Znak Ohmu do DBGridu D1

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.1.2000 08:03:57

On 17 Jan 00, at 11:43, René Otisk wrote:

> D1, RxLib 2.6, W3.1
> Mam takovy malicky problemek. Potrebuji do DBGridu (resp. do
> DisplayLabel u TMemoryTable) dostat znak odporu - Ohm (Ω - doufam ze
> se dobre zobrazi). Jiz placu zoufalstvim. Sroub

Nevim, jak to pujde u DBGrid, ale obecne se to udelat tak, ze
napises text, zmenis font, napises prislusny znak, zmenis font
zase na puvodni a pokracujes dal. Nejlepe nekde v Paint nebo jine
metode, ktera plni tuto funkci.

Problem roku 10000 alias Y10K a pripravenost Delph

On 18 Jan 00, at 15:43, Delphy confera na MV SR wrote:

> Nex rozmyslam ako rozmyslam, neviem poxopit kde vidis problem roku
> 2048

Kolik je 1K v pocitaci? A tedy kolik je 2K?

Pridanie hesiel do paradox databaz.

Mozna se pletu, ale myslim, ze Session.AddPassword je pridani uzivatelskeho
hesla do spusteneho programu k pristupu k tabulce. (Ze se clovek muze
prihlasit vice uzivatelskymi hesly a tim i pravy k tabulce). Sakra, nevim
jak to srozumitelne napsat, kdyz tak se ozvi.

pouzij metodu Session.AddPassword.
> Ako sa pridavaju programovo hesla do databaz Paradoxu ?
>
> Dakujem.

C105

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 18.1.2000 08:13:37

Diky,
to je to pravy orechovy, Pavel

Zkus :

www.geniusnet.com.tw

S pozdravem (Regards)
Zdenek Moravec zmo(zv)telecom(tec)cz
From: Martin Palas <PalasM(zv)Kaucuk(tec)cz>> Muzete mi nekdo prozradit kde v helpu, ja tam lovim jak blazen (pouzivam
Delphi 3)
> [...]
cisla
> v jejich definici.

Problem roku 10000 alias Y10K a pripravenost Delph

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 18.1.2000 10:39:10

dobraaa, navrhuji pro 1024*1024 B
misto 1MB pouzivat 1KKB (kilokilobajt), a je to :-)))
(a necham si to patentovat :-)
...myslim, ze uz je cela debata ponekud mimo,
stacilo to...

### David Lebeda napsal dne 18 Jan 00, v 8:36 :

> [...]
> jednotky a toto povede k alespon castecnemu omezeni vyse
> zminene propasti, tak jsem vsemi deseti pro a drzim tomu palce.

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail

Zapis po editaci dat

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)atlas(tec)cz> - 18.1.2000 10:51:50

Nastav si Local Share = TRUE (v BDE)

S pozdravem Zdenek Sraier

o__o E-mail: sraierzd(zv)email(tec)cz HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/zdenek/
( o o) -----------------------------------------------------------
(. .) Strany Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/

> [...]
> stanici, dokud aplikaci neukoncim a nepustim znovu.
> Nezabere ani Refresh na jedn� nebo na druh� stanici.

FlashFiler?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.1.2000 11:02:40

Puvodni zprava, kterou napsal Lukas Suchanek dne 18 Jan 00,:

> FlashFiler neumi SQL prikazy ani standardni praci s TQuery ???

Ano, je to tak.

> To se fakt musi vsechno delat pres TTable?

Ano. Jsou aplikace, kde proste SQL dotaz neni potreba. Pak jsou
take aplikace, ktere se bez SQL neobejdou. Cilovy databazovy
system se voli podle toho, co je potreba.

> [...]
> neni jasne. Ja jsem doposud byl zvykly vsechno resit pres SQL prikazy.
> Jsou me dohady spravne nebo existuji i elegantnejsi reseni, ktera mi

Mas tam master-detail, filtrovani, setrange, hledani apod.
Pro nektere aplikace se FlashFiler nehodi, ale najde se
hodne takovych, kde neni nic lepsiho...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Kniha o InterBase

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 18.1.2000 11:18:38

Hi,

Nevite prosim nekdo o nejake knize o InterBase, samozrejme,
nejlepe v cestine, ale klidne i v jinem jazyce.

Dokonce se ani nemusi dat koupit u nas,
Pokud bude nazev a nejlepe autor mohu si ji nechat poslat treba i s
USA.. Snazil jsem se hledat na internetu a ono nic a to se mi
nejak nezda.

D5, Windows 2000 a vice uzivatelu

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 18.1.2000 11:23:55

Zkus si vyexportovat Borland vetev z registru a naimportovat ji tomu druhemu
uzivateli.

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 18.1.2000 11:25:45

Ahoj,

na http://www.micrel-dev.com/delphi je komponent TAppException pro zachyceni
globalni vyjimky do souboru a TLogFile pro logovani do souboru

> [...]
> lepsi primo v bloku except zavolat nejakou procedurku
> napr LogToFile(E.Message) nebo neco podobneho.

Access97 passwords

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 18.1.2000 11:26:20

mozna Vas to bude zajimat:

Access97 passwords are stored in the 13 bytes from offset
0x42 in a .mdb file. Do a bitwise XOR with 0x86, 0xFB, 0xEC, 0x37,
0x5D, 0x44, 0x9C, 0xFA, 0xC6, 0x5E, 0x28, 0xE6, 0x13 to recover the
plaintext. I think that if the first byte is 0x86, the password is
not checked.

M.

Table a typ ttASCII

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 18.1.2000 11:30:08

BDE API Help - polozka ASCIIDRV v rejstriku.

David Vodnansky-database analyst
Od: Honza Jochman [SMTP:Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz]
Odesl�no: 11. ledna 2000 18:31
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: MS SQL a Delphi 3

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Chces tam pres ODBC, nebo pres BDE nebo pres ADO ... atd ?

Zkousel jsem to pres ODBC a BDE, ale nejak jsem se nechytal.

> -----P�vodn� zpr�va-----
>
> Vazeni pratele,
> znam jmeno, user, password a IP database. Ne a ne se na ni z Delphi 3
> dostat. Poradi mi nekdo?

Co je vyhodnejsi?

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 18.1.2000 14:19:08

> [...]
> relativni pozici, tedy od okraje obrazku, tedy je treba korigovat
> pocatecni hodnotu "i" o posun ScrollBaru. Dtto pro vertikalni
*** Jo moje chyba....to je presne to co jsem si neuvedomi a
potreboval slyset :-))
Diky moc...neni nad to, kdyz cloveka nekdo nakopne spravnym smerem...

[...]

SELECTy a JOINy pres vice databazi

[*] Petr Fischer <petr.fischer.dk(zv)email(tec)cz> - 18.1.2000 14:23:03

Zdravim,

BDE umoznuje provest select z tabulky ve formatu
":JMENO_ALISU:JMENO_TABULKY", napr:

SELECT *
FROM ":UCETNICTVI:FAKTURY"

Pokud jsem v SQL Expoleru (je fuk kde, i v aplikaci) na treba PARADOX nebo
DBF aliasu, probehne select bez problemu (maximalne se zepta na login). Kdyz
jsem ale na aliasu INETRBASE, select neprobehne a vrati mi chybu GENERAL SQL
ERROR - Token unknown - ":UCETNICTVI:FAKTURY".

Nastaveni SQLQUERYMODE (LOCAL/SERVER) u BDE aliasu nepomaha.

Petr Fischer

P.S. Je mozne, ze pokud BDE zjisti u aktualniho aliasu (aktualni TDatabase
komp.) zamireni na INTERBASE (mozna i jinou SQL databazi), posle SQL dotaz
primo na ni. INTERBASE format ":JMENO_ALISU:JMENO_TABULKY" samozrejme nezna
a proto vznikne chyba. Neni mi ale jasne, jak si potom priJOINuju k tabulce
na INTERBASE treba tabulku v PARADOX formatu na svym disku.

P.S.S. Rada typu "Preved si vsechny tabulky na INTERBASE a pak si joinuj jak
chces." bohuzel v mem pripade nepomuze...

*** Win2000 beta, Delphi 4, BDE 5.10, InterBase 4 (Linux)

Jak na caste zalohy dat z SQL?

[*] lsd.by(zv)email(tec)cz - 18.1.2000 14:39:32

no jasm� �e nev�m , jesli m� n�jak� zdroje s popisem
po�li my je d�ky, tv�j vesm�rn� Cyberbratr

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

D5, Windows 2000 a vice uzivatelu

[*] Ji�� Kr�l jr. - 18.1.2000 15:11:27

To neni vlastnost az W2000, mne se to deje i na NT Ws 4.0 CZ + SP5.
Staci tomu uziv. spustit instalaci D5 s volbou, ze jenom provede zaznam do
Registry.
Ono, proto tam taskova setupova volba asi je.

JK

MS SQL 7 a sitova karta

[*] Marian Hatala <emha(zv)mailbox.sk> - 18.1.2000 15:14:00

Zdravicko.

Server

> Zdravicko,
>
> no treba tak, ze se misto sitove karty nainstaluje telefonni adapter
a na
> ten se navaze TCP/IP, mozna ze to ma nejake vedlejsi ucinky, ale zda
se ze
> je to jedine reseni.

Mne pomohlo, ked som pridal do autoexecu riadok
C:\windows\net start
to vsak bolo na W98, ako by to slo obist na WNT neviem.

emha

Problem roku 10000 alias Y10K a pripravenost Delph

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 18.1.2000 15:17:40

Jo, mozna jo, ale dle mych informaci, netrvrdim, ze jsou
spravne, se, nekdy kolem roku 2038, napriklad sesypou
RISCove stroje s AIXem. Zkousit to nemuzu, teda, mohl
bych, ale... :-)

> ----------
> Od: Martin Kucera[SMTP:mk(zv)paegas.vol(tec)cz]
>
> Chce to nastavit si zkusmo rok treba 2080 a uvidite. Vse funguje.
> Martin Kucera

Globalni odchyceni exceptionu (very long)

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 18.1.2000 15:25:00

Ahoj,

nasledujuci pomerne dlhy kod (sorry, ale nevyslo to inak :-) by vam mal umoznit odchytit vznik lubovolnej exception vo vasom programe.

Na vysvetlenie ako to vlastne funguje:
v kazdom program mozu vniknut dva typy vynimiek - HW ako EAccesViolation a SW
(napr. EDatabaseError).

Ked procesor vykona instrukciu, ktora sposobila chybu (HW exception - EccesViolation) pozastavy proces a preda riadenie OS. Windows tuto chybu spracuju a v ramci 'structured exception handling' ju predaju dalej programu. Jedna z prvych funkcii, ktora sa potom v Delphi programe vyvola je 'GetExceptionObject' z unitu SysUtils. V unite System existuje premenna 'ExceptObjProc', ktora obsahuje adresu tejto funkcie (ukazuje na nu). Na odchytenie HW vynimiek potom staci 'rozumne' napisat novu funkciu (a la GetExceptionObject) a ukazatel na nu ulozit do premennej 'System.ExceptObjProc'. Prikladom takej nahradnej obsluhy je funkcia 'HookedExceptObjProc' uvedena dalej v maile.

Softwarove vynimky su vyvolane programatorom pomocou klucoveho slova 'raise'. Delphi vytvori prislusny exception object a preda par informacii do OS, volanim kniznicnej funkcie 'RaiseException' z Kernel32.dll. Pre odchytenie tychto vynimiek nas kod spravi tieto kroky:
1) prezrie PE (Portable Executable) hlavicku Delphi programu
2) kde hlada v import sekcii vyskyt funkcie RaiseException z Kernel32 modulu
3) najde funkciu - je to vlastne uzakazatel na samotnu funkciu (zjednodusene povedane)
4) zapameta si povodnu hodnotu tohto ukazatela a nahradi ju hodnotou ukazatela na nami definovanu funkciu.

Program teraz pri kazdom vyvolani vynimky sa snazi volat funkciu z Kernel32, ktora je ale nahradena nasou vlastnou obsluhou - vid 'HookedRaiseException' nizsie. V tejto obsluhe by sa ale patrilo nejako zavolat povodnu funkciu, pretoze by sa kludne mohlo stat, ze nas program jednoducho zamrzne.

Cela tato zalezitost okolo 'hookovania' Kernel32.dll bohuzial nie je taka jednoducha. Samotna PE hlavicka je sama osebe dost zlozita, nehovoriac o nepritomnosi niektorych dolezitych typov a konstant, nutnych na pracu s nou v unite Windows :-(. Taktiez je nutna specialna podpora pre Win 9x. Sucastou kodu je aj 'par' funkcii, ktore toto umoznuju (tymto kodom je mozne lokalne prepisat lubovolnu API funkciu v lubovolnej DLL).

Na zaver este niekolko poznamok. Takyto zasah do mechanizmu vyvolania a osetrovania vynimiek v Delphi programe je pomerne drasticka zalezitost a moze mat v niektorych pripadoch dost blbe nasledy (i ked nam beha celkom spolohlivo). Nas kod sa snazi predchadzat niektorym problemom, ako je napriklad vyvolanie vynimky v nasom logovaciom kode (vynimka vo vynimke = rekuzia + pad programu). Taktiez viacere thready sa mozu navzajom negativne ovplyvnovat a tak sme sa v tejto verzii systemu rozhodli jednotive thready navzajom blokovat pomocou kritickej sekcie.

Sucastou kodu je aj jednoduche urcovanie vrcholu zasobnika funkcie, ktora vyvolala vynimku, co je vhodne pre implementaciu nejakeho stack tracera.

Kod bol vyvijany v Delphi 4, v sucasnosti ho pouzivame v Delphi 5. Teoreticky by mal fungovat uz od Delphi 2 ale nikdy sme to netestovali. Tato verzia nepodporuje run-time balicky - nepodari sa 'hook' v Kernel32.dll. Riesenie je relativne jednoduche (i ked zatial malo otestovane) a neskor ho doplnim (slubujem).

Lubovolne otazky, napady, komentare, zaznami chyb, ... ohladom tohto kodu, ale aj vynimiek vseobecne kludne adresujte do tejto konferencie, alebo na moj sukromny mail.

Dufam, ze tento ukrutne dlhy mail vam poskytne par velmi uzitocnych typov ako zlepsit vase projekty a odmekci ADMINA pred pripadnymi postihom. Nabuduce sa uz polepsim a dam to niekde na Web.

