aplikace pro MS SQL 7

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.6.2000 15:42:29

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Zbysek Hlinka [mailto:zhlinka(zv)login(tec)cz]
> Odesl�no: 7. �ervna 2000 14:43
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: aplikace pro MS SQL 7
>

> Myslim, ze problem spatne identifikujes. :-) Pokud muze program
> pouzivat kdokoliv jiny, nez peclive zaskoleny inteligentni a
> spolehlivy clovek (tedy kdyz s tim bude delat kdejaky BFU), je
> lepsi rovnou postavit aplikaci tak, aby s tim byly co nejmensi
> problemy hned od zacatku.

A to prosim rozhodnes jak? Myslim, ze to ti prave rekne zakaznik, s cim
budou
nejmensi problemy. Nejsem vseved a tak me zajima, kdo ma s danou aplikaci
pracovat.
To, ze s aplikaci bude pracovat nejaky BFU, ktery si neumi ani zamknout
stanici
je snad soucasti specifikace. Pokud zakaznik podepsal smlouvu, ze pozaduje
pouze NTLM autentikaci, tak se muze treba stavet na hlavu, ale autentikaci
jmenem a heslem mu tam misto toho neudelam. Uz proto, ze bych
jednal proti smlouve a sam zakaznik by na mne mohl vytahnout, ze jsem
mu dal neco co neni ve smlouve, to snad da rozum. A to by se mohlo stat
jednoduse
treba tak, ze se nekdo dostane pres prihlaseni, ktere si zakaznik
"neobjednal",
zpusobi skodu, zverejni citliva data... a zakaznik rekne : "To je problem
toho jmena
a hesla, to my jsme si neobjednali, za to muzes Ty a dals nam to proti nasi
vuli".
A kam muzes jit s celou svou snahou resit za zakaznika jeho problemy? ...

>Jinak se ti snadno stane, ze te uzivatel
> nebude vydirat, ale prejde ke konkurenci, ktera ne ten problem
> myslela lepe.

:-)))
Kdyz Ti uz zaplatil 10 nebo vic milionu korun za system, tak asi hned tak
ke konkurenci
neprejde a bude se snazit, abys mu to vyresil Ty.

Ale tenhle bod je asi diskutabilni. Zalezi to na konkretni situaci firmy,
jejim zamereni atd.
V jine situaci je firma s desetimilonovou zakazkou u jedne banky a v jine
firma prodavajici do padesati bank MS Office (nebo jiny krabicovy SW).

S pozdravem

Jura

aplikace pro MS SQL 7

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 7.6.2000 15:56:28

> [...]
>Chyba je na strane firmy, ktera povoluje svym zamestnancum delat takove
>veci.
>BTW - existuje taky program, ktery umoznuje logovat vytukane klavesy
>(a tim primo zjistit natukane heslo v aplikaci, ktera nepouziva NTLM
>autentikaci,
>ale jmeno s heslem...)
>A co treba - kdyz ti kolega da nuz na krk, tak mu reknes svoje heslo sam a
>rad.
>Myslis, ze je to duvod zahodit moznost zadavat jmeno a heslo a reagovat
>pouze na snimani otisku palce? Myslim ze to jsou argumenty tak na stejne

To je presne reakce, kterou jsem nechtel vyvolat.
Jen jsem chtel upozornit ty, kteri se rozmysli pouzit neco, co neni
bezpecne.
Programum ktere loguji klavesy, se mohu s uspechem branit
(musi bezet na tom PC), ale utokum ze site... :-(

>Protoze jim asi nestoji mrhat prostredky bez vidiny zisku.
>Delal bys vlastni slabou ochranu treba do Komercni banky?
>Asi tezko.

Jiste. Zalezi jen na tvem uvazeni co pouzijes.
Ale prave proto bys mel byt dobre informovan o mire bezpecnosti
pouziteho algoritmu.

>???
>A co treba sifrovaci technologie? Ty se take pouzivaji v produktech MS
>a jsou to pritom verejne algoritmy. A pritom jsou (teda prave proto)
>bezpecnejsi
>nez jakykoliv algoritmus, jehoz bezpecnost je primo zavisla na jeho
utajeni.

Jiste, take je pouzivam.
Ale do produktu kde nejsou (OS atd.), je uz nedostanu.

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Optimalizace kodu v Delphi (link)

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.6.2000 16:01:01

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Palicka [mailto:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]
> Odesl�no: 7. �ervna 2000 13:12
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Optimalizace kodu v Delphi (link)
>

> nechapu proc by mel byt naivni?
> imho nic nebrani tomu neco takoveho napsat.
> akorat ze optimalizace *.pas je ponekud slozitejsi nez optimalizace
> nejakeho asm...

Pletes se, to neni obtiznejsi, to je nemozne.

Ono je otazka, co rozumime pojmem optimalizace.
Chceme-li optimalizovat kod z hlediska rychlosti, musime
zvolit jine postupy nez pri optimalizaci spravy pameti
anebo optimalizaci rychlosti komunikace s databazi. A taky se muze
stat, ze optimalizaci jednoho parametru zhorsime deset jinych.

Optimalizace jen tak pro nic za nic je nesmysl. Nejakou
vlastnost optimalizujeme pouze v pripade, ze jeji stavajici
stav dela problemy. Jinak si pridelavame zbytecne problemy.

Jura

Restart Win98 z programu

[*] Kuzelka Filip <kuzelka(zv)access-it(tec)cz> - 07.6.2000 11:14:54 -0400

Zdrav�m,
cht�l bych se touto cestou zeptat, zda nev�te, jak�m zp�sobem
se d� restarovat Win z programu.

Filip Ku�elka

Multiselect na TreeView

[*] Pavel �ern� - 07.6.2000 17:17:18

Potreboval bych umoznit uzivatele vyselektovat
najednou nekolik uzlu v TreeView. Da se to provest
se standardni komponentou TreeView ??

Diky za odpoved

Pavel �ern�
email: pavel(zv)cerny-ps(tec)cz

Jak na TQuery

[*] WEB ATLAS - SUKY <suky(zv)atlas(tec)cz> - 7.6.2000 17:46:12

Je toto v poradku? Nedela se to nejak jinak? Lepe?

SQL := 'SELECT * FROM databaze WHERE k�d=:kod';
Query1.Close;
Query1.SQL.Text := SQL;
Query1.Params[0].AsInteger := abc;
Query1.ExecSQL;
Query1.Prepare;
Query1.Open;

Zpracuji data a ....

Query1.Close;

Michal

Rimska cisla

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 7.6.2000 17:50:31

jo

Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 7. �ervna 2000 18:00
P�edm�t: Re: Jak na TQuery

> [...]
> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/SQL2Const.shtml
>
> Slavek
>
> ps.: Misto open vyuzivej vlastnost Active.

Posta - mozne reseni ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.6.2000 22:41:52

From: "Slab� Petr (Pilsen)" <slaby(zv)kadel(tec)cz>
> Ahoj,
> da se to obejit tim, ze nepouzijes ShellExecute, ale sam si prectes registry a udelas to same
co ShellExecute pomoci CreateProcess. Je ale treba pocitat s postranimy efekty, nektery klient
napriklad muze pro ShellExecute pouzivat DDE. Skoda, ze Windows nejsou Open Source, dalo by se
ukrast (ADMIN promine, to bylo nevhodne slovo) ^H^H^H^H vypujcit si ShellExecute a jenom ho
upravit aby fungovalo i s nazvy souboru delsimi nez 256 znaku.

> I kdyz ale tohle vsechno uspokojive vyresis, je tu jeste problem s tim, ze ne vsichni klienti
chapou rozsirenou notaci v mailto. Kuprikladu Outlook nainstalovany s Office 97 (aspon myslim,
ze to byl on) nacpal pri testech vsechny parametry do adresy prijemce.

Ahoj,

a co pouzit MAPISendMail ? Vim ze je treba mit instalovane alespon Simple MAPI.
Ale, v registru jsou mailery pod HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail ,
vetsina (krome Outlooku ktery sebou snad vzdy instlauje MAPI?) tam ma i polozku
DLLPath, ktera ukazuje na nejakou knihovnu. Tato knihovna pak exportuje krom
jinych i funkci MAPISendMail. Pokud tuto funkci pouziju primo stejnym zpusobem
jako volani MAPI tak to funguje. Zkousel jsem to metodou pokus-omyl, zatim to
mam overene u Outlook Express 5 a Netscape 4.7. Nemam vsak cistou instalaci jen
s IE (ci NC) bez instalovaneho MAPI, takze by tuto teorii bylo dobre odzkouset.
Pak by nebyl problem napsat funkci, ktera by se nejdrive snazila pouzit MAPI a
pokud by nebylo instalovano tak prosla registr, vybrala mailer, zkontrolovala
pritomnost dane DLL, exportovane funkce a tu zavolala. Je nekdo ochoten toto
odzkouset na instalaci bez MAPI ?

