Vyjimky SQL serveru

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.6.2000 10:52:00

Ahoj, u IB6, jaxem na ni tak zbezne koukal
muzes nadefinovat vlastni vyjimku, s vlastnim
textem.

> Od: Milan Tome> �[SMTP:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz]
>
> Kdyz uz se bavite o vyjimkach na MSSQL tak ja bych se zeptal jak je to s
> vyjimkami a jejich textovymi vyjadrenimi u IB6 ??? Pokud porusim treba
> foreign key tak mi to napise angl. hlasku, ale ja pro uzivatele potrebuji
> doplnit hlasku ceskou...

Chyba v Interbase 5.6?

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 26.6.2000 10:52:57

Narazil jsem na jednu chybu ktera mi celkem pije krev. Mam definovanou
tabulku s fieldem jenz je typu Numeric(15,2) default 0 not null. No a kdyz v
aplikaci(nebo pripadne i v Database Exploreru) dany field vyprazdnim,
nenaskoci mi tam ta default hodnota ale vyhlasi to chybu(pripadne spadne DB
explorer). Jde o chybu ODBC nebo o chybu Interbase 5.6? A je tentyz problem
i v Interbase 6.0?
Mam Interbase 5.6, Delphi 3 a ODBC 3.51

Predem dekuji
Fojtik Daniel

P.S.: Existuje uz nejaka jina verze Interbase 6.0 nez Beta a je uz
dostatecne odladena a bezpecna?

Frame v D5

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 26.6.2000 10:53:09

"Mgr. Michal Michal" wrote:

> Dobry den,
>
> rad bych se zeptal jestli nemate zkusenost z TFrame v D5 a jejich
> pouziti. Jak jej dostat na formular a k cemu jsou puvodne urceny.
>
> Michal

Frame je vyborny komponent - ak sa ti nejaka cast obrazovky s rovnakou
funkcnostou opakuje vo viacerych formularoch, mozes si ju vizualne naklikat
ako frame a potom aj vizualne pouzit priamo z nastrojovej listy a povkladat
ju do tych formularov. Predtym bolo taketo nieco mozne len napisanim novej
komponenty, teraz sa to da vizualne. Je to skratka taky vizualny komponent,
ktory sa da nadizajnovat klikanim.

Zdeno

QReport, TQRImage a W2000

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 26.6.2000 10:55:43

delphi konference wrote:

> dobry den / ahoj
>
> Naprosto s Vami souhlasim, u nas ve firme jsme to resili tim ze, jsem si
> zakoupili licenci na produkt Sinea. Nicmene zustava ve me zahorklost z
> principu, ze za jednu vec jsem platil 2 x a myslim si ze se v tomto pripade
> opravdu jednalo o neserioznost fy INPRISE. Podle stredecni konference uz QR
> v projektu Kylix nema figurovat, bude zajimave sledovat jak to s tiskovymi
> sestavami zaridi v D6. Nebo o tom vite nekdo neco blizsiho?

Aj mne sa tak vidi, ze QR na Linux nedaju, takze blaboli o tom, ze velku
Windowsovsku aplikaciu za mesiac prevedieme na Linux su smiesne. Chcem vidiet
ako za mesiac (a v com?) vytvorim tie tony reportov...

> Petr Blau

> ako

> Borland
> vyvojarsky
> naozaj len
> nazov
> klient/server

ISAPI ?

[*] Tomas Burger <slune(zv)yahoo(tec)com> - 26.6.2000 02:07:37 -0700 (pdt)

--- Milan_Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> wrote:
> zobrazovala. Problem je prave v onom "ktery by si sam udrzoval". Tudiz
> tipuji to na vytvoreni nejake ISAPI knihovny a ten zakaznik by vzdycky
> uploadoval nejaky .txt soubor s cenikem a ta knihovna by podle nazvu
> vyhledala aktualni cenu a vratila by ji jako soucast HTML kodu stranky. Je

...a neni pak uz lepsi mit tam normalne databazi na strane serveru a udrzovat
ji pres web a z ni to i publikovat...?

> toto mozne udelat ??? Jak ??? Jake jsou podminky provozu ??? OS serveru

No - jestli trvas na ISAPI, tak tam musis mit WinNT a IISko...

Tomas

=====
Tomas 'Slune' Burger
Get Yahoo! Mail - Free email you can access from anywhere!
http://mail.yahoo.com/

BDE, format paradoxu a SQL (podruhe)

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.6.2000 11:15:07

On 25 Jun 2000, at 21:22, Tom PLANKA wrote:

> resenim, protoze takto jdou konstruovat pouze jednodussi dotazy. Mozna
> muze nekdo namitnout, proc nepouzivam vykonny SQL server. Na urcity
> typ aplikaci jde vsak o zbytecne tezky kalibr a ne vsude musi byt SQL
> server k dispozici.
>
> Co mi tedy poradite??? Pristupovat k datum pres ODBC (s tim nemam
> zkusenosti) nebo prejit z formatu paradoxu na Access a pristupovat

Mam na to jiny nazor - MSDE nebo IB6 muzes dodat, takze se
nemusis prilis starat, zda je nejaky SQL server k dispozici. Takovy
Access take neni vsude k dispozici.

BDE je uz tak velike, ze instalacni balik s IB6 by IMHO nemel byt
vetsi (to nevim, treba to nekdo potvrdi nebo vyvrati). Zbytecne tezky
kalibr je, kdyz musim zbytecne resit zbytecne problemy, ktere
plynou z podstaty souborovych databazi a ktere se v SQL
nevyskytuji.

dekompiler helpu

[*] Viktor <vik(zv)miesto.sk> - 26.6.2000 11:20:56

> Nejlepsi program, ktery mimo jineho umi i toto se jmenuje RoboHelp Office
> !!! Problem je, ze stoji cca 40000,- Kc. Ale je to opravdu super program.
>
> Milan Tomes

Ten program je tak uzasne perfektni, az z toho vubec neumi cestinu, jak je
vynikajici. Koupili to do firmy a to si tedy dali.

Viktor

Embedded SQL

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 26.6.2000 11:22:21

Ahoj,

Da sa nejako pouzit SQL "embedded application programming" s vyuzitim
Delphi, alebo je to technologia urcena vyhradne pre C,C++. Neviete ci
existuju nadstavby pre Delphi ktore by to umoznovali?

Mam na mysli SQL pre IB, ako sa tom pise v manualoch (Chapter 1: Using the
InterBase Language Reference, SQL, DSQL, isql). Ak som to nepochopil
spravne, prosim o vysvetlenie ako na to?

ISAPI ?

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 26.6.2000 11:35:17

> [...]
> toto mozne udelat ??? Jak ??? Jake jsou podminky provozu ??? OS serveru

Ahoj!
Ja som presne nieco take zamyslal robit pre jedneho kamarata, ale
potom z toho vzislo.
Najprv si treba zodpovedat zopar otazok:
1) Ma zakaznik moznost na web serveri spustat VLASTNE EXE subory?
2) Ake scriptovacie nastroje zakaznikov web server podporuje?
3) Ake databazy zakaznikov web server podporuje?
3) na akom OS a akom web servery to pobezi?

Tieto otazky su dolezite na vyber nastroja a formatu dat.
Napriklad ak ma zakaznik vlastny web server, da sa urobit aplikacia
v delphi ako CGI, ktora bude priamo sahat do databazy a vyberat
pozadovane udaje.
Ak nema moznost spustat vlastne programy (na prenajatom priestore je
to na 99% zakazane),
treba sa poobzerat a poopytovat na podporu scriptovacich jazykov
(ASP, PHP, Perl, ...).
Mne osobne je velmi sympaticke PHP (jednoduche, ucinne,
prenositelne, ...)
Ak nie je ani podpora scriptov, zostava uz len Java.

Ja som to mal planovane riesit takto :
Kamos mal databazku v DBF formate, bolo to uctovnictvo, sklad +
vsetko co potreboval.
Moj program (pisany v CB) vyextrahoval udaje o tovare (cena, popis,
...) do vlastneho DBF suboru.
Tento by uploadol na server (automaticky) a tam by bezal PHP script,
ktory by do neho sahal a vyberal
pozadovane udaje.

/LH

OpenSource

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.6.2000 11:52:02

> Podporou a skoleniami.

Nechtel jsem se do diskuse o OpenSource poustet, protoze je uz
asi OT, nicmene jedna vec me fakt zajima. Berte to prosim jako
dotaz laika, ktery se obchodem se SW nikdy nezabyval. Penize za
prodej software podle me predstavuji celkem slusny balik. Neumim
si nejak predstavit, ze by samotna podpora dokazala tento prijem
nahradit, ledaze by byla silene draha. Mohl by mi nekdo poslat
treba na soukromy mail nejaky priklad v cislech, aby vydelecnost
tohoto zpusobu byla videt? Zajimalo by me zejmena:
- kolik lidi za nejakou dobu potrebuje placenou podporu
- konkretni priklad placene podpory
- konkretni cenu nejake konkretni placene podpory
- apod.

u nejakeho (treba nejmenovaneho) produktu. U jakeho druhu SW to
ma a nema smysl? Bezny "drobnejsi" software se bez podpory
obvykle da pouzivat, takze to by jeho vyrobce asi trpel cely zivot
hlady :). Jak to tedy je?

Re[2]: QReport - Preview

[*] Ji�� Kubelka���Z��밄�Š�v��w - 26.6.2000 11:55:30

Ahoj,

Monday, June 26, 2000, 9:15:47 AM, you wrote:

> [...]

PS> try
PS> try
PS> PreviewModal; {s Preview nevim, pak se to asi uvolni drive nez
PS> vytisknes}
PS> {jestli potrebujes nemodalni, musis s uvolnenim pockat na dokonceni
PS> tisku}
PS> except
PS> Application.MessageBox('Pri tisku doslo k ...);
PS> end;
PS> finally
PS> Free;
PS> end;

PS> a zatim v pohode. (a doufam, ze to tak zustane)

Diky za radu vyzkousim to.

Jir� Kubelka ��� Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz ���

Chyba v Interbase 5.6?

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 26.6.2000 12:03:40

BDE VYzaduje vyplnit vsechny polozky, ktere maji priznek not null.
Zkus jestli ti to dela i v WISQL pri pouziti update.
Moje empiricke zkusenosti jsou:
pokud chci vkladat default hodnotu pri pokusu o vlozeni null,
tak jedine trigrem, default mi fungoval pouze pri nepouziti
prislusneho sloupce pri insertu.

Slavek

> [...]
> explorer). Jde o chybu ODBC nebo o chybu Interbase 5.6? A je tentyz problem

dekompiler helpu

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 26.6.2000 12:08:09

Ahoj,
posli mi, prosim, tu instalaci. Predem diky.
PR

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vetrak [mailto:vetrak(zv)datalock.sk]
Odesl�no: 26. �ervna 2000 10:15
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: dekompiler helpu

HlpToRtf ,
pripadne sa ozvi na e-mail vetrak(zv)datalock.sk a poslem Ti instalaciu.

D.

Delphi na Linuxu

[*] ing. Jiri Vrabec <vrabec(zv)pal.skm.vutbr(tec)cz> - 26.6.2000 12:17:00

Nevite kdy se konecne vyskytne Delphi na LINUXU ????

