Instalace MSDE a take (was: Spusteni DCOM a MDAC)

[*] Ren� Otisk - 5.6.2000 07:37:12

Hi,> On 2 Jun 2000, at 8:13, David Lebeda wrote:

> Muj pripad je takovy, ze by to meli instalovat i delareri. Jejich
> dukladne zaskoleni je samozrejme na dlouhe lokty a penize,
> nektere to muze i otravit. Dalsi vec je ta, ze pri stavajicim stavu
> nelze sirit demoverze, protoze uzivateli to zhavaruje a odradi ho to.

> S tim my nic nenadelame, to jsou hold mikrosofti instalatory. Ale
> nemel by byt problem napriklad po restartu znovu nahodit vlastni
> instalak, dokud se nenainstaluje finalni program.

DCOM i MDAC lze spustit v modu, kdy se nemusi restartovat po skunceni
instalace, nicmene MDAC vyzaduje DCOM a MSDE resp. MS SQL vyzaduje MDAC. Ale
prece existuje nejaka tajna finticka Microsoftu, protoze kdyz jsem si na
ciste W95 A instaloval MS SQL, tak mi tam nabusil jak DCOM tak MSDE a bez
prislusnych restartu... Probehl jen zaverecny restart...

> Tak, tak.

> To take zatim nevim, ale treba nekdo ano a prozradi nam to? :-)

> Otestuji, a pokud se osvedci, zahrnu to do celeho kodu, ktery opet
> zverejnim

Sroub

ClientSocket a Error 11001

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 5.6.2000 08:09:50

> Ahoj, uz nejako dobu se zlobim se komponentama TClientScoket a
> TServerSocket. Kdyz nastane chyba tak se rozeznava podle Errorcode v
> procedure OnError a pak se Errorcode nastavi na 0. Ale je jedna chyba
ktera
> se v teto procedure neda osetrit a to je chyba : Windows socket error:
> (11001), On Api 'Async Lookup' . A proto se ptam jestli nekdo ma se
Sockety
> nejakou zkusenost a poradil by mi, co s touto chybou mam delat ???
>
> Predem dekuji Vlada

Kdy se ta chyba objevuje?
Taky se s tim zacinam trapit. Zatim jsem na ni narazil jen pokud se snazim
pripojit k neexistujicimu jmenu. Je to jeste nekde jinde?

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Komunikace via TCP/IP

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.6.2000 08:17:18

Ne ze bych se chtel vnucovat, ale nemel-li bych problemy s jinymi
TCP/IP komponentami, nenapsal bych si vlastni -> Synapsi. (viz
podpis)

> Zdravim vsechny. Potrebuji svazat vice pocitacu na siti pomoci IP
> protokolu. Konkretne se jedna o posilani a prijem textu, neco jako
> chat. Mam dve na sobe nezavisle LAN. Na obou funguje proxy a router s
> OS Linux. Pouzil jsem komponenty ServerCocket a ClientSocket, ale
> nepodarilo se mi to rozchodit. Jestli jste uz nekdo tohle pouzivali,
> dejte mi prosim vedet. Diky. Batex

WEB: http://www.mlp(tec)cz/space/gebauerl/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Probl�m s TCP/IP

[*] Ond�ej �t�rba - 5.6.2000 08:32:38

Nazdar lidi,
mam docela velky problem s jednou sitovou aplikaci. Mam dva pocitace v
lokalni siti a chci, aby jeden pocitac sbiral data z jakychsi senzoru
(radove 50 bajtu) a poslal je pres sit. Problem je v tom, ze ta data nutne
potrebuju posilat synchronne, treba 50 krat za sekundu. Zatim to delam
pomoci komponent TClientSocket a TServerSocket s pomoci funkci SendBuf a
ReceiveBuf (v D4 Prof), viz dole. Problemem je to, ze Windows na to pouziva
cache, takze ve vysledku mi chodi data jenom 5x za sekundu. Nejhorsi je, ze
ja poslu treba 10 balicku dat, ale na druhy komp mi prijde jen jeden o
desetinasobne delce. Navic se mi do toho mota nejaky timeout, ktery je nekde
nastaveny na 200ms (proto to chodi jenom 5x za sekundu a je jedno jestli
posilam 50 nebo 5000 bajtu).

Predem diky za namety.
Ondrej Sterba

procedure MNetworkC.ReceiveData(Sender: TObject;Socket: TCustomWinSocket);
var l1:longint;
ss:string;
begin
l1:=Socket.ReceiveLength;
Socket.ReceiveBuf(dat,sizeof (dat));
ss:=floattostr(dat[1]);
GetData(ss);
end;

procedure MNetworkC.SendData(data:string);
var d:double;
begin
d:=MMath.Mstrtofloat(data);
dat[1]:=d;
if IsServer then begin
ServerSocket.Socket.Connections[0].SendBuf(dat,sizeof (dat));
end;
if IsClient then begin
ClientSocket.Socket.SendBuf(dat,sizeof (dat));

Sdileni slozek pod Win 2000

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 5.6.2000 08:34:33

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Sdilet slozky pod Windows 9x uz umim, ale pod Win 2000 mi diky teto procedure nejde program ani spustit. Jakym zpusobem mam tedy sdilet slozky ve Windovs 2000 pripadne ve Windovs NT.

uses SvrApi95;
procedure Nasdilej(Adresar, Nazev, Heslo: string; Zapisovat: boolean);
var
ShareInfo: Tshare info 50;
CompName: array[0..MAX COMPUTERNAME LENGTH] of Char;
FComputerName: string;
L: DWORD;
begin
ZeroMemory((zv)ShareInfo, Sizeof(ShareInfo));
with ShareInfo do
begin
StrPCopy(shi50 netname, Trim(Nazev)); // n�zev sd�len� slo�ky
shi50 type := 0; // 0 = adresar, 1 = tiskarna ...
if not Zapisovat then
shi50 flags := shi50 flags or SHI50F RDONLY
else
shi50 flags := shi50 flags or SHI50F FULL;
shi50 flags := shi50 flags or SHI50F PERSIST;
shi50 remark := PChar(KomentNet); // koment�� u sd�len� slo�ky
shi50 path := PChar(Adresar); // adresar
StrPCopy(shi50 ro password, Heslo); // heslo pouze pro cteni
StrPCopy(shi50 rw password, Heslo); // heslo pro zapis
end;
L := Sizeof(CompName);
Win32Check(GetComputerName((zv)CompName, L));
FComputerName := CompName;
NetShareDel(PChar(AddDveLomena(FComputerName)), ShareInfo.shi50 netname, 0);
NetShareAdd(PChar(AddDveLomena(FComputerName)), 50, (zv)ShareInfo, Sizeof(ShareInfo));
end;
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz

Rychlost InterBase

[*] Lu�ek Tenkr�t - 5.6.2000 08:39:21

Mam jeden dodaz k rychlosti InterBase. V databazi mam proceduru, ktera
provadi vypocet stavu konta lidi - trva cca 5 sec. Staci ale provest backup,
pak restore a ta sama procedura na stejnem pocitaci trva 1 minutu. Jde o IB
5.6 na 6 beta se to chovalo stejne.

A druhy problem:
V procedure mam SELECT ...... INTO :PARAMETR. Select ale vraci zaznamu vice
a konci to chybou (nelze pouzit WHERE - neznam presne podminku aby se vratil
jeden zaznam). Ma SELECT nejaky parametr aby vratil pouze jeden zaznam?

Diky
Honza Seifert

OT: C syntax

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 5.6.2000 09:11:28

Tak jsem si vzpomnel, ze jsem kdysi na prednasce o jazyce C slysel
cosi o tzv. "trichars", ktere slouzi pro zadani nekterych znaku
na terminalech, kde tyto znaky nelze zadat....

Tak jsem nechal ten kousek zdrojaku probehnout preprocesorem
(ve VC++ je to cl.exe /P u borlandu na to je samostatny exe,
ale ponevadz ted nenam borlandi C, tak nevim jake)
A hle vypadlo toto: (to uz je o neco citelnejsi ze (:-) short sError_Code = 0;
double fOp1,fOp2,fOp3;

*fAXZML = 0.0;

fOp1 = afAO[NXZL][sTechAlter];
fOp2 = afAO[NXZL][sTechAlter + sLaufzeitjahre - 1];
fOp3 = afAO[DXZL][sTechAlter];

if ((fOp1 <= 0) || (fOp2 <= 0) || (fOp3 <= 0))
{
sError_Code = 23;
*fAXZML = 0;

s pozdravem Otakar Milink

> /* Variablen Deklaration */
> short sError_Code = 0;
> double fOp1,fOp2,fOp3;
>
> *fAXZML = 0.0;
>
> fOp1 = afAO??(NXZL??)??(sTechAlter??);
> fOp2 = afAO??(NXZL??)??(sTechAlter + sLaufzeitjahre - 1??);
> fOp3 = afAO??(DXZL??)??(sTechAlter??);
>
> if ((fOp1 <= 0) ??!??! (fOp2 <= 0) ??!??! (fOp3 <= 0))
> ??<
> sError_Code = 23;
> *fAXZML = 0;

Probl�m s TCP/IP

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 5.6.2000 09:12:23

Problem, ktery zde popisujes je tzv. Nagle algoritmus.

V podstate je to takovy chytrolin, ktery omezuje traffic jam na
TCP/IP. Rekneme, ze posilas 20b co 100 ms. Funguje tak,
ze prijme 20b, pocka nejaky interval a pokud do te doby nedojde
nic dalsiho, tak je odesle po siti. Pokud ale neco prijde, pocka,
data spoji k sobe a ceka jeste chvilku. Tak se stane, ze se data
spojuji a tim minimalizuje rezie site. Velikost do jake balickuje
je MTU. Tento algoritmus se da na strane Windows potlacit.

Martin

> [...]
nekde
> nastaveny na 200ms (proto to chodi jenom 5x za sekundu a je jedno jestli

TDBGraf, TGraf

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 5.6.2000 09:17:06

Chtel bych se zeptat jak se da vyvolat v programu 'Print Preview' nebo 'Edit
Chart' volby,
ktere jsou dostupne v dobe navrhu pres Popup menu komponenty. Pripadne zda
nevite
o nejake jine "Graf" komponente.
Petr

Paradox - dik

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 5.6.2000 09:47:32

Ja bych se tomu take nebranil, ale znate to - vedeni firmy se brani co muze.
Jedna se o to, ze ja nemuzu vyvijet aplikaci 3/4 roku, protoze to neni
jedina aplikace. Mam ted na starost cca 10 aplikaci a nektere jsou skutecne
dost analyticky a metodicky rozsahle a narocne a podlehaji legislativnim
zmenam, takze bych musel prechazet z Delphi zpet do Paradoxu atd...

