IB6 predlzenie licencie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2000 00:15:52

From: "Roland Tur�an (RoTurSoft)" <rotursoft(zv)nextra.sk>
> Preco IB zase predlzuju datum funkcnosti beta verzie ?

Ahoj,

viz (http://www.interbase2000.org) prvni clanek.

Petr Vones, amatersky programator

Ako prehrat AVI nie zo suboru?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2000 00:16:37

From: "Pavol Stolc" <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
> pre TAnimate pouzi
> Animate1.ResName := 'AVI';
>
> pre TMediaPlayer neviem.

Ahoj,

pozor na jednu vec. Nevim jak velke AVI chces do EXE prilinkovat, ale ve Win95
(a mozna i Win98) je omezena celkova velikost resource na cca neco kolem 600k.
Neni to sice nikde dokumentovano ale praktickymi pokusy zjisteno ze je to tak.
Prekroceni teto velikosti ma za nasledek selhani vsech API funkci ktere neco
z resource pouzivaji (LoadCursor apod.). Tento problem se neprojevuje na NT,
patrne to ma neco spolecneho se slepenosti Win9x kde je jeste plno zbytecneho
16 bit kodu. Jeste je zde moznost, ze by byla nejaka chyba v Delphi linkeru,
(jiz takhle produkuje svym zpusobem omezene PE soubory) ale tato moznost je
velmi nepravdepodobna. Slo by to overit napriklad kompilaci v C++ Builderu.

Petr Vones, amatersky programator

TToolButton.AutoSize

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2000 00:16:48

From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>
> Potreboval bych nastavit pevnou sirku ToolButton , bohuzel vlastnost
> vlastnostTToolButton.AutoSize mi nejak nefunguje.
> Porad se to automaticky nastavuje podle aktualni delky textu v tlacitku.

Ahoj,

a mas text umisten pod ikonou nebo vedle ikony (List = True) ?

Petr Vones, amatersky programator

Nstaveni kurozru mysi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2000 00:16:43

From: "JmisekDelphi" <JmisekDelphi(zv)atlas(tec)cz>
> Nevite nekdo jak se da v delphi nastavit kurzor mysi na pozici x,y na
> dektopu, pripadne jak vyvolat kliknuti

Ahoj,

Pomoci API funkce SetCursorPos nebo metody TMouse.CursorPos. Kliknuti
pak pomoci mouse_event.

Petr Vones, amatersky programator

Detekce stavu online

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2000 00:16:05

From: "Milan ��ek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> To je presne ten problem. Zkousel jsem tu funkci, cos poskytl, ale vraci
> true, i kdyz internet vubec nemam. Mam ale nainstalovane TCP/IP, pres

Ahoj,

a co ti vraci v parametru lpdwFlags ? Je tam INTERNET_CONNECTION_CONFIGURED ?

Petr Vones, amatersky programator

restart sama sebe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2000 00:20:46

From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>
> Ano tak jsem to nakonec udelal , jeste musim ale vyresit vlozeni timeru
> pro zpozdeni, jinak nelze pri zakazu spusteni vice instanci pouzit.

Ahoj,

tomu nerozumim. Mas prece jednu (malou) aplikaci ktera tu aplikaci hlida.
Pokud aplikace delsi dobu neodpovida tak ji ta mala ukonci a opet spusti.
Tady prece neni zadny problem se zakazem vice instanci.

Petr Vones, amatersky programator

SQL optimalizacia

[*] Michal Hlavac <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk> - 17.7.2000 01:52:46

Zdravim,

pokusim sa este raz. Pouzivam Sybase SQL, Delphi 5, SQLDirect komponenty;

Neviem si rady. Mam tabulky usmev2, dealeri.

usmev2: Id, nazov, adresa, mesto, Id_dealer
dealeri: Id_dealer, popis, spravca

Databaza je rozdelena na sekcie(query), ktore urcuje spravca. To znamena, ze
viac
dealerov ma spolocneho spravcu (spravca je cislo). Ja robim hlavne view
podla spravcu, lenze na to musim pouzit JOIN, co znamena ze uz do view
nemozem pouzit insert. Dalo by sa to s tym view nejako rozumnejsie urobit.
Nechcem robit insert do povodnej tabulky kvoli pravam uzivatelov.

View vyzera asi takto:

SELECT usmev2.*
FROM users.dealeri JOIN users.usmev2 ON dealeri.ID_dealer=usmev2.Dealer
WHERE (dealeri.Spravca=1)

Toto je sekcia, ktora zgrupuje delaerov spravcu cislo 1.

No vlastne potrebujem jednoduchy view, na ktory budem moct pouzit prikazy
insert, delete, update a aby splnal tieto kriteria.

Jedna moznost je dat atribut spravca do tabulky usmev2, lenze, ked budem
napriklad menit dealerovi spravcu, potom by som ho musel menit aj vo
vsetkych zaznamoch v tabulke usmev2, co je blbost.

Dik za pomoc. Miso

SQL optimalizacia

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 17.7.2000 06:52:40

[...]

Podle selectu se odkazujes na nejakou tabulku users, jak vypada ta?

-----------

Podle toho co vidim v tabulkach usmev2 a dealeri pak:

select A.*
from
usmev2 as A, dealeri as B
where
B.spravca=1
and
A.id_dealer=B.id_dealer

Nepredpokladam, ze v tabulce usmev2 sloupec id_dealer jsou hodnoty null,
nebo jine hodnoty nez v tabulce dealeri.

jina varianta:

select A.*
from
usmev2 as A, (select id_dealer from dealeri where spravca=1) as B
where
A.id_dealer=B.id_dealer

Ing. Pavel SPEJTEK
bosnis(zv)atlas(tec)cz
http://freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html

[...]

Jak vypnout Explorer ?

[*] Pavel Zichovsky <P.Zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 17.7.2000 07:46:40

Zdravim,

> Mam problem se zabezpecenim pocitace na kterem by mel bezet merici soft.
> Je treba zabranit obsluze hrat hry a hrabat se v systemu.
> Protoze bude pocitac urcen pouze pro mereni, neni nutny pristup k zadnym
> funkcim windows ani na zadny disk.
> Zpristupneni systemu by melo byt pouze pod heslem. Zatim jsem tento problem
> vyresil tak ze jsem schoval Taskbar a vypnul klavesove zkratky Windows.
> Napadlo me ze lepsim resenim by bylo vypnout explorer a v pripade potreby ho
> za pomoci programu opet zapnout.

No, snad by mohlo jit spoustet ten merici program jako shell windows (dat
ho do win.ini do radku shell= nebo to najit nekde v registru). Pak by se
po startu mel spustit jen ten merici program, a nemelo by jit spustit nic
jineho. Kdyz pak budes chtit prejit do normalniho rezimu (po zadani
hesla), jen ze sveho programu spustit explorer.exe. Takhle nejak by to
melo fungovat v pohode (asi se najde par drobnosti, ktere budes muset
vyresit :))))
S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <p.zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
PGP podporovano a vitano
ICQ: 13484112

algoritmus AND OR

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 17.7.2000 08:01:20

Ja osobne bych jak pises udelal:

- funkci na Filename: a Dir:, ale vracely by misto true a false, 1 a 0
- nahradil bych OR za + a AND za *

tim bych dostal retezec napr:

(1+0)*(1*1)

a tuto rovnici bych vyresil rekurzivni funkci, ktera by zpracovavala jen
casti v zavorkach a vracela by zase hodnoty 1 a 0

1. (1+0)*(1*1)
2. 1*1
3. 1

-----------
var s:string;

function eq(var sp:integer):integer;
begin
label VEN;
var
i,y:integer;

y=-1;
for i=sp to len(s) do
begin
case s[i]
'(': begin
inc(i);
y=eq(i);
end;
')': goto VEN
'*': begin
inc(i);
case s[i]
'(': begin
inc(i);
y=y*eq(i);
end;
'0': y=0;
else {CHYBA}
'+': begin
inc(i);
case s[i]
'(': begin
inc(i);
y=y+eq(i);
end;
'1': y=y+1;
else {CHYBA}
'1': if y=-1 then y=1
'0': if y=-1 then y=0
else {CHYBA}
VEN:
sp:=i;
eq:=y;

x:=1;
s:='(1+0)*(1*1)';
if eq(x)>0 then {NALEZEN}
napsal jsem to z hlavy, snad tam nebude chyba
----------------

pokud je vysledek >0 pak nalezeno

nebo dost se tu psalo o komponentach, ktere zpracuji rovnici cadanou jako
retezec, pak by ji stacilo pouze predat, trbe i ve tvaru "(true OR false)
and (true and true)"

Od: Milan Bla�ek <mbsint(zv)telecom(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 17. j�l 2000 16:29
Predmet: Jakou pozit databazi pro velke objemy dat ? Ahoj vsem,

[...]

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 17.7.2000 17:00:51

From: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Mon, 17 Jul 2000 15:59:16 +0200
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Subject: RE: Interbase Info

> Ahoj,

> -Od verze 6.0 ano
Jeste je zdarma v.4.0 pro Linux

> [...]
> SET NAMES WIN1250, tak uz to jde, ale nevim, jak to
> zajisit programove (LC_CTYPE=win1250 v params TDataBase
To je divny, mne to funguje, navrhuji pokus posli databazi a ja se
podivam, pripadne napisi kratky program a poslu ti zdrojaky.

> mi nepomohlo)) a take se mi spatne zarazuje "CH" :-(
Tohle nevim presne, ja kazdyho uzivatele vyhodim, ze ch jsou dve
pismena a proto jsou u c. Ale trideni se dela pomoci collate, jestli
je tam ale nejake s CH nevim.

> Dobra.

TClientSocket + D3

[*] Jan Jochman <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz> - 17.7.2000 17:00:38

Zdravim pratele Delphinari,
mam problem se subj.

Posilam fragment pgm. Pri cteni socketu cekam na uvolneni bufferu COM portu.
Ctu az je uvolneny. Funkce ReceiveBuf (radek 15), ale nevrati vsechna data,
ktera byla serverem poslana. Uprostred kus chybi. Nevite nekdo proc?

