Archív konference Delphi

Komponenta ZIPMaster

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 8.1.2000 18:17:06

Ahoj,

pouzival jsem vyse uvedenou komponentu. Podarilo se mi ji samozrejme omylem
kompletne smazat. Na inetu jsem nasel verzi 1.4, ale knihovny DLL od te, co
jsem pouzival jsou 1.5 a navic nespolupracuji, musi tedy byt novejsi verze,
kterou jsem mel. Jenom ji jaksi nikde nemohu najit. Na DSP byla jenom 1.4.
Jestlize znate nekdo adresu, kde by se mohla nachazet alespon ta ver. 1.5,
budu rad, pokud mi ji prozradite.

Diky, Honza Naiser.

msaccess - KO

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 8.1.2000 18:41:31

Nam chodi Access i v sitovem prostredi naprosto bez problemu (tuk, tuk na drevo ;-)

Co se tyka instalace DAO 3.6 tak viz:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q233/0/02.ASP

Mac
----- Original Message -----
From: Vladislav Cadsky
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Sent: Tuesday, January 04, 2000 7:27 PM
Subject: msaccess - KO

Nemate nekdo podobny problem ? V cem je dao3,6 lepsi a kde najdu popis instalace.

Vlada Cadsky

Zjisteni barevne palety

[*] Va�ek N�vrat���zx"��뢖�z?� - 8.1.2000 19:22:10

Ahoj,
nevi nekdo, jak zjistit barevnou paletu, ktera je prave pouzivana ve Windows?

S pozdravem
Vasek

jpeg a databaze

[*] pemasoft(zv)atlas(tec)cz - 8.1.2000 19:56:08

Ahoj

Jak ulozit do databaze paradox jpeg ??? Nemate nekdo zdrojak nebo komponentu ???
D4 Prof W95

Petr Matejovsky pemasoft(zv)atlas(tec)cz

JPG a DB

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 8.1.2000 21:19:51

Ahoj,

priklad je na:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/mis
c/Delphi/konference/D4/database/Xbase/FishFactJpeg%20example.zip

m. jirman

From: "Vlastimil Zden�k" <milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz>

[...]

InstallShiled a nastaveni BDE

[*] Petr Vale� - 9.1.2000 18:52:51

Ahoj vsem,

mam problemy s nastavenim InstallShieldu. V nastaveni BDEcka uvedu
nasledujici parametry >

LANGDRIVER=Paradox Czech 852
ODBC DSN=MedeaBase

po instalaci se zda byt vse OK nicmene LANGDRIVER je sice takto nastaven,
ale jako by to bdeadmin nebral v uvahu nebot tabulky se nezobrazuji s ceskym
obsahem. Pomuze az rucni zasah v bdeadminu a nastaveni "Apply" pak je vse
OK.

Nevite prosim nekdo co s tim ?

Pekne dekuji.

S pozdravem

Petr Vales

Komponenta ZIPMaster

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.1.2000 19:31:06

Ahoj,

tady ji najdes.

http://www.geocities.com/SiliconValley/Orchard/8607/

Jarek Uher

"Jan Naiser" <tua(zv)ltm(tec)cz> wrote:
> [...]
> byla jenom 1.4. Jestlize znate nekdo adresu, kde by se mohla nachazet
> alespon ta ver. 1.5, budu rad, pokud mi ji prozradite.

Sinea Grid

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 9.1.2000 22:27:14

V metode DrawColumnCell pouzivam tento kod na zvyraznenie poznacenej
polozky, farba zlta, ale ak stojim s kurzorom na polozke ktora je vyfarbena
na zlto tak sa mi zmeni kurzor gridu na biele pismo a zlty podklad, je to
otrazne nevyrazne.

Ako donutim grid nezafarbovat polozku na ktorej stoji kurzor ?

Tento kod pouzivam na vyfarbenie polozky:
if grDoklady.IsChecked(tblDoklady.FieldByName('jedin').AsInteger) then
grDoklady.Canvas.brush.Color:=grDoklady.CheckedColor;
grDoklady.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

Dakujem.

Best regards.
--------------------
[...]

Nastavenie focus

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 10.1.2000 00:51:32

Mam tri Teditboxy (edit1,edit2,edit3). V exite Edit1 mam zadane:

procedure TEdit1.OnExit ....
begin
if edit1.text='' then edit2.enabled:=true
else edit2.enabled:=false;
end;

.. ale ak sa nastavi edit2.enabled na true uz ho window nenastavi do
taborderu, t.j. ziska focus az edit3.

Skusal som riesenie ze doplnit do podmienky edit2.setfocus, ale tymto sa
problem riesi len ciastocne, lebo uzivatel moze potrebovat aj vratit focus
do edit1 a to nebude mozne len mysou.

ADO v D5 - grrrrrrrr!!

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)com> - 10.1.2000 01:21:50

Prosim o prostou boolean odpoved,
zda nekdo uspesne pouziva zakladni ADO komponenty z D5e.

Mne funguji jako generator exotickych chybovych hlaseni.

Pokud se nekdo prizna, vystavuje se riziku dalsich otazek.
JK

neprijemny dialog pri napojeni na IB

[*] MJsoft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 10.1.2000 01:40:42

Ahoj,

potreboval bych poradit. Potrebuju se pripojit na InterBase prez TCP/IP na druhy pocitac a nechci aby me pocitac nabizel telefonicke pripojeni k internetu. Jak se toho da zbavit?

Diky predem

Jindra

Maximalni pocet souboru

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2000 06:05:09

V adresari muze byt souboru nebo adresaru kolik chce, jedine omezeni je root
adresar, kery ohlasi plnost disku za hranici 200 polozek ( to si uz
nepamatuji presne ), obecne ale z mych zkusenosti vyplynulo, ze pokud je v
adresari do 150 polozek je vse ok, nad touto hranici se pristupova rychlost
na dane polozky adresare 4x zvetsi.

Testy jak je to pod jednotlivymi typy souborovych systemu jsem nedelal, ale
pokud vychazim z toho, ze vse je neco podobneho jako dynamicka pole nebude
to o nic lepsi.

Pavel SPEJTEK
e-mail: bosnis(zv)atlas(tec)cz
www: http://freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Michal �viga
Odesl�no: 8. ledna 2000 2:13
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Maximalni pocet souboru

Nevite nekdo, kolik muze byt maximalne souboru nebo adresaru v jednou
adresari.
A jestli je to jine ve FAT, FAT 32, NTFS a na CD?

S pozdravem

Michal �viga (Sviga)
=============================[PROTON]====
CROSS MEDIA SERVIS - CD KATALOG AMPER
http://www.cd-amper(tec)cz mailto:info(zv)cd-amper(tec)cz
tel.,fax: +420 2 65 15 052 mobil: 0602/ 207 557
DAMA.CZ - Internetovy casopis pro vsechny zeny
http://www.dama(tec)cz mailto:reklama(zv)dama(tec)cz
======ICQ: 57557677 =======================

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>> V metode DrawColumnCell pouzivam tento kod na zvyraznenie poznacenej
> [...]
> grDoklady.Canvas.brush.Color:=grDoklady.CheckedColor;
> grDoklady.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

Uvedeny kod vybarvuje pozadi gridu nezavisle na tom, zda je radek
vybrany nebo neni. Lepsi by bylo vybranz radek nechavat v barve
vybraneho radku:

if gdSelected in State then
grDoklady.Canvas.brush.Color:=clHighlight
else
grDoklady.Canvas.brush.Color:=grDoklady.CheckedColor;

Pokud je pozadavek, aby i vybrany radek mel zlutou barvu, potom je nutne
zmenit barvu fontu. Napriklad:

if gdSelected in State then
grDoklady.Canvas.Font.Color:=grDoklady.Font.Color;
grDoklady.Canvas.brush.Color:=grDoklady.CheckedColor;

Vaclkav Krmela

jpeg a databaze

[*] Ren� Otisk - 10.1.2000 08:51:05

HI,
Zkus to pres BlobStream
Sroub
> Ahoj
>
> Jak ulozit do databaze paradox jpeg ??? Nemate nekdo zdrojak nebo
komponentu ???
> D4 Prof W95
>

> Petr Matejovsky pemasoft(zv)atlas(tec)cz

Log file is full

[*] Martin Koran <komar(zv)komar(tec)cz> - 10.1.2000 08:52:58

Ahoj,

> [...]
> pak samozrejme
> nebude log vyuzivan temer vubec, ale zase se nepreplni).

Matne si vzpominam, ze jsem tento problem uz taky resil. Mam
dojem, ze pomohlo zkraceni nebo smazani Application logu v
Event Vieweru

S pozdravem

Martin Koran

Martin Koran
KOMAR
Hilbertova 68
440 01 LOUNY

tel.: +420 (395) 65 40 19
fax: +420 (395) 65 53 85
hotline: +420 (602) 42 33 72

http://www.komar(tec)cz
mailto:komar(zv)komar(tec)cz

Log file is full

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 10.1.2000 08:58:08

Mozno to sposobuje WIN NT - LOG
Programs/Administrative Tools/Event Viewer
Vyber LOG pre Applications
a daj Clear all events
pred tym si mozes aktualny log ulozit

olej

Konec smycky a volani okna s par.

[*] Brabec Tom� <brabec(zv)nym.pvt(tec)cz> - 10.1.2000 08:59:03

Ahoj lidicky,
mel bych na vas par dotazu...

1. Jak zavolat okno s parametrem, odkud je toto okno volano? Jestlize tedy
mam aplikaci a volam v ni jedno okno vicekrat, tak potrebuju predat
parametr, z ktereho mista jsem toto okno zavolal, tedy napr. z Form1, nebo
Form2, atd. Chtel bych to proste jinak, nez nejakou globalni promennou.

2. Jak dovolit provadet v prubehu smycky externi operace? Napr. V prubehu
smycky dovolit zmacknout tlacitko tak, aby probehly operace, ktere jsou na
ONCLICK toho tlacitka, ale beh smycky se neprerusil, nebo prerusil, ale po
provedeni ONCLICK pokracoval dal? Nebo jak treba na ONCLICK ukoncit smycku?

Moc dik za pripadne odpovedi a jsem s pozdravem
Tom

Delphi 5Prof, W95

Tom� Brabec
PVT Nymburk, a.s.
e_mail: Tomas.Brabec(zv)pvt(tec)cz
brabec(zv)nym.pvt(tec)cz
tel: 0325/519639

JPG a DB

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.1.2000 09:11:28

Tady by mely byt komponenty JPEGImage a DBJPEGImage:
http://www.westend.de/~hoerstemeier

jinak by to ale melo jit metodou Assign, jednou jsem
to uz psal, lec to nemohu najit tak to zkusim jeste jednou
(chranene bloky "try - finally" si tam uz dopln sam)
var
J : TJPEGImage;
S : TBLOBStream;
begin
J:=TJPEGImage.Create;
S:=TBLOBStream.Create(xField, xMode);
J.LoadFromStream(S);
Image1.Picture.Assign(J); //nebo obracene ?
S.Free;
J.Free;
end;

Nebo tak nejak jsem to myslim delal...

Dobra.

