Skryti Apl pri startu

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 20.10.2000 08:10:09

Nestacilo by dat do WindowState hlavniho formulare wsMinimized?
Otazka je, co je mysleno skrytim aplikace. Toto funguje zrejmym
zpusobem - aplikace je spustena jako minimalizovana.

On 19 Oct 2000, at 15:05, Lumir Karas wrote:

Ahoj delfini,

potrebuju poradit jak mam skryt mou apl. pri jejim spusteni. Zkousel jsem to pres OnActivate, OnCreate, OnShow s prikazy

Visible=False;
ShowWindow(Application->Handle, SW_HIDE);

ale stale nic. Dela to vyjimky nebo to nefunguje. Poradte nekdo, prosim.

Predem dekuji, Lomikar.

Z.Kalhous

New BDE 5.11 Merge Module provides support for MSI

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.10.2000 08:25:59

Preji vsem pekneho dne,

pokud jeste pouzivate BDE, pak vas to bude zajimat...

Slavek

Od: Jiri Novotny [SMTP:NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz]
Odesl�no: 20. ��jna 2000 10:34
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Poslat mail+priloha z programu

[...]

Ma logiku, ze true<false?

prave jsem narazil na takovyzajmavy detail v RxMemoryData.

Mam nekolik sloupcu typu string a jeden typu Boolean. Do tabulky se nactou
udaje typu: JmenoSouboru/Adresare, velikost,datum... a do Boolean sloupce se
zapise true, pokud se jedna o adresar - v opacnem pripade (jde o soubor)
false. Potrebuju nyni setridit vsechny polozky 'klasickym tridenim' -
nejprve slozky podle abecedy a pak soubory podle abecedy.

SortOnFields('CD;Folder;Name',true,false); // Folder je typu boolean a
urcije, zdali jde o adresar

toto setrizeni vsak setridi i hodnoty ve sloupci Folder podle abecedy, tj.
nejprve false a pak true. To ma za nasledek, ze mam v tabulce nejprve
soubory a pak teprve slozky.

Zatim jsem to vyresil tak, ze jsem to predelal ze sloupce typu Boolean na
String a zapisuju bud A nebo N (true,false). Nebo by stacilo sloupec Folder
prejmenovat na File a jako true oznacovat soubory... taky moznost.

Stejne by mne ale zajimalo, jestli se trizeni sloupcu boolean da nejak
zmenit...
Treba se daji setridit dva string sloupce vzestupne a soucasne boolean
sloupec sestupne???

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent
Win98 a Win2k, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Ikona k service

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.10.2000 11:10:28

> [...]
> uzivatele a zacit znovu periodicky testovat...

MS tvrdi, ze system generuje zpravu pri prihlaseni / odhlaseni uzivatele
(wm_userchanged) _VSEM_ oknum. ALE nikdy jsem ji nevidel :-(. Pokousel jsem
se o to nekolikrat ale handler zprav nikdy takovou hlasku nedostal. Mozna
musi byt splneny nejake dalsi podminky, ale nenasel jsem zadnou zminku o tom
jake :-(

Mel nekdo vetsi stesti?

> No mozna existuje i lepsi reseni (:-)

existuje :-)

D. Toman

Skryti Apl pri startu

[*] Michal Rezek <rezekm(zv)natur.cuni(tec)cz> - 20.10.2000 11:11:44

Vojtek Jiri wrote:

> [...]
> Velice elegantnim resenim je ze do OnCreate hlavnih formulare
> vlozisApplication.ShowMainForm:=False;a hlavne se nemusis starat o
> zadne handle apod. Pokud vsak chces svou aplikaci zaregijako sluzbu je
> to nejak takhle (nejsem si uplne jist spravnosti)
> ShowWindow(handle,SW_HIDE) to tam mas to by melo skovat app z
> taskbarufunction
> RegisterServiceProcess(dwProcessID,dwType:Integer):Integer;stdcall;
> external 'KERNEL32.DLL';
> RegisterServiceProcess(GetCurrentProcessID, 1); a je to jako sluyba

Tohle jsem zkousel taky, funguje to, ale ne pod NT.......ty hlasej chybu
'vstupni bod procedury RegisterServiceprocess nebylo mozno v knihovne
kernel32.dll najit.
Nasel jsem neco v predchozich debatach a je to pry kvuli tomu, ze pod NT
se procedury z dll volaji trosku jinak. Kdybyste nekdo vedel jak,
poradte :-)

M.

INIFILE

[*] Ji�� Sobotka <Jiri.Sobotka(zv)upol(tec)cz> - 20.10.2000 11:18:32

Kdyz to tak sleduju, tak bych to s dovolenim malicko upresnil.

I kdyz praci s TIniFile ukoncim tak, ze nevolam UpdateFile, ale pouze Free
(v Delphi 2 ani zadna metoda UpdateFile neni), tak hodnoty, ktery jsem do
toho ini souboru zapsal se samozrejme ulozi, nikam se neztrati.
ALE for je v tom, ze protoze Windows pouzivaji pro pristup k ini souborum
cache, tak se zmena v onom ini souboru nemusi projevit okamzite, klidne
muze trvat i nekolik vterin, nez se Windows rozhodnou, ze data z cache
zapisou na disk.

Bezny pouziti ini souboru je k ukladani nastaveni programu. Takovej ini
soubor je porad v jednom adresari, nikam se nepresouva. K pristupu k nemu
se pouzivaji POUZE API funkce WritePrivateProfileString a dalsi (TIniFile
taky vyuziva prave tehle funkci). Z toho vyplyva, ze o celou praci s ini
souborem se staraji Windows, a tak je ciste jejich vec, jak to delaji.
Dokud tohle plati, vsechno je bez problemu.
Problemy nastanou az v pripade, kdyz uzivatel zacne pristupovat k ini
souboru primo, bez pouziti funkci systemu. Zda se, ze programatori Windows
proste nepocitali s tim, ze by nekdo takovej primej pristup potreboval - a
maji pravdu, pokud se ini soubory pouzivaji tak, jak byly puvodne
zamysleny, tak zadnej primej pristup k nim opravdu potreba neni.
No a v pripade ze se rozhodnu, ze vyuziju ini souboru napriklad k ukladani
dat z moji aplikace a vim, ze k tomu ini souboru budu potrebovat
pristupovat primo (napr. ho ze sveho programu kopirovat), tak o tom proste
dam Woknum vedet, at uz pomoci TIniFile.UpdateFile a nebo primo zavolanim
WritePrivateProfileString s prazdnejma parametrama.