Zav�en� Internet exploreru

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 5.6.2000 09:52:37

Ale muzes si zjistit class okna, ktere IE pouziva a tak muzes ve FindWindow
pouzit to...

Od: WEB ATLAS - SUKY [SMTP:suky(zv)atlas(tec)cz]
Odeslano: 2. eervna 2000 18:08
Komu: DELPHI - Konference
Poedmit: InstallShield Express

Ahoj,
Netusite nekdo jak pocestit instalaci vytvorenou programem InstallShield
Express v baleni Delphi 5 ?

Michal Soukup
<<Soubor: B.online s.r.o..vcf>>

Prehravac akci

[*] Jiri Novacek <JNovacek(zv)spst(tec)cz> - 05.6.2000 10:17:12

Ahoj lidi!

Mam tento zajimavy problem. Chci u sveho programu mit neco jaku
Tutorial, ktery ukaze jak se ma s prislusnou aplikaci pracovat. Je mozne
napsat aplikaci, ktera podle nejakeho "scenare" bude provadet akce s
jinou aplikaci? Vyvola nabidku, vyplni editacni pole, stiskne tlacitko
OK atd. Nic takoveho jsem zatim nikde nevidel.

Dik predem za kazdou radu. Jirka

Probl�m s TCP/IP

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.6.2000 10:34:13

Nevim jak konkretne funguje NAGLE u Windows,ale vim docela
presne, jak funguje na routerech CISCO.

predne pro vysvetlenou... TCP protokol obecne funguje tak,z e
osles nejaky datvy paket a ten jakmile adresat uspesne prijme,
osle nazpet zvlasni malinky packet ACK, kterym potvrdi prijem.

A na Ciscu NAGLE funguje tak, ze posle-li jeden packet
adresatovi, pozdrzi posilani dalsich packetu do doby, dokud mu
neprijde potvrzeni o prijeti toho prvniho packetu. Az tehdy posle
jako dalsi packet vsechna dosud nahromadena data k odeslani.. a
tak porad dokolecka.

Tedy zadne cekani na intervaly, ci neco podobneho.. jen cekani na
potvrzeni prijmu paketu.

Nicmene puvodni problem muze byt zpusobeny i necim zcela
jinym. Ono spojeni vice packetu do jednoho nemusi vubec dojit na
prenosove ceste, ale treba az na cilovem pocitaci. Uvedomme si,
ze kdyz prijdou nejake data, a my je nestihneme precist, tak se
hrimadi v bufferu winsocku a pri cteni se prectou vsechny data,
ktere se nahromadily ke cteni.

A kdyz si k tomu vezmeme v potas multitasking windowsu
(prepinani mezi ulohama je radove 20ms, nekdy klidne i vic), muze
se stat,z e klidne vase aplikace se nedostane ke cteni ze socketu
drive, nez treba az za 100ms.. a za tu dobu uz stacilo pribehout
nekolik datovych paketu, ktere pak precteme najednou.

> [...]
> tim minimalizuje rezie site. Velikost do jake balickuje je MTU. Tento
> algoritmus se da na strane Windows potlacit.

Sledovani otevrenych souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 5.6.2000 10:36:09

>K sledovani otevrenych souboru, zapomel jsem adresu a tady je ...
>
>http://www.sysinternals.com/
V jednom projektu pouzivam jako pojistku dve procedury, ktere primitivni
(lec praxi proverenou) metodou zjisti, zda program pred ukoncemim zavrel
vsechny soubory a sockety. Obe procedury vyuzivaji toho, ze ocekavaji ze
hodnoty handle na otevrene soubory jsou relativne mala cisla z rozsahu 0 az
neco. Takze v cyklu proleti zmineny rozsah a pouziji na testovanou hodnotu
handle nejakou neskodnou prihodnou funkci. Podle navratoveho kodu funkce se
urci, zda handle je otevren nebo neni. Takze je mozne pripadne zarvat, ze
doslo k nejakym problemum (nezavreny handle).
Bohuzel tento postup odchytavanych handlu je pomerne narocny na cas. Proto
je treba nastavit rozumny strop pro nejvyssi hodnotu handle. Lze take s
vyhodou vyuzit toho, ze kazdy handle me hodnotu delitelnou 4.

U socketu lze takto detekovat i typ atd.

Nacteni dialogu z library

[*] Bc. Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 5.6.2000 10:41:26

Musis do DLL predat z EXE Application.Handle a nastavit v DLL Application.Handle na ten handle z EXE

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ren� Otisk [SMTP:otisk(zv)misel(tec)cz]
Odesl�no: 5. �ervna 2000 10:09
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Nacteni dialogu z library

Hi,

[...]

<<Soubor: ATT00011.htm>>

Probl�m s TCP/IP

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 5.6.2000 10:42:37

> [...]
>ja poslu treba 10 balicku dat, ale na druhy komp mi prijde jen jeden o

Zrejme pouzivas TCP stream komunikaci. Tam ke zvyseni efektivnosti muze
dochazet k slepovani malych bloku do velkych. Size lze tuto vlastnost
potlacit vypnutim Nagle algoritmu ale jde-li opravdu o cas pouzil bych UDP
sockety. U nich neni zadna systemova rezie, protoze jde o prenos s
nezarucenym dorucenim. Co odesles to se posle, ale zda to prislo skutecne
tam kam melo si musis zajistit sam (je-li to treba).

> Navic se mi do toho mota nejaky timeout, ktery je nekde
>nastaveny na 200ms (proto to chodi jenom 5x za sekundu a je jedno jestli
>posilam 50 nebo 5000 bajtu).

Podivej se do napovedy k SetSockOpt() - TCP_NODELAY

D. Toman

Zjisteni otevrenych souboru

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 05.6.2000 10:45:05

Pouz�vam www.sysinternals.com, program se jmenuje OpenList. Tez
doporucuji vyborny RegMon pro monitorovani zapisu a cteni z registru
(tamtez).

Jan Kirchner wrote:

> [...]
> otevrene pro W98 na jednom PC (nesitove).
> Zajimalo by me ktera aplikace a v kdy mi pristupuje k nekterym souborum.

TDBGraf, TGraf

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 5.6.2000 10:49:26

> [...]
> Chart' volby,
> ktere jsou dostupne v dobe navrhu pres Popup menu komponenty. Pripadne zda

Pouzivam TChart (TeeChart) a jsem moooc spokojeny.
Ten ma taky Preview a Edit. Pro zpristupneni techto moznosti uzivateli lze
prepsat zdrojove *.dfm na ceske, pripadne si udelat vlastni interface.

Josef Cerny

* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: +420 69 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* private : cernyja(zv)email(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

QR 3.0.6.

[*] Martin Kuska <martin.kuska(zv)amenit(tec)cz> - 5.6.2000 10:56:25

Zdravim.

Chtel bych se zeptat, zda jeste nekdo nema update na QuickReport 3.0.6. Na
QuSoftu uz je 3.0.7., ale ja potrebuju 3.0.6., abych mohl vyzkouset demo
QRDesign.
Prosim, poslete mi to pripadne na adresu dole.
Diky.

Martin.

= Ing. Martin Kuska - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 710545 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kuska(zv)amenit(tec)cz =

Prehravac akci

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 5.6.2000 11:09:30

> [...]
> jinou aplikaci? Vyvola nabidku, vyplni editacni pole, stiskne tlacitko
> OK atd. Nic takoveho jsem zatim nikde nevidel.
Rozhodne by to mel zvladnout AutoIt
Pouzival jsem asi starsi verzi ale uz tenkrat to bylo vymakany -
napises proste jednoduchy script v jeho jazyce (podpora mysi,
klavesnice, oken...) a pak to spustis...
Ted to ma snad i nejakej prevodnik do exace, ale tim si nejsem jisty

http://www.hiddensoft.com/AutoIt/

Petr

[-- Petr Vaclavek --- read: http://www.swnet(tec)cz --]
[-- visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla --]

TThread a TTimer

[*] Oceanic <oceanic(zv)azit(tec)cz> - 5.6.2000 11:09:32

Ahojky,

lidi�ky jak mam nastavit ci priradit ke TThread TTimer, tak aby se urcita
operace provadena cyklicky v TThread.Play volane z TThread.Execute ???

OceaniC

Komunikace via TCP/IP

[*] Ond�ej �t�rba - 5.6.2000 11:13:53

[P��loha v souboru: Chat.zip]
Presne na to je v Delphi 4 Prof. priklad. Najdes ho v adresari \Program
Files\Borland\Delphi4\Demos\Internet\Chat\.

Zdravi
Ondrej Sterba

From: "Straka Josef" <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz>> Prijemny den,
> [...]
> vedet.
>
> Dekuji predem, protoze zadem se v teto konferenci dekovat nesmi.

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 05.6.2000 13:55:11

FindWindow je totalne debilni fce, prtoze neumoznuje hledani okna
podle podretezce, ale jen podle retezce a tzn. ze pokud aplikace
meni caption napr. podle nazvu prave otevreneho souboru
nap�. "Microsoft Internet Exploder - Moje str�nka", ak kdyz das
hledat FindWindow "Microsoft Internet Exploder" tak to nenajde.
Ja jsem to sveho casu resit tak, ze jem si udelal fci, ktera ty
titulky oken prohledavala sama. Pouzival jsem tam API fci
EnumWindows a postupne jsem si sma kontrolovalk caption vracenych
oken.
Jde na to pouzit i komponenta - myslim TWindowList - nekde na
www.torry.ru.
Tak ti vraci seznam vsech okem a ty uz s nima muzes delat co
chces.

Dodo

> [...]
> ... FindWindow(PChar('IEFrame'), nil)
>
> ..ale psalo se tu o tom, ze pouzivat FindWindow
> neni to prave orechove... (uz nevim proc :-)

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

Nacteni dialogu z library

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 5.6.2000 13:56:40

Predej te DLL knihovne handle te aplikace a pri volani Form1 = TForm.Create
() dej do zavorek ten handle. Dalsi moznosti (s tou jsem se setkal) je to, z
e mas neco zakompilovane pro pouziti s RunTime balickama a neco bez nich. To
je prave zdroj problemu. Ja jsem to tusim mel tak, ze jsem aplikaci mel s a
DLL knihovny bez a delalo se uplne to same jako u tebe...

