Soubory pot�ebn� ke sput�n� aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2000 00:54:13

From: Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz>
> Existuje program Dependency Walker, kterej vypisuje u dll a exe soubory
> dalsi zavislosti. Mozna by stalo za to se na nej mrknout, je to myslim nekde
> na MS strankach.

Ahoj,

Podobna aplikace se da udelat i v Delphi. Problem je, ze takto zjistis jen
staticky linkovane DLL. Knihovny ale muzou byt linkovany i dynamicky, navic
dana aplikace muze pouzivat COM objekty apod. Zkratka jediny spolehlivy
zpusob je vycist to z dokumentace.

Petr Vones, amatersky programator

Odstreleni aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2000 00:54:26

From: Hurricane <hurricane(zv)iol(tec)cz>
> Tusim, ze se to tady uz probiralo, ale nepotreboval sem to a tak sem to
> nesledoval. delam CD Player a potrebuju osetrit vicenasobny spusteni.

Ahoj,

podivej se tady:
http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=13315

Petr Vones, amatersky programator

IB: Error reading data from the connection. - Upre

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 28.3.2000 01:46:40

Zdravim.

Mam dve PC s konfiguraciou:

PC 1: AMD K6-2 300, 128 MB Ram,... Windows 98 Pan, TCP/IP spojenie
PC 2: Pentium 166 MMX, 32 MB Ram,... Windows 98 SK SE, TCP/IP spojenie
(skusal som aj Win95 CZ OSR 2)

Kabel FTP(category 5} zapojeny ako twisted pair na spojenie.

PC1 ma instalovany IB 5.6 Server( skuska som aj 6 a to iste), ale... Ak sa
pripojim z PC 2 na tabulku na
serveri trochu vacsiu (konkretne 6800 records), tak mi vypisuje "Error
reading data from the connection".
Ale.. ak ich vymenim medzi sebou (PC2 is server) tak sa chyba neobjavi.

Co s tym ?

PS: Uz som dostal info ze sa to aj inemu stavalo, ked mal kable blizko
napajania vysoko odberoveho zariadenia, ale ja tam mam zapojene blizko el.
zasuvky len tieto dve PC. Skusal som aj RG 58 kabel, koli lepsiemu
odruseniu, ale nic sa nezmenilo.

Moj log na serveri je:
1 (Client) Mon Mar 27 23:31:55 2000
Guardian starting: C:\Program Files\Borland\InterBase\bin\ibserver.exe

1 (Server) Mon Mar 27 23:38:47 2000
INET/inet_error: send errno = 10054

1 (Server) Tue Mar 28 00:12:34 2000
INET/inet_error: read errno = 10054

1 (Server) Tue Mar 28 00:12:38 2000
INET/inet_error: read errno = 10054

1 (Server) Tue Mar 28 00:12:39 2000
INET/inet_error: read errno = 10054

1 (Server) Tue Mar 28 00:12:39 2000
INET/inet_error: read errno = 10054

1 (Server) Tue Mar 28 00:12:39 2000
INET/inet_error: read errno = 10054

1 (Server) Tue Mar 28 00:35:46 2000
INET/inet_error: send errno = 10054

1 (Server) Tue Mar 28 00:35:46 2000
INET/inet_error: read errno = 10038

1 (Client) Tue Mar 28 00:39:14 2000
Guardian starting: C:\Program Files\Borland\InterBase\bin\ibserver.exe

1 (Server) Tue Mar 28 00:58:13 2000
INET/inet_error: send errno = 10054

1 (Server) Tue Mar 28 00:58:14 2000
INET/inet_error: read errno = 10038

Hi. Roland.

IB 5.6 to IB 6 beta

[*] J�n Tungli - 28.3.2000 07:12:19

Ja som instaloval IB6 beta pre Windows NT ale potom mi prestal fungovat
IB5.0.
Ani databazu som nevedel urobit pod IB6 pomocou ISQL.
Moj postup bol:
ISQL > Create database > Server: C:\ISMOW\ISMOW.GDB
Username: USERNAME
Password: password
Default Character set WIN1250

Skusal som aj takto:
ISQL > Create database > Server: C:\ISMOW\ISMOW.GDB
Username: SYSDBA
Password: masterkey

Kde je zrada?

J�n TUNGLI , Datapac. s.r.o.
Email: tungli(zv)datapac.sk
tel: 07 / 5565096 -8 kl.102, 07/55410372
fax: 07 / 55410384

From: "Radek KALA" <Kala(zv)atlas(tec)cz>> Precetl jsem si navod a stale nechapu rozdil mezi numeric a
> decimal. Muzete mi to nekdo tupci vysvetlit.

StringGrid

[*] Ondrej Slama <slama(zv)internet(tec)cz> - 28.3.2000 13:20:58

Ahojda vsici,

potreboval bych poradit s TStringGrid.
Ve stringGridu mam seznam polozek, ktery je delsi
nez vyska okna StringGridu. Kdyz provadim search
v bunkach stringgridu a vysledek je TRUE tak radek obsahujici
text SELEKTUJU. Ovsem posuvnik se neposune aby byl selektovanej radek vydet.
Prozatim sem neprisel na to jak list donutit aby se posunul na urcitou
polozku.
Muzete mi nekdo pomoct.

Dik

Memo s moznostou "Highlighting syntax"

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 28.3.2000 13:49:01

Ahoj!

Moze mi prosim niekto z vas doporucit na zaklade osobnych skusenorti nejaku
komponentu %subj% ?

btw:Ak je to mozne tak aj presnu adresu, pripadne mi to mozete zaslat na
mail. Diky!

Pavol Kaka�ka
paka(zv)aktis(tec)cz

Memo s moznostou "Highlighting syntax"

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 28.3.2000 14:37:02

Zdravim!

No podle me je docela dobry mwEdit (http://17slon.com/gp/mw/mwedit.htm) a to
proto ze umi hodne typu syntaxe - nemusi se nic psat dalsiho , ma neomezenou
velikost editovaneho textu a hlavne je zadarmo

S pozdravem
Pavel Polak - pavelp(zv)bnsoft(tec)cz
Golden HTML Editor - www.oknet(tec)cz/lide/pavelp/ghe

> [...]
nejaku
> komponentu %subj% ?
>
> btw:Ak je to mozne tak aj presnu adresu, pripadne mi to mozete zaslat na

Seznam MS-SQL serveru

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 28.3.2000 14:42:38

> Je na to funkce NetServerEnum.
> Parametrem servertype nastav na SV_TYPE_SQLSERVER.
> Vice informaci najdes v MS SDK.