S pozdravom

Tomas, tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk.//-------------------------------------------------------------------------------------
// JDSoftware Zilina
//
// petr(zv)sevis.sk
// tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk
// // original exception routines
var
_OrigKernel32RaiseEx: procedure(dwExceptionCode, dwExceptionFlags,
nNumberOfArguments: DWORD;
lpArguments : PDWORD); stdcall;
_OrigExceptObjProc : function(P: PExceptionRecord): Exception;

// critical section
var
ExceptionLock: TCriticalSection = nil;

type
TExceptionState = (esNone, esHandling, esCriticalError {halt program});

threadvar
// internal lock; to avoid raise of exception in our exception code
ExceptionState: TExceptionState;
// privileged mode: exceptions aren't logged
PrivilegedMode: Integer;

function EnterExceptionSection: Boolean;
//------------------------------------------------------------------------------
Result:= True;
case (ExceptionState) of
esNone : ExceptionState:= esHandling;
esHandling : if (PrivilegedMode = 0) then begin
ExceptionState:= esCriticalError;
Result:= False;
end;
esCriticalError : Halt(100);
end;
if (Result = True) then Result:= (PrivilegedMode = 0);
end;

procedure LeaveExceptionSection;
//------------------------------------------------------------------------------
// Leave exception section
begin
// if (PrivilegedMode = 0) then begin
case (ExceptionState) of
esHandling : ExceptionState:= esNone;
esCriticalError : ExceptionState:= esHandling;
end;
// end;

PExceptionArguments = ^TExceptionArguments;
TExceptionArguments = record
ExceptAddr: pointer;
ExceptObj : TObject;
end;

procedure HookedRaiseException(ExceptionCode, ExceptionFlags,
NumberOfArguments: DWORD;
Arguments : PExceptionArguments); stdcall;
//------------------------------------------------------------------------------
// Hook for Kernel32.RaiseException routine. All exception raised by Delphi
// program goes here.
const
// D2 has a different signature for Delphi exceptions
cDelphiException = {$IFDEF VER90} $0EEDFACE {$ELSE} $0EEDFADE {$ENDIF};
cNonContinuable = 1;
var
OldEBP : Cardinal;
CanContinue: Boolean;
// We're only interested in Delphi exceptions raised from Delphi System's
// internal _RaiseExcept routine.
if (((ExceptionFlags = cNonContinuable) and
(ExceptionCode = cDelphiException) and
(NumberOfArguments = 7) and
(DWORD(Arguments) = DWORD((zv)Arguments) + 4))) then begin

CanContinue:= EnterExceptionSection;
try
if (CanContinue) then begin
OldEBP:=0;
// locate EBP where exceptions was raised (for stack tracking)
asm
PUSH EAX;
MOV EAX, [EBP]
MOV OldEBP, EAX
POP EAX;
end;
ExceptionLock.Enter;
try
//*
//* TU PRIDE KOD NA LOGOVANIE SW VYNIMKY
//*
finally
ExceptionLock.Leave;
LeaveExceptionSection;
// call original procedure (default exception handling code)
_OrigKernel32RaiseEx(ExceptionCode, ExceptionFlags, NumberOfArguments,
PDWORD(Arguments));

function HookedExceptObjProc(P: PExceptionRecord): Exception;
//------------------------------------------------------------------------------
// Hook for SysUtils's ExceptObjProc procedure. This is called when a OS
// exception occurs (EDivByZero, EAccesViolation, etc...).
var
OldEBP : Cardinal;
CanContinue: Boolean;
begin
CanContinue:= EnterExceptionSection;
try
ExceptionLock.Enter;
try
// First call the original mapping function in SysUtils
Result := _OrigExceptObjProc(P);

if (CanContinue) then begin
OldEBP:=0;
// locate EBP where exceptions was raised
asm
PUSH EAX;
MOV EAX, [EBP] // EAX:=EBP^
MOV EAX, [EAX] // EAX:=((EBP^)^)^
MOV EAX, [EAX]
MOV OldEBP, EAX
POP EAX;
end;
//*
//* TU PRIDE KOD NA LOGOVANIE HW VYNIMKY
//*
ExceptionLock.Leave;
LeaveExceptionSection;

//-------------------------------------------------------------------------------------
// Kernel32.dll Hook Support (DLL - hook support)
//-------------------------------------------------------------------------------------

type
LONG = DWORD;
PImageDOSHeader = ^TImageDosHeader;
TImageDOSHeader = packed record // DOS .EXE header
e_magic: WORD; // Magic number
e_cblp: WORD; // Bytes on last page of file
e_cp: WORD; // Pages in file
e_crlc: WORD; // Relocations
e_cparhdr: WORD; // Size of header in paragraphs
e_minalloc: WORD; // Minimum extra paragraphs needed
e_maxalloc: WORD; // Maximum extra paragraphs needed
e_ss: WORD; // Initial (relative) SS value
e_sp: WORD; // Initial SP value
e_csum: WORD; // Checksum
e_ip: WORD; // Initial IP value
e_cs: WORD; // Initial (relative) CS value
e_lfarlc: WORD; // File address of relocation table
e_ovno: WORD; // Overlay number
e_res: array[0..4-1] of WORD; // Reserved words
e_oemid: WORD; // OEM identifier (for e_oeminfo)
e_oeminfo: WORD; // OEM information: e_oemid specific
e_res2: array[0..10-1] of WORD; // Reserved words
e_lfanew: LONG; // File address of new exe header

PImageImportByName = ^TImageImportByName;
TImageImportByName = packed record
Hint : WORD;
Name : array[0..255] of Char;
end;

PImageThunkData = ^TImageThunkData;
TImageThunkData = packed record
case integer of
0 : (ForwarderString: PBYTE);
1 : (FunctionPtr : PDWORD);
2 : (Ordinal : DWORD);
3 : (AddressOfData : PImageImportByName);

PImageImportDescriptor = ^TImageImportDescriptor;
TImageImportDescriptor = packed record
HintNameTableOffset: DWORD; // RVA to original unbound IAT, aka Characteristics
// 0 for terminating null import descriptor
// PImageThunkData
TimeDateStamp : DWORD; // 0 if not bound,
// -1 if bound, and real date\time stamp
// in IMAGE_DIRECTORY_ENTRY_BOUND_IMPORT (new BIND)
// O.W. date/time stamp of DLL bound to (Old BIND)
ForwarderChain : DWORD; // -1 if no forwarders
NameOffset : DWORD; // RVA to name of the module we're importing from
IATOffset : DWORD; // RVA to IAT (if bound this IAT has actual addresses)
// PImageThunkData

PWin95CallThunk = ^TWin95CallThunk;
TWin95CallThunk = packed record
PUSH: byte; // PUSH instruction opcode (=$68)
Addr: pointer; // The actual address of the DLL routine
JMP : byte; // JMP instruction opcode (=$E9)
Rel : Integer; // Relative displacement (a Kernel32 address)
end;

function IsWin95CallThunk(Thunk: PWin95CallThunk): boolean;
//------------------------------------------------------------------------------
begin
Result := (Thunk^.PUSH = $68) and (Thunk^.JMP = $E9);
end;

function GetImageNtHeader(Base: Pointer): PImageNtHeaders;
//------------------------------------------------------------------------------
var
DOSHeader: PImageDOSHeader;
begin
DOSHeader := PImageDOSHeader(Base);
if DOSHeader.e_magic <> IMAGE_DOS_SIGNATURE then
raise Exception.Create('Hook Error: Not a valid MZ-file!');
Result := PImageNtHeaders(DWORD(Base) + DOSHeader.e_lfanew);
if Result.Signature <> IMAGE_NT_SIGNATURE then
raise Exception.Create('Hook Error: Not a valid PE-file!');
end;

function ReplaceImport(Base: Pointer; ModuleName: PChar; FromProc, ToProc: Pointer): Boolean;
//------------------------------------------------------------------------------
var
NtHeader : PImageNtHeaders;
ImportDescriptor : PImageImportDescriptor;
ImportEntry : PImageThunkData;
CurrModuleName : PChar;
IsThunked : Boolean;
FromProcThunk : PWin95CallThunk;
ImportThunk : PWin95CallThunk;
FoundProc : Boolean;
begin
// Assume failure
Result := False;

// Cache some Win95-specific knowledge about the FromProc
// On Win95/98, the import entries and GetProcAddress of some system
// module routines point to PUSH [ActualAdress]/JMP [Rel] thunks,
// so we have to look into the code to see if the final target matches
// Convert the FromProc into the thunk code it /might/ point to
FromProcThunk := PWin95CallThunk(FromProc);
// Is it a valid Win95 thunk?
IsThunked := (Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS) and
IsWin95CallThunk(FromProcThunk);

// Get a pointer to the PE-header
NtHeader := GetImageNtHeader(Base);
// Get a pointer to the import descriptor table
ImportDescriptor := PImageImportDescriptor(DWORD(Base)+
NtHeader.OptionalHeader.DataDirectory[IMAGE_DIRECTORY_ENTRY_IMPORT].VirtualAddress);

// The table of import descriptors is marked with a null name offset
while ImportDescriptor^.NameOffset <> 0 do begin
// Calculate a pointer to this module name
CurrModuleName := PChar(Base) + ImportDescriptor^.NameOffset;
// Only search matching modules
if StrIComp(CurrModuleName, ModuleName) = 0 then begin

// Calculate a pointer to the first import entry for this module
ImportEntry := PImageThunkData(DWORD(Base) + ImportDescriptor^.IATOffset);

// Loop until we have reached the end of the list
while ImportEntry^.FunctionPtr <> nil do begin
// Now we must determine if this import entry pointer
// is equivalent to the FromProc address

if IsThunked then begin
// Convert the ImportEntry into the thunk code it /might/ point to
ImportThunk := PWin95CallThunk(ImportEntry^.FunctionPtr);

// If the routine we're hooking points to a Win95 thunk,
// see if the final target matches
FoundProc := IsWin95CallThunk(ImportThunk) and
(ImportThunk^.Addr = FromProcThunk^.Addr)
// otherwise, only check for clean matches
FoundProc := (ImportEntry^.FunctionPtr = FromProc);

// If we found the correct import entry, patch it!
if FoundProc then begin
// Note that all import sections have Read/Write access by default,
// so there is no need to play around with WriteProcessMemory or
// VirtualProtect
ImportEntry^.FunctionPtr := ToProc;

// There could be more imports of the same routine, so just flag
// success and keep looking for more matches
Result := true;
end;

// Look at the next Import Entry for this module
Inc(ImportEntry);
// Look at the next Import Descriptor
Inc(ImportDescriptor);

function HookImport(ModuleName, ImportName: PChar; HookProc: Pointer; var DLLProc: Pointer): Boolean;
//------------------------------------------------------------------------------
begin
Result := not Assigned(DLLProc);
if Result then begin
DllProc := Windows.GetProcAddress(Windows.GetModuleHandle(ModuleName), ImportName);
Result := Assigned(DllProc) and
ReplaceImport(Pointer(HInstance), ModuleName, DllProc, HookProc);
if not Result then
DLLProc := nil;

function UnhookImport(ModuleName, ImportName: PChar; HookProc: Pointer; var DLLProc: Pointer): Boolean;
//------------------------------------------------------------------------------
begin
Result := Assigned(DllProc) and
ReplaceImport(Pointer(HInstance), ModuleName, HookProc, DllProc);
if Result then
DLLProc := nil;
end;

//------------------------------------------------------------------------------
// Initialization & Finalization
//------------------------------------------------------------------------------

function InitExceptionSystem: Boolean;
//------------------------------------------------------------------------------
// Initialization of exception monitoring system. Hook Kernel32 and SysUtils
// excptions handling routines.
begin
Result := true;
try
// create critical section to protect exception handling routines
ExceptionLock:= TCriticalSection.Create;
// hook Kernel32 Dll and Delphi System's unit exceptions handling routines
_OrigExceptObjProc := System.ExceptObjProc;
System.ExceptObjProc := (zv)HookedExceptObjProc;
Result := HookImport('Kernel32.dll', 'RaiseException', (zv)HookedRaiseException,
(zv)_OrigKernel32RaiseEx);
except
Result := false;

procedure DoneExceptionSystem;
//------------------------------------------------------------------------------
// Restore all hooked procedures. Done exception monitoring system.
begin
UnHookImport('Kernel32.dll', 'RaiseException', (zv)HookedRaiseException, (zv)_OrigKernel32RaiseEx);
System.ExceptObjProc := (zv)_OrigExceptObjProc;
_OrigExceptObjProc := nil;
ExceptionLock.Free;
ExceptionLock:= nil;
end;> -----Original Message-----

fce Open v BDE

[*] Petr Vale� - 18.1.2000 15:28:31

Ahoj,

no jo, ale ja Prepare() vubec nepouzivam ...

co se tyce databaze tak je to MS Access, verim tomu, ze i zde by mohl byt
zakopany pes :(

Od: Mitko Mit�v <mitev(zv)foresta(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. ledna 2000 20:30
P�edm�t: Re: fce Open v BDE

> [...]
> ... nejaka cinnost s daty dotazu
> Query.Next
> end;
> Query.Close;
> Query.UnPrepare;

>Mitko Mitev, FORESTA SG a.s.
>www.foresta(tec)cz
>mitev(zv)foresta(tec)cz
>private: mitev(zv)atlas(tec)cz
>

>-----P�vodn� zpr�va-----
>Od: Petr Vale� <pvales(zv)post(tec)cz>
>Komu: DELPHI Konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Datum: 16. ledna 2000 22:31
>P�edm�t: fce Open v BDE

Problem roku 10000 alias Y10K a pripravenost Delph

[*] Delphy confera na MV SR <delphi(zv)minv.sk> - 18.1.2000 15:43:15

Nex rozmyslam ako rozmyslam, neviem poxopit kde vidis problem roku 2048

druhe znarodnenie hadam nebude,
v RC sa prida dalsie ciselko za lomitko

Rex

Aktivace NumLock

[*] MJsoft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 18.1.2000 16:10:56

Cau

Poradil by nekdo s problemkem aktivace numlock z programu. V DOS jsem to delal v ASM, ale ve Win to samozrejme nechod�. Mam totiz USB klavesnici a tu nezajima nastaveni v BIOS. Takze se pokazde nastartuje vypnuta.

S pozdravem Jindra

Co je vyhodnejsi?

