Hlidac konfigurace

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 3.3.2000 10:23:35

Na www.volny(tec)cz/jan.fiala jsem dal unitu, ktera umi cist a zapisovat nastaveni
BDE. Pri spusteni programu si muzes zkontrolovat a upravit nastaveni BDE.

From: Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)iol(tec)cz>> Nevite prosim vas o nejakem programu, ktery by hlidal konfiguraci pocitace a
> [...]
> instalovane BDE, jestli je spravna verze, co je napsane v registrech, jestli
> maji programy spravne
> nastavene aliasy, jestli jsou spravna hesla, jestli je vubec pruchodna sit
> (maji tam prenos pres laserovou linku a obcas nejede), jestli nekdo nesmazal
> nejaky soubor atd.
>
> Uz toho mam plny zuby.
>
> Neni neco, kam by se zapsala konfigurace pocitace (vybrane parametry) a
> nastaveni nejruznejsich parametru programu a cim by se dalo zkontrolovat,
> jestli je vsechno nastavene, jak ma byt?

Delphi a Lotus Notes

[*] sorbo <sorbo(zv)centrum(tec)cz> - 3.3.2000 10:50:27

> nemate nekdo zkusenosti s propojenim Delphi s Lotus Notes? Nejlepsi by
byly
> nejake nativni komponenty.

ahoj,
na DSP je komponenta (D3, free) ln:

ln.zip (656,327 bytes) This class library allows to work with the Lotus
Notes
from Delphi programs. It covers almost all aspects of Notes functionality:
- databases (open/create, search)
- mail (send/receive)
- documents (read/create, send)
- items (read/create, RTF)
- database directories (browse)
- hierarchical names (parsing/combining, lookups)

Nezkousel jsem to.
sorbo

HLP X CHM

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 03.3.2000 11:15:01

> CHM jdou prohlizet ve Win98, tam je IE implicitne a smazat nejde

omyl.

> (nastesti).

omyl.
/LH

OT: matematicke vzorecky HEEELP

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 3.3.2000 11:20:12

ahojte,
nevite nekdo, kde se daji na netu nalezti matematicke vzorce,

respective potrebuji nutne
vzorce na trojuhelnik

HLP X CHM

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 3.3.2000 11:26:04

Ahoj,
nevim, skoly nemam, ale html help se podle me prohlizi programem hh.exe
takze explorer potreba nejni. Nevim to ale jiste. Co se tyce tvorby html
exituje na to produkt HTML Help Workshop - akorat se obavam, ze bude stejnej
jako ten Help Workshop. Za prve je oba delal Microsoft a za druhe bude
filozofie tvorby podobna akorat RTF nahradi HTML.
Mozna se ale pletu. Ten HTML Workshop je ke stazeni na MS webu nebo byl
nekde na nejakym CD v casaku.

Marek Soukup

> [...]
> CHM. A pokud user nema IE, jeho blbost :-). A uz si nekdy zkousel
> delat HLP
> v Help Workshopu (z Delphi)? Ja sem se o to pokousel, ale naprosto bez
> uspechu, je to strasnej program. Pro CHM by to melo jit prece psat v HTML
> (to neni problem), pak k tomu udelat index, seznam slov a NEKDE to
> zkompilovat, ale prave, v cem? Nebo mas neco na to? A co kdybys to udelal
> jednoduse cely v HTML, pokud to nebude moc veliky (stovky
> klicovejch slov),
> tak by to bylo taky dobry reseni, nehlede na prakticky neomezene moznosti

Button a Focus

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 3.3.2000 11:26:09

Ahoj,
asi bych to udelal tak, ze bych si napsal funkci, kterou bych volal v
OnKeyDown ve vsech tech tlacitkach a pak bych pres Sender rozpoznal co to
bylo presne za tlacitko a podle toho bych udelal SetFocus na nejaky jiny.

Marek Soukup

> [...]
> Space se stiskne. A ted bych chtel, aby po stisku napr klavesy R
> se zamereni
> presunulo doprava, na druhe tlacitko (Button2) a po dalsim stisku
> na Button3
> atd. Muhu to sice udelat, ze do udalosti klavesy R dam ActiveControl :=
> Button2;, ale je to strasne nesikovne. Takhle nez bych rozchodil zminenych
> 42 Buttonu, bych zestarnul. Nevite nekdo, jak toto presouvani
> Focusu vyresit
> elegantneji?
>
> Dekuju predem, protoze zadem se dekovat bez dalsiho prispevku nesmi.

Tisk obrazku z QuickReportu

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 3.3.2000 11:30:29

Mam problem s tiskem obrazku z QuickReportu.
V archivu konference jsem sice par informaci k tomu nasel, ale nepomaha to.

Mam Delphi 5, k zacleneni obrazku do reportu pouzivam komponentu TQRImage
(TQRDBImage se chova stejne)

Kdyz tam mam BMP obrazek, vse vypada dobre. V Preview modu to je samozrejme
dobre barevne. Na cernobile tiskarne se obrazek vytiskne v odstinech sedi.

Kdyz jsem zkousel GIF, kde byla jedna barva pruhledna, tak chyba byla uz v
Preview modu, kdy pruhlednost barvy ignoroval a pouzil puvodni barvu. A na
tiskarne mi potom vytiskl jen cerny obdelnik.

A u JPG se chova zase uplne jinak. V Preview je vse v poradku (tam se neda
ani nic zkazit), ale tiskne mi obrazek takovym tim novinovym zpusobem, kdy
odstiny sedi nahrazuje ruznymi velikostmi cernych skvrn. Jde o ciste
cernobily obrazek bez odstinu sedi.

Zname demo s obrazky ryb mi tiskne stejne blbe, jako JPG. Tam je obrazek
jako BLOB primo v datech, takze nevim v jakem je to formatu.

Co s tim?

P.S: Neni to chyba tiskarny (zkousel jsem jich nekolik) a ani nejake spatne
nastaveni na mem pocitaci (rovnez jsem jich zkousel nekolik).

================================
Ing. Petr Slovak
e-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
url: http://www.trilog(tec)cz
tel: 0603 / 501 642
SMS: +420603501642(zv)sms.paegas(tec)cz
================================

Hlidac konfigurace

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 3.3.2000 11:52:16

Behalf Of Bohuslav Svancara

> Nevite prosim vas o nejakem programu, ktery by hlidal konfiguraci
> pocitace a
> programu?

Zkus Shareware SiSoft Sandra
http
://d
ownl
oad.
cnet
.com
/dow
nloa
ds/0
,101
52,
0-10
102-
110-915435,00.html?gid=35399&tag=st.dl.10102-100-915435.dir.10102-110-915435

Ukazku reportu Ti posilam na soukromy mail (je to trochu delsi).

Ludek ZITA

Pricing
SANDRA Pro Single Copy:

1 computer $29 each
SANDRA Pro Site Licenses:
2 to 9 computers: $22 each
10 to 24 computers: $17 each
25 to 49 computers: $14 each
50 to 99 computers: $10 each

Jak vyzobat data? (SQL)

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.3.2000 12:02:31

> D3, RxLib2.60, MODBC komponenty, MS SQL 7, Paradox
>
> 1. Pouzivat TDBEdit, TDBGrid aj. komponenty jen pro zobrazeni a pro
> navadeni pouzivat dialogove okna s TEdity, TGridy apod? nebo 2. Po
> kazde udalosti OnDataChange projit vsechna pole a aktualizovat Edity
> (Edit1.Text := MQuery1.FieldbyName('Pole').AsString)? nebo 3. Po kazde
> udalosti OnAfterScroll projit vsechna pole a aktualizovat Edity
> (Edit1.Text := MQuery1.FieldbyName('Pole').AsString)?

Ja bych predevsim rad predeslal, ze knihovna mODBC je priserne
pomala. Provadel jsem nejaka mereni a zjistil jsem, ze pomalejsi
nez mODBC byl jen nevhodne nastaveny Adonis. Zjistil jsem dale,
ze BDE + ODBC neni rychlostne vubec spatne. (ale je tam to
BDE, coz neni prijemne). Radsi bych tedy mODBC zahodil a
hledal neco jineho. Dalsi zradou na mODBC je, ze TStoredProc
neni potomek TDataset, tj. umi provadet pouze ulozene procedury,
ktere nevraceji data!!