Jukni se na http://www.jgsoftware.com/nt.htm
a stahni si napriklad soubor lanman.zip

Daniel

pouzitie TFileStream v D4

[*] Miroslav <miroslav(zv)pobox.sk> - 28.3.2000 15:44:00

Mam taky zaciatocnicky problem: Ako ukladat objekty do suboru cez filestream.
Mohli by ste napisat aj daky jednoduchy kod na Load a Save. A este jedna otazka: da sa do jedneho suboru ulozit viac typov objektov v lubovolnom poradi(A,B,B,A,B,...)?

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Divny Hook...

[*] Majo Petrik <zajodelphi(zv)hotmail(tec)com> - 28.3.2000 13:58:18 gmt

Zdravim!
Neviete niekto ci sa da nejako vytvorit
(najlepsie globalny) hook, ktory by zaznamenaval
zapis a citanie na/z disku(aj by urcil subor),a zapis
a citanie z registrov????

Mnohokrat dakujem...
Majo Petrik

OT: Nabidka prace

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 28.3.2000 16:00:29

Omlouvam se za off-topic, ale pokud ma nekdo zajem, tak se ozvete.
Hledame programatora v Delphi 5 pro vyvoj databazovych aplikaci
(client-server i DBFa MDB). Znalost problematiky programovani ActiveX,
ISAPI, FTP klientu, mail klientu a dalsich veci kolem Internetu vitany.
Na hlavni pracovni pomer. Nastup co nejdrive. Protoze je ale potreba na
jednom projektu zacit co nejdrive, v pripade, ze byste nemohli nastoupit
behem dubna, uvitali bychom do doby nastupu na HPP alespon externi
spolupraci.
Dalsi podminky, pozadavky sdelim osobne e-mailem.

Nepiste do konference, ale primo na mou adresu.

================================
Ing. Petr Slovak
e-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
url: http://www.trilog(tec)cz
tel: 0603 / 501 642
SMS: +420603501642(zv)sms.paegas(tec)cz
================================

Kopirovanie otvoreneho suboru v inej aplikaciii

[*] Pavel �ern� - 28.3.2000 16:06:21

Ahoj,

tady jde o sluzby systemu. Pokud ma nekdo jiny otevreny soubor,
zalezi na tom, v jakem modu. Pokud v modu sdilenem ( aspon pro
cteni ), tak mam sanci to otevrit a neco s tim delat (treba obsah
"presypat" nekam jinam). Pokud to ma nekdo otevreno
zcela exclusiv, pak podle mne maji vsichni ostatni smulu.

Pavel �ern�
email: pavel(zv)cerny-ps(tec)cz
tel: 0616/25268

>>> "p. Jirman" <jim.design(zv)iol(tec)cz> 27.3.2000 23:29:40 >>>
ahoj,
zkousel jsi i prikladek v Delphi Help
- je zde pouzita promena File (open, reset, close)

From: Ji�� Schindler <jiri.schindler(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> bych privital kdyby mi mohl nekdo poskytnout nejakou radu ci komponentku ci info
> kde bych ji nasel. Za kazdou radu jsem velice a velice vdecen.

http://www.efg2.com/Lab/ImageProcessing/Default.htm

Petr Vones, amatersky programator

Pouziti interface

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2000 01:13:59

From: Tom� Br�dle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
> chci se zeptat jestli je "legalni" takovahle konstrukce objektu
> (TNejakyObjekt) :
>
> INejakyInterface=interface
> [..intf ID..]
>
> TNejakyObjekt=class(TEdit, INejakyInterface)
>
> Misto TEdit muze byt jina vizualni komponenta.

Ahoj,

mozne to je, podobny pripad najdes treba v Delphi Enterprise v tride TDataSet.

Petr Vones, amatersky programator

Komponenta NMPOP3 a vlastnost host pri pripojovani

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2000 01:13:32

From: Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz>
> [...]
> serveru, kde fungoval celkem spravne. Pak jsem se zkusil pripojit na
> volny(tec)cz. Vlastnost host jsem nastavil na volny(tec)cz, UserID na moje

musis pouzit nastaveni posty tak, jak jej pozaduje dany provider. V pripade
VOLneho je asi nejjednodussi se podivat primo na stranky tech.podpory:
http://www.volny(tec)cz/cz/info/techsup/setting/index.html

Petr Vones, amatersky programator

IB 6 dokumentacia

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2000 01:13:19

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>
> Kde najdem dokumentaciu k IB 6, hladal som na interbase.com ale nenasiel
> som.

Ahoj,

zkus se podivat tady:
http://www.interbase2000.org/ib_doc.htm

Petr Vones, amatersky programator

Connection Points

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2000 01:14:23

From: jemeto <jemeto(zv)volny(tec)cz>
> Nemohl by me nekdo poradit, popr napsat odkazy na stranky WWW nebo priklady na
> vytvoreni eventy v programu pouzivajici COM/DCOM pres Connection Points.

Ahoj,

Zkus se podivat tady:
http://www.intac.com/~bly/com/

Pokud te to zajima vic, tak nedavno vysla kniha "Delphi COM programming"
(Eric Harmon), kde je toto popsane i s priklady.

Petr Vones, amatersky programator

Button a barva

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2000 01:14:06

From: Pavel Vasek <pavel.vasek(zv)wige-mic(tec)cz>
> mohl by mi nekdo prosim vas rici, proc button nemuze mit barvu (libovolnou)?

Ahoj,

Toto je dano Windows, standartni button nemuze mit jinou barvu. Lze to ale
udelat v BS_OWNERDRAW rezimu, ktery pouziva treba TBitBtn. Komponenta je
ke stazeni napriklad tady:
http://www.kopr(tec)cz/delphi/k-delphi.htm#KColBtn

Petr Vones, amatersky programator

Nastaveni fontu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2000 01:14:40

From: garalda <garalda(zv)mail(tec)cz>
> [...]
> domrsenou cestinu. Pridal jsem moznost nastaveni typu fontu pro jednotlive
> komponenty - Label, Memo, Edit... Lze ale nastavit font i pro Hinty ev

Ahoj,

podstatna informace, pro jakou verzi Delphi ?