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 18.1.2000 16:13:29

From: Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>

> *** A jaky je rozdil mezi ScrollBoxem s PaintBoxem a Formularem s hlediska
> vykreslovani???

Rozdil je ten, ze do PaintBoxu se bude kreslit v absolutnich souradnicich
jednou, nezavisle na scrolovani, a cele scrolovani bude zajistovat ScrollBox
nezavisle na obsahu PaintBoxu. Tedy odpada jakekoliv prepocitavani
v zavislosti na poloze SrollBaru.

Vaclav Krmela

Skryti aplikace v liste

[*] asdgfasdfg dsfgsdfgdsfg <zajodelphi(zv)hotmail(tec)com> - 18.1.2000 15:41:42 gmt

skus prikaz (mozes ho dat do create eventu okna)
showwindow(application.handle,sw_hide)
alebo
setWindowLong(application.handle,ws_style,not ws_appbarbarwindow)
-> v tom druhom si nie som isty ci som dobre napisal
konstanty, skus si ich vyhladat v helpe;>From: psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz
>To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
>Subject: Skryti aplikace v liste
>Date: Fri, 14 Jan 2000 10:51:10 +0100
>

>Zdravim.
>
>Mam takovy problem. Nevite nekdo jak udelat,
>aby bezici aplikace nebyla videt v liste,
>ale zaroven zustala jeji ikona v panelu
>bezicich aplikaci pri pouziti ALT+Tab.
>Kdyz jsem pouzil Hide tak aplikace zmizi
>i z listy i z panelu, a to je to, co bych
> [...]

[*] asdgfasdfg dsfgsdfgdsfg <zajodelphi(zv)hotmail(tec)com> - 18.1.2000 15:47:10 gmt

mozno by slo
priradit proceduru do application.onexception
nie som si isty

Majo

> [...]
>
>Daji se nejak globalne odchytit vsechny exceptiony v aplikaci = i ty, ktere
>jsou osetreny napr v try-except bloku. Neco jako je KeyPreview.

Skryti TaskBaru

[*] asdgfasdfg dsfgsdfgdsfg <zajodelphi(zv)hotmail(tec)com> - 18.1.2000 15:54:37 gmt

vyhladaj si v helpe(momentalne ho nemam poruke)
win api prikaz SystemParametersInfo
nejaka jeho konstanta to robi...

Zdravim, Majo

> [...]
> {Allow the Windows 95 Taskbar to appear}
> WindowHandle := FindWindow('Shell_TrayWnd', '');
> IF WindowHandle <> 0
> THEN ShowWindow(WindowHandle, SW_RESTORE)
> END {ShowWin95TaskBar};
>
>TaskBar sice po spusteni aplikace zmizel a bylo videt pozadi Windows, ale
>vsechny aplikace se chovaly jakoby tam furt byl. Dokazal by si s tim nekdo
>poradit? Je mi jedno jakym zpusobem, hlavne aby se aplikace pri
>maximalizaci roztahla pres uplne celou obrazovku - resenim by treba mohlo
>byt vypnuti prave jen ten funkce "Vzdy na vrchu" nebo pouziti DirectX, ale

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.1.2000 17:00:02

On 18 Jan 00, at 8:59, David Lebeda wrote:

> [...]
> x.Show se jiz neprovede, zatimco puvodnim zamerem (tj. bez
> pouziti Raise) bylo, aby se provedl vzdy.

x.LoadFromFile(...
except
implicitni obrazek
raise; //vyzkousej, jak se to chova s a bez tohoto, pro tvou
potrebu
x.Show;

MS SQL 7 a sitova karta

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 18.1.2000 17:46:38

skutecne by melo stacit nainstalovat si
prime propojeni kabelem (laplink).
Je tu opravdu nekdo, kdo to ve W nema?

### Marian Hatala napsal dne 18 Jan 00, v 15:14 :
> [...]
> >

> Mne pomohlo, ked som pridal do autoexecu riadok
> C:\windows\net start
> to vsak bolo na W98, ako by to slo obist na WNT neviem.

[*] Martin Kucera <mk(zv)paegas.vol(tec)cz> - 18.1.2000 18:07:32

Ahoj,
zkus SetKeyboardState

Martin Kucera
[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.1.2000 20:02:38

On 18 Jan 00, at 15:17, Mal� Dobromil wrote:

> Jo, mozna jo, ale dle mych informaci, netrvrdim, ze jsou
> spravne, se, nekdy kolem roku 2038, napriklad sesypou
> RISCove stroje s AIXem. Zkousit to nemuzu, teda, mohl
> bych, ale... :-)

Mno, ja si nastavil ze zvedavosti na Wokn98 rok 2049, neprezil
Avast32, a Woknousy take mely urcite problemy, kdyz jsem chtel
zmenit rok (jine veci jsem netestoval). 2045 zase Avast32
nerozchodil, Wokna snad pracovala dobre. 2035 uz Avast32
poznal. :-)

Zapis po editaci dat

[*] Miroslav Evj�k <evjak(zv)atlas(tec)cz> - 18.1.2000 21:04:22

Ahoj,

diky vsem za radu. Uz to funguje, ale podelim se o zkusenosti s dalsimi
nestastniky jako jsem ja:

1) nastaveni NET DIR funguje korektne, jenom pokud mam nastaven jako NET DIR
korenovy adresar,
nastaveni jineho adresare mi zafungovalo jenom, kdyz jsem na obou pocitacich
nastavil UNC cestu, priklad:

Na PC1 \\Pc1\netpdx
Na PC2 \\Pc1\netpdx

kde netpdx je sitove jmeno sdileneho adresare.

Pokud jsem mel na PC1 (tam jsou data) nastaveno c:\netpdx, tak to neslo
(pochopitelne netpdx je fyzicky nazev adresare).

2) Po zmene nastaveni NET DIR se osvedcilo smazat soubor PDOXUSRS.NET a
restartovat fsecky stanice.
"Mire�ek" Evj�k
evjak(zv)atlas(tec)cz

Konfigurace programu z www brouseru

[*] Pavel Bansky <pbansky(zv)volny(tec)cz> - 18.1.2000 21:35:48

ave

Jestli umis html tak to neni problem, udelas formular a jako jaeho provadeci "script" nastavis
nejakej asocionavej soubor trbea proved.isc . No a *.isc je asociovany na nejakej tvuj exac,
sezen si CD co se dava k CHIPU o ni to maji stejny system akorat ze takhle instaluji programy.
Jednou jsem delal neco velmi podobneho.

Kdyz tak bych Ti nejaky uryvek poslal.

Pavel

> potrebuji nastavovat konfiguracnui hodnototy pro svuj program z WWW brouseru.
Pavel Bansky
pbansky(zv)volny(tec)cz

Globalni odchyceni exceptionu (very long)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2000 22:54:32

From: Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk>
> nasledujuci pomerne dlhy kod (sorry, ale nevyslo to inak :-) by vam mal umoznit
> odchytit vznik lubovolnej exception vo vasom programe.

Ahoj,

Myslenka to neni spatna, ale misto hookovani API funkce RaiseException by mozna
stalo za zvazeni se napojit primo na systemove funkce v RTL. Skoda ze neco takoveho
Delphi primo nenabizi.

Tady lze najit nastroj ktery umi logovat vyjimky z aplikace, vcetne radku v kodu
(prida informace z MAP filu) stacku atd. Nezkousel jsem to, ale autor by v tomto
pripade mel byt zarukou kvality:

http://www.econos.de/software/borland/mapper/index.html

> Samotna PE hlavicka je sama osebe dost zlozita, nehovoriac o nepritomnosi niektorych
> dolezitych typov a konstant, nutnych na pracu s nou v unite Windows :-(. Taktiez je
Rozebirani PE formatu si lze usnadnit pouzitim ImageHlp funkci z Windows. Viz
zdrojaky nastroje ToolHelpViewer:

http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/ToolHelpViewer.zip
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/PvComponents.zip

Petr Vones, amatersky programator

cas pripojeni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2000 22:58:40

From: Petr Kiss <Petr.Kiss(zv)vslib(tec)cz>
> zajimalo by me zda lze nejakym zpusobem v D3 prubezne monitorovat
> dobu pripojeni modemu k telefoni siti.

Ahoj,

Pokud sam vyvolas pripojeni tak ano. Dalsi moznost je prubezne monitorovat
pocet aktivnich RAS pripojeni a od toho urcit dobu pripojeni.

Petr Vones, amatersky programator

HOOKing - SetWindowsHooEx

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2000 22:58:27

From: <kchodl(zv)email(tec)cz>
> [...]
> (MOUSEHOOKSTRUCT) jen informativni a pri jeji modifikaci na to neni
> systemem bran ohled => jak tedy lze zmeni tyto parametry?

Musis pouzit jiny typ hooku. Napriklad pomoci typu WH_GETMESSAGE lze menit
hodnoty parametru zpravy. Jeste by me zajimalo jestli to pises v D5 nebo
nizsi verzi. V D5 by to uz melo jit docela dobre, ale v nizsich verzich byl
problem v RTL knihovne Delphi, ktery temer znemoznoval psani hook DLL.
Projevuje se to tak, ze pri nainstalovanem hooku a prepinani mezi aplikacemi
ti system obcas padne.

Petr Vones, amatersky programator

Setri DLL pamet nebo ne?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2000 22:58:09

From: Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz>
> AFAIK, do hry vstupuje umisteni DLL v adresnim prostoru. Dve ruzne aplikace
> nemusi mit DLL namapovane od stejne adresy a tim padem nemuze byt zdilen
> image. To same plati i v pripade, ze DLL pouziva jen jeden proces, ale neni
> namapovano na adresu, pro kterou je prelozeno. Proto je vhodne pohrat si s
> offsetem pri prekladu DLL (implicitne jsou v Delphi vsechna DLL sestavovana
> pro stejnou bazovou adresu (image base) $00400000.

Ahoj,

Dobra pripominka, pokud dojde k tomu, ze je treba DLLku relokovat, pak opravdu
nelze kod sdilet. Snahou je, aby k tomu dochazelo co mozna nejmene. Docela by
me zajimalo, jestli nekde existuje jakasi "image base database" pro balicky
Delphi (podobne jako registrace prefixu pro ruzne projekty).

> Na Win95/98 mohou byt DLL zavedena do oblasti nad 2MB ktera je spolecna pro
> ruzne procesy. Tuto moznost NT neumoznuje. Tohle je ovsem hodne zjednoduseny

Problem je, ze ve Win9x neni tato oblast chranena proti zapisu, coz zpusobuje
mimo jine jejich vetsi padavost oproti NT. Navic Delphi neumoznuje nastavit
v Options Image base vetsi nez $7FFFFFFF (alespon me to porad nadava :-).

Petr Vones, amatersky programator

Farba pisma v TOOLBUTTON

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2000 22:59:43

From: Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
> V programe horne roletove menu vytvorene pomocou TOOLBARU, ktory ma nastavenu
> namiesto sivej modu farbu. Pomocou praveho tlacitka som v nom vytvoril niekolko
> tlacitok TOOLBUTTONov. V BARE som nastavil farbu pisma pre tlacitka bielu, tucnu,
> dalej som nastavil FLAT=TRUE,SHOWCAPTIONS=TRUE a u tlacitok som nastavil vlastnost
> GROUPED=TRUE. Problem ale nastal v tom, ze farbu pisma urcenu pre tlacitka v BARE
> mi DELPHI absolutne ignoruje, ale akukolvek inu zmenu pisma vykona ( tucne pismo,
> podciarknute ). Co s tym ?

Ahoj,

Jednotliva tlacitka ToolBaru umoznuji vlastni vykreslovani. Lze to vyresit treba
takhle (pro D5, ale melo by fungovat i v D4):

procedure TForm1.ToolBar1CustomDrawButton(Sender: TToolBar;
Button: TToolButton; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);
begin
Sender.Canvas.Font.Color := Sender.Font.Color;

Tmemo a Enter

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2000 22:59:10

From: Tom�s Vesel� <veselyt(zv)bigfoot.com>
> Da se nejak zakazat Enter klavesa aby ji nechytil TMemo?

Ahoj,

Podivej se na vlastnost TCustomMemo.WantReturns

Petr Vones, amatersky programator

Synchronizace na zvuk... (FWD)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2000 22:59:05

From: <katerina.zankova(zv)post(tec)cz>
> Po vecerech stravenych nad MM API se mi podarilo dojit
> pouze a stale ke hlasce Acces Violation (FFFF).
> Mohl by mi prosim prosim poslat nekdo FUNKCNI
> priklad, kde by byly zprovozneny nize uvedene priklady?

Ahoj,

Jednoduchy priklad najdes tady. Dalsi (a mozna i lepsi, ne vsak jednodussi)
moznost by byla pouziti DirectSound.

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D5/Api/Example_WavePlay.zip

> P.S. API funkce - to je ale fuj, zlaty pascal v delphi

Kdepak fuj, API je nadhera :-) Jeste by ale k nemu mel Microsoft konecne udelat
nejakou rozumnou (kompletni) dokumentaci ....

Petr Vones, amatersky programator

OpenPictureDialog v Delphi 5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2000 22:59:26

From: bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz>
> Ahoj mam takovy maly problem v programu vkladam do databaze (paradox) obrazek.
> A pri otevirani OpenPictureDilagu mi obcas program zatuhne a obcas ne...

Ahoj,

Zatuhne to tak, ze se dialog jakoby castecne zobrazi a pak uz nic ? Stava se
ti to jak pri provozu aplikace nebo jen pri ladeni v Delphi ? Provozujes to
na Win9x nebo NT ?

Petr Vones, amatersky programator

Kolize pametovych prostoru?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2000 22:59:55

From: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>
> Mam form a v jeho tride se pracuje s daty, ktera jsou v te tride
> lokalni. Zkusil jsem toto: pripojil jsem k tomuto formu dynamicky DLL a
> do jeji funkce jsem jako parametr predal (jako self) ukazatel na tu
> tridu. V DLLce mam funkci, ktera diky tomu pointeru hrabne do te tridy
> formu a vytahne z ni nejaka data. To chodi zcela bez problemu. Ale beda,
> kdyz zkusim pomoci nektere z funkci v tom formu treba zapsat do nejake
> jiz existujici struktury! Ono to sice vleze do te spravne funkce, ale v
> okamziku, kdy se ma provest nejaky zapis, to spadne.

