Heureka: LPT po Bitech

[*] Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz> - 13.3.2000 18:20:28

Zdravim

Kdysi tady nekdo chtel programovat LPT port po bitech, ja mezi nima. Asi
Petr Vones mi poradil komponentu SmallPort. Stahl sem to, lae jak vysilat na
port po bitech sem nezjistil. Asi to umi jenom celej Byte, jako Port[$378]
:= 159; v Pascalu. Tak sem si to nejenom pro sebe naprogramoval sam. Je to
vcelku jednoduchy, vlastni data se zapisujou do pole [0 .. 7] of Char, to se
adresuje jednoduse. Pak se to prevede na byte a je vystarano. Prave s tim
sem mel trochu problem (a asi nejenom ja (az na Vonese :-)), ale nakonec sem
to vyresil:

function BinToDec(BinArray: array of boolean): Byte;
var X: Byte;
begin
X := 0;
if BinArray[0] = True then X := X + 1;
if BinArray[1] = True then X := X + 2;
if BinArray[2] = True then X := X + 4;
if BinArray[3] = True then X := X + 8;
if BinArray[4] = True then X := X + 16;
if BinArray[5] = True then X := X + 32;
if BinArray[6] = True then X := X + 64;
if BinArray[7] = True then X := X + 128;
BinToDec := X;
end;

Je to sice ciste jednoucelovy pro 8 bitovy pole, ale necha se to jednoduse
predelat na treba 64 bitovy :-).

Pokud by bylo potreba nejak ziskat binarni hodnotu jako Integer, nelze
pouzit pole Booleanu, ale musi se pouzit Pole Charu.
True nahradit '1'
False nahradit '0'
binarni hodnotu pak jednoduse dostanete takhle: String(VasePole)
Zabira to ale vic pameti
Ted me jeste napada, ze by slo pouzit funkci, do ktere vlejza Boolean a
vylejza char 1 nebo 0.

Pokud chcete axampl (EXE includeed) (93kB) mailn�te na hurricane(zv)iol(tec)cz.
D�kovn� i buzera�n� dopisy pos�lejte tamt�.

----------------------------------
Hurricane
hurricane(zv)iol(tec)cz
http://web.telecom(tec)cz/LUNASoft

ColorMemo a Insert

[*] Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz> - 13.3.2000 18:23:04

Zdravim

Nevite, proc ColorMemo (vlastne i klasicky Memo) totalne ignoruje klavesu
Insert?
Proste je porad nastavenej na vkladani (Insert) a jakkoliv mackam kl. Insert
ten mod Overwrite se nechce zapnout.
RichEdit to chape, ale zbytek ne. Nevite, kde se to da zapnout?
----------------------------------
Hurricane
hurricane(zv)iol(tec)cz
http://web.telecom(tec)cz/LUNASoft

InterBase 6.0 for Linux

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.3.2000 19:46:06

On 13 Mar 00, at 9:59, Tomas Michal�k wrote:

> char(16) binarni ulozeni, ALE stejne je to spatny, protoze jsem prosel
> IB6 newsy a zjistil jsem, ze IB Client ma nejaky bug tykajici ukladani
> CHAR poli s collation OCTETS - jeste v rijnu tvrdili, ze o tom vedi,
> ale ze vzhledem k narocnosti reseni to vyresi az ve verzi po IB6 - to
> se mozna ale zmenilo, kdovi ...

:-) Aha, ze by zde byl ten duvod, proc u IB dlouho nechteli slyset
nic o replikacich? :-)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Delphi bug?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.3.2000 19:46:06

Ahoj,

obcas se mi stane, ze mi Delphi 5.01 E seberou 100% vykonu
CPU. Ostatni programy pak prislusne drhnou. U D5.0 jsem to
nepozoroval. Pozoroval jste to take nekdo?

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Multilanguage aplikace

On 13 Mar 00, at 8:23, martin.falta(zv)obi.de wrote:

> ja osobne, vsechny retezce ukladam do DLL knihoven a pokud si uzivatel
> vybere jiny jazyk nez je nastaveny, pouze nahraji jinou knihovnu a
> zmeni popisky vsech komponent.

Tohle mi prijde jako zbytecna prace, protoze od D3 si program umi
takovou DLL natahnout a zpracovat sam automaticky (pokud je
DLL spravne vytvorena), od D4 to umi prohazovat i za provozu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 13.3.2000 21:39:40

Ahoj,

potreboval bych otevrit dotaz, odpojit se od databaze a data si v pameti
libovolne editovat (jako CachedUpdates v BDE = pridavat, updatovat, mazat).

S pouzitim Adonis, resp. ADO se mi dari vse az po posledni fazi.
Vysledek dotazu mam odpojeny od DB, ale nemohu tam nastavovat hodnoty
identity a kalkulovanych fieldu
("Multistep error ...").

Drive tu byla na toto tema diskuze "Jakoby refresh jednoho radku". Jedna se
podle mne o zcela
zakladni otazku vicevrstveho programovani, ale tenkrat si s tim nikdo moc
nevedel rady.
Nepokrocili jste od te doby nahodou nekdo uz ve svem badani dal?

Po delsi dobe hledani jsem nenasel lepsi reseni nez:
- provest dotaz -> ADORecordSet1
- odpojit ADORecordSet1
- vytvorit si novy ADORecordSet2
- definovat (od nuly) fieldy of ADORecordSet2 (podle fieldu of
ADORecordSet1)
- po jednom radku projit ADORecordSet1 a nakopirovat zaznamy do
ADORecordSet2
- uvolnit ADORecordSet1
To vse se deje na middle vrstve, na klienta se posle jiz ADORecordSet2 a od
te doby uz si klient
i middle mezi sebou posilaji kousky ADORecordSet2 (modified records only).

(Myslim, ze takhle nejak to myslel i Zbysek Hlinka ve svem poslednim mailu k
danemu tematu.)

Zapis do databaze si musim resit sam -> inteligence v Delphi kodu a
ulozenych procedurach.
(Coz bych chtel stejne, abych to mel pod kontrolou.) Pri ukladani do DB budu
zjistovat hodnoty
fieldu nastavovanych serverem (napr. identitycol) a ukladat je do
ADORecordSet2 drzeneho v pameti.

Nevyhoda, ktere bych se rad zbavil:
- na pocatku musim projit cely RecordSet a prekopirovat hodnoty do noveho
RecordSetu.
Zda se zbytecne. Proc nejde editovat napr. identitycol RecordSetu, ktery
je odpojeny od DB?
BDE & Cached Updates tuto moznost nabizel.

S pozdravem, Lada

MessageBox a Beep

[*] Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz> - 13.3.2000 22:21:29

Jak� p�pnut�?????
M� to nep�p�.
Popi� to trochu.
----------------------------------
Hurricane
hurricane(zv)iol(tec)cz
http://web.telecom(tec)cz/LUNASoft

Jak na TNMStrmServ a TNMStrm ????

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 13.3.2000 22:35:39

Ahoj obracim se na tuto konferenci v nejvetsim zoufalstvi a beznadeji, rad bych se zeptal zda-li
nema nekdo zkusenosti z pouzavnim komponent TNMStrmServ a TNMStrm. ...
Mama nasledujici problem - pokud vykonam toto:

Na kilentske alikaci (TNMStrm) zadam do timeru
var
myStream: TMemoryStream;
begin
myStream := TMemoryStream.create;
Memo1.Lines.SaveToStream(myStream);
NMStrm1.PostIt(myStream);
myStream.Free;
end;

Na servrove alikaci (TNMStrmServ) zadam do procedury

procedure TForm1.NMStrmServ1MSG(Sender: TComponent; const sFrom: String;
strm: TStream);
begin
Memo1.Lines.LoadfromStream(strm);
end;

Takto nejak to vypada ale pokud program bezi delsi dobu tak stale ubyvaji a ubyvaji systmove prostredky.
Pokud se na to podivam MemProffem tak me to pise toto

v USER WINDOW to stale vytvari ... a vytvari

1 Window $0000051C 0 CreateWindowEx(128,"TmrWindowClass","",-2147483648,0,0,0,0,0,0,4194304
1 Window $0000073C 0 CreateWindowEx(128,"PsockWindowClass","",-2147483648,0,0,0,0,0,0,41943
1 Window $00000174 0 CreateWindowEx(128,"TmrWindowClass","",-2147483648,0,0,0,0,0,0,4194304
2 Window $00000600 0 CreateWindowEx(128,"PsockWindowClass","",-2147483648,0,0,0,0,0,0,41943
2 Window $00000794 0 CreateWindowEx(128,"TmrWindowClass","",-2147483648,0,0,0,0,0,0,4194304

v ERORRS se stale kupi podobne errory jejihz pocet je velmi podobny s predchoimi hlaskami

2 Error $00000000 0 DestroyWindow(1940) : Unknown Win32 error
2 Error $00000000 0 DestroyWindow(1536) : Unknown Win32 error

Uz jsem uplne bezradny a vubec nebim zadali je chyba v komponte a nebo ve me ???
pouzivam ji presne tak jak mi radi v ukazkach \Borland\Delphi5\Demos\FastNet\Strm\...

Predem dekuji za pomoc Vlada

task bar

[*] Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz> - 13.3.2000 22:39:09

Zdravim

ShowWindowAsync( Application.Handle, SW_HIDE );
Application.ProcessMessages;

NEFUNGUJE TO.
Neni tam nahodou potreba pridat nejakou unitu do uses?
Nebo to snad nekomu fungovalo? Jak?
----------------------------------
Hurricane
hurricane(zv)iol(tec)cz
http://web.telecom(tec)cz/LUNASoft

Delphi 4 + ServiceApp

[*] Pavel Chaloupka <chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz> - 13.3.2000 23:26:35

Od: Slavek Rydval [SMTP:rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
Odesl�no: 13. b�ezna 2000 16:47
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: IB5.5: User is god?

Preji vsem pekneho dne,

potrebuji, aby na klientovi byl krome jineho ISQL. Tento programek
vsak umozni na serveru uzivateli zcela v pohode vytvorit si
databazi, dokonce na libovolnem miste na disku, pokud zna jeho
strukturu.

Jak omezit uzivateli IB prava, aby mohl pouze vytvaret a mazat
data v databazi, nikoliv vsak aby mohl mazat ci vytvaret databazi?

Diky za pripadne odpovedi.

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

InterBase 6.0 for Linux

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 14.3.2000 08:32:04

Ahoj,

Zbysek Hlinka wrote:

> :-) Aha, ze by zde byl ten duvod, proc u IB dlouho nechteli slyset
> nic o replikacich? :-)

:-) ale ted vazne, koukni se na http://www.synectics.co.za
tam uvidis, ze replikace muze fungovat in na IB5 serverech - sice third
party, ale co na tom ...