Petr Vones, amatersky programator

Optimalizace kodu v Delphi (link)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.6.2000 22:42:36

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
> nechapu proc by mel byt naivni?
> imho nic nebrani tomu neco takoveho napsat.
> akorat ze optimalizace *.pas je ponekud slozitejsi nez optimalizace
> nejakeho asm...

Ahoj,

optimalizace vysledneho kodu samozrejme v prekladaci probiha. Vse ma ale
sve hranice a nekdy si lze pomoct jiz zapisem v OP. Ten clanek popisuje
prave nekolik pravidel, ktere mohou tomuto napomoci. Pokud jej prectes,
tak se je muzes snazit aplikovat jiz pri psani kodu (nejedna se o neco
extra sloziteho). V nekterych pripadech je optimalizace pomoci te sede
veci v hlave porad lepsi nez strojni zpusob ;-) Ten se bude samozrejme
stale vice zlepsovat (koneckoncu to uz je videt i dnes).

Petr Vones, amatersky programator

Clip vo Win98

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.6.2000 22:42:06

From: "J�n Grman" <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk>
> Kod ktory uvadzam na konci je volany napriklad 5 krat na stranku, pricom
> _RegionRect vlastne definuje postupne 5 obdlznikov (ide o pruzky tlacovej
> zostavy).
> Tieto obdlzniky mozu presahovat sirku strany ci pozadovanu vysku pruzku,
> preto sa obdlzniky upravuju na mensie a cielom je vykreslit obsah EMF soboru
> tak aby sa zobrazila len tato zmensena cast.
>
> Na WinNT to ako uz byva zvykom ide bez problemov.
> Na Win98 (na Win95 som neskusal) vsak vykresli len prvy obdlznik na strane,
> dalsie uz nie !

Ahoj,

Patrne se muze jednat o nejake omezeni GDI ve Win9x. Viz poznamka:

Windows 95/98: PlayEnhMetaFile is subject to the limitations of the GDI. For
example, Windows 95/98 supports only 16-bit signed coordinates. For records
that contain 32-bit values, Windows 95/98 fails to play the record if the
values are not in the range -32,768 to 32,767.

Petr Vones, amatersky programator

FileName z Handlu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.6.2000 22:42:46

From: "Martin Dupal" <mdupal(zv)vision(tec)cz>
> Mam k dispozici jen ukazatel na TFileStream.
> A potreboval bych z toho dostat jmeno souboru.

Ahoj,

Muzes to resit tak, ze:

a) odvodis novou tridu od TFileStream, ktera si bude uchovavat i jmeno
souboru.

b) budes jednotlive TFileStreamy ukladat do TStringListu, kde jako string
bude jmeno souboru a objektem bude TFileStream.

Petr Vones, amatersky programator

Zav�en� Internet exploreru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.6.2000 22:42:10

From: "Mal� Dobromil" <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>

> Ano, myslim, ze ano, ale proc ?

viz archiv:

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2000&mesic=Apr&den=07&first=1&soubor=dlfaaaac.htm

Petr Vones, amatersky programator

CPU meridlo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.6.2000 22:43:13

From: "Martin Nedopil" <nedopil(zv)eskon(tec)cz>
> Potrebuji napsat merak CPU. Ve Win9x to resim periodickym
> ctenim registru. Neni to spatne, ale na nekterych PC a to jen nekdy
> je procesor na 100% i kdyz evidentne nic nebezi. Po par minutach

Ahoj,

obavam se ze presnejsi nez ukazatel ve "Sledovani systemu" se ti asi nepodari
udelat, protoze nemas zadnou moznosti ziskat informaci o vytizeni procesoru
na urovni aplikace. Ohledne tech trvalych 100%, mam rozepsanou komponentu pro
ziskavani "performance" dat pro Win9x. Musis dbat na spravne otevirani/zavirani
danych klicu v ramci aplikace, jinak ti to muze ukazovat nesmysly.

> Ma nekdo napad jak realizovat dobry merak, funkcni ve vsech
> verzich Windows a pravdive zobrazujicich vyuziti procesoru
> nebo lepe zatizeni systemu.

Pro vsechny verze to nepujde. Pro NT se spis podivej na Performance Data
Helper.

Petr Vones, amatersky programator

TButton a caption na vice radku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.6.2000 22:43:59

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> U TButton to ale nefunguje a misto odradkovani to vlozi paznak.
> Cim to je? Da se vubec nejak u TButton dosahnout viceradkoveho
> textu?

Ahoj,

da se to obejit treba takhle:

function JvSetButtonMultiline(Button: TButton): Boolean;
var
Style: DWORD;
begin
Style := GetWindowLong(Button.Handle, GWL_STYLE);
SetLastError(0);
SetWindowLong(Button.Handle, GWL_STYLE, Style or BS_MULTILINE);
Result := (GetLastError = 0);
if Result then Button.Repaint;
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
JvSetButtonMultiline(Button1);

TMenuEditor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.6.2000 22:43:50

From: "Honza" <delphi(zv)mis-net(tec)cz>
> Jiste je to to spravne funkci reseni ktere potrebuji, zacoz jsem vdecen.
> ale
> Zapomel jsem napsat, ze mam jenom D3
>
> a trida TDesignerSelectionList me jaksi schazi.

Ahoj,

pak se podivej do zdrojaku na GetComponentProperties a podle prvniho parametru
by jsi mel najit prislusnou tridu pro D3.

Petr Vones, amatersky programator

DDE communication

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.6.2000 22:43:41

From: "Martin Kriz" <m_kriz(zv)del(tec)cz>
> Ma nekdo prosim jeste nejake zkusenosti s DDE pro apl.(Server a Client)

Ahoj,

Na DDE radeji zapomen, je to pomerne zastarala technologie a jsou s ni
(jak jsi jiz asi sam poznal) obcas problemy. Misto DDE se spis podivej
na OLE automation.

Petr Vones, amatersky programator

aplikace pro MS SQL 7

[*] Ji�� Kr�l���i٢��k�{h�̿ - 7.6.2000 23:01:00

ani jsem netusil, ze rozpoutam takovy masity msg. thread! sqele!

Je dobre v jedne app pouzivat vice soubeznych ADOConn? Ma to nejake vyhody?
Nevyhody?
(krome multithreadingu, kde je to nutnost)
"Uzira" kazdy ADOConn licenci pro MS SQL?

Ja nakonec jako autentizaci pouzil tu z SQL. app se loguje pomoci jmena a
hesla slozite zpotvorenych algoritmem z nazvu stanice. Cili useri nevi nic.
Stejne, kdyz vam na sit vleti manik se Snifferem nebo tak, je to jedno. Musi
to hlavne byt odolne proti polo-pokrocilym-uzivatelum, zejmena tem, tesne
pred propustenim ;-)

JK

CPU meridlo

[*] Viktor <vik(zv)miesto.sk> - 7.6.2000 23:13:11

> J abych to resil jako THread s nejnissi moznou prioritou a meril cas CPU a
> celkovy cas behu. No a pro pripad vice CPU bych tech THreadu udelel
> tak 8 (16). a hodnoty casu procesu bych scital.
> Ve WinNT tim prevezmes cas Necinnych procesu.
> Ma jednu nevyhodu, zvysuje to odber energie a to dost podstatne.

Co to? Jak to? Jakym mechanismem? Ja netvrdim, ze to tak neni, ale velice by
me zajimalo, jak to funguje.

Viktor

Next Char Selected

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 7.6.2000 23:24:32

Zdravim.

Ako by som zabezpecil aby bol nasledujuci znak za kurzorom selectnuty a aby
sa nemohlo stat, ze by klavesou sipka stratil selected zase nasledujuci
znak.

Dakujem

Roland.

Jak na TQuery

[*] WEB ATLAS - SUKY <suky(zv)atlas(tec)cz> - 8.6.2000 00:23:01

Tak uz vim kde delam chybu.