Jinak v bodu jedna nerozumim tomu navadeni. Pouzivam, a prijde
mi to spravne, DBGrid a spol. skutecne na prohlizeni dat a pro
editaci pouze nedatabazove komponenty. A tyto komponenty plnim
v OnAfterScroll.
Zacal jsem take dusledne pouzivat memory table
(RxMemoryData), takze potrebuji-li dotaz na SQL server, otevru
Query, nasypu vysledek do RxMemoryData, zavru Query a dale uz
pracuji jen s tim, co je v RxMemoryData.

Netroufam si posoudit, zda je to to nejlepsi, co se da delat,
nicmene dotaz znel, jak to delame.

> Pro body 2 a 3 mam nasledujici dotaz, jak se prochazi seznam zobrazeny
> TDBGridu. Uzivatel zmackne klavesu nebo mysi klikne na Scrollbar a
> jede to po jednotlivych zaznamech. Lec, nez se to nacte do tech Editu,
> tak to vice mene (casto vice) zadrhava. Odchytavat udalost onMouseDown
> a Up a OnKeyDown a Up? Nebo existuji elegantnejsi, jednodussi a
> prijatelnejsi reseni (klapky na ocich a zlozvyky...)? A ted se Delfici
> ukazte...

Tak to nevim. Jak jsem rikal vyse, ten DBGrid mam ve skutecnosti
opreny o RxMemoryData a zadne drhnuti jsem nezaregistroval.

David

Pocet kopii v QReporte

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 03.3.2000 12:26:29

> tiskaren)
> Aha. A je mozne zistit ci to tlaciaren podporuje predtym nez sa pokusam
> pocet kopii nastavit ? Ak nie asi by som potom musel vytlacit stranku 2x za
> sebou.
> BTW: nefunguje to na HP DeskJet 520.

Ja som mal podobny problem a asi najrychlejsi a najspolahlivejsi system je
strankovat to v programe sam. Pozor! Premennu s poctom stran si treba niekam
odpamatat a nastavit ju na 1, lebo inac na tych tlaciarnach, ktore to podporuju
sa
vytlaci este o to viac stran.
/LH

HLP X CHM

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 3.3.2000 12:27:57

Od: Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz>>Ahoj,
>nevim, skoly nemam, ale html help se podle me prohlizi programem hh.exe

Ja vim, skoly mam a tak Ti reknu, ze se sice htm help prohlizi programem
hh.exe (! ma jen 27kB), ale ten vyuziva knihovnu SHDOCVW (2128kB),
ve ktere je komponenta na zobrazovani HTML.

>takze explorer potreba nejni. Nevim to ale jiste. Co se tyce tvorby html

Ja vim jiste, ze je. Protoze SHDOCVW je soucasti IE.

>exituje na to produkt HTML Help Workshop -

to ano

>akorat se obavam, ze bude stejnej

>jako ten Help Workshop. Za prve je oba delal Microsoft a za druhe bude
>filozofie tvorby podobna akorat RTF nahradi HTML.
>Mozna se ale pletu.

To zalezi na tom, jestli jsou to Tvoje vlastni zkusenosti nebo
"jedna pani povidala" (viz. zprava ADMINa ze 14.12.1999).

Ja jsem zkousel oboji, a myslim, ze se to neda srovnat. To, ze oba
programy delal MS neni rozhodujici. Mezi obema programy je rada
roku. Ja bych se za programy, ktere jsem delal pred 10-ti lety, dnes
stydel...

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Delete v SQL

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 3.3.2000 12:28:26

2Miso:

Nejsem proti subquery (sam je casto pouzivam), bez nich skutecne nejde
udelat spoustu veci nebo alespon ne jednoduse. Spis jsem se podivil nad
vazanim v klauzuli where na tabulku, ktera neni soucasti from subquery,
takovyhle zpusob vazani jsem videl pouze pokud se pouzije subquery misto
nazvu sloupce za slovem select :

select sloupec,(...subquery..) as "jmeno", sloupec
from tabulka

Z hlediska zpracovani jsou nektera subquery velmi narocna na prostredky
(RAM, IO operace). Podobny rozdil je i v pouzivani count(*) a
count(sloupec). count(*) totiz prochazi celou tabulku aby melo jistotu, ze
projde skutecne vsechny radky, proto je lepsi pouzivat count(sloupec) a
nejlepsi je pokud vybrany sloupec ma index.

Je nepodstatne, ze nakonec tahle subquery vrati true/false pro dany radek,
je dulezite jak se k tomu dostane. Co jsem delal testy na ORACLE databazi
byly rychlostni pomery mezi subquery v in a tim ze se subquery prenese do
casti from az 20:1.

Ostatne je potreba si kazdy select otestovat a udelat si plan ten vypise
kolikrat se ktera cast selectu vykonava jake ma naroky na IO, jestli byly
pouzity indexy, atd. a podle toho optimalizovat select

Pro Sybase databaze ma syntaxi

select plan('...select...')

Pr:

select plan('select * from systable')

Vysledek pak vypada treba takhle

Estimate 27 I/O operations
Scan SYSTABLE sequentially
Estimate getting here 320 times

Na zaklade tehle testu vychazeji nevhodne pouzite subquery v in a exist za
nejnarocnejsi operace - neni to jen z me hlavy, staci si udelat par testu.

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Michal Hlavac
Odesl�no: 3. b�ezna 2000 10:14
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Delete v SQL

2Bosnis:

To vobec nie je pravda.

Pozri si v helpe nieco ako SubQuery. Bez nej by si vela veci nedokazal. A
napr. to exists je condition ktora vracia hlavnej query iba true a false.

Miso

From: "Lu�ek Tenkr�t" <tenkrat(zv)mvcr(tec)cz>
> nemate nekdo zkusenosti s propojenim Delphi s Lotus Notes? Nejlepsi by
byly
> nejake nativni komponenty.

Na Delphree je projekt N/D Library, coz je presne to co potrebujes (a je to
Open Source).

http://Delphree.clexpert.com

pcisar(zv)inprise(tec)cz

SQL

[*] FS Software s.r.o. <fs_software(zv)telecom(tec)cz> - 3.3.2000 17:16:10

D4+SP vse, stanice W98, server NT SP5, MS-SQL 7

Pri prohlizeni libovolne vetsi tabulky z databaze umistene na MS-SQL serveru pomoci DBGRIDu nebo pri hledani pomoci FindKey nebo FindNearest se po chvili objevi nasledujici hlaseni

Aplikace BL zp�sobila neplatnost str�nky
v modulu IDAPI32.DLL na adrese 015f:4be4359d.

(popripade v modulu KERNEL32)

K serveru se pristupuje pomoci BDE a ODBC (v soucasnosti jediny pro nas pripustny zpusob). Stejnou chybu to hlasi take na lokalni verzi SQL serveru ve Windows 98 na vice ruznych pocitacich.

D�k za radu.

J. Falt�nek

fs software(zv)telecom(tec)cz

Heeeeeeeeeeelp...... nenavidim QReport.......

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 3.3.2000 18:05:39

> [...]
neco
> delam spatne reknete... nejradsi bych Delphi hodil do kose, ale to bych

Co zkusit www.sinea(tec)cz

Vaclav Krmela

Adonis - nastaveni

> Dalsi vec je vyhled o budoucna - ODBC je odsouzeno k doziti,
> OLE DB lze naopak ocekavat casem i na jinych platformach nez
> MS Windows. Tedy, v ODBC nevidim perspektivu.

Ja by som ODBC este nezavrhoval. Microsoft v Books Online k MSSQL uvadza ze:
"Microsoft� SQL Server� supports ODBC as one of the native APIs for writing
C, C++, and Microsoft Visual Basic� applications that communicate with SQL
Server."
Okrem toho aj zakladne programy na spravu MSSQL 7.0 (Enterprise Manager,
Query Analyzer) chodia cez ODBC, z coho usudzujem, za aj Microsoft vo
svojich programoch uprednostnuje ODBC pokial nie je potrebna funkcionalita,
ktoru poskytuje OLEDB.

L.

Adonis - nastaveni

> Naprosto souhlasim s tim, ze rychlost neni vse. Na druhou stranu
> mi pri programovani databazovych aplikaci muze byt ukradene, ze
> OLEDB umi i neco jineho, kdyz to v danem pripade nepotrebuji.