Petr Vones, amatersky programator

Invalid handle

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2000 01:14:34

From: Ivo HERR <ih(zv)safar(tec)cz>
> [...]
> Do boardu mam pichnutou IR hlavicku (ACTiSYS IR L210). Mam nainstalovany
> ovladace. Ty sedi na COM4. Kdyz v programu provedu nasledujici :
>
> hCom:=CreateFile((zv)Com[1], GENERIC_READ + GENERIC_WRITE, 0, nil,
> OPEN_Existing, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0); file://v Com je retezec 'COM4'
>
> priradi mi to skutecne nejaky handle (konkretne 24). S nim mohu delat
> temer vse (napr. SetupComm, SetCommState, ...), ALE:
> TransmitCommChar se mi neprovede (GetLastError vraci hodnotu 6, tedy
> Invalid handle) a
> WriteFile se rovnez neprovede (GetLastError vraci 21, tedy zarizeni neni

Ahoj,

Tezko rict, jelikoz se s nejvetsi pravdepodobnosti jedna o virtualni
port, tak treba nezvladli napsat dobre ovladace, popripade se s tim
musi zachazet trochu jinak nez s klasickym seriovym portem. Je k tomu
nejaka dokumentace ?

Petr Vones, amatersky programator

Divny Hook...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2000 01:14:10

From: Majo Petrik <zajodelphi(zv)hotmail.com>
> Neviete niekto ci sa da nejako vytvorit
> (najlepsie globalny) hook, ktory by zaznamenaval
> zapis a citanie na/z disku(aj by urcil subor),a zapis
> a citanie z registrov????

Ahoj,

Uz se to tu probiralo, viz archiv:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2000&mesic=Jan&den=12&first=46&soubor=dlfaaacg.htm

Petr Vones, amatersky programator

Kopirovani v Delphi + ShellExecute

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2000 01:14:18

From: Delphi <delphi(zv)dcomm(tec)cz>
> 2, z meho prg. spoustim
> ShellExecute(Application.Handle,'open',PChar(ExcelFileName),Nil,PChar(ExcelF
> ilePath),SW_ShowMaximized);
> lec misto kyzeneho dokumentu vidim plochu, ktera byla na tom miste kde se
> Excel otevrel. Myslel jsem, ze se jedna o chybu ve stylu Excel - neni
> odpoved, ale nabidky a fce normalne funguji. Jen ten dokument nevidim :o(((

Ahoj,

Nemam moznost to odzkouset, ale zkus jako posledni parametr SW_SHOWDEFAULT.
Taky zkontroluj jestli ti to nevraci nejakou chybu, Excel vetsinou pouziva
DDE pro predavani prikazu ze shellu.

Petr Vones, amatersky programator

Nastaveni fontu

[*] garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 29.3.2000 07:28:12

>podstatna informace, pro jakou verzi Delphi ?

Pro verzi D4 Pro. (Ja hlava dubova. :-)

Rychost animace TreeView

[*] Ivo Janalik <janalik(zv)nam(tec)cz> - 29.3.2000 07:40:46

Nevi nekdo kde se nastavuje rychost animace TreeView ve Windows NT
Workstation ? Po nejakem SP se to nastavilo a rozklikavani je desne pomale.
Dik.

Preji hezky den
Ivo Janalik
---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.71 / Virova baze: 38 - datum vydani: 26.7.1999

Jmeno z IP

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 29.3.2000 07:55:01

var lpname,lpusername:array[0..255] of char;
lpName:='192.168.1.47';
lpsize:=256;
WNetGetUser((zv)lpname,(zv)lpusername,lpSize);

No a ocekavej jmeno prihlaseneho uzivatele.

Pokud to chces naopak (znas klienta neznas jeho stroj)
budes muset pravdepodobne proskakat s pomoci
WNetEnum vsechny viditelne compy a u kazdeho
hodit dotaz na jmeno prihlaseneho uzivatele.

> netusi nekdo zda je mozne na Windows siti zjistit jmeno prihlaseneho
> uzivatele v pripade, ze znam pouze IP adresu klientova pocitace? Nejaky
> dotaz na domain controler ?? Prevod pomoci MAC adresy???

IS a BDE

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)iname(tec)com> - 29.3.2000 07:58:21

Napiste mi prosim korektni postup, jak korektne nainstalovat BDE (partial
instalation - jen paradox) pomoci Install Shiled dodavanym s Delphi 4. Vim ,
ze je tam nekde chyba, ale nemohu se dopatrat jak ji odstaranit.

Dalibor Honus
Foto Morava s.r.o.
kancelar : 0656 - 721 190 kl.45
mobil : 0602 - 591341
domu : 0656 - 802 835
e-mail : dhonus(zv)fotomorava(tec)cz (dhonus(zv)iname.com)

transparentni proxy v Delphi ?

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 29.3.2000 08:47:18

Ahoj
zkouseli jste nekdo delat jiz neco podobneho v delphi ? Stahl jsem si
isniffer komponentu, ktera zachytava pakety a umi je i odesilat (je to
napsane v C jako vxd driver + dll + unit v Delphi) - funguje to ale jen ve
win95,98. Pokousim se z toho vycarovat transparentni proxy pomoci NAT. Nema
k NAT nekdo podrobnejsi popis jak to PRESNE funguje?

TOpenDialog

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 29.3.2000 08:48:31

Ahoj Delphici,
mam takovy dojem, ze muj dotaz se jaksi nedostal na misto urceni a tak
prominte objevi-li se tady dvakrat.
Mam v aplikaci TOpenDialog a potreboval bych k tomuto dialogu prilepit jeste
jiny vlastni dialog s tim, ze se oba budou chovat jako jeden celek (budou se
pohybovat spolu). Nevim ovsem jak zjistit polohu TOpenDialog (Left, Top,
Height, Width). Poradte prosim.
Mam D4Std.

Dik. Jara.

Error reading data from the connection. - Upresnen

[*] Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 29.3.2000 08:53:49

Zdravim

Podobne problemy a stejnou chybu jsem mel take. Chyba se vyskytovala
nepravidelne. Priciny byly dve (nezavisle na sobe):

1) Spatny ovladac sitove karty

Reseni: novy ovladac nebo sitova karta

2) Kolize s Netware Clientem verze 3.00 a vyssi a InterBase clientem.
Netware Client nahradil nektere DLL knihovny a ty pak nebyly
v souladu s InterBase clientem - vysledkem byla rada podivnych
chybovych hlaseni pri komunikaci s SQL serverem.

Reseni: Reinstalace InterBase clienta z instalacniho CD

Puvodne jsem take podezrival kabelaz nebo ruseni ale nebylo tomu tak....