Pro INSERT,UPDATE a DELETE ted pouzivam:

Query1.ExecSQL;
a bez Query1.Prepare;

Pro SELECT ted pouzivam:

if not (Query1.Prepared) then Query1.Prepare;
Query1.Open;

a na konec soupnu

Query1.Close;
Query1.UnPrepare;

Michal

Restart Win98 z programu

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 8.6.2000 00:43:58

Zdravim

Mam komponentu TExitWin, umi presne to , co chces. Me funguje pod D3, jak je
to s D4,5 nevim, ale asi pude taky. Jestli ji chces, napis

Hurricane
hurricane(zv)email(tec)cz
#13#10 vlozi 2 paznaky :) misto jednoho, to jsem samozrejme taky
zkusil.

David

MSSQL7 a sp_password

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.6.2000 06:44:31

> Mam nasledujici problem. Jsem v aplikaci kterou mam napojenou na
> databazi MS SQL serveru. Kazdy uzivatel si muze zmenit sve heslo
> (pomoci sp_password), ale jenom poprve. Pak mi to zarve, ze "login
> failed for user 'tralala'". A uzivatel jest v troube. Pomuze jen
> zavrit aplikaci a znovu spustit (s pouzitim noveho hesla), nebo dat
> Database.Close a znovu se nalogovat, coz ma misty dost velkou rezii.
> Nevite nekdo co s tim? Jo, ten dialog na zmenu hesla a tu procedurku,
> ktera tak cini mam v dll...

Tak s timhle jsem, pokud si vzpominam, problem nikdy nemel.
Davas tam spravne parametry? Zkus poslat treba cast kodu.

David

Jak na TQuery

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.6.2000 06:59:55

> Pro INSERT,UPDATE a DELETE ted pouzivam:
>
> Query1.ExecSQL;
> a bez Query1.Prepare;
>
> Pro SELECT ted pouzivam:
>
> if not (Query1.Prepared) then Query1.Prepare;
> Query1.Open;
>
> a na konec soupnu
>
> Query1.Close;
> Query1.UnPrepare;

Ahoj,

v helpu (nebo v nejake knize) se pise, ze Delphi provadi prepare a
unprepare okolo kazdeho prikazu automaticky, takze pri strukture
kodu, tak jak je popsana vyse, se mi zda zbytecne to delat z kodu.

Prepare a Unprepare ma smysl, pokud se dotaz vicekrat
opakuje (napr. v cyklu), ovsem pozor - nikoli pri kazdem
Open/Close, ale jen pred prvnim provedenim (Prepare) a po
poslednim provedeni (Unprepare). Jak mi bylo vysvetleno,
preparovani spociva v tom, ze na SQL serveru se pri provedeni
Prepare vytvori jakysi zkompilovany kod toho SQL prikazu, takze
pri opakovanem pouziti dotazu se jiz nemusi provadet nova
kompilace, coz by melo vest k jistemu zrychleni. V kazdem
pripade vsak pouzivani Prepare neni nezbytne v tom smyslu, ze to
pujde i bez neho (konkretni situaci musi posoudit programator).

David

aplikace pro MS SQL 7

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.6.2000 07:23:35

> [...]
> problem toho jmena a hesla, to my jsme si neobjednali, za to muzes Ty
> a dals nam to proti nasi vuli". A kam muzes jit s celou svou snahou

Aha, tady doslo k nedorozumeni. Ja nepopisoval nejaky konkretni
pripad, jen jsem chtel ukazat, ze za urcitych (napr. tam
popsanych) okolnosti by NT autentikace nebyla to prave orechove
a ze jeden z duvodu, proc puvodni tazatel (uz nevim, kdo to byl)
nechtel NT autentikaci, muze byt (??) i existence rady BFU u
zakaznika. A ze kdyby se byl byval spatne rozhodl pro NT
autentikaci, mohlo by to tak dopadnout.
Ze jde v takovem pripade o spatnou volbu, nijak nezpochybnuji.

David

OLE DB, MSDE, Novell

[*] Libor Lev <levl(zv)oku-dc(tec)cz> - 8.6.2000 07:29:49

> [...]
> OLE DB (situace by mela byt stejna jako pri pouziti ADO). MSDE
> instaluji s podporou IPX/SPX, dale nastavim Cliconfg. Nastartuji
> SQL Server.
>
> Problem: program na stanici by mel umet najit pri prihlasovani SQL
> Server. Na nekterem pocitaci se to povede, na nekterem ne, a to i v
> ramci jedne site. Nevite nekdo, v cem by mohl byt zadrhel?
> Pripadne mate odkaz na stranku, kde se o tom podrobneji pise?
>

> S pozdravem
>
> Zbysek Hlinka
> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

Zkusil bych se podivat na to, jaci klienti jsou na jednotlivych stanicich
nainstalovani. S klienty Microsoft IPX/SPX byvaji nekdy problemy.
Vetsinou je lepe pouzivat klienta Novell Client 32, ale take je dobre se
podivat na verzi.

L. Lev
levl(zv)oku-dc(tec)cz

Paradox - dik

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 8.6.2000 07:42:37

Ja se SQL server snazim protlacit, ale zatim se mi to nejak moc nedari...
Jeho prednosti samozdrejme znam a dokazal bych je vyuzit.

M.T.

aplikace pro MS SQL 7

[*] Slab� Petr (Pilsen) <slaby(zv)kadel(tec)cz> - 8.6.2000 08:08:43

Slab�, Petr (Pilsen), 08.06.2000 07:59:40
Ahoj,

jak vidno z flame war, ktera vznikla, maji vsechny moznosti nejake slabiny. A co treba Windows autentifikaci do databaze a vlastni autentifikaci do aplikace? Mimochodem, jestli to dobre chapu, tak Windows autentifikace je vlastne zadna autentifikace. Pokud je uzivatel prihlasen do windows, tak uz se ho to na nic vic nepta a rovnou ho to prihlasi pod jeho jmenem. Je to tedy stejne, jako kdybych se do interbase prihlasoval pomoci jmena z Windows a heslo vubec neoveroval? Nebo mi neco uniklo?

Best regards,
PS.

======================================================================== Softwarova firma se zahranicni ucasti a sidlem v Plzni hleda programatory Delphi, C a Java. Znalost nemciny nebo anglictiny podminkou. Vice o nas na www.kadel(tec)cz, pripadne se ozvete na kadelds(zv)kadel(tec)cz.

aplikace pro MS SQL 7

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 8.6.2000 08:18:01

On 7 Jun 2000, at 15:42, Polak Jiri wrote:

> [...]
> Pokud zakaznik podepsal smlouvu, ze pozaduje pouze NTLM autentikaci,
> tak se muze treba stavet na hlavu, ale autentikaci jmenem a heslem mu

Asi by bylo vhodne odlisit SW na zakazku od programu, ktere se
prodaji vicekrat. V prvnim pripade mas pravdu, ve druhem je to
ponekud jinak. Tam uvadis specifikaci produktu, pricemz ta se
muze verze od verze lisit. Delas-li program pro konkretniho
zakaznika, mas sanci znat momentalni hladinu IQ a spolehlivosti.
Delas-li pro predem neznameho zakaznika, je treba pocitat s
vyskytem BFU.

> :-)))
> Kdyz Ti uz zaplatil 10 nebo vic milionu korun za system, tak asi hned
> tak ke konkurenci neprejde a bude se snazit, abys mu to vyresil Ty.

Takoveho zakaznika ti zavidim. :-) Ja musim resit ten druhy pripad.

> [...]
> firmy, jejim zamereni atd. V jine situaci je firma s desetimilonovou
> zakazkou u jedne banky a v jine firma prodavajici do padesati

To je ale potom veci objednavky a specifikaci ze strany
objednavatele, v pripade jednoho zakaznika vlastne ani nemohu
delat co se mi vic libi, je-li objednavka jednoznacna.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

DDE communication

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 8.6.2000 08:22:43

Mohu potvrdit. Ovladame Word pomoci DDE a je to takove podivne. Nekdy se to
chova spravne, nekdy spatne a hlavni problem je v ODBC ovladacich. Ted budu
delat DLL knihovnu (takovy translator pro COM - Paradox) a tam chci udelat
to, ze nebudu vubec pouzivat sablony ale vsechno budu "natvrdo" vkladat do
dokumentu. Uz mam naimportovanou typovou knihovnu a par pokusu jsem taky
udelal - a ejhle ono to chodi (a podstatne rychleji nez DDE :))))

SQL dotaz nad paradoxem

[*] Jiri Sevecek <Jiri.Sevecek(zv)khsova(tec)cz> - 08.6.2000 08:27:55

mbartone(zv)Synthesia(tec)cz wrote:

> [...]
> where ulice+to_char(popisne) >= 'a25'
> and ulice+to_char(popisne) <='d11'
>
> Jak by se dal napsam ten select nad paradoxem ?

select * from txxx
where ulice || (cast(cislo as character(2))) >='a25'
and ulice || (cast(cislo as character(2))) <='d11'

Jirka

SQL dotaz nad paradoxem

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 8.6.2000 08:31:00

Na spojeni retezcu slouzi v SQL operator || (dve svisle carky).
Funguje v local SQL i pri porovnavani ve where.

