Blokove tlaciarne

[*] Branislav Zaujec <zaujec(zv)nrsys.sk> - 11.9.2000 14:37:39

Nema niekto skusenosti s tlacenim z Delphi na blokove tlaciarne typu
Epson TM 300, TM 950 ap.
S pozdravom
Zaujec, NRSYS

Delphi a Reload PASu

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 11.9.2000 14:39:54

Tipuji, ze problem bude v rozdilnem nastaveni casu na serveru a na lokalnim
pocitaci, kde je provaden vyvoj projektu.> Pokazde kdyz ulozim uprostred vyvoje projekt (je to ulkladano na
novelackou
> sit 5.1)
> tak behem asi 10s dostanu hlasku ze ...pas byl zmenen a jestli ho chci
znovu
> natahnou
> nevite jak to vypnout ?
>
> TRT

prace s cisly integer (zaokrouhleni)

[*] Tom� Vin� <T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz> - 11.9.2000 14:42:45

co takhle vydelit, zaokrouhlit a vynasobit?
<Masa>

Zip Master

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 11.9.2000 14:44:00

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Ahoj

Mam cestu c:\test\data\123\ram.

Z teto cesty bych potreboval zbalit jen soubory s adresare 123+ Cely adresar RAM
Nevite jak se to da delat..

prace s cisly integer (zaokrouhleni)

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 11.9.2000 14:46:15

Ahoj,
napadame jen jedna vec:

cislo ze SpinEdit vydel 10
pak zaokrouhli funkci round
a zpet vynasob deseti

napr. cislo 1298 vydelist 10 mas 129,8 zaokrouhlis funkci round mas 130
vynasobis 10 mas 1300

pro praci s cisly pouzivam fce:

Round - zaokrouhleni
Trunc - celociselna cas cisla

nebo pouzij postup
1298 / 10
129,8 + 0,5 = 130,3
trunc(130,3) = 130
130*10=1300

Napsal jsem to jen schematicky a z hlavy, vyzkousej a uvidis.

Zdar
Jindrich Nikodem

> [...]
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
> Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 11.9.2000 15:14:33

Napada mne trochu zverstvo,
podelit 10 a pouzit funkci ceil a floor
nasledne opet nasobit. Neni to uplne onono, ale funguje to -narychlo jsem to
spich
J.Vojt.

[...]

BDE & ODBC

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 11.9.2000 15:16:50

DDV,

nevite nekdo jak (sample nejlepe...) vytvorit/upravit ODBC datasource na
access databazi vcetne specifikace systemove databaze.
Pouzivam v BDE alias, ktery ukazuje na access databazi, kteremu nastavuji
langdriver (pokud jsem to pochopil, tak BDE udela alias pro ODBC zdroje
automaticky), ale ted jsem byl postaven pred nemiliu vec, ze se mi bude
menit i jmeno mdb souboru a preci jen bych nechtel nutit uzivatele
prejmenovavat databazi (a prejmenovavat ji programove mi neprijde uplne
ciste).

Diky za napady, odkazy a ukazkove zdrojaky :-)

a.
Ale� Zelen�
�esk� spo�itela a.s.
Na Per�t�n� 1
113 98 Praha 1
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
tel: +420 2 24995 236
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

Sinea Sestavy

[*] Bardon <bardon(zv)ineq-soft(tec)cz> - 11.9.2000 15:20:32

D3, MS SQL 6.5, Sinea 3.3x z unora 2000 (verzi presne neumim poznat)
Mam polozku typu varchar(255), pokud dam promennou vysku tisku, nereaguje (stale tiskne jen prvni radek). Cim to je a jak se to da zmenit?

Maska na soubory

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.9.2000 15:26:48

Ahoj

Potreboval bych implementovat masku na sobory.
Tj mam masku: "*.*" nebo "xx?ee.*" a podobne a jmeno souboru a
potrebuji funkci, ktere, kdyz dam masku a jmeno souboru, tak mi
rekne, zda jmeno souboru odpovida zadane masce. Proste klasika.
Urcite to uz nekdo delal, muzete mi tedy poradit jak na to?
Neexistuje na to nejaka funkce, pripadne nema ji jiz nekdo
udelanou? At nemusim znovu vynalezat kolo.
Diky predem.

P.[-- Petr Vaclavek --- read: http://www.swnet(tec)cz --]
[-- visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla --]

Ulozeni System.dat

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 11.9.2000 15:38:17

On 11 Sep 2000, at 13:50, Jiri Novacek wrote:

Podivej se na TRegistry.LazyWrite property. Hodnota LazyWrite = False
by mela zapisovat hodnoty do registru okamzite.

Petr Fischer

> Ahoj lidi.
>
> Narazil jsem na nasledujici problem. Provedu zmenu v registru a
> potrebuji zazalohovat soubor system.dat s touto zmenou. Existuje
> nejaka funkce, ktera donuti provest aktualizaci system.dat. Ja to
> resim tak, ze
>
> cekam az dojde ke zmene datumu tohotou souboru, coz nekdy trva treba i
> minutu nebo dve.
>
> Predem dik Jirka

VB do Delphi

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 11.9.2000 15:52:50

Ahoj

nekde na CD jsem mel program, ktery umel prevest zdrojek VB do Delphi, ale
mam to doma. Az prijdu z prace podivam se na to a zitra bych dal vedet.
Nevim, ale do jake miry to program z VB do Delphi umelo prenest.

Zdar
Jindrich Nikodem

From: "Bardon" <bardon(zv)ineq-soft(tec)cz>> D3, MS SQL 6.5, Sinea 3.3x z unora 2000 (verzi presne neumim poznat)
> Mam polozku typu varchar(255), pokud dam promennou vysku tisku,
> nereaguje (stale tiskne jen prvni radek). Cim to je a jak se to da zmenit?

Donedavna bral generator sestav Sinea jako viceradkove polozky
pouze polozky typu ftMemo. Varchar(255) tedy byla jednoducha
jednoradkova polozka a jako takovou ji nebylo mozne tisknout
na vice radku.

