SQL - omezeni poctu polozek

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 9.5.2000 00:52:37

Preji pekny den,

existuje v SQL nejaky prikaz na omezeni poctu vet pri SELECTU? Napr.
potrebuji max. 2 vety ze selectu.

Potrebuji to pro IB a lokani tab. v paradoxu.

Diky, Honza.

Beh programu z IDE

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 9.5.2000 00:57:38

Pekny den,

existuje nejaky parametr nebo direktiva kompilatoru, kterym se da v programu
otestovat, zda je spusteny pod IDE nebo samostatne? Potreboval bych pri
ladeni nektere veci povolit, prip. zakazat a pri ostrem behu zase naopak.

Diky, Honza.

Beh programu z IDE

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.5.2000 05:50:13

Mas dve moznosti - definovat promennou pri spousteni z IDE a pk se rozhodovat
pomoci direktiv prekladace nebo zjistit, zda existuje okno TAppBuilder (podobne
jako pri Splash screenu), coz je vyvojove prostredi.

From: "Jan Naiser" <tua(zv)ltm(tec)cz>> Pekny den,

> [...]
> otestovat, zda je spusteny pod IDE nebo samostatne? Potreboval bych pri
> ladeni nektere veci povolit, prip. zakazat a pri ostrem behu zase naopak.

SQL - omezeni poctu polozek

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 9.5.2000 07:04:48

nevim jak to pujde na IB, ale Sybase ma tuto moznost

select top 2 sl,sl,sl,...
from tabulka

lze to provest i jinak, pres nejakou proceduru ( cursor ) a provest FETCH
pro 2 radky = FETCH provest 2x.

Pr.

BEGIN

DECLARE cur_employee CURSOR FOR
SELECT emp_lname
FROM employee ;
DECLARE name CHAR(40) ;
OPEN cur_employee;

-- lze udelat cyklus a po�et nacteni dat (radku) dat jako parametr jako
parametr
FETCH NEXT cur_employee into name ;
FETCH NEXT cur_employee into name ;
-- nactene radky insertnout do nejake pokud mozno docasne tabulky
(temporary) a jako vystup teto procedury pouzit select * from <tabulka>

CLOSE cur_employee;

END

Ing. Pavel SPEJTEK
e-mail: bosnis(zv)atlas(tec)cz
www: http://freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html

existuje v SQL nejaky prikaz na omezeni poctu vet pri SELECTU? Napr.
potrebuji max. 2 vety ze selectu.

Potrebuji to pro IB a lokani tab. v paradoxu.

Diky, Honza.

Shodnost syntaxe a souboru

[*] jan.derda(zv)post(tec)cz - 9.5.2000 07:14:28

Potreboval bych poradit efektivni (ne moc casu zabirajici) algoritmus, ktery vyhodnoti, jestli soubor vyhovuje zadane syntaxi. Treba jestli soubor delphi.txt vyhovuje *l*.?x? a nevyhovuje *l.*x a podobne.
Vsem dekuji.

Jan Derda
amatersky programator v Delphi

Najit informace na internetu je snadne:
*** http://NAJDI.TO

TStringGrid a tisk

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.5.2000 07:19:54

> ale ted bych potreboval obsah toho StringGridu vytisknout na tiskarne
> poradte please jak na to?

Ahoj,

neporadim ti primy zpusob (z kodu apod.), ale mam pocit, ze na
www.torry.ru je nekolik komponent typu Grid, ktere jsou
dovybavene tiskem a byly tam tusim i nevizualni komponenty,
ktere umoznovaly tisk nejakeho stavajiciho gridu. Nevim ale, jestli
slo o string gridy ani jestli tam opravdu najdes neco pouzitelneho.

David

Problem s RXLib - trojsky kun ?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.5.2000 08:46:35

>Je bych rekl, ze to na virus nevypada.
>
>Kdybych programoval virus, tak bych se zdrojakem udelal neco, co by
>napachalo mnohem vic skody a co by se neprojevilo hned pri prvnim prekladu.
>
>Urcite bych nepsal program, ktery presunuje {$ENDIF} na konec seznamu v
>klauzuli uses. Vzdyt unitu s {$IFDEF} v uses ani neni tak moc oproti tem
>normalnim...

podobne problemy s IFDEF/ENDIF mam v projektu, kde je toto pouzito v USES v
hlavnim souboru projektu (.dpr). Pokazde, kdyz do projektu pridam nejakou
unitu, Delphi spatne rozparsuji USES a rozhazi IFDEF/ENDIF tak, ze to nejde
prelozit. V tech USES je IFDEF pouzit na dvou mistech : uplne prvni unita
(memory checking) - tam Delphi vyhodi IFDEF/ENDIF vetsinou uplne; pak jeste
zase na uplne posledni unite - tam Delphi zmrsi stredniky a carkym takze
projekt nejde prelozit.

Tenhle problem se tahne od D3 a pretrvava i v D5

Zdravi.
D Toman

Shodnost syntaxe a souboru

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.5.2000 09:23:38

Ahoj,
pokud si dobre vzpominam neco podobneho slo udelat v Delphi1 funkci
FileExists(). Tahle funkce docela dobre prijimala i wildcards. Ovsem v D2 mi
to uz nejak neslo a puvodni jednoduchy kod jsem musel prepsat prip. pouzit
FindFirst().

> [...]
> ktery vyhodnoti, jestli soubor vyhovuje zadane syntaxi. Treba jestli
> soubor delphi.txt vyhovuje *l*.?x? a nevyhovuje *l.*x a podobne.

Connect tabulky z MS SQL

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 9.5.2000 09:33:56

Ahoj lidi,
vytvoril jsem tabulku v MS SQL 7 a potreboval bych ji nakonektit na
DataSource pres nejakej ALIAS. Muze mi nekdo rict jak na to ?
Nekamenujte me, nikdy jsem s tim nedelal (je to dotaz pro nekoho, kdo tady
neni prihlasenej) :-)))

Delphi4+MS SQL7

Diky

Marek Soukup
Roudne 126
370 07 Ceske Budejovice
Ceska Republika

tel: +42(038)6351736
ICQ: 13110124
e-mail: marek(zv)comberg(tec)cz

WinBase602 - stored proc, sekvencie

[*] Igor Klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 9.5.2000 09:41:34

Ahojte,

potrebujem pri pridavani zaznamu do W602 databazy zistit unikatne cislo,
ktore vyrabam pomocou sekvencie. Je mozne zistit cez SQL currval sekvencie ?

Skusal som to aj cez storedProc. Ale tam mam problem s napojenim na proceduru na serveri.
V property StoredProcName mi delhi ponuknu nazvy procedur zo serveru, ale ak dam
aktivate aj ExecProc, tak hlasi : Identifikator Gettintcis neni deklarovan {call gettintcis (?)}.

Kde je mozne zohnat komponenty pre W602 ?

Prostredie : D5 Prof, ODBC, W602 zatial verzia lite.

InterBase Express & Admin Tab

[*] Delph! <Delph(zv)miesto.sk> - 9.5.2000 10:11:36

Ahojte,

v dokumentacii so samozrejmostou pisu o dalsej palete "IBX Admin Tab".
V mojich Delphi 5-Ent UP-1 je iba paleta "Interbase".
Ako sa k tej dalsej palete mozem "dostat" ?
Pripadne ako sa vola ?.bpl subor tejto palety ?
Docitate sa o tom v dokumentacii k Interbase - DevGuide.PDF strana 129

Delph! mailto:Delph(zv)Miesto.Sk

WinBase602 - stored proc, sekvencie

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 9.5.2000 10:13:40

> [...]
{call >gettintcis (?)}.

>Kde je mozne zohnat komponenty pre W602 ?

www.software602(tec)cz/wde

it

TeeChart - problem tisku

[*] Daniel Jir�sek <daniel jirasek(zv)conel(tec)cz> - 9.5.2000 09:32:59

Zdravim,
potreboval bych poradit s nasledujicim problemem:
Pouzivam komponentu TDBChart resp. TChart (Delphi 3.0 a 5.0) a pri tisku
grafu se vytisknou pouze
osy grafu a hodnoty na osach. Nevytiskne se rastr, ani krivky v grafu (v
Preview to videt je, ale na papire nic).
Pokud zmenim vlastnost BackColor na nejakou barvu, tak vse funguje tak jak
ma, ale pak se tato
barva tiskne i pri tisku (potrebuji tiskout bez barvy pozadi, ale aby bylo
vse videt).

