Insufficient memory for this operation.

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 21.7.2000 09:40:52

Kdy kterou operaci delam vim taky. MIDAS zajisti, ze pri apply updates se mi
poslou zmeny na applik. server a ja jen najdu, co bych mel zapsat. Problem
je v tom, ze kdyz budu pouzivat vlatni zapisy, musim provadet kolotoc z
parametry, a to nezavisle na tom, jestli pouziju SQL insert, nebo stored
proceduru. Proc bych to mel delat sam, kdyz by to mohlo pripadne provest
delphi samo, tak jako to dela TQuery nebo TIBDataSet.

-----Original Message-----
From: Zbysek Hlinka [mailto:zhlinka(zv)login(tec)cz]

Abych se priznal, tak tomuhle prilis nerozumim. Insert, Update
nebo Delete delam pokud mozno prostrednictvim ulozenych
procedur, vyjimecne primym SQL prikazem poslanym z programu.
Nikdy vsak primou editaci nad "zivym" zaznamem. Takze velice
dobre vim, kdy kterou operaci delam a mohu si osetrit vse potrebne.

Drag & Drop a ShiftState

[*] Roman LISZKA <liszak(zv)usa(tec)net> - 21.7.2000 10:17:00

V TreeView pri presouvani uzlu pomoci drag&drop bych potreboval vedet,
zda nebyla zaroven zmacknuta klavesa napr. Ctrl. Ale event OnDragDrop
ani overridnuta metoda DragDrop name jako parametru TShiftState nebo
neco jak zjistit, zda byl stlacen Ctrl nebo obdobne.

BDE + MS SQL7 (was: Insufficient memory for this o

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.7.2000 10:30:38

On 21 Jul 2000, at 7:17, David Lebeda wrote:

> Ja jsem zjistil, ze BDE zanasi do komunikace se serverem silene
> mnozstvi balastu pri Database.Open a take ho nepouzivam.
> Nicmene - muzes prosim uvest par konkretnich prikladu
> zavaznych chyb (prvni odstavec) nebo jinych duvodu (druhy
> odstavec)?
> Jde mi ted nikoli o BDE + nativni link, ale BDE + ODBC.
>
> Ja verim tomu, ze to opravdu neni to prave orechove, vsichni mluvi v
> souvislosti s BDE o silene neefektivite atd., ale nevzpominam si na
> nic konkretniho.

Myslim, ze ten uvadeny balast lze povazovat za chybu. Udelal
jsem si takovy pokus oproti SQL7. Dal jsem TDatabase, jednu
TTable, dve TQuery. Vsechno jsem pooteviral, a na serveru mi to
sezralo dve konektivity. Obe zustaly otevrene i kdyz jsem pozaviral
vse krome TDatabase. Az po zavreni TDatabase zmizely. Tohle je
na me dost silna java.

Dalsi. DBE ma problemy s varchar delsimi nez 255, proste takove
urizne - tohle ale plyne z omezeni pro DBLib. Ovsem v dusledku to
muze byt prusvih, pokud pristoupis k databazi, ktera s DBLib
nepocita.

Komponenty mi zasadne odmitaji pracovat radne s uniqueidentifier -
namisto TGuidField mi zatvrzele vraceji TBytesField, o coz jim
rozhodne nestojim. Nemluve o tom, ze ve VCL je TGuidField
implementovan dost debilne - podivej se na nej. Tento humus se
pak prenasi na vsechny komponenty, ktere pouzivaji TDataSet.

Pro textova pole pouzivam zasadne deklaraci nvarchar
(WideString). Mam k tomu nejake duvody a tudiz chci, aby i do
programu chodil WideString. BDE komponenty zcela proti me vuli
drze tyto retezce konvertuji na String. No uznej, netrefil by te z
toho slak? :-) Mne ano, proto se BDE vyhybam velikym obloukem.

Zkousel jsem TStoredProc. Mam zcela trivialni ulozenou procedurku

CREATE PROCEDURE sp_folkscount
(zv)end integer
AS
SELECT COUNT(oc_card) suma FROM owner_card
WHERE (oc_end<0) OR (oc_end>(zv)end)

Chci vratit nejaky vysledek ve stejnem tvaru, jako bych dany select
volal pres Query. Volani
exec sp_folkscount;1 1232151
(coz je prave otevreni StoredProc) je zcela regulerni a vraci jeden
radek dat. TStoredProc si vsak mysli z nejakych nepochopitelnych
duvodu neco jineho. Kdyz jsem vylistoval seznam a do
StoredProcName jsem zadal dbo.sp_folkscount;1, pri pokusu o
otevreni mi BDE vynadalo, ze takovou proceduru nemuze najit.
Kdyz jsem vymazal dbo., nemohl zase najit parametr "end".

Tolik k nativnimu drajvu.

Kdyz jsem to zkousel pres ODBC, tak mi to sice bralo uz jen
jednu konektivitu (jak bych ocekaval), ale zase mi to dusledne
ignorovalo vsechna pole typu uniqueidentifier a nvarchar, jako by
vubec nebyla. StoredProc mi nabidla seznam jmen bez "dbo.", ale
ke spusteni predponu dbo striktne vyzadovala.

Staci ti tento kratky seznam na vyplesateni? :-) Mne ano. A
protoze pouzivam WideString, Guid, delsi retezce nez 255 znaku a
ulozene procedury, musim holt prohlasit, ze BDE je vuci MS SQL7
nepouzitelne, a to nijakym zpusobem.

BTW - psat tento seznam Borlandum do Ameriky rozhodne
neminim, protoze BDE pouzivat nechci a tedy me to ani nijak
nepali. :-)

BTW2 - stale uvazujes o BDE + cokoliv + MS SQL7? Myslim, ze
uvedeny seznam by mel odradit i nejzaprisahlejsi priznivce BDE. :-))

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 21.7.2000 10:49:17

Ahoj,

ad 1) na http://delphree.clexpert(tec)cz
(konkretne http://delphree.clexpert(tec)cz/pages/app_OLEDB.htm )
(BTW: Zbysku, nezapomen na mou provizi :-)))

ad 2) na http://www.microsoft.com/data

> Od: Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz[SMTP:Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz]

> kde se na to da kouknout ?
>
> Petr

BLOB

[*] Milan Zajic <Milan.Zajic(zv)aitix(tec)cz> - 21.7.2000 10:54:54

Ahoj,
nevite nekdo kolik zabira neviplneny BLOB s NULL hodnotou (InterBase)?

srovnani variant pristupu k InterBase pro Delphi &

[*] Tomas =?iso-8859-1?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 21.7.2000 10:56:30

Ahoj,
je to sice v anglictine, ale urcite to mnohym pomuze pri rozhodovani,
kterou variantu pristupu pouzit ...

http://www.interbase2000.org/WhitePaper/Connectivity.htm

Zdroje k programovani DB ... II.

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 21.7.2000 11:08:54

Pokud by nemusela byt data byt jeden soubor, je to jednoznacne
FlashFiler. Ale opravdu nevim, co by splnilo vsechny tve pozadavky.

Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz wrote:

> neco jako dBase + aby to umelo BLOB + umelo to vic tabulek + aby to bylo
> vsechno v jednom souboru

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.7.2000 11:33:58

On 21 Jul 2000, at 8:31, Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz wrote:

> Zdar,
> kde se na to da kouknout ?

http://delphree.clexpert.com/pages/projects/oledb/default.htm

Jenze pozor, zcela zamerne nepodporuji editacni DB komponenty.
Pripadny zajemce by si je musel doprogramovat.

DBLookUpComboBox, x-mistne cislo, form na stejny z

[*] Cerveny Vaclav <XCERVENV(zv)fd.cvut(tec)cz> - 21.7.2000 11:03:56

Ahoj vsichni.

Programovat v Delphi jsem zacal nedavno a tak jsem si nastradal
nejake otazky. Muze mi nekdo pomoc?

1) Existuje nejaka komponenta jako DBLookUpComboBox, ale kde muzu
zadat i hodnotu, ktera neni nabizena v Combu? Jeste lepsi kdyby se v
tomto pripade spustila nejaka udalost. Nebo to jde nejak zaridit u
standardniho DBLookUpComboBoxu?

2) Jaka fce mi doplni cislo na x-mistne doplnenim nul? Napriklad ICO
je 8-mistne, nektere podniky maji ale jenom 4-mistne. Nechci
zobrazovat 3653, ale 00003653.

3) A posledni (asi dost laicky) dotaz.
Jak otevru formular (detail) na stejnem zaznamu, jako je zaznam na
puvodnim formu. Pritom detail muzu otevrit pokazde z jineho formu.

Diky za odpovedi.

Vasek Cerveny

Zalohovanie

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 21.7.2000 12:05:45

Ahoj,
zalohovanie by som rozhodne neriesil programovo - kazdy server na to predsa
ponuka vlastne prostriedky a ich pouzitie je nutne, pretoze okrem odlozenia dat
robia casto aj nieco ine (napr. uvolnovanie logickych logov - informix) a to
zavisi od kazdeho servera samostatne. Napr. Interbase ponuka API, ktorym sa da
spustit zalohovanie, ale je zrejme, ze na inom serveri fungovat nebude. Koniec -
koncov zalohovanie je cinnost pre administratora aplikacie...

Zdeno

Robert Zak wrote:

> Zdravim,
>
> Pouzivam D5prof/MSSQL7, perspektivne tato aplikacia bude bezat aj na
> Informix a Oracle, prip. ktovie co este. Potrebujem vyriesit zalohovanie,
> pricom zalohovat sa nebude databaza ako celok (je prilis prilis velka).
> Zalohuju sa niektore tabulky cele, niektore (pravdepodobne iba jedna) len
> zmeny (pridane alebo zmenene riadky).
> Chcem sa spytat, ci ste uz nieco podobne riesili prip. ci nemate lepsi napad
> ako dat si priznak do databazy a postupne vyhravat riadky do ASCII ci DBF a
> [...]

Dobra duse

[*] raul.endymion(zv)ns1.infima(tec)cz - 21.7.2000 12:10:46

Dobry den,
je zde nejaka dobra duse, ktera by byla ochotna udelat osobne necojako
prednasku o CORBE, DCOM, a takovychto vecech ? Vubec moznosti
komunikaci mezi aplikacema ? Za rozumnou cenu, idealne v Praze.
Bohuzel se zatim totalne ztracim v moznostech.
Na muj dotaz na komunikaci jedne aplikace s druhou mi kolega dal tip
TSocketConnection otevru help a mam asi pet moznosti, proc, kterou
vybrat apod.

Dekuji velice

Tomas Emresz

BDE + MS SQL7 (was: Insufficient memory for this o

Navic BDE umi zamknout v jedne Session max 255 (mozna ne 250 nebo 260, ted
uz nevim) zaznamu, takze treba rozsahlejsi update si musis nejak logicky
rozdelit...

Sroub

> [...]
> uvedeny seznam by mel odradit i nejzaprisahlejsi priznivce BDE. :-))

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

Nelze smazat radek

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.7.2000 12:26:15

Ahoj,

narazil jsem na zajimavy problem. Aplikace se pokusila na
MSSQL7 vlozit do nejake tabulky radek a pritom vytuhla.
V Enterpise manageru je v prislusne tabulce prislusny radek
videt, ale nejde smazat ani editovat (ani tim Enterpise managerem,
kde je prihlasen sa). Nepomohl ani restart SQL serveru. Chybova
hlaska je (z telefonickeho hlaseni zakaznika odposlechnuto):

The specified add row could not be located. Some values may
have been changed since it was last read.

V Enterpise manageru neni videt zadny zamek na tuto tabulku.
Nevite nekdo, co se to deje a co s tim?

BDE + MS SQL7 (was: Insufficient memory for this o

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.7.2000 12:42:08

Ahoj, :)
diky za dlouhy seznam chyb. Ja BDE nepouzivam, ani nebylo
smyslem me otazky ho nejak hajit, jen jsem chtel konkretizovat
ten vseobecny narek :)

> Myslim, ze ten uvadeny balast lze povazovat za chybu.

Nerekl bych, ze je to chyba, ale neprijemna vlastnost. Vim, ze se
trapne po "komsi" opicim, ale tady to myslim sedi.

