TMessage

[*] Jiri Toman <toman(zv)plbohnice(tec)cz> - 21.3.2000 08:44:51

Pavol Stolc p�e:

Ahoj
To mam nastaveny, jinak by to nechodilo v prazdnym Formu.
Jak dam, ale na form nejakou komponentu tak musim pro ni
napsat proceduru pro odchyt zpravy.
Me to funguje, ale slo mi o to jak udelat, aby se nejaka
zprava odchytavala v ramci cele aplikace (ve vsech komponentach na
formu)
a abych nemusel pro kazkou komponentu
na Formu psat proceduru pro odchyt zpravy.

Jirka

Mazani souboru

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 21.3.2000 08:45:29

Procedura DeleteFile musi dostat celou cesku k souboru, nejen jeho jmeno,
takze

DeleteFile (cesta + '\' + FileName.Name)

> Od: Petr Ku�era [mailto:kucera(zv)vri(tec)cz]
> Odesl�no: 21. b�ezna 2000 7:38
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Mazani souboru
>

> Dobry den,
>
> potreboval bych smazat nejaky soubor nekde na disku. pokousim
> se o to pomoci DeleteFile(Jmeno_Souboru). To mi vsak nefunguje.
>
> Soubory si hledam pomoci FindFirst(cesta, faAnyFile, FileName)
> a FindNext(FileName) a mazu nasledovne:
>
> if not DeleteFile(FileName.Name) then
> MessageDLG(Text_Zpravy, ....);
>
> Pokazde se mi vsak zobrazi okno s textem zpravy.

> [...]

Informace o spusteni programu

[*] Ing. Radim Brozek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz> - 21.3.2000 08:49:31

Rad bych si udelal programek, ktery eviduje spustene aplikace ve Windows.
Posilaji windows nejakou informaci, ze se program spustil nebo ukoncil ?
Nekym mi byla doporucena fce SetWindowsHookEx, ale nejsem schopen zjistit, na co se mam chytat.
Rad bych to udelal jako reakci na udalost a ne skenovanim prostredi pomoci timeru.

Diky.

S pozdravem Miki

TMessage

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 21.3.2000 08:50:28

Ahoj,
pokud Ti jde _JEN_O_KEYDOWN_ a spol
tak zkus nastavit Form1.KeyPreview na true

U ostatnich

> [...]
> nema zadnou komponentu (napr. Memo) tak pri stisku klavesy
> odchytnu udalost WM_KEYDOWN v pohode takto.

Mazani souboru

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 21.3.2000 08:52:38

Ahoj,
DeleteFile je (namylim-li se) volani API fce,
kde se jako jmeno souboru predava ukazatel,
takze zkus DeleteFile(PChar(FileName.Name));

> [...]
> se o to pomoci DeleteFile(Jmeno_Souboru). To mi vsak nefunguje.
>
> Soubory si hledam pomoci FindFirst(cesta, faAnyFile, FileName)

Mazani souboru

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)tanger(tec)cz> - 21.3.2000 08:55:02

Asi by to chtelo i cestu, ve strukture TSearchRec ve FileName.Name neni.

if not DeleteFile(cesta+FileName.Name) then
MessageDLG(Text_Zpravy, ....);

(
1. Ale bude jeste nutne vyhodit z cesty masku souboru, takze pro FindFirst
by to treba slo takle:

FindFirst(cesta + maska, faAnyFile, FileName)

FindNext(FileName)

2. Pokud se pouziva faAnyFile tak je treba testovat zda soubor neni
directory, readonly, system apod., to je dalsi problemek. Pro
bezne soubory je vhodnejsi pouzit treba faArchive nebo prislusnou kombinaci
masek.
)

Petr Kandera
<p_kandera(zv)tanger(tec)cz>

> [...]
>
> if not DeleteFile(FileName.Name) then
> MessageDLG(Text_Zpravy, ....);
>
> Pokazde se mi vsak zobrazi okno s textem zpravy.

Image a rotace znovu

[*] Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz> - 21.3.2000 09:23:30

Prijemn� den,
D4 standard W95 OSR2

Pred casem jsem se ptal ma 2D rotaci ikony v Image. Vidim, ze to neni nic
jednoducheho. Proto jsem se rozhodl netrvat na ikone, ale mohu pouzit i napr
WMF, ktery by snad sel otacet kolem stredu jednoduseji. Nevi nekdo jak to
udelat?

Dekuju predem, protoze zadem se dekovat bez dalsiho prispevku nesmi.

Zacinajici programator
Straka Josef
email: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://mujweb(tec)cz/www/strakaj/

TMessage

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 21.3.2000 09:26:29

Tak to udelej treba nejak takto:

StdCtrls;

Memo1: TMemo;
Edit1: TEdit;
procedure FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
procedure AppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if Key = VK_RETURN
then ShowMessage('ENTER');
end;

procedure TForm1.AppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
var
Zprava : string;
begin
case Msg.Message of
WM_KEYDOWN : Zprava:='WM_KEYDOWN';
WM_KEYUP : Zprava:='WM_KEYUP';
WM_MBUTTONDBLCLK : Zprava:='WM_MBUTTONDBLCLK';
else
Zprava:='';
end;

if Zprava <> '' then
ShowMessage('Mess : '+Zprava);

Application.OnMessage:=AppMessage;
end;

end.(mimochodem, zkousel jsem to KeyPreview nastavit na true
a potom se ten ENTER skutecne odchytil i v Memu, Editu, ...
ale chytal jsem ho v udalosi OnKeyDown toho Formu )

Query vs. StoredProc

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.3.2000 09:32:34

Ahoj,

chtel bych se zeptat na nazor, zda je vyhodnejsi (z hlediska rezie
komunikace, ale i pokud mozno z rady ruznych dalsich hledisek)
na jednoprikazove zalezitosti (tj. jeden select nebo 1 insert apod.)
pouzivat StoredProc nebo Query?

Radu zalezitosti lze resit obema zpusoby. Ktery je lepsi? S
pomoci jedne Query mohu vykonat hodne prikazu, zatimco pri
pouzivani StoredProc bych mel dlouhou radu procedur na kazdou
blbost. Jak to vidi SQL server?

Dik :)

David

TMessage

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)tanger(tec)cz> - 21.3.2000 09:50:25

Neco by slo chytan pres Application.OnMessage.
Ale uplne vse lze chytat tak, ze se prepise procedura WndProc.

Petr Kandera
<p_kandera(zv)tanger(tec)cz>

> [...]

formu)
a abych nemusel pro kazkou komponentu
na Formu psat proceduru pro odchyt zpravy.

vektorizacia obrazu

[*] J�n Tungli - 21.3.2000 10:03:04

Hladam programatora ktory by spolupracoval na uplne novej metody
vektorizacie obrazu. Momentalne mam malo casu aby som to programoval sam.
Tato metoda je revolucna v oblast vektorizacie obrazu.
Program treba spravit v D4 alebo v D5.

J�n TUNGLI , Datapac. s.r.o.
Email: tungli(zv)datapac.sk
tel: 07 / 5565096 -8 kl.102, 07/55410372
fax: 07 / 55410384

Query vs. StoredProc

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 21.3.2000 10:11:30

Ulozne procedury jsou vhodne pro rozsahlejsi manipulace s daty na Serveru
(tento pripad je neoddiskutovatelny).
Pro drobne manipulace s daty je treba zvazit nekolik hladisek:
1. Pracnost
2. Udrzovatelnost
3. Prehlednost
4. Bezpecnost
5. ruznorodost klientu

ad 1) SP jsou pracnejsi
ad 2) Pripad od pripadu se to muze lisit (zasah do SP muze ovlivnit vice klientu)
ad 3) Pokud mam na SP vyvojove prostredi (neco jako Maraton, Case, ....) tak
se mi jevi prehlednejsi, nez SQL roztrkane mezi pascalem (nebo v komponentach)
ad 4) SP Jsou bezpecnejsi, mohu si pridat vlastni pravidla, atd..
ad 5) Pokud mam vice klientu s ruznym zamerenim (a hlavne ruznych autoru), je vyhodnejsi
nechat jednoduche zalezitosti na nich.

Slavek

PS: Z tveho prispevku mam pocit, ze nepouzivas Prepare, tim jsi schopen, znacne ulehcit
serveru pro jednoduche, ale casto se opakujici dotazy (master - slave,....),
tedy kazdy takovi SQL do jedne query (je uplne jedno jestli je to SP, nebo insert, nebo select).

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: David Lebeda [SMTP:david.lebeda(zv)comarr(tec)cz]
Odesl�no: 21. b�ezna 2000 9:33
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Query vs. StoredProc

[...]

datetime->longint

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 21.3.2000 10:24:53

> From: sup(zv)svitap(tec)cz [SMTP:sup(zv)svitap(tec)cz]
>
> Potrebuji dostat datum ze stringu ve tvaru
> 'RRRRMMDD' do promenne longint (Juliansky kalendar).

A co tak urobit to v SQL ??

LongInt := to_char(datum, 'J')

JJ

ADO Express

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 21.3.2000 10:26:20

Asi mas nastaveny klientsky cursor, vtedy sa zaznamy z databazy ukladaju do buffra na klientovi,
co moze chvilu trvat. Pouzi serverovsky kurzor alebo asynchronne citanie.

