Dlzka stringu cez ADONIS na MSSQL7

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 30.6.2000 16:44:30

Zdravim,

Pouzivam D5prof + ADONIS, MSSQL7 a chcem sa spytat, ako zistim dlzku
(velkost) pola v databaze.
Mam na formulari Edit do ktoreho zapisujem nazov (string) a potrebujem,
aby som nemohol zadat nazov dlhsi ako je dlzka pola v tabulke. - vtedy totiz
server zakrici ze si ho mam orezat.
Ako teda zistim Size selectom vytiahnuteho pola v komponente TADODataset? Da
sa to aj cez ADOSchema, ale to trva vecnost...
TADODataSet.Fields[n].Size sice existuje, ale server mi tam tu spravnu dlzku
pri selecte neposle....

Dakujem

Robo

SOFTWARE & MICROSOFT, drive MSSQL7 kontra IB6

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 30.6.2000 17:05:20

Ahoj,
co napriklad priznani k dani silnicni, to
Vam pripada dosti NEZAVISLE ;-)

http://www.mfcr(tec)cz/scripts/hp/default.asp?ElPis
resp.
http://adis.mfcr(tec)cz/adis/idsl

Dobra.

> ----------
> Od: Petr Zahradnik[SMTP:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]

> Clovece, vzdyt ja nerikam, ze ne. Ja jsem si tuhle situaci
> nevymyslel, ja na ni reaguji. Nekdo jiny vymyslel, ze to bude
> mit na starosti Microsft :)

instalace komponent

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 30.6.2000 17:50:10

Zdravim

> Mezi D3 a D4 nevidim nejaky velky propastny rozdil. D5 je uz o poznani
> lepsi. Novejsi verze ma vice komponent.

Sorry, spatne sem pochopil otazku, doporucuji jednu ze dvou nejlepsich
verzi. Podle me zalezi prdevsim na tom, jak hodne a jakym zpusobem chcete
pracovat s databazemi a podobnymy vecmi.

Hurricane

ESC na odchod z formulara

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 30.6.2000 17:54:27

ZDravim

Nastav si Form1.KeyPreview na true. Potom se nejdrive vyvola Form1.KeyDown a
az potom Edit11.KeyDown, ComboBox1.KeyDown atd. Takhle ten Esc odchytavej
jenom v Form1.KeyDown. KeyDown na nektere (zejmena systemove) klavesy
nereaguje, takze je mozne, ze to budes muset dat do Form1.KeyUp nebo
Form1.KeyPress. Takhle by to melo fungovat

Hurricane
From: "Tomas Folprecht" <tomas.folprecht(zv)iol(tec)cz>

Prave ze ne. Jsou to cisla faktur, napr. 2000845
Zadna hodnota neni nulova.

Od: Tomas Folprecht <tomas.folprecht(zv)iol(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 29. j�n 2000 14:17
Predmet: Chybejici sloupce v dBASE tabulce

>Dobry den,
>
>mam nasledujici problem:
>
>Mam soubor blablabla.dbf. Kdyz ho chci otevrit v database desktopu
>nebo umistit jako tabulku na form, nektera numericka pole jsou ve
>vsech recordech NULL. Ta cisla tam ale prokazatelne jsou, protoze
>napr. dbview nebo excel je tam najdou. Kde je treba co nastavit,
>zakliknout nebo prepsat. Prosim poradte nekdo.
>
>Mam Delphi 5. Wind 98.
>
>Diky Tomas Folprecht

Prekopirovani tabulky

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.7.2000 13:09:00

Na poslednim Chipu byla komponenta pro praci s DBF bez BDE. Na rozdil od
tech, se kterymi jsem se disud setkal, pracuje s libovolne velkym souborem,
udajne umi i memo polozky (nezkousel jsem). Zatim neumi indexy, ale to
myslim pro exporty dat neni rozhodujici. Je kompatibilni s TTable.

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>> Jednoduse, ale pracne, tj. radek po radku, field, po fieldu.
> Neboli jinak:
> DB.StartTransaction;
> try
> SourceTable.Open;
> while not SourceTable.Eof do begin

TableInsert.ParamByName('blabla').asNeco:=SourceTable.FieldByName(
> 'blabla').asNeco; // Zde si muzes konvertovat, upravovat dle libosti
> end;
> except

Ano, ale ja nechci, aby do toho muselo zasahovat BDE. Takze asi pouzit nejake komponenty pro cteni tabulky DBF bez BDE.