> [...]
> sezralo dve konektivity. Obe zustaly otevrene i kdyz jsem pozaviral
> vse krome TDatabase. Az po zavreni TDatabase zmizely. Tohle je na me

Tech hodne konektivit je evidentne bordel. Nikdy jsem nativni link
nezkousel, ale nepomohlo by treba nastavit KeepConnection na
False?

> [...]
> dbo.sp_folkscount;1, pri pokusu o otevreni mi BDE vynadalo, ze takovou
> proceduru nemuze najit. Kdyz jsem vymazal dbo., nemohl zase najit

Kdyz jsem kdysi prebiral aplikaci psanou v BDE, nebyly s
ulozenyma procedurama zadne problemy. Jely teda pres BDE +
ODBC, ale zadny problem s dbo nebyl (ja ho nikde neuvadel a
nikdo ho po mne nechtel)

> [...]
> vubec nebyla. StoredProc mi nabidla seznam jmen bez "dbo.", ale ke
> spusteni predponu dbo striktne vyzadovala.

Na problemy s nvarchar si pamatuju, to je fakt.

> Staci ti tento kratky seznam na vyplesateni? :-) Mne ano.

V Tve pozici by mi to asi opravdu stacilo. :)

> BTW2 - stale uvazujes o BDE + cokoliv + MS SQL7? Myslim, ze
> uvedeny seznam by mel odradit i nejzaprisahlejsi priznivce BDE. :-))

Ja uz jsem psal - neuvazuji. Osobne pouzivam k plne pokojenosti
ODBCe. Mne neodradily ani tak tyto pomerne jasne problemy, jako
spis ruzne nahodile zahady. Obcas to vyplivlo nesmyslnou hlasku,
obcas to psalo Record key deleted, aby chvilku pote bylo vse OK.
Nedalo se to nasimulovat, vznikalo to nahodile.
Pred chvilkou jsem pri experimentovani nahodou zjistil dalsi
zahadu.
Mam D5 Enterpise, na jinak zcela cistem stroji (NT4SP4, IE5).
Zalozil jsem novy projekt, na formu byl DBGrid, TTable,
DataSource. Table byla pripojeni pres BDE + ODBC na MSSQL7
na jednu konkretni jednosloupcovou tabulku.
Pote, co jsem po otevreni tabulky prijel na cca sedmy radek a
pokusil se ho editovat, vzniklo Record/key deleted. Aniz by kdokoli
cokoli delal na SQL serveru. To same i u nekterych dalsich radku,
ale ne u vsech. Ale pozor! Pokud se odrolovalo dolu tak, aby radek
zmizel z dohledu a pak se sipkou nahoru vratilo zpet, editace nahle
sla. Dobra, dam Ctrl + Home, skoci to na prvni radek, dojedu na
ten sedmy a uz to zase nejde. Dalo se opakovane predvest. Pokud
jsem pouzil Query s RequestLive = True, bylo vse OK.
Tak i tohle prikladam jako varovani.

David

Insufficient memory for this operation.

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.7.2000 13:20:31

On 21 Jul 2000, at 9:40, CERMAK wrote:

> [...]
> SQL insert, nebo stored proceduru. Proc bych to mel delat sam, kdyz by
> to mohlo pripadne provest delphi samo, tak jako to dela TQuery nebo

Hm, ja jsem zjistil, ze kdyz jsem nechal na DB komponentach,
aby neco podobneho delaly samy, bylo to casto spojeno s ruznymi
potizemi, takze jsem stejne musel na komponenty navesit radu
ruznych kontrol a osetreni, takze uspora prace veskera zadna. Ted
si delam tyto veci ja, a mam klidne spani. :-) Naplneni nejakych
parametru je v podstate malickost. Kontrolu pak provadim jen na
jednom miste, a to pri provadeni prikazu (ExecSQL atp.).

doplnenie noveho pola

[*] olej.jozef(zv)slsp.sk - 21.7.2000 13:33:48

Ahoj,

Cez database form designer som si spravil query nad tabulkou.
/TQuery-TDataSource-TDBEdit/
V pohode to fungovalo, ale teraz som doplnil do tabulky novy stlpec a chcel
by som ho napojit na
novy TDBEdit co som si vlozil na Form. Neviete mi niekto poradit ako na to?
Skusal som to tak, ze potom co som dane pole doplnil do SQL v TQuery som sa
ho snazil zadat
v TDBEdite v DataField. Dane pole ale nie v liste moznych poli.

Dakujem

Jozo

Zjisteni zijici sluzby na serveru

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 21.7.2000 07:35:52 -0400

Cau
Narazil sem na problem se kterym si vubec nevim rady. Na serveru mi bezi SQL a potrebuju zjistit, pri spusteni programu, zda SQL bezi. Problem je v tom, ze kdyz pouziji componentu ADOConnection a nastavim TimeOut na 5 sec. tak mi aplikace zjisti do 5 vterin zda SQL bezi. Hacek je v tom, ze pokud stanici odpojim od site tak to zjisteni trva neco kolem 1 min. coz je dost dlouho. Myslem ze by slo pouzit neco jako PING na IP adresu a port. Pokud mi neprijde z dane IP a portu neprijde odezva SQL nebezi. Dokazal by mi nekdo poradit ?

Dik Ladap

OT: Prechod na Win2000

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 21.7.2000 13:51:15

Mam stare 98 vyplati se prejit na Win2000?

Jak chodi Delphi 5..
jsou s tim nejake problemy

BDE + MS SQL7 (was: Insufficient memory for this o

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 21.7.2000 14:16:15

S tim BDE, nevim jak vy, ale u nas je pod nim naprogramovano x aplikaci nad
DBase a jedou. S SQL byly nejake problemy, ale dalo se s nima nejak
vyrovnat. Co se tyce zminene chyby, mam pocit, ze narazim na limity BDE, tak
jsem se chtel zeptat, jestli nekdo nema zkusenosti, kde bych mohl usetrit.

Pouzivat TTable proti jakemukoliv SQL serveru je holy nerozum. TTable
generuje prilis moc komunikace se serverem a je zbytecne pomala. Hodi se na
souborove databaze. Na SQL je urcena TQuery, ktera je zase pomalejsi na
souborovych databazich.

Jinak bu me zajimalo, jestli bymelo smysl prejit na ADOExpres i za cenu, ze
budu muset updaty preprogramovat. Zatim jsem konzervativni. Nove veci v
Delphi vzdy chodily hure nez stare, vylepsili se az v nasledujici verzi.
Nebude to i pripad ADOExpresu. Prosim napiste mi sve skusenosti.

[...]

[*] VOTAVA Jan <Jan.Votava(zv)epe(tec)cz> - 21.7.2000 14:18:13

A ma ta tabulka nejaky primary key? (nevim jestli staci unique v nejakem
sloupci??)

Ten radek by mel jit kazdopadne smazat pomoci "delete ... where ..."

> [...]
>
> Dik,

> Pr�choz� zpr�va neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.167 / Virov� b�ze: 80 - datum vyd�n�: 29.6.2000

SQL server

[*] Milan Bursik <delphi(zv)advnet(tec)cz> - 21.7.2000 14:25:23

Zdravim vsechny,

rad bych si nechal poradit. Potrebuji nasadit na internet SQL server a potre
buji do nej pristupovat z Delphi 5.0 Prof. a samozrejmne co nejlevnejsi. Pom
uzete mi najit reseni ?

Dik Milan

Nelze smazat radek

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 21.7.2000 14:33:21

Teda netusim co se deje, nicmene bych se podival te db na zoubek pomoci
prikazu DBCC,
obsahuje fce pro zjistovani a napravu chyb v db a mnoho jinych zajimavosti.

Keep mailing :-)
=========================
Hynek Svatos
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

BDE + MS SQL7

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.7.2000 14:36:35

On 21 Jul 2000, at 12:42, David Lebeda wrote:

> Ahoj, :)
> diky za dlouhy seznam chyb. Ja BDE nepouzivam, ani nebylo
> smyslem me otazky ho nejak hajit, jen jsem chtel konkretizovat
> ten vseobecny narek :)

A stacilo ti to? :-)

> Nerekl bych, ze je to chyba, ale neprijemna vlastnost. Vim, ze se
> trapne po "komsi" opicim, ale tady to myslim sedi.

Neprijemna vlastnost takovehoto razu muze byt za urcitych
okolnosti za chybu povazovana. Napriklad kdyz se diky takovemu
balastu kousne program, kdyz ho zatizis vetsim poctem pripojeni.

> Udelal
>
> Tech hodne konektivit je evidentne bordel. Nikdy jsem nativni link
> nezkousel, ale nepomohlo by treba nastavit KeepConnection na False?

Nepomohlo.

> Kdyz jsem kdysi prebiral aplikaci psanou v BDE, nebyly s
> ulozenyma procedurama zadne problemy. Jely teda pres BDE +
> ODBC, ale zadny problem s dbo nebyl (ja ho nikde neuvadel a
> nikdo ho po mne nechtel)

Co to je kdysi? S jakou verzi BDE a vuci jake databazi? Ja to
testoval v D5.

> Na problemy s nvarchar si pamatuju, to je fakt.

Mno, tohle bych nenazyval bordelem, ale uz primo pruserem. :-)

> V Tve pozici by mi to asi opravdu stacilo. :)

Hele, nech si impertinentni narazky, jo? :-)

> [...]
> spis ruzne nahodile zahady. Obcas to vyplivlo nesmyslnou hlasku, obcas
> to psalo Record key deleted, aby chvilku pote bylo vse OK. Nedalo se

:-) Takoveto nahodile chyby jsem ani nemel prilezitost zjistit(tedy v
D5 + MS SQL7, v D3 + MS SQL6.5 jsem si s nimi take uzil). Mne
uplne stacily ty "radne" a "slusne" chyby, abych vedel, ze tudy
cesta nevede.

> [...]
> Pote, co jsem po otevreni tabulky prijel na cca sedmy radek a
> pokusil se ho editovat, vzniklo Record/key deleted. Aniz by kdokoli

Nediv se. Pouzivat TTable nad SQL databazi a jeste editovat v
Gridu, to je jasny zdroj zavaznych problemu. Tohle mam bohate
vyzkouseno ze starsich verzi.

> [...]
> Dobra, dam Ctrl + Home, skoci to na prvni radek, dojedu na ten sedmy a
> uz to zase nejde. Dalo se opakovane predvest. Pokud jsem pouzil Query

Co jsem si vsiml, tak Query ma jinou chybu (vuci SQL), a to pokud
se ho pokusis refreshnout.

Insufficient memory for this operation.

> rychle. Na ADO Expres komponentach v D5 se mi nelibi to ,ze nemuzu rict,
co
> se ma delat pri updatu, delete a insert jako pri pouziti BDE nebo
IBExpress.
> Opravdu se mi nechce osetrovat zapisy vsude rucne, ani menit zpusob
> komunikace klienta se serverem. Navic jsem slysel, ze nejsou prilis dobre.
> ADONIS neznam a asi by byl problem jej koupit.

Trial verzia Adonis-u je na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft .
Registrovat Adonis je mozne online na http://ww.dev-shop(tec)cz (HTK Pro).

Erik Salaj, WINSOFT

Zjisteni aktualni pozice kurzoru

[*] Haas Michal <haas(zv)kelocpc(tec)cz> - 21.7.2000 14:56:39

Zdravim - potreboval bych v TMemo, jak zjistit pozici v textovem poli.
Da se rict ze jsem zacatecnik - poto resim takoveto banality:)

Diky Michal Haas
(carnag(zv)post(tec)cz)

Insufficient memory for this operation.

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 21.7.2000 14:58:54

Diky za radu, ale to uz jsem se docetl na strankach Borlandu. Spis me zjima,
jak setrit pameti, abych mohl k aplikacnimu serveru vice klientu. Pamet mam
na maximum, ale stejne mam problemy.

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz>> rychle. Na ADO Expres komponentach v D5 se mi nelibi to ,ze nemuzu rict,
co
> se ma delat pri updatu, delete a insert jako pri pouziti BDE nebo
IBExpress.

Tusim ze jsem neco zahlidnul v poslednim DSP mailu, ze tam nekdo udelal
nejakou nadstavbu, ktera to umi. Ale nevim jestli free nebo ne, protoze jedu
pres Adonis ;-) Zkus mrknou primo na DSP.

