Editor Hi-Color ICO

[*] delphi konference <delphi(zv)energotek(tec)cz> - 16.10.2000 12:01:20

Vyborny program je AX-Icons od AXIALISu 4.0 nebo 4.5, ale neni free.

Petr Blau software developer

petrbl(zv)energotek(tec)cz

Ahoj,
zkus Microangelo http:\www.impactsoft.com

> Od: Milan Tome� [SMTP:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz]
> Odesl�no: 16. X 2000 8:27
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Editor Hi-Color ICO
>
> Dobry den,
>
> nemate nekdo URL nebo nekde na disku editor (free), ktery umi i hi-color
> ico
> ny a ukladat tyto ikony do resourcu ???

> Verze: 6.0.193 / Virov� b�ze: 93 - datum vyd�n�: 19.9.2000

Objekty, ukazatele...

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 16.10.2000 10:02:55

Zdar a silu!

> prosim, nevite jak se jednoduse dostat k vlastnostem odesilatele udalosti?
(Sender As TNeco).Property:= ... ;

> Napr.: mam 10 labelu na formu a kazdy ma
> prirazenou obsluhu udalosti OnMouseMove:
>
> procedure TForm1.Label1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
> begin
> Caption:='Jsem aktivn�...'; // aktivizuju soucasnou polozku
****
Tady patri (Sender As TLabel).Caption:='Jsem aktivni ...';
Protoze Caption samostatne se bere jako property objektu, jemuz dana
metoda patri. A protoze metoda Label1MouseMove patri tride TForm1,
proto Caption znamena v podstate Form1.Caption.
> if Last<>nil then Last^.Caption:='Jsem neaktivn�...'; // deaktivizuju polozku z promenne Last
> Last:=(zv)sender; // nastavim soucasnou polozku do Last
****
Tady patri Last:=Sender;
Sender samotny je instance tridy a tedy je v podstate ukazatelem
(pointrem) na danou instanci.
Prikaz Last:=(zv)Sender; ulozi do promenne Last ukazatel (adresu) na
lokalni promennou Sender, ktera je nekde na zasobniku a tedy pokazde
jinde. Proto prikaz Last^.Caption nefunguje, ba co vic, je
nebezpecny, protoze prepisuje data nekde na zasobniku. Navic tam
patri Last.Caption:='Jsem neaktivni...'; protoze Last je instance
tridy TLabel a zobacek ^ se v tom pripade nepouziva.
> end;
>
> Last = ^TLabel; inicializuji jako Last:=nil;
****
I tady patri Last : TLabel;
Objekty, resp. promenne obsahujici instance tridy jsou de facto
pointery na kusy pameti, kde jsou ty instance usazeny, ale nepracuje
se s nimi jako s pointery, tj. pomoci zobacku, ale jako s normalnimi
promennymi.

> Problem je, ze tento zapis vubec nefunguje - nadpis 'Jsem aktivni...' se nastavi u formu, protoze self = form, nadpis 'Jsem
> neaktivni...' se pro zmenu neobjevi nikde, at prejizdim pres labely jak chci. Jednou otazkou je, jak se mam dostat k vlastnosti
> Caption pres Sender, druhou je, proc mi nefunguje ten ukazatel? Uz v tom mam vazne zmatek, nemohl by mi to nekdo vysvetlit?
> Jedna se o techniku urychleni prace s rolezhlejsimi seznamy prvku, z nichz pouze jeden muze byt aktivni.
Viz vyse. Podrobnejsi popis prace s objekty, tridami a instalcemi je
mozne najit napr. v nektere knize o Delphi (Mistrovstvi v Delphi,
apod.).

Zdar!

Vladimir Novacek

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz
Ceska Republika http://www.vanicek(tec)cz

DBExpress, Kylix a edice

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 16.10.2000 12:15:38

Haj hou!

On 14 Oct 2000,, Delphi wrote:

> Ahoj,
> vi se uz, jak budou rozdeleny edice v Kylixu?
> Konkretne jde o pritomnost databazovych komponent tj. DBExpressu
> a to presneji pro komunikaci s Interbase.
> Predpokladam (bohuzel pro mne :-)), ze Standard se bude lisit od
> Professional
> mimo jine absenci DBExpressu.
> Mate k tomu nekdo informace?

Zadne "oficialni" informace zatim nejsou.

S pozdravem

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Propojeni Delphi a Cache?

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 16.10.2000 12:20:41

Zdravicko,
napiste presneji, co by vas zajimalo, ale lepe snad na pavel(zv)sdp(tec)cz

Pavel

--Original Message Text---
From: Petr Mohapl
Date: Mon, 16 Oct 2000 09:59:48 +0200

Zdravim,

najde se nekdo, kdo v Delphi umi pracovat s databazi Cache (InterSystems)? Pry to ma jit bud pres ODBC nebo objektove, ale
nedari se mi ...

Diky za radu
Petr Mohapl

New SQL Report Builder (free)

[*] tungli(zv)datapac.sk - 16.10.2000 12:21:16

Oficialna free verzia programu "New SQL Report Builder" ver 1.1 na http://www.host.sk/tungli/

Umoznuje pouzivat z lubovolneho programovacieho jazyka (Delphi, VBasic, C++ atd.)
Obsahuje "end user report designer".
V reporte je mozne zmenit SQL dotazy a robit rozne kalkulacie a progamovat udalosti pomocou interpretera pascalu.
Program NSQLRB je zalozeni na BDE.
Dnes bol zahajen vyvoj NSQLRB pre ADO a da sa ocakavat ze NSQLRB pre ADO sa objavi behom jedneho mesiaca.

J. Tungli

Ekvalizer

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 16.10.2000 12:23:33

Ja do toho sice nedelam, ale nemas v tom nejaky zmatek michat FFT a DFT je
trosku jak jabka s hruskama. Protoze FFT je zpusob vypoctu a DFT forma
transformace:-) Nic osobniho.

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
tungli(zv)datapac.sk
Odesl�no: 16. ��jna 2000 12:21
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: New SQL Report Builder (free)

[...]

SQL (IB6) jak predat procedure jmeno objektu

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 16.10.2000 13:33:58

V tom pripade ti nezbyde asi nic jineho, nez pouzit dynamicky generovane
SQL.
V MSSQL procedura sp_executeSql, jak je to v IB netusim.

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

> Nakonec jsem to tak udelal a mas pravdu.
> Asi jsem preci jen jeste zatizen "souborovym" pristupem k datum.
>
> Stejne by mne ale zajimalo, zda se to da nejak udelat.
> Dovedu si predstavit i jine duvody a situace kdy by se to dalo uzit.

