neznama databaze...

jiz delsi dobu pouziavm program Advanced Disk Catalog (od
www.elcomsoft.com), ve strucnosti jde o soft na evidenci softwaru
(CD,diskety...). Vsechna data jsou ulozena v jedinem souboru s priponou cat.
Program je pry naprogramovan v Ccku, a jde o nejakou databazi (mozna i
vlastni).

Potreboval bych nejakym zpusobem ziskat data z teto databaze, pro tvorbu
vlastnich html sestav. Jak ale na neznamou databazi? Muze se jednat o
nejakou nestandartni databazi (vlastni)? Jak zjistit pripadny format
databaze?

Diky za tipy, rady, napady...

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

CloseFile,

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2000 17:36:14

> resim nasledujici problem :
> 1. Pokud otviram soubor pomoci AssignFile a Reset a nepodari se mi ho
> otevrit,a pak pouziji v finally CloseFile, tak dojde k chybe. Proto
> pouzivam "neefektni system" - promennou boolean :
>
> try
> Otevreno:=false;
> AssignFile(SoubNast,JmSoub+'.lus');
> Reset(SoubNast);
> Otevreno:=true;
> finally
> if Otevreno then CloseFile(SoubNast)
> end;
>
> nelze ovsem pouzit funkci napr. if assigned(SoubNast) then
> [...]

No, pokud to pouzijes bez try..finally, tak kdyz se pri Reset(SoubNast) vyvola
vyjimka, neprovede se ani nasledujici kod, tj. CloseFile.
Muzes taky pouzit kombinace {$I-} a IOResult, viz. napoveda.
Do finally se dava to, co se ma v kazdem pripade provest, at nastavne vyjimka,
ci ne... chces-li osetrit vyjimku, pouzij try..except, inicializujes-li na
zacatku nejake promenne, ktere je slusne nakonci uvolnit, pouzij try..finally
atpd...

> 2. Pokud pred inicializaci formu pouziji :
>
> if not Assigned(Form1) then Form1.CreateForm(TForm1, Form1);
> form1.Show;
> tak to funguje, pokud okno neuzavru - v OnClose davam action:=caFree;
> Pri znovuspusteni funkce Otevri form program nevi, ze objekt je zrusen.

po prikazu "action:=caFree" pridej jeste "TForm(Sender):=nil;"> Chcete dost�vat pen�ze za zapnut� monitor ?
> http://www.intecom(tec)cz/viewbar/index.asp?parentID=1310012

a s vypnutym monitorem zadne penize nedostanu? ach ne, ja to tusil! :-)

Roman
[sw.maurice(zv)cbox(tec)cz, http://www.mujweb(tec)cz/zabava/sw.maurice, icq #84229702]
---
Tato zpr�va obsahuje text a proto nen� vhodn� ji ��st.

Workgroup name nebo neco takoveho

[*] honza-world <honza.kachlik(zv)worldonline(tec)cz> - 24.9.2000 18:56:51

podivej se do registru na tohle je tam i user a popis PC + pracovn� skupina

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP

S pozdravem
Kachlik Jan
Milovn�k dobr�ho v�na a registru :)
HAVE A NICE DAY

From: "Lud�k P�ral" <ludek.paral(zv)telecom(tec)cz>
> 1. Pokud otviram soubor pomoci AssignFile a Reset a nepodari se mi ho
> otevrit,a pak pouziji v finally CloseFile, tak dojde k chybe. Proto

Ahoj,

pro praci se soubory pouzivej radeji TFileStream:

FS: TFileStream;
begin
FS := TFileStream.Create('unit1.pas', fmOpenRead or fmShareDenyWrite);
try
// neco delas se souborem
finally
FS.Free;

> [...]
>
> tak to funguje, pokud okno neuzavru - v OnClose davam action:=caFree;
>
> Pri znovuspusteni funkce Otevri form program nevi, ze objekt je zrusen.

Musis do OnClose pridat:

Form1 := nil;

Petr Vones, amatersky programator

Pridani menu do aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.2000 19:33:33

From: "Ji�� Sobotka" <Jiri.Sobotka(zv)post(tec)cz>
> no a ted prijde ta slozitejsi cast...
> - je potreba napsat 'okenni funkci' (wndproc), ktera zajistuje obsluhu okna
> (to je takova ta funkce, kterou ma kazdy okno ve Windows, a o ktery beznej
> programator v Delphi ani nepotrebuje vedet :-)
> - pomoci GetWindowLong s parametrem GWL_WNDPROC je treba zjistit adresu
> puvodni obsluzny procedury cilovyho okna, kterou je treba si nekam ulozit
> - zavolanim SetWindowLong (opet s GWL_WNDPROC) je treba nasmerovat
> obsluznou proceduru okna na tu nasi novou, ktera bude chytat zpravy a delat
> s nima nasledujici:

To vsak prinasi drobny problem. Pokud se bude jednat o cizi aplikaci, tak
kazda
bezi ve svem adresovem prostoru. Z toho duvodu je prakticky jedina moznost
pouzit globalni hooky (viz Richter - Advanced Windows)

Petr Vones, amatersky programator

Chyba v TTreeView ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.2000 19:35:38

From: "Da�a Petr" <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> narazil jsem na zajimavou chybu - jestli to je teda chyba, v D3Std pri
> pouziti TTreeView.

Ahoj,

mas UpdatePack #2 ? Tam bylo opraveno plno chyb tykajicich se common controls.

Petr Vones, amatersky programator

ODBC a 2x vetsi polozky

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 24.9.2000 19:36:38

To je sice hezke, ale jaksi to neres� probl�m.
Kdyz se v programu odkazu na ODBC zdroj dat a pres TQuery vytvorim
tabulku s urcitou velikosti polozek, tak by to snad melo fungovat vsude
stejne, ne?

From: "Josef" <sip(zv)atlas(tec)cz>
> Shanim nejake komponenty na kompresi souboru. Je mi celkem jedno co to bude
ale
> chtel bych aby tam nebyly zadne DLL, nejlepsi by byl RAR

Ahoj,

pokud to potrebujes pouze interne do sve aplikace tak na instalacnim CD s
Delphi
najdes v adresari Extras knihovnu ZLIB is s prikladem pouziti.