J.

QReport - Preview

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 26.6.2000 12:23:30

>Ahoj, me se pri pouziti PreviewModal nevykonavaji (nespusti se) udalosti
>BeforePrint v QR ?!

Zvlastni. :-(

Ja pouzivam BeforePrint a plnim report pri OnNeedData.
Vse funguje.

V tomhle Ti asi neporadim.

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

D graf & Re: mathematic

[*] Marek Prochazka <prochazka(zv)jumbo.ped.muni(tec)cz> - 26.6.2000 12:23:20

Ahoj,

pokud chces poslu Ti svou diplomku, delal jsem pocitacovou grafiku, mam
to ale doma, takze to dneska uz nebude. Prevody souradnic nejsou problem

Mam tam i udelanou komponentu z editu, ktera vypocitava matematicke
vyrazy. Tak pokud bys to potreboval, dej mi vedet a neco Ti poslu.

Mejte se MArek

Od: Michal Zimen <zimen(zv)nextra.sk>
Komu: Konferencia o Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 26. �ervna 2000 0:39
P�edm�t: DBLookupComboBox

> Ahoj
>
> Mam dve tabulky. Jedna je ako master, druha ako detail.
> spojene cez nejake tie indexy.
>
> Pri pridavani hodnot do tabulky, chcem pouzit LookUp combo box
> na vyber z tabulky ako detail.
>
> Skusal som, ze form mal dva DataSource, kazdy na jednu tabulku.
> Combo mal datafield na master tabulku a listsource na detail tabulku.
>
> Vysledok: Hlaska typu "cirrculated data links are not allowed...."

> [...]

main form - zmena

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 26.6.2000 12:26:15

Podivej se do nastaveni projektu(MENU - OPTIONS) zalozka FORMS..

From: Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz>> Podivej se do nastaveni projektu(MENU - OPTIONS) zalozka FORMS..

TRichEdit ??

[*] Ivo HERR <ih(zv)safar(tec)cz> - 26.6.2000 14:46:04

Zdravim vsechny,
mam nasledujici problem :
mam RichEdit a chci smazat nekolik celych radku. Takze pouzivam kod :

RichEdit2.Lines.Delete(4);
RichEdit2.Lines.Delete(6);
RichEdit2.Lines.Delete(7);
RichEdit2.Lines.Delete(9);

Ten RichEdit ma na zacatku 205 radku. Po smazani radku 4 jich ma 204, po
smazani radku 6 jich se hlasi k sesti (kdyz byl druhy index pet,
RichEdit2.Lines.Count jich hlasil pet).
Please, kde je renonc??
Diky
I.

Qreport a stack overflow

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 26.6.2000 08:54:08 -0400

Cau
Mam problem pri preview v Qreportu. Data do reportu se saji z tabulky bez pouziti master/detail. Pri preview to hlasi stack overflow pokud pocet zaznamu je na 100 pokud je pod 100 vse fuguje dobre. Nevite nekdo o nakem reseni ?

dekuji Ladap

IB6 was: Re: MSSQL7 kontra IB6

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.6.2000 14:58:40

From: Michal Zimen <zimen(zv)nextra.sk>> Ahoj

> [...]
> Combo mal datafield na master tabulku a listsource na detail tabulku.
>
> Vysledok: Hlaska typu "cirrculated data links are not allowed...."

Zjisteni PORTU

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 26.6.2000 15:35:48

Delal jsem neco podobneho pomoci pomerne sloziteho cteni z registru.
Pokud chces, poslu ti to.

> Bednar��k Dalibor wrote:
>
> Dobry den...
>
> Jak mohu zjistit pocet serivoych portu ve Win9x
> a pripadne, kterej port vyuziva modem...
>
> Dik
>
> Dalibor

Delphi na Linuxu

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 26.6.2000 15:37:32

viz Kylix

From: ing. Jiri Vrabec <vrabec(zv)pal.skm.vutbr(tec)cz>> Nevite kdy se konecne vyskytne Delphi na LINUXU ????

> J.

Seznam spustenych aplikaci

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 26.6.2000 15:38:20

Ahoj

Pro D4(5) na NT4.0 a Win2000 (a kdyby to fungovalo i na win95 a
spol nebyl bych proti, ale neni podminkou) bych potreboval vytvorit
seznam bezicich aplikaci a u nich zjistit jejich cestu k exaci.
V archivu jsem nasel a vyzkousel EnumWindows, ale nevim, jak
ziskat k handlu okna jmeno exe souboru, ke kteremu patri.
Navic je tam nejaky chaos ohledne ToolHelp funkci a podobne...
Pokud mozno co nejjednodusi priklad by velmi pomohl.

Duvod: Potrebuji udelat aplikaci, ktera bude kontrolovat, zda bezi
nejaky prehravac multimedii (MediaPlayer, DVDPlayer,
PowerPlayer, XING a podobne -- cesty k EXE by byly v nejakem
volne editovatelnem seznamu) a pokud ano, tak zakazat spusteni
setrice. Pokud mate tedy nejaky jiny napad jak to udelat, rad se
necham poucit.

Petr

[-- Petr Vaclavek --- read: http://www.swnet(tec)cz --]
[-- visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla --]

Chyba v Interbase 5.6?

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.6.2000 15:48:54

> [...]
> napriklad k definici
> rozsahu smysluplnych hodnot. Problem ani neni s prikazem

To znamena co? Ze UPDATE SET pokus = null
misto vyhozeni chyby vlozi do sloupce hodnotu 0?
Podle mne by mel vyhodit chybu, jinak se chova spatne.

> Problem nastane pri PRIME editaci
> zaznamu v dane tab
> ulce (napriklad pomoci Database Exploreru). Napriklad kdyz se

Co je Database Explorer? Nejaky novy tool v Delphi 5, ktery neznam?
Nebo myslis Database desktop ci SQL Explorer z Delphi 4?

> [...]

> zaznam a do fieldu p
> okus se vlozi "nic", tak pokud toto provede program, tak

To by se melo chovat stejne jako kdybys do toho pole
updatoval hodnotu null.

> [...]
> ten spadne na nep
> ovolenou operaci. Toto se opakuje pri libovolnem dalsim

Tenhle popis nevypada dobre a je asi chyba, ze to tak hnusne
pada, ale to nic nemeni na tom, ze by mela vypadnout chyba -
a nemela by se tam nastavovat misto constraintem nepovolene
hodnoty null defaultni hodnota. Tos mozna nepochopil Ty mne
v predchozim mejlu, ja jsem nehodnotil zpusob padani (protoze
jsem predpokladal, ze Ti vypadava standardni chyba), ale
snazil jsem se rict ze pri pokusu vlozit nepovolenou hodnotu
by nemelo dojit k zadne zmene a mela by vypadnout chyba.

Jura

ISAPI ?

[*] Tomas Burger <slune(zv)yahoo(tec)com> - 26.6.2000 06:57:51 -0700 (pdt)

--- Milan_Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> wrote:
> Problemem je spis to, ze ten zakaznik nebude chtit vrazit penize do provozu

...jake penize...? Pokud to nebude nejaky extra pretizeny server, bohate staci
MS Access a ten je free.

> toho zakaznika bude nejaky program, ktery bude generovat ten vystupni soubor
> a pak ho pres FTP uploaduju na server.

...no vzdyt. Proste se pres ADO v Delphi vyrobi patricny MDB soubor a ten se
pak uploadne na server. I kdyz to neni uplne koser...

Zkus prozkoumat variantu, ze misto lokalniho generovani databaze se patricne
udaje z toho programu pres http rovnou natlaci na server, kde to nejaky rozumny
skript (at ASP nebo ISAPI) zapracuje do stavajici databaze...

Tomas

=====
Tomas 'Slune' Burger
Get Yahoo! Mail - Free email you can access from anywhere!
http://mail.yahoo.com/

Delphi na Linuxu

[*] Ing. Peter Lexa <lexa(zv)mp-soft(tec)cz> - 26.6.2000 15:58:59

Hi,

Podle informaci z Delphi Linux Day z 21.6. (primo od pramene)
bude Delphi pro Linux nekdy do konce roku, ale pouze verze
Standard a Profesional. Verze Enterprise bude az pristi rok.

Peter Lexa

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: ing. Jiri Vrabec <vrabec(zv)pal.skm.vutbr(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. �ervna 2000 13:28
P�edm�t: Delphi na Linuxu

>Nevite kdy se konecne vyskytne Delphi na LINUXU ????
>
>J.

WWW utility

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 26.6.2000 16:02:02

ahoj,

Jde to, nevyhodou je ze takove CGI sebou tahne celou VCL Delphi a JEN s
jednou datovou komponentou ma okolo 300kB, coz muze par serveru s povolenim
pro cgi scripty dost vytocit. Ja mam priklad treba takoveho pocitadla v CGI
pod D5Ent a muzu na pozadani poslat.

A co se tyce tech udaju formulare je potreba dodrzovat urcite konvence uz na
www strance (ovladat Javascripty a specielne u formulare pouzit metodu
GET -> preda udaje jako parametry za adresou CGI scriptu) a ty se potom v
Delphi pomoci fce Response ziskaji. (Snad bych na to nasel taky naky
priklad)

From: David Viktora <viktora(zv)kit(tec)cz>> Zdravim,

> (win95, D4 Prof)
>
> zajimalo by mne, zda je mozne v Delphi vytvaret podobne utilitky (napr.
pro
> vytvoreni pocitadla pristupu nebo pro zpracovani vystupu z HTML
formulare),
> jake se vytvari treba v Perlu nebo CGI a umistuji se na WWW server? Pokud
> ano, jaka pravidla bych mel dodrzovat?
>
> Dik za odpoved.
>
> David Viktora

odeslani formulare www mailem

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 26.6.2000 16:22:50

ahoj,

nechci delat reklamu a ani se opakovat, ale kdo ma zajem muze se podivat na
www.opalglass(tec)cz a pouzit zdejsi priklad formulare primo tak jak je. Ten
Mailfile.cgi, ktery to vse zajistuje (byl nekde free) ke stazeni muzu na
pozadani taky poslat.

From: Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz>

Zdravim

Zde je FUNKCNI priklad odesilani www formulare pomoci mailu. Je to napsano v

html odeslani formulare (CGI skript)

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 26.6.2000 16:49:53

ale Delphi vytvari cgi skripty s koncovkou EXE, tak fakt nevim cos tim
myslel (D5 tomu rika CGI standalone executable)

From: Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder.com>>

> Nuz dovolim si pochybovat, ze ti provider dovoli spustat na servery
> nejake vlastne programy. Maximalne nejake scripty, ale EXE to
> pochybujem.
>
> /LH

TRichEdit ??

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 26.6.2000 16:51:57

hm, a nemal by si tie riadky mazat odzadu?
Teda 9,7,6,4 ?

/LH

Vyjimky SQL serveru

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.6.2000 16:55:20

On 26 Jun 2000, at 10:28, Martin Kubecka wrote:

> A mam takovy pocit, ze po instalaci MDAC 2.5 CZ jsou i chybove hlasky
> OLEDB v cestine. Nemam to ted kde odzkouset, protoze mam MDAC 2.6.