Milan Tomes

P.S.: Rad bych vedel jak toto osetrit.
[...]

Zm�na caption v fontdialogu

[*] Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz - 5.6.2000 14:17:27

Potreboval bych zmenit titulek okna v standardnim FONTDIALOGu.Jak na to ? D3
sp2.

Diky LM

potize s NMSMTP

[*] Zapl�k���ͪe�?�Y��̿ - 5.6.2000 14:30:43

Zdravicko .

D5 profi, W98

Mam nasledujici problem. V me aplikaci pouzivam komponentu NMSMTP ze zalozky FastNet pro odesilani e-mailu. Vsechno chodi celkem v pohode, ale:
1) po odeslani e-mailu spojeni porad drzi, i kdyz pouziji Disconnect. Jak tedy ukoncim spojeni?
2) v e-mailu prijateho od teto aplikace je spatne zobrazena diakritika, i kdyz jsem nastavil CharSet na evropsky. Jaky CharSet tedy pouzit20
3) font e-mailu nedodrzuje mezery. Vim ze je to fontem ktery pouziva, ale jak u takto odeslaneho e-mailu nastavit font treba Courier Now?

Predem dekuji za pripadne namety.

Zaplik
Zaplik(zv)volny(tec)cz

Problem pri pretypovani

[*] kinekus <kinekus(zv)nextra.sk> - 5.6.2000 15:01:48

Dobry,

Vopred dakujem za radu.

Pri pouziti prikazu FindNearest(nieco), ked nieco je obsah fieldu z inej
databazy vyupisuje konflikt typov ARRAY a string. Nejde mi to vsak
pretypovat. Ako mam ist na to ?

MAF.

OT:interbase 6.0 Beta SS

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 5.6.2000 15:46:46

zdravim mate nekdo zkusenosti s IB 6.0 beta pro linux ? J ji ted testuju,
ale mam takovy problem. Pri nacitani dat pres ODBC (klient windows a ODBC
pro IB 5.6) mi to hlasi u nekterych tabulek tvrdohlave error in row. Nevim
proc, podle IB by mel tento driver fungovat normalne, pouze by nemel
podporovat nove datove typy V IB6 ty ale v tabulkach nemam. Nevi nekdo co s
tim, mozna delam nekde chybu ja.
dik

Rychlost InterBase

[*] Miroslav Hostinsk� <abcsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 5.6.2000 16:06:12

Zdravim,

1. prvni problem by mohl byt zpusoben nepritomnosti vhodneho indexu, ktery
si interbase musi vytvorit sama. Doporucuji vyuzivat referencni integritu,
ktera sama vytvari potrebne indexy. Rychlost se pak muze nekolikanasobne
zvysit.

2. druhy problem resim podminkou na primarni klic nebo ve vasem pripade,
protoze TOP 1 nelze v interbasi pouzit (viz. help) volim SELECT MAX(neco)
FROM ... TO :neco

S pozdravem
Hostinsky Miroslav
mobil: 0603/507439

> [...]
vratil
> jeden zaznam). Ma SELECT nejaky parametr aby vratil pouze jeden zaznam?

Blikajici kurzor mysi

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 5.6.2000 17:34:52

Ahoj, mam toakovy problemek, ve svoji aplikaci mam Image kterej se stale
prekresluje a kdys zmenim kurzor mysi na nejaky svuj kurzor, tak zacne nad
tim image blikat a kdys mam cursor crDefault tak ten neblika ....

Predem dekuji za odpoved Vlada

instalace BDE

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 05.6.2000 13:34:26 -0400

Cau
Na strance borlandu je primo update BDE staci ho stahnout a nainstalovat.

Ladap

>>> Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz 5.6.00 5:57 >>>
[...]

Proxy

[*] nnfapso(zv)kios.sk - 6.6.2000 12:14:02

Ahoj,

Mohol by si mi prosim ta poslat zdrojak? alebo aspon nejake zakladne
info o programovani proxacov?

Diky moc

S pozdravom Miso nnfapso(zv)kios.sk

Od: nnfapso(zv)kios.sk
Komu: delphi konferencia
Odoslan�: 31. m�j 2000 12:38
Predmet: Bezpecnost programov

Ahojte,

Rad by som otvoril diskusiu na temu 'Bezpecnost programov' (resp. 'Ochrana proti crackovaniu'). Ak ma niekto dobre napady, ako ochranit programy pred crackermi, velmi rad by som sa dozvedel viac informacii z tejto oblasti.

Za pomoc vopred dakujem.

ADO a klauzule IN v SQL

[*] Petr Sadovsk� <petr(zv)slunce(tec)cz> - 6.6.2000 13:37:46

Ahojte,

prosim o radu.Cely den se morim s jednim problemem.Pristupuji k tabulke
dBASE pres ADOz D5Entr. a mam takovyto SQL prikaz:

insert into 'tabulka1'
select * from 'tabulka2'

Celkem to funguje, ale jenom kdyz jsou obe tabulky v jednom adresari. V BDE
se napise 'c:\adresar1\tabulka1' a jede to .ODBC to nesce sezrat. :o(

Nasel jsem v helpu toto:
Fr�zi IN muzete pouz�t pro pripojen� soucasne pouze k jedn� extern�
datab�zi.
V nekter�ch pr�padech odkazuje parametr cesta na adres�r obsahuj�c�
datab�zov� soubory. Pokud napr�klad pracujete s datab�zov�mi tabulkami
syst�mu dBASE, FoxPro nebo Paradox, parametr cesta urcuje adres�r obsahuj�c�
soubory s pr�ponou .dbf nebo .db. N�zev souboru tabulky je odvozen z
parametru c�l nebo tabulkov� v�raz.
Pokud chcete urcit jinou datab�zi nez datab�zi Microsoft Jet, pripojte ke
jm�nu stredn�k (;) a uzavrete jej do jednoduch�ch (' ') nebo dvojit�ch (" ")
uvozovek. Napr�klad 'dBASE IV;' nebo "dBASE IV;" jsou pr�pustn� v�razy.

Pro urcen� extern� datab�ze muzete tak� pouz�t vyhrazen� slovo DATABASE.
N�sleduj�c� r�dky urcuj� stejnou tabulku:

... FROM Tabulka IN "" [dBASE IV; DATABASE=C:\DBASE\DATA\PRODEJ;];
... FROM Tabulka IN "C:\DBASE\DATA\PRODEJ" "dBASE IV;"..ale ani to se mi nepodarilo rozchodit.

Setkali jste se s timto nekdo?

Predem diky.

Petr Sadovsky

Locate a loPartialKey

> [...]
> vyhledavaci retezec jako prvni znak '4', ignoruji se vsechny dalsi
> znaky. Jak se tedy postavit na napr. 41?

Prave som to skusal, funguje mi to tak ako ma. Mozno by pomohla ukazka kodu
a nastavenia TODBCQuery.

> [...]
>
> a vyhledavaci retezec 'Kb', jak se umistit na Kamil? Locate v tomto
> pripade necha aktivni radek, tak jak byl predtim.

Toto si musis oprogramovat rucne, napr. takto:

try
Query.DisableControls;
Query.BlockReadSize := 20; //zrychli prechod po riadkoch, ale "odstavi"
DB controls
while not Query.Eof do
begin
if AnsiCompareText(Query.FieldByName('Meno').AsString, 'Karel')>=0 then
break;
Query.Next;
Query.BlockReadSize := 0; //po skonceni treba vzdy nastavit na 0
Query.EnableControls;
end;

Toto urobi v podstate to co potrebujes, ale za predpokladu, ze prislusny
SELECT je utriedeny podla stlpca 'Meno'.

Prehravac akci

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 6.6.2000 14:09:21

> [...]
> jinou aplikaci? Vyvola nabidku, vyplni editacni pole, stiskne tlacitko
> OK atd. Nic takoveho jsem zatim nikde nevidel.

Cau!
Principialne by som to riesil takto:
Zistim handle pozadovanej aplikacie.
Potom posielam cez SendMessage alebo PostMessage potrebne spravy
aplikacii.
Spravy mysi som este nerobil, takze neviem.
Ale uz sa nieco podobne preberalo v konferencii, takze skus pozriet
v archive.

Priklad:
//zistim handle aplikacie
ghwnd = FindWindow("#32770","");
//poslem stlacenie klavesy Enter
PostMessage(ghwnd,WM_KEYDOWN ,VK_RETURN ,0);
PostMessage(ghwnd,WM_KEYUP ,VK_RETURN ,0);

/LH

TMenuEditor

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 6.6.2000 14:18:08

Ahoj

Na popupu k popupu v designu je nahore polozka "Menu designer ..." a ja bych
potreboval pridat jeste jednu ktera by me defaultne nasypala do toho menu 4
itemy, ale pouze v designu.