Je mozna urcita obchazka pomoci udalosti OnGetDataType
provest pretypovani konkretni polozky na polozku typu Memo,
potom je mozny tisk i takoveto polozky jako polozky viceradkove.

Pocinaje verzi X.39w ze dne 26.7.2000 jiz neni nutne
pouzivat obchazku pres pretypovani polozky.
Od teto verze jiz je mozne u kazde textove polozky,
popisu polozky, parametru, i uzivatelske funkce zvolit,
zda se ma tisknout jako viceradkova polozka.

Podle popisu pravdepodobne pouzivate starsi verzi,
ktera nemela jeste tuto funkcnost dopracovanou.
Pouzivanou verzi zjistite z editoru predloh, pokud
otevrete dialog Nastaveni prostredi na zalozce
O knihovne Sinea.

Maska na soubory

[*] Pavel Krehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 11.9.2000 17:25:05

> [...]
| Neexistuje na to nejaka funkce, pripadne nema ji jiz nekdo
| udelanou? At nemusim znovu vynalezat kolo.

Zdravicko,

viz. funkce MatchesMask z unitu Masks

Pavel

Excel velikost tabulky

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 11.9.2000 17:27:26

Ahoj,
ve VBA je na to prikaz (vyber posledni vyplnenou bunku)
Selection.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Select

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

StayOnTop okno

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 11.9.2000 17:29:19

Mel jsem s tim obdobne potize, ktere resilo korektni nastavovani vlastniku
oken (parametr konstruktoru Create). Pokud ma okno, ktere je otevirano z
dialogu a ne zhlavniho okna aplikace nastaveno jako vlastnika ten dialog
(musi se v nem tedy vytvaret) melo by to byt OK.

Ondrej Malecek

From: "Krayzel Libor" <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>>Zdravim,

>proc nelze pouzit nasledujici konstrukci? Prekladac se brani tomu druhemu
>radku v tele procedury.>var
> o1:TClass;
> I:Integer;
>
>begin
> o1:=Source.ClassType;
> I:=(Source as temp1).Top;

Pri pretypovani je nutno uvadet tridu, ne jmeno objektu. Melo by tam byt TTemp1. Pokud to tam je, sorry, ale neni to poznat.

Kratka cesta k souboru

[*] Tu�ek Roman (M� Praha 15) - 12.9.2000 07:55:26

jednuducha odpoved

prohledavani retezce na '\' a jeho zkraceni

TRT

> [...]
> zajimalo, jestli na to je treba primo v Delphi funkce.
>
> Dekuji predem, protoze zadem se v teto konferenci dekovat nesmi.

Zip/UnZip

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 12.9.2000 8:24:36

>Prosim,
>vi nekdo o free (nejlepe se zdroji) komponente na zip a unzip.
>Nechci ale zadne, ktere pouzivaji dll.
>Uz jsem prosel snad cely net a to co sem nasel mi nevyhovuje.
>
>Petr Smol�k - Trade FIDES a.s.
>psmolik(zv)fides(tec)cz

Podivej se na http://www.micrel(tec)cz/delphi/#jbzip.

Komponenty TZip, TUnZip [D1..D5]

Tyto dva komponenty jsou ur�eny k jednoduch�mu zabalen�/rozbalen� n�kolika
soubor� do arch�vn�ho form�tu ZIP verze 1.1 a umo��uj� pou��t metodu SHRINK
(p�i rozbalen� i metodu EXPLODE). P�vodn�m autorem algoritmu je R. P. Byrne,
kter� p�epsal k�d z CC do Pascalu jako 'bare-bones' program. Zachoval jsem
p�vodn� algoritmus, ale zm�nil jsem v�e, co souviselo s alokac� pam�ti a
pozd�ji jsem p�vodn� funkce obalil do komponent (metody Execute, GetZipList
a ud�losti OnProgress, OnError). Pro pozd�j�� portaci do Win32 jsem
odstranil assemblerov� InLine procedury a nahradil je �ist�m pascalem
(zipov�n� se pon�kud :-( zpomalilo). Posledn� �pravou bylo vlo�en� metody
pro ZipList do komponentu TUnZip, aby se dal sestavit seznam soubor� opravdu
v Zip souboru obsa�en�ch (p�i unzipu neexistuj�c�ho souboru se to ob�as
zaseklo). Do v�sledn�ho EXE souboru se p�ilinkuje cca 22 KB k�du a nen�
pot�eba ��dn�ho DLL �i jin�ho modulu (je to spolehliv� a funk�n�). Pou��v�m
to v instala�n�ch programech a v programech pro nap�. hromadn� importy dat.
Vhodn� je to sp� pro men�� soubory (obvykle tak do cca 50-100 KB).

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

Seriove cislo HDD

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 12.9.2000 08:26:36

> poradi prosim nekdo, jak zjistit ser. cislo HDD ?

function GetSerialNumber(ADrive: char): longint;
var root,vol: string;
serno,maxlen,flags: DWORD;
root := ADrive + ':\';
SetLength(vol,199);
if
GetVolumeInformation(PChar(root),PChar(vol),199,(zv)serno,maxlen,flags,nil,0)
then
Result := longint(serno);
end {GetSerialNumber};

Nefunguje to pro HDD pocitacu pripojene siti typu peer-to-peer. Kdo mi
poradi jak to zjistit i v tomto pripade?

Diky

Josef Cerny
* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: +420 69 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* cellular : +420 604 23 83 29
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* private : cernyja(zv)email(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

prace s cisly integer (zaokrouhleni)

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 12.9.2000 09:07:54

> [...]
1300...
> Muzete mi nekdo nastinit alespon nejake prikazy pro praci s integer

Ja pouzivam takovouhle funkci, ktera zaokrouhli cislo X na I mist - mozno
pouzit kladne a zaporne cislo, podle toho kam od desetinne carky chci
zaokrouhlovat:

function _Round(X: Extended; I: Integer): Extended;
const
Ln10 = 2.30258509299404568;
RoundFact=0.49;
var
E: Extended;
begin
E := exp(I*Ln10);
if X < 0 then
Result := Int(X * E-RoundFact) / E
else
Result := Int(X * E+RoundFact) / E;

> [...]
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
> Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Sender

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.9.2000 09:13:18

temp1 je nejaky datovy typ ??? Asi tezko.... :)
Jestli potrebujes zjistit vlastnost Top tak ti staci pretypovat to na
TControl.

