True;
try
ExcelApplication1.Disconnect; --- v pripade ze uz
nist nebudes robit

From: "Ales Vas��ek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
> Neexistuje tedy nejaka nadstavba na Delphi, kde si nahradim vsechny texty
> projektu a potom zkompiluju, nebo neco takoveho.
> Kazdy napad se hodi.

NT a ADO

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 1.3.2000 17:37:11

On 1 Mar 00, at 11:39, Tom� Br�dle wrote:

> podivej se jestli v adresari C:\Program Files\Common Files\SYSTEM\ADO
> je knihovna MSADO15.DLL, a pres zalozku vlastnosti se podivej na
> verzi. Pokud je alespon 2.10 tak je to OK. Je sice uz 2.5, ale ta je
> pro w2000.

Pokud udrzuje na NT 4 aktualni SP, tak to tam ma...

Komponenta jako panel Windows Commanderu

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 12.1.2005 20:28:21

Ahoj,

hodilo by se mi zobrazit dialogove okno se vzhledem (silne odlehceneho)
Windows Commanderu - tedy dva panely. Uzivatel muze pomoci tohoto nastroje
kopirovat soubory (nikoli mazat a presouvat, taky by mohl jen na vybrane
disky). Jenze se mi nechce programovat se s temi panely (asi by se to muselo
delat pres grid), tridenim apod... Nesetkal se nekdo z Vas nahodou s
komponentou, ktera napodobuje neco jako panel se soubory z napr. Windows
Commandera? Delphi 2, 4, nebo uplne nejlepe jako OCX (ja bych to totiz
nejradeji poustel z dialogoveho okna VBA Excelu, ale v to ani nedoufam...).

Dekuji, Lukas Vana.

Kopirovani z CD-ROM

[*] Delphi <delphi(zv)deis(tec)cz> - 2.3.1995 22:08:02

procedure TForm1.BtnCopyClick(Sender: TObject);
var
FileOp: TSHFileOpStruct; begin
Odkud:=LabelOdkud.Caption+'\*.*'#0#0;
Kam:=LabelKam.Caption+#0+#0;

ZeroMemory((zv)FileOp, Sizeof(FileOp));
with FileOp do
begin
Wnd := Application.MainForm.Handle;
wFunc := FO_COPY;
pFrom :=Pchar(Odkud);
pTo :=Pchar(Kam);

fFlags := FOF_ALLOWUNDO;
end;
if (SHFileOperation(FileOp) <> 0) or (FileOp.fAnyOperationsAborted) then
ShowMessage('Chyba p�i kop�rov�n�')
else
Application.Terminate

> Nejjednodussi je mozna na zkopirovane soubory pustit radkovy prikaz
attrib.
> Help viz
> attrib /?
>
> Jura

To je prave to cemu jsem se chtel vyhnout (prohledavani podadresaru atd.) a
chtel to nechat
na Windows. Otazka je zda se tedy nevypplati udelat na kopirovani vlastni
funkce.

S pozdravem Heinisch Jiri

Platebni karty

[*] Peter �IRIP <psoft(zv)ke.telecom.sk> - 2.1.1998 12:58:30

Ahoj,

pokial to chces na registraciu tvojho SW uzivatelmi zo zahranicia, velmi
dobry je www.regsoft.com Mozes sa tam zaregistrovat zdarma, a raz mesacne ti
poslu sek alebo priamo na tvoj ucet ... Tvoji zakaznici mozu platit ako
chcu, kedykolvek, skadekolvek.

Peter.
peter(zv)psoft.sk

Od: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>>Zdravim tento kod mi robi access violation:

> [...]
>vrati jeho cislo MDIChildren.
>
>Chyba sa objavi len vtedy ak je frmCStaty zobrazeny ako MDIChild chcem ho
Nenapsal jsi kde presne to vyhazuje exception, ale nak se mi tam nezda
ta kombinace ShowModal a MDIChild.

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Nekolik dotazu

[*] Marian Winkler <ag.art(zv)iol(tec)cz> - 2.3.2000 02:47:04

> [...]
> poradku. Ja se tedy ptam, jakym zpusobem se da otevrit soubor pomoci
> funkce FileOpen, a pritom soubor zustal stale s atributem pro cteni.

podivej se do Helpu na FileSetAttr a FileGetAttr

Pred FileOpen otestujes atributy :
Attribute Byte : Bit0 ... Read-only
Bit1 ... Hidden
Bit2 ... System file
Bit3 ... Volume ID
Bit4 ... Directory
Bit5 ... Archive
Bit 6 a 7 nejsou vyuzity.
Pokud je file read-only, zmenis atribut.
Po nacteni a zpracovani ho zase zmenis zpatky.

Marian

Delete v SQL

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 2.3.2000 07:29:33

Tohle by melo fungovat:

DELETE FROM sro00
WHERE EXISTS (SELECT ico FROM usmev2 WHERE usmev2.ico = sro00.ico)

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.3.2000 07:40:08

On 1 Mar 00, at 16:26, Jan Hlinka wrote:

> Zapomel jsem uvest, ze pracuji s Delphi 4....

Poridit si zaplatu cislo 3, nebo Delphi 5.

> [...]
> pokud neco nastavim, tak se to tyka celeho radku (ci sloupce) tzn. ne
> jen hlavicky :o((( Predem dekuji za odezvu

Multilanguage aplikace

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.3.2000 07:40:08

dostupny na

> http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/products.htm

</color>K tomu vsak prislusi dovetek, ze stejne nelze programovat stylem <=
bigger>
<smaller>MessageDlg('Ahoj'), ale napriklad MessageDlg(SAhoj), kde vlastni
commerce(tec)cz>

Prace se skupinou Labelu

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 2.3.2000 08:13:16

Jeste by slo pole labelu ne ?
MS

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele No
> Comment Group, s.r.o. / Bohdan Pomsahar
> Odesl�no: 1. b�ezna 2000 12:34
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Prace se skupinou Labelu
>

> Suhlasim, ze je jednoduchsie pouzivat Tag. Osobne tiez pouzivam tag, ale v
> ramci moznosti je to jedna z moznosti a mam napriklad aj program kde musim
> pouzivat obidve moznosti.

spravne trideni jmen v MS SQL7

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 2.3.2000 08:37:33

Ahoj,

asi nemas nastaveny sort order pro cestinu. Nejdriv zkus stopnout server a spustit ho pomoci souboru MSSQL7\BIN\sqlservr.exe a az to nabehne, tak na konci je kod sort order. Pokud tam nemas kod 84(Czech dictionary order - incasesensitive, kod casesensitive neznam), tak musis zmenit nastaveni razeni spustenim MSSQL7\BIN\rebuildm (v napovede je heslo rebuildm utility). Bohuzel pri nastaveni prijdes o vsechny data, takze je zazalohuj. Ne BACKUPem, protoze (me se to nepodarilo) nejde udelat RESTORE database s jinym razenim, ale presunout treba do textoveho souboru.

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.3.2000 08:53:47

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: =?iso-8859-2?Q?Karel Klime=B9 [mailto:kchodl(zv)email(tec)cz]
> Odesl�no: 1. b�ezna 2000 10:58
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Prace se skupinou Labelu

> a neni lepsi jiz uvedeny Tag?

Neni, uz se mi vyplatilo rezervovat si tag pro pristi
pouziti. Ze zacatku vyvoje systemu je relativne jednoduche
obejit se bez Tagu, kdyz se ale vyskytne potreba, na niz
by se tag hodil v okamziku, kdy system obsahuje nekolik
stovek oken, je jakekoliv jine reseni leckdy nerealizovatelne.
Proto doporucuji vyhybat se zabrani property Tag,
dokud jine reseni neznamena prilis velke naklady.

Jura

spravne trideni jmen v MS SQL7

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.3.2000 09:04:00

On 1 Mar 00, at 20:34, J.Faltynek wrote:

> [...]
> "S s hackem", az pak "A" atd. Chyba je nejspise v nastaveni
> langdriveru. Kdy a kde je treba provest spravne nastaveni? Dik za

Zkus databazi hned po prihlaseni poslat prikaz
set language czech

nebo pouzivej nvarchar. Langdriver v BDE jsem pouzival Pdx ANSI
Czech CH.

Jinak, z pohledu MS SQL 7 je pristup pres DBLib (tedy BDE)
povazovan spise za nahradni, takze to s sebou nese radu
neprijemnych omezeni, a to jak ze strany databaze, tak i na strane
BDE komponent. Doporucuji pristup pres OLE DB nebo ADO, a to
hned od zacatku. Prechod z BDE na ADO neni zcela trivialni
(pokud to ma byt udelane dobre), takze je lepsi hned z kraje zacit
vyvoj na ADO (OLE DB).