Petr Vones, amatersky programator

Stisknuti klavesy

kdyz volas KeyPress tak musis mit ten parametr jako promennou...
procedure TForm.MujKlik;
var
FKlavesa: Char;
begin
FKlavesa := 'F'
KeyPress(FKlavesa);

> [...]
"TYPES OF ACTUAL
> AND FORMAL VAR PARAMETERS MUST BE INDENTICAL, kdyz dam napr. KeyPress(22).
> nebo sem skousel i doKeyPress, KeyDown, KeyUp, vsechno stejny.
>
> Nechci pro stisk pouzivat hook protoze myslim ze by se musel pouz. ve
zvlastni dll knihovne. Mne
> to staci jen v te me aplikaci a ne systemove.
>
> Hloubeji sem skusil pouzit sys. message
> messages.WM_CHAR nebo messages.WM_KEYDOWN ale nevim jak se ma psat syntax.
>
> ....... s pozdravem Ivomir
> EMAIL: Ivomir(zv)iwebs(tec)cz MOBIL: 0602/831270

Simulace mysi

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 25.9.2000 7:02:14

>Nevite nekdo, nebo neznate komp. ktera by umela kliknout levym tlacitkem
>mysi??
>Umim simulovat hybani ale ne click.
>
> ....... s pozdravem Ivomir

Pres API:

setcursorpos(r.Right-15,r.Top+15);
SendMessage(h1,WM_LBUTTONDOWN,MK_LBUTTON,w); // mouse DOWN
SendMessage(h1,WM_LBUTTONUP,MK_LBUTTON,w); // mouse UP

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

Chyba v TTreeView ? - kde je Update #1 ?

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 25.9.2000 07:19:03

> Ahoj,
>
> mas UpdatePack #2 ? Tam bylo opraveno plno chyb tykajicich se
> common controls.

no, to prave nemam, protoze pry je nutny i #1. Ta je na nejakem CD a nevim,
kde ji sehnat. Pred nejakou dobou ji tu nekdo nabizel, ja mu psal, ale
dotycny neodpovida. Kdyby nekdo vedel jeste o jinem zdroji, kde tento update
sehnat, tak se prosim ozvete, treba i primo na muj email.

Petr Dana

email: Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz

TForm.Position

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 25.9.2000 07:24:40

Ahoj!
podivej se na API fce:

SHAppBarMessage(ABM_GETTASKBARPOS,BarData);

Viz tez prispevek v konferenci sub. Velikost formulare

informacn� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrabuvka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

From: Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>>Ja bych se v souvislosti s touto odpovedi zeptal, jak je to s rozlozenim
> [...]
>jednoduche inserty a updaty, server by mel v sobe triggery, ktere by
>zajistovali ref. integritu). Zkuste navrhnout svoje reseni

On to ve skutecnosti te server dela stejne. nebo si myslis, ze klient dela
insert do databaze primo bez ucasti serveru ?

Jan Fiala

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 25.9.2000 11:54:57

> select jmeno, timestamp from tabulka where id = 5
> [...]

A jak je to pri tomto zpusobu s rychlosti, kdyz je v tabulce napr. 100000
zaznamu, kdyz se pro kazdy edit musi tabulka otevirat a zase zavirat?

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.9.2000 12:27:23

Pochybuju, ze bys nekdy rucne (napr. v gridu editoval 100 000 zaznamu).
Pokud je editujes hromadne na klientovi v cyklu, proste si nechas tabulku
otevrenou. Pokud pouzivas nejake hromadne zmeny, vetsinou se to da resit
ulozenou procedurou.

From: Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz>> select jmeno, timestamp from tabulka where id = 5
> [...]

A jak je to pri tomto zpusobu s rychlosti, kdyz je v tabulce napr. 100000
zaznamu, kdyz se pro kazdy edit musi tabulka otevirat a zase zavirat?

MS Word automation

[*] Juraj Skotnick� <juraj.skotnicky(zv)jdsoftware.sk> - 25.9.2000 12:38:00

Ahoj,

skus http://www.techvanguards.com

Juraj

From: Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>>Ja bych se v souvislosti s touto odpovedi zeptal, jak je to s rozlozenim
> [...]

On to ve skutecnosti te server dela stejne. nebo si myslis, ze klient dela
insert do databaze primo bez ucasti serveru ?

Zmena nastaveni obrazovky z programu

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 25.9.2000 14:11:16

Diky,

posleze me to taky napadlo :).

Ondrej Krajicek

--
OK-)

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 25.9.2000 14:14:10

Ahoj,

Take jsem udelal nejake zkusenosti (sitovy provoz), ktere me utvrzuji v tom,
ze zpusob pres ulozene procedury a ukonceni transakce na dobu nes se data
vrati zpet do databaze bude lepsi. Tedy myslim tim vice pod kontrolou.
Vyhody: nezustavaji nedokoncene transakce, mensi kolize pri editaci stejneho
radku v tabulce.
Tento zpusob pristupu k datum je doporucovan napr. i v IBobjects. (Tedy
hlavne upozornuji na to, aby transakce nebezela zbytecne dlouho.)
Nelibi se mi, ale pracnost takhle tvorenych formularu. (Vsechny ty validace,
zmeny stavu jednotlivych ovladacich prvku, vytezit, "zarubat zpet" atd...(za
neterminologii se omlouvam, ale kdyz to jazyk unese ...))

A tak se ptam: nebylo by resenim upravit DBAware komponenty tak, aby se
mohly chovat i jako obycejne edit controls? Tedy, ze po ukonceni transakce
by mohly zachovat svuj obsah a pri pozadavku na update/insert/delete (take
refresh) a znovurozjeti transakce by se zachovaly opet jako DBAware?

Pri zpusobu pres ulozene procedury mam take jeden velky problem: neumim
cist/ukladat polozky typu blob.
V dokumentaci k Interbase se pise, ze to nejde. (Zajimave je, ze na jinak
spravny zapis pomerne citlive uloz. proc. polozku typu BLOB jako vstupni i
vystupni parametr berou. Bohuzel data uz nejak nepredavaji.)

