Reporty - Doplnovani textu do sablon dokumentu - j

[*] tungli(zv)datapac.sk - 25.10.2000 09:46:41

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Presne toto riesi NSQLRB (free) - http://www.hiost.sk/tungli

> [...]
> RTF. Na mistech, kam chcete neco ukladat, si nejak poznacte nazvy
> tech poli, aby se to nedalo zamenit s normalni textem, napr.
> $$Nazev$$. Sablonu ve formatu RTF pak nactete v Delphi do promenne
> typu String a pres funkci StringReplace zamente, co potrebujete.
> Vysledek kamsi ulozte...
>
> Pokud se takto ma vytisknout hodne zaznamu, mohla by snad radeji
> sablona jiz obsahovat propojeni na datovy zdroj s presne danym
> umistenim a z Vaseho programu by pak stacilo jen menit obsah toho
> datoveho souboru, sablona sama by zustala nedotcena.

[*] tungli(zv)datapac.sk - 25.10.2000 09:51:07

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.> Presne toto riesi NSQLRB (free) - http://www.host.sk/tungli

> [...]
> umistenim a z Vaseho programu by pak stacilo jen menit obsah toho
> datoveho souboru, sablona sama by zustala nedotcena.

screen aktivniho okna

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 25.10.2000 10:03:51

Myslim, ze by tam melo byt
DesktopBitmap.Width:=... (sirka okna)
DesktopBitmap.Height:=... (vyska okna)
Nejsem si jist, jestli prirazeni DesktopBitmap.Handle:=dc znamena skutecne
stanoveni rozmeru bitmapy.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538

Od: Ladislav Nagy [mailto:delphi-konference(zv)bcpraha.com]
Odesl�no: 25. ��jna 2000 10:44
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: SQL vs. IDENTITY pro ACCESS

> [...]

S pozdravem, Ladislav Nagy

> Nemuzu zaboha prijit na to jak alterovat tejbl (pridat sloupec ID INTEGER

CLSID_APLIKACE

[*] Jiri Novacek <JNovacek(zv)spst(tec)cz> - 25.10.2000 12:25:06

Ahoj lidi.

Co mam provest s nasledujicim kodem.

CoCreateInstance(CLSID_APLIKACE, NULL, CLSCTX_SERVER, IID_IApplication,
(void**)&pdApp);

jak zjistim to CLSID_APLIKACE
po prelozeni ve Visual C++ to jede (taha se to ze souboru s priponou
tlb)

CLSID_APLIKACE - v C++Builderu nezna, cemuz se vubec nedivim. Po
pripojeni souboru tlb to nefunguje taky. Do Visula C++ se prida nejaky
prevedeny a do C++Builderu se prida take prelozeny, ale s uplne jinou
strukturou.

Predem vsem dekuji

Jirka

Time2Help - nieco ine

[*] MDvorak(zv)csas(tec)cz - 25.10.2000 12:30:59

Napr. XHelpGen, ktery se da stahnout z http://xcl.cjb.net nebo
http://kol.nm.ru

S pozdravem

M. Dvorak

[...]

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 25.10.2000 12:34:24

RE: Reporty - Doplnovani textu do sablon dokumentu - jaky zvolit pristup
?Caute

Nebolo by uple najjednoduchsie pouzit trebars reportovac od www.sinea(tec)cz ?
ja ho mam,
pouzivam a som spokojny. Samozrejme mam aj uzivatelov, co su chcu WORD. Na
mam pripravene sablony, kde musi uzivatel zadefinovat >>field_name<< sam.
Nemusi sa nic ucit, jedine musi vediet, ake polia moze pouzit vo svojej
sablone
(co je mimochodom v manuali k programu)

> [...]

Karel Rys

> Hi,
>
> To je ale v Delfincich cislo 5, ze? Japato by to slo udelat i pro

OT: Programovani pro Psion

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 25.10.2000 10:36:25 met-1

Ahoj!

Ma nekdo zkusenost se Subj.? Ja jsem v tomhle smeru uplna "TABULA
RASA" :-) A aby to nebylo uplne OT - daji se k tomu pouzit Delphi?
Za jakoukoliv napomoc diky.

Jirka.

OT: Programovani pro Psion

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 25.10.2000 13:00:23

Jiri Novotny dne 25 Oct 2000, v 10:36:

> Ma nekdo zkusenost se Subj.? Ja jsem v tomhle smeru uplna "TABULA
> RASA" :-) A aby to nebylo uplne OT - daji se k tomu pouzit Delphi?
> Za jakoukoliv napomoc diky.
>
> Jirka.

Tak Delphi asi tezko, ale pro Psion WorkAbout jsem psal programy v
jazyce, kteremu rikaji OVAL - je to pry podobne Visual Basicu (ktery
neznam). Objektovy jazyk, RAD. Obcas to vyvojove prostredi spadlo pri
kompilaci, komponenta pro vstup datumu funguje spatne. Na sttrankach
Psionu myslim meli demo prostredi.

Karel Rys

[...]

SQL vs. IDENTITY pro ACCESS

[*] Ren� Otisk - 25.10.2000 13:32:03

Hi,

Jo pro MS SQL7 to funguje tak, jak ma, tzn.:

ALTER TABLE Tejbl ADD Kolamn INT IDENTITY(1,1) a nezalezi, zda jest tabulka
naplnena ci nikoli, autoincreament si tam doplni hodnoty sam...

Sroub

> Ahoj,

> Soudim podle subjectu, ze se jedna o Access. Mam zvidavy dotaz: Jak je
> to s MS SQL ?

> Diky,
> Tom
>
> =================================
>
> Tomas Michalik
> ProCA, s. r. o.
> V Luzich 818, Praha 4
> Czech Republic
>
> e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
> tel: +420 2 67283446

Vice BDE

[*] Ren� Otisk - 25.10.2000 13:33:55

Co to hlasi za chybu?

Sroub

> [...]
> Instalace i nastaveni je naprosto stejna na vsech PC ve firme.
> Na to pocitaci kde se to stalo poprve pomohla reinstalace oken, ale

SQL vs. IDENTITY pro ACCESS

[*] Ren� Otisk - 25.10.2000 13:39:52

Hi,

...ja nevim, ale primo na MS SQL 7 jsem to jeste ted zkousel a tam neni
treba udelat nic jineho nez napsat
alter table aaa add A2 INT IDENTITY(1,1)a spustit at je plna, at je
prazdna. Taktez Paradox...

Sroub

(

Od: Ladislav Nagy [mailto:delphi-konference(zv)bcpraha.com]
Odesl�no: 25. ��jna 2000 10:44
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

S pozdravem, Ladislav Nagy

> Nemuzu zaboha prijit na to jak alterovat tejbl (pridat sloupec ID INTEGER

TreeView

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 25.10.2000 13:40:46

Zdravim,
v jednom svem programku pouzivam komponenty Win3.1 pro vyber souboru. Vim, je to dost predpotopni a hlavne tam nemuzu prohlizet sit.
Coz jsem jiz pochopil. Misto DirectoryListBox se s nejvetsi pravdepodobnosti pouziva TreeView. Ale nepochopil jsem jak.
Muzete mi s tim nekdo pomoci?
Predem diky za jakoukoli odpoved
Mirek Drejcek.

WaitFor "soubor je cely"

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 25.10.2000 13:57:05

From: Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> Nekterym programum, lze soubor "ukrast", resp. zkopirovat, i kdyz ho
> maji otevreny a nekterym ne. Kdyz otevru soubor v Notepadu ci Wordpadu,
> tak to popsanym zpusobum testovani vubec nevadi a soubor lze nejen cist
> ale dokonce i prepsat - Rewrite (f).

To bude zrejme tym, ze tieto programy ten subor NEmaju otvoreny :-))). Len
ho otvoria, nacitaju a zatvoria. Preto mas volny pristup k takemu suboru.
Toto tazko zmenis.

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

OLE Excel - jak dostat excel do popredi

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 25.10.2000 13:57:18

Sam si odpovidam, prisel jsem na to. Ale pokud nekdo znate jednodussi
cestu, tak budu rad.

// zobrazi excel. Pokud se zobrazuje, pokusi se ho dostat do popredi
procedure TXlExport.SetExcelVisible(const AValue: boolean);
var
Handle: THandle;
S: string;
begin
if FExcelConnected then
with FXlApp do
begin
Visible[0]:= AValue;
if AValue then
begin
if Cardinal(WindowState[0]) = xlMinimized then
{$WARNINGS OFF}
WindowState[0]:= xlNormal;
{$WARNINGS ON}
S:= Caption; // musim udelat konverzi z WideString ->
LongString
Handle:= FindWindow(nil, System.PChar(S));
if Handle <> 0 then
SetForegroundWindow(Handle);
end; // if AValue
end; // with

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Funguje Interbase?

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 25.10.2000 13:58:07

Dobry den,

mam aplikaciu s Interbase 6.0 a obcas sa nam sekne samotny databazovy
server. Neviem prist na to, s cim to suvisi - stava sa to, ked spustim
viackrat tie iste davkove ulohy, ktore robia INSERT, UPDATE a nasledny
DELETE viacerych riadkov (radovo 10.000).

To "seknutie" vyzera tak, ze sa k Interbase neda pripojit ani cez
IBConsole a neda sa ani vypnut ako service. Program som skusal aj s
Interbase na Linuxe, sekla sa takisto, aj ked neskor. Tam som
vypozoroval, ze po istom case (radovo hodiny) to databaza zase
"rozchodila" (sama) a dalo sa s nou normalne dalej komunikovat. Zatial
sa mi nepodarilo separovat kod, alebo vytvorit priklad, ktory by bol
zjednodusenim nasich davkovych uloh a dokazal, ze porucha je v Interbase
- akekolvek zatazove testy zatial vzdy presli. Mozno mam chybu v
programe, ale myslim si, ze Interbase by sa nemala seknut natolko, ze sa
k nej neda pripojit! IBConsole pri pripajani na DB server jednoducho
zatvrdne a pripoji sa po x-hodinach.

Projekt je v D5Prof, IBX4.2.

Mate niekto podobne skusenosti?

Za podnety dakujem
Zdeno

afTerminal - MaxLineLength

[*] jirpun(zv)post(tec)cz - 25.10.2000 14:00:32

Zdravim vsechny a mam nasledujici problem:

W95/98, D3

Pouzivam komponentu afTerminal z projektu AsyncFree pro logovani behu
aplikace.
Pokud nastavim vlasnost MaxLineLength na vice nez 80 znaku, projevi se to
tak, ze radek je stejne zalomeny na 80 znacich a na dalsich pozicich v radku
je okno komponenty spatne prekreslovano - cerne pruhy, apod.
Je potreba nekde jeste neco nastavit nebo v cem je problem?

Diky
Jiri P.

soubory PDF (Acrobat Reader)

[*] volcik(zv)email(tec)cz - 25.10.2000 14:03:01

Zdravim
Mam soubor x.pdf (Acrobat Reader). Existuje nejaky elegantni zpusob, jak
z tohoto souboru vyextrahovat obrazek (nejlepe do formatu JPG), popr. i text
nebo tabulku ? Pokud ano, tak jak a co je k tomu potreba. Diky za kazdou
radu. Pospicham na to, cas mne honi. V archivu konference jsem hledal, ale
nic vhodneho jsem nenasel. D.V.

