MSDE - v cem vyvijite aplikace

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.7.2000 10:37:27

> takze se ptam:
> v jakem prostredku pisete a ladite SQL (dotazy, procedury,
> triggery...)? jakou verzi delphi pouzivate pro vyvoj aplikaci
> pouzivajicich MSDE? jak jste s vami pouzivanymi nastroji spokojeni
> (pripadne jaka mate doporuceni)?

Ahoj,

my pouzivame MSSQL7 v plne verzi. Zakaznikovi dodavame na
instalacnim CD krome vlastni aplikace jeste MSDE,
50comupd.exe, dcom95.exe, MDAC. Pritom doporucujeme
zakaznikovi, at zvazi, zda mu staci MSDE, nebo by se mu vyplatilo
koupit MSSQL server. Pro mensi zakazniky obvykle MSDE staci a
rada velkych ho jiz ma (aspon dosud to tak bylo).
K pristupu k SQL serveru jsem se rozhodl zahodit BDE a
pouzivam ODBCe komponenty od L. Fuleho. Jde o pristup pres
ODBC, ktery mozna je, nebo brzy bude "zastaraly", ale charakter
stavajicich aplikaci je takovy, ze jsem nenasel dostatecne duvody
k pouziti ADO.
Mam D4 C/S, ale asi by melo stacit i Prof.

V soucasnosti laskujeme trochu i s IB6, ale jsme ve stadiu uplneho
zacatku.

David

PS. OT: Nevim ted, zda to tu jiz nebylo, ale prece: ve windowsi siti
s Novell serverem bychom radi pouzili i jednoho unixoveho klienta.
Ten uz je pripraveny, ma funkcni pristup k internetu pres lokalni sit,
ale neni videt z zadneho jineho pocitace ani sam nikoho nevidi. Co
je k tomu potreba udelat? (v unixu jsme zacatecnici)

licencia na MSDE

[*] Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz> - 11.7.2000 10:48:30

> Precetl jsem si licencni ujednani k MSDE a nenasel jsem tam ani
> zminku o tom, ze aplikace, s niz ho sirim, musi byt byt napsana v
> microsoftim produktu. Nebo jen spatne hledam?

Ja som vsak v FAQ o MSDE nasiel toto:

Q: What are the redistribution terms for solutions built using MSDE?
A: Developers can freely distribute MSDE solutions built with Visual Studio
6.0 Professional or Enterprise edition
development tools, or with Office 2000 Developer edition. See the End-User
License Agreement (EULA) for the full
distribution and royalty terms.

preto si tiez myslim, ze MSDE sa nemoze distribuovat s aplikaciami
vytvorenymi v Delphi

Jozef Strnadik
E-mail: strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz

komponenta grafu pro Delphi 5

[*] Ota Mal� - 11.7.2000 09:59:04

(http://www.teemach.com)

>Petr Vones, amatersky programator

tahle komponenta je sice super, ale 349$ za zdrojaky uz mene..
O nejake levnejsi (free?) by nekdo nevedel?

Ota Maly

Focus

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 11.7.2000 11:08:23

> Jinak pro pobihani po komponentach (TWinControl) existuje funkce
> FindNextControl(a nejake ty parametry viz Help).

Jo to je presne to, co potrebuju, ale nevim jak zjistit ten prvni parametr
(CurControl).

P�evod znaku

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 11.7.2000 11:52:59

var
C : char;
S : string;
I : integer;

I:=ord(C);
nebo
I:=ord(S[1]);

Od: Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz>
D�tum: 11. j�l 2000 11:49

> [...]
>License Agreement (EULA) for the full
>distribution and royalty terms.
>
>preto si tiez myslim, ze MSDE sa nemoze distribuovat s aplikaciami

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 11.7.2000 13:12:27

v tomto pripade je dulezitejsi co je napsano v EULA. bo faq nema zadnej
pravni vyznam.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> [...]

> development tools, or with Office 2000 Developer edition. See
> the End-User License Agreement (EULA) for the full

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.7.2000 13:14:08

> [...]
> (EULA) for the full distribution and royalty terms.
>
> preto si tiez myslim, ze MSDE sa nemoze distribuovat s aplikaciami

Hmmm, koukal jsem na tu stranku a skutecne je tak formulovana.
Zajimave je, ze nekde se pise, ze MSDE lze volne sirit s aplikaci,
ktera je oprena o MSDE pro Visual Studio, v one FAQ je zase
podminka, ze aplikace musi byt vyrobena microsoftim nastrojem. A
je u toho odkaz na EULA.
Nicmene: V me EULA k Visual Studiu neni o MSDE ani
zminka a v souboru licence.txt, ktery je u instalatoru MSDE, se o
zminene povinnosti nic nepise.
Tak nevim. Zajimalo by me, odkud M$ vzal tu dost omezujici
podminku. Ledaze by v posledni dobe nejak upravil licencni
ujednani, ale to by se majitelu starsich licenci stejne nemelo
dotknout.

Pokud nekdo zjistite neco dalsiho, dejte prosim vedet.

Dik, David

MSDE - redistribuce

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 11.7.2000 13:20:55

takze nove poznatky, v prvni distribuci "devil off2k" jim cosi chybelo
;). akorat me zarazi, ze to jeste nikdo nezjistil. no, kazdopadne je
dobry vedet, kdyz kvuli vam nekdo vytvori extra stranky na netu :) (viz
prilozeny emajl z M$).
pokud si vzpomen, hodim sem to url, az nam ho M$ posle.

dekuji peca

toto nam poslal microsoft jako odpoved na nas dotaz:
<cite>
From: Vasek Navrat Dobry den,

potrebal bych nejak jednoduse zjistit, jestli uzivatel zadal do Editu pouze cisla od nuly do deviti a ne zadne jine znaky - jen cisla. Existuje na to nejake elegantni reseni?

S pranim hezkeho dne
Vasek Navrat

Komponenta

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.7.2000 14:05:59

Od: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Organizace: HLINKA-SOFT
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Datum odesl�n�: Tue, 11 Jul 2000 12:22:30 +0200
V�c: RE: Komponenta
Po�tovn� prog.: Pegasus Mail for Win32 (v3.12c)
Odpov�� kam: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Treba to bude tim, ze otazka byla polozena nesrozumitelne? Ja
> jsem napriklad nepochopil, na co vlastne se tazatel pta.

Ja to pochopil tak, ze ten clovek (sorry, jmeno si uz nepamatuju) si
udelal nejakou komponentu odvozenou z TPanel, na ni v design
time nastrka nejake dalsi komponenty, pricemz ta komponenta si
je nejakym zpusobem eviduje (aspon v dobe navrhu), ale po
spusteni programu ty komponenty, ktere mely byt na te jeho,
nejsou videt (a je otazka, zda nejsou jen videt nebo zda nejsou ani
vytvoreny).
Cimz nerikam, ze to nemohlo byt mysleno jinak :)

David

licencia na MSDE

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.7.2000 14:25:19

> [...]
> Problemom ale stale zostava, ci je mozne potom ku aplikacii
> distribuovanej s takymto softwarom pristupovat s aplikaciou napisanou

Rekl bych, ze problem neni v tom, kdo smi a nesmi pouzivat mnou
dodane MSDE, ale v tom, zda ja ho smim sirit. Pokud ho tedy
zakaznikovi dodam legalne, nerika uz licencni ujednani nic o tom,
ktera aplikace s k nemu muze pripojit. Vsude se resi jen sireni.

David

Komponenta

[*] Ales Vas��ek�����"q��y�&���w�3 - 11.7.2000 14:27:22

Musim uznat ze ve 2 hodiny rano uz mi to moc nemyslelo. Takze otazku polozim
uplne jinak. Co vlastne potrebuju udelat. Potreboval bych komponentu, kde na
leve strane bude TreeView, na prave strane nejaky panel, nebo neco. V
TreeView si v designtime pridam nejake nody, a ke kazdemu nove vytvorenemu
nodu se vytvori na prave strane novy panel. No a na ten si chci umistit
nejake dalsi komponenty (proste nejak tak, jak se to deje kdyz pridate na
formular PageControl).Po spusteni by se to potom melo chovat tak, aby kdyz
kliknu na libovolny nod, tak se v prave casti zobrazi odpovidajici panel.
Zkrata, neco takoveho, jako je napr. ve WinAmpu nebo ConnectionMeteru v
nastaveni.
Takze otazka zni, jak se to teda vubec dela? Nebo nezna nekdo uz takhle
vytvorenou komponentu?

Za kazdy prispevek budu rad.
S pozdravem Ales.

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 11.7.2000 14:30:24

Mne sa vidi D5prof+ADONIS+MSDE ako celkom dobre riesenie, aj sme pod tym uz
cosi bez vacsich problemov vyvinuli, problemom stale ale ostava licencia
MSDE.

