ENTER a ESC na TEdit

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.3.2000 12:14:52

Zkus to udelat v OnKeyPress,
ale dej tam Key:=#0

Dobra.

> ----------
> Od: Petr Fischer[SMTP:petr.fischer.dk(zv)email(tec)cz]
>
> mam na TEdit.OnKeyDown toto:
>
> if Key in [VK_ENTER, VK_ESC] then
> begin
> Key := 0;
> // a nejaka dalsi akce
> end;
>
> klavesy zareaguji, to je OK, ale vzdy po stisku Enter nebo Esc se ozve
> pipnuti. Proc?

Tajnej String

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.3.2000 12:22:12

Ahoj,
to, jak zasifrovat/desifrovat string, to je tema
na spoustu a spoustu stranek... Nerikam, ze by to
nebylo zajimave tema, naopak, ale rad bych zde
znovu citoval pisateluv (puvodni) dotaz:

<CITE>
Existuje jinej zpusob jak tento string zneviditelnit treba
pomoci polozek v nastaveni, nez ho slozite(nebo mene
slozite) kryptovat a dekryptovat za behu programu ???.
</CITE>

Dobra.

> ----------
> Od: Tomas Bihary[SMTP:tomas(zv)wige-mic(tec)cz]

Vyber vhodne databaze

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 24.3.2000 12:28:10

ja zase doporucuji InterBase (je to zdarma a brzy bude OpenSource) a bez
BDE, protoze v budoucnu muzes delat projekt pro podstatne vice uzivatelu a
nebudes muset zase hledat neco noveho ...

Karel Kral wrote:

> Ja muzu doporucit Flash Filer od Turbo Power Software. Je to presne co
> chces: ciste reseni klient - server, komunikace pres TCP/IP. Server bezi
> na WNT/W95. Podle ohlasu v konferenci Turbo Power je integrita dat
> uzasna.
> ALE: nema SQL (coz me osobne pri tak male aplikaci vubec nevadi). Ma byt
> v dalsi verzi, ale ta je v nedohlednu. Existuji ale free doplnky SQL pro
> Flash Filer.

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

Viditelnost sloupcu v TMS AdvStringGird

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 24.3.2000 12:39:28

Zdravim,

ve svem programu pouzivam AdvStringGrid od TMS soft. a do jednotlivych
sloupcu si zapisuji sve data pomoci Cells[X, Y] ....
Problem je v tom, ze kdyz treba nechci zobrazovat 2. sloupec, tak necham
tento sloupec zneviditelnit, ale tim mi StringGrid posune indexy ostatnich
sloupcu. Potom kdyz chci zapisovat do dalsich sloupecku, tak v te chvili uz
tam nejsou (jak jinak, ze). Nevite nekdo co s tim? Potreboval bych, aby
indexy sloupcu zustaly zachovany.

Diky, Ales

Vyber vhodne databaze

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.3.2000 12:52:28

> [...]
> pro-proti atd.). Projekt bude tvoren v D5 Prof. V podstate se ptam,
> jestli na to mam pouzit BDE nebo ne :-). Nerad bych zacal hned

Ahoj,

o FlashFileru jsem take slysel v podstate jen chvalu, i kdyz
kolegove tady meli nejake problemy. Ted ale nevim, o co presne
slo, ani zda to nejak vyresili (v pripade zajmu se muzu zeptat)

Nicmene zamyslel bych se, zda tech uzivatelu casem nemuze byt
vic - to uz by se asi vyplatilo sahnout po necem s SQL serverem
(na konkretni vyber db stroje jsou tu lepsi odbornici). Jde taky treba
o to, do jake miry by nutnost mit (event. resit pri distribuci) SQL
server vadila ci delala nejake problemy.

Co Ti tady ale asi vetsina lidi doporuci a s cim se plne
ztotoznuji, je vyhnout se obloukem BDE.

David

Fyzicke vymazanie viet v DBF databaze.

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.3.2000 12:57:51

> Viem, ze sa uz o tom vela popisalo. Postacujucu odpoved som vsak =
> nenasiel ani v archive delphi fora. Problem je vo fyzickom vymazani
> viet = z DBF databaz. Ak ma niekto konkretny priklad bol by som rad o
> jeho = zaslanie na moju sukromu adresu - nie cez forum.=20 Pozn.:Som
> len zaciatocnik.

Ted strelim od boku, ale treba to nebude uplne na nic. Co zkusit
jednou za cas databazi zapakovat (pack) ? V BDE jsou na to
funkce, podrobnosti v helpu k BDE.

David

Viditelnost sloupcu v TMS AdvStringGird

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.3.2000 12:58:59

Ahoj
mrkni na metody RealColIndex / RealRowIndex
vs DisplColIndex / DisplRowIndex

Dobra.

Viz : http://www.tmssoftware.com/ASGDOC.HTM

> [...]
> tam nejsou (jak jinak, ze). Nevite nekdo co s tim? Potreboval bych, aby

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.3.2000 13:04:07

Ahoj,
dale jeste zalezi na tom, jak velika databaze bude,
jakou uroven jejiho zapezpeceni budes pozadovat, jaky
bude predpokladany pocet uzivatelu treba za rok, ...
a v neposledni rade, kolik do toho zakaznik bude
chtit investovat. Nejlepsi je pochopitelne nejaky SQL
server (MS SQL, InteBase, ... - tady zase budou
rozhodovat jine faktory), ale pro nejakou mensi
databazi si myslim, ze bohate bude stacit
Accessovska MDB.
Pro pristup k ni bych, alespon ja ne, rozhodne
nepouzil BDE, ale nejake ADO komponenty, ci treba
ty Zbyskovy OLE DB.

Dobra.

> [...]
> V podstate se ptam, jestli na to mam pouzit BDE nebo ne :-).

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 24.3.2000 12:11:53 -0000

> [...]

Result := Result + Char(Byte(AStr[I]) + 128);
end;

/// ziskani zakodovane podoby retezce a jeji ulozeni

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.3.2000 13:13:38

On 23 Mar 00, at 23:33, Ladislav Nagy wrote:

> To je mozne. Bohuzel MSDN dokumentace k OleDB je (narozdil od ADO)
> prachbidna. Jaky pozivas zdroj informaci v oblasti OleDb? Ja znam jen
> casopisy msj a MSNDmag.

:-) OleDB BOL a ukazkove priklady v MSVC. Pravda, zadne stesti
to neni.

> Mel jsem na mysli prave pouziti RDS, ktere je pripade DCOM vyrazne
> efektivnejsi (prenos vsech dat najednou a ne loadovani po jednom
> zaznamu -> mensi narocnost na komunikaci sem tam po pomale siti).
> (Samozrejme, ADO je nadstavba OleDB, takze nad OleDB si clovek muze
> naprogramovat vse, co lze s ADO :-).)

Nebo preskocit do ADO, pokud je to vyhodne.

> [...]
> V pripade clientske vrstvy s Tebou nemohu 100% souhlasit. Neco do sebe
> to ma, ale znamena to si naprogramovat vsechny pouzivane
> "DataSourcove" komponenty. Nejedna se jen o standardni Delphi
> komponenty. Casto clovek potrebuje nejakou sikovnou komponentu, kterou
> uz nekdo naprogramoval. Kdyz porovna cas, ktery by stravil vyvojem a
> cenu, kterou komponenta stoji, tak se casto rozhodne komponentu
> koupit. V pripade "DataSourcovych" komponent (ruzne DB-... komponenty)
> se teto moznosti vzdava a musi si vse naprogramovat sam. (A terminy

Ja vlastne potrebuji jen grid, a ten jsem si holt udelal. Jine vizualni
DB-aware komponenty nepotrebuji. Pokud jsem je drive (v BDE)
pouzil, po urcitych zkusenostech jsem se jich zase rychle zbavoval.

Co se tyce pracnosti - pokud chce clovek udelat jen jednoduchou
prohlizecku, pak s nabizenou paletou komponent udela takovy
program velice rychle. Pak opravdu nestoji za namahu piplat se s
vnitrnostmi. Pokud jsem chtel vsak udelat aplikaci poradne a
spolehlive, pak jsem se potykal v pripade BDE komponent s
takovymi problemy, ktere jsem musel vselijak obchazet a
osetrovat, ze me pracnost vysla v podstate nastejno jako ted s
OLE DB. Pricemz ted se na temi problemy nemusim uz vztekat :-)
a pokud si udelam nejake sablony, pak to jde take rychle.

Viz napriklad caste problemy (u SQL databazi) se zjistenim poctu
zaznamu (a tedy pohyb po gridu), se zdvojovanim nebo
vynechavanim zobrazeni zaznamu v gridu, problemy s Refresh u
Query, ...

Dalsi vec, ktera me silne drazdila u standardnich komponent
odvozenych od TFields, je, kdyz jsem mel napriklad deklarovane
pole (v databazi) jako integer a pak jsem usoudil, ze bude
vyhodnejsi pouzit varchar (nebo naopak), a mel jsem vytazene
fieldy, musel jsem shodit cely field a natahnout novy, znovu vyplnit
vsechny veci navazujici na field. Ted jen zmenim typ dat a jejich
delku u jiz vytvoreneho fieldu.

> Pro programatory Delphi se mi jevi jako vhodnejsi nejaky potomek
> DataSetu, ktery by pracoval s OleDb-zdrojem dat. (Uznavam rozumnost
> Tvych argumentu, ale chci ukazat, ze nic neni cernobile
> a i zde plati "neco za neco".)

Ano, neco za neco. Povazuji za vhodnejsi v pripade OLE DB na
TDataSet zcela zapomenout a jit na to jinudy. Urcite z
dlouhodobeho hlediska. Trable s "napasovanim" OLE DB na
TDataSet za zisk pristupu k navazujicim komponentam nestoji.

> Mimochodem, jak funguje predavani Rowsetu pres DCOM?

Nerozumim otazce. I v OLE DB mas moznost nastavit si klientsky
nebo serverovsky kursor. Co se deje uvnitr vsak nevim.

> Mohl bys prosim uvest nejaky jednoduchy priklad, jak pomoci OleDb
> provedes nejaky dotaz a projdes zaznamy vysledku dotazu?