----- P�vodn� zpr�va -----
> [...]
> where ulice+to_char(popisne) >= 'a25'
> and ulice+to_char(popisne) <='d11'
>
> Jak by se dal napsam ten select nad paradoxem ?

[Jirka]

Nejak tak:

select * from txxx
where ulice||to_char(popisne) >= 'a25'
and ulice||to_char(popisne) <='d11'

!! Ale nevim jestli tam je nejaka funkce to_char na prevod cisla na
retezec.!!

Jirka

SQL dotaz nad paradoxem

[*] Vetrak <vetrak(zv)datalock.sk> - 8.6.2000 08:38:05

Syntax Paradoxu nepoznam, ale z povodneho zapisu cast podmienky vo where
popisne <= 11 and popisne >= 25 priamo hovori aby sa nevybralo nic.

Skus :

select * from txxx
where (ulice >= 'a' and ulice <='d' )
and (popisne >= 11 and popisne <= 25)

Tiez to nie je celkom koser, tomto pripade pokial v tabulke bude ulica "a"
popisne "11",
tiez sa vyberie.

V urcitych pripadoch, teda hlavne pokial maz moznost upravit strukturu
tabulky,
je vhodne, ak si zavedies priamo polozku "ulice+popisne" ( samozrejme vhodny
datovy typ )
a naplnas pri zapise jednak polozky ulice, popisne a tiez ulice+popisne.

Je to urcite porusenie normalizacnych pravidiel ( redundancia udajov ), ale
na druhu stranu,
pomozes si pri vyhladavani, zjednodusis zapis selectov...

D.

SQL dotaz nad paradoxem

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 8.6.2000 08:48:33

podminka by mela vypadat takto

select * from ...
where (ulice='a' and popisne>=25)
or (ulice >'a' and ulice<'d')
or ulice='d' and popisne<=11)

Jaromir Cermak

[...]

P��choz� zpr�va neobsahuje viry.

Paradox a sit

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.6.2000 08:52:23

Ahoj,

nevite nekdo jak uchodit aplikace pouzivajici BDE a PARADOX tabulky na
siti? Kdyz spustim jednu aplikaci, druha hlasi, ze jsou tabulky jiz
zamcene. Jsou otevreny pro cteni i zapis. A zustanou pak i spravne indexy?

Predem dekuji za odpoved... S pozdravem Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen]=-----------------------
Tomas Rosa Vyroba programu na zakazku
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/
+420 602 860 704
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE http://pnws.pinknet(tec)cz/

Jak na TQuery

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 08.6.2000 09:09:59

Ahoj,

spravne to neni.
1) ExecSQL se pouziva pro SQL prikaz, ktery nevraci data, zatimco Open se pouziva
pro dotazy vracejici data.
2) Prostym prirazenim noveho prikazu do vlastnosti SQL se u aktivniho TQuery
provede Close.
3) Jak tomu rozumim ja, uz prirazenim parametru dojde na serveru k "Prepare",
ktere tak uz to neni treba explicitne volat - cili drive volat Prepare, pak
nastavovat parametry a nakonec bud ExecSQL nebo Open.

Tom

Slavek Rydval wrote:

> [...]
> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/SQL2Const.shtml
>
> Slavek
>
> ps.: Misto open vyuzivej vlastnost Active.

=================================

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

FreeVCS, Interbase a BDE

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 08.6.2000 09:19:37

Zdravim,
pouzivam FreeVCS na projekty v Delphach nad Interbase a som s tym
spokojny. Nedavno som do toho previedol aj projekt, ktory cez BDE
pristupuje k paradoxovskym tabulkam a zacali problemy. Nemozem mat naraz
spusteny aj FreeVCS (pristupuje k Interbase cez BDE) a aj v Delphach
otvoreny projekt, ktory vyuziva BDE. Dokonca mi nejde spustit ani
Paradox 7 - vyhlasuje, ze nemoze inicializovat BDE, pokial je FreeVCS v
prevadzke. Zaujimave je, ze hotova aplikacia, ktora cez BDE pristupuje k
paradoxovskym tabulkam, mi spustit ide.

Nemate s tym niekto skusenosti? Poradte, prosim, ako sa to da odstranit.
Pripominam, ze FreeVCS na pristup k Interbase POUZIVA BDE.

Vdaka

SQL dotaz nad paradoxem

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 8.6.2000 10:04:41

Trochu matematiky:
Vzhledem ke komutativite a asociativite operatoru and (tzn. muzu libovolne
menit poradi vyrazu a uzavorkovani) to vyjde stejne jako v predch. pripade.

Jaromir Cermak

[...]

---
Pr�choz� zpr�va neobsahuje viry.

nefungujici tisk z QuickRep1.Preview

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 8.6.2000 10:06:39

Ahoj,

do QuickReportu strkam data pomoci OnNeedData (nepouzivam DataSet) a
pokud dam QuickRep1.Preview; tak me v takto vzniklem nahledu nefunguje tisk
(po stisku tlacitka tisk kratce probehne prubeh tisku ale na tiskarnu se nic
netiskne), pokud ale pouziju QuickRep1.Print; tisk probehne bez problemu.
Nevite nekdo v cem je problem ?

M.

Rimska cisla

[*] Rostislav Havl�k <Rostislav.Havlik(zv)atlas(tec)cz> - 8.6.2000 10:08:16

Zkus se podivat na funkce IntToRoman a RomanToInt z RXLib. Jsou v unite
StrUtils.pas

Rosta

function IntToRoman(Value: Longint): string;
{ IntToRoman converts the given value to a roman numeric string
representation. }

function RomanToInt(const S: string): Longint;
{ RomanToInt converts the given string to an integer value. If the string
doesn't contain a valid roman numeric value, the 0 value is returned. }

From: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>

On 5 Jun 2000, at 7:37, Ren� Otisk wrote:

> DCOM i MDAC lze spustit v modu, kdy se nemusi restartovat po
> skunceni instalace, nicmene MDAC vyzaduje DCOM a MSDE resp. MS SQL
> vyzaduje MDAC. Ale prece existuje nejaka tajna finticka Microsoftu,
> protoze kdyz jsem si na ciste W95 A instaloval MS SQL, tak mi tam
> nabusil jak DCOM tak MSDE a bez prislusnych restartu... Probehl jen
> zaverecny restart...

MSDE je vycuc z MS SQL. :-) Nemel jsi na mysli MDAC? MS SQL
ale MDAC uz IMHO obsahuje, MSDE ne. Ruku do ohne za to vsak
nedam. :-) Ale MS SQL vyzaduje nainstalovany IE 4.1 (nejmene), a
ten
obsahuje DCOM.

Ale pokud nekdo prijde na to, jak to nainstalovat v pripade MSDE,
sem
s tim. Take by bylo vhodne osahat, zda pocitadlo uz obsahuje
prislusnou verzi (nebo vyssi) MDAC a IE.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Divne chovani ADO - uz sedivim

[*] Ji�� Kr�l jr. - 8.6.2000 12:17:07

tohle se deje, pokud updatovana tabulka nema definovany zadny PK. Pokud nema
zaden vlastni atribut, zpusobily byt PK, hod tam aspon pocitadlo a na nej
PK.

JK

nefungujici tisk z QuickRep1.Preview

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 8.6.2000 12:22:34

A jak poznavate konec dat?
Protoze pri preview se projde celymi daty
a kdyz date print tak vlastne stojite na konci
dat a tudiz se nic nevytiskne.
Je treba se v udalosti BeforePrint (vola se i pred
preview) nastavit na zacatek dat...

s pozdravem Otakar Milink

> [...]
> tiskarnu se nic
> netiskne), pokud ale pouziju QuickRep1.Print; tisk probehne

SQL dotaz nad paradoxem

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 8.6.2000 12:28:29

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Jiri Sevecek [mailto:Jiri.Sevecek(zv)khsova(tec)cz]
> Odesl�no: 8. �ervna 2000 11:55
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: SQL dotaz nad paradoxem

> delku nazvu...

