Nejasna chybova hlaska

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.7.2000 12:24:22

Ahoj,

v jedne aplikaci pouzivajici BDE + ODBC vypadne obcas hlaska:

(Microsoft)(ODBC SQL Server Driver) Connection is busy with
results for another hstmt.

Nevite o tom nekdo neco blizsiho, napr. nejaky typicky priklad, kdy
to vznika, co s tim apod.

DBTreeView

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 28.7.2000 12:28:50

Ahoj,
ja som cosi take robil rucne dokonca dvomi rozlicnymi sposobmi, ale je to
trochu problem (najme to precitanie z databazy), pretoze v relacnych
databazach sa stromova struktura dost blbo uklada.

V prvom pripade som mal v databaze pri kazdom uzle zapisane ID jeho rodica.
Tak som si nacital cely strom do objektov a z nich som potom urobil TreeView.
Tie som nechal zeditovat a znovu som to ulozil naspet do databazy tak, ze
kazdy objekt mal svoju metodu SAVE, cez ktoru sa vedel ulozit. Tento postup ma
neobmedzoval v hlbke stromu ani v poctoch deti.

Druhy postup (jednoduchsi): vystacil som s tym, ze som stromovu strukturu
reprezentoval stringmi:
uzol mal kod "a", jeho deti mali "aa", "ab", "ac" atd..., deti deti mali
"aaa", "aab", "aba", "abb" atd. Tento pristup je jednoduchsi, ale obmedzuje
hlbku stromu a aj pocet deti. Ale nacitanie z DB bolo linearne - stacilo mat
riadky usporiadane podla kodu.

Neprijemne na oboch postupoch bolo, ze som vlastne musel vzdy prejst celu DB.
Neviem, ci na to existuju komponenty, ale bude to zrejme trochu problem,
pretoze sposob prace silno zavisi od toho, ako ten strom ukladas do DB.

Zdeno

Ota Mal� wrote:

> Ahojte,
> mate nekdo zkusenosti s ukladanim TreeView do databaze?
> Neco jako nejakej DBTreeView, neco jsem na netu nasel, ale nebylo to ono..
> proste treeview kterej se umi ulozit sam do db.
>
> S pozdravem
> Ota Maly
>
> NT4;D5Prof; IB6 pres IBX
>
> PaPouch elektronika
> http://www.pap-el(tec)cz

Dotaz k IDE

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 28.7.2000 12:33:53

> A co se ti nezda na TabOrder v Delphi?

Mne sa tiez nepaci, ze sa neda pouzit nejakym rozumnym sposobom na
viacero skupin controlsov. Napr. mam 4 groupboxy a v nich edity. Ked
chcem ponastavovat TabOrder pre cely formular, musim striedavo otvarat a
zatvarat TabOrder - je to piplacka.

Zdeno

Jak osetrit chybejici BLOB?

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 28.7.2000 12:51:45

Ahoj,
ja som sa tomu kedysi tiez venoval, ale nenasiel som uspokojive riesenie.
Jedine, co som zistil je, ze v dbiOpen procedure BDE sa da nastavit parameter
ReadOnly. Skus sa na to pozriet, ak by si nieco zistil, napis, mna by to tiez
zaujimalo.
Zdeno

Brant Petr wrote:

> Ahoj vsem,
>
> narazil jsem na tento problem: Kdyz se pokousim otevrit tabulku Paradoxu
> pres Database Desktop a chybi mu prislusny BLOB, lze otevrit tabulku aspon
> pro cteni. Ale kdyz ji otviram programove (TTable ::Open), vyvola se
> vyjimka. Lze to nejak osidit?
>
> Diky predem za vsechny rady
>
> RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
> [...]

BDE + MS SQL7

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.7.2000 13:37:17

> Pokud se ti nepostesti pouzit databazi, ktera uz bezi a jako na
> potvoru ma pretizene procedury (ktere nelze prejmenovat, protoze je
> pouzivaji i jine programy), pak v pripade ulozenych procedur mas
> pravdu. Vsimni si ale, ze vyhrada je dost silna, protoze potencialne
> bys mohl prijit o zajimavou zakazku - pritom zcela zbytecne diky
> "zanedbatelne" chybe.

> Ja doufam, ze nechci zas tak moc, kdyz pozaduji, aby komercni
> db stroj pracoval s databazi, kterou jmenovite podporuje, radne. BDE
> vsak toto vuci MS SQL7 nesplnuje ani nahodou.

Souhlasim s tim, ze kdyz BDE prohlasuje, ze podporuje MSSQL7,
tak by to mel delat poradne a bez chyb - a strednikova zalezitost
chyba nesporne je. Presto si ale myslim, ze pouzivani pretizenych
ulozenych procedur je vec tak ridka, ze vyhradu proste nemohu
povazovat za silnou. Ve srovnani s jinymi chybami BDE je to
prkotina.
Mimochodem - uz jste se nekdo nekdy potkal s databazi s
pretizenymi ulozenymi procedurami? Ja napr. jsem se o teto
moznosti dozvedel az z teto diskuze. Ani v tlustych knizkach jsem
o to nezavadil (cimz nerikam, ze to tam nepisou, to fakt nevim).

David

Pristup do tempdb na MSSQL7

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.7.2000 14:07:29

Ahoj,

u jednoho zakaznika se zacal v posledni dobe objevovat problem
viz subj.
Aplikace pouzivajici BDE + ODBC. BDE zrejme interne
potrebuje pouzivat docasne tabulky, protoze po prihlaseni k SQL
behem overovani uzivatele vznikne vyjimka, ze uzivatel nema
pristup do databaze tempdb. Co s tim?
Zjistil jsem, ze na mem SQL serveru je v databazi tempdb
zalozen uzivatel guest (vim, k cemu to slouzi). Na SQL serveru u
zakaznika ale v tempdb tento uzivatel neni. Situaci skutecne
vyresilo zalozeni usera guest v tempdb. Jenze po restartovani SQL
serveru uz tam zase neni. Setkal jste se s tim uz nekdo?

Async

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 28.7.2000 14:16:40

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Ahoj

Muzete mi nekdo poradit...

Mam komponenty AsyncFree prijimam pomoci nich po seriove lince 8193 bajtu.
Pri dokonceni cteni a naslednem uzavreni portu se mi zobrazuju tato chybova hlaska

Error clearing buffers (995), Vstupn�-v�stupn� operace byla p�eru�ena bu� z d�vodu ukon�en� podprocesu, nebo na ��dost aplikace

Port nastvauju na 9600, 1startbit, data8

D3, MS Word a pole formulare

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 28.7.2000 15:53:23

> mam dokument ve Wordu, v nem nejaka "pole formulare"
> a z Delphi bych ten dokument rad otevrel (pripadne udelal
> novy podle sablony) a do tech poli rad nasypal nejaka data.

var MSWord: Variant;
begin
MsWord := CreateOleObject('Word.Basic');
MsWord.AppShow;
MsWord.FileOpen(<cesta>);
MSWord.SetFormResult(<jmeno pole formulare>, <data>);

Josef Cerny

Osetreni vyjimek

[*] Radek Lev� - 28.7.2000 15:58:39

Hezky dobry den,

muze mi nekdo poradit, jak poradne pracovat s vyjimkama ?
Zkousim to pomoci try - except - end, ale ani kdyz pouzivam
priklady uvedene v helpu, tak se mi nepodari vyjimku odchytit,
vzdy se vypise chybova hlaska. V cem je chyba (krome me :-)) ?
Je nutno nejak nastavit kompiler ? Prosim o kousek funkcniho kodu.

D3 Standard

Diky

Radek Levy

Db soubory v IB

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.7.2000 16:56:19

Behalf Of David Lebeda
> Ahoj,
>
> mam dalsi dotaz zacatecnika v IB6. Mame tu IB6 server na linuxu
> a ze svych NT4 s nim chci pracovat. V komponentach IBExpress i
> v WISQL me nemile prekvapila potreba zadavat databazi jako
> uplnou cestu k souboru. Jednak se mi zda, ze to bude komplikovat
> distribuovani k zakaznikum, jednak uz jsem tu narazil na problem s
> pravy pro pristup k souborum na serveru. To je sice vec dohody se
> spravcem, ale prijde mi to prinejmensim neprakticke.
> Chci se proto zeptat, zda zase nedelam neco spatne. Mate s
> [...]

Prava k souborum nepotrebujes. Ty je totiz vubec nepotrebujes "videt".
V TIBDatabase zadavas property DatabaseName ve tvaru :
JmenoServeru:Cesta k souboru.
Nevim jak je to na Linuxu ale ve Win je to napr :

Server : CENTRALNI
Databaze na serveru je ulozena v D:\DATA\kniha.gdb
potom
TIBDatabase.DatabaseName := 'CENTRALNI:D:\DATA\kniha.gdb';

Pritom z klientskeho PC vubec neni D:\DATA\kniha.gdb "videt".

