OT: Windows 2000 Professional TCP/IP

[*] Pavel Chaloupka <chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz> - 16.3.2000 15:07:13

Zdravim,

nevite nekdo jestli je ve Windows 2000 Professional omezen pocet TCP/IP
connectu, jako je to ve Windows NT 4 Workstation?

Pavel Chaloupka
E-Mail: pavel(zv)chaloupka(tec)cz
WWW: www.chaloupka(tec)cz
V�voj SW (Windows NT, Linux, SQL Datab�ze, Internet)

GetDocument

[*] Ondrej Slama <slama(zv)internet(tec)cz> - 16.3.2000 15:11:44

Cusa,

problem vyresen, chyba byla mezi klavesnici a mozkem

dik

-Ahoj,
-
-mam takovej problem. Potrebuju z Intetu stahnou HTML document
-tak aby ho WEB server zpracoval. Celej problem je v tom, ze
-dokument nema koncovku HTM(L). Ma koncovku PHP3 a obsahuje
-pehapeckovej script, kterej by se mel pred odeslanim zpracovat servrovou
-stranou.
-Pokousel jsem se pres HTML comp, ale nevim jak ji donutit
-aby brala dokument s jinou koncovkou.
-Ovsem nejvic bych uvital reseni kdy nemusim stranku vubec zobrazovat
-a stahovat ji rovnou do bafru ve zdrojovem kodu HTML.

-Dik

Kompilace RC skriptu

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 16.3.2000 15:13:53

Ahoj

chtel bych si napsat program na "vyrobeni" resource souboru,
mam predstavu, ze program mi vytvori RC skript, na ktery pak
postvu kompilator. Kdybych pouzil BRCC32, znamenalo by to
"odskoceni" do DOSu, coz se mi nejevi moc esteticke, radeji bych
pro zkompilovani zavolal napr. nejakou DLL ...

Vi nekdo jak problem resit ?

Diky za kazdou odpoved.

Zdenek Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

Popis Format BMP

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 16.3.2000 15:51:41

Tady je formatu dost: URL=http://www.wotsit.org/

MS
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele J�n
Tungli
Odesl�no: 16. b�ezna 2000 9:40
Komu: delphi conferencia
P�edm�t: Popis Format BMP

Mohol by mne niekto poslat popis formatu BMP suborov? Dakujem.

J�n TUNGLI , Datapac. s.r.o.
Email: tungli(zv)datapac.sk
tel: 07 / 5565096 -8 kl.102, 07/55410372
fax: 07 / 55410384

regulace mnozstvi dat pri prohlizeni stranek

[*] Standa Kunc <standa.kunc(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 16.3.2000 17:52:16

Jeste mne napada jina vec, totiz pozadat o to tvurce Pinknet Web Serveru.
Takovahle sluzba by jeho serveru urcite pomohla. Zkusim ho kontaktovat.

Co se tyce moji aktivity, tak bych rad pracoval na takovem programku, ale
jednak nemam moc casu a jednak nemam ani potrebne znalosti (proxy server
bych asi nezvladl, leda by to bylo hoooodne jednoduche).

Pokud mate jeste nejakou poznamku piste mi na standa.kunc(zv)obaka-karvina(tec)cz

S. Kunc

> [...]
> ktery je treba na lokalni siti, a je potreba vyzkouset rychlost pristupu
pres dial-up.
> No, a pokud je tvurce stranek zaroven sam sobe serverem, tak neni problem
na internetu
> sehnat free web-server. K Win98/NT je zadarmo PWS/IIS, Apache pro Win take
existuje, je
> zadarmo a beha, takze by bylo mozne na lokalnim pocitaci mit kopii
skutecneho serveru.
> Pokud byste o necem podobnem uvazoval, rad se pripojim. Pokud ne, dam
> Vam vedet, pokud se mi podari neco podobneho realizovat.

TImage a rotace

[*] delphi <delphi(zv)anexis(tec)cz> - 16.3.2000 18:21:17

> Mam jeden problem. Mam obrazek (v mem pripade *.ICO) v TImage a potreboval
> bych s touto ikonou otacet kolem stredu. Je to vlastne sipka, ktera miri
> nahoru a ja bych potreboval s touto sipkou otacet tak, aby pokud v
promenne
> "Uhel" bude 180 stupnu, sipka smerovala dol�. Jde mi o to, aby to slo
otacet
> po jednom stupni do 359 stupnu. Nejde proto vymenovat ruzne ikony, protoze
> bych jich musel mit 360. Napada nekoho z Vas nejake jednodussi reseni?

Ikon mozna nebudes potrebovat tolik. Melo by stacit treba 16 pozic a
patricna funkce, ktera interpoluje rozsah hodnoty promenne "uhel" na jednu
z 16 moznych pozic.

Pokud vyzadujes, aby pohyb sipky byl skutecne plynuly je dobrym resenim
opustit rastrovou podobu grafiky a prevest sipku do vektorove podoby.
Otaceni vektoroveho objektu je nasledne zalezitost vyvolani jedne funkce.
Popis prevodu a patricne funkce najdes napr. v knize Pocitacova grafika oda
Grady nebo samozrejme na inetu. V nouzi nejvyssi Ti je najdu....

Franta

Asyncfree ve Windows NT

[*] Gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 16.3.2000 18:52:14

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Ahoj,

nemate nekdo zkusenosti s Asyncfree ve Windows NT ?
Pri vyvolani se objevi chyba: "Error initializing buffers". pod W95/98 pracuje perfektne.
Z AsyncFree pouzivam jen komponenty TAfComPort a TAfPortRadioGroup. Zkousel jsem dve nastaveni buffers:
InBufSize = 4096
OutBufSize = 255
InBufSize = 4096
OutBufSize = 4096

Diky za radu, nemam moznost ladit programy pod NT.

Petr Gadourek

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

> Ted je otazka, co se tam deje. Pokud se opravdu prerusi spojeni
> (kontroloval jsi Current Activity v Enterprise Manageru?), pak se
> domnivam, ze Adonis.ADODataset nacte data do sveho bufferu.
> Ale na tohle by nejlip odpovedel Erik. Podle dokumentace po
> uzavreni Connection zdechaji i vsechny pripojene Recordsety.