Vubec ale netusim jak to provest, prosim help

............Honza

PS: Nasledujici jsem nasel v archivu a predelal k me potrebe, ale creator me
vzdy shodi Delphi - PROC ???

unit DemoComponent;

DB, DBTables;

type
TDemoComponent = class;

TDemoCollection = class(TCollection)
private
FDemoComponent: TDemoComponent;
protected
function GetOwner: TPersistent; override;
public
constructor Create(DemoComponent: TDemoComponent);
end;

TDemoComponent = class(TTable)
private
FItems: TDemoCollection;
FItemsTwo: TDemoCollection;
procedure SetItems(const Value: TDemoCollection);
procedure SetItemsTwo(const Value: TDemoCollection);
protected
{ Protected declarations }
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
property Items: TDemoCollection read FItems write SetItems;
property ItemsTwo: TDemoCollection read FItemsTwo write SetItemsTwo;
end;

procedure Register;

DsgnIntf, TypInfo;

type
TDemoComponentEditor = class(TComponentEditor)
private
FTableEditor: TComponentEditor;
procedure EnumPropEditors(Prop: TPropertyEditor);
public
constructor Create(AComponent: TComponent; ADesigner: IFormDesigner);
override;
destructor Destroy; override;
procedure ExecuteVerb(Index: Integer); override;
function GetVerb(Index: Integer): string; override;
function GetVerbCount: Integer; override;
end;

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Samples', [TDemoComponent]);
RegisterComponentEditor(TDemoComponent, TDemoComponentEditor);
end;

{ TDemoCollection }

constructor TDemoCollection.Create(DemoComponent: TDemoComponent);
begin
inherited Create(TCollectionItem);
FDemoComponent := DemoComponent;
end;

function TDemoCollection.GetOwner: TPersistent;
begin
Result := FDemoComponent;
end;

{ TDemoComponent }

constructor TDemoComponent.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FItems := TDemoCollection.Create(Self);
FItemsTwo := TDemoCollection.Create(Self);
end;

destructor TDemoComponent.Destroy;
begin
FItems.Free;
FItemsTwo.Free;
inherited Destroy;
end;

procedure TDemoComponent.SetItems(const Value: TDemoCollection);
begin
FItems.Assign(Value);
end;

procedure TDemoComponent.SetItemsTwo(const Value: TDemoCollection);
begin
FItemsTwo.Assign(Value);
end;

{ TDemoComponentEditor }

type
TDirtyComponentEditor = class(TInterfacedObject)
private
FComponent: TComponent;
end;

constructor TDemoComponentEditor.Create(AComponent: TComponent;
ADesigner: IFormDesigner);
var
C: TComponent;
begin
inherited Create(AComponent, ADesigner);
C := TTable.Create(nil); // !!!
try
FTableEditor := GetComponentEditor(C, Designer);
TDirtyComponentEditor(FTableEditor).FComponent := Component;
finally
C.Free;

destructor TDemoComponentEditor.Destroy;
begin
FTableEditor.Free;
inherited Destroy;
end;

procedure TDemoComponentEditor.EnumPropEditors(Prop: TPropertyEditor);
begin
if Prop.GetName = 'Items' then Prop.Edit;
end;

procedure TDemoComponentEditor.ExecuteVerb(Index: Integer);
var
CompList: TComponentList;
begin
if Index < FTableEditor.GetVerbCount then
FTableEditor.ExecuteVerb(Index)
CompList := TComponentList.Create;
try
CompList.Add(Component);
GetComponentProperties(CompList, [tkClass], Designer,
EnumPropEditors);
finally
CompList.Free;

function TDemoComponentEditor.GetVerb(Index: Integer): string;
begin
if Index < FTableEditor.GetVerbCount then
Result := FTableEditor.GetVerb(Index)
else
Result := 'Items editor';
end;

function TDemoComponentEditor.GetVerbCount: Integer;
begin
Result := FTableEditor.GetVerbCount + 1;

Mail server

[*] Doller.Jozef(zv)zsr.sk - 6.6.2000 14:21:58

Napriklad toto
http://www.ice.hp.com/cyc/om/00/showfile.cgi?100-1458

Pod linuxom, do 50 u��vatelov zdarma, existuje ak�si driver pre Outlook
ktor� si potom mysl� ze komunikuje s Exchangeom
(nesk��al som, ale ohlasy od in�ch som mal pozit�vne)

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Foldyna Ji�� [SMTP:jiri.f(zv)avizo(tec)cz]
> Odesl�no: 6. j�n 2000 13:11
> Komu: Delphi konference
> P�edm�t: OT: Mail server
>
> Ahoj,
>
> omlouvam se OT, ale hledame nahradu MS Exchange pro nasi firmu. Pokud
> byste
> nekdo mel tip (do 100 schranek, pod W$ nebo Linuxem), prosim dejte mi
> vedet.
> Diky.
>
> Ing. Jiri Foldyna
> mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Posta

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 6.6.2000 14:28:00

> ShellExecute("mailto:Emailova_Adresa") Asi to nebude uplne presne, ale
> podivej se do helpu na ShellExecute.

A je mozne takto (pomoci ShellExecute) poslat z meho programu do mailu i
predmet, text zpravy a popr. i pripojene soubory?

FindNearest a polozka databazy.

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 6.6.2000 13:33:05

> [...]
>konflikt ARRAY so STRING-om.
>
>Vie mi niekto poradit, co tu robim zle?
>
>Som iba zaciatocnik. Dakujem za trpezlivost a ochotu.

Pokud se v metode objevi jako parametr pole (cili array) hodnot,
pri pouziti metody se tento parametr predava v hranatych zavorkach,
cili, ve vasem pripade

Table1.FindNearest([Table2Kluc.Value]);

Pavel Stingl
programator, analytik
CEZ a.s., Elektrarna Tisova
EMail : stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

Nabidka prace

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 6.6.2000 14:36:22

Na pozici programatora hledame cloveka se zkusenosti programovani
databazovych aplikaci, aplikaci pro internet, serverovych i klientskych
komponent. Alespon zakladni znalost databazi a jazyka SQL. Znalost ActiveX,
COM, ISAPI, DCOM vitana. Orientace v HTML a problematice tvorby www aplikaci
vitana. Nabizena pozice je idealni pro programatora, kteremu vyhovuje
samostatna a ruznoroda prace na drobnych modulech a aplikacich mensiho
rozsahu vice nez tymova dlouhodoba prace na velkych projektech.

Hledame cloveka spolehliveho, s bezkonfliktnim vystupovanim, s aktivnim
pristupem k problemum, se schopnosti vybrat a obhajit zpusob reseni pro
danou zakazku a s chuti ucit se neustale nove veci ve svem oboru.

Nabizime zajimavou praci v mladem kolektivu v dynamicke firme, moznost
seberealizace a osobniho rozvoje, volnou pracovni dobu,
dobre platove ohodnoceni a specialni premie navic ve forme provizi z
prodaneho softwaru. Krome specialnich programu na zakazky totiz pracujeme na
dvou softwarech pro komercni prodej a to v oblastech, kde neni silna
konkurence.

Zajemci z Prahy, kteri mate zajem o tuto praci na hlavni pracovni pomer,
kontaktujte primo me na mem mailu nebo ICQ.

================================
Ing. Petr Slovak
e-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
url: http://www.trilog(tec)cz
tel: 0603 / 501 642

Bezpecnost programov

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 6.6.2000 14:38:28

Behalf Of Petr Jel�nek Konf

> [...]
> bez namahy) tak ti muzu poslat UPX (homepage neznam) - k nemu pokud vim
> zadny dekompresor neexistuje, navic komprimovany program
> nepotrebuje zadnou
> pamet navic jak psal Petr Vones (alespon na mem pocitaci a na my
> pokusny 486
> s 8MB RAM se take nezdalo, ze by program chtel vice pameti).
> A taky umi komprimovat i EXE soubory pro DOS, Linuxovske soubory a dalsi
> Jedine minus je, ze se program startuje dele, protoze se musi rozbalovat,
> ale to je obecny problem komprese EXE souboru.

Ahoj.

V tom bych si Ti po sve zkusenosti troufal oponovat.
UPX take obcas pouzivam, ale dle meho nazoru je vhodny pouze pokud se jedna
o mene rozsahle projekty.
Konkretne se mi stalo, ze jsem potreboval poslat zakaznikovi mailem malinko
poupraveny exac rozsahlejsiho programu
(exe melo cca 3MB) a tak abych si usetril odeslilani jsem ho spakoval UPXem.
U mne doma bylo vse OK ale
zakaznika to velmi zlobilo. Tak jsem musel jet k nemu a tam jsem zjistil, ze
na jeho masine, kde toho jelo trochu vice
najednou (WinFax Pro, Office, a nejake snimani dat z tel. ustredny) a nemel
tolik pameti co ja program skutecne tuhnul.
Kdyz jsem mu nainstaloval tentyz nespakovany problemy zmizely. Pro jistotu
jsem jeste jednou totez chodici exe na miste zapakoval a do 5 minut Win
krasne vytuhavaly.
Nezkoumal jsem proc, ale od te doby na vetsi projekty pakovani nepouzivam.

Jinak pokud se dobre pamatuji probehl tady konferenci odkaz nebo alespon
zminka na dekompresor UPX.

Query a relace

[*] Roman Svoboda <roman.svoboda(zv)atlas(tec)cz> - 6.6.2000 14:41:07

Zdravim.

Mam 2 tabulky v FoxPro 2.5 (indexy jsou pomerne jednoduche, nicmene nepouzitelne, nastesti nebrani otevreni v Delphi).
V Delphi je potrebuji zobrazit relacne svazane, (1 ku n).
Pou�il jsem pro 2. tabulku "select * from... where..." p�i kazdem presunu z vety na vetu v prvni tabulce. (Je to ale pomale)
Rad bych pouzil "Query", ale nevim, jak se da k vysledku "Query" pridat index pro pozadovanou relaci.
Obavam se, ze bych musel vysledek "Query" "nasypat" do dalsi tabulky a teprve k ni pridat index.
Nevim ale, jestli se nedrbu pravou rukou za levym uchem.

Za radu dekuji
Roman Svoboda
D4 Pro, W98, PII 266, 64RAM

roman.svoboda(zv)atlas(tec)cz

FindNearest a polozka databazy.

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 6.6.2000 14:46:32

Staci se podivat do helpu - example k FindNearest:

procedure TForm1.Edit1Change(Sender: TObject);
begin
Table1.FindNearest([Edit1.Text]);
end;

Z toho plyne, ze je treba ze stringu udelat jednoprvkove
pole uzavrenim do [].

s pozdravem Otakar Milink

> [...]
> konflikt ARRAY so STRING-om.
>
> Vie mi niekto poradit, co tu robim zle?
>
> Som iba zaciatocnik. Dakujem za trpezlivost a ochotu.

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 6.6.2000 14:59:21

Pod Windows funguje 602 pro Internet, ktery obsahuje proxy a mail server a
tusim ze i WinRoute.
Jinak je Mail server standardni soucasti vetsiny distribuci Linuxu (urcite
je v RedHatu i Debianu).

omlouvam se OT, ale hledame nahradu MS Exchange pro nasi firmu. Pokud byste
nekdo mel tip (do 100 schranek, pod W$ nebo Linuxem), prosim dejte mi vedet.

Prehravac akci

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 6.6.2000 15:46:19

na to existuje komponenta TMagicMacros
http://magicmacros.8m.com

ale je to shareware

a este jedna

Macrorecordercomponent for Delphi32
HOME: www.uni-jena.de/~i7lema/program.htm
HOME: http://www.happyarts.com

olej

Kylix

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 6.6.2000 16:00:56

Haj hou!

Linux Day - ZM�NA M�STA!