:-)

> Ale kdyz uz jsme u toho - znamena to, ze ODBC se treba casem
> prestane vyskytovat v MDAC balicich? Myslim si, ze dokud bude
> ODBC k dispozici, nebudou aplikace psane s pomoci nej
> zavrzenihodne. Pro me jako vyvojare bude zajimave zacit pouzivat
> OLEDB k pristupu na MSSQL misto ODBC az teprve tehdy, az to
> bude prinaset nejake fakticke vyhody. Pokud u aplikaci

OLEDB prinasa tolko vyhod oproti ODBC, ze je to dost tazko vobec
porovnavat. Zo strany ODBC spominas jedinu vyhodu, ze nejake operacie
boli oproti ADO/OLEDB rychlejsie. Taketo "merania" by si mal
brat s rezervou (uplne inac to moze dopadnut na sieti s viac uzivatelmi,
zalezi tiez co a ako si testoval, ...). Dalej ide o problem, ktory sa da
velmi jednoducho a lacno riesit: vymenis rychlejsi procesor, das do pocitaca
viac pameti, rychlejsi disk a je to. Pritom ako programator nemusis pohnut
ani prstom aby si to vyriesil.

> nepredpokladam prenos na jine platformy, praci s jinymi daty nez
> MSSQL, nevidim ZADNY duvod, proc zatim nepouzivat ODBC.

Co predpokladame je jedna vec, co bude skutocnostou je vec druha
a s velkou pravdepodobnostou odlisna ;-).

Vecsina dat nie je v databazach (a asi nikdy ani nebude) ale vo forme
roznych Word, Excel, pdf, ...dokumentov, HTML stranok, e-mailov,
Outlook-u, v buducnosti zrejme XML suborov a s takymito informacie je tiez
potrebne nejako pracovat. A v tom, ze OLEDB to umoznuje je hlavny
rozdiel medzi databazovym rozhranim ODBC a medzi univerzalnym datovym
pristupom ADO/OLEDB. Pokial robis software profesionalne a budes chciet
program predat (samozrejme tam, kde funguje trhovy mechanizmus a nie u nas
kde treba akoze "vyhrat konkurz"), tak to moze byt dost podstatny dovod
na uspesnost a konkurencieschopnost Tvojho programu. Takisto nezabudaj,
ze program obvykle nepracuje izolovane ale musi komunikovat aj s inym
softwarom (a nemozes cakat, ze sa vsetci budu prisposobovat Tvojmu
programu), vtedy taketo moznosti takisto ocenis.

> Je take jasne, ze OLEDB se bude vyvijet a casem treba
> predstihne ODBC i v otazce rychlosti. Ale zaruceno to zatim neni.
> Nebo ano? A potvrdil vubec nekdo oficialne, ze vyvoj ODBC je u
> konce?

Microsoft sa jednoznacne vyjadril, ze buducnost v pristupe k udajom
je ADO/OLEDB.

Erik Salaj

ADONIS a Master-Detail

> jak se da zaridit pomoci komponent adonisu vztah master-detail mezi
nekolika
> otevrenymi query ?

Pomocou DataSource property, viz help, resp. mozem poslat priklad.

Erik Salaj

Heeeeeeeeeeelp...... nenavidim QReport.......

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 3.3.2000 19:28:28

ahoj,

spis nez hlavicku pouzij typ rbColumnHeader, taky se bude tisknout na
zacatku kazdy str
a vse mi chodilo ok. Data doufam plnis pri OnNeedData a doufam, ze zadny
QrBand nepresahuje
modry okraj (byt jen o <1mm) to mi delalo potiz v tom, ze to vytisklo 1.str.
bilou.

:((( To, ze QR je shit s tebou plne souhlasim. Doporucuju na slozitejsi veci
pouzit jiny generator
(sinea, report builder).
:(((((( a nekritizuj delphi kdyz QR neni od Borlandu

M.Jirman

From: Hlinka Jan <Hlinka(zv)dcomm(tec)cz>

[...]

Trideni v SQL

[*] Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz> - 3.3.2000 19:53:34

Zdravim vsechny,

potrebuji poradit s nasledujicim problemem tykajici se spise jazyka SQL nez
Delphi. Mam otevrenou tabulku a potrebuji pomoci SQL prikazu v teto otevrene
tabulce tridit podle urcitych kriterii. Muzete mi porait nejaky prikaz?

P�eji p��jemn� den.

Petr Reichl
---
* E-mail: reichl(zv)centrum(tec)cz
* PGP: support
* ICQ: 56430979
---

RichEdit

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 3.3.2000 20:16:42

ahoj,

Co takhle pomoci length(string) zjistovat delky a pomoci copy(string,
pocatek, delka),
stringy timto sesekavat nebo k nim pridavat dalsi a pak radek zapsat pomoci
richedit.lines.add(string)

M.Jirman

From: <vladimirp(zv)post(tec)cz>> No problem je, ze ja potrebuji do richeditu dat nekolik stringu za sebe,
jenze jejich delka musi byt porad stejna i kdyz text v nich treba neni
zadny. Potrebuji totiz vytvorit sloupce a to je jedina moznost, ktera me
napadla...

> Diky...

Button a Focus

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.3.2000 20:45:14

Ahoj,

mas-li nejakou matici buttonu m krat n, tak za predpokladu, ze je
mas cislovane zleva doprava a odshora dolu, napriklad
(m = 3, n = 2):

1 2 3
4 5 6

pak muzes udelat nasledujici funkce:

Function Doprava: TButton;
//vrati nasledne tlacitko nebo nil, je-li uplne napravo
begin
if ActualButton.Tag mod > 0 then Result := Button s tagem
aktualniho + 1 else Return nil;
end;

a podobne pro ostatni smery.

Pokud vyuzijes nazvu buttonu (Button1, ...), pak nemusis vyuzivat
tag (ale tag zase bude rychlejsi).

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Memo a Selection

[*] Jan Bachor <bachor(zv)iol(tec)cz> - 3.3.2000 21:25:04

muzes mi dat prosim te na to priklad
budu mit v memu nekolik radku, a nekam vlozim text treba ('ahoj')
a pak ho budu chtit smazat
jak na to, jak si zapamatovat tu pozici?

diky moc, ja s Delphi zacinam, takze sorry ze se ptam na takovy prkotiny

s pozdravem Johnboy
[ http://web.pinknet(tec)cz/~johnb ]=[ john(zv)iol(tec)cz ]
[ mobil: 0604 575 780 ]=[ icq uin: 31198330 ]

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Petr Reichl
Odesl�no: 3. b�ezna 2000 19:54
Komu: ListServ - Delphi
P�edm�t: Trideni v SQL

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.3.2000 08:53:10

> #include <<string.h>

> #define BUFLEN 32768

> static unsigned int crctab[256];</color>const

BUFLEN=3D32768;

var

> static void InitCRC()

> [...]

var

i, j:integer;

c:uint; // zde nevim, co presne dela deklarace register

begin

for i:=3D0 to 255 do

begin

c:=3Di;

for j:=3D0 to 7 do

if (c and 1)<<>0 then

c:=3D(c shr 1) xor $edb8832 else

c:=3Dc shr 1;

crctab[i]:=3Dc;

end;

> [...]

> }

> fclose (fp);

> if (ferror (fp)) return (-2);

> len =3D length;

> while (len > 0)

> {

> crc =3D (crc <<<< 8) ^ crctab[((crc >> 24) ^ len) & 0xFF];

> len >>=3D 8;

> }

> crc =3D ~crc & 0xFFFFFFFF;

> sprintf (result, "CRC/(zv)|%lu|%lu|\n", checksum % 0xFFFF, crc);

> return (1);

> }</color>function SegmentCRC(var filen, aresult:string):integer;

var

buf:array[0..BUFLEN-1] of char;

crc:uint;

checksum:uint;

length, len, readlen:longint;

fp:file;

cp:string;

i:integer;

j:integer;

begin

aresult:=3D'';

AssignFile(fp, filen);

Reset(f, 1);

if IOResult<<>0 then

begin

Result:=3D-2;

InitCRC;

BlockRead(pf, buf, BUFLEN, readlen);

while readlen>0 do

begin

cp:=3Dbuf;

k;

</color> i:=3D0;

while buf[i]<<>#0 do

begin

checksum:=3Dchecksum+byte(buf[i]);

Inc(i);

end;

len:=3Di;

length:=3Dlength+len;

j:=3D1;

while len>0 do

begin

crc:=3D(crc shl 8) xor crctab[((crc shr 24) xor byte(cp[j])) and
$FF];

Inc(j);

end;

BlockRead(pf, buf, BUFLEN, readlen);

end;

CloseFile(fp);

if IOResult<<>0 then

begin

Result:=3D0;

len:=3Dlength;

while len>0 do

begin

crc:=3D(crc shl 8) xor crctab[((crc shr 24) xor len) and $FF];

len:=3Dlen shr 8;

end;

crc:=3Dnot crc and $FFFFFFFF;

%d|'#13#10', [checksum mod
$FFFF, crc]);

result:=3D1;</color><smaller>

end;

Samozrejme bez zaruky, delal jsem to z hlavy...