Kratka cesta k souboru

pravdepodobne potrebujes nieco na upravu retazca cesty,
ak jeho dlzka prekroci vymedzeny rozsah (napriklad
pri jeho zobrazovani, ak sa nezmesti do urceneho labelu).

Pozri si funkciu MinimizeName v unite FileCtrl.

Peter

Josef Straka wrote:

> [...]
> presahnout nejakou hodnotu. Vim, ze na to jsou hotove komponenty, ale me by
> zajimalo, jestli na to je treba primo v Delphi funkce.

ADOExpres,ADOConnection,Connection broken

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 12.9.2000 09:24:27

Ahoj vsichni

Mam nasledujici problem. V nasi aplikaci v D5 Ent (SP1), aplikacni server,
pouzivam pro pristup k databazi (MS SQL 7.0) komponenty ADOExpres. Vse je na
aplikacnim serveru (MIDAS). Prihlaseni probiha takto:

klient posle jmeno a heslo a to si zapametuju v lok. promene datamodulu na
serveru.

Connection.Connected:=False;
Connection.Connected:=True;

Jmeno a heslo predam v udalosti OnWillConnect.

Prihlaseni vetsinou projde, ale nekdy nastane chyba : ....Connection Broken.
Nevite nekdo co s tim.

Diky za pripadnou radu

Jaromir Cermak

Seriove cislo HDD

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.9.2000 09:29:01

> [...]
>
> Nefunguje to pro HDD pocitacu pripojene siti typu peer-to-peer. Kdo mi
> poradi jak to zjistit i v tomto pripade?

Obecne to nikdy nepujde - rekl bych ze pouze v malem mnozstvi pripadu bude
sit poskytovat takoveto informace. A pokud ano pak kazda sit pomoci jine API
funckce.

Pokud to potrebujes kvuli 'zabezpeceni' programu pred kopirovanim, pak k
tomu lze rici jen jedno - takoveto ochrany jsou temer k nicemu a jedno maji
spolecne - vic buzeruji (problemy s upgrady PC) toho kdo si zaplatil nez
toho kdo chce program nelegalne pouzivat. Cili je ve vetsine pripadu se na
nejake zabezpeceni uplne vykaslat.

Kratka cesta k souboru

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 12.9.2000 09:45:40

> Chtel bych cestu zkracovat takto:
> Puvodni:
> C:\Program files\Muj program.exe
> Zkracena:
> C:\..\Muj program.exe

V unite FileCtrl (Delphi5) je procedura MinimizeName,
ktera se snazi o neco podobneho.

Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Mail a prilohy

[*] KINEKUS <kinekus(zv)nextra.sk> - 12.9.2000 09:47:24

Dobry ,

ako vzdy, ked neviem ako dalej aj teraz vas prosim o radu.

Z jednoducheho programu potrebujem poslat mail s prilohou.

Staci, ked sa napaskuje do Outlook-Expres.

Dakujem.

MF-zac.

Vytvoreni nove DB za behu programu pomoci ADO

[*] martin.falta(zv)obi.de - 12.9.2000 08:51:55

Ahoj,

mam nasledujici problem.
Pouzivam Adonis komponenty pro pristup k datum a za behu programu si
potrebuji vytvorit protokolovaci databazi.
Existuje nejaky zpusob podobny tomu v DAO?

Predem diky za vsechny napady, prip. ukazky kodu.

Martin

D5Prof, W98, Adonis

IMPORTANT NOTICE:
This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

D5 a ToDo list

pouzivam todo list v Delphi 5, muj problem je ale v tmo, ze se mi tam vejde
jen nejakejch 14poznamek. Pri vlozeni dalsi se pak postupne prepisuji
predchozi. Nemate nekdo zkusenost?

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Programovanie Hudby

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 12.9.2000 10:12:29

> dakujem Vam, ze ste mi pomohli dostat zo zvukovky nejaky zvuk...
> Ale teraz by som potreboval, ci by ste mi nevedeli pomoct ako sa
programuje hudba.
> Najake linky, web stranky a podobne veci co by mi mohli pomoct.

Dobrym zdrojem jsou napr. stranky Yamahy. Doporucuji zejemna XG
problematiku, Sondius, VL syntezu a dalsi hudebne fyzikalni bombonky.
(modelovani zvuku na zaklade znalosti tvaru nastroje a mnoha dalsich
parametru) .
Odkazy tykajici se i "programovani" hudby shromazduje www.audionet(tec)cz.

Frantisek Sevcik

StayOnTop okno

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 12.9.2000 10:17:59

Von: vyvoj(zv)atlascon(tec)cz(zv)fwd(tec)cz am 12.09.2000 08:26 OEZ

Bitte antworten an delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Gesendet von: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz

An: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
Thema: Re: Seriove cislo HDD
> [...]

offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 12.9.2000 11:55:43

Treba takto:

SerialNum : pdword;
a, b : dword;
Buffer : array [0..255] of char;
begin
if GetVolumeInformation('c:\', Buffer, SizeOf(Buffer), SerialNum, a, b,
nil, 0) then
Label1.Caption := IntToStr(SerialNum^);
end;

(opsano z UDDF)

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

From: "KINEKUS" <kinekus(zv)nextra.sk>> Dobry ,

> [...]
>
> Z jednoducheho programu potrebujem poslat mail s prilohou.
>
> Staci, ked sa napaskuje do Outlook-Expres.

