Prebudovani sysutils v D3

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.4.2000 22:50:34

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> mam takovy pro mnohe jiste trivialni dotaz: mam prelozene nektere hlasky v
> sysutils a jine konstanty (v Delphi 3), ale nevim jak to prebudovat do
> balicku, muzete mi, prosim, nekdo poradit?

Ahoj,

v tomto pripade jiz musis pouzit korektni zpusob lokalizace. Podivej se na
http://www.localizator.com

Petr Vones, amatersky programator

Re[2]: Duplicita klicu, Key - Violation

[*] Delph! <Delph(zv)miesto.sk> - 12.4.2000 22:54:28

Wednesday, April 12, 2000, 6:06:43 PM, Zbysek Hlinka wrote:

ZH> U SQL databaze byva obvykle nejlepsi reseni poslat data pres
ZH> ulozenou proceduru a zkontrolovat navratovou hodnotu, jak to
ZH> dopadlo.
... mozes uviest nejaky konkretny priklad ako to vlastne riesit cez tu
ulozenu proceduru ? (Interbase)

vdaka

Konference MS SQL 2000

[*] bigzero(zv)post(tec)cz - 12.4.2000 22:54:59

Zdravim !

MS toho dneska nasliboval ...

Konkretne MSDE 2000 bude, omezeni maji zustat zachovana
(5 threadu). Druha beta SQL2K ma byt dostupna behem jeste dubna. Nejvetsi zmeny jsou v nastojich (QA, DTS ...) a v rozsireji serveru pro enterprise, OLAP a WEB reseni (mimochodem Enterprise verze SQL bude nejspis drazsi nez ta stavajici).

Honza

> Vazeni,
> pokud jste tam nekdo byl, mel bych jeden dotaz.
> Sliboval MS ze SQL 2000 bude take ve jako MSDE?
>
> Dekuji
> ing. Michal Kus
> TANGO software s.r.o.
> pokladni systemy pro restaurace a obchody
> kus(zv)tangosw(tec)cz
> www.tangosw(tec)cz

Prohledavac, ktery Vam rozumi.
*** http://NAJDI.TO

Drag & Drop

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 12.4.2000 23:01:51

ahoj,

na http://www.gexperts.com/GXExplorer/ najdes
Explorer pro Delphi se zdrojakama, kterej umoznuje takhle interaktivne
pracovat s pruzkumnikem, tak to muzes okoukat.

M.Jirman

From: �ampulka Ji�� <campulka(zv)czas(tec)cz>

Problem:
Mam listbox, kterej je naplnenej nazvama souboru, a ja
potrebuju aby z toho listboxu slo soubor pret�hnout mysi
treba do exploreru (zkop�rovat, presunout)... Jak na to?

d�k Jirka.

FAXovanie

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.4.2000 02:02:48

Behalf Of Pavol Kaka�ka

> Exchange nebo
> splnen.
> misto
>
> Vyzera to zaujimavo a ako to ide nastavit?

Mrkni se v defaultnim projectu Delphi "Win 95 logo application"
(File->New->Project...) na
funkci v menu File->Send

> A co ak ma niekto Netscape, ... ?

Nevadi. Muze ho pouzivat ale ty vyse popsanym zpusobem neodesles mail a ani
pres nej nepujdou odesilat maily
z "defaultnich" windowsackych aplikaci (napr WordPad) pomoci
Soubor->Odeslat, nebo pomoci ShellExecute - mailto.

Proste a jednoduse : MS Fax je "neci" sluzba (MS Exchange ze zakladni
instalace W95, na W98 je take ale musi se doinstalovat z CD, nebo Outluuk
95,97,2000). To "neco" musi byt nainstalovano a nastaveno jako "SIMPLE
MAPI", se
vsemi dusledky, ktere z toho plynou. Ty pak pomoci teto zpravove sluzby
muzes odesilat faxy a pokud je u toho "neceho" i nainstalovana sluzba na
odeslilani e-mailu tak i e-maily.

NVarchar a MSSQL - 2

Takze nezbude, nez investovat do D5 (+ Zbyskovy OLE DB komponenty) nebo do
Adonisu, ze?

Nicmene dekuji za otevreni oci...

From: Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz>
> Chci zvyraznit radek v DBGrid, ale podle stavu predchozi polozky.
> Rad bych zvyraznil i radek podle vztahu dvou nasledujicich radku napr.

type
TDBGridHack = class(TDBGrid);

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
var
LastActiveRecord: Integer;
LastCountry: string;
begin
with TDBGridHack(Sender) do
begin
LastActiveRecord := DataLink.ActiveRecord;
try
LastCountry := Table1Country.Value;
if LastActiveRecord > 0 then
begin
DataLink.ActiveRecord := LastActiveRecord - 1;
if Table1Country.Value = LastCountry then
begin
Canvas.Font.Color := clBlue;
Canvas.Brush.Color := clRed;
if (Focused) and (GdSelected in state) then
begin
Canvas.Font.Color := clWhite;
Canvas.Brush.Color := clBlue;
DataLink.ActiveRecord := LastActiveRecord;
end;
DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

Seznam MS-SQL serveru

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 13.4.2000 08:27:14

Kde najdu knihovnu SQLDMO?

ing. Michal Kus
TANGO software s.r.o.
pokladni systemy pro restaurace a obchody
kus(zv)tangosw(tec)cz
www.tangosw(tec)cz

RichEdit

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 13.4.2000 08:52:40

with RichEdit1 do
begin
RichEdit1.DefAttributes.Color := clBlue;
RichEdit1.DefAttributes.Style := [fsBold, fsItalic];
Lines.Add('a tady vkladej text po jednotlivych radcich');

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Milos Sula
Odesl�no: 12. dubna 2000 15:36
Komu: delphi konference
P�edm�t: OT:SQL select

Ahojte
mam napr. takovouto tabulku
jmeno cislo
A 1
A 2
A 6
B 8
C 2
C 3
a chci aby se mi vratily vsechny zaznamy pro maximalni hodnotu cisla
jednotlivych jmen. tj
A 6
B 8
C 3
nevite jak sestavit na toto SQL dotaz ? pouzivam MSSQL 7

RTF na pozadi nekde v pameti

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 13.4.2000 09:08:19

Zdravim,
potrebuji nekde na pozadi predelat vlastnosti textu v RTF.
O co jde:
Abych mel obarveny text (RTF) dle situace vypoctu v programu, pouzivam RTF. Text se neustale pridava za jiz existujici text. V textu, ktery se pridava ( Lines.Add('pridany text') ) jsou nejake atributy pro nastaveni barvy/boldu/italiku.
Jiz existujici RTF potrebuji nekam nakopirovat do pameti, pridat tam novy text, predelat barvy a nasledne vratit zpet na formular.
Nejak se mi nedari, asi spatne vytvarim RTF v pameti.
Poradi mi nekdo
Diky Pavel ZIDEK

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

RichEdit a formatovani MessageDlg

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 13.4.2000 9:16:00

> [...]
> Pokud ukladam pomoci "RichEdit1.Lines.SaveToFile('report.rtf')", a tento
> soubor uz existuje, tak se prepise. Ja ale potrebuji obsah RichEditu

Coz takhle pouzit skryty pomocny RichEditPom, tam nacist soubor 'report.rtf'
a pak v cyklu pridat obsah RichEdit1 a ulozit:

RichEditPom.Lines.LoadFromFile('report.rtf');
for i:=0 to RichEdit1.Lines.count-1 do
RichEditPom.Lines.Add(RichEdit1.Lines[i]);
RichEditPom.Lines.SaveToFile('report.rtf');

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

Zatuhnuti Delphi pri startu aplikace

Mno, mam D3 C/S, W95, IE5 a jezdim co to da. Nebude treba ve volani nejake
funkce ze shelapi?

Sroub

Jak se zda tak problem se zatuhnutim Delphi pri spusteni aplikace jsi jiz
vyresil instalaci W2K, presto bych ale rad prispel svou zkusenosti. Narazil
jsem na tentyz problem u jedne sve aplikace. Protoze jsem, pokud mozno,
potreboval zachovat stavajici konfiguraci PC (D3 C/S,W95 IE5), zkousel jsem
r�zn� varianty a zjistil nasledujici:

Nefungujici konfig. :
D3 C/S, Win95 IE5;
D3 C/S, Win98;
D4 C/S, Win95 IE5;

Funguje :
D3 C/S, Win95 IE4 a nizsi;

Pravdepodobne dochazi k nejake nestastne kombinaci komponent pouzivajicich
COMCTL32.DLL.

Radek

ODBCe - UNICODE

Asi by se ti nechtelo vracet i k D3, ze?

Sroub
> "Vypustil" som novu verziu ODBCe. Uz plne podporuje UNICODE. Zatial stale
> iba D4... zial, D5 nemam.
> http://www.sct.sk/~fule/ODBCe/ODBCe.zip
>
> L.

Interbase a omezeni poctu radek vysledku

From: <delphi(zv)htkpro(tec)cz>
> Nevite nekdo existuje nejaky ekvivalent funkce rownum v Interbase, nebo
> nejaka jina moznost jak lze omezit pocet radek sql dotazu (jeste pred
> aplikaci order by).

Bohuzel, omezit pocet radek vstupujicich do order by v IB nelze (zatim).

pcisar(zv)inprise(tec)cz

NVarchar a MSSQL - 2

Ak Ti staci pristup cez ODBC (ktore je v pripade MSSQL o nieco rychlejsie
ako ADO), tak mozes pouzit komponenty ODBCe, ktore su pre D4 a unicode
podporuju.
http://www.sct.sk/~fule/ODBCe/ODBCe.zip

> Takze nezbude, nez investovat do D5 (+ Zbyskovy OLE DB komponenty) nebo do
> Adonisu, ze?