V�en� z�jemci, ��astn�ci konference Linux Day,
vzhledem k obrovsk�mu z�jmu o konferenci "Linux Day" jsme byli
nuceni naj�t v�t�� s�l, abychom uspokojili co nejv�t�� po�et
z�jemc�.

Konference se p�esunuje na tuto adresu: Kino Kv�ten, Vinohradsk�
40, Praha 2

Pokud jste netrpelivi, a chete se dovedet o Kylixu vice hned ted
(pripadne videt prvni zverejnene obrazky IDE), pak se podivejte na
adresu

htt://delphree.clexpert.com/pages/

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

OT: Mail server

On 6 Jun 2000, at 13:10, Foldyna Ji � wrote:

> omlouvam se OT, ale hledame nahradu MS Exchange pro nasi firmu. Pokud
> byste nekdo mel tip (do 100 schranek, pod W$ nebo Linuxem), prosim
> dejte mi vedet. Diky.

Podivej se na http://www.pmail.com/ na Mercury (Novell, WinNT). Velmi dobry
produkt a je zadarmo.

"Mercury Mail Transport System: Mercury is a free, standards-based mail
server solution, providing comprehensive, fast server support for all major
Internet e-mail protocols. It is supplied in two versions, one hosted on Windows
systems, the other running as a set of NLMs on Novell NetWare file servers."

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Mail server

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 6.6.2000 16:15:10

> [...]
> byste
> nekdo mel tip (do 100 schranek, pod W$ nebo Linuxem), prosim dejte mi

V linuxe je sendmail.
A pre win pozri na www.winfiles.com, www.tucows.com, ...

/LH

Znakovy tisk

[*] Jan Jochman <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz> - 6.6.2000 16:43:57

Pratele poradte,
jak tisknout z Delphi 3 na tiskarnu na LPT znakove.

Problem se ziskanim uzivatelskeho jmena v WinNT Do

[*] Luk� Gallina <johndelphi(zv)atlas(tec)cz> - 6.6.2000 20:48:03

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Zdravim Vas.

Panove a damy, problem je nasledujici:

Znam WinNT domenu, znam uzivatelske jmeno, co ale nevim a potrebuji zjistit jsou informace o uzovateli na NT serveru. Jako je jmeno, prijmeni, adresa, telefon atd. Koukal jsem se do MSDN ale neporadilo se mi nic najit :( Potreboval bych fci ktera jede jak pod Win95 a vyse tak pod NTckami. Nebo klidne 2 fce... ale proste aby to fungovalo pod vsemi systemy MS (krome Dosu a Wfw :)))) ).

S pozdravem
Lukas Gallina

Zobrazeni cisla pri vyzvaneni na modem

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 6.6.2000 20:49:15

Ahoj

Na podzim minuleho roku probihala diskuze na tema dle subjektu.
Pokud vim, nedoslo k nejakemu zaveru.

Jelikoz nyn� resim podobny problem, chtel jsem se zeptat zda "doba
pokrocila"
a nekdo vi jak na to.

S pozdravem Heinisch Jiri

Rimska cisla

[*] Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz> - 6.6.2000 21:55:39

> [...]
by melo byt nizsi pouze o jeden rad (nepouzivaji se 5-kove, jako jsou V,

Diky. Ale jeste jednu vec. Nemohu prece zapsat DCCCC, ale CM. Plati tedy
take pravidlo, ze se nesmi pouzit stejny znak vicekrat jak trikrat? Vcetne
Tisice M?

Zat�m se m�jte moc p�kn�.
Straka Josef
email: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://mujweb(tec)cz/www/strakaj/

> From: "Straka Josef" <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz>

Znakovy tisk

[*] Lud�k P�ral - 6.6.2000 22:29:50

Pouzivam s uspechem generator Sestav Sinea. Umi i znakovy tisk. Ovsem zkus
si i tisk na "Obecnou nebo znakovou tiskarnu" (nainstaluj z W95)

S pozdravem

Ludek Paral
ludek.paral(zv)telecom(tec)cz
www.mujweb(tec)cz/pocitace/lupasoft

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Jan Jochman" <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz>
Komu: "Delphi Konference" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 6. �ervna 2000 16:43
P�edm�t: Znakovy tisk

> Pratele poradte,
> jak tisknout z Delphi 3 na tiskarnu na LPT znakove.

aplikace pro MS SQL 7

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 6.6.2000 22:31:59

Ahoj,

> Pak je ten kolega nezodpovedny, kdyz umoznil zneuzit svoje sezeni.
> Mne se (myslim:-) jeste nestalo, ze bych odesel od odemceneho pocitace
> s mym sezenim. Vyjimkou jsou testovaci stroje, kde ale mam
> rozjeto sezeni na nejaky testovaci ucet a umoznuji ho pouzivat ostatnimi
> schvalne.

V tom pripade blahopreji k Tve zodpovednosti :-).

Nechci polemizovat, to nema s programovanim nic spolecneho.
Ale existuje mnoho chvil, ktere jsou na toto haklive.
Jdu na obed.
Mam necekany pohovor se sefem.
Pustim pres noc nejaky narocny import dat nebo nejaky slozity vypocet.

> To je snad zakaznikova starost - nebo vy zabezpecujete i provoz aplikace?

Ne. My jsme nainstalovali a nakonfigurovali SQL server a nainstalovali Joby
pro automaticke zalohovani.
Dalsi administraci serveru umoznujeme jen pres nase aplikace - napr.
aktualizaci statistik indexu, instalace novych verzi triggeru, ulozenych
procedur, zmeny datoveho schematu, ...
Vyreseni prav je nas problem.

U Vas to ma nastarost specialni SQL administrator, ktery je zamestnancem
zakaznika ?
Pokud zakaznik neni nejaka velka organizace, tak nemusi zamestnavat takoveho
odbornika.
Takovy odbornik by v male organizaci pravdepodobne nenasel uplatneni na plny
uvazek a
spolupracovat s dalsi externi osobou pri vsech updatech muze byt zbytecne
zdlouhave.
(Za takovyto typ sluzeb mame samozrejme zaplaceno, tak co bychom to
nedelali.)

Jak to probiha u Vas?

S pozdravem, Lada

Bezpecnost programov

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 6.6.2000 22:34:52

Zdravim

S tim naprosto souhlasim, ja takove programy nepouzivam, opravdu je to
narocne na pamet. Ale navrhnul jsem to jako mozne reseni, rada komercnich
programu (WindowsCommander) jsou tim taky zapakovany. Na ASPack ale pozor, o
tom se v�, ze lze dekompilovat, jak je to s jin�mi to nevim, ale mysl�m, ze
nejdou, nebo zatim nikdo neprisel jak na to.

Hurricane

> From: "Hurricane" <hurricane(zv)email(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> pred timto (a podobnymi programy) bych chtel varovat. Nejen ze by jsi pak
> musel uzivatelum pridat nusi pameti, protoze ve svem vysledku pak aplikace
> bude zabirat daleko vice pameti, ale vznikaji tak i jine problemy. Jeden z
> clanku je tady (http://www.jordanr.dhs.org/striprlc.htm)

Posta

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 6.6.2000 22:37:01

Zdravim

Ted se to tady probiralo, pouzij ShellExecute a jako jmeno souboru dej
mailto:aaa(zv)bbb(tec)cz.

> nevite nekdo jak vyvolat mailovyho klienta z delphi a donutit ho vytvorit
> novou zpravu
> a dat do adresata adresu? A to samozrejme nevim, jakyho klienta ma user
> nainstalovanyho.

Komunikace via TCP/IP

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 6.6.2000 22:42:36

Zdravim

Mam D3 a DelphiX funguje bez problemu, je to na adrese
http://www.ingjapan.ne.jp/hori/.

Diky za radu,ale DelphiX ani DirectInput nemam pouzivam Delphi 3 a tam to
jeste neni, nebo je ? Jestli znate jiny zpusob, ci vite kde DelphiX pro D3
sehnat, budu vam vdecny. Batex.

-----P�vodn� zpr�va-----

>Zkus komponenty DelphiX a posilat to pres DirectInput. Mam pocit, ze se tam
>jenom zadalo cislo clienta a serveru a nejakej string a hotovo. V posilani
>paketu pres Linux navidim problem.

IMHO

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 6.6.2000 22:50:55

presne nevim, ale vim ze v EasyPadu je celej seznam techto vyrazu, je jich
tam asi kolem 50

From: "Honza" <delphi(zv)mis-net(tec)cz>
> [...]
> itemy, ale pouze v designu.
>
> Vubec ale netusim jak to provest, prosim help

Zjednodusene treba takhle:

unit MenuCompEdit;

Windows, SysUtils, Classes, Menus;

procedure Register;

DsgnIntf, TypInfo;

type
TMyMenuComponentEditor = class(TComponentEditor)
private
[...]

{ TMyMenuComponentEditor }

procedure TMyMenuComponentEditor.EnumPropEditors(Prop: TPropertyEditor);
begin
if Prop.GetPropType^.Name = 'TMenuItem' then Prop.Edit;
end;

procedure TMyMenuComponentEditor.ExecuteVerb(Index: Integer);
var
CompList: TDesignerSelectionList;
Item: TMenuItem;
begin
case Index of
0: begin
CompList := TDesignerSelectionList.Create;
try
CompList.Add(Component);
GetComponentProperties(CompList, [tkClass], Designer, EnumPropEditors);
finally
CompList.Free;
1: begin
Item := TMenuItem.Create(Component);
Item.Caption := 'Item ...';
(Component as TMenu).Items.Add(Item);
Designer.Modified;

function TMyMenuComponentEditor.GetVerb(Index: Integer): string;
begin
case Index of
0: Result := 'Menu designer';
1: Result := 'Add an item';

function TMyMenuComponentEditor.GetVerbCount: Integer;

procedure Register;
begin
RegisterComponentEditor(TPopupMenu, TMyMenuComponentEditor);

COM Threading

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.6.2000 23:14:52

> From: "Ond�ej Male�ek" <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> http://www.techvanguards.com/com/concepts/multithreading.htm
> http://www.techvanguards.com/files/Threading.zip
>
> Petr Vones, amatersky programator

Znakovy tisk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.6.2000 23:14:50

From: "Jan Jochman" <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz>

neco takoveho resila http://www.sinea(tec)cz

Petr Vones, amatersky programator

TThread a TTimer

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.6.2000 23:15:18

> From: "Oceanic" <oceanic(zv)azit(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> Tohle uz tu tusim jednou bylo, co treba takhle:
>
> procedure TDemoThread.Execute;
> begin
> while not Terminated do
> begin
> Sleep(1000);
> Play;

Zm�na caption v fontdialogu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.6.2000 23:15:11

> From: <Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> Do udalosti TFontDialog.OnShow dej:
>
> procedure TForm1.FontDialog1Show(Sender: TObject);
> var
> S: string;
> begin
> S := 'Titulek';
> SendMessage(FontDialog1.Handle, WM_SETTEXT, 0, LPARAM(PChar(S)));

Tisk na tiskarne na com portu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.6.2000 23:15:03

From: "Tomas Vesely" <veselyt(zv)atlas(tec)cz>
> chtel jsem se zeptat, jestli jste nekdo resil tento proble - tiskarna na
> seriovem kabelu. Je to tiskarna specielne urcena na tisk stitku konkretne
> se jedna o Eltron TLP 2642. Neni nekde nejaky program jiz udelan?

