Handle desktopu

[*] Mari�n Goryl <goryl(zv)insdata.sk> - 1.8.2000 15:38:17

API fci

GetDesktopWindow

-----P�vodn� spr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz <owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 1. august 2000 15:30
Predmet: Handle desktopu

>Ahoj,
>
>nevite nekdo, jak ziskat %subj%?
>
>Predem diky.
>
>Martin
>
>Env: Win98, D5 Std, BCB5 Std.
>
>IMPORTANT NOTICE:
>This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
>intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
>reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
>offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

Ako vytvorit NDX u DBase ???

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 1.8.2000 15:40:47

Nejdriv musis zaridit, aby si aplikace myslela, ze zadny index neni. Nestaci
jen smazat prislusny soubor, ale musis take na 28. byte v tom DBF napsat 0 a
tim padem pri otevirani nebude Database Desktop apod. rvat, ze index
neexistuje. A pak by to tim SQLkem melo jit vytvorit. Bohuzel nevim, jaky je
rozdil mezi NDX a MDX, ale snad ti aspon tohle pomuze.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 3, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

Od: Ing. Tibor G. ?tromajer [SMTP:tibors(zv)datex.sk]
Odeslano: 1. srpna 2000 16:39
Komu: Delphi Konf
Poedmit: otvorenie web browsera

Vedel by mi niekto poradit, ako viem urobit to aby sa mi po kliknuti napr. na button otvoril web browser s vopred zvolenou URL ?

Koukni se na fci ShellExecute a v ni jako parametr dej "open" a za nim hned "http:// ...".

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
Spravce IT
SPEKTRUM CZ a.s.
tel. +420-608-944444
http://www.spektrum(tec)cz

Editace fieldu v ADODataSetu (ADONIS)

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 1.8.2000 19:54:18

Damy a panove,
netusite nekdo, jak prekecat ADODataSet k tomu, aby bylo mozno editovat
polozky,
ktere nemaji zaklad v databazi (jsou vytvorene v selectu) ?

toto nefunguje:
DataSet.Edit;
DataSet.FieldByName('neco').AsNeco:= neco; // tady se ta hodnota spravne
ulozi ...
DataSet.Post; // ... a tady se tam placne ta puvodni hodnota

Ovsem pro polozky, ktere zobrazuji data z tabulky v db, pro ty to funguje.

Potrebuju nutne, aby to fungovalo i pro polozky vypocitane, prosim pomozte,
Dik.

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Ako vytvorit NDX u DBase ???

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 28.7.2000 16:51:05

Zdravim :)

Velka zahada indexov dBase vyriesena... :)

MDX je index pevne "zviazany" s db suborom, ma rovnake meno ako db
subor, len pripona je MDX
(XXX.DBF - XXX.MDX)
NDX je index uplne "slobodny" a je ho mozne pripojit k lubovolnemu db
suboru

To co bolo pisane o 28-mom byte v hlavicke DBF treba upresnit: je
potrebny len a len pre MDX indexy a hovori db suboru, ze ma hladat MDX
subor, kde su indexy.
Ak pouzivas NDX indexy nic taketo nepotrebujes, pretoze DBF subor
netusi, ze nejake indexy ma.

Zrusenie indexov:
- MDX: nastavit 28-mi byte na 0, vymazat subor
- NDX: vymazat subor

Nove indexy:
- Table.AddIndex(...) - vid help, ovsem pozor: TIndexOptions urcuju
okrem ineho, ci index bude MDX/NDX a to tak, ze ixNonMaintained urcuje NDX

Ovsem davaj si pozor, ak db subor otvaras s TTable, ktora ma nastavene
indexy (ako MDX, tak i NDX), nepojde Ti to... Je dobre mat "cistu" TTable,
ktora nic neocakava a nou vytvarat indexy. Hadam stacilo :)

Ondrej

[ Ondrej Jaura mailto:jaura(zv)datalock.sk ]
[ Datalock a.s. http://www.datalock.sk ]
[ :) ]
> ...taketo riesenie sa mi moc nepozdava. Zda sa mi az priliz neohrabane pri
kazdom Table.Open nejakej tabulky otvorit dany dbf-file a pozerat na 28.
byte ci tam je 0 alebo nie... Dik za snahu, ale neviete niekto nejake lepsie
riesenie...? Najlepsie by bolo vytvarat priamo tie indexove subory NDX, tak
ako sa to da v DBDesktope.. Ale ako..?

> [...]
> Viem vytvorit takyto index v Database Desktope a potom pouzit
> IndexFiles.Add, ale potreboval by som vytvarat taketo indexy run-time...

Prechod na Win2000

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 30.7.2000 00:21:39

Tento problem jsem opravdu neresil, protoze moje US verze bere vsechnu
diakrtiku bez nejmensich problemu (to Win98 jsou na tom mnohem hure). Staci
jen pri instalaci spravne zvolit podporu jazyku a oblast, ve ktere se
nachazis.

Vasek Navrat

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
> chci se zeptat kde je mozne se dostat k informaci, jaka rozhrani podporuje
> TWebBrowser.Document ?

Ahoj,

nejlepe v MSDN (http://msdn.microsoft.com)

Petr Vones, amatersky programator

restart aplikace...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2000 22:22:31

From: "Milan ��ek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> potrebuju ve sve aplikaci zajistit update z internetu, tzn. pri behu
> aplikace se stahne z netu nova verze programu (rekneme do jineho souboru nez
> samotny nazev aplikace). Da se nejakym zpusobem zajistit, abych mohl tento
> soubor zkopirovat do souboru aplikace, aniz bych musel mit dalsi exe
> aplikaci, ktera toto provede??? Da se to udelat napr. pomoci nejakeho

Ahoj,

muzes spusit kopirovani po restartu systemu zapsanim do 'RunOnce' polozky
v registru. To lze udelat napriklad funkci RegisterAutoExec v JclRegistry
unitu (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL)

Petr Vones, amatersky programator

Formular ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2000 22:24:33

From: "Rommet" <rommet(zv)post(tec)cz>
> nevite nekdo jak udelat aby se mi formular objevil jako stranka Pagecontrol,
> nebo na panelu jineho formula�e a mit vlastnost align nastavenou jako
> client. to zn. roztahovat podle rozmeru pagecontrol nebo panelu.

Ahoj,

pokud mas Delphi 5 tak muzes pouzit Frame.

Petr Vones, amatersky programator

Vlastnosti Hintu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2000 22:24:36

From: <jirpun(zv)post(tec)cz>
> Da se nejak zmenit velikost fontu v Hintu, pripadne dalsi vlastnosti?

Ahoj,

v jake verzi Delphi ?

Petr Vones, amatersky programator

nejlepsi OS pro vyvoj v Delphi5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2000 22:24:58

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz>
> S namitkou by se dalo polemizovat. Jestlize mi projde i ctyricate soucasne
> spusteni Delphi (coz by asi na mych w98 byl zazrak), pak to muze cosi
> vypovidat o stabilite systemu W2000 a jeho hospodareni s prostredky.

V tomto pripade nejde tak ani o lepsi hospodareni jako o odlisnou koncepci
jadra celeho systemu.

> Rozhodne by se to dalo vzit jako plus. Dalsim pozadavkem je to, zda na nem
> jedou vsechny programy, ktere ke sve praci potrebuji, tedy aby byla
> podporovana vsechna volani, ktera potrebuji Delphi ke sve cinnosti. Myslim
> ze by bylo zajimave dozvedet se jestli nedochazi v samotnem Delphi k
> takovymto chybam. Mate s tim nekdo skusenosti?

Tomu prilis nerozumim, pokud ti jde o mozne chybejici funkce v dane verzi
OS, tak to by se ti (v pripade statickeho importu) projevilo tim, ze by
danou aplikaci neslo vubec spustit. Co se tyce odlisnosti v parametrech a
podobne, tak s tim se samozrejme musi kazda aplikace (i Delphi) vyporadat.
Neni jich ale zase tolik.

Petr Vones, amatersky programator

HistoryList

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2000 22:24:30

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> lze pouzit nejak HistoryList napr. u Open dialogu? Pri prelozeni starsiho
> programu z D1, kde jsem to pouzival temer vzdy, do D3 mi prekladac nic
> nehlasi ale historie se nijak pouzit neda. Nebo je to nejak zavisle na

Ahoj,

neda.

Petr Vones, amatersky programator

Prechod na Win2000

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2000 22:25:05

From: "Miroslav �ipel" <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz>
> Je nejaky rozdil mezi W95 a Windows Millennium ?

Ahoj,

Ne, je to jen dalsi hracka (http://www.techbox(tec)cz/clanek.asp?id=2077).

Petr Vones, amatersky programator

Komunikace po siti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2000 22:49:07

From: "Brant Petr" <Brant(zv)dcomm(tec)cz>
> mam ted resit takovou vec, o ktere si myslim, ze uz je nekde vyresena: Na
> jednom pocitaci v siti dojde k nejake udalosti (uzivatel si otevrel nejaky
> text apod.) a je treba, aby se o tom dozvedeli i ostatni uzivatele. Podobne
> by melo byt mozne, aby mohl jeden druhemu poslat nejake textove upozorneni
> apod. Hacek je v tom, ze sit, kterou pouzivaji, muze byt v podstate
> jakehokoli typu, tak si myslim, ze by se to asi melo resit pres nejaky
> soubor pristupny vsem. Nevidel jste nekdo nejake reseni nebo da se to resit
> jinak, nez pres nejaky ten verejny soubor?

Ahoj,

napriklad pomoci mailslotu. Neni to sice zadna slava, ale pro male pakety
dat to postaci a splnuje to tvuj pozadavek nezavislosti na typu site.

Petr Vones, amatersky programator

Prechod na Win2000

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2000 22:49:04

From: "Petr Sladk�" <sweet(zv)ksprogram(tec)cz>
> Co je nejhorsi �e pokud nema dotycny clovek nejnovejs� zelezo, tak je dost
> mozn� ze mu nepojede nejak� HW.

No jo, to je zivot ... byla ta zvukovka v HCL ?

> To bych jeste prezil, to je chyba vyvojaru driveru, ale co je horsi ze
> 32bit aplikace ktere chodi pod 98 pod 2000 nechodi zcela korektne a padaj�
> na ne blize specifikovane chyby.
> Vyv�jime aplikaci pod PB6.5 a s NT a 2000 mame dost problem. Pod 98 chodi
> bez problemu, to same na ME. Ale pod NT a 2000 proste problem.

Patrne se jedna o nejakou zavaznou chybu v PB, co prejit na Delphi ;-)

> Co se tyce bezpecnosti, tak jsou 98 a ME na tom opravdu bidne, ale i NT
> sse daji bez nejakych velkych problemu Nabourat. Zkus se podivat na nejake
> hackerovske stranky.

Samozrejme ze se daji. Tady jde ale o to, ze Win9x nemaji bezpecnostni funkce
vubec implementovany, takze na nich nemuzes aplikace ktere je vyuzivaji ani
testovat. Pochybuju ze se daji napriklad na NT vytvaret sdilene adresare aniz
by o tom uzivatel vubec vedel a mel moznost to zrusit, tohle je u Win9x zcela
bez problemu :-(

Petr Vones, amatersky programator

TRichEdit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.8.2000 22:49:14

From: <volcik(zv)email(tec)cz>
> Prosim o radu. Mam na formu TRichEdit. Zobrazit text souboru ve formatu RTF
> neni problem. Nedari se mi vsak, aby se zobrazil i obrazek obsazeny v tomto
> souboru. :-(

Ahoj,

podpora richeditu je ve VCL stale relativne chuda. Hledej na DSP komponentu
RichEdit98.

Petr Vones, amatersky programator

Prechod na Win2000

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 1.8.2000 22:57:30

> Jo coz o tom, to co jsi napsal je pravda, ale
> Co je nejhorsi ze pokud nema dotycny clovek nejnovejsi zelezo, tak
je dost mozne
> ze mu nepojede nejaky HW.

Problem byva casto i s novym HW kvuli nekvalitnim nebo neexistujicim
ovladacum.
Je potreba se informavat pred nakupema vse radne vyzkouset.

> [...]
ze
> 32bit aplikace ktere chodi pod 98 pod 2000 nechodi zcela korektne a

Casto je to zpusobeno nekorektnim kodem programu nebo vyuzivanim
16-bit
vlastnosti a pod. W2k jsou mozna stabilnejsi prave proto, ze si
nenechaji libit od
bezicich programu vsechno. Vzdy je lepsi, kdyz se problemovy program
bud vubec
nespusti nebo je odstaven a zatuhne, nez kdyz zatuhne cely operacni
system
a dojde k vypadku i ostatnich programu a celeho systemu.

Je to celkem jednoduche. Kdyz chces hrat hry, je lepsi W9x nebo
Milenium.
Kdyz chces programovat v Delphi 5, je lepsi W2k.
Jiste mas pravdu v tom, ze prechod na W2k neco stoji. Chce to silnejsi
zelezo.
Nastesti v dnesni dobe to neni problem.
Takovy CeleronII 566(zv)800 MHz, 128 MB RAM, rychly dissk
HDD 20 GB UltraAta 66 7200 ot., 17" monitor a dobra graika je lace do
30.000,-
Kc

Zatim se mi nestalo (narozdil od W98), ze by mi pri ladeni zatuhnul
program
(zpravidla diky moji hrube chybe) a schodilo to Delphi i s celym
operacnim
systemem a ja musel davat dohromady zdrojaky.