J. N�dhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 069/663 56 87
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz

Tisk Wordu

[*] Anton�n Blatn� - 1.7.2000 15:05:43

Zdravim a dekuji za pripadnou radu.

Uz drive jsem zde prosil o radu, jak tisknout formatovany text, ale bez
odezvy. Jelikoz jsem dodnes problem uspokojive nevyresil, zkousim do z jine
strany: Lze nejak "lehce" docilit toho, abych v D3 (nebo i v D5) vytiskl
wordovsky dokument v ramci sve vlastni tiskove ulohy do presne daneho
obdelniku (zadaneho v mm) na canvase tiskarny? Na formu je to jednoduche,
tam vlozim Ole objekt a je. Ale na tiskarne?
Jde mi totiz hlavne o zarovnavani do bloku. Zkousel jsem pouzit ruzne
komponenty na RichText, ale zadna neumela zarovnavat do bloku.

Dekuji

Mgr. Anton�n Blatn�
blatny(zv)atlas(tec)cz

MSSQL7 kontra IB6

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 1.7.2000 17:15:41

> P.S.
> Nezda se vam, ze termin "kradez software" je ze semantickeho
hlediska
> nesmysl ? Obecne pojeti terminu kradez spociva v tom, ze nekdo
nekomu neco
> vezme, a postizenemu to pak chybi. Tenhle aspekt pri "kradezi"
software
> trosku postradam...

To je ale stupidni nazor! Kradez je kradez a tezko ji lze omlouvat
jakkoli. Jeden rika, ze krade protoze je chudej a nema na zaplaceni
a druhej dokonce, ze nikomu nic nachybi! :)
Samozrejme ze chybi! Kdyz ti nekdo krade program, misto
aby si ho koupil, tak ti CHYBI penize na jeho dalsi vyvoj.
Kradeze software tak v konecnem dusledku prodrazuji software
a pripadne i zpomaluji jeho vyvoj. At uz ti u tech kradezi, co jsi dal
do uvozovek (asi to za kradez nepovazujes) chybi jakykoliv aspekt,
nemeni to nic na tom, ze je to nezakonne u tudiz trestne.
Je zajimave, jak se kazdy pohorsi nad kradezi v obchode,
kde je okraden obchodnik, ale jak kdekdo
omlouva kradeze software, kde je postizen vyrobce, obchodnik
a nakonec i stat na danich.
Jaro

PS - omlouvam se za OT, ale takove prispevky me vzdy nadzvednou

> [...]
> legrace je, ze kdyz ti nekdo ukradne auto, mas sanci
> neco dostat od pojistovny, zatimco kdyz nekdo nelegalne
> uziva tvuj software, to ti zadna pojistovna nezaplati.
> Nerad bych vsak tady rozpoutal diskuse na toto tema
> a jeste navic pod timto subjektem...
>
> S pozdravem
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

FlashFiler

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.7.2000 16:33:16

Puvodni zprava, kterou napsal Spravce site DP C.Budejovice dne 30 Jun 00,:

> Omlouvam se za preklep, je to opravdu verze 1.56
>
> To EOF mi ale opravdu nechodi. Muze na to mit vliv,
> ze na te tabulce je aktivni filtr?

To opet neni mozne, i s filtrem to pozna konec. Prosim
posli sem presne kus toho kody COPY-AND-PASTE. Neni
mozne, ze pracujes s jinou tabulkou nez kterou na ten
EOF testujes, pripadne ze Nextujes jinou? Nejaky maly
neviditelny preklep, to se stava casto...

[...]

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 02.7.2000 10:41:06

If name<>'' then
begin
FileSearch('*.doc','c:\');
FindFirst(Search1,faAnyFile,Info);
FindClose(Info);
ShowMessage(Name);
Ahoj potreboval bych poradit, nevim jak udelat program ktery by
mi vyhledaval soubory a slozky podle zadanych parametru, je to
trivialni zalezitost, ale nejak si s tim v delphi 5 neumim
poradit, teprve zacinam, tak se nezlobte, zkousel jsem to nejak
takhle ale tudy asi cesta nepovede, dalsi prikazy na vyhledani
slozky nejak nemuzu najit neporadite mi nekdo?
Proste chci jen vyhledavat soubory a slozky podle parametru...
Moc diky pripadam si jak pako

Aldik Pavel amater vsech amateru....

