SQL vs. IDENTITY pro ACCESS

[*] Ren� Otisk - 27.10.2000 09:37:41

Nicmene jaka je syntaxe SQL prikazu?

Sroub

> Access
>
> Presne tak isto to funguje aj v MS Access-e.
>
> Erik Salaj, WINSOFT
> info(zv)winsoft.sk

Restart Windows NT

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 27.10.2000 9:51:10

>Klicem k restartu je fce, ktera se popisuje o kuys niz v hlepu k vyse
>uvedne
>fci.
>
>Tajemstvi se jmenuje takto:
>
>AdjustTokenPrivileges()
>
>Bohuzl sebou nemam kus programu, kde jsem to pouzil, takze sample neposlu.

Tak jsem doma nasel cely program:

const SE_SHUTDOWN_NAME = 'SeShutdownPrivilege'; // Borland forgot this
declaration
var hToken:THandle;
tkp:TTokenPrivileges;
tkpo:TTokenPrivileges;
zero:DWORD;
begin
zero := 0;
if not OpenProcessToken( GetCurrentProcess(),
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','OpenProcessToken() Failed',MB_OK );
if not OpenProcessToken( GetCurrentProcess(),
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','OpenProcessToken() Failed',MB_OK );
// SE_SHUTDOWN_NAME
if not LookupPrivilegeValue( nil, 'SeShutdownPrivilege' ,
tkp.Privileges[ 0 ].Luid ) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','LookupPrivilegeValue() Failed',MB_OK );
tkp.PrivilegeCount := 1;
tkp.Privileges[ 0 ].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
AdjustTokenPrivileges( hToken, False, tkp,SizeOf(TTokenPrivileges ),
tkpo, zero );
if Boolean( GetLastError()) then begin
MessageBox(0, 'Exit Error', 'AdjustTokenPrivileges() Failed',MB_OK );
Exit; end
else
ExitWindowsEx( EWX_FORCE or EWX_REBOOT, 0 );
// just shut the machine down
halt(0);
end;

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz

Klavesnice

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 27.10.2000 09:56:39

> [...]
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Klavesnice
>

> hm, jestli mas zajem, mam tu vlastni keyboard logger
> pouzivajici prave hookovani
> klavesnice, je to sice z dob mych zacatku, takze to skryti
> aplikace je sice
> humpolacky, nicmene to te nezajima,to odchytavani klaves je
> plne funkcni, no a
> posilani klaves, to jsem neresil .. VB ma sendkeys .. delphi
> to nema ?? Mam
> pocit, ze jsem o tom nekde uz slysel ci cetl ..
> To vypnuti a zapnuti klavesnice by bylo v pohode ....

Nejaka sendkeys (nebo jak se jmenuje) unita je na inst. CD.
Alespon na D5 Std.

IBExpress, Pristup k IB

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 27.10.2000 10:10:34

Ahoj,

melo by to jit pomoci IBObjects - http://www.ibobjects.com

BONNEL TECHNOLOGIE, v�voj wrote:

> Kolega ma jeden problem - lze provozovat IBExpress bez BDE? Respektive
> sirsim pohledem - lze se z Delphi 5 Standard (nemaji podporu BDE) nejakym
> FREE zpusobem konektovat na IB 6? Educational purposes only.
>
> Znate to, ty penize ve skolach ....
>
> Diky Mira

IBExpress, Pristup k IB

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 27.10.2000 10:15:32

From: <BONNEL TECHNOLOGIE>; v�voj <bonnel(zv)telecom(tec)cz>

> Kolega ma jeden problem - lze provozovat IBExpress bez BDE? Respektive
> sirsim pohledem - lze se z Delphi 5 Standard (nemaji podporu BDE) nejakym
> FREE zpusobem konektovat na IB 6? Educational purposes only.

IBExpress nepotrebuje BDE. Ale mam dojem, ze vzhledem k absenci tdaset v
standardnich Delphi nejde pouzit.
Mel by jit pouzit balik IBOBJECTS, ktery je pro Education free.
(www.ibobjects.com)

Ahoj Frantisek Sevcik, sevcik(zv)anexis(tec)cz

DB-aware a delka transakce

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 27.10.2000 10:23:16

Ahoj,

David Lebeda wrote:

> Tak jeste - snad uz naposledy k transakcim.
>
> Mne ani tak neslo o delku transakce kvuli tomu, ze by se data
> zapsala pozde apod. - to lze resit s CommitRetaining (zasadne
> nepouzivam db-aware komponenty pro editaci dat). Ale jak tady
> psal tusim Tomas - dlouhe transakce maji nejakou souvislost se
> sweepovanim a jinymi internimi zalezitostmi.

I dlouho trvajici read-only transakce muze pri jistem stupni izolace
blokovat rust cisla OIT (konkretne je to snapshot transakce). Nevim, jak
IBX, ale IBO v sobe obsahuji mnoho optimalizaci souvisejicich s
automatickym rustem cisla transkace, takze i kdyz bude mit uzivatel
otevreny grid s daty z nejake tabulky treba tyden, nebude rust OIT
blokovan. Je to reseno tak, ze po nejakem casovem intervalu se proste
fyzicka transakce ukonci, data jsou stale zobrazena (buffer). Nad tim
vsim ma programator samozrejme kontrolu, ale vyzaduje to jisty cas pro
pochopeni ... I tem, kdo nehodlaji IBO pouzivat (i kdyz je pro
akademicke a nevydelecne pouziti free) vrele doporucuji stahnout si help
a trochu si v nem pocist :-)

> A jeste z malinko jineho soudku. Chci-li udelat nejaky
> jednoduchy select, ktery bude sam umisten v transakci, jak je
> lepsi tu transakci ukoncit - commit nebo rollback? Myslim ted ciste
> z hlediska rezie SQL serveru.

Klidne pouzij commit, IB stejne pozna, ze to nema smysl a udela
rollback.

P.S. V souvislosti s IBObjects dostava debata o pouzivani db-aware
kontrolek dalsi rozmer.

IBExpress, Pristup k IB

[*] Delphi <delphi(zv)aitix(tec)cz> - 27.10.2000 10:25:31

>Kolega ma jeden problem - lze provozovat IBExpress bez BDE? Respektive
>sirsim pohledem - lze se z Delphi 5 Standard (nemaji podporu BDE) nejakym
>FREE zpusobem konektovat na IB 6? Educational purposes only.

Pokud vim, tak to jde pres IBOBJECTS. Viz. www.ibobjects.com . Je to
trustware,
cili to musis koupit az ve chvili, kdy budes ty aplikace komercne pouzivat
(prodavat).
Do te doby to pise pri startu takove okno o registraci, ale jinak funguje.

Obsahuje dve casti:
IBDataset kde "podhodi" zdroje pro klasicky TDataset
a muzes to pak pouzivat s Borlandovskymi DB komponentami.
Potrebuje Professional a vyse.

IBNative na vlastni pristup k datum, nekompatibilni s TDataset.
Nefunguje tedy spojeni na DB komponenty v Delphi,
byt IBObjects nabizi hodne vlastnich, funkcnich.
Tato cast by mela fungovat se Standardem.

Sam bych to rad overil, ale bohuzel mam "jen" Client/Server.

Podle popisu by to melo umet vic nez IBEXPRESS.
Mate k tomu nekdo zkusenosti???

Leos

Invalid filter expression charakter

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.10.2000 10:26:07

> [...]
> pri otevirani DB chybu:
>
> Invalidfilter expression charakter: '.' pritom vsak nejde o chybu
> EDBEgineError.
>
> Hodnota filru je nap�.
>
> Filter:='(Datum=9.10.2000.)and(Used=0)';
>
> pritom hodnotu pro datum odvozuji z aktualniho data pomoci stadardni
> funkce DateToStr. Jak Windows, tak BDE maji nataven format data
> (oddelovace) na zde pouzity.
>
> Doma na Win95 me to funguje i v D5. Na cilove stanici, kde to ma behat
> pod Win2000 to dava popsanou chybu. Nesetkali jste se s necim obdobnym

S datumy je obecne svizel. Pri psani CGI aplikaci se mi osvedcilo
prevadet datum na string pomoci FormatDateTime no a obracene
pouzivam na MSSQL7 convert s tretim parametrem 104.