Je to tak proste ... :-)
Sob

TreeView

[*] Roman Budinec <roman(zv)ttc-telecom.sk> - 20.10.2000 11:26:40

Da sa v TTreeView komponente zmenit styl pisma pre jednotlive uzly?
Ak ano, Ako?

mailto:budinec_roman(zv)ttc-telecom.sk

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 20.10.2000 11:26:03

Hm a jak to dopadne, kdyz mu havaruje disk? Nainstaluje to na novy disk
(licenci prece ma) a ejhle, ono to nechodi! Pokud by se jednalo o nejakou
kritickou aplikaci, na ktere napriklad zavisi chod velkeho oddeleni, vznikla
by pikantni situace a kdovi jak by to skoncilo.
program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

[...]

Email - client

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.10.2000 11:27:50

ShellExecute(... MailTo:adresa(zv)domena(tec)cz...);

Jan Fiala

From: <morzol(zv)atlas(tec)cz>>Jak spustit implicitniho e-mail klienta (napr. Ms Outlook) s nastavenou
e-mail adresou ?

>D�ky.

problem s Foxpro tabulkami

[*] Roman Toda <toda(zv)technickenormy(tec)com> - 20.10.2000 11:31:27

Bohuzial nemozem si stale robit jej kopiu, lebo je velmi casto a tabulka je
velka.
Skusil som ODBC. Tam sice tabulku "precitam" (fieldy, strukturu...) ale pri
zobrazeni dat v gride mi hlasi "Number not valid" - a tomu nerozumiem uz
vobec .

RT

BDE

Poslat mail+priloha z programu

[*] volcik(zv)email(tec)cz - 20.10.2000 11:36:07

Zdravim
V Delphi je na to priklad (...\Delphi5\Demos\FastNet\Smtp\smtpdemo.dpr), je
to docela srozumitelne, jenom jednu vec nevim. K cemu se zadava cislo portu
a jak ho zjistim (NMSMTP1.Port := ...) ? Napovite mi nekdo ??? Diky. D.V.

EMAIL.CZ - Va�e po�ta je v�dy s V�mi
http://www.email(tec)cz

problem s Foxpro tabulkami

[*] Roman Toda <toda(zv)technickenormy(tec)com> - 20.10.2000 11:37:09

> Pristup pres ODBC, a to jeste ne ve vsech pripadech, ale mas mnohem vetsi
> sanci nez pres nativni ovladac BDE. Ty bys chtel, aby mel BDE v sobe
> implementovany vsechny funkce FoxPro pripadajici v uvahu ?

Mne samozrejme staci, aby mi to otvorilo ako DBD bez indexov (readonly).
Myslel som, ze by mohlo existovat nieco ako callback v BDE v ktorom by sa
dalo povedat "nevadi, ze nevies pouzit indexy - tabulku otvor!"

RT

FindFirst - Incompatible types

[*] Mgr. Daniel Schmidt <dschmidt(zv)centrum.sk> - 20.10.2000 12:05:39

SysUtils.FindClose(s); //takto by to myslim mohlo ist

Daniel Schmidt

> Priklad 2 - nefungujuci :
> -------------------------
> program Project2;
> {$APPTYPE CONSOLE}
> uses SysUtils,windows;
>
> var s:TSearchRec;
> begin
> sleep(1000);
> FindFirst('c:\*.*',faAnyFile,s);
> FindClose(s); //.................<<--Tu je popisovany problem...
> end.
> -------------------------

FindFirst - Incompatible types

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 20.10.2000 12:12:26

Martin Zachar <PACHIMAT(zv)rocketmail.com> wrote:

> var s:TSearchRec;
> begin
> sleep(1000);
> FindFirst('c:\*.*',faAnyFile,s);
> Sysutils.FindClose(s); file://.................<<--Tu je popisovany
problem...
^^^^^^^^
Tady musis uvest uplne kvalifikovany odkaz na funci

> end.

FindFirst - Incompatible types

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 20.10.2000 12:22:37

Bud napis unit Windows pred unit SysUtils a nebo pouzijes lepsi variantu, ze
pouzijes zapis kodu SysUtils.FindClose(SearchRec)
(zaklady jazyka Pascal)

> [...]
> end.
> Yahoo! Messenger - Talk while you surf! It's FREE.

INIFILE

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 20.10.2000 12:28:33

Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> wrote:

> Ale jestli jsem si to dobre prelozil,
> tak se tam rika neco o tom, ze Win95
> si nechava cachovanou verzi WIN.INI

Clovece, mas pravdu, ale to je bug v dokumentaci M$, protoze ty souboru jsou
evidentne cachovane vsechny. Schvalne jsem se dival i do MSDN a i tam je
uplne stejny text jako u WriteProfileString, coz je prave funkce pro
manipulace s WIN.INI souborem.> o jinem souboru(ech) tam neni rec !!!
> A ja nepouzivam WIN.INI !!!

O.K., ten zpozdeny writeback se ti projevi v okamziku, kdy s .INI souborem
zacnes pracovat jako s beznym diskovym souborem viz priklady z jinych mailu,
protoze na urovni API se s nim jako se souborem nepracuje - manipuluje se s
nim jako s jednotlivymi polozkami resp. sekcemi pomoci
Get/WritePrivateProfileString, ktere jsou mapovany do pameti o max.
velikosti 64 kB.

Bye, pf

FindFirst - Incompatible types

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 20.10.2000 12:31:07

> [...]
> "Incompatible types:'Cardinal' and "TSearchRec'."
>
> Poradi mi niekto ako pretypovat danu premennu, resp. ako vyriesit tento

Zkus 2 moznosti.

1. Nekdy v tomhle pripade pomuze prehodit poradi unit v uses.

2. Napis to primo
SysUtils.FindClose(s);

Radim

> [...]
> end.
> *************************
> Priklad 2 - nefungujuci :
> -------------------------
> program Project2;
> {$APPTYPE CONSOLE}
> uses SysUtils,windows;
>
> var s:TSearchRec;
> begin
> sleep(1000);
> FindFirst('c:\*.*',faAnyFile,s);
> FindClose(s); file://.................<<--Tu je popisovany problem...
> end.
> Yahoo! Messenger - Talk while you surf! It's FREE.