> Vyvijime aplikaci pod PB6.5 a s NT a 2000 mame dost problem. Pod 98
chodi bez problemu, to > same na ME
> Ale pod NT a 2000 proste problem.
> Dalsi problem mame s informix conectem, zkouseli jsme jak connect
pro NT tak pro 98 a ani
> jeden nejede
> A sehnat nejakej pod 2000 se nam nepodarilo.

To je otazka casu a spise asi problem vyrobcu techto nastroju.
Delphi 5 a Interbase fungovaly jeste pred oficialnim vyjitim W2k.
Ostatne beta verze a RC verze byly k dispozici
rok predem. To spise mluvi v neprospech nekterych vyvojaru.
Proc to nekde jde s predstihem a nekde nefunguje ani pul roku po
vydani oficialni verze, na to se musis ptat jinde.

> Co se tyce bezpecnosti, tak jsou 98 a ME na tom opravdu bidne,
> ale i NT sse daji bez nejakych velkych problemu
> Nabourat. Zkus se podivat na nejake hackerovske stranky.

To jsem prece nezpochybnoval. Ostatne hacknout se da snad vsechno.
Zalezi pouze na tom, jak snadne to je nebo neni.
Do W9x se dostane snadno i celkem nezkuseny uzivatel.
Ja ovsem pod pojmem bezpecnost nerozumim pouze ochranu pred hackery.
Ty si auto take vzdy zamknes a mozna pridas i nejake pridavne
zabezpeceni.
Pritom ti je jasne, ze proti organizovanym profikum nemas sanci s
zadnou
ochranou.

> A ja osobne testoval 2000 a ME na
> CELERON 366, 64 Ram, 21GB 7200/2MB,8mb Grafika
> Na 2000 delphi tak builder
> Byly pomalejsi pri kompilaci i spusteni, nedej boze kdyz jsem delal
neco s grafikou, treba s CORELem
> Tak to byl porod. Kdyz jsem scanoval, tak se mne na ME stalo ze mne
dosla pamet, tak mne to
> V klidu oznamil, ulozil jsem soubory a v klidu pokracoval. Pod 2000
to s ledovym klidem
> umrelo. Staci takhle konkretne??

Ano staci. To je jeden konkretni pripad jednoho konkretniho testu z
nehoz je zrejme,
ze pro kompilaci trochu vetsiho projektu pod Delphi je v pripade W2k
(narozdil od
WME) nedostatecna pamet, takze test neni prilis korektni.
WME maji podstatne mensi jadro a nebezi tolik sluzeb, takze zbude pres
32 MB RAM
pro Delphi a projekt. V pripade W2k uz moc pameti nezbude a pamet se
zacne odkladat.
Proto jsi dostal horsi vysledky. Pridej jeste jeden modul 64 MB RAM a
test zopakuj.
I kdyz WME bude mit vzdy k dispozici o neco vice volne pameti a tudiz
budou
mit stale tuto vyhodu, vysledky testu uz budou vypadat jinak.

Take plati jeden test, zadny test.

Podivej se na test 6-ti zakladnich desek, ktere jsme provadeli pro WSE
a W2000, viz. http://www.techbox(tec)cz/clanek.asp?id=2014

W2k byly temer vzdy lepsi, zejmena v diskovych operacich
a dokonce i ve hrach. Jejich sila se projevila tez na novejsich
deskach
a to jsme jeste meli k dispozici pouze beta-ovladace pro W2k, zatimco
ovladace pro W9x uz jsou mnohem dele piplany a optimalizovany.
Dnes s novejsimi ovladaci dosahuji pod W2k v nekterych testech az o
20%
lepsi vysledek nez v tom zminovanem testu, takze pomer by nyni byl
podstatne vyhodnjsi. Starsi Deska BX vykazovala lepsi vysledky v
pripade
W9x, protoze ovladac pro W2k nebyl prilis kvalitni. Mozna to bude
i pripadat tve desky.

Provedli jsme skoro 900 testu, z nichz se ukazuje, ze W2k nejsou
rozhodne
pomalejsi ani pri handicapu zatim mene kvalitnich ovladacu a mensi
volne
pameti.

Nez udelas obecne zavery z jednoho testu, tak zkus patrat po
pricinach vysledku sveho testu.

V kazdem pripade jsem potesen dobrym ohlasem na WME.
Sam jsem bohuzel jeste nemel cas poradne tento system proklepnout
a tesimse na to.

S pozdravem Jaro

nejlepsi OS pro vyvoj v Delphi5

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 1.8.2000 23:26:42

> Ahoj
>
> S namitkou by se dalo polemizovat. Jestlize mi projde i ctyricate
> soucasne > spusteni Delphi (coz by asi na mych w98 byl zazrak),

Zkus spustit D5 trikrat nebo i jednou a otevri vetsi projekt s vice
okny. Sleduj, co delaji systemove prostredky

> pak to muze cosi
> vypovidat o stabilite systemu W2000 a jeho hospodareni s prostredky.
> Rozhodne by se to dalo vzit jako plus.

Rekl bych ze podstatne plus. Neni to jen v hospodareni s prostredky,
ale tech prostredku je podstatne vice. Je to 32 bit. system.

> [...]
> ze by bylo zajimave dozvedet se jestli nedochazi v samotnem Delphi k
> takovymto chybam. Mate s tim nekdo skusenosti?

Delphi 5 funguje perfektne.
Co se taka "vsech" progamu, nevim, co mas presne na mysli. Ja na w2k
programuji, tvorim web, grafiku a pod. Hry nejsou mym problemem,
i kdyz mnohe funguji take dobre.
Pokud mas nejake dulezite programy, ktere pod W2k nefunguji, pak je
mozne provest multiboot a pouzivat oba systemy, viz. strucny navod
v clanku "Zajemave tipy a doporuceni pro W2000" zde:
http://www.techbox(tec)cz/clanek.asp?id=2004

Nektere programy se odmitaji pod W2k nainstalovat a pritom funguji
dobre, viz. clanek "Jak na software pod Windows 2000" zde:
http://www.techbox(tec)cz/clanek.asp?id=2069

S pozdravem Jaro

> Jaromir Cermak

TstringGrid a NOT AlwaysShowSelection

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 1.8.2000 23:37:34

Zdravim.

Jeste jednou (asi jsem otazku polozil puvodne spatne).

Da se v D5 Prof. u standardni komponenty TStringGrid zajistit aby
vybrana bunka (pripadne radek pri goRowSelect=TRUE) nebyla oznacena
pokud onen StringGrid ztrati focus ?

Proste bych potreboval aby se choval podobne jako DBGrid s natavenym
dgAlwaysShowSelection=FALSE.

OT: Rozhovor s A. Hejlsbergom

http://windows.oreilly.com/news/hejlsberg_0800.html

Erik Salaj, WINSOFT

Tymova prace - zakazky do SRN

[*] Lud�k P�ral - 1.8.2000 23:44:25

Zdravim Delphisti,
byl jsem dnes na jednani ve firme v SRN, ktera vyviji vetsi statni zakazku
softwaru v D5/Interbase. Jak vite, v Nemecku je "hlad" po programatorech,
proto je pripravovana uvaha vytvorit v CR tym programatoru (3-5 lidi), kteri
budou pracovat na samostatnych projektech.
Pozadovane znalosti:
- Delphi
- SQL
- Interbase
- (volitelne AJ, NJ)

Pripravovane aplikace jsem videl, jedna se o velmi zajimavou praci. Sahnete
si na videokonferenci, pripravu velkeho intranetoveho portalu a celostatni
sber dokumentu. Na rozdil od ostatnich nabidek (Praha), cim vic na zapad,
tim lepe (Zpc kraj). Zatim neznam uroven mzdy (odmen), ale predpokladam, ze
pro kazdeho z Vas by to mohla byt dobra zaplata. Prosim ozvete se mailem
nebo dejte vedet znamym.

Ludek Paral
Sadova 2/503
352 01 As
ludek.paral(zv)telecom(tec)cz
www.mujweb(tec)cz/pocitace/lupasoft

IB a generator 2 indexu

mam tabulku v IB, ktera obsahuje mj. 2 primarni indexy - A, B typu integer.
V triggeru BEFORE INSERT mam mj. nasledujici:

if new.A is NULL then
begin
new.A=GEN_ID(GEN_A);
new.B=1;
end

tedy, pokud je A klic prazdny, generuje se A pomoci generatoru a B=1.
Pokud A neni prazdny, potrebuji vygenerovat B jako dalsi v rade v zavislosti
na A (po sobe jdouci posloupnost B pro A) asi takto:

select MAX(B)+1 from TBL where A=new.A into new.B;

timto zpusobem ovsem muze dojit ke kolizi indexu B - key violation, pokud se
objevi casova shoda pri vkladani dalsiho zaznamu se stejnym A. Da se to
nejak osetrit nebo vymyslet jinak?

Za pomoc a namety dekuji.
Honza.

Exkluzivni otevreni tabulky

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 2.8.2000 00:31:31

> [...]
> otevru z jineho pocitace, otevreni projde jako by se nechumelilo. Zrejme
> delam neco blbe, ale netusim co. Poradte prosim. (D5 Prof, W98SE)

V BDE Admin\ musis mat nastavene LocalShare:=True; to zabezpeci locking PDX.

Roland.

podivne se chovajici cestina v programu

[*] MJsoft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 2.8.2000 01:13:15

Zdravim vsechny

dokazal by me nekdo pomoci s nasledujicim probleme:

Instaloval jsem svuj program D4+IB6 na tri pocitace v siti.
Na dvou probehlo vse hladce. Na tretim se taktez vse nainstalovalo,
ale kdyz se program spustil (na Win98), tak byly zpitvoreny ceske znaky.
Misto dlouheho "a" to zobrazovalo znak beta atd.. Ale treba v menu a v
zalozkach PageControlu bylo vse v poradku. A kdyz jsem zapsal cokoliv do
dbEditu tak se cestina zobrazila spravne, ale pri prechodu na jine policko se
cestina ztratila a zbyly tam paznaky. Ale co je nejpodivnejsi, cestina menila
i SQL v TQuery. V Query je dotaz ..... where typ="P��jemka" ..... a ono se nic
nevybere, protoze misto "r" z hackem to udela paznak a takovy typ v tabulce
neni.

Nevite prosim cim to je a zda se to da nekde nastavit.

Za jakoukoliv radu Vam budu velmi vdecen.

S pozdravem
Jin

SMS message

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 2.8.2000 01:35:14

Jo, jo...to ja vim. Ony ale stejne vsechny predcisli zacinaji na nulu, takze
je lepsi to uvest takhle, protoze je to prehlednejsi...

Vasek Navrat

From: <Lukas.Gallina(zv)cz.danzas.com>
> Zkousel :( Zkousel jsem to na Wordu a Excelu z Office 2000 a na Servantu
> Salamandrovi a Project1.exe.
> Vzdy mi to vratilo prazdny string.

Ahoj,

to je zvlastni, mas posledni verzi ? Ohledne MS knihoven, tam je problem
pokud je jako jazykova verze uvedeno 'neutralni'. Nelze totiz na 100%
zjistit jazykovou verzi jednotlivych StringFileInfo polozek, protoze to
co je obsazeno ve VarFileInfo\Translation je v pripade techto souboru
nesmysl. Zkusil jsem vsak jine reseni, zatim se zda byt funkcni. Uprav
si tuto metodu:

procedure TJclFileVersionInfo.ExtractLanguageIds;
const
DefaultLangId = $0409; // English (US)
DefaultCodePage = $04E4;
var
Translation: PLongint;
I: Integer;
Lang: TLangIdRec;
Size: ULONG;
NeutralLang: Boolean;
LangString: string;

procedure AddLang;
begin
with Lang do
FLanguages.AddObject(Format('%.4x%.4x', [LangId, CodePage]),
TObject(Pair));

NeutralLang := False;
if VerQueryValue(PChar(FBuffer), PChar(VerTranslation),
Pointer(Translation), Size) then
begin
for I := 0 to (Size div 4) - 1 do
begin
Lang := PLangIdRec(Longint(Translation) + (I * 4))^;
if Lang.LangId = LANG_NEUTRAL then
NeutralLang := True
else
AddLang;
if NeutralLang then
begin
// 'Neutral language' usually doesn't match the value readed before. We
have
// to try search it using StringFileInfo key.
I := Pos('StringFileInfo', FBuffer);
if I > 0 then
begin
LangString := Copy(FBuffer, I + 20, 8);
Lang.LangId := StrToIntDef('$' + Copy(LangString, 1, 4),
DefaultLangId);
Lang.CodePage := StrToIntDef('$' + Copy(LangString, 5, 4),
DefaultCodePage);
AddLang;
if FLanguages.Count = 0 then
begin
Lang.LangId := DefaultLangId;
Lang.CodePage := DefaultCodePage;
AddLang;

Odchytavani vyjimek

[*] Jan Krizek <krizek(zv)krizkules(tec)cz> - 2.8.2000 09:52:41

Ahoj,

netusi nekdo co je spatne na takovem kodu:

1 while true do
2 try
3 Add(TTyp.Create);
4 except
5 on EAbort do break;
6 end;

kde uvnitr konstruktoru TTyp.Create se nekdy zavola Abort (po urcitem poctu
opakovani). Zatim mi to vzdy fungovalo spravne. Ale nyni mam nekolik mist v
kodu, kde toto pouzivam a konci to jakoby nekonecnou smyckou. Pote co
zmacknu pri krokovani F8 na radku (5) tak pruh ukazuji pozici v kodu zmizi a
pocitac cykli a cykli a cykli ...