ADODataset nema vlastny buffer, toto buffrovanie zabezpecuje
samotne ADO (klientska ADO kniznica, tzv. client cursor engine),
hovori sa tomu disconnected recordset. Tu je priklad z MSDAC
dokumentacie pre Visual Basic:

Sub DisconnectRS()
Dim con As Connection
Dim rs As Recordset

Set con = New Connection
Set rs = New Recordset
con.CursorLocation = adUseClient
con.Open "Provider=SQLOLEDB;Data Source=persons;" _
& "Initial Catalog=Performance;User ID=sa;Password=;"
Set rs = con.Execute("SELECT SomeText, SomeNumber, SomeTime, " & _
"SomeMoney FROM Nonsense")

Set rs.ActiveConnection = Nothing
Set con = Nothing
'
' Process data
'
rs.Close
Set rs = Nothing
End Sub

ADO umoznuje vela dalsich funkcii pre disconnected recordsety - napr.
vytvorit
takyto dataset programovo, ukladat/citat recordset do/zo suboru v XML alebo
ADTG formate, prenasat ho medzi COM objektami, ...

Erik Salaj

TQuery

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 16.3.2000 19:17:49

Dobry den,

Tusite nekdo proc mi Query.RecordCount vraci "-1" ikdyz SQL prikaz probehl v
poradku (Query.Active = True)...
Nejvic mne prekvapuje, ze kdyz to vyzkousim v jinem projektu, tak to chodi
normalne...

Presna sekvence programu jak to probiha:

begin
Self.tmpSQL.Close; // Nebo: Self.tmpSQL.Active:= False;
Self.tmpSQL.DatabaseName:= 'JmenoDB'; {Je to jedno, zda to nastavim tady
nebo v ObjectInspector}
Self.tmpSQL.SQL.Clear;
Self.tmpSQL.SQL.Add('SELECT * FROM JmenoTabulky;');
try
Self.tmpSQL.Open; // Nebo: Self.tmpSQL.Active:= True;
if Self.tmpSQL.RecordCount = 1
{a tady mi to vytrvale tvrdi ze je to "-1", coz je vtakovina,
protoze je tam 6 zaznamu}
then {nejake zbesilosti....};

Ale co stim???
Mam D4prof, Patch 3.

ShowMessage

[*] viragi(zv)eurotel.sk - 16.3.2000 19:19:18

Jedno z reseni je pouzit TTimer uvnitr formulare, kterym definujes svou
ShowMessage. Nastavit interval tohoto Timeru na 2 vteriny (2000) a na udalost
OnTimer dat Close a enable nastavit na true.

Ivan Virag

Synchronizace metody Paint v hlavnim threadu (D5pr

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 16.3.2000 19:23:03

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>

>Problem neni vzajemne vyloucit pristup ke sdilenemu prostredku,
>ale to, ze kdyz se pokusim synchronizovat hlavni thread v handleru
>metody WM_Paint at uz pomoci EnterCriticalSection nebo cekanim
>na MUTEX, tak obcas dochazi k deadlocku.

Ja si myslim, ze by to melo jit naprogramovat bez deadlocku. Je ovsem mozne,
ze se prekreslovani "zahlti" prihozimi zpravami o zmene fronty LOGu. (ze
tedy nejde o pravy deadlock)

Proto by mozna stalo za uvahu asynchronne (napr. pres timer 500ms) zjistovat
priznak zmeny LOGu a v pripade zmeny vyvolat prekresleni. Priznak by
nastavovaly ty thready po pridani dat do LOGu. Tim by nedochazelo k
zahlcovani prekreslovacimi metodami.

K "uklidu" nepotrebnych dat z LOGu by asi melo dochazet na konci prekresleni
(v metode prekresleni), aby se nemohlo stat, ze budes chtit vykreslovat uz
uvolnena data.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

P.S.: Snad jsem pochopil o co jde, kazdopadne by mne zajimalo, jak jsi
problem vyresil.

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.3.2000 19:25:15

On 16 Mar 00, at 9:41, David Lebeda wrote:

> Kdyz jsem zde psal, ze pouzivam RxMemoryData, byl to prave
> Erik, kdo me navedl na vyse popsany postup, tj. ze i ADO si umi
> data bufferovat. Nemyslim si, ze by mi to doporucoval, kdyby to
> bylo nejak nekorektni. Current Activity jsem prave proto sledoval,
> abych overil, ze se spojeni skutecne zrusi a je to skutecne tak. Pokud
> se nenastavi DatabaseConnect na '', zustava spojeni stale navazane, i
> kdyz proces je ve stavu Sleeping. Nastaveni na '' pak skutecne vede k
> odpojeni.

Dobre, zeptam se jinak. Funguje to jen v Adonisu, nebo i nad
samotnym ADO? Rozlisujme mezi ADO jako takovym, a
komponentami, ktere ADO prekryvaji (Adonis, ADOExpress, ...).
Kdyz jsem se o neco obdobneho pokusil na ADOExpress, zdechlo
to vcetne dat.

> [...]
> asi neobsahuje nejakou funkci GetCurrentRecord, protoze jinak by ji
> tvurci asi pouzili. Jadro strkani dat do RxMemoryData je klasicky
> cyklik (zkraceno):
>
> while not Source.Eof
> begin
> Insert;
> AssignRecord;
> Post;
> Source.Next;
> end;
>
> pricemz funkce AssignRecord je zase cyklik, ktery proleza
> vsechny Fields a po jednom je zapisuje do RxMemoryData.

Uaaa! :-) Tak ted je jasne, proc jim to tak dlouho trva. Kdyby
prekopirovali na zacatku strukturu, a pak pretahli (a pripadne
preskladali jinym vhodnejsim zpusobem, pokud je to treba) PChar,
melo by to byt rychlejsi.

> Ale kdyz uz jsme u toho mereni rychlosti: je fakt, ze
> RxMemoryData se naplni z dat bufferovanych Adonisem pomaleji
> nez z jine RxMemoryData. Rozdil je sice evidentni, ale ne zase tak
> drasticky, aby me presvedcil o vhodnosti nepouzivani ADO clientskych
> kurzoru.