Ahoj,

Zkus hledat po Internetu (AltaVista & spol). V nouzi muzes zkusit pouzit
genericky ovladac (ve Win95CZ je to v seznamu Vyrobci: "obecna"), ale
vysledek nebude asi nijak oslnivy.

Petr Vones, amatersky programator

FileName z Handlu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.6.2000 23:15:15

> From: "Martin Dupal" <mdupal(zv)vision(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> Obavam se ze toto je (minimalne na urovni aplikace) nemozne. K cemu to
> vlastne potrebujes ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

Zav�en� Internet exploreru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.6.2000 23:15:08

> From: "Mal� Dobromil" <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>

> Ahoj,
>
> To bylo patrne v pripade, ze se pouziva pro kontrolu behu predchozi instance
> aplikace, kde je to opravdu krajne nevhodne reseni. Jinak je to samozrejme
> uzitecna funkce a lze ji pouzivat bez obav :-)
>
> Petr Vones, amatersky programator

Zobrazeni cisla pri vyzvaneni na modem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.6.2000 23:16:36

From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>
> Na podzim minuleho roku probihala diskuze na tema dle subjektu.
> Pokud vim, nedoslo k nejakemu zaveru.
>
> Jelikoz nyn� resim podobny problem, chtel jsem se zeptat zda "doba
> pokrocila"

Ano, doba pokrocila .. s vyjimkou v Ceske Republiky :-) Diky nasi vlade byl
konec monopolu vicemene prodlouzen temer o 2 roky, takze ocekavat CallerID
lze opravdu jen tezko. Pokud by se vsak od 1.1.2001 prece jen nasel nejaky
operator, tak lze pocitat s opetovnym vyskemranim zakazu teto sluzby ze
strany monopolu (protoze on se to prece jeste nestihl naucit, tak je treba
to zakazat ostatnim, coz by nebyl zdaleka prvni pripad, ze :-). Urcita
moznost spociva ve zrizeni pobockove ustredny. Z klasicke telefonni linky
ale cislo nedostanes.

Krom technicke neshopnosti je tu jeste i dalsi problem. Nevim k cemu chces
tyto cisla dale vyuzivat. Napriklad VOLny pouziva cislo volajiciho ucastnika
jako jeho identifikaci (samozrejme ne tajne, je to uvedeno v podminkach) a
meli problemy s tim to tu pravne prosadit.

> a nekdo vi jak na to.

Rychle reseni uz ted bohuzel asi neni, snad jen tlak ze strany EU. Vzpomen
si na to ale az pujdes zase nekdy k volbam :-))

Mimochodem, aby te blbosti nebylo nahodou malo, tak min.financi pry uvazuje
o zvyseni DPH u SW na 22% (http://www.lupa(tec)cz/komentare/ukaz.php3?k_id=862)

Petr Vones, amatersky programator

Zobrazeni cisla pri vyzvaneni na modem

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 6.6.2000 23:21:38

Cauec,

pokud budes mit ISDN linku, tak to na kartu chytnes pomerne lehce. Pokud
buds mit normalni analogovou linku, asi mas smulu.

Bye Ludan

> [...]
> Pokud vim, nedoslo k nejakemu zaveru.
>
> Jelikoz nyn� resim podobny problem, chtel jsem se zeptat zda "doba

IMHO

[*] Michal Sviga <info(zv)cd-amper(tec)cz> - 7.6.2000 00:39:58

Celkem slusny seznam pouzivanych zkratek s ceskym popisem je na Atlasu:
http://rozum.atlas(tec)cz/akraemot.asp

S pozdravem

Michal Sviga (Sviga)
=============================[PROTON]====
DAMA.CZ - Internetovy casopis pro vsechny zeny
http://www.dama(tec)cz mailto:reklama(zv)dama(tec)cz
tel.,fax: +420 2 72 76 98 48 mobil: 0602/ 207 557
======ICQ: 57557677 =======================
> presne nevim, ale vim ze v EasyPadu je celej seznam techto vyrazu, je jich
> tam asi kolem 50
>
> Hurricane

Import do EXCELu

[*] rommet(zv)post(tec)cz - 7.6.2000 06:26:56

Ahoj Delphinari,

potrebuji pomoc s jednou snad pro vas malickosti pro mne oriskem. Mam potrebu importovat tabulku s Excelu (97) do DELPHI 3 jako. Chtel bych ale abych k tomu nepotreboval zadne ODBC, zadne OLE, instalaci EXCELu, spusteny EXCEL a zadne slozite techniky. Proste jednoduse reseno nacist soubor *.XLS. Umim exportovat do Excelu pomoci komponenty XLSfile (nepotrebuje nic) ale ona neumi importovat. Prosim poradte mi.

Diky moc a mejte se David

Prohledavac, ktery Vam rozumi.
*** http://NAJDI.TO

Znakovy tisk

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 7.6.2000 06:57:52

From: "Jan Jochman" <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz>
Subject: Znakovy tisk

> Pratele poradte,
> jak tisknout z Delphi 3 na tiskarnu na LPT znakove.

Zalezi na dvou zasadnich vecech:

1. co se bude tisknout
- prosty text bez diakritiky
- prosty text s diakritikou
- text se zmenou hustoty a stylu pisma (standardni sekvence)
- specialni sekvence na rizeni specialnich tiskaren

2. v jakem prostredi se bude tisknout
- Win 95/98
- Win NT, anglicke Win2000
- ceske Win2000

Kazde prostredi se chova jinak ke znakum s diakritikou
a nabizi jine moznosti pro posilani ridicich sekvenci.

Jedine, co funguje vsude, je napsat si to sam.

Vaclav Krmela

Znakovy tisk

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 7.6.2000 07:30:09

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>> From: "Jan Jochman" <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz>

> Ahoj,
>
> neco takoveho resila http://www.sinea(tec)cz
>
> Petr Vones, amatersky programator

Sinea umoznuje znakovy tisk dvema zpusoby.

1. pres ovladac obecne textove tiskarny
Musi byt nainstalovan ovladac obecne tiskarny.
Pouziva se funkce Print. Predloha pro tisk musi splnovat
nektera omezujici pravidla (zarovnani do znakoveho
rastru, pouziti pisma Roman 10, 12 nebo 17 cpi).
Dosazeny vysledek bude zaviset na prostredi:
- Win 95/98/ceske Win2000 umoznuje volit hustotu
znaku, tucne pismo, tiskne diakrititku na Latin2,
(u Win95/98 lze i Kamenicky) pouziva se interni
znakova sada tiskarny.
- anglicke (beta?) Win2000 neumi cestinu
- na NT se musi zapomenout na cestinu i zmenu typu pisma.

2. pomoci funkce WriteTo
Jedna se o primy zapis do portu, nevyzaduje zadny ovladac.
Pristup na nizsi urovni nabizi vice moznosti, ale je
pracnejsi. Uzivatel sam musi zajistit prislusne ridici
sekvence, coz lze ve stavajici verzi dosti nesikovne.
Sinea pracuje na verzi, ktera umozni vkladani ridicich
sekvenci jiz do grafickeho editoru predloh.
Tato verze ma byt k dispozici v zari 2000.

Vaclav Krmela

aplikace pro MS SQL 7

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.6.2000 07:35:03

> [...]
> Jdu na obed.
> Mam necekany pohovor se sefem.
> Pustim pres noc nejaky narocny import dat nebo nejaky slozity vypocet.

e vsech pripadech, pokud nechces cekat, az se pocitac
zamkne sam (spustenim screensaveru)
je to otazka stisku Ctrl-Alt-Del a nasledne Enteru.
Rozhodne mi tato ctvrtvterinova akce stoji za to,
abych nemusel vysvetlovat svym obchodnim partnerum,
sefum a znamym, ze jsem jim zamejloval sprosty dopis,
protoze jsem sel na pohovor k sefovi (a mezitim se
k memu stroji dostal nekdo, kdo mi zavidi karieru :-)
A to by asi nebylo to nejhorsi, co by se mohlo stat ...

Jura

Tisk na tiskarne na com portu

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 7.6.2000 07:52:46

> [...]
>
> Zkus hledat po Internetu (AltaVista & spol). V nouzi muzes zkusit pouzit
> genericky ovladac (ve Win95CZ je to v seznamu Vyrobci: "obecna"), ale

Genericky ovladac mu v tomto pripade nepomuze.
Uvedenou tiskarnu neznam, ale myslim si, ze vyzaduje
posilani specialnich ESC sekvenci. Bohuzel, genericky
ovladac vyhazuje znaky ESC, cimz znemoznuje
jine rizeni tiskarny, nez umoznuje samotny genericky
ovladac, tj. hustotu 10,12 a 17 cpi, tucne, kurziva
a podtrzene, zacatek a konec dokumentu. Vic nic.

Myslim, ze by mel existovat graficky ovladac tiskarny
do Windows. V tom pripade by byl mozny tisk v grafickem
rezimu. To ale trochu degraduje moznosti tiskarny.

Nejlepsim resemim by asi byl primy zapis do portu.
Viz. prispevky na tema Znakovy tisk.

Vaclav Krmela

potize s NMSMTP

[*] Zapl�k���ͪe�?�Y��̿ - 7.6.2000 08:02:54

[...]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 7.6.2000 08:04:55

> Mam D3 a DelphiX funguje bez problemu, je to na adrese
> http://www.ingjapan.ne.jp/hori/.

