Pridani menu do aplikace

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.9.2000 19:58:32

On 20 Sep 2000, at 11:25, Jiri Novacek wrote:

> Toto funguje na aplikaci vytvorenou mnou. Ja ale potrebuji pridat menu
> do aplikace uplne jine. Priklad: moje aplikace Pridejmenu prida
> nabidku do aplikace NetscapeCommunicator. Z teto aplikace po stisknuti
> meho menu pak bude volan kod napsany mnou.

Aha, takze si musis precist dokumentaci, zda to program vubec
umoznuje, a jak. Pokud ne, mas smulu.

Problem s DbiIsRecordLocked

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.9.2000 20:34:57

From: "Flon" <flon(zv)pobox.sk>
> Skusal som pouzit fnk. DbiIsRecordLocked, ale akosi mi to blbne. Pouzil som
to tak ako v BDE API Examples na Inprise...

> var
> Locked: Boolean;

Ahoj,

promenna musi byt typu Bool a ne Boolean.

Petr Vones, amatersky programator

Kde je chyba v hookovani mysi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.9.2000 20:35:53

From: "Grind Crusher" <Grind_Crusher(zv)DeathsDoor.com>
> Hookovat mys systemove lze pouze z knihovny (aspon to tvrdi Microsoft).
> Ja to nikdy nezkousel z programu, ale vim, ze z dll to chodi dobre.
> Mela by byt v systemovem adresari, aby k ni mely pristup vsechny aplikace.

Ahoj,

dalsi problem je, ze DLL s hooky lze uspesne vytvaret az v D5 diky zmenam
v RTL.

Petr Vones, amatersky programator

O.T. velikost exe souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.9.2000 20:41:10

From: "Zapl�k" <zaplik(zv)volny(tec)cz>
> InstallShieldu Pokud mate nekdo jine zkusenosti, ozvete se , myslim, ze to
> bude zajimat vice lidi.

Ahoj,

viz tady (http://www.jordanr.dhs.org/striprlc.htm). Problemem techto
kompresoru je to, ze jsou zcela proti operacnimu systemu.

Petr Vones, amatersky programator

vytvoreni list boxu

[*] Tom� Matou�ek - 20.9.2000 21:13:28

From: "Vojtek Jiri" <j_vojtek(zv)del(tec)cz>

> Mam dotaz potrebuju za behu programu vytvorit listbox delam to nasledovne
> list:tlistbox;
> begin
> list:=Tlistbox.Create(form1);
> list.Width:=300;
> list.ParentBiDiMode:=true;
> list.Height:=100;
> list.Left:=0;
> list.Top:=0;
> list.Enabled:=true;
> list.visible:=true;
> list.Items.Add('dhhsghh');
> ovsem rve mi to, ze neexistuje rodicovske okno v cem je prosim problem
> J.Vojt.

Win32 aplikace a vystup do DOSu

[*] Milan Schembera <spravce(zv)spektrum(tec)cz> - 21.9.2000 06:47:11

Haj hou,

mam taky specificky problem. Mam klasickou Win32 aplikaci (D5Ent) a chci
nechat moznost ji spoustet i s parametry tak, ze kdyz ji treba dotycny
spustit jako PROJECT1.EXE /H vypise se mu do DOSovskeho okna napoveda, jake
parametry pouzit. (Tzn. aby se dala spoustet i z prikazove radky a primo do
instance te prikazove radky ona vypisovala hlaseni).

Zkousel jsem to zleva i zprava, seshora i zespoda, a zatim no success...

Poradi mi nekdo ? Diky.

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
Spravce IT
SPEKTRUM CZ a.s.
tel. +420-608-944444
http://www.spektrum(tec)cz

ruseni datamodulu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 21.9.2000 07:37:19

Michal Jiskra <jiskra(zv)eskon(tec)cz> wrote:> v mojem programu obcas dojde pri ruseni datamodulu k chybe
> v unitu classes v metode TList.IndexOf. Program je vicevlaknovy
> datamoduly si vytvarim dynamicky v kazdem vlakne zvlast. V metode

Hi,

sleduji diskusi na toto tema a nemohu si odpustit jednu
fundamentalni otazku: AFAIK, TDatamodule je prostredek
jak umoznit vizualne pracovat s nevizualnimi komponentami.
Neni mi ale jasne, k cemu ho potrebujes, kdyz ho vytvaris
v run-time, a tudiz s nim vubec vizualne nepracujes?

K databazi bezne pristupujeme v multithreadovem prostredi,
vse konstruujeme v run-time (samozrejme bez datamodulu)
a nikdy jsme na obdobny problem nenearazili.