Novinky v MS SQL 2000

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.7.2000 17:27:13

Pokud nekoho zajima, co se chysta do MS SQL 2000 tak ma moznost zde:

http://www.msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/0800/sql2000/sql2000.asp

Mac

Pristup do tempdb na MSSQL7

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 28.7.2000 17:31:44

Zdravim,

s timhle jsem se sice nesetkal, ale vim, ze se tempdb vytvari pri startu SQL
serveru. Cili, kdyz chces mit nejake pocatecni objekty umistene do tempdb
musis pouzit db model (neboli sablona) do ktere je umistis. Pri kazdem
vytvoreni jakekoliv db (i tempdb) se pouzije obsah db model jako sablona pro
nove vytvarenou db.

Snad Ti tohle pomuze.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

> [...]
> vyresilo zalozeni usera guest v tempdb. Jenze po restartovani SQL
> serveru uz tam zase neni. Setkal jste se s tim uz nekdo?

MS WORD pridani ovladaciho tlacitka

[*] Milan Bla�ek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 28.7.2000 17:34:09

Ahoj vsichni,

muzete mi poradit jak mohu pridat tlacitko do nastrojove listy MS Word nebo Excel
a jak pomoci tohoto tlacitka spoustet muj vlastni program nebo jeho funkce.
V teto oblasti jsem uplne mimo - asi pomoci OLE ale... .

Predem diky za odpoved.

M.Blazek

Otevreni starsich DBF

[*] david <dvdzln(zv)volny(tec)cz> - 28.7.2000 19:06:46

Cau,
mam mensi problem. Potrebuji v Delphi editovat DBF tabulky, ktere vytvotil hodne stary dosovsky program. Pri pokusu o otevreni hlasi Delphi i Database Desktop chybu. Pokud napred tabulku otevru ve Visual FoxPro a exportuji ji do napr. DBF IV, Delphi uz problem s otevrenim nema. Ale ja bych potreboval, aby i muj program byl schopen tyto "stare" DBF tabulky cist. Nevite nekdo co s tim?
David

OT: Nastaveni Win2k

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 28.7.2000 19:14:02

ZdraWin :))

2 tydny mam Win2k Pro EN, ale zatim se mi nepodarilo nastavit par veci, tak
bych se rad obratil na vas:

1) Jak vypnout autorun CD? - ve vlastnostech ovladace CD uz takovou polozku
nemam.

2) Nikde nemam moznost zvolit ovladace pro monitor. Kdyz dam vlastnosti
displeje, a postupne se az dostanu k monitoru, tak tam mam napsane (Default
Monitor), tlacitko Properties je zasedle (Enabled=False) a jedine, co si
muzu vybrat je frekvence monitoru. Co s tim??

3) Muzu nejak vytvorit vzdaleny pristup k mym hard-diskum pres internet? -
vubec nevim, jakym zpusobem. Rad bych mel pristup ke svym datum ze skoly,
kdyz je muj pocitac doma stale on-line.

Diky za rady...
Vasek Navrat

OT: Hledame programatory na full-time

[*] Petr Fejfar <Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz> - 28.7.2000 19:15:54

Zdravim vsechny programatory Delphi,

zamestam 2 programatory na full-time (bud do zamestnaneckeho pomeru nebo
jako OSVC)
pro oblast e-mobile aplikaci s predpokladem obcasnych kratkodobych (cca 14
dni)
zahranicnich sluzebnich cest do oblasti ASEAN. Zakladni pozadavky:

* Praha nebo moznost dojizdeni
* Znalost anglictiny na urovni domluvit se
* Schopnost pracovat v Delphi na urovni vyvojare komponent
* Orientace ve zdrojovem kodu VCL
* Orientace ve Windows API
* Orientace v SQL
* Orientace v komunikacich
* Schopnost ucit se novym technologiim i jazykum

Nabizim zajimavou praci, slusne zachazeni a dobre platove podminky. Pripadni
zajemci necht se mi ozvou na adresu Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Thanx, pf

Programove odeslani posty z Outlooku

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.7.2000 19:18:56

Tak uz to nepotrebuju ;-)
Podarilo se mi nakonec SQL Mail (z MS SQL 7) presvedcit aby fungoval jak ma
i bez nutnosti Exchange serveru.

From: "Martin Kubecka" <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>> netusite nekdo, zda je mozne (a jak) programove odeslat neodeslanou postu
> Outlooku 2000 tak, aby nebylo nutno spoustet Outlook?

Osetreni vyjimek

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.7.2000 20:58:13

try
i := 2 / 0;
except
i := 0;
end;

Pokud nechces, aby se program na vyjimkach 'zasekaval', zrus si zatrzeni v
'stop on language exception' (nebo neco podobneho) v debuger option

> [...]
> vzdy se vypise chybova hlaska. V cem je chyba (krome me :-)) ?
> Je nutno nejak nastavit kompiler ? Prosim o kousek funkcniho kodu.

Otevreni starsich DBF

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.7.2000 21:03:30

Co to je 'hodne stary dosovsky program' ? S touto chybou jsem se setkal,
pokud byly udaje v tabulkach nekorektne zapsany (napr. pole bylo N(10,0) ale
udaje byly zapsany jen na 8 mist). I dosovska FoxPro si s tim poradila, ale
DB Desktop nikoliv :-(

From: "david" <dvdzln(zv)volny(tec)cz>

[...]

Pr�ce s ��sly

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 28.7.2000 23:45:21

From: "Tom� Vlad�k" <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz>
Subject: Re: Pr�ce s ��sly

> Rek bych, ze je to klasicka chyba zaokrouhlovani pri pocitani v plovouci
> desetinne (dvojkove) carce.
>
> Z toho plyne ponauceni, kdyz pocitate penize, pouzijte vzdy pevnou
> desetinnou carku :-)

Ale ja mam definovanu tabulku kurzoveho listka v IB6 takto:

CREATE TABLE KURZLIST (
JEDIN INTEGER,
DATUM DATE,
MENA VARCHAR(5),
MNOZSTVO INTEGER,
KURZ NUMERIC(15, 4),
PCVYDANIA INTEGER
)

ale ak nacitam kurz tam si sem tam vrati taku hlupost ako 123.000000000001
,...
a pritom mam definovanu pevnu des. ciarku.

Roland.

Prepocitanie poradoveho(jedinecneho) cisla riadku

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 29.7.2000 07:22:06

Jestli chces mit na tabulce poradove cislovani, tak si k tomu zaved
dalsi sloupec.
Pak bude nejrychlejsi, kdyz vytvoris ulozenou proceduru na
precislovani sloupce.
Take by ti procedura mohla vyhledavat "diry" a ty prednostne obsazovat
pri vkladani
novych zaznamu.

Sloupec, ktery tvori ID a je cislovan jako autoincrement se k tomuto
ucelu docela
nehodi, nebot hlavni ulohou takoveho sloupce je vytvoreni datove
intgrity.
Zpravidla jsou tedy touto hodnotou vazany dalsi relacni tabulky a pole
muze
tvorit cizi klice v jinych tabulkach. Precidlovani by pak mohlo byt
casove
velmi narocne. O nejake integrovane vlastnosti nebo funkci IB na
precislovani nevim.

Navstivte internetovy technicky casopis www.techbox(tec)cz,
kde zizkate mnoho zajimavych informaci ze sveta PC

> Pouzivam stlpec s hodnotou Integer ako jedinecny (zabezpecuje to
trigger),
> ale po urcitom case vznikaju medzeri v cislovani riadkov. Je mozne
zostavit
> nejaky SQL prikaz na opravu hodnoty aby to zacinalo od jednotky az
do
> RecCount. Potom uz iba nastavim "SET GENERATOR xyz TO Max(Jedin)".
Viem to
> samozrejme vyriesit v Delphi, ale skor by ma zaujimala moznost to
priamo v
> SQL.
>
> PS: Viem ze integer je velke cislo a dokym mi generator dosiahne
maximalnu
> hodnotu tak este vela vody pretecie Dunajom, ale dalo by sa to
pouzit aj na
> ine veci.
>
> Za kazdy napad dakujem
>

> Roland.

Stahnete si IB6

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 29.7.2000 07:28:18

Informace o plne verzi Open Source Interbase 6.0
http://www.techbox(tec)cz/clanek.asp?id=2159

Jaro

Dotaz k IDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 29.7.2000 08:14:27

On 28 Jul 2000, at 7:33, Miroslav �ipel wrote:

> v ResourceView otevri nejaky dialog a v menu Layout vyber Tab Order
> (Ctrl+D)..

Hm, kdyz precislujes TabOrder primo v Object Inspectoru, pak se ti
ostatni komponenty v ramci skupiny take precisluji. Nebo lze
pouzit dialog. Nemyslim, ze by system v Delphi byl vyrazne
nepohodlnejsi nez ve VC.

BDE + MS SQL7

On 28 Jul 2000, at 13:37, David Lebeda wrote:

> [...]
> chyba nesporne je. Presto si ale myslim, ze pouzivani pretizenych
> ulozenych procedur je vec tak ridka, ze vyhradu proste nemohu

Silnou se ukaze v okamziku, kdy bys diky tomu prisel o zajimavou
zakazku. :-) Coz se stat nemusi, ale muze. Prusvih je v tom, ze by
to bylo zcela zbytecne.

