ADO a Accesovska databaze na CDcku

[*] garalda <garalda(zv)mail(tec)cz> - 11.10.2000 14:47:09

Zdravim vespolek.

Potreboval bych poradit v nasledujici zalezitosti:
Mam Accesovskou databazi na CDcku (600 MB) a udelal jsem si v D5 Enterprise
program, ktery ji cte. Zadny problem. Jenom mi vadilo, ze pokud to chce
nekdo pouzit, musi si nainstalovat BDE. Rozhodl jsem se zkusit ADO.
Konfigurace se po malych peripetiich zadarila. Kdyz ale spustim program, tak
v okamziku kdy to zkusi pripojit databazi, to spadne s chybou, ze se soubor
neda ulozit. Pritom s BDE to chodi bez problemu. Zkousel jsem nastavit
opravneni jen pro cteni, ale bez vysledku. Nesetkal jste se s tim prosim
nekdo? Budu muset ADO zrusit a vratit se k BDE, nebo je problem nekde jinde?

Diky

ADOExpres, problemy pri odpojovani Connection

Ahoj vsichni.

Jeste jednou prosim o radu.
Potreboval bych poradit s nasledujicim problemem. V D5 Ent. SP1 pouzivame
pro pristup k MSSQL 7.0 komponenty ADOExpres. Kdyz nastavim vlastnost
Connected komponenty TADOConnection na False, projevi se mi to ve vypisu
procedury sp_who az po delsi chvili. Navic se stane, ze nekdy pripojeni
nezmizi vubec (zustane viset a blokuje tabulky na serveru). Nevite nekdo cim
to muze byt, a co bych mel udelat pro to aby se server o odpojeni dane
connection dozvedel co nejdrive.

Podle Erika Salaje je to chyba ADOExpresu, ADOnis se chova korektne.
Me ale zajima, zda by se dal prinutit i ADOExpres, nejakou akci pred, nebo
po close, resp predefinovanim metody Close. Jen me prosim nepresvecujte,
abych predelal cely program na adonis (uz jsem jednou prehazoval z BDE na
ADOExpres a znovu to absolvovat nechci :-) ). Pripadne by mi pomohl
jakykoliv priklad, ktery pouziva primo ADO a chova se v tomto pripade
korektne.

Diky za kazdy tip

Problemy s rychlostou BDE - neviem ako dalej, ma

[*] Jaroslav Popluh�r <popluhar(zv)acc.sk> - 11.10.2000 15:01:33

Ahoje vsici,

toto je moj prvy dotaz v akejkolvek konferencii,
takze ak porusim nejake nepisane (necitnane :-) pravidla
prepacte a samozrejme dajte vediet.

Problem:
---------
Cim vyssia verzia BDE tym (drasticky!) pomalsie vyhodnocovanie dotazu.
Skusal som vsetky kombinacie lokalny pgm, lokalna db, vzdialeny pgm,
vzdialena db,
vybrane udaje uvadzam.

Vdacny budem za vsetky namety, napady prip. priamu pomoc.

Remote bol na 10Mbit LAN.
Local P200/64MB RAM, W98
Remote C566/128MB RAM, WME

Verzia BDE = cas vyhodnotenia v sekundach
LocalDB RemoteDB
LoacalPGM LocalPGM
BDE2 = 0,63 2,80
BDE3 = 1,87 4,10
BDE5 = 11,34 13,27

Tabulka Pocet zazn. Velkost tbl.db/tbl.*
Auto 401 270/ 396kB
Ukoncene 4919 1644/2630kB
Ukoncen2 3842 228/ 432kB

V jednoduchej DB aplikacii napisanej v D2 pouzivam databazove tabulky
Paradox.
Nefungoval mi parametricky dotaz, tak som ho tvoril progamovo ak niekto
tusite preco poradte,
to vsak nie je to hlavne.
HLAVNY PROBLEM je VYRAZNE SPOMALOVANIE vyhodnocovania dotazu pre prechode na
vyssiu verziu BDE.

Chcel by som prejst na D5 Pro, ktoru som kupil ale zatial lezi ladom...

Rekompilacia pod vyssimi verziami Delphi nepomaha. Co robim zle ?

Tu je kod dotazu:
-----------------
procedure TfrmAutoSelect2.FormActivate(Sender: TObject);
var {wi, code: Integer;}
st, et: TDateTime;
ss: string;
begin
{ >>> Parametricky dotaz mi nefungoval <<<
ShowMessage (EditCis_strediska.Text+' FA '+EditObdobie.Text);
Val (EditCis_strediska.Text, wi, code);
qryUkonAuto.ParamByName('ParCis_strediska').AsSmallint := wi;
qryUkonAuto.ParamByName('ParObdobie').AsString:= EditObdobie.Text;
}
{ qryUkonAuto.Active:= False; }
qryUkonAuto.Sql.Clear;
qryUkonAuto.Sql.Add ('SELECT U2.ExistRec, A.Aktualna_SPZ, A.Popis_auta, '+
'U.CP, U.Cis_strediska, U.Obdobie, U.Cis_auta');
qryUkonAuto.Sql.Add (' FROM Ukoncene U LEFT JOIN Ukoncen2 U2');
qryUkonAuto.Sql.Add (' ON (U.CP = U2.CP AND '+
'U.Cis_strediska = U2.Cis_strediska AND '+
'U.Obdobie = U2.Obdobie AND '+
'U.Cis_auta = U2.Cis_auta)');
qryUkonAuto.Sql.Add (' JOIN "Auto" A');
qryUkonAuto.Sql.Add (' ON (U.CP = A.CP AND '+
'U.Cis_auta = A.Cis AND ');
qryUkonAuto.Sql.Add ( 'U.CP = '+EditCP.Text+' AND ');
qryUkonAuto.Sql.Add ( 'U.Cis_strediska = '+EditCis_strediska.Text+'
AND ');
qryUkonAuto.Sql.Add ( 'U.Obdobie = '''+EditObdobie.Text+''')');
qryUkonAuto.Sql.Add (' ORDER BY A.Aktualna_SPZ');
{ qryUkonAuto.Active:= True; }
{ Meranie horeuvedeneho casu }
st:= Time;
qryUkonAuto.Open;
et:= Time;

. . .

end;

J. Popluhar, popluhar(zv)acc.sk

HTML +Delphi5

[*] filas(zv)post.sk - 11.10.2000 15:32:48

> Mam problem s vytlacenim Html dokumentu v Delphi5 a tiez s hladanim textu v takomto dokumente. Po kliknuti na obrazkok(ktore predstavuje video a je sucastou Html dokumentu) sa ma otvorit nove okno a v nom video spustit.
> Moj program nema byt internetovy prehliadac, ale ucebna pomocka. Vsetok text ma byt v Html formate napaleny na CD.
> Proste napr. vo FrontPage vytvorim stranku a moj program ju musi vediet obsluhovat.
> Komponenta WebBrowser to nepodporuje a tie ostatne som nevylustila.
> DAKUJEM ZA POMOC

MSSQL7->IB6

[*] Campulka Jiri <campulka(zv)czas(tec)cz> - 11.10.2000 15:41:47

pred pripojenim na databazi zadej:

SET NAMES TO WIN1250

(popr. se mrkni do helpu k IB na vyse uvedeny prikaz)

From: "Roland Tur�an (RoTurSoft)" <rotursoft(zv)nextra.sk>

> Ako je mozne menit hodnotu ciaroveho kodu za jazdy ?

Polozkou pro carovy kod je funkcni vyraz.
Je tedy mozne pouzit nejenom textovou konstantu,
ale i odkaz na polozku databaze, parametr, uzivatelskou
funkci, nebo i libovolny funkcni vyraz pouzivajici
tyto polozky.

Priklady:

12345 cislo
'1234' textova konstanta
#5 odkaz na polozku DB cislem
#Kod odkaz na polozku nazvem
&2 parametr
(zv)3 uzivatelska funkce
'000'+#5 funkcni vyraz

> PS2: Vaclave, je k dispozicii plna slovenska verzia so vsetkymi upgrade
> ktore vykonavas v priebehu roka, alebo riesis formou dodavky mailom od
Teba
> ?