> [...]
> abych nemusel SaveToFile a LoadFromFile.
>
> Jan Pluskal pouziva TJPEGImage (ma LoadFromStream), nevite nekdo kde ji

---Je soucasti delphi => uses jpeg;

Pohyb my�� a klik

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.1.2000 09:16:47

Ke vsem ostatnim odpovedim, ktere jsi dostal
jeste doplnuji, ze kliknuti mysi lze provest
(zalezi na to na co :-), talcitka maji metodu
Click, tedy napr. Button1.Click, obecne to
lze take pomoci Playbacku (WH_JOURNALPLAYBACK)

Dobra.
> ----------
>
> jak ud> �lat abych mohl programov� mohl h�bat my�� a klikat bez z�sahu
> u�ivatele (i proti jeho v�li..... :-D)

COMCTL32.DLL

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 10.1.2000 09:16:33

Na W98 je opet novejsi verze COMCTL32, takze je potreba pouzivat tu. Verze z
W98 funguje i na W95 ale NE na WNT.

J. N�dhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 069/663 56 87
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz

Od: Pavel ZIDEK [mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz]
Odesl�no: 10. ledna 2000 10:12
Komu: Konference DELPHI forum
P�edm�t: OnActivate pr DBGrid

[...]

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz <mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz>

http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm <http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm>
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

OnActivate pr DBGrid

[*] Ren� Otisk - 10.1.2000 11:22:00

Hi,
Neresilo by to OnEnter resp. OnExit?
Sroub

[...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.1.2000 11:22:27

> [...]
> komponent s property Glyph. Chtel bych se zeptat jaka dalsi omezeni
> (pro vyvojare komponent) z teto chyby plynou krome vylouceni pouziti

Jelikoz o necem takovem slysim poprve, rad bych dotaz ponekud
rozsiril:
- co je to presne za chybu, za jakych okolnosti je treba na to
pamatovat?

- existuje nejake reseni? - nepouzivat komponenty s property
Glyph mi prijde extremni, spis bych cekal doporuceni na nejaky
dodatek do kodu aplikace, napr. volani Free apod., pokud jsem to
spravne pochopil.
Dik.
David Lebeda

Konec smycky a volani okna s par.

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 10.1.2000 11:50:59

Add 1. Je mozne pouzit Tag alebo nejaku na to urcenu premennu volaneho
formularu, pripadne priamo pri vytvarani volaneho formu cez
TXXXForm.Create(Owner) dat volajuci formular ako Owner (vlastnik) a vo
volanom formulari sa na toho vlastnika odvolavat.
Add 2. Do slucky treba dat prikaz Application.ProcessMessages. V slucke je
potom mozne kontrolovat obsah nejakej globalnej premennej (alebo atributu
formularu, alebo ...), ktora by sa nastavovala v OnClick a ktora by
urcovala, ci sa ma beh ukoncit alebo nejake parametre pre dalsi beh.

> [...]
smycku?

> Moc dik za pripadne odpovedi a jsem s pozdravem

OT tablet KD-1812

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 10.1.2000 12:01:33

sorry za OT, ale nema niekdo z Vas tablet KD-1812 ? kupil som ho pre dvoma rokmi od jednej fy ale poslali mi ho bez ovladacov na dalsie dotazy neodpovedali a zrejme uz ani neexistuju. Na stranke vyrobcu A4 tech som nic nenasiel. A bez ovladacov je nepouzitelny.

Martin

combobox a itemindex

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 10.1.2000 12:07:49

Nie je mozne zavolat tu obsluhu priamo pri zmene Combo.ItemIndex ? Vsetko
totiz nasvedcuje tomu ze OnChange reaguje iba na zmenu vyvolanu uzivatelom a
nie zmenu vyvolanu z programu:
ComboBox.ItemIndex:= x;
ComboBoxChange(Sender);

> [...]
> user
> either clicking in the list box or changing the selection by using the

ADO v D5 - grrrrrrrr!!

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 10.1.2000 13:12:20

Zdravim,

Zkousim to, ale neda se rict, ze bez problemu. Obcas zaznamenam podobna
chybova hlaseni,
zkus experimentovat s providerem. Jinak ale nemam zatim jasno jestli je budu
dale pouzivat.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jiri Kral <admin(zv)printo.com>>Prosim o prostou boolean odpoved,
>zda nekdo uspesne pouziva zakladni ADO komponenty z D5e.
>
>Mne funguji jako generator exotickych chybovych hlaseni.

TBitmap vs. GDI

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 10.1.2000 13:29:31

> Jelikoz o necem takovem slysim poprve, rad bych dotaz ponekud
> rozsiril:
> - co je to presne za chybu, za jakych okolnosti je treba na to
> pamatovat?

Uz se to tady propiralo, ale protoze subjectu bylo mnoho, tak se pokusim
o kratke resume:

Pokud vim, jedna se o chybu Borlandu, ktera se vyskytuje ve verzich
D2 - D5 (v D2 omezene). Priznakem je nevratne ubyvani systemovych
prostredku pri pouziti komponent TSpeedButton, TBitBtn nebo TDBNavigator.
Pricina je snad ve tride TButtonGlyph v unite Buttons.pas, ale odstranit chybu
dedenim nelze. Nejvic chyba boli na Win95/98. P.Vones vyrobil priklad, na
kterem si muzes chybu vyzkouset:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/Other/Bitmaps.zip

> [...]
> Glyph mi prijde extremni, spis bych cekal doporuceni na nejaky
> dodatek do kodu aplikace, napr. volani Free apod., pokud jsem to

Opet z dilny P. Vonese pochazi patch, ktery nasledky chyby zmirni, ale
pricinu zcela neodstrani (zatim jen pro D5 prof+):

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D5/Other/ButtonGlyphFix120.zip

Pokud to neopravi sami Borlandi, tak jedinym resenim je skutecne jedine dusledne
nepouzivani zminenych komponent. Neni to ale az tak bolestne, misto TSpeedButtonu
lze s vyhodou pouzit TToolBar. TDBNavigator lze nahradit opet TToolBarem s
napojenim na dataset-actiony. Zastarale glyphy stejne co nevidet vytlaci technika
TImageList, se kterou zminene problemy nejsou.

S�ov� datab�ze

[*] Jan H�jek�����ޏ���殏� - 10.1.2000 13:29:17

Zdrav�m,

m�m ud�lanou datab�zi, kter� je postaven� na typu z�znam,
kterou z dynamick�ho pole ukl�d�m p�i jak�koliv zm�n� do souboru.
Nyn� pot�ebuji, aby tento program jel na v�ce PC v s�ti.
P�i�el jsem na tohle: Program se bude spou�tet na jednom PC (serveru)
a soubor s datab�z� bude spole�n� pro v�echny PC.
�e��m, ale probl�m: co kdy� budou cht�t dv� PC najednou ulo�it
nov� zaz�nam do souboru. Nev�te jestli, lze tohle n�jak o�et�it.

Nebo pokud je tohle �pln� blb� n�pad na s�ovou verzi,
napi�te mi pros�m, jak by se to dalo �e�it jin�m zp�sobem?

d�ky za v�echny odpov�di

Tom� H�jek

TRichEdit + delete

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 10.1.2000 13:30:15

Ahoj,

kdyz provedu tento kod

with richedit1.lines do
begin
delete(26);
label1.caption:=inttostr(count);
end;

tak vysledek (count) zavisi na fontu v richedit.
U nekterych fontu (MS Serif,System...) se pocet radku
v label1 zobrazi dobre, u jinych (Arial...) je vzdy count = 26
at tam mam radku kolik chci.Pokud mazu mensi cislo nez 26
tak je to take v poradku !
Text v richedit se zobrazuje vzdy dobre a pokud pocet radku
zjistuji posleze v jinem miste kodu, tak je to take v poradku.
Ja ale potrebuji testovat pocet radku hned po delete.

Je to v D3 a zkousel jsem na dvou pocitacich na Win 95 a NT
se stejnym efektem.

Diky za namety.

Milan Vorisek

RX PopupMenu & WIN NT

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 10.1.2000 13:39:14

Ahoj,

Stalo se nestesti.
Pouzivam TRXPopupMenu a to vcetne obrazku (v ImageListu).
Ve Win 95/98 je to dobre, ale WIN NT se bouri.

Rx tam pouzivaji GetMenuItemInfo coz NT nepodporuji
a ja nemuzu prijit na to, cim by se to dalo nahradit

proto se na Vas obracim s prosbou, jestli se to nekomu nepodarilo
rozlousknout
unit RxMenus.pas

if (ItemID < 0) and (MenuItem.Parent <> nil) then begin
MenuHandle := MenuItem.Parent.Handle;
C := GetMenuItemCount(MenuHandle);
for I := 0 to C - 1 do begin
GetMenuItemInfo(MenuHandle, I, True, MenuItemInfo);
if MenuItemInfo.wID = MenuItem.Command then begin
ItemID := I;
Break;
end;
end;

predem diky za pomoc

.......Honza

NMFTP

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 10.1.2000 13:40:15

Pokusil jsem se pouzit v jednom programu komponentu NMFTP. Na pocitaci, kde je Delphi vse funguje. Na druhem pocitaci jsem podle popisu v helpu nainstaloval OLEPRO32.DLL, NMOCOD.DLL, NMORENU.DLL, NMSCKN.DLL, NMFTPSN.DLL a FTPCT.OCX. Pak jsem pomoci REGSVR32 zaregistroval NMOCOD.DLL a FTPCT.OCX. Vic jsem z helpu mevycetl. ze musim udelat. Presto na druhem pocitaci mi program ohlasi Succesfull WSAStartup not yet performed. Nevite nekdo co s tim?
[...]

[*] Tomas Kouba <tomas(zv)neo(tec)cz> - 10.1.2000 13:41:39

Zdravim,

pokud je to obdobne jako v unixu, tak maximalni doporuceny pocet souboru
vcetne podadresaru v jednom adresari je 254. Pri prekroceni tohoto mnozstvi,
se pristupova doba zvysi nekolikanasobne, treba i 1000x, zalezi na konkretni
implementaci souboroveho systemu. Zatim mi neni znamo, jak se to bude tvarit
na 64-bit. OS.

------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas(zv)neo(tec)cz

> [...]
> tel.,fax: +420 2 65 15 052 mobil: 0602/ 207 557
> DAMA.CZ - Internetovy casopis pro vsechny zeny

MultiSelect v DBGridu

[*] Ren� Otisk - 10.1.2000 13:45:22

Hi,

(W95, D3, Rx2.60)
Mohl by mi nekdo poradit?
Nejak jsem nepochopil, kterak se prochazi oznacene zaznamy v DBGridu s nastavenim MultiSelect := true. Jeste by mna zajimalo, zdali se zachovava posloupnost oznacovanych zaznamu.
Dekuji

Sroub

Konfigurace programu z www brouseru

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 10.1.2000 13:55:41

Ahoj,
potrebuji nastavovat konfiguracnui hodnototy pro svuj program z WWW
brouseru. Nikdy jsem nic podobneho nedelal, a tak prosim o pocatecni
nasmerovani.

Dekuji
Vaclav Sazima

Zobrazeni TIFF

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 10.1.2000 14:03:08

Ahoj,

neco tady mam, je to implementace tridy
TTiffBitmap = class(TBitmap) vcetne zdrojaku.
S nekterymi verzemi TIFF si to ale neporadi.
Uz ale nevim odkud jsem to stahl, takze nemuzu
nabidnout link. Pokud bude vic zajemcu, poslu to
na ftp, jinak tobe na mail.

Martin Dupal

> [...]
>nekdo o nejake komponente (pro D5, jinak jde pouzit TiffPack)? Zadne
>vymyslenosti, jen zobrazeni, freeware, nemusi byt zdroje.