Kratka cesta k souboru

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 12.9.2000 11:59:48

O standardni funkci nevim, ale v UDDF jsem nasel tohle:

function shortenfilename(s : string) : string;
var drive,curdrive : string[2];
dir,curdir : string[80];
name : string[20];
ext : string[5];
i : byte;
begin
for i:=1 to length(s) do s[i]:=upcase(s[i]);
s:=fexpand(s);
fsplit(s,dir,name,ext);
drive:=copy(dir,1,2);
dir:=copy(dir,4,length(dir)-3);
getdir(0,curdir);
curdrive:=copy(curdir,1,2);
curdir:=copy(curdir,4,length(curdir)-3)+'\';
if drive=curdrive then begin
if copy(dir,1,length(curdir))=curdir then begin
i:=length(curdir);
if length(dir)<>i then dir:=dir+'\';
shortenfilename:=copy(dir,i+1,length(dir)-i-1)+name+ext;
end else shortenfilename:=copy(s,3,length(s)-2);
end else shortenfilename:=s;

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

> [...]

> zajimalo, jestli na to je treba primo v Delphi funkce.
>
> Dekuji predem, protoze zadem se v teto konferenci dekovat nesmi.

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 12.9.2000 12:19:39

Zase spatne
musis napsat TRIDU ne INSTANCI objektu takze misto o1 musi byt TClass.

> [...]
> by tam byt TTemp1. Pokud to tam je, sorry, ale neni to poznat.

Jezis ja se preklep. Spravne to ma byt takhle:

Spousteni programu na pozadi

[*] Delphi Konference <delphi(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 12.9.2000 12:19:54

Diky za nakopnuti. V kombinaci s GetWindowThreadProcessId pro zjisteni
majitele okna vse funguje jak ma...

Jakub Flaska

> [...]
>
> Pres GetForegroundWindow() zjistis aktualne aktivni okno ve Windows.
> Potom pres SetForegroundWindow ho zase zaktivujes.
>
> Grind Crusher.
> --------------
> Napsal jsem si program, ktery (krome jineho) kazdou pulhodinu spousti
> cizi aplikaci s SW_HIDE (automaticke zpracovani bankovnich vypisu a
> prikazu pres inet). Vse funguje bez problemu, ale ma to malickou
> nectnost - vzdy, kdyz se program spusti (neni videt, vse se deje na
> pozadi), ztrati aktualni okno (treba neco pisu ve Wordu) focus.
> Jak vratit focus na puvodni okno/aplikaci?

Btrieve

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 12.9.2000 12:46:42

Ahoj,

mam datove soubory Btrieve s priponou DTA.
Data z toho potrebuji nejak precist a ulozit do MS SQL.
Zkusil jsem si nainstalovat Pervasive SQL 2000 Beta, ale nevim jak se
dostat na data.
Jedine co se mi povedlo je vypsat strukturu souboru.

Nevite nekdo jak data precist (souboru je okolo 30) ? (D3 C/S)

Diky Milan

File Statistics for c:\btrieve\data\podniky.dta

File Version = Prior to version 6.00
Page Size = 1024
Page Preallocation = No
Key Only = No
Extended = No

Total Number of Records = 175
Record Length = 280
Data Compression = No
Variable Records = No

Available Linked Duplicate Keys = 0
Balanced Key = No
Log Key = 0
System Data = No

Total Number of Keys = 2
Total Number of Segments = 2

Key Position Type Null Values* ACS
Segment Length Flags Unique Values
0 1 1 6 Integer M -- 175 --
1 1 7 25 Lstring MD -- 175 0

Alternate Collating Sequence(ACS) List:
0 CESKY

Legend:
< = Descending Order
D = Duplicates Allowed
I = Case Insensitive
M = Modifiable
S = Supplemental Index
A = Any Segment (Manual)
L = All Segments (Null)
* = The values in this column are hexadecimal.
?? = Unknown
-- = Not Specified

Sender

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.9.2000 13:02:48

Ani tohle ti neprojde. V teto kontrukci musi byt nazev tridy a ne promenna.
Pouzij
var
I:Integer;

begin
I:=(Source as TControl).Top;

OnMouseMove pro TDBGrid

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 12.9.2000 13:03:46

nadeklarujes si
TControlHack = class(TControl);
v te unite kde chces na OnMouseMove (protected) pristupovat
a protoze na protected se v ramci jedne unity dostanes bude
nasledujici zapis ok:
TControlHack(MyDBGrid).OnMouseMove := ...

Tomas Bihary

U TDBGrid pot�ebuji pou��t ud�lost OnMouseMove, kter� nen� public (alespo� u
D4) a je deklarov�na u TControl. Mohu si ji n�jak zp��stupnit.

D�ky J.Ha�ek

RESTART

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 12.9.2000 13:04:51

On 11 Sep 2000, at 19:02, -=Ivomir=- wrote:

> [...]
> zpet do windows. Jakmile app. ukoncim killnutim pak uz je vse ok.
> (Nevadi tomu, ze mam app. SW_HIDE a jeste zneviditelnou v

Pokud hlavni formular aplikace nereaguje na zavreni, chova se to
presne jak pises. Ma ta tvoje vec vubec hlavni form? Jestli jo, neni
neco v OnCloseQuery?

Petr Fischer

D5 a ToDo list

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 12.9.2000 13:09:19

On 12 Sep 2000, at 10:10, Milan � ek wrote:

ToDo list co je v Delphi (5) mi pride jako prasarna, ktera tam byla
nabastlena za 5 minut 12. Me se chova uplne celej chaoticky, nekdy
pridani polozky uplne ignoruje atakpodobne.

> [...]
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
> Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

VB a Delphi

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 12.9.2000 13:14:23

> [...]
>
> ale co dal.
> Original
> Set app = CreateObject("XX.Application")

spise takhle
app.SetVisible (True);

> [...]
> app := CreateObject('XX.Application');
> app.SetVisible := True;
>
> ale je to spatne. Prosim poradte nebo nasmerujte nekam na priklad na

Variant array

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 12.9.2000 13:19:25

On 12 Sep 2000, at 7:20, Vojtek Jiri wrote:

> [...]
> nejsem schopen to z nej dostat. Dokonce ani do dalsiho variantu a
> vzdycky koncim na chybe spatneho prevodu variant typu. Prosim prosim

Ja vetsinou kdyz mam Variant v kterym je pole a treba vim, ze to pole
je dvourozmerny tak takhle:

V: Variant; // v tom je to pole
ar: array of array of Variant;

ar := V;
"ar" je delfacky dyn. pole a delas s nim pak normalne jak ses
zvyklej...