> Verze: 6.0.145 / Virov� b�ze: 69 - datum vyd�n�: 4.5.2000

vyuziti DO u TV Karty

[*] kozusky(zv)ics.muni(tec)cz - 16.10.2000 13:38:28

Ahoj,
mam v PC nainstalovanou TV Kartu Broketree. Je u ni i dalkove ovladani. Dalo by se tohoto DO nejak vyuzit k jinym vecem nez ovladani TV?
Mate nekdo zdrojaky nebo priklady jak s TV kartou (IR casti) komunikovat?

Diky,
Martin Kozusky

SQL (IB6) jak predat procedure jmeno objektu

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 16.10.2000 13:47:12

Myslim ze nemelo. Hodne zalezi napr. na tom, jak je postavena ta tabulka
- jestlize obsahuje jen datove typy s pevnou delkou, pak by nemel byt
problem.
Dalsi vec, na kterou je potreba myslet pri dotazech nad takovouto tabulkou,
je napr. dbat na to, aby indexy a podminky v dotazech byly vysoce selektivni
a treba zarazovat podminky v klauzuli WHERE presne v poradi, jak jsou
definovany v indexech.
Je asi potreba znat trochu streva db serveru (jak provadi dotazy, kdy jak a
za jakych podminek pouziva indexy)
a pak je mozno z db stroje vymacknout max. vykon.

Samozrejme je potreba myslet na to, jake objemy dat bede server zpracovavat
a podle toho postavit HW.

Uf, uz me nic nenapada (jsem zrovna po obede :-)).

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svatos
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

Ekvalizer

[*] Marian Hatala <emha(zv)mailbox.sk> - 16.10.2000 13:29:30

Nazdar.

Da sa ta kniha este niekde zohnat, alebo je to uz starsieho data?
Ma "HEL" nejaku webovu stranku?

eMHa

> [...]
portu,
> doporucuji koupit (vydavatelstvi HEL, 198Kc). Nebo muzu poslat ten

Ekvalizer

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 16.10.2000 14:48:05

Da,
www.vltava(tec)cz, dokonce je jen asi za 80,- Kc.
V.S.

Marian Hatala wrote:

> Nazdar.
>
> Da sa ta kniha este niekde zohnat, alebo je to uz starsieho data?
> Ma "HEL" nejaku webovu stranku?
>
> eMHa

Kodovani cestiny

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 16.10.2000 14:51:46

Ahoj!
Zkus se tady optat: http://webhost(tec)cz/elka/

Ing. Igor Vodi�ka
informa�n� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

[...]

Prubeh kopirovani souboru

[*] Petr Ku�era <kucera(zv)vri(tec)cz> - 16.10.2000 13:54:04

Dobry den,

prosim Vas, jak mohu vizualne zobrazit prubeh kopirovani
souboru pomoci funkce copyfile, napr. pomoci prvku Gauge, resp.
ProgressBar? Jedna se mi o kopirovani jednoho vetsiho souboru, takze
mi jde o to, aby aplikace nevypadala, jako ze nic v tu chvili
kopirovani nic nedela.

Dekuji.

S pozdravem Petr Kucera.

Ekvalizer

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 16.10.2000 15:02:42

Je to pomerne novinka a mela by byt k dostani

> [...]

portu,
> doporucuji koupit (vydavatelstvi HEL, 198Kc). Nebo muzu poslat ten

Prubeh kopirovani souboru

[*] Ales Vasicek�����"q��y�&���w�3 - 16.10.2000 15:05:08

Ahoj,

zkus pouzit API funkci SHFileOperation:

function WIN_Copy(Zdroj, Cil : String; Show_Progress : Boolean) : Boolean;
var
FileOp: TSHFileOpStruct;
ZeroMemory((zv)FileOp, Sizeof(FileOp));
with FileOp do
begin
Wnd := Application.Handle;
wFunc := FO_COPY;

Zdroj := Zdroj + #0#0;
Cil := Cil + #0#0;

pFrom := PChar(Zdroj);
pTo := PChar(Cil);

if Show_Progress
then fFlags := FOF_ALLOWUNDO or FOF_NOCONFIRMATION
else fFlags := FOF_ALLOWUNDO or FOF_NOCONFIRMATION or FOF_SILENT;
end;
if (SHFileOperation(FileOp) <> 0) or (FileOp.fAnyOperationsAborted)
then Result := False;

INAP

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 16.10.2000 15:06:00

Nazdar,

nemate nekdo zkusenosti s INAPem (Informix Native Access
Pack for Delphi) ? Potreboval bych trochu poradit.

Ondrej Krajicek

--
OK-)

pohyb framu at designtime

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 16.10.2000 15:19:54

Vazeni kolegove,
existuje nejaky lidsky zpusob, kterak mysi hybat framem jenzto obsahuje na
cele plose GroupBox nebo Panel (TPanel.Align=alClient)?
porad to chyta jen ty prvky na framu...
JK

Small x Large Fonts

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 16.10.2000 15:50:24

No, riesil som podobny problem a myslim ze dost pomohlo, ked som nastavil
Font.Pitch:=fpFixed

neviem, ake maju skusenosti ostatny, rad sa poucim, ale toto mi zafungovalo.
Samozrejme musi byt nastavene Scaled := false

Od: "Bednar��k Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
Komu: "forum" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 16. ��jna 2000 9:30
P�edm�t: OT: PC jako dalkovy ovladac

> Dobry dne,
>
> omlouvam se za OT
>
> chtel jsem se vas odborniku zeptat, zda-li jde nejakym zpusobem udelat
> nejake pridavne zarizeni k pocitaci,
> ktere by fungovalo jako dalkovy ovladac, kterym bych mohl treba ovladat
> video...
>
> V teto oblasti se nepohybuji, takze tomu vubec nerozumim.
> Uvitam proto, jakoekoliv pripominky...(clanky, URL, atd.)
>
> Predem moc dekuji

Zahada hlavolamu

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.10.2000 18:50:11

Mam tu jednu zahadu ohledne aplikace vytvorene pod Builderem 5.
Aplikace se programovala ve Windows 2000, tam bylo vse OK. Ve WinNT
4.0 se SP5 to po spusteni spadlo s hlaskou Cannot focus unvisible
Window.
Ve windows 95 OSR2 (?) ciste nainstalovanych (bez SP a podobne) se to
spustilo bez problemu, akorat tam potom chybely vsechny ikonky.
Nainstaloval jsem tam tedy update ComCTL32.DLL ze souboru
401comupd.exe (FileVersion tohoto exe souboru hlasi 4.72.3110.0). Pri
pokusu spustit aplikaci vse probihalo stejne jako na WinNT (tedy
Cannot focus invisible Window).
Otevrel jsem tedy projekt pod temito Windows 95 a chybu nasel (no ona
to snad ani chyba neni). V jednom formulari mam v udalosti OnActivate
prepnuti focusu na nejaky EditBox, pri krokovani jsem zjistil, ze se
po vytvoreni formulare ihned vola OnActivate a pritom ten formular
pouze vytvarim! Neni to ani hlavni formular. Tento formular se
vytvari stejne jako ostatni, zadne viditelne rozdily tam nejsou a
pritom u ostatnich formularu to delam taky a je to OK.
Kdyz jsem to zakomentoval, aplikace nabehla v poradku.
Muze mi to nekdo objasnit????