Bye, pf

Kde je chyba v hookovani mysi

[*] Pavel Rechberg <rec10um(zv)fpf.slu(tec)cz> - 21.9.2000 07:51:34

> V tom pripade, nevite nekdo, jak zjistovat barvu bodu, ale kdekoliv na
> obrazovce, a to tam, kde se zrovna nachazi mys? Normalne zjistim pozici
mysi
> akorat v ramci sve aplikace. Nechce se mi kvuli jednoduchemu programku
delat
> dll knihovnu.

co treba takto:

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var
P:TPoint;
iH:THandle;
iDC:HDC;
iColor:TColor;
begin
GetCursorPos(P);
iH:=WindowFromPoint(P);
{handle okna pod kurzorem}
iDC:=GetDC(iH);
{jeho DC}
windows.ScreenToClient(iH,P);
{souradnice v klientskem okne}
iColor:=GetPixel(iDC,P.X,P.Y);
{barva pod kurzorem}
Label1.Caption:=Format('%xh',[iColor]);
PB1.Canvas.Brush.Style := bsClear;
PB1.Canvas.Brush.Color := iColor;
ReleaseDC(iH,iDC);
{uvolneni DC}
end;

cau
Pavel

Instalace programu ve Win2000

[*] Pavel �ern� - 21.9.2000 08:07:20

Rada instalaku upozornuje, ze pred spustenim instalace je
velice zadouci ukoncit vsechny bezici aplikace.
Povazuji to za smysluplne a bezpecnost zvysujici,
ridim se podle toho a nemam problemy.
Resp. mam ( tech se vzdy najde ), ale z jinych pricin.

Pavel �ern�
email: pavel(zv)cerny-ps(tec)cz

> Mam novy zajimavy poznatek. Instaloval jsem a cekal, cekal, cekal,
> pak jsem ukoncil MS Outlook a v tu ranu jsem se dockal.
> Prijde mi to dost nesmyslne, ale fakt to tak bylo.

Aniz bych chtel cokoliv kamkoliv malovat, natoz pak certy na zed...
Pokud ta instalace pouziva prikazovy radek (cmd) a chce z nej spustit neco
co pouziva DDE (casto o tom ani nevite...), tak vezte ze volani DDE je
blokujici, cehoz peknou ukazkou je prave ten Outlook. Mel jsem radu
podobnych problemu a me volani DDE vzdy cekalo ve fronte... bylo treba
najit, kterou aplikaci ukoncit a program se rozebehl. To plati i na NT4,
nevim jak vir9x

a.

Provoz D5 prof na Win2000

[*] Tom� Vlad�k������V��?���o�� - 21.9.2000 08:27:10

From: "Flon" <flon(zv)pobox.sk>
> [...]
> Locked: Boolean;

>Ahoj,
>promenna musi byt typu Bool a ne Boolean.

Dal som tam Bool, ale pri kompilovani mi to hlasilo chybu: Undeclared identifier: 'Bool'.
Co s tym...?
Vdaka za pomoc...Flon.

InstallShield, W98 & W95

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 21.9.2000 11:50:48

> [...]
> Merging the configuration file has failed.
> Config file: C:\...\idapi32.cnf
> Prosim, nemate s tim nekdo nejake zkusenosti?

Nevim, proc to pod W98 nic nehlasi a pod W95 ano, ale uvedeny problem
se mam pocit objevi v pripade, ze v prubehu instalace je spustena
nejaka aplikace vyuzivajici BDE.
Milan Dvo��k
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

ODBC x Paradox

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 21.9.2000 12:25:54

Mam nasledujici problem:
Chci pristupovat k Paradoxovskym tabulkam z PHP. To jde pouze pres
ODBC. To se mi jiz podarilo jakz takz nainstalovat, podarilo se mi i
nejakou tabulku pres PHP zobrazit, ale je v tom problem s cestinou,
ktera je spatna. Zjistil jsem, ze v ODBC Administratoru v ovladacich
panelech je moznost zvolit TRANSLATOR - nejhure to dopadne, zvoli-li
se <No Translator>, o neco lepsi ale bohuzel ne bez chyb byla volba
OEM to ANSI. Sice se tam jeste nabizi MS CodePage Translator. Pokud
se to zvoli, tak to zahlasi, ze neni k dispozici.
Myslim si ovsem, ze prave toto by mi mohlo pomoci, nemohu to ale
nikde sehnat (maslim najit na Webu). Nevite nekdo, jak muj problem
odstranit?

dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Existence instance

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 21.9.2000 13:41:41

Tak a jsem tu zas, no nekde se to naucit musim:-0)
Vytvarim si dynamicky list boxy. Jejich seznam ukladam do TList.
Problem je nasledujici. Jak otestovat, zda polozka jiz existuje a nebo ne.
Zkousel jsem testovat polozky Tlist na nil, ale to hanebne zklamalo.
kazda rada vitana.
Diky J. Vojt.

Podtrhavani a Cislovani stranek ve Wordu

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 21.9.2000 14:26:19

Nasledujicim zpusobem se propojim s MS Wordem, napisu donej nejaky text a potreboval bych ho podtrhnout (celoradkove) a to stejnym zpusobem, jako napriklad nastavim spodni caru u tabulky.

Taky bych potreboval zapnout cislovani stranek, coz se mi

var
V: variant;
begin
if VarIsEmpty(V) then
V := CreateOleObject('Word.Application');
V.Visible := true;
V.Documents.Add;
V.Selection.TypeText('Nejaky text');

// pokus o podtrzeni radku
V.Selection.Borders[wdBorderBottom].LineStyle := wdLineStyleSingle; // chyba, lec v makru to funguje

// pokus o zapnuti cislovani stranek
V.ActiveDocument.Sections[1].Footers[wdHeaderFooterPrimary].PageNumbers.Add(wdAlignPageNumberCenter, true);
V.ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView := wdSeekCurrentPageFooter;
V.ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView := wdSeekMainDocument;
end;

Nevite jak tento kod upravit, aby fungoval?