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

MODBC a InsertSQL, ModifySQL

[*] Ren� Otisk - 14.3.2000 09:03:33

Hi,

Dneska jsem nejak natvrdly a ne a ne najit nejake Apply nebo neco, co mi spusti TUpdateKind. Poradi mi nekdo?
Dekuji

Sroub

OT: Smlouva o prodeji SW a licencni ujednani

[*] Ren� Otisk - 14.3.2000 09:12:56

Hi,

Omlouvam se za OT

Nevi nekdo o nejakem odkazu (pripadne vlastni zkusenost) o tom, jak by licencni ujednani melo vypadat a co by mela obsahovat smlouva o prodeji SW?

Dekuji

Sroub

Nahled v sceen saveru...

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)volny(tec)cz> - 14.3.2000 09:26:48

http://community.borland.com/article/0,1410,19534,00.html

Ales

--

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz

MODBC a InsertSQL, ModifySQL

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.3.2000 10:00:51

> Dneska jsem nejak natvrdly a ne a ne najit nejake Apply nebo neco, co
> mi spusti TUpdateKind. Poradi mi nekdo? Dekuji

S mODBC jsem nejakou dobu delal, ale to, co chces, mi nic nerika.
Jestli se nikdo jiny neozve, zkus se rozepsat podrobneji.

David

Interbase express Update

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 14.3.2000 10:12:26

Na ftp2.interbase.com/pub/products/IBX je mozno stahnout Interbase express
Update.

Pavel

OT: Command Line mailer

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 14.3.2000 10:27:26

Ahoj,
tohle umi napr.Pegasus mail (na rozdil od MS O. :-)
Ale je to kanon na vrabce, nebylo by lepsi si napsat
v Delphi 1 (16bit!) maly SMTP klient? Priklad je
u instalalace D.

Od: "Jan Naiser" <tua(zv)ltm(tec)cz>
Po�tovn� prog.: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200

> Preji pekny den,
>
> tlumocim tento dotaz meho kamarada:
> neznate nahodou nejakou utilitu, ktera by umela odeslat e-mail z prikazove
> radky, ale pod WFW !? Ja mam pro W95, ale potreboval bych pro WFW.
> Potrebuju to pro batch, ktery mi spousti na stanicich antivir a informuje
> me o event. nalezenych nakazach.
>
> Za pripadne namety predem dekuji.
>
> Jan Naiser.

Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
director
ZDS, spol. s r.o.
Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
Czech Republic http://www.zds(tec)cz
e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail

FileMapping

[*] Nykl Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 14.3.2000 10:38:47

Ahoj vsichni, resim problem pri prenosu jedne me aplikace z Win95 do WinNT4.
Jedna se o dve "nezavisle" aplikace, jejichz vzajemne rizeni je reseno pres
OleAutomation. Pri vlastni cinnosti mezi nimi dochazi k relativne velikemu
toku dat, a proto maji sdileny pametovy prostor vytvoreny pomoci
CreateFileMapping - NAMED. Jedna aplikace (samostatny EXE) vytvari prostor
sama, druha aplikace tento prostor vytvari v jedne ze svych DLL knihoven -
jedna se o dekoder signalu, prichazejicich z externiho TV vstupu. DLL
knihovna do prostoru pouze zapisuje, EXE pouze cte. Ve Windows95 tahle
konstrukce bez problemu funguje uz delsi cas, ale pri prechodu do WinNT jsem
se setkal s nasledujicim problemem, ktery nejsem schopen uspokojive vyresit.

Pokud zavolam sekvenci prikazu

1. CreateFileMapping
2. MapViewOfFile

ziskam v kazde z aplikaci pointer do jine oblasti pameti, prestoze jmena
file-mapping objektu jsou prokazatelne byte po bytu stejna. Zajimave potom
je, ze kdyz se pokusim v EXE cist z pameti, vytvorene timhle zpusobem,
obdrzim hlasku Access violation (prestoze sice pointer ukazuje jinam nez
jsou data ulozena knihovnou pro prijem TV, ale pamet by mela byt pristupna).

Muzete mi, prosim, nekdo poradit, kam se mam ve svych pokusech ubirat?
Diky za kazdou radu, ci pripominku.

Pavel

MODBC a InsertSQL, ModifySQL

[*] Ren� Otisk - 14.3.2000 11:12:06

Hi,

TMQuery komponenta ma v objekt inspectoru krom moznosti zadani SQL i moznost
zadani ModifySQL, InsertSQL a DeleteSQL. Ale jak treba ten InsertSQL
spustit?

Dekuji
Sroub

> S mODBC jsem nejakou dobu delal, ale to, co chces, mi nic nerika.
> Jestli se nikdo jiny neozve, zkus se rozepsat podrobneji.
>
> David

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 14.3.2000 12:00:43

On 13 Mar 00, at 21:39, Ladislav Nagy wrote:

> [...]
> ADORecordSet2 (modified records only).
>
> (Myslim, ze takhle nejak to myslel i Zbysek Hlinka ve svem poslednim

Mno, bylo to trochu jinak. Jeste vice upresnim. Ja to delam tak, ze
sestavim dotaz tak, aby vratil jen nutny pocet zaznamu. Ty si vyctu
do nejakeho sveho bufferu, dejme tomu napriklad do gridu a tabulku
zavru. Urcite ne do jineho recordsetu. Pricemz cilovou datovou
strukturu mam jiz obvykle predem pripravenu.

Pokud chci uzlozit zmeny, delam to pomoci samostaneho insertu
(napriklad pres ulozenou proceduru). Pokud potrebuji zjistit aktualni
stav konkretniho radku, zeptam se podle indexu primo na nej.
Nebo refreshnu celou tabulku (tedy tu cast, ktera me zajima),
abych zjistil i jine zmeny.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Schovani listy ve Windows

[*] Heger Martin <HEGERM.vos97(zv)vsps-su(tec)cz> - 14.3.2000 12:51:48

Jak lze pres Delphi 5 schovat listu ve Windows???

Diky
Martin Heger

MODBC a InsertSQL, ModifySQL

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.3.2000 12:52:12

> TMQuery komponenta ma v objekt inspectoru krom moznosti zadani SQL i
> moznost zadani ModifySQL, InsertSQL a DeleteSQL. Ale jak treba ten
> InsertSQL spustit?

Rekl bych, ze to je podobne jako u BDE, tzn. ze tyto prikazy se
provedou, pokud nejaka data-aware komponenta oprena o
TMQuery se pokusi do databaze neco vlozit, popr. upravit.
Nebo to je i v BDE komponentach jinak? Alespon ja jsem
takhle pochopil smysl techto zalezitosti jak v mODBC, tak v
UpdateSQL v BDE.
Rucni vkladani do databaze (na vyzadani) je treba resit klasicky
v property SQL.

David

Zatizeni procesoru

[*] Petr Polasekp <POLASEKP.vos97(zv)vsps-su(tec)cz> - 14.3.2000 12:53:14

Vsechny vas zdravim,
Potrebuji zjistit celkove zatizeni procesoru pod win95.
Nejlepe nejakou komponentou.
Dik za kazdou odpoved.

Schovani listy ve Windows

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 14.3.2000 13:09:41

Zkus

http://swnet(tec)cz/article.php?id=4065

Slavek

> [...]

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 14.3.2000 13:52:12

A co skusit TrxMemorydata z RX nebo neco podobneho

> [...]

abych zjistil i jine zmeny.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

P��choz� zpr�va neobsahuje viry.

Syntaz check MSSQL

[*] Tom� Vin� <T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz> - 14.3.2000 13:55:12

Nenapada vas, jak vyloudit z Delphi programu overeni syntaxe ulozene
procedury (jako v enterprise manageru)?
P.S: Nechci psat syntax checker, jen chci nejak zavolat mssql, aby tu syntax
overila
D5,W2KProf,MSSQL 7.0.
Diky <Masa>

Heureka: LPT po Bitech

[*] Jan Votava <djsoft(zv)top(tec)cz> - 14.3.2000 15:03:12

Nebo efektivneji:

bity jsou pocitany od nuly, je mozne rozsirit na datove typy word (16 bitu),
longword (32 bitu) a prislusnou upravou konstanty FullBits. Mohlo by to
fungovat i s Int64 (64 bitu), ale to je treba overit.

type
TBitArray = byte;
const
FullBits = $FF;

// Vraci hodnotu bajt s nastavenym (bit)-teho bitu na jedna

function SetBit(bajt : TBitArray; bit : byte) : TBitArray;
begin
Result := bajt or (1 shl bit);
end;

// Vraci hodnotu bajt s nastavenym (bit)-teho bitu na nula

function ResetBit(bajt : TBitArray; bit: byte) : TBitArray;
begin
Result := bajt and (FullBits - (1 shl bit));
end;

// precteni (bit)-teho bitu. Vraci 0 nebo 1;

function GetBit(bajt : TBitArray; bit: byte) : byte;
begin
Result := ord((bajt and (1 shl bit)) <> 0);
end;

Jinak funkce (resp. interne spise pretypovani), ktera prevadi true a false
na 1 a 0 je ord

ord(true) = 1
ord(false) = 0

naopak

boolean(1) = true
boolean(0) = false

a perlicka na zaver

implikaci A => B muzu napsat jako

A : boolean;
B : boolean;

(A <= B) // pozor, nerovnost je obracene, nez sipka

Cau, Honza

> [...]
>
> Pokud chcete axampl (EXE includeed) (93kB) mailn�te na hurricane(zv)iol(tec)cz.
> D�kovn� i buzera�n� dopisy pos�lejte tamt�.

Problemky s DBGridem

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 14.3.2000 15:17:32

Ahoj,
ma tady dva problemky s DBGridem.

1. Jak ulozit nastaveni Dbgridu? Jedna se mi o to, kdyz si uzivatel upravi
rozmery a poradi sloupcu, jak bych toto jednoduse ulozil.

2. Jak dostat jmeno tabulky(TableName), ktera je svazana s
DBGridem?Komponenta
TTable neni dostupna ( je pokazde z jineho formulare).

Pokud
nekdo vite jak na to - diky

Jirka Virt

email: virt(zv)volny(tec)cz

SQL Speed-TIP (relacia N:1)

[*] Delph! <Delph(zv)miesto.sk> - 14.3.2000 15:45:45

Ako sa v praxi riesi takyto problem na Interbase alebo vseobecne SQL? :

- existuje TAB1 a TAB2. Obidve maju tisice zaznamov (aj viac nez 50000
mozno az 500 000)

TAB1 polia:
ID_TAB1 *
ID_TAB2 ???? alebo chcem lookup (co pouzit?)
MENO ???? alebo kopirujem z TAB2 meno+priez (co pouzit?)
POLE1
POLE2
POLEN

TAB2 polia:
ID_TAB2
MENO
PRIEZ
POLEN

Medzi nimi je relacia TAB1(N):TAB2(1) ...