,=====-----( mailto: bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz )===--- -- - -
--=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -

OT Re: vyuziti DO u TV Karty

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 16.10.2000 18:58:44

K WinAmpu existuje plugin na ovladani pres IR port. Myslim, ze dalky to take zvlada, zkus to...

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

> [...]
>
> Diky,
> Martin Kozusky
> 1---74237950-1804289383-971696308=:10632--

PC jako dalkovy ovladac

> chtel jsem se vas odborniku zeptat, zda-li jde nejakym zpusobem udelat
> nejake pridavne zarizeni k pocitaci,
> ktere by fungovalo jako dalkovy ovladac, kterym bych mohl treba ovladat
> video...

Niektore UARTy maju zabudovanu podporu pre CIR (Consumer IR).
Vo Windowse je ale problem to pouzit, pretoze UART musi
pracovat v odlisnom mode (inac obsluhovat prerusenie).

> V teto oblasti se nepohybuji, takze tomu vubec nerozumim.
> Uvitam proto, jakoekoliv pripominky...(clanky, URL, atd.)

Mozno nieco bude na www.hw(tec)cz

Erik Salaj, WINSOFT

pohyb framu at designtime

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 16.10.2000 19:04:55

Jedine, s cim bych mohl prispet do mlyna, je fakt, ze klavesa Escape odznaci aktualni objekt a oznaci jeho rodice. Jak s nim
pak ale pohnout, tot otazka...

From: "Petr J�nsk�" <petr.jansky(zv)volny(tec)cz>
> Napadlo me, ze by mohl existovat nejaky programek, ktery pozna v jake
> cestine je text napsan.

Ahoj,

o neco takoveho jsem se snazil tady:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/other/CharSetConv.zip

Petr Vones, amatersky programator

OT: Maly problemek s Accessem

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 16.10.2000 23:15:10

Jo, Zbysku, ja bych to delal tvym zpusobem velmi rad, bohuzel vsak autorem
je jakasi rumunska firma, ktera to dela pro Svedy, od nich to kupuji Nemci a
pres ceskou firmu, pro kterou to prekladam, to jde dal... Takze chtenechte
(spise nechte) musim prevzit, co oni udelaji. Nicmene diky za radu a
zdravim.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

> [...]

Kdyz uz to musis mordovat timto zpusobem, pak bych nerozlisoval
jednotlive formulare, ale napral bych vsechny preklady do jedne

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 16.10.2000 23:22:42

Nazdarek, uz jsem nekolikrat jsem chtel neco takovyho udelat, vzdycky
jsem to vymyslel, ale uz jsem se nedostal k tomu to prepsat do kompu. A
pak sem to zase zapomel. Takze to zkusim znova vymyslet.
... Tak sem nad tim nejakou tu dobu premejslel, ale nic sem nevymyslel
Jenom me napadlo, ze kazdy to kodovani ma v skoro "svoji" znakovou sadu
(proste, ze pouziva nektere znaky, co ty ostatni nepouzivaj). A toho by
se dalo vyuzit, ze by si v textu kledal znaky >#128 a taky je hladal v
nejaky tabulce (no v podstate by to moh bejt string, kde bys hledal
POSem). A kdyz by se v ty tabulce nachazel, tak by si si to nekam
zapsal... :

const
TK : String = ('ABCDEE...'); //v Kamenicich
TL : String = ('ABCDEE...'); //v Latin2
TW : String = ('ABCDEE...'); //v Win1250
var
i,K,L,W : Integer;
S : String;
begin
K,L,W:=0;
for i:=1 to Length(S) do begin
if Pos(S[i],TK)>0 then Inc(K);
if Pos(S[i],TL)>0 then Inc(L);
if Pos(S[i],TW)>0 then Inc(W);
end;
if K>L & K>W then Kamenici;
if L>K & L>W then Latin2;
if W>L & W>K then Win1250;

No v podstate je to to, co si popisoval... :-=)))

--
Martin Pe�ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:jimx(zv)volny(tec)cz ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS �R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

Ekvalizer X Osciloskop

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 16.10.2000 23:25:50

Zdravim

Bacha, jsi trochu mimo, ted se bavime o dvou vecech. Jedna je osciloskop (to
je ode me) a ten ZOBRAZUJE vystup na zvukovce. A druha vec je ekvalizer. Ten
funguje asi tak, ze ze souboru nactes JEDEN vzorek, rozlozis ho na
jednotliva pasma, ty podle nastaveni EQ zesilis nebo zeslabis, spojis do
jednoho vzorku a posles do repraku a kolotoc se opakuje. Preji prijemnou
zabavu.

Hurricane

MS Code Page Translator

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2000 23:30:04

From: "Milan Dvo��k" <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz>
> druhy pomoci MS Code Translatoru. Zjistil jsem, ze se za tim schovava
> knihovna MSCPXLT.DLL. Tu ale nemohu nikde sehnat! Nemate ji nekdo
> resp. nevite o zdroji?

Ahoj,

informace najdes v MS DLL databazi:
http://support.microsoft.com/servicedesks/fileversion/dllinfo.asp

Petr Vones, amatersky programator

Eventy v COM objektech

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2000 23:30:07

From: <archiv(zv)delphi(tec)cz>
> Proto prosim, zda by me nekdo nemohl poslat funkcni priklad na Eventy v COM
> objektech.

Ahoj,

http://www.delphizine.com/features/2000/12/di200012bl_f/di200012bl_f.asp
http://www.delphizine.com/features/1998/06/di199806bl_f/di199806bl_f.asp
http://www.delphizine.com/features/1998/07/di199807bl_f/di199807bl_f.asp
http://www.techvanguards.com/com/concepts/events.htm

Petr Vones, amatersky programator

vyuziti DO u TV Karty

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 16.10.2000 23:30:47

Zdravim

Mam castecne zdrojaky na ovladani TV karty. Opet z te knizky od HELu, jak
sem psal o osciloskopu. Ale bohuzel tam neni o DO ani zminka. Ale jestli to
chces, poslu soft pro zobrazovani TV i se zdrojaky. (D3)

Hurricane

TRxRichEdit

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 16.10.2000 23:35:12

Zdravim

Proc RxRichEdit nezobrazuje obrazky nemam tuseni, ale zkus pouzit
TRichEdit98. Co sem slysel, tak je jeden z nejlepsich. Ke stazeni na
http://lunasoft.hyperlink(tec)cz. Teda, mel by tam bejt, jestli ne, tak bude u
torryho.

[...]