> Ve srovnani s jinymi chybami BDE je to prkotina.

Nejhorsi na tom je, ze to je pravda. Problemy se StoredProc by se
jeste prekousnout daly.

> [...]
> moznosti dozvedel az z teto diskuze. Ani v tlustych knizkach jsem
> o to nezavadil (cimz nerikam, ze to tam nepisou, to fakt nevim).

Podivej se do databaze master a na instcat.sql. Tam je jich plno.

Alias k adresari

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 29.7.2000 12:07:19

Zdravim!

Nevite prosim nekdo, jestli se da nekde v IDE
nadefinovat neco jako alias k adresari, aby potom
slo udelat nastaveni adresaru stejne jako pro delphi
adresare, tedy ve stylu
$(DELPHI)\Source
napr.
$(PROJEKTABC)\units

Za rady diky

Tomas Bihary

Nastaveni Win2k

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 29.7.2000 17:34:59

Nastav HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom\Autorun,
typu REG_DWORD, na 0. Kdyz je tam 1 tak se to zase zapne.

> [...]
> Monitor), tlacitko Properties je zasedle (Enabled=False) a jedine, co si
> muzu vybrat je frekvence monitoru. Co s tim??

Tak to nevim, ja to zmenit muzu (ale W2k mi monitor detekovaly spravne,
takze nema cenu to menit ;-). Urcite by ti pomohl PowerStrip
http://www.entechtaiwan.com ), ten dostane z vetsiny grafickych karet i
nemozne.

> 3) Muzu nejak vytvorit vzdaleny pristup k mym hard-diskum pres internet? -
> vubec nevim, jakym zpusobem. Rad bych mel pristup ke svym datum ze skoly,
> kdyz je muj pocitac doma stale on-line.

Pokud mas doma trvale pripojeni na Internet, tak by to nemel byt problem?

Mac

instalace s Interbase

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 29.7.2000 17:51:33

> na klientovi staci nakopirovat do Windows\System nakopirovat gds32.dll
> a do Services p�idat ��dek:
>
> gds_db 3050/tcp

Nevim jestli jsem to dobre napsal ale jde mi o to naistalovat aplikaci na
cisty Pc
kam zkopiruji *.EXE svoji databazi *.gdb a mohl jsem program uspesne
spustit.

Podle mne by se mela instalovat i ISC4.GDB.

Zatim to nemohu vyzkouset a pokud bych aplikaci prevedl z Paradoxu na IB6
tak bych u zakaznika nerad zmatkoval :-)

Mohu takto samostatne spusteni vyzkouset v IB5 ?

S pozdravem Heinisch Jiri

www.deis(tec)cz
www.drnholec(tec)cz - brana do celeho sveta :-))

Ziskanie SQL prikazu podla ktoreho bola vytvorena

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 29.7.2000 22:12:19

Zdravim.

Trapi ma %subject%.

Casove funkce v IB

ma IB6 nejakou moznost prace s casem a datem jako YEAR(Datum), ..,
HOUR(Time), ..
nic jsem nenasel, narozdil od jinych SQL serveru. Pokud ne, existuje nejaky
elegantni zpusob, jak tyto funkce napsat?

Diky, Honza.

Ziskanie SQL prikazu podla ktoreho bola vytvorena

v starem dobrem :-) Database exploreru je po pripojeni k databazi IB videt v
zalozce text (na polozce tabulky) nebo ti to napr ukaze IB_WISQL na zalozce
Connect - tlacitko Browse.
http://www.ibobjects.com/

Honza.

From: "Ond�ej Kolenat�" <kolenaty(zv)supreme(tec)cz>
> Potreboval bych ve sve komponente (na editaci textu) vytvorit caret ale
> bohuzel ji nemohu odvodit z TEditu nebo neceho kde uz caret je.

Ahoj,

pak musis pouzit API funkce CreateCaret, DestroyCaret a spol. V systemu
vsak muze byt jen jeden caret, takze jej musis vytvorit az pri ziskani
focusu a po opusteni zase zrusit.

Petr Vones, amatersky programator

Async

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.7.2000 22:39:12

From: "Bednar��k Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> [...]
> hlaska
> Error clearing buffers (995), Vstupn�-v�stupn� operace byla p�eru�ena bu�

zvlastni, pricina muze byt patrne v tom, ze zaviras port v obsluze udalosti
OnDataReceived ci jine udalosti. Zavirani portu (a ukonceni prislusnych
threadu) je asi nejslozitejsi akce v cele te knihovne. Pokud je to mozne,
tak port zavirej bud jindy nebo pres zaslani zpravy pomoci PostMessage do
okna. Casem s tim zkusim neco udelat, patrne to bude chtit nejake celkove
zmeny v navrhu, navic chci pouzit i jine synchronizacni objekty.

Petr Vones, amatersky programator

Zjisteni verze EXE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.7.2000 22:40:08

From: <Lukas.Gallina(zv)cz.danzas.com>
> diky za radu, ale malinky problem. At delam co delam, at tam davam i jine
> vlastnosti, tak mi to vraci prazdne hodnoty. A neni to tim ze bych to
> zkousel na spatnem EXaci.
>
> Mam W2K CZ, Delphi 4...

A zkousel jsi to na jinem EXE ? Ja zkousel pridat version info v D4.03 a
fungovalo to bez problemu.

Petr Vones, amatersky programator

WebBrowser

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 30.7.2000 23:48:20

Zdravim,

chci se zeptat kde je mozne se dostat k informaci, jaka rozhrani podporuje
TWebBrowser.Document ?

t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

From: "Roland Tur�an (RoTurSoft)" <rotursoft(zv)nextra.sk>> Prepacte za OT, ale potreboval by som zistit heslo suboru MS Word, lebo
> zakaznik zabudol po dlhsej dobe ake tam zadal heslo a nevie otvorit subor.
> Je na to nejaky program, alebo finta ?
>
> Dakujem.
>

> Roland.

Zjisteni verze EXE

[*] Lukas.Gallina(zv)cz.danzas(tec)com - 31.7.2000 07:34:50

Zkousel :( Zkousel jsem to na Wordu a Excelu z Office 2000 a na Servantu
Salamandrovi a Project1.exe.
Vzdy mi to vratilo prazdny string.

Lukas Gallina

From: <Lukas.Gallina(zv)cz.danzas.com>
> [...]
> zkousel na spatnem EXaci.
>
> Mam W2K CZ, Delphi 4...

A zkousel jsi to na jinem EXE ? Ja zkousel pridat version info v D4.03 a

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.7.2000 07:39:15

> Podivej se do databaze master a na instcat.sql. Tam je jich plno.

Muzes me prosim trosku navest - priklad nejake takove procedury v
master a jak v Enterprise manageru videt vsechny jeji podoby? Mne
se to zatim nejak nepovedlo.

Dik, David

Prechod na Win2000

[*] Petr Sladk� <sweet(zv)ksprogram(tec)cz> - 31.7.2000 07:55:09

J� jedu na Milleni�ch a ty jsou dost v pohod�.
A s porovn�n� s 2000 jsou vesm�s lep��, ne v�dy, ale vesm�s.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: MDvorak(zv)csas(tec)cz [SMTP:MDvorak(zv)csas(tec)cz]
Odesl�no: 21. �ervence 2000 15:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Prechod na Win2000

Nazdar,
Win2000 je podle mych dosavadnich zkusenosti (od unora) prvni uspesny pokus
MS o operacni system. No a Delphi na nem beha normalne.

M. Dvorak

From: "Petr Sladk�" <sweet(zv)ksprogram(tec)cz>

J� jedu na Milleni�ch a ty jsou dost v pohod�.
A s porovn�n� s 2000 jsou vesm�s lep��, ne v�dy, ale vesm�s.

Prechod na Win2000

[*] Lukas.Gallina(zv)cz.danzas(tec)com - 31.7.2000 10:27:58

Ahoj.
Ja je jeste nezkousel, nemam je kde vzit.... v cem konkretne jsou lepsi?
Mohl bys to trosku rozvest? Takove jsou lepsi je nicnerikajici nesmysl....:)

Diky.

Lukas Gallina

Od: Lukas.Gallina(zv)cz.danzas.com [SMTP:Lukas.Gallina(zv)cz.danzas.com]
Odesl�no: 31. �ervence 2000 10:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Prechod na Win2000

[...]

InterBase

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 31.7.2000 13:21:30

DDV,

> nainstaloval jsem si InterBasi 6.0 pro Linux na RedHat 6.2 a
> jelikoz jsem na
> Linuxu zacatecnik, poradte, prosim, jak ji spustit, resp. jak nastavit
> spousteni po nabootovani?

Asi nejpohodlnejsi je (pokud mas XWindow) pouzit RunLevel editor, nebo se
podivej do konfigurace inet daemona a zejmena doporucuji manual k IB, cekal
bych to tam :-)

> Jaky je rozdil mezi verzi SuperServer a verzi ClientServer?

To druhe zdvojice neni ClienServer ale Classic nekdy tez oznacovano jako
ClassicBuild.