Rad by som v DBGride mal tabulku TAB1, ALE aj s meno a priezviskom z
TAB2.Takzvany LookUp. Viem ze to fungovat bude ak do TAB1 dam ID_TAB2. Ale
bude to pri 100 000 zaznamoch TAB2 dostatocne rychle ????

Na paradoxe som pri vlozeni zaznamu do TAB2 vytvaral aj kopiu pola
TAB2_Meno+TAB2_Priez do TAB1_MENO a tak to aj bolo postacujuce.
Samozrejme bez LookUpu .. ;-(

No koli minimalizacii dat by som to riesil radsej cez lookup. Ved na
to to je.

Viete mi nejak poradit ako to elegantne riesit na SQL ?
Alebo sa mam drzat toho stareho pravidla ? (koli rychlosti)

Vdaka ...

Delph! mailto:Delph(zv)Miesto.Sk

Zjisteni uzamceni zaznamu na SQL 7

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 14.3.2000 15:59:33

> Co vubec udela na ADODatasetu metoda Edit? je to zdedeno od TDatasetu.
> Nemate nekdo nejakou doc s priklady k teto tematice?
> Pricipy a druhy lockovani znam, ale jak je implementovat?

ADO nepozna metodu Edit, ale prepne sa do editacneho modu po zmene
akejkolvek polozky (cize v pripade TDataSet-u az po Post-e).

Erik Salaj

Heureka: LPT po Bitech

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.3.2000 16:16:49

> [...]
>
> A : boolean;
> B : boolean;
>
> (A <= B) // pozor, nerovnost je obracene, nez sipka

OT:Winbase602 vs. MSDE?

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 14.3.2000 16:27:32

Ahoj,
tak se nam objevila ke stazeni Winbase602 - SQL server
v6.1 ZDARMA...
...ale - jestli jsem dobre cetl, tak je to pouze
jednouzivatelska/jednoklientska verze, ktera je free.
Dale je tedy asi nutno dokoupit CAL pro minimalne
5 uzivatelu a to uz stoji bezmala 10000,-
Nejak mi to ve srovnani s MSDE zdarma pro 5 klientu nehraje.
Uz s tim mate nekdo zkusenosti (nebo aspon nazor :-) ?

[...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.3.2000 16:38:44

Co treba pouzit jiny pohled na bity v bytu?
napr.

Type
Bity=(biOtevri,biVaruj,biData0,biData1,biData2,biData3,biRizeni,biNic);
Port=Set Of Bity;

Var
DataZPortu:Byte;
Begin
DataZPortu:=PrirazeniZeZarizeni;

If [biOtevri,biRizeni] = Port(DataZPortu) Then Pracuj; {nastaveny prvni a
predposledni bit napr. $41}

If [biOtevri] = Port(DataZPortu) Then NastavVlajkuZeJeOtevreno; {tj.
nastaven prvni bit napr.$01}

Include(Port(DataZPortu),biVaruj);{zmena druheho bitiku na portu}
{exclude}
End;

Jaro B.
mailto:JBenes(zv)micrel(tec)cz
http://www.micrel(tec)cz/delphi

> [...]
>
> A : boolean;
> B : boolean;
>
> (A <= B) // pozor, nerovnost je obracene, nez sipka

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 14.3.2000 17:12:45

1. Sirka stlpcov a ich poradie je v poli DBGrid.Columns
Mozes to budto ulozit cele, alebo iba tie informacie ktore ta zaujimaju
(Width a FieldName).
Stacilo by napriklad vytvorit si jednoduchy textak s riadkami v tvare
FieldName = Width alebo nieco take.

2. Za predpokladu, ze je na DBGrid naozaj naviazana tabulka (a nie nieco ine
napr. Query alebo vobec nic) tak
(DBGrid.DataSource.DataSet as TTable).TableName

Inak s podmienkami
if DBGrid.DataSource <> nil then
if DBGrid.DataSource.DataSet <> nil then
if DBGrid.DataSource.DataSet is TTable then
nazov:= TTable(DBGrid.DataSource.DataSet).TableName

> [...]
> DBGridem?Komponenta
> TTable neni dostupna ( je pokazde z jineho formulare).

Problemky s DBGridem

[*] Matin Koller <koller(zv)gema(tec)cz> - 14.3.2000 17:16:37

> [...]
> DBGridem?Komponenta
> TTable neni dostupna ( je pokazde z jineho formulare).

Ahoj

1. Pouzij RXDGGrid, ukl�d� do INI souboru.

2. DBGdrid.DataSource.DataSet.Name
Martin

Zatizeni procesoru

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 14.3.2000 18:24:33

ahoj,
kdysi tady P. Vones nekomu odpovidal toto, tak si dovolim odpovedet jeho
mailem.

M.Jirman

From: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>

From: Petr Polasekp <POLASEKP.vos97(zv)vsps-su(tec)cz>> Vsechny vas zdravim,
> Potrebuji zjistit celkove zatizeni procesoru pod win95.
> Nejlepe nejakou komponentou.
> Dik za kazdou odpoved.

SQL Speed-TIP (relacia N:1)

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 14.3.2000 18:31:29

V prvni rade predpoklad

TAB1 polia:
ID_TAB1
ID_TAB2
POLE1
POLE2

TAB2 polia:
ID_TAB2
MENO
PRIEZ
POLEN

zadne pole se nesmi duplikovat

select B.MENO,B.PRIEZ,A.POLE1,A.POLE2,B.POLEN
from tab1 as A,tab2 as B
where A.ID_TAB2=B.ID_TAB2

Na tomhle selectu neni moc co optimalizovat, id pokud maji autoincrement
maji automaticky indexy.

Optimalizace spociva v lepsim navrzeni dat a o tech bohuzel nic nevim.
Pokud by hodnoty v POLE1 a POLE2 obsahovaly jen nejakou mnozinu opakujicich
se variant, bylo by vhodne varianty ulozit do samostatne tabulky a pole
POLE1 a POLE2 zmenit pouze na ID do tehle nove tabulky, stejne tak i pole
POLEN, doslo by tim k vyraznemu snizeni objemu dat. - Klesne tim narocnost
na databazovem stroji pri skladani dat, ale k uzivateli potece velke
mnozstvi dat, ale na jeden dotaz

Dalsi variantou je udelat Master-Detail do Mastru dat jen to nejnutnejsi a
pokud budu chtit detalni informaci, pak se doctou potrebne informace z
databaze a zobrazi se v detailu - mozna, ze to ale charakter dat nebude
umoznovat.
- K uzivateli potece jen nutne mnozstvi dat a dalsi data potecou pouze pri
zobrazeni detailu = malo dat, vice dotazu

Vyber varianty zavisi na charaktery dat.

Snad to pomuze pri rozhodovani.

Ing. Pavel SPEJTEK
e-mail: bosnis(zv)atlas(tec)cz
www: http://freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Delph!
Odesl�no: 14. b�ezna 2000 15:46
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: SQL Speed-TIP (relacia N:1)

[...]

ODBC komponenty

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 14.3.2000 18:59:43

Pre potreby nasej firmy som vyvinul DB komponenty, ktore chodia cez ODBC.
Kedze u nas sa osvedcili, dovolujem si ich zverejnit
(http://www.sct.sk/~fule/ODBCe/ODBCe.zip). Zatial nie je vypracovana
kompletna dokumentacia iba jednoduchy popis v slovecine. Tak isto niektore
chybove hlasky v anglictine mozu byt trochu zcestne. Povodne totiz boli
urcene iba pre nase interne potreby. Vyvoj, testovanie ako aj prakticke
vyuzitie bolo na MSSQL 7.0. Za ine servery nerucim, aj ked by nemal byt
problem.
Ak mate chut a cas mozte testovat a bombardovat ma postou. Konstruktivne
pripomienky su vzdy uzitocne.
Pri nasich testoch na MSSQL vysli moje komponenty ako najrychlejsie (1.
ODBCe, 2. BDE - ODBC, 3. BDE - Native Link). S OLEDB (prip. ADO) som
neporovnaval. Testoval som iba Delphi 4, kedze ine nemame. V baliku su aj
pascalovske zdrojaky, takze by sa to malo dat prekompilovat aj v inych
verziach Delphi okrem D1 a D2 (nekompatibilny TDataset). Vykonny kod je v
DLL, ktoru som pisal vo VC++. Zdrojak k DLL zatial nezverejnujem.

L.

Adonis - nastaveni 2

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 14.3.2000 19:19:16

> Co se zde rozumi tim sdilenim pripojeni? Mne jde o to, aby se
> nestalo, ze treba 20 lidi bude mit tu aplikaci spustenou, nikdo
> momentalne nema na server zadne pozadavky, ale presto treba
> polovina vykonu serveru je spotrebovana jen na podporu tech
> pripojeni.

Pozri "Pooling in the Microsoft Data Access Components"', je to
sucastou MDAC SDK.

Erik Salaj

SQL Speed-TIP (relacia N:1)

[*] R�bert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 14.3.2000 19:43:23

pouzi v TAB1 pole ID_TAB2 a napis si SQL:

select tab1.id_tab1, tab2.priezvisko + ", " + tab2.meno fullname from tab2
left join tab1 on tab2.id_tab2=tab1.id_tab2;

vela zdaru Robo mailto:robof(zv)inmail.sk

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Delph! <Delph(zv)miesto.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. marec 2000 17:24
P�edm�t: SQL Speed-TIP (relacia N:1)>Ako sa v praxi riesi takyto problem na Interbase alebo vseobecne SQL? :

> [...]
>Best regards,
> Delph! mailto:Delph(zv)Miesto.Sk

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 14.3.2000 20:13:29

Od: Ji�� Fait <fait(zv)jakl(tec)cz>
> [...]
> stav konkretniho radku, zeptam se podle indexu primo na nej.
> Nebo refreshnu celou tabulku (tedy tu cast, ktera me zajima),

Proc ne do jineho recordsetu (=ADORecordset) ? Vzdyt je to take spec.
struktura.
Navic diky tomu, ze je to COM objekt, tak si mohu snadno predavat mezi COMy
sve aplikace
interface toho RecordSetu. Hlavne se mi jedna o vicevrstvou architekturu.

