TOleContainer

[*] Peter Suv�k <suvak(zv)rebeca.sct.sk> - 8.9.2000 08:36:14

Nevie niekto ako dostat original suboru natiahnuteho do TOleContainer
metodou CreateObjectFromFile? Ak pouzijem metodu SaveAsDocument, funguje to
iba pri Worde a Exceli, ak chcem takymto sposobom dostat napr. obrazok bmp,
tak to ulozi iba ako OLE objekt. Ja vsak potrebujem ten original. Ako na to?

Peter Suvak

Explorer

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 8.9.2000 8:44:50

>Prijemny den,
> D4 Standard, W95 OSR2.
>
>Zjistil jsem zajimavou vec. Pokud chci, aby nejaka moje aplikace chodila ve
>windows misto Exploreru (Nabidka Start, lista, ikony na plose), jak se tady
>uz o tom psalo, staci muj program nakopirovat na C:\ Tento korenovy adresar
>ma prednost (aspon na mych W95 OSR2) pred C:\windows. Takze neni treba
>soubor Explorer.exe nekam schovavat, nebo ho prejmenovavat. Po smazani me
>aplikace (soubor C:\explorer.exe) se po restartu automaticky obnovi funkce
>windows (spusti se C:\windows\explorer.exe).

Pekny, ale nechodi to pod W98... Vyzkouseno na 5 pocitacich...

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

Explorer

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 8.9.2000 08:51:50

Behalf Of Josef Straka
> [...]
> aplikace (soubor C:\explorer.exe) se po restartu automaticky obnovi funkce
> windows (spusti se C:\windows\explorer.exe).

Ahoj.
Delas to myslim spatne.
Pokud chces regureln nahradit explorer.exe mas na to
volbu shell v souboru system.ini sekce boot.
Zkus treba totot :

[boot]
shell=notepad.exe

Zdilene Bookmarks - Open Source Project

Hi All!

koukal jste nekdo na LUPU a diskusi o paradigmatu Inetovych aplikaci ??

Vypadlo z toho par navrhu a jeden z nich byl i klient umoznujici zdileni
bookmarku.

Uplne si to rika o realizaci v open source.

Mel by jste nekdo zajem na tom spolupracovat ?

Radek

Neviditelny TPanel

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 8.9.2000 08:52:17

Ahoj,
ja pouzivam TFrame asi to nebude uplne ono ale podobne sa to sprava.

Od: "honza-world" <honza.kachlik(zv)worldonline(tec)cz>
> Nazdarek .....
> Co takhle pouzit Personal Web Server PWS. Mel by byt standartne k
> dyspozici na instalacnim CD Windows. Pomoci tohoto nastroje muzete

!!!!!!!!!
...s tou kritikou ciziho pravopisu bych byl opatrnejsi...
(dIspozici a standarDne to melo byt, ze :-))> Vsiml jsem si ze
> vam nejde cestina :), klidne muzete psat v Anglictine mne to nevadi
.. S
> pozdravem Honza

nenabehne.. V
mailserver

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

Problem s TBlobStream

[*] Lubo Fule <fule(zv)rebeca.sct.sk> - 8.9.2000 10:23:29

> [...]
>
> Prikladek:
>
> procedure TFZaci.PlnSourozence;
> Var StreamJ: TBlobStream;
> Retezec: PChar;
> begin
> With JData.TZaci Do
> Begin
> Edit;
> StreamJ:=
> TBlobStream.Create(FieldByName('Souroz_Jmena') as TBlobField,
> bmReadWrite);
> StreamJ.Position:= 0;
> StreamJ.Truncate;
> Retezec:= PChar('��� �����');
> StreamJ.Write(Retezec, Length(Retezec));

Tu je chyba, takto sa tam zapisuje priemo smernik. Ak sa ma zapisat to, na
co odkazuje smernik, tak to musi vyzerat tako:

StreamJ.Write(Retezec^, Length(Retezec));

a este namiesto Length je v tomto pripade lepsie pouzit StrLen, teda:

StreamJ.Write(Retezec^, StrLen(Retezec));

> StreamJ.Write('��� �����',Length('��� �����'));
> //Takle to funguje
>
> Post;
> End;
> end;
>
> Dik Ladap

uzivatel na WinNT

[*] <mivaprog(zv)centrum(tec)cz> - 08.9.2000 10:27:52

[...]

IBDI] ANN: IBReplicator availability

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 8.9.2000 10:33:23

To: IBDI <IBDI(zv)egroups.com>
From: Vince Duggan <vince(zv)synectics.co.za>
Date sent: Fri, 08 Sep 2000 10:20:43 +0200
Send reply to: IBDI(zv)egroups.com
Subject: [IBDI] ANN: IBReplicator availability

Hello all,

Good news! Inprise and Synectics have reached an agreement on the sale
of IBReplicator, the replication engine for Interbase 5 and 6.

By early next week, we will have the product available on our web site.
We are busy setting up a proper e-commerce link so that we can sell
online.

The long wait is finally over, and your patience is appreciated.

Regards

Vince

--
Vince Duggan
Synectics Software

Community email addresses:
Post message: IBDI(zv)onelist.com
Subscribe: IBDI-subscribe(zv)onelist.com
Unsubscribe: IBDI-unsubscribe(zv)onelist.com
List owner: IBDI-owner(zv)onelist.com

Shortcut URL to this page:
http://www.onelist.com/community/IBDI

Jmeno pocitace

[*] martin.falta(zv)obi.de - 8.9.2000 09:34:24

Ahoj,

pouzij API funkci GetComputerName.

BOOL GetComputerName(
LPTSTR lpBuffer, // address of name buffer
LPDWORD nSize // address of size of name buffer

---------------------- Weitergeleitet von Martin Falta/OBI/CZ am 08.09.2000
09:41 ---------------------------

Von: j_vojtek(zv)del(tec)cz(zv)fwd(tec)cz am 08.09.2000 07:44 OEZ

Bitte antworten an delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Gesendet von: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz

An: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
Thema: Jmeno pocitace

[...]

IMPORTANT NOTICE:
This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

Jmeno pocitace

[*] �ampulka Ji�� <campulka(zv)czas(tec)cz> - 8.9.2000 10:36:11

function ComputerName: String;
var Buf: array[0..254] of char;
Len: DWord;
begin
Len:=254;
GetComputerName((zv)Buf,Len);
Result:=String(Buf);

Od: Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz>
Komu: Delphi prispevky <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 8. z��� 2000 7:44
P�edm�t: Jmeno pocitace

> [...]
> jmenuje
> tak se prosim podelte. Nejlepsi by bylo pokud ji nekdo pouzil a vi jak

wise installer na NT

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 8.9.2000 10:50:46

Mam jeden drobny problem s instalackou na NT. Mam vytvoreny instalacni
program ktery vytvari ini soubor. Pod win95, win98 vse probehne v poradku.
Naopak pod NT ikdyz jsem prihlasen jako administrator na konci instalace
dojde k chybe: "You don't have access to make the required system
configuration modifications. Please rerun this instalation from an
administrators account." Vsechny podrebne udaje se zapisou do registru a
vsechny soubory jsou na svem miste. Jenom zminovany ini soubor se
nevygeneruje. Nevite kde muze byt problem???
Predem diky, Dan

P.S.: myslel jsem si ze je problem s vytvarenim souboru a ze mi pomuze kdyz
mu prazdny ini soubor predem nakopiruju, ale nepomohlo to...