Email - client

[*] Milan Tomes <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.10.2000 12:32:58

shellExecute(Application.Handle, PChar('open'),
PChar('mailto:mailova_adresa_kam_chces_neco_odeslat'), nil, nil, SW_SHOW);

Pokud by mu vadilo to PChar('open') tak tam misto toho dej nil

Milan Tomes

> Jak spustit implicitniho e-mail klienta (napr. Ms Outlook) s
> nastavenou e-mail adresou ?
>
> D�ky.

FindFirst - Incompatible types

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 20.10.2000 12:35:46

Mel jsem podobny problem, kdyz jsem daval fungujici unit do DLL. Vyresilo se
to tim, ze se misto FindClose musi napsat SysUtils.FindClose.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

[...]

[*] Cibulka Karel <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2000 12:36:11

Jednoduche reseni:

misto FindClose psat SysUtils.FindClose nebo zkusti prohodit poradi
importovanych unit (Windows dat pred SysUtils); unita Windows totiz
deklaruje funkci stejneho jmena, ktera prekryje pascalovskou verzi.

K.C.

> [...]
> end.
> Yahoo! Messenger - Talk while you surf! It's FREE.

TreeView

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 20.10.2000 12:42:58

| Da sa v TTreeView komponente zmenit styl pisma pre jednotlive uzly?
| Ak ano, Ako?

takto:

procedure TNotesForm.tvTreeCustomDrawItem(Sender: TCustomTreeView;
Node: TTreeNode; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);
begin
with tvTree.Canvas do begin
if not Node.HasChildren then
Font.Color := clBlue;
end; Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.10.2000 12:49:48

Presne tak - ale tusim, ze staci jenom zformatovat disk a uz se zmeni
seriove cislo.

Milan Tomes

*************************************

[...]

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 20.10.2000 12:49:10

Proc ne, ale ma to jednu nevyhodu. Zakaznikovi spadne disk (musi ho
naformatovat), nebo proste koupi novej a sw zase nefunguje... Myslim, ze
te potom nebude mit moc rad...

---
[...]

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 20.10.2000 12:51:19

Misto jenom "FindClose" tam dej "System.FindClose" (nejsem si 100% jist,
jesli je to v SYSTEMu, ale asi jo...) To System.XXX je odkaz na unitu,
kde ta funkce je.

Martin Zachar wrote:

> [...]
> Yahoo! Messenger - Talk while you surf! It's FREE.
> http://im.yahoo.com/

Kolik pameti RAM umi obhospodarit WIN 98

[*] Ji�� Vojtek - 20.10.2000 12:52:38

Nejsem si jist co se tyce oken ale bacha na Zakladni desku ta miva sva
omezeni
J. Vojt.

[...]

MS SQL 7 - chyba Access Violation occurred reading

[*] Tom� Vlad�k������V��?���o�� - 20.10.2000 12:53:14

Zkusil jsem DELETED prejmenovat na ARCHIVED, ale vysledek je stejny :-(

T.

Poslat mail+priloha z programu

[*] Martin Lebeda <lebeda(zv)qiss(tec)cz> - 20.10.2000 12:57:19

On 20 Oct 2000, at 8:33, Jiri Novotny wrote:

> Takze abych to shrnul:
> - existuji nejake komponenty, ktere umi poslat mail s prilohou?

na adrese http://www.hoerstemeier.com/delphi.htm je balik
"Internet components V0.2 and ICMP V0.3", ktery to resi:

...POP3, SMTP and Mail (including MIME for file attachments)...

Velmi jednoduche pouziti, priklady jsou prilozeny.

Ja jsem zkousel jen stahovani posty pres POP3 a odesilani prez
SMTP, bylo to bez problemu.

Martin

Instalace Interbase 6.0

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 20.10.2000 13:01:53

DDV:

- IB6 ma DLL, ktere se puziva pro setup "tichych instalaci", neco o tom uz
slo i v konferenci.
- Stahni si zdrojak Controll panel appletu InterbaseManager, ten pozna, zda
je nebo neni IB instalovana a podivaj se, jak to delaji autori -- Open
source ma sva pozitiva.

Jinak, pokud by jsi to chtel zjistovat z servisu, tak fce se podivej do
helpu a hledej "Service Control Manager" SCM. Tam jsou odkazi na API fce pro
praci se servisy, takze se da zjistit, napr zda je servis daneho jmena
instalovan...

Rohodne bych nesel cestou koukani se do registry, tam muze dojit ke zmene,
kdezto API by melo zustat. Bihuzel, nevim, jak moc bud etento postu
pouzitelny na Wir9x... tam se SCM moc nepochodis.

a.

> Zdravim a mam jeden zakerny dotaz.
>
> Delam instalacni sadu pro nas software. V teto sade chci
> integrovat a tise
> instalovat %SUBJ% a narazil jsem na problem, jak zajistit spusteni
> IBGuardu. Kde co jak zapsat do registru tak, aby toto bezelo
> jak na W 9x (
> jako EXE - to bych jeste zvlad) a na Win NT 4.0 a W2000 jako servis.
>
> A jak detekovat existenci IB serveru vcetne jeho verze?

Ikona k service

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2000 13:03:54

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> MS tvrdi, ze system generuje zpravu pri prihlaseni / odhlaseni uzivatele
> (wm_userchanged) _VSEM_ oknum. ALE nikdy jsem ji nevidel :-(. Pokousel jsem

Ahoj,

podle popisu ji posila vsem top-level oknum, takze by jsi ji mel byt schopen
odchytit v TApplication, pomoci TApplicationEvents.OnMessage.

Petr Vones, amatersky programator
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/

FindFirst - Incompatible types

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.10.2000 13:07:36

On 20 Oct 2000, at 0:24, Martin Zachar wrote:

> [...]
> pri funkcii FindClose hlasit chybu:
> "Incompatible types:'Cardinal' and "TSearchRec'."