Snad Ti to nejak pomuze.

David

Select ulozene procedury

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 27.10.2000 10:33:16

Ahoj,

David Lebeda wrote:

> [...]
>
> na MSSQL7 jsem pouzival ulozene procedury, ktere obsahovaly
> nejaky select s parametry (tj. suplovaly view s parametry), napr.
> takto:
>
> CREATE PROCEDURE psSelectRezervaceOdDo
> (zv)GridOd datetime,
> (zv)GridDo datetime
> AS
> SELECT nazev, datum_od, datum_do, barva FROM vRezervace
> WHERE ((datum_do > (zv)GridOd) AND (datum_od < (zv)GridDo))
> ORDER BY nazev
>
> Nyni bych to rad prevedl do IB6. Ktera cesta je lepsi?
>
> 1) Select ulozena procedura, tj. procedura pouzivajici

Tohle je IMHO lepsi reseni, urcite se nejedna o zpomaleni oproti druhe
variante (taky jsem drive trpel stejnymi pochybnostmi :-) ). BTW, v
nekterych ulozenych procedurach lze s uspechem vyuzit i tzv. RDB$DB_KEY,
o nemz se pomerne cudne mlci na vsech frontach krome
http://www.cvalde.com

> 2) Posilat to rucne z aplikace pomoci IBSQL.
>
> Ptam se proto, jestli treba prochazeni pomoci FOR..SELECT neni
> nakonec pomalejsi nez jednorazove provedeny select poslany z
> aplikace, i kdyz v tom druhem pripade je samozrejme vyssi rezie.

IBExpress, Pristup k IB

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.10.2000 10:47:38

On 27 Oct 2000, at 6:42, BONNEL TECHNOLOGIE, v�voj wrote:

> Kolega ma jeden problem - lze provozovat IBExpress bez BDE? Respektive
> sirsim pohledem - lze se z Delphi 5 Standard (nemaji podporu BDE)
> nejakym FREE zpusobem konektovat na IB 6? Educational purposes only.

IBExpress nema s BDE nic spolecneho, problem je ale v tom, ze
je poveseny na TDataSet. Reseni by snad mohlo byt v OLE DB
komponentach, ale je tu drobny problem, ze IB nema OLE DB
provider, takze se to musi honit jeste pres ODBC. A nevim, jak se
to pres ODBC chova.

Par dotazu na tabulky

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.10.2000 10:51:08

> mel bych na Vas par dotazu. Pouzivam D3 a databaze Interbase, asi
> nestastne BDE a komponenty TQuery, TTable. (Samozrejme Vim ze to neni
> zrovna stastne reseni, ale uz uvazuji na predelavku, hned jak to
> dodelam do provozu schopne verze). 1. Jak nejrychleji zjistit pocet
> zaznamu celkovych v tabulce, a pocet zaznamu zobrazenym po selectu v
> TQuery ?
> (Provadim po kazde zmene TDatasource dva dotazy SQL a zjistuji
> RecordCount, myslim ze je to dost pomale).

RecordCount je opravdu pomaly. Ja pouzivam dotaz na count(*).

David

Jak vycucnout texty ze PAS souboru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 27.10.2000 11:05:01

�ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz>

> xxxxxxx 'aaaaaaa' xxxxxx 'bbbbbb'
>
> Nezrusi to ty b-cka?

Zrusi. V takovych pripadech musis postupovat po krocich a pouzit
odpovidajici vyraz adekvatni obsahu, napr. bys mohl nejprve slucovat stringy
zleva do jednoho opakovanym pouzitim:

replace ^.*'(.+)'.*'(.*)$
za '\0\1

Samozrejme, regexpr nemaji silu algoritmu, napsaneho v obecnem programovacim
jazyce, ale da se s nimi udelat jednoduse docela hodne prace.

Bye, pf

OT: Programovani pro Psion

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk> - 27.10.2000 10:06:17

>Ahoj!
>
>Ma nekdo zkusenost se Subj.? Ja jsem v tomhle smeru uplna "TABULA
>RASA" :-) A aby to nebylo uplne OT - daji se k tomu pouzit Delphi?
>Za jakoukoliv napomoc diky.
>
>Jirka.
Neviem aky Psion myslis. Ak ide o Series3 tal pgm jazyk mas:
a) OPL je to psionacky jazyk syntakticky ako BASIC
b) OVAL ktory tu uz bol spominany. Like Visual Basic. Ale aplikacie (urobene v OVALe) potom bezia potom pomalsie
c) v jazyku C

Series 5 a myslim ze aj vyssie
a) OPL
b) JAVA
c) jazyk C

Myslim ze mas na vyber. Uz sa len rozhodnut. Pre Delphi o nicom neviem

cao

tg

S pozdravom / Regards

Tibor Galik
tgalik(zv)vsz.sk

IBExpress, Pristup k IB

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 27.10.2000 11:15:07

> Kolega ma jeden problem - lze provozovat IBExpress bez BDE? Respektive
> sirsim pohledem - lze se z Delphi 5 Standard (nemaji podporu BDE)
> nejakym FREE zpusobem konektovat na IB 6? Educational purposes only.

Lze. IBX slouzi pro primy pristup k IB, tj, nemaji nic spolecneho s
BDE.

Jiri Binder

DB-aware a delka transakce

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 27.10.2000 11:15:07

From: "L. ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Jak presne ten refresh gridu provadis. Ja jsem tohle zkousel a
> stejne se mi v jine transakci nove vlozene zaznamy nezobrazovaly.
> Mozna jsem neco delal spatne, ale stejne jsem musel pouzit Open a
> Close DataSetu aby to bylo OK.

Refresh v IBX komponentach provede pouze refresh aktualniho
zaznamu. Refresh celeho datasetu je jedine pres close-open.

Jiri Binder

Klavesnice

[*] Cibulka Karel <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.2000 11:19:48

Bohuzel tady ted nemam k dispozici zdrojaky, ktere by demonstrovali to co
dale popisu.

Ja bych to udelal nasledujicim zpusobem s pomoci tzv. Windows Hooks, tj.
procedur, ktere lze "povesit" do retezce zpracovani zprav Windows (zprav od
mysi, klavesnice, aplikaci...). Zkuste v SDK hledat "Hooks", zajimat vasi
asi taky bude procedura "KeyboardProc", ktera prave slouzi k zachytavani
zprav klavesnice s tim, ze umoznuje "zpracovani" zpravy o stisknuti klavesy
tak, ze se o ni jiz aplikace nedozvi. Toto lze provadet jak na urovni
aplikace, tak i celeho systemu, podrobnejsi popis je v SDK.

Pro vymenu klavesy lze pouzit dva zpusoby - bud pouzit hook na GetMsgProc,
ktery umznuje zmenu zpravy pred jejim odeslanim aplikaci, nebo ve vyse
uvedenm hooku generovat s pomoci SendMessage zpravu o simulovanem stisknuti
jine klavesy.

Cibulka Karel, kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

Od: Ing. Karel Partl [mailto:partl(zv)zf.jcu(tec)cz]
Odesl�no: 27. ��jna 2000 13:31
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: format cisla v DBGrid

[...]

---------------------------------------
Ing. Karel P�rtl
e-mail: partl(zv)zf.jcu(tec)cz
k.partl(zv)post(tec)cz

MDI aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.10.2000 16:39:07

From: "Igor Vodi�ka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> [...]
> otevrit do noveho childokna, ale potrebuji "aktivovat" nejak dostat
> "dopredu" jiz otevrene okno pred vsechna ostatni childokna. Pokud je takove

pouzij metodu TForm.BringToFront

Petr Vones, amatersky programator

Stvorec 1*1 cm na obrazovke

[*] Surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 27.10.2000 16:52:19

Ahoj,

nevim sice, na co potrebujes na obrazovce ctverec presnych rozmeru,
ale to je ostatne jedno.
Pouzij funkci

Screen.PixelPerInch

Tim dostanes pocet pixelu na 1 palec = 2.54 cm a podle toho vzpocti rozmery
toho ctverce.

