MSSQL7 kontra IB6

[*] Michal Kus <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 23.6.2000 09:42:05

> Z hladiska predaja databazovej aplikacie zdrojovy kod nema
> ziadny vyznam
> a prenositelnost asi velmi malu. Co sa tyka ceny tak MSDE je mozne
> s aplikaciou tiez sirit zdarma. S MS SQL budes kompatibilny s vecsinou
> systemov a aplikacii, je skalovatelny a obsahuje rozne
> zaujimave technologie
> ktore podla mojho nazoru Interbase nikdy nebude mat, pretoze to nebude
> mat kto zaplatit a zadarmo to nikto robit nebude (iba ak si
> to doprogramujes
> sam s Interbase zdrojakmi).
>
> Erik Salaj, WINSOFT

Dovolil bych si nesouhlasit:
- vzhledem k tomu jak jede Linux a blizi se Kylix je prenositelnost dost
zajimava.
- MSDE je zadara jen do 5-ti uzivatelu!
- Jakou vetsinu systemu myslis? Win 95/98/NT/2000?
- nepodcenoval bych OpenSource a co kdo bude chtit delat a platit ci
neplatit.
- zaroven ho ale neprecenuji, protoze ja osobne jsem nejak nepochopil jak
si
na OpenSource vydelat na chleba. :-)
- MS SQL 7 (2000) vyhraje na cele care v marketingu, ale to me prijde dost
nepodstatne.

Ja MS-SQL poslal k certu a presel na IB6.
Michal

drag from modal form

[*] Pavel Kahle <kahle(zv)atlas(tec)cz> - 23.6.2000 09:50:46

> [...]
>
> type
> TForm3 = class(TForm)
> private
> procedure WMEnable(var Msg: TWMEnable); message WM_ENABLE;
> public
> { Public declarations }

> Form3: TForm3;
>
> implementation
>
> {$R *.DFM}
>
> { TForm3 }
>
> procedure TForm3.WMEnable(var Msg: TWMEnable);
> begin
> inherited;
> if not Msg.Enabled then EnableWindow(Handle, True);

To jsem presne potreboval,
(jeste jsem doplnil na on activate modal formu
SetWindowPos(Handle, HWND_TOPMOST, ...
a je to ono).

Diky P.Kahle

prepnutie akt. okna

[*] Iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 23.6.2000 09:58:54

zdravim...

mam problem...spustam jednu win. aplikaciu z dosovej aplikacie.
ked ale chcem skoncit tu win aplikaciu, tak chcem, aby sa
windows prepol naspet do dosovej, teda fullscreen....

poradte prosim ako na to...

iko
iko(zv)kamarad(tec)cz

tisk v D1

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 23.6.2000 10:09:11

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>

> K D1 se nevracim pro srandu kraliku (taky to pekne boli, kdyz uz je clovek
> zvykly na trosku jinou uroven). Neobhajim vymenu 386 za Pentia...

Tento argument neobstoji. Pokud chce zakaznik nove funkce do programu,
nemuze pocitat s tim, ze mu vsechno bude chodit na 386.
Pokud trva na 386, musi se smirit s tim, ze nektere nove funkce mit nebude.

> Nicmene, v
> prvnim mem dotazu bylo, zda PageWidth a PageHeight je cela velikost
stranky
> posilane na tiskarnu nebo tisknutelna plocha.
>
> Sroub

Toto nebylo v prvnim dotazu, na ktery jsem odpovidal, ale az v nekterem
dalsim.

Canvas tiskarny odpovida tisknutelne oblasti tiskarny.
Je tedy typ od typu jiny.
Pokud je pozadavek urcovat souradnice absolutne vuci levemu hornimu
rohu papiru, musi se zjistit poloha leveho horniho rohu tisknutelne oblasti.
K tomu slouzi ESCAPE funkce GETPRINTINGOFFSET (viz help)

var P: TPoint;
Escape(Printer.Handle, GETPRINTINGOFFSET, 0, nil, (zv)P);

Vsechny x-ove souradnice je nutne ponizit o P.X a y-ove o P.Y.

Souradnice jsou udavany v jednotkach zarizeni. Podle DPI
tiskarny je nutne je prepocitat. Rozliseni tiskarny lze ziskat (viz help)

GetDeviceCaps(Printer.Handle, LogPixelsX)
GetDeviceCaps(Printer.Handle, LogPixelsY)

Vaclav Krmela

String To Float

[*] Jirka Mikan <BLIK_sro_MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz> - 23.6.2000 10:14:43

> 1) Jak na validaci retezce pro StrToFloat?? Potrebuju dostat retezec z
> Edit.Text do typu Extended, ale co kdyz mi tam uzivatel zada
> blbosti? Zatim
> jsem to zkousel nejak spytlikovat pres vyjimku, ale to se mi moc nelibi -
> sice to funguje, ale to okno se vzdycky zobrazi uprostred obrazovky. Da se
> to nejak udelat, aby se aspon zobrazilo uprostred formulare? Nebo neni k
> dispozici nekde hotova procedura na validaci? Jiste nejsem prvni kdo mel
> takovy problem :o)

zkus to pres osetreni vyjimky:

try
MujFloatProm:=StrToFloat(MujTextProm);
except
on EConvertError do
begin
{ sem napis to, co se ma stat, pokud ta konverze neprojde }

String To Float

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 23.6.2000 09:17:19

ad 1)
na ty vyjimce nevidim nic spatnyho
try
extCislo := StrToFloat(Edit.Text);
except
MessageDlgPos(...); // tohle zobrazi hlasku tam kde ji definujes
end;

StrToFloat vyzaduje aby desetinny oddelovac byl podle mistniho nastaveni
(,.)

pak jeste existuje treba procedura Val ktera provede konverzi a nebo vrati
kolikaty znak je spatny

ad 2)
pokusil jsi se volat metodu objektu pomoci typu a ne pomoci instance toho
typu
timhle zpusobem lze volat jenom konstruktory a metody deklarovane jako
class function nebo class procedure

Ahoj a nenech se odradit pocatecnimi tezkostmi
Tomas Bihary

From: "Robert Zak" <nrsys(zv)psn.sk>
> [...]
> lepsia kvalita.
> Neda sa nejako nastavit rozlisenie v ktorom chcem obrazok grafu ulozit??

Pres bitmapu bude obrazek vzdy zubaty. Spravny postup je pres metafile.
Chart1.SaveToMetafile('soubor.wmf')
no a nasledne natahnost do generatoru sestav do prvku Graficky obrazek.
U nej musi byt zaskrtnuto Podle okna. Potom to kostrbate byt nemuze.

Vaclav Krmela

Zjisteni velikosti souboru na FTP

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 23.6.2000 13:22:02

Myslim, ze ftp komponenta obsahuje metodu Size (nejsem si ted
jist, ale myslim, ze ano), ktera vraci delku souboru. Mam ale
zjisteno, ze nektere FTP servery toto neumi a vraci delku -1. V
tom pripade je delka neznama..

**Dodo**

> Od: Ale� Va���ek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Thu, 22 Jun 2000 18:57:47 +0200
> P�edm�t: Zjisteni velikosti souboru na FTP
>
> Zdravim,
>
> potreboval bych vedet, jakym zpusobem zjistim velikost nejakeho
souboru na
> FTP za pomoci komponenty FTPClient od F. Piettiho?
>
> Diky, Ales

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

Zavretie formulara

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.6.2000 13:32:45

> [...]
> procedury. Skusal som volat frmZaklad.ShowModal; {bez toho aby som
> cakal na stlacenie btnOk} ale vzdy rovnaky vysledok.
>
> Vlado
>
> procedure TfrmZaklad.FormActivate(Sender: TObject);
> case skrinka of
> 10: begin {ATYP}
> setcursorpos(frmZaklad.Left+
> btnOk.Left+10,frmZaklad.Top+ btnOk.Top+25); //
> premisteni kurzoru nad tlacitko
> SendMessage(btnOk.Handle,WM_LBUTTONDOWN,MK_LBUTTON,HI(bt
> nOk.Top)); // mousedown
> SendMessage(btnOk.Handle,WM_LBUTTONUP,MK_LBUTTON,HI(btnO

Aha, zacina to byt jasne. Z obsluhy OnActivate okno nezavres, to
je moc brzy. Navic mam takovy dojem, ze v dobe provadeni
OnActivate neni jeste videt, ale za to nerucim.
Pokud tomu dobre rozumim, tak v tomto stavu, tak jak to je, se
frmZaklad nekde vytvori, pri pokusu o zobrazeni se zjisti, ze neni
potreba, takze by se nemel ani ukazat, jen se neco nastavi a pak
se form uvolni z pameti.
Jestli to je skutecne tak, nebylo by lepsi rozhodnout o tom, ze
form neni potreba, jeste pred jeho vytvorenim nebo alespon pred
volanim ShowModal? Domnivam, se upravy v aplikaci, aby se
chovala timto zpusobem, by nemely byt slozite.

David

Viceradkovy TToolBar

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 23.6.2000 12:46:09

ToolBar ma boolean property Wrapable
ToolButton ma boolean property Wrap
s jejich pomoci by to melo jit
Ahoj Tomas Bihary

> [...]
> vypadaji jako BitBtn. Buttony, ktere jsou vedle sebe, umim od sebe
> oddalit separatorem. Jak ale udelat neco jako svisly separator, tj.