Protoze v obou unitach jsou funkce stejneho jmena, bere Delphi
funkci z naposledy vyjmenovane unity. Takze budto prehod
SysUtils a Windows, nebo uved SysUtils.FindClose.

TreeView

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 20.10.2000 13:18:30

Pouzij TreeNT, tato komponenta je opravdu dobra.
Link na ni zde jiz probehl (ja je neznam).

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 20.10.2000 13:26:29

DDV,

Navrh:
Napsat tu aplikaci do taskabru (predpokadam asi TrayIcon...) jako samostatny
programek,ktery se bude pres PIPEu komunikovat servisem? Tato aplikace by
pak mohla bt mormalne ve startup-u.

a.

> [...]
> nez taskbar, kdyz se uzivatel odloguje a znovu priloguje, ikona
> take zmizi. Nevite nekdo, jak odchytit vytvareni taskbaru?

[*] MDvorak(zv)csas(tec)cz - 20.10.2000 13:36:08

Jo, takoveto finty se pouzivaji napr. pro TrayIcony k Device driverum.

M. Dvorak

> [...]

> take zmizi. Nevite nekdo, jak odchytit vytvareni taskbaru?

Kolik pameti RAM umi obhospodarit WIN 98

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2000 13:45:04

From: "Pavel Medek" <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz>
> Vim, ze jeste snad u WIN 95 bylo omezeni 128 MB, t.j. ze i kdyz tam bylo
> fyzicky vice tak se s vykonem pocitace nic nedelo.

Ahoj,

to neni omezeni, ale spise hranice od ktere jiz nema smysl zvysovat velikost
RAM. Co se tyce optimalni velikosti, u NT je to asi minimalne 128M.

Petr Vones, amatersky programator
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/

Poslat mail+priloha z programu

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.10.2000 13:54:48

pro SMTP je to standardne 110 a pro POP3 je to standardne 23

> [...]
> cislo portu
> a jak ho zjistim (NMSMTP1.Port := ...) ? Napovite mi nekdo ??? Diky. D.V.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.10.2000 14:13:38

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> podle popisu ji posila vsem top-level oknum, takze by jsi ji mel byt
schopen
> odchytit v TApplication, pomoci TApplicationEvents.OnMessage.

1) nepouzivam unit Form ani jsem netestoval zda WM_USERCHANGED aplikaci
pouzivajici TForm chodi
2) WM_USERCHANGED zprava nikdy nevlezla do meho handleru zprav okna
3) co je to vlastne top-level okno?

http://msdn.microsoft.com/library/ddkdoc/win95ddk/network_0514.htm
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/winui/windows_6iec.htm

Poslat mail+priloha z programu

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 20.10.2000 14:16:20

Nezadavej tam nic. Neni to potreba.

From: "Roman Toda" <toda(zv)technickenormy.com>> > Pristup pres ODBC, a to jeste ne ve vsech pripadech, ale mas mnohem
vetsi

> [...]
> Myslel som, ze by mohlo existovat nieco ako callback v BDE v ktorom by sa
> dalo povedat "nevadi, ze nevies pouzit indexy - tabulku otvor!"

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 20.10.2000 14:29:06

Cislo portu se udava kvuli tomu, aby bylo zrejme, ktera aplikace na dane IPadrese (pocitaci) ma pozadavek zpracovat. Pokud vim tak pro mail se pouziva port 25. Mel by se doplnit defaultne pri umisteni komponenty na formular (resp. pri vytvoreni jeji instance).

Od: volcik(zv)email(tec)cz [SMTP:volcik(zv)email(tec)cz]
Odesl�no: 20. ��jna 2000 11:36
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Poslat mail+priloha z programu

[...]

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.10.2000 14:37:01

Jak uz jsem psal - ja to asi vyuzivam tak jak to u M$ chteli a zamysleli :)
Pri startu nactu, v prubehu zpracovani si to ukladam v ramci programu a pri
ukonceni zapisu.

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
> P��choz� zpr�va neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.198 / Virov� b�ze: 95 - datum vyd�n�: 4.10.2000

Kolik pameti RAM umi obhospodarit WIN 98

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.10.2000 14:42:15

co ja vim tak W98 umi max. 256 MB

Milan Tomes

> [...]
> (adresovat)
> respektive kolik pameti jeste ovlivni vykon pocitace.

OT: RE: Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 20.10.2000 15:04:33

Myslim, ze nema zmysel spekulovat nad nejakou brutalne silnou ochranou.

1.) Zakaznik, ktory Ta chce osrat, Ta osere vzdy (budes sa s nim hadat, ze
instaloval na iny disk?)
2.) Ak je Tvoj soft VELMI popularny, alebo si za to niekto zaplati, crackne
Ti ho nejaky Rus za 10$
mozeme teraz polemizovat o pouziti protectoru, ale VSETKO sa da rozbit.

Myslim ,ze sa na temu ochrany popisalo dost: vid archiv www.delphi(tec)cz

Preto som aj dal OT ... :-)

S pozdravom
Patrik

[...]

OLE

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 20.10.2000 15:20:49

Zdravim,

zjednodusene lze rici, ze vsechny COM objekty se uvolnuji samy, jakmile
skonci platnost promenne, v ktere je ulozen odkaz na ten objekt.

Od: <volcik(zv)email(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odoslan�: 20. okt�ber 2000 11:36
Predmet: RE: Poslat mail+priloha z programu

> [...]
portu
> a jak ho zjistim (NMSMTP1.Port := ...) ? Napovite mi nekdo ??? Diky. D.V.

OT: Maly problemek s Accessem

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2000 18:22:08

> Ahoj
>
> Kdyz uz to ma byt takhle, tak bych videl dva mozne postupy.
>
> 1) pouze Access (bez programovani)
> - vzit starou tabulku s hotovymi preklady
> - udelat export, napriklad do CSV
> - vzit novou tabulku a do ni to naimportovat

??? ten export je proc? staci naimportovat /nebo lepe propojit/ starou databazi
s novou a pak uz jenom napsat vhodny dotaz, ktery aktualizuje existujici
radky... v nejhorsim bude nutne nejak rozume prejmenovat tabulky ze stare
databaze, aby nebyly duplicitni, btw. je-li jich moc, muze se to udelat
programove /stejne tak programove propojit, spustit dotaz, odpojit/, je to
podobne jako v Delphach, mozna jednodussi...

