Re[2]: Eventy databaze

[*] Jan Cejka <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz> - 20.6.2000 13:39:44

Hmm, myslim, ze via triger by to slo. Napr. si vytvorit tab. "STATUS",
v ni polozku svazanou s menenou tabulkou a vzdy pri zmene zvysit
hodnotu o 1. Clienti by si hlidali to cislo a v pripade potreby
refreshovali. (dbms_alert bohuzel neznam)

Jan Cejka mailto:jan.cejka(zv)mensa(tec)cz

Instalace Windows: Jak casto dnes chces rebootovat?

Puvodni zprava od Slavomir Skopalik z Friday, June 16, 2000, 9:28:18 PM:

SS> V Oracle je neco co se jmenuje dbms_alert
SS> a pouziva se to v trigrech asi takto:
SS> dbms_alert.signal('devicelog', 'zprava 1');
SS> Pak existuje SQL prikaz, ktery ceka, nez nastane pozadovana udalost -> musel by byt
SS> v pomocnem threadu.
SS> Vice v OnLine dokumentaci k Oracle.

SS> Slavek

DBGRID

[*] KINEKUS <kinekus(zv)nextra.sk> - 20.6.2000 13:40:09

Zdravim vsetkych,

prosil by som radu. V aplikacii, ktora pouziva DBGRID mam takyto problem.
Ked pocas programu prepnem index databazy (dbase) na iny, DBGRID mi
nezobrazuje vsetky vety ale iba jednu. T.j, ze ked si prepnem index,
okamzite sa skrati DBGRID ina na jeden riadok, co je nevyhovujuce. Vie mi
niekto poradit, co robim zle ?.

Re[2]: Eventy databaze

[*] Jan Cejka <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz> - 20.6.2000 13:44:31

Jo, jak rychle to potrebujes zjistovat? Realtime, nebo staci cca po 1
minute?

Jan Cejka mailto:jan.cejka(zv)mensa(tec)cz

Shut the windows, close the gates.

Puvodni zprava od Such�nek Luk� z Friday, June 16, 2000, 3:31:51 PM:>> osobne bych to neresil eventama (nepojede ti app a asi se to

> [...]
SL> zmenily udaje a ze je zapotrebi refresh.
SL> Neustale checkovani toho ci ono bude dost vytezovat at uz databazi
SL> ci vlastni aplikaci .. proste by se mi libilo, aby si aplikace mohla
SL> pospavat a pokud ji dojde zpravicka, ze je treba refresh, tak aby si ho
SL> provedla.
SL> Neni az zase takovy problem to vyresit oklikami, ale bylo by pekne
SL> to vyresit co nejoptimalneji. Kdyz chci byt informovan o verzi nejakeho
SL> noveho programu, tak se prihlasim na jejich mail list, misto toho, abych se
SL> kazdy den chodil koukat na jejich stranky, jestli to tam uz neni ...

Property editor pro TMenuItem

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 20.6.2000 13:44:01

Chtel bych podekovat....

Na jednu stranu mam velkou radost z "vyresene ?" zahady.
Je to reseni, vetsinou to funguje. Pravdou je, ze tu a tam to hodi treba pri
pridani 3. polozky chybu nebo treba 5. polozka nejde pridat a povede se to
az
na 10. pokus :-(

Ja jako programator nad tim musim zavrit obe oci a otocit se zady.
Asi to zni nevdecne, ale ja vdecnej jsem. Je to sice neciste reseni ale ...
Klobouk dolu - me by to v zivote nenapadlo, jsem vysvobozen :-)

jeste jednou DIKY

......Honza

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> [...]
>var
> W: HWND;
>begin
> W := FindWindow('TMenuBuilder', nil);
> Result := (W = 0) or not IsWindowVisible(W);
> if not Result then
> MessageDlg('You have to close menu designer before add an item',
mtWarning, [mbOk], 0);

> case Index of
> 0: begin
> CompList := TDesignerSelectionList.Create;
> try
> CompList.Add(Component);
> GetComponentProperties(CompList, [tkClass], Designer,
EnumPropEditors);
> finally
> CompList.Free;
> 1: if CheckMenuDesigner then AddAnItem;
>
>Petr Vones, amatersky programator

Winshoes SMTP - velikost zpravy

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 20.6.2000 13:46:05

Dobry den,
neznate nekdo zpusob, jak u TWinShoeSMTP zjistit celkovou velikost
odeslane zpravy v bytech? Hledam, ale nasel jsem pouze jak zjistit
velikost priloh zpravy (OnWork).

Dekuji za postrceni.

Bezdiskove stanice

[*] Jan Cejka <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz> - 20.6.2000 13:50:19

[P��loha v souboru: bde.reg]
Vyzkousej neco v tomhle stylu: Pripoj si sitovej disk napr. jako K: a
natahni si attachment.

Jan Cejka mailto:jan.cejka(zv)mensa(tec)cz

Hledam divku, ktera dokaze nakonfigurovat sendmail a neni jenom .jpg

Puvodni zprava od Vilem Svoboda z Monday, June 19, 2000, 8:55:00 AM:

VS> Ahoj pratele,
VS> nedari se mi rozchodit programy v Delphi s BDE na novelovske siti s
VS> bezdiskovymi stanicemi. Mate s tim nekdo z vas zkusenosti, prosim? Jak se to
VS> musi usporadat? Kam nainstalovat BDE? Jak nastavit sdileni? Co musi byt v
VS> Registry?

VS> Vilda Svoboda
VS> vilem_s(zv)mrp(tec)cz

adresare windows

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 20.6.2000 14:01:46

viz Win32api GetWindowsDir,GetSystemDir

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz>

> Mam pomerne rozsahly .DBF soubor cca 1 000 000 zaznamu. Potrebuji ho bud
bez
> filtru nebo s filtrem na neindexovane polozce prekopirovat na MS SQL.
Delam
> to tak, ze prochazim zaznam po zaznamu a insertuju do tabulky na MS SQL
7.0.
> Pouzivam pri tom ADODataSet a ADOCommand z D5.
> Bohuzel vse probiha rychlosti splaseneho sneka.
>
> Co by bylo treba, abych vse zrychlil? Jaky pouzit OLE DB provider? Jak
> nastavit Connection, DataSet,...? Je lepe pristupovat, resp. filtrovat
pres
> SQL dotaz, nebo pouzit filter na ADODataSetu?

deadlock v IB6

[*] Michal Kus <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 20.6.2000 15:44:45

Problemy se sdilenim pak asi nejsou, ale jak se bude takovy
seznam ozivovat. Na refresh nereaguje a po kazdem zapisu
delat close a open bude asi dost narocne (pri vetsich datech).

Jak resis tohle? Protoze uzivatele radi vidi ziva data na obrazovce
a pouzivat k editaci TDBGrid je docela fajn.

Ahoj Michal

> Zamozrejme, ze to mozne je, jen nepouzivej TIBTable ale nejlepe
> TIBDataSet, to je spica komponenta.
> Mam dokonce napsanej program, kterej mi ho vytvori a sam
> vyplneni SQL prikazy pro insert, update, delete atd. dle struktury
> tabulky, takze diky tomu to ani moc nezdrzuje pri programovani.
> Problemy se sdilenim tam pak zadny nejsou.
>

> S pozdravem Radek KALA

Oznacenie riadku DBGride.

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 20.6.2000 16:10:18

Skus toto:
-------------------------------------
procedure TfrmCMesta.gr1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
if gr1.IsChecked(ib1.fieldbyname('jedin').asinteger) and
(not (gdSelected in State))
then gr1.Canvas.Brush.Color:=gr1.CheckedColor;

if (Oznac) and (gdSelected in State) and (gr1.IsChecked(ib1.fieldbyname('jedin').asinteger)) then
begin
gr1.Canvas.Brush.Color:=clRed;;
gr1.Canvas.Font.Color:=clYellow;
end;

gr1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

Od: Straka Josef [SMTP:strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz]
Odesl�no: 20. j�n 2000 17:05
Komu: Delphi
P�edm�t: OT: Cestina na Epson LQ400

[...]

prevod WAV soboru

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 21.6.2000 00:17:32

Umi to podle me program GoldWave, ale pokud to potrebujes jako
kod, tak bohuzel. Nastuduj format Wavu...
**Dodo**

> Od: "Petr Matejovsky" <pemasoft(zv)atlas(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Tue, 20 Jun 2000 22:39:08 +0200
> P�edm�t: prevod WAV soboru
>
> Ahoj
>
> potrebuju prevest 4 bit nebo 8 bit soubor wav na 16bit. Vse je
v kodovani
> PCM. Nevite nekdo o nejake API funkci nebo hotove komponente,
ktera by
> tohle umela ? (4 bit nebo 8bit wav soubory se nedaji prevadet
> [...]

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

OT: Cestina na Epson LQ400

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 21.6.2000 00:22:37

Neznam moc ATARI, ale myslim, ze neco jako drivery tam "nehrozi".
Kazdopadne v DOSu tyto programy byly zalozeny na Downloadu
znakove sady do tiskarny. Kazda to umi trochu jinak, nektere to
ani neumi (stare). Kazopadne je to sekvence par ridicich kodu
+vlastni data znaku. To se udela pred tiskem a pak by to melo
fungovat az do resetu tiskarny. Vice tzn. ESC sekvence viz
manual. Ja jsem to zkousel jednou na sve tiskarne, tam se mi to
nepodarilo rozchodit, na kamaradove jo, ale zdrojaky a pod. veci
uz asi fakt nemam...
**Dodo**

> [...]
znaky jako to
> napr existuje pro DOSove programy?
>
> Dekuji predem, protoze zadem se v teto konferenci dekovat nesmi.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.6.2000 00:42:34

From: "Honza" <delphi(zv)mis-net(tec)cz>
> [...]
> pridani 3. polozky chybu nebo treba 5. polozka nejde pridat a povede se to

To je zvlastni, me to fungovalo dobre. Jakou mas verzi Delphi ?

Petr Vones, amatersky programator

adresare windows

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.6.2000 00:45:49

From: "Milan Dvo��k" <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz>
> Nevite nekdo, jak zjistit adresar, do kterych jsou nainstalovany
> windowsy a souvisejici adresare (tedy standardne WINDOWS,
> WINDOWS\SYSTEM apod, napr i Program Files).