Scrollbox a scrollbary

[*] Pavel Kahle <kahle(zv)atlas(tec)cz> - 23.6.2000 13:57:55

> jak u scrollboxu potazmo u jeho scrollbaru zjistim, ze doslo ke
scrollingu?
> Zadna udalost typu OnScroll ci podobne u toho neni (D4).

zkusil bych vytorit novou komponentu z (TScrollBox ) kde bych pridal udalost
onscroll:
unit MYScrollBox;

StdCtrls;

type
TMYScrollBox = class(TScrollBox)
private
FOnScroll: TScrollEvent;
procedure Scroll(var Message: TWMhScroll); message WM_HSCROLL;
// funguje na horizontal scroll; vertical je analog.
{ Protected declarations }
property OnScroll: TScrollEvent read FOnScroll write FOnScroll;
{ Published declarations }
end;

procedure Register;

implementation

procedure TMYScrollBox.Scroll(var Message: TWMHScroll);

Var p:integer;
begin

with Message do
begin
p:=pos;
if Assigned(FOnScroll) then FOnScroll(Self,TScrollCode(ScrollCode),p);
end;
// takhle to funguje, ale asi to jde zapsat lepe; treba nekdo poradi
end;

procedure Register;
begin
RegisterComponents('KAHLE', [TMEScrollBox]);

konverze tif

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 23.6.2000 14:11:43

Nevim bohuzel kde, ale videl jsem tiskarnu do wnidoze, ktera mito tisku
prodikovala nejake obrazky...

Elegantni reseni pro prevod cehokoliv do obrazku.

a.

> Zdravim,
>
> nevite nekdo o nejakem levnem programu na konverzi rt -> tif , nebo
> text->tif ...
>
> Dekuji P.Kahle

html odeslani formulare (CGI skript)

[*] Zapl�k���ͪe�?�Y��̿ - 23.6.2000 14:23:29

Mel bych malinkej dotaz ohledne odeslani vyplneneho formulare pomoci e-mailu. Tvorim registraci produktu na nasi www strance(HTML soubor), a nevim jak jednotliva pole odeslat na nas e-mail. Vim ze se to provadi nejak pomoci cgi skriptu v adresari cgi-bin, ale nevim jak. Dokonce tusim, ze se takovy programek da napsat i v delphi. Potrebuji , aby zakaznik vyplnil jednotlive polozky a po stisku tlacitka odeslat se dopravily na muj majl.
Poradte mi prosim, nebo mne upozornete na nejaky jednoduchy priklad.
Moc dik za kazdy namet.

W98, D5

Zaplik
zaplik(zv)volny(tec)cz

pomale spravy

[*] Iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 23.6.2000 15:08:54

zdravim...

poradi mi niekto ako vyberiem z clipboardu OLE Text? ono mi to
vrati nejake handle na OLE objekt, ale som z toho blby...

prosim poradte...

iko
iko(zv)kamarad(tec)cz

adresare windows

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 23.6.2000 15:08:32

Co to mas proboha za system ?!?!?!??? Ja mam Wir98 a kdybych smazal vsechno
v rootu, tak by mi to nenabehlo. Nebo tobe jo? Nebo jestli mas
DriveSpacenutej disk, tak musis brat ty soubory na nezapakovanym disku.

> Mas dve moznosti:
> V registru (dej vyhledavani uvedenych cest)
> V msdos.sys (tos nevedel ?!?!?!?!)
>
> Hurricane

Hmm... na mem pocitaci ma napr. MSDOS.SYS velikost 0 B.
Blby, co?

Myslim, ze by bylo dobre nevymyslet blbosti a pouzivat
API funkce, jak uz tady nekolik lidi spravne poradilo.

Vyjimky SQL serveru

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.6.2000 15:22:13

A je nekde k dispozici nejaky ciselnik ?

> Od: Zbysek Hlinka[SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]

> Asi dost zalezi na tom, pres jaky stroj k databazi pristupujes. Ja to
> v OLE DB delam tak, ze si chytim cislo chyby, a podle toho vypisu
> hlasku.

MIDAS, TSocketConnection

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 23.6.2000 15:33:36

TsocketConnection neviuziva pro komunikaci DCOM ale jen TCP/IP, takze si
mislim ze by mohlo byt jednodusi procpat komunikaci pres heterogenni sit.

Ale mam jeste jeden dotaz:

Podarilo se mi krokovat socketserver v delphi a dosel jsem na to, ze problem
nastava za okolnosti, kdy klient nekolikrat sadne s chybou, na serveru jsou
spojeni nekorektne ukoncenych klientu, .... Pak krokovanim dojdu as na
misto, kde se vytvari DataModul na serveru a tam prislusne volani zatuhne.
Je to pri volani procedury

CoCreateInstance(ClassID, nil, CLSCTX_INPROC_SERVER or
CLSCTX_LOCAL_SERVER or CLSCTX_REMOTE_SERVER, IUnknown, Unk)

Nevite prosim zda by se toto volani nedalo zmenit tak, aby socket server
necekal donekonecna, ale poslal na klienta chybu, ze objekt nemuze vytvorit.
Resp. nevite o opravene verzi nebo nahrade socket serveru, na te stavajici
mi nefunguje ani "odstreleni mrtvych" spojeni.

Chtel bych zachovat komunikaci pres TCP/IP.

Od: "Tomas Grepl" <delphi(zv)kapsw(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 23. �ervna 2000 22:45
P�edm�t: Re: BDE 5.0.0

> [...]
> detail tabulce.
>
> Nebo mohou byt take problemy s indexy ci referencni integritou.

MSSQL7 kontra IB6

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.6.2000 08:39:36

On 23 Jun 2000, at 11:57, Miloslav Sk�cel wrote:

> Jake jsou nevyhody?

Retezec je dlouhy (jestli dobre pocitam) 38 bajtu, guid jenom 16. A
razeni textoveho primarniho klice je imho casove narocnejsi nez
binarniho (i kdyz nevim, jak pracuje s guid hodnotou MS SQL).

BDE, format paradoxu a SQL

[*] Tom PLANKA <planka(zv)bigfoot(tec)com> - 24.6.2000 10:12:21

Zdravim vsechny priznivce Delphi!

Po skoro 2 tydnech marneho badani nad problemem mi nezbylo nic jineho, nez
pozadat o pomoc vas, zkusenejsi kolegy. Pri svem programatorskem pachteni
pouzivam Delphi 4 a BDE 5.10 a to vse na Windows 98 CZ SE.

Programove vytvarim a naplnuji dve tabulky:
ArtCmd.DB (obsahuje desitky tisic zaznamu o zbozi)
with TBL.FieldDefs do begin
Add ('EAN',ftString,13,false);
Add ('Nazev',ftString,40,false);
Add ('Dodavatel',ftInteger,0,false);
Add ('NCena',ftCurrency,0,false);
Add ('PCena',ftCurrency,0,false);
Add ('Info',ftString,70,false);
Add ('WGR',ftInteger,0,false);
Add ('Varianta',ftString,13,false);
end;
with TBL.IndexDefs do begin
Add ('','EAN',[ixPrimary,ixUnique]);
end;

Data.DB (obsahuje data ziskana ze specialni rucniho pocitace - radove
stovky, maximalne tisice zaznamu)
with TBL.FieldDefs do begin
Add ('Davka',ftInteger,0,false);
Add ('EAN',ftString,13,false);
Add ('Mnozstvi',ftFloat,0,false);
Add ('Regal',ftString,5,false);
end;

Z rucniho pocitace se data prijimaji po davkach. Je tedy potreba doplnit
udaje o kazdem zbozi z velke tabulky ArtCmd pro prislusnou davku a vysledek
vytisknout. Jedinou spolecnou polozkou pro propojeni obou tabulek je EAN,
pricemz vysledek je potreba omezit pouze na zaznamy z tabulky Data, ktere
patri urcite davce. Navic je potreba zajistit, aby se vypsaly i ty zaznamy z
tabulky Data, ke kterym se nenajde doplnujici zaznam v tabulce ArtCmd.
Vysledny vyberovy SQL dotaz vypada takto:

SELECT ArtCmd.Nazev, ArtCmd.Dodavatel, Data.EAN, ArtCmd.Varianta,
ArtCmd.WGR, ArtCmd.NCena, ArtCmd.PCena, Data.Mnozstvi
FROM Data LEFT JOIN ArtCmd ON Data.EAN=ArtCmd.EAN
WHERE Data.Davka=5
ORDER BY Data.EAN

Vypada to jednoduse a dokonce je to i funkcni ----- ale az na jednu
skutecnost, se kterou nemohu pohnout.