MIKMIK company
Petr Voborn�k - P�tr
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ: #23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

DFM v balickach

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 21.9.2000 14:35:36

Haj hou!

On 20 Sep 2000,, Jan Krizek wrote:

> obcas potrebuji do balicku vlozit formular s DFM souborem. Mam vsak casto problem, ze mi pak aplikace ve ktere chci takovy formular pouzit hlasi, ze nemuze DFM najit. Nakonec jsem to vzdy vyresil tak, ze jsem vlozil unitu s formularem v DPR projektu (tedy vcetne cesty), ale to se mi nezda
nejelegantnejsi. Kam je treba nastavit cestu kde by melo Delphi hledat DFM soubory?

V Option dialogu balicku v sekci pro adresare by melo jit nastavit
Search path.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Instalace programu vcetne IB6

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 21.9.2000 14:38:19

Haj hou!

On 20 Sep 2000,, Jan Naiser wrote:

> Ale - da se pomoci IS (express) napsat instalace programu, ktera by zaroven
> nainstalovala i IB6, v pripade, ze neexistuje?Nebo je nutno zvlast
> nainstalovat IB a klasicky instalovat aplikaci? Pripadne nainstalovat
> aplikaci a pri prvnim spusteni detekovat, je-li IB nainstalovana a pokud
> neni, spustit instalak IB?

Jedna se da napsat instalak v Delphi za pomoci informaci z
Embedded Instalation Guide (napr. na www.ibphoenix.com) nebo
lze vytvorit script pro IS (dle teze dokumentace). Pak je mozne
pouzit instalacni script pro IB6 a Wise Installer ktera je napr. na
www.interbase2000.org

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

TIBDataSet

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 21.9.2000 14:43:05

Haj hou!

On 21 Sep 2000,, Igor Vodi ka wrote:

> Potreboval bych poradit jak
> dataset nastavit aby nebyl read-only.
> Uvadim kousek kodu:

U TIBDataset nastavit CachedUpdate na true a dodat UpdateSQl,
nsertSQL atd.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Dotazy na Kylix

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 21.9.2000 14:45:42

Haj hou!

Prave skoncil seminar o Kylixu v Praze (v Olomouci jsme byli v
utery). Pristi tyden jsme v Ostrave a Bratislave. Pokud se nekdo z
vas kdo byl na seminari v praze a Olomouci nestihl na neco zeptat,
tak se ptejte, co budu moci odpovim.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

ODBC x Paradox

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 21.9.2000 14:48:36

Ahoj, tohle jsem resil a bohuzel ODBC podporuje PARADOX jen do verze 5.0. Pro 7.0 je potreba koupit driver pro ODBC ..

Martin Lasevic

[...]

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.9.2000 15:13:20

> Dal som tam Bool, ale pri kompilovani mi to hlasilo chybu: Undeclared
> identifier: 'Bool'. Co s tym...? Vdaka za pomoc...Flon.

Zkusil jsem si zalozit promenou typu bool a zjistil jsem, ze by
mela byt definovana v unite windows. Mas ji v uses?

David

Delphi5 vs win2000

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 21.9.2000 15:15:45

Ahoj

Nekde na disku by mel byt program regsvr32.exe (urcite soucast W98 a NT, ale
snad je i v W2000), ktery registruje COM objekty v DLL knihovnach. Najdi ho
a spust s patricnou knihovnou. Tedy napr regscr32.exe BORDBK50.DLL.

From: "Ladis" <bartal(zv)vfu(tec)cz>

http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14836

Petr Vones, amatersky programator

TIBDataSet

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 21.9.2000 16:12:42

Ahoj,

nastav v Object Inspectore property napr.:
IBDataset.InsertSQL := �insert into TABLE (KOD_P_T, TEMA_P) values
(:KOD_P_T, :TEMA_P)�;

[...]

Outlook

[*] olej.jozef(zv)slsp.sk - 21.9.2000 16:23:13

Ahoj,

Mam D3 a Outlook 97. Pomocou CreateoleObject('Outlook.Application') mi
aplikacia cita mail.
Potreboval by som ale pred kazdym nacitanim overit ci je dany mail
podpisany, verifikovat podpis
pripadne overit s kade bol poslany.
Dakujem za kazdu radu.

Jozo

Podtrhavani a Cislovani stranek ve Wordu

[*] Bohdan Pomsahar <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 21.9.2000 17:15:33

no ako tak pozeram tak neviem, ale ja osobne mam danu vec vyriesenu takto:

pouzivam komponentu WordAplication z Server (Delphi 5)

a potom jednoducho cislovanie strany:

Zero:='1' ; Ine :=2 ; One := 1; //OleVariant
WordAlication1.Selection.GoTo (One,Ine,EmptyParam,Zero); //skoci na prvu stranu
WordAlication1.Selection.Sections.Item(1).Footers.Item(wdHeaderFooterPrimary).PageNumbers.Add (One, One); //pridanie cislovania

co sa tyka podtrhnutia neviem co mas presne na mysli ale parkrat sa mi stalo, ze niektore funkcie nie vzdy a dobre fungovali
Bohdan Pomsahar
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.9.2000 18:51:39

From: "Ondrej Krajicek" <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz>

ja taky (http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/ToolHlpViewer.htm) ke stazeni zde:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi

Petr Vones, amatersky programator

Delphi5 vs win2000

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2000 19:04:20

Parada, dikes, samozrejme funguje.