Pouzivat pomocnou strukturu (at uz je to cokoliv (ADORecordSet,
TrxMemorydata, ...)) mi prijde logicky zbytecne - vzdyt staci odpojit
ADORecordSet od databaze a mam presne onu strukturu, kterou potrebuji
a nemusim data nikam presypavat.
Inserty/Update/Delety/Refreshe/... si pak mohu delat rucne a vysledky
ulozenych procedur
propagovat do odpojeneho ADORecordSetu. To jak jsem nastinil ale neumim.
Pak se mi ale zda, kdyz uz pouzivat pomocnou strukturu, tak si zachovam
aktualni format dat
- tedy ADORecordSet. Tim si zachovam moznost napojeni na klientu na
DBkomponenty
(napr. prostrednictvim Adonis komponent).
Navic si rikam, dnes to budu resit presypanim dat do pomocneho ADORecordSetu
budu doufat, ze to casem nejak pujde. Pak jen odpojim z kodu presypani dat
do pomocneho objektu
a vezmu onen obejkt samotny a zbytek necham stejny.

Zda se Vam presypavat data do pomocneho ADORecordSetu vyrazne mene efektivni
(z duvodu casovych, prostorovych, ...) nez do jine pomocne struktury?

S pozdravem, Lada

Jak na TNMStrmServ a TNMStrm ????

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.2000 22:32:32

From: bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz>

> [...]

> pouzivam ji presne tak jak mi radi v ukazkach \Borland\Delphi5\Demos\FastNet\Strm\...

Dival jsem se zbezne na ten priklad, podle nazvu metod to vypada, ze nejak neumeji
pouzivat thready ci dealokovat handle okna. Pokud si vzpominam, tak od te firmy
(NetMasters) snad neexistuji zadne patche na ty jejich komponenty.

Resources not freed:
Type Size Tag Call Hierarchy
Window - 0
strmdemo.exe : (zv)Psock(zv)PsockWindowProc + $5F ( $44BE6F )
strmdemo.exe : (zv)Psock(zv)TPowersock(zv)Wndproc + $111 ( $44B28D )
strmdemo.exe : (zv)Psock(zv)TNMGeneralServer(zv)ServerAccept + $44 ( $44BB6C )
strmdemo.exe : (zv)Psock(zv)InstantiateServethread(zv)Create + $121 ( $44BCD5 )
strmdemo.exe : (zv)Psock(zv)InstantiateServethread(zv)Create + $53 ( $44BC07 )
strmdemo.exe : (zv)Nmstrm(zv)TNMStrmServ(zv)Create + $1B ( $44C4C3 )
strmdemo.exe : (zv)Psock(zv)TNMGeneralServer(zv)Create + $24 ( $44B988 )
strmdemo.exe : (zv)Psock(zv)TPowersock(zv)Create + $35 ( $449789 )
strmdemo.exe : (zv)Psock(zv)PsockAllocateHWnd + $75 ( $44BF05 )

Podivej se spis na Delphi Companion CD a nainstaluj si WinShoes.

Petr Vones, amatersky programator

Blikani formulare

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.2000 22:33:30

From: <jirpun(zv)post(tec)cz>
> Zobecnuji svuj problem, o kterem jsem psal minuly tyden.
>
> Mam formular s komponentou TImage, na tuto komponentu kreslim jejimi metodami (LineTo(),
Pixels[]:=, ...).

> 1. problem - pri kazdem prekresleni zablikaji komponenty TLabel a TSpeedButton umistene pred
TImage

Ahoj,

Pokud by jsi tam mel jen TLabel, tak by to slo vyresit vykreslovanim textu primo
v TImage. K blikani dochazi proto, ze pri kazde zmene je prekopirovana bitmapa
na obrazovku a pak prekresleny komponenty nad TImage. Slo by to obejit umistenim
TImage na TPanel, u neho nastavit FullRepaint na False a v OnCreate formulare pak
TPanel.DoubleBuffered na True.

Petr Vones, amatersky programator

RAS, cekani na vytoceni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.2000 22:34:12

From: CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz>
> Moc diky za radu. Ted jsem to konecne roschodil. Napadl me spasny napad, jak
> ji dotahnout k cili. Pri vytaceni zobrazim modalni okno, ktere pozastavi beh
> programu. Toto okno obdrzi zpravu o ukonceni vytaceni a volanim Close ve
> WndProc se zavre.

Ahoj,

obecne me ale prijde lepsi asynchronni volani pres RAS. Muzes tak zobrazovat
stav pripojovani popripade spojeni zrusit.

Petr Vones, amatersky programator

Zatizeni procesoru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.2000 22:34:33

From: Petr Polasekp <POLASEKP.vos97(zv)vsps-su(tec)cz>
> Potrebuji zjistit celkove zatizeni procesoru pod win95.
> Nejlepe nejakou komponentou.

Ahoj,

Tady najdes komponentu TJvPerfStat95, demo pak v Demos\CpuLoadExample.dpr

http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCL_Vones_mirror.zip

Petr Vones, amatersky programator

Problemky s DBGridem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.2000 22:34:24

From: Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz>
> 1. Jak ulozit nastaveni Dbgridu? Jedna se mi o to, kdyz si uzivatel upravi
> rozmery a poradi sloupcu, jak bych toto jednoduse ulozil.

Ahoj,

TDBGridColumns ma metody Load/SaveFromStream/File

> 2. Jak dostat jmeno tabulky(TableName), ktera je svazana s
> DBGridem?Komponenta
> TTable neni dostupna ( je pokazde z jineho formulare).

ShowMessage( (DBGrid1.DataSource.DataSet as TTable).TableName );

Zistenie kam pojde focus.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 14.3.2000 23:51:28

Zdravim.

Potreboval by som vyriesit nasledovnu vec:

Mam na forme pat editov edit1..5 a dva buttony (Zapis a Nezapis), lenze editboxy maju v OnExit definovanu podmienku, ktoru ked nesplnia musi ostat na nich focus. Ale neviem ako zistim ze focus by mal ist na button Nezapis, ktory vykona close formu. TabOrder je standardne nastaveny na edit1..5,Zapis,Nezapis. Okno je mozne opustit cez krizik na caption formu. Ale nie je to elegantne, ze tam mam button nezapis ale nie je mozne opustit focus editu, lebo nie je splnna podmienka.

Uvazoval som aj na rieseni, ze na buttone "nezapis" v OnMouse move nastavim nejaku premennu, pomocou ktorej v editoch povolim opustenie focusu, ale neviem ako zistim ze mouse opustil button Nezapis. Aby nevznikol len plany poplach a uzivatel odisiel s mysou od buttonu "Nezapis".

Tenk ju veri mac.

S pozdravom Roland Turcan.

LPT po bitech

[*] Ctirad Tihelka <TihelkaC(zv)seznam(tec)cz> - 15.3.2000 07:55:58

Potreboval bych poradit s LPT portem v NT4 pri pouzitiu komponenty SnallPort (asi jen pro 95/98)
probemy idealni po bitech
diky CT

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Zistenie kam pojde focus.

[*] Martin O�en�s - 15.3.2000 07:11:56

Skus zistovat v OnExit ModalResult formulara.

[...]

[*] Ren� Otisk - 15.3.2000 07:48:08

Hi,

Ad1: To umi z RxLib komponenta TFormStorage a TRxDBGrid z teze knihovny ma
primo propetry IniStorage, kde se TFormStorage doplni

Ad2: Upresni to...

Sroub

> [...]
> DBGridem?Komponenta
> TTable neni dostupna ( je pokazde z jineho formulare).

Zistenie kam pojde focus.

[*] Ren� Otisk - 15.3.2000 07:53:53

Hi,
Co tak testovat spravnost te podminky na OnChange a tam by zaroven bylo:

Zapis.Enabled := PodminkaEdit1 and PodminkaEdit2...

Sroub

Od: Hynek Svatos [SMTP:svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz]
Odesl�no: 15. b�ezna 2000 10:53
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Manipulace s ToolBarem

[...]

=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=========================

OT:resouce script pro resource workshop 4.5

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 15.3.2000 15:36:42

Ahoj,

nevite, prosim, nekdo, jak se nastavuje jazyk pro zobrazovani znaku? Vzdycky
mi to znici ceske znaky a kdyz jsem se pokusil ve skriptu nastavit misto
LANG_NEUTRAL na LANG_CZECH, tak vubec nedoslo k natazeni resource. V cem
muze byt chyba? Potreboval bych napisy mit ceske

Heureka: LPT po Bitech

[*] Jan Votava <djsoft(zv)top(tec)cz> - 15.3.2000 15:53:02

No jo, nebo tak :-), Zd� se, �e to funguje. V helpu se taktn� ml�� o
vnit�n�m zp�sobu ulo�en� dat typu set. P�e se jedin� o omezen� na 256 prvk�
mno�iny. V�te n�kdo n�co v�ce?

Honza.

> [...]
> napr.
>
> Type
> Bity=(biOtevri,biVaruj,biData0,biData1,biData2,biData3,biRizeni,biNic);

SQL Speed-TIP (relacia N:1)

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.3.2000 06:59:11 -0800

Prave ten JOIN bude pro velke tabulky pomalejsi - alespon na Interbasi
a pravdepodobne i jinde.
Na Interbasi muzes vytvorit ulozenou proceduru, ktera ti vrati vysledek
ve tvaru presne v jakem potrebujes a na strane klienta (Delphi) nepoznas,
ze je ten vysledek stvoren ze dvou tabulek.
Pouzij proceduru s FOR SELECT
Dalsi moznosti je vytvorit view.
Jaro

> [...]
> left join tab1 on tab2.id_tab2=tab1.id_tab2;
>
> vela zdaru Robo mailto:robof(zv)inmail.sk

Jak na DBF bez DBE

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 15.3.2000 16:32:43

Ahoj,
jestli ma misto DBE byt BDE tak se podivej
na DSP, Torry, jiste jich tam spoustu najdes.
Na www.microsoft.com/data si stahni (nejlepe)
MSDAC, kde je pro dBase OLE DB provider.

Dobra.

> [...]
> a tohle je moje prvotina tohoto razeni. Tudiz uvitam uceleny postup
> nebo komponentu ktera je srozumitelna. DIK

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.3.2000 16:52:49

>No jo, nebo tak :-), Zd� se, �e to funguje. V helpu se taktn� ml�� o
>vnit�n�m zp�sobu ulo�en� dat typu set. P�e se jedin� o omezen� na 256
prvk�
>mno�iny. V�te n�kdo n�co v�ce?

Set je odjakziva reprezentovan jednotlivymi bity Bytu, Wordu,.. Velikost se
vybere podle poctu definovanych prvku mnoziny.

