Zistenie Login Name na MSSQL

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 31.3.2000 13:02:47

Je to

{SELECT USER}

(mam ale dojem, ze s tim byly nejake problemy a ze jsem si napsal ulozenou
proceduru, kdyz jsem to zkousel v Delphi 4:

CREATE PROCEDURE XX_User ((zv)ActUser Char(255) OUTPUT) AS
BEGIN
SET (zv)ActUser = USER

Od: Miroslav Hro��o [mailto:hrossik(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 31. b�ezna 2000 10:56
Komu: DELPHI - L
P�edm�t: Zistenie Login Name na MSSQL

Dobry,

Potreboval by som poradit, ako zistit pocas behu programu, pod akym menom
som prihlasen� k databaze.
Najlepsia by bola nejaka funkcia, alebo aj SQL pr�kaz.
Pracujem v WIN98, D5 a server je WINNT , MSSQL 7.0 .

Miro.

BroadcastSystemMessageA ?

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 31.3.2000 13:08:59

Prajem prijemny den : )

Skopiroval som muoj program na iny pocitac, ako na ktorom mam
nainstalovane Delphi 5, a toto to na mna vyblaflo IHNED PO SPUSTENI:

Hlaska Windows:
The blabla.exe is linked to missing export USER32.DLL:
BroadcastSystemMessageA

A nasledovalo chybove okno Delphi programu (blabla.exe):
A device attached to the system is not functioning.

... co ma za nasledok nespustenie programu : (

Pocitac, na ktorom mi to nechodi:
W95 bez IEx.x
Program:
Delphi 5 Prof + Report Builder
Pocitace, na ktorych mi to bezi:
WinNT + IE 5.0
Win98 + IE 5.0

Muoze byt chyba v tom, ze tam nie je nainstalovany IE 4 a vyssi? Za zachranne kolesa a vesty vopred dakujem : )

[ Ondrej Jaura ] [ jaura(zv)datalock.sk ] [ Datalock a.s. ] [ :) ]

TEXT parameter v CREATE PROCEDURE

[*] Marian Hatala <emha(zv)mailbox.sk> - 31.3.2000 12:14:44

> Zkus sem poslat celou proceduru vcetne deklarace tabulky, se
> kterou procedura pracuje, resp. podstatny vyrez tehoz. Aby se to
> dalo vzit a primo odzkouset.

Zdravim.

Nepredpokladam, ze by to bolo nejako zavisle od tabulky, s ktorou to
pracuje.
Ide v podstate o pricip ako je to mozne spravit.

Ja to mementalne potrebujem na to, ze pomocou uloz. procedury
potrebujem ziskat spat rozsiahlesiu textovu informaciu, pricom v ul.
procedure si vytvaram niekolko kurzorov, z ktorych kazdy vytvori
nejaku cast z vysledneho textu. Na konci to chcem vsetko spojit dokopy
a vratit cez vystupny parameter procedury. V podstate celu logiku mam
spravenu, len v niektorych pripadoch mi na navratovu hodnotu nestaci
rozsah nvarchar(4000) a preto som uvazoval o (N)TEXTovom parametri.
Viem, ze by to bolo mozne preniest pomocou nejakej temporary tabulky,
ale prehladnejsie sa mi to vidi pomocou parametra.

Myslim, ze nema zmysel sem posielat celu ul. proceduru, na odskusanie
principu by mohlo stacit nasledovne:
CREATE PROCEDURE ProcA (zv)ParamT TEXT OUTPUT
AS

DECLARE (zv)PomPtr varbinary(16)

SELECT (zv)PomPtr=TEXTPTR((zv)ParamT)

UPDATETEXT ProcA.[(zv)ParamT] --
NazovTabulky.NazovStlpca

mPtr -- pointer na txt. retazec stlpca

-- pripoj k aktualnemu obsahu

-- vymaz predchadzajuce data
'nejaky moc dlhy text' --
co sa ma vlozit

(Dufam, ze je v poriadku, pisem to teraz len tak z hlavy)
Syntakticky mi to zozuje, ale ked proceduru vyvolam vypise, ze object
PrcocA je neznamy
Laboroval som aj s funkciou WRITETEXT, ale tiez bezvysledne

Zatial vdaka

eMHa

emha(zv)mailbox.sk

problem s quick reportem

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 31.3.2000 13:36:31

Narazil jsem na jeden problem s quick reportem: kdyz dam preview libovolneho
reportu, objevi se formular s preview jenz nahore obsahuje panel s tlacitky
jako "tisk" a "nastaveni tiskarny". A prave s nastavenim tiskarny mam
problem: kdyz zmenim nastaveni z default tiskarny na jinou, stejne se
sestava vytiskne na default tiskarne. Zaznamenal uz nekdo tuto chybu a ma
reseni? (teda jine reseni nez prejit na jiny generator sestav). Mam D3
expert

IS a BDE

[*] Dalibor Honus <dhonus(zv)iname(tec)com> - 31.3.2000 14:12:05

> Na partial instalation BDE radeji zapomen.
> Pusobi to na pocitacich uzivatelu vice skody nez uzitku, viz help.
>
> S pozdravem
> Miloslav Skacel
> skacel(zv)stereo(tec)cz
> www.stereo(tec)cz

Tak co mam udelat, aby se mi BDE nainstalovalo korektne.

Diky za odpoved

DCOM

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 31.3.2000 14:15:37

Na http://www.borland(tec)cz/su html links.html
<http://www.borland(tec)cz/su html links.html> jsou zajimave odkazy na
informace k Delphi. Je tam odkaz na stranky o DCOMu v anglictine. Neco by se
dalo najit i na B��ov�ch str�nk�ch.

From: "Jaro" <jaro(zv)sinea(tec)cz>> Vyzkousej generator tiskovych sestav Sinea, viz www.sinea(tec)cz
> Umoznuje uzivatelskou editaci predloh pro tisk obalek
> vcetne uzivatelske definice rozmenu i orientace obalek.
> Jaro

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

> Neznate prosim nekdo nejaky efektivnejsi zpusob prekopirovani dat do
> in-memory recordsetu?
> Pozn: RecordSet 5.000 zaznamu
> -> ciste projiti pomoci MoveNext = 1,5 s
> -> prekopirovavani dat pomoci AddNew = (1,5 + 6) s

Vyhodnejsi sposob ako cez AddNew nepoznam, ale u mojich pokusov som
pomocou ADO dosiahol casy 10 nasobne kratsie (ale pouzite su najjednoduchsie
operacie, u zlozitejsieho kopirovanie poloziek tu bude trvat urcite dlhsie):

procedure TADODemo.ButtonTestClick(Sender: TObject);
var
i: Integer;
begin
Profiler.Init;
Profiler.Start;

// vlozenie 50000 zaznamov do disconnected recordsetu
with ADORecordset.ADORecordset do
for i := 1 to 50000 do
AddNew(0, 1);

Profiler.Stop;
ShowMessage(IntToStr(TicksHi) + ':' + IntToStr(TicksLo));

Profiler.Init;
Profiler.Start;

// prechadzanie 50000 zaznamami
with ADORecordset.ADORecordset do
begin
MoveFirst;
for i := 1 to 50000 do
MoveNext;
end;

Profiler.Stop;
ShowMessage(IntToStr(TicksHi) + ':' + IntToStr(TicksLo));
end;

Vlozenie 50000 zaznamov trvalo 7s (2 727 984 270 taktov 400MHz procesora)
Prechod 50000 zaznamov trval necelu 1s (185 592 087 taktov)

Po uprave prechadzania na pouzivanejsi cyklus (s testovanim konca
recordsetu):

with ADORecordset.ADORecordset do
begin
MoveFirst;
while not EOF do
MoveNext;
end;

bol cas stale pod 1s (233 232 082 taktov).