Akorat pred prirazenim (ar := V) se musi kontrolovat, jestli
VarType(V) <> varNull, protoze kdyz je Variant NULL tak to prirazeni
spadne...

Snad to nejak pomuze, Petr Fischer

Mail a prilohy

[*] Eda FILIP��K���~)b�Ȥ��^{�3 - 12.9.2000 13:21:17

Zdrav�m,
v D5, FastNet, NMSMTP.

Od: Daoa Petr [SMTP:Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz]
Odeslano: 12. zaoi 2000 6:24
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Jak na informace z EXE, DLL ... ?

[...]

[*] Michal Kus <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 12.9.2000 14:08:20

> [...]
> dostat na data.
> Jedine co se mi povedlo je vypsat strukturu souboru.

Soubory Btrive neobsahuji popis polozek ve vete, ale pouze data jako pole
bajtu.
Jestli nemas popis vet, tak z toho dostanes nejvys retezce. Jestli jsou data
provazana nejakymi ID, tak toho dohromady moc nedas. V tom vypisu je
statistika
souboru, nikoli struktura :-(

> Nevite nekdo jak data precist (souboru je okolo 30) ? (D3 C/S)

Mas nekolik moznosti:
1) Export do textu
V adresari bin\dos je butil.exe. To je jednoducha utilita, ktera ti vysype
obsah btrieve
souboru do "textoveho" souboru. Co s tim pak udelas, zalezi na tobe.

2) Doplnit soubory popisem
V Pervasive.SQL Control Center je wizard pro doplneni popisu souboru a
polozek
k existujicim souborum. V Control Centru dej vytvorit databazi a pomoci
Wizarda na vytvareni tabulek si dogeneruj k datovym souborum jejich popisy.
Pak muzes k datum pres SQL dotazy. Ma to ale nekolik hacku:
A) jestli v datech autori pouzili real z pascalu, jsi vedle jak ta jedle
B) carodej je dost nahly - rad pada, nerad se vraci zpatky atd. Vubec
vypada jako
prvni nastrel a ne hotova aplikace.
C) i kdyz znas popis vet v souborech, neni to zadna svanda.

Nam se tim nepodarilo popsat ani soubory vlastni aplkace :-/, hlavne kvuli
A!

3) Napsat si v delphi procedury pro pristup k souborum a vykoumat obsah
souboru.
Procedury i s prikladem jsou soucasti distribuce, nebo ti je muzu poslat.
Maji jednu spicovou
vlastnost - nechodi na NT.

Preji prijemnou zabavu :-)
Michal Kus

Vyskakujici okno D5

[*] Bab�k Martin (+42035620,MUS a.s. M.Babik) <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - ep 2000 13:29:01

Zdravim, obcas se mi stane (asi tak 3* do hodiny v zavislosti na programovacim
usili), ze vyskoci jeste jedno okno Delfinu se zalozkami souboru, obvykle pri
preskakovani kursorovymi klavesami, nebo stisk enter, a pomalu mne to zacina
lezt na nervy, nevite nekdo, prosim, jak se toho zbavit. NT4 D5. Diky.
M&B

Uvolnenie instancie DCOM objektu

[*] J�n Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 12.9.2000 14:31:06

Ahoj.
Takze naozaj nikto nic take nerobil a nic o tom nevie (vid. dole) ?
Ako teda riesite problem so serverom (poskytovatelom COM interface) v
pripade ked napriklad na pocitaci klientskeho programu (pouzivajucom
instanciu COM objektu) vypadne prud alebo sa klientska aplikacia ci OS
jednoducho zruti ?
Nechavate to tak ? Konekcia sem, konekcia tam ?

Skusal som pozerat do zdrojakov a helpu k TRemoteDataModule, TComObject,
TComObjectFactory, TComClassManager, ale je to tam tak divne poprepletane ze
som z toho jelen (unity comobj, comserv).

Poradi mi niekto ?

JaNo.

> D5-C/S.
> Mam aplikaciu ktora poskytuje COM object. Ten COM object je definovany v
> DELPHI pomocou triedy TRemoteDataModule.
> Pouzivam: Instancing - ciMultiInstance a ThreadingModel = tmFree.
> Teda kazdy klient sa napaja na COM/DCOM object ktory bezi v samostatnom
> Threade (vlakne).
>
> Problem:
> Ked spadne napriklad vypadkom el. vzdialeny klientsky pocitac, potreboval
by
> som uvolnit konekciu ktora zostala na tejto serverovskej aplikacii (zombie
> COM object) !

Zaokrouhleni v lokalnim SQL

[*] Ing. Petr Ondra <petr.ondra(zv)erm(tec)cz> - 12.9.2000 14:33:33

Vi nekdo jak provest zaokrouhleny vypocet v lokalnim SQL prikazu ?

Sender

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.9.2000 14:36:43

Jenze kdyz tam napise TClass tak nezjisti vlastnost Top. Takze jsi cely ten
kod spatne pochopil. Jeho vyznam byl trosicku jiny.

Milan Tomes

> [...]
> musis napsat TRIDU ne INSTANCI objektu takze misto o1 musi byt TClass.
>
> Jezis ja se preklep. Spravne to ma byt takhle:

Variant array

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 12.9.2000 14:52:47

Ahoj zkusil bych asi takhle nejak:

var
Arr,
Vari: OleVariant;
if VarIsArray(Arr) then
for I := VarArrayLowBound(Arr, 1) to VarArrayHighBound(Arr, 1) do
begin
Vari := Arr[I];
... ///tady pracuj uz Vari

Problem muze byt taky v tom ze to pole ziskas z Excelu (jestli jsem to dobre
pochytil) a pouzivas Variant a ne OleVariant

Tomas Bihary

> [...]
> pres to, ze podle Delf to jde nacitat pomoci indexu, ja nejsem schopen to
> nej dostat. Dokonce ani do dalsiho variantu a vzdycky koncim na chybe

Sender

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 12.9.2000 14:57:57

Jeste poznamecku:
kdysi kdesi jsem cetl, ze konstrukce

I:= TControl(Source).Top;

vede k o dost rychlejsimu kodu nez tato:

I:=(Source as TControl).Top;

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

Access

[*] Daniel Sichta <dano(zv)customweb.sk> - 12.9.2000 15:03:23

W98, D5 E

Zdravim
Mam v Access databazu a v nej zopar tabuliek. Je nejaka moznost ako v Delphi
zistim strukturu hociktorej tabulky?
Potrebujem vysledok v tvare sql scriptu
napr:
Create table skuska ( id autoincrement primary key, s1
text...........................)