Exporty z QR

[*] Ji�� Kr�l jr. - 15.3.2000 16:55:45

Helou,

mohl by mi prosim nekdo poslat vzorek exportovanych dat z QR
ve formatu HTML a RTF? (na admin(zv)printo(tec)cz)

Uvazuji jestli ma cenu si QR koupit.

Popripade, doporucujete mi si prikoupit "ostry" QR? Stoji to za to?

diky

JK

Exporty z QR

[*] Martin Koran <komar(zv)komar(tec)cz> - 15.3.2000 17:20:46

Ahoj,

> Popripade, doporucujete mi si prikoupit "ostry" QR? Stoji to za to?

Ne.

S pozdravem
Martin Koran

Martin Koran - KOMAR
Hilbertova 68
440 01 LOUNY
Czech Republic

tel.: +420 (395) 65 40 19
fax: +420 (395) 65 53 85
hotline: +420 (395) 42 33 72

mailto:komar(zv)komar(tec)cz
http://www.komar(tec)cz

Exporty z QR

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.3.2000 17:50:08

Puvodni zprava, kterou napsal Ji�� Kr�l jr. dne 15 Mar 00,:

> Popripade, doporucujete mi si prikoupit "ostry" QR? Stoji to za to?

Nekupuj to, nestoji to za to.

=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

D5 a UniqueIdentifier

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.3.2000 18:00:39

On 15 Mar 00, at 11:49, Michal Jiskra wrote:

> [...]
> k MSDE p�istupuji p�es BDE,ODBC. Chyba se projevuje tak, �e
> po otev�en� tabulky vid�m v�echny polo�ky, krom� polo�ky typu

BDE + prislusne komponenty se k MS SQL 7 chovaji celkove
osklive, u typu GUID je problemu hned nekolik, na dalsi problemy
narazis napriklad u unicode retezcu, u dlouhych retezcu a
podobne. Vrele doporucuji v tomto pripade BDE obloukem zahodit
a prejit na ADO nebo OLE DB.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Exporty z QR

[*] delphi(zv)htkpro(tec)cz - 15.3.2000 18:00:06

> [...]
>
>Uvazuji jestli ma cenu si QR koupit.
>
>Popripade, doporucujete mi si prikoupit "ostry" QR? Stoji to za to?

Ostry QR je dobry na dve veci :
1/ Lze si samostatne opravit chyby
2/ Lze si QR prepsat a upravit k obrazu svemu a tak zlepsit jeho
pouzitelnost.

K exportum z QR - obecne jsou podle meho nazoru dost mizerne a neprilis
pouzitelne, nektere jine knihovny nabizi mnohem lepsi kvalitu exportu. Pokud
je potreba opravdu kvalitni export do HTML nebo RTF nezbyde s QR nic jineho
nez to spachat znovu a lepe.

S pozdravem
Jan Kadlecek
dev-shop(tec)cz

MessageBox a Beep

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 15.3.2000 18:35:21 -0000

From: Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz>
> Nevite prosim jde-li zobrazit Application.MessageBox bez pipnuti?

Ahoj,

Podle popisu to vypada, ze to nejde. Je to soucast chovani messageboxu.
Pokud se ti ten zvuk nelibi, muzes si jej zmenit :-)

Petr Vones, amatersky programator

Synchronizace metody Paint v hlavnim threadu (D5pr

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.3.2000 22:42:00

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
> [...]
nejstarsi se ztrati, takze metoda zobrazuje data z jiz neexistujici instance.

Otazka je, jestli je zrovna ListBox to nejvhodnejsi. Napriklad v AsyncFree mas
terminal s kruhovym bufferem, kde lze nastavit presne pocet radek ktere chces
zobrazovat.

Pri pouziti listboxu bude zalezet na poctu zobrazenych radek a poctu radek,
ktere pridavas do logu z daneho threadu. Zmenu v seznamu muzes provadet jen
v hlavnim threadu (pro jednoduchost). Kazdy thread ze ktereho zasilas zpravy
si tedy pripravi zpravu (nebo seznam zprav), zavola Synchronize a vlozi je
do listboxu. Pokud jich bude vic nez pocet viditelnych polozek, tak puvodni
obsah listboxu smazes a z prave pridavaneho seznamu vyberes jen N poslednich
aby byl kod co nejrychlejsi. I tak ale muze dochazet k preplnovani fronty
pozadavku na zapis do logu. Pak je mozne je treba sumarizovat do nejakeho
spolecneho seznamu (nebude treba synchronizace s hl.threadem VCL) a ten pri
prekroceni urciteho poctu polozek, po urcitem case, po dokonceni predchozi
operace zobrazeni apod. teprve zobrazit (vyhradis si samostatny thread na
spravu seznamu k zobrazeni a predavani do listboxu). Dalsi moznost je pouzit
pro zasilani synchronizacni zpravy SendMessageTimeout a tim zabranit
"zaseknuti" aplikace tak, ze nektere pozadavky proste vypadnou diky timeoutu
(pokud je log pouze informacniho charakteru) a tak nebude zdrzovan beh threadu
prilis castou synchronizaci kvuli zobrazovani.

Petr Vones, amatersky programator

OT:resouce script pro resource workshop 4.5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.3.2000 22:44:42

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> [...]
> LANG_NEUTRAL na LANG_CZECH, tak vubec nedoslo k natazeni resource. V cem
> muze byt chyba? Potreboval bych napisy mit ceske

znakova sada se nastavuje pri vytvareni fontu v aplikaci. Od D3 a vyse je to
vlastnost TFont.Charset.

Petr Vones, amatersky programator

Heureka: LPT po Bitech

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.3.2000 22:44:52

From: Jan Votava <djsoft(zv)top(tec)cz>
> No jo, nebo tak :-), Zd� se, �e to funguje. V helpu se taktn� ml�� o
> vnit�n�m zp�sobu ulo�en� dat typu set. P�e se jedin� o omezen� na 256 prvk�
> mno�iny. V�te n�kdo n�co v�ce?

Ahoj,

Interni formaty mas popsane v Object Pascal Language Guide (budto v papirove
verzi, nebo v PDF na CD).

Petr Vones, amatersky programator

Adresarova struktura

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.3.2000 22:44:31

From: Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz>
> [...]
> aplikaci zjistit adresarovou strukturu (potrebuji konkretne zjistit
> jmena podadresaru, pripadne v adresarove strukture najit soubor

Ahoj,

adresarovou strukturu muzes ziskat rekurzivni funkci. Pro vyhledani souboru
muzes pouzit funkci SearchTreeForFile (ImageHlp.pas)

Petr Vones, amatersky programator

DropDown na TComboBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.3.2000 22:44:28

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>
> Ako odchytim ze sa ide rozbalit zoznam na comboboxe t.j. ide sa nastavit
> DropedDown:=True; Message CB_SHOWDROPDOWN sa vyvola len ak strati focus. :(((;

Ahoj,

Pokud jsem to dobre pochopil, tak pomoci oznamovaci zpravy CBN_DROPDOWN, viz
TCustomComboBox.CNCommand

Petr Vones, amatersky programator

LPT po bitech

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.3.2000 22:44:38

From: Ctirad Tihelka <TihelkaC(zv)seznam(tec)cz>
> Potreboval bych poradit s LPT portem v NT4 pri pouzitiu komponenty SnallPort
> (asi jen pro 95/98)

Ahoj,

driver SmallPort je pouze ve VxD verzi, tedy jen pro Win9x. Zkus hledat neco
podobneho na DSP, pro NT se to tusim jmenovalo DLPORTIO.ZIP

Petr Vones, amatersky programator

FileMapping

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.3.2000 22:45:45

From: Nykl Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz>
> [...]
> jsou data ulozena knihovnou pro prijem TV, ale pamet by mela byt pristupna).

mapovani souboru do pameti ma ve Win9x a NT trochu odlisne chovani. Predevsim
nelze spolehat na to, ze stejnemu souboru bude v ruznych procesech pridelena
vzdy stejna adresa ve virtualni pameti. Takto to funguje pouze ve Win9x, ale
ne v NT ! Prenos adresy si pak musis zajistit nejakym jinym zpusobem. Dalsi
podrobnosti se dozvis treba v knizce "Advanced Windows" (asi nejlepsi co se
tyce popisu jadra Windows) nebo na nejakem skoleni :-)

Petr Vones, amatersky programator

TDataset.Refresh

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.3.2000 23:52:46

Hello Zbysek!

> No vidis, a takovych zprav se tu kolem tematu souborova vs SQL
> databaze napsalo... :-)

Ten jeden problem sa sice vyriesil, ale inak sa mi cela aplikacia rozsypala.
Uz tyzden nerobim ine, len kazdu chvilu musim niekde v query namiesto
uvodzoviek dat apostrofy, alebo namiesto 'IS NOT NUL' pisat '<>#39#39' ,
stale mi nie je jasne, ako riesit problem den/mesiac/rok a rok/mesiac/den,
aby to chodilo na kazdom pocitaci, atd.

Zatial som napriklad nezistil, preco mi neberie UNION, uplne jednoduchy:

SELECT * FROM prac UNION SELECT * FROM archiv

Nepaci sa mu to slovo UNION a pritom to v paradoxe dva roky chodilo ok.

Dalsi problem je zradnejsi: Obsah TQuery zobrazujem v DBGride a ked urobim
Query1.Insert, tak do databazy sa polozka dostane, ale v Query1 (a teda ani
v gride) neni! Ani Query1.Locate ju nenajde! Dva roky to v paradoxe
fungovalo. Na pouzitie 'Query1.Refresh' mi to vynada, tak som za kazde
'.Insert' musel doplnit este '.Close/.Open', nastastie to cele prebehne
rychlejsie, nez samotne '.Insert' v paradoxe :-)

Ale problemy mi robi vratenie DBGridu do povodneho stavu. GotoBookmark
prekvapivo ide aj po close/open, no je to prilis tenky lad (zo siete
medzitym dalsi pridavaju a rusia riadky) a to ani nehovorim, ze cely grid
poskoci, aby vybrany riadok bol v strede.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Ako spravne vykonat refresh TIBQuery. HELP MI PLIZ

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 16.3.2000 00:30:51

Zdravim.

Najprv by som chcel vysvetlit aky postupom vykonavam:

Mam ciselnik statov, je to jednoduchy form s styrmi buttonmi (Pridaj, Oprav, Vymaz, Refresh) a jednym gridom (DBGridSinea). Komunikaciu s datami pouzivam:

TIBDatabase, je na main forme (ma tam aj svoj Default Trans).