Tu su este parametre ADO recordsetu: CommandType = adCmdTable,
CursorLocation = adUseClient,
CursorType = adOpenStatic, LockType = adLockBatchOptimistic.

Test som robil s ADO 2.5 na Win2000. Ak si to chce nie niekto vyskusat,
mozem poslat zdrojovy
kod (potrebny je Adonis pripadne ADOCS komponenty).

Erik

IB 6.0 - Cannot attach to password database

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 31.3.2000 14:25:57

Prajem prijemny den : ) Nainstaloval som si InterBase 6 Beta, ale zial sa mi neda prihlasit na
lokalny server.
Chybova hlaska je: Cannot attach to password database

Na masinke je WinNT 4.

Vopred dakujem za zachranne kolesa : )

Ondrej

[ Ondrej Jaura ] [ jaura(zv)datalock.sk ] [ Datalock a.s. ] [ :) ]

TEXT parameter v CREATE PROCEDURE

[*] Marian Hatala <emha(zv)mailbox.sk> - 31.3.2000 13:38:59

> [...]
odskusanie
> principu by mohlo stacit nasledovne:
>

> CREATE PROCEDURE ProcA (zv)ParamT TEXT OUTPUT

stlpca

--
> co sa ma vlozit

Pozeram, ze sa to cestou nejako rozbilo, tak to poslem este raz, ako
prilohu ...
CREATE PROCEDURE ProcA (zv)ParamT TEXT OUTPUT
AS

DECLARE (zv)PomPtr varbinary(16)

SELECT (zv)PomPtr=TEXTPTR((zv)ParamT)

UPDATETEXT ProcA.[(zv)ParamT] -- NazovTabulky.NazovStlpca
(zv)PomPtr -- pointer na txt. retazec stlpca
NULL -- pripoj k aktualnemu obsahu
NULL -- vymaz predchadzajuce data
'nejaky moc dlhy text' -- co sa ma vlozit

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

> S pouzitim Adonis, resp. ADO se mi dari vse az po posledni fazi.
> Vysledek dotazu mam odpojeny od DB, ale nemohu tam nastavovat hodnoty
> identity a kalkulovanych fieldu
> ("Multistep error ...").

Skusal som to v ADO: pokial je nastavene property ISAUTOINCREMENT
u niektorej polozky na True, tak nie je mozne nastavovat hodnoty tejto
polozky.
Bez zatvorenia recordsetu ale nie je mozne ani zmenit hodnotu property
ISAUTOINCREMENT.

Erik

sp_AddLogin

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 31.3.2000 14:58:25

Omlouvam se vsem. Mnou popsany postup funguje, ale ja zamatkar se v dalsim
odkazoval na jinou databazi, nez na tu spravnou.

From: bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 2. dubna 2000 23:00
Subject: SetSystemTime a neco co nechapu

{**************************************************************}
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.4.2000 23:58:28

From: Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk>
> [...]
>
> Hlaska Windows:
> The blabla.exe is linked to missing export USER32.DLL:

Ahoj,

Tohle je problem Win95, dale viz buglist:
http://www.dataweb.nl/~r.p.sterkenburg/generated/entry0225.htm

Petr Vones, amatersky programator

problem s Delphi debugerem ??

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.4.2000 00:06:27

From: Michal Levy <M.Levy(zv)sh.cvut(tec)cz>
> Ve vsi ucte k tobe Petre, myslim ze se na to nedivas dobre. Windows se v

Ahoj,

Ja nerikam, ze musim mit vzdy pravdu :-))

> [...]
> nedokaze ukoncit ladeny proces. Cela situace je podle me chyba jen a jen

Jiste, na pocatku je problem v debuggeru. Samozrejme ze Delphi debugger neni
to uplne nejlepsi na svete, ale v ramci objektivity nutno rict, ze OS v tom
neni taky tam uplne nevinne. To ze se zhrouti debugger, ktery spustil dalsi
proces, s tim prece musi OS pocitat. V momente kdy odstrani process debuggeru
by mel byt ochoten udelat totez i s procesem z neho spustenym. Ono je to
samozrejme jeste slozitejsi, protoze v NT lze ladit vice procesu a ne jen
jeden jak v W9x.

Petr Vones, amatersky programator

Cestina v uzivatelskem rozhrani ( MessageDlg, Show

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.4.2000 00:06:45

From: Pavel �ern� <cerny(zv)cerny-ps(tec)cz>
> [...]
> by mohly byt texty pro komponentu BitBtn. Ale i kdyz tady
> provedu zmenu a zkusim komponentu BitBtn, neprojevi se to.

Zmena ve zdrojacich VCL neni resenim, protoze se ti toto neprojevi v
baliccich, navic pri dalsim patchi by jsi o tyto zmeny mohl prijit.
Podstatne lepsi reseni je Localizator: http://www.localizator.com ,
verze 3 je zdarma.

Petr Vones, amatersky programator

Dotaz - ScrollBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.4.2000 00:10:30

From: Robert Holovsk� <r.holovsky(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> ne ve scrolboxu ale ruzne na obrazovce mimo formular. Vetsinou se to stava

Chyba bude patrne v tom, jak jsi priradil Canvas ke ScrollBoxu. Pouzil jsi
TControlCanvas ? Zkus poslat kratkou ukazku kodu.

> [...]
> maximalizovane, tak se stane ze tlacitko(x) zavrit okno vypada jako disable,
> ackoliv funguje. Dat se to nejak elegantne osetrit?

Takhle chyba se uz tusim v D4 neprojevovala, mas UpdatePack#3 ?

Petr Vones, amatersky programator

DCOM - licencovani MIDASu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.4.2000 00:18:56

From: Miroslav Hro��o <hrossik(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> ale pocul som zasa aj, ze je zadarmo. Takze sa chcem spytat ako to vlastne je

Ahoj,

O licencovani MIDASu mas clanek tady:
http://community.borland.com/article/0,1410,20870,00.html

Petr Vones, amatersky programator

Zjisteni beziciho procesu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.4.2000 00:21:20

From: Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz>
> prosim Vas, da se nejak zjistit, zda nejaky proces spusteny z
> aplikace pomoci WinExec, resp. CreateProcess, ci. ShellExecute je
> stale aktivni (nekde je stale v cinnosti), popr. kdyz skoncil, jaky
> ma ERRORLEVEL.

K tomu muzes pouzit komponentu TJvProcessList (Processes_reg.pas). Priklad
pouziti najdes v adresari \Demo\ProcessListExample.dpr

http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCL_Vones_mirror.zip

Petr Vones, amatersky programator

TImage a format JPG

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 3.4.2000 06:06:34

Pokud to ma byt nejaky prohlizec, zkus to delat jako napr. ACDSee, ktere si
nahrava 1 obrazek dopredu a pri prohlizeni je jen vymeni a nahraje si dopredu
dalsi.

From: Ale� Kresta

> [...]
>zabira prilis mnoho casu i pameti. Nevite nekdo jak by to slo udelat o hodne
>rychleji a s mensimi pozadavky na pamet??

problem s Delphi debugerem ??

[*] Ing. �ubom�r G�L - 3.4.2000 07:25:35

Windows Media Player je sucastou instalacneho balika MS Internet Explorer.
Instalacia sa prevadza tak, ze MENI operacny system, takze to nie je
standartna instalacia.
Pouzival som Windows Media Player (z IE 5) na prehravanie zoznamov skladieb
vo formate MP3. V nepravidelnych casovych intervaloch dochadzalo z havarii
prehravania (modra obrazovka v W98) a pripadne spadnutiu programu a to
nezavisle od toho, co vsetko s nim bezalo. Nastalo vsak zablokovanie
zvukovej casti pocitaca a pomohol iba reset (alebo vypnutie reproduktorov).
Ked som pouzil WinAmp, k ziadnemu problemu nedoslo. Takze - na jednotlive
subory Windows Media Player ano (s vyhradami), na skupinove prehravanie nie.