Kontextove citlive shortcuts napr. DEL a INS v pop

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 10.1.2000 14:33:23

Hi all,

hledam nejake jednoduche reseni nasledujiciho problemu:

1. Mam tPanel, na nem tStringGrid a jeste par dalsich prvku. Panel ma PopUpMenu, ve kterem jsou operace Vloz/Zrus radek v gridu se shortcuts INS/DEL.
2. Grid pracuje v rezimu bez goAlwaysShowEditor tj. user musi stisknout klavesu F2 nebo Enter, chce-li editovat bunku.
3. Kdyz user edituje bunku a stiskne klavesu INS/DEL, tak se aktivuje operace z pop-up menu, misto aby se provedla lokalni operace v in-place editoru.

Vymyslel jsem nasledujici reseni, ale pripada mi to na takovy banalni problem docela zbytecne moc prace:

1. Povesim se na event tStringGrid.OnGetEditText a zablokuji pop-up menu tak, ze nastavim tPanel.PopUp := nil;
2. Povesim se na event tStringGrid.OnSetEditText, v nem monitoruji stav EditorMode a pri FALSE vratim tPanel.PopUp := PopUpMenu.

Nezna nekdo neco jednodussiho? BTW, jak se vubec da zablokovat pop-up menu jako celek?

Thanx, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Centralni vyvolavani pop-up menu (D5prof)

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 10.1.2000 14:35:22

Hi all,

mam docela slozity formular s radou pop-up menu v rezimu autopopup, ale nelibi se mi, ze Gates pro nej pouziva klavesu Shift-F10, kdyz cela rada SW davno pred nim pouzivala Alt-F10.

Takze by se mi docela libilo, kdybych mohl v handleru OnKeyDown u formulare odchytit Alt-F10, na ActiveControl vyloudit pop-up menu a to popnout a nemusel to chytat u kazdeho prvku zvlast.

Bohuzel, nejjednoduzsimu reseni stoji v ceste hierarchie trid ve VCL, protoze property PopUpMenu sice ma uz tControl, ale jako public uz neexistuje u dalsi zadneho spolecneho predka :-(((

Nevi nekdo, jak to obejit?

Thanx, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Synchronizace na zvuk...

[*] katerina.zankova(zv)post(tec)cz - 10.1.2000 14:54:01

Potrebuju nejak zajistit synchronizaci obrazu na zvuk.

Jaky je nejlepsi zpusob?

Pri pouzivani media playeru mi to obcas chodi a obcas
ne (ve smycce hlidam stav, jestli se uz prehrava).
na kartach sb awe 64 s full duplexem to ale nefunguje
a obcas to zlobi i jinde.

Problem je to, ze nemuzu pouzit prehravani \"snd_sync \",
protoze pri tom musi bezet \"prezentace - trochu silne
slovo ;-)\" - je nutne aby se program vykonaval
dal, ale pritom se nastavoval priznak ukonceni
zvuku, ktery by vykonal posun dale.

Jelikoz se hlidalo, jestli je stav PLAY, obcas
pri provozu z CDR media se stalo, ze se asi zvuk nestihnul
vcas otevrit a klidne ho to preskocilo.

pri pouziti funkce playsound (playsnd) nebo jak se jmenuje
zase netusim, jak kontrolovat pozici ve zvuku.

Mam DELPHI 4, standart

Jak byste tento problem resili...aby to bylo pokud mozno
efektni a spolehlive!

Predem diky za kazdy naznak reseni...

Katka
Sledujte zpravodajstvi, TV-program, pocasi, kursy, ...:
*** http://PRESS.CZ

Ukon�en� programu (Delphi 3)

[*] Martin Kucera <mk(zv)paegas.vol(tec)cz> - 10.1.2000 16:31:14

> neco jako ten WinPopChat nebo neco takoveho ?

Jo, je to neco takoveho, s rozsirenim oproti MS o pritulnost, dorucenku atd.

> [...]
> Podle toho ty poznas, ze se Windows snazi uzavrit.
> Pote, co vsechny aplikace odpovi 1 poslou Windows

Diky moc, je tedy jasne, cim to je, ze to nefunguje.
Tak si rikam, ze kdyz ted znam duvod, podminim Action := caNone viditelnosti
okna a problem je vyresen.

Martin Kucera

MSDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 10.1.2000 16:46:02

On 10 Jan 00, at 7:29, Daniel Rott wrote:

> [...]
> Vetsinou pracuji s pripojenym serverem, ale obcas bych
> potreboval databaze sebou na notebooku. Je mozne takto

Pokud vim, tak prave tento priklad byl zminovany jako jeden z
duvodu pro MSDE. Takze podle me ano.

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282
Krystofova 1016, 149 00 Praha 4
CZ

Synchronizace na zvuk...

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2000 16:57:49

> Potrebuju nejak zajistit synchronizaci obrazu na zvuk.
> Jaky je nejlepsi zpusob?
Jak bych to resil pres MM API, tj. funkce waveOutXXX.
Neni to tak slozite, v MS SDK (je soucasti D4prof).
Jsou vsechny funkce dobre popsany. Zvukovka bude
otevrena trvale, cimz odpadne spusta synchr. problemu.
Zvuky se daji nacist a pripravit do jednoho i vice WaveHdr
a pak uz jen v prihodny okamzik odpalit pres waveOutWrite.

Aktualni pozici prehravani lze zjistit pres funkci
waveOutGetPosition, prehravani lze predcasne ukoncit
pres waveOutReset atd. Prehravani je plne po Vasi
kontrolou !

Ahoj
Daniel Rott

Sinea Grid

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 10.1.2000 08:22:11 -0800

T�eba takto:

if GdFocused in state then DbGrid1.Canvas.Font.Color := clBlue;

Jaro

> [...]
>
> Best regards.
> --------------------
> Pouzivam D3Pro, BDE 5.01, Win98PanEuro, RX Lib, SineaVCL.

0comupd.exe - problem

[*] Gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 10.1.2000 17:51:07

Ahoj,

na doporucen� z konference jsem dodal se svym programem opravny modul 50comupd.exe pro Win95. Zakazn�k si st�uje, �e po jeho nainstalovani se mu podstatn� zpomalil chod PC. Ikony pri startu systemu nab�haj� pomalu a vsechny ostatni volby (napr. menu) nabihaji take pomalu. Zatim jsem to nevidel, ale budi to ve me dojem, ze je nejaky problem s pameti.
Nemate s tim nekdo nejake zkusenosti?
Nev�te je-li mo�n� tento modul nejak odinstalovat, abych overil, ze to opravdu dela on.

Diky za kazdou radu a zkusenost

Petr Gadourek

1kr�t EXE + nkr�t INI

[*] Roman Svoboda <roman.svoboda(zv)volny(tec)cz> - 10.1.2000 17:52:17

Zdrav�m vespolek,

1) Jak nastavit, aby ka�d� u�ivatel na s�ti m�l vlastn� *.INI soubor (nap�. pozice a velikosti oken) nejl�pe na vlastn�m PC a program byl jen jednou na serveru?

2) Lze pou��t BDE tak� jen jedenkr�t v r�mci s�t� nebo mus� b�t na ka�d� "stanici"

D�ky za radu
Roman Svoboda
D4 Prof. W98

TRecorder (WAS: Pohyb my�� a klik)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.1.2000 18:07:46

Ahoj,
ze zvedavosti jsem si stahnul uvedeny priklad a unitu
a chtel bych pozadat, zda by nebyl nekdo ochoten tuto
unitu prepsat z TRecorder = class (TObject) na
TRecorder = class (TComponent). Zkratka prepracovat
tento objekt na komponentu.

Zkousell jsem to, presunul jsem nektere casti do
sekce published, nektere jsem nechal tam, kde jsou,
take jsem pripsal procedure Register (a namaloval
ikonu :-) , ale bohuzel jsem si nedokazal poradit
s tim streamem, ktery tam je pro ukladani tech
zptrav, stale mi to hazi Access Violation $FFFFF,
no, vzdyt vite.

NAJDE SI PROSIM NEKDO CHVILICKU A PREPISE TO ?
Jako komponenta by to mohlo byt lepsi...

URL stranky je http://www.cyamon.com/recorder.html
URL primo souboru je http://www.cyamon.com/trsrc.zip (5Kb)

Diky Dobra.

> ----------
> Od: Ivo Brhel[SMTP:ib(zv)unex(tec)cz]
>
> mrkni se na http://www.cyamon.com na komponentu TRecorder.

1kr�t EXE + nkr�t INI

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 10.1.2000 18:22:22

Ahoj,
Ad 1) Nevim, kde je problem; to, odkud natahnes INIfile
je preci Tvoje vec
var
INI : TINIFile;
begin
INI:=TINIFile.Create('C:\WINDOWS\MyApp.ini');
{
nebo
INI:=TINIFile.Create(
ExtractFilePath(Application.ExeName)+
UserName+'.INI')
coz udela to, ze INI soubory budou v adresari
aplikace, ale kazdy se bude jmenovat tak, jako
uzivatel. UserName zjisitis napr. API fci GetUserName
}

Ad 2) Ano, pry to lze (nezkousel jsem to), psalo se tu
o tom v konferenci a nejaka dobra duse (v dobrem slova
smyslu) posilala link na nejaky clanek.
Reseni bylo proste v tom, ze BDE zkratka nainstalovalo
na sitovy server do nasdilene slozky. Mail se tusim
jmenoval "BDE na serveru(-ech)" nebo tak nejak.

Dobra.> ----------
> [...]
> �>
> 2) Lze pou��t BDE tak� jen jedenkr�t v r�mci s�t� nebo mus� b�t na ka�d� "stanici"

ADO v D5 - grrrrrrrr!!

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 10.1.2000 18:24:08

ja je take zkousim a jsem rad ze se alespon v D5Ent vyskytly
maji sice par chyb, ale kdyz se ti nelibi muzes si treba stahnout ADONIS

M. Jirman

From: Jiri Kral <admin(zv)printo.com>
Subject: ADO v D5 - grrrrrrrr!!> Prosim o prostou boolean odpoved,
> zda nekdo uspesne pouziva zakladni ADO komponenty z D5e.
>
> Mne funguji jako generator exotickych chybovych hlaseni.
>
> Pokud se nekdo prizna, vystavuje se riziku dalsich otazek.

Spojeni dvou tabulek

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 10.1.2000 09:27:06 -0800

> T1: datum, typ_dne, hodiny
> [...]

V puvodni zprave jsi psal, ze T1 muze byt derava, ale jak je na tom T2 jsi
nenapsal. Z vyse uvedeneho prikladu plyne, ze T2 derava neni. Pak by se to
zjednodusilo. Ja bych to resil ulozenou procedurou, protoze tim se spojovani
vice tabulek zpravidla znacne zrychli. Protoze neznam MSSQL7 (teprve se na nej
chystam letos), tak ti napisu jak by to vypadalo v Interbase. Myslim, ze MS SQL
7 bude mit alternativni moznosti.

create procedure sel_T1T2
returns (Datum Date, Typ_dne integer, Hodiny integer)
as
DECLARE VARIABLE PocetVet INTEGER ;
begin
FOR SELECT DATUM, TYP_DNE
FROM T2
INTO :Datum, :Typ_dne
DO
BEGIN
PocetVet = 0;
SELECT COUNT(*) FROM T1 WHERE DATUM = :Datum
INTO :PocetVet;

if (PocetVet = 0) then begin
Hodiny = 0;
end else begin
SELECT TYP_DNE, HODINY FROM T1
WHERE DATUM = :Datum
INTO :Typ_dne, :Hodiny;
end

SUSPEND;
END
END

Postup je jakoby obraceny, ale je jednoduchy a mel by fungovat dobre. Vychazim z
uplne tabulky T2. Kdyz se najde v T1 zaznam, tak ma prednost a doplni se z neho
typ dne i hodniny. Pokud se nenajde, pak typ_dne se ponecha z T2 a do sloupce
hodiny se pripise 0.