Jak vyzobat data? (SQL)

On 3 Mar 00, at 9:21, Ren� Otisk wrote:

> Padlo tady nekolikrat, ze neni vhodne k zobrazeni dat pouzivat
> TDBEdity, TDBMema a podobne komponenty.

Pokud si dobre pamatuji, tak k zobrazovani pomoci techto
komponent vyhrady nebyly. Diskutovalo se tu spise editovani
pomoci techto komponent nad zivymi daty, zejmena u SQL
databaze.

Adonis - nastaveni

> [...]
> Query Analyzer) chodia cez ODBC, z coho usudzujem, za aj Microsoft vo
> svojich programoch uprednostnuje ODBC pokial nie je potrebna

Skor je to tym, ze ADO/OLEDB ma urcite obmedzenia co sa tyka DDL (k
dispozicii
je ADOX, ale ten je plne funkcny zatial len pre Access 2000 databazy).

ODBC ma byt aj nadalej podporovane v ramci UDA. Tu su informacie z MDAC 2.5,
ktore ale hovoria o prechode z ODBC na OLE DB, takze myslim je kazdemu hned
jasne co sa uprednostnuje a bude uprednostnovat:

---

It was by design, in response to consistent customer feedback, that the
evolutionary strategy for migrating from ODBC to OLE DB was created. The
very first OLE DB provider released by Microsoft was the OLE DB Provider for
ODBC, allowing applications to be written to the ADO or OLE DB interface,
with the OLE DB Provider for ODBC then connecting to the ODBC data source.
So now if an organization wants to change data sources, add data sources, or
change from the ODBC driver to a pure OLE DB provider for the existing data
source, the existing database application can be adapted with minimal
changes.
This strategy for migrating from ODBC to OLE DB carries some additional
important benefits: OLE DB and ADO service component features may be invoked
against ODBC data. For example, the ADO Find method provides for sorting and
filtering within a result set. Therefore, the result set can be reused and
further refined, without an additional round-trip to the server, a
capability unavailable to an ODBC client. This means that both new and
existing applications can gain additional data access features by using OLE
DB to call broadly supported ODBC drivers.

Organizations should continue to plan on broad availability and support for
ODBC drivers. And as they build new applications, they should look to the
Universal Data Access architecture, using ADO and OLE DB interfaces. For
relational data, organizations may choose between ODBC drivers and, as they
become available, OLE DB providers and components. And because of the
ability of OLE DB providers to expose nonrelational data, Microsoft believes
customer demand will drive the market for OLE DB components and that they,
too, will become broadly available. In the long term, able to freely choose
among and mix ODBC and OLE DB components, organizations will benefit from
the highest possible application performance and reliability while gaining
new capabilities at a pace that suits their unique requirements.

Jak vyzobat data? (SQL)

> Zacal jsem take dusledne pouzivat memory table
> (RxMemoryData), takze potrebuji-li dotaz na SQL server, otevru
> Query, nasypu vysledek do RxMemoryData, zavru Query a dale uz
> pracuji jen s tim, co je v RxMemoryData.

U ADO nepotrebujes ziadne RxMemoryData, pretoze ked pouzijes
klientsky recordset, tak to zabezpeci ADO automaticky. Dokonca
je to preferovany model (hlavne u Internet aplikacii). S klientskym
recordsetom (odpojenym od databazy) mozes aj lokalne pracovat
a vsetky zmeny potom jednym prikazom updatnut do databazy.

Erik Salaj

Programove prihlaseni k IB

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 4.3.2000 14:58:14

Preji vsem pekneho dne,

D5 Enterprise, SP1, IB 5.5, IBExpress

Potrebuji nechat uzivatele krome jmena a hesla zvolit databazi a
protokol. Pokud pouziji nize uvedeny kod, zahlasi mi to vyjimku:
EIBClientError with message 'DPB Constant (0) is unknown.'.
Nevite, kde je delana chyba?

Osobne si myslim, ze v tech konstantach u protokolu, ale
dokumentace jine neuvadi.

Diky za pripadne odpovedi.

Slavek

procedure TfrmConnect.bbtnConnectClick(Sender: TObject);
begin {TfrmConnect.bbtnConnectClick}
with IBDatabase do
begin
Params.Clear;
DatabaseName := edtDatabase.Text;
Params.Values ['USER NAME'] := edtUserName.Text;
Params.Values ['PASSWORD'] := edtPassword.Text;
with Params do
begin
if rgConnectionType.ItemIndex = 0 then //local
begin
Values ['PROTOCOL'] := 'sec_protocol_local';
end else begin //remote
Params.Values ['SERVER'] := edtServer.Text;
case cbxProtocol.ItemIndex of
0: Values ['PROTOCOL'] := 'sec_protocol_tcpip';
1: Values ['PROTOCOL'] := 'sec_protocol_netbeui';
2: Values ['PROTOCOL'] := 'sec_protocol_spx';
end; //with Params
Connected := True;
end; //with IBDatabase
end; {TfrmConnect.bbtnConnectClick}

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

GIF,JPG,JPEG,BMP-Clipboard->blob Paradox

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 4.3.2000 15:51:06

Zdravim.

D5 prof. (Update Pack 1),W98

Problem : Jak ulo�it data z Clipboardu do blob pole paradoxu v puvodnim
formatu.

Mam databazi Paradoxu s polem Binary a do nej ukladam obrazky. Ukladam je ne
jako bitmapy (bmp) ale v puvodnim tvaru
(jpg, jpeg, gif). Vse mi funguje k plne spokojenosti pokud pri vkladani znam
format dat (tedy pokud tam vkladam obrazek z disku). Neumim ovsem udelat
totez pri vkladani z clipboardu. Napriklad pokud nekdo najde nejaky obrazek
na webu a v prohlizeci da Copy potrebuju to dostat do te databaze v puvodnim
tvaru (gif,jpg..) zatim to umim vlozit jen jako bmp.
Jak na to ?

Predem diky.

Ludek ZITA

Kopirovani z CD-ROM - konec

[*] Delphi <delphi(zv)deis(tec)cz> - 4.3.2000 19:22:08

Diky vsem za namety a prikladam pro pripadne zajemce upravenou proceduru pro
odstraneni atributu

procedure OdstranAtributy(APath: String;Maska:string);
var
FSearchRec : TSearchRec;
FoundFile:integer;
FileName1:string;
begin
APath := AddBackSlash(APath); // funkce pro pripadne pridani zpetneho
lomitka
FoundFile := FindFirst(APath+Maska,faAnyFile, FSearchRec);

while FoundFile = 0 do
begin
Filename1:=Apath+FSearchRec.Name;

FileSetAttr(FileName1,FileGetAttr(FileName1) And (Not faReadOnly));
if ((FSearchRec.Attr and faDirectory) = faDirectory) and
(pos('.', fSearchRec.Name) = 0) then
OdstranAtributy(APath+FSearchRec.Name,Maska); FoundFile := FindNext(FSearchRec);
end;
FindClose(FSearchRec);

end;

S pozdravem Heinisch Ji��

�e�en� pro va�i restauraci ��tenky,pokladna, kalkulace, receptury, sklady
http://www.deis(tec)cz/GastroSoft/

Adonis - nastaveni

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.3.2000 19:44:43

On 3 Mar 00, at 18:38, Lubo Fule wrote:

> [...]
> uvadza ze: "Microsoft� SQL Server� supports ODBC as one of the native
> APIs for writing C, C++, and Microsoft Visual Basic� applications that

Tamtez se vsak pise, ze jednoznacne doporuceni je pro OLE DB, pokud chces
docilit vysokeho vykonu.
"OLE DB is recommended for developing tools, utilities, or low-level
components that need high performance. The SQL Server OLE DB provider is a
native, high performance provider that directly accesses the SQL Server TDS
protocol."

Jinak je logicke, ze ODBC zatim musi byt podporovano, protoze hodne starsich
programu a knihoven ho pouziva. ODBC nelze zahodit ze dne na den. Nicmene
novy projekt nad MS SQL 7 bych nad ODBC nezacinal.

AsyncPro 2.5

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.3.2000 20:42:32

Hello All!