QRRichText

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 8.9.2000 10:55:40

Predpokladam ze mas nastavene
AutoSize := false
AutoStretch := true;
a vysku komponenty tak n jeden radek

From: "Hurricane" <hurricane(zv)email(tec)cz>
> Jiste by se naslo i mnohem elegantnejsi reseni, ale je to jedno z moznych.

Ahoj,

treba tady: http://www.microsoft.com/MSJ/0198/win320198.htm

Petr Vones, amatersky programator

Moc prosim o pomoc s problemem Database a dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2000 00:58:43

From: "Zdenek Gracias" <zdenek(zv)obchod.comacomp(tec)cz>
> Mam aplikaci kterou potrebuji rozdelit na nekolik DLL knihoven
> ale tak aby pokud zavolam z dll funkci potrebuji aby pouzila stavajici
> pripojeni k databazi tj. aby cela aplikace pouzivala pouze jeden connect.

Ahoj,

Pokud bude aplikace i vsechny DLL prelozene s balicky tak by v tom nemel byt
problem.

Petr Vones, amatersky programator

NEUKONCENY PROGRAM

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2000 00:58:36

From: "KINEKUS" <kinekus(zv)nextra.sk>
> [...]
> Musim to ukoncit cez CTRL-ALT-DEL a natvrdo zrusit. Viete mi poradit ako to

Ahoj,

Zkus pouzit metodu Close hlavniho formulare. Dale muze byt problem i v necem
jinem, pouzivas v te aplikaci vice threadu ?

Petr Vones, amatersky programator

�asova�e ve Windows + tvorba script�

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2000 00:59:25

From: "Petr Navr�til" <DelphiForum(zv)Dssoft(tec)cz>
> to nen� tak docela pravda, ve Win32 se jejich po�et zvedl jen na 64 pro
> v�echny spu�t�n� aplikace dohromady.

Ahoj,

tomu se mi nechce verit, viz nasledujici test. Na Win95 vznikne chyba pri
cca 2500 timerech.

procedure TMainForm.Button1Click(Sender: TObject);
var
I, N: Integer;
ID: DWORD;
TimerIDs: array[1..100000] of DWORD;
begin
for I := Low(TimerIDs) to High(TimerIDs) do
begin
ID := SetTimer(Handle, I , 500, nil);
if ID = 0 then
begin
for N := Low(TimerIDs) to I - 1 do
Win32Check(KillTimer(Handle, TimerIDs[N]));
ShowMessageFmt('%d', [I]);
Break;
end else
TimerIDs[I] := ID;

WM_SETREDRAW & MDI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.9.2000 00:59:54

From: "Such�nek Luk�" <Lukas.Suchanek(zv)merlin(tec)cz>
> [...]
> rad bych tedy, aby pri vykreslovani tech oken nedochazelo k nepeknym
> prekreslovacim rysum, kterym se nelze docela dobre vyhnout, nebot mdi child

treba takhle:

procedure TMainForm.FileNew1Execute(Sender: TObject);
SendMessage(MainForm.ClientHandle, WM_SETREDRAW, 0, 0);
try

for I := 1 to 5 do
CreateMDIChild('NONAME' + IntToStr(MDIChildCount + 1));

finally
SendMessage(MainForm.ClientHandle, WM_SETREDRAW, 1, 0);
RedrawWindow(MainForm.ClientHandle, nil, 0, RDW_INVALIDATE or
RDW_UPDATENOW or RDW_ALLCHILDREN);

Zdilene Bookmarks - Open Source Project

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 9.9.2000 01:31:06

Zdrav�m,

predem: nejsem profesion�ln� program�tor a moment�lne pracuju na free kalkulacce.

Ale uz m�m dels� dobu z�lusk na nejak� free organizer bookmarku. Kdybych mohl jakkoli prispet, byl bych r�d.

Zat�m jsem si navrhnul jenom GUI (jsetli to chces poslat, no problem). C�len� funkce:
tisk archivu bookmarku
zapakov�n� archivu
zpr�va archivu (prejmenov�n�, export, n�hled, apod.)

Sd�len� by se do toho hodilo v�zne b�jecne. Zat�m,

> [...]

> bookmarku.
>
> Uplne si to rika o realizaci v open source.
>
> Mel by jste nekdo zajem na tom spolupracovat ?

Programovanie Hudby

[*] Martin 'Milo' Milesich <milesich(zv)fastu.fa.stuba.sk> - 9.9.2000 01:45:21

Ahojte,

dakujem Vam, ze ste mi pomohli dostat zo zvukovky nejaky zvuk...
Ale teraz by som potreboval, ci by ste mi nevedeli pomoct ako sa programuje hudba.
Najake linky, web stranky a podobne veci co by mi mohli pomoct.

Dakujem..
Martin Milesich

SrollBox apod.

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 9.9.2000 02:51:16

Tou vitualni plochou jsem myslel celou plochu scrollboxu (uzivatel ji nevidi celou a proto to virtualni).

Jde mi v podstate o to, ze chci vytvorit neco jako Memo, ale aby kazda radka mela moznost sveho individualniho formatovani
(font, kurzor) a take svoji vlastni obsluhu OnClick. Podle me se na to hodi prave scrollbox, pricemz radky resim pridavanim
(prozatim zviditelnovanim) labelu. Jediny problem je, ze to nescroluje jak ma (jako Memo).

A k tomu OnPaint - tuhle udalost jsem u scrollboxu nenasel (zrejme si myslel neco k ty Win plose - sorry za mystifikaci).

> [...]

> plocha WIN ma treba 1600x1200 a scrolluje se to mysi stejne jako ve
> strategiich?) Zkus to dat tam. Vysledek nezarucuji.

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.9.2000 10:55:55

On 8 Sep 2000, at 16:04, Tomas Bradle wrote:

> a v DCOMCNFG.EXE jsi nastavil prava k tomu COM serveru ?

Jiste, zkousel jsem ruzne moznosti. Mas nejake doporuceni
nastaveni, ktere se ti osvedcilo?

APLIKACE Z JINE CESTY was Re: Smazani sama sebe

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2000 17:02:27

Fajn, a ja potrebuju ted jednu vec. Mam spustenou aplikaci c:\1.exe Tento program se sam
skopiruje do C:\zaloha\2.exe a chci, aby se spustil odtamtud. Ale windowsy mi nedovoli spustit
DVAKRAT STEJNOU APLIKACI i kdyz jsem ji dal jine jmeno(proste to pozna).

Jak muzu spustit tu aplikaci 2.exe az po zavreni 1.exe ???

respektive da se v D(5) nastavit vlastnost aplikace ze se muze vicekrat spoustet? (neco jak
MSExplorel?)

....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)iwebs(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://www.iwebs(tec)cz ICQ: 28872917

> [...]
> Pokud je jmeno kam se prejmenovava null, tak se provadio mazani. Na NT staci
> tato fce, na W95 je treba nasledujici postup:

Ztratila se mi ikona

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2000 17:05:53

Chci nastavit ikonu aplikace (project/options/application) kterou bude mit .exe soubor
a vono najednou je to neaktivni vlastnost proc nevite?

....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)iwebs(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://www.iwebs(tec)cz ICQ: 28872917

Volani vzdaleneho COM objektu

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 9.9.2000 17:10:17

> Jiste, zkousel jsem ruzne moznosti. Mas nejake doporuceni
> nastaveni, ktere se ti osvedcilo?