LuGa

***************************
Lubomir "Levec" GAL, -LuGa
O.T.I., KR PZ Nitra, SK
mailto:gal(zv)minv.sk
***************************

Nativni komponenta pro pristup k Accessu

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 3.4.2000 08:06:48

Ahoj vsem,

pred nedavnem jsem pomoci Vas vsech resil problem pro pristup k databazi
Access pomoci Delphi4 Standard.
Bylo mi vysvetleno, ze pomoci verze Standard nelze pristoupit na ODBC, coz
jsem nakonec pochopil (za malo penez malo miziky).
Snazim se tedy najit nejakou komponentu, ktera by umela pristup k temto
databazim i v Delphi 4 Standard.
Nevite nekdo o nejake, nejlepe nejakou free. Staci mi uplne jednoducha
potrebuji totiz data z databaze jen cist, abych si udelal jednoduchy
prohlizec.
Predem diky

Jindrich Nikodem

TEXT parameter v CREATE PROCEDURE

[*] Marian Hatala <emha(zv)mailbox.sk> - 3.4.2000 07:51:13

Zdravim.

To s tym nesuvisi. To je len vypnuie (a na konci zapnutie) zapisu
operacie do trans. logu. eMHa

emha(zv)mailbox.sk

> [...]

> UPDATETEXT ProcA.[(zv)ParamT] --
> NazovTabulky.NazovStlpca

Tak to nevim, ale kdyz jsem se dival do prikladu, tak tam je to jeste

Excel Files

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.4.2000 09:15:12

> [...]
> [Microsoft][ODBC Excel Driver]General error Not enough information to
> connect to this DSN with SQLConnect. General SQL error. Use

Taky jsem zkousel jit na Excel pres ODBC a mel jsem tusim
podobny problem. Ale bez vytvoreni DSN jsem si neskrtl. Po
vytvoreni DSN bylo otevreni tabulky v pohode. Nevedel jsem ale, jak
v SQL dotazech pojmenovavat sloupce a hlavne nektera data v
poslednich radcich tabulky se v tabulce vubec neobjevila. To jsem
nedokazal odstranit a stejny problem byl i pri pouziti Adonisu, tj.
ADO. Kvuli temto problemum jsem se rozhodl na takovyto zpusob
prace s Excelovskym souborem zapomenout a pracoval jsem s
nim pomoci OLE Automation. Je to spolehlive.

David

dataset.insertrecord

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.4.2000 09:18:23

> ako pouzijem TDataSet.InsertRecord na pole s PrimaryKey,
> Autoincrementom, not Allowed null, unique.
>
> Paradox, W98, D5
>
> PS: V D3 mit to slo ze som vlozil prazdny string a on mi vygeneroval
> cislo. Ale v D5 pise chybu, ze id nemoze byt menene.

A kdybys do toho pole nic nevkladal? Na MSSQL7 to tak funguje.

David

problem s quick reportem

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 3.4.2000 09:23:03

Zaznamenal, ale museli jsme si to naprogramovat sami (resp. upravit
QuickReport - jako ostatne na mnoha jinych mistech.). Vzhledem k tomu, ze je
to uz asi rok, co jsme to delali, sam si presne neamatuji, kde to vsude
bylo.

> [...]
> sestava vytiskne na default tiskarne. Zaznamenal uz nekdo tuto chybu a ma
> reseni? (teda jine reseni nez prejit na jiny generator sestav). Mam D3

QuickReport a Preview

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 3.4.2000 09:54:05

Uz jsem to rozchodil.
V manualu ke QuickReportu (ktery neni soucasti Delphi, ale musel jsem si ho
stahnout z www.qusoft.com) jsem to nasel. V QR 1 to byla otazka 3 radku v
kodu, v QR 3 to popisovali na 3 A4 !!! a navic je to metoda, ktera nepouziva
OnPreview, jak by clovek cekal.

================================
[...]

Image to Blob

[*] Jakub Navratil <Jakub.Navratil(zv)vslib(tec)cz> - 3.4.2000 10:08:33

Zdravim vsechny priznivce DELPHI !
S delhi nemam velke zkusenosti, pracuji na diplomove praci a
narazil jsem na problem. Jak ulozit pomoci SQL obrazek do blobu.
Databaze je na IB serveru. Zakazdou radu predem dekuji.
JAKUB

problem s quick reportem

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 3.4.2000 10:14:38

Zdravim,
ja jsem se s tim taky setkal (D4 prof).
Mozna by bylo dopbre nekde na setveru (klidne i u mne) sbirat tyto chyby a
ukazat, jak to napravit - tzn. ktery radek v kterem souboru vymenit ci
opravit.
Pavel ZIDEK

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm
http://www.kopr(tec)cz/delphi/k-delphi.htm
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

> [...]
je
> to uz asi rok, co jsme to delali, sam si presne neamatuji, kde to vsude

OpenDialog

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 3.4.2000 10:40:12

Ahoj,
prosim poradte jak zvetsit dialogovemu oknu jeho prehled souboru. Potrebuji
to zvlaste pro vybirani mnoha souboru pomoci MultipleSelect. Stavajici vysek
adresare je pro mne malinky.

Dekuji
Martin Vackar
mvackar(zv)cpoj(tec)cz

Prechod na ADO-komponenty

[*] Petr Fojtik <fof(zv)foresta(tec)cz> - 3.4.2000 10:40:30

Zdravim ctene prispivatele jeden balicek otazek.
Potrebuji zmenit technologii. Momentalne pouzivam spojeni BDE-Paradox nebo
BDE - MS SQL (nativni driver). Jde mi obecne o prechod na technologii
vyhovujici tvorbe DB-aplikaci pro jednotlive PC az po stredni firmy o 10-20
stanicich (s tim, ze stejny program muze byt nasazen tam i tam).
Ze sledovani tisku i konference soudim, ze v soucasne dobe je asi
nejperspektivnejsi technologie ADO, konkretne ADO-komponenty k Delphi. Aby
to nebylo uplne jednoduche, tak proti jedne databazi muze pracovat vice
programu, a to i stavajici (pristup pres BDE - nativni driver).

1. Jak univerzalni je programovani pomoci ADO-komponent. Pokud odladim
program proti MS SQL a nasadim ho proti jine databazi, bude opravdu vsechno
chodit ? A kde se da zjistit, rozdily v tom, co jednotlive providery
podporuji. Jde mi o hlavne o nejrozsirenejsi, tj. MS SQL, Oracle, Informix,
pripadne
InterBase (Paradox bych uz dal radeji vynechal).

2. Jakou databazi zvolit pro pripad nasazeni na jednotlivych PC nebo na male
siti (do 5ti PC, bez vyhrazeneho serveru) ? InterBase nebo nejake lite verze
MS SQL (MSDE) ci Oracle ? Z hlediska ceny pro koncoveho zakaznika, snadnost
instalace a udrzby, a samozrejme s ohledem na bod 1.

3. Jakou verzi Delphi zvolit pri prechodu na ADO-komponenty ? Momentalne mam
D4CS, jestli ma cenu prechazet na D5.

4. Jak muze spolecne fungovat pristup pres BDE a ADO-komponenty ke stejne
databazi (i soucasne ke stejne tabulce) a to z jednoho PC nebo i z jednoho
programu ? Vypada to zbesile, ale jako priklad bych uvedl existujici modul
obsluhy ciselniku (beze zmeny, pres BDE) a nova verze zbytku programu
(ADO-komponenty). Nebo modul porizeni dat (stary osveceny jednoduchy pres
BDE) a novy modul vyhodnoceni tech samych dat (ADO-komponenty).