Diky za kazdou radu. Dan

Mesic

[*] Pavel Klimes <klimes(zv)c3(tec)cz> - 09.5.2000 10:42:25

Petr Jel�nek Konf wrote:

> Opravdu potrebuju znameni. Co se tyce presnosti cim vyssi tim lepsi

Ekliptikalni delka 0 az 29 stupnu 59 minut je beran,
na 30. stupni zacina byk, na 60. stupni blizenci atd.

Zdravim, -pk-

--
+---- Pavel Klimes ---- mailto:klimes(zv)c3(tec)cz ------+--- /""\ \ o | ---+
| C3, s.r.o. (Czech Card Centrum) | __) """ |

Restart NT

[*] halam(zv)post(tec)cz - 9.5.2000 10:48:06

Zdrav�m v�echny. Pot�ebuji restartovat Windows NT, ale funkce ExitWindowsEx mi nefunguje. P�itom Win95 restartuje �pln� v pohode.

Nev�te, jak se daj� shodit NT ?

D�ky moc.

Petr Halam��ek

Prohledavac, ktery Vam rozumi.
*** http://NAJDI.TO

Tisk do pdf

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 9.5.2000 11:16:44

Hi,
Potreboval bych tisknout z Quick Reportu (D5) do pdf.
Znam reseni Tisk do souboru ( rucne ) a pak distiler,

slo by to ale nejak automaticky ???

Nastaveni role

[*] Bab�k Martin (+42035620,MUS a.s. M.Babik) <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - ay 2000 10:19:12

Zdravim obec programatorskou!
Mam drobny problem. Po prihlaseni uzivatele k databazi a po nastaveni role v k
odu (to nenahlasi zadnou chybu) jako by se role nenastavila a pri prvnim selct
u v datech zahlasi "NO SELECT PERMISSION". V SQL Exploreru vse funguje tak jak
ma i na selecty zkopirovane z krokovaneho kodu. Nevite kde by mohl byt proble
m? Dik za kazde postrceni.

DELPHI 5, NT4, Informix 7

M&B

Restart NT

[*] MDvorak(zv)csas(tec)cz - 9.5.2000 11:33:46

Nazdar,
musis pridat procesu, ktery chce shodit NT potrebne privilegium. Viz.
AdjustTokenPrivileges & SeShutdownPrivilege.

[...]

[*] Pavel Slovacek <slovacek(zv)email(tec)cz> - 9.5.2000 11:50:31

> V mojich Delphi 5-Ent UP-1 je iba paleta "Interbase".

Musis si stahnout patch na na IB komponenty, ted nevim odkud sem ho stahoval,
ale zcela urcite sem ho nasel nekde na www.interbase.com

S pozdravem
Pavel Slovacek

Restart NT

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 9.5.2000 11:57:37

Probehlo to jiz konferenci, je na to potreba nastavit prava (v konferenci to
uz je mozna 2 roky dozadu).

V pripadne problemu se podivam po zdrojacich, nekde to urcite mam, ale to
bude chvili trvat.

a.

> Zdrav�m v�echny. Pot�ebuji restartovat Windows NT, ale funkce
> ExitWindowsEx mi nefunguje. P�itom Win95 restartuje �pln� v pohode.
>
> Nev�te, jak se daj� shodit NT ?

Chyba v destroy

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.5.2000 12:04:08

On 8 May 00, at 21:24, Michal Hlavac wrote:

> Predsa moze byt hocikolko ukazatelov, ale ked raz ten obekt zmizne,
> tak je nenavratne fuc. Tak si myslim, ze by mali by vsetky NIL,
> pretoze ukazuju na nieco, co neexistuje. (Subjektivny nazor)
>
> Epilog:
>
> No ale chcem uzavriet tuto debatu. Asi uz moc nema dalej vyznam.
> Dakujem za vysvetlenie. Prednasajucu spucujem. A mozte sa pustit do
> vysvetlovania inych problemov podobnym nevzdelancom ako som ja.

Jeste dodatek: :-)

Pokud si prednasejici preje vynulovani vsech ukazatelu, tak ma dve
moznosti: budto se dovzdelat, nebo vymyslet zpusob, jak najit
vsechna mista v pameti, ktera ukazuji na dany objekt. Protoze
muze vzniknout pripad:

a:=r.Create;
b:=a;
a.Free;

jak chces obslouzit b? r o b vubec nic nevi, prirazenim se na misto
b zkopiruji 4 bajty z obsahu a. Coz by znamenalo pri kazdem free
projit celou pamet, zda se nekde neflakaji 4 bajty s adresou
uvolnovaneho objektu. Coz by byla rezie jako stehno. :-)

Umim si predstavit jazyky, ktere tohle umeji obslouzit - ovsem
cenou za tuto "sluzbu" by bylo znacne omezeni prace s pointry,
coz povazuji v Pascalu za nezadouci.

default direktiva (Was :velikost Taskbaru)

On 8 May 00, at 22:22, Petr Vones wrote:

> To je ale v poradku, default je prece od toho, aby se do DFM
> neukladaly zbytecne hodnoty vlastnosti, ktere se nezmenili od hodnoty
> definovane v konstruktoru objektu. Ja vim, ze pro Lokalizator se ti to
> nehodi :-), ale pro VCL je to dost dulezite, protoze pak by se jeste
> vice zvetsovaly DFM.

Presne tak, _zbytecne_hodnoty_. Rozmery vsak nepovazuji za
zbytecne hodnoty, a evidentne ani Borland ne - az na tuto drobnou
vyjimku, ktera se tam patrne vloudila omylem. Vsimni si, ze Width
nebo Height s default hodnotou nepouziva temer zadna trida,
napriklad u TButton by se to "dalo ocekavat". Vyjimkou jsou pouze
tyto tridy (D5.1):

THTMLTableAttributes, TListColumn, TPen, TCustomImageList a
TToolBar. Pricemz komponentou, ktera pouziva Width a Height pro
urceni svych rozmeru, je jen TToolBar.

Restart NT

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 9.5.2000 12:22:56

Toto funguje i na NT 4.0:

const SE_SHUTDOWN_NAME = 'SeShutdownPrivilege'; // Borland forgot
thisdeclaration
var hToken:THandle;
tkp:TTokenPrivileges;
tkpo:TTokenPrivileges;
zero:DWORD;
begin
zero := 0;
if not OpenProcessToken( GetCurrentProcess(),
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','OpenProcessToken() Failed',MB_OK );
if not OpenProcessToken( GetCurrentProcess(),
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','OpenProcessToken() Failed',MB_OK );
// SE_SHUTDOWN_NAME
if not LookupPrivilegeValue( nil, 'SeShutdownPrivilege' ,
tkp.Privileges[ 0 ].Luid ) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','LookupPrivilegeValue() Failed',MB_OK );
tkp.PrivilegeCount := 1;
tkp.Privileges[ 0 ].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
AdjustTokenPrivileges( hToken, False, tkp,SizeOf(TTokenPrivileges ),
tkpo, zero );
if Boolean( GetLastError()) then begin
MessageBox(0, 'Exit Error', 'AdjustTokenPrivileges() Failed',MB_OK );
Exit; end
else
ExitWindowsEx( EWX_FORCE or EWX_SHUTDOWN, 0 );
// just shut the machine down
halt(0);

> Zdrav�m v�echny. Pot�ebuji restartovat Windows NT, ale funkce
> ExitWindowsEx mi nefunguje. P�itom Win95 restartuje �pln� v pohode.
>
> Nev�te, jak se daj� shodit NT ?

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

ISAPI,CGI,... v Delphi

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 9.5.2000 12:23:08

Ahojte,
prosim o link, odkud by se dal stahnout priklad nebo o zaslani prikladu
viz. %subj% .

Predem diky.

Petr Sadovsk�

inteligentni prohledavani

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.5.2000 13:02:09

Ahoj,

nekde jsem videl vyhledavani na tzv vyhledavaci tvar (ve kterem jsou napr.
odstraneny oddelovace a mezery), ktery je ukladan do jako samostatna polozka
zaznamu (u nas napriklad, jmeno bez diakritiny, nebo SPZ nebo rodne cislo
nebo ICO nebo cislo popisne) z tveho prikladu by to bylo napriklad vse
"DELPHI5" jako vyhledavaci tvar.
> Od: Josef A. Cerny [SMTP:vyvoj(zv)atlascon(tec)cz]
> Odesl�no: 9. V 1988 12:09
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: inteligentni prohledavani

> porovnavani,
> dam
>
> A jaky je rozdil mezi nasledujicimi pripady ?
>
> "Delphi 5" = "Delphi-5"
> "Celeron 400" <> "Celeron-400"
>
> Josef Cerny

Restart NT

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 09.5.2000 13:15:28

Pod Windows NT by mozna bylo lepsi pouzit InititateSystemShutdown.
Jinak postup ziskavani Privileges je stejny
jak v pripade ExitWindowsEx.