> [...]

> snad je i v W2000), ktery registruje COM objekty v DLL knihovnach. Najdi ho
> a spust s patricnou knihovnou. Tedy napr regscr32.exe BORDBK50.DLL.

Existence instance

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 21.9.2000 19:16:40

Pokud je tvoris konstrukci
MyListBox:=TListBox.Create(...) a potom List.Add(MyListBox), tak v pripade
neuspechu bude v MyListbox nil a tim padem v seznamu taky. V cem je ten
problem?

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.9.2000 19:22:30

From: "Vojtek Jiri" <j_vojtek(zv)del(tec)cz>
> Vytvarim si dynamicky list boxy. Jejich seznam ukladam do TList.
> Problem je nasledujici. Jak otestovat, zda polozka jiz existuje a nebo ne.

Ahoj,

Pokud jsem to dobre pochopil tak pomoci TList.IndexOf

Petr Vones, amatersky programator

Winsock pod w2000

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2000 19:57:36

Pri instalaci komponent ICS (internet component suite) od F. Pietteho se mi
presmerovalo ukazovani winsocku na winsock.pas v techto komponentach. A tento wsocket nejede pod
dvoulitrama. V manualu je psany, ze je wsock.pas kompatibilni pouze pro D1,2,3 a ze pro D4 uz se musi pouzit
originalni wsocket z winu. Nicmene mi to jelo pod D5 v W98 ale uz ne pod w2000.
Nevite alespon jak presmerovat to ukazovani wsocketu opet na ten puvodni v Delphinach?

....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)iwebs(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://www.iwebs(tec)cz ICQ: 28872917

Dotazy na Kylix

[*] Michal Zimen <zimen(zv)nextra.sk> - 21.9.2000 21:11:39

Caf !

....Tak sa chcem zeptat

sice som nebol na Kylix RoadShow, ale da sa niekde staihnut nejaka ta
beta verzia, alebo nieco kde sa to da omakat

Dakujem

Mizu

Ludsky tvor pcb(zv)atlas(tec)cz, mi Sep 21 o 14:45 toto napisal...

> [...]
> utery). Pristi tyden jsme v Ostrave a Bratislave. Pokud se nekdo z
> vas kdo byl na seminari v praze a Olomouci nestihl na neco zeptat,

_ _ _ _._ _ _
( | ( | ( | <_ > ( | ( |
( |\/( | ( | / / ( |_( |
(_| (_| (_| <___> (_____|
mizu(zv)nextra.sk
/\ LINUX INSIDE /\

Paraleln� port

[*] amx <amx(zv)volny(tec)cz> - 21.9.2000 22:42:33

Ahoj, nevite nekdo, jak na paralelni port ?
D4, Win98, 2000

Dekuji, amx

Komprese souboru

[*] Josef <sip(zv)atlas(tec)cz> - 21.9.2000 23:01:28

Shanim nejake komponenty na kompresi souboru. Je mi celkem jedno co to bude ale
chtel bych aby tam nebyly zadne DLL, nejlepsi by byl RAR

Ja jsem nasel pouze komponenty ZIP, kde jsou DLL;
Pokud nekdo mate neco lepsiho ozvete se.

Dik Josef

Pripojenie na IB6 (Win2000 Pro) z Win98SE po siet

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 21.9.2000 23:14:30

Zdravim.

Pokial sa prihlasim s menom a heslo do Win98 takym ktore je definovane na
Win2000Pro ako member of group Administrators tak je vsetko v pohode, ale ja
sa chcem pripojit na IB6 ktory bezi na Win2000Pro ako Janko Hrasko a on nema
vytvoreny profil, takze nemoze byt ani Administrator. Pokial Jankovi
Hraskovi ucet vytvorim ale je len User, tak nie je mozne sa pripojit na
server.

Ja nechcem mat vytvorene profily na Win2000 pre kazdeho kto sa do siete
pripoji, lebo sice kazdy bude sa prihlasovat do siete pod svojim menom a
heslom, ale nie kazdy bude mat pristup na disky Win2000, ale iba na IB6. To
rozdelenie podla mena a hesla sluzi na pripojenie k inemu PC kde sa
nachadzaju potrebne subory k inej praci. PC s IB6 je len vyhradeny server,
pripadne aj ako najmenej zatazovany klient (bude za nim sediet a frajerit
sef).

Dakujem Roland.

Vyhody IB Objects

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 21.9.2000 23:25:36

Zdravim.

Ake vyhody by mi prinieslo ak by som presiel na IBObjects az IBX ?

Delphi5 vs win2000

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.9.2000 23:30:44

> [...]
> podarilo nainstalovat
> ale pri snaze zkompilovat aplikaci to hodi chybu:
>
> DEBBUGER KERNELL BORDBK50.DLL IS MISSING OR NOT REGISTERED.