Pokud by i T2 mohla byt derava, pak by se nejdriv pomoci JOIN musel vytvorit
prunik obou tabulek pro sloupec Datum a potom by se postupovalo obdobne.

Jaro

jaro(zv)sinea(tec)cz

> S pozdravem
>
> Zbysek Hlinka
> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> [...]

Nastavenie focus

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 10.1.2000 09:27:04 -0800

> [...]
> procedure TEdit1.OnExit ....
> begin
> if edit1.text='' then edit2.enabled:=true

No tak to neres na TEdit1.OnExit, ale az na TEdit2.OnEnter.
Podminka bude stejna, ale TEdit2 musi byt implicitne Enabled.
Zakaze se pouze v pripade, ze bude vyplnen TEdit1

> [...]
> problem riesi len ciastocne, lebo uzivatel moze potrebovat aj vratit focus

Take napr. Shift+Tab
Jaro

1kr�t EXE + nkr�t INI

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.1.2000 18:33:19

>1) Jak nastavit, aby ka�d� u�ivatel na s�ti m�l vlastn� *.INI soubor (nap�. pozice a velikosti oken) nejl�pe na vlastn�m PC a >program byl jen jednou na serveru?

tak na to jsou jako site registry (HKEY_LOCAL_USER)

Zdravi
D. Toman

MSDE

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 10.1.2000 18:40:57

Aby si mohl legalne instalovat MSDE tak musis mit licenci bud pro Office 200
Developer Edition nebo pro Visual Studio 6.0 (mozna staci jen cast Visual
Studia, to nevim presne).

Kazdopadne pokud mas legalne SQL 7 Standard tak muzes 'vymenit' jednu
klientskou licenci za jednu instalaci SQL 7 Desktop (tzn. mas 5 klientskych
licenci k SQL a kdyz nainstalujes 2 Desktopy tak muzes legalne pripojit uz
jen tri lidi k tomu hlavnimu serveru). Verze Desktop pak neni licence
omezena co do poctu pripojenych lidi, pouze je optimalizovana pro 5
uzivatelu stejne jako MSDE.

vice zde: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q207/8/09.ASP

No a MSDE je jinak bez klientske licence, ale pokud by se MSDE pripojovalo k
SQL Serveru tak samozrejme musi opet mit jednu klientskou licenci.

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)atlas(tec)cz>> Zdravicko

> [...]
> Vetsinou pracuji s pripojenym serverem, ale obcas bych
> potreboval databaze sebou na notebooku. Je mozne takto

1kr�t EXE + nkr�t INI

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.1.2000 18:41:07

Ahoj,

> 1) Jak nastavit, aby ka�d� u�ivatel na s�ti m�l vlastn� *.INI soubor
> (nap�. pozice a velikosti oken) nejl�pe na vlastn�m PC a program byl jen
> jednou na serveru?
****Dej do jmena INI souboru treba username uzivatele. To ziskas
napriklad takto:

unit u_ruzne;

interface

function GetUserNameString: string;

implementation
uses
Windows, SysUtils;

function GetUserNameString: string;
var
user: PChar;
l : DWord;
begin
l := 1024;
user := StrAlloc(Succ(l));
if GetUserName(User, l) then
Result:=StrPas(user)
else
Result:='';
StrDispose(User);
end;

end.

> 2) Lze pou��t BDE tak� jen jedenkr�t v r�mci s�t� nebo mus� b�t na ka�d�
> "stanici"
****Obavam se, ze bude muset byt na kazde stanici.

Slavek

> Roman Svoboda

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

NMFTP

[*] V�clav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2000 18:42:18

> [...]
> helpu mevycetl. ze musim udelat. Presto na druhem pocitaci mi program ohlasi
> Succesfull WSAStartup not yet performed. Nevite nekdo co s tim?

A je v tech woknech naistalovana sit? Totiz jako pro vsechny TCP/IP komponenty
je potreba WinSock.dll (?), ktery se bez instalace site neinstaluje.

A jak jiz bylo mnohokrat doporuceno, pouzival bych jine komponenty, napr. od
Francoise Piette: http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm. Ma tam jak serverovou
komponentu, tak i klikenta. Je to freeware se zdrojakama. TNMFTP ma sileny lic.
podminky a navic do nej nevidis.

--
Vaclav Muchna
APS computer

APS computer
Frantiska divise 105
Praha 10 - Uhrineves
tel.: 02/677 10 368

verejny pgp klic: http://www.apscomputer(tec)cz/vasek/pubring.html

Konfigurace programu z www brouseru

[*] V�clav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2000 19:00:55

Vaclav Sazima wrote:

> potrebuji nastavovat konfiguracnui hodnototy pro svuj program z WWW
> brouseru. Nikdy jsem nic podobneho nedelal, a tak prosim o pocatecni
> nasmerovani.

Podivej se u Netscapa na slozku Users, tam si vyber uzivatele a podivej se
do souboru prefs.js. Vsechno bude hned jasne.

U Explorera je neco v registrech:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Zdravi

Vasek

--
Vaclav Muchna
verejny pgp klic: http://www.apscomputer(tec)cz/vasek/pubring.html

TCP

[*] V�clav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2000 19:04:19

Mal� Dobromil wrote:

> Prostuduj si %DELPHI%\DEMOS\INTERNET\TCP

Jenom bych podoktnul, nevim jak Wokna, ale Linux povazuje porty do 1024 za
rezervovane a je proto dobre vyuzivat pri techto vecech portu nad 1024.

Vasek
--
Vaclav Muchna
verejny pgp klic: http://www.apscomputer(tec)cz/vasek/pubring.html

DateTimePicker

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 10.1.2000 19:10:14

Zdravim vsechny,
nejde mi nastavit v Delphi 3 Professional Tab Order na DateTimePicker
komponenty. Resp. nastavit jde, ale program se podle toho neridi. Pokud se
to pokusim doplnit rucne pres textovy tvar formulare (.DFM), a zapisu tam
polozku TabOrder = 4 (napr.), nelze provest transformaci zpet do binarniho
tvaru - Delphi hlasi chybu.
Setkali jste se prosim nekdo jiz s timto problemem a nevite jak jej resit ?
Knihovnu COMCTRL32 mam nejnovejsi.

S pozdravem Zd.Moravec
zmo(zv)telecom(tec)cz

1kr�t EXE + nkr�t INI

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 10.1.2000 20:30:16

> 2) Lze pou �t BDE tak� jen jedenkr�t v r�mci s�t nebo mus� b t na ka d� "stanici"

Ahoj,

(pisu to zhlavy, ale uz jsem to zkousel a
fungovaloto)
minimalne musis mit na kazde stanici v
registrech obsah klicu:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borlan
d\Database Engine]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borlan
d\BLW32]

, kde nastavis cesty k BDE.

Koukni se do registru.

Pokud pouzivas Paradox, tak je dulezite kvuli
NET DIR, mela kazda stanice namapovanou
stejnou cestu, protoze ikdyz bude NET DIR
nastaven fyzicky stejne, pro BDE to neni totez.

Nevim teda, jako to funguje pri pristupu pro SQL
databaze.

Petr Motlicek

0comupd.exe - problem

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 10.1.2000 21:50:10

Abych se priznal, tak jsem zjistil totez. Uplne strasne zpomaleni na mene vykonych pocitacich. :-((((

Mac
From: Gadourek
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2000 23:18:43

From: Gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> Nemate s tim nekdo nejake zkusenosti?
> Nev�te je-li mo�n� tento modul nejak odinstalovat, abych overil, ze to opravdu dela on.

To muze byt zpusobeno vice vecmi. Za prve, co je to za "pocitac" ? Pouzivam to i na
P166 (coz uz je opravdu kram) bez viditelnych potizi. Pomale "nabihani ikon", pokud
je tim mysleno vykreslovani ikon zastupcu je obecny problem Windows. Cas od casu je
nutne aktualizovat cache ikon. Dale je nutne povypinat ty veskere priblble animace.
Jedna z moznosti je pouzit utilitu TweakUI od Microsoftu. Je soucasti MS PowerToys,
ktere si muzes stahnout tady:

http://www.microsoft.com/Windows95/downloads/Default.asp

Pak je dobre v TweakUI nastavit na zalozce:
[General] - zrusit zaskrtnuti "Windows animation" a "Smooth scrolling"
[Repair] - zvolit Rebuild Icons

Nastaveni by bylo mozne i pomoci prislusnych polozek v registru:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\desktop

Petr Vones, amatersky programator

Delete v ttASCII

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2000 23:19:58

From: Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz>
> [...]
> v tabulce typu ttASCII. Editace, insert jdou normalne ale u mazani to
> hlasi "Capability not supported". Vazne to nejde primo ? Jak se to da

Ahoj,

Rekl bych, ze BDE to nepodporuje. Ono totiz smazat zaznam v "textove" tabulce
neni tak jednoduche. Musel by se nejak oznacit jako smazany.

Petr Vones, amatersky programator

Konec smycky a volani okna s par.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2000 23:19:50

From: Brabec Tom� <brabec(zv)nym.pvt(tec)cz>
> [...]
> Form2, atd. Chtel bych to proste jinak, nez nejakou globalni promennou.

Pouzij vlastnost Tag daneho formulare.

> [...]
> provedeni ONCLICK pokracoval dal? Nebo jak treba na ONCLICK ukoncit smycku?

Treba tak, ze kod ve "smycce" budes provadet v samostatnem threadu a stisk
tlacitka bude obsluhovan standratne v hlavnim threadu aplikace. Popis bliz
co presne to ma byt.

Petr Vones, amatersky programator

OnActivate pr DBGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2000 23:19:25

From: Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz>
> na Form je nekolik DBGrid. Jakmile se prepnu na jiny DBGrid, potrebuji nastavit nejake
> parametry. Existuje udalost neco jako OnActvate jako je u Form. Jak zjistim, na kterem
> DBGridu vlastne pracuji.

Ahoj,

Muzes pouzit treba udalost TScreen.OnActiveControlChange. Ve VCL je vzdy jeden
globalni objekt Screen (TScreen). Aktivni control je pak v TScreen.ActiveControl,
dale viz help k TScreen.

Petr Vones, amatersky programator

MultiSelect v DBGridu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2000 23:19:15

From: Ren� Otisk <otisk(zv)misel(tec)cz>
> [...]
> MultiSelect := true. Jeste by mna zajimalo, zdali se zachovava posloupnost

Ahoj,

Priklad je treba tady:

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?path=\archiv\1998\nov\12\dlfaaaca.htm

Petr Vones, amatersky programator

Centralni vyvolavani pop-up menu (D5prof)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2000 23:19:11

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
> mam docela slozity formular s radou pop-up menu v rezimu autopopup, ale nelibi se mi,
> ze Gates pro nej pouziva klavesu Shift-F10, kdyz cela rada SW davno pred nim pouzivala
> Alt-F10.

Ahoj,

davne zvyky je treba zmenit. Veskere aplikace, ktere se nejakym zpusobem snazi
menit standartni chovani uzivatelskeho rozhrani jsou zavrzenihodne :-) Pak lze
totiz tezko argumentovat (opravenym) nadavkam uzivatelu, typu: "Proc se to zase
ovlada jinak ?!!". Nemluve o Microsoft specifikacich pro uzivatelske rozhrani
aplikaci.

> Takze by se mi docela libilo, kdybych mohl v handleru OnKeyDown u formulare odchytit
> Alt-F10, na ActiveControl vyloudit pop-up menu a to popnout a nemusel to chytat u
> kazdeho prvku zvlast.