Mas zdrojaky Adonise? Pokud ano, mohl bys overit tuto
domnenku: ADO nacte data do sveho bufferu (tohle overime tezko
:). Adonis si totez dale cte do sveho bufferu. Pak to preda dal. Zde
by tedy mohlo zdrzovat dvoji cteni.
BTW - proc se k tomu dosud nevyjadril Erik?

OnDataChange pro TDBEdit

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.3.2000 19:45:46

Behalf Of L. ZITA

> Zdravim vsechny.
>
> Nejak se v tom motam. U DBEditu potrebuji v zavislosti na obsahu pole
> momentalne napojeneho datasetu nastavovat parametry fontu. Neco
> podobneho se
> dela v RXDbGridu v udalosti OnGetCellParams. Nejak se mi to nedari
> rozlousknout.
> Ludek ZITA

Omlouvam se za naprosto zbytecny dotaz. Je to samozrejme udalost OnChange.
Nevim proc jsem si myslel ze je vyvolana az pri editaci ?. Ach jo nekdy se
holt cloveku zatmi pred ocima a vyda se naprosto slepou cestou podrbat se
levou rukou za pravym uchem.

Ludek ZITA

Znakove sady a jejich konverze

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.3.2000 19:52:20

Behalf Of caoperator(zv)ozjc.cpost(tec)cz

> [...]
> textovych souboru s vypisy z banky (jenom jsem upravoval pocty
> mezer mezi jednotlivymi slovy). Aby uzivatel mel kontrolu, ze
> nacetl spravny soubor, zobrazuju obsah otevreneho souboru v
> komponente TRichEdit. Nacitany text ale zasadne ma DOSovou ceskou
> znakovou sadu (ASCII), takze ve Windows se mi zobrazi spatne
> ceske znaky. Zkousel jsem nastavit vlastnost TFont.CharSet, ale
> tam neni ASCII znakova sada (popr. DOS sada). Existuje nejaky
> zpusob jednoducheho zobrazeni ASCII sady ve Windows, popr.
> moznost prevodu teto sady tak, aby byly spravne zobrazene ceske znaky?

Ahoj.

Pokud nejsou texty dlouhe pouzij TMemo to ma vlastnost OEMConvert a pri
pouziti spravne znakove sady (Terminal) a spravne "rezu" (OEM/DOS)
nepotrebujes nic konvertovat.

ShowMessage

[*] Danko Branislav <Branislav.Danko(zv)swh.sk> - 16.3.2000 21:27:19

To close na ShowMessage zase nie je az take jednoduche. Takto by to snad
mohlo
ist (netestoval som to), v timeri sa potom zavola DirectClose('...'):

DirectCloseMB(Caption: String)
var
handle: HWND;
begin
handle := FindWindow(NULL, PChar(Caption)); // najde handle okna podla
textu v titulku (Caption)
if handle <> nil then
SendMessage(handle, WM_CLOSE, 0, 0);

> [...]
udalost
OnTimer dat Close a enable nastavit na true.

tlacitka

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.3.2000 22:44:04

Ahoj,

podivej se na udalosti OnMouseMove a OnClick ci OnMouseDown
a OnMouseUp.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Manipulace s ToolBarem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.2000 23:30:54

From: Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz>
> Vytvoril jsem si Frame, ve kterem mam ToolBar s butonkama. V jinem framu
> pouziji tento
> frame a v design modu zmenim poradi buttonku na toolbaru a ejhle, uz to
> nefunguje,
> program padne pri create toho framu :-(
> Kdyz vratim ten buttonek na sve puvodni misto, tak to zase bezi ...

Ahoj,

Zvlastni, mas UpdatePack#1 ? Me to pouze nefunguje v tom smyslu, ze
presunuti tlacitek se nezapamatuje, ale vyjimku nevyvola.

Petr Vones, amatersky programator

OT:Videokarta Rendition

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.2000 23:31:43

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> nemate nekdo, prosim, videokatru Rendition Verite 2200/2000 8MB-RWM AGP/PCI
> nebo nejakou zkusenost s ni? Chtel bych si take uzit truecolor barev, ale
> pri spusteni Delphi v truecolor to zamrzne v nejake DLL patrici j driverum
> karty a proto musim mit nastaveno jen 256 barev.

Ahoj,

podle mych zkusenosti je to ten nejhorsi "low-cost". Pokud potrebujes levnou
PCI videokartu, tak zkus radeji SiS6326 (http://www.sis.com.tw), neni to sice
taky nic moc (refresh max.85 Hz, coz je dost malo), ale alespon poskytuji
nejakou podporu, aktualizace driveru apod.

Petr Vones, amatersky programator

TImage a rotace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.2000 23:31:19

From: Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz>
> [...]
> po jednom stupni do 359 stupnu. Nejde proto vymenovat ruzne ikony, protoze
> bych jich musel mit 360. Napada nekoho z Vas nejake jednodussi reseni?

nejaky priklad ma MS tady, ale budes si jej muset prepsat z toho hrozneho
jazyka :-)

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q80/4/06.ASP

Petr Vones, amatersky programator

Synchronizace metody Paint v hlavnim threadu (D5pr

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.2000 23:31:51

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
> [...]
> metody WM_Paint at uz pomoci EnterCriticalSection nebo cekanim na MUTEX, tak

Ahoj,

muzes poslat nejakou jednoduchou ukazku jak to vlastne delas ?

Petr Vones, amatersky programator

Kompilace RC skriptu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.2000 23:32:34

From: Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz>
> [...]
> "odskoceni" do DOSu, coz se mi nejevi moc esteticke, radeji bych
> pro zkompilovani zavolal napr. nejakou DLL ...

BRCC32 je 32bitova konzolova aplikace, neni tedy treba pouzivat zadny
nesmyslny DOS. Volani externi command line aplikace z tve aplikace neni
az tak neesteticke.

Petr Vones, amatersky programator

Komunikace S&P

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.2000 23:32:18

From: jemeto <jemeto(zv)volny(tec)cz>
> mate nekdo zkusenosti co je lepsi. Program pro sledovani lze spustit samozrejme
> kdekoli na siti. Z me zkusenosti je pripojeni na DCOM z jineho pocitace o dost
> pomalejsi nez pres socket server, ale zase nepotrebuje na serveru bezet socket

Ahoj,

Tezko rict, pri pouziti DCOMu je s tim nekdy mene prace nez se sockety.