5. Nakolik budou rozdilne stored-procedury pri pouziti na jinych databazich
? Respektive nakolik mohou vubec byt podobne a prenositelne (s co nejmensimi
upravami).

6. Jaky balik ADO-komponent je nejvyhodnejsi ? Vim ze to neni zrovna
originalni dotaz a diskuzi na toto tema v konferenci jsem cetl, mam spise na
mysli vyhodnost ve vztahu k podpore vide databazi.

7. A co prace s ADO-komponentama pri pouziti UNIXu na serveru ?

8. Existuje nejaka literatura pro podporu prechodu na ADO technologii
(nejlepe primo pro Delphi) ?

Petr Fojt�k, fof(zv)foresta(tec)cz

Jak zjistit, ze DOS program skoncil....

[*] Delphi <delphi(zv)dcomm(tec)cz> - 3.4.2000 11:19:21

Ahoj,
mam aplikaci v Delphi, ktera spousti dosovsky EXE. Musim pockat nez se exe
ukonci abych mohl pokracovat dale ve zpracovani meho prg.
Jak zjistim, ze Handle toho dosoveho prg znm. ukoncen, je jen otevrene okno?
Pak vim jak ho uzavrit, ale netusim jaky handle znm. ukonceni.
Prosim pomozte. Vim, ze delphaky typu Vones a spol. je to prkotina :o)))

Hippy

D4, Win98 SE...

Image to Blob

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 3.4.2000 12:45:29

Ak je ten obrazok v subore tak cez
Query1.ParamByName('Obrazok').LoadFromFile('Subor.bmp')

ak je v objekte TBitmap tak cez
Query1.ParamByName('Obrazok').Assign(Bitmapa)

citanie je potom presne opacne (FieldByName('Obrazok').SaveToFile alebo
Bitmapa.Assign(...FieldByName..)
este pozor na obmedzenie BLOB size v BDE

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz] za u�ivatele Ivo
HERR
Odesl�no: 3. dubna 2000 12:53
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: IrDA

Prosim, ma nekdo zkusenosti s programovanim IrDA?
Beru cokoli, jsem z toho uz uplne zoufalej.
I.

Prechod na ADO-komponenty

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.4.2000 07:40:12

> :-) Pokud tohle udelas z jednoho programu, tak musis mit namisto
> jednoho spojeni prinejmensim dve. Coz mi prijde jako zbytecne.
>
> Zbysek Hlinka

Souhlas, snad bych jen uvedl jeste, ze podle mych zkusenosti
pristup pres BDE i ADO z jednoho programu sice neni vzorem
efektivity, ale problemy s funkcnosti by nastat nemely (pokud
dotaz smeroval k tomuto).

David

Prechod na ADO-komponenty

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.4.2000 07:49:49

Na totez jsem uz kdysi ptal a nedostal jsem zadnou reakci. Vim
tedy jen o ADOExpress z Delphi 5 a Adonisu. Nejen z reakci v
konferenci, ale i na skoleni, na nemz byli kolegove, bylo
doporuceno, pokud to je mozne, uprednostnit Adonis pred ADO
Express. Ovsem Adonis je treba zaplatit. Osobni zkusenosti se
srovnanim obou produktu nemam, jen prodavam, jak jsem koupil.

Pripojuji se tedy k dotazu: slysel jste nekdy nekdo (i jen zminku) o
nejakem dalsim produktu oprenem o ADO?

David

Prechod na ADO-komponenty

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.4.2000 07:52:31

On 3 Apr 00, at 14:47, delphi(zv)htkpro(tec)cz wrote:

> S ohledem na podstatne rozdilnosti v samotnem SQL mezi servery se
> jedna o prenositelnost pouze ve zpusobu pripojeni, nikoliv kodu
> aplikace.

Vzhledem k one podstatne rozdilnosti se toto citelne dotkne i kodu
(resp. zpusobu pouziti komponent). Pokud ovsem nekdo neudela
nestastny krok, ze by pouzil napriklad TADOQuery z
ADOExpress. Preskakovani mezi databazemi se muze stat
utrpenim, a to hlavne kvuli TField. Kazdopadne se clovek nevyhne
mnozstvi rucni prace, pokud nejakeho potomka TField pouzije. A
pokud ne, tak ta rucni prace zustane take. :-)

> To bych taky rad vedel.

Jedine zkusit takove komponenty, ktere nevychazeji z TDataSet a
umeji lepe vyresit transformaci datovych typu. :-)

Spusteni programu jako sluzby

[*] Filip Hlad�k <fihla(zv)telecom(tec)cz> - 4.4.2000 08:16:26

Priznam se, ze nevim co znamena dat do sluzby. Ovsem pokud chces skryt program pouzij komponentu TTrayComp.

Pro pridani do slozky "Po spusteni" muzes pouzit nasledujici proceduru (vytvori zastupce Notepad.lnk a vlozi jej do slozky Po spusteni):

var ItemIDList : PItemIDList;
Link : IShellLink;
StartMenuPath: array[0..MAX PATH] of Char;
IPFile : IPersistFile;
LinkFileNAme: WideString;
MAlloc : IMAlloc;
begin
SHGetMalloc(Malloc);
try
OleCheck(SHGetSpecialFolderLocation(Application.Handle,CSIDL STARTUP,ItemIDList));
SHGetPathFromIDList(ItemIDList, StartMenuPath);
MAlloc.Free(ItemIDList);
Link := CreateComObject(CLSID ShellLink) as IShellLink;
IPFile := Link as IPersistFile;
OleCheck(Link.SetPath('c:\windows\notepad.exe'));
OleCheck(Link.SetWorkingDirectory('c:\'));
LinkFileName := StartMenuPath + '\Notepad.lnk';
OleCheck(IPFile.Save(PWideChar(LinkFileName), False));
finally
Malloc. Release;

Do uses musis jeste dopnit: Shlobj, ActiveX, Oleauto, Comobj

Filip Hladik
fihla(zv)telecom(tec)cz

Mam D3S,

prosim o radu , jak po spusteni programu jej smazat ze seznamu spustenych programu a dat jej do sluzby. Zaroven nevim, jak pri instalaci zaridit moznost dat do slozky PoStartu (nebo po spusteni).

Dekuji a jsem s pozdravem

Ludek Paral
ludek.paral(zv)telecom(tec)cz

QuickReport a Preview

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 4.4.2000 08:33:48

Ahoj,
ja to resim pomoci dll, takto a v D5 to funguje

procedure TfrmQuickReport.OnPreview(Sender: TObject);
begin
DllHandle:= LoadLibrary('Preview');
if DllHandle <> 0 then begin
(zv)ShowPreview:= GetProcAddress(DllHandle, 'ShowPreview');
if (zv)ShowPreview <> nil then
ShowPreview(Sender);

v dll je funkce

procedure ShowPreview(Sender: TObject);
begin
frmPreview:= TfrmPreview.Create(Application);
frmPreview.QRPreview.QRPrinter:= TQRPrinter(Sender);
frmPreview.Show;

> [...]
> nejaky custom preview zvysoka kasle) a ted uz nevim, jak dal.
> Jakou specialnost musim udelat, aby mi to chodilo? Nebo to vubec nejde?

Prechod na ADO-komponenty

[*] Milan Schembera <spravce(zv)spektrum(tec)cz> - 4.4.2000 08:37:57

Jedine zkusit takove komponenty, ktere nevychazeji z TDataSet a
umeji lepe vyresit transformaci datovych typu. :-)

Napriklad ?

