IB6 - sumovanie pomocou GROUP BY

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 31.1.2001 00:26:14

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Sent: Tuesday, January 30, 2001 7:31 AM
Subject: RE: IB6 - sumovanie pomocou GROUP BY

> dekuji PeC(zv)
>
> CU onTheFutureOfMatrix
> MatriX.CyberSpace.Cz
>
> /~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
> |[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
> |[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
> \~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

IB6 - sumovanie pomocou GROUP BY

[*] Roland Turcan - RoTurSoft <rotursoft(zv)nextra.sk> - 31.1.2001 00:29:58

to ved ja som sa tiez toto docital, ale vies finty nemusia byt v helpe,
napr. ani finta na obmedzenie poctu zobrazenych zaznamov nie je v helpe a da
sa to. Co sa tyka toho dalsieho stlpca, tak ja som na to tiez myslel, ale
chcel som obist to aby som vytvaral dalsi stlpec. Ale ked sa neda inac tak
co, ine mi nestava.

Od: Roland Turcan - RoTurSoft [mailto:rotursoft(zv)nextra.sk]
Odesl�no: 31. ledna 2001 3:57
Komu: Delphi CZ konferencia
P�edm�t: IB6 - TIBDatabase.CreateDatabase

> [...]

"Your user name and password are not defined. Ask your database
administrator to set up an Interbase login."

[*] milan_2(zv)sose-sou(tec)cz - 31.1.2001 8:13:32

Jak mohu programove do Pruzkumnika a vsude, kde se pracuje se
souborem, pridat do lokalniho menu na prave tlacitko svoji vlastni polozku.
a jak do ni narvat i nejakou funkci

priklad >
Do menu se prida moje polozka Open with CadQEM {muj program} a ted bych
chtel, aby kdyz najede na soubor a stiskl moji volbu, tak aby se to v nem
otevrelo.
{ale na to uz kdosi odpovidal ... mam dojem, ze ShiCOla P.}

priklad 2> Polozka Wiev URL CadQEM - a aby po stisknuti hledam danou url
{treba url http://cadqem.to} ... tato polozka nemusi byt logicky vazana na
zadny soubor

Dik za helpika.
MIlan S.
=============
Milan S.
SOSESOU UL
milan(zv)sose-sou(tec)cz

IB6 - TIBDatabase.CreateDatabase

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.1.2001 08:37:59

> [...]
>
> "Your user name and password are not defined. Ask your database
> administrator to set up an Interbase login."

Mozna to je pitomost, ale nema misto USER byt USER_NAME?

David

Ekvivalent For Each v Delphi

[*] Ing. Patrik Tesar <tesar(zv)rainside.sk> - 31.1.2001 08:48:46

Je to pravda. Ale ked som si vo VB skusal vytiahnut objekty co potrebujem
cez "for i:=0 to count-1",
tak to bolo o niekolko radov pomalsie, ako "for each" cize preto mi napadlo,
ci neexistuje nieco efektivnejsie
na vytiahnutie konkretnych objektov zo zoznamu vsetkych typov objektov...

Ale dik za pomoc ProcessMessages to fakt spomaluje, len som nechcel, aby
uzivatel mal
pocit pri velkom vykrese, ze aplikcia uplne stuhla => progress bar

Preinstalovani Delphi 4

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 31.1.2001 08:53:59

Delal jsem to, ale postup neni nijak jednoduchy. Minimalne Delphi musis
nainstalovat kvuli registraci ve Win (samozrejme do stejneho adresare).
Pak jsem prekopiroval cely adresar Delphi, exportoval v registru vetve
pro Delphi a importoval na novem stroji. Tez je nutno prekopirovat *.BPL
z Win\System.

> Gadourek wrote:
>
> Ahoj,
>
> potreboval bych preinstalovat Delphi 4 na jiny pocital se vsemi
> komponentami. Jde to udelat abych vse nemusel opet instalovat?
>
> Diky Petr Gadourek

Lokalni menu u souboru v Pruzkumnikovi

[*] Petr Sikola <P.Sikola(zv)sh.cvut(tec)cz> - 31.1.2001 08:56:51

tak se omlouvam, trosku jsem se ukvapil,

tohle je kontextove menu pro vsechny soubory (*.*)

rr := TRegistry.Create;
rr.RootKey := HKEY_CLASSES_ROOT;
try
if rr.OpenKey('*\Shell\Open\Command', true) then
begin
rr.WriteString('', Application.ExeName + ' %1'); {cesta k tvy
aplikaci vcerne parametru, %1 je vybrany soubor}
rr.CloseKey;
end;
if rr.OpenKey('*\Shell\Open', false) then
begin
rr.WriteString('', 'otevrit v XXXXX');
rr.CloseKey;

a tohle pro konkretni soubor (*.XYZ)

