Transparentni splash screen

[*] Miky <miky28(zv)atlas(tec)cz> - 24.1.2000 13:30:12

mam mensi problem,
potrebuju udelat transparentni splash screen. Aby se vytvoril formular v OnCreate hlavniho okna aplikace a zase na konci OnCreate aby se formular se splash screenem zavrel. A tu je ten problem, udelat vse behem udalost OnCreate. Pokud si udelam jinou aplikaci a na jeji hlavni formular dam transparentni bitmapu a pak jete udelam transparentni formular je vse ok a tak jak ma bejt. ALE pokud todle vsechno chci udelam behem metody OnCreate, tak je konecna. Transparentni bude pouze ta bitmapa, ale formular uz ne.

diky za vsechny rady Miky

ToolButton a DblClick

[*] Lud�k ZITA - 24.1.2000 13:49:20

Dobry den.
Pouzivam ToolButtony na nekolika ToolBarech v ponekud jinem kontextu nez
jako tlacitka.
Vsechno je perfektni ale chybi mi u ToolButtonu udalost OnDblClick.
Jak ji tam dodat ?

Lud�k ZITA

DB cestina pri editaci

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 24.1.2000 14:10:13

Pri vytvareni database musis do jejich parametru napsat DEFAULT
CHARACTER SET WIN1250 a pak teprve databazi (GDB) vytvorit. Pak to bude
OK.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [...]
> nekolika tabulkami. Pokud zadavam data v programu, tak vse funguje
> O.K.(v�DBEDITech jsou hacky, carky) , ale pri zobrazovani mi velejzaji
> na mistech s diakritikou blbosti. Takze vse zadavam bez cestiny.
> Hledal jsem v dokumentavi, v archivu, ale mam v tom silny hokej (to
> same je kdyz napojim nejakou DB tabulku). Zkousel jsem menit v
> LANGDRIVER ale nejak to stejne nejde, zkousel jsem nastavit LANGDRIVER
> a potom vytvorit DATABAZI.GDB, ale vysledek je stejny a jeste jako
> premii to nezna starou DATABAZI.GDB. Prosim o pomoc.

Nahrada SYSUTILS

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.1.2000 14:56:58

>Pratele
>potreboval bych upravit datumove funkce v SYSUTILS, ale pri kompilaci
>mi chybi prelozeny modul FFMT.OBJ, ktery je k dispozici jen v ASM.
>Poradi mi nekdo, jak spravne postupovat (zatim vidim jen cestu
>v nahrazeni knihovny pres ALIAS a rekompilaci upravene
>SYSUTILS s jinym jmenem). Jaky assembler. prekladac pouzit?

k prekladu je nutny TASM32 (me to chodi s verzi 4.1). Bohuzel Borlandi za
nej chteji dalsi penize, coz mi prijde ponekud ujety.

MSSQL bez BDE

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.1.2000 15:31:23

Ahoj,

mam dotaz, ktery se tu jiz jiste resil v daleko vetsi siri, ale presto
prosim o doporuceni.

Zacinam vyvijet aplikaci, ktera bude postavena na MSSQL
serveru 7, u sebe mam Delphi 4 C/S.

Na zaklade diskuze, ktera zde k tomu probehla, bych se rad
tentokrat 100 procentne vyhnul BDE.

To ale podle me predstavy znamena zapomenout na
databazove komponenty Delphi. Muzete mi prosim doporucit, cim
je nahradit? Jsem v tomto ohledu zacatecnik; nevim zda jet pres
ODBC nebo i na nej zapomenout...
Proste - jde mi o nakopnuti vcetne toho, kde prislusne
komponenty nebo nastroje lze sehnat.

Pokud uz rozbor na toto tema v konferenci existuje, tak se
omlouvam a prosim jen o odkaz na nej. Domnivam se, ze nez bych
ho sam nasel, uplunulo by prilis mnoho casu.

Dekuju predem.
David Lebeda

delphi 5 a RLE bitmap

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 24.1.2000 15:31:26

Ahojky

Prave jsem zjistil ze D5 nectou komprimovane bitmapy.
V D4 to fungovalo OK. To si musim psat komponentu
uz i na praci s bitmapou ?

Daniel Rott

MSSQL bez BDE

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.1.2000 15:55:05

Ja jsem zkousel pristupovat na MSSQL server pres ODBC
a ADOnis komponenty od Erika Salaje. Fungovalo to a
s komponentami jsem celkem spokojen a uvazuju o jejich
koupi. Nicmene i ja bych rad slysel i jine nazory.

Nebo zkus Zbyskovy OLE DB komponenty, ja
je zkusit nemuzu, pac mam jeste stale D3.

Dobra.

> [...]
> omlouvam a prosim jen o odkaz na nej. Domnivam se, ze nez bych
> ho sam nasel, uplunulo by prilis mnoho casu.

Lokalizace

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 24.1.2000 16:01:38

Ahoj,
asi bude existovat rozumnejsi reseni, ale kdyz uz si nakousl to try a
except: udelej si svoji unitu, kterou budes volat vzdy, kdyz budes delat s
BDE a budes to prekladat jenom jednou.

Nebo to takhle nejde ?

S pozdravem
Marek Soukup

> [...]
> radu clanku a na dalsi radu uz jsem nemel silu, tak prosim jeste
> jednou:
>
> Existuje nejaky rozumny legalni zpusob, jak pocestit vyjimky
> BDE? V konferenci se pise, ze sice lze pocestit prislusne DLL, ale
> sireni teto DLL je porusenim autorskeho zakona.
>
> Pokouset se v prelepovat tyto vyjimky v kazdem try...except
> bloku mi prijde silene. Tech vyjimek je jiste spousta a davat kazde
> pouziti BDE do try...except, kde za except bude dlouha nudle
> prelozenych textu se mi nelibi.
>
> Dospel jsem k zaveru, ze rozumne reseni neexistuje. Nebo se

Velikost zkompilovaneho kodu

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 24.1.2000 16:17:07

EXE kompresi bych rozhodne nepouzil. Precti si tohle:
http://www.jordanr.dhs.org/striprlc.htm
Komprimovany soubor neumoznuje nacitani pouze casti EXE do pameti ale je
tam vzdy cely.

Martin Kucera wrote:

> Ahoj,
> jeste je tu jedna moznost, tady pred casem zminovana, a to program AsPack.
> www.entechtaiwan.com/aspack.htm

> zbytecne rozsahly
> jsou napriklad
> jedna funkce.

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

OT Novell hidden directory

[*] Luk� Gallina - 24.1.2000 16:19:40

Zdravim.
Ja si trosku s NDS hral a pokud do ni chces sahat tak na Novellu se daji
stahnout ActiveX komponenty pro praci s NDS. Pripadne ji jine veci. Osobne
nevim, jak to ma NetWare v tomto adresari ulozene (format dat a podobne),
ale obavam se, ze i kdyz se tam dostanes tak Ti server nedovoli nic tam
zmenit...Zkusil bych to pres ty ActiveX nebo premluvit sefy :))))

S pozdravem

Luk� (Lukas) Gallina
lukas.gallina(zv)raceknet(tec)cz
http://www.raceknet(tec)cz

> Prave kvuli NDS... Mam lakomy sefy, nechcou mi koupit NWLib od Devontu
> (www.devont.com).

Combobox.text

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 24.1.2000 16:37:31

Dobry den,

Chcem sa spytat, ako nastavim povodnu hodnotu textu comboboxu na obrazovke,
pokial potrebujem prerusit jeho vykonavanie pocas eventu OnChange?
Priradenie do Combobox1.Text mi nefunguje ...

Priklad: V Comboboxe mam vybratu polozku "Polozka 3". Kliknem na
trojuholnicek a vyberiem prvu polozku, kde mam napisane "<<nova>>", skoci to
do OnChange, kde mam definiciu parametrov a potom zrusim toto definovanie
(cancel). V tomto okamziku potrebujem vratit povodnu hodnotu comboboxu, cize
"Polozka 3". Problem je v tom ze mne tam vzdy ostane ta "<<nova>>"

Kde to mam napisat, aby sa to tam priradilo? Uz som skusal vselico ...

R.Zak

HOOKovani - SetWindowHookEx

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 24.1.2000 16:52:40

Ahoj zkus mys uveznit Pomoci SetCapture(form1.handle);
system by mel posilat formu "mysi spravy" i kdyz je mimo form
uvolnis ji RelaseCapture(form1.handle);

Vlada

Od: Macko Peter <macko(zv)axa.sk>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 24. janu�r 2000 14:12
Predmet: Cislo aktivneho riadku v TDBGrid

>Ahojte,
>poradte mi prosim Vas ako zistit cislo riadku v TDBGrid na ktorom sa
>nachadza kurzor (aktivny riadok)?
>
>Peter Macko
>macko(zv)axa.sk

Combobox.ItemIndex = RE: Combobox.text

[*] Jan Tomsa <tomsa(zv)NOTIA.CZ> - 24.1.2000 17:31:47

Zkus Combobox.ItemIndex := NecoCoJsemSiUlozil;

Unit QuickRep

[*] Agrodat <agrodat(zv)esnet(tec)cz> - 24.1.2000 17:32:00

Ahoj,
lze si vytvorit novy formular napr. FMyPreview a ten pozit takto:
Do udalosti sestavy OnPreview napisi tento kod:
procedure TQuickReport1.Preview(Sender : TObject);
begin
// predpokladam, ze formular FMyPreview je jiz drive vytvoren.
FMyPreview.QRPreview.QRPrinter:=TQRPrinter(Sender);
FMPreview.ShowModal; // pro modalni spusteni formulare,
end;
Ve novem formulari si, ale musim udelat vse sam.