Uplne stjene jako v ADO volis i u OLE DB providera k urcitemu
typu dat (toto je zvnejsku naprosto shodne, jenom predavani
pripojovacich informaci ma jinou syntaxi). Jak se tahaji data, si
prohledni na Delphree v OLE DB komponentach. Je to dost dlouhe,
sem to nechci davat.

> To si moc nedovedu predstavit. To jako, ze pracujes s Rowsetem, a kdyz
> potrebujes data poslat pres RDS, tak si vytvoris RecordSet, nejak jej
> napojis na Rowset a pres RDS predas RecordSet ?

Konkretne jsem to nezkousel, ale v nejhorsim pripade lze prenest
pripojovaci informace a pouzit ADO (tedy aniz by si uzivatel
cehokoliv vsiml).

> Nasel jsem, ze RecordSet.DataSource je vlastne ukazatel na RowSet.
> Takze se mi zda, ze pokud bych potreboval vyuzit nejakych vyhod prace
> s OleDb (jakych?) tak mam touto cestou dvere dokoran. Je to tak?

Jak jsem psal, konkretne nevim, jak se to dat propojit. Pokud by
se to podarilo, musel bys asi pouzit primo OLE DB rozhrani, ne
Delphi komponenty. Urcite by ale stalo za pokus nejakou konkretni
cestu najit.

> Samotne presypani dat do OdbGridu jsem na mysli samozrejme nemel. Slo
> mi o napojeni na jednotlive DB-Edity, ... Pokud pozivas neDB-
> komponenty, tak musis data presypavat do/z techto neDB- komponent. My
> pozivame DB- komponenty. To ze presypavame data do jineho RecordSetu,
> na ktery se napojime z nejake DataSetove komponenty, ma za nasledek,
> ze se staci proste napojit DB- komponentama na DataSet a nemusime
> presouvat data z/do techto komponent rucne.

Vzhledem k tomu, ze zmeny dat posilam databazi pres ulozene
procedury, stejne data taham rucne.

> [...]
> nejak najednou vzit data ze zdrojoveho RecordSetu a pridat je do
> in-memory recordsetu. Umim data vytahnout do File, Streamu a
> dvourozmerneho pole, ale neumim je rychle vsechny najednou "nahrat" do
> in-memory recordsetu (aniz bych nahraval i metadata, tedy i informace
> o identity fieldech, ...). Neznate prosim nekdo nejaky efektivnejsi
> zpusob prekopirovani dat do in-memory recordsetu? Pozn: RecordSet
> 5.000 zaznamu
> -> ciste projiti pomoci MoveNext = 1,5 s
> -> prekopirovavani dat pomoci AddNew = (1,5 + 6) s

:-) Neni pak prece jen vyhodnejsi nalit data do nejakeho pole a pak
pracovat jen s tim polem? Je s tim sice vic rucni prace, ale
uzivatele ti nevymrou na nudu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

problem s TTable.Emptytable

[*] Filip <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 24.3.2000 04:17:38 -0800

Zdar!
Mam ted takovy problem, ktery se sice da jednoduse obejit, ale to neni samozrejme to prave. Pri zavolani TTable.Emptytable se ozve hlaska "...table is busy.". Predtim jsem samozrejme tabulku zavrel. Tak co s tim??
Pouzivam D5, ale stavalo se mi to i pod D3.
---
Filip, student

Angelfire for your free web-based e-mail. http://www.angelfire.com

Jak je to vlastne s IB 6

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 24.3.2000 13:22:57

Porad se mluvi o tom, ze IB 6 bude Open Source.

Znamena to take to, ze muzu pod tim udelat komercni aplikaci,
nainstalovat u zakaznika, nechat si zaplatit ( samozrejme ze ne za
IB) a nemusim ani ja ani zakaznik nic platit za tu IB..

Plati to pro vsechny platformy ?????

Soucasne by mne zajimala hardwarova narocnost verze linux a
Windows a zda jde spustit i na W98 a ne jen na NT.

Diky moc.

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Tajnej String - komprimace exe

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.3.2000 13:26:46

Behalf Of Ing. Lubomir GAL

> Tak to sa mylite!!! V UPXGUI 0.70 uz existuje moznost
> "DECOMPRESS"! Podobne
> je to s ASPACK - uz existuje UNASPACK. Riesenim je KUPIT licenciu na
> kompresor, ktory dovoli zaheslovat subor proti externej
> dekompresii (typicky
> bol taky PKLITE pre DOS ...). ) :-(

Ahoj.
Kdyz uz je tu tahle debata o kompresorech.
Nekde jsem videl zminku o tom, ze pokud se pouzije pakovac pak neni mozne
program natahnout
do pameti jen castecne a ze to tedy zase neni tak uplne nejlepsi. Nejsem az
takovy odbornik
a rad bych vedel jak to tedy je. Cili zda skutecne nezapakovany program muze
efektivneji
vyuzivat pamet nez zapakovany.

Ludek.

Vyber vhodne databaze

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 24.3.2000 13:36:01

MSDE je zadarmo a budoucnost neni tak nejista jako u InterBaze...

M.

> ja zase doporucuji InterBase (je to zdarma a brzy bude OpenSource) a bez
> BDE, protoze v budoucnu muzes delat projekt pro podstatne vice uzivatelu a

Jak je to vlastne s IB 6

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 24.3.2000 14:05:34

> Porad se mluvi o tom, ze IB 6 bude Open Source.

OpenSource znamena, ze budou k dispozici i zdojaky.> Znamena to take to, ze muzu pod tim udelat komercni aplikaci,
> nainstalovat u zakaznika, nechat si zaplatit ( samozrejme ze ne za
> IB) a nemusim ani ja ani zakaznik nic platit za tu IB..

ANO.

> Plati to pro vsechny platformy ?????

ANO.> Soucasne by mne zajimala hardwarova narocnost verze linux a
> Windows a zda jde spustit i na W98 a ne jen na NT.

Kdyz tam spustis office tak IB taky.
Ano lze ji jet pod NT i W98.
Pavel

Control a poloha mysi

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 24.3.2000 13:22:32 -0000

From: J�n Tungli

Siahol som IB6 beta
Neviem vytvorit v ISQL datatbazu
Mozete mi poradit?
USERNAME: USERNAME
PASSWORD: password

Fyzicke vymazanie viet v DBF databaze.

[*] martin.falta(zv)atlas(tec)cz - 24.3.2000 14:54:26

Ahoj,

podivej se do BDE Helpu na funkci dbiPackTable.

From: "Radek KALA" <Kala(zv)atlas(tec)cz>
> Porad se mluvi o tom, ze IB 6 bude Open Source.

Ano, bude. Cele to vypukne do konce cervna 2000. Zatim je IB6 ve fazi tzv.
OPEN BETA pro platformy Linux, Windows a Solaris, tzn. ze jsou ke stazeni
binarky a jsou bez zaruky (nicmene jde o stabilni verze ktere mely byt
puvodne prodavany v unoru). Verze pred 6.0 jsou stale za penize (kvuli
starym kontraktum).

> Znamena to take to, ze muzu pod tim udelat komercni aplikaci,
> nainstalovat u zakaznika, nechat si zaplatit ( samozrejme ze ne za
> IB) a nemusim ani ja ani zakaznik nic platit za tu IB..

Presne tak. IB bude ke stazeni zdarma, jinak se budou prodavat (za rozumny
peniz) certifikovane verze (distribuce), knihy, technicka podpora. Jde o
stejny system jako u Linuxu.

> Plati to pro vsechny platformy ?????

Ano.

> Soucasne by mne zajimala hardwarova narocnost verze linux a
> Windows a zda jde spustit i na W98 a ne jen na NT.

HW narocnost ? MINIMALNI. staci si stahnout betu (nebo u produktu Borlandu
ve verzich Pro a Enterprise je IB pribalena) a overit si. IB prirozene bezi
na Win95, Win98 a NT2000 bez problemu.

Hodne zdaru

Pavel Cisar
Borland s.r.o.
pcisar(zv)inprise(tec)cz

ScrollBary v CustomGridu

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 24.3.2000 15:02:56

Vytvarim si svuj vlastni Grid z TCustomGridu.
ScrollBars mam nastaveno ssBoth.
Potreboval bych u vertikalni srollu (pokud se objevi) zjistit jeho width nebo
u horizontalniho (pokud se objevi) jeho height. Jde to nejak zjistit?

Zvo.

Vyber vhodne databaze

[*] Pavel Cisar \(Inprise CZ\) <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 24.3.2000 15:03:49

Haj hou!

From: "Miroslav �ipel" <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz>

> MSDE je zadarmo a budoucnost neni tak nejista jako u InterBaze...

Vazeny, se vsi uctou, naprosty opake je pravdou. Uvolnenim zdrojovych kodu
IB a navratem jejich puvodnich tvurcu do cela jejiho dalsiho vyvoje je
budoucnost IB zarucena presne na tak dlouho, dokud bude na svete alespon
jeden clovek ochotny ji pouzivat a/nebo vyvyjet. MSDE muze byt Microsoftem
uz pristi rok prohlaseno za prezitou technologii (jak se uz mnohokrat stalo)
a pak jste ztracen jako uzivatel dale nepodporovaneho produktu. U Open
Source si muzete v nejhorsim pripade najmou nekoho, kdo vam pozadovane
zmeny/opravy udela (kdyz to neni ochoten udelat vlastnik produktu).

Hodne zdaru

Pavel Cisar
Borland s.r.o.
pcisar(zv)inprise(tec)cz

Tajnej String

[*] Ondrej Slama <slama(zv)internet(tec)cz> - 24.3.2000 15:08:28

ahoj,

vsem moc dekuji za radu. Ovsem rad bych podotknul
ze dekryptovani stringu za behu programu uz bylo
hotovo kdyz jsem tento E-MAIL posilal do konference.
Zajimalo me jenom jestli takovouhle funkci nenabizi
primo kompilator. Mozna jsem se spatne vyjadril.

Vsem moc DIK.

P.s. nemate nekdo zdroje od BlowFish pro Delphi (Pascal) ??
jinak muzu poskytnout zdrojaky MD5 v JavaScriptu(docela COOL)

> [...]
> pomoci polozek v nastaveni, nez ho slozite(nebo mene
> slozite) kryptovat a dekryptovat za behu programu ???.