Slovenskou verzi prekladame cas od casu, podle toho,
jak si kdo pozada o reseni nejake chyby nebo o novou funkci.
Verze pro D5 ma prednost pred starsimi verzemi D.

Vaclav Krmela

TreeView

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 12.10.2000 07:33:09

TreeView ma propetry ReadOnly. to by mohlo byt to co chces. skusil jsem to a
nazvy polozek jsem normalne editoval.

> [...]
True/False jestli se uz edituje.

A proto se ptam znovu: Nevite nekdo jak prepnout TreeView na urcite polozce

struktura databaze programove

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 12.10.2000 08:16:10

Ahoj,

spravne ma byt Set Term <novy_oddelovac><stary_oddelovac>,

ale chyba je, ze Set Term je prikaz IBConsoly, a nie SQL. To musis osetrit
rucne. Priklad ako to robit je napriklad vo FreeIBComponents (najdes niekde
na www.interbase.com), komponenta FIBScript.

Strucne:
1. ak precitas prikaz set term nastavis si parser na definovany oddelovac
prikazov
2. nacitas jednotlivy prikaz po aktualny oddelovac
3. vykonas SQL-prikaz pomocou IBQuery (resp. FIBQuery)
4. pokracujes bodom 1 az do konca skriptu - pozor na spracovanie komentarov
a inych prikazov IBConsoly (Commit, Create Database, Exit, ...)

Od: Jiri Kral [mailto:admin(zv)printo(tec)cz]
Odesl�no: 12. ��jna 2000 9:56
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: CZ svatky

[...]

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 12.10.2000 11:25:43

Nazdar,

resil sem tedka neco podobneho. Finger service jako takovy
je neco trochu jineho, nicmene nenasel jsem zadny
fungujici finger (tj. aby nepadal).

WNetGetUser ti nepomuze:
The WNetGetUser function retrieves the current default user name,
or the user name used to establish a network connection.

Pouzij NetSessionEnum (mam dojem ze unity jsou
na delphi-jedi). Podle helpu by NetSessionEnum
melo fungovat i na W9x.

s pozdravem,

Ondrej Krajicek

--
OK-)

TreeView

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 12.10.2000 12:05:02

Musis ReadOnly nastavit na False, a potom muzes polozku pomoci F2
editovat.

> Od: "Krska Vit" <v_krska(zv)del(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Thu, 12 Oct 2000 07:33:09 +0200
> P�edm�t: RE: TreeView
>
> TreeView ma propetry ReadOnly. to by mohlo byt to co chces.
skusil jsem to a
> nazvy polozek jsem normalne editoval.

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

CZ svatky

[*] L.Svoboda <svoboda(zv)fdsystem(tec)cz> - 12.10.2000 12:16:57

Zdravim
Mam to komplet.
V jakem formatu to chcete poslat?
Momentalne to je v MS-Access 2000.

Preji hezky den
Ing. Ludek Svoboda
svoboda(zv)fdsystem(tec)cz
webmaster(zv)e-region(tec)cz

> [...]
>
> diky
>
> JK

Ako zistim meno nalogovaneho uzivatela na pocitaci

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 12.10.2000 12:23:02

Jmeno uzivatele se da vytahnout z registru ve
vetvi "HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon" a polozce "username".
Ale pozor, pokud uzivatel (pouze pod Win9x) se neprihlasi
(stornuje prihlasovaci dialog), v registru zustane stara polozka.
Na spolehlivejsi metodu se musim kouknout do dokumentace k Win32
API, az to najdu, tak vam to poslu.

> [...]
Alebo vyuzit
> finger service,
> Nenapada niekoho z Vas nieco lepsie? Za kazdy napad vrele diky.

[*] Raul Endymion <Raul.Endymion(zv)ns1.infima(tec)cz> - 12.10.2000 12:33:35

Take jsem kdysi shanel a pote opsal, muzu zaslat..
Je to pouze po sobe jdouci txt se jmeny. Pokud chces rekni si..

JK> Vazeni kolegove, nevite nekdo kde by se dal stahnout (nejaky
JK> dBovatelny)seznam ceskych svatku (krestni jmeno + datum) ?

JK> diky

JK> JK

Raul mailto:Raul.Endymion(zv)ns1.infima(tec)cz

MS SQL 7 - chyba Access Violation occurred reading

[*] Tom� Vlad�k������V��?���o�� - 12.10.2000 12:58:49

No, to nepomohlo. Vsecko mi tam slape, jetom to DELETE pres celou tabulku
... v komunikaci by to byt nemelo, kdyz se to spusti jako ulozena procedura,
tak to skrachne taky. Zkousel jsem to i na lokalnim pocitaci (W2k CZ + MSSQL
7 SP2), jo a ten server prve byl WINNT 4 SP6 + MSSQL 7 SP2.

Kdyz uz se o tom bavime, taky vam pred instalaci SP2 do MSSQL 7 neslo
vytvorit z jineho pocitace nez primo tam, kde bezel MSSQL, balicek pro Data
Transformation Services????

Tom

IBTransaction

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.10.2000 13:02:04

Ahoj,

muzete mi prosim nekdo velmi strucne naznacit filosofii transakci v
IBExpress? Jde mi zejmena o rozdily v "dosavadnim" pristupu
(Database.StartTransaction, Database.Commit) a "novem" pristupu
- pouziti komponenty. Celkem me prekvapilo, ze transakci je treba
aktivovat i na select, kde mi to prijde zbytecne.

Interbase

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 12.10.2000 13:03:33

Ahoj

zrejme treba USER_NAME

> [...]
> begin
> Params.Values['USER NAME'] := 'SYSDBA';
> Params.Values['PASSWORD'] := 'masterkey';

CZ svatky

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 12.10.2000 13:43:12

Jeden seznam obsahovala i stara dosova M602 v. 3.0. Soubor se jmenoval
M602.ddt a mel nasledujici strukturu:

;Tento soubor obsahuje seznam pevnych svatku
;
; Copyright (c) 1995 Software602
;
; Format:
; MesicDen=Jmeno,Jmeno,...Jmeno$Cirkevni,Cirkevni,...,Cirkevni$Hlaseni
;
; Radky zacinajici ';' jsou komentare
; Max delka cele radky je 255 znaku
;
0101=Mecislav, Mecislava$$Novy rok
0102=Karina, Abel, Detmar
0103=Radmila, Benjamin, Danuta, Jenovefa
0104=Diana, Blahomila, Blahomira, Blahoslava
0105=Dalimil, Dalimir, Teofan, Amata, Dalimila, Dalimira

Samozrejme je to s diakritikou. Pokud budes mit zajem, napis mi na moji
adresu.

S pozdravem Pavel Koukal

> [...]
>
> Vazeni kolegove, nevite nekdo kde by se dal stahnout (nejaky
> dBovatelny)seznam ceskych svatku (krestni jmeno + datum) ?

CZ svatky

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 12.10.2000 13:49:48

Na nejakem CD z Chipu (tipuju to tak na prosinec minuleho roku) byl free
program "Svatky a vyroci" a mam pocit, ze ty svatky tam byly rovnou v DBF.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

Od: Jiri Kral [mailto:admin(zv)printo(tec)cz]
Odesl�no: 12. ��jna 2000 9:56
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: CZ svatky

Vazeni kolegove, nevite nekdo kde by se dal stahnout (nejaky
dBovatelny)seznam ceskych svatku (krestni jmeno + datum) ?

diky

JK

Cislo chyby

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.10.2000 14:40:44

On 12 Oct 2000, at 9:23, Branislav Zaujec wrote:

> neviem prist na to, ako sa da dostat do Delphi cislo chyby po spadnuti
> SQL prikazu. Standardne to vracia iba text. Neviete mi s tym niekto
> pomoct ?

To je docela problem, kdyz ani neuvadis, k jake databazi a pres
pres jaky stroj k ni pristupujes.