Mac

Zalohovanie

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 21.7.2000 21:15:58

Rozhodne bych ti doporucil skutecne zalohovat prostredky SQL serveru. Pokud
je databaze velka, tak ti nic nebrani v tom zalohovat nejprve celou databazi
a pote jiz jen transaction log. Nasledna obnova je pote take korektni a
predevsim se ti nestane to, ze dojde k poruseni integrity ci konzistence
databaze, coz rucne asi nemas sanci zajistit.

Navic ti backup na strane serveru zarucuje to, ze dostanes na zalohovaci
medium kompletni obraz databaze v danem okamziku. Tzn. nestane se to, ze nez
ukoncis zalohovani, tak nejaky uzivatel v te dobe neco upravi ci smaze a ty
to nepostihnes. Proste zalohovani musi jet v "jedne transakci".

Doporucuji bud nejakou DATku nebo pokud chces levnejsi reseni tak mam vcelku
dobrou zkusenost s DVD-RAM (je to levnejsi nez DATka a docela hezky to
slape). Da se taky zalohovat na "Hardyho disk" a vysledek zipovat/rarovat na
palit na CD-R(W) napr.

Mac

P.S. Co myslis tim "velka" databaze???

> [...]
> napalovat ich postupne na cdcka.

Zdroje k programovani a vyvoj DB stroju?

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 21.7.2000 21:21:30

A pak mam pocit, ze tu kdysi byla rec o nativnich komponentach pro DBF, coz
by snad taky splnilo to co chces ne?

From: <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>

> [...]
> instalovat a bylo tam jenom kvuli tomu spousta dalsich souboru.
> Ja to chci mit jednoduche, proste zkopiruju exac a hotovo :)

Prechod na Win2000

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 21.7.2000 21:26:20

Slape to OK (Delphi 5). W2k jsou sice zatim o neco padavejsi nez NT 4.0 SP6,
ale brzo ma vyjit SP1 pro W2k tak se to snad trosku spravi ...

From: <MDvorak(zv)csas(tec)cz>

[...]

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 21.7.2000 21:43:07

Je to super napad, lebo ide to fantasticky.

> Mam stare 98 vyplati se prejit na Win2000?
>
> Jak chodi Delphi 5..
> jsou s tim nejake problemy

DBLookUpComboBox, x-mistne cislo, form na stejny z

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 21.7.2000 21:52:43

> [...]
> zadat i hodnotu, ktera neni nabizena v Combu? Jeste lepsi kdyby se v
> tomto pripade spustila nejaka udalost. Nebo to jde nejak zaridit u

Urob si vlastnu

> 2) Jaka fce mi doplni cislo na x-mistne doplnenim nul? Napriklad ICO
> je 8-mistne, nektere podniky maji ale jenom 4-mistne. Nechci
> zobrazovat 3653, ale 00003653.

e2.Text:=MakeStr('0',8-length(e1.Text))+e1.text;

PS: Funkcia MakeStr je z kniznice RxLib 2.75 (www.rxlib.com)

Roland.

Prechod na Win2000

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 21.7.2000 23:17:13

> Mam stare 98 vyplati se prejit na Win2000?

To zalezi na tom jaky mas hardware.
Pokud jsi na tom dobre, tak urcite ano.

> Jak chodi Delphi 5..

Rozhodne lepe nez s Win98.
Alespon nebudes mit problemy se zdroji.

> jsou s tim nejake problemy

Rozdily jsou obdobne jako u WinNT.
Bezne bys na zadne narazit nemel.

Navstivte internetovy technicky casopis www.techbox(tec)cz,
kde zizkate mnoho zajimavych informaci ze sveta PC

Prechod na Win2000

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 21.7.2000 23:33:30

> Slape to OK (Delphi 5). W2k jsou sice zatim o neco padavejsi nez NT 4.0
SP6,
> ale brzo ma vyjit SP1 pro W2k tak se to snad trosku spravi ...

Ja pouzivam W2K od aprila a ani raz mi nepadli.
Treba mat spravne ovladace a kvalitny hardware.

Roland.> Mac

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 21.7.2000 23:47:05

Zdravim,

tohle se mi nejak nezda, opravte me, jestli se mylim, ale OleVariant
nedokaze "zabalit" objekty, jedine interface k objektu. Takze pretypovat
OleVariant na Pointer... ??? to je divny

> [...]
> D := TWord2000Document(Doc)
> atp....
>
> selhaly a ja to docela nutne potrebuju. Please help me...

Remote COM

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 21.7.2000 23:47:03

Zdravim,

sam sem se na w98 o to taky neuspesne pokousel, ale mel bych pro Tebe jeden
odkaz, ktery by Ti mohl pomoci.

http://popo.helpsoft(tec)cz/boda/dcom.asp

> [...]
> to vubec?

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

Stored procedure a zamky?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 21.7.2000 23:54:20

> Ahoj,
>
> ****Coz o to, problem to neni, ale za ta leta sezeni u pocitace jsem
si
> zvyknul, ze se vse pise maximalne jednou. Takhle to musim psat vsude
> stava se z toho zdroj chyb.

Takhle bych tuto jinak spravnou zasadu zase neprehanel! Ten vlastni
Insert
pises take prece vicekrat. Volani generatoru neni opakovani procedury.
A pokud chces, muzes prece udelat jednu univerzalni ulozenou proceduru
pro
Insert (pripadne i update) a tu vzdy volat pri potrebe vkladani
zaznamu odkudkoli,
tedy i z jinych ulozenych procedur.

> Klasicky to provadim pri ladeni a vyvoji a pokud se jeste musim
starat o ID,
> zdrzuje to.

Tak ja bych v tomto pripade RUCNE volal tu proceduru - je prece uplne
jedno,
jestli pisu INSERT nebo jmeno procedury. Je to prakticky stejne dlouhy
zapis.

> Jinak opravdu neni mozne puvodni problem vyresit elegantneji? Napada
me v
> triggru before insert testovat, zda uzivatel vklada ID, a pokud ano,
tak jiz
> nepocitat nove (bohuzel to ted nemohu otestovat). :-(

Myslis jako testovat hodnotu NEW.ID is null ??
Tak to by tedy slo, asi takhle:

create trigger ID1 for Tabulka1 active before insert position 0
as
begin
if (NEW.ID is null) then
begin
NEW.ID = gen_id(GEN_AUTORIID, 1);

Nicmene i pak musi byt zajisteno, ze pokud vkladas hodnotu ID odjinud,
musi to byt udelano
generatorem, jinak by jsi zde musel nastavovat SET generatoru na
hodnotu new.id
V opacnem pripade muze dojit chybe duplicity.

Navstivte internetovy technicky casopis www.techbox(tec)cz,
kde zizkate mnoho zajimavych informaci ze sveta PC

> Slavek

SMS message

[*] balazova(zv)bb.psg.sk - 22.7.2000 06:02:15

ahoj,

je dost zaujimave sledovat ako sa daju posielat SMS spravy z
niektorych webovych stranok. Chcel by som vytvorit program, ktory
by posielal SMS spravy z DELPHI. Ma niekto nejaky napad ako by
sa to dalo realizovat

dik Juraj

IB6: Vytvorenie databazy

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 22.7.2000 10:00:37

Zdravim.

Preco mi nechce prijat tento SQL prikaz do IBQuey

ib1.sql.Text:='CREATE DATABASE ''D:\Delphi\Sedas\Data\SKUSKA.GDB'' USER
''sysdba'' PASSWORD ''masterkey'' PAGE_SIZE 1024 DEFAULT CHARACTER SET
WIN1250';
ib1.ExecSQL;

vypise mi

Dynamic SQL Error
SQL error code=-530
Cannot prepare a CREATE DATABASE/SCHEMA statement

Nekolik dotazu kolem COM a OLE Automation

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 22.7.2000 12:08:30

Promenna type OleVariant nemuze ukazovat na objekt
(TWordDocument), ale na rozhrani zde pravdepodobne
_Document. Objekt TWordDocument ma readonly property
DefaultInterface, ktera je prave typu _Document.
Pokud mas v promenne typu OleVariant adresu na instanci
daneho objektu muzes ji pretypovat na rozhrani _Document
a pracovat primo s rozhanim _Document
napr:

var
OleVar: OleVariant;
Doc: _Document;
begin
OleVar := CreateComObject(CLASS_WordDocument);
Doc := IUnknown(OleVar) as _Document;
ShowMessage(Doc.Name);

TWordDocument je vlastne obalka (wrapper) tohoto rozhrani
a IMHO je lepsi pracovat s timto delphi-objektem nez primo s
rozhranim (uz kvuli mnozstvi overload method).
Taky tady existuje moznost opacneho postupu:

var
WordDoc: TWordDocument;
begin
WordDoc := TWordDocument.Create(Self);
OleVar := WordDoc.DefaultInterface;
///nebo
OleDoc := WordDoc.DefaultInterface;

Tomas Bihary

From: "Jaro" <jaro(zv)sinea(tec)cz>> > Slape to OK (Delphi 5). W2k jsou sice zatim o neco padavejsi nez NT
> 4.0
>
> To neni pravda. Jsem presvedcen o opaku.

Ja mam NAPROSTO jinou zkusenost s nekolika masinama. A to mi obcas tuhne i
na hardware, ktery je cely v HCL a s original W2k ovladaci. Ono to uplne
"neslitne" ( BSOD jsem na W2k jeste nevidel ), ale obcas to "zatuhne" tak,
ze to na nic nereaguje (ani na trojhmat). Pritom veskere dalsi procesy v
klidu jedou. Tohle mi NT nikdy nedelaly (stejny hardware: MB AOpen AX6B,
Celeron 300A, HDD WD, 3COM, Diamond Viper 550 /TNT/ - zadny noname ci xindly
jako Tomato a spol.). CZ verzi bych si na pocitac nedal, protoze at si MS
tvrdi co chce, tak ani u W2k to NENI stejne - CZ verze je obvykle
chybovejsi, nehlede na opozdene ci neexistujici hotfixy ci service packy.

Jinak NT me osobne startovaly rychleji nez W2k (nemereno - subjektivni pocit
samozrejme), ale urcite neni VYRAZNE rychlejsi nez NT jak pises v tom clanku
;-). Ale asi zalezi i na HW konfiguraci.

Mac

P.S. Tim nechci rict, ze jsou W2k sunt, je to rozhodne lepsi soft nez NT,
ale holt ME pada (zamrza) casteji. At uz je to ovladacem nebo hardwarem -
NEMEL by to delat ne? :-)

> [...]
> souvisely zejmena se stabilitou. Jadro je prevzato prave z Win NT a
> dalsi prky pro stabilitu byly pridany, napr. varovani pri prepusu

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 23.7.2000 15:04:11

From: "Straka Josef" <strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz>
> Muze mi nekdo jeste poradit, jak s pomoci tohoto handle zjistit cestu k exe
> souboru, ktery to okno vytvoril?

Ahoj,

napriklad takto. Unit JclSysInfo pochazi z JCL, viz zprava "ANN: Nova verze
JEDI Code Library"

uses
JclSysInfo;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var
W: HWND;
PID: DWORD;
Processes: TStringList;
I: Integer;
FileName: TFileName;
begin
W := GetForegroundWindow;
if W <> 0 then
begin
GetWindowThreadProcessId(W, (zv)PID);
Processes := TStringList.Create;
try
Win32Check(RunningProcessesList(Processes));
I := Processes.IndexOfObject(Pointer(PID));
if I < 0 then
FileName := '???'
else
FileName := Processes[I];
finally
Processes.Free;
end;

Memo1.Lines.Add(Format('%.8x %s', [PID, FileName]));

Remote COM

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2000 23:37:59

From: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>
> [...]
> nez NT siti? Konkretne, chtel bych volat COM objekt na jinem
> pocitaci (CoCreateRemote), napr. na siti z W98 ci na Novellu. Jde

nevim jak na Novellu, ale s W95 to jde. Chce si to ale pohrat s konfiguraci
DCOMu, navic je vhodne aby v pripade Win95 byl instalovan i Winsock2 update,
DCOM 1.2 nebo radeji IE 5.01 (ve verzi DCOM 1.1 je nejaka chyba) a Sdileni
souboru a tiskaren. Sice by melo stacit TCP/IP, ale z nejakeho duvodu mi to
na Win95 bez instalace Sdileni souboru a tiskaren proste neslo. Navod najdes
napriklad tady: (http://www.execpc.com/~dmiser/dcom.htm)

Petr Vones, amatersky programator

BDE + MS SQL7

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2000 23:38:31

From: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>
> [...]
> presvedcen o tom, ze prechod se vyplati i za cenu prepsani cele
> aplikace. Ja to napriklad udelal, a nyni jsem rad, ze jsem se takto

a aby tech moznosti bylo jeste vic, tak tady je k nahlednuti strucna specifikace
noveho dbExpress rozhrani:

http://community.borland.com/article/0,1410,22495,00.html

Petr Vones, amatersky programator

Dobra duse

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2000 23:38:12

From: <raul.endymion(zv)ns1.infima(tec)cz>
> [...]
> prednasku o CORBE, DCOM, a takovychto vecech ? Vubec moznosti
> komunikaci mezi aplikacema ? Za rozumnou cenu, idealne v Praze.