Co jsem se prohrabaval OLE DB, tak to vraci chyby cislem. Jina
situace muze byt u nadstaveb, kde mohou byt zabudovany i texty.
Ciselnik chyb je v OleDBErr.h, ale je nutne stahnout i zdrojaky
hlavickovych souboru. Jinak totez je v me OLE DB knihovne, ale
pro verzi 2.1.

MSSQL7 kontra IB6

> [...]

> komunikovat nebude. Znamena to tedy, ze vyvoj IB budu platit ja jako
> vyvojar - cili naklady na server budou hradit vyvojari ???

System, kdy naklady zaplati vyvojar a pak to rozmelni mezi
zakazniky mi prijde prihodnejsi, nez kdyz si licence musi platit
kazdy zakaznik. Kdyzsi jsem videl i programovaci nastroje, kde se
musel platit nejaky poplatek za kazde nasazeni vysledneho
programu. Doufam, ze takove nastroje uz zmizly ze sveta nebo
velice brzy zmizi. Podobne by to mohlo fungovat i s databazemi -
MSDE je vlastne presne tohle, IB6 jde trochu jinou cestou, ale je
popsanemu hodne podobna a v principu by mohla byt jeste lepsi
nez MSDE.

Pokud budu resit slozity problem pro zakaznika, objednam si
konzultanta a naklady stejne zaplati zakaznik (jinak takovy kseft
neberu), ale za svuj peniz bude mit presne co chtel (nebo
potreboval). Pokud se zakaznik spokoji s krabicovym resenim,
mohu si konzultace zaplatit sam (bude-li treba), ale zakaznik
nebude mit vicenaklady a tak mu budu moci "vnutit" "svou"
databazi, a nebudu se muset dohadovat, ze kvuli memu programu
si nebude porizovat jiz ctvrtou databazi, kdyz ma tri jine. A ja
naklady rozmelnim mezi vic zakazniku.

Uvaha v pripade IB je takova, ze se zvysi mnozstvi uzivatelu, tedy i
mnozstvi konzultaci a dalsich pridruzenych sluzeb. Uvaha je to
podle me spravna, ovsem zda vyjde, si netroufam odhadovat. Byl
bych ovsem rad, kdyby to vyslo, protoze to by snad konecne
znamenalo definitivni zanik souborovych databazi v aplikacich
psanych pro jinou nez vlastni potrebu (a pochopitelne vymizeni
problemu se souborovymi databazemi). Jinymi slovy, konecne (od
prichodu MSDE) lze rozumne programovat databazove aplikace, a
s IB6 se tento stav jenom zlepsuje.

Vyjimky SQL serveru

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.6.2000 16:55:21

On 26 Jun 2000, at 9:01, Milan Tome� wrote:

> [...]
> s vyjimkami a jejich textovymi vyjadrenimi u IB6 ??? Pokud porusim
> treba foreign key tak mi to napise angl. hlasku, ale ja pro uzivatele

K tomuto jsem nasel v OLE DB nasledujici polozku.
Predpokladam, ze OLE DB odchyti chybu SQL Serveru a vrati mi
sve cislo (neoveroval jsem, ale nevidim duvod, proc by tomu tak byt
nemelo, az na nejake zvlastni pripady).

// MessageId: DB_E_BADCONSTRAINTFORM
//
// MessageText:
//
// ConstraintType is not DBCONSTRAINTTYPE_FOREIGNKEY
and cForeignKeyColumns is not zero.
//
#define DB_E_BADCONSTRAINTFORM
((HRESULT)0x80040E78L)

S IB je trochu problem, protoze ta ma svou tabulku textovych chyb.
Ale se znalosti zdrojaku jiste nebude problem to osetrit
Lokalizatorem. :-)

Delphi, Mobilni telefon a SMS

[*] delfinojd <delfinojd(zv)atlas(tec)cz> - 26.6.2000 17:07:03

Na kolik penez takova hracka prijde?

At 08:00 16.6.2000 +0200, you wrote:
>Tento okruh problematiky je na tolik slozity, ze jsem sam musel pristoupit k
>jinemu reseni. Tim resenim byl MT Ericsson GM12 - coz je jakysi prumyslovy
>mobil bez sluchatka a mikrofonu (lze dovybavit) a je pripojeny k PC pres
>COM. Ovladani neni sice nejjednodussi ale nikde jsem nesehnal nic rozumneho
>nez GM12.
>
>Ahoj
>
>kejchal(zv)volny(tec)cz

Vyjimky SQL serveru

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.6.2000 17:12:33

Jedna se o pristup pres ADO, takze jestli to neni v nem.

From: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>

> [...]

Ciselnik chyb je v OleDBErr.h, ale je nutne stahnout i zdrojaky
hlavickovych souboru. Jinak totez je v me OLE DB knihovne, ale

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 26.6.2000 17:33:54

> [...]
> volne editovatelnem seznamu) a pokud ano, tak zakazat spusteni
> setrice. Pokud mate tedy nejaky jiny napad jak to udelat, rad se

Cau !
Nebolo by jednoduchsie urobit akesi centrum vsetkych multimedialnych
programov a spustat ich z tohoto centra?
Predstavujem si to asi tak, ze by si si urobil zoznam vsetkych
pozadovanych
programov a ciest k nim. potom by tvoj program pre kazdu polozku
v tomto zozname zobrazil tlacidlo s prisl. ikonou.
Po odlkiknuti ikony, napr Winampu v tvojom programe, by tento najprv
vypol setric a potom spustil winamp.

/LH

Chyba v Interbase 5.6?

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 26.6.2000 18:04:43

Ahoj,

InterBase pri zadani dotazu UPDATE AAA SET POKUS=NULL vypise chybu -625,
validation error for column POKUS, value "*** null ***", co povazujem za
spravne.

Chybu sposobuje zrejme BDE kniznica pre InterBase (IDSQL32.DLL od Inprise),
ktora tuto chybu nespravne interpretuje a stiahne so sebou aj SQL Explorer.

From: Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz>
Subject: RE: Chyba v Interbase 5.6? Napriklad kdyz se definuje nasle
dujici tabulka:

create table aaa
(
[...]

Viceradkovy TToolBar

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 26.6.2000 17:07:55

> To ja vim, nemam problem s tim, jak udelat nekolik rad, ale aby
> mezi radami byla mezera, tj. nelezely tesne na sobe.
>
> David

Nesly by v tom pripade pouzit ty toolbary dva a mezi nima mit
uzky panel na oddeleni
Tomas

Vytvoreni HLP souboru

[*] Ji�� Kubelka���Z��밄�Š�v��w - 26.6.2000 18:39:16

Ahoj,

Neporadil by mi nekdo nejaky jednoduchy program na vytvareni .hlp
souboru ?. Nemam s tim zadne zkusenosti.

Jiri Kubelka ��� Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz ���

aplikace pro MS SQL 7

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 26.6.2000 18:53:37

Prominte mi trochu opozdeny prispevek na uvedene tema.

Takze, my to resime takto:
1) Autentikace uzivatelu NT
2) vsechny uzivatele, ktery chci, aby pristupovaly k DB mam v nejake NT
skupine
3) tuto NT skupinu placnem jako login na SQL server
-- v tento moment se mohou vsichni uzivatele z teto NT skupiny prihlasit k
serveru
ALE NEMOHOU NA NEM NIC DELAT, PROTOZE NA TO NEMAJI PRIDELENA PRAVA !!!!
4) toto je dulezite - aplikace pouziva aplikacni roli SQL serveru:
po spusteni aplikace se nastavi app. role:
napr. EXEC sp_setapprole 'Test', {Encrypt N 'pswd'}, 'odbc'
jen tato app. role ma pridelena vsechna potrebna prava na objekty v DB a
nikdo jiny
5) uzivatele se nam stejne v programu prihlasuji, ale to uz je jen aplikacni
zalezitost,
mame vypracovany vlastni system prav, uzivatelu a skupin, protoze co muze
uzivatel delat v aplikaci se zpravidla nerovna pravum na SQL serveru
6) jestlize pozdeji chci z ruznych duvodu pridat uzivateli prava na SQL
objekty tak je asi nejlepsi vytvorit v dane DB nejakou roli (napr.
db_exporter) a te ta prava pridat
(napr. prava select k potrebnym tabulkam) a tohoto uzivatele pridat do teto
role

Timto mechanismem je zajisteno, ze uzivatele se mohou pres trusted
connection prilogovat k SQL serveru ale namaji na nem zadna opravneni,
teprve aplikace, ktera pouziv a aplikacni roli ma vsechna potrebna
opravneni, ktera jsou ovsem pro usera, kteru aplikaci spustil nedostupna.

doporucuji si prostudovat v BOL:
security
Application roles
atd.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.6.2000 18:28:49

Puvodni zprava, kterou napsal Hubka Lubos dne 26 Jun 00,:

> Caute!
> Toto naozaj funguje, ale ma to jednu chybicku.
> Ludom, ktori pouzivaju MS Outlook (pozor, nie Outlook Express)
> to nebude fungovat. Mam to overene.

Ja opravdu nevim, kolikrat sem jeste budu muset psat, ze tohle
NEFUNGUJE. Protoze pokud neco funguje jen na jednom nebo dvou
browserech spolu s jednim nebo dvema mailery, ktere navic museji
byt nastaveny dost konkretne, a zaroven to ma slouzit celemu
Internetu, tak to proste FUNGUJE PRIBLIZNE, coz jinymi slovy
znamena, ze to NEFUNGUJE.

ICQ: 21215917, PGP vitano

ADONIS - filtry, locate atd.

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 26.6.2000 19:42:00

Pri pouzivani ADONISu jsem narazil na nekolik neprijemnosti ci chyb:

1) probl�m filtrov�n�:
a) v napovede k property Filter je napsano, ze se jedna o vyraz v klauzuli
WHERE SQL. OK.
Nechapu ovsem proc mi nasledujici filtry funguji:
( [Zadavatel] like '*svato�*' ) OR ( [Oe�itel] like '*svato�*' )
( [Zadavatel] like '*svato�*' ) AND ( [Oe�itel] like '*svato�*' ) AND
[ID]<>0 )
( [Zadavatel] like '*svato�*' ) OR ( [Oe�itel] like '*svato�*' ) OR
[ID]<>0 )
( [Zadavatel] like '*svato�*' ) AND ( [Oe�itel] like '*svato�*' ) OR
[ID]<>0 )

ale toto mi jiz nefunguje:
( [Zadavatel] like '*svato�*' ) OR ( [Oe�itel] like '*svato�*' ) AND
[ID]<>0 )
Pokus o nastaveni takovetoho filtru konci lakonickou hlaskou o nesouhlasu
typu nebo nesplneni mezi ci konfliktu parametru ...
Nevidim nejmensi duvod pro takove chovani.

b) dale jsem se setkal s tim, ze kdyz nahodim filtr, tak mi prestane
fungovat vyhledavani zaznamu pomoci Locate !
Dosti neprijemna zalezitost.