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si svuj mail na http://mail.centrum(tec)cz

Celeron vs. PII, PIII

[*] Josef <sip(zv)atlas(tec)cz> - 02.7.2000 12:41:30

Jo jo K7 je super, mam celerona 366(zv)550Mhz tj sbenice na 100MHz a
ted jsem sedel u AMD K7 550 na celkem spatnem boardu (PC CHIPS) a
uplne jsem ziral.
Delphi tam sice nebylo, ale co se tyka rychlosti spousteni Office 2000 to
se vubec nedalo srovnavat s mojim celeronem.
Josef

From: "Luk� Gallina" <johndelphi(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> Soubor Project1.exe je propojen na chybejici export User32.dll: LockWorkStation.

v takovem pripade musis danou funkci importovat dynamicky. Priklad jak na to
najdes treba ve zdrojaku SysUtils (D5), funkce GetDiskFreeSpaceEx.

Petr Vones, amatersky programator

Znakovy tisk - nastaveni fontu na vysku 1 palce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2000 22:43:48

From: "Lud�k P�ral" <ludek.paral(zv)telecom(tec)cz>
> mam problem s tiskem na Epson rady FX. Zakaznik chce na formular tisknout
> znaky ve velikosti cca 60-70 bodu (2-3 cm). Pri hledani ESC prikazu jsem
> nasel "jen" dvojnasobnou velikost, ale to je malo (nejmin 4). Graficky sice
> nabidne napr. 64 bodu, ale zde se bojim rychlosti (denni davka ma byt cca
> 200 stranek A4).

Ahoj,

mozna by bylo dobre, kdyby zakaznik pouvazoval o nejake tiskarne primerene
jeho pozadavkum. Laserove tiskarny uz dnes prece nejsou tak drahe (OkiPage,
Panasonic) a rozdil oproti jehlickovym je zde vice nez zjevny. Co se tyce
rychlosti tisku v grafickem modu, tak ta byvala oproti textovemu opravdu
zalostna (FX 1050) a to i v pripade pomerne hrubeho rozliseni.

Petr Vones, amatersky programator

Cteni registru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2000 22:43:21

From: "Milan Sorm" <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz>
> # Potreboval bych v NT4 precist registry v
> # HKEY_LOCAL_MACHINE, a jako bezny uzivatel
> # mam jen pravo ke cteni.
> Mel jsem stejny problem. Resil jsem ho tak, ze jsem udelal potomka Registry,
> ve kterem jsem predefinoval tu funkci, ve ktere se registr otevira. Normalne
> se totiz otevira vzdycky s takovymi parametry, ze Windows API nedovoli
> registr otevrit, kdyz je jen pro cteni. Je nutne snizit tyto priznaky tak,

Ahoj,

V D5 ma trida TRegistry druhy konstruktor, kde lze zadat typ pristupu:

constructor Create(AAccess:LongWord); overload;

Petr Vones, amatersky programator

Verze D5 (Was:instalace komponent)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2000 22:43:57

From: "Milan ��ek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> a druhy dotaz: mohl by mi prosim nekdo vysvetlit, cim se od sebe lisi
> jednotlive verze Delphi5 (predevsim rozdily v komponentach, atd...)? Abych
> vedel, jakou verzi si mam opatrit....

Ahoj,

Nejlepe se podivat primo k Borlandu, kde maji tabulku obsahu jednotlivych
provedeni Delphi 5 (http://www.inprise(tec)cz/pr_delphi5_box.html). Zasadni
rozdil oproti predchozim je v tom, ze provedeni Standard neobsahuje zadne
komponenty pro praci s databazemi.

Petr Vones, amatersky programator

ToolBar a ToolButton

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2000 22:43:34

From: "Martin Lasevic" <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
> mam problem, ktery mi uz nedava spat asi dve noci ( sice jsem nasel programove
> reseni, ale i tak).

Ahoj,

Tak zavazny to snad neni, aby kvuli tomu clovek v noci nespal ;-) Jedna se o
chybu ve VCL.

Petr Vones, amatersky programator

COM objekty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2000 22:44:17

From: "VOTAVA Jan" <Jan.Votava(zv)epe(tec)cz>
> Nevite nekdo o nejakem sikovnem tutorialu popisujicim, jak na tvorbu COM
> objektu v Delphi? Z Helpu jsem moudr jen napul, potreboval bych nejaky
> fungujici priklad s vysvetlenimi

Ahoj,

neco najdes tady (http://www.techvanguards.com). Take nedavno vysla knizka:
Eric Harmon - Delphi COM Programming, kde je vse popsane od zacatku.