Rosta Podmanicky
Trias 92 s.r.o.
Jicin

[*] MJsoft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 29.3.2000 09:28:31

Dobry den

Kdyz se chci na server IB pripojit z klienta a tam je nainstalov�no pripojen� k internetu, tak se nejprve otevre dialog "Pripojeni k internetu". Mohl by me nekdo poradit, jak se tohoto dialogu zbavim.

predem diky

Jindra

IS a BDE

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 29.3.2000 09:59:19

> [...]
,
>ze je tam nekde chyba, ale nemohu se dopatrat jak ji odstaranit.

Na partial instalation BDE radeji zapomen.
Pusobi to na pocitacich uzivatelu vice skody nez uzitku, viz help.

skacel(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

transparentni proxy v Delphi ?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.3.2000 10:16:29

> [...]
>win95,98. Pokousim se z toho vycarovat transparentni proxy pomoci NAT. Nema
>k NAT nekdo podrobnejsi popis jak to PRESNE funguje?

NAT a transparentni proxy jsou dve ruzne technologie.

Princip NAT (Network address translation) je relativne jednoduchy - pakety
prijate z lokalnich stanic jso modifikovany tak, ze se zmanei IP adresa
odesilatele (lokalni IP se nahradi verejnou IP pocitace s NATem). Pritom se
zameni i source port za nejakou vysokou hodnotu (> 60000), ktera se pouzije
jako index do tabulky pro zpetny prevod. Tato tabulka se pouzije pokud
prijde odpoved z Internetu - podle ciloveho portu (pripadne i cilove IP
adresy paketu) se urci zaznam v tabulce. Tim je urcen lokalni stroj na ktery
se ma paket odeslat (pred tim se prepise cilova IP lokalni IPCkem).

Transparentni proxy je vetsinou HTTP proxy , ktera odchytava vsechny
pozadavky smerujici na HTTP port (80), takze uzivatel s browserem nema sanci
ji obejit (ani nemusi nic nastavovat aby proxy pouzil). Je treba si
uvedomit, ze jako transparentni proxy neni mozne pouzit normalni HTTP
proxy - protoze ta ocekava jisty tvar HTTP hlavicek (full URL k dokumentu)

dataset.insertrecord

[*] Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> - 29.3.2000 10:46:51

Zdravim,

ako pouzijem TDataSet.InsertRecord na pole s PrimaryKey, Autoincrementom,
not Allowed null, unique.

Paradox, W98, D5

PS: V D3 mit to slo ze som vlozil prazdny string a on mi vygeneroval cislo.
Ale v D5 pise chybu, ze id nemoze byt menene.

Dik, Miso

Jmeno z IP

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.3.2000 11:03:18

>var lpname,lpusername:array[0..255] of char;
>lpName:='192.168.1.47';
>lpsize:=256;
>WNetGetUser((zv)lpname,(zv)lpusername,lpSize);
>
>No a ocekavej jmeno prihlaseneho uzivatele.

Jenze to zrejme funguje jen v pripade, ze se tato funkce vola na stroji na
ktery se uzivatel prihlasil. A pokud ji volam caseji na stejne IP
vraci obcas (nekdy dost casto) chybovy 2250 (ERR_NOT_CONNECTED).

Tisk obalek - co pouzit?

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 29.3.2000 11:32:39

Preji hezky den,

potrebuju nejak inteligentne vyrobit tisk na obalky. Nedelal jste nekdo neco
takoveho? Jde mi o to, aby bylo mozno zvolit orientaci pismen a umisteni na
strance podle potreby.

Moc diky

Mac

IB 5.6 to IB 6 beta

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 29.3.2000 11:33:40

Tak jsem to prozkoumal vice, a vysledek je asi takovy:

Pokud se v ceste k databazi na Linuxu (pri tvorbe - CREATE DATABASE)
pouzije obracene lomitko(\), tak sice GDB vznikne, nicmene neni mozne
pri jeji tvorbe pouzit parametr DEFAULT CHARACTER SET. Pokud pouzijeme
normalni lomitko (/), tak ano. Linux nativni je (/), ale proc se tedy
vytvori GDB pri pouziti (\)?

Najde se nekdo, kdo o tom vi vic?

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

problem s TTable.Emptytable

[*] Delphi <delphi(zv)dcomm(tec)cz> - 29.3.2000 11:34:33

Tohle jsem resil taky.
Myslim, ze nejdulezitejsi je nemit tabulku nastavenou na Table.active = true
uz v navrhu programu (tzn. v nastaveni table v modulu), ale otevrit ji rucne
az za behu. Rozdil je v tom, ze nasledne prikazy ala Table1.active := True,
False nebudou ignorovany, ale provedou se. Proc to tak je netusim.... ale
takhle jsem to nakonec rozbehal...

Hippy

From: Ondrej Slama <slama(zv)internet(tec)cz>> Ahojda vsici,

> [...]
> Prozatim sem neprisel na to jak list donutit aby se posunul na urcitou

Detail - QuickReport

[*] Ivo HERR <ih(zv)safar(tec)cz> - 29.3.2000 15:09:31

Zdravim!
Je mozne zprovoznit v jednom reportu vice Detailu? Na formular se nam
povedlo umistit 2, ale vytiskne se jen jeden. V podstate mi jde o to,
vytisknout v ramci jednoho reportu vysledek dvou query (jsou neprazdne a
na sobe zcela nezavisle). Delphi 5 Prof.

Diky
I.

transparentni proxy v Delphi ?

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 29.3.2000 15:12:39

Jo NAT je mi celkem jasny, az na to, jak osetrit uvolnovani tech portu v
tabulce po ukonceni spojeni (u TCP bych to videl tak ze po ukonceni session
se ten port (zaznam) uvolni take z te tabulky) horsi to je napr u UDP nebo
jinych nekonektivne orientovanych protokolu, zeby se to resilo pres timeout
, kdyz na ten NAT po urcitou dobu neprijde zadnej paket s danym portem (at
uz z lokalni site nebo z internetu) tak se ten zaznam v tabulce smazne ?

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 29. b�ezna 2000 10:16
P�edm�t: Re: transparentni proxy v Delphi ?>Ahoj
> [...]

uvedomit, ze jako transparentni proxy neni mozne pouzit normalni HTTP
proxy - protoze ta ocekava jisty tvar HTTP hlavicek (full URL k dokumentu)

[*] Ivo HERR <ih(zv)safar(tec)cz> - 29.3.2000 15:22:02

Nejsem si uplne jist, ale neni to vlastnost TopRow?
I.