> Porad� mi niekto ako nakreslit stvorec 1*1 cm na obrazovke? A co urobit v
> pripade ze sa zmeni rozlisenie? Riesil to niekto?
>
> Dakujem Marian

format cisla v DBGrid

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 27.10.2000 16:59:21

Ahoj,

nastav property TFloatField.DisplayFormat:="#,##0.00";

[...]

[*] psojka(zv)els.ln.skoda(tec)cz - 27.10.2000 16:37:43

> Porad� mi niekto ako nakreslit stvorec 1*1
> cm na obrazovke? A co urobit v pripade ze
> sa zmeni rozlisenie? Riesil to niekto?

Zkus pouzit parametr TScreen.PixelsPerInch.
Z toho uz se da prepocitat kolik je 1cm
v pixlech. (1" = 2.54 cm)

Peter

listbox - drag&drop

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 27.10.2000 17:49:18

Ahoj,

vycerpavajici odpoved od P.Vonese z 31.10.99 :

ImgList, ComCtrls, StdCtrls;

ListBox1: TListBox;
ListBox2: TListBox;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure ListBox1DragOver(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer;
State: TDragState; var Accept: Boolean);
procedure ListBox1DragDrop(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer);
private
Bitmap: TBitmap;

for I := Low(LongMonthNames) to High(LongMonthNames) do
ListBox1.Items.Add(LongMonthNames[I]);
for I := 0 to Languages.Count - 1 do
ListBox2.Items.Add(Languages.Name[I]);
end;

procedure TForm1.ListBox1DragOver(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer;
State: TDragState; var Accept: Boolean);
begin
Accept := (Source is TListBox) and (Source <> Sender);
end;

procedure TForm1.ListBox1DragDrop(Sender, Source: TObject; X, Y: Integer);
var
StartItem, I: Integer;
SourceListBox, TargetListBox: TListBox;
begin
if Source is TListBox then
begin
SourceListBox := TListBox(Source);
TargetListBox := TListBox(Sender);
StartItem := TargetListBox.ItemAtPos(Point(X, Y), False);
SourceListBox.Items.BeginUpdate;
TargetListBox.Items.BeginUpdate;
try
I := 0;
while I < SourceListBox.Items.Count do
if SourceListBox.Selected[I] then
begin
TargetListBox.Items.Insert(StartItem, SourceListBox.Items[I]);
SourceListBox.Items.Delete(I);
Inc(StartItem);
end else Inc(I);
finally
SourceListBox.Items.EndUpdate;
TargetListBox.Items.EndUpdate;

object Form1: TForm1
Left = 192
Top = 107
Width = 464
Height = 352
Caption = 'Form1'
Color = clBtnFace
Font.Charset = DEFAULT_CHARSET
Font.Color = clWindowText
Font.Height = -11
Font.Name = 'MS Sans Serif'
Font.Style = []
OldCreateOrder = False
OnCreate = FormCreate
PixelsPerInch = 96
TextHeight = 13
object ListBox1: TListBox
Left = 16
Top = 16
Width = 201
Height = 289
DragMode = dmAutomatic
ItemHeight = 13
MultiSelect = True
TabOrder = 0
OnDragDrop = ListBox1DragDrop
OnDragOver = ListBox1DragOver
end
object ListBox2: TListBox
Left = 232
Top = 16
Width = 201
Height = 289
DragMode = dmAutomatic
ItemHeight = 13
MultiSelect = True
TabOrder = 1

From: "Petr Voborn�k" <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz>
> [...]
> NT a 2000 nejde ani spustit. Takze bych tam pridal podminku, aby se tato

tady ti rozliseni OS prilis nepomuze, protoze v pripade ze funkci importujes
staticky tak nepujde dany EXE vubec spustit. Proto je treba dane funkce
importovat dynamicky. Co se tyce sdileni, tak je to jiz hotove v LanManager
konverzi (http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY), staci pak jen definovat
LANMAN_DYNAMIC_LINK.

Petr Vones, amatersky programator

WINSOCK

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.10.2000 02:34:37

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
> Hledam nejaky popis low-level programovani pomoci
> \Source\Rtl\Win\winsock.pas

Ahoj,

neni to primo pro Delphi, ale to snad nevadi:
http://www.cyberport.com/~tangent/programming/winsock/index.html

Petr Vones, amatersky programator

SQL pro Zkus Update nebo Append

na to by bylo dobre pouzit Stored Procedure. Nejdrive si v ni otestujes, jestli EXISTS onen zaznam a pak se rozhodnes pro Insert nebo Update. Na MS SQL jde zjistovat i pocet zaznamu, ktere byly updatovane resp. na kterych byla provedena zmena v ramci posledni operace, takze tam nemusis pouzit ten select s EXISTem, ale bohuzel jak je to konkretne v IB to nevim...

Pro MS SQL je to asi takhle

Create Procedure POKUS
(zv)ID INTEGER, ... dalsi paramatery ...
AS
UPDATE TABULKU SET ... WHERE ID = (zv)ID
IF (zv)(zv)ROWCOUNT = 0
INSERT INTO TABULKA (seznam sloupcu) VALUES (seznam hodnot)

nebo

Create Procedure POKUS
(zv)ID INTEGER, ... dalsi paramatery ...
AS
IF SELECT COUNT(*) FROM TABULKA WHERE ID =(zv)ID > 0
UPDATE TABULKU SET ... WHERE ID = (zv)ID
ELSE
INSERT INTO TABULKA (seznam sloupcu) VALUES (seznam hodnot)

Mno a z aplikace uz pak zavoles jen EXEC POKUS s temi parametry...

[...]

[*] Ren� Otisk - 30.10.2000 06:31:49

Aha, ja jsem mu tam cpal ...ADD ID INTEGER AUTOINCREMENT jak jsem zvykly z
MS SQL (...ADD ID INT IDENTITY(1,1)). To je presne ono

> ALTER TABLE MyTable ADD COLUMN MyColumn AUTOINCREMENT
>
> Erik Salaj, WINSOFT
> info(zv)winsoft.sk

DBGrid - aktualni zaznam

D3 C/S, RxLib2.75
Jde to i v Delphi3? TCustomGrid sice v napovede ma vlastnost Row, ale
kompilator mi nadava, ze ho nezna a i kdyz si vyjedu nabidku pro CustomGrid
v IDE, tak tam Row taky neni. Opravdu je to jen pro vyssi verze, nemo mam
neco nekde spatne nastavene resp. prepsane...

Sroub

> Uz to mam
>
> If Row = DataLink.ActiveRecord
>
> Dekuji.

Klicove slovo Admin v IB6

[*] Ing. Zdenek Havranek, HAF <sea-cv(zv)volny(tec)cz> - 30.10.2000 07:57:45

On Mon, 23 Oct 2000, David Lebeda wrote:

> zjistil jsem, ze na IB6 serveru je zrejme na neco vyhrazene slovo
> ADMIN. Nevite nekdo, co znamena? Napr. pokud chci mit uzivatele
> ADMIN, narazim kazdou chvili na SQL error. Pokud misto slova
> ADMIN pouziji jineho uzivatele, je vse OK.

2AllBooks.pdf, Acrobat Reader with search:

GRANT <privileges> ON [TABLE] ... WITH ADMIN OPTION

Ing. Zden�k Havr�nek, HAF mailto:havranek(zv)email(tec)cz
SEA - Chomutov, s.r.o.

Ve�ker� �innosti v oboru stroj�renstv�, elektrotechniky a automatizace

mailto:sea-cv(zv)volny(tec)cz, http://www.volny(tec)cz/sea-cv
Tel/fax: +420-396-624048, +420-396-625108, +420-606-507481
Vikov� Kun�tick� 1935, 430 01 Chomutov, Czech Republic

Jak na to...?