Zkus nektere ze skolicich stredisek:
http://www.haes(tec)cz/kurzy.htm
http://www.inprise(tec)cz/skoleni.html

Petr Vones, amatersky programator

Zjisteni aktualni pozice kurzoru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2000 23:38:19

From: "Haas Michal" <haas(zv)kelocpc(tec)cz>
> Zdravim - potreboval bych v TMemo, jak zjistit pozici v textovem poli.

Ahoj,

napriklad pomoci vlastnosti TCustomMemo.CaretPos

Petr Vones, amatersky programator

pomale ListView.Items.Clear

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.7.2000 23:38:45

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> dlouho. BeginUpdate nepomohl, zkousel jsem zrusit sloupce
> (Columns.Clear), ale ani to nepomohlo. Diky za pomoc.

pri vetsim poctu polozek je vyhodnejsi pouzit virtualni rezim (OwnerData = True).
Pak neni problem pracovat treba s milionem polozek. Jinak ta pomalost je castecne
zpusobena neprilis efektvnim zpracovanim ListView_DeleteAllItems ve VCL. Nicmene
i v pripade ze by se to opravilo bude virtualni rezim o nekolik radu rychlejsi.

Petr Vones, amatersky programator

SMS message

[*] Milan Schembera <spravce(zv)spektrum(tec)cz> - 24.7.2000 06:32:53

> [...]

ale tu s tim cislem) a dokonce zdarma (a neni to vic nez pul roku). Vypada
to, ze kazdy operator na info lince tvrdi neco jineho.

Je to trosku jinak, e-mail lze aktivovat zaslanim zpravy "EMAIL ZAP", ale to je za 50 Kc poplatek, jinak je to zdarma.

Co se tyce SMS softwaru, nevim, na co ho potrebujes, ale jestli nebudes objevovat objevene ... Zkus si stahnout EuroSMS z www.missoftware(tec)cz

Milan

Re[2]: SMS message

[*] raul.endymion(zv)ns1.infima(tec)cz - 24.7.2000 08:04:38

Mam Twist a adresa +420604xxxxxx(zv)sms.paegas(tec)cz je moje a funguje.
Takze podrobne zkouseni :-)

Raul

> [...]
ZH> nemaji. Mohou si aktivovat nejake textove jmeno, ale za poplatek -
ZH> takze jsem se jim na to vykaslal. Mno, aspon mi nechodi na mobil

Re[2]: Dobra duse

[*] raul.endymion(zv)ns1.infima(tec)cz - 24.7.2000 08:15:17

Neslo mi o skoleni, ale o seznameni. Potrebuju to v lidstine.
Predstavoval jsem si pokec s nekym kdo tomu rozumi. Spis osobni.
Dik

Raul

PV> From: <raul.endymion(zv)ns1.infima(tec)cz>

> [...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.7.2000 08:25:07

> A stacilo ti to? :-)

Uprimne receno, ano i ne. Ale to je jedno, navrhuji tuto jiz celkem
zbytecnou debatu ukoncit. Oba BDE nepouzivame (uz), takze mi
dalsi rozvijeni prijde jako plytvani silami i casem.

> Neprijemna vlastnost takovehoto razu muze byt za urcitych
> okolnosti za chybu povazovana. Napriklad kdyz se diky takovemu
> balastu kousne program, kdyz ho zatizis vetsim poctem pripojeni.

Ja to vidim takhle. Chyba je, kdyz se program chova jinak, nez
autor zamyslel (prosim nebrat uplne doslova a do dusledku),
zatimco v pripade BDE jde o naplneni spousty vnitrnich
promennych apod. a je to tak zamerne naprogramovano. Proto to
nepovazuji samo o sobe za chybu. To, ze se program kouse,
chyba samozrejme je, ale je otazka, co je pricinou. Nemyslim, ze
to, ze BDE pri inicializaci napred chtelo po serveru spoustu volovin.
Anebo mas treba pravdu. Ja to opravdu nevim a proto se o to
nechci prit.

> Co to je kdysi? S jakou verzi BDE a vuci jake databazi? Ja to
> testoval v D5.

Kdysi = na podzim 1999. Mel jsem D4 C/S, MSSQL7, BDE pres
ODBC (verzi BDE v te dobe posledni, uz nevim ,ktera to byla)

> Mno, tohle bych nenazyval bordelem, ale uz primo pruserem. :-)

Naprosto souhlasim.

> Hele, nech si impertinentni narazky, jo? :-)

Nemyslim to zle. Ty potrebujes veci, ktere BDE zjevne nepodporuje
nebo je podporuje blbe. Ja jsem se s nim seznamoval na pomerne
jednoduche aplikaci, kde jsem s BDE nenarazil na tak tezke
problemy. Ve sve tehdejsi situaci bych proto pravdepodobne
nevyplesatel. Ze jsem pak aplikaci prepsal do ODBCe, bylo spis z
praktickych duvodu - jednak, abych si to zkusil, abych to mohl
porovnat, aby se to snadneji provozovalo u zakazniku. Napr.
kolegove tady mivaji dost telefonatu od zakazniku pramenicich z
toho, ze zakaznici si poridi nejakou dalsi aplikaci s jinou verzi
BDE, pak se to tam hada, pada to atd.

> Nediv se. Pouzivat TTable nad SQL databazi a jeste editovat v
> Gridu, to je jasny zdroj zavaznych problemu. Tohle mam bohate
> vyzkouseno ze starsich verzi.

Ja vim. Tohle byl jen takovy pokus. Mam ted "na chvili" nove
nainstalovane D5, tak jsem zkousel, co to udela.

> Co jsem si vsiml, tak Query ma jinou chybu (vuci SQL), a to pokud se
> ho pokusis refreshnout.

Nevim, jestli mame na mysli totez, ale ja vim o tom, ze kdyz v
gridu oprenem o query provedu vlozeni noveho radku, tak tusim
jeden radek v gridu zmizi, i kdyz v databazi je. Jenze mam pocit,
ze to tak bylo i v ODBCe (pokud se nepletu - krk za to ted nedam),
takze pujde spis o zalezitost ulozenou jiz v TDataset.

David

IBX a Execution plan

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.7.2000 08:36:42

Preji vsem pekneho dne,

asi pred mesicem jsem si procital napovedu IBExpress v D5 a
pokud me pamet neklame, sel nejakym zpusobem zjistit execution
plan prikazu (vraceny v nejakem stringlistu). Ted to nemuzu najit.
Je to opravdu tam (a kde) nebo si to s necim pletu?

Diky za kazdou odpoved

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Podmenu v komponentach TMainMenu a TPopUpMenu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.7.2000 08:36:58

Ahoj,

v Menu Designeru stiskni na polozce Ctrl+sipka vpravo.

Slavek

> nejak si nevim rady, jak v popupmenu nebo mainmenu udelat rozbalovaci
> podmenu (treba jako v nabidce Start).

> Ondrej Sterba

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

OT: SMS message

[*] Tomas Burger <slune(zv)yahoo(tec)com> - 23.7.2000 23:39:37 -0700 (pdt)

--- Ond�ej �t�rba <ondrej.sterba(zv)iol(tec)cz> wrote:
> zavolat na info linku a tam tuto sluzbu aktivovali (nema adresu na jmeno,
> ale tu s tim cislem) a dokonce zdarma (a neni to vic nez pul roku). Vypada
> to, ze kazdy operator na info lince tvrdi neco jineho.

...je to pravdepodobne jeste jinak: me to taky aktivovali zarada, protoze to je
uz vic jak tri roky a tehdy to byl nejak pilot ci co...

Ale pred nekolika mesici jsem dostal dopis od Radiomobilu, ze mi jako tu
ciselnou adresu zrusej, protoze mam aktivovany alias - ze mi chtej tim uchranit
pred utokama. Od te doby se ale nikdo neozval - asi to nekde ustrnulo, protoze
si dovedu predstavit, jak lidi protestujou...

Jinak presne informace jsou k mani na adrese:
http://www.paegas(tec)cz/rdmnet/sluzby/Sluzby_InfoEmail.htm

Tomas

=====
Tomas 'Slune' Burger
Get Yahoo! Mail � Free email you can access from anywhere!
http://mail.yahoo.com/

Re[2]: Dobra duse

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.7.2000 09:02:45

> Neslo mi o skoleni, ale o seznameni. Potrebuju to v lidstine.
> Predstavoval jsem si pokec s nekym kdo tomu rozumi. Spis osobni.
> Dik

Ja teda nevim, ale rekl bych, ze to by se dalo domluvit. I u nas byl
obcas skolitel osobne.

David

pomale ListView.Items.Clear

[*] Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz> - 24.7.2000 10:39:37

Ja mam jine zkusenosti, podle mne je Items.Clear opravdu rychlejsi, pokud je
to volano mezi BeginUpdate a EndUpdate.

Pavel Kriz

[...]

Zjisteni volany procedur

da se nejakym zpusobem zjistit, jake procedury, funkce a promene jsou volany
z jine unity?? Treba nejakej vypis.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D4 CS
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

IB Console

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.7.2000 11:06:55

Ahoj,

zacinam se seznamovat s IB6, ale prvni dojem se mi zda byt
znacne nepresvedcivy. Zkusim ted naznacit, co se mi nelibilo.
Pokud delam neco spatne, tak me prosim opravte.

1) Kdyz srovnam IB Console a MS Enterprise manager, tak
IBConsole vyzniva pomerne zalostne - skoro nic s ni nejde udelat
(zalozit tabulku, apod.)

2) Vytvoreni databaze z IBConsole. Objevi se okno, kde jsou sice
nejake Options, ale nejde je nastavit. Napr. char set je None a
neda se s tim nic delat.

3) Pustil jsem ISQL. V menu File/Options se vyvola okno s
tlacitkem Apply, ale po kliknuti neni videt, ze by se neco delo. Asi
funguje, ale dela to na me dojem, ze to programoval bud nejaky
amater, nebo nekdo, kdo hodne spechal.

4) V ISQL jsem neuspel s CREATE DATABASE. V helpu se pise,
ze to musi byt spusteno z nejake davky. Ale proc? To se opravdu
musi vsechno delat tak komplikovane?

Ziskal jsem proto dojem, ze IB6 se ve srovnani s MSSQL serverem
pomerne komplikovane pouziva, neni uzivatelsky prilis privetiva
(uvazime-li i v konferenci stale opakovane problemy s cestinou.
Rada sice je nastavit nekde neco v menu Advanced Settings, ale to
se v me IB Console jaksi nevyskytuje). Nekolikrat na me
nepravidelne vyskocil Access violation.

Taky v konferenci IB6 kazdy chvali. Delam tedy neco spatne?