Petr Vones, amatersky programator

FlashFiler a Kylix

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2000 22:44:50

From: "sorbo" <sorbo(zv)centrum(tec)cz>
> Nevite zda se uvazuje o verzi
> FlashFileru pro Kylix?

Ahoj,

Nevim, ale v Borland newsech si TurboPower dal zrovna inzerat, kde shani
vyvojare pro Linux.

Petr Vones, amatersky programator

screen repaint

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.7.2000 22:46:01

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> potrebuji ve svem programku stahnout obrazovku do bitmapy, a chtel jsem aby
> se tam nezobrazoval ten muj programek, takze jsem jej minimalizoval, ale
> jakmile jej minimalizuji a hned stahnu obrazovku tak windows nestihnou nejak
> prekreslit obrazovku a me se to stahne pokazde jinak (nekdy tam je prazdny
> ctverec, jindy ma aplikace, nekdy to stihnou), nepomaha ani ProcessMessages

Ahoj,

tohle je pomerne problem. Spravne by funkce RepaintWindow mela byt schopna
vyvolat synchronni prekresleni celeho desktopu vcetne child oken, ale v
praxi se stale chova asynchronne a to i v pripade volani GdiFlush. Patrne
se jedna o nejakou chybu ve Windows.

Metodou pokus-omyl jsem se pokusil problem vyresit jinak, ale tezko rict
jak to bude v praxi fungovat, zkousel jsem to jen na Win95 OSR2:

uses
JclGraphics;

procedure Experimental_RepaintDesktop;

function EnumWindowsProc(Wnd: HWND; ParentNode: TTreeNode): Boolean; stdcall;
begin
if IsWindowVisible(Wnd) then
begin
InvalidateRect(Wnd, nil, True);
UpdateWindow(Wnd);
end;
Result := True;

RedrawWindow(0, nil, 0, RDW_INVALIDATE or RDW_ERASE or RDW_ALLCHILDREN or
RDW_UPDATENOW or RDW_ERASENOW);
EnumWindows((zv)EnumWindowsProc, 0);
GdiFlush;

Bitmap: TBitmap;
ScreenCanvas: TJclDesktopCanvas;
ScreenRect: TRect;
begin
Application.Minimize;

Experimental_RepaintDesktop;

Bitmap := TBitmap.Create;
ScreenCanvas := TJclDesktopCanvas.Create;
try
ScreenRect := Rect(0, 0, Screen.Width, Screen.Height);
Bitmap.Height := ScreenRect.Bottom;
Bitmap.Width := ScreenRect.Right;
Bitmap.Canvas.CopyRect(ScreenRect, ScreenCanvas, ScreenRect);
Bitmap.SaveToFile('Screen.bmp');
finally
ScreenCanvas.Free;
Bitmap.Free;
end;

Application.Restore;

DATA Z KONFERENCE: CERVEN 2000

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.7.2000 23:02:18

Preji vsem pekneho dne,

jako obvykle zacatkem noveho mesice, naleznete
na adrese

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml

posledni data z teto konference pro programek
KonfView. Pres cetne dotazy pripominam, ze pouze
dodavam data, autorem programu je Petr Vaclavek
(bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz).

Soucasne s tim bych chtel poprosit, aby vase pocitace dodrzovaly
spravny datum a cas. Diky.

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Cteni pameti Dallas

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 3.7.2000 07:45:57

Ahoj

Nezabyvate se nekdo ctenim pameti DALLAS 1996?

Mam takovej problemek.
Napsal jsem si programek pro cteni v Delphi, ktery vyuziva knihovnu
ibfs32.dll.
A problem je v tom, ze mi to nekdy cte rychle a nekdy dost pomalu...
Ctu to pres Com port ve Win 98....

Za jakoukoliv radu predem dekuji...

ESC na odchod z formulara

[*] Ren� Otisk - 3.7.2000 07:58:36

Hi,

Pokud to je dialog, tak si tam dej (pokud jej tam nemas) Button s
ModalResultem mrCancel...