Ondrej Slama wrote:

> [...]
> Prozatim sem neprisel na to jak list donutit aby se posunul na urcitou

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.3.2000 16:11:35

> [...]
>uz z lokalni site nebo z internetu) tak se ten zaznam v tabulce smazne ?

resi se to timeoutem.

K studiu lze pouizit IP_maskaradu z Linuxu. V pripade nekterych znamych
protokolu se vyplati koukat do paketu a pokud se zjisti, ze jde napriklad o
data z FTP ci ICQ zaridit dalsi potrebne veci (open port pro FTP data
transfer atd)

IP adresa a jmeno stroje

[*] Lubos Hubka <hubka(zv)trenkwalder.sk> - 29.3.2000 16:34:09

> potrebuji zjistit IP adresu a jmeno stroje na kterem spoustim program
> vytvoreny v D5. To jmeno bych jeste dokazal vytahnout z registru, ale tu
> IP nevim. Urcite vite jak na to?

taktiez v registroch:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0001\IPAddress

Pozor na to "0001" je to poradove cislo zariadenia. Ja mam napriklad IR port
ako 0001, sietovu kartu ako 0002 a modem ako 0003.
Zatial som neprisiel na to ako programom zistit, ktore zariadenie je sietova
karta.
/LH
--
"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi Echelon!"

IP adresa a jmeno stroje

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.3.2000 17:24:44

>taktiez v registroch:
>HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0001\IP
Address

doporucuji pouzit radeji funkce:

GetHostName()
GetHostByName() - pozor v pripade, ze stroj ma vice sitovych karet nebo
alias IPcek vraci seznam IP adres

Barva pri disabled

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 29.3.2000 17:04:22

Ahoj,
Disablovani editu (i jinych komponent) dosahnes i tak,
ze jejich Parenta (napr. TPanel) disablujes. Vysledek
je ten, ze komponenta nezesedne. Barvu si pak nastav sam.

Tomas Bihary

From: Ivo Janalik <janalik(zv)nam(tec)cz>
> Nevi nekdo kde se nastavuje rychost animace TreeView ve Windows NT
> Workstation ? Po nejakem SP se to nastavilo a rozklikavani je desne pomale.

Ahoj,

Rychlost se asi nastavit neda, ale nastesti se to da uplne vypnout. Stejne
hrozne je to totiz u ListView. Ve Win95 staci nastavit v registru nasledujici
polozku na 0 (DWORD), u NT to snad bude podobne.

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\desktop\SmoothScroll

Z MS webu se da stahnout utilita TweakUI, pomoci ktere se daji pohodlne
podobne blbosti povypinat. U snad existuje beta i pro W2000.

Petr Vones, amatersky programator

TOpenDialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2000 22:22:54

From: SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz>
> [...]
> pohybovat spolu). Nevim ovsem jak zjistit polohu TOpenDialog (Left, Top,

a nebylo by lepsi spise rozsirit stavajici dialog ?

Petr Vones, amatersky programator

Winbase 602 6.1 a d2

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 29.3.2000 23:46:41

>Pri pokuse o pripojenie k Winbase 602 6,1, mi D2 Standard vypisu
nasledujucu chybovu
>hlasku
�>�� Your applikacion is not enabled for use with this driver Alias: wbsql

>da sa s tym v mojej situacii nieco robit
>ako je mozne vyuzivat odbc bez bde lebo driver s odbc mi vobec neponukne

�Delphi vo verzii Standard neumoznuje pripojenie na ODBC zdoje. Tato
vlastnost je podporovana az
od verzii Professional.

Mas niekolko moznosti ako spolupracovat s WB:

1. pohladas na internete komponenty umoznujuce pripojenie cez ODBC mimo BDE
(pre D2 to uz mozno bude aj
problem)

2. kupis si vyssiu verziu Delphi (minimalne Pro)

3. pouzijes nativne komponenty WDE na pripojenie do WB602, tie ale pracuju
az od verzii Delphi 3 (aj v Delphi standard). web ->
www.software602(tec)cz/wde

S pozdravom

Ivan Turcan

Spusteni programu jako sluzby

[*] Lud�k P�ral - 29.3.2000 23:57:38

Mam D3S,

prosim o radu , jak po spusteni programu jej smazat ze seznamu spustenych programu a dat jej do sluzby. Zaroven nevim, jak pri instalaci zaridit moznost dat do slozky PoStartu (nebo po spusteni).

Dekuji a jsem s pozdravem

Ludek Paral
ludek.paral(zv)telecom(tec)cz

Tisk obalek - co pouzit?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 29.3.2000 18:16:06 -0800

Vyzkousej generator tiskovych sestav Sinea, viz www.sinea(tec)cz
Umoznuje uzivatelskou editaci predloh pro tisk obalek
vcetne uzivatelske definice rozmenu i orientace obalek.
Jaro

> [...]
neco
> takoveho? Jde mi o to, aby bylo mozno zvolit orientaci pismen a umisteni

Winbase 602 6.1 a d2

[*] Peter ROZIM <prozim(zv)pollux.sk> - 30.3.2000 07:20:05

[...]

Vdaka
Peter

TOpenDialog

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 30.3.2000 08:34:20

To by bylo, ale pripada mi to slozitejsi. Snazil jsem se jit tou lehci
cestou. Takze pokud by slo rozsirit stavajici dialog, predstavoval bych si
to tak, ze v nem bude jeden TPanel a v nem asi 10 TLabelu, ktere zmeni obsah
na zaklade vyberu souboru. Pokud mas reseni, uvitam jakykoliv napad.

Dik. Jara.

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 29. b�ezna 2000 22:22
P�edm�t: Re: TOpenDialog

> From: SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> a nebylo by lepsi spise rozsirit stavajici dialog ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

Ikona aplikace

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 30.3.2000 08:42:43

Ahij Delphici,
mam malicky dotazek. Mam aplikaci ktere je prirazena vlastni ikona jak v
Project/Options/Application/Load Icon tak v property Icon hlavniho
formulare. Pokud ale neudelam ve FormCreate Application.Icon.LoadFromFile(),
tak se mi tato ikona neobjevi v liste aplikace kdyz ji minimalizuji. Chtel
bych aby soubor icony (.ico) nemusel byt na disku ale aby ikona byla
soucasti .exe. Jde to nejak udelat?

