Zastavenie cudzieho procesu vo virtualnej pamati n

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 7.3.2000 14:51:42

Ahojte,

tak isiel som na to podla "navodu"...

1) pripoji sa k ladenej aplikacii
2) pri prvom generovanom breakpointe
- ziska pristup k virtualnej pamati lad. app
- najde adresu, kde program chces nabuduce stopnut
- atd...

uz mi len staci spristupnit debuggovany thread v mode "THREAD_GET_CONTEXT" a
ziskany handle pouzit vo funkcii "GetThreadContext" a potom spristupnit
debuggovany thread v mode "THREAD_SET_CONTEXT" ziskany "handle" pouzit vo
funkcii "SetThreadContext" na nove nastavenie hodnot registorov (hlavne
EIP). Ako potrebne "handle" debuggovaneho threadu ziskam?

Skusil som zatial toto, ale nefunguje mi to:

uryvok skusobneho kodu:
==================

EXCEPTION_DEBUG_EVENT : begin
if (DEvent.Exception.ExceptionRecord.ExceptionCode =
EXCEPTION_BREAKPOINT) then
//* exception je typu BREAKPOINT
//* tu by si sa mal rozhodnut co dalej
///////////////////////// TO SOM DOPLNIL - zaspis je funkcny
// po prvom
Breakpointe --------------------------------------------------------
- ziska pristup k virtualnej pamati lad. app
FProcess := OpenProcess(PROCESS_ALL_ACCESS, False,
ProcessInfo.dwProcessId);
if FProcess = 0 then
RaiseLastWin32Error
// ---kontrola citania, zapisu vo virtualnej pamati
// aby mi debuggovany program totalne nehavaroval, prepisal
som
// radsej instrukciu "near" skoku na CC90
- najde adresu, kde program chces nabuduce stopnut
FAddressLicCode := Pointer($100108D2);
// nacitaj
if ReadProcessMemory(FProcess, FAddressLicCode, (zv)S,
Sizeof(S), L) then
WriteMsg(Format('Read Byte: %s', [IntToHex(S,2)]));
FAddressLicCode := Pointer($100108D2 + $1);
if ReadProcessMemory(FProcess, FAddressLicCode, (zv)S,
Sizeof(S), L) then
WriteMsg(Format('Read Byte: %s', [IntToHex(S,2)]));
- upravi kod programu na nieco, co by sa v ASM dalo zapisat ako
"call DebugBreak" => miesto volania originalneho kodu sa vyvola
breakpoint
D := $CC; (INT 3)
FAddressLicCode := Pointer($100108D2);
if WriteProcessMemory(FProcess, FAddressLicCode, (zv)D,
Sizeof(DS), L) then
WriteMsg(Format('Write Byte: %s', [IntToHex(S,2)]));
D := $90; (NOP)
FAddressLicCode := Pointer($100108D2 + $1);
if WriteProcessMemory(FProcess, FAddressLicCode, (zv)D,
Sizeof(D), L) then
WriteMsg(Format('Write Byte: %s', [IntToHex(S,2)]));
end;
- zisti hodnoty registrov

//////////// tu ma problem, kontroloval som hodnoty registrov za pomoci
SoftICE, funkcia mi ale vrati nieco ine, nemozem byt teda v spravnom
Threade...
////////////
If GetThreadContext(ProcessInfo.dwProcessId,
DebugProcContext) then
begin
WriteMsg(Format('EAX:%s',[IntToHex(DebugProcContext.EAX,
8)]));
WriteMsg(Format('EBX:%s',[IntToHex(DebugProcContext.EBX,
8)]));
WriteMsg(Format('ECX:%s',[IntToHex(DebugProcContext.ECX,
8)]));
WriteMsg(Format('EDX:%s',[IntToHex(DebugProcContext.EDX,
8)]));
WriteMsg(Format('EDI:%s',[IntToHex(DebugProcContext.EDI,
8)]));
WriteMsg(Format('EBP:%s',[IntToHex(DebugProcContext.EBP,
8)]));
WriteMsg(Format('ESP:%s',[IntToHex(DebugProcContext.ESP,
8)]));
WriteMsg(Format('ESI:%s',[IntToHex(DebugProcContext.ESI,
8)]));
WriteMsg(Format('EIP:%s',[IntToHex(DebugProcContext.EIP,
8)]));
end;
Win32Check(CloseHandle(FProcess));
- spusti program dalej
ContinueDebugEvent(DebugEvent.dwProcessId,
DebugEvent.dwThreadId, DBG_EXCEPTION_NOT_HANDLED);

Diky za kazdu radu,

Jano

MessageBox jako nejsvrchnejsi "okno"

[*] Brabec Tom� <Tomas.Brabec(zv)pvt(tec)cz> - 7.3.2000 14:55:18

Ahoj lidicky,
potreboval bych zjistit, jak nastavim MessageBox jako nejsvrchnejsi okno.
Dost mi vadi, kdyz uzivatel klikne vedle MessageBoxu a on se hodi na pozadi.
Prosim, pomozte !!!
Dik Tom

Synchronizace dvo scrollboxu

[*] Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 07.3.2000 15:08:07

[P��loha v souboru: marekhr.vcf]
Toto je zpr�va z v�ce ��st� ve form�tu MIME.
Jednoducha otazka:
Jak spravne synchronizovat skrolovani dvou scrollboxu ?
(Ke skrolovani nemusi dojit pouze pres scrollbar, ale napr
focusem na dalsi WinControl klavesou Tab a pod.)

Diky za kazdy prispevek
Marek Hradil

URL catcher

[*] Radoslav =?iso-8859-1?Q?Krehl=EDk?= <heretic(zv)softok(tec)cz> - 07.3.2000 15:53:47

Hi all,

nevite nekdo jak naprogramovat odchytavac URL z MSIE/NC ?

heretic

pristup k SQL serveru cez RAS

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 7.3.2000 16:09:40

Haj hou!

Tohle by melo byt na zacatku (hned za uvodnim <html>). Dulezity je ten
charset. Melo by to pomoci.

<head>
</head>

pcisar(zv)inprise(tec)cz

From: L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz>

> Behalf Of Michal Hlavac

> SELECT COUNT(*)FROM "TableName" WHERE "Description"
>
> Ludek ZITA

Detekce vysunuti CD

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 7.3.2000 19:26:07

ahoj,

Jednou (1.12.99) se tady neco podobneho probiralo a Ing. Florian si dovolil
odpovedet
touto Unit, ktera by ti mela pomoci cela nebo by se z ni dalo lecos
vypreparovat (funguje na vice pismen).