Stahni si JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL), tam mas funkce:

GetCommonFilesFolder
GetProgramFilesFolder
GetWindowsFolder
GetWindowsSystemFolder
GetWindowsTempFolder

Petr Vones, amatersky programator

Delphi a makra v Excelu

Kdysi jsem neco zkousel a nejdrive jsem si to vytvoril v Excelu a potom
pretahl do Delphi. Problem byl ale se zavorkama. Nekde chtelo Delphi hranate
tam kde VBA chtelo kulate a naopak... (Kdyz tak napis a ja to doufam nekde
najdu...)
Sroub

Ahoj. Prosim o radu. Potrebovala bych z programu v Delphi vytvorit makro v
Excelu. Nevim, jak na to. Diky.

Alzbeta Jurovska

deadlock v IB6

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 21.6.2000 07:56:41

HMMM, to je tedy rada....
Michal

> IMHO. Ak chces pouzivat DBGridy na edit a insent tak pouzi suborovu
> databazu. TIBTable je podla mna chore.
>

> roland.

Nastaveni klavesnice

[*] Peter Luk�cs <batex(zv)astrafren(tec)cz> - 21.6.2000 08:33:42

Zdravim a omlouvam se za stejny dotaz, ale opravdu nekdo neznate odpoved?
v helpu jsem k SystemParametersInfo(); nasel prikazy pro cteni a nastaveni
rychlosti opakovani a zpozdeni opakovani, ale tento ukon zpusobi chybu:
Access violation at sddress 00402B7A in module 'name.exe'. Read of address
FFFFFFFDC ...

var dw: dword;
p: pointer;
begin
SystemParametersInfo(SPI_GETKEYBOARDDELAY,dw,p,0);
edit1.Text:= inttostr(dw);
end;

Kdyz pouziju prikaz pro nastaveni
SystemParametersInfo(SPI_SETKEYBOARDDELAY,xxx,p,0);
tak se vubec nic nedeje. At nastavim za xxx jakekoliv cislo, klavesnice se
chova porad stejne.

SPI_GET/SETKEYBOARDSPEED se objevuje podobna chyba (stejna jen s jinymi
cisly).

Za pomoc predem dik

Batex

ODBC driver pro IB6

D3, ODBCe

1. Nevite nekdo, kdepak by se dal stahnouti ODBC driver pro IB6.
2. Jestlipak mi budou choditi komponenty ODBCe pro konektnuti na IB6?
3. Nepreklapeli jste nekdo aplikaci z MS SQL 7 na IB6? Jake jsou zkusenosti?

S pranim hezkeho a slunecneho dne

Sroub

Re[2]: Eventy databaze

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 21.6.2000 09:05:51

Jenze ten Log Ti hrave muze prerust velikost logovane tabulky.
Daji se sice pouzit ucinne algorytmy, ale proto byly vymysleny
alerty, Jestli pracujes s ORACLE, tak jsem to pochopil, tak
se na doopravdy podivej.

Ja to mam vyresene pro IB, pod ORACLE jiz nede, tak ani si
nevyvijim zadne dalsi komponenty.

> [...]
> hodnotu o 1. Clienti by si hlidali to cislo a v pripade potreby
> refreshovali. (dbms_alert bohuzel neznam)

Zavretie formulara

[*] Vlado <keder(zv)atlas(tec)cz> - 21.6.2000 09:22:09

Ahoj

Potreboval by som pomoct s nasledujucim problemom (D5 C/S service pack 1, Win2000). V hlavnom formulari volam dalsi formular

if frmZaklad.ShowModal=mrOk then

vo formulari frmZaklad pri aktivacii zistim, ze pre dany typ skrinky nepotrebujem dalsi dialog
a potrebujem zavriet frmZaklad s resultom mrOK. A tu je ten problem. Snazil som sa vyriesit tento problem
tym, ze budem emulovat stisk buttonu Ok. Tlacitko stlaci, skoci do procedury
procedure TfrmZaklad.btnOkClick(Sender: TObject);
tu vykona, avsak nezavrie frmZaklad a caka kym kliknem na btnOk. Ak kliknem na btnOk, opat sa vykona prislusna procedura a frmZaklad uzavrie. Kde robim chybu ? Viem, ze to nie je cisty sposob, ale jedine riesenie inac ma pred sebou uzivatel prazdny formular s dvomi tlacitkami

procedure TfrmZaklad.FormActivate(Sender: TObject);
case skrinka of
10: begin {ATYP}
setcursorpos(frmZaklad.Left+ btnOk.Left+10,frmZaklad.Top+ btnOk.Top+25); // premisteni kurzoru nad tlacitko
SendMessage(btnOk.Handle,WM LBUTTONDOWN,MK LBUTTON,HI(btnOk.Top)); // mousedown
SendMessage(btnOk.Handle,WM LBUTTONUP,MK LBUTTON,HI(btnOk.Top)); // mouseup

procedure TfrmZaklad.btnOkClick(Sender: TObject);
case Skrinka of
10: begin {ATYP}
Nazov:= 'ATYP';
<<<<<Tu by som chcel zavriet cely formular s resultom mrOk>>>>>>>>
end; Vopred dakujem za pomoc

Vlado

tisk v D1

D1, Paradox, Sinea pro D1

Mam nasledujici problemek. Potreboval bych tisknout z databaze data ulozene
v Blobech (Memo) za sebou. Nicmene mi to zobrazuje jen text, ktery odpovida
nastavene vysce prislusne komponenty pro tisk. Netusite nekdo jak na to?

Sroub

tisk v D1

D1, Paradox, Sinea pro D1

Mam nasledujici problemek. Potreboval bych tisknout z databaze data ulozene
v Blobech (Memo) za sebou. Nicmene pomoci Sinea komponent mi to zobrazuje
jen text, ktery odpovida
nastavene vysce prislusne komponenty pro tisk. Zkousel jsem to i primo
posilat na tiskarnu, ale nedokazal jsem spolehlive u ruznych tiskaren
nastavit velikost canvasu tiskarny a obrazovky, takze Preview a Print
vypadalo rozdilne jak na ruznach tiskarnach tak i v realu na jedne. Mohlo by
to byt i tim, ze canvas tiskarny jest pouze tisknutelna plocha bez okraju,
takze to delam od 0 do PageWidth nebo je canvas i s netisknutelnym okrajem
(z pokusu jsem mel dojem ze plati druha moznost)?

Netusite nekdo jak na to?

OT: Programove pridani dokumentu do Exchnge slozky

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 21.6.2000 10:09:28

[P��loha v souboru: Linhart Petr.vcf]

Mam maly problem s dokumentaci VBA pro outlook (2000). Pisi to v delphi.
Chci do slozky v outlooku (exchange) vlozit nejaky dokument (word, excel,
notepad..), tak jaku kdyz ho jednoduse pretahnu do slozky. Umim si vybrat
slozku, ale nevim, jak legalne vytvorit DocumentItem a jak ho spravne
inicializovat. Nikde jsem nenasel zadny priklad. Konstrukce, ktera popisuje
vytvoreni COntatctItem, NoteItem atd pro DocumentItem nefunguje. Prosim,
neresil jste to nekdo?

Diky

Petr Linhart

Petr Linhart, System developer mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz>)
Mius a.s. (<http://www.mius(tec)cz/>)
U nadrazi 3
415 01 TEPLICE
Czech Republic
<<Linhart Petr.vcf>>

Property editor pro TMenuItem

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 21.6.2000 10:18:08

Omlouvam se, ze jsem to neuvedl drive - D3 , W98

>To je zvlastni, me to fungovalo dobre. Jakou mas verzi Delphi ?
>
>Petr Vones, amatersky programator

Eventy databaze

[*] Michal Kus <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 21.6.2000 10:22:35

> U ib alerts je treba udelat pro spolehlivy beh tohle:
> musi mit vlastni DB, jinak se to ze zahadnych dovodu kouse,
> dale je dobre oddelit udalost od hlavniho thredu aplikace (ja
> to resim timerem a flagem).
>
> Slavek

Mohl by jsi to rozsirit? Kouse se mi aplikace, ktera ten Event vyvola.

Michal

Nastaveni klavesnice

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 21.6.2000 10:30:14

From: "Peter Luk�cs" <batex(zv)astrafren(tec)cz>> Zdravim a omlouvam se za stejny dotaz, ale opravdu nekdo neznate odpoved?
> [...]
> p: pointer;
> begin
> SystemParametersInfo(SPI_GETKEYBOARDDELAY,dw,p,0);

V helpu se pise toto:
SPI_GETKEYBOARDDELAY:
Retrieves the keyboard repeat-delay setting. The pvParam parameter
must point to an integer variable that receives the setting.

tedy pvParam musi byt ukazatel na promennou. V uvedenem prikladu
neni ukazatel inicializovan, tedy ukazuje zcela nahodne.

Melo by to byt asi takto:
SystemParametersInfo(SPI_GETKEYBOARDDELAY,0,(zv)dw,0);
ShowMessage(inttostr(dw));
SystemParametersInfo(SPI_GETKEYBOARDSPEED,0,(zv)dw,0);
ShowMessage(inttostr(dw));

SystemParametersInfo(SPI_SETKEYBOARDDELAY,dw,nil,0);
SystemParametersInfo(SPI_SETKEYBOARDSPEED,dw,nil,0);

Pripustne hodnoty pro Delay jsou 0..3, pro Speed 0..31.

Vaclav Krmela

Zavretie formulara

Po emulaci kliku bys mel jeste zavolat
frmZaklad.ModalResult := mrOK;
frmZaklad.Close;

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 21.6.2000 10:50:24

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>

> [...]
odpovida
> nastavene vysce prislusne komponenty pro tisk. Netusite nekdo jak na to?

Ve vlastnosteh prislusneho prvku je treba zaskrtnout volbu
"Promenna vyska". Do dialogu vlastnosti prvku se da dostat
dvojklikem na prislusnem prvku v editoru predloh.

Poznamka:
Verze pro D1 zvlada pouze jednu polozku s promennou vyskou
v jednom oddile tela. Pokud by melo byt v ramci jednoho tela
(jednoho radku databaze) tisteno vice memo s promennou
vyskou, toto nepujde. Vice polozek s promennou vyskou
v jednom oddile zvlada az 32-bitova verze Sinea.

Vaclav Krmela

Zavretie formulara

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.6.2000 11:44:25

> [...]
> 10: begin {ATYP}
> Nazov:=3D 'ATYP';
> <<<<<Tu by som chcel zavriet cely formular s

Mam pocit, ze by melo stacit nastavit ModalResult, bud pred
pokusem o uzavreni (ModalResult := mrOK;Close;) nebo, pokud
chces vykonat OkBtnClick, tak treba do nej. Button v dialogu ma
tusim vlastnost ModalResult a jeho stisknutim se nejen provede
prislusne OnClick, ale i nastaveni teto promenne do formu. Pokud
ma buttonek nastaveno mrNone, nezavira form.