Ciselnik obsahuje: IB1:TIBQuery, IBT1:TIBTransaction, IBE:TIBEvents a samo ze aj DS1:Datasource. Vlastne transaction je tam preto lebo aplikacia je zalozena na MDI a jedno trans je malo. IBE je zaregistrovane v OnCreate a zachytava "STATY CHANGE" aj je vyvolany OnEventAlert tak zavola btnRefresh.OnClick(self). (Zdroj refreshu na konci).

Okno Pridaj obsahuje editboxy a dva buttony (Zapis,Nezapis) Na zapis do table pouziva TIBQuery s vlastnym IBTransaction, lebo okno pridaj moze byt vyvolane aj s ineho ciselnika, takze sa nemoze spoliehat na to ze okno cislenika statov existuje. Co sa tyka pridaj, oprav, vymaz nemam ziadny problem, vsetko funguje.

V databaze su triggery ktore AFTER (insert , update, delete) poslu message "STATY CHANGE". IBEvents zareaguje a zavola REFRESH button ktory zavola funkciu univerzalnu:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
function qIBRefresh(IBQuery:TIBQuery):boolean;
var ujed:integer;
begin
Screen.Cursor:=crHourGlass;
frmMain.StatusBar1.Panels[3].Text:='Obnovujem zobrazenie...';
frmMain.StatusBar1.Update;
ujed:=0;
if IBQuery.Active then
begin
ujed:=IBQuery.FieldByName('jedin').asinteger;
IBQuery.Close;
end;
if IBQuery.Transaction.Active then IBQuery.Transaction.Active:=False;

IBQuery.Open;
if IBQuery.Locate('jedin',ujed,[])
then Result:=true
else Result:=False;
// ak nasiel vrati true a ak nie tak false
except MessageDlg('Nastala chyba po�as refresh datab�zy.', mtError, [mbOK], 0); end;
finally Screen.Cursor:=crDefault; end;
[...]
ulohou tejto funkcie je obcerstvit udaje a postavil kurzor na tu istu poziciu ako pred refreshom.

Pokial si dam break point na zaciatok refresh funkcie a prekrokujem ju vsetko je OK, ale pocas chodu to na 80% vyvola ten except a vobec mi nie je jasne ze PRECO.
Ak zistim E:EIBError tak vysledok je nasledovny:
E.Message:='Transaction is active'
E.IBErrorCode:=0;
E.SQLCode:=19;
V helpe som sa docital, ze SQLCode 1-99 su "len" SQLWARNING System warning or informational message, ale preco to pise?

Pre uplnost udavam aj zdroj vyvolania okna pridaj:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Application.CreateForm(TfrmCStatyPridaj,frmCStatyPridaj);
with frmCStatyPridaj do
begin
Caption:='Oprava �t�tu...';
e1.UniqueColumnValue:=Self.ib1.FieldByName('jedin').AsInteger;
ShowModal;
Free;
end;
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Komponenta e1 je klasicky EditBox rozsireny o kontrolu jedinecnosti udaja. Kontrolujem jedinecnost este pred zamotnym zapisanim. Okna Pridaj vzdy vytvaram pri volani a po ukonceni odstranim.

Myslim ze to je zapricinene stylom ako to robim, ale neviem to odkrokovat (predpokladam ze exception je volane pri pokuse o OPEN), pokial odstavim IBEvents aby nereagoval a po ukonceni okna PRIDAJ si sam rucne refreshnem tak to zbehne, ale ja to potrebujem zautomatizovat koli sietovej verzii, pri ktorej by sa mi mal refreshovat obsah Gridu pri zmene.

PS: Pouzivam D5, IB 5.6, IBE update #1, RXLib 2.75, a vlastne veci.

Archiv konferencie DelphiCZ som preliezol ale nic som nenasiel.

Za vsetky napady co s tym uz vopred dakujem.

S pozdravom Roland Turcan.

Directory list

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 16.3.2000 06:11:47

Podivej se na demo v helpu k funkci FindFirst. Pokud si tam pridas StringList a
pri prochazeni budes do nej soubory pridavat, vysledkem bude seznam souboru

From: Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk>> Zdravim,

> [...]
> moznost (funkcia) na vylistovanie obsahu adresara (iba do premennej, nie na
> obrazovku), ako je zbytocne velka kompononta TFileListBox?

Jak na DBF bez DBE

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 16.3.2000 06:17:11

Najdes spoustu free komponent, ktere maji spoustu omezeni. Neumi pracovat s memo
polozkami, indexy, filtrovat, jsou omezeny urcitym poctem zaznamu (radove
tisice) atd. A pokud s takovou komponentou sahnes na tabulku jine aplikace,
ktera indexy pouziva, muze to mit velmi vazne nasledky. Pokud mas dostatek
penez, na www.kylekordes.com najdes spoustu placenych alternativ k BDE nejen pro
DBF tabulky.

From: Ondrej Slama <slama(zv)internet(tec)cz>> Muze mi nekdo poradit jak udelat pristup do souboru DBF bez pouziti DBE.
> [...]
> a tohle je moje prvotina tohoto razeni. Tudiz uvitam uceleny postup
> nebo komponentu ktera je srozumitelna. DIK

OT: Poloha ikon na desktope

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 16.3.2000 06:35:12

Ahoj !
Potreboval by som zachovat, resp. obnovit poziciu ikon na desktope
vo Windows.
Pri nudzovom rezime ich system poprehadzuje, aby sa zmestili
na obrazovku aj pri nizsom rozliseni 640x480. Zaloha zastupcov
z adresara C:\WINDOWS\Plocha\ nepomoze. Ich poloha je pravdepodobne
definovana v registri. Lenze neviem v ktorej vetve.
Nevie niekto, kde mam hladat ?

P.

Vytvoreni smluv

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 16.3.2000 06:36:59

Dobry den,
potreboval bych udelat program pro automaticke sestaveni textu, v tomto
pripade smluv. V databazi by byly ulozeny odstavce a uzivatel by si vybral
jen ty, ktere chce, coz by nebylo tak slozite. Ale je nutne, aby to umelo do
tech odstavcu doplnovat uzivatelem zadane castky a provadet vypocty (treba
vypocitat rocne celkem a rozpocitat na mesicni platby). Dale to musi umet
ukladani hotovych textu v puvodnim zneni, i kdyz se text jednotlivych
odstavcu zmeni. Neresili jste nekdo jiz tento problem a jak? Existuje na to
jiz nejaky hotovy produkt? Delat to jen pres Word je nevyhovujici, nyni to
tak funguje.
Predem diky Petr Riedel

OT:struktura mp3

[*] Zbynek Ceska <zbyces(zv)physics.muni(tec)cz> - 16.3.2000 07:13:17

On Mon, 13 Mar 2000, Lubos Hubka wrote:
> Potreboval by som pre kamarata ziskat strukturu suboru
> MP3. A tiez by bodol popis algorytmu na dekodovanie.

NA www.seznam(tec)cz je cele "oddeleni" s nazvem MP3. Tam je neskutecne odkazu
a take (a to predevsim) mnoho technickych popisu MP3. JSem si jisty, ze
tam budes uspokojen.

** Mgr. (MSc.) Zbynek Ceska ** http://www.sci.muni(tec)cz/~zbyces ******
** Plasma Physics ** High Technology Physics ** Microwave Physics **

OT:Videokarta Rendition

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 16.3.2000 07:23:06

Ahoj,

nemate nekdo, prosim, videokatru Rendition Verite 2200/2000 8MB-RWM AGP/PCI
nebo nejakou zkusenost s ni? Chtel bych si take uzit truecolor barev, ale
pri spusteni Delphi v truecolor to zamrzne v nejake DLL patrici j driverum
karty a proto musim mit nastaveno jen 256 barev.

Znakove sady a jejich konverze

[*] caoperator(zv)ozjc.cpost(tec)cz - 16.3.2000 7:48:16

Zdravim,

nedavno jsem pro nase oddeleni tvoril jednoduchy prevodnik textovych souboru s vypisy z banky (jenom jsem upravoval pocty mezer mezi jednotlivymi slovy). Aby uzivatel mel kontrolu, ze nacetl spravny soubor, zobrazuju obsah otevreneho souboru v komponente TRichEdit. Nacitany text ale zasadne ma DOSovou ceskou znakovou sadu (ASCII), takze ve Windows se mi zobrazi spatne ceske znaky. Zkousel jsem nastavit vlastnost TFont.CharSet, ale tam neni ASCII znakova sada (popr. DOS sada). Existuje nejaky zpusob jednoducheho zobrazeni ASCII sady ve Windows, popr. moznost prevodu teto sady tak, aby byly spravne zobrazene ceske znaky?

Diky za postrceni.

David Viktora

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.3.2000 07:49:44

On 15 Mar 00, at 14:50, David Lebeda wrote:

> [...]
> kdyz se pokusim o editaci dat, ale k prohlizeni dat pres tyto
> komponenty je to naprosto postacujici. Data se ztrati az teprve po

Ted je otazka, co se tam deje. Pokud se opravdu prerusi spojeni
(kontroloval jsi Current Activity v Enterprise Manageru?), pak se
domnivam, ze Adonis.ADODataset nacte data do sveho bufferu.
Ale na tohle by nejlip odpovedel Erik. Podle dokumentace po
uzavreni Connection zdechaji i vsechny pripojene Recordsety.

> Uz jsem tady jednou psal, ale bez jakekoliv reakce (reakce by me
> zajimaly proto, ze muj dojem muze byt zcela spatny), ze napr.
> konkretni operace nasypani dat do RxMemoryData

V mem pripade bude problem asi v tom, ze RX knihovnu
nepouzivam a Adonis nemam. :-) Jestli mas zdrojaky, podivej se
dovnitr, co se tam s daty deje.

> [...]
> ohromna, ze rychlost media poskytujiciho data prakticky nehraje
> temer zadnou roli. Nicmene to prohlasuji s plnym vedomim toho,

:-) Tezko rict. Otazka take je, co vlastne dela RxMemoryData pri
posilani dat.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

MessageBox a Beep

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.3.2000 07:53:38

> Sel by pouzit MessageDlg, ale ten nema lokalizovany butonky -:((( Neni
> to nic, co by me nejak trapilo, spis me to jen prekvapilo...

K reakcim bych rad pridal jeste jednu: Zbyskuv Lokalizator. Mam
pocit, ze ve verzi 3 je free (pokud se to nezmenilo). Navic si tim
muzes pocestit nejen butony, ale i vyjimky a radu dalsich
anglickych hlasek, ktere tam Delphi dodava.