Roman

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.10.2000 19:07:49

On 20 Oct 2000, at 12:49, Martin Pesava wrote:

> Proc ne, ale ma to jednu nevyhodu. Zakaznikovi spadne disk (musi ho
> naformatovat), nebo proste koupi novej a sw zase nefunguje... Myslim,
> ze te potom nebude mit moc rad...

Nejaky takovy system pouziva i Baltik. Mel jsem ho na recenzi.
Mam majler na jinem pocitaci, nez jsem chtel Baltika recenzovat.
Baltik ukaze okno, kde se vyplni nacionale, program si nacte cislo
disku, a vysledny soubor se odesle (napr. majlem) do SGP. Na to
clovek dostane ID, ktere se vlozi do Baltika, a ten pak chodi.
Jenze, jsem hlava zabednena, protoze jsem nejak nepochopil
(nebo si poradne neprecetl?) zpusob, jak ten soubor vytvorit, takze
jsem ho vytvoril na nespravnem pocitaci. Dostal jsem nejake ID, ale
to mi samozrejme na tom druhem pocitaci nefungovalo. Posilal
jsem tedy dalsi majl. Pozdeji jsem vsak potreboval zformatovat na
onom pocitaci disk (nastesti jsem mel recenzi hotovu, takze o nic
neslo), no a tim jsem samozrejme prisel i o moznost spustit
Baltika s plnou funkcnosti (nechme stranou legalnost, jde mi o
popis vlastnosti). Byt radnym uzivatelem, dost by me namichlo
neustale dopisovani s vyrobcem. Byt navic BFU, asi by v tom byl
jeste telefon, do ktereho by mi diktovali, co vse mam udelat.

Tim chci rict, ze tento zpusob ochrany IMHO znacne obtezuje
prave legalni uzivatele.

> [...]
> SN tvojeho HDD. Zaslu ti cislo a ty to zprovoznis vsechno.
>
> Pokud toto nekdo nakopiruje jinam na PC i treba s tou registracni

Ikona k service

On 20 Oct 2000, at 13:03, Petr Vones wrote:

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
>
> podle popisu ji posila vsem top-level oknum, takze by jsi ji mel byt
> schopen odchytit v TApplication, pomoci TApplicationEvents.OnMessage.

Zkousel jsem to odchytit takto, i pres WndProc hlavniho okna, ale
ani jedno to nebere. Jeste zbyva jit po krku servisu, zda to nekde
nechyta on.

Kazdopadne nejlepe se osvedcila funkce
RegisterWindowMessage('TaskbarCreated');

Jak odchytnu ukonceni editovani nodu u TreeView

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 20.10.2000 19:16:35

Ahoj,

zajimalo by me, jak odchytnu ukonceni editovani nodu u TreeView. Jde totiz o
to, ze kdyz uzivatel edituje nejakej node a stiskne ESC, tak se nevyvola ani
udalost OnEdited, ani OnKeyDown. Co s tim? Potrebuju vedet, ze uzivatel
canceloval (eh?) editaci nodu.

Nebo jeste lepsi by bylo, kdybych mohl zjistit zda je urcity Node v
editacnim modu.

Ales

Jak schovat ScrollBar v ListView?

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 20.10.2000 19:54:11

Zdravim,

potreboval bych natvrdo schovat ScrollBar v ListView (pohled
vsReport). Jde to (urcite jo :-)???

Dekuji, Petr Fischer

Delphi5

IE Explorer Bar

[*] Roland Turcan \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 20.10.2000 20:14:40

A prezradis ze ako ?

Dakujem

Roland

From: "Stanislav PETR" <glux(zv)centrum(tec)cz>
> Kdyz jsme u toho SQL, nevi nekdo o nejakem free SQL serveru pro Win? (Hlavne
> mi neradte ten od Soft 602 - neuveritelne cesto pada)

Ahoj,

co treba InterBase (http://www.interbase.com) ?

Petr Vones, amatersky programator
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/

Automaticke doplnovani

[*] Lukas Strmiska <strma(zv)volny(tec)cz> - 20.10.2000 21:13:21

Jde nejak nastavit ComboBox tak, aby automaticky podle napsanych pismen
doplnoval frazi, jako to dela napr. MS-Internet Explorer, pri doplnovani
adresy?
Bye, Lucas.

Lokalizacie projektu

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 20.10.2000 21:39:46

Zdravim.

Hral som sa s nastrojmi D5 ohladom jazykov. Ale ja pouzivam rozne *.inc
subory s definovanymi textami ako CONST a ako to mam urobit aby sa mi dali
aj tie nejako jednoducho prelozit (pouzitie direktiv,...)

Alebo je nieco lepsie na lokalizaciu ako nastroj v D5.

IBTalk dialect

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 20.10.2000 21:45:45

Ako nastavim pripojovaci dialec pre IBTalk (1 mi nevyhojuje) ?

Hypoteticka otazka

[*] Petr Fischer <fifa(zv)praguesoft(tec)cz> - 20.10.2000 22:11:47

> Kdyz jsme u toho SQL, nevi nekdo o nejakem free SQL serveru pro Win?

Interbase 6.0 - www.interbase.com (open source, win, linux)
A pro administraci je vice nez vhodne stahnout QuickDesk -
http://www.emshitech.com/quickdesk/ (pro win)

> (Hlavne mi neradte ten od Soft 602 - neuveritelne cesto pada)

:)))

> Stanislav PETR

Petr Fischer

Access violation at address 0044F45E in module ...

[*] Petr Ha�lar <rincewind(zv)volny(tec)cz> - 20.10.2000 23:55:24

Ahoj,
mam takovy problem s procedurou Free. Vytvorim si na formulari za behu
pole editu a to potom zrusim pomoci free. Kdyz to nekolikrat zopakuji, dojde
k chybe:

Access violation at address 0044F45E in module .... Read of Address FFFFFFFF

pouzivam tyto procedury:

procedure Radek(posun: integer);
var I: integer;
begin
for I:=konI to (konI+4) do begin
pole[I]:=TEdit.Create(Form2);
with pole[I] do begin
left:=25+(I-KonI)*53;
top:=80+30*posun;
width:=40;
parent:=Form2;
show;
konI:=konI+5;

end;

procedure TForm2.btnVytvorClick(Sender: TObject);
var I: integer;
begin
for I:=1 to (StrToInt(edtPocetPasem.Text)) do
Radek(I);
end;

procedure TForm2.btnZpetClick(Sender: TObject);
var I: integer;
begin
for I:=1 to (5*(StrToInt(edtPocetPasem.Text))) do
// pet editu v kazdem radku
pole[I].Free;
end;

Dekuju za jakoukoliv radu.