Delete v SQL

[*] jzeleny(zv)inprise(tec)cz - 2.3.2000 09:29:42

Cest praci,
nevim, co umi Sybase, ale obecne lze v SQL napsat nasledujici

delete from t1 where t1.id in (select id from t2)

nebo

delete from t1 where EXISTS (select * from t2 where t1.id=t2.id)

Jindrich Zeleny

ADO a skripty

[*] Matula M <asexrm(zv)telecom(tec)cz> - 2.3.2000 09:51:15

Problem je v tom ze tvuj skript vraci dva vysledky. Prvni je od DELETE a druhy od SELECT. Podivej se v dokumentaci k ADO na heslo NextRecordset.

Mirek

>TADODataSet - vyzkouseno i na delsi skripty i declare, transakce apod.
>pokud das CommandType:=cmdStoredProc tak to muzes pouzit i na
>ulozenou proceduru

Adonis - nastaveni

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.3.2000 10:00:55

> Asynchronne fetchovanie dotahuje zaznamy na pozadi, asi este neboli
> dotiahnute vsetky (je to mozne testovat, pripadne pockat na ukoncenie).

To jsem zjistil az po odeslani mailu. Slo o moji chybu, kterou
uznavam.

> Skontroluj, ci mas nastaveny SQLOLEDB provider a clServer CursorLocation.

SQLOLEDB mam nastavene. Co se tyka CursorLocation, i s tim
jsem si hral, ale lepsich vysledku jsem dosahl s clClient. Uznavam
ale, ze jindy tomu muze byt jinak.

> Dalsie properties, ktore maju vplyv na vykon su CursorType (nastav na
> ctForwardOnly),

Mam.

> LockType (nastav na ltReadOnly), CommandType (nastav na ctTable ak zadavas
> nzaov tabulky,
> alebo ctText, ak zadavas SQL prikaz). Toto je asi najrychlejsie nastavenie

Taky mam.

> (ovsem s obmedzenim
> urcitej funkcionality, co je logicke) a vhodnou volbou tychto nastaveni by
> malo byt mozne najst
> vhodny kompromis vykon/funkcnost.
>
> U klientskeho recordsetu (clClient CursorLocation) znacne spomaluje citanie
> aktualnej
> pozicie zaznamu, preto je mozne toto vypnut pomocou property Options
> (opWithoutAbsolutePosition).

To jsem taky udelal.

Domnivam se, ze jsem vyzkousel vse, co se doporucuje ve FAQ i v
helpu k Adonisu.

Aby to nevypadalo spatne - mne se Adonis libi, je pekne
zpracovany, bohata nabidka komponent, pekny Help...

Co se tyka te rychlosti - me by nevadila nejaka "absolutni"
hodnota rychlosti, spis mi slo o to, ze jsem mel v ruce i neco
rychlejsiho, tak me to zaujalo.

Jedina vec, ktera mi tak nejak opravdu vadi, je to, ze vykon
Adonisu silne zavisi na poctu vracenych radku, takze kdyz v dobe
navrhu Cache size nejak nastavim a v praxi se vyskytne jine
mnozstvi dat, nez jake jsem odhadoval, pujde rychlost rychle dolu.
Nicmene to mi pripada spise jako neodstranitelny problem.

Zdravim a preju hezky den :)
David

Rebuild icon cache

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 2.3.2000 10:16:28

Ahoj

rad bych ze sveho programu provedl refresh
ikon ve Windows, tak jak to napr. dela "Tweak UI"
na zalozce "Repair" - volba "Rebuild Icons".

vi nekdo, jak to provest ?

A vi nekdo, kde najdu v registru prirazeni ikon polozkam
"Start" menu, diskum, tiskarne atd...?

dekuji za kazdou odpoved

Zdenek Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

Prace s objektem TStringGrid

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 2.3.2000 10:45:56

> [...]
> vizualne prijatelnejsi formy (tucne pismo, zarovnavani,...atd.) lec
> pokud neco nastavim, tak se to tyka celeho radku (ci sloupce) tzn. ne

Ahoj

co treba zkusit TStringAlignGrid

na http://www.hoerstemeier.com/index.htm

melo by to umoznit individualni nastaveni nejen radku,
nebo sloupce, ale i jednotlive bunky - font, barvu, zarovnani, hint atd...
( a je to Public Domain -> vcetne zdroju )

Z.Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

Adonis - nastaveni

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.3.2000 10:52:05

> Rychlost vsak neni vse, protoze OLE DB umoznuje podstatne vice
> nez OLE DB, krome toho je to obecnejsi rozhrani k pristupu k
> datum. ODBC umi jen databaze, OLE DB umi (pres providery)
> jakakoliv data.

Naprosto souhlasim s tim, ze rychlost neni vse. Na druhou stranu
mi pri programovani databazovych aplikaci muze byt ukradene, ze
OLEDB umi i neco jineho, kdyz to v danem pripade nepotrebuji.

> Dalsi vec je vyhled o budoucna - ODBC je odsouzeno k doziti,
> OLE DB lze naopak ocekavat casem i na jinych platformach nez
> MS Windows. Tedy, v ODBC nevidim perspektivu.

To je bohuzel pravda, i kdyz se mi zda, ze se zavrhuje neco, co
neni az tak spatne. Ze slo do haje DbLib, mi prijde v poradku,
protoze tu existovalo rychlejsi ODBC. U ODBC mi to prijde skoro
skoda, ale je to jen muj (pomerne uzkoprsy) nazor.

Ale kdyz uz jsme u toho - znamena to, ze ODBC se treba casem
prestane vyskytovat v MDAC balicich? Myslim si, ze dokud bude
ODBC k dispozici, nebudou aplikace psane s pomoci nej
zavrzenihodne. Pro me jako vyvojare bude zajimave zacit pouzivat
OLEDB k pristupu na MSSQL misto ODBC az teprve tehdy, az to
bude prinaset nejake fakticke vyhody. Pokud u aplikaci
nepredpokladam prenos na jine platformy, praci s jinymi daty nez
MSSQL, nevidim ZADNY duvod, proc zatim nepouzivat ODBC.

Je take jasne, ze OLEDB se bude vyvijet a casem treba
predstihne ODBC i v otazce rychlosti. Ale zaruceno to zatim neni.
Nebo ano? A potvrdil vubec nekdo oficialne, ze vyvoj ODBC je u
konce?

Dekuji za nazory.
Vim, ze je mozna tahle diskuze otravna, ale tajne doufam, ze
pomuze i nekomu jinemu nez jen mne.

David

Stari souboru

[*] Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz> - 2.3.2000 11:01:17

Dobry den,

prosim Vas, mohli byste mi poradit, jak se da zjistit stari
souboru jinak, nez pomoci

Soub:=FileOpen(jmeno, ???);
FileGetDate(Soub);

Jde mi hlavne o to, aby se ten soubor oteviral jinak, nez
FileOpen, protoze mi v urcitych situacich i pres to, ze tento soubor
fyzicky existuje na disku vraci tato funkce hodnotu -1. Atributy
tohoto souboru nejdou zmenit, nebot nemam tato prava (je read-only).
Pomoci

AssignFile(Soub, jmeno);
Reset(Soub);

vsak otevrit jde bez problemu.

Dekuji.

Petr Kucera

Oracle stored prodedures

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 2.3.2000 11:07:16

DDV,
presel jsem (nikoliv o vlastni vuli) z Interbase na Oracle (7x) a mam
nasledujici dotaz:

V Interbase slo delat select z procedury, a procedura mohla klidne vraci
vice zaznamu...
V Oracle se mi nepodarilo z procedury nikdy dostat vice radek, metoda
TStoredProcedure.Open
vrati chybu, execute se provest muze a pak dostanu v parametrech hodnoty.