Mam v pocitaci okrem 2 standardnych portov este dosku Moxa s dalsimi 8
portami. Aplikacia pod W95 i Win NT 4.0 SP3 funguje ok, ale pri vstupe do
dialogu na zmenu konfiguracie zavieram porty a program chce citat adresu
0000004. :-(

Konkretne je to v module AdPort.pas vo funkcii ComWindowProc hned na
zaciatku, je tam:

if (PortList<>nil) and ...

pritom Portlist je [] a podmienka je predsa splnena! Hodnota Portlist.Count
je v tom okamziku 6 (mal som otvorenych len 6 portov), ale zoznam PortList
je prazdny a pristup do neho generuje chybu. Co s tym? Prekladane D3
Standard.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Access violation error.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 4.3.2000 20:47:09

From: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 5. b�ezna 2000 14:41
Subject: IB a SET TERM

[...]

IB a SET TERM

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 5.3.2000 15:20:05

Tady je problem, ze v tom triggru je strednik a on to vezme jako
konec prikazu, coz bohuzel neni pravda.

Slavek

> [...]
> Pokud chces vytvorit jen jeden trigger, zkus ho poslat
> bez ukoncovace, pokud jich vytvorit najednou vice, tak

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 5.3.2000 15:32:18

****Omlouvam se, neni to pravda, chyba byla mezi klavesnici a zidli.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

IB a SET TERM

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 5.3.2000 16:08:49

Zkusil jsem to, mam FIB.

Pomoci FIBQuery jsem tam protlacil tenhle prikaz:

CREATE TRIGGER TTR4 FOR T1
ACTIVE BEFORE INSERT POSITION 0
AS BEGIN
new.a = gen_id(g1,1);
new.b = gen_id(g2,1);
new.c = gen_id(g3,1);
END

Prikaz prosel, triggery tam jsou.

Radim Kunz

> [...]

> Pokud chces vytvorit jen jeden trigger, zkus ho poslat
> bez ukoncovace, pokud jich vytvorit najednou vice, tak

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 5.3.2000 16:24:10

Ja bych jen dolozil polopate jednoduchym prikladkem, kdyby tvoji definici
nekdo nepochopil:
napr. v TQuery pouzit jako prikaz

SELECT sloupce k vybrani oddelene carkou FROM jmeno tabulky WHERE podminka
vyberu
ORDER BY sloupec podle ktereho to chces abecedne seradit a DESC nebo ASC

Doporucuju precist v chipu z min roku serial o SQL dil 7.

M.Jirman

[...]

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 5.3.2000 16:36:07

Na bublinkove barevne to tiskne JPEGy dobre, ale kdybys sis jich tam dal na
jednu stranku
8-12 (vic sem nastesti nezkousel), tak bys zjistil jeste jiny vedlejsi a
podstatne neprijemnejsi jev
a to ten, ze se mi ta stranka na 166MMX/64RAM zobrazi v Preview za 2min a
dele, a tiskne
rovnez, coz je tak neprijemny, ze doporucuju jedine zmenit generator
tiskovych (SINEA, Rep. Builder). Zvlaste u obrazku!

> [...]
spatne
> nastaveni na mem pocitaci (rovnez jsem jich zkousel nekolik).

Prevod z C do Delphi

[*] Patrik Plach� <plachy(zv)obis(tec)cz> - 5.3.2000 16:59:51

unit CRC_Check;

Buflen=32768;
_init_crc_: Integer = 0;
_255 = 255; { delka tabulky }
var
CRCTab: array[0.._255] of Longint;

procedure InitCrc;
function SegmentCRC(FileName: string; var Results: String): Integer;

implementation

{ inicializace talubky }
procedure InitCRC;
var
I, J: Integer;
C: Longint;

begin
if _init_crc_ = 0 then { pri prvnim pusteni }
begin
for I := 0 to _255 do
begin
C := I;
for J := 0 to 7 do
begin
if (C AND 1) <> 0 then
begin
C := (C shr 1) XOR $EDB88320;
C := C shr 1;
CRCTab[I] := C;
end;
_init_crc_ := 1; { tabulka je init }

{ vypocet segmentu kontrolnich souctu }
function SegmentCRC(FileName: String; var Results: String): Integer;
var
F: TextFile;
I, Len, Size: Integer;
CheckSum, Crc: LongInt;
St: String;

begin
Crc := 0; SegmentCRC := 1; CheckSum := 0; Len := 0;
AssignFile(F, FileName);
{$I-} Reset(F);
if IOResult = 0 then
begin
InitCRC; { inicializace tabulky }
repeat
ReadLn(F, St);
if Eof(F) then break;
if Copy(St, 1, 6) = 'CRC/(zv)|' then break;

I := 1;
while (I < Buflen) and (I<=Length(St))do
begin
CheckSum := CheckSum + Ord(St[I]);
I := I + 1;
end;

I := I - 1;
Len := Len + I; Size := I;

while I > 0 do
begin
Crc := ( Crc Shl 8) XOR Crctab[((Crc Shr 24)
XOR Ord(St[Size-I+1])) AND $FF];
I := I - 1;
end;

until Eof(F);

CloseFile(F);
if IOResult <> 0 then { chyba pri zavirani }
begin
SegmentCRC := -2;
SegmentCRC := -2; { chyba pri otevirani }
Exit
end;
{$I+}
Size := Len;
while Len > 0 do
begin
Crc := ( Crc Shl 8) XOR Crctab[((Crc Shr 24)
XOR Len) AND $FF];
Len := Len Shr 8;
end;

Crc := Not(Crc) AND $FFFFFFFF;
Str(CheckSum Mod $FFFF, Results);
Str(Crc, St);
Results := 'CRC/(zv)|'+Results+'|'+St+'|';

Patrik Plachy
plachy(zv)obis(tec)cz
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Radek Hole�ek <holecekr(zv)upfm(tec)cz>
Komu: Delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 3. b�ezna 2000 13:03
P�edm�t: OT: Prevod z C do Delphi

> [...]
>
> return (1);
> }

GIF,JPG,JPEG,BMP-Clipboard->blob Paradox

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 5.3.2000 17:43:02

Ahoj,

to nejspis nebude mozne, protoze kdyby ses podival do prohlizece stranek,
zjistis ze treba takovej Explorer uklada do clpbrd vsechny obrazky (at je to
JPEG nebo GIF) pod stejnym formatem (nejaky RASTR). Lepsi by bylo kdyby to
ten uzivatel misto kopirovat dal "ulozit obrazek jako..."
na nejaky smluveny adresar.

M.Jirman

From: L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz>

[...]

Datum a cas souboru

[*] Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz> - 5.3.2000 18:03:01

Zdravim vsechny,

mam nasledujici problem: Spustim aplikaci (napr. test.exe) a potrebuji pri
startu programu zjistit datum a cas tohoto programu (tzn. test.exe) a dale s
nim uz pracovat. Tento ukon me, ale nejde napsat. Muzete mi prosim poradit?

P�eji p��jemn� den.

Petr Reichl
---
* E-mail: reichl(zv)centrum(tec)cz
* PGP: support
* ICQ: 56430979
---

TDataset.Refresh

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 5.3.2000 18:11:03

ahoj,

Problem to sice neresi, ale co takhle volat Query1.Close a pak Query1.Open
misto Active

M.Jirman

From: Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz>> Hello All!

> [...]
> kazdych 8 sekund) vyhlasi 'Capability not supported'.
>
> Zatial som medzi tie riadku strcil sleep(300), zajtra uvidime... Databaza

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 5.3.2000 18:20:30

Ahoj,

zkus tohle:

procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);
begin
ShowMessage (DateTimeToStr ((FileDateToDateTime (FileAge
(ParamStr (0))))));

> mam nasledujici problem: Spustim aplikaci (napr. test.exe) a potrebuji pri
> startu programu zjistit datum a cas tohoto programu

> [...]

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 5.3.2000 20:11:47

Ahoj.
Kazdy "Band" ma udalost BeforePrint - v nej je mozne (ne)povolit tlac.
Dalej existuju Child (HasChild) - tam je mozne este dalsie vetvenie
reportu.

procedure TForm1.QRBand1BeforePrint(Sender: TQRCustomBand;
var PrintBand: Boolean);
begin
PrintBand:= (podmienka);
QRLabelXY.Caption:= '1998 - nie je zaznam.'; {QRLabelXY je v QRBand1}

> [...]
> Ak nie takto, ako na to co najjednoduhsie ?
>
> Dik za pomoc.
>
> Mam Delphi 5 profesional, zatial bez servise packu.

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 5.3.2000 20:19:34

Zmenit structuru tabulky je mozne SQL-prikazom "Alter Table ...".
Pole AutoIncrement je ReadOnly.
3. Neviem... ( podla mna to nejde) ked tam nieco je (0.000001) tak je to >0.