Haj hou,

nasel jsem i tohle (a funguje na vice mechanik):

Bye Ludan

// ____ _ ______ __
// / __ \_____(_) _____/_ __/___ ____ / /____
// / / / / ___/ / | / / _ \/ / / __ \/ __ \/ / ___/
// / /_/ / / / /| |/ / __/ / / /_/ / /_/ / (__ )
// /_____/_/ /_/ |___/\___/_/ \____/\____/_/____/
//
(*************************************
* DriveTools 1.0
* (c) 1999 Jan Peter Stotz
* If you find bugs, has ideas for missing featurs, feel free to contact me
*
* jpstotz(zv)gmx.de
* Date last modified: May 22, 1999
*****************************************)

unit DriveTools;

Windows, SysUtils, MMSystem;

function CloseCD(Drive : Char) : Boolean;
function OpenCD(Drive : Char) : Boolean;

implementation

function OpenCD(Drive : Char) : Boolean;
Var
Res : MciError;
OpenParm: TMCI_Open_Parms;
Flags : DWord;
S : String;
DeviceID : Word;
begin
Result:=false;
S:=Drive+':';
Flags:=mci_Open_Type or mci_Open_Element;
With OpenParm do begin
dwCallback := 0;
lpstrDeviceType := 'CDAudio';
lpstrElementName := PChar(S);
end;
Res := mciSendCommand(0, mci_Open, Flags, Longint((zv)OpenParm));
IF Res<>0 Then exit;
DeviceID:=OpenParm.wDeviceID;
try
Res:=mciSendCommand(DeviceID, MCI_SET, MCI_SET_DOOR_OPEN, 0);
IF Res=0 Then exit;
Result:=True;
finally
mciSendCommand(DeviceID, mci_Close, Flags, Longint((zv)OpenParm));

[...]
Res:=mciSendCommand(DeviceID, MCI_SET, MCI_SET_DOOR_CLOSED, 0);

From: Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk>> Dobry den,

> Omluvam sa uz vopred, viem ze podobne diskusie uz tu prebehli. Chcem
sa
> ale spytat, ideme od zaciatku stavat novy system (uz nie nad BDE) a neradi
> by sme spravili hned na uvod chybu...
> Co je lepsie pouzit ADOExpress alebo ADONIS? Ado Express mam pomerne
> odskusany, Adonis som nikdy nevidel. Aky je medzi nimi rozdiel? Ma jeden
> voci druhemu nejake zasadne vyhody ci nevyhody? ADOExpress dodava priamo
> Inprise a ak som to spravne pochopil, Adonis je produkt tretej strany...
Aka
> je jeho podpora do buducnosti s novymi verziami Delphi, prip. s
> vyskytujucimi sa chybami? Ak Adonis, kde sa da Adonis zohnat, predpokladam
> ze to nie je free. Distribuuje to niekto na Slovensku?
>
> Dakujem
>
> Robo

AdoExpress vs Adonis

[*] Pavel Sommer <p.sommer(zv)volny(tec)cz> - 7.3.2000 19:38:32

Ahoj,
nevite nekdo jak vytvorit nabidku ve stylu Windows 98 nebo 2000 (tozn. s
modrym pruhem a napisem vertikalne vlevo a moznost
primo pretahovat a menit pozici jednotlivych polozek a zaroven umoznit
zobrazit kontextovou nabidku pro jakoukoli polozku po
kliknuti pravym tlacitkem) ?

Nemohu prijit co je to za tridu, protoze klasicke TMenu to neni.

Diky

S pozdravem Pavel Sommer

Menu Win 98

[*] Pavel Sommer <p.sommer(zv)volny(tec)cz> - 7.3.2000 19:47:24

[...]

Interbase, BDE a CHARSET

[*] Jan Votava <djsoft(zv)top(tec)cz> - 7.3.2000 20:06:35

Ahoj,

poradte zoufalci, jak nastavit CHARSET CODEPAGE pri pripojovani se k
Interbasi (5.6) skrze BDE (5.1.1)?
Pouzivam D4 C/S.

Mam nastavenou kodovou stranku pro databasi jako WIN1250 a kdyz chci poslat
nejaka data s hackami a carkami,
tak mi to hlasi chybu.

predem diky,

Honza

mailovani z Qreportu 2.0

[*] Lauko Stefan <lauko(zv)salamon.sk> - 7.3.2000 20:21:27

Ahoj,
ja by som posielal ulozeny subor *.qrp. Prijemca by ale potreboval
prehliadac *.qrp suborov. Najlepsie zaregistrovany v registry (napriklad ako
notepad pre txt-subory). Potom by stacilo u prijemcu len kliknut v sprave na
qrp-subor. Ma to nevyhodu ze to potrebuje ten prehliadac v delphi je to ale
uplne trivialna zalezitost... Pre vylepsenie by som ho este pred odoslanim
skomprimoval.

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> Potrebuji odladit program v D2 a program nedobehne. Pri pokusu ho ukoncit
> zahlasi Error:"Debug process is already runnning" a neudela nic (nepovoli
> ani restartovat Windows, to jde jen kouzelnym trojhmatem). Zobrazovany

Ahoj,

tohle se mi v D2 stavalo relativne casto. Pricinu neznam, po prechodu na D5
to jiz zmizelo :-)

Petr Vones, amatersky programator

pristup k SQL serveru cez RAS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 00:04:09

From: Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
> myslim si ze Subject hovori o vsetkom. Vedel by ma niekto nakopnut, ako
> pripojit aplikaciu k SQL serveru cez RAS.
> W95, D3, Sybase SQL Anywhere 5.0 na Novell Netware 4.2

Ahoj,

Konkretne s SQL serverem ti neporadim, ale predpokladam ze jde spise o
problem jak pripojit sit k serveru pres RAS. Tady si muzes stahnout
prepis RAS hlavicek, vcetne demo aplikace, snad to trochu pomuze:

http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:656572865

Pokud uz mas vytvorene pripojeni, pak ti staci jen funkce RasDial.

Petr Vones, amatersky programator

AdoExpress vs Adonis

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 8.3.2000 01:49:59

Ahoj,

jak se to srovnani jevi mne:

Adonisy:
+ vyborna podpora (Erik Salaj odpovida radu dotazu primo v konferenci)
+ zda se, ze rozumnymi pozadavky "co by mohly Adonisy jeste podporovat" lze
ovlivnit,
co Erik zabuduje do dalsi verze
+ nove verze, opravy, ... vznikaji relativne casto. Nesleduji jak casto
vznikaji nove verze / patche
k ADOExpress, ale myslim, ze je to mene casto
+ subjektivni pocit: produkt naprogramoval "jeden z nas", tak proc jej v tom
nepodporit
- pri slozitejsim pouzitim (RDS, vicevrstve aplikace bezici kompletne na
COMech) jsem narazil
na par chyb (Chyby jsem konzultoval s Erikem, ktery je ochotne
odstranuje.)
(Nemohu srovnat s mirou chyb v ADOExpress.)
- Pravdepodobnost, ze Inprise zanikne a nikdo dal nebude podporovat
ADOExpress
je nizsi nez, ze zanikne vyrobce Adonisu.

My jsme si zvolily pro vyvoj Adonisy a doufam, ze jsme udelali spravne.

S pozdravem, Ladislav Nagy

> [...]
> vyskytujucimi sa chybami? Ak Adonis, kde sa da Adonis zohnat, predpokladam
> ze to nie je free. Distribuuje to niekto na Slovensku?

RecNo v SQL

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 04:31:57

Hello p.Jirman!

Tuesday, March 07, 2000 6:09 PM p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> wrote to L.
ZITA:

pJ> RecNo je hodnota na kterem zaznamu se nachazis, kdezto COUNT vraci
pJ> urcity soucet zadany podminkou WHERE

Este by ma zaujimalo, v com si predstavujes vyjadrene to RecNo v SQL
databaze.

Ciste teoreticky si predstavme databazovy stroj, ktory by si zaznamy ukladal
tak, ze by vyuzil file-system tak, ze klucove pole by dal ako nazov suboru a
ostatne udaje v tele suboru tohoto mena. Co by mal taky stroj vratit ako
RecNo? Index do hash-tabulky?