Ahoj,

Pokud chces delat toto, tak musis jak aplikaci tak DLL prelozit s balicky.
Je totiz nutne, aby oboje bezelo ve stejnem kontextu.

Petr Vones, amatersky programator

Aktivace NumLock

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.2000 23:00:01

From: MJsoft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz>
> [...]
> v ASM, ale ve Win to samozrejme nechod�. Mam totiz USB klavesnici a tu nezajima
> nastaveni v BIOS. Takze se pokazde nastartuje vypnuta.

V MSDN tvrdi, ze ve Win9x nelze programove nastavit NumLock. V jinem clanku pak
zase ukazuji ze to jde :-) Me to funguje takhle, ale je otazka co to bude delat
na jinem pocitaci:

procedure SetXXXLockKeyState(KeyCode: Byte; State: Boolean);
const
ValidKeyCodes = [VK_NUMLOCK, VK_CAPITAL, VK_SCROLL];
var
KeyState: TKeyboardState;
ScanCode: DWORD;
begin
if not KeyCode in ValidKeyCodes then Exit;
GetKeyboardState(KeyState);
if Boolean(KeyState[KeyCode]) xor State then
begin
if (Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS) and (KeyCode = VK_NUMLOCK) then
begin
KeyState[KeyCode] := Byte(State);
SetKeyboardState(KeyState);
ScanCode := MapVirtualKey(KeyCode, 0);
keybd_event(KeyCode, ScanCode, KEYEVENTF_EXTENDEDKEY, 0);
keybd_event(KeyCode, ScanCode, KEYEVENTF_EXTENDEDKEY or KEYEVENTF_KEYUP , 0);

SetXXXLockKeyState(VK_NUMLOCK, False);

SetXXXLockKeyState(VK_NUMLOCK, True);

Zapis po editaci dat

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 18.1.2000 23:35:59

Skus nastavit v BDE LocalShare na true. Problem po sieti by mal zmiznut.

Hi Roland.

> [...]
>
> Jenom doufam, ze neni nutne volat rozlicne fce BDE pro fyzicky zapis na
> disk, to bych asi musel celou aplikaci dost prekopat. :-(

OT Konverze z Excelu a azbuka

[*] Lud�k ZITA - 19.1.2000 01:50:13

Zdravim vsechny.
Problem:
Potrebuji jednorazove prekonvertovat soubory Excelu do Paradoxu.
Normalne a bezne pouzivam tento postup :
Soubor ulozim z Excelu do csv formatu a pak naimportuji do DB.
Ted mam ovsem tabulky kompletne v azbuce a Excel tvrdosijne konvertuje pri
ukladani ruske znaky na otazniky.
Totez dela pokud to kopiruji pres schranku, word ci jakkoliv jinak.
Nevim si s tim vubec rady.

W98,D4 STANDART NEBO D5PROF

Diky za napady.
Lud�k ZITA

Napojeni na XLS pres BDE+ODBC

[*] Lud�k ZITA - 19.1.2000 02:05:29

Zdravim,
Muze mi prosim nekdo poradit, jak se napojim pres ODBC a BDE na Excelovskou
tabulku ?
Udelal jsem si v ODBC User DSN driver Microsoft Exel driver (3.50.382400)
Vybral jsem v konfiguraci prislusny xls soubor (Select workbook).
Na form jsem dal TTable v property database jsem vybral prislusny Alias
(odpovidajici User DSN) ale jiz mi to nenabidlo nic pro property TableName.
Nekde urcite delam chybu. Ale kde ?

D5PROF, W98

Lud�k ZITA

Opravy D5

[*] Lud�k ZITA - 19.1.2000 02:13:58

Zdravim,
Jsem cerstvym uzivatelem D5 PROFESSIONAL Verze 5.0 (Build 5.62)
(Drive D4 STANDART)
Existuje potreba nejakych dodatecnych oprav (at uz oficialnich nebo
neoficialnich). Jedine co jsem zatim nasel, je Delphi 5 Help System Updates
na www.borland.com

Lud�k ZITA

P.S. Nepotrebuje nekdo odkoupit D4S - neslo to totiz upgradovat.

Kolize pametovych prostoru?

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 19.1.2000 06:51:11

Hm, asi je to blbej dotaz, protoze se tady o tom mluvi casto - ale co to
znamenaji ty balicky a jak se preklada s balicky?
(Mam D3 Standard).
Diky za vsechny odpovedi dopredu.

Mimochodem - uz jsem ten nize uvedeny problem vyresil pres messages, ale
stejne me to zajima.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi
**************************************************> From: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>
> [...]
> balicky.
> Je totiz nutne, aby oboje bezelo ve stejnem kontextu.

polopruhledny stin

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 19.1.2000 07:45:32

Ahoj
potreboval bych poradit jak v Delphi realizovat polopruhledny stin (mam stin
u TPanelu s kterym hejbu po obrazovce - obdoba plovouciho toolbaru ovsem pri
pohybu se vykresluje vse ne jenom obrys). Chci aby ten stin prekryval to, co
je pod nim jen castecne.
nevite nekdo jak na to ?

Aktivace NumLock

[*] Hole�ek Radek <holecekr(zv)upfm(tec)cz> - 19.1.2000 08:06:22

>Mam totiz USB klavesnici a tu nezajima nastaveni v BIOS. Takze se
pokazde nastartuje >vypnuta.

Zkus nastavit hodnotu:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardIndicators na
2
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard\InitialKeyboardIndicators na

Globalni odchyceni exceptionu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.1.2000 08:30:52

> [...]
> except
> implicitni obrazek
> raise; //vyzkousej, jak se to chova s a bez tohoto, pro tvou

Jiste, mas pravdu. Ja jsem chtel jen pripomenout, ze SAMOTNE
pouziti raise (tj. bez napr. tve upravy), tak jak bylo navrzene v
konferenci, muze zmenit funkcnost programu.

David Lebeda

Kniha o InterBase

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.1.2000 23:42:37 -0800

Ja kdyz jsem si koupil Interbase server, tak jsem k tomu dostal hned 6 knizek.

Skryti aplikace v liste

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 19.1.2000 09:02:50

Zdravim.

> skus prikaz (mozes ho dat do create eventu okna)
> showwindow(application.handle,sw_hide)

Tak tohle nepomaha, resp. nedela to nic,
co bych jiz nemel vyzkouseneho s trochu
odlisnymi prostredky.

> alebo
> setWindowLong(application.handle,ws_style,not ws_appbarbarwindow)
> -> v tom druhom si nie som isty ci som dobre napisal
> konstanty, skus si ich vyhladat v helpe;

V helpu jsem nasel pouze toto:
==============================
The SetWindowLong function changes an attribute of the
specified window. The function also sets a 32-bit (long)
value at the specified offset into the extra window memory
of a window.

LONG SetWindowLong(

HWND hWnd, // handle of window
int nIndex, // offset of value to set
LONG dwNewLong // new value
);

Parameters

hWnd
Identifies the window and, indirectly, the class to
which the window belongs.

nIndex
Specifies the zero-based offset to the value to be set.
Valid values are in the range zero through the number
of bytes of extra window memory, minus 4; for example,
if you specified 12 or more bytes of extra memory,
a value of 8 would be an index to the third 32-bit integer.
To set any other value, specify one of the following values:

Value Action
GWL_EXSTYLE Sets a new extended window style.
GWL_STYLE Sets a new window style.
GWL_WNDPROC Sets a new address for the window procedure.
GWL_HINSTANCE Sets a new application instance handle.
GWL_ID Sets a new identifier of the window.
GWL_USERDATA Sets the 32-bit value associated with the window.
Each window has a corresponding 32-bit value
intended for use by the application that created
the window.

The following values are also available when the hWnd
parameter identifies a dialog box:

Value Action
DWL_DLGPROC Sets the new address of the dialog box procedure.
DWL_MSGRESULT Sets the return value of a message processed in
the dialog box procedure.
DWL_USER Sets new extra information that is private to
the application, such as handles or pointers.

dwNewLong
Specifies the replacement value.

Bohuzel tu neni absolutne nic o tom, jakou
hodnotou by se GWL_STYLE resp. kterakoli
jina hodnota mela nahrazovat, tak aby
aplikace zustala za jakekoli situace,
tj. i minimalizace, v nabidce bezicich
aplikaci (ALT+Tab), ale zaroven nebyla
v liste.

VSECHNA DATA Z KONFERENCE NA RYCHLE LINCE

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 19.1.2000 09:09:25

>jak jsem predesilal zacatkem roku, umistil jsem docasne (!)
>VSECHNA data z konference na mou stranku, kde je pripojeni
>preci jenom rychlejsi nez z ftp konference. Je to zohledneno i na
>modemisty (rozdeleno do nekolika souboru).

>Veskery navod najdete na strance.

>Prosim kazdeho, kdo si data stahne, at mi posle maila (jen pro
>mou zvedavost). Diky.

Je Tva zvedavost ukojena?
Prave tak cinim. Akorat jedna pripominka. Byla by moznost pro nas pevnolajnisty nechat tam i archiv v jednom velkem souboru?
I kdyz vlasten je to jednorazova akce, takze nic.
Jinak myslim si, za ta data mam, ale jnevim, zda uplne vsechna -)

Program KonfWiew pouzivam prevazne doma po vecerech.

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35

problem s PAINTBOX

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 19.1.2000 09:14:22

caute

vo svojom programe mam v malom okne umiestneny PAINTBOX, to okno je mozne
zvacsit na celu obrazovku a vratit ho spat do povodnej velkosti, nachadza sa tam
dos vela nakreslenych objektov pomocou LINETO, otazky :

- ked zvecsim okno na celu plochu, vsetko co bolo nakreslene v PAINTBOX sa
strati, ako to tam uchovat ( INVALIDATE nepomohlo a prekreslovanie by bolo
dost casovo narocne )

- ako to co je nakreslene v malom okne po roztiahnuti na celu plochu primerane
zvacsit bez nejakeho zloziteho prepocitavania, da sa urobit daco ako SCALE
podla pomeru velkosti jednotlivych okien

DIK

Kniha o InterBase

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 19.1.2000 09:44:28

Ty knizky (mam je take) jsou obsazeny v pdf, ktere je u interbase instalace,
nebo jsou dostupne na www.interbase.com.

> Ja kdyz jsem si koupil Interbase server, tak jsem k tomu dostal hned 6
knizek.
> Jaro

problem s PAINTBOX

Dal by se vyuzit TCanvas a StretchDraw nebo lepe nastavit u TImage Stretch := True;
Sroub
[...]

[*] Martin Palas <PalasM(zv)Kaucuk(tec)cz> - 19.1.2000 10:57:25

Ahojky,

moje zkusenost je takova:
1. paintbox je na prd .....
2. kdyz si kreslim, tak jedine do TImage, protoze ma taky canvas
a navic s to muzes zoomovat ......
3. jestli mas Rx komponenty, tak by se to dalo kreslit fyzicky do PicClipu a pak
to na paint-box jenom obtiskavat ........

enjoy ................. Palino

PS: u pripadu 2, 3 lze pomerne snadno vse ulozit do JPG.

jeste k txt tabulkam a komponente TTable

[*] Martin Palas <PalasM(zv)Kaucuk(tec)cz> - 19.1.2000 11:04:13

Ahojky vsem,

tak na vase dobre rady uz ctu TXT soubory jako
tabulky, akorat ve SCH souboru je nastaveni
CHARSET = ASCII.
Moje otazka : Existuji i jine promenne pro charset (jake) ?
protoze mi nemaka cestina .....

Thanx ............................. Palino

Hled�n� polo�ek v *.dbf, CTRL+F

[*] Roman Svoboda <roman.svoboda(zv)volny(tec)cz> - 19.1.2000 11:12:34

Zdrav�m vespolek,

Ve FoxPro, existuje funkce "CTRL+F", kter� nad *.DBF otev�e dialog pro hled�n�. Zaj�mav� na tom je to, �e nen� pot�eba ur�ovat polo�ku, kterou hled�m. Hled�n� pak prob�h� nad v�emi polo�kami tabulky bez ohledu na jejich typ i index. Existuje n�co podobn�ho v Delphi?

D�ky za radu
Roman Svoboda
D4 Prof. W98

Reporty, Str: 1/?

[*] Roman Svoboda <roman.svoboda(zv)volny(tec)cz> - 19.1.2000 11:12:40

Zdrav�m vespolek,

Existuje v Delphi n�jak� prom�nn�, kter� obsahuje po�et str�nek v reportu? R�d bych na ka�d�m listu sv�ch sestav m�l informaci o celkov�m po�tu str�nek, nejl�pe ve form�tu nap�.: "Str: 1/8"

D�ky za radu
Roman Svoboda
D4 Prof. W98

Mikroskopick� tisk

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 19.1.2000 13:08:26

U nekolika uzivatelu jsme se setkali s t�m, ze se jim na nekterych
tiskarnach (jehlickovych) tiskne ve zmenaenem meritku (napr. tisk se jim
provedl na velikost 5 x 3 cm, s lupou je to pry citelne, ale narazili na
nedostatek lup). Je to z ruznych zdroju (nekde to dela sinea, nekde tisk z
reach editoru). Pokud nekdo znate resen�, ozvete se.

D3, Sinea z �ervna 1999 (tusim ze 3.36, ale nejsem si jisty)

Volani fce z MSVC++ v Delphi 4 Std.

[*] Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 19.1.2000 13:54:05

Ahoj vsem,

mam knihonu napsanou v MS VC++, ktera obashuje funkce a procedury. Ja
potrebuji volat nejake fce a mam nasledujici problem:

1. Funkci delkaruji v Delphi takto:
function vdbGetTextValue(Name: PChar; Idx:Longint; var S: PChar): Longint;
stdcall; external 'werpccli.dll' name 'vdbGetTextValue';

2. Pak se na ni obracim v programu a chci aby mi vratila v parametru S
urcity text:

Var S: Pchar;
begin
vdbGetTextValue(Pchar('Teplota2'), 8, S));
end;

Volani fce konci chybou RunTime chybou. Mam takove tuseni, ze je to ve
volani parametru:

Parametr S slouzi totiz jako navratova hodnota.

Deklarace fce v MS VC++ je

Function vdbGetTextValue Lib "c:\werpccli" (ByVal Name As String,ByVal
Idx As Long, ByVal S As String) As Long

Za kazdou odpeved predem dekuji

Jindrich Nikodem

nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz

jeste k txt tabulkam a komponente TTable

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 19.1.2000 13:55:57

Jine promene pro charset existuji , odpovidaji nazvum language driveru.
Viz napoveda k BDE "Language drivers" je to retezec "short name"

[...]

