Nastevni promenne prostredi (Environment variable)

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 18.10.2000 11:48:55

DDV,

nvite nekdo nahodou, jak nastavit hodnotu promenne prostredi z programku,
tak, aby tato promenna byla viditela i _volajicimu_ procesu?

SetEnvironmentVariable() funguje pekne, ale pouze pro aktualni proces (a
samozrejme pro procesy z nej vytvorene), takze to neni to co hledam.

Konkretni priklad uziti (pod WinNT 4.0):
Budu mit davku (CMD, BAT), v te spustim muj programek a on nastavi nejakou
promennou MOJE_PROMMENA na hodnotu, kterou nejak vypocte.... a ja pak muzu
tu promennou, kterou nastavi uvedeny program vesele pouzivat. Bohate staci
(dokonce je zadouci), kdyz promenna bude existovat jen v ramci dane instance
spusteneho shellu, ale pokud se to nastavi do celych WinNT, tak mi to zase
tak moc nevadi. Podstatne je rici, ze reboot neprichazi do uvahy.

neco jako:

(zv)echo off
setlocal
set PRAC_DIR=f:\prac
REM ted si nastavim promennou, jejiz jmeno je parametr hypotetickeho
programu
NastavProm.exe MOJE_PROMENNA

echo %MOJE_PROMENNA

endlocal

Diky za rady, nenasel jsem nic v helpu, ani v PSDK na webu MS :-(

a.

P.S.:
Cim vice poznavam windows, tim radeji ma unix, tam takove veci funguji od
prirody a nemusi se vymyslet krkolomnosti typu nastavprom.exe, proste se
vystup programu pouzije jako soucast nastaveni promenne a je hotovo.

opakujici se kod

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 18.10.2000 10:56:48

> ahoj,
> v mem programu mam treba 2tabulky... V obou potrebuju vzkonat tytez operace
> (tech tabulek by mohlo byt i vice). V praxi to vypada tak, ze mam ve zdroji
> vzdy 2stejne useky kodu, ale kazdy pro jednu tabulku.
>
> Chtel jsem se zeptat, zda-li se to neda nejak zredukovat. Zkousel jsem
> udelat proceduru (JmenoTabulky: TObject), ale to mi nejde. Predstavoval bych
> si to treba jako proceduru, do ktere bych zadal jmeno tabulky.... Jak na to?
> Mozny by to slo pres Sender?

Jako parametr te metody zvol TTable.
Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Hypoteticka otazka

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 18.10.2000 12:24:29

Mohu vedet proc ne SQL server ?
Nestabilni ? Pomaly ? Drahy ?
SQL server nevylucuje vicevrsvou architekturu.
Ja bych i na pobockach mel SQL servry (Admin
tam stejne bude muset byt) a davkove komunikoval s centralou.

Slavek

> Takze co pouzit? System by mal splnat vyssie uvedene. Mal by mat rovnaku
> mnozinu typov udajov ako IB. Mal by byt stabilny a lahko udrziavatelny.
> Mal by byt lahko prenositelny do D6/Kylix. Mal by byt nezavisly na
> platforme. No a nemal by byt postaveny na SQL serveri.
>
> Dik moc za kazdu radu.

Ako 'zastavit' program

[*] Rado <delph(zv)miesto.sk> - 18.10.2000 12:35:27

Ahojte,
dalsi problem :
Jednoduchy formular na ktorom je BUTTON.

nejaka procedura (takto to nejak vyzera)
. //telo procedury
// tu by som chcel zastavit program a cakat na stlacenie tlacitka na
// formulari. Riesil som to cez ShowMessage('blabla'). Ten mi pekne zastavil
// program na tom mieste a po odklepnuti OK to bezalo dalej.
// Ale ako to riesit bez ShowMessage ? A len cez BUTTON na formulari !
// Predstavujem si to tak, ze zavolam MOJAAPP.PAUSE a v BUTTON.onClic
zavolam MOJAAPP.CONTINUE ...
.
. //pokracovanie procedury

Dik za pochopenie ;-)
Rado

Ekvalizer X Osciloskop

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 18.10.2000 12:50:26

Nevim, jake znate algoritmy pro digitalni filtry, ale na
standartn�m PC se realiziji velmi tezko, a davat uzivateli k
programu jeste kartu s DSP se mi nezda zrovna vhodne (ale jak HW
klic k programu je to docela zajimave).

> [...]
> P�edm�t: RE: Ekvalizer X Osciloskop
>
> No to tady uz bylo vetsinou se musi pouzivat rychla Fourierova
transformace
> vzhledem k tomu, ze budes potrebovat par pasem, ale by asi
nebyla uplne tak
> vhodna. Existuji jine algoritmy pro Fouriera, ktere dokazazu
spocitat jen
> vybrane casti a nemusi se to pocitat cele. Navic samozrejme z
jednoho vzorku
> s odpustenim spocitas prd. Protoze podle definice musis mit
nekonecne mnoho
> vzorku. V praxi se samozrejme pouziva mala sada vzorku a
periodizuje se
> apod. Tahle metoda se naz�v� taky Ok�nkovan� Fourierova
transformace -
> Englicky WFT. No a nebo taky muzes pasma ziskat digitalni
filtraci napriklad
> tak, ze si vyrobis filtr a jeho impulsni charakteristiku pak
konvoluci
> priplacnes k signalu. No jen nevim, jestli je to bez
signaloveho procesoru
> spravna cesta. Pokud chces vedet vic posli mi dotaz na soukromy
mail. Preju
> hodne stesti pri torbe a pokud z toho bude neco uzitecneho, tak
se pochlub.
> J. Vojtek

Behalf Of
> �ejka Jan
> Sent: Tuesday, October 17, 2000 3:30 PM
> To: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> Subject: RE: Ekvalizer X Osciloskop
>

> A jak se provadi to rozlozeni na pasma?

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Problemy s DBGridem (asi)

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 18.10.2000 12:50:15

a kde to refreshRetaining je. Ja to nikde nemuzu najit.
Je tam jen Refresh a ten u TIBDataSet refreshne jen aktualni
record, nebo ne??

Diky

> ahoj,
>
> misto:
>
> pouzij:
> IBQuery1.RefreshRetainig;
>
> funguje sqele :)
>
> dekuji
> peca

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Chyba BDE

[*] Michal Jiskra <jiskra(zv)eskon(tec)cz> - 18.10.2000 12:53:17

Ahoj,
u zakaznika se nam objevila chyba
"Operating system network error".
Jde o sitovou app., pouzva se tam
16 i 32 bde. NetDir je udajne nastaven
vsude stejne. Pokud se bde nastavi
na lokalni disk kde jsou data, pak se
app. rozjede. Pokud nastavi bde na
mapovany disk, pak to zahlasi onu chybu.

Nevite nekdo jak se teto chyby zbavit?
Proc se objevuje?

Dik, Michal

TForm s vlastn�m titulkem

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 18.10.2000 13:01:03

Jestli chces, muzu ti poslat GUI meho prave vyvijeneho kalkulatoru. Tam mam vyreseno presne totez. Titulek delam jako obrazek,
za ktery muzes tahat, vlastni tlacitka min/max, zavrit, aktivne help a takovy ten spendlik. Hlavni je, ze to funguje (a mne se
to i libi). S pozdravem,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

From: "Filip Hochman" <filip.hochman(zv)atlas(tec)cz>

> [...]
> b) nastavit BorderStyle na bsSizeable a skr�t titulek (ale jak ?)
> Tato reseni mi ale neprijdou zrovna elegantni,

BDE - Win98

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 18.10.2000 13:29:14

Jake problemy mas na mysli ??? Nejake zkusenosti s timto mam...

Milan Tomes

> Mam aplikaci kompilovanou pod Delphi4 C/S, ktera fungovala na
> Win95 pres BDE
> ver.5 ukladala data do PARADOXU, vse fungovalo bez problemu. Bylo potreba
> prejit na Win98 a aplikace zacala delat problemy.
> Nema nekdo zkusenost s aplikaci psanou pod Delphi4 pod Win98 a s BDE ver.5
> do Paradoxu?
> Predem dik za kazdou odpoved.
>
> Martin

Konzolovka -help

[*] Karel Cibulka <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2000 13:30:35

A co zkusit stare dobre Pascalovske:

Writeln('Help prvni radek'#$0D#$0A +
'Help druhy radek'#$0D#$0A +
'HelpTreti radek');

--
Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

Problem s MDI a doubleclick

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 18.10.2000 13:32:50

Tak tam zkus pridat toto:

> procedure TInfoTracsMain.MMDispMsgClick(Sender: TObject);
> begin
> if m_MessagesWnd<>nil then
> m_MessagesWnd.BringToFront
> else
> begin
self.enabled := false;
> m_MessagesWnd:=TMsgWnd.Create(Application); ----> na Destroy
> toho okna se
> dela m_MessagesWnd:=nil
> m_MessagesWnd.Show;
self.enabled := true;

Pripojeni k Oracle pres ADO

[*] Boris Pe�ka <duhasystem(zv)volny(tec)cz> - 18.10.2000 13:34:33

Zdravim!