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 30.10.2000 08:27:31

NetAdmin ZSU dne 27 Oct 2000, v 13:10:

> [...]
> nejakej resident, kterej by hlidal, jestli je ta ci ona aplikace
> spustena a v pripade, ze nikoliv, tak ji znova nahodil...?

Kdysi jsem delal neco podobneho. Nestacilo by nahodou hlidat udalost
(jejiz jmeno mi ted vypadlo, neco jako OnCloseQuery), ktera nastava
tesne pred ukoncenim te aplikace? No a jakmile k ni dojde, spustit
novou instanci toho programku... Chvili sice budou spustene ty
aplikace dve, ale to by myslim nemuselo vadit. Pak je myslim potreba
osetrit okamzik, kdy se ukoncuji cela Windows.

Karel Rys

______ _ ___ Vyssi odborna skola zahradnicka
\ \/ \_ --- | Stredni zahradnicka skola
/ | | Melnik
( | |
\_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
_/ \\ ______| web: www.zas-me(tec)cz
\_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436
\____/ fax 0206/623009

Reporty - Doplnovani textu do sablon dokumentu - j

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 30.10.2000 08:31:06

Ladislav Nagy dne 25 Oct 2000, v 20:05:

> Zkusil jsem metodu nahrazovani textu v *.DOC a v *.XLS souborech. Ma
> to vsak jeden hacek, vkladane texty musi byt stejne dlouhe jako
> originalni texty. Jinak pak nelze dokument ve Wordu/Excelu otevrit.
> Jak z toho ven? Neexistuje ve Wordu/Excelu nejaky blank znak? Ze bych
> si nadefinoval do sablony dlouhy text a vkladal pak kratsi text +
> spravny pocet blanku. Stejne by to bylo nepekne reseni. Neznate nekdo
> lepsi?

A co zkusit ten format RTF? V tom by problemy s ruznou delkou
originalniho a noveho textu nemely nastat. (Pravda, musi se trosku
osetrit ukladani znaku s kodem vyssim nez ? 127, ale to jde
snadno.) Navic soubor ve formatu RTF muze mit i priponu DOC, aby to
netrapilo uzivatele.

[...]

opusteni policka v DBGridu

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.2000 08:39:04

Data se kontroluji zasadne v TField.OnValidate;

> [...]
> k.partl(zv)post(tec)cz
> ICQ: 24574012

> Verze: 6.0.166 / Virov� b�ze: 79 - datum vyd�n�: 20.6.2000

listbox - drag&drop

Dost dobre nevim, co to znamena "normalne to umim" a co chces tedy poradit.
Ale delal jsem to kdysi tak, ze mam neviditelny TLabel, do nej dam text
polozky, ktera se ma pretahovat (na OnMouseDown toho listboxu) a pak se
realizuje drag toho TLabelu. V druhem listboxu se otestuje, zda je source
ten TLabel a realizuje se drop.

program�tor
**************************************
D & COMM s.r.o.
Korunova�n� 6, Praha 7

tel. +420-2-3337 3855
+420-2-2431 4538
*************************************
[...]

MapObjectsLT

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 30.10.2000 09:04:58

Zdravim,
mam jeden rekneme kontrolni dotaz.
Pouziva nekdo z vas MapObjectsLT a je ochoten se (aspon castecne) podelit o sve zkusenosti s timto produktem?
Predem dekuji za odpoved

Mirek Drejcek.

Prubeh kopirovani souboru

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 30.10.2000 09:13:51

> pFrom := Source; //'*.*'#0#0 {tohle je dulezite tam mit !!!!!}
> pTo := Dest; //'a:\*.*'#0#0

Teda ja bych rekl ze staci:

pFrom := Source; //'*.*'#0
pTo := Dest; //'a:\*.*'#0

Nebo se pletu ?
Podle meho ObjectPascal pridava na konec retezce jeden NULL automaticky.

--
Ondrej Krajicek OK-)

Co s Registry?!

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 30.10.2000 09:56:37

RE: listbox - drag&dropPtam se uz po treti. Jak zabranit tomu, aby se pri pouzivani registru nevytvareli v aktualnim adresari skryte soubory, se stejnymi jmeny, jako maji pouzite reg. klice???

MIKMIK company
Petr Voborn�k - P�tr
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ: #23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

IBAdmin

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.10.2000 10:33:37

Ahoj,

mam stazeny nastroj IBAdmin 3.0 pro administraci IB6. Libi se mi
a uvazuji o jeho koupeni. Chci se predtim ale zeptat, zda nekdo
nahodou nevite o nejakem podobnem free nastroji (IB_WISQL me
ale nezaujalo).
Jde mi o prostredky usnadnujici praci s procedurami, indexy,
triggery, generatory, domenami, tvorbou a editaci tabulek, grant
manager, aby clovek nemusel porad vsechno otrocky psat jako
SQL prikazy.

David

Jak na to...?

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 30.10.2000 10:37:23

Ahoj,
1) skryt aplikaci i z taskmanageru (Ctrl-Alt-Del)
(viz napr. komponenta Stealth, www.zds(tec)cz, download)
2) znamy stary princip: dva programy (nebo procesy),
ktere se navzajem hlidaji, a pokud je jeden (A) ukoncen,
druhy (B) jej spusti okamzite znova.
3) aplikace si bude hlidat automaticke spousteni
(z registru - Run, Runservice) a v pripade, ze ji nekdo
za chodu odstrani, vlozi se tam automaticky znovu
4) atd. - zkus se inspirovat u viru :-)

Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

Jak detekovat OS

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 30.10.2000 10:37:06

> Jak zjistim, ktery OS je spusten. Konkretne potrebuji rozlisit Win 9x a
Win
NT (pripadne Win 2000).

Napr. takto:

var OSVerInfo : TOSVersionInfo;
NTrunning: boolean;

begin
// zjisteni behu na NT
OSVerInfo.dwOSVersionInfoSize := SizeOf(OSVerInfo);
GetVersionEx(OSVerInfo);
NTrunning := OSVerInfo.dwPlatformId = VER_PLATFORM_WIN32_NT;
end;

Stvorec 1*1 cm na obrazovke

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 30.10.2000 10:42:20

...jo a jeste zalezi na tom, jak si kdo roztahne
obraz na monitoru-individualni nastaveni OSD,
knofliky :-(

### Erik Salaj napsal dne 28 Oct 00, v 0:04 :

> Obavam sa, ze to nepomoze, pretoze potrebujes rozmery
> obrazovky (dokonca len jej vysvietenej casti) a to inak
> [...]

Pletes se, musi to byt zakonceno #0#0. Kdyz das pouze
pFrom := Source; file://'*.*'#0
pTo := Dest; file://'a:\*.*'#0
tak on za tim #0 ceka dalsi soubory ke zkopirovani resp. presunuti. Prvni
nulou mas oddelene jednotlive soubory ke zkopirovani (tak jak si je treba
nahodne vyberes odnekud z listu) a dve nuly za sebou ti ukonci cely ten
retezec.

Sroub

> Teda ja bych rekl ze staci:
>
> pFrom := Source; file://'*.*'#0
> pTo := Dest; file://'a:\*.*'#0
>
> Nebo se pletu ?
> Podle meho ObjectPascal pridava na konec retezce jeden NULL automaticky.
>
> --
> Ondrej Krajicek OK-)

SQL pro Zkus Update nebo Append

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 30.10.2000 11:00:13

Ahoj,

na to je najvhodnejsia stored procedure, trebars takto:

create procedure update table (
id integer,
f1 char(10),
...)
returns (
newid integer)
as
begin
select id from table where id=:id into newid;
if (newid is null) then begin /* zaznam neexistuje, vytvor novy */
newid=gen id(gen table, 1); /* gen table je generator pre tuto tabulku */
insert into table (id, f1, ...) values (:newid, :f1, ...);
update table set f1=:f1, ...
where id=:newid

procedura Ti vrati id zaznamu s ktorym pracovala, t.j. ak robila update vrati to iste id, inac novovytvorene id.