Erik

Klientsky kurzor potrebuji, protoze bych rad zobrazil data v gride. Staci pro asynchronni cteni nastavit eoAsyncFetchNonBlocking na true?

TQuery

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 21.3.2000 10:51:44

Ahoj,

> Tusite nekdo proc mi Query.RecordCount vraci "-1" ikdyz SQL prikaz
> probehl v
> poradku (Query.Active = True)...
****Tady zalezi na spouste veci okolo. Vesmes jde o to, ze
operace na zjisteni poctu vyslednych radku muze byt hodne draha.
Zitra se podivej na http://www.swnet(tec)cz/ trosku jsem se tam o tom
rozepsal.

Slavek

> Zdenek

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Time2Help

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 21.3.2000 11:19:36

Na Webu jsem nasel Time2Help tool, ktery ze Delphi zdrojaku dokaze
vygenerovat HLP nebo HCM help file s popisem unitu (tridy,
vlastnosti, promene, metody, hiearchie tridy).
Je to celkem pekna vecicka, ale verze, ktera se da stahnout podporuje
pouze Delphi 1-3.
A ja mam classy s overloaded metodami, ktere tento tool
nedokaze rozlisit a do helpu priradi pouze prvni metodu v poradi
a tu zopakuje tolikrat, kolikrat je overloadnuta (ukazuje stale stejne
parametry).

Nepoznate nekdo podobny nastroj, ktery podporuje i vsechny vymozenosti
Delphi5?

Petr

MP3

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 21.3.2000 12:37:47

zdravim,

potrebujem zo sovojej aplikacie prehravat subory mp3. Ale nechcem pouzit externy program. Viac by mi vyhovovala nejaka dll kniznica, nak ktorou by som si iba urobil interface. Veviete niekdo o niecom takom ?

vdaka za kazde nakopnutie.

Martin

Parametry pro WM_Paint

[*] <miramares(zv)centrum(tec)cz> - 21.3.2000 12:44:25

Nazdarek,

mam takovy mensi problem. Vytvarim transparentni komponentu, ktera
prekryva jinou. Takhle to udelam parkrat a ukladam si pointry na ty jednotlive komponenty.
Kdyz je potrebuju naraz prekreslit, tak projedu cyklem vsechny pointry a volam na ne
Repaint. Bohuzel tohle nefunguje a ty spodni komponenty se neprekresli. Chtel jsem zkusit
volat Win message WM_Paint pro ty jednotlive komponenty, ale nevim co ma/muze byt v
parametrech wParam, lParam.. Vedel by to nekdo??

Mirek

W98, D3 C/S, IE5.1

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

Editor a zvyraznenie syntaxe

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 21.3.2000 11:59:10 -0000

jeden je napriklad na:
http://www.eccentrica.org/gabr/mw/mwedit.htm

Ahoj Tomas Bihary

PS: co si o nem mysli ostatni? Jake dalsi existuji?

Od: Martin [SMTP:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
Odesl�no: 22. b�ezna 2000 6:59
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: IB

kde nastavim v Interbase pre uzivatela ake prava ma s jednotlivymi tabulkami databazy ?

Martin
<<Soubor: ATT00004.html>>

Ako urobit TCheckBox.ReadOnly

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 22.3.2000 08:57:01

A co takhle nastavit Enabled na False.

Potrebujem Checkbox ale aby bol ReadOnly ?

Hi. Roland;

Spusteni programu

[*] Radim Brozek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz> - 22.3.2000 09:08:06

[...]

Mate s tim nekdo nejake zkusenosti ? Klidne i jine reseni.
Diky.

S pozdravem Miki

Inteligentni Round

[*] ing. Ales Da�a - 22.3.2000 09:13:27

Zkus tuhle funkci:

Function Zaokrouhleni( Cislo1 : Double; CisloM:Double;
CisloJak:integer):Double;
{Zaokrouhli cislo na zadane CisloM zpusobem zadanym v cislejak }
{Cislo Jak 0 dolu 1 aritmeticky 2 nahoru}
{cisloM 1 na cele cisla 0.01 na setiny 10 na desitky atd}
var Prefix : Double;
Zbytek : Double;
Cislo : Double;
CisloJeMinus : boolean;
begin
Cislo := Cislo1;
IF Cislo = 0 then
begin
result := 0.0;
CisloJeMinus := False;
IF Cislo < 0 then
begin
Cislo := Cislo * (-1) ;
CisloJeMinus := True;
end;
Prefix := Int(cislo/CisloM);
Prefix := Prefix * CisloM;
Zbytek := Cislo - Prefix ;
Case CisloJak of
0 : {dolu}
begin
Cislo := Prefix;
end;
1 : {aritm}
begin
if zbytek > CisloM/2 then
zbytek := CisloM
else
Zbytek := 0;
Cislo := Prefix + Zbytek;
end;
2 : {nahoru}
begin
if zbytek > 0 then
Cislo := Prefix + CisloM;
IF CisloJeMinus then
Cislo := Cislo * (-1);
result := Cislo;
end;

Ales Dana
tel.:0603 457 024
ales.dana(zv)atlas(tec)cz

nevite jak zaokrouhlovat treba na 3 des. mista?
Neco jako ROUND(cislo,4,3), kde by vysledek vypadal 1234,123.

Jirka Virt

email: virt(zv)volny(tec)cz

Zvukovka

[*] Macko Peter <macko(zv)axa.sk> - 22.3.2000 09:41:29

Ahojte,
da sa urobit nasledovne:
Nejaky samostatny program posiela na zvukovu kartu data. Je mozne urobit
program, ktory tieto data zachyti a napr. ulozi do suboru?

Dakujem

Peter Macko
macko(zv)axa.sk

MP3

[*] Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz> - 22.3.2000 09:05:54 gmt

cau, doufam, ze ti pomuze tato komponenta

http://www.fi.muni(tec)cz/~xskriva1/HOME1/
pub/programming/Delphi/Components/Delphi_mp3.zip

zatim,...

Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> p�e v diskusn�m
p��sp�vku:FrsKC3.CK(zv)news.muni(tec)cz...
> [...]
> externy program. Viac by mi vyhovovala nejaka dll kniznica, nak ktorou =
> by som si iba urobil interface. Veviete niekdo o niecom takom ?

XML Zkusenosti

[*] Matula M <asexrm(zv)telecom(tec)cz> - 22.3.2000 10:08:14

Mam dotaz na nekoho, kdo delal vystupni sestavy ve formatu XML. Zajima mne
jake komponenty pouzil a jaky ma dojem z XML, pripadne odkazy na dema v
Delphi.

Mirek

Zaseknute TQuery

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 22.3.2000 10:11:46

Mam nasledovny problem>

D3 C/S
V dvoch NT servisoch spustam jednoduche Query (nad jednou tabulkou) nad
Oraclom
Pouzivam standardny komponent TQuery.

V jednom service to beha ok, v druhom
sa po zavolani Query.open program zasekne,
t.j. nehody exception a nepokracuje na dalsom riadku ...

Aby to nebolo take jednoduche, tak na jednom pocitaci to funguje na druhom
nie (obidva NTcka 4.0/Sp 5)

Vsetky bezne moznosti zlyhania su uz preskumane, ale stale to nebeha
neviete v com to moze byt?

za vsetky inteligentne odpovede dakujem

olej

Control a poloha mysi

[*] Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz> - 22.3.2000 09:11:46 gmt

to je celkem problem
lze to asynchronne pomoci funkce GetCursorPos / SetCursorPos

mozna, ze by to slo i pres event, ale musel by ses napichnout na vsechny
okna,
coz jsem jeste nezkousel

Marify

J�n Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> p�e v diskusn�m
p��sp�vku:Frrvpx.LI0(zv)news.muni(tec)cz...
> [...]
> Problem je ze v tom evente nezachytim fakt, ze mys nie je nad tymto
> komponentom ! (je niekte mimo v ramci okna, alebo dokonca nad oknom uplne

MP3

[*] Vladim�r M�tl - 22.3.2000 10:41:48

Na mp3.musichall(tec)cz je sekce mpx programming,
je tam zdrojak prehravace (v Delphi a C++)

Od: kinekus <kinekus(zv)nextra.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 22. b�ezna 2000 13:18
P�edm�t: FW: Kopirovanie

Prepacte za tuto trivialnu otazku. S delphi iba zacinam. V dokumentacii som vsak
o kopirovani suboru nic nenasiel. Ide o systemove kopirovanie. Ako to mam urobit

OT : Sdileni modemu

[*] Radek Lev� - 23.3.2000 06:55:22

Ahoj vespolek,

omlouvam se za OT, ale potreboval bych nutne poradit s nasledujicim
problemem :

Mam dva pocitace propojene pomoci sitovych karet. Na jednom je interni
modem, ktery slouzi pouze na pristup k internetu. Ja bych poterboval tento
modem nejakym zpusobem nasdilet druhemu pocitaci, na kterem bezi DOSovska
aplikace pripojujici se na banku a komunikujici primo s modemem. Potreboval
bych neco jako virtualni seriovy port namapovany na druhy pocitac.
O rychlost tady nejde, te bankovni aplikaci staci malo...