OleContainer a Word

Ad1. Mrkni na Group Index u TMenuItem
Ad2. Resil jsem presne ten samy problem a nakonec jsem to vzdal... Kdybys na neco prisel, vzpomen si na mne.

Sroub
Pomozte mi prosim nekdo.

Potrebuji pouzivat Word jako editor ve sve aplikaci.
Pouzil jsem OleContainer, ale neustale narazim na dva problemy:

1. pri aktivaci Wordu v OleContaineru zmizi menu Soubor a vsechny prikazy, ktere obsahuje jsou nedostupne.
2. pri aktivaci Wordu samostatne (samostatne okno) nedokazu zjistit, kdy uzivatel dokument ulozi, abych jej mohl ulozit do databaze

dekuji za radu pripadne nejaky zdroj informaci o teto problematice

Pavel Bares
Atoll s.r.o.

FAXovanie

[*] Filip <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 13.4.2000 01:09:49 -0700

Zdar!
Ja se taky pripojim. Ja resim faxovani a mailovani pres takovou vybornou utilitku - FAX2000. Je to vlastne FAX/print driver, takze kdyz chce uzivatel faxovat, tak si jednoduse vybere misto tiskarny fax2000 a je to.
---
Filip, student

On Thu, 13 Apr 2000 02:02:48 L. ZITA wrote:
> [...]
>Zkontrolovano antivirov}m systimem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
>Verze: 6.0.129 / Virova baze: 61 - datum vydanm: 3.3.2000

Angelfire for your free web-based e-mail. http://www.angelfire.com

RichEdit

[*] Pavel Hampl <phampl(zv)chmi(tec)cz> - 13.4.2000 08:11:02

Nazdar,
nestaci ten soubor predem proste smazat prikazy "assignfile" a "erase"?
Pavel Hampl

Zapl�k wrote:

> tento

> Jenze Soubor RTF ma urcitou strukturu a pokud tam vlozim jen holy text, tak
> [...]

rychlost Paradoxu po siti

[*] Filip <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 13.4.2000 01:20:36 -0700

Zdar!
Nemate nekdo zkusenosti s pdox tabulkama po siti?? Ja mam jen takovou malou sit - 4 stanice. Jedna z nich je "nevyhrazenej" server, kde je umistenejch asi 10 tabulek. Uzivatele vetsinou pracujou jen s jednou tabulkou - to de. Tabulky sou ale master/detail a dyz se ma tisknout sestava, ke kery je potreba pracovat se vsem tabulkama, tak to trva nechutne dlouho..
---
Filip, student

Angelfire for your free web-based e-mail. http://www.angelfire.com

Kopirovani adresare do adresare

[*] Ivo HERR <ih(zv)safar(tec)cz> - 13.4.2000 10:23:33

Zdravim!

Potrebuji udelat prekopirovani obsahu jednoho adresare do druheho. Nebyl
by problem to udelat "ruuuco soubor po souboru", ale rikam si, ze je to
problem celkem asi bezny, takze by nekde mohla existovat nejaka sikovna
komponenta, ci tak neco. Nevite nekdo?

Diky
Ivo

TTreeView.OnCustomDrawItem

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 13.4.2000 10:28:33

Ahoj,

potreboval bych predefinovat vykreslovani polozky stromu.
Bohuzel v udalosti OnCustomDrawItem neni informace o mistu,
ktere polozka zabira (jako Rect u TListBox.OnDrawItem).
Konecnym cilem je vzhled a chovani jako ma napr. Delphi4.Project Manager.
Diky za pomoc.

skacel(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

Debuging stredni vrstvy pouzivajici MTS

[*] Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital(tec)com> - 13.4.2000 10:31:34

Zdravim,

nemate nekdo fintu, jak elegantne debugovat aplikacni server (stredni vrstvu
MIDASu) ktera je zalozena na TMtsDataModule?

V helpu se pise o remote debugging (to se mi moc nedari), ale zaroven se tam
doporucuji nejdrive si vse odladit mimo prostredi samotneho MTS. To si
predstavuju asi tak, ze misto vytvareni dll urcene k zabudovani do MTS
prilepim jadro serveru k vlastni aplikaci a ladim. Poradte, je to ten
spravny smer, nebo existuje neco lepsiho.

David Vodicka

AssignFile nebo OpenFile?

[*] RadekD <rd(zv)zbrojovka(tec)com> - 13.4.2000 10:32:13

Ahoj,
mam nasledujici problem. Potrebuju napsat programek, ktery si otevre dva soubory
a zjisti si velikosti obou a pak ten kratsi soubor doplni znaky # o tolik, aby
velikosti souboru byly shodne. Jedna se prakticky o textove soubory...

Plati ze:
SOUBOR1 je vzdy mensi (tudiz to je ten doplnovany) nez SOUBOR2
Jenomze problem je v tom, ze NEKDY ten SOUBOR1 konci CR+LF a nekdy ne. A ja
potrebuji ty znaky zacit doplnovat vzdy na novy radek. Takze napred by muselo
predchazet zjisteni, zda SOUBOR1 ma na konci ono CR+LF A dale - nekdy je rozdil
velikosti mezi obema soubory treba i 1200byte a nechci, aby ty # byly na jednom
radku. Tudiz by se to muselo vzdy po, rekneme 64, znacich # zalomit (cili CR+LF)
na novy radek.

Poradi mi nekdo aspon heslovite krok-po-kroku? Ani nevim, zda je vhodnejsi
pouzit metodu AssignFile ci OpenFile. Lze vubec doplnovat soubor? Nebudu muset
otevrit jeste treti soubor, do ktereho zkopiruju obsah SOUBOR1 + pridam urcity
pocet znaku # ?

Byl bych kazdemu velice vdecen za nejake priklady nebo odkazy, protoze jsem
zacatecnik (puvodne jsem neco bastlil ve Visual Basicu)...

Radek Danek
rd(zv)zbrojovka.com

neziaduce odstrankovanie...

[*] Delphi konf. <delkonf(zv)frdsa.fri.utc.sk> - 13.4.2000 10:45:47

Zdravim,
nevie mi niekto poradit, ako zabranim automatickemu odstrankovaniu pri
tlaceni na ihlickovu tlaciaren, ak este nie je uplne zaplnena stranka ?
Aj ked vytlacim len 1 znak, aj tak to odstankuje a A4 je vonku....

Tlacim na LX-400, D4/D5, WIN95:

AssignPrn(f);
Rewrite(f);
writeln(f,'abcdef.....');
CloseFile(f);

Mam nastaveny font 'Draft 10cpi'.

Este jedna vec: Da sa nejako dosiahnut, aby tlaciaren tlacila 'Condensed' ?
Taky font sice nie je v Printer.Fonts, ale tlaciren ho podporuje (cez ESC
sekvenciu). Ak ju poslem na tlaciaren (ci uz priamo na LPT, alebo cez
AssignPrn), kasle na mna a tlaci neCondensed.

diky moc

Marian Koncelik

FAXovanie

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 13.4.2000 10:53:10

> [...]
utilitku - FAX2000. Je to vlastne FAX/print driver, takze kdyz chce uzivatel
faxovat, tak si jednoduse vybere misto tiskarny fax2000 a je to.

:) A kde sa to da zohnat, skus o tom napisat viac.

btw: Diky vsem zinteresovanym za pomoc!

Pavol Kakacka
paka(zv)aktis(tec)cz

Interbase a omezeni poctu radek vysledku

[*] Tom =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 13.4.2000 11:33:51

Pavel Cisar wrote:

> From: <delphi(zv)htkpro(tec)cz>
>
> Bohuzel, omezit pocet radek vstupujicich do order by v IB nelze (zatim).

pomoci specialniho pouziti generatoru lze ...
pri zahajeni session vytvorit generator s unikatnim jmenem (unikatnim v
ramci vsech existujicich pripojeni k databazi, pripojim-li se pod jednim
uzivatelskym jmenem k databazi 3x, musi se i tak vytvorit 3 ruzne
generatory - generatory totiz nejsou nijak ovlivnene urovni izolace
transakci a pri stejnem nazvu generatoru by vysledky neodpovidaly
ocekavani :-) )
create generator TEMPGEN;

/* takhle se vybere 20 zaznamu */
set generator TEMPGEN to 0;
select *
from dodav
where (gen_id(TEMPGEN, 1) <= 20);

/* takhle se vyberou zaznamy 51-100 */
set generator TEMPGEN to 0;
select *
from dodav
where (gen_id(TEMPGEN, 1) >= 51) and (gen_id(TEMPGEN, 0) < 100);

pri ukonceni session pak provest
delete from RDB$GENERATORS where RDB$GENERATOR_NAME = 'TEMPGEN';

FAXovanie

[*] Filip <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 13.4.2000 03:16:07 -0700

Zkus se mrknout na www.fax2000.com Tam je trial verze, tak si to stahni a mrkni se, esli ti to vyhovuje. Maj tam ted i nejakou novou verzi 3, ja pouzivam 2.5 a sem spokojenej
---
Filip, student

On Thu, 13 Apr 2000 10:53:10 Pavol Kakacka wrote:
> [...]
>faxovat, tak si jednoduse vybere misto tiskarny fax2000 a je to.
>
>:) A kde sa to da zohnat, skus o tom napisat viac.