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.10.2000 11:10:34

>Ptam se uz po treti. Jak zabranit tomu, aby se pri pouzivani registru
nevytvareli v aktualnim adresari
>skryte soubory, se stejnymi jmeny, jako maji pouzite reg. klice???

Co takhle napsat jak vlastne ty registry pouzivas?

Ja pouzivam fce system (RegOpenKeyEx a spol) a zadny takovy problem jsem
nepozoroval....

D. Toman

Case Nastroj

[*] Str�n�k Franti�ek <FStranik(zv)cpoj(tec)cz> - 30.10.2000 11:35:19

V�en� p��tel�, nev�te n�kdo o n�jak�m dobr�m a cenov� p�ijateln�m Case
nastroji na tvorbu datab�z� ?

S pozdravem F.Stranik

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Ing. Zdenek Havranek, HAF <sea-cv(zv)volny(tec)cz> - 30.10.2000 11:36:12

On Thu, 26 Oct 2000, Jirka Virt wrote:

> nestandardne naformatovanou disketu a tu by obsluha musela mit , alespon pro
> zacatek startu programu zasunutou v mechanice.Myslim si , ze dost uzivatelu
> ji tam bude mit natrvalo, protoze jiz delsi dobu se mechaniky (3,5)tak bezne
> nepouzivaji.

Fuj!, HW klice snasim tezko (zkus pouzivat 3-4 programy s HW klicem na
jednom PC) ale disketa v mechanice by mi vadila jeste vice.

[...]

[*] Ondrej Krajicek <xkrajic(zv)ics.muni(tec)cz> - 30.10.2000 11:48:50

No jasne, ale AnsiString a WideString (alespon podle dokumentace)
by mel runtime >> automaticky << jednou nulou ukoncovat.
Takze kdyz tam pridam dalsi nulu, v pameti uz budou
dve nuly. Kdyby tam tu nulu nepridaval, tak
by nefungovalo pretypovani na PAnsiChar, resp. PWideChar.

s pozdravem,

Ondrej Krajicek

--
Ondrej Krajicek OK-)

Jak na to...?

[*] Ladislav B�RTA <bartal(zv)vfu(tec)cz> - 30.10.2000 11:48:22

Take jsem mel podobny problem. Nakonec jsem to vyresil tak, ze aplikace se
da zavrit jen po zadani hesla a v seznamu aplikaci neni videt (po stisku
crtl+alt+del). Takovych unit ktere to umoznuji je cela rada. Na zaky toto
staci. Aplikaci nezavrou a nasilim take ne, kdyz ji nevidi v seznamu.

Zmena jazyka tabulky

[*] Tom� Vlad�k������V��?���o�� - 30.10.2000 12:01:53

Tohle by melo fungovat pro Pradadox tabulky. Komentare jsou asi z helpu pro
zmenu hesla.
Jako NewLocale je treba zadat interni nazev napr.:

Long name Internal name
Paradox 'ascii' ascii
pdx Czech 852 'CH' czechw
pdx Czech 867 'CH' cskamenw
pdx ANSI ISO L_2 CZ anil2czw
pdx ISO L_2 Czech il2czw

uses
DbiProcs,
DbiErrs,
DbiTypes;

procedure SetTableLanguage(Table: TTable; NewLocale: string);
const
RESTRUCTURE_TRUE = WordBool(1);
LangFldDesc: FLDDesc = (
iFldNum: 1;
szName: 'LANGDRIVER';
iFldType: fldZSTRING;
iSubType: fldUNKNOWN;
iUnits1: DBIMAXTBLNAMELEN;
iUnits2: 0;
iOffset: 0;
iLen: DBIMAXSCFLDLEN;
iNullOffset: 0;
efldvVchk: fldvNOCHECKS;
efldrRights: fldrREADWRITE
TblDesc: CRTblDesc;
hDb: hDBIDb;
pLocale: array [0..DBIMAXNAMELEN] of Char;
begin
{ Make sure that the table is opened and is exclusive }
if not Table.Active or not Table.Exclusive then
raise EDatabaseError.Create('Table must be opened in exclusive ' +
'mode to add passwords');
{ Initialize the table descriptor }
FillChar(TblDesc, SizeOf(CRTblDesc), #0);
with TblDesc do begin

{ Place the table name in descriptor }
StrPCopy(szTblName, Table.TableName);
{ Place the table type in descriptor }
StrCopy(szTblType, szPARADOX);
{ Master Password, Password }
if NewLocale <> '' then begin
iOptParams := 1;
pfldOptParams := (zv)LangFldDesc;
pOptData := StrPCopy((zv)pLocale, NewLocale);
end;
{ Set bProtected to True }
end;
{ Get the database handle from the cursor handle }
Check(DbiGetObjFromObj(hDBIObj(Table.Handle), objDATABASE, hDBIObj(hDb)));
{ Close the table }
Table.Close;

{ Add the master password to the Paradox table }
Check(DbiDoRestructure(hDb, 1, (zv)TblDesc, nil, nil, nil, False));
{ Add the new password to the session }
Table.Open;
end;

IB 6.0 + IBConsole pada!!

[*] Ing. Zdenek Havranek, HAF <sea-cv(zv)volny(tec)cz> - 30.10.2000 12:35:56

Zdravim,

zacinam s D5 a IB6 a potrebuji poradit. Jsem blbej ja nebo je nekde
chyba? Kde se da sehnat oprava?

Pomoci IBConsole jsem postupne zadal:

create table mista
(
obec varchar(20),
ulice varchar(20),
cispop smallint
);

create generator cisluj;

insert into mista values ('Chomutov', 'Dlouha', 13);
insert into mista values ('Chomutov', 'Dlouha', 26);
insert into mista values ('Chomutov', 'Kratka', 19);

Kdyz pak zkusim:

select gen_id(cisluj, 1), obec, ulice
from mista
group by obec, ulice;

Ihned se dozvim: "connection lost to database", InterBase Guardian
zrestartuje server, blika cerveno/zelene praporek,
Odkliknu IBGuardian, chci zavrit IBConsole a nejde to (Transactions are
active Yes/No/Cancel a znovu connection lost to database), takze
Ctrl+Alt+Del do taskmanageru.

Kdyz pouziju IB6.0 server a k tomu Windows ISQL 5.5 z distribude Delphi
5 profi, tak select dopadne dobre.

IBConsole Version 1.0.0.315
IBServer Version WI-V6.0.0.627

[...]

BDE a IB6.0

[*] Ing. Zdenek Havranek, HAF <sea-cv(zv)volny(tec)cz> - 30.10.2000 12:44:48

Ahoj,

kdyz jsem tahal IB 6.0, tak jsem nasel a stahnul i IBX komponenty, ale
BDE neumi do databaze, ktera je v dialect 3 (chtel jsem pouzit
TBatchMove).
Musim nekam dopsat, ze chci aby se BDE pripojil pomoci dialect 3
nebo musim odnekud stahnout update na BDE?

[...]

Sirka radku RTF

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 30.10.2000 13:15:24

Ahoj,

potreboval bych zjistit sirku textu v radku v RichEditu (idealne v mm, ale i
v pixelech), ve kterem je kurzor. Vite nekdo, jak na to ?

IBAdmin

[*] Campulka Jiri <campulka(zv)czas(tec)cz> - 30.10.2000 13:49:02

> [...]
> triggery, generatory, domenami, tvorbou a editaci tabulek, grant
> manager, aby clovek nemusel porad vsechno otrocky psat jako

Zkus InterBase Workbench. Prave vysel v beta verzi 0.8.
Zatim se mi jevi jako nejlepsi free administracni nastroj pro IB6
www.interbaseworkbench.com

Cau Jirka.

Co s Registry?!

[*] Karel Cibulka <kcibulka(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.2000 13:56:51

On po 30. ��jen 2000 09:56, you wrote:

> Ptam se uz po treti. Jak zabranit tomu, aby se pri
> pouzivani registru nevytvareli v aktualnim adresari skryte soubory, se
> stejnymi jmeny, jako maji pouzite reg. klice???