Ondrej Krajicek

halam(zv)post(tec)cz wrote:

> Zdrav�m v�echny. Pot�ebuji restartovat Windows NT, ale funkce ExitWindowsEx mi nefunguje. P�itom Win95 restartuje �pln� v pohode.

> [...]

Ondrej Krajicek mailto:xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz
Institute of Computer Science, Masaryk University Brno
-- The new and incredible 32bit intelligent wizard has
obtained a solution to your printing problem: do not print!

Chyba v destroy

[*] David Podhola <podhola(zv)sprinx(tec)cz> - 9.5.2000 13:28:46

Zdravim!

K puvodnimu danemu problemu:
doporucuji prostudovat problematiku garbage collection, ktera dany problem s
referencemi resi.
Budto primo v jazycich, ktere ho maji primo implementovany, nebo napr.
zpusob prace s COM objekty.
Osobne si myslim, ze vznikle pohodli bohate vyvazi minimalni snizeni vykonu
o nejakem omezeni ani nemluve.

David Podhola

> [...]

Umim si predstavit jazyky, ktere tohle umeji obslouzit - ovsem
cenou za tuto "sluzbu" by bylo znacne omezeni prace s pointry,

[*] Martin Sekanina <marsek(zv)softcell(tec)cz> - 9.5.2000 13:43:50

Zkusil bych regular expressions. Na DSP je freeware se zdrojaky regex103.

Martin Sekanina

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 9.5.2000 13:48:33

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: David Podhola [mailto:podhola(zv)sprinx(tec)cz]
> Odesl�no: 9. kv�tna 2000 13:29
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Chyba v destroy
>

> Zdravim!
>
> K puvodnimu danemu problemu:
> doporucuji prostudovat problematiku garbage collection, ktera
> dany problem s
> referencemi resi.

Nevim nevim, zda se mi, ze to je o necem uplne jinem.

garbage collector (cesky "sberac odpadku")
podle mne slouzi k necemu jinemu.
Zjistuje, ktere objekty nejsou jiz vyuzivany
(neukazuje na ne zadny pointer ani reference)
a sam je rusi, kdyz nejsou potreba.
Tedy v techto jazycich vubec neni potreba
nejake destroy nebo free volat (nejen ze neni potreba,
podobny prikaz uplne chybi - napr. v Jave je new, ale
destroy nebo delete tam neni, protoze se o to stara garbage collector).
Tedy k takove situaci jako zde tam vubec nemuze dojit.

takze doporucuji prostudovat problematiku garbage collection
autorovi teto poznamky

Jura

Re[2]: InterBase Express & Admin Tab

[*] Delph! <Delph(zv)miesto.sk> - 9.5.2000 14:19:59

PS> Musis si stahnout patch na na IB komponenty, ted nevim odkud sem ho stahoval,
PS> ale zcela urcite sem ho nasel nekde na www.interbase.com
...stiahol som, nainstaloval a stale je tam iba paleta Interbase.
Stahoval som zo stranky:
http://www.interbase.com/open/downloads/ib_download.html

Prosim Ta, daj mi vediet nazov toho ?.bpl balicka s paletou Interbase
Admin.

Delph! mailto:Delph(zv)Miesto.Sk

vytvoreni TLabel za behu applikace

[*] Miroslav Dolecek <xdolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 9.5.2000 14:20:25

Ahoj,

mam asi trochu trivialni problem. Potrebuji vytvorit par komponent TLabel
za behu aplikce, ale nemuzu na to nejak prijit. Zkousel jsem to uplne
jednoduse, ale taky nic. Co mi tam chybi?

procedure TLicenceForm.FormCreate(Sender: TObject);
var
Hlp: TLabel;
begin
Hlp:=TLabel.Create(LicenceForm);
Hlp.Top:=10;
Hlp.Left:=10;
Hlp.Show;

Mirek Dolecek

Re[3]: InterBase Express & Admin Tab - riesenie

[*] Delph! <Delph(zv)miesto.sk> - 9.5.2000 14:35:01

PS> Musis si stahnout patch na na IB komponenty, ted nevim odkud sem ho stahoval,
PS> ale zcela urcite sem ho nasel nekde na www.interbase.com

Uz som na to prisiel - samozrejme po podrobnejsom preskumani helpu.
Tam pisu,

ze tie komponenty su pristupne iba ak sa je nainstalovany InterBase 6 ... ;-(

Delph! mailto:Delph(zv)Miesto.Sk

Shodnost syntaxe a souboru

[*] delphi(zv)zas-me(tec)cz - 9.5.2000 14:54:00

V Delphi 5 je funkce
function MatchesMask(const Filename, Mask: string): Boolean;

> [...]
mi
>to uz nejak neslo a puvodni jednoduchy kod jsem musel prepsat prip. pouzit

jedinecny zaznam

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 9.5.2000 15:00:07

Zdravim,

D5, lomponenty adoexpress , DAO, ADO
mam tabulku s niekolkymi stlpcami v Acces 97. Jeden stlpec ma primarny kluc, polozky v nom musia byt jedinecne.
Ako je lepsie postupovat pri overeni polozky ci je jedinecna ?

1. Vzdy overit pomocou SQL vyrazu s klauzulou where a ak bude prazdny vysledok, hodnota v stlpci neexistuje ?
2. Dat post do tre fynali a ak nastane vynimka, budem vediet ze hodnota existuje ?
3. inak, ako ?

IB

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 9.5.2000 15:03:49

ake prava pre pristup k suborom pouziva IB v NT ked bezi ako sluzba ? uzivatel je odhlaseny ?

Martin

Connect tabulky z MS SQL

[*] Kalivoda Jozef <KaliJ(zv)spas.sk> - 9.5.2000 15:04:51

potrebujes k tomu TSession potom

Session1.AddAlias(njake parametre) a ked skonci pouzivanie aliasu potom
Session1.DeleteAlias

[...]

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 9.5.2000 14:10:01

> Potreboval bych tisknout z Quick Reportu (D5) do pdf.
> Znam reseni Tisk do souboru ( rucne ) a pak distiler,

Pred casem jsem videl ovladac tiskarny,
(tedy spis neco co se tak tvarilo), ktery
netiskne na tiskarnu, ale vytvari misto
toho PDF soubory.

> slo by to ale nejak automaticky ???
nastavis si to jako defaultni tiskarnu

Bohuzel nevim, kde to roste...
Tomas Bihary

vytvoreni TLabel za behu applikace

> jednoduse, ale taky nic. Co mi tam chybi?
>
> procedure TLicenceForm.FormCreate(Sender: TObject);
> [...]

Hlp.Parent := LicenceForm;
Hlp.Caption := 'tvoj text';

> Hlp.Top:=10;
> Hlp.Left:=10;
> Hlp.Show;

> Mirek Dolecek

seriova komunikacia

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 9.5.2000 15:13:26

Cavte Delfinci.

Neviete o nejakej komponente na seriovu komunikaciu pre C.B 4.0.
Pre Win NT aj W95/98.

Vdaka.

Jak poznat MDAC?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.5.2000 15:24:52

Ahoj,

rad bych se zeptal na nazory, jak resit toto:

Mam instalacni program pro aplikaci a ten instalak vyzaduje ODBC
(MDAC balik). Pokud na pocitaci MDAC nainstalovan neni, objevi
se hlaseni Chyba pri spousteni programu - chybejici knihovna
ODBC32.dll.
Rad bych toto osetroval sam, aby v pripade, ze MDAC neni
nainstalovan, ten muj program predem spustil MDAC.
Jak detekovat pritomnost/nepritomnost baliku MDAC? Napadla
me takova pofiderni reseni, napr. testovat pritomnost vhodnych DLL
knihoven apod., ale mozna nekdo vite o nejakem lepsim
zpusobu...?
Dik, David

RichEdit pages...