2) Pouzivam metodu Locate pro interaktivni inkrementalni vyhledavani
zaznamu.
pouzivam toto volani: Q.Locate(Column.Field.FieldName, FastFindEdit.Text,
[loCaseInsensitive, loPartialKey])
Vsude to funguje OK az na datumove polozky, tam locate vrati false.
Ptam se: lze vubec podle datumovych polozek takoveto vyhledavani realizovat
?

Eriku S., jsi tam , pomoc ...

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=========================

ADODataset a dlha odozva

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 26.6.2000 19:49:37

K tomu prvnimu bodu:
Pokud pouzivas ADONIS (nevim jak u jinych), tak na datasetu
je povesena udalost ADOFetchProgress a ADOFetchComplete. Ta by to mela
resit.

Co se tyce te komunikace Server --> Klient ze stored proc, tak me zatim nic
prevratneho nenapadlo, jen vseliake kostrbatosti. Kdo jiz dlouho vyvyji db
aplikace tak uz by s timto mel mit zkusenosti a nejake reseni,
chlapi, prozradte nam vase tajemstvi, jakym zpusobem resite tento problem,
myslim, ze diskuzi na toto thema by uvitalo hodne lidi ...

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

Delphi a VB

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 26.6.2000 20:04:00

On 26 Jun 2000, at 13:24, Ladislav Dole�el wrote:

Nedavno mi tady v konferenci nekdo doporucil GExperts, a ty umi i
tohle...

Petr Fischer

P.S. http://www.gexperts.org/

> [...]
> **Dodo**

> pismen podle deklarace prommene. Existuje neco takoveho i v

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.6.2000 20:15:57

From: "Jiri Novacek" <JNovacek(zv)spst(tec)cz>
> [...]
> jako EXE. Ja tuto aplikaci ovladam pomoci Win32API z Delphi 5P. Zjistit
> viditelnost neni problem, ale tohle nevim.

Pomoci API funkce IsWindowEnabled.

Petr Vones, amatersky programator

OT: Re: MSSQL7 kontra IB6

> Na rozdil od software se skoleni a sluzby nedaji namnozit za
> nulove naklady :o)

Problem je v tom, ze naklady na software nespocivaju v nakladoch
na kopirovanie ale v nakladoch na vyvoj (a udrzbu, ...). Inak by
CD-cko Delphi Prof. UPG nestalo 15000,- Sk ale 50,- Sk.

Alebo snad bude dalsia vezia Delphi k dispozicii za nulove naklady
a rozdiel doplati skolitel (resp. ludia absolvujuci skolenie)? Alebo
bude Delphi za nulove naklady ALE kazdy kto ho chce, bude MUSIET
najprv absolvovat skolenie povedzme za 25000,- Sk? Podobne ako
si mozem kupit mobil za korunu, ktory mi ale nikto za korunu
nepreda - taketo chytractva (polopravdy) rozhodne nepodporujem
aj ked z hladiska marketingu mozu byt velmi ucinne.

Erik Salaj, WINSOFT

uzitie dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.6.2000 23:29:46

From: "Mifko" <mifko(zv)atlas(tec)cz>
> PLS neviete ako v delfinach (5) pouzivat *.dll ?
> Ako "povedat" delfickam aby pouzili funkciu
> ShowSomething zo suboru SomeDLL.dll ?

Priklad najdes tady:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/Other/Example_LibraryImport.zip

Petr Vones, amatersky programator

adresare windows

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.6.2000 23:30:44

From: "Hurricane" <hurricane(zv)email(tec)cz>

Z Win32 API - viz Win32 API help v Delphi nebo http://msdn.microsoft.com

Petr Vones, amatersky programator

OT: Re: MSSQL7 kontra IB6

> ... tak ako ani Linux nikto zadarmo robit nebude, lebo to nema kto
zaplatit, ze?

1. Linux sa nerobi zadarmo, do jeho vyvoja sa investovalo spustu penazi.
Ak si spocitas, co kto Linuxom ziska, tak Ti bude jasne aj kto tam
investuje a preco.

2. To, ze do Linux-u sa z roznych pricin investovalo, neznamena, ze sa bude
rovnako investovat aj do Interbase. Druha vec je, ci sa (a komu) tie
investicie uz vratili, alebo vobec niekedy vratia (napr. firme Corel zda sa,
ze zatial asi nie, Borlandu podla mna takisto zatial nie, snad zarobia nieco
na Kylixe - ten predpokladam nebude OpenSource ;-), ozaj preco, ak je
to take vyhodne a jednoduche to zaplatit roznymi sluzbami a skoleniami,
alebo u niektorych produktov to je vyhodne a u inych nie? ;-) ).

Podla mna nie su myslienky OpenSource dobre, pretoze podstatna vec
(t.j. software, resp. sluzby, ktore ten software poskytuje) sa skryva
za nepodstatne veci (predaj hardware, skolenia, konkurencne tlaky firiem,
atd.). Ak povedzme v konecnom dosledku bude vysledna cena OpenSource
a klasickeho software vyjde rovnaka (alebo bude to lacnejsie? preco?),
v com je potom vyhoda OpenSource? Dalej prva vec, ktora ma zaujima
je kvalita softwaru. Bude OpenSource kvalitnejsi?

Software je dost podstatna zalezitost na to, aby sa nemusel platit roznymi
vedlajsimi produktami, inac mi to pripada znacne nelogicke a nevidim
v tom zatial ziadnu vyhodu.

Erik Salaj, WINSOFT

OT: Re: IB6 was: Re: MSSQL7 kontra IB6

> Ty mozna ne, vetsina koncovych zakazniku takene, ale ver tomu, ze se nekdo
> najde :o) Mimochodem nabidka je velmi dobre zpracovana, takze si kazdy

Never na zazraky, spoliehaj sa na nich ;-)

> [...]
novou
> platformu). Prirozene, ze vetsina se pouze poveze a ziska nove vlastnosti

Iste, je to velmi vyhodne. Hlavne vtedy, ak to zafinancuje niekto iny a ja
to dostanem zadarmo. Ibaze ak takto zacnu uvazovat aj ostatni, tak
financovat nebude mat kto.

Erik Salaj, WINSOFT

Ref. integrita v MSSQL7

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 27.6.2000 00:30:43

Ja preferuji triggery.
Napr. pokud mas definovany Foreign key, tak nejses schopen nijak rozumne
zajistit kaskadovy delete.
Triggery Ti davaji vetsi volnost.
S pozdravem, Lada

PS: Co to znamena IMHO?
> IMHO je lepsi FOREIGN KEY.
>
> Mac

DateTime v query pre MS Access cez ODBC

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.6.2000 00:33:25

Hello All!

Sunday, June 25, 2000 Martin Kubecka wrote:

> Pokud se nepletu tak to ma byt takto:
>
> SELECT * FROM vyrobky WHERE vyrobeno> #6/24/2000 13:59#

Tak konkretne toto pri RequestLive=false hlasi:

Field '59#' is of unknown type

a pri true:

Invalid use of keyword.
Token: #6/24/2000
Line number: 1

Ale uz som na to prisiel. Mal som preklep v slove 'vyrobeno' a po jeho
odstraneni uz mi select bez RequestLive prejde, ked namiesto dvojbodky dam
bodku.

Nez som na to prisiel, robil som pokusy aj s parametrom, ale tam mi tiez
stale nadaval.

To Rene Otisk: Mozes to, pls, rozpisat? Ale presne, ktore metody TQuery a v
akom poradi volat, aby sa ten parameter nastavil spravne.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

odeslani formulare www mailem

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 27.6.2000 05:12:20

Behalf Of Hurricane

> na Linuxu a tam si s nejakym EXE ani neskrtnete, CGI skriptu je jedno, na
> cem bezi.

Ahoj.
Myslim, ze tady opet trochu mlzis a pletes pojmy s dojmy.
CGI script opet musi byt napsan v nejakem jazyku (pripadne zkompilovan) a
server ho musi umet spustit nebo interpretovat.
V mnoha pripadech je to za pomoci nejakeho interpreteru (Perl, PHP) a ten
samozrejme MUSI byt na serveru nainstalovan.
Takze veta "CGI skriptu je jedno, na cem bezi" je prinejmensim zavadejici,
ne-li primo nepravdiva, prestoze vyse uvedene interpretery (Perl, PHP)
existuji pro vice platforem OS. Cela problematika je mnohem slozitejsi, nez
se Ti mozna zda, jsou zde problemy s bezpecnosti, s pravy uzivatelu a
podobne. Vzdy je nutno tohle resit se spravcem WEB serveru.
Zkus se podivat treba na http://www.kosek(tec)cz , tam lze najit spoustu
zajimavych clanku o dane problematice, ktera sem uz asi ani nepatri.

Jeste par odkazu :
Odeslani dat z formulare (Perl):
http://www.worldwidemart.com/scripts/formmail.shtml

Spoustu uzitecnych navodu najdes taky na
http://www.builder(tec)cz

main form - zmena

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.6.2000 06:51:14

> [...]
> automatickeho create v *. dpr a pak ho chci dynamicky vytvaret a
> modalne zobrazit tak mi hlasi ze nelze modalne zobrazit jiz zobrazeny

Nevzpominam si, zda to tu uz nepadlo (pokud ano, tak sorry), ale
nebylo by lepsi zalozit novy projekt, do nej vlozit vsechny unity ze
stavajiciho s tim, ze form, ktery ma byt main, se vlozi jako prvni?
Uznavam, ze pokud mas tech formu hodne, to bude asi pracne
(?), na druhou stranu uz to tu je vic nez jeden den, takze by se
treba jednalo o levnejsi reseni nez nekolikadenni pokusy o
vyreseni. To ja ale nevim.
Jako alternativu, co bych udelal ja (ale nevim, zda by to vubec
bylo k necemu), bych zkusil vyhledat v registrech, zda tam neni
nejaka zapomenuta chyba (hledal bych slova main, popr. jmeno
onoho formu apod.) - ale jak rikam, treba to je volovina.

David

D graf

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 27.6.2000 07:23:00

Ahoj,

mam program, ktery jsem delal jeste pro DOS a ktery umi vykreslovat/animovat
prostorovy sitovy graf a je v pascalu. Mozna bych nasel zdrojak

> [...]
> z 3D grafu na 2D obrazovku ( = prepocet 3D souradnic do 2D souradnic)
> atd. dival sem se do komponenet ale zatim sem tam neco takoveho nevidel,

IIS a WIN CGI

[*] Bobek <bobak(zv)minv.sk> - 27.6.2000 07:36:41

Ranecko pani,

mam nasledovny prob s ktorym si neviem pomoct.
V delphach mam napisane wincgi ktore sa dotazuje do informixovej dbs.
(Informix CLI)
Pokial to mam nainstalovane na w98 + pws funguje to uplne v poriadku.
Ale ked to nainstalujem na NT4.0 s IIS (je jedno aka verzia skusal som a
stale nic) hlasi
mi to chybovu hlasku CANNOT LOAD LOCALE CATEGORIES FOR ALIAS menoaliasu.
Zaujimave je ze mam urobenu este jednu win aplikaciu ktora pouziva presne
ten isti alias a nativny pristup a to mi na NTcku funguje uplne
bezproblemovo. Mate niekto nejake napady ?