Dakujem

Ing. Daniel �ichta
CUSTOM.web s.r.o.
Hod�ova 13
01001 �ilina, SLOVAKIA
www.customweb.sk
dano(zv)customweb.sk
ICQ: 84700861

Interbase na Linuxe

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 12.9.2000 15:26:04

Do aliasu dej:
<ipcko_nebo_nazev_poce>:<cesta_k_db>
Treba:
alex.bestsoft(tec)cz:/usr/interbase/database/data.gdb
nebo jen:
alex:/usr/interbase/database/data.gdb

> [...]
> lokalne cez qli, tak bezi v pohode. ale nemozem sa napojit z delphi.
> ako mam nastavit alias? ako dam cestu k tej databazi?

Seriove cislo HDD

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.9.2000 15:51:12

> [...]
> Jestli to nekdo opravdu umi, nebo ma komponentu, ktera to opravdu umi,
> poslete mi to, prosim, mimo konferenci a budu moc rad.

Nikdy jsem to nepotreboval ani nezkousel ale tohle (mimo jineho) vypadlo z
msdn.microsoft.com po dotazu na
hard disc serial number

--

Win32_LogicalDisk - The Win32_LogicalDisk WMI class represents a data
source that resolves to an actual local storage device on a Win32 system.

(http://msdn.microsoft.com/library/psdk/wmisdk/clascomp_43vv.htm)

obsahuje dost detailu o disku vcetne serioveho cisla - jestli je to obecne
pouzitelne v libovolnych windows netusim

D5 a ToDo list

[*] Daniel Schmidt <danson(zv)atlas(tec)cz> - 12.9.2000 15:57:54

Ahoj,

chvilu som to pouzival (D5 Pro), ale potom mi to cele nejako zblblo. Neviem
kolko tam bolo poloziek (mohlo ich byt tak nejako), ale odvtedy som to
nechal tak.
Tusim sa mi tiez stale dokolecka prepisovala posledna.

Daniel Schmidt

> [...]
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
> Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 12.9.2000 16:03:57

ahoj,
zkus:
CAST(polozka AS INTEGER)
nebo
CAST(polozka AS NUMERIC(8,0))
nebo
nejak podobne, proste to pretypovat...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[ firemni mail smtp: palicka(zv)aginfo(tec)cz]
[pro konference: petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ZEMEDELSKA INZERCE ZDARMA www.aginfo(tec)cz
inzeraty zasilejte pisemne nebo e-mailem: inzerce(zv)aginfo(tec)cz

> Vi nekdo jak provest zaokrouhleny vypocet v lokalnim SQL prikazu ?

Uvolnenie instancie DCOM objektu

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 12.9.2000 16:47:01

Zdravim,

ja to sice nemam TRemoteDataModule, ale DCOM poskytujici data jinymi
cestami - ten server je ziskava pres ADO (ADOExpress) - transfer pres
OleVariant, atd...

Mam model tmApartment a kdyz mi nejaky klient spadne, DCOM napojeni se
prerusi, tak se po nejakem case (uz presne nevim, kdy) samo uvolni. Poznam
to v TaskManageru - snizi se pocet vlaken na proces, takze to zkus
vysledovat timto zpusobem, eventuelne zkus zmeni model na APartment...

> [...]
ze
> som z toho jelen (unity comobj, comserv).

Vyskakujici okno D5

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 12.9.2000 17:29:47

To myslis jako New Edit Window z nabidky View ? Vysleduj po jake
posloupnosti klaves to dela.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

> [...]
zacina
> lezt na nervy, nevite nekdo, prosim, jak se toho zbavit. NT4 D5. Diky.

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 12.9.2000 17:44:41

> Jeste poznamecku:
> kdysi kdesi jsem cetl, ze konstrukce
>
> I:= TControl(Source).Top;
>
> vede k o dost rychlejsimu kodu nez tato:
>
> I:=(Source as TControl).Top;

K rychlejsimu, ale nebezpecnejsimu.

Pokud pouzijes AS, pri spatnem pretypovani
ti to maximalne vyhodi chybovou hlasku.
Pokud to pretypujes natvrdo a spatne, spadne
to buhvikde, buhvikdy a buhvijak.

Radim

> Keep mailing :-)
> =======================
> Hynek Svato�
> svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
> hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
> =======================

Zalezi na tom, aku databazu pouzivas. Jedna z moznosti je napr. ADOX,
priklad je na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/adofaq.htm#Q23

Erik Salaj, WINSOFT

INSERT INTO v Access databazi

[*] martin.falta(zv)obi.de - 12.9.2000 18:46:30

Ahoj,

mam nasledujici problem. Mam aplikaci, ktera pristupuje k Access 2000
databazi (velka asi 26 MB) pres ADO. Kdyz napisu tohle
INSERT INTO user_hwgr (user, hwgr, pwd) VALUES ('test', 110, 'test') dostanu vzdycky
chybu syntaxe v prikazu INSERT INTO. Nejspis delam neco blbe ja, ale uz tam opravdu nic nevidim.

Diky za kazde nakopnuti.

Martin

D5Prof SP1, Win98, Access2000, Adonis

[...]