Pretypovani datumu

[*] Jaro Hrabe <uli(zv)internet.sk> - 17.10.2000 00:03:10

Pekny den preji,

prosim o radu ohledne prevodu datumu na cislo.

Potrebuji v databazi Access od sebe odecist dva datumy
a nedari se mi vysledek prevest na cislo.
Jeden datum je ziskany z kalendare a druhy z datumove polozky v databazi.
Nevite jak na to ?

Za kazdou radu predem dekuji.

Jaro

TButton

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2000 00:09:30

From: "Martin Pe�ava" <jimx(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> zajimalo, jestli by to neslo nejak jednodusejc. Abych moh v programu dat
> na form nejakej muj Button, kterej by vypadal (a choval se) stejne jako

muzes pouzit TJvImgBtn kde nastavis vlastnost OwnerDraw na True a pak v
udalosti OnButtonDraw vykreslujes cely button, muze to vypadat treba takhle:

procedure TForm1.JvImgBtn1ButtonDraw(Sender: TObject; const DrawItemStruct:
tagDRAWITEMSTRUCT);
var
R: TRect;
begin
with TJvImgBtn(Sender) do
begin
DrawButtonFrame(DrawItemStruct);
R := DrawItemStruct.rcItem;
if (DrawItemStruct.itemState and ODS_SELECTED <> 0) and Enabled then
OffsetRect(R, 1, 1);
InflateRect(R, -4, -4);
Canvas.Brush.Color := clYellow;
Canvas.Polygon([Point(R.Left, R.Top), Point(R.Right, R.Top),
Point(R.Right, R.Bottom)]);
Canvas.Brush.Color := clAqua;
Canvas.Polygon([Point(R.Left, R.Bottom), Point(R.Right, R.Bottom),
Point(R.Left, R.Top)]);
DrawButtonText(R, Enabled);
DrawButtonFocusRect;

ke stazeni tady:
http://www.geocities.com/beckmi/jvcl.htm
http://delphi-jedi.org/Jedi:VCLCOMPONENTS
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCLpv.zip

Petr Vones, amatersky programator

Problem s TTimerem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2000 00:17:45

From: "Jan Najv�rek" <najvarek(zv)seznam(tec)cz>
> Zajimalo by mne, jak ale je mozno zastavit ten timer na nekolik hodin ...
pochybuji, ze by usivatel vydrzel drzet okno tak dlouho a na zadnem okne nemam
systemove menu, takze nemuze zvolit moznost Move. Pokud vim, tak behem te
nefunkce TTimeru program normalne funguje, zpravy z COM portu jsou
zpracovany.... Mohl by to byt screen saver??

Ahoj,

problemu muze byt vic. Za prve, jak casto jsou z toho threadu volany nejake
metody (predpokladam ze pres TThread.Synchronize) ? Nema ten thread byt jen
o trochu vetsi prioritu ? Zpravy timeru nemaji totiz ve fronte prilis velkou
prioritu a pri 'pretizeni' vyrizovani zprav z threadu via Synchronize by tak
opravdu mohlo dojit k jejich ztrate.

Petr Vones, amatersky programator

Umisteni Souboru SERVICES

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2000 00:21:59

From: "Pavel Bare�" <bares(zv)atoll(tec)cz>
> Nevi nekdo prosim jak zjistit umisteni souboru SERVICES nezavisle na verzi
> Win (precist nekde v registrech, nejakou funkci...).

Ahoj,

tento soubor je ve Windows adresari, ten zjistis napriklad pomoci funkce
GetWindowsFolder v JclSysInfo (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL)

Petr Vones, amatersky programator

MenuItem.Caption bez &

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2000 00:22:05

From: "L. ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Existuje nejaka moznost jak jednoduse ziskat Caption bez "&" dosazeneho
> AutoHotKeys.

Ahoj,

pomoci funkce StripHotkey (Menus.pas)

Petr Vones, amatersky programator

Zjisteni systemu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2000 00:22:02

From: "ivomir" <Ivomir(zv)seznam(tec)cz>
> Existuje nejaka funkce, ktera by mi rekla jakou verzi windows mam

Ahoj,

v JCL (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL) mas v unitu JclSysInfo potrebne
funkce.

Petr Vones, amatersky programator

Prubeh kopirovani souboru

[*] Ren� Otisk - 17.10.2000 05:45:38

Zkus si v helpu a archivu najit shFileOpenStructure (nebo tak nejak). To
jsou standardni operace se soubory tak jak je znas s windowsu, vcetne onoho
dialogu s progresbarem o prubehu kopirovani, mazani, presouvani souboru...

> [...]
> ProgressBar? Jedna se mi o kopirovani jednoho vetsiho souboru, takze
> mi jde o to, aby aplikace nevypadala, jako ze nic v tu chvili

TRxRichEdit

[*] Tom� Kru��k \(el. adresa\) <t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz> - 17.10.2000 06:48:09

Ahoj,

prave jsem to zkousel a funguje mi to v celku bez problemu. Delam to takto:

if OpenDialog1.Execute then
begin
FProtectChanging:=True;
try
RxRichEdit1.Lines.LoadFromFile(OpenDialog1.FileName);
finally
FProtectChanging:=False;
end;
RxRichEdit1.SetFocus;
RxRichEdit1.Modified:=False;
end;

pricemz promenna FProtectChanging je deklarovan� v PUBLIC unitu jako
Boolean.
Navic je mozne se podivat do RxLibrary-Demo, kde je plno dalsich funkci pro
praci s RxRichEdit.

Tom� Kru��k
t.kruzik(zv)msp.mesit(tec)cz
tel.:0632-522632
mobil: 0603-947060

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 17.10.2000 07:16:39

ahoj,
tim kalendarem myslis asi DataTimePicker. hodnotu z database bych cetl
nasledujicim zpusobem a melo by to byt OK.

Datum:=DataSet.FieldByName('Datum').AsDateTime

snad jsem ti pomoh.

vitek

From: Pavl� Radek

[...]

A co tak pridat OracleQuery.Execute

JJ

Podrobnejsi mapa CR

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2000 12:06:12

From: <novacek(zv)vanicek(tec)cz>
> Myslim, ze v poslednim Chipu 10/00 bylo prilozeno CD s mapami. 2D a
> 3D atlas CR, dopravni informace, atd.