Pred nekolika mesici jsem po 3 letech prace s Paradoxem (25 stanic) utekl k
MS SQL serveru a castecne k Intebase a krom toho, ze mi odpadlo BDE, coz s
jeho omezenimi me casto dohnalo zcela k beznadeji, se zvysila rychlost,
stabilita (odpadly ruzne pdoxuser.net a ruzne .lck soubory) i zabezpeceni...
Lec uznavam, ze Paradox je zadarmo. A na 4 stanicich by se to snad dalo...
Hlavne si v TSession nastav pracovni adresar, netdir u kazde aplikace
zvlast. Mel jsem asi 6 programku, ktere jsem nechal, aby si vyzuzlaly net
dir z BDE, pak jsem je predelal (TSession.NetDir jsem nastavil do tech
prislusnych adresaru) a bylo to o necem jinem. Jinak spousta o tomto tematu
je tady v konferenci

Data: String;
begin
Stream := TMemoryStream.Create;
RichEdit1.Lines.SaveToStream(Stream);
Data := String(Stream.Memory);
{ Nyni otevrit soubor pro append
a pridat tam Data}

Nacitani do RichEditu by se provadelo obdobne pres stream.

Jaroslav Sipek
e-mail: jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz

> [...]
> barevnost a prehlednost textu,proto vsechno cpu prez
> RichEdit. Jenze, pokud
> obsah RichEditu chci ulozit ve formatu RTF, pomoci SaveToFile
> tak existujici
> soubor do ktereho chci lajny pridat se prepise. Mohl bych jit
> tak jak nekdo
> radil ze si lajny z RE kopnu do treba Mema a tam to uz je
> jednoduche, ale
> tim ztratim veskere formatovani. Jak tedy pridavat do
> existujiciho RTF aniz
> bych musel
> tento soubor obstastnovat za znalosti jeho struktury. Je na

RichText

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 13.4.2000 15:43:21

Ad Prosty text : nastav si vlastnost PlainText na true

Ad prevod do HTML : Dal jsem do altavisty nasledujici
vyhledavaci kriterium "rtf2html AND delphi" a naslo se
65 stranek, z toho nekolikrat Torry, chce to jen nebyt
liny...

> Od: Honza Fiala[SMTP:kvasar(zv)kvasar(tec)cz]
>
> nemate nekdo napad, jak prekonvertovat RichText do prosteho
> text nebo jeste lepe do html?

OT: Rozliseni

[*] kolarpe(zv)atlas(tec)cz - 13.4.2000 15:44:27

Ahoj,
jsem zatecnik v Delphi, tak se vam bude zdat ma otazka primitivni. Predem se omlouvam
Chtel bych vedet jak pro aplikaci v Delphi zmenit rozliseni na obrazovce ve fullscreenu
(napriklad pro prohlizec obrazku)

Dik Petr

neziaduce odstrankovanie...

[*] �ampulka Ji�� <campulka(zv)czas(tec)cz> - 13.4.2000 15:49:00

Zkus tohle:

Procedure DirectPrint(s : String);
var
PTBlock : TPassThroughData;
Begin
PTBlock.nLen := Length(s);
StrPCopy((zv)PTBlock.Data,s);
Escape(Printer.Handle, PASSTHROUGH,0,(zv)PTBlock,nil);
end;

tahle procedura ti umozni posilat escape sekvence primo na tiskarnu...

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Delphi konf. <delkonf(zv)frdsa.fri.utc.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 13. dubna 2000 10:45
P�edm�t: neziaduce odstrankovanie...> Zdravim,
> [...]
> sekvenciu). Ak ju poslem na tlaciaren (ci uz priamo na LPT, alebo cez
> AssignPrn), kasle na mna a tlaci neCondensed.

UpdateSQL

[*] olej.jozef(zv)slsp.sk - 13.4.2000 16:49:33

Dakujem, pomohlo.
Vlozit a zmazat zaznam funguje. Problem mam ale z update, vzdy mi vyhlasi
"Update Failed"
Neviete niekto v com je problem?

Jozef

SQL dotaz na dve MS Access database

[*] David Patocka <dpatocka(zv)scholler(tec)cz> - 13.4.2000 17:01:21

Zdravim vsechny.
Chtel bych udelat dotaz na dve tabulky, ale tyto tabulky jsou ve dvou MS Access
DB. Kdyz pouziji pred jmeno tabulky i nazev DB, napr. "SELECT * FROM DB1.Jmena"
, pak Query hleda dannou DB v lokalnim adresari. Nevite jak zadat do Query,
resp. do SQL dotazu, cestu k DB?

Dekiji David
dpatocka(zv)scholler(tec)cz

rychlost Paradoxu po siti

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.4.2000 17:21:13

On 13 Apr 00, at 1:20, Filip wrote:

> [...]
> tabulkou - to de. Tabulky sou ale master/detail a dyz se ma tisknout
> sestava, ke kery je potreba pracovat se vsem tabulkama, tak to trva

Mam - a natolik spatne, ze si silne oddechnu, az vsichni
paradoxovi zakaznici upgraduji na novou verzi programu. Pro
takovehle male nasazeni by ti melo vyborne vyhovovat MSDE nebo
IB 6.

No a pak uz bude jen zalezet na tom, jak udelas navrh datovych
toku - tim lze take hodne ovlivnit.

OLE DB 0.600

[*] Jiri Hostinsky <hostinsky(zv)teska(tec)cz> - 13.4.2000 17:52:54

From: "Kejval" <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz>> Na databazi jsem se napojil, ale pri pokusu o zmenu zaznamu nebo pridani
> zaznamu mi vyskakuje nasledujici chyba:
> Hlavni chyba SQL
> [Microsoft][ODBC Access Jednotkar]Jet error-1003 returned
>
> Kdyz se obdobnym zpusobem na tutez databazi pripojim z D4, ale pres ODBC32
> je vse vporadku.

NVarchar a MSSQL - 2

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.4.2000 18:51:56

No a nebo pristupovat pres ADO primo z Delphi (Import Type Library), ale je
to pakarna ;-)

Mac

P.S. Adonis je nepletu-li se pro D3+

From: Gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> (1/25)*1000 = 40msek a pri udalosti OnTimer obsluhuji seriovy port, vyrazne

Ahoj,

Windows jsou viceulohovy operacni system a tedy nelze dost dobre na urovni
aplikace (ale vicemene i jadra) provozovat aplikace s nejakou velkou casovou
presnosti. Timer zarucuje pouze to, ze zprava neprijde *drive* nez bylo
zadano. Muze ale klidne prijit treba az za 10ti nasobek nastaveneho casu.
Zprava WM_TIMER je jednoduse vlozena do fronty zprav a ceka na vyrizeni.

Mirne (ale jen nepatrne) vetsi presnosti muzes dosahnout pouzitim threadu
a funkce Sleep. Samozrejme pokud budes z threadu volat nejaky kod VCL pres
metodu Synchronize (coz je nutne) tak si opet prilis nepomuzes, protoze
synchronizace je realizovana pres frontu zprav.

Pokud ti jde o pouziti pocitace k nejakemu mereni, tak je lepsi toto udelat
za pomoci externiho HW a pocitacem uz jen zpracovavat vysledky.

Petr Vones, amatersky programator

TTreeView.OnCustomDrawItem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.4.2000 23:14:33

From: Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz>
> [...]
> ktere polozka zabira (jako Rect u TListBox.OnDrawItem).
> Konecnym cilem je vzhled a chovani jako ma napr. Delphi4.Project Manager.

Ahoj,

Pokud chces jen zmenit font u te polozky, tak to neni treba provadet
pomoci vlastniho vykreslovani, ale lze to takhle:

procedure TForm1.TreeView1CustomDrawItem(Sender: TCustomTreeView;
Node: TTreeNode; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);
begin
if Node.Level = 0 then
Sender.Canvas.Font.Style := [fsBold];
end;

Jestli ale trvas na zjisteni rozmeru dane polozky, tak pouzij metodu
TTreeNode.DisplayRect

Petr Vones, amatersky programator

Prenos udajov.

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 13.4.2000 23:50:09

Zdravim.

Poradte mi prosim, ako by som najjednoduhsie vyriesil prenos udajov z IB do
IB, ale riesenie posielania cez zalohu IB nie je podla mna najefektivnejsie
z toho dovodu, ze budem prenasat iba tie tabulky (nie je presne dane ze
ktore, ale podla momentalnej potreby), ktore potrebujem a nie vsetky data.
Rozmyslal som nad prenosom pomocou Paradox tabulkiek, ale uz celu aplikaciu
som prerobil na pouzitie bez BDE a nechcem to zase pouzit, ALE CO?

Alebo, ze by bolo predsa len riesenie cez IB, ale vytvorit len databazu s
potrebnymi tabulkami, bez triggerov, indexov, checkerov,generatorov,...
proste len data a poslat len zalohu. Ale tu je dalsia otazka: Ako ziskam
definiciu tabulky, tak ako to robi DBExplorer, alebo IBConsole ?

Za vsetky napady a rady dakujem.

Roland.

> [...]

> tak vygeneruji jiny klic a zkusim to znovu.
> Celkem dobra strategie pokud zajistim aby
> konkurencni proces vygeneroval s velkou pravdepodobnosti

Nebolo by vyhodnejsie pouzitie autoinkrementacnej polozky
a generovanie jej hodnot ponechat na SQL server?

Erik

rychlost Paradoxu po siti

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 13.4.2000 21:01:24 -0700

Ja jsem je opustil ani ne tak pro rychlost jako pro nespolehlivost.
Jaro

> [...]
> Tabulky sou ale master/detail a dyz se ma tisknout sestava, ke kery je
> potreba pracovat se vsem tabulkama, tak to trva nechutne dlouho..

