informix

> Potrebujem sa z delphi cez D5/ADONIS napojit na INFORMIX 7 (myslim 7.3)
> beziaci na NT alebo na IBM (AIX-unix). Poradte mi prosim co k tomu
> potrebujem a kde vobec zacat, prip. ake mam aj ine moznosti.

ADO obsahuje ODBC provider, takze je mozne vyuzit Informix ODBC driver,
ak je k dispozicii. Vyhodnejsi je nativny provider, skus sa na to opytat
vyrobcu
Informixu.

Erik Salaj, WINSOFT

property potomka TForm a TFrame

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 19.7.2000 12:11:39

Pratele, jak delate nasledujici vec:

potrebuju si vytvorit potomka TForm, pridat mu nejake property a eventy.
Potud OK. Ale pokud vytvorim potomka tohoto formu, nejsou tyto pridane
vlastnosti
v design modu viditelne v object inspektoru, coz me stve.

Musim ten form nejak zaregistrovat, nebo co mam udelat, aby ty properties a
eventy byly viditelne v design-time ?

PS: ten samy problem mam s TFrame ...

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=========================

Dva MSSQL na jednom stroji

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.7.2000 12:28:11

> Nevim jestli ti to pomuze.
> Tu osibku s tim, ze Connection is busy with another hstmt jsem mel pri
> komponentach ODBCe, kdyz jsem nemel SepareConnect na True... Ale bylo
> to na jednom PC jeden MS SQL...

V tomto pripade jde o aplikaci jeste psanou v BDE. Ale to, co
pises, je zvlastni - ja ve svych aplikacich v ODBCe mam zasadne
vsude SepareConnect = False a nikdy nebyl problem.
Pokud si tak matne vzpominam, hstmt je handle na SQL
statement. Predpokladam tedy, ze po odeslani SQL prikazu
(dotazu), ale jeste pred uvolnenim onoho handle nekde neco
zkolabuje a handle se uz neuvolni. Vi nekdo neco blizsiho?

David

Zruseni screensaveru

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 19.7.2000 11:38:47

Zdravim.
Muzete mi nekdo poradit, jak co nejjednodusim
zpusobem prerusit jiz nabehly sporic obrzavky?

Peter

W95 D4Prof, W98 D5Ent

Pozice bodu na obrazovce

[*] Grind Crusher <Grind_Crusher(zv)DeathsDoor(tec)com> - 19.7.2000 12:51:40

No nevim jak to presne myslis, ale dalo by se to udelat asi takhle:
Zjistis DC plochy - GetDC(0); { Plocha ma handle 0 }
A potom pouzijes fce GetPixel a SetPixel, podle toho, co potrebujes udelat.
Mimochodem tyhle fce (GetPixel a jim podobne) jsou nechutne pomale ....

Rychlejsi metodou by bylo pouzit CreateCompatibleBitmap a pak GetDIBits, ktera vraci pointer na
fyzicka data bitmapy (v tomto pripade kopie plochy).
Pred tim by sis musel zjistit hloubku barev a rozliseni. Pak uz jen prochazet bajty a hledat co te zajima.
Problem je ale v tom, ze pri ruznych hloubkach barev je i jine usporadani bajtu v bitmape. Faktem ovsem je,
ze kdyz si tohle vsechno osetris, tak potom je jakakoliv prace s bitmapou extremne rychla ...

Grind Crusher

>Ahoj,
>
>uz jsem to jednou posilal, ale nikdo se neozval, tak to zkousim jeste
>jednou.
>
>Delam aplikaci, ktera v urcitych casovych intervalech bude hledat jistou
>barvu na obrazovce. Ovsem nejak nemuzu prijit na to, jak zjistit pozici
>tohoto bodu. Za kazde nakopnuti spravnym smerem (at pro Delphi nebo C++
>Biulder) budu nesmirne vdecny.

>Martin

>D5Std, BCB5Std, Win98

Ping

[*] Milan Bursik <delphi(zv)advnet(tec)cz> - 19.7.2000 12:55:17

Zdravim, pomuzete mi nekdo udelat aplikaci, ktera bude nahradou za ping.

Diky za rady Milan

Kaskadovy update

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.7.2000 12:58:49

> U nekterych tabulek jsem to resil svym primarnim klicem (Identity) a
> pres nej jsem mel ten detail navazany.
>
> Objednavky
>
> KodKnihy int
> IDCtenare int foreign key...
>
> Ctenari
>
> IDCtenare int identity(1,1)
> KodCtenare int unique
> Popis varchar(50)
>
> Pak pres view kdyz das onen update tak to udelas na ctenarovi a ve
> view objednavek jest to, co chces. Delete jsem pak resil pres Trigger
>
> Sroub

:) Ja vim, ze takhle by to slo, mne slo spis o princip, napr. v
pripade, ze by bylo nezbytne datovou strukturu zachovat.
Kaskadovy update neni problem v pripade, ze doslo ke zmene
jen v jedinem zaznamu (coz je drtiva vetsina pripadu). Nicmene
nekdo by mohl chtit prekodovat cely ciselnik, jak jsem psal minule,
a pak mam zrejme smulu.
Struktura tabulek v mem dotazu je zcela smyslena, zvolil jsem
ji jen proto, ze vystihuje princip. Ve skutecne aplikaci bych rad
dosahl kaskadoveho update bez zmeny struktury dat, tj. bez
pridani dalsiho sloupce jako prostrednika.

Ale dik :)

Kaskadovy update

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.7.2000 13:02:47

> Nevim sice jak MS SQL, ale Sybase ASA muze deklarovat cizi klice s
> nastavenim kaskadni (CASCADE) integrity pro update a delete, pak se o
> toto stara sama databaze bez trigru. Tento cizi klic je vlastne
> specialni druh triggru a lze jej nalezt v tabulce trigru.

MSSQL7 nema podporu pro kaskadovou integritu. Coz je skoda.

Jak je to v IB6? Umi IB6 kaskadovy update i pres vice radku?