Kdyz chci otevrit tabulku v Oracle pres ADO, tak jmeno tabulky musi byt ve formatu "neco.jmeno tabulky". Nevite nekdo, jak to udelat, aby jmeno tabulky bylo bez toho "neco"?

diky za odpoved

Boris

TRxRichEdit

[*] Petr J�nsk� - 18.10.2000 13:41:47

Asi Ti moc nepomuzu, ale mam podobny problem s rameckama tabulek (obrazky se
mi zobrazi, ale ramecky tabulek ne), pouzil jsem TRichedit98 se stejnym
vysledkem. Uz jsem se smiril s tim, ze funkce v RichEd20.dll to neumi, tak
jsem to vzal na jiny pocitac a aniz bych v programu neco zmenil, tak se vse
zobrazilo. Nevim, kde je problem. Oba pocitace W98, D5P, rxLib 2.75.

Zdar Buh
PJ

> Vazeni, zase se obracim na Vas o radu. Jiz 2x jsem zde vznesl tento dotaz
> a 2x mi byla poskytnuta rada, ale vysledek je stale 0. Jedna se o toto.
Mam
> soubor v RTF formatu, ktery obsahuje i obrazky. Na formu pouzivam
TRxRichEdit
> (dle predchozich rad jiz TRichEdit nepouzivam). U TRxRichEdit nastavim
AllowObjects
> = True, rtf soubor natahuji TRxRichEdit.Lines.LoadFromFile(FileName). Ve
> Windows mam nainstalovanou knihovnu RichEdit 2.0 (Riched20.dll). Jedu pod
> Win98 + D5E SP4. No a kdyz ve formu pak zobrazim soubor x.rtf, tak je to
> porad bez obrazku. Muze mi, prosim, nekdo poradit jak na to, aby se
soubor
> zobrazil i s obrazky ? Dekuji kazdemu za radu.
>
> S pozdravem
> Volcik
>

> EMAIL.CZ - Va�e po�ta je v�dy s V�mi
> http://www.email(tec)cz

Konzolovka -help

[*] MDvorak(zv)csas(tec)cz - 18.10.2000 14:13:21

Napr. takto:

Soubor: blabla.rc
HELPTXT RCDATA DISCARDABLE "help.txt"

Pak uz staci pouze nacit resource napr. do ResourceStreamu a delat si s tim
co chces.

S pozdravem
M. Dvorak

From: "Hurricane" <hurricane(zv)email(tec)cz>
> Nejsem si tim jistej, ale mam pocit, ze ty blikani si obsluhujou widle sami
> a hlasej tak, ze se te ci one aplikaci nedostava systemovych zdroju. Svyho

Ahoj,

blikani je soucasti zmen v UI u Win98/2000. Pri pozadavku na prepnuti okna z
jineho procesu na popredi se toto neprovede (viz SetForegroundWindow) a misto
toho se rozblika titulek v taskbaru. Muzes take pouzit funkci FlashWindowEx.

Petr Vones, amatersky programator

Memo Create

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 18.10.2000 15:32:45

no treba ten form na kterem bude, ne?

mojememo:=TMemo.create(Form1);

zadani datumu do TEdit

[*] Petr Sadovsk� <petr(zv)slunce(tec)cz> - 18.10.2000 15:38:55

Na zadavani datumu pouzivam TDateTimePicker. Daji se mu nastavit ruzne
styly.Zkus to.Myslim, ze Ti bude vyhovovat.

Petr Sadovsky

[...]

[*] Michal Jiskra <jiskra(zv)eskon(tec)cz> - 18.10.2000 15:38:20

Podle vyjadreni zakaznika maji na adresr s netem plny pristup.
Dival jsem se na inprise a tam tu chybu maji v chybovniku jako
chybu, ktera prijde z op. systemu ne z bde.... ?!
Zakaznik zkousel zmenit mapovani na jiny disk, ale nepomohlo to.

Michal

> [...]
> mohlo fungovat. Maji ale vasi uzivatele na ten NetDir pravo? Ten
> NetDir by mel byt u vsech stejny (pokud neni, tak hlasi chybu, ale

komponenta XYGraph

[*] Petr Mar�k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.2000 15:39:36

> Mne prijde podezrely zpusob, jakym autor zachazi s ktInteger a
> FFilingSeriesCount.....
> Muzes si to otestovat takto: vytvor co nejjednodussi formular, kde
> se tato chyba vyskytuje. Napis si dalsi programek, ve kterem
> budes prislusny DFM cist pres Classes.ObjectResourceToText,
> pripadne zapisovat zpet pres ObjectTextToResource. Pri krokovani
> najdes chybu.

Vrele diky Zbysku Hlinkovi !!
Chyba byla skutecne v zapisu Defineproperties, experimentalne
jsem zjistil, ze u jednoduche vlastnosti se predpoklada pouze zapis jedne
hodnoty (textove nebo integer - oboji funguje). Tak jsem ty manipulace podle
promenne CompactFile vyhodil a uz to funguje dobre, t.j. prevod do txt a
zpet do dfm je v poradku.

Zdravi
Petr Marik
RT electronic

Hypoteticka otazka

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.10.2000 15:40:57

On 18 Oct 2000, at 11:19, Peter Laurinc wrote:

> [...]
> Pouzit na pobockovu aplikaciu BDE + Paradox mi nepripada ako vhodne
> riesenie. (Uz len s ohladom na Delphi 6, kde by BDE uz nemalo byt (ak
> som spravne pochopil P. Cisare na Invexe, hovoril tam sice o Kylixe
> ale predpokladam, ze ak maju byt Delphi 6 a Kylix kompatidebiln� tak
> poficia obidve cez dbConnect.)
>
> Takze co pouzit? System by mal splnat vyssie uvedene. Mal by mat
> rovnaku mnozinu typov udajov ako IB. Mal by byt stabilny a lahko
> udrziavatelny. Mal by byt lahko prenositelny do D6/Kylix. Mal by byt
> nezavisly na platforme. No a nemal by byt postaveny na SQL serveri.

Hm, to mas docela problem. :-) Vzhledem k pobockam urcite dojde
na pozadavek replikace dat. Reseni tedy vidim prave v nejake SQL
databazi, ktera dobre zvlada replikace.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Konzolovka -help

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 18.10.2000 15:40:14

> [...]
>
> Soubor: blabla.rc
> HELPTXT RCDATA DISCARDABLE "help.txt"
>

> Pak uz staci pouze nacit resource napr. do ResourceStreamu a

Diky, to je zhruba to co jsem hledal!

a.

INIFILE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.2000 15:41:56

From: "Krayzel Libor" <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
> [...]
> zapisem. Kdyz pak spustim aplikaci znovu a bez jakychkoli zmen ukoncim,
> teprve pak dojde k prepsani hodnot. Cim to?

musis pred uvolnenim zavolat metodu TIniFile.UpdateFile

Petr Vones, amatersky programator

Memo Create

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 18.10.2000 15:41:08

A co treba nil ;-), jestli nechces to memo zobrazovat, tak to musi stacit.

Ukazatel predavany do Create neni Parent anobrz Owner a je ukazatelem na
objekt
odvozeny od TComponent - tento objekt je odpovedny za jeho pozdejsi zruseni
(zjednodusene receno).
Naproti tomu Parent je ukazatel na objekt odvozeny od tridy TWinControl a je
odpovedny
za zobrazeni tve komponenty, lepe receno:
prirazenim traba Parent:= MujPanel zpusobi, ze tva komponenta se bude
zobrazovat v danem panelu,
prirazeni Parent:= nil zpusobi, ze tvoje komponenta nikde nebude viditelna.

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svatos
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

Memo Create

[*] Campulka Jiri <campulka(zv)czas(tec)cz> - 18.10.2000 15:42:16

Coz skusit TMemo.Create(nil) ?

> potrebuji v D5P vytvaret docasne memo za behu programu a
> nemohu prijit na to, jakeho parenta vlozit do Create. Self se mu
> [...]

Memo Create

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 18.10.2000 15:49:04

> Ahoj,
>
> potrebuji v D5P vytvaret docasne memo za behu programu a
> nemohu prijit na to, jakeho parenta vlozit do Create. Self se mu
> nelibi.

A v jakem smyslu se mu "Self nelibi" ?. Nezobrazi se, nebo to
spadne ? Pokud se jen nezobrazi, musi se mu do Parent
priradit komponenta, na ktere se bude zobrazovat.

Radim

> Memo := TMemo.Create(??????????????);

Memo.Parent := Self // treba

> try
> nejake_prikazy
> finally
> Memo.Free;
> end;
>
> Diky za vsechny odpovedi,
>
> Jarek Uher

blikani title

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 18.10.2000 15:51:53

> Zdravim
>
> Nejsem si tim jistej, ale mam pocit, ze ty blikani si obsluhujou
> widle sami
> a hlasej tak, ze se te ci one aplikaci nedostava systemovych zdroju. Svyho
> casu sem mel velkej disk (extra large swap) avubec to neblikalo a ted se
> stejnym zelezem, ale s malym diskem (maly swap) to blika zase.

Nemyslis, ze je to trosku divny? To blikani je ve windowsech proto, aby ti
aplikace vizualne sdelila, ze neco chce. Muze napr. vyskocit nejake okno,
apod. Rozhodne to nema nic spolecneho s nedostatkem pameti.