NVarchar a MSSQL - 2

Ale droubounka asi nebude uprava pro D3.

Sroub

> [...]

Moje OLE DB komponenty by (po drobounke uprave DPK a
nekterych DFM) mely fungovat i v D4, a Adonis pokud vim, take.

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 14.4.2000 06:26:27

Napriklad takto:

select * from tabulka in "h:\mdbs\databaze.mdb"

[...]

D4 vs D5

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 14.4.2000 06:30:38

JEDNOZNACNE D5!!!!!

D4 bylo dost naho...

[...]

[*] petr.palicka(zv)atlas(tec)cz - 14.4.2000 06:44:14

ahoj,

ja osobne si myslim, ze D5 je skutecne lepsi nez D4
a je tam dost novych veci...

ve verzi ENT oproti PROF jsou zase zdrojaky VCL
a lsi podpora SQL (no, nevim)...
ale je tam navic midas jestli se nepletu

takze jestli nepotrebujes enterprise, tak si porid D5prof
a pokud je to legalni, muzes vzdycky upgradovat...

dekuji peca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[ smtp: petr.palicka(zv)atlas(tec)cz ]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

> [...]
> Pravda je, ze Ent.
> verzi az tak moc nepotrebuju. Na to, co delam mi staci Prof.
> Kdo znate obe verze, ma smysl vzit, v porovnani

znovu RichEdit

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 14.4.2000 07:02:51

> [...]
> bych musel
> tento soubor obstastnovat za znalosti jeho struktury. Je na to snad nejaka

Ahoj !
Vsak ti uz niekto napisal, ze najjednoduchsie by bolo umiestnit na
formular
druhy hidden RichEdit, Text zo suboru don nacitat, potom
prikopirovat
text z prveho RichEditu a cele to ulozit.

/LH

OLE DB 0.600

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 14.4.2000 07:42:59

On 13 Apr 00, at 17:52, Jiri Hostinsky wrote:

> [...]
> deklarace se lisi. Mam nadeji, ze na muzealnim rok a pul starem
> Delfinovi neco udelam, aniz bych Te nutil vracet se do hrobu ?

D4 se mi urcite instalovat nechce. TEditAction by mel znat,
protoze predek dane tridy (TDesignWindow) tento typ zna i v D4
(podival jsem se aspon na zdrojaky na CD). Pokud si s tim trochu
pohrajes, myslim ze nadeje tu je, protoze od D4 k D5 jsem vrtal
predevsim uvnitr svych trid a pridal jsem Grid.

SQL dotaz na dve MS Access database

[*] David Patocka <dpatocka(zv)scholler(tec)cz> - 14.4.2000 08:21:17

Takhle to take jde, ale jen za predpokladu, ze mas vsechny pouzite tabulky v
jedne DB. Ja mam ale problem, ze pouzivam dve tabulky z ruznych DB.
PRIKLAD:

select T1.*, T2.* from DB1.T1, DB2.T2

No a to je ten problem. Zjistil jsem, ze cestu pred DB mohu napsat, ale
neporadim si v Query s jmenem disku. Jestlize pouziji napr. D:\DB1.T1, pak se
vse za dvouteckou do mezery povazuje za parameter. Takze muj dotaz je:

Jak pristupovat k ruznym tabulkam v ruznych DB v jednom Query?

David
dpatocka(zv)scholler(tec)cz

Ji�� Fait <fait(zv)jakl(tec)cz> na 14.04.2000 06:26:27

Odpov

�zte pros�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
P�edm�t: RE: SQL dotaz na dve MS Access database

[...]

TPicture a Ole picture

[*] Jaroslav Sipek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 14.4.2000 08:22:29

Ahoj,
nemate nekdo zkusenosti s procedurami SetOlePicture a GetOlePicture.
Pokud mam na formulari TImage a prevedu ho na OlePicture a zpet,
tak se mi obrazek zmensi.

uses
....., AxCtrls, ActiveX;

var
OlePicture: IPictureDisp;

begin
Image1.Picture.LoadFromFile(FileName);
GetOlePicture(Image1.Picture, OlePicture);
SetOlePicture(Image1.Picture, OlePicture);
end;

Win2000, D5 prof.

Jaroslav Sipek
e-mail: jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz

CAPI

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 14.4.2000 08:27:01

Cauec,

nema nekdo zkusenosti s programovanim CAPI (ISDN) ?

Bye Ludan

D4 vs D5

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 14.4.2000 08:46:36

Pokud nepotrebujes Enterprise tak jednoznacne D5. D4 nechutne pada, moc
se s nim neda pracovat.

Jan Naiser wrote:

> [...]
> verzi az tak moc nepotrebuju. Na to, co delam mi staci Prof. Kdo znate obe
> verze, ma smysl vzit, v porovnani uzitne hodnoty obou, misto D5P D4E?

[*] Tomas Burger <slune(zv)yahoo(tec)com> - 13.4.2000 23:49:58 -0700 (pdt)

Uplne jine reseni: co takhle vytvorit si v tom jednom Accessu link na tabulku v
tom druhem... Pak se to bude lokalne tvarit jako jedna databaze, i kdyz to
budou dve....

Tomas

=====
Tomas 'Slune' Burger
Send online invitations with Yahoo! Invites.
http://invites.yahoo.com

znovu RichEdit

[*] Zapl�k���ͪe�?�Y��̿ - 14.4.2000 09:19:49

To jsem zkousel, ale ztratil se typ pisma a vsechen text je potom stejnym
stylem.

e-mail : zaplik(zv)volny(tec)cz

Interbase a omezeni poctu radek vysledku

From: "Tom Michal�k" <michalik(zv)proca(tec)cz>
> pomoci specialniho pouziti generatoru lze ...

:o))) Genialni trik

pcisar(zv)inprise(tec)cz

znovu RichEdit

[*] �ampulka Ji�� <campulka(zv)czas(tec)cz> - 14.4.2000 09:36:12

A co ti br�n� v tom si ten puvodni RTF soubor nacist do RichEditu a pak
pridavat pomoci Add... ?

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Zapl�k <zaplik(zv)volny(tec)cz>
Komu: Delphi Konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 12. dubna 2000 16:41
P�edm�t: znovu RichEdit

> [...]
>
> Zaplik
> zaplik(zv)volny(tec)cz

Interbase a omezeni poctu radek vysledku

[*] Tom =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 14.4.2000 10:03:39

Ahoj,

Pavel Cisar wrote:

> From: "Tom Michal�k" <michalik(zv)proca(tec)cz>
>
> :o))) Genialni trik

souhlasim, bohuzel neni z me hlavy :-(
cetl jsem to pred casem nekde v newsech

Nativni komponenty pro Access

[*] Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 14.4.2000 10:06:42

Verze pouzivanych DLL knihoven:
ODBCJT16.DLL 23.11.94 verze 01.00.15.21
ODBCINST.DLL 07.12.94 verze 2.10.2401
ODBCTL16.DLL 23.11.94 verze 01.00.15.30
MSAJT200.DLL 20.11.94 verze 2.50.1606
MSJETERR.DLL 20.11.94 verze 2.50.1108
MSJETINT.DLL 23.11.94 verze 2.50.1108

Petr Kejval

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 13. dubna 2000 18:49
P�edm�t: Re: Nativni komponenty pro Access

> Jakou verzi MS Jet Engine mas nainstalovanou?
>
> Mac

[*] David Patocka <dpatocka(zv)scholler(tec)cz> - 14.4.2000 10:10:30

Taky reseni, ALE. Bohuzel tyto DB vytvari software druhe strany a kazdy den je
maze a vytvari znovu. Takze jakykoliv link bych musel kazdy den vytvaret znovu.
A to je takove nic moc! Leda si vytvaret danny link pri spusteni Delphi
programu, ale to uz vubec nevim jak!

David
dpatocka(zv)scholler(tec)cz

Tomas Burger <slune(zv)yahoo.com> na 14.04.2000 08:49:58

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
P�edm�t: RE: SQL dotaz na dve MS Access database

Timer - nepresnost

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 14.4.2000 10:53:06

Ahoj nevim jestli ti to pomuze, ale mohl bys sledovat cas (funguje ve win9x) od startu windows ktery si windows
kazdou milisekundu zvysi. Udajne by wokna podle tohoto casu meli radit vsechny operace. Zjistis ho pomoci winapi
var
cas: dword;
begin
GetTickCount(cas)

[...]

[*] Filip <delphi007(zv)angelfire(tec)com> - 14.4.2000 02:19:08 -0700

Ja jsem zatim na nespolehlivost nenarazil(chodi to uz pres 2 mesice), ale ta rychlost je opravdu strasna!
Co byste mi tedy doporucili?? Je to jen takova mini sit bez vyhrazenyho serveru.(4 stanice a na jedny z nich sou DB) Potrebuju ale zachovat pouzitelnost toho radoby serveru na obycejnou praci treba v Officech...
---
Filip, student

On Thu, 13 Apr 2000 21:01:24 Jaro wrote:
>Ja jsem je opustil ani ne tak pro rychlost jako pro nespolehlivost.
>Jaro

>malou

Angelfire for your free web-based e-mail. http://www.angelfire.com

OT:MSSQL7

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 14.4.2000 11:20:10

ahoj nevite nekdo proc me aplikace hlasi obcas (mame MSSQL7): DBProcess is
not enabled or dead ? Podle vseho to je nejspis chyba nekde v MSSQL a ne v
aplikaci protoze nam to hlasi ruzne programy. Nevite nekdo jak to odstranit

Timer - nepresnost

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 14.4.2000 11:27:20

Ahoj,
tohle neni uplne presne, udelal jsem maly pokus (WinNT, PII/350) a zda se,
ze inkrement GetTickCount je priblizne 10 ms, na W9x jsem to nezkousel.
Zkousel jsem to takhle:

procedure TMainF.Button2Click(Sender: TObject);
var
MS, MS1 : integer;
begin
MS := GetTickCount;
MS1 := GetTickCount;
while MS = MS1 do
begin
MS1 := GetTickCount;
end;
L1.Caption := IntToStr(MS1-MS);

mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz <mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz>

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: bures [mailto:bures(zv)ssakhk(tec)cz]
Odesl�no: 14. dubna 2000 10:53
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Timer - nepresnost

[...]