Radek Levy
lev(zv)cca(tec)cz

parametry pro fullscreen

[*] David Papou�ek <davidekpu(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.2000 08:18:37

Ahoj vsichni,
chtel bych se prosim zeptat co je vsechno dulezite nastavit za parametry kdyz chci pouzit funkci ChangeSettingsDisplay pro fullscreen mod. Vim ze je nutne nastavit dmPelsWidth, dmPelsHeigh a dmBitsPerPel ale je to vsechno nebo jeste neco?
Predem dekuji
David Papousek

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

IB6 beta - Windows & Solaris

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 23.3.2000 08:12:54

tak uz i tohle je ke stazeni
http://www.interbase.com

Schranka Windows

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 23.3.2000 08:13:55

Ahoj,

existuje nejaky komponent, ktery reaguje na zmenu dat ve schrance.

Jaro B.

unit ClipNote;

{The event OnClipboardChange is triggered,
when any application changes clipboard data.

by Sergei V. Trepalin, trep(zv)ism.ac.ru
Free. No warranty.}

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs;

type
TClipNote = class(TComponent)
FNextChain:THandle;
FOnClipboardChange:TNotifyEvent;
FOldProc,FNewProc:pointer;
procedure UnhookControl;
procedure HookProc(var Message:TMessage);
protected
{ Protected declarations }
constructor Create(AOwner:TComponent); override;
{ Published declarations }
property OnClipboardChange:TNotifyEvent read FOnClipboardChange write
FOnClipboardChange;
end;

procedure Register;

implementation

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Samples', [TClipNote]);
end;

constructor TClipNote.Create(AOwner: TComponent);
var
N:integer;
UnhookControl;
if (Owner<>nil) and not (csDesigning in ComponentState) then begin
N:=GetWindowLong((Owner as TWinControl).Handle,GWL_WNDPROC);
FOldProc:=pointer(N);
FNewProc:=MakeObjectInstance(HookProc);
N:=integer(FNewProc);
SetWindowLong((Owner as TWinControl).Handle,GWL_WNDPROC,N);
FNextChain:=SetClipboardViewer((AOwner as TWinControl).Handle);

destructor TClipNote.Destroy;
begin
UnhookControl;

procedure TClipNote.HookProc(var Message: TMessage);
begin
if Message.Msg=WM_DRAWCLIPBOARD then begin
if Assigned(FOnClipboardChange) then FOnClipboardChange(Self);
Message.Result:=0;
end else if Message.Msg=WM_CHANGECBCHAIN then begin
if Message.wParam=FNextChain then FNextChain:=Message.lParam else
if FNextChain<>0 then
SendMessage(FNextChain,Message.Msg,Message.wParam,Message.lParam);
Message.Result:=0;
end;
Message.Result:=CallWindowProc(FOldProc,(Owner as
TWinControl).Handle,Message.Msg,
Message.wParam,Message.lParam);
if Message.Msg=WM_DESTROY then begin
UnhookControl;
ChangeClipboardChain((Owner as TWinControl).Handle,FNextChain);

procedure TClipNote.UnhookControl;
var
N:integer;
begin
if (Owner<>nil) and (FOldProc<>nil) and (FNewProc<>nil) then begin
N:=integer(FOldProc);
SetWindowLong((Owner as TWinControl).Handle,GWL_WNDPROC,N);
FreeObjectInstance(FNewProc);
FOldProc:=nil;
FNewProc:=nil;

> [...]
> Ctrl+X, protoze se data do schranky v ruznych programech dostavaji ruzne
> (pres tlacitko, nabidku, nebo jinou klavesovou zkratku). Neexistuje

OT : Sdileni modemu

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 23.3.2000 08:28:42

> [...]
> bych neco jako virtualni seriovy port namapovany na druhy pocitac.
> O rychlost tady nejde, te bankovni aplikaci staci malo...

tento problem sa riesi pomocou PROXY.
Ale neviem ci ta DOS aplikacia podporuje PROXY.
/LH

XML Zkusenosti

[*] Matula M <asexrm(zv)telecom(tec)cz> - 23.3.2000 08:37:17

> [...]

> Delphi.

>nevim, jake Delphi komponenty existuji.
>Pouzivam Microsofti XML DOM (COM objekty)

Promin jestli jsem mimo misu, ale zatim se rozhlizim. Myslel jsi ActiveX
MSXML_TLB (msxml.dll), vytvoris soubor XML a ten prohlizis
(ActiveX)Explorerem 5.0 ?

Mirek

Schranka Windows

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.3.2000 08:41:01

Pred casem jsem nekomu posilal priklad na pouziti funkce SetClipboardViewer
z WinAPI. Je to odladeno pro Delphi 1, prilozeny kod je pascalovska cast
formu.

unit ClipLogFrm;

SysUtils, WinTypes, WinProcs, Messages, Classes, Graphics, Controls,
Forms, Dialogs, StdCtrls, ClipBrd;

Memo1: TMemo;
//funkce se vyvola pri zmene obsahu clipboardu
procedure ChangeClipBoard(var M: TWMDrawClipBoard); message
WM_DrawClipBoard;

//tim se zaregistruje form do seznamu oken upozornovanych na zmeny
clipboardu
SetClipBoardViewer(Self.Handle);
end;

procedure TForm1.ChangeClipBoard(var M: TWMDrawClipBoard);
begin
//a tady kazdou zmenu clipboardu nejak zpracujeme (pridame do logovaciho
mema)
memo1.Lines.Add(Clipboard.AsText);

> [...]
> dostavaji ruzne
> (pres tlacitko, nabidku, nebo jinou klavesovou zkratku).

Schranka Windows

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 23.3.2000 08:45:26

Nemam moznost to ted najit, ale existuje API funkce, kterou se
zaregistrujes, jako ze jses Editor clipboardu a potom vzdy pri jeho
zmene dostanes zpravu od Woken.

> [...]
> (pres tlacitko, nabidku, nebo jinou klavesovou zkratku). Neexistuje moznost

MP3

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.3.2000 08:47:52

Ten odkaz je rozdelen na dva radky,
kdyz ho spojis, tak to funguje
..../HOME1/pub/programming/...

> ----------
> Od: Ing. Lubomir GAL[SMTP:gal(zv)minv.sk]
>

> HTTP 403 (Zak> �zane): Nem�te pr�vo na zobrazenie tejto str�nky! (???)

RTF barva, styl

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 23.3.2000 08:48:21

Zdravim,
nevi nekdo jak pridat text do Rtf a pritom potrebuji obarvit, resp. zmenit styl pridaneho textu. Vim, ze mam nastavit od-do zmenu, ale shanim nejakou komponentu, ktera by treba delala:

AddTxtRtf('zde bude <clRed><sfBold>jakysi<sfEnd><clEnd> text',rtf)

Rtf.Lines.Add('zde bude jakysi text')

Diky Pavel ZIDEK

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Tisk vybraneho recordu v QRep

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 23.3.2000 08:54:22

Zdravim.

Mam takovy problem. Mam temer nulove zkusenosti
s QReportem a nedari se me dosahnout pozadovaneho
vysledku. :(

Mam tabulku, vyberu jeden record a potreboval bych,
aby se vytiskl pouze a jenom ten jeden vybrany record.
V preiview se prislusny list s udaji z recordu ukazuje
(a zadny jiny), ale jakmile to poslu na tiskarnu
tak mi to vyjede X-listu pres vsechny recordy v tabulce.

Muzete mi nekdo poradit, jak mam ten QReport poladit,
aby to tisklo jen ten jeden vybrany record.

Predem diky

P.Sojka (D4Pro)

Tajnej String

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.3.2000 08:58:32

IMHO to jinak, nez pouzit nejaky kryptovaci mechanismus
nepujde, i kdyby jsi misto string pouzil WideString, tak
to porad bude citelne (jen s tim rozdilem, ze jednotlive
znaky toho retezce zaberou 2 bajty).

Ad 2) prohledej torry, dsp, nebo, tam ted obzvlaste rad
hledam, http://www.delphipages.com/ ...

> [...]
> programu ???.
>
> A pak jeste jeden dotaz. Nevi nekdo o komponente MD5 hashe pro delphi ???

Synteza reci

[*] Macko Peter <macko(zv)axa.sk> - 23.3.2000 08:59:08

Nazdar,
neviete niekto o obstojnom programe (komponente, kniznici) na synetzu reci
(Anglictina, Slovencina), ktoreho funkcie citania textu sa daju volat aj z
kodu vlastneho programu?

Prajem pekny den

Peter Macko
macko(zv)axa.sk

SQL syntaxe s rozdelenym nazvem fieldu

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 23.3.2000 09:09:29

Zdravim.

Potreboval bych trochu postouchnout
spravnym smerem. Mam tabulku, kde
se vyskytuji nektere delene nazvy
fieldu, tj. nazvy s mezerami.
(napr. 'Jalovy Vykon','Ztratovy koeficient' ap.)
Potreboval bych poradit, jak napsat SQL
prikaz pro selekci a sesortovani v TQuery
podle takto rozdelenych nazvu filedu.
Pri pouziti prikazu

SELECT * FROM Tbg WHERE Jalovy Vykon > 180000 ...

to vyhodi error:
Invalid use of keyword.
Token: Vykon
Line number: 1.

Pri pouziti uvozovek to zahlasi pro zmenu
Type mismatch in expression.

Poradte nekdo prosim, kterak to spravne napsat.

Predem diky za rychlou odpoved.