V praxi je ulozenie dat daleko exotickejsie. Akykolvek udaj charakterizujuci
fyzicke umiestnenie dat straca zmysel, lebo uz v nasledujucom zlomku sekundy
moze system usudit, ze je vhodne, aby tie data lezali niekde uplne inde a ty
si to stare RecNo mozes akurat niekam votknut.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

TDataset.Refresh

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 04:48:10

Hello All!

>>> query1.active:=false;
>>> query1.active:=true;

> Tak uz mam viac informacii. Sekvencia close/open sa spravne vykona 764x a
na
> ten 765-ty raz 'Open' skonci s chybou 'Capability not supported'. Od toho
> okamihu uz neprejde ziadne 'open', program treba 'vykrizkovat' a znovu
> spustit. :-(

Dnes som si pri zalohovani zdrojov toho projektu vsimol, ze je toho nejako
vela. Okrem mojich 120 kB som objavil este subor PDOXUSRS.LCK o velkosti cez
30 Mega! Tak som ho trochu sledoval:

Po starte mojej aplikacie mal 8K. Pri kazdom refreshi (close/open) sa
zvacsil asi o 2 kB, po dosiahnuti cca 30kB sa uz zvacsoval o 3 kB a pri
velkosti 1M bol prirastok na jedno close/open okolo 90k.

Skusil som medzi close/open vlozit este unprepare/prepare, aj zrusit a znovu
nastavit SQL string (v helpe pisali, ze pri zmene SQL sa robia nejake
inicializacie), ale narastanie PDOXUSRS.LCK sa mi nepodarilo zastavit.
Dufam, ze na toto uz niekto nieco poradi, v mojom archive konferencie sa
.LCK nevyskytuje.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

TDataset.Refresh

[*] caoperator(zv)ozjc.cpost(tec)cz - 8.3.2000 6:24:08

Zdravim,

a co kdyby tvuj program po kazdem provedeni 'Open' provedl smaznuti toho souboru? Vypada to jako nejaky docasny pomocny soubor, tudiz by jeho smaznuti nemelo vadit.

David Viktora

> [...]

inicializacie), ale narastanie PDOXUSRS.LCK sa mi nepodarilo zastavit.
Dufam, ze na toto uz niekto nieco poradi, v mojom archive konferencie sa

TService vs TDatabase

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 8.3.2000 07:20:32

A bezi to pod uctem nejakeho uzivatele a nebo jen pod systemovym uctem ?
zkus pouzit nejaky jiny ucet, nejakeho uzivatele
servisni aplikace, bezici pod systemovym uctem ma totiz omezena prava (na
pristup k registrum(nejsem si jisty jestli BDE nepotrebuje ke svemu behu
nejaky registry ktere nejsou pristupne pod systemovym uctem), ke sdilenym
prostredkum atd..)
cau
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 7. b�ezna 2000 17:18
P�edm�t: RE: TService vs TDatabase

> [...]

> nepripoji na databazu a
> dalej v kode nepokracuje. nemate niekto nejaky napad preco?
>
> delphi 5 + sp + winnt4 +sp6 + interbase 5.6

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 8.3.2000 07:26:24

FOXPro win 1250 nastavit v BDE a bude to OK.

Slavek

PS: Pri tvorbe instalacniho programu je nejlepsi si language zjistit v TDatabase (nacist default)
(to co je treba napsat do Install Shildu se lisi od toho co se pise v BDE admin).

[...]

kopie obrazovky pod formularem

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 8.3.2000 07:28:45

Ahoj
potrebuji nejakym zpusobem v OnPaint formulare nacist kopii obrazovky (napr.
do TBitmap nebo neceho jineho) "pod" formularem, tj. vyrez obrazovky pod
formularem,jako by tam ten formular nebyl. Potrebuji to pro realizaci
polopruhledneho formulare ...
jedine co me napada tak je udelat formular neviditelny , provest kopii
obrazovky zobrazit formular...... ale to je nesmysl :(
predem dik

Menu Win 98

[*] radomir.chwalek(zv)rtscs(tec)cz - 8.3.2000 07:41:16

Ahoj,

pokud si st�hne� RxLib, najdes komponentu pro menu, do ktere ten pruh vlevo
muzes pridat. Podivej se potom na jejich demo a z neho to pochopis

> [...]
> kliknuti pravym tlacitkem) ?
>
> Nemohu prijit co je to za tridu, protoze klasicke TMenu to neni.

OLE DB 0.600

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 8.3.2000 07:44:20

Novou verzi OLE DB komponent 0.600 najedete na
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/oledb/default.htm

Hledam pomocniky.

Interbase, BDE a CHARSET

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 8.3.2000 07:58:38

Haj hou!

Je treba mit nastaven langdriver v BDE. Vyber si nejaky vhodny pro cestinu,
napr. PDOXANSICzech.

pcisar(zv)inprise(tec)cz

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 6. b�ezna 2000 22:26
P�edm�t: Re: OnMouseOver

From: Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities.com>
> Ahoj pisu komponentu (potomek TPanelu) se kterym pohybuji po formulari,
> problem je v tom ze nemuzu udelat override metody OnMouseOver nebo
> OnMouseDown (jsou virtualni takze nejde predeklarovat) nevite jak se to da
> vyresit ?

Ahoj,

OnMouseDown a OnMouseOver nejsou metody ale udalosti. Ve VCL v mnoha
pripadech
plati konvence, ze prislusna udalost OnXXX je volana z metody DoXXX (XXX),
ktera
je virtualni, takze ji lze prepsat. V tvem pripade jsou to metody MouseDown
MouseMove, ktere jsou definovane ve tride TControl.

Petr Vones, amatersky programator

mailovani z Qreportu 2.0

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 8.3.2000 08:13:30

Existuje zde export do HTM - to ale mluvi o QRD, jestli to umi i QReport to
nevim
Pavel ZIDEK

> [...]
neco na ten zpusob, potrebuju totiz posilat i obrazky.

> ---
> Filip Kinsky, student, amateur programmer :-))

Spojeni dvou tabulek z ruznych databazi stejneho S

[*] Ren� Otisk - 8.3.2000 08:15:47

Jo, je to ono, funguje to perfektne

Dekuji

> Jsem pripojen k master, chci zjistit data z pubs:
>
> select * from pubs..employee
>
> Je to ono?

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Zavretie okna

[*] Miroslav Hro��o�����,�(�j�Z��3 - 8.3.2000 08:26:49

Dobry,

Potreboval by som poradit, ako zavriet okno, ktore ostane po prikaze ShellExecute otvorene.

Mam program, ktory kopiruje, premenovava a maze subory. Tieto prikazy spustam cez ShellExecute v okne s nastavenim modu SW HIDE. Potreboval by som toto okno po skonceni zaviet, aby mi neostalo bezat na pozadi. Alebo spustit prikaz bez otvorenia okna.

Miro.

TDataset.Refresh

[*] Miroslav Evj�k <evjak(zv)atlas(tec)cz> - 8.3.2000 08:27:51

Ahoj,

problem s narustanim PDOXUSRS.LCK jsem uspesne odstranil nastavenim

Session.PrivateDir := 'C:\WINDOWS\TEMP';

(jiny adresar nez jsou data).