Mohlo by to jit resit treba takhle:

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if (Key = VK_F10) and (Shift = [ssAlt]) and (Screen.ActiveControl <> nil) then
Screen.ActiveControl.Perform(WM_CONTEXTMENU, 0, -1);
end;

Petr Vones, amatersky programator

zobrazeni dialogu v RES souboru pomoci API

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2000 23:19:31

From: gT6 <gt6(zv)atlas(tec)cz>
> v RES souboru mam nekolik dialogu a potreboval bych je zobrazit
> pomoci API funkci ...

Ahoj,

Napriklad pomoci API funkci CreateDialog ci DialogBox. Podivej se do Win32 API
helpu do Obsahu na heslo "Dialog Boxes", tam je to cele popsane.

Petr Vones, amatersky programator

ADO v D5 - grrrrrrrr!!

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2000 23:20:10

From: p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz>
> ja je take zkousim a jsem rad ze se alespon v D5Ent vyskytly
> maji sice par chyb, ale kdyz se ti nelibi muzes si treba stahnout ADONIS

Ahoj,

Na ADOExpress existuje "neoficialni" patch od Borlandu. Treba to pomuze:

http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14080

Petr Vones, amatersky programator

InstallShiled a nastaveni BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2000 23:20:04

From: Petr Vale� <pvales(zv)post(tec)cz>
> [...]
> obsahem. Pomuze az rucni zasah v bdeadminu a nastaveni "Apply" pak je vse

Pokud ti jde o to, aby v tabulkach bylo spravne kodovani, pak je treba
to spravne nastavit v jednotlivych tabulkach.

Petr Vones, amatersky programator

TButtonGlyph vs GDI (Was: TBitmap vs. GDI)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2000 23:22:08

From: Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz>
> [...]
> Pricina je snad ve tride TButtonGlyph v unite Buttons.pas, ale odstranit chybu

Jelikoz zde tenhle problem opet ozil, pokusim se to nejak shrnout:

- Problem NENI v samotne tride TBitmap, tu lze pouzivat dle libosti bez
jakehokoli rizika.
- Problem JE v komponentach pouzivajich tridu TButtonGlyph (vyz seznam vyse)
a projevuje se od Delphi 3. Vznikl jako vedlejsi efekt zmen provedenych v
implementaci tridy TBitmap (podpora DIB, DDB apod.), konkretne v odlisnem
(ne chybnem) chovani metody TBitmap.Dormant.
- NEJEDNA se o chybu ktera by zpusobovala trvale vycerpani zdroju. Po zruseni
danych komponent jsou vsechny systemove zdroje uvolneny. Problem spociva ve
zbytecne velke spotrebe GDI zdroju BEHEM existence danych komponent.
- Zde uvedeny patch, kterym jsem se pokusil tento problem resit, upravuje
tridu TButtonGlyph tak, aby mela podobne chovani jako v Delphi 2. Zatim je
pro Delphi 5 (Pro+), pro D4.03 bude (snad :-) taky.

> [...]
> napojenim na dataset-actiony. Zastarale glyphy stejne co nevidet vytlaci technika
> TImageList, se kterou zminene problemy nejsou.

Spravne, tenhle pristup se mi libi :-)

Petr Vones, amatersky programator

Zobrazeni malych ikon

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.1.2000 23:23:13

Ahoj

Potrebuji nejak jednoduse zobrazit male ikonky o rozmeru 16*16 tak
aby byly v pomeru 1:1.
Pokud pouziji komponentu TImage, tak ta mi sice tuto ikonku zobrazi,
ale roztahne ji na 32*32 pixelu, coz ja nechci.
Byl bych rad, kdyby se to obeslo bez specialnich komponent a na D4.

Ted me napadlo zobrazit to jako SpeedButton nebo na ToolBaru,
ale to mi pripadne jako jit s komarem na kanon...
Neni nejaky zpusob, jak to zobrazit pomoci TImage?

Petr

--=====[ Petr Vaclavek ]==---- --- --- -- -- - - -
`=====----( mailto: bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz )===--- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -

bmp , ico z Windows ?

[*] J�n Tungli - 10.1.2000 23:39:46

Nema niekto ico alebo bmp subory - obrazky, ktore pouziva Windows?

Jan TUNGLI
Email: tungli(zv)datapac.sk

MS SQL a Delphi 3

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 11.1.2000 00:52:50

A mas na klientu nainstalovane MS SQL Client utilities.
Na klientu musis mit nainstalovane :
BDE + MS SQL link
MS SQL Client utilities (musis zde mimo jine nastavit jak se mas z klienta
pripojovat na MS SQL server - napr. pres named pipes nebo TCP/IP)

S pozdravem, Ladislav Nagy

WinTypes

[*] Michal �viga <info(zv)cd-amper(tec)cz> - 11.1.2000 01:00:43

Nelze mi pridat sestavy od Siney pro Delphi 2.
Hlasi mi to, ze nemuze najit wintypes.pas , v archivu konference jsem nasel:

>WinTypes a WinProcs je pozustatek ze 16bit Delphi. V D2 mas Unit aliasy,
pomoci
>kterych muzes prirazovat puvodnim nazvum i jine. V tomto pripade je to
Windows,
>podivej se do Projects|Options -> Directories/Conditionals jestli tam mas v
Unit
>aliases alespon WinTypes=Windows;WinProcs=Windows; , melo by to tam byt jiz
od
>instalace Delphi.

Vse jsem nastavil, ale stejne to nejde.
Co s tim?

Dik za odpoved.
[...]

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 11.1.2000 02:17:55

Pozri Sinea VCL (DBGridSinea), je tam toto super vyriesene.

www.sinea(tec)cz

Hi. Roland Turcan
[...]

Odchytenie zadnej vynimky v aplikacii

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 11.1.2000 04:11:43

Ako odchytim kazdu vynimku v aplikacii, za ucelom logovania vyskytnutych
chyb ?

Dakujem.

Best regards.
--------------------
[...]

Nastavenie focus - jaro@sinea.cz pozri, prosim

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 11.1.2000 05:14:17

> [...]
> Podminka bude stejna, ale TEdit2 musi byt implicitne Enabled.
> Zakaze se pouze v pripade, ze bude vyplnen TEdit1

Asi som to zle vysvetlil.

Takze:

Mam dva boxy, jeden je na zadanie prijmu a druhy vydaja, ale ak zadam
prijem, tak po opusteni mi nastavi box vydaja na visible:=false a pokracuje
na komponentu, ktora nasleduje za vydajom. Ak nezadam prijem, prejdem do
okna vydaj, ak zadam vydaj a opustam komponentu, okno prijem sa mi nastavim
na visible:=false. Ak by som isiel smerom spat, musi to tiez fungovat. Ako
edit box pouzivam RX 2.75 CurrencyEdit.
Pozn: aby sa to nerealizovalo v OnChange (just in time).

Pridaj si na form styri edity (e0,e1,e2 (nastav visible:=false) a e3.
TabOrder podla indexu) a vyskusaj toto.

Toto by bolo super riesenie, len ten blbec focus.
procedure TForm1.e1Exit(Sender: TObject);
begin
if e1.Value=0 then e2.Visible:=True
else e2.Visible:=False;
end;

procedure TForm1.e2Exit(Sender: TObject);
begin
if e2.Value=0 then e1.Visible:=True
else e1.Visible:=False;
if (e2.Value=0) and (e1.Value=0) then ShowMessage('Mus�te zada� pr�jem alebo
v�daj');
end;
--------------------------------------
Hi. Roland Turcan

1kr�t EXE + nkr�t INI

[*] Ren� Otisk - 11.1.2000 06:48:34

Hi,
Ad2: Daji se exportovat registry ze serveru?
Ad1: V RxLib je TFormStorage a tam si muzes vybrat, jestli to chces do registru nebo do ini souboru. Uklada to do vetve CurrentUser resp. na lokalni PC.
[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 11.1.2000 06:56:39

From: Michal �viga <info(zv)cd-amper(tec)cz>> Nelze mi pridat sestavy od Siney pro Delphi 2.
> Hlasi mi to, ze nemuze najit wintypes.pas , v archivu konference jsem
> [...]

Unit aliasy je treba nastavit take v Environment Options,
nejenom v Project Options.

Vaclav Krmela

Odchytenie zadnej vynimky v aplikacii

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 11.1.2000 06:56:54

> Ako odchytim kazdu vynimku v aplikacii, za ucelom logovania vyskytnutych
> chyb ?
> Pouzivam D3Pro, BDE 5.01, Win98PanEuro, RX Lib, SineaVCL.

Ahoj,

mne napadat akorat toto:

vyjimku, kterou neobslouzis sam, ti probubla az
do TApplication.OnException

Petr Motlicek

Konfigurace programu z www brouseru

[*] Roman Sladek (Bratislava) [slado(zv)datapac.sk] <slado(zv)datapac.sk> - 11.1.2000 07:01:41

Vo Windows je nastavenie proxy v kluci
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings

premenna ProxyServer.

---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.115 / V�rusov� datab�za: 54 - d�tum vydania: 23.12.1999

WinTypes

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 11.1.2000 07:06:30

Ahoj
lze prepsat
{$IfDef Win32} Windows {$Else} WinTypes, WinProcs {$EndIf}
Jaro B.

> [...]
> tel.,fax: +420 2 65 15 052 mobil: 0602/ 207 557
> DAMA.CZ - Internetovy casopis pro vsechny zeny

Zobrazeni malych ikon

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 11.1.2000 07:37:36

P.Vaclavek wrote:
> [...]

>ale to mi pripadne jako jit s komarem na kanon...
>Neni nejaky zpusob, jak to zobrazit pomoci TImage?

DrawIconEx(Image.Canvas.Handle,0,0,Icon.Handle,16,16,0,0,DI_NORMAL)

Z.Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

Spojeni dvou tabulek

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 11.1.2000 07:38:14

On 5 Jan 00, at 10:14, Bosnis wrote:

> Udelal jsem si ty tabulky a vysel mi tenhle select

Konecne jsem se dostal k tomu to vyzkouset. Sice jsem to na
svych datech uspokojive nerozchodil, ale zda se, ze by to mohlo
byt ono. Ukladam do archivu zajimavych reseni. :-)

> [...]
> where
> A.datum=B.datum
>
> jeho vysledek je:
>
> datum typ_dne hodiny
> ========== =========== =======
> 1999-12-30 0 0.00
> 1999-12-31 1 0.00
> 2000-01-01 1 8.00
> 2000-01-02 2 6.00
> 2000-01-03 0 8.00
> 2000-01-04 0 8.00
> 2000-01-05 1 6.00

S pozdravem

Zbysek Hlinka
E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

MSDE + Novell

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 11.1.2000 07:38:14

Ahoj,

zkousel jste uz nekdo instalovat MSDE + OLE DB (ADO) na
Novellu tak, aby to fungovalo na siti?

[...]

SNMP

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.1.2000 08:09:26

Nedavno tu hromadka lidi touzila po nejake free SNMP
komponente... mam pro vas radostnou zpravu:

Synapse release 4 obsahuje SNMP klienta... viz. link dole...