Ahoj,

http://mapy.atlas(tec)cz/ (Geodezie)
http://mapy2.atlas(tec)cz/ (GIS)
http://www.geodezie(tec)cz/GeoBaze/GB-CD.html

Petr Vones, amatersky programator

Update Oracle

[*] tungli(zv)datapac.sk - 17.10.2000 12:39:15

Musis zavolat OracleQuery1.ExecSQL;
J. Tungli

> [...]
> ... nejake zmeny
>
> OracleSession1.ApplyUpdates([OracleDataSet1], True);
>
> nefunguje ani jeden z techto dvou zpusobu update

blikani title

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2000 12:39:35

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> nevite nekdo jak zaridit aby aplikace ktera neni aktivni na sebe upozornila
> blikanim na caption a spodni liste, dela to tak Outlook Expres nebo i Delphi
> 5

Ahoj,

napriklad takhle:

procedure TForm1.StartBtnClick(Sender: TObject);
begin
FLastState := False;
Timer1.Enabled := True;
end;

procedure TForm1.StopBtnClick(Sender: TObject);
begin
Timer1.Enabled := False;
if not FLastState then FlashWindow(Application.Handle, False);
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
FLastState := FlashWindow(Application.Handle, not FLastState);

Uniceode a IB6

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.10.2000 12:48:18

On 17 Oct 2000, at 9:35, David Lebeda wrote:

> [...]
> s diakritikou?
> Pristup bych rad mel pres IBExpress, alespon prozatim.

V MSSQL ukladam texty temer vyhradne jako unicode (az na
oduvodnene vyjimky), ke sve plne spokojenosti.

IB6 UNION a ORDER BY

[*] Ivan Balharek <balharek(zv)teska(tec)cz> - 17.10.2000 12:54:16

Spojeni dvou a vice tabuli pres UNION s naslednym ORDER BY.
Podle helpu by to melo jit ale me se to uspesne brani.
Na MSSQL i na ORACLE to jde.

Diky za tip Ivan

Uzivatele v IB6

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.10.2000 12:55:40

Ahoj,

existuje nejaka moznost, jak z aplikace pridavat a mazat usery na
IB6 serveru? Vypada to, ze SQL prikaz na to neexistuje, aspon
jsem si ho zatim nevsiml. Podle dokumentace by to melo jit z
Delphi pomoci komponent ze zalozky Interbase Admin, ale tu
vubec nemam a ani help na ni nikde neodkazuje.
A jen tak pro zajimavost - jak by se to delalo v isql?

David

IE Explorer Bar

nevite nekdo jak donutim IE aby posilali Explorer Baru v Delphi informaci o
stisku backspace ??

BDE - Win98

[*] Martin Kriz <m_kriz(zv)del(tec)cz> - 17.10.2000 13:15:18

Mam aplikaci kompilovanou pod Delphi4 C/S, ktera fungovala na Win95 pres BDE
ver.5 ukladala data do PARADOXU, vse fungovalo bez problemu. Bylo potreba
prejit na Win98 a aplikace zacala delat problemy.
Nema nekdo zkusenost s aplikaci psanou pod Delphi4 pod Win98 a s BDE ver.5
do Paradoxu?
Predem dik za kazdou odpoved.

Martin

Obnova pripojeni na internet

D3 C/S

Trapi me tady takovy maly problem. Obcas mi spadne pripojeni na internet
(pevna lajna) a nekdy se DialUp networking ani nesnazi znovunavazat spojeni.
A ja bych si potreboval napsat programek, ktery by umel sledovat stav modemu
(nebo portu?) (jestli se spojil s protejsim, jestli vyzvani, jestli je
vypnuty nebo nejak jinak blbne). Nakopnete me nekdo spravnym smerem? Dekuji
predem

Sroub

IE Explorer Bar

Uz jsem to vyresil.

Radek

IB6 - rychlost prveho pripojenia

[*] Delph! <delph(zv)miesto.sk> - 17.10.2000 13:44:35

Ahojte,

uz stracam nervy pri pripojeni na IB6.
Ake mate "casy" na 1. pripojenie na IB6 server? Aj lokalne.

Pretoze mne to trva aj 30sek niekedy aj 1 minutu !!!
Priklad:
- vytvornim new project
- na form polozim IBDatabase1
- nastavim DatabaseName, Meno, heslo, SQLDialect (3)
- a nastavim Enabled na True ...a pripajanie trva az 1minutu !!!

Ak potom dam Enabled na False, a znovu na true tak sa pripoji za 2-3sekundy !
To iste aj ked to skompilujem a spustim - predtym pridam tlacitka na otvorenie a
zatvorenie databazy. Prve pripojenie 1minuta a dalsie 2-3sekundy !
To iste aj LOCAL INTERBASE, a aj Interbase na Win2000 po TCP/IP sieti !

JE TO NORMALNE ??? Kde robim chybu ???

Vdaka vopred....Delphius

blikani title

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 17.10.2000 13:49:50

Neresi to:

FlashWindow(
HWND hWnd, // handle to window to flash
BOOL bInvert // flash status
);

Ondrej Malecek

From: "Brant Petr" <Brant(zv)dcomm(tec)cz>
> [...]
> pripadne druheho stisknuti se otestuje, jestli uz takove okno existuje a
> pokud ano, tak se udela BringToFront. Vse funguje dobre az na jednu vec:

podivej se semhle:
www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1998&mesic=Oct&den=05&first=31&soubor=dlfaaabj.ht

Vyhodnoceni souboru podle masky

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 17.10.2000 21:24:31

Existuje na to funkce MatchesMask v unitu Masks.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

> [...]
masce vyhovuje?

Napr.: nejaky_soubor.xyz = neja*.x??

Pripadne poradte jak tuto fci elegantne vytvorit.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2000 21:30:01

From: "Pavel Malinsk�" <spiderland(zv)iol(tec)cz>
> nevite, prosim, nekdo o fci, ktera by
> podle zadane masky vyhodnotila zda soubor teto
> masce vyhovuje?

Ahoj,

v D5 mas v unitu Masks funkci MatchesMask.

Petr Vones, amatersky programator

Problem s MDI a doubleclick

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.10.2000 22:23:05

Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> wrote:

> prijde driv nez se to okno staci vytvorit),
> vytvori se samozrejme okna dve.
> Lze tomu nejak odpomoct?

My podobne prechodove stavy osetrujeme bud zablokovanim prislusnych
ovladacich prvku,
v principu napr. takto:

procedure TInfoTracsMain.MMDispMsgClick();
begin
Btn.Enabled := FALSE;
Btn.Enabled := TRUE;

nebo pomoci kritickych sekci:

procedure TInfoTracsMain.MMDispMsgClick();
begin
EnterCriticalSection();
LeaveCriticalSection();

Data... Re: Ekvalizer X Osciloskop

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 17.10.2000 22:24:28

Zdravim,

promin za takto zakladni otazku, ale: jak dostanu data z te zvukovky (nebo obecne z ruznych portu?). Jak pristupovat k
hardware bez assembleru (ten ja zatim neumim a nemam tolik odvahy se na nej vrhnout)? Jde pouze o znalosti, nen� to nijak
nutn�. Sta�il by mi odkaz na n�jak� dobr� a dob�e p��stupn� �esk� zdroj.

D�ky,

> [...]