EMAIL.CZ - Va�e po�ta je v�dy s V�mi
http://www.email(tec)cz

Cesty v projektu

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 25.10.2000 14:16:34

> [...]
| otevre projekt, tak prvni co musi udelat je zmenit si cesty v
| nastaveni....protoze samozrejme kompiluje nekam jinam. Nejde to

Robime v Delphi ale tam je to obdobne.

Vsetci mame rovnake cesty. :-/

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

soubory PDF (Acrobat Reader)

[*] volcik(zv)email(tec)cz - 25.10.2000 14:21:39

[...]

SQL vs. IDENTITY pro ACCESS a MS SQL

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 25.10.2000 14:24:50

Pro MS SQL to plati stejne.
NOT NULL field k jiz existujici tabulce primo pridat nejde.
Musi se to obejit presypanim dat pres pomocnou tabulku.

S pozdravem, Ladislav Nagy

> Soudim podle subjectu, ze se jedna o Access. Mam zvidavy dotaz: Jak je
> to s MS SQL ?
> Tomas Michalik

Time2Help - nieco ine

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 25.10.2000 14:29:34

Diky, tak som to skusal ale to sa neda s T2H zrovnavat.
Vie este niekto o niecom?

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz
> [...]

help komentar do {** AAA } a ono si to vygeneruje same???? (Aby sme nemuseli
prepisovat vsetky komnetare v zdrojoch.)

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 25.10.2000 14:44:18

Ren� Otisk wrote:

> [...]
>
> ALTER TABLE Tejbl ADD Kolamn INT IDENTITY(1,1) a nezalezi, zda jest tabulka
> naplnena ci nikoli, autoincreament si tam doplni hodnoty sam...

OK, a v pripade, ze to nebude autoincrement, ale jakykoliv jiny NOT NULL
sloupec ?

> Sroub

> [...]

Interbase FUD library - kompilace Linux

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 25.10.2000 14:53:25

Ahoj,
nemate nekdo makefile pro kompilaci knihovny FUD0.5
(pro IB 6.0) na Linuxu (RH 6.2)?
Autor tam dodava "jen" makefile pro Windows.

Dik
Leos
Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz
:-))

WaitFor "soubor je cely"

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 25.10.2000 14:53:54

DDV,

zkusim jenom nastrel:
Predpoklad je, ze aplikace, ktera soubor zapisuje se chova mravne a tedy
cely soubor se pozna tak, ze jej zavre (mineno tedy, ze zrusi handle na nej,
chcete-li CloseFile()...).

Nepletu-li se, tak WinFile, nebo server manager, je schopen rici, kdo ma
dany soubor otevren, to znamena ze nekda musi byt API (dokumentovana???),
jak z jmena souboru ziksat seznam (nebo alespon pocet) handleu ukazujicich
na soubor a o nich pak mohu zjistovat dalsi (user...).

Pokud cekam, tak si periodicky zjistuji pocet handelu na file a az je nulovy
(pokud to nekdy muze nastat), nebo az zjistim, ze mezi nimi neni ten, ktery
jsem identifikoval jako od palikace na niz cekam, tak je soubor muj.

Treba nejaky API guru bude vedet, jak to rozpracovat, nebo alespon to, ze
placam blbosti...

a.
Ale� Zelen� (OK1UUE)
�esk� spo�itelna a.s.
Na Per�t�n� 1
113 98 Praha 1
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
tel: +420 2 24995 236
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.
> [...]
> zapis?
>
> Nekterym programum, lze soubor "ukrast", resp. zkopirovat, i kdyz ho
> maji otevreny a nekterym ne. Kdyz otevru soubor v Notepadu ci
> Wordpadu,
> tak to popsanym zpusobum testovani vubec nevadi a soubor lze
> nejen cist
> ale dokonce i prepsat - Rewrite (f). Jak mohu spolehat, ze
> zrovna v mem
> pripade si aplikace nebude "hlidat" soubor timto zp�sobem?
> System prece musi nekde indikovat, ze soubor je otevren a jakym

soubory PDF (Acrobat Reader)

[*] Pavel Medek <Pavel.Medek(zv)talema(tec)cz> - 25.10.2000 15:11:53

Natahnout do PhotoShopu (nebo neceho jineho co umi pdf) ten to rozseka na
jednotlive stranky
a pak uz si s tim muzes delat co chces.
Jestli se ptas jak to udelat v Delphi tak to vazne nevim :-)

> [...]
> nebo tabulku ? Pokud ano, tak jak a co je k tomu potreba. Diky za kazdou
> radu. Pospicham na to, cas mne honi. V archivu konference jsem hledal,

Lokalizace do rustiny

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 25.10.2000 15:15:47

Ahoj,
potrebuju v budoucnosti lokalizovat svuj program do rustiny. Chci se zeptat,
jak je to s kodovanim azbuky, jestli je to namapovano nekam nad #127 nebo je
treba pouzivat Unicode?
Lokalizovat planuju pomoci Language Localizatoru, je to sice jeste daleko,
ale potrebuju vedet, jestli mam ted delat neco jinyho nez proste dodrzovat
zasady pro lokalizaci s Localizatorem (resourcestringy atd.).
Mate nekdo zkusenosti s lokalizaci do rustiny?

S pozdravem
Ota Maly

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Cesty v projektu

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 25.10.2000 15:22:02

Ked robim na niecom spolocne mam napisany BAT subor:

subst v: /D
subst r: /D
subst w: /D
subst b: /D

subst v: "c:\Program Files\Microsoft Visual Studio\Vc98"
subst r: "c:\Program Files\Acad2000"
subst w: "d:\Work\Hochtief"
subst b: "c:\Program Files\Microsoft Visual Studio"

Potom aj cesty v comkolvek su relativne a nie su problemy...

Patrik Tesar
patrik.tesar(zv)nextra.sk

[...]

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 25.10.2000 15:44:43

Ahoj,

Zdeno Jasek wrote:

> [...]
> programe, ale myslim si, ze Interbase by sa nemala seknut natolko, ze sa
> k nej neda pripojit! IBConsole pri pripajani na DB server jednoducho

Z toho, co popisujes, tipuji (a snad bych si na to i vsadil), ze
InterBase v te dobe dela sweep - cili "funguje" :-) Pokud mas nastaveny
sweep interval, zkus jej nastavit na 0 => vypnout a provadet jej v dobe,
kdy se aplikace nepouziva. Obecne se snaz o co nejkratsi trvani
transakce, aby specialni uklizeci thread, ktery v IB v architekture
SuperServer od verze 6 existuje, mohl delat svou praci prubezne. Take
vzdy, kdyz engine databaze pracuje s nejakym zaznamem, maze jeho jiz
nepotrebne stare verze. To, ze jsou nepotrebne, pozna prave podle toho,
ze cislo nejstarsi zijici transakce je vyssi, nez cislo transakce, v
jejimz ramci vznikla tato verze zaznamu. Kdyz transakce neukoncujes a
nechavas je otevrene dlouho, rychle naroste rozdil mezi cislem
"nejstarsi zajimave transakce - OIT" a cislem nove transakce. Pri jeho
rustu nad stanovenou hodnotu (tzv. sweep interval) je automaticky
spusten sweep a pak se muze stat to, co popisujes ...

Ale treba to vsechno je necim jinym ...

> Za podnety dakujem
> [...]

IB jako desktop databaze

[*] Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz> - 25.10.2000 15:46:33

Dobry den,
mam velky problem: chci distribuovat svou aplikaci (D5 + IBX + IB6) do prostredi bezdiskovych stanic
s Windows v novellske siti.

Moje puvodni predstava byla:

Aplikace je pouze prohlizeckou statickych dat, takze vyrobim read-only GDB soubor a
na novellsky serverovy disk nakopiruju:
- moji aplikaci (exe + dll + gdb)
- adresar InterBase6 s binarkama klienta i serveru

Klient spusti aplikaci i IB server ze sitoveho disku. Kdyz zjisti, ze IB neni dostupny, zaregistruje
Interbase s cestou na sitovy disk, prekopiruje gds32.dll do sveho *lokalniho* WINDOWS\SYSTEM
adresare a zajisti, aby Interbase mohla zapisovat do *lokalniho* TEMP adresare.

Kazda stanice by tedy vlastne startovala vlastni IB Server, ktery by pak pristupoval
ke spolecnemu read-only GDB souboru. (predpokladal jsem, ze IB nebude vyzadovat
write pristup k GDB, ze ji bude stacit writable TEMP adresar pro LCK soubory a mezivysledky)

Zadrhl jsem se vsak uz na zacatku cesty: Interbase (i kdyz se da spustit ze sitoveho disku) se ODMITA
PRIPOJIT k GDB souboru na SITOVEM (nelokalnim) disku. A to i v pripade, ze ma k nemu plny (r/w) pristup.
Interbase totiz rozpozna, ze GDB je na nelokalnim disku a pokousi se nesmyslne navazat spojeni se serverem,
ktery disk vlastni.

- Resite nekdo podobny problem?
- Nevite o nejake finte, ktera by mohla prinutit Interbasi, aby se k sitovemu disku chovala jako k lokalnimu?
- Neznate nejaky obecny postup, jak aplikaci *obalamutit*, aby si myslela, ze pracuje s lokalnim diskem misto sitoveho?

Spaste me! Aplikace je hotova a do 3 tydnu se ma zacit distribuovat...
Jan Rychtar (hojan(zv)sin.cvut(tec)cz)

P.S.: Pouzit Klient/Server pristup nemuzu, protoze IB6 pro Novell dosud neexistuje a instalace
dedikovaneho NT nebo linux serveru kvuli memu *steku* je neprijatelna.

SQL vs. IDENTITY pro ACCESS a MS SQL

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 25.10.2000 15:47:51

Ladislav Nagy wrote:

> Pro MS SQL to plati stejne.
> NOT NULL field k jiz existujici tabulce primo pridat nejde.
> Musi se to obejit presypanim dat pres pomocnou tabulku.

Hmm, v IB tohle lze. Pouze pri pristi UPDATE operaci s danou tabulkou
musim zajistit, aby kazdy modifikovany zaznam po update uz podmince NOT
NULL vyhovoval ...

[...]

[*] delphi <delphi(zv)enterkosice.sk> - 25.10.2000 16:11:56

> Pro MS SQL to plati stejne.
> NOT NULL field k jiz existujici tabulce primo pridat nejde.
> Musi se to obejit presypanim dat pres pomocnou tabulku.

> nejake

Pre MSSQL7 plati, ze sa DA ROZSIRIT aj o NOT NULL, ale musi
byt zadana hodnota DEFAULT. Taktiez s IDENTITY nie je absolutne
ziadny problem. Mam to odskusane.

forgo

Jeste jednou velky dotaz ...

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 25.10.2000 16:12:10

Zdravim vsechny,

urcite vsichni vite, ze pokud se do Query napise slozitejsi dotaz, tak neni editovatelna (RequestLive).

nemate nekdo zkusenosti nebo napad, jak udelat prave z takoveto Query nejakou jednoduchou, kterou bych editovat mohl ?