> [...]
tento problem odpadol ?

> Mam Delphi 5 profesional, zatial bez servise packu.

Programove prihlaseni k IB

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 6.3.2000 01:50:22

From: Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz>
> nahravam-li pres TMediaPlayer dlouh� soubor (WAV), uklada se do pameti nejprve
> fyzicke a pak do swapu. Ukoncim-li nahravani treba po 5 hodinach a dam ulozit,
> tak MediaPlayer presype soubor ze swapu do souboru na disk. Jenze to trva dost
> dlouho a doba ukladani je primo zavisla na HW.

Ahoj,

V tomhle pripade bych nepouzival TMediaPlayer, ale radeji primo funkce pro praci
s WAV formatem. Priklad najdes tady (ACM.ZIP):

http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:837058485

Petr Vones, amatersky programator

Jak donutit Windows pouzit zmeny v registru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.3.2000 22:24:53

From: Ondrej Majercik <majerco(zv)feld.cvut(tec)cz>
> [...]
> jako tapetu na pozadi, ale nevim, jak prinutit Windows tuto zmenu
> akceptovat, aniz bych musel restartovat.

Je treba to provest korektnim zpusobem - volanim prislusne funkce a ne zmenou
polozky v registru:

function SetDesktopWallpaper(const FileName: string): Boolean;
var
P: PChar;
begin
if Length(FileName) = 0 then P := '""' else P := PChar(FileName);
Result := SystemParametersInfo(SPI_SETDESKWALLPAPER, 0, P,
SPIF_UPDATEINIFILE or SPIF_SENDCHANGE);

Zajimavost pri volani metody

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.3.2000 22:25:52

From: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Diky tomu, ze v definici metody je pouzito const, vede pouziti
> ShowMessage (S) k sahnuti nekam uplne jinam, nez bylo puvodne
> zamysleno.

Ahoj,

Vede k sahnuti do oblasti pameti, kterou jsi pred tim uz zrusil. Proto to pak
ma nepredvidatelne chovani.

> Co me vsak zarazilo, ze to sebou vzalo veskere menu ve w2k. Holt
> stabilita je stabilita. :-) Na druhou stranu, w95 by to asi vzalo cele.

Ve Win95 to jen zobrazi nesmyslny retezec :-)

Petr Vones, amatersky programator

Vytvorenie triedy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.3.2000 22:25:27

From: Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
> [...]
> Override;
>
> procedure TMyListBox.DrawItem;
>
> Nevie niekto preco sa mi nevykona vobec nic z toho mojho DrawItem?

metoda DrawItem se vola pouze v pripade, ze TListBox.Style je nastaven na
lbOwnerDrawFixed nebo lbOwnerDrawVariable. Dale by jsi nemel snizovat
viditelnost metody, ktera je deklarovana v predkovi tridy (prekladac te na
to upozorni). Tedy, TMyListBox.DrawItem by melo byt v sekci protected.

Petr Vones, amatersky programator

Datum a cas souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.3.2000 22:25:35

From: Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> nim uz pracovat. Tento ukon me, ale nejde napsat. Muzete mi prosim poradit?

Uprime receno, moc tomu nerozumim. Jde ti o to zjistit datum a cas EXE sveho
souboru ktery spoustis nebo datum a cas ve kterem byl spusten ?

Petr Vones, amatersky programator

OnMouseOver

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.3.2000 22:26:56

From: Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities.com>
> [...]
> problem je v tom ze nemuzu udelat override metody OnMouseOver nebo
> OnMouseDown (jsou virtualni takze nejde predeklarovat) nevite jak se to da

Ahoj,

OnMouseDown a OnMouseOver nejsou metody ale udalosti. Ve VCL v mnoha pripadech
plati konvence, ze prislusna udalost OnXXX je volana z metody DoXXX (XXX), ktera
je virtualni, takze ji lze prepsat. V tvem pripade jsou to metody MouseDown a
MouseMove, ktere jsou definovane ve tride TControl.

Petr Vones, amatersky programator

Komponenta pre spravu registrov

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.3.2000 22:27:31

From: Ad�mi Jaromil <adami(zv)axa.sk>
> Neviete niekto o nejakej komponente pre spravu systemovych registrov vo
> W95/98.

Ahoj,

Podivej se do helpu na tridu TRegistry.

Petr Vones, amatersky programator

ProcessMessages

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.3.2000 22:27:19

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> [...]
> programek, kde neni objekt Application vubec vyuzity avsak je zde programova
> smycka, ktera potom zazdi ostatni programy.

z popisu vyplyva, ze jde patrne o 16bit aplikaci. Tam neexistuje skutecny
multitasking a proto musis vzdy povolit zpracovani zprav ve sve aplikaci,
aby se dostalo i na ostatni. Typicke zpracovani zprav muze vypadat treba
takhle:

var
Msg: TMsg;
begin
while GetMessage(Msg, 0, 0, 0) do
begin
TranslateMessage(Msg);
DispatchMessage(Msg);

Jednoduche splash-windows

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.3.2000 22:27:26

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> [...]
> doprostredka obrazovky, ale jen s vyuzitim API funkci (kvuli velikosti

Ahoj,

Priklad na aplikaci psanou jen ve Win32 API najdes tady. Je to urceno pro D5,
ale melo by to jit prelozit i v nizsich verzich.

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D5/Api/DelphiDays99_Prezentace.zip

Petr Vones, amatersky programator

Vytvorenie triedy

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 6.3.2000 22:38:36

Nema to byt nahodou v casti:

protected
procedure DrawItem(Index: Integer; Rect: TRect;
State: TOwnerDrawState); virtual;

> [...]
> Override;
>
> procedure TMyListBox.DrawItem;
>
> Nevie niekto preco sa mi nevykona vobec nic z toho mojho DrawItem?

Zotriedenie podla viac stlpcov v IB.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 7.3.2000 00:06:32

Zdravim !

Ako zotriedim "Select * from Skuska order by Text, Datum Collate PXW_CSY" ,
kde Datum je Date field. IB sa to nepaci.

Thenk ju. Roland.

Vytvorenie triedy

[*] Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> - 7.3.2000 00:47:21

Zdravim,

samozrejme, ze je to v sekcii protected, ale problem som uz nasiel (vlastne
Peter Vones). Je to v TlistBox.Style;

Dik, Petre, Miso

From: Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz>

[...]

SQL insert

[*] Radek Dostal <Dostal(zv)GyZamb(tec)cz> - 7.3.2000 07:31:26

Zdravim
Mam na lokalnim paradoxu jednoduchy SQL dotaz, ktery funguje
insert into znalosti
(IdSlovicka,IDLekce)
Select IDSlovicka,IDLekce from slovicka
where IDSlovniku=1

jenze ja potrebuji, aby ke vsem takto vlozenym radku byla JESTE do sloupce
Znalosti.Nove vlozena hodnota True.
Dekuji vsem za pomoc.
S pozdravem Radek Dostal

Zotriedenie podla viac stlpcov v IB.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 7.3.2000 07:51:50

Zkus takto (toto je z helpu)

<order_list> =
{ col | int} [COLLATE collation] [ASC[ENDING] | DESC[ENDING]]
[, <order_list>]

tedy: order by Text Collate PXW_CSY,Datum
Snad to bude fungovat, nezkousel jsem to

Slavek

Zdravim !

Ako zotriedim "Select * from Skuska order by Text, Datum Collate PXW_CSY" ,
kde Datum je Date field. IB sa to nepaci.

Thenk ju. Roland.

Chyba debugeru v D2 nebo kde?

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 7.3.2000 08:22:55

Ahoj,

Potrebuji odladit program v D2 a program nedobehne. Pri pokusu ho ukoncit
zahlasi Error:"Debug process is already runnning" a neudela nic (nepovoli
ani restartovat Windows, to jde jen kouzelnym trojhmatem). Zobrazovany
proces (v mem pripade P1.EXE) jiz neni v zobrazovanych procesech. Co s tim?
Pouzita RXLib 2.75 (+FixBug) - s verzi 2.60 to ruzne zdechalo na Access
Violation pri uvolnovani komponent. Cely program neni nic nez main
menu/system menu (owner draw ) a animated tray icon s owner draw menu (je to
udelane podle RX demo programu). Ale zaviram ho poklepnutim na buttonek
Zavrit [X].

Setkal jste se s tim nekdo? Treba je to nejaka blbost, tak prikladam vypis
do prilohy.