Napr.
procedure TFMyPreview.ZoomFitExecute(Sender: TObject);
begin
QRPreview.ZoomToFit;
end;

procedure TFMyPreview.Zoom100Execute(Sender: TObject);
begin
QRPreview.Zoom:=100;
end;

procedure TFMyPreview.ZoomWithExecute(Sender: TObject);
begin
QRPreview.ZoomToWidth;

end;
procedure TFMyPreview.TiskSetupExecute(Sender: TObject);
begin

QRPreview.QRPrinter.PrintSetup;
end;

procedure TFMyPreview.TiskExecute(Sender: TObject);
begin
QRPreview.QRPrinter.Print;
end;
procedure TFMyPreview.PrvniExecute(Sender: TObject);
begin
QRPreview.PageNumber:=1;
end;

procedure TFMyPreview.DalsiExecute(Sender: TObject);
begin
QRPreview.PageNumber:=QRPreview.PageNumber+1;
end;

procedure TFMyPreview.PredchoziExecute(Sender: TObject);
begin
QRPreview.PageNumber:=QRPreview.PageNumber-1;

Ing. Petr Kejval
kejval.jh(zv)agrodat(tec)cz

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 24. ledna 2000 12:23
P�edm�t: RE: Unit QuickRep

> Ahoj,
> ja to udelal tak (D3), ze jsem si z adresare,
> kde je QuickRep (%Delphi%\Lib) otevrel (v IDE)
> formular QRPrev.dfm (jako text) a jednotlive
> texty jsem proste prepsal, ulozil a hotovo.
>
> Dobra.

Combobox.text

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 24.1.2000 17:41:02

ComboBox1.ItemIndex:= n;

> [...]
> "Polozka 3". Problem je v tom ze mne tam vzdy ostane ta "<<nova>>"
>
> Kde to mam napisat, aby sa to tam priradilo? Uz som skusal vselico ...

Combobox.text

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 24.1.2000 17:59:32

Vyskujte Combobox1.ItemIndex:=X;

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 24. janu�r 2000 18:29
Predmet: Combobox.text

> [...]
>"Polozka 3". Problem je v tom ze mne tam vzdy ostane ta "<<nova>>"
>
>Kde to mam napisat, aby sa to tam priradilo? Uz som skusal vselico ...

MS SQL 7.0 a zamykani recordu

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 24.1.2000 18:35:29

Pres BDE to ale nejde nastavit isolation level pomoci property, funguje ale
v pohode nastaveni prikazem SET TRANSACTION ISOLATION LEVEL READ
UNCOMMITTED. Ve vetsine pripadu pritom nedochazi k vaznemu naruseni
bezpecnosti.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hynek Svato� [SMTP:svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz]
Odesl�no: 20. ledna 2000 22:35
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: MS SQL 7.0 a zamykani recordu

> Zde dojde k problemu v pripade, ze tomu kdo edituje spadne
> uprostred spojeni, a v poli zustane viset "zamek". Zde by musel
> osetrit, ze tento "zamek" je prirazen urcitemu uzivateli, a kdyz
> uzivatel spadne, tak se zamek musi rozpojit. Coz vidim jako docela
> peknou pakarnu. :-)

> Zbysek Hlinka

Samozrejme vim, ze je to reseni "pres ruku" anobrz takova "vopicka".
To odstraneni nezadoucich zamku by slo zaridit napr. periodicky se
spoustejici (na strane SQL serveru) davkou,
ovsem pripoustim, ze to jiz neni nic pekneho ...
Sam preferuji reseni, ktere tu jiz padlo - predlozil ho Petr Jezek - casova
znamka.
Mimochodem: tu casovou znamku lze elegantne zajistit pomoci sloupce typu
timestamp, ten se aktualizuje vzdy pri operaci INSERT nebo UPDATE.
Ovsem na to, co si vymyslel ten zakaznik asi nezbude nic jineho,
nez pouzit neco tezkopadnejsho.

Dovolil bych si problem shrnout:
Jak udrzet zaznam zablokovany po celou dobu editace:
1) Nastartovat transakci
Vyhody: nemusim se starat o nic, jen nastartovat transakci a ukoncit ji
kdyz aplikace spadne, nic se nedeje
Nevyhody: Ostatni uzivatele nemohou provest ani select na tuto vetu a jsou
tedy ve stavu zablokovanem
2) Vlastni sprava zamku
Vyhody ostatni mohou vesele selectovat atd.
Nevyhody vetsi rezije pri sprave zamku

3) lze jeste snizit Isolation level na Read uncommited a pak lze klidne
nastavit transakci a ostatni mohou v pohode i cist tuto vetu. Nevyhoda:
snizena bezpecnost konzistence dat - jeden proces zmeni data, druhy si tyto
zmeny precte a poklada tyto data za dane ale potom proces 1 udela Rollback
proces 2 tudiz pouzival nespravna data a muze se jit klouzat ...

Tak veru nevim kudy z toho ven :-)

=========================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

delphi 5 a RLE bitmap

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 24.1.2000 19:09:49

Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> wrote:

>Prave jsem zjistil ze D5 nectou komprimovane bitmapy.
>V D4 to fungovalo OK. To si musim psat komponentu
>uz i na praci s bitmapou ?

Ja jsem na to narazil pred vanoci a vyresil jsem to odklonem od formatu BMP ke GIFu a JPEGu.

Petr Vones si ale dal tu praci a ten bug nasel, takze si to muzes zkusit opravit:

Oprava je mozna jen pokud nepouzivas balicky,
unit Graphics zkopiruj do adresare tvyho
projektu a na radce 5724 nahrad:

RLEStream.Seek(ImageSize, soFromEnd);
na:
RLEStream.Seek(-ImageSize, soFromEnd);
bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Telefonicke pripojeni site

[*] pachimat <pachimat(zv)rocketmail(tec)com> - 24.1.2000 19:32:29

: Pavel Junek

>pokousim se vyresit tento problem:

>Z davkoveho souboru (.bat) potrebuji modemem pomoci ftp prenest data.
>Potreboval bych z teto davky spustit program pro telefonicke pripojeni site
>C:\Windows\System\Run32dll.exe Rnaui.dll,RnaDial ... to mi nefunguje, nevim
>jak tam dostat nazev pripojeni.
>Ot: Jde nejak podobne spustit vytoceni cisla (dle predem definovaneho
pripojeni site)?

Cau , ja som to tiez nevedel ,ale prisiel som na to (aj ked uz mozno
neskoro...)

Priklad:
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE RNAUI.DLL,RnaRunImport c:\internet.dun

http://im.yahoo.com

Unit a omedzenost

[*] Michal Hlav�� - 24.1.2000 21:30:40

Zdravim,
asi som trosku obmezdeny, ale nemozem rozchodit takyto unit:

unit Zoznam;

Pzoznam=^zoznam;
zoznam=record
info:word;
Next:Pzoznam;
end;

Procedure PridajK(var z:Pzoznam;co:word)
Procedure Zober(var z:Pzoznam;co:word);
Function Pocet_zoz(z:Pzoznam):word;
Function Daj_info(z:Pzoznam;co:word):word;

implementation

procedure PridajK.,,... a dalsie;

end;

Vdaka Miso

Unit a omedzenost

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 24.1.2000 21:43:37

>Zdravim,
>asi som trosku obmezdeny, ale nemozem rozchodit takyto unit:
>
>unit Zoznam;
>
>interface
>
>type
> Pzoznam=^zoznam;
> zoznam=record
> info:word;
> Next:Pzoznam;

>Vdaka Miso

Nemuzes mit stejny nazev unity a typu.

Radim Kunz

Tmemo a Enter

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 24.1.2000 22:02:42

Ahoj zkus dat do mema onKeyPress
if key = chr(13) then key := #0;
melo by to pomoct ale nesmiz zapomenou ze memo podporuje jeste ctrl + enter
Od: Macko Peter <macko(zv)axa.sk>
> [...]

>Ahojte,
>poradte mi prosim Vas ako zistit cislo riadku v TDBGrid na ktorom sa

Combobox.text

[*] daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz - 25.1.2000 06:45:04

Pokud je nastaven ComboBox na DropDownList nejde mu vnutit text jaky chces,
ale pokud ho nastavis na DropDown, jde to.

Jinak pokud mas tvoji polozku jako ve tretim radku vyberu, staci napsat
ComboBox.ItemIndex:=2; (tady je prvni radek bram jako "0"). No a nasledne
SetFocus ...

Dan

> [...]

>"Polozka 3". Problem je v tom ze mne tam vzdy ostane ta "<<nova>>"
>
>Kde to mam napisat, aby sa to tam priradilo? Uz som skusal vselico ...

pripojeni sdileneho disku

[*] Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 25.1.2000 07:39:11

No prisel jsem na funkci WnEtAddConnection2, ale nejak mi tam nefunguje
localdevice, hlasi mi to chybu bad local device. Pritom to tam zadavama napr
jako F: tak jak to pisou v helpu.

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities.com>
Komu: delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 24. ledna 2000 10:12
P�edm�t: pripojeni sdileneho disku

> Ahoj
> nevite jak pod win9x pripojit sdileny disk, ale pod jinym uctem nez na
jaky
> jsem prihlasen do NT ? Normalne se windows ptaji pri pokusu o namapovani
> pouze na heslo a jako jmeno dosazuji jmeno uzivatele ??? ale pokud chci
> pripojit sdileny disk pod jinym uzivatelem tak mam smulu. Existuje nejaka
> API ktera to umozni ? Pod NT to jde pomoci net use je tam parametr
udavajici
> jmeni usera a heslo. win9x jsou o toto ocesane.