> Proc myslis, ze je dulezita delka nazvu ulice ?

Protoze ti to vybere treba Alsova 5.

Jura

OT: Mail server

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 08.6.2000 12:35:36

My k plne spokojenosti uz 3/4 roku pouzivame WinRoute (www.winroute(tec)cz)
pro sit o 70 uzivatelich. Krome mailserveru i proxy a _NAT_.

Foldyna Ji�� wrote:

> Ahoj,
>
> omlouvam se OT, ale hledame nahradu MS Exchange pro nasi firmu. Pokud byste
> nekdo mel tip (do 100 schranek, pod W$ nebo Linuxem), prosim dejte mi vedet.
> Diky.
>
> Ing. Jiri Foldyna
> mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

SQL dotaz nad paradoxem

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 8.6.2000 12:36:14

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Palicka [mailto:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]
> Odesl�no: 8. �ervna 2000 10:40
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: SQL dotaz nad paradoxem
>
> ahoj,
> mozna takhle:
>
> select * from txxx
> where (ulice >= 'a' OR ulice<='d') and
> (popisne >= 25 or popisne <= 11)

Tak tohle vybere uplne vsechno, cela podminka
je pro libovolne hodnoty true :-((

Teda to koukam, to skutecne nikdo neznate
ani zaklady booleovy algebry???!

select * from txxx
where
ulice = 'a' and popisne >= 25
or
ulice > 'a' and ulice < 'd'
or
ulice ='d' and popisne <= 11

Jura

SQL dotaz nad paradoxem

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 8.6.2000 12:53:57

> select * from txxx
> where ulice || (cast(cislo as character(2))) >='a25'
> and ulice || (cast(cislo as character(2))) <='d11'

Dekuji za odpoved, funguje to dobre.
Myslim si, ze delka ulice neni podstatna.
Nejdrive si (ulice + popisne) nactu do dvou ComboBoxu a uzivatel si vybere od -
do
V ComboBoxu je to setrideno

DM1.Query1.SQL.Add('select * from txxx');
DM1.Query1.SQL.Add('where ulice || (cast(popisne as character(6))) >=
'+CHR(39)+ComboBox1.Text+CHR(39));
DM1.Query1.SQL.Add('and ulice || (cast(popisne as character(6))) <=
'+CHR(39)+ComboBox2.Text+CHR(39));

Milan

nefungujici tisk z QuickRep1.Preview

[*] Miroslav Cipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 8.6.2000 12:57:05

omlouvam se bylo to tim - sice nemam pripojeny DataSet ale data v OnNeedData
ctu z DataSetu a OnNeedData se nejdriv vola pro Preview a potom jeste jednou
pro tisk z Preview coz jsem nevedel...

ale mam jeste jeden dotaz QuickReport si vytvari v tempu docasny soubor
qrp*.tmp a pokud neni na disku dost mista dojde k totalnimu krachu - jde to
nejak inteligentne osetrit ? - ted nemyslim try/except protoze to by prave
nedoslo ke smazani toho qrp*.tmp

M.

FreeVCS, Interbase a BDE

[*] Jiri Fait <fait(zv)jakl(tec)cz> - 8.6.2000 13:00:08

Nevim jakou verzi FVCS pouzivate ale vrele doporucuji prejit na verzi 2.02 a
pouzit jeji server DBISAM, veskere problemy s BDE a NETDIR (coz je zrejme
vas pripad) zmizi

[...]

Poichozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.157 / Virova baze: 73 - datum vydani: 31.5.2000

---
Odchozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano antivirovym systemem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.157 / Virova baze: 73 - datum vydani: 31.5.2000

Jak na TQuery

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 8.6.2000 13:09:27

Ahoj,
pro prikaz SELECT pouzij metodu Open, protoze vraci mnozinu dat
ExecSQL pouzij pro INSERT, UPDATE a DELETE. A s tim Prepare bych
to taky neprehanel :-) To pouzij jen opakuje-li se ten samy SQL
dokola (na konci nezapomen na UnPrepare)

Dale, bude rychlejsi, pokud sam rucne vyspecifikujes jednotlive
sloupce tabulky (SELECT ID, Prijmeni, Jmeno, Titul, telefon, ...)
nez pouzivat *-ku

BTW: Ja osobne radeji ke Query.SQL pristupuji jako ke StringList-u,
tzn. Query1.SQL.Clear & Query1.SQL.Add(SQL);

Dobra.

> ----------
> Je toto v poradku? Nedela se to nejak jinak? Lepe?
>

> SQL := 'SELECT * FROM databaze WHERE k> �d=:kod';
> [...]

stav modemu

[*] delfinojd <delfinojd(zv)atlas(tec)cz> - 08.6.2000 13:20:52

Ahoj,
nevite prosim nekdo, kterak monitorovat stav modemu "pripojen",
"nepripoje", pripadne dalsi moznosti.
Za kazdou radu dekuji.
Karel.

SQL dotaz nad paradoxem

[*] Jiri Sevecek <Jiri.Sevecek(zv)khsova(tec)cz> - 08.6.2000 13:21:50

Petr Palicka wrote:

> imho to nejni dobrej napad, protoze ulice muze mit ruznou delku nazvu...

> peca

Ja myslim, ze je jedno jakou bude mit delku nazev ulice,
protoze ty podminky v dotazu (>='a25' a <='d11') by se mely
pro rozumne pouziti stejne parametrizovat.
A ty parametry se vytvori v zavislosti na konkretni ulici.
Jeste neco: Misto character(2) se muze dat treba character(5). To zalezi na
datech.

Dalsi moznost dotazu je:
select * from txxx
where ulice='a' and cislo>=25
or ulice='d' and cislo <=11
or ulice between <abecedne prvni po 'a'> and <abecedne posledni pred 'd'>

ale zase se musi zjistovat naslednik a predchudce tech ulic 'a','b'.

Jirka

Sledovani souboru

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 08.6.2000 13:27:36

Ahoj,
treba Ti tohle poslouzi jako inspirace.
Vaclav Sazima

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
H := FindFirstChangeNotification
('c:\',false,FILE_NOTIFY_CHANGE_FILE_NAME);
if H = INVALID_HANDLE_VALUE then ShowMessage ('Invalid Handle');
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
if H <> INVALID_HANDLE_VALUE then FindCloseChangeNotification (H);
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
Label1.Caption := '';
case WaitForSingleObject(H,0) of
WAIT_FAILED : Label1.Caption := 'Failed';
WAIT_OBJECT_0 : begin Label1.Caption := 'Sgnal'; MessageBeep (0);
end;
WAIT_TIMEOUT : Label1.Caption := 'TimeOut';
end;
FindNextChangeNotification (H);
end;

jof(zv)email(tec)cz wrote:

> [...]
> potreboval bych, aby aplikace dokazala sledovat
> kazdy zapis na disk, resp. hlavne smazani lib.
> souboru z disku. Je to vubec na aplikacni urovni

SQL dotaz nad paradoxem

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 08.6.2000 13:27:35

Polak Jiri wrote:

> Tak tohle vybere uplne vsechno, cela podminka
> je pro libovolne hodnoty true :-((

jen pro poradek :-) hodnoty "popisne" v intervalu (11,25) to nevybere

[...]

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.6.2000 13:35:51

At 11:25 8.6. 2000 +0200, you wrote:
>Zkontroluj v BDE Administratoru nastaveni Configuration - drivers -
>native - paradox a tam je vlastnost NET DIR. Ta MUSI byt nastavena stejne na
>vsech stanicich, ktere vyuzivaji ty tabulky !!!!!!!

***Diky uz to funguje.

[...]

RUSSIAN_CHARSET

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fitness(tec)cz> - 8.6.2000 13:35:35

Zdravim,
nevite jak nastavit u standardnich komponent
TTreeView,TPageControl Font.charset treba na RUSSIAN_CHARSET ?

u TLabel,TButton... se zmena projevi ihned i v IDE, ale vyse zminene
komponenty porad zobrazuji DEFAULT_CHARSET tedy pro WinCZ EASTEUROPE.

Zkousel jsem ruske Win98, tam je problem presne opacny - nezobrazim hacky a
carky.

vyzkousejte napr. :
[win1250] "Dal��"
[win1251] "�����"

D4,Win98CZ,Win98RU

Sledovani souboru

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.6.2000 13:37:11

>Ahoj,
>potreboval bych, aby aplikace dokazala sledovat
>kazdy zapis na disk, resp. hlavne smazani lib.
>souboru z disku. Je to vubec na aplikacni urovni
>mozne? Za odpoved dekuji.