Frantisek Sevcik

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 25.9.2000 14:29:59

Je mi jasne, ze fyzicke vlozeni provede server, ale pokud pouziji stored
proceduru tak s tim ma jeste nejakou dalsi rezii. Kdyz vsak pustim SQL dotaz
primo z klienta tak ho server pouze provede bez dalsi rezie a posle mi
vysledek.

Milan Tomes

> [...]
>
> On to ve skutecnosti te server dela stejne. nebo si myslis, ze klient dela
> insert do databaze primo bez ucasti serveru ?

AsyncFree

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4USE(tec)cz> - 25.9.2000 14:30:47

Srdecne zdravim!

a mam dotaz. Existuje nejaky ne prilis slozity zpusob, jakym lze nastavit
COM port (TAfComPort) parametry ulozenymi v INI souboru? napr. ve tvaru:
'"baud=9600 parity=n data=8 stop=1 TO=OFF"
Mozna jsem slepy, ale nic vhodneho jsem zatim nenasel.

Dekuji, Martin Dietl.

InstallShield, W98 & W95

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 25.9.2000 13:47:44

Zdar a silu!

> Mam program vytvoreny v D3, ktery vyuziva BDE. K tomu jsem si vytvoril v InstallShield setup.
> Pokud tento setup spustim na W98, probehne instalace bez problemu.
> Pokud ho vsak spustim na W95 vetsina veci se nainstaluje, ale pred koncem instalace dostanu hlasku:
> Merging the configuration file has failed.
> Config file: C:\...\idapi32.cnf
> Prosim, nemate s tim nekdo nejake zkusenosti?
Presne stejny problem jsem resil kdysi, kdyz jsem jel pres BDE.
Empiricky jsem zjistil, ze prvni instalace meho programu na pocitaci,
ktery nikdy nevidel nic od Inprise ani od Borlandu a o BDE nemel ani
paru, byla uspesna (temer vzdy).
Kdyz jsem program odinstaloval, zkontroloval, ze neni na disku,
registry jsou ciste, atd. atp. a zkusil instalaci znovu, skoncila s
uvedenou hlaskou (opet temer vzdy; nebo s jinou, uspesne byly asi tak
dva pokusy).
Instalace samozrejme vzdy probihala sama samotinka, zadny jiny
program nebezel.

Tohle byla prislovecna posledni kapka a BDE jsem pak zahodil. Asi
jsem Te prilis nepotesil, ale i spatna zprava je zpravou :-(

Zdar a silu!

Vladimir Novacek

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz
Ceska Republika http://www.vanicek(tec)cz

Konecny SQL statement

[*] Jan Najv�rek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2000 15:57:03

Mam otazku ... jde nejak jednoduse ziskat SQL prikaz, ktery se vykonava nad databazi pomoci TQuery s prikazem obsahujici parametry.

Tzn. jestlize mam v TQuery.SQL neco takoveho:

select * from people where jmeno=:param1

a param1='Jan'

Co chci dostat je:
select * from people where jmeno='Jan'

TQuery.Text mi vraci
select * from people where jmeno=?

coz neni to prave orechove.

Diky

Honza Najvarek

potize s kompilaci

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procomcr(tec)cz> - 25.9.2000 16:04:50

Ahoj

Nevim cim to je, spise se chci pripojit k dotazu. Cas od casu se mi stava,
ze delphi vyvola access violation pri ukladani projektu, kompilaci,
uzavirani formu a dalsich akcich. Zajimalo by me, cemu je treba se vyhnout
aby se v prostredi Delphi tato hlaska objevovala co nejmene. Mam D5 Ent.

From: "Vojtek Jiri" <j_vojtek(zv)del(tec)cz>> Mam dotaz,
> [...]
> existenci instance viz. predchoyi dotaz. Predpokladam, ze je tu nejaky
> zakladni prohresek proti pravidlum, ale nemuzu to najit. Za kazdy napad

RxLib 2.75

[*] volcik(zv)email(tec)cz - 25.9.2000 16:27:33

Zdravim,
mam takovy maly (pro mne velky) problem - chci nainstalovat RxLbi2.75. Jdu
podle helpu, ale stale se mi to nedari (D5E). Muze mi nekdo polopaticky popsat
jak instalaci provest ? Diky kazdemu za rady. Pospicham na to.

S pozdravem
Volcik

---
WWW.EMAIL.CZ - Vase posta zdarma
http://www.email(tec)cz

Screensaver ihned po LockWorkStation

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.9.2000 17:32:40

Zdravim.
Potreboval bych z programu udelat toto (Windows 2000 D5):
Zamknout stanici a rovnou spustit screensaver (je mnou psany, takze ho muzu
i zahrnout do programu jako form).
Na screensaveru totiz zobrazuji nejake udaje, ktere by mely byt dostupne.

Zkousel jsem asi toto

procedure Zamkni;
begin
LockWorkStation;
ShellExecute(ShellExecute(Application.Handle, PChar('Open'),
PChar('muj.scr'), nil, nil, SW_MAX);

procedure Zamkni;
var ss : TFormMujSaver;
begin
LockWorkStation;
ss := TFormMujSaver.Create(Aplication);
ss.show;
ss.SetFocus;
end;

a spoustu dalsich moznych i nemoznych kombinaci.

Ale stejne po zamknuti zustava videt prihlasovaci dialog.
Pokud je muj.scr nastaveny v systemu tak se sice ukaze ale pochopitelne az
za x minut dle nastaveni.

Takze mam na vas 2 otazecky:

1) Jak muzu jinak aktivovat screensaver z programu jinak nez spustenim
2) Jak muzu z programu nastavit dobu necinnosti potrebnou pro samovolne
spusteni screensaveru

Predem mnohokrat dekuji.

InstallShield, W98 & W95

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 25.9.2000 17:49:13

Ahoj uz to tu bylo.... Staci pouzit InstallShield z D5.... nam to pomohlo

Od: novacek(zv)vanicek(tec)cz [SMTP:novacek(zv)vanicek(tec)cz]
Odeslano: 25. zaoi 2000 15:48
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: InstallShield, W98 & W95

> [...]