Rekurzivne vyhladanie suborov v ceste

[*] Ren� Otisk - 25.1.2000 07:45:08

Hi,

D3, Rx2.6, W95
Kdyby ti neco neslo, tak se ozvi... (V pripade kopirovani celeho adresare
tam je omezeni pro *.lck a pdoxuser.net)

procedure TZaloha.Najdi(Odkud, Kam, Maska: string; Rekurze, MoveFiles:
Boolean);
var
Found: Integer;
F: TSearchRec;
A, B: array[0..128] of Char;
Found := FindFirst(Odkud + Maska, faAnyFile, F);
while Found = 0 do
begin
if (F.Attr and faDirectory = faDirectory) and (not ((F.Name = '..')
or
(F.Name = '.'))) then
Najdi(Odkud + '\' + F.Name, Kam + '\' + F.Name, Maska, True,
MoveFiles)
else if (Uppercase(F.Name) <> Uppercase('Pdoxusrs.net')) or
(Uppercase(F.Name) <> Uppercase('Pdoxusrs.lck')) or
(Uppercase(F.Name) <> Uppercase('Paradox.lck')) then
begin
StrPCopy(A, Odkud + '\' + F.Name);
StrPCopy(B, Kam + '\' + F.Name);
if not DirectoryExists(ExtractFileDir(StrPas(B))) then
ForceDirectories(ExtractFileDir(StrPas(B)));
StatusBar1.Panels[0].Text := StrPas(A);
Zaloha.Refresh;
if MoveFiles then
MoveFile(A, B)
else
CopyFile(A, B, False);
end;
Found := FindNext(F);
FindClose(F);

Sroub

Zdravim.

Potreboval by som funkciu na rekurzivne vyhladanie suborov v zadanej ceste.
('*.db','d:\data\')

Za prihratie adresy alebo zdrojaku tenk j� veri ma�.

H�j. Roland Tur�an

BDE - rozdilne langdriver na siti

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 25.1.2000 07:55:36

Ahojky
na siti mam ruzne aplikace vyuzivajici BDE (od ruznych firem a autoru). Doposud jsem si vystacil s jednou konfiguraci BDE.
Nyni se mi zde objevilo to, ze autori pozaduji rozdilne nastaveni LANGDRIVER pro stejny driver. Uzivatele trvaji na tom, ze tyto aplikace pojedou v jednu dobu na jednom pocitaci (a vcelku je chapu) s Win95
Otazky:
1. Da se nejak zajistit tento pozadavek?
2. Lze vubec pro jednu aplikaci zvolit jine idapi32.cfg?

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35

tabulka z volneho textu bez BDE

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 25.1.2000 08:04:49

Ahojky
potrebuji rychle napsat chroupak-prohlizec na tabulky, ktere jsou ulozeny ve volnem textu, polozky oddelene tabelatorem, vety ukoncene EOF.
Jedna polozka je datumova (dd.mm.yyyy) a podle ni potrebuji tridit a hledat.
Cele to chci bez BDE

Nevite o nejake vhodne komponente (abych ji nemusel dlouze hledat a vybirat)?

Win95 + D3Prof

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35

Lokalizace

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.1.2000 08:11:41

> asi bude existovat rozumnejsi reseni, ale kdyz uz si nakousl to try a
> except: udelej si svoji unitu, kterou budes volat vzdy, kdyz budes delat s
> [...]

Ja ale nepovazuji za dobre reseni psat preklady tech hlasek do
kodu jakymkoli zpusobem typu

on Enejaka chyba do ShowMessage(prelozeny text);
on Edalsi chyba do ShowMessage(jiny text);

Problemy by zacaly, jakmile by se objevila nova verze BDE, kde
budou jiste nove vyjimky.

I kdyby vsechny ty on... byly v jednom handleru, ktery by se
povesil na Application.OnException, porad to bude nepruzne i v
pripade vyjimek, ktere neobsahuji konstantni text (tim myslim
vyjimky, ktere napisi, ktery konkretni index je poskozen, ktery
konkretni soubor nelze otevrit...)

David Lebeda

excel a delphi

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.1.2000 08:17:26

Ahoj,
mam tomu rozumet tak, ze jsou tam napriklad
i komponenty na napojeni na sestavu v databazi
MS Access a podobne ?

Diky...
...Dobra

> ----------
> Od: Petr Vones[SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
>
> From: Bejvlov> � Martina <M.Bejvlova(zv)cra(tec)cz>
>
> Za prve, skoda ze nemas alespon verzi Delphi 5 Professional (ono se Standard
> verzi se toho ani moc delat neda), tam uz jsou totiz primo komponenty pro cely
> Office, vcetne udalosti.

Telefonicke pripojeni site

[*] Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz> - 25.1.2000 08:25:35

Diky za radu, ja uz to radeji naprogramoval s pouzitim free komponenty
DialUp.

Zajimalo by me ale, co jsou soubory *.dun. Ja mam na svem pocitaci asi 4,
jmenuji se icwx25a.dun (treba) a vypadaji jako ini soubory. Souviseji nejak
s konkretnimi pripojenimi? Jak?

Diky za odpoved.

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 25.1.2000 08:32:14

Pozor RecNo nemusi byt vzdy v poradku, nekdy nesouhlasi recno na datasetu s
e skutecnym recno v BDE cursoru (tedy napr s RecNo v .DBF) je treba jej
synchronizovat viz funkce v delphi 2:

function TForm1.RecordNumber(Dataset: TDataset): Longint;
var
CursorProps: CurProps;
RecordProps: RECProps;

begin
{ Return 0 if dataset is not Paradox or dBASE }
Result := 0;

with Dataset do
begin
{ Is the dataset active? }

if State = dsInactive then
ShowMessage('Cannot perform this operation on a closed dataset');

{ We need to make this call to grab the cursor's iSeqNums }
Check(DbiGetCursorProps(Handle, CursorProps));

{ Synchronize the BDE cursor with the Dataset's cursor }
UpdateCursorPos;

{ Fill RecordProps with the current record's properties }
Check(DbiGetRecord(Handle, dbiNOLOCK, nil, (zv)RecordProps));

{ What kind of dataset are we looking at? }
case CursorProps.iSeqNums of
0: Result := RecordProps.iPhyRecNum; { dBASE }
1: Result := RecordProps.iSeqNum; { Paradox }

{ This code came from Lloyd's help file! }

Od: Macko Peter <macko(zv)axa.sk>
> [...]

>Ahojte,
>poradte mi prosim Vas ako zistit cislo riadku v TDBGrid na ktorom sa

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 25.1.2000 08:38:07

> Zdravim.

Te taky zdravim

> [...]
ceste.
> ('*.db','d:\data\')
>
> Za prihratie adresy alebo zdrojaku tenk j� veri ma�.

Zkus se kouknout do helpu na funkce

FindFirst,
FindNext a
FindClose

Maly prikladek:
--------------
var path: String;
filter: String;

procedure TForm1.SearchAnyClick(Sender: TObject);
var i : integer;
SearchRec : TSearchRec;
Path:='d:\data\';
Filtr:='*.db';
if FindFirst(ConCat(Path,Filtr), faAnyFile, SearchRec) = 0
then
begin
i := 1;
while FindNext(SearchRec) = 0
do Inc(i);
FindClose(SearchRec);
MessageDlg('Bylo nalezeno '+IntToStr(i)+' odpovidajicich souboru',
mtInformation, [mbOk],0);
MessageDlg('Nenalezen zadny soubor', mtInformation, [mbOk],0);
end;

Telefonovani pres modem

[*] Petr <Mys(zv)post(tec)cz> - 25.1.2000 09:17:30

D5E, WNT4 SP5

Prosim o radu.
Potreboval bych poradit jak pomoci modemu (Robotics sportster voice)
telefonovat tj. kdyz nekdo vola, abych mohl informaci o prichozim hovoru
zobrazit na obrazovce PC a tlacitkem v programu prijmout. Prijmuti hovoru by
melo aktivovat reproduktor (nebo sluchatka) modemu a ja mohl mluvit pres
modem tj. pres jeho vestaveny microfon a reproduktor.
Pokud bych chtel ja volat melo by se zadat v programu telefonni cislo a
aktivovat reproduktor modemu a cislo telefonu vytocit. Po spojeni hovoru by
hovor probihal zase pres reproduktor a microfon modemu.
Prosel jsem TAPI ale zadne funkce na ovladani reproduktoru jsem nenasel
(mozna ze jsem hledal spatne).
Nasel jsem priklad s TAPI na prehravani a nahravani zvukovych souboru pres
modem, ale nefungoval. Pak jsem nekde vycetl, ze tyto funkce nejsou v WNT
podporovany. Je to pravda?

Nejak to jit musi, protoze k modemu byl dodan software, ktery umi aktivovat
mluveni pres reproduktor a microfon a prehravani a nahravani souboru.

Prosim o jakoukoli radu, diky

vgLib

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.1.2000 09:20:45

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Ahoj,
pouzivate prosim nekdo vgLib ?
(jedna se o nadstavbu nad rxLib
http://www.tsinet.ru/~vg/ )

Mam ted problem to namontovat (v 5.2)
(pri kompilaci package), hlasi
mi to tuto chybu:
Fatal Error ...\Units\vgComObj.pas(165): Internal error: C10040

Nevite nekdo prosim, proc ?
Predchozi verze 5.0 toto nedelala,
ale tu uz nemuzu nikde na internetu
najit.

Dobra.

SERIAL port - jak zjistit jeho preruseni

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 25.1.2000 09:21:18

Ahoj,

jak programove zjistim, na ktere preruseni je povesen dany port
(COM1, COM2 atd.) ? Potrebuji totiz zjistit, ktere porty jsou nezavisle na
stejnem preruseni.