Ahoj,

mozna by nebylo od veci popsat problem podrobneji - na jakem OS to dela, pri
jake prilzeitosti (napr. kousek kodu), jake Delphi pouzivas....

Takhle ti asi nikdo poradit nepomuze, osobne jsem se nikdy nesetkal s tim, ze
by se pri praci s registry generovaly v systemu soubory se jmeny klicu.
Problem mozna bude v chybne praci s registry - tady by prave pomohla cast
kodu, ktera by to mela delat.

--
Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

OT: Oracle Discoverer ...

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 30.10.2000 14:06:20

Preji prijemny den,
omlouvam se za OT, ale uz si nevim rady a nevim o zadne konferenci k produktum Oracle.
Otazka zni:
Jaky uzivatel (jmeno ci prava) muze v Oracle Discovereru zakladat a vlastnit EUL ?
Mam klasickeho uzivatele s pravy SELECT + CREATE TABLE, PROCEDURE, VIEW, SESSION a SEQUENCE. Jeden clovek, ktery delal ve starsi verzi OD prohlasil, ze by to melo stacit, ale ja tu EUL nevytvoril - zarve mi to, ze nejsou dostatecna prava.
Prosim poradte
diky Pavel
Pavel Skalick�
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz
www - http://pts.kvalitne(tec)cz
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741

IBAdmin

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 30.10.2000 14:54:34

Behalf Of David Lebeda
> [...]
> triggery, generatory, domenami, tvorbou a editaci tabulek, grant
> manager, aby clovek nemusel porad vsechno otrocky psat jako

Mam podobne dilema.
Momentalne zkousim QuickDesk (http://www.ems-hitech.com/quickdesk/)
Je to celkem OK, ale dost casto to pada. Bohuzel take neni zdarma.
Napis prosim kde se da stahnout IBAdmin 3.0 o kterem pises (na zkousku).

RX a Rich Edit

[*] Martin �ajbik (Marcant) <marcant(zv)sct.sk> - 30.10.2000 15:13:21

Delphi 4, RX 2.6
Mam jeden problem s RXRichEdit. Ak dam tlac textu, ktory obsahuje skryty
text zacne sa tlacit nezmyselne monozstvo stran
(20 000 a viac) aj ked text ma iba jednu stranu. Skusal som to priamo na
deme k rich editu v RX a tam to blbne tiez. Nestretol
sa niekto s niecim podobnym. Existuje este nejaky (pokial mozno free rich
edit) ? Nepotrebujem ziadne specialne vlastnosti, iba
zakladnu funkcnost (az na tu podporu skryteho textu by mi stacil aj obycajny
rich edit)

Vopred vdaka,

Martin Cajbik (MarCaNT)

IB6: IBRestoreService

[*] Ota Maly <maly(zv)space(tec)cz> - 30.10.2000 15:19:03

Ahoj,

chodi vam nekomu IBRestoreService?
Me to spadne s vyjimkou "FILE ABC.GBK IS NOT A VALID DATABASE.". Pritom jsem
zalohu udelal v pohode pomoci IBBackupService. Vse je ze stejne verze
(IB6ostra).

U obou pouzivam konstrukci v podstate stejnou jako je v helpu:
Screen.Cursor := crHourGlass;
with IBRestoreService do
try
ServerName := 'tady mam jmeno sveho PC';
Active := true;
Verbose := True;
Options := [];
DatabaseName.Clear;
DatabaseName.Add('c:\abc.gdb'); // tohle ma byt vysledkem
BackupFile.Clear;
BackupFile.Add('d:\abc.gbk'); // tohle je zaloha provedena pomoci
IBBackupService
ServiceStart; // tady to zbuchne
While not Eof do
begin
Memo.Lines.Add(GetNextLine);
Screen.Cursor := crDefault;
Active := False;

NT4SP5;D5Prof;IB6;IBX4.2;
PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

IBAdmin

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.2000 15:20:21

ahoj,
zkus todle:
http://ems-hitech.com/quickdesk/

a posli prosimte url na toho IBADMINa.

> mam stazeny nastroj IBAdmin 3.0 pro administraci IB6. Libi se mi
> a uvazuji o jeho koupeni. Chci se predtim ale zeptat, zda nekdo
> nahodou nevite o nejakem podobnem free nastroji
--- zkraceno ---

dekuji peca

Case Nastroj

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 30.10.2000 15:32:43

Zkus www.casestudio.com

Slavek

> Va?eni poatele, nevite nikdo o nijakem dobrem a cenovi poijatelnem Case
> nastroji na tvorbu databazi ?
>
> S pozdravem F.Stranik

IB 6.0 + IBConsole pada!!

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 30.10.2000 16:05:39

> IBConsole Version 1.0.0.315

Mozna to s problemem vubec nesouvisi, pouze pro informaci
v techto dnech se objevila na Code Central jiz verze 322

Jiri Binder

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 30.10.2000 16:11:29

Jirka Virt dne 26 Oct 2000, v 19:11:

> [...]
> si , ze dost uzivatelu ji tam bude mit natrvalo, protoze jiz delsi
> dobu se mechaniky (3,5)tak bezne nepouzivaji.

Tech disket bych se celkem bal. Duvody:
- Windows 98 nemaji rady nestandardne naformatovane diskety.
- Pokud uzivatel takovou disketu prozene ScanDiskem, je pak
opravdu HODNE nestandardni...
- Diskety se pouzivaji tak malo, ze se urcite setkas s tim,
ze nektery uzivatel ani nebude mit mechaniku (notebooky, skoly).
- Zaznam na diskete neni prave z nejtrvanlivejsich.

Kontrola toho serioveho cisla harddisku by ale mohla byt pomerne
spolehliva, nebo se mylim?

[...]

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 30.10.2000 16:19:40

Case Studio

From: "Surfman" <surfman(zv)volny(tec)cz>
> potrebuju vyvolat dialog vlastnosti tiskarny pomoci API
> a nejak se mi to nedari. Podle dokumentace by to melo

Ahoj,

problem je ve tride TPrinter ktera je pomerne spatne navrzena. Da se to
obejit treba takhle:

uses
WinSpool, Printers;

PrinterHandle, D3: THandle;
PrinterName: array[0..cchDeviceName] of Char;
D1, D2: array[0..MAX_PATH] of Char;
begin
with Printer do
begin
GetPrinter(PrinterName, D1, D2, D3);
Win32Check(OpenPrinter(PrinterName, PrinterHandle, nil));
PrinterProperties(Application.Handle, PrinterHandle);
finally
ClosePrinter(PrinterHandle);

Aplikace bez MainForm

> Potrebuju napsat aplikaci, ktera bude jen poslouchat na urcitem
> TCP/IP portu a jakmile ji prijdou data, nejak na to zareaguje. Chtel
> bych, aby zabirala co nejmene pameti, takze se chci vyhnout pouziti

fastnet komponenty jsou prilis zamerene na pouziti na formu.
Pro tydle ucely je asi nejlepsi pouzit Synapsi (delphree.clexpert.com) - zaklad
udelal Lukas Gebauer a je primo optimalizovana na takovedle pouziti.

Interbase

[*] Kalhous Zden�k RNDr. - 31.10.2000 07:14:52

Jen v�st�el naslepo: tuto chybu mi hl�sil IB klient 6.0 p�i jak�mkoliv
pokusu o pr�ci s datab�z�. Po p�einstalov�n� klienta verze 6.1 je v�e OK.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Libor Thiel [mailto:thiel(zv)elapsh(tec)cz]
Odesl�no: 12. ��jna 2000 11:18
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Interbase
D�le�itost: Vysok�

Prvne pouzivam databasi a uz jsem z toho jelen:

Potrebuji vytvori dtb a tabulky za chodu - vytvoreni filu probehne OK, ale
pri otevirani dtb mi vraci hlasku "DBP KONSTANT(0) IS UNKNOW" - co to
znamena?

if not FileExists(dbPrvni.DatabaseName) then
dbPrvni.CreateDatabase;

with dbCorsa do
begin
Params.Values['USER NAME'] := 'SYSDBA';
Params.Values['PASSWORD'] := 'masterkey';
LoginPrompt := False;
Connected := True;

MS SQL Server - odchytavani chyb ze serveru na kli

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.10.2000 07:31:59

> [...]
>
> Jak lze na klientovi reagovat na "massage", ktere vytvari SQL
> prikaz PRINT ?
>
> Pouzivam Delphi 5 prof. a Adonis 4.1 trial.