David

Nespravne obrazky v palete komponent

[*] Bc. Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 19.7.2000 13:06:11

Diky, take mi to pomohlo.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: JAHODA Jozef [SMTP:jahoda(zv)asset.sk]
Odesl�no: 19. �ervence 2000 11:05
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Nespravne obrazky v palete komponent

> Mam ten samy problem ale na NT 4SP5CZ, take D5. Na Win98 doma jsem byl
> v pohode, na NT4SP5CZ doma jsem taky v pohode ale v praci mam problem
> ktery popisujes i po reinstalaci.

NA NT mi to robilo, ale ke� som nastavil True Color, tak bolo a je
vsetko OK

JJ

Dva MSSQL na jednom stroji

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.7.2000 13:08:39

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> mame aplikaci s MSSQL7 u jednoho zakaznika. Pred casem
> zakaznik poridil jinou aplikaci od jine firmy, postavenou na MSSQL
> 2000.

To to provozuji na beta verzi MS SQL 2000 ???? Fajn hazarderi ;-)

Mac

FreeVCS

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.7.2000 13:14:36

Von: Grind_Crusher(zv)DeathsDoor.com(zv)fwd(tec)cz am 19.07.2000 12:51 OEZ

Bitte antworten an delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Gesendet von: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz

An: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
Thema: RE: Pozice bodu na obrazovce

> [...]

>barvu na obrazovce. Ovsem nejak nemuzu prijit na to, jak zjistit pozici
>tohoto bodu. Za kazde nakopnuti spravnym smerem (at pro Delphi nebo C++

IMPORTANT NOTICE:
This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

Zjisteni pripojeneho PC pres TCP-IP

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 19.7.2000 10:50:27 -0400

Cau
Potreboval bych radu ohledne komunikace via TCP-IP. Mam pocitace v lokalni siti a potrebuju zjistit zda je pocitac zapnut, spise jedna jeho sluzba. Nevite nekdo o nakem reseni ? Napadalo me to udelat pres ping s nastavenou ip adresou a portem na kterym dana sluzba vysi, ale nevim jakym spusobem to udelat. Muzete mi nekdo poradit ?

Dik Ladap

OT: nastroj na opravu posty v Outlooku

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 19.7.2000 16:51:19

Ahoj,

vim, ze to tu nekdo pred x tydny az mesici psal, v archivu to ale nemohu
najit ...
Jak se jmenuje exe soubor tykajici se subj ? Kolega by to nutne
potreboval a ja to nepouzivam, takze nevim.

nastroj na opravu posty v Outlooku

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.7.2000 17:10:57

Scanpst.exe

From: "Tomas Michal�k" <michalik(zv)proca(tec)cz>

> vim, ze to tu nekdo pred x tydny az mesici psal, v archivu to ale nemohu
> najit ...
> Jak se jmenuje exe soubor tykajici se subj ? Kolega by to nutne

Interbase Info

[*] Peter Laurinc <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 19.7.2000 17:50:56

> Mal� Dobromil
> Subject: RE: Interbase Info

> - Me stale nejde (a touto cestou znovu zadam o radu)
> zadavat do DB ceske znaky (pokud z ISQL zadam prikaz
> SET NAMES WIN1250, tak uz to jde, ale nevim, jak to
> zajisit programove (LC_CTYPE=win1250 v params TDataBase
> mi nepomohlo)) a take se mi spatne zarazuje "CH" :-(

No neviem ci to bude to prave orechove

Ja pouzivam IB Express, predtym som pouzival FreeIB Components a fungovalo
to na oboch, do Params prastim okrem ineho:

isc_dpb_lc_ctype=WIN1250

S tym ch mam problemy aj ja ale aspon to triedi aj s diakritikou ked
definujem stlpec ako

xyz varchar(20) collate pxw_csy

Len tak mimochodom
neviete niekto ci sa chysta v novej verzii IB vyskytovat nieco ako LIMIT v
MySQL alebo nieco ako (zv)(zv)rowcount v M$ SQL tj ze mu nejakym sposobom zadam ze
mi zo sortovanych dat vrati zaznamy 11-20 (LIMIT(11, 10) v MySQL).
Mimochodom toto povazujem za jedinu velku chybu IB, ktora mi robi nechutne
problemy.

Komunikace pres TCPIP

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 19.7.2000 12:09:43 -0400

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.7.2000 18:27:16

On 19 Jul 2000, at 13:15, Hynek Svato� wrote:

> [...]
> eventy. Potud OK. Ale pokud vytvorim potomka tohoto formu, nejsou tyto
> pridane vlastnosti v design modu viditelne v object inspektoru, coz me

RegisterCustomModule(TTvujForm, TCustomModule);

Property potomka TForm a TFrame

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 19.7.2000 18:40:50

Pratele, jak delate nasledujici vec:

potrebuju si vytvorit potomka TForm, pridat mu nejake property a eventy.
Takto vytvoreny Form zaregistruju pomoci:
procedure Register;
begin
RegisterCustomModule(TPropertyForm, TCustomModule);
end;
Na tento form nasazim i nejake komponenty (buttonky).

Kdyz ale vytvorim potomka tohoto formu, nove vlastnosti se mi sice ukazi,
ale vlozene komponenty jsou fuc !
Pritom, kdyz neprovedu registraci pomoci RegisterCustomModule a provedu
New->Inherit from TPropertyForm,
tak se mi tam ty komponenty zobrazi !

Opacne problem mam u TFrame.
Vytvorim potomka TFrame, pridam vlastnosti, vlozim komponenty.
Po registraci (opet pomoci RegisterCustomModule(TDBGridFrame,
TCustomModule) ) se po naslednem vlozeni do nejakeho formu
sice zobrazi spravne ty componenty, nicmene pro zmenu nemam pristupne
pridane property a eventy.

Provadim registraci spatne ?
[...]

IB 5.6, procedury a parametry

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.7.2000 18:48:52

Ahoj,

tak bohuzel ani tohle nepomohlo. :-(( Jaky jiny zpusob lze pouzit?

Slavek

> Melo by stacit pred volanim
> spProcedure.ParamByName ('A').Clear;
> jeste zavolat
> spProcedure.ParamByName ('A').DataType := ftString;
> (mozna misto ftString bude bude neco jineho podporovaneho
> IbExpresem, neznam ho).