Predem dekuji

Martin Vackar

Informace o nove verzi generatoru tiskovych sestav

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 25.1.2000 00:54:19 -0800

V techto dnech byla na nasem serveru www.sinea(tec)cz vystavena nova verze
generatoru tiskovych sestav pro Delphi 5. Seznam novych vlastnosti se dozvite v
casti aktuality. Zkusebni verzi si muzete stahnout v casti download.
A jeste jedna zajimava informace pro ucastniky seminare Delphi 2000. Kazdy
registrovany ucastnik zmineneho seminare muze ziskat tuto ostrou verzi bezplatne
(tyka se to i verze pro D4). Pripadni zajemci nepiste do konference, ale poslete
zadost na moji adresu: jaro(zv)sinea(tec)cz a uvedte jmeno registrovaneho ucastnika
seminare. V dusledku urciteho nedorozumeni nebyla tato nabidka ohlasena primo na
seminari. Proto v souvislosti s vydanim nekterych novinek upozornuji na tuto
moznost. Legalni uzivatele starsi verze pro Delphi 5 mohou tuto verzi ziskat
samozrejme rovnez bezplatne.

S pozdravem Jaro

SINEA software, Ing Jaroslav Skerik, ZAMBERK
e-mail: jaro(zv)sinea(tec)cz http://www.sinea(tec)cz
phone: 0446 612468, mobile phone: 0602 581255

OT: Nabidka zamestnani

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 25.1.2000 09:58:38

Preji vsem hezky den,

Hledame cloveka pro navrh a realizaci aplikacni objektove vrstvy pro
Internetovou aplikaci v prostredi Delphi.
Termin realiazace 15.2-30.5 na plny i castecny uvazek v Praze.

kontakt: Jiri Barcal ( jbarcal(zv)sprinx(tec)cz <mailto:jbarcal(zv)sprinx(tec)cz )> )

Combobox.text

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 25.1.2000 10:05:23

Combobox je nastaveny na DropDown, zabudol som ale pripisat ze potrebujem
variantu, kedy to co do textu potrebujem napisat nie je v list-e. Mam tam z
dovodu uspory miesta na obrazovke ako prve napisane "NAZOV PREVODU". Potom
ako na combobox kliknem a nasledne to zrusim, chcem aby sa mi tam znova
objavilo "NAZOV PREVODU", ibaze v OnChange to priradit nejde (aspon nie tak
ako by som to vedel ja). Skusal som to priradit v OnExit, tam to funguje ale
to by som musel vzdy ten Combobox opustit, co nechcem, nehovoriac o tom ze
pokial v OnChange priradim SetFocus inam, to priradenie do comboboxu
neprebehne, funguje to iba vtedy pokial odidem z comboboxu tabulatorom, co
teda ale naozaj nepotrebujem.
Viete niekto ako na to?

R.Zak

> [...]
>SetFocus ...
>
>Dan

>Vyskujte Combobox1.ItemIndex:=X;>>Dobry den,

datov� typ COUNTER v SQL, resp. automatick

[*] Pavel Bl�hovec <blahovec(zv)stapro(tec)cz> - 25.1.2000 10:06:04

V Accesu existuje datov� typ COUNTER, kter� prov�d� automatick� ��slov�n� z�znam� v tabulce. Podle n�pov�dy tento datov� typ nen� definov�n v ANSI SQL.
Nev�te n�kdo, jestli je v�ak definovan� v Microsoft SQL 6.5 resp. 7.0?

Nebo existuje jin� zp�sob, jak prov�d�t automatick� ��slov�n� z�znam�?

D�kuji

Telefonicke pripojeni site

[*] Martin Zachar <PACHIMAT(zv)rocketmail(tec)com> - 25.1.2000 01:28:17 -0800 (pst)

No pokial ja viem ,tak je to vlastne inicializacny subor pre tel.prip.
siete (dun ako Dial Up Networking), ale myslim ze len vo Win95 a 98.

Ahoj, Martin.

--- Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz> wrote:
> [...]
> asi 4,
> jmenuji se icwx25a.dun (treba) a vypadaji jako ini soubory. Souviseji

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 25.1.2000 11:05:56

Ahoj,

Je to OK, pouzivam to v Delphi2, V5.20 a nemusel jsem nic upravovat (v
nektere starsi ale problemek byl - nejak pomichane direktivy $IfDef $Else
$EndIf).

> [...]
> (pri kompilaci package), hlasi
> mi to tuto chybu:
> Fatal Error ...\Units\vgComObj.pas(165): Internal error: C10040

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 25.1.2000 11:37:43

Napriklad takto:

Kod int IDENTITY (1, 1) NOT NULL kde prve cislo znamena zaciatok cislovania a druhe krok.

Ak navrhujes tabulku v Enterprise Manager v 6.5 tak si zobraz rozsirene vlastnosti a nastav Identity Column.
V 7.0 jednoducho zaskrtni Identity.
Od: Roland Tur�an (RoTurSoft) <rotursoft(zv)nextra.sk>
Pre: Delphi CZ konferencia <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 25. janu�r 2000 3:40
Predmet: Pocas indexovania je vyvolany Access Violation error

> [...]
>Slovakia
>
>tel: ++421-905-487 908

SERIAL port - jak zjistit jeho preruseni

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.1.2000 12:45:27

> Ahoj,
>
> jak programove zjistim, na ktere preruseni je povesen dany port
>(COM1, COM2 atd.) ? Potrebuji totiz zjistit, ktere porty jsou nezavisle na
>stejnem preruseni.

na ftp://ftp.fortech(tec)cz/utils/portinfo najdes zdrojaky utility, ktera
zjistuje typ a IRQ pro nalezene paralelni a seriove porty. Pracuje ovsem
pouze v DOSu a IRQ pro LPT lze bezpecne zjistit (pokud nejde o ECP port) az
po pripojeni loopbacku ci kebelu mezi dve PC.

DbGrid a barvy

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 25.1.2000 12:55:50

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> mam takovy trivialni problem. Chci zobrazit DbGrid nebo RxDbGrid
> tak, aby liche radky mely bile pozadi a sude radky sede pozadi.

Ahoj,

pouzij DBGrid.DataSource.DataSet.RecNo....

Petr Motlicek

tabulka z volneho textu bez BDE

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 25.1.2000 12:56:06

kbmMemTable
Na Delphi Super Page

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 25. janu�r 2000 10:02
Predmet: tabulka z volneho textu bez BDE

> [...]
>

>=========================================
>Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
>Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216

[*] Bosnis <bosnis(zv)atlas(tec)cz> - 25.1.2000 13:07:18

Automaticke cislovani se provadi nastavenim defaultni hodnoty pro dany
sloupec v Anywerce je to napr.:

create table T
(
PK integer default autoincrement,
TEXT char(255)
)

pak vlozeni hodnoty se provede

insert into T (TEXT) values('blablabla')

prikaz vlozi hodnotu a pideli do sloupce PK novou jedinecnou hodnotu

---------------------

Dalsim zpusobem jak cislovat je tento:

select NUMBER(*),table_name
from systable

prikaz NUMBER(*) automaticky cisluje radky 1..n je to jedna z "Miscellaneous
functions"

--------------------

napr. v ORACLE databazich se daji tyto citace zakladat - create sequence

Pavel SPEJTEK
e-mail: bosnis(zv)atlas(tec)cz
www : http://freeweb.coco(tec)cz/ps/index.html
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Pavel Bl�hovec
Odesl�no: 25. ledna 2000 10:06
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: datov� typ COUNTER v SQL, resp. automatick� ��slov�n� z�znam�

[...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.1.2000 13:08:59

> U DbGridu snad odpovida pozice radku pozici v tabulce ( RecNo).
> Martin

Kdyz se vykresluje mrizka, tak se kresli vsechny zaznamy, ne jen
ten aktualni.

Nebo se to RecNo behem prekreslovani mrize meni? Tomu neverim.

David Lebeda

DbGrid a barvy

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 25.1.2000 13:24:17

Pokud jsem to chytil v OnDrawCell, tak tam mi to fungovalo. Je totiz dost
mozne, ze grid vola TDataSet.DisabledControls ci neco takoveho
( pisu to z hlavy).

Pak samozrejme vizualne nic nevidis.

Martin

> Kdyz se vykresluje mrizka, tak se kresli vsechny zaznamy, ne jen
> ten aktualni.
>
> Nebo se to RecNo behem prekreslovani mrize meni? Tomu neverim.
>
> David Lebeda

MSSQL bez BDE

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.1.2000 13:24:16

A proc jeste pres ODBC ??? Pro MS SQL 7 preci existuje nativni OLEDB
provider.

Mac

From: Mal Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>

> Mam D3 a ptal jsem se ted na to primo
> u vyrobce, tak uvidim, co mi napise.

Ahoj,

Co mas za gr. kartu ?

MSSQL bez BDE

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.1.2000 14:57:11

> A proc jeste pres ODBC ??? Pro MS SQL 7 preci existuje nativni OLEDB
> provider.

Mohu poprosit o par podrobnosti?

1) Kde to lze ziskat?
2) Jak to bude s rychlosti a kompatibilitou? Existuje dostatek
komponent, ktere s tim pobezi?
3) Jaky je rozdil mezi ODBC a OLEDB?
4) Co bude treba zajistit u zakaznika pri distribuovani aplikace?