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)lerach(tec)cz> - 19.1.2000 13:56:39

Ave,

> Existuje v Delphi n�jak� prom�nn�, kter� obsahuje po�et str�nek v reportu?
> R�d bych na ka�d�m listu sv�ch sestav m�l informaci o celkov�m po�tu
> str�nek, nejl�pe ve form�tu nap�.: "Str: 1/8"

stravil jsem s tim hodne casu a dospel jsem k zaveru, ze to ani mozne
neni. Jedine reseni, ktere osobne pouzivam ja je to, ze si v preview ty
stranky spoctu a pred tiskem je nacpu na patricna mista v reportu ... v
preview to pak videt neni, ale v tistene sestave uz jo.

/ Lukas Suchanek

--- Lukas Suchanek -------- 0602 / 844 355 ---
---------- lukas.suchanek(zv)lerach(tec)cz ----------

SHBrowseForFolder aneb dialog pro volbu adresare

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 19.1.2000 14:08:37

Zdravim,

prosim o radu. Chceme do aplikace dialog pro
volbu adresare. Mame komponentu, ale ta je
zalozena na funkci SHBrowseForFolder. Ve
WIN32.hlp ovsem cteme, ze je pouze pro
WIN95.... A my samozrejme chceme, aby se
to dalo pouzit i na NT-ck�ch...

Jak je to z touto funkc� ?

D�ky za kazdy tip

Petr Motlicek

HOOKing - SetWindowsHooEx

[*] kchodl(zv)email(tec)cz - 19.1.2000 14:16:30

> [...]
>verzich byl problem v RTL knihovne Delphi, ktery temer znemoznoval psani
>hook DLL. Projevuje se to tak, ze pri nainstalovanem hooku a prepinani

No ja mam D3 a kdyz uz jsme u toho, tak bych se zeptal jestli pro D5 staci
W95, 32MB, iP166MMX (bohuzel na lepsi konfiguraci nemam :( ) a taky jaky
je mezi D3 a D5 rozdil, zda jenom ve vychytani much ve VCL ci nejaky
zasadni.
Dale: ten HOOK jsem zkousel s WH_GETMESSAGE, ALE to zase nemuzu odchytit
pohyb mysi, protoze ten sam o sobe nevyvola fci GETMESSAGE (PEEKMESSAGE).

Muj jediny napad je: Udelat WH_MOUSE HOOK a kdyz dojde zprava WM_MOUSEMOVE
provedu jeji upravu a ulozim si do spojoveho seznamu celou
MOUSEHOOKSTRUCT. Puvodni zpravu ve fronte stornuju a poslu znovu s tim, ze
az ji HOOK znovu odchyti, tak ji porovnam s prvni ulozenou zpravou ve
spojovem seznamu (MOUSEHOOKSTRUCT), pokud se budou rovnat (handle okna,
pozice kurzoru - upravena,...) zpravu ze seznamu vymazu a zaroven ji
necham poslat cilove aplikaci (callback fce vrati result:=0). Tady je
dulezite na to ale jit pres ty memory mapped files (ten spojovy seznam)
nebo jak se to jmenuje a o tom nevim vubec nic, tak bych byl rad nakopnut
spravnym smerem.
Nebo mate nekdo lepsi zpusob?
Dik

Progr-Amather -Kchodl-� 1989-2000

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

VSECHNA DATA Z KONFERENCE NA RYCHLE LINCE

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 19.1.2000 14:20:55

Haj hou,
taky bych rad pouzival program KonfView, ale asi jsem uplnej trotl. Pustim
ten program a mam dve moznosti: otevrit databazi nebo vytvorit novou.
Otevrit nemam co a kdyz se pokousim vytvorit novou tak se nic nevytvori
-( Funkce nacist soubor je bohuzel neaktivni takze zatim nevim co s temi txt
budu delat.

> Program KonfWiew pouzivam prevazne doma po vecerech.
> S pozdravem

Kolize pametovych prostoru?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.1.2000 14:45:25

On 19 Jan 00, at 6:51, Petr Brant wrote:

> Hm, asi je to blbej dotaz, protoze se tady o tom mluvi casto - ale co
> to znamenaji ty balicky a jak se preklada s balicky? (Mam D3
> Standard). Diky za vsechny odpovedi dopredu.

Balicek je vlastne dll knihovna, kde je ulozen vykonny kod
komponent (zpravidla). Normalne se tento kod prilinkuje do exace.
Pokud se kompiluje s balicky, prilinkuje se do exace pouze odkaz
na tridu, a kod se provadi z balicku, takze exac muze byt malinky.
V tomto pripade je ovsem nutne sirit program i s balicky.
Balicky byly zavedeny od D3, jsou ovsem verze od verze
neprenosne.

reindexace paradox tabulek

[*] Vladim�r Hol� <vladaholy(zv)telecom(tec)cz> - 19.1.2000 14:48:43

Prosim o radu, jak napsat v D1 a vyssich proceduru, ve ktere provedu rekonstrukci (obnovu) indexovych souboru pro paradox tabulku. Deklaraci souboru i indexu samozrejme znam.

Dik za kazdou radu

Vladimir Holy

Reporty, Str: 1/?

[*] Ale� Kle�ka - 19.1.2000 14:52:26

Ahoj,
tam odkud ten quickreport volas udelej neco na zpusob:

Qrp_Form := TQrp_Form.Create (Self);
Qrp_Form.FoundRecs_Qrp.Prepare; // 'predvytvori' si kompletni
quickreport a tim padem naplni PageCount
Qrp_Form.QRLabel_PageCount.Caption := ' / '+
IntToStr(Qrp_Form.FoundRecs_Qrp.QRPrinter.PageCount);
Qrp_Form.FoundRecs_Qrp.Preview;
Qrp_Form.Close;

S pozdravem

Alesh K.

> [...]
> str�nek, nejl�pe ve form�tu nap�.: "Str: 1/8"

Globalni odchyceni exceptionu (very long)

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 19.1.2000 14:55:40

Mohol by si trocha rozvinut ako co si myslel tym pristupom k systemovym
funkciam v RTL ?

Tomas.

MACXW4.drv

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 19.1.2000 15:03:35

Nevite nekdo jak z toho?

Stala se mi divna vec. Mame u zakaznika program v Delphi 3, (BDE z Delphi 5)
ktery pracuje s tabulkama ve formatu DBF. Program pracovalcelkem v pohode s
jedinou vyjimkou, ze se DBF soubory, ktere byly vytvoreny prikazem create
table nedali nacist do Excelu. Zjistil jsem ze je to tim ze maji format
Visual Dbase 7. Zmenil jsem parametr LEVEL v BDE u prislusneho linku ze 7 na
5. a doma (na W98) vse fungovalo dobre, i s importem do Excelu. U zakaznika
se pri nejake akci (asi otevreni DBF tabulky nebo nastaveni filtru) objevi
obecna chyba ochrany v modulu MACXW4.drv.

Predem diky za radu. S pozdravem
Jaromir Cermak

Reporty, Str: 1/?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 19.1.2000 15:06:28

Mozne to snad je, ale az od nejake verze
(mluvite-li o QuickReportu), dokonce se o tom
pise i v helpu, je nutne v Options nastavit
nejakou TwoPass na true nebo tak nejak se to
jmenuje (jako ze to projde cely report dvakrat)
a potom lze v QRSysData nastavit typ qrsPagesCount,
ale to pokud vim neni ve verzi dodavane spolu
s Delphi.

> [...]
> stranky spoctu a pred tiskem je nacpu na patricna mista v reportu ... v
> preview to pak videt neni, ale v tistene sestave uz jo.

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 19.1.2000 15:13:17

Lukas Suchanek wote
> [...]
> stranky spoctu a pred tiskem je nacpu na patricna mista v reportu ... v
> preview to pak videt neni, ale v tistene sestave uz jo.

A co tak pouzit Prepare, dozvies sa pocet stran, a potom aj v
Preview je vidno pocet stran

JJ

Vyvolanie default mailera

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 19.1.2000 15:15:14

Ako vyvolam default mailera s pridanim attachmentu do mailu. Alebo ako
vytvorim mail s pridanim attachmentu.

Dakujem.

Best regards.
--------------------
Pouzivam D3Pro, BDE 5.01, Win98PanEuro, RX Lib, SineaVCL.

Roland Turcan
RoTurSoft
Palarikova 10/20
934 01 Levice
Slovakia

tel: ++421-905-487 908

export dat

[*] 7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk - 19.1.2000 16:32:45

Zdravim,
mam jeden dotaz. potrebujem urobit export dat z klasickej Paradox
tabulky do
inej tiez Paradox tabulky. Rozdiel je v tom ze v tej druhej tabulke
budu len
filtrovane data z prvej. No a problem je v dvoch veciach:

1. Vytvorenie novej paradox tabulky. (relativne to viem vyriesit
skopirovanim prazdne tabulky - nic moc riesenie)

2. Pri exporte dat robim toto
for i:=1 to table.RecordCount do
begin
If zaznam vyhovuje then exportuj;
posun zaznam;
end;

problem je v posun zaznam. Nieviem ako mam posunut zaznam inac ako
table.next; Ked pouzijem next, posunie sa mi na dalsi zaznam aj v vo
vsetkych editoch na fromulari. Mozem urobit to ze dam
form1.enabled:=false;
ale to sa mi nezda moc korektne.
Da sa to riesit aj nejak inak?

Vdaka, Miso

export dat

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 19.1.2000 17:31:51

1. Tabulku lze vytvorit pomoci DBICreateTable viz BDE32.hlp

2. Pred exportem udelej
tabulka.DisableControls;

a po nem
tabulka.EnableControls;

Pavel

export dat

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 19.1.2000 17:36:40

7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk wrote
> [...]
> table.next; Ked pouzijem next, posunie sa mi na dalsi zaznam aj v vo
> vsetkych editoch na fromulari. Mozem urobit to ze dam

A co tak pouzit Query

Insert into nazov_tabulky
Select stlpec1, stlpec2, ..
from iny_nazov_tabulky
where xxxx = yyy

JJ

OT: W2k - full of bugs?

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.1.2000 18:00:05

Tak mi pripada, ze ty W2k snad nikdo netestoval ;-)

Bug #1
-------

Pac mi chciplo kolecko u Intellimouse a jeho dotalni demontaz to moc
nespravila (holt je to vychozene za ty roky) rozhodl jsem se pro posledni MS
vykrik Intellimouse Explorer:

http://www.microsoft.com/Mouse/explorer.htm

Instalace na W2k build 2195 naprosto v pohode jak pres PS/2 tak i pres USB.
Vse v poradku az do prvniho tisku na lokalni tiskarne HP 720C na paralelnim
portu. V tom okamziku mysicka zhasina a je domysovano. Jakmile tisk skonci,
myska nabehne (nekdy), jindy je potreba ji vytahnout z USB a znovu zasunout
a teprve pak nabehne. Pokud jsem se ji snazil vytahnout a zasunout BEHEM
tisku, tak mi W2k nahlasi chybu na USB zarizeni. Takze jsem ozelel moderni
technologie, vrazil mysku do redukce USB-to-PS/2 a muzu s ni kvrdlat i behem
tisku. Ve W98 pochopitelne vse OK.

Bug #2
-------

Neskutecne se mi zpomalil tisk na jiz zminovane tiskarne HP 720C (dve
tiskove hlavy -> cerna + barevna). Zacal jsem koumat cim to je a za pomoci
lupy a nekolika pokusu jsem zjistil, ze pokud se kdekoliv v tistenem
dokumentu objevi nejaky barevny nesmysl, tiskarna pouziva POUZE barevnou
hlavu a na cernou kasle. Inu zavolal jsem na HP (nekdo tady udaval cislo 02
/ 61307310) a jisty pan Kvasnicka mne prijemnym hlasem ujistil, ze toto je
standardni chovani tiskaren HP, coz mne prekvapilo natolik, ze jsem mu
podekoval a zavesil. Vrtalo mi to vsak hlavou (pozor, ne tou tiskovou ;-) a
vrhnul jsem se zpet proti proudu do W98, kde jsem zjistil, ze pan Kvasnicka
prevdu nema, ac jej HP produkty zivi (coz by vedlo k dalsim uvaham, ale
nebudu to tu rozpitvavat). Inu nezbyva asi nez vyckat na drivery od HP,
ktere budou certvi kdy.

Pokud by nekoho snad napadlo, jak tyto problemy vyresit, pripadne kde tyto
bugy nahlasit tak mi dejte prosim vedet.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Volani fce z MSVC++ v Delphi 4 Std.

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.1.2000 18:02:11

On 19 Jan 00, at 13:54, Nikodem wrote:

> [...]
>
> Function vdbGetTextValue Lib "c:\werpccli" (ByVal Name As
> String,ByVal Idx As Long, ByVal S As String) As Long

Boze muj! Co to je za deklaraci? To je pro Visual Basic? Z toho
neni vubec poznat, zda S vraci hodnotu a jak, nebo ne. Musis si
zjistit z dokumentace, jak ta funkce s S pracuje, jestli by ho mela
alokovat sama, nebo jestli to musis udelat ty pred volanim funkce.