Ahoj.
Nebijte mne pokud se pletu, ale pokud si matne vzpominam, tak kdyz jsem
poprve instaloval nektere programy na Win98 (prvni verze), tak mi to
neslo prave kvuli chybejicimu regsvr32.exe. Tenkrat jsem to resil tim, ze
jsem ho tam nakopiroval z W95 a slo to. Od te doby s tim problem nemam,
ale zaroven si uvedomuju, ze pri poslednich instalacich uz asi problemy
nejsou ale to uz vsude instaluju W98 OSR2 takze mozna tady je zakopano...

Neakceptuje INTO v Selecte

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 22.9.2000 00:41:51

Skusal som aj to ale ani to mi nespapa. Pritom som pozeral aj rozne zdrojaky
sql procedur a tam tiez pouziva into a nie je problem.

> zkus to takhle, oprava je primo v Tvem textu. Nezkousel jsem to, ale

POSITION 0

> =================================
>
> Tomas Michalik
> ProCA, s. r. o.
> V Luzich 818, Praha 4
> Czech Republic
>
> e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
> tel: +420 2 67283446

InstallShield, W98 & W95

[*] Mirek Kortus <delphi(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 22.9.2000 06:57:38

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 21. z��� 2000 12:50
P�edm�t: Re: InstallShield, W98 & W95

> [...]
> >

> Nevim, proc to pod W98 nic nehlasi a pod W95 ano, ale uvedeny problem
> se mam pocit objevi v pripade, ze v prubehu instalace je spustena

To prave ne. Na cilovem pocitaci totiz zadna BDE neni. (Jinak bych ji tam
neinstaloval).
Miki

Nekolik abnormalnich dotazu...

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 22.9.2000 07:12:29

Zdravim,

mohl by mi nekdo ozrejmit (za pripadny priklad budu vdecen) nasledujici technologie:

- prace s ikonou v systemovem tray baru

- problem form-ikony aneb jak udelat form na desktop zajistujici udalosti OnClick/OnMouseMove (predpokladam vyuziti CoolFormu)

- problem bypassu filesystemu aneb jak sledovat/zamezit pristup k souborum urciteho typu

Tyto technologie bych v budoucnu rad uzil ve svem urychlovaci prace s PeCi, ktery mi prave zacina rasit v hlave a jehoz
vyvoj zapocnu nekdy po dokonceni me free kalkulacky (nemusim pripominat, ze tento projekt bude take free). Pokud by to nekoho
zajimalo, prenecham myslenky k realizaci (zas tak prevratne nejsou, spise se jedna o cirou megalomanii :-). Dik za odpovedi,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

Existence instance podruhe

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 22.9.2000 07:25:59

Ja se omlouvam, spatne jsem se vyjadril. Ja potrebuju otestovat existenci
instance jeste pred tim, nez ji davam do Tlistu. je to proto, ze bud ji
musim
zviditelnit, nebo vytvorit novou. Takze jes te jednou sorry. Co s tim?
J. Vojt. I kdyz mne tak napada, ze bych to mohl pridat a pak otestovat na
nil.
Neni nejaka lepsi metoda?

[...]

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 22.9.2000 07:35:31

> [...]
>
> Ja jsem nasel pouze komponenty ZIP, kde jsou DLL;
> Pokud nekdo mate neco lepsiho ozvete se.

VCLZip ($49.95 PER DEVELOPER)
http://www.shareit.com/programs/100391.htm

pkZip Verze 1.1 ($0 slabsi kompresni pomer)
http://www.micrel(tec)cz/delphi/#jbzip

ZLib (GNU Zip $0)
DelphiZlib homepage: http://www.stack.nl/~vincentn/delphizlib/
Download DelphiZlib: http://www.stack.nl/~vincentn/delphizlib/delphizlib.zip
(111 kb)

Nasel jsem jeste vic, ale uz nemam odkaz (kvuli cene nebo ...).

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] Ji�� Fait���}���6���3 - 22.9.2000 07:48:51

Nekolikrat se v teto konferenci objevil odpor vuci pouzivani DBAware
komponent ve spojeni s SQL DB. Jelikoz jsme v soucasne dobe na rozhrani
prechodu od desktop DB k SQL tak take zvazujeme jakou cestou se ubirat v
tomto smeru.

Nase myslenka je pouzivat samozrejme SQL prikazy pro upravu SQL dat, ale zda
se nam ze uplny odklon od DB komponent je trocho cesta zpet. Chceme pouzivat
nasledujici konstrukci:

1. TQuery pro vyber zaznamu ktery chceme upravovat (select pole1, poleN,...
from table1 where id = :pID)
2. TDatasource napojene na tento objekt
3. TUpdateSQL napojeny na tento objekt
4. TDBEdit,... atd napojeny na TDatasource

Je tato koncepce zivotaschopna nebo existuje lepsi reseni?