Napadly me dve moznosti:
1. projit cely vysledek a pomoci primarniho klice sestrojit dotaz
SELECT * FROM TABULKA
WHERE (PRIMKLIC=1)OR(PRIMKLIC=2)OR .........
nevyhoda - pokud je mnoho radku - dotaz je velmi dlouhy a pri Open mi program spadne :(((
2. pridat do dane tabulky jeste jeden sloupec (boolean) a misto select dat UPDATE
a vsechny radky, ktere vyhovuji budou true, ostatni false. Potom uz dam jen jednoduchy dotaz
SELECT * FROM TABULKA WHERE SLOUPEC=TRUE
nevyhoda - jakmile na tabulku sahnou dva lidi, je zle :(((

Poradte prosim, uz mi dochazi fantazie
Diky moc
Pavel Skalick�
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz
www - http://pts.kvalitne(tec)cz
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741

Vice BDE

[*] Milan Dvo��k <Dvorak.Ucitel.GYMNAZIUM(zv)gymzn(tec)cz> - 25.10.2000 15:16:07

> [...]
> Instalace i nastaveni je naprosto stejna na vsech PC ve firme.
> Na to pocitaci kde se to stalo poprve pomohla reinstalace oken, ale

Asi za to muze (pokud to mate pod novelem) predposledni verze
ovladace pro novel. Preinstalovanim se nam tento problem odstranil.

Milan Dvorak
dvorak(zv)gymzn(tec)cz

QRBands, sdileni a galeje II.

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 25.10.2000 16:48:13

Ahoj,
Opravdu nikdo nep�ev�d�l formul�� tiskov� sestavy v QR1 do QR3 (nebo ho
v�ichni nabouchli znovu???) ?
Jaro B.

MessageDlg

[*] i x o <ixo(zv)gol-tip.sk> - 25.10.2000 17:01:05

Zdrav�m v�etk�ch...

Pros�m V�s ako sa d� zmeni� font v MessageDlg (ak sa d�),
alebo aspo� text nejako naform�tova�.

Potrebujem v MessageDlg zobrazi� toto:

dbinfo inform�cie o pripojen� k datab�ze
host=XXX IP adresa alebo meno hosta
user=YYY meno pou��vate�a
log ......

a in�.
Ke� je to predvolen�m fontom je z toho hokej.
Bodlo by Courier alebo form�tovanie.

D�KY. IXO.

BDE chyba 15880

[*] Jan Jochman <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz> - 25.10.2000 17:29:31

Zdravim,
pri pripojeni k Informix database me BDE vyhodi chybu:
BDE Error 15880
"Your application is not enabled for use with this driver."
Dela to pouze z CBuilderu 3, z Delphi 3-5 je vse OK.
Pls, nesetkali jste se s tim nekdo?

Honza Jochman

Restart Windows NT

[*] Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 25.10.2000 15:53:25 -0000

Ahoj,

M�m dosti z�sadn� probl�m.
Pot�ebuji ve sv� aplikaci restartovat v ur�itou dobu syst�m.
U Windows 95 - 98 je to bez probl�m�, ale u Windows Nt se provede pouze
Log off.
Do�etl jsem se, �e je to snad pr�vy p�ihl�en�ho u�ivatele, ale i kdy� jsem
byl
p�ihl�en� jako administr�tor, tak se syst�m pouze odlogoval.

Pou��v�m n�e uveden� k�d. ExitWindowsEx(EWX_FORCE, 0);
ExitWindowsEx(EWX_REBOOT, 0);

D�ky za ka�dou radu.

Franti�ek M��ala
macala(zv)praktik(tec)cz

soubory PDF (Acrobat Reader)

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 25.10.2000 18:10:25

V Delphi asi ne, ale Acrobat Reader umoznuje oznacit grafiku nebo text a to
lze pak klasicky kopirovat a vkladat jinam. Pokud je vsak v tom dokumentu
zakazano kopirovat grafiku, je prislusne tlacitko disablovane. Lze to obejit
tim, ze se to zobrazi a vhodnym grabovacem sejme z obrazovky.

[...]

Word a tiskarna a dialogy

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 25.10.2000 17:14:52

Zdravim,

neprisel jste nekdo na to jak dokopat Word aby vytisknul specifikovany
dokument na jinou nez defaultni tiskarnu ??

Upozorneni : Promenna ActivePrinter tuto tiskarnu (defaultni ve windows) meni a
to nechci.

Nebo nevite nekdo jak stelovat a pracovat s word dialogama (je tam jeden kterej
by
mel umet nastavit tu tiskarnu)

Dikec
Radek Voltr
voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz

BDE chyba 15880

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.2000 18:34:21

From: "Jan Jochman" <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz>
> [...]
> "Your application is not enabled for use with this driver."
> Dela to pouze z CBuilderu 3, z Delphi 3-5 je vse OK.

neni ten BCB3 v provedeni Standard a to Delphi Professional nebo Enterprise ?

Petr Vones, amatersky programator

soubory PDF (Acrobat Reader)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.2000 18:36:06

From: "Brant Petr" <Brant(zv)dcomm(tec)cz>
> [...]
> zakazano kopirovat grafiku, je prislusne tlacitko disablovane. Lze to obejit
> tim, ze se to zobrazi a vhodnym grabovacem sejme z obrazovky.

tim grabovacem by mohla byt treba klavesa PrintScreen ;-) Jinak do JPG lze
bitmapu ve schrance prevest timto nastrojem (napsanym samozrejme v Delphi)
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/ScreenJpeg.htm

Petr Vones, amatersky programator

SQL vs. IDENTITY pro ACCESS a MS SQL

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 25.10.2000 18:36:47

Tvrzeni o identity beru zpet, identity jsem nezkousel. Tipnul jsem to na
zaklade zkusenosti s ostatnimi NOT NULL fields. (Mozna jeste timestamp by
mohl fungovat.)

Pouziti default je takova berlicka. Ale nejsem si jisty, zda se toho default
da pak snadno zbavit (= nechat field, ale bez preddefinovane default
hodnoty) ?

Vytvorit novou tabulku a presypat do ni data z puvodni tabulky, pak tu
puvodni dropnout a tu novou prejmenovat a vytvorit na ni spravne triggers je
par jednoduchych SQL prikazu, takze ja osobne volim obvykle tuto cestu.

S pozdravem, Lada

> Pre MSSQL7 plati, ze sa DA ROZSIRIT aj o NOT NULL, ale musi
> byt zadana hodnota DEFAULT. Taktiez s IDENTITY nie je absolutne
> ziadny problem. Mam to odskusane.
>
> forgo

MessageDlg

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.2000 18:37:40

From: "i x o" <ixo(zv)gol-tip.sk>
> Pros�m V�s ako sa d� zmeni� font v MessageDlg (ak sa d�),
> alebo aspo� text nejako naform�tova�.
> Ke� je to predvolen�m fontom je z toho hokej.
> Bodlo by Courier alebo form�tovanie.

Ahoj,

v tomto pripade by bylo asi nejlepsi si vytvorit vlastni dialog (pomoci
formulare).

Petr Vones, amatersky programator

DBGrid - aktualni zaznam

[*] Jan Naiser <tua(zv)wo(tec)cz> - 25.10.2000 18:41:42

Ahoj,

ja mam potomka TDBGridu, kde mam ruzne jine "vymozenosti" :-) a nastavuju si
barvu toho zvyrazneni a povoleni zvyrazneni celeho radku jako property. Dal
jsem tu obsluhu do metody DrawCell. Neni to asi jeste uplne zoptimalizovane,
ale ted to potrebuju dodelat a potom snad...

Property je FIndRowColor: TColor ... barva zvyrazneni a
FEnableIndRowColor: Boolean ... povoleni pro vykresleni zvyrazneneho radku.

procedure TDBGridXX.DrawCell(ACol, ARow: Longint; ARect: TRect; AState:
TGridDrawState);
var
ActiveRow: boolean;
begin
ActiveRow:= ARow = Row;
inherited DrawCell(ACol, ARow, ARect, AState);
if not (dgRowSelect in Options) and
not ((gdSelected in AState) or (gdFixed in AState)) and
ActiveRow and FEnableIndRowColor and (ACol > 0) then
begin
DrawColumn:= Columns[ACol-1];
Canvas.Brush.Color:= FIndRowColor;
DrawColumnCell(ARect, ACol, DrawColumn, AState);

Honza.

Jeste jednou velky dotaz ...

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 25.10.2000 19:29:32

Zkus pouzit komponentu TUpdateSQL nebo jeji ekvivalent (podle toho jak se
konektis na DB).
Nech si UpdateSQL vyhledat v archivu konference.

S pozdravem, Lada

> [...]
neni editovatelna (RequestLive).
> nemate nekdo zkusenosti nebo napad, jak udelat prave z takoveto Query

BDE chyba 15880

[*] Jan Jochman <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz> - 25.10.2000 19:37:13

Jasne je to tak, uz jsem to nasel. Je to CBuilder Standard dodany s
JBuilderem.

[*] <bejcek(zv)centrum(tec)cz> - 25.10.2000 20:00:50

No ale jak zjistim rozmer aktivniho okna?Vubec tomu handle
nerozumim... vysvetlete mi to prosim.....
> Nejsem si jist, jestli prirazeni DesktopBitmap.Handle:=dc
znamena skutecne
> stanoveni rozmeru bitmapy.
>
> RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
> program�tor
> **************************************
> D & COMM s.r.o.
> Korunova�n� 6, Praha 7
>
> tel. +420-2-3337 3855
> +420-2-2431 4538
> *************************************

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 25.10.2000 20:05:37

Zkusil jsem metodu nahrazovani textu v *.DOC a v *.XLS souborech.
Ma to vsak jeden hacek, vkladane texty musi byt stejne dlouhe jako
originalni texty. Jinak pak nelze dokument ve Wordu/Excelu otevrit.
Jak z toho ven? Neexistuje ve Wordu/Excelu nejaky blank znak? Ze bych si
nadefinoval do sablony dlouhy text a vkladal pak kratsi text + spravny pocet
blanku. Stejne by to bylo nepekne reseni. Neznate nekdo lepsi?

Rikal jsem si, ze by bylo mohl byt vyhodou, kdyby na PC, kde se soubory
pripravuji nemusel byt Word/Excel nezbytne nainstalovan (-> proto zkousim
metodu nahrazovani textu a ne praci s odpovidajicimi MS COMy).

Diky za tip, Lada

PS1: Pomoci Wordpadu nelze editovat zadny Wordovsky dokument. Asi problem se
znakovou sadou ??
Programove to pri zachovani delky originalniho a noveho textu jde.

SQL vs. IDENTITY pro ACCESS a MS SQL

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.10.2000 20:11:13

On 25 Oct 2000, at 14:24, Ladislav Nagy wrote:

> Pro MS SQL to plati stejne.
> NOT NULL field k jiz existujici tabulce primo pridat nejde.
> Musi se to obejit presypanim dat pres pomocnou tabulku.

Nemusi. Pokud nechces primo sloupec s default hodnotou, pak to
lze udelat napr. takto:

ALTER TABLE tabule ADD sloupec integer NULL
go
UPDATE tabule SET sloupec = 0
go
ALTER TABLE ALTER COLUMN sloupec integer NOT NULL
go

On 25 Oct 2000, at 15:15, Ota Maly wrote:

> [...]
> jestli mam ted delat neco jinyho nez proste dodrzovat zasady pro
> lokalizaci s Localizatorem (resourcestringy atd.). Mate nekdo

Mam nekolik zakazniku v Rusku, takze to nejspis funguje.
Potrebujes mit ale nainstalovanou plnou podporu rustiny, nejlepe
primo ruska Wokna.