Jak spustit storovanou proceduru z worksheetu, nebo lepe z konzoloveho
plus33.exe ?
Umi oracle z procedury vracet vice zaznamu?

priklad testovaci procedury:
CREATE PROCEDURE IVAN.TestIt (
INCHAR IN VARCHAR2,
INNUM OUT NUMBER,
OUTVARCHAR OUT VARCHAR2,
OUTNUM OUT NUMBER

OUTVARCHAR:= INCHAR;
OUTNUM:= INNUM;
END;

Slozita ze :-) Nevim proc, ale v Delphi dostanu parametry (teda pouze pres
zavolani ExecProc), ale z oracle worksheetu to neumim spustit, natoz pak z
konzoloveho plus33, to mi hlasi chybu:

SQL> exec testit;
begin testit; end;

*
ERROR at line 1:
ORA-06550: line 1, column 7:
PLS-00201: identifier 'TESTIT' must be declared
ORA-06550: line 1, column 7:
PL/SQL: Statement ignored

jeste slozitejsi to bylo, kdyz jsem chtel vracet vice zaznamu, to pak v
parametrech (opet nelo pouzit Open, ale jen ExecProc) byl pouze prvni zaznam
a nevim jak ziskat dalsi.
Procedura byla podobne slozita, byl tam udelan kurzor a loop pres vsechny
zaznamy s zavolanim fetch().

Procedury byly prelozene bez chyby.

Omlouvam se za tento dotaz (asi stupidni), ale pro uzivatele IB je oracle
spanelska ves, jak tak na to koukam...
Jakekoliv rady vitany, manulay jsem se cist snazil a jediny vysledek bylo,
ze jsem vytvoril ty procedury, vcetne pokusneho kurzoru, ale dale jsem toho
uz moc nevyrozumel.

Diky a.

Globalny shortcut

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 2.3.2000 11:08:32

Ako sa da zaregistrovat globalny shortcut pre cely windows...
napriklad kombinacia (okno + E) spusta explorer

mam program, ktory si takto zaregistruje shortcut-y
okno + F1, okno + F1 atd a pri stlaceni prislusnych klaves
sa spusti nejaka funkcnost v tomto programe

(tlacitko okno je medzi Ctrl a Alt)

delphi akosi nepodporuju tieto specialne klavesy

olej

Dramaticke snizeni cen MIDASu

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 2.3.2000 11:30:22

Haj hou!

Mozna nektere z vas potesi, ze ceny za pouziti technologie MIDAS (deployment
license) se dramaticky snizily na cca 13000,-Kc per server (byvalo i nekolik
set tisic per site).

pcisar(zv)inprise(tec)cz

Oracle stored prodedures

[*] radomir.chwalek(zv)rtscs(tec)cz - 2.3.2000 12:09:38

> [...]
> TStoredProcedure.Open
> vrati chybu, execute se provest muze a pak dostanu v

Ja osobne pouzivam metodu TStoredProcedure.Open pouze tehdy, kdy� m�m jako
n�vratov� parametr cursor, kter� mi potom slou�� pro tisk sestavy.
Jinak u v�ech procedur d�v�m TStoredProcedure.ExecProc.>
> [...]
> (teda pouze pres
> zavolani ExecProc), ale z oracle worksheetu to neumim

M�l by jsi spou�t�t testit (parametry in);

> [...]
> vysledek bylo,
> ze jsem vytvoril ty procedury, vcetne pokusneho kurzoru, ale

Stari souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.3.2000 12:20:06

>Dobry den,
>
> prosim Vas, mohli byste mi poradit, jak se da zjistit stari
>souboru jinak, nez pomoci
>
> Soub:=FileOpen(jmeno, ???);
> FileGetDate(Soub);
bez otevirani lze data zjistit pomoci FindFirst nebo lepe FindFirstFile

Zdravi
D> Toman

Delete v SQL

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 2.3.2000 12:20:27

spravne napsane DELETE ma vypadat takto

delete from t1
from t1,t2
where t1.id=t2.id

uvedene verze

delete from t1 where t1.id in (select id from t2)

nebo

delete from t1 where EXISTS (select * from t2 where t1.id=t2.id)

[takovyhle zapis jsem jeste nevidel, podle mne by asi negfungoval, protoze
uzavorkovana oblast by se mela vykonat jako samostatny prikaz a ten neni
spravny, pokud ale v jinych databazich funguje pak se mu da vytknout ta *
sem staci dat nejakou konstantu treba 1 coz by v pripade, ze tabulky
obsahuji hodne dat, sloupcu nebo mema, melo citelne urychlit]

jsou z hlediska optimalizace rychlosti databaze zcela neprijatelne ( i kdyz
treba funkcni )

Predstavte si ze kazda z tabulek t1 a t1 ma 1000 radku, pak pouziti in v
klauzuli where znamena, ze select v inu se provede prave tolikrat a jeste
pokazde musi prohledat celou t2 zda tam hodnota existuje.

bylo by mozne vymyslet i jine varianty

delete from t1 where t1.id in (select t1.id from t1,t2 where t1.id=t2.id)

(Pozn. vseobecne se bere, ze klauzule in a exist se maji pouzivat co
nejmene )

Ing. Pavel SPEJTEK
e-mail: bosnis(zv)atlas(tec)cz
www: http://freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Michal Hlavac
Odesl�no: 1. b�ezna 2000 23:15
Komu: Delphi F�rum
P�edm�t: Delete v SQL

[...]

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 2.3.2000 11:23:46

Dne 1 Mar 00 v 12:16, napsal Petr Ku�era:

> [...]
> poradku. Ja se tedy ptam, jakym zpusobem se da otevrit soubor pomoci
> funkce FileOpen, a pritom soubor zustal stale s atributem pro cteni.
Atributy pro zpusob otvirani souboru obsahuje promenna FileMode. Nastav ji
pred otevrenim souboru. Podrobneji viz. help.

> 2) Jak mohu zjistit rozliseni monitoru v bezici aplikaci. Jde mi o
> to, jak hodit do stredu obrazovky program, ktery chci spustit.
Rozliseni obrazovky mozno zjistit pres Screen.Width, Screen.Height nebo
volanim funkci GetSystemMetrics nebo GetSystemParams (to jmeno nevim
presne).
Umisteni formulare do stredu obrazovky viz. TForm.Position:=poScreenCenter.

Zdar a silu!

Vladimir Novacek

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz
Ceska Republika http://www.vanicek(tec)cz

HLP ci CHM?

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 2.3.2000 12:24:22

Zdravim :)

Skuor filozoficka otazka:

Mam vo vyhlade robit help pre aplikaciu, a teraz stojim pred vyberom:
hlp alebo chm (tot otazka :)))

Co je potrebne na zobrazovanie chm suborov? Internet Explorer 4?
Existuje ekvivalent zo strany Netscape?
Ak je potrebny IE4, je mozne nainstalovat osekanu verziu len pre podporu chm
suborov? Echsistuje :) vuobec nejaky prehliadac chm suborov, ktory
nepotrebuje IE4?
(Co je potreba pre hlp je mi jasne, nezabudol som nan.:)

Nemuozem predsa nutit zakaznika instalovat si IE4 len preto, lebo ja mam
helpy v chm - to radsej zvolim hlp.

Ake mate poznatky a skusenosti?

Vopred dakujem za vsetky zachranne kolesa a vesty :)))

Ondrej

[ Ondrej Jaura ] [ jaura(zv)datalock.sk ] [ Datalock a.s. ] [ :) ]

Prace s objektem TStringGrid

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 2.3.2000 11:25:29

Dne 1 Mar 00 v 13:32, napsal Jan Hlinka:

> [...]
> prazdny radek...(RowsCount musi byt 2)... nevi nekdo jak tohle obejit????
O zadnem zpusobu obejiti nevim. Ono nejde ani nastavit RowCount:=0 kdyz je
prazdna mrizka :-(

[...]

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 2.3.2000 11:26:56

Dne 1 Mar 00 v 13:58, napsal Ale Va �eek:

> potreboval bych poradit nejake reseni jak udelat co nejjednoduseji
> vicejazykovou aplikaci a to tak, aby se menily napisy na vsech ovladacich
> prvcich (a tim i jejich velikost) po vyberu nejakeho jazyka. Napada me
Misto INI souboru spis resources.
Nebo lokalizator, jak tady kdosi navrhoval.
Mas-li D5, tak tam je jazykova podpora primo vestavena.

[...]

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 2.3.2000 11:30:17

Dne 1 Mar 00 v 22:10, napsal Delphi:

> [...]
Nastaveni atributu souboru viz. procedura FileSetAttr. Pomoci FileGetAttr
zjisti atributy daneho souboru, odmaskuj faReadOnly (... And (Not
faReadOnly)) a upravene atributy nastav souboru pomoci FileSetAttr.

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.3.2000 12:36:18

> [...]
> Jak z toho ven ?

Nejjednodussi je mozna na zkopirovane soubory pustit radkovy prikaz attrib.