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
Spravce IT
SPEKTRUM CZ a.s.
mailto:spravce(zv)spektrum(tec)cz
mailto:milan(zv)missoftware(tec)cz

ShowModal v metode OnNewRecord tabulky

[*] Josef Slan� <slany(zv)hasici.znojmo(tec)cz> - 4.4.2000 08:41:58

D5 prof., W2k prof., Paradox.

Ahoj,

V metode OnNewRecord tabulky pouzivam nasledujici konstrukci:

procedure TCis.C_ZpusobplatbyNewRecord(DataSet: TDataSet);
begin
f_Detail.ShowModal;
end;

Na formulari je dbNavigator, po stisknuti + (vlozeni zaznamu) se
zobrazi okno f_Detail, kde lze editovat jednotlive polozky noveho
zaznamu. Drive jsem toto pouzival a fungovalo to.

Nyni se v okne f_Detail po jeho zobrazeni objevi vyplneny udaje
zaznamu, ktery byl aktualni pred vlozenim noveho. Pokud se tabelatorem
prepinam po jednotlivych dbEditech, tyto udaje z nich mizi.

Nezavisi to na tom, jestli pouziju tabulku Paradoxu nebo jinou.

Pokud misto ShowModal pouziju metodu Show, funguje to spravne -
dbEdity detailniho okna pro novy zaznam jsou po zobrazeni okna
prazdne.

Nevite prosim nekdo, cim to je a jak se toho zbavit?

Diky,

Josef Slan�
mailto:slany(zv)hasici.znojmo(tec)cz
Tel:0624-200740
GSM:0603-844999
Verze: 6.0.134 / Virov� b�ze: 63 - datum vyd�n�: 20.3. 2000

Error po vice insertech MS SQL serveru

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.4.2000 08:44:47

> [...]
> Jo, zkousim to na notebooku 32 MB RAM (i MSDE), PII 233, nicmene dela
> to i na NT s 196 MB RAM P350MHz. Vi nekdo, jak na to? Prosim

Na mODBC mam postavenou jednu aplikaci a nemel jsem dosud
problemy, takze poradit neumim. Kdyby se to stalo mne, zkusil
bych tytez operace postavit na jinych komponentach, co to udela.
Neni treba predelavat celou aplikaci, jen misto toho jednoho
mQuery dat na form bud klasicke Query a Database, popr.
(doporucuji) ODBCQuery od L. Fuleho
(http://www.sct.sk/~fule/ODBCe/ODBCe.zip) - opet i s
komponentou ODBCDatabase. No a zkusit, jestli to bude zlobit.
Kdyz ne, jde o chybu mODBC, kdyz jo, je treba hledat dal.
Rozhodne doporucuji uvedene komponenty prostudovat a pristi
aplikaci uz nestavet na mODBC. Pokud trvas na pouzivani ODBC,
patri uvedene komponenty podle meho presvedceni k nejlepsim,
co jsem mel dosud v ruce.

> Tady je ta procedurka
>
> procedure TMarketing.MyInsert(Table: TMQuery; SQLPrikaz: string);
> begin
> Screen.Cursor := crHourGlass;
> with Data, Help do
> try
> SQL.Clear;
> SQL.Add('SET DATEFORMAT dmy');
> SQL.Add(SQLPrikaz);
> SQL.SaveToFile('My.txt');
> ExecSQL;
> MyRefresh(Table); (Active := False, Active := True;)
> [...]

Co je to Data a Help?

David

Spusteni programu jako sluzby

[*] Ing. �ubom�r G�L - 4.4.2000 08:49:44

> Priznam se, ze nevim co znamena dat do sluzby.

Spustenie a beh nezavisle od prihlasenia/odhlasenia nejakeho pouzivatela. Na
to je dobry SRVANY.EXE z toolkitu NT. A este by tu boli nejake spekulacie
okolo planovaca (AT) ...

LuGa

***************************
Lubomir "Levec" GAL, -LuGa
O.T.I., KR PZ Nitra, SK
mailto:gal(zv)minv.sk
***************************

TEXT parameter v CREATE PROCEDURE

[*] Marian Hatala <emha(zv)mailbox.sk> - 4.4.2000 07:51:44

Jasne. Lenze v tych prikladoch vsade pracuju priamo s tabulkami a
TEXTovymi stlpcami a nikde nie s parametrom procedury :((
A problem je v prave v tom, ze funkcie WRITETEXT a UPDATETEXT natvrdo
vyzaduju zapis parametra vo forme 'tabulka.stlpec' a neda sa im vnutit
"stlpec" procedury.

eMHa
emha(zv)mailbox.sk

> Kdyz jsem si vsak zkousel primo ten priklad z BOL, tak s temi
> opicarnami kolem mi to chodilo, bez nich mi to hrube vynadalo...

Memo kontra RichEdit

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.4.2000 08:58:52

Ahoj,

jen hloupa otazka: jake jsou hlavni rozdily mezi Memo a RichEdit?
Co umi richedit navic?

Dik, David

Memo kontra RichEdit

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 4.4.2000 09:10:00

> Ahoj,
> jen hloupa otazka: jake jsou hlavni rozdily mezi Memo a RichEdit?
> Co umi richedit navic?
*** Hlavne formatovat text ve formatu RTF.

Petr

,=====-----( mailto: bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz )===--- -- - -
--=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -

Chyba pri instalaci RALib do D3

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 4.4.2000 09:19:58

Ahoj

pokusil jsem se nainstalovat knihovnu RALib do Delphi 3

pri kompilaci treti casti mi to zahlasilo varovani:

Warning: C:\Program Files\Delphi 3\RALib\fEAFDAppBuilder.pas[387]:
Constructing instance of 'TRAFormDesigner' containing abstract methods

a po instalaci mi spadlo IDE Delphi.

Nepouzivatem nekdo prosim tuto knihovnu?

Jaro B.

komponenta nebo API pro obsluhu vypalovac�ch

[*] Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz - 4.4.2000 09:20:44

Ahoj,
nevite neco o subj ? Potreboval bych hrnout zalohy primo na CDR.

LM

IP adresa a jmeno stroje

[*] Dobromil Mal� <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 4.4.2000 09:28:48

Rekl bych, ze to zase najdes tady :
HK_LM\Enum\Network\MSTCP\0000
v klici Driver.

Od: Lubos Hubka[SMTP:hubka(zv)trenkwalder.sk]

> potrebuji zjistit IP adresu a jmeno stroje na kterem spoustim program
> vytvoreny v D5. To jmeno bych jeste dokazal vytahnout z registru, ale tu
> IP nevim. Urcite vite jak na to?

taktiez v registroch:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0001\IPAddress

Pozor na to "0001" je to poradove cislo zariadenia. Ja mam napriklad IR port
ako 0001, sietovu kartu ako 0002 a modem ako 0003.
Zatial som neprisiel na to ako programom zistit, ktore zariadenie je sietova
karta.
/LH
--

Memo kontra RichEdit

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 4.4.2000 09:50:14

napr RTF umi obarvovat jednotliva pismenka/slova/vety...
Memo pouze text. vlastnosti plati pro cely text

Od: Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz <Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. dubna 2000 8:22
P�edm�t: komponenta nebo API pro obsluhu vypalovac�ch CD

>Ahoj,
>nevite neco o subj ? Potreboval bych hrnout zalohy primo na CDR.
>
>LM

Memo kontra RichEdit

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 4.4.2000 10:31:30

Nejdulezitejsi vlastnosti jsou tyto:
RichEdit umoznuje zpracovani vice textu nez memo (nevim to jiste ale
memo je omezeno na 32Kb? nebo tak nejak)
RichEdit umi formatovat text - napriklad cast modre tucne, cast na
stred, ....

jen hloupa otazka: jake jsou hlavni rozdily mezi Memo a RichEdit?
Co umi richedit navic?