Nova verze bude pracovat uz vyhradne s unicode retezci, a to i na
urovni editovani. Pak bude stacit mit jen ruske fonty a podporu
klavesnice.

Resourcestring dodrzuj v kazdem pripade, jinak si lokalizaci
zkomplikujes, at to budes delat cimkoliv. Naopak texty, ktere se
nesmeji lokalizovat, do resourcestring necpi.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Klient MS SQL Server

[*] L�tal Integrodat <letal(zv)integrodat(tec)cz> - 25.10.2000 20:23:15

Zdravim,

potrebuji poradit. Jsem zacatecnik v SQL.
1. Jakou sw konfiguraci musi mit klient aby se pripojil
na MS SQL Server 2000 Beta2. Ja vim jen o ADO.
Staci to nebo potrebuji jeste neco ?
2. Kde sezenu na internetu instalacku ADO ?
3. Potreboval bych vedet, jak se (pomoci Adonisu)
naprogramuje zjistovani verze ADO ?

Diky
Martin Pavera

TreeView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.2000 20:37:07

From: "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> [...]
> jiz pochopil. Misto DirectoryListBox se s nejvetsi pravdepodobnosti pouziva

shell komponenty (jak free tak komercni) najdes tady:
http://www.gexperts.com/GXExplorer/
http://www.plasmatech.com/shellctl.htm
http://www.turbopower.com/products/systools/

Petr Vones, amatersky programator

Multithread, podivny dotaz

[*] Lauko �tefan <lauko(zv)salamon.sk> - 25.10.2000 21:13:55

Ahoj,
uz ked je nadhodena tema. Co z VCL nemozem pouzit v Thread a co mozem. Je to
niekde popisane?
Mam komponentu obsahujucu niekolko StringListov, TPrinter a TForm.
Ked komponentu zabudujem do TThread tak pod W95/98 funguje ale pod W2000
nie. Vypisuje chybu
nieco ako "Win32 API function failed" - nie som si uplne isty neodpisal som
si to teraz som vo W98.
Komponenta sluzi pre tlac, niekedy aj 300 a viac stran. Pokial sa tlaci
nieje mozne s programom dalej pracovat. Chcem to prerobit ale neviem kde
zacat...

Dakujem. Lauko

> Ahoj,
>
> Windows toto umoznuji, VCL vsak ne.
>
> Petr Vones, amatersky programator

CLSID_APLIKACE

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 25.10.2000 21:41:20

> [...]
> pripojeni souboru tlb to nefunguje taky. Do Visula C++ se prida nejaky
> prevedeny a do C++Builderu se prida take prelozeny, ale s uplne jinou

Ja som skusal nieco podobne s ADO aj SQLDMO ale v C++ Builderi
sa mi to nepodarilo rozchodit (C++ Builder generuje z TLB obrovsky
chaos). Vo Visual C++ to chodi bez problemov akurat sa mi stalo,
ze som musel nastavit, aby sa generoval iny nazov nejakeho interface
koli kolizii mien (ide to velmi jednoducho nastavit).

Erik Salaj, WINSOFT
info(zv)winsoft.sk

SQL vs. IDENTITY pro ACCESS

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 25.10.2000 21:43:55

> Prazdna neni, nicmene u Paradoxu kdyz jsem sveho casu pridal sloupec typu
> AutoInc, tak mi to automaticky doplnilo u stavajicich zaznamu... U MS
Access
> to tahle nefunguje?

Presne tak isto to funguje aj v MS Access-e.

Erik Salaj, WINSOFT
info(zv)winsoft.sk

WaitFor "soubor je cely"

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.2000 02:04:14

Presne tak to myslim...
Ale pri precteni takto hezky zformulovaneho popisu problemu me napada,
ze reseni od P. Vonese je mozna dostacujici, protoze jestli aplikace
soubor zavre, tak je v tuto chvili cely a mohu si ho precist.
Z principu by me to ale zajimalo, jak to dela ten manager. Neverim, ze
si zkousi otevirat soubor, aby zjistil, jestli je free.

Mirek

> [...]
> jsem identifikoval jako od palikace na niz cekam, tak je soubor muj.
>
> Treba nejaky API guru bude vedet, jak to rozpracovat, nebo alespon to,

Jeste jednou transakce v IB6

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.10.2000 08:15:32

Ahoj,

prestoze jsem se snazil o transakcich v IB6 neco dozvedet v
dokumentaci i v helpu k IBX, zustalo mi par nejasnosti.

1) Komponenta IBTransaction ma metody StartTransaction a
odpovidajici motody na ukonceni transakce. To je jasne. K cemu
ale je vlastnost Active a jak se ma spravne pouzivat (konkretni
problem popisu nize)?

2) Co je to kontext transakce?

A ted konkretni situace. Mam aplikaci, ktera nekdy na zacatku
provede IBDatabase.Open. Pak potrebuji udelat jednoduchy select.
Pokud ho neobalim do transakce, vznikne chyba, ze transakce
neni aktivni. Budiz, delam to tedy takto:

with IBSQL1 do
begin
SQL.Clear;
SQL.Add('select nazev, username from tProstredky');
SQL.Add('where username = ''aaa'')');
IBTransaction.StartTransaction;
ExecQuery;
IBTransaction.CommitRetaining;
try
if Eof then
raise Exception.Create('U�ivatel nen� v datab�zi.');
Jmeno := FieldByName('NAZEV').AsString;
finally
Close;

Pokud misto CommitRetaining dam jen Commit, promenna Jmeno
se nenaplni.

Veskere dalsi dotazy a prikazy v SQL lze jiz delat bez obalovani do
transakce. Jak to?

Dekuji predem za vysvetleni.

David

IB jako desktop databaze

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 26.10.2000 08:28:22

Haj hou!

Interbase je napsana prave tak, aby nepracovala s databazemi na
jinem pocitaci. Jde o bezpecnost atd.

On 25 Oct 2000,, Jan Rychtar wrote:

> - Nevite o nejake finte, ktera by mohla prinutit Interbasi, aby se k sitovemu disku chovala jako k lokalnimu?

Jedinou "fintou" je zmenit zdrojaky InterBase. Oficialne ale takova
zmena nikdy nebude do IB zanesena (je to proti smyslu navrhu IB).

> - Neznate nejaky obecny postup, jak aplikaci *obalamutit*, aby si myslela, ze pracuje s lokalnim diskem misto sitoveho?

Bohuzel nevim, ale pokud ma byt nejake reseni, pak jedine
externimi prostredky mimo IB.

P.S. Doporucuji vznest dotaz do Newsgroups na news.mers.com
(NG mers.interbase.list) kde se pohybuje Ann Harrison, treba ji
neco napadne jak to obelstit.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Lokalizace do rustiny

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 26.10.2000 08:30:21

Haj hou!

On 25 Oct 2000,, Ota Maly wrote:

> [...]
> zasady pro lokalizaci s Localizatorem (resourcestringy atd.).
> Mate nekdo zkusenosti s lokalizaci do rustiny?

Zrovna delam aplikaci ktera se lokalizuje do Rustiny a muzu
potvrdit, ze staci dodrzovat pravidla pro lokalizace s Lokalizatorem
(nebo Delphi5 ITE).

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Restart Windows NT

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 26.10.2000 8:54:48

> [...]
>byl
>p�ihl�en� jako administr�tor, tak se syst�m pouze odlogoval.

Mam pocit, ze to musi byt dohromady

ExitWindowsEx(EWX_REBOOT or EWX_FORCE, 0);>
>D�ky za ka�dou radu.
>
> Franti�ek M��ala
> macala(zv)praktik(tec)cz

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz

OT: Programovani pro Psion

[*] delphi konference <delphi(zv)energotek(tec)cz> - 26.10.2000 09:05:15

Jenom skromny dotazek.
Na co ty Psiony vlastne potrebujete?
Disponujeme podobnym zarizenim jako Psion zalozenem na architekture 486 a na
to uz se da vyvijet velmi komfortne na rozdil od Psionu.
Blizsi informace na vyzadani na:

Petr Blau software developer

petrbl(zv)energotek(tec)cz

> [...]
> \_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
> _/ \\ ______| web: www.zas-me(tec)cz
> \_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436

TDataSet.Filter

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.2000 09:39:06

ahoj,

> Filter: (CUST_MENO = 'Pe*')
> mam v tabulke niekolko zaznamov kde CUST_MENO = Peter ale ked pouzijem
> filter tak mi to hodi prazdnu tabulku.
> Peter Laurinc

imho by to melo byt:
Filter: (CUST_MENO LIKE 'Pe%')

dekuji peca

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/
******* Hi! I'm a signature virus. Copy me into your signature, please.
*******
The signature virus says: Love isn't only blind, it's also deaf, dumb,
and stupid.

Word a tiskarna a dialogy

[*] grubhoffer(zv)software602(tec)cz - 26.10.2000 9:49:14

> [...]
> dokument na jinou nez defaultni tiskarnu ??
>
> Upozorneni : Promenna ActivePrinter tuto tiskarnu (defaultni

Metoda FilePrintSetup ma od Wordu 7.0 (Office95) parametr DoNotSetAsSysDefault. Takze to bude vypadat zhruba takto:

var
X: Variant;
S: String;
begin
X:=CreateOleObject('Word.Basic');
X.FileOpen(Name:=Soubor co chci tisknout, ReadOnly:=True);
S:=X.AppInfo(2)
if (S <> '') and (Copy(S,1,2) <> '6.') then begin
X.FilePrintSetup(Printer:=Tiskarna co na ni chci tisknout, DoNotSetAsSysDefault:=1);
end else begin
X.FilePrintSetup(Printer:=Tiskarna co na ni chci tisknout);
// tady se ovsem tiskarna nastavi jako vychozi, ale kdo dnes pouziva Word6 ?
end;
X.FilePrint;
// u Wordu6 mohu tiskarnu zase vratit, ale to je snad jasne...
end;

J.G.

jak vytvorit docasnou databazi v pameti ?

[*] Ing. Karel Partl <partl(zv)zf.jcu(tec)cz> - 26.10.2000 09:51:06

Ahoj
Mam tento problem: hodila by se mi komponenta, ktera se chova jako DBGrid,
ale nemusi byt napojena na databazi. Protoze jsem zadnou takovou nenasel,
chtel jsem to vyresit tak, ze bych pouzil DBGrid a vytvoril pro nej v pameti
docasnou databazi s tabulkou. Ale nevim, jak tu databazi vytvorit jen v
pameti.
Predem diky.
Karel
---------------------------------------
Ing. Karel P�rtl
e-mail: partl(zv)zf.jcu(tec)cz
k.partl(zv)post(tec)cz

Vice BDE

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.2000 10:04:20

Ztuhne.

> Co to hlasi za chybu?
>
> Sroub

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

jak vytvorit docasnou databazi v pameti ?