Dik. Jara.

Barva pri disabled

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 30.3.2000 08:47:42

On Wed, 29 Mar 2000 17:04:22 +0100, Tomas Bihary wrote:

| Ahoj,
| Disablovani editu (i jinych komponent) dosahnes i tak,
| ze jejich Parenta (napr. TPanel) disablujes. Vysledek
| je ten, ze komponenta nezesedne. Barvu si pak nastav sam.

Hm, je to dost dobrej napad a fakt to funguje, ale ja potrebuju udelat tohle do komponenty a pridavat
panel jako podklad kazdyho editu se mi zda trochu pritazeny za vlasy.

Pavel

Odstreleni aplikace

[*] Pavel Sommer <p.sommer(zv)volny(tec)cz> - 30.3.2000 10:46:07

Nejjednodussi zpusob je pridat podminku primo do zdroje projektu (.dpr).

var hHandle: THandle;
begin
hHandle:= FindWindow('nazev tridy (muze byt nil)', 'titulek okna (v tvem
pripade asi CD Player)');
If hHandle <> 0 Then Exit
Else
...atd

To by melo naprosto spolehlive fungovat.

From: jemeto <jemeto(zv)volny(tec)cz>
> kde se da tato kniha koupi

Ahoj,

Treba tady. U nas by to mohla mit Vltava, ale nenasel jsem to tam a navic to
vetsinou maji i dost drahe. Nejakou zahranicni literaturu taky nabizi tusim
Inprise CZ (vzhledem k ne vzdy zrovna jednoduche dostupnosti), zkus se tam
taky podivat.

http://www.newriders.com/
http://www.amazon.co.uk/
http://www.fatbrain.com/

Petr Vones, amatersky programator

nefunguje mi MenuItem.Add - proc?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2000 23:58:37

From: Pavel Sommer <p.sommer(zv)volny(tec)cz>
> Nevim proc, ale v D5 je problem v tom, ze menuitem s caption '-' tedy
> separator nelze pridat do zadne jine menuitem polozky,
> pokud ji tam pridavas jako prvni.

Ahoj,

V Delphi5 ma TMenu novou vlastnost AutoLineReduction. Pokud je nastavena
na maAutomatic (vychozi), tak jsou ostranovany "zbytecne" separatory.
Nastavenim na maManual toto vypnes.

Petr Vones, amatersky programator

TOpenDialog + neco zabavy na vikend :-)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2000 23:58:45

From: Jan Votava <djsoft(zv)top(tec)cz>
> To by mne taky zajimalo. A jak na to?

Ahoj,

Priklad najdes treba tady:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D5/Api/DelphiDays99_DialogTemplate.zip

A ted ta zabava:
http://pes.eunet(tec)cz/cgi-bin/rb_getpriloha.pl?ostatni/legrace/2000/03/30/priloha20000330ast4

Petr Vones, amatersky programator

problem s Delphi debugerem ??

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2000 23:58:18

From: Michal Levy <M.Levy(zv)sh.cvut(tec)cz>
> [...]
> Jenze kdyz ten program pustim mimo Delphi, tak jede uplne v pohode !!!!!!!!

Podobne zkusenosti mam pri ladeni kodu u standartnich dialogu, puvodne jsem
myslel ze je to problem Win95, ale jak vidim, tak se to stava i na W2000.
Pokud se ti ta chyba objevuje *VZDY* tak by s tim slo mozna neco delat.
Mas nejaky co nejjednodussi priklad, kdy se to pokazde projevi ?

> mechanismus, jak ho odstrelit, protoze kdyz je restartnu, tak ho ukonci.
> Nevite jak ten program odstrelit ?? Nefunguje ani programek "kill", ktery je
> v Microsoft Platform SDK (zadny MS figl ;-(( .......skoda).

Obavam se, ze v tomto pripade jde o tak "zavaznou" chybu, ze restart bude
jedinym resenim. Tak je tomu u Win95, i kdyz u NT bych predpokladal vetsi
robustnost.

Petr Vones, amatersky programator

Pouziti interface

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2000 23:58:32

From: Tom� Br�dle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
> Dival jsem se tam a mam doplnujici otazecku: ten IProviderSupport nema
> Intf.Id.
> Proc? Asi ho tedy pokazde mit nemusi, ale kdy?

Ahoj,

Nemusi, ale tento pristup neni prilis vhodny. Pak totiz nemuzes pouzivat
metodu GetInterface a operator as (pro dotaz na interface). Pokud budes
definovat vlastni interface, mel by jsi jim IID vzdy priradit. Delphi
editor umi primo generovat GUIDy na Ctrl+Shift+G, takze je to docela
pohodlne.

Petr Vones, amatersky programator

handle komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2000 23:58:26

From: Pavel Kahle <kahle(zv)atlas(tec)cz>
> 1. pokousim se pomoci setcapture v komponente zdedene z z TGraphicControl
> zachytit udalosti mysi,
> ale neznam handle komponenty, jak se da zjistit ?

Ahoj,

TGraphicControl neni potomkem TWinControl, takze nema ani Handle. Tyto
komponenty si obsluhuje VCL svym vlastnim zpusobem.

> 2. nepracuje mi ani DrawFocusRect(Canvas.handle , XRect);
> Mam zadavat Canvas.handle ?

Takhle to funguje:

type
TMyGraphicControl = class(TGraphicControl)
protected
procedure Paint; override;
end;

{ TMyGraphicControl }

procedure TMyGraphicControl.Paint;
begin
DrawFocusRect(Canvas.Handle, ClientRect);

with TMyGraphicControl.Create(Self) do
begin
SetBounds(10, 10, 100, 50);
Parent := Self;

Nastaveni fontu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2000 23:58:02

From: garalda <garalda(zv)mail(tec)cz>
> Pro verzi D4 Pro. (Ja hlava dubova. :-)

Ahoj,

Nemam ted moznost to zkusit v D4, ale mohlo by to jit takhle:

type
TMyHintWindow = class(THintWindow)
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
end;

{ TMyHintWindow }

constructor TMyHintWindow.Create(AOwner: TComponent);
Canvas.Font.Size := 15; // nastaveni fontu
end;

initialization
HintWindowClass := TMyHintWindow;

Form�t Excel souboru ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2000 23:58:21

From: Radek Janu? <janus(zv)foresta(tec)cz>
> Potreboval bych nekde sehnat form�t excel souboru
> *.xls - nev�te nekdo kde by se to dalo spla�it ?