Robo
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
D�tum: 11. j�l 2000 13:07

>Ahoj,
>
>ak MSDE tak s ADO, alebo skusit Adonis.
>
>Pavol Stolc
>pstolc(zv)sc.sknet.sk

restart sama sebe

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 11.7.2000 14:35:42

Ahoj,
na oznamovaci vety asi tezko dostanes nejakou
odpoved :-)

### Heinisch Jiri napsal dne 10 Jul 00, v 15:29 :
> Ahoj
>
> Lze nejakym jednodusim a pokud mozno spolehlivym zpusobem restartovat
> aplikaci.
>

> S pozdravem Heinisch Jiri

Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
director
ZDS, spol. s r.o.
Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
Czech Republic http://www.zds(tec)cz
e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail

restart sama sebe

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 11.7.2000 12:40:38

Zdar a silu!

> Lze nejakym jednodusim a pokud mozno spolehlivym zpusobem restartovat
> aplikaci.
Pokud by mela aplikace restartovat sama sebe, pak me napada nekolik
moznosti (bez zaruky, neoveroval jsem to):
- aplikace pusti novou instanci sebe sama a pak se ukonci
- aplikace je volana jinou aplikaci (jednoucelova treba neviditelna,
tj. bez ikony v taskbaru, ..., aplikace, ktera po svem spusteni tu
Tvou aplikaci spusti) nebo davkou. Tva aplikace se ukonci a davka ci
volajici aplikace pak Tvou aplikaci spusti znova.

Pokud jde o obecny restart nejake aplikace, pak nejjednodussi a
nejspolehlivejsi je Spravce aplikaci. Aplikaci ukonci a Ty si ji pak
pustis snovu. Mozna jeste o neco spolehlivejsi je misto Spravce
aplikaci pouzit Restart Windows, tlacitko Reset nebo vytahnout kabel
ze zasuvky. Tohle tu aplikaci ukonci vice nez 100% :-)) Otazkou
zustava opetovne spusteni te aplikace, resp. Windows samotnych :-)

Zdar a silu!

Vladimir Novacek

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz
Ceska Republika http://www.vanicek(tec)cz

Prevod znaku

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 11.7.2000 12:42:37

Zdar a silu!

> Mam problem: v programu mam Edit1 a v nem je vzdycky zapsany jen jeden znak. Potrebuju zjistit
> ASCII kod tohoto znaku. Mohl by mi nekdo poradit, jak na to?

ASCII_Kod_Znaku := Ord (Edit1.Text[1]);
ASCII_Kod_Znaku := Byte (Edit1.Text[1]);

Zdarrr.

Vladimir Novacek

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz
Ceska Republika http://www.vanicek(tec)cz

Overeni vlozeneho udaje

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 11.7.2000 12:44:57

Zdar a silu!

> potrebal bych nejak jednoduse zjistit, jestli uzivatel zadal do Editu pouze cisla od nuly do deviti
> a ne zadne jine znaky - jen cisla. Existuje na to nejake elegantni reseni?

a) nechat uzivatele at si zada co chce a pak to overit
Try
Cislo:=StrToInt (Edit1.text);
Except
ShowMessage ('Chybne zadany udaj');
end;

b) nedovolit mu zadat nic jineho
Misto TEdit pouzij komponentu TEditMask a nastav masku na numericke
znaky (viz help)

[...]

Problem s Domenami atd ve WinNT.

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 11.7.2000 14:47:26

Ahoj,

aspon par poznamek:

Na W2000 je mozne pouzivat rezim s Active Directory,

s tou se da (tusim) komunikovat pres LDAP. Zkus se podivat

do helpu (dokumentace, Resource kit) W2000, myslim, ze tam

byly i nejake priklady.

hesla: LDAP, ADSI (Active Directory Service Interfaces)
psal dne 10 Jul 00, v 22:39 :

es New Roman</param><bigger>

i znovu. Nevite nekdo jak v siti WinNT zjistim informace o uzivateli
v domene? Znam jmeno domeny i loginname usera ale potrebuji zjistit takove=
ty veci jako cele
jmeno, adresu.... a pak jeste potrebuji zjistit jmeno serveru ktery mu ove=
ril pristup do domeny,
ke kteremu je prihlaseny.<FontFamily><param>Times New Roman</param><bigger=

NT, 2000. Nemohu s tim hnout, nakopnete me nekdo? moc diky.<FontFamily><pa=
[...]

http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=3Dmail

licencia na MSDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.7.2000 13:53:27

Puvodni zprava, kterou napsal Jozef Strnadik dne 11 Jul 00,:

> Ja som vsak v FAQ o MSDE nasiel toto:

No jo, ale FAQ je neco jineho nez EULA. Plati samozrejme EULA.
Co ja jsem v EULA nasel, je vicemene par vet - ze mohu sirit
MSDE, ze podminky sireni jsou v dokumentu o sireni MSDE. A v tom
dokumentu je napsano jen to, ze musim sirit to jednoexacove
MSDE a ze .iss a .bat si muzu upravit... Ma nekdo nejake
jine licencni ujednani?

=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

instalacia VGLib

[*] Daniel Sichta <dano(zv)customweb.sk> - 11.7.2000 14:58:01

Mate niekto skusenosti s instalaciou VGLib pod D5 E ? Este viac ma vsak
zaujima instalacia komponent vgmysql !!!

DAKUJEM

Ing. Daniel �ichta
CUSTOM.web s.r.o.
Hod�ova 13
01001 �ilina, SLOVAKIA
www.customweb.sk
dano(zv)customweb.sk

OT: pocitanie znakov

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.7.2000 15:06:53

> [...]
> prekrocit urcity limit.
> Neviete niekto ako a v com to najjedenoduchcie urobit ?
*** Napada me akorat JavaScript.
Mrkni se na:
http://swnet(tec)cz/article.php?id=11246
Je tam podle me presne to, co potrebujes a mozna i neco navic :-)

Petr

[-- Petr Vaclavek --- read: http://www.swnet(tec)cz --]
[-- visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla --]

licencia na MSDE

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 11.7.2000 15:27:54

Napadlo me, jestli je vubec v CR platne EULA napsane jinym jazykem
jako cestinou, resp. slovenstinou. Pokud dobre vim nase zakony na
ochranu spotrebitele vyzaduji cesky (resp. slovensky) navod KE VSEM
vyrobkum, dodavanymi na ceskem trhu. No a z tohoto hlediska je
vyrobkem kazdy software. A nevim o tom, ze by uzivatel mel povinnost
se ridit necim jinym, nez tim navodem (to taky neni povinnost, jenom
muze ztratit zaruku a vyrobce odpovednost za zpusobene ujmy) a uz
vubec nicim, co neni cesky (resp. slovensky). Je pravda, ze kdyz si
koupim nejaky cesky soft napr. od MS (napr. Office), na krabici i na
CD je upozorneni, ze otevrenim obalu automaticky souhlasim s licencnim
ujednanim. Ale ze bych byl povinny umet anglicky pri otevreni nejakeho
vyvojoveho nastroje distribuovaneho jedine v anglicke verzi? Druhou
stranou veci je, ze podle toho teda na nakoupeny SW plati autorsky
zakon, tudiz nesmim ho (ani casti) dal sirit...
(No a mam jeden sileny napad: co kdybychom zacali uplatnovat sve prava
a zacali tvrde - i soudnym vymahanim - vyzadovat ceske navody k
programum v libovolne jazykove verzi? Ja bych zacal takovym Delphi a
Visual Studiem.)

Neberte to vazne, ja urcite nebudu ten, ktery to bude delat, jenom
jsem si matne vzpomenul na nektere nase zakony a jimi ukladane
povinnosti vyrobcum.

Jirka

----- P�vodn� zpr�va -----
> [...]
tejto
> licencie? Ja som s tou krabicou v ktorej je MSDE nic takeho

[*] Ren� Otisk - 11.7.2000 15:32:13

Hi,

D3, MSDE i MS SQL7, free komponenty ODBCe Luba Fuleho (bez problemu pres
ODBC). BDE se na client/server databazich vyhni oooooobrovskym obloukem, neb
je delano na souborove databaze Paradoxu

Sroub

> [...]
> ZEMEDELSKA INZERCE ZDARMA www.aginfo(tec)cz
> inzeraty zasilejte pisemne nebo e-mailem: inzerce(zv)aginfo(tec)cz

[*] Ren� Otisk - 11.7.2000 15:39:38

Hi,

property ActiveControl: TWinControl;

Description

Use ActiveControl to get or set the control that has focus on the form.
atd...