HTML +Delphi5

[*] Hubka Lubos <L.Hubka(zv)trenkwalder(tec)com> - 12.10.2000 15:53:43

> [...]
> aby se zarucilo, ze ho kazdej bude mit) a v ty aplikaci otevres uvodni
> html soubor pocitam index.htm a udelas to asi takhle.

no, ale to by si najprv kazdy musel ten Explorer nainstalovat
(ak ho nema).

/LH

HTML +Delphi5

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2000 15:59:37

> no, ale to by si najprv kazdy musel ten Explorer nainstalovat
> (ak ho nema).

Vlastne mas pravdu, ale kdyz uz delas soft pod winy, tak mi rekni, kdo dneska
tam nema nainstalovanej Explorer. :o)

....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://iwebs.upol(tec)cz ICQ: 28872917

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Peter Luk�cs <batex(zv)astrafren(tec)cz> - 12.10.2000 16:55:26

Zdravim delphini. Nevite nekdo, jak zjistit seriove cislo disku? Konkretne se mi jedna o s.c. diskety.Chci jej precist pri instalaci, abych zabranil kopirovani orog. disket. Kdyz to bude fungovat i pro CD, nebudu se zlobit. Jestli nekdo mate dalsi zajimave napady, jak zabranit "nelegalnimu sireni vlastniho software", tak je s radosti uvitam. (Kolega zacina programovat a zacina jako kazdy mladoch s hesly a kody a tak pod... :-))

Diky z apomoc...
Peta

HTML +Delphi5

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 12.10.2000 16:58:56

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: -=Ivomir=- [mailto:Ivomir(zv)seznam(tec)cz]
> Odesl�no: 12. ��jna 2000 16:00
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: HTML +Delphi5
>
> Vlastne mas pravdu, ale kdyz uz delas soft pod winy, tak mi
> rekni, kdo dneska
> tam nema nainstalovanej Explorer. :o)
>
> ....... s pozdravem Ivomir
> EMAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz MOBIL: 0602/831270
> WWW: http://iwebs.upol(tec)cz ICQ: 28872917

Najdou se i takovi zvrhlici :-)
Ale ti tam maj zase treba netskejpa ... nebo co

Ekvalizer

[*] Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 12.10.2000 17:22:26

> Muzes pouzit hodnoty, ktere ti poskytuje mixer tve zvukovky
> Obavam se, ze nemuzes zobrazovat signal, ktery sam neprehravas, pokud si
nenapises
> prostrednika mezi aplikacema a hardwarem... to plati pro vystup, pro vstup
> samozrejme mozne je.

To bych zase presne potreboval ja. Zjistovat intenzitu zvuku "kominek" pro
wav, ktery si sam z aplikace spustim a rovnez "kominek" urovne zvuku
nahravaneho uzivatelem v me aplikaci pomoci TMediaPlayer. Nechci pouzivat
komponenty tretich stran. Nevite nekdo jak na to?

Diky.

Microsoft OLAP a Delphi

> [...]
> elementy apod.) a kostek a na to potrebuju naimportovat "Microsoft
> Decision Support Objects" (a to mi prave nejde), nebo ne?

ADO MD obsahuje objekty Dimension, Hierarchy, Level, Axis, atd.
takze by nemal byt problem.

Erik Salaj, WINSOFT

Ikony aplikac� v RxMenu

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 12.10.2000 18:11:13

Cauec,

V menu, kde pouzivam Rx komponentu TRxPopupMenu, nacitam nazev souboru a
chci vedle nej zobrazit ikonu. Viz demo k Rx.

sice jsem se tu v historii docetl, ze se vytahuji male ikony 16x16, ale
nektere (nebo spis vetsina) aplikaci, ktere se mi zobrazuji v menu, ma vsak
jen ikony 32x32. Potreboval bych ji zmensit na 16x16. Kdyz to vsak provedu
viz nize, pise mi to, ze nemohu menit velikost ikony (Cannot change the size
of an icon). Muze mi nekdo poradit, jak je zmensit ?

Dik Bye Ludan

procedure TForm1.mmGetItemParams(Sender: TMenu; Item: TMenuItem;
State: TMenuOwnerDrawState; AFont: TFont; var Color: TColor;
var Graphic: TGraphic; var NumGlyphs: Integer);
begin
Image1.Picture.Icon.Handle:=ExtractIcon(HInstance,PChar(Item.Hint), 0);
// Item.Hint = soubor s cestou
Graphic := Image1.Picture.Icon;
Graphic.Width := 16;
Graphic.Height := 16;
end;

Ekvalizer

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2000 19:38:10

> [...]
> nahravaneho uzivatelem v me aplikaci pomoci TMediaPlayer. Nechci pouzivat
> komponenty tretich stran. Nevite nekdo jak na to?

Myslim, ze tady z TMediaPlayer asi neuspejes, nejlepsi bude pouzit low level API
funkce pro WaveOut/In /v MS MM Helpu najdes popis, priklad najdes na Torry, nebo
muzu poslat kousek kodu pro prehravani/.

Roman

Podrobnejsi mapa CR

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 12.10.2000 19:58:58

Ahoj vsem,

nemel by nekdo po ruce mapu CR, ale podrobnejsi nez je v Excelu.Tam jeden bod
je okres.Jde mi alespon o mapu vychodnich Cech.

Diky i za odkazy
Jirka Virt
email: virt(zv)volny(tec)cz

BDEInst.DLL

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 12.10.2000 20:23:32

Ahoj

existuje nejaka moznost jak provest tichou instalaci BDE pomoci BDEInst.DLL
bez potvrzovacich
dialogu ?

S pozdravem Heinisch Jiri

Problem s TTimerem

[*] Jan Najv�rek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2000 20:24:29

Mam takovy problem:

Aplikace ma TTimer na 1s coz spousti nejake podpurne funkce jako napr. zapis udalosti "Novy den" do historie.
Aplikaca ma take druhe vlakno(thread) cile komunikujici s COM portem, ale zase ne tak, aby byla aplikace zahlcena.

Co se obcas u zakaznika stava, ze nas timer najednou prestane fungovat na par hodin a pak se znovu rozjede. Vi nekdo, proc??

Diky

Honza Najvarek

ADONIS

[*] Delphi Newsgroup <DELPHI(zv)wsc(tec)cz> - 12.10.2000 21:26:27

Cht�l jsem se zeptat, jestli existuje n�jak� trial verze ADONIS komponent,
pop�. jak� jsou licen�n� a cenov� podm�nky. (D5)

Michal HAMPL

Datab�ze Accessu

[*] delphi <korindelphi(zv)atlas(tec)cz> - 12.10.2000 22:23:25

Po��d to nejde... vyzkou�el jsem v�echno, co jste mi poradily, ale po��d se
nem��u p�ipojit na accessovskou datab�zi *.mdb... m��ete to n�kdo pls. po��d
n� vyzkou�et a poslat mi ��st progr�mku??? d�ky

Ivan �varc

> pohod�.... zkou�el jsem snad >v�echny jm�na a hesla, co m� napadly, ale ne
usp�l
> jsem.
>
> Kdyz jsem lezl do accessovskych databazi pres DB Explorer, delalo mi to to
> same...
> Proste jsem nechal obe polozky prazdne a dal OK ;)
>
> -------------------------------
> Pavel Stingl
> mailto: stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz
> -------------------------------

CZ svatky

[*] L.Svoboda <svoboda(zv)fdsystem(tec)cz> - 12.10.2000 23:29:18

Posilam v CSV
L.S.

Od: Ond�ej Male�ek [SMTP:ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz]
Odesl�no: 13. ��jna 2000 10:43
Komu: Delphi konference
P�edm�t: Komunikace ActiveX komponenty s app. na web serveru

[...]