Quick Report Designer

[*] Such�nek Luk� <Lukas.Suchanek(zv)merlin(tec)cz> - 24.3.2000 15:14:19

Ave,
mate nekdo zkusenosti se %SUBJ%? Podle nejakych uvodnich dem a helpu
se to jevi velmi pouzitelne, zajimaly by me spis nejake negativni
zkusenosti, abych jim mohl vcas celit :-)

/ Lukas Suchanek

----- Lukas Suchanek ----- 0602 / 844 355 -----

Soubory pot�ebn� ke sput�n� ap likace

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 24.3.2000 15:16:59

Existuje program Dependency Walker, kterej vypisuje u dll a exe soubory
dalsi zavislosti. Mozna by stalo za to se na nej mrknout, je to myslim nekde
na MS strankach.

MS

> [...]
> aplikaci dodavat i vbx soubory, problem muze byt i s comctl32.dll
> apod.
>
> Zjistit, ktere tyto externi zalezitosti je treba s aplikaci
> dodavat,
> muze byt problem, pokud ve firme neni k dispozici pocitac bez
> Delphi, instalovaneho BDE apod., aby se to dalo zkusit. Kdyz se
> dela instalak, je celkem sance, ze si programator na neco
> nevzpomene (nektere komponenty mohou mit cast kodu v dll, ktere
> je treba mit v system32 ve Windows, coz vyvojar ma, ale zakaznik
> ne). O nejakem principialnim reseni nevim, coz ale automaticky

Tajnej String

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 24.3.2000 14:35:35 -0000

> [...]
> pomoci polozek v nastaveni, nez ho slozite(nebo mene
> slozite) kryptovat a dekryptovat za behu programu ???.

V tom pripade je odpoved samozrejme, ze pomoci
polozek v nastaveni se nikam nedostanu.
Ale kdyz stojim opravdu o to, aby byl nejakej retezec
byl v exe schovanej (treba nejaky staticky heslo (?) ),
tak prece jednoduchy dekodovani nemuze vadit...
PS: ten napad L.ZITY s vyuzitim tagu je dost cool!

vlastnosti NMFTP +

[*] Anton�n Novotn����j{h�)���Z��3 - 24.3.2000 15:47:41

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Dobry den,
s tou chvalou bych to tak neprehanel.... Ja jsem pouzival NMPO3 a NMSMTP V D4 a pak jsem radeji utekl jinam.

Zkuste si najit domovskou stranku komponent Winshoes, z hlavy ji ted nevim, jsou tam velmi zajimave informace (i o NM)...

A. Novotny
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: delphi konference <delphi(zv)energotek(tec)cz>
Komu: delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 2000 15:32
P�edm�t: RE: vlastnosti NMFTP +

[...]

ScrollBox a posuvniky

[*] Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz> - 24.3.2000 15:57:39

Prijemn� den,
D4 standard W95 OSR2

Mam jeden zdanlive trivialni dotaz. Mam na formulari ScrollBox s
vertikalnimi i horizontalnimi posuvniky. Na to ScrollBaru mam Image, ktery
je vetsi. Posouvam tedy ScrollBarem tak, ze se mi posouva i Image. Toto
posouvani obstaravam takto:
if Key = 'R' then ScrollBar.HorizScrollBar.Position :=
ScrollBar.HorizScrollBar.Position + 10;

Proto�e posouvani obstaravam pomoci klaves, nepotrebuji videt ty posuvniky
na obrazovce. Kdyz je ale schovam ScrollBar.HorizScrollBar.Enabled := False;
tak mi nejde klavesami posouvat.

Nevite nekdo, jak schovat posuvniky z obrazovky tak, abych mohl ScrollBarem
presto posouvat?

Dekuju predem, protoze zadem se dekovat bez dalsiho prispevku nesmi.

Zacinajici amatersky programator
Straka Josef
email: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://mujweb(tec)cz/www/strakaj/

Vyber vhodne databaze

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 24.3.2000 16:28:11

Cauec,

> [...]
> ALE: nema SQL (coz me osobne pri tak male aplikaci vubec nevadi). Ma byt
> v dalsi verzi, ale ta je v nedohlednu. Existuji ale free doplnky SQL pro

Muzes nasmerovat, kde se ty Free SQL doplnky vali ?

Dik

Bye Ludan

DAO + Interbase

[*] S�kora Bohum�r <Bohumir.Sykora(zv)pvt(tec)cz> - 24.3.2000 16:42:01

Experimentuji s DAO a Adonis na Delphi 3. Nedari se mi navazat na Interbasi
6.0.
Poradte prosim jake ovladace potrebuji.

Dekuji.
Bohumir Sykora

ScrollBox a posuvniky

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 24.3.2000 16:47:15

Ahoj,

strilim od boku, ale nepomohlo by ty posuvniky schovat?
ScrollBar.HorzScrollBar.Visible := False;

Desetinn� ��rka

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.3.2000 17:26:24

On 24 Mar 00, at 7:24, Ji�� Fait wrote:

> skl�d�m SQL p��kaz nap�:
> const
> sExecSql ='update tabulka set pole = %g'
>
> pokud pouziji format( sExecSQL,[11.35]) tak to delphi zformatuje na
> 'update tabulka set pole = 11,35' a dotaz potom konci samozrejme
> chybou. Vim ze se da nastavit v prostredi windows aby desetinna carka
> byla tecka ale to nelze pouzit.
>
> Je nejake nastaveni v delphi kde po kterem bude se bude chovat funkce
> format nasledovne:
> format('cislo = %g',[11.35]) vrati 'cislo = 11.35' ( v soucasnosti
> 11,35)

A coz treba zkustit neco takoveho:
format('cislo = %s', [ftos(11.35)]);

function ftos(f:double):string;
var
i:integer;
begin
Result:=FloatToStr(f);
i:=Pos(',', Result);
if i>0 then Result[i]:='.';

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Lokalizace

On 24 Mar 00, at 9:06, Patrik Plach� wrote:

> nevite nahodou o nejake lokalizaci IDE DELPHI.
> Nase f. provadi skoleni DELPHI a vestina zacinajicich
> uzivatelu by ve svem startu ocenila, alspon cesky help.
> Bohuzel vetsina z nich je z dob, kdy anglictina nebyla
> v mode a me nebavi stale prekladat hlaseni a help.

IDE si muzes zlokalizovat Lokalizatorem
(http://www.localizator.com). Help je ale uz tak veliky, ze asi nikdo
nebude mit chut to prekladat - nez by to udelal, bude zase nova
verze. Takze jedine mozne reseni - kdo chce opravdu programovat,
at se nauci budto anglicky, nebo si koupi Baltazara.

On 24 Mar 99, at 10:19, Lauko �tefan wrote:

> nic komercne ti nepomoze (ak to chces utajit). Ja by som to vyriesil
> tak, ze by som stringi ulozil do zvlastneho suboru ktory by som
> zasifroval a potom by som ho "prilepil" na koniec EXE (copy /b exe +
> xy ). Po nastartovani programu by sa nacitalo "prilepene" do
> TMemoryStreamu, potom desifrovat a nacitat do StringListu... Ak chces
> poslem ti jednoduchu sifrovaciu proc.

Nez na konec souboru, to bych ho radeji prilinkoval jako resource.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

ScrollBox a posuvniky

[*] Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz> - 24.3.2000 18:08:55

Prijemn� den,
D4 standard W95 OSR2

> strilim od boku, ale nepomohlo by ty posuvniky schovat?
> ScrollBar.HorzScrollBar.Visible := False;
> Ales
Ja se omlouvam, Visible := False jsem zkousel. Psal jsem, ze jsem zkousel
Enabled := False, ale to by ty posuvniky nezmizely, jen by nebyly aktivni.
Tak tedy Visible := False mi zablokuje ten posun klavesami. Ale jak je
zmizet jinak nez Visible := False me nenapada.

Zacinajici amatersky programator
Straka Josef
email: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://mujweb(tec)cz/www/strakaj/

ScrollBary v CustomGridu

[*] Jaroslav Pospisil <pospisil(zv)japos(tec)cz> - 24.3.2000 22:27:46

GetSystemMetrics(SM CYHSCROLL) apod.

JAPOS
japos(zv)japos.com
www.japos.com

Jaroslav Pospisil
pospisil(zv)japos.com
[...]

IB 5.6 to IB 6 beta

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 25.3.2000 00:20:10

Zdravim.

Ako prekonvertujem databazu z IB5.6 do IB6 ?

Dakujem.

Roland.

Quick Report Designer

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 25.3.2000 02:33:31

kde to roste?

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

Vyber vhodne databaze

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 24.3.2000 22:10:04 -0800

PS3: BDE je sice problem, ale lze jej resit a to celkem uspesne, zato
problemovy SQL
server je moji cernou murou (vim jak shodit IB 5.6 po siti na dalku).
---
To lze v podstate kazdy server. Na dalku lze treba i zformatovat disk.

V podstate se ptam, jestli na to mam pouzit BDE nebo ne :-).
Nerad bych zacal hned spatne..
---
Pokud pouzivas D5, a zacinas z nuly, tak bych se BDE radeji vyhnul.
Rekl bych, ze BDE nema velkou budoucnost a dobre se hodi spise na partadox
tabulky.
Jaro

Diky Ota Maly

Jak je to vlastne s IB 6

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.3.2000 07:42:22

On 24 Mar 00, at 14:59, Pavel Cisar (Inprise CZ) wrote:

> [...]
> stazeni binarky a jsou bez zaruky (nicmene jde o stabilni verze ktere
> mely byt puvodne prodavany v unoru). Verze pred 6.0 jsou stale za

A jak to bude s OLE DB providerem?

On 24 Mar 00, at 14:51, Tomas Michal�k wrote:

> nechci zivit delsi flamewar, ale nektere veci jsou u MSDE az moc
> jiste, napr. seznam podporovanych platforem a pocet podporovanych
> uzivatelu ...