Budeme vdecni za Vase nazory

FT-Soft

Jiri Fait

[*] delfinojd <delfinojd(zv)atlas(tec)cz> - 22.9.2000 07:58:27

neslo by to takhle?
ALTER TABLE Tabulka ADD Sloupec Typ(Delka);

At 23:47 19.9.2000 +0200, you wrote:
>Ahoj vsichni,
>
> potreboval bych poradit se SUBJ. V helpu k BDE jsem nasel funkci
> DbiDoRestucture, ktera by to mela udelat. Dokonce k ni je i priklad. V
> prikladu ovsem chybi varianta pridani nove polozky. Nemate prosim nekdo
> kus k�du, byl bych Vam vdecen.
>
>Cau Jin
>

>---
>Odchoz� zpr�va neobsahuje viry.
>Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG
>(<http://www.grisoft(tec)cz>http://www.grisoft(tec)cz).
>Verze: 6.0.168 / Virov� b�ze: 80 - datum vyd�n�: 29.6.2000

Dotazy na Kylix

[*] delphi konference <delphi(zv)energotek(tec)cz> - 22.9.2000 08:15:20

Dobry den

v jakych licencich je prostredi poskytovano a kolik jednotlive varianty
stoji?
Muzete prosim uvest presne ceny?

pozdravem Petr Blau
> [...]
> utery). Pristi tyden jsme v Ostrave a Bratislave. Pokud se nekdo z
> vas kdo byl na seminari v praze a Olomouci nestihl na neco zeptat,

Dotazy na Kylix

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 22.9.2000 08:16:08

Haj hou!

On 21 Sep 2000,, Michal Zimen wrote:

> sice som nebol na Kylix RoadShow, ale da sa niekde staihnut nejaka ta
> beta verzia, alebo nieco kde sa to da omakat

Beta program je beznadejne plny, o "open beta" programu se
uvazuje, nicmene jeste nebyl odstartovan (a neni ani jiste, zda
skutecne bude). Beta (ani demo) tedy zatim neni ke stazeni.

S pozdravem

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Ladenie webovskych MIDAS-aplikacii

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 22.9.2000 08:18:59

Zdravim,

zacal som vyvijat aplikacny server a web-klientov a narazil som na problem:

ak sa raz vytvorene moduly spustia, neviem ich zrusit inak ako restartom
pocitaca. To sa mi ale nezda - musi byt predsa nejake rozumne riesenie.
Nemozem za den 30-krat restartovat kvoli odskusaniu novsej verzii. Skusal
som zastavenie IIS sluzby, ale nepomoze. Ani zhodit ulohu v TaskManageri
nejde - ako teda?

Poradte ako na to, prosim.

Chyba v TTreeView ?

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 22.9.2000 08:18:59

Zdravim,
narazil jsem na zajimavou chybu - jestli to je teda chyba, v D3Std pri
pouziti TTreeView.
Pokud je ve stromu pouze jedna polozka, kterou tam pridam pomoci AddObject,
tak polozka se sice prida, ale nezobrazi se.
Nevite nekdo co s tim?
Taky me u stromu rozciluje to, ze kdyz na nejakou polozku najedu, tak se tam
objevi v obdelnicku nazev te polozky, ale zmizi az kdyz mysi odjedu z
komponenty. Hinty mam vypnute. Nevite jestli se to da nejak vypnout?

Petr

Pripojenie na IB6 (Win2000 Pro) z Win98SE po siet

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 22.9.2000 08:20:01

Haj hou!

Omlouvam se, ale dost dobre nechapu problem. K IB se pripojuje
pres TCP/IP a na to se zadna NT prava nevztahuji. Uzivatel nemusi
byt vubec zalogovan/pripojen k NT serveru, staci kdyz zna jeho IP.
Princip je stejny jako kdyz na NT bezi WWW server, taky
nepotrebujete byt zalogovan do NT aby se na nej slo pripojit.

On 21 Sep 2000,, Roland Tur�an (RoTurSoft) wrote:

> [...]
> pripadne aj ako najmenej zatazovany klient (bude za nim sediet a frajerit

Vyhody IB Objects

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 22.9.2000 08:22:08

Haj hou!

On 21 Sep 2000,, Roland Tur�an (RoTurSoft) wrote:

> Ake vyhody by mi prinieslo ak by som presiel na IBObjects az IBX ?

Staci si precist/srovnat dokumentaci obou produktu. IBObjects
jsou vyrazne komplexnejsi, zatim co IBX jsou dost prostoucke
(nekdy (nebo nekomu) to ale naprosto staci).

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Nekolik abnormalnich dotazu...

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 22.9.2000 08:24:37

> mohl by mi nekdo ozrejmit (za pripadny priklad budu vdecen) nasledujici technologie:
> - prace s ikonou v systemovem tray baru

jestli chces vyuzit komponent, kterych je na systray spousta, tak napr. ja pouzivam
SystrayMinButt by Ladislav Dolezel ale musis ju pohledat, nevybavim si link snad jen email na
toho cloveka je dodo(zv)seznam(tec)cz. No a praci s ni pochopis hned po instalaci, staci placnout
na form tu komp. a mas tam o dalsi ctverecek na horni liste formu navic a tam si nahrajes
nejakej obrazek, nejcasteji ctverecek s teckou v dolnim rohu .bmp coz je s tim taky dodavany.
A pak uz def. udalosti treba na dbl. click na ikone v traybaru, nebo na click na tu ikonku na
formu apod.

procedure TForm1.RxTrayDblClick(Sender: TObject);
begin
RXTray.active := false;
form1.Visible := true;
ShowWindow(Application.Handle,sw_Show);
end;

procedure TForm1.SystrayMinButt1Click(Sender: TObject);
begin
RXTray.active := true;
form1.Visible := False;
ShowWindow(Application.Handle,sw_Hide);
end;
....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)iwebs(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://www.iwebs(tec)cz ICQ: 28872917

Dotazy na Kylix

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)tanger(tec)cz> - 22.9.2000 08:35:12

Chtel bych se zeptat na jednu vec, ktera me v souvislosti s Kylixem, resp.
Linuxem napadla:

Jak treba bude mozne sdilet data mezi aplikacemi (procesy) - ve Win32
pouzivam Memory Mapped Files, event. Messages (vcetne WM_COPYDATA).