Ales

MS Access

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 18.10.2000 16:17:03

Dobry den,
mam takovy kuriozni problem - delam aplikaci v D5 Enter nad MS Access databazi - pristup pomoci ODBC.
Pokud v Accessu napisu dotaz

select * from tabulka
where sloupec like 'p*'

vypise mi vsechny radky, kde sloupec zacina na p

pokud to same napisu do TQuery, vysledek je prazdny
spojeni je v poradku, jine dotazy chodi, jen ta zpropadena * ne a ne

Poradte prosim
diky

Pavel Skalick�
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz
www - http://pts.kvalitne(tec)cz
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741

Ako na SQL SELECT (mala a velka pismena, hacky a c

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 18.10.2000 16:26:54

Ahoj tak to vyres nasledovne

SELECT * FROM Firmy WHERE UPPER(nazev) LIKE "%NECO%" ORDER BY nazev

timto prevedes vsechna pismena na velka a pote neni problem

Vlada

> [...]
> rovnez fungovat pro znaky s hacky a carkami. Existuje nejaka analogie SQL

Narust pouzite RAM pri zapisu do IB

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 18.10.2000 16:47:28

Ahoj v�ichni,
pot�eboval bych poradit.
Ud�lal jsem program v Delphi. Puo��v�m Interbase datab�zi. M�j program
neust�le dost�v� nov� data v ANSI form�tu a transformuje je do DB. Z po��tku
to b�elo dob�e, ale pak se za�alo n�co d�t.
P�ed ka�d�m z�pisem do DB se za�alo alokovat velk� mno�stv� RAM a to bralo
hodn� �asu. V�dy kdy� jsem ud�lal prvn� POST tak to asi 2 - 5 minut
zvy�ovalo pou�itou pam�t a pak to za�alo ps�t do DB. Dal�� POST prob�hali
dob�e. Pak se to za�alo zastavovat i v pr�b�hu zapisov�n� a znovu to zab�rat
RAM. Stra�n� to zdr�uje. M�m pocit, �e to souvis� s t�m, jak se DB pln� a s
vytv��en�m indexov�ch soubor�, ale nev�m, co s t�m. Mo�n� n�jak� nastaven�.
Pot�ebuju poradit od n�koho zku�en�j��ho. Mo�n� lep�� PC. M�m PIII 500MHz,
250MB RAM. Za chv�li to budu zkou�et na 0,5GB RAM, ale nev�m, jestli to
pom��e. U� te� to p�i z�pisu zabere 700MB v RAM (v�etn� syst�mu a program�),
p�ed zapisov�n�m je zabr�no 220MB.
Budu moc r�d, za ka�dou odpov��.
D�ky,
Michal Tiller
+420 (0608) 011 327, +420 (02) 71 17 13 88
Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz

INIFILE

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.10.2000 16:58:54

Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> wrote:> Pri zapisu do INI souboru a naslednem uvolneni
> (Inifile.Free) ukoncim
> aplikaci, nahlednu do INI souboru,
> ale jsou tam stejne hodnoty jako pred

Window INI soubory cachuji, takze pokud mas u tINIFile metodu UpdateFile
(tusim az od D5), tak ji pred volanim free zavolej, jinak musis volat funci
API:

WritePrivateProfileString(nil,nil,nil,pChar(aName));
Bye, pf

Memo Create

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 18.10.2000 17:01:54

Coz takhle zkusit nil a pak dat Memo.Parent:=NejakejForm....

Jirka Matejka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jaroslav Uher [SMTP:moravia(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 18. ��jna 2000 14:21
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 18.10.2000 17:23:09

Diky vsem, s vasi pomoci jsem to vyresil.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]

Od: Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odoslan�: 18. okt�ber 2000 11:56
Predmet: Re: opakujici se kod

> Jako parametr te metody zvol TTable.
> Milan Dvorak
> dvorak(zv)gymzn(tec)cz

Ahoj,
este by som to doplnil - ak v tom kode nepouzivas specificke metody a prop.
TTable ale len z TDataset tak pouzi parameter TDataSet tak sa stane kod
obecnejsi.
Lauko.

Ako 'zastavit' program

[*] Lauko Stefan <lauko(zv)salamon.sk> - 18.10.2000 19:56:04

Fakt neviem na co to je ale da sa to takto:
- vo forme si definuj premenn� napr. Stop: Boolean;
- a potom v procedure
Procedure aaaa;
Begin
Stop:=False
Stop:= True;
While Stop do Application.ProcessMessages;

v ButtonClick nastav Stop na False;

neodskusane!
Mozes si na to urobit aj tie procedury PAUSE a CONTINUE...
P.S
len aby sa neprehrial procesor.

> Filozfia programovania vo Windowze vyzera trosku inak,
> mne tvoj sposob pripomina stare casy v DOS-e. (ReadKey, KeyPressed) ;-)
>
> VACHI

TreeView

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 18.10.2000 20:06:57

Kazdy Node ma vlastnost Data, coz je netypovy pointer, do ktereho se da
ulozit cokoliv.
Jednak si tedy muzes uchovavat slozitejsi struktury, jednak
- coz je asi tvuj pripad - muzes pretypovat Pointer na Integer a tak do
polozky Data ulozit jednoduse ID zaznamu:
TreeView.Items.AddChildObject(ParentNode, DataSet['Nazev'],
Pointer(DataSet.FieldByName('ID').AsInteger));

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

MS Access

[*] L.Svoboda <svoboda(zv)fdsystem(tec)cz> - 18.10.2000 20:10:59

Zdravim

Misto * se musi pouzit %

Tedy
select * from tabulka
where sloupec like 'p%'

Preji hezky den
Ing. Ludek Svoboda
svoboda(zv)fdsystem(tec)cz
webmaster(zv)e-region(tec)cz

[...]

Internet Mail and News

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.10.2000 20:58:07

Nestaci mit jej nastaven jako vychozi postovni program. Mam takove
tuseni, ze tam byla i volba pouzit jako vychozi klient Simple MAPI a
to je to, co potrebujes.

From: "Kejval" <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz>> Internet Mail and News mam nastaven jako vychozi. Zkousel jsem demo
program
> Petra Vonese MailExample.exe z JediVclpv. Tento program mi vypisuje
chybu
> "Win32 Error. Code:1157. Nelze nalezt jeden z knihovn�ch souboru
potrebnych
> pro spusteni teto aplikace."
> Pri nainstalaci Outlook Expressu z IE4 je vse vporadku. Potiz je ta
ze
> klienti jsou zvykly na Internet Mail and News, ktery je zakladni
soucasti
> W95 OSR2.
> Chybi ve W95 OSR2 nejake knihovny pro spravnou cinnost funkce
MapiSendMail
> s Internet Mail and News?
>
> Petr Kejval

Ako 'zastavit' program

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 18.10.2000 21:21:06

Ahoj,

nechapem sice suvislosti, ale urobil by som to nasledovne:

type
TForm1 = class (TForm)
Pokracuj: Boolean;
procedure MojaProc;
end;

procedure TForm1.MojaProc;
begin
Pokracuj := False;
repeat
Application.ProcessMessages;
until Pokracuj; /* cakaj na klik */

procedure TForm1.Button1Click;
begin
Pokracuj := True;
end;

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk
> [...]
!
> // Predstavujem si to tak, ze zavolam MOJAAPP.PAUSE a v BUTTON.onClic

Internet Mail and News

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.2000 21:38:48

From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Nestaci mit jej nastaven jako vychozi postovni program. Mam takove
> tuseni, ze tam byla i volba pouzit jako vychozi klient Simple MAPI a
> to je to, co potrebujes.

Ahoj,

pokud pouzijes komponentu TJvMail tak muzes vytvorit mail pres jakehokoliv
zaregistrovaneho SimpleMAPI-enabled klienta a to i v pripade ze neni jako
vychozi.

ke stazeni tady, vcetne prikladu
http://www.geocities.com/beckmi/jvcl.htm
http://delphi-jedi.org/Jedi:VCLCOMPONENTS
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCLpv.zip

Petr Vones, amatersky programator

Re[2]: Ako 'zastavit' program

[*] Rado <delph(zv)miesto.sk> - 18.10.2000 22:03:32

x> K comu by to malo sluzit ?
x> Filozfia programovania vo Windowze vyzera trosku inak,
x> mne tvoj sposob pripomina stare casy v DOS-e. (ReadKey, KeyPressed) ;-)

OK..popisem to detailne : (PRIKLAD)

Jedna sa o proceduru onClose HLAVNEHO formulara.
Trebars chcem polozit 'uzivatelovi' otazku 'Chcete naozaj skoncit?', ale nie
cez nejaky MessageBox a pod, ale otazka a aj tlacitka su na tom hlavnom
formulari. Cize po vypisani 'otazky' do label.caption chcem aby cela aplikacia
cakala na stlacenie "Ano" resp. "Nie"...

Dufam, ze som to podal zrozumitelne.
Je to mozno 'silny extrem', ale naozaj to potrebujem vyriesit...

Dik

P.S. 'Zdoraznujem, ze to je v procedure Hlavnyformular.OnClose !!!'

Rado

Ekvalizer X Osciloskop

[*] Hurricane <hurricane(zv)email(tec)cz> - 18.10.2000 23:33:53

Zdravim

O tom jsme se bavily nedavno, jedna se o tzv. rychlou Fourierovu analyzu.
(FFA). Ale to je vsechno co o tom vim, prohlidni si archiv.