Sroub

> Jo to je presne to, co potrebuju, ale nevim jak zjistit ten prvni parametr
> (CurControl).

Sdileni adresare

[*] ADV Computers - Bur��k Milan <bursik(zv)advnet(tec)cz> - 11.7.2000 15:45:56

Dobry den,

rad bych se zeptal, zda nekdo neporadi jak zapnout / vypnout sdileni
adresare / tiskarny smerem do site.

Dekuji Milan Bursik

licencia na MSDE

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 11.7.2000 15:51:58

> [...]
> ochranu spotrebitele vyzaduji cesky (resp. slovensky) navod KE VSEM
> vyrobkum, dodavanymi na ceskem trhu. No a z tohoto hlediska je

Myslim, ze se to tyka ne vyrobku, ale zbozi. A software nemusi byt zbozi.
Nekdy ano a nekdy ne. Rekl bych, ze pokud kupuju licenci, nekupuji zbozi
ale podepisuju a plnim svou cast smlouvy.

Jinak to o cem mluvis, by mohlo vest taky k reklamacim. Slyseli jste o
nekom, kdo by se dozadoval napr. u Microsoftu vraceni penez, protoze mu
behem
pulrocni zarucni doby petadevadesatky nejmene dvakrat spadly (i po
nejnovejsim SP), jedna se tedy o neodstranitelnou vadu a zakaznik
uz k tomu vyrobku nema duveru?

Jura

ADO

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 11.7.2000 16:09:12

Dobry den,

mam dva dotazy ohledne ADO:

1) jaky je rozdilmezi adOpenStatic a adOpenForwardOnly pri otevirani
recordsetu ohledne rychlosti prace a eventuelne vlastniho otevreni

2) jde nejak ADO rici ze ma recordset otevrit pouze pro zapis, a pokud ano
je to nejak vyrazne rychlejsi na zapis

predem dik za kazdou radu

Prilinkovani wav k exe

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 11.7.2000 16:15:01

Potreboval bych pouzit API fci PlaySound s parametrem SND_RESOUCE. V archivu
jsem nasel, ze by to melo nejak jit, ale nepodarilo se mi prijit na to jak
provest vytvoreni resource s potrebnym WAV. Za vsechny namety dekuji.

S pozdravem

Ondrej Malecek

CachedUpdates v ADO (ADONIS)

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 11.7.2000 16:33:18

> Zmenene a insertnute vety zjistim jednoduse nastavenim filtru typu
> ftPendingRecords, ale smazane se neukazou a jeste
> to na me vyhodi tu chybovou hlasku ADO, ze dataset obsahuje smazane vety
> nebo ukazatel na smazane vety
> (coz je samozrejme spravne, proc mi to ale hlasi, at ji vubec neukazuje a
> nic nehlasi, nebo at tu smazanou vetu
> ukaze s celou paradou, musi si preci nekde interne o ni uchovavat
informaci
> ...).

Mas pravdu, je tam problem so zmazanymi zaznamami, u ktorych ADO nedovoli
niektore operacie. Adonis som upravil tak, ze taketo zaznamy sa preskakuju.
Napis, aku verziu Delphi 5 pouzivas a prelozeny Adonis poslem.

> Muj dotaz tedy zni:
> lze zjistit, ktere vety byly zmazany a ktere opraveny ci insertnuty
nejakym
> standardnim zpusobem nez tak kostrbate a "pres ruku", jak jsem to popsal ?

Ako precitat polozky zmazaneho zaznamu neviem, pretoze ADO generuje
spominanu hlasku.
Ostatne zaznamy idu vyfiltrovat pomocou ftPendingRecords.

Erik Salaj, WINSOFT

Drag'n'Drop

[*] mkotaska(zv)atlas(tec)cz - 11.7.2000 17:06:23

Dobry den.
Mam problem s implementaci Drag'n'Drop.
Vytvoril jsem si komponetu a implementoval na ni vlastni Drag'n'Drop tak, ze pokud komponentou pretahuji, zobrazuje se cela (ne napr. pouze ramecek, tak jak je to v pri navrhu formulare - v design time).
Potrebuji pri pretahovani zjistit, zda-li tato pretahovana komponenta se nenachazi nad jinou,tj. zda ji neprekryva.
Pokud ma nekdo namet na reseni tohoto problemu, budu velice rad, kdyz odpovi.

Dekuji.

Milan Kotaska
mkotaska(zv)atlas(tec)cz

Zjisteni portu na kterem probiha komunikace klient

[*] Libor Svoboda <svob(zv)fnusa(tec)cz> - 11.7.2000 17:37:25

Ahoj,

mam aplikaci ktera se napojuje na Interbase server pomoci SQL links pres
BDE. Server nasloucha prichozim pozadavkum na portu 3050. Po navazani
spojeni k databazi se klientovi dynamicky prideli port na kterem komunikuje.
Potreboval bych v klientovi (v EXE) zjistit na jakem portu otevrel spojeni.
Dik za kazdou radu.

Libor

Vymenna mainicon v exe

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 11.7.2000 17:53:01

ahoj,

co takhle MicroAngelo v2.0 (zkus www.microangelo.com), kdyby neslo tak
poslu.

M.Jirman
From: "Ales Vas��ek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>

Ahoj,

> Musim uznat ze ve 2 hodiny rano uz mi to moc nemyslelo. Takze otazku polozim

To je prece ten nejlepsi cas :-)

> [...]
> kliknu na libovolny nod, tak se v prave casti zobrazi odpovidajici panel.

Pokud mas D5 tak by stalo za uvahu pouzit frame, tohle je pomerne dobry pripad
jeho vyuziti. V opacnem pripade si budes muset vytvorit komponentu slozenou z
vice komponent. Zakladem by byl asi TPanel, na nem pak TTreeView a TPageControl.
Problem bude ale trochu v ukladani komponent vizualne vlozenych do TPageControl.
Ohledne tvorby "slozenych komponent" se podivej treba na zdrojak TSpinEdit,
ktery je tvoren z TCustomEdit a TSpinButton. Dulezite je zde prepsani metody
GetChildren, ktera zajistuje ukladani komponent do streamu. Tim vsak problemy
nekonci, spis zacinaji. Pro takovouto komponentu budes muset "vyvest" ven ty
vlastnosti, ktere budes z obou vlozenych potrebovat, navic patrne i napsat
potrebne property editory. Nevidim tedy zase az tak velkou uzitecnost takove
komponenty, prece jen je asi lepsi si to na formulari slozit, mas tim i vice
moznosti.

Petr Vones, amatersky programator

WebBrowser

[*] Martin Sekanina <marsek(zv)volny(tec)cz> - 11.7.2000 22:59:45

Urcite to jde. Nejlepeji ze streamu:

var
Stream: TStream; {nektery ze streamu}
Stream.Seek(0, 0);
Result := (WebBrowser.Document as
IPersistStreamInit).Load(TStreamAdapter.Create(Stream));

Jeste zbyva dostat string do streamu (coz neni problem).

Od: Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz>
Komu: Delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 11. �ervence 2000 16:15
P�edm�t: Prilinkovani wav k exe

> [...]
> jsem nasel, ze by to melo nejak jit, ale nepodarilo se mi prijit na to jak
> provest vytvoreni resource s potrebnym WAV. Za vsechny namety dekuji.

Komponenta

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.7.2000 07:48:08

Mel bych jeden dotaz. Potreboval bych vytvorit nejakou komponentu, ktera:
1. se bude mit na sobe nejake dalsi komponenty (ownerdraw TLabel rozsireny o
vlastnost URL) a
2. tyto komponenty se musi posouvat jako bezici text.

Kdyby to byl jenom text tak bych si i nejak poradil, ale musi to byt
komponenty, protoze potrebuji odchytit jejich udalost onMouseEnter a
onMouseExit a taky onClick.

D4 std. + W98/W2000

Netusite nekdo jak na to ???

Vymenna mainicon v exe

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 12.7.2000 07:59:33

Ahoj,
to asi ne (mohl bych to udelat i resource workshopem), potrebuji to
naprogramovat v Delphi (a pokud mozno D1). Ale i tak diky.

> Od: p. Jirman [SMTP:jim.design(zv)iol(tec)cz]
> Odesl�no: 11. VII 2000 17:53
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Vymenna mainicon v exe
>
> ahoj,
>
> co takhle MicroAngelo v2.0 (zkus www.microangelo.com), kdyby neslo tak
> poslu.
>
> M.Jirman

ADONIS asynchronna ulozena procedura.

[*] Robert Vanek <DELPHI(zv)dingo(tec)cz> - 12.7.2000 06:01:15 gmt

procedury?

> Taky event asi nie je. Musis to periodicky testovat.