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 26.10.2000 10:24:50

Neco bude treba tady:
http://www.torry.css.pl/db_memory.htm

> [...]
> Od: Ing. Karel Partl [mailto:partl(zv)zf.jcu(tec)cz]
> Odesl�no: 26. ��jna 2000 9:51
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: jak vytvorit docasnou databazi v pameti ?
>

> Ahoj
> Mam tento problem: hodila by se mi komponenta, ktera se chova
> jako DBGrid,
> ale nemusi byt napojena na databazi. Protoze jsem zadnou
> takovou nenasel,
> chtel jsem to vyresit tak, ze bych pouzil DBGrid a vytvoril
> pro nej v pameti
> docasnou databazi s tabulkou. Ale nevim, jak tu databazi

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 26.10.2000 10:36:47

From: David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
Subject: Jeste jednou transakce v IB6

> [...]
> try
> if Eof then
> raise Exception.Create('U�ivatel nen� v datab�zi.');

Kazda komunikace mezi clientem a databazi probiha v ramci transakce.
Transakce se zacne bud active:=true; nebo lepe starttransaction;
Operace nad tabulkami otevrenymi v teto transakci jsou vztazene prave k
parametrum teto transakce a bezi tedy v jejim kontextu. Kazda dalsi
transakce si proto udrzuje svuj kontext.(svuj pohled na data dany parametry
pred jejim startem).
Transakci muze a byva samozrejme spusteno vic nejen mezi ruznymi klienty,
ale i v ramci jednoho. Proc?
To zalezi na strukture databaze. Napr. nekdo doporucuje pro kazdy dalsi
ciselnik pouzit novou transakci. Duvod je prakticky jak jinak: napriklad
editujeme fakuru (dve tabulky master - detail) v ramci jedne transakce.
A vyber dodavatele (tedy ciselnik) bezi pod jinou transakci. Pokud je
potreba obnovit pohled na dodavatele. (Jiny klient pred kratkou dobou
opravil nebo pridal udaje do tabulky dodavatel.) Ukoncime transakci a znovu
ji zahajime. V nejhorsim pripade blikne jenom jedna tabulka. (Protoze to,
ale vyresime chytre neblikne treba nic :-). Kdyby byly vsechny tabulky
otevrene v ramci jedne transakce tak by ukonceni zavrelo vsechno a to
nechceme.(Pokud pouzivame dbawere komponenty pri editaci.)

Ukonceni transakce je bud pri potvreni zmen commit pri odmitnuti zmen
rollback. Takto uzavrena transakce je skutecne ukoncena (vsechny otevrene
tabulky jsou rovnez zavreny) a zmeny provedene behem jejiho trvani jsou od
teto chvile viditelne ostatnim.

> Pokud misto CommitRetaining dam jen Commit, promenna Jmeno
> se nenaplni.
>
> Veskere dalsi dotazy a prikazy v SQL lze jiz delat bez obalovani do
> transakce. Jak to?

Pokud za commit nebo od IB 6.0 i rollback uvedes Retaining promitnou se
zmeny ostatnim, ale tabulky se neuzavrou a tranakce bezi dal !

Pozor taky na defaulttransaction nadefinovanou v TIBDATABASE. Je lepe ji
nepouzivat a mit nadefinovane pro pristup k datum dalsi transakce a ty mit
pod kontrolou.

Jako zdroj informaci o transakcich bych doporucil (krome dokumentace od IB)
http://www.ibphoenix.com
http://www.ibobjects.com
Napr. Help k ibobject obsahuje popis transakci vcetne jejich pozastavovani a
znovurozjizdeni.

S pozdravem Frantisek Sevcik, sevcik(zv)anexis(tec)cz

screen aktivniho okna

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 26.10.2000 10:50:52

Pokud mas k dispozici handle okna, lze zjistit jeho rozmery pomoci API
funkce GetWindowRect(H:HWND, Rect: TRect), ktera naplni Rect. (Nebo tam ma
byt mozna (zv)Rect, je to prepsane z C++, kde je pointer na strukturu RECT).

> [...]

> DesktopBitmap.Height,GetDC
> (GetForegroundWindow),0,0,SrcCopy); // zkop�ruje obsah screenu
> pomoc� WinApi funkce Bitblt do DesktopBitmap

Word a tiskarna a dialogy

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 26.10.2000 09:53:32

Todle me neni jasne :
> X.FilePrintSetup(Printer:=Tiskarna co na ni chci tisknout,
DoNotSetAsSysDefault:=1);
> end else begin
> X.FilePrintSetup(Printer:=Tiskarna co na ni chci tisknout);

kdyz jsem to prepsal takhle :
var
X: Variant;
S: String;
Name:Variant;
ReadOnly:Variant;
Printer:Variant;
DoNotSetAsSysDefault:Variant;
begin
CoInitialize(nil);
X:=CreateOleObject('Word.Basic');
Name:='C:\pokus1.doc';
ReadOnly:=True;
X.FileOpen(Name,ReadOnly);
S:=X.AppInfo(2);
if (S <> '') and (Copy(S,1,2) <> '6.') then begin
Printer:='HP LaserJet 1100';
DoNotSetAsSysDefault:=1;
X.FilePrintSetup(Printer,DoNotSetAsSysDefault);
end else begin
X.FilePrintSetup(Printer);
[...]

Tak na me vyhopsne okenko s nastavenim tiskarny a to ja nechci - ja chci aby to
jenom vytisknul.

Radek

DB-aware a delka transakce

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.10.2000 11:05:15

Ahoj,

pokud pouzivam TIBDataset nebo TIBQuery, tak zavolanim
IBDataset.Open se zahaji transakce a zavolanim Close se ukonci.
Jak ale resit pozadavek, ktery zde jiz nekolikrat padnul, totiz aby
transakce byly co nejkratsi? Tezko vyloucit situaci, ze si uzivatel
otevre form s DBGridem a necha ho cely den svitit na obrazovce.
Dosud se prosazovalo v konferenci pouzivat db-aware
komponenty nanejvys pro cteni. S IBX je uz nevhodne i to, nebo
tomu jen spatne rozumim?

David

WaitFor "soubor je cely"

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.2000 11:07:15

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> Z principu by me to ale zajimalo, jak to dela ten manager. Neverim, ze
> si zkousi otevirat soubor, aby zjistil, jestli je free.

Ahoj,

ve Win9x existuje zpusob jak ziskat seznam otevrenych souboru. Napriklad
utilita OpenList (http://www.sysinternals.com/openlist.htm) , letmym
pohledem na importovane funkce je videt ze se jedna o nejake volani pres
DeviceIoControl.

Petr Vones, amatersky programator

Time2Help - nieco ine

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.2000 11:08:48

From: "Pavol Kaka�ka" <paka(zv)aktis(tec)cz>
> Diky, tak som to skusal ale to sa neda s T2H zrovnavat.
> Vie este niekto o niecom?

Ahoj,

http://www.doc-o-matic.com/

Petr Vones, amatersky programator

WaitFor "soubor je cely"

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.10.2000 11:12:17

Ahoj,
ja bych to zkusil takhle

FileHandle := FileOpen(FileName, fmOpenWrite or
fmShareDenyWrite);

a nebo uplne exkluzivne

FileHandle := FileOpen(FileName, fmOpenWrite or
fmShareExclusive);

A jeste pzn.: pouzivani klasickeho pristupu k souborum (reset, rewrite
atd.) mi zvlast v takovychto pripadech nepripada moc vhodne, uz jen
proto, ze volani reset neobsahuje primo mode otevreni souboru. Kdyz uz
se nekomu nechce pouzivat funkce FileOpen &spol, je v Delphi docela
pekny object TFileStream.

Vaclav Sazima

Miroslav Novosad wrote:

> [...]
> zapis?

Reporty - Doplnovani textu do sablon dokumentu - j

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 26.10.2000 11:16:18

Ja bych se k tomuto reseni pripojil. Potrebuji to dostat do svych aplikaci,
kde generuji z databaze ruzna rozhodnuti (stavebni povoleni, uzemni, ale
taky treba rozhodnuti o priznani davky SSP atp.....), ale pozadavek je na
to, aby uzivatel po vygenerovani mohl vysledny dokument jeste rucne upravit.
Jak jsem jiz psal, tak soucasne reseni (MS Word ovladany pres DDE a sablona
napojena pres ODBC na DBF) je velmi spatne (pouzivat se z nouze da, ale stve
me prave ta zmena velikosti a typu fontu atp...)

Milan Tomes

> [...]
> korespondenci. Reaguji na tvoji odpoved a taky by me zajimalo zda by nebyl
> zajem o nejake reseni traba i spolecne te komponenty

> ---
> Odchoz� zpr�va neobsahuje viry.
> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.198 / Virov� b�ze: 95 - datum vyd�n�: 4.10.2000
>
> ---
> P��choz� zpr�va neobsahuje viry.
> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.198 / Virov� b�ze: 95 - datum vyd�n�: 4.10.2000

XLSreadwrite

[*] Miroslav Dran��k <DMiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 26.10.2000 11:25:17

Ahoj, zkousel jsem komunikaci z MS Excelem pres TXLSread/TXLSwrite. Funguje to skvele, ale nepise to cesky. Nevite nekdo, co s tim???

predem diky

Mirek Drancak
mailto: dmiroslav(zv)seznam(tec)cz

OT: Programovani pro Psion

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 26.10.2000 11:47:30

> Na co ty Psiony vlastne potrebujete?
> Disponujeme podobnym zarizenim jako Psion zalozenem na architekture 486 a
na
> to uz se da vyvijet velmi komfortne na rozdil od Psionu.

Architektura procesora nehra takmer ziadnu uloha z hladiska komfortu
vyvoja u tychto zariadeni (pokial neprogramujes v assembleri o com
silne pochybujem), dolezity je operacny system a rozne technicke
obmedzenia (velkost pameti, rozlisenie display-a, atd.). Nevidim ziadnu
vyhodu architektury 486 (aky to ma operacny system, snad nie DOS,
ci Windows?) oproti ARM architekture Psionu, naopak Psion archtektura
je velmi velmi dobra. Mutitaskovy objektovo-orientovany 32bitovy operacny
system EPOC32 je co do kvality a stability mozno porovnavat snad iba
s NT-ckom. System aj aplikacia su navrhnute tak, aby bezali velmi spolahlivo
(pocitac nie je potrebne restartovat). Ja mam Palm-a (ma to DragonBall EZ
procesor, co je 16MHz Motorola 68000 s integrovanym casovacom, radicom
displaya, generatora zvuku, atd., operacny system je PalmOS). Je to podobny
system, velmi popularny hlavne v USA.

Erik Salaj, WINSOFT
info(zv)winsoft.sk

jak vytvorit docasnou databazi v pameti ?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.10.2000 11:48:02

> [...]
> vytvoril pro nej v pameti docasnou databazi s tabulkou. Ale nevim, jak
> tu databazi vytvorit jen v pameti. Predem diky. Karel

Treba RxMemoryData z RxLib.

David

Klient MS SQL Server

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 26.10.2000 12:05:24

> 1. Jakou sw konfiguraci musi mit klient aby se pripojil
> na MS SQL Server 2000 Beta2. Ja vim jen o ADO.
> Staci to nebo potrebuji jeste neco ?