Vlastnosti:
=========
Obecne:
Uroven overovani : vychozi

Umisteni:
zaskrtnout pouze spoustet aplikaci v tomto pocitaci

Zabezpeceni:
Pouzivat vlastni prist. opravneni (tam nastavis uzivatele)
Pouzivat vlastni opravneni ke spousteni (taky nastavit uzivatele)

Identita:
muzes dat prakticky cokoli, ja mam nastaveno nasledujici uzivatel - mam spec
fiktivniho uzivatele jen pro ten COM objekt, abych zajistil, ze bude pouze
jedna instance objektu, on totiz pro kazdyho uzivatele spousti zvlastni
instanci objektu.
Pokud das interaktivni uzivatel, pak musi byt COM server spusten pred tim,
nez se na nej napojis.

Koncove body:
tam jsem nic nenastavoval

Tomas

RESTART WINDOWS

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 9.9.2000 17:46:31

Mam problem s tim, ze aplikace, kterou jsem naprogramoval a bezi mi na pozadi,
ma vlastnosti SW_HIDE a neni videt v serviceprocesu (CTRL+ALT+DEL) mi brani v tom,
ze se mi nechcou restartovat, resp. ani vypnout win98. Skoci to zpet do windows a brani
tomu prave tahle aplikace.

....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)iwebs(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://www.iwebs(tec)cz ICQ: 28872917

Z�kaz spodn� li�ty ve Windows

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 9.9.2000 19:12:46

Jo, je to jednoduchy, ale ja bych mel jeste male vylepseni: pokud totiz
pouzijes jen ty API funkce,o kterych byla uz rec, tak se sice schova
TaskBar, ale bude tam furt prazdny misto - tady je reseni:

var
r1,r2: TRECT;

implementation

Procedure SkrytTaskBar();
begin
TRect(r2).Left := 0;
TRect(r2).Right := Screen.Width;
TRect(r2).Top := 0;
TRect(r2).Bottom := Screen.Height;
SystemParametersInfo(SPI_GETWORKAREA, 0, (zv)r1, 0);
SystemParametersInfo(SPI_SETWORKAREA, 0, (zv)r2, 0);
ShowWindow(FindWindow('Shell_TrayWnd', nil), SW_HIDE);
end;

Procedure UkazatTaskBar();
SystemParametersInfo(SPI_SETWORKAREA, 0, (zv)r1, 0);
ShowWindow(FindWindow('Shell_TrayWnd', nil), SW_SHOW);

Nyni to bude pracovat asi tak, jak si chtel...
Vasek Navrat - lead programmer of NewReality engine
DarkLogic

NewReality web: www.ropacek(tec)cz/newreality
NewReality e-mail: newreality(zv)ropacek(tec)cz

private web: www.ropacek(tec)cz/engine/vasek
private e-mail: darklogic(zv)ropacek(tec)cz
mobil: 0603 944 964

From: "Tibor Galik" <TGalik(zv)vsz.sk>> - ako do D4 zakomponovat volanie funkcii zo 16bitoveho DLL-ka ?
> prosim o nejaky priklad

Ja pouzivam tento postup:

unit xxx

interface

procedure Func1_16;
function Func2_16(w1, w2: word): word;

implementation

function LoadLibrary16(LibraryName: PChar): THandle; stdcall; external
kernel32 index 35;
procedure FreeLibrary16(HInstance: THandle); stdcall; external kernel32
index 36;
function GetProcAddress16(Hinstance: THandle; ProcName: PChar): Pointer;
stdcall; external kernel32 index 37;
procedure QT_Thunk; cdecl; external kernel32 name 'QT_Thunk';

var
hInst16: THandle;
pFunc1: Pointer;
pFunc2: Pointer;

{$StackFrames On}
{$Optimization Off}

procedure Func1_16;
var
ThunkTrash: array[0..$20] of Word;
begin
ThunkTrash[0] := hInst16;

asm
mov edx, pFunc1
call QT_Thunk

function Func2_16(w1, w2: word): word;
var
ThunkTrash: array[0..$20] of Word;
ans: WORD;
begin
ThunkTrash[0] := hInst16;

asm
mov ax, w1
push ax
mov ax, w2
push ax
mov edx, pFunc2
call QT_Thunk
mov ans,ax
end;

Result := ans;
end;

initialization
hInst16 := LoadLibrary16('xxx16.DLL');
if hInst16 < 32 then
raise Exception.Create('Cannot load xxx16.DLL');

pFunc1 := GetProcAddress16(hInst16, 'Funkce1');
if pFunc1 = nil then
raise Exception.Create('Get address Error of Funkce1');

pFunc2 := GetProcAddress16(hInst16, 'Funkce2');
if pFunc2 = nil then
raise Exception.Create('Get address Error of Funkce2');

finalization
FreeLibrary16(hInst16);
end.

Podle poctu a typu predavanych parametru se upravi plneni zasobniku.
Pokud je potreba pradat ukazatel, je to trochu slozitejsi.
Musi se pro predavana data vytvorit sdilana pamet,
na kterou bude ukazatel ukazovat.

Informace lze nalezt na internetu i primo u Microsoftu pod
heslem thunk.

Bohuzel, uvedeny postup funguje pouze v prostredi 95/98.

Nelze pouzit v prostredi NT/2000. Jadro techto systemu
neobsahuje funkci QT_Thunk. Zatim se mi nepodarilo najit
postup, pro tyto operacni systemy. Nevit nekdo jak na to?

Vaclav Krmela

APLIKACE Z JINE CESTY

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 10.9.2000 17:54:31

To neni mozny, ja vse co jsem doposavad naprog. tak mi windozy dovolej
spustit jen jednou. Je to zajimavy.

> [...]

> spoustet? (neco jak
>
> D(5) vytvara app. tak ze sa mozu neobmedzene-krat spustat - opak je potrebne

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 10.9.2000 18:59:31

On 9 Sep 2000, at 17:10, Tomas Bradle wrote:

> Vlastnosti:
> =========
> [...]

Uz z toho zacinam pomalu zoufat. Zkousel nastaveni i podle tvych,
a stale nic. V nejakem dokumentu se pise, ze bych mel mit
nastaveny User-Level, ktery se nastavuje v Control Panel / Network
/ Access Control. Jenze je to psane pro NT, na W2000 se mi
nepodarilo najit ekvivalent.

Co je nove v IB 6.0.1 ?

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 10.9.2000 22:28:38

Lebo okrem IBConsole 1.0.0.315 som nic nenasiel, vsetky subory su povodne.

Alebo sa mylim ?

DATA Z KONFERENCE: SRPEN 2000

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.9.2000 22:50:04

Preji vsem pekneho dne,

jako obvykle zacatkem noveho mesice (no, ted je to spise na konci
prvni tretiny mesice), naleznete
na adrese

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml

posledni data z teto konference pro programek
KonfView. Pres cetne dotazy pripominam, ze pouze
dodavam data, autorem programu je Petr Vaclavek
(bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz).

Soucasne s tim bych chtel poprosit, aby vase pocitace dodrzovaly
spravny datum, cas a pravidla konference. Diky.

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Zjisteni pripojeni k internetu

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 10.9.2000 22:57:50

Ahoj Vasek !

Toto trapilo moje srdce uz davnejsie, na Windows 2000 to funguje. Ale skusal
som to na:
Windows 95 CZ OSR2
IE 5.5 eng
klient siete Microsoft
NetBEUI
zdileni...

na tom stroji sa Internet nepouziva je to len klient pre IB

Vratilo to TRUE

vravim si asi to funguje na TCP/IP tak som to pridal, ale ziadna zmena.

> [...]
> NewReality e-mail: newreality(zv)ropacek(tec)cz
>
> private web: www.ropacek(tec)cz/engine/vasek
> private e-mail: darklogic(zv)ropacek(tec)cz

MessageDlg

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:16:49

From: "Kriz Pavel, TDS" <tds(zv)volny(tec)cz>
> Co t�m m� konkr�tn� na mysli?