Je tedy nejaka vlastnost, ktera pravi, ze ulozena
procedura je jiz dokoncena, nebo jedina moznost je metoda
ADODataSet.CompleteProc?
V pripade, ze neexistuje, je asi potreba tuto proceduru dat
do jineho threadu, liz pravda?

Robert

licencia na MSDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.7.2000 08:13:44

On 11 Jul 2000, at 15:51, Polak Jiri wrote:

> [...]
> mu behem pulrocni zarucni doby petadevadesatky nejmene dvakrat spadly
> (i po nejnovejsim SP), jedna se tedy o neodstranitelnou vadu a

:-)))

To lze zprvu resit vymenou za jiny kus :-), potom vracenim penez.
Bohuzel se pak muze stat, ze uzivatel trati na programech pro
Wokna, ktere uz zakoupil. :-(

Ale vis co, nechme radeji veci jak jsou, sic se na nas vrhnou nasi
uzivatele a umreme hlady. :-)

On 11 Jul 2000, at 14:27, Ales Vas��ek wrote:

> [...]
> napr. ve WinAmpu nebo ConnectionMeteru v nastaveni. Takze otazka zni,
> jak se to teda vubec dela? Nebo nezna nekdo uz takhle vytvorenou

Aha, to uz je lepsi.

Ja bych zkusil napriklad toto: na jedne strane je TreeView, na
druhou bych dal asi TabControl nebo PageControl, kde bych
schoval zalozky. Ke kazdemu node vytvorenemu v dobe navrhu
bych udelal jednu stranku, spojil bych to napriklad pres Tag
(prepinani je nutno osetrit programove, nebo lze - pracneji - udelat
potomka k TreeView, ktery by mohl pripojit ten xControl a pepinat
stranky, pripadne je i zakladat a rusit). U nodu vytvorenych za behu
programu je nutno vytvorit i stranku v xControlu a osetrit vazby.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

TreeView

[*] Vlado <keder(zv)atlas(tec)cz> - 12.7.2000 08:25:02

Ahoj vsetci

Uz som presedel nad problemom niekolko hodin ale zatial bez pozadovaneho
efektu. Mam TreeView do ktoreho dynamicky nacitam polozky. Strom je
jednoduchy

triednik 1
- dodavatel1
- dodavatel 2
triednik 2
- dodavatel1
- dodavatel 3

Na tento strom mam napojeny StringGrid, kde zobrazujem polozky z daneho
vyberu (cennik materialu). Vsetky udaje sa tahaju z databazy. A tu zacina
kamen mojho problemu. Pokial si uzivatel klika nie je problem. Problem
nastal, ked som pridal moznost vyhladat pozadovany udaj z databazy. Viem
presne kde v strome sa dana skupina udajov nachadza, ale neviem ju otvorit a
vyselektovat. No a po vyselektovani zavolat proceduru ListView1Change (tu su
naplna StringGrid)

for i:= 0 to TreeView1.Items.Count-1 do
begin
if (TreeView1.Items.Item[i].Level= 0) and
(TreeView1.Items.Item[i].Text= triednik) then
begin
{***tu som nasiel odpovedajucu vetvu ktoru treba
rozbalit***}
for j:= i+1 to TreeView1.Items.Count-1 do
begin
if TreeView1.Items.Item[j].Text= dodavatel then
begin
{***Tu sa presne nachadzam na polozke ktoru
potrebujem vyselektovat, tak aby ju uzivatel videl ***}
break;
break;

Za pomoc vopred dakujem.

Vlado

P.S. Pouzivam D5 Enterprise Update Pack 1, W2000 Workstation

MSDE - v cem vyvijite aplikace

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 12.7.2000 08:33:05

ahoj,

a o jakou distribuci D3 se jedna (prof/CS)?

dekuji peca

> [...]
> ODBC). BDE se na client/server databazich vyhni
> oooooobrovskym obloukem, neb
> je delano na souborove databaze Paradoxu

licencia na MSDE

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 12.7.2000 08:39:26

Prosim o shovivavost s timto komercnim navrhem :-)

Koncem minuleho roku jsme se vybavili licenci na MSDE
(Visual Basic profesional). Protoze jsme se rozhodli prejit na IB6,
je nam tato licence celkem k nicemu. Proto bychom ji radi prenechali
(rozumej prodali) nekomu, kdo ji potrebuje. Cena bude rozumna.

Odpovedi prosim na soukromy e-mail: kus(zv)tangosw(tec)cz

Michal Kus

Anglicky EULA - plati v CR nebo ne?

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 12.7.2000 08:45:04

Dobre, ale mne slo o "filozofickou otazku": MUSIM rozumet anglicke
smlouve o prevodu uzivaciho prava, ktera je prilozena ke krabicovemu
SW koupeneho v CR? Resp. MUSIM rozumet cemukoliv, co je prilozene k
tomuto SW a neni napsane cesky nebo slovensky? Ja si totiz kupuji
tento krabicovy SW v obchode (pocitacovem) a stava se, ze jedinymi
ceskymi doklady k nemu jsou faktura a dodaci list. Vse ostatne v
krabici je napsano anglicky, z cehoz podle mne plyne, ze nejsem to
povinny ani cist, natoz dodrzovat. Mozna je to jinak, ale zda se mi
opravdu posetile zadat od nekoho v CR aby umel anglicky, aby se vubec
dovedel, jak muze pouzit dany SW - a pokud se tim nebude ridit aby ho
za to bylo mozne i trestne stihat.
Myslim si, ze argumenty typu, kdo pouziva tento SW by mel umet
anglicky vubec neobstoji.

Jirka

P.s.: Ja si tu smlouvu prectu a ridim se ji. Mne jenom zajima, jestli
je to z pravniho hlediska spravne. Jinak jsem ve svem puvodnim
prispevku psal, ze pokud ne, tak plati autorsky zakon, tudiz zadne
sireni napr. pro MSDN.

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 11 July 2000 21:59
P�edm�t: Re: licencia na MSDE

> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Overeni vlozeneho udaje

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 12.7.2000 09:19:00

Jan Fiala wrote:

> V OnKeyPress zadej neco jako :If Not (Key In ['0'..'9']) Then Key :=
> #0;Program pak nedovoli zadat nic jineho nez cisla od 0 do 9

Bohuzial, ani backspace....

Overeni vlozeneho udaje

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.7.2000 09:35:24

Od: Jan Fiala [mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz]
Odesl�no: 12. �ervence 2000 9:35
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Overeni vlozeneho udaje

> [...]

klavesy, uprav si to na

If Not (Key In ['0'..'9']) Or Key < #32 Then Key := #0;

Overeni vlozeneho udaje 2

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.7.2000 09:43:56

Von: johndelphi(zv)atlas(tec)cz(zv)fwd(tec)cz am 12.07.2000 06:09 OEZ

Bitte antworten an delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Gesendet von: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz

An: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
Thema: Re: Problem s Domenami atd ve WinNT.

> [...]

e-mail: info(zv)zds(tec)cz Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

IMPORTANT NOTICE:
This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

Kter� aplikace je OnTop

[*] Straka Josef <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz> - 12.7.2000 11:23:14

Prijemny den,
D4 Standard, W95 OSR2.

Potrebuji vyresit takovy problemek. Nevite nekdo, jak zjistit, jaka aplikace
je zrovna navrchu? Napr uzivatel ma spusten Word, Photoshop a kalkulacku,
ale napr. i jine programa, o kterych predem nemohu vedet. To
vim jak zjisti, jestli jsou programy spusteny, ale ja bych potreboval svym
programkem otestovat, jestli uzivatel ma aktivni (tzn. ze s ni pracuje)
aplikaci Word nebo Kalkulacku atd. Ja bych potom cas od casu omrknul, co ma
navrchu a mohl bych potom takto ziskat relativne presny prehled v jakem
programu jak dlouho pracoval.

Dekuji predem, protoze zadem se v teto konferenci dekovat nesmi.
Zacinajici programator Straka Josef
email: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://mujweb(tec)cz/www/strakaj/

Zjisteni volajici komponenty

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2000 11:32:56

> 1. Na ruznych komponentach mam navesenou stejnou akci a ja potrebuju
> zjistit v te akci ktera
> komponenta ji zavolala.

K tomu je promenna Sender, predavana do obsluhy udalosti.

David

Zjisteni portu na kterem probiha komunikace klient

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 12.7.2000 11:36:36

ahoj,

mam podobny problem tak si dovoluji ho trochu upresnit-> mam aplikaci
ktera navaze spojeni pomoci nejakeho stanoveneho portu a pak se pripoji
po me neznamem jinem portu a ja potrebuju zjistit z lokalni stanice pres
ktere porty probiha komunikace? (jestli to vubec lze zjistit?).