Diky Honza

1. procedure TForm1.ClientSocketRead(Sender: TObject;
2. Socket: TCustomWinSocket);
3. var
4. i : integer;
5. j : integer;
6. P : pointer;
7. Buf : array[0..4095] of byte;
8. begin
9. try
10. Socket.Lock;
11. begin
12. j := Socket.ReceiveLength;
13. k := AfComPort.BufFree;
14. i := MinIntValue( [k, j ] );
15. Socket.ReceiveBuf( Buf, i );
16. .
17. .
18. .
19. .
20. end;
21. finally
22. Socket.Unlock;
23. end
24. end;

predkompilace ulozenych procedur na MSSQL7

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 17.7.2000 17:06:47

> [...]
> thread, ktery bude v pozadi naprazdno volat ulozene procedury na serveru,
> aby pak uzivateli bezely rychle tj predkompilovali se...)

Pri prvnim volani procedury se provede predkompilace a ta se ulozi do
proceduralni cache a tam takto
vytvoreny exekucni plan zustava tak dlouho, dokud nedojde ke zmene procedury
a tim i k nasledne
potrebe nove rekompilace. To je jedna z hlavnich vyhod lozenych procedur -
ze totiz jsou jiz optimalizovane
exekucni plany vytvoreny a JAKEKOLIV volani teto procedury je tedy
rychlejsi.
Neni tedy potreba pred volanim procedury tuto znovu kompilovat, nebot jiz
zkompilovana je v proceduralni cache.

Jestlize provedes nejakou zmenu v teto proedure, prvni uzivatel, ktery ji
vyvola, si halt trosicku pocka ale ostatnim
uz to pofiiiiiiccccciiiiiiiii ......

Muzes ovsem explicitne spacifikovat (klauzuli WITH RECOMPILE), ze se ma
procedura kompilovat vzdy - to pro pripady,
kdy jsou vstupni hodnoty porad hrozne odlisne a jednou vytvoreny exekucni
plan by tim byl nevhodny, pak je lepsi vytvaret vzdy novy exek. plan.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svatos
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=========================

FreeVCS

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 17.7.2000 17:26:08

Ahoj,
mas vytvoreny BDE Alias?
Zdeno

Martin Dietl wrote:

> [...]
> Exception: Could not find object. Unnable to connect DBMS.
>
> Datab�ze byla vytvorena pr�mo v MSSQL, bez pou�it� DBISAMToMSSQL.exe.

Algoritmus DES

Ahojte !

Nema nahodou niekto zdrojak/priklad/ukazku
(najradsej v Pascale alebo Assembleri) na
kvalitne kryptovanie pomocou algoritmu DES ?

Peter

Komponenta

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 17.7.2000 18:22:25

Nejaky scrollujici text jsem nasel na

http://www.dithosoft.de/english/index.html

Jmenuje se TMarquee a snad je to to co chces ... pokud ne tak mas smulu ;-)

Mac

From: "Milan Tome�" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>> Potrebuji nejakou komponentu, ktera bude umet zprava doleva posouvat
nekolik
> [...]
> toho, ze jsou vybrane - tudiz to nepujde delat jenom jako obycejny text,

OT: CASE & mySQL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 17.7.2000 18:29:19

From: "Tomas Michal�k" <michalik(zv)proca(tec)cz>> Martin Kubecka wrote:

> Omyl, uz nekolik tydnu zdarma je.

No vida, zmena ;-)

Mac

OLE Excel a Vlakna

[*] Tom� Janta��������{����Y��̿ - 17.7.2000 18:32:16

Dobry den,

Zrovna jsem se pul dne trapil s vystupem namerenych dat do Excelu pomoci
OLE.
Muj software komunikuje s externim mericim zarizenim pripojenym na seriovem
portu.
Pro komunikaci jsem drive pouzival komponenty Varian Async32 Components. Po
problemech s touto komponentou pod Delphi5 (Profesional) jsem presel na
komponenty pro komunikaci od Petra Vonese. Oboje sady komponent, jsou
napsany vlaknove.
Problem je ze pri vyvolani udalosti OnDataRecieved, zacne muj program
zpracovavat prijimana data ze serioveho portu. Zobrazi je na obrazovku,
zapise do souboru a za pomoci OLE ma zapsat udaje take do tabulky v Excelu.
Ale ouha, OLE komunikace provadena v procedure udalosti OnDataRecieved
nefunguje.
Zkousel jsem v teto procedure nahodit Timer a na nej povesit OLE komunikaci.
Pak jiz vse funguje bezproblemu, ale neni to dle meho nazoru dobre reseni.
Snazim se nyni nejak tento problem elegantne vyresit. Mate n�kdo podobne
zkusenosti? Muzete mi poradit jak na to?

Tomas Jantac

FreeVCS

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 17.7.2000 18:40:22

Jakou verzi FreeVCS si stahnul? Jaky databazovy server pouzivas?

Pokud 2.1 a MS SQL server, tak ta uz komunikuje s MS SQL pres ADO (tzn.
musis mit na serveru MDAC 2.1 a nebo radeji vyssi (2.5) - coz bys mel mit
pokud si aplikoval SP2 (asi) a nebo pro jistotu si MDAC doinstaluj
(http://www.microsoft.com/data). Jo a taky se da konecne aplikacni server
spoustet jako NT service (hura).

Ja vytvoril databazi pomoci DBISAMToMSSQL.exe po zadani jmena serveru a jako
uzivatele jsem zvolil ucet SA. Ale diky tomu nenalezenemu objektu
predpokladam, ze si to delal z klienta a nemas na nem ADO.

Jinak zrovna v MSSQL 7 portu (verze 2.1 je zrovna chyba - mela by byt
opravena behem tydne - ale neni kriticka, pouze tam chybi dve tabulky pro
grupovani projektu :-))) Ale jinak zda se to chodi...

From: "Martin Dietl" <dietl(zv)4USE(tec)cz>

Ahoj,

Na z�klade zdejs�ch doporucen� jsem zkusil nainstalovat FreeVCS.
M�m probl�m pri spusten� FVCSAppSrvr. Po zad�n� Logon �daju se nepodar�
connect :
Exception: Could not find object. Unnable to connect DBMS.

Datab�ze byla vytvorena pr�mo v MSSQL, bez pouzit� DBISAMToMSSQL.exe.
Ten hl�sil stejnou chybu.

Co mu chyb� ?

FreeVCS

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 17.7.2000 18:41:00

Pro MS SQL a FreeVCS 2.1 neni nutny ...

From: "Zdeno Jasek" <zdeno.jasek(zv)corinex.sk>

Ahoj,
mas vytvoreny BDE Alias?
Zdeno

outlook - kalendar

[*] Bohdan Pomsahar <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 17.7.2000 18:52:22

Ahoj ludkovia,

Mam taky malicky problem. Potrebujem zohnat komponentu, ktora by vyzerala a robila presne to iste ako je kalendar v outluku 97 alebo 2000.

Neviete niekto poradit? Potrebujem to velmi surne. Najlepsie so zdrojakmi.

Dakujem

Bohdan Pomsahar

PS: Delphi 5 Ent

Jak vypnout Explorer ?

[*] Tom�s Janta��������{����Y��̿ - 17.7.2000 18:55:57

Ahoj,

polozky RUN a LOAD ve Win.Ini znam, tech jsem chtel vyuzit pro spusteni
programu, ale tento zpusob nezabrani spusteni EXPLORERU.
Do Registru jsem se sice koukal, ale do tech se mi prilis zasahovat nechce.
Prece jen zkouseni tohoto reseni metodou pokus/omyl by me asi stal dost
casu, preinstalaci a nervu.

Ale i tak diky za odpoved.

PS. mimochodem kde je vlastne ten explorer.exe ?

Tomas Jantac

Heslo pre Paradox

[*] R�bert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 17.7.2000 19:25:03

Zdravim Vas,
prosim Vas o radu ako zadat heslo pre tabulky paradox-u bez toho, aby sa
zobrazil login.
V parametroch som pridal PASSWORD=heslo, Login=False, ale to nepomaha.

Dakujem.
S pozdravom,
Fujak, R�bert
=====================================
mailto:robof(zv)inmail.sk
=====================================

IB: Stored procedure a zamky?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 17.7.2000 20:04:20

Preji vsem pekneho dne,

mam na IB 5.6 proceduru, ktera vlozi do tabulky nejake hodnoty a
pak vrati ID, ktere bylo v triggeru before_insert vygenerovane
pomoci generatoru:

CREATE PROCEDURE SP_NEW_AUTHOR (A_NAME VARCHAR
(50), A_SURNAME VARCHAR (50)) RETURNS (A_ID
INTEGER)
INSERT INTO RV_PERSON (NAME, SURNAME)
VALUES (:A_NAME, :A_SURNAME);
A_ID = GEN_ID (G_RV_PERSON_ID, 0);
END;

Problem, ktery v tom vidim, je v pripade, kdy
mezi insertem a prirazenim hodnoty do A_ID je
proveden dalsi insert nekym jinym. V tom pripade
bude mit A_ID spatnou hodnotu. Jak zajistim, aby
hodnota byla spravna? Existuje nejaky zamek nebo
podobny mechanismus?

Diky za pripadne odpovedi.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

TThread

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 17.7.2000 20:44:23

Je ten Pg THread Safe ?
Tj. jses si jist, ze jej muzes bezpecne pouzivat v THreadu ?
Zde nestaci empiricke pokusy !

> procedure TPrintThread.Execute;
> [...]

Zde je treba pozkat na ukonceni procesu THreadu ( WaitFor, a predtim si nastavit terminate).
Jinak neni jiste zda neuvolnujes bezici proces.

Zhruba takto:

Thr.Terminate;
Enabled:=true; // Resume Thread Immedietly
Thr.WaitFor;
Thr.Free;

Slavek

Algoritmus DES

[*] Petr Fejfar <Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz> - 17.7.2000 21:15:56

Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> wrote:

> Nema nahodou niekto zdrojak/priklad/ukazku
> (najradsej v Pascale alebo Assembleri) na
> kvalitne kryptovanie pomocou algoritmu DES ?

pred casem jsem potreboval totez a nasel jsem dobrou knihovnu tusim na www.torry.ru, ktera se jmenuje DEC viz pribaleny readme soubor.

Je to v Pascalu, implementace vsech typu DESu je slusne rychla a bezi mi proti HW (de)sifratoru, takze je i kompatibilni.