> jednotliva pasma, ty podle nastaveni EQ zesilis nebo zeslabis, spojis do
> jednoho vzorku a posles do repraku a kolotoc se opakuje. Preji prijemnou

Konzolovka -help

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 17.10.2000 22:28:23

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>
> mam takovej problem, potrebuju z aplikace pridat do registru (aspon doufam
> ze se to tam zapisuje) omezeni na urcite servery v IE. Obsah > poradce
> hodnocenim > schvalene servery. Ale bohuzel nevim kde se to do registru

Ahoj,

http://www.intelligo.net/iedelphi/embeddedwb/zonesandsecurity.htm

Petr Vones, amatersky programator

Pretypovani datumu

[*] Jaro Hrabe <uli(zv)internet.sk> - 18.10.2000 02:07:12

Moc diky pomohlo.

Jeste jsem potreboval rozdil datumu prevest na
Integer a provest celociselne deleni.
Prevadel jsem Double na string pomoci FloatToStr
a potom jsem zase string prevadel na Integer StrToInt.

Da se prevest Double na Integer lepsim zpusobem ?

Jaro

> [...]

> Zvisit datum o jeden den : Date+1
> pretypovanie: mI:=Integer(date1); mF:=Double(dateTime1);

SQL (IB6) jak predat procedure jmeno objektu

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.10.2000 04:26:58

Behalf Of Petr Palicka
> ahoj,

> to by slo resit vysypanim "opravdu starych" dat do pomocne tabulky a v
> pripade potreby pouzit UNION. mozna kecam, ale u "starych" dat zpravida
> nezalezi na rychlosti...

Ahoj.
No presne tak jsem to vyresil.
Rozborem provozu na stavajici dosacke aplikaci jsem zjistil ze aktualni
dotazy,
ktere potrebuji opravdu rychlou odezvu jdou maximalne dva mesice zpatky.
Takze
standardne mam v tabulce vzdy jen ctyri mesice a pri prvnim vlozeni zaznamu
do
dalsiho to samo presype posledni mesic do archivu. V tomto pripade nastesti
nejsou pozadovany zadne souhrnne informace presahujici mesicni rozsah.
Ale i to by slo zvladnout pomoci SP a uzivatel by to ani nepoznal.

Jinak jsem testoval jak je to s tim zpomalenim a stejne to neni nijak zvlast
poznat.

Internet Mail and News

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.10.2000 07:00:49

Postovni klient musi byt nastaveny jako "vychozi MAPI". Zkus pohledat
nekde ve vlastnostech "Internet Mail and News".

From: "Kejval" <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz>> Ahoj,
> [...]
>
> Za kazdou radu dekuji.
>
> Petr Kejval

> Verze: 6.0.198 / Virov� b�ze: 95 - datum vyd�n�: 4.10.2000

Pretypovani datumu

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 18.10.2000 07:13:24

ahoj,
prevest double na integer se da treba pomoci fce Round, problem je jen co s
decedinou hodnotou. v helpu jcou i dalsi funkce.

vitek

> [...]

kde Date1,Date2: TDate;
> Zvisit datum o jeden den : Date+1
> pretypovanie: mI:=Integer(date1); mF:=Double(dateTime1);

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 18.10.2000 07:18:45

No to tady uz bylo vetsinou se musi pouzivat rychla Fourierova transformace
vzhledem k tomu, ze budes potrebovat par pasem, ale by asi nebyla uplne tak
vhodna. Existuji jine algoritmy pro Fouriera, ktere dokazazu spocitat jen
vybrane casti a nemusi se to pocitat cele. Navic samozrejme z jednoho vzorku
s odpustenim spocitas prd. Protoze podle definice musis mit nekonecne mnoho
vzorku. V praxi se samozrejme pouziva mala sada vzorku a periodizuje se
apod. Tahle metoda se naz�v� taky Ok�nkovan� Fourierova transformace -
Englicky WFT. No a nebo taky muzes pasma ziskat digitalni filtraci napriklad
tak, ze si vyrobis filtr a jeho impulsni charakteristiku pak konvoluci
priplacnes k signalu. No jen nevim, jestli je to bez signaloveho procesoru
spravna cesta. Pokud chces vedet vic posli mi dotaz na soukromy mail. Preju
hodne stesti pri torbe a pokud z toho bude neco uzitecneho, tak se pochlub.
J. Vojtek

> [...]
> jednotliva pasma, ty podle nastaveni EQ zesilis nebo
> zeslabis, spojis do
> jednoho vzorku a posles do repraku a kolotoc se opakuje.

MDI a menu OKNA

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 18.10.2000 07:23:27

Ahoj

Mam MDI aplikaci. Pri spusteni a otevreni jednoho nebo vice oken se mi v
menu OKNA nevytvori seznam
otevrenych oken. ALE kdyz pak otevru okno a vratim se do menu OKNA, tak se
to doplni...
Zaboha nemuzu prijit na to proc to dela.

Da se nejak vyvolat refres toho seznamu nejakou procedurou?
Nebo nevite vcem muze bejt zakopanej pes.

Dik

IB6 - rychlost prveho pripojenia

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.10.2000 07:25:38

> [...]
> tlacitka na otvorenie a zatvorenie databazy. Prve pripojenie 1minuta a
> dalsie 2-3sekundy ! To iste aj LOCAL INTERBASE, a aj Interbase na

Ahoj,

ja teda nevim, nemam tyhle problemy, u me to odsejpa celkem
svizne. To Ti sice asi moc nepomohlo, ale za normalni se to
povazovat zjevne neda.

David

opakujici se kod

v mem programu mam treba 2tabulky... V obou potrebuju vzkonat tytez operace
(tech tabulek by mohlo byt i vice). V praxi to vypada tak, ze mam ve zdroji
vzdy 2stejne useky kodu, ale kazdy pro jednu tabulku.

Chtel jsem se zeptat, zda-li se to neda nejak zredukovat. Zkousel jsem
udelat proceduru (JmenoTabulky: TObject), ale to mi nejde. Predstavoval bych
si to treba jako proceduru, do ktere bych zadal jmeno tabulky.... Jak na to?
Mozny by to slo pres Sender?

with Tabulka 1 do
begin
........ treba 200radku ....
end;

with Tabulka 2 do
begin
........ treba 200radku ....

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Ekvalizer

[*] Marian Hatala <emha(zv)mailbox.sk> - 18.10.2000 06:55:57

Cau,

Pozeral som na vltavu a tam udavaju rok vydania 1997.

eMHa

> To neni mozne, musi jit o starsi vydani, tam se jednalo o portech v
DOSu.
> Vzadu na te moji knizce je napsana cena 198Kc.
>
> Hurricane

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 18.10.2000 08:02:13

> Pozeral som na vltavu a tam udavaju rok vydania 1997.