P.Sojka (D4Pro)

Schranka Windows

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.3.2000 09:13:57

Ahoj,

ja to delam takto...

type
TForm1 = class (TForm)
procedure WMChangeCBChain(var Msg: TWMChangeCBChain);
message WM_CHANGECBCHAIN;
procedure WMDrawClipboard(var Msg: TWMDrawClipboard);
message WM_DRAWCLIPBOARD;

procedure TForm1.WMChangeCBChain(var Msg: TWMChangeCBChain);
begin
if Msg.Remove=NextClipBoardViewer then
NextClipBoardViewer:=Msg.Next
else
SendMessage(NextClipBoardViewer, WM_CHANGECBCHAIN, Msg.Remove, Msg.Next);
Msg.Result:=0;
end;

procedure TForm1.WMDrawClipboard(var Msg: TWMDrawClipboard);
begin
SendMessage(NextClipBoardViewer, WM_DRAWCLIPBOARD, 0, 0);
Msg.Result := 0;
ClipBChanged;
end;

procedure TForm1.ClipBChanged;
begin
if Clipboard.HasFormat(CF_TEXT) then
begin
MenuItemPaste.Enabled:=true;
SpeedItemPaste.Enabled:=true;
MenuItemPaste.Enabled:=false;
SpeedItemPaste.Enabled:=false;
end;
end;> ----------
> [...]
> (pres tlacitko, nabidku, nebo jinou klavesovou zkratku). Neexistuje moznost

Soubory pot�ebn� ke spu�t�n� ap

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.3.2000 09:18:27

Pokud tva aplikace neni kompilovana se vsemi,
pro ni potrebnymy balicky, tak musis dodat prave
tyto balicky (nejlepe asi do %windows%/system;
pokud Tva aplikace pouziva BDE, tak musis pochopitelne
dodat i BDE, ...
Pokud pouziva nejake funkce z nejake dll knihovny,
musis dodat i tu knihovnu; atd...

Jinak nemusis dodavat nic navic...

Musel by jsi byt konkretnejsi...

Dobra.> ----------
> Od: Petr Pa> ��enko[SMTP:petrpas(zv)volny(tec)cz]

> Petr Pascenko

Kopirovanie

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.3.2000 09:19:25

Ahoj,
pouzij API funkci CopyFile...

> [...]
> Prepacte za tuto trivialnu otazku. S delphi iba zacinam. V dokumentacii som vsak o kopirovani suboru nic nenasiel. Ide o systemove kopirovanie. Ako to mam urobit ?

Schranka Windows

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 23.3.2000 10:02:33

Luk� V��a <lukas(zv)oknet(tec)cz> wrote:

>potreboval bych ve svem programu reagovat na udalost zapsani novych dat do
>schranky Windows. Bohuzel nelze pouzit odchytavani klaves Ctrl+C nebo
>Ctrl+X, protoze se data do schranky v ruznych programech dostavaji ruzne

Ja hlidam zmenu obsahu Clipboard pomoci metody HasFormat() popr. pomoci properties FormatCount a Formats[] viz help k TClipboard.

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

SQL syntaxe s rozdelenym nazvem fieldu

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 23.3.2000 10:18:46

Nevim jaky server pouzivas, ale treba v MS Accessu se musi pouzit []:
SELECT [Nazev polozky] FROM [Nazev tabulky]

[...]

Nezavisle objekty

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 23.3.2000 10:20:32

Ahoj all,

mam takovyto problem: potreboval bych vytvorit nezavisle objekty,
ktere by se prihlasovaly do programu a program by je podle potreby
volal. Konkretneji (tyka se Lokalizatoru), mam nejake odkazy na
ruzna data (tedy resources, v tomto pripade). Kazdy prostredek se
vsak zpracovava jinak, a zobrazuje jinak. Potreboval bych tedy,
abych mohl vytvorit hejno objektu, kde nektere objekty by prislusna
data zpracovaly (rozebraly, upravily a zase slozily), jine objekty by
prislusna data umely vhodne zobrazit. Tyto objekty by se jednak
parovaly navzajem, jednak prihlasovaly jako celek k programu,
ktery by nasledne rozhodl, ktery balicek se na ktera data pouzije.
Situace se kompikuje tim, ze napriklad v sekci RCData muze byt
cokoliv, takze data je nutne rozlisovat treba i podle prvnich nekolika
bajtu. Predpoklada se pritom, ze jini programatori si budou moci
napsat a prihlasit sve objekty pro sva reseni, a to nejen v Delphi.
Pricemz pro jeden datovy balik muze byt vice reseni, jak data
zpracovat, aby si uzivatel mohl vybrat to spravne reseni pro
konkretni pripad. K pouziti tedy budou asi vhodne COM objekty.

Ma nekdo nejaky napad, nebo odkaz na priklad, kde je toto reseno?

Dalsi moznosti je spoluprace nad Lokalizatorem, penize by vsak
byly az z podilu z prodeje. V tomto pripade vsak odpovidejte na
muj soukromy majl (ne do konference), pricemz budu chtit videt
nejdrive nejake konkretni reseni (neco na posouzeni schopnosti),
zajemce musi mit svuj vlastni pocitac a Delphi 5 (min.
Professional), pokud by byl zamestnanec, musi mit zajisteno, aby
se nedostal do konfliktu zajmu. O zdaneni prijmu spolecnika se
zasadne nestaram. Projektu velim ja.

SQL syntaxe s rozdelenym nazvem fieldu

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 23.3.2000 10:22:50

takto
SELECT * FROM Tbg t WHERE t."Jalovy Vykon" > 180000 ...

> [...]
>
> Pri pouziti uvozovek to zahlasi pro zmenu
> Type mismatch in expression.
>
> Poradte nekdo prosim, kterak to spravne napsat.

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 23.3.2000 10:25:03

V QR musis nastavit vlastnost DataSet na nil a PrintIfEmpty na
True

> [...]
>
> Muzete mi nekdo poradit, jak mam ten QReport poladit,
> aby to tisklo jen ten jeden vybrany record.

Tajnej String

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 23.3.2000 10:54:41

Ahoj

mozna by to slo tek ze dany tajny retez zapises pomoci jejich ascii kodu.
Tj. napr.:'ahoj'=chr(97)+chr(104)+chr(111)+chr(106)

> [...]

> programu ???.
>
> A pak jeste jeden dotaz. Nevi nekdo o komponente MD5 hashe pro delphi ???

nefunguje mi MenuItem.Add - proc?

[*] danikonf(zv)atlas(tec)cz - 23.3.2000 11:00:49

Zdravim,

potreboval bych za behu programu vytvaret polozky menu. Ale ono mi to nejde, pritom snad pouzivam standardni kod (dokonce opsany z helpu):

var
NewItem: TMenuItem;
begin
{ first create the separator }
NewItem := TMenuItem.Create(Self);
NewItem.Caption := '-';
{ add the new item to the Windows menu }
pokus1.Add(NewItem);
end;

"pokus1" je TMenuItem. Kdyz kod vykonam, kde nic tu nic. Nevite cim to muze byt? Pouzivam D5 C/S a toto je jedina metoda v nove aplikaci.

S pranim hezkeho dne

Daniel Martinec

Btw, takovych problemu mam vic, ze nechodi veci co jsou deklarovane v helpu, napr. nefunkcnost parametru v udalosti onLogin u TIBDatabase nebo nefunkcnost locate u TIBQuery.

Soubory pot�ebn� ke sput�n� ap likace

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.3.2000 11:10:43

> [...]
> pokud Tva aplikace pouziva BDE, tak musis pochopitelne
> dodat i BDE, ...
> Pokud pouziva nejake funkce z nejake dll knihovny,

Konkretnejsi...pochopil jsem ten dotaz jinak: jak zjistit, co
konkretni aplikace vyzaduje. Vzpominam na sve zacatky v D1, kdy
jsem vesele prifrcel k zakaznikovi a tam se zjistilo, ze je potreba s
aplikaci dodavat i vbx soubory, problem muze byt i s comctl32.dll
apod.

Zjistit, ktere tyto externi zalezitosti je treba s aplikaci dodavat,
muze byt problem, pokud ve firme neni k dispozici pocitac bez
Delphi, instalovaneho BDE apod., aby se to dalo zkusit. Kdyz se
dela instalak, je celkem sance, ze si programator na neco
nevzpomene (nektere komponenty mohou mit cast kodu v dll, ktere
je treba mit v system32 ve Windows, coz vyvojar ma, ale zakaznik
ne). O nejakem principialnim reseni nevim, coz ale automaticky
neznamena ze neexistuje.

David

Synteza reci

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 23.3.2000 11:38:17

Zdravim !

Na syntezu a rozpoznavani reci (sice pouze v anglictine ) se da pouzit v
delphi asi nejlip MS Speech Control, da se to najit najit na strankach
microsoftu a je to active-x komponenta pokud by byl zajem muzu to zaslat i
mailem mimo konf.

S pozdravem
Pavel Polak - pavelp(zv)bnsoft(tec)cz
HTML EDITOR ZDARMA!
Golden HTML Editor - www.oknet(tec)cz/lide/pavelp/ghe

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz
Odesl�no: 23. b�ezna 2000 9:09
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: SQL syntaxe s rozdelenym nazvem fieldu

[...]