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 9.5.2000 15:25:36

Ahoj

kdysi jsem navstivil stranky, ktere
se zabyvaly RichEditem v C++ Builderu
odkaz jsem ztratil a ted ho marne hledam,
zna nekdo adresu takovych stranek?

Diky

Zdenek Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

ISAPI,CGI,... v Delphi

[*] Daniel Resler <daniel(zv)atcgroup(tec)cz> - 09.5.2000 15:27:12

> Ahojte,
> prosim o link, odkud by se dal stahnout priklad nebo o zaslani prikladu
? viz. %subj% .

Dobre priklady jsou tady:

Delphi 4 - podrobny pruvodce programatora
- priklady na ISAPI, CGI s napojenim na databazi

Velice dobra je ukazka primo v delphi DEMOS/webserv
- ISAPI i CGI, tam je zcela vse

inteligentni prohledavani

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.5.2000 15:55:10

Behalf Of Josef A. Cerny
> porovnavani,
> dam
>
> A jaky je rozdil mezi nasledujicimi pripady ?
>
> "Delphi 5" = "Delphi-5"
> "Celeron 400" <> "Celeron-400"

Asi jsem se nevyjadril presne.
Jde mi o tohle :
V prohledavanych datech muze byt hledany retezec napsan ruzne. Napr. "Delphi
5" nebo "Delphi-5" nebo tam muze byt omylem pripsana mezera "Delphi 5"
pripadne oddelovac radku atd. Dale pokud jsou mezi prohledavanymi daty treba
texty e-mailu casto v nich neni diakritika. Takze je v datech na jednom
miste spravne "�e�tina" jinde zase "cestina". Pokud se pouzije "klasicke"
prohledavani tak pokud dam hledat "Delphi 5" najde se jen jeden vyskyt. Jde
mi o to aby prohledavani naslo vsechny varianty. To same s diakritikou. Asi
tak jako lze ve vetsine pripadu nastavit aby hledani bylo necitlive na velka
a mala pismena. Zatim jsem to zkousel resit tim, ze nejprve z hledaneho i
prohledavaneho retezce vyrusim "bile" znaky a pak prohledavam standardnimi
funkcemi. Je to ovsem hrozne zdlouhave, takze zde hledam inspiraci na nejaky
rychlejsi algoritmus.

inteligentni prohledavani

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.5.2000 15:57:52

Behalf Of Bene� Jaroslav

> [...]
> zaznamu (u nas napriklad, jmeno bez diakritiny, nebo SPZ nebo rodne cislo
> nebo ICO nebo cislo popisne) z tveho prikladu by to bylo napriklad vse

To v mem pripade neprichazi v uvahu. Databaze je rozsahla a udrzovat dve
varianty zaznamu v tomto pripade neni mozne.
Nehlede k tomu, ze hledam obecnejsi reseni, ktere by se dalo vyuzit treba i
k prohledavani souboru na disku, emailovych konferenci a pod.

vytvoreni TLabel za behu applikace

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 9.5.2000 16:01:48

Ahoj,

chybi tam nastaveni property Parent:

[...]
// Toto tam chybi
Hlp.Parent:= Self;

Hlp.Show;

> [...]
> jednoduse, ale taky nic. Co mi tam chybi?
>
> procedure TLicenceForm.FormCreate(Sender: TObject);

ScreenSaver

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 9.5.2000 16:16:10

Mam jednoduchy setric, ak chces napis, poslem.

Robo
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Peter Masek <peter(zv)volny(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 8. m�j 2000 21:03
Predmet: ScreenSaver

M�m je�t� jeden dotaz. Nev�te n�kdo jak se d� v Delphi vytvo�it �et�i� pro Win9x.
D�ky Petr.

inteligentni prohledavani

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.5.2000 16:32:54

Jedno reseni by bylo pouzit fulltextove vyhledavani jako je treba v
Altaviste. Takze misto hledani retezce "Delphi 5" by se hledalo:
Delphi and 5, ale to ma tu nevyhodu, ze by to vyplivlo i texty, kde
by bylo treba "5. misto - Delphi 2" a podobne. Takze by se muselo
dodelat jeste hlidani pozice a podobne veci.
Jinak na to prohledavani se muzou pouzit ruzne algoritmy - popis
vetsiny najdes zde:
http://www.ms.mff.cuni(tec)cz/~kopecky/dis/

Jeden jsem implementoval v programu KonfView, ktery naleznes i
se zdrojaky zde:
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla/konfview.shtml

S pozdravem

Petr Vaclavek

[-- Petr Vaclavek --- read: http://www.swnet(tec)cz --]
[-- visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla --]

Odli�n� struktura _DCB pro funkce GetCommState a S

[*] Ond�ej Male�ek - 9.5.2000 16:48:51

Pri pouzivani vyse zminenych API jsem se setkal se zajimavym pristupem
autoru zdrojaku, ktere tyto API importuji do Delphi. Struktura _DCB, kterou
obe funkce pouzivaji je odlisna od struktury, ktera je uvadena v dokumentaci
od MS, potazmo v helpu k SDK doadavaneho s Delphi. Struktury se lisi dost
vyznamne, pricemz ta pouzivana Delphi neobsahuje dosti dulezite polozky
tykajici se rizeni toku na RS 232. Nechapu duvod, ktery k tomu autory vedl,
ale ani prepsanim windows.pas na strukturu dle SDK se mi nepodarilo
presvedcit Delphi, aby pouzivaly strukturu dle SDK dokumentace.

???? existuje zpusob jak primet prekladac, aby byla pouzivana struktura dle
SDK dokumentace
???? existuje dokumentace k "upravene" strukture _DCB, kterou pouzivaji
Delphi. Nejak se mi nepodarilo popis objevit, zejmena dulezita je zrejme
polozka _DCB.Flags, o ktere je vsak ticho po pesine.

Diky za jakoukoliv informaci

Ond�ej Male�ek
Radom s.r.o. Pardubice
040-6414206
ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz

Automaticka aktualizace hintu u tray icon?

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 9.5.2000 17:32:17

Ahoj,

Pomoci tohodle kodu od P.Vonese si muzes vlastni hint vytvorit, akorat ho
budes
muset pro sve potreby asi jeste trochu poupravit:

M.Jirman

unit HintWindowFixD5;

Windows, Messages, Classes, Forms, Controls;

type
THintWindowFix = class(THintWindow)
private
procedure HintFontChanged(Sender: TObject);
protected
procedure Paint; override;
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;

{ THintWindowFix }

constructor THintWindowFix.Create(AOwner: TComponent);
Screen.HintFont.OnChange := HintFontChanged;
end;

destructor THintWindowFix.Destroy;
begin
Screen.HintFont.OnChange := nil;

procedure THintWindowFix.HintFontChanged(Sender: TObject);
begin
Canvas.Font := Screen.HintFont;
end;

procedure THintWindowFix.Paint;
var
R: TRect;
begin
R := ClientRect;
Inc(R.Left, 2);
Inc(R.Top, 2);
DrawText(Canvas.Handle, PChar(Caption), -1, R, DT_LEFT or DT_NOPREFIX or
DT_WORDBREAK or DrawTextBiDiModeFlagsReadingOnly);
end;

initialization
HintWindowClass := THintWindowFix;

From: Miroslav Flesko <mirek(zv)flesko(tec)cz>
Subject: Automaticka aktualizace hintu u tray icon?> Dobry den, nevite (nahodou :-), jak zajistit automatickou aktualizaci
hintu
> u tray icon, tj. podobne jako kdyz dam mys na ikonu taskbaru, tak se pri
> zmene titulku aplikace automaticky aktualizuje ten hint, ale u tray icon
> jsem to zatim nevidel... Lze to? Pokud ano, jak?

vytvoreni TLabel za behu applikace

[*] Ond�ej Male�ek - 9.5.2000 17:39:03

Myslim, ze by to melo vypadat takhle:

procedure TLicenceForm.FormCreate(Sender: TObject);
var
Hlp: TLabel;
begin
Hlp:=TLabel.Create(Self);
Hlp.Top:=10;
Hlp.Left:=10;
Hlp.Parent := self;
end;

Pri ukoncnovani se uz takto vytvorene komponenty neuvolnuji.

> [...]
> jednoduse, ale taky nic. Co mi tam chybi?
>
> procedure TLicenceForm.FormCreate(Sender: TObject);

Globalni Hooky...