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Copyright: Hagen Reddmann mailto:HaReddmann(zv)AOL.COM
Author: Hagen Reddmann
Remarks: freeware, shareware

D2-D5, BCB3-4

DEC Part I -----------------------------------------------

5 Checksum: CRC32, XOR32bit, XOR16bit, CRC16-CCITT, CRC16-Standard

23 Hash: MD4, MD5, SHA (other Name SHS), SHA1,
RipeMD128, RipeMD160, RipeMD256, RipeMD320,
Haval (128, 160, 192, 224, 256) with Rounds,
Snefru, Square, Tiger
Sapphire II (128, 160, 192, 224, 256, 288, 320) 40 Cipher: Gost, Cast128, Cast256, Blowfish, IDEA
Mars, Misty 1, RC2, RC4, RC5, RC6, FROG, Rijndael,
SAFER, SAFER-K40, SAFER-SK40,SAFER-K64, SAFER-SK64,
SAFER-K128, SAFER-SK128, TEA, TEAN, Skipjack, SCOP,
Q128, 3Way, Twofish, Shark, Square, Single DES, Double DES,
Triple DES, Double DES16, Triple DES16, TripleDES24,
DESX, NewDES, Diamond II, Diamond II Lite, Sapphire II

2 RNG: Standard Random Generator, Linear Feedback Shift Register RNG with
variable Period from 2^64-1 to 2^2032-1.

6 Text Formats: Hexadecimal, MIME Base 64, Plain, RFC1760 Six Word, UU Coding, XX Coding

others: * Low Level API to access outside from Delphi and BCB
* Fast implementation (i.E. THash MD4 > 27Mb/sec, TCipher Blowfish > 8.0 Mb/sec)
* Stringformat Management, includes:
HEX, MIME Base 64, RFC1760 Six Word, UU and XX Coding String converting and Samples
* Designtime Manager Components for Hash's and Cipher's
* Full and easy objectorientated
* RNG's can be cryptographicaly secure
* Standard Cipher Modes:
CBC - Cipher Block Chaining
CTS - Cipher Text Stealing
CFB - Cipher Feedback
OFB - Output Feedback
ECB - Electronic Code Book
CBCMAC - CBC Message Authentication Code
CTSMAC - CTS Message Authentication Code
CFBMAC - CFB Message Authentication Code
* High optimized Assembler Core
* Progress Gauge Support in all Cipher's, Hash's, CheckSums's
* Self Test Support for all Cipher's, Hash's, CheckSums's to test of
any illegal or incorrect Modification's
* Detailed and full DEMO
* variable HMAC's - Hash Message Authentication Code Support for all THash XXX Classes,
supports RFC2104 Standard HMAC's
* automatically Compression Support
* Chaining from all THash XXX, TRandom XXX, TCipher XXXX and TCompress XXX Classes
* En/Decryption/Scrambling/Wipe with all TProtection Classes,
this includes all Hash's, Cipher's, Random's and Compress's Classes
* Internet RFC2289/RFC1760/RFC2444 One Time Password Routines as Component
* many more...

Installation: install \DEC\Source\DECReg.pas in Your Palette

DEC Part II ------incomming, not included-----------------------------------------

Blum Blum Shub RNG, mathematical Big Number Library,
Steganography

DEC Part III -----incomming, not included-----------------------------------------

* TSecureRegINI Object, encapsulate the TINIFile and TRegINIFile class to
en/decode defined Entries
* TOneTimePassword, Component for a secure One Time Password

to anonyme Designers: send me your ideas or remarks or implement more hash's and
cipher's to make this Packages to the biggest for Delphi and BCB :-)
(i.E. Cipher WAKE, LOKI97, Serpent, Yarrow, DEAL, SEAL,
FEAL, NSEA, REDOC II & III, Lucifer, a3a8
and many more, but to many for me)

Copyright, Licensing: many Algorithm in this Packages have restriction for use, check
the law in your country, any Patents or Copyrights
before use this Packages.

* THIS SOFTWARE IS PROVIDED BY THE AUTHORS ''AS IS'' AND ANY EXPRESS
* OR IMPLIED WARRANTIES, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED
* WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE
* ARE DISCLAIMED. IN NO EVENT SHALL THE AUTHORS OR CONTRIBUTORS BE
* LIABLE FOR ANY DIRECT, INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL, EXEMPLARY, OR
* CONSEQUENTIAL DAMAGES (INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, PROCUREMENT OF
* SUBSTITUTE GOODS OR SERVICES; LOSS OF USE, DATA, OR PROFITS; OR
* BUSINESS INTERRUPTION) HOWEVER CAUSED AND ON ANY THEORY OF LIABILITY,
* WHETHER IN CONTRACT, STRICT LIABILITY, OR TORT (INCLUDING NEGLIGENCE
* OR OTHERWISE) ARISING IN ANY WAY OUT OF THE USE OF THIS SOFTWARE,
* EVEN IF ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGE.

This Packages is fully developed outside from the USA.

Specials: All executables are compressed
with the powerfull ASPack (Rate > 50%) from Alexey Solodovnikov at
http:\\www.entechtaiwan.com\aspack.htm

History: Beginning at Feb 1999 to Aug 1999

Version 3.0

- Internet RFC2289/RFC1760/RFC2444 One Time Password Routines added
- Internet RFC2104 HMAC Support
- String Management (Converting) added
- Object Hiearchy changed, all THash xxx,TCipher xxx,TRandom xxx and TCompress xxx are
now Descends from TProtection. Now, a multiple chaining from all above Classes supported.
- Now absolutly D2 compatible.

- Full reorganization, better Compilerversions Management.
- Speedup, i.E. Blowfish > 8 Mb/sec (fantastic :-), Q128 > 10 Mb/sec,
TEA > 6 Mb, IDEA > 2.5 Mb/sec, Twofish > 6 Mb/sec, all on PII 266MHz
- Twofish changed, old was bad.
- In all Hashclasses changed the buggy Buffermanagement.
- StrToBase64 and Base64ToStr changed and exchanged, now produce correct Results.
- Property "IncludeHashKey" removed, make TCipher Class uniform

- New Cipher Modes added,
cmCBCMAC, cmCTSMAC, cmCFBMAC - Message Authentication Codes, Input Data are readonly
cmCBC, cmCTS, cmCFB supportes now MAC's (Message Authentication Code)
Demo to use these can You find in ResFrm.pas or GenForm.pas.
- New Cipher Method "CalcMAC()" to calculate a MAC after any en/decryption

- Old Cipher.pas splitted in two Files, Cipher.pas contains now a good Selection.
Cipher1.pas contains all other Ciphers. In many cases are 40 Ciphers to big.

- New a TRandom Basicclass for Random Number Generation,
- TRandom LFSR (Linear Feedback Shift Register) a fast Implementation with variable
Period from 2^64-1 to 2^2032-1 (astronomical :-), with using from Cipher.pas these
Randomclasses can be automaticaly cryptographicaly secure.

and many more...

Version 2.3

maked compatible with BCB 3 and 4, removed all abstract Methods and NewInstance Methods.

new: Secure Random Number Generator with a Period 2^256-1
included in RNG.pas
added: in Hash.pas and Cipher.pas Secure Random Number Generator Support

specialy: removed all fucking LOOP Statements in assembler core,
it's slow and produced bad iteration
as result: all Checksums speeded very up and
all Ciphers in cmCBC and cmCTS Mode speeded up
(i.E. TCipher SCOP from 22 Mb/sec to 28 Mb/sec)

Version 2.2

added Cipher: Square, all DES Cipher 7 types, Diamond II, Diamond II Lite, Sapphire II
added Hash: SHA, Square, Sapphire II (128, 160, 192, 224, 256, 288, 320)
added Checksum: CRC16-CCITT Norm, CRC16-Standard Norm (XModem, ARC)

bugfixes: CRC32 offset Problem and in THash CRC32.Done inverse the Result
Overlapping in TCipher.InternalCodeStream
DecodeString was called EncodeBuffer, now Decodebuffer

added: ProgressEvent (Gauges) for Cipher's and Hash's
Event OnProgress from TCipherManager and THashManager

added: more Examples

changed: DEC1 API, added a Demo to using DEC1.DLL

cmCTS Mode, XOR's the Data before and now after the encryption.
This has better Securityeffect when using a InitVector, the Output is
secure when a bad InitVector is used, ca 1% Speed lossed
cmCBC Mode is now equal to the old cmCTS Mode.

Version 2.1

added: Self-Test support, Methods TCipher.SelfTest and TCipher.TestVector
Methods THash.SelfTest and THash.TestVector

Cipher KeySize-checking, Method TCipher.InitBegin()
Cipher Init-checking, property TCipher.Initialized

added Cipher: TEAN, SCOP (very fast), Q128, 3Way, Twofish, Shark
added Hash: Snefru, RipeMD128, RipeMD256, RipeMD320, Tiger

added Rounds for THaval xxxx, from 3-5

3 Rounds 174 % faster than with 5 Rounds, PII 266 12.74 Mb/sec
4 Rounds 121 % faster than with 5 Rounds, PII 266 8.88 mb/sec
5 Rounds PII 266 7.32 mb/sec

THash Haval256 default Rounds is 5
THash Haval224 / 192 default Rounds is 4
THash Haval160 / 128 default Rounds is 3

added in TCipherManager: Methods EncodeString(), DecodeString(),
EncodeBuffer(), DecodeBuffer()

added Low Level API in unit DEC API.pas and Low Level DLL for use without Delphi

changed: Endian conversions routines, SwapInteger and SwapIntegerBuffer
use now Processor specific code to speedup the conversion

bug fixes: assember code in XORBuffers save now register EDI
TCipher.EncodeString and DecodeString changed,
old code produced Access Violation's

speeded up: TCipher Cast128 145 %
TCipher Cast256 118 %
TCipher Blowfish 130 %
TCipher Gost 139 %
TCipher Mars 125 %

speeded up: THash MD4 137 %
THash MD5 126 %
THash SHA1 134 % for <= 386 and 148 % for >= 486 CPU
THash RipeMD160 140 %
THash Haval 173 %

restart sama sebe

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 17.7.2000 22:14:12

> [...]
> Pokud aplikace delsi dobu neodpovida tak ji ta mala ukonci a opet spusti.
> Tady prece neni zadny problem se zakazem vice instanci.

Ja to pouzivam takto:
Pustim hlavni aplikaci, pri pozadavku restartu poustim malou aplikaci krer�
pousti
opet velkou aplikaci. V hlavni aplikaci je hlidac na spusteni vice instanci
a tak musim
mit cca 2 vterinovy timer.Jinak to nahlasi ze aplikace je jiz spustena.