IB6: Jak spustit server - upresneni

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 13.10.2000 13:56:09

Ahoj,
jeste jsem vystopoval jednu zajimavou vec.
Kdyz spustim ibguard.exe, tak chvili bezi (dle Task Manageru ve WinNT) a pak
se jednoduse ukonci. ibserver nenahodi a nic nezahlasi.
Pokud ho spustim s parametrem -a, tak se spusti v pohode jako aplikace.
Rozumite tomu nekdo? uz jsem z toho fousatej.. :(
Je tu nekdo, kdo uz se instalaci a spoustenim serveru IB zabyval?

WinNTSP5;IB6Ostra

PaPouch elektronika
http://www.pap-el(tec)cz

predchozi mail prikladam..

> [...]
> je tam sice
> ServiceStart (myslim, ze u IBConfigService), ale ten se mi nepodarilo

MS Code Page Translator

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 13.10.2000 13:04:21

Zdravim

a mam dotaz. Pokousim se pristupovat k Paradoxu pres ODBC. Sehnal
jsem si ho sice, ale pokud pristupuji k tabulkam drive vytvorenym s
kodovanim CS Kamen, mam problemy s cestinou - nektere znaky jsou
spatne. V nastaveni ODBC se nabizi dva zpusoby odstranei meho
problemu:
prvni pomoci translace OEM to ANSi - to nepomuze (ale trochu to
situaci zlepsi)
druhy pomoci MS Code Translatoru. Zjistil jsem, ze se za tim schovava
knihovna MSCPXLT.DLL. Tu ale nemohu nikde sehnat! Nemate ji nekdo
resp. nevite o zdroji?

dvorak(zv)gymzn(tec)cz

OT:Kotouce v krabici

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 13.10.2000 14:11:25

ahoj,
tak me napada, ze valce jze pokladat i do mezirady, coz u krabic nelze.
umoznito udelat vice vrstev (pokud je dost mista), coz dost rozsiri
kapacitu.

_ _
/ \ / \
_\_/_\_/_
/ \ / \ / \
\_/ \_/ \_/

doufam, ze to je jasne a ze se to nerozsypalo (kdyztak nejakej fixed
font...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[ firemni mail smtp: palicka(zv)aginfo(tec)cz]
[pro konference: petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ZEMEDELSKA INZERCE ZDARMA www.aginfo(tec)cz
inzeraty zasilejte pisemne nebo e-mailem: inzerce(zv)aginfo(tec)cz

InstallShield+BDE

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 13.10.2000 14:34:53

Zdravim vsechny,
pouzivam Delphi 3 prof. a k tomu InstallShieldExpress ver 1.11. Tedy verze, ktera je soucasti baliku Delphi. K behu programu potrebuji BDE. Vytvoreni instalace je OK. I instalace samotna je vetsinou vporadku. Ale jsou bohuzel i vyjimky. Tu prvni bych jeste pochopil. Na pocitaci je nainstalovany jiz jiny program, ktery pouziva BDE. A toto BDE je novejsi, nez to z me instalace. Druha vec je pro mne uz trochu mene pochopitelna. Instalace probehne cela vporadku, ale na konci se objevi hlaseni, ze neni neco v poradku se souborem idapi32.cnf.
Neporadil by mi nekdo, co s temito problemy?
Predem dekuji za vesechny odpovedi.

Mirek Drejcek.

TAction

[*] Bab�k Martin (+42035620,MUS a.s. M.Babik) <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - ct 2000 13:53:45

Zdravim programatory a programatorky zvlast!
Nevite jak zajistit aby v okenku se seznamem akci (Edit ActionL), byly videt c
ele nazvy akce a ne jen asi 8 znaku a tri tecky? Mam jich vic co se jmenuji ob
dobne a je to trosku neprehledne. :-( Diky
M&B

Ekvalizer

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 13.10.2000 15:35:40

Zdravim

V knizce Vyuziti rozhranni PC pod Windows je m.j. osciloskop, kterej snima
vstup do zvukovky. Pokud se trochu zaobirate programovanim okolo portu,
doporucuji koupit (vydavatelstvi HEL, 198Kc). Nebo muzu poslat ten
osciloskop i se zdrojaky (D3).

Hurricane

ComboBox

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 13.10.2000 15:48:37

Zdravim,
uplne se za tuto otazku stydim, ale opravdu nevim co s tim. Predpokladam, ze reseni bude jednoduche (ale prijit na odpoved, porad nemuzu)
Style ComboBoxu mam nastaven na csDropDownList. Potreboval bych ovsem nastavit hodnotu text programove. Jednoduche prirazeni text:='abc' totiz nefunguje.
Nevite co s tim?
Predem diky za odpoved.

Mirek Drejcek.

Problemy s DBGridem (asi)

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 13.10.2000 16:29:49

Ahoj, pouzivam D5, IB6, TIBQuery.TDBGrid

Pokud se zobrazi napr. 100 zaznamu a uzivatel zmackne tlacitko
refresh, ktere dela
1.getbookmark
2.close;
3.open
4.gotobookmark
5.freebookmark
tak ve funguje jak ma az do okamziku nez stoji uzivatel pred
stiskem tlacitka na rekordu ktery je jiz dal, takze se prvnich par
rekordu uz nezobrazuje. Napr. v gridu je zorazeno 20rekordu a
uzivatel je na rekordu 45. V tomto pripade se stane naprosto
systematicky to, ze record c. 46 zmizne. ( pokud ze sekvence
prikazu odstranim bod 4. gotobookmark tak vse funguje, ale musi
si uzivatel najit kde byl sam.
Netusite nekdo prosim co s tim.
2. Pripominam jeste problem s pouzitim kolecka na mysi, zkuste
si to a to v DBGridu dela primo psi kusy,

Dekuji za brzke reseni.

InstallShield+BDE

[*] MUDr.Neuzil <drneuzil(zv)razdva(tec)cz> - 13.10.2000 16:46:48

Jo rad, napis na soukr.mail, jakmile ho dostanu, rad poradim.
S pozdravem
MUDr. Miloslav Neuzil
[...]

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 13.10.2000 16:53:01

> [...]
> do krabice strkat valce, obsazene moduly si poznacis
> 5. az vyzkousis vsechny moznosti muzes vybrat

Jenze valce jsou rovnat do krabice posunute, takze do sebe jaksi zaopadaji.

OT:Kotouce v krabici

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.10.2000 17:11:16

On 13 Oct 2000, at 11:56, Miloslav Sk�cel wrote:

> [...]
> Nekdy neni treba probrat vsechny moznosti, staci
> najit uspokojive usporadani valcu v krabici.

A co kdyz by se valce vesly do krabice tak, ze by byly ve 3
sloupcich (tedy v trojuhelniku), kdezto kvadry se tak uz nesmisti?

ComboBox

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 13.10.2000 17:31:52

Pokud mas Style = csDropDownList, nemas k polozce Text pristup. Musis si
vyhledat zadany text v ComboBox.Items (nebo jinym zpusobem zjistit
ItemIndex) a potom nastavit ComboBox.ItemIndex na prislusnou hodnotu.

Problem s TTimerem

[*] Jan Najv�rek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2000 17:33:41

Diky za radu, do noveho threadu se mi moc nechtelo, ale asi to bude jedina jista cesta ...

Zajimalo by mne, jak ale je mozno zastavit ten timer na nekolik hodin ... pochybuji, ze by usivatel vydrzel drzet okno tak dlouho a na zadnem okne nemam systemove menu, takze nemuze zvolit moznost Move. Pokud vim, tak behem te nefunkce TTimeru program normalne funguje, zpravy z COM portu jsou zpracovany.... Mohl by to byt screen saver??

Jestli nekdo ma tuseni proc, sem s nim..

Honza Najvarek

Dne 13.���jen�2000, <delphi-l(zv)fwd(tec)cz> napsal:

> Timer nekdy prestava chodit (napriklad kdyz chytnes okno za horni
> listu), tak jsem to vyresil pomocnym threadem, ktery ma v execute
> [...]

[*] MUDr.Neuzil <drneuzil(zv)razdva(tec)cz> - 13.10.2000 18:48:51

Kazdy nekdy zacinal, nestyd se.
with combobox1 do
text:='abc' ;

combobox1. text:='abc' ;

MUDr. Miloslav Neuzil
[...]