Diky

M.Jirman

> prikaz netstat tak ji zkus pohledat a prez ni to urcite pujde. Z vystupu
si
> jen vyfiltrujes spojeni na port 3050.
> cau

WinBase 602

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 12.7.2000 11:38:20

Pristup na WinBase602 sprostredkuvaju komponenty WDE, viac informacii
na stranke www.software602(tec)cz/wde

Ivan Turcan

p.s. pripravujem update, takze aktualnu verziu je mozne ziskat priamo odo
mna.

rjunga(zv)oku-ka
(tec)cz To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Sent by: cc:
owner-delphi- Subject: WinBase 602
l(zv)fwd(tec)cz

12.07.2000
14:17
Please
respond to
delphi-l

Ahoj vsichni.

Nepouziva nekdo z vas SQL server WinBase602 a komponenty pro Delphi?
Potreboval bych prave ty komponenty pro Delphi5. Soft602 sice komponenty
dodava, ale jen pro Delphi3.

Pomozte mi nekdo.

Dik, Roman

Dotazek

[*] raul.endymion(zv)ns1.infima(tec)cz - 12.7.2000 11:41:08

[...]

Raul Endymion

QReport - Preview

[*] Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 12.7.2000 11:41:55

D4Prof, QR3.0.5

zkousim to znovu:

nejak se nemuzu dopatrat, kde reknu v nize uvedenem priklade, na kterem
formulari a jaky QuickRep budu dela PreviewModal?
Vzdycky jsem volal klasicky FSestava01.QuickRep1.Preview, ale tady nikde
odkaz na formular a moji sestavu nevidim.

Asi to bude trivialni, ale po dvou hodinach si s tim nevim rady.

Diky

Ing. Petr Svejda
software specialist

> Tohle pouzivam (D5 i D3):
>
> with TMyReport.Create(Self) do {type TMyReport = class(TQuickRep)}
> PreviewModal;
> except
> Application.MessageBox('Pri tisku doslo k ...);
> end;
> finally
> Free;
> end;
>
> Petr Smol�k

Overeni vlozeneho udaje

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 12.7.2000 10:05:13 met-1

> Nebo si do vyctu povolenych znaku pridej Backspace:
> if not (Key in ['0'..'9',#8]) they Key:=#0;

Pokud by vsak chtel zadavat i cisla REALNA, tak by mu to stejne
nepomohlo. Navic nekdo pouzije jako oddelovac desetinnych mist tecku,
nekdo carku. A davat tyto znaky do mnoziny povolenych taky neni
100%, protoze pak muzu treba zadat cislo 123.45.67 - a to je
pochopitelne nesmysl. Nemluve o tom, ze nekdo muzu oddelovat
tisice, miliony ... mezerou, uzivatele jsou skutecne nevyzpytatelni,
ze ano :-) Ja osobne bych to resil pres starou dobrou funkci
Val(S, var V, var Code: Integer), kde v testovanem retezci bych
predtim eventualni carku nahradil teckou a odstranil pripadne mezery.

Jirka.

MSDE - v cem vyvijite aplikace

[*] Ren� Otisk - 12.7.2000 12:11:16

Hi,
Delphi 3 C/S.

Sroub

> ahoj,
>
> a o jakou distribuci D3 se jedna (prof/CS)?
>
> dekuji peca

Zjisteni volajici komponenty

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 12.7.2000 12:17:54

> K tomu je promenna Sender, predavana do obsluhy udalosti.

Jenze v Sender je TAction a ne komponenta ktera tu akci volala.

> David

Libor Junek

Zjisteni volajici komponenty

[*] Ren� Otisk - 12.7.2000 12:18:53

Hi,
V te akci, pokud je to standardni z delphi, mas urcite jako parametr Sender:
TObject (volajici komponentu) nebo v pripade vlastni akce si jej tam dopis.

Sroub

> [...]
>
> Dik
>
> Libor Junek

Licence na sireni MSDE (oficialni vyjadreni Micros

[*] Ren� Otisk - 12.7.2000 12:26:13

Hi,

Takze ted je otazka, zda upgrade z MS SQL7 na MS SQL 2000 resp. z SBS 4.5 na
SBS 2??? nebude treba levnejsi nez nejake to Visual neco, ze jo?

Sroub

> [...]
> = http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
> = ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

BorderIcons

[*] Milan ��ek - 12.7.2000 12:34:52

ahoj, mam nekolik dalsich dotazu.

Je nejaka moznost, jak vytvorit dalsi ikonu vlastniho vzhledu vedle
BorderIcons? Napriklad, jak je tomu v programu ConnectionMeter - jedna ikona
pro minimalizaci do taskbaru.

k tomu programu TipyTriky: docela dobry, velice by mne zajimalo, jakym
zpusobem si vyresil synchronizaci (upload/download) tipu a jakym zpusobem
zjistujes, jestli je aplikace na serveru v inetu ve vyssi verzi. Proste jake
komponenty k tomu pouzivas a jak na to.

k tomu hned dotaz: nemate nekdo nejakou zarucene funkcni komponentu na
detekci online pripojeni na internet, je jich cela rada, ale nektere
nefunguji, neni-li napriklad modem (TCP/IP) vubec instalovan.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D4 CS
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

DisplayValues u TODBCBoolField

[*] Ren� Otisk - 12.7.2000 12:36:32

Hi,

D3, MS SQL7, ODBCe
Nejak mi to dneska vynechava a nemuzu se dopracovat k zadani DisplayValues
(ano/ne resp. skartovano/(prazdne)) pole typu BIT. Na Query mam to pole
definovano, ale kdyz tam dam DisplayValues = 'Ano/Ne' tak si ti porad vesele
piska to svoje True/False.
Co s tim?

Sroub

Zjisteni volajici komponenty

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 12.7.2000 12:52:53

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Libor Junek [mailto:libor(zv)thsoft(tec)cz]
> Odesl�no: 12. �ervence 2000 12:18
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Zjisteni volajici komponenty

> ja potrebuju

> Jenze v Sender je TAction a ne komponenta ktera tu akci volala.

Neobratils to trochu?
Nejaka metoda v TAction je snad z ostatnich komponent volana, ne?
Nechces radeji poslat nejaky kod?
A vubec - mozna by bylo zajimave rict, co myslis slovem akce.
Je to slovo, se kterym jsem se jeste nesetkal a bylo by hezke,
kdybys svuj novotvar nadefinoval. A pokud mozno, jestli ma ekvivalent
v Delphi, uved radeji ten pouzivanejsi nazev.
Po precteni prvniho dotazu jsem mel pocit, ze slovem akce
myslis udalost (event) a vypada to, ze jsem ten pocit nemel sam.
A ted to na mne pusobi, ze mozna myslis objekt tAction.
A nechce se mi vymyslet, jestli by se akce nedalo rikat necemu jinemu.
Zkus to upresnit

Jura

QReport - Preview

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.7.2000 13:05:55

Pokud misto konstrukce :
with TMyReport.Create(Self) do {type TMyReport = class(TQuickRep)}
pouzijes svou klasickou
MujReportnaFormulari := TMujReportnaFormulari.Create(Self);
MujReportnaFormulari.Report.PreviewModal;

Jinak bys nevytvarel primo TQuickReport, ale svuj formular a misto prosteho PreviewModal bys zavolal Formular.PreviewModal;

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>

> [...]

> PreviewModal;
> except
> Application.MessageBox('Pri tisku doslo k ...);

TTable a trideni

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 12.7.2000 13:13:54

Cau
mozna stupidni dotaz ale jak v IBTable seradim zaznamy podle urciteho
sloupce ?
dik

Licence na sireni MSDE (oficialni vyjadreni Micros

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 12.7.2000 13:18:33

Presne tak ;-)

Mac

From: Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>> no nevim jak to presne myslis ale existuje nejaka komponenta neco jako
> prikaz netstat tak ji zkus pohledat a prez ni to urcite pujde. Z vystupu
si
> jen vyfiltrujes spojeni na port 3050.
> cau

Re[2]: Zjisteni volajici komponenty

[*] raul.endymion(zv)ns1.infima(tec)cz - 12.7.2000 15:27:50

A jejej, tak to holt budes muset predelat na tnecojinyho..
Napr.
(Sender as TButton).Name je jmeno TButton ktery vyvolal akci, pokud je
Sender kompaktibilni s TButton, k tomu jestli je slouzi tusim is.
nebo
(Sender as TPopupMenu).Name je jmeno popup menu ktery vyvolalo akci.

Raul

LJ> Jenze v Sender je TAction a ne komponenta ktera tu akci volala.

LJ> Libor Junek

Zjisteni volajici komponenty

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 12.7.2000 15:27:20

> [...]
>
> A co kdybys to tak udelal? Totiz pouzivat udalost OnClick buttonu,
> AkceExecute nechat prazdnou a Akce pouzivat pouze k disablovani?

No pro tento pripad by mi to pomohlo ale ja potrebuju napr resit podobny
problem s TPopupMenu.
Takze priklad pro TPopupMenu.
Mam napr. mam dve komponenty TDBGrid ktere maji stejne TPopupMenu. Jenze ja
chci treba u prvniho DBGridu aby byla navic jeste jedna polozka (TMenuItem)
oproti druhemu DBGridu.
A zda se mi zbytecne davat na kazdy TDBGrid vlastni TPopupMenu kdyz se lisi
pouze v jedne polozce.
Planoval jsem ze na TPopupMenu.onPopup zjistim jaky TDBGrid to je a podle
toho pridam polozku do TPopupMenu. A znovu opakuji jako tomu bylo u TAction
tak v udalosti onPopup je zase Sender TMenuItem a ne TDBGrid. Myslim si ze
problem s TPopupMenu je stejny jako s TAction. Ale kdo vi jestli je
resitelny.

Libor Junek

Re[2]: Zjisteni volajici komponenty

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 12.7.2000 15:52:52

> [...]
> nebo
> (Sender as TPopupMenu).Name je jmeno popup menu ktery vyvolalo akci.

O tohle jsem se jiz pokousel.
Vysledek: (pro mne prekvapivy ze to jde pretypovat na TButton a
TButton(Sender).ClassName vrati TAction).

Libor Junek

Editbox na rodne cislo

[*] Bab�k Martin (+42035620,MUS a.s. M.Babik) <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - ul 2000 15:07:46

Date: 07/12/2000 03:03 pm (Wednesday)
From: Martin Bab�k
To: "SMTP: Delphi #delphi-l(zv)fwd(tec)cz"(zv)MUS.TC
Subject: Re: Editbox na rodne cislo

On se nedokaze vyporadat i s jinymi znaky (snad i * mu vadi). Jde to obejit na
stavenim oddelovace datumu ve Windows, ale to asi neni to prave orechove, a ne
bo coz jsem nakonec udelal i ja, opravit si komponentu Mask Edit. :-)
je s podivem, ze takovou prkoninu jez se nachazi jiz v D4 nedokazou opravit. :
-(
M&B

>>> MUS.TC."SMTP: Zdeno Jasek#zdeno.jasek(zv)corinex.sk" 07/12 2:08 >>>
[...]

Pozice bodu na obrazovce

[*] martin.falta(zv)obi.de - 12.7.2000 15:11:31

Ahoj,

delam aplikaci, ktera v urcitych casovych intervalech bude hledat jistou
barvu na obrazovce. Ovsem nejak nemuzu prijit na to, jak zjistit pozici
tohoto bodu.

Martin

D5Std, BCB5Std, Win98

[...]

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 12.7.2000 16:35:48

nema niekto napad, kde by sa v tomto pripade dalo dopatrat pravdy? Kam
napisat, koho sa spytat .. teda bez toho ze na to microsoft (usa) pride a
nacisto to zatrhne, ak to nahodou je mozne :-)

Robo

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 12. j�l 2000 11:46
Predmet: Re: licencia na MSDE

>Fajn, ja so si to chcel len ujasnit. MSDE a teda ani platne EULA zatial
> [...]

[*] Jind�ich Danihelka <spr.dpcbu(zv)cssz(tec)cz> - 12.7.2000 17:00:14

> free komponenty ODBCe Luba Fuleho (bez problemu pres

Reknete mi nekdo prosim, kde to muzu najit?

Ing. Jind�ich Danihelka
DP �esk� Bud�jovice

OT: CASE & mySQL

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 12.7.2000 17:05:52

Martin Lasevic wrote:

> Zdravim a omlouvam se za OT. Nevite nekdo o nejakem slusnem CASE nastroji pro praci s mySQL?

Ahoj,
neuraz sa, ale naco chces slusny CASE, ked pouzivas mySQL? Vsak to nema ani transakcie!

Chcel som ta len upozornit, aby si nebol jedneho dna prekvapeny, ked budes chciet uz hotovu
aplikaciu pouzivat naostro. Databaza bez transakcii - to mozes rovno pouzivat DBF format.
Odporucam ti, pozri sa radsej po Interbase alebo MSDE, ak mas moznost zvolit si lubovolnu
databazu.

Nic v zlom
Zdeno

Anglicky EULA - plati v CR nebo ne?

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.7.2000 17:36:26

Behalf Of Jirka

> [...]
> za to bylo mozne i trestne stihat.
> Myslim si, ze argumenty typu, kdo pouziva tento SW by mel umet

Ja myslim, ze zde je to o tom, ze neznalost zakona neomlouva.
Pokud smlouve nerozumis, musis si myslet, ze program je chranen
proti kopirovani, a ze jej smis pouzivat pouze v souladu a udelenou licenci.
Informovat by Te mel asi prodejce. Ja napr. kupuji u APRA a tam na prodejnim
dokladu
je takova obecna a hodne prisna smlouva o uziti SW.
Uprimne receno by za utrzeny peniz melo zastoupeni nebo prodejce nekde
alespon vystavit
overene a komentovane preklady, aby clovek mel presny prehled. Ne kazdy je
na tom s anglictinou tak dobre, aby rozumel kdejakemu pravnimu dokumentu.
Nekdy je problem pochopit co tim basnik chtel rici i v podobnych cesky
psanych dokumentech.

Ludek

P.S. Pokud to tu sleduje nekdo od Borlandu asi by vice lidi uvitalo moznost
nekde najit
kompletni licencni podminky k vsem verzim jejich produktu.

Cache updates, Master/detail na IB

[*] Tomas Vesely <veselyt(zv)atlas(tec)cz> - 12.7.2000 17:45:26

Ahoj Delphinaci,

mam problem ktery nemuzu vubec vyresit, probiralo se to tu vicekrat, ale odpoved jsem take nenasel.
Mam master a detail IBQuery chache update je zapnut pokud ale zapisi novy zaznam do masteru i do detailu a pak poslu applyupdates tak me ulozi jen master. Kde je problem.
Kod vypada asi nasledovne: /pisu to z hlavy/

try
Master.ApplyUpdates;
Detail.ApplyUpdates;
Transaction.CommitRetaining;
except
Transaction.RollbackRetaining;
end;
Master.CancelUpdates;
Detail.CancelUpdates;

Samozrejme transakce je aktivni, protoze pouzivam IB komponenty. Dokonce me nefunguje toto ani s tabulkama, i kdyz pred touto procedurou odstranim mastersource. Kdyz vypnu cache tak to funguje.

Diky za jakykoli tip

Tomas

licencia na MSDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.7.2000 18:10:17

On 12 Jul 2000, at 10:09, Petr Palicka wrote:

> [...]
> se tim nahodou nezivis, nebo tvoje jazykova zkusenost neni moc
> proflaknuta :) ). kazdopadne by si v tom pripade asi mel dodrzovat

No nevim, s takovymto pristupem. Licencni ujednani je smlouva
mezi majitelem a uzivatelem o tom, ze uzivatel bude pouzivat
produkt stanovenym zpusobem a z toho mu vyplyvaji od majitele
takova a takova prava. Pokud takove ustanoveni podepises nebo
jinak naplnis podminku jeho platnosti (rozbalis CD, napr., stavas se
ucastnikem smlouvy. Pokud takova smlouva obsahuje odkaz na
zakon platny v nejake zemi, pak se zavazujes dodrzovat ho.
Vyjimky mohou tvorit pripady, kdy ustanoveni onoho zakona k
dolicnemu predmetu jsou v rozporu s ustanovenim naseho zakona
(opet k dolicnemu predmetu).

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Zjisteni volajici komponenty

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.7.2000 18:10:18

On 12 Jul 2000, at 10:18, Libor Junek wrote:

> [...]
> zjistit v te akci ktera
> komponenta ji zavolala.
> 2. Vlastne to same ale ze misto akce mam TPopupMenu.

Pokud to volas pres nejakou udalost, ktera ma v parametru Sender,
pak to zjistis prave pres ten Sender.

Napr:
if (Sender is TButton) then ...

On 12 Jul 2000, at 7:59, Bene� Jaroslav wrote:

> to asi ne (mohl bych to udelat i resource workshopem), potrebuji to
> naprogramovat v Delphi (a pokud mozno D1). Ale i tak diky. Jaro B.

Pokud program pobezi v NT, pak to lze velice snadno zajistit
vymenou resourcu pomoci funkci BeginUpdateResource,
UpdateResource a EndUpdateResource. Pod W95/98 bych to
radeji nezkousel, pokud neznas velice dobre PE format.

Jak je mainicon ulozene v 16 bitech, nevim.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

OT: CASE & mySQL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.7.2000 18:42:00

>Ahoj,
>neuraz sa, ale naco chces slusny CASE, ked pouzivas mySQL? Vsak to nema ani
transakcie!

Ono taky existuje spousta aplikaci, ktere transakce vubec nepotrebuji
(napriklad vyhledavaci stroje) a napak potrebuji rychlost - kterou podle
ruznych zdroju prave MySQL ma. Navic je pomerne dost rozsirene a existuje
pro vice platforem.

Zdravi
Dalibor Toman

TreeView

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 12.7.2000 20:44:58

> [...]
> for j:= i+1 to TreeView1.Items.Count-1 do
> begin
> if TreeView1.Items.Item[j].Text= dodavatel then

A co takhle ?
TreeView1.Items.Item[j].MakeVisible;
TreeView1.Selected := TreeView1.Items.Item[j];

Radim

> [...]
>
> Za pomoc vopred dakujem.
>
> Vlado
>
> P.S. Pouzivam D5 Enterprise Update Pack 1, W2000 Workstation

Cestina z FoxPro do Delphi

[*] Radovan Ochvat <sao(zv)iol(tec)cz> - 12.7.2000 21:09:08

Zdravim,

potreboval bych prevest jiz existujici databazi (dbf) psanou s diakritikou do Delphi (vcetne teto diakritiky). Existuje nejaky jednoduchy zpusob?

Diky Radek

instalacia VGLib

[*] Peter Laurinc <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 12.7.2000 21:11:31

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

No tak instalacia vglib zbehla bez problemov, instalacia vgmysql uz taka
bezproblemova nebola ale nejak som to zmakol. Velke prekvapenie ma cakalo
ked som sa pokusil placnut TMySQLConnection na Form. Access violation .....
Po par restartoch to zacalo chodit a chodilo to pekne. Potom som bol
donuteny preinstalovat OS a po tejto reinstalacii sa mi to uz rozbehat
nepodarilo.

From: "Libor Junek" <libor(zv)thsoft(tec)cz>
> A ja potrebuji v te "Akci" zjistit na jake tlacitko jsem kliknul.

Ahoj,

tohle je pomoci akci zatim neresitelne. TAction nepredava nikde kdo (jaky objekt)
zpusobil jeji spusteni. Bylo by sice mozne si odvodit vlastni akci, ale ani to
problem neresi, protoze neni mozne k ni nadefinovat vlastni ActionLink. Nejaky
naznak je sice videt v D5 ve Classes.pas (TBasicActionLinkClass), ale je to tam
bohuzel nedodelane (viz radek 8055).

Petr Vones, amatersky programator

Zjisteni portu na kterem probiha komunikace klient

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2000 22:46:46

From: "p. Jirman" <jim.design(zv)iol(tec)cz>

nepomohlo by pouzit NETSTAT (http://www.sysinternals.com/tcpview.htm) ?

Petr Vones, amatersky programator

Re[2]: Zjisteni volajici komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2000 22:46:43

From: "Libor Junek" <libor(zv)thsoft(tec)cz>
> Vysledek: (pro mne prekvapivy ze to jde pretypovat na TButton a
> TButton(Sender).ClassName vrati TAction).

Ahoj,

na tom neni nic prekvapiveho, ClassName je metoda TObject, proto existuje
ve vsech potomcich. Stejneho vysledku dostanes pri Sender.ClassName. To ze
ti to pri chybnem pretypovani na TButton neskoncilo s chybou (AV) je jen
diky tomu, ze jsi nezavolal zadnou metodu TButton. Zkus si to napsat jako:

(Sender as TButton).ClassName

Pretypovani "natvrdo" lze delat jen v pripade, ze na 100% vis co delas.

Petr Vones, amatersky programator

restart sama sebe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2000 22:47:03

From: <novacek(zv)vanicek(tec)cz>
> Pokud by mela aplikace restartovat sama sebe, pak me napada nekolik
> moznosti (bez zaruky, neoveroval jsem to):
> - aplikace pusti novou instanci sebe sama a pak se ukonci

Ahoj,

tohle reseni je trochu problematicke, protoze restart se obvykle dela pri
nejakem problemu (zatuhnuti a podobne).

> - aplikace je volana jinou aplikaci (jednoucelova treba neviditelna,
> tj. bez ikony v taskbaru, ..., aplikace, ktera po svem spusteni tu

to je ono. Tento zpusob se pouziva relativne casto.

Petr Vones, amatersky programator

Sdileni adresare

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2000 22:47:09

From: "ADV Computers - Bur��k Milan" <bursik(zv)advnet(tec)cz>
> rad bych se zeptal, zda nekdo neporadi jak zapnout / vypnout sdileni
> adresare / tiskarny smerem do site.

Ahoj,

pro jakou verzi Windows to ma byt (Win9x nebo NT) ?

Petr Vones, amatersky programator

OT: Dusledna lokalizace Windows

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2000 22:48:11

Ahoj,

omlouvam se za OT, ale ...
pri snaze o lokalizaci opravdu vsech hlaseni co jsou ve Windows se obcas
najdou vesele veci. Napriklad v KERNEL32.DLL (Win95OSR2) jsem ted nahodou
nasel v Messagetable - ID 1381 tohle:

"Byl p�ekro�en limit tajemstv�, kter� lze ulo�it v jednom syst�mu."

Zatim se mi to hlaseni ale nikdy neobjevilo, takze pro tajemstvi je asi
jeste mista dost :-))

Petr Vones, amatersky programator

licencia na MSDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.7.2000 02:43:03

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Palicka dne 12 Jul 00,:

> [...]
> proflaknuta :) ).
> kazdopadne by si v tom pripade asi mel dodrzovat obecne platne zakony

Pokud si koupis software, pak uzaviras smlouvu s majitelem
autorskych prav. Smlouvu o tom, ze ten software muzes pouzivat.
Nemuzes se k tomu postavit tak, ze nejsi povinen dodrzovat
zakony cizi zeme, proto si muzes delat, co chces. Odvolani na
to, ze nerozumis anglicke smlouve take nepomohou. V prvni rade
bys mel dodrzovat vsechna ustanoveni licencni smlouvy. Pokud
ji nerozumis, nech si ji prelozit na sve naklady, nez zacnes
software pouzivat. V pripade, ze by nektere ustanoveni smlouvy
bylo v rozporu s nasimi zakony, pak by platil v tomto konkretnim
ustanoveni (bode) nas zakon platny v nasi zemi. Priklad - kdyby
se ve smlouve psalo, ze je zakazano vytvaret jakekoliv kopie,
pak toto neplati, protoze nas autorsky zakon umoznuje vytvorit
zalozni kopie. Takze bys mohl vytvorit zalozni kopie pro pripad,
ze by se nosic poskodil, pozar apod.

PS: Pokud cokoliv podepises, at je to v jakemkoliv jazyku,
pak dost silne pochybuji, ze se muzes pozdeji vymlouvat, ze jsi
to podepsal jen z legrace, protoze tomu proste nerozumis.
S tim bys tezko nekde pochodil...

[...]

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.7.2000 05:59:06

Do Delphi, tim jsi asi myslel Paradox nebo Intebase. Jinak si nedovedu predstavit jak prevest tabulku do programovaciho jazyka. Ale k veci.
Dejme tomu ze v DBF je kodovani Latin2. V BDE musis nastavit nastavit odpovidajici kodovou stranku pro DBF a Paradox. Pak staci formular s dvemi TTable, jedna bude mit typ na dBase, druha Paradox. Z te paradoxove pak zavolas ParTable.BatchMove(DBFTable, batCopy); nebo lze pouzit primo komponentu BatchMove

From: "Radovan Ochvat" <sao(zv)iol(tec)cz>>Zdravim,

>potreboval bych prevest jiz existujici databazi (dbf) psanou s diakritikou do Delphi (vcetne teto diakritiky). Existuje nejaky >jednoduchy zpusob?
>
>Diky Radek

BorderIcons

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.7.2000 06:29:44

> Je nejaka moznost, jak vytvorit dalsi ikonu vlastniho vzhledu vedle
> BorderIcons? Napriklad, jak je tomu v programu ConnectionMeter - jedna
> ikona pro minimalizaci do taskbaru.

To uz tu tusim bylo - hledej v archivu.

David

OT: pocitanie znakov

[*] Bednarc�k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 13.7.2000 06:52:31

Si najdi nejakou stranku kde se to puziva a zobraz si zdrojovej kod...
A nemusis chodit moc daleko, staci treba na www.sms(tec)cz

> [...]
>
> VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
> Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
> 616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz

[*] Bc. Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 13.7.2000 07:19:44

[...]