Funguje mi uprava pres promennou

1 konec := false;
2 while not konec do
3 try
4 Add(TTyp.Create);
5 except
6 on EAbort do konec := true;
7 end;

ale nechce se mi to vsechno prepisovat, zvlaste kdyz mi to nekde funguje.

Netusi nekdo kde je zakopan pes?

Dik Honza +

Exkluzivni otevreni tabulky

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 2.8.2000 10:07:12

Hm, tak to jsem udelal a nic. Vzhledem k tomu, ze jsem databazovy
zacatecnik, jsem asi opomenul neco duleziteho. Delam to takhle:

Na jednom pocitaci, kde delam ten vyvoj, mam sdileny adresar s uplnym
pristupem a v nem jsou data. Zde udelam form, na nem TTable. Do DatabaseName
nastavim cestu (c:\public\data), do TableName jmeno tabulky, dale nastavim
Exclusive:=True a na zaver Active:=true. Vsechno projde. Na druhem pocitaci
udelam totez, pouze u DatabaseName nastavim odpovidajici sitovou cestu
(\\Brant\public\data), jinak je vsechno stejne. A tabulka se otevre rovnez,
nic na me nekrici. Pritom na obou strojich je v BDE Admin nastaveno
LocalShare:=true. Neni treba chyba v tom, ze se to nedela pres alias? To
jsem zatim nezkousel. A pokud ano - jak se da z aliasu vykousat fyzicka
cesta k tem datum?

Diky za vsechna doporuceni a rady.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 3, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538
*************************************

> [...]
> delam neco blbe, ale netusim co. Poradte prosim. (D5 Prof, W98SE)

V BDE Admin\ musis mat nastavene LocalShare:=True; to zabezpeci locking PDX.

D4-QuickReport

[*] KINEKUS <kinekus(zv)nextra.sk> - 2.8.2000 10:15:52

Ahoj vsetci,

prosil by som o radu.

Vytvoril som QuickReport naviazany na dbf databazu, ktoru otvaram v inom
reporte. Naviazal som tuto databazu a polozky som umiestnil do rbDetail.
Avsak pri preview mi v detaile neukaze vsetky zaznamy databazy ale iba ten,
na ktorom sa prave nachadzam. Predtym som pouzival D2 a nikdy som s tym
nemal problem. Chova sa to, ako keby polozky boli umiestnene v rbTitle alebo
inde, len nie v rbDetail. Ak niekto vie, co robim zle, prosim nasmerujte ma.

Milan

Komunikace po siti

Pouzijte TCP/IP - do delphi se da stahnout spusta dvojic komponent client/server
a je to
uplne bez problemu. Komunikace prochazi pres router ,muzes si nastavit firewall
tak ze bude prochazet
i pres nej. Je to dostatecne rychle a je to totalne nezavisle na typu pouzite
site. Je to sice zavisle na protokolu
ale implementace TCP/IP je v soucasnosti na vsech sitich, komunikace je adresni
(ja to delam tak ze klient
zna IP adresu serveru, pripoji se na nej a server mu pak posila komandy) takze
se ti sit nezanasi broadcastama atd...
Pokud pouzijes komandy v textove podobe muzes to i velmi jednoduse ladit. Navic
nepotrebujes pro server WinNT
ale dejcha to i na Win95/98. Nehlede na to ze si muzes udelat server ve
FreePascalu a pouzivat ho na Linuxu.

Cay
Radek Voltr

> [...]
> site.
> Pokud mlzim a nekdo zna reseni, tak budu tisickrat zauzlovany za podrobnejsi

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 2.8.2000 10:29:50

Rekl bych (z vlastni zkusenosti), ze problem asi bude v ruzne
nastavenem NetDir v BDE na jednotlivych pocitacich. Pokud jsou
nastavene ruzne, BDE nepozna, ze tabulka je jiz otevrena, dokonce se
nekdy tvari, jako kdyby si kazdy otevrel vlastni kopii tabulky (ze by
zaklad multigeneracni architektury?), tj. to co prida A, vidi A a
nevidi B a naopak.

Od: Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 02 August 2000 09:19
P�edm�t: RE: Exkluzivni otevreni tabulky

> Behalf Of Brant Petr
Zrejme

OT: MS Visual C++

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 2.8.2000 10:32:40

Ahoj,
potreboval bych se naucit pracovat se %subj%.
Doporucte mi prosim nejakou dobrou literaturu
(pro naprosteho zacatecnika).
A vite-li o nejakem foru na totez tema, budu Vam
rovnez velmi vdecen.

Dekuji...
...Dobra

Zaheslovany subor MS Word (OT)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 2.8.2000 11:06:38

Zadal jsem do altavisty (NE DO ASTALAVISTY) tento text :
"word password recovery" a nasly se temer 3000 stranek (!!!),
mmj. tyto:
http://www.password-crackers.com/crack.html
http://www.pwcrack.com/word.htm
http://www.tec.co.za/password.htm
http://www.elcomsoft.com/prs.html

na keyword "word password crack" se nasly napr. tyto:
http://www.webdon.com/mso/w1.htm
http://www.passwordservice.com/crackwordpassword.htm
http://soft4you.com/mso/word.htm
http://www.hack-crack.com

Sice jsem ani na jednu nekoukal, ale vsadim se, to tam bude...
Nechci byt zbytecne urejpanej, ale mozna by chtelo
trosku vlasni snahy (ted nemyslim ty, co odpovidali,
ale puvodniho tazatele).

> Od: Josef A. Cerny[SMTP:vyvoj(zv)atlascon(tec)cz]

INTERBASE 5.6 & 6.0

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 2.8.2000 11:40:30

Ahoj,
mate nekdo problem s prevodem databaze s IB 5.6 na IB 6.0? U nas prave
problem nastal. Kdyz se databaze vytvorena v IB 5.6 provozuje na IB 6.0, po
chvili padne na bad checksum error. Nepomohlo ani backup v IB 5.6 a restore
v IB 6.0. Narazili jste nekdo na podobny problem? Znate reseni?

Predem diky za odpoved, Dan

IB a generator 2 indexu

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 02.8.2000 12:42:38

Ahoj,
musia byt hodnoty v "B" nutne po sebe iduce? Neviem, naco to potrebujes, ale ak
by ti nevadili medzery v ciselnom rade, znacne by sa to mohlo zjednodusit:

new.B=GEN_ID(GEN_B);
if new.A is NULL then
new.A=GEN_ID(GEN_A);

Zdeno

Jan Naiser wrote:

> [...]
> objevi casova shoda pri vkladani dalsiho zaznamu se stejnym A. Da se to

Datapump utilita

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 02.8.2000 12:56:28

Ahojte,

potrebujem presypat data zo starej verzie databazy pod Interbase do
novej (tym "stara verzia" mam na mysli stary datovy model, nie staru
verziu Interbase). Viem, ze v Delphi Enterprise existuje nastroj
Datapump, ktory dokonca vie prehadzovat data aj medzi roznymi
databazami, ale ja mam len Delphi Pro.

Nemate niekto utilitu, ktora vyberie data z jednej databazy pod
Interbase a prehodi ich do druhej?

Vdaka za odpoved.
Zdeno

Zaheslovany subor MS Word

[*] martin.falta(zv)obi.de - 2.8.2000 11:58:19

Ahoj,

zkus tohle: http://newdata.box.sk/neworder/crackpwd/word97cr.zip

Martin

Von: vyvoj(zv)atlascon(tec)cz(zv)fwd(tec)cz am 02.08.2000 09:28 OEZ

Bitte antworten an delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Gesendet von: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz

An: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
Thema: Re: Zaheslovany subor MS Word

From: Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz>> Kdyz je to nasazene na triggeru BEFORE INSERT,

Mam "A" i "B" def. jako NOT NULL a pokud dam trigger AFTER INSERT, pak to
krici prave na to NOT NULL, protoze alespon 1 klic je nulovy, ale pokud
pristupuji vyhradne pomoci SQL - insert, tak mi to funguje.
Pokud vkladam zaznam s A IS NULL, je to jasne, generuje se dalsi ID pro "A",
pokud je NOT (A IS NULL) potom "A" tedy musi existovat (zaznamy se nemazou)
a generuji dalsi "B". "A" zalezi na tom, jestli vkladam uplne novou vetu,
nebo dalsi verzi vety pro klic "A". To uz zalezi na uzivateli a program si
to obslouzi (uzivatel se pouze rozhoduje, zda jde o uplne novy zaznam nebo
jenom novou verzi zaznamu).

> tak prece bude na zacatku triggeru new.A vzdy null.

Jak to tedy na serveru fyzicky funguje? Z popisu v doku to sice vyplyva, ale
co znamena associated operation, tedy v tomto pripade INSERT. Znamena to
fyzicky zapis dat - tedy dojde k (pokusu o) ulozeni dat a teprve potom se
vola AFTER? To mi neni moc jasny ve vztahu k transakci a transakcim.

(BEFORE|AFTER Required. Specifies whether the trigger fires:
. BEFORE: Before associated operation
. AFTER: After associated operation)

> Nepises jakym jeste jinym zpusobem mas v umyslu
> obsazovat hodnotu new.A. Ke kolizi key violation
> muze dojit prave tam.

Pokud vkladam zaznam s "A", "A" tedy musi existovat (zaznamy se nemazou a
hodnotu A v tomto pripade zadava program, nikoli uzivatel, jak jsem popsal
vyse) a generuji dalsi B

> Myslim, ze ke kolizi v B nedojde, protoze IB vyridi trigger
> BI sekvencne.

O to mi vlastne jde. Kdyz za zlomek casu je vlozen dalsi zaznam, je pri
volani dalsiho MAX(B) uz hodnota v DB?.
Pokud existuje pozadavek na dalsi INSERT od jineho uzivatele, ceka se az se
ukonci transakce? Co v pripade, ze je nakonec odrolovana? Nevim, jestli to
vse spravne pojimam?
Souvisi to s tim, co je definovano jako INSERT a kdy se volaji eventy BEFORE
a AFTER.

Diky, Honza.

OT: Re: Zaheslovany subor MS Word

[*] Petr Vesely <Petr.Vesely(zv)upce(tec)cz> - 02.8.2000 13:03:23

Ahoj, podivej se na

http://www.lostpassword.com/
Jsou tam jednotive moduly pro ruzne programy.
Je mezi nimu i MS Word.

Petr

D4-QuickReport

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 2.8.2000 13:30:50

Ahoj

Mohlo by to byt tim, ze neni nastavena vlastnost DataSet komponenty
TQuickRep.

[...]

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 2.8.2000 13:48:58

> [...]
>vysvetlit proc by mela byt CZ verze chybovejsi nez US? Zvlast u W2K kdyz uz

u W98SK a US som mal nasedovny problem: uz si nepamatam konfiguraciu, ale
islo o toto: pri prvej instalacii OS W98SK nesla ani za ... rozchodit
korektne zvukova karta. Hrala, ale pridavala divne "pazvuky". Skusal som
hadam vsetko. Tak po mojich predchadzajucich skusenostiach som skusil
posledne, hodit na comp. original W98US a cuduj sa, vsetko bezi odvtedy ako
hodinky!?! Nepredstavitelne pre W9x, ze??? Presdtav si, ze OS W9x je jedna
"velka hromada" 16 a 32bit. DLL kniznic. Jedno, co je na tom velmi
nebezpecne, je nemoznost kontroly predavania korektnych parametrov pri
volani jednotlivch funkcii. Standardnych API funkcii je cca 8700 a kazda,
pokial ma aspon nejaky neosetreny malinky zadrhel moze vyvolat vynimku,
ktora sa ale moze prejavit nie v zdrojovom kode v dll-ke kde vznikla (napr.
predala nekorektny parameter), ale po opakovanych volaniach uplne niekde v
inej funkcii v inej DLL-ke... Takze a to je uz o programovani, nikdy nesmie
ziadna vynimka prekrocit tieto pomyselne vnutorne "hranice", musi byt
osetrena okamzite a este skor, kym nevznikne dalsia vynimka. To uz je v
takom pripade na hranici so stabilitou sameho OS. Ale to mas napisane v
kazdej serioznejsej knihe o programovani. Aj OS musel niekto naprogramovat.
Pritom sa tam "nehra" uz len na vyssich program. nastrojoch ako je C++, ale
ide aj o optimalizaciu kodu priamo v assebleri. Hranie sa o strojovy cas,
aby klucove operacie zaberali co najkratsiu dobu pri ich vykonavani. Este
spomeniem "thunking" , vzajomne volanie sa 16-32 a 32-16bit dll-dll,
dll-exe,... atd. Vsade mozu byt chyby... Spickovy SW ma pomyselnu chybovost
tak jedna chyba na 10 000 riadkov zdrojoveho kodu, ak sa mylim, opravte ma.
A potom tie neskutocne servisspacky napr SP6a na NT4.0 (36MB!!!) Vsade stale
same chyby...