Doba provedeni SQL dotazu se pri vetsim poctu zaznamu (resp. davek) v
tabulce data nesnesitelne prodluzuje. Zhorseni bylo jeste markantnejsi, kdyz
jsem zmenil typ polozky Mnozstvi v tabulce z ftInteger na ftFloat. Zkousel
jsem ruzne experimentovat. Vlastni SQL dotaz jsem testoval jak v ramci
programu v Delphi, tak i separatne v prostredi Database Desktopu. Nedospel
jsem k zadnemu uspokojivemu zaveru. Pokud je dat v tabulce Data malo (radove
desitky zaznamu), je odezva nekoli sekund. Pri vetsich poctech radku se tak
tak odpoved lokalniho SQL vejde do 5 minut!!! Je napriklad zajimave, ze
nasledujici dotaz probiha rychle za jakekoliv situace, pricemz omezeni navic
za klauzuli WHERE nejak dramaticky nesnizuje pocet zaznamu v tabulce Data:

SELECT ArtCmd.Nazev, ArtCmd.Dodavatel, Data.EAN, ArtCmd.Varianta,
ArtCmd.PCena, SUM(Data.Mnozstvi) AS Mnozstvi, SUM(Data.Mnozstvi *
ArtCmd.PCena) AS Celkem
FROM Data LEFT JOIN ArtCmd ON Data.EAN= ArtCmd.EAN
WHERE NOT ((CAST(Data.EAN AS INTEGER) <= 299999) AND (CAST(Data.EAN AS
INTEGER) >= 280000)) AND Data.Davka = 1
GROUP BY ArtCmd.Nazev, ArtCmd.Dodavatel, Data.EAN, ArtCmd.Varianta,
ArtCmd.PCena
HAVING (SUM(Data.Mnozstvi)<>0)
ORDER BY Data.EAN

Rovnez jsem zkousel experimentovat s lokalnim databazovym strojem DBISAM,
ktery po prevodu tabulek z formatu Paradoxu do sveho formatu zvladal v
rozumnem case vyhodnotit jakykoli dotaz, ktery jsem neuspesne zkousel
zrychlit nad data Paradoxu a to vse bez ohledu na mnozstvi zaznamu v tabulce
Data.
Priznam se, ze jsem vasnivym zastancem produktu firmy Borland, ale co se
tyce vykonosti BDE v oblasti SQL nad daty Paradoxu jsem na vazkach. Opravdu
nemohu dospet k jinemu zaveru (predvsim po testech na jinem databazovem
stroji), ne� �e BDE nema optimalizaci pro spojovani tabulek pomoci klauzule
JOIN dostatecne optimalizovanou... Nebo se mylim???

Budu moc rad, kdyz mi poradite a jeste radsi bych byl, kdybych se ve svem
zaveru mylil - s BDE jsem zatim mel pomerne dobre zkusenosti a nerad bych
uchylil pouziti jinych, uz ne tak vsestranych, reseni... A uz vubec nemam
chut predelavat cely - jiz pomerne rozsahly - program.

Jeste jednou mockrat dekuji za pripadnou pomoc - jste moje posledni
zacharana.

Speedy

DateTime v query pre MS Access cez ODBC

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2000 11:33:01

Hello All!

Mam databazu 'vyrobky' v MS Access cez ODBC s polozkou 'vyrobeno' typu
DateTime a potrebujem napisat SELECT, ktory mi vyberie vety od odpoludnajsej
smeny, nieco typu:

SELECT * FROM vyrobky WHERE vyrobeno>'24.6.2000 13:59'

ovsem BDE (resp. ODBC) zakazdym hlasi nejaku inu chybu, podla toho, ci mam
apostrofy, alebo uvodzovky, alebo '#' alebo lomitka v datume (pochopitelne s
prehodenym den/mesiac), alebo bodky namiesto ':' v case, ina hlaska je na NT
a ina na W95, dokonca staci u TQUERY zmenit 'RequestLive' a zase je vsetko
uplne inak! Najcastejsie hlasi, ze mu chyba parameter, alebo syntax.

Zo zufalstva uz by som to radsej vsetko (60 mega!) presypal do paradoxu a
vybral tam. V helpe ku BDE ani LOCALSQL sa vobec nic nepise o formate
DateTime.

Delphi je 3. BDE posledny upgrade

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

adresare windows

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 24.6.2000 11:59:18

Kazdopadne postup Hurricaneho je minimalne nestandardni a
nespravny.
Jak uz tu bylo psano, jsou na to API fce a to je nejspolehlivejsi.
**Dodo**

> [...]
> v rootu, tak by mi to nenabehlo. Nebo tobe jo? Nebo jestli mas
> DriveSpacenutej disk, tak musis brat ty soubory na

main form - zmena

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 24.6.2000 13:42:32

Ahoj

zacal jsem delat aplikaci s nekolika formulari. Po jistou dobu vyvoje
jsem jeden form mel nastaven jako main, pak jsem si udelal novy vstupni form
a zmenil jsem si v "options" Main form na tento form. A stalo se neco
nevysvetlitelneho
(pro mne). BYVALY main form se zobrazuje porad a to jiz pri udalosti

Application.CreateForm(TFoMainOld, FoMainOld);
v *.dpr souboru

a jakymkoliv pokusem se mi to nepodarilo opravit.

Setkal se nekdo s timto "zazrakem"

S pozdravem Heinisch Jiri

html odeslani formulare (CGI skript)

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 24.6.2000 14:11:50

Zdravim

Pres CGI to jde, ale proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite (nebo je to
opacne?) Mrkni se na moji stranku http://lunasoft.hyperlink(tec)cz, tam mam na
hlavni strance presne to, co chces. JEnom si tam musis doplnit dalsi Edity
apod. Dokonce to zjistuje i typ prohlizece. Jenom pro informaci, rika se
tomu Javovej skript.

[...]

mwCustomEdit a vyber smColumn

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 24.6.2000 14:12:08

Zdravim

Mam opet dalse problemek s mwEditem. Chci, abych mohl vybirat obdelnik textu
pomoci klaves, stejne jako je to v Delphach. Zkousel sem toto:

procedure TMainForm.mwCustomEdit1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if (ssShift in Shift = true) and (ssAlt in Shift = true) then
mwCustomEdit1.SelectionMode := smColumn;
if (ssShift in Shift = false) and (ssAlt in Shift = false) then
mwCustomEdit1.SelectionMode := smNormal;
end;

Ale nefunguje to, protoze, kdyz je zmacknutej Alt a Shift najednou, tak
nehnu kurzorem. Pritom kdyz si to napisu pro pouziti s mysi, tak to funguje
(alt muze byt zmacknuty). Zkousel sem mwEditu priradit novou KeyStroke, ale
Shift+Alt mi to nevzalo. Nevite nekdo, jak na to?

Diky za kazde nakopnuti
Hurricane

Otevreni html souboru v novem okne

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 24.6.2000 14:13:35

ShellExecute(Application.Handle, 'open', 'soubor.htm','', '',
sw_showMaximized)

Zkus si pohrat s tim parametem open. Vim, ze mi to fungovalo s NIL, ale dal
sem tam open a fungovalo to jinak, mozna tam zkus dat new.

[...]

Barva pozadi na prac. plose

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 24.6.2000 14:57:47

Transpar.exe is a simple program for making transparency captions of icons
on Desktop. You find it on Altavista or Yahoo. Have you any more question?
> Vim, ze to umi programek Transpar.exe, ale zdroj nema a jak to dela nevim.
> Mozna se zeptat autora, nebo dekompilovat do ASM.
> Doufam, ze ti to k necemu bude
> Hurricanne

Barva pozadi na prac. plose

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 24.6.2000 15:00:38

No, treba by slo ten programek skryte spoustet z tvy aplikace.

> Vim, ze to umi programek Transpar.exe, ale zdroj nema a jak to dela nevim.
> Mozna se zeptat autora, nebo dekompilovat do ASM.
> Doufam, ze ti to k necemu bude
> Hurricanne

OT:Re: adresare windows

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 24.6.2000 14:07:03

Na NT 4.0 existujou na C:\ soubory
msdos.sys, io.sys, autoexec.bat a config.sys,
ktery vsechny maji delku 0B a predstav si,
ze nabotujou
Tomas Bihary
From: "Tomas Michal�k" <michalik(zv)proca(tec)cz>

> Az to bude, tak to bude, zatim to neni ...

??? Snad pokud se nekdo rozhoduje, na jakou platformu vsadi, tak jsou dobre
VSECHNY dostupne informace a take ty, ktere ukazuji, kam se sune vyvoj
dalsich verzi ne ???

MS

> Po uvolneni ostre verze a zdrojaku IB se muze nejrozsirenejsim SQL
serverem stat
> prave IB, a to velmi rychle.

Muze byt, ale IMHO tomu tak nebude ;-)

> Kdybys sledoval newsy o IB, vubec bys tenhle bod nezminoval.
> Tohle je typicky priprad rozvijejiciho se flame-war, dal se neucastnim ...

Vychazim z jednoducheho predpokladu, ze cim vice lidi pouziva dany produkt,
tim bohatsi muze byt know-how o danem produktu (a je jedno KDO ho dela).
Zkus zapojit trosku objektivniho pohledu. Ty sis asi zvolil IB na a ja pro
zmenu MS SQL. Ze nesnasis MS (cimz je tvuj mail primo nasakly) je tvuj
problem a pochybuju, ze to tu nekoho zajima - ja ti prece na IB taky neslapu
(dokonce bych rekl, podle toho co o ni vim, ze je asi v leccems lepsi nez MS
SQL).