***Jordan Rushel (autor InnoSetupu) ma program na sledovani zmen v
adreasri. Mozna, ze to pujde pouzit i na soubory.

http://www.jordanr.dhs.org

[...]

parametry WM_KEYDOWN a WM_KEYUP

[*] Karel Klime� <kchodl(zv)email(tec)cz> - 8.6.2000 13:37:10

ahoj,
chci do libovolneho okna (znam jeho Handle) poslat zpravu symulujici stisk
klavesy. Proto jsem zvolil pomoci PostMessage zpravy WM_KEYDOWN a WM_KEYUP.
Tyto zpravy maji parametr lParam, ktery obsahuje nejake dodatecne informace.
Vetsinu jich chapu, ale nevim co mam dat na pozici scan kodu (OEM) bity 16-23
(viz. Win API Help) a bity 25-28 ty jsou reserved a nemaji se pouzivat, ale
co do nich mam nacpat, kdyz tu zpravu neposilaji Win, ale ja? Zbytek bych
jaks taks chapal.

THX

Progr-Amather -Kchodl-(r) 1989-2000

Zav�en� Internet exploreru

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 8.6.2000 13:39:44

To vim, mel jsem dojem, ze to muze zpusobovat jine,
vaznejsi pozize. Dokonce o tom snad psal i M.Cantu.
Ale ta hlava... :-)

D.

> ----------
> [...]

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 08.6.2000 07:40:01 -0400

Cau

Daval bych si pozor na cpani syntaxe do SQL.Text. Pro vetsi jistotu to dej do SQL.Strings. Pokud budes davat data do strings musis dat pred kazdou zmenou syntaxe SQL.Clear. Pouzivam Strings a nesetkal sem se s zadnym problemem.

Ladap

[...]

Prehravac akci 2

[*] Jiri Novacek <JNovacek(zv)spst(tec)cz> - 08.6.2000 13:43:55

Ahoj Lidi.

Existuje nekde nazorny priklad prace s handle a hook? Ma anglictina neni
nic moc (spise to nic) a napoveda je tim padem dost nesrozumitelna. Jak
zjistim, ze nejake okno je vytvorene. Jak zjistim handle tohoto okna,
ktere potrebuji ovladat. Jak tomuto oknu poslu treba text do editacniho
okna a zmacknu tlacitko OK.

Dik Jirka

Divne chovani ADO - uz sedivim

[*] Petr Sadovsk� <petr(zv)slunce(tec)cz> - 8.6.2000 13:49:40

> proc to neudelas nejak takhle:
>
> UPDATE TABLE1
> SET pracoviste = SUBSTRING(jdaa, 1, 1)

Vono to ODBC, zarve, ze nezna fci. SUBSTRING :-((

Petr Sadovsky

Divne chovani ADO - uz sedivim

[*] Petr Sadovsk� <petr(zv)slunce(tec)cz> - 8.6.2000 13:51:47

> tohle se deje, pokud updatovana tabulka nema definovany zadny PK. Pokud
nema
> zaden vlastni atribut, zpusobily byt PK, hod tam aspon pocitadlo a na nej
> PK.

Prosim Te, co je to takovy PK?

Diky

Petr Sadovsky

Nezdrave SpeedButtons?

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 8.6.2000 13:56:03

Ahojte sa :) Mam zopar TSpeedButton-ov na ploche. Nastavim im spolocne GroupIndex,
AllowAllUp je false a Flat je true.

A kdeze problem?

Ide skuor o graficky vzhlad TSpeedButton-ov, kedy pri rychlom behani
myskou (cca 0.5 rychlosti svetla:))) zostava jeden s okrajmi, akoby nemal
zapnutu vlastnost Flat = true, ale co vsak ma (!!!).
Po opatovnom prejdeni myskou (tu uz je rychlost cca 0.49 rychlosti
svetla:))) sa vsetko napravi.
Kliknutie, ci len prejdenie, nad ostatnymi tlacitkami je neucinne.

Co s tym?

Za zachranne kolesa vopred dakujem :)

Ondrej

[ Ondrej Jaura ] [ jaura(zv)datalock.sk ] [ Datalock a.s. ] [ :) ]

SQL dotaz nad paradoxem

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 8.6.2000 14:22:59

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Polak Jiri [mailto:Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz]
> Odesl�no: 8. �ervna 2000 12:28
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: SQL dotaz nad paradoxem

> Protoze ti to vybere treba Alsova 5.

Ach jo, zase jsem pomaleji myslel nez psal - omlouvam
se za zmatek - samozrejme je dobre, ze to vybere Alsova 5.
A po hlubsim zamysleni rikam, ze delka nazvu ulice nehraje roli.
A ze to je temer stejne dobre reseni jako moje :-)

Taky se omlouvam za prehlednuti v selectu s ORama.
V druhe casti podminky jsem videl obracena znamenka '<','<',
takze ve skutecnosti tato cast neni vzdy true, jenom
cast pred ANDem (a je tedy zbytecna).
Diky Tomasovii Michalikovi za opravu :-)

Jura

OT: Mail server

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 8.6.2000 14:29:26

Ahoj,

diky vsem, kdo jste mi poslali nejake info. Snad si vybereme ...

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

TMenuEditor / DESIGNER

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 8.6.2000 14:33:07

Ahoj,

diky za predesle rady.
Mylne jsem se domnival ze to jiz dotahnu do konce sam, ze to bude trivka ale
ne a ne to rozlousknout.

Myslenka : Predvyplnit Popup - 4 Itemy, ktere po odkliku neco udelaji
napr. zobrazi svoji Caption ) TFunMenuItem = class (TMenuItem)
public
procedure Click; override;
end;

procedure TFunMenuItem.Click;
begin
ShowMessage(Caption);

procedure ..........MenuCompEditor.ExecuteVerb(Index: Integer);
var
Item : TFunMenuItem;
1 Item := TFunMenuItem(Designer.CreateComponent(TFunMenuItem, nil,
0, 0, 0, 0));

2 Item :=
TFunMenuItem.Create(Component);//TMenuItem.Create(Component);

3 Item.Name := Designer.UniqueName('aaa');

4 (Component as TMenu).Items.Add(Item);

5 Designer.Modified;

Zjisteni :
a) pouzite radky : 2, 3, 4, 5
- vysledek : Menu na Formulari ma o polozku vic, ale po spusteni -
Class TFunMenuItem not found
a to asi proto, ze :

type
TForm1 = class(TForm)
MISRxPopupMenu1: TMISRxPopupMenu;
FunMenuItem1 : TFunMenuItem;------------- tato radka chybi - po
rucnim pridani jiz chyba po spusteni neni

b) pouzite radky 1, 4, 5
- vysledek : pri zavolani v navrhu se vyvola FFFF vyjimka na radku 4 PROC
????
Pritom se ale deklarace TForm1 spracne automaticky vyplni

Jak to zaonacit, aby pri pridani Itemu do menu nevznikla vyjimka?

Prosim o radu, co delam spatne.
Jiz jsem vyzkousel snad vsechny moznosti ale porad nic :-(

............Honza

MSIE-OLE

[*] VOTAVA Jan <Jan.Votava(zv)epe(tec)cz> - 8.6.2000 14:38:20

zkuste
http://msdn.microsoft.com/workshop/c-frame.htm?/workshop/browser/default.asp

Honza.

[*] Miroslav Cipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 8.6.2000 14:38:16

to co jsem napsal funguje na MS SQL 7 (MSDE) , na jakou databazi jste pres
ODBC pripojeny ?

M.

From: Kuzelka Filip <kuzelka(zv)access-it(tec)cz>

Zdrav�m v�echny,
m�m op�t jeden dotaz:
je mo�n� p�inutit aplikaci, aby byla po��d "naho�e" ?
Mysl�m t�m, �e se spust�, bude furt vid�t (ne aktivn�) a i kdy� se pust�
jin� app., kter� se bude sna�it b�t on top, to moje okno nep�ekryje ?

d�kuji za n�pady ...

-fk

Pristup k adresari Outlook Expressu

[*] Ond�ej Kolenat������^�֦���k�j�b���{�.�� - 8.6.2000 18:08:23

Dobry den preji,

Nejprve zacnu s tim ze se velice kratce predstavim. Jmenuji se Ondrej
Kolenaty a studuji prvn�m rokem MFF UK.