Krome toho MSDE neni zcela zadarmo, protoze ten kdo to siri,
musi mit zakoupenu licenci.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Ulozit vlastnosti NetFileDir a PrivateDir

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 25.3.2000 11:40:22

Ahoj,

prosim Vas, jestli nekdo vite, jak ulozit z kodu vlastnosti NetFileDir a
PrivateDir, pomozte mi. Pracuji v siti s databazi PARADOX pomoci BDE (hrozna
prace, uz se tesim, az to prepisu na InterBase). Nutne potrebuju zmenit
nastaveni BDE - a to vlastnost PARADOXiho driveru NET DIR a pokud mozno i
nastaveni INITU - vlastnost LOCAL SHARE primo v aplikaci. Dale potrebuju
zmenit vlastnost tridy TSession PrivateDir. Vlastnosti NetFileDir a
PrivateDir zmenim jednoduse pomoci tridy TSession. Problem je, ze vlastnosti
se neulozi ani po volani metody SaveConfigFile teto tridy. Napada me jedine
reseni - pomoci INI souboru. Pri rozjeti aplikace bych si to natahl a tyto
vlastnosti zmenil, ale nezda se mi to nejak moc elegantni. Vice by se mi
libilo primo nastavit BDE natvrdo. Nastaveni vlastnosti LOCAL SHARE primo z
kodu je pro mne tezkou zahadou. (nastavuje se v BDE Administratorovi -
Configuration\System\INIT\LOCAL SHARE)

Budu vdecny za jakoukoli radu

Marek Spisak
BENEFIT SYSTEMS s.r.o.

Desetinn� ��rka

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 25.3.2000 13:01:52

> A coz treba zkustit neco takoveho:
> format('cislo = %s', [ftos(11.35)]);
>
> function ftos(f:double):string;
> var
> i:integer;
> begin
> Result:=FloatToStr(f);
> i:=Pos(',', Result);
> if i>0 then Result[i]:='.';
> end;

Existuje aj ovela jednoduchsi a spolahlivejsi sposob. Pred formatovanim
treba zmenit DecimalSeparator a potom ho zas zmenit na povodny:

var ds: char;

ds := DecimalSeparator;
DecimalSeparator := '.';
format('cislo = %g', [ftos(11.35)]);
DecimalSeparator := ds;

Teraz to pojde tak ako potrebujes...

L.

Upravy BDE z kodu

[*] Petr Pa��enko - 25.3.2000 15:25:51

Je mozne upravovat BDE polozky, myslim predevsim cesty k aliasum, za behu programu z kodu? V Mistrovstvi v Delphi 2 od M.C. je o tom zminka. Dekuji.

Petr Pascenko

IB 5.6 to IB 6 beta

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 25.3.2000 20:03:11

Musis udelal backup pod IB5.6 a pak restore pod IB6.

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>

> Ako prekonvertujem databazu z IB5.6 do IB6 ?

Ulozit vlastnosti NetFileDir a PrivateDir

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 25.3.2000 20:04:23

Skus to nastavit cez registry. Aj ja som to skuskal, len problem moze byt
pri NT a pristupovymi pravami.

Roland.

> [...]
> libilo primo nastavit BDE natvrdo. Nastaveni vlastnosti LOCAL SHARE primo
> kodu je pro mne tezkou zahadou. (nastavuje se v BDE Administratorovi -

Upravy BDE z kodu

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 25.3.2000 20:15:45

> Je mozne upravovat BDE polozky, myslim predevsim cesty k aliasum, za behu
programu z kodu? V Mistrovstvi v Delphi 2 od M.C. je o tom zminka. Dekuji.

Ked pouzijes na pripojenie TDatabase, tak pred pripojenim mozes zmenit
nastavenia aliasu tak, ze v Params nastavis prislusne hodnoty. Napriklad v
Tvojom pripade je to zmena cesty k tabulkam:

Database.Params.Values['PATH']:='nova cesta...';

Nove nastavenie samozrejme plati iba pre prislusny TDatabase. TDatabase si
vlastne vytvara docasny BDE alias ktoreho nastavenia preberie z aliasu,
ktory vyberies v property "AliasName".

L.

Odstreleni aplikace

[*] Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz> - 25.3.2000 20:28:50

Zdravim

Tusim, ze se to tady uz probiralo, ale nepotreboval sem to a tak sem to
nesledoval. delam CD Player a potrebuju osetrit vicenasobny spusteni.
Jednoduse, kdyz se spusti znova, tak najde sam sebe uz spustenyho a hned se
zavre. Vim, ze k tomu potrebuju Handle ty spusteny aplikace, ale nedari se
mi ho zjistit. Mam tento priklad
StartHandle := FindWindowEx(FindWindow('Shell_TrayWnd', nil), 0, 'Button',
nil);
a podle nej se pokousim najit ten CD Player.
zkousel sem misto Shell_TrayWnd dat CDPlayer (tak se menuje project)
a misto 'button' dat 'Application'
Ale vzdy byla vysledkem nula.
Zkousel sem i Form1, 'Form', ale nic.

Diky za odpoved

Jeste jedno male upozorneni, pokud si budete zrizovat pripojeni RazDva, tak
pozor na ten skript, totalne vam rozhaze nastaveni IT, zejmena bacha na
nastaveni postovnich uctu v Outlooku.
----------------------------------
Hurricane
hurricane(zv)iol(tec)cz
http://web.telecom(tec)cz/LUNASoft

Vyber vhodne databaze

[*] Michal �viga <info(zv)cd-amper(tec)cz> - 25.3.2000 20:49:39

Pripojuji se k diskusi o vyberu SQL databaze.

Pouzivam D2 a potrebuji databazi pro cca 40 uzivatelu v lokalni siti,
aktivnejsich je vsak asi 10 uzivatelu.
Hlavni databaze by mela mit cca 200.000 polozek a v prubehu roku se nejak
moc zvlast nezvetsuje.
Vsichni budou pristupovat z Win95 nebo 98.
Ma cenu prechazet na vyssi verzi Delphi?
Nejlepsi reseni je nejlevnejsi, zajima mne predevsim MySQL nebo PostgreSQL.
Jsou tyto databaze vhodne?
Jak je to s kodovanim cestiny, kdy SQL bezi na Linuxu a clienti na Win?

Predem diky za rady.
S pozdravem

Michal �viga (Sviga)
=============================[PROTON]====
CROSS MEDIA SERVIS - CD KATALOG AMPER
http://www.cd-amper(tec)cz mailto:info(zv)cd-amper(tec)cz
tel.,fax: +420 2 72 76 98 48 mobil: 0602/ 207 557
DAMA.CZ - Internetovy casopis pro vsechny zeny
http://www.dama(tec)cz mailto:reklama(zv)dama(tec)cz
======ICQ: 57557677 =======================

> [...]
> Accessovska MDB.
> Pro pristup k ni bych, alespon ja ne, rozhodne
> nepouzil BDE, ale nejake ADO komponenty, ci treba

Autosize columns na StatusBare.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 26.3.2000 04:12:15

Hi.

Ako by som urobil Autosize columns na StatusBare.

Dakujem.

Roland.

Odstreleni aplikace

[*] Lubos Medovarsky <lubo_m(zv)email(tec)com> - 25.3.2000 22:21:34 -0500 (est)

Najlepsie co poznam:

var
Event, RMsg: LongWord;

procedure AppOnInit;
begin
//nevytvori handle ak uz existuje
Event:= CreateEvent(x, x, x, x, ExtractFilename(App.Exename));
RMsg:= RegisterWindowMessage({npr. ako vyssie});
if Event = 0 then
begin
MessageBox(0, 'uz bezim', nil, MB_OK or MB_TASKMODAL);
PostMessage(..., HWND_BROADCAST or {ine parametre});
//tu skoncit:
Halt;

procedure AppOnTerminate;
begin
CloseHandle(Event);
end;

Potom zostava len override WndProc metody
alebo definovanie Application.OnMessage(neskusal som) ak je v tom VCL a v
pripade prijemu TMessage.Msg = RMsg volat Show/Update

To by asi bolo vsetko.

Lubos.

Od: Hurricane [SMTP:hurricane(zv)iol(tec)cz]
Predmet: Odstreleni aplikace

[...]