Nekde v konferenci se toto tema probiralo podrobneji, tech zalezitosti,
ktere to zpusobuji je vicero. Ted to nemuzu najit, kompletni archiv mam
doma, jestli se mi to podari najit, poslu ti to.

Ing.Miroslav Evj�k
IB&C s.r.o.

+420 428 382015 linka 22
ibc(zv)ms1.ipnet(tec)cz <mailto:ibc(zv)ms1.ipnet(tec)cz>

ComboBox a html 2

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 8.3.2000 08:28:04

Tohle by melo byt na zacatku (hned za uvodnim <html>). Dulezity je ten
charset. Melo by to pomoci.

<head>
</head>

takhle sem to napsal ale stejne to nefunguje - je v tom nejaka chyba ? Jo a
jeste by me zajimalo jak to udelat aby po zobrazeni stranky v IE byl
ComboBox vybrany.

---------zacatek

<head>
<title></title>
</head>
<option value="-1">V�ichni</option>
<option value="1050">Nov�k Ji��</option>
<option value="40186">Pavelka Ji��</option>
<option value="40187">�ern� Petr</option>
<option value="40187">�</option>
<option value="40187">�</option>
<option value="40187">�</option>
<option value="40187">r</option>
<option value="40187">c</option>
</select> </p>

-------konec

ComboBox a html 2

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 8.3.2000 08:30:54

[...]

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 8.3.2000 08:36:42

Ahoj

neviem ci to bude uplne to prave, ale
ten handle na thread by si mohol ziskat volanim WinAPI

HANDLE OpenThread(
DWORD dwDesiredAccess, // access right
BOOL bInheritHandle, // handle inheritance option
DWORD dwThreadId // thread identifier
);

kde za dwThreadID mozes skusit dosadit hodnotu z DebugEvent.dwThreadId
(DebugEvent je struktura, ktoru vrati volanie WaitForDebugEvent)

Potom toto handle pouzijes v "GetThreadContext" funkcii.

Pekny den

Vykon interbase

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 8.3.2000 08:38:33

hi,
Mam takovy divny problem. Mam databasi na linuxu Interbase 4.0
database ma asi 10 tabulek a nejvetsi z nich ma asi 4000 recordu
(zatim ) na to pustim takovej trosku slozitejsi dotaz a on trva cca
20 minut. ( indexy snad mam tam kde jsou treba ), kdyz databazi
prenesu na lokal, kde mam ale interbasi 5.6 ( soucast D5 ) tak ten
dotaz trva cca 1 sekundu. To je divny ne.
Netusite prosim, kde je zakopan pes.
Pro zajimavost prikladam dotaz

SELECT
po.Prikaz, po.material, po.operace, po.kpr,
po.nazev NazevOperace,
c.nazev, c.typ,
count(distinct vc.vc) pocetdesek,
count(distinct vo.vc) hotovych,
sum(vo2.konec-vo2.zacatek) cas,
max(vo2.konec - vo2.zacatek) maximum,
min(vo2.konec - vo2.zacatek) minimum

FROM PRIKAZYOPERACE po

join cismatkmen c On (c.cislo = po.material)
join prikazyvc vc on (po.prikaz = vc.prikaz AND po.material =
vc.material)
left join vcoperace vo on (vo.vc = vc.vc AND vo.operace =
po.operace AND vo.volna = 0 AND vo.konec is not null)
left join vcoperace vo2 on (vo2.vc = vc.vc AND vo2.operace =
po.operace AND vo.konec is not null)

WHERE po.prikaz = "1010101"

GROUP BY
po.Prikaz, po.material, po.operace, po.kpr,
po.nazev,
c.nazev,c.typ

AsyncPro 2.5

[*] Ing. Miroslav Ond��ek - 8.3.2000 08:39:14

Pokud alespon principialne zvladas anglictinu, doporucuji diskusni
skupiny na news.turbopower.com

From: Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk>
> neviem ci to bude uplne to prave, ale
> ten handle na thread by si mohol ziskat volanim WinAPI
>
> HANDLE OpenThread(

Ahoj,

Problem je, ze tato funkce existuje az od W2000. Spis se podivej na
CREATE_THREAD_DEBUG_EVENT a strukturu CREATE_THREAD_DEBUG_INFO.

Petr Vones, amatersky programator

Sdileny soubor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 22:56:52

From: Ing. Miroslav Ond��ek <bonnel(zv)telecom(tec)cz>
> [...]
> ktereho PC ho ma otevreny (tak jak to dela NETWATCH). ALe staci mi to
> jednoduse - vim o jaky jde soubor a chci jen zjistit, ze ho ma nekdo

Ahoj,

Na Delphi-JEDI najdes konverzi hlavicek pro LanManager. Soucasti je i demo
aplikace NetWatch95, ktera je velmi podobna Sledovani site z Windows 95.

http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:656572865

Petr Vones, amatersky programator

pristup k SQL serveru cez RAS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 22:57:46

From: Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
> je to pecka, az na to, ze na D3 to vubec nemaze. Alebo som tupec. Dalo by sa
> to nejak upravit?

V D3 nevim, konverze hlavicek by mela byt bez problemu, horsi to bude s
demo aplikaci. V cem je problem ?

Petr Vones, amatersky programator

Zavretie okna

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 22:57:08

From: Miroslav Hro��o <hrossik(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> skonceni zaviet, aby mi neostalo bezat na pozadi. Alebo spustit prikaz bez

Ahoj,

Podle popisu bych to odhadoval na DOSovou aplikaci nebo BAT. Tam musis v PIF
souboru nastavit "Po skonceni zavrit". Tezko to lze navic udelat programove.

Petr Vones, amatersky programator

JPG format

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 22:57:22

From: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
> [...]
> mam True. Problem pri ulozeni Savetofile mi delphi vyhodi exception s
> cislem chyby 36. Jak obrazek ulozit do jednoho souboru beze teto chyby.

Ahoj,

Popis chybovych kodu JPEG knihovny najdes tady, treba pomuze:
http://community.borland.com/article/0,1410,20433,00.html

Petr Vones, amatersky programator

Synchronni cteni ze serioveho portu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 22:57:49

From: Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz>
> Byl bych rad, kdyby mi nekdo poradil se synchronnim ctenim ze serioveho
> portu (COM1,...). Nejlepe pres funkce Windowsu. A to s nastavenim parametru
> jako: baudrate, parita,...

Ahoj,

Podivej se tady:
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/asyncfree/default.htm

Petr Vones, amatersky programator

RAS, cekani na vytoceni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 22:57:01

From: CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz>
> Ve svem programu pouzivam unitu, ktera zpristupnuje RAS ze systemu Windows.
> Mam nasledujici problem.v programu volam RASDialA(nil, nil, (zv)rdParams, 0,
> (zv)RasDialFunc, (zv)hRasConn);

Ahoj,

Pokud chces volat RasDial synchronne, tak to lze treba takhle. Potrebne
konverze hlavicek RAS a pomocnych funkci najdes na JEDI (RAS.ZIP):

http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:656572865

uses
Ras, RasError, RasUtils;

DialParams: TRasDialParams;
Conn: THRasConn;
Res: DWORD;
begin
ZeroMemory((zv)DialParams, Sizeof(DialParams));
DialParams.dwSize := Sizeof(DialParams);
DialParams.szPhoneNumber := '12345';
DialParams.szUserName := 'username';
DialParams.szPassword := 'password';

Conn := 0;
Res := RasDial(nil, nil, (zv)DialParams, 0, nil, Conn);
if Res <> SUCCESS then
begin
if Conn <> 0 then RasHangUp(Conn);
RasCheck(Res);
end else
ShowMessage('Spojeno');

Hookovanie zmeny aktivnej aplikacie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 22:58:04

From: OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk>
> Neviete niekto nahodou ako hookovat zmenu aktivnej aplikacie?
>
> 1. zmena kliknutim na panel Start
> 2. zmena pri ALT+TAB a Shift+ALT+TAB

Ahoj,

toto lze udelat pomoci hook funkce SetWindowsHookEx WH_SHELL. Bohuzel v
Delphi jsou s tim trochu problemy (az v D5 to funguje), lepsi je napsat
DLLku s hook funkci v C a pak ji pouzit v Delphi.