Mac

MSSQL7 kontra IB6

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.6.2000 12:29:21

From: "Lud�k P�ral" <ludek.paral(zv)telecom(tec)cz>> Marne se pokousim v D4P pripojit k Accessu. Sice mam stazene zakladni
> postupy, nicmene se mi to nedari. Nema prosim nekdo kraticky projekt s
> komponentami TTable a dbgrid, abych vedel, kde delam chybu ?
>
> Ludek Paral
> Sadova 2/503
> 352 01 As
> ludek.paral(zv)telecom(tec)cz
> www.mujweb(tec)cz/pocitace/lupasoft

Re[2]: html odeslani formulare (CGI skript)

[*] Martin Nepivoda <roger.dp(zv)atlas(tec)cz> - 25.6.2000 13:37:05

Hello Zaplik,

Z> nejak
Pockej, jako odeslat hodnoty z formulare na mail? No, to se dela
pres "<form action="mailto:blabla(zv)ble.bl"...>". Nebo jsem zase neco
nepochopil? :)

Roger

Mathematic

[*] Radek Janu� <janus(zv)foresta(tec)cz> - 25.6.2000 14:08:27

Ahoj , pot�eboval bych n�kde sehnat komponentu , nebo knihovnu ,
kter� by mi spo�etla matematick� v�raz(jsou v n�m pouze * / + - ( ) )
nev�te n�kdo kde by se to dalo sehnat - I se zdroj�ky ?
D�ky RadekJ

QUICK REPORT, Custom Preview a nefungujici CLOSE

[*] Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 25.6.2000 15:15:06

bohuzel toto neni reseni. Sineu mam, ale zde ji nelze pouzit. Potrebuji
navrhnout RESENI problemu - ale presto diky.

Ing. Petr Svejda

> Subject: Re: QUICK REPORT, Custom Preview a nefungujici CLOSE
> Doporucuji Vam prejit na Sinea...

> *************************************************************************
> >
> *************************************************************************

DateTime v query pre MS Access cez ODBC

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.6.2000 16:07:37

Pokud se nepletu tak to ma byt takto:

SELECT * FROM vyrobky WHERE vyrobeno> #6/24/2000 13:59#

Co se tyka syntaxe, tak tu nesmis hledat v helpu k Delphi, ale v helpu k MS
Accessu, protoze pouzivas syntaxi Accessu (ktera je uprime receno obcas
ponekud 'jina' ;-)

From: "Viliam Mlich" <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz>
To: "Konference Delphi" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>> Hello All!

> [...]
> a ina na W95, dokonca staci u TQUERY zmenit 'RequestLive' a zase je vsetko
> uplne inak! Najcastejsie hlasi, ze mu chyba parameter, alebo syntax.

[*] Ladislav =?ISO-8859-1?Q?Dole=BEel?= <dodo(zv)centrum(tec)cz> - 25.6.2000 16:56:25

Najdi si vhodnou komponenty treba na www.torry.ru - temto
komponentam se obecne rika "parser" - bude to nekde v sekci Math.

***Dodo***

> [...]

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

QUICK REPORT, Custom Preview a nefungujici CLOSE

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2000 17:39:05

Ahoj,

From: "Ing. Petr vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>

> bohuzel toto neni reseni. Sineu mam, ale zde ji nelze pouzit.
> Potrebuji navrhnout RESENI problemu - ale presto diky.
>
> Ing. Petr Svejda

nevim jestli Ti to pomuze, ale ja mel take vecne problemy s %subj%
a vyresit to takto:
1. v adresari \Lib je Qrprev.dfm - ten jsem 'pocestil' a provedl mozne
upravy (vetsi button Close)
2. volam QuickRep.PreviewModal

a od te doby z a d n e problemy s preview nemam

Nepopiram, ze to ma jednu slabinu, nelze jej ovladat z klavesnice.

odeslani formulare www mailem

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 25.6.2000 18:35:44

Zdravim

Zde je FUNKCNI priklad odesilani www formulare pomoci mailu. Je to napsano v
javovym skriptu. De fakto existuji dve reseni stejneho problemu. Jedno
reseni (jednodussi, toto) pouziva pro odeslani mailo mailoveho klienta,
ktery je nainstalovan v pocitaci. (viz. dale). Druhe reseni je slozitejsi,
to pouziva skript na strane serveru (CGI skripty), napr v Perlu, C, Jave
(nevim, jestli je to mozne i v Delphi, ale rozhodne sem o tom neslysel, i
kdyz na serveru s win2000 to mozne asi bude). Tento skript byva potom
vetsinou v adresari cgi-bin nebo nejakem jinem vyhrazenem pro skripty. Toto
reseni ma vyhodu, ze se mail neposila pomoci nainstalovaneho mailoveho
klienta, ale prave pomoci toho skriptu, ktery se spousti na serveru. Text
mailu je tedy ihned po stisknuti tlacitka na www strance odeslan skriptu na
serveru a ten ho potom odesle dal jako mail na urcitou adresu. Dale je
uvedena jednoducha html stranka, kterou si muzete primo ulozit, zobrazit v
prohlizeci a ihned vyzkouset. Uvidite, ze se vam ve slozce posta k odeslani
objevi novy mail prave s hodnotama z www stranky. Pokud mate server, na
kterem muzete spoustet CGI skripty (co vim, tak z free to jsou FBI a KGB,
mozna jeste i jine a pak placene) a nekoho, kdo vam ten skript napise (v
Delphi bych to nedoporucoval), tak pouzijte druhe reseni.

Hurricane

-----funkcni priklad-----
<head>
<title>odeslani formulare mailem</title>

<script language="JavaScript">
<!--
var count = 0;
var text = " ";

function Odeslat(form)
{
var Mail = "";

Mail +=document.InputForm.email.value+"
"+document.InputForm.jmeno.value;
form.Objednavka.value = Mail;
alert("Objedn�vka se ode�le emailem v tomto zn�n�:" +
form.Objednavka.value +"\n\n\n"+ "D�kuji za v� z�jem.");
return true
}
// -->
</script>
</head>

Zde jsou deklarace vstupnich poli:</p>

<form name="InputForm">
<input size="50" name="email" value="novak(zv)atlas(tec)cz" ><br>
</form>

programu podporujiciho MIME (OE, Netscape, Eudora, Pegasus) (myslim, ze se
to jmenuje MIME, jisty si nejsem). (nikoli pouze OE)</p>

<form action="mailto:vaseadresa(zv)iol(tec)cz?subject=Predmet mailu" method="post"
enctype="text/plain" name="MailForm" onsubmit="return Odeslat(this)" >
<input type="hidden" name="Objednavka" value>
<input type="submit" value=" P�ihl�sit se ">
</form>

BDE, format paradoxu a SQL (podruhe)

[*] Tom PLANKA <planka(zv)bigfoot(tec)com> - 25.6.2000 21:22:27

Dobry den,

chci vas seznamit s nekterymi dalsimi zjistenimi k dane tematice. Jen tak
pokusne jsem si zkusil v MS Accessu 2000 vytvorit propojeni na obe zminene
tabulky. Nejednalo se tedy o import dat z paradoxovskych tabulek, ale bylo
mozne s tabulkymi pracovat tak, jako kdyby byly vatvoreny v samotnem
Accessu. Kdyz jsem nad nimi polozil nize zminene SQL dotazy, nestal jsem se
divit - odezva byla cca 1 sekunda. Pod BDE a "nativnim" ovadacem pro Paradox
to trvalo od 5 do 10 minut!!! Nejzvlastnejsi na tom je, ze Access potrebuje
pro praci s novejsimi verzemi tabulek paradoxu prave instalovane BDE a
vyuziva tedy jeho sluzeb. Proc je tedy stejna akce volana take
prostrednictvim BDE primo z programu v Delphi nebo z Database desktopu
provadena MNOHONASOBNE dele???
Zkousel jsem delat i jednodussi spojeni dvou tabulek (testovano v Database
desktopu):

SELECT ArtCmd.Nazev, ArtCmd.Dodavatel, Data.EAN, ArtCmd.Varianta,
ArtCmd.WGR, ArtCmd.NCena, ArtCmd.PCena, Data.Mnozstvi
FROM Data JOIN ArtCmd ON Data.EAN=ArtCmd.EAN
WHERE Data.Davka=5
ORDER BY Data.EAN

nebo uplne trivialni

SELECT ArtCmd.Nazev, ArtCmd.Dodavatel, Data.EAN, ArtCmd.Varianta,
ArtCmd.WGR, ArtCmd.NCena, ArtCmd.PCena, Data.Mnozstvi
FROM Data, ArtCmd
WHERE (Data.EAN=ArtCmd.EAN) AND (Data.Davka=5)
ORDER BY Data.EAN

Nepomohlo nic, fungovalo to stale stejne pomalu. Pak jsem jeste zkusil
udelat propojeni tabulek pomoci vizualniho nastroje v Database desktopu QBE
(Query By Example) a tam to fungovalo rychle... Pote jsem vyuzil moznosti
tohoto nastroje zobrazit odpovidajici SQL dotaz, ktery se temer shodoval s
vyse uvedenym a po spusteni tohoto dotazu to opet trvalo nekolik minut!!!
Zvlastni...
Posledni pokus spocival v pouziti komponenty z RX library pro spousteni QBE
vizualnich dotazu do databaze - zde to probehlo celkem svizne. To pro me
bohuzel neni resenim, protoze takto jdou konstruovat pouze jednodussi
dotazy. Mozna muze nekdo namitnout, proc nepouzivam vykonny SQL server. Na
urcity typ aplikaci jde vsak o zbytecne tezky kalibr a ne vsude musi byt SQL
server k dispozici.