[*] Cerny Jiri <cerny(zv)jablonec.uhul(tec)cz> - 23.3.2000 11:25:54 -0000

Podle mne v podmince where a asi i celkove pri psani sql dotazu nesmeji byt
mezery v nazvu sloupc�.
Melo by to vypadat asi takhle :
> SELECT * FROM Tbg WHERE Jalovy_Vykon > 180000 ...

Amatersky programator J.C.

> [...]
>
> Pri pouziti uvozovek to zahlasi pro zmenu
> Type mismatch in expression.
>
> Poradte nekdo prosim, kterak to spravne napsat.

MD5

[*] Ondrej Slama <slama(zv)internet(tec)cz> - 23.3.2000 12:43:32

Nazdar lidi,

po upornem hledani jsem nasel zajimavej zdrojacek unity hashe MD5.
je na adrese
http://home.hiwaay.net/~gnome/Programming/Source%20Code/source%20code.html

je to volny i s popisem a ukazkovym kodem

cusa

IBConsole a IB6

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)volny(tec)cz> - 23.3.2000 12:45:03

Mam mozna uplne blby dotaz.
Na Linuxu mam IB6 server, chodi. Na Win98 a NT mam klienty.
Pokud si pustim isql na klientu, tak se na Linux klidne pripoji.
Kdyz dam v IBConsoli diagnostiku, tak test na TCP/IP i DB connection
projde.
ALE: Nejsem schopen registrovat server na Linuxu, povede se lokalni nebo
vzdaleny na Windows. Pri logovani to vyhodi hlasku "Cannot attach to
services manager data base file name () already given".

Nevite co s tim?

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 603 300093

pause printer II

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 23.3.2000 12:50:37

Caute Delfinci !
Mam na vas druhu zakernu otazocku.
Ako si vylistujem vsetky tlaciarne, co su dostupne vo Win95/98?
Vdaka.
/LH
--
"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi
Echelon!"

Spousteni programu z aplikace v "davkach"

[*] Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz> - 23.3.2000 13:02:54

Dobry den,

jak se da docilit toho, aby se z nejake me aplikace spustil
nejaky jiny program a teprve az po ukonceni tohoto programu se
spustil dalsi (neco jako v *.bat, popr. nejakym shellovskym scriptu)?
Dale by me zajimalo, jak se daji zjistit navratove hodnoty programu
(snad jsem se vyjadril spravne -- neco jako errorlevel v *.bat).

Dekuji za kazdou konstruktivni odpoved.

Petr Kucera

Monitorovani doslych mailu na MS Exchange

[*] RadekD <rd(zv)zbrojovka(tec)com> - 23.3.2000 13:18:31

Zdravim,
potreboval bych nekde sehnat nebo napsat utilitku na "upozornovac" novych
mailu na MS Exchange. Nevite nekdo neco o teto problematice? Dekuji...
--------------------
Radek Danek
rd(zv)zbrojovka.com

XML Zkusenosti

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.3.2000 13:22:06

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Matula M [mailto:asexrm(zv)telecom(tec)cz]
> Odesl�no: 23. b�ezna 2000 8:37
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: XML Zkusenosti

> Promin jestli jsem mimo misu, ale zatim se rozhlizim. Myslel
> jsi ActiveX
> MSXML_TLB (msxml.dll),

Ano, to je ono

> vytvoris soubor XML a ten prohlizis
> (ActiveX)Explorerem 5.0 ?

Ne, to je trochu jinak. XML DOM (Document object model)
neni zobrazovadlo, ale parser se stromovou strukturou pro definici XML.
Rozparsovany XML dokument lze pak vysypat do textu, prochazet strom
po jednotlivych uzlech, modifikovat ho anebo
transformovat podle jineho xml dokumentu - sablony XSL.

XML DOM je obsazen v MSIE 5.0 anebo se da z Microsoftu na
http://msdn.microsoft.com/downloads/tools/xmlparser/xmlparser.asp
Referencni dokumentace XML Domu je na
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/xmlsdk/xmld2rl1.htm

A konecne priklad, bohuzel neznam syntaxi Delphi pro praci s COM
objekty, tak radeji necham kod v Jave, ve ktere ho mam, snad to
bude srozumitelne. Priklad nacte data z WWW do jednoho stromu XML DOM,
sablonu XSL do druheho stromu XML DOM a pouzije sablonu na data.

String S = new String("");

//vytvor root objekt xml domu pro data
DOMDocument xml = new DOMDocument();
xml.setAsync(false);
//nacti do vytvoreneho prvku data odnekud z url
boolean xmlload = xml.load (new
com.ms.com.Variant("http://tady.jsou.xml/data.asp"));

//vytvor root objekt xml domu
DOMDocument xsl = new DOMDocument();
xsl.setAsync(false);
//nacti sablonu z lokalniho disku
boolean xslload = xsl.load (new
com.ms.com.Variant("c:\mojesablony\soubor.xsl"));

if (!xmlload) S = S + "\nError XML Load";
if (!xslload) S = S + "\nError XSL Load";
//aplikuj sablonu na XML data
if (xmlload && xslload) S = xml.transformNode(xsl);

return S;

Jura

IB 6

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 23.3.2000 13:51:23

Hi,

Drobny problem, nainstaloval jsem si na linux stazenou verzi IB 6
k tomu jsem si nainstaloval klienta
vse funguje, pokud pouziji napr. isql.exe dostanu se na databasi,
muzu s ni pracovat, chtel jsem ale zkusit IBConsole.EXE a
vysledek je tento
Cannot attach to services manager
data base file name () already given

Nevite nekdo nahodou co to znamena ???
Diky. S pozdravem Radek KALA

IBConsole a IB6

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 23.3.2000 14:07:15

http://www.interbase.com/servlets/GetDoc?docID=876

Ales Radikovsky wrote:

> [...]
> vzdaleny na Windows. Pri logovani to vyhodi hlasku "Cannot attach to
> services manager data base file name () already given".

Control a poloha mysi

[*] Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz> - 23.3.2000 14:10:56

[...]

[*] Matula M <asexrm(zv)telecom(tec)cz> - 23.3.2000 14:14:58

Dikuji, Juro, za informace. Zda se, ze si budu muset precist teorii.

Mirek

Clipboard...

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 23.3.2000 14:16:09

Dobry den,

Ako sa da v D5 skopirovat do clipboardu aktualny vyznaceny text z
formulara, ked mam na forme viacero Editov? Potrebujem simulovat Cut
(Ctr-lX), Copy (Ctrl-C), Paste (Ctrl-V).
Existuje nejaky lepsi sposob ako najst si aktualny edit a spravit
CopyToClipboard?

Dakujem

R.Zak

Tajnej String

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.3.2000 14:22:49

Neslo, kompilator to spoji zase za sebe.

> Od: CERMAK[SMTP:CERMAK(zv)procomcr(tec)cz]
>
> mozna by to slo tek ze dany tajny retez zapises pomoci jejich ascii kodu.
> Tj. napr.:'ahoj'=chr(97)+chr(104)+chr(111)+chr(106)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.3.2000 14:25:14

Strilim od boku... neni nutne take nastavit Parenta ?

NewItem.Parent:=Pokus1;

> [...]
>
> "pokus1" je TMenuItem. Kdyz kod vykonam, kde nic tu nic. Nevite cim to muze byt? Pouzivam D5 C/S a toto je jedina metoda v nove aplikaci.

Soubory potrebne ke spusteni aplikace

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.3.2000 14:29:41

>Konkretnejsi...pochopil jsem ten dotaz jinak:
>jak zjistit, co konkretni aplikace vyzaduje.

Aha...

> Zjistit, ktere tyto externi zalezitosti je treba s aplikaci dodavat,
>muze byt problem, pokud ve firme neni k dispozici pocitac bez
>Delphi, instalovaneho BDE apod., aby se to dalo zkusit.

...no taky by slo naistalovat operacni system
jeste jednou (na to same PC), natahnout ho
a tam to potom vyzkouset.

> [...]
> je treba mit v system32 ve Windows, coz vyvojar ma, ale zakaznik
> ne). O nejakem principialnim reseni nevim, coz ale automaticky

Final: SQL syntaxe s rozdelenym nazvem fieldu

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 23.3.2000 14:45:38

> takto
> SELECT * FROM Tbg t WHERE t."Jalovy Vykon" > 180000 ...
Prispevek co poslal Raked KALA jako jediny funguje.

> Podle mne v podmince where a asi i celkove pri
> psani sql dotazu nesmeji byt mezery v nazvu sloupc�.
> Melo by to vypadat asi takhle :

Bohuzel jsem omezenej pevne danou strukturou tabulky
a PDox, ve terem je delana, umoznuje nazvat Field
vcetene mezer a diakritiky. Omezujici je pouze delka.

> Nevim jaky server pouzivas, ale treba v MS Accessu
> se musi pouzit []: SELECT [Nazev polozky] FROM [Nazev tabulky]

I to jsem zkousel ve chvilich zoufalstvi, ale pouzivam PDox,
takze to dopadlo nevalne.

> pokud se v nazvech sloupcu vyskytuji nestandartni
> veci ( hacky, carky, mezezy ) musi byt nazev uveden
> v uvozovkach.
>
> SELECT * FROM Tbg WHERE "Jalovy Vykon" > 180000 ...

Zkousel jsem...nefunguje -> zminovany mismatch expression
Nefunguje zadna z kobinaci ani s apostrofama ani s uvozovkama.

Vsem dekuji za jejich snahu a cene rady.