Hurricane
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 18. ��jna 2000 21:38
P�edm�t: Re: Internet Mail and News

> [...]
> zaregistrovaneho SimpleMAPI-enabled klienta a to i v pripade ze neni jako

Zm�na v DBGridu

[*] Milan ��ek - 19.10.2000 08:50:22

ahoj,
potreboval bych vedet, jak udelat nasledujici:

mam DBGrid a vnem nactenou prislusnou tabulku, ktera ma mimo beznych sloupcu
take sloupec na nastaveni priznaku. Chtel bych, kdyz oznacim radek (i
multiselect) a kliknu na tlacitko, tak aby se mi u vybranych polozek
nastavil do priznakoveho sloupce nejaky priznak...

PS: pouzivam RxMemTable. Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

SQLExtension pro Flah Filer 1.57

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 19.10.2000 08:52:17

Tu je access na zalohovanie konferi o Flash Fileri. Skus to tam najst:

http://www.priv.bus.at/graf/quell/delphiarchives/index.htm

Datum: 18.10.2000 14:22
Od: duhasystem(zv)volny(tec)cz
Pro: Konference DELPHI (DELPHI), ...
V�c: Fw: Pripojeni k Oracle pres ADO
> [...]
>
> Kdyz chci otevrit tabulku v Oracle pres ADO, tak jmeno tabulky musi byt
>ve formatu "neco.jmeno tabulky". Nevite nekdo, jak to udelat, aby jmeno

bud se pripojit jako uzivatel se jmenem "neco" nebo vytvorit public synonym

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
dev-shop(tec)cz

TIBDataset a automaticke vyplneni dotazu

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 19.10.2000 10:42:46

Neco takovyho jsem si napsal, ale nepodporuje to zatim vice
tabulek, ale jinak to jakztakz funguje, muzu poslat, nebo zverejnit,
jestli bude zajem.
Je to ale velmi jednoduchy, nicmene usetri spoustu otravnyho
psani.

> Ahoj,
>
> chci se zeptat zda nekdo nevite nebo nemate hotovej programek pro %subj%
> dle struktury tabulky. Mam dojem, ze zde nekdo nabizel ucast na spolupraci
> na podobnem projektu.
>
> Diky za info
> Frantisek Sevcik

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Memo Create

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 19.10.2000 10:45:21

Jendak bych upozornil, ze na misto otazniku nepatri parent ale owner. To je
ten, kdo ma Memo ve vlastnictvi. Parent je potreba priradit potom. Parent je
ten na kom Memo lezi. Pokud nema Memo parenta neni videt. Pokud nema ownera,
je nutne ho zrusit kodem. Jinak se o to postara owner pri jeho zruseni.

Pokud skousi Self a ono se to brani, tak to bude tim, ze Self tam neni
TComponent, protoze Owner musi byt class TComponent nebo potomek.

Michal Tiller

Re[2]: Ako 'zastavit' program

[*] Martin VACHI <x5delphi(zv)yahoo(tec)com> - 19.10.2000 02:08:01 -0700 (pdt)

Tu to mas, dokonca mi to aj fungovalo :-)

VACHI

--------------------
{$R *.DFM}
Var isClick : byte;

// OnClose MAIN FORM
procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var
Action: TCloseAction);
begin
Label1.Caption:='Naozaj?';
isClick:=0;

Repeat
Application.ProcessMessages;
until isClick<>0;

if (isClick <> 1) then Action:=caNone;
end;

// OnClik sem maju nastavene obidva Buttony ANO aj NIE
procedure TForm1.Button1AnoClick(Sender: TObject);
begin
if (Sender as TButton).Name = 'Button1Ano' then
isClick:=1 else isClick:=2;

Yahoo! Messenger - Talk while you surf! It's FREE.
http://im.yahoo.com/

INIFILE

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.10.2000 11:21:42

> Nikdy jsem UpdateFile nepouzil,
> a s podobnym problemem jsem se jeste
> nesetkal.

Asi malo pracujes s INI soubory :-) Podivej se do SDK na popis funkci
WritePrivateProfileString(), pomoci ktere wokna s INI soubory pracuji.

Bye, pf

INIFILE

[*] Tomas Kucera <Tomas.Kucera(zv)matsushita(tec)cz> - 19.10.2000 11:38:50

Zdrav�m v�echny ��astn�ky D-konference !

Dokazal by mi nekdo poradit s "Index is out of date" u Paradox-7 tabulky v
D5 ( prohlidka databaze D-konference mi prilis nepomohla) ? Problem je
nasledujici. Mam vytvorenou tabulku (Paradox7) v D5 se 3 sloupci (vsechny
obsahuji cisla), kde prvni dva jsou klice. Treti sloupec dane tabulky mam
definovany v DDesktopu jako sekundarni index, ktery je Maintained
(aktualizovany index). Podle tohoto sloupce chci radit tabulku v urcite
chvili.
Po spusteni aplikace dochazi nad tabulkou ke dvema operacim. Jednak jsou z
ni odmazany urcite zaznamy a za druhe dojde ke zmene hodnot ve 3. sloupci.
Po teto zmene (drive ne) chci seradit tabulku podle 3. sloupce. Jednoduse
zadam Table1. IndexName := 'nazev definovaneho indexu'. A v te chvili mi
vyskoci vyse zminovana hlaska. Pokud z pred momentem uvedenych operaci nad
tabulkou provedu jen tu druhou (tj. nemazu nektere zaznamy), zadna hlaska
nevyskoci a tabulka je spravne serazena podle 3. sloupce (aktualizovaneho).
Tzn., vypada to jako by se sekundarni indexy neaktualizovaly, kdyz
vymazavam nektere zaznamy z tabulky. Vedel by nekdo co s tim nebo co delam
spatne ?

Diky Tom

Tom� Ku�era
tomas.kucera(zv)matsushita(tec)cz
Matsushita Television Central Europe
Information Technology Department
+420 19 7415 260

Zm�na v DBGridu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.10.2000 12:04:12

> [...]
> radek (i multiselect) a kliknu na tlacitko, tak aby se mi u vybranych
> polozek nastavil do priznakoveho sloupce nejaky priznak...

Nekde v properties je i pole vybranych radku - pres to se da
prochazet a do tech radku pak zapises ten priznak. Zkus to najit,
popr. napis na sokromy mail - uz jsem to puzil a snad bych to
nasel nekde ve zdrojakach.
A jen otazka - nechces misto RxMemTable pouzit
RxMemoryData? Melo by to byt snad to same, ale bez BDE.

David

Secondary Indexes + Index is out of date

[*] Tomas Kucera <Tomas.Kucera(zv)matsushita(tec)cz> - 19.10.2000 12:15:15

[...]

Secondary Indexes + Index is out of date = VYRESEN

[*] Tomas Kucera <Tomas.Kucera(zv)matsushita(tec)cz> - 19.10.2000 12:44:12

Pri opetovnem pruchodu databaze D-konference jsem narazil na prispevek, kde
bylo receno, ze je-li jako sekundarni index pouzit jen 1 sloupec je treba
tento index pojmenovat stejne jako sloupec a zatrhnout Case Sensitive v
definici sekundarniho indexu v DDesktopu. Po provedeni uvedeneho vse
fungovalo ...

Diky vsem, kteri se mym dotazem zabyvali, za snahu !!!

Bylo napsano:

[...]

Pripojen� na apl. server z dll

[*] Pavel Hojda <hojda(zv)qiss(tec)cz> - 19.10.2000 12:47:27

Zdravim,
Potrebuju v dll se pripojit na midas apl. server pomoci komponenty TMIDASConnection, ale pokud dam connect, tak mi to zahlasi chybu "Nebyla volana procedura Colinitialize. Nevim co s tim. Nevite nekdo jak by se to dalo resit.

Dik

Pavel Hojda

Internet Mail and News

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2000 12:48:13

From: "Kejval" <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz>
> nezjistil jakym zpusobem se zaregistruje Internet Mail and News jako Simple
> MAPI - enabled klient. Prohledal jsem v nem vsechny volby, ale tuto volbu

Ahoj,

pokud se jedna o ten pokus o postovniho klienta v IE3 tak bych doporucoval
update na IE5.01, OE jako SimpleMAPI klient funguje bez problemu.

Petr Vones, amatersky programator

TIBDataset a automaticke vyplneni dotazu

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 19.10.2000 12:48:35

Ahoj,
jestli jsem to pochopil dobre, tak tuhle vlastnost ma uz sama komponenta
IBDataSet. Pomoci praveho tlacitka na IBDataSet, EditSQL, popripade Dataset
editor. Mluvim o Interbase Express 4.2.

Ale mozna jsem mimo misu..:-)

S pozdravem
Ota Maly

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

INIFILE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2000 12:53:06

From: "Milan Tome�" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> Nikdy jsem UpdateFile nepouzil, a s podobnym problemem jsem se jeste
> nesetkal.

Ahoj,

patrne jsi pouzival NT, tento problem se projevuje jen u Win9x, viz
dokumentace k funkci WriteProfileString.