Ahoj,

zpusob ktery pouziva napriklad Zbyskuv Localizator.

Petr Vones, amatersky programator

StringGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:16:31

From: "Krayzel Libor" <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
> jak vyhledavat ve TStringGridu?

Ahoj,

postupne prochazet vsechny bunky (vlastnost Cells) a porovnavat s hledanym
textem.

Petr Vones, amatersky programator

Bezpecnost a DLL...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:16:59

From: "Adam Feistner" <feistna(zv)volny(tec)cz>
> Otazku zajisteni bezpecnosti dynamickeho pole zrejme nevyresim, ptam se ale,
> jak co nejjednodu�eji zabranit tem funkcim k pristupu k souborovemu systemu
> uzivatelova poce. Znamy mi poradil projit si soubor Windows.pas v adresari

Ahoj,

obavam se ze toto je temer neresitelne, o zadne takove zazracne funkci osobne
nic nevim ;-) Jako moznost me napada nejaky algoritmus ukryty v te DLL, kde
si importujes funkci, do ni neco zadas a dle vysledku zjistis zdali je to ta
tvoje nebo podvrh. Samozrejme i toto lze obejit, ale nemusi to uz byt tak
jednoduche. Existuje take moznost nejak pridat certifikat do PE souboru.

Petr Vones, amatersky programator

outlook

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:16:27

From: <olej.jozef(zv)slsp.sk>
> Neviete niekdo poradit ako sa da precitat mail z outlooku 97.
> Pripadne kde sa da najs nejake info.

Ahoj,

urcite by to melo jit pomoci Simple MAPI. Nevyhoda je, ze to timto zpusobem
lze jen z hlavni slozky 'Dorucena posta' a ne z pripadnych podadresaru.

Petr Vones, amatersky programator

DBRitchEdit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:16:47

From: <olej.jozef(zv)slsp.sk>
> Mam DBRitchEdit pricom ReadOnly=true na samostnatnej stranke TPageControl .
> Ked sa prepnem na tuto stranku a dataset nemam v edit alebo insert mode
> vypise sa oznam "dataset not in edit or insert mode"

Ahoj,

v jake verzi Delphi ?

Petr Vones, amatersky programator

Resource z .RC souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:16:45

From: "Jan Krizek" <krizek(zv)krizkules(tec)cz>
> V helpu je totiz zminka jen o tom $R, ale co znamena %RC jsem v helpu
nenasel.

Ahoj,

to je pouze informace pro editor balicku o danem RC souboru. Pro prekladac to
nema zadny vyznam.

Petr Vones, amatersky programator

Async FREE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:16:34

From: "Bednar��k Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Nemate nekdo zkusenosti s AsyncFree ve vlastni aplikaci bezici pod
Win2000...
> Pri ukonceni prenosu potrebnych dat a opetnem zpusteni komunikace mi to
vyhodi
> exception 'Vstupn� v�stupn� operace byla p�eru�ena bu� z d�vodu ukon�en�
> podprocesu, nebo na ��dost aplikace'

Ahoj,

a mas nejaky pokud mozno co nejjednodusi priklad kde se to projevuje ?

Petr Vones, amatersky programator

Prevod TDateTime na sekundy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:16:41

From: "Vojtek Jiri" <j_vojtek(zv)del(tec)cz>
> napriklad cislo 637489404 = 14.3.2000 8:23:24 , jde o sekundy od 1.1.1980
> ve Visual Basic jde o mydatum=DateAdd("s",637489404,DateSerial(1980,1,1))

SecondsPerDay = 60 * 24 * 60;

function DateTimeToSeconds(DateTime: TDateTime): Int64;
begin
Result := Round(DateTime * SecondsPerDay);
end;

function SecondsToDateTime(Seconds: Int64): TDateTime;
begin
Result := Seconds / SecondsPerDay;

S: Int64;
D: TDateTime;
begin
S := DateTimeToSeconds(EncodeDate(1980, 1, 1)) + 637489404;
D := SecondsToDateTime(S);
ShowMessage(DateTimeToStr(D));

TOpenDialog - vyber vice adresaru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:16:22

From: "Delphi Konference" <delphi(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
> Jenze ja potrebuji vybirat i adresare, coz nejde.

Ahoj,

urcita moznost by byla v uprave dialogu priadnim seznamu (ListBox) do
ktereho by jsi pomoci dalsiho pridaneho tlacitka pridaval prave vybrany
soubor. Problem je ale takovu vec rozhchodit na vsech Win95/98/NT4/2000.

Petr Vones, amatersky programator

APLIKACE Z JINE CESTY was Re: Smazani sama sebe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:17:22

From: "-=Ivomir=-" <Ivomir(zv)seznam(tec)cz>
> Ale windowsy mi nedovoli spustit
> DVAKRAT STEJNOU APLIKACI i kdyz jsem ji dal jine jmeno(proste to pozna).

Ahoj,

to se mi nejak nezda, pokud si pamatuju tak v 16bit 'Windows' byl problem
se spoustenim aplikaci stejneho nazvu v ruznych adresarich. Nemas tam nahodou
kod pro kontrolu spusteni vice instanci ?

Petr Vones, amatersky programator

DLL a 16 a 32bit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:17:08

From: "Tibor Galik" <TGalik(zv)vsz.sk>
> - ako do D4 zakomponovat volanie funkcii zo 16bitoveho DLL-ka ?
> prosim o nejaky priklad

Ahoj,

nesnadno, pokud to opravdu neni zivotne dulezite tak se tomu snaz vyhnout
(lepsi DLL prepsat pokud k ni mas zdrojak). Neco najdes tady:
http://www.itecuk.com/delmag/thunk95.htm

> - da sa nejako zistit ci aplikacia je 16 alebo 32 bitova ?

type
TJclFileExeType = (etError, etMsDos, etWin16, etWin32Gui, etWin32Con);

function GetFileExeType(const FileName: TFileName): TJclFileExeType;
var
FileInfo: TSHFileInfo;
Ret: DWORD;
begin
Ret := SHGetFileInfo(PChar(FileName), 0, FileInfo, SizeOf(FileInfo),
SHGFI_EXETYPE);
case LoWord(Ret) of
IMAGE_DOS_SIGNATURE:
Result := etMsDos;
IMAGE_OS2_SIGNATURE:
Result := etWin16;
Word(IMAGE_NT_SIGNATURE):
if HiWord(Ret) = 0 then
Result := etWin32Con
else
Result := etWin32Gui;
else
Result := etError;

Vicejazycne formulare

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:17:12

From: "Lud�k P�ral" <ludek.paral(zv)telecom(tec)cz>
> prosim o zkusenosti s vicejazycnym prostredim. Zkousim komponenty
VGLib(Rus),
> docetl jsem se , ze vicejazycne prostredi podporuje D5-Enterprise, ale nevim
> podrobnosti.

Ahoj,

Lokalizaci podporuje Delphi jiz od verze 3, navic k tomu nepotrebujes ani
Enterprise verzi. V te mas navic jen integrovany nastroj pro preklad, misto
neho muzes pouzit Lokalizator (http://www.localizator.com). Ohledne prepinani
jazykovych verzi se podivej do \Demos\Richedit

Petr Vones, amatersky programator

Ztratila se mi ikona

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:17:15

From: "-=Ivomir=-" <Ivomir(zv)seznam(tec)cz>
> Chci nastavit ikonu aplikace (project/options/application) kterou bude mit
.exe soubor
> a vono najednou je to neaktivni vlastnost proc nevite?