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 13.10.2000 19:46:56

Combobox.ItemIndex:=Combobox.Items.IndexOf('TEXT');
[...]

Grafika

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 13.10.2000 22:04:27

Caute

Chcel by som riesit takyto problem:

1.) Potreboval by som nejaku dokumentaciu/komponentu na rotaciu
bitmapy v priestore: Pohlad na plochu mapu v urcitom uhle (izometrii a pod)

2.) Trojrozmerny graf typu (nevrazdite ma, ze to znie ludovo) vrstevnicami v
priestore
nakresleny kopec...

Viem, ze to znie divoko, ale potreboval by som to kreslit v Delphi, resp. ak
to ma byt moc pomale, urobim to vo VC++...

Dik za akukolvek radu...

Hotkeys

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2000 23:21:22

Potreboval bych si udelat uplne maly program (nejlepe bez form aby zabiral v pam. co nejmene),
ktery by mi po stisku nejake kombinace klaves priplacnul nekam text. Techto programu je spousta,
ale nenasel jsem zadny funknci pod w2000. Ale kdybyste nekdo o nejakem vedel, tak bych vam byl
vdecen, abych to nemusel programovat.

K tomu jsou potreba asi dve zakladni veci, ktery bych potreboval vedet.

1) Odchyceni message keypress to vim, ale jak to odchytavat v celych winech a ne jen v me
app. a ne jen jednu klavesu ale kombinaci klaves trebas CTRL+neco (a taky jak udelat podminku
jako if key = (ctrl+neco) nevim.)

2) Poslat na vystup dany text ale do jakeho okna - jak zjistit kde mam aktivni kurzor? Nebo
to ten text vlozi automaticky tam kde mam kurzor?

....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://iwebs.upol(tec)cz ICQ: 28872917

Hloubeji do systemu

[*] -=Ivomir=- <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2000 01:07:43

Vim ze problem automatickeho mackani klaves tu uz byl mnohokrate rozebran, ale
ja mam takovyto problem. Snazim se oblafnout aplikaci, co si hlida, jestli uzivatel zmackl
at jakoukoliv klavesu, ale zmackl. Skousel jsem posilat
PostMessage(Wnd,WM_KEYDOWN ,VK_TAB,1); trebas takhle, at do moji, ci jiny aplikace,
treba do explorelu, to fungovalo, ale program to nevzal. Asi si to hlida na hlubsi urovni.
Neodchytava to ta aplikace napr. na urovni vstupu na klavesnicovej port? Neda se to taky
nejak simulovat?
Nemate s tim nekdo skusenosti?

....... s pozdravem Ivomir
EMAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz MOBIL: 0602/831270
WWW: http://iwebs.upol(tec)cz ICQ: 28872917

ComboBox

[*] Karol V�clav�k - 13.10.2000 19:33:38 -0700

Jedine co ma momentalne napada je, aby si pridal do comboboxu item a nastavil itemindex, aby ukazoval na dany item. Ked budes xet text zmenit, musis jedine ubrat item a dat tam iny. Tento problem som riesil dost dlho (nebol som sam) a na ine riesenie som neprisiel. Skus toto, alebo zmen style

Karol V�clav�k
[...]

[*] Als <Als.FofrsIT(zv)worldonline(tec)cz> - 14.10.2000 11:45:48

Ahoj,

Friday, October 13, 2000, 3:48:37 PM, you wrote:

> [...]
MD> Style ComboBoxu mam nastaven na csDropDownList. Potreboval bych ovsem nastavit hodnotu text programove. Jednoduche prirazeni text:='abc' totiz nefunguje.

Ja tento problem resim pres IndexOf protoze pokud pouzijes
csDropDownList pak nemuzes do .text psat, tedy :

ComboBox.ItemIndex:=ComboBox.Items.IndexOF('abc');

Jir� Kubelka ��� kubelka(zv)fofrs-it(tec)cz ���
ICQ : 91337927

TButton

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 14.10.2000 11:57:46

Ahoj lidicky, uz jsem tu zase a zase s problemem. Chtel bych si udelat
komponenty pro praci se Skiny (jako WinAmp). Zacal jsem vlastnim
potomkem TButtonu:

type
TSkinButton = class(TButton)
private
FSkin : TBitmap;
procedure SetSkin(PSkin:TBitmap);
public
procedure Repaint; override;
published
property Skin : TBitmap read FSkin write SetSkin;
end;

procedure TSkinButton.SetSkin;
begin
FSkin:=PSkin; Repaint;
end;

procedure TSkinButton.Repaint;
begin
if FSkin = nil then
inherited Repaint
else
if Parent is TForm then
BitBlt(TForm(Parent).Canvas.Handle,Left,Top,Width,Height,
FSkin.Canvas.Handle,0,0,SRCCOPY);
end;

Ale nefunguje. Nevykresluje tu bitmapu. Kdyz zmenim radek s BitBlt na
BitBlt(TForm(Parent).Canvas.Handle,Left,Top+Height,Width,Height,
FSkin.Canvas.Handle,0,0,SRCCOPY);
tak se ta bitmapa vykresli pod to tlacitko, coz je v poradku. Ale kdyz
se ma kreslit misto toho tlacitka, tak se nekresli. Proc? Videl bych to
tak, ze se tam sice nakresli, ale ten TButton ji zase prekresli. Jak to
obejit???
A dalsi dotaz by byl: Potreboval bych kreslit jinou bitmapu pokud se na
to tlacitko clickne. Jediny, co me napadlo bylo dat do OnMouseDown
preklesleni, Sleep, preklesleni, ale to je dost hnusny reseni (Hlavne
ten Sleep). Co s tim?
Tohle vsechno se deje pokud to pouzivam jako unitu v nejakym programu.
Pokud z toho ale udelam balicek a udelam z toho componentu, tak pri
prirazeni bitmapy do skinu (v design timu) mi to zarve nejakou Access
Violation v nejakym .BPLku...
Napadlo me jeste jedno reseni (tak je udelanej BitBtn), ale je "dost"
slozity. De o to, ze se odchytava se message CN_DRAWITEM, po kterem se
cele tlacitko nakresli. Zkusil jsem to, ale nevim proc se tomu talcitku
ten message vubec neposila (nezavola se procedure zavesena na
CN_DRAWITEM). Mozna je to protoze BitBtn je odvozeno z GraphicsControl.
Ja to ale potrebuju z toho TButtonu, abych moh kreslit std tlacitko
pokud nejni prirazena Bitmapa.
Sorry za takovou dylku, ale nevim jak to napsat kratsejc...
Predem dik za kazdy nakopnuti a radu...
--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:jimx(zv)volny(tec)cz ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS �R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

komponenta keyspy

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 14.10.2000 12:05:37

Nejak jsem nepochopil fci komponenty keyspy, nevim jak provedu
nejakou operaci pri stisku kombinace klaves. Nejak mi to tu
nejde, nakopnete me nekdo, moc diky

Aldik(amater vsech amateru)
K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

OT:Prace

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 14.10.2000 12:09:17

Prominte ze Vas otravuji OT: ale nevedeli by jste o nejake
sikovne firme ktera by me zamestnala a vyskolila? Neco jiz z
Delphi znam ale jeste se furt necitim silnej v kramflecich. Je to
taky jedina prace kterou jsem schopen delat nic jineho me nebavi,
praxi v programovani ale uz mam. Jen potrebuji nekde zacit, kdyby
jste nekdo vedel dejte mi vedet.

Jeste jednou se omlouvam, ale potreboval jsem si vylejt srdicko
Ales Pavel amater vsech amateru

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Ruzne verze BDE

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 14.10.2000 14:15:43

Helou,
mam problem s navazanim na jednu svoji starou app. Je psana jeste v Delphi1
s 16bitovym BDE. Ted potrebuju udelat takovej malinkej programek, kterej
bude napsanej v Delphi5 a bude koukat na ty data z ty 16bitovy aplikace.
Jenze jak zjistit aliasy ? Nejak se mi nepodarilo zjistit jak presvedcit
Delphi, aby brali v uvahu take stare BDE.
Jde to vubec ?
Hrabu se v tom, ale potrebuju to dost surne, takze se ptam i tady.