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.9.2000 18:42:52

On 25 Sep 2000, at 10:27, Ota Maly wrote:

> je mozno trochu osvetlit vyhody uvedeneho postupu?
> Ten TimeStamp docela chapu, ale ty ulozene procedury?
> Je mozno poslat ukazku te ulozene procedury treba na UPDATE (nebo
> INSERT, to je asi vcelku jedno)?

Trivialita:

CREATE PROCEDURE rg_upd
(zv)id uniqueidentifier,
(zv)name nvarchar(30),
(zv)cdat datetime
AS
IF NOT EXISTS(SELECT rg_id FROM reader_group WHERE rg_id=(zv)id)
RETURN 2
ELSE
IF NOT EXISTS(SELECT rg_id FROM reader_group WHERE rg_id=(zv)id and rg_cdat=(zv)cdat)
RETURN 1
ELSE
UPDATE reader_group SET
rg_name=(zv)name,
rg_cdat=GETDATE()
WHERE rg_id=(zv)id
go

Pokud zaznam smazal nekdo prede mnou, vrati se mi 2, pokud ho
nekdo prede mnou zmenil, vrati se mi 1. Variaci a zpusobu reseni
muze byt na toto tema dlouha rada. Uvedene reseni i tohoto
problemu lze udelat ruzne, urcite se nekdo ozve s vyrazne jinym
algoritmem. :-)

Dynamicka tvorba ListBoxu

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 25.9.2000 19:06:21

> [...]
> ListBoxsez[i+2]^:=MakeListBox(ListBoxSez[i1]^);

ListBoxSez[i+2] := MakeListBox(ListBoxSez[i1]);

> kde ListBoxSez je array[0..5] of ^Tlistbox

array[0..5] of TListBox;

V Delphi jsou vsechny objekty pointry, i kdyz se tvari
jako normalni staticke promenne. Proto nepouzivej ^.

Radim

> [...]
> existenci instance viz. predchoyi dotaz. Predpokladam, ze je tu nejaky
> zakladni prohresek proti pravidlum, ale nemuzu to najit. Za kazdy napad

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 25.9.2000 19:06:41

To co jste zkousel nemuze fungoval z jednoho prosteho duvodu.
Vas program bezi na Winsta0\Default desktopu a
Winlogon (tj. to co se zobrazi po zamceni) bezi na uplne
jine Window Station/Desktopu, ktery se nastavi
jako aktivni. Daleko schudnejsi reseni by mozna bylo
nastavit uzivateli .DEFAULT v registru prodleni screensaveru
na 0 nebo 1. Nemam to ovsem vyzkousene.

Ondrej Krajicek

--
OK-)

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 25.9.2000 19:31:14

Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odeslano: 25. zaoi 2000 18:43
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: RE: DBAware komponenty nebo rucni obsluha

> [...]

muze byt na toto tema dlouha rada. Uvedene reseni i tohoto
problemu lze udelat ruzne, urcite se nekdo ozve s vyrazne jinym

IB6

[*] Ivan Kozak <kozaki(zv)atlas(tec)cz> - 25.9.2000 23:48:52 -0700

Neviete nahodou niekto, odkial mozem stiahnut manual "Getting Started"? Malo by tam byt popisane, ako previest databazu z IB5 na IB6 (potrebujem dialekt 3)-- nijako sa mi to nedari.

Dik za Tip. Ivan

IB 6 a cestina

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 26.9.2000 08:52:30

> [...]
> spatne trideni. Hodnoty s cestinou na zacatku byly az na konci seznamu.
> Nemohl by nekdo znaly tohoto problemu prinest stucny navod jak zvladnout

Napriklad takto nastavena domena, krome toho nestasneho "ch" tridi a
zobrazuje dobre:
CREATE DOMAIN DADRESA AS VARCHAR(50) CHARACTER SET WIN1250 COLLATE PXW_CSY;

Jeste je dulezite se k databazi pripojit s nastavenou znakovou sadou, tedy v
tomto pripade WIN1250.

Z DELPHI se nastavi jako parametr lc_ctype=WIN1250.

Hodne zdaru Frantisek Sevcik

s�

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 26.9.2000 09:05:43

podivej se na http://www.djernaes.dk/martin/vcl.html#TmdMailSlot

Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odeslano: 26. zaoi 2000 11:37
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

muze byt aktivovana i nekde nad volanim uvedene procedury,
protoze muze byt volano vice ryznych procedur v ramci transakce.

[*] Tomas Bihary <tomas(zv)wige-mic(tec)cz> - 26.9.2000 16:39:22

> Pokud zarazujes komponentu do formulare, musis ji priradit
> unikatni jmeno (formular si na to potrpi :). Pokud ji chces na tom
> formulari i videt, musis jeste zavolat prislusnou metodu.

To preci neni uplne pravda, komponenta nemusi mit vubec zadne jmeno
a nikomu to nebude vadit. Problem nastane az pokud se pouzije jiz
pouzite jmeno.
Existuji dva zpusoby jak vlozit MyControl na MyWinControl

MyControl.Parent := MyWinControl
nebo
MyWinControl.InsertControl(MyControl)

(prirazeni parenta samozrejme interne zavola jeho InsertControl)

ten prvni zpusob byl v puvodnim dotazu pouzit, takze v tom chyba neni

Tomas Bihary

KLAVESA

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 26.9.2000 16:48:07

najdi si v dokumentaci informace o keybd_event, tim se to resi

-=Ivomir=- wrote:

> [...]
>
> Ale nefunguje. Mam nekde nastavenej kurzor a vyvolam tento prikaz a nic se nenapise
> a navic vyse neni specifikovano, jaky znak chci zmacknout.

KLAVESA

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2000 17:06:21

Hledal sem uz predtim a samozrejme ze jsem je pouzil, a kdyz tak spatne, proto potrebuju
poradit a proto sem psal ze nevim co tam dat za parametr.