David

Client/server Master/detail

[*] ing. Ale� Da�a - 21.6.2000 12:08:58

Snazim se delat aplikaci jako client/server pomoci MIDAS.
Nevyhoda - cena. Vyhoda - zadne instalace BDE na klientech, a hlavne si mohu
nastavit kolik potrebuji prenest z�znamu z tabulky na serveru do klienta.
Prvni myslenka byla ta, ze na serveru mam TQuery ve kter� si zobrazim co
potrebuju (udelam dotaz z master i detail ve kterem si vyberu co potrebuju)
a toto poslu na clienta. Zde si potom podle teto tabulky ctu mastera
nasledne detail. To proto aby se na clienta posilalo co nejmene dat v jednom
okamziku. Pri aktualizaci dat se musi napsat dve procedury, u master a
detailu.
Pokud pouziji Tquery master/detail primo na serveru, tak mi v jednom kroku
posle master a detail (v master je ulozena tdataset, ktera reprezentuje
detail), a aktualizaci mohu provest v jedne procedure u master Query.

> [...]

Navic, kdyz klekne majster, muzes se utesit detailem :-).
V pripade nested reseni asi ne.

Takze doporucuji variantu master-detail.

Cestina na Epson LQ400

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 21.6.2000 12:39:00

Co si vzpominam, tak T602ka to delala tak, ze tiskla i text graficky.
Nebyl tudiz nutny zadny uploud znakove sady...
--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| Known as JimX on http://www.webchat(tec)cz & http://www.xchat(tec)cz |
| Webmaster of http://miss.misto(tec)cz |
| E-Mail: mailto:jimx(zv)volny(tec)cz ICQ# 18148896 |
\--------------------------------------------------------------/

Dotaz na AVI

[*] Tu�ek Roman (PHA15) <TucekR(zv)p15.mepnet(tec)cz> - 21.6.2000 12:57:00

nevite jak udelat kdyz prehravam AVI 320*240
mediaplayerem v Delphi5 na Panelu ktery ma napr 640*480
aby se to resizovalo ? TRT

Zavretie formulara

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 21.6.2000 13:00:02

[...]
{Asi takto:
V tlacitku ale nastav property ModalResult na mrNone}
ModalResult:=mrOk;
[...]

OT:RE: ADO+DBase+Rychlost

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 21.6.2000 14:25:53

DTS by bylo schudne,ale: Jak muzu vytvorit u sebe DTS package, a pok jej
nainstalovat u zakaznika? Muzu DTS script parametrizovat? Chci napr.
nahravat data za poslednich n dni, resp. mam data z fakturace v souborech po
rocich, ktere maji stejnou strukturu a nazev FAKrrrr kde rrrr je rok. Muzu
napsat DTS skript tak, ze bude rrrr jeho parametrem? Navic se mi nektere
zaznamy nepodari insertnout (kvuli chybam) da se to nejak osetrit?

A co spise pouzit DTS z MS SQL 7 popr. BCP z tamtez?

Mac

> [...]
pres
> SQL dotaz, nebo pouzit filter na ADODataSetu?

query.execsql

[*] Robert Lufinka <r.lufinka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 21.6.2000 15:07:52

zdravim.

mam nasledujici problem. poterbuju provest INSERT v databazi,
ale pokazde kdyz pustim query.execsql, tak to vyhodi hlasku
authentification violation. Kdyz ale udelam jen select,
tak je vsechno v poradku.
zkousel jsme i nasledujici:

database.starttransaction
query.prepare
query.execsql
database.commit

ale vysledek byl stejny .. chyba :o(

Dik za jakoukoli radu.

Lufi

tisk v D1

No prave, ja bych potreboval tisknout memo polozek vice...

Sroub

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>

> [...]

vyskou, toto nepujde. Vice polozek s promennou vyskou
v jednom oddile zvlada az 32-bitova verze Sinea.

Re[2]: prevod WAV soboru

[*] Jan Cejka <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz> - 21.6.2000 15:32:24

[P��loha v souboru: wav.zip]
Nejakej popis formatu wav.

Jan Cejka mailto:jan.cejka(zv)mensa(tec)cz

Windows 98 supports real multitasking - it can boot and crash simultaneously.

Puvodni zprava od Ladislav Dole�el z Wednesday, June 21, 2000, 12:17:32 AM:

LD> Umi to podle me program GoldWave, ale pokud to potrebujes jako
LD> kod, tak bohuzel. Nastuduj format Wavu...
> [...]

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 21.6.2000 15:45:18

> Ahoj. Prosim o radu. Potrebovala bych z programu v Delphi vytvorit makro v
> Excelu. Nevim, jak na to. Diky.

Vytvorit OLE objekt pomoci CreateOleObject('Excel.Aplication');

Pro praci s makry jsou metody RecordMacro, MacroOptions, Run, _Run2.

Slusna prehledna a kompletni dokumentace vsak neexistuje. Vse jsem delal
metodou pokusu, pripadne se neco malo da najit v MSDN. Prakticke zkusenosti
mam s Excelem 95 (tam mi OLE nefunguje) a Excelem 97 (funguje).

Hodne zdaru.

Josef Cerny
* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: +420 69 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* cellular : +420 604 23 83 29
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* private : cernyja(zv)email(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

query.execsql

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 21.6.2000 17:23:00

ahoj,

nestacilo by pred provedenim INSERT (predpokladam ze je spravne) provest
ukonceni stavajiciho selectu
pomoci Query.Close;
Nebo po pretrvavajicich problemech pouzit komponentu k tomu urcenou
TUpdateSql

From: Robert Lufinka <r.lufinka(zv)sh.cvut(tec)cz>> zdravim.

> [...]
> ale pokazde kdyz pustim query.execsql, tak to vyhodi hlasku
> authentification violation. Kdyz ale udelam jen select,

Zavretie formulara

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 21.6.2000 17:30:47

Staci nastavit ModalResult:=mrOk.
Prikaz Close; uz se davat nemusi, prirazeni samo zavira modalni
formular.
Dodo

> [...]
(btnOk.Handle,WM_LBUTTONUP,MK_LBUTTON,HI(btnOk.Top)); //
mouseup

> procedure TfrmZaklad.btnOkClick(Sender: TObject);
formular s resultom mrOk>>>>>>>>

> Vopred dakujem za pomoc
>
> Vlado

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.6.2000 20:09:05

On 20 Jun 2000, at 22:28, Petr Matejovsky wrote:

> [...]
> procedura ??? Jde o to, aby uzivatel nemusel neustale mackat tlacitko
> refresh. Chci tim take minimalizovat provoz na siti - data se budou

Nez se do neceho takove pustis, zvaz jeste nasledujici rizika:
Uzivatel si prohlizi data, nekdo jiny tam nahrne nejaka data a
nasemu uzivateli zacne grid "poskakovat" pred ocima, ztrati
prohlizenou vetu a bude ji muset dohledavat (coz je mirne pracnejsi
nez stisknout tlacitko). Dale, dokazu si predstavit situaci, kdy chci
editovat 5. radek. Zahajim akci, ale nez si stacim precist hodnoty z
5. radku, mezitim mi jako na potvoru probehne refresh, kde pribyde
novy zaznam pred 5. pozici, cimz se moje veta posune na 6. misto
a ja pak zacnu editovat jinou vetu nez jsem chtel.

uzv�en� v�ech program� krom� jednoho

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 21.6.2000 21:05:34

Kdysi sem neco podobnyho delal. Das si vyhledavani handlu n amyslim
AppWindow nebo neco, co jsou vsechny programy. Ten najitej handle pak
testujes s handlem tvy aplikace a kdyz se neshodujou, tak tomu handle posles
zpravu WM_CLOSE

Ale nevim, proc to chces. Prece kdyz das misto Explorer.exe svuj vlastni
program, tak si ho napis tak ,aby nebyla moznost spustit nejakej jinej soft.

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>

> No prave, ja bych potreboval tisknout memo polozek vice...
>
> Sroub

Jediny spravny postup je zahodit D1 a prejit na 32-bit.

Vaclav Krmela

Pozice u Bass.dll

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 21.6.2000 23:19:02

Zdrawim !

na prehravani MOD, S3M a podobnych zvukovych souboru pouzivam knihovnu Bass.dll. Prehravani funguje v pohode, ale mam problem:

potrebuju zobrazovat zbyvajici cas do konce skladby pri prehravani a mam s tim nejake problemy - haze mi to nesmyslne vypocty sahajici az do minusu. Mohl by mi nekdo poradit jak na to? - kdyz ty same funkce pouziju u prehravani MP3, tak mi to vcelku funguje, ale u instrumentalnich souboru to haze nesmysly...PROSIM O POMOC!! - JE TO FAKT NALEHAVE!

Predem diky

Vasek Navrat

drag from modal from

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.6.2000 00:11:46

From: "Pavel Kahle" <kahle(zv)atlas(tec)cz>
> lze pretahovat mysi z modalniho okna do jineho okna stejne aplikace ?

Pokud je jedno okno zobrazeno modalne, tak jsou vsechna ostatni nepristupna.
V tomto pripade by to asi chtelo pozmenit logiku aplikace. Lze vsak udelat
okno, ktere bude enabled i v pripade, ze je jine zobrazeno modalne, pokud
ti jde o tohle:

procedure WMEnable(var Msg: TWMEnable); message WM_ENABLE;

{ TForm3 }

procedure TForm3.WMEnable(var Msg: TWMEnable);
if not Msg.Enabled then EnableWindow(Handle, True);

VTChart

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.6.2000 00:11:27

From: "ing. Jiri Vrabec" <vrabec(zv)pal.skm.vutbr(tec)cz>
> Nevite jak je to s komponentou VtChart (D5) ??? Nektere grafy jde zvolit a
> pise to ze to ma byt soucasti pristich verzi. Nevite kdy maj vyjit ???

D5 obsahuje nativni komponenty pro grafy - TeeChart, mozna by bylo lepsi
je pouzit misto ActiveX.

Petr Vones, amatersky programator

Dotaz na AVI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.6.2000 00:11:55

From: "Tu�ek Roman (PHA15)" <TucekR(zv)p15.mepnet(tec)cz>
> nevite jak udelat kdyz prehravam AVI 320*240
> mediaplayerem v Delphi5 na Panelu ktery ma napr 640*480
> aby se to resizovalo ?