David

konference - archiv a FTP

[*] MaJa <maja(zv)wo(tec)cz> - 24.7.2000 12:00:01

Ahoj

omlouvam se za dotaz, ale uz delsi dobu se snazim stahnout archiv konference co jsem nasel na "ftp.mlp(tec)cz"
ale nejak se mi to nedari

je jeste nekde nejake zrcadlo archivu nebo neco podobneho ?????
(potrebuji si najit jak se s vlastni aplikace da jednoduse nainstalovat BDE)

a jeste takovy dotaz, rad bych v aplikaci uvadel cislo verze a datum kompilace
existuje na to nejaka konstanta nebo makro (predevsim na to datum kompilace) ???
tak aby se pri kazde kompilaci samo vlozi aktualni datum

predem dekuji
Martin

W98, D5P

Zakaz defaultniho popup

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 24.7.2000 12:00:41

Ahoj,

Vytvoril jsem potomka vizualni komponenty a pokud se klikne na urcite misto
pravym tlac. tak se vyvola interni popup z te komponenty. Ovsem po odkliku
se ihned zobrazi globalni PopupMenu.

Metoda MouseUp
begin
inherited
moje Popupitko v pripade urcitych souradnic
end;

Po skonceni teto m. bych potreboval nekdy zabranit zobrazeni globalniho
Popupu.
Neznate prosim nekdo zpusob, jak toho elegantne a ciste dosahnout?

Predem diky za napovezeni

................Honza

Integrita

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 24.7.2000 12:22:59

Ahoj,
potreboval radu. Mam D5 a Access2000 tabulky a delam takovej dialog. V tom
dialogu je TGrid a TEdity, ktery plnim pres select qry. Zmeny potom pres
update qry ukladam zase do toho accessu.
Problem spociva v tom, ze nevim jak korektne a jednoduse odchytavat zaznam
kterej se edituje, aby ho nezacal editovat nekdo jinej, tzn. nechci ten
rekord zamknout, ale chci upozornit toho clovicka, ze rekord, kterej si
vybral edituje nekdo jinej.

Napada me spousta reseni, ale zadny se mi nezda korektni. Treba promenna s
cislem rekordu, nebo polozka v rekordu s priznakem pro zpracovani atd.

Diky za inspiraci.

Marek Soukup
Roudne 126
370 07 Ceske Budejovice
Ceska Republika

tel./fax: +42(038)6351736
ICQ: 13110124
e-mail: marek(zv)comberg(tec)cz

IB Console

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 24.7.2000 12:55:10

Ahoj

IB6 neznam, ale po zkusenostech s predchozimi verzemi a vzhledem k tomu, ze
je to stale beta si myslim, ze to s ni nebude az tak strasne. Je pravda, ze
microsofti enterprise manager je propracovanejsi a pritulnejsi, ale co cena?
Podotykam, ze nemam nic proti MS SQL 7.0, sam v ni programuju, ale IB je
vzhledem ke sprave jednoduzsi.
Podle meho nazoru, ale nejde o srovnani rovnocennych velicin. Obe databaze
jsou celkem dobre, kazda se vsak hodi pro neco jineho.
IB je vhodna pro mensi systemy. Jeji vyhodou je lepsi prace se znakovymi
sadami. U MS SQL napr. nastavuji trideni a znak sadu pro cely server, kdezto
IB uz davno definuje tyto veci pr kazdou databazi zvalst. Nelibi se mi vsak
chybejici IDENTITY (i kdyz ji castecne nahrazuje generator).
Jako vyhodu bych ale videl moznost spousteni trigru i pred akci.

MS SQL je bohatsi na funkce, podporuje data warehousing, ale je mnohem
vetsi.

Kdybych delal malou aplikaci pro zakaznika, kde rozhoduje cena, zvolil bych
jednoznacne IB. Pro velke aplikace je vyhodnejsi MS SQL, s tim ze by bylo
dobr, kdyby se programatori MS poucili i z IB.

[...]

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 24.7.2000 12:59:43

Ahoj,

David Lebeda wrote:

> [...]
> tlacitkem Apply, ale po kliknuti neni videt, ze by se neco delo. Asi
> funguje, ale dela to na me dojem, ze to programoval bud nejaky

kdyz spustim isql.exe, zadne menu tam neni, je to command line ...

> 4) V ISQL jsem neuspel s CREATE DATABASE. V helpu se pise,
> ze to musi byt spusteno z nejake davky. Ale proc? To se opravdu
> musi vsechno delat tak komplikovane?

Me v isql.exe prikaz k vytvoreni databaze v poradku funguje, napr.
takhle
SQL> create database 'c:\aaa.gdb' user 'sysdba' password 'masterkey'
default character set win1250; <enter>

> [...]
> nepravidelne vyskocil Access violation.
>
> Taky v konferenci IB6 kazdy chvali. Delam tedy neco spatne?
K te posledni vete, striktne vzato, kdyz nekdo chvali InterBase, tak
chvali engine, ne IBConsoli - jsou to dve naprosto rozdilne veci ...

Zjednodusene receno, spatne delas to, ze pouzivas IB Console dodavanou s
IB6 :-) Tu snad totiz nepouziva nikdo a myslim, ze na jejim vyvoji od
listopadu 99 nikdo nepracuje. Duvodu je vice:
1) Existuje omezena kapacita pro vyvoj, takze se neplytva silami na
vyvoj neceho, co je v soucasne dobe (a take v minulosti, vetsinou ovsem
jako shareware) k mani od tretich stran ve velmi dobre kvalite - seznam
viz. http://members.tripod.com/cvalde/
2) Vyvoj open source spravcovske aplikace se planuje.
3) Jedna slusna freeware aplikace k dostani je uz dnes - IB_WISQL na
http://www.ibobjects.com
4) Pro priznivce command line je dodavan isql.exe, ve kterem se pracovat
da - ja jsem si k tomu udelal nadstavbu, ktera praci zprijemnuje (taky
ma sve nedostatky, ale ja o nich vim, takze s tim v pohode ziju - klidne
ji poskytnu). K vyvoji tehle pomucky me loni v zari donutila prave
nepouzitelnost IBConsole a zaroven nedostatek ostatnich alternativ - ty
v te dobe nepodporovaly IB6 ...

P.S. Zaverem Te chci upozornit, abys se nenechal mou reakci odradit a
zkusil prekonat pocatecni smisene dojmy ...

Prechod na Win2000

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.7.2000 13:09:40

ANO.
Ne vazne, jede na nich vse, co jelo na WinNT + mnoho dalsich, vzhledem k obsazenemu DirectX 7. Nuspejes asi s DOS aplikacemi, ktere pristupuji primo k hardware (starsi hry a graficke aplikace).

From: "Jan Cejka" <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz>

A daji se na tom poustet nejake aplikace? :-)

--
Vzhledem k drobnym technickym problemum se distribuce noveho systemu Windows 2000 odklada na prvni kvartal roku 1901.
Jan Cejka mailto:jan.cejka(zv)mensa(tec)cz

--

Friday, July 21, 2000 v 11:33:30 PM, "Roland Tur�an (RoTurSoft)" pise:

RTR> Ja pouzivam W2K od aprila a ani raz mi nepadli.
RTR> Treba mat spravne ovladace a kvalitny hardware.

RTR> Roland.

Zakaz defaultniho popup

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 24.7.2000 13:36:57

Zkus zrusit volani toho inherited.

konference - archiv a FTP

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.7.2000 13:48:36

Ahoj,

archiv najdes na
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml

cislo verze treba tady:
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/fileversion.shtml

a datum prelozeni:
http://stonebirds.8m.com/comptime/index.html#top

> [...]
> kompilace) ???
> tak aby se pri kazde kompilaci samo vlozi aktualni datum=20

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 24.7.2000 13:48:05

Ja to resim tak, ze mam v tabulce polozku Zamek. Do te ukladam jmeno prihlas
eneho uzivatele do Windows a pred spustenim vyberu kontroluji tuto polozku z
da je prazdna. Pokud ne tak zobrazim hlaseni, ze tento zaznam edituje jiz uz
ivatel jmeno_uzivatele

> [...]
>
> Napada me spousta reseni, ale zadny se mi nezda korektni. Treba promenna s
> cislem rekordu, nebo polozka v rekordu s priznakem pro zpracovani atd.

OT: W2KCZ a infra port

[*] Petr Fejfar <Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz> - 24.7.2000 14:00:49

Hi all,

na notebook jsem nainstaloval W2KCZ, ale v konfiguraci mam jen "bezdratove
spojeni" pro prenos souboru apod., ale chybi mi virtualni seriovy port, ke
kteremu bych mohl pripojit napr. mobilni telefon - kdyz ho pripojim, hlasi
to, ze v dosahu je pocitac N7110, misto aby to chtelo pridat novy modem.

Pls, nemate nekdo zkusenosti, jak se to dela?

Thx, pf

IB Console

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 24.7.2000 14:01:38

upresneni - protoze jsem s IBConsoli dlouho nedelal, neuvedomil jsem si,
ze David spravne psal o ISQL, pricemz tim myslel soucast IBConsole,
zatimco ja jsem psal o voze ... (o command line utilite nazvane
isql.exe)

Tom

> kdyz spustim isql.exe, zadne menu tam neni, je to command line ...

IB5.6 a role

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.7.2000 14:08:55

Preji vsem pekneho dne,

na IB mam provedeny nasledujici prikazy:

create table xx (a integer);
create view my_view as select a from xx;
create role my_role;
grant select on table my_view to my_role;

kdyz se ale odhlasim a prihlasim pod jinym jmenem s roli my_role,
pri pokusu vypsat tabulku:

select * from my_view;

ziskam chybu: no permission for read/select access
to table my_view.

Co jeste musim nastavit, aby to fungovalo? Pokud
prava nenastavim roli, ale uzivateli, pak je to
v pohode (to ale nechci).

Diky za pripadne odpovedi.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Zakaz defaultniho popup

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 24.7.2000 14:21:23

volani Inherited na to nema vliv.>Zkus zrusit volani toho inherited.

>Milan Tomes

Prechod na Win2000

[*] Michal K�s <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 24.7.2000 14:28:25

V Delphi programuji na PC s W2000 i s W98, takze bych si dovolil
pridat par svych postrehu:

+ W 2000 jsou odolne. Od listopadu 99 mi jeste nespadly.
Oproti tomu W 98 kazdou chvili. Staci se v Delphi nekde upsat
a uz lezi.

- Jestli nemas aspon 128 MB tak je to utrpeni. A rychle CPU taky
neni k zahozeni :-)

- Je fajn, ze ve Win 2000 nemas problem s resources. Pak ale snadno
napises programek, ktery bude mit ve Win 9x ponekud premrstene
pozadavky na zdroje.

Celkove jsou zkusenosti s Win2000 vyborne. Vrele doporucuji.
Michal Kus

nativni FTP klient

shanim nativniho FTP klienta ,ktery slape i bez formularu.

Nevite nekdo o takovem , ktery by se dal dobre pouzivat v konzolovejch apps ??
Dikec
Radek Voltr

D4 a BDE

[*] KINEKUS <kinekus(zv)nextra.sk> - 24.7.2000 15:00:28

Potrebuji poradit s nasledujicim problemem.

Mam aplikaci, ktera pouziva BDE. Jak mam vytvorit instalacku, aby obsahovala
i BDE.
Pozn.: Nemam skusenosti.

Dekuji.

Vypis funkci DLL

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 24.7.2000 15:11:18

Ahoj,

nevite nekdo o nejake utilitce, ktera vypise
seznam vsech exportovanych funkci v DLL
vcetne jejich parametru?

Dik, Martin Dupal

IB5.6 a role

[*] �ampulka Ji�� <campulka(zv)czas(tec)cz> - 24.7.2000 15:50:50

> [...]
> create view my_view as select a from xx;
> create role my_role;
> grant select on table my_view to my_role;

jeste by to chtelo:
grant my_role to <naky to uzivatelsky name>

> [...]
> to table my_view.
>
> Co jeste musim nastavit, aby to fungovalo? Pokud
> prava nenastavim roli, ale uzivateli, pak je to

SMS message

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 24.7.2000 15:52:04

ahoj,

pri posilani SMS by mela e-mail mit format:
0042+predvolba(treba0606)+telef.cislo(zv)sms.eurotel(tec)cz (odzkouseno na ET, ale
i na paegas [samozrejme s (zv)sms.paegas(tec)cz]) a prave bez ty 0042 to absolutne
nefungovalo.
A pokud vim tak mame od ET 2 telefony na smlouvy a ty uz to mely plne
funkcni (prave s tou CR predvolbou)

K samotnemu poslani pak staci obyc. SMTP komponenta z delphi nebo zajimava
TEmail od http://www.rtfm.be/fpiette/

> [...]
> niektorych webovych stranok. Chcel by som vytvorit program, ktory
> by posielal SMS spravy z DELPHI. Ma niekto nejaky napad ako by

Vypis funkci DLL

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.7.2000 15:59:25

Zkus pohledat ShDep200.ZIP.
Jmenuje se to ShowDeep a ukaze ti mnohem vic nez jen seznam exportovanych funkci v DLL, OCX atd.