Dekuju a zdravim.
David Lebeda

Cislo aktivneho riadku v TDBGrid

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 25.1.2000 15:09:16

Male doplneni - pokud se na TBL udela filtr, pak uz to je uplne vsechno
jinak - RecNo je cislo recodu v puvodni (nefiltrovane) tabulce. Navic u SQL
databazi cislo zaznamu vetsinou nema smysl, takze nejlepe se mu vyhnout.
V poslanem prikladu je mala chybka, pokud se to pouzije v D3 a vyssich
verzich: tak, jak to je napsane, se misto Handlu datasetu pouzije Handle
formulare (protoze tDataset nema tusim od verze 3 svuj Handle), takze
vysledkem je Exception. Je potreba zmenit deklaraci parametru funkce na
tBdeDataset a potom pouzit volani Bde funkci takto:

Check(DbiGetCursorProps(hDbiCur (DataSet.Handle), CursorProps));

Check(DbiGetRecord(hDbiCur (DataSet.Handle), dbiNOLOCK, nil, (zv)RecordProps));
------------------

Jinak ja to delam trochu jednoduseji se stejnym vysledkem takhle:

function GetRecNo ( TBL: tBdeDataSet): longint;
begin
TBL.UpdateCursorPos;
DbiGetSeqNo(TBL.Handle,Result);
end;
{-----------------------------------------------------------}

Hodne zdaru

Mirek

Od: Macko Peter <macko(zv)axa.sk>
> [...]

>Ahojte,
>poradte mi prosim Vas ako zistit cislo riadku v TDBGrid na ktorom sa

Poslani klaves do jine aplikace

[*] Tomas Vesely <veselyt(zv)bigfoot(tec)com> - 25.1.2000 15:14:17

Ahoj, potreboval bych poslat CTRL+U do jine aplikace na kterou mam handle,
ale nevim jak. Zkousel jsem Send Message, ale to neni asi spravna cesta.
Nebo mam pouzit windowsovske keybd_event, jak?
Diky Tomas

DbGrid a barvy

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 25.1.2000 15:17:21

Pokud se dostanes na cislo zaznamu (Pdox, dBase) a neni filtr na tabulku,
jde to treba takhle:

function GetRecNo ( TBL: tBdeDataSet): longint;
begin
TBL.UpdateCursorPos;
DbiGetSeqNo(TBL.Handle,Result);
end;

procedure TForm1.RxDBGrid1GetCellParams(Sender: TObject; Field: TField;
AFont: TFont; var Background: TColor; Highlight: Boolean);
begin
if Odd (GetRecNo ((Sender as tDbGrid).DataSource.DataSet) then
Background := clXXX
else
Background := clYYY;
end;

Mirek
> [...]
|
| V RxDbGrid se jako parametry do OnGetCellParams predava
| kdeco, ale jak zjistim, na kterem radku lezi prave vykreslovana

MSSQL bez BDE

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.1.2000 15:25:26

Proze v tomhle jeste nemam moc jasno
a prilis tomu jeste nerozumim
(ten MS SQL jsem zkousel 6.5 ku).

Dobra.

> ----------
> Od: Martin Kubecka[SMTP:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz]
>
> A proc jeste pres ODBC ??? Pro MS SQL 7 preci existuje nativni OLEDB
> provider.

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.1.2000 15:30:25

> pouzij DBGrid.DataSource.DataSet.RecNo....
>
> Petr Motlicek

Nastavim DbGrid1.DefaultDrawing na False, a napisu tohle:

procedure TPorizovaniForm.DBGrid1DrawDataCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; Field: TField; State: TGridDrawState);
begin
if Odd(DBGrid1.DataSource.DataSet.RecNo) then
DBGrid1.Canvas.Brush.Color := clSilver
else
DBGrid1.Canvas.Brush.Color := clYellow;
DBGrid1.DefaultDrawDataCell(Rect, Field, State);
end;

Fungovalo by to skvele, kdyby RecNo nebylo stale -1.

V helpu se o RecNo pise, ze implicitne vraci prave -1 a ze je treba
zaridit jeho nastavovani az v potomcich te tridy, ve ktere je poprve
uveden (ted z hlavy nevim, asi nejaky TCustomDataset nebo tak
neco). TTable ani TQuery to zrejme nedelaji.

Mam Delphi 4 C/S, BDE 5.01

David Lebeda

Pocas indexovania je vyvolany Access Violation err

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 25.1.2000 15:32:00

Ahoj,
kdyz vsechno selze, zkus ubirat (zakomentovat) postupne radky ve zdrojaku
(tam kde se vola AddIndex), az to prestane hlasit chybu. Takhle alespon
zjistis misto, kde se neco nekaleho deje

Mirek
> [...]
|
| Best regards.
| --------------------
| Pouzivam D3Pro, BDE 5.01, Win98PanEuro, RX Lib, SineaVCL.

DbGrid a barvy

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 25.1.2000 15:40:55

Je fakt, ze RecNo funguje pouze na PARADOX a mozna na DBF. Ale jak treba
toto obejit na InterBase nebo SQL?

Martin

> [...]
> uveden (ted z hlavy nevim, asi nejaky TCustomDataset nebo tak
> neco). TTable ani TQuery to zrejme nedelaji.

Prepis textu

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 25.1.2000 16:26:26

Haj hou!

From: Radek Lev� <lev(zv)cca(tec)cz>

> [...]
se
>nenahrazuj� 1:1 ale podle p�edepsan� gramatiky)
>
>a j� nev�m, jak to ud�lat v kombinaci s t�m Wordem....

Mno, nejelegantnejsi a nejefektivnejsi cesta bude asi pres OLE Automation.
Pokud mas D5, pak mas jednu zalozku plnou komponent pro praci s MS Office
(jde o importovane TLB v podobe komponent). Pokud mas D3/D4, pak staci
naimportovat prislusne Wordi *.TLB (nebo *.OLB) a nastudovat dokumentaci k
Wordu. Budes pak moci primo pristupovat k textu ve Wordu, tj. vyzobnout
oznaceny text, zmenit font a vlozit novy text.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

DbGrid a barvy

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 25.1.2000 17:08:21

From: "Mirek Junek" <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz>

> Pokud se dostanes na cislo zaznamu (Pdox, dBase) a neni filtr na tabulku,

Ale to snad je jedno, kdyz jde o rozhodnuti
lichy a sudy radek v gridu (a ne primo v tabulce)
?
to se spis ptam Davida Lebedy....

Petr Motlicek

> jde to treba takhle:

> [...]

Nahrada SYSUTILS

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 25.1.2000 17:19:55

> mimochodem TASM32 5.0 lze stahnout mj. na http://astalavista.box.sk
****Coz bych si dovolil povazovat za nelegalni.

Slavek

> Honza

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

MSSQL bez BDE

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.1.2000 17:20:44

From: Milos Sula <crkstrobe(zv)geocities.com>
> nevite jak pod win9x pripojit sdileny disk, ale pod jinym uctem nez na jaky
> jsem prihlasen do NT ? Normalne se windows ptaji pri pokusu o namapovani

Ahoj,

Tady mas priklad pouziti WNetAddConnection2, treba to pomuze:

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1999&mesic=May&den=26&first=76&soubor=dlfaaadf.htm

Petr Vones, amatersky programator

Telefonovani pres modem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2000 22:48:29

From: Petr <Mys(zv)post(tec)cz>
> [...]
> hovor probihal zase pres reproduktor a microfon modemu.
> Prosel jsem TAPI ale zadne funkce na ovladani reproduktoru jsem nenasel

Ahoj,

odpovedet na volani by melo jit funkci lineAnswer, volat pak pomoci lineDial
ci lineMakeCall. TAPI je ale pomerne rozsahla skupina funkci, takze by ti
praci ulehcily nejake komponenty. Hlasove funkce podporuje treba AsyncPro
od TurboPower (neni to ale zdarma). Blizsi informace se dozvis treba na:
http://www.clexpert(tec)cz/software/turbopower/asyncpro.asp

> Nasel jsem priklad s TAPI na prehravani a nahravani zvukovych souboru pres
> modem, ale nefungoval. Pak jsem nekde vycetl, ze tyto funkce nejsou v WNT
> podporovany. Je to pravda?

TAPI je i na NT.

Petr Vones, amatersky programator

setup provedl neplatnou operaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2000 22:48:37

From: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>
> [...]
> "isset_se". Totez se stane kdyz se spusti setup od BDE 501. Na
> pocitaci jsou stare w95 a ie 5 cz, asi aktivni desktop. IS je z D3.

Patrne to bude chyba starsich verzi InstallShieldu. Stava se to i u
jinych aplikaci (napriklad pri instalaci AVG). Vetsinou se jedna o
vyjimku v knihovne SHELL32.DLL

Petr Vones, amatersky programator

Paradox & limit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2000 22:48:50

From: Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Na nekterych pocitacich (nebo systemech?) je to OK (na koleji na
> Win95), jinde (na WinNT 4 SP5) to asi po 5000 zaznamech vyhodi
> [...]

Ahoj,

Zkus jeste nastavit v BDE Adminu v System\INIT polozky MAXBUFSIZE nebo MEMSIZE.

Petr Vones, amatersky programator

setup provedl neplatnou operaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2000 22:48:54

From: Konference DELPHI <vegainfo(zv)post(tec)cz>
> [...]
> na systemu 98 SE.
>
> Provizorni reseni je v SETUPu vypnout hlavne nasledujici veci

Ahoj,

To je bezva reseni, neni ten pocitac pak trochu pomaly ? :-))

Petr Vones, amatersky programator

Odchytenie portu tlaciarne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2000 22:49:08

From: Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk>
> je mozne vo Win32 prevziat tlacovu ulohu z DOS-programu ktora smeruje na LPTx.
> Potreboval by som vytvorit bypas medzi DOS a tlacovu frontu Win32 a tak ziskat
> textovy subor.