Po vsech testech je chyba zrejme primo v BDE a jeho lokalnim SQL. Vse
funguje perfektne do zhruba 200 zaznamu v tabulce Data - pak nasleduje
obrovsky propad vykonu... Zrejme opravdu neni dostatecne propracovana
optimalizace vykonu pro praci s lokalnimi databazemi - to potvrzuje tez
zkusenost kolegy, ktery na muj prispevek do konference odpovidal.

Co mi tedy poradite??? Pristupovat k datum pres ODBC (s tim nemam
zkusenosti) nebo prejit z formatu paradoxu na Access a pristupovat k nemu
pomoci ODBC nebo pomoci BDE??? Ci snad prejit na uplne jiny system lokalnich
databazi, ktere jsou vsak jednoucelove a vetsinou nepodporuji tak siroke
spekrum funkci jako BDE???

Budu vdecny za jakoukoliv pomoc!

Predem mockrat dekuji.

Speedy

P.S. Je nejaka moznost upozornit na to firmu Inprise - pokud se prece jen
jedna o chybu BDE a ne moji???

> [...]
> chut predelavat cely - jiz pomerne rozsahly - program.
>
> Jeste jednou mockrat dekuji za pripadnou pomoc - jste moje posledni

QReport - Preview

[*] Ji�� Kubelka���Z��밄�Š�v��w - 25.6.2000 21:33:20

Ahoj,

Mam problem se standartnim QuickReportem v D5. Pokud zobrazim
sestavu pomoci .preview, zavru ji a pak dam Sestava.Free stane se
treba jednou z dvaceti pokusu ze Delphi napisi chybu. Tato chyba je pokazde
na jine adrese a cetnost se meni i podle operacnich systemu na
kterych jsem to zkousel. Problem je ze do QuickReportu se nedostanu
abych mohl chybu odstranil nebo alespon ji nejak obejit.

--
Pokud nekdo vite o tomto problemu napiste. Diky.

Ji�� Kubelka ��� Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz ���

drag&drop mejlu z Outlook Express

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2000 22:23:58

From: "Marek ��ek" <cizek(zv)ica(tec)cz>
> nevedel by nekdo, kde vystrachat vzorek
> mechanismu pro drag&drop mejlu z Outlook
> Express ve vlastni rezii ? Vim, ze to jde vysypat

Tady (http://www.melander.dk) najdes Drag and Drop Component Suite komponenty.
Z nich pouzij TDropTextTarget, pak to muze vypadat takhle:

DropTextTarget1.Register(RichEdit1);
end;

procedure TForm1.DropTextTarget1Drop(Sender: TObject;
ShiftState: TShiftState; Point: TPoint; var Effect: Integer);
begin
RichEdit1.Text := DropTextTarget1.Text;
end;

> do pruzkumnika, ale soubory co maji stejny
> predmet se prepisuji. Delphi konference uz
> mi zaplnila cely disk ;-)) tak bych chtel ty
> mejly vysypat z Outlooku do *.eml zouboru
> a zazipovat. Neni to otazka zivota ci smrti,

Predpokladam ze to nechces vsechno pretahovat rucne ;-) Da se to udelat pres
Simple MAPI, na komponente se uz pracuje ....

Petr Vones, amatersky programator

Zjisteni PORTU

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2000 22:23:53

From: "Bednar��k Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Jak mohu zjistit pocet serivoych portu ve Win9x a pripadne, kterej port
> vyuziva modem...

Nesnadno. Jedna moznost je projit "rozumny" pocet COMu (treba 1..16), ty
postupne otevrit a zavrit, pokud nedojde k vraceni chyboveho kodu tak port
existuje, viz (http://delphree.clexpert.com/pages/app_ASYNCFREE.htm)

Tento zpusob ma vsak urcite nevyhody, napriklad existuji zarizeni, ktere
se mohou kratkodobym otevrenim portu inicializovat a podobne. Idealnim
resenim je precist informace z registru, ale je to spatne dokumentovane,
navic se to muze lisit na ruznych verzich Windows. Pokud chces trochu
experimentovat, tak se podivej do registru na:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum\BIOS\*PNP0501

Petr Vones, amatersky programator

BDE, format paradoxu a SQL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2000 22:24:38

From: "Tom PLANKA" <planka(zv)bigfoot.com>
> [...]
> stroji), ne� �e BDE nema optimalizaci pro spojovani tabulek pomoci klauzule
> JOIN dostatecne optimalizovanou... Nebo se mylim???

Vykonnost BDE nebyla nikdy oslnujici a to i na Paradox tabulkach. Castecneho
zlepseni lze dosahnout nastavenim parametru LOCAL SHARE na FALSE v BDE Adminu,
ale toto lze pouzit POUZE v pripade, ze tabulky nesdilis v siti. Dale je dobre
mit vytvoren (case sensitive) index na pole ktere pouzivas v dotazech a obcas
doslo ke zrychleni nastavenim Table language na "ascii ANSI", samozrejme pokud
ale nepotrebujes ceske trideni. Neocekavej ale zadne zazracne zlepseni.

Asi by bylo lepsi pouzit SQL server. Tento nebo pristi mesic by snad mela byt
uvolnena InterBase 6 (http://www.interbase2000.org), ktera bude zcela zdarma.
Nevim jestli bude mozne na ni pripojit pomoci FreeIBComponents (o tom tu asi
budu vic vedet jini - databazim moc nerozumim :-), pokud ano, tak by to bylo
lepsi reseni (http://www.interbase.com/open/downloads/contrib_download.html).
Souborove databaze se uz prece jen trochu prezily.

Petr Vones, amatersky programator

Mathematic

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2000 22:24:17

From: "Radek Janu�" <janus(zv)foresta(tec)cz>

Treba tady (http://delphree.clexpert.com/pages/app_NEXUS.htm)

Petr Vones, amatersky programator

mwCustomEdit a vyber smColumn

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2000 22:24:13

From: "Hurricane" <hurricane(zv)email(tec)cz>
> Mam opet dalse problemek s mwEditem. Chci, abych mohl vybirat obdelnik textu

mwEdit presel v SynEdit (http://delphree.clexpert.com/pages/app_SYNEDIT.htm),
najdes tam i diskuzni forum ohledne jeho pouziti.

Petr Vones, amatersky programator

RichEdit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2000 22:24:04

From: "Ales Radikovsky" <radik(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> zmenit font v ramci jednoho pridavaneho radku. Konkretne aby zacatek byl
> tucne a zbytek normalni pismo. A nedari se mi. Hledal jsem na internetu

Napriklad takhle:

with RichEdit1 do
begin
SelLength := 0;
Lines.BeginUpdate;
for I := 0 to 9 do
begin
SelAttributes.Size := I * 2 + 10;
SelText := Chr(48 + I);
end;
Lines.EndUpdate;

Dotaz na AVI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2000 22:24:20

From: "Hurricane" <hurricane(zv)email(tec)cz>
> Mno, hezky, ale me to nefunguje. Zkousel sem i
> MediaPlayer1.Display.SetBounds(0,0,1024,768), ale porad si to tvrdosijne
> drzi 100% velikost. Prehravam mpg video, ale to by melo bejt prece stejny.

Musis to nastavovat az kdyz je soubor otevren:

with MediaPlayer1 do
begin
Open;
DisplayRect := Display.ClientRect;
Play;

ws_ex_transparent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2000 22:24:08

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> [...]
> ws_ex_transparent. Nevite nekdo nahodou za jakych okolnosti
> a jak se nastaveni tohoto stylu projevi?

viz Win32 API help:
Specifies that a window create with this style should not be painted
until siblings beneath the window (that were created by the same thread)
have been painted. The window appears transparent because the bits of
the underlying sibling windows have already been painted.

Petr Vones, amatersky programator

ADMIN: Re: odeslani formulare www mailem

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.6.2000 21:47:33

Puvodni zprava, kterou napsal Hurricane dne 25 Jun 00,:

> Zde je FUNKCNI priklad odesilani www formulare pomoci mailu. Je to napsano v

POSLEDNI VAROVANI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI - BUD NECTES
POSTU NEBO SI SNAD Z NAS DELAS LEGRACI. TOTO NENI FUNKCNI ODESILANI
FORMULARE A UZ TI TO RIKAM PODRUHE. JESTLI TI TO CHODI NA JEDNOM
BROWSERU, TAK TO NEZNAMENA, ZE JE TO FUNKCNI. NEPOSILEJ SEM DO
KONFERENCE SPATNA RESENI, KTERA ANI NEMAJI SOUVISLOST S DELPHI.