Ahoj,

XLS soubory jsou OLE Structured Storage, ale blizsi popis dat v nem ulozenych
budes muset asi hledat nekde na Internetu.

Petr Vones, amatersky programator

Connection Points

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 31.3.2000 00:13:10

> [...]
>Inprise CZ (vzhledem k ne vzdy zrovna jednoduche dostupnosti), zkus se tam

Ptal jsem se na tuhle knizku u Starmana, a tam mi sdelili, ze by ji
dovezli za 2132 Kc.
http://www.starman.net

Radim Kunz

FileVersion at runtime

[*] �ampulka Ji�� <campulka(zv)czas(tec)cz> - 31.3.2000 07:12:58

Taky muzes zkusit http://home.worldonline(tec)cz/~cz142548/

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 30. b�ezna 2000 18:42
P�edm�t: Re: FileVersion at runtime

> Ahoj,

> [...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 31.3.2000 07:27:48

Ahoj,

Tenhle problem mam take. Zkusil jsem to nejprve p�ev�st do Delphi 3, kter�
um� jist�m zp�sobem konvertovat QR1.1 do QR2. Kazdy muj QRLabel je ale
obalen do SHAPE (jsou to v podstate tistene formulare) a i kdyz se prevod
povedl a formular byl v QR2, tak mi to znicilo vsechny SHAPE (resp.
postavilo je to do vychozich rozmeru). Tak jsem to zatim odlozil, protoze to
predelavat je hruza (jen SHAPE je na 600 v jednom formulari).

> [...]
> fakt budu muset vsechny tiskove sestavy vyrabet znovu a moje predpokladana

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 31.3.2000 07:40:07

On 30 Mar 00, at 14:57, Marian Hatala wrote:

> [...]
> Skusal som
>
> UPDATETEXT NazovProcedury.[(zv)NazovParametra]

Zkus sem poslat celou proceduru vcetne deklarace tabulky, se
kterou procedura pracuje, resp. podstatny vyrez tehoz. Aby se to
dalo vzit a primo odzkouset.

HWND Aplikace

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 31.3.2000 07:45:25

Tak to nebylo tim ze jsem to prevedl do D5 ale ze jsem zmenil nazev aplikace ktera vola knihovnu.
Do te doby to fungovalo protoze nahodou jsem mel stejny popisek a nazev exe.
Ale problem mam teda stejny. Jak zjistit v DLL Handle aplikace ktera ji vola?.
Slo by to resit tak ze bych z alikace Handle zapsal do souboru a v DLL ho pak precetl
jenomze to je dost nesikovne.

Libor Junek
[...]

[*] Ing. �ubom�r G�L - 31.3.2000 07:45:31

Windows Media Player je velmi agresivna a sebecka aplikacia (:-o)

LuGa

***************************
Lubomir "Levec" GAL, -LuGa
O.T.I., KR PZ Nitra, SK
mailto:gal(zv)minv.sk
***************************

handle komponenty

[*] Pavel Kahle <kahle(zv)atlas(tec)cz> - 31.3.2000 09:24:39

TGraphicControl

> Ahoj,
>
> TGraphicControl neni potomkem TWinControl, takze nema ani Handle. Tyto
> komponenty si obsluhuje VCL svym vlastnim zpusobem.

Vim ze TGraphicsControl nema handle, ale muzu ji (resp. te komponente)
handle priradit ?
myslim, ze jsem nekde neco takoveho videl.

P.Kahle

OT: format Macromedia Flash

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 31.3.2000 09:41:38

Popisy ruznych formatu jsou tusim na
www.worsite.org

### Jan Votava napsal dne 30 Mar 00, v 18:40 :
> [...]
> Nebo nejaky odkaz na program, ktery by jej dokazal dynamicky modifikovat /
> generovat? Vim o moznosti predavat hodnoty promennych do plug-inu, ale

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail

Form�t Excel souboru ?

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 31.3.2000 09:51:18

Myslim, ze v tomto pripade je nejlepsi podivat se do MSDN Library,
kde je kompletni popis primo od Microsoftu.
Rob

> Potreboval bych nekde sehnat form�t excel souboru
> *.xls - nev�te nekdo kde by se to dalo splasit ?
> D�ky Radek

sp_AddLogin

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 31.3.2000 09:51:24

> [...]
> sp_addlogin was found in the text of this event
> The text has been replaced with this comment for security reasons

To je celkem OK, nebot jednim z parametru je i password a
je jen dobre, ze ne kazdy si v trace toto heslo muze precist.

Neni problem spise v tom, ze volas explicitne proceduru
bez pouziti EXEC tedy:

USE Master
EXEC sp_addLogin ....

Rob

zarovnanie cisel

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 31.3.2000 09:58:58

Ako docielit aby boli v TEdit cisla zarovnane doprava. Ide mi o to aby cisla
ako (1500.20, 30.50) mali v dvoch editoch pod sebou zarovnanu desatinnu
bodku. Rovnako mi to nejde ani v TLabel.

Pouziti MSOE.DLL

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)iname(tec)com> - 31.3.2000 10:22:50

Nemate nekdo zkusenosti s pouzitim MSOE.dll pro ovladani Outlook Expresu
(msoeobj_tlb).
Nevim jak zacit.

Potrebuji cist zpravy z uciteho folderu. Diky za kazdou radu

[...]

Zjisteni beziciho procesu

[*] Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz> - 31.3.2000 09:42:05

Dobry den,

prosim Vas, da se nejak zjistit, zda nejaky proces spusteny z
aplikace pomoci WinExec, resp. CreateProcess, ci. ShellExecute je
stale aktivni (nekde je stale v cinnosti), popr. kdyz skoncil, jaky
ma ERRORLEVEL.

Dekuji.

Petr Kucera

Zistenie Login Name na MSSQL

[*] Miroslav Hro��o�����,�(�j�Z��3 - 31.3.2000 10:55:42

Dobry,

Potreboval by som poradit, ako zistit pocas behu programu, pod akym menom som prihlasen� k databaze.
Najlepsia by bola nejaka funkcia, alebo aj SQL pr�kaz.
Pracujem v WIN98, D5 a server je WINNT , MSSQL 7.0 .

Miro.