Priloha:

Tohle je prekresleni na zaklade TAG v MenuItem, SystImg je komponent PicClip
uschovavajici obrazek
funkce CreateRotatedFont je z VCLUtils RXLib.

** SYSTEMOVE MENU POD TRAYICON

procedure TForm1.SystMenuDrawMargin(Sender: TMenu; Rect: TRect);
const
Txt = 'PROGRAM V1.0';
begin
with SystMenu.Canvas.Font do begin
Name := 'Arial';
Style := [fsBold];
Size := 18;
Color := clWhite;
Handle := CreateRotatedFont(SystMenu.Canvas.Font, 90);
end;
SystMenu.DefaultDrawMargin(Rect, clTeal, RGB(GetRValue(clTeal) div 4,
GetGValue(clTeal) div 4, GetBValue(clTeal) div 4));
SetBkMode(SystMenu.Canvas.Handle, TRANSPARENT);
ExtTextOut(SystMenu.Canvas.Handle, Rect.Left, Rect.Bottom - 5,
ETO_CLIPPED,
(zv)Rect, Txt, Length(Txt), nil);
end;

procedure TForm1.SystMenuGetItemParams(Sender: TMenu; Item: TMenuItem;
State: TMenuOwnerDrawState; AFont: TFont; var Color: TColor;
var Graphic: TGraphic; var NumGlyphs: Integer);
begin
Graphic := SystImg.GraphicCell[Item.Tag];
end;

** MENU HLAVNI

procedure TForm1.MainMenu1GetItemParams(Sender: TMenu; Item: TMenuItem;
[...]

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 7.3.2000 08:27:42

Neviem ci to funguje aj na Paradoxe, ale v v SQL sa to napise
insert into znalosti
(IdSlovicka,IDLekce, Nove)
Select IDSlovicka,IDLekce, True from slovicka
where IDSlovniku=1

> [...]
> where IDSlovniku=1
>
> jenze ja potrebuji, aby ke vsem takto vlozenym radku byla JESTE do sloupce

SQL insert

[*] radomir.chwalek(zv)rtscs(tec)cz - 7.3.2000 08:28:53

Ahoj,

> [...]

> Select IDSlovicka,IDLekce from slovicka
> where IDSlovniku=1
>
> jenze ja potrebuji, aby ke vsem takto vlozenym radku byla

Odchycen� zpr�vy

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 7.3.2000 08:35:13

Ahojte,
mam takovy cite teoreticky dotaz.Mam dva formy - jeden hlavni a druhy, ktery se otvira z menu hlavniho formu.Potrebuji, abych event minimalizace vedlejsiho formu odchytil v hlavnim formu.Momentalne mam ve vedlejsim formu predefinovanou WNDProc, krasne to odchytava, ale uz na ni neodchytnu event RESTORE,
protoze na liste mi zustane po provedeni POSTMESSAGE hlavni form, takze nejlepsi by bylo odchytit minimalizaci vedlejsiho formu v hlavnim formu, aby to bylo vsechno v jedne unite,ne?
Dal jsem tam POSTMESSAGE, protoze jakykoli jiny zpusob minimalizace shodi okno nad listu a ne do listy.
Jde mi o to, jak donutit vedlejsi form, aby event minimalizace neobslouzil a pustil ho k obslouzeni do hlavniho formu.Jde to nejak?

procedure TOKNO1.MyWndProc(var Message: TWMCommand);
begin
if (((Message.ItemID=SC MINIMIZE) or (Message.ItemID = SC ICON)) and (MainForm.Visible<>False)) then
begin
PostMessage(okno1.Handle,WM SYSCOMMAND,SC MINIMIZE,0);
PostMessage(MAINForm.Handle,WM SYSCOMMAND,SC MINIMIZE,0)
if (Message.ItemID = SC RESTORE) or (Message.ItemID = SC SIZE) then
begin
PostMessage(okno1.Handle,WM SYSCOMMAND,SC RESTORE,0);
PostMessage(MainForm.Handle,WM SYSCOMMAND,SC RESTORE,0)

Predem diky.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

P.S. WIn98, D4 SP3

BDE - detekce kompatibility

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 7.3.2000 08:50:01

DDV,
mam problem (co jineho), muj programek napsany v D5 (s pouzitim BDE z D5) mi
krasne chodi na mem pc, ale kdyz jej zkusim pusit na PC, kde je BDE jeste
verze sirene s PX 7, tak se hned po spisteni napise Application Error a vita
mne DrWatson. Pritom se jeste nepripojuji k databazi, pouze zjistuji z
session seznam aliasu.

Potreboval bych vedet, jak zjistim verzi (nebo lepe kompatibilitu) BDE na
pocitaci, abych mohl pripadne napsat nejaky dialog a _LEGALNE_ ukoncit
program (lepe jej samozrejme sputit).

Jeste jsem nezousel API fce BDE, ale nevim, zda by nedoslo uz pri jejich
volani k chybe / ktere si muzu dovolit volat a ktere nikoliv.

Jakykoliv napad vitan.

Diky a.

Ale� Zelen�
�esk� spo�itela a.s
Na Per�t�n� 1
113 98 Praha 1
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

Odchyt tlacitek Minimalizovat/Maximalizovat

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 7.3.2000 08:59:55

Zdravim,
Jak lze jednoduse odchytit stisk tlacitek Minimalizovat/Maximalizovat/Obnovit/Zavrit, ktere jsou na Form vpravo nahore. Potrebuji vyhodnotit tento stisk jeste pred vlastnim provedenim akce Formulare.

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

QReport - orientace sestavy

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 7.3.2000 09:00:27

Zdravim,
Jak zjistit u hotove sestavy z QReportu (presne receno u QRD) jak je nastavena Orientace: Na vysku/Na sirku. A jak zjistit velikost papiru (PaperSize).

QRPreview.QRPrinter.Orientation; -> toto funguje
QRPreview.QRPrinter.PaperSize; -> tato funkce vraci stale papir A4

[...]

[*] Radek =?iso-8859-2?Q?Hole=E8ek?= <holecekr(zv)upfm(tec)cz> - 07.3.2000 09:05:19

Melo by fungovat:

Insert into Znalosti
(IdSlovicka, IdLekce, Nove)
VALUES (Select IDSlovicka, IDLekce, true
from Slovicka
where IDSlovniku = 1)

Nevim, ale jak by mela byt presne prezentovana
hodnota true (true nebo 1) na lokalnim paradoxu.

Radek

Radek Dostal wrote:

> [...]
> where IDSlovniku=1
>
> jenze ja potrebuji, aby ke vsem takto vlozenym radku byla JESTE do sloupce

Adonis - nastaveni 2

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.3.2000 09:13:59

> [...]
> je pripojen ke gridu, ten si vycte data a udrzuje si je ve svem
> bufferu. Pokud je program odpojeny od databaze, grid si to pamatuje a

Urcite se na to podivam. S jakym pocitate casovym vyhledem?
Nicmene - pokud si pamatuju na diskuse, ktere se okolo techto
komponent vedly, tyto komponenty by snad nemely byt potomky
TDataSet. Tzn. ze pokud mi v sade tech komponent bude neco
chybet, nebudu mit sanci si to sehnat od nekoho jineho, protoze to
nebude kompatibilni. Muzete tedy prosim blize popsat, ktere
konkretni komponenty tam budou? (to, co ja bych potreboval, je
neco ve stylu Query, StoredProc a z db-aware pak Grid, Edit,
LookupCombo (tedy spise by stacilo obycejne Combo, jehoz Items
budou plnene z databaze).

Parametre f-cii a procedur

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk> - 07.3.2000 09:44:06

procedure P1(const InBlock; var OutBlock);

procedure P2( InBlock:Variant);

Prosim Vas aky je rozdiel medzi tmito dvoma procedurami ?
Ako s nimi pracovat v tele procedury ?

diky

tg

S pozdravom / Regards

Tibor Galik
tgalik(zv)vsz.sk

BDE - detekce kompatibility

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 7.3.2000 10:43:01

Asi bych to udelal tak, ze nucene inicializuji BDE pomoci db_init a dam to do try..except.

Ale stejne, proc to nesiris pomoci InstallShieldu a nepribalis tam i BDE????

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================

> [...]

> program (lepe jej samozrejme sputit).

Odchyt tlacitek Minimalizovat/Maximalizovat

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 7.3.2000 10:50:22

Pres WndProc, kdy chytas message WM_SYSCOMMAND
as takto ...