> Druhy dotaz se tyka "control panel applications". Vse funguje, akorat program
> se zobrazi v liste programu. Jak tomuto zamezit napr. nastaveni hodin se v
> liste nezobrazuji. V klasicke aplikaci toto skryti dokazu.

Tohle je chyba ve VCL. Krome zobrazeni v taskbaru to ma i dalsi problem, ze
pri zobrazeni daneho dialogu neni tento zobrazen pri opetovnem kliknuti na
ikonu v Control Panelu. Resit to lze napriklad takto:
http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14423

Petr Vones, amatersky programator

Znakove sady a jejich konverze

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.2000 23:32:00

From: <caoperator(zv)ozjc.cpost(tec)cz>
> [...]
> (popr. DOS sada). Existuje nejaky zpusob jednoducheho zobrazeni ASCII sady ve

Prevody mezi 1250, 852, 859 a ASCII najdes tady:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/other/CharSetConv.zip

Petr Vones, amatersky programator

tisk nekolika tabulek z QR3

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.2000 23:32:23

From: Kamil Hora <delphi007(zv)angelfire.com>
> Nevite nekdo jak jednoduse a rychle tisknout z nekolika Paradoxich tabulek? Mam jich zhruba 10
a potrebuji dat dohromady recordy podle jmena, prijmeni a data a tyto vybrane recordy
vytisknout. Zatim to delam tak, ze vzdy prekopiruju ty vybrany recordy do docasnych tabulek(mam
tim padem v kazde docasne tabulce jen jeden zaznam). To je ale dost pomale, zvlast kdyz to bezi
po siti.

Ahoj,

Pokud vim, tak QR3 obsahuje komponentu QRCompositeReport, ktera umoznuje
spojit vice ruznych sestav do jedne. Priklad najdes v Demos\QuickReport

Petr Vones, amatersky programator

TQuery

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 16.3.2000 20:13:11 -0800

Hodnota -1 znamena, ze vypocet pravdepodobne selhal.
Duvod mi neni zrejmy, ale podle vlastni zkusenosti vim,
ze RecordCount je nespolehlivy. Krome toho je take velmi pomaly.
Neni to funkce, ale metoda, ktera pocita zaznamy na datasetu.
Z toho duvodu se musi vzdy natahnout cely dataset
(ve tvem pripade hned po Open) a tim je vlatne vyrazeno buffer-ovani.

Pokud tam budes mit hodne zaznamu, tak se to znatelne zpomali.
Proto je lepsi vytvorit si vlastni funkci, ktera spocita
zaznamy pomoci noveho SQL dotazu. To bude mnohem rychlejsi.

SELECT Count(*) FROM StejnaTabulka WHERE stejnaPodminka

Jaro

PS. Nekdy postaci funkce IsEmpty

tlacitka

[*] charon <charon(zv)ipex(tec)cz> - 17.3.2000 07:13:44

Ano tyto udalosti znam, ale nevim jak zakomponovat vlastni
tvar tlacitka pres ktery by byla nejaka bitmapa.

Charon

> [...]
> http://www.swnet(tec)cz
> Magazin informacne vyspelych jedincu

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.3.2000 07:34:49

On 16 Mar 00, at 19:10, Erik Salaj wrote:

> [...]
> samotne ADO (klientska ADO kniznica, tzv. client cursor engine),
> hovori sa tomu disconnected recordset. Tu je priklad z MSDAC

Hm, zkousel jsem to prohnat pres ADOExpress, ale bezuspesne.
Netvrdim, ze to nelze, ale pouze to, ze se mi to nepodarilo.

Pokud to vsak takto funguje, potvrzuje se tim ma uvaha, ze si
Recordset buferuje data.

> [...]
> suboru v XML alebo ADTG formate, prenasat ho medzi COM objektami, ...

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.3.2000 07:41:51

> [...]
> komponentami, ktere ADO prekryvaji (Adonis, ADOExpress, ...).
> Kdyz jsem se o neco obdobneho pokusil na ADOExpress, zdechlo

Nevim. Nemam zatim nainstalovane Delphi 5, takze neznam ADO
Express. Od Adonisu mam trial verzi stazenou z internetu, takze
nemam zdrojaky. Jinak souhlas s rozlisovanim ADO a
komponentami. Nicmene mym dosavadnim cilem bylo predevsim si
trochu pohrat s Adonisem (to jen na vysvetlenou), popr. jinymi
komponentami obalujicimi ADO, ale o zadnych jsem nevedel. Az
mi zase vyjde cas, budu v tom pokracovat.

> [...]
> prekopirovali na zacatku strukturu, a pak pretahli (a pripadne
> preskladali jinym vhodnejsim zpusobem, pokud je to treba) PChar, melo

Coz o to, na zacatku se skutecne struktura vytvori, ale to je rychle.
Ja jsem popsal jen prenos dat z jedne tabulky do druhe. Obe tedy
maji stejna pole. Souhlasim s tim, ze ten postup je pomaly.

> [...]
> :). Adonis si totez dale cte do sveho bufferu. Pak to preda dal. Zde
> by tedy mohlo zdrzovat dvoji cteni. BTW - proc se k tomu dosud

Nemam zdrojaky, ale vyjadreni Erika by me taky zajimalo. Dosud
se k tomu nevyjadril patrne proto, ze to tema jsem nadhodil ted
poprve:))). Z jineho mailu od Erika plyne, ze Adonis nema vlastni
bufferovani. Nicmene nejake typy na dalsi zdroje zdrzeni by me
taky zajimaly.
David

TQuery

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 17.3.2000 07:47:51

To mi delalo taky a pomohlo
Query.Open;
Query.Last;
i := Query.RecordCount;
Query.First;
( Proc nevim ale funguje to )

> [...]
> if Self.tmpSQL.RecordCount = 1
> {a tady mi to vytrvale tvrdi ze je to "-1", coz je vtakovina,

Zjisteni souboru na siti pod D1

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 17.3.2000 08:17:23

Ahoj,

potrebuji zjistit jake vsechny soubory jsou na sitovem disku, ktery neni
pripojen.
A to pod D1.