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 14.4.2000 11:43:42

> Nebolo by vyhodnejsie pouzitie autoinkrementacnej polozky
> a generovanie jej hodnot ponechat na SQL server?
> Erik

Bylo
Vsak jsem to take v tom samem mailu napsal,
ale pak tezko dojde k insert duplicate key, ze
(pokud pominu, ze napr. MSSQL zacne znovu od 1
nebo, ze BDE obcas misto UPDATE zavola INSERT).

Rob

rychlost Paradoxu po siti

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 14.4.2000 12:01:49

Zkus vic popsat (priklad) toho co te trapi. Rychlost by u Paradoxu na
takoveto siti skutecne nemala byt problemem.
Je potreba aby jsi rekl nastaveni a verze BDE na jednotlivych strojich,
strukturu tabulek a zpusob jakym delas ten tisk nebo co je tak pomale.

> [...]
serveru.(4 stanice a na jedny z nich sou DB) Potrebuju ale zachovat
pouzitelnost toho radoby serveru na obycejnou praci treba v Officech...

Componenta pre posun "cohokolvek"

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 14.4.2000 12:03:35

[P��loha v souboru: Cmp-d4.zip]
Dobry den,
prepacte mi tu prilohu ale myslim, ze to nezvladnem doteraz sa ozvalo cca 50 ludi.
Funguje pod D4 a D5 (pravdepodobne aj pod D2 a D3).
Pisatelia na moj e-mail nech mi prepacia.

S pozdravom Lauko.

ArcSin

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 14.4.2000 12:04:07

ahoj,

nemate niekto zdanie, preco funkcia %subj% vracia tu istu hodnotu, ako jej
parameter a nie spravnu hodnotu (t.j. arcsin(0.788)=0.788) ???

lubos dusanic

Nativni pristup k MS SQL z Delphi 5

[*] Pavel �ern� - 14.4.2000 12:17:05

Zdravim delphisty databazisty,

pokousim se pristupovat k SQL databazi WinBase pres komponenty WDE od pana Turcana. Primo, bez BDE a bez ODBC.

Existuje nejaka takova cesta i pro MS SQL server ?
A pokud ano, jakou cestou ? Staci Delphi 5 Profesional ?
Nejake externi komponenty ?

Diky za kazdou odpoved.

Pavel �ern�
email: pavel(zv)cerny-ps(tec)cz
tel: 0616/25268

Timer - nepresnost

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 14.4.2000 12:17:37

Ahoj,

doporucoval bych zkusit pouzit jinou komponentu nez Timer ze zalozky system.
Napriklad HiResTimer, jehoz kmitocet je okolo 1ms. V�bezne aplikaci pri
nastaveni Interval=1 a Resolution=1 dokaze zhruba 980 tiku za sekundu. Pokud
by jsi ho chtel vyzkouset, napis a ja ti poslu zdrojak.

S�pozdravem Pavel Koukal.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Gadourek [SMTP:gadourek(zv)centrum(tec)cz]

Ahoj,

[...]

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 14.4.2000 12:32:27

Timer je dobry ale presnost tak 0.5-1.5 sekundy, pokud potrebujes
neco presneji tak si musis napsat driver.
Existuje nejaka komponenta presnejsiho timeru ale i tam
nepresnost neni lepsi nez cca 50 ms.
V oknech je to proste tragedie.

> Ahoj nevim jestli ti to pomuze, ale mohl bys sledovat cas (funguje ve =
> win9x) od startu windows ktery si windows=20
> kazdou milisekundu zvysi. Udajne by wokna podle tohoto casu meli radit =
> vsechny operace. Zjistis ho pomoci winapi=20
> var=20
> cas: dword;
> begin
> GetTickCount(cas) =20
> end;
>
> Vlada
>

> ----- Original Message -----=20

Jak zjistit seznam okolnich pocitacu, atd ?

[*] Ing. Marek H�nig <m.honig(zv)email(tec)cz> - 14.4.2000 12:41:02

Jak mam zjistit seznam okolnich pocitacu, pripadne seznam skupin a serveru.
A jak zjistit, ktery pocitac je pripadne pristupny a jake ma sdilene slozky
a tiskarny?

MSSQL7

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 14.4.2000 12:45:40

Muze jit o:

A) tzv. Deadlocky = neodtranene zamky na nejakych objektech v databazi.

muze k tomu dojit pri:
1. nekorektne uzaviranych transakcich
2. nedostatecne pouzivani commitu
3. timeoutem pri dlouhych operacich, se muze odpojit transakce
4. neni nastaven autocommit nebo autorolback pri ukonceni transakce

B) prekroceni poctu povolenych transakci.

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Milos Sula
Odesl�no: 14. dubna 2000 11:20
Komu: delphi konference
P�edm�t: OT:MSSQL7

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.4.2000 12:48:53

Hmm, tak to nevim v cem by mohl byt problem, zkus na MSDN pohledat chybu
cislo 1003 (ja ji hledal v chybovych hlasenich Accessu, ale ty zacinaji az
od cisla cca 2200).

From: "Kejval" <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz>> Verze pouzivanych DLL knihoven:
> ODBCJT16.DLL 23.11.94 verze 01.00.15.21
> [...]

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 14.4.2000 13:08:27

Vecny problem s nedostatkem penez.

Ja pouzivam Access databaze ke kterym pristupuji pres DAO komponenty od
Erika Salaye ( doufam ze za tu reklamu budu mit priste nejakou slevu ).
Ma to sve pro i proti (vetsi nachylnost k poskozeni dat) ale rychlost je
dostacujici. Muzes si dovolit pristupovat k tabulkam pomoci SQL a tim mas
pripravenou pudu pro pozdejsi prechod k SQL (teda aspon trochu pripravenou).

> [...]

Angelfire for your free web-based e-mail. http://www.angelfire.com

Jak udelat: Nacteni dotazu a editace vysledku jen

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 14.4.2000 13:14:58

On 13 Apr 00, at 22:37, Erik Salaj wrote:

> [...]
> storovanu proceduru na batch spracovanie. Vtedy by bolo vyhodne mat
> moznost povedzme jednym prikazom co najrychlejsie skopirovat recordset

Aha, tak zde me odkazy navadely na IRowsetUpdate.Update.
Stahni si BOL k OLE DB a podivej se, co o tom pisi.

Az to budes cist, uvedom si, ze pred pouzitim teto metody je treba
zavolat a nastavit radu jinych objektu. Samo o sobe tento Up[date
nebude chodit, pokud nebude znat zdroj a cil dat.

NVarchar a MSSQL - 2

On 14 Apr 00, at 6:06, Ren� Otisk wrote:

> Ale droubounka asi nebude uprava pro D3.

Jo, pro D3 bys to musel upravit dost. Int64 lze jeste pretypovat, ale
s pretizenymi procedurami to bude horsi. :-)

Ostatne, prechod z D3 do D5 velice vrele doporucuji.

On 13 Apr 00, at 22:14, Robert Kindl wrote:

> No nezlob se, ale tohle radis jako spravne chovani?

:-) Dotaz na ktery odpovidam, byl, jak jsem to pochopil, na
navratove hodnoty. Vyhrabl jsem tedy prvni takovy jednoduchy
priklad, kde navratovou hodnotu pouzivam.

> [...]
> schopen provadet transakce rychleji nez 30 za sekundu... Naproti tomu
> timestamp je by design primo urceny na zaznam zmeny recordu.

Samozrejme zalezi na situaci, kterou chces osetrovat. V mem
pripade me zajima vic samotny cas zmeny a z technologickych
duvodu vim, ze riziko zmeny v jednom okamziku (3.33 ms)
prakticky nemuze nastat (a pokud by zcela cirou nahodou nastalo,
az tak moc se nestane :).

Jinak je samozrejme pripominka spravna, pokud by nekdo
potreboval resit riziko vstupu v jeden okamzik opravdu spolehlive.

> [...]
>
> nehlidalo by to spravne, nebot pokud konkurencni proces vlozi
> stejny (duplicitni) klic prave mezi mym selectem a mym insertem tak

Mno, v pripade insertu prave nechavam klidne dojit k vyjimce, a
odchytavam stav volani procedury pri INSERT, a az teprve ten
osetruji. Takze muzes zustat v klidu... :-)

> [...]
> zaklady databazove problematiky nez tady budes radit nesmysly
> a jeste rikat jak ty dodrzuje "urcita pravidla" (viz. tvuj

Netvrdim, ze programuji zcela bez chyb. Nastesti dostatecne casto
vim, co ve svych programech delam a proc to tak delam. Pokud
mohu vytahnout nejakou ukazku z hotove veci, pouziju ji radeji nez
abych vymyslel vzorovy priklad. Cteny ctenar si samozrejme musi
ukazku prebrat a vhodne ji upravit pro svuj pripad, a ne ji slepe
opsat.

> [...]
> unikatni). Duvodem je zrejme clusterovany index na primarnim klici.
> Takze je lepsi pouzit napr. identitu nebo metodu Hi-Lo...