Pouzij vlastnost TMediaPlayer.DisplayRect

Petr Vones, amatersky programator

title v dbgridu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.6.2000 00:11:32

From: "Pavel Kahle" <kahle(zv)atlas(tec)cz>
> lze nejak zrusit 1. pevny radek u dbgridu ?

viz TCustomDBGrid.Options - [dgTitles]

Petr Vones, amatersky programator

Trideni cisel

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.6.2000 00:11:51

From: "Pavel Malinsk�" <spiderland(zv)iol(tec)cz>
> potreboval bych setridit cisla a napada
> me doplnit pred cisla nuly do poctu maximalniho
> poctu cifer nejvetsiho cisla, nacist napr.
> do StringList a zavolat sort. Nakonec ty
> predchazejici nuly zase orezat. Nemate, pls,
> nekdo inteligentnejsi a rychlejsi zpusob ?

Odvod si potomka od tridy TList do ktere budes ukladat cisla a tridit
pak lze pomoci vlastni tridici funkce v metode Sort.

Petr Vones, amatersky programator

Oznacenie riadku DBGride.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.6.2000 00:13:01

From: "Miroslav Hro��o" <hrossik(zv)atlas(tec)cz>
> Potreboval by som poradit ako oznacit dany riadok inou farbou.
> Potreboval by som to vo funkcii OnClik zvyrazdnit dany riadok inou farbou a
> mat ho stale oznaceny danou farbou az dovtedy kym nanho znova nekliknem.

Nastav DBGrid1.DefaultDrawing na False v OI:

ADOTable1: TADOTable;
DataSource1: TDataSource;
DBGrid1: TDBGrid;
procedure DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
procedure DBGrid1CellClick(Column: TColumn);
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
private
FHighlightedBookMark: TBookMark;

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
var
B: TBookMark;
begin
with TDbGrid(Sender) do
begin
B := DataSource.DataSet.GetBookmark;
try
if DataSource.DataSet.CompareBookmarks(FHighlightedBookMark, B) = 0 then
Canvas.Font.Color := clRed;
finally
DataSource.DataSet.FreeBookmark(B);
end;
DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

procedure TForm1.DBGrid1CellClick(Column: TColumn);
var
B: TBookMark;
begin
with Column.Grid.DataSource.DataSet do
begin
B := GetBookmark;
if Assigned(FHighlightedBookMark) then
begin
if CompareBookmarks(FHighlightedBookMark, B) = 0 then
begin
FreeBookmark(FHighlightedBookMark);
FHighlightedBookMark := nil;
end;
FreeBookmark(B);
end else
FHighlightedBookMark := B;
end;
Column.Grid.Invalidate;
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
if Assigned(FHighlightedBookMark) then
DBGrid1.DataSource.DataSet.FreeBookmark(FHighlightedBookMark);

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.6.2000 06:33:45

> [...]
> nasemu uzivateli zacne grid "poskakovat" pred ocima, ztrati
> prohlizenou vetu a bude ji muset dohledavat (coz je mirne pracnejsi

No - nikdo prece mou aplikaci nenuti, aby na informaci o tom, ze
doslo k aktualizaci dat, reagovala bezprostredne tim, ze si je
obnovi. Muze se treba uzivateli jen dat najevo, ze by mohl uvazovat
o refreshi a jiste by se nasly i vhodnejsi zpusoby, jak zareagovat.

David

Handle a myska

[*] Jiri Novacek <JNovacek(zv)spst(tec)cz> - 22.6.2000 07:25:44

Ahoj lidi.

Muj problem, ktery nejsem schopnej vyresit je nasledujici: Potrebuji
zjistit Handl okna (komponenty) na kterou kliknu myskou. Nejedna se o
okno me aplikace, ale aplikace jine. Zjistit Handle okna nad kterym se
prave nachazim jsem udelal takto:

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var
lokace:tagPOINT;
hwnd : THandle;
begin
Timer1.Interval := 100;
GetCursorPos(lokace);
EditX.Text:=IntToStr(Lokace.X);
EditY.Text:=IntToStr(Lokace.Y);
hwnd :=WindowFromPoint(Lokace);
Edit1.Text:= intToStr(hwnd);
end;

Toto funguje uplne perfektne, ale co kdyz potrebuji zapsat handle
nejakeho objektu do promene (ten kde zmacknu mysku).
Jak nahradit Timer zmacknutim mysky. Muzu se obejit bez
SetWindowsHookEx.

Predem vsem dekuji Jirka.

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.6.2000 07:35:48

Ja to resim tak, ze pokud davam refresh tak automaticky vyhledam zaznam na
kterem jsem pred refreshem stal... Je to mirne jednodussi nez stisknout
tlacitko :)

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.6.2000 08:06:46

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Milan Tomes [mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz]
> Odesl�no: 22. �ervna 2000 7:36
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: automaticky refresh na klientu SQL serveru
>

> Ja to resim tak, ze pokud davam refresh tak automaticky
> vyhledam zaznam na
> kterem jsem pred refreshem stal... Je to mirne jednodussi nez
> stisknout
> tlacitko :)

???
To prece nejde.

Co kdyz tam ten zaznam uz neni? Treba jeho nova hodnota
zpusobi, ze ho odfiltruje...

Jura

Client/server Master/detail

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 22.6.2000 08:09:10

On 21 Jun 2000, at 12:08, ing. Ale� Da�a wrote:

> [...]
> detail (v master je ulozena tdataset, ktera reprezentuje detail), a
> aktualizaci mohu provest v jedne procedure u master Query.

Delal jsem testy, pri kterych jsem oteviral tabulky na strane
serveru. Bylo to sice pres ADO, ale to by na podstatu nemelo mit
vyznamny vliv. Nacitali jsme zaroven z asi 6 pocitacu 100 000
zaznamu. Vsechny pocitace byly stejne vykonne. Pokud byla
zatez smerovana na server, trvalo cteni nekolikanosobne dele nez
kdyz totez cteni bylo smerovano na jednotlive klienty.

Zaver? Pokud je aplikace postavena tak, ze se zpracovavaji vetsi
objemy dat z vice stanic najednou, pak budto musi byt server
mnohonasobne vykonnejsi nez stanice, nebo je lepsi nechat zatez
stanicim.

pomale spravy

[*] Tomas Burger <slune(zv)yahoo(tec)com> - 21.6.2000 23:16:37 -0700 (pdt)

--- Pavel Kahle <kahle(zv)atlas(tec)cz> wrote:
> Co zkusit pridat HTML podobu konference ?
>
> =====
Tomas 'Slune' Burger
Send instant messages with Yahoo! Messenger.
http://im.yahoo.com/

OT: Re: pomale spravy

[*] Tomas Burger <slune(zv)yahoo(tec)com> - 21.6.2000 23:16:20 -0700 (pdt)

Jako myslis archiv na http://delphi(tec)cz ?

> =====
Tomas 'Slune' Burger
Send instant messages with Yahoo! Messenger.
http://im.yahoo.com/

OT: pomale spravy

[*] Tomas Burger <slune(zv)yahoo(tec)com> - 21.6.2000 23:19:37 -0700 (pdt)

--- Pavel Kahle <kahle(zv)atlas(tec)cz> wrote:
> Co zkusit pridat HTML podobu konference ?

Sorry - ulitla mi ruka a poslal jsem to do konfery predcasne - a to asi hned
dvakrat...

Tedy jeste jednou:
myslis archiv konference na http://delphi(tec)cz/ ?

Udelam to tenhle vikend - reinstalovali jsme server, archivace byla napsana v
perlu a my jsme perl nenainstalovali (a ani nenainstalujeme).
Budu si o vikendu hrat s nejakou pop3 komponentou a rozchodim to... doufam...

Tomas
=====
Tomas 'Slune' Burger
Send instant messages with Yahoo! Messenger.
http://im.yahoo.com/

Vyhledavani archiv konference -omluva

[*] Tomas Burger <slune(zv)yahoo(tec)com> - 21.6.2000 23:32:18 -0700 (pdt)

--- Pavel Kahle <kahle(zv)atlas(tec)cz> wrote:
> Bohuzel, stale to jeste nehleda.

Uz to hleda, ale nezobrazuje... Slibuju, ze po vikendu to bude uz OK.

Pro zajemce neco statistik: index archivu konference obsahuje 46065 mailu a
415022 klicovych slov. Celkove ma 31MB.

Tomas

=====
Tomas 'Slune' Burger
Send instant messages with Yahoo! Messenger.
http://im.yahoo.com/

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 22.6.2000 09:26:06

My jsme to resili zmenou ikony pro refresh ke spokojenosti zakaznika (v Editoru).
V Monitoru slo zapnout auto refresh a tam se pokusil najit puvodni zaznam.
Celkem se nam to osvedcilo.

Slavek

> ???
> To prece nejde.
>
> Co kdyz tam ten zaznam uz neni? Treba jeho nova hodnota
> zpusobi, ze ho odfiltruje...
>
> Jura

query.execsql

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 22.6.2000 09:35:41

Ahoj,

nepises aky db-server mas na mysli, ale asi nemas nastavene prava na insert
v danej tabulke.
skus upresnit.

Palo.
> [...]
> ale pokazde kdyz pustim query.execsql, tak to vyhodi hlasku
> authentification violation. Kdyz ale udelam jen select,

pomale spravy to Tomas 'Slune' Burger

[*] Pavel Kahle <kahle(zv)atlas(tec)cz> - 22.6.2000 09:44:08

Tomas 'Slune' Burger wrote:
> Jako myslis archiv na http://delphi(tec)cz ?

Ne, myslim nejakou prehlednejsi formu jako
napr:
DOTAZ
>RE
>RE

Nemel jsem v umyslu nic kritizovat a pokud se ma
nase debata rozvijet v arogantnim tonu, neminim pokracovat.

Pavel Kahle

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 22.6.2000 10:45:48

On 22 Jun 2000, at 7:35, Milan Tomes wrote:

> Ja to resim tak, ze pokud davam refresh tak automaticky vyhledam
> zaznam na kterem jsem pred refreshem stal... Je to mirne jednodussi
> nez stisknout tlacitko :)

To ovsem neresi nastineny problem. Pokud mas refresh
automaticky, pak akce uzivatele v dobe mezi zacatkem refreshe a
zpetnym dohledanim puvodniho radku (pokud vubec existuje :)
muze mit neprijemne nasledky. Muj zaver je tedy takovy -
informovat uzivatele o zmenach ano, automaticky refresh ne. A to i
v pripade, ze uzivatel nema pravo na zadne zmeny, ale jen na
prohlizeni. A to ani tehdy, ze by se toho domahal - radeji mu to
rozmluvim. :)

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.6.2000 10:46:25

Neni problem - tak to tu hodnotu nenajde a presune se bud na zacatek nebo na
dalsi zaznam

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.6.2000 10:57:22

> [...]
> v pripade, ze uzivatel nema pravo na zadne zmeny, ale jen na
> prohlizeni. A to ani tehdy, ze by se toho domahal - radeji mu to

S timhle stoprocentne souhlasim a klidne se pod to podepisu.
Myslim, ze takto by se mel chovat inteligentni software. Nemel by byt
prechytraly, aby vedel lepe nez uzivatel, co se ma delat,
pritom toho hodne umozni.