Pokud se zeptam na urcity soubor tak to funguje
if FileExists('\\Digi\info\seznam\upgrade\'+'seznam.exe') then

Toto mi vsak napise neplatne jmeno souboru
FileListBox1.Directory := '\\Digi\info\seznam\upgrade\';
FileListBox1.Mask := '*.*';

Poradte jak na to

Milan

Jak na TNMStrmServ a TNMStrm ????

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 17.3.2000 08:32:39

Souhlasim, take jsem utekl od nemoznych NetMasters a podobnych problemu
jako mas ty k WinShoes. Od te doby jsem spokojeny, jsou k tomu kompletni
zdrojaky a je to zdarma.

> Podivej se spis na Delphi Companion CD a nainstaluj si WinShoes.

Windows 2000 Professional TCP/IP

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 17.3.2000 08:33:08

>Zdravim,
>
>nevite nekdo jestli je ve Windows 2000 Professional omezen pocet TCP/IP
>connectu, jako je to ve Windows NT 4 Workstation?

Omezeni na TCP/IP se netyka poctu connection ale poctu najednou otevrenych
socketu (system povoli cca 4000 otevrenych socketu). Coz nekterym
narocnejsim aplikacim (WWW servery, proxy servery) nemusi staci, vzhledem k
tomu, ze kazdy socket po closesocket() zkysne jeste na 240 vterin v pameti
nez je skutecne uvolnen.
Maximalni pocet socketu lze zvysit v registrech

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q196/2/71.ASP
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q149/5/32.ASP

http://www.cyberport.com/~tangent/programming/winsock/advanced.html#q16

Pozn.: nejde o omezeni ve smyslu znehodnoceni WKS proti serveru - tyka se
obou variant NTcek.

Spusteni vzdalene aplikace

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 17.3.2000 08:39:40

Ahoj Delphici,
mam takovy problemek se kterym si jiste vite rady. Nemam zkusenosti se
psanim sitovych aplikaci a tak jsem logicky narazil na nasledujici problem.
Mam jiz drive napsanou aplikaci pro W95/98/NT. Tato aplikace byla urcena pro
jeden lokalni pocitac a vyuziva REGISTR a take obsluhuje SERIOVE PORTY.
Nyni, po pripojeni tohoto pocitace do site vznikla potreba spoustet aplikaci
i z jinych pocitacu a v tom je ten zadrhel. Poradte jakym zpusobem vyresit
problem, aby aplikace cetla registr i seriove porty na vzdalenem pocitaci
(tam kde je nainstalovana) a ne na tom, odkud byla spustena. Prosiiiim !

Ahoj. Jara.

svehla(zv)atlas(tec)cz

E-Mails via MSM for NT

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 17.3.2000 08:57:37

1.You can use Cache as data server and DTM DOS client connect to Cache via
NETBIOS. Cache has interface to SMTP/POP3 mail.

2.We are using Mercury mail server on NOVELL 4.11. In DTM DOS we have
program using Mercury e-mail interface(text file).

Regards Josef Zvonicek.
PROSOFT Kromeriz s.r.o.
Soudni 1293
KROMERIZ 767 01
Czech Republic
tel/fax 0420 (0)634 333545
GSM: 0420 (0)602 305919
GSM 0420 (0)602 305920
e-mail: prosoft(zv)prosoft(tec)cz

From: Petr Mat�jovsk� <pemasoft(zv)atlas(tec)cz>
> Nevite, jak vyledat v textovem souboru urcity retezec a zjistit
> pocet jeho vyskytu ?

Ahoj,

Zalezi na velikosti textu a prepokladanem poctu vyskytu retezce. Pokud to
budou jen radove stovky kB, tak by bylo jeste unosne nahrat cely text do
String promenne a pomoci funkci Pos (ci StrPos) zjistovat vyskyt retezcu.
Pro vetsi soubory by jiz toto nebylo prilis efektivni, tam se pak vyplati
pouzit mapovani souboru do pameti a uprava funkce StrPos.

Zkusil jsem 3 ruzne zpusoby. Jako text je pouzit MSHTML_TLB.pas, velikost
cca 1.5M. Z vysledku je patrne, ze vhodnou optimalizaci kodu lze dosahnout
az 700 nasobneho zrychleni ! Funkce SP_xxx je treba z prikladu odstranit.

Slovo Pocet String+Pos String+StrPos MapFiles+StrPosBuff
"end." 1 107ms 132ms 87ms
"end" 1118 7417ms 8743ms 88ms
"=" 2588 41815ms 47336ms 68ms

function StrPosBuff(const Str, FindStr: PChar; StrLength: Integer): PChar; assembler;
asm
PUSH EDI
PUSH ESI
PUSH EBX
OR EAX,EAX // Str
JE (zv)(zv)2
OR EDX,EDX // FindStr
JE (zv)(zv)2
OR ECX,ECX // Length
JE (zv)(zv)2
XCHG ESI, ECX
MOV EBX,EAX // Calculate length of FindStr
MOV EDI,EDX
XOR AL,AL
MOV ECX,0FFFFFFFFH
REPNE SCASB
NOT ECX
DEC ECX
XCHG ESI, ECX
JE (zv)(zv)2
INC ECX
SUB ECX,ESI
JBE (zv)(zv)2
MOV EDI,EBX
LEA EBX,[ESI-1]
(zv)(zv)1: MOV ESI,EDX
LODSB
REPNE SCASB
JNE (zv)(zv)2
MOV EAX,ECX
PUSH EDI
MOV ECX,EBX
REPE CMPSB
POP EDI
MOV ECX,EAX
JNE (zv)(zv)1
LEA EAX,[EDI-1]
JMP (zv)(zv)3
(zv)(zv)2: XOR EAX,EAX
(zv)(zv)3: POP EBX
POP ESI
POP EDI

SearchWord = '=';

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); // MapFiles+StrPosBuff
var
SourceHandle, SourceMapping: THandle;
SourceView: Pointer;
SourceSize: Integer;
WordCount: Integer;

procedure FindString(const FindStr: string);
var
SourcePos, FoundPos: PChar;
RemainingLength: Integer;
begin
SourcePos := SourceView;
RemainingLength := SourceSize;
repeat
FoundPos := StrPosBuff(SourcePos, PChar(FindStr), RemainingLength);
if FoundPos = nil then Break;