begin 600 justone.zip
M4$L#!!0``( (`(ZY8B=G3"+<V ,``#D+```+````2G5S=$]N92YP87.M55UO
MVS84?3?(zv)_W ?!D0>7#7K(zv)#TXRU#743IO21U86MVA* )6NHJ(RJ1 4G:T8O]]
M_)!IR6X\;"T!Q\SEX;D?Y_+Z\_=?M_X>#CY#;[W[K99JP1!F?%UQADQ!S(zv)5<
M85D5%'Y\`8?+4KQ%(2EG$VMY$?X$_VE9BFFM"BX<`[Q&QDC6P"WYA+B!8&V_
M7Z8D%2'E:4C24-2C0XKYNA)\(zv)VL=] 2F)7Z2V,#O]5\,E>2:A;*<OZP5+=>4
M96'*UUT&1[%:K2;>4BA539X_WVZW8??6Z42^A2))026D7H 2%4A%A +.RD;_
M07U8Z4T.#:\%D*HJ:4J45B#\AE'<+1=WT3*91_'DZ91/BPH0;ZE*BX3?"=Q0
M7LL)O.*\1,+(zv)&4Q313=$(:(zv)"H6H!0)G.E:7H*4XMF(zv),^4JE.1A&]C=XD_RN)
M3B+34B#)FLAZ>P8\36LAC?^<"FWQ46M1E)&O(\H3B1B0(X62DPRS?XOBZT4=
M#FI&%;1O_,(8*%,H<I*B/94HAP. %649W\HQQ(W\0]%2[V8ED?I4;SA3(zv)AO3
M-1=K:4E44Z&YE_CQ<0FIN1 D?HZ,#* 25G&S!;A^LCDN6D"WZ!-(WG!%\R;:
M:+86<5LK?)Q L6)9:YG+F;ZC,.N35?5'+8>#5(*GF-4"X<;6_0+X!H6(zv)&;8<
M*==JBCI57(!C"\ABRU#H&/;Y'%W+T-^Z,EO>'$!L$++ S,=1H5#-B4=BTC^N
M$VP%57ALOSC(zv)?;I\+7&OJ5O2KLT2HJWM<+ OVQ(?]"$*UT#KJK0SU_9Z'^C[
M(6PK/1QLB#"D)N2YKO*OA&4EZN#<QCJ<5E5"E;%.A2#-^_,P_.Z'\_,/YFW-
M"F+<?M01,(.EK$ 3=P;>`X#YQ$K<S7C5!#NVL>'U<]*:1A;M.P8FEW!-2HF>
MQ+:7,3N$_3=(zv)M!P[W-B'ZIAH#L%K5#=$JD(zv)(+N 2HN5RL;R?WBRCZ=6?]]&[
M>9S$(^#"*06!\W )YR,S!6U*/C?#-Y62/C#,(zv)IXN#MS7*HBQS$=6$G?UN&UV
M'KH^=*50N?>>X*,*ND5RFHSA[,SS'BIG:Z9O.P97FWY17# 'MW[^!<X[X5C(
M7,Y3SF(zv):]+&C'(zv)[B(zv)F];9WW<&.+5_3**D\4R&NW(zv)J%7R5U\)RA[:5'G"JT-'
MNW!-1:ZYP ?!:Y_9E[&[MP'0ZRX3Y"VAS$S(?E?UFQ#%FC*BL//.#OHQ$;4Y
MW?GI3J;]XSHQH[[X5'IXE\IQLQP[[\RWO>_=I.LZRCLY>/%F)9?HJN>ZOGTS
M/JH]T\F)X]WL;#Y;&9R9'ZM;+=C9&-[[&#^,.ISZ.QP._(zv)%02P,$% `"``(zv)`
MF8*W)N?,5.R9````V $```L```!*=7-T3VYE+F1C<F-(zv)8&!0`.+__R$8'70P
M,C 8(zv).69&$(8(AB\&$(9(zv)H$L?P8_!E>H&(zv)$!21:8>(zv)T(zv)EH!B1(zv):(L (C`P[0
M`$8,#0T0"(zv)1!0D#BP($#(%NA[(zv)+2$!Z<;XP$;,[ P6$;A# ^MB4J>R8.-ES-
M3B(zv)7*FZ)+#X9PK9$8B.+&ULCL8TW0RP`LZUA;&L,-M3\S2#U4+;U;JQ^0?([
M<I(zv)``%!+`0(4`!0````(`(ZY8B=G3"+<V ,``#D+```+``````````$`( ``
M``````!*=7-T3VYE+G!A<U!+`0(4`!0``(zv)`(`)F"MR;GS%3LF0```-(zv)!```+
M````````````( "V(zv)0$$``!*=7-T3VYE+F1C<E!+!08``````(zv)`"`'(```##
%! ``````
`
end

DesetinnX XXrka

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 26.3.2000 15:05:55

> Jednodussi jiste ano, spolehlivejsi za urcitych okolnosti uz ne.

> Pokud ti to nespadne, nebo pokud cirou nahodou ve stejnem
> okamziku nebude totez potrebovat jiny program.

To hadam nie...
Ved DecimalSeparator je obycajna premenna v unite SysUtils ako aj ine
premenne podla ktorych sa urcuje napr. format datumu. Tieto premenne sa pri
starte programu automaticky nastavia podla narodneho prostredia vo Windowse
a potom ich vyuzivaju konvertovacie funkcie. Kedze su to iba obycajne
premenne, ich zmena v jednom programe nema absolutne nic spolocne s inymi
programami a nijak neovplyvni funkcost inych programov.
Teda zmena premennej DecimalSeparator samozrejme nesposobi zmenu oddelovaca
desatinnych miest pre ine programy a uz vobec nie pre cely OS.

L.

Quick Report Designer

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.3.2000 15:10:54

Ahoj,

From: "Pavol Stolc" <pstolc(zv)sc.sknet.sk>

> kde to roste?

najdes to na http://www.thsd.de/

ale pokud mas kombinaci D4 a QR 3.0.5 tak jako ja, budes mit
smulu, protoze trial verzi bohuzel do Delphi nenainstalujes.
Maji verze jen pro D4 a QR 3.0.4 nebo D5 QR 3.0.5.

Mej jsem zajem o PowerPack 2-3, ale zatim jsem to vzdal.
Nemam odvahu kopit neco, co nemohu odzkouset. A mezitim, co
jsem si s nimi mailoval, se mi podarilo jednoduchou tiskovou sestavu
z DBGridu vytvorit.

Pri koupi samozrejme obdrzis i zdrojaky, takze pote by to nemel byt
problem zkompilovat.

Jarek Uher

Clipboard...

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 26.3.2000 18:55:43

ahoj,
Jestli se ti nelibi CopyToClipboard muzes pouzit primo UNIT clipbrd
a udelat clipboard.AsText:=Edit1.SelText;

M.Jirman

From: Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk>

> Ako sa da v D5 skopirovat do clipboardu aktualny vyznaceny text z
> formulara, ked mam na forme viacero Editov? Potrebujem simulovat Cut
> (Ctr-lX), Copy (Ctrl-C), Paste (Ctrl-V).
> Existuje nejaky lepsi sposob ako najst si aktualny edit a spravit
> CopyToClipboard?
>

> Dakujem
>
> R.Zak

Tajnej String

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 26.3.2000 18:56:21

ahoj,

a co ten string ulozit do nekolika stringovych promenych a jeste k nemu
kdyztak neco pribalit. To by uz ze zdrojaku jit precist nemelo.

M.Jirman

From: Ondrej Slama <slama(zv)internet(tec)cz>

> mam takovy problemek.
> Jestlize si v programu vytvorim promenou typu STRING a priradim ji hodnotu
> kterou
> vyuzivam, tak je po kompilaci ve vyslednem kodu tento string citelny(jak
> jinak).
> Existuje jinej zpusob jak tento string zneviditelnit treba pomoci polozek
> nastaveni, nez
> ho slozite(nebo mene slozite) kryptovat a dekryptovat za behu programu
???.

> A pak jeste jeden dotaz. Nevi nekdo o komponente MD5 hashe pro delphi ???

DesetinnX XXrka

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.3.2000 20:05:27

On 26 Mar 00, at 15:05, Lubo Fule wrote:

> To hadam nie...
> Ved DecimalSeparator je obycajna premenna v unite SysUtils ako aj ine

No jo, mas pravdu. Trochu jsem ujel... :-)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

SQL: invalid token UNION

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.3.2000 21:36:14

Hello All!

Nedavno som tu spominal problemy pri prechode PDX->SQL, uz som prisiel aj na
problem UNION: stacilo zmenit TQuery.RequestLive na false a uz bol aj UNION
validny.

Ovsem po tej zmene mi vyplavali zabudnute uvodzovky (s true RequestLive
funguju), pre MS SQL treba pouzivat zasadne apostrof.

Dalsi projekt uz urcite budem robit bez BDE.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

TJPEGImage, TBitmap

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 26.3.2000 23:03:39

Ahojky,
potreboval bych poradit jak SCALEovat bitmapu. Tenhle uryvek programu
facha.

const SB : Real = 100; // Vyska vysledneho obrazku.
var
x,y : integer;
B : TBitMap;
P,Q : PWordArray;
begin
B:=TBitMap.create;
try
with B do begin
LoadFromFile('pic.bmp');
SB:=SB/Height;
for y:=0 to Round(SB*Height-1) do begin
P:=ScanLine[Round(1/SB*y)]; Q:=ScanLine[y];
for x:=0 to Round(SB*Width-1) do Q[x]:=P[Round(1/SB*x)];
end;
y:=Height; x:=Width;
Height:=Round(SB*Height);
Width:=Round(SB*Width);
SaveToFile('s_pic.bmp');
B.Height:=y; B.Width:=x; B.Free;

ALE, facha jenom pro nektery BMP, jiny to nejak zajimave zmrsi (asi
kvuli TPixelFormat, ale to nejni dulezity), ale vubec nefacha pro JPEG.
Pro JPEG prepisu TBitMap na TJPEGImage a vypada to, ze by to mohlo jit,
ale nejde protoze TJPEGImage nema ScanLine...

Jedine me napadlo to udelat takhle:
1. prekonvertit JPEG na BMP (treba pres Clipboard),
2. zmensit,
3. BMP->JPEG...

Ale nevim jestli to jde... Asi jo, ale nevim jak... Poradite negdo???
Pripadne i neco jednodussiho... Predem dik.
--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| Known as JimX on http://www.webchat(tec)cz & http://www.xchat(tec)cz |
| Webmaster of http://miss.misto(tec)cz |
| Email: mailto:jimx(zv)volny(tec)cz ICQ# 18148896 |
\--------------------------------------------------------------/

dynamicke a staticke pole ....

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 26.3.2000 23:05:49

Ahoj mam takovy problem se statickym a dynamickym polem

1) pouziti Statickeho pole - funfuje bez problemu

var
buffer: array[1..50] of char;
myStream: TMemoryStream;
begin
{ zapis do bufferu }
myStream := TMemoryStream.Create;
Memo1.lines.SaveToStream(myStream);
FillChar(buffer,50,0);
myStream.seek(0,0);
myStream.Read(buffer,50);
myStream.free;

{ cteni z bufferu }
myStream := TMemoryStream.Create;
myStream.Write(buffer,50);
myStream.seek(0,0);
Memo2.Lines.LoadFromStream(myStream);
myStream.free;
end;

Ale pokud misto statickeho pole dam pole dynamicke tak to zacne hazet errory ...
podovne se to chova i kdyz pouziji misto array of Char dam Pchar nebo string...

var
buffer: array of char;
myStream: TMemoryStream;
begin
{ zapis do bufferu }
myStream := TMemoryStream.Create;
Memo1.lines.SaveToStream(myStream);
SetLength(buffer,50);
FillChar(buffer,50,0);
myStream.seek(0,0);
myStream.Read(buffer,50);
myStream.free;

{ cteni z bufferu }
[...]

dekuji za nakopnuti

Vlada

Quick Report Designer

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 27.3.2000 00:16:29

>Je to dost dobre a udelas s tim temer cokoliv. Krasne se v tom
>edituje a opravdu to chodi. Co me treba dela problem, tak to je
>tloustka cary. Protoze nemam cas se tim moc zabyvat, tak nevim,
>zda je to mou tiskarnou nebo QRDesignem nebo QuickReportem.
>Tiskarnu mam dobrou, HP LaserJet 2100TN, ale ted me napadlo

Zkusil jsi uz QR3.06?
Mel by resit problemy se spatnymi drivery dobrych (HP) tiskaren:)

S pozdravem
Miloslav Skacel
skacel(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

IB: Error reading data from the connection.