[*] Majo Petrik <zajodelphi(zv)hotmail(tec)com> - 09.5.2000 15:52:09 gmt

Zdravim!
Nerozumiem uplne pisaniu globalnych hookov...
Nemozte mi sprostredkovat nejaky tutorial, priklad a pod.??

Vopred Dakujem!

Majo Petrik

jedinecny zaznam

[*] VOTAVA Jan <Jan.Votava(zv)epe(tec)cz> - 9.5.2000 18:17:32

Ad 1: Nemusi fungovat: Pokud nekdo zada mezi tvym SELECTem a INSERTem
hodnotu "overeneho" primarniho klice, ses nahranej.

[...]

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 9.5.2000 18:34:59

Nebo muzes (pro blizsi podrobnosti) prohledat archiv (uz se to tu dost
probiralo)

M.Jirman

From: Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz>

Zdravim

Vnit�n� struktura Saveru je stejn� jako Execu. Proto by m�lo sta�it ten Exe
p�ejmenovat na scr a hotovo. Jenom si je�t� mus� o�et�it, aby se ten
program choval jako �et�i�, tzn. abys to dovolil Windlim lehce schodit, kdy�
si �eknou

M�m je�t� jeden dotaz. Nev�te n�kdo jak se d� v Delphi vytvo�it �et�i� pro
Win9x.
D�ky Petr.

TAnimate

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 9.5.2000 18:41:23

Ahoj,

V teto souvislosti bych se chtel taky zeptat, jak docilit natahnuti
prehravane animace v TAnimate nebo i jinde?
(zadny Stretch tam totiz neni)

From: Martin

Dobry,

mam problem s protokolom TCP a rychlostou prenosu suborov. Kedze som cital
prispevky v konf ohladom TCP, tak sa kusim opytat.

mam 1 server NT 4 a 3 stanice NT workst4. + serv pack 5. Na vsetkych je
nainstalovany protokol TCP aj Netbeui. Mam k servru este pripojene W95, tie
pouzivaju NETBEUI.
Ak kopiruje zo stanic 15 MB subor na server , kopiruje ho 110 s . Ak
kopirujem medzi stanicami kopiruje 20s. Ak na stanici vyhodim tcp protokol
ze ide iba cez NETBEUI, tak to urobi za 16s na stanicu aj na server.
Da sa tym nieco urobit alebo nejak nastavit aby prednostne pouzival NETBEUI
na preno suborov?
TCP potrebujem pre pripojenie k proxy servru na servri.

Martin

Jak dostat seznam pocitacu v siti MS

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 9.5.2000 19:04:25

Ahoj,
nepokousel jste se nekdo dostat seznam pocitacu pripojenych na Vas v siti
Microsoft???
Windows to vedi,pri ukonceni W mi hlasi "K vasemu pocitaci je pripojeni X
uzivatelu...".
No jo , ale ja absolutne nemuzu prijit, kde to cislo ne jeste lepe seznam
dostat??

Diky za namety

Jirka Virt

email: virt(zv)volny(tec)cz

vymazani textu ze souboru

[*] Jan Bachor <bachor(zv)iol(tec)cz> - 9.5.2000 19:45:59

Zdravim

mam textovy soubor, a v nem nekolik radku, napr. takto
jedna
dva
tri
ctyri

a potrebuju napr vymazat polozku dva
tak aby soubor pak vypadal takto
jedna
tri
ctyri

jak na to aby se polozka smazala ale hlavne aby nezustal prazdny radek?

diky
s pozdravem Johnboy
[ http://web.pinknet(tec)cz/~johnb ]=[ john(zv)iol(tec)cz ]
[ mobil: 0604 575 780 ]=[ icq uin: 31198330 ]

Odli�n� struktura _DCB pro funkce GetCommState a

[*] Petr Fejfar <Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz> - 9.5.2000 20:08:16

<ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> wrote:

> [...]
>ale ani prepsanim windows.pas na strukturu dle SDK se mi nepodarilo
>presvedcit Delphi, aby pouzivaly strukturu dle SDK dokumentace.

Ty struktury se samozrejme nelisi, ale v Delphi existuje polozka Flags=dword, zatimco v SDK jsou samostatne jednotlive bity tohoto slova, protoze to jazyk C narozdil od Pascalu umoznuje.

Ty si musis rucne definovat masky pro odpovidajici bity nebo pouzit relativni masky z windows.pas a manipulovat s obsahem polozky Flags pomoci techto masek, napr.

with DCB do
Flags := Flags or (DTR_CONTROL_ENABLE shl 4) or (RTS_CONTROL_ENABLE shl 12);

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Query1CalcFields pred Query1FilterRecord

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 9.5.2000 20:42:09

Ahoj All

Jak mam v D5 docilit aby udalost Calc byla provedena pred udalosti
filterRecord . Tak abych mohl filtrovat na zaklade vypocitaneho udaje
v D3 mi to fungovalo.

S pozdravem Heinisch Jiri

Jak dostat seznam pocitacu v siti MS

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 9.5.2000 20:50:55

Ahoj nevim jiste jestli je to co potrebujes, ale na to staci sledovani site
dodavane s M$ Windows.

> [...]
> uzivatelu...".
> No jo , ale ja absolutne nemuzu prijit, kde to cislo ne jeste lepe seznam

odesilani e-mailu

[*] Martin Zapletal <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 9.5.2000 21:15:15

Zdravim.

(D5 profi)
Mam nasledujici kod , kde se pomoci ShellAPI otevre napriklad Outlok Expres a
vytvori se novy majl .Rad bych ale vedel, jestli se da prikaz jednoduse rozsirit o text vlastni zpravy a vlozit do tela zpravy obsah treba pole Memo1.

s: string

s := mailto:' +Edit1.text+ '?Subject= '+Edit2.Text ;
ShellExecute(GetDesktopWindow(), 'open', PChar(s), nil, nil, SW SHOWNORMAL);

Hledal jsem nejaky popis, ale nic jsem nanasel . Da se tento prikaz rozsirit jeste o nejake parametry?
Pro jednoduchost nechci pouzivat komponenty ze zalozky "Internet ". V jakem souboru se skryva popis API funkci?

dik Martin

WinBase602 - stored proc, sekvencie

[*] Igor Klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 9.5.2000 21:24:07

Dik, komponenty som nasiel.
Chybal subor dsgnintf.dcu, nasiel som pas v source\toolapi.
Potom som to rozchodil, ale je to neake velmi pomale.
Porovnaval som to s mODBC a standardnym QUERY a
priame komponenty boli najpomalsie !!!

Robim nieco zle 20

Tieto komponenty nemaju problem s odkazom na sekvencie -
to funguje super.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: iturcan(zv)gamo.sk [SMTP:iturcan(zv)gamo.sk]
Odesl�no: 9. m�j 2000 10:14
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: WinBase602 - stored proc, sekvencie

> [...]
{call >gettintcis (?)}.

>Kde je mozne zohnat komponenty pre W602 ?

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 9.5.2000 21:43:42

[P��loha v souboru: C.DTF]

ako ste rychlost pristupu porovnavali ?

Ivan Turcan

Igor Klepoch
<klepoch(zv)ba.s To: "'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
knet.sk> cc:
Sent by: Subject: RE: WinBase602 - stored proc,
owner-delphi- sekvencie
l(zv)fwd(tec)cz

09.05.2000
21:24
Please
respond to
delphi-l

Od: iturcan(zv)gamo.sk [SMTP:iturcan(zv)gamo.sk]
Odesl�no: 9. m�j 2000 10:14
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

{call >gettintcis (?)}.

>Kde je mozne zohnat komponenty pre W602 ?

(See attached file: C.DTF)

WinBase602 - stored proc, sekvencie

[*] Igor Klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 9.5.2000 22:01:36

najkor som iba cez dbgrid prezeral tabulku a pri posune o stranku
sa rolovali udaje vyrazne pomalsie ake cez ODBC. Potom som
dal prekrokovat celu tabulku + neake citanie do premennej
a dostal som sa cca k casom :

mODBC 12 sec
ODBC 15 sec
wTable, vQuery cca 120 sec - ten cas som si poriadne nevsimol.

A este jeden maly problem : WODBC Query mi hlasi unsuperted NUMERIC.

-----P�vodn� zpr�va-----

Od: iturcan(zv)gamo.sk [SMTP:iturcan(zv)gamo.sk]
Odesl�no: 9. m�j 2000 10:14
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

{call >gettintcis (?)}.