Melo by to na klientovi vyhodit vyjimku, takze normalne pomoci
try..except.

David

Uniceode a IB6

[*] Kalhous Zden�k RNDr. - 31.10.2000 07:39:06

Asi pozde: Teoreticky pouziti Unicode resi vsechny problemy s diakritikou,
prakticky krome toho prinasi nove, jeste vetsi. Viz zde jiz diskutovany
problem diakritiky v ruznych verzich Excelu, nektere web stranky psane v
jave (ta pouziva unicode zasadne) kde autor pri psani zapomel ze nesmi psat
primo diakritiku v kodu 1250 ale /u kody atd. Kdyz zvazim, ze unicode je na
dva byty a kodova stranka na jeden, vystacil bych si zatim s kodovou
strankou a doufal bych, ze dalsi verze treba Excelu (od firmy mrkvosoft)
dokaze poznat kodovani dat Foxky (tez od firmy mrkvosoft) a provede prevod
diakritiky korektne.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: David Lebeda [mailto:david.lebeda(zv)comarr(tec)cz]
Odesl�no: 17. ��jna 2000 9:35
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Uniceode a IB6

Ahoj,

zacinam s IB6 a muj prvni pokus spociva v prepsani jedne aplikace
z MSSQL7 na IB6. Pritom zvazuji, zda pouzit kodovani Win1250
nebo unicode. Co si o tom lidi myslite? Jake mohu ocekavat
technicke obtize? Vyresi pouziti unicode znakove sady v IB6
definitivne problemy s diakritikou?
Pristup bych rad mel pres IBExpress, alespon prozatim.

Dik za jakekoli nazory.

David

Jak zjistit seriove cislo disku ?

[*] Lukas.Gallina(zv)cz.danzas(tec)com - 31.10.2000 07:40:15

Ahoj,
NEPISTE, zasadne NEPISTE programy ktere hlidaji seriova cisla disku a
podobne ptakoviny. Pokud tedy chcete aby to nekdo pouzival. Reknu Vam, ze je
naprosto silene se starat o sit pocitacu kde bezi nejaky takovyto program.
Pokud si budu moci vybrat mezi 2ma programy, z nichz jeden ma HW nebo SW
klic, urcite si vyberu a doporucim k nakupu program bez klice.

S pozdravem
Luk� Gallina
DANZAS a.s. (fili�lka Brno)
INTE
lukas.gallina(zv)cz.danzas.com
tel: +420 (5) 431 253 13
mobil: +420 604 226 812

> [...]

\_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
_/ \\ ______| web: www.zas-me(tec)cz
\_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.10.2000 07:47:34

> ahoj,
> zkus todle:
> http://ems-hitech.com/quickdesk/
>
> a posli prosimte url na toho IBADMINa.

> --- zkraceno ---

Ahoj,

QuickDesk jsem mel chvili v ruce, ale necim se mi znelibil a
zavrhnul jsem ho (uz je to dele a nepamatuji se bohuzel, o co slo).
Navic neni free (stejne jako IBAdmin).

IBAdmin ja na www.sqlly.com

David

> /~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
> |[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
> |[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
> \~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Aplikace bez MainForm

[*] delphi-konf(zv)bcbrno(tec)cz - 31.10.2000 07:57:29

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Mon, 30 Oct 2000 17:19:01 +0100
Subject: Aplikace bez MainForm
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Nepises, pro jaky operacni system to chces napsat. Pokus pises pro Win NT, tak je
nejlepsi napsat sluzbu, ktera formulare vubec nepouziva. Pises-li pro Win 9x, tak mas
dve moznosti.

1. Chces jenom skryt hlavni formular, aby aplikace nebyla videt ma liste, ale nechces
se pripravit o vse, co ti Delphi nabizeji v moznostech jednoduchceho programovani -
potom jenom nastav v OnCreate hlavniho formulare vlastnost ShowMainForm na False.

2. Chces uplne vyradit hlavni formular z duvodu usetreni zdroju a sam si napsat hlavni
smycku aplikacnich zprav, nechces nepouzivat tridu TApplication - potom je nejlepsi
se nechat inspirovat ve zdrojovem kodu tridy TApplication a to, co tato trida za tebe
dela normalne na pozadi, si musis napsat sam.

Ludek Horcicka

> [...]
> \_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
> _/ \\ ______| web: www.zas-me(tec)cz
> \_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436

Inverze pomoci SQL

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 31.10.2000 08:14:32

Miroslav Evj�k dne 30 Oct 2000, v 23:01:

> potrebuji v tabulce invertovat pole typu Boolean, tj. aby tam, kde
> byla hodnota True, bylo False a naopak. Jak to provest pomoci SQL
> [...]

Mohlo by to jit takto:

UPDATE faktur1.db
SET Pole=cast( (1-cast(Pole as integer)) as boolean)

[...]

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 31.10.2000 08:22:21

DDV,

> asi mam hloupou otazku, ale nejak nevim, jak to udelat:

hloupa otazka neexituje, jenom hloupe odpovedi.

> [...]
> komponent FastNet). Asi si budu muset nejak sam osetrit obsluhu
> alespon tech zakladnich udalosti (WM_CLOSE apod.), ale to prave nevim

Mysli, ze na to je idelani SYNAPSE, viz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Oracle Discoverer ...

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 31.10.2000 08:26:46

Konference k Oracle: oracle(zv)list.zcu(tec)cz <mailto:oracle(zv)list.zcu(tec)cz>

[...]
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz <mailto:P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz>
www - http://pts.kvalitne(tec)cz <http://pts.kvalitne(tec)cz>
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741

Oracle Discoverer ...

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 31.10.2000 08:28:12

Konference Oracle je na
oracle(zv)list.zcu(tec)cz

prihlasovaci adresa je pravdepodobne
listserv(zv)list.zcu(tec)cz

[...]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.10.2000 08:36:50

> Mysli, ze na to je idelani SYNAPSE, viz
> WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Tak, tak. Synapse umoznuje psat TCP/IP aplikace, aniz bys
potreboval zpracovavat nejake 'messages', tudiz nepotreujes
obsluhovat zadne udalosti...

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Knihovny a dal��? HELP !!!

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 31.10.2000 08:42:05

Odpovim jen na tu posledni otazku.
Alt+F4 obejdes tak, ze do OnClose u MainFormu das Action := caNone.
Nebo tam muzes provest rozhodovani. Napr.:
if (muze) then
Action := caClose
else
Action := caNone;

S pozdravem Michal Tiller

[...]

http://go.to/ <http://go.to/delta4> delta4
Delta4(zv)centrum(tec)cz <mailto:Delta4(zv)centrum(tec)cz>

Zatvorenie aplikacie pod NT

[*] Ing. Csaba Kissi <ckissi(zv)email(tec)cz> - 31.10.2000 08:42:14

Zdravim vsetkych.

Mam nasledujuci problem. Na pocitaci s WinNT neustale bezi jeden monitorovaci
program. Potrebujem zabezpecit to aby ho nebolo mozne zatvorit. Program je
hotovy EXE takze nieje mozne sahat do zdrojaku.

EMAIL.CZ - Va�e po�ta je v�dy s V�mi
http://www.email(tec)cz

Wininet - ie cache

[*] Ji�� Mat�jka <jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 31.10.2000 08:52:20

Zdravim,
nevite o nejakem priklade pouziti api-funkci z wininet? Jedna se mi o funkce pro praci s internetovou cachi.
Nasel jsem sice (dle rady zde v konf.) komponentu TIECache, ktera by to mela umet, ale pri pouziti mi vzdycky dost destruktivne shodi pocitac :-(( tudiz je nepouzitelna.