rr := TRegistry.Create;
rr.RootKey := HKEY_CLASSES_ROOT;
if rr.OpenKey('.XYZ', true) then
begin {ted se vytvori vlastni klic pro XYZ klic}
if rr.OpenKey('MojeApp.XYZ\Shell\Open\Command', true) then
begin
rr.WriteString('', Application.ExeName + ' %1');
rr.CloseKey;
end;
if rr.OpenKey('MojeApp.XYZ', false) then {zapsani poznamky}
begin
rr.WriteString('', 'spustit v moji aplikaci')
rr.CloseKey;
end;
if rr.OpenKey('MojeApp.XYZ\DefaultIcon', true) then { ikona pro
typ XYZ }
begin
rr.WriteString('', Application.ExeName + ',0');
rr.CloseKey;
end;
if rr.OpenKey('.XYZ', true) then
begin
rr.WriteString('', 'MojeApp.XYZ'); {prizazeni odkazu na novy
klic}
rr.CloseKey;

jeste by moznanbylo vhodne si pamatovat puvodni asociaci a tu po
odinstalovani aplikace vratit na puvodni hodnotu.

Petr Sikola

> odpovidajicim

IB6 - vytvorenie novej databazy

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 31.1.2001 09:10:14

Ahoj,
v RxKomponentach je komponenta SQLScript, zkus ji. Ja jsem v dobe psani
skriptu nemel Rx, takze jsem si to napsal sam v Delphi. Klidne bych ti to
poslal, ale je to docela omezene funkcni, treba kdyz zadas SET TERM a
viceznakovy terminator, tak to spadne; nebo kdyz mas terminator uvnitr
komentare, tak ho to akceptuje..:-) Muzu poslat pro ilustraci, ale myslim,
ze neni tezke to napsat, jen je potreba hlidat SET TERMy. JA to mam udelano
tak, ze skript mi projde v IBConsoli i v programu ten samy.

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

ADO - SQL Server - RecordCount

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 31.1.2001 09:25:09

Dobry den,

v programu pracuji s ADO tim zpusobem, ze jsem si naimportoval Type Library
a vsechno si delam rucne. Zacinam ti, ze si vytvorim nejaky connection:

-- [ code ] --
adoCon := CoConnection.Create;
adoCon.Open('Provider=SQLOLEDB.1;Persist Security Info=False; User ID=Zuzka;
Password=demo;Initial Catalog=kniha;Data Source=(local)', '', '', 0);
-- [ code ] --

pote si otevru recordset

-- [ code ] --
rsMain := CoRecordset.Create;
rsMain.Open('EXEC PartAndManuPrice (zv)PartNr=55, (zv)CompanyCode = ''LS''',
adoCon, adOpen, adLockOptimistic, 0);
-- [ code ] --

vse funguje tak jak ma az na jeden problem. Vicimene vsude, kde volam
nejakou slozitejsi proceduru na SQL serveru mi nefunguje metoda RecordCount.

Pokud napr. zavolam ulozenou proceduru, ktera obsahuje jednoduchy SELECT tak
RecordCount vraci co ma. Obsahuje-li, ale procedura nejaky slozitejsi
konstrukce napr. SELECT + JOIN apod., tak RecordCount vraci -1. Zkousel jsem
ruzne nastavovani CursorType a LockType, ale nic nezabira.

Muzete mi prosim vysvetlit jak to vlastne funguje a proc to jednou pracuje a
jednou ne, pri stejnem nastaveni kurzoru?

Za kazdou odpoved dik.

Verze: 6.0.230 / Virov� b�ze: 111 - datum vyd�n�: 25.1. 2001

ProcessMessages uvnitr programu

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 31.1.2001 09:25:17

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> toto prvni problem, v 99% pripadu je zpracovani zprav jinde nez v hlavni
> smycce aplikace neopodstatnene a vyvolavanici problemy.
>
> Petr Vones, amatersky programator

To si dovolim hrube nesouhlasit, pokud mi program beha ve smycce (typicky v
mem pripade pri prijmu zpravy ze serioveho portu, coz trva treba taky celou
sekundu-dle zarizeni), tak by se po celou dobu napr. neprekreslovala
aplikace (mimo jine).
Ja bych spis nacpal ProcessMessages do kazde delsi smycky, kde se jen ceka -
tohle spise resim pomoci sleep, ale pokud testuju nejaky priznak, tak pomoci
ProcessMessages.

Ota Maly

Ekvivalent For Each v Delphi

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 31.1.2001 09:26:41

v tom pripade ti staci ProgressBar.Refresh a vypust ProcessMessages
uplne :-)

31.1.2001 Ing. Patrik Tesar :
> [...]

> uzivatel mal
> pocit pri velkom vykrese, ze aplikcia uplne stuhla => progress bar

Terminalove ctecky caroveho kodu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 31.1.2001 09:30:50

Pokud ma nekdo zkusenosti s terminalovymi cteckami caroveho kodu typu
BHT xxxx nebo FALCON 3xx, uvitam jakekoliv postrehy z praxe.
Zajimaji me zejmena zkusenosti se seriovym a infra prenosem.

--------
ing. Jan Fiala MailTo:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

IB6 - sumovanie pomocou GROUP BY

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 31.1.2001 10:16:35

jasne,
zkus zmenit deklaraci tabulky podle tohoto:

create table banