Spusteni DCOM a MDAC v InstallShieldu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.6.2000 11:22:48

> D3, InstallShield Express for D3
>
> Uz jsem tady s tim otravoval, ale k vysledku to nevedlo. Potreboval
> bych v prubehu instalace meho programku instalovat DCOM a MDAC (pouze
> ODBC ovladac pro MS SQL7), ale nevim jak nakonfigurovat IS, aby se mu
> na pozadi spustil DCOM a MDAC. DCOM bych tam mel spustit prikazem
> DCOM95.EXE /r:n /q:u, ale nevim jakym prikazem spustit MDAC aby mi tam
> necpal vse, ale jen ten ovladac a hlavne kde tyto prikazy umistit a
> kde by mely byt ty spustitelne soubory (DCOM95.exe a MDAC_typ.exe)?

Na zaklade svych drivejsich snah bych skoro dal ruku do ohne za
to, ze s pomoci InstallShieldu to nedokazes, protoze nenabizi
nejaky standardni zpusob, jak ze sebe spustit jinou aplikaci a jeste
k tomu vyhodnotit, jak to dopadlo. Nejsem si ted jist, zda DCOM95
nevyzaduje po skonceni instalace restart pocitace, a pokud ho
neudelas, zda uspejes s instalaci MDAC (ktera mimochodem taky
vyzaduje restart, ale ten by sis obvykle mohl nechat na pozdeji).
Nevim, zda by nejak pomohl Inno Setup, vubec ho neznam, ale
spis bych veril tomu, ze Ti nejaky standardni instalator nepomuze.
Ja se v podobne (jeste komplikovanejsi) situaci rozhodl pro
vytvoreni vlastniho instalacniho programu pro svou aplikaci.

David

Problemy s ref. integritou u Paradoxu

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.6.2000 11:41:52

Mohu se zeptat co to je ???

Paradox

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.6.2000 12:39:32

Menu View - Document Source :)))

Milan Tomes

P.S.: Taky delam v Paradoxu, takze bychom si mohli v pripade potizi pomahat.
Ale bude to vhodne asi pres soukr. mail.

OT: Paradox

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 01.6.2000 12:56:34

Paradox ma na to funkciu, ktora urobi cely report o vsetkych pouzitych metodach
a vypise aj ich obsah. Nemam tu po ruke paradox, ale na 100 % to tam je. Takze,
hladaj...

azeleny(zv)csas(tec)cz wrote:

> [...]
> Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
> tel: +420 2 24995 236
> Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

TextWidth s kurzivou

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 01.6.2000 07:01:29 -0400

Ahoj
Nevim zrovna jestli je tohle reseni, ale pri pouziti neproporcionalniho pisma mi to taky delalo problemy skus pouzit pouze proporcionalni.

Ladap

>>> tonyk(zv)atlas(tec)cz 31.5.00 9:27 >>>
Zdravim vsechny a dekuji za pripadnou odpoved:

Otazka je prakticky cela v predmetu. Zjistil jsem, ze mi funkce textwidth
spatne pocita delku textu, pokud je napsan (TCanvas je tak nastaven) fontem
s kurzivou. Lisi se skoro presne prave o to nakloneni, coz u velkych fontu
(size 50 a vice) uz je slusny pocet pixelu. Nevite nekdo, jak to spocitat
presne?

Mgr. Anton�n Blatn�
blatny(zv)atlas(tec)cz

Aktualni okno

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.6.2000 13:08:31

Funkce GetForegroundWindow vraci jako parametr HWND okna, ktere je v
popredi. Takze pak uz staci jenom porovnat...

Open - Close

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 1.6.2000 13:25:55

ahoj

delam neco podobneho bezne, a funguje to bez problemu...
udelam txt a spustim win aplikaci. wapp si ohlida jednu instanci a
zpracuje txt.

problem bude asi v te dos app.

From: Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
>
> delam neco podobneho bezne, a funguje to bez problemu...
> udelam txt a spustim win aplikaci. wapp si ohlida jednu instanci a

Ahoj,
takym sposobom to funguje, ale u mna je situacia taka, ze moja wapp bezi na
pozadi a timer kontroluje
adresar na pritomnost suboru. Od momentu zistenia suboru a otvorenia ubehne
niekolko sekund co si neviem inak vysvetlit len ako som to popisal. Tento
problem sa neprejavuje rovnako na vsetkych PC.
Skusenosti su take, ze cim vacsia RAM a rychlejsi procesor tym vacsia
"prestavka".

{Zjednodusene... vola sa kazdu sekundu}
procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
If FileExists('Subor.txt') then
begin
Timer1.enabled:=false;
Spracuj('Subor.txt'); {Procedura ktora je popisana dole}
Timer1.enabled:=True;

Samozrejme ked spustam treti program elebo nieco otvaram v tretom procese -
v tom momente ozije aj druhy proces (spracovanie "Subor.txt"). Zda sa ako by
system pred spustenim niecoho (aktivita) "pre istotu" zaktualizoval subory
aj na fizyckej urovni. Preto to tebe funguje bez problemu...
Ako mam nasimulovat taky stav? Program nemoze pracovat inak (z historickych
dovodov).

Lauko.

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 1.6.2000 17:28:19

> Mohu se zeptat co to je ???
>
> Milan Tomes

Microsoft Data Engine. Je to jadro SQL serveru 7.0 a je mozno jej sirit s
aplikaci, pokud mas nejaky vyvojovy prostredek od MS (napr, neco Visual...
nebo Office developer apod). Blize na Microsoftim webu a i v archivu
konference.

[...]

Athlon

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 1.6.2000 17:30:40

> [...]
> strojich s procesorem AMD Athlon? Napr, ze by program nesel vubec spustit?

Nevim jestli to byl Athlon, ale asi pred rokem nase aplikace v D4 nekdy (10x
za den) padala na AMD s vyjimkou Chyba v pohyblive radove carce. Po vymene
procesoru za Intel chyba zmizela. Nikdy se neprislo cim to bylo.