CRC

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 2.3.2000 11:38:33

Dne 1 Mar 00 v 17:56, napsal Miroslav Vanousek:

> [...]
> Nasel jsem odkazy na normu IEC TC57 format FT3, podle ktere jsem to
> zkousel take vytvorit, ale nejak jsem nepochodil.
Informace a podrobnosti o metodach vypoctu CRCs jsou ve dvou clancich v
casopise Chip c. 8 a 9 rocniku 1993.

[...]

TToolBar vs. 401comupd (50comupd)

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 2.3.2000 11:56:03 met-1

Ahoj,

v archivu jsem si nasel, co delat, kdyz ikony (ulozene v ImageList) v
ToolBaru nejsou videt. Ze to je zapricinene starou verzi knihovy
COMCTL32.DLL a ze nove verze se nainstaluji pres 50comupd (resp.
nizsi verze pres 401comupd). Tedy provedl jsem, avsak ... ikony jsou
furt neviditelne. U sebe na PC ikony v dobe navrhu projektu i pri jeho
spusteni v pohode vidim, na ostatnich pocitacich pripad od pripadu. A
nepomuze ani zmineny upgrade. Netusite, kde je zakopany pes?

Jirka.

+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://risc.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

Access violation error.

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 2.3.2000 12:58:42

Ahoj,
ak som dobre pochopil kod tak je tam chyba

then frmMain.mdichildren[aktivneokno('frmCStaty')-1].Close; { skus pouzit
Free}

Application.createform(TfrmCStaty,frmCStaty); {lebo
tu ho znova vytvaras

alebo toto uz nepouzi}
frmCStaty.ShowModal;

> [...]
> vrati jeho cislo MDIChildren.
>
> Chyba sa objavi len vtedy ak je frmCStaty zobrazeny ako MDIChild chcem ho

Multilanguage aplikace

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 2.3.2000 13:16:10

nadeklarovat si to jako Resource strings a ty potom bezproblemu lokalizovat
viz D5 help

--

Resource strings are stored as resources and linked into the executable or
library so that they can be modified without recompiling the program. For

resourcestring

CreateError = 'Cannot create file %s'; { for explanations of
format specifiers, }
OpenError = 'Cannot open file %s'; { see 'Format strings' in
the online Help }
LineTooLong = 'Line too long';
ProductName = 'Borland Delphi\000\000';
SomeResourceString = SomeTrueConstant;

The compiler automatically resolves naming conflicts among resource strings
in different libraries.

> [...]
> Neexistuje tedy nejaka nadstavba na Delphi, kde si nahradim vsechny texty
> projektu a potom zkompiluju, nebo neco takoveho.

ADONIS a Master-Detail

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 2.3.2000 13:22:44

ahoj,
uz to tady jednou resilo v IB, tak ti posilam odpoved Jaro

From: Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>> Zdravim,

> [...]
> usmev2.ico
> tak to nejde.
>
> Mozno treba nejaku SubQuery. Dik za radu. (Sybase SQL Anywhere)

ADONIS a Master-Detail

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 2.3.2000 14:20:03

No nadhera ! Diky moc.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

ulozena procedura

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 2.3.2000 14:44:44

Zdravim,

Pouzivam D5, MSSQL7, ADOExpress. Pred casom som sa na to uz pytal,
nedospel som ale k ziadnemu zdarnemu vysledku, tak skusam znova...
Da sa nejak pocas vykonavania dlhotrvajucej ulozenej procedury poslat
smerom na aplikaciu zo servera nejaky event ktory mozem cez ADO prijat -
[najlepsie aj s nejakym parametrom] ? Potreboval by som kreslit ProgressBar,
pokial ta procedura trva napr. minutu ci viac, aby som vedel ze sa nieco
deje a este pocitac nezamrzol. Da sa to vobec nejak vyriesit?
Nasiel som napr. funkciu PRINT, neda sa to dostat na stranu klienta a
precitat cez ADO?

Dakujem za kazdy tip

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 02.3.2000 15:30:48

Malo by stacit:
RichEdit1->Text = c;

> [...]
> c: array[1..100] of char;
> s, e: string;
> delka_pole, d: integer;
> begin
> delka_pole := sizeof(c);
> s := \'test\';
> for d :=1 to delka_pole do
> begin
> c[d] := s[d];
> end;
> for d :=1 to delka_pole do
> begin
> richedit1.text := richedit1.text + c[d];
>
> Vypise se mi tam take hromada ruznych paznaku. Ke vsemu se mi zda, ze je muj source zbytecne slozity.

Delphi acces

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 2.3.2000 15:45:54

Pomoci ulozenych procedur mi to prijde nejjednodussi,
vytvoris si (v Accessu) dotazy INSERT, UPDATE, DELETE...
a z Delphi jim jen predas parametry a spustis je.> ----------
> Od: Martin[SMTP:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
>
> nejde mi ani o to cez co to pojde, asi cez dao, ale vseobecne ako vkladat a editovat data.

ADO a skripty

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 2.3.2000 15:54:30

Pozeral som na NextRecordSet, asi ale zo zleho uhla :-). Mal by mi prist teda prvy a druhy vysledok. Ako ho ale donutim aby sa ten vysledok rozdelil do dvoch RecordSet-ov, ked uz pocas Open mi to nahlasi chybu: "CommandText does not return a result set". Pokial nepouzijem open ale ExecSQL a snazim sa ho priradit priamo pomocou ADODataset1.RecordSet := ADOCommand1.Execute, nahlasi mi "Stack OverFlow", takze sa asi pokusam o nejaku blbost ale hlavne si neviem vybrat jednotlivy RecordSet. A pokial pouzijem NextRecordSet, ten potrebuje mat ADOQuery1 otvorenu, a to zase neviem spravit lebo mi to nahlasi chybu ako som uz pisal. Urcite robim nieco zle, ale co?
> [...]

>TADODataSet - vyzkouseno i na delsi skripty i declare, transakce apod.
>pokud das CommandType:=cmdStoredProc tak to muzes pouzit i na

OT Update

[*] WagnerP(zv)gytool(tec)cz - 2.3.2000 15:57:38

Ahoj,
ja vim ze to sem prilis nepatri, ale nevite nekdo kde by se daly
stahnout updaty pro Delphi 3. Na oficialnich strankach Borlandu uz
podpora pro Delphi 3 neni. Predem dik.

Petr
wagnerp(zv)gytool(tec)cz

Interbase 5.5: Co na server a co na klienta?

[*] Otakar Skoloud <delphi(zv)ssakhk(tec)cz> - 2.3.2000 16:02:49

Ahoj,
A co knihovna gds32.dll ?
O.> mam pocitace propojene nejakou siti, protokol je tcp/ip. Na jednom
> [...]
>
> b) Co vse musim mit na klientovi? Musim mit klienta IB? Musim
> mit link? Musi se neco nastavovat krome IP adresy, kdyz chci k
> databazi pristoupit?
>
> Pri nativnim pristupu je potreba IB klient a do ..\WINDOWS\hosts napsat:
>
> jmenoserveru IP adrea
>
> a pak uz se jen pripojit na "jmenoserveru:DISK:\cesta k datum\soubor.gdb".
>
> (jestli jde nejak udelat "IP_adresa:DISK:\cesta k datum\soubor.gdb" nebo
> jeste lepe "IP_adresa:alias" dejte mi prosim vedet)
>
> Honza Seifert

Interbase 5.5: Co na server a co na klienta?

[*] Matin Koller <koller(zv)gema(tec)cz> - 02.3.2000 16:02:39

Ahoj

Pole Char jde bez problemu pretipovat na string;

Var Pole:Array [1..100] Of Char;
Str:String;

Str:=String(Pole);

a to jde uz bez problemu do RichEdit.

* Martin Kolller Koller(zv)Gema.Cz *

RichEdit

[*] DiGi <DiGi(zv)MujMail(tec)cz> - 2.3.2000 16:11:16

Zkus pouzit spis

RichEdit1.Lines.Add (StringRetezec);

(neprovadi to ale RTF konverzi)

DiGi
--- DiGi(zv)MujMail(tec)cz ---------------------------------------------
-------------------------------------------- http://www.qr(tec)cz ---

[...]

TDBMemo a Insert

[*] Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> - 2.3.2000 16:12:25

Zdravim,
mam problem s DbMemo pri inserte. Pri vlozeni dat a nasledovnom Post mi
server vrati chybu, ze field popis (text) cannot be NULL. To je v pohode,
pretoze field not Allows Null. Lenze problem je v tom, ze pole je napojene
na DBMemo a v nom je text napisany. Skusal som zapnut podporu Null, a pri
inserte mi nevlozilo nic, ale pri Update mi ten text vlozilo. Nechapem kde
je problem.