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.mlp(tec)cz/space/gebauerl/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

1kr�t EXE + nkr�t INI

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.1.2000 08:15:22

> [...]
>
> 2) Lze pou��t BDE tak� jen jedenkr�t v r�mci s�t� nebo mus� b�t na ka�d� "stanici"

Taky jsem delal aplikaci, ktera mela oba vyse uvedene pozadavky.

ad 1) Uz tu bylo receno, ze ini soubor se uklada na pracovni stanici
a nikoli na server, staci nastavit cestu na lokalni disk.
Nicmene si myslim, ze na INI soubory by se melo koukat jako
na zastaralou vec a pouzivat Registry. I v tom pripade se pouziji
registry na pracovni stanici a nikoli na serveru.

ad 2) Ano, je to v pohode. Dokonce pokud jsou soubory BDE ve
stejnem adresari jako aplikace, nemusi byt v registru vubec nic o
BDE (ale muze). Pokud ale ma nekdo na svem stroji BDE, ktere je
zaregistrovane v Registru, pouzije se toto a nikoli to na siti.
Protoze BDE je slozeno z pomerne velkeho poctu souboru,
doporucuji odmazat (na siti) balast. Napr. nase aplikace vyuziva z
BDE pouze 7 DLL knihoven, takze na siti jsou pouze ty.

David Lebeda
Lebeda(zv)comarr(tec)cz

Konec smycky a volani okna s par.

[*] Brabec Tom� <brabec(zv)nym.pvt(tec)cz> - 11.1.2000 08:30:01

Jde jen o princip. Smycka muze byt i velice jednoducha, treba jen pricitani
k nejakemu cislu. Jde mi spise o to, jak to udelat, aby mi ta smycka bezela
ve svem threadu - moc tomu nerozumim. Stacilo by mi jen postrceni nebo odkaz
na nejakou literaturu, nebo jen princip threadu - samozrejme, ze nejlepsi by
byl priklad, ale to uz bych chtel asi moc. Jinak dekuji za nakopnuti.
S pozdravem Tom
> [...]

tlacitka bude obsluhovan standratne v hlavnim threadu aplikace. Popis bliz

TButtonGlyph vs GDI

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 11.1.2000 08:31:45

> [...]
> danych komponent jsou vsechny systemove zdroje uvolneny. Problem spociva ve
> zbytecne velke spotrebe GDI zdroju BEHEM existence danych komponent.

Ale pokus mi ukazal, ze tvuj priklad bitmaps.zip (nekompilovano) vycerpava systemove
zdroje (Win95 USB) bez uvolneni. Jedinou cestou, jak uvolnit odcerpane prostredky
byl restart masiny. Tak tedy nevim.

Martin Dupal

0comupd.exe - problem (OT)

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 11.1.2000 08:32:19

P.Vones wrote:
>To muze byt zpusobeno vice vecmi. Za prve, co je to za "pocitac" ? Pouzivam
to i na
>P166 (coz uz je opravdu kram) bez viditelnych potizi...

Ano, kram to je, ale takove kramy se jeste pouzivaji, napr. ja P120,
nemam penize na to, abych kazde dva roky (nebo i casteji )
kupoval novy pocitac,nebo tam cpal vice pameti, vetsi disk,
rychlejsi procesor..., a takovych lidi asi beha po svete vice.
Stejny problem s penezi ma asi i muj zamestnavatel...

Taky existuji oblasti, kde se pracovni nastroje nevyvijeji
tak rychle, napr. krompac a lopata se nijak drasticky
nemeni, takze pokud se mi neco nelibi, muzu dat prednost
jim :-)))

Z.Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

Odchytenie zadnej vynimky v aplikacii

[*] Ren� Otisk - 11.1.2000 08:47:04

Hi,

A da se nejak z Exception dostat nejaky ciselny kod nebo nejaky
identifikator? Ten text z E.Message me pro preklad a obsluhu dane vyjimky
nejak moc nelaka

Sroub

> Ahoj,
>
> mne napadat akorat toto:
>
> vyjimku, kterou neobslouzis sam, ti probubla az
> [...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.1.2000 09:11:13

> vyjimku, kterou neobslouzis sam, ti probubla az
> do TApplication.OnException
>
> Petr Motlicek

Udelal bych proceduru s parametrem typu TException, ktera by se
starala o zapis dane vyjimky do log souboru a tu bych volal v
kazdem except bloku. A samozrejme v TApplication.OnException
to same.
V nekterych (asi pomerne ridkych) pripadech, by mohlo stacit
logovani jen v Application.OnException s tim, ze na konec kazdeho
except bloku se vyjimka vysle dal volanim raise bez parametru. To
ale podle me bude zridka pouzitelne ve vsech except blocich, a
pokud to nebude ve vsech, ztraci to tim smysl.

David Lebeda

Lebeda(zv)comarr(tec)cz

Centralni vyvolavani pop-up menu (D5prof)

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 11.1.2000 09:24:36

Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> wrote:

> davne zvyky je treba zmenit.

Stare psa novym kouskum nenaucis :-)> Veskere aplikace, ktere se nejakym zpusobem snazi
> menit standartni chovani uzivatelskeho
> rozhrani jsou zavrzenihodne :-)

Ano, zejmena Delphi, ktery take vedle Shift-F10 zustava u puvodniho Alt-F10 :-)))> Mohlo by to jit resit treba takhle:
> Screen.ActiveControl.Perform(WM_CONTEXTMENU, 0, -1);

Funguje to, diky. BTW, proc Screen a ne self, kdyz handler KeyDown je metodou formulare?

Bye, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Klasifikace konfigurace was: 1kr�t EXE + nk

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 11.1.2000 09:32:14

Myslim, ze by to mohlo byt pro mnoho lidi podnetne.
Zkuste se zamyslet nad takovou zdanlivou malickosti, jako je konfigurace
vasi aplikace. A neprestavejte hned v uvodu znechucene cist,
teziste mailu je az na konci :-)

> -----Puvodn� zpr�va-----
> Od: David Lebeda [mailto:david.lebeda(zv)comarr(tec)cz]
> Odesl�no: 11. ledna 2000 8:15
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Poedmit: Re: 1kr�t EXE + nkr�t INI
>

> ad 1) Uz tu bylo receno, ze ini soubor se uklada na pracovni stanici
> a nikoli na server, staci nastavit cestu na lokalni disk.

To prece neni pravda. Receno to nebylo a neni pravda, ze se INI soubor
neuklada na server.
Bylo receno, ze se INI soubor NEMUSI ukladat na server a MUZE se ulozit na
lokal.
Doufam, ze mne nekdo zase napadne, ze slovickarim, ale dve slovicka, jimiz
jsem
vyrok obohatil znamenaji diametralni rozdil oproti puvodnimu tvrzeni.> Nicmene si myslim, ze na INI soubory by se melo koukat jako
> na zastaralou vec a pouzivat Registry. I v tom pripade se pouziji
> registry na pracovni stanici a nikoli na serveru.

Microsofti se mozna tvari jako ze INI je zastarale, jenomze to neni pravda.
INI soubory maji hodne vyhod. Nejzavaznejsi nedostatek registru je ale ve
sdilene
konfiguraci. Napr. vsichni uzivatele na siti se potrebuji konektovat k
databazi,
vsichni ke stejne, ale jeji jmeno se muze menit. Pomoci registru
se asi takovy pozadavek da realizovat velice tezko. Kdezto kdyz se
aplikace odvolavaji na sdileny INI na serveru, je zmena databaze uzasne
jednoducha.
Provede to spravce site v jedinem souboru.

Dalsi vyhody INI by se daly vyjmenovavat, pocinaje moznosti nastavit
pristupova
opravneni k souborovemu systemu na vsech platformach, jednodussi spravou
konce
(mam na mysli i vzdalenou).

Registry se hodi jen k ukladani
- lokalnich informaci (nastaveni cest k programu atp.)
- uzivatelskych nastaveni (velikosti oken, barvicky, ...)

V mnoha aplikacich je mnoho nastaveni, ktera jsou spolecna vsem uzivatelum.
Tam byva nejjednodussim resenim pouzit prave INI soubory, lze volit ale i
jine reseni,
muze to byt treba v databazi. (napr. databaze hlida verzi klientske
aplikace,
ktera ji muze spustit).

Je jeste jedna kategorie nastaveni. Uzivatelska globalni konfigurace.
Predstavte si, ze je organizace, kde ma uzivatel moznost pracovat v praci i
z domu.
Potom nechce, aby se mu nektere veci ukladaly na konkretni
pocitac ale chce je mit k dispozici vsude (vlastne co byste si
predstavovali, dela to
spousta webovych serveru). Potom po pripojeni z domu se projevi nastaveni
udelana
v praci...

Klasifikace konfigurace tedy obsahuje tyto kategorie (asi lze kategorii
vymyslet vice,
myslim, ze by tyto ctyri ale mohly dostacovat)

- Lokalni nastaveni pocitace
- Lokalni nastaveni uzivatele
- Globalni nastaveni aplikace
- Globalni nastaveni uzivatele

Pri tvorbe programu bychom nejprve meli timto zpusobem oklasifikovat
konfiguracni potreby nasi aplikace, ujasnit si, jake mame pozadavky na
bezpecnost
(kdo smi menit nastaveni v jednotlivych kategoriich), jakym zpusobem se maji
nastaveni konfigurovat (primo z aplikace, editace administratorskym
nastrojem, ....),
a jine dalsi pozadovane vlastnosti a podle toho zvolit technologii pro
kazdou kategorii
zvlast.

Doufam, ze tento mail poslouzi jako zdroj inspirace a prinese alespon
nekomu ze ctenaru uzitek

Jura

Test diskety

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 11.1.2000 09:37:39

Zdravim,

lze nejak rezidentne testovat, zda uzivatel zadal pozadavek na disketu
(napr. otevreni okna pruzkumnika s disketou, nebo ODESLAT DO, pripadne
ulozit jako, atd)?==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

Konec smycky a volani okna s par.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 11.1.2000 09:58:35

From: Brabec Tom� <brabec(zv)nym.pvt(tec)cz>
> [...]
> tlacitka bude obsluhovan standratne v hlavnim threadu aplikace. Popis bliz

Zalezi na tom, co vsechno je potreba delat mimo smycku.
V jednodussich pripadech neni nutne zavadet samostatny Thread,
staci Application.ProcessMessages.
Priklad:

BitBtn9 - Tlacitko "Prerusit"
ProgressBar1 - ukazatel prubehu;

var bAbort: boolean;

procedure TForm1.Smycka;
begin
ProgressBar1.Position := 0;
ProgressBar1.Max := PocetCyklu;
bAbort := false;
repeat
ProgressBar1.StepIt;
Application.ProcessMessages;
if bAbort then Break;
until JeKonec;
end;

procedure TForm1.BitBtn9Click(Sender: TObject);
begin
if MessageBox(GetActiveWindow, 'Prerusit provadenou akci?', 'Potvrzeni',
mb_YesNo)
= id_Yes then bAbort := true;
end;

Vaclav Krmela

1kr�t EXE + nkr�t INI

[*] Foldyna Jir� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 11.1.2000 10:15:35

> Nicmene si myslim, ze na INI soubory by se melo koukat jako
> na zastaralou vec a pouzivat Registry.

> David Lebeda
>
> Lebeda(zv)comarr(tec)cz

Ahoj,

v tomto si s tebou dovolim nesouhlasit - zhruba 2x do roka (samozrejme pokud
se nestane nic mimoradneho) musim preinstalovat Wokna, protoze registr
naroste do obludnych rozmeru. Po reinstalaci Woken se scvrkne na prijatelne
2-3 mega a Wokna se vyrazne zrychli. Podle mne je to mimo jine tim, ze
kazdy, kdo ma s odpustenim do prdele diru, povazuje za svou svatou povinnost
nacpat do registru co nejvice udaju a uz se neobtezuje s jejich odstranenim.
Pokud si myslis, ze nemam pravdu, zkus si nainstalovat nejaky trial, chvilku
si s nim pohrat, pak ho odinstalovat a pustit RegClean. Podle me zkusenosti
se u 8 pripadu z 10 najdou v registru nejake zapomenute klice (a to jsou
jeste jen ty, ktere RegClean dokaze identifikovat). Samozrejme je mozne
pouzivat nejake ty SmartUnInstaly, ale ani to neni vsespasitelne reseni.
Pouziti lokalnich konfiguracnich souboru podle mne dokaze osetrit vetsinu
beznych potreb, navic pri reinstalaci programu mohu pouzit stary
konfiguracni soubor a uchovat si tak nastaveni. Samozrejme existuji pripady,
kdy je pouziti registru nezbytne, ale nerekl bych, ze pouziti konfiguracnich
souboru je zastarala vec.