> javovym skriptu. De fakto existuji dve reseni stejneho problemu. Jedno
> reseni (jednodussi, toto) pouziva pro odeslani mailo mailoveho klienta,

ANO, TOTO JE NAPROSTO SPATNE A NEFUNKCNI RESENI, PROTO JE VELICE
JEDNODUCHE. SKRIPTY NA STRANE SERVERU JSOU JESTE JEDNODUSSI
A FUNKCNI.

> [...]
> (nevim, jestli je to mozne i v Delphi, ale rozhodne sem o tom neslysel, i

NO VSAK TO POVIDAM ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KDYZ JSI O TOM NESLYSEL, TAK TI OPAKUJI, ZE NEMAS DELAT CHYTRE RECI.

> [...]
> objevi novy mail prave s hodnotama z www stranky. Pokud mate server, na

NO TO SE NEOBJEVI, TO JSME SI ODZKOUSELI, PROTOZE JE TO NESMYSLNE
RESENI, KTERE PODPORUJE JEDEN BROWSER A ZADNY JINY.

> kterem muzete spoustet CGI skripty (co vim, tak z free to jsou FBI a KGB,
> mozna jeste i jine a pak placene) a nekoho, kdo vam ten skript napise (v
> Delphi bych to nedoporucoval), tak pouzijte druhe reseni.

TO JE VRCHOL DRZOSTI - BUD PROSIM TAK LASKAV A V KONFERENCI O DELPHI
SI NEDOPORUCUJ COKOLIV JINEHO, JEN NE DELPHI. DELPHI JE NA TUTO
FUNKCI VHODNE A ROZHODNE VHODNEJSI NEZ TVA RESENI. JA TI DOPORUCUJI,
ABY SES PREPL NA PRIJEM A PRESTAL ROZDAVAT ROZUMY. TOTO JE POSLEDNI
VAROVANI A UZ NEJEN ME, ALE I RADE PRIHLASENYCH DOCHAZI TRPELIVOST...

ICQ: 21215917, PGP vitano

ComboBox

[*] Jivo <jivo(zv)atlas(tec)cz> - 25.6.2000 23:14:18

Mam problem s comboBoxem. Pokud vyberu nejakou polozku a chci ji zmenit
vlastnosti text, tak zustane puvodni. Mejim ji v udalosti OnClick a OnChange

If ComboBox1.Text='bllabla' Then ComboBox1.Text:='Neco'

Pokud udelam zmenu v jine udalosti (TForm.OnCreate apod) vse probehne OK.

Dekuji Jivo

ComboBox

[*] Jivo <jivo(zv)atlas(tec)cz> - 25.6.2000 23:15:10

[...]

[*] Vladislav Cadsky <cadskyk1(zv)atlas(tec)cz> - 25.6.2000 23:38:21

Ahoj priteli, to jsme dva !
V delphi 3 jsme bezne s uspechem pouzival nasledujici kod:
Application.CreateForm(TfTiskFak, fTiskFak);
try
QuickRep1.Preview;
finally
fTiskFak.free;
end;

S prestupem na Delphi 5 se stal tento zapis nepouzitelny. Pokud jsem jeste
navic zobrazoval nejake dialogove okno po uzavreni QuickReportu, havarovala
aplikace temer spolehlive.

Nyni pouzivam tento zapis:
if fTiskFak<>nil then fTiskFak.free;
Application.CreateForm(TfTiskFak, fTiskFak);
QuickRep1.Preview;
Application.ProcessMessages;

Je to hruza, QuickRep zustava po celou dobu provozu aplikace v pameti, ale
zatim se to tvari jako stabilni.
Pokud jiz nekdo ma nebo bude mit lepsi reseni, at da vedet.

Vlada Cadsky

> [...]
>
> --
> Pokud nekdo vite o tomto problemu napiste. Diky.
>
> Ji�� Kubelka ��� Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz ���

DBLookupComboBox

[*] Michal Zimen <zimen(zv)nextra.sk> - 26.6.2000 00:39:43

Ahoj

Mam dve tabulky. Jedna je ako master, druha ako detail.
spojene cez nejake tie indexy.

Pri pridavani hodnot do tabulky, chcem pouzit LookUp combo box
na vyber z tabulky ako detail.

Skusal som, ze form mal dva DataSource, kazdy na jednu tabulku.
Combo mal datafield na master tabulku a listsource na detail tabulku.

Vysledok: Hlaska typu "cirrculated data links are not allowed...."

Dakujem
Mizu

_ _ _ _._ _ _
( | ( | ( | <_ > ( | ( |
( |\/( | ( | / / ( |_( |
(_| (_| (_| <___> (_____|
mizu(zv)nextra.sk
/\ LINUX INSIDE /\

Mathematic

[*] root <vrabec(zv)pal.skm.vutbr(tec)cz> - 26.6.2000 01:25:22

Ladislav Dole�el wrote:

> Najdi si vhodnou komponenty treba na www.torry.ru - temto
> komponentam se obecne rika "parser" - bude to nekde v sekci Math.

> [...]

To sem delal, poslu na pozadani.

D graf

[*] root <vrabec(zv)pal.skm.vutbr(tec)cz> - 26.6.2000 01:53:05

Nevite prosim ekdo jak nakkreslit 3D graf. Konkretne jak ho vykreslit
neco jako dela treba Matlab, tedy jak zjistit napr. viditelnosti, jak
zjistit ktere plochy se maji a ktere neaji vykreslit, jak udelat prevod
z 3D grafu na 2D obrazovku ( = prepocet 3D souradnic do 2D souradnic)
atd. dival sem se do komponenet ale zatim sem tam neco takoveho nevidel,
leda v budoucnosti .....

dekompiler helpu

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.6.2000 07:06:54

Existuje. Zkus na internetu hledat soubor HelpDC21.ZIP. Mozna to uz bude
novejsi verze, takze HelpDC*.ZIP

From: "Riedel Petr" <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz>> Dobry den,
> [...]
> Potrboval bych prelozit anglicky hypertext ve formatu *.hlp do cestiny a

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 26.6.2000 07:15:05

Behalf Of Zaplik
> [...]
> delat to prez Javovej skript, coz ocenuji a asi to tak budu resit, ale tim
> spise mne ted zajima jestli to jde udelat prez Delphi 5.

Pokud to mas na pronajatem prostoru zajimej se nejprve jaky OS bezi u
poskytovatele
a take zda ti vubec poskytovatel umozni nejake cgi nainstalovat. Casto
takovy script
na odesilani dat z formulare byva volne k pouziti u poskytovatele.

Reseni pomoci JavaScriptu nebude fungovat vzdy a za vsech okolnosti vsem
navsevnikum tvych stranek.
Zalezi na prohlizeci a na tom zda navstenik pouziva Windows nebo ne.

Ludek

adresare windows

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.6.2000 07:32:35

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Hurricane [mailto:hurricane(zv)email(tec)cz]
> Odesl�no: 23. �ervna 2000 15:09
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: adresare windows

> Co to mas proboha za system ?!?!?!??? Ja mam Wir98 a kdybych
> smazal vsechno
> v rootu, tak by mi to nenabehlo. Nebo tobe jo? Nebo jestli mas
> DriveSpacenutej disk, tak musis brat ty soubory na
> nezapakovanym disku.

:-))

MS Windows NT 4.0 Workstation, SP5
DriveSpacenutej disk nemam, protoze pouzivam NTFS
A muzu te uklidnit - kdybych smazal vsechno v rootu,
taky by mi to nenabehlo

Nevim, kde bys soubor MSDOS.SYS hledal -
predpokladam, ze v rootu disku C. Ale co kdyz na C: mam nainstalovany
Windows 95 a Windows NT jsou treba na disku F:?

Potom bys tvym postupem pro NT zjistil adresar C:\WINDOWS\SYSTEM
a byl bys v ....

Je pekny, ze patras po tom, co se v pocitaci deje,
ale pokud nechces psat programy, ktere pojedou jenom na tve masine,
mel bys pouzivat obecne platne vlastnosti, ne ty, ktere
vypozorujes na jednom pocitaci. To je stejne, jako kdybys
zjistil, ze na Tvem pocitaci jsou windows nainstalovany v
C:\WINDOWS a zacal toto jmeno natvrdo pouzivat.

Prohledavani registru nebo jinych konfiguracnich souboru
pouzivej az jako posledni moznost, na prvnim miste hledej vzdy,
co ti poskytuje programovaci nastroj, ve kterem vyvijis a API
funkce Windows. Az teprve kdyz neuspejes tady, muzes zkusit
hledat treba v registrech. Ale i to velmi obezretne a s co nejvetsi
moznou merou blbuvzdornosti.

Jura

Viceradkovy TToolBar

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.6.2000 07:33:28

> ToolBar ma boolean property Wrapable
> ToolButton ma boolean property Wrap
> s jejich pomoci by to melo jit

To ja vim, nemam problem s tim, jak udelat nekolik rad, ale aby
mezi radami byla mezera, tj. nelezely tesne na sobe.

David

OTOCENY TEXT

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 26.6.2000 07:57:40

Caute

v programe pouzivam componentu PAINTBOX, kde pomocou prikazu CANVAS.TEXTOUT vypisujem vo vodorovnom smere urcity text, potreboval by som ale ten text otocit o 90 stupnov do lava, da sa to nejako inteligentne a jednoducho spravit ( v starom PASCALE bol pre to prikaz SETTEXTSTYLE, existuje aj tu nieco podobne ??? ).

DIK

Vyjimky SQL serveru

[*] Ren� Otisk - 26.6.2000 08:01:05

HI,

Ja pristupuji pres ODBC (a ODBCe komponenty Lubo Fuleho) a pres svoje DLL si
"prelozim" ony hlasky (resp. vyhledam charakteristicky retezec pro danou
vyjimku). Seznam chybovych hlaseni najdes nekde v systemovych tybulkach MS
SQL serveru (ted nevim presne a jestli se ozves, tak to vyhrabu). V te DLL
mam dialog a ten ma podobne jako BDE normalni hlasku a detailni a tak se
prepinam mezi mym prekladem a originalni hlaskou od ODBC.

Sroub
> A je nekde k dispozici nejaky ciselnik ?
>
> Dobra.

odeslani formulare www mailem

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 26.6.2000 08:03:37

> [...]
> reseni (jednodussi, toto) pouziva pro odeslani mailo mailoveho klienta,
> ktery je nainstalovan v pocitaci. (viz. dale).

Caute!
Toto naozaj funguje, ale ma to jednu chybicku.
Ludom, ktori pouzivaju MS Outlook (pozor, nie Outlook Express)
to nebude fungovat. Mam to overene.
Takze je to lepsie urobit cez CGI, ASP, PHP alebo nieco ine beziace na
servery.
/LH

> [...]
> mozna jeste i jine a pak placene) a nekoho, kdo vam ten skript napise (v
> Delphi bych to nedoporucoval), tak pouzijte druhe reseni.

Zkus to tam doplnovat jako parametr

Sroub

> [...]
>
> Zo zufalstva uz by som to radsej vsetko (60 mega!) presypal do paradoxu a
> vybral tam. V helpe ku BDE ani LOCALSQL sa vobec nic nepise o formate

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 26.6.2000 08:14:58

> [...]
> delat to prez Javovej skript, coz ocenuji a asi to tak budu resit, ale tim
> spise mne ted zajima jestli to jde udelat prez Delphi 5.

Nuz dovolim si pochybovat, ze ti provider dovoli spustat na servery
nejake vlastne programy. Maximalne nejake scripty, ale EXE to
pochybujem.

/LH

Currency na IB6

[*] Roman LISZKA <liszak(zv)usa(tec)net> - 26.6.2000 08:29:29

Zkousim prejit z Paradoxu na IB6. Nenasel jsem v nem primo typ Mena
(Currency), tak jsem se to snazil resit pomoci decimal. Ale i po upgrade
bde na ib6, kdyz provedu (pres BDE):

create table A
(
Cena decimal(15,2),
)

pise chybu:
"Metadata update statement is not allowed by the current database SQL
dialect 3". Na konzoli interbase to normalne jde.

Cim to muze byt. Resi problem pouziti nativnich IB component?

Roman LISZKA

MSSQL7 kontra IB6

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 26.6.2000 08:35:56

Haj hou!

On 23 Jun 2000, at 9:32, David Lebeda wrote:

> Ne. Kdybych to chtel komplexne, tak mi nikdo nic nerekne,
> protoze by to bylo asi dost narocne na cas a je otazka, jestli by se
> vubec nekdo citil kvalifikovany na takove srovnani.

Komplexni porovnani SQLServeru 7 a IB6 se chysta (pracuje se na
nem) a melo by byt casem vystaveno na www.interbase.com spolu
s ostatnimi "srovnavackami". Rovnez by se melo hodne veci objevit
na www.borland(tec)cz

> Tady u nas ve firme prave vahame, zda je rozumne se pustit do
> IB6 z hlediska
> - kvalitni technologie a efektivity, rychlosti apod.

Jedine vyhodya SQLServeru 7 oproti IB6 jsou v teto chvili tyto:

1) lepsi podpora vice procesoru (zatim, pracuje se na tom)
2) "data mining" nadstavby
3) prointegrovanost s jinymi castmi skoro-jadra windows.

Osobne se domnivam, ze tyto vyhody (pokud pro vas nejsou
klicove) jsou plne vyvazeny pritomnosti IB na vice platformach,
vykonem, jednochosti, nenarocnosti a spolehlivosti.

> - budoucnosti vyvoje. Prece jen existuje urcita neduvera k necemu, co
> je nahle zadarmo. Vim, ze to muze byt iracionalni a ze je to otazka
> psychiky, ale...

To je zasadni omyl, to ze je zakladni software zadarmo jeste
neznamena, ze je zadarmo vsechno. Rozdil je pouze v tom, za co
se plati. U IB (a open source obecne) se naplati za pravo software
pouzivat, ale za expertizu, podporu, specificke upravy atd. Dovoli
vam napr. Microsoft zaplatit si primy pristup k programatorum SQL
serveru ? Pochybuji. Pokud mate penize a zajem, tak si muzete
koupit podporu pri ktere budete mit na zavolani k ruce vyvojare
ktery zna zdrojaky IB skrz naskrz.

Pak se podivejte na www.interbase.com a www.interbase2000.org

> Cili ted sbiram informace.

Velmi rozumne :o)

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

MSSQL7 kontra IB6

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 26.6.2000 08:35:55

Haj hou!

On 23 Jun 2000, at 8:38, Miroslav Cipel wrote:

> taky jsem se rozhodoval mezi MS SQL a IB a nakonec to vyhral MS SQL:
>
> 1. nejasna budoucnost IB

Naopak, budoucnost IB je velice jasna :o)

> 2. znazsi psani webovych programu pres ASP ADO a Interdev

Pokud se jedna o ASP, pak mozna, ale i to se s IB da. K tomu je
nutno pridat existenci na jinych platformach nez Windows,
naprosto vybornou konektivitu z Javy (JDBC), PHP, Perlu a Delphi.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

RichEdit

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 26.6.2000 08:36:31

Myslim, ze tohle pujde pouze pres vyber znaku (jako treba ve Wordu) a
nastaveni fontu pro tu vybranou skupinu

dekompiler helpu

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 26.6.2000 08:36:31

Nejlepsi program, ktery mimo jineho umi i toto se jmenuje RoboHelp Office
!!! Problem je, ze stoji cca 40000,- Kc. Ale je to opravdu super program.

[*] Tomas Burger <slune(zv)yahoo(tec)com> - 25.6.2000 23:37:33 -0700 (pdt)

--- Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> wrote:
> Pokud se nepletu tak to ma byt takto:
>
> SELECT * FROM vyrobky WHERE vyrobeno> #6/24/2000 13:59#

Kdyz na to prijde, osvedcilo se mi pouzivani specialnich funkcni DateSerial,
DateDiff, now() etc. Pracujes pak se single cisly a praci s datumem nechavas na
Accessu...

Tomas

=====
Tomas 'Slune' Burger
Get Yahoo! Mail - Free email you can access from anywhere!
http://mail.yahoo.com/

Vyjimky SQL serveru

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 26.6.2000 08:40:06

mozete mi prosim niekto napisat, kde najdem spominany ciselnik chyb OLEDB
pre MS SQL? prip. kde najdem ciselnik samotneho MSSQL? V oboch knizkach (MS
SQL server 7.0) o tom nemozem najst ani zmienku.

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 24. j�n 2000 20:58
Predmet: RE: Vyjimky SQL serveru

> [...]
>

>S pozdravem
>
>Zbysek Hlinka
>E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

OT: Re: MSSQL7 kontra IB6

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 26.6.2000 08:42:56

Haj hou!

On 23 Jun 2000, at 23:59, Erik Salaj wrote:
> Servisne sluzby, skolenia, atd. to su skor vedlajsie aktivity
> (dosledok, nie pricina financovania a vyvoja softwaru).

Na rozdil od software se skoleni a sluzby nedaji namnozit za
nulove naklady :o)

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

ParamStr

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 26.6.2000 08:50:16

function ParamStr(Index: Integer): string;

Dle helpu ma ParamStr delku 255. Mozna zde je problem

Od: Hurricane
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Dotaz na AVI
Datum: 24. �erven 2000 15:50odp.

> [...]
> mediaplayerem v Delphi5 na Panelu ktery ma napr 640*480
> aby se to resizovalo ?

Pouzij vlastnost TMediaPlayer.DisplayRect

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 26.6.2000 09:49:13

Koukni na http://kuchyn.delphi(tec)cz je tam
komponenta TAngledLabel vcetne zdroju
a tam to uvidis.

Pokud nemas zajem, podivej se na CreateFont na
parametr orientation.

Martin Nedopil
kuchyn(zv)delphi(tec)cz
http://kuchyn.delphi(tec)cz

[...]

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 26.6.2000 09:54:07

> [...]
>navic se to muze lisit na ruznych verzich Windows. Pokud chces trochu
>experimentovat, tak se podivej do registru na:

S temi porty je to fakt celkem neresitelny problem. Uplne staci mit
nainstalovany
napr Nokia Data Suite. Ten vytvari novy virt. port, ktery mapuje na fyzicky
port.
Napr. vytvori COM7 a ten da na COM2. Pokud se budes snazit COM7 otevrit,
zahlasi, ze na COM2 neni pripojeno zarizeni, takze uzivatel je zmaten jak
lesni vcela. Fakt asi nejlepsi je otvirat jeden za druhym rekneme do COM32 a
cekat, co to udela.

Martin

odeslani formulare www mailem

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.6.2000 10:07:41

Nechapu, proc _NE_ v Delphi, muzes si preci vytvorit
Web Server Application, kde si jednotlive parametry
v procedure TWebModule1.WebModule1WebActionItem1Action
(Sender: TObject; Request: TWebRequest;
Response: TWebResponse; var Handled: Boolean);
prelouskas a predas na SMTP server...

Dobra.> ----------
> [...]
> mozna jeste i jine a pak placene) a nekoho, kdo vam ten skript napise (v
> Delphi bych to nedoporucoval), tak pouzijte druhe reseni.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.6.2000 10:08:57

Trpajzlici jdou! ;-)

Cau Pavle! Uz jsem si rikal kde jsi ;-)

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>> nedavno jsem zkousel pres DTS prenest databazi na MSSQL 7
> [...]
> premistit? Vyvijim totiz aplikaci s daty na nasem pracovnim
> serveru, ale pro ostry provoz prijde premistit na jiny server.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.6.2000 10:28:39

A mam takovy pocit, ze po instalaci MDAC 2.5 CZ jsou i chybove hlasky OLEDB
v cestine. Nemam to ted kde odzkouset, protoze mam MDAC 2.6.

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>

[...]

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 26.6.2000 10:29:27

> ktore podla mojho nazoru Interbase nikdy nebude mat, pretoze to nebude
> mat kto zaplatit a zadarmo to nikto robit nebude (iba ak si to doprogramujes
> sam s Interbase zdrojakmi).

... tak ako ani Linux nikto zadarmo robit nebude, lebo to nema kto zaplatit, ze?

BDE, format paradoxu a SQL

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 26.6.2000 10:29:48

Ja jsem mel taky podobne potize pri obycejnem Selectu uz pri 50-70 000
zaznamu. Az na to, ze cas provedeni dotazu se zacal merit v hodinach a
ne v minutach. Nakonec jsem to musel resit databazovym strojem "USS"
(=Udelej si sam :-))), tj. programove vyhodnoceni dotazu z formulare,
rucne odhadnout a vybrat nejvhodnejsi sekundarni (resp. primarni)
index, udelat SetRange, omezenou tabulku pomoci BatchMove zkopirovat
do docasne tabulky a v ni rucne prejit vsechny zaznamy, testovat na
vsechny podminky ve vyberovem formulari a nevyhovujici zaznamy vymazat
(Table.Delete). Tak jsem se dostal na cas nekolik minut pri vyberu cca
500 - 600 zaznamu ze 140 000 (zakonzervovany stav v soucasnosti - uz
se nove dela v jinem systemu v SAP :-)))))))), ktery musim zpravovat
ja :-(((((((). Pri vyberu do 100 vet to byly vteriny, pri nahodnem
vyberu vsech vet restart pocitace po nekolika hodinach.
Takze nejenomze nepredpokladam v BDE-SQL optimalizaci, nepredpokladam
tam ani vyuziti jinych indexu krome primarniho. (Obcas se mi vsak zda,
ze nevyuziva ani ten - i na jednoduche dotazy na prim. index je nekdy
muj pristup rychlejsi.)
Tymto Te asi moc nepotesim, ale je to zkusenost ziskana za roky prace
a programovani - po nekolikamesicnim zkoumani a experimentovani jsem
kvuli teto zkusenosti musel prepisovat svuj program vsude, kde byl
nejaky vyber dat.

Jinak preji vsem hezky den.

Jirka

> [...]
markantnejsi,
> kdyz
> jsem zmenil typ polozky Mnozstvi v tabulce z ftInteger na

Delphi a VB

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 26.6.2000 10:32:42

Ve VB je jedna docela dobra vlastnost.
Kdyz pisu nazev promenne tak se automaticky zmeni velikost pismen podle deklarace prommene. Existuje neco takoveho i v Delpi? Hledal jsem ale marne.

var MujForm:TForm;

MUjForm:=..... { se automaticky opravi na MujForm}

.. Zvo.

MSSQL7 kontra IB6

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 26.6.2000 10:34:27

> [...]
> Oracle, ale i ten IMHO padne za nej). Takze vyhodou je take bohate know-how.

Oracle je skutocne "tesne" pred MS SQL; Oracle ma 55 % na trhu, MS SQL 10 %.
Interbase 0,4 %.
Interbase existuje od roku 1985, takze o bohatom know-how sa da hovorit najma v
suvislosti s touto databazou.

QReport - Preview

[*] Vladislav Cadsky <cadskyk1(zv)atlas(tec)cz> - 26.6.2000 10:34:11

> [...]
> Free;
> end;
>
> a zatim v pohode. (a doufam, ze to tak zustane)

Ahoj, me se pri pouziti PreviewModal nevykonavaji (nespusti se) udalosti
BeforePrint v QR ?!
Vlada Cadsky

MSSQL7 kontra IB6

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 26.6.2000 10:37:28

> taky jsem se rozhodoval mezi MS SQL a IB a nakonec to vyhral MS SQL:
>
> 1. nejasna budoucnost IB
> 2. znazsi psani webovych programu pres ASP ADO a Interdev
>
> M.

A co takto:
1. nejasna buducnost Microsoftu 1 a Microsoftu 2.
2. neprenositelnost MS SQL na platfofmy, na ktorych vacsinou webovske
serveri bezia (Linux, Solaris apod).
3. Ak bude Interbase ako Open Source, daju sa predpokladat nativne
interfejsi do Perlu a podobnych webovskych zalezitosti.

MSSQL7 kontra IB6

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 26.6.2000 10:42:41

> - zaroven ho ale neprecenuji, protoze ja osobne jsem nejak nepochopil jak
> si
> na OpenSource vydelat na chleba. :-)

Podporou a skoleniami.

OTOCENY TEXT

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.6.2000 10:43:11

> [...]
> inteligentne a jednoducho spravit ( v starom PASCALE bol pre to prikaz
> SETTEXTSTYLE, existuje aj tu nieco podobne ??? ).

Posilam kus kodu, kterym jsem to resil:

procedure TOpravneniForm.PaintBox1Paint(Sender: TObject);
var
LogF: TLogFont;
Obj: integer;
Font: HFont;
begin
StrPCopy(LogF.lfFaceName, PaintBox1.Font.Name);
LogF.lfHeight := PaintBox1.Font.Height;
LogF.lfWidth := Round(LogF.lfHeight / 1.9); //nutno zkusit, aby to
hezky vypadalo
LogF.lfEscapement := 900; //pocet desetin stupne otoceni textu
LogF.lfOrientation := LogF.lfEscapement;
if fsBold in PaintBox1.Font.Style then
LogF.lfWeight := FW_BOLD
else
LogF.lfWeight := FW_NORMAL;
LogF.lfCharSet := PaintBox1.Font.Charset;
LogF.lfItalic := Byte(fsItalic in PaintBox1.Font.Style);
LogF.lfUnderline := Byte(fsUnderLine in PaintBox1.Font.Style);
LogF.lfStrikeOut := Byte(fsStrikeOut in PaintBox1.Font.Style);
LogF.lfOutPrecision := OUT_DEFAULT_PRECIS;
LogF.lfClipPrecision := CLIP_DEFAULT_PRECIS;
LogF.lfQuality := DEFAULT_QUALITY;
LogF.lfPitchAndFamily := DEFAULT_PITCH or FF_DONTCARE;
Font := CreateFontIndirect(LogF);
SetBkMode(PaintBox1.Canvas.Handle, TRANSPARENT);
SetTextColor(PaintBox1.Canvas.Handle, PaintBox1.Font.Color);
Obj := GetCurrentObject(PaintBox1.Canvas.Handle, OBJ_FONT);
SelectObject(PaintBox1.Canvas.Handle, Font);
SetTextAlign(PaintBox1.Canvas.Handle, TA_CENTER + TA_TOP);
PaintBox1.Canvas.TextOut(PaintBox1.Left + 2, PaintBox1.Top +
PaintBox1.Height div 2, 'Blabla');
SelectObject(PaintBox1.Canvas.Handle, Obj);
DeleteObject(Font);

Vyjimky SQL serveru

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.6.2000 10:50:27

> [...]
> ozves, tak to vyhrabu). V te DLL mam dialog a ten ma podobne jako BDE
> normalni hlasku a detailni a tak se prepinam mezi mym prekladem a

Ahoj,

uprimne receno jsem se snazil dll vyhnout, protoze by to mozna
mohlo znamenat prekladat s balicky. S balicky nemam zkusenosti
a nevim co to presne obnasi (i kdyz je mozne, ze se mylim a
balicky by potreba nebyly). Nicmene jsem kontaktoval pana Fuleho
(autor ODBCe) a ten mi slibil, ze detekci vyjimek zabuduje do
ODBCe, jakmile bude mit trochu casu. Takze pockam na to a
uvidim. Presto dik :)