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Ktera aplikace je navrchu

[*] nnfapso(zv)kios.sk - 19.7.2000 19:26:03

Ahoj,

Prednedavnom som mal podobny problem. Ak ti bude stacit caption
aktivneho okna (z caption mozes zistit handle a potom sa s tym daju robit
neuveritelne veci :), tak skus pouzit komponentu KeySpy. Ak ju nenajdes na
webe, tak sa mi ozvi a poslem ti ju.

S pozdravom

Miso nnfapso(zv)kios.sk

Od: David Lebeda [SMTP:david.lebeda(zv)comarr(tec)cz]
Odeslano: 20. eervence 2000 9:01
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Pridavani loginu k MSSQL serveru

[...]

IBTalk 1.04

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.7.2000 10:45:49

Preji vsem pekneho dne,

pokud nekdo pouzivate IBTalk (nebo chcete zacit pouzivat) :-), je k dispozici
nova verze. Ke stazeni tutaj:

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/IBTalk.shtml

Novinky:
* Opravene chovani klavesy delete
* pri spusteni oznaceneho kusu prikazu se jiz kursor nepresune na konec
skriptu, ale na konec oznaceneho prikazu
* opraveno propojeni na dbgrid pri znovuprihlaseni se

Pro neznale:
jedna se o program pro komfortni pristup k InterBase (lepsi nez ISQL).

Slavek

Pridavani loginu k MSSQL serveru

[*] Kalivoda Jozef <KaliJ(zv)spas.sk> - 20.7.2000 10:46:51

no neviem ake sql sa pouziva a na akej sieti ale v MSSQL existuje nieco ako
Trusted Connetion co je vlastne sposob autentifikacie pomocou NT Accounts. v
utilities k MSSQL (6.5,7,2000) je pekna userfrendly aplikacia ktora
jednoduchym sposobom prida, uberie uzivatelov a prava. A ma to este jednu
vyhodu... uzivatelia si nemusia pametat novy login a heslo. jeden clovek
ktory to vo fyrme bude mat na starosti sa urcite najde....na sql pomocou
trusted konection sa vedia pripajat ADO z D5 Ent.
[...]

Zalohovanie

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 20.7.2000 10:53:09

Zdravim,

Pouzivam D5prof/MSSQL7, perspektivne tato aplikacia bude bezat aj na
Informix a Oracle, prip. ktovie co este. Potrebujem vyriesit zalohovanie,
pricom zalohovat sa nebude databaza ako celok (je prilis prilis velka).
Zalohuju sa niektore tabulky cele, niektore (pravdepodobne iba jedna) len
zmeny (pridane alebo zmenene riadky).
Chcem sa spytat, ci ste uz nieco podobne riesili prip. ci nemate lepsi napad
ako dat si priznak do databazy a postupne vyhravat riadky do ASCII ci DBF a
napalovat ich postupne na cdcka.

Robo

View

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 20.7.2000 11:02:18

Zdravim,

da sa na MSSQL7 vytvorit nieco ako "staticky" wiev? Konkretne mi ide o to,
ze select ktory potrebujem vidiet raz za den trva hrozne dlho a tak by som
ho chcel v noci spustit a rano vidiet uz len jeho vysledok.
Predstavujem si to tak, ze vytvorim view, predpripravim ho cez noc a
nasledujuci den ked spravim nieco ako "select * from View1", okamzite mi
ukaze vysledok. Alebo je nutne riesit to 'docasnou' tabulkou??? Hladal som v
manuale k MSSQL7, ale neviem.... Riesenie by malo byt pouzitelne aj na inych
serveroch (informix, ..).

SaveAll pri shutdown

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 20.7.2000 11:03:01

Ahoj,

mam takovyto problem. K pocitaci (W2K, D5), mam pripojenou UPS se
signalizaci, takze po power fail se provede (po 8 minutach nebo pri vysosane
baterce) shutdown pocitace. Problem spociva v tom, ze bych potreboval
zaridit, aby se automaticky ulozily rozeditovane veci v Delphi a ukoncily
Delphi (tedy provest SaveAll a Exit). Jedna z moznosti je vyuzit moznost
spustit pred zahajenim shutdown program, ktery by mohl udelat SaveAll a
Exit. Mate nekdo predstavu (nejlepe doplnenou zdrojakem :-)), jak na to,
pripadne nejakou jinou stepnou ideu ?

Diky za namety.

Property potomka TForm a TFrame

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.7.2000 11:12:38

On 19 Jul 2000, at 18:40, Hynek Svato� wrote:

> [...]
> registraci pomoci RegisterCustomModule a provedu New->Inherit from
> TPropertyForm, tak se mi tam ty komponenty zobrazi !

Zalezi, jak to delas. Pokud chces mit komponenty uz na formulari
TPropertyForm, pak musis tyto komponenty vytvorit a prihlasit do
formu "rucne" uz (napr.) v Create.

Kdyz vytvaris novy formular, pak tvuj formular muzes ziskat
napriklad tak, ze TForm prejmenujes na TPropertyForm, pak ho
ulozis, zavres a znovu otevres. Budes mit ovsem problemy, pokud
budes chtit s takovymi komponentami hybat.

Povazuji za lepsi napsat cisty formular pouze s novymi
vlastnostmi, ten zaregistrovat, vytvorit si z nej sablonu s
komponentami, a tu pak volat jako inherited.

Vygenerovani SQL

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 20.7.2000 11:30:58

Nestaci pouzit Datapump.

> Nevite o nejakem nastroji, ktery by mi vygeneroval
> z jiz existujici PARADOX tabulky, SQL pro vytvoreni...
>
> Moc dik..

Algoritmus DES

OK, a ktory (vseobecne uznavany) algoritmus by si mi odporucal ?
Ale aj tak by ma zaujimali "spatne" vlastnosti DES kryptovania
(nebolo by mozne pouzit dlhsi kluc nez 56 bitov?).