Hled�n� polo�ek v *.dbf, CTRL+F

[*] Pavel Bl�hovec <blahovec(zv)stapro(tec)cz> - 19.1.2000 18:08:11

Toto jsem �e�il vlastn� procedurou, kde v comboxu je hledany retezec a prohledava se cela tabulka zobrazena v dbgrid. Hledaji se i podretezce.

procedure Hledej(DBGrid: TDBGrid; ComboBox: TComboBox);
var
KdeHledat, CoHledat: string;
Nalez, OldPosIndex, OldPosLine, F: Integer;

procedure Next;
begin
Inc(F);
if F = DBGrid.FieldCount then
begin
F := 0;
if DBGrid.DataSource.DataSet.Eof then
DBGrid.DataSource.DataSet.First
else
DBGrid.DataSource.DataSet.Next;

CoHledat := LowerCase(Trim(ComboBox.Text));
if CoHledat = '' then Exit;
ComboBox.SelectAll;

DBGrid.DataSource.DataSet.DisableControls;

OldPosLine := DBGrid.DataSource.DataSet.RecNo;

OldPosIndex := DBGrid.SelectedIndex;
F := DBGrid.SelectedIndex;
Next;

repeat
KdeHledat := LowerCase(DBGrid.DataSource.DataSet.Fields[F].AsString);

Nalez := Pos(CoHledat, KdeHledat);
if Nalez = 0 then Next;

until (Nalez > 0) or ///n�co se nalezlo
((OldPosLine = DBGrid.DataSource.DataSet.RecNo) and
(OldPosIndex = F)); ///jsme na tom sam�m m�st�

DBGrid.SelectedIndex := F;
DBGrid.DataSource.DataSet.EnableControls;
end;

Pavel Bl�hovec
NiL software

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 19.1.2000 20:12:25

From: Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz>> U nekolika uzivatelu jsme se setkali s t�m, ze se jim na nekterych
> [...]
> reach editoru). Pokud nekdo znate resen�, ozvete se.
>
> D3, Sinea z �ervna 1999 (tusim ze 3.36, ale nejsem si jisty)

Popsany problem tisku z generatoru sestav SINEA na tiskarnach,
jejichz dpi je mensi nez 100, nebo neni celistvym nasobkem 100
se vyskytoval ve verzich 3.39h az 3.39j z kvetna az cervence 1999.
Definitivne byl odstranen ve verzi 3.39j ze dne 24.8.1999.
Update je zdarma k dispozici na www.sinea(tec)cz

Vaclav Krmela

Padani aplikace po pridani promenne

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 19.1.2000 21:42:02

Ahoj,

Pouzivam D3 / W98

Mam aplikaci se spoustou vlastnich komponent. Problem je v tom, ze kdyz do
jedne z komponent pridam jeste jednu promennou (napr. BlaBla: integer),
aplikace mi pri ukonceni generuje nekonecny retez chybovych hlaseni -
nejdrive Invalid pointer operation a potom radu access violation nebo
Runtime Error 216 (pomuze jen
Run | program reset). Staci zakomentovat to deklaraci a vse je OK.

Kdyz jsem znovu prelozil DPK s onou komponentou, Delphi mi uplne poborily
DFM datoveho modulu, kde jsem mel komponenty dedici z teto komponenty.

Compile info rika toto:
CodeSize: 448240 bytes
DataSize:3225 bytes
Initial stack size: 16384 bytes

Zkousel jsem zvetsit stack o 8 kB, ale chova se to stejne.

V MAP souboru je delka inkriminovaneho kodu prislusne komponenty 1E54h.

Komponenta je sice trochu rozsahlejsi, ale nepripada mi zas az tak moc
velika. Pro nazornost prikladam deklaraci.

Plati jeste omezeni data 1 unitu = max 64 kB a da se nekde zjistit velikost
tohoto datoveho segmentu ? V MAP souboru jsem nasel jen velikost KODU pro
jednotlive units a na zacatku celkovou velikost dat (ale ta je jenom 22A0h).

Problem dokazu obejit, ale rad bych vedel, odkud vitr fouka.

Diky za kazdy tip.

EMasterDeviceError=class(Exception);
EBramboraDeviceError=class(Exception);
{---------------------------------------------------}
type
tAverageResponseTime = record
Average:LongInt;
Suma:double;
Count:LongInt;
Max:LongInt;
end;
{---------------------------------------------------}
type
tBrambora = class;
TNotifyTimeout = procedure (Sender:tBrambora) of object;
TNotifyInitializeComplete = procedure (Sender:tBrambora) of object;
TNotifyCardRequest = procedure (Sender:tBrambora;ACardID:string; var
AValid:boolean; var ALine1,ALine2:string; var CisloAkce: integer) of object;
TOnReadPrice = procedure (Sender:tBrambora; var Price: double; var
ACisloProLogZar:integer) of object;
TNotifyTrace = procedure (const BramboraTyp:string; const BrambAddr:
integer; const BrambState,Msg:string; const TicksMs: longint) of object;
{---------------------------------------------------}

tBrambora = class(TComponent)
private
{ private - properties }
FDeviceState:TDeviceState; { stav zarizeni }
FOnTimeout: TNotifyTimeout;
FOnTrace: TNotifyTrace;
FOnReadPrice:TOnReadPrice;
// FOnInitializeComplete:TNotifyInitializeComplete;
// FBlaBla:integer;
FProtocolState:TProtocolState; { stav komunikace }
FEnabled:boolean; { zarizeno je zapnuto/vypnuto }
FNodeAddress:byte; { adresa zarizeni }
FMasterList:TMasterList; { odkaz na sveho agenta }
FPodsvit: boolean;
FLastResponseTime:LongInt; { doba posledni odpovedi }
FAverageResponseTime:tAverageResponseTime;
FTimeOfLastSend,
FLastRoundTime:LongInt; { doba posledniho kola }
FAverageRoundTime:tAverageResponseTime;
FDobaHlasky: integer; {Doba zobrazeni informace o karte po
protazeni}
FCena: double;
FCisloProLogZar: integer;
FDeviceNameForDisplay: string;
FDeviceResetCount: integer;
FDeviceDisconnectedCount: integer;
FBadMsgNumber: integer;
FServiceMode: boolean;
FBadMsgNrCounter: integer;
FBadCardCounter: integer; // node sent 'x' command
FBadMsgNrCounterTotal: integer; // from the program start
FBadCardCounterTotal: integer; // node sent 'x' command from the program
start
FSentResetCnt: integer;
FNrOfProblemsBeforeReset, // max. pocet zprav se spatnym cislem pred
zresetovanim stanice
FNrOfBadCardReadings: integer; // max pocet. po sobe neprectenych karet
pred zresetovanim stanice
FGoodCardBeep: tBeep;
FMenovaJednotka: string;

MsgNum,ReceivedMsgNum:byte;
procedure ResetMsgNum;

procedure SetPodsvit (Value: boolean);
function GetCena: double;
procedure SetCena (Value: double);

{ vysilani prikazu }
protected
FBramboraState:TBramboraState;
FTimeoutTimer: tTimer;
FNotifyCardRequest:TNotifyCardRequest;
// procedure LoadFromTable(Main:boolean); virtual;
procedure Trace (const Msg: string);
procedure OnTimeoutInternal (Sender: TObject); virtual;
function SServiceMode: string;
procedure SendBeep (Beep: tBeep);
public
BramboraName: string;
FPacketsReceived:LongInt; { paketu prijato}
FPacketsSent:LongInt; { paketu vyslano }
FRetryCounter:byte; // kolikrat zbyva opakovat
SendRequestFlag:boolean; file://ma se poslat request?
BramboraLastPacket:TPacketInfo; file://posledni vyslany packet
DiscntDelayCount:byte; file://odpocitava kdy ma poslat
dotaz
odpojene stanici
LastCardNr: string; // naposledy protazena karta
OldLine2: string; // Posledni napis poslany na radek 2
property BadMsgNrCounter: integer read FBadMsgNrCounter;
property BadCardCounter: integer read FBadCardCounter; // node sent
'x' command
property BadMsgNrCounterTotal: integer read FBadMsgNrCounterTotal;
property BadCardCounterTotal: integer read FBadCardCounterTotal;
property SentResetCnt: integer read FSentResetCnt; constructor Create(AOwner: TComponent); override;
destructor Destroy; override;

procedure AssignEvents (var ADevice:tBrambora);virtual;
function MakeNewInstance:tBrambora; virtual;
procedure Disconnect; virtual; file://vyvolava se pri
odpojeni stanice
function SendRequest:TPacketInfo; virtual; file://vraci packet s
dotazem
procedure HandleMessage(APacketInfo:TPacketInfo); virtual;//zpracovava
prichozi msg
procedure OdstavZarizeni (Odstavit: boolean);

procedure Start; virtual;
procedure Stop; virtual; // umoznuje zastavit rozjete akce, napr. timer
procedure Initialize; virtual;
procedure ChangeBramboraState(ABramboraState:TBramboraState); virtual;
procedure SendMessage(ACmd:char; AMsg:string); virtual;
procedure ChangeState(APacketInfo:TPacketInfo); virtual;
procedure GetResponseTime(ALastResponseTime:LongInt);
procedure SendPodsvit(AOn:boolean);
procedure SendAction (Akce:tAkce);
file://procedure SendActionAndInfo (Akce:tAkce; aData:string);
procedure SendDisplayRow1(Akce:tAkce;AMessage:string);
procedure SendDisplayRow2(Akce:tAkce;AMessage:string);
procedure SendDisplayRows(Akce:tAkce;AMessage1,AMessage2:string);
procedure SendDisplayRowsAndData (Akce:tAkce;AMessage1,AMessage2:string;
aData:string);
procedure SendReset;
procedure UvodniNapis; virtual;
procedure VyhlasZaviracku; virtual;
procedure SafeShowMessage (Msg: string);

procedure SendDisplayMsg (Akce:tAkce;ANumber:char);
procedure SetTimeout (Seconds: cardinal);
procedure RetriggerTimeout;
procedure CancelTimeout;
procedure ResetCounters; virtual;
procedure ReReadPrice; virtual;

property Enabled:boolean read FEnabled write FEnabled;
property BramboraState:TBramboraState read FBramboraState;
property DeviceResetCount: integer read FDeviceResetCount;
property DeviceDisconnectedCount: integer read FDeviceDisconnectedCount;
property TimeOfLastSend: longint read FTimeOfLastSend write
FTimeOfLastSend;
property AverageRoundTime: tAverageResponseTime read FAverageRoundTime
write FAverageRoundTime;
property DeviceNameForDisplay: string read FDeviceNameForDisplay write
FDeviceNameForDisplay;
property Cena:double read GetCena write SetCena;
property CisloProLogZar: integer read FCisloProLogZar write
FCisloProLogZar;
property MenovaJednotka: string read FMenovaJednotka write
FMenovaJednotka;
published
{ published - properties }
property DeviceState:TDeviceState read FDeviceState;
property DeviceName: string read BramboraName;
property ProtocolState:TProtocolState read FProtocolState;
property RetryCounter:byte read FRetryCounter;
property AverageResponseTime:LongInt read FAverageResponseTime.Average;
property MaxResponseTime:LongInt read FAverageResponseTime.Max;
property LastResponseTime:LongInt read FLastResponseTime;
property PacketsReceived:LongInt read FPacketsReceived;
property PacketsSent:LongInt read FPacketsSent;
property NodeAddress: byte read FNodeAddress write FNodeAddress default
$81;
property MasterList:TMasterList read FMasterList write FMasterList;
property Podsvit: boolean read FPodsvit write SetPodsvit;
property ServiceMode: boolean read FServiceMode write FServiceMode;
property DobaHlasky: integer read FDobaHlasky write FDobaHlasky default
5;
property GoodCardBeep: tBeep read FGoodCardBeep write FGoodCardBeep
default bpMiddleBeep;
property NrOfProblemsBeforeReset: integer read FNrOfProblemsBeforeReset
write FNrOfProblemsBeforeReset default 10;
property MaxNrOfBadCardReadings: integer read FNrOfBadCardReadings write
FNrOfBadCardReadings default 20;
property OnTimeout: TNotifyTimeout read FOnTimeout write FOnTimeout;
// property OnInitializeComplete:TNotifyInitializeComplete read
FOnInitializeComplete write FOnInitializeComplete;
property OnCardRequest:TNotifyCardRequest read FNotifyCardRequest write
FNotifyCardRequest;
property OnTrace: TNotifyTrace read FOnTrace write FOnTrace; //
property OnReadPrice: TOnReadPrice read FOnReadPrice write FOnReadPrice;

end;

VSECHNA DATA Z KONFERENCE NA RYCHLE LINCE

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.1.2000 21:48:18

Preji vsem pekneho dne,

> Akorat jedna pripominka. Byla by moznost pro nas
> pevnolajnisty nechat tam i archiv v jednom velkem souboru?
****Toto je casta pripominka. Bohuzel me misto na serveru je
omezeno 10 MB a jen diky ochote spravce jsem mohl svuj zaber
rozsirit na par dni (vlastne tydnu) rozsirina na neco malo pres 30
MB. Z tohoto duvodu jsem tam dal data, ktera uspokoji jak
modemisty, tak pevnolajnovniky. Doufam, ze tento kompromis je
akceptovatelny z obou stran. :-)

Jinak dekuji vsem, co si zatim data stahla a poslala maila.

Slavek

> Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

OT: W2k - full of bugs?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.1.2000 21:52:45

Ahoj,

> Tak mi pripada, ze ty W2k snad nikdo netestoval ;-)
****To si nemyslim, ale take jsem narazil na dva zpusoby, jak
s W2k svihnout o zem.

1) pouzit dosovsky editor MAT 3.1 (ale timhle shodim libovolna
windows)

2) tisknout na tiskarne Star LC 240 s ovladacem dodanym s W2k
RC 2.

Akorat v mem pripade si myslim, ze se moc nemaji rady pameti.

Slavek

> Mac

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Inno setup kontra Install Shield

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2000 22:12:52

From: Martin Palas <PalasM(zv)Kaucuk(tec)cz>
> moje zkusenost je takova:
> 1. paintbox je na prd .....

Ahoj,

To neni zase tak jednoznacne, na jednodussi kresby se TPaintBox hodi.

> 2. kdyz si kreslim, tak jedine do TImage, protoze ma taky canvas
> a navic s to muzes zoomovat ......

Neni canvas jako canvas. Pouziti pametove bitmapy, ktera se pak pri pozadavku o
vykresleni okna prekopiruje (zjednodusene receno TImage = TPaintBox + TBitmap)
zabira urcite systemove prostredky. Pokud by jsi to takto delal vsude, dostanes
se (zvlaste u Win9x) brzo do problemu, navic zcela zbytecne.

Petr Vones, amatersky programator

SHBrowseForFolder aneb dialog pro volbu adresare

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.2000 23:01:07

From: <Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz>
> [...]
> zalozena na funkci SHBrowseForFolder. Ve
> WIN32.hlp ovsem cteme, ze je pouze pro
> WIN95.... A my samozrejme chceme, aby se

Ahoj,

To mas patrne asi nejakou starsi verzi Delphi. Tem Win32 API helpum tam nesmis
moc verit, jsou tam obcas blbosti jako treba tahle :-) Funkce SHBrowseForFolder
je samozrejme i na NT, viz MSDN:

http://msdn.microsoft.com/library/psdk/shellcc/shell/functions/shbrowseforfolder.htm

Petr Vones, amatersky programator

HOOKing - SetWindowsHooEx

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.2000 23:01:03

From: <kchodl(zv)email(tec)cz>
> No ja mam D3 a kdyz uz jsme u toho, tak bych se zeptal jestli pro D5 staci
> W95, 32MB, iP166MMX (bohuzel na lepsi konfiguraci nemam :( ) a taky jaky

Ahoj,

Kdyz pridas jeste 32M tak je to uz pouzitelne. Koneckoncu i D2 s 32M nebylo
taky zrovna zadna slava...