....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)iwebs(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://www.iwebs(tec)cz ICQ: 28872917
> najdi si v dokumentaci informace o keybd_event, tim se to resi

Bmp do buttonu

[*] Petr Pa��enko - 26.9.2000 17:10:41

Je-li to mozne, mohl bys mi je take poslat? Dekuji

| Muzu poslat, mam jich 648, sou z adres, ktery se tady uz probiraly.
| Pochopitelne ne vsechny sou pouzitelne, neprobiral sem to (250 kB
| nezazipovane)
|
| Hurricane

Simulace prace pocitace

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 26.9.2000 17:12:14

> [...]
> dosadit int, jako cislo ordinalni hodnota)
>
> zmineny postup mi stale nefunguje. Mam kurzor napr. na edit a

no, chces to poslat do vlastneho programu, alebo nejakemu cudziemu?
Ak vlastnemu tak daj handle toho editu napr. TEdit1.Handle.
No a to 'W' mi v CB funguje, neviem preco to v delphi nejde.

/LH

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.9.2000 17:22:57

On 26 Sep 2000, at 9:59, Jaroslav Nadhera wrote:

> Tady jde o to, ze napr. 10 lidi pod tlakem cely den busi do tabulky
> zaznam za zaznamem. Tech 100 000 zaznamu udelaji za 100 dni.

Pokud maji lidi busit nova data pod tlakem, pak se ani s oteviranim
nejakeho blazniveho datasetu vubec neobtezuji (to jen zdrzuje),
pouze volam ulozenou proceduru pro vkladani. Delat neco takoveho
v DBGridu nad otevrenym datasetem je cira zoufalost. :-)

Kresleni do "titulkoveho pruhu"

[*] Karel Klimes <klimes(zv)metra(tec)cz> - 26.9.2000 16:56:00

Ahoj,
snazim se kreslit do titulkoveho pruhu formulare. Do vlastnosti WindowProc
formulare jsem vlozil vlastni proceduru, ve ktere pro tento formular
odchytavam vsechny zpravy.
Pri zprave WM_PAINT jsem nejdrive provedl puvodni proceduru a potom jsem
nakreslil nekolik vodorovnych car s pocatkem v (0,0) vzhledem k oknu
formulare, delkou asi 20 a to 20x smerem dolu. JENZE ty cary zustali
viditelne jenom v ramu okna, "titulkovy pruh" je prekreslil. Jak je to
mozne, kdyz jsem nejdrive provedl puvodni proceduru okna a potom svoji
kreslici proceduru. Je to v jine zprave od Windows? Pokud ano, tak v ktere?

Diky predem za pomoc

Progr-amather -Kchodl-

Dynamicka tvorba ListBoxu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.9.2000 19:04:23

> [...]
>
> tneco = tobject(xxx)
>
> nebo podobne, uz ani nevim, jak se to pise,
> uz nema cenu mluvit, ani se tim zabyvat,

jak pro koho :-). Proste nemuzes rici ze typ Object zmizel a vsechny objekty
jsou tedy pointry. Napriklad ja radeji puziju "stary" dobry object - protoze
vim jak se chova, jak to kompilator prelozi a taky nechci dedit zadny veci z
nejakych trid (setreni pameti atd,..).

D. Toman

Delphi 5 & Windows 2000 CZ

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 26.9.2000 19:41:40

Muze to zpusobit nekolik veci:
1. Instalaci provadis jako uzivatel, v jehoz jmene se vyskytuji znaky s
diakritikou nebo s mezerou
2. Nemas dostatecna pristupova prava
3. Nejsi kamarad s Bilem G., programatory Borlandu nebo majiteli Install
Shieldu.

Na zaklade empirickych zkusenosti doporucuji smazat uzivatele, ktereho pri
instalaci vytvorili W2000 a vytvorit noveho s potrebnymi pravy.

Tomas

> [...]
W2k CZ ?
>setup.exe mi po par sekundach skonci bez akejkolvek akcie ...

Nova verze IBTalku

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 26.9.2000 19:41:38

Preji vsem pekneho dne,

dovoluji si upozornit na novou verzi IBTalku, utilitky pro lepsi pristup
k InterBasi:

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/IBTalk.shtml

Novinky:
* vyhledavani
* vysledek dotazu do HTML podoby
* spousteni selectu z tabulky pouhym oznacenim nazvu
* dalsi (popsano na strance)

http://www.swnet(tec)cz
Magazin informacne vyspelych jedincu

Win32 aplikace a vystup do DOSu

[*] honza-world <honza.kachlik(zv)worldonline(tec)cz> - 26.9.2000 19:54:04

Co� takhle paramstr(0) atd.

From: "David Lebeda" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> pristupu se nactou data, klient muze nejen zavrit dataset, ale podle
> potreby se treba uplne odpojit od databaze, a az uzivatele napadne

a co pouzit TClientDataSet ?

Petr Vones, amatersky programator

Kresleni do "titulkoveho pruhu"

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2000 20:13:02

> [...]
> kreslici proceduru. Je to v jine zprave od Windows? Pokud ano, tak v ktere?

Zkusil bych WM_NCPAINT, napoveda krom jineho pravi:
An application sends the WM_NCPAINT message to a window when its frame must be
painted.

Jeste by se ti mohlo hodit WM_ERASEBKGND.

A muzu se zeptat, proc potrebujes kreslit cary do ramu okna? :-)

Roman

KLAVESA

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2000 20:23:01

Pohledej v UDDF, tohle je asi to nejdulezitejsi z prikladu, ktery tam uvadeji,
posilaji tim znaky do otevreneho poznamkoveho bloku:

uses ShellAPI;
AppWind:THandle;

procedure SendShift(H: HWnd; Down: Boolean);
var vKey, ScanCode, wParam: Word;
lParam: longint;
begin
vKey:= $10;
ScanCode:= MapVirtualKey(vKey, 0);
wParam:= vKey or ScanCode shl 8;
lParam:= longint(ScanCode) shl 16 or 1;
if not(Down) then lParam:= lParam or $C0000000;
SendMessage(H, WM_KEYDOWN, vKey, lParam);
end;

procedure SendCtrl(H: HWnd; Down: Boolean);
var vKey, ScanCode, wParam: Word;
lParam: longint;
begin
vKey:= $11;
[...]