S pozdravem Heinisch Jiri

Stored procedure a zamky?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 17.7.2000 22:25:51

> mam na IB 5.6 proceduru, ktera vlozi do tabulky nejake hodnoty a
> pak vrati ID, ktere bylo v triggeru before_insert vygenerovane
> pomoci generatoru:

Co kdybys generator vyndal z before_insert a ponechal ho
pouze v procedure pro Insert, kterou pak upravis takto:

CREATE PROCEDURE SP_NEW_AUTHOR (A_NAME VARCHAR
(50), A_SURNAME VARCHAR (50)) RETURNS (A_ID
INTEGER)
A_ID = GEN_ID (G_RV_PERSON_ID, 1);
INSERT INTO RV_PERSON (ID, NAME, SURNAME)
VALUES (: A_ID, :A_NAME, :A_SURNAME);
END;

Pokud vsak existuje vice procedur pro Insert, pak
radek s generatorem nesmi chybet v zadne.
Tady problem nevznikne urcite, nebot pripadny jiny insert prideli
jinou hodnotu ID.

Navstivte internetovy technicky casopis www.techbox(tec)cz,
kde zizkate mnoho zajimavych informaci ze sveta PC

> [...]
> proveden dalsi insert nekym jinym. V tom pripade
> bude mit A_ID spatnou hodnotu. Jak zajistim, aby
> hodnota byla spravna? Existuje nejaky zamek nebo

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 17.7.2000 22:25:34

> From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>

> a mas text umisten pod ikonou nebo vedle ikony (List = True) ?

Ahoj

text je pod ikonou . Zkousel jsem opet nejake pokusy, ale me skromne prani
abych si sirku jednotlivych tlacitek mohl ridit property Width se nekonala.

S pozdravem Heinich Jiri

SHFileOperation

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 17.7.2000 22:40:17

Zdravim

Pomoci tydle funkce se myslimda delat i kopirovani apod. Je to popsany v ty
komponnte (LsFileListView26), kdyz tak si ji stahni na
http://lunasoft.hyperlink(tec)cz
Standardni fce z Delph (CopyFile, MoveFile,...) ti nestacej? Urcite je i pro
NT.

> Jaka je adekvatni fce pro kopirovani, presouvani a mazani pro NT. Tahle
je
> jen pro W95?

Jak vypnout Explorer ?

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 17.7.2000 22:45:51

Zdravim

Dovolim si nesouhlasit. Toto proste spusti tvuj program asi tak stejne, jako
bys ho dal do Po Spusteni. A Explorer bezi dal. Jak sem psal, zkus toto
shell=Moje.exe.

Huricane
Spusti se pouze tento program bez Windows.

Jirka Virt

email: virt(zv)volny(tec)cz

> [...]
> vyresil tak ze jsem schoval Taskbar a vypnul klavesove zkratky Windows.
> Napadlo me ze lepsim resenim by bylo vypnout explorer a v pripade potreby

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 17.7.2000 22:46:11

Ahoj,

****To je presne to, co nechci delat, protoze - jak jsi napsal -
****A navic pokud nekdo bude delat inserty rucne, tak se zblazni. :-(

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Paintbox do BMP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2000 22:53:09

From: <sup(zv)svitap(tec)cz>
> [...]
> http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1999&mesic=feb&den=02&soubor=dlfaaacj.htm)
> bohuzel nefunguje, ulozi pouze bile pozadi....:-(((

Podle popisu bude chyba spise nekde jinde. Jakym zpusobem kreslis do PaintBoxu ?
Musis to provadet *POUZE* v jeho udalosti OnPaint.

Petr Vones, amatersky programator

SHFileOperation

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2000 22:53:23

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>
> Jaka je adekvatni fce pro kopirovani, presouvani a mazani pro NT. Tahle je

Ahoj,

To neni pravda, funkce SHFileOperation samozrejme funguje i v NT4. To jsi
patrne vycetl z Win32 API helpu v Delphi, obcas jsou tam nesmysly, navic
ten help je obsahove 4 roky stary (i v D5). V pripade nejasnosti je lepsi
se podivat na MSDN (http://msdn.microsoft.com).

Petr Vones, amatersky programator

TToolButton.AutoSize

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.7.2000 23:15:43

From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>
> text je pod ikonou . Zkousel jsem opet nejake pokusy, ale me skromne prani
> abych si sirku jednotlivych tlacitek mohl ridit property Width se nekonala.

Ahoj,

toto nefunguje, ale pokud nastavis jak u toolbaru tak u toolbuttonu vlastnost
AutoSize na True tak bude mit kazde tlacitko jinou sirku dle titulku. Jeste
by to mohlo byt zpusobeno neaktualni verzi knihovny COMCTL32.DLL, pouzivam
5.81 (soucast IE5.01 nebo lze statnout i samostatne).

Petr Vones, amatersky programator

TThread

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 17.7.2000 23:39:55

Caff.

Pozri si VGLib 5.2, tam je komponenta na jednoduche vytvarania vlakna, ja
som s tym velmi neexperimentoval, ale to co som skusal fungovalo OK.

> [...]
> Ked ale Pg.free; vyhodim tak vsetko funguje normalne.
> Ako vlastne funguje TThread? Zrusi Pg bez volania Pg.Free; ? Kde moze byt

IB6: Jak zjistit ROLI

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.7.2000 23:56:26

Zdravim.

Chtel bych pouzivat (napr. ve VIEWS nebo v TRIGERECH) vetveni podle ROLE
podobne jako to lze podle USER.

napriklad misto :
SELECT * FROM tablename WHERE USER='username'
bych chtel pouzit konstrukci
SELECT * FROM tablename WHERE ??ROLE??='rolename'

Snazim se prava uzivatelu konstruovat podle roli kvuli lepsi udrzbe. Bohuzel
ne vseho lze vzdy jen pomoci prav
dosahnout a tak bych potreboval nejak ziskat informaci o to pod jakou roli
je user prihlasen.

Lze to nejak rozumne zjistit ?

Ludek

Heslo pre Paradox

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 18.7.2000 07:06:53

Ahoj ,
pokud jdes pres TDatabase, pak si nastav property Prompt na False. Jinak se da heslo do PARADOXu vnutit pres Session.AddPassword.

Pekny den a pilotum stastne pristani ...
============================
ML Software - Martin Lasevi�
Budovatelsk� 459
708 00 Ostrava-Poruba
tel., fax.: +420 ( 69) 691 85 11
mobil : +420 (603) 338 765
OK2 CLM
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://www.volny(tec)cz/ml_software
Od: R�bert Fujak [SMTP:robof(zv)inmail.sk]
Odesl�no: 17. �ervence 2000 19:25
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Heslo pre Paradox

[...]

IB vs. MSSQL a eventy

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 18.7.2000 07:09:55

Ahojte,

mam problemek. Je nejaky jednotny zpusob, jak sdelit klientske apliakci, ze
doslo ke zmene na nejake tabulce ( u IB by toto slo pres IB eventy a nevim,
jestli je neco
podobneho i na MSSQL a od jake verze).

[...]

Chybajuce bordbk50.dll

[*] Ing.Rastislav Banik <banik(zv)svslm.sk> - 18.7.2000 07:12:49

Nazdar

Po nainstalovani D5 na W95 mi pri pokuse o debagovanie hlasi, ze mu
chyba kniznica bordbk50.dll, ale kniznica je tam. Ta ista instalacia na
W98 bezi spravne. Kde treba ponastavovat cesty, aby ju nasiel ?

Rasto

Heslo pre Paradox

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 18.7.2000 07:23:46

Ahoj
Takto: Session.addPassword( 'xxx' );

Zdeno

R�bert Fujak wrote:

> Zdravim Vas,
> prosim Vas o radu ako zadat heslo pre tabulky paradox-u bez toho, aby sa
> zobrazil login.
> V parametroch som pridal PASSWORD=heslo, Login=False, ale to nepomaha.
>
> Dakujem.
> S pozdravom,
> Fujak, R�bert
> =====================================
> mailto:robof(zv)inmail.sk
> =====================================

Paintbox do BMP

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 18.7.2000 07:37:54

Ahoj,
ak chces nieco z obrazku kopirovat, pouzi radsej TImage. Ja som tiez skusal kreslit s
Paintboxom, vsetko slo OK, kym som si nezmyslel kopirovat nejaku cast obrazku niekde
inde. Nesli standardne prikazy Canvasu (ako CopyRect) a nezabrali ani priame
windowsovske BitBlt apod., ktore vsak bez problemov fungovali na TImage. Takze
odporucam pouzit TImage.

Zdeno

Petr Vones wrote:

> [...]
>
> Podle popisu bude chyba spise nekde jinde. Jakym zpusobem kreslis do PaintBoxu ?
> Musis to provadet *POUZE* v jeho udalosti OnPaint.

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 18.7.2000 08:03:39

Session.AddPassword('heslo');

> Zdravim Vas,
> prosim Vas o radu ako zadat heslo pre tabulky paradox-u bez toho, aby sa
> zobrazil login.
> V parametroch som pridal PASSWORD=heslo, Login=False, ale to nepomaha.
>
> Dakujem.
> S pozdravom,
> Fujak, R�bert
> =====================================
> mailto:robof(zv)inmail.sk
> =====================================

OLE Excel a Vlakna

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 18.7.2000 08:27:55

Vetsinou v takovychto pripadech pouzivam odesilani dat ven z aplikace az z
primarniho vlakna. Pri prijmu dat poslu z pracovniho vlakna hlavnimu
formulari aplikace pomoci PostMessage zpravu a v jeji obsluze je pak
provadeno odeslani ven. Pres parametry zpravy wParam, resp. lParam lze
predavat pointer na cokoliv. Jak zminujes odesilani pres timer, pokud
pouzivas TTimer z Deplhi, tak se vicemene jedna o ekvivalentni postup, v
tomto pripade je vsak nutno mit zajistenu synchronizaci pristupu k
predavanym datum. To ze ti nefunguje ole komunikace ven z aplikace je zrejme
zpusobeno tim, ze vlakno, ve kterem jedes seriovou komunikaci nepracuje dle
threading modelu, ktery je pouzivan (velmi pekny popis je na
http://www.techvanguards.com/com/concepts/multithreading.htm
http://www.techvanguards.com/files/Threading.zip jiz drive doporucovany P.
Vonesem).

Ondrej Malecek

[...]

SHFileOperation?