Ahoj,

nevytratil se ti z projektoveho souboru (.DPR) radek:

{$R *.RES}

Petr Vones, amatersky programator

APLIKACE Z JINE CESTY was Re: Smazani sama sebe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.9.2000 23:17:19

From: "Lauko �tefan" <lauko(zv)salamon.sk>
> ja viem skorej o opacnom probleme - je dost problematicke zabezpecit
> kontrolu na viacnasobne spustenie app. a zabezpecit len jednu instanciu.

Ahoj,

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL) najdes unit JclAppInst pomoci
ktereho muzes zajistit beh jedne ci jineho max.poctu instanci aplikace, vcetne
moznosti ziskani seznamu process ID a HWND bezicich instanci jakozto i zasilat
zpravy ostanim instancim ci ziskat oznameni v pripade ukonceni/spusteni.

Petr Vones, amatersky programator

MS Access 97 a D5 PRO

[*] E&J soft <uli(zv)internet.sk> - 11.9.2000 00:22:43

Pekny den ci noc preji,

prosim o radu ohledne pripojovani a prace s Access databazi.
K Accessu pristupuji pres BDE z D5 PRO.

Problem, ktereho jsem si doposud nevsiml :
Vytvoreni noveho zaznamu probehne v poradku i jeho ulozeni,
ale pri editaci jakekoli polozky zaznamu se objevi chybova hlaska od
ovladace ODBC pro MS Access,
ze Nastal Key Violation a ze retezec v polozce nemuze mit nulovou delku.

Prosim nesetkal jste se nekdo s podobnym problemem ? Da se s tim neco
delat ?

Asi bude lepsi prejit na nejake ADO komponenty.

DBRitchEdit

[*] olej.jozef(zv)slsp.sk - 11.9.2000 06:46:33

Client/Server Suite Version 3.0 (Build 5.83)

From: <olej.jozef(zv)slsp.sk>
> [...]
mode
> vypise sa oznam "dataset not in edit or insert mode"

Vyp�n�n� zvuku

[*] yyy(zv)post(tec)cz - 11.9.2000 07:03:48

M��ete mi pros�m poradit jak vyp�nat a zap�nat zvukov� v�stup. Spezi�ln� m� zaj�ma LineOut.

D�ky Radim

Async FREE II

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 11.9.2000 07:16:47

> Ahoj,
>
> a mas nejaky pokud mozno co nejjednodusi priklad kde se to projevuje ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

No, projevuje se to treba i v PRILOZENEM DEMU...
Kdyz pomoci nej prijmu 8193b a pak treba ukoncim aplikaci nebo se pokusim
uzavrit
port a je to ..

exception

ERROR CLEARING BUFFER(995) -
Vstupn� v�stupn� operace byla p�eru�ena bu� z d�vodu ukon�en� podprocesu,
nebo na ��dost aplikace.

(D5prof, Win200CZ)

Preskok na definici/deklaraci v IDE Delphi

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 11.9.2000 07:35:59

ahoj,
preskok mezi deklaraci a definici lze provest Ctrl+Up/Down (ctrl a sipka
nahoru nebo dolu).
a jako nahradu ctrl+click pouzivam menu (klavesa na win klavesnici,
ktera vyvola kontextovou nabidku) a v tom menu je hned prvni polozka
find declaration, takze sipka dolu a enter.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[ firemni mail smtp: palicka(zv)aginfo(tec)cz]
[pro konference: petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ZEMEDELSKA INZERCE ZDARMA www.aginfo(tec)cz
inzeraty zasilejte pisemne nebo e-mailem: inzerce(zv)aginfo(tec)cz

> *** No me by spise zajimalo, jestli se ta sama akce da provest
> pouze pomoci klavesnice, to jest bez mysi (ono to prehmataani
> prece jen zdrzuje).
>
> Petr

Popis .ICO a .CUR

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 11.9.2000 07:40:14

ahoj,
nezma presne url, ale na wogsit (nebo vogsite, votsite wottsit ?)
proste, porad se tu ta sajta omila, ale cur a ico je v popisu *.BMP :).
ponevadz jsem si popis bmp stahoval, tak jsem si vsim, ze v popisu je ku
venovanej i temto aouborum.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> [...]
inzeraty zasilejte pisemne nebo e-mailem: inzerce(zv)aginfo(tec)cz

> mate nekdo (nebo vite, kde se to schovava) popis souboru .ICO a

Excel velikost tabulky

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 11.9.2000 08:14:08

Potrebuji v Excelu zjistit rozmery tabulky - neznam presne rozsah vyplnenych
bunek
Momentalne to delam prohledanim vsech bunek a zjistovanim, jestli jsou
prazdne:(
Zda se mi to znacne primitivni a navic je to pomale. Tak se ptam zda nekdo
nevi jak na to lepe. V helpu VB jsem nic nenasel. Jeste jeden problem snazim
se nacist cely sloupec
tabulky. Ve VB to jde jak to zkusim pres Delphi tak mi to hodi na hlavu:)
Za kazdou radu predem diky. J. Vojt.

SELECT na SQL DB

[*] Bardon <bardon(zv)ineq-soft(tec)cz> - 11.9.2000 08:18:43

A neslo by neco takoveho ?

SELECT "kniha.nazev"=kniha.nazev, "dodav.spojeni"=dodav.spojeni ... atd.

Pouzivani SELECT * nedoporucuju

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: mkotaska(zv)atlas(tec)cz [SMTP:mkotaska(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 5. z��� 2000 8:54
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: OT: SELECT na SQL DB

Dobry den.
Nejprve omluva za OT, i kdyz souvisi s Delphi.
Da se obecne nejakym nastavenim zajistit, aby dotaz,ktery zasilam DB
serveru (MS SQL Server, Interbase) vracel vysledek dotazu - konkretne nazvy
vybranych sloupcu tabulek - vcetne jmena tabulky ?

Pr.:
SELECT kniha.*,dodav.* FROM kniha,dodav WHERE hniha.id_partner =
dodav.id_partner

Pozadovany vysledek:

kniha.nazev dodav.spojeni
------------ --------------
Test polozka 123456789
Kdo by vedel, budu rad, kdyz mi odpovi.
Dekuju.

Milan Kotaska
mkotaska(zv)atlas(tec)cz

MS Access 97 a D5 PRO

[*] Petr Sadovsk� <petr(zv)slunce(tec)cz> - 11.9.2000 08:19:22

> [...]
> ze Nastal Key Violation a ze retezec v polozce nemuze mit nulovou delku.
>
> Prosim nesetkal jste se nekdo s podobnym problemem ? Da se s tim neco

Otevri tabulku v Accesu najed do "Navrhu tabulky" a u fieldu, ktere nemusi
byt vyplneny nastav
Je nutno zadat na NE a Povolit nulovou delku na ANO a melo by to jet.