D3, W95, Sybase SQL Anywhere 5.5, DBExpress

Dik, Miso

Delete v SQL

[*] Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> - 2.3.2000 16:16:00

Nazdar,

toto by som sa velmi bal pouzit. Podla mna to zmaze zaznamy aj s tabulky2,
co je big pruser.

Miso

>DELETE ZAZNAM FROM TABULKA1,TABULKA2 WHERE TABULKA1.ID=TABULKA2.ID
>
>M.Jirman

Delete v SQL

[*] Ale� Kle�ka - 2.3.2000 16:45:46

Co takhle zkusit:
DELETE FROM TABULKA1
WHERE ID IN ( SELECT ID
FROM TABULKA2 ); Alesh

> toto by som sa velmi bal pouzit. Podla mna to zmaze zaznamy aj s tabulky2,
> co je big pruser.
>
> Miso

Memo a Selection

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 2.3.2000 16:54:49

To si musis zapamatovat na jakou pozici ho vkladas a jakou ma delku kdyz ne
na konec.

M.Jirman

From: Jan Bachor <bachor(zv)iol(tec)cz>

> maze to celej posledni radek, ale ja potrebuj smazat jenom posledni
vlozenej
> text

RichEdit

[*] vladimirp(zv)post(tec)cz - 2.3.2000 17:00:40

No problem je, ze ja potrebuji do richeditu dat nekolik stringu za sebe, jenze jejich delka musi byt porad stejna i kdyz text v nich treba neni zadny. Potrebuji totiz vytvorit sloupce a to je jedina moznost, ktera me napadla...

Diky...> Zkus pouzit spis

> RichEdit1.Lines.Add (StringRetezec);
>
> (neprovadi to ale RTF konverzi)
>
> DiGi
> --- DiGi(zv)MujMail(tec)cz ---------------------------------------------
> -------------------------------------------- http://www.qr(tec)cz ---

Chcete hledat nebo chcete najit?
*** http://NAJDI.TO

Oracle stored prodedures

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.3.2000 17:18:07

On 2 Mar 00, at 11:07, azeleny(zv)csas(tec)cz wrote:

> [...]
> dostat vice radek, metoda TStoredProcedure.Open vrati chybu, execute
> se provest muze a pak dostanu v parametrech hodnoty.

S Oracle zkusenosti nemam, ale zkusil bych totez pustit pres
ADO (netreba mit komponenty, uz i v D4 se lze pripojit primo na
ADO, pokud si exportujes hlavickovy soubor). Treba se to povede...

Stari souboru

On 2 Mar 00, at 11:01, Petr Ku�era wrote:

> prosim Vas, mohli byste mi poradit, jak se da zjistit stari
> souboru jinak, nez pomoci
>
> Soub:=FileOpen(jmeno, ???);
> FileGetDate(Soub);

function FileAge(const FileName: string): Integer;

OLE DB vs ODBC (was:Re: Adonis - nastaveni)

On 2 Mar 00, at 10:52, David Lebeda wrote:

> Naprosto souhlasim s tim, ze rychlost neni vse. Na druhou stranu mi
> pri programovani databazovych aplikaci muze byt ukradene, ze OLEDB umi
> i neco jineho, kdyz to v danem pripade nepotrebuji.

Mno, OLE DB je take o tom, ze jednou sadou nastroju se
dostanes nejen k databazim, ale take treba k adresarovym
strukturam, majlum a podobne.

To, ze to nepotrebujes ted, neznamena, ze to nebudes potrebovat
ani za chvilku. :-)

> [...]
> protoze tu existovalo rychlejsi ODBC. U ODBC mi to prijde skoro
> skoda, ale je to jen muj (pomerne uzkoprsy) nazor.

S ohledem na vyse uvedene si to nemyslim. Ztrata rychlosti neni
az tak velika, nove schopnosti OLE DB to bohate vynahradi.

> [...]
> nejake fakticke vyhody. Pokud u aplikaci nepredpokladam prenos na jine
> platformy, praci s jinymi daty nez MSSQL, nevidim ZADNY duvod, proc

:-) Ja ti to nerozmlouvam, jen vyjadruji svuj nazor, co si o tom
myslim. A domnivam se, ze stejne ve Windows konci restartovani
pod DOSem, podobne casem skonci i ODBC. Tedy, fungovat bude
jeste asi dlouho, ale urcite nebude dale vyvijen a nove verze
databazi mu "utecou" a postupne ho prestanou podporovat.

Pokud vsak pracujes s MS SQL, tim spise bych na OLE DB
presel, protoze to rodne sestry jsou. :-)

> Je take jasne, ze OLEDB se bude vyvijet a casem treba
> predstihne ODBC i v otazce rychlosti. Ale zaruceno to zatim neni. Nebo
> ano? A potvrdil vubec nekdo oficialne, ze vyvoj ODBC je u konce?

To nevim.

Oracle stored prodedures

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 2.3.2000 17:25:35

> [...]
> ERROR at line 1:
> ORA-06550: line 1, column 7:
> PLS-00201: identifier 'TESTIT' must be declared

Mo�no public synonym, alebo grant

JJ

ShellExecute...Minimal ???

[*] Michal Kopacek <m.kopacek(zv)volny(tec)cz> - 2.3.2000 17:55:21

ztim jsem nevzresil problem s minimalizaci,

nenapadlo Vas nekoho reseni?

PROBLEM: Mam program ktery spousti dokument xy.html ulozeny na disku a
potrebuju aby se IE (5.0) otevrel minimalizovany.

prikaz

shellexecute(Application.Handle,'open','xz.html',nil,nil,SW_SHOWMINIMIZED);

mi otevira IE maximal.?

predem dekuji (podekuju kazdemu zvlast na email :)

************************************
Michal Kop��ek
http://www.hanatour(tec)cz/mikosoft
m.kopacek(zv)volny(tec)cz
mikosoft(zv)seznam(tec)cz
xkopm13(zv)vse(tec)cz
************************************

Cestina versus Delphi4

[*] Jan Hlinka <Hlinka(zv)dcomm(tec)cz> - 2.3.2000 18:12:27

Ahoj, moc diky za ten StringGrid :o))))))..
Mam dalsi drobnost - umi D4 standartne prevadet cestinu tzn. z Kameniku ci
Latin2 do 1250 Windows?

Diky za odezvu

Hippy

Hlidac konfigurace

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)iol(tec)cz> - 2.3.2000 18:45:53

Nevite prosim vas o nejakem programu, ktery by hlidal konfiguraci pocitace a
programu?

O co jde: Mam u uzivatele instalovany program pracujici s BDE. Jde o pomerne
velkou sit s mnoha uzivateli. Pracuje se s Paradoxem a Centurou. Ted tam
druha firma instaluje svuj program, pouzivajici BDE a Interbase.

Neustale se jen resi problemy typu: jak je namapovan server, kde je
instalovane BDE, jestli je spravna verze, co je napsane v registrech, jestli
maji programy spravne
nastavene aliasy, jestli jsou spravna hesla, jestli je vubec pruchodna sit
(maji tam prenos pres laserovou linku a obcas nejede), jestli nekdo nesmazal
nejaky soubor atd.

Uz toho mam plny zuby.

Neni neco, kam by se zapsala konfigurace pocitace (vybrane parametry) a
nastaveni nejruznejsich parametru programu a cim by se dalo zkontrolovat,
jestli je vsechno nastavene, jak ma byt?

S pozdravem

Bohuslav Svancara
softprojekt(zv)iol(tec)cz

Delete v SQL

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 2.3.2000 18:59:19

To neni pravda, zkus si to - pust si transakci, pust ten delete a uvidis,
pak transakci vrat zpet.

Doporucuji prostudovat help a vyzkouset si, co tam pisou.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

Delete v SQL

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 2.3.2000 20:33:35

delete from t1
from t2
where t1.id=t2.id

Lada

> [...]
>
> Mozno treba nejaku SubQuery. Dik za radu. (Sybase SQL Anywhere)
>
> Miso

Interbase 5.5: Co na server a co na klienta?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.3.2000 20:35:21

Ahoj,

> A co knihovna gds32.dll ?
****Na stranu klienta nebo serveru? Je to v souladu
s licencnimi podminkami?

Slavek

> O.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Oracle stored prodedures

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 2.3.2000 20:47:29

DIKY vsem, uz se to podarilo vyresit!