[*] martin.falta(zv)obi.de - 12.9.2000 19:03:15

Ahoj,

ukecal jsi me, tak tady je link.

http://delphi.icm.edu.pl/ftp/d20free/DiskInfo.zip

19:11 ---------------------------

Von: vyvoj(zv)atlascon(tec)cz(zv)fwd(tec)cz am 12.09.2000 11:58 OEZ

Bitte antworten an delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Gesendet von: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz

An: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie:
Thema: Re: Seriove cislo HDD
> [...]

offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

Jak na informace z EXE, DLL ... ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2000 22:18:33

From: "Da�a Petr" <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> lidi, nevite nekdo, jak dostat z exacu, dll atd. informace, ktere tam byvaji
> (obcas) ulozeny (jmeno aplikace, autor, verze atd.). Koukal jsem do konfery,

Ahoj,

ackoli se to zda jako trivialni uloha (pomoci nekolika API funkci), tak je to
relativne slozite. V JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL) mas tridu
TJclFileVersionInfo, ale ani ta nefunguje na 100% pripadu. Microsoft v tom
ma totiz trochu zmatek, ty uvedene API funkce vyzaduji zadat presne jazykovou
verzi (Translation). Obcas se ale tato hodnota neshoduje s tou ktera je pak v
StringFileInfo. Prave pisu kod, ktery rozebira version info primo na binarni
urovni cimz se vyulouci vliv techto problemu a zaroven tak ziskas seznam vsech
hodnot ve version info aniz se na ne musis dotazovat a znat pri tom jmeno dane
polozky.

Petr Vones, amatersky programator

Mail a prilohy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.9.2000 23:03:29

From: "KINEKUS" <kinekus(zv)nextra.sk>
> Z jednoducheho programu potrebujem poslat mail s prilohou.
> Staci, ked sa napaskuje do Outlook-Expres.

Ahoj,

Tady (http://www.geocities.com/beckmi/jvcl.htm) v baliku JediVclPv najdes
i komponentu TJvMail vcetne demo aplikace. Alternativni download i tady:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCLpv.zip

Petr Vones, amatersky programator

IB: Ako zoradit ?

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 13.9.2000 00:14:13

Zdravim

Mam "Select Prijem+Vydaj,Prijem,Vydaj from Tabulka order by 1"

ale ja nepotrebujem vidiet ten stlpec Prijem+Vydaj, ja to potrebujem len tak
zoradit.

Dakujem.

IB6.

Roland

D5 a ToDo list

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 13.9.2000 00:32:04

Co keby ste pouzivali Gexperts a problem by bol vyrieseny. To funguje OK.

Stiahni www.gexperts.org , dufam ze je adresa spravna.

> [...]
> nabastlena za 5 minut 12. Me se chova uplne celej chaoticky, nekdy
> pridani polozky uplne ignoruje atakpodobne.

Varime s registry

[*] Tom� Vlad�k <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 13.9.2000 07:14:36

Ahoj,
v D3 jsem pouzival k praci s registry zhruba takovy postup:

// *****
with TRegistry.Create do
try
RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
if OpenKey(MyKey, false) then begin

// neco delam

CloseKey;
// *****

V D5 jsem ale musel, aby to fungovalo i pro uzivatele, kteri nejsou
Administrator pridat nastaveni:

Access := KEY_READ or KEY_WRITE;

Jinac to pro ty NE-administratory vyhazovalo vyjimku. Da se to resit i
jinak???

Tom

Interbase na Linuxe

[*] Miroslav Hostinsk� <miroslav.hostinsky(zv)worldonline(tec)cz> - 13.9.2000 07:15:04

Cau, ja se pripojuji takto:

SERVER NAME
192.168.0.100:/home/pavel/DATABASE.GDB

S pozdravem
Hostinsky Miroslav

> [...]
> lokalne cez qli, tak bezi v pohode. ale nemozem sa napojit z delphi.
> ako mam nastavit alias? ako dam cestu k tej databazi?

Seriove cislo HDD

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 13.9.2000 07:19:32

> [...]
>
> obsahuje dost detailu o disku vcetne serioveho cisla - jestli je to obecne
> pouzitelne v libovolnych windows netusim

Dobra trefa. Seriove cislo tam skutecne je. Ale je to jenom pro lokalni
disky a ja jsem od pocatku potreboval zjistit seriove cislo disku
pripojeneho po siti peer-to-peer.

Josef Cerny

ADOExpres,ADOConnection,Connection broken

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 13.9.2000 07:34:28

Ahoj vsichni

Jeste jednou prosim poradte.

Cim muze byt zpusobena chyba Connection Broken popsana dale. Problem nastava
na aplikacnim serveru, takze chyba muze nastat diky soubehu ruznych akci.
Zajimalo by me jak ji zamezit.

[...]

Ako zoradit ?

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 13.9.2000 07:57:15

ahoj,
imho by melo fungovat:
"Select Prijem, Vydaj from Tabulka order by (Prijem+Vydaj)"

! neodzkouseno...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[...]

ozncenie polozky v ListBoxe za behu

[*] Mari�n Goryl <goryl(zv)insdata.sk> - 13.9.2000 07:59:37

Ahoj,

vie niekto ako urobit programovo %subj% ?
D5

Dakujem, Marian

ip komunikace

[*] Pavel �imek <kejchal(zv)volny(tec)cz> - 13.9.2000 08:02:06

Zdravim vsechny delfiny,

mam dva PC spojene pres protokol IP. potrebuji v D3 nabidnout par dat i tomu
druhemu pecku. Jde o jakesi predavani kratkych stringu. Poradite nekdo?

S pozdravem Pavel

Vyskakujici okno D5

[*] Bab�k Martin (+42035620,MUS a.s. M.Babik) <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - ep 2000 07:22:14

Jo, to je presne ono, nikdy jsem to jeste nepotreboval. Kdyz to sleduji, nebo
se to snazim vyvolat, tak nikdy nevyskoci. Obvykle nez to nastane mackam kurzo
rovky, ENTER, SHIFT a CTRL v dost rychlem sledu, ale kdo ne? :-)
M&B

>>> MUS.TC."SMTP: Tomas Bradle#t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz" 09/12 7:11 >>>
> [...]

zacina
> lezt na nervy, nevite nekdo, prosim, jak se toho zbavit. NT4 D5. Diky.