S pozdravem

Marek Soukup

DBExpress, Kylix a edice

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 14.10.2000 17:42:38

Ahoj,
vi se uz, jak budou rozdeleny edice v Kylixu?
Konkretne jde o pritomnost databazovych komponent tj. DBExpressu
a to presneji pro komunikaci s Interbase.
Predpokladam (bohuzel pro mne :-)), ze Standard se bude lisit od
Professional
mimo jine absenci DBExpressu.
Mate k tomu nekdo informace?
Leos

Problemy s IBSecurityService na lokalni server

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 14.10.2000 17:43:08

Vzdyt tam pisu ze to nejde.

Jmeno serveru zadat nelze proto, ze je kvuli tomu nutny zapis do
SERVICES, ktery je v ruznych Win na ruznem miste a nevi jak to misto
zjistit.

Pavel Bares

> zkus pouzit protokol TCP-IP a jmeno serveru "localhost"
>
> Tom
>
> =================================
>
> Tomas Michalik
> ProCA, s. r. o.
> V Luzich 818, Praha 4
> Czech Republic
>
> e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
> tel: +420 2 67283446

TButton

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 14.10.2000 18:27:24

On 14 Oct 2000, at 11:57, Martin Pe�ava wrote:

> [...]
> FSkin.Canvas.Handle,0,0,SRCCOPY);
> [...]
> nejakym .BPLku... Napadlo me jeste jedno reseni (tak je udelanej

TButton nechava sve vykresleni na Woknech. Pokud chces kreslit
sam, musis to komponente vyslovne rict. Jak se to dela, najdes
prave v TBitBtn.

komponenta XYGraph

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2000 21:20:17

Zdravim vsechny delfiny,
a hned davam k uvaze jeden problem. Pouzivam komponentu XYGraph 3.2beta od
Kestral Computing. Ke komponente jsou i zdrojaky. Chtel jsem lokalizovat
jeden program s ni a narazil jsem na tento problem. Pri prevodu formu s
komponentou XYGraph do textove formy dojde k chybe (Delphi nehlasi nic) v
XYGraph. Pri pokusu o konverzi zpet do frm uz Delphi chybu ohlasi. Jinak pri
pouziti komponenty nejsou hlaseny chyby ani pri instalaci komponenty. Pokud
d�m na cisty form jen komponentu XYGraph a vsechny hodnoty necham default,
pri prevodu do txt hlasi Delphi chybu Stream Read Error. Nevim, jak tyhle
chyby najit a pripadne opravit. Nemate nekdo podobnou zkusenost, nebo
alespon radu, jak takoveto chyby hledat ?

Prikladam cast formu v textove podobe, kde je prvni chyba.

ParentFont = False
PopupMenu = PopupMenu1
Plotting = True
OnMouseDown = ZGraphMouseDown
SeriesCount = 'S'
0 Mar =
CountS0AnnotationCountS0

(Pritom SeriesCount neni primo definovano, jen FFilingSeriesCount je typu
word).

D3Std, W98SE

RT electronic

komponenta keyspy

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2000 22:40:01

Musis si hlidat ktera z kontrolovanych klaves je prave stisknuta (tzn. ze
jeste neprobehlo KeyUp).
Takze: pri KeyDown zjistis, ze byla stlacena kl. Ctrl, tak si nekam das ze
napr. KeyCtrl:=true a pri KeyUp tam das false. No takhle zkontrolujes celou
tvoji kombinaci. A kdyz vsechny promenne z tve kombinace budou true, tak je
to ten spravny okamzik.

Mirek Drancak

>Subject: komponenta keyspy
> Nejak jsem nepochopil fci komponenty keyspy, nevim jak provedu
> nejakou operaci pri stisku kombinace klaves. Nejak mi to tu
> nejde, nakopnete me nekdo, moc diky

ISS

[*] MUDr.Neu�il <drneuzil(zv)razdva(tec)cz> - 14.10.2000 22:52:45

Na radu jednoho z vas jsem poridil IS Setup se vsemi doplnky pro instalaci
BDE. Nemam moznost vyzkouset, co to udela, kdyz bude mit nekdo na PC uz BDE,
ale starsi verzi (z D3). Zmizi mu stare aliasy? Kam se nainstaluje nove BDE?
Mam strach, ze nekomu zpusobim problemy. Miloslav Neuzil

Tisk RTF v Delphi5

[*] Lukas Strmiska <strma(zv)volny(tec)cz> - 15.10.2000 12:26:05

Jsem zacatecnik a potreboval bych vytisknout Soubor ve formatu RTF a nevim
jak to mam udelat. Z Delphi helpu jsem to nejak nepochopil. Diky za odpovedi
Bye, Lucas.

komponenta XYGraph

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.10.2000 12:35:19

On 14 Oct 2000, at 21:20, Petr MaXXk wrote:

Komponentu neznam, proto budu jen odhadovat. SeriesCount bude
patrne neohlasena vlastnost, ktera se osetruje pres
DefineProperties. Podivej se, zda je to tak. Pokud ano, pak zkus
osetrit ukladani a cteni teto vlastnosti.

> [...]
> CountS0
AnnotationCountS0

> (Pritom SeriesCount neni primo definovano, jen FFilingSeriesCount je

SQL (IB6) jak predat procedure jmeno objektu

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.10.2000 17:30:49

Zdravim.

Je mozne nejakym zpusobem napsat proceduru nebo View, ktera bude pokazde
pracovat s jinym objektem (tabulkou)
podle predaneho parametru ?
Neco jako :
=================================
CREATE PROCEDURE VLOZ_ZAZNAM (
!!XTABLENAME!! ?????,
XID CHAR(32),
XHODNOTA1 SMALLINT,
XHODNOTA2 CHAR(32)
RETURNS (XOK SMALLINT)
XOK=0;
INSERT INTO !!XTABLENAME!! (ID,POLOZKA1,POLOZKA2)
VALUES (:XID,:XPOLOZKA1,:XPOLOZKA2);
XOK=1;
suspend;

Jde mi o to aby procedura(pohled) byla jen jedna pro celou skupinu tabulek
se stejnou strukturou.
Neprisel jsem na zpusob jak to udelat (mozna to vubec nejde).
Jak tedy resite pripady, kdy je potreba zalozit treba kazdy mesic novou
prazdnou evidenci
a navazat na ni vsechny procedury a pohledny vcetne dzungle grantu k rolim a
tabulkam.
Mozna na to koukam z uplne spatne strany.

Dik za kazde nakopnuti.

OpenGL

[*] lio(zv)email(tec)cz - 15.10.2000 18:12:16

Me znalosti OpenGL jsou takrka nulove a proto bych potreboval jestli by mi
nekdo nenapsal:
1)co to vlastne OpenGL je?
2)na co se to da s uspechem pouzit?
3)jak zacit?

Popripade odkazy na stranky kde se o OpenGL neco dozvim, nebo stahnu nejake
ty udelatka.

Diky moc
Standa, Brno

EMAIL.CZ - Va�e po�ta je v�dy s V�mi
http://www.email(tec)cz

OpenGL

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 15.10.2000 20:15:59

Taktez nemam velke znalosti, reknu co vim :-)

OpenGL je standard rozhrani mezi hardware gr. karty a tvym software. Vyvinula jej spolecnost Silicon Greaphics (nyni SGI),
ktera jej nasledne uvolnila jako free reseni. Je to dobre predevsim pro zobrazovani rychle 3D grafiky, vyuziva to vetsina
"lepsich" karet (ta moje ne :-( ) a spousta softu - namatkou Quake3 nebo ruzne prohlizece CAD obrazku.