Rozdiul je nasledujici:
V pripade Classic se pro kzde pripojeni spusti novy proces interbase
serveru, takze tento model dovoluje velmi dobre vyuziti vykonu
vyceprocesoroveho PC, ale ma vetsi naroky na zdroje systemu. Dalsi vlastnost
je ta, ze pokud "spadne" server interbase, tak spadne jenom tomu jednomu
postizenemu, protoze proces patril jen jednomu klientovi, ostatni pripojeni
uzivatele se o tom nedozvedi.

SuperServer se vyznacuje tim, ze na serveru bezi puze jeden process, ktery
si otevira thready pro jednotliva pripojeni a pruzbezne je obsluhuje.
Vyhodne je to pro stroje, ktere maji jeden rychly procesor, na
multiprocesorovem PC slouzi ostatni procesory pouze pro pristrkavani dat z
cashe, rezije OS, propadne pro dalsi programy, ktere bezi na PC. Pokud
superserver Intrvase spadne, tak o spojeni prijdou vsichni pripojeni
uzivatele, nebot je obsluhoval jeden jediny proces (ktery zemrel) a tedy se
v zapeti zacnou tez vsichni prihlasovat, coz je na server pomerne vekly
napor.... Tim, ze interbase bezi jako jeden process, setri systemove zdoje,
OS, muze dobre delat case....

Kazde ma sve, predpokaldam, ze pro vyvoj a mensi testy je lepsi superserver,
pro vlastni provoz je to potreba zhodnoti a vybrat spravnou architekturu
serveru, jednoducha odpoved neni, i kdyz na pocitac s jednim procesorem bych
classic nedaval, nebudu=limmit nejaky padny duvod.

Co se tyka toho padani, nemelo by byt caste, aple p[okud si napises najou
vlastni UDF, tak muzes nejakou chybou v tve funkci server zborit ale jinak
IB beha celkem stabilne (i kdyz je treba rici, ze jsem si s ni taky uzil
sve) - tedy verze pro UNIX based systemy s WinNT mam tu zkusenost, ze to
neni spatne pouziti pro vyvoj, ale ralny provoz s IB na WinNT bych videl jen
pro servery s minimalni zatezi.

Ales.

Stay On TOP

[*] Str�n�k Franti�ek <FStranik(zv)cpoj(tec)cz> - 31.7.2000 13:42:46

Dobry den,

Vazeni pratele,
prosim o radu jak zajistit, aby muj formular (dialog) zustaval vzhledem k
ostatnim spustenym aplikacim neustale na vrchu,
tzn. - "Stay On Top" meho formulare mel neustale automatickou prioritu nad
vsemi spustenymi aplikacemi.
Priklad: spustim muj program (muj formular), potom spustim Word, nebo avi
soubor (multimedia) ...atd a muj formular se mus� ihned dostat pred okno
programu Word, avi obrazovku ... atd.

Predem diky za jakoukoliv radu i podnetnou.

Zdravi F. Stranik

CreateProcess versus FTP

Ahojte !

Potrebujem pustit standardneho konzoloveho FTP klienta
cez Create CreateProcess. StdIn pripojim na textovy subor
(davku) s prikazmi. Vystup smerujem do ineho suboru.

Na W95 mi to funguje, na NT ani za svet, po spusteni
ostane proces FTP.EXE visiet a musim ho odstrelit
z TaskManagera.

Prispevkov v archive konferencie je neurekom,
avsak ani po 3 dnoch experimentovania a skusania
som sa nedopracoval k ziadanemu vysledku.

Neporadil by mi niekto ?

Najlepsia by bola ukazka fungujuceho kodu resp
oprava pripojeneho.

Za ochotu vdaka.

Peter

Problematicky kod:

//***********************************************************************
function RunFTP ( WinNT: boolean; InFileName, OutFileName: string; var
ErrorLevel: integer ): integer;
var StartInfo: TStartupInfo;
ProcInfo: TProcessInformation;
CmdLine: string;
begin
Result := -1;
if WinNT then
CmdLine := 'd:\winnt\system32\ftp.exe -i -n'
else
CmdLine := 'c:\windows\ftp.exe -i -n';
ErrorLevel := -1;
FillChar ( StartInfo, SizeOf ( StartInfo ), 0 );
with StartInfo do
begin
cb := SizeOf(StartInfo);
dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW or
STARTF_FORCEONFEEDBACK or STARTF_USESTDHANDLES;
wShowWindow := SW_HIDE;
hStdInput := FOpen ( InFileName, FILE_OPEN ); if
hStdInput = -1 then Exit;
hStdOutput := FOpen ( OutFileName, FILE_CREATE ); if
hStdOutput = -1 then Exit;
hStdError := StartInfo.hStdOutput;
end;
if CreateProcess
(
nil,
PChar(CmdLine),
nil,
nil,
False,
0,
nil,
nil,
StartInfo,
ProcInfo
) then
begin
WaitForInputIdle ( ProcInfo.hProcess, INFINITE );
if WaitForSingleObject ( ProcInfo.hProcess, INFINITE ) =
WAIT_FAILED then
Result := GetLastError()
GetExitCodeProcess( ProcInfo.hProcess, ErrorLevel );
CloseHandle( ProcInfo.hProcess );
Result := GetLastError();
FClose ( StartInfo.hStdOutput );
FClose ( StartInfo.hStdInput );
end;

nejlepsi OS pro vyvoj v Delphi5

Jednoznacne :
Windows 2000 Pro English

- stabilita
- moznost ladit vice projektu na jednou (pokud to nekdo nevidel - pustite jeden
.exe, v Project managerovi
se prepnete na druhej a spusti te ho taky - oba jedou,stopujou se na breakpointy
atd... , super pro ladeni klienta a serveru)
- jedina nevyhoda , nesmis pouzivat funkce API ktere jsou ve Win95 a ne ve
Win2000 (moc jich neni ale neco se najde) a
stejne tak si musis davat bacha ze ty funkce API ktere jdou pro W2000 ti nemusej
jit pod W95/98

> Mohl by mi nekdo dat tip na kterem operacnim systemu beha dobre Delphi5 Ent ?
Jeste by

Radek Voltr

Nastaveni Win2k

[*] BONNEL TECHNOLOGIE, vyvoj <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 31.7.2000 14:23:49

ad 1- uz Ti odpovidali
ad 2- nemam problemy v tomto smeru...Jsi prihlasen jako Admin?
ad 3- Kdyz se prihlasis jako Admin, tak si muzes vytvorit nove pripojeni
PRICHOZI!!

[*] BONNEL TECHNOLOGIE, vyvoj <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 31.7.2000 14:23:51

Souhlasim s Radkem, po ctyrech mesicich provozu mi jeste W2k Pro CZ
nelehly!! A ze jim davam zabrat :-)) Mam odzkouseno 4 Delphi spustene spolu
a pohoda. Jenom je to na 64MB RAM trochu liiineeee, takze to lehce povysim.
Jen jsem se kvuli necemu prepnul do W98, uz se to kouslo, potvora :-))

Access databaze - pristup

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 31.7.2000 16:14:15

DDV, mam D4 prof a nedari se mi cist data z databaze MS Access.

Pro mdb soubor mam nastaveny v ODBC datasource. V delphi sis jej vyberu jako
databazi, pripojim se, ale pri pokusu o cteni dat dojde vzdy k chybe "ivalid
tablename". Pritom v Accessu (97) mohu databazi klidne otevrit a pouzivat
(coz ovsem neni to co chci...).

Nmel nekdo uz podobny problem? Nevite co s tim?

Pri pokusu o pouziti nativniho ovladace BDE (Bde admin rika, ze je tot toto
Dll IDDA3532.DLL, BDE ver. 5.1.0.4(0) ) se k databazi ani nepripojim a
dostanu asi 6-ti mistny chybovy kod...

Za kazdou radu budu velmi rad.

Stacilo by mi, i zda existuje nejaky programek - free -, ktery by dostal
jmeno databaze (resp. ODBC zdroj) a jmeno tabulky, kterou by ulozil do
textoveho souboru.

Diky a.

Casove funkce v IB

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 31.7.2000 16:21:59

Ahoj,
taketo funkcie Interbase nema, ale poskytuje moznost si ich dorobit ako UDF -
viac najdes v manuali.

Zdeno

Jan Naiser wrote:

> [...]
> nic jsem nenasel, narozdil od jinych SQL serveru. Pokud ne, existuje nejaky
> elegantni zpusob, jak tyto funkce napsat?

Rychlost pripojeni k IB

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 31.7.2000 16:26:01

Ahoj,
tie vysledky tvojich testov su dost povazlive. Tazko uverim, ze BDE ma
rychlejsi pristup k datam IB ako IBQuery. Da sa to vysvetlit tym, ze
(ako pises) "ide o iny server v budove". V takejto situacii moze dost
rozhodovat doprava po sieti, takze je otazne, ci testujes vykonnost
databaz alebo priepustnost siete.

Zdeno

David Lebeda wrote:

> [...]
>
> A z jineho soudku: V IB_WISQL jsem nenasel zpusob, jak na
> tabulku pridat index. Zalozku Indexes vidim, ale pridat index nejde.