Vyjimky SQL serveru

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.6.2000 07:37:50

Dekuji mnohokrat - tahle odpoved me uspokojila nejvice !!!

ISAPI ?

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.6.2000 07:52:54

Ty stranky jsou na hostovani u IOL a ten zakaznik nebude chtit platit nasemu
"milovanemu" Telecomu za moznost pripojeni stranek na databazi. Spis se mi
jedna o to, ze bych vytvoril jakousi knihovnu (at CGI nebo ISAPI) a ta by
vzdycky na dotaz prohledla nejaky txt soubor s cenikem a vratila aktualni
cenu.

> [...]
> nejaky rozumny
> skript (at ASP nebo ISAPI) zapracuje do stavajici databaze...

DateTime v Interbase

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.6.2000 08:05:56

Zkus format datumu MM/DD/YYYY

main form - zmena

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.6.2000 08:07:41

Tak mu nejdrive nastav vlastnost visible na false a pak teprve zavolej
Form1.showModal;
Popripade to udelej uz v designu.

Ref. integrita v MSSQL7

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.6.2000 08:24:00

toto u IB6 jde pres foreign key.
IMHO = In My Humble Oppinion - dle meho skromneho mineni

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 27.6.2000 08:26:32

IB ma typ pole, ale je pristupny jen na urovni API funkci, pres
standartni SQL se s tim neda pracovat.

Slavek

>Tak tohle nechapu, co tim presne myslis?

Ref. integrita v MSSQL7

Dovolim si oponovat. I kdyz kaskadova integrita mi u MS SQL7 chybi nekdy
(obzvlaste kdyz s nim neco delam) podstatne, tak myslim ze odepisovat
foreign key jen kvuli tohoto nemusi byt spravne. Zjistil jsem, ze kombinace
foreign key a triggeru mi zajisti jak integritu dat jako takovou tak i
jakousi pseudocascade integritu. Nicmene vzdy zalezi na typu aplikace...

Srouob

> Ja preferuji triggery.
> Napr. pokud mas definovany Foreign key, tak nejses schopen nijak rozumne
> [...]

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 27.6.2000 08:32:41

> [...]
> v com je potom vyhoda OpenSource? Dalej prva vec, ktora ma zaujima
> je kvalita softwaru. Bude OpenSource kvalitnejsi?

OpenSource odstranuje jednu neprijemnu konkurencnu vyhodu - marketingove
oddelenie. Cez OpenSource sa nedaju pretlacit do pouzivania produkty s lepsou
marketingovou podporou a s nizkou kvalitou, takze ak sa to rozbehne naplno, o
kvalitu OpenSource by som osobne obavy nemal.

Myslim si, ze niektore druhy softverov by mali byt poskytovane ako OpenSource.
Napr. operacny system a databazovy server, pripadne objektove komponenty v
Delphach - skratka softver, do ktoreho ma vyvojar tuzbu obcas nazriet jednoducho
preto, aby zabezpecil fungovanie aplikacie.

Na druhej strane nema vyznam poskytovat napr. Delphi ako OpenSource (s vynimkou
kniznic), pretoze z pohladu vyvojara su aj tak dost "open". Rovnako ani bezne
aplikacie, ktore su poskytovane koncovym uzivatelom, nie je rozumne poskytovat
ako OpenSource, pretoze uzivatel ich prerabat nebude.

OpenSource je novy sposob poskytovania softveru a mna osobne tiez bude velmi
zaujimat ci a ako sa ujme. Ale drzim tomu palce, lebo by to mohlo zdvihnut
kvalitu hlavne nastrojov pre vyvojarov a tym aj kvalitu komercnych aplikacii.

Zdeno

Delphi, Mobilni telefon a SMS

[*] Pavel �imek <kejchal(zv)volny(tec)cz> - 27.6.2000 08:38:31

Ten GM12 stoji cca 10.000,-Kc

> [...]
>COM. Ovladani neni sice nejjednodussi ale nikde jsem nesehnal nic rozumneho

Chyba v Interbase 5.6?

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 27.6.2000 08:42:23

Ano, presne o to mi slo. To ze update vypise chybu povazuji za spravne
chovani. Za nespravne povazuju to, ze kdyz uzivatel me aplikace vymaze
ciselnou hodnotu, ono mu to spadne na chybu v IDSQL32.dll a tento zaznam je
od tohoto okamziku z aplikace nedosazitelny. Proste hledam reseni jak
zadefinovat polozku typu NUMERIC(15,2) tak, aby tam neslo zadat null.
Samozrejme to lze resit na aplikacni urovni, ale nepovazuji to z nekolika
duvodu za prakticke, a ocekaval jsem ze lze toto omezeni resit na urovni
databaze.
Jestli teda spravne chapu, jde o chybu BDE. Nevite nekdo zda existuje
upgrade kde doslo k naprave?

Daniel Fojtik

From: Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz>
dujici tabulka:

create table aaa
(
[...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.6.2000 08:47:20

> [...]
> vytvorit v dane DB nejakou roli (napr. db_exporter) a te ta prava
> pridat (napr. prava select k potrebnym tabulkam) a tohoto uzivatele

Prostudoval jsem spravu zabezpeceni k MSSQL7... a pouziti roli,
zejmena tech aplikacnich se mi libi. Dosud mym hlavnim zdrojem
informaci o MS SQL serveru byla kniha Mistrovstvi v SQL serveru
6.5.. Evidentne nadesel cas ji odlozit a sehnat neco podobneho o
verzi 7, protoze ve verzi 7 je zrejme pomerne hodne rozdilu a
doplnku.
Nicmene. Pokud jsem popsany postup a aplikacni role spravne
pochopil, stale zustava kriticke misto v tom, jak nastavovat heslo
pro aplikacni roli. Pokud se pouzije sifrovani, tak jak je popsano
vyse a heslo nebude videt v aplikaci coby retezec v EXE souboru,
jak je to bezpecne?
Nejde mi ted o bezpecnost na strane serveru, ale na strane
aplikace. Nema pouziti aplikacni role vyse popsanym zpusobem
podobna rizika jako umisteni bezneho loginu natvrdo primo do
aplikace?
Pokud ano, lze je nejak omezit? Jde mi o to, zda nelze nejak
jednoduse zjistit, ze se pouziva aplikacni role, vypatrat heslo a
zneuzit...
A jeste k zajisteni toho, aby heslo nebylo nalezitelne pomoci
hledani retezce v exe souboru. Postup, ktery jsem zatim jednou
pouzil je takovyto:

var heslo: array [0..5] of char;

heslo[0] := 'h';
heslo[1] := 'e';
heslo[2] := 's';
heslo[3] := 'l';
heslo[4] := 'o';

Ma to nejake zjevne nevyhody? Jak to pripadne delat lepe? Ja vim,
ze heslo je nakonec videt v pameti, minimalne v dobe, kdy se
predava do nejake funkce, ale da se tomu vubec nejak zabranit?

David

TRichEdit ??

[*] Ivo HERR <ih(zv)safar(tec)cz> - 27.6.2000 08:49:27

To nepomuze, protoze kdyz smazu ten nejvic na zacatku, tak mi to zrusi vsechny
za nim :-(( .
Jo - mam D5Pro.
I.

Hubka Lubos wrote:

> hm, a nemal by si tie riadky mazat odzadu?
> Teda 9,7,6,4 ?
>
> /LH

Aplikace s TrayIcon

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 27.6.2000 09:12:14

Vazeni,
pokousim se napsat aplikaci, ktera nema tlacitko na TaskBaru a
jejiz ikona je zobrazena pomoci komponenty TrayIcon z RX-lib.
Tlacitko z TaskBaru ukryvam prikazy:
ShowWindow(Application.Handle,SW_HIDE);
SetWindowLong(Application.Handle,GWL_EXSTYLE,WS_EX_TOO
LWINDOW);
To chodi a i s komponentou TrayIcon nemam potize. Nevim vsak,
jak zajistit, aby se pri kliknuti na ikone aplikace zobrazil hlavni
formular aplikace. V udalosti OnClick komponenty TrayIcon jsem
vyzkousel bez uspechu postupne prikazy:
Application.BringToFront;
MainForm.Activate;
MainForm.Show;
Pouze prikaz
MainForm.FormStyle:=fsStayOnTop;
zabere, ovsem pak zas nemohu uzavrit ci minimalizovat hlavni
form. a nechat bezet aplikaci dale. Cim mam tedy nahradit
posledni s uvedenych prikazu?

Dekuji predem za radu
ing. Jan Plisek e-mail:plisek(zv)spse(tec)cz
SPSE a VOS tel. (040) 6614788-9
Karla IV. 13 fax. (040) 6614763
531 69 PARDUBICE WEB: http://www.spse(tec)cz

Web server?

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.6.2000 09:17:07

> [...]
> mozne?).
> Co k tomu potrebujem? Ako mam zacat? Co mam prestudovat?

Tak jaks to napsal, to neni mozne.
Asi mas trochu mirnejsi pozadavky -
chces nektere sluzby (to "ladenie app."
mi ukazuje snad na WWW s protokolem HTTP),
potom by Ti mel stacit Web server vhodny pro Tvou
technologii a prohlizec, ktery chces podporovat.
Jestli mas nejake dalsi pozadavky, zkus je
blize specifikovat.

Jura

ttreeview a hint

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 27.6.2000 09:25:28

Nevite nekdo jak lze vypnout hintovani nodu u TTreeView komponenty?

Predem Dik, Daniel Fojtik

adresare windows

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.6.2000 09:26:59

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Hurricane [mailto:hurricane(zv)email(tec)cz]
> Odesl�no: 26. �ervna 2000 22:31
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: adresare windows
>
> opakuji, ze
> sem o fcich nevedel a ze jsou ze vsech moznych resenich
> nejlepsi. I kdyz
> docela by me zajimalo, odkyd to ty fce berou.

No samozrejme to berou z registru. Jenze vtip je v tom,
ze Win 98, Win 95, Win NT a Win 2000 to mohou mit na ruznych mistech,
anebo na stejnych ale jenom kvuli zpetne kompatibilite, v cemz muzou
byt chyby (viz soubor WIN.INI, ktery byl zachovan na petadevadesatkach
z duvodu kompatibility s Windows 3.11 a nebyl spravne aktualizovan a byly
s nim problemy). Pouzitim API funkci tedy ziskas nastaveni ze spravneho
mista
a mas temer jistotu, ze v nejakych Windows 3000 se nedockas prekvapeni,
protoze ty stejne funkce tam budou k dispozici taky (snad :-).