David

Tisk sloupcove sestavy v Quick Reportu

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 16.3.2000 08:10:46

Ahoj,

nevite nekdo jak mam vitisknout sloupcovou sestavu s v Quick Reportu, kdy
kazdy sloupec je y jineho DBF souboru. Pokud tisknu data z jednoho DBF tak
mi to jde (pomoci Band - Detail a LabelDBF).
Prosim pomozte

PS> Delphi 4 Std, Quick Report 3.05

Diky

Jindrich Nikodem

Znakove sady a jejich konverze

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 16.3.2000 08:15:17

Ahoj,

zkus se podivat na http://www.micrel(tec)cz/delphi , mam tam knihovnu retezcu a
je tam i funkce TRANS pro prevodu kodu mezi ruznymu OS.

> [...]
> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.129 / Virov� b�ze: 61 - datum vyd�n�: 3.3.2000

TDBChart - ulozeni nastaveni

[*] garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 16.3.2000 08:25:50

Zdravim.

Pouzivam TDBChart komponentu, pomoci ktere zobrazuji grafy pro cca 60
polozek (tohle cislo pozvolna roste). Problem je v tom, ze napr. barvy se
priradi jen asi prvnim 12 polozkam a pak uz je vsechno v cervene barve.
Netusite nekdo, kdyz si uzivatel priradi jednotlivym polozkam barvy, jak
toto (a samozrejme, nejen toto) nastaveni nejak jednoduse ulozit a pak zase
nacist. Ma pro to TDBChart nejakou podporu, nebo musim vsechno osetrit sam?
Pripadne nevite o nejake jine komponente, ktera by to umela?

Diky

Znakove sady a jejich konverze

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 16.3.2000 08:27:17

M�m u� hotov� tabulky a funkce pro LAT2, KAM, 8859-2 a W1250.
Tabulky jsou bin�rn� (a tedy lehce pou�iteln� kdekoliv), funkce jsou v
C, ale trivi�ln�, to si p�ep�e�. Kam to chce� poslat?

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [...]
> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.129 / Virov� b�ze: 61 - datum vyd�n�: 3.3.2000

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 16.3.2000 08:28:08

> [...]
>
>Ahoj Tomas
>
>PS: je to prkotina, ale jestli nekdo vite jak nepipat dejte prosim vedet.

Je to nastaveni zvuku ve Win, polozka "Otazka".

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Poloha ikon na desktope

[*] DiGi <DiGi(zv)MujMail(tec)cz> - 16.3.2000 08:40:22

Ikonky umi obnovovat a ukladat program Restore Desktop
http://www.softwarium.com/rdwin.html

ale jak to dela to fakt nevim :-)

--- DiGi(zv)MujMail(tec)cz ---------------------------------------------
-------------------------------------------- http://www.qr(tec)cz ---

[...]

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 16.3.2000 08:50:30

Na tohle jsem si kdysi udelal TThreadedStream (viz dale).
Ten mi umozni pristupovat k datum ve streamu takze
mam jistotu, ze v danem okamziku pristupuji k datum jen
ja sam.

Martin
nedopil(zv)geocities.com

TThreadMemoryStream = class(TMemoryStream)
private
FLock:TRTLCriticalSection;
public
constructor Create;
destructor Destroy;override;
function Lock:TMemoryStream;
procedure UnLock;
function Used:longint;
end;
constructor TThreadMemoryStream.Create;
begin
inherited Create;
InitializeCriticalSection(FLock);
end;

destructor TThreadMemoryStream.Destroy;
begin
Lock;
try
inherited Destroy;
finally
UnLock;
DeleteCriticalSection(FLock);

function TThreadMemoryStream.Lock;
begin
EnterCriticalSection(FLock);
Result:=Self;
end;

procedure TThreadMemoryStream.UnLock;
begin
LeaveCriticalSection(FLock);
end;

function TThreadMemoryStream.Used:longint;
begin
Result:=Size - Position;

> [...]
nebo najit nejaky trik, jak to asynchronne zobrazovat.

> Nema nekdo nejaky napad, jak to vyresit?

Prepare for Kylix: The Compiler and RTL

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 16.3.2000 08:58:06

http://community.borland.com/article/0,1410,21301,00.html

Hodne zdaru

Pavel Cisar
Borland s.r.o.
pcisar(zv)inprise(tec)cz

Jak na DBF bez DBE

[*] Ivan Pavelka <I.Pavelka(zv)uni-data(tec)cz> - 16.3.2000 09:06:49

Kdysi se to tu ji� diskutovalo. Nejakou komponentu pro p��stup napsal
Jaroslav Bene� a n�co m�m snad od Daniela Parnelliho to je unita a je
to naps�no pro form�t DBIII+. Nen� to nav�z�no na komponentu, Je to
objekt poskytuj�c� slu�by zp�sobem bl�zk�m pr�ci se soubory t.j. Read,
Write, Seek, Create Table, OpenTable, close table ....
Tak�e je t�eba to minim�ln� nav�zat alespo� na StringGrig. Pokud bude�
m�t z�jem, po�lu Ti to p��mo i s n�jak�m mal�m ilustra�n�m p��kl�dkem.
Nebo se obra� p��mo na autory.

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 16.3.2000 09:20:11

> [...]
> kazdy sloupec je y jineho DBF souboru. Pokud tisknu data z jednoho DBF tak
> mi to jde (pomoci Band - Detail a LabelDBF).

A jak ty dve DBF tabulky jsou propojeny? Prvni zaznam z jedne tabulky se
sestym z druhe nebo jeste nejak jinak? Tisk jednoho radku z QR je mozne jen
nad jednim datasetem, kde je jasne, co k cemu patri (muze to byt tabulka
nebo query).

[...]

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 16.3.2000 09:29:18

> [...]
> 8859-2 a W1250. Tabulky jsou bin�rn� (a tedy lehce
> pou�iteln� kdekoliv), funkce jsou v C, ale trivi�ln�, to

Tyto a dalsi tabulky, ale i jine informace na toto tema,
najdes na adrese www.cestina(tec)cz

Daniel

Popis Format BMP

[*] J�n Tungli - 16.3.2000 09:40:01

Mohol by mne niekto poslat popis formatu BMP suborov? Dakujem.

J�n TUNGLI , Datapac. s.r.o.
Email: tungli(zv)datapac.sk
tel: 07 / 5565096 -8 kl.102, 07/55410372
fax: 07 / 55410384

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.3.2000 09:41:24

> [...]
> tohle by nejlip odpovedel Erik. Podle dokumentace po uzavreni
> Connection zdechaji i vsechny pripojene Recordsety.

Kdyz jsem zde psal, ze pouzivam RxMemoryData, byl to prave
Erik, kdo me navedl na vyse popsany postup, tj. ze i ADO si umi
data bufferovat. Nemyslim si, ze by mi to doporucoval, kdyby to
bylo nejak nekorektni. Current Activity jsem prave proto sledoval,
abych overil, ze se spojeni skutecne zrusi a je to skutecne tak.
Pokud se nenastavi DatabaseConnect na '', zustava spojeni stale
navazane, i kdyz proces je ve stavu Sleeping. Nastaveni na '' pak
skutecne vede k odpojeni.

> [...]
> dovnitr, co se tam s daty deje.

> :-) Tezko rict. Otazka take je, co vlastne dela RxMemoryData pri

Mam zdrojak a studoval jsem ho. Urcity problem je, ze TDataset
asi neobsahuje nejakou funkci GetCurrentRecord, protoze jinak by
ji tvurci asi pouzili. Jadro strkani dat do RxMemoryData je klasicky
cyklik (zkraceno):

while not Source.Eof
begin
Insert;
AssignRecord;
Post;
Source.Next;
end;

pricemz funkce AssignRecord je zase cyklik, ktery proleza
vsechny Fields a po jednom je zapisuje do RxMemoryData.

Domnivam se, ze prave nacteni hodnoty Fieldu je to, co je pomerne
pomale. No a protoze Field se nacita mockrat (pocet radku * pocet
sloupcu), nehlede na to, ze do RxMemoryData se taky vlastne
zapisuje do Fieldu, takze spotreba casu na tyto operace by se
mohla jeste vynasobit necim mezi 1a 2, tak celkova doba plneni
RxMemoryData neni zrovna kratka.
Nafetchovani potrebne davky dat ze serveru uz to prilis nezdrzi.

Ale kdyz uz jsme u toho mereni rychlosti: je fakt, ze
RxMemoryData se naplni z dat bufferovanych Adonisem pomaleji
nez z jine RxMemoryData. Rozdil je sice evidentni, ale ne zase tak
drasticky, aby me presvedcil o vhodnosti nepouzivani ADO
clientskych kurzoru.

David

ADMIN: Re: heslo na Qusoft download page

[*] Filip Kinsky <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 16.3.2000 00:44:38 -0800

Omlouvam se, ja uz to neudelam......
---
Filip Kinsky, student, amateur programmer :-))

On Wed, 15 Mar 2000 17:25:56 Petr Zahradnik wrote:
> [...]
>Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

>NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA HRUBE PORUSENI
>PRAVIDEL A NAVRH NA OKAMZITE VYRAZENI TOHOTO CLOVEKA ZE SEZNAMU
>PRISPEVOVATELU. TOTEZ PRO KAZDOU PRIPADNOU "DOBROU DUSI"...
>

>S pozdravem
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert
>
>==============================================================
>=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
>=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
>=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
>=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

[*] Filip Kinsky <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 16.3.2000 00:53:28 -0800

Cau!
Ty vzorky ti snad ani nema smysl posilat. Vono to tak nejak funguje jen u hodne primitivnich tisku. U tech slozitejsich uz QR naprosto nezvlada. Asi nejlepsi je stahnout si z Torryho ExtraFilters. Ty umoznujou ukladat do ruznejch formatu - asi nejlepsi jsou ty obrazkovy - JPEG, PDF.
---

On Wed, 15 Mar 2000 16:55:45 Jixm Kral jr. wrote:
> [...]
>
>Uvazuji jestli ma cenu si QR koupit.
>
>Popripade, doporucujete mi si prikoupit "ostry" QR? Stoji to za to?

Komunikace S&P

[*] jemeto <jemeto(zv)volny(tec)cz> - 16.3.2000 10:00:50

NT4 sp5, D5E

Prosim o radu
mam napsanou sluzbu ve WNT, ktera obsahuje nekolik "vypoctovych" threadu. A chci, pokud bude nekdo chtet vedet stav probihajicich threadu, spustit samostatny progam, ktery se pripoji bud na

1. Socket server a dostava automaticky informace o stavu threadu
nebo
2. DCOM a pres callback funkci tyto informace dostava tez
nebo
. . .