K tomuhle - opet zalezi na tom, co chces delat dal. Vim, ze
autoinkrement je podstatne rychlejsi ne GUID (ktere vsak generuji
na lokale, ne v databazi). Protoze vsak musim byt pripraveny na
replikace, autoinkrement nemohu dost dobre pouzit. Tam, kde
potrebuji rychlost, pouziju autoinkrement, pokud ho ovsem pri
replikaci mohu zahodit.

Metoda Hi-Lo mi neprijde az tak spolehliva v pripade, ze data
vznikaji nezavisle na vice pocitacich. Takze az budes priste
nekomu vytykat uroven bezpecnosti nejakych konstrukci, zjisti si
nejprve, o jakou situaci jde. :-)

SQL dotaz na dve MS Access database

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 14.4.2000 13:15:00

S tou cestou to delas blbe

select T1.*, T2.* from T1 in "Cesta k databazi1", T2 in "cesta k
databazi2"

s tim IN to funguje ja to pouzivam

[...]

Cyklus na MSSQL7

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 14.4.2000 13:21:49

Mam MSDE, D5prof, ADONIS a chcem sa spytat, ako mozem odovzdat zo servera
parameter aplikacii (TADOQuery) pocas behu skriptu, prip. ulozenej
procedury. priklad (zjednodusene):

DECLARE (zv)CISLO INT
SET (zv)CISLO = 1

WHILE ((zv)CISLO <= 500)
BEGIN
INSERT INTO TAB1 (CISLO) VALUES ((zv)CISLO)
SET (zv)CISLO = (zv)CISLO + 1
SET :VYSTUP = (zv)CISLO
END

Parameter VYSTUP je "Output" a "ftInteger"
Pokial nebezim v asynchronnom rezime, vrati sa mi parameter VYSTUP, ale az
nakonci - co nepotrebujem.
Ak mam nastaveny mam Options=AssyncFetch, nedostanem ziadnu hodnotu, ani na
konci skriptu.

Pocas vykonavania sa mi nevykona ziadny event - ani OnFetchProgress, ani
OnFetchComplette, trva to hrozne dlho, ako mam teda zistit kolko percent mam
uz hotove alebo ci to uz stuhlo?
Da sa nejak docielit aby mi skript vyvolal udalost OnFetchProgress ci nejaku
(akukolvek) inu, pre tento pripad pouzitelnu?
Mozno sa to takto neriesi, ale ak inak, tak ako?

Dakujem za kazdu radu

Robo

SQL dotaz na dve MS Access database

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 14.4.2000 13:29:45

S tou cestou to delas blbe

select T1.*, T2.* from T1, T2 in "cesta k databazi2"

s tim IN to funguje ja to pouzivam. Jde to ale pouzit pouze pro jednu
externi databazi.

[...]

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
P�edm�t: RE: SQL dotaz na dve MS Access database

Nativni pristup k MS SQL z Delphi 5

Pre MSSQL je nativne OLEDB alebo ODBC, takze ked si zozenies nejake
komponentny pre OLEDB (Zbysek Hlinka...) alebo ODBC (ODBCe - tie su
specialne optimalizovane pre MSSQL,
http://www.sct.sk/~fule/ODBCe/ODBCe.zip). Najrychlejsie je asi ODBC, ale je
pravda, ze OLEDB je pokrokovejsie. Este, aby si bol trochu v obraze, aj
spravcovske utility pre MSSQL (Enterprise Manager, Query Analyzer a pod)
chodia cez ODBC.

L.

SQL dotaz na dve MS Access database

Jak pristupovat k ruznym tabulkam v ruznych DB v jednom Query?

Do externej tabulky sa dostanes dotazom

SELECT Country.Name FROM Country IN "" ";DATABASE=C:\simple.mdb"

Erik

Duplicita klicu, Key - Violation

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 14.4.2000 14:28:37

Za prve, mas dokonalou kontrolu nad tim, co uzivatel
muze/nemuze udelat/ulozit.
Za druhe, nemusis byt po celou dobu editace pripojen
xerveru
Za treti, mnohem lepe predejdes kolizim/porusenim
integerity a podobne...

Ja jsem tento postup zvolil hned od zacatku (asi nejak
intuitivne :) a rekl bych, ze Ti to sice da trosku prace
pri programovani, ale zase Ti spousta prace odpadne
behem provozu programu.

Podotykam, ze mam celou dobu na mysli sitovy provoz.

> Od: Michal Kus[SMTP:kus(zv)tangosw(tec)cz]

Tisk na obe strany papiru

[*] Boris Pe�ka <duhasystem(zv)volny(tec)cz> - 14.4.2000 14:31:41

Zdravim !

Nektere tiskarny umoznuji tisknout na obe strany papiru zaroven.
Kdyz chci tisknout na jednu stranu napisu :

Printer.BeginDoc;
.
TextOut ...
.
Printer.EndDoc;

ale jak mam nastavit, ze chci tisknout na druhou stranu ?
Diky za info

Boris

rychlost Paradoxu po siti

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 14.4.2000 14:40:42

Ja jsem s PDOX-em v siti nikdy moc nedelal, *) takze tady
radit moc nemuzu, ale zkousel jsem pracovat s MDB
na siti pomoci ruznych balicku komponent Adonis, DAO,
... a vypadalo to celkem dobre, rekl bych, ze na ty
4 stanice jak pises by to mohlo byt celkem uspokojive.

Je ovsem pravda, ze kdyz budes zbytecne a neefektivne
tahat velke objemy dat tam a zpatky, tak Ti nepomuze
ani svecena vodka :)

Dobra.

*) jen nekolik "lokalnich" pokusu (libily se mi moznosti
ruznych typu poli, reference, ruzna omezeni ale kdyz
jsem zjistil (mmj i z konference) co to da praci to
vsechno udrzovat pohromade, BDE, *.lck, *.val, *.px, ...
:)

> [...]
> paradoxovi zakaznici upgraduji na novou verzi programu. Pro
> takovehle male nasazeni by ti melo vyborne vyhovovat MSDE nebo

Este maly detail, ODBCe zatial nie je pre D5, ale coskoro sa to zmeni, mozno
uz buduci tyzden.

> [...]
> pravda, ze OLEDB je pokrokovejsie. Este, aby si bol trochu v obraze, aj
> spravcovske utility pre MSSQL (Enterprise Manager, Query Analyzer a pod)

rychlost Paradoxu po siti

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.4.2000 14:53:18

??? Vetsin nachylnost k poskozeni dat ???? U Accessu ? Jako ze je Access v
sitovem rezimu nachylnejsi na poskozeni dat nez Paradox? To mi pripada jako
ZNACNE odvazne tvrzeni :-))) Navic Access je v siti o neco pomalejsi nez
Paradox (obvykle).

From: "Ji�� Fait" <fait(zv)jakl(tec)cz>

[...]

Vetsi pocet pozadavku

[*] Ondrej Slama <slama(zv)internet(tec)cz> - 14.4.2000 15:11:29

ahoj,

mam problem. Pisu si aplikaci pro WinNT typu server. Mam problem
s vetsim poctem pristupu(pozadavku). Momentalne mi cela apl. funguje tak,
ze zpracuje jeden pozadavek(ServerSocket a ClientSocket) a po vyrizeni
teprve druhy.
Potreboval bych, aby se pozadavky zpracovavaly paraelne.Napada me sice jak
na to,
ale rad si necham poradit od nekoho, kdo takovyto problem jiz resil.
Aplikace by mela byt odladena na 400-500 pozadavku za sekundu.
Neni to sice malo ale doufam ze to nejak pujde.
Prosim o radu jak na to podle Vas.

Ondra Slama

Sdileni Bitmap

[*] Martin Skrivanek <marify(zv)post(tec)cz> - 14.4.2000 15:17:13

Ahoj,
Potrebuji toto:
na formu pouzivam komponenty Bitmap1:TBitmap a Image1:TImage
do Bitmap1 nactu obrazek
a pak bych to chtel priradit do Image1.Picture.Bitmap
!!! Ale ne aby se to tam nakopirovalo
(jako to dela pouziti metody Assign,
nebo prirazeni Image1.Picture.Bitmap:=Bitmap1 )

ale aby se porad jednalo o stejnou Bitmapu

doufam, ze jsem to moc nezamotal :-)

Zatim to delat takhle:
Image1.Picture:=TPicture.Create;
Image1.Picture.Bitmap:=TBitmap.Create;
Image1.Picture.Bitmap.Handle:=Bitmap1.Handle;
Image1.Picture.Bitmap.Width:=Bitmap1.Width;
Image1.Picture.Bitmap.Height:=Bitmap1.Height;
Image1.Picture.Bitmap.PixelFormat:=Bitmap1.PixelFormat;
Image1.Width:=Bitmap1.Width;
Image1.Height:=Bitmap1.Height;

Ale nevim jestli to je korektni a 100% funkcni.
Mam tam hodne nedostatku ? Da se to udelat nejak elegantneji ? .. adt
Dik za kazdou odpoved

Marify
http://www.fi.muni(tec)cz/~xskriva1

Pozice kursoru v editacni poli

[*] Pavel �ern� - 14.4.2000 15:18:56

Zdravim vsechny v tom krasnem jarnim dni.

Potreboval bych pri obsluze OnChange udalosti komponenty
TEdit (nebo TDbEdit) zjistit, na ktere pozici je prave kursor.
Abych mohl rozpoznat, co je v tuto chvili PRED kurzorem
a co ZA kurzorem.

Ve PROPERTIES teto komponenty jsem nic takoveho
nenasel.