BACHA NA TO, TO JE TA STARA KNIZKA !!
Vyuziti rozhrani PC
Autor: Burkhard Kainka
Vydal HEL Ostrava
Datum:1996
ISBN 80-902053-3-3
Puvodni cena: 88,-

TA, CO TAM PISOU O OSCILOSKOPU JE:
Vyuziti rozhrani PC pod Windows
Autori: Burkhard Kainka, Hans-Joachim Berndt
Prilozeno je CD (v cene).
Vydal HEL Ostrava
Naklad 4000 vytisku
ISBN 80-86167-13-5
1.ceske vydani 2000
Cena 198,-

Podotykam, ze s vydavatelstvim HEL nemam nic spolecneho, jen nechci, aby
nekdo vyhodil penize oknem za puvodni knizku :-))

Leos

IB6 UNION a ORDER BY

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 18.10.2000 08:16:11

>Spojeni dvou a vice tabuli pres UNION s naslednym ORDER BY.

Vytvoril jsem si tabulky ODBERATELE a DODAVATELE.

Tohle mi funguje:
select id, nazev from ODBERATELE
union
select id, nazev from DODAVATELE
order by 2;

Musi tam byt CISLO sloupce, ne nazev.
Leos

Decision Cube

[*] <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 18.10.2000 08:25:28

Zdravim vsechny,

potreboval bych poradit jak na Decision Cube. Nemam plny
pristup k Internetu, takze to zkousim pres tuto konferenci.

Rad bych se naucil pouzivat komponenty ze zalozky Desicion
cube, ale nikde jsem nenasel nejaky vzorovy priklad jak je
propojit s databazi, pripadne mezi sebou a databazi. Proto prosim
Vas, zda by jste mi nemohli poslat cast vzoroveho prikladu, nebo
alespon strucny popis jak to "zprovoznit". Diky.

Pouziti na Delphi 5.

Hezky den

L.

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Pretypovani datumu

[*] Petr Slaby <slaby(zv)bivoj.it.cas(tec)cz> - 18.10.2000 09:01:52

Ahoj,

Pouzij funkci Trunc.

function Trunc(X: Extended): Int64;

> [...]
> a potom jsem zase string prevadel na Integer StrToInt.
>
> Da se prevest Double na Integer lepsim zpusobem ?

Problem s IBUpdateSQL

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 18.10.2000 09:01:46

Ahoj,

problem 2 (kompatibilita) mozes skusit vyriesit dvoma sposobmi
a) pouzit nazov unity pred premennou, t.j. UpdateAction :=
IBCustomDataset.uaApplied;
b) spravne poradie unit v deklaracii uses ..., Db, IBCustomDataset, ...

Od: Milan ��ek [mailto:cizek.milan(zv)seznam(tec)cz]
Odesl�no: 18. ��jna 2000 7:38
Komu: Delphi konference
P�edm�t: opakujici se kod

ahoj,
[...]

[*] volcik(zv)email(tec)cz - 18.10.2000 09:12:15

Zdravim vsecky.
TRxRichEdit x Obrazky mam vyreseno. Dekuji vsem za rady. Chybicka byla u mne,
ze jsem stale zkousel zobrazovat jeden soubor rtf s obrazky a nvyzkousel
jsem si vytvorit vlastni soubor. Problem byl v tom, ze soubor obsahoval kliparty
z office97 (panacek - Screen Beans). Nakonec jsem si vytvoril na zkousku
soubor rtf ktery obsahoval obrazky GIF, JPG, JPEG, WMF, BMP a najednou byly
obrazky videt :-)) . Cim to, ze kliparty z office97 se nezobrazi (vzdyt je
to vlastne format WMF, nebo ne ?) ??? D.V.

EMAIL.CZ - Va�e po�ta je v�dy s V�mi
http://www.email(tec)cz

Problemy s DBGridem (asi)

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 18.10.2000 09:17:01

ahoj,

misto:
> Pokud se zobrazi napr. 100 zaznamu a uzivatel zmackne tlacitko
> refresh, ktere dela
> 1.getbookmark
> 2.close;
> 3.open
> 4.gotobookmark
> 5.freebookmark

pouzij:
IBQuery1.RefreshRetainig;

funguje sqele :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[...]

TIBDataset a automaticke vyplneni dotazu

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 18.10.2000 09:33:13

Ahoj,

chci se zeptat zda nekdo nevite nebo nemate hotovej programek pro %subj%
dle struktury tabulky. Mam dojem, ze zde nekdo nabizel ucast na spolupraci
na podobnem projektu.

Diky za info
Frantisek Sevcik

IB6 - rychlost prveho pripojenia

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 18.10.2000 09:35:54

Uz to tady nekolikrat bylo, tyto problemy jsem kdyz jsem mel zmatky
v nastaveni site. Zkus jak dlouho trva normalni prihlaseni na druhe PC.
Local bych asi neresil, pokud opravis NET, tak se da doporadku sam.
Kontroluj: Ucty uzivatelu, poradi prohledavani, MasterBrowser, hosts,
protokoly a sitovky. Z toho cos napsal nic neplyne (OS klienta, OS Serveru
pocet sitovek, nainstalovane protokoly, sluzky, typ site (domena X workgrupa)).

Slavek

> [...]
>
> ja teda nevim, nemam tyhle problemy, u me to odsejpa celkem
> svizne. To Ti sice asi moc nepomohlo, ale za normalni se to

opakujici se kod

[*] Raul Endymion <Raul.Endymion(zv)ns1.infima(tec)cz> - 18.10.2000 09:39:19

Co takhle

procedure proved(table : TTable);
begin
with table do
....... kod.....
end;

{nebo takhle}
table.xxx {bez with}
end;

Nejsem si jist tim tobject, ale pres table mi to kdysi fungovalo
(tehda jeste delphi 1 nebo 2)

Raul mailto:Raul.Endymion(zv)ns1.infima(tec)cz

M�> ahoj,
M�> v mem programu mam treba 2tabulky... V obou potrebuju vzkonat tytez operace
M�> (tech tabulek by mohlo byt i vice). V praxi to vypada tak, ze mam ve zdroji
M�> vzdy 2stejne useky kodu, ale kazdy pro jednu tabulku.

M�> Chtel jsem se zeptat, zda-li se to neda nejak zredukovat. Zkousel jsem
M�> udelat proceduru (JmenoTabulky: TObject), ale to mi nejde. Predstavoval bych
M�> si to treba jako proceduru, do ktere bych zadal jmeno tabulky.... Jak na to?
M�> Mozny by to slo pres Sender?