Peter

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> DES s 56-bitovym klicem je velmi slaby algoritmus,
> ktery byl jiz prolomen hrubou silou a ma navic

Ja to zatim jen zkousim. Je to v ramci aplikace. Pridavam login a usera
zaroven a zatim odebiram pouze usera, coz ma nedostatek v tom, ze stary
login tam zustane se starym heslem (pokud chces odebrat login a ma odkazy na
vice databazi, tak na me MS SQL zarve) . Pak mam dialog s gridem a v nem
sloupce pro insert, update, delete a select. Na radcich pak mam ty svoje
stored procedure, view resp. selecty pripadne jen inserty. No a pak uz se
staram jen o Grant a Revoke v odkazech onen grid. Nedokazu si to vsak
predstavit u aplikace s radove stovkami (nekdy i desitkami) tabulek, i kdyz
ruzne ciselniky jsou si nekdy podobne z hlediska pristupu uzivatele. No a
pak uz jen osetruji hlasku, ze obycejny user nemuze pridat (ubrat)login,
pridelovat pristupova prava... Pokud chci navest administratora, tak ho jen
pridam do stejne role jako je dbo.

> [...]
> databazoveho administratora, aby vedel, jak zalozit uzivatele a jaka
> prava mu pridelit? Nebo se o to ma pokouset sama aplikace? Co

View

Mrkni na jobs, ja takhle taham data do intranetova site z nocnich zaloh...

> [...]
> ukaze vysledok. Alebo je nutne riesit to 'docasnou' tabulkou??? Hladal som
> manuale k MSSQL7, ale neviem.... Riesenie by malo byt pouzitelne aj na

Interbase 6

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 20.7.2000 12:21:18

Stahni si z www.interbase.com prodlouzeni beta licence.

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz - 20.7.2000 12:23:50

Zdravim vsechny!
Predem se omlouvam za mirny OT, ale vyvoj bude v Delphi, takze tak uplne to
OT neni :)
Potrebuju napsat zjednodusenou verzi databaze, neco jako MS Access. Tzn.
potrebuju, aby to vsechno bylo v jednom souboru, aby se v tom dalo
samozrejme hledat a aby to nesezralo moc pameti pri velkem souboru. Ma to
byt pouze lokalni jednouzivatelska DB.
Takze se ptam: vite nekdo o nejakych (pokud mozno ceskych, anglicky moc
dobre neumim, ale taky by se dalo) zdrojich, podle kterych bych zjistil
principy fungovani a hlavne programovani DB stroju? Nejaky skripta nebo
knizky z VS nebo nejaky WWW ...
Moc by mi to pomohlo a docela to specha, takze opravdu budu vdecnej za
kazdou radu.

Petr

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz - 20.7.2000 12:25:59

[...]
Moc by mi to pomohlo, takze opravdu budu vdecnej za kazdou radu.

Peca

Property potomka TForm a TFrame

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 20.7.2000 12:32:03

> [...]
> vlastnostmi, ten zaregistrovat, vytvorit si z nej sablonu s
> komponentami, a tu pak volat jako inherited.

Ano, na toto reseni jsem posleze prisel, u formu to funguje OK,
nicmene mi toto stale nefunguje u TFrame, bud mi to hlasi chyby
v IDE nebo za behu programu.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=========================

View

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 20.7.2000 12:34:51

Mno, v SQL7 to asi pude pouze tou docasnou tabulkou.
V MS SQL2000 je snad neco jako staticky pohled, povidalo se o tom na
konferenic, bohuzel si uz nepamatuju, o co presne slo.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.7.2000 12:43:23

Ahoj,

pokud pomineme noseni drivi do lesa, pak je nekolik me znamych zdroju:

* skripta J. Pokorneho zaklady implementace databazi vydane na MFF, k
dostani na Malostranksem Namesti v Praze v Erudiu, nebo o vrata vedle
primo u autora

* zdrojaky databazi jeko je MySQL (doufam, ze jsou dostupne) a budou i
zdrojaky k InterBase.

Mohu se optat, k cemu to chces? Udelat byt sebemensi databazi je velmi
narocne.

Slavek

> [...]
> knizky z VS nebo nejaky WWW ...
> Moc by mi to pomohlo a docela to specha, takze opravdu budu vdecnej za

View

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.7.2000 12:45:25

> [...]
> Hladal som v manuale k MSSQL7, ale neviem.... Riesenie by malo byt
> pouzitelne aj na inych serveroch (informix, ..).

Moc nerozumim. Normalni view, tak jak existuje na MSSQL7, je
nevyhovujici?

David

Interbase 6

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 20.7.2000 12:52:27

Ahoj , nemas prodlouzenou licenci na IB. Podivej se na http://www.interbase.com, je tam navod, jak prodlouzit licenci do konce srpna.

Od: Ale� Kle�ka [SMTP:aklecka(zv)merlin(tec)cz]
Odesl�no: 20. �ervence 2000 10:30
Komu: forum Delphi
P�edm�t: Interbase 6

[...]

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 20.7.2000 12:52:45

Ahoj,
zkus se podivat na tohle (bylo to na Torry, jmenovalo se to Cipher.zip). Ja
z toho pouzivam MD5 hash.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Copyright: Hagen Reddmann mailto:HaReddmann(zv)AOL.COM
Author: Hagen Reddmann
D2-D5, BCB3-4

5 Checksum: CRC32, XOR32bit, XOR16bit, CRC16-CCITT, CRC16-Standard

23 Hash: MD4, MD5, SHA (other Name SHS), SHA1,
RipeMD128, RipeMD160, RipeMD256, RipeMD320,
Haval (128, 160, 192, 224, 256) with Rounds,
Snefru, Square, Tiger
Sapphire II (128, 160, 192, 224, 256, 288, 320) 40 Cipher: Gost, Cast128, Cast256, Blowfish, IDEA
Mars, Misty 1, RC2, RC4, RC5, RC6, FROG, Rijndael,
SAFER, SAFER-K40, SAFER-SK40,SAFER-K64, SAFER-SK64,
SAFER-K128, SAFER-SK128, TEA, TEAN, Skipjack, SCOP,
Q128, 3Way, Twofish, Shark, Square, Single DES, Double DES,
Triple DES, Double DES16, Triple DES16, TripleDES24,
DESX, NewDES, Diamond II, Diamond II Lite, Sapphire II