Ahoj,

V Ovl.Panelech muzes u tiskarny nastavit "Tisk do zasuvky" na FILE. Pak se ti
pri kazdem tisku objevi dialog pro zadani jmena souboru.

Petr Vones, amatersky programator

BDE - rozdilne langdriver na siti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2000 22:49:33

From: Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz>
> [...]
> Otazky:
> 1. Da se nejak zajistit tento pozadavek?
> 2. Lze vubec pro jednu aplikaci zvolit jine idapi32.cfg?

Parametr LANGDRIVER urcuje vychozi langdriver u nove vytvorene tabulky pro dany
driver (DBASE, PARADOX, FOXPRO). U jednotlivych tabulek je informace o jazyce
ulozena prave primo v tabulce (snad s vyjimkou nejakych starych formatu DBASE),
takze te to vlastne ani tak nezajima. Horsi to bude spise s pripadnymi kolizemi
instalaci ruznych verzi BDE (od ruznych produktu), zvlaste pokud treba jen jeden
z nich provedl instalaci nejakym nekorektnim zpusobem.

Petr Vones, amatersky programator

SERIAL port - jak zjistit jeho preruseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.1.2000 22:50:13

From: Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz>
> jak programove zjistim, na ktere preruseni je povesen dany port
> (COM1, COM2 atd.) ? Potrebuji totiz zjistit, ktere porty jsou nezavisle na
> stejnem preruseni.

Ahoj,

Asi nejlepsi reseni by bylo precist nastaveni z registru. Zatim se mi ale
nepodarilo najit kde tyto informace presne hledat. Jako nouzove reseni by
slo pouzit (viz dole), ale nebude to fungovat na NT a zaroven tim nelze
zjistit data z portu, ktere v te dobe pouzivaji jine aplikace.

const
GETCOMBASEIRQ = 10;
MaxComPorts = 16;

I: Integer;
H: THandle;
BaseAddress, IRQ: DWORD;
PortName: String;
Config: TCommConfig;
BufferSize: DWORD;
begin
if Win32Platform <> VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS then Exit;
with ListBox1.Items do
begin
BeginUpdate;
try
Clear;
for I := 1 to MaxComPorts do
begin
PortName := Format('COM%d', [I]);
H := CreateFile(PChar(PortName), GENERIC_READ or GENERIC_WRITE,
0, nil, OPEN_EXISTING, 0, 0);
if H <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
ZeroMemory((zv)Config, Sizeof(Config));
BufferSize := Sizeof(Config);
if GetCommConfig(H, Config, BufferSize) and
(Config.dwProviderSubType = PST_RS232) and
EscapeCommFunction(H, GETCOMBASEIRQ) then
begin
asm
MOV BaseAddress, EDX
MOV IRQ, EBX
end;
Add(Format('%s - BaseAddr:%x, IRQ%x', [PortName, BaseAddress, IRQ]));
end;
CloseHandle(H);
end else
if GetLastError <> ERROR_FILE_NOT_FOUND then
Add(Format('%s - exists, already opened', [PortName]));
EndUpdate;

SQL and delete

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 25.1.2000 23:35:28

Nepouzivej metodu Open, pouzij
metodu ExecSql.

Radim Kunz

[...]

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 25.1.2000 23:58:00

Stava se to ve Windows 98 pri ladeni aplikace a dialog se vubec nezobrazi.

Vlada

obrazek.

> Ahoj,
>
> Zatuhne to tak, ze se dialog jakoby castecne zobrazi a pak uz nic ? Stava
se
> ti to jak pri provozu aplikace nebo jen pri ladeni v Delphi ? Provozujes
> na Win9x nebo NT ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

BDE - rozdilne langdriver na siti

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 26.1.2000 06:54:30

> [...]

>instalaci ruznych verzi BDE (od ruznych produktu), zvlaste pokud treba jen jeden
>z nich provedl instalaci nejakym nekorektnim zpusobem.

Bohuzel opustit BDE nemohu, nebot je to software tretich stran tlacenych k nam ruznymi ministerstvy.

Zatim to resim tak, ze mam jedinou instalaci BDE (vzdy te nejnovejsi verze) a IDAPI32.CFG obsahujici vsechy pozadovane ALIASY.
Instalaci aplikaci i BDE si ridim sam pomoci Z.E.N. Works (od fy Novell)
Problem mi prave nastava, pokud si aplikce sama vytvari za behu novou tabulku, tak ta pak nemusi mit vzdy autory pozadovany langdriver.
Obavam se tedy, ze s tim dokud se vsichni nedohodnou na stejnem langdrive nic neudelam

MSSQL bez BDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.1.2000 07:31:49

On 25 Jan 00, at 17:20, Martin Kubecka wrote:

> [...]
> vsechny databaze je k dispozici OLEDB provider - pak je nutne pouzit
> OLEDB provider pro ODBC coz uz je zase na ukor rychlosti a neumi toho

Tohle bych doplnil - ODBC je rozhrani pro pristup pouze k
databazim, OLE DB je rozhrani pro pristup k (v podstate)
libovolnym datum (pokud k nim existuje provider). Co se tyka
existence provideru, nebyl bych z toho zdaleka smutny, protoze
pro ruzne databaze letos porostou jak houby po desti.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

RecNo (was: RE: DbGrid a barvy)

On 25 Jan 00, at 15:40, Martin Lasevic wrote:

> Je fakt, ze RecNo funguje pouze na PARADOX a mozna na DBF. Ale jak
> treba toto obejit na InterBase nebo SQL?

No vida, jak je vsechno relativni. :-) Ja mam zcela opacny problem -
OLE DB mi cpe brutalne RecNo vsude, a zatim jsem nezkoumal
jak se ho zbavit jen proto, ze mi prozatim neprekazi.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Odchytenie portu tlaciarne

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 26.1.2000 07:39:01

Ja mam konvertor DOSoveho suboru ktory prevedie txt-subor na tlacovu ulohu
Win
(emulator EPSON modu) potom ho vytlaci kazda tlaciaren pod Win. Problem je v
tom,
ze niektore DOSove programi sa uz dalej nevyvyjaju a tak nie je mozne
nastavit tlac do
suboru. Vo vlastnostiach je mozne nastavit port = File ale uzivatel si to
nevie nastavit.
U mna nieje problem ja ovladam Win dobre.
Mozno som sa zle vyjadril potrebujem vlastne virtualnu tlaciaren.

-----P�vodn� spr�va-----
Od: novacek(zv)vanicek(tec)cz <novacek(zv)vanicek(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 26. janu�r 2000 6:42
Predmet: RE: Odchytenie portu tlaciarne

> [...]

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz

Quick Report a DLL

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 26.1.2000 07:58:17

Zdrav�m vsechny Delphisty,

pouzivam D3 (patch 2), QR 2 (s updatem).

Problem: zatuhnuti aplikace pri volani
FreeLibrary(MyQuickReportDLL).

Dotaz: Jak to odstranit ?

Popis:

Prevedli jsme vsechny quick reporty do DLL.
DLL natahuji volanim LoadLibrary a pak
vytisknu prislusnou sestavu v jedne procedure.
(MyProc =
GetProcAddress(MyQuickReportDLL,MyPrintPr
ocName) ). Pote zavolam FreeLibrary a
aplikace zatuhne - bez nejake chyby (vyjimky) -
musi se "odstrelit".

Jako DLLEntryPoint v procedure knihovny mam
na priznaky
dll_attach_process/dll_detach_process
naveseny inicializace/uvolneni objektu apod.,
ale ty vzdy projdou korektne bez problemu. Pri
volani FreeLibrary normalne krokuji pres
dll_detach_process prikazy, kdyz dojdu
nakonec tak se mi delphi zeptaji na nejakou
QR unitu, ze ji jako nemohou nalezt, tak dam
ignorovat, a tuhec....

Proto si dovoluji usuzovat, ze problem je v (s)
quick reportu(em).

Reseni jsme hledal na strankach
www.qusoft.no:

1) stahnul jsem si demo, avsak pro Delphi 4,
jak tisknou QR z DLL. Jsou tam "machinace" s
promnenn�mi Application a Screen. Tak jsem
to implementoval taky, nicmene FreeLibrary
znovu tuhla.

2) ve FAQ pro QR 2, DLLs and ActiveX,
jsem presne nasel dotaz na tuhnuti pri
FreeLibrary:

Dotaz:.......Each time I
am finished and make a call to
FreeLibrary() from my calling
application, the calling
application freezes.

Odpoved:......solution is to add
QuickRpt and QRprntr (and possibly
QRextra) units to the
uses clause of the calling app's
project source unit. ...

Reseni dve pomohlo, nicmene nejsem
spokojeny, protoze applikace (exe-
ac) nabrala cca 140 000 bytu navic
a chci aby to DLL bylo pro
jakoukoliv applikaci.

Jak "donutit" QR, aby se s DLL
uvolnil bez problemu, aniz by s
tim (QR unitama) mela volajici
applikace neco spolecne ?

D�ky za napady

Petr Motlicek

SQL & Commit & RoolBack

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 26.1.2000 08:03:06

Hi,
Jiz predem se omlouvam za rozsahly mail, ale neumim to popsat
strucneji.

Maly dotaz, nechapu nasledujici chovani, muze mi to nekdo prosim
vysvetlit.
Pouzivat D5, Interbase ( Ladil jsem na lokalnim dodanem s
DELPHI) a komponenty z DELPHI, ktere nepouzivaji SQL.
Pouzil jsem TQuery a tam select * from table, samozrejme
databazi a transakci, Potom jsem tam dal TUpdateQuery tam
vypsal ModifySQL polozil DateSource a DataGrid.
A ted pozor uzivatel prepise jeden zaznam, prejde na jiny, tim se
udela post, ale zmeny nejsou videt z jine stanice ( to chapu nikdou
neudelal commit. potom stiskne tlacitko kde je jediny radek kodu
Transakce.rollback. To samozrejme uzavre Query, ale POZOR ulozi
zmeny to znamena provede commit. Jak to ? To nejde
RollBacknout ? Co delam spatne ????