TAKZE NA ZAVER: Pri lokalizacii starych 9x bolo urcite potrebne rekompilovat
aj velmi podstatnu, dolezitu cast kodu (jadro systemu) a co to potom "LEN" s
upravami lokalizacie spravi, vie uz len M$... S W2k je to uz podstatne
lepsie. Ide o plne 32bit OS a nie "hybrid" 16-32bit ako je OS W9x. Aj to sa
plati za snahu o kompaktibilitu so starym MSDOS...

Jano

Datapump utilita

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 02.8.2000 13:54:13

Ahoj,

Zdeno Jasek wrote:

> [...]
> databazami, ale ja mam len Delphi Pro.
>
> Nemate niekto utilitu, ktora vyberie data z jednej databazy pod

Nepamatuji si to z hlavy, ale seznam vsech moznych utilit najdes napr.
na http://members.tripod.com/cvalde

Taky by neco takoveho melo byt v IB_WISQL.

> Vdaka za odpoved.
> Zdeno

MS Visual C++

[*] MDvorak(zv)csas(tec)cz - 2.8.2000 13:54:54

Mame s kolegou podobny problem, na poslednim skoleni u Honzy Sebelika jsme
se predbezne domluvili na moznosti usporadat na toto tema kurz napr. pod
nazvem "Od Delphi k C++" :-)). Skolil by to asi D. Muzatko, ktery zvlada obe
vyvojova prostredi. Takze, pokud by byl zajem, tak se ozvete Honzovi na mail
<mailto:honza(zv)haes(tec)cz>.

M. Dvorak

[...]

[*] Flon <flon(zv)pobox.sk> - 2.8.2000 13:54:34

Zdravim !

[...]

Rychlost pripojeni k IB

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.8.2000 14:12:15

On 2 Aug 2000, at 8:19, David Lebeda wrote:

> [...]
> komponentami. Objem dat v tabulce je pomerne maly a rekl bych,
> ze server je schopen je dat k dispozici temer ihned. Problem je v tom,

Ano, odezvami jsem myslel i rychlost vraceni dat (vcetne
vyhodnoceni dotazu). Test jsem delal nad 100 000 vetami, aby
casy byly rozumne meritelne.

> [...]
> ovsem neznamena, ze ji nelze merit a srovnavat, i kdyz treba jen v
> ucelovych testech. Neni ale ani bezvyznamna, zvlastne je-li mezi dvema

Zalezi na tom, co muze byt znatelny rozdil. Jestlize budu tahat
nejake mensi mnozstvi dat (stovky zaznamu), coz bude trvat
napriklad nekolik desetin vteriny, pak je i dvoj-trojnasobek casu
celkem zanedbatelny.

Pokud bych potreboval naopak prelevat velke objemy dat, pak je to
stejne zrale na optimalizaci nejakym rucnim zpusobem usitym na
miru danemu problemu.

> Umoznuje-li charakter aplikace vytvaret SQL dotazy, ktere
> vraceji jen malou mnozinu dat, je to celkem jedno. Ma-li se ale
> zobrazit nejaky prehled z vetsiho mnozstvi dat, bude me uz
> rychlost zajimat.

Mno, zde zalezi na tom, jak to udelas. Mejme milion vet v SQL
datbazi, ktere chces "najednou" zobrazit. Pokud udelam test s
BDE a napr. OLE DB, pak vycitani celeho datasetu odshora dolu
mi v BDE pujde znatelne rychleji (podle testu, ktere jsem delal,
jinak jsem to nezkousel). Jenze takoveto monstrum je zrale na
optimalizaci. Setkame se s nasledujicimi problemy:

Jak s takovym objemem nalozit? Nedojde mi pamet? Atp. Kdyz
vsak budu chtit skocit nekam doprostred dat, nebo na konec, bez
sekvencniho listovani shora dolu, situace se muze najednou
rapidne zmenit. S BDE si budu muset pockat, az se nactou
vsechny zaznamy mezi zacatkem a mnou pozadovanou pozici
(pominme, ze nastaveni jine konkretni pozice nez "konec" je v BDE
znacne problematicke). V OLE DB klidne skocim rovnou na danou
pozici (kterou urcim snadno, protoze uz na zacatku znam pocet
vyslednych zaznamu), a vyctu jen tolik vet, kolik se mi vejde
napriklad do gridu. Sekvencni cteni v OLE DB trva citelne dele nez
v BDE, skok nekam je vsak okamzity, narozdil od BDE. Krome
toho mohu lepe hospodarit s pameti a prelevanim dat po siti,
protoze to mohu primo ovlivnit. Takze zaver je takovy, ze v nektere
situaci je rychlejsi BDE, v nektere OLE DB.

Vybral jsem zamerne OLE DB a ne ADO, protoze nevim, zda lze v
ADO pro takovyto pripad vypnout tahani dat do vnitrniho ADO
bufferu.

> [...]
> zjistovat), ze by byl vyvoj ODBC oficialne zastaven. U dblib je to
> znamo - je pak ale otazka, proc jsou nativni linky pres dblib stale

Co se tyce ODBC, tak to samozrejme nelze zarazit hned. Ale
podle mych informaci chce MS nahradit ODBC prave technologii
OLE DB. Takze tyto budou nejakou dobu spolu koexistovat, ale
ocekavam, ze za nejakou dobu (v rocich) ztrati ODBC oficialni
podporu a skonci.

Nativni linky pro DBLib souviseji s urcitou setrvacnosti, s tim, ze
zdaleka ne kazda databaze ma jiz vyladene OLE DB providery atp.
Nedavno jsem napriklad zjistoval, zda bude 602 delat OLE DB
provider pro svou WinBase. Odpoved byla znacne vyhybava, takze
asi ne (prozatim). Co si o tom mam myslet? Nejsou dostatecne
prostredky (ci sila) na dalsi vyvoj databaze? Nebo se firma uz
rozhodla nechat to vysumet do ztracena? S ODBC jiste jeste
nejaky rok prezije, ale ocekavam, ze tlak na schopnost pripojeni
primo pres OLE DB bude cim dal tim silnejsi (vsichni ADO
programatori) a bude ubyvat tech, kteri se dlouhodobe smiri s
oklikou OLE DB - ODBC - databaze. Osobne se domnivam, ze
uspech IB6 bude do znacne miry zavisly (ve Woknech urcite) na
podpore OLE DB. IBExpress je prilis proprietalni reseni.

IB a generator 2 indexu

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 2.8.2000 14:17:42

> [...]
nemazou a
> hodnotu A v tomto pripade zadava program, nikoli uzivatel, jak jsem

Nojo, ale Before Insert nastava jeste drive,
nez do toho muze zasahnout jakykoliv program,
takze, kdyz tu hodnotu testujes v triggeru, bude vzdy NULL,
protoze ji jeste nemohl nikdo obsadit krome triggeru samotneho.
After insert jiz vyzaduje obsazene hodnoty NOT NULL, protoze pred
tim probehne validace.

> O to mi vlastne jde. Kdyz za zlomek casu je vlozen dalsi zaznam, je
pri
> volani dalsiho MAX(B) uz hodnota v DB?.

Pokud ty hodnoty obslouzi trigger.

> Souvisi to s tim, co je definovano jako INSERT a kdy se volaji
eventy BEFORE
> a AFTER.

Zacatek transakce, konec transakce. Tedy pred insertem a po nem.
Jaro

> Diky, Honza.

IB a generator 2 indexu

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 2.8.2000 14:23:40

> [...]
potrebujes, ale ak
> by ti nevadili medzery v ciselnom rade, znacne by sa to mohlo

Toto je urcite lepsi reseni, nebot generator zarucene vylouci
duplicitu.
Mezeram v ciselne rade se nelze vyhnout ani v puvodnim reseni.
Mezera vznikne vzdy po smazani zaznamu.
Krome toho to bude rychlejsi.
Problem bude spis v tom, ze tu nevznikne vazba na B - A. Jestli jsem
dobre pochopil,
on chce vzdy novou radu pro stejne A
Jaro

> Zdeno

B=1.

Prechod na Win2000

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 2.8.2000 14:38:41

Na TechBox(tec)cz jsem umistil obsahle testy a srovnani Win ME vs. Win 98,
viz. http://www.techbox(tec)cz/clanek.asp?id=2170
(prevzato z Czech Overlock Paage)

Z testu plyne, ze se jedna opravdu o Win98SE v trochu novem kabate
a s nejakymi novinkami. Rozdily ve vykonu jsou jen nepatrne.
Jadro je stejne a DOS je trochu nelogicky zamaskovan.

Podle meho nazoru prechod na Win ME ma smysl jen s nakupem
noveho pocitace, jinak je to skoda penez a z pohledu prinosu
pro praci v Delphi 5 to neresi temer nic. Takze pro Delphi 5 rozhodne
doporucuji W2k, nebot potize s nedostatkem zdroju ve Win ME
pretrvavaji. Jsou zde vsak ovladace pro novejsi hardware, takze je
nemusite shanet po internetu.

Jak bude trochu casu, udelam vykonnostni testy Win ME vs. Win 2000.
Jaro

> From: "Miroslav Cipel" <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz>

> [...]

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 2.8.2000 14:52:53

> Sice jsem ani na jednu nekoukal, ale vsadim se, to tam bude...

Z uvedenych stranek jsem si stahl nekoli demoverzi ci trial verzi.

* Advanced Office 97 Password Recovery
- metoda hrube sily (snazi se proverit vsechny mozne kombinace tvaru
hesla)
- maximalne 4 znakove hesla
Nepouzitelne.

* GuaWorD (Guaranteed Word Decryptor)
- metoda hrube sily
Nepouzitelne.

* WORD97CR.EXE
- "This version has expired you should check ... for latest version."

* DNS query for "www.hack-crack.com" failed : host not found.

* WordRecovery demo
- Integrovano primo do MS Word jako Add-in, ale nefunkcni.

* MSOfPass'97 demo
- metoda hrube sily
- maximalne 3 znakove hesla
Nepouzitelne.

* Password Service
- infikovan archiv, takze nevyzkouseno

Uz me to dale nebavi. Treba bych to do konce sveho zivota opravdu nasel.

Josef Cerny

detekce verze online

mohl by mi prosim nekdo poradit, jak zjistit velikost souboru a jeho
FileDate na serveru v netu? Treba pres HTTP. Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D4 CS
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Zaheslovany subor MS Word (OT)

[*] Petr Sadovsk� <petr(zv)slunce(tec)cz> - 2.8.2000 15:36:17

Dobre, dobre. Omlouvam se. To kouzelne sluvko, na kter� slysi astalavista je
"office" . Ted jsem to overoval.

From: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>

Zaheslovany subor MS Word (OT)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 2.8.2000 15:43:38

No vidis, a ja, presto, ze to nepotrebuju jsem behem
10 minut nasel tuto stranku
http://hackersclub.com/km/files/password_cracker/index.html
stahnul jsem si z ni program, ve Wordu 7.0 jsem vytvoril
dokument, zahesloval jej (9+1 znaku) a timto hackem jsem
to heslo rozkodoval.

Dobra.

BTW: Nemyslel jsem to nijak ve zlem.

> [...]
> - maximalne 4 znakove hesla
> Nepouzitelne...

> Uz me to dale nebavi. Treba bych to do konce sveho zivota opravdu nasel.

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 2.8.2000 16:06:24

Jako byvaly programator v MSVC++ vim, ze je treba nejprve se naucit obecne
C, k tomu se mi jevi jako velmi dobre knizky od P. Herouta. Potom to chce
zaklady programovani ve Windows (zde je jako klasika Ch. Petzold) a potom
samotne MSVC++, ale tady si moc netroufam neco doporucovat, protoze jsem
toho sam zase tolik neprecetl. Snad Kruglinski nebo z ceskych Virius. V
obchodech jsou toho mraky.

Jako _velmi_ dobre clanky se mi jevi ty na www.eternal(tec)cz. Dokonce jsem si
sam pro sebe jich kolem 250 stahl, ale zabalene to ma nejakych 4.5 MB, takze
mailem asi ne. Pokud jsi z prahy, mohli bychom se domluvit.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 3, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538
[...]

Opet Stay On Top

[*] Str�n�k Franti�ek <FStranik(zv)cpoj(tec)cz> - 2.8.2000 16:15:58

Dekuji za odezvu,

ale omlouvam se, ze jsem asi spatne popsal problem. Samozrejme, ze pouzivam
fsStayOnTop, ale problem je v tom, ze kdy� muj program bezi s mojim
formularem, kter� je zat�m sam navrchu (ma stay on top) a spustim jinou
aplikaci, kter� ma taky formular StayOnTop muj formular zustane vzadu a ja
potrebuji, aby se dostal zase sam dopredu jako "nejvssi" StayOnTop ze v�ech
prave bezicich aplikaci.