Sroub

> [...]
> komponentam na forme priradit funkciu ktora kontroluje stlacenie ESC nad
> konkretnou komponentou alebo existuje jednoduchsia cesta?

invalidate

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 3.7.2000 08:13:56

caute

velmi jednoducho a kratko, je mozne previest nieco ako je invalidate iba pre urcity vysek
formu povedzme pre okraje zlava 100, z vrchu 100, zdola 50, zprava 50 ?

dik

zmena klicove polozky v MSDE (MSSQL7)

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 3.7.2000 08:46:57

> Tajne doufam, ale nechce se mi to zkouset, ze tabulka osoby
> obsahuje jeste puvodni RC, protoze jeste neskoncila transakce,

bohuzel, pokud dobre chapu dokumentaci M$, tak v tabulce to vidim uz
zmenene (byt se to v pripade stornovani transakce vrati na puvodni
hodnoty), nebot triggery jsou vyvolany po provedeni zmen. puvodni
hodnoty jsou dostupne v tabulce deleted a nove v tabulce inserted. me
jde spis o to, jestli jde zajistit jednoznacne propojeni techto tabulek,
abych v pripade zmeny klicove polozky byl schopen provest zmenu pomoci
triggeru v podrizenych tabulkach. mozna se ptam ponekud neinteligentne,
ale spadnul jsem rovnyma nohama do MSDE a zadny triggery a stored
procedury jsem jeste nikdy nedelal.
ono v pripade zmeny jedne polozky by slo o evidentne trivialni
zalezitost, ale co kdyz se provede tech zmen vic naraz? potom tabulky
deleted a inserted budou obsahovat vice (imho nespojitelnych) radku.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[smtp:palicka(zv)aginfo(tec)cz]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ZEMEDELSKA INZERCE ZDARMA www.aginfo(tec)cz
inzeraty zasilejte pisemne nebo e-mailem: inzerce(zv)aginfo(tec)cz

screen repaint

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 3.7.2000 09:10:45

Dobry den,

dekuji funguje to i na Win98

> [...]
> Bitmap.Height := ScreenRect.Bottom;
> Bitmap.Width := ScreenRect.Right;
> Bitmap.Canvas.CopyRect(ScreenRect, ScreenCanvas, ScreenRect);

Btrieve

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 3.7.2000 09:17:18

Ahojte,

chtel bych se pripojit z Delphi k btrieve souboru verze 6 (staci readonly).
Chtel bych pri tom pouzit low-level pristup pomoci volani funkce BTRV v
DLL knihovne (pro 16-bitove prostredi je to WBTRCALL.DLL). Nicmene
pracuji v D4 na Win2k a tudiz bych potreboval prepis 32-bitove verze teto
knihovny (WBTRV32.DLL). Mohl by mi nekdo pomoci?

Dik, Martin Dupal

Indexovani dbf souboru

[*] Mirek Kortus <mirak(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 3.7.2000 09:26:28

Ahoj,
potreboval bych vytvorit nove indexy (indexove soubory) k *.dbf souborum z Delphi 3. Primarni i sekundarni. Nepodarilo se mi nikde zjistit, jak to udelat. Prosim poradte.
Dekuji
Miki

Celeron vs. PII, PIII

[*] Tu�ek Roman (PHA15) <TucekR(zv)p15.mepnet(tec)cz> - 3.7.2000 10:05:00

neni o cem hovorit, ceny mluvi za vse

AMD Duron K7 600MHz 3136 3159
AMD Duron K7 650MHz 4448 4479
AMD Duron K7 700MHz 6026 6069
AMD Thunderbird K7 700MHz 6345 6389

TRT

----------

[...]

Nechteny ESC

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 3.7.2000 10:14:12

Sem to ja ale ... Samozrejme ze vim, co provadi KeyPreview a samozrejme, ze
sem ho zapomel nastaveny na True :-(
Jinak to ale nevyresilo nic. Ani jinde uvadeny navrh nastavit ModalResult na
mrNone.
Vyresil jsem to tak, ze nastavuju vlastnost Enabled na false a uz to funguje

Diky za pomoc.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

invalidate

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 3.7.2000 10:16:53

Mrkni do helpu na InvalidateRect.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

From: "Petr Vaclavek" <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> *** No zkusil jsem to, ale prekladac nemuze najit PsApi :-( na
> WinNT 4.0

Ahoj,

a jakou mas verzi Delphi? V D3 to nepujde vubec, D4 znamena D4.03, tam to jde
prelozit bez problemu. Pokud mas D3 tak by jsis musel potrebne konverze nekde
sehnat nebo sam napsat. Pripominam, ze je treba aby vsechny funkce jak z PSAPI
tak TOOLHELP byly importovany dynamicky.