Dekuji za pokus o vysvetleni.
V Helpu jsem nic nenasel. Staci i odkaz na nejakou literaturu.

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Prepis textu

[*] Radek Lev� - 26.1.2000 08:26:49

> [...]
> Wordu. Budes pak moci primo pristupovat k textu ve Wordu, tj. vyzobnout
> oznaceny text, zmenit font a vlozit novy text.

Zdar a s�lu,

M�m D3 a pot�ebuji spolupracovat s Office 97. Kde se�enu p��slu�n� soubory a
jak se s t�m pak pracuje ?

Radek Lev�

DbGrid a barvy

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.1.2000 08:27:25

> Ale to snad je jedno, kdyz jde o rozhodnuti
> lichy a sudy radek v gridu (a ne primo v tabulce)
> ?
> to se spis ptam Davida Lebedy....
>
> Petr Motlicek

Databaze je na MSSQL 7. Petre, ja se prave ptam, jak poznam v
udalosti OnDrawDataCell, zda bunka, ktera se ma prave vykreslit,
je na sudem ci lichem radku? Je mi jedno, jestli se zjisti z TQuery
pomoci RecNo (ktere ovsem nefunguje) ci jinych funkci, nebo zda
je to zjistitelne primo z DbGridu.
Ja proste jen neumim zjistit pro kazdou jednotlivou bunku, na
jakem radku lezi.

David Lebeda

with TForm1.Create(Self) do

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 26.1.2000 08:58:40

ahoj,

v aplikaci pri volani FORM1 ho vytvorim (ve Form1 je definovana public promenna
p_stav

with TForm1.Create(Self) do
try
ShowModal;
finally
Free;
end;

v tomto formulari pak vytvorim druhy formular

with TForm2.Create(Self) do
try
ShowModal;
finally
Free;
end;

kdyz se chci ve Form2 zeptat na Form1.p_stav
nahlasi mi chybu EAccessViolation.

Pokud si dam tyto formulare v Project options aby se vytvarely automaticky je
vse v poradku.

V cem delam chybu ?

Milan

MSSQL bez BDE

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.1.2000 08:59:58

> [...]
> podporu pro DCOM (nutno u W95) a to bud pomoci DCOM95.EXE (ke stazeni na MS)
> nebo instalaci IE 4.01 a vyssi (ten ma DCOM95.exe v sobe).

Ahoj, dekuju moc za informace, nicmene dovolim si otravovat jeste
jednou.

Mam Windows NT 4, SP4 a MDAC mam stazene a nainstalovane.
Chci se zeptat:

1) Toho, ze se nepouzije BDE, se dosahne tim, ze se pouziji jine
komponenty nez ty z Delphi? Znamena to tedy, ze i pres ODBC se
da jet bez BDE tak, ze si stahnu komponenty neodkazujici se na
BDE, nebo je treba udelat i neco jineho?

2) V ovladacich panelech je nastavovani ODBC. Pro OLEDB
existuje taky neco takoveho, resp. je to potreba?

3) Tohle je dotaz z uplne jineho soudku (prosim vsechny, kdo to
nekdy resili):
Chci ODBC (a jen ODBC, jde o jiz hotovou aplikaci) nastavit
primo z aplikace, ktera jej pouziva. Umim zapsat do registru do
sekce HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC\...

par radku tak, aby vznikl ODBC alias (nebo jak se tam tomu rika).
Neumim ale nastavit co, cemu se rika Client. Mam na mysli
Network Library. Implicitne ODBC leze na SQL server pres Named
Pipes, ja potrebuji nastavit pristup pres TCP/IP. V registru
Windows jsem nalezl prislusne klice, ale jen na strojich, kde je
nainstalovan SQL Client. Na strojich bez tohoto produktu jsem
nastaveni Network Library nedokazal najit. Je to v registru, nebo v
nejakem souboru? Event. - jak to z kodu vubec nastavit?

4) Pro aplikaci oprenou o BDE + ODBC - je opravdu potreba
instalovat balik MDAC? Postradam v nem neco jako instalaci jen
urcitych casti, napr. jen ODBC, ale hlavne: v jiz vyse zminene
sekci v Registru je odkaz pouze na jedinou DLL ->SQLSRV32.DLL.
To me privadi na myslenku, zda by nestacilo s aplikaci distribuovat
pouze tuto DLL, pripadne i dalsi nezbytne soubory, namisto
nutnosti u zakaznika instalovat cely MDAC balik?

Jeste jednou dik.

David Lebeda

Jak zjistit LPT

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 26.1.2000 09:13:47

Ahoj Delphici,

verim, ze nekdo z Vas urcite vi, jak ve W95/98/NT zjistit adresy paralelnich
portu (tak jak jsou uvadeny v Ovladacim panelu v polozce System). Mam D4Std.

Dik. Jara.

with TForm1.Create(Self) do

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 26.1.2000 09:27:00

To je logicke, pretoze premenna Form1 neodkazuje na ziaden formular,
existuje iba objekt triedy TForm1, na ktory nemas v programe odkaz.
Mas teda dve moznosti (ak nepocitam moznost automatickeho vytvorenia, ktore
by vsak pri pouziti toho tvojho kodu aj tak nerobilo to co chces, lebo by si
pristupoval k tomu automaticky vytvorenemu Form1 a nie k objektu triedy
TForm1 vytvorenemu v kode)

1. Form1 vytvoris cez

Form1:= TForm1.Create(Self)
with Form1 do
try
ShowModal;
finally
Free;
end;

2. Presne podla tvojho kodu, ale na pristup k Form1 z Form2 pouzijes
TForm1(Owner) teda napriklad TForm1(Owner).p_stav.

> [...]
> nahlasi mi chybu EAccessViolation.
>
> Pokud si dam tyto formulare v Project options aby se vytvarely automaticky

vgLib

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.1.2000 09:32:46

Ahoj,
mam Cirrus Logic 5446 PCI
(ale zlobilo to (uplne stejne) i s kartou
ATI eXpert(zv)Play98)

D.

> ----------
> Od: Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz[SMTP:Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz]
>
> From: Mal Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>

> Ahoj,
>
> Co mas za gr. kartu ?

WinNT Service v Delphi5

[*] Martin Bednar <bednar(zv)ova.cpress(tec)cz> - 26.1.2000 09:33:55

Muze mi nekdo poslat kratky funkcni zdrojak fungujci service ?
Ja ji nainstaluji, pustim, ale nejde mi ani stop ani pause, vypadne Internal
NT Error :(
Thanx Bedy

Martin Bedn��, Computer Press, v�voj internetov�ch aplikac�
tel.: +420-69-6634734, fax: +420-69-6634734
Fr�ni �r�mka 5, 709 00, Ostrava-Mar.Hory
ICQ: 3577914
http://www.zive(tec)cz | http://www.vltava(tec)cz | http://www.aukce(tec)cz |
http://www.vltava2000(tec)cz | http://www.travelguide(tec)cz | http://www.doupe(tec)cz |
http://www.serge(tec)cz | http://www.ceskaskola(tec)cz

ADO + JOIN

[*] Matula M <asexrm(zv)telecom(tec)cz> - 26.1.2000 09:39:34

Zdravim

Stav
WIN95, D5, SQL7, ADO 2.10
Problem
Delete na recordsetu vymaze danny radek z obou tabulek. Podle
dokumentace by mel vymazat radek pouze z prvni tabulky. Zkousel jsem pouzit
RS.Properties.Get_Item('Update Resync').Value:=0; , ale zadny vliv to
nemelo. Pracuji primo s interface ADO.

RS.CursorLocation:=adUseClient;
RS.Open('SELECT A.*,B.NAME from TAB1 as A JOIN TAB2 as B ON A.ID=B.ID WHERE
A.XX=''NECO''',IConn,adOpenStatic,adLockBatchOptimistic,adCmdText);

RS.MarshalOptions:=adMarshalModifiedOnly;
RS.MoveFirst;
RS.Delete(adAffectCurrent);
RS.UpdateBatch(adAffectCurrent);

Mirek

Poslani hot-keys do jine aplikace

[*] Tomas Vesely <veselyt(zv)bigfoot(tec)com> - 26.1.2000 09:43:23

Uz jsem to nekde nasel, nevadi diky - ale dalo to fusku.
Pokud by to nekomu pomohlo tady je reseni. Nemate nekdo jiny napad - aby se nemuselo prepinat
okno do popredi a zpet20

Diky Tomas

procedure SendCtrlU(MyHandle: HWnd);
var D:DWORD;
P:^DWORD;
begin
P:=(zv)D;
SystemParametersInfo( //get flashing timeout on win98
SPI GETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT,
0,
P,
0);
SetForeGroundWindow(MyHandle);
keybd event(VK Control,$45, KEYEVENTF ExtendedKey or 0, 0);
keybd event(85,$45, 0, 0);
keybd event(85,$45, KEYEVENTF KEYUP, 0);
keybd event(VK Control, $45, KEYEVENTF ExtendedKey or KEYEVENTF KEYUP,0);
keybd event(VK Return,$45, 0, 0);
keybd event(VK Return,$45, KEYEVENTF KEYUP, 0);
SystemParametersInfo(
SPI SETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT,
0,
nil,
0);
SetForegroundWindow(MainForm.Handle);
SystemParametersInfo(
SPI SETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT,
D,
nil,
0);

From: Tom�s Vesel� <veselyt(zv)bigfoot.com>
To: Delphi Forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 25. ledna 2000 14:05
Subject: Poslani hot-keys do jine aplikace

[...]