Petr Vones, amatersky programator

Decision Cube

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2000 13:07:11

From: <listuj(zv)centrum(tec)cz>
> Rad bych se naucil pouzivat komponenty ze zalozky Desicion
> cube, ale nikde jsem nenasel nejaky vzorovy priklad jak je
> propojit s databazi, pripadne mezi sebou a databazi. Proto prosim

Ahoj,

neco malo najdes v The Delphi Magazine Issue 40, December 1998, priklady jsou
ke stazeni tady (http://www.itecuk.com/delmag/dmdisk.htm). Pokud vim, tak ale
Decision Cube obsahuje dost chyb, tusim ze Zbysek s tim ma nejake zkusenosti
;-)

Petr Vones, amatersky programator

Hypoteticka otazka

[*] Stanislav PETR <glux(zv)centrum(tec)cz> - 19.10.2000 13:08:16

Kdyz jsme u toho SQL, nevi nekdo o nejakem free SQL serveru pro Win? (Hlavne
mi neradte ten od Soft 602 - neuveritelne cesto pada)

Stanislav PETR

> SQL server nevylucuje vicevrsvou architekturu.
> Ja bych i na pobockach mel SQL servry (Admin
> tam stejne bude muset byt) a davkove komunikoval s centralou.
>
> Slavek

TRxRichEdit

[*] Petr Jel�nek <pjmodos(zv)yo(tec)cz> - 19.10.2000 13:10:46

Na ramecky tabulek musis mit "Riched 3.0 Update" od MS.
Jen upozornuju, ze se neprida zadna riched30.dll, ale upgraduje se
riched20.dll a riched32.dll.

Jo to ja bych spis potreboval tu tabulku vytvorit, ale nejak mi to nejde.

Zdravi
Petr Jelinek - amatersky programator
Homepage: http://pjmodos.fbi(tec)cz, http://pjmodos.yo(tec)cz
Komponenty pro Delphi: http://lunasoft.hyperlink(tec)cz/index5.htm
Vyhledavani: http://www.barevnylist(tec)cz/visitor.php?ref=pjmodos

> [...]
vse
> zobrazilo. Nevim, kde je problem. Oba pocitace W98, D5P, rxLib 2.75.

Pripojeni k Oracle pres ADO

[*] Jahoda Jozef <jahoda(zv)taureus.sk> - 19.10.2000 13:11:32

From: Boris Pe�ka

Kdyz chci otevrit tabulku v Oracle pres ADO, tak jmeno tabulky musi byt ve
formatu "neco.jmeno tabulky". Nevite nekdo, jak to udelat, aby jmeno tabulky
bylo bez toho "neco"?
A mas pre tu tabulku definovany PUBLIC SYNONYM ??

JJ

INIFILE

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 19.10.2000 14:15:35

Nerekl bych - pouzivam je ve vsech aplikacich psanych v Paradoxu :) - cca 10
a to dost rozsahlych. Take je pouzivam v temer vsech projektech v Delphi - j
sou to preci jen externi soubory, ktere lze prenest a tak neztratit nastaven
i po reinstalaci Windowsu.

Milan Tomes

> Asi malo pracujes s INI soubory :-) Podivej se do SDK na popis funkci
> WritePrivateProfileString(), pomoci ktere wokna s INI soubory pracuji.
>
> Bye, pf

Internet Mail and News

[*] Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 19.10.2000 14:45:42

Ahoj,
potiz je v tom, ze cela podnikova posta je zalozena na postovnim klientu
Internet Mail and News a neni mozne to menit (jedna se zhruba o 80 pracovist
po cele CR).
S Outlook Expressem jsem, kyzeneho vysledku dosahl ihned, myslel jsem si ze
to bude fungovat i s Internet Mailem, ale to jsem asi narazil.
Takze jesli jsem to spravne pochopil nelze Internet Mail nastavit jako
Simple Mapi-enabled klient?
A tudiz neni mozno z programu napsanem v D4 generovat e-mail do slozky Posta
k odeslani?

Petr Kejval

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 19. ��jna 2000 12:48
> [...]

> pokud se jedna o ten pokus o postovniho klienta v IE3 tak bych doporucoval
> update na IE5.01, OE jako SimpleMAPI klient funguje bez problemu.

Index out of date

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 19.10.2000 14:49:40

Chyba bude mozna u tebe, pokud se to mazani provadi v necem nekorektne. Ve
sve apliaci delam neco podobneho a funguje to. Zkus poslat kus kodu,
pripadne i na soukromy mail.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

[...]

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 19.10.2000 14:51:19

Ahoj,
ja bych se k tomu pripojil. Nevsiml jsem si, ze by se hodnoty po Free
nezapsaly.

Vaclav Sazima

Milan Tome� wrote:

> [...]
> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.198 / Virov� b�ze: 95 - datum vyd�n�: 4.10.2000

ComPort Library 2.61a

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 19.10.2000 15:04:01

Ahoj,

Nemyslim si, ze by v tomto pripade byl problem v komponente.

Pokud funkce Read vraci pocet skutecne prectenych znaku, pak by asi v
tom cyklu melo byt for i:=0 to i1-1 do ...

Funkce Read: ocekava jako prvni parametr ukazatel nebo promennou?
Pokud promennou, bylo by treba psat Read(pi^, i2). (To je moje
"oblibena" chyba. Opravdu by mela za nasledek Access violation error
pri opusteni procedury, protoze by pravdepodobne doslo k prepsani
zasobniku.)

Na konci bych zkusil FreeMem(pi, coun);

Karel Rys

Vojtek Jiri dne 17 Oct 2000, v 16:11:

> To tady opravdu neni nikdo, kdo by mnel s touto komponentou nejake
> zkusenosti. Momentalne se peru s nasledujicim problemem. Prijmu data a
> zrusim buffer. Vse je v pohode. v okamziku ukonceni procedury vylitne
> acess violation error .... Posilam cast kodu procedure
> TForm1.ComPort2RxChar(Sender: TObject; Count: Integer); Var
> [...]
\ \/ \_ --- | Stredni zahradnicka skola
/ | | Melnik
( | |
\_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
_/ \\ ______| web: www.zas-me(tec)cz
\_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436
\____/ fax 0206/623009

Jak zablokovat pristup na Internet?

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 19.10.2000 15:04:37

Dobry den,

rad bych se zeptal, zda jste se nekdo nepokousel (uspesne) vyresit
problem, jak zablokovat pristup na Internet, je-li pocitac v LAN,
ktera jako nativni protokol pouziva TCP/IP. Potrebovali bychom ve
skole alespon v urcitych hodinach zabranit nadsencum provozujicim
Chat v blokovani cele ucebny touto ne prave nejsmysluplnejsi cinnosti.

Kdysi jsem psal programek AntiExplorer, ktery hlidal spusteni
Exploreru, a pokud se vyskytl mezi bezicimi ulohami, tak ho
"odstrelil". Nevyhodou bylo, ze ten programek zabiral asi celkem
zbytecne dost pameti, navic nebyl univerzalni - napr. proti NetScape
by se musel upravit.

Nenapada Vas elegantnejsi reseni?

Diky za kazdy namet,

Karel Rys

[...]

Ulozeni pretypovane metody do streamu

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 19.10.2000 15:14:55

Zdravim.

Urcite by to nejak slo ale zatim jsem to dal at akta a vratim se k tomu
pozdeji. Takze nic noveho nemam.

ZVo.

TComponent):

Enabled,

Kontrola duplicit v ListBoxu

[*] Zapl�k���ͪe�?�Y��̿ - 19.10.2000 15:36:14

Zdravim.
Prosim o radu s nasledujicim problemem. Mam dva ListBoxy, kde z prvn�ho
kopiruji do druheho vybrane polozky. Potreboval bych ale, aby v tom druhem
ListBoxu nemohla byt nektera polozka vicekrat, pokud by uzivatel dal
vybranou polozku vicekrat vybral. Potrebuji tedy provest nejakou funkci,
kterou bych tyto duplicity v druhem ListBoxu odstranil. Dalo by se to resit
tak ze bych z prvniho ListBoxu polozku presunul do druheho a tim zabranil
opakovanemu vyberu ale to nemuz upouzit, protoze se prvni ListBox prubezne
aktualizuje. Pokud nekdo vite o jednoduchem reseni, nebo jine komponente,
ktera by tohle zvladala automaticky, budu moc rad za zverejneni.
Vypis kodu potesi.

Dik Zaplik
zaplik(zv)volny(tec)cz

Access a klauzule Exists ...

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 19.10.2000 15:39:13

Tak si odpovidam sam :)))

pokud je u Query nastaveno RequestLive na true - nelze pokladat
komplikovanejsi dotazy
(i kdyz nevim proc u tohohle, ale bohuzel)

[...]

Ako vytvorit object

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 19.10.2000 15:46:53

Mno :))) zas tak trivialne to asi nebude :)))

Vie niekto (pochybujem ;-) ) vytvorit objekt nejakej classy pricom poznam
meno tej classy ALE mam ho v Stringu?

Respektive.
Potrebuje aby som dokazal ulozit objekt do streamu pricom nechcem pouzit
predka TPersistent!!!

mam toto:
TMyObjectClass = class of TObject;

potomocou TMyObjectClass vytvorim objekt classy aku chcem

procedure WriteClass(AClass: TMyObjectClass)
begin
Stream.WriteBuffer(AClass, SizeOf(AClass));

A neskor to chcem zo suboru (streamu) nacitat, classu a podla nej vytvorit
objekt.