[Libor Filip]
Jestli jsem spravne pochopil problem, tak je tady mozne reseni ve vlastnosti
TPopupMenu.PopupComponent, s kterou muzes pracovat treba prave v udalosti
TPopupMenu.onPopup.

Zdar a silu

licencia na MSDE

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 13.7.2000 07:23:31

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Zahradnik [mailto:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
> Odesl�no: 13. �ervence 2000 3:43
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: licencia na MSDE

> anglictiny (pokud
> platne zakony
>
> Pokud si koupis software, pak uzaviras smlouvu s majitelem
> autorskych prav.

To teda ne. Pokud koupis software, muzes si s nim delat co chces,
resp. co ti nezakazuje kupni smlouva (treba prodavat ho se ziskem dal).
Naopak pokud kupujes krabici se softwarem, nekupujes software, ale
jenom pravo ho pouzivat. Asi tim "nakupem software" mel Petr na mysli
pouze koupi licence. Povazuji za dobre se vyjadrit presne,
aby si kazdy nedomyslel neco jineho.

> PS: Pokud cokoliv podepises, at je to v jakemkoliv jazyku,
> pak dost silne pochybuji, ze se muzes pozdeji vymlouvat, ze jsi
> to podepsal jen z legrace, protoze tomu proste nerozumis.
> S tim bys tezko nekde pochodil...

:-)))))
Jak jsme videli napr. v pripade Novaka z ODS, neni to pravda.
Staci rict "ja jsem to vubec necetl a nerozumim tomu"
a nejsi zodpovedny za nic :-(((
Stejne se hajil i pitomec David (soc. ministr zdrav.).
Nebyla to prece jeho vina, ze podepsal nesmyslny prikaz,
ale sabotaz jeho podrizenych (ktere si sam vybral - pozn. aut.)
Podobne neplatici dluhu nejsou zodpovedni za nesplaceni dluhu,
musis jim dokazat umysl nesplacet dluhy :-(((

Nebylo by to nakonec tak, ze by ti skutecne nekdo musel
nakonec dokazat, zes smlouvu podepsal s umyslem ji porusit?
V tomhle state je zatracenej komunistickej bordel a vetsina
obcanu je zkazena podobnym pristupem, tak bych se moc
nedivil, kdyby to tak skutecne zafungovalo.

Jura

MSDE - v cem vyvijite aplikace

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.7.2000 07:29:58

> Reknete mi nekdo prosim, kde to muzu najit?

Ahoj,

posilam kopii mailu, kde je par informaci. Tento mail je k nalezeni i
v archivu, nebot pochazi z teto konference.

David

<cite>

Od: "Lubo Fule" <fule(zv)sct.sk>
Komu: "Delphi" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
V�c: ODBC komponenty
Datum odesl�n�: Tue, 14 Mar 2000 18:59:43 +0100
Po�tovn� prog.: Microsoft Outlook IMO, Build 9.0.2416
(9.0.2910.0)
Odpov�� kam: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Pre potreby nasej firmy som vyvinul DB komponenty, ktore chodia
cez
ODBC.
Kedze u nas sa osvedcili, dovolujem si ich zverejnit
(http://www.sct.sk/~fule/ODBCe/ODBCe.exe). Zatial nie je
vypracovana
kompletna dokumentacia iba jednoduchy popis v slovecine. Tak isto
niektore
chybove hlasky v anglictine mozu byt trochu zcestne. Povodne
totiz boli
urcene iba pre nase interne potreby. Vyvoj, testovanie ako aj
prakticke
vyuzitie bolo na MSSQL 7.0. Za ine servery nerucim, aj ked by
nemal byt
problem.
Ak mate chut a cas mozte testovat a bombardovat ma postou.
Konstruktivne
pripomienky su vzdy uzitocne.
Pri nasich testoch na MSSQL vysli moje komponenty ako
najrychlejsie (1.
ODBCe, 2. BDE - ODBC, 3. BDE - Native Link). S OLEDB (prip.
ADO) som
neporovnaval. Testoval som iba Delphi 4, kedze ine nemame. V
baliku su
aj
pascalovske zdrojaky, takze by sa to malo dat prekompilovat aj v
inych
verziach Delphi okrem D1 a D2 (nekompatibilny TDataset).
Vykonny kod je
DLL, ktoru som pisal vo VC++. Zdrojak k DLL zatial nezverejnujem.

L.

</cite>

Sdileni adresare

[*] ADV Computers spol. s r.o. <delphi(zv)advnet(tec)cz> - 13.7.2000 07:36:22

Pokud mozno reseni pro obe platformy

Diky Milan Bursik

> [...]
> adresare / tiskarny smerem do site.

Ahoj,

pro jakou verzi Windows to ma byt (Win9x nebo NT) ?

[*] Petr Fejfar <Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz> - 13.7.2000 07:48:04

Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> wrote:

> PS: Pokud cokoliv podepises, at je to v jakemkoliv jazyku,
> pak dost silne pochybuji, ze se muzes pozdeji vymlouvat, ze jsi
> to podepsal jen z legrace, protoze tomu proste nerozumis.
> S tim bys tezko nekde pochodil...

Vzpomen si na nedavny pripad osvobozeni Libora Novaka z ODS :-)

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Zjisteni volajici komponenty

[*] Ren� Otisk - 13.7.2000 08:04:28

Hi,

Proc nepovesis na udalost onclick tu AkceExecute? Nevyresilo by to ty
Sendery? Bud jsem to nepochopil, nebo je to nejaka specielni cast aplikace.
Takhle ale varim z vody...

Sroub

> [...]
pouzivam
> napriklad k hromadnemu zakazani komponent (TAction.Enabled:=False). Snad

CASE & mySQL

[*] Ren� Otisk - 13.7.2000 08:07:09

Hi,

Na poslednim Chipu byla demoverze nejakeho CASE nastroje a tusim, ze jsem
tam zahlidl, ze by to melo podporovat spoustu SQL databazi... Jestli to
plati i pro MySQL nevim. Kdyz tak se ozvi a ja to vyhrabu a podivam se

Sroub

> Zdravim a omlouvam se za OT. Nevite nekdo o nejakem slusnem CASE nastroji
pro praci s mySQL?

> Diky

instalacia MSDE

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 13.7.2000 09:23:54

Zdravim,
Instalujem na Win98 MSDE z CD "MS VISUAL STUDIO 6.0 Plus Pack"- dostal som
to ako developer edition. Pokial nainstalujem plnu verziu (aj s Enterprise
Managerom) nainstaluje sa spravne. Pokial ale skusam nainstalovat
distribuovatelnu verziu (MSDEx86.exe, .., ..), nahlasi mi pocas instalacie
hlasku :
The Path specified in a command line argument is invalid:
C:\WINDOWS\TEMP\PFTD195~TMP\X86\SETUP\setup.iss.

pozeral som sa a ten subor setup.iss tam skutocne nie je. Zmenil som iba
cestu v unattend.iss z C: na D: a spustil MSDEx86.exe. Robim nieco zle alebo
je ta verzia nejak pokazena?.. prip. ak je pokazena, kde najdem dobru
verziu???

Dakujem

Robo

dbGrid a pohyb scrollbaru klavesnicou

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 13.7.2000 09:46:23

Dobry den,
Pouzivam D5prof a potreboval by som pohnut vertikalny scrollbar
kombinaciou klaves CTRL+sipky (vpravo alebo vlavo). Nenasiel som ale metodu
ktorou je mozne scrollbar ovladat.
Ako je mozne ten scrollbar posuvat??

Robo

ADONIS a Asynchronny TADODataSet

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 13.7.2000 10:03:17

Da sa nastavit, aby select cez TADODataSet pracoval po cely cas asynchronne?
Problem mam s tym, ze aj pri nastavenom opAsyncExecute, opAsyncFetch a
opAsyncFetchNonBlocking (true), kym server spracovava prikaz tak je
aplikacia zamrznuta (ide synchronne) a asynchronne ide az cast natahovania
dat do recordsetu, co predstavuje v mojom pripade asi desatinu casu celej
operacie trvajucej aj niekolko desiatok sekund. Skusal som aj rozne
kombinacie nastavenia v options, ale nepomaha to.
Je mozne nejak nastavit, aby aj cast spracovavania prikazu serverom
(vyberanie dat) bezala asynchronne?

Robo

PS: Dakujem na radu s async procedurou, to funguje ako hodinky ...

Nahledy v JPG

[*] Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz - 13.7.2000 10:10:59

Zdravim vsechny,
lidi, prosim vas, nevite nekdo o nejake komponente, ktera umi pracovat s
nahledy ulozenymi primo v JPEGu?
Kdysi jsem neco takoveho zahledl, ale nemuzu se toho dopatrat ...