Opet predem dekuji za radu.
F.S.

IB a generator 2 indexu

To mas pravdu, ale zaznamy se nebudou mazat a pri zmene se tytvori nova
verze - klic "B", pak by v tom byl trosku zmatek, protoze by "B" jako verze
nebylo to prave orechove. :-)

Diky, Honza.

> [...]
ale ak
> by ti nevadili medzery v ciselnom rade, znacne by sa to mohlo zjednodusit:

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 2.8.2000 16:54:49

Behalf Of

> Hmmm, asi delam porad neco spatne. Otverel jsem exkluzivne
> nejakou tabulku a
> prohledal cely disk a po nejakem *.lck ani stopy.

Ahoj.
Mne se vzdy ten soubor vytvori primo ve stejnem adresari jako je tabulka.
Soubory se jmenuji PARADOX.LCK a PDOXUSRS.LCK.
Jsou tam dokud je nejaka tabulka otevrena kykoliv a odkudkoliv.
Pri zavreni posledni tabulky poslednim uzivatelem zmiznou.
Jeste zkus experimentovat s parametrem BDE LOCAL SHARE=TRUE

Exkluzivni otevreni tabulky

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 2.8.2000 16:57:57

Behalf Of Brant Petr

> [...]
> LocalShare:=true. Neni treba chyba v tom, ze se to nedela pres alias? To
> jsem zatim nezkousel. A pokud ano - jak se da z aliasu vykousat fyzicka

Jeste musis mit nastaven ve vsech BDE NET DIR aby ukazoval do jednoho
stejneho fyzickeho adresare.

ADONIS a mazani vety

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 2.8.2000 18:11:21

Tak ja uz nevim,
pouzivam TADODataSet, mam zapnuty cached updates.
Pri pokusu o smazani jedne vety metodou Delete mi to projde, pri pokusu o
smazani jine vety NE.
Nahlasi mi to: Row handle referred to a deleted row or a row marked for
deletion.
A konec.

Ten dataset zobrazuje select pres vice tabulek, pricemz to blbne na vete,
kde se diky JOINu zobrazuje stejny radek z jedne tabulky jako na dalsim
radku.

Netusite nekdo (Eriku, help), co se deje ?

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Aktivny user v Interbase

[*] Bohdan Pomsahar <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 2.8.2000 18:33:47

Zdravim,

mam problem. robim v interbase procedurku v ktorej potrebujem zistit meno prave prihlaseneho uzivatela k interbase. Vie to niekto? Tiez by pomohol zrozumitelnejsi help. Za vsetko DIK

Bohdan Pomsahar

QDB versus KBMMEMTB versus ?

[*] x5delphi <x5delphi(zv)yahoo(tec)com> - 2.8.2000 19:29:49

Ahojte,

mam asi 12 MB udajov, v 6 tabuliek, ktore maju v priemere priblizne 120 000 poloziek.

Spravil som si jednoduchy prezerac s vlastnou spravou tabuliek v pamati.
Program je sice hotovy, ale moje vlastne riesenie je nedostacujuce (dlhe natahovanie, atd...).

Nasiel som na i-nete dve komponenty QDB a KBMMEMTB, ktore tento moj problem riesia,
ale chcel by som sa vyhnut zbitocnemu prerabaniu a testovaniu, ak niekto uz touto cestou presiel.

Takze ak mate niekto skusenost s tymito, alebo inymi komponentami tohto druhu, dajte vediet

D5 PRO

http://im.yahoo.com

vypnuti windows

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 2.8.2000 19:41:40

ahoj,
potreboval bych poradit co je na nasledujicim kousku
kodu spatne. Umi to vypnout windows (u me NT4 CZ SP6).
S vypinanim problemy nejsou. Problem nastane az tehdy,
kdyz takhle vydam povel k vypnuti a nejaka jina aplikace
ho stornuje. Kdyz potom chci poc vypnout standartne
(Start\Vypnout) tak mi nabehne sice ta znama sediva obrazovka
jako pri vypinani, ale k vypnuti (resp. odhlaseni) uz nedojde.
Ani druhe pouziti stejneho kodu uz vypnuti nevyvola.

jeste jedna vec:
Pokud volam ExitWindowsEx s paramatrem
EWX_POWEROFF dojde sice po vypnuti k preruseni napajeni,
po kterem ovsem poc znovu nastartuje. V masine problem neni,
protoze w2k ji vypnout (tedy fyzicky - od napajeni) umeji.

Za rady diky
Tomas Bihary

NewPrivilegies: _TOKEN_PRIVILEGES;
DUMMY: DWORD;
ALUID: Int64;
TokenHandle: THANDLE;
begin
Win32Check(LookupPrivilegeValue(nil, PChar('SeShutdownPrivilege'),
ALUID));
NewPrivilegies.PrivilegeCount := 1;
NewPrivilegies.Privileges[0].Luid := ALUID;
NewPrivilegies.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
Win32Check(OpenProcessToken(GetCurrentProcess, TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES,
TokenHandle));
Win32Check(AdjustTokenPrivileges(TokenHandle, False, NewPrivilegies, 0,
nil, DUMMY));
Win32Check(CloseHandle(TokenHandle));
Win32Check(ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN, 0));

/// alternativne jsem jeste zkousel zmenit privilegia
NewPrivilegies.Privileges[0].Attributes :=
SE_PRIVILEGE_ENABLED_BY_DEFAULT;
Win32Check(AdjustTokenPrivileges(TokenHandle, False, NewPrivilegies, 0,
nil, DUMMY));
/// nebo volat CloseHandle az zde
Win32Check(CloseHandle(TokenHandle));
end;

detekce verze online

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.8.2000 19:51:42

> ahoj,
> mohl by mi prosim nekdo poradit, jak zjistit velikost souboru a jeho
> FileDate na serveru v netu? Treba pres HTTP. Diky

HTTP hlavicky obsahuji otrebne informace:

Content-Length - delka souboru (ale pokud server posle soubor v jine verzi
protokolu nez HTTP 1.1 muze chybet - konec souboru se signalizuje ukoncenim
spojeni)

Last-Modified - posledni cas zmeny souboru

Tyto informace lze vycist but pri GET pozadavku - zaroven posle i soubor
nebo pomoci HEAD pozadavku - server posle jen HTTP hlavicku

V pripade FTP serveru je treba nacist obsah adresare a ten rozparsovat.
Bohuzel neexistuje jednotny a pouzivany format listingu takze je treba
naucut se parsovat nekolik (cca 10) pouzivanych formatu vypisu.

Zdravi
Dalibor Toman

IB 5.6 a podivna hlaska

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.8.2000 22:04:04

Preji vsem pekneho dne,

mam velice skromny dotaz, co mi chce IB rict timhle?:

invalid request BLR at offset 550
Implementation limit exceeded
block size exceeds implementation restriction

Delam select pres blbych sedm tabulek a misto
vysledku dostanu uvedenou hlasku.

Jestli to je tim, ze sedm tabulek je pro nej
trapne velke cislo, jak to obejdu? (vysledek
musi byt ze sedmi tabulek).

Diky za pripadne odpovedi.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

MS Visual C++

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.8.2000 22:48:29

From: "Brant Petr" <Brant(zv)dcomm(tec)cz>
> Jako byvaly programator v MSVC++ vim, ze je treba nejprve se naucit obecne
> C, k tomu se mi jevi jako velmi dobre knizky od P. Herouta. Potom to chce

Ahoj,

presne tak. Sice C nijak moc neovladam, ale i jen pro pasivni znalost jsou
knizky od Herouta opravdu dobre.

> Jako _velmi_ dobre clanky se mi jevi ty na www.eternal(tec)cz. Dokonce jsem si

Pravda, proc ale nemame neco takoveho i pro Delphi ? ;-)

Petr Vones, amatersky programator

Komunikace po siti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.8.2000 22:49:07

From: "delphi-l(zv)fwd(tec)cz" <duhasystem(zv)volny(tec)cz>
> tohle si nemyslim, ze by byl nejlepsi napad. Mame taky aplikaci, ktera

Ahoj,

Naprosto souhlasim, ale pozadavek byl nezavislost na siti (do cehoz lze
pocitat i NetBEUI). Jinak je asi nejlepsi pouzit sockety.

Petr Vones, amatersky programator

Exkluzivni otevreni tabulky

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 2.8.2000 22:56:21

From: "Brant Petr" <Brant(zv)dcomm(tec)cz>

Musis pouzivat TSession, kde NetworkDir musi byt nastaveny do toho isteho
adresara na vsetkych PC, a samozrejme LocalShare:=true;

Roland.

Odchytavani vyjimek

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 2.8.2000 23:09:24

Otazka je jestli to "nekdy" skutecne nastane.
Sice nevim k jakemu objektu patri ten Add(), ale
kdyby's si's z toho Add() udelal Boolean fci tak
nepotrebujes ani try.

while Add(TTyp.Create) do
>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <
=====================================
GSM: 0602 652 203 > nekolik mist v
> [...]
> 7 end;
>
> ale nechce se mi to vsechno prepisovat, zvlaste kdyz mi to nekde funguje.

[*] MJsoft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 2.8.2000 23:33:32

No prave ze v ovladacich panelech / Mistni nastaveni je cestina. Ale
POZOR!!! v jinych
programech na temze pocitaci to je v poradku. Muj program normalne vsude
beha. Me to
pripada, ze se zpitvori cestina jen u prvku, do kterych je jejich hodnota
pridana az za behu.
Takze mam treba tlacitko kde je to v poradku (caption uz z designu) a mam
Label kde do
Caption neco zapisu (caption zadam v RunTime) a to neni v poradku.

I tak dekuji

Jin

> [...]
> Jeste bych dal na kazdem formulari v projektu pro sichr jako Charset fontu
> EASTEUROPE misto DEFAULT (ale to je opravdu jenom pro jistotu).

ADONIS a transakce

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 2.8.2000 23:33:12

Z minulych Tvych mailu jsem zjistil, ze pracujes s MS SQL.
V MS SQL 6.5 vnorene transakce nebyly funkcni.
Neslysel jsem o tom, ze by se v tomto v MS SQL 7.0 neco zmenilo. (Na muj
dotaz na MS 7.0 konferenci pred rokem na toto tema nebyli ani lide povolani
lide z MS sto odpovedet.)
Je mozne si transakce pojmenovat a volat je vnorene, ale nefunguje to tak ji
by si clovek predstavoval !!
Takze chovani Adonisu v pripade MS SQL neznamena takrka zadne omezeni.

Presneji: MSSQL 6.5 podporoval dva levely transakci: User a interni (interni
= napr. Update vice zaznamu).
Pokud pri hromadnem updatu porusi jeden zaznam ref.integritu, pak se
"Rollbackuje" tato interni transakce cela, ovsem aniz by se volal Rollback
nadrizene User-Transakce.

S pozdravem, Lada

> Tak mam na svete dalsi problem:
> nemuzu pustit vice transakci vnorenych do sebe.
> Pri druhem zavolani TADODatabase.StartTransaction mi to napise
> "Cannot start more transactions on this session." a smitec.
>
> Pritom vnorovani transakci v lozene procedure funguje -
> v programu zavolam StartTransaction a ve stored proc si muzu s transakcema
> libovolne hrat, kdyby tak to same fungovalo i delphi, jo to by bylo zuzo

> [...]

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 2.8.2000 23:43:56

To jsem kdysi take resil.
IMHO to nejde a neni to omezeni Adonisu, ale problem je v ADO.
Nakonec jsem to vyresil, ze na mistech, kde potrebuji, aby se stal RecordSet
editovatelny, tak si vytvorim novy In-Memory RecordSet a data tam zkopiruji.
Kdysi jsem v konferenci s Erikem resil casovou narocnost.
Erik pak zabudoval do Adonisu podporu VC Extension pro ADO, kde pomoci
bindovani jednotlivych fieldu lze dosahnout velkeho zrychleni. Ovsem toto
reseni lze vyuzit pro RecordSety s pevne danou strukturou.
Ja to pouzivam obecnejsi procedure ZaridAbyBylRecordSetEditovatelny(var
MyRecordSet : ADO.RecordSet);
takze jsem se musel spokojit s pomalejsi rychlosti.

Nicmene to omezeni of ADO nechapu. I kdyz ma clovek RecordSet disconnected
od DB a jede v modu ClientCursorLocation a BatchOptimistic (coz odpovida
staremu znamemu CachedUpdates), taky si RecordSet pamatuje, ze prvni field
je puvodem AUTOINCREMENT, druhy je kalkulovany atd. a tedy ani prvni ani
druhy nejde editovat.

Take bych mel zajem o nejake genialni reseni jak ADO presvedcit ...

S pozdravem, Lada

> [...]
>
> Ovsem pro polozky, ktere zobrazuji data z tabulky v db, pro ty to funguje.
>
> Potrebuju nutne, aby to fungovalo i pro polozky vypocitane, prosim

ADONIS a mazani vety

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 2.8.2000 23:51:24

Myslim, ze Adonis/ADO default ocekava, ze prvni sloupec je unikatni klic.
Tipl bych, ze jednim z moznych reseni je zmenit poradi sloupcu, tak, aby
prvni z nich byl nejaky unikatni (samozrejme pokud to jde).