Dik, David

Prechod na ADO-komponenty

[*] Petr Fojtik <fof(zv)foresta(tec)cz> - 4.4.2000 11:20:14

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 4. dubna 2000 7:52
P�edm�t: Re: Prechod na ADO-komponenty

> [...]
> mnozstvi rucni prace, pokud nejakeho potomka TField pouzije. A
> pokud ne, tak ta rucni prace zustane take. :-)

To mne opravdu nepotesilo. Neexistuje nekde knou-how jak pouzivat potomky
TField aby se podobne problemy minimalizovaly ? Jako dalsi napad bych videl
otestovat v ruznych databazich (z meho hlediska bych to asi omezil na MS
SQL, ORACLE a Informix) datove typy, ktere pro pouziti v TField-komponent�ch
se chovaji podobne. Bohuzel je vsechny nemam (tedy databaze), takze to
momentalne nemohu udelat. Treba to uz nekdo zkousel a mohl by se podelit.
V praxi obcas zakaznici pozaduji aby existujici soft pracoval proti jejich
databazi (maji na to pravo a obcas i dobre duvody) a chteji znat cenu,
samozrejme hned. Proto by bylo uplne skvele, kdyby vyvojar mohl co
nejpresnej odhadnout pracnost takove upravy. Samozrejme ze vetsinou nema cas
ani penize, aby si takovy prevod zkusil nanecisto.

> Jedine zkusit takove komponenty, ktere nevychazeji z TDataSet a
> umeji lepe vyresit transformaci datovych typu. :-)

A to jsou ktere ?

Petr Fojt�k, fof(zv)foresta(tec)cz

Memo kontra RichEdit

[*] Petr Fojtik <fof(zv)foresta(tec)cz> - 4.4.2000 11:27:35

Vidim ze se pise o TRichEdit, takze bych se taky na neco zeptal. Nevite o
komponente, ktera by umela prezentovat (tedy i tisknout) dokument ve formatu
RTF ? Myslim dokument, ve kterem jsou i veci jako tabulky a ramecky.
TRichEdit to nezna, ten umi pouze zakladni veci jako typ pisma, velikost,
Zatim RichEdit pro takovy tisk pouzivam, ale ten dokument musi byt opravdu
velmi jednoduchy. Navic si jeste musim sam zjistit a nastavit okraje
dokumentu pro tiskarnu (pokud je zajem, mohu zverejnit).

Od: Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 4. dubna 2000 10:31
P�edm�t: RE: Memo kontra RichEdit

> [...]
> memo je omezeno na 32Kb? nebo tak nejak)
> RichEdit umi formatovat text - napriklad cast modre tucne, cast na

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 4.4.2000 11:39:24

> Spustenie a beh nezavisle od prihlasenia/odhlasenia nejakeho
> pouzivatela. Na to je dobry SRVANY.EXE z toolkitu NT. A este
> by tu boli nejake spekulacie okolo planovaca (AT) ...

SrvAny neni rozhodne zadny zazrak, na jednoduchsi veci to vsak
staci. Hlavni nedostatek spatruji v techto vlastnostech:
1) aplikaci ukoncuje pomoci Terminate, takze aplikace nema
sanci pred ukoncenim napr. ulozit data !
2) pokud se aplikace sama ukonci, tak sluzba nadale tvari jako
spustena !

Daniel

tisk z WebBrowseru

[*] Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 4.4.2000 09:41:35 -0000

akutn� pros�m o radu.

Pou��v�m komponentu TWebBrowser (Delphi5). R�d bych vytiskl na tisk�rn�
obsah tohoto prohl�e�e, ale netu��m jak na to.

P�edem d�ky za radu. Franti�ek M��ala
macala(zv)praktik(tec)cz
<mailto:macala(zv)praktik(tec)cz>

DAO knihovny, DAO3032.DLL

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 4.4.2000 11:47:06

Ahoj vsem,

nedavno jsem tu resil problem pripojeni Delphi 4 Std. na databazi Access. To
jse mi jiz konecne podarilo a to takto:

V BDE Administratoru jsem si zadal novy alias MyAlias typu MSACCESS a
vyplnil u nej cestu k databazi "C:\Access\databaze.mdb".
V Delphi pak jiz staci jen VCL Table, DataSource a DBGrid a je to stejne
jako kdyz pristupuji na databazi DBF.
Pristup pres ODBC je bohuzel v Delphi 4 Std. opravdu nemozny.

Ale hacek tam prece je. Takto jsem to zkousel v praci a taky to slo bez
problemu. Doma jsem zkusil totez a po te co jsem chtel vybrat u komponenty
Table databazovou tabulku se mi objevila hlaska ze nemam knihovnu
c:\windows\msapps\DAO3032.DLL.
Hledal jsem tuto knihovnu na pocitaci v praci a tam tez neni a pritom se na
Access pripojim?

Na obou pocitacich je stejny system Win98 i Delphi. Vcem je tedy problem?
Prosim pomozte.
Predem diky

Jindrich Nikodem

nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz

Interbase & BLOB (*.doc)

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 4.4.2000 11:54:35

> [...]
> Mozno samotna Interbase ma nejaky kompresny algoritmus na BLOBy, ktore
> sa komprimuju na strane servera a nezatazuje sa tym siet...

No jeste nez to budes ukladat jako BLOB tak zvaz jeste zpusob pouzivani tech
dokumentu.

Pokud budes dokumenty ukladat do BLOBu databaze tak uz to pak nejsou
dokumenty!!!
Co z toho?
- nejde v nich jednoduse hledat (zvlast kdyz je zkomprimujes)
- pred pripadnou dalsi uzivatelovou editaci je musis nekam ulozit a musis se
starat
aby jsi je ulozil zase zpatky. Protoze vsak souborovy system nepodporuje
neco jako
transakce tak treba pri padu stanice ti budou tyto docasne soubory zustavat
apod.
- v databazi ti tezko antivirovy system najde najake makroviry
- musis nejak hlidat kdyz chce vice uzivatelu editovat stejny soubor
soucasne
(ve sdilenem provozu si to resi sam Word)
- kompresi a zalohovani lze resit i na urovni filesystemu a to mozna i lepe
nez v pripade obrovskeho databazoveho souboru

Podle mne tedy ukladani do BLOBu sebou nese dost pridanych problemu,
a hlavne neprinasi temer nic pozitivniho.

Rob

Dusledky fce TerminateProcess

[*] Karel Klime� <kchodl(zv)email(tec)cz> - 4.4.2000 12:24:23

ahoj,
v jedne sve aplikaci uzivam CreateProcess a potom take TerminateProcess. Zajimalo
by mne jake dusledky ma TerminateProcess. Uvolni vsechny podprocesy a vseobecne
celou alokovanou pamet nebo je to nejaka "tvrda" varianta ukoncovani aplikace.
Paklize ano, je asi lepsi uzit PostMessage(handle,WM_QUIT,0,0).

Progr-Amather -Kchodl-(r) 1989-2000

Detekce kodovani cestiny

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 4.4.2000 12:46:09

Zdravim!

Mam dotaz zkousel jsem uz hledat archivu a nic jsem nenasel co se tyce
problemu detekce kodovani cestiny. Nevite nekdo neco o tom?

Pavel Polak - pavelp(zv)bnsoft(tec)cz

Memo kontra RichEdit

[*] Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz> - 4.4.2000 12:50:33

> jake jsou hlavni rozdily mezi Memo a RichEdit?
Rozdily jsou podobne jako mezi NOTEPADem a WORDPADem ve Windows.