DCOM

[*] Miroslav Hro��o�����,�(�j�Z��3 - 31.3.2000 11:03:58

Dobry,

Zhanam nejake informacie o DCOM-e najlepsie v elektronickej podobe aj s pr�kladmi.
Potrebujem take nieco z coho sa da nastudovat t�to forma programovania s vyuzitim na 3-vrstvovu aplikaciu.

Dalej sa chcem opytat ci niekto nevie ako je to s jej licenciou. Lebo tato komponenta sa v D5 nachadza v skupine komponent Midas (tie su trocu pridrahe) , ale pocul som zasa aj, ze je zadarmo. Takze sa chcem spytat ako to vlastne je v skutocnosti ?

Miro.

HWND Aplikace

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 31.3.2000 10:10:22

No, pokud jeste muzes zmenit parametry volani
te funkce, tak zkus tohle:

function Funkce(AHandle: THandle;...
begin
Application.Handle := AHandle;
Application.Handle := 0;
end;

AHandle bude samozrejme handle volajici aplikace -:)
Ahoj
Tomas Bihary

[...]

[*] Foldyna Jir� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 31.3.2000 11:58:41

> FileVersion
> (Delphi 4, Win NT 4.0

Ahoj,

ja pouzivam tohle:

(**********************************************************************)
{* GetVersionText *}
(**********************************************************************)
function GetVersionText : string;
var
V1, V2, V3, V4: word;
VerInfoSize: DWORD;
VerInfo: Pointer;
VerValueSize: DWORD;
VerValue: PVSFixedFileInfo;
Dummy: DWORD;

begin
VerInfoSize := GetFileVersionInfoSize(PChar(ParamStr(0)), Dummy);
if VerInfoSize = 0 then
begin
Result := 'unknown';
GetMem(VerInfo, VerInfoSize);
GetFileVersionInfo(PChar(ParamStr(0)), 0, VerInfoSize, VerInfo);
VerQueryValue(VerInfo, '\', Pointer(VerValue), VerValueSize);
with VerValue^ do begin
V1 := dwFileVersionMS shr 16;
V2 := dwFileVersionMS and $FFFF;
V3 := dwFileVersionLS shr 16;
V4 := dwFileVersionLS and $FFFF;
end;
FreeMem(VerInfo, VerInfoSize);
Result := Format('%d.%d.%d.%d', [V1, V2, V3, V4]);

Windows registers

[*] Ing. Jiri Novacek <JNovacek(zv)spst(tec)cz> - 31.3.2000 12:00:09

Ahoj lidi.

Potrebuji nejak prohlednout vsechny registry windows.
Neco jako cyklus od prvniho do posledniho a najit ten kde je obsa�en
prislusny retezec.
Kdyz znam "OpenKey" tak uz jednotlive registry projdu, ale kdyz ja nevim
kde vsude hledany retezec je.
Predem dekuji za pomoc

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 31.3.2000 12:01:51

On 30 Sep 00, at 12:04, Erik Salaj wrote:

> [...]
> jednoduche operacie, ktore s tym suvisia, povedzme nejaky filter,
> triedenie, hladanie v mnozine dat na klientovi vtedy nie je potrebne
> zatazovat server). Pokial sa najde vhodny kompromis, t.j. zatazit
> server len na nevyhnutnu dobu a prenasat co najmenej udajov, tak to
> moze byt dobre riesenie i pre web i pre firemnu siet. ADO tieto
> myslienky podporuje a poskytuje mechanizmy ako klientsky kurzor
> (zakladne operacie na klientovi), disconnected recordset a remote
> recordset (prenos dat medzi klientom a serverom). MIDAS tiez poskytuje

Jiste. Protoze jsem ADO ani MIDAS v tomto smeru detailne
nestudoval, nevim, jak velkou flexibilitu nabizeji. Nicmene pokud si
chces ridit rozlozeni zateze mezi klienta a server opravdu do
dusledku, myslim, ze se stejne rucni praci nevyhnes ani s temito
technologiemi.

> Zda sa mi jednoduchsie a vyhodnejsie pouzit RDS ako si komprimovat a
> prenasat udaje vlastnym sposobom.

Jednodussi urcite. A pro radu reseni nejspis i vyhodnejsi. Ovsem
pak obcas musis resit problem, proc to tak dlouho trva a ten cas
ztratis stejne. :-)

handle komponenty

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 31.3.2000 12:23:06

> [...]
> handle priradit ?
> myslim, ze jsem nekde neco takoveho videl.

Handle lze vytvorit pomoci:

FHandle := AllocateHWnd(WndProc);
DeallocateHWnd(FHandle);

Inspiraci lze nalezt napriklad ve zdrojovem textu komponenty
TTimet v unitu ExtCtrls.

Vaclav Krmela

zarovnanie cisel

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 31.3.2000 12:35:00

Kouni na http://www.kopr(tec)cz/delphi/k-delphi.htm

> [...]
> ako (1500.20, 30.50) mali v dvoch editoch pod sebou zarovnanu desatinnu
> bodku. Rovnako mi to nejde ani v TLabel.

Heterogenni dotazy a nahrady BDE

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 31.3.2000 12:47:53

Mam pred sebou nekolik problemu spojenych s vyberem dat z jedne DB na zaklade druhe DB.
Dve modelove situace:
mam dve DB stejneho typu (IB), lze knim pristupovat zaraz jinak nez s pomoci BDE ?
mam dve DB ruzneho typu (IB a Informix, je nejaka jina nahrada, nez BDE ?
Jedna se predevsim o synchronizaci dat (ne replikaci).

Slavek

ing. Slavomir Skopalik DEL a.s.
Olomoucka 355 Marianske udoli 783 75
Tel: 068 535 35 48
Fax: 068 535 23 64
e-mail:skopalik(zv)atlas(tec)cz

Z Mema do Suboru

[*] Miroslav Hro��o�����,�(�j�Z��3 - 31.3.2000 12:47:33

Dobry,

Mam jeden problem. Mam v databaza MSSQL 7.0 v poli typy Text ulozeny textovy subor. A ja potebujem co najefektivnejsie (vzhladom na pamet) dostat obsah text-oveho pola na disk ako subor. A po skoncen� prace so suborom ho zasa vratit naspat do databazi do pola typu Text.

Prosim poradte mi ako na to bez pouzitia premennych typu TMemo, TString, Widestring.

Miro.

format excel souboru *.xls

[*] Koten Alexandr, Ing. <Koten(zv)CZUB.CZ> - 31.3.2000 12:53:25

Ahoj,

Podivej se na www.wotsit.org a hledej xls.

A. Koten