Staci ADO. Ak chces pouzit Delphi data-aware komponenty,
potrebujes aj nejake ADO dataset komponenty (Adonis,
ADOExpress, atd. pozri http://www.kylecordes.com)

> 2. Kde sezenu na internetu instalacku ADO ?

Vola sa to MDAC a je to na http://www.microsoft.com/data,
vo Windows 2000 je uz nainstalovane ADO 2.5.

> 3. Potreboval bych vedet, jak se (pomoci Adonisu)
> naprogramuje zjistovani verze ADO ?

CreateOleObject('ADODB.Connection').Version

U ADO 2.5, 2.6 je mozne zistit ADO verziu presnejsie,
pozri http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/adofaq.htm#Q1

Erik Salaj, WINSOFT
info(zv)winsoft.sk

Jak vycucnout texty ze PAS souboru

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 26.10.2000 12:10:28

Zdravim,

potrebuju z meho programu vycucnout vsechny texty v PAS souborech do
nejakeho textoveho souboru. V podstate potrebuju aby mi z tohoto radku
vycucnul:
ShowMessage('Ahoj dnes je ' + Datum + ' a bla bla');
==>>
Ahoj dnes je
a bla bla

Nechce se mi to psat. Nema uz nekdo takovy udelatko hotovy, a byl by se
ochoten o nej podelit?

Ales

jak vytvorit docasnou databazi v pameti ?

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.10.2000 12:17:17

On 26 Oct 2000, at 9:51, Ing. Karel Partl wrote:

> [...]
> vytvoril pro nej v pameti docasnou databazi s tabulkou. Ale nevim, jak
> tu databazi vytvorit jen v pameti. Predem diky. Karel

Na Delphree je v OLE DB grid, ktery tohle umi. Neni zavisly na
OLE DB, je mozne do nej nacpat i rucne temer jakakoliv data se
strukturou tabulky. A je free.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Chyba v GetTempPath, alebo nie ?

[*] J�n Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 26.10.2000 12:25:43

Caute. D5, NT4.0 SP 6.0a

Pouzivam D5 a funkciu GetTempPath na ziskanie adresara do ktoreho si
vytvaram nejake docasne subory.
Problem je ze funkcia mi vrati miesto TEMP adresara, adresar kde mam
nainstalovane NTcka.
Pritom mam nastavene:
SET TEMP = c:\temp
SET TMP = c:\temp
Vsetky programy co odkladaju subory (napr. Express pri otvoreni prilohy)
pouzivaju c:\temp !
Len mne GetTempPath vrati c:\winnt !
A teraz pozor, nie vzdy. Niekedy to funguje.

Stretol sa s tym niekto a co podla Vas urobit !
Mozno by mi stacilo vediet ziskat hodnotu premennej prostredia (TEMP).

Vdaka.
JaNo.
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

Word a tiskarna a dialogy

[*] Grubhoffer Jindra <grubhoffer(zv)software602(tec)cz> - 26.10.2000 12:33:32

> Printer:='HP LaserJet 1100';
>
> Tak na me vyhopsne okenko s nastavenim tiskarny a to ja
> nechci - ja chci aby to
> jenom vytisknul.
>
> Radek

Pokud je tiskarna s uvedenym nazvem nainstalovana zadny dialog by se objevit nemel. Alespon me se neobjevi...

J.G.

Eventy v run-timu

[*] Petr Va���ek�����(����? - 26.10.2000 12:35:58

Zdravim,
narazil jsem na takovej problem a at zkousim co zkousim se mi ho nedari v
yresit. Jestli s tim nekdo mate zkusenosti tak mi prosim odpovezte. Potreb
uju vytvorit v runtimu array obrazku, rekneme treba 10, takze to delam jako
var obrazek:array[0..10] of TImage. Ale ted potrebuju vsem temto obrazkum
priradit eventy OnClick a OnMouseMove tak, aby vykonavaly sve funkce. Jak
mam udelat, aby kdyz se treba klikne na kterykoliv z techto obrazku se spu
stila procedure Klik(Sender:TObject) a neco podobneho u OnMouseMove?
Diky moc
Petr Vasicek
P.S.: Byl bych strasne vdecny za nazorny priklad.

DB-aware a delka transakce

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 26.10.2000 12:45:02

From: David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> [...]
> Dosud se prosazovalo v konferenci pouzivat db-aware
> komponenty nanejvys pro cteni. S IBX je uz nevhodne i to, nebo

Ano, je to tak. Je treba si vybrat. Bud pouzivat db-aware a nebo pouzivat ne
db-aware.
Ja to resim podle stupne nebezpecnosti u konkretnich dat. Pokud je potreba,
aby se data okamzite zapsala pouziji ulozenou proceduru. Vyber z vetsiho
objemu dat lze vyresit nekolika zpusoby. Napr. nacteni do memory table (RX
komponenty). Pokud si (zrejme naivne) myslim, ze pristup ke konkretnim datum
je v pohode pouziji pro vyber query a povolim editovat pouze jeden zaznam
pomoci TIBDATASET nebo opet ulozenou procedurou.
Kazdopadne by me take zajimalo jake skusenosti ma kdo s OIT pri napriklad
vyhradnim pouziti TIBDATASET.

Ahoj Frantisek Sevcik, sevcik(zv)anexis(tec)cz

XLSreadwrite

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.10.2000 12:53:37

> Ahoj, zkousel jsem komunikaci z MS Excelem pres TXLSread/TXLSwrite.
> Funguje to skvele, ale nepise to cesky. Nevite nekdo, co s tim???

> [...]

Jsem asi jediny, kdo mel s temito komponentami problemy :) Ale k
veci.
Je potreba nekde v properties nastavit charset na
vychodoevropsky nebo tak nejak. Ale ve verzi, kterou jsem mel, to
ten charset respektovalo jen pri formatu tusim Excel 95. Ve
formatu Excel 97 to na charset kaslalo.

David

Klient MS SQL Server

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 26.10.2000 13:16:33

Zdravim,

k pripojeni na MSSQL (zkousel jsem 7) nic jineho potreba neni, snad by
nemelo byt potreba ani ADO kdyz se pripojis pres OLEDB, nejnovejsi ADO
najdes na strankach Microsoft Download, ale je to IMHO zbytecne, protoze je
to soucast kazdych instalacek IE 4 a vyse
a jak zjistit verzi ADO se tu uz jednou probiralo, zkus
http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/adofaq.htm

M.Jirman

[...]

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 26.10.2000 12:30:39

> Pokud je tiskarna s uvedenym nazvem nainstalovana zadny dialog by se objevit
nemel.
> Alespon me se neobjevi...

Muzu poprosit o funkcni zdrojak a .exe ktere takhle funguje ?
Me se ukaze nastavovaci okno te tiskarny.

Radek
voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz

Chyba v GetTempPath, alebo nie ?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.2000 14:11:42

From: "J�n Grman" <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk>
> Len mne GetTempPath vrati c:\winnt !
> A teraz pozor, nie vzdy. Niekedy to funguje.
> Stretol sa s tym niekto a co podla Vas urobit !
> Mozno by mi stacilo vediet ziskat hodnotu premennej prostredia (TEMP).

GetTempPath pouzivam casto, ale na podobny problem
jsem nenarazil. Hodnotu prostredi lze ziskat funkci:

function GetEnvironmentVariable(const Env:AnsiString):AnsiString;
var Len:DWord;
begin
SetLength(Result,1024);

Len:=Windows.GetEnvironmentVariable(PChar(Env),PChar(Result),Length(Result))
;
SetLength(Result,Len);
end;

Daniel
Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

Eventy v run-timu

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 26.10.2000 14:15:46

procedure Klik(Sender:TObject) //normalni event
a takto ho priradis:

PoleTImage[i].OnMouseMove:=Klik(PoleTImage[i]);
Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)sms.paegas(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 0x15AD9FB8 (najdete na www.pgp(tec)cz)

Eventy v run-timu

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.10.2000 14:21:45

> [...]
> Petr Vasicek
> P.S.: Byl bych strasne vdecny za nazorny priklad.

Napises jiz zminenou proceduru Klik a to prirazeni je pak nejak
takto:
obrazek[i].OnClick := Klik;

David

Eventy v run-timu

[*] Mari�n Goryl <goryl(zv)insdata.sk> - 26.10.2000 14:40:16

Ahoj, tu je priklad:

unit Unit1;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
StdCtrls, ExtCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Button1: TButton;
OpenDialog1: TOpenDialog;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
img: TImage;
procedure Click(Sender: TObject);

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

procedure TForm1.Click(Sender: TObject);
begin
if sender is TImage then begin
if TImage(sender).Name = 'image1' then
ShowMessage('Image klik');
end else
ShowMessage('Klik');

with OpenDialog1 do begin
if Execute then begin
img.Free;
img := TImage.Create(self);
img.Name := 'image1';
img.Parent := Form1;
img.Left := 10;
img.Top := 10;
img.Autosize := true;
img.Picture.LoadFromFile(FileName);
// tu sa priradi udalosti OnClick obrazku procedure Click
img.OnClick := Form1.Click;

Marian

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Petr Va���ek <pvkonf(zv)post(tec)cz>; owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz
<owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 26. okt�ber 2000 14:04
Predmet: Eventy v run-timu

> [...]
>Diky moc
> Petr Vasicek
>P.S.: Byl bych strasne vdecny za nazorny priklad.

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.10.2000 14:41:23

> potrebuju z meho programu vycucnout vsechny
> texty v PAS souborech do
> nejakeho textoveho souboru. V podstate

Hi,

ja sice nemam podobny tool, ale na takoveto operace pouzivam celkem s
uspechem nejaky slusny editor napr. MultiEdit (www.amcyber.com) a regular
expression.

Kdyz pouzijes File Find s vytvorenim seznamu vyskytu hledaneho retezce a ten
pak exportujes do textoveho souboru, muzes ho pomoci funkce replace a
regular expression dale ucesat k obrazu svemu.
Tim by Ti mohl snadno a rychle vzniknout zaklad, ktery bys uz rucne upravil,
napr.

1. File Find: ^.*'.+'.*$

vyhleda vyskyty retezcu na jednom radku

2. Kdyz na ulozeny vypis pouzijes
Replace ^.*('.+').*$ za \0

tak ti to vyhazi text pred a za retezcem.

Teoreticky by se dal pouzit i editor v IDE Delphi, ale ten nema nic moc
podporu regular expression.

Jine reseni by bylo napsat si jednoduchy tool na bazi regular expression
pomoci komponenty http://www.torry.ru/vcl/text/regexpr.zip
ktera ma o trochu lepsi regular expression nez MultiEdit.

Bye, pf

DB-aware a delka transakce

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.10.2000 14:45:09

On 26 Oct 2000, at 11:05, David Lebeda wrote:

> [...]
> Dosud se prosazovalo v konferenci pouzivat db-aware
> komponenty nanejvys pro cteni. S IBX je uz nevhodne i to, nebo

Udelal jsem poznatek, ze u _nekterych_ typu projektu muze byt
dokonce vyhodnejsi komunikaci s databazi zcela oddelit od
programu (treba do COM modulu). Mezi programem a modulem
pak probiha komunikace tak, ze program si vyzada nejaky balik
dat, modul je vysle v nejakem streamu, a program si snimi pak
dela co chce. Modul po vycteni dat ihned recordset uzavre. Jeste
jednou opakuji, ze tohle neni obecne, ale pouze pro urcity typ
reseni. Tam pak nevystupuji zadne db-aware komponenty, a to ani
pro prohlizeni.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Word a tiskarna a dialogy

[*] Grubhoffer Jindra <grubhoffer(zv)software602(tec)cz> - 26.10.2000 14:49:56

> Muzu poprosit o funkcni zdrojak a .exe ktere takhle funguje ?
> Me se ukaze nastavovaci okno te tiskarny.