procedure SendKey(H: Hwnd; Key: char);
var vKey, ScanCode, wParam: Word;
lParam, ConvKey: longint;
Shift, Ctrl: boolean;
begin
ConvKey:= OemKeyScan(ord(Key));
Shift:= (ConvKey and $00020000) <> 0;
Ctrl:= (ConvKey and $00040000) <> 0;
ScanCode:= ConvKey and $000000FF or $FF00;
vKey:= ord(Key);
wParam:= vKey;
lParam:= longint(ScanCode) shl 16 or 1;
if Shift then SendShift(H, true);
if Ctrl then SendCtrl(H, true);
SendMessage(H, WM_KEYDOWN, vKey, lParam);
SendMessage(H, WM_CHAR, vKey, lParam);
lParam:= lParam or $C0000000;
SendMessage(H, WM_KEYUP, vKey, lParam);
if Shift then SendShift(H, false);
if Ctrl then SendCtrl(H, false);

SendKey(AppWind, 'T');
SendKey(AppWind, 'e');
SendKey(AppWind, 's');
SendKey(AppWind, 't');

Bitmap

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2000 20:26:37

> Lidicky to ste se opravdu nikdo nesetkal s tim hlasenim Bitmap image is not
> valid?

Jo, je to reakce na nedostatek zdroju nebo tusim taky, kdyz jsem se pokousel
provaded na 8-bit bitmape nejake operace, ktere na 8-bitech nejdou, tak sem to
videl
taky.

> Nepomohla ani preinstalace Delphi.
> Verze: 6.0.193 / Virov� b�ze: 93 - datum vyd�n�: 19.9.2000

Uf, ale stejne je mi to velke "N' nejake podezrele...!

Roman

DLL - Delphi vs VisualC

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 26.9.2000 20:51:51

Ahojda lidickove, byl jsem postaven pred ukol spojit kod vice vyvojaru z
Delphi 4 a Visual C. Jako nejlepsi verze se mi jevi pres DLLko, ale
zadnym zpusobem se mi nepodarilo spojit Ceckovy DLLko s Delphi programem
ani naopak (Delphi DLL s Ceckovym programem).
Delphi DLL, VC program:
- behem programu je vsechno v poradku (aspon to tak vypada)
- pri FreeLibrary (z VC) to v DLLku v procedure nazvane ExitDLL RETne
na spatnou adresu (nekam kolek 100MB); asi v dusledku predchoziho
spatneho ulozeni nejakym parametru na stack.
VC DLL, Delphi program:
- Pri volani fce ProcAdress z programu to vrati 0 ( = procedura
daneho jmena neex.)
Radsi bych potreboval rozchodit tu prvni verzi...

Jestli jste nekdo neco podobnyho delal, tak mi prosim poradte, co delam
spatne... Ja bych rek, ze to preci fungovat musi, tak proc mi to
nejde??? Co delam spatne???

Jinak jestli chcete videt kod, tak:
Program:

program JIMTEST;
uses windows;
var
h : HINST;
type
TAhoj = function:Integer;
TAhoj2 = function(i:Integer):Integer;
var
Ahoj : TAhoj; Ahoj2 : TAhoj2;
i,x : Integer; s1,s2 : String;
begin
h:=LoadLibrary(PChar('JIM.DLL'));
Ahoj :=GetProcAddress(h,PChar( 'Ahoj'));
Ahoj2:=GetProcAddress(h,PChar('Ahoj2'));

Str(Ahoj,s1);
MessageBox(0,PChar('Ahoj: '+s1),PChar('JIMTEST'),MB_OK);

for i:=1 to 4 do begin
Str(i,s1);
x:=Ahoj2(i);
Str(x,s2);
MessageBox(0,PChar('Ahoj2('+s1+'): '+s2),PChar('JIMTEST'),MB_OK);
end;

FreeLibrary(h);
end.

DLLko:
library JIM;

uses windows;

function Ahoj:Integer; stdcall;
begin
Result:=10;
end;

function Ahoj2(i:Integer):Integer; stdcall;
begin
Result:=i+1;
end;

exports Ahoj,Ahoj2;

end.

Spolu to takhle chodi, ale kdyz pouziju DLLko (resp. program) v VC, tak
to nefachci. Za vsechny rady predem moc dik.
--
Martin Pesava

/--------------------------------------------------------------\
| http://www.volny(tec)cz/jimx - Neoficialni stranka MISS |
| |
| E-Mail: mailto:jimx(zv)volny(tec)cz ICQ# 18148896 |
\--------------------------------------------------------------/

Ukonceni SETI@HOME

[*] Martin Klem <klem(zv)netdealer(tec)cz> - 26.9.2000 22:35:03

Dobry den,
vsichni jiste znate projekt SETI(zv)HOME. Muj problem je nasledujici:

Mam aplikaci, ktera vetsinu sveho casu travi tim, ze na monitoru zobrazuje
ruzne reklamni texty, tzn. nedela vubec nic narocneho. Vzhledem k tomu, ze
to bezi 24 hodin denne, je mi lito promrhaneho procesoroveho casu. Proto
bych rad pri spusteni me aplikace spustil SETI a nasledne jej prekryl svym
oknem. V tom neni problem, delam to pomoci

ProcID:=WinExec(PChar(Path),sw_Showminimized);

Horsi ale je, jak SETI ukoncit v momente, kdy potrebuji ukoncit svoji
aplikaci, coz se deje pohybem mysi (jedna se o screensaver). Nekde v archivu
jsem nasel radu na spusteni WinSight a vyhledani nazvu okna a nasledneho
pouziti (pro WinCommander)

hwnd:=FindWindow('TWINDOWSCMD',nil);
if hwnd<>0 then PostMessage(hwnd,WM_QUIT,0,0);

Nazev okna se mi vsak pomoci WinSight32 nepodarilo, proto je pro me tento
zpusob nepouzitelny.

Mate nekdo nejaky tip, jak SETI nenapadne spoustet na pozadi tak, aby po nem
nezustavaly zadne stopy, tedy ani ikona v SysTray?
Da se nejak SETI oknu poslat pozadavek na ukonceni?

Diky
Martin Klem

MathML...

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 26.9.2000 23:51:08

Zdrav�m,

nev�te n�kdo n�co o implementaci zobrazen� MathML?

D�k,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

Ako umiestnim TPanel na TForm.FormStyle:=fsMDIForm

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 27.9.2000 00:40:43

Zdravim.