> je mezi D3 a D5 rozdil, zda jenom ve vychytani much ve VCL ci nejaky
> zasadni.

Rozsireni ObjectPascalu - pretezovani, implicitni parametry, Int64. Usnadneni
pri psani kodu- Code completition a plno dalsich veci, ted si na vsechno hned
nevzpomenu :-) Zkratka prechod na D5 se myslim vyplati.

> Dale: ten HOOK jsem zkousel s WH_GETMESSAGE, ALE to zase nemuzu odchytit
> pohyb mysi, protoze ten sam o sobe nevyvola fci GETMESSAGE (PEEKMESSAGE).

To je pravda. Mohl by jsi treba volat funkci SetCursorPos nebo omezit oblast
pohybu mysi pomoci funkce ClipCursor. Ale zmenit drahu pohybu mysi takto asi
nepujde :-)

Petr Vones, amatersky programator

problem s PAINTBOX

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.2000 23:03:55

From: Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
> [...]
> strati, ako to tam uchovat ( INVALIDATE nepomohlo a prekreslovanie by bolo

Ahoj,

Jakym zpusobem do neho kreslis ? Pokud to delas mimo udalost OnPaint, tak to je
spatne.

>- ako to co je nakreslene v malom okne po roztiahnuti na celu plochu primerane
> zvacsit bez nejakeho zloziteho prepocitavania, da sa urobit daco ako SCALE
> podla pomeru velkosti jednotlivych okien

V tomto pripade je asi lepsi to vykreslit do bitmapy a tu pak prekopirovat se
zmenou rozmeru do okna. Toto vlastne dela TImage.

Ve Windows lze pro prepocitavani jeste pouzit mapovaci rezimy, ale jejich pouziti
s VCL je trosku tezkopadne, viz priklad:

procedure TForm1.PaintBox1Paint(Sender: TObject);
var
OldMapMode: Integer;
DC: HDC;
W: HWND;
begin
with TPaintBox(Sender) do
begin
DC := GetDeviceContext(W);
Canvas.Handle := DC;
try
OldMapMode := SetMapMode(DC, MM_ANISOTROPIC);
SetWindowExtEx(DC, 1000, 1000, nil);
SetViewportExtEx(DC, ClientWidth, ClientHeight, nil);
SetViewportOrgEx(DC, Left, Top, nil);
with Canvas do
begin
Brush.Style := bsSolid;
Brush.Color := clBlue;
Rectangle(100, 100, 900, 900);
Brush.Color := clAqua;
Rectangle(400, 400, 600, 600);
Font.Name := 'Arial'; // TrueType font
Font.Color := clRed;
Font.Size := 40;
TextOut(50, 50, 'Text');
end;
SetMapMode(DC, OldMapMode);
finally
Canvas.Handle := 0;
ReleaseDC(W, DC);

Export dat

[*] 7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk - 20.1.2000 00:17:24

Ok, ale ked exportujem aj druhu tabulku ktora je napojena cez filter
na
prvu a ked dam tabulka1.disablecontrols, tak mi nefunguje filter v
tabulke2.
Inac je to super;

Dik, Miso

-----Pyvodnm zprava-----
>1. Tabulku lze vytvorit pomoci DBICreateTable viz BDE32.hlp
>
>2. Pred exportem udelej
> tabulka.DisableControls;
>
>a po nem
> tabulka.EnableControls;
>

>Pavel

Nacitanie z text file

[*] Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 19.1.2000 23:43:18

Zdravim, potreboval by som vediet ako najjednoduchsie nacitam kurzovy listok
Narodnej banky Slovenska, z ktoreho som kusok prekopiroval. Ked pouzijem
TTable.TableType:=ttASCII, tak mi to nacital len do jedneho stlpca. V subore
kuzoveho listka je dana presna struktura dlzok poli.

11 Austr�lia dol�r 1 AUD 22.687 19990101 1
11 �esk� republika koruna 1 CZK 1.224 19990101 1
11 D�nsko koruna 1 DKK 5.785 19990101 1
11 EM� euro 1 EUR 43.097 19990101 1
11 Gr�cko drachma 100 GRD 13.083 19990101 1
11 Japonsko jen 100 JPY 32.479 19990101 1
11 Kanada dol�r 1 CAD 23.871 19990101 1
11 Ma�arsko forint 100 HUF 17.105 19990101 1
11 N�rsko koruna 1 NOK 4.858 19990101 1
11 Po�sko zloty 1 PLN 10.544 19990101 1
11 Slovinsko toliar 100 SIT 22.836 19990101 1
11 �vaj�iarsko frank 1 CHF 26.783 19990101 1
11 �v�dsko koruna 1 SEK 4.547 19990101 1
11 USA dol�r 1 USD 36.955 19990101 1

Dakujem.

Best regards.
--------------------
[...]

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 20.1.2000 00:09:58

Ahoj,
Udelej si na zdrojovou tabulku filtr pro ty zaznamy, ktere potrebujes, nebo
je vyber pomoci komponenty tQuery a pouzij metodu datasetu BatchMove (viz
help), nebo pouzij komponentu tBatchMove, pak Source = tvoje filtrovana
tabulka nebo Query, Destination = tabulka, kam chces kopirovat. Kdyz
nastavis mode batCopy, tak se ta cilova tabulka sama vytvori, ale bez
indexuu :-(. Ty se pak ale daji doplnit pomoci AddIndex.

> [...]
| table.next; Ked pouzijem next, posunie sa mi na dalsi zaznam aj v vo
| vsetkych editoch na fromulari. Mozem urobit to ze dam

Nacitanie z text file

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.1.2000 06:08:33

Moznym resenim je otevrit si to jako TextFile (funkce AssignFile ..., priklad je
v helpu), cist radek po radku a plnit tabulku.

From: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>

[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 20.1.2000 06:50:59

No jasne, to byla i moje typicka chyba, dokud jsem nezacal delat v C++:
Kdyz nadeklarujes var S:PChar, tak jsi nadeklaroval jen ukazatel, ktery
ukazuje nekam do pameti, ale to neznamena, ze do te pameti muzes
zapisovat. Musis deklarovat napriklad var S:array[0..255] of char (nebo
vic ci mene podle delky). Tim mas pro S vymezeno 256 znaku, kam muzes
zapisovat. Druha chyba je v tom, ze do te DLL predavas ne S jako
ukazatel na zacatek toho retezce, ale diky var pred S predavas ukazatel
na S, tj. adresu te promenne S. Musis te DLL rict "zapisuj do retezce
pocinaje adresou prvniho bytu" neboli musis ji predat to S, nikoli
adresu S. Takze asi takto:

> function vdbGetTextValue(Name: PChar; Idx:Longint; S: PChar): Longint;
> stdcall; external 'werpccli.dll' name 'vdbGetTextValue';

a potom

var S:array[0..MAX_DELKA] of char;

vdbGetTextValue(Pchar('Teplota2'), 8, S));

a v S si pak prectes ten text.

Pokud to bude stale padat, zkus misto "stdcall" napsat "cdecl".

ZDravim

> [...]
>
> Parametr S slouzi totiz jako navratova hodnota.
>
> Deklarace fce v MS VC++ je
>
> Function vdbGetTextValue Lib "c:\werpccli" (ByVal Name As

Nacitanie z text file

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 20.1.2000 07:14:58

From: Roland Tur an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>
> [...]
> 11 Po sko zloty 1 PLN 10.544 19990101 1
> 11 Slovinsko toliar 100 SIT 22.836 19990101 1
> 11 vaj iarsko frank 1 CHF 26.783 19990101 1

pokud mas RxLIbary, tak vyuzij StrUtils unitu,
treba tak:

procedure ReadCurrencyRates(Table :
TDataSet);
var
Currencies : TStringList;
x,y: integer;
begin
Table.Open;
Currencies.LoadFromFile("currency.txt")
for x:=0 to Currencies.Count-1 do
for y:=0 to 7 do Table.Fields[y].AsString :=
ExtractWord(y,Currencies[x],[#32]);

end;

Petr Motlicek

export dat

Neslo by to spis pres SQL dotaz
SELECT * FROM ZdrojTabke
INSERT INTO CilTable WHERE ...

Kdyz tak to trochu bliz specifikuj...

> [...]
> table.next; Ked pouzijem next, posunie sa mi na dalsi zaznam aj v vo
> vsetkych editoch na fromulari. Mozem urobit to ze dam

export dat

[*] Ren� Otisk - 20.1.2000 07:55:44

Co jsem to napsal za blbost
samozrejme

INSERT INTO CilTable SELECT * FROM ZdrojTable WHERE ...

Omlouvam se

> [...]
> table.next; Ked pouzijem next, posunie sa mi na dalsi zaznam aj v vo
> vsetkych editoch na fromulari. Mozem urobit to ze dam

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2000 08:20:14

> Prosim o radu, jak napsat v D1 a vyssich proceduru, ve
> ktere provedu rekonstrukci (obnovu) indexovych souboru pro
paradox tabulku. Deklaraci souboru i indexu samozrejme znam.
No, delal jsem neco takoveho a dal jsem uzivateli na vyber ze dvou
moznosti:

a) Obnova pomoci etalonu - tj. je nekde k dispozici neposkozena
tabulka (s libovolnymi daty - treba prazdna nebo treba ze zalohy,
pokud uzivatel zalohuje). Na poskozene tabulce se smazou
vsechny indexove soubory. Z etalonu pak pomoci funkci BDE
ziskam deskriptory indexu, referencnich integrid apod. a tyto
deskriptory se pak pouziji pro dbiDoRestrukture aplikovanou na
poskozenou tabulku (ze ktere na disku zbyly jen soubor .db a
.mb).

Neoodiskutovatelnou vyhodou teto metody je, ze obnovi (vytvori)
i indexy, ktere byly z disku omylem uplne smazany. Nevyhody
jsou dve: musi byt etalon a navic nesmi byt poskozen .db soubor
tak, aby nesel otevrit (protoze dbiDoRestructure potrebuje handle
na tabulku a ten lze ziskat po otevreni teto tabulky).

b) Na www.inprise.com lze najit specialni knihovnu Tool32.dll, ktera
obsahuje pomerne mocne nastroje na obnovu struktury poskozene
databaze. Doporucuji si stahnout. Na www.torry.ru se da najit
nekolik komponent i free, ktere tuto knihovnu pouzivaji a umoznuji
snadno tabulku opravit (ja pouzivam komponentu KPdxRpr).

Tato metoda opravi i tabulky, ktere nelze otevrit a na nichz by
tedy selhala metoda a); navic neni treba zadny etalon.
Ovsem indexy smazane z disku samozrejme zachranit
nemuze - coz je snad jedina nevyhoda oproti metode a). Prijde na
to, jake situace chces resit.

David Lebeda, Lebeda(zv)comarr(tec)cz

export dat

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 20.1.2000 08:30:30

Tabulku muzeas vytvorit pomoci SQL prikazem
CREATE TABLE TabName (Sloupec1 INTEGER, ... )

a potom

INSERT INTO TabName
SELECT Sloupec1, Sloupec2, ...
FROM SourceTable
WHERE podminka

Jinak pres TTable by to slo asi nejak takto:
Pri tom exportu si nejprve uloz pozici
(pomoci BookMarku) a potom pomoci
Table1.DisableControls zakazes ovladacim
prvkum (DBEdits, DBGrids, ...) aby se na
nich projevil prikaz Table1.Next, nakonec
to opet povolis pomoci Table1.EnableControls
(ale udelelj to v chranenm bloku, aby se to
provedlo vzdy) nakonec prejdes na ulozenou
pozici.

> [...]
> table.next; Ked pouzijem next, posunie sa mi na dalsi zaznam aj v vo
> vsetkych editoch na fromulari. Mozem urobit to ze dam

Globalny objekt a DLL

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 20.1.2000 08:34:29

Ahoj,

Pre odchytavnie vsetkych exception v programe mam vytvoreny globalny
objekt, ktory loguje udaje do suboru. Tento objekt by mal byt globalny
nielen v ramci EXE suboru a BPL balicku, ale aj v ramci nasich DLL,
ktore pouziva nas projekt.

Object sa vytvara v unite pocas inicializacie unitu:

initialization
if not Assigned(XYZObject) then
XYZObject:= TXYZObject.Create;

Tento unit sa pouziva v projektu (EXE), BPL aj v DLL.

V EXE sa tento objekt vytvori, v BPL Assigned test ukaze, ze uz existuje.
Ale DLL objekt nenajde a vytvori druhu instanciu.

Neviete ako by sa dalo v DLL vyriesit tento problem ?

Tomas.

FileDescription a VerQueryValue

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 20.1.2000 08:40:28

Ahoj,
v RxLib je unita VerInfo, ktera definuje
tridu TVersionInfo, kterou to jde celkem
pohodlne zjistit.

> [...]
> .
> Ja bych chtel zjistit jeste CompanyName FileDescription pripadne ProductName

export dat

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 20.1.2000 08:52:25

Ja len doplnim
1. tabulku je mozne vytvorit aj cez komponentu TTable (tabulka.CreateTable).
2. este by sa zislo odlozit si aktualnu poziciu napriklad cez bookmark:
var
bm: TBookmark;
bm:= tabulka.GetBookmark; // pred exportom
tabulka.DisableControls;
tabulka.GotoBookmark(bm); // po exporte
tabulka.FreeBookmark(bm);
tabulka.EnableControls;
end;> 1. Tabulku lze vytvorit pomoci DBICreateTable viz BDE32.hlp

> 2. Pred exportem udelej
> tabulka.DisableControls;
>
> a po nem
> tabulka.EnableControls;
>
> Pavel

Win95, D3 TRxFolderMonitor a hl�d�n

[*] Grubhoffer(zv)software602(tec)cz - 20.1.2000 8:53:30

TRXFolder monitor vyuziva WinAPI fce FindFirstChangeNotification, FindNextChangeNotification a FindCloseChangeNotification. A ty chodi pouze na "Microsoftich" discich...