Petr Vones, amatersky programator

Spustit jinou aplikaci.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.7.2000 23:31:01

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Sakra lidi, vy vubec nectete SWNet. ;-)
>
> http://swnet(tec)cz/article.php?id=11170

Ahoj,

jen drobna poznamka. Pokud pouzivas CreateProcess, tak je treba zavrit handle
v TProcessInformation hProcess a hThread pomoci CloseHandle, jakmile uz nejsou
potreba.

Petr Vones, amatersky programator

ZIPovani

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.7.2000 23:32:54

From: "Petr Voborn�k" <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz>
> [...]
> umela packovat do ZIPu a samozrejme z nej i rozbalovat? Stacilo by i
> pakovani do RARu, ACEho nebo nejakeho jineho baliciho formatu.

na instalacnim CD Delphi v adresari Extras najdes komprimacni knihovnu ZLIB
vcetne prikladu pouziti.

Petr Vones, amatersky programator

Jak odchytit capture okno z ATI TVkarty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.7.2000 23:36:51

From: "Milan Jir�sek" <Milan.Jirasek(zv)worldonline(tec)cz>
> [...]
> ukladaji do pameti
> ale jak mam odchytit jejich handly. Winsight je nevidi. Asi je to jinak.

Ahoj,

Tady (http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY) najdes konverzi s nazvem
"ATI Direct Video Access (DVA) API", treba to pomuze.

Petr Vones, amatersky programator

Menu a odposlech TCP/IP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.7.2000 23:39:38

From: "Milan ��ek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> 1) schanim visualni komponentu, vyhlizejici jako nabidka napr. z
> FrontPage2000 (nebo Acces2000) - ViewsBar - levy sloupec s ikonama a
> popisy....

Ahoj,

FP2000 nemam, ale nestacil by TListView ?

> 2) muj dotaz ohledne odposlechu TCP/IP zustal zatim neobjasnen, takze
> formuluju jinak: nevite nekdo, jak pomoci nejakych funkci zobrazovat data
> (pakety), momentalne prochazejici siti? Jen z urciteho portu....

Neco na sledovani paketu nadjes tady (http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY),
"Conversion of packet32.h including a packet-sniffer class"

Petr Vones, amatersky programator

UpLoad souboru

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 4.7.2000 00:29:12

Zdravim

Kamos ted delal neco podobnyho, ale pres skript na linuxovym serveru. (to
asi nebude pro tebe, skripty na freewebech spustis jen vyjimecne) Abych
pravdu rek, primou editaci tech soubory vidim dost cerne. UpLoad soubory by
ale mel jit nejak zaridit. Podivej se, jaky prikazy se odesilaji tem
skriptum na freewebu pri prihlasovani, uploadu a dalsich akci, ktery delas v
tom WWW rozhranni (napr. neco jako:
http://www.freeweb(tec)cz/opendir.asp?name=alois&dir=nejakydir). Heslo se
neuvadi, protoye napr. u Hyperlinku se uzivatel jednou prihlasi a odhlasit
se muze dvema zpusoby. Bud pres odkaz odhlasit, nebo ho system sam odhlasi
po tusim 15 minutach necinnosti. Mely by bejt videt v adresovym radku. Musis
pochopit, podle ceho se ty prikazy vytvarej (jejich syntaxi) a tyto prikazi
potom posilat serveru pomoci HTTP komponenty. Problem by ale, podle meho
skromneho nazoru, nastal v pripade pouzivani napr. zabezpeceneho spojeni se
serverem, tam by ses asi s normalni HTTP komponentou z Delph nechytal. Dalsi
problem bude asi s prihlasenim na ten server. Pochybuju totiz, ze se heslo
posila tak, jak je (napr.:
http://www.freeweb(tec)cz/prihlasit.asp?name=alois&passwd=aloisovoheslo) U nas
ve skole se to posila zasifrovany, na ten server se to asi taky posila nejak
zasifrovany. Doufam, ze sem aspon trochu pomoh.