Mozna by slo zvolit variantu s automatickym refreshem, ale pouze pro nejakou
informacni tabuli, kde nepracuji uzivatele (a ztraci tedy smysl namitka o
aktualnim radku)

Jura

Pouziti RX

[*] Bednarc�k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 22.6.2000 11:07:10

Dobry den

Chtel jsem se zeptat, zda muzu RX komponenty pouzit v komercnich produktech?
Za jaky podminek atd..

Predem dik

Dalibor

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.6.2000 11:09:06

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Slavomir Skopalik [mailto:skopalik(zv)atlas(tec)cz]
> Odesl�no: 22. �ervna 2000 9:26
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: automaticky refresh na klientu SQL serveru
>

> My jsme to resili zmenou ikony pro refresh ke spokojenosti
> zakaznika (v Editoru).
> V Monitoru slo zapnout auto refresh a tam se pokusil najit
> puvodni zaznam.
> Celkem se nam to osvedcilo.
>
> Slavek

Ano, to zni rozumne.
I na monitoru by bylo nestesti, kdyby se auto refresh nedal vypnout,
i kdyz nekdy muze byt uzitecny. Spise mne ale napadaji situace, kdy je
skodlivy.

Jeste jeden duvod, proc nemam rad, akdyz software rozhoduje sam:
kdyby sw nepodporoval automaticky refresh, uzivatel se bez nej obejde,
proste pri kazdem podivani zmackne tlacitko. Kdyz ale nejde vypnout
a uzivateli zacnou pred ocima litat zbesilosti, nenadela nic. Nemuze z
obrazovek
nic vykopirovat ani sejmout okna s urcitym stavem - (muze jenom si to jit
hodit).

Jura

Barva pozadi na prac. plose

[*] Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz> - 22.6.2000 11:19:18

Prijemny den,
D4 Standard, W95 OSR2.

Mam takovou malou prosbicku. Videl jsem programek (simulator Apple prov
W95), ktery umel upravit vzhled pracovni plochy tak, ze byl videt obrazek ,
ktery je nastaven jako pozadi, ale zmizelo pozadi popisu ikon na prac.
plose. Proste ty popisky ikon byly transparentni.
Nevite, jak se to da udelat. Snad v registrech? Zkousel jsem v
"HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Colors" zmenit polozku Background na
"-1 -1 -1", ale nepomohlo to.

Dekuji predem, protoze zadem se v teto konferenci dekovat nesmi.
Zacinajici programator Straka Josef
email: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://mujweb(tec)cz/www/strakaj/

OT:RE: ADO+DBase+Rychlost

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 22.6.2000 12:00:43

Tak to uz ti moc neporadim, protoze DTC package nepouzivam. Myslel jsem, ze
to chces prevest pouze jednou ;-). Pak me napada jeste jedna moznost -
pripojit DBF soubor jako linked server a pouzivat normalni SELECT INTO.
Delam to takhle s Acceessem. Mam ale pocit, ze tu nekdo zkousel linked
server s Foxkou a neslo mu to. Na Access mi to slape ok. Prikladam ukazku:

USE master
GO

-- Pripoji soubor v Accessu
EXEC sp_addlinkedserver

(zv)server = 'PPPACC',
(zv)provider = 'Microsoft.Jet.OLEDB.4.0',
(zv)srvproduct = 'OLE DB Provider for Jet',
(zv)datasrc = 'C:\!!\ppp_data.mdb'
GO

-- Prida login na linked server
EXEC sp_addlinkedsrvlogin 'PPPACC', 'false'
GO

USE ppp
GO

-- Vlastni import dat

-- vlozi PSC
INSERT INTO cpsc (cps_psc, cps_mesto, cps_aktivni)
SELECT psc, mesto, 1
FROM pppacc...psc
GO

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz>> DTS by bylo schudne,ale: Jak muzu vytvorit u sebe DTS package, a pok jej
> [...]
> napsat DTS skript tak, ze bude rrrr jeho parametrem? Navic se mi nektere
> zaznamy nepodari insertnout (kvuli chybam) da se to nejak osetrit?

Preklad do OBJ

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 22.6.2000 10:27:02

Zdar a silu vespolek!

Potrebuji prelozit .PAS do .OBJ misto .DCU. Primo z Delfina se mi to
nepodarilo. Kdyz dam preklad pomoci prikazu
dcc32 -J (nebo -JP) unit.pas
tak vznikne unit.obj, ale kdyz ho zaradim do delfinackeho
projektu {$L unit.obj} a dam preklad, zahlasi to

Error: E:\...\pokus.pas(-260): Unsatisfied forward or external
definition: '(zv)(zv)HandleFinally$qqrv'.

Takovy symbol v tom unitu prelozenem do OBJ zcela urcite nemam, takze
chyba vznikla podivnym prekladem do .OBJ.
Poradi mi nekdo, co s tim? Diky.

PS: to cele je v D3Std, WinNT 4.0.

Vladimir Novacek

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz
Ceska Republika http://www.vanicek(tec)cz

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 22.6.2000 13:19:30

pokud server neumoznuje nejaky callback nebo event, kterym by umoznil
informovat klienty o zmene dat, bylo by asi nejlepsi reseni posilat udf
packety, jak uz tu nekdo navrhoval (holt dojde nebo nedojde ;-) ).
pripadne do klienta doplnit pro sychr doplnit autorefresh po dlouhe dobe
(cca 1 minuta). jo a zaznam se da dohledat podle klice, nebo nejblizsi
podobnej (podle situace).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[smtp:palicka(zv)aginfo(tec)cz]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ZEMEDELSKA INZERCE ZDARMA www.aginfo(tec)cz
inzeraty zasilejte pisemne nebo e-mailem: inzerce(zv)aginfo(tec)cz

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.6.2000 13:26:18

Jake muzou byt neprijemne nasledky. Ja si ted zadne neuvedomuji.

Milan Tomes

> [...]
> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.6.2000 13:40:57

Ja se snazim data editovat mimo grid.
Pri vyvolani editace dam refresh na dany record a po postu na celou tabulku.
Zalezi ovsem pripad od pripadu.

MSSQL7 kontra IB6

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.6.2000 13:55:37

Ahoj,

nejsem si jist, zda to tu uz takto souhrnne neprobehlo, ale presto:
mohl by se nekdo pokusit o porovnani %subj% ? Nemusi jit o
kompletni reportaz :) - aspon neco o cem vite, ze se lisi, aby se z
utrzku dal slozit cely obraz. Nejde mi ted o cenu ani licencni
podminky - to je dostatecne zname. Spise funkcni veci - co to umi
a naopak neumi, otazku spolehlivosti a stability.
Zvazuji, zda zahodit MSSQL 7 a prejit na IB6 ci nikoli. Jakekoli
nazory vitany.

QReport, TQRImage a W2000

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 22.6.2000 13:56:44

> Pokial mi je zname vobec ich nezaujimaju chyby v verziach volne sirenych s
> Delphi, na moj dotaz reagovali tak ze namam platenu verziu. Neviem ale ako

No to je skutocne ohromne. S tym by mal Borland nieco robit. Bud nech Borland
oficialne uvedie, ze Delphi su naozaj len na hranie a nie seriozny vyvojarsky
nastroj, pretoze s vyvojarskym nastrojom bez reportov mozeme vytvarat naozaj len
hry, alebo nech zabezpecia serioznu podporu vsetkemu, co dodavaju. Inak je nazov
"Delphi C/S" klamanie odberatela, pretoze si neviem predstavit klient/server
aplikaciu bez reportov.

Ref. integrita v MSSQL7

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.6.2000 14:05:11

Ahoj,

chtel bych se zeptat na nazory k tomu, jak zajistit %subj% ve
stylu foreign key. Jsou dve cesty:

- bud zavedenim FOREIGN KEY tam, kde jsou potreba
- nebo tuto vec provadet sam trigery.

V "Mistrovstvi v SQL serveru 6" se pise, ze z hlediska vykonu je to
temer rovnocenne. Reseni v trigerech je zrejme pracnejsi, na
druhou stranu dava moznost pouzit RAISERROR s mou vlastni
hlaskou a obecne se mi zda flexibilnejsi.

Jake jsou nazory odborniku?

David

Refreshovanie poli z Interbase

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 22.6.2000 14:18:05

Neprirazovat v triggru, tento postup je sice uveden v dokumentaci, ale
je prakticky nepouzitelny. Ziskej nejprve ID napriklad pres SP.
Jina kprohledej konferenci, toto tema zde bylo jiz nekolikrat.

Slavek

> [...]
> generatora.
> priamo v TIBQuery som pole prislusne identifikatoru nastavil na
> AutogenerateValue na arAutoinc (ale rovnako to nefunguje ani s arDefault)
>

> Vedel by mi niekto poradit, ako zabezpecit, aby ked nahram novy zaznam, a
> IHNED potrebujem k tomuto zaznamu nahrat nejaku podreiadenu vetu, tak aby
> jeho identifikator bol ZREFRESHOVANY? (teraz je tam toti nula, a jediny
> sposob, ako tam viem dostat skutocnu hodnotu je close/open databazy, ale
> vtedy sa mi zase nastavi -- samnozrejme -- databaza na zaciatok.

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.6.2000 14:20:50

> [...]
> nula, a jediny sposob, ako tam viem dostat skutocnu hodnotu je
> close/open databazy, ale vtedy sa mi zase nastavi -- samnozrejme --

Na MSSQL7 se to da zjistit z globalni promenne (zv)(zv)IDENTITY
(tusim). Jak na IB, nevim, ale treba existuje taky neco takoveho.

David

Ref. integrita v MSSQL7

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 22.6.2000 14:37:36

IMHO je lepsi FOREIGN KEY.

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>> - bud zavedenim FOREIGN KEY tam, kde jsou potreba
> - nebo tuto vec provadet sam trigery.