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 18.7.2000 08:42:33

Ahoj,
m�l jsem podobny problem, pouzil jsem proto nasledujici snippet.
Jaro B.
//SHFileOperation
var
FileOp: TSHFileOpStruct;
begin
ZeroMemory((zv)FileOp, Sizeof(FileOp));
with FileOp do
begin
Wnd := Application.MainForm.Handle;
wFunc := FO_COPY;
pFrom := 'a:\*.*'#0#0;
pTo := 'c:\*.*'#0#0;
fFlags := FOF_ALLOWUNDO;
end;
if (SHFileOperation(FileOp) <> 0) or (FileOp.fAnyOperationsAborted) then
ShowMessage('Operace skon�ila s chybou nebo byla stornov�na');

> [...]
> A, B: array [0..128] of Char;
> begin
> StrPCopy(A, Odkud + #0);
> StrPCopy(B, Kam + #0);
> A[Length(Odkud) + 1] := #0;
> B[Length(Kam) + 1] := #0;
> ZeroMemory((zv)FileOp, Sizeof(FileOp));
> with FileOp do
> begin
> Wnd := 0;
> wFunc := wMyFunc;
> pFrom := A;
> pTo := B;
> fFlags := fMyFlags;
> if (SHFileOperation(FileOp) <> 0) or (FileOp.fAnyOperationsAborted)

FreeVCS

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4USE(tec)cz> - 18.7.2000 08:58:28

Martin Kubecka wrote:

> Jakou verzi FreeVCS si stahnul? Jaky databazovy server pouzivas?
Stahnul jsem verzi (doufam, ze posledni) pro MSSQL.

>musis mit na serveru MDAC 2.1 a nebo radeji vyssi (2.5) - coz bys mel mit
Mame MSSQL v ramci Small Business Server. Zkusim doinstalovat MDAC
a potom taky NT service(ale az po uspesnem rozchozeni).

>Ja vytvoril databazi pomoci DBISAMToMSSQL.exe po zadani jmena serveru a
jako
Posleye jsem si stahnul DBISAM verzi a zkusil na ni, vypada to pekne.

>predpokladam, ze si to delal z klienta a nemas na nem ADO.
Zkousel jsem na serveru i na klientovi = stejne chovani => asi neni ADO na
serveru

IB vs. MSSQL a eventy

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.7.2000 08:59:31

> [...]
> apliakci, ze doslo ke zmene na nejake tabulce ( u IB by toto slo pres
> IB eventy a nevim, jestli je neco podobneho i na MSSQL a od jake

Pokud vim, tak na MSSQL neco podobneho neni. Vsechna reseni,
nabizena v nedavne diskuzi, byla ve stylu udelej si sam.

David

Jak vypnout Explorer ?

[*] Pavel Zichovsky <P.Zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 18.7.2000 09:09:56

+
� 0(zv)0

sdileni slozek

[*] volcik(zv)email(tec)cz - 18.7.2000 09:11:56

Zdravim vsecky, poradte mi, prosim, jak zjistim, ktere slozky jsou nastaveny
ke sdileni (vcetne pristupovych prav), jak programove mohu nastavit / zrusit
sdileni slozek. Win9x/2000/NT + D5

Dekuji za kazdou radu. D.V.

stisk klavesy v aplikaci

[*] Petr Sladk� <sweet(zv)ksprogram(tec)cz> - 18.7.2000 09:43:46

Zdrav�m

Jak kontrolovat stisk p�edem ur�en� kl�vesy ale pro celou aplikaci.

sweet

restart sebe sama

[*] Milan ��ek - 18.7.2000 09:48:26

ahoj, mohli byste mi prosim nekdo poslat nazornou ukazku (zdroj), jak to
delate?

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D4 CS
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

sdileni slozek

[*] Grind Crusher <Grind_Crusher(zv)DeathsDoor(tec)com> - 18.7.2000 09:49:40

> [...]
> ke sdileni (vcetne pristupovych prav), jak programove mohu nastavit / zrusit

K tomu by mely slouzit tyhle API:

NetShareAdd Shares a resource on a server.
NetShareCheck Queries whether a server is sharing a device.
NetShareDel Deletes a share name from a server's list of shared resources.
NetShareEnum Retrieves share information about each shared resource on a server.
NetShareGetInfo Retrieves information about a specified shared resource on a server.
NetShareSetInfo Sets a shared resource's parameters.

Grind Crusher

Chybajuce bordbk50.dll

[*] Bednarc�k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 18.7.2000 10:00:14

Zkus se podivat do rigistracni databaze jestli tam mas

v klici

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Borland\Locales

Polozku

C:\Program Files\Borland\Delphi5\Bin\bordbg50.exe

> [...]
> chyba kniznica bordbk50.dll, ale kniznica je tam. Ta ista instalacia na
> W98 bezi spravne. Kde treba ponastavovat cesty, aby ju nasiel ?

OLE Excel a Vlakna

[*] Slab� Petr (Pilsen) <slaby(zv)kadel(tec)cz> - 18.7.2000 10:15:51

Slab�, Petr (Pilsen), 18.07.2000 09:48:53
Tomas Jantac wrote:
..
> [...]

nefunguje je pomerne siroky pojem. V kazdem pripade, pokud chces z nejakeho vlakna komunikovat s COM resp. OLE, musis nejprve zavolat OleInitialize a na konci OleUninitialize. Z tveho popisu neni ale zcela jasne, jestli udalost OnDataRecieved bezi v hlavnim threadu, nebo v nejakem jinem (to by urcite vedel amatersky programator :-) Osobne bych ale takove nebezpecne veci jako OLE nebo kresleni na obrazovku stejne radeji delal v hlavnim threadu. Hodilo by se treba poslat si zpravu pomoci PostMessage nebo PostThreadMessage (obvykle pouzivam konstantu WM_USER+123 :-) a veskere zpracovani dat do jeji obsluhy. Koneckoncu, dela to tak kdekdo - delphi ve VCL nebo M$ v COM.

Best regards,
PS.

Interbase Info

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 18.7.2000 11:01:47

> [...]
> zajisit programove (LC_CTYPE=win1250 v params TDataBase
> mi nepomohlo)) a take se mi spatne zarazuje "CH" :-(

Me fo funguje takhle:

1) Ve scriptu pro vytvoreni databaze mam toto:

CREATE DATABASE 'C:\Data\test.gdb'
USER 'SYSDBA'
PASSWORD 'masterkey'
PAGE_SIZE 1024
DEFAULT CHARACTER SET WIN1250;

Create Domain Jme10 Char(10) NOT NULL COLLATE PXW_CSY ;
Create Domain Jme50 Char(50) NOT NULL COLLATE PXW_CSY ;
2)V params mam
lc_ctype=WIN1250

Myslim ze to je vsechno

Michal Kus

Jak vypnout Explorer ?

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 18.7.2000 11:24:37

Ahoj,
soubor system.ini, sekce [boot], polozka shell
Vaclav Sazima

Ktera aplikace je navrchu

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 18.7.2000 11:26:25

getforegroundwindow
Vaclav Sazima

Straka Josef wrote:

> [...]
> spusten Word, Photoshop a kalkulacku, ale napr. i jine programy, o kterych
> predem nemohu vedet. Vim jak zjistit, jestli jsou programy spusteny a cestu
> k nim (pred casem Petr Vones), ale ja bych potreboval svym programkem
> otestovat, jestli uzivatel ma aktivni (tzn. ze s ni pracuje) aplikaci Word
> nebo Kalkulacku atd.
>
> Zkousel jsem to zjistit pres Application.Activate. To chodi pekne, ale jen
> pro mou (Delphi) aplikaci. Ja bych to potreboval pro cizi aplikace.
>
> Dekuji predem, protoze zadem se v teto konferenci dekovat nesmi.

SHFileOperation?

Byla to moje osibka. Zkusil jsem adresar Data vytvorit rucne a Okna na me
vrcely, ze uz tam je... Mel jsem v adresari soubor Data bez pripony a v
tomto okamziku adresar se stejnym jmenem nelze vytvorit. Nicmene z hlasky ze
Nelze vytvorit soubor Pristup, protoze jiz existuje jsem toto nepoznal.
Omlouvam se Gejtsikovi.

m�l jsem podobny problem, pouzil jsem proto nasledujici snippet.
Jaro B.
file://SHFileOperation
> [...]

> pTo := B;
> fFlags := fMyFlags;
> if (SHFileOperation(FileOp) <> 0) or (FileOp.fAnyOperationsAborted)

TZipMaster

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 18.7.2000 10:50:40 met-1

Ahojte!

Zkousim ted pro zalohovani dat v me aplikaci komponentu TZipMaster
(http://www.geocities.com/SiliconValley/Orchard/8607/DZDEL15M.zip) a
zatim se mi zda dobra (alespon pro to, co potrebuji). Ale nevim si
rady s jednou veci. Potreboval bych, aby v zip-archivu byla ke
kazdemu souboru prirazena ne cela ale jen urcita cast adresare (od
urcite urovne), kde lezi.
Napr. mam adresar c:\programy\pokus a v nem soubory *.abc a
podadresare JEDNA (bude obsahovat soubory *.111) a DVA (se soubory
(*.222). Do zip-archivu chci dat vsechny tyto soubory a oba adresare,
ale tak, aby se ukladaly jen relativni adresare. Tj. WinZip vypise

Name Type ..... Path
a.abc
b.abc
a.111 JEDNA
b.111 JEDNA
c.111 JEDNA
x.222 DVA
y.222 DVA

Lip to popsat nedovedu, ale snad je jasne, o co mi jde.
Nevi nekdo, kdo tuto komponentu pouziva, jak na to? Ja na to neprisel.

Jirka.

Pervasive SQL

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 18.7.2000 13:22:27

Ahoj,
zkusim ti poradit, ale nevim jak dalece ti pomuzu.

Opatri si service pack 2 na Pervasive SQL. Pak tam najdes dost slusny
nastroj
pro vytvareni DDF souboru. Wizard p�i vytv��en� nov� tabulky.

(Musis ale znat format vety puvodniho souboru)

Jestli puvodni data na novelu jsou stale jeste ziva, byl by asi nejlepsi
konverzni program, ktery bude cist data z btrieve souboru a soupat je do
SQL. Pak se vyhnes vsem problemum s konverzi typu.

Trial verze Pervasive SQL plus SDK je na CD SWN 9/99, nebo na
www.pervasive.com.
Tamtez jsou i potrebne zaplaty. V SDK je vse, co potrebujes pro pristup
k BTR souborum z delphi.