Zde je "minimalisticka" funkcni verze:

program Test;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
Windows,
ActiveX,
ComObj;
var
X: Variant;
begin
CoInitialize(nil);
X:=CreateOleObject('Word.Basic');
X.FileOpen(Name:='C:\AUTOEXEC.BAT', ReadOnly:=True);
X.FilePrintSetup(Printer:='HP LaserJet 5P', DoNotSetAsSysDefault:=1);
X.FilePrint;
end.

Delphi5, Win98SE CZ, Word97CZ SE-2. Vychozi tiskarnou je HP LaserJet IIIP a ta take vychozi zustane. Zadny dialog se neobjevi (s vyjimkou toho terminaloveho okna) a z tiskarny (LaserJet 5P) vyleze C:\AUTOEXEC.BAT...

J.G.

Ikony v MainMenu

[*] Mari�n Goryl <goryl(zv)insdata.sk> - 26.10.2000 14:51:36

Mne to funguje, mozes poslat zdrojak s formularom?
Alebo to skus vyskusat v novej aplikacii, kde budes mat len menu a imagelist

Marian

email: goryl(zv)insdata.sk
-----P�vodn� spr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz <owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 18. okt�ber 2000 18:14
Predmet: Ikony v MainMenu

>Mohl by mi nekdo poradit, jak zviditelnit ikony v hlavnim menu formulare
>napojene na imagelist. V "designe time" jsou viditelne, ale v "run time" se
>ikony na horni liste menu nezobrazi.Zobrazi se pouze v submenu. Pouzivam
>Delphi 5 a W98.
>Dik Petr.

DB-aware a delka transakce

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.10.2000 14:59:15

> [...]
> TIBDATASET.
>
> Ahoj Frantisek Sevcik, sevcik(zv)anexis(tec)cz

Tak jeste - snad uz naposledy k transakcim.

Mne ani tak neslo o delku transakce kvuli tomu, ze by se data
zapsala pozde apod. - to lze resit s CommitRetaining (zasadne
nepouzivam db-aware komponenty pro editaci dat). Ale jak tady
psal tusim Tomas - dlouhe transakce maji nejakou souvislost se
sweepovanim a jinymi internimi zalezitostmi.

A jeste z malinko jineho soudku. Chci-li udelat nejaky
jednoduchy select, ktery bude sam umisten v transakci, jak je
lepsi tu transakci ukoncit - commit nebo rollback? Myslim ted ciste
z hlediska rezie SQL serveru.

Jak vycucnout texty ze PAS souboru

[*] Brant Petr <Brant(zv)dcomm(tec)cz> - 26.10.2000 15:20:28

Neco takoveho jsem kdysi delal, ale mam to doma. Poslu si tenhle mail domu,
abych si vzpomnel a pokud to najdu, poslu ti to.

[...]

Select ulozene procedury

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.10.2000 15:21:24

Ahoj,

na MSSQL7 jsem pouzival ulozene procedury, ktere obsahovaly
nejaky select s parametry (tj. suplovaly view s parametry), napr.
takto:

CREATE PROCEDURE psSelectRezervaceOdDo
(zv)GridOd datetime,
(zv)GridDo datetime
AS
SELECT nazev, datum_od, datum_do, barva FROM vRezervace
WHERE ((datum_do > (zv)GridOd) AND (datum_od < (zv)GridDo))
ORDER BY nazev

Nyni bych to rad prevedl do IB6. Ktera cesta je lepsi?

1) Select ulozena procedura, tj. procedura pouzivajici
FOR..SELECT

2) Posilat to rucne z aplikace pomoci IBSQL.

Ptam se proto, jestli treba prochazeni pomoci FOR..SELECT neni
nakonec pomalejsi nez jednorazove provedeny select poslany z
aplikace, i kdyz v tom druhem pripade je samozrejme vyssi rezie.

Dynamicke nahravani packages

[*] Filip Hochman <filip.hochman(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.2000 15:24:17

Zdravim,

mate nekdo zkusenosti s s dynamickym nahravanim
packages ?
Zacal jsem (a i zkoncil) u LoadPackage a UnloadPackage,
coz neni mnoho ..
Jak ale dal dostat treba k tridam, metodam, atp.
Package napr. obsahuje trydy TForm1, ktery bych chtel vytvorit.

Dik za popostrceni.

DB-aware a delka transakce

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 26.10.2000 15:46:09

> [...]
> Dosud se prosazovalo v konferenci pouzivat db-aware
> komponenty nanejvys pro cteni. S IBX je uz nevhodne i to, nebo

Ja jsem to resil tak, ze pro tyto situace mam jednu transakci, ktera
je read only a read commited. Otevru ji na startu zavru az s
aplikaci. Naopak kazdou transakci v niz dochazi k editaci se
snazim mit co nejkratsi. Pouze je treba se postarat o refresh gridu
pokud je otevreny pres transakci, ktera mu neco zmenila.
Je-li to vhodne s jistotou nevim a zajimal by me nazor znalcu na
vec. V praxi se mi to osvedcilo a ciste intuitivne si myslim,
ze dlouha read only transakce nemuze skodit, protoze nevytvari
dalsi verze zaznamu a muze byt pro IB mene zatezujici nez
vytvareni a uzavrani rady transakci. Nehle de na to, ze otevreni a
uzavreni transakce (pri tahani neprilis velkeho poctu zaznamu)
viditelne zpomali otevreni a zobrazeni datasetu.

Jiri Binder

Jak vycucnout texty ze PAS souboru

[*] Ale� Va���ek�����"q��y�&���w�3 - 26.10.2000 15:56:08

From: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]On Behalf Of
> [...]
> Ahoj dnes je
> a bla bla
>
> Nechce se mi to psat. Nema uz nekdo takovy udelatko hotovy, a byl by se

Tak uz jsem si to "udelatko" napsal.

Ales

acmFormatEnum

[*] Petr Jel�nek <pjmodos(zv)yo(tec)cz> - 26.10.2000 16:03:44

Ahoj, mam dotaz.
Proc tohle nefunguje? - stale to hazi chybu11 "Systemove funkci byl predan
neplatny parametr" u toho acmFormatEnum.

function callbackfn(hadid:HACMDRIVERID; pafd: PAcmFormatDetailsA;
dwInstance: DWORD; fdwSupport: DWORD): BOOL; stdcall;
begin
form1.ComboBox1.items.add(pafd.szFormat);
callbackfn:=true;
end;

procedure TForm1.FormClick(Sender: TObject);
var
formattag: TAcmFormatDetails;
i:integer;
begin
formattag.cbStruct:=sizeof(TAcmFormatDetails);
formattag.dwFormatTag:=WAVE_FORMAT_PCM;
getmem(formattag.pwfx,sizeof(TWAVEFORMATEX));
formattag.pwfx.wFormatTag:=WAVE_FORMAT_PCM;
formattag.pwfx.nChannels:=2;
formattag.pwfx.nSamplesPerSec:=22050;
formattag.pwfx.nAvgBytesPerSec:=88200;
formattag.pwfx.nBlockAlign:=4;
formattag.pwfx.wBitsPerSample:=16;
formattag.pwfx.cbSize:=0;
formattag.cbwfx:=sizeof(TWAVEFORMATEX);

i:=acmFormatEnum(nil, formattag, ACMFORMATENUMCBA((zv)Callbackfn), handle,
ACM_FORMATENUMF_SUGGEST);
if i<>0 then
begin
getmem(errorstr,512);
waveInGetErrorText(i,errorstr,512);
showmessage(errorstr);
freemem(errorstr);
exit;

Mam tam neco spatne? Nebo je treba jeste neco pridat?

Zdravi
Petr Jelinek - amatersky programator
Homepage: http://pjmodos.fbi(tec)cz, http://pjmodos.yo(tec)cz
Komponenty pro Delphi: http://lunasoft.hyperlink(tec)cz/index5.htm
Vyhledavani: http://www.barevnylist(tec)cz/visitor.php?ref=pjmodos

Restart Windows NT

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 26.10.2000 16:18:47

> ExitWindowsEx(EWX_REBOOT or EWX_FORCE, 0);

Klicem k restartu je fce, ktera se popisuje o kuys niz v hlepu k vyse uvedne
fci.

Tajemstvi se jmenuje takto:

AdjustTokenPrivileges()

Bohuzl sebou nemam kus programu, kde jsem to pouzil, takze sample neposlu.

a.

Zbyskov Localizator

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 26.10.2000 16:50:28

> [...]
> TIBDatabase.DatabaseName, lebo je OPEN. Ako mam zabezpecit aby pred tou
> tvojou procedurou z Transl.pas "TranslatesAdd" zatvorit IBDatabase.

S timto problemem jsem se potykal take a asi jedine bezpecne reseni je pred
prekladem uzavrit
vsechny tabulky a provest automaticky restart aplikace. Ja na to pouzivam
ale komponentu TAddTransl ktera dela to same co unit Transl.pas ale ma
definovane udalosti After a Before kde si muzu snadno definovat co chci
delat,. Bohuzel ale nevim zda je Free (co ty na to Zbysku ? :-).

S pozdravem Heinisch Jiri

TDataSet.Filter

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 26.10.2000 16:58:33

> [...]
> Filtered: true
> FilterOptions: [loCaseInSensitive]
>
> mam v tabulke niekolko zaznamov kde CUST_MENO = Peter ale ked pouzijem

u filtru pro interbase se zrejme da pouzit jen platny SQL dotaz

v tvem pripade s keyword "LIKE"

S pozdravem Heinisch Jiri

Dynamicke nahravani packages

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.2000 17:12:09

From: "Filip Hochman" <filip.hochman(zv)atlas(tec)cz>
> mate nekdo zkusenosti s s dynamickym nahravanim packages ?

Ahoj,

priklady najdes tady:
http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html
http://www.borland.com/devsupport/delphi/downloads/index.html

Petr Vones, amatersky programator

DB-aware a delka transakce

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 26.10.2000 17:29:33

> [...]
> jednoduchy select, ktery bude sam umisten v transakci, jak je
> lepsi tu transakci ukoncit - commit nebo rollback? Myslim ted ciste z

Je doporucovan commit. Rollback ma udajne vetsi rezii.

Jiri Binder

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 26.10.2000 19:11:26

Ahoj,
a co takhle pouzit HW klic? nebo jeste neco jednodussiho na stejnem
principu:
nestandardne naformatovanou disketu a tu by obsluha musela mit , alespon pro
zacatek startu programu zasunutou v mechanice.Myslim si , ze dost uzivatelu
ji tam bude mit natrvalo, protoze jiz delsi dobu se mechaniky (3,5)tak bezne
nepouzivaji.