Pouziti RX

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 22.6.2000 13:41:33

> Dobry den
>

> Chtel jsem se zeptat, zda muzu RX komponenty pouzit v komercnich produktech?
> [...]

Ano.
Za zadnych.
(pokud vim)
Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

MIDAS, TSocketConnection

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 22.6.2000 14:46:16

Ahojte vsichni

V D5 Ent. mam nasledujici problem. Pouzivam vicevrstve aplikace pres MIDAS.
Na strane klienta pouziva TSocket connection, na strane serveru jsou remote
data moduly s threading modulem Apartment a bezi Borland Socket server. Kdyz
navazuju spojeni (Connected:=true) na a server, nekdy se stane, ze se
spojeni nenavaze a klient zatuhne nebo neohlasi zadnou hlasku a skonci
(nevim to urcite). V kazdem pripade se klient nerozjede ani po opakovanych
pokusech.

Netusite cim by to mohlo byt, resp. jak trasovat spojeni (potreboval bych se
dozvedet vice o problemu, jak vznika, co se deje na socket serveru apod.)

Predem dekuji za jakoukoliv radu i odkaz na web. Jaromir Cermak

QUICK REPORT, Custom Preview a nefungujici CLOSE

[*] Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 22.6.2000 15:23:53

D4P + QR 3.0.5s

Mam vazny problem s uzivatelskym Preview Quick Reportu.

Sestavu mam nadefinouvanou na formulari FSestava.
Uzivatelsky nahled mam nadefinovany na formulari FNahled.
Z hlavniho formulare Form1 volam formular Form2.
Na nem mam tlacitko "Nahled" a v nem FSestava.QuickRep1.Preview;
V udalosti QuickRep1.OnPreview mam nadefinovano:

FNahled.QRPreview1.QRPrinter := TQRPrinter(Sender);
FNahled.Show;

Na formulari FNahled mam tlacitko "Konec" s prikazem Close.
Samozrejme mam doplneny vsechny uses,...

A ted ten PROBLEM:

!!! Zaboha nemohu po ukonceni nahledu zavrit Form2 - je to na RESET
aplikace.

Snazil jsem se trivializovat priklad a vyloucit vse rusive, nedari se.

Pokud vlastni nahled volam z hlavniho okna Form1, je vse v poradku.

Dejte vedet, kdo se tim zabyval.

Diky

Ing. Petr Svejda
software specialist

MSSQL7 kontra IB6

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 22.6.2000 15:25:58

Cau,

David Lebeda wrote:

> [...]
> a naopak neumi, otazku spolehlivosti a stability.
> Zvazuji, zda zahodit MSSQL 7 a prejit na IB6 ci nikoli. Jakekoli

S MS SQL nedelam, ackoliv jsem jej pred rokem temer zacal vazne pouzivat,
nakonec jsem ale zacal delat s IB6.
Bez velkeho namahani si pamatuji nasledujici:

IB ma triggery clenene na BEFORE a AFTER [INSERT|UPDATE|DELETE] - u kazdeho
lze zadat i tzv. POSITION, coz je cislo urcujici poradi vykonani triggeru,
je-li vice triggeru stejne kategorie - SQL7 tohle nema

IB umoznuje definovat referencni integritu vcetne CASCADE UPDATE a CASCADE
DELETE - myslim, ze SQL7 tohle neumi

IB dovoluje u ruznych tabulek a take u ruznych poli jedne tabulky definovat
jine trideni - SQL7 to neumi

IB umoznuje pouzivat UDF - uzivatelske funkce v DLL knihovne, SQL7 tohle
nema - ma ale neco, co se tomu v jistych pripadech blizi

IB bezi na mnoha platformach (IB6 zatim oficialne na 3) a bude bezet na vice
- SQL7 se nejspise z Windows nikam nechysta

IB se velmi snadno instaluje a zabira minimalni pamet, celkove je urcite
mene narocna na HW - IB6 dokonce ma instalacni API, pomoci ktereho by mela
jit nainstalovat na pozadi napr. pri prvnim spusteni aplikace, ktera ji
vyzaduje - sam jsem to nezkousel

Kdyz si vzpomenu na neco dalsiho, napisu.

Cestina na Epson LQ400

[*] Martin Zeidler <zm(zv)wo(tec)cz> - 22.6.2000 16:11:20

[...]

======================================
Odpoved:

Ja mam Epson LX 100, v ktere je zabudovana ceska CP852. Mam tady manual i k
LQ100 a ta CP852 je tam taky... U LQ 400 fakt neni???

V dobe pocitacoveho praveku asi tak 1992, jsem mel doma Commodore 64 a resil
jsem stejny problem - jak donutit textovy editor na C64 aby tisknul cesky v
textovem modu za pouziti te CP 852... Pro pametniky C64 - byl to editor
Wizawrite :o)) Jelikoz mym velkym konickem bylo na C64 disassemblovani
cizich programu za ucelem "ruznych uprav" tak jsem toho vyuzil a prepsal si
v programu kodovani ceskych znaku, aby odpovidali kodum v CP 852... Urcite
by to tak slo i na Atari :o)))))))

Martin Zeidler
mailto:fo(zv)seznam(tec)cz http://zeidler.web.worldonline(tec)cz

MSSQL7 kontra IB6

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 22.6.2000 17:15:01

Ak je Interbase a MS SQL co len trocha porovnatelne (a to rozhodne je), tak
potom dost zavazi, ze mas od toho zdrojaky, je to prenositelne (Linux,
Solaris apod.) a je to free. Povodne som rozmyslal aj nad MSDE, ale teraz uz
nad tym neuvazujem - je to jasne: IB6.

David Lebeda wrote:

> [...]
> Dik,
>
> David

automaticky refresh na klientu SQL serveru

[*] ing. Ales Da�a - 22.6.2000 17:18:40

Zrovna ted resim jak delat refresh v midasu. Nejde tam pouzit TIBalert (nebo
jak se jmenuje), protoze nereaguje na pridani treba nov� vety. Zatim jsem
nedosel na nic lepsiho nez si nastavit timer a udelat refresh po nejak�
dobe. Refresh se stejne nemusi delat porad, protoze uzivatel nemusi vzdy
delat refresh cele tabulky, protoze ho zajima jen urcita cast dat (krome
ciselniku).I ja bych uvital nejake reseni, ktere by clienta upozornilo, ze
je treba udelat refresh.

Pouzivam k editaci dat grid a nevidim v tom zadny problem. Bude to asi v
tom, ze pracuji s daty prenesenymi na clienta, a do serveru posilam pouze
zmenena data.

Ales Dana

> [...]

> rozmluvim. :)

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 22.6.2000 17:25:21

Na toto tema:
Mam vlastny komponent nad TIBDatasetom, ktoremu poviem tabulku a on mi
vytvori Select, Insert, Update a Delete (toto ma asi kazdy). Moj komponent
vsak navyse obsahuje nastavenie AutoCommit, moznost vybrat niektory kluc ako
autoinkrementacny a zviazat ho s nejakym generatorom ID, odchytava chybove
hlasenia a umoznuje ich lahko prekladat na rozumne hlasania v style:
REF_INTEG_21=Nemozte zmazat zakaznika, ktory ma objednavky
apod.
Dalej umoznuje lahko nastavovat uzivatelske filtre, pripajat dalsie tabulky
v ramci selektu, podporuje linkovanie master-detail tak, ze nastavuje
foreign key v detail tabulke, mam tam sort aj outer left join a je to dost
otvorene pre pridavanie dalsich SQL-features. Cize podoba sa na TIBTable
(alebo ako sa to vola), ale je to predsa len viac SQL. Mam ho uz v dvoch
aplikaciach a v runtimoch nie su ziadne problemy.

Problemy mam take ze:
a) pracuje dost neefektivne (velakrat otvara na zaciatku DB), nabehnutie
aplikacie trva dlhsie
b) vizualny formular, ktory s nim umoznuje narabat, vzdy po ukonceni padne
c) nemam teraz cas sa na to pozriet.

Otazka:
Ma niekto zaujem o zdrojaky, ze sa na to pozrie a dame to potom k dispozicii
a la Open Source?

David Lebeda wrote:

> Na MSSQL7 se to da zjistit z globalni promenne (zv)(zv)IDENTITY
> (tusim). Jak na IB, nevim, ale treba existuje taky neco takoveho.
>
> David

Aktivni radek v DBGridu

[*] Ing. Ji�� Stecker <jiri.stecker(zv)vsb(tec)cz> - 22.6.2000 16:27:03

Chci jakymkoli zpusobem zrusit vymodreni
aktivniho radku v DBGridu. Potrebuju to proto, ze radky vybiram
jedinym kliknutim leveho tlacitka mysi na radek (mam to udelane tak,
ze nepouzivam klavesu CTRL pro vyber vice radku) a rusim vyber
vybraneho radku opetovnym klikem na nej (ale protoze, se vymodruje
aktivni radek, tak vyber nezrusim!). A dale: pokud mam vybrano
nekolik radku a posunu se pomoci ScrollBaru jinam, tak se k
vybranym radkum vymodri i aktivni radek a to ja nechci! Disablovani
vymodreni aktivniho radku by to vsechno vyresilo.

Vykonavatel civilni sluzby na VSB - TU Ostrava
Ing. Jiri Stecker
mistnost J307, prozatimni telefon 069/699 54 75

Client/server Master/detail

[*] ing. Ale� Da�a - 22.6.2000 17:35:34

Ja jsem to netestoval na tolika pocitacich najednou, ale pouze ze dvou.
Pokud jsem to zkousel na jednom PC, ktery slouzil jako server i client, tak
to chodilo celkem pomalu. Ale pokud jsem na to pristupoval z jineho stroje
na siti, tak se mi zd�la odezva celkem rychl�.
Dalsi podstatny casovy rozdil byl v tom, pokud jsem nacital vsechny data ze
serveru na clienta. Kdyz jsem si nastavil, ze chci data ziskavat po tolika
radcich co je videt v gridu (plus neco navic) tak to jelo velmi rychle.

Mzslim si, ze je celkem jedno jak trva nacitani nejakych 100 000 zaznamu,
protoze to jsou operace ktere se zrejme nebudou provadet bezne. Copak si
nekdo bude natahovat tokil dat na editaci? Vzdyt se vzdy hraje o to, aby se
na clienta dostalo jenom to co nutne potrebuje (napsat spravne dotaz a
ziskat data), nema smysl honit cele tabulky po siti jak to bylo treba u DOS
programu (TurboPower).