A ted k problemu.

Potrebuji vytahnout data z adresare Outlooku. Za tim ucelem si vytvorim Ole
obekt OutlookExpress.AddressBook. Ale pri pokusu zavolet jakoukoli metodu mi
to hlasi chymu ze knihovna neni zaregistrovana neni zaregistrovana.

Nevedel by nekdo co s tim.

Dekuji Ondrej Kolenaty.

FreeVCS, Interbase a BDE

[*] Ales Radikosky <radik(zv)volny(tec)cz> - 08.6.2000 20:44:58

> [...]
> zatial nedosiel na to, ako by sa mohla vyuzivat adresarova struktura a pri
> vacsich projektoch je to trochu zmatok....

Jsem ted ve stadiu preinstalovani vseho takze se nemuzu podivat jak na to, ale
kdyz ne unity, tak urcite sql skripty mam ulozene v jenem adresari bez problemu,
pocitam ze to pujde i s unitami.... akorat ted nevim jak. Manual mlci?

Ales

HTTP a FTP komponenty

[*] WEB ATLAS - SUKY <suky(zv)atlas(tec)cz> - 8.6.2000 21:15:23

Mam problem s HTTP a FTP komponenty. Jde o problem se "socket not connected"
jak osetrit tuto chybu? Jinak je vse ostatni v poradku, pouze pokud
komunikuji s Internetem po proxi se to obcas ohlse.

Michal

Obr z Pascalu

[*] Marek Prochazka <prochazka(zv)jumbo.ped.muni(tec)cz> - 8.6.2000 19:20:50 met

Ahoj vsichni,

nevite nekdo jak pascalovsky obrazek zobrazovany v TP PutImage-m jde
zobrazit v Delphi???

Marek

Hry v Delphi

[*] nnfapso(zv)kios.sk - 8.6.2000 21:25:27

Ahojte,

Rad by som zacal programovat nejake 3D hry v Delphi. Animacie vo formate 3DS si spravim, ale neviem, ako ich dostat do programu.

Prosim pomozte mi

S pozdravom Miso nnfapso(zv)kios.sk

insert a too many open tables

[*] Marek Prochazka <prochazka(zv)jumbo.ped.muni(tec)cz> - 8.6.2000 19:28:59 met

Jeste jednou...

Do master tabulky pridavam automaticky zaznamy, ktere se skladaji z
fields, odkazujici se do detail tabulek. Objevily se hlasky ze
"Too many open tables" . Tabulek mam otevrenych 5. Jednu master a
pet detail.... ???

Diky Marek

MS Word komponenta

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 8.6.2000 21:42:43

Zdravim vsechny,
nevite nahodou nekdo o komponente, ktera zobrazuje MS wordovsky document
(.doc soubor) podobne jako napriklad RichEdit dokument .rtf ? Pres OLE
container mi to pripada nesikovne a soubory jsou bohuzel v takovem tvaru, ze
po prevodu do RTF formatu ztraceji nektere svoje atributy.
Jedna se mi pouze o zobrazeni, ne editaci a muze to byt i ActiveX
komponenta.

Predem dekuji za vsechny kladne i zaporne odpovedi.
S pozdravem Zdenek Moravec zmo(zv)telecom(tec)cz zmo(zv)volny(tec)cz

Cestina a mwCustomEdit

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 8.6.2000 22:11:29

Zdravim

Chtel bych mwCustomEditu vnutit cestinu. Objevil sem vsechny stringy v
mwLocalStr.pas. Tam sem taky zmenil ten, kterej sem potreboval,
prekompiloval sem balicek, ale ono nic porad je to anglicky. Do DCU to
zkompilovany je, nasel sem v nem ten ceskej string. Zkousel sem ve vsech
souborech k mw hledat ten anglickej, ale nikde neni, byl jenom v tom jednom
souboru. Nevite kde bych mohl sehnat kompletne pocestenej mwLocalStr.pas a
hlavne, jak se to zaridi, aby byl mw cesky?

Jeste, jak sem psal o tom problemu, ze mi D3 nechce kompilovat balicky.
Opravdu to bylo tim, ze uz byl ComboBox zaplnenej. Vyhazel sem nektery
nepotrebny cesty a spoustu ruznejch komponent nakopiroval do Imports.
Predtim sem je mel v samostatnejch adresarich, kvuli prehlednosti a
zalohovani komponent. Kazdopadne mi to uz funguje. Nevite, jak sou na tom D5
s poctem cest k unitum?

Dik za kazdou radu

Hurricane

Restart Win98 z programu

[*] Kuzelka Filip <kuzelka(zv)access-it(tec)cz> - 08.6.2000 16:30:42 -0400

d�ky,
u� jsem n�co podobn�ho taky sehnal,
jinak jestli mysl�me stejnou komponentu, tak v D5 / W98 mak�
spolehliv� ...

-fk

>>> hurricane(zv)email(tec)cz 7.6.2000 18:43:58 >>>

From: "Jaroslav KULHEIM" <kulheim(zv)fitness(tec)cz>
> [...]
>
> u TLabel,TButton... se zmena projevi ihned i v IDE, ale vyse zminene
> komponenty porad zobrazuji DEFAULT_CHARSET tedy pro WinCZ EASTEUROPE.

me to funguje u TTreeView a TPageControl na prvni pohled bez problemu
(Delphi 5.01, Win95 OSR2 CZ + IE 5.01, font "Arial")

> Zkousel jsem ruske Win98

To muze byt opravdu pekne ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Pristup k adresari Outlook Expressu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.6.2000 22:55:42

From: "Ond�ej Kolenat�" <koleo9am(zv)artax.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> obekt OutlookExpress.AddressBook. Ale pri pokusu zavolet jakoukoli metodu mi
> to hlasi chymu ze knihovna neni zaregistrovana neni zaregistrovana.

K datum Windows Address Book (.WAB) se da pristupovat primo. Tady najdes
prelozene hlavicky i s prikladem (http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY)

Petr Vones, amatersky programator

zpravy windows

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.6.2000 22:55:35

From: "Honza Fiala" <kvasar(zv)kvasar(tec)cz>
> [...]
> nasledujici kod mi funguje, ale potreboval bych predat ve zprave nejaky
> record. Zrejme se to bude delat pres ty parametry, ale nevim jak.

v tom pripade se podivej na zpravu WM_COPYDATA, z popisu by to melo byt jasne.

Petr Vones, amatersky programator

parametry WM_KEYDOWN a WM_KEYUP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.6.2000 22:55:11

From: "Karel Klime�" <kchodl(zv)email(tec)cz>
> [...]
> co do nich mam nacpat, kdyz tu zpravu neposilaji Win, ale ja? Zbytek bych

zkus se inspirovat timhle:
http://community.borland.com/article/0,1410,16500,00.html

Petr Vones, amatersky programator

CPU meridlo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.6.2000 22:55:27

From: "Viktor" <vik(zv)miesto.sk>

Ahoj,

jenze na thread s nejnizsi prioritou ti nemusi v nejhorsim pripade zbyt cas
vubec. Jedine reseni je brat tyto informace z jadra systemu, tak jak to dela
treba Sledovani systemu ci WinTop pro Win9x. Ve WinNT by jsi jeste mohl vyuzit
teoreticky funkci GetThreadTimes.

Petr Vones, amatersky programator

StillOnTop

[*] Kuzelka Filip <kuzelka(zv)access-it(tec)cz> - 08.6.2000 17:20:57 -0400

[...]

OT: www.TechBoxcz

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 8.6.2000 23:53:23

Na serveru www.techbox(tec)cz jsme zridili rubriku pro Delphi. Prozatim
tam jsou umisteny jen zajimave odkazy.
Pokud ma nekdo vlastni zajimave stranky o Delphi nebo vi o dobrem
zdroji, muze pozadat o zarazeni na e-mail
info(zv)techbox(tec)cz.

Stejne tak uverejnim zajimave tipy, triky, projekty nebo akce.
Vitane budou clanky s tematikou k Delphi.
Pokud chce nekdo ziskat nehynouci slavu na strankach techboxu, tak GO:
info(zv)techbox(tec)cz
Samozrejme jsou mozne i prispevky do dalsich rubrik, pokud budou
zajimave - Y2K, Linux nebo i hardeare.
Jaro

> [...]
problemu
> (Delphi 5.01, Win95 OSR2 CZ + IE 5.01, font "Arial")

[*] Ren� Otisk - 9.6.2000 07:47:55

Hi,

Do te doby nez jsem to dal do dll jsem s tim problemy taky nemel. Ted jsem
to zkusil dat zpatky do aplikace a je to OK, ale holt kdyz je to v te
knihovne tak si v aplikaci podruhe netuknu...