S pozdravem

Petr Sadovsky

MS SQL 7 - pripojeni aplikace

[*] Bardon <bardon(zv)ineq-soft(tec)cz> - 11.9.2000 08:23:47

Tohle jsem videl, kdyz doslo k uspani pocitace pres power management

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Delphi Energotek [SMTP:delphi(zv)energotek(tec)cz]
Odesl�no: 7. z��� 2000 14:15
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: MS SQL 7 - pripojeni aplikace

Zdravim vsechny pritomne

mam takovy zapeklity problem s MS SQL 7. Od jiste doby zacal vykazovat
nasledujici chyby v pomerne castem
sledu za sebou (po cca 1-8 minutach, podle cinnosti)

Toto hlasi - kdyz je v ODBC nastaven protokol NamedPipes

[Microsoft][ODBC SQL Server
Driver][NamedPipes]ConnectionTransact[TransactNamedPipe()]
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][NamedPipes]Invalid connection

Tato hlaska se objevi, je-li protokol v ODBC nastaven na TCP/IP at s pevnou
IP adresou klienta nebo s DHCP

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][TCP/IP Sockets]ConnectionWrite [send()]
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][TCP/IP Sockets]General network error.
Check your network documentation

Kdyz se aplikace pokusi o nejaky pomerne jednoduchy dotaz do databaze -
dojde k tomuto hlaseni
(Protokol NamedPipes)

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][NamedPipes]
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Communication link failure

A aby toho nebylo dost, tak cas od casu pri pripojeni aplikace, ktera ceka
na cinnost pomoci timeru
dojde k tomuhle

Read failure.
General SQL Error
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Communication link failure

Aplikace je psana v Delphi4 Proff, pouziva se BDE 5.01 (nekamenovat,prosim)
:-)
ODBC 03.07.0623 a MS SQL 7.0 (SP 2)

Prostredi Win NT Work - SP 5, klienti W98
Sitovy provoz stredni

Vsechny chyby jsou hlaseny "aplikaci", tj pod hlavickou Delphi
Chyby se zacaly objevovat ze dne na den, dalsi vec je - ze inkriminovanou
noc
a cast dne nejel vetrak na serveru a bylo indikovano prehrivani. Nevim
jestli
to s tim muze souviset. Sit, posta a ostatni veci bezi normalne.
I z QA nebo z Manageru se na databazi dostanu, i po siti a nic se nedeje.
Spustim-li aplikaci, chvilku jede, pak se vylosuje jedna z vyse uvedenych
chyb, zahlasi se, databaze se tvari jako by tam nebyla, po znovuspusteni
aplikace jede zase chvilku normalne a tak se to porad opakuje.

Nevite nekdo kde by mohl byt pes zakopan ? Kde zacit patrat apod. ?

Diky za kazdy namet. (Omlouvam se za rozkecanost)

Libor Klicnik
ICQ : 37747310
E-mail : liborkl(zv)energotek(tec)cz

SELECT na SQL DB

[*] Bardon <bardon(zv)ineq-soft(tec)cz> - 11.9.2000 08:30:08

Od: mkotaska(zv)atlas(tec)cz [SMTP:mkotaska(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 5. z��� 2000 8:54
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Bardon <bardon(zv)ineq-soft(tec)cz> - 11.9.2000 08:30:16

Od: Delphi Energotek [SMTP:delphi(zv)energotek(tec)cz]
Odesl�no: 7. z��� 2000 14:15
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

Registry

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 11.9.2000 08:33:34

Je to velice jednoduche - Delphi pri volani OpenKey chteji klic otevrit v
modu KEY_ALL_ACCESS a ten nemuzes jako obycejny user pouzit v HLM. Zkus
pouzit OpenKeyReadOnly nebo nastav property Access na KEY_READ pred volanim
OpenKey.

vic info je u hesla RegOpenKeyEx ve Win32 API

> [...]
> pri dotazu na klic jako user dostavam hlaseni, ze klic
> neexistuje. Pritom pomoci regeditu vsechno vidim

QRDBRichText

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 11.9.2000 09:13:26

To je divne, zkousel jsem to nad tabulkou biolife (DBDEMOS) pole NOTES a
zobrazovalo mi to bez problemu.

- Mas posledni verzi QR (3.0.7)?
- Vlastnosti Autostretch zajistis ze pokud z jakehokoli duvodu bude nacteny
obsah desli ne v dobe navrhu roztahne se ti komponenta na patricnou vysku.
Pozor pokud budes mit neco pod ni tak ti to premaluje. Resi se to tak ze se
tyto komponenty s promennou vyskou davaji na samostatny QRChildBand.

Doporucuji nejprve zkusit ten Autostretch := true.

Komponenta ma pevnou vysku tak na 25 radku.
Presto se zobrazi jen prvnich 10.

JK

Registry

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 11.9.2000 09:47:00

> [...]
> pri dotazu na klic jako user dostavam hlaseni, ze klic
> neexistuje. Pritom pomoci regeditu vsechno vidim

Kterou verzi Delphi pouzivas ? Ja mam D4, a tam je
v unite Registry chyba. Pozaduje pro kazdy pristup
k registrum (i cteni) plna prava. A pro
HKEY_LOCAL_MACHINE ma plna prava jen
administrator, nestaci ani prava power user.
Ja to trochu upravil, jestli chces, tak ti tu opravu
poslu, mailni mi na rkunz(zv)casestudio.com

Radim

IB6 - podminka ve vypoctu sloupce

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 11.9.2000 09:49:17

ahoj,
potreboval bych poradit,
chci vypocet v selectu s podminkou ve vypoctu.
jed to? umi IB6 podminky ve vypoctech?
v MSDE (MSSQL7) to slo tusim CASE WHEN:xxx, WHEN:xxx, ... ELSE ... END,
v IB6 nic takovyho nemuzu najit...
diky

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[...]

[*] Tibor Galik <TGalik(zv)vsz.sk> - 11.9.2000 09:50:47

>nesnadno, pokud to opravdu neni zivotne dulezite tak se tomu snaz vyhnout
>(lepsi DLL prepsat pokud k ni mas zdrojak).
Bohuzial.
Robim komunikaciu medzi psion 3c a PC a na INETE bola DLL kniznica ale iba 16bit-ova a bez zdrojakov.

Neco najdes tady:
>http://www.itecuk.com/delmag/thunk95.htm
Vdaka >> - da sa nejako zistit ci aplikacia je 16 alebo 32 bitova ?

>type
> TJclFileExeType = (etError, etMsDos, etWin16, etWin32Gui, etWin32Con);
>
>function GetFileExeType(const FileName: TFileName): TJclFileExeType;
>var
> FileInfo: TSHFileInfo;
> Ret: DWORD;
>begin
> Ret := SHGetFileInfo(PChar(FileName), 0, FileInfo, SizeOf(FileInfo),
> [...]

Dakujem. Tato f-cia mi potvrdila moj predpoklad, ze aj vzorove aplikacie pre komunikaciu so psionom su 16bit-ve.

S pozdravom / Regards

Tibor Galik
tgalik(zv)vsz.sk

IB6: ForcedRefresh - property does not exist

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 11.9.2000 09:50:44

Ahoj vespolek,
pouzivam IB6, pripojuji se pomoci TIBDataSet. Vidim, ze TIBDataSet ma
vlastnost ForcedRefresh, vyznam bych i snad chapal, ale pokud to nastavim na
true, program pri behu programu po spusteni spadne s vyjimkou "Property does
not exist". Co delam spatne?
Do databaze se pripojim v pohode, jen tato vlastnost mi nejak nejde
rozchodit..

PaPouch elektronika
http://www.pap-el(tec)cz

VB a Excel

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 11.9.2000 09:59:23

Omlouvam se, ze otravuju,
ale mam problemi s prevodem VB do Delphi. V Excel VB mam prikaz

With Worksheets(1)
.Range(.Cells(1, 1), _
.Cells(10, 10)).Borders.LineStyle = xlThick
End With

Ten pracuje bez problemu. A kdyz se ho pokusim naslapat nejakym zpusobem
do Delphi tak se porad bouri a tim nemyslim jen ze chce jine zavorky.
Predpokladam, ze delam nejakou zakladni chybu a tak prosim pomozte:0-)
Diky J. Vojt.

zav�en� okna

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.9.2000 10:33:00

V aplikaci mam definovanu radu formu. Krome hlavniho a datoveho modulu,
ktere se vytvari v projektovem souboru (Applicatin.FormCreate(THlavniOkno,
HlavniOkno); ...) zobrazuji okna pomoci konstrukce
Applicatin.FormCreate(TNeco,Neco);
Neco.Show;
podle potreby.