Inc(WordCount);

Inc(FoundPos, Length(FindStr));
Dec(RemainingLength, FoundPos - SourcePos);
SourcePos := FoundPos;
until False;

WordCount := 0;

SP_Start(1);
SourceHandle := CreateFile(PChar('MSHTML_TLB.pas'), GENERIC_READ, FILE_SHARE_READ,
nil, OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
if SourceHandle = 0 then RaiseLastWin32Error;
try
SourceMapping := CreateFileMapping(SourceHandle, nil, PAGE_READONLY, 0, 0, nil);
if SourceMapping = 0 then
SourceView := nil
else
SourceView := MapViewOfFile(SourceMapping, FILE_MAP_READ, 0, 0, 0);
if SourceView = nil then RaiseLastWin32Error;
try
SourceSize := GetFileSize(SourceHandle, nil);
FindString(SearchWord);
finally
UnmapViewOfFile(SourceView);
CloseHandle(SourceMapping);
CloseHandle(SourceHandle);
end;
SP_Stop(1);

ShowMessageFmt('%d [%5.3fms]', [WordCount, SP_Time(1) * 1000]);
end;

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject); // String+Pos
var
S, FindStr: string;
FS: TFileStream;
FoundPos, WordCount: Integer;
begin
FindStr := SearchWord;
WordCount := 0;
SP_Start(1);
FS := TFileStream.Create('MSHTML_TLB.pas', fmOpenRead or fmShareDenyWrite);
try
SetLength(S, FS.Size);
FS.ReadBuffer(Pointer(S)^, FS.Size);
repeat
FoundPos := Pos(FindStr, S);
if FoundPos = 0 then Break;
Inc(WordCount);
Delete(S, 1, FoundPos + Length(FindStr));
until False;
finally
FS.Free;
end;
SP_Stop(1);

ShowMessageFmt('"%s" - %d [%5.3fms]', [FindStr, WordCount, SP_Time(1) * 1000]);
end;

procedure TForm1.Button3Click(Sender: TObject); // String+StrPos
var
S, FindStr: string;
FS: TFileStream;
WordCount: Integer;
StartPos, FoundPos: PChar;
[...]
StartPos := PChar(S);
repeat
FoundPos := StrPos(StartPos, PChar(FindStr));
if FoundPos = nil then Break;
Inc(WordCount);
StartPos := FoundPos + Length(FindStr);
[...]

TTreeView a Editace Node

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2000 23:14:06

From: Jan Votava <djsoft(zv)top(tec)cz>
> No jo, ale kdyz nedojde ke zmene (tj. bylo cancelovano), tak se event Edited
> vubec NEVYVOLA! A nevim, jak se po ukonceni editace dostat k lizu vzdy...

Ahoj,

Ukonceni editace oznamuje zprava TVN_ENDLABELEDIT, ta pak vola metodu
TCustomTreeView.Edit. Pokud uzivatel zrusil editaci, tak ma Item.pszText
hodnotu nil. Staci si tedy odvodit novou komponentu a do ni pridat dalsi
udalost, treba OnEditCancelled v metode TCustomTreeView.Edit

Petr Vones, amatersky programator

task bar

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2000 23:14:02

From: Bejvlov� Martina <M.Bejvlova(zv)cra(tec)cz>
> [...]
> task baru objevila jenom ikonka vedle tlacitka Start. (Mam D5S, NT) Nemate

Ahoj,

Neni problem zobrazit ikonu v prave casti vedle hodin, ale vedle tlacitka
Start by asi bylo potreba mit instalovany Active Desktop (coz je silenost).

Petr Vones, amatersky programator

Upgrade Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.3.2000 23:14:09

From: Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz>
> Da se upg. D5S na D5P za cenu upgradu?

Ahoj,

Pokud vim, tak v CR to lze jen pomoci Competitive Upgrade, pokud ovsem
takovy existuje (http://www.inprise(tec)cz/ce_cenik.html). Podobna situace
je treba i v Polsku: (http://www.bsc.com.pl/cennik/upgrade.htm). V USA
neni uvedeno zadne omezeni, lze tam upgradovat z jakehokoli Borland
nastroje (http://shop.borland.com/shop/proddtl/0,1070,1-244,00.html).

Jak uz psal Petr, pred casem zde k tomuto byla obsahla diskuze. Zavery
z ni jsou tady v archivu:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?path=\archiv\1999\oct\22\dlfaaabr.htm
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?path=\archiv\1999\oct\01\dlfaaacc.htm

Petr Vones, amatersky programator

TTreeView a Editace Node

[*] Petr Esner <worm.warrior(zv)worldonline(tec)cz> - 19.3.2000 23:36:52

> [...]
>
> Potom by stacilo v OnEditing nastavit Editing := true;
>
> A dost dobre je mozny, se TreeView uz neco jako Editing: boolean ma primo

Mas pravdu, to me vubec nenapadlo.

Asi se budes muset navesit jeste na jednu udalost - OnExit. Editace se
ukonci i tehdy, kdyz tvoje aplikace jednoduse ztrati focus.

Petr

Ako spravne vykonat refresh TIBQuery.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 20.3.2000 00:49:42

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[...]

Registry

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.3.2000 05:46:53

Pokud pouzijes funkci OkenKey, ta se snazi vetev otevrit i pro zapis. Pokud mas
D5, podivej se na funkci OpenKeyReadOnly. Jinak je to pouze implementace API.

From: Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk>> Dobry,
> [...]
> instalacii a odinstalovany tiez na jedenkrat a to zo vsetkych profilov.

html link tag

[*] Ondrej Slama <slama(zv)internet(tec)cz> - 20.3.2000 06:36:48

dobry den,

narazil jsem na takovy drobny problemek.
V aplikaci(Delphi3) mam standartni komponentu HTML.
Stranky zobrazuje pekne, ale potreboval bych aby se mi na kliknuti
na odkaz, tento odkaz otevrel ve standartnim browseru pocitace.
Jak zjistit cestu k browseru vim, ale nemuzu prijit na to jakym zpusobem
vnutit teto komponente, aby si odkazove stranky nezobrazovala
v sobe.
jestli nahodou nekdo vite jak presmerovat tento odkaz, tak mi dejte prosim
vedet.