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 27.3.2000 00:36:14

Zdravim.

Mam dve PC s konfiguraciou:

PC 1: AMD K6-2 300, 128 MB Ram,... Windows 98 Pan, TCP/IP spojenie
PC 2: Pentium 166 MMX, 32 MB Ram,... Windows 98 SK SE, TCP/IP spojenie

Kabel FTP(category 5} zapojeny ako twisted pair na spojenie.

PC1 ma instalovany IB 5.6 Server, ale... Ak sa pripojim z PC 2 na tabulku na
serveri trochu vacsiu (konkretne 6800 records), tak mi vypisuje "Error
reading data from the connection".
Ale.. ak ich vymenim medzi sebou (PC2 is server) tak sa chyba zatial
neobjavila.

Co s tym ?

PS: Uz som dostal info ze sa to aj inemu stavalo, ked mal kable blizko
napajania vysoko odberoveho zariadenia, ale ja tam mam zapojene blizko el.
zasuvky len tieto dve PC. Skusal som aj RG 58 kabel, koli lepsiemu
odruseniu, ale nic sa nezmenilo.

Hi. Roland.

Vyber vhodne databaze

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 26.3.2000 14:55:53 -0800

> [...]
> moc zvlast nezvetsuje.
> Vsichni budou pristupovat z Win95 nebo 98.
> Ma cenu prechazet na vyssi verzi Delphi?

Pokud pouzivas D2, tak prechod na vyssi verzi Delphi urcite smysl ma,
nebot D2 byla ze vsech verzi asi nejmene povedena.
Pokud bys chtel pouzit Interbaze, ktera je pro tve potreby urcite dostatecna
a veze 6.0 je zdarma, pak prechod k D5 znamena ziskani
primeho pristupu k Interbase a zbaveni se tak BDE, ktere neni pro pristup
k datovym serverem vubec idealni.

> Nejlepsi reseni je nejlevnejsi, zajima mne predevsim MySQL nebo
PostgreSQL.

Neplati to vzdycky. Doposud bylo nejlevnejsim resenim Paradox tabulky -
a to je pripad pro tak velke tabulky pri 10-40ti uzivatelich naprosto
nevhodny.
I kdyz bude IB jiz zcela zadarmo, nelze take tvrdit, ze neexistuji lepsi
servery.
Pro tvou potrebu by to vsak melo vyhovovat velmi dobre. Ostatne neni nic
lepsiho nez
udelat par pokusu. IB 6.0 je jiz ke stazeni, i kdyz zatim jako beta. Zda se
vsak, ze
uz v tomto tvaru je lepsi nez IB 5.5
Jaro.> Jsou tyto databaze vhodne?
> [...]
> tel.,fax: +420 2 72 76 98 48 mobil: 0602/ 207 557
> DAMA.CZ - Internetovy casopis pro vsechny zeny

Odstreleni aplikace

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 27.3.2000 00:57:00

Ahoj.

Ja takto hladam applikaciu, je to v project source:

var whndPrev:HWND;
begin
Application.Initialize;
Application.Title := 'SEDAS 2000';
whndPrev:=findwindow('TfrmMain','SEDAS 2000');
if whndPrev<>0 then begin setforegroundWindow(whndPrev); exit; end;

POZOR podmienka je aby si mal spravnu tiedu okna "TfrmMain" a hladaj
Application.title

Roland.

> Jednoduse, kdyz se spusti znova, tak najde sam sebe uz spustenyho a hned
> [...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.3.2000 00:00:04

Puvodni zprava, kterou napsal Such�nek Luk� dne 24 Mar 00,:

> [...]

zda je to mou tiskarnou nebo QRDesignem nebo QuickReportem.
Tiskarnu mam dobrou, HP LaserJet 2100TN, ale ted me napadlo
to zkusit take na inkoustovce, ktera stoji vedle, takze to
mozna zkusim... Proste jde o to, ze mi to porad dela slabe cary
a az kdyz dam tloustku rekneme 15, je opravdu tlustejsi
na tiskarne. No jo, jenomze na obrazovce uz je to tlustoch,
ze neni videt nic kolem :) Ale to je asi tak jediny problem,
ktery jsem s tim ja mel, navic musim zjistit, kdo vubec za to
muze...

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

Quick Report Designer

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.3.2000 00:03:05

Puvodni zprava, kterou napsal Jaroslav Uher dne 26 Mar 00,:

> [...]
> Nemam odvahu kopit neco, co nemohu odzkouset. A mezitim, co
> jsem si s nimi mailoval, se mi podarilo jednoduchou tiskovou sestavu

PowerPack nekupuj. Ja ho mam a vubec ho nepouzivam, nic moc
zajimaveho v nem neni. Pouzivam jen ten QRDesign a pohoda.

[...]

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 27.3.2000 01:20:44

Behalf Of Michal �viga

> [...]
> PostgreSQL.
> Jsou tyto databaze vhodne?
> Jak je to s kodovanim cestiny, kdy SQL bezi na Linuxu a clienti na Win?

Trochu o mySQL.

Nenarocna na vykon stroje avsak velmi rychla.
Bohuzel nemam srovnani s IB 6.
Nema ovsem transakce ani vlozene procedury. To je velka vada.
Neni zadarmo (pro komercni ucely je vzdy placena cca 6000Kc za server,
klienti nestoji nic).
Zajimava implementace prikazu LIMIT v selectu.
(Davas SELECT NECO FROM NEKDE LIMIT START,POCET_RADKU)
Dost casto je to vyhodne pokud uzivatel zada nedostatecna kriteria pro vyber
(200 000 polozek asi nema cenu prohlizet v Gridu) pak ho timto muzes sikovne
zabrzdit.
Dle zkusenosti velice stabilni i na Windowsech. (Testoval jsem pod WIN98 a
nestalo se nikdy ze by se jakkoliv narusila data
po jinak "smrtelnych" padech OS).
Pomerne nenarocna na misto na disku (myslim tim velikost ukladanych dat).
Dobra podpora ruznych typu poli. Celkem jednoducha a prehledna sprava.
Bezpecnost zrejme rozumna (beha to dobre na mnoha www serverech).
Zalezi na tom co na tom bude behat. Pokud se budou mnohem vice cist a
vybirat udaje nez je zapisovat a menit a pokud nejsou slozite vztahy a vazby
mezi tabulkami asi by se dala pouzit a urcite by se priznive projevila
rychlost.

Desetinn� ��rka

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 27.3.2000 05:50:02

Jo to je presne to co jsem chtel,

diky.

[...]

P��choz� zpr�va neobsahuje viry.

Quick Report Designer

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 27.3.2000 05:53:40

Roste to na webu www.thsd.de

From: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>

> A jak to bude s OLE DB providerem?

OLE DB provider dela firma Merant, a pry uz je beta verze. Pochybuju, ze
bude zadarmo :o) Zato jako open source bude uvolnen InterClient/JDBC.

Hodne zdaru

Pavel Cisar
Borland s.r.o.
pcisar(zv)inprise(tec)cz

Jak je to vlastne s IB 6

[*] Tom =?iso-8859-1?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 27.3.2000 08:28:22

Ahoj,

Zbysek Hlinka wrote:

> A jak to bude s OLE DB providerem?

Na OLE DB provideru uz usilovne pracuje Jason Wharton, autor IB Objects.

[...]

[*] kinekus <kinekus(zv)nextra.sk> - 27.3.2000 08:33:27

Mad D4. Aplikaciu potrebuje spustat na inom pocitaci. Nainstaloval som tam BDE 4.5 ale vypisuje : Engine version different. Aku BDE mam pouzit ?

Clipboard...

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 27.3.2000 08:53:51

co ale vtedy ak neviem v ktorom z tych editov je ten text selectnuty ? Ide
mi o to aby som mal z menu v zalozke edit moznost Cut, Copy a Paste.

Robo

-----P�vodn� spr�va-----
Od: p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz>>ahoj,
>Jestli se ti nelibi CopyToClipboard muzes pouzit primo UNIT clipbrd
>a udelat clipboard.AsText:=Edit1.SelText;
>
>M.Jirman

>From: Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk>

Quick Report Designer

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 27.3.2000 09:00:24

Zdravim,
QRD je skvela vec, a doopravdy pouze nekolik negativnich vad na krase me
kazi povest.
Napr. neumi v preview ukazat jiny rozmer papiru nez je A4 (zkouseno v D4).
Jestlize potrebujes tisknout bez pouziti preview, nemaz zadnou sanci zjistit
pocet stranek, ktere se maji vytisknout. Jakmile potrebuji vytisknout
stranku Od-Do, je treba pustit preview, zde zadat co cisknout a az pak to
zkusit vytisknout na tiskarnu.
Prevod do nejakeho jineho formatu je taky problematicky.
Jakmile pouzivas originalni preview, tak obcas nejdou videt nektere
vodorovne cary - v tabulce je to dost deprimujici.
Originalni Preview ma vladani pouze mysi - tak jsem si udelal trosku
inteligentnejsi preview - asi ho dam k dispozici jako Free.
Atd, atd, atd....

Pavel ZIDEK

> [...]
> se to jevi velmi pouzitelne, zajimaly by me spis nejake negativni
> zkusenosti, abych jim mohl vcas celit :-)

Vyber vhodne databaze

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 27.3.2000 09:02:27

> nechci zivit delsi flamewar, ale nektere veci jsou u MSDE az
> moc jiste, napr.
> seznam podporovanych platforem a pocet podporovanych uzivatelu ...

Co je jista a nejista budoucnost ve vyhledu 5ti - 10ti let? To je spis nez
cokoli jineho loterie. Jak chces vybrat databazi, kdyz nevis jak budou
tou dobou vypadat pocitace.

Michal Kus
TANGO software s.r.o.