Jura

MSSQL7 kontra IB6

[*] Foldyna Jir� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.6.2000 09:28:52

> Servisne sluzby, skolenia, atd. to su skor vedlajsie aktivity
> (dosledok,
> nie pricina financovania a vyvoja softwaru).
>
> Erik Salaj, WINSOFT

Ahoj,

v tomto bode s tebou zcela nesouhlasim. To, co rikas, plati snad jeste s
velkym primhourenim obou ok pro krabicovy SW (vselijake Wordy atd.), ale ne
pro systemy (informacni, databazove, operacni, ridici atd.) Tady bych rekl,
ze prave podpora je to, co muze prinest ty nejvetsi zisky. Asi nejlip to
vyjadril Paul Beach na Linux Day - rekl tam, ze prevedenim Interbase do Open
Source sleduji nekolik cilu: ziskat neprekonatelnou komparativni vyhodu v
cene (je to zadarmo), ziskat vyvojovy tym, ktery by nikdy nemohli zaplatit
(jako Linux) a tim zvysit uz tak slusnou uroven Interbase, no a vydelavat na
tom, ze budou zakaznici, kterym bude vyhovovat nulova cena SW a budou
ochotni investovat prachy do nekoho, kdo jim prave na bazi SW zadarmo udela
system. Vzdyt o tom to cele vlastne je - 99% UZIVATELU vubec nezajima, jak
je to udelane, jde jim o to, aby to chodilo. A ze sve zkusenosti VIM, ze
ZADNY Plug and Play software NEEXISTUJE, to jen zbozne prani prodejcu
software, neboli jak kdosi kdysi trefne poznamenal, PRENASECU KRABIC (velmi
mi to pripomina POJIDACE KOLACU, pametnici vedi, wo co gou :-)))).

Web server?

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 27.6.2000 09:35:44

> [...]
> Apache pod Linux, ale i na Win se najdou. Napr. MS PWS (Personal Web
> Server). Mozna,ze i Apache je portovanej Na win.

Apache JE portovany na Win a je to urcite ta najlepsia volba.
Urcite neodporucam MS PWS. Na inete sa vala kopec ovela lepsich
a free web serverov.
Apache: www.apache.org

/LH

WWW utility

[*] David Viktora <viktora(zv)kit(tec)cz> - 27.6.2000 09:36:25

Ahoj,

Diky za odpoved. Tady bych rad upresnil, co vlastne chci - delam pro nasi
firmu WWW stranky a chtel bych (krome pocitadla ovsem) udelat "inteligentni"
objednavkovy formular, jehoz odezvy by zpracovavala prave utilitka vytvorena
v Delphi. Vysledkem by byl nejaky rozumne usporadany soubor (textovy nebo
databazovy), ktery by prisel e-mailem a na firme by se automaticky zpracoval
(zavedl do databaze objednavek). Ale tady prakticky nevim, jak zacit. Jsem
schopen tady na miste zpracovat udaje z tohoto souboru podle potreby, ale
nevim, jak naprogramovat tu WWW utilitku, aby mi delala, co ma. O velikost
te utility mi ani tak nejde (mame vlastni server). Jestli nekde existuje
nejaky priklad takoveho predavani dat, budu vdecen za odkaz nebo postrceni.

Diky za help

David Viktora (w95, D4 Prof)

[...]

M.Jirman

Re[2]: 3D graf

[*] Jan Cejka <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz> - 27.6.2000 10:03:55

Pokud by se nasel ten zdrojak, mel bych o nej prosim zajem.

Jan Cejka mailto:jan.cejka(zv)mensa(tec)cz

Shut the windows, close the gates.

Puvodni zprava od Bene� Jaroslav z Tuesday, June 27, 2000, 7:23:00 AM:

BJ> Ahoj,

BJ> mam program, ktery jsem delal jeste pro DOS a ktery umi vykreslovat/animovat
BJ> prostorovy sitovy graf a je v pascalu. Mozna bych nasel zdrojak
BJ> Jaro B.

WWW utility

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.6.2000 10:05:17

> [...]
> automaticky zpracoval
> (zavedl do databaze objednavek). Ale tady prakticky nevim,

Kdyz chces, aby klient vytvarel soubor, ktery potom odesle,
potom nechces zadne CGI. Proste si klient stahne EXE,
to mu vytvori a odesle soubor. Potom uz je jenom zalezitost
pouzivaneho postovniho programu, jestli umoznuje pustit
na prijaty dopis utilitku, ktera jej zpracuje.

Ale asi teprve hledas technologii a potrebujes si to ujasnit.
CGI scripty nebo jina technologie serverovych scriptu je
pouzitelna daleko lepe pro primou praci s formularem.
Osobne nemam zkusenost s CGI, ale s trochu jinou technologii.
Muzes to zvazit:

na serveru (MS IIS) je ASP script, ktery vyvolava COM objekt
a vygeneruje vystup (napr HTML stranku, XML data, obrazek, ...).
Nebo jenom zprostredkuje vystup tomu COM objektu.
ten COM muze byt napsan v cemkoliv, treba v Delphi. Parametry
(data formulare) se pres objekty ASP dostanou do Tve COM
komponenty a dal uz je vsechno ve Tve sprave.

Jura

Chyba v Interbase 5.6?

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 27.6.2000 10:10:04

Ja pouzivam GDS32.DLL 5.6.0.29, IDSQL32.DLL 5.1.0.4 a nech robim cokolvek
vzdy to korektne vyhlasi chybu BDE aj InterBase.

Ak to inac nepojed tak by si mohol v aplikacii v udalosti BeforePost
testovat Field.IsNull a nedovolit zapis prazdnej hodnoty.

Palo.

From: Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz>
dujici tabulka:

create table aaa
(
[...]

Nazov stroja

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 27.6.2000 10:22:48

Neviete mi niekto poradit, ako by som co najjednoduchsie zistil nazov stroja
s ktoreho bola spustena moja aplikacia ?
Pokial je to mozne tak by som privital riesenie, ktore funguje na vsetkych
verziach Windows (95, 98, NT, 2000)

ttreeview a hint

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 27.6.2000 10:23:55

| Nevite nekdo jak lze vypnout hintovani nodu u TTreeView komponenty?

TTreeView.ShowHint := False;

alebo v ObjectInspectoru za designu.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Aplikace s TrayIcon

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 27.6.2000 10:26:40

Ja volam toto, ale uprav si to.

Application.Restore; // zavola sa po spusteni druhej instance programu
Show;
SetForegroundWindow(Application.Handle);

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
| zabere, ovsem pak zas nemohu uzavrit ci minimalizovat hlavni
| form. a nechat bezet aplikaci dale. Cim mam tedy nahradit

[*] Ing. Ji�� Stecker <jiri.stecker(zv)vsb(tec)cz> - 27.6.2000 09:35:00

> Ahoj,
>
> Neporadil by mi nekdo nejaky jednoduchy program na vytvareni .hlp
> souboru ?. Nemam s tim zadne zkusenosti.

> Jiri Kubelka ��� Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz ���

Mam nainstalovane Delphi5 a nevim, jestli v ostatnich verzich je to
stejne. Mrkni se do adresare ..\Deplhi5\Demos\db\Mastapp - je tam
soubor mastapp.rtf. Podobny soubor musis vytvorit - je to zdrojovy
soubor napovedy. Pak spustis ..\Deplhi5\help\tools\hcw.exe, vytvoris
Help Contents a Help Project, pridas do nej *.rtf a prelozis. Musis
si s tim pohrat - pokud se ti podari vytvorit mastapp.hlp, tak jsi
vyhral.

Vykonavatel civilni sluzby na VSB - TU Ostrava
Ing. Jiri Stecker
mistnost J307, prozatimni telefon 069/699 54 75

main form - zmena

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 27.6.2000 10:57:22

Stalo se mi neco podobnyho, kdyz jsem celou aplikaci nakopiroval do jineho
adresare a pote otevrel v delphi. Rovnou po otevreni projektu se mi otevrel
i form, ve kterem jsem udelal zmeny. Po kompilaci jsem ale zjistil, ze zmeny
se do aplikace neprovedli.
Duvod: Ve vyvojovem prostredi byl otevren form z puvodni aplikace.

Michal HAMPL

Tak mu nejdrive nastav vlastnost visible na false a pak teprve zavolej
Form1.showModal;
Popripade to udelej uz v designu.

main form - zmena

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 27.6.2000 10:58:03

> [...]

Michal HAMPL

Tak mu nejdrive nastav vlastnost visible na false a pak teprve zavolej

main form - zmena

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 27.6.2000 10:59:25

> [...]

Michal HAMPL

Tak mu nejdrive nastav vlastnost visible na false a pak teprve zavolej

ParamStr

[*] Mifko <mifko(zv)atlas(tec)cz> - 27.6.2000 11:05:03

> function ParamStr(Index: Integer): string;
>
> Dle helpu ma ParamStr delku 255. Mozna zde je problem
> Pavel ZIDEK

Rozumiem, ale nie je nejake riesenie, ktorym sa to da obist ???
Ja viem, ze asi nie, ale co keby nahodou...
mifko

IIS a WIN CGI

[*] Martin Sekanina <marsek(zv)softcell(tec)cz> - 27.6.2000 11:20:32

Mozna by stalo za to zkusit nastavit pro dany web (pripadne pro to cgi) ucet
stejneho uzivatele, pod kterym se spousti ta fungujici win aplikace.
Standardne je tam default ucet IUSR_xxx a ten nemusi mit prava, ktera
pristup k informixu potrebuje. Pozdeji je samozrejme potreba nalezite
upravit prava pro IUSR_xxx nebo vytvorit novy ucet s dostatecnymi pravy
(kvuli bezpecnosti - jak jinak).

[...]

[*] Juraj Skotnicky <juraj.skotnicky(zv)jdsoftware.sk> - 27.6.2000 11:23:21

Ahoj,

na OnClick skus dat Application.Restore a potom Application.BringToFront.

Juraj

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.6.2000 11:46:32

On 26 Jun 2000, at 17:12, Martin Kubecka wrote:

> Jedna se o pristup pres ADO, takze jestli to neni v nem.

Nahlednutim do binaru jsem zjistil, ze texty hlasek deklarovane
cislem v OleDbErr.h jsou obsazeny v OleDb32r.dll v sekci
MessageTable. To je knihovna patrici k OLE DB. OLE DB objekty
vsak normalne vraci cislo chyby, text je zrejme (neoveroval jsem)
mozne vytahnout na "pozadani". OLE DB samotne to IMHO nedela
(alespon jsem se s tim nesetkal, dobre mi funguje odchytavani
cisel chyb), ale ADO to uz muze delat. Nahlizel jsem do AdoInt.h i
AdoInt.pas (Borland), metody sice vraci nejaky HResult, ale z
dokumentace jsem nic rozumneho nevycetl. Pak je tam trida Error,
ktera umi vratit jak cislo (alespon podle dokumentace), tak i text
chyby. Takze by melo zalezet na konkretni implementaci.

WWW utility

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.6.2000 11:57:38

ahoj,

tak na to je rovnou x smeru jak to delat.

1) vyuzit nejakeho Formmail (nebo jineho CGI scriptu tohoto typu) ktery ti
zajisti poslani toho formulare, ale vystup ( vysledny e-mail ) bude vypadat
tak jak on chce (IMHO upravit takove cgi je docela nesnadne, ale lze upravit
vystup [validace, pocty vseho druhu, uprava udaju] pomoci Javascriptu primo
na te strance). Takove reseni je pomerne snadne (nutna znalost Javascriptu,
ale vyhnes se znalostem CGI), ale nemusi splnovat vsechny stanovene
podminky.