Dik moc....

Ako spravne vykonat refresh TIBQuery.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 20.3.2000 07:35:19

Problem bude asi v TIBEvents, zkus si overit, zda se ten refresh nevola z jineho thredu, nebo neco podobneho (jako treba dvakrat tesne po sobe),
prace s IBEvents neni zrovna bezproblemova.
Zkusil bych volat refresh pres synchronize a jeste bych si tam dal pro jistotu semafor.

Slavek

PS: Na zobrazovani je nejlepsi typ transakce ReadCommited a editopvana data ze zasady automaticky nerefresovat (pri editaci je nutna
transakce SnapShot), transakci nelze automaticky potvrzovat/odvolavat bezvedomi uzivatele.

[...]

<<Soubor: ATT00007.html>>

Spusteni programu

[*] Robert Plz�k <rpdap(zv)atlas(tec)cz> - 20.3.2000 07:49:46

Ja to delam nejak takhle.
------------------------------------

function TForm1.ExecuteFile(const FileName, Params, DefaultDir: string;
ShowCmd: Integer): THandle;
var
zFileName, zParams, zDir: array[0..79] of Char;
begin
Result := ShellExecute(Application.MainForm.Handle, nil,
StrPCopy(zFileName, FileName), StrPCopy(zParams, Params),
StrPCopy(zDir, DefaultDir), ShowCmd);

From: bures
> [...]
> myStream.free;
> end;
>
> pokus zkusim toto (readbuffer) tak mi delphi vynadaji Stream read Error

Je treba vratit ukazatel ve streamu na zacatek
pomoci Seek:

Memo1.lines.SaveToStream(myStream);
myStream.Seek(0, 0);
myStream.Read(buf,SizeOf(buf));

Vaclav Krmela

Transparent TextOut

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 20.3.2000 15:43:49

Zdravim,

chcem sa spytat, ako sa da vypisat na formular (cez canvas) text s
transparentnym pozadim - co musim nastavit...

Pouzivam Canvas.TextOut(10,10,'Nazov'), ten si ale pod sebou spravi obdlznik

ADO Express

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 20.3.2000 16:53:41

Zkousel jsem otevrit tabulku s asi 14000 zaznamy pres ADOExpress (komponenta ADODataSet) na SQL serveru 7.0. Otevreni tabulky trvalo asi 10 vterin. Je to normalni nebo neco delam spatne. Mala tabulka se otevre hned.

OT: export mailov

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 20.3.2000 17:00:48

Je to velmi jednoduche: pustis OE5, Zvolis
soubor|Importovat|Zpravy|Outlook Express 4

> sorry za OT, ale mam problem. Idem si preinstaluvavat comp. A dat si aj novy
> Outlook Express. Lenze neviem ako mam z exportovat zpravy z OE4 do OE5.

Editor a zvyraznenie syntaxe

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 20.3.2000 18:04:56

Ahoj...
...celkem dobra je komponenta TPlusMemo, umi toho
vazne hodne, ale neni free, najdes ji tady
http://www.concept.itr.qc.ca/plusmemo/PmHome.htm

Dale zkus ColorMemo : http://www.balticsolutions.com
nebo mwEdit (URL bohuzel neznam), dale www.ultraedit.com,

nebo mrkni do archivu na subj. Editor se syntaxcolor

> [...]
> Zaujima ma tiez funkcia UNDO a REDO v tomto komponente...

Streamy, readbuffer a writebuffer nebo read a writ

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.3.2000 19:09:47

On 20 Mar 00, at 11:20, bures wrote:

> [...]
> do bufferu. Toto je muj nefunkci pokus pokud napisi toto tak pole buf
> bude plne samych #0 ale nikoliv tim cim bych ho potreboval naplnit

Zde se Position nastavi na konec proudu, ...

> SetLength(buf,myStream.size);
> try

proto je nutne nekam pred cteni jeste vlozit
myStream.Sek(0,0);

> myStream.Read(buf,SizeOf(buf));
> finally
> myStream.free;

OT: petice proti telekomunistickemu zakonu

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.3.2000 19:09:47

Viz http://petice.2001(tec)cz/

ADO Express

Zkousel jsem otevrit tabulku s asi 14000 zaznamy pres ADOExpress (komponenta ADODataSet) na SQL serveru 7.0. Otevreni tabulky trvalo asi 10 vterin. Je to normalni nebo neco delam spatne. Mala tabulka se otevre hned.
Asi mas nastaveny klientsky cursor, vtedy sa zaznamy z databazy ukladaju do buffra na klientovi,
co moze chvilu trvat. Pouzi serverovsky kurzor alebo asynchronne citanie.

Erik

Programove prihlaseni k IB

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 20.3.2000 11:18:22 -0800

TIBDatabase je jiz otevren.
Otevre se i automaticky, pokud je nektery z pripojenych objektu (TIBQuery a
pod)
take otevren.

Jaro

> [...]
> Params.Values ['USER NAME'] := edtUserName.Text;
> Params.Values ['PASSWORD'] := edtPassword.Text;
> with Params do
> begin
> if rgConnectionType.ItemIndex = 0 then file://local
> begin
> Values ['PROTOCOL'] := 'sec_protocol_local';
> end else begin file://remote
> Params.Values ['SERVER'] := edtServer.Text;
> case cbxProtocol.ItemIndex of
> 0: Values ['PROTOCOL'] := 'sec_protocol_tcpip';
> 1: Values ['PROTOCOL'] := 'sec_protocol_netbeui';
> 2: Values ['PROTOCOL'] := 'sec_protocol_spx';

FTP & HTTP

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 20.3.2000 20:52:41

Hmm, diky za URL. Ale v podstate jsem tam nenasel to, co jsem hledal.
Potreboval bych informace o pouzivani Internet komponent v Delphi 4:
NMHTTP, NMFTP, NMPOP3, ...