Nacitanie prebehne v pohode, ale iba ak je projket (s balickami)
zkompilovany RAZ. JEDNOU!
Pretoze ak sa zkompiluje (Build) znovu tak sa identifikatory class zmania. A
som v haji.
Ono to v podsate funguje hmmm, ale ked chcem urobit dalsiu verziu projektu
tak.....

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Jak zablokovat pristup na Internet?

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.10.2000 16:02:33

A co to v tech urcitych hodinach zablokovat na routeru/proxy?

> [...]
> \_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
> _/ \\ ______| web: www.zas-me(tec)cz
> \_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Jak zablokovat pristup na Internet?

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 19.10.2000 16:12:59

Mozno by stacilo pozmenit adresu pristupovej brany TCP/IP protokolu v
registroch Windows.

Brany:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0000

DNS:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]
| "odstrelil". Nevyhodou bylo, ze ten programek zabiral asi celkem
| zbytecne dost pameti, navic nebyl univerzalni - napr. proti NetScape

COM objekty

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 19.10.2000 16:19:28

Ahoj,
potrebuji ve sve aplikaci pouzit COM objekt dodany treti stranou a nevim jak
zacit. S COM technologii zkusenosti nemam.
Pokud me muzete nasmerovat kudy dal (Internet atp.), budu velice rad..

S pozdravem
Ota Maly

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Jak zablokovat pristup na Internet?

[*] SSOU Vodochody s.r.o. <ssouvodochody(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2000 16:50:17

A proc se snazite na vsechno jit technickym resenim ? Ja tedy nevim, jak je
to u Vas (asi si zaci na hodinach delaji co chteji), ale ja spravuju ucebnu
a i ucim uz vice nez 10 let a neexistuje, ze by si nekdo prinesl na diskete
neco jineho nez data (a to jeste i tak musi projit antivirem). Kde by se tam
potom vzal jiny prohlizec nez IE (pokud jej jako spravce jediny nainstaluji
? ). Stejne tak si nikdo nedovoli zmenit nekde nejake nastaveni (od zacatku
roku jen 1x zmena setrice a hned dostal tafku). Jak vubec muze vyucujici
dopustit, aby si zak delal neco jineho, nez ulozenou ulohu ? To nema prehled
o tom, co zaci delaji ? Fakt nechapu.

VW

> [...]
> \_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
> _/ \\ ______| web: www.zas-me(tec)cz
> \_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436

Instalace Interbase 6.0

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.10.2000 17:04:48

Zdravim a mam jeden zakerny dotaz.

Delam instalacni sadu pro nas software. V teto sade chci integrovat a tise
instalovat %SUBJ% a narazil jsem na problem, jak zajistit spusteni
IBGuardu. Kde co jak zapsat do registru tak, aby toto bezelo jak na W 9x (
jako EXE - to bych jeste zvlad) a na Win NT 4.0 a W2000 jako servis.

A jak detekovat existenci IB serveru vcetne jeho verze?

Uz jste nekdo neco takoveho resili? A pokud ano, muzete poradit reseni?

Martin Lasevic
lasevic(zv)atlascon(tec)cz

TIBDataset a automaticke vyplneni dotazu

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 19.10.2000 17:10:19

Skus pouzit FIB, (FreeIBComponents) mas tam aj toto, aj automaticke
naplnanie cez GEN_ID()

> [...]

> dle struktury tabulky. Mam dojem, ze zde nekdo nabizel ucast na spolupraci

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

INIFILE

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.10.2000 17:45:56

Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> wrote:

> Ahoj,
> ja bych se k tomu pripojil. Nevsiml jsem si, ze > by se hodnoty po Free
> nezapsaly.

To, ze jeste neco nevim, neznamena, ze to neexistuje. Kdyz us jste lini
podivat se do SDK, tak to sem zkopiruju :-(>From Win32 developer's reference:

Remarks

Windows 95:

Windows 95 keeps a cached version of WIN.INI to improve performance. If all
three parameters are NULL, the function flushes the cache. The function
always returns FALSE after flushing the cache, regardless of whether the
flush succeeds or fails.
Windows NT:

Windows NT maps most .INI file references to the registry, using the mapping
defined under the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\
Windows NT\CurrentVersion\IniFileMapping
Windows NT keeps a cache for the IniFileMapping registry key. Calling
WritePrivateProfileStringW with the value of all arguments set to NULL will
cause Windows NT to refresh its cache of the IniFileMappingKey for the
specified .INI file.

Bye, pf

Mimochodem, ten writeback je tusim okolo 5 sekund.

INIFILE

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 19.10.2000 18:26:14

Ahoj,
ja som s tym mal tiez velke problemi. Na chybu sa prislo az u uzivatelov.

Vyskusaj tento kod:

FileName:='C:\pokus.ini';
If FileExists(FileName) then DeleteFile(FileName);
ini:=TIniFile.Create(FileName);
ini.WriteString
... aspon desat zapisov alebo aj viacej..
Ini.Free;
> [...]
> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.198 / Virov� b�ze: 95 - datum vyd�n�: 4.10.2000

TForm s =?iso-8859-2?Q?vlastn=EDm?= titulkem

[*] Filip Hochman <filip.hochman(zv)atlas(tec)cz> - 19.10.2000 18:34:28

Diky, uz jsem to vyresil - v zasade stejne.
Myslel jsem jenom jestli se nejak jednoduse neda ten titulek odstrelit,
aby clovek nemusel vytvaret svuj vlastni okraj okna a dodelavat
Resize, kdyz uz to jednou nekdo udelal.

F.

Adam Feistner wrote:

> [...]
>
> Jestli chces, poslu ti priklad. Sorry za tu strucnost, ale mirne pospicham :-)) V pripade nejasnosti se ozvi.

[*] Jan Naiser <tua(zv)wo(tec)cz> - 19.10.2000 19:25:02

Ahoj,
prave na necem takovem pro podobnou organizaci pracuju. Programek pobezi na
routeru (WIN95) a bude monitorovat prichozi pozadavky. Melo by jit o omezeni
v urcenem casovem obdobi. Pristi tyden bych si to mel odzkouset na LAN.

Honza.

> [...]
> \_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
> _/ \\ ______| web: www.zas-me(tec)cz
> \_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436

[*] KadaneM(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz - 19.10.2000 19:46:46

Nejleps� resen� je treba Software602 LAN nebo jak se to jmenuje a ten m� v
sobe proxynu a tam se d� zamezit v urcit�ch hodin�ch pr�stup z intranetu na
internet nebo rozpojit s�t, ale to je moc drastyck�.

> [...]
> \_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
> _/ \\ ______| web: www.zas-me(tec)cz
> \_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436

---
Pr�choz� zpr�va neobsahuje viry.

princip winpopupu

[*] konference(zv)novalis.dyndns.org - 19.10.2000 19:47:14

Ahoj,
na jakem principu funguje Winpopup ve Win98?
Hodil by se priklad posilani a odchytavani novych zprav.

Moc diky,
Martin Kozusky

zablokovani listy

[*] David Papou�ek <papouscidelphi(zv)volny(tec)cz> - 19.10.2000 20:05:57

ahoj vespolek,
dokazal by mi nekdo poradit ohledne zablokovani vysunuti listy? Problem je
nasledujici. Kdyz prepnu obrazovku do full screen modu pomoci funkce
ChangeDisplaySetting v D4, a najedu mysi k hornimu okraji obrazovky, vysune
se lista SoundBlasteru (Creative Launcher se myslim jmenuje). Zadna jina
lista (Start lista Woken nebo MS Office) to nedela jenom ta od SB. Nevite
nekdo jak se toho mam zbavit? Pripadne jak otestovat jestli je aktivni a
vypnout ji po dobu nez se program vrati z full screenu? Predem dekuji za
jakoukoliv odpoved.

Papouch

INIFILE

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 19.10.2000 20:07:57

Prepacte ale predosli mail mi usiel nedopisany...

[...]

Ahned po tom...
Strings.LoadFromFile(FileName);

A uvidis co ti z toho ostane.
Chyba sa prejavovala len na Wxy.
Neprejavy sa ak sa subor pouzije po urcitej dobe po zavolani UpdateFile je
vsetko v poriadku.

Lauko.

> [...]
> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.198 / Virov� b�ze: 95 - datum vyd�n�: 4.10.2000

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 19.10.2000 20:10:13

Vime. A kdyz se podivas do archivu na www.delphi(tec)cz tak to budes vedet taky.

>Chci jej precist pri instalaci, abych zabranil kopirovani orog.
Dotycny pouzije nejaky freeware na fyzickou kopii a mas smulu.

>Kdyz to bude fungovat i pro CD, nebudu se zlobit.
Tak tady pouzije CDCLONE.

>Jestli nekdo mate dalsi zajimave napady, jak zabranit "nelegalnimu sireni
vlastniho software",
HW klic, licencni softwarovy klic.
Nejlepsim resenim je dobra podpora legalnim uzivatelum, vstricna politika
upgradu, update, skoleni atd.

>Kolega zacina programovat
A chce chranit sve vytvory? No comment.