Ukazka:

ExecSQL('exec sp_password' + SetStr(PwdDlg.OldPassword.Text) + ', ' +
SetStr(PwdDlg.NewPassword.Text)).

Sroub

> Tak s timhle jsem, pokud si vzpominam, problem nikdy nemel.
> Davas tam spravne parametry? Zkus poslat treba cast kodu.
>
> David

Paradox a sit

[*] Ren� Otisk - 9.6.2000 07:54:59

Hi,

Indexy zustanou spravne, v BDE musis mit NetDir nastaven na absolutne
stejnou cestu a tabulky nesmis otvirat Exclusive. Nicmene nachylnost k
nekonzistenci dat paradoxu a k chybam roste s poctem pracovnich stanic v
siti...

Sroub

> [...]
> siti? Kdyz spustim jednu aplikaci, druha hlasi, ze jsou tabulky jiz
> zamcene. Jsou otevreny pro cteni i zapis. A zustanou pak i spravne indexy?

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.6.2000 08:15:51

Ja myslim, ze to neni chyba, ale IMHO jde o to, ze se to proste nestihne
prekreslit

M.T.

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.6.2000 08:20:52

Zkus mi poslat kousek zdrojaky - hlavne tu deklaraci tridy atd...

zpravy windows

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.6.2000 08:20:52

Jestli ti jde o to, ze potrebujes poslat zpravu a jako parametr lParam
poslat nejaky record tak to by slo. Pouzij New ci neco podobneho pro
prideleni pameti pro ten record a v lParam posli pointer na tu rezervovanou
pamet. Snad to takhle nejak bude...uz si to nepamatuju

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.6.2000 08:25:54

Jakou databazi pouzivas ???

Problem s OLE DB komponentami

[*] martin.falta(zv)atlas(tec)cz - 9.6.2000 08:28:34

Ahoj,

mam mensi problem se Zbyskovymi OLE DB komponentami. Jde o tohle:
Kdyz u komponenty TDFOdbRecord nastavim vlastnost OpenOption na ooTableName, tak vsechno funguje, ale nastavim-li tuto vlastnost na ooSQL, uz se mi nepodari tabulku otevrit a dostanu tuhle hlasku: Unspecified error: IUnknown(ARowset).

Za kazdou radu budu velmi vdecen.

Martin

D5Std, WinNt, Win98

FreeVCS, Interbase a BDE

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 09.6.2000 08:45:29

V helpoch som nic nenasiel. Samozrejme, unity mam v roznych adresaroch pre zvysenie
prehladnosti, FreeVCS mi ich sice do seba natiahne, ale zobrazuje ich jednu za
druhou nestrukturovane. Nuz, skoda, lebo vo vacsich projektoch je takyto sposob dost
neprehladny...

Ales Radikosky wrote:

> [...]
> pocitam ze to pujde i s unitami.... akorat ted nevim jak. Manual mlci?

Mod�ln� okno aplikace

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 9.6.2000 08:57:22

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Nevite nekdo jak zjistit jake okno aplikace je modalni?
Nasel jsem neco jako Application.DialogHandle jenze to nefunguje vraci porad 0.
Koukal jsem se do Forms a tam se posila zprava
SendMessage(Handle, CM DIALOGHANDLE, 1, 0) a ta vraci FDialogHandle jenze nikde jsem
nenasel ze by se tato promena naplnovala.
Dal jsem zkousel EnumWindows na okna aplikace ale nevim jak zjistit ze okno je modalni podle jeho HWND.
Myslel jsem si ze to jde zjistit fci GetWindowLong ale z tech parametru jsem taky nic nevykoukal.

Za pomoc predem dik.

Libor Junek
**************************************
TH SOFT, Kostelni 128
564 01 ZAMBERK
tel. 0446 613311
http://www.thsoft(tec)cz
http://www.zbk(tec)czn(tec)cz
E-mail: libor(zv)thsoft(tec)cz
**************************************

Znakovy tisk

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 9.6.2000 09:15:54

>Ovsem zkus si i tisk na "Obecnou nebo znakovou tiskarnu" (nainstaluj z W95)

Kdyz uz jsme u toho znakoveho tisku...
Nevide nekdo o ovladaci, ktery by umel krome
tucneho a podtrzeneho pisma take kurzivu?
Protoze pokud jsem se neprehledl tak ten standardni
z Win95 (98) to neumi....

s pozdravem Otakar Milink

Divne chovani ADO - uz sedivim

[*] Petr Sadovsk� <petr(zv)slunce(tec)cz> - 9.6.2000 10:24:10

> PK je Primarni Klic
> tzn. sloupec jenz neobsahuje ani 2 stejne hodnoty. Cili podle nej se daji
> rozlisovat radky

Takze mam unikatni pouze sluceni fieldu JDAA a JD5, tak
dam "select JDAA,JD5,PRACOVISTE,JDAA + JD5 as PK from stat0211 order by
PK" a melo by to projet?

Zkusim to, ale poradte mi prosim, jak se dela v ODBC SQL concat. S + to
nebere a || taky ne .

Petr Sadovsky

Namapovani disku + SYSTEMMODAL

[*] Ivo HERR <ih(zv)safar(tec)cz> - 09.6.2000 10:40:39

Zdravim vespolek !

Mam dva dotazy :
1. Potrebuju z programu namapovat sitovy disk a pak jej taky odmapovat.
2. Potrebuju, aby dokud neskonci muj program nebylo mozne delat nic
jineho. Tedy neco jako SYSTEMMODAL, ale nevim, kam s tim :-(( .

Nastinim i problem - na pocitaci pobezi po spusteni muj program. Ten ma
za ukol testovat znalosti obsluhy. Takze - spustim program, namapuju
sitovy disk, ktery je jinak nepristupny, z toho disku si stahnu nejaka
data (konkretne nejakou otazku) a teprve po zadani spravne odpovedi
odmapuju disk a obsluha muze delat, co uzna za vhodne. Dokud tedy
vlastne nezada odpoved, nedostane se k nicemu. Vsechno je to v jednom
dialogu.

Delphi 5 Prof, Win95/98

Predem dekuji za vsechny rady
Ivo

Vyber kodovani Cestiny

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 9.6.2000 10:58:02

Jsem nucen importovat .DBF file, bohuzel s DBF soubory nemam
moc zkusenosti, Soubory jsou v Kameniku jak to Delphi vysvetlit
aby to dopadlo dobre, nerad bych to nastavoval v BDE
administratoru, je mozne, ze budu muset stridave importovat Lat2 a
kam.

jak tedy nastavit LangDriver pro tabulku za behu programu ???

Diky moc

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Konzolova aplikace s cestinou

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 9.6.2000 11:06:02

Ahoj vsichni,
pokud je tam tato zprava podruhe, tak se omlouvam, ale ja ji porad nevidim.

Potreboval bych poradit jak pri pouziti WriteLn('Dobr� den'); v konzolove
aplikaci dosahnout toho, aby se mi zobrazovala cestina.
Pokud totiz tento program spustim v MS-DOS konzoli, tak mi to misto cestiny
haze paznaky.
Pouzivam Delphi 4 (Update Pack 3), Windows NT 4.0 SP6.
Diky za kazdou radu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Marek Eichler

e-mail: marek.eichler(zv)atlas(tec)cz
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pristup k adresari Outlook Expressu

[*] Ond�ej Kolenat������^�֦���k�j�b���{�.�� - 9.6.2000 11:12:03

Ja tam zadnou deklaraci nemam.
Ale ten kod vypada zhuba takto:

var A, B : OleVariant;
begin
A := CreateOleObject ('OutlookExpress.MessageList'); { - tohle vytvorit
musim jnak to hlasi chybu v MSOE.DLL (cteni z FFFF) }
B := CreateOleObject('OutlookExpress.AddressBook');
B.{a tady cokoli treba uplnou pakovinu} { - a tady to hlasi tu chybu}

Ondrej Kolenaty.
> Zkus mi poslat kousek zdrojaky - hlavne tu deklaraci tridy atd...
>
> Milan Tomes

IB6 - komponenty pro pripojeni

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 9.6.2000 11:18:22

Jak se pripojit k IB6.
Jake komponenty pouzit pro nativni pripojeni.

Michal K�s