Ochrany by se meli pouzivat.I kdyz nejsou na sto procent dokazi uspesne
odolavat dost velkemu procentu uzivatelu PC.A cim je ochrana dokonalejsi tim
se procento umerne zvysuje (mozna i exponencialne)
Jirka Virt

email:virt(zv)volny(tec)cz

From: "Petr Jel�nek" <pjmodos(zv)yo(tec)cz>
> [...]
> dwInstance: DWORD; fdwSupport: DWORD): BOOL; stdcall;
> begin
> form1.ComboBox1.items.add(pafd.szFormat);

Ahoj,

patrne to nebude ono, ale zkus misto:

callbackfn:=true;

dat:

DWORD(Result) := 1;

Windows9x totiz v nekterych pripadech vyzaduji hodnotu 1 jako true a
typ BOOL reprezentuje true jako -1. Uz jsem s tim mel kdysi problemy.

Petr Vones, amatersky programator

Zmena jazyka tabulky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.10.2000 00:56:46

From: "Vladim�r Koupil" <vladimir.koupil(zv)worldonline(tec)cz>
> mohl by mi nekdo poradit, jak zmenit jazyk tabulky Paradox (*.db) za behu
> programu ?

Ahoj,

je to v archivu:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1998&mesic=Jul&den=21&first=31&soubor=dlfa
aabr.htm

Petr Vones, amatersky programator

DB-aware a delka transakce

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 27.10.2000 03:30:10

Behalf Of Jiri Binder

> [...]
> snazim mit co nejkratsi. Pouze je treba se postarat o refresh gridu
> pokud je otevreny pres transakci, ktera mu neco zmenila.

Jak presne ten refresh gridu provadis. Ja jsem tohle zkousel a
stejne se mi v jine transakci nove vlozene zaznamy nezobrazovaly.
Mozna jsem neco delal spatne, ale stejne jsem musel pouzit
Open a Close DataSetu aby to bylo OK.

Par dotazu na tabulky

[*] rommet(zv)post(tec)cz - 27.10.2000 04:32:22

Ahoj delphici,

mel bych na Vas par dotazu. Pouzivam D3 a databaze Interbase, asi nestastne
BDE a komponenty TQuery, TTable. (Samozrejme Vim ze to neni zrovna stastne
reseni, ale uz uvazuji na predelavku, hned jak to dodelam do provozu schopne
verze).
1. Jak nejrychleji zjistit pocet zaznamu celkovych v tabulce, a pocet
zaznamu zobrazenym po selectu v TQuery ?
(Provadim po kazde zmene TDatasource dva dotazy SQL a zjistuji
RecordCount, myslim ze je to dost pomale).

2. Jak nejrychleji udelam "Refresh tabulky".

3. Kdyz u komponenty RXDBGrid, ktera je Datasource na TQuery, jedu sipkama
(dolu, nahoru) a tu klavesu drzim stisklou tak se mi zobrazuje vzdy jen
jeden zaznam na vsechny radky RXDBGridu na kterych jsem drzel sipkove
klavesy.

Pokud mi odpovite na tyto me tri otazky tak budu zase na nejakou dobu
spokojeny clovek diky a preji prijemny nicim neruseny den

David

Sledujte zpravodajstvi, TV-program, pocasi, kursy, ...:
*** http://PRESS.CZ

IBExpress, Pristup k IB

[*] BONNEL TECHNOLOGIE, v�voj <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 27.10.2000 06:42:10

Kolega ma jeden problem - lze provozovat IBExpress bez BDE? Respektive
sirsim pohledem - lze se z Delphi 5 Standard (nemaji podporu BDE) nejakym
FREE zpusobem konektovat na IB 6? Educational purposes only.

Znate to, ty penize ve skolach ....

Diky Mira

XLSreadwrite

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 27.10.2000 07:21:38

<FontFamily><param>Arial CE</param>Pokud jsem narazil na podobn=E9 probl=E9=
my, pricina byla v tom ze
Excel 97 pouziva Unicode. Excel 95 si vystaci s W1250 a vymena
dat s diakritikou je v pohode.

xcelem pres TXLSread/TXLSwrite.

> Funguje to skvele, ale nepise to cesky. Nevite nekdo, co s tim???

> predem diky

> Mirek Drancak

> mailto: dmiroslav(zv)seznam(tec)cz

</color><FontFamily><param>Arial CE</param>Jsem asi jediny, kdo mel s temi=
[...]

<nofill>
Z.Kalhous

Klavesnice

[*] Ji�� Vojtek - 27.10.2000 08:09:55

N tohle ti nezbyva nic jineho, nez hookovat klavesy pres WindowsAPI funkce.
Ja jsem to zkousel, ale nedostal jsem se moc daleko. Protoze do toho prisla
jina prace. Tak Ti vic neporadim :-(
Zatim J. Vojtek

listbox - drag&drop

[*] Vit Tichy <vt.echo(zv)worldonline(tec)cz> - 27.10.2000 08:22:32

Joha,

Muzete mi poradit kam se podivat, abych pochopil, jak pretahnout mysi polozku
z jednoho listboxu do druheho ? Normalne to umim.

vt mailto:vt.echo(zv)worldonline(tec)cz

Buider a preklad

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 27.10.2000 08:27:04

Mam tu opet jeden dotaz na C++ Builder (5)

Proc kdyz spustim builder a nedelal sem zadny zmeny na
zdrojacich tak stejne po 'make project' zacne prekladat
pascalsky veci a nejspis i dalsi s tim souvisejici c++ veci.

P. --=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -
`======----( icq: 73995087 )==--- -- -

RichEdit98

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 27.10.2000 08:28:30

Zdravim vsechny delfaky!

Mam problem s instalaci komponenty RichEdit98 od Alexandera Obuchova.
Stahnul jsem si z inetu nejakou posledni verzi ( ve zdoji je uvedeno ze je
pro D3 a D4) a nemuzu ji nejak nainstalovat do D5 profesinonal. Muze mi
nekdo poradit jak na to, pripadne kde sehnat verzi pro D5.

Pripadne neznate RTF komponentu, kter� podporuje tabulky.

Za rady predem dik.

Ing. Igor Vodi�ka
informa�n� syst�my

Nakladatelstv� Sagit, Horn� 1, 700 30 Ostrava-Hrab�vka
Tel.: 069 353 062, Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

Jak vycucnout texty ze PAS souboru

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 27.10.2000 08:44:22

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Fejfar [mailto:development(zv)callnet(tec)cz]
> Odesl�no: 26. ��jna 2000 14:41
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Jak vycucnout texty ze PAS souboru
>
> 1. File Find: ^.*'.+'.*$
>
> vyhleda vyskyty retezcu na jednom radku
>
> 2. Kdyz na ulozeny vypis pouzijes
> Replace ^.*('.+').*$ za \0
>
> tak ti to vyhazi text pred a za retezcem.

A co to udela, kdyz tam mas treba:

xxxxxxx 'aaaaaaa' xxxxxx 'bbbbbb'

Nezrusi to ty b-cka?

--
Jan Cejka
MERLIN spol. s r.o.

Pozadie v QReport-e

[*] Tibor G. �tromajer <tibors(zv)datex.sk> - 27.10.2000 08:52:16

Zdravim vsetkych

Potreboval by som vytvorit report, ktoreho kazda strana by mala rovnake pozadie, (definovane napr v nejakom obrazovom subore) na ktore by sa potom tlacili samotne data.

Vedel by mi niekto poradit, ako sa to da spravit v QR 3.0.5 ?

Dakujem

Invalid filter expression charakter

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 27.10.2000 08:55:32

Filter:='(Datum=9.10.2000.)and(Used=0)';
^^^
Jestli to neni jenom preklep v mailu, tak by ta chyba mohla byt tady (viz radek vyse). Ta tecka na konci tam asi nema co delat. Mozna by taky mohlo pomoct dat to datum do nejakejch uvozovek nebo apostrofu.

Jirka Matejka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Du�an Sedl��ek [SMTP:dsedlacek(zv)seznam(tec)cz]
Odesl�no: 26. ��jna 2000 22:47
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Invalid filter expression charakter

[...]

S/N biosu

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 27.10.2000 08:58:13

zdravim

ako ziskam seriove cislo biosu v delphi 5 ?

Tino

OT : pop3 - rfc

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 27.10.2000 08:07:00

Muzete mne nekdo kopnout a rict mi cislo rfc pojednavajici o pop3
Dik Radegast

SQL vs. IDENTITY pro ACCESS a MS SQL

[*] Ren� Otisk - 27.10.2000 09:12:42

Hi,

Ale kdyz pridam ALTER TABLE Tejbl ADD MYID INT IDENTITY(1, 1) tak to projde,
takze bud IDENTITY neni z principu NOT NULL a nebo se to presype interne bez
ovlivneni mnou, ktery vyse uvedeny prikaz vykona...

Sroub

> [...]
> NOT NULL field k jiz existujici tabulce primo pridat nejde.
> Musi se to obejit presypanim dat pres pomocnou tabulku.

Klavesnice

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 27.10.2000 08:20:32

hm, jestli mas zajem, mam tu vlastni keyboard logger pouzivajici prave hookovani
klavesnice, je to sice z dob mych zacatku, takze to skryti aplikace je sice
humpolacky, nicmene to te nezajima,to odchytavani klaves je plne funkcni, no a
posilani klaves, to jsem neresil .. VB ma sendkeys .. delphi to nema ?? Mam
pocit, ze jsem o tom nekde uz slysel ci cetl ..
To vypnuti a zapnuti klavesnice by bylo v pohode ....

Radegast

"Ji�� Vojtek" <j_vojtek(zv)del(tec)cz> on 27.10.2000 07:09:55

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Na v�dom�: Tomsik Radek/4130P/EDU/CEZ)
P�edm�t: RE: Klavesnice

> [...]
Ja jsem to zkousel, ale nedostal jsem se moc daleko. Protoze do toho prisla

[*] Ren� Otisk - 27.10.2000 09:24:22

Hi,

Nicmene ja resim problem neindexovane Access tabulky s dosti chaotickym
usporadanim dat s nekdy temer duplicitnimi radky (treba se lisi jen v Blob)
a nez kupovat kvuli jednomu souboru Office tak jej potrebuji identifikovat
unikatni hodnotou a chodit nas nej pres ODBC a SQL (updaty a inserty a
delety) a nechci pouzivat Table.Delete nebo Table.Update. Proste chci si to
hlidat pres SQL prikazy. Takze zatim to musim resit tak, ze kdyz mi onen
soubor prijde, tak pri prvnim otevreni pridam ID sloupec typu INT a pak
postupne prechazim vsechny zaznamy a updejtuji onen idunikatni hodnotou
rucne. No a na tohle potrebuji vedet, jak na to napasovat ten
autoincdement. K tomu potrbuji vedet syntaxi onoho prikazu, ktery mi nebere
to co mu napisi a co funguje!!! v MS SQL7 i v pitomem Paradoxu a nepotrbuji
vedet co by kdyby (byly v riti ryby)...

Sroub

Ren� Otisk wrote:

> [...]
> naplnena ci nikoli, autoincreament si tam doplni hodnoty sam...

OK, a v pripade, ze to nebude autoincrement, ale jakykoliv jiny NOT NULL

[*] Ren� Otisk - 27.10.2000 09:26:42

Omlouvam se za tu posledni vetu, (byl?) jsem tlosicku ve stresu...

Sroub