Lada

> [...]
> radku.
>
> Netusite nekdo (Eriku, help), co se deje ?

Profiler rychlosti pre stavbu SQL prikazov

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 3.8.2000 02:07:52

Je nieco take ako v napisane v %subj% ?

D4-QuickReport

[*] KINEKUS <kinekus(zv)nextra.sk> - 3.8.2000 06:24:39

Bolo to presne to. Uz to slape.

> Mohlo by to byt tim, ze neni nastavena vlastnost DataSet komponenty
> TQuickRep.
>
> Jaromir Cermak

A mas dobre nastaeny charset u fontu? (EASTERN_EUROPE)

Sroub

> [...]

> tel. +420-608-944444
> http://www.spektrum(tec)cz

Profiler rychlosti pre stavbu SQL prikazov

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 3.8.2000 08:06:00

Ahoj

V MS SQL 7.0 excistuje v Query analyzeru moznost zapnout volbu show query
plan, tam je videt jak dlouho ktery dotaz trva, jake operace pri tom server
provadi a kolik procent z celkoveho casu zabiraji. Jak je to u ostatnich
databazi nevim.

Jaromir
Cermak

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.8.2000 08:27:26

> [...]
> nejake mensi mnozstvi dat (stovky zaznamu), coz bude trvat
> napriklad nekolik desetin vteriny, pak je i dvoj-trojnasobek casu

Uloha, kterou jsem sestavil a ktera predstavuje sekvencni cteni,
odpovida realnemu dotazu v jedne me aplikaci. Podle zadaneho
obdobi se ma postupne projit vybrana mnozina dat a graficky
zobrazit v TDrawGrid. Jestli to samotne nacteni dat trva 1,5 sec
nebo 3 sec je uz pomerne znat. V realnem provozu nepujde o
vsech (zatim) 4000 radku, ale skutecne jen o par set, nicmene i
tak pusobi rusive, kdyz se musi cekat.

> [...]
> (kterou urcim snadno, protoze uz na zacatku znam pocet vyslednych
> zaznamu), a vyctu jen tolik vet, kolik se mi vejde napriklad do gridu.

To mas asi pravdu a me to nenapadlo. Zkusim casem sestavit
nejaky test s nahodnym poskakovanim po tabulce nebo jinou
takovou aktivitou.

> [...]
> Nedavno jsem napriklad zjistoval, zda bude 602 delat OLE DB provider
> pro svou WinBase. Odpoved byla znacne vyhybava, takze asi ne

OK, ale specialne pro MSSQL7 mi prijde poskytovani nativniho
linku pres dblib jako vec, kterou Borland dela i presto, ze se
obecne vi, ze uz to je passe.
Abych byl v obraze - kdyz se rekne nativni link, znamena to
automaticky dblib? Nebo lze nativni link napsat i s jinou knihovnou?

David

vypnuti windows

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.8.2000 08:41:55

> [...]
> jako pri vypinani, ale k vypnuti (resp. odhlaseni) uz nedojde.
> Ani druhe pouziti stejneho kodu uz vypnuti nevyvola.

pred casem, kdyz jsem taky potreboval udelat shazovani Windows,
jsem udelal kod podobne jako ty a fungovalo to dobre. Druhy den to
vsak nahle z niceho nic prestalo slapat. Zjistil jsem, ze z mne
neznamych duvodu kolabuje AdjustTokenPrivileges, a to kvuli
predposlednimu parametru. Neumim si to vysvetlit, ale pomohlo
toto:

var
reserved: cardinal;
hToken: THandle;
tkp, pom: TOKEN_PRIVILEGES; if OpenProcessToken(GetCurrentProcess,
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then
begin
LookupPrivilegeValue(nil, PChar('SeShutdownPrivilege'),
tkp.Privileges[0].Luid);
tkp.PrivilegeCount := 1;
tkp.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
AdjustTokenPrivileges(hToken, FALSE, tkp,
sizeof(TOKEN_PRIVILEGES), pom, reserved);
end;
ExitWindowsEx(EWX_REBOOT or EWX_FORCE, reserved);

Nevim, jestli Ti to k necemu pomuze, ale treba jo.

David

ADONIS a transakce

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 3.8.2000 08:47:57

Pardon, zapomel jsem uvest presnejsi udaje, tak tedy: MSSQL 2000, DMAC 2.6,
ADONIS 4.0, D5 Pro.

Takze nemam sanci volani vnorenych transakci z Delphi programu zrealizovat ?
Neslo by treba tento problem obejit tak, ze bych volal z Query T-SQL prikaz
BEGIN TRAN a COMMIT TRAN ?
Je to ale fuj reseni a vubec se mi nechce ho pouzivat, kdyz mam k dispozici
metodu StartTransaction, ktera by to mela samozrejme umet.

Jinak s vnorenymi transakcemi v ramci T-SQL nemam zadne problemy, tam vse
funguje, jak ma.

PS: taky vam tak strasne chybi v T-SQL nejake to try ... except ?

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

ADONIS a mazani vety

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 3.8.2000 08:57:44

> Myslim, ze Adonis/ADO default ocekava, ze prvni sloupec je unikatni klic.
> Tipl bych, ze jednim z moznych reseni je zmenit poradi sloupcu, tak, aby
> prvni z nich byl nejaky unikatni (samozrejme pokud to jde).

No a to je prave to, co nejde :-(.
Klic tam je, ale slozeny z vice polozek, a na to je asi teda ADO kratky
:-((.
Takze mi asi zbyva jen doufat, ze se takova chybova hlaska neobjevi moc
casto :-(((.

Ono to teda tu hlasku po volani metody Delete zobrazi, trochu se poblazni
DBGrid
(zmizi ost. vety, ktere se potom pri rolovani zase objevuji), ale jinak
potom zase vse funguje.

Keep mailing :-((((
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Zvlastnost - indexy a ADO

[*] Milan Schembera <spravce(zv)spektrum(tec)cz> - 3.8.2000 09:04:58

Hahoj vsichni,

vcera jsem prisel na takovou zvlastnost a jenom jsem se chtel zeptat, zda s
tim nema i nekdo jiny zkusenosti. Mam projekt v D5Ent - pripojeny na MS SQL
7 via ADOConnection (SQLOLEDB). V databazi mam tabulku, kde je na prvnim
poli primarni index, na druhem poli je dalsi index, na ostatnich polich
index nejni. A ted jsem s tim trosku laboroval - do TADOTable jsem do
property IndexFieldNames daval ostatni pole (na kterych neni index) a ono
mi to normalne fungovalo tak (radilo), jako by na tech dalsich polich index
byl. Bylo to vcelku i rychle. A ted se ptam: Je to obecna vlastnost nebo
jenom nahoda ? Zil jsem v domneni, ze do property IndexFieldNames muzu dat
pouze vycet poli, ktere jsou v nekterem z indexu tabulky ...

Jestlize to funguje i bez indexu v databazi, je to docela bomba - pokud
ano, ma nekdo zkusenosti s tim, jak se to chova, pokud je v tabulce nekolik
tisic pripadne desitek tisic pripadne stovek tisic zaznamu ???

Diky moc za kazdou zkusenost a nazor.

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
Spravce IT
SPEKTRUM CZ a.s.
tel. +420-608-944444
http://www.spektrum(tec)cz

nefunkcni BookmarkValid

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 3.8.2000 09:08:06

D5 Pro, ADONIS 4.0, MSSQL2000
Setkal se nekdo s nasledujicim problemem ?

Potrebuju se v nejake chvili nepozorovane prohrabat datasetem (TADODataSet).
Pouzivam tento kod:

var B: TBookMark;

B:= DataSet.GetBookmark;
DataSet.DisableControls;
if DataSet.BookmarkValid(B) then
DataSet.GotoBookmark(B);
DataSet.FreeBookmark(B);
DataSet.EnableControls;

no a prave v tom Bookmark valid je zakopana sabaka.

V momente, ze pri operacich v datasetu dojde k Refresh a veta, na kterou ten
Bookmark ukazoval uz tam neni,
ocekavam, ze mi BookmarkValid zahlasi False, ale on ne, on si stale
tvrdosijne hlasi true,
takze dojde k volani GotoBookmark, kde mi to samozrejme spadne.

Co s tim ?

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Jak ud�lat pr�vodce (wizardy)?

[*] Ond�ej �t�rba - 3.8.2000 09:26:14

>Ja pro takove pripady pouzivam komponentu Notebook.

Rad bych ji vyzkousel, je mozne ji odnekud stahnout?

Editace fieldu v ADODataSetu (ADONIS)

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 3.8.2000 09:26:54

> [...]
> stal RecordSet
> editovatelny, tak si vytvorim novy In-Memory RecordSet a data tam

Co ? Co je to take In-Memory RecordSet ? Jak se pouziva ? Mohl bys mi,
prosim,
tuto problematiku priblizit ?
Potazmo - uz jsem se jednou ptal - pouzivas ADORecordSet nebo ADODataSet ?
Jaky je mezi nimi rozdil ? Omezeni ?

> [...]
> je puvodem AUTOINCREMENT, druhy je kalkulovany atd. a tedy ani prvni ani

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Jak zalozit login?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.8.2000 10:20:43

Ahoj,
nedavno jsem tu natuknul problem, zda loginy na SQL serveru ma
zakladat sama aplikace, nebo zda se to ma nechat databazovemu
administratorovi. Ti, co odpovedeli, vetsinou radili zakladat loginy z
aplikace. Potreboval bych poradit, jak vyresit otazku bezpecnosti.
Kvuli moznosti zneuziti mam stavajici stav takovy, ze jednotlive
loginy nemaji zadna prava a prava k prislusne databazi resi
aplikacni role (MSSQL7).
Charakter aplikace je takovy, ze ji vyuzivaji vsichni
zamestnanci podniku. Kdyz prijmou noveho zamestnance, je
potreba mu zalozit jmeno v aplikaci i na SQL serveru.
Idealni stav, ktereho bych rad dosahl, je, aby uzivatele meho
programu mohli s SQL serverem manipulovat pouze prostrednictvim
tohoto programu (pokud jim spravce explicitne neudeli jina
opravneni). Ve vztahu k databazi to plne resi aplikacni role,
nicmene na zaklade aplikacni role nelze pridelit opravneni k
zalozeni ci smazani loginu. Reseni, ktere by tato prava umoznovalo
ridit, je, ze implicitni administrator me aplikace bude automaticky v
roli securityadmin a pokud zalozi nejake dalsi adminy, tak i tito
budou patrit do teto role. Nevyhodou je, ze toto pomerne silne
opravneni je pouzitelne i mimo aplikaci a vytvari tak vlastne
bezpecnostni diru.
Jak to tedy delat lepe?

David

Exkluzivni otevreni tabulky

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 3.8.2000 10:51:32

Aha, tak takhle to je. Uz to funguje. Jenom je mi divna jedna vec. Mam radu
tabulek, ktere se pokousim otevrit exkluzivne. A staci, aby jen JEDNA z nich
byla otevrena (treba pomoci Database Desktopu) na jinem pocitaci, a objevi
se vyjimka u VSECH, ktere se pokousim otevrit exkluzivne. Pise to neco jako
"Directory is controlled by other .NET file..." Myslel jsem, ze se ta
vyjimka objevi jen u te otevrene. Proc to tak je?

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 3, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

> [...]
> cesta k tem datum?

Jeste musis mit nastaven ve vsech BDE NET DIR aby ukazoval do jednoho

Query is too complex

[*] Tomas Skoda <tomas.skoda(zv)jdsoftware.sk> - 3.8.2000 11:13:21

Ahojte,

pri pokuse o zapis do Access 2000 DB pomocou TADODataSet.Post system vyvola
vynimku EDatabaseError so spravou "Query is too complex". Je okolo 110
stlpcov,
ktore sa pokusam ulozit, vela? Ma TADODataSet, respektive OLEDB provider pre
Access
nejake taketo obmedzenia?

V skratke sa pokusam o toto:

- na jednom pocitaci ulozim obsah tabulky do ADTG (Advanced Data Tablegram
format)
suboru pomocou TADODataSet.

- prenesiem tento subor na druhy pocitac, nacitam ho do TADODataSet a
pokusim
sa tieto udaje zapisat do tabulky tak, ze kopirujem hodnoty Fieldov zo
zdroja
(nacitany ADTG subor) do ciela (live dataset nad cielovou tabulkov)

- a pri metode Post dostanem spominanu chybu

Viem, ze uprava DB "live" nie je to najlepsie, ale cely system by mal
fungovat
prakticky nezavisle od struktury tabuliek, samozrejme ze
struktura ZDROJA = struktura CIELa.

Dik za pomoc

Tomas.

Win2K Pro, D5 Ent, Access 2000 + OLE DB provider

Jak zalozit login?