Ma otazka je:
mate nekdo zkusenosti co je lepsi. Program pro sledovani lze spustit samozrejme kdekoli na siti. Z me zkusenosti je pripojeni na DCOM z jineho pocitace o dost pomalejsi nez pres socket server, ale zase nepotrebuje na serveru bezet socket server. Prosim o radu ohledne pripojeni i nekolika "sledovacich" programu soucasne s ohledem na zatizeni a rychlost komunikace,pouziti v budoucnu a modularyty. Samozrejme, ze "sledovaci" program muze i "vypoctove" thready vzdalene ovladat. Program na "sledovani" se muze pripojit a sledovat beh threadu i z nekolika nezavislych sluzeb a to i na jinych pocitacich zaroven.

Druhy dotaz se tyka "control panel applications". Vse funguje, akorat program se zobrazi v liste programu. Jak tomuto zamezit napr. nastaveni hodin se v liste nezobrazuji. V klasicke aplikaci toto skryti dokazu.

predem dekuji Vsem

OT:Videokarta Rendition

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 16.3.2000 10:16:25

Kdyz odhlednu od toho, ze tyto problemy se zde resi tak jednou za mesic,
odkazuji Te na http://www.undu.com/Articles/000229e.html
Zde najdes v clanku nazvanem Corrupted Icons in the Delphi Tollbar
krasne shrnuti vsech moznych pricin techto problemu. Pokud neponimajes
po anglijsku, ozvi se mi na ondrisek(zv)centrum(tec)cz a ja Ti to prelozim.

Mira

> [...]
>
> Diky
>
> Jaro B.

regulace mnozstvi dat pri prohlizeni stranek

[*] Filip =?ISO-8859-2?Q?Jirs=E1k?= <Filip.Jirsak(zv)centrum(tec)cz> - 16.3.2000 11:15:52

Ja uz jsem to vcera sice psal, ale nevidim to v archivu, tak radeji
jeste jednou. [Uz ani ten mail nezvladam :-(].
Uz jsem o necem takovem uvazoval. Nekde jsem videl nejaky shareware,
ktery tohle delal. Delal to tak, ze vystupoval jako web-server.
No, ja bych pouzil jine reseni :-)
Udelal bych to jako proxy, pripadne pro uzivatele co maj fakt pristup
na internet a nechteji si kazit konfiguraci prohlizece, jako web-server ktery by bezel na
lokalni adrese na jinem portu a pozadavky na stranky by prekladal a zasilal nejakemu
skutecnemu serveru. Takze by takhle bylo mozne testovat klidne stranky umistene na serveru,
ktery je treba na lokalni siti, a je potreba vyzkouset rychlost pristupu pres dial-up.
No, a pokud je tvurce stranek zaroven sam sobe serverem, tak neni problem na internetu
sehnat free web-server. K Win98/NT je zadarmo PWS/IIS, Apache pro Win take existuje, je
zadarmo a beha, takze by bylo mozne na lokalnim pocitaci mit kopii skutecneho serveru.
Pokud byste o necem podobnem uvazoval, rad se pripojim. Pokud ne, dam
Vam vedet, pokud se mi podari neco podobneho realizovat.
Filip Jirsak

> Od: "Standa Kunc" <standa.kunc(zv)obaka-karvina(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Thu, 16 Mar 2000 10:35:13 +0100
> P�edm�t: Re: regulace mnozstvi dat pri prohlizeni stranek
>
> To je sice fajn, ale ja bych radeji maly programek, ktery to dokaze
a neni
> zavisly na tom, v cem ty stranky delam. Nemluve o tom, ze neumim ani
nechci
> pracovat v PageMillu.
>
> Ale vidim to tak, ze to zajima asi jenom mne, protoze jsem se moc
> [...]

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

OT: prevod prezentace PowerPointu do AVI

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 16.3.2000 11:18:25

Omlouvam se za OT, ale potreboval bych prevadet pezentace PowerPointu do AVI formatu.
Bohuzel, neni resenim vyexportovat jej do EXE souboru pomoci exportu od Microsoftu

Diky za kazdy napad.
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35

TImage a rotace

[*] Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz> - 16.3.2000 11:30:38

Prijemn� den,
D4 standard W95 OSR2

Mam jeden problem. Mam obrazek (v mem pripade *.ICO) v TImage a potreboval
bych s touto ikonou otacet kolem stredu. Je to vlastne sipka, ktera miri
nahoru a ja bych potreboval s touto sipkou otacet tak, aby pokud v promenne
"Uhel" bude 180 stupnu, sipka smerovala dol�. Jde mi o to, aby to slo otacet
po jednom stupni do 359 stupnu. Nejde proto vymenovat ruzne ikony, protoze
bych jich musel mit 360. Napada nekoho z Vas nejake jednodussi reseni?

Dekuju predem, protoze zadem se dekovat bez dalsiho prispevku nesmi.

Zacinajici amatersky programator
Straka Josef
email: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://mujweb(tec)cz/www/strakaj/

Popis Format BMP

[*] Jan Tichy <xtichyj(zv)kremilek.gyrec(tec)cz> - 16.3.2000 12:36:11

Format BMP souboru je celkem pekne popsan v API helpu. (win32.hlp)

Jan Tichy
Student nechutne prestizniho gymnazia.
Mail: xtichyj(zv)gyrec(tec)cz

On Thu, 16 Mar 2000, [iso-8859-2] J�n Tungli wrote:

> [...]
> tel: 07 / 5565096 -8 kl.102, 07/55410372
> fax: 07 / 55410384

Synchronizace metody Paint v hlavnim threadu (D5pr

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 16.3.2000 12:45:17

Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz>

>Na tohle jsem si kdysi udelal TThreadedStream (viz dale).

Prave ze ne na tohle :-) Problem neni vzajemne vyloucit pristup ke sdilenemu prostredku, ale to, ze kdyz se pokusim synchronizovat hlavni thread v handleru metody WM_Paint at uz pomoci EnterCriticalSection nebo cekanim na MUTEX, tak obcas dochazi k deadlocku.

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

OnDataChange pro TDBEdit

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.3.2000 13:12:51

Zdravim vsechny.

Nejak se v tom motam. U DBEditu potrebuji v zavislosti na obsahu pole
momentalne napojeneho datasetu nastavovat parametry fontu. Neco podobneho se
dela v RXDbGridu v udalosti OnGetCellParams. Nejak se mi to nedari
rozlousknout.
Pro nazornost popisuji jak to vypada v tom RXGridu.

function Barva(const inp : string) : TColor;
begin
// Nastavi barvu dle obsahu pole
case ....
Result := clBlue;
Result := clRed;
end;

procedure TForm1.RxDBGrid1GetCellParams(Sender: TObject; Field: TField;
AFont: TFont; var Background: TColor; Highlight: Boolean);
begin
if not Highlight then AFont.Color := Barva(Field.AsString);
end;

Potrebuji to takhle obecne a ma to fungovat na vsechny pole tabulky.

Enviroment : D5 prof SP1, RxLib, VCLSinea.

Predem 100000 x diky za kazdou pomoc.

Ludek ZITA

Popis Format BMP

[*] Tom� Vin� <T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz> - 16.3.2000 13:35:14

zkus http://www.wotsit.org/, formaty vseho druhu

regulace mnozstvi dat pri prohlizeni stranek

[*] Standa Kunc <standa.kunc(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 16.3.2000 13:40:01

> [...]

S. Kunc

> Hi,
> Nevim v cem ty stranky delas, ale takovy PageMill od Hewlett-Packard si

ShowMessage

[*] Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz> - 16.3.2000 14:03:08

Prijemn� den,
D4 standard W95 OSR2

Mam jeste jednu vec. Pokud v programu vyskoci na obrazovku mnou
naprogramovany a chteny ShowMessage('Tohle je informace');, je treba ho
odstranit Entrem. Slo by nejak udelat, abych to nemusel odklepavat, aby napr
po dvou vterinach tato hlaska zmizela sama?

Dekuju predem, protoze zadem se dekovat bez dalsiho prispevku nesmi.

Zacinajici amatersky programator
Straka Josef
email: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://mujweb(tec)cz/www/strakaj/

tisk nekolika tabulek z QR3

[*] Kamil Hora <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 16.3.2000 05:08:22 -0800

Zdar!
Nevite nekdo jak jednoduse a rychle tisknout z nekolika Paradoxich tabulek? Mam jich zhruba 10 a potrebuji dat dohromady recordy podle jmena, prijmeni a data a tyto vybrane recordy vytisknout. Zatim to delam tak, ze vzdy prekopiruju ty vybrany recordy do docasnych tabulek(mam tim padem v kazde docasne tabulce jen jeden zaznam). To je ale dost pomale, zvlast kdyz to bezi po siti.
Angelfire for your free web-based e-mail. http://www.angelfire.com

tlacitka

[*] charon <charon(zv)ipex(tec)cz> - 16.3.2000 14:17:31

Preji Vam vsem hezky den,

potreboval bych pomoct.
Zacal jsem se venovat programovani v Delphi teprve nedavno takze
nemam moc zkusenosti, tak na mne musite jit pomalu.

Chtel jsem se zeptat zda-li je mozne pouzivat vlastni tlacitka neco
jako se da udelat v Java Scriptu, proste rozanimovat nejakou bitmapu
po prejeti mysi a vyvolat nejakou funkci po kliknuti na dany button,
respektive bitmapu.

Jak na to ?

Mam D3 standart ci D4 profi

Predem diky za podnety

GetDocument

[*] Ondrej Slama <slama(zv)internet(tec)cz> - 16.3.2000 14:26:29

Ahoj,

mam takovej problem. Potrebuju z Intetu stahnou HTML document
tak aby ho WEB server zpracoval. Celej problem je v tom, ze
dokument nema koncovku HTM(L). Ma koncovku PHP3 a obsahuje
pehapeckovej script, kterej by se mel pred odeslanim zpracovat servrovou
stranou.
Pokousel jsem se pres HTML comp, ale nevim jak ji donutit
aby brala dokument s jinou koncovkou.
Ovsem nejvic bych uvital reseni kdy nemusim stranku vubec zobrazovat
a stahovat ji rovnou do bafru ve zdrojovem kodu HTML.

Dik

Synchronizace metody Paint v hlavnim threadu (D5pr

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 16.3.2000 15:03:01

> [...]
thread v handleru metody WM_Paint at uz pomoci EnterCriticalSection nebo
cekanim na MUTEX, >tak obcas dochazi k deadlocku.

Jestli tomu tedy dobre rozumim, dochazi behem kresleni k deadlocku. Nemohl
bys
poslat na ukazku kousicek kodu ?

Mozna strilim, ale nepomohlo by kresleni synchronizovat pomoci
TCanvas.TryLock ?