From: "Martin Dupal" <mdupal(zv)vision(tec)cz>> Ahoj,

> nevite nekdo o nejake utilitce, ktera vypise
> seznam vsech exportovanych funkci v DLL
> vcetne jejich parametru?
>
> Dik, Martin Dupal

Integrita

[*] Jan Cejka <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz> - 24.7.2000 16:00:24

Jeste lepsi je tam davat jmeno masiny, nebo IP, a na konci ji smazat.
Pokud polozka neni prazdna, tak otestovat, jestli volam ze stejneho
stroje (coz by znamenalo, ze relace nebyla korektne ukoncena)
a v tom pripade normalne povolit pristup.

--
Instalace Windows: Jak casto dnes chces rebootovat?

Monday, July 24, 2000 v 1:48:05 PM, Milan Tome� pise:

> [...]
MT> da je prazdna. Pokud ne tak zobrazim hlaseni, ze tento zaznam edituje jiz uz

IB5.6 a role

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 24.7.2000 16:11:25

> [...]
> to table my_view.
>
> Co jeste musim nastavit, aby to fungovalo? Pokud
> prava nenastavim roli, ale uzivateli, pak je to

Musis pridat prava k roli pro uzivatele.
treba:

grant my_role to srydval

Je to logicke, jinak by tam byla paradni bezpecnostni dira.

Radim

> [...]

neprijde z dane IP a portu neprijde odezva SQL nebezi. Dokazal by mi nekdo

Skus SQLDMO:

var
SQLServer: SQLDMO.SQLServer;
begin
SQLServer := CoSQLServer.Create;
SQLServer.Name := 'ERIK';
case SQLServer.Status of
SQLDMOSvc_Unknown: ShowMessage('Unknown status');
SQLDMOSvc_Running: ShowMessage('Running');
SQLDMOSvc_Paused: ShowMessage('Paused');
SQLDMOSvc_Stopped: ShowMessage('Stopped');
SQLDMOSvc_Starting: ShowMessage('Starting');
SQLDMOSvc_Stopping: ShowMessage('Stopping');
SQLDMOSvc_Continuing: ShowMessage('Continuing');
SQLDMOSvc_Pausing: ShowMessage('Pausing');

Erik Salaj, WINSOFT

Vypis funkci DLL

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 24.7.2000 16:44:16

> Zkus pohledat ShDep200.ZIP.
> Jmenuje se to ShowDeep a ukaze ti mnohem vic
> nez jen seznam exportovanych funkci v DLL, OCX atd.

ShowDep je dobry programek, nasel jsem ho tady:
http://www.rocketdownload.com/Details/File/shdep200.htm
ale neukaze u exportovanych funkci v DLL jejich parametry.
Je tam vubec tato informace ulozena?

Martin

Prechod na Win2000

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 24.7.2000 16:45:15

Ahoj,

> Mam stare 98 vyplati se prejit na Win2000?
>
> Jak chodi Delphi 5..
> jsou s tim nejake problemy

To zalezi na tom co ti na W98 vadi. Jestli je to rychlost tak se to vyplati
(lepsi zdroje-Delphi zde beha pri dobre masine svizne).
Pro spravnou funkci W2K Pro je vsak potreba vic jak 64MB a hlavne takovy
hardware (ne ten totalne nejnovejsi), na ktery jsou napsany ovladace bez
chyb. Ja sem treba na ovladac pro svuj Matrox MARVEL G400 cekal 1/2 roku a
po nainstalovani mi padaji opravdu kazdou chvili a dokonce se pri vetsim
zatizeni samovolne restartuji, ale ma clovek delat pri 640x480 a 256
barvach.>From M. Dvorak

>Win2000 je podle mych dosavadnich zkusenosti (od unora) prvni uspesny pokus
>MS o operacni system. No a Delphi na nem beha normalne.

Souhlasim, ale asi to nebude takova hracka pro kazdeho W98kare (viz WinME).

> [...]

rady
> C a na tento problem existuje upgrade BIOSu.

Presne tak.

Taky jsem to vyzkousel a protoze jsem mel ACPM v biosu vypnut tak me pri
probuzeni hibernace spadly (uz nevim jak).
a naskocily (diky bohu a pri druhem spusteni).>From Roland:

>Ja pouzivam W2K od aprila a ani raz mi nepadli.
>Treba mat spravne ovladace a kvalitny hardware.

No to dost zalezi co na nich delas. Napis mi prosim co mas za supr HW?

M.Jirman
PII400,128RAM,20GBATA66,MB ASUS P3V4X

Prechod na Win2000

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 24.7.2000 16:59:42

> Mozna to bude tim, ze pouzivame kazdy jine Windows 2000 :)

;-) Kolega napr. instaloval W2k CZ a nenasly mu modem. US verze ano. Na
tomtez zeleze - instalace na cisty disk, dvakrat overeno. Docela zajimave
ne? ;-)

> Ale spis to bude tim, ze nekolik masin a subjektivni pocity jeste neni
> objektivni hodnoceni.

Subjektivni je vsechno, k objektivite se muzeme maximalne limitne priblizit
;-D

> Uznavam, ze ani nekolik desitek testu jeste neni nic objektivniho, ale
> krome toho W2k pouzivam jiz trictvrte roku a proto jsem si dovolil
> nesouhlasit s tvym puvodnim tvrzenim.

Ja na nich jedu od Beta3, kupodivu se mi toto projevuje az na tech finalnich
;-)

> Tim nechci take rici, ze jsou W2k bez chyb, ale jsem presvedcen,
> ze celkove na tom rozhodne nejsou hure nez WinNT.

Celkove asi ne, ale u me JO ;-)

> CZ verzi pouzivam proto, ze ji zrejme bude pouzivat vetsina uzivatelu
> w2k
> u nas a proto ji potrebuji take znat, jinak si o CZ myslim to same co
> ty.

Ja zase radeji US, protoze si na tom lepe overim, jestli bude program psat
hezky cesky ;-)

> Ja to narozdil od tebe meril, protoze na svuj subjektivni pocit nedam.

Tak je to spravne ;-) Ale zpatky na NT uz ted nepolezu ;-)

> Zalezi kdo co povazuje za vyrazne - mozna toto slovo tam opravdu
> nepatri
> a zrejme ho vypustim. Pro me 20% casu je uz vyrazne.
> Jinak je take nutno provadet testy za soumeritelnych podminek.

Ono zalezi kolik je tam aktivovanych sluzeb a jakych atd. takze tezko
porovnavat temer nesrovnatelne.

> Novejsi ovladce nemusi byt (a zpravidla nejsou) lepsi nez ty starsi.

Souhlas.

> Jsem presvedcen, ze tvoje problemy jsou zpusobeny nejakym ovladacem
> k nejakemu hardware - graf. karta, radice ....

No jo, ale NAJDI to. Ono se to objevi jen obcas.

Uplne nejhorsi jsou drivery pro HP. Na to si dejte fakt majzla. Problem je v
rade pro HP DeskJet 710 a 720C a tusim i v nejakych 800 a v dalsich mozna
taky. Jakmile mate treba dokument ve Wordu a v nem jedno pismenko jinou
barvou nez cernou, tak tiskne POUZE barevnou hlavou (drahe, pomale). Chyba
je v driverech od MS (HP pry aktualizovat tyto drivery nebude - taky pekne
coz a MS pry mozna - SP1 ??? ;-).

Dalsi vec. Mam IntelliMouse Explorer pripojeny pres USB. Spustim tisk.
Zhasne USB a mys taky. Dokud tisknu mys nejede, po ukonceni tisku nabehne
mys az po vytazeni a znovu zasunuti USB.

Vyhodil jsem tiskarnu a koupili jsme HP (a nedam si rict a nedam ;-) 930C.
Tiskne to uz lepe (resp. pokud si zvolim tisk pouze cernobile, tak tam taky
prska nejake barevne tecky - coz je svinarna) a kupodivu funguje i USB. Proc
spatny driver k tiskarne odpraskne USB mi je zahadou.

Jinak v tom driveru pro 930C opet zapomneli nejake debugovaci infos, takze v
pripade pouziti QuickReportu to pri spousteni projektu z Delphi IDE furt
skace do Debug Window kde se to snazi krokovat, coz me blazi ... (a pak ze
je to uplny OT ;-)

Mac

instalace s Interbase

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 24.7.2000 16:59:47

Ahoj

Potreboval bych vedet jake soubory je potreba zahrnout do instalace pokud
nechci pouzit BDE a pouziji nativni komponenty pro Interbase z delphi.

S pozdravem Heinisch Jiri

W2KCZ a infra port

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 24.7.2000 17:11:11

Dela se to tak, ze si nainstalujes W98, NT 4.0 nebo kablik. W2k tohle jaksi
"neumi", pekny coz ;-)

Blize:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q252/7/95.ASP?LN=EN-US&SD=g
n&FR=0
http://www.microsoft.com/hwdev/infrared/IrCOMM.htm

Tzn. sbohem virtualni porte a nezbyva nez vyckat na aplikace, ktere si s tim
poradi lepe. Napr. S25Explorer (http://www.s25explorer.com) uz s IrDa snad
umi:

New - Windows 2000 IrDa support (IrDa 1.1 interface needed)

ale jeste jsem to nezkousel. A umi i ten tvuj 'pocitac' N7110 ;-)

Mac

P.S. Ale modemovat zatim lze jen pres kablik :-( Aspon ja o jine moznosti
nevim...

> [...]
> to, ze v dosahu je pocitac N7110, misto aby to chtelo pridat novy modem.
>
> Pls, nemate nekdo zkusenosti, jak se to dela?

W2KCZ a infra port

[*] Petr Fejfar <Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz> - 24.7.2000 18:06:38

"Martin Kubecka" <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> wrote:

> Dela se to tak, ze si nainstalujes W98, NT 4.0 nebo kablik.

> Dela se to tak, ze si nainstalujes W98, NT 4.0 nebo kablik. W2k tohle
jaksi
> "neumi", pekny coz ;-)

Ty's videl IrDA port pod NT? Ja ne, ale myslel jsem si, ze W2k by to mohly
umet :-(

Bye, pf

BDE + MS SQL7

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.7.2000 18:10:14

On 24 Jul 2000, at 8:25, David Lebeda wrote:

> Uprimne receno, ano i ne. Ale to je jedno, navrhuji tuto jiz celkem
> zbytecnou debatu ukoncit. Oba BDE nepouzivame (uz), takze mi dalsi
> rozvijeni prijde jako plytvani silami i casem.

Myslim, ze az tak zcela zbytecna neni. My dva BDE sice
nepouzivame, ale je tu rada dalsich, kteri se treba teprve rozhoduji,
jak na MSDE. Domnivam se, ze tato debata muze byt pro ne velice
cenna. Hm, ze bychom zalozili kasicku? :-))

> Nemyslim to zle.

:-)))

> Ty potrebujes veci, ktere BDE zjevne nepodporuje nebo
> je podporuje blbe. Ja jsem se s nim seznamoval na pomerne jednoduche

Ano. Nejdrive jsem vybral veci, ktere potrebuji, a pak jsem rval
hruzou, kdyz jsem zjistil, co s tim BDE dela (nebo nedela).

> [...]
> zakazniku pramenicich z toho, ze zakaznici si poridi nejakou dalsi
> aplikaci s jinou verzi BDE, pak se to tam hada, pada to atd.

Ano, tohle je dalsi cerna mura. A co teprve kdyz nejaky nouma
nainstaluje BDE natvrdo na demo CD, a pak jenom presmeruje
registry v pocitaci na sve CD. 8-OOO

> [...]
> to tak bylo i v ODBCe (pokud se nepletu - krk za to ted nedam), takze
> pujde spis o zalezitost ulozenou jiz v TDataset.

Nemame. Tohle je jina chyba. Mam na mysli volani metody
Refresh.