Petr Vones, amatersky programator

OT: neduste n�s - neduste internet!

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.3.2000 23:02:45

[P��loha v souboru: Neviditeln� pes - nepravideln� p��lohy.url]
From: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
> Znate nekdo autora? Nikde jsem ho tam nenasel a nemohl mu
> dat najevo, ze je jeho snaha nesikovna a pruvodni text misty
> az nelogicky. Jestli toho anonyma nekdo znate,

Ahoj,

Vicemene s tebou souhlasim, tohle opravdu nic neresi. Ze v tomhle bezpravnim
state temer vsichni jeho predstavitele lzou je jiz bohuzel pomerne bezna vec
a tezko se na tom asi v nejblizsi dobe neco zmeni. Duvody proc se vlada stale
za pomoci ruznych lzi snazi drzet monopol jsou snad zcela jasne a vyzyvat ji
ke zmene rozhodnuti je pomerne naivni (penize jsou prece vzdy az na prvnim
miste). Samozrejme podpora rozsireni Internetu by asi za normalnich okolnosti
byla jednou z priorit, ale pri pohledu na to panoptikum, ktere nam vladne si
to opravdu dost dobre neumim predstavit :-) Kdo je na ci strane si lze docela
dobre prohlednout tady:
http://www.psp(tec)cz/sqw/hlasy.sqw?G=17180&o=3

Jedno z moznych reseni (v jehoz ucinnost sice moc neverim), ktereho se muze
ucastnit ale kazdy z nas je popsano tady:
http://www.lupa(tec)cz/komentare/ukaz.php3?k_id=742

A asi nejstrizlivejsi komentar k cele veci vysel na dnesnim Neviditlenem Psu
(viz odkaz v priloze) - doporucuji.

Telekomunikacni monopoly padnou tak jako tak. Doba se zkratka zmenila a
budoucnost je jednoznacne ve svete IP. Nekteri si to jiz uvedomili a jini
tomu stale neveri. Problem "posledni mile" jiz take neni tak neresitelny.
V civilizovanem svete je bezne, ze sit vlastni jedna firma a druha si ji
od ni pronajima. Az totiz dojde k uvolneni trhu (coz uz bude castecne od
1.1.2001), tak uz o "sluzby" Telecomu, ktery dodnes neni schopen zajistit
tak samozrejmou vec jakou je tonova volba, CallerID apod. bude mit zajem
malokdo. Nehlede na to, ze po zkusenostech z minulych let si asi vetsina
radeji vybere cokoli jineho nez Telecom, a to i kdyby to pak treba daval
zadarmo. Co se tyce Internetu, tak dial-up pripojeni je tim technicky
nejmene vhodnym zpusobem (i kdyz kvuli existujici infrastrukture zatim
znacne rozsirenym a cenove nejdostupnejsim). Nadejna reseni jsou treba v
sitich kabelove TV, bezdratovych prenosech, prenosu dat po rozvodne siti,
optickych vlaknech umistenych v kanalizaci a dalsich casto i pomerne
neuveritelnych technologiich.

From: Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz>
> - To je super vec, ale preco si to vzdal?!

Pokud si dobre vzpominam, tak tenkrat byli hlavni organizatori (po cesku)
odmeneni vytkami, jak spatne to cele udelali a ze jim slo jen o vlastni
zviditelneni. Pritom v ramci moznosti dosahli uspechu, uz jen tim ze vladu
a Telecom usvedcili ze lhani a primeli je se celou veci zabyvat. Navic cela
akce byla i pomerne rozverna a neskouzla k trapnosti.

Petr Vones, amatersky programator

TIBdataset versus TIBQuery

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 8.3.2000 23:04:13

Zdravim.

Je rozdiel v rychlosti spracovania medzi IBDataset a IBQuery a aky ?

Hi. Roland.

Lokalizacia hlaseni IB.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 9.3.2000 00:45:49

Zdravim.

Ako lokalizujem hlasenia IB.

Hi. roland.

VCS 1.4

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)iname(tec)com> - 9.3.2000 06:05:21

Mam problem s timto version managerem.

Zmenil jsem jednotku a sdresar, kde mam ulozeny projekt. Bohuzel se mi pro
Check Out ukladaji soubory do stareho adresare. Poradte, prosim, korektni
postup, jak zmenit adresar Pro Check Out. V Project manageru VCS se adresar
zobrazuje spravne.

Dalibor Honus
Foto Morava s.r.o.
kancelar : 0656 - 721 190 kl.45
mobil : 0602 - 591341
domu : 0656 - 802 835
e-mail : dhonus(zv)fotomorava(tec)cz (dhonus(zv)iname.com)

Excel_tlb

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)iname(tec)com> - 9.3.2000 06:06:02

Pouzivam Unit Excel_tlb a mam nasledujici problem.

kdyz pouziju nasledujici property

sheet.cells.Item[radek+5,1+mesic].NumberFormat := '0.00%';

Tak mi to hlasi chybu

Nen� mozne nastavit vlastnost NumberFormat tridy Range.

Konfuigurace D4 Std., WIN98, MS Excel 97 SR-1
[...]

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 8.3.2000 22:30:30 -0800

> Jo, jo, jo.
>
> Miso

Pak ta procedura bude vypadat treba takto:

Create Procedure Zobraz (Parametr1 varchar(50))
returns (RecNo integer, Jmeno varchar(50))
as
declare variable i integer
begin
i = 1;
FOR SLECT Jmeno FROM Table WHERE Jmeno LIKE :Parametr1 ORDER BY JMENO
do begin
RecNo = :i;
i = :i + 1;
suspend;

V TQuery pak napises

SELECT * FROM Zobraz (S%)

Vysledek

1 SIMONA
2 STANDA

SELECT * FROM Zobraz (KA%)

1 KAREL
2 KATKA

SELECT * FROM Zobraz (%T%)

1 KATKA
2 STANDA

Zastavenie cudzieho procesu vo virtualnej pamati n

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 9.3.2000 07:50:22

> [...]

>Problem je, ze tato funkce existuje az od W2000. Spis se podivej na
>CREATE_THREAD_DEBUG_EVENT a strukturu CREATE_THREAD_DEBUG_INFO.

v helpe som ju nenasiel, je to presne tak. Vo W98US-SE urcite nie je.
Disassembloval som pre istotu aspon jadro systemu: kernel32.dll, user32.dll
aj advapi32.dll a nic, ani zmienka po nej :-( Vdaka za tip, pozriem sa na
to.