Quick Report Designer

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 27.3.2000 09:04:16

http://www.thsd.de/

> kde to roste?
>
> Pavol Stolc
> pstolc(zv)sc.sknet.sk

Odstreleni aplikace

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.3.2000 09:14:23

Ahoj, spravna syntaxe je
FindWindow(TridaOkna, TitulekOkna);
takze bys tam mel mit napriklad
FindWindow(PChar('TCDPlayer'), nil);

Ale existuji nazory, ktere radi FindWindow nepouzivat
a delat to jinak (hledej v archivu EnumWindows, ...)

Dobra.

> [...]
> a podle nej se pokousim najit ten CD Player.
> zkousel sem misto Shell_TrayWnd dat CDPlayer (tak se menuje project)

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 27.3.2000 09:17:45

On Fri, 24 Mar 2000 15:08:28 +0100, Ondrej Slama wrote:

> [...]
|
| P.s. nemate nekdo zdroje od BlowFish pro Delphi (Pascal) ??
| jinak muzu poskytnout zdrojaky MD5 v JavaScriptu(docela COOL)

Zdravicko,
hledej na DSP nebo Torry soubor cipher.zip, pripadne ti ho muzu poslat na soukromej majl.

Pavel

Prace s databazi Access v Delphi 4. Std.

[*] garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 27.3.2000 09:42:39

> [...]

>potrebuji nejak nakopnout. Strukturu Access vubec neznam.
>Idealni by byl nejaky jednoduchy prikladek.

Nevim jestli jsem ti spravne rozumel, pokud uz jsi pracoval s DBF pres BDE,
tak je pristup k datum v podstate uplne stejny:

Mas nekolik moznosti.
1) Pres SQL-Explorer
- vlozit novou databazi
- jako typ zvolit Microsoft Access Driver (*.mdb)
- do Database Name navolit cestu
- pojmenovat databazi napr. mojeAccessDB

Pak si k sobe do formulare vlozis tabulku a u ni navolis DatabaseName na
mojeAccessDB a v TableName vyberes potrebnou tabulku.

2) Pres ODBC Administratora
- Uzivatelske DSN
- vlozit
- jako typ zvolit Microsoft Access Driver (*.mdb)
- zvolit nazev databaze
- pak pres tlacitko vyber nastavit cestu a potvrdit
dal je to stejne...

Pokud to chces delat programove, napis, ja ti upresnim kam do registru se
zapisuji potrebne informace.

Ja to alespon delam takhle. Mozna, ze nesedi presne nazvy tlacitek a polozek
(mam nemecka Win), ale tak nejak to bude.

Vyber vhodne databaze

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 27.3.2000 09:47:37

> V praxi z toho plyne to, ze veskere
> baliky, ktere zajistuji alternativni pristup k databazim (bez BDE),
> funguji az od D3.

napr. Apollo funguje od D1 a je to delany upravou zdrojaku VCL

M.

Odstreleni aplikace

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 27.3.2000 10:06:33

A v cem konkretne je ta zrada?
### Hurricane napsal dne 25 Mar 00, v 20:28 :
> [...]
> tak pozor na ten skript, totalne vam rozhaze nastaveni IT, zejmena bacha
> na nastaveni postovnich uctu v Outlooku.

Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
director
ZDS, spol. s r.o.
Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
Czech Republic http://www.zds(tec)cz
e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail

Quick Report Designer

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 27.3.2000 10:24:50

> ale pokud mas kombinaci D4 a QR 3.0.5 tak jako ja, budes mit
> smulu, protoze trial verzi bohuzel do Delphi nenainstalujes.
> Maji verze jen pro D4 a QR 3.0.4 nebo D5 QR 3.0.5.

Ja myslim, ze jen zapomeli prespat text na www. Toto je v souboru
file_id.diz z QRD3D4.ZIP:
QRDesign 1.20b2
End-user report designer for Quickreport

QRDesign lets the user of your program
create, edit, save and load QuickReports
at runtime.

THIS IS THE 32-BIT DELPHI 4 VERSION FOR
QUICKREPORT 3.0.5 STANDARD

QRDesign for other Quickreport versions
can be found at http://www.thsd.de

Shareware (C) 2000 THSD Software
Email: thsd(zv)thsd.de

komponenta pro detailni zobrazeni souboru v adresa

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 27.3.2000 10:30:47

Ahoj takovou komponentu mam u sebe na disku je podobna panelu z windows
commandreu, pokud chces tak mi nais na
mail bures(zv)ssakhk(tec)cz kam ji mam poslat

Vlada

From: Ren� Otisk
> D3, RxLib2.75, Sinea komp pro tisk
>
> 1. Pri tisku master-detail se mi pri prechodu na novou stranku
> dotiskne zbytek zaznamu detailu v pohode od zacatku stranky
> a pak se udela mezera pres pul stranky a pokracuje dalsi detail.
> Japato to vyresit?

Bez uvedeni pouzite verze generatoru sestav a popisu konkretni
situace nelze presne posoudit.
Obecne, problemy pusobi pouziti memo polozek s promennou
vyskou v detailu sestavy, tento problem neni doresen.
U sestav bez memo v detailu by problem byt nemel.
Posledni upravy v tisku Master/detail byly delany ve verzi
3.39q ze dne 13.02.2000. Pokud problem pretrvava i v posledni
verzi, obratte se primo na adresu sinea(zv)sinea(tec)cz,
nikoliv prostrednictvim konference.> 2. Mam verzi z internetu, takze nemam dema a potrebuji zjistit,
> co vraci funkce Execute (TPdsResult) komponenty TPrintDialogSinea?

type
TPdsResult = (pdsCancel, pdsPreview, pdsPrint, pdsEdit);

Navratova hodnota urcuje, kterym tlacitkem bylo dialogove okno uzavreno.

Soucasti demo verze pro D5 je kompletni zdrojovy kod unitu
SEST_DLG, ve kterem je TPrintDialogSinea.
Zdrojovy kod je prakticky totozny s verzi pro D3,
lze v nem najit vse potrebne.

Vaclav Krmela

IB 5.6 to IB 6 beta

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 27.3.2000 12:48:51

Prechod na IB 6 by mel by bez problemu (zkousel jsem obnovit DB
z IB 5.6 a bylo to bez problemu), co se tyka prepisovani aplikaci,
zde by melo stacit pouze nastavit verzi.

Slavek

PS: Beckup je treba provadet s optionem -Transportable

> [...]

(backupy) soubory byly prenositelne mezi patformamy (WinNT , SCO open
server)... nezkousel nekdo, zda to pujde i u IB 6?

TListView + Checked

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 27.3.2000 12:52:56

> [...]
> na kazdem radku TListView (zobrazeni = vsReport). Chtel bych se zeptat,
> jak mam odchytit, ze uzivatel zmenil hodnotu Checkboxu? Zkousel jsem

Pouzivam to same a zmenu odchytavam OnChange. Nevim v cem
je problem. Ja jeste navic test "if Change=ctState then ...".

Daniel

Jak je to vlastne s IB 6

[*] Tom =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 27.3.2000 12:54:17

Zbysek Hlinka wrote:

> Placeny provider v tomto pripade by byl ponekud nesmyslny.

to si nemyslim, zalezi na cene a podminkach licence ...

> Jak to tedy vlastne je?

Jason Wharton na tom pracuje s nejmenovanym vyrobcem OLE DB provideru,
mozna je to prave ten Merant ...

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

SQL mnohonasobny INSERT

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 27.3.2000 12:54:10

skus toto:

with query1 do begin
close;
sql.clear;
sql.add('insert into tabulka values (:v1, :v2, :v3, :v4)');
prepare;
try
if ( database1.issqlbased ) then
if ( not database1.intransaction ) then
database1.starttransaction;
for i:= 1 to 500 do begin
parambyname('v1').asstring:= ...;
parambyname('v2').asstring:= ...;
parambyname('v3').asstring:= ...;
parambyname('v4').asstring:= ...;
execsql;
end;
if ( database1.issqlbased ) then
if ( database1.intransaction ) then
database1.commit;
except
on e: exception do begin
if ( database1.issqlbased ) then
if ( database1.intransaction ) then
database1.rollback;
(* ... *)

lubos

> [...]
> problikava... Kdyby mi SQL dovolilo vlozit vice prikazu, to by byla
> jina... (tusim ze reseni bude nekde v UpdateSQL, nebo cacheovani tech

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 27.3.2000 12:56:25

DDV,

nedelj inser tvorbou SQL, ale priprav si insert s parametr, pak zavolej
prepare a v cyklu davaje paramByName hodnoty, ktere chces vkladat a ExecSQl,
bude to DALEKO rychlejsi, tak jak je napsana ukazka to ma OHROMNOU rezii,
protoze poro kazdy SQL je treba delat prepare a unprepare co zabere soustu
strojoveho casu, tvuj inser je stal stejny, menis jen hodnoty.

Doufam, ze se tomu da porpzumet.

Prepare je komentovan v textu.

> [...]

> No zkratka mam v tom prepare trochu zmatek, tak bych byl
> vdecny za rychle
> vysvetleni zamerene predevsim timto smerem.

Prepare ma smysl a mel by byt pouzivan, pokud mas stejne SQL, kde mmenis jen
parametry, pak ti zvysi vykon, protoze na zacatku reknes serveru, co chces
delat a pak to jen jiz s ruznymi parametry opakujes. Pokud menis text SQl
prikazu, nema explicitni psani repare na vykon vliv, BDE jej dela samo, i
kdyz ja osobne si radeji prepare pisi i kdyz to neni nutne.

priklad:
SQL.Text:= insert into... values(:CENA1, :CENA2)
prepare
for I:= 1 to 1000 do
begin
ParamByName('CENA1').AsInteger:= ....
ExecSQL
end;
unprepare; // pokud to ma smysl.
... pisu to z hlavy, takze to je syntakcicky nepouzitelne, ale pro predstavu
to doufam pomuze.

[...]