Vcasna vystraha pri nedostatku zdroju

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 31.7.2000 16:30:11

Ahoj,

lze nejak v programu indikovat nedostatek zdroju? Narazil jsem na problem,
ze kdyz vyvolavam (ve W95/98) z jednoducheho formulat na tlacitko formular
jiny, ktery obsahuje cca 500 prvku (TEdity a TLabely pohazene na nekolika
TNotebook(4) a TPageControl(4), par TBitBtn(17) a i jine editacni prvky ),
tak mi casto zdechnou Windows na nedostatek zdroju a nepomuze uz nic nez
restart (a nekdy musim i 2x). Pri instalovanych 64MB pameti se mi to zda
divne. Pokud bezi treba outlook'97, tak jsou pady fatalni. Co s tim? Vsimnul
jsem si specialne u kontejneru TPageControl a TNotebook (mam je v
kombinacich) ze enorme poziraji zdroje W95/98 a nekdy je i nevraceji. Nebo
lze nejak dopredu rici, kolik mi dany formular sezere zdroju? Blbost co?

Jaro B.

Vyber adresare

[*] Ale� Kle�ka - 31.7.2000 16:59:16

Zdravim panove,
potrebuji umoznit uzivateli zmenit zadani adresare - rad bych aby se to dalo
delat nejak na zpusob 'OpenDialog', ale nevim, kterou komponentu ( a jak )
pouzit. Z urcitych duvodu by bylo nejlepsi, kdyby se dala pouzit nejaka
standardni komponenta ( bez instalace nove ).

Diky predem za jakykoli tip.

Alesh

D4 C/S, Win NT,

MS SQL server page

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 31.7.2000 17:02:13

Docela zajimava stranka - za zminku stoji hlavne FAQ o ktery se stara jeden
z guru MS SQL - Neil Pike.

= Ing. Martin Kubecka =
= Amenit s.r.o., Zerotinova 14, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Rychlost pripojeni k IB

[*] Rosta Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 31.7.2000 17:43:17

Mam podobne zkusenosti - IBQuery a IBDataSet jsou docela dost
pomaly. Rychlosti BDE se vyrovna pouze pouziti IBSQL.

Jako perlicku lze uvest, ze k radikalnimu zvyseni vykonu
doslo po upgradu na IB express v. 4.1. Ale i tak je IBQuery
asi o 50 % pomalejsi - je to prece jenom porad Beta verze :-)))

Rosta Podmanicky
Trias 92 s.r.o.

Casove funkce v IB

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 31.7.2000 17:46:59

Ahoj,
takove funkce IB ma.

napr. extract (hour from datetimefieldname)

v dokumentaci je napsano, co vse a z ceho lze extractem ziskat

Zdeno Jasek wrote:

> Ahoj,
> taketo funkcie Interbase nema, ale poskytuje moznost si ich dorobit ako UDF -
> viac najdes v manuali.
>
> Zdeno

WinInet - chyba v FtpFindFirstFile ?

Programujem jednoducheho FTP-klienta s pouzitim
standardnych WinInet - funkcii (Delphi 3).

Narazil som na problem pri volani FtpFindFirstFile,
ktora vracia v najdenom zazname (TWin32FindData)
nespravne hodnoty v premennych ftCreationTime,
ftLastAccessTime, ftLastWriteTime.

V premennych ftCreationTime a ftLastAccessTime
vrati nulovy obsah, v premennej ftLastWriteTime,
vrati nespravnu casovu hodnotu Hours (s posunom
+4 hodiny). Ostatne hodnoty su spravne.

Je v implementacii WinInet funkcii nejaka
interna chyba ?

Peter

nejlepsi OS pro vyvoj v Delphi5

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 31.7.2000 13:00:39 -0400

Cau
Mohl by mi nekdo dat tip na kterem operacnim systemu beha dobre Delphi5 Ent ? Jeste by me zajmalo jak je to se snasenlivosti Delphi5Ent UP1 a C++Builder5Ent na jedne platforme ?

Dik Ladap

Vyber adresare

[*] david <dvdzln(zv)volny(tec)cz> - 31.7.2000 19:30:12

Nevim, jestli to v D4 funguje, ale v D5 je na to funkce (ne komponenta!)
SelectDirectory, ktera umoznuje 2 zpusoby vyberu adresare.
> [...]
> pouzit. Z urcitych duvodu by bylo nejlepsi, kdyby se dala pouzit nejaka
> standardni komponenta ( bez instalace nove ).

MS SQL server page

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 31.7.2000 19:55:39

> Docela zajimava stranka - za zminku stoji hlavne FAQ o ktery se stara
jeden
> z guru MS SQL - Neil Pike.
>
> Mac

A kde ?

Radim

Zjisteni verze EXE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 31.7.2000 20:15:22

On 30 Jul 2000, at 22:40, Petr Vones wrote:

> A zkousel jsi to na jinem EXE ? Ja zkousel pridat version info v D4.03
> a fungovalo to bez problemu.

Patrne dotycny program nema zadne version info... :-)

Prechod na Win2000

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 31.7.2000 14:21:43 -0400

Nechapu proc by to nemohl srovnavat je to proste operacni system a je jedno zda je to technologie NT nebo 98. Je to proste OS.

Ladap

> [...]

Navstivte internetovy technicky casopis www.techbox(tec)cz,
kde zizkate mnoho zajimavych informaci ze sveta PC

OT: FAT32

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 31.7.2000 21:37:29

Dobry den,

byl jsem donucen (a take castecne ze zajmu) pokusit se o orientaci na
diskach s FAT32...

Vite kde by se dalo ziskati vice informaci... Neco je podobne jako FAT12
nebo FAT16...
Tedy alespon MBR, PARTION, BOOT, ale dale je to nejake zaklete a bez popisu
se nemuzu pohnout dale....

(Zdrojaky od LunuXu se mi rozebirat nechteji - jsou v C a mu nejak nemuzu
prijit na chut...)

Diky za kazdou informaci...

Zdenek

PS: Von by neskodil ani podrobnejsi popis FAT12, FAT16 a FAT32, komplet...
:-))

Vyber adresare

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 31.7.2000 21:55:26

Tenhle dialog pro vyber adresare jsem videl zapouzdreny jako komponentu.
Hledej neco s nazvem "Browse for directory" na znamych Delphi archivech.

Ale� Kle�ka wrote:

> [...]
> pouzit. Z urcitych duvodu by bylo nejlepsi, kdyby se dala pouzit nejaka
> standardni komponenta ( bez instalace nove ).

Vyber adresare

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2000 22:29:41

Ahoj,

Fce SelectDirectory() v unite FileCtrl,
dale viz help.

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 31.7.2000 22:30:31

Ahoj,

V pripade, ze tyto hodnoty vrati (0,0) tak soubor
nepodporuje tyto casove udaje.(viz API help).> v premennej ftLastWriteTime,
> vrati nespravnu casovu hodnotu Hours (s posunom
> +4 hodiny). Ostatne hodnoty su spravne.

Co takhle chyba v nespravnem prevedeni casoveho
udaje na LocalTime (UTC -> LocalTime)?

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

> Je v implementacii WinInet funkcii nejaka
> interna chyba ?
>
> Peter

Prechod na Win2000

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 31.7.2000 22:57:58

> Nechapu proc by to nemohl srovnavat je to proste operacni system
> a je jedno zda je to technologie NT nebo 98. Je to proste OS.

Windows CE je take OS, stejne tak DOS nebo Linux - budes srovnavat
nesrovnatelne a dokazovat, ze vsechno jsou prece operacni systemy?

Jiste - mnohe konkretni parametry za urcitych podminek lze porovnavat.
Nejlepe merenim a testy. K tomu je pro objektivnost potreba vzdy
popsat
podminky testovani a zpusoby mereni.

Psat fraze typu "... vesmes lepsi nez ..." neni korektni.
Podivej se do pravidel teto konference. Podobne vyroky
patri dokonce mezi nedovolene.

Jaro

> [...]
> Navstivte internetovy technicky casopis www.techbox(tec)cz,
> kde zizkate mnoho zajimavych informaci ze sveta PC

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 31.7.2000 23:07:41

> Mozna mi nebudete verit, ale ja Win2k Pro provozuju na svem zanovnim
PC
> Cyrix 6x86 MMX 166 MHz, 32 MB RAM a 1 MB graf. karta, 15 GB
hard-disk a
> slape mi to skoro stejne jako Win98. A v nekterych operacich je to
dokonce
> sviznejsi nez zminovane Win98. Je to proste skvely system!! Nevim,
proc
> vsichni plasite s takvymi stroji, 128 MB RAM apod. :)

Tak si tam pridej jeste jeden modul 64 MB a uvidis, jak se ti to jeste
zlepsi.
32 MB je minimum a v podstate ti ho obsadi jadro systemu a nezbytne
sluzby.
Na programy (napr Delphi) uz nezbude skoro nic.

Navstivte internetovy technicky casopis www.techbox(tec)cz,
kde zizkate mnoho zajimavych informaci ze sveta PC

CreateProcess versus FTP

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 31.7.2000 23:08:32

> Na W95 mi to funguje, na NT ani za svet, po spusteni
> ostane proces FTP.EXE visiet a musim ho odstrelit
> z TaskManagera.