Jirka Matejka
jiri.matejka(zv)stemmark(tec)cz

Co s Registry?!

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 31.10.2000 08:54:22

No ja pouzivam takovyto zpusob prace s registry:

uses Registry;

// Z�pis do Registru
var reg: TRegistry;
begin
reg := TRegistry.Create;
try
reg.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
reg.OpenKey('\software\pokus\',true);
try
reg.WriteString('cti', 'Toto je pokusnej string');
finally
reg.CloseKey;
reg.Free;

// �ten� z Registru
[...]
ShowMessage(reg.ReadString('cti'));
finally
reg.CloseKey;
reg.Free;

Pracuji pod Win98 v Delphi 5. Koukal jsem, ze stejne soubory to vytvari i
nekterym dalsim programum. Napr. AVG. Ale vetsina programu, nic takoveho
nevytvari. Jak to zastavit???

> [...]

> kodu, ktera by to mela delat.
>
> --
> Cibulka Karel, mailto:kcibulka(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 4111110

[*] �ejka Jan <Jan.Cejka(zv)merlin(tec)cz> - 31.10.2000 09:15:43

Hmm, to bych si asi spustil 2 procesy, ktere by se hlidaly navzajem
(v pripade ukonceni jednoho by ho druhy opet spustil) a jeden z nich
(treba drive spusteny) by jeste hlidal ten tvuj proces.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ing. Csaba Kissi [mailto:ckissi(zv)email(tec)cz]
> Odesl�no: 31. ��jna 2000 8:42
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Zatvorenie aplikacie pod NT
>

> Zdravim vsetkych.
>
> Mam nasledujuci problem. Na pocitaci s WinNT neustale bezi
> jeden monitorovaci
> program. Potrebujem zabezpecit to aby ho nebolo mozne
> zatvorit. Program je
> hotovy EXE takze nieje mozne sahat do zdrojaku.
>

> EMAIL.CZ - Va�e po�ta je v�dy s V�mi
> http://www.email(tec)cz

BDE a IB6.0

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 31.10.2000 09:47:12

Pokud vim tak BDE neumi IB 6, takze mas smulu.
> [...]
> Vikov� Kun�tick� 1935, 430 01 Chomutov, Czech Republic

MS SQL Server - hromadny import / export dat

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 31.10.2000 09:48:20

Nejjednodussi je vyuzit Import/Export wizard, ten myslim vytvori balicek DTS
(Data Transformation Services),
u ktereho si muzes i urcit, jak a kdy se ma spoustet. Vykon sluzeb DTS je
srovnatelny jako u bcp, akorat jsou mnohem flexibilnejsi.

Keep mailing :-)
=======================
Hynek Svato�
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz

OT: Nabidka prace

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 31.10.2000 10:33:36

Ahoj,

dovoluji si poslat nabidku na praci od naseho zakaznika:

Spole�nost UDIS s.r.o. se s�dlem v Husitsk� ulici, D���n 6, p�ijme do
extern�ho nebo trval�ho pracovn�ho pom�ru program�tora ��d�c�ch syst�m� CNC
stroj� na b�zi PC. Uv�t�me profesn� profil, referen�n� listinu nebo p��padn�
uk�zky realizac� v libovoln� oblasti pod Windows. V�n� z�jemce zveme k
osobn�mu jedn�n� na v��e uvedenou adresu denn� mezi 11-12 hod. Platov�
podm�nky dohodou.

Pokud mate nekdo zajem kontaktujte, prosim, pana Miku na udis(zv)space(tec)cz nebo
me.

S pozdravem Frantisek Sevcik, sevcik(zv)anexis(tec)cz

IB6 - GrantManager

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 31.10.2000 10:36:34

Zdravim.

Nevite nekdo nahodou o nejakem samostatnem grant manageru
(podobnem jako ma QuickDesk,WorkBench a pod.) pro IB6 ?
Samozrejme idealni by byl free a se zdroji aby se dal zahrnout primo do
aplikace.
Ale neni to podminkou.

Interface (znovu)

[*] Roman LISZKA <liszak(zv)usa(tec)net> - 31.10.2000 10:42:36

Jan Tomsa wrote:

> Vim jak se pouziva interface v jazyce Java pro "nasobne dedeni".
> Rad bych toho sameho efektu docilil v Delphi.
> Otazka: mam na to pouzit klicove slovo interface ?
Ano. Ale prace neni tak pohodlna jako v Jave.
> zavani to COMem, coz mi z nejakeho duvodu pripada jako kanon na vrabce.
Nastesti se bez toho COM jde obejit.

> Otazka2: pokud je v pripade pouziti interface nutne udelat z (jinak celkem
> pitomych) komponent COM objekty, prinasi to nejaka uskali z hlediska
> rychlosti/pametove narocnosti?
Nevim, COM nastesti "nepouzivam", presneji o tom nevim.

Pred nedavnem jsem potreboval neco jako Enterprise Java Beans a tak jsem se ponoril do problemu v DELPHI. Posilam cast meho kodu i s komentari:

unit object_container;

interface

uses classes;

const IID_Obj: TGUID = '{00000002-0000-0000-C000-000000000046}'; // vygenerovat vlastni

// vlastni interface, vsechny metody by mely byt stdcall (pise se to v helpu, bez nej jsem to nezkousel)

type IObjInterface=interface
['{00000002-0000-0000-C000-000000000046}'] // nutno opsat, konstantu se mi zde nepodarilo protlacit
procedure _activate;stdcall; // vola se kdyz je objekt aktivizovan
procedure _passivate;stdcall; // vola se kdyz je objekt deaktivizovan
end;

// zjisti, zda objekt ma interface a pripadne jej vrati

function getObjInterface(Instance:TObject; const Intf: TGUID; out Inst):Boolean;

// vynechano

implementation

uses sysutils;

function getObjInterface(Instance:TObject; const Intf: TGUID; out Inst):Boolean;
var // zjisti, zda objekt ma interface, pripadne jej vrati v Inst
Unk: IUnknown;
begin
Result:= ((Instance <> nil) and Instance.GetInterface(Intf, Unk) and
(Unk <> nil) and (Unk.QueryInterface(Intf, Inst) = 0));
end;

// vynechano

end.

A pokud chci volat interface metody objektu, napr. O typy TO, ktery byl deklarovan napr. takto:

TO=class(TPredek,IObjInterface)
public
procedure _activate;stdcall;
procedure _passivate;stdcall;
end;

kde musim definovat vsechny metody z interface, musim si zjistit jeho interface Interf:IObjInterface pomoci volani

getObjInterface(O,IID_Obj,Interf)

a pokud dostanu true, ma tento objekt pozadovane interface IID_Obj, a potom volam napr.

Interf._activate

A to je ode mne vse, nevim, zda jde volat interfacove metody nejak jednoduseji a rad se priucim pripadnymi nazory ostatnich.

--
Ing. Roman LISZKA

Inverze pomoci SQL

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 31.10.2000 11:10:57

A co �set pole = not pole�

> [...]

\_ ___/ | e-mail: rys(zv)zas-me(tec)cz
_/ \\ ______| web: www.zas-me(tec)cz
\_ / \_/ tel. 0206/623023-5, 0604/846436

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 31.10.2000 11:38:57

> QuickDesk jsem mel chvili v ruce, ale necim se mi znelibil a
> zavrhnul jsem ho (uz je to dele a nepamatuji se bohuzel, o co slo).
> Navic neni free (stejne jako IBAdmin).

Free neni ani IBWorkbench o kterem tu byla nedavno rec. Nyni je k
dispozici zdarma beta, ale myslim, ze je casocve limitovana a
ostra verze ma byt za penize (200-300$) navic se mi zda, ze
IBAdmin je lepsi.
Jediny obdobny free program na ktery jsem narazil je IBAccess
(je open source www.ibaccess.org) ovsem zatim nic neumi, resp.
urcite toho umi mene nez IBConsole.