WM_SYSCOMMAND: begin
if message.wparam=SC_RESTORE then <kod>;
if Message.WParam=SC_MINIMIZE then <kod>;
end;

Druha varianta je tato :

Na menuitem Zavrit je to klasicka udalost OnClose nebo OnCloseQuery,
Minimalizovat, Maximalizovat a Obnovit jsou ud�losti na TApplication a to
OnRestore, OnMinimize

====================================> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
> http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
> ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

AdoExpress vs Adonis

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 7.3.2000 11:30:03

Dobry den,

Omluvam sa uz vopred, viem ze podobne diskusie uz tu prebehli. Chcem sa
ale spytat, ideme od zaciatku stavat novy system (uz nie nad BDE) a neradi
by sme spravili hned na uvod chybu...
Co je lepsie pouzit ADOExpress alebo ADONIS? Ado Express mam pomerne
odskusany, Adonis som nikdy nevidel. Aky je medzi nimi rozdiel? Ma jeden
voci druhemu nejake zasadne vyhody ci nevyhody? ADOExpress dodava priamo
Inprise a ak som to spravne pochopil, Adonis je produkt tretej strany... Aka
je jeho podpora do buducnosti s novymi verziami Delphi, prip. s
vyskytujucimi sa chybami? Ak Adonis, kde sa da Adonis zohnat, predpokladam
ze to nie je free. Distribuuje to niekto na Slovensku?

BDE - detekce kompatibility

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 7.3.2000 11:38:23

Haj hou!

Bohuzel BDE je mapovano staticky, takze s tim asi nic moc nenadelas
( Jedina pomoc je poradne README.TXT

pcisar(zv)inprise(tec)cz

> [...]

> 1) Je-li CursorLocation = clClient, tak se CacheSize nevyuziva,
> protoze je k nicemu, nebo i tady ma vyznam? Pochopil jsem to

Neviem, v dokumentacii som nenasiel taku informaciu. Pre clClient
to asi vyznam nema.

> [...]
> ze uvazuji o pouzivani MSDE a pocet uzivatelu bude okolo 20,
> pricemz MSDE je optimalizovano pro 5 uzivatelu). Jak toho tedy v

1. ADODataSet.CursorLocation := clUseClient
zabezpeci pouzitie clientskeho kurzora

2. ADODataSet.LockType := ltBatchOptimistic
umozni davkove updaty

Zdielanie db pripojeni zabezpecuje ADO automaticky,
ale je mozne sa odpojit pomocou prikazu:

ADODataSet.DatabaseConnection := ''

resp.

ADODataSet.Database := nil;

> [...]
> Jaka se tedy pouzije? Chci-li pouzit TCP/IP nebo neco, k cemu
> neni potreba konto v NT, kde je SQL server (tj. ne Named pipes),

Network Library: indicates the name of the network library (DLL) used to
communicate
with the SQL Server. The name should not include the path or the .dll file
name extension.
The default is provided by the SQL Server client configuration.

Erik Salaj

ComboBox a html

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 7.3.2000 12:27:08

Ahoj,

programem v delphi generuju html stranky kde mam neco jako:

<option value="-1">V�ichni</option>
<option value="1050">Nov�k Ji��</option>
<option value="40186">Pavelka Ji��</option>
<option value="40187">�ern� Petr</option>

coz me pri prohlizeni v IE vytvori stranku s ComboBoxem se seznamem jmen.
Pokud na teto strance zmacknu napr. klavesu N obsah ComboBoxu se prenastavi
na prvni jmeno zacinajici na N pokud ale zmacknu napr. � (C s hacem) nic se
nestane. Jak tu stranku napsat aby ComboBox reagoval i na znaky s hackama a
carkama ?

BDE - detekce kompatibility

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 7.3.2000 12:38:14

v helpu k BDE je tohle:

Get BDE system version information. This function can return the SYSVersion
structure or clear and add the information to the SysVerList TStringList. If
nil is passed in, only the SYSVersion structure is returned. This example
uses the following input:

Ver := fDbiGetSysVersion(MyList);

The function is:

function fDbiGetSysVersion(SysVerList: TStringList): SYSVersion;

var
Month, Day, iHour, iMin, iSec: Word;
Year: SmallInt;
begin
Check(DbiGetSysVersion(Result));
if (SysVerList <> nil) then begin
with SysVerList do begin
Clear;
Add(Format('ENGINE VERSION=%d', [Result.iVersion]));
Add(Format('INTERFACE LEVEL=%d', [Result.iIntfLevel]));
Check(DbiDateDecode(Result.dateVer, Month, Day, Year));
Add(Format('VERSION DATE=%s', [DateToStr(EncodeDate(Year, Month,

Day))]));
Check(DbiTimeDecode(Result.timeVer, iHour, iMin, iSec));
Add(Format('VERSION TIME=%s', [TimeToStr(EncodeTime(iHour, iMin,
Sec div 1000, iSec div 100))]));

Potreboval bych vedet, jak zjistim verzi (nebo lepe kompatibilitu) BDE na
pocitaci, abych mohl pripadne napsat nejaky dialog a _LEGALNE_ ukoncit
program (lepe jej samozrejme sputit).

Jak zjistit, zda jde o notebook?

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 7.3.2000 13:04:56

Zdravim a mam problem.

Potrebujeme zjistit, ze stroj, na ktery se bude instalovat nas SW je notebook.
Da se to nejak neovlivnitelne zjistit?

Diky za pomoc.

[...]

pristup k SQL serveru cez RAS

[*] Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> - 7.3.2000 13:26:02

Zdravim,

myslim si ze Subject hovori o vsetkom. Vedel by ma niekto nakopnut, ako
pripojit aplikaciu k SQL serveru cez RAS.
W95, D3, Sybase SQL Anywhere 5.0 na Novell Netware 4.2

DIk, Miso

ps: pripada mi to ako SCI-FI

BDE - detekce kompatibility

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 7.3.2000 13:37:22

Uff, to jsem prehlidl!
_VELMI_ dekuji, nebot apliakce obsahujici jen tuto fci mi funguje i na BDE
3.0 coz je pro mne celkem zachrana, ted muzu dohledat, kde je problem s tou
moji hroutici aplikaci.

Jen poznamka, k predchozim reakcim:
(1)Pokud se BDE linkuje staticky, tak si asi nepomohu, protoze prijdu na to,
ze v te me app je unita, ktera zpusobi tu chybu (podotykam, ze ty dva PC se
lisi jen tim, ze ja mam instalovane Delphi), ale muzu poustet nejakou
tetsovaci utilitku, coz by mi asi stacilo.
(2)Kdyby bylo mozne zabalit k aplikaci installshieldem BDE, tak bych to
udelal, ale ja musim brat ohled na PX7 aplikaci, ktera je vyrobcem
specifikovana na stare BDE a zmenou bych prisel o zaruku, jakkoliv bych
tvrdil, ze pripadny problem tim byt proste nemuze, protoze novejsi verze
jsou zpetne komatibilni... pouzit 5kove BDE by se mi libilo.

Diky vsem za pomoc!!!

[...]

mailovani z Qreportu 2.0

[*] Filip Kinsky <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 07.3.2000 04:55:32 -0800

Zdar!
Nevite cirou nahodou, jak bych mohl posilat sestavu vygenerovanou QR emailem?? Potreboval bych to ale v nejake normalni forme, treba RTF nebo neco na ten zpusob, potrebuju totiz posilat i obrazky.

---
Filip Kinsky, student, amateur programmer :-))
xkinf01(zv)vse(tec)cz

Angelfire for your free web-based e-mail. http://www.angelfire.com

Zmeny na Screenu

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 7.3.2000 14:11:35

Ahoj mam takovy problemek v jedne aplikaci ukaladam scereen do TBitmap. Ale tento zpusob je velmi pomaly.
A proto se ptam zdali neexistuji nejake WinApi funkce ktere ukazuji jen na tu cast screenu ktera byla prave prekreslena ??20

Predem dekuji za odpoved Vlada

TService vs TDatabase

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 07.3.2000 14:36:32

cav,

robim jednoduchy program typu winnt service, ktory kazdy casovy interval (cez
ttimer) vykona nejaku akciu a jej vysledok zapise do databazy. problem je v tom,
ze vsetko prebehne v poriadku (kontrolne vypisy do suboru su v poriadku) az po
tdatabase.open - program nezahlasi chybu, ale ani sa nepripoji na databazu a
dalej v kode nepokracuje. nemate niekto nejaky napad preco?

delphi 5 + sp + winnt4 +sp6 + interbase 5.6

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.geocities.com/~dusanic