Pripada mi nestastne vazat jednoduchou komunikaci se siti s
HERNIM enginem DirectX...

WEB: http://www.mlp(tec)cz/space/gebauerl/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

ADO a klauzule IN v SQL

[*] Petr Sadovsk� <petr(zv)slunce(tec)cz> - 7.6.2000 08:08:49

> ... FROM Tabulka IN "" [dBASE IV; DATABASE=C:\DBASE\DATA\PRODEJ;];
> ... FROM Tabulka IN "C:\DBASE\DATA\PRODEJ" "dBASE IV;"

Ahojte,

tak toto uz jsem rozchodil.Chyba�cka byla v apostrofech :-(

Ale ted se objevil jiny problem. V nasledujicim kodu:
(vysledek dotazu je zobrazen v DBgridu i v prubehu zprac. tohoto kodu)
SQL.Clear;
SQL.Add('select * from stat0211');
Open;
if RecordCount>0 then
begin
First;
PomJDaa:=FieldByName('JDAA').AsString;
for I:=0 to RecordCount-1 do
begin
Edit;
FieldByName('PRACOVISTE').AsString:=Copy(PomJdaa,2,6);

// nenasel jsem zadnou fci SUBSTRING nebo COPY pro SQL takze prochazim
celou tabulku a doplnuju, co potrebuju
a zhruba na 9 zaznamu tabulky vyskoci toto

... class EOleException with message "Insuficient key column information for
updating or refreshing".Process stopped.
a nepomuze ani Post po kazde zmene. Co s tim mam provest, aby to projelo
az do konce?

Post;
Next;
if PomJDaa=FieldByName('JDAA').AsString then
Delete;
PomJDaa:=FieldByName('JDAA').AsString;
Refresh;

Petr Sadovsky

Paradox - dik

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 7.6.2000 08:14:51

On 5 Jun 2000, at 9:47, Milan Tomes wrote:

> [...]
> a nektere jsou skutecne dost analyticky a metodicky rozsahle a
> narocne a podlehaji legislativnim zmenam, takze bych musel prechazet

Neznam. :-)) Ja sam jsem vedeni firmy. :-)
Jde o to poradne propocitat (a pak to umet zduvodnit), co je
levnejsi - zda cim dal tim problematictejsi udrzba stareho projektu,
nebo to napsat znovu, nad jinou databazi, v jinem prostredi atp. Ale
to u tvych projektu takhle na dalku nepoznam, to muze byt u
kazdeho
pripadu jine.

Nekdy muze "nove napsani" byt i to, ze se pouzije maximum
vnitrniho kodu, ktery je dobre odladeny a osvedcil se, ale napise se
znovu uzivatelske rozhrani (coz by nepochybne byl pripad
prechodu z
Paradoxu do Delphi) a databazove rozhrani. A samozrejme se zvoli
takove usporadani, aby se zjednodusila dalsi udrzba.

On 5 Jun 2000, at 7:37, Ren� Otisk wrote:

> [...]
> protoze kdyz jsem si na ciste W95 A instaloval MS SQL, tak mi tam
> nabusil jak DCOM tak MSDE a bez prislusnych restartu... Probehl jen

MSDE je vycuc z MS SQL. :-) Nemel jsi na mysli MDAC? MS SQL
ale MDAC uz IMHO obsahuje, MSDE ne. Ruku do ohne za to vsak
nedam. :-) Ale MS SQL vyzaduje nainstalovany IE 4.1 (nejmene), a
ten
obsahuje DCOM.

Ale pokud nekdo prijde na to, jak to nainstalovat v pripade MSDE,
sem
s tim. Take by bylo vhodne osahat, zda pocitadlo uz obsahuje
prislusnou verzi (nebo vyssi) MDAC a IE.

ADO a klauzule IN v SQL - oprava

[*] Petr Sadovsk� <petr(zv)slunce(tec)cz> - 7.6.2000 08:36:59

> ... FROM Tabulka IN "" [dBASE IV; DATABASE=C:\DBASE\DATA\PRODEJ;];
> ... FROM Tabulka IN "C:\DBASE\DATA\PRODEJ" "dBASE IV;"

Ahojte,

tak toto uz jsem rozchodil.Chybicka byla v apostrofech :-(

Ale ted se objevil jiny problem. V nasledujicim kodu:
(vysledek dotazu je zobrazen v DBgridu i v prubehu zprac. tohoto kodu)
with ADOQuery1 do
[...]

Chybicka je tady : vyhazuje toto "Insuficient or incorect key column
information: too many rows affected by update"

Po provedeni Delete; se zmensi ReccordCount ale v RowsAffected zustane
puvodni hodnota a to se mu asi nelibi.Nevite, co s tim?

PomJDaa:=FieldByName('JDAA').AsString;

Petr Sadovsky

P.S. D5Entr,W98

Rychlost Qreportu pri master/detail

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.6.2000 08:47:37

QReport totiz vytvari ne jenom prvni stranku, ale rovnou vsechny stranky a
to je ta dost pomala operace. Ja bych taky potreboval aby si vytvoril pouze
prvni a dalsi pouze v pripade potreby...

DDE communication

[*] Martin Kriz <m_kriz(zv)del(tec)cz> - 7.6.2000 08:48:57

Zdravim,
potrebuji v D5 napsat DDE server, nejak mi nechodi spolehlive. Pri pouziti HotLinku pro cteni z DDE severu nejak fuhguje, pokud pouziji manual rezim Request na DDE server taky funguje, ale pri PokeData aplikace skonci chybou. Vyvojove prostredi D5 procozuji pod Win95.
Ma nekdo prosim jeste nejake zkusenosti s DDE pro apl.(Server a Client) psanou v D5? Timto bych vas chtel pozadat o jakoukoliv informaci ohledne DDE komunikace, pripadne zda by nekdo nemohl poskytnout zdrojovi demo kod DDE Serveru a DDE Clienta.

Predem za jakou koliv informaci predem dekuji.

Martin

Problem pri pretypovani

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.6.2000 08:57:43

Napis presne co jsi pouzil ve zdrojaku

Posta

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.6.2000 09:02:50

Zkus toto:
ShellExecute("mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz?subject=Pokusny mail?body=telo
zpravy") Ty mezery tam mozna nebudou chodit takze je muzes zkusit nahradit
znakem %20

Cestina v IB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 7.6.2000 09:15:15

Nemas nastavene codovani prostredi (Tusim v dialogu IBDatabase), pro
ISQL je to set names win1250 a musi se volat PRED pripojeni k DB.

> Od: Petr Kellner [SMTP:kellner(zv)praktik(tec)cz]
> Odeslano: 7. eervna 2000 10:14
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Poedmit: Cestina v IB
>
> Zdravim,
>
> pouzivam W98, D5, IB 6 Beta, IBExpress.
>
> Kdyz zalozim databazi s DEFAULT CHARACTER SET WIN1250 (zkousel jsem i
> DOS852), do ni zalozim tabulku s jednim sloupcem typu varchar a pokusim se
> do teto tabulky ulozit string, ktery obsahuje cesky znak, vypadne mi chyba
> 'arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation Cannot
> transliterate character between character sets'. Co s tim?
> [...]

aplikace pro MS SQL 7

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.6.2000 09:17:53

> [...]
> k memu stroji dostal nekdo, kdo mi zavidi karieru :-)
> A to by asi nebylo to nejhorsi, co by se mohlo stat ...

Jiste, ale... Ty muzes byt zodpovedny a poctive se odhlasovat, ale
jak k tomu dokopes zakaznika? Rekl bych obecne, ze to dopadne
asi takhle:
- zakaznikovi se preda verze s NT autentikaci a vysvetli se mu,
ze zabezpeceni spociva v tom, ze si vsichni zamestnanci budou pri
kazdem odbehnuti zamykat pocitac (zjednodusene).
- zakaznik to akceptuje, ale po nejake dobe se ozve s tim, ze
nedokaze zamestnance primet k tomu, aby to delali dusledne,
zvlaste v pripade, kdy aplikaci pouziva nejaka sekretarka (holky
prominou). Vetsina "nepocitacovych" zamestnancu to bude
pokladat za zbytecnou buzeraci, kterou nebude delat. "Vzdyt se
tady prece vsichni zname" apod.
- v dusledku toho bude zakaznik pozadovat dalsi stupen
zabezpeceni (napr. heslem) pri kazdem spusteni aplikace, takze
NT autentikaci odhodime a hledame jiny zpusob, protoze
zakaznikovi je treba vyhovet.

Nebo ma nekdo jine zkusenosti?

David

Posta

[*] Radim Brozek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz> - 7.6.2000 09:22:27

A jeste jeden problem. Delka retezce je omezena, tusim na 128 nebo 256 znaku. Tzn. ze dlouhe body tam
nedostanete. Klient ( alespon MS Outlook 97 ) potom zahlasi, ze nelze otevrit.

Pokud nekdo zjistite, jak to obejit, dejte vedet. Resil jsem totiz problem posilani emailu po kliknuti
na buton v HTML formulari - a prave na tomto omezeni jsem vyhorel. Viz historie konference.

S pozdravem
Miki

#0..#9, #11, #12, #14 .. ' ': Result := Result + '%20';
#13: Result := Result + '%0D';
#10: Result := Result + '%0A';
else Result := Result + s[i];

Prehravac akci

[*] Petr Jel�nek Konf <pjmodos(zv)seznam(tec)cz> - 7.6.2000 14:08:37

To co tady pise Hurricane nemusi byt strasna prace - existuje freeware
komponenta ktera to umi nahrat. Myslim ze je na tehle adrese
http://www.cyamon.com

> [...]

> sice silena prace psat vsechny t ysouradnice, ale mozna je to dobry napad.

Clip vo Win98

[*] J�n Grman�������e���zW��ۛg�$ - 7.6.2000 14:09:24

D5Ent.

Ahoj.

Kod ktory uvadzam na konci je volany napriklad 5 krat na stranku, pricom
_RegionRect vlastne definuje postupne 5 obdlznikov (ide o pruzky tlacovej
zostavy).
Tieto obdlzniky mozu presahovat sirku strany ci pozadovanu vysku pruzku,
preto sa obdlzniky upravuju na mensie a cielom je vykreslit obsah EMF soboru
tak aby sa zobrazila len tato zmensena cast.