%subj%, ale aby naprekryval TForm.FormStyle:=fsMDIChild ?

DLL - Delphi vs VisualC

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 27.9.2000 01:15:17

Ahoj,
len doplnim kod (ja to tak pouzivam) mozno to pomoze...

> [...]
> Result:=10;
> end;
>
> function Ahoj2(i:Integer):Integer; stdcall; EXPORT

BEGIN
> [...]
> | |
> | E-Mail: mailto:jimx(zv)volny(tec)cz ICQ# 18148896 |

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 27.9.2000 01:48:50

Nic ve zlem, ale neco takoveho v registru neni. Alespon teda u me ve
WinNT.

> [...]
skupina

> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\VNETSUP

Delphi 5 & Windows 2000 CZ

[*] Peter �IRIP <psoft(zv)ke.telecom.sk> - 26.9.2000 22:10:11 -0700

Doslaka, mal si pravdu. Dakujem. Naozaj som mal v mene C s makcenom. Tak to
je Windows riadny shit .... co si mam zmenit rodny list ? Nemozem zato, ze
sa tak volam ...

Este raz vdaka.
Peter.

> [...]
>
> Na zaklade empirickych zkusenosti doporucuji smazat uzivatele, ktereho pri
> instalaci vytvorili W2000 a vytvorit noveho s potrebnymi pravy.

CloseFile

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 27.9.2000 07:25:17

Ahoj,
ad 1/ existuje na to takova standardni sekvence:
Try
AsSignFile(FFile,FileName);
ReSet(FFile); //If FileExists(FileName) Then ReSet(FFile) Else
ReWrite(FFile);
Try
//tady je vlastni prace se souborem
While Not Eof(FFile) Do
Begin
Read(FFile,FRec);
//zpracuj zaznam zde
End;
Finally
CloseFile(FFile);
End;
Except
//chyti vyjimky pri otevreni a i pri praci se souborem (treba i konverzi)
ShowMessage('Pri otevreni souboru doslo k chybe.');
//pripadne jine osetreni chyby ci znovuvyvolani vyjimky
End;
ad 2/ po destroy dej Form1 := NIL;

> [...]
> ludek.paral(zv)telecom(tec)cz
> www.mujweb(tec)cz/pocitace/lupasoft
>
> Chcete dost�vat pen�ze za zapnut� monitor ?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.9.2000 07:38:11

> Ahoj,
>
> a co pouzit TClientDataSet ?

Ahoj,

nevim - musel bych se podivat do helpu, zatim jsem nemel tu
cest... :)

David

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.9.2000 07:43:02

A co treba pouzit nejakou pracovni tabulku ???

Bitmap

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 27.9.2000 07:58:04

> [...]
> jsem se pokousel
> provaded na 8-bit bitmape nejake operace, ktere na 8-bitech

128 MB pameti a zadny spusteny program???

> Uf, ale stejne je mi to velke "N' nejake podezrele...!

??? Nerozumim.

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 27.9.2000 08:00:20

Behalf Of Petr Zika

> Je tedy nejake reseni aby se grid, ve kterem ma byt nekolik tisic dokladu,
> otevrel rychle? Aby se do gridu natahla jen ta data ktera se v tu chvili
> zobrazi?

Resenim muze byt podobny system jako je pouzivan na www.
Myslim tim dat uzivateli na jeho dotaz vzdy jen x zaznamu stylem
zobrazuji zaznamy 50-100 z 5000. Listovat v gridu, ktery ma tisice
zaznamu je stejne vetsinou nezajimave.
MySQL databze na to ma primo prikaz LIMIT [x,y] pomoci nehoz se podobne
veci pohodlne delaji.
Napr. SELECT * FROM tabulka WHERE Jmeno like '%Josef%' ORDER BY Jmeno Limit
1,50
mi posle pouze prvnich 50 zaznamu odpovidajicich podmince.
SELECT * FROM tabulka WHERE Jmeno like '%Josef%' ORDER BY Jmeno Limit 100,50
mi posle zaznamy 101-150.
V teto konferenci tady nekdo navrhoval podobne reseni pro IB s pouzitim
generatoru.
Je to cele otazka pristupu. Pokud ma nekdo databazi o nekolika tisicich
zaznamech
urcite nebude prochazet zaznamy jeden po druhem v gridu. Vzdy se v tom musi
nejak hledat a filtrovat
takze ve vetsine pripadu otevre nejakou evidenci - vidi prvnich par zaznamu
a pak si zacne vybirat
pomoci filtru nebo se bude snazit vyhledat nejaky konkretni zaznam.
Tenhle pristup resi i problem s nedobre zadanym dotazem (mam na mysli
nejednoznacne podany dotaz kteremu
vyvovuje mnoho zaznamu), uzivatel v tom pripade neni zdrzovan dlouhym
prenosem vysledku dotazu ze serveru na klienta
a hned vidi, ze dotaz musi upresnit, pokud se chce dobrat rozumneho
vysledku, no a pokud opravdu chce vsechno projit
tak ho nezdrzi si po x zaznamech kliknout na tlacitko dalsi.
Ono ve skutecnosti TTable ve spolupraci s Gridem tak nejak asi i funguje,
ale rekl bych ze nechat to na uzivateli je
daleko efektivnejsi.

Instalace DAO3.5

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 27.9.2000 08:23:32

Ahoj,
neslo by poslat ten link ? Ja na MS strankach vzdycky zabloudim :-(((

M.S. (neplest s MS)

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
> Erik Salaj
> Odesl�no: 26. z��� 2000 10:26
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Instalace DAO3.5

> Na MS webe som nasiel daosetup.rtf subor s presnym popisom
> DAO 3.5 instalacie. Mozem pripadne poslat.
>
> Erik Salaj, WINSOFT

Rada s Access - komprimace tabulky

[*] Milan Bursik <delphi(zv)advnet(tec)cz> - 27.9.2000 08:24:24

Zdravim vsechny,

nevite nahodou nekdo jak pres ADO nebo ODBC udelat komprimaci databaze?.

Milan Bursik

Casove kriticke operace ve Win

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 27.9.2000 08:36:34

Zkus TimeSetEvent tim se da pustit casovac, ktery bezi ve vlastnim vlaknu.