Rincewind

rincewind(zv)volny(tec)cz
89356906(zv)pager.mirabilis.com

Ikona k service

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2000 01:12:05

From: "Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>

> Zkousel jsem to odchytit takto, i pres WndProc hlavniho okna, ale
> ani jedno to nebere. Jeste zbyva jit po krku servisu, zda to nekde
> nechyta on.

Aha, ted jsme meli asi kazdy namysli neco jineho. Ja jsem myslel prave tu
registrovanou zpravu. Ohledne WM_USERCHANGED, tato zprava se neposila na NT
ale jen na Win9x.

Petr Vones, amatersky programator

TRxRichEdit

[*] Petr Jel�nek <pjmodos(zv)yo(tec)cz> - 21.10.2000 01:37:12

Dam to na svoji stranku - http://pjmodos.fbi(tec)cz/download/riched30.zip

Takze treba tam :-).

Zdravi
Petr Jelinek - amatersky programator
Homepage: http://www.pjmodos.net, http://pjmodos.yo(tec)cz
Komponenty pro Delphi: http://lunasoft.hyperlink(tec)cz/index5.htm
Vyhledavani: http://www.barevnylist(tec)cz/visitor.php?ref=pjmodos

From: "Petr Ha�lar" <rincewind(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> k chybe:
>
> Access violation at address 0044F45E in module .... Read of Address FFFFFFFF

adresa chyby je evidentne v adresovem prostoru tve aplikace. Spust ji z IDE, v
menu vyber Search|Find Error a zapis adresu ve tvaru $44F45E (na zacatku musi
byt $), pri trose stesti se ti najde radek ve zdrojaku kde je chyba.

Petr Vones, amatersky programator

Interbase a alokovani pameti pri zapisu.

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 21.10.2000 15:35:25

Ahoj v�em, pros�m o pomoc.
Kdy� za�nu ps�t do db v interbasi, tak to pred prvnim zapisem zastavi a
zecne to alokovat mnoho RAM. Strasne to zdrzuje.
Mam celkem velkou db. Asi 10 tabulek do kterych do kazde kazdou hodinu pisu
asi 4000 rekordu. Data tam mam asi tyden stara. Proc se to chovat tak divne?
Dal jsem tomu lepsi pocitac (0,5GB RAM) a ono je to jeste horsi. Cim vic
pameti to muze alokovat, tim vic ji to bere a tim dele to trva. Setkal jste
se s tim nekdo nekdy?
Mnohokrat dekuji za kazde nasmerovani.

Michal Tiller
+420 (0608) 011 327, +420 (02) 71 17 13 88

Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz <mailto:Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz>

Access violation at address 0044F45E in module ...

[*] Petr Ha�lar <rincewind(zv)volny(tec)cz> - 21.10.2000 15:44:24

Jo, to kdybych tak vedel. Do Debug sem jeste moc nepronikl, a tak nevim
presne jak se pouziva ( krome Breakpointu). Zatim se mi to podarilo vyresit
tak, ze po vytvoreni celeho pole editu priradim promenne KonI:=1. Pak uz
muzu pole vytvaret a mazat jak dlouho chci :-).

PETR

> dojde

> FFFFFFFF

Napoveda na vytvaranie helpu

[*] Roland Tur�an \(RoTurSoft\) <rotursoft(zv)nextra.sk> - 21.10.2000 20:11:59

Zdravim.

Onoho casu som zahliadol, ze niekto si pytal navod na tvorbu helpu a bol mu
poskytnuty odkaz na archiv konferencie, ale aj som ho prehrabal na lokale v
KonfView ale neviem ho najst.

Kopnite ma prosim spravnym smerom.

Dakujem.

Roland - zufalec

Interbase a alokovani pameti pri zapisu.

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 21.10.2000 21:52:49

Ahoj,
nevim, jestli je tohle i tvuj problem, ale me se tohle stavalo, kdyz jsem
pouzival velke VARCHARy (treba 1000), coz je samozrejme chyba.
Nahradil jsem je BLOB SUB_TYPE 1 a bylo po problemu..

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com
[...]

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 22.10.2000 10:37:59

Zdravicko,

Mely by se prestat pouzivat vsechny alarmy, imobilizery, medved bloky,
construkty, kodovani skel, evidence cisel motoru, vyhledavani automobilu.
Vsechny ochrany se daji obejit a jenom obtezuji legalni majitele.

Josef Cerny
* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: +420 69 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

DBGrid - aktualni zaznam

D5.01P

je mozne nejakym zpusobem zjistit aktualni record v DBGridu, tedy ten, na
ktery ukazuje indikator, jestlize se nachazim v udalosti OnDrawColumnCell
nebo OnDrawDataCell? Zatim se mi nepodarilo na nic prijit, protoze
ActiveRecord u Datasetu je Protected, takze se k nemu nedostanu.

Chtel bych obarvit cely radek aktualni pozice pri Options dgRowSelect:=
False tak, aby vypadal jako pri True (pro vetsi prehlednost), ale aby se
dalo pohybovat po jednotlivych bunkach horizontalne pomoci kl. sipek, coz
pri True nejde.

Nebo by mi stacilo vyresit uchovani a obnoveni pozice horizontalniho
ScrollBaru DBGridu pri refreshi dat, nebot, pokud se uzivatel diva na data
"za rohem", po refreshi se ScrollBar nastavi vzdy na zacatek, coz jest dosti
neprijemne. Pak by ale zbyvalo vyresit posun pomoci sipek v horizontale,
nebot pri nastavenem true se prevadi na posun vertikalni.

Za pripadne namety predem dekuji.

Honza Naiser.