P.Sojka

nefunguje mi MenuItem.Add - proc?

[*] danikonf(zv)atlas(tec)cz - 23.3.2000 14:48:29

Hm, tim to neni. Parent je read-only vlastnost, takze ji nemohu zmenit.

Daniel Martinec

-----------

Od: <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
>Strilim od boku... neni nutne take nastavit Parenta ?
>
>NewItem.Parent:=Pokus1;

Tajnej String

[*] Lubos RYBNICEK <mosek(zv)admiton(tec)cz> - 23.3.2000 15:16:30

> Ahoj
>
> mozna by to slo tek ze dany tajny retez zapises pomoci jejich ascii kodu> Tj. napr.:'ahoj'=chr(97)+chr(104)+chr(111)+chr(106)

Tohle sem taky kdysi zkousel. Odchyti to uz kompilator a ulozi to zase jako
string..
peace

Lubos

nefunguje mi MenuItem.Add - proc?

[*] danikonf(zv)atlas(tec)cz - 23.3.2000 15:39:03

Uz jsem na to prisel. Pokud je "separator" (tedy NewItem.Caption := '-';) na poslednim miste, tak se nezobrazuje :-).

Ale to ostatni mi v D5 C/S opravdu nefunguje:

> Veci co jsou deklarovane v helpu, napr. nefunkcnost parametru v udalosti > onLogin u TIBDatabase nebo nefunkcnost locate u TIBQuery.

Nemate s tim nekdo zkusenosti?

Dik,

Daniel Martinec

nefunguje mi MenuItem.Add - proc?

[*] "Jitka �t�p�nkov�" <step(zv)odp(tec)cz> - 23.3.2000 15:55:39

Tohle je taky opsane z helpu. Myslim, ze je to jasne.
var
MyItem: array[0..2] of TMenuItem;
i: Integer;
begin
for i := 0 to 2 do begin
MyItem[i] := TMenuItem.Create(Self);
MyItem[i].Caption := 'New item ' + IntToStr(i);
MyMainMenu.Items.Add(MyItem[i]);
end;

On 23.3.2000, at 11:00, danikonf(zv)atlas(tec)cz wrote:

> [...]
>
>Btw, takovych problemu mam vic, ze nechodi veci co jsou deklarovane v helpu, napr. nefunkcnost parametru v udalosti onLogin u TIBDatabase nebo nefunkcnost locate u TIBQuery.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jitka Stepankova
ODP-software spol. s r. o.
tel.: (068) 5725 216
e-mail step(zv)odp(tec)cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Synteza reci

[*] "Jitka �t�p�nkov�" <step(zv)odp(tec)cz> - 23.3.2000 15:55:41

http://msdn.microsoft.com/workshop/imedia/agent/speechengine.asp
http://www.microsoft.com/mind/0499/agent/agent.htm
http://msdn.microsoft.com/workshop/imedia/agent
www.digalo.com
www.cantoche.com

Od: Jitka St�p�nkov� <step(zv)odp(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 23. marec 2000 15:55
P�edm�t: Re: nefunguje mi MenuItem.Add - proc?> Tohle je taky opsane z helpu. Myslim, ze je to jasne.
> [...]
> for i := 0 to 2 do begin
> MyItem[i] := TMenuItem.Create(Self);
> MyItem[i].Caption := 'New item ' + IntToStr(i);

[*] Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz> - 23.3.2000 20:09:58

Ale pokud ti jde jen o to, zjistit, kdy mys opustila komponentu, pak
do zdojoveho kodu teto komponenty musis pridat vlastni udalost
"OnMouseLeave" event, kdy mys opusti komponentu
nebo i "OnMouseEnter" takto:

v casti Interface do skupiny napr:"private" pripis:

procedure CMMouseEnter(var Message: TMessage); message CM MOUSEENTER;
procedure CMMouseLeave(var Message: TMessage); message CM MOUSELEAVE;

v casti Implementation toto:

procedure TBitmapButton.CMMouseEnter(var Message: TMessage);
If Assigned(FOnMouseEnter) then FOnMouseEnter(Self);
end;

procedure TBitmapButton.CMMouseLeave(var Message: TMessage);
If Assigned(FOnMouseLeave) then FOnMouseLeave(Self);
end;

pak teda budes mit pristupne i tyto dva Eventy

Marify
http://www.fi.muni(tec)cz/~xskriva1

Control a poloha mysi

[*] Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz> - 23.3.2000 20:28:21

Jeje, sorry, zapomel jsem jeste neco dost duleziteho :-)

jeste pridat :

private
FOnMouseEnter,FOnMouseLeave:TNotifyEvent;
property OnMouseEnter:TNotifyEvent read FOnMouseEnter write FOnMouseEnter;
property OnMouseLeave:TNotifyEvent read FOnMouseLeave write FOnMouseLeave;

Marify
http://www.fi.muni(tec)cz/~xskriva1

Control a poloha mysi

[*] Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz> - 23.3.2000 20:37:10

hm, nevim, kde se ztratila ta 1.cast
tak jeste jednou cele:

Pokud ti jde jen o to, zjistit, kdy mys opustila komponentu, pak
do zdojoveho kodu teto komponenty musis pridat vlastni udalost
"OnMouseLeave" event, kdy mys opusti komponentu
nebo i "OnMouseEnter" takto:

v casti Interface pripis:

[...]

Velkost formulara

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.2000 21:11:58

Hello All!

Delphi 3 : formular na Win NT 4.0 Workst. SP5 v poriadku, rovnako aj na W95.
Ten isty formular sa na Win NT 4.0 serveri zobrazi, ako keby boli 'large
fonts'. Pritom rozlisenie obrazovky je vsade 800/600 a small fonts. Co s
tym?

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Tajnej String

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 23.3.2000 21:32:14

Keby si si do zdrojaku vlozil zakodovany text a v programe, pri pouziti ho
dekodoval ?

Hm?

Roland.

Printout Builder - podpora tisku

[*] Jan Rysavy <jan.rysavy(zv)altap(tec)cz> - 23.3.2000 22:13:27

Dobry den,

rad bych Vas upozornil na novy vyvojovy prostredek, pochazejicim od tvurcu
spravce souboru Servant Salamander. Jedna se o nastroj pro tvorbu kvalitnich
grafickych tiskovych vystupu - Printout Builder. Umoznuje vytvaret tiskove
dokumenty za podstatne kratsi dobu nez pri pouziti standardnich funkci Windows.
Prostrednictvim jeho API vytvorite dokument, vlozite do nej texty, tabulky
a obrazky a on je podle zvoleneho formatu papiru a okraju rozmisti na potrebny
pocet listu tak, aby vyhovel vsem formatovacim parametrum (obdoba HTML a TeX).
Soucasti knihovny je i podpora nahledu (preview - zobrazeni na obrazovce poed tiskem).
FREE verze knihovny je omezena tiskem pouze jedne stranky.

Printout Builder je vytvoren v Microsoft Visual C++ a je dodavan jako 32-bitova
dynamicky linkovana knihovna (velikost 350 KB), pro kterou v soucasne dobe existuje
krome rozhrani pro MS Visual C++ take rozhrani pro Borland Delphi 4.0
a MS Visual Basic 6.0.

Na domovske strance neleznete detailni popis knihovny a FREE verzi ke stazeni:
http://www.altap(tec)cz

S pozdravem
Jan Rysavy

e-mail: jan.rysavy(zv)altap(tec)cz

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 23.3.2000 23:33:17

Ahoj

> [...]
> lepe preusporadat tok a typ dat). Krome toho, z OLE DB mohu do
> ADO v pripade potreby celkem bez problemu odskocit.

To je mozne. Bohuzel MSDN dokumentace k OleDB je (narozdil od ADO)
prachbidna.
Jaky pozivas zdroj informaci v oblasti OleDb? Ja znam jen casopisy msj a
MSNDmag.

> OLE DB je take postavene na COM.

Mel jsem na mysli prave pouziti RDS, ktere je pripade DCOM vyrazne
efektivnejsi
(prenos vsech dat najednou a ne loadovani po jednom zaznamu -> mensi
narocnost na komunikaci
sem tam po pomale siti).
(Samozrejme, ADO je nadstavba OleDB, takze nad OleDB si clovek muze
naprogramovat
vse, co lze s ADO :-).)

> [...]
> jasne, ze kdyz se neco naucim pouzivat a zainvestuji to, ze se s
> tim budu nerad loucit. Proto se take nesnazim nikoho presvedcovat

Koukas se na to rozumne.

> [...]
> znacne volnou manipulaci s daty (ADO uz zdaleka ne tak dobre),
> kterezto TDataSet ve spojeni s TFields dosti uspesne brani.

Pouziti OleDb se mi zda vhodne predevsim pro nevizualni middle vrstvu.
V pripade clientske vrstvy s Tebou nemohu 100% souhlasit. Neco do sebe to
ma,
ale znamena to si naprogramovat vsechny pouzivane "DataSourcove" komponenty.
Nejedna se jen o standardni Delphi komponenty. Casto clovek potrebuje
nejakou sikovnou
komponentu, kterou uz nekdo naprogramoval. Kdyz porovna cas, ktery by
stravil vyvojem
a cenu, kterou komponenta stoji, tak se casto rozhodne komponentu koupit.
V pripade "DataSourcovych" komponent (ruzne DB-... komponenty) se teto
moznosti vzdava
a musi si vse naprogramovat sam. (A terminy pritom hori ...)