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Komponenta PlusMemo 4.1F for Delphi 4

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 11.1.2000 11:03:04

Zdravim!

Mam prosbu, nemohl by se mi nekdo ozvat, resp. mi poslat na soukromy mail kdo ma z vas komponentu PlusMemo 4.1F for Delphi 4? (Shareware)

Dik moc Pavel Polak

Nastaveni scrollu mema

[*] Ren� Otisk - 11.1.2000 11:11:27

Hi,
W95, D1, RxLib
Potreboval bych po vlozeni textu do (db)mema dostat scrollpossition mema zase na (0,0).
V archivu jsem nasel
SendMessage(Handle, EM SCROLLCARET, 0,0)

ale nebere mi to parametr EM SCROLLCARET. Co s tim?

Dekuji

Sroub

Nastaveni scrollu mema

[*] Ren� Otisk - 11.1.2000 11:12:26

[...]

ale nebere mi to parametr EM SCROLLCARET. Co s tim? Potrebuji to do Delphi1 a Win3.0, 3.1, 3.11...

Dekuji

Sroub

0comupd.exe - problem

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)atlas(tec)cz> - 11.1.2000 11:15:24

From: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
Pouzivam to i na
> P166 (coz uz je opravdu kram) bez viditelnych potizi. Pomale "nabihani

Bohuzel u mnoha mych zakazniku je P166 sen a ne stary kram. Firma s vice
pocitaci
preci jenom neobnovuje strojovy park tak snadno a rychle.
Casto se clovek setkava s 486 (50/66 MHz) + 16 MB RAM. Tehle masin se
nasekalo
u HP, Dellu, Compaqu, ... spousta a firmy je kupovaly.

Musim se pridat se stiznostmi na rychlost. Ja jsem nove comctl32 pouzil
kvuli
TPageControlu se zalozkama dole. U masiny (486/66,24MB RAM), ktera predtim v
pohode
zvladala Office 97, internet, sit, ... se po instalaci nove verze comctl32
tak pronikave snizil vykon, ze otevreni dokumentu ve Wordu trvalo asi 5
minut.

S pozdravem Zdenek Sraier

o__o E-mail: sraierzd(zv)email(tec)cz HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/zdenek/
( o o) -----------------------------------------------------------
(. .) Strany Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/

0comupd.exe - problem

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 11.1.2000 10:18:52 met-1

> [...]

> Jedna z moznosti je pouzit utilitu TweakUI od Microsoftu. Je soucasti MS PowerToys,

Ahoj, ja taky zkousel nainstalovat novejsi verzi COMCTL32.DLL pomoci
50comupd.exe a na P133 jsem se setkal se stejnym problemem, ktery je
popsan vyse, tj. velmi zretelne zpomaleni pri vykreslovani ci
prekreslovani ikon na plose. A opravdu se to projevilo okamzite po
reinstalaci => domnivam se tedy, ze primarni duvod zpomaleni je v
dotycne knihovne. Mozna, ze rady Petra V. trosku pomohou (zatim
jsem nezkousel), ale princip problemu spociva IMHO v tom, ze
nova verze knihovny COMCTL32 je psana pro "vykonne" stroje. Bohuzel,
casto se v ceskych luzich a hajich setkame s tim, ze mnoho obycejnych
uzivatelu ke sve naproste spokojenosti pouziva i pocitacove
"vykopavky" :-) a k jejich praci jim dostatecne vyhovuji. A kvuli
jednomu programu si nebudou kupovat neco lepsiho. Otazka tedy zni,
jak z toho ven. Pomuze aspon trochu nepouzivat "flat" buttony v
ToolBaru?

Jirka.
+-------------------------+---------------------------------+
[...]

[*] Petr Vale� - 11.1.2000 11:20:10

Promin, ale tomu prilis nerozumim, jak v jendotlivych tabulkach ?

S pozdravem
Petr Vales

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 10. ledna 2000 23:20
P�edm�t: Re: InstallShiled a nastaveni BDE

> [...]
>
>Pokud ti jde o to, aby v tabulkach bylo spravne kodovani, pak je treba
>to spravne nastavit v jednotlivych tabulkach.

GExpert pro C++Builder 3

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 11.1.2000 11:39:30

Ahoj,

mam CBuilder 3 Professional, takze nemam pro GExpert instalacni program.
Musim precompilovat zdrojovy text (ktery je v Pascalu). Pokud udelam vsechna
doporuceni z navodu a zacnu prekladat projekt urceny pro CB3, Builder mi
skonci touto chybovou hlaskou:

[PascalFatal Error] GX_uToolbar.pas(1042): Internal error: DBG2436.

Kolega zdrojovy text pro Delphi 5 bez problemu v Delphi 5 prelozil.

Nevim, co s tim, prosim poradte mi. Dekuji

Martin Vackar
mvackar(zv)cpoj(tec)cz

Nastavenie focus - jaro@sinea.cz pozri, prosim

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 11.1.2000 11:43:38

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>

> [...]
> if e2.Value=0 then e1.Visible:=True
> else e1.Visible:=False;
> if (e2.Value=0) and (e1.Value=0) then ShowMessage('Mus�te zada� pr�jem

Davat takoveto veci do OnExit je pozde.
V okamziku OnExit je jiz rozhodnuto, ktery Control Focus ziska,
proto neni zaregistrovana dodatecna zmena viditelnosti prvku.
Resenim bude budto
- dat to do OnChange
- dat to do nejake udalosti typu OnValid, pokud komponenta takovou
nejakou udalost ma. Pokud ne, tak si ji udelat.

Vaclav Krmela

Klasifikace konfigurace was: (ulozeni)

[*] Tomas Kouba <tomas(zv)neo(tec)cz> - 11.1.2000 11:44:26

Zdravim,

to bylo velmi podnetne a dekuji. Mam k tomu doplnujici dotaz:

v aplikaci mame nekolik konfiguracnich oblasti:

- velikost okenek, barvy atd - zrejme v INI
- nastaveni aplikace uzivatelem (uzivatel muze menit) - zrejme v INI
- jina nastaveni administratorem (uzivatel nemuze menit) - ulozeno v
databazi
- pristupova prava a opravneni (uzivatel nemuze menit) - uzlozeno v databazi

Jak doporucujete tyto vsechny nastaveni (cisla, retezce boolean) ulozit v
aplikaci? Samozrejme by pro aplikaci mely byt globalne dostupne.

Napriklad jejich neustale cteni z .INI souboru nebo z registru mi pripada
nevhodne. Nektery formular (napr. nejaky jednoduchy ciselnik) muze byt
pouzit treba 100x za hodinu a to je potom neustale cteni a ukladani INI nebo
registru. Myslim, ze je vhodnejsi je pri startu aplikace nacist a pri
ukonceni ulozit. Ale jak je nejlepe v aplikaci uchovavat?
------------------------------
Tomas Kouba
mailto:tomas(zv)neo(tec)cz

> [...]
> kazdou kategorii
> zvlast.
>
> Doufam, ze tento mail poslouzi jako zdroj inspirace a prinese alespon

1kr�t EXE + nkr�t INI

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.1.2000 11:45:55

> [...]
> kdy je pouziti registru nezbytne, ale nerekl bych, ze pouziti konfiguracnich

Tak, jo, mate pravdu a ja jsem vypustil cosi, co zrejme nema
obecnou platnost - omlouvam se.

Pro ono tvrzeni jsem nemel argumenty podeprene vlastni praxi.
Vzpomnel jsem si ale na doby, kdy W95 zacinaly a tehdy, pokud
si pamatuji, cetl jsem nekde, ze mezi "pozadavky" na to, aby
aplikace mohla byt oznacena za designed for W95, je i to, ze
pouziva registry namisto INI souboru v adresari Windows, jak tomu
bylo v W3.x.
Mozna jsem to ted nerekl uplne presne, ale to uz je stejne
historie.
Jeste jednou sorry.

David Lebeda

Odchytenie zadnej vynimky v aplikacii

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 11.1.2000 11:54:59

Ahoj,

no tak ja to delam:

procedure MujHlavniForm.AppException
(Sender: TObject; E: Exception);
begin
if Except is EDatabaseError then
HandleDatabaseError(EDatabaseError(Exceptio
n))
else
if Exception is EBDEEngineError
HandlerEBDEEngineError(....)
else
else
Application.ShowException(Exception);

end;

O jaky konkretni stav v aplikaci jde si musis
indikovat sam. Jinak, co jina trida vyjimky to
jine vlastnosti. Napro EBDEEngineError vyjimka
ma v sobe vlastnosti, ktere obsahuji kody
chyby.

Takto obsluhovane vyjimky v aplikaci ovsem
vetsinou zarazuju do kategorie
"neocekavanych" a uzivateli do s prislusnym
komentarem sdelim. Vetsina vyjimek je
"kontextovych" a jejich Exception.Message ten
"kontext" vetsinou nevystihuje, takze spis se
snazim odchytit vyjimku nekde "dole"....

Jestli ti jde konkretne o preklad neceskych
hlasek DELPHI ci BDE hlasek, tak to urcite
neres timto zpusobem, ale spis pres
resourcestring-y apod.

Petr Motlicek

> A da se nejak z Exception dostat nejaky ciselny kod nebo nejaky
> identifikator? Ten text z E.Message me pro preklad a obsluhu dane vyjimky
> nejak moc nelaka

ADOCommand

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 11.1.2000 12:01:13

Zdravim,

pokud nechces nic kupovat, ADO komponenty jsou jiz obsazeny v operacnim
systemu (myslim od IE 4.01 SP1).
Akorat prace s nimi je vice, protoze nemaji napojeni do VCL (nekomu by to
ale mohlo vice vyhovat). U Command by to vsak nemuselo vadit.

Naimportuj si knihovnu C:\Program Files\Common Files\SYSTEM\ADO\MSADO15.DLL
a ta obsahuje Ax komponenty pro ADO. Pro pouhy command staci vytvorit objekt
connection, ktery obsahuje metodu execute, ktera Ti provede ADO command,
pripadne je schopna vratit staticky Recordset.

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>> Poradite mi nekdo kde se nachazi komponenty ADOCommand a spol.? Odkud
> je lze ziskat?

Je soucasti ADOExpress komponent, ktere jsou v D5 Enterprise, k
D5 Professional je mozne je dokoupit. V D5 Standard mas smulu -
tam by mohly fungovat patrne jen moje OLE DB komponenty,
protoze ty nejsou jako jedny z mala napojene na TDataSet.

Nastavenie focus

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.1.2000 12:31:19

Ano, take si myslim (vice se mi to i libi) povolovat
dalsi prvky, v zavislosti na ne/vyplnenosti jineho
prvku, v OnChange. Tzn. ze Edit2 se zpristupni
v okmaziku, kdy Edit1 bude vyplnen (ci bude odpovidat
nejake podmince), jakmile se Edit1 vymaze, ci nebude
splnovat nejake podminky, (aniz by se prechazelo jinam)
taxe Edit2 zakaze.