>Kde je mozne zohnat komponenty pre W602 ?

(See attached file: C.DTF) <<Soubor: C.DTF>>

vymazani textu ze souboru

[*] Igor Klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 9.5.2000 22:17:04

Da sa to velmi rychlo cez StringList, resp. memo.
Cez LoadFromFile a SaveToFile nahrat, potom cez
lines [xxx] upravovat, deletovat ...

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Bachor [SMTP:bachor(zv)iol(tec)cz]
Odesl�no: 9. m�j 2000 19:46
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: vymazani textu ze souboru

[...]

[ http://web.pinknet(tec)cz/~johnb <http://web.pinknet(tec)cz/~johnb> ]=[
john(zv)iol(tec)cz <mailto:john(zv)iol(tec)cz> ]
[ mobil: 0604 575 780 ]=[ icq uin: 31198330 ]

<<Soubor: ATT00000.html>>

jedinecny zaznam

[...]

3. pouzi Autoincrement polozku a nemusis nic overovat

Erik

Beh programu z IDE

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 9.5.2000 23:34:28

Diky, ale oboji ma jakousi nevyhodu:

> Mas dve moznosti - definovat promennou pri spousteni z IDE a pk se
rozhodovat pomoci direktiv prekladace

Ad 1) kdyz pri finalnim prekladu promennou zapomenu vyhodit, tak se mi tam v
ostre aplikaci vlastne nezapne to, co potrebuju. Kdysi jsem to takto delal v
starem dobrem BP, ale tam jsem si pri finale spoustel davky s ruzne
nastavenymi parametry

>nebo zjistit, zda existuje okno TAppBuilder (podobne jako pri Splash
screenu), coz je vyvojove prostredi.
> Jan Fiala

Ad 2) pokud nekdo bude mit spusteny (v krajnim pripade) jine IDE, bude se
takto osetrena aplikace chovat jako v IDE (domnivam se).

Honza

Beh programu z IDE

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 9.5.2000 23:36:44

V archivu jsem pohledal, ale tam jsem nic moc nenasel. Mne se nejedna o
nejaky crack, ale o to, jak si pri ladeni aplikace takto, co mozna
nejjednodusseji a nejspolehliveji vypnout nektere veci, ktere pri ladeni
nepotrebuju a zdrzuji, ale ve finale byt musi.

Honza.

From: Peter Masek <peter(zv)volny(tec)cz>
> M�m je�t� jeden dotaz. Nev�te n�kdo jak se d� v Delphi vytvo�it �et�i� pro Win9x.

Ahoj,

Priklad mas tady:
http://community.borland.com/article/0,1410,19534,00.html

Petr Vones, amatersky programator

Chyba v destroy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 00:03:37

From: Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
> [...]
> nenavratne fuc. Tak si myslim, ze by mali by vsetky NIL, pretoze ukazuju na
> nieco, co neexistuje. (Subjektivny nazor)

Tohle by bylo dost problematicke. Predstav si treba situaci, ze mas thread
objekt a ten si ulozis do nejake promenne. Objekt kde je tato promenna uz
zrusis, ale thread stale bezi (ukazatel v podobe promenne uz treba neni
potreba). Jakmile by thread skoncil snazil by se pak zapsat NIL do promenne
ktera uz ale neexistuje a vysledkem bude chyba. Podobnych kombinaci lze
vymyslet plno.

Petr Vones, amatersky programator

WinBase602 - stored proc, sekvencie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 00:03:14

From: Igor Klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk>
> Dik, komponenty som nasiel.
> Chybal subor dsgnintf.dcu, nasiel som pas v source\toolapi.

Ahoj,

Tohle vypada na chybu v komponentach, presneji v nerozdeleni design a run time
kod do samostatnych unitu. Soubor dsgnintf.pas sice je (zatim) v Source\ToolApi
adresari, ale tak tomu jiz nemusi byt v dalsich verzich Delphi (patrne tam bude
jen dsgnintf.int).

Petr Vones, amatersky programator

Beh programu z IDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 00:04:09

From: Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz>
> [...]
> otestovat, zda je spusteny pod IDE nebo samostatne? Potreboval bych pri
> ladeni nektere veci povolit, prip. zakazat a pri ostrem behu zase naopak.

Pokud ti jde o nejake vetsi zmeny mezi temito dvema rezimy, tak muzes pouzit
$IFDEF ..$ENDIF. Dalsi moznost, napriklad pro kontrolu nekterych hodnot apod
je pomoci Assert a volby Compiler | Options -> Assertions, kde toto v ostre
verzi pak zakazes.

Petr Vones, amatersky programator

Globalni Hooky...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 00:04:37

From: Majo Petrik <zajodelphi(zv)hotmail.com>
> Nerozumiem uplne pisaniu globalnych hookov...
> Nemozte mi sprostredkovat nejaky tutorial, priklad a pod.??

Ahoj,

nejprve jakou mas verzi Delphi ? Systemove hooky je mozne psat az od Delphi 5.
Lepsi je na to pouzit ale Ccko, navic ted mas jiz Borland C++ 5.5 Free Compiler.
Priklad bych casem dodal, ale v Delphi se to nedela zrovna nejsnaze.

Petr Vones, amatersky programator

Shodnost syntaxe a souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 00:04:24

From: <jan.derda(zv)post(tec)cz>
> [...]
soubor vyhovuje zadane syntaxi. Treba jestli soubor delphi.txt vyhovuje *l*.?x? a nevyhovuje

V Delphi5 je funkce MatchesMask (nevim jestli je i ve starsich). Dale muzes
pouzit JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL), tam je funkce StrMatch.

Petr Vones, amatersky programator

Jak dostat seznam pocitacu v siti MS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 00:04:45

From: bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz>
> Ahoj nevim jiste jestli je to co potrebujes, ale na to staci sledovani site
> dodavane s M$ Windows.

Ahoj,

Tady (http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY) najdes konverzi LanManager
hlavicek vcetne demo aplikace podobne Sledovani Site.

Petr Vones, amatersky programator

Cislo sitove karty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 00:04:48

From: Jiri Novacek <JNovacek(zv)spst(tec)cz>
> Muze mi nekdo poradit, jak zjistit cislo sitove karty?

Ahoj,

V JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL) mas funkci GetMacAddresses.

Petr Vones, amatersky programator

seriova komunikacia

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 00:05:01

From: Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder.com>
> Neviete o nejakej komponente na seriovu komunikaciu pre C.B 4.0.
> Pre Win NT aj W95/98.

Zkus AsyncFree. Nevim jestli to bude fungovat i v BCB4, ale pripadne problemy
by pak slo zkusit doladit:

http://delphree.clexpert.com/pages/app_ASYNCFREE.htm

Petr Vones, amatersky programator

Odli�n� struktura _DCB pro funkce GetCommState a

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 00:05:40

From: Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz>
> [...]
> ale ani prepsanim windows.pas na strukturu dle SDK se mi nepodarilo
> presvedcit Delphi, aby pouzivaly strukturu dle SDK dokumentace.

Struktura DCB je v Delphi prelozena spravne. Polozka Flags predstavuje
jednotlive bity, mozna te spis mate odlisny zpusob zapisu struktury v
Pascalu a Cecku.

> Delphi. Nejak se mi nepodarilo popis objevit, zejmena dulezita je zrejme
> polozka _DCB.Flags, o ktere je vsak ticho po pesine.