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 13.9.2000 08:28:08

Urcite jsi zkousel tento SQL insert primo v Accessu, nebo ne ?
Pokud ano a fungoval, tak ja si myslim, ze problem by mohl byt s nazvem
fieldu USER. To je vetsinou povazovane jako klicove slovo v SQL
(aktualne prihlaseny uzivatel). Skus prejmenovat tento field.
BTW: Me se vzdycky vyplatilo pojmenovavat sloupce timto zpusobem:
prvni dva znaky identifikuji tabulku, pak je _ a pak samotny nazev fieldu:

tabulka user_hwgr => field UH_USER

[...]

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 13.9.2000 08:42:40

[...]

DatabaseName

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 13.9.2000 09:19:42

D5 + W2000 + BDE Informix Native driver.
Pristupuju k databaze Informix pres TDatabase objekt, do ktereho priradim
uz preddefionovany AliasName (ktery pouziva BDE Informix native driver).
Nevite nekdo jak pak zjistit skutecne jmeno databazy?

Petr

Seriove cislo HDD

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 13.9.2000 09:22:38

Zdravim,

> ukecal jsi me, tak tady je link.
> http://delphi.icm.edu.pl/ftp/d20free/DiskInfo.zip

Neukecal jsi me. Vyhral jsem sampus.

'Error reading disk parameters.' tuto hlasku jsem dostal, kdyz jsem chtel
zjistit to co od pocatku chci - cislo disku pripojeho po siti peer-to-peer.
Pro lokalni disky to umim uz davno a nepotrebuji stahovat komponenty.

Kdo opravdu umi zjistit seriove cislo HDD pro disky pripojene po siti
peer-to-peer?

Josef Cerny

* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: +420 69 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

ozncenie polozky v ListBoxe za behu

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 13.9.2000 09:26:20

Ahoj

staci nastavit property Selected na true, napr.

ListBox1.Selected[5] := true;

> P�edm�t: ozncenie polozky v ListBoxe za behu
>

> Ahoj,
>
> vie niekto ako urobit programovo %subj% ?
> D5
>

> Dakujem, Marian

Property

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 13.9.2000 09:28:24

Dobry den,
je mozne zistit za behu programu nazvy property triedy a podla nazvu sa na
ne odvolat?
Tak isto typ. Nieco ako object inspector.
Dakujem.

Zaokrouhleni v lokalnim SQL

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 13.9.2000 09:29:21

> ahoj,
> zkus:
> CAST(polozka AS INTEGER)
> nebo
> CAST(polozka AS NUMERIC(8,0))
> nebo
> nejak podobne, proste to pretypovat...

A co funkce ROUND(polozka, pocet_mist)

VB a Delphi

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 13.9.2000 09:31:33

> Original
> Set app = CreateObject("XX.Application")
> app.SetVisible True

Toto je ve VB volani procedury, takze odpovidajici
zapis v Delphi bude asi app.SetVisible(True);

> muj odhad
> app := CreateObject('XX.Application');
> app.SetVisible := True;

s pozdravem Otakar Milink

Dalsi vyskakujici okno D5

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 13.9.2000 09:39:56

...a jeste jedno samovyhrezavaci okno

postup:

D5, NT4+SP6, CZ keydriver

-zmacknu klavesu "=" coz je ta hacko-carkova pro CZ, nestane se nic
-prepnu klavesnici LALT+LSHIFT na US
-zmacknu klavesu "=", napise se kyzene "=" a vyhrezne nezvane okno
Search/Replace, jako bych zmackl CTRL+R, cehoz jsem dalek

ma nekdo vysvetleni teto nezadouci automatiky?

reseni je jasne, (naucit se psat) ;-), ale proc to xakru dela ????

Jirka

Seriove cislo HDD

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.9.2000 09:43:16

> Dobra trefa. Seriove cislo tam skutecne je. Ale je to jenom pro lokalni
> disky a ja jsem od pocatku potreboval zjistit seriove cislo disku
> pripojeneho po siti peer-to-peer.

Zkousel jsi to? V popisu je:

Volume serial number of the LOGICAL disk. Constraints: Maximum 11 characters

a z dalsiho popisu vyplyva ze ta funkce umi i sitove disky...

ip komunikace

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 13.9.2000 09:54:10

Zkuste synapsi viz:

WEB: http://www.mlp(tec)cz/space/gebauerl/synapse - Synapse Delphi TCP/IP
Library

pro dane pouziti je idealni.

a.

> [...]
> par dat i tomu
> druhemu pecku. Jde o jakesi predavani kratkych stringu.

Programove spuseni IB6

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 13.9.2000 09:56:24

pokud se bavime o IB na WinNT, tak doporucuji pouzit fuknce service control
manageru a delat to spustenim servisu. (Lze implementovat jiz od D2).

a.

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>> ja to sice nemam TRemoteDataModule, ale DCOM poskytujici data jinymi
> [...]
> to v TaskManageru - snizi se pocet vlaken na proces, takze to zkus
> vysledovat timto zpusobem, eventuelne zkus zmeni model na APartment...

Interbase a SQL Dialect

[*] Zden�k Sedl�k <zsedlak(zv)atlas(tec)cz> - 13.9.2000 12:53:00

Ahoj,

mam otazku k IB6. Poradte jaky Dialect pouzivat. Pri definici databaze
muzu vybrat SQL Dialect 1 nebo 3. Pokud pouziju 1 pak IB neumi datove
typy jako Date Time apod. Nuti mi jen TimeStamp. Pokud pouziju SQL
Dialect 3, pak umi daleko vice typu ale zase se na to nedostanu pomoci
BDE. Poradte jak nejlepe konfigurovat IB. Potrebuji pouzivat standardni
datove typy tedy CHAR, VARCHAR, TIME, DATE, DATETIME (TIMESTAMP),
INTEGER, DECIMAL, TEXT (BLOB). Rad bych aplikaci pripravil v Delphi5.
Potrebuji si stahnout nekde (a kde?) nejaky update k BDE nebo Delphim
komponentam. Dekuji za jakekoli namety a rady.

zdenda

Property

[*] Pavel Vasek <pavel.vasek(zv)wige-mic(tec)cz> - 13.9.2000 12:56:07

Jo neco takoveho samozrejme jde. Jenom na Torry v oblasti VCL - tools - run
time, je alespon 7 takovych run-time Object inspectoru.