Hurricane
From: "Daniel Rott" <roxton(zv)atlas(tec)cz>> Byl jsem prinucen delat aplikaci pres BDE nad paradox
> [...]
> db.DriverName:='STANDARD';
> db.Params.Values['PATH']:=ExtractFilePath(ParamStr(0))+'Data';
> db.Params.Values['LANGDRIVER']:='anczechw';

Rychlost InterBase jeste jednou

[*] Pavel Stejn� <stejny(zv)mvcr(tec)cz> - 4.7.2000 09:33:04

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Jeste se vracim k memu predchozimu dotazu. Slo o tohle:

V databazi mam ulozenou proceduru, ktera pocita aktualni stav konta cloveka (saha pri tom do cca 20 tabulek). Vypocet vsech lidi (procedura se vola z cyklu) trval asi 6 sekund. Po provedeni BACKUP a RESTORE trval ten samy vypocet 1.5 minuty.

Nakonec pomohlo vymazani vetsiny indexu (zustaly pouze unique a foreign key) - vypocet se pak z 1.5 minuty zkratil na 14 sekund. K dalsimu zrychleni doslo jeste po zvetseni velikosti stranky z 1024 na 4096 - tim jsem se dostal na 3 sekundy.

Nevite cim to muze byt zpusobeno ? Ja myslel ze indexy vybery dat zrychluji.

Honza Seifert

IB5.6 Tutorial

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 4.7.2000 09:34:03

Ahoj Delphici,
mam IB5.6 trial a pokousel jsem se projit TUTORIAL.PDF. Vse dobry az do
okmaziku, kdy text po mne zadal abych zadal umisteni souboru DOMAINS.SQL.
Bohuzel takovy soubor na CD neni a jak jsem pochopil, krome neho budu
potrebovat taky jine SQL soubory napr. INSERTS, PROCS, TABLES, TRIGGERS,
UPDATES. Na CD jsem sice nasel odkaz na stranky
www.interbase.com/tech/exampledb/exampledb.html kde by snad uvedene soubory
mohli byt ale takova adresa neexistuje. Nepovaluji se ty soubory nekde u
vas? Budu rad kdyz mi je poslete na muj privatni mail.

Dik. Jara
svehla(zv)atlas(tec)cz
(05) 45126340

Delphi a PROGRESS

[*] Jan�a��k Stanislav <jancarik(zv)hame(tec)cz> - 04.7.2000 09:39:55

Pros�m o zpr�vu jestli v�bec a jak lze z Delphi p�istupovat k datab�zi
Progressu pod WIN95/98.

D�ky i za negativn� odpov�di
S.Jan�a��k

IB6 Jak zjisti hodnotu generatoru

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 04.7.2000 10:03:17

Ahoj,

Michal Kus wrote:

> [...]
> pred pridanim vety do tabulky. V konf. jsem nasel tenhle dotaz
>
> select distinct GEN_ID (BUS_ID_GEN,1) from BUS

aktualni hodnota
select gen_id(gen_name, 0) from RDB$DATABASE;

nova hodnota
select gen_id(gen_name, 1) from RDB$DATABASE;> Ten ale ma jednu "malou" chybku. Perfektne funguje kdyz tabulka obsahuje
> [...]
> vraci muj program i IBConsole. Proto si myslim ze chyba bude nejspis v

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

OLE objekty

[*] Gotthard Petr <xgotha00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 4.7.2000 10:16:38

Potreboval bych umet v Delphi naprogramovat a spravne zaregistrovat
vlastni OLE objekt, ktery by pak bylo mozne vkladat jako objekt napr.
do MS Office aplikaci. Neco takoveho, jako je ChartFX komponenta.
Nevite nekdo prosim o nejakem prikladu, ze ktereho by bylo patrne, jak to
udelat?

Dik Petr

BDE, paradox a langdriver

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 4.7.2000 10:24:27

> [...]
> se bere udaj z tabulky. Puvodni aplikace psana v BCC a
> pouzivajici take BDE vsak fungovala i s langdriverem

Zalezi na tom co znamena 'fungovala'.
Spustit aplikaci slo, data videt byla, ale trideni asi nebylo ceske.
BDE.LangDriver na ovlivnuje LangDriver nove vytvorene tabulky.
Pokud tabulky jiz existuji a v programu je nevytvaris, muzes na
BDE.LangDriver zapomenout.

S pozdravem
Miloslav Skacel
skacel(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

Chybove hlaseni NMSMTP1

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 4.7.2000 10:30:52

A jaky mas explorer (3.xx, 5.xx ?) a jaky mas postovni prijimac (Outloock ?)
[...]