Kdybych ja chtel vyuzivat OpenGL, bylo by to napr. pro rychle zobrazeni 3D grafu, pro hru, apod. Predevsim bych k tomu ale dal
i podporu neceho jineho (napr. DirectX), protoze jak jsem se jiz zminil, nekteri to OpenGL na katrach mit nemusi...

http://www.sgi.com/software/opengl/
- na techto strankach se toho dozvis o dost vic, pouze musis umet anglicky. S pozdravem,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

From: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Subject: Re: komponenta XYGraph

> [...]
> DefineProperties. Podivej se, zda je to tak. Pokud ano, pak zkus
> osetrit ukladani a cteni teto vlastnosti.

Diky za nasmerovani, SeriesCount je opravdu definovan v procedure
Defineproperties,

cast kodu je

procedure TxyGraph.DefineProperties;
begin
inherited defineproperties(filer);
Filer.DefineProperty('SeriesCount', ReadSeriesCount, WriteSeriesCount,
true);

procedure TxyGraph.ReadSeriesCount(reader:Treader);
begin
if reader.readstring = ktInteger then
FFilingSeriesCount := reader.readinteger
else
FFilingSeriesCount := strtoint(reader.readstring);
end;

Chyba je pri provadeni procedury ReadSeriesCount. Pri krokovani mi Delphi na
prvnim radku hlasi pro
reader.readstring Access Violation. Zrejme neni vytvoren globalni objekt
reader (ktery podle helpu se nemusi vytvaret programove), nebo jej nezna jen
tato procedura. Dal uz moje znalosti nedovoluji urcit, kde je chyba.

Petr Marik
RT electronic

SQL (IB6) jak predat procedure jmeno objektu

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 15.10.2000 23:13:02

Ahoj,

v Tvojom pripade by som si tu tabulku rozsiril o pole "MESIAC".

Objekty, ukazatele...

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 15.10.2000 23:59:09

Zdravim,

prosim, nevite jak se jednoduse dostat k vlastnostem odesilatele udalosti? Napr.: mam 10 labelu na formu a kazdy ma
prirazenou obsluhu udalosti OnMouseMove:

procedure TForm1.Label1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
Caption:='Jsem aktivn�...'; // aktivizuju soucasnou polozku
if Last<>nil then Last^.Caption:='Jsem neaktivn�...'; // deaktivizuju polozku z promenne Last
Last:=(zv)sender; // nastavim soucasnou polozku do Last
end;

Last = ^TLabel; inicializuji jako Last:=nil;

Problem je, ze tento zapis vubec nefunguje - nadpis 'Jsem aktivni...' se nastavi u formu, protoze self = form, nadpis 'Jsem
neaktivni...' se pro zmenu neobjevi nikde, at prejizdim pres labely jak chci. Jednou otazkou je, jak se mam dostat k vlastnosti
Caption pres Sender, druhou je, proc mi nefunguje ten ukazatel? Uz v tom mam vazne zmatek, nemohl by mi to nekdo vysvetlit?
Jedna se o techniku urychleni prace s rolezhlejsimi seznamy prvku, z nichz pouze jeden muze byt aktivni. Dik,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

SQL (IB6) jak predat procedure jmeno objektu

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.10.2000 01:40:42

****

****
>v Tvojom pripade by som si tu tabulku rozsiril o pole "MESIAC".

Ahoj.

Prave tomu jsem se chtel z urcitych (rychlost versus velikost tabulky)
duvodu vyhnout a
zalozit si tabulku vzdy pro kazde obdobi novou.

Podrobnejsi mapa CR

[*] Ren� Otisk - 16.10.2000 05:36:09

zkus mapy.atlas(tec)cz

Od: Marek Soukup [SMTP:marek(zv)comberg(tec)cz]
Odesl�no: 14. ��jna 2000 14:16
Komu: Konference Delphi
P�edm�t: Ruzne verze BDE

[...]

Ulozeni dat do tabulky.

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 16.10.2000 09:05:46

> [...]
> ibTransac.Commit;
>
> Po Comit mi to nahlasi, ze dataset neni v modu editace.

ibTable se vubec obcas chova podivne. Kazdopadne prestoze nema vubec cenu
ibtable pro SQL server pouzivat take by me zajimalo, proc ibtable pres
dbgrid data ukazuje a pak je obcas nezapise. Zjistil jsem nasledujici:
posloupnost
transaction.start;
insert;
post;
transaction.commit;
funguje dobre. Stejne funguje pro jiz jednou commitovane radky, ktere se
uvedou do stavu edit a pote zapisi.

Zajimave chovani nastane ve chvili, kdy posloupnost neskonci jeste
transaction.commit a je pozadavek na zmenu vlozeneho radku. Prestoze dbgrid
(po edit a post) ukazuje posledni zmenu a je proveden commit, pri
znovuotevreni ibtable je videt radek s puvodnimi daty.

Po nekolika pokusech jsem zjistil, ze data se korektne ulozi pouze pokud
behem posloupnosti nedojde ke zmene insertu na stav edit.

Takoveto chovani jsem vypozoroval zatim jenom v tabulce, ktera je nastaven
jako detail.

Asi to moc nepomuze, ze ?

Dnes radeji pouzivam pro editaci IBDataset a nebo Ulozene procedury.

Zdravi Frantisek Sevcik

Objekty, ukazatele...

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.10.2000 09:28:17

> procedure TForm1.Label1MouseMove(Sender: TObject; Shift:
> TShiftState; X, Y: Integer);
> begin
> if Last<>nil then
> Last^.Caption:='Jsem neaktivn�...';
> Last:=Sender as TLabel;
> Last.Caption:='Jsem aktivn�...';

Sorry, ta striska tam samozrejme nepatri (u Jsem neaktivni).

David

OT: PC jako dalkovy ovladac

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 16.10.2000 09:30:25

Dobry dne,

omlouvam se za OT

chtel jsem se vas odborniku zeptat, zda-li jde nejakym zpusobem udelat
nejake pridavne zarizeni k pocitaci,
ktere by fungovalo jako dalkovy ovladac, kterym bych mohl treba ovladat
video...

V teto oblasti se nepohybuji, takze tomu vubec nerozumim.
Uvitam proto, jakoekoliv pripominky...(clanky, URL, atd.)

Predem moc dekuji

Propojeni Delphi a Cache?

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 16.10.2000 09:59:48

Zdravim,

najde se nekdo, kdo v Delphi umi pracovat s databazi Cache (InterSystems)? Pry to ma jit bud pres ODBC nebo objektove, ale nedari se mi ...

Diky za radu
Petr Mohapl

Synapse rel.12

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.10.2000 10:15:29

Dovoluji si upozornit na novy release me Synapse...

Novinkou je totiz podpora vytvareni i rozebirani MIME e-mail zprav.
Pro nase kraje je ojedinela podpora kodovani narodnich znakovych
sad.

Napriklad mame text v kodovani windows (CP1250), jednoduse jej
hodime jako text zpravy, a vse ostatni se provede za vas. Samo se
to prekoduje do spravneho ISO kodovani, samo se to zakoduje do
QuotedPritable kodu, atd... pri prijimani se zase vse samo
prekoduje do CP1250, takze ve vysledku se o kodovani cestiny
vubec nemusi programator starat...

Upozornuji na to proto, ze je to pravdepodobne prvni takovato
FREE knihovna, ktera neco takoveho vubec nabizi. (viz nedavna
debata zde...)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Stay on top v DLL

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 16.10.2000 10:16:18

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
to je zname u StayOnTop, kdyz jina aplikace vypise nejakou dulezitou hlasku,
tak ji nemuzes odkliknout, protoze ji pres to okno ve StayOnTop nevidis.
misto stay on top bych pouzil modalni zobrazeni okna v aplikaci.
[...]

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 16.10.2000 10:21:27

Myslim, ze nejjednodussi by bylo to tlacitko vytvorit jako
potomka TWinControl, nebo TCustomControl (zalezi, jestli chcete,
aby objekt mohl dostat zam��en�). Tu bitmapu bych tam potom
kreslil prez Canvas.

> [...]