2 RNG: Standard Random Generator, Linear Feedback Shift Register
RNG with
variable Period from 2^64-1 to 2^2032-1.

6 Text Formats: Hexadecimal, MIME Base 64, Plain, RFC1760 Six Word, UU
Coding, XX Coding

others: * Low Level API to access outside from Delphi and BCB
* Fast implementation (i.E. THash_MD4 > 27Mb/sec,
TCipher_Blowfish > 8.0 Mb/sec)
* Stringformat Management, includes:
HEX, MIME Base 64, RFC1760 Six Word, UU and XX Coding
String converting and Samples
* Designtime Manager Components for Hash's and Cipher's
* Full and easy objectorientated
* RNG's can be cryptographicaly secure
* Standard Cipher Modes:
CBC - Cipher Block Chaining
CTS - Cipher Text Stealing
CFB - Cipher Feedback
OFB - Output Feedback
ECB - Electronic Code Book
CBCMAC - CBC Message Authentication Code
CTSMAC - CTS Message Authentication Code
CFBMAC - CFB Message Authentication Code
* High optimized Assembler Core
* Progress Gauge Support in all Cipher's, Hash's,
CheckSums's
* Self Test Support for all Cipher's, Hash's, CheckSums's
to test of
any illegal or incorrect Modification's
* Detailed and full DEMO
* variable HMAC's - Hash Message Authentication Code
Support for all THash_XXX Classes,
supports RFC2104 Standard HMAC's
* automatically Compression Support
* Chaining from all THash_XXX, TRandom_XXX, TCipher_XXXX
and TCompress_XXX Classes
* En/Decryption/Scrambling/Wipe with all TProtection
Classes,
this includes all Hash's, Cipher's, Random's and
Compress's Classes
* Internet RFC2289/RFC1760/RFC2444 One Time Password
Routines as Component
* many more...

This Packages is fully developed outside from the USA.

Pridavani loginu k MSSQL serveru

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.7.2000 12:58:39

> [...]
> pametat novy login a heslo. jeden clovek ktory to vo fyrme bude mat
> na starosti sa urcite najde....na sql pomocou trusted konection sa

Nedorozumeni. Mne nejde o to, JAK zalozit login. Mimo to trvam
na SQL autentikaci, uzivatele MUSI zadat jmeno a heslo.

Jde mi o to, zda o zakladani loginu se ma postarat aplikace
sama, nebo jestli je zvykem to nechat na db administratorovi.
Ja bych rad vyuzil mirne upraveny postup Hynka Svatose
(pokud se nepletu), tj. loginy samotne nemaji pridelena zadna
prava a o ta se postara aplikacni role. Jde o to, zda kdyz zakaznik
prijme noveho zamestnance a chce mu umoznit pouzivat mou
aplikaci, zda moje aplikace sama ma zkusit zalozit login, nebo zda
je obvykle zvednout telefon, zavolat db administratorovi a pozadat
ho o zalozeni loginu.
Proto me zajimaji nazory od lidi, kteri siri databazove aplikace,
jak to delaji.

David

IB 5.6, procedury a parametry

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.7.2000 13:10:50

> Navic ja nazev procedury v dobe navrhu neznam, ziskavam jej ze
> sustemovych tabulek IB. Pak uzivateli nabidnu jejich seznam, o si
> vybere, zada parametry a spusti.

Ahoj,

tak uz nevim, posledni, co me jeste napada k vyzkouseni, jsou dve
veci:
- podivat se na promennou BOUND (je v BDE, nevim, zda pod
IBExpress ma smysl)

- pred nastaveni jmena ulozene procedury jeste dat
spProcedure.Params.Clear

Sorry, vic uz nevim.

David

IB 5.6, procedury a parametry

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.7.2000 13:16:47

Ahoj,

IBExpress BDE nastesti nepouziva a s tim Clear jsem to take zkusil a
bezvysledku. Diky za pomoc.

Slavek

> [...]
>
> Sorry, vic uz nevim.
>
> David

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz - 20.7.2000 13:16:27

> Mohu se optat, k cemu to chces? Udelat byt sebemensi databazi
> je velmi
> narocne.

no, ja nepotrebuju vylozene SQL databazi, takovy silenec (zatim) nejsem. Me
staci neco jednoduchyho, co umi ulozit vsechny tabulky a indexy do jednoho
souboru, se kterym pak budu pracovat v Delphi.
Hledal jsem a hledal, ale bud je to vsechno placeny, nebo to umi pracovat
jenom s jednim souborem pro kazdou tabulku. Takze si musim neco zpotvorit
sam, ale nevim poradne jak na to, aby to nesezralo silenou spoustu
prostredku a pameti, a aby to fungovalo aspon trochu jako databaze :)
Navic me to docela zajima, jak takove DB pracujou (at uz SQL nebo lokalni).
Ty zdrojaky od MySQL me uz taky napadly, ale to je prece jenom SQL server
(nebo ne?) a ucit se neco ze zdrojaku, navic kdyz to opravdu nechci tak
slozite ...

Petr

Algoritmus DES

[*] VOTAVA Jan <Jan.Votava(zv)epe(tec)cz> - 20.7.2000 13:22:32

Zkus Handbook of Applied Cryptography.

V PDF formatu je cela kniha dostupna na
http://www.cacr.math.uwaterloo.ca/hac/

Honza.

> [...]
> ---
> Pr�choz� zpr�va neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.167 / Virov� b�ze: 80 - datum vyd�n�: 29.6.2000

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.7.2000 13:25:29

> [...]
> ze stary login tam zustane se starym heslem (pokud chces odebrat login
> a ma odkazy na vice databazi, tak na me MS SQL zarve) .

Podle me ma smysl zkusit smazat login a pocitat s tim, ze se to u
nekoho nepodari. V techto pripadech stejne neni zadouci login
smazat, ale to neznamena, ze v jinych pripadech take ne.

Jinak samozrejme dik za odpoved :)

David

Algoritmus DES

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.7.2000 12:40:49

Puvodni zprava, kterou napsal Peter Vlkovic dne 20 Jul 00,:

> OK, a ktory (vseobecne uznavany) algoritmus by si mi odporucal ?
> Ale aj tak by ma zaujimali "spatne" vlastnosti DES kryptovania
> (nebolo by mozne pouzit dlhsi kluc nez 56 bitov?).