Format BTR souboru je v podstate tajny (nezmamy) a verzi od verze se meni.
Jedine co vim, �e je strankovy (stranky dat, stranky indexu ...)
DDF soubory jsou obycejne BTR soubory s popisem polozek, souboru, indexu ...
Popis formatu jejich vet jsem kdysi videl v dokumentaci dodavene na CD s
SQL 2000.

Hodne stesti
Michal Kus

Dedeni dialogu - pakarna

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 18.7.2000 13:47:47

Prosim o radu, uz si pripadam jako cvok.

Protoze v programu budu potrebovat radu dialogu, ktere se v podstate
maji chovat stejne, rozhodl jsem se udelal jeden zaklad, ktery bych
pouzil jako predka pro vsechny ostatni editory.

Udelal jsem tedy univerzalniho predka TSQLEdit a z nej vygeneroval
potomka TSQLEditUzi. Pak jsem si odladil vlastnosti obou dvou k
uplne spokojenosti. Zatim slo vse OK.

Pak jsem se rozhodl zahajit seriovou vyrobu editoru z onoho
odladeneho TSQLEdit. Vytvoril jsem mu potomka TSQLEditKlient,
v prihodil par prvku pro editaci a chtel jsem se podivat, jak
to beha ve skutecnosti. Pak ale prislo prekvapko - misto noveho
editoru pro klienta se objevil onen univerzalni predek TSQLEdit!!!!
Ten nereguje na zmeny delane vizualne, rucne v DFM, ani na zmeny
v predkovi TSQLEdit.

Co delam proboha blbe?

Michal Kus

TZipMaster

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.7.2000 14:58:24

From: Jiri Novotny
> [...]
>
> Lip to popsat nedovedu, ale snad je jasne, o co mi jde.
> Nevi nekdo, kdo tuto komponentu pouziva, jak na to? Ja na to neprisel.

Ahoj.

Zkus tohle :

procedure TForm1.AddDirToZipFile(const DirNm,ZipNm : string);
begin
if SetCurrentDir(DirNm) then
with TZipMaster.Create(Application) do
try
FSpecArgs.Clear;
FSpecArgs.Add('*.*');
ZipFilename := ZipNm;
AddOptions := [AddDirNames,AddRecurseDirs];
Add;

To zabali soubory s "rootem" DirNm.

Ludek

TCollection v Object Inspectoru - vytvareni vlastn

[*] Alois.Jirasek(zv)atlas(tec)cz - 18.7.2000 15:10:19

Ahoj

Vytvarim si svoji komponentu a mam problem pri pridavani properties do Object Inspectoru

Kdyz v Object Inspektoru kliknu na polozku Columns, ohlasi mi to chybu "Invalid Selection: 'TStringColumns' has no owner."
Kod vypada asi takhle

TStringColumn = class(TCollectionItem)

TStringColumns = class(TCollection)
private
FOwner: TMyStringGrid;
function GetColumn(Index: Integer): TStringColumn;
procedure SetColumn(Index: Integer; const Value: TStringColumn);
public
property Item[Index: Integer]: TStringColumn read GetColumn write SetColumn; default;
function Add: TStringColumn;
constructor Create(AOwner: TRzStringGrid);

TMyStringGrid = class(TStringGrid)
private
FColumns: TStringColumns;
constructor Create( AOwner: TComponent ); override;
published
property Columns: TStringColumns read FColumns write FColumns;

constructor TMyStringGrid.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FColumns := TStringColumns.Create(Self);

constructor TStringColumns.Create(AOwner: TMyStringGrid);
begin
inherited Create(TStringColumn);
FOwner := AOwner;
end;

Poradte prosim!!! Kde delam chybu? Co jsem prehledl?
Diky, Alois

Reindexace a heslo

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 18.7.2000 15:22:11

Hi,
Mam drobny problem D5, data Paradox, zaheslovana.
Pokud potrebuji udelat reindexaci, delam to tak, ze smazu .px
soubory a pomoci Table.addindex tam nasypu indexy. Ono se ale
obcas stane, ze po teto operaci uz neni tabulka zaheslovana.
Netusite nekdo proc ? a co tim pripadne udelat aby se to uz
nestalo.

Diky samozrejme predem.

Posl�n� zpr�vy do TComponent

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 18.7.2000 15:31:29

Ahoj,

mam mensi problem, potrebuji spravit svuj component (TComponent) ktery
pouziva externi procedury.
Jak bych mohl poslat zpravu pomoci sendmessage komponentu?
Nebo, jak ziskam handle komonentu, kteremu chci zpravu zaslat?
A jak naznacit, ze to bylo obslouzeno?

Const WM_GOTO=WM_USER+3009;

//neobjektova procedura stojici mimo objekt (je i v jine unite)
Procedure Vypocet;
If Preskoc_byty>0 Then
sendmessage (handle_komponentu , WM_GOTO, 0, longint ( (zv)preskoc_byty ) );

//komponent

TVypocetBHF = CLASS ( TComponent )

Public

procedure WMGOTO_BHF(var Msg:TMessage); message WM_GOTO;

End;

IB 5.6, procedury a parametry

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 18.7.2000 15:47:28

Preji vsem pekneho dne,

na IB serveru mam definovanou tabulku:

CREATE TABLE XX
(
A VARCHAR (20),
B VARCHAR (20)
);

a proceduru:

CREATE PROCEDURE POKUS (A VARCHAR (20), B
VARCHAR (20))
AS BEGIN
IF (A IS NULL) THEN A = 'null';
IF (B IS NULL) THEN B = 'null';
INSERT INTO XX VALUES (:A, :B);
END;

V D5 za pouziti IBExpress volam proceduru nasledovne:

spProcedure.StoredProcName := 'POKUS';
spProcedure.Prepare;
spProcedure.ParamByName ('A').Clear;
spProcedure.ParamByName ('B').Clear;
spProcedure.ExecProc;

ale to mi vyhuci s vyjimkou: Required Param Value not set.

Pokud ovsem predtim zavolam tento kod:

spProcedure.StoredProcName := 'POKUS';
spProcedure.Prepare;
spProcedure.ParamByName ('A').AsString := 'abc';
spProcedure.ParamByName ('B').AsString := 'def';
spProcedure.ExecProc;

coz probehne v poradku a az pak zavolam predchozi kod, tak
probehne take v poradku. Co je tedy spatne?

Dik za kazde info.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

TZipMaster

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.7.2000 15:54:33

> [...]

FSpecArgs.Add('*.*');
ZipFilename := ZipNm;
AddOptions := [AddDirNames,AddRecurseDirs];

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 18.7.2000 16:18:24

Zapomel jsem napsat ze delam v D5 Pro.

> [...]
> editoru pro klienta se objevil onen univerzalni predek TSQLEdit!!!!
> Ten nereguje na zmeny delane vizualne, rucne v DFM, ani na zmeny

sdileni slozek

[*] Milan Bursik <delphi(zv)advnet(tec)cz> - 18.7.2000 16:21:20

Slo by poslat kousek kodu?

Me se to nepodarilo pouzit

Diky Milan Bursik

> [...]
a server.
> NetShareSetInfo Sets a shared resource's parameters.

informix

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 18.7.2000 16:29:13

Potrebujem sa z delphi cez D5/ADONIS napojit na INFORMIX 7 (myslim 7.3)
beziaci na NT alebo na IBM (AIX-unix). Poradte mi prosim co k tomu
potrebujem a kde vobec zacat, prip. ake mam aj ine moznosti.

Banalita

[*] Milan Bursik <delphi(zv)advnet(tec)cz> - 18.7.2000 16:44:27

Mam dotaz, zda se nekdo nepamatuje jak spousteni na 100% zjistit zda neni
jiz aplikace jednou zapnuta.

Diky Milan Busik

Dedeni dialogu - pakarna

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 18.7.2000 16:57:04

Ahoj,

> [...]
> editoru pro klienta se objevil onen univerzalni predek TSQLEdit!!!!
> Ten nereguje na zmeny delane vizualne, rucne v DFM, ani na zmeny

A ako to dedis? Davas File/New a zo zalozky vyberies TSQLEdit, alebo
nejako inak? Ja to robim uvedenym sposobom (vizualne) a nemam ziadne
problemy.

Zdeno

TCollection v Object Inspectoru - vytvareni vlastn

[*] Alois.Jirasek(zv)atlas(tec)cz - 18.7.2000 17:12:42

[...]

Dekuji

FreeVCS

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 18.7.2000 17:42:32

From: "Martin Dietl" <dietl(zv)4USE(tec)cz>> >predpokladam, ze si to delal z klienta a nemas na nem ADO.
> Zkousel jsem na serveru i na klientovi = stejne chovani => asi neni ADO na
> serveru

Na serveru by si ADO mit mel, protoze MS SQL 7 sebou ADO instaluje (tusim
verzi 2.1 SP 1). Psal jsem autorovi MS SQL verze ohledne pozadovane verze
ADO, takze pokud budu neco vedet tak se ozvu.

Zadavas spravne jmeno uzivatele a DB serveru pri vytvareni tabulek? Kdy ti
to nahlasi tu chybu? Udelal sis uzivatele na pristup do databaze FreeVCS ?

Mac

TCollection v Object Inspectoru - vytvareni vlastn

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 18.7.2000 18:04:56

From: <Alois.Jirasek(zv)atlas(tec)cz>

> [...]
>
> Kdyz v Object Inspektoru kliknu na polozku Columns, ohlasi mi to chybu
"Invalid Selection: 'TStringColumns' has no owner."

Myslim, ze uz to tu nekolikrat bylo. Napriklad:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2000&mesic=feb&den=09&soubor=dlfaaabx.ht

Posl�n� zpr�vy do TComponent

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.7.2000 18:45:06

On 18 Jul 2000, at 15:31, Bene� Jaroslav wrote:

> [...]
> pouziva externi procedury. Jak bych mohl poslat zpravu pomoci
> sendmessage komponentu? Nebo, jak ziskam handle komonentu, kteremu

TComponent nema Handle.

TToolButton.AutoSize

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 18.7.2000 21:50:59

Zdravim

Mam tuseni, ze sem se o to kdysi taky pokousel a ze mi to taky neslo. Mohl
jsem jedine nastavit Width A Height pro vsechny ToolButtony primo na
ToolBaru, ale pro jednotlivy buttony to neslo. Vim jenom, ze kdyz sem jeden
roztahoval mysi, tak se s nim roztahovaly vsechny ToolButtony.