Nejdulezitejsi je asi rozhodnuti v cem delat pristup k datum. Kdo garantuje,
ze pouzita metoda bude za rok jeste aktualni.
Mame nekolik moznosti:
1. BDE - nic moc
2. MIDAS - zda se mi dobre, ale i po zlevneni stoji neco pres deset litru
3. ADO - asi dobre, ale mam k tomu odpor
4. ???

Jak se rozhodnout aby snaha nebyla marna.

Ales Dana

> [...]

objemy dat z vice stanic najednou, pak budto musi byt server
mnohonasobne vykonnejsi nez stanice, nebo je lepsi nechat zatez

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 22.6.2000 18:10:47

From: "Hurricane" <hurricane(zv)email(tec)cz>
> [...]
> mista v EXEaci. Na rychlosti zas tak moc nezalezi (ten dialog se nebude

V tomto pripade je to jedno, klidne vytvarej dalsi formulare, DFM je stejne
ulozeno jako resource. Pokud jej budes zobrazovat modalne, tak je to zcela
jednoduche:

with TForm2.Create(Application) do
try
ShowModal;

Formular (TForm2) ale pak nesmi byt v "Auto-create forms" v Project|Options ->
Forms.

Petr Vones, amatersky programator

Aktivni radek v DBGridu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.6.2000 23:03:55

From: "Ing. Ji�� Stecker" <jiri.stecker(zv)vsb(tec)cz>
> [...]
> vybranym radkum vymodri i aktivni radek a to ja nechci! Disablovani
> vymodreni aktivniho radku by to vsechno vyresilo.

Pokud jsem to dobre pochopil, tak by to slo takhle. U DBGridu nastav v OI
DefaultDrawing na False:

type
TDBGridHack = class(TDBGrid);

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
with TDBGridHack(Sender) do
begin
if (gdFocused in State) and not SelectedRows.CurrentRowSelected then
begin
Canvas.Brush.Color := Column.Color;
Canvas.Font.Color := Column.Font.Color;
end;
DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

Handle a myska

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.6.2000 23:03:19

From: "Jiri Novacek" <JNovacek(zv)spst(tec)cz>
> [...]
> nejakeho objektu do promene (ten kde zmacknu mysku).
> Jak nahradit Timer zmacknutim mysky. Muzu se obejit bez

A co to udelat jinak. Pokud stisknes tlacitko mysi a budes jej drzet, tak
se ti s pouzitim kodu dole bude generovat udalost OnMouseMove pri pohybu
i mimo tvoji aplikaci. Jakmile tlacitko pustis, tak se zavola OnMouseUp.

procedure TForm1.FormMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
MouseCapture := True;
end;

procedure TForm1.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
begin
if MouseCapture then
with Mouse.CursorPos do TraceFmt('%d %d', [X, Y]);
end;

procedure TForm1.FormMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
with Mouse.CursorPos do TraceFmt('Button up at: %d %d', [X, Y]);

MSSQL7 kontra IB6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.6.2000 23:05:44

From: "Martin Kubecka" <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
> P.S. IMHO MS SQL je jistota, IB tady taky nemusi za par let byt vubec. MS

Tak tohle je to posledni na co bych sazel :-) Kdyz se podivas jak rychle se
dnes veci meni, tak za par let uz tu nemusi byt ani MS SQL ani Microsoft a
treba ani Delphi (ne ze bych si to pral ;-). Koneckoncu ruzne "zarucene" MS
technologie ci megalomanske projekty typu Iridium ukazaly jak rychle mohou
vzit veci obrat. Podobne treba mobilni telefony, kdo by pred par lety cekal,
ze jich behem nekolika let budou miliony. Predpovidat vyvoj do budoucnosti
se dnes uz moc neda. Snad jedinou jistotou je smrt (zatim :-))

Petr Vones, amatersky programator

BDE 5.0.0

[*] Lud�k P�ral - 22.6.2000 23:08:45

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Nainstaloval jsem D4 a mam velke problemy se zobrazovanim Master/detail. Polozky uctu se zobrazuji k jine hlavicce, po kliknuti na grid se objevuje hlaska - Record not found a zobrazeni se spravi. Mam verzi IDAPI 5.0.0. Z inprise.com prave stahuji IDAPI 5.1.1. Prosim o Vas nazor, zda mi to v problemech pomuze (na D3 s BDE 4.5.1 jsem tyto problemy nemel)

S pozdravem

Ludek Paral
Sadova 2/503
352 01 As

ludek.paral(zv)telecom(tec)cz
www.mujweb(tec)cz/pocitace/lupasoft

Access

[*] Lud�k P�ral - 22.6.2000 23:28:05

Marne se pokousim v D4P pripojit k Accessu. Sice mam stazene zakladni
postupy, nicmene se mi to nedari. Nema prosim nekdo kraticky projekt s
komponentami TTable a dbgrid, abych vedel, kde delam chybu ?

Ludek Paral
Sadova 2/503
352 01 As
ludek.paral(zv)telecom(tec)cz
www.mujweb(tec)cz/pocitace/lupasoft

String To Float

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.6.2000 00:15:41

Behalf Of Martin Zeidler

> [...]
> to nejak udelat, aby se aspon zobrazilo uprostred formulare? Nebo neni k
> dispozici nekde hotova procedura na validaci? Jiste nejsem prvni kdo mel

Muzes zkusit misto Editu pouzit komponentu MaskEdit a pokusit se zabranit ne
jhorsimu uz pri zadani.> 2) Jak to ze mi nejde volat procedura z jine procedury v ramci jedne
> [...]
>
> TMainForm.FormCreate(Sender);
>
> tak vysledek:
>
> [Error] Main.pas(58): This form of method call only allowed for class

Volat to musis bez toho T takze :
MainForm.FormCreate(Sender);

Pouziti RX

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 23.6.2000 00:26:12

Zdravim.
Dodnes jsem zil v domeni, ze pouzivat RXlib mohu zcela neomezene.
Nahlodan jsem se mrknul na licencni podminky a pokud moje chaba anglictina
staci rozumim tomu tak, ze nesmim za uplatu prodavat RXlib jako takove s
vyjimkou zacleneni do svych exe aplikaci. Vyjadrete se k tomu prosim nekdo.

citace :

REDISTRIBUTION RIGHTS

You are granted a non-exclusive,
royalty-free right to reproduce and redistribute executable files created
using the Software (the "Executable Code") in conjunction with
software products that you develop and/or market (the "Applications").

RESTRICTIONS

Without the expressed, written consent of RX Library authors, you may NOT:

distribute modified versions of the Software, in whole or in part.
rent or lease the Software.
sell any portion of the Software on its own, without integrating it into
your Applications as Executable Code.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

[*] Ivan Kozak <kozaki(zv)atlas(tec)cz> - 22.6.2000 18:37:36 -0700

Dik za tip, ale kde najdem archiv konferencie? Dik Ivan

From: Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz>
To: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 22. �ervna 2000 7:28
Subject: RE: Refreshovanie poli z Interbase

> [...]
>je prakticky nepouzitelny. Ziskej nejprve ID napriklad pres SP.
>Jina kprohledej konferenci, toto tema zde bylo jiz nekolikrat.

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.6.2000 06:36:48

> Dik za tip, ale kde najdem archiv konferencie? Dik Ivan

www.delphi(tec)cz, zvolit Konference a napr. Fulltextove vyhledavani.
Primou adresu ted z hlavy nevim a nechce se mi ji hledat. Ted tam
ale na serveru jsou nejake problemy; uplne funkcni by to pry snad
melo byt po vikendu.

David

Pouziti RX

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.6.2000 06:42:27

> [...]
> anglictina staci rozumim tomu tak, ze nesmim za uplatu prodavat RXlib
> jako takove s vyjimkou zacleneni do svych exe aplikaci. Vyjadrete se k

Jo - pouzivani k vyvoji je zcela v pohode a sireni vysledne aplikace
taky.

David

MSSQL7 kontra IB6

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.6.2000 06:55:13

Diky za vsechny nazory (i za ty budouci).

> [...]
> mat, pretoze to nebude mat kto zaplatit a zadarmo to nikto robit
> nebude (iba ak si to doprogramujes sam s Interbase zdrojakmi).

Muzes prosim uvest par konkretnich prikladu?

Jinak jeste pro vsechny. Nikdo tu zatim nezminil problem stability
a chyb. Pokud si dobre vzpominam, v konferenci bylo dost dotazu
orientovanych tak, jestli nahodou neni chyba IB6, ze se chova tak
a tak (az bude fungovat vyhledavani, urcite si archiv prolezu). Nevim
uz, jak to dopadlo, v kazdem pripade: vite nekdo o necem, co v IB6
zjevne postradate? Nebo co je zrejme chyba v IB6?

Dik, David

tisk v D1

K D1 se nevracim pro srandu kraliku (taky to pekne boli, kdyz uz je clovek
zvykly na trosku jinou uroven). Neobhajim vymenu 386 za Pentia... Nicmene, v
prvnim mem dotazu bylo, zda PageWidth a PageHeight je cela velikost stranky
posilane na tiskarnu nebo tisknutelna plocha.

> [...]
>
> Sroub

Jediny spravny postup je zahodit D1 a prejit na 32-bit.

Taky zacinam s IB, nicmene jsem si vsiml, ze IB umi kaskadovou ref
integritu, vlastni domeny... Ale ty to chces asi komplexne.

> [...]
> a naopak neumi, otazku spolehlivosti a stability.
> Zvazuji, zda zahodit MSSQL 7 a prejit na IB6 ci nikoli. Jakekoli

Tak nebylo by mozne si na to napsat DLL. Ja takhle taham prihlasovaci
dialogy, dialogy o aplikaci a tak...

[...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.6.2000 07:20:10

> [...]
> on line. Hlavne, jak je potom korektne zrusit, aby nezustaly v pameti
> nebo nehlasily Component naded 'aabbccdd' already exists.

Kvuli budouci udrzbe bych asi zvolil novy form, ale myslim, ze jinak
je to celkem fuk.
No a ty zasady - aspon ty, co me napadly:

- nezapomenout komponentam priradit parenta
- vhodne volit ownera (pro ty edity napr. vytvareny formular, nikoli
formular, ze ktereho je novy form tvoren - viz dale). Tj. nepouzivat
automaticky v Create jako parametr Self nebo nil, ale uvazit, ktera
komponenta by byla rozumnym ownerem z hlediska dalsiho bodu:
- owner se sam pri ukonceni (free apod.) postara u uvolneni
komponent, pro nez je owner. Je proto zbytecne to resit v
destruktoru.
-nezapomen, ze na z kodu vytvarene komponenty budes muset
pristupovat prostrednictvim poli Components, popr. Controls
prislusneho formu, pokud si nevytvoris nejaky vlastni zpusob, jak
uchovavat ukazatele na jednotlive komponenty.
-z kodu je treba udelat i prkotiny, ktere pri vizualnim navrhu udelas,
aniz bys o nich premyslel - nastaveni pozice kazdeho controlu proti
parentovi, nastaveni width a height, pokud by implicitni
nevyhovovaly atd. atd.