Jano

Offtopic

[*] bc.Svoboda Jarom�r <svoboda(zv)okfas(tec)cz> - 9.3.2000 08:07:57

Zdravim,
Panove nevite o nejake zajimave spolupraci na projektech
ci zamestnani?(Delphi,CBuilder) Vlastnim zivnostensky list.
Prosim odpovedi na priv. mail mailto:svoboda(zv)worldmailer.com
S pozdravem J.Svoboda

Lokalizacia hlaseni IB.

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 9.3.2000 08:09:49

Haj hou!

V soucasne dobe nijak. Po uvolneni zdroju (relativne) snadno.

pcisar(zv)inprise(tec)cz

Od: Zapl�k <zaplik(zv)volny(tec)cz>
Komu: Delphi Konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 8. b�ezna 2000 13:00
P�edm�t: Re: kopie obrazovky pod formularem

[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 9.3.2000 08:19:21

Problem je v tom, ze si to takhel kazdy zmeni a mam po kontrole.

> [...]
> presne, ale urcite je to tam. To nejspis bude v registrech a podle toho by

[*] Agrodat <agrodat(zv)esnet(tec)cz> - 9.3.2000 08:36:09

Ahoj,
lze OLE DB 0.600 pouzivat s Delphi 4. Lze-li, jakym zpusobem se
instaluji. Ve stazenych komponentach jsem nasel pouze instalacni balicek
DFOleDBPack50.dpk pro D5. OdbRegister.pas se mi pod D4 nainstalovat
nepodarilo.

Za odpoved dekuji.

Agrodat cz a.s.
Ing. Petr Kejval
Pravdova 837/II
Jindrichuv Hradec
377 01]
e-mail: kejval.jh(zv)agrodat(tec)cz

tlac na hlavickovy papier

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 9.3.2000 08:39:11

caute

vo svojom programe pouzivam tlac nejakych pracne vyprodukovanych obrazkov a
textov spolu naraz na nejaky hlavickovy papier ( vykreslene je to na richedit ), po skonceni prace dojde ku tlaci pmocou prikazu richedit.print a tu by som prave potreboval nastavit nejaky horny okraj tlace, pretoze dochadza ku tlaci viac ako na jeden papier.
Otazka > da sa nejakym inym sposom posunut tlac nizsie o par riadkov pre kazdy
papier ako tlacenim preazdnych riadkov
> je mozne nejakym sposobom odchitit strankovanie pre richedit.print,
alebo nastavit prikazu richedit.print posunutie tlace nizsie pri kazdom
strankovani

Dik

Adonis a ostatni - zaver

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.3.2000 08:40:44

On 8 Mar 00, at 14:01, David Lebeda wrote:

> [...]

> zajima pouziti podle bodu 1 a tam Adonis suverenne vitezi. (Ovsem i
> pan Fule pripravuje podporu off-line prace s daty, takze uvidime).

Protoze take uprednostnuji 1, docela by me zajimalo, jak dopadaji
moje OLE DB komponenty v jinych testech nez mych. Nyni je
vystavena verze s gridem, takze staci nastavit db propojeni (pro
tento pripad doporucuji static read only), spojit s OdbGridem a
nastavit grid.Active na true.

Jak zjistit, zda jde o notebook?

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 09.3.2000 08:44:32

> [...]
> presne, ale urcite je to tam. To nejspis bude v registrech a podle toho by

Ano je tam take oznacenie. Ale vela ludi si to aj tak nastavi na inu polozku.
Ja osobne to mam nastavene na notebooku na "pracovna stanica", lebo som niekde
vycital, ze pri tomto nastaveni sa prioritne optimalizuje vykon pri praci s HDD.

/LH

Listview umisteni ikon

[*] DiGi <DiGi(zv)MujMail(tec)cz> - 9.3.2000 09:06:43

Ahoj,

(pouzivam Delphi 5)

potreboval bych umistit ikony v listview na libovolne misto (aby to
vypadalo a CHOVALO jako Plocha)
Nastaveni pomoci item.top a item.left mi to ignoruje,
v TListView.IconOptions.Arrangement se da nastavit jen Top a Left..
Muze mi nekdo poradit?

DiGi
--- DiGi(zv)MujMail(tec)cz ---------------------------------------------
-------------------------------------------- http://www.qr(tec)cz ---

Excel_tlb

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.3.2000 09:30:56

Pokud si to dobre vybavuji, je nutno pred nastavovanim oblast oznacit. Zkus to
nejak takhle

sheet.cells.Item[radek+5,1+mesic].Select
Selection.NumberFormat := '0.00%';

From: Dalibor Honus <dhonus(zv)iname.com>>Pouzivam Unit Excel_tlb a mam nasledujici problem.
> [...]
>Konfuigurace D4 Std., WIN98, MS Excel 97 SR-1

Zastavenie cudzieho procesu vo virtualnej pamati n

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 9.3.2000 09:31:16

Ahoj

sorry, v "zapale boja" som si v SDK neprecital "Requirements".
To bude asi tym, ze som povazoval takuto funkciu za uplne
samozrejmu ... :(((.

OnUpdateRecord

[*] olej.jozef(zv)slsp.sk - 9.3.2000 09:35:52

Nema niekto skusenosti so spracovanim OnUpdateRecord.
V D3 a mam tabulku spojenu s DBNavigatorom ale i ked robim zmeny
v tabulke danu udalost nemozem vyvolat.

Dakujem

Jozef

Zjisteni zmeny dat

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.3.2000 09:40:14

Ahojte,

nevite nekdo o zpusobu, jak dat aplikaci vedet, ze na SQL serveru
doslo ke zmene dat?
Jde mi o to, ze urcitym zpusobem zobrazuji data z SQL serveru,
pricemz toto zobrazeni neni zrovna nejrychlejsi. Nechci proto delat
nejaky pravidelny refresh, ale jen tehdy, kdyz se na serveru neco
skutecne zmeni. Existuji na to nejake prostredky, nebo si to
musim udelat sam (napr. tak, ze aplikace, ktera modifikuje data,
by UDP paketem poslala ostatnim zpravu, ze by si mohli udelat
refresh)?

Dik za kazde nakopnuti.
David

OLEDB - testy

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.3.2000 09:44:26

> [...]
> gridem, takze staci nastavit db propojeni (pro tento pripad doporucuji
> static read only), spojit s OdbGridem a nastavit grid.Active na true.

Ja jsem alespon pro ted s testy skoncil, protoze jsem pred chvili
dostal dostatek jine prace. Takze snad pozdeji, i kdyz by me to
taky zajimalo :)

David

Zjisteni zmeny dat

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 9.3.2000 10:10:00

Co tak treba rict na kterym serveru to delas.
Napr. na Interbase to neni problem. jiny neznam.

> [...]
> musim udelat sam (napr. tak, ze aplikace, ktera modifikuje data,
> by UDP paketem poslala ostatnim zpravu, ze by si mohli udelat

Jak najit chybu?

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.3.2000 10:22:30

Ahoj,

mam problem, jak najit chybu (kterou hledam uz cele mesice).

Aplikaci (D2) otevru a zavru (nic vic).
V poradku probehne OnCreate i OnDestroy formulare (kdyz to ladim, neni v
nich obvykle nic).