> [...]

> text je pod ikonou . Zkousel jsem opet nejake pokusy, ale me skromne prani
> abych si sirku jednotlivych tlacitek mohl ridit property Width se

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 18.7.2000 21:54:51

Zdravim

Nastav Form1.KeyPreview na true a potom to odchytavej v OnKeyXX procedurach
toho Formu

Jak kontrolovat stisk p�edem ur�en� kl�vesy ale pro celou aplikaci.

sweet

TCollection v Object Inspectoru - vytvareni vlastn

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.7.2000 23:09:43

From: <Alois.Jirasek(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> function Add: TStringColumn;
> constructor Create(AOwner: TRzStringGrid);

musis prepsat metodu TCollection.GetOwner aby vracela AOwner.

Petr Vones, amatersky programator

Paintbox do BMP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.7.2000 23:09:14

From: "Zdeno Jasek" <zdeno.jasek(zv)corinex.sk>
> [...]
> nezabrali ani priame windowsovske BitBlt apod., ktore vsak bez problemov
> fungovali na TImage. Takze odporucam pouzit TImage.

Mas nekde co mozna nejmensi priklad s pouzitim TPaintBox kde ti neslo jeho
obsah zkopirovat do bitmapy ?

Petr Vones, amatersky programator

TThread

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.7.2000 23:09:03

From: "Roland Tur�an (RoTurSoft)" <rotursoft(zv)nextra.sk>
> Pozri si VGLib 5.2, tam je komponenta na jednoduche vytvarania vlakna, ja

Ahoj,

tim se nenech zmast :-) Predstava ze vezmes jakykoliv kod ktery fungoval v
aplikaci s jednim threadem a pomoci nejake zazracne komponenty ti pak bude
fungovat multithreadove je zcela chybna :-) Vetsinou je vec treba psat uz s
tim, ze se tak bude pouzivat.

Petr Vones, amatersky programator

sdileni slozek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.7.2000 23:09:36

From: "Grind Crusher" <Grind_Crusher(zv)DeathsDoor.com>
> K tomu by mely slouzit tyhle API:
>
> NetShareAdd Shares a resource on a server.

Ahoj,

problem je ale pokud budes chtit aby to bezelo jak na Win9x tak NT. Pro kazde
jsou ty funkce totiz trochu jine (i kdyz se stejne jmenuji) a jsou umisteny v
jinych knihovnach. Podivej se na (http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY), tam
je konverze LanManageru a v ni demo aplikace NetWatch95. Snazil jsem se v te
konverzi napsat potrebne unity tak, aby je bylo mozne prelozit i s dynamickym
zavadenim funkci, ale musel by se najit nekdo kdo by napsal druhou polovinu
pro NT a hlavne to odzkousel. Podivej se tam do unitu LmClasses, z toho by to
melo by jasne.

Petr Vones, amatersky programator

Stored procedure a zamky?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.7.2000 23:55:12

> Ahoj,

> ****To je presne to, co nechci delat, protoze - jak jsi napsal -

v tom nevid�m velky problem.

> ****A navic pokud nekdo bude delat inserty rucne, tak se zblazni.
:-(

Nezblazni, protoze obdrzi chybu nezadane ID. ..... prosim, co je to
RUCNE?

> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
> http://www.swnet(tec)cz
> Magazin informacne vyspelych jedincu

Banalita

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.7.2000 00:05:12

From: "Milan Bursik" <delphi(zv)advnet(tec)cz>
> Mam dotaz, zda se nekdo nepamatuje jak spousteni na 100% zjistit zda neni
> jiz aplikace jednou zapnuta.

Ahoj,

http://community.borland.com/article/0,1410,16355,00.html

Petr Vones, amatersky programator

Delphi 6

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.7.2000 00:20:26

Hello All!

Skuste niekto z toho urobit prelozeny vycuc a poslat ho do konferencie:

http://www.xapxone.com/html/borcon2000_report.htm

Bye
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Jak vypnout Explorer ?

[*] Tom�s Janta��������{����Y��̿ - 19.7.2000 01:10:44

zkousel jsem to s tim Win.Ini

Shell=mojeaplikace.exe

ale nefuguje to, zkousel jsem u win98 SE CZ
co dela Run a Instal vim, je to jenom lepe umistene spustit pri startu
chranene proti mirne pokrocilym uzivatelum :o)
ale zkousel jsem brutralnejsi metodu : prejmenoval jsem explorer.exe a misto
nej sem pod timto nazvem ulozil svuj program, vsechno bezi OK, ale kdyz z
toho moje programu spustim prejmenovanej puvodni explorer.exe spusti se jako
pruzkumnik, a ne jako Plocha (ikonky), tlacitko Start atd.. :o(

Tom� Jantac

OLE Excel a Vlakna

[*] Tom�s Janta��������{����Y��̿ - 19.7.2000 01:30:28

Ahoj,

Popravde receno vlakny jsem sem nikdy nic nedelal a znam je jen teoreticky z
predmluv kapitol kdizek.

Chapu jejich vyznam a princip, apon trochu. Ale v nicem kolem nich si nejsem
jistej. Vzhledem k tomu ze muj program pri volani eventu komponenty jenz je
napsana ve vlaknech neprovede komunikaci OLE s Excelem, domnivam se ze je to
zpusobeno vlakny, to take potvrzuje muj pokus s timerem jak jiz jsem
popisoval. Takze predpokladam ze pokud komponenta vyvola udalost, je
procedura udalosti zpracovavana ve vlakne komponenty z nejz byla vyvolana.
:o?
PostMessage neznam, ale diky za radu ted uz se snad chytnu helpu. Diky moc

Tomas Jantac

[...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.7.2000 06:45:51

[...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.7.2000 07:20:23

> [...]
> spProcedure.ExecProc;
>
> coz probehne v poradku a az pak zavolam predchozi kod, tak
> probehne take v poradku. Co je tedy spatne?

Nevim, jestli jde v tomto pripade o totez, ale mel jsem podobny
problem a bylo to tim, ze metoda clear do parametru sice nastavi
hodnotu null, ale neda se z toho poznat, jakeho typu je ten
parametr. Proto po prirazeni AsString je vse OK.
Melo by stacit pred volanim
spProcedure.ParamByName ('A').Clear;
jeste zavolat
spProcedure.ParamByName ('A').DataType := ftString;
(mozna misto ftString bude bude neco jineho podporovaneho
IbExpresem, neznam ho).

David

sdileni slozek

> [...]
> pro NT a hlavne to odzkousel. Podivej se tam do unitu LmClasses, z toho by to

Muzu to prevest i vyzkouset na NT 4 a Win2000.

O jakej se asi tak jedna rozsah ?? Pocet funkci ?

Radek Voltr

Banalita

Hledej v archivu CreateMutex

Sroub

> Mam dotaz, zda se nekdo nepamatuje jak spousteni na 100% zjistit zda neni
> jiz aplikace jednou zapnuta.
>
> Diky Milan Busik

SHFileOperation

Jak napsal Petr Vonesh, v napovede je blud. Funguje to i pod NT. Jenom jsem
pres vikend nemel kde to odzkouset...

> [...]
> http://lunasoft.hyperlink(tec)cz
> Standardni fce z Delph (CopyFile, MoveFile,...) ti nestacej? Urcite je i

informix

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 19.7.2000 08:31:36

[...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.7.2000 08:33:51

Ahoj,

diky za odpoved, zkusim to vecer, ale co me napadlo: kdyz je to NULL, tak
to ma byt NULL a ne abych musel nastavovat, ze tenhle NULL je typu string
a jiny treba typu integer. :-( Ale ot je jen teoreticka uvaha.

Slavek

> [...]
> jeste zavolat
> spProcedure.ParamByName ('A').DataType := ftString;
> (mozna misto ftString bude bude neco jineho podporovaneho

Stored procedure a zamky?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.7.2000 08:40:37

Ahoj,

> v tom nevid�m velky problem.
****Coz o to, problem to neni, ale za ta leta sezeni u pocitace jsem si
zvyknul, ze se vse pise maximalne jednou. Takhle to musim psat vsude a
stava se z toho zdroj chyb.

> Nezblazni, protoze obdrzi chybu nezadane ID. ..... prosim, co je to
> RUCNE?
****Rucne znamena napriklad pres ISQL ci IBTalk napsat INSERT INTO ...
Klasicky to provadim pri ladeni a vyvoji a pokud se jeste musim starat o ID,
zdrzuje to.

Ale to se jiz bavime vicemene o tom, ze jsem linej dopsat par radku kodu. :-)

Jinak opravdu neni mozne puvodni problem vyresit elegantneji? Napada me v
triggru before insert testovat, zda uzivatel vklada ID, a pokud ano, tak jiz
nepocitat nove (bohuzel to ted nemohu otestovat). :-(

Slavek

Dedeni dialogu - pakarna

[*] Michal Kus <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 19.7.2000 08:48:47

> A ako to dedis? Davas File/New a zo zalozky vyberies TSQLEdit, alebo
> nejako inak? Ja to robim uvedenym sposobom (vizualne) a nemam ziadne
> problemy.

Ano, to je i muj postup.

Vyresil jsem to navratem zalozni kopii projektu. Ale desi me to.

Michal Kus

Jak vypnout Explorer ?

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 19.7.2000 08:49:33

Ahoj

tiez som to skusal pridavanim do win.ini... Neslo to, ale ako pise Vaclav
Sazima toto som vyskusal a funguje to na 99%

soubor system.ini, sekce [boot], polozka shell

do sekcie [boot] v subore "system.ini" som pridal riadok: (do adresara
Windows som nakopcil este pre rebootvanim Win vsetky dll-ka, ako ich
nakopirovala instalacka Windows Commandera a po reboootovani sa spustil len
Windows Commander a nic ine. Ked som ale z neho spustil Explorer.exe, tiez
sa mi spustil len "Prieskumnik". Asi je treba "explorer.exe" spustit s
nejakymi parametrami a potom asi nastartuje Windows ako treba. Ale to som
len tresol do vetra...