OT Graficka karta

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.2000 12:44:09

Omlouvam se za OT. Pod W98 provozuji dva monitory s kartami ATI a
S3Trio64V2. Pod W2000 je woknousy najdou, priradi svuj ovladac, ale
sekundarni karta nefunghuje. Hlasi chybu 10, karta nastartuje. nemata
nejakou radu ?

Petr Ma��k
RT electronic

OT Graficka karta

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.2000 13:29:54

From: "Petr Ma��k" <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
> S3Trio64V2. Pod W2000 je woknousy najdou, priradi svuj ovladac, ale
> sekundarni karta nefunghuje. Hlasi chybu 10, karta nastartuje. nemata

Ahoj,

S3Trio64V2 je uz opravdu *znacne* zastarala karta, takze pokud chces druhou
funkcni PCI kartu tak se podivej po nejake novejsi (nedoporucuji levne SiS
z Ciny).

Petr Vones, amatersky programator

Posielanie msg cez siet TCP/IP, NetBeui,IPX/SPX

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 22.10.2000 15:18:42

Caute

Chcel by som vediet, ci sa da urobit jedna vec:
Mat exacov na Win based klientoch, je jedno aka je siet
a posielat si medzi nimi spravy.

Priklad:
Pocitac X nieco zmeni v databanke (MDB).
Posle pocitacom ktori su naveseny na MDB (popisany v subore ktory je pri
nom)
spravu, ze ide zmenit, alebo zmenil to a to a ked je to pre nich aktualne,
refresnu/zakazu akciu.
Ide mi o to, aby som mohol simulovat C/S na nie C/S databaze...

Mam stiahnuty F.Piette komponenty, neviem ci to na toto pomoze.

Ak viete nejaky sposob odkial zacat,alebo iny lepsi sposob poradte.
C/S riesenie nie je vhodne z dovodu, ze siet je v 80% Novell a
nepredpokladam,
ze uzivatelia kvoli mojmu "jednoduchemu" softu budu chciet kupovat
Pervasive/Sybase/Oracle/Interbase
Pripadne menit siet na Win :-) (to by som nedoporucoval)

S pozdravom
Patrik Tesar

WaitFor "soubor je cely"

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 22.10.2000 16:05:04

Ahoj,

potreboval bych zajistit cekani programu dokud jiny program nezapise do
urceneho souboru napr. nejaky *.log (ktery bych rad precetl) vse, co tam
chce zapsat.
Jinymi slovy: Jak testovat je-li soubor otevreny ci zavreny.

Mirek

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 22.10.2000 18:07:13

On 22 Oct 2000, at 10:37, Josef A. Cerny wrote:

> [...]
> construkty, kodovani skel, evidence cisel motoru, vyhledavani
> automobilu. Vsechny ochrany se daji obejit a jenom obtezuji legalni

Hm, ruzne zabezpecovacky se pouzivat maji, ale takove, ktere
nebrani radnemu provozu a neobtezuji vic nez je unosne. Kdyz
nekomu houka pod mymi okny alarm, zejmena v noci, tak mam
chut mu to auto odpalit. A to jsem vcelku mirne povahy...

WaitFor "soubor je cely"

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 22.10.2000 18:18:25

Jak bych to resil pres IOResult - pokud je soubor otevreny, nemuzes jej otevrit. A pokud je soubor uzavreny, muzes jej otevrit
a mrknout se na obsah, zda-li je zmeneny.

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>

> [...]
> chce zapsat.
> Jinymi slovy: Jak testovat je-li soubor otevreny ci zavreny.

OT Re: WaitFor "soubor je cely"

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 22.10.2000 18:43:45

Omlouvam se vsem v konferenci za tu duplicitu, nejak jsem se s tim Expressem nepohodnul...

> [...]

> construkty, kodovani skel, evidence cisel motoru, vyhledavani automobilu.
> Vsechny ochrany se daji obejit a jenom obtezuji legalni majitele.

Tieto zariadenia nechrania vyrobcu ale spotrebitela na rozdiel od sw/hw
klucov. A nikto Ta nenuti tieto zariadenia pouzivat.

Erik Salaj, WINSOFT

Stupidne-jak pouzit Case of

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 22.10.2000 19:59:45

Poradite mi nekdo jak se pouziva Case of nejak neumim priradit
spravnou promennou, neporadite mi, bodla by hlavne nejaka jasna
ukazka.,
uprimne se stydim...

Ales Pavel Amater vsech amateru....

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

OT: Kodek na MPEGy

[*] Spider <spider_x(zv)sendme(tec)cz> - 22.10.2000 20:03:35

Sorry za O.T. Potreboval bych poradit s tim jak mam znova nainstalovat
standartni windowsovej kodek na prehravani MPEG animaci, omylem jsem ho v
ovladacim panelu multimedia smazal a nevim jak tam s nim zpatky. Skousel
jsem to pres pridat novy hardware, ale nikde jsem ho tam nenasel. (mam widle
98 ENG). Jak to tak vypada, tak asi budu muset preinstalovat widle ... :-(((

Poradi mi nekdo ???

Spider

(spider_x(zv)sendme(tec)cz)

Com port

[*] Radim Holan <radim.holan(zv)seznam(tec)cz> - 22.10.2000 21:17:17

dobry den,

potrebuju udelat aplikaci ktera by konikovala s mobilem pres kabel pres AT
prikazy.

Muzete mi pomoci :

jak se aktivuje com1 port?
jak se pracuje s com1 portem?

pripadne jestli byste mi neposlali nejaky priklad ci dali odkaz, kde bych
to mohl najit.... Diky Radim Holan

Kodek na MPEGy

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 22.10.2000 21:28:42

Nainstalovat Media Player ?

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

Automaticke doplnovani

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 22.10.2000 21:33:09

Ahoj,

tu je co hladas

Adding text completion to a TComboBox
http://community.borland.com/article/print/0,1772,20450,00.html

From: "Roland Tur�an (RoTurSoft)" <rotursoft(zv)nextra.sk>
> [...]
> subory s definovanymi textami ako CONST a ako to mam urobit aby sa mi dali
> aj tie nejako jednoducho prelozit (pouzitie direktiv,...)

jediny zpusob je pouzivat prostredky k tomu urcene, tedy definovat veskere
retezcove konstanty v kodu urcene k lokalizaci jako resourcestring. Nevidim
v tom zadny problem, v kompilatoru je to prece vyreseno vcelku pohodlne.