Re[2]: SMS message

On 24 Jul 2000, at 8:04, raul.endymion(zv)ns1.infima(tec)cz wrote:

> Mam Twist a adresa +420604xxxxxx(zv)sms.paegas(tec)cz je moje a funguje.
> Takze podrobne zkouseni :-)

> nemaji. Mohou si aktivovat nejake textove jmeno, ale za poplatek - ZH>
> takze jsem se jim na to vykaslal. Mno, aspon mi nechodi na mobil ZH>
> vselijake smeti. :-)

Hm, hm, evidentne kecam. :-) Mel jsem na mysli pausalni rezim.
Predplacena sluzba je Twist, a tam to funguje.

Vypis funkci DLL

[*] Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz> - 24.7.2000 18:38:53

> ShowDep je dobry programek, nasel jsem ho tady:
> ale neukaze u exportovanych funkci v DLL jejich parametry.
> Je tam vubec tato informace ulozena?

V DLL je ke kazde funkci ulozen pouze jeji nazev a "Entry Point", bohuzel ne
parametry.

Pavel Kriz

> [...]

http://www.rocketdownload.com/Details/File/shdep200.htm
ale neukaze u exportovanych funkci v DLL jejich parametry.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.7.2000 19:01:13

From: "Martin Dupal" <mdupal(zv)vision(tec)cz>
> [...]
> http://www.rocketdownload.com/Details/File/shdep200.htm
> ale neukaze u exportovanych funkci v DLL jejich parametry.

Parametry u exportovanych funkci ulozene nejsou, k tomu potrebujes dokumentaci
(nebo spoustu hodin stravenych pokusy a restartovanim systemu :-) Jsou tam jen
nazvy a to jeste ne u vsech funkci. Lze je vypsat bud utilitou TDUMP dodavanou
s Delphi nebo pokud si to chces udelat v Delphi programove, tak na to jsem psal
unit JclPeImage do JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL), funkce
PeExportedFunctions. Koncem tydne budou i nastroje jako PE Viewer a Dependency
Viewer zalozene na teto knihovne.

Petr Vones, amatersky programator

Prechod na Win2000

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 24.7.2000 19:18:07

Me se deje taky jeste jedna podivnost. Nainstaloval jsem drivery Detonator
pro nVidia karty do W98 a desne mi to tuhlo. Pouzil jsem PowerStrip na
overclocking TNT chipu a hle, vse chodilo OK. Zvlastni co?

Detonatory pod W2k mi nejely vubec, Detonatory 2 (final pro W2k) jely, ale
padaly stejne. Tak jsem tam zase pridal PowerStrip a trosku to pretaktoval a
je to podstatne stabilnejsi. Zvlastni, ze na normalnich frekvencich to
zlobi. Kolegovi se stejnym zelezem to jede ok bez nutnosti overclockingu.

Mac

P.S. Jestli by ti to treba nepomohlo taky ;-)

> [...]
> po nainstalovani mi padaji opravdu kazdou chvili a dokonce se pri vetsim
> zatizeni samovolne restartuji, ale ma clovek delat pri 640x480 a 256

Prechod na Win2000

> A daji se na tom poustet nejake aplikace? :-)

Nie, nedaju. ;-)

Erik Salaj, WINSOFT

W2KCZ a infra port

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 24.7.2000 19:24:04

From: "Petr Fejfar" <Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz>

> Ty's videl IrDA port pod NT? Ja ne, ale myslel jsem si, ze W2k by to mohly
> umet :-(

Port jsem videl, ale asi nebyl funkcni ;-)

Mel jsem pocit, ze jsem na notebooku mel chvilku NT a i s IrDA, ale asi si
to fakt pletu s W2k ... ale uplne jisty si nejsem. :-D Laboroval jsem i s
externim IrDA a s tema NT si nejsem fakt jist...je dost pravdepodobne ze mas
pravdu.

Vim, ze urcite neslo USB pod NT 4, ackoliv Petr Zahradnik objevil nekde
nejakou orezanou USB podporu i pro ne. :-O

Mac

FreeVCS

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 24.7.2000 20:00:41

Tak uz je nova verze FreeVCS pro MS SQL server (opraveny chybky). Zkus
jestli ti to nepomuze?

From: "Martin Dietl" <dietl(zv)4USE(tec)cz>

> uzivatele a pod timto loguji aplikacni server. Po vyplneni logon dialogu
> za 2-3 sec. zahlasi onu chybu

Integrita

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.7.2000 20:08:04

A kdyz nebyla relace korektne ukoncena, tak maji ostatni uzovatele smulu a
budou cekat nez se to pokusim zopakovat se stejneho stroje. :-)

From: "Jan Cejka" <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz>>Jeste lepsi je tam davat jmeno masiny, nebo IP, a na konci ji smazat.
> [...]

polozku z
MT> da je prazdna. Pokud ne tak zobrazim hlaseni, ze tento zaznam edituje

IB 5.1.1. a view

[*] ing. Ale� Da�a - 24.7.2000 20:56:02

Zdar
potreboval bych poradit ohledne view.

Pokud udelam takovyto view muzu v nem editovat (podivne):

CREATE VIEW V_UCETSTAVPS (
UCET,
ROK,
KCMD,
KCDAL
) AS SELECT ucet, rok, kcmd, kcdal from UcetStav where Mesic = 0;

Pokud dodelam takovy trigger server ho vezme bez chyby, ale nikde se
neobjevi.

CREATE TRIGGER TR_USpsBI FOR V_UCETSTAVPS
BEFORE INSERT
AS BEGIN
INSERT into UcetStav (Ucet, KcMD, KcDal, Rok, Mesic)
values (new.ucet, new.KcMD, new.KcDAL, new.Rok, 0);
END!!

A pokud udelam nasledujici view zase v nem nemuzu editivat (opet podivne).
CREATE VIEW V_UCETSTAVPS (
UCET,
ROK,
KCMD,
KCDAL
) AS SELECT ucet, rok, kcmd, kcdal from UcetStav where Mesic = 0 with check
option;

Je to totiz presne naopak nez v dokumentaci.
Co se s tim delat?
Diky za radu.////////////////////////////
Ale� Dana
e-mail: cis(zv)atlas(tec)cz

Prechod na Win2000

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 24.7.2000 22:25:24

> [...]
> je to podstatne stabilnejsi. Zvlastni, ze na normalnich frekvencich
> zlobi. Kolegovi se stejnym zelezem to jede ok bez nutnosti

Tak to je prima, to jsem jeste neslysel. :) :)
Pricina muze byt v tom, ze se nestastne potkavaji frekvence zakladni
desky (FSB) s kartou. TNT 2 jsou na to dosti citlive.
Pri trochu jine frekvenci se "sum" muze snizit a zlepsi se stabilita
desky.
Ta na to ma dosti velky vliv ... a nejenom ruzne typy desek,
ale i stejne. Zalezi na tom, jak se ktera povede.

Detonatory jsou presne ukazkou toho, ze starsi ovladace byvaji
stabilnejsi
Stahni si tyhle: TNT2_W9x_368 a TNT2_w2k_376
Delal jsem s nimi testy pro sest zakladnich desek s katrou TNT2Ultra
a GeForce 256 pri normal FSB a pri overclocking, viz.:
http://www.techbox(tec)cz/clanek.asp?id=2014
Ani pri narocnych testech W2k nepadaly a celkem dobre si vedly i W98SE

Pokud jsem pouzil ovladace s dodaneho CD, tak test Q3Arena nefungoval
pod W2k vubec a na nejnovejsich ovladacich stazenych z internetu to
casto
padalo - tedy nikoliv cele windows, ale testovaci programy.
Az jsem vybral tyhle starsi ... a jako kdyz mavnes proutkem.

V tvem pripade by mozna stacilo pohrat si trochu s BIOSem
Jakou mas desku?

Navstivte internetovy technicky casopis www.techbox(tec)cz,
kde zizkate mnoho zajimavych informaci ze sveta PC

> Mac
>
> P.S. Jestli by ti to treba nepomohlo taky ;-)

IBX a Execution plan

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.7.2000 22:34:36

Uz jsem to nasel: TIBQuery.Plan

Slavek

> [...]
> plan prikazu (vraceny v nejakem stringlistu). Ted to nemuzu najit.
> Je to opravdu tam (a kde) nebo si to s necim pletu?

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 25.7.2000 01:22:02

From: "Jaro" <jaro(zv)sinea(tec)cz>

> jsou
> napr.
> jedou

Ja som si vsimol ze po hibernacii Windows (aj 9x) prestane fungovat aj
Xircom 100MB sietova karta PCMCIA v notebookoch. Neviem ci aj pri inych
sietovych kartach.

Roland.

Prechod na Win2000

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 25.7.2000 01:30:20

Na mojom hardware ide W2K ako pan boh prikazal:

MB AZZA PT5VMD - AT FORMAT
CPU AMD K6-2 300MHz
2x64MB SDRAM
Maxtor 10GB IDE
FDD Teac
ATI Rage IIc AGP
Sound Blaster 128
REALTEK RT8029A - network
Mediaforte Radio Track FMR-2
CD Toshiba 36x
Conexant (Rockwell) 56KB V90 modem

a samozrejme

Windows 2000 Build 2195

PS: Od aprila to mam nainstalovane, ale ani raz mi stroj nezamrzol, ani ho
netrebalo resetovat ako pri 9x, tak preto si myslim, ze je to vec HW a jeho
driverov.

Roland.

Integrita

[*] Jan Cejka <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz> - 25.7.2000 07:50:10

Hmm. To je to samy, pokud se tam zapise username. Akorat ze IP
je v siti jenom 1x, takze nehrozi editace na 2 strojich soucasne.
Jeste by mohla byt zalozena dalsi tabulka a v ni polozky
IP, ZAZNAM a pri zjisteni, ze polozka je zamcena z nejake IP se
podivat, jestli to odpovida i v te druhe tabulce. V te druhe tabulce
by se pri spusteni klientske aplikace mazaly zaznamy pro danou IP.
Nebo by se musela delat nejaka pravidelna udrzba zamykacich polozek.

A nebo taky nejak uplne jinak :-)

--
This is Linux Country. On a quiet night, you can hear Windows reboot!

Monday, July 24, 2000 v 8:08:04 PM, Jan Fiala pise:

JF> A kdyz nebyla relace korektne ukoncena, tak maji ostatni uzovatele smulu a
JF> budou cekat nez se to pokusim zopakovat se stejneho stroje. :-)

JF> Jan Fiala

OT: Rezim hibernate

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 25.7.2000 08:01:45

Ahoj,

omlouvam se za OT, ale potrebuji poradit. Mam MB Intel SE440BX-2, PIII-650
W2K Prof a potreboval bych zprovoznit rezim hibernate. V Power options se mi
zalozka Hibernate neukaze, at delam, co delam. V BIOSu mam zapnuty power
management, APMSTAT tvrdi, ze BIOS je ACPI. Nevite nekdo, co s tim, propadne
bych ocemil i nejaky odkaz (ale Intel a M$ KB uz jsem prosel :-().

SMS message

[*] Jan Cejka <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz> - 25.7.2000 08:03:45

Nebo:
+42+predvolba(treba0606)+telef.cislo(zv)sms.eurotel(tec)cz

--
Shut the windows, close the gates.
Jan Cejka mailto:jan.cejka(zv)mensa(tec)cz

--

Monday, July 24, 2000 v 3:52:04 PM, p. Jirman pise:

pJ> pri posilani SMS by mela e-mail mit format:
pJ> 0042+predvolba(treba0606)+telef.cislo(zv)sms.eurotel(tec)cz (odzkouseno na ET, ale
pJ> i na paegas [samozrejme s (zv)sms.paegas(tec)cz]) a prave bez ty 0042 to absolutne
pJ> nefungovalo.

BDE + MS SQL7

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.7.2000 08:19:15

> [...]
> nepouzivame, ale je tu rada dalsich, kteri se treba teprve rozhoduji,
> jak na MSDE. Domnivam se, ze tato debata muze byt pro ne velice cenna.

Jasne, jenze ja se k diskuzim o BDE necitim moc povolany,
protoze moc nevidim pod povrch a momentalne ani neresim zadne
problemy souvisejici s BDE. Radu zkusenosti lze najit v archivu a
pochybuji, ze bych pridal neco noveho.