SHELL=wincmd32.exe

Jano

> [...]
jako
>pruzkumnik, a ne jako Plocha (ikonky), tlacitko Start atd.. :o(

sdileni slozek

[*] Milan Bursik <delphi(zv)advnet(tec)cz> - 19.7.2000 08:56:08

zatim mi jde o to vedet jake sdileni je k dispozici a pripadne pridat /
odebrat / zmenit

Dik Milan

> Muzu to prevest i vyzkouset na NT 4 a Win2000.
>
> O jakej se asi tak jedna rozsah ?? Pocet funkci ?
>
> Radek Voltr

Dva MSSQL na jednom stroji

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.7.2000 09:09:28

Ahoj,

mame aplikaci s MSSQL7 u jednoho zakaznika. Pred casem
zakaznik poridil jinou aplikaci od jine firmy, postavenou na MSSQL
2000. Zakaznik ma oba SQL servery na jednom stroji. V posledni
dobe se objevuji ruzne zahadne chyby (napr. neco ve stylu
Connection is busy by another hstmt - nevim ted zcela presne
zneni).
Je mozne, ze se obe verze SQL serveru nejak castecne
nesnaseji? Mate nekdo zkusenosti se soucasnym provozem
techto dvou SQL serveru na jednom stroji?
Nejde mi ted ani tolik o vyreseni problemu, jako spis o zjisteni,
zda to opravdu jde ci nejde takto provozovat.

FreeVCS

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4USE(tec)cz> - 19.7.2000 09:34:51

Martin Kubecka wrote:

>Na serveru by si ADO mit mel, protoze MS SQL 7 sebou ADO instaluje (tusim
Nainstaloval jsem MDAC 2.5, beze zmen, stale stejna chyba.

>Zadavas spravne jmeno uzivatele a DB serveru pri vytvareni tabulek? Kdy ti
>to nahlasi tu chybu? Udelal sis uzivatele na pristup do databaze FreeVCS ?

Databaze byla vytvorena rucne v MSSQL s vyuzitim obou skriptu. Pridali jsme
uzivatele a pod timto loguji aplikacni server. Po vyplneni logon dialogu to
za 2-3 sec. zahlasi onu chybu

Posl�n� zpr�vy do TComponent

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 19.7.2000 09:58:01

Ahoj,
co pouzit metodu Dispath z TObject.

> TComponent nema Handle.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

IB 5.6, procedury a parametry

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.7.2000 10:01:25

> diky za odpoved, zkusim to vecer, ale co me napadlo: kdyz je to NULL,
> tak to ma byt NULL a ne abych musel nastavovat, ze tenhle NULL je typu
> string a jiny treba typu integer. :-( Ale ot je jen teoreticka uvaha.

NULL patri do vsech domen a nema proto pridelen specialni typ, to
mas pravdu. Nicmene kdyz ODBC posila na SQL server nejaky
parametr, musi tomu SQL serveru rict, jakeho typu je ten parametr,
aby ho SQL server mohl radne zpracovat. A to nelze nijak zjistit.
Databazovy stroj predpoklada, ze kdyz nekdo pouzije konstrukci
AsString, tak ten parametr asi bude nejakeho textoveho typu (char
apod.) a taky ho tam tak posle. U metody Clear se nema podle
ceho rozhodnout.

David

Nespravne obrazky v palete komponent

[*] raul.endymion(zv)ns1.infima(tec)cz - 19.7.2000 10:09:42

Mam ten samy problem ale na NT 4SP5CZ, take D5. Na Win98 doma jsem byl
v pohode, na NT4SP5CZ doma jsem taky v pohode ale v praci mam problem
ktery popisujes i po reinstalaci.

Raul

BLF> Preji vsem hezky den,
BLF> pri instalaci D5 Prof do Win98 se v palete komponent nezobrazuji spravne obrazky.
BLF> Instalaci jsem provadel i na jine PC a vysledek byl stejny.
BLF> Pokud instaluji D5 Prof do Win NT nebo Win 95, tak jsou obrazky vporadku.
BLF> Nevite nekdo cim je to zpusobene?

BLF> Diky
BLF> Libor Filip

stisk klavesy v aplikaci

[*] Gotthard Petr <xgotha00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 19.7.2000 10:14:19

On Tue, 18 Jul 2000, Petr Sladk� wrote:
> Jak kontrolovat stisk p�edem ur�en� kl�vesy ale pro celou aplikaci.

Ve Windows existuji takzvane HOOK funkce. Volanim 'SetWindowsHookEx' lze
nastavit, aby se po vybrane udalosti (treba od klavesnice) zavolala
nastavena funkce. Pri volani preda Windows funkci parametry, ktere
identifikuji vzniklou udalost (treba stisknutou klavesu).
HOOK funkci lze zachytavat zpravy pro dane vlakno (aplikaci) nebo pro
vsechna vlakna (cele Windows).
Vice informaci v napovede k 'SetWindowsHookEx'.

Petr Gotthard

Pozice bodu na obrazovce

[*] martin.falta(zv)obi.de - 19.7.2000 09:15:08

Ahoj,

uz jsem to jednou posilal, ale nikdo se neozval, tak to zkousim jeste
jednou.

Delam aplikaci, ktera v urcitych casovych intervalech bude hledat jistou
barvu na obrazovce. Ovsem nejak nemuzu prijit na to, jak zjistit pozici
tohoto bodu. Za kazde nakopnuti spravnym smerem (at pro Delphi nebo C++
Biulder) budu nesmirne vdecny.

Martin

D5Std, BCB5Std, Win98

IMPORTANT NOTICE:
This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

Nespravne obrazky v palete komponent

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 19.7.2000 10:19:31

na tento problem si pamatam a robil to (stary, nekompatibilny) ovladac
grafickej karty. Ked niekto pride na nieco ine, tiez by ma to zaujimalo...

Robo
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Bc. Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz>
Pre: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 19. j�l 2000 9:08
Predmet: Nespravne obrazky v palete komponent

> [...]
> Instalaci jsem provadel i na jine PC a vysledek byl stejny.
> Pokud instaluji D5 Prof do Win NT nebo Win 95, tak jsou obrazky vporadku.

Kaskadovy update

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.7.2000 10:26:21

Ahoj,

uz tu sice byl podobny dotaz, ale nenaslo se tusim rozumne
reseni. Jde o MSSQL7.

Mam pro priklad dve tabulky:

Objednavky
KodKnihy int
KodCtenare int

Ctenari
KodCtenare int
Popis varchar(50)

Nyni bych chtel udelat update pres vice radku, napr.

update Ctenari set KodCtenare = KodCtenare + 1000

a vsechny kody ctenare aby se opravily i v tabulce Objednavky.

Jak to udelat? V triggeru mam k dispozici tabulky inserted
(obsahuje novou verzi updatovanych radku) a deleted (obsahuje
puvodni verzi updatovanych radku), ale jak poznam, ktery radek z
tabulky inserted odpovida kteremu radku z tabulky deleted? Je to
dano polohou, nebo je to nahodne a mam smulu? Mam vubec
nejakou moznost, jak v tomto pripade realizovat bezpecne
kaskadovy update? V dokumentaci jsem nenasel zadnou zminku o
korelaci radku v inserted a deleted.

DIk, David

Dva MSSQL na jednom stroji

[*] Kalivoda Jozef <KaliJ(zv)spas.sk> - 19.7.2000 10:40:19

ahoj...
mal som podobny problem... MSSQL 2000 beta2 verzia ma problem pri existencii
s primarnou instalaciu MSSQL7 ... ak sa vsak naistaluje ako druha instacia
(co sql2k umoznuje) malo by to viac menej chodit. Neviem vsak ako je to pri
prevadzke na porte 1433.
mne to teraz ide bez problemov

na dalsiu analyzu by som potreboval vediet ako je instalovany sql2k a sql7 a
ako su konfigurovane (packet size,user conections,remote query
timeout,remote login timeout)

Jozef Kalivoda
Spravca bazy dat (OSPDS)
Karloveska 32, Bratislava
07 / 60664523, 0905 363809
PHS 8 1 4523

[...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.7.2000 10:51:21

A jak? Chci poslat zpravu z neobjektove procedury do komponentu. V
sendmessage ale potrebuji nejaky handle objektu, kteremu to chci zaslat.

> Od: Ales Janda [SMTP:ales.janda(zv)atlas(tec)cz]
> Odesl�no: 19. VII 2000 9:58
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Posl�n� zpr�vy do TComponent
>
> Ahoj,
> co pouzit metodu Dispath z TObject.
>
> Ales

Paintbox do BMP

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 19.7.2000 10:53:20

Petr Vones wrote:

> From: "Zdeno Jasek" <zdeno.jasek(zv)corinex.sk>
>
> Ahoj,
>
> Mas nekde co mozna nejmensi priklad s pouzitim TPaintBox kde ti neslo jeho
> obsah zkopirovat do bitmapy ?

chcel som posuvat obsahom Paintboxu smerom dole, takze som napisal OnPaint:

procedure TForm1.PaintBox1Paint(Sender: TObject);
begin
with PaintBox1, Canvas do
begin
Brush.Color := clBlack;
CopyRect( rect( 0, 10, Width, Height ), PaintBox1.Canvas, rect( 0, 0, Width,
Height - 10 ) );
FillRect( rect( 0, 0, Width, 10 ) );

Aby sa to dalo otestovat, pridal som Button, ktory na stlacenie refresne
PaintBox:

PaintBox1.Refresh;
//PaintBox1Paint(Sender);
end;

Po tvojom e-maily som sa trochu s tym hral a prisiel som k tomu, ze ak zavolam
PaintBox1.Invalidate, Refresh, Update alebo Repaint, nefunguje to. Ak vsak
zavolam z OnClick priamo PaintBox1Paint( Sender ), tak to zafunguje. Takze musim
opravit svoje tvrdenie - CopyRect teda funguje. Zrejme pri volaniach Invalidate,
Refresh alebo Repaint sa obsah PaintBoxu automaticky maze a az potom sa vola
OnPaint udalost.

Ospravedlnujem sa za zavadzanie.
Zdeno

Nespravne obrazky v palete komponent

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 19.7.2000 11:04:45

> Mam ten samy problem ale na NT 4SP5CZ, take D5. Na Win98 doma jsem byl
> v pohode, na NT4SP5CZ doma jsem taky v pohode ale v praci mam problem
> ktery popisujes i po reinstalaci.

NA NT mi to robilo, ale ke� som nastavil True Color, tak bolo a je
vsetko OK

JJ

Banalita

[*] Milan Bursik <delphi(zv)advnet(tec)cz> - 19.7.2000 11:09:38

Muzete mi prosim poslat www adresu

Dik Milan