[*] Kalivoda Jozef <KaliJ(zv)spas.sk> - 3.8.2000 11:54:19

zdravim

ak podnik pracuje v prostredi WinNT dalo by sa to riesit pristupom pomocou
"hakov"
a to takto .. v databaze bude jedna tabulka ktora bude obsahovat udaje o :
loginoch na sql (predpokladam ze pre dane aplikacne prostredie sa daju
vytvorit skupiny uzivatelov zo zhodnymi pravami ) pre skupiny prav na
objekty (samozrejme whodne kriptovane) a nt login name uzivatela . Na server
bude existovat jeden login ktory nema heslo (alebo ma njake standartne) a
ktory bude mat pravo len na tu tabulku z popisanymi udajmi. Po spusteni
aplikacie si zisti ci je uzivatel definovany v DB a podla definicie si
precita novy login (s potrebnymi pravami) pod ktorym sa pripoji.

blizsi popis riesenia na osobny mail...KaliJ(zv)spas.sk

[...]

cteni Cookies

nevite prosim nekdo (treba fci), jak by se dali precist cookies z pevneho
disku? Struktura cookies souboru je sice pomerne jednoducha, ale ja treba
nevim, jak se ten soubor jmenuje. Pokud je totiz techto souboru se stejnym
jmenem vice, pridavaji se tam - skript, skript[2]....
Proto nemuyu na 100% rict, jaky soubor k dane strance patri....

a jeste jedna vec: jak docilit toho, aby se muj program zobrazil/smazal ve
Pridat/ubrat programy?

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D4 CS
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Odchytavani vyjimek

[*] Jan Krizek <krizek(zv)krizkules(tec)cz> - 3.8.2000 12:48:20

> Otazka je jestli to "nekdy" skutecne nastane.
> Sice nevim k jakemu objektu patri ten Add(), ale
> kdyby's si's z toho Add() udelal Boolean fci tak
> nepotrebujes ani try.
>
> while Add(TTyp.Create) do

Vyjimka se opravdu vola, ale uvnitr konstruktoru (ne az v Add(), tam to pak
vubec nejde). V C++ je to normalni zpusob jak zabranit vytvoreni objektu a v
helpu k Delphi je to take tak napsano, ze po vyvolani vyjimky v konstruktoru
dojde k jeho zruseni - to se mi zda jako cistsi, nez neco testovat a pak
pripadny prebytecny objekt rusit - tedy kdyby to fungovalo.

Honza +

ScriptMaker cesky

[*] Mirek Kortus <delphi(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 3.8.2000 12:55:17

Ahoj
Nedavno tu nekdo zminoval, ze ScriptMaker lze pocestit. Pokud jsem to pochopil spravne, prosim poradte mi jak.
Dekuji
Miki

Jak zalozit login?

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 3.8.2000 12:58:48

A proc teda nepouzit NT autentikaci uzivatelu ? Nebudes mit zadne problemy
se zakladanim loginu na SQL.

Definovat uzivatele v systemu je stejne nevyhnutelne, pokud chci rozumne
provozovat nejakou sit a system, tak proc toho nepouzit.

Kazdy uzivatel, ktery bude mit moznost se prihlasit SQL serveru bude patrit
do nejake NT skupiny (treba SQLMANI).
Tuto skupinu pak jako CELEK pridame jako login na SQL server a je to.
Kdykoliv se vyskytne pozadavek na vytvoreni noveho usera, vytvori se pouze
NT uzivatel a prida se do teto skupiny a je to.
tato skupina nebude mit na SQL zadna prava, tudiz si ani neskrtne bez Tveho
programu.
Toto reseni se mi zda elegantni a jednoduche. Navic, jakmile bude mit
uzivatel definovany login na NT stroji,
je mozne mu pridelovat i jine zdroje nez jen pristup k SQL (napr. sdilene
dokumenty, atd.).

Ja toto s uspechem provozuji a vyuzivam toho mimo jine k jednoduche
centralni sprave aplikace.
EXE a jine potrebne soubory jsou ve zdilenem adresari na serveru (ke kteremu
maji pristup opet jen uzivatele, kterym to povolim)
a muzu kdykoliv jednoduse provadet aktualizace bez nutnosti obchazet
jednotlive stanice.

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svatos
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

DBGrid a UpdateSQL

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 3.8.2000 13:09:39

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Ahoj,

Mam Tabulku, ve ktere je polozka PorCis typu AutoInc....
S tehle tabulky zobrazuju Data pres TQuery.
Pri novem zaznamu se mi ale nejak nechce v DBGridu zobrazit nova hodnota Porcis.
Pouzivam UpdateSQL, protoze v SQL dotazu pouzivam ORDER BY....

Jaky je format archivu konference ?

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.8.2000 13:13:06

> [...]
> jednotlive mejly, na zacatku kazdeho je nejaka
> hlavicka. Ja pouzivat Outlook 98, a nevim, jestli se
> to da do nej nejak naimportovat. Jde ci nejde?
*** Vyzkousej a uvidis :-) A nebo posli ukazku 3-4
vyexportovanych mejlu. Ale myslim, ze by to jit melo
(dulezity je ten ukoncovaci retezec -- pokud nebude
standartni (jak je u Microsoftu zvykem, ze) tak jej
musis spravne nastavit v Nastaveni.

Petr

[-- Petr Vaclavek --- read: http://www.swnet(tec)cz --]
[-- visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla --]

MainMenu

[*] martin.falta(zv)obi.de - 3.8.2000 12:25:11

Ahoj,

potreboval bych v jedne aplikaci umistit menu do TToolBar, jako to maj
Delphi. Zkousel jsem menu vytvorit v udalosti OnCreate hlavniho formu, ale
to se mi nezda jako idealni reseni. Nevite nekdo o nejake komponente, ktera
tohle dokaze v design time?

Martin

D5Std, Win98

[...]

Vcasna vystraha pri nedostatku zdroju

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 3.8.2000 13:36:52

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
> Odesl�no: 31. VII 2000 23:34
> Komu: Konference Delphi
> P�edm�t: Re: Vcasna vystraha pri nedostatku zdroju
>
> From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>

Zkus se zbavit
nasledujici patch:

Muzu ho pouzit i v D3?

pagecontrol. Lze to

AllowChange: Boolean);

Pri zobrazeni stranky se vzdy naalokuji znovu? To musim obsahy bunek
(editu a stavy checkboxu) uschovavat do nejake struktury a pri
OnChange/OnChanging ji neustale prosivat sem tam?

systemovych prostredku"

Ahoj,
to znamena ze meric prostredku musi mit nainstalovany i klienti,
protoze napr. pri tisku pomoci QReportu dochazi ke kratkodobemu a
prechodnemu vycerpani zdroju (nekdy ma za nasledek nedotistene stranky,
pripadne nespravne pretisky QRBands).

Jaro B.

D4-uzivatelske filtrovanie tabulky.

[*] KINEKUS <kinekus(zv)nextra.sk> - 3.8.2000 14:00:59

Zdravim vsetkych.

Narazil som na problem a v literature som nenasiel uspokojivu odpoved.

Potrebuje uzivatelsky filtrovat DBF tabulku. Nastavilom som si v Table
Filtered ako TRUE ale neviem, cim mam vyvolat udalost OnFilterRecord.

Situacia :
Po stlaceni tlacitka potrebujem uzivatelsky filtrovat tabulku, co obsahuje
zadany retazec.

Prosim poradte.

Milan Fabik

Jak zalozit login?

[*] Kalivoda Jozef <KaliJ(zv)spas.sk> - 3.8.2000 14:24:08

to riesenie ma jednu nevyhodu...
ak ma niekto inu aplikaciu umoznujucu trusted connection moze ju pouzit a
naroby sarapatu v integrite dat na ktore ma prava...:-(

ale to iba ako poznamka...

> [...]

maji pristup opet jen uzivatele, kterym to povolim)
a muzu kdykoliv jednoduse provadet aktualizace bez nutnosti obchazet

Rychlost pripojeni k IB

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.8.2000 14:25:33

On 3 Aug 2000, at 8:27, David Lebeda wrote:

> [...]
> pomerne znat. V realnem provozu nepujde o vsech (zatim) 4000 radku,
> ale skutecne jen o par set, nicmene i tak pusobi rusive, kdyz se musi

Pokud mam nejake pochybnosti a stojim pred problemem vyberu
db stroje, pak si delam testy na operace, ktere budu nejcasteji
pouzivat. Pritom se snazim brat v uvahu vlastnosti a schopnosti
toho ktereho stroje a zkoumam, zda by problematicka mista nesla
urychlit jinym zpusobem.

Predstavme si castou situaci, kdy zobrazuji nejaka data v gridu. Co
se kde deje: BDE nacte zacatek a dalsi data nacita pri listovani
gridem. ADO nacte cela data do sveho bufferu a teprve pak se
zobrazi. Rozdil je v tom, ze u ADO cekas na zobrazeni, skok na
konec je pak okamzity. U BDE se prvni zaznamy zobrazi hned,
cekas pri skoku na konec. V OLE DB muzes obe vlastnosti
kombinovat, ovsem musis si to vyprogramovat sam. Tedy, muzes
si zajisti okamzite zobrazeni prvnich nekolika zaznamu, a muzes
si zajistit okamzity skok na konec (avsak neznas data mezi tim,
pokud si je nedotahnes).

Popisovane vlastnosti pak maji znacny vliv na zpracovani. Pokud
potrebujes skutecne dotahnout vsechna data, muzes si v pripade
OLE DB ridit cely proces tak, aby uzivatel ziskal dojem okamzite
reakce. Jestlize natahovani dat bude trvat celkem napriklad 3
vteriny (oproti kuprikladu 1.5 vterine v pripade BDE - modelove!),
muzes uzivatele oblafnout tim, ze mu zobrazis prvni data, a pak na
pozadi v klidu tahas zbytek. Pokud uzivatel skoci mezi tim na
konec, dotahnes mimoradne konec, a pak v klidu pokracujes v
tahani zbytku (pouze mu nesmis mezitim povolit uzivatelske
trideni). Popsana metoda je sice pracna na vyprogramovani, ale
muze byt velice efektni z pohledu uzivatele. Kazdopadne lze na
takovychto efektech stavet konkurencni vyhody :-)

> OK, ale specialne pro MSSQL7 mi prijde poskytovani nativniho
> linku pres dblib jako vec, kterou Borland dela i presto, ze se
> obecne vi, ze uz to je passe.

Tohle se tezko posuzuje. Treba je hodne programatoru, kteri maji
nad BDE cosi pro 6.5 a chteji to preklopit na 7, aniz by museli
preprogramovat aplikaci. Co ja vim? :-)

> Abych byl v obraze - kdyz se rekne nativni link, znamena to
> automaticky dblib? Nebo lze nativni link napsat i s jinou knihovnou?

Nativni link (pro SQL databaze) je ta sada BDE knihoven, ktere
jsou dodavane ve verzich C/S / Enterprise. V Professional je nativni
link pouze pro IB. Jinak tam jsou jeste nativni linky pro souborove
databaze a ODBC.

SQL - pocet skupin

[*] Mari�n Goryl <goryl(zv)insdata.sk> - 3.8.2000 14:26:13

Ako zistit pocet skupin viet ziskanych pomocou nasledovneho selectu

select idvt from prmspr group by idvt

resp. co mam este doplnit do uvedeneho selectu aby mi to vyplulo pozadovane
cislo?

Dakujem

Marian

Zvlastnost - indexy a ADO

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 3.8.2000 15:24:19

Ahoj

S TADOTable nemam skusenosti, ale podle me neni dobre ji pouzivat proti SQL
databazi. Pri praci s BDE komponentou TTable jsem nabyl dojmu, ze TTable
dela zbytecne moc veci a tak jsem misto ni zacal pouzivat TQuery. V pripade
ADO jsem se z drivejsich prispevku i z jinych zdroju dozvedel, ze je
nejlepsi pouzit TADODataSet, ktery je mnohem jednoduzsi. Pripadne se mi zda,
ze by mohly pomoci komponenty ADOPlus, ktere pridavaji moznost pripojit k
datasetu i upddate Object a stavi ho tak na stejnou uroven jako Query,
tabulku nebo proceduru u BDE.

[...]

Prenos souboru pomoci TCP/IP

[*] Milan Bursik <delphi(zv)advnet(tec)cz> - 3.8.2000 16:46:47

Nemate nekdo nejaky priklad obousmerneho prenosu dat pres TCP/IP protokol sc
hema Client / Server neco jako ftp, ale pouze prenos binarnich dat!!!!. Bez
prihlasovani, bez uzivatelske radky .........

Dik Milan Bursik

Cannot use array of Field values with Expression i

[*] Flon <flon(zv)pobox.sk> - 3.8.2000 17:27:10

Zdravim !

Neviete niekto poradit so %subj% ???
Dik... Flon...

Ulozeni streamu do tabulky

[*] Milan Schembera <spravce(zv)spektrum(tec)cz> - 3.8.2000 17:38:15

Ahoj vsici,

uz se tu delsi dobu lopotim s tim, jak ulozit obsah streamu do pole v
tabulce. Konkretne mi jde o to, ze chci ulozit rozlozeni a velikost sloupcu
DBGridu do pole v tabulce (rozlozeni si nactu pomoci
DBGrid.Columns.SaveToStream). Zkousel jsem to pres TStringStream, ale to se
mi ulozi pouze cast po 1. znak #0. Zkousel jsem TMemoryStream, taky
nepomohlo. V tabulce jsem zkousel typ pole varchar a varbinary.