Ondrej Malecek

> [...]
(respektive
> vyvola pozdeji) a tim dochazi ke ztrate merenych dat..

Ulozeni pretypovane metody do streamu

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 27.9.2000 09:34:13

Zdravim,

mam Edit vytvoreny za behu programu a mam svou vlastni proceduru na osetreni udalosti OnChange.

Edi:=TEdit.Create(Self);
Edi.Text:='Hallo';
Edi.OnChange:=FormClick;

a mam funkci ComponentToString ktera mi componentu Edi skouri do stringu.

'object Edit1: TEdit'#$D#$A' Left = 56'#$D#$A' Top = 48'#$D#$A' Width = 121'#$D#$A' Height = 21'#$D#$A' TabOrder = 0'#$D#$A' Text = 'Edit1''#$D#$A'end'#$D#$A

potreboval bych si ulozit do stringu i pretypovani udalosti. Nevi nekdo jak to vyresit?

ZVo.

function ComponentToString(Component: TComponent): string;

var
BinStream:TMemoryStream;
StrStream: TStringStream;
s: string;
begin
BinStream := TMemoryStream.Create;
try
StrStream := TStringStream.Create(s);
try
BinStream.WriteComponent(Component);
BinStream.Seek(0, soFromBeginning);
ObjectBinaryToText(BinStream, StrStream);
StrStream.Seek(0, soFromBeginning);
Result:= StrStream.DataString;
finally
StrStream.Free;

BinStream.Free

PROSOFT Kromeriz s.r.o.
Soudni 1293
KROMERIZ 767 01
Czech Republic
tel/fax 0420 (0)634 333545
GSM: 0420 (0)602 305919
GSM 0420 (0)602 305920
e-mail: prosoft(zv)prosoft(tec)cz

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 27.9.2000 09:35:42

> [...]
> pouze volam ulozenou proceduru pro vkladani. Delat neco takoveho
> v DBGridu nad otevrenym datasetem je cira zoufalost. :-)

Uznavam, ze je to cira zoufalost, ale oni jeste chteji prohlizet to, co tam
nabusili a ruzne si to behem prace filtrovat, prohlizet, hledat ruzne
zaznamy,.... Samozrejme by bylo lepsi a rychlejsi udelat jenom neco na
vkladani novych zaznamu, kde by se objevil vstupni formular a ten by pak
data poslel do databaze. Ale oni okamzite chteji videt, jak se zazanm objevi
v gride (asi neveri, ze tam skutecne je) a pokud mozno i zaznamy, co tam
nabusi ostatnich 9 lidi.

Rada s Access - komprimace tabulky

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.9.2000 09:37:30

> nevite nahodou nekdo jak pres ADO nebo ODBC udelat komprimaci
> databaze?.

Ahoj,

s Adonisem a Accessem 97 to delam takto:
//DatabaseName je jmeno souboru .MDB, SysDBName je jmeno systemove databaze
.MDW

procedure CompactDatabase;
const
TCSA = 'Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Password=123456;User
ID=MyUser;Data Source=';
TCSD = ';Jet OLEDB:System database=';
TCSE = ';Jet OLEDB:Engine Type=4';

var
JE : JetEngine;
sn : WideString;
so : WideString;
Ts : string;
OK : boolean;
begin
OK := true;
Ts := ExtractFilePath(DataBaseName) + 'TEMP.MDL';
try
JE := JRO.CoJetEngine.Create;
so := TCSA + DataBaseName + TCSD + SysDBName + TCSE;
sn := TCSA + Ts + TCSD + SysDBName + TCSE;
JE.CompactDatabase(so, sn);
except
OK := false;
end;

if OK then
begin
DeleteFile(DataBaseName);
MoveFile(PChar(Ts), PChar(DataBaseName));

Casove kriticke operace ve Win

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.9.2000 10:20:36

A jde jim nastavit mnohem vetsi rozliseni nez 55ms - mam odzkouseno. V pohod
e mi chodi i 1ms. Je ukryty v jednotce MMSystem.

Milan Tomes

> Zkus TimeSetEvent tim se da pustit casovac, ktery bezi ve vlastnim vlaknu.

> [...]

Oracle za proxy

[*] labsystem(zv)atlas(tec)cz - 27.9.2000 11:04:53

[...]

COMBOBOX

[*] Tu�ek Roman (M� Praha 15) - 27.9.2000 11:35:43

potrebuji otevrit combo pomoci
stisku nejake klavesy treba F3 a jak na to ?? TRT

DBAware komponenty nebo rucni obsluha

[*] Tom� Vlad�k������V��?���o�� - 27.9.2000 11:59:55

> Ahoj,
>
> a co pouzit TClientDataSet ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

To je ovsem "Enterprise only".

Nebo by slo editovany radek stahnout do neceho jako je TRxMemoryData - s
tim lze pracovat se standardnimi DBedit komponentami a posleze to - pomoci
stored prc (ci jak jinak chcete) supnout na server.

Tom, amatersky kytarista

Casove kriticke operace ve Win

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 27.9.2000 12:24:50

Pri takovemto rozliseni se uz ale musi davat pozor na to, co se v callback
funkci casovace provadi, protoze takto uz je to dost narocne na system a
muze se stavat, ze to pozastavuje dalsi bezici veci s nizssi prioritou.

Ondrej Malecek

> A jde jim nastavit mnohem vetsi rozliseni nez 55ms - mam odzkouseno. V
pohod
> e mi chodi i 1ms. Je ukryty v jednotce MMSystem.
>
> Milan Tomes

pristup k objektu pres Handle

[*] nosoblat(zv)email(tec)cz - 27.9.2000 12:40:17

Cau lidi,
existuje prosim nejaky postup jak pristoupit k objektu pres jeho handle. Jedna
se mi konkretne o objekt TEdit z jineho okna. Kdyz se pokusim cist jeho text
pres API funkci funguje to, ale narazil jsem na jeden Edit, na ktery to nefungovalo
a nevratilo mi to nic. Program od Borlandu na sledovani oken WS32 (nevim
jak se presne jmenuje) funguje i na tento Edit.

Diky moc NosoBlat

---