DES je proste 56 bitu a vic pouzit nelze. DES bych pouzil pouze
v pripade, kdybych musel sifrovat tak, abych byl kompatibilni
s necim, co jej vyuziva. Existuje TrippleDES, coz jsou 3 DESy
spojene, je to bezpecnejsi, ale mnohem pomalejsi, samozrejme.
Existuje spousta sifer, ktere jsou bezpecne. V podstate je to
jedno, kterou pouzijes, hlavne aby mela alespon 128 bitu klic.
Pak uz si vyber z nabidky treba podle rychlosti apod. Jinak
jeste co se tyka tech spatnych vlastnosti DESu, tak o tom bylo
napsano mnoho clanku, krasne o tom pise treba cesky kryptolog
Vlastimil Klima v mnoha casopisech (Chip apod.).

ICQ: 21215917, PGP vitano

View

[*] Robert Zak <nrsys(zv)psn.sk> - 20.7.2000 14:03:40

ten normalny view vzdy vybera data znova pri kazdom pohlade. Mne slo skor o
to ci neexistuje nejaka definicia view podla SQL-92, proste nieco co pojde
na kazdom (relativne) serveri . No ale ako tak pozeram, ostavaju mi iba tie
docasne tabulky.....

Robo
-----P�vodn� spr�va-----
Od: David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 20. j�l 2000 13:51
Predmet: Re: View

> [...]

> pouzitelne aj na inych serveroch (informix, ..).

Moc nerozumim. Normalni view, tak jak existuje na MSSQL7, je

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.7.2000 14:22:19

On 20 Jul 2000, at 9:42, CERMAK wrote:

> [...]
> primo mechanismu delphi a nepouzivat Updaty delane vlastnim kodem.
>
> Nejradeji bych pouzil komponenty Delphi (asi BDE) nebo nejake overene

Odpoved neznam, protoze BDE nepouzivam. Zkusim se ale udelat
nejake odhady, mozna se trefim. :-)

Za 1., pristupovat k MS SQL 7 pres BDE je cira zoufalost a
neuvazenost - BDE se vuci MS SQL7 nechova zcela dobre, jsou
tam misty zavazne chyby. Dalsi problemy mohou snadno plynout z
toho, ze DBLib je ze strany MS SQL7 podporovan uz jen okrajove
a je tam rada omezujicich vyjimek.

Z kombinace BDE (nativni driver) a MS SQL 6.5 mam zkusenost,
ze jedna konektivita ze strany programu mi sebrala nekolik
konektivit na strane serveru. Nevim proc, priciny jsem nezjistoval,
radeji jsem opustil BDE. I kdyby byla chyba na me strane, BDE se
pro MS SQL7 nehodi z cele rady jinych duvodu.

Nejrozumnejsi pristup k MS SQL7 je OLE DB/ADO, mozna jeste
ODBC. Jestli vsak mas aplikaci postavenou nad MIDAS, asi by s
prevodem byly problemy, protoze vicevrstvost nad ADO se resi
jinak.

Zkus tedy vytvorit stejne mnozstvi pripojeni z nejakych
jednoduchych (nevrstvenych) aplikaci pres BDE, a zkus totez s
nejakym jinym strojem (napr. ADO). Myslim, ze timto postupem
bys ses mohl priblizit odpovedi. Sleduj, kolik konektivit ti to sebere
na strane SQL Serveru.

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 20.7.2000 14:31:32

Fifa, ty se vrhas na tvorbu vlastniho db stroje ? Tak hodne stesti ...
Opravdu by nebylo lepsi pouzit jiz neco existujiciho ?
Mno jestli ti opravdu nezbyva nic jineho, doporucuji ti podivat se na
"strukturovana uloziste", tj. COM rozhrani IStorage a IStream.
Jedna se o "souborovy sestem v souboru". To by ti snad pro zacatek mohlo
pomoct, jinak nevim ...

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

Interbase 6

[*] Otakar �koloud <delphi(zv)ssakhk(tec)cz> - 20.7.2000 14:34:05

Ahoj,

Na strance
http://www.interbase2000.org/binaries.htm
je prodlouzeni licence do 1/8/2001

Ota

> [...]
>
> Diky moc
>
> Alesh

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.7.2000 14:36:33

> [...]
> Hledal jsem a hledal, ale bud je to vsechno placeny, nebo to umi
> pracovat jenom s jednim souborem pro kazdou tabulku.

Pokud to budes delat pro firmu a ne soukrome po vecerech, tak
bych rekl, ze cas straveny vyvojem nove databaze bude podstatne
drazsi nez koupeni neceho placeneho.

David

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 20.7.2000 14:40:11

A proc tedy nepouzijes prave ten Access (pres ADO ci primo DAO
(nebo v horsim pripade pres ODBC a BDE)) ?

Pfuj, s tema zkratkama se musi nebo udelat >:o)

> [...]
> slozite ...

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz - 20.7.2000 14:56:39

> A proc tedy nepouzijes prave ten Access (pres ADO ci primo DAO
> (nebo v horsim pripade pres ODBC a BDE)) ?
>
> Pfuj, s tema zkratkama se musi nebo udelat >:o)
> D.

Ahoj,
protoze veskere komponenty a podobne blbosti nejsou free.
Pres ODBC a BDE to nechci, potrebuju to mit vsechno v jednom exaci ...

Petr

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz - 20.7.2000 14:58:24

> Pokud to budes delat pro firmu a ne soukrome po vecerech, tak
> bych rekl, ze cas straveny vyvojem nove databaze bude podstatne
> drazsi nez koupeni neceho placeneho.

no delam to pro sebe, a sice ze dvou duvodu:
1. potrebuju neco, co lze pouzit tak, abych to mel vsechno primo v exaci a k
tomu jeden soubor s daty
2. docela me zajima, jak se takoveto databaze tvori

Petr

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz - 20.7.2000 14:59:05

> [...]
> "strukturovana uloziste", tj. COM rozhrani IStorage a IStream.
> Jedna se o "souborovy sestem v souboru". To by ti snad pro

Cau, diky za radu, zkusim na to kouknout.

Petr

Diskety, zip-mechaniky apod.

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 20.7.2000 13:09:25 met-1

Ahoj!

Netusi nekdo, jak (nejjednoduseji - neni podminkou) zjistim, ktere
"pismenko" je na konkretnim pocitaci prirazeno disketam a ruznym zip-
mechanikam? Mno, pro tu disketu, to je jasny, ze? :-) Ale co ten
zbytek?