Pro programatory Delphi se mi jevi jako vhodnejsi nejaky potomek DataSetu,
ktery by pracoval
s OleDb-zdrojem dat.
(Uznavam rozumnost Tvych argumentu, ale chci ukazat, ze nic neni cernobile
a i zde plati "neco za neco".)

Mimochodem, jak funguje predavani Rowsetu pres DCOM?

> :-) Eh - ADO je potomkem OLE DB a vola sluzby OLE DB, takze
> OLE DB toto vsechno umi take. To jen na vysvetlenou...

Mohl bys prosim uvest nejaky jednoduchy priklad, jak pomoci OleDb provedes
nejaky dotaz
a projdes zaznamy vysledku dotazu?

> [...]
> trochu opratrnejsi v tom, co dela. Jinak, prima prace s OLE DB je
> dost vrazedna, to snad ani nedoporucuji, narozdil od ADO.

To si moc nedovedu predstavit. To jako, ze pracujes s Rowsetem, a kdyz
potrebujes
data poslat pres RDS, tak si vytvoris RecordSet, nejak jej napojis na Rowset
a pres RDS
predas RecordSet ?

> [...]
> urovni Delphi komponenty) zdaleka vsechno, co umi OLE DB.
> Zatim to ma ty vlastnosti, ktere potrebuji ke svym programum, a k

Mam v planu se na ne blize mrknout.
Zbysku, myslim, ze je rada projektu (predevsim tech mene narocnych na
vizualizaci),
kde muze byt pouziti Tvych komponent vyhodne. Takze preji, at se dari.
(Kdybych na tom nebyl s casem tak spatne, tak bych se zajimal o spolupraci.)

> ... Erik uz tuhle otazku uspokojive vysvetlil. Nicmene, moznosti OLE
> DB v manipulaci s daty povazuji za natolik lepsi, ze se mi vyplati
> pouzivat primo OLE DB (tedy volanim pres Delphi komponenty :).

Nasel jsem, ze RecordSet.DataSource je vlastne ukazatel na RowSet.
Takze se mi zda, ze pokud bych potreboval vyuzit nejakych vyhod prace s
OleDb (jakych?)
tak mam touto cestou dvere dokoran. Je to tak?

> [...]
> na nejake pole a rict komponente, at vycte do toho pole data podle
> definovane struktury. Pak se ani nemusim starat o nejake vycitani v

Samotne presypani dat do OdbGridu jsem na mysli samozrejme nemel.
Slo mi o napojeni na jednotlive DB-Edity, ...
Pokud pozivas neDB- komponenty, tak musis data presypavat do/z techto
neDB- komponent. My pozivame DB- komponenty. To ze presypavame data
do jineho RecordSetu, na ktery se napojime z nejake DataSetove komponenty,
ma za nasledek, ze se staci proste napojit DB- komponentama na DataSet
a nemusime presouvat data z/do techto komponent rucne.

> Na druhe strane, nejsem prilis
> naklonen prime editaci nad "zivymi" daty, takze toto ve svych
> komponentach prilis neusnadnuji. To je ale vec meho pristupu, ne
> OLE DB.

V tom se shodnem. Data prekopirujeme do in-memory recordsetu se kterym
pracujeme.
Zmeny do DB provadime predevsim prostrednictvim ulozenych procedur.

Jeste bych mel na zaver jeden dotaz:
Jak jsem jiz napsal nic neni cernobile. Prekopirovavani dat z RecordSetu do
in-memory
RecordSetu trva docela dlouho (cca. 1,5 s na 1.000 zaznamu (sirka zaznamu
nema tak velky vliv)).
Delam to tak, ze projizdim zdrojovy RecordSet a pomoci AddNew pridavam cele
zaznamy
do pripraveneho in-memory recordsetu.
Zkousel jsem se podivat, zda nejde nejak najednou vzit data ze zdrojoveho
RecordSetu a
pridat je do in-memory recordsetu. Umim data vytahnout do File, Streamu a
dvourozmerneho pole,
ale neumim je rychle vsechny najednou "nahrat" do in-memory recordsetu (aniz
bych nahraval i metadata,
tedy i informace o identity fieldech, ...).
Neznate prosim nekdo nejaky efektivnejsi zpusob prekopirovani dat do
in-memory recordsetu?
Pozn: RecordSet 5.000 zaznamu
-> ciste projiti pomoci MoveNext = 1,5 s
-> prekopirovavani dat pomoci AddNew = (1,5 + 6) s

S pozdravem, Ladislav Nagy

Tajnej String

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.3.2000 01:43:17

Behalf Of Lubos RYBNICEK

> ascii kodu> Tj. napr.:'ahoj'=chr(97)+chr(104)+chr(111)+chr(106)
>
> Tohle sem taky kdysi zkousel. Odchyti to uz kompilator a ulozi to
> [...]

Ahoj.
Napada mne pouzit nevyuzite Tagy komponent.
Takze do form.create das
Form1.Tag := 97;
Edit1.Tag := 104;
......Tag := 111;
......Tag := 106;

A pak je to chr(Form1.Tag) + chr(Edit1.Tag)............

Mozna by to slo nastavit ty tagy rovnou v rezimu navrhu, ovsem radsi projed
vysledne exe, jestli to kompilator se zapnutou optimalizaci neprevede na
konstantu a zase neseradi.

Kopirovani v Delphi + ShellExecute

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.3.2000 01:43:20

Behalf Of Hippy
> [...]
> Excel otevrel. Myslel jsem, ze se jedna o chybu ve stylu Excel - neni
> odpoved, ale nabidky a fce normalne funguji. Jen ten dokument

Vidim to spise na Excel nebo jeho instalaci ci nastaveni.
Mne to funguje (D4, Win98 "First Edition", Office 2000cz)

pause printer II

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.3.2000 05:56:32

Podivej se na objekt TPrinter, obsahuje i seznam tiskaren

From: Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk>> Caute Delfinci !
> [...]
> /LH
> --
> "NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi

Tajnej String

[*] Ing. Lubomir GAL <gal(zv)minv.sk> - 24.3.2000 07:23:30

Tak to sa mylite!!! V UPXGUI 0.70 uz existuje moznost "DECOMPRESS"! Podobne
je to s ASPACK - uz existuje UNASPACK. Riesenim je KUPIT licenciu na
kompresor, ktory dovoli zaheslovat subor proti externej dekompresii (typicky
bol taky PKLITE pre DOS ...). ) :-(

LuGa

***************************
Lubomir "Levec" GAL, -LuGa
O.T.I., KR PZ Nitra, SK
mailto:gal(zv)minv.sk
***************************

Desetinn� ��rka

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 24.3.2000 07:24:38

M�m dotaz,

skl�d�m SQL p��kaz nap�:
const
sExecSql ='update tabulka set pole = %g'

pokud pouziji format( sExecSQL,[11.35]) tak to delphi zformatuje na 'update
tabulka set pole = 11,35'
a dotaz potom konci samozrejme chybou.
Vim ze se da nastavit v prostredi windows aby desetinna carka byla tecka ale
to nelze pouzit.

Je nejake nastaveni v delphi kde po kterem bude se bude chovat funkce format
nasledovne:
format('cislo = %g',[11.35]) vrati 'cislo = 11.35' ( v soucasnosti 11,35)

Tajnej String

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.3.2000 07:57:46

Na ASPack sice existuje dekompresor, ale ne na nejnovejsi verzi. Mozna se mylim,
ale na v2.00 jsem dekompresor jeste nevidel, coz nevylucuje, ze za chvili bude
:-). Za dalsi, vetsina obycejnejch nabouravacu, pokud nenajdou primo dany
retezec, to vzda a nebudou se pidit, jestli je program zkompresovany a cim.

From: Ing. Lubomir GAL <gal(zv)minv.sk>> Tak to sa mylite!!! V UPXGUI 0.70 uz existuje moznost "DECOMPRESS"! Podobne
> je to s ASPACK - uz existuje UNASPACK. Riesenim je KUPIT licenciu na
> kompresor, ktory dovoli zaheslovat subor proti externej dekompresii (typicky
> bol taky PKLITE pre DOS ...). ) :-(
>
> LuGa
>
> ***************************
> Lubomir "Levec" GAL, -LuGa
> O.T.I., KR PZ Nitra, SK
> mailto:gal(zv)minv.sk
> ***************************

Tajnej String

[*] Ing. Lubomir GAL <gal(zv)minv.sk> - 24.3.2000 08:18:57

Mam UnAspack na Aspack 2.001 ... Pokial uz raz dekompresor bol vyvinuty, tak
bude sice krocik za kompresorom, ale ani kompresor nebude novy kazdy mesiac
... Riesenie je iba kompresia s heslom. Ale aj na to sa urcite najde zbran -
vid zistovanie hesiel do archivov ZIp, RAR a a pod.
Nakoniec - pokial smerujeme k OpenSource, je to zbytocne. Pokial
skomprimujete exe-subor napriklad pomocou ASPACKu, urcite je to zakladna
ochrana - hlavne ak to program nikde nevytrubuje. Kto ho bude chciet
dekomprimovat, ten si prostriedky urcite najde! Ale pre 99% (chaby odhad)
pouzivatelov je to neprekonatelna prekazka. Takze ...