> konzoloveho
Jen uvadim co jsem nasel v maualu dneska vecer k tomuto dotazu, snad se to
bude nekomu hodit:

Displaying Output

Currently, PL/SQL does not support I/O. However, the package DBMS_OUTPUT
(supplied with Oracle7) allows you to display output from PL/SQL blocks and
subprograms, which makes it easier to test and debug them. The procedure
put_line lets you output information to a buffer. The SQL*Plus command SET
SERVEROUTPUT ON lets you display the information. For example, suppose you
create the following stored procedure:

CREATE PROCEDURE calc_payroll (payroll IN OUT REAL) AS
CURSOR c1 IS SELECT sal,comm FROM emp;
BEGIN
payroll := 0;
FOR c1rec IN c1 LOOP
c1rec.comm := NVL(c1rec.comm, 0);
payroll := payroll + c1rec.sal + c1rec.comm;
END LOOP;
/* Display debug info. */
dbms_output.put_line('payroll: ' || TO_CHAR(payroll));
END calc_payroll;

When you issue the following commands, SQL*Plus displays the value of
payroll calculated by the procedure:

SQL> SET SERVEROUTPUT ON
SQL> VARIABLE num NUMBER
SQL> EXECUTE calc_payroll(:num)

For more information about package DBMS_OUTPUT, see Oracle7 Server
Application Developer's Guide.

vzato zdokumentace:
file:///C|/ORANT/DOC/DCOMMON/OIN/INDEXJ.HTM

Ale� Zelen�
�esk� spo�itela a.s
Na Per�t�n� 1
113 98 Praha 1
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

HLP X CHM

[*] Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz> - 2.3.2000 21:07:20

Zdravim

> [...]
> (Co je potreba pre hlp je mi jasne, nezabudol som nan.:)
>
> Nemuozem predsa nutit zakaznika instalovat si IE4 len preto, lebo ja mam

CHM jdou prohlizet ve Win98, tam je IE implicitne a smazat nejde (nastesti).
Jak je to v NT to nevim, nemel sem s nimi cest, ale myslim si, ze v
novejsich verzich to pude urcite. Ve WIN2K jdou urcite. Ja bych asi zvolil
CHM. A pokud user nema IE, jeho blbost :-). A uz si nekdy zkousel delat HLP
v Help Workshopu (z Delphi)? Ja sem se o to pokousel, ale naprosto bez
uspechu, je to strasnej program. Pro CHM by to melo jit prece psat v HTML
(to neni problem), pak k tomu udelat index, seznam slov a NEKDE to
zkompilovat, ale prave, v cem? Nebo mas neco na to? A co kdybys to udelal
jednoduse cely v HTML, pokud to nebude moc veliky (stovky klicovejch slov),
tak by to bylo taky dobry reseni, nehlede na prakticky neomezene moznosti
formatovani.

Hurricane

ShellExecute...Minimal ???

[*] Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz> - 2.3.2000 21:35:26

Zdravim

>shellexecute(Application.Handle,'open','xz.html',nil,nil,SW_SHOWMINIMIZED);

To Michal Kopacek: Diiiky ti, jak sem nekolikrat psal do konference, jakl
mam reloadnout soubor v Exploderu, tak se to udela tim parametrem open v
druhym parametru. Ja sem tam mel nil. Este jednou diiky ti moc, uspisil si
vydani Text Editoru. Mozna ti podekuju v readme.

A k tomu tvymu problemu: Ja kdyz pouziju SW_SHOWMINIMIZED, tak se mi otvira
ani minim. ani maxim, proste normalni okno (ted nevim, jak se to rekne). Ja
si myslim, ze se ti to asi nepodari. Kdyz jsem do dialogu Spustit ... (z
nab. Start) napsal cestu k HTML souboru a spustil, otevrel se Exploder.
Minimalizoval sem ho a dal ten samej prikaz spustit este jednou. Exploder se
MAXIMALIZOVAL a nacet tu stranku. Je docela mozny, ze to je nejaka chyba v
API. Mozna pomuze pouzit jinej zpusob spousteni. Napr WinExec. I kdyz me
pred nim Tom Swan v Mistrovstv� D4 asi tisickrat varoval. Ale zkusit to
muzes.

Hurricane

Delete v SQL

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 2.3.2000 21:36:40

Prominte,
prehlid jsem ze se maji mazat zaznamy pouze v tabulce1

> toto by som sa velmi bal pouzit. Podla mna to zmaze zaznamy aj s tabulky2,
> co je big pruser.
>
> Miso

Cestina versus Delphi4

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:44:43

From: Jan Hlinka <Hlinka(zv)dcomm(tec)cz>
> Mam dalsi drobnost - umi D4 standartne prevadet cestinu tzn. z Kameniku ci
> Latin2 do 1250 Windows?

Ahoj,

V ceskych Windows lze na konverzi 852 <-> 1250 pouzit API funkce OemToChar
a spol. Dalsi moznost je napsat si vlastni konverzni funkci s prislusnymi
tabulkami. Neco takoveho jsem kdysi delal, je to tady:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/other/CharSetConv.zip

Petr Vones, amatersky programator

Memo a Selection

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:44:31

From: Jan Bachor <bachor(zv)iol(tec)cz>
> diky moc, to prvni mi funguje ale to druhy ne
> a to prvni je ok, ale jak udelat aby to vlozilo text za kurzor ale treba
> rozdelilo na radky a nepsalo za sebou?

Ahoj,

Pak musis do toho retezce vlozit CRLF, tedy znaky #13#10.

> maze to celej posledni radek, ale ja potrebuj smazat jenom posledni vlozenej
> text

Jedna z moznosti je, ze si zapamatujes jeho pozici a delku a podle toho jej
pak opet vymazes.

Petr Vones, amatersky programator

Prenos Delphi.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:44:21

From: Anton�n Blatn� <tonyk(zv)atlas(tec)cz>
> pro D3Prof: Pouzivam nekolik komponent tretich stran a nekolik vlastnich
> komponent. Z me instalace D3 mi vsechno chodi (projekty jdou prelozit ...).
> Potreboval bych poradit presny a bezpecny zpusob, jak toto sve prostredi
> Delphi prenest na jinou instalaci D3 bez nutnosti instalovat komponentu po
> komponente. Jde mi o to, abych sve projekty mohl rychle prelozit u nekoho
> jineho, kdo ma taky Delphi, ale nema moje komponenty. Navic abych mohl

Ahoj,

Nikdy jsem to nepouzival, ale v D5 (a tusim i D3) mas mezi nastroji (menu
Tools) Package Collection Editor. Mozna ze to by mohlo byt ono.

Petr Vones, amatersky programator

ShellExecute...Minimal ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:44:03

From: Michal Kopacek <m.kopacek(zv)volny(tec)cz>
> PROBLEM: Mam program ktery spousti dokument xy.html ulozeny na disku a
> potrebuju aby se IE (5.0) otevrel minimalizovany.

Ahoj,

Pokud to pouzivas jen na zobrazovani dokumentu, nebylo by lepsi pouzit
HTML Viewer z IE jako ActiveX komponentu ve vlastni aplikaci. Pak mas
nad nim 100%ni kontrolu.

Petr Vones, amatersky programator

TTreeView a Scroll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:46:45

From: David Svoboda <svoboda(zv)mefisto(tec)cz>
> [...]
> komponent ve formu. Problem ale je, kdyz dana vetev neni zobrazena.
> Chtel jsem posunovat zobrazovany vyrez, pokud uzivatel najede mysi ke
> kraji treeview (kurzor mysi je stale uvnitr treeview). Bohuzel jsem
> zjistil, ze hierarchie treeview je TWinControl -> TCustomTreeView ->
> TTreeView, takze nema property HorzScrollBar, VertScrollBar (coz je u
> TWinScrollControl). Metoda ScrollBy( DeltaX, DeltaY : integer) nevede k
> uspechu, nebo ji spatne pouzivam, resp. nevolam dalsi nutne fce. Prosim
> o napady, jak tento problem vyresit, protoze v archivu konference jsem

Ahoj,

Priklad najdes tady:
http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=12456

Petr Vones, amatersky programator

seriovy port

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:47:32

From: David KALLAB <dkallab(zv)scova.vabo(tec)cz>
> Poradte mi pros�m jakym zpusobem je mozne komunikovat pres RS232 s externim
> zarizenim. Existuje nejaka komponenta?