Okno zavre uzivatel, nebo zustane otevrene. Pri ukonceni aplikace jsem
chtel, aby okna, ktera zustala otevrena se uzavrela drive nez hlavni okno.
Funguje pouziti FindWindow a zaslani zpravy WM_CLOSE. Pritom i kdyz neni
okno podle mne vytvoreno, handle tohoto okna <>0 a tak se ( podle mne
neexistujicimu oknu) posila zadost o zavreni. Nedojde pritom k zadne
vyjimce. V teto souvislosti mi neni jasne, zda vynechanim konstrukce oken v
projektovem souboru vubec usetrim pri behu aplikace pamet, nebo jenom
zdroje.

Petr Ma��k
RT electronic

Lokalizace program�

[*] Tom� Kru��k \(el. adresa\) <t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz> - 11.9.2000 11:17:33

Ahoj,

Mohl by mi nekdo poradit jak jednoduse lokalizovat retezce v aplikaci
vytvorene v Delphi1. Nejlepsi by bylo veskere retezce vlozit do nejekeho
souboru (zde je prepsat na jazykove spravne) a nadale je z tohoto souboru
prebirat do stringu v aplikaci

Za dobrou radu predem dekuji

Tom� Kru��k
t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz
tel.:0632-522632
mobil: 0603-947060

Co je nove v IB 6.0.1 ?

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 11.9.2000 11:19:08

> Lebo okrem IBConsole 1.0.0.315 som nic nenasiel, vsetky subory su
> povodne.
Binarni soubory by mely byt identicke az na IBConsole (ale ta uz
je nyni k dispozici minimalne ve verzi ...317) a verzi (nebo snad jen
timestamp) na msvcrt.dll (pri instalaci to puvodne mylne
nahrazovalo novejsi verzi dll starsi)
Jiri Binder

Barva clCream?

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 11.9.2000 11:22:37

Ahoj vsem,
ne ze by to bylo nejak dulezite, ale zarazilo me to: pri nastavovani barvy
nejakeho prvku (property Color) jsem v kombicku s barvami zajel dale nez
jindy a objevila se hlaska: "clCream is not a valid integer value" a tim
listovani kombickem s barvami skoncilo. Tusite nekdo, co to ma znamenat a
kde je chyba? (W98SE, D5Prof)

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538
*************************************

synchronizacia systemoveho casu cez internet ?

[*] Peter Mojdis <mojdis(zv)colnicapo.sk> - 11.9.2000 11:35:17

Neviete niekto ak sa robi synchronizacia systemoveho casu cez internet ?
Je na to nejaka komponenta, najlepsie pre C++ Builder, ale moze byt aj .pas.

Dik

Peto
mojdis(zv)pobox.sk

MS SQL 7 - pripojeni aplikace

[*] Delphi Energotek <delphi(zv)energotek(tec)cz> - 11.9.2000 11:42:06

> [...]
> Jen Delphi pres NamedPipes jsou jak snek.
> A je to zpusobeno tim sitovym prvkem (vytrh jsem kabel a dal jsem

Jo. S protokolama jsem tez laboroval, ale jelo to spatne i s
TCP/IP. Jak psal kolega - sleep mode - to by bylo dobry, kdybych
nemel jasne dukazy o tom, ze server je v tu chvili aktivni a rozhodne neni
uspanej, ani na nem nejede zadny 3D setric apod.
Technicky se mi zda sit dobra. Jeste mne napadla myslenka
spojeni BDE x ODBC - jestli neni nekde moucha v tom, za databaze
prave prekrocila 2GB , nemate s tim nekdo zkusenost ? (Ve smyslu - BDE vetsi
data od MS SQL nezvladne apod. ?) Eventuelne dlouhe transakce - blokovani
pripojeni ? I kdyz aplikace jede nad jednou TDatabase.
Nejsem si totiz moc jisty, jak obalit vypocty transakci - jestli ve vlozene
procedure
na serveru, nebo primo v Delphi.

Dik Libor

Variant array

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 11.9.2000 11:52:47

Tak a uz jsem tu zas:-)
momentalne mam tenhle problem
jako odpoved na dotaz COM dostanu Variant, ale jako pole a tady
je kamen urazu. Pokud zjistuji jakeho je pole typu pise mi ze je to variant
pole variantu.
Presto, ze to delphi maji podle helpu umet normalne pres index tak nejsem
schopen nacist z tohoto pole zadnou
hodnotu. Pokazde skoncim na evariant error. Dokonce jsem to zkousel nacist
do jineho variantu a porad chyba.

Var
v,v1:Variant;
i:Integer;
a:Array [1..3] of string;
s:string;

begin
With ExcelWorksheet1 Do
Begin
V:=Range[Cells.Item[2,2],Cells.Item[8,2]].Value;
END;
Try
v1:=v[VarArrayHighBound(v,1)];
s:=VartoStr(v[1]);
i:=VarType(v);
Except
on eVariantError do i:=0;
End;
i:=i+1;
Label1.caption:=inttostr(i);
end;

Tak pokud nekdo vite co s tim ozvete se prosim:-)Predem dekuju J. Vojt.

synchronizacia systemoveho casu cez internet ?

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.9.2000 11:57:31

> Neviete niekto ak sa robi synchronizacia systemoveho casu cez internet
> ? Je na to nejaka komponenta, najlepsie pre C++ Builder, ale moze byt
> aj .pas.

Vim... pres protokol NTP ci SNTP. Oboje umi moje komponenty...
viz muj podpis. :-) je to free i se zdrojakama.

WEB: http://www.mlp(tec)cz/space/gebauerl/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

TStoredProc

[*] Jurica Marek <marekj(zv)tdat(tec)cz> - 11.9.2000 12:04:10

Ahoj,
mala poznamka - nebylo by lepsi zavolat Parameters.Refresh ?

Nebylo

IDPFaktura);

Barva clCream?

[*] Josef Slan� <slany(zv)hasici.znojmo(tec)cz> - 11.9.2000 12:13:51

clCream pridava RX library. Je treba nainstalovat fix na verzi
4.75. Link ted nevim, ale na pozadani poslu. Po aplikaci uz
mi to tuto chybu nehlasilo a clCream pouzivam bezne.

Josef Slan�
mailto:slany(zv)hasici.znojmo(tec)cz
Tel:0624-200740
GSM:0603-844999

[...]

[*] martin.falta(zv)obi.de - 11.9.2000 11:26:50

Ahoj,
zkus to takhle:

---------------------- Weitergeleitet von Martin Falta/OBI/CZ am 11.09.2000
11:34 ---------------------------

Von: j_vojtek(zv)del(tec)cz(zv)fwd(tec)cz am 11.09.2000 09:59 OEZ

Bitte antworten an delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Gesendet von: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz

An: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
Thema: VB a Excel

[...]

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 11.9.2000 12:47:22

On 10 Sep 2000, at 18:59, Zbysek Hlinka wrote:

A pise to chybu "Interface not Supported" nebo porad "Access denied"?

Me se NIKDY nepodarilo vytvorit obekt pres DCOM v tomto tvaru
(nejspise tvuj zpusob volani):

Serv := CoMojeTrida.CreateRemote(<nazev_poce>);

kde Serv je TMojeTrida. TMojeTrida a CoMojeTrida je z *TLB.pas
souboru, kterej se sam generuje.