Diky.
Pavel �ern�
email: pavel(zv)cerny-ps(tec)cz

MDAC 2.5

[*] Pavel �ern� - 14.4.2000 15:19:59

On 11 Apr 00, at 9:44, Radoslav Krehl�k wrote:

> presne tak jak pise Petr, udelal jsem to uz pred casem stejne jako on
> (s MDAC 2.5 , zjevne tam zpomeli vyjmout ten setup-part-program a
> zustal v registrech) a vse mi chodi, pro Tvoji informaci jsem na
> Novell siti 5.0SP1 pres kterou routuju TCP/IP, MSDE mam SP2, vse chodi
> OK.

To je sice hezke, ale uz vidim, jak budu skolit prodejce, ze po
instalaci u jejich zakaznika maji restartovat pocitac, a v 95 otevrit
registr a smazat tu a tu polozku. :-)))
Mno, asi radeji pockam na opravene MDAC...

Componenta pre posun "cohokolvek"

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 14.4.2000 16:13:52

Dobry,
este raz sa ospravedlnujem.

Komponentu ktoru som poslal pouzivam takto:

Priradim event onClick komponentam s ktorymi chcem pracovat.

n:Integer;
begin
For n:=0 to ControlCount-1 do
begin
If Controls[n] is TLabel then TLabel(Controls[n]).OnClick:=Label1Click;
If Controls[n] is TImage then TImage(Controls[n]).OnClick:=Label1Click;
{atd.}

{Oznaci komponentu a dalej mozem menit jej velkost a umiestnenie za behu programu}

procedure TForm1.Label1Click(Sender: TObject);
begin
StretchHandle1.Detach; {zrusi predosly vyber}
StretchHandle1.attach(TControl(Sender)); {oznaci komponentu}
end; ----- Original Message -----
From: Martin Pe�ek <pesek.martin(zv)mymail(tec)cz>>

Kdyz pouzijes Accessovskou bazi s *.UDL souborem, nebo s
InstallSHIELDEM, kterej ti vyrobi ODBC DNS Link, tak nevim
v cem je problem.

> No, tak tohle jsem moc nepochopil...

Tak polopaticteji.
Uzivatel klikne na jednotku. V TImage.OnClick (nebo TPaintBox.OnClick)
zjistis souradnicex(integer):=Mouse.CursorPos.X
a souradnicey(integer):=Mouse.CursorPos.Y
pak musis projet treba tu Accessovskou bazi, kde budes zajiste mit ulozeny
pozici x,y rohu a vysku,sirku objektu a kdyz v tomhle obdelniku zjistis, ze
se
nachazis, tak objekt nejak oznacis.

> Nedelam to pomoci timeru, ale pomoci udalsoti onMouseMove
Do budoucna to bude potreba urcite zlepsit.

M.Jirman

Duplicita klicu, Key - Violation

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 14.4.2000 17:01:19

> :-) Dotaz na ktery odpovidam, byl, jak jsem to pochopil, na
> navratove hodnoty. Vyhrabl jsem tedy prvni takovy jednoduchy
> priklad, kde navratovou hodnotu pouzivam.
[Presunuty dve casti tehoz mailu k sobe]
> [...]
> vznikaji nezavisle na vice pocitacich. Takze az budes priste
> nekomu vytykat uroven bezpecnosti nejakych konstrukci, zjisti si

Az budes priste nekomu budes radit zjisti si o jakou otazku jde.
Dobre je treba divat se do kolonky subjekt (Predmet, Topic).
A kdyz pak ve zprave najdes treba tohle tak se jedna o off topic :-)

A co je nespolehliveho na Hi-Lo?

> [...]
> duvodu vim, ze riziko zmeny v jednom okamziku (3.33 ms)
> prakticky nemuze nastat (a pokud by zcela cirou nahodou nastalo,

Stane se to, ze ochrana, zajistujici konzistenci dat aplikace
a serveru, na kterou se v aplikaci spolehas nebude
fungovat a PRIJDES O DATA!!! Hlavne se to neda nijak detekovat
a blbe se to ladi!
A hlavne bych si nedovolil nikomu to radit!

> Jinak je samozrejme pripominka spravna, pokud by nekdo
> potreboval resit riziko vstupu v jeden okamzik opravdu spolehlive.

No ja nevim, na jedne strane se ohanis, ze musis pouzivat GUID
aby jsi byl pripraven na replikaci (kterou asi nepouzivas, nevim)
a na druhe strane nepouzivas TIMESTAMP na vec, ke ktere
je primo urcen, a kterou pouzivas jiz ted...

Pravda ja neumim pocitat, nebot 3.33ms neni 30tina ale 300tina sekundy,
ale to nic nemeni na tom, ze i pomaly server bezne dosahne 300tps...
A to riziko stoupa jen a pouze s vykonem serveru a poctem uzivatelu,
kteri takovou frekvenci transakci vytvareji (nebo staci kdyz budou delat
nejake
batch updates).

> Mno, v pripade insertu prave nechavam klidne dojit k vyjimce, a
> odchytavam stav volani procedury pri INSERT, a az teprve ten
> osetruji. Takze muzes zustat v klidu... :-)

Ja jsem v klidu. V pripade UPDATE ti dojde k deadlocku
nebo poskozeni dat a v pripade INSERT k exception.
Jen ten DELETE je OK.
Myslim, ze jako konkurence jsi predem vyrizen :-)
A to, ze to radis ostatnim znamena,
ze budou vyrizeni i oni...

> [...]
> abych vymyslel vzorovy priklad. Cteny ctenar si samozrejme musi
> ukazku prebrat a vhodne ji upravit pro svuj pripad, a ne ji slepe

To, ze nekdo prispiva do konference je jiste chvalyhodne,
ale mel by si umet uvedomit jestli to co posila neni vice zamlzujici
nez prinosne. To se bohuzel velice casto nedeje. Lide nepremysleji
nad otazkou ani odpovedi a nesleduji thready ani den nazpatek.
Ja vim, ze se s tim neda nic delat, ale co je nejdulezitejsi:
MELI by umet prijmout kritiku a priznat chybu a ne ji zlehcovat
nebo ji zurive obhajovat za kazdou cenu.
Prece to, ze nekdo nepochopil otazku pausalne neznamena,
ze je spatne formulovana...

Rob

Zistenie, ci je nainstalovany BDE

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 14.4.2000 17:15:03

Ahoj,

pri nenainstalovanem BDE chybi v registru slozka klicu
\HKEY_LM\Software\Borland\Database Engine

From: "Ji�� Fait" <fait(zv)jakl(tec)cz>

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.4.2000 08:33:52

On 14 Apr 00, at 17:01, Robert Kindl wrote:

> [...]
> Dobre je treba divat se do kolonky subjekt (Predmet, Topic).
> A kdyz pak ve zprave najdes treba tohle tak se jedna o off topic :-)

Jak uz to tak byva, debata se casem posouva, subj. zustava...

BTW - a to chtel jeste ukazku v IB, kdezto ja to napsal v MSSQL.
Jaka hanba! :-)

> A co je nespolehliveho na Hi-Lo?

Podle toho, co tu o teto metode pred casem probehlo, muze dojit k
duplicite v pripade, ze se klic generuje ve vice nezavislych
okruzich. Pro priklad mejme dve stejne databaze, ktere jsou od
sebe fyzicky oddelene a synchronizuji se pouze cas od casu.
Protoze tato otazka je pro muj pripad znacne podstatna, zvolil
jsem radeji vyrazne bezpecnejsi guid, byt je o neco pomalejsi.
Kdyz se Hi-Lo dobre napise, pravdepodobnost je sice miziva, ale
je. V pripade guid si nemusim lamat hlavu ani s duplicitou, ani s
"dobrym napsanim" - tedy nemusim byt zdaleka tak pozorny jako
u Hi-Lo.

> [...]
> fungovat a PRIJDES O DATA!!! Hlavne se to neda nijak detekovat
> a blbe se to ladi!
> A hlavne bych si nedovolil nikomu to radit!

Tak jeste jednou: mnou uvedena ukazka se tykala predavani
parametru, nikoliv pouziti casoveho razitka (to jsem mohl klidne
umazat, nicmene jsem to v prikladu nechal). To je vhodne si
uvedomit.

Avsak tema to je zajimave, takze v nem, navzdory subj. :-), klidne
muzeme pokracovat. Souhlasim s tebou, ze typ timestamp je
vhodnejsi, pokud potrebujes pouze to razitko a z provoznich duvodu
muze dojit k prekryti zapisu. Jenze, pokud nechas nechas na
uzivateli, aby po upozorneni mohl zmenit zmenena data (coz muze
byt nekdy vhodne), stejne "prijdes" o data. O zmene se dozvi sice
ten, kdo zmenu provadel naposledy, ale diky "spolehlivosti"
mezilidske komunikace zpravidla uz ne ten, jehoz uprava byla
prepsana.

Proto se zavadi u citlivych dat system zurnalovani, takze pokud
navrhnes zurnal dobre, mas seznam veskerych zmen. Takze
detekovat se to da, o data prijit nemusis.

> [...]
> aby jsi byl pripraven na replikaci (kterou asi nepouzivas, nevim) a na
> druhe strane nepouzivas TIMESTAMP na vec, ke ktere je primo urcen, a

V podstate nepouzivam. Povaha tech dat je takova, ze za danou
oblast by mel odpovidat jeden clovek. Datum tam pouzivam spise
pro ten pripad, ze by snad dotycny propujcil moznost uprav jeste
nekomu dalsimu (v podstate jsem to "pro jistotu" predimenzoval).
Proste povaha programu je takova, ze soubeh nehrozi. A kdyby
rizenim nahody preci jen nastal, mam u dulezitych dat zurnal, u
ostatnich dat je to stejne fuk.