J.G.

> [...]
> adres�� na
> lok�ln�m disku, jede to OK ale na s�ov�m disku mi to zahl�s�

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 20.1.2000 09:06:47

Ja jsem taky InnoSetupem + ScriptMakerem nadseny. Ale chybi mi tam velmi
jedna vec. Nevim, jestli spatne hledam nebo tam neni:
Jde o opakovane instalace, napr. upgrade. Kdyz instaluji upgrade, chtel
bych si pri prvni instalaci zapsat do registru instalacni cestu a pak ji
nabidnout pri upgrade jako implicitni instalacni cestu. To podle mne
InstallShield musi umet.

rdocekal(zv)csas(tec)cz wrote:

> Na http://www.tafweb.com/scriptmaker.html je k InnoSetup GUI front-end,
> AFAIK jediny, ktery je pravidelne aktualizovan. Ja osobne InstallShit (rec
> je o I$ Express) uz davno nepouzivam a jsem spokojen. InnoSetup mi prijde
> naprosto vyhovujici, mene chybovy a nabizi podstatne vic nez I$E. Rovnez
> lokalizace je v pohode, nemusis se nekde doprosovat 8-((, vse je free se
> zdrojakama.

PostgreSQL a Delphi

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 20.1.2000 09:08:32

Zdravim
nema nekdo zkusenosti s PosgreSQL a konektivitou na Delphi ?
Mame tu program ktery komunikuje s Oraclem, ale z uspornych duvodu chceme
pouzit misto Oracle nejaky free relacni SQL server na linuxu. Uvazoval jsem
i o MySQL ale ten bohuzel asi relacni neni. Existuji nejake komponenty pro
nativni pristup k PostgreSQL a nebo se to da relizovat z prostredi windows
jen za pomoci ODBC driveru ?
Jo a jeste by me zajimalo zda ma nekdo zkusenosti s portovanim tohoto
relacniho DB serveru na platformu win 9x (kompilace zdrojaku pomoci win
gcc). A jak velky je rozdil mezi SQL syntaxi Oraclu a PosgreSQL a zda vubec
umoznuje pracovat se stored procedurami atd. a jake administracni nastroje
lze pouzit z prostredi windows.

predem dekuji

Globalny objekt a DLL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.2000 09:16:34

Haj hou!

From: Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk>
> V EXE sa tento objekt vytvori, v BPL Assigned test ukaze, ze uz existuje.
> Ale DLL objekt nenajde a vytvori druhu instanciu.

Tohle bezne funguje. Pokud ne, pak DLL neni prelozena s balicky nebo dany
balicek neni uveden v seznamu balicku v .CFG pro DLL.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

Inno setup kontra Install Shield

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 20.1.2000 09:20:18

Aha, tak to je pro mne novinka, ja mam
posledni verzi 1.1 a tam to jeste neni
a ve "What's new" k verzi 1.2 jsem to
rovnez nenasel.

> Od: Pavel Malinsk> �[SMTP:spiderland(zv)seznam(tec)cz]

[*] viragi(zv)eurotel.sk - 20.1.2000 09:24:03

Misto

for i:=1 ro RecordCound

bych pouzil nasledujici cyklus:

var MyBookMark : TBookMark;
begin
MyBookmark := GetBookmark;
Table1.DisableControls;
Table1.First;
while not Table1.eof do begin

Table1.Next
end;
Table1.EnableControls;
GotoBookmark(MyBookmark);
FreeBookmark(MyBookmark);
end;

Ivan Virag

Inno setup kontra Install Shield

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 20.1.2000 09:24:55

Aaa, je to tam, a to uz koukam od verze 1.12.7

> ----------
> [...]

[*] Tu�ek Roman (P15) <TucekR(zv)p15.mepnet(tec)cz> - 20.1.2000 09:35:00

jukni na, treba najdes potrebne

http://www.betaos.com/
http://www.win2kworld.com/
http://seldzar.dhs.org/ -------

[...]

ARJ, ACE, RAR, JAR - DLL na packovani

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 20.1.2000 09:35:37

Zdravim vsechny Delphisty.
Chtel jsem se zeptat, jestli nekdo nevite o nejakych DLL knihovnach (pri
nejhorsim i komponentach) na baleni do ARJ, ACE, RAR, JAR. Nejlepe FREE. Diky moc

P�eru�en� SQL dotazu

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 20.1.2000 09:49:30

Ahoj,

m�m n�sleduj�c� probl�m.
M�m aplikaci, kde mi b�� pom�rn� dlouh� SQL dotaz. V moment�, kdy se za�ne onen
SQL dotaz vykon�vat se aplikace stane "nedostupnou" a mus�m �ekat, dokud se onen
SQL p��kaz nevykon�. Tla��tka na formuse znep��stupn� a pod.
Lze se dobrat toho, �e se bude vykon�vat SQL p��kaz a kdykoli v pr�b�hu jeho
zpracov�n� ho m��u p�eru�it ?

D�ky

Va�ek

PostgreSQL a Delphi - a co Interbase

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 20.1.2000 09:49:17

Jen si dovolim upozornit, ze i Interbase je od verze 6.0
open source a k ni mas nativni komponenty primo v Delphi.
Dostupna bude za par mesicu (myslim verze 6) ctyrka, ktera
pod Linuxem free je samozrejme k dispozici.
Verze 6 je open source pro vsechny platformy.

From: Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities.com>

> [...]
vubec
> umoznuje pracovat se stored procedurami atd. a jake administracni nastroje

Globalny objekt a DLL

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 20.1.2000 10:10:27

V tomto pripade mi ide skor o pouzitie DLL a EXE bez spolocnych balickov.
Ako by sa dal vyuzit globalny objekt vytvoreny v EXE v nasej DLL - ak je DLL
pouzivana programom, ktory takyto objekt vytvoril, tak ho pouzije, inak si
vytvori vlastny. Som si isty, ze to nie je take jednoduche, ale aspon nejaky
naznak riesenie by sa azda niekde nasiel.

Tomas

P�eru�en� SQL dotazu

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 20.1.2000 10:21:33

Ahoj,

ten dlhy SQL prikaz by si mal spustit v ramci noveho threadu aplikacie
(cize na pozadi). Konkretna implementacia dost zavisi na pouzivanom
pristupe k DB, BDE tusim vyzaduje vytvorit zvlastnu session (TSession class).
Pre ADO by mozno stacilo sa pohrat s nastavenim ExecuteOptions v ADOQuery, ale
to je iba moj typ.

Viac info by si mohol najst v prikladoch k Delphi:
\Delphi5\Demos\Db\BkQuery

Tomas.

P�eru�en� SQL dotazu

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 20.1.2000 10:23:59

Nejsem si jist, zda pujde prerusit, ale aby
se aplikace stala dostupnou lze ten SQL spustit
v samostanem threadu.

> [...]
> SQL p��kaz nevykon�. Tla��tka na formuse znep��stupn� a pod.
> Lze se dobrat toho, �e se bude vykon�vat SQL p��kaz a kdykoli v pr�b�hu jeho

FindKey ve FlashFileru

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2000 10:38:30

Ahoj,

seznamujeme se tu s FlashFilerem anarazili jsme na nasledujici
problem. Po zavolani funkce FindKey vznikne vyjimka No current
record, obvykle v pripade, kdy se zaznam nenajde.

Nejde mi ted snad o vyreseni toho problemu, k tomu bych
musel poskytnout dalsi informace; ale rad bych vedel, zda se to uz
nekomu z vas stalo a jakou to ma pricinu. Cekal bych, ze funkce
vrati True nebo False, ale ne, ze vznikne vyjimka s
nesrozumitelnym textem.

Diky moc za nakopnuti :)

David Lebeda

reindexace paradox tabulek

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 20.1.2000 10:46:47

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> b) Na www.inprise.com lze najit specialni knihovnu Tool32.dll, ktera
> obsahuje pomerne mocne nastroje na obnovu struktury poskozene
> databaze. Doporucuji si stahnout.

Ahoj,

prosim upresni to, nemohu to najit...

D�ky

Petr Motlicek

Globalny objekt a DLL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.2000 11:13:45

From: Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk>
> [...]
nejaky
> naznak riesenie by sa azda niekde nasiel.

EXE vs. DLL bez balicku ? To je vic starosti nez uzitku ! Mno, predpokladam,
ze mate dost dobry duvod balicky nepouzit (i kdyz si dost dobre nedokazu
predstavit jaky :o), takze zkusme najit jine reseni...

a) Pouzit treti DLL ktere tuto promennou definuje (a exportuje pres funkci)
a je pouzivana jak EXE tak onim DLL.

b) DLL exportuje inicializacni proceduru kterou vola EXE a ktere bud preda
nebo nepreda onu globalni promennou.

[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.2000 11:16:54

From: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
balicky
> Delphi (podobne jako registrace prefixu pro ruzne projekty).

O zadne takove nevim, ale snad by se neco takoveho dalo vytvorit. Mam dojem,
ze primarni imagebase lze zjistit z hlavicky DLL ?

> [...]
nastavit
> v Options Image base vetsi nez $7FFFFFFF (alespon me to porad nadava :-).

:o) A neni ta adresa nahodou nad 2GB ? :o)

Hodne zdaru

Paradox: Some Limit exceed

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.1.2000 11:32:38

D4, Paradox tabulka, do ktere vkladam 3 textove retezce a Memo (delsi
text). Tabulka je vytvorena skriptem:

qrMain.Close;
qrMain.SQL.Clear;
qrMain.SQL.Add (Format(
'CREATE TABLE %s ('
+ ' ID AutoInc,'
+ ' DATUM VarChar (50),'
+ ' AUTOR VarChar (80),'
+ ' SUBJECT VarChar (50),'
+ ' MAIL Blob (0,1),'
+ ' PRIMARY KEY (ID))', [TBName]));
qrMain.ExecSQL;
qrMain.Close;

Vse je v pohode a muzu do teto tabulky ladovat data...
U me je to OK, ale na jinem pocitaci mi to pri vkladani po case
vyhodi hlasku:

Some internal limit see contex

Nebo tak nejak...
Nevite, cim by to mohlo byt???

Nastaveni BDE je totozne jako u me:
Net Dir: C:\
Version: 4.0
Type: File
LangDriver: pdx ANSI Czech 'CH'
Block Size: 2048
Fill Factor: 95
Level: 7
String integrity: TRUE

Zprav (zaznamu v tabulce): 5339

Velikosti:
DB: 1 210 368
MB: 6 246 400
PX: 10 240
XG0: 462 848
YG0: 462 848

A od te doby do te tabulky nemuzu dostat zadne dalsi zaznamy.
Za jakekoliv info predem diky...

[...]

Interbase zadarmo? (was: PostgreSQL a Delphi - a

[*] Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 20.1.2000 11:35:22

> [...]
> pod Linuxem free je samozrejme k dispozici.
> Verze 6 je open source pro vsechny platformy.

Mam v teto souvislosti laicky dotaz. Znamena to, ze InterBase pro Win9x,
Win200x bude pro m� i pro zakazniky ZADARMO? Nebo kolik bude stat? Znamena
to konecne konec s BDE pro i pro drobnejsi projekty? Jakym zpusobem bude
Interbase a pripadne klice distribuovany? Jak to bude s pripadnym
licencovanim verzi? Zna (a zverejnil) uz Inprise.CZ nejake podrobnosti?
Uf... :-o

Ing. Petr Svejda
software specialist

Indexy v paradox tabulkach

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.1.2000 11:37:56

On 19 Jan 00, at 20:39, V�t Male�ek wrote:

Posilam tento soukromy majl zaroven do konference, protoze je
tam stale hodne lidi, kteri se z nejakych duvodu nemohou
souborovych databazi stale vzdat. :-)

> Nejsou to prilis povzbudive zpravy, ale dalo se to ocekavat. Zadny lck
> jsem na svem disku nenasel. Vim ze je lepsi od DB uteci, ale bohuzel
> InterBasi nepouzivam kvuli licencni politice.

Blyska se na lepsi casy, IB 6 bude uvolnena do Open Source,
odhad je nekdy kolem pololeti. Pokud tedy ma byt projekt hotov
nekdy v druhe polovine roku, nebal bych se delat ho primo na IB.

Jiz dnes lze programovat na MSDE, coz je lehce orezana verze
MS SQL Serveru 7, tedy nejsou tam administracni nastroje, je to
odladene na 5 soucasne pripojenych klientu a je to shora omezene
na velikost.

Skutecne nevidim duvod zacinat dnes vyvoj novych aplikaci nad
jakoukoliv souborovou databazi, s vyjimkou osobnich telefonnich
seznamu a nepodstatnych srandicek z oblasti freeware (ne vse ve
freeware je nepodstatna srandicka :).

> [...]
>
> No nazdar, uprimnou soustrast. Tohle je jeden z hlavnich duvodu,
> proc se snazim od DB utect.
>
> Pokud nepomuze vymazani souboru Paradox.lck, Pdoxusrs.lck (v
> adresari s daty) a Pdoxusrs.net (nejspis v C:\), a hlavicka je
> ponicena primo u db souboru, pak asi nezbyva, nez se
> poohlednout po programu, ktery ji umi spravit (ale nevim, kde ten
> program lze najit, zde pomuze snad jen dotaz v konferenci, nebo spise
> primo u Borlandu). Nebo lze vytahat texty primo z tabulky, je to ale
> hrozna piplacka.

Interbase zadarmo? (was: PostgreSQL a Delphi - a

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.2000 11:42:21

From: Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>

> [...]
>Interbase a pripadne klice distribuovany? Jak to bude s pripadnym
>licencovanim verzi? Zna (a zverejnil) uz Inprise.CZ nejake podrobnosti?

Prilis brzy :o) Jinak IB 6 bude "zadarmo" asi stejne tak jako je zadarmo
Linux. Muzes si koupit CD (napr. red Hat), nebo stahnout zdarma z internetu,
pripadne nakopirovat od kamarada etc.

Jinak nejaktualnejsi informace o deni kolem Interbase je mozne najit na

www.interbase2000.org

[...]

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 20.1.2000 12:05:15

Zvedni velikost bloku.

[...]

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 20.1.2000 12:52:23

Hledej v
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm
ZIP a nejake odkazy najdes
pavel