[...]

aplikace pro MS SQL 7

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 1.6.2000 17:34:54

> ja to resim takto:
> 1. uzivatel zada username a password
> 2. jeste pred nalogovanim na server nejakym zpusobem zasifruji heslo a na
> server poslu user name a zasifrovane heslo. V databazi maji vsichni prava
ke
> vsemu a to kam je pustim nebo ne, o to se stara aplikace.
>
> Dulezite je, ze si uzivatele nemohou pustit ISQL/Query Analyzer a delat si
> DB co chteji, protoze jejich heslo nefunguje.
> Vyjimkou je sa, kteremu heslo nesifruji.
>
> S pozdravem, Lada

Delame to take tak, jen s tim rozdilem,
ze stejne nemohou vsichni vsechno tj. pouzivame opravneni
na urovni tabulek/storedprocedur/view.
Kazdy uzivatel ma k dispozici dialog pro zmenu hesla, ale opet se
heslo ve skutecnosti zakoduje (i prazdne, ale to mu vynadame).
SA take nekodujeme (ani to principialne nejde), ale pokud
SA spusti nasi aplikaci muze jen menit vytvaret/odebirat loginy a
menit hesla (i cizi).
Do jinych modulu se nedostane (zajisteno aplikaci).

Utok odbornika to nevydrzi, ale ten dokaze heslo zjistit i jinak,
nez reverzovanim sifrovaciho algoritmu v aplikaci...

Rob

Spusteni URL apod. pod WinNT

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 01.6.2000 18:07:07

Ja bych rekl, ze spusteni URl pomoci ShellExecute urcite jde i pod W2000 a pod.

napr.
ShellExecute(handle, 'open', PChar(URLAdresa), '', '', SW_SHOWDEFAULT);

Dodo

> Od: "DiGi" <DiGi(zv)MujMail(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Thu, 1 Jun 2000 11:14:23 +0200
> P�edm�t: Spusteni URL apod. pod WinNT
>
> Ahoj,
>
> Pomoci ceho se da pod WinNT/2k spustit URL nebo treba mailto: ?
> Pod win9x to funguje v pohode pres WinEXEC ale pod NT to hazi chybu
> ERROR_FILE_NOT_FOUND. Ostatni veci (soubory) se spousti pomoci
> ShellExecute a chodi to celkem v pohode..
>
> D5/ Windows-System-kde-furt-neco-nechodi (api funkce)
>
> DiGi

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

Paradox - dik

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 1.6.2000 18:34:55

On 1 Jun 2000, at 14:28, azeleny(zv)csas(tec)cz wrote:

> [...]
> udrzba aplikace, ktera uz bezi... radost z toho nemam, nove utilitky
> jsou jiz psany pod Delphi... Svet je obcas slozitej, ale diky vsem za

Drobna poznamka - pokud mi nejaka stara aplikace dela vazne
problemy, tak sednu a napisu ji znovu a lepe, vyhlasim upgrade a
postupne ukonceni podpory stare verze.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Unicode + Oracle

[*] Cozl, Mirek <Mirek.Cozl(zv)oriflame(tec)cz> - 1.6.2000 18:38:15

Ahoj,

Mam nasledujici problem:

Potrebuji udelat (nejlepe tedy v Delphi) udelatko, ktere sbira (opakovane
samo) nekolik dbfacu v ruznych znakovych sadach (jeden dbfac rusky, jeden
cesky Latin2 nebo Kamenici, jeden arabsky ap.- codepage se pozna dejmetomu z
nazvu dbface), a tyto dbface nejakym zpusobem napumpuje do Oracle database
(Charset UTF8 - UniCode). Setkali jste se s timto problemem nekdo, nebo
dokazete poradit ? Pristup pres BDE samozrejme neni podminkou.

D5Ent, zaplata 1, Oracle 8.1.6

Diky,
Mirek

Jak nastavit Form2.Active := true

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 01.6.2000 19:26:56

Kdyz je budes zobrazovat modalni rzn. Form.ShowModal tak to bude pravdepodobne Ok. ted jde o to,
jestli ti to bude vyhovat mit je modalni.
Ale nastavit aktvni okno pomoci API urcite pujde.
Dodo

> Od: "Michal David" <michal(zv)access-it(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Thu, 01 Jun 2000 18:49:23 -0400
> P�edm�t: Jak nastavit Form2.Active := true
>
> Zdravim,
>
> Mam Form1 z toho volam Form2 a z toho pak Form3.
> Pokud ukoncim cinnost Form3 prikazem close, neni aktivni Form2 nybrz Form1.
> Pokousim- li se ho donutit prikazem v %subj. vrati mi chybu ReadOnly.
> [...]

[*] VOTAVA Jan <Jan.Votava(zv)epe(tec)cz> - 1.6.2000 19:33:25

Ahoj.

A co se stane, az budete chtit data zobrazovat / upravovat pres intranet?
Nebo nacist data do Wordu, Excelu, Accessu, ... ? Kodovanim loginu a hesel
si krome toho zavirate vratka pouzit NT autentikaci pro MSSQL, kterou pro
intranetove aplikace s vyhodou pouzivame.

I z hlediska bezpecnosti je podle mne cistsi a lepe spravovatelne nastavovat
prava pro pristup datum v SQL serveru.

Nebijte mne, jen dalsi nazor.

Honza.

> [...]

Utok odbornika to nevydrzi, ale ten dokaze heslo zjistit i jinak,
nez reverzovanim sifrovaciho algoritmu v aplikaci...

[*] igor klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 1.6.2000 20:18:59

A co tak do Onclose form3 dat
form1.show ?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Michal David [SMTP:michal(zv)access-it(tec)cz]
Odesl�no: 2. j�n 2000 0:49
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

QReport

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 01.6.2000 14:56:00 -0400

Ahoj

Nevite nekdo jak sa da v qreportu nastavit label tak aby se tiskl jen na posledni strance ?

Diky
Ladap

Data z formulare pres email v HTML

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 1.6.2000 21:14:20

ahoj,

ja pouzivam CGI skript na odesilani formulare a chodi me vse v pohode (viz www.opalglass(tec)cz).
jestli chces tak ti ho poslu (je free).

M.Jirman
[...]

OT: Hondoceni obsahu v IE5

[*] Petr Jel�nek Konf <pjmodos(zv)seznam(tec)cz> - 1.6.2000 22:30:20

Zdravim mam problem. Po reinstalaci Win98 SE se mi samo zaplo hodnoceni obsahu v Internet Exploreru 5.01 a nemuzu to vypnout. Co je ale horsi to hodnoceni obsahu me nepusti ta zadny WWW.

Diky
Petr Jelinek - amatersky programator
http://pjmodos.hyperlink(tec)cz

Open - Close

[*] Petr Jel�nek Konf <pjmodos(zv)seznam(tec)cz> - 1.6.2000 22:40:40

Tento problem je podle me chybou but ve Windows nebo v Delphi.
Ja to vyresil tak, ze tu jsem proceduru ktera ten soubor vytvori a pak ho zase zavre, udelal jako normalni proceduru a ne procedure of object.
Pokud nevis jaky je rozdil tak to tady pisu: to to mas nejak takhle Procedure TForm1.cokoli, ale ty to predelas na Procedure cokoli. Potom tam nepouzivas AssignFile, ale jenom Assign a Closefile, ale jenom Close - pouzivas jenom pascal a ne WinAPI. A ta prodleva zmizi.

Mozna by mohlo jit jeste v ty prvni procedure otevirat nebo vytvaret soubor s parametrem (fmShareDenyNone).

Zdravi
[...]

Bezpecnost programov

[*] igor klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 1.6.2000 22:42:03

Ide ti o ochranu pred crakovanim,
alebo staci, aby si program uzivatelia nemohli
volne instalovat kedy a kam chcu ?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: nnfapso(zv)kios.sk [SMTP:nnfapso(zv)kios.sk]
Odesl�no: 31. m�j 2000 12:39
Komu: delphi konferencia
P�edm�t: Bezpecnost programov

Ahojte,

Rad by som otvoril diskusiu na temu 'Bezpecnost programov' (resp.
'Ochrana proti crackovaniu'). Ak ma niekto dobre napady, ako ochranit
programy pred crackermi, velmi rad by som sa dozvedel viac informacii z
tejto oblasti.

Za pomoc vopred dakujem.
<<Soubor: ATT00001.htm>>

Problem s ceckem

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.6.2000 23:02:44

Ahoj

Mam nasledujici problem s jazykem C(++):
Mam formular (cpp+h) = F, a jeste jeden zdrojak (cpp + h) = O, ktery
obsahuje jisty objekt. Odkaz na tento objekt potrebuji mit v definici
formulare. tj. F.h musi mit inkludovany O.h a v objektu potrebuji mit
zase odkaz na formular tj. v O.h musi byt includovany
F.h.....nasledkem cehoz je, ze to nefunguje :-( Hlasi to v F.h ze typ
toho formulare neni definovan....
Muze mi nekdo poradit jak to obelstit? Nejaka direktiva nebo neco?
Diky moc

Petr

[...]

Hlidani pristupu na IP adresu

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 1.6.2000 23:07:05

Diky. Ale tohle muj problem neresi. Budu muset vymyslet neco, co bude patrne
na stanici s proxy (nebo napsat primo nakonec proxy?) co si ohlida, z ktere
IP adresy jde pozadavek a podle zadanych kriterii ho budto pusti nebo ne. Ta
kriteria se mohou menit. Napr. je provoz od 13:00-16:00 pro deti a tam
potrebuju mit zakaz internetu treba na 8 stanicich a od 16:00-18:00 ho napr.
na 4 z nich povolit. To uz by si nastavil dozor dalkove po siti. Ale cele to
vymyslet a napsat bude asi pekna fuska.

Mne se hlavne jedna o to, zda to vubec jde. Budu si muset asi nastudovat
poradne TCP/IP. Napadlo me, zda by se to nedalo resit nejakou aplikaci,
ktera bude prijimat na jedne adrese (nebo portu?) pozadavky smerovane na IP
proxy, ktery by jel na jine adrese (nebo portu?) a poustela mu to nebo ne,
ale nevim vubec, odkud zacit, protoze jsem se zatim inetem a TCP/IP zabyval
jenom tim nejnutnejsim, co jsem potreboval. Proto bych uvital nejaky priklad
nebo strucny popis, jak vlastne tahle komunikace a pripadne jednoduchy
(zakladni) proxy server vlastne chodi.

Honza.

From: "Michal David" <michal(zv)access-it(tec)cz>
> [...]
> Pokud ukoncim cinnost Form3 prikazem close, neni aktivni Form2 nybrz Form1.
> Pokousim- li se ho donutit prikazem v %subj. vrati mi chybu ReadOnly.

Pouzij metodu Show nebo BringToFront.

Petr Vones, amatersky programator

Spusteni DCOM a MDAC v InstallShieldu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.6.2000 23:14:15

From: "Tomas Bihary" <tomas(zv)wige-mic(tec)cz>
> [...]
> instalace Visual Studia, tak s tim uz to dokazes.
> Tahle verze totiz umoznuje spoustet funkce z
> jakekoli DLL knihovny. Takze zavolas funkci

ISX pro D5 umoznuje u souboru v Properties zaskrtnout "Allow Express to
self-register this file". Tim lze spusit bud male EXE (asi by sla i DLL
pokud by jsi exportoval prislusne funkce pro registraci a tim ji vlastne
nasimuloval).

Petr Vones, amatersky programator

Bezpecnost programov

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.6.2000 23:23:45

From: <nnfapso(zv)kios.sk>
> [...]
> crackermi, velmi rad by som sa dozvedel viac informacii z tejto oblasti.

Jedina opravdu spolehliva ochrana je sirit aplikaci zadarmo ;-) Neexistuje
zadny zpusob jak tomu 100%ne zabranit. Bude samozrejme zalezet na tom, jak
"atraktivni" bude takovou aplikaci cracknout. Nikdo asi nebude travit cas
nad aplikaci typu Poznamkovy blok. Existuji ale postupy jak zneprijemnit
praci potencialnim hackerum. Nedavno jsem na toto tema videl diskuzi, tusim
ze to bylo na borland.public.delphi.non-technical newsech.

Petr Vones, amatersky programator

Jak nastavit Form2.Active := true

[*] Michal David <michal(zv)access-it(tec)cz> - 01.6.2000 18:49:23 -0400

[...]

[*] Ren� Otisk - 1.6.2001 08:56:27

Hi,

[...]

Poradi mi nekdo?

Predem dekuji

Sroub

pomale spravy

[*] Miroslav Cipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 31.12.1997 22:34:31

jo to me taky - nekdy to je docela zabava podle odpovedi vydedukovat jaka
byla otazka :-)

M.

Od: nnfapso(zv)kios.sk [mailto:nnfapso(zv)kios.sk]
Odesl�no: 31. kv�tna 2000 12:23
Komu: delphi konferencia
P�edm�t: proxy server

Ahojte,

Potreboval by som spravit proxy server, cez ktory by som sa mohol
napajat na internet. Ten program by bol na jednom pocitaci v LAN. Prosim,
pomozte mi.

Proc chces delat neco, co jiz nekolikrat existuje a je jich spousta k
dispozici free?

Jura

transakce

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 2.6.2000 08:02:02

Dobry den,

mohl by mi nekdo objasnit jestli transakce jsou vzdy zalezitosti database
nebo take nekdy recordsetu?

Paradox - dik

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 2.6.2000 08:03:38

To je ponekud unahleny zaver. Ve firme se na prechod do Delphi chystame, ale
brani tomu velka slozitost agend, ktere jsou vytvoreny v Pdx. Je nutno
absolutne plynule navazat novou verzi na predchozi a tento prechod je
natolik obtizny (nese sebou i zmenu databaze na IB a hlavne kompletni zmenu
datoveho modelu), ze je nemyslitelne aby byl prechod hotov v prubehu 2-3
mesicu. Bude to zalezitost minimalne 1/2 roku na jeden ze stezejnich
programu.

seznam prihlasenych uzivatelu v Accesu

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 2.6.2000 08:03:15

Dobry den

je mozne zjistit seznam prihlasenych uzivatelu k Acessovske databazi. (neco
jako tu bylo pro MSSQL)

Problem s ceckem

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.2000 08:04:53

> do f.cpp za #include "f.h" dopis #include "o.h" a do o.cpp za #include "o.h"
> dopis #include "f.h", do *.h nic nezapisuj
> M.
*** Zkusil jsem, ale nepomohlo to :-(
Protoze pokud v f.h neni includovan o.h, tak tady nezna typ (ten
objekt), ktery je definovan v o.h a naopak.

Petr

[...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.6.2000 08:13:30

> [...]
> neumely a rozhodne ne-blbuvzdorny kod. Myslim, ze vsechny kody by mely
> projit konferenci (tedy ne pouze na mou adresu), aby se k tomu mohl

No, mne se to libi, ja se ani nesnazil MSDE nejak neimplicitne
nastavovat nebo vytvorit program, ktery automaticky podle potreby
predem nainstaluje DCOM, MDAC, IE. Muj instalak to, zrejme
podobne jako Tvuj, jen dava uzivateli k dispozici jako moznost.
Pokud to bude uzivatele zajimat, najde rady v prirucce, popr. zavola
(nejde v mem pripade o masovy prodej). Problemy (ktere jsou
samozrejme resitelne, viz jine maily v posledni dobe) vidim v tomto:
- potreba nekolika restartu behem instalace (DCOM, MDAC,
MSDE).
- instalace MSDE nepobezi bez IE alespon verze 4, pokud se
nepletu.
- po instalaci MSDE je treba jej rozbehnout a nezjistil jsem
zpusob, jak to udelat programove. Zatim to tedy dela uzivatel na
zaklade vyzvy. Pote, co je MSDE running, muze uzivatel spustit
SP2 pro MSDE.

Jak uz jsem posilal v drivejsich mailech, rozeznavam konec
instalace MSDE podle ukonceni procesu MSDEx86.exe, pricemz
nesmi jit o obycejne WaitForSingleObject(... INFINITE), ale o
cyklus neustale testujici WaitForSingleObject(...0):

procedure TMainForm.RxLabel1Click(Sender: TObject);
var
err: integer;
msg: string;
f: TForm;
SI: TStartupInfo;
PI: TProcessInformation;
reserved: cardinal;
hToken: THandle;
tkp, pom: TOKEN_PRIVILEGES;
begin
//instalace MSDE
ZeroMemory((zv)SI, SizeOf(SI));
SI.cb := SizeOf(SI);
SI.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
SI.wShowWindow := sw_SHOWMINNOACTIVE;
if not CreateProcess(nil, PChar(ExtractFilePath(ParamStr(0)) +
'MSDE\msdex86.exe -s -a -f1 "' + ExtractFilePath(ParamStr(0)) +
'MSDE\unattend.iss"'),
nil, nil, False, NORMAL_PRIORITY_CLASS, nil, nil, SI, PI) then
begin
err := GetLastError;
msg := 'Nepoda�ilo se spustit instal�tor MSDE. ';
case err of
0: msg := msg + #10'Opera�n� syst�m nem� dostatek pam�ti
nebo prost�edk�.';
ERROR_FILE_NOT_FOUND: msg := msg + #10'Soubor
MSDEx86.exe nenalezen.';
ERROR_PATH_NOT_FOUND: msg := msg + #10'Cesta
nenalezena: ' + ExtractFilePath(ParamStr(0)) + 'MSDE';
ERROR_BAD_FORMAT: msg := msg + #10'Exe soubor je
po�kozen. (MSDEx86.exe)';
SE_ERR_ACCESSDENIED: msg := msg + #10'P��stup k
souboru MSDEx86.exe odep�en.';
SE_ERR_OOM: msg := msg + #10'Nen� dost pam�ti na
dokon�en� operace.';
SE_ERR_SHARE: msg := msg + #10'N�jak� chyba sd�len�.';
else
msg := msg + 'Vr�cen� k�d chyby: ' + IntToStr(err);
end;
MessageDlg(msg, mtError, [mbOk], 0);
exit;
end;
f := CreateMessageDialog('Prob�h� instalace MSDE. M��e to trvat
i d�le ne� 10 minut. ' +
'Vy�kejte, dokud toto hl�en� nezmiz�...',
mtInformation, []);
f.Height := trunc(f.Height * 0.65);
f.FormStyle := fsStayOnTop;
f.Show;
f.Update;
repeat
reserved := WaitForSingleObject(PI.hProcess, 0);
Application.ProcessMessages;
until reserved <> WAIT_TIMEOUT;
f.Free;
if MessageDlg('Instalace MSDE byla dokon�ena. Aby se MSDE
stalo aktivn�, je t�eba ' +
'restartovat po��ta�. Pokud m�te spu�t�n� n�jak� jin�
aplikace, nejprve je ukon�ete, ' +
'jinak by mohlo doj�t ke ztr�t� jejich dat. M� se prov�st
restart nyn�?', mtConfirmation,
[mbYes, mbNo], 0) = mrYes then
begin
if OpenProcessToken(GetCurrentProcess,
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then
begin
LookupPrivilegeValue(nil, PChar('SeShutdownPrivilege'),
tkp.Privileges[0].Luid);
tkp.PrivilegeCount := 1;
tkp.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
AdjustTokenPrivileges(hToken, FALSE, tkp,
sizeof(TOKEN_PRIVILEGES), pom, reserved);
end;
ExitWindowsEx(EWX_REBOOT or EWX_FORCE, reserved);
end;
end;> resourcestring
> [...]
>

> S pozdravem
>
> Zbysek Hlinka
> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

mbYesNoCancel v BCB5

[*] Miroslav Cipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 2.6.2000 08:33:24

da se to opravit v souboru dialogs.cpp na radku 426

prepsat

#define mbYesNoCancel (System::Set<TMsgDlgBtn, mbYes, mbHelp> () )

na

#define mbYesNoCancel (System::Set<TMsgDlgBtn, mbYes, mbHelp> () << mbYes <<
mbNo << mbCancel)

M.

From: nnfapso(zv)kios.sk

[...]

InstallShield Express

[*] WEB ATLAS - SUKY <suky(zv)atlas(tec)cz> - 2.6.2000 18:07:30

Ahoj,
Netusite nekdo jak pocestit instalaci vytvorenou programem InstallShield
Express v baleni Delphi 5 ?

Michal Soukup

begin 666 B.online s.r.o..vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..G,N<BYO+CM"+F]N;&EN90T*
M1DXZ0BYO;FQI;F4(zv)<RYR+F\N#0I/4D<Z0BYO;FQI;F4(zv)<RYR+F\N#0I4251,
M13IJ961N871E; T*3D]413I796)(;W-T:6YG+"!796)$97-I9VXL(%=E8D%P
M<&QI8V%T:6]N+"!);G1E<FYE="P(zv)26YT<F%N970-"E1%3#M73U)+.U9/24-%
M.C V,#((zv)+R X,C8(zv)-SDX#0I414P[2$]-13M63TE#13HP,S4(zv)+R W-S,R(#0Q
M-PT*5$5,.T-%3$P[5D])0T4Z,#8P,B O(#(zv)R-B W.3(zv)-"E1%3#M73U)+.T9!
M6#HP,S4(zv)+R W-R S,B T,3<-"E1%3#M(3TU%.T9!6#HP,S4(zv)+R W-S,R(#0Q
M-PT*0412.U=/4DLZ.SM3='5D96YT<VOA(#(P.3 [3&ET=NUN;W8[34]35#LT
M,S8(zv),#$[0WIE8V(zv)(zv)4F5P=6)L:6,-"DQ!0D5,.U=/4DL[14Y#3T1)3D<]455/
M5$5$+5!224Y404),13I3='5D96YT<VL]13$(zv),C Y,#TP1#TP04QI='8]141N
M;W8L($U/4U0(zv)-#,V(# Q/3!$/3!!0WIE8V(zv)(zv)4F5P=6)L:6,-"D%$4CM(3TU%
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M<$!B;VYL:6YE+F-Z#0I2158Z,C P,# V,#)4,38P-S,P6(zv)T*14Y$.E9#05)$
"#0H`
`
end

GetMessage nebo Hook fce

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.6.2000 18:51:57

On 2 Jun 2000, at 9:59, Ladislav Dole�el wrote:

> Zahookovani se provede - nejdriv deklarace
>
> HookHandle:LongInt;
> Function Hak
> (Code:Integer;wParam:Word;lParam:LongInt):LongInt;Export;

Tuto deklaraci Hak bych vyhodil.

> A kod:
>
> Zahookovani
> HookHandle:=SetWindowsHookEx (wh_Keyboard,Hak,hInstance, 0); if

Namisto hInstance bych dal nulu. Do posledniho parametru by bylo
vhodnejsi dat ID threadu kalkulacky, aby se tam nemotaly klavesy
z jinych aplikaci.

> [...]
> zjistit praktickym pokusem.
>
> function TForm1.Hak(Code: Integer; wParam: Word; lParam:

Zde bych na konec pripsal stdcall, a wParam je longint.

> [...]
> end;
> End;
> Result := CallNextHookEx(HookHandle,Code, wParam, lParam);

Jake hodnoty mohou nabyvat wParam a lParam je popsano ve
WinAPI helpu, lze postupovat od funkce SetWindowsHookEx, pres
povidani k WH_KEYBOARD.

On 2 Jun 2000, at 8:03, Milan Tomes wrote:

> [...]
> hlavne kompletni zmenu datoveho modelu), ze je nemyslitelne aby byl
> prechod hotov v prubehu 2-3 mesicu. Bude to zalezitost minimalne 1/2

Mno - unahleny... Zalezi na okolnostech. Ja to tak delam "bezne",
zrovna ted jsem dokoncil novou verzi jednoho velkeho projektu,
ktery jsem psal uplne cely znovu, se vsim vsudy (cca 3/4 roku).
Samozrejme i s konverznim programem ze stare databaze do
nove. Prineslo mi to ty vyhody, ze jsem mohl zahrnout nove
technologie a nove zkusenosti, ktere bych pri udrzbe stare verze v
podstate nemohl uplatnit. Ted uz jen zbyva upgradovat stavajici
zakazniky, abych se zbavil problemu se starou verzi. Na tu
samozrejme musim take plynule navazat, ovsem s tim, ze si
uzivatel znovu vytvori nektere vazby, ktere jsou v nove verzi uplne
jinak. Dulezita data samozrejme prevadim tak, aby to bylo co
nejmene bolestive.

Totez me ted ceka s novou verzi Lokalizatoru, kde pouziju pouze
minimum ze stavajici verze, na druhe strane mi to umozni zvysit
naskok pred konkurenci. Nova verze bude muset byt vyrazne
drazsi nez stavajici, ale vazne uvazuji o tom, ze tem, kteri si koupi
stavajici verzi, nabidnu takovou cenu upgrade, ze soucet bude nizsi
nez cena za novou verzi.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

seznam prihlasenych uzivatelu v Accesu

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 2.6.2000 20:01:30

> je mozne zjistit seznam prihlasenych uzivatelu k Acessovske databazi.
(neco
> jako tu bylo pro MSSQL)

Q94 na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/adofaq.htm

Erik Salaj, WINSOFT

InstallShield Express

[*] Daniel Resler <daniel(zv)atcgroup(tec)cz> - 02.6.2000 21:13:54

> Netusite nekdo jak pocestit instalaci vytvorenou programem InstallShield
> Express v baleni Delphi 5 ?

Jakasi firma ze Zamberka nabizi za par stovek "pocestovak". Doporucuji, pocesti to temer vse a je to bez potizi pouzitelne. Jiste se v konferenci nachazi zastupce dane firmy. Pokud se ti nepodari sehnat kontakt, tak ti jej poslu, pocesteni jsem si jiz zakoupil.

Daniel Resler

OT Hondoceni obsahu v IE5

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.6.2000 21:52:38

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Jde to pres RegEdit. Na HKEY LOCAL MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Ratings je ulozeno zasifrovane heslo. Pokud obsah klice vymazes, sice je hodnoceni stale zapnuto, ale bez hesla, takze si jej muzes v IE vypnout.

From: Petr Jel�nek Konf
[...]

Komunikace via TCP/IP

[*] Peter Luk�cs <batex(zv)astrafren(tec)cz> - 2.6.2000 22:19:41

Diky za radu,ale DelphiX ani DirectInput nemam pouzivam Delphi 3 a tam to
jeste neni, nebo je ? Jestli znate jiny zpusob, ci vite kde DelphiX pro D3
sehnat, budu vam vdecny. Batex.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. �ervna 2000 2:25
P�edm�t: Re: Komunikace via TCP/IP

>Zkus komponenty DelphiX a posilat to pres DirectInput. Mam pocit, ze se tam
>jenom zadalo cislo clienta a serveru a nejakej string a hotovo. V posilani
>paketu pres Linux navidim problem.

InstallShield Express

[*] Surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 2.6.2000 22:43:19

> Netusite nekdo jak pocestit instalaci vytvorenou programem InstallShield
> Express v baleni Delphi 5 ?

Ahoj,

zkus www.sinea(tec)cz

Pavel

Asynchronous socket error10061

[*] Peter Luk�cs <batex(zv)astrafren(tec)cz> - 3.6.2000 01:26:00

Pouzivam ServerCocket a ClientSocket. Server aplikace asi bezi, ale Client
pri startu (client.open) hlasi Asynchronous socket error10061. Nevi nekdo,
so s tim ? active= true; adress=192.168.1.11, -adresa serveru;
host=192.168.1.2 adresa clienta; port=22222 stejny jako u serveru; ostatni
hodnoty jsou default. Batex

InstallShield Express

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.6.2000 08:22:49

On 2 Jun 2000, at 18:07, WEB ATLAS - SUKY wrote:

> Netusite nekdo jak pocestit instalaci vytvorenou programem
> InstallShield Express v baleni Delphi 5 ?

Nijak. Musis pocestit ISE jeste pred vytvorenim instalacniho
balicku.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Dalsi problemy s TreeView

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.6.2000 09:37:52

Mam opet problem s TreeView (Delphi 5 nebo Builder 5).
V dobe navrhu programu mam definovanych � zakladnich slozek v
TreeView. Pozdeji bych chtel dynamicky pridavat polozky do techto
slozek. Rad bych si tedy v OnCreate formulare obsahujici TreeView
udelal nejake odkazy na tyto zakladni slozky.
Moznosti je nekolik:

1) Node0 = TreeView.Nodes.Node[0]; <-- Zapamatovani si prvni vetve
- V dobe vytvoreni je to ok, ale kdyz chci pozdeji neco pridat tak
to ukazuje nekam, kde drive byla ta vetev, ale uz neni

2) Zapamatovat si ItemId:
NodeId0 = (TreeView.Items.Item[0]).ItemId;
Ziskani prislusne vetve:
TreeView.Items.GetNode(NodeId0)
Opet to funguje v dobe vytvoreni, ale potom uz ne....GetNode potom
vraci nesmysly a kdyz ten nesmysl pouziju v AddNode, tak mi to tu
novou polozku vrazi do Rootu

3) Vyuzit AbsoluteIndex
To by bylo o usta, neb ten se u kazde vetve porad meni podle toho,
jestli se pred ni prida (ubere) dalsi polozka...

4) Uz me vazne nic nenapada!
Velice by pomohlo treba pole rootovych polozek, jenze to tu asi neni
(aspon jsem to nenasel), leda ze bych udelal jeste jeden rootovy
uzel, jenze to vubec nechci!

Muze mi tedy nekdo poradit? Uz jsem nad tou blbostio ztravil nekolik
hodin (bezuspesne)

Petr

[...]

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 3.6.2000 10:16:45

Pouzivam 1) a bez akychkolvek problemov. Akurat si aj zakladne polozky
vytvaram dynamicky.
Vysledny kod potom moze vyzerat zhruba takto (mam to z jedneho mojho
programu - mierne upravene):

TreeObj.Items.BeginUpdate;
nodTypy:= TreeObj.Items.Add(nil, 'Typy zariaden�'); // odkaz na zakladnu
polozku
nodTypy.ImageIndex:= iiSkupina;
nodTypy.SelectedIndex:= iiSkupina;
with QueryTypy do
begin
ParamByName('Pracovisko').AsInteger:= Pracovisko;
Open;
while not EOF do
begin
nod:= TreeObj.Items.AddChild(nodTypy, FieldByName('Nazov').AsString);
nod.ImageIndex:= iiTyp;
nod.SelectedIndex:= iiTyp;
nod.Data:= Pointer(FieldByName('Id').AsInteger);
Next;
end;
Close;
... // atd. pre ostatne vetvy
end;

jediny problem bol pri pokuse zmenit Parenta takto vytvoreneho stromu, vtedy
sa odkazy narusili a musel som strom vytvarat odznova. Mam sice D4, ale
pochybujem, ze tento sposob prestal v D5 fungovat.

> [...]
> uzel, jenze to vubec nechci!
>
> Muze mi tedy nekdo poradit? Uz jsem nad tou blbostio ztravil nekolik

Dalsi problemy s TreeView

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.6.2000 10:40:16

> Pouzivam 1) a bez akychkolvek problemov. Akurat si aj zakladne polozky
> vytvaram dynamicky.
> Vysledny kod potom moze vyzerat zhruba takto (mam to z jedneho mojho
> programu - mierne upravene):

*** Zkusil jsem to tedy takto dynamicky a opet to nefunguje...
Lepe receno, chvili to funguje, ale potom se to nejak zblazni:
OnCreate formulare mam toto:

tnEntity = tvComponents->Items->Add(NULL, "Entity");

A pak tam pridavam takto

TTreeNode *Node = tvComponents->Items->AddChild (
tnEntity,
"Caption"
);

Ze zacatku to funguje, pozdeji mi to pridava ty polozky primo do
Rootu....takze tudy cesta nevede :-(

Petr
[...]

[*] WEB ATLAS - SUKY <suky(zv)atlas(tec)cz> - 3.6.2000 11:59:48

Jak to cele funguje? Pocesti to celej program, nebo jenom vyslednou instalaci?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Daniel Resler <daniel(zv)atcgroup(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. �ervna 2000 22:48
P�edm�t: Re: InstallShield Express

> [...]

Jakasi firma ze Zamberka nabizi za par stovek "pocestovak". Doporucuji, pocesti to temer vse a je to bez potizi pouzitelne. Jiste se v konferenci nachazi zastupce dane firmy. Pokud se ti nepodari sehnat kontakt, tak ti jej poslu, pocesteni jsem si jiz zakoupil.

Tray Icon v horni liste

[*] Ivomir <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 3.6.2000 15:54:29

Zdravim,

Nevite jak dostat (napr. v D5) ikonu na minimalizovani do traye na hroni
listu programu
vedle minimalizovani a maximalizovani a zavirani? Nektere programy maji
jeste jednu ikonu
prave na min. do tray takovou tecku v dolnim rohu. Dival jsem se do Object
insp. je tam
nastavovani BORDER ICONS ale tam jdou akorat vypnou,zapnout min,max,clos tot
vse.
ALE JAK TAM PRIDAT IKONU??? ....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://www.iwebs(tec)cz ICQ: 28872917

InstallShield Express

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.6.2000 19:05:21

On 3 Jun 2000, at 11:59, WEB ATLAS - SUKY wrote:

> Jak to cele funguje? Pocesti to celej program, nebo jenom vyslednou
> instalaci?

Vysledna instalace je slozena z 16bitoveho zavadece a ze
zapakovanych dat. Zapakovany je i vlastni instalator, ktery pri
instalaci vidi uzivatel.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

DATA Z KONFERENCE: KVETEN 2000

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.6.2000 19:37:00

Preji vsem pekneho dne,

jako obvykle zacatkem noveho mesice, naleznete
na adrese

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml

posledni data z teto konference pro programek
KonfView. Pres cetne dotazy pripominam, ze pouze
dodavam data, autorem programu je Petr Vaclavek
(bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz).

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

InstallShield Express

[*] Daniel Resler <daniel(zv)atcgroup(tec)cz> - 03.6.2000 20:08:39

> Jak to cele funguje? Pocesti to celej program, nebo jenom vyslednou instalaci?

Podrobne informace lze nalezt na www.sinea(tec)cz
Mrkni tam a je vsechno jasne.

Daniel Resler

InstallShield Express

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 3.6.2000 20:45:15

From: WEB ATLAS - SUKY
> Jak to cele funguje? Pocesti to celej program,
> nebo jenom vyslednou instalaci?

Pocesti to vyslednou instalaci,
temer vse, co vidi koncovy zakaznik.
Pocesteni se netyka prostredi IS, to zustava anglicke.

Vaclav Krmela

Tray Icon v horni liste

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 03.6.2000 23:21:32

Obycejnym nastavenim v border icons ani nijak jinak to nejde. je
to proste finta - wokna to vlasne taky neumi - je to nakreslenej
obrazek na liste a ten si kompletne sam obsluhujes.
Jsou na to hotovy komponenty - hledej neco jako "captionbutton"
treba na www.torry.ru

Dodo

> [...]
> ALE JAK TAM PRIDAT IKONU???
>

> ....... s pozdravem Ivomir
> EMAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz MOBIL: 0602/831270

Zmazanie image

[*] Delphy confera na MV SR <delphi(zv)minv.sk> - 4.6.2000 08:03:10

Ahoj

Vie si niketo spomenut na zmazanie image??
Bolo to nieco ako image1.canvas.setcosi:=2...alebo podobne. Neviem si
spomenut.

Werki

Tray Icon v horni liste

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 4.6.2000 07:27:27

> [...]
> insp. je tam
> nastavovani BORDER ICONS ale tam jdou akorat vypnou,zapnout min,max,clos tot

Nevim, jestli jsem zcela pochopil tvuj dotaz, ale jde ti o to, aby
jsi mel vedle standardnich tlacitek na titulkovem pruhu okna jeste
nejake dalsi. V tom pripade existuji komponenty, ktere ti ho tam
dodaji, ale co bude to nove tlacitko konkretne delat, se musis
postarat sam. Na delphi super pages tu ikonu urcite najdes.

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

ClientSocket a Error 11001

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 4.6.2000 09:11:56

Ano mas pravdu, uz vime kdy to nastane ale co s tim ????

Toto nempomuze :
try
ClientSocket1.Host := form2.Edit1.Text;
ClientSocket1.Active := true;
StatusBar1.Panels[0].Text := 'Conectinng...'
except end;

a ClientSocket1.OnError to nezchyti :(

Vlada

From: "Roland Tur�an (RoTurSoft)" <rotursoft(zv)nextra.sk>
> [...]
> "Perform(WM_NEXTDLGCTL,0,0);" mi posiela focus na dalsi object ktory nie je
> viditelny. Objavi sa hlasenie "Cannot focus a disabled or invisible

podivej se na metodu TWinControl.SelectNext

Petr Vones, amatersky programator

Zabirani systemovych prostredku (podruhe)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2000 23:31:34

From: "Pavel �ern�" <cerny(zv)cerny-ps(tec)cz>
> [...]
> pod Win9x ( Delphi 5 ).
>
> Takze DBNavigator je opravdu extra zrout.
> Ale napr SpeedButton nebere prakticky nic.

Ahoj,

Stahni si nasledujici upravu, soucasti je i demo aplikace kde vidis spotrebovane
zdroje:

http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14485

Petr Vones, amatersky programator

set ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2000 23:32:15

From: "Ko�� Michal" <KociM(zv)Radiomobil(tec)cz>
> [...]
> zapsat prom�nnou do prost�ed�, t�eba AAA s hodnotou 1. Na p��kazovou ��dku
> DOSu bych norm�ln� napsal "SET AAA=1" ale jak na to ve Delphi?

Pokud vim, tak tak promenna zapsana v procesu nebude 'globalni', tedy po
jeho ukonceni nebude uchovana. Pokud ti staci toto tak pouzij API funkci
SetEnvironmentVariable.

> PS:existuje seznam p��kaz� s mal�m vysv�tlen�m?

Napriklad v helpu a v dokumentaci (tistene ci v PDF na instalcnim CD).

Petr Vones, amatersky programator

zji��ov�n� p��stupu k soubor�m

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2000 23:32:01

From: "Jan Hovorka" <hovorka(zv)ltm.pvt(tec)cz>
> Pot�eboval bych "h�kovat" p��stup k soubor�m ve Win9x (D4) aby bylo
> mo�n� p�ed jakoukoli operac� soubor zpracovat (nap�. dek�dovat). Pokud n�kdo
> v�te jak na to, ozv�te se.

Ahoj,

na aplikacni urovni toto pravdepodobne udelat nelze. Musel by jsi napsat
specialni driver coz nelze v Delphi. Existuje napriklad aplikace FileMon
(http://www.sysinternals.com/filemon.htm).

Petr Vones, amatersky programator

predefinovanie WM_PAINT

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2000 23:32:42

From: "Peter Mojdis" <mojdis(zv)colnicapo.sk>
> [...]
> inej, ide o princip), napr. vykreslit dovnutra farebny obdlznik. Skusal
> som sa zavesit na spravu WM_PAINT a robit nieco ako

Univerzalni zpusob v tomto neexistuje, zalezi na danem ovl.prvku. Napriklad
button umoznuje vlastni vykreslovani pomoci stylu BS_OWNERDRAW, priklad mas
treba ve zdrojaku TBitBtn. Jiny priklad pro edit najdes v TDBEdit, obsluha

Bezpecnost programov

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2000 23:32:29

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> ovsem zatim musime z neceho zit. Dokud nebudou rohliky taky free :-)

Prirozene, z obchodniho hlediska je to asi nepouzitelne reseni, ale z
technickeho jedine funkcni :-)

Ted zrovna probiha v borland.public.delphi.basm newsech o tomto diskuze,
pod nazevem "Registration key crackers". Pokud nechces mit pripojene
newsy, lze pouzit WWW prohledavani (http://www.deja.com/home_ps.shtml).

Petr Vones, amatersky programator

TTimer v TThread

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2000 23:32:51

From: "Oceanic" <oceanic(zv)azit(tec)cz>
> lidi�ky jak mam nastavit ci priradit ke TThread TTimer, tak aby se urcita
> operace provadena cyklicky v TThread.Play volane z TThread.Execute ???

Ahoj,

Tohle mi nepripada jako stastne reseni (navic neni ani tak jednoduche). Co
to treba resit tak, ze cekani provedes pomoci Sleep ci WaitForSingleObject
(aby bylo mozne thread ukoncit) s timeoutem v metode Execute.

Petr Vones, amatersky programator

Tray Icon v horni liste

[*] Gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 4.6.2000 23:39:02

Ahoj,

ja pouzivam komponentu WidGet. Nejspise jsem ji stahl z
http://home.sprynet.com/sprynet/rrm
kdyz tak hledej WidGets.zip, nebo ti ji muzu poslat

Petr
gadourek(zv)centrum(tec)cz

> [...]
|

| ....... s pozdravem Ivomir
| --------------------------------------------------
| EMAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz MOBIL: 0602/831270

Maximalizace okna

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 4.6.2000 23:48:12

Zdravim

To m�lo bejt pro jiny programy, nez pro ten ze kteryho se to vola? Sorry, to
mi uniklo, musi se pouzit jiz zmineny postup s handlema, taky to funguje.

Hurricane
[...]

Presmerovanie focusu.

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 04.6.2000 23:50:44

Je to takovy divny reseni, ale co kdybys formu poslal klavesu
tabelator - neco jako SendKeys (tabel�tor) - syntaxi presne
neznam.

Dodo

> [...]
musel
> testovat ci aj ta komponenta kam by mal ist focus je visible.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2000 00:39:24

From: "Hurricane" <hurricane(zv)email(tec)cz>
> Mrkni se naASPPack nebo podonbny pakovac EXEacu, ten ti totiz znemozni
> dekompilovani a zjisteni vitrnich resources (ResourceExplorerem z Delph)

Ahoj,

pred timto (a podobnymi programy) bych chtel varovat. Nejen ze by jsi pak
musel uzivatelum pridat nusi pameti, protoze ve svem vysledku pak aplikace
bude zabirat daleko vice pameti, ale vznikaji tak i jine problemy. Jeden z
clanku je tady (http://www.jordanr.dhs.org/striprlc.htm)

Petr Vones, amatersky programator

Bezpecnost programov

[*] Petr Jel�nek Konf <pjmodos(zv)seznam(tec)cz> - 5.6.2000 01:46:16

Na ASPack bych moc nesazel - da se strasne lehce dekomprimovat.
Pokud by si chtel vyuzit komprese exe souboru (je to docela slusna ochrana
bez namahy) tak ti muzu poslat UPX (homepage neznam) - k nemu pokud vim
zadny dekompresor neexistuje, navic komprimovany program nepotrebuje zadnou
pamet navic jak psal Petr Vones (alespon na mem pocitaci a na my pokusny 486
s 8MB RAM se take nezdalo, ze by program chtel vice pameti).
A taky umi komprimovat i EXE soubory pro DOS, Linuxovske soubory a dalsi
Jedine minus je, ze se program startuje dele, protoze se musi rozbalovat,
ale to je obecny problem komprese EXE souboru.

Zdravi
> [...]

> Mrkni se naASPPack nebo podonbny pakovac EXEacu, ten ti totiz znemozni
> dekompilovani a zjisteni vitrnich resources (ResourceExplorerem z Delph)

Styly v Excelu

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 5.6.2000 01:50:02

Potrebuji dostat nejka data do Excelu, pres Dlephi 5, a rad bych jim zrovna zmenil i fonty, ovsem podle Stylu, nebot pak je jednodussi jejich uprava. Vyuzivam k tomu komponentu TExcelApplication. Problem je v tom, ze mi nejde pridat novy styl. Pokousim se o to pres funkci ExcelApplication1.ActiveWorkbook.Styles.Add(Name: Widestring; BasedOn: OleVariant); Vstupni parametry podle me jsou jmeno noveho stylu a jmeno nebo index stylu, na nemz chci ten novy zalozit. Ovsem at zadam cokoli, vzdy mi to ohlasi chybu. Nevite proc, pripadne jakym jinym zpusobem bych na to mel jit? Uvital bych i radu, jak lepe zalozit v Excelu novy sesit, nez nize uvedenym vytvorenim souboru.

Soub = 'C:\test.xls';
var
f: textfile;
begin
if not FileExists(Soub) then
begin
AssignFile(f, Soub);
Rewrite(f);
CloseFile(f);
end;
ExcelApplication1.Connect;
ExcelApplication1.Visible[0] := true;
ExcelApplication1.Workbooks.Add(Soub, 0);
ExcelApplication1.ActiveWorkbook.Activate(0);
ExcelApplication1.Range['F22', 'E25'].Select;
ExcelApplication1.ActiveCell.NumberFormat := '(zv)';
ExcelApplication1.ActiveWorkbook.Styles.Add('MujStyl', 'normalni'); <--- CHYBA
ExcelApplication1.ActiveWorkbook.Styles.Item['MujStyl'].Font.Bold := true;
ExcelApplication1.Save(Soub, 0);
ExcelApplication1.Disconnect;
end;
MIKMIK company
Petr Voborn�k - P�tr
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ: #23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Posta

[*] Surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 5.6.2000 02:41:42

Ahoj,

nevite nekdo jak vyvolat mailovyho klienta z delphi a donutit ho vytvorit
novou zpravu
a dat do adresata adresu? A to samozrejme nevim, jakyho klienta ma user
nainstalovanyho.

Diky moc