Nemlati sa ti s FTP.EXE co je v NT?

Roland.

nejlepsi OS pro vyvoj v Delphi5

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 31.7.2000 23:16:15

> [...]
povysim.
> Jen jsem se kvuli necemu prepnul do W98, uz se to kouslo, potvora

Pripojuji se k tomuto nazoru. Ja jsem zkousel spustit Delphi 5
tolikrat, kolikrat
to jen pujde (vzdy s otevrenym projektem). Priznam se, kdyz byly
Delphi 5
spusteny ctyricetkrat, tak me to prestalo bavit a konecny pocet jsem
tudiz nezjistil.

Navstivte internetovy technicky casopis www.techbox(tec)cz,
kde zizkate mnoho zajimavych informaci ze sveta PC

Zaheslovany subor MS Word

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 31.7.2000 23:22:25

From: "Ren� Otisk" <otisk(zv)misel(tec)cz>
Subject: Re: Zaheslovany subor MS Word

> Hi,
>
> Na Chipu 7/2000 byla nejaka utilitka...
>
> Sroub

Prezrel som cele CD a nic som neobjavil, alebo som nieco prehliadol ?

R.

WinInet - chyba v FtpFindFirstFile ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2000 23:33:47

From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>
> [...]
>
> V premennych ftCreationTime a ftLastAccessTime
> vrati nulovy obsah, v premennej ftLastWriteTime,
> vrati nespravnu casovu hodnotu Hours (s posunom

to neni chyba, musis cas prevest do casoveho pasma ktere pouzivas.
Podivej se do SysUtils na function FindMatchingFile, tam to najdes.

Petr Vones, amatersky programator

Zjisteni verze EXE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2000 23:33:31

From: <Lukas.Gallina(zv)cz.danzas.com>
> Zkousel :( Zkousel jsem to na Wordu a Excelu z Office 2000 a na Servantu
> Salamandrovi a Project1.exe.
> Vzdy mi to vratilo prazdny string.

Ahoj,

to je zvlastni, mas posledni verzi ? Ohledne MS knihoven, tam je problem
pokud je jako jazykova verze uvedeno 'neutralni'. Nelze totiz na 100%
zjistit jazykovou verzi jednotlivych StringFileInfo polozek, protoze to
co je obsazeno ve VarFileInfo\Translation je v pripade techto souboru
nesmysl. Zkusil jsem vsak jine reseni, zatim se zda byt funkcni. Uprav
si tuto metodu:

procedure TJclFileVersionInfo.ExtractLanguageIds;
const
DefaultLangId = $0409; // English (US)
DefaultCodePage = $04E4;
var
Translation: PLongint;
I: Integer;
Lang: TLangIdRec;
Size: ULONG;
NeutralLang: Boolean;
LangString: string;

procedure AddLang;
begin
with Lang do
FLanguages.AddObject(Format('%.4x%.4x', [LangId, CodePage]), TObject(Pair));

NeutralLang := False;
if VerQueryValue(PChar(FBuffer), PChar(VerTranslation), Pointer(Translation), Size) then
begin
for I := 0 to (Size div 4) - 1 do
begin
Lang := PLangIdRec(Longint(Translation) + (I * 4))^;
if Lang.LangId = LANG_NEUTRAL then
NeutralLang := True
else
AddLang;
if NeutralLang then
begin
// 'Neutral language' usually doesn't match the value readed before. We have
// to try search it using StringFileInfo key.
I := Pos('StringFileInfo', FBuffer);
if I > 0 then
begin
LangString := Copy(FBuffer, I + 20, 8);
Lang.LangId := StrToIntDef('$' + Copy(LangString, 1, 4), DefaultLangId);
Lang.CodePage := StrToIntDef('$' + Copy(LangString, 5, 4), DefaultCodePage);
AddLang;
if FLanguages.Count = 0 then
begin
Lang.LangId := DefaultLangId;
Lang.CodePage := DefaultCodePage;
AddLang;

Stay On TOP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2000 23:33:35

From: "Str�n�k Franti�ek" <FStranik(zv)cpoj(tec)cz>
> prosim o radu jak zajistit, aby muj formular (dialog) zustaval vzhledem k
> ostatnim spustenym aplikacim neustale na vrchu,

Ahoj

nastav FormStyle na fsStayOnTop.

Petr Vones, amatersky programator

Vcasna vystraha pri nedostatku zdroju

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2000 23:34:01

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> [...]
> TNotebook(4) a TPageControl(4), par TBitBtn(17) a i jine editacni prvky ),

uff ... 500 uz je opravdu hodne, neslo by to nejak zredukovat. Zkus se zbavit
nejdrive TBitBtn, TSpeedButton a TDBNavigator nebo pouzij nasledujici patch:

http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14485

Dale by pak bylo teoreticky mozne uvolnit handle prvku na stankach ktere
nejsou videt. Standratne je VCL vytvari az pri zobrazeni stranky, ale pak uz
je nechava (nekdy by to mohlo byt pomale) az do zruseni pagecontrol. Lze to
ale udelat programove (nutno odzkouset, muze to mit vedlejsi efekty):

type
TTabSheetHack = class(TTabSheet);

procedure TForm1.PageControl1Changing(Sender: TObject; var AllowChange: Boolean);
begin
TTabSheetHack(TPageControl(Sender).ActivePage).DestroyHandle;
end;

> [...]
> divne. Pokud bezi treba outlook'97, tak jsou pady fatalni. Co s tim? Vsimnul

Velikost RAM nema vliv na velikost oblasti pro systemove zdroje. Ta je ve Win9x
relativne mala a nelze s tim nic delat.

> jsem si specialne u kontejneru TPageControl a TNotebook (mam je v
> kombinacich) ze enorme poziraji zdroje W95/98 a nekdy je i nevraceji. Nebo
> lze nejak dopredu rici, kolik mi dany formular sezere zdroju? Blbost co?

Nelze. Ale na Win9x by jsi mel mit nainstalovany "Meric systemovych prostredku"
ktery je soucasti instalace Win9x a mit jej pusteny po startu systemu, ma ikonu
v tray kde ukazuje volne prostredky a pri klesnuti pod urcitou hranici zobrazi
dialog. To je asi jediny zpusob jak lze Win9x pouzivat.

Petr Vones, amatersky programator

Prechod na Win2000

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2000 23:34:53

From: "Parizsky Ladislav" <parizsky(zv)access-it(tec)cz>
> Nechapu proc by to nemohl srovnavat je to proste operacni system a je
> jedno zda je to technologie NT nebo 98. Je to proste OS.

Ahoj,

strucne receno Windows 9x jsou na hrani a NTcka na praci :-) Win9x obsahuji
stale prilis mnoho 16ti bitoveho kodu z duvodu jakesi dnes zcela nesmyslne
kompatibility s 16ti bitovymi aplikacemi. Toto je treba jeden z duvodu zde
tak casto diskutovanych problemu se spotrebou systemovych zdroju ve Win9x.

Takze nektere omezeni a nevyhody Win9x:
- velmi omezene systemove zdroje (nezalezi na velikosti RAM)
- nemaji implementovanou bezpecnost
- podporuji pouze jednoprocesorove stroje (viceprocesorove jsou vhodne pro
testovani multithreadovych aplikaci)
- omezeni velikosti mapovanych souboru (nelze mapovat jen cast)
- nepodporuji vsechny priznaky alokace pametoveho prostoru
- nepodporuji asynchronni I/O operace (s vyjimkou serioveho portu)
- neumoznuji soucasne ladeni vice procesu (coz Delphi 5 podporuje)
- vetsina funkci neni implementovana v Unicode verzi
- pouze 16bitovy souradnicovy system
- ruzna omezeni v GDI funkcich
- adresovy prostor systemovych DLL (tedy vse nad $80000000) je sdileny a
*NENI* chranen proti zapisu. Tohle je snad nejhorsi ze vsech vlastnosti
Win9x, dusledky zna asi kazdy :-)
- nepriznivy pomer: uzitna hodnota/cena oproti NT z pohledu vyvojare

Petr Vones, amatersky programator

Async II

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.7.2000 23:34:06

From: "Bednar��k Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> No vice mene to dela ve Win2000...
> u 98 se me to nestalo..

Ahoj,

Win9x maji jista omezeni co se tyce hlaseni chyb. Zkratka nektere si
nechavaji pro sebe a ty se o nich nedozvis.

Petr Vones, amatersky programator

Telefonovani pres Modem (podruhe)

[*] V�clav Hal�k������?�O� - 31.7.2000 23:47:18

Cau,
predem se omlouvam ale mnel jsem moc prace, a tak jsem necetl konferenci
cca. 2 tydny, tudiz mam male spozdeni.

K tvemu problemu, neuvedl jsi dost dulezitou vec a to jestli ti ta hlasova
komunikace pres ty zdirky na modemu vubec jede teda jsetlis to vubec skousel
pres modem spousta softu totiz to umi davat bud z modemu nebo ze zvukovky
ale uz min z zvukovky treba repraky a z modemu mikrofon.