Ahoj,

Napriklad tady:
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/asyncfree/default.htm

Petr Vones, amatersky programator

Paralelny port

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:47:26

From: Lubo Fule <fule(zv)sct.sk>
> [...]
> WriteFile, ale to len standartnym sposobom posiela na port znaky, a ja sa
> potrebujem dostat na nizsiu uroven (piny).

Jedine korektni reseni je pomoci vlastniho driveru. Posilani primo na port
pomoci ASM instrukci sice na prvni pohled "funguje", ale je to spise vada
Win9x, nez korektni postup. Navic tyto instrukce nejsou vykonavany primo,
jejich zpracovani je rizeno systemem a prochazeji pomerne komplikovanym
procesem. Neni totiz mozne aby si ve viceulohovem operacnim systemu na
porty posilal kazdy co se mu zachce, to by to padalo jeste vice nez ted :-)

Pro Delphi existuje jednoduchy "univerzalni" VxD driver SMPORT:
ftp://ftp.cdrom.com/pub/delphi_www/ftp/d20free/smport.zip

Petr Vones, amatersky programator

Pocet kopii v QReporte

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:47:37

From: Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
> chcem vytlacit 2 kopie dokumentu pomocou QReportu, a hoci nastavim
> PrinterSettings.Copies := 2 tlaciaren vytlaci iba jednu stranku. Neviete
> niekto ako to dosiahnut?

Ahoj,

Tisk vice kopii musi podporovat tiskarna, napriklad u pil (jehlickovych tiskaren)
toto vetsinou nefunguje.

Petr Vones, amatersky programator

PChar a Richedit (Was: none)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:48:29

From: <vladimirp(zv)post(tec)cz>
> Mam nejake informace v promenne CHAR. Potrebuji je dostat do richedit.

Ahoj,

Lze to udelat napriklad takhle:

C: array[0..100] of Char;
begin
C := 'Text';

RichEdit1.Text := C;

Kopirovani z CD-ROM

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:48:59

From: Delphi <delphi(zv)deis(tec)cz>

Ahoj,

Musis to pak upravit pomoci funkce FileSetAttr (SysUtils), dale viz help

Petr Vones, amatersky programator

MidiChild okna sa maximalizuju

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:48:24

From: J�n Tungli <tungli(zv)datapac.sk>
> Ak maximalizujem jedno okno typu MidiChild tak vsetky okna typu MidiChild
> sa maximalzuju tiez ale to ja nechcem.

Ahoj,

Pokud vim tak ne. Toto je zakladni chovani MDI rozhrani jak jej definoval
Microsoft.

Petr Vones, amatersky programator

Stari souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:48:11

From: Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz>
> prosim Vas, mohli byste mi poradit, jak se da zjistit stari
> souboru jinak, nez pomoci

Ahoj,

Pomoci funkce FileAge.

> [...]
> fyzicky existuje na disku vraci tato funkce hodnotu -1. Atributy
> tohoto souboru nejdou zmenit, nebot nemam tato prava (je read-only).

funkce Reset pouziva jiny rezim otevirani souboru, povoluje sdileni
souboru. Pomoci funkce FileOpen to tedy musis udelat takto:

H := FileOpen('file.txt', fmOpenReadWrite or fmShareDenyNone);

Pouziti funkci FileXXX je ve vetsine pripadu vyhodnejsi nez AssignFile,
Reset apod.

Petr Vones, amatersky programator

TToolBar vs. 401comupd (50comupd)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:48:40

From: Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz>
> [...]
> spusteni v pohode vidim, na ostatnich pocitacich pripad od pripadu. A
> nepomuze ani zmineny upgrade. Netusite, kde je zakopany pes?

Jakou mas verzi Delphi ? Tusim ze v nektere verzi VCL byla podobna chyba.
Dale by to mohlo byt i v chybnem driveru videokarty nebo v nastaveni velmi
male barevne hloubky (za rozumnou spodni hranici lze povazovat 16Bit High
Color).

Petr Vones, amatersky programator

D5 ADOExpress patch na UpdPack#1

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:49:02

Ahoj,

Pokud pouzivate ADOExpress v D5, tak tady je dalsi "neformalni" patch od
Borlandu:

http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14080

Petr Vones, amatersky programator

HLP ci CHM?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 22:50:13

From: Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk>
> Skuor filozoficka otazka:
>
> Mam vo vyhlade robit help pre aplikaciu, a teraz stojim pred vyberom:
> hlp alebo chm (tot otazka :)))

Ahoj,

Do budoucna bych videl jako perspektivni CHM.

> Existuje ekvivalent zo strany Netscape?

Ne, Netscape je samostna aplikace, navic jeho HTML engine je bohuzel velmi
spatny (od verze 4.0 se prakticky nezmenil) a nelze jej pouzivat v jinych
aplikacich.

> [...]
> (Co je potreba pre hlp je mi jasne, nezabudol som nan.:)
>
> Nemuozem predsa nutit zakaznika instalovat si IE4 len preto, lebo ja mam

Stejne tak jako jej nemuzes nutit, aby si prece instaloval SPxy na NT :-)
IE neni dalsi aplikace (jako napriklad MS Office), ale aktualizace operacniho
systemu, nutna predevsim u Win95. Proto se take pri instalaci ukazuje jako
"Windows update" a je pak uveden v dialogu "System - vlastnosti" jako verze
operacniho systemu. Nutit jej instalovat IE4 je opravdu nesmysl, kdyz jiz
existuje IE5.

Pro HTML help vsak udajne staci i IE3 (ten je jiz nedilnou soucasti Win95
OSR2) a aktualizace (HHUPD.EXE) vlastniho CHM prohlizece. Tu lze ziskat
tady: http://msdn.microsoft.com/library/tools/htmlhelp/wkshp/download.htm

Tady je pak clanek, ktery je take tak trochu k tematu:
http://homepages.borland.com/ccalvert/Opinion/WordFormats.html

Petr Vones, amatersky programator

TAction a TSpeedButton

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 23:06:55

From: Ing. Piotr Grodzicki <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz>
> Mam nadefinovane polozky pro komponentu Taction vcetne Caption.
> Po zarazeni do menu je vse ok. U SpeedButtonu mi to tlaci caption
> i kdyz chci zobrazit jen bitmapu

Ahoj,

Nepouzivej TSpeedButton ale radeji TToolBar. Pokud definujes Caption v
TAction, tak ten je do SpeedButtonu zkratka prenesen pri inicializaci.
SpeedButton totiz nema zadnou vlastnost typu ShowCaptions, takze to u
neho nelze nastavit jinak nez vlastnosti Caption na '' , coz zpusobi
prirazeni hodnoty Caption z prislusne TAction, viz metoda
TControl.ActionChange

Jako nouzove reseni by bylo mozne nastavit u SpeedButtonu Caption na
' ' a upravit hodnotu Spacing.

Petr Vones, amatersky programator

OT Update

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 23:06:46

From: <WagnerP(zv)gytool(tec)cz>
> ja vim ze to sem prilis nepatri, ale nevite nekdo kde by se daly
> stahnout updaty pro Delphi 3. Na oficialnich strankach Borlandu uz
> podpora pro Delphi 3 neni. Predem dik.

Ahoj,

Kdepak, je to tam porad:
http://www.borland.com/devsupport/delphi/downloads/index.html

Petr Vones, amatersky programator

Globalny shortcut

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.3.2000 23:06:52

From: OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk>
> Ako sa da zaregistrovat globalny shortcut pre cely windows...
> napriklad kombinacia (okno + E) spusta explorer

Ahoj,

Pomoci API funkce RegisterHotKey, viz priklad (Ctrl+Shift+P):

procedure FormDestroy(Sender: TObject);
private
procedure WMHotKey(var Msg: TWMHotKey); message WM_HOTKEY;

HotKeyID = 1;

Win32Check(RegisterHotKey(Handle, HotKeyID, MOD_SHIFT or MOD_CONTROL, Ord('P')));
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
UnregisterHotKey(Handle, HotKeyID);
end;

procedure TForm1.WMHotKey(var Msg: TWMHotKey);
begin
if Msg.HotKey = HotKeyID then
begin
SendMessage(Application.Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_RESTORE, 0);
SetForegroundWindow(Application.Handle);
Msg.Result := 0;

BDE - implicitni konverze

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 2.3.2000 23:39:11

DDV,

mam nasledujici dotaz, zda nekdo nem,a zkusenost, ci nezna reseni:

v selectu se provadi nejaky vypocet procent typu

select CENA_NOMINAL, CENA_PRODEJ, (CENA_PRODEJ * 100 / CENA_NOMINAL)
PROCENTA from....