[*] Petr <Mys(zv)post(tec)cz> - 26.1.2000 09:45:53

> [...]
podporuje treba AsyncPro
> od TurboPower (neni to ale zdarma). Blizsi informace se dozvis treba na:

Komponenty od TurboPower (demo) me v WNT nepodporovaly hlasove funkce.

TAPI v NT samozrejme je, ale nejsou tam podporovany hlasove funkce.

Ale jinak diky za odpoved.

MSSQL bez BDE

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.1.2000 09:47:34

No, predpokladam, ze ano, ale berte to tak, ze na tuto
oblast (a zcla urcite nejen na tuto :-) jsem absolutne
tupej.

Mam tedy jedno PC na kterem bezi MS SQL (nyni uz v7.0)
a druhe PC, kde mam W95 (+DCOM5 +MDAC), D3prof. a
pouziju naprikald Adonis komponentu ADODataSet.

Co mam kam napsat (nebo kde co nastavit), abych
se napojil na ten SQL server ?

Pres ovladaci panely jsem si vytvoril ODBC DSN
(pomoci toho pruvodce) a potom jsem se v Delphi
jen na tento DSN napojil.

Dobra.> ----------
> Od: Martin Kubecka[SMTP:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz]

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.1.2000 09:55:45

Problem byl byl vyresen prekopirovanim setup.exe a patricnych souboru
z CD na HD. Roztomile je to, za na jinych pocitacich ta instalace
probehne z CD bez problemu. A ke vsemu ty pocitace maji identicky HW a
zakladni SW (W95).

Vaclav Sazima

Vaclav Sazima wrote:

> [...]
> "isset_se". Totez se stane kdyz se spusti setup od BDE 501. Na
> pocitaci jsou stare w95 a ie 5 cz, asi aktivni desktop. IS je z D3.

Simulace behu prostredi Delphi

[*] Ladislav Dolezel <dolezel(zv)scova.vabo(tec)cz> - 26.1.2000 09:56:25

Zdravim vsechny,

mam problem. Potrebuji "nasimulovat" to, ze bezi prostredi Delphi. Mam
to kvuli jedne komponente, kterou potrebuju odzkouset jinde, ale neni
prijemne vsude instalovat Delphi.
Zpravidla se to pry dela, ze se vytvori objekty TApplication,
Tneco,....., - zpravidla tak to i ty komponenty testuji. Mate nekdo
nekde zdrojak, odkazy ci ripadne cenne rady ? nebo jestli se to tu uz
probiralo, tak me nasmerujte.
Diky vsem
-Dodo-

with TForm1.Create(Self) do

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 26.1.2000 09:58:50

Ahoj,

neni to tim, ze v promenne Form1 vlastne nic neni?

Zkus to takhle:

Form1 := TForm1.Create(Self);
with Form1 do
try
ShowModal;
finally
Free;
end;

Karel

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: mbartone(zv)Synthesia(tec)cz [mailto:mbartone(zv)Synthesia(tec)cz]
Odesl�no: 26. ledna 2000 8:59
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: with TForm1.Create(Self) do

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.1.2000 10:27:15

Ahoj,
prohledni si source k vgDBGrid, ktera je primym
potomkem rxDBGrid (je to dole, ankonci mailu a
vyrezal jsem z toho ty ostatni tridy).
(DataLink je deklarovan v rxDBGrid)

Dobra

> ----------
> Od: David Lebeda[SMTP:david.lebeda(zv)comarr(tec)cz]

> Ja proste jen neumim zjistit pro kazdou jednotlivou bunku, na
> jakem radku lezi.

{*******************************************************}
{ }
{ Vladimir Gaitanoff Delphi VCL Library }
{ TvgDBLookupCombo, TvgDBGrid, }
{ TDBHistoryComboBox }
{ }
{ Copyright (c) 1997, 2000 }
{ }
{*******************************************************}

{$I VG.INC }
{$D-,L- }

unit vgRxDBCt;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Menus, Graphics, Controls, DB, DBCtrls, RXLookup,
Placemnt, RXDBCtrl;

const
scButtonClick = scAlt + VK_RIGHT;
clRowColor1 = clInfoBk;
clRowColor2 = TColor($02FFFFFF);

type
TvgDBGrid = class(TRxDBGrid)
private
FRowColorsUse: Boolean;
FRowColors: array[0..1] of TColor;
procedure SetRowColorsUse(Value: Boolean);
procedure SetRowColor(Index: Integer; Value: TColor);
protected
procedure GetCellProps(Field: TField; AFont: TFont; var Background: TColor;
Highlight: Boolean); override;
procedure KeyDown(var Key: Word; Shift: TShiftState); override;
procedure Scroll(Distance: Integer); override;
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
published
property RowColorsUse: Boolean read FRowColorsUse write SetRowColorsUse default False;
property RowColor1: TColor index 0 read FRowColors[0] write SetRowColor default clRowColor1;
property RowColor2: TColor index 1 read FRowColors[1] write SetRowColor default clRowColor2;

uses AppUtils, Buttons;

const
SmallButtonSize = 6;

constructor TvgDBGrid.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited;
FRowColors[0] := clRowColor1;
FRowColors[1] := clRowColor2;
end;

procedure TvgDBGrid.GetCellProps(Field: TField; AFont: TFont; var Background: TColor;
Highlight: Boolean);
begin
if FRowColorsUse and not Highlight then
Background := FRowColors[DataLink.ActiveRecord mod 2];
inherited;
end;

procedure TvgDBGrid.KeyDown(var Key: Word; Shift: TShiftState);
begin
inherited;
if ((Key = VK_NEXT) and not DataLink.DataSet.EOF)
or ((Key = VK_PRIOR) and not DataLink.DataSet.BOF) then
Invalidate;
end;

procedure TvgDBGrid.Scroll(Distance: Integer);
begin
Invalidate;
inherited;
end;

procedure TvgDBGrid.SetRowColorsUse(Value: Boolean);
begin
if FRowColorsUse <> Value then
begin
FRowColorsUse := Value;
Invalidate;

procedure TvgDBGrid.SetRowColor(Index: Integer; Value: TColor);
begin
if FRowColors[Index] <> Value then
begin
FRowColors[Index] := Value;
if FRowColorsUse then Invalidate;

Quick Report a DLL

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 26.1.2000 10:30:58

(D3,QR2)
Mam tiez skusenost, ze okamzite uvolnenie kniznice po vytvoreni reportu
vedie k zamrznutiu aplikacie. Nechavam uvolnenie kniznice az na koniec
aplikacie v casti finalization prvej unity - aplikacia nezamrzne.

Podobne som zistil, ze ak vytvaram report dynamicky, potom jeho uvolnenie
sposobi podobne zamrznutie. Myslim ze to sposobuje praca QR v samostatnom
threade ktory sa este neukoncil.

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.1.2000 10:31:11

Je to tim, ze promena Form1 neukazuje nikam.
Udelej to takto
var
Form1 : TForm1;
begin
Form1:=TForm1.Create(Self);
try
Form1.ShowModal;
finally
Form1.Release;

> [...]
> nahlasi mi chybu EAccessViolation.
>
> Pokud si dam tyto formulare v Project options aby se vytvarely automaticky je

Skript pre MSSQL

[*] Miroslav Hro��o�����,�(�j�Z��3 - 26.1.2000 10:43:42

Dobr� de�,

Chcem sa op�ta� ako sa d� zisti� �i skript poslan� cez program OSQL (ktor� je s��as�ou MSSQL servera 7.0). Viem posla� pr�kazy cez ADOQuery, ale tento mi neposta�uje a chcel by som vyu�i� cel� �k�lu pr�kazov jazyka Tansact-SQL, ktor� podporuje MSSQL 7.0.

Zatia� som zistil ako sa daj� posiela� tieto skripty pomocou OSQL.EXE, ale neviem zisti� �i sa vykonali alebo nie.
Pros�m V�s poradte mi ako posla� tieto skripty cez OSQL s sp�tnou kontrolou, alebo �i sa to ned� posiela� in�m sp�sobom a aj so sp�tnou kontrolou.

Miro.

Gener�tor sestav pro DELPHI 16

[*] Marek Hejl <mhejl(zv)vyko(tec)cz> - 26.1.2000 10:53:21

M�m probl�m.
Do relativn� obs�hl� aplikace jsem zakompiloval novou verzi gener�toru 16bit
( kv�li WRITETOFILE ) a od t� doby mi aplikace po chv�li provozu ve WIN 3.11
za�ne h�zet chybu CANNOT CREATE WINDOW . S novou verz� sestav se exz��
prot�hnul z 1.4 MB na necel�ch 1.6 MB. Tuhle chybu se mi neda�� nijak
odstranit. Nem�te n�kdo n�jakou radu , jek se toho zbavit ? D�ky.

----------------------------
Marek Hejl
mhejl(zv)seznam(tec)cz

Prepis textu

[*] Michal Hlav�� - 26.1.2000 10:54:44

Skus pozriet
http://community.borland.com/article/0,1410,10126,00.html

Miso

-----P�vodn� zpr�va-----
Zdar a s�lu,

M�m D3 a pot�ebuji spolupracovat s Office 97. Kde se�enu p��slu�n� soubory a
jak se s t�m pak pracuje ?

Radek Lev�

API help

[*] Michal Hlav�� - 26.1.2000 11:03:15

Zdravim,
moze mi prosim vas poslat niekto help k API32.

Vdaka, Miso

Vyvolanie default mailera

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 26.1.2000 11:12:39