Tim chci rict jsetlis skousel komunikovat v nejakem komercnim softu na to
udelanem pres ty zdirky na modemu (mic i speaker). Je tu totiz jedem problem
k modemu musis mit specialni mikrofon, nebo mikrofon s adekvatnim
(pred)zesilovacem. Obycejny mikrak na PC nebo vez je ti ve vetsine pripadu
na nic, a clovek na druhe strane neslisi nic nebo jenom praskani a pod.

V�clav Hal�k - Amat�rsk� program�tor
vhalik(zv)iol(tec)cz, vhalik(zv)centrum(tec)cz

> [...]
>volaneho slysim, ale kdyz mluvim do mikrofonu, tak on me neslysi.
>Postupoval sem takto:
>ComPort1.WriteStr('AT H1' + #13#10); // pro zvednuti linky
>ComPort1.WriteStr('AT DPxxxxxxxx' + #13#10); // pro vytoceni tel. cisla
>xxxxxxxx
>Pote se mi ozve vytaceci ton a volany, kdyz to zvedne. Tady nevim, jak mu
>odpovedet.
>Potom zavesuji prikazem:
>ComPort1.WriteStr('AT H0' + #13#10);
>Nevite prosim nekdo jak na to? Pripadne bych uvital zdroje, kde se da
>zjistit vic, ale v cestine, anglicky skoro nic neumim.

OT: Analyza signalu

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 01.8.2000 00:00:03

Ahojky lidicky, pokud by to nekoho zajimalo (tak jako me), objevil jsem
docela zajimavou stranku o %subj%:
http://www.sh.cvut(tec)cz/~blaska/
--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| Known as JimX on http://www.webchat(tec)cz & http://www.xchat(tec)cz |
| Webmaster of http://miss.misto(tec)cz |
| E-Mail: mailto:jimx(zv)volny(tec)cz ICQ# 18148896 |
\--------------------------------------------------------------/

Interwiew o Kylixu

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 01.8.2000 00:12:52

Tohle by vas mohlo zajimat. Je to interview s vyvojari Borlandu o
Kylixu. V anglictine.

http://www.delphizine.com/features/2000/08/di200008ms_f/di200008ms_f.asp

JDBC a interbase

[*] Pavel Chaloupka <chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz> - 1.8.2000 00:25:06

Konference o Jave je na www.java(tec)cz

/** P�ipojen� k datab�zi */
private void connectToDatabase() {
try {
Class.forName ("interbase.interclient.Driver");
Properties myProperties = new java.util.Properties ();
myProperties.put ("user", this.getResource().getString("UserName"));
myProperties.put ("password",
this.getResource().getString("Password"));
myProperties.put ("charSet",
interbase.interclient.CharacterEncodings.Cp1250); // need to resource
"charSet"
dbConnect =
DriverManager.getConnection(this.getResource().getString("DBServer"),
myProperties);
}
catch (Exception x) {
x.printStackTrace();

> [...]
> nejak cestina, nekde se tam asi musi nastavit charset na win1250, ale kde

Casove funkce v IB

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 1.8.2000 00:46:33

> [...]
> nic jsem nenasel, narozdil od jinych SQL serveru. Pokud ne, existuje nejaky
> elegantni zpusob, jak tyto funkce napsat?

Nehazej flintu do zita, protoze ackoli je IB na funkce az pripitomele
chuda, existuje nedokumentovana funkce, popisovana pouze v Release Notes
pro IB60 (ReleaseNotes.pdf). Jmenuje se EXTRACT(), syntaxe je

extract(part FROM value)

kde value je jakykoli casovy udaj (date, time, timestamp)
part je kod toho, co chces vytahnout :

YEAR,MONTH,DAY,HOUR,MINUTE,SECOND,WEEKDAY,YEARDAY

Bye, Pavel

Pavel Stingl
programator, analytik
CEZ a.s., Elektrarna Tisova
EMail : stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

Prechod na Win2000

[*] Petr Sladk� <sweet(zv)ksprogram(tec)cz> - 1.8.2000 07:23:27

Jo coz o tom, to co jsi napsal je pravda, ale
Co je nejhorsi �e pokud nema dotycny clovek nejnovejs� zelezo, tak je dost mozn� ze mu nepojede nejak� HW.
Konkretne jsme m�li problem se zvukovkou a to s driverama novyma, nepomohlo.
To bych jeste prezil, to je chyba vyvojaru driveru, ale co je horsi ze
32bit aplikace ktere chodi pod 98 pod 2000 nechodi zcela korektne a padaj� na ne blize specifikovane chyby.
Vyv�jime aplikaci pod PB6.5 a s NT a 2000 mame dost problem. Pod 98 chodi bez problemu, to same na ME
Ale pod NT a 2000 proste problem.

Dal�� problem mame s informix conectem, zkouseli jsme jak connect pro NT tak pro 98 a ani jeden nejede
A sehnat nejakej pod 2000 se nam nepodarilo.

Co se tyce bezpecnosti, tak jsou 98 a ME na tom opravdu bidne, ale i NT sse daji bez nejakych velkych problemu
Nabourat. Zkus se podivat na nejake hackerovske stranky.

A ja osobne testoval 2000 a ME na
CELERON 366, 64 Ram, 21GB 7200/2MB,8mb Grafika
Na 2000 delphi tak builder
Byly pomalejsi p�i kompilaci i spusteni, nedej boze kdy� jsem delal n�co s grafikou, t�eba s CORELem
Tak to byl porod. Kdy� jsem scanoval, tak se mne na ME stalo ze mne dosla pamet, tak mne to
V klidu oznamil, ulozil jsem soubory a v klidu pokracoval. Pod 2000 to s ledovym klidem umrelo.
Staci takhle konkretne??

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 31. �ervence 2000 23:35
Komu: Konference Delphi
P�edm�t: Re: Prechod na Win2000

From: "Parizsky Ladislav" <parizsky(zv)access-it(tec)cz>
> [...]

Win9x, dusledky zna asi kazdy :-)
- nepriznivy pomer: uzitna hodnota/cena oproti NT z pohledu vyvojare

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 1.8.2000 07:53:47

On 31 Jul 2000, at 7:39, David Lebeda wrote:

> Muzes me prosim trosku navest - priklad nejake takove procedury v
> master a jak v Enterprise manageru videt vsechny jeji podoby? Mne se
> to zatim nejak nepovedlo.

Databaze master, Stored Procedures, vyber napriklad sp_ddopen,
dvojklik. Tam jich je hned 12.

nejlepsi OS pro vyvoj v Delphi5

[*] Petr Fejfar <Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz> - 1.8.2000 07:58:47

"Jaro" <jaro(zv)sinea(tec)cz> wrote:

> spusteny ctyricetkrat, tak me to prestalo bavit a konecny pocet jsem
> tudiz nezjistil.

Ano, OS je tim vhodnejsi pro vyvoj v Delphi, kolikrat vice lze pod nim
Delphi spustit.
To je skutecne objetivni ukazatel na ukazatele :-(((

Dik, pf

Zobrazenie Hintu

[*] Vito <vito(zv)centrum(tec)cz> - 1.8.2000 08:00:05

Ahoj ludia,

moze mi niekto poradit ako v StringGrid, alebo DBGrid zobrazim v Hint obsah
pola nad ktorym sa nachadzam. Resp. uz len potrebujem vyriesit, ako ten hint
'nasilim' zobrazim. Zistit obsah pola, ktore sa nachadza pod myskou je
jednoduche ale neviem ako viac krat zobrazit Hint, resp. ak by to slo, tak
aj jeho polohu a popripade predlzit cas jeho zobrazenia.
Vito

Prechod na Win2000

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 1.8.2000 08:47:27

Je nejaky rozdil mezi W95 a Windows Millennium ?

> [...]
> Win9x, dusledky zna asi kazdy :-)
> - nepriznivy pomer: uzitna hodnota/cena oproti NT z pohledu vyvojare

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 1.8.2000 08:47:26

Zkus napsat na misto 6. parametru aspon neco, napr. CREATE_SEPARATE_WOW_VDM
nebo zkus jeste jine kombinace. Nemam bohuzel NT, takze to nevyzkousim, ale
vim, ze jsem kdysi neco takoveho delal a chodilo to.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 3, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

[...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.8.2000 08:53:41

> [...]
> (ako pises) "ide o iny server v budove". V takejto situacii moze dost
> rozhodovat doprava po sieti, takze je otazne, ci testujes vykonnost

V jine budove byl MSSQL7 server, vsechny testy proti IB byly
samozrejme na tentyz IB server.
S podobnymi vysledky jsem se setkal i pred casem, kdyz jsem
zkousel rychlost proti MSSQL7 serveru. Tenkrat mi vyslo vhodne
nastavene ODBCe jen o trochu rychlejsi nez BDE + ODBC, ale
obecne se mi zda, ze co do rychlosti na tom BDE neni vubec
spatne. Coz ale neznamena, ze ho lze doporucit pro stavbu
aplikaci (to je ale muj soukromy nazor a nikomu ho nevnucuji).