M�> with Tabulka 1 do
M�> begin
M�> ........ treba 200radku ....
M�> end;

M�> with Tabulka 2 do
M�> begin
M�> ........ treba 200radku ....
M�> end;

M�> Diky

M�> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
M�> Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Jak na kontextovy HELP

[*] Zden�k P�emyslovsk� - 18.10.2000 08:45:25

Potrebuji v aplikaci pouzivat help stejneho typu jako je help vyvolany pomoci ikony "biHelp" pri nastaveni BorderIcons takovem, aby mi zustaly zachovany moznosti minimalizace a maximalizace formu. Jinymi slovy - chci mit proceduru ktera mi po zavolani (tlacitkem nebo z menu ) bude schopna ziskat ID a zavolat kontextovy help ke komponente na niz se nachazi ukazovatko mysi. Kontextovy help zavolat umim, ale neumim ziskat ID. Dale nevim jak zajistit aby se mi kontextovy help zobrazil jen jako "bublina" s nadpisem z Topics - vzdy ziskam cely text tematu.

IB6 UNION a ORDER BY

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 18.10.2000 09:45:19

ahoj

> Spojeni dvou a vice tabuli pres UNION s naslednym ORDER BY.
> Podle helpu by to melo jit ale me se to uspesne brani.
> Na MSSQL i na ORACLE to jde.
> Diky za tip Ivan

nejsem si zcela jisty, ale imho ORDER BY by melo byt uvedeno u pouze
jednoho ze spojovanych selectu a to u toho prvniho.

a priste prosim bez HTML...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[ firemni mail smtp: palicka(zv)aginfo(tec)cz]
[pro konference: petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ComPort Library 2.61a

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 18.10.2000 09:49:07

No rekl bych, ze je nekde problem s temi ukazateli.
Ja pouzivam takovyto kod a vse funguje jak ma (pravda,
ja ctu z com portu primo ascii hodnoty, ale myslim,
ze s tim stringem by slo normalne pracovat jako s polem
bytu)

procedure TForm1.ComPort1RxFlag(Sender: TObject);
var sCode: string;
begin
with ComPort1 do
begin
ReadStr(sCode, InputCount);

P.S. Udalost RxFlag se vola pokud je na vstupu nejaky specialni znak,
ktery se nastavuje ve vlastnosti EventChar (u mne je to konec radku #10)

s pozdravem Otakar Milink > To tady opravdu neni nikdo, kdo by mnel s touto komponentou nejake
> zkusenosti. Momentalne se peru s nasledujicim problemem. Prijmu data a
> zrusim buffer. Vse je v pohode. v okamziku ukonceni procedury
> vylitne acess
> violation error ....
> Posilam cast kodu
> procedure TForm1.ComPort2RxChar(Sender: TObject; Count: Integer);
> [...]

Re[2]: IB6 - rychlost prveho pripojenia

[*] Rado <delph(zv)miesto.sk> - 18.10.2000 09:50:10

DL> ja teda nevim, nemam tyhle problemy, u me to odsejpa celkem
DL> svizne. To Ti sice asi moc nepomohlo, ale za normalni se to
DL> povazovat zjevne neda.

...robil si nejake upravy registrov, alebo ini a pod. po instalacii Interbase 6 ?

Dik

Delphin

IB6 UNION a ORDER BY

[*] Ivan Balharek <balharek(zv)teska(tec)cz> - 18.10.2000 09:52:10

Vrele diky Leosi, maka to.

> Vytvoril jsem si tabulky ODBERATELE a DODAVATELE.

> [...]

Akt�vna aplikacia - okno

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 18.10.2000 10:12:43

Cau!

Vie niekdo ako urobit nasledujuce:

Mam vlastnu app, ktora bezi "na pozadi" Ta za urcitych podmienok musi urobit
to ze skoci na inu app. tam nieco urobi a ...
... a teraz potrebujem nastavit fokus aplikacii, ktora bola aktivna pred tym
nez sa aktivovala ta app., na ktorej bolo treb a nieco urobit.
Nieco som uz skusal ale nie vzdy to funguje. Vie niekto o rieseni, ktore by
fungovalo aspon tak na 95%? ;-))

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Internet Mail and News

[*] Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 18.10.2000 10:38:48

Internet Mail and News mam nastaven jako vychozi. Zkousel jsem demo program
Petra Vonese MailExample.exe z JediVclpv. Tento program mi vypisuje chybu
"Win32 Error. Code:1157. Nelze nalezt jeden z knihovn�ch souboru potrebnych
pro spusteni teto aplikace."
Pri nainstalaci Outlook Expressu z IE4 je vse vporadku. Potiz je ta ze
klienti jsou zvykly na Internet Mail and News, ktery je zakladni soucasti
W95 OSR2.
Chybi ve W95 OSR2 nejake knihovny pro spravnou cinnost funkce MapiSendMail
s Internet Mail and News?

Petr Kejval

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 18. ��jna 2000 7:00
P�edm�t: Re: Internet Mail and News

> Postovni klient musi byt nastaveny jako "vychozi MAPI". Zkus pohledat
> nekde ve vlastnostech "Internet Mail and News".
>
> Jan Fiala

[*] Cibulka Karel <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2000 10:38:54

Ahoj,

pokud mas definovany tabulky napr. takto:
var
Tabulka1, Tabulka2: TTable;

pak by mela jit napsat procedura:

procedure DelejNecoSTabulkou(Tabulka: TTable);
begin
..... prace s Tabulka.
end;

a pak se ta funkce zavola
DelejNecoSTabulkou(Tabulka1);
DelejNecoSTabulkou(Tabulka2);

K.C.

> [...]
zdroji
> vzdy 2stejne useky kodu, ale kazdy pro jednu tabulku.

Zakazat polozku menu na Start panelu

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 18.10.2000 10:44:19

Cau,

ako sa da zakazat polozka menu "Zavriet Alt-F4". Ide o menu, ktore ma
spustena aplikacia v START panelu. (pristupne cez prave tlacitko mysi)
Stacilo by ako zistit Handle tohto menu, resp. aspon to ako sa vola.

kasix(zv)atlas(tec)cz

C++

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 18.10.2000 11:09:11

Na www.pandora(tec)cz je moznost se prihlasit do konference o C resp. MFC, ale s
zivosti teto konference se to naprosto neda srovnat. Co se pamatuju,
vrcholem bylo snad 10 mailu za den. Mnozstvi dobrych zdrojaku je na
www.codeguru.com a daji se tam najit i linky na podobne stranky. Velmi dobre
jsou (ceske) serialy a clanky na www.eternal(tec)cz. Neco jako RxLibrary (ale
spise VCL) existuje, ted si nevzpominam na nazev, ale na te strance
www.eternal(tec)cz o tom byl serial o ctyrech castech (zhruba nekdy v breznu
t.r.). Neni to vsak free a je to pry pomerne drahe. C++ je na programovani
mnohem mene pohodlne nez Pascal, ale daji se tam delat i nestandardni veci
(i kdyz - delal jsem v tom 3 roky a neda se rict, ze to, co jsem delal, by
se v Delphi udelat nedalo). Jinak existuji mraky literatury i v cestine.

program�tor
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855