Podivej se na AsyncFree:
http://delphree.clexpert.com/pages/app_ASYNCFREE.htm

Petr Vones, amatersky programator

IB a spajanie stlpcov

[*] MJ soft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 10.5.2000 00:20:32

Udelej to takto

SELECT uctodm || uctdom
FROM xxtable

Funguje to na Integer i Texty

S pozdravem
Jindra

Od: Tomas Bihary
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Tisk do pdf
Datum: 9. kv�ten 2000 15:10

> [...]
> Znam reseni Tisk do souboru ( rucne ) a pak distiler,

Pred casem jsem videl ovladac tiskarny,
(tedy spis neco co se tak tvarilo), ktery

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 10.5.2000 09:38:40

> [...]
>wTable, vQuery cca 120 sec - ten cas som si poriadne nevsimol.
>
>A este jeden maly problem : WODBC_Query mi hlasi unsuperted_NUMERIC.

prosim zaujimaju ma informacie:

1. aka struktura a kolko zaznamov ma tabulka ktora bola testovana ?
2. WODBC_Qery komponenta je ciastocne vyvynuta , ciastocne preto lebo
SW602 ma trosku divnu podporu ODBC z interneho prostredia, je to v
otazke riesenia.

p.s. najlepsie bude ak mi posles tvoj priklad ktory si pouzil na testovanie
, samozrejme na sukromnu adresu

Ivan Turcan

WinBase602 - stored proc, sekvencie

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 10.5.2000 09:40:51

> [...]
Source\ToolApi
>adresari, ale tak tomu jiz nemusi byt v dalsich verzich Delphi (patrne tam

v podstate ano, je to z historickych dovodov , ale nie je problem vyclenit
tych par
riadkov kodu a hodit do do vlastnej unit. bude v najblizsom update WDE

Vdaka za upozornenie

Ivan Turcan

Proces s chybejici dll

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.5.2000 09:43:01

Ahoj,

mam jednoduchou aplikaci, ktera nedela nic jineho, nez ze spousti
jinou aplikaci. Sestava tedy jen z dpr souboru tohoto obsahu:

program Setup;

uses
ShellAPI, Windows, SysUtils, Forms, Dialogs;

{$R *.RES}

begin
if ShellExecute(Application.handle, nil, PChar('Inst.exe'), nil,
PChar(ExtractFilePath(ParamStr(0))), SW_HIDE) <= 32 then
ShowMessage('Nepovedlo se spustit Inst.exe')
else
ShowMessage('Povedlo se spustit Inst.Exe');
end.

Pritom program Inst.exe vyzaduje DLL, ktera v systemu neni.
Zkousel jsem to na dvou systemech:

1) Win95A po cerstve instalaci. Krome Win na pocitaci neni zadny
dalsi software. Program vypise hlasku Nepovedlo se spustit
Inst.exe a tato hlaska je prekryta hlasenim o chybejici dll z
programu Inst.exe. Az na to, ze bych to hlaseni o chybejici dll rad
zrusil, mi toto chovani plne vyhovuje.

2) Win NT4, ktere bezne pouzivam, tj. s instalovanymi Delphi,
MDAC... Na tomto stroji jsem prejmenoval knihovnu ODBC32.dll na
neco jineho. Program ale vypise hlasku Povedlo se spustit
Inst.exe. Program Inst.exe vyhodi hlasku o nenalezeni dll na
zadane ceste, ale po jejim odklepnuti neskonci! Je videt jen v
seznamu uloh, zabira 100 procent vykonu procesoru a nejde shodit
jinak, nez prave pres task manager.
Jak mohu na NT zjistit, ze program nelze korektne spustit?
Jak mohu na W95 skryt hlaseni o chybejici dll?

Diky predem za jakekoli postrehy :)

David

priebeh skriptu

[*] MJ soft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 10.5.2000 09:59:25

Mel jsem stejny problem na IB. Potreboval jsem vedet, kolik je jiz hotovo. Vyresil jsem to tak, ze nepustim skript najednou, ale ze souboru ho nacitam po jednotliv�ch prikazech. Samozrejme na zacatku projedu cely skript a spocitam kolik je v nem prikazu. Potom uz jen zobrazuju dle potreby stav v komponente GAUGE.

Snad ti to jako namet pomuze.

Jindra

From: Rostislav Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz>
> [...]
> a pote kliknu mysi na zahlavi tak hodnoty v Column jsou
> zcela chaoticke (Vizualne je vsak ListView v poradku).Zajimave

Pokud jsem to dobre pochopil, tak by to asi resila takovato funkce:

uses
CommCtrl, JclDebug;

function ListViewGetOrderedColumnIndex(Column: TListColumn): Integer;
var
ColumnOrder: array of Integer;
Columns: TListColumns;
Result := -1;
Columns := TListColumns(Column.Collection);
SetLength(ColumnOrder, Columns.Count);
ListView_GetColumnOrderArray(Columns.Owner.Handle, Columns.Count, PInteger(ColumnOrder));
for I := 0 to High(ColumnOrder) do
if ColumnOrder[I] = Column.Index then
begin
Result := I;
Break;

procedure TForm1.ListView1ColumnClick(Sender: TObject; Column: TListColumn);
begin
TraceFmt('[%d] %d', [Column.Index, ListViewGetOrderedColumnIndex(Column)]);

Pozastaveni procesu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 22:45:20

From: <jof(zv)email(tec)cz>
> Potreboval bych na 10 s pozastavit spusteny
> proces. U threadu to jde, ale ja znam jen
> Handle a ID procesu. Za namety dekuji.

Ahoj,

Rekl bych, ze toto je temer nemozne. Pokud znas ID procesu, muzes pak ziskat
ID threadu. Neziskas vsak moznost thread otevrit, funkce OpenThread je az ve
W2000. Dalsi moznost by byla zacit ladit ten proces, coz je ale take dost
problematicke, protoze bezne nema uzivatel asi prava na ladedni, navic pak
je debugger k tomu procesu pripojen az do jeho ukonceni.

Petr Vones, amatersky programator

ZDROJOVY KOD z WebBrowseru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 22:46:14

From: Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> 1) Na formulari mam WebBrowser1 a Memo1.
> 2) Do Memo1 potrebuji dostat zdrojovy kod prave zobrazene www stranky.

Ahoj,

Telo HTML dokumentu ziskas takto. Blizsi popis viz Internet Explorer SDK u
Microsoftu.

uses
MsHtml;

WebBrowser1.Navigate(Edit1.Text);
end;

procedure TForm1.WebBrowser1NavigateComplete2(Sender: TObject;
const pDisp: IDispatch; var URL: OleVariant);
var
Doc: IHTMLDocument2;
begin
Doc := WebBrowser1.Document as IHTMLDocument2;
if Assigned(Doc) then Memo1.Lines.Text := Doc.body.outerHTML;

Proces s chybejici dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 22:48:24

From: David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> zrusil, mi toto chovani plne vyhovuje.

> Jak mohu na W95 skryt hlaseni o chybejici dll?

V tomto pripade se jedna o zcela fatalni chybu. Je treba aby pozadovana
DLL v systemu byla.

Petr Vones, amatersky programator

IB a spajanie stlpcov

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 10.5.2000 22:49:23

[...]

Interpreter kodu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 22:53:27

From: Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk>
> vedel by mi niekto poradit ako vytvorit aspon zakladny interpreter pascalu.

Pokud ti nevadi ze je to komercni knihovna, tak se podivej tady:
http://www.dream-com.com/scripter.html

Petr Vones, amatersky programator

BDE 5.1.1.1 vs BDE 4.0.16

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2000 22:57:12

From: Such�nek Luk� <Lukas.Suchanek(zv)merlin(tec)cz>
> [...]
> Vyzkousel napr., ze v momente, kdy se pokusim udelat Query.Locate(...) tak

Tady (http://www.inprise.com/devsupport/bde/bdeupdate.html) Borland popisuje
nejake problemy s BDE 5.1.1.1. a D3.

Petr Vones, amatersky programator

Zakaz zobrazovani obrazku u WebBrowser

[*] Josef <sip(zv)atlas(tec)cz> - 11.5.2000 00:41:40

Potreboval bych u TWebBrowser zakazat zobrazovani obrazku.
Samodrejme aby se ani nestahovaly.
Jde to nejak ????
Dik

Jak poznat MDAC?

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 11.5.2000 00:37:26

> MDAC 2.5 mozes detekovat takto:
>
> uses MDACVer;
>
> ShowMessage(CoVersion.Create.String_);
>
> K dispozicii su String_, Major, Minor, Build a Qfe properties.
>
> Erik

Odkud vezmu unit MDACVer?
Je potreba importovat nejakou OCX komponentu?

mam WinNT40 CZ SP6, A D4Prof SP3

Martin Kleiner

TIBQuery.RowsAffected

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.5.2000 03:36:42

Zdravim.

Vite nekdo jak v IB6 ziskat pocet provedenych zmen po ExecSQL ?

Zkousim :

IBQuery1.Close;
IBQuery1.SQL.Clear;
IBQuery1.SQL.Add('Delete from ..... WHERE ...');
IBQuery1.ExecSQL;
AffRows := IBQuery1.RowsAffected;
Memo2.Lines.Add(Format('%d Affected rows',[AffRows]));

V�sledek je ovsem vzdy -1 prestoze se smaze treba 5 zaznamu.

Totez u UPDATE.

IB6 beta Delphi 5 Prof. InterBase Express.