Pavel Kriz, TDS

From: Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>> Ahoj vsem,

> [...]
> Access pripojim?
>
> Na obou pocitacich je stejny system Win98 i Delphi. Vcem je tedy problem?

Detekce kodovani cestiny

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.4.2000 13:21:24

Posilam kousek kodu, ktery pozna 1250, Latin II a Kameniky. Podminkou je mit
reprezentativni kousek textu. Funguje to na detekci pismen, ktere se v jinych CP
nevyskytuji. Snad si z toho neco vyberes.

procedure TfrmKonvertor.cmAnalClick(Sender: TObject);
var
i, j : Integer;
Radek : String;
Kamenici, LatinII, Windows : Integer;
ProgressBar.Position := 0;
ProgressBar.Max := Memo1.Lines.Count;
Kamenici := 0;
LatinII := 0;
Windows := 0;
Memo1.Lines.BeginUpdate;
For i := 0 To Memo1.Lines.Count - 1 Do Begin
ProgressBar.Position := i + 1;
Radek := Memo1.Lines.Strings[i];
For j:= 1 To Length(Radek) Do Begin
Case Radek[j] Of
#138,#141,#142,#154,#193,#200,#201,#204,#205,#207,#211,#217,#218,
#221,#225,#232,#239,#242,#243,#248,#249,#250:
Inc(Windows);
#128,#135,#139,#143,#151,#157,#168,#169 :
Inc(Kamenici);
#181,#183,#210,#213,#214,#224,#229,#230,#252:
Inc(LatinII);
Memo1.Lines.EndUpdate;
ProgressBar.Position := 0;

{ podle vysledku analyzy se prepneme do prislusne CP }
If (Kamenici > LatinII) And (Kamenici > Windows)
Then RadioGroup1.ItemIndex := 2
Else
If LatinII > Windows
Then RadioGroup1.ItemIndex := 1
Else RadioGroup1.ItemIndex := 0;

From: Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz>

> [...]
>
> Mam dotaz zkousel jsem uz hledat archivu a nic jsem nenasel co se tyce
> problemu detekce kodovani cestiny. Nevite nekdo neco o tom?

[*] Tom =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 04.4.2000 13:27:41

Ahoj,

Robert Kindl wrote:
> [...]
>
> Podle mne tedy ukladani do BLOBu sebou nese dost pridanych problemu,
> a hlavne neprinasi temer nic pozitivniho.

Vicemene souhlasim s uvedenymi argumenty, ale tohle vypada na nejaky
archiv dokumentu a pak to muze byt dobre vyuzitelne (ukladani do IB).

Sam jsem to jeste nedelal, ale v IB lze nadefinovat tzv. filter, ktery
pracuje s BLOB daty a tedy je muze komprimovat i dekomprimovat. Vice
informaci je v dokumentaci k IB. O tvorbe BLOB filtru se pise v Embedded
SQL Guide.

Numeric string

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 04.4.2000 13:41:11

Delphi Help :

Val converts a string to a numeric representation.

procedure Val(S; var V; var Code: Integer);

Description

The Val function converts the string value S to its numeric
representation, as if it were read from a text file with Read.
S is a string-type expression; it must be a sequence of characters
that form a signed whole number. V is an integer-type or real-type
variable. Code is a variable of type Integer.
If the string is invalid, the index of the offending character is
stored in Code; otherwise, Code is set to zero. For a null-terminated
string, the error position returned in Code is one larger than the
actual zero-based index of the character in error.

Val performs range checking differently depending upon the state of $R
and the type of the parameter V.

Vaclav Sazima

Petr J�nsk� wrote:

> Zdrav�m a pros�m o radu.
>
> Existuje v D5 n�jak� funkce, kter� vr�t� zda string je ��slo.
>
> D�ky PJ

Numeric string

[*] Ale� Kle�ka - 4.4.2000 13:44:05

Nazdar,
mas moznost udelat si f-ci, ve ktere pouzijes:

FUNCTION IsInteger( a_String : String ) : Boolean;
BEGIN
TRY
StrToInt( a_String );
Result := TRUE;
EXCEPT
Result := False;
END;
END;

kde StrToInt muses nahradit takovou konverzni f-ci, jaka vyhovuje typu
cisla, ktery by mel byt ve stringu obsazen ( integer, real, apod. ).

Alesh

> Zdrav�m a pros�m o radu.
> Existuje v D5 n�jak� funkce, kter� vr�t� zda string je ��slo.

> D�ky PJ

Numeric string

[*] Jirka Majvald <majvald(zv)email(tec)cz> - 4.4.2000 13:39:41

Zkus proceduru Val (String,Cislo,Pozice_chybneho_znaku);
pokud Pozice_chybneho_znaku <> 0 tak to neni cislo

From: Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz>
> prosim poradte jak zvetsit dialogovemu oknu jeho prehled souboru. Potrebuji
> to zvlaste pro vybirani mnoha souboru pomoci MultipleSelect. Stavajici vysek
> adresare je pro mne malinky.

Ahoj,

podivej se tady:
http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14618

Petr Vones, amatersky programator

HWND Aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.4.2000 23:26:55

From: Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz>
> Nevite nekdo jak bych mohl zjistit v DLL handle aplikace ktera ji vola?

Ahoj,

napriklad takhle:

function GetProcessDelphiTApplicationWnd: HWND;
type
PWndEnum = ^TWndEnum;
TWndEnum = record
PID: DWORD;
Wnd: HWND;
WndEnum: TWndEnum;

function EnumWindowsProc(Wnd: HWND; Data: PWndEnum): Boolean; stdcall;
var
PID: DWORD;
C: array[0..100] of Char;
begin
GetWindowThreadProcessId(Wnd, (zv)PID);
if (PID = Data^.PID) and (GetClassName(Wnd, C, Sizeof(C)) > 0) and
(C = 'TApplication') then
Data^.Wnd := Wnd;
Result := (Data^.Wnd = 0);

WndEnum.PID := GetCurrentProcessId;
WndEnum.Wnd := 0;
EnumWindows((zv)EnumWindowsProc, LPARAM((zv)WndEnum));
Result := WndEnum.Wnd;

problem s Delphi debugerem ??

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.4.2000 23:27:24

From: Ing. �ubom�r G�L <gal(zv)minv.sk>
> Windows Media Player je sucastou instalacneho balika MS Internet Explorer.
> Instalacia sa prevadza tak, ze MENI operacny system, takze to nie je
> standartna instalacia.

No, ona temer kazda instalace "meni" operacni system :-) Napriklad i takove
Delphi. Internet Explorer to samozrejme dela intenzivneji, protoze krome
internetoveho prohlizece a postovniho klienta je to i takovy skryty servis
pack pro Win95/98. Tuhle fintu pouziva Microsoft vicemene i u MS Office.
Samozrejme by bylo lepsi, kdyby Microsoft dodaval SP pro Win9x samostatne.
Ale vzhledem k tomu, ze je to operacni system urceny spise na hrani, tak
tomu asi nedava takovu vahu.

> [...]
> vo formate MP3. V nepravidelnych casovych intervaloch dochadzalo z havarii
> prehravania (modra obrazovka v W98) a pripadne spadnutiu programu a to

Tohle vypada spise na problem W98, nez IE5

Petr Vones, amatersky programator

sprava pameti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.4.2000 23:27:58

From: Pavel Hampl <phampl(zv)chmi(tec)cz>
> [...]
> bych nekde neco zapominal uvolnovat. Dela se prubezne pricitani a mazani
> prvku seznamu (FileList a List) vcetne pripojenych objektu, do toho

Ahoj,

v techto pripadech se hodi nastroj na odhalovani neuvolnenych alokaci a
pribuznych chyb. Z free je to napriklad MemProof, z komercnich pak Memory
Sleuth.

http://www.totalqa.com/download/memproof.html
http://www.clexpert(tec)cz/software/turbopower/memorysleuth.asp

BTW: C++ Builder 5 ma jiz neco takoveho jako soucast IDE a vypada to moc
pekne ....