Leos

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] x5delphi <x5delphi(zv)yahoo(tec)com> - 19.10.2000 20:14:09

SN HDD do retazca, aj cisla.

function SerialNumberStr(const PathName {napr 'C:\'} : String): String;
var
SN, MCL, FSF: DWORD;
begin
if GetVolumeInformation(PChar(PathName), nil, 0, (zv)SN, MCL, FSF, nil, 0) then
Result := Format('%x-%x', [LongRec(SN).Hi, LongRec(SN).Lo]) else Result := '';
end;

function SerialNumber(const PathName {napr 'C:\'} : String): integer;
var
SN, MCL, FSF: DWORD;
begin
if GetVolumeInformation(PChar(PathName), nil, 0, (zv)SN, MCL, FSF, nil, 0) then
Result := integer(SN) else Result:=0;
end; + ja vyuzivam na ochranu aj datum zalozenia adresaru,
malokoho to napadne a malokto to vie zmenit.
Ale pozor, mal som s tym problem na NT, svojvolne si meni datum v adresari,
nedopatral som sa preco.

function GetDirectoryDateTime(Path:string):string;
var
SR:TSearchRec;
begin
if FindFirst(Path,faDirectory,SR)=0 then
Result:=DateTimeToStr(FileDateToDateTime(SR.Time))
else Result:='';
SysUtils.FindClose(SR);
end;

function GetDirectoryDate(Path:string):string;
var
SR:TSearchRec;
begin
if FindFirst(Path,faDirectory,SR)=0 then
Result:=DateToStr(FileDateToDateTime(SR.Time))
else Result:='';
SysUtils.FindClose(SR);
end;

Ak by si chcel, porobil som si este nejake jednoduche a uzitocne funkcie na zakryptovanie Bufferu, Streameru a String-u.

VACHI

Jak zablokovat pristup na Internet?

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 19.10.2000 20:19:15

> dopustit, aby si zak delal neco jineho, nez ulozenou ulohu ? To nema
prehled
> o tom, co zaci delaji ? Fakt nechapu.
To znelo tedy tvrde...

Ale k veci.
Obratte se na spravce nebo na nekoho kdo Vas pripojil k Internetu, musite
tam nekde mit router zajistujici pristup a na nem nejaky firewall. A tam jde
nastavit odkud, kam a cim se muzete pripojovat.
Nektere umi i nastavit kdy. A mozna je tam i konfiguracni utilita, kde to
jde v nejakem rozumnem stavu nastavit treba pred vyucovaci hodinou. Zalezi
na SW firewallu.
Leos

Ikona k service

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.10.2000 20:26:43

Ahoj all,

narazil jsem na problem. Mam service, a potrebuji, aby k nemu
svitila ikona v prave casti taskbaru (u hodin). Service se startuje driv
nez taskbar, kdyz se uzivatel odloguje a znovu priloguje, ikona
take zmizi. Nevite nekdo, jak odchytit vytvareni taskbaru?

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 19.10.2000 20:45:45

Tohle jsem nasel na UDDF, mohlo by to fungovat i na diskety:
SerialNum : pdword;
a, b : dword;
Buffer : array [0..255] of char;
begin
if GetVolumeInformation('c:\', Buffer, SizeOf(Buffer), SerialNum, a, b,
nil, 0) then
Label1.Caption := IntToStr(SerialNum^);
end;

Mimochodem, proc ani takova firma jako Microsoft nechrani svoje CD proti
kopirovani? Protoze je jim jasne, ze lze kazdou ochranu prolomit. Ale to jen
tak na okraj, jen at si s tim tvuj kolega pohraje.

From: "Zapl�k" <zaplik(zv)volny(tec)cz>>Zdravim.
> [...]
>aktualizuje. Pokud nekdo vite o jednoduchem reseni, nebo jine komponente,
>ktera by tohle zvladala automaticky, budu moc rad za zverejneni.

zaplik(zv)volny(tec)cz

problem s Foxpro tabulkami

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.10.2000 06:54:39

Pristup pres ODBC, a to jeste ne ve vsech pripadech, ale mas mnohem vetsi
sanci nez pres nativni ovladac BDE. Ty bys chtel, aby mel BDE v sobe
implementovany vsechny funkce FoxPro pripadajici v uvahu ?

From: "Roman Toda" <toda(zv)technickenormy.com>> Mam problem s otvorenim FoxPro tabulky na ktorej su vytvorene indexy
pomocou
> [...]
> nej musim citat udaje pre tlacove vystupy.
>
> Nevie mi niekto poradit ako sa da s takouto tabulkou pracovat z Delphi?

problem s Foxpro tabulkami

[*] Tom� Vlad�k������V��?���o�� - 20.10.2000 06:56:54

Tak si vytvor pro kazdy vystup "nezivou" kopii potrebneho a to si zmrs jak
chces.
A nebo k tabulce nepristupuj pres DBE, ale pres nejakou Microsofti
technologii ...

Jednou jsem tahal data z nejake tabulky z VIsualFoxPro5 a ta mela "zmrsenou"
definici sloupcu (cast hlavicky byla naplnena nulami) - musel jsem na
binarni urovni upravit zahlavi DBF souboru, aby to bylo stravitelne pro BDE

Interbase - textovy blob v Insertu

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 20.10.2000 07:19:26

Ahoj,
chci si overit, zda neexistuje nejaka cesta, jak zadat textovy blob
(SUB_TYPE TEXT) primo z ISQL (ibaccess, wisql,...) do prikazu INSERT.

Proste neco jako:
insert into clanky(id,obsah) values (1,'Tady je BLObova polozka');
Interbase napise chybu: CONVERSION ERROR FROM STRING "BLOB".

Z programu pres kurzor to jde, ale z ISQL?

Diky
Leos

TreeView

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 20.10.2000 07:26:56

Odpoved pro Alese:

> [...]
>mnoho.
>To si musim ke kazde polozce jeste nekam hazet jeji Node? A co kdyz to mam

Zdravim!
Naplnit TreeView muzes z DBtabulky treba takhle:

procedure NaplnTree;
Var
I : integer;
Node : TTreeNode;
begin
I := 0;
with DBTable do
begin
IndexName := 'ID_IDX';
First;
while not EOF do
begin
if FieldByName('Otec').AsInteger = I then
begin
Node := TreeV.Items.Add(Node,FieldByName('Nazev').AsString;
end;
if FieldByName('Otec').AsInteger > I then
begin
Node := TreeV.Items.AddChild(Node,FieldByName('Nazev').AsString;
I := FieldByName('Otec').AsInteger;
end;
if FieldByName('Otec').AsInteger < I then
begin
Node := TreeV.Items[TreeV.Items.Count-1].Parent;
Node := TreeV.Items.Add(Node,FieldByName('Nazev').AsString;
I := FieldByName('Otec').AsInteger;
end;
Next;

Dale s TreeView se pracuje nasledovne:
TreeView.Selected - vybrany node
TreeView.Selected.AbsoluteIndex - absolutni pozice ve strome, odpovida ID

Vice najdes v helpu. Nektere Tree komponenty maji i specialni format souboru
pro ulozeni metodou SaveToFile. Zpetne nacteni i nekolika tisic node je pak
velmi rychle. Ja pouzivam komponentu TreeNT od Dipl. Ing. Mike Lischke viz
http://www.lischke-online.de/Controls.html je perfektni a je free.

Ing. Igor Vodi�ka
informa�n� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

---
P��choz� zpr�va neobsahuje viry.

CommandTimeout a ADOStoredProc

[*] V�clav Nov�k����)^����hq�'z�� - 20.10.2000 07:29:22

Dobry den,

poradte prosim s problemem propojeni pres ADO connection na MSSQL 7.0. Text Query je dlouhy a potrebuji jej provest
pres StoredProc. Samotne query z teto procedury se provadi 42 sec v QueryAnalyzeru, takze default hodnota CommandTimeout
pro StoredProc nepostacuje. Snazim se ji menit mnoha zpusoby - nedari se, vzdy to po 30sec. spadne. Podivne je, ze nize uvedena zmena Timeout se pres Watches zobrazi jako provedena na ADOStoredProc1.Connection.CommandTimeout, ale pri stejnem zobrazeni na ADOStoredProc1.CommandTimeout stale zustava 30 sec. Pritom pri napovede na ADOStoredProc1. zadne CommandTimeout neni, je az na ADOStoredProc1.Connection. Co tedy ovlivni dobu cekani EXE na vysledek StoredProc ?
Mate s tim nekdo zkusenosti ?
with ADOStoredProc1 do

begin

Active:=false;

ProcedureName:='ExecQuery';

Parameters.AddParameter;

Parameters.Refresh;

Connection.CommandTimeout:=300;

Parameters.ParamByName('(zv)Text').DataType := ftString;

Parameters.ParamByName('(zv)Text').Value:=ADOQuery1.SQL.Text;

ExecProc;

end;

Diky za zachranu.

Vaclav Novak

TRxRichEdit

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 20.10.2000 07:47:01

>Na ramecky tabulek musis mit "Riched 3.0 Update" od MS.
>Jen upozornuju, ze se neprida zadna riched30.dll, ale upgraduje se
>riched20.dll a riched32.dll.

Dotaz: nevite kde se ten UpDate da stahnout?
Diky

[...]