Jirka.

Zdroje k programovani DB ... II.

[*] Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz - 20.7.2000 15:34:07

Jeste jednou vsechny zdravim.
Predem diky za vsechny ty odpovedi. Rad bych upresnil, o co mi jde, protoze
to vypada, jako bych chtel vyvijet novej Oracle :))
Takze to zjednodusim:

neco jako dBase + aby to umelo BLOB + umelo to vic tabulek + aby to bylo
vsechno v jednom souboru

Zadne SQL prikazy, ale jenom nejake funkce na vyhledani zaznamu, na vlozeni
noveho, smazani, opravu atd.

Mozna by se to dalo okoukat z ruznych zdrojaku k dBase, ale me jde hlavne o
to, jak to udelat, aby to vsechno bylo v jednom jedinym souboru.

Petr

IB6 a Netware

rozhoduji se pro SQL server na Novella (4.10). Uvazoval jsem o IB (6), ale
vypada to, ze od verze 5 uz se s Novellem nepocita. Nebo se mylim?

Honza.

Insufficient memory for this operation.

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 20.7.2000 16:03:09

Problem je opravdu v BDE. Chybovou hlasku generuje BDE a jeji vyskyt souvisi
s nedostatkem jakesi sdilene pameti. Mne by ale zajimalo jestli nekdo nema
zkusenosti, ktere by mi pomohly, abych pamet na serveru nezpotreboval tak
rychle. Na ADO Expres komponentach v D5 se mi nelibi to ,ze nemuzu rict, co
se ma delat pri updatu, delete a insert jako pri pouziti BDE nebo IBExpress.
Opravdu se mi nechce osetrovat zapisy vsude rucne, ani menit zpusob
komunikace klienta se serverem. Navic jsem slysel, ze nejsou prilis dobre.
ADONIS neznam a asi by byl problem jej koupit.

> [...]

nejakym jinym strojem (napr. ADO). Myslim, ze timto postupem
bys ses mohl priblizit odpovedi. Sleduj, kolik konektivit ti to sebere

Remote COM

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.7.2000 16:20:37

On 20 Jul 2000, at 9:40, CERMAK wrote:

> Na siti W9x to jde, ale musi byt COM server spusteny, pred vytvareni
> objektu. DCOM na W9x neumoznuje automaticke spusteni serveru pri
> volani prvniho COM objektu.

Zkusil jsem to, a nezdarilo se. Je k tomu treba nejaka konfigurace
DCOM, nebo nastaveni parametru volaneho COM objektu?

On 20 Jul 2000, at 12:32, Hynek Svato� wrote:

> Ano, na toto reseni jsem posleze prisel, u formu to funguje OK,
> nicmene mi toto stale nefunguje u TFrame, bud mi to hlasi chyby
> v IDE nebo za behu programu.

Frame pouzivam zridka a to jeste na nejake triviality, v tomhle ti
tedy poradit nemohu. Ale asi si budes muset udelat holt vice
framesu.

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Petr Zednik <Zednik(zv)prospeks-it(tec)cz> - 20.7.2000 17:06:16

Ahoj

Podle toho co pises asi bude nejlepsi vyuzit opravdu TStream
pripadne TWriter/TReader.

Posilam ti jako prilohu par peknych popisu jak udelat to co chces
prave pomoci TStream (na soukromy email, protoze v konferenci je to zakazane).

Petr Zednik

>1. potrebuju neco, co lze pouzit tak, abych to mel vsechno primo v exaci a k
>tomu jeden soubor s daty
>2. docela me zajima, jak se takoveto databaze tvori

Odkaz na kontextove menu

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 20.7.2000 17:13:55

Zdravim

Odpovidas na neco jineho. Tazatel se ptal, jak pridat do menu ikony podobne
jako to ma WinZIP a WinRAR, ne jak pridat svuj program do SendTo menu.
Jiste, je tu moznost pridat do popup menu svuj program, ale to tento problem
resi jen z cati. Funguje to stejne, jako kdyz soubor presunes na ikonu
programu. Syntaxe je takovahle: "C:\soft\myprog.exe C:\files\soubor.txt".

To o cem sem mluvil je napr. tady:
HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers\WinRAR a v tomto klici je
takove to dlouhe cislo, ktere odkazuje nekam jinam do registru. Na miste
dalsiho vyskytu je V�choz�(WinRAR), v nem jeste klic InProcServer32 a tam
polozky V�choz�(C:\Pakarny\WinRAR\rarext.dll) a ThreadingModel(Appartment).
(v zavorkach je uvedena hodnota, nepatri k nazvu) Nasel sem jeste 11 dalsih
vyskytu stejneho dlouheho cisla. A to nepocitam HKLM\Software\CLASSES, kde
je okopirovany HKCR.

> [...]
> adresar lze zjistit v registru ve vetvi:
>
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell

TToolButton.AutoSize - konecna

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 20.7.2000 19:07:06

> From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> toto nefunguje, ale pokud nastavis jak u toolbaru tak u toolbuttonu
vlastnost
> AutoSize na True tak bude mit kazde tlacitko jinou sirku dle titulku.
Jeste
> by to mohlo byt zpusobeno neaktualni verzi knihovny COMCTL32.DLL, pouzivam
> 5.81 (soucast IE5.01 nebo lze statnout i samostatne).

takto to funguje, ja jsem nutne potreboval nastavit natvrdo sirku tlacitka,
protoze
kdyz zmenim jayzkovou verzi tak se mi to cele rozhodi, a pokud zase necham
vlastnost AutoSize=true tak to z "hygienick�ho" nevypada dobre.
Dival jsem se i na zdrojaky (ze bych to zkusil prepsat) ale nevypada to
dobre :-((

S pozdravem Heinisch Jiri

OLE Excel a Vlakna

[*] JmisekDelphi <JmisekDelphi(zv)atlas(tec)cz> - 20.7.2000 20:44:49

Cau cau
Necetl jsem uplne vse ale jistej help bych mel.

pokud se spousti cokoliv z v tthread.execute bezi to v threadu, pokud chces
aby to bezelo ve
VCL threadu musis pouzit metodu synchronize;

Pokud mas zdrojak ke komponente podivej se jestli komponenta spousti udalost
pomoci metody
Tthread.Synchronize(DoUdalost), pokud ne dopln to.