Je to tak trochu OT dotaz, protoze to spis souvisi s Linuxem, ale neda mi
to, protoze tohle bude vec, kterou budu potrebovat resit prave pod Kylixem
pri prevodu aplikaci , az bude k dispozici :-)

BTW. Seminar byl zajimavy - diky za prezentaci Kylixu.

S pozdravem

Petr Kandera
<p_kandera(zv)tanger(tec)cz>

> [...]
>

> Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
> Borland s.r.o.

Pripojenie na IB6 (Win2000 Pro) z Win98SE po siet

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.9.2000 08:38:47

Behalf Of Roland Tur�an (RoTurSoft)
> [...]
> pripadne aj ako najmenej zatazovany klient (bude za nim sediet a frajerit

Ahoj.
Ale na pripojeni k IB nepotrebujes mit uziv profil vubec definovany.

Pripojujes se napr. takto (TCP/IP):
DATABASE : ip_nebo_servername:cesta_k_souboru_na serveru

Priklady:
server se jmenuje SERVR database je na serveru ulozena v souboru
D:\IB\db.gdb

pro TCP/IP je to takhle:
SERVR:D:\IB\db.gdb

pro NETBUI:
\\SERVR\D:\IB\db.gdb

pro IPX/SPX:
SERVR(zv)D:\IB\db.gdb

Samozrejme ze klient vubec nemusi mit pristup do adresare na serveru s
databazi.
Plati to jak pro IBX tak pro pristup pres BDE.

InstallShield, W98 & W95

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 22.9.2000 09:13:18

[Martin Lasevic]
Ahoj, tohle nam delalo taky a spravil to InstallShit z D5 ( asi mas update BDE na 5.11). Tam to D3 Installshit nebral.

Martin

> [...]
> dvorak(zv)gymzn(tec)cz

To prave ne. Na cilovem pocitaci totiz zadna BDE neni. (Jinak bych ji tam

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 22.9.2000 09:34:57

Haj hou!

On 22 Sep 2000,, delphi konference wrote:

> v jakych licencich je prostredi poskytovano a kolik jednotlive varianty
> stoji?

Kylix neni open source, licence tedy bude stejna jako u
Delphi/BCB pro Windows. Zpusob baleni (Std, Pro, Ent) bude
obdobny jako u verzi pro Windows, nicmene struktura jednotlivych
baleni neni jeste specifikovana. Do konce roku lze ocekavat Delphi
pro Linux zhruba v rozsahu Std. a Pro. Enterprise studio bude az
pristi rok.

> Muzete prosim uvest presne ceny?

Protoze produkt jeste neni na trhu, nejsou presne ceny stanoveny.
Budou ale zhruba v relacich verzi pro Windows.

S pozdravem

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Dotazy na Kylix

[*] delphi konference <delphi(zv)energotek(tec)cz> - 22.9.2000 09:57:18

Dobry den

Kdyz uz jsme u tech prezentaci, na Brno jste zapomneli, nebo to tady
nechcete predvadet zamerne?
Ocekavate ze bude nejaka, alespon castecna demonstrace produktu provadena v
ramci INVEXU?

Petr Blau petrbl(zv)energotek(tec)cz

> Omlouvam se vsem z Ostravy a okoli, ale omylem jsem zamenil
> Kosice za Ostravu.
>
> S pozdravem
>

> Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
> Borland s.r.o.

Ladenie webovskych MIDAS-aplikacii

ja som mal podobny problem pri spustani Delphi aplikacie
ako CGI-skriptu v prostredi MS IIS. Aj po novej kompilacii,
server spustal stale staru verziu programu. Najskor som
to riesil refreshom (F5), neskor som MS IIS preinstaloval
novsou verziou, u ktorej sa tento problem neprejavoval.

Peter

Pavol Stolc wrote:

> [...]
> som zastavenie IIS sluzby, ale nepomoze. Ani zhodit ulohu v TaskManageri

dni surne

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 22.9.2000 10:23:58

dobry,

neviete niekdo funkciu , ktora ak jej dam datum, vrati mi den v tyzdni ? pondelok, atd...

Redistribuce BDE chyba $3E06

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.9.2000 10:48:27

Je to hodne zasite - musis az do properties jednotlivych souboru a tam je
checkbox "Allow Express to Self-register this file"

Milan Tomes

> Uff, nenasel jsem tam takovou volbu, kde se to nsatavuje?
>
> Diky a.

Dotazy na Kylix

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 22.9.2000 10:52:50

Haj hou!

On 22 Sep 2000,, Petr Kandera wrote:

> Jak treba bude mozne sdilet data mezi aplikacemi (procesy) - ve Win32
> pouzivam Memory Mapped Files, event. Messages (vcetne WM_COPYDATA).