2) udelat si v Delphi pekne CGI, ktere to vsechno obslouzi. Takove reseni je
sice programatorsky spravnejsi (vyhodne pro slozitejsi veci, moznost uprav
temer vseho), vyzaduje vsak DELSI cas a hlavne prohloubeni znalosti
vytvareni Standalone-CGI v Delphi.

M.Jirman

BTW:
JP>Proste si klient stahne EXE, to mu vytvori a odesle soubor. Potom uz je
jenom zalezitost pouzivaneho JP>postovniho programu, jestli umoznuje pustit
na prijaty dopis utilitku, ktera jej zpracuje.

Toto neni v konkurenci propracovanych www formularu dobre reseni. (zvlast
pri inteligenci dnesnich surferu)

> [...]
> te utility mi ani tak nejde (mame vlastni server). Jestli nekde existuje
> nejaky priklad takoveho predavani dat, budu vdecen za odkaz nebo

ISAPI ?

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 27.6.2000 11:57:43

Behalf Of Milan Tomes
> [...]
> vzdycky na dotaz prohledla nejaky txt soubor s cenikem a vratila aktualni

Predpokladam tedy, ze ty stranky tam jsou v prostoru, ktery IOL poskytuje
zdarma spolu s pripojenim.
V tom pripade mas myslim smulu s cimkoliv podobnym.

Kdysi v drevnich dobach jsem vyrobil neco podobneho tak, ze databaze ceniku
byla na lokalnim stroji.
A SW (mel jsem to tenkrat napsane jako script v Pdox 7) mi vygeneroval vzdy
kompletni html kod vsech "aktivnich"
stranek a normalne jsem to odeslal pomoci FTP na WEB.
Je to samozrejme neefektivni protoze vzdy odesilas slusnou porci dat, ja
tenkrat takhle udrzoval cenik s 3000 polozkami
a nebylo to az tak hrozne (zalezi ovsem samozrejme na tom jak casto je
nutno aktualizovat a na rozsahu dat).

V Delphi neni problem tohle napsat zcela komplexne, vcetne toho odeslani na
WEB.

Jestli chces "nakopnuti" jak by mohl vypadat html kod mrkni se na
http://www.sales(tec)cz/prodejna . Je tam priklad (i kdyz uz dost zastaraly)
Dnes by se dal vysledny kod jeste hodne oklestit pouzitim CSS.

aplikace pro MS SQL 7

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 27.6.2000 12:14:39

> [...]
> ze heslo je nakonec videt v pameti, minimalne v dobe, kdy se
> predava do nejake funkce, ale da se tomu vubec nejak zabranit?

Pokud jde o zabezpeceni hesla v EXE souboru, myslim si, ze i takovy skromny
XOR tohoto retezce postaci k tomu,
aby nebylo heslo jednoduse odhalitelne ve zmeti znaku textu programu. Ovsem
jista moznost tu urcite stale existuje :-(.

Dalsi neprijenosti je, ze heslo je natvrdo zadane a nelze ho (bez opetovne
kompilace programu zmenit).
Kdyby tak slo nejakym zpusobem mit ulozene heslo na serveru, bylo by to asi
lepsi.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svatos
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=========================

main form - zmena

nevim jestli to bylo tim, ale zkusil jsem tusim znovu vygenerovat res
soubor...

Sroub

Tak mu nejdrive nastav vlastnost visible na false a pak teprve zavolej
Form1.showModal;
Popripade to udelej uz v designu.

Vytvoreni HLP souboru

[*] Jammic <jammic(zv)canex.sk> - 27.6.2000 12:30:05

> Ahoj,
>
> Neporadil by mi nekdo nejaky jednoduchy program na vytvareni .hlp
> souboru ?. Nemam s tim zadne zkusenosti.

> Jiri Kubelka ��� Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz ���

Nazdar !

Osobne som pouzival nieco ine (cheetah, ktory sa da najst na Delphi Super Page tusim), ale mozete skusit aj toto
http://www.torry.ru/tools/help/comps/eihelpstd.zip

OT: Web server?

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 27.6.2000 12:40:05

Lauko �tefan wrote:

> [...]
> mozne?).
> Co k tomu potrebujem? Ako mam zacat? Co mam prestudovat?

Internet sa da simulovat aj na 1 PC, aj ked je to trochu krc. Odporucam
stiahnut si Apache (ak mas Linux, Windows alebo Sun Solaris) - pozri
www.apache.org. K Apachu dostat aj celkom dobru knihu bezne v
knihkupectve.

Zdeno

Web server?

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.6.2000 13:03:14

ahoj,

je, podle toho jake sluzby potrebujes, na HTTP ti staci spousta free, ale na
ASP nejspis budes potrebovat M$ Internet Information Server, na PHP se zase
hodi WS k Linuxu, pro zacatek doporucuju treba free WS ws.pinknet(tec)cz

From: Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk>> Dobry,
> [...]
> mozne?).
> Co k tomu potrebujem? Ako mam zacat? Co mam prestudovat?

Preklad do .OBJ

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 27.6.2000 11:07:49

Zdar a silu vespolek!

Muj predchozi dopis zustal bez odpovedi, proto to zkousim jeste
jednou.

Potrebuji zdrojovy soubor .PAS prelozit ne klasicky do .DCU, ale do
souboru .OBJ. Pomoci Delphi se mi to nepovedlo vubec.
Po zadani prikazu "dcc32 -J (nebo -JP) unit.pas" vznikl sice kyzeny
soubor unit.obj, ale ten se mi nepodarilo prilinkovat do delfinskeho
projektu. Po pridani direktivy {$L unit.obj} Delfin pri prekladu
zahlasil "Error: pokus.pas (-260): Unsatisfied forward or external
declaration: (zv)(zv)HandleFinally$qqrv".
Takovy symbol ve zdrojaku urcite nemam, takze ten .OBJ soubor je
nejaky spatny.

Poradi mi prosim nekdo (treba amatersky odbornik :-), jak
korektne vyziskat ze zdrojaku OBJ soubor?

PS: to vse v D3Std, Win NT4.0

Diky.

Vladimir Novacek

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz
Ceska Republika http://www.vanicek(tec)cz

dekompiler helpu

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.6.2000 13:19:28

Mame verzi pro Word 97

[*] ing. Jiri Vrabec <vrabec(zv)pal.skm.vutbr(tec)cz> - 27.6.2000 13:22:12

Ja taky.

Jirka

Jan Cejka wrote:

> [...]
>
> Shut the windows, close the gates.
>
> Puvodni zprava od Bene� Jaroslav z Tuesday, June 27, 2000, 7:23:00 AM:

SELECT z 2 DB

[*] Delphi Konfera <delphi(zv)globnet.sk> - 27.6.2000 13:25:58

Zdravim,

Ako sa da prosim Vas, v delphi selectovat z dvoch tabuliek ktore su v
roznych databazach? (D5 Ent, MS Access 2000)

Dakujem

Martin Milesich

Vytvoreni HLP souboru

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.6.2000 13:28:22

ahoj,

na to jsem mel ForeHelp1.0 (free pri nekolika oknech), bohuzel ho uz nemam,
ale mel by byt lehce k nalezeni.

M.Jirman

BTW: Radsi sem se na *.hlp vykaslal a delam *.CHM nebo HTML coz je jednodusi

Neporadil by mi nekdo nejaky jednoduchy program na vytvareni .hlp
souboru ?. Nemam s tim zadne zkusenosti.

Jiri Kubelka ��� Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz ���

IIS a WIN CGI

[*] Bobek <bobak(zv)minv.sk> - 27.6.2000 13:32:12

to bol presne ten problem , mnohonasobna vdaka

> [...]
> pristup k informixu potrebuje. Pozdeji je samozrejme potreba nalezite
> upravit prava pro IUSR_xxx nebo vytvorit novy ucet s dostatecnymi pravy

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.6.2000 13:39:12

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Foldyna Jir� [mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz]
> Odesl�no: 27. �ervna 2000 9:29
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Re: MSSQL7 kontra IB6

> Ahoj,
>
> v tomto bode s tebou zcela nesouhlasim. To, co rikas, plati
> snad jeste s
> velkym primhourenim obou ok pro krabicovy SW (vselijake Wordy
> atd.), ale ne
> pro systemy (informacni, databazove, operacni, ridici atd.)

Jak to muzes srovnavat? Uzs videl free jiny nez krabicovy software?
Nejaky IS delany na zakazku zadarmo? To bych si nechal libit,
dej mi sdresu, ja jim taky neco zadam.

Erik ma pravdu ze servisni aktivity jsou dusledkem a ne pricinou vyvoje
software. S tim muzes nesouhlasit ale tezko na tom neco zmenis.

> Tady bych rekl,
> ze prave podpora je to, co muze prinest ty nejvetsi zisky.

To ale neni v rozporu s vyse uvedenym. V pripade volne siritelnych
programu to dokonce ani nemuze byt nepravda (nepocitame-li,
ze by poskytovatel za poskytnutou podporu jeste platil :-)

> [...]
> system. Vzdyt o tom to cele vlastne je - 99% UZIVATELU vubec
> nezajima, jak
> je to udelane, jde jim o to, aby to chodilo.

Ano, navic chteji, abys jim dal garance, ze to bude chodit na vsech
pristich verzich OS, zrovna nedavno chtel jeden nas zakaznik, aby
vystupy na vsech tiskarnach vypadaly stejne (samozrejme i na tech,
ktere si v budoucnu koupi), atd.

Zakaznici maji casto nesplnitelne sny, ale jedno je jiste - vedi, ze za
cokoliv musi zaplatit. Osobne si myslim, ze kdyz Ti maji zaplatit deset
tisic,
je jim jedno, jestli si z toho nechas jednu korunu nebo 9999.
Vidi jenom to, co musi zaplatit oni (a nakonec stejne zaplati vsechno)
a maji pravdu.

K tematu prodeje software - nelibi se mi ani bezplatny ani placeny krabicovy
software. Nejcistsi mi pripada placeny zakazkovy software anebo podpora.
Duvody:
1) bezplatny software s placenou podporou je neduveryhodny. Z ceho
autori ziji? Nepripada mi prozirave snazit se udelat dobry software
- co kdyby potom nikdo nepotreboval podporu, tak umreme hlady.
2) placeny krabicovy software, to je neco jako zabavni prumysl, zalezi na
stesti,
kolik prodate. K pevne danym nakladum na vyvoj, ktere se s rostoucim
prodejem
nezvysuji, je nutne stanovit vyslednou cenu. Ta byva vzhledem k celkove
prodanym kusum velmi predrazena a vyrobce ma zavratne zisky bez zasluhy.
A pripada mi to, celkem vzato, amoralni. I kdyz neco davaji na charitu,
(mam na mysli predevsim Villika Gatese a jeho Redmondsky podnik),
porad maji nekoliktisickrat vic nez by si zaslouzili (za to svinstvo,
kterym
zahmyzili svet - i kdyz ja to nemyslim doslova, nektere jejich produkty
se mi celkem libi, treba Excel nebo ASP :-)
3) Prace delana na zakazku po sepsani oboustranne uspokojive smlouvy
mi pripada nejcistsi, i kdyz je velmi draha.