From: "Ing. Csaba Kissi" <ckissi(zv)email(tec)cz>
> [...]
> v prieskumnikovi po stlaceni praveho tlacitka ponukne "Add to zip" a nasledne

Ahoj,

podivej se to \Demos\ActiveX\ShellExt\Contmenu.dpr

Petr Vones, amatersky programator

Diskety, zip-mechaniky apod.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.7.2000 22:55:38

From: "Jiri Novotny" <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz>
> Netusi nekdo, jak (nejjednoduseji - neni podminkou) zjistim, ktere
> "pismenko" je na konkretnim pocitaci prirazeno disketam a ruznym zip-

Ahoj,

pomoci API funkce GetDriveType. Podivej se na zdrojak TDriveComboBox, tam to
v metode BuildList mas.

Petr Vones, amatersky programator

Posl�n� zpr�vy do TComponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.7.2000 22:55:59

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> mam mensi problem, potrebuji spravit svuj component (TComponent) ktery
> pouziva externi procedury.
> Jak bych mohl poslat zpravu pomoci sendmessage komponentu?

Ahoj,

SendMessage je funkce Windows, pokud tedy dana komponenta neni potomkem
TWinControl (ci nema jinak alokovane HWND) tak je to nesmysl. Muzes ale
vyuzit obsluhu zprav ktera je primo v TObject. Podivej se na metodu
TObject.Dispatch. Neslo by to ale cele resit treba pomoci udalosti ?

Petr Vones, amatersky programator

Insufficient memory for this operation.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.7.2000 22:55:33

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz>
> Prosim o radu. Mam pomerne rozsahlou trivrstvou aplikaci v D5, ktera
> pristupuje pres BDE k MS SQL 7.0. Po prihlaseni urciteho poctu klientu k

Ahoj,

toto je chyba vyvolana z BDE. Pouzivani BDE na SQL databaze je dnes opravdu
krajne nevhodne reseni. Zkus experimentovat s parametrem SHAREDMEMSIZE v BDE
Adminu, ale lepsi bude pouzit asi neco jineho nez BDE.

Petr Vones, amatersky programator

Windows NT server

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.7.2000 22:55:17

From: "Petr Reichl" <p.reichl(zv)gmc.net>
> muzete mi prosim nekdo poradit jak zjistim zda se jedna o Windows NT server
> nebo o Windows NT Workstation?

Ahoj,

stahni si JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL), tam v unitu JclSysInfo
mas funkci:

TNtProductType = (ptUnknown, ptWorkStation, ptServer, ptAdvancedServer);

function NtProductType: TNtProductType;

Petr Vones, amatersky programator

stisk klavesy v aplikaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.7.2000 22:55:50

From: <voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz>
> Hooky jsou globalni veci a moc bych je nepouzival (nevim jak ted ale driv musela

Ahoj,

Hooky nemusi byt jen globalni, nektere mohou byt pouze pro zadany thread. Blize
viz SetWindowsHookEx.

Petr Vones, amatersky programator

Telefonovani pres modem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.7.2000 22:57:51

From: "Peter Masek" <peter(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> jak prepnout na hlasovou komunikaci. z repraku zapojenych do modemu normalne
> volaneho slysim, ale kdyz mluvim do mikrofonu, tak on me neslysi.

pro toto je dobre pouzit spise TAPI, tam je to jiz vyresene. Kazdy modem na
to ma jine prikazy, takze pouziti nejakeho vyssiho celku (TAPI) je vlastne
jedinym resenim pokud to ma fungovat pro vice typu modemu. Jediny problem je
snad v tom, ze na NT4 neni TAPI plne implementovano (snad jen Microsoft vi
proc).

Nekteri vyrobci se to snazi resit tak, ze pak se svymi komponentami dodavaji
seznamy prikazu pro hlasovou komunikaci. Vysledek je ten, ze v tom seznamu bud
tvuj modem vubec neni nebo je tam nejaka stara verze a stejne to nefunguje :-)
Takze asi nejlepsi je pouzit TAPI vsude kde to jde (coz je v praxi vse krom NT4)
a pro NT4 to resit 'rucne' s pouzitim prikazu daneho instalovaneho modemu ktere
jsou v registru:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Modem

Petr Vones, amatersky programator

Zasl�n� jedn� zpr�vy v�ce procesum

[*] Cibulka Karel <k.cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 20.7.2000 23:01:30

Ahoj,

resim takovy problem v Delphi:
- mam COM objekt, ktery je vytvaren v ruznych procesech (aplikacich), tj. muze to byt vice threadu v jednom procesu a zaroven i v jinem procesu(ech)

- problem je takovy, ze potrebuju, aby jeden tenhle thread s tim COM objektem byl schopen zaslat nejakou zpravu (staci Integer cislo) VSEM ostatnim objektum najednou nezavisle na tom, jestli bezi ve stejnem nebo jinem procesu a samozrejme bez toho, aby o sobe nutne vedeli

Koukal jsem na std. IPC demo u Delphi, ale to pracuje presne obracene - klienti posilaji zpravy jednomu serveru.

Sam bych to videl na nejakou komunikaci s pouzitim Win32 Eventu, sdilene pameti, ale nechce se mi neco vymyslet znovu, kdyz uz to jiste nekdo vymyslel. A hlavne - popis pouziti ve Win32 API me prijde trosku zmateny...

Diky za kazdou pomoc a podnetny navrh.

Cibulka Karel

PC-Speaker

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.7.2000 23:05:35

From: "Peter Masek" <peter(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> dost na primy pristup k HW haklivi.

Ahoj,

> if Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_NT then

Na NT bude volana API funkce Beep (viz kod), protoze tam (nastesti) nelze
k IO portum pristupovat vubec. Ve Win9x neni funkce Beep plne podporovana
(proc to asi nevi ani MS ;-) tak se to musi bohuzel resit pristupem k IO
portum.

Petr Vones, amatersky programator

Vygenerovani SQL

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 20.7.2000 23:46:00

Ahoj,

skus casestudio firmy rksoft. Je to za penize, ale myslim ze tohle zvladne i
demo verze.
http:\\www.casestudio.com\rksoft