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.10.2000 07:50:20

Naopak - pro vyvoj vyuzivam pouze Win98 a ve velmi vyjimecnych pripadech ten
program jede na WinNT popr W2k.

Milan Tome�
Vedouc� program�tor - analytik
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/33197
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
>
> Ahoj,
>
> patrne jsi pouzival NT, tento problem se projevuje jen u Win9x, viz
> dokumentace k funkci WriteProfileString.

Skryti Apl pri startu

[*] Vojtek Jiri <j_vojtek(zv)del(tec)cz> - 20.10.2000 07:54:12

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Nazdar tenhle problem se tu resil jiz nekolikrat a je v to archivu. Velice
elegantnim resenim je ze do OnCreate hlavnih formulare vlozis

Application.ShowMainForm:=False;

a hlavne se nemusis starat o zadne handle apod. Pokud vsak chces svou
aplikaci zaregijako sluzbu je to nejak takhle (nejsem si uplne jist
spravnosti)
ShowWindow(handle,SW_HIDE) to tam mas to by melo skovat app z taskbaru
function RegisterServiceProcess(dwProcessID,dwType:Integer):Integer;stdcall;
external 'KERNEL32.DLL';

RegisterServiceProcess(GetCurrentProcessID, 1); a je to jako sluyba ciye
neni ani v tasklistu

Doufam ze pomohlo :-) zatim J. Vojt.

[...]

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.10.2000 07:56:21

Tak se necilte :(
Ale jestli jsem si to dobre prelozil, tak se tam rika neco o tom, ze Win95
si nechava cachovanou verzi WIN.INI - o jinem souboru(ech) tam neni rec !!!
A ja nepouzivam WIN.INI !!!

Milan Tomes

> [...]
> specified .INI file.
>
> Bye, pf
>

> Mimochodem, ten writeback je tusim okolo 5 sekund.

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.10.2000 07:59:22

Tak fajn - zde je ukazka OSTREHO kodu, ktery pouzivam v jedne aplikaci:

procedure Save_Params;
var
Ini : TIniFile;
Version : string;
Reg : TRegistry;

begin
with TJclFileVersionInfo.Create(Application.exeName) do begin
Version := FileVersion;
Destroy;
end;
Reg := TRegistry.Create;
try
Reg.RootKey := HKEY_CURRENT_USER;
Reg.OpenKey('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run', false);
if Params.RunOnStartup = true then
Reg.WriteString('FinTicker', Application.ExeName)
else begin
if Reg.ValueExists('FinTicker') then
Reg.DeleteValue('FinTicker');
Reg.CloseKey;
Reg.Free;
end;
Ini := TIniFile.Create(getFileDir(Application.exeName)+IniFileName);
try
Ini.WriteString('General', 'Version', Version);
Ini.WriteInteger('Colors', 'CaptionActiveColor',
Params.CaptionActiveColor);
Ini.WriteInteger('Colors', 'CaptionInactiveColor',
Params.CaptionInactiveColor);
Ini.WriteInteger('Colors', 'PrefixActiveColor',
Params.PrefixActiveColor);
Ini.WriteInteger('Colors', 'PrefixInactiveColor',
Params.PrefixInactiveColor);
Ini.WriteInteger('Colors', 'ScrollingTextColor',
Params.ScrollingTextColor);
Ini.WriteInteger('Colors', 'BackgroundColor', Params.BackgroundColor);
Ini.WriteInteger('User', 'b_FinCentrum_URL', Params.b_FinCentrum_URL);
Ini.WriteString('User', 'UserName', EncodeText(Params.UserName));
Ini.WriteString('User', 'Password', EncodeText(Params.Password));
Ini.WriteInteger('Program', 'Refresh', Params.Refresh);
Ini.WriteInteger('Program', 'ScrollingSpeed', Params.ScrollingSpeed);
Ini.WriteInteger('Program', 'FontHeight', Params.FontHeight);
Ini.WriteBool('Program', 'MagneticEdges', Params.MagneticEdges);
Ini.WriteInteger('Position', 'Left', Params.Left);
Ini.WriteInteger('Position', 'Top', Params.Top);
Ini.WriteInteger('Position', 'Width', Params.Width);
Ini.WriteInteger('Connection', 'ConnectionType', Params.ConnectionType);
Ini.WriteInteger('Connection', 'Connection', Params.Connection);
Ini.WriteString('Connection', 'ConnectionName', Params.ConnectionName);
Ini.WriteString('Connection', 'RAS_UserName',
EncodeText(Params.RAS_UserName));
Ini.WriteString('Connection', 'RAS_Password',
EncodeText(Params.RAS_Password));

Ini.WriteBool('Messages', 'PX_D', Params.PX_D);
Ini.WriteBool('Messages', 'PX_50', Params.PX_50);
Ini.WriteBool('Messages', 'SPAD', Params.SPAD);
Ini.WriteBool('Messages', 'Kontinual', Params.Kontinual);
Ini.WriteBool('Messages', 'RMS', Params.RMS);
Ini.WriteBool('Messages', 'Zpravy', Params.Zpravy);
Ini.WriteBool('Messages', 'Komentare', Params.Komentare);
Ini.WriteBool('Messages', 'FinSIDER', Params.FinSIDER);
Ini.WriteBool('Messages', 'Portfolia', Params.Portfolia);
Ini.WriteBool('Messages', 'Kurzy', Params.Kurzy);
Ini.WriteBool('Messages', 'Kurzy_All', Params.Kurzy_All);
Ini.WriteBool('Messages', 'Kurzy_EUR', Params.Kurzy_EUR);
Ini.WriteBool('Messages', 'Kurzy_USD', Params.Kurzy_USD);
Ini.WriteBool('Messages', 'Kurzy_GBP', Params.Kurzy_GBP);
Ini.WriteBool('Messages', 'Kurzy_YPN', Params.Kurzy_YPN);
Ini.WriteBool('Messages', 'SharesView', Params.SharesView);

Ini.WriteBool('Proxy', 'Use', Params.Use_Proxy);
Ini.WriteString('Proxy', 'Host', Params.Proxy_Host);
Ini.WriteInteger('Proxy', 'Port', Params.Proxy_Port);
finally
Ini.Free;

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
> ... aspon desat zapisov alebo aj viacej..
> Ini.Free;> > Nerekl bych - pouzivam je ve vsech aplikacich psanych v

Decision Cube

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.10.2000 08:02:17

On 19 Oct 2000, at 13:07, Petr Vones wrote:

> [...]
> (http://www.itecuk.com/delmag/dmdisk.htm). Pokud vim, tak ale Decision
> Cube obsahuje dost chyb, tusim ze Zbysek s tim ma nejake zkusenosti

V D4 jsem predvadel jeden excelentni pad, v D5 uz to bylo
opravene.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

INIFILE

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.10.2000 08:03:25

Tak to ano, ale ja to delam tak, ze pri startu aplikace si nactu veskera
nastaveni do nejakeho pole (zas az tak moc polozek tam neni) a pri ukonceni
to ulozim. Toto je snad ta (alespon pro me) nejlepsi cesta.

Milan Tomes

> [...]
> Chyba sa prejavovala len na Wxy.
> Neprejavy sa ak sa subor pouzije po urcitej dobe po zavolani UpdateFile je

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 20.10.2000 08:05:14

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
ahoj, zkus
application.ShowMainForm:=false;

vitek.
[...]

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.10.2000 08:07:36

A co jiz v designu nastavit visible Main formu na false ??? Nejsem si jisty,
ale za zkousku nic nedas :)

Milan Tomes

[...]

[*] Vetrak <vetrak(zv)datalock.sk> - 20.10.2000 08:10:49

Pokial chces pristup na DBF tabulku ( teda sucasny pristup ) mas viacero
moznosti :
- konekt cez BDE, tu si musis dat pozor na neuplne moznosti BDE ( napr.
prikaz ALLTRIM nepozna, ...). V tomto pripade je riesenie v uprave povodneho
programu, ktory pracuje z DBF.
Daj si este pozor na jednu vec. FoxPro pracuje rozdielne s praznou hodnotou
polozky ( je rozdiel, ci bol zaznam len doplneny, alebo sa s nim uz
pracovalo, v oboch pripadoch su ine znaky v prazdnej polozke ) a s tymto ma
BDE tiez velke komlikacie.

- ODBC + vsetky technologie zalozene na nom. Je to zaujimave ale technologia
od MS ( ODBC ) ma problem s technologiou vlastnenou MS ( FoxPro). Staci ak
pred vytvorenim indexu vo FoxPro pouzijes napr. prikaz SET COLLATE TO
"xxxxx" a ODBC vo vacsine pripadov nedokaze otvorit DBF.

- Nativne komponenty na pristup k DBF ( pozri si www.kylecordes.com ,
ospravedlnujem sa, adresu pisem z hlavy ). Nie ze by to bolo nejake
univerzalne riesenie, ale stale lepsie ako ziadne. Vyskusaj viacere
komponenty a pouzi najvhodnejsiu podla tvojich moznosti ( free, platena...).

A aby som nezabudol, daj si pozor na diakritiku, teda na kodovu stranku, s
ktorou pracujes ty a s ktorou pracuje povodny program. Inak to je tiez pekna
chutovka v BDE, neuplne kodove stranky...

D.