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| Known as JimX on http://www.webchat(tec)cz & http://www.xchat(tec)cz |
| Webmaster of http://www.volny(tec)cz/jimx & http://miss.misto(tec)cz |
| Email: mailto:jimx(zv)volny(tec)cz ICQ# 18148896 |
\--------------------------------------------------------------/

OT: export mailov

[*] Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> - 20.3.2000 21:04:14

>Je to velmi jednoduche: pustis OE5, Zvolis
>soubor|Importovat|Zpravy|Outlook Express 4

Zas take jednoduche to nieje. Pretoze pri importe z OE4 si vypyta adresar,
kde su spravyulozene. Tam su ulozene *.mbx
No a po vybrati adresara napise, ze ziadne spravy tam nie su. Mozno by to
slo, kebyze su v eml. Lenze neda sa exportvat zo 4 vsetky spravy naraz v
eml. No a OE5 pouziva subory *.dbx. Aj po ich premenovani to nejde, teda je
jasne, ze su aj strukturou rozdielne.

Miso

Vytvoreni smluv

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 20.3.2000 21:09:30

> potreboval bych udelat program pro automaticke sestaveni textu, v tomto
> pripade smluv. V databazi by byly ulozeny odstavce a uzivatel by si vybral
> jen ty, ktere chce, coz by nebylo tak slozite. Ale je nutne, aby to umelo
do
> tech odstavcu doplnovat uzivatelem zadane castky a provadet vypocty (treba
> vypocitat rocne celkem a rozpocitat na mesicni platby). Dale to musi umet
> ukladani hotovych textu v puvodnim zneni, i kdyz se text jednotlivych

Nevim jestli je neco v delphi, ale vcelku dobre se to da udelat v PC-FAND
mam tak udelany soft na delani smluv na pozemky, ale nemel by to byt problem
udelat i v Delphi.

Ramcove reseni :
Vytvoreni promennych napr. %%Penize%%, zaclenit do textu, a pak nahradit
pozadovanou hodnotou. Ukladat lze do blob , memo ....

V pripade ze pocet promennych ma byt variabiln� je nutne vytvorit
uzivatelsky
seznam techto promennych s prislusnymi udaji.

S pozdravem Heinisch Jiri

Transparent TextOut

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 20.3.2000 22:16:57

Ahoj,
Canvas.Brush.Style:= bsClear;
Canvas.TextOut(10,10,'Nazov');

> [...]
> transparentnym pozadim - co musim nastavit...
>
> Pouzivam Canvas.TextOut(10,10,'Nazov'), ten si ale pod sebou spravi

MS Access

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 20.3.2000 22:25:24

ahoj,

Jakou mas verzi Delphi? Od D5Ent lze udelat lepsi
pristup pres ADO pomoci ADOEXPRESS komponent nebo (do jine verze)
si koupit ADONIS komponenty.

> [...]
> mate dobre zkusensoti ( anebo opacne kterym bych se mel zdaleka vyhnout,
> abych se nenapalil a neztracel zbytecne cas ).

export mailov

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 20.3.2000 23:07:49

> [...]
> Totiz mam tam z konferencie uz cca 10000 mailov. Jednoduche skopirovanie
> nejde pretoze OE5 pouziva iny typ suborov ako OE4.

Ahoj. Ja mam MSOE 5.00.2314.1300 a tam je importovanie sprav s moznostou
vyberu zdroja (aj MSOE4) a mam to odskusane, je to OK.

Roland.

TMessage

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 20.3.2000 23:26:18

> [...]
> Chtel bych odchytavat napr. message WM_KEYDOWN v ramci cele
> aplikace. Tedy i ve vsech komponentach na Formu. Pokud Form

Skus nastavit property TForm1.KeyPreview := True;

Palo.

Ako urobit TCheckBox.ReadOnly

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 21.3.2000 01:16:48

Zdravim.

Potrebujem Checkbox ale aby bol ReadOnly ?

Hi. Roland;

Mazani souboru

[*] Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz> - 21.3.2000 07:38:11

Dobry den,

potreboval bych smazat nejaky soubor nekde na disku. pokousim
se o to pomoci DeleteFile(Jmeno_Souboru). To mi vsak nefunguje.

Soubory si hledam pomoci FindFirst(cesta, faAnyFile, FileName)
a FindNext(FileName) a mazu nasledovne:

if not DeleteFile(FileName.Name) then
MessageDLG(Text_Zpravy, ....);

Pokazde se mi vsak zobrazi okno s textem zpravy.

Co delam spatne?

Petr Kucera

OT: export mailov

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 21.3.2000 07:51:43

Asi nejjednodussi metodou je vybrat zpravy, ktere
chci exportovat a prostym drag & drop je
pretahnout do adresare. Priponu EML mi sice
OE 5.0 vesele ignoruje, ale muzu si za to sam.
Nainstaloval jsem si Win98.
Navic je nekde v konferenci zprava, kterou
OE 4 exportuje jako Com3.eml. Kdyz to udelas
navic na sitovy tak mas o zabavu postarano. :-)

> [...]
> slo, kebyze su v eml. Lenze neda sa exportvat zo 4 vsetky spravy naraz v
> eml. No a OE5 pouziva subory *.dbx. Aj po ich premenovani to nejde, teda

OLE DB 0.600

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.3.2000 08:01:55

On 20 Mar 00, at 15:17, Agrodat wrote:

> [...]
> instalacniho balicku jsem zjistil, ze techto *.dfm souboru balicek
> obsahuje vice. Prosim o radu jak OLE DB 0.600 komponenty nainstalovat

Aha, zkus tedy zkonvertovat OdbColGrid.dfm do binaru, protoze
soubor je v textu, s cimz si D4 neumi poradit. Pokud to nepomuze,
zkusime neco dalsiho.

ADO Express

On 20 Mar 00, at 16:53, Jaroslav Nadhera wrote:

> [...]
> (komponenta ADODataSet) na SQL serveru 7.0. Otevreni tabulky trvalo
> asi 10 vterin. Je to normalni nebo neco delam spatne. Mala tabulka se

ADO si nacita data do sveho bufferu.

OT: export mailov

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 21.3.2000 08:09:46

> [...]
> slo, kebyze su v eml. Lenze neda sa exportvat zo 4 vsetky spravy naraz v
> eml. No a OE5 pouziva subory *.dbx. Aj po ich premenovani to nejde, teda

Musis zvolit nadrizeny adresar. Outlook si uz podadresar Mail najde.