Mate s tim nekdo zkusenost a poradite mi nejakou finticku ?

[...]

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 3.8.2000 17:58:30

> to riesenie ma jednu nevyhodu...
> ak ma niekto inu aplikaciu umoznujucu trusted connection moze ju pouzit a
> naroby sarapatu v integrite dat na ktore ma prava...:-(
>
> ale to iba ako poznamka...

Jak, to ? Vzdyt ten uzivatel nebude mit na nic v SQL prava,
takze ani pomoci te aplikaci si nikam nesahne,
leda tam, kam mu pristup umoznim.
A jestli ta aplikace nadela maglajz v datech (coz by ovsem jit nemelo,
integritu dat si musi branit sama databaze, jinak je to spatne),
ktere spravuje, tak je to jeji chyba. Ta aplikace bude mit opet jen omezena
prava,
ktera urcim ja jako spravce a nikdo jiny ! Nebo se mylim ?

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

IB 5.6 a podivna hlaska

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.8.2000 21:40:54

Toz, odpovi si sam. :-)

Problem byl v tom, ze bylo napsano SELECT * ... a to IB
nerozdejcha. Takze select pres x tabulek jde, ale musi byt
proveden vypis sloupcu.

Slavek

ps.: Zbysku promin za smajliky. ;-P

> [...]
> vysledku dostanu uvedenou hlasku.
>
> Jestli to je tim, ze sedm tabulek je pro nej
> trapne velke cislo, jak to obejdu? (vysledek

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 3.8.2000 22:00:12

Behalf Of Bohdan Pomsahar
> [...]

>zistit meno prave prihlaseneho uzivatela k interbase.
>Vie to niekto? Tiez by pomohol zrozumitelnejsi help.

Je to proste prikaz je USER.

Ludek

P.S. Kdyby nekdo vedel (uz jsem se tady na to ptal jak jeste zjistit roli
pod kterou je prave prihlasen
byl bych velmi zauzlovan)

cteni Cookies

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.8.2000 23:06:58

From: "Milan ��ek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> nevite prosim nekdo (treba fci), jak by se dali precist cookies z pevneho
> disku? Struktura cookies souboru je sice pomerne jednoducha, ale ja treba

Ahoj,

pomoci WinInet funkci FindFirstUrlCacheEntryEx, FindNextUrlCacheEntryEx a
FindCloseUrlCache.

> a jeste jedna vec: jak docilit toho, aby se muj program zobrazil/smazal ve
> Pridat/ubrat programy?

Nejlepe pouzit nejaky instalacni program, jinak se podivej do registru:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Petr Vones, amatersky programator

Drag & Drop a ShiftState

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.8.2000 23:13:37

From: "Roman LISZKA" <liszak(zv)usa.net>
> V TreeView pri presouvani uzlu pomoci drag&drop bych potreboval vedet,
> zda nebyla zaroven zmacknuta klavesa napr. Ctrl. Ale event OnDragDrop
> ani overridnuta metoda DragDrop name jako parametru TShiftState nebo
> neco jak zjistit, zda byl stlacen Ctrl nebo obdobne.

Ahoj,

priklad najdes tady:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/other/Example_DragAndDropWithKeystate.zip

Petr Vones, amatersky programator

MainMenu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.8.2000 23:13:46

From: <martin.falta(zv)obi.de>
> [...]
> to se mi nezda jako idealni reseni. Nevite nekdo o nejake komponente, ktera

Ahoj,

muzes to udelat pomoci nasledujici funkce (bude ji asi treba mirne upravit,
protoze je jinak soucasti vetsiho celku):

procedure JvCreateToolBarMenu(AForm: TForm; AToolBar: TToolBar; AMenu: TMainMenu);
var
I, TotalWidth: Integer;
Button: TToolButton;
begin
if AForm.FormStyle = fsMDIForm then
raise EJclError.CreateResRec((zv)RsNotForMdi);
if AMenu = nil then AMenu := AForm.Menu;
if AMenu = nil then Exit;
with AToolBar do
begin
TotalWidth := BorderWidth;
for I := ButtonCount - 1 downto 0 do Buttons[I].Free;
ShowCaptions := True;
end;
with AMenu do
for I := Items.Count - 1 downto 0 do
begin
Button := TToolButton.Create(AToolBar);
Button.Parent := AToolBar;
Button.AutoSize := True;
Button.Caption := Items[I].Caption;
Button.Grouped := True;
Button.MenuItem := Items[I];
Inc(TotalWidth, Button.Width + AToolBar.BorderWidth);
end;
AToolBar.Width := TotalWidth;
AForm.Menu := nil;

Vcasna vystraha pri nedostatku zdroju

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.8.2000 23:16:57

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> Muzu ho pouzit i v D3?

Ne.

> Pri zobrazeni stranky se vzdy naalokuji znovu? To musim obsahy bunek
> (editu a stavy checkboxu) uschovavat do nejake struktury a pri
> OnChange/OnChanging ji neustale prosivat sem tam?

Nemusis, VCL tohle dela za tebe. Pri zmene nekterych vlastnosti je totiz
treba znovu vytvorit handle (viz metoda RecreateWnd), takze se hodnoty
vlastnosti uchovavaji.

> [...]
> protoze napr. pri tisku pomoci QReportu dochazi ke kratkodobemu a
> prechodnemu vycerpani zdroju (nekdy ma za nasledek nedotistene stranky,

Presne tak. Uprime receno, pouzivat Win9x bez tohoto merice je relativne
problematicke. Navic se tim i vyjasni nektere problemy, kdyz si napriklad
uzivatel po otevreni 50ti oken Internet Exploreru stezuje ze mu to pada :-)

> [...]

> Pri druhem zavolani TADODatabase.StartTransaction mi to napise
> "Cannot start more transactions on this session." a smitec.

Tu je informacia z MSDN:

ADO, with both SQLOLEDB and MSDASQL providers, does not support nested
transactions with SQL Server. However, native T-SQL commands can still be
used with ADO to implement nested transactions against SQL Server.

Cize vnorene transakcie je mozne pouzivat ale pomocou SQL prikazov (na MSDN
je priklad).

Erik Salaj, WINSOFT

Query is too complex

> [...]
> stlpcov,
> ktore sa pokusam ulozit, vela? Ma TADODataSet, respektive OLEDB provider

Tu je info s MSDN (plati to pre Access 97 ale podobne obmedzenie moze byt aj
v Access 2000):

There is an undocumented limit on the number of ANDs that you can use in a
SQL Select statement. The limit is 40 ANDs in a WHERE clause and 40 ANDs in
a HAVING clause.

Pozri MSDN, su tam aj informacie ako sa toto obmedzenie (pripadne ine) da
obist (pouzit serverovsky kurzor, atd.).

Erik Salaj, WINSOFT

Kontextov� menu v TWebBrowser pomoc� IDocHostUIHan

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 4.8.2000 02:18:01

Zdravim vsechny,

nepracoval jste nekdo nahodou se %subj% ?

V MSDN jsem si nasel, ze se musi implementovat rozhran� IDocHostUIHandler,
ale v MSHTMHST.IDL jsou naky dalsi odkazy na jine *.IDL, vsechny nemuzu
najit, a taky mi dela potize ta ceckovska syntaxe...

Chci se proto zeptat jesli to nekdo uz neresil, princip je mijasny, ale ta
nestastna definice rozhrani IDocHostUIHandler.

t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

DBGrid a UpdateSQL

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.8.2000 07:05:08

> [...]
> Pri novem zaznamu se mi ale nejak nechce v DBGridu zobrazit nova
> hodnota Porcis. Pouzivam UpdateSQL, protoze v SQL dotazu pouzivam

Uz to tu parkrat bylo, jukni do archivu. Ja si uz na zadne detaily
nevzpominam, snad krome toho, ze posledni vlozena hodnota je na
MSSQL7 v promenne serveru (zv)(zv)identity.

David

ComponentEditor ??

[*] Radek Janu� <janus(zv)foresta(tec)cz> - 4.8.2000 07:07:53

Ahoj pot�eboval bych poradit .
M�m vlastn� komponentu , kter� m� sv�j komponent editor.
Ten se vol� na dvojklik nad komponentou .
Komponenta m� property Klic:String read fkey write fKey

Na akci dvojklik se spust� formul�� ComponentEditoru
Application.CreateForm(TFGenerator, FGenerator);
FGenerator.showmodal;
//***Po uzav�en� formul��e zap�u string do property Klic***//
fKey:=FGenerator.Edit1.text;

Hodnota v Object inspectoru se v�ak nezm�n� , a� pokud kliknu na tuto
property tak se "refreshuje"

(Pokud jsem aktu�ln� na jin� property v O.Inspectoru tak z�st�v� ta
star�).Nev� n�kdo ��m by to mohlo b�t, �e se hodnota aktualizuje a� kdy� na
ni kliknu ? Vyzkou�el jsem u� snad v�echno.

D�ky Radek

FGenerator.release;

Jak zalozit login?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.8.2000 07:32:56

> A proc teda nepouzit NT autentikaci uzivatelu ? Nebudes mit zadne
> problemy se zakladanim loginu na SQL.

Jak je to s NT autentikaci, v pripadech, kdyz:

1) nekteri klienti maji NT a nekteri W9x?
2) sit u zakaznika je primitivni a je slozena vyhradne z W9x?

David

Zvlastnost - indexy a ADO

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.8.2000 07:56:42

On 3 Aug 2000, at 15:24, CERMAK wrote:

> pouzivat TQuery. V pripade ADO jsem se z drivejsich prispevku i z
> jinych zdroju dozvedel, ze je nejlepsi pouzit TADODataSet, ktery je
> mnohem jednoduzsi.

FYI, ADODataSet neni jednodussi, ale vice vyhovuje moznostem
ADO. ADOTable a ADOQuery jsou poplatne kompatibilite k
pribuznym BDE komponentam. To znamena, ze ADOTable a
ADOQuery neumeji nektere veci, ktere poskytuje ADO, ktere ale
umi ADODataSet.

ScriptMaker cesky

[*] Ren� Otisk - 4.8.2000 08:05:11

ScriptMaker samotny pocestit nejde, pokud nebudes mit zdroje. Jde pocestit instalacni wizard v InnoSetupu (prelozis Default.isl). Mozna jsem se minule nepresne vyjadril, ale ja myslel pocestenou vystupni instalaci, aby uzivatel nemusel zirat pri instalaci na Welcome... a vybirat default directory.

[...]

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 04.8.2000 08:24:56

> a jeste jedna vec: jak docilit toho, aby se muj program zobrazil/smazal ve
> Pridat/ubrat programy?
Podivej se do zdrojaku Inno Setup, http://www.jordanr.dhs.org/

Precteni obrazovky

[*] Zdenek Sustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> - 4.8.2000 08:38:47

Vsechny zdravim a kladu svuj drobny dotaz:

Snazim se, zatim bez uspechu, precist jednotlive pixely, ktere vidim na
obrazovce. Tahle cast aplikace by mela delat zhruba to, ze danou cast
obrazovky nacte do nejakeho pole (Takove mensi HardCopy, ce nebude brat
celou obrazovku). Dokaze nekdo poradit, jak to udelat, anebo alespon
jestli na to nekde nejni nejaka komponenta?

Zdenek Sustr

Precteni obrazovky

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 4.8.2000 08:49:40

Ahoj,

tutaj mas reseni: http://swnet(tec)cz/article.php?id=10683

Slavek

> Snazim se, zatim bez uspechu, precist jednotlive
> pixely, ktere vidim na obrazovce.
> Zdenek Sustr

Ulozeni streamu do tabulky

[*] Robert Vanek <DELPHI(zv)dingo(tec)cz> - 04.8.2000 06:52:10 gmt

Cau,

lze to treba ulozit do pole typu text a to pomoci objektu
TBlobStream, kteremu v konstruktoru predas Field tohoto
pole.

> [...]
> tabulce. Konkretne mi jde o to, ze chci ulozit rozlozeni
a velikost sloupcu
> DBGridu do pole v tabulce (rozlozeni si nactu pomoci

[*] Ond�ej �t�rba - 4.8.2000 09:00:45

> Rad bych ji vyzkousel, je mozne ji odnekud stahnout?

Beru zpet, ona je pekne zasita ve slozce Win3.1, odkud jsem zatim dosud nic
nepouzil. Tahle komponenta je na wizardy opravdu skvela. Diky.

Jak zalozit login?

[*] Lukas.Gallina(zv)cz.danzas(tec)com - 4.8.2000 09:42:37

NT autorizace jede i pod W9x. Dukaz: prihlasis se do domeny a potom pustis
na W9x Outlook ktery pristupuje do Exchange serveru a nemusis psat znova
heslo. Kdyz se kouknes na nastaveni posty je tam "Pouzivat zabezpeceni
site".

Vlastne kdykoliv pouzijes nejaky zdroj z WinNT serveru tak se znovu overuje
zda ma uzivatel s tve stanice prava. Cili Win9x toto umi. Musis jen mit NT
server :)

S pozdravem
Lukas Gallina

[...]

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 4.8.2000 10:14:16

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Prosim,
co je ScriptMaker a kde se da sehnat ?

Keep mailing :-)
Hynek Svato