Dobra.

> [...]
> - dat to do nejake udalosti typu OnValid, pokud komponenta takovou
> nejakou udalost ma. Pokud ne, tak si ji udelat.

Nastaveni scrollu mema

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 11.1.2000 12:38:53

From: Ren� Otisk

> [...]
>V archivu jsem nasel
>SendMessage(Handle, EM_SCROLLCARET, 0,0)
>ale nebere mi to parametr EM_SCROLLCARET. Co s tim?

Help D5:
In previous versions of Windows, scrolling the caret into view was done by
specifying wParam = FALSE in the EM_SETSEL message. A Win32-based
application should use the EM_SCROLLCARET message to scroll the caret into
view.

Podivej se na EM_SETSEL v helpu D1.

Vaclav Krmela

TRAY

[*] Macko Peter <macko(zv)axa.sk> - 11.1.2000 13:03:12

Caute Delfinci!
Mam taky problemik s programom pre TRAY.
Urobil som si programcek ktory kontroluje urcite nastavenie
a ak nieco nesedi, tak posle mail.
Pouzil som ako vzor program dodavany Borlandom, tusim sa tiez vola TRAY.
V nom sa definuje vlastna MessageMap.
Na posielanie mailu pouzivam komponentu TNMSMTP.
Problem je v tom, ze ked zavolam metodu SendMail, program stvrdne.
Zistil som, ze skoci akurat do slucky pre MessageMap a tam sa zacykli.
Asi by som mal definovat nejaku vlastnu spravu, ktora mu umozni z tejto
slucky vyskocit, ale neviem ako na to.
Vdaka za kazdu radu.
Pouzivam, CB4.0

0comupd.exe - problem

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.2000 13:26:04

Shodou okolnosti se jednalo o tusim nejakou 386/40 s 8MB RAM. W95 na tom
'chodily' a po aplikaci 50comupd se uz jen plazily ;-)

Mac

P.S. Je to extrem ale o zpomaleni zkratka slo.

Od: Honza Jochman [SMTP:Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz]
Odesl�no: 7. ledna 2000 18:15
Komu: Delphi-L
P�edm�t: MS SQL a Delphi 3

Vazeni pratele,
znam jmeno, user, password a IP database. Ne a ne se na ni z Delphi 3
dostat. Poradi mi nekdo?

S pozdravem
Honza Jochman

Outlook Express a quotovani

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 11.1.2000 15:12:15

> [...]
> Nedalo by se neco 'doprogramovat' do Outlooku - treba pridat prikaz, ktery
> by vlozil do oznaceneho textu znak > ???

Mrkni do menu
Nastroje -> Moznosti -> Odesilani

odskrtni "Odpovidat na zpravy ve ..."

a Format odesilani posty zvol Prosty text.
Pak Nastaveni prosteho textu...

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

QuickReport

[*] Lu�ek Tenkr�t - 11.1.2000 15:40:57

Tisknu pouze jeden list a n�m predem vypocitane udaje jako texty (Labels).

Font Arial, stredoevopsky

Nektere se tisknou a jine ne. V Preview je to vse spravne.

U mne to funguje(NT, Win95), ale zakazn�k (Win95) ma tusim Epson 300
jehlickovou nebo tak nejak.
Prosim poradte nekdo. Co je to za blbost ? Nebo je to moje blbost ?
Dekuji.

QuickReport

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 11.1.2000 16:39:11

To zalezi na tom jakou mas verzi Delphi( a tim i QR )?

Rada:

Informace pln zasadne v OnNeedData event
a doufam, ze mas ty QRlabely v QRBandu typu Detail

M. Jirman

> [...]

>jehlickovou nebo tak nejak.
>Prosim poradte nekdo. Co je to za blbost ? Nebo je to moje blbost ?

MSDE + Novell

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 11.1.2000 17:00:44

On 11 Jan 00, at 8:12, Radoslav Krehl�k wrote:

> jo funguje to, jen samozrejme nejde pouzit name pipes jako u NT

A za jakych podminek? Ja jsem zkousel instalovat SQL Server
kamsi, na jinem pocitaci v ramci site jsem se pokusil najit OLE DB
provider for SQL Server, ale bez uspechu. Myslim, ze verze Novellu
je tam 4.

[...]

Klasifikace konfigurace was: 1kr�t EXE + nk r�t IN

On 11 Jan 00, at 9:32, Polak Jiri wrote:

> Registry se hodi jen k ukladani
> - lokalnich informaci (nastaveni cest k programu atp.)

Ano.

> - uzivatelskych nastaveni (velikosti oken, barvicky, ...)

S timto bych si vsak dovolil prudce nesouhlasit. Tato data patri k
tem, ktera nejvice nafukuji registry, a po odinstalaci programu tam
casto zustavaji. Prave tato data bych cpal zasadne jen do INI nebo
databaze.

Pokud potrebuji resit problem s vice uzivateli, mohu udelat toto:
- Ulozim data do INI na serveru, nebo do databaze.
- Abych odlisil zvyklosti uzivatelu, mohu pro kazdeho uzivatele
zalozit jeho vlastni INI (nebo tabulku), nebo mohu data ukladat s
jeho jmenem (zalozim pro nej zvlast sekci, nebo pokud je sekci
vice, pripojim ke jmenu sekce jeho jmeno).
- Pokud si chci usetrit prenos smeti po siti, zalozim INI na kazdem
klientovi, kde si uzivatel program spusti.

Programove to mohu resit takto:
UserName:string - ziskam jmeno pri startu programu, nebo podle
prihlaseni do pocitace.

Zapis do INI:
Ini.WriteInteger(UserName+'MainForm', 'Left', Left);

[...]

[*] Radoslav =?iso-8859-1?Q?Krehl=EDk?= <heretic(zv)softok(tec)cz> - 11.1.2000 08:12:26 -0800

>zkousel jste uz nekdo instalovat MSDE + OLE DB (ADO) na
>Novellu tak, aby to fungovalo na siti?

jo funguje to, jen samozrejme nejde pouzit name pipes jako u NT

Heretic-X, SOFTWARE specialist

Kontextove citlive shortcuts napr. DEL a INS v pop

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 11.1.2000 17:38:53

Ahoj,

jestli chces, aby uzivatel pri zapisu nemohl mackat insert a delete,
tak to pujde takhle.

TStringGrid.OnKeyDown
begin
if (TStringGrid.EditorMode) and((key=VK_INSERT)or(key=VK_DELETE)) then
key:=0;
end;

M. Jirman

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>> hledam nejake jednoduche reseni nasledujiciho problemu:

> [...]
> 2. Povesim se na event tStringGrid.OnSetEditText, v nem monitoruji stav
EditorMode a pri FALSE vratim tPanel.PopUp := PopUpMenu.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.2000 18:02:18

Pokud si nainstalil MSDE na masinu s W9x pomoci vychoziho unattended.iss tak
se ti standardne nainstaluji protokoly:

Named Pipes (ty ovsem na W9x nechodi!!!)
TCP/IP na portu 1433
Multiprotocol (coz je IMHO NetBEUI)

Vice v BOL (hledej Creating a Setup Initialization File) a taky zde:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q233/3/12.asp

No a pak po instalaci MDAC na klientech pust v C:\Windows\System program
cliconf.exe coz je SQL Client Network utility a umi (cituji ;-):

=======

SQL Server Client Network Utility is a graphical tool that allows you to:

. Create network protocol connections to specified servers, and change the
default network protocol.
. Display information about the network libraries currently installed on the
system.
. Display the DB-Library version currently installed on the system, and set
defaults for DB-Library options.

For more information about SQL Server Client Network Utility, see Managing
Clients in SQL Server Books Online.

=======

No a pokud je server na W9x masine tak MUSIS zmenit vychozi protokol
NamedPipes bud na TCP/IP nebo Multiprotocol podle toho, jake sitove
protokoly mas na klientovi jinak se na SQL server nedostanes. Pokud tam mas
pouze IPX/SPX tak musis nainstalovat server tak aby podporoval NWLink
IPX/SPX protokol, coz udelas upravou Unattended.iis v sekci:

[DlgServerNetwork-0]
NetworkLibs=4095

a misto tech 4095 das hodnotu 65535 cim se ti nainstaluje jeste podpora
protokolu NWLink IPX/SPX na serveru a pak ji nastavis ako vychozi i na
klientech (tim cliconf.exe).

Ted se mozna zeptas, jak DOINSTALOVAT ten protokol bez nutnosti instalovat
znova server, ale to ja nevim ;-) Zatim jsem to jaksi nepotreboval ;-)

A taky je vhodne nastavit ceske trideni (case insensitive) a code page 1250
na MS SQL serveru coz se dela takto (vse co pisu je pro verzi MS SQL 7.0
resp. MSDE 1.0 - u 6.5 je to fsecko jinak ;-):

[DlgCpSortUnicode-0]
SortId=84 (misto puvodni 52)
LCID=1029 (misto 1033)

(zase uprava toho *.iss)

Trideni a kodova stranka NELZE zmenit jinak nez reinstalaci serveru nebo
rebuildem master databaze, cimz jsou ovsem v peeerdeli data, protoze nelze
obnovit data ze zalohy s jinou kodovou strankou a jinym tridenim, takze pak
prichazi na radu BCP nebo nejaky podobny opruz ;-)

No a HOTOVO ;-)

Mac

P.S. Nevite nekdo jak udelat unattended setup pro DCOM95 nebo DCOM98 a
zjistit, zda tam je ci neni nainstalovany?

From: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>

> [...]

kamsi, na jinem pocitaci v ramci site jsem se pokusil najit OLE DB
provider for SQL Server, ale bez uspechu. Myslim, ze verze Novellu

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.2000 18:05:32

To samozrejme nastavene mam, ale kdyz zkusis odpovedet na HTML zpravu, tak
se ZADNE quotovani nekona :-( Odpovedi na textove zpravy (prosty text)
funguji OK.

Mac

> [...]

Nastroje -> Moznosti -> Odesilani

odskrtni "Odpovidat na zpravy ve ..."

a Format odesilani posty zvol Prosty text.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.1.2000 18:16:43

Shodou okolnosti zrovna kdyz dam Reply na tvuj mail tak mi to nekvotuje
:-((((((

[*] Honza Jochman <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz> - 11.1.2000 18:31:12

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Chces tam pres ODBC, nebo pres BDE nebo pres ADO ... atd ?

Zkousel jsem to pres ODBC a BDE, ale nejak jsem se nechytal.

> [...]
> dostat. Poradi mi nekdo?

Klasifikace konfigurace was: 1kr�t EXE + nk r�t IN

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.1.2000 18:35:18

Ahoj,

> Zapis do INI:
> Ini.WriteInteger(UserName+'MainForm', 'Left', Left);
****Takto radeji ne... Pokud je uzivatelu povicero a dat take, pak
presahnout hranici 64 kB je jednoduche.

Slavek

> Zbysek Hlinka

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Kontextove citlive shortcuts napr. DEL a INS v pop

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 11.1.2000 21:45:14

p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> wrote:

>jestli chces, aby uzivatel pri zapisu nemohl mackat insert a delete,
>tak to pujde takhle.

Ne. Chci, aby v rezim EditMode=FALSE pracovalo INS/DEL z pop-up menu, kde jsou operace pro vkladani a mazani radku, a aby v rezimu EditMode=TRUE napr. klavesa DEL mazala znak na pozici kurzoru v in-place editoru.

Mam to vyreseno, jen mi pripada stupidni kvuli takove ptakovine chytat 2 eventy a osetrovat to rucne.

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

© Delphi.cz, program netcode.cz, 2008-9.