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

SQL (IB6) jak predat procedure jmeno objektu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.10.2000 10:24:47

> [...]
> SQL 7.0).
>
> Nebal bych se toho, jen je potreba, jak jiz jsem uvedl, si pohrat s

Ahoj,

vezmeme si pro priklad treba ucetnictvi nejake stredne velke firmy.
Kdyz budu chtit mit tabulku ucetnich zapisu a uctovat pro kazdy
rok samostatne. Necht ucetnictvi kazdeho roku znamena radove
nekolik set tisic zapisu. Za par let by ta tabulka mela nekolik
milionu ci desitek milionu radku, z nichz vetsina je v danem roce
vetsinu casu nezajimava. Takove mnozstvi dat ve mne vzbuzuje
obavu. Nebo myslite, ze by nemelo?

David

Ekvalizer

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 16.10.2000 10:25:51

To je sice hezky, ale stale neodpada problem spektralni analyzy.
Pokud bych chtel udelat grafickej ekvalizer, musim si zvuk
rozlozit na jednotliva frekvencni pasma, nektera zesilit, jina
zeslabit, podle nastaveni ekvalizeru a potom to znova slozit.

> [...]

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

SQL (IB6) jak predat procedure jmeno objektu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 16.10.2000 10:37:43

Pokud pouzijes indexy, tak rychlost neobstoji, spis by mela jit dolu,
jinak SP triggry,view neumi DSQL, takze je nelze napojit na dynamicky
vytvoreny objekt, ony se totiz kompiluji pri vkladani do DB, ne
pri kazdem prepare, nebo execute.

Slavek

PS: DB jsi podle vseho asi nenavrhoval v CASE :(

> [...]
> zalozit si tabulku vzdy pro kazde obdobi novou.
>
> Ludek

SQL (IB6) jak predat procedure jmeno objektu

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.10.2000 10:48:27

> skupinu tabulek

***

> [...]
> 7.0).
>
> Nebal bych se toho, jen je potreba, jak jiz jsem uvedl, si pohrat

Ahoj.
Nakonec jsem to tak udelal a mas pravdu.
Asi jsem preci jen jeste zatizen "souborovym" pristupem k datum.

Stejne by mne ale zajimalo, zda se to da nejak udelat.
Dovedu si predstavit i jine duvody a situace kdy by se to dalo uzit.

Propojeni Delphi a Cache?

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 16.10.2000 10:53:04

Soucasti instalace free verze Cache jsou i nejake priklady pro Visual
Basicu. Z toho se to nepozna?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Mohapl [mailto:p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz]
Odesl�no: 16. ��jna 2000 10:00
Komu: Delphi konference
P�edm�t: Propojeni Delphi a Cache?

[...]

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 16.10.2000 10:54:01

Jeste jedna vec, pokud chcete z toho osciloskopu udelat
ekvalizer, doporucuji jako metodu ahrmonicke analyzy metodu
Diskretni Fournierovy Transformace (DFT filtr), nebo pokud vam
jde jenom o graficke znazorneni staci pouzit Rychlou Fournierovu
Transformaci (FFT filtr), ktery je vpodstate zjednodusenim
Fournierova integralu.

Dalsi informace jsou napr. na :
http://laboro.sh.cvut(tec)cz/~blaska/ - Modern� metody anal�zy
sign�lu.

> Od: "Lukas Strmiska" <strma(zv)volny(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> CC:
> Datum: Sat, 14 Oct 2000 23:40:13 +0200
> P�edm�t: Re: Ekvalizer
>
> plz, carbon copy to strma(zv)volny(tec)cz
> Thanx, Lucas.

Stanislav PETR
E-Mail: glux(zv)centrum(tec)cz
CB: Standa Karl�n, ch.: 11
27,085 MHz FM, sel.: 0879 DTMF
WWW: cbradio.baf(tec)cz, cgiknihovna.kgb(tec)cz

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

OT: PC jako dalkovy ovladac

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 16.10.2000 10:56:20

Ahoj,
jde to dokonce temer bez pridavneho zarizeni (pouze pripojis IR LED).
Delal jsem to kdysi pod DOSem, pod Woknous by to tak jednoduse neslo,
neb jsem na to pouzil dva timery (ty HW na MB). Princip rizeni je :
nosny kmitocet (byva kolem 40 KHz) ktery se prerusuje. Pokud by sis
chtel neco takoveho udelat, musis zjistit pro konkretni video:
1. nosny kmitocet
2. bitovou rychlost
3. nascanovat prikazy z normalniho dalkoveho ovladani.

Pak postavit generator nosneho kmitoctu a pokud bude bitova rychlost
souhlasit s rychlostmi RS 232, muzes seriovou linku pouzit pro jeho
rizeni.

Vaclav Sazima

Bednar��k Dalibor wrote:

> [...]
>
> V teto oblasti se nepohybuji, takze tomu vubec nerozumim.
> Uvitam proto, jakoekoliv pripominky...(clanky, URL, atd.)

komponenta XYGraph

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.10.2000 11:12:17

On 15 Oct 2000, at 22:28, Petr MaXXk wrote:

> [...]
> nemusi vytvaret programove), nebo jej nezna jen tato procedura. Dal uz
> moje znalosti nedovoluji urcit, kde je chyba.

Jeste je treba zkontrolovat zapis property, zda je shodny se
ctenim. Chyba muze byt v tom, ze se zapisuje jinak nez cte.

Small x Large Fonts

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 16.10.2000 09:33:55 met-1

Ahoj!

Mam jeden takovy problem, se kterym si nevim rady. Potrebuju, aby muj
program, ktery vytvarim na PC, kde pouzivam small fonts (tj. 96
dpi) vizualne vypadal uplne stejne i na pocitacich s jinym nastavenim
fontu (treba Large fonts). Zmenu velikosti formulare zakazu jednoduse
pres Scaled := false, ale nevim, jak dosahnout toho, aby se mi
nezmenila i "velikost" fontu, resp. jak ji prepocitat tak, aby to
opticky vypadalo stejne. Navic problem je jeste v tom, ze pouzivam
standardni font MS Sans Serif, ktery IMHO neni true type, ze ano.

Dokaze nekdo poradit nebo aspon postrcit spravnym smerem? Dival jsem
se do archivu konfery, ale nijak uspesne.

Jirka.

Kodovani cestiny

[*] Petr J�nsk� - 16.10.2000 11:56:47

Tak trochu OT.
Napadlo me, ze by mohl existovat nejaky programek, ktery pozna v jake
cestine je text napsan.
Nejspise podle pismen, jejichz kod je pouze v jedne kodove sade.
Priklad (nezkoumal jsem): � je 253 - Latin2 to znamena, ze cely text je v
Latin2.
Asi by to nefungovalo na 100%, ale u dostatecne dlouheho textu by to mohlo
vyjit.
Nezamyslel se nekdo nad tim?

Zdar Buh
Petr J�nsk�

Problem s IBUpdateSQL

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.10.2000 11:58:48

Zdravim.

Mam nasledujici problemy s IBUpdateSQL potazmo IBQuery:

1) Pokud v ModifySQL pouziji volani vlozene procedury tak se sice vse
provede, ale vyvola se vyjimka
"Update Failed"

2) Potreboval bych v IBQuery.OnUpdateRecord zkontrolovat navratovou hodnotu
procedury a odchytit chyby.
Ovsem daleko jsem se nedostal.
Nemuzu to totiz ani prelozit protoze na nasledujici kod mi prekladac zarve
na kompatibilitu
TIBUpdateAction a TUpdateAction.

procedure TForm1.IBQuery1UpdateRecord(DataSet: TDataSet;
UpdateKind: TUpdateKind; var UpdateAction: TIBUpdateAction);
UpdateAction := uaApplied;

Pritom v TIBCustomDataset.pas je definovano

TIBUpdateAction = (uaFail, uaAbort, uaSkip, uaRetry, uaApply, uaApplied);

a bohuzel v unite DB.pas (na formu mam TDataset) je
TUpdateAction = (uaFail, uaAbort, uaSkip, uaRetry, uaApplied);

Proboha co delam blbe ?