LuGa

***************************
Lubomir "Levec" GAL, -LuGa
O.T.I., KR PZ Nitra, SK
mailto:gal(zv)minv.sk
***************************

pause printer II

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 24.3.2000 08:47:16

> Podivej se na objekt TPrinter, obsahuje i seznam tiskaren

Aha, ospravedlnujem sa, ja potrebujem riesenie len cisto s WinAPI
funkciami.
Potreboval by som zistit vsetky tlaciarne co su v systeme a vsetky dat
do rezimu
"pause printer".
Vdaka za kazde nakopnutie.
/LH
--
"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi
Echelon!"

Problem s Win32.hlp

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 24.3.2000 09:02:09

Ahoj

mam nasledujici problem:
kdyz otevru soubor Win32.hlp, zvolim
kartu najit a spustim pruvodce instalaci
hledani, pak po chvili vytvareni seznamu
slov mi Winhlp32 zobrazi hlaseni
"Program provedl neplatnou operaci a bude ukoncen."

Win32.hlp ma 12MB, zkousel jsem to na 2 PC, obe P120 32MB
RAM, W95 OSR2, jedno s IE 3, druhe IE 5

Vi nekdo v cem muze byt problem ?

Diky

Zdenek Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

Lokalizace

[*] Patrik Plach� <plachy(zv)obis(tec)cz> - 24.3.2000 09:06:39

Ahoj,

nevite nahodou o nejake lokalizaci IDE DELPHI.
Nase f. provadi skoleni DELPHI a vestina zacinajicich
uzivatelu by ve svem startu ocenila, alspon cesky help.
Bohuzel vetsina z nich je z dob, kdy anglictina nebyla
v mode a me nebavi stale prekladat hlaseni a help.
Dekuji za radu.

S pozdravem Patrik Plachy
plachy(zv)obis(tec)cz

Tajnej String

[*] Lubos RYBNICEK <mosek(zv)admiton(tec)cz> - 24.3.2000 09:33:47

> [...]
> je to s ASPACK - uz existuje UNASPACK. Riesenim je KUPIT licenciu na
> kompresor, ktory dovoli zaheslovat subor proti externej

ja pouzivam "PePack 1.0 by ANAKin". znate to nekdo? videl na to nekdo
decompresor?

Lubos

pause printer II

[*] Anton�n Novotn����j{h�)���Z��3 - 24.3.2000 09:37:48

Ahoj,
Najdi si napovedu k API funkci EnumPrinters...

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 2000 9:32
P�edm�t: Re: pause printer II

> [...]
>/LH
>--
>"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi

Fyzicke vymazanie viet v DBF databaze.

[*] kinekus <kinekus(zv)nextra.sk> - 24.3.2000 09:39:41

Viem, ze sa uz o tom vela popisalo. Postacujucu odpoved som vsak nenasiel ani v archive delphi fora. Problem je vo fyzickom vymazani viet z DBF databaz. Ak ma niekto konkretny priklad bol by som rad o jeho zaslanie na moju sukromu adresu - nie cez forum.
Pozn.:Som len zaciatocnik.

Dakuje MR.
e-amil:kineksu(zv)nextra.sk

pause printer II

[*] J�n Grman�������e���zW��ۛg�$ - 24.3.2000 10:01:03

> Aha, ospravedlnujem sa, ja potrebujem riesenie len cisto s WinAPI
funkciami.
> Potreboval by som zistit vsetky tlaciarne co su v systeme a vsetky dat
> do rezimu "pause printer".

Staci si pozriet Printers.pas, tam tie API volania su !
Je tam nieco ako EnumPrinters a vyhodou je ze clovek to moze okopirovat a
prisposobit si na svoj obraz bez dlheho citania helpu.
Pause tlaciarne mozes urobit pomocou
BOOL SetPrinter(
HANDLE hPrinter, // handle of printer object
DWORD Level, // structure level
LPBYTE pPrinter, // address of array containing printer data
DWORD Command // printer-state command
);

Kde prikazy su :PRINTER_CONTROL_PAUSE, PRINTER_CONTROL_PURGE,
PRINTER_CONTROL_RESUME a PRINTER_CONTROL_SET_STATUS

Help je v WIN32 Reference ktora je sucastou D5 (aspon mojich). Je tam
kompletny popis - len pouzit.

JaNo.

Tajnej String

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 24.3.2000 10:18:17

> [...]
>retezec, to vzda a nebudou se pidit, jestli je program zkompresovany a cim.

pouzitie packerov a upnackerov su na NIE "obycejnejch nabouravacu" zbytocne.
Pri natahovani programu do operacnej pamate sa exe dekomprimuje a staci
rozbaleny exe kod uz iba vydumpovat priamo na disk z virtualnej pamate
daneho procesu (programu) a robit si s nim co chces. Packery su skor podla
mna (okrem toho ze zmensi velkost suboru) hodiace sa napriklad na zamedzenie
pokusu o spatne disassemblovanie kodu priamo z exe do assembleru, atd... A
este sa to aspon "niekomu" pokusit stazit tym, ze bude vymazana
identifikacia pouziteho packera priamo v exe vymazanim "hlavicky pouziteho
packera". Takmer kazdy packer po sebe necha nejaku stopu.

Teda najskor co najzlozitejsie kodovanie a dekodovanie "tajneho stringu" za
behu programu...

Jano

Vyber vhodne databaze

[*] Ota Maly <omaly(zv)seznam(tec)cz> - 24.3.2000 09:38:17 -0000

Ahoj,

nemam v podstate zadne zkusenosti s psanim databazovych aplikaci pod Delphi a potrebuji poradit s vyberem vhodne databaze. Alespon pro zakladni ilustraci: Melo by se jednat o takovou aplikaci, kde nekde na siti bezi serverova cast a na ni pristupuje nekolik (malo, tak 2-3) klientu. Tvorim v podstate na ciste pude, takze zadne omezeni predchozi verzi tu neni.
Byl bych rad, pokud by me treba nekdo nakopnul na spravne misto na webu, kde najdu neco k tomu (porovnani, pro-proti atd.). Projekt bude tvoren v D5 Prof.
V podstate se ptam, jestli na to mam pouzit BDE nebo ne :-).
Nerad bych zacal hned spatne..

Diky Ota Maly

Vyber vhodne databaze

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 24.3.2000 11:01:28

Zde je zajimavy seznam alternativ k BDE:
http://www.kylecordes.com/

Ja muzu doporucit Flash Filer od Turbo Power Software. Je to presne co
chces: ciste reseni klient - server, komunikace pres TCP/IP. Server bezi
na WNT/W95. Podle ohlasu v konferenci Turbo Power je integrita dat
uzasna.
ALE: nema SQL (coz me osobne pri tak male aplikaci vubec nevadi). Ma byt
v dalsi verzi, ale ta je v nedohlednu. Existuji ale free doplnky SQL pro
Flash Filer. > Ota Maly wrote:

> [...]
> tvoren v D5 Prof.
> V podstate se ptam, jestli na to mam pouzit BDE nebo ne :-).

Invalid handle

[*] Ivo HERR <ih(zv)safar(tec)cz> - 24.3.2000 11:41:17

Zdravim vsechny.
Mam nasledujici problem :
Do boardu mam pichnutou IR hlavicku (ACTiSYS IR L210). Mam nainstalovany
ovladace. Ty sedi na COM4. Kdyz v programu provedu nasledujici :

hCom:=CreateFile((zv)Com[1], GENERIC_READ + GENERIC_WRITE, 0, nil,
OPEN_Existing, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0); //v Com je retezec 'COM4'

priradi mi to skutecne nejaky handle (konkretne 24). S nim mohu delat
temer vse (napr. SetupComm, SetCommState, ...), ALE:
TransmitCommChar se mi neprovede (GetLastError vraci hodnotu 6, tedy
Invalid handle) a
WriteFile se rovnez neprovede (GetLastError vraci 21, tedy zarizeni neni
pripraveno)

Nevite nekdo, co s tim?

Diky
Ivo

ENTER a ESC na TEdit

[*] Petr Fischer <petr.fischer.dk(zv)email(tec)cz> - 24.3.2000 11:56:01

Zdravim,

mam na TEdit.OnKeyDown toto:

if Key in [VK_ENTER, VK_ESC] then
begin
Key := 0;
// a nejaka dalsi akce
end;

klavesy zareaguji, to je OK, ale vzdy po stisku Enter nebo Esc se ozve
pipnuti. Proc?

Delphi 5 (+SP), Win2000

Petr Fischer
E-Mail: petr.fischer(zv)email(tec)cz, ICQ#: 24154715

Tajnej String

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 24.3.2000 12:02:59

On Wed, 24 Mar 1999 10:19:36 +0100, Lauko �tefan wrote:

| Ahojte,
| nic komercne ti nepomoze (ak to chces utajit). Ja by som to vyriesil tak, ze
| by som stringi ulozil do zvlastneho suboru ktory by som zasifroval a potom
| by som ho "prilepil" na koniec EXE
| (copy /b exe + xy ). Po nastartovani programu by sa nacitalo "prilepene" do
| TMemoryStreamu, potom desifrovat a nacitat do StringListu... Ak chces poslem
| ti jednoduchu sifrovaciu proc.

Zdravicko,
komponenta HStrings, ktera zrejme dela to co chces je tady:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Heights/7874/d-hidstr.htm