Program pak zahlasi Access Violation (na porad stejne adrese, ktera vede do
unity Controls):

procedure TWinControl.DestroyHandle;
if FHandle <> 0 then
begin
if FWinControls <> nil then
for I := 0 to FWinControls.Count - 1 do
TWinControl(FWinControls[I]).DestroyHandle; <= zde to zahlasi chybu
Access Violation
DestroyWnd;

Program ale pokracuje dal, aplikace se normalne ukonci. Jedinou veci je
rusiva hlaska o chybe.
Moje otazka zni: Jak zjistim cim je to zpusobeno? Nebo jak to hledat?
Uz jsem s tim stravil mnoho mesicu, aplikaci jsem i prepsal ale zrejme je to
problem nejakeho komponentu, ktery je pro aplikaci nezbytny (je jich asi
45). Naposledy jsem to celou noc ladil, seznamil jsem se s hromadami (mi nic
nerikajicich) veci, ale k nejakemu vysledku jsem nedospel. Je to v Delphi 2
a bezi to na W95/98.

Dekuji za pripadne rady a namety, prominte zoufalemu chybujicimu...

Jaro B.

Zjisteni zmeny dat

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 09.3.2000 10:24:22

Ahoj,

David Lebeda wrote:

> [...]
> musim udelat sam (napr. tak, ze aplikace, ktera modifikuje data,
> by UDP paketem poslala ostatnim zpravu, ze by si mohli udelat

Pokud se jedna o MS SQL, tak nevim, ale InterBase ma presne k tomuto ucelu tzv.
eventy - viz. dokumentace.

Jak zjistit, zda jde o notebook?

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 9.3.2000 10:40:59

### Petr Urban napsal dne 8 Mar 00, v 18:44 :
> Nejjistejsi budou ty PCMCIA karty
> Moznost je ale urcite i v "oznaceni procesoru", ktere ovsem ROZHODNE
nebude nikde v registrech a navic bys musel asi zadat vsechny typy

Typ procesoru v registry je, zapisuje se tam pri instalaci
windows. Pokud tedy nejsou mysleny registry procesoru :-)
Nedoporucuje se ten udaj menit!!! Muze mit (dle M$) necekane
nasledky!!!

> [...]
> presne, ale urcite je to tam. To nejspis bude v registrech a podle toho by

Tak tohle bude na nic. Tohle slouzi akorat tak k nastaveni
diskove cache (a jeste v tom meli chyby), uzivatel si to
muze sam zmenit, coz asi bude na zavadu :-)
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail

Excel server components

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 9.3.2000 10:50:37

Haj hou!

Nemate nekdo funkcni priklad pouziti serverovych komponent pro Excel v D5 ?
Word mi beha, ale Excel nejsem schopen rozumne rozchodit (Application,
Workbook, Workseet, otevreni souboru).

pcisar(zv)inprise(tec)cz

Synchronni cteni ze serioveho portu

[*] Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz> - 9.3.2000 10:09:50 gmt

Diky, je to presne to co potrebuji. A konecne to funguje. Cau Martin.

Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> p�e v diskusn�m
p��sp�vku:Fr4J2r.HMu(zv)news.muni(tec)cz...
> From: Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz>

> [...]

[*] Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> - 9.3.2000 11:17:31

Skus

TQuery.ApplyUpdates;

Miso

From: Radovan Popovi�

[...]

[*] Anton�n Novotn����j{h�)���Z��3 - 9.3.2000 13:53:43

Ahoj,
myslim, ze by melo stacit

ExcelOle.WorkBooks.Open(ExcelFileName);

Tonda

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hlinka Jan <Hlinka(zv)dcomm(tec)cz>
Komu: 'Konference o Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. b�ezna 2000 13:28
P�edm�t: Otvirani existujiciho souboru v Excelu

> [...]
>
>Dekuji
>
> Hippy
>
>Konfigurace D4 Std., WIN98, MS Excel 2000;

Vzhledem k tomu ze posled je asi promenna typu TDBEdit a aktivujes ji
OnEnter(?) (esli sem to dobre pohopil) tak dej
begin
selectNext(activeControl,True,True);
Table1.Edit; !!!
(activeControl as tdbedit).text :=posled.Text;
end;
Esli se pletu, tak upresni co je posled zac, jestli jsi v editmodu u Table1,
jestli mas na formu jen komponenty tridy tdbedit...

Sroub

> [...]
chodi v
> pohode
> ja, ale potrebuji to delat obecne. Protoze nevim na jakym TDBEditu

RecNo v SQL

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 9.3.2000 14:30:54

Ja bych k tomu pridal jeste jednu variantu pro Adaptive Server Anywhere

SLECT NUMBER(*),Jmeno
FROM Table
WHERE Jmeno
LIKE :Parametr1
ORDER BY JMENO

Ing. Pavel SPEJTEK
e-mail: bosnis(zv)atlas(tec)cz
www: http://freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Jaro
Odesl�no: 9. b�ezna 2000 7:31
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: RecNo v SQL

> [...]

begin
i = 1;
FOR SLECT Jmeno FROM Table WHERE Jmeno LIKE :Parametr1 ORDER BY JMENO

Zjisteni uzamceni zaznamu na SQL 7

[*] Ji�� Kr�l jr. - 9.3.2000 14:46:30

prosim, nekdo to urcite vite....

situace: D5E+SP1, SQL7

Jak nastavit ADODataset aby fungovalo nasledujici:

User A da Edit vety V.
User B da Edit vety V ----> Chci aby dostal hlasku "Zaznam pouze ke cteni"

(na Paradoxu to fungovalo "od prirody" a s SQLem na to nemuzu prijit)

Pokud dam Optimistic lock tak se stane nasledujici:

-User A da Edit vety V.
-User B da Edit vety V.
-Kdo prvni Postne ziskava bod, ten druhy pri pokusu o post dostane vynadano
a - nezbude mu nez dat Cancel.

Co vubec udela na ADODatasetu metoda Edit? je to zdedeno od TDatasetu.
Nemate nekdo nejakou doc s priklady k teto tematice?
Pricipy a druhy lockovani znam, ale jak je implementovat?

diky

JK

Listview umisteni ikon

[*] Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz> - 9.3.2000 14:49:55

Mozna, ze mas na mysli toto:

Listview1.Items.Item[i].SetPosition(point(x,y));

> [...]

> Nastaveni pomoci item.top a item.left mi to ignoruje,
> v TListView.IconOptions.Arrangement se da nastavit jen Top a Left..

Vyborny programek KonfView, ale....

[*] Hlinka Jan <Hlinka(zv)dcomm(tec)cz> - 9.3.2000 15:10:58

Ahoj,
pouzivam Tvuj program KonfView a jsem velmi spokojeny...
Lec stahl jsem si vsechny archivovane maily z Tvych stranek a ulozil jsem je
do jednoho souboru....
Pri zpracovani KonfView zahlasil (tusim okolo 7000-teho mailu) preteceni...
Trosku jsem projizdel Tve zdrojaky, lec potrebnou upravu jsem nedokazal
udelat. Pracujes na nejake aktualizaci abych mohl najednou zpracovat tech
cca 40MB? Nebo nedokaze mi nekdo poradit kde a jak mam zmenit zdrojovy
soubor?
Rad bych si prohlizel mail z konf. vcelku abych nemusel otvirat mesic za
mesicem...