No a selectem z worksheetu (oracle) to vraci procenta jak buh minil, obsem
stejny select v string gridu zatvrzele odmita desetinou carku, takze
napriklad z hodnot
CENA_NIMONAL... 10 000 Kc
CENA_PRODEJ... 11 030 Kc
tak selectem z worksheetu dostanu ocekavanych 110,3
kdezto delphi v Gridu (zkousel jsem to i ukladat pres fieldbyname()...)
tvrdi, ze hodnota je
1103 cemuz naprosto nerozumim. Asi je to nejaka tajnost BDE. Budiz receno,
ze jsem zkousel afterOpen() dotycneho query a pak nastavit v FIELDDefs pro
tento dataset typ ftFloat, ale nepochodil jsem, zadna zmena.
Jedine, jak nad tim zvitezim, je pokud v SQL dam typecast na char
TO_CHAR(expr), tak je to OK.

Nevite co stim? Nemuze byt problem v tom, ze hodnoty ze kterych je vysledek
pocitanb se obcas pohybyji v radu miliard? Pak ale nedava smysl proc to
nativni klient SQl serveru zpobrazi dobre (tedy predpokaldam, to server
dobre pocita:-) ) a BDE nikoliv.

Diky za namety.

a.

Button a Focus

[*] Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz> - 3.3.2000 00:06:04

Prijemn� den,
D4 standard W95 OSR2

mam jeden problem. Udelal jsem pole Buttonu (6 x 7 tlacitek), neco jako
sachovnice. Aktivni je tlacitko napr vlevo nahore (Button1), takze po stisku
Space se stiskne. A ted bych chtel, aby po stisku napr klavesy R se zamereni
presunulo doprava, na druhe tlacitko (Button2) a po dalsim stisku na Button3
atd. Muhu to sice udelat, ze do udalosti klavesy R dam ActiveControl :=
Button2;, ale je to strasne nesikovne. Takhle nez bych rozchodil zminenych
42 Buttonu, bych zestarnul. Nevite nekdo, jak toto presouvani Focusu vyresit
elegantneji?

[...]

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 3.3.2000 00:15:03

> tak

> Nenapsal jsi kde presne to vyhazuje exception, ale nak se mi tam nezda
> ta kombinace ShowModal a MDIChild.
>
> Tomas
> t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Ahoj Tomas !

Je mi to uz jasne ze som nespomenul ak je spojitost s MDIChild a zobrazenim
ShowModal.
Takze:
Ak je okno frmCStaty volane z menu frmMain tak je volane takto:
----------
if aktivneokno('frmCStaty')=0 then
begin
Application.CreateForm(tfrmCStaty,frmCStaty);
frmCStaty.BorderIcons:=[biSystemMenu,biMinimize,biHelp];
frmCStaty.formstyle:=fsMDIChild;
frmMain.mdichildren[aktivneokno('frmCStaty')-1].show;

frmMain.mdichildren[aktivneokno('frmCStaty')-1].windowstate:=wsNormal;
t.j. ze okno je implicitne nastavene ako fsNormal, ale pri volani z menu
nastavujem frmCStaty.formstyle na fsMDIChild.

S pozdravom Roland.>

MidiChild okna sa maximalizuju

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 3.3.2000 00:19:05

Ak pouzijes toto nemal by si mat problemy:

mdichildren[CisloOknaMDIChild].windowstate:=wsMinimized;

Hi. Roland

[...]

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 3.3.2000 00:50:06

> Ahoj,
>
> Tisk vice kopii musi podporovat tiskarna, napriklad u pil (jehlickovych
tiskaren)
> toto vetsinou nefunguje.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Aha. A je mozne zistit ci to tlaciaren podporuje predtym nez sa pokusam
pocet kopii nastavit ? Ak nie asi by som potom musel vytlacit stranku 2x za
sebou.
BTW: nefunguje to na HP DeskJet 520.

P.

Prace se skupinou Labelu

[*] Lumir Karas <lumir.delphi(zv)post(tec)cz> - 2.3.2000 16:09:01 -0800

Diky za pomoc, s temi Tagy je to pro mou apl. postacujici a mohu s tim delat vice nez jsem si pral.

Prehrani Wavka

[*] Lumir Karas <lumir.delphi(zv)post(tec)cz> - 2.3.2000 16:25:46 -0800

Ahoj,

nevite nekdo jestli existuje nejaka procedurka nebo funkce pro prehrani WAV souboru, nebo jestli vzdy musim pouzit celou komponentu MediaPlayer. Hodilo by se mi neco jako Beep nebo MessageBeep();

Predem diky za rady. Lumir.

TDBRichEdit and TFont

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 3.3.2000 01:45:20

Ahoj,

neviem si rady s nastavenim fontu pre dbrichedit komponentu.
Hoci nastavim pri vytvarani formularu DefAttributes.Name a .Size na vlastne
hodnoty, vlozene znaky su vzdy zobrazene default fontom formularu. Podla
dokumentacie maju mat novo vlozene znaky atributy podla DefAttributes.
Stretol sa uz niekto s tymto problemom? Vyriesil ho?

Dik za pomoc, Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

CRC

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 3.3.2000 07:18:42

> Mam takovy hodne ozehavy problem, potrebuji vypocitat 16bit CRC kod.

pokud se nepletu tak
8-bit crc:=neco mod 255
takze (mozna?)
16-bit crc:=neco mod 65535

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Umisteni uvitaci obrazovky s logem

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 3.3.2000 07:19:19

> Kam presne? Kdyz to vrazim do implementation, tak mi vybehne
> EResNotFound!

asi takhle:
{begin of unit uLogo}
unit uLogo;

ExtCtrls, StdCtrls, DBCtrls, Buttons;

type
TfLogo = class(TForm)
Image1: TImage;
Label1: TLabel;
Label2: TLabel;

fLogo: TfLogo;

fLogo:=TfLogo.Create(Application);
fLogo.Show;
fLogo.Update;
end.
{end of unit uLogo}

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
<petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
nebo <peca(zv)email(tec)cz>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Delphi a Lotus Notes

[*] Lu�ek Tenkr�t - 3.3.2000 08:03:37

Zdravim,

nemate nekdo zkusenosti s propojenim Delphi s Lotus Notes? Nejlepsi by byly
nejake nativni komponenty.

Predem dik
Honza Seifert

Interbase 5.5: Co na server a co na klienta?

[*] Lu�ek Tenkr�t - 3.3.2000 08:07:29

>Ahoj,
>A co knihovna gds32.dll ?

Ta je soucasti IB klienta.

Honza Seifert

datum\soubor.gdb".

Stari souboru

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 3.3.2000 08:20:32

Funkce FindFirst() zjisti o souboru veskere udaje na zaklade atribitu nebo
FileAge() vrati jen datum souboru.

> [...]
> fyzicky existuje na disku vraci tato funkce hodnotu -1. Atributy
> tohoto souboru nejdou zmenit, nebot nemam tato prava (je read-only).

Rebuild icon cache

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 3.3.2000 09:03:30

Z.Fryz wrote:
> [...]
>na zalozce "Repair" - volba "Rebuild Icons".
>
>vi nekdo, jak to provest ?
>
>A vi nekdo, kde najdu v registru prirazeni ikon polozkam

Ahoj Zdenku

refresh ikon lze provest napr. takto:

procedure TForm1.FormClick(Sender: TObject);
Reg: TRegistry;
s: string;
begin
reg := TRegistry.Create;
reg.RootKey := HKEY_CURRENT_USER;
reg.OpenKey('Control Panel\desktop\WindowMetrics',true);
ShowMessage(reg.ReadString('Shell Icon Size'));
reg.LazyWrite:=false;
reg.WriteString('Shell Icon Size', '33');

SendMessageTimeout(HWND_BROADCAST,
WM_SETTINGCHANGE,
SPI_SETNONCLIENTMETRICS,
lParam(PChar('WindowMetrics')),
SMTO_NORMAL or SMTO_ABORTIFHUNG,
10000,i);

reg.WriteString('Shell Icon Size', '32');

SendMessageTimeout(HWND_BROADCAST,
WM_SETTINGCHANGE,
SPI_SETNONCLIENTMETRICS,
lParam(PChar('WindowMetrics')),
SMTO_NORMAL or SMTO_ABORTIFHUNG,
10000,i);

reg.CloseKey;
reg.free;

[...]

Ikony polozek "Start" menu, disku a tiskarny najdes v registru pod:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Shell
Icons

vyzkouseno na W95

Zdenek Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

CRC

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)tanger(tec)cz> - 3.3.2000 09:05:43