> Ano, tohle je dalsi cerna mura. A co teprve kdyz nejaky nouma
> nainstaluje BDE natvrdo na demo CD, a pak jenom presmeruje
> registry v pocitaci na sve CD. 8-OOO

Moje prvni aplikace s MSSQL7 pouzivala BDE a meli s ni pracovat
vsichni ve firme. Chtel jsem se vyhnout instalovani BDE na kazdy
pocitac, tak jsem hledal nejakou minimalni podobu BDE, kterou
bych spolu s aplikaci dal na sit a vsichni by to spousteli ze site.
BDE jsem nakonec zredukoval na cca 6 dll knihoven, ale
pochybuji, ze by to bylo legalni, hlavne kdyby nekoho napadlo to
distribuovat. Aplikace pak sama na klientskych pocitacich zapsala
do registru empiricky zjistene nezbytne udaje a fungovalo to.
(Mozna nakonec ani nebylo potreba do registru neco strkat pro
BDE, stacilo jen vytvorit ODBC DSN). Prislusny adresar na siti mel
byt pouze pro cteni. Jenze se zjistilo, ze BDE si potrebuje neco
zapisovat. Pomerne dlouho jsem nemohl zjistit, co a proc, az
pomoci povoleni zapisu a zakazu mazani se zjistilo ze jde o nejake
pomocne paradoxi tabulky(!). Nekdo chytry z konference vedel, ze
to dela BDE pri Cached updates. Takze pro praci s SQL serverem
byl nezbytny i paradoxi driver. Ovsem nikde o tom ani zminka,
zejmena ne v dokumentaci.
Po prepsani aplikace do ODBCe spojene se zmenou filosofie
databazove casti (zahodit data-aware komponenty s vyjimkou
prohlizecich gridu, zapomenout na CachedUpdates a RequestLive)
nejsou zadne problemy.

IB Console

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.7.2000 08:21:24

On 24 Jul 2000, at 11:06, David Lebeda wrote:

> [...]
> 4) V ISQL jsem neuspel s CREATE DATABASE. V helpu se pise,
> ze to musi byt spusteno z nejake davky. Ale proc? To se opravdu

Ja osobne to delam tak, ze si napisu SQL script (coz je v podstate
ta davka), a ten pak narvu do databaze. Prijde mi to casove lepsi,
nez klikat jednotlive sloupce pres nejaky grid a listboxy. A delam
to pro MS SQL, pres Query Analyzer, coz je ponekud lepsi podoba
pro ISQL.

Prechod na Win2000 (OT)

On 24 Jul 2000, at 16:59, Martin Kubecka wrote:

> Celkove asi ne, ale u me JO ;-)

OT: tohle mi pripomelo, kdyz kdysi vseholid reptal na
nedostatkovost veskereho zbozi krome agitacnich tiskovin,
komousi to splachli tvrzenim, ze v globalu je vseho dost. No jo, ale
kde je ten Global, ptal se vseholid...

IB Console

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.7.2000 08:28:20

> Zjednodusene receno, spatne delas to, ze pouzivas IB Console dodavanou
> s IB6 :-) Tu snad totiz nepouziva nikdo a myslim, ze na jejim vyvoji
> od listopadu 99 nikdo nepracuje.

Tak tos asi uhodil hrebik na hlavicku, tajne jsem doufal v radu
tohoto typu. :) Jakozto clovek veci neznaly samozrejme pouzivam
prvni nastroj, ktery mi prisel do ruky, ale rad se podivam po necem
rozumnem, hlavne kdyz to existuje.

> [...]

> P.S. Zaverem Te chci upozornit, abys se nenechal mou reakci odradit a
> zkusil prekonat pocatecni smisene dojmy ...

Prave naopak. Tahle reakce byla presne to, co jsem potreboval :)

David

D4 a BDE

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 25.7.2000 08:45:17

Asi nejlepsi je pouzit prgram ktery se jmenuje InstallShield. Bud je jako shareware na www.installshield.com, ale urcite je soucasti delphi (od edice proffesional vys). Tam nastavis veskere parametry aplikace (nazev, defaultni adresar kam se nainstaluje, hlavni exac, datove soubory, ktere chces sirit apod.) a nastavis tam i instalaci BDE. Muzes ji sirit bud plnou, nebo jenom cast abys usetril diskety (nebo stahovani), ale myslim, ze je lepsi plna. Nevim presne jak je to s autorskymi pravy, ale myslim, ze je to legalni.

Od: KINEKUS [SMTP:kinekus(zv)nextra.sk]
Odesl�no: 24. �ervence 2000 15:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: D4 a BDE

[...]

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 25.7.2000 07:45:09 met-1

> [...]
> i na paegas [samozrejme s (zv)sms.paegas(tec)cz]) a prave bez ty 0042 to absolutne

Jenom mala technicka poznamka - ten format je sice napsan
spravne (tj. kod zeme+operator+cisla ucastnika), ale predvolba pro
CR je 00420 a kod operatora zacina bez uvodni nuly. Tj. napr.
00420-606- xxxxxx
Dohromady to sice da totez, jako to napsano nahore od puvodniho
autora, ale to je zpusobeno tim, ze nase republika ma kod 420 a
nikoliv 42 jako kdysi jeste za federace. Slovensko ma tusim 421.

Jirka.
> [...]
> funkcni (prave s tou CR predvolbou)
>
> K samotnemu poslani pak staci obyc. SMTP komponenta z delphi nebo zajimava

BDE + MS SQL7

[*] Ren� Otisk - 25.7.2000 10:07:15

S tim jsem se setkal u jednoho ceniku Lenze. Mel jsem radost... U dalsich uz
to "jen" prepsalo IdapiCfg

Sroub

> Ano, tohle je dalsi cerna mura. A co teprve kdyz nejaky nouma
> nainstaluje BDE natvrdo na demo CD, a pak jenom presmeruje
> registry v pocitaci na sve CD. 8-OOO

D4 a BDE

Dovoluji si oponovat. Kombinace programu ScriptMaker a InnoSetup (i vzhledem
k pocesteni a moznostem treba spoustet aplikace pri instalaci a odinstalaci
a vselijakych jinych prkotinek) strci cely installShield do kapsy. Vse je
FreeWare a pritulne...

Sroub

> [...]

k pocesteni a moznostem treba spoustet aplikace pri instalaci a odinstalaci
a vselijakych jinych prkotinek) strci cely installShield do kapsy. Je tu
volba zabalit BDE nebo treba runtime knihovny VB. Vse je
FreeWare a pritulne... Mnam, mnam

Sroub

> [...]

> ---
> P��choz� zpr�va neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.167 / Virov� b�ze: 80 - datum vyd�n�: 29.6.2000

dbExpress

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 25.7.2000 11:11:46

mozna to nekoho bude zajimat:

dbExpress (Inprise/Borland's new cross-platform data access layer) Draft
Specification
http://community.borland.com/article/0,1410,22495,00.html

M.

Integrita

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.7.2000 11:16:13

Me se spis libi system, ktery zde prezentoval tusim Zbynek Hlinka (pokud ne,
tak se omlouvam). Kazda veta ma casove razitko. Pri nacteni vety pro editaci
si jej zapamatuji, pred ulozenim se podivam, zda se nezmenilo, pokud ano,
neco s tim provedu, a ulozim samozrejme s aktualnim razitkem.

From: "Jan Cejka" <jan.cejka(zv)mensa(tec)cz>> Hmm. To je to samy, pokud se tam zapise username. Akorat ze IP
> [...]
> This is Linux Country. On a quiet night, you can hear Windows reboot!
> Jan Cejka mailto:jan.cejka(zv)mensa(tec)cz

Interbase Admin Zalozka

vyloupla se me v D5 zalozka Interbase Admin

Nemate nekdo k tomu nejake info nebo demo ????

Radek

D4 a BDE

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 25.7.2000 12:27:29

Jo, to je mozny, o tehle produktech jsem nikdy neslysel... Muzes mi sdelit, kde by se dali najit (nejlepe nekde na inetu)? Rad je vyzkousim.

Od: Ren� Otisk [SMTP:otisk(zv)misel(tec)cz]
Odesl�no: 25. �ervence 2000 10:16
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: D4 a BDE

Hi,

> [...]

> ---
> P��choz� zpr�va neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.167 / Virov� b�ze: 80 - datum vyd�n�: 29.6.2000

[*] KINEKUS <kinekus(zv)nextra.sk> - 25.7.2000 13:03:58

> [...]
odinstalaci
> a vselijakych jinych prkotinek) strci cely installShield do kapsy. Vse je

Dekuji ale kde roste ?

Interbase Admin Zalozka

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.7.2000 13:06:00

Demo najdes v helpu

> vyloupla se me v D5 zalozka Interbase Admin
>
> Nemate nekdo k tomu nejake info nebo demo ????

D4 a BDE

http://www.jordanr.cjb.net - innosetup
http://www.tafweb.com nebo http://www.tafwebsoftware.co.uk scriptmaker

Sroub

> [...]

> stahovani), ale myslim, ze je lepsi plna. Nevim presne jak je to s
> autorskymi pravy, ale myslim, ze je to legalni.

D4 a BDE

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 25.7.2000 14:07:43

Prave si s InnoSetupem a ScriptMakerem trochu pohravam. No a prozatim jsem
narazil hlavne na jeden problem: jak vytvorit instalacku jenz by v ODBC
zalozila potrebny alias?

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.7.2000 14:25:18

On 25 Jul 2000, at 8:19, David Lebeda wrote:

> Po prepsani aplikace do ODBCe spojene se zmenou filosofie
> databazove casti (zahodit data-aware komponenty s vyjimkou
> prohlizecich gridu, zapomenout na CachedUpdates a RequestLive)
> nejsou zadne problemy.

Tohle potvrzuji. Nejlepsi zkusenosti mam take s tim, ze grid je
vhodny pouze pro prohlizeni a nic jineho, zadne "prime editace nad
tabulkou", nejaka query komponenta se hodi pouze pro posilani
SQL prikazu. Sel jsem dokonce tak daleko, ze po vycteni selectu
se ihned odpojuji od recordsetu (takze mi zustava zive pouze
pripojeni k databazi) a data si pamatuje grid nebo jina struktura. Od
te doby nemam problemy s praci nad databazi. Pokud nahodou
potrebuji poslat nejakou hromadnou upravu, v klidu si ji nejdrive
sestavim, a teprve pak ji odeslu davkou. V jednoduchosti je sila.

Zjisteni zijici sluzby na serveru

> Jeste by me zajmalo co je SQLDMO ? Mam Delphi5 a to rika ze to nemuze
najit zadny sqldmo. Kde to mam vzit ?

SQL-DMO = SQL Distributed Management Objects, je to kniznica, pomocou
ktorej mozes programovo spravovat MS SQL 7 servery. Teda to, co interaktivne
umoznuje SQL Server Manager, mozes robit pomocou tejto kniznice programovo.
Vcera som napr. pomocou toho robil Backup aj so zobrazovanim priebehu
operacie pomocou pasika (podporuje to eventy).

Unit sqldmo.pas je importovana kniznica "Microsoft SQLDMO Object Library"
pre Delphi. Vygenerujes to v Delphi pomocou menu Project/Import type
library. Bude to tiez v najblizsej verzii Adonis-u.

Erik Salaj, WINSOFT

informix

[*] Karol Zaic <zaic_karol(zv)novitech.sk> - 25.7.2000 14:39:04

Moznosti su 2:

1. Pouzit ODBC driver od Informixu a BDE alebo SQL Links(lepsie) ak mas
Delphi Enterprise
2. Pouzit DB provider od Informixu a Adonis(lepsie) alebo ADOExpress ak mas
tiez Delphi
Enterprise

Kompletny balik na pripojenie k Informixu sa vola Informix Client SDK
Toolkit 2.3
a info je na: http://www.informix.com/informix/products/pa/Client.htm
Stiahnut sa da z:
http://www.intraware.com:81/control/shop/ProductLineDetail?plne=000111

Ja osobne pouzivam Delphi 5 Professional, Adonis a Informix OLEDB Provider
2.00
otocenych voci Informix 7.3 OLTP Server na AIX 4.2.

Karol