Momentalne me uz nic duleziteho nenapada.

David

Zjisteni PORTU

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 23.6.2000 07:20:45

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Dobry den...

Jak mohu zjistit pocet serivoych portu ve Win9x
a pripadne, kterej port vyuziva modem...

adresare windows

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.6.2000 07:51:14

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Hurricane [mailto:hurricane(zv)email(tec)cz]
> Odesl�no: 22. �ervna 2000 20:07
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: adresare windows
>

> Zdravim
>
> Mas dve moznosti:
> V registru (dej vyhledavani uvedenych cest)
> V msdos.sys (tos nevedel ?!?!?!?!)
>
> Hurricane

Hmm... na mem pocitaci ma napr. MSDOS.SYS velikost 0 B.
Blby, co?

Myslim, ze by bylo dobre nevymyslet blbosti a pouzivat
API funkce, jak uz tady nekolik lidi spravne poradilo.

Jura

Client/server Master/detail

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 23.6.2000 08:07:06

On 22 Jun 2000, at 17:35, ing. Ale� Da�a wrote:

> [...]
> serveru na clienta. Kdyz jsem si nastavil, ze chci data ziskavat po
> tolika radcich co je videt v gridu (plus neco navic) tak to jelo velmi

To souhlasi. Tentyz pokus, kdy byly ve hre pouze dva pocitace
(tedy klient a server), dopadl naopak lepe pro server. Sest pristupu
naraz vsak server beznadejne zahltilo. Cas ziskavani dat pri
zatizeni serveru byl nekolikanasobne delsi nez pri zatizeni klientu.

> [...]
> (napsat spravne dotaz a ziskat data), nema smysl honit cele tabulky po
> siti jak to bylo treba u DOS programu (TurboPower).

Pokus byl delan se zamerem zjistit, za jakych okolnosti je
vyhodne zatizit server a za jakych klienty. Mnozstvi dat bylo
zvoleno proto, aby byly ziskane hodnoty jasne odliseny. Z toho mi
vyslo, ze pokud nevim predem, v jakych podminkach bude program
provozovan, radeji zatizim klienty, byt to muze byt v rade pripadu
nevyhodne. Pokud budu znat konkretni provoz, pak mam jasnejsi
volbu.

> [...]
> moznosti: 1. BDE - nic moc 2. MIDAS - zda se mi dobre, ale i po
> zlevneni stoji neco pres deset litru 3. ADO - asi dobre, ale mam k

Ad 1: kdo byl na seminari o Linuxu, mel by mit s BDE a jeho
budoucnosti jasno. A to i ve Woknech.

Ad 2: pri placeni licenci za kazde nasazeni to neni pouzitelne v
krabicovem SW, nebo v podobnem prodeji (predem neznamym
zakaznikum). Zde by mohla pomoct univerzalni licence pro
libovolny pocet pouziti (nekdy se muze stat, ze potrebuji sirit dema
nebo free verze programu).

Ad 3: ja jsem si napsal primo OLE DB komponenty, ktere delaji
presne to co chci a potrebuji. A mam po starostech, jak obejit to ci
ono. :-) Nebyt tohoto, pak chtel-li bych delat s MS SQL, rychle
bych se snazil takovy odpor prekonat. Na IB bych asi sahnul po IB
Express, nebo bych pockal, co noveho prinese dalsi verze Delphi.
Pokud bych cekat mohl. :-)

> Jak se rozhodnout aby snaha nebyla marna.

Blbe. :-)

On 22 Jun 2000, at 18:10, Martin Kubecka wrote:

> [...]
> MS SQL je tusim nejrozsirenejsim SQL serverem (mozna je pred tim jeste
> tesne Oracle, ale i ten IMHO padne za nej). Takze vyhodou je take

IB zde nemuze nebyt, protoze se jedna o Open Source. Otazka
spise je, zda se bude jednat o zivou databazi nebo mrtveho brouka.
Dnes muzeme vyjit z uvahy, ze MS SQL se bude rozvijet i za par
let, a v pripade rozdeleni MS se treba dostane i na Linux
(pragamticky Bill si necha aplikacni cast, s Windows to vzda a
[zpocatku] potichu opanuje Linux - vzpomenme si, jak to bylo s
internetem). Nebo muze nastat takovy model, ze IB jasne zvitezi a
vytlaci komercni databaze do okrajovych vysoce specializovanych
trhu.

Je tu nejaky prorok? :-))

On 22 Jun 2000, at 10:57, Polak Jiri wrote:

> Mozna by slo zvolit variantu s automatickym refreshem, ale pouze pro
> nejakou informacni tabuli, kde nepracuji uzivatele (a ztraci tedy
> smysl namitka o aktualnim radku)

Pravda, tato vyjimka me nenapadla, ale i zde by mel refresh
probihat v nejakych pravidelnych intervalech (odjezdy vlaku, teplota
vody, rosny bod, ...), nez po kazde zmene - snad jedine s vyjimkou
situaci, kdy jde opravdu o cas, jako jsou hodnoty EKG atp. :)
Takoveto stavy je vsak lepsi resit pevnou pozici udaje, nez gridem.

Pouziti RX

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 23.6.2000 08:28:47

Ahoj
je logicke ze produkt oznacovany jako freeware, poskytovany zdarma, nemuzes
jako takovy poskytovat za uplatu a z ni tezit. Programy vyuzivajici RX
komponenty komercne poskytovat muzes.

Ing. Igor Vodicka
informacn� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrabuvka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

> [...]

your Applications as Executable Code.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

WWW utility

[*] David Viktora <viktora(zv)kit(tec)cz> - 23.6.2000 08:37:36

Zdravim,

(win95, D4 Prof)

zajimalo by mne, zda je mozne v Delphi vytvaret podobne utilitky (napr. pro
vytvoreni pocitadla pristupu nebo pro zpracovani vystupu z HTML formulare),
jake se vytvari treba v Perlu nebo CGI a umistuji se na WWW server? Pokud
ano, jaka pravidla bych mel dodrzovat?

Dik za odpoved.

David Viktora

MSSQL7 kontra IB6

[*] Miroslav Cipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 23.6.2000 08:38:06

taky jsem se rozhodoval mezi MS SQL a IB a nakonec to vyhral MS SQL:

1. nejasna budoucnost IB
2. znazsi psani webovych programu pres ASP ADO a Interdev

M.

Frame v D5

[*] Mgr. Michal Michal <michalm(zv)zf.jcu(tec)cz> - 23.6.2000 08:47:48

Dobry den,

rad bych se zeptal jestli nemate zkusenost z TFrame v D5 a jejich
pouziti. Jak jej dostat na formular a k cemu jsou puvodne urceny.

Michal

MSSQL7 kontra IB6

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 23.6.2000 08:52:37

Ahoj,

Martin Kubecka wrote:

> Toto by mel umet MS SQL 2000 (8.0) - tusim by mel byt na podzim? Zatim je
> Beta 2.

Az to bude, tak to bude, zatim to neni ...

> P.S. IMHO MS SQL je jistota, IB tady taky nemusi za par let byt vubec. MS
> SQL je tusim nejrozsirenejsim SQL serverem (mozna je pred tim jeste tesne
> Oracle, ale i ten IMHO padne za nej).

Po uvolneni ostre verze a zdrojaku IB se muze nejrozsirenejsim SQL serverem stat
prave IB, a to velmi rychle.

> Takze vyhodou je take bohate know-how.

Kdybys sledoval newsy o IB, vubec bys tenhle bod nezminoval.
Tohle je typicky priprad rozvijejiciho se flame-war, dal se neucastnim ...

* Ulozeni sestavy do souboru

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 23.6.2000 08:59:46

Z paradoxi tabulky vytvarim faktury pomoci QReportu. Lze nejak vytvorenou
fakturu prevest do souboroveho formatu napr. DOC, nebo HTML?==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)volny(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

MSSQL7 kontra IB6

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 23.6.2000 09:03:00

Ahoj,

Zapomnel jsem predtim snad na nejdulezitejsi vec - multiversioning engine.
Read a write pristupy v IB si navzajem neprekazeji.
Napr. je mozne spustit hodne dlouho bezici report i za normalniho fungovani
ostatnich uzivatelu - porizovani dat atd. Report vidi konzistentni data z
okamziku sveho spusteni a uzivatele pri sve praci nejsou omezovani zadnymi
reportem zamcenymi zaznamy. Zkuste tohle udelat s MS SQL7 ...

Takovou schopnost ma jeste PostgreSQL a velmi podobnou i Oracle - ale o neco
mene mocnou. Proc mene mocnou, to uz nevim - je to dostupne na newsech a na
nekterych serverech tykajicich se IB.

Chyby samozrejme IB ma, bylo by naivni myslet si, ze nema (a SQL7 je ma
urcite taky). V soucasne dobe mi vsak neni znama zadna fatalni. Jeste v
IB5.6 jedna takova byla, ale je odstranena. I presto bylo jednoduche se ji
vyhnout, kdyz se o ni vedelo.

Zavretie formulara

[*] Vlado <keder(zv)atlas(tec)cz> - 23.6.2000 09:22:02

Tak to som si myslel aj ja, ale ono to tak nefunguje. Ak krokujem procedury, tak to vyzera tak, ze po emulacii stlacenia klavesy btnOk prevedie sa odskok do btnOkClick, vykona sa prikaz medzi begin end a dalej poklacuje vo vykonavani procedury {bod 1}. Po ukonceni procedury btnOkClick sa program vracia na {bod 2}a potom necha na obrazovke otvoreny frmZaklad a caka na skutocny klik na btnOk. Ak pridam frmZaklad.ModalResult := mrOK; frmZaklad.Close; za emulaciu kliku, prebehne to ako by sa nic nedialo. To iste je aj ak to dam do Click procedury. Skusal som volat frmZaklad.ShowModal; {bez toho aby som cakal na stlacenie btnOk} ale vzdy rovnaky vysledok.

Vlado

[...]
... {bod 2}
end;

procedure TfrmZaklad.btnOkClick(Sender: TObject);
case Skrinka of
10: begin {ATYP}
Nazov:= 'ATYP';
... {bod 1}