Seznam tabulek IB6

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.5.2000 03:37:14

Zdravim.

Jak v Delphi ziskam seznam tabulek v databazi InterBase.
Zkousel jsem to pres SQL (myslel jsem neco jako LIST TABLES , SHOW TABLES)
ale nic z toho mi to nebere.
V dokumentaci se mi to taky nejak nezdarilo najit (asi spatne hledam).

IB6 beta Delphi 5 Prof. InterBase Express.

IB a spajanie stlpcov

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.5.2000 04:03:13

Behalf Of Roland Turcan (RoTurSoft)

> [...]
>
> Skusal som:
>
> 1. select cast(uctodm as character)+cast(uctdom as character) from XXTable

Ahoj.
Mohlo by to byt CONCAT(arg1,arg2..,argn) nebo arg1 || arg2

LDAP

[*] Marek Erban (Delphi Mailbox) <delphi(zv)nw.pregis(tec)cz> - 11.5.2000 06:21:22

Nemate nekdo nejake DCU, LIB nebo DLL nebo dokumentaci na LDAP? (Delphi
nebo BCPP) Free + Source vitano.

Dekuji

Marek Erban

Interpreter kodu

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 11.5.2000 06:42:40

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Tomas Burger [mailto:slune(zv)yahoo.com]
> Odesl�no: 10. kv�tna 2000 22:23
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Interpreter kodu

> interpreter pascalu.
> by mohol pouzit a
>
> ...a musi to byt nutne pascal...
> Nebylo by lepsi nastudovat MS Scripting Engine... bude to
> konec koncu co
> nevidet v kazde instalaci Windows. A je to verejne dostupne,
> standardni a
> siritelne - a hlavne nezavisle na tom, jestli je ten script
> [...]

Myslim, ze ma cenu uvazovat jen VBScript a JScript,
ten perl se musi doinstalovat. Nebo maji v MS plany ho v budoucnu
podporovat?
to by bylo mile ...

Jura

Seznam tabulek IB6

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.5.2000 07:13:42

Ahoj,

podivej se na sytemove tabulky. V 5 je RDB$RELATIONS, ale
v 6 snad take. Ve vysledku tohoto selectu najdes
i dalsi systemove tabulky.

Slavek

> Jak v Delphi ziskam seznam tabulek v databazi InterBase.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

jak na Datamoduly a na formy

[*] Martin Lasevi� <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 11.5.2000 07:19:52

Ahoj,
neco podobenho jsem uz resil. Mozna to je kostrbate, ale funguje to. Tedy.

> [...]
potreboval bych >vygenerovat vice instanci tohoto formu - samozrejme si
form vygeneruje svuj datamodul.> >Jak ale zjistim, ktera instance

Kazdy MDI child form obsahuje v private sekci odkaz na svuj datovy modul,
ktery se vytvari
pri create instance MDI childu. No a stejny link na TForm ma i trida mojeho
datoveho
modulu. Tato instance se naplni hned po vytvoreni datoveho modulu.

> [...]
modalni/nemodalni nebo jako MDI-child
>(aby se ale nepregenerovaval form - to je dlouha doba pri slozitem formu)

S tim prepinanim Modal a MDI Child nevim. Mi se to nejak neosvedcilo -
prepinat FormStyle
uz na vytvorenem formulari.

Martin

P�kn� den a pilot�m ��astn� p�ist�n� ...
============================
[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 11.5.2000 07:37:02

On 10 May 00, at 13:12, Such�nek Luk� wrote:

> [...]
> jsem napsal v Delphi 3, pouzivaji Local Interbase 4.2 a ty zacaly
> delat problemy. Vyzkousel napr., ze v momente, kdy se pokusim udelat

Stahni si aktualni verzi BDE a nainstaluj si ji celou. Patrne program
pracuje s Paradoxovymi tabulkami (?), takze asi nainstaloval jen (z
tveho pohledu) cast noveho BDE. IMHO by to melo pak fungovat.

Jinak doporucuji BDE opustit a najit si jine reseni pristupu k
databazim, zejmena pro SQL servery.

unicode UTF-8

On 10 May 00, at 11:26, fejfarj(zv)atlas(tec)cz wrote:

> neznate nekdo nejakou komponentu na prevod stringu do %SUBJ% a zpet
> ... ?

Zajdi na http://www.lischke-online.de, stahni si balik unicode20.zip,
tam nejake prevodni funkce jsou.

jedinecny zaznam

[*] delphi(zv)zas-me(tec)cz - 11.5.2000 7:54:46

> [...]
existuje ?
> 3. inak, ako ?
>3. pouzi Autoincrement polozku a nemusis nic overovat

S polozkami typu AutoIncrement jsem neudelal moc dobre zkusenosti. Napr. u
prodejnich dokladu jsem puvodne nastavil cislo dokladu jako AutoIncrement a
docasne se radoval z toho, jak to bylo snadne, ale ve chvili, kdy se program
zacal pouzivat na dalsi pobocce firmy a data je nutne off-line
synchronizovat (takze kazda pobocka musi mit svoji ciselnou radu tech
dokladu), se uz AutoIncrement pouzit neda (nebo jsem neprisel na to, jak :).
Nakonec jsem to tusim osetroval v OnPostError.

Karel Rys

Proces s chybejici dll

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.5.2000 07:56:06

> From: David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> V tomto pripade se jedna o zcela fatalni chybu. Je treba aby
> pozadovana DLL v systemu byla.

Ja vim, ze bez te dll to nepujde :), ale nechci spoustet MDAC,
ktery ji doda, pokazde, tedy i v pripade, ze jiz nainstalovan je.
Zkusim detekci MDAC podle Erika, ale presto: opravdu nelze
predem nejak zjistit, zda v systemu jsou vsechny dll, ktere
aplikace potrebuje? Nemuselo by to byt primo z te aplikace, mohla
by to zjistovat i jina aplikace, ale rad bych se vyhnul chovani, ktere
jsem popsal na NT4.

David

IB6 a znakova sada

Pokud byl prikaz proveden v WISQL, je nutne nastavit znakovou sadu pro
session na WIN1250 (menu Session->Advanced settings... combo charset). V
programu pouzivajicim IBExpress nebo FreeIB se toto nastavuje u komponentu
IBDatabase v parameterech (lc_ctype=WIN1250), u BDE je treba nastavit
langdriver.

pcisar(zv)inprise(tec)cz

Seznam tabulek IB6

seznam tabulek je obsazen v systemove tabulce RDB$RELATIONS. Staci se
podivat do dokumentace nebo primo na obsah databaze pomoci Database
Exploreru (se zatrzenym System tables!).

pcisar(zv)inprise(tec)cz

> [...]
>
> IB6 beta Delphi 5 Prof. InterBase Express.

> Verze: 6.0.129 / Virov� b�ze: 61 - datum vyd�n�: 3.3.2000

TIBQuery.RowsAffected

Tohle normalne funguje, takze bych tipoval na nejakou chybku v IBX proti
IB6, nebo nekde neco delas spatne :o)

pcisar(zv)inprise(tec)cz

> [...]
>
> Totez u UPDATE.
>
> IB6 beta Delphi 5 Prof. InterBase Express.

> Verze: 6.0.129 / Virov� b�ze: 61 - datum vyd�n�: 3.3.2000

Instalacia DCOM95

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 11.5.2000 08:29:08

Zdravim,

potrebujem instalovat MDAC ako sucast aplikacie na rozne OS tak aby uzivatel
neznaly anglictiny nemusel komunikovat s instalacnymi programami od
microsoftu. Pre MDAC som v MSDN nasiel prepinace ako spustit instalaciu bez
asistenecie uzivatela (unattended mode: mdac_typ.exe /q/C:"setup /QNT").

Problem: Pre W95 je ale potrebne navyse instalovat DCOM95. Nepoznam ako
spustit tuto instalaciu podobne ako MDAC, t.j. bez ucasti uzivatela a bez
ziadosti o restart pocitaca (ten sa vykona az po ukonceni celej instalacie).
Prosim ak niekto pozna ako na to, dajte vediet.

jedinecny zaznam

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 11.5.2000 08:36:05

Tak potom si udelej specialni tabulku, pomoci ktere budes generovat
jedinecny
klic. Vzdycky ji zamknes, vygenerujes klic, vloziz zaznam do Tve tabulky
a odemknes tabulku s klicema. Dokonce muzes do tohoto klice pridavat i cislo
pobocky.