Na WinNT to ako uz byva zvykom ide bez problemov.
Na Win98 (na Win95 som neskusal) vsak vykresli len prvy obdlznik na strane,
dalsie uz nie !
Tvari sa to tak, akoby sa nepodarilo zrusit klipovanie na oblast prveho
obdlznika.

PORADTE PROSIM !

Vdaka.

JaNo.

{daj rozmery kreslenej oblasti}
_RegionRect := EMFHeader.rclBounds;

{uprav rozmery na specifikovanu sirku a vysku - v zasade sa hodnoty Bottom a
Right znizia }
_RegionRect.Bottom := _RegionRect.Top + _PartHeight;
_RegionRect.Right := _RegionRect.Left + _PartWidth;

{neprekroc rozmery stranky}
if _RegionRect.Bottom > FPageProps.PixelsY then
_RegionRect.Bottom := FPageProps.PixelsY;
if _RegionRect.Right > FPageProps.PixelsX then
_RegionRect.Right := FPageProps.PixelsX;

{ vytvor region pre Clip a nastav ho }
_Region := CreateRectRgn(0, 0, _RegionRect.Right, _RegionRect.Bottom);
file://_RegionRect.Left, _RegionRect.Top
ExtSelectClipRgn(FPageDC, _Region, RGN_COPY);

{ prehraj EMF subor na Device context}
PlayEnhMetaFile(FPageDC, EMFData, EMFHeader.rclBounds);

{ nastav region na ziadny }
ExtSelectClipRgn(FPageDC, 0, RGN_COPY)

{ odstran region z GDI }
DeleteObject(_Region);

aplikace pro MS SQL 7

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.6.2000 14:12:38

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Smol�k [mailto:psmolik(zv)fides(tec)cz]
> Odesl�no: 7. �ervna 2000 13:23
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: aplikace pro MS SQL 7

> slozity vypocet.

> Ctrl+Alt+Delete a Enter.
>
> Ano.
> Existuje program, ktery monitoruje sit a posleze rozlouskne
> hesla uzivatelu.

Existuje spousta zlocineckych programu, jiste. Kdo je ale povoli spustit,
ha?
Chyba je na strane firmy, ktera povoluje svym zamestnancum delat takove
veci.
BTW - existuje taky program, ktery umoznuje logovat vytukane klavesy
(a tim primo zjistit natukane heslo v aplikaci, ktera nepouziva NTLM
autentikaci,
ale jmeno s heslem...)
A co treba - kdyz ti kolega da nuz na krk, tak mu reknes svoje heslo sam a
rad.
Myslis, ze je to duvod zahodit moznost zadavat jmeno a heslo a reagovat
pouze na snimani otisku palce? Myslim ze to jsou argumenty tak na stejne
urovni.

> [...]

> ochranu (i slabou),
> najde se malo lidi, kteri se budou snazit o prolomeni (natoz

Protoze jim asi nestoji mrhat prostredky bez vidiny zisku.
Delal bys vlastni slabou ochranu treba do Komercni banky?
Asi tezko.

> na MS si kazdy rad smlsne a jeste to s humbukem zverejni. U algoritmu
> pouzitych v produktech MS je to vzdy jen otazka casu.

???
A co treba sifrovaci technologie? Ty se take pouzivaji v produktech MS
a jsou to pritom verejne algoritmy. A pritom jsou (teda prave proto)
bezpecnejsi
nez jakykoliv algoritmus, jehoz bezpecnost je primo zavisla na jeho utajeni.

Jura

Restart Win98 z programu

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 07.6.2000 14:13:31

Mrkni na API fci ExitWindowsEx
> Od: "Kuzelka Filip" <kuzelka(zv)access-it(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Wed, 07 Jun 2000 11:14:54 -0400
> P�edm�t: Restart Win98 z programu
>
> Zdrav�m,
> cht�l bych se touto cestou zeptat, zda nev�te, jak�m zp�sobem
> se d� restarovat Win z programu.
>
> Filip Ku�elka

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

MSSQL7 a sp_password

D3, MS SQL7, ODBCe

Mam nasledujici problem. Jsem v aplikaci kterou mam napojenou na databazi MS
SQL serveru. Kazdy uzivatel si muze zmenit sve heslo (pomoci sp_password),
ale jenom poprve. Pak mi to zarve, ze "login failed for user 'tralala'". A
uzivatel jest v troube. Pomuze jen zavrit aplikaci a znovu spustit (s
pouzitim noveho hesla), nebo dat Database.Close a znovu se nalogovat, coz ma
misty dost velkou rezii. Nevite nekdo co s tim? Jo, ten dialog na zmenu
hesla a tu procedurku, ktera tak cini mam v dll...

Sroub

Rychlost InterBase

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 7.6.2000 14:23:51

> [...]
backup,
> pak restore a ta sama procedura na stejnem pocitaci trva 1 minutu.
-----------
Hmm ... mas tam dobre indexy. Podivej se, aby polozky za WHERE byly
pokud
mozno indexovane.

> [...]
se vratil
> jeden zaznam). Ma SELECT nejaky parametr aby vratil pouze jeden
----------
:) Ano ma - WHERE :) Jenze je to presne to, co uvadis, ze nelze
pouzit.
Zrejme bude potreba se zamyslet nad analyzou, protoze pokud
dostanes vice zaznamu
a pouze vysledek jednoho muze byt uplatnen pro INTO, pak podle
jakeho pravidla
zvolis ten spravny?

Pokud tedy dostanes vice zaznamu, jde vzdy o chybovy stav a muzes
snadno osetrit,
aby nevzniknul

Declare Variable Pocet intege
SELECT Count(*) FROM tabulka WHERE ...nepresna podminka ... INTO
Pocet
IF (Pocet = 1) THEN
BEGIN
SELECT ....WHERE ...nepresna podminka ... INTO :PARAMETR.

END

Pokud chces vybrat napr. vzdy prvni zaznam, pak je mozne udelat jeste
jednu proceduru
FOR SELECT, ktera provede SUSPEND jenom u prvniho zaznamu. Jmeno teto
procedury pouzejes Za selct misto tabulky, viz priklad

create procedure sel_tab1 (Pocet integer)
returns (, ID integer, DATUM date, DalsiPolozka char(30))
as
declare variable i integer;
begin
i = 0;
FOR SELECT ID, DATUM, DalsiPolozka , FROM Tabulka
INTO :ID, :DATUM, :DalsiPolozka
DO
BEGIN
i = i + 1;
if (i > Pocet ) then begin
suspend;

Pak to bude vypydat takto

SELECT * FROM sel_tab1(1) ....WHERE ...nepresna podminka ... INTO
:PARAMETR.

Vrati vzdy pouze prvni zaznam ze vsech vybranych

Navstivte internetovy technicky casopis www.techbox(tec)cz,
kde zizkate mnoho zajimavych informaci ze sveta PC

> Diky
> Honza Seifert

Paradox - dik

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 7.6.2000 14:43:29

On 7 Jun 2000, at 9:42, Jaroslav Nadhera wrote:

> Ono je tu jeste mnoho dalsich problemu. Jednak kdyz se zmeni
> uzivatelske rozhrani, na ktere jsou uzivatele zvykli, tak se s tim
> nekteri uzivatele nesmiri. Dale pokud se zmeni struktura dat, musi se

To je sice pravda, ale pokud se ti to podari zmenit k lepsimu, tak
mam zase zkusenosti, ze jini uzivatele to kvituji s povdekem.
Takze si vyber. :-)

> stara prevest. A pokud je to trochu slozitejsi aplikace tak se to
> urcite u nekoho (a pokud mozno u nejvzdalenejsiho uzivatele) nepovede.

To je take pravda, na druhe strane pokud tim vyresis bezpecnost
dat (coz pri prechodu z Paradoxu na SQL urcite ano), pak to stoji
za pripadne dilci trable. Protoze v dusledku spise usetris.

> [...]
> "kdyz ta firma porad meni program a ja se musim porad ucit neco
> noveho, tak si radsi koupim neco od nekoho, kdo to ma porad stejne".

:-) Ja netvrdim, ze by se mel program prepisovat kdykoliv znovu.
Ale pokud problemy se starou verzi prerustaji rozumnou mez, tedy
kdyz udrzba vychazi neumerne draho, je pak lepsi to napsat znovu
(a samozrejme lepe) i za vyse uvedenych rizik. Tak velke ztraty
zakazniku bych se urcite nebal, kdyz se jim to spravne poda, tak
jeste budou radi, ze je to jine (a samozrejme lepsi! :).

OLE DB, MSDE, Novell

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 7.6.2000 14:43:29

Ahoj all,

mate nekdo zkusenosti s nasledujicim?

Situace: sit Novell (obvykle 4.1), stanice vetsinou W95 a 98, nekdy i
2000. Na nejaky pocitac nainstaluji MSDE. Na stanice pak instaluji
obvykle (je-li to treba) MDAC a program. Program pristupuje primo k
OLE DB (situace by mela byt stejna jako pri pouziti ADO). MSDE
instaluji s podporou IPX/SPX, dale nastavim Cliconfg. Nastartuji
SQL Server.

Problem: program na stanici by mel umet najit pri prihlasovani SQL
Server. Na nekterem pocitaci se to povede, na nekterem ne, a to i v
ramci jedne site. Nevite nekdo, v cem by mohl byt zadrhel?
Pripadne mate odkaz na stranku, kde se o tom podrobneji pise?

aplikace pro MS SQL 7

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 7.6.2000 14:43:28

On 7 Jun 2000, at 10:27, Polak Jiri wrote:

> [...]
> duvod se zakaznikem nechat vydirat. V autosalonu taky nedostane
> zadarmo alarm, kdyz si ho predtim v novym aute neobjednal.

Myslim, ze problem spatne identifikujes. :-) Pokud muze program
pouzivat kdokoliv jiny, nez peclive zaskoleny inteligentni a
spolehlivy clovek (tedy kdyz s tim bude delat kdejaky BFU), je
lepsi rovnou postavit aplikaci tak, aby s tim byly co nejmensi
problemy hned od zacatku. Jinak se ti snadno stane, ze te uzivatel
nebude vydirat, ale prejde ke konkurenci, ktera ne ten problem
myslela lepe.

Optimalizace kodu v Delphi (link)

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 07.6.2000 15:41:08

Jde o to, co po tom chces. Jestli optimalizovat spatne ci
ledabyle napsane algoritmy, tak to smula. Ale jako optimalizovat
prelozeny kod, to by slo..

Dodo