> [...]
> bylo alokovano "nad" tim blokem, tedy jestli automaticky alokuji pamet
> od prvniho dostatecne volneho mista nebo az na konci vseho dosud

Strucne receno, samozrejme ze kazdy alokovany blok je mozne opet uvolnit
at se nachazi kdekoli.

Petr Vones, amatersky programator

Dusledky fce TerminateProcess

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.4.2000 23:28:35

From: Karel Klime� <kchodl(zv)email(tec)cz>
> [...]
> celou alokovanou pamet nebo je to nejaka "tvrda" varianta ukoncovani aplikace.
> Paklize ano, je asi lepsi uzit PostMessage(handle,WM_QUIT,0,0).

TerminateProcess je pouze pro reseni krajnich situaci, vice se dozvis ve
Win32 API Helpu. Tady si muzes stahnout komponenty TJvCreateProcess a
TJvProcessList, kde je jiz toto vyreseno:

http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCL_Vones_mirror.zip

Poznamka pro D4. Mezi soubory se nachazi i D4ONLY_Contnrs.pas, ten je
treba prejmenovat na Contnrs.pas, obsahuje jednoduchou implementaci
tridy TObjectList, ktera je az v D5.

Petr Vones, amatersky programator

Media player

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.4.2000 23:28:06

From: Podrazsk� Daniel <Podrazsky(zv)hzs.mepnet(tec)cz>
> [...]
> jak velikost panelu, tak velikost MediaPlayer.Display, ale velikost obrazu
> se nijak nezmenila. Ma MediaPlayer nejakou vlastnost, ktera je podobna

Ahoj,

podivej se na vlastnost TMediaPlayer.DisplayRect. Staci ji nastavit na
ClientRect panelu.

Petr Vones, amatersky programator

Detekce kodovani cestiny

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.4.2000 23:28:11

From: Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz>
> Mam dotaz zkousel jsem uz hledat archivu a nic jsem nenasel co se tyce
> problemu detekce kodovani cestiny. Nevite nekdo neco o tom?

Ahoj,

o neco takoveho jsem se pokousel tady:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/other/CharSetConv.zip

Petr Vones, amatersky programator

sprava pameti

[*] Jan Kirchner <imconr(zv)volny(tec)cz> - 4.4.2000 23:28:54

Ahoj
Taky by me zajimaly vase zkusenosti. Mam podobny (stejny) problem, nemuzu
nalezt pricinu a kdyz jsem se zde pred casem dotazoval, zadna odpoved
neprisla.

Jan Kirchner, program�tor amat�r
imconr(zv)volny(tec)cz

> [...]
> bylo alokovano "nad" tim blokem, tedy jestli automaticky alokuji pamet
> od prvniho dostatecne volneho mista nebo az na konci vseho dosud

Barva textu v TMemo

[*] Vladislav Cadsky <cadskyk1(zv)atlas(tec)cz> - 4.4.2000 23:43:56

Ahoj, pokud je to mozne, tak pouzij komponentu TRichEdit

> [...]
obdobneho
> jako, kdyz pisu program v Delphi, tak jsou slova Begin, End, Procedure ,

tisk z WebBrowseru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.4.2000 23:56:44

From: Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz>
> Pou��v�m komponentu TWebBrowser (Delphi5). R�d bych vytiskl na tisk�rn�
> obsah tohoto prohl�e�e, ale netu��m jak na to.

> [...]

Status := WebBrowser1.QueryStatusWB(OLECMDID_PRINT);
if Status and OLECMDF_SUPPORTED <> 0 then
WebBrowser1.ExecWB(OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_DODEFAULT);
end;

Pokud misto OLECMDEXECOPT_DODEFAULT das OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER, tak
se nebude zobrazovat dialog pro tisk, ale provede se primo.

Petr Vones, amatersky programator

problem s Delphi debugerem ??

[*] Michal Levy <M.Levy(zv)sh.cvut(tec)cz> - 5.4.2000 00:20:01

> Windows Media Player je sucastou instalacneho balika MS Internet Explorer.
> Instalacia sa prevadza tak, ze MENI operacny system, takze to nie je
> standartna instalacia.

Pravda je, ze WMP pouziva nektere komponenty IE, ale jde nainstalovat i
samotny. Proto existuji i dve verze pro IE4 a vyssi a pro nizsi verze ne IE4
a pro non IE browsery. Ze meni operacni system ?? Nemyslim. Je to programek
jako kazdy jiny, jen s trochu vice vazbami na OS (pochopitelne). Krome
problemu s Delphi jsem s nim nemel zadne problemy - rozhodne ne takove, z
kterych bych mohl vinit prave jeho.
Pokud se vyskytnou nejake problemy, ktere popisujes, pak jde s nejvetsi
pravdepodobnosti o chybu v nejake nizsi vrstve operacniho systemu, kterou
WMP vyuziva (DirectShow), potazmo v driverech. Vetsina problemu Windows se
kterymi jsem se kdy setkal, byla zpusobena prave chybami v driverech.

Michal Levy

> [...]
> mailto:gal(zv)minv.sk
> ***************************

komponenta nebo API pro obsluhu vypalovac�ch CD

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.4.2000 01:08:00

Puvodni zprava, kterou napsal Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz dne 4 Apr 00,:

> nevite neco o subj ? Potreboval bych hrnout zalohy primo na CDR.

Ja jsem tuhle narazil na nejake knihovny pro vypalovani na CD-R,
nejake DLL, popis vypadal nadherne a hned bych je bral, nicmene
kdyz jsem dosel k cene, ktera byla v dolarech s tremi nulami,
tak me presel humor a plynule jsem presel na jiny web s necim
uplne jinym :-) Pokud mas zajem za kazdou cenu, tedy za cenu
nekolika tisic USD, pak to jsem ochoten znovu vyhledat a poslat
Ti odkaz...

ICQ: 21215917, PGP vitano

komponenta nebo API pro obsluhu vypalovac�ch CD

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.4.2000 01:53:07

Puvodni zprava, kterou napsal Karel Huda� dne 4 Apr 00,:

> [...]
> taktez od Adaptecu a uz to frci.
> Nejsem si ale jist, zda je DirectCD zdarma (na 98% ano), ja ho dostal primo

Pravda, UDF format je docela jednoduse pouzitelny, nicmene
ja s nim moc dobre zkusenosti nemam.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Re[2]: Interbase & BLOB (*.doc)

[*] Delph! <Delph(zv)Miesto.Sk> - 5.4.2000 05:33:41

> [...]
SP> - makra musi byt na vsech pocitacich, cas od casu si je nekdo smaze, s kazdou novou verzi WinWordu musime delat nova makra

Ako teda pomocou DDE mozem otvorit subor vo Worde, tlacit, no hlavne
pouzivat FindReplace ????

Delph! mailto:Delph(zv)Miesto.Sk

OT:mail klient

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 5.4.2000 06:51:30

poradte nejakeho free email klienta ale nie Outlooku a Outlooku Express.

Martin

Pristup na ODBC bez BDE s D2 st

[*] Peter ROZIM <prozim(zv)pollux.sk> - 5.4.2000 07:17:07

Poradte prosim niekto ako je mozne pristupovat na ODBC s D2Standard
bez pouzitia BDE uvitam akukolvek radu alebo komponenty
Dakujem
prozim(zv)pollux.sk