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 4.7.2000 10:57:31

Ahoj,

pouzi stored procedure

varianta 1

databaza:
create procedure getbusid returns (busid integer) as
begin
busid=gen_id(bus_id, 0);
end

aplikacia:
storedproc1.storedprocname:='getbusid';
storedproc1.execproc;
busid:=storedproc1.params[0].asinteger;

varianta 2

databaza:
create procedure getbusid returns (busid integer) as
begin
busid=gen_id(bus_id, 0);
suspend;
end

aplikacia:
query1.sql:='select busid from getbusid';
query1.open;
busid:=query1.fields[0].asinteger;
query1.close;

dufam, ze som sa moc nezmylil, pisal som z hlavy. napadli ma este dalsie
varianty,ale v zasade len podobne.

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk
> [...]
vysledek
> vraci muj program i IBConsole. Proto si myslim ze chyba bude nejspis v

ulozenie casovych udajov

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.7.2000 11:10:37

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
A nemuzes si do DateTime ulozit rozdil datumu a casu kdy jsi zacal delat a kdy jsi skoncil - O dnu + rozdilovy cas ?

From: Martin Dobry,

ako ulozit do databazy acces casove udaje. Viem ze je tam typ cas, ale ja potrebujem ulozit pocet hodin a minut odrobenych na zakazke a potom v dotazok robit ich sucty, typ cas ale toto neumoznuje. Martin

zapis BLOBu

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 4.7.2000 11:12:22

Ahoj,

ja pouzivam toto:

ms:=tmemorystream.create;
picture1.bitmap.savetostream(ms);
ms.position:=0;
query1.parambyname('picture').loadfromstream(ms);
ms.free;
end;

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk
> [...]
> http://www.volny(tec)cz/roxton
> Some minor bugs/features fixed/added

Nalezeni "dalsiho vyskytu" zaznamu po LOCATE

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 4.7.2000 11:19:19

Snad neopakuji jiz napsane, ale nikde jsem navidel odpoved na
otazku takze podle mne Table.Next a znovu Table.Locate;
Alespon kdyz jsem to kdysii potreboval tak to takto fungovalo.

> [...]
> situacie, ci je predpoklad, ze uzivatel bude chciet preskakat cez vsetky
> zaznamy, alebo ho zaujima prvy (maximalne druhy) najdeny zaznam a podla

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

jak udelam aby se mi spusteny program nezobrazoval

[*] Johnboy <bachor(zv)iol(tec)cz> - 4.7.2000 11:22:26

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Zdravim

mam na vas jeden dotaz:
jak udelam aby se mi spusteny program nezobrazoval v nabidce po stiknu ctrl+alt+delete ?

resp. aby nesel nijak vypnout, uz se mi nezobrazuje ani na liste, a nijak jinak vypnout nejde, krome toho

ze stiknu ctrl+alt+delete a tam ho proste vypnu, tak se chci zeptat jestli se da nejak udelat aby se tam nezobrazoval

predem diky

s pozdravem Johnboy
[ http://web.pinknet(tec)cz/~johnb ]=[ john(zv)iol(tec)cz ]
[ mobil: 0604 57 57 80 ]=[ icq uin: 31198330 ]

Raiserror podruhe

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.7.2000 11:33:47

Zdravim,

zkousim podruhe tento dotaz, protoze poprve jsem nedostal zadne
uspokojive vysvetleni.
Udelam-li v triggeru nebo ulozene procedure neco takoveho:

if (nejaka podminka)
raiserror(60000, 15, 1)

tak se ten raiserror uplne ignoruje. To same, i kdyz ten if uplne
vynecham. Jakmile ale pred ten raiserror vlozim napr. nejaky insert,
provede se spravne.
Proc se neprovadi vzdy? Tuto situaci sice dokazu osetrit tak,
ze v triggeru pred raiserror dam nejaky insert, pak raiserror stornuje
transakci a na ten insert se tim "zapomene". V ulozene procedure
zase staci dat nejaky insert do transakce u tu rollbacknout, ale
prijde mi to pomerne prasacke.
Mam MSSQL7, ODBCe s AutoCommit = False.

OS a request

[*] Jan Fryscak <fryscak(zv)scio(tec)cz> - 4.7.2000 11:45:27

Ahoj lidi,
da se z TWebRequest nejak vydolovat OS na clientu? (D4)

ZIPovani

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 4.7.2000 11:54:08

ZIPTV, co takhle www.ziptv.com

M. Jirman