[*] Tom =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 27.3.2000 13:23:41

azeleny(zv)csas(tec)cz wrote:

> [...]
> ale pokud paliakce neni jen par preklopenych PX tabulek do IB (a to by
> opravdu byt nemela :-) ), tak bych si tipnul, ze prechod na IB6 nebude az

v IB6 jsou zmeny tykajici se kodu aplikace v tom, ze stary datovy typ DATE je
ted prejmenovan na TIMESTAMP, pricemz DATE ted obsahuje skutecne pouze datum
bez casove slozky a pak ty "delimited identifiers" - vyuziti techto zmen je
podmineno nastavenim SQL dialectu na 3, pokud ma klient nastaven SQL dialect
na 1, muze s databazi pracovat stejne jako v minulych verzich databaze

krome toho taky nove existuje typ TIME a tzv. "large exact numerics", coz jsou
velka realna cisla interne zpracovavana jako 64 bitovy integer

> [...]
> Pro prenost databaze ne notebook z serveru je to idelani (samozrejme tu
> databazi jest mit patricne objemove zmnsenou :-) ).

nezkousel jsem, ale pujde to - pouze ten backup musi byt v "transportable"
formatu

[...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 27.3.2000 13:51:22

****FillChar(buffer [low (buffer)],50,0);

****myStream.Read(buffer [low(buffer)],50);

****myStream.Write(buffer [low(buffer)],50);

> myStream.seek(0,0);
> [...]

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 27.3.2000 14:04:34

Zdravim

> [...]
> odchytit,
> ze uzivatel zmenil hodnotu Checkboxu? Zkousel jsem OnChange, ale to neni

Jde to napr. takto : (m_ZamChecked je pomocna promenna)

procedure TEnvironForm.ZamListViewChanging(Sender: TObject;
Item: TListItem; Change: TItemChange; var AllowChange: Boolean);
begin
AllowChange := true;
m_ZamChecked := Item.Checked;
end;

procedure TEnvironForm.ZamListViewChange(Sender: TObject; Item: TListItem;
Change: TItemChange);
begin
if m_ZamChecked <> Item.Checked then
begin
ProvedAkci;

S pozdravem (Regards)
Zdenek Moravec zmo(zv)telecom(tec)cz

OFF TOPIC - konference *tvorba websites*

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 27.3.2000 14:14:43

> omlouvam se za off-topic, ale nikde nemohu najit konferenci na tema
> "Tvorba webovych stranek".
> Dekuji za pripadne tipy.

www.serge(tec)cz - zoznam konferencii
/LH
--
"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi
Echelon!"

Licence k MDAC

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.3.2000 14:21:00

Ahoj,

procital jsem licencni ujednani k baliku MDAC 2.1, ale nejak z nej
nejsem moudry. Mohu jej tedy sirit spolu se svou aplikaci,
napsanou v Delphi a vyuzivajici ODBC?

Nejsem kovany anglictinar a mozna jsem neco nepochopil
presne, ale porozumel jsem tomu tak:

- bud musim mit vyvojove prostredi od MS (nemam)
- vyvojove prostredi od MS mit nemusim, pokud distribuuji OLE DB
a ADO files (jsou tam vyjmenovane).

MDAC balik toho ale obsahuje mnohem vic. Jak to tedy je?

David

Prace s databazi Access v Delphi 4. Std. - Chybove

[*] Cerny Jiri <cerny(zv)jablonec.uhul(tec)cz> - 27.3.2000 13:26:34

Nevim proc toto hlasi, ale staci v BDE nastavit do UserName Admin a i pak
volat databazi v table.
Amatersky programator J.C.> ----------
> [...]
> Alias CIMPLICITY Alarm Login"
>
> Toto hlaseni dost dobre nechapu, kdyz v Exploreru do tabulky normalne

Posuvniky ve StringGridu

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 27.3.2000 14:29:46

Zdravim,

poterboval bych vedet, jakym zpusobem mohu nastavovat posuvniky u
stringgridu na libovolne misto - napr. na konec mrizky, nebo na jeji zacatek
apod.

Diky, Ales

MS SQL SP2

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 27.3.2000 14:30:28

Je na svete na adrese:

http://www.microsoft.com/sql/support/sp2.htm

Mac

P.S. Pokud to uz probehlo tak sorry, byl jsem par tydnu v jiznich krajich
;-)

Nema SWNet nejake problemy?

[*] Lenka Valtova <Lvaltova(zv)softnov(tec)cz> - 27.3.2000 14:32:56

takze to vypada, jako by si web myslel, ze zitra bude dnes nebo co, fakt
nevim...nahled na zitrek vypada uz v poradku, sjou tam vsechny zpravy se
spravnymi daty atd. napsala jsem to pavlovi, takze uvidime
to, co nevyslo dneska (Linux Expo a Microssofti kurz, budou zitra)

jestli jsi nasel neco zajimaveho, dej vedet, snad to uz zitra bude OK
L.

From: Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk>

[...]

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.3.2000 23:29:54

ahoj,
na http://www.gexperts.com/GXExplorer/
je celej Pruzkumnik udelan v Delphi i se zdrojakama.

M.Jirman
> shanim komponentu, ktera umi zobrazit jmena souboru a adresaru s detaily
> typu velikost souboru, cas posledni mofifikace atd.. Existuje neco
> [...]

ScrollBox a posuvniky

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.3.2000 23:29:46

ahoj,

treba by sli prekryt nejakym panelem, ktery by byl visible:=True.
V D5 by to slo resit pomoci Frames.

M.Jirman

From: Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz>

Prijemn� den,
D4 standard W95 OSR2

> [...]
Tak tedy Visible := False mi zablokuje ten posun klavesami. Ale jak je
zmizet jinak nez Visible := False me nenapada.

verze BDE (Was: none)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2000 00:52:26

From: kinekus <kinekus(zv)nextra.sk>
> Mad D4. Aplikaciu potrebuje spustat na inom pocitaci. Nainstaloval som tam
> BDE 4.5 ale vypisuje : Engine version different. Aku BDE mam pouzit ?

Ahoj,

Pouzij nejnovejsi verzi, posledni je 5.1:
http://www.borland.com/devsupport/bde/bdeupdate.html

Petr Vones, amatersky programator

Autosize columns na StatusBare.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2000 00:52:22

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>
> Ako by som urobil Autosize columns na StatusBare.

Ahoj,

napriklad takhle:

procedure AutoSizeStatusBarPanels(SB: TStatusBar);
var
I: Integer;
begin
with SB do
begin
Canvas.Font := Font;
for I := 0 to Panels.Count - 1 do
Panels[I].Width := Canvas.TextWidth(Panels[I].Text) + 6;

AutoSizeStatusBarPanels(StatusBar1);

Spusteni programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2000 00:52:42

From: Radim Brozek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz>
> Rad bych si udelal programek, ktery eviduje spustene aplikace ve Windows.
> Posilaji windows nejakou informaci, ze se program spustil nebo ukoncil ?
> Nekym mi byla doporucena fce SetWindowsHookEx, ale nejsem schopen zjistit, na co se mam
chytat.
> Rad bych to udelal jako reakci na udalost a ne skenovanim prostredi pomoci timeru.

Ahoj,

Pokud jsou tyto aplikace spoustene pomoci API funkce ShellExecute (coz dela
Explorer), tak je mozne vyuzit IShellExecuteHook. Toto se ti bude volat pred
kazdym spustenim pomoci ShellExecute/Ex. Priklad najdes tady:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D5/Other/DelphiDays99_ShellExecuteHook.zip

Petr Vones, amatersky programator

Kde najdu nejnovejsi BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2000 00:52:52

From: Michal Sviga <info(zv)cd-amper(tec)cz>
> Nevite, kde se da stahnout nejnovejsi BDE.
>
> Nasel jsem ho na ww.Borland.com ale prenos 3,3 Kb neni nic moc.
> Nevite o nejakem miste u nas?

Ahoj,

No, pokud mas jen 33,600 modem, tak je to naprosto v poradku. Zkus se
podivat na weby Borlandu nekde pobliz. Neni nad to, kdyz ma provider
linku primo do USA :-) Existuji i sluzby (nekteri provideri jej pro
sve zakazniky nabizeji rovnou), kde si zadas soubor a oni ti jej
stahnou na server v CR. Dalsi moznost - Inprise CZ nabizi asi za 300Kc
CD s updaty.

Petr Vones, amatersky programator

Komponenta pro WML

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2000 00:52:56

From: Ale? Va?��ek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
> nevite nekdo o nejake komponente, ktera umi zobrazit WML (WAP)?
> [Asi chci moc, ze :-)]
> Staci mi i nejake linky, kde bych mohl najit nejake informace.

Ahoj,

o WML v Delphi vysel nedavno clanek tady:
http://www.delphizine.com/features/2000/04/di200004jj_f/di200004jj_f.asp

Petr Vones, amatersky programator

O.T. (mirny) - NT4.0 versus *.BGI driver

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2000 00:53:07

From: Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz>
> Sumasumarum Microsoft dela co muze, aby lide DOS aplikace nepouzivali

... a dela to naprosto spravne, vzdyt je to paskvil. Kdo chce pouzivat
takovehle hruzy, ten nepotrebuje PIII, ale staci mu 486ka z bazaru s
DOSem, na tom to pujde urcite :-)

Petr Vones, amatersky programator

Lokalizace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2000 00:53:46

From: Patrik Plach� <plachy(zv)obis(tec)cz>
> nevite nahodou o nejake lokalizaci IDE DELPHI.

Ahoj,

Pri rozsahu Delphi by toto slo asi tezko :-) Navic Delphi neni kancelarska
aplikace typu Office, ale vyvojovy nastroj. V tomto oboru je tedy alespon
pasivni znalost anglictiny temer zakladnim predpokladem. Je dobre si na to
zvyknout co nejdrive, protoze informace v cestine v rozsahu jaky je potreba
uz proste nikdy nebudou ....

> Nase f. provadi skoleni DELPHI a vestina zacinajicich
> uzivatelu by ve svem startu ocenila, alspon cesky help.

Pro zacatecniky existuje par knizek o Delphi v cestine, ktere by v tomto
mohly pomoci.

> Bohuzel vetsina z nich je z dob, kdy anglictina nebyla
> v mode a me nebavi stale prekladat hlaseni a help.

Takovych je nas tu asi vic, ale nejak se s tim clovek musi vyrovnat. Pri
rozsahu helpu a kazdorocni nove verzi Delphi je otazka, zdali by to bylo
casove vubec mozne. Misto uvah o prekladu by mozna bylo lepsi uvazovat o
nejakem zakladnim kurzu anglictiny.