Vzdycky sem COM objekt musel vytvorit takto:

Serv := IMojeTrida(CreateComObject(CLASS_MojeTrida) as IDispatch);

kde Serv je VARIANT! Tento zpusob volani (s Variantem) je urcen
hlavne pro Visual Basic a podobny veci. Takto sem se sice pripojil,
muzu volat metody, nejak to funduje, ale kompilator kuprikladu
nekontroluje syntaxi volanych metod a je to cele takove polovicate...

Kdyztak se zkus pripojit pres ten Variant, a pokud to pujde, neni
problem v uzivatelich, ale v cemsi zahadnem...

> [...]
> ekvivalent.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

Ulozeni System.dat

[*] Jiri Novacek <JNovacek(zv)spst(tec)cz> - 11.9.2000 13:50:49

Ahoj lidi.

Narazil jsem na nasledujici problem. Provedu zmenu v registru a
potrebuji zazalohovat soubor system.dat s touto zmenou. Existuje nejaka
funkce, ktera donuti provest aktualizaci system.dat. Ja to resim tak, ze

cekam az dojde ke zmene datumu tohotou souboru, coz nekdy trva treba i
minutu nebo dve.

Predem dik Jirka

VB do Delphi

[*] Jiri Novacek <JNovacek(zv)spst(tec)cz> - 11.9.2000 13:57:36

Ahoj lidi.

Jeste jeden dotaz. Existuje nejaka obecna pomucka jak prevest
VisualBasic do Delphi.

Predem dik Jirka

prace s cisly integer (zaokrouhleni)

[*] Milan ��ek - 11.9.2000 13:58:27

ahoj, ne ze by to byl nejaky podstatny problem, ale zajma me, jestli by to
neslo vice profesionalne...

Mam cislo ziskane ze SpinEditu, toto cislo potrebuji zaokrouhlit na cele
desitky. Napr. pokud uzivatel zada 1234, bude prepocteno na 1230, v pripade
6789 na 6790. Pochopitelne i prechod mezi rady: zadane cislo 1298 na 1300...
Muzete mi nekdo nastinit alespon nejake prikazy pro praci s integer cisly??

osobne me napada jen reseni, ze bych to prevedl na string a pak pomoci
string[x] porovnaval... Vysledek bych prevedl zpet na integer a dosadil do
SpinEditu.

Existuje nejaky prikaz, typu promena_integer[druhe_cislo] jako u stringu??
Pak bych mohl vzit jen posledni cislo, zjistit, jestli je >=5, pokud ano,
pak pricist x do deseti, pokud ne odecist x do nuly... tak by se mi to
libilo :)

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Preskok na definici/deklaraci v IDE Delphi

[*] Jan Krizek <krizek(zv)krizkules(tec)cz> - 11.9.2000 14:02:38

Diky za radu, preskok mezi deklaraci a definici funguje a to pomoci Ctrl+Shift+(sipka nahoru/dolu). Samotne Ctrl+(sipka nahoru/dolu) scrolluje textem bez zmeny pozice kurzoru.

(D5Prof, w2k)

[...]

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.9.2000 14:10:26

> [...]
> Muzete mi nekdo nastinit alespon nejake prikazy pro praci s integer cisly??

Co treba takhle:
X = ((X+5) mod 10)*10

P.
[-- Petr Vaclavek --- read: http://www.swnet(tec)cz --]
[-- visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla --]

prace s cisly integer (zaokrouhleni)

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.9.2000 14:11:54

> [...]
> Muzete mi nekdo nastinit alespon nejake prikazy pro praci s integer cisly??

^^^^^^^^
Teda tady patri samozrejme DIV (celociselne deleni), krapet jsem
se uklep...!!!

P.[-- Petr Vaclavek --- read: http://www.swnet(tec)cz --]
[-- visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla --]

prace s cisly integer (zaokrouhleni)

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 11.9.2000 14:25:51

Uplne jednoduse by to slo udelat tak, ze to cislo prevedes na float, vydelis
to 10, potom to standartne zaokrouhlis funkcema s delphi. No a potom zase
vynasobit nazpet 10 a prevest na Integer.

> [...]
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
> Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

StayOnTop okno

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 11.9.2000 14:27:14

Zdravim vsechny,

nevi z Vas nekdo proc je okno stylu fsStayOnTop porad "On top", i kdyz
aplikace uz neni aktivni. To se stane pouze tehdy, kdyz to fsStayOnTop okno
otevru z modalniho okna, kdyz z hlavniho okna aplikace, tak je vse OK.
Nevite nekdo jak by se to dalo nejak jednoduse (treba jenom nastavenim
nejakych parametru) zaridit, aby to fsStayOnTop okno nebylo nahore, kdyz se
prepnu do jine aplikace.

predem diky

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Delphi 5 Profi na Win2000CZ Profi

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 11.9.2000 14:31:52

Nakonec jsem prisel na to, v cem je zakopany pes:
Pri instalaci Delphi5 na W2000 jsem pouzil uzivatele s pravy administratora,
jehoz jmeno obsahovalo mezeru a taky hacky a carky (nevim proc to vadi, kdyz
interne by mel byt uzivatel reprezentovan identifikatorem nezavislym na
jmenu). Po vytvoreni noveho uzivatele s "anglickym" jmenem uz lze Delphi
nainstalovat (resp. jakykoli novejsi Borland produkt - treba trial verze) .

Takze skutecne reseni teto drobnosti lezi mezi programatory M$ a
InstallShieldu.

Tomas

> Ja mam D5Prof na Windows2000Prof a vse naprosto v poradku, jenom instalace
se musela provadet pro kazdeho uzivatele (tedy pro ty dalsi staci zvolit
jenom obnova nastaveni).

> Jinak naprosta spokojenost, predtim jsem mel delfiny na Win98 a ted jsou
mnohonasobne stabilnejsi.

> Honza +
>
> P.S.: InstallShield mi obcas nebiha strasne pomalu, cekam cca minutu mezi
zmizenim dialogu, ze se pripravuje instalace a vlastnim spustenim -
naposledy mi pripadlo, ze to zdrzoval Outlook2000.>> Z predchozich prispevku je zrejme, ze jsou zde lidi, kteri pouzivaji D5
na Windows 2000.

600, ATI 2000, ...). V poradku se objevi uvodni okno, ale pri vyvolani
instalace Delphi pouze kratce problikne okno s Install Shieldem a hned zase
zmizi bez jakehokoli hlaseni.

ale ze je spousta uzivatelu, kteri to tak pouzivaji. Nenasel jsem ovsem
navod, jak to uvest do provozu... a zrejme to neni pouze muj problem.

Volani vzdaleneho COM objektu

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 11.9.2000 14:36:23

> [...]
>
> Me se NIKDY nepodarilo vytvorit obekt pres DCOM v tomto tvaru
> (nejspise tvuj zpusob volani):
>
> Serv := CoMojeTrida.CreateRemote(<nazev_poce>);

ja se tak pripojuju - uz asi rok v kombinaci NT4/W2K jako server a w98 jako
klient
pritom prechod z NT na W2K nebyl zadny rozdil, chod� to jako na NT4

> [...]
> muzu volat metody, nejak to funduje, ale kompilator kuprikladu
> nekontroluje syntaxi volanych metod a je to cele takove polovicate...

to je prave tim, ze ten Variant neni pro delphi, CoClass a interface
umoznuje prave ty kontroly

> Kdyztak se zkus pripojit pres ten Variant, a pokud to pujde, neni
> problem v uzivatelich, ale v cemsi zahadnem...

souhlas, dobrej napad