Memory mapped files jsou i pod Linuxem. S WM_COPYDATA je
treba se rozloucit. Misto toho se pouziva lokalni spojeni via
sockety a na to bude komponent a trid vice nez dost (INDY).

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Dotazy na Kylix

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 22.9.2000 10:58:54

> [...]

On 22 Sep 2000,, delphi konference wrote:

> v jakych licencich je prostredi poskytovano a kolik jednotlive varianty

Struktura a obsah jednotlivych baleni (Std, Pro, Ent) nebyl jeste
stanoven, stejne tak jako ceny. Ceny by ale mely byt srovnatelne s
cenami verzi pro Windows.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

dni surne

Ahoj, napriklad:

ShowMessage (
FormatDateTime(
'"Teraz je:" dddd, d. mmmm. yyyy, hh:mm AM/PM', Now() ));

Blizsie pozri help FormatDateTime.

Peter

Martin wrote:
> neviete niekdo funkciu , ktora ak jej dam datum, vrati mi den v tyzdni
> ? pondelok, atd...

dni surne

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.9.2000 11:24:08

Ahoj,

ja bych pouzil funkci DayOfWeek (Date);

Pozor, vraci 1..7 s tim, ze 1 = Ne, 2 = Po, ...

Slavek

> [...]
>
> ShowMessage (
> FormatDateTime(
> '"Teraz je:" dddd, d. mmmm. yyyy, hh:mm AM/PM', Now() ));

DBGrid a kolecko na mysi

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 22.9.2000 11:24:08

Hi,
Mam na jednom pocitaci mys s koleckem ( Genius ) D5, a kdyz
nekdo zatoc� v DBGridu koleckem tak se dejou veci, ten modrej
obdelnicek sice jezdi, ale ukazatel (sipka) vlevo zustane na miste a
az se nekde klikne, tak to skoci na uplne jinej radek nez by si
clovek predtavoval

Nevite nekdo co s tim ?

dni surne

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 22.9.2000 11:25:32

Cau

uses SysUtils...
TDni = array[1..7] of string;
Dni: TDni = ('Nede�a', 'Pondelok', 'Utotok', 'Streda', '�tvrtok',
'Piatok', 'Sobota');

fMenoDna := Dni[DayOfWeek(DT)]; Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

neviete niekdo funkciu , ktora ak jej dam datum, vrati mi den v tyzdni ?
pondelok, atd...

OT: msinet.ocx

[*] Mari�n Goryl <goryl(zv)insdata.sk> - 22.9.2000 11:26:49

neviete kde by som nasiel na internete tento subor?

dni surne

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 22.9.2000 11:38:18

> ja bych pouzil funkci DayOfWeek (Date);
>
> Pozor, vraci 1..7 s tim, ze 1 = Ne, 2 = Po, ...
>
> Slavek

Kdyz uz sme u toho, jak na mesic v roce?
MonthOfYear nebo neco podobnyho?

....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)iwebs(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://www.iwebs(tec)cz ICQ: 28872917

dni surne

[*] Mari�n Goryl <goryl(zv)insdata.sk> - 22.9.2000 11:53:09

DayOfWeek

dni surne

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 22.9.2000 11:59:19

function DayOfWeek(Date: TDateTime): Integer;

Description

DayOfWeek returns the day of the week of the specified date as an integer
between 1 and 7, where Sunday is the first day of the week and Saturday is
the seventh.

Tomas Bihary

neviete niekdo funkciu , ktora ak jej dam datum, vrati mi den v tyzdni ?
pondelok, atd...

dni surne

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 22.9.2000 11:59:26

>neviete niekdo funkciu , ktora ak jej dam datum, vrati mi den v tyzdni ?
pondelok, >atd...

function FormatDateTime(const Format: string; DateTime: TDateTime): string;

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

dni surne

Tusim DayOfWeek(Datum:TDateTime). Zacina to ale od nedele!

From: "Petr Fischer" <fifa(zv)praguesoft(tec)cz>

> [...]
> Visible := False, tak se na to uplne vykasle a ponecha si nadale
> hodnotu Visible = True (odkrokovano). Setkal ste se s tim nekdo???

IB a pristup cez WEB

[*] Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 23.9.2000 18:46:19

Caute

Chcel by som vediet, ci sa da urobit jedna vec:

Napojit sa na IB databazu cez internet takymto sposobom:

'195.145.17.19:\C:\Data\Moja_db.gdb'

Ake treba urobit prava na tom servri. Co tam musi byt nainstalovane,
resp. spristupnene a co ochrana proti hack?

Terajsia config: Microsoft Back Office Server 4.5 komplet nainst.

Dakujem za odpoved

S pozdravom
Patrik

Stisknuti klavesy

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 23.9.2000 20:39:00

protoze v KeyPress(var Key: Char); je key parametr
predavany odkazem a ne hodnotou (var) musis pouzit
promenou:

var
K: Char;
K := 22;
KeyPress(K);

Tomas Bihary

> [...]
>
> ....... s pozdravem Ivomir
> EMAIL: Ivomir(zv)iwebs(tec)cz MOBIL: 0602/831270

Simulace mysi

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 23.9.2000 20:40:32

jakoukoli udalost od mysi vytvoris programove pomoci
api fce mouse_event. lze i pro klavesnici key_event (nebo tak nejak)

Tomas Bihary