Kdezto replikace nyni sice nepouzivam, ale analyzou situaci u
stavajicich zakazniku je jasne, ze nekteri replikaci pouzivat budou.

> Ja jsem v klidu. V pripade UPDATE ti dojde k deadlocku
> nebo poskozeni dat a v pripade INSERT k exception.
> Jen ten DELETE je OK.
> Myslim, ze jako konkurence jsi predem vyrizen :-)

Nemam nejmensi obavu. Ty musis byt jasnovidec, kdyz z techto
nekolika malo informaci dokazes poznat, jak mam napsanou celou
aplikaci. :-) BTW - jake aplikace ze to delas?

rychlost Paradoxu po siti

On 14 Apr 00, at 14:40, Mal� Dobromil wrote:

> [...]
> ... a vypadalo to celkem dobre, rekl bych, ze na ty
> 4 stanice jak pises by to mohlo byt celkem uspokojive.

Ja osobne se domnivam, ze pokud databazove aplikaci "hrozi"
sebemensi "riziko", ze ji nekdo pouzije na siti, je lepsi sahnout
rovnou po SQL databazi i v pripade, ze jde o male objemy dat.
Doba je na to zrala, MSDE je zadarmo (tedy temer, ten kdo to siri,
musi mit zakoupenou licenci), IB6 bude brzy take.

rychlost Paradoxu po siti

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 15.4.2000 08:43:46

> [...]
>
> Predpokladam, ze na to jdu uplne blbe, ale jak je to tedy spravne ?
> A kdyz mam jeste moznost prejit na jinou databazi, na kterou konkretne ?

Zkus pouzivat lookup pole, pak pokud budes chtit zobrazit celou
databazi, nebudes vubec potrebovat dotaz (tak na me tvuj priklad
pusobi). Jinak pri potrebe zobrazeni podmnoziny (napr. jen jizdy
jednoho studenta) pouzij filtr.

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

> [...]

znovu.
>A to je takove nic moc! Leda si vytvaret danny link pri spusteni Delphi

Da sa to urobit pomocou DAO aj ADO (ADOX):
http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/daofaq.htm (Q27)
http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/adofaq.htm (Q61)

Erik

Zatuhnuti aplikace v D5 - reseni (?)

[*] Martin Pe�ek <pesek.martin(zv)mymail(tec)cz> - 15.4.2000 15:14:52

>Kdyz pouzijes Accessovskou bazi s *.UDL souborem, nebo s
>InstallSHIELDEM, kterej ti vyrobi ODBC DNS Link, tak nevim
>v cem je problem.
Fajn, jak vytvorim Accessovskou bazi s *.UDL souborem? A je lehci to delat
pres Access nebo pres ten InstallShield?

> [...]
>pozici x,y rohu a vysku,sirku objektu a kdyz v tomhle obdelniku zjistis, ze
No, ale to bych teda potom musel vedet jak sirit tu databazi, ze ;)

>Do budoucna to bude potreba urcite zlepsit.
Ten onMouseMove se me zda dobrej, ale jak jde videt tak pomalej. Nevis jak?

>M.Jirman

S pozdravem Martin Pesek, amatersky programator.

===============================
[ Martin Pe�ek
[ pesek.martin(zv)mymail(tec)cz
[ gm1.miesto.sk
[ www.samuel(tec)cz/~markm
[ http://board.jinak(tec)cz

[ Info
[ Delphi 5 Ent., W98
===============================

Rychlost IB

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.4.2000 07:07:13 -0700

> (Co sa tice Join tak to nevadi lebo to sa vykona na servri.)

Ze se Join vykona na serveru, o tom neni pochyb, ale uz neni pravda, ze to
nevadi.
Ruzne operace serveru jsou v ruznych situacich ruzne ofektivni.
Join, pripadne slozene a komplikovane prikazy Select zpravidla patri
k tem mene efektivnim resenim, zejmena pro velke tabulky.
Duvod je jednoduchy. Nemuzes (temer) nijak ovlivnit zpusob, jakym je slozeny
prikaz provaden. Pokud napises proceduru v nekolika krocich,
kdy se nejprve zameris na ucinnou segregaci dat, pak muzes
ziskat vyrazne lepsich vysledku. Tim myslim nekdy i radove lepsi casy.
Jaro

> Co sa tice Locate - tam je zrada lebo locate hlada u klienta zaznam tak ze
> prechadza vsetky zaznami. Trena mat na pameti, ze ak parcujes na SQL je
> nutne zabudnut na funkcie ktore robia nieco u klienta a to su: Locate,
> Filter, MoveBy (mozno aj Last). Ak Locate robis cez SQL dotaz tak ti to
> preide bleskovo. (locate u 10 000 zaznamov trva 3 sec)
>
> Jan TUNGLI , Datapac. s.r.o.
> Email: tungli(zv)datapac.sk
> tel: 07 / 5565096 -8 kl.102, 07/55410372
> fax: 07 / 55410384

datum a cas

[*] Jan Bachor <bachor(zv)iol(tec)cz> - 15.4.2000 16:07:59

Zdravim

s delphi zacinam, takze odpoved na muj dotaz pro vas bude urcite velmi
jednoducha

jak dostanu do caption lablu aktualni DATUM a CAS

predem diky za odpoved

s pozdravem Johnboy
[ http://web.pinknet(tec)cz/~johnb ]=[ john(zv)iol(tec)cz ]
[ mobil: 0604 575 780 ]=[ icq uin: 31198330 ]

Rychlost IB

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.4.2000 07:17:19 -0700

Uz jsem o tom psal. Pouzij Bookmark.
1. Zapamatuj si Id zaznamu. Po Close + Open
2. skoc na puvodni misto a zkontroluj shodu id.
3. Pokud se id neshoduje pouzij locate na pole ID.

Operace se znacne zrychli, protoze ve vetsine pripadu nedojde
ke zmene poctu zaznamu pred zaznamem nebo se stanou mimo tvuj
interval neba za zaznamem na nemz jsi stal. V horsim pripade
se hleda locate pomoci ID, coz je relativne rychle.

Problem v rychlosti hledani zaznamu ovsem casto byva daleko vice
zpusoben bufferovanim datasetu nez rychlosti vlastniho prikazu Locate.
Pri Open Dataset otevre jen pocet zaznamu do velikosti Bufferu.
Pri skoku na jiny zaznam teprve dotahuje ze serveru dalsi data,
coz muze chvili trvat. Proto je daleko ucinnejsim resenim smysluplna
segregace dat a snaha pracovat soucasne s co nejmensim objemem dat.

> mam DBGrid opreny o nejake Query. Udelam, resp. dostanu
> zpravu, ze nekdo udelal nejakou zmenu v datech a touzim po
> refreshi. Udelam tedy Close a Open no a otazka zni, jak bez
> Locate nastavit aktualni radek v Gridu tam, co byl (pokud nebyl
> smazan)? Ale nemusi jit ani o DBGrid, staci, kdyz se budu chtit v
> te mnozine dat, kterou Query vrati, nastavit na urcitou pozici. To
> prece pres SQL nejde - ten vratil mnozinu dat a to, jak ji klient
> zpracuje, je jiz zalezitost klienta. (nechci ani serverovsky kurzor
> apod.)
>
> David

rychlost Paradoxu po siti

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.4.2000 07:29:29 -0700

> [...]
>
> Cili muj verdikt zni: levne a docela pouzitelne reseni. Ale: zalohovat
> zalohovat zalohovat aspon co 6 hodin, automaticky

To neni dobry navrh pro sitove reseni - tedy kazdych 6 hodin prerusit praci
na
vsech stanicich. Ve vasem pripade se zrejme jedna vice o stesti, nebot
havaie
dat (v pripade Pdox) hrozi i pri padu klienta a ne pouze serveru.
Nedovedu si predstavit, jak je mozne zajistit, resp. obnovit datovou
integritu,
kdyz zmizi nekolik z 60 tabulek. To bude mozna tim, ze si s datovou
integritou
ve vasem projektu asi hlavu moc nelamete. To je ovsem presne to o cem jsou
servery. Srovnavat MS SQL s paradoxem a tvrdit, ze Pdox je spolehlivejsi -
to je docela usmevne a svedci o nepochopeni smyslu serveru.
Proc to vlastne na ten server prevadite?
Jaro

> JK

datum a cas

[*] Podrazsk� Daniel <Podrazsky(zv)hzs.mepnet(tec)cz> - 15.4.2000 16:50:18

Zdar

Treba takhle
Label.Caption:=DateToStr(Date)+' '+TimeToStr(Time);

Nebop muzes pouzit fci FormatDateTime, ktera umoznuje i formatovat vystup a
je dobre popsana v helpu

> [...]
>
> s pozdravem Johnboy
> [ http://web.pinknet(tec)cz/~johnb ]=[ john(zv)iol(tec)cz ]
> [ mobil: 0604 575 780 ]=[ icq uin: 31198330 ]

textovy retezec

[*] Jan Bachor <bachor(zv)iol(tec)cz> - 15.4.2000 19:29:25

Zdravim

mam takovej problem........
mam formular, 3 edity, memo a tlacitko
kdyz kliknu na tlacitko do souboru se zapise obsah tech tri editu, a pak v
memu se zase vypise obsah toho souboru

ale potrebuju aby v tom memu to bylo zarovnano pod sebou
jako napr
1111 aaaaaaaaa xxxxxxxx

poradte jak na to?