Diky za odpoved

Hippy

Zmena struktury DB suboru

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 9.3.2000 15:12:59

Nejlepe pomoci SQL prikazu napr:

Query.SQL.Add('ALTER TABLE "Adresar.db" ADD JmenoSloupce CHAR(10)');
Query.ExecSQL;

Misto CHAR(10) se samozrejme dava typ sloupce.

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.3.2000 15:26:46

On 9 Mar 00, at 8:36, Agrodat wrote:

> [...]
> instaluji. Ve stazenych komponentach jsem nasel pouze instalacni
> balicek DFOleDBPack50.dpk pro D5. OdbRegister.pas se mi pod D4

DPK pro D4 jsem vyhodil, protoze se mi nechce ho udrzovat. Lze
pouzit dpk pro D5, ovsem je treba upravit sekce requires (nahradit
50 za 40) a contains, v D4 je tam lehce jina syntaxe.

Nevidim duvod, proc by registrace nesly nainstalovat, kdyz tak by
to chtelo vypsat chybove hlasky, ktere Delphi vraci. Ale myslim, ze
to bude souviset se spravnym zapisem dpk.

Jeste neco - pri nejakych pokusech se mi tam vloudilo vcldb50, to
tam nepatri.

OLEDB - testy

On 9 Mar 00, at 9:44, David Lebeda wrote:

> Ja jsem alespon pro ted s testy skoncil, protoze jsem pred chvili
> dostal dostatek jine prace. Takze snad pozdeji, i kdyz by me to taky
> zajimalo :)

Pokud mas pripravenou databazi, snad by to nemuselo byt tak
narocne. :-)

Kde sehnat export filtry na QR2??

[*] Filip Kinsky <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 09.3.2000 06:32:53 -0800

Nevite nekdo nahodou, jak bych mohl sehnat filtry pro tisk do souboru pro QuickReport2.0? Nejlepsi by bylo RTF nebo DOC.
---
Filip Kinsky, student, amateur programmer :-))

Angelfire for your free web-based e-mail. http://www.angelfire.com

Ikonky u RxMenu

[*] Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz> - 9.3.2000 15:54:53

Zdravim

Chtel bych mit menu i s ikonkama. Vim, ze to umi RxMenu, ale do ted
semnezjistil, jak se to dela. Na Form sem si dal ImageList, nahral sem do
nej ikonky. U RxMenu sem nastavil Images na ImageList 1. (vcelku logicke)
Ale nikde sem nenasel, neco jako ImageIndex, proste nevim,kde si mam
nastavit, jaka ikonka se zobrazi. V demu jim to funguje, ale me ne. Nevite
kde delam chybu?
hurricane(zv)iol(tec)cz
http://web.telecom(tec)cz/LUNASoft

Zmena struktury DB suboru

[*] Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk> - 9.3.2000 16:24:15

V bde32.hlp si daj vyhladat retazec "ChangeRec". Tam najdes
priklady. Myslim ze to iste najdes aj na borland.com:
BDE API Examples (DbiDoRestructurex)

Mala uprava a mozes robit cokolvek. Nezabudni si este prestudovat
crADD (crMODIFY).

forgo

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Radovan Popovi�
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Odesl�no: 9. marec 2000 13:00
P�edm�t: Zmena struktury DB suboru
[...]

[*] Jiri Toman <toman(zv)plbohnice(tec)cz> - 09.3.2000 16:39:53

Ahoj.

promena POSLED je typu TWinControl ukladam do ni posledni ActiveControl.
Jinak, ale mnohokrat diky uz jsem to vyresil s tvou pomoci takhle:

posled.SetFocus;
// jdu na posledni TDBEdit
If (activeControl is TDBEdit) then
begin
hodnota:= (activecontrol as TDBEdit).Text;
// nactu posledni hodnotu
selectNext(activeControl,True,True);
(activeControl as tdbedit).text :=hodnota;
// a vrazim ji do nasledujiciho TDBEditu
end;

Huraaaaaa. Cau Jirka

Ren� Otisk p�e:

> [...]
> Esli se pletu, tak upresni co je posled zac, jestli jsi v editmodu u Table1,
> jestli mas na formu jen komponenty tridy tdbedit...

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 9.3.2000 16:44:47

> [...]
> nky/A000309075
> 743pocitace_itu&tema=pocitace/poutaky/A000309075743pocitace_itu

Pozor!

v MF Dnes sice napsali: "Necel�ch p�t set korun u� dnes sta�� n�kter�m
p��znivc�m internetu k tomu, aby u po��ta�e mohli tr�vit �ty�iadvacet
hodin denn� po cel� m�s�c."
To je sice pravda ale pouze v pripade, ze jste sice trvale pripojeni
ale neprenasite data. Dattel si totiz nechava platit za prenesena data,
viz http://www.dattelkabel(tec)cz/mistral/nabidka_sluzeb.html

A tato sluzba mi pripada dost draha.
Kdyz si predstavim, ze stahuji 1 MB na dattelu, zaplatim za to v rezimu
Standard 9,90,- Kc. oproti tomu pres Volny, kdyz mi jede rychlosti
4 kB/s to zvladnu zhruba za 250 s, coz je 4 minuty tedy pul impulsu az
necele
dva impulsy. tedy nekolikanasobne levnejsi.
Jenomze Dattel s prenesenymi daty zlevnuje, coz u dialupu nehrozi, ale
napriklad
o vikendu lze touto rychlosti za 1 impuls stahnout az tri MB, tedy 2.50
oproti 10,20 Kc. Takze srovnani jejich nejlevnejsich tarifu vychazi
ctyrikrat levneji telecom.

Jeste dam jejich cenik u sluzby standard tak jak jsem ho vykopiroval:

//---------------------------------------------- kopie z datelu

Standard

Popis slu�by cena bez DPH cena s DPH

I.p�smo 0 - 20 MB 9,40 K� 9,90 K�
II.p�smo 21 - 100 MB 5,50 K� 5,80 K�
III.p�smo 101 - 500 MB 3,80 K� 4,00 K�
IV.p�smo501 - 2.000 MB 3,50 K� 3,70 K�
V.p�smo nad 2 GB 3,20 K� 3,40 K�

P��klad : "Z�kazn�k v jednom m�s�ci odebral 160 MB dat.
Cena (viz cen�k) za tato data se stanov� n�sleduj�c�m
zp�sobem: 20 x 9,40 K� (I.p�smo) + 80 x 5,50 K� (II.p�smo)
+ 60 x 3,80 K� (III.p�smo) = 856,- K�"

//---------------------------------------------- end of kopie z datelu

P.S. Neberte tenhle mail jako obhajobu telecomu.

Vyborny programek KonfView, ale....

[*] Jiri Toman <toman(zv)plbohnice(tec)cz> - 09.3.2000 16:47:25

Ahoj.

K te chvale se pripojuji. Mel jsem stejny problem. Kolem 5000 zaznamu se to
zaseklo.
Pomohlo mi, az kdyz jsem si stahl od autora predem naplnenou DB. Asi 10Mb zip.
Pak uz to nacita v pohode.
Cau Jirka.

Hlinka Jan p�e:

> [...]
> soubor?
> Rad bych si prohlizel mail z konf. vcelku abych nemusel otvirat mesic za

TreeView

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 9.3.2000 16:49:58

Dobry den,
jak zjistim u TTreeView kde je kurzor (napr. na ktery TNode uzivatel
kliknul)?
Predem diky Petr Riedel