David

> Zdeno

Jak ud�lat pr�vodce (wizardy)?

[*] raul.endymion(zv)ns1.infima(tec)cz - 1.8.2000 09:07:06

Co takhle pouzit nekolik panelu a potom jim prepinat visible ?
Nebo tusim ze pagecontrol ma nejake vlastnost na ty zalozky, jestli
jsou videt ci ne.

Raul

O�> Zdravim,
O�> chtel bych ve sve aplikaci vyrobit pruvodce nejakym procesem, tim myslim, ze
O�> bych chtel mit formular, ktery by mel nekolik stranek. Vytvaret komponenty
O�> za behu mi pripada trochu nemotorne- v zasade by se mi hodilo neco jako
O�> PageControl, ale aby nebyly videt zadne zalozky ani okraje a slo mezi nimi
O�> prepinat jenom programov�.

O�> Diky za namety
O�> Ondrej Sterba

ROUND a DIALECT v IB6

1) Jakym zpusobem se da vyresit zaokrouhlovani, tedy nejaky ROUND v IB?
Narazil jsem na funkce FLOOR a CEILING, ktere se daji spustit az po
deklaraci:
DECLARE EXTERNAL FUNCTION FLOOR...
ale nejsem z nich moc moudry.

2) jak je to s dialectem - (SET SQL DIALECT 3;), tento prikaz mi nejde
spustit a bez tohoto nastavenui zase SQL nepodporuje operace s TIME.

Diky, Honza.

Jak osetrit chybejici BLOB?

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 1.8.2000 09:12:11

Jo, uz jsem na to prisel, staci nastavit property ReadOnly te tabulky na
False a pak ten chybejici BLOB uz nevadi.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunovacn� 3, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

Brant Petr wrote:

> [...]
> vyjimka. Lze to nejak osidit?
>
> Diky predem za vsechny rady
>
> RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]

Zjisteni verze EXE

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 1.8.2000 09:22:00

Kdysi davno jsem daval do konference zdrojak v C, ktery tohle umel i pro
OCX, DLL i EXE. Melo by to byt v archivu, dokonce se objevily snad tri
prepisy do Pascalu a jeden z nich delal zcela urcite Petr Vones. Ja uz to
nemam, zkus se tam podivat.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 3, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

From: <Lukas.Gallina(zv)cz.danzas.com>
> [...]
> zkousel na spatnem EXaci.
>
> Mam W2K CZ, Delphi 4...

A zkousel jsi to na jinem EXE ? Ja zkousel pridat version info v D4.03 a

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.8.2000 09:41:49

> Databaze master, Stored Procedures, vyber napriklad sp_ddopen,
> dvojklik. Tam jich je hned 12.

Hm, to je fakt zajimave :). Ja jsem teda zkousel nahodnymi pokusy
vybirat ulozene procedury, ale nikdy jsem se netrefil do zadne
pretizene. Asi jich tam bude jen par.

David

Zobrazenie Hintu

[*] Robert Vanek <DELPHI(zv)dingo(tec)cz> - 01.8.2000 07:56:20 gmt

Ahoj,

zkus si vytvorit objekt THintWindows.
Zobrazi, co je libo bez ohledu na cas.

Robert

> [...]
ak by to slo, tak
> aj jeho polohu a popripade predlzit cas jeho zobrazenia.

Stay On TOP

[*] Str�n�k Franti�ek <FStranik(zv)cpoj(tec)cz> - 1.8.2000 10:08:14

Dekuji za odezvu,

ale omlouvam se, ze jsem asi spatne popsal problem. Samozrejme, ze pouzivam
fsStayOnTop, ale problem je v tom, ze kdy� muj program bezi s formularem,
kter� je skutecne navrchu a spustim jinou aplikaci, kter� ma taky formular
StayOnTop muj formular zustane vzadu a ja potrebuji, aby se dostal zase sam
dopredu jako "nejvssi" StayOnTop ze v�ech prave bezicich aplikaci.

Opet predem dekuji za radu.
F.S.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 31. �ervence 2000 23:34
Komu: Konference Delphi
P�edm�t: Re: Stay On TOP

From: "Str�n�k Franti�ek" <FStranik(zv)cpoj(tec)cz
<mailto:FStranik(zv)cpoj(tec)cz> >
> [...]
vzhledem k
> ostatnim spustenym aplikacim neustale na vrchu,

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 1.8.2000 10:21:13

> [...]
> jednoduche ale neviem ako viac krat zobrazit Hint, resp. ak by to slo, tak
> aj jeho polohu a popripade predlzit cas jeho zobrazenia.

Ja to delam takto.

Application.OnShowHint := DoHint;

procedure DoHint(var HintStr: string; var CanShow: Boolean; var HintInfo:
THintInfo);
var col,row: longint;
grd: TStringGrid;
begin
with HintInfo do
if HintControl.ClassNameIs('TStringGrid') then
begin
grd := HintControl as TStringGrid;
grd.MouseToCell(CursorPos.X,CursorPos.Y,col,row);
HintStr := grd.Cells[col,row];
CursorRect := grd.CellRect(col,row);
end; {if}
end; {procedure DoHint}

Ole kontainer

[*] Tibor Galik <TGalik(zv)vsz.sk> - 01.8.2000 10:24:42

Ahoj,

viete mi niekto poradit (W95, D4).
Na forme mam OleContainer, typ objektu je excelacky file. SizeMode mam sm AutoSize.

Problem spociva v tom, ze mi nechce zobrazit celu excelacku tabulku. Zobrazi ju iba po 68. riadok. Ja by som vsak potreboval 290 riadkov. V OleContainer-y su nejake obmedzenia (pri citani helpu som na nic nenarazil) ? Da sa do OleContainer vopchat va(e)csia tabulka ?

diky

tg

S pozdravom / Regards

Tibor Galik
tgalik(zv)vsz.sk

Vlastnosti Hintu

[*] jirpun(zv)post(tec)cz - 1.8.2000 10:46:38

Zdravim vsechny a mam dotaz:

Da se nejak zmenit velikost fontu v Hintu, pripadne dalsi vlastnosti?

JiriP

Chcete hledat nebo chcete najit?
*** http://NAJDI.TO

OT: Fax pres sdileny modem v W2K

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 1.8.2000 10:51:17

Omlouvam se za OT, ale v praci mam problem a zkousim ho vyresit ruzne,
i pres tuto konferenci.

Nevite nekdo, jakym zpusobem mohu ve W2K nainstalovat faxovaci sluzby
pres sdileny fax (na stroji s W95) tak, aby faxovani slo napr. z Wordu
pres Outlook 97. Na stanicich s W95 a W98 zadny problem, ale na
stanici s W2K se mi to nepovedlo najit. Napoveda radi, ze se Fax i
tiskarna pro fax nainstaluje automaticky, kdyz system rozezna
prislusne zarizeni, ale pres sit to (samozrejme) nedokaze. A nenasel
jsem zatim zpusob, jak mu rict, ze takove zarizeni je. (No taky je
pravda, ze jsem nemel moc casu na hledani..)

Prosim Vas, kdyby to nekdo vedel, at se mi ozve na SOUKROMY MAIL:
juraj.nagy(zv)nh-trans(tec)cz.

Dekuji

Jak ud�lat pr�vodce (wizardy)?

[*] BONNEL TECHNOLOGIE, vyvoj <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 1.8.2000 11:03:56

Cauky,

je to proste mily Watsone :-))

Zalozky z(ne)viditelnis nastavovanim property TabSheet.TabVisible

Prechod na dalsi (predchozi) Tabsheet:

with PageControl1 do
ActivePage := FindNextPage(ActivePage, true, false);

with PageControl1 do
ActivePage := FindNextPage(ActivePage, false, false);

Komunikace po siti

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 1.8.2000 11:19:15

Ahoj vespolek,

mam ted resit takovou vec, o ktere si myslim, ze uz je nekde vyresena: Na
jednom pocitaci v siti dojde k nejake udalosti (uzivatel si otevrel nejaky
text apod.) a je treba, aby se o tom dozvedeli i ostatni uzivatele. Podobne
by melo byt mozne, aby mohl jeden druhemu poslat nejake textove upozorneni
apod. Hacek je v tom, ze sit, kterou pouzivaji, muze byt v podstate
jakehokoli typu, tak si myslim, ze by se to asi melo resit pres nejaky
soubor pristupny vsem. Nevidel jste nekdo nejake reseni nebo da se to resit
jinak, nez pres nejaky ten verejny soubor?

Diky predem za vsechny rady.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 3, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538
*************************************

Handle desktopu

[*] martin.falta(zv)obi.de - 1.8.2000 10:48:35

Ahoj,

nevite nekdo, jak ziskat %subj%?

Predem diky.

Martin

Env: Win98, D5 Std, BCB5 Std.

IMPORTANT NOTICE:
This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

tablet

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 1.8.2000 12:18:33

ahoj,

protoze se chova jako kurzor tak pozici lze zjistit pomoci GetCursorPos,
dalsi pouze tabletovsk� hodnoty vsak nevim (mozna pres nejake Tablet API).