> Alebo je nieco lepsie na lokalizaciu ako nastroj v D5.

Nastroju na lokalizaci je samozrejme vice, treba http://www.localizator.com
ale zakladni princip (tedy pouzivani resourcestring) je u vsech stejny.

Petr Vones, amatersky programator

Instalace s BDE

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 22.10.2000 21:57:12

Ahoj,

pozri v helpe TSession.AddAlias

> [...]
> vytvorim v BDE alias s cestou do adresare na Paradox tabulky?
> Daji se vubec nejak vytvaret tyto aliasy i z aplikace v Delphi a pokud ano

Stupidne-jak pouzit Case of

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 22.10.2000 22:00:52

Ahoj,

podla manualu je premenna pre case of ordinalneho typu (byte, char,
integer, ... rozhodne nie string). Bolo by zaujimave, keby si uviedol o co
si sa pokusal a neslo to.

From: "Ale� Va���ek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
> [...]
> udalost OnEdited, ani OnKeyDown. Co s tim? Potrebuju vedet, ze uzivatel

v komponente TJvTreeView je pridana udalost OnEditCancelled, ke stazeni tady:

http://www.geocities.com/beckmi/jvcl.htm
http://delphi-jedi.org/Jedi:VCLCOMPONENTS
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/JediVCLpv.zip

Petr Vones, amatersky programator
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/

Com port

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.2000 23:01:00

From: "Radim Holan" <radim.holan(zv)seznam(tec)cz>
> jak se aktivuje com1 port?
> jak se pracuje s com1 portem?
>
> pripadne jestli byste mi neposlali nejaky priklad ci dali odkaz, kde bych
> to mohl najit....

Ahoj,

treba tady: http://delphree.clexpert.com/pages/app_ASYNCFREE.htm

Petr Vones, amatersky programator

ADO Express Informal Update

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.2000 23:09:00

Ahoj,

13.10. byl vypusten dalsi 'neoficialni' update na ADO Express komponenty:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=14080

Petr Vones, amatersky programator

WaitFor "soubor je cely"

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.10.2000 23:25:22

From: "Adam Feistner" <feistna(zv)volny(tec)cz>
> Jak bych to resil pres IOResult - pokud je soubor otevreny, nemuzes jej
otevrit.

Ahoj,

ja bych spise pouzil funkce pro praci se soubory. Slo by pouzit nasledujici
funkci, zalezi vsak na tom, v jakem rezimu sdileni ma dana aplikace ten log
otevreny. Predpokladam ze zapis neni povolen.

function IsFileOpenForWrite(const FileName: TFileName): Boolean;
var
FileHandle: THandle;
begin
FileHandle := FileOpen(FileName, fmOpenWrite or fmShareDenyNone);
Result := (FileHandle = INVALID_HANDLE_VALUE);
if not Result then FileClose(FileHandle);

problem s Foxpro tabulkami

[*] Ren� Otisk - 23.10.2000 05:39:58

Pak tam byl i pristup pres DAO - tusim TKADaoDatabase a KADaoTable (umi
takovej TTAble a TQuery dohromady), neco jsem na tom zkousel (Pdox a MS
Access) a na nic jsem nenarazil, i kdyz to zkoumani nebylo prilis do hloubky

Sroub

> [...]
> BDE. Indexy samozrejme nebere v uvahu, takze te "druhe" aplikaci bys pri
> zmene indexovane polozky zapisem zpusobil problemy.

Kodek na MPEGy

[*] Petr Sladk� <sweet(zv)ksprogram(tec)cz> - 23.10.2000 07:31:03

Zalezi na tom, kteryho mpega mas na mysli.
Pokud je to standartni, tak by ti mnel stacit nainstalovat MediaPlayer, ale pokud
je to 4, tak si musis nainstalovat specialni kodek DIVX,kdyby jsi ho nemnel,tak zaslu posledni jeho verzi.
Jinak na 98 se hodi tak MP6, 7MP si tam nedavej, je delana pro ME na 98 moc nejede.
sweet

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Spider [SMTP:spider_x(zv)sendme(tec)cz]
Odesl�no: 22. ��jna 2000 20:04
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: OT: Kodek na MPEGy

[...]

[*] Ji�� Vojtek - 23.10.2000 07:41:30

Ahoj,
jeste je dobre si ten soubor otevrit ve vyhradnim rezimu. Ja mel napriklad
ten problem, ze kdyz jsem nakopirovaval velky soubor a muj program, ktery
hlida adresar se ho v klidu pokusil prehrat, protze ho Comander kopiruje
jnajak zahadne
(kontroloval jsem to podobne) Kdyz jsem ale nastavil otevreni ve vyhradnim
rezimu chodi
to spolehlive.
Mejte se J. Vojt.

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Karel B�ich���
Odesl�no: 20. ��jna 2000 9:43
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Interbase - textovy blob v Insertu

> [...]

> Interbase napise chybu: CONVERSION ERROR FROM STRING "BLOB".
>
> Z programu pres kurzor to jde, ale z ISQL?

Skrzta app

[*] Martin Bobak <bobak(zv)minv.sk> - 23.10.2000 08:37:09

Dobry den,

potreboval by som poradit, ako skryt aplikaciu tak aby ju nebolo vidiet v task managerovi, ani nikde inde
d~

Bobek

Poslat mail+priloha z programu

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.10.2000 08:58:38

Oprava - pro POP3 je standardni port 25 !!!!!

Milan Tomes

> pro SMTP je to standardne 110 a pro POP3 je to standardne 23
>
> Milan Tomes

> Diky. D.V.

Interbase - textovy blob v Insertu

[*] Karel B�ich��� - 23.10.2000 09:32:05

Ahoj,
da se najit treba na
http://www.ibphoenix.com/ibp_contrib_download.html

Zdravim
Brichna

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 23.10.2000 09:33:56

Zkus ShowScrollBar(ListView.Handle, SB_VERT, False)

> potreboval bych natvrdo schovat ScrollBar v ListView (pohled
> vsReport). Jde to (urcite jo :-)???
>
> Dekuji, Petr Fischer
>
> Delphi5

Com port

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 23.10.2000 09:37:36

ahoj, ComPort Lib 2.61a je na www.torry.ru
vitek