Jura

TCustomControl a KeyDown

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 27.6.2000 13:40:29

Muze mi nekdo rici jak muzu u potomka TCustomControl odchytit kurzorove sipky.
Pokud si overridnu KeyDown tak muzu odchytit vsechny klavesy, krome kurzorovych sipek. Je to nejake divne.
V cem muze byt problem? ZVo;

PROSOFT Kromeriz s.r.o.
Soudni 1293
KROMERIZ 767 01
Czech Republic
tel/fax 0420 (0)634 333545
GSM: 0420 (0)602 305919
GSM 0420 (0)602 305920
e-mail: prosoft(zv)prosoft(tec)cz
ICQ:49532930

MSSQL7 kontra IB6

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.6.2000 12:46:09

Puvodni zprava, kterou napsal Foldyna Jir� dne 27 Jun 00,:

> [...]
> je to udelane, jde jim o to, aby to chodilo. A ze sve zkusenosti VIM, ze

Ano, toto je naprosto presne a s tim plne souhlasim. Vetsinu uzivatelu
vubec nezajima, jak je to udelane, ale jde jim o to, aby to chodilo
a aby to bylo zadarmo. A kdyz to zadarmo neni, tak si to, no jak to
rici tak nejak nevinne, od nekoho zapujci... Je blahove se domnivat,
ze zakaznici budou ochotni investovat do systemu, kdyz uvidi, ze je
spousta jineho software zadarmo. Radeji si poridi spatny system
zadarmo nez lepsi system za penize. Nevim, jak je to ve svete, ale
v CR je to tak urcite. To ale neni jen domenou zakazniku, to je take
domenou programatoru. Typicky cesky programator radeji bude mesic
prohledavat internet, aby pouzil ve svem produktu co nejvice free
komponent, podle cehoz pak vysledny produkt vypada. Bohuzel takto
programatori brzy vyhynou, resp. nebudou programovanim vydelavat penize,
ale budou muset byt zamestnani nekde ve fabrice na noseni sroubu a po
vecerech budou delat programky zadarmo.

> ZADNY Plug and Play software NEEXISTUJE, to jen zbozne prani prodejcu
> software, neboli jak kdosi kdysi trefne poznamenal, PRENASECU KRABIC (velmi
> mi to pripomina POJIDACE KOLACU, pametnici vedi, wo co gou :-)))).

Ano, jednou se staneme prenaseci krabic sroubu ve fabrice, protoze
se tu neuzivime, kdyz vsechen software bude zadarmo.

ICQ: 21215917, PGP vitano

SELECT z 2 DB

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.6.2000 14:00:19

SELECT FROM tab1,tab2 WHERE tab1.jmeno=tab2.jmenopc

> Ako sa da prosim Vas, v delphi selectovat z dvoch tabuliek ktore su v
> roznych databazach? (D5 Ent, MS Access 2000)
>
> Dakujem
>
> Martin Milesich

MSSQL7 kontra IB6

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.6.2000 14:02:15

> [...]
> Ano, jednou se staneme prenaseci krabic sroubu ve fabrice, protoze
> se tu neuzivime, kdyz vsechen software bude zadarmo.

nezlob se, ale tento nazor nesdilim. Predevsim z vlastni zkusenosti VIM, ze
existuji a budou existovat zakaznici, kteri od dodavatele SW pozaduji reseni
problemu a zajimaji je vice parametry reseni, nez to, jak SW vznikl. Zajima
je, kolik to bude cele stat a jestli to bude delat to, co chteji. Jiste
chapes, ze ted nemluvim o textovem editoru nebo tabulkovem procesoru, ale
nasazeni pocitacu tam, kde neco delaji (i kdyz textovy procesor lze
samozrejme pouzit i pro uzitecne veci - treba napsani hezke knihy :-)). V
teto oblasti podle me zkusenosti NEEXISTUJI hotova reseni, ktera by sla
prodavat jako housky na krame, vzdy se musi aplikovany system alespon nejak
prizpusobit cilovym pozadavkum. Z toho mi plyne, ze lidi, kteri se zabyvaji
nasazovanim produkcnich a informacnich systemu nebudou mit alespon v blizke
budoucnosti o praci nouzi a nebudou muset do fabriky prenaset sroubky. Je to
samozrejme o hodne vice o kvalifikaci a odbornych znalostech, nez o
schopnosti presvedcit kupce, ze rozhodne musi, ale skutecne musi mit
nejnovejsi verzi produktu XY, protoze v ni jsou zaprve odstraneny nektere
chyby z verze XX, a zadruhe vytvoreny nove funkce, jejichz chyby budou
odstraneny ve verzi XZ. Jsem ted prirozene hodne ironicky, ale striktne
vzato si myslim, ze nejsem prilis daleko od pravdy. Kdyz si vezmes napriklad
textove procesory, tak bych rekl (a znam radu lidi, kteri budou souhlasit),
ze velke vetsine uzivatelu postaci to, co umel WordStar blahe pameti (pro
mladez - WordStar je textovy procesor z dob CP/M). Vsechny ty opicky, ktere
umi soucasne tzv. spickove textove procesory, jsou v podstate k zlosti,
protoze sice mohu pouzit 67 ruznych druhu stylu stranky, ale na obsahu
stejne nic nevylepsim. Totez samozrejme mohu rici o vetsine programu pro
tzv. koncove uzivatele. Jediny cil, ktery jejich vyvoj a vylepsovani ma, je
podle mne uspokojeni umele vytvorene marketingove potreby (at jiz reklamou
nebo spinavymi triky vcetne nekompatibility verzi, postihem pouziti stareho
software apod.).

Dalsi veci je, ze se nejak rozsiruje nazor, ze pocitac je neco, co by mela
umet programovat kazda hospodyne (damy prominou). To je samozrejme hluboky
omyl, jehoz vznik je podle mne dusledkem sireni fam typu "Information on
fingertips" a "Information highway". To je evidentni blbost. Pokud se mi
pokazi auto, tak pokud nejsem automechanik, tak se pokusim nejakeho
presvedcit, nejlepe pomoci penez, aby s tim neco udelal. Je jasne, ze
moznost upravit si krabicovy SW podle svych potreb tak, aby delal to, co
chci, je lakava myslenka, hlavne proto, ze napomaha uvaham typu "No co,
koupime EXCEL za par supu a sledovani ekonomiky si udelame sami". Bohuzel
realita je zcela jina - pokud ve firme neni schopny programator (ted
nemyslim jen cloveka, ktery umi C nebo Pascal apod., ale cloveka schopneho
analytickeho pohledu a algoritmizace), tak je vysledkem paskvil, ktery
uzivatele pusteji s hruzou v ocich a obavami, co se zase posere. Vsechny
tyto nesmysly jsou dusledkem snahy M$ a jeho nasledniku o maximalni zisk.

O cem podle mne tedy v Open Source jde ? Predevsim si myslim, ze jde o
penize, jako vzdy. Ale o penize vydelane poskytovanim pridane hodnoty, tedy
neceho, co klientovi prinese uzitek. Rekl bych, ze se jedna o prilezitost
poskytnutou schopnym, chytrym a kvalifikovanym lidem, aby krome radosti z
vydelanych penez meli taky uspokojeni z dobre vykonane prace, ze za nimi
zustalo neco, o �em muzou rict, tohle je moje dilo. Preneseno do reci
prikladu, zrealizuji informacni system postaveny na Linuxu s Interbase jako
databazovym serverem a cele to spacham v Kylixu. Protoze usetrim za nakup
licenci a databazoveho stroje, muze se mi vyplatit najmout si konzultanta,
ktery je expert na Interbase, a udela mi databazovou cast podstatne lip, nez
bych to kdy udelal sam - dam vydelat sluzbam v oblasti Open Source Interbase
- a vydela i muj klient, protoze system bude za stejne penize spolehlivejsi,
vykonnejsi atd. Protoze nemusim platit za operacni system, muzu totez udelat
s Linuxem. Ale protoze umim programovat, napisu si to sam, a to bude muj
zisk. Ze budu za Kylix platit, mi nevadi, protoze automechanik taky
nedostane spickovy vercajk zadarmo. Ale koupi si jednu sadu klicu a tu
pouzije na vice aut, a nove si koupi jen v pripade, ze ty stare odejdou nebo
nove budou mit natolik vyhodne vlastnosti, ze se mu oplati ty stare zahodit.
Kdyby neco nechodilo, tak jak ma, tak se to pokusim najit, protoze zdroje
dodaneho systemu mam (a umim je analyzovat, pokud jsem je sam nezplodil).

Samozrejme bude existovat rada kupovaneho software (napr. vyrobci nastroju),
ale principialne vzato mi Open Source pripada jako docela zdarily pokus o
narovnani znacne pokrivenych vztahu v tvorbe pocitacoveho software.

P.S.
Nezda se vam, ze termin "kradez software" je ze semantickeho hlediska
nesmysl ? Obecne pojeti terminu kradez spociva v tom, ze nekdo nekomu neco
vezme, a postizenemu to pak chybi. Tenhle aspekt pri "kradezi" software
trosku postradam...

P.P.S.
Trosku jsem se rozepsal, co :o)

QReport a stack overflow

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 27.6.2000 08:04:34 -0400

Cau
Mam problem pri preview v Qreportu. Data do reportu se saji z tabulky bez pouziti master/detail. Pri preview to hlasi stack overflow pokud pocet zaznamu je nad 100 pokud je pod 100 vse fuguje dobre. Nevite nekdo o nakem reseni ?
To same udela i kdyz dam pouze print.

dekuji Ladap

Drag&Drop - dokreslovanie do kurzora

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 27.6.2000 14:05:14

Zdravim

Ako dokreslit kurzoru znak plus pri drag&drop - kopirovanie?
(vid kurzor v stand. operaciach vo Win)

Vopred dakujem za zachranne kolesa :)

Ondrej

[ Ondrej Jaura ] [ jaura(zv)datalock.sk ] [ Datalock a.s. ] [ :) ]

MSSQL7 kontra IB6

[*] Foldyna Jir� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.6.2000 14:13:12

> Jak to muzes srovnavat? Uzs videl free jiny nez krabicovy software?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jiste, operacni system Linux, napriklad. Obecne oblibenym omylem (abych
pouzil terminologii pana Soucka) je podle mne myslenka, ze instalace
operacniho systemu je neco, co dokaze kazde dite v case mezi Vecrnickem a
cistenim zubu -o)

> Erik ma pravdu ze servisni aktivity jsou dusledkem a ne
> pricinou vyvoje
> software. S tim muzes nesouhlasit ale tezko na tom neco zmenis.
S tim souhlasim a dodavam i B - co trosku zmenit gard - vyvinout sqely SW,
davat ho zadarmo a pomahat klientum s jeho pouzitim

> [...]
> 3) Prace delana na zakazku po sepsani oboustranne uspokojive smlouvy
> mi pripada nejcistsi, i kdyz je velmi draha.

Ahoj, vidim ze se nakonec docela shodnem - v duvodech s vyjimkou bodu 1 s
tebou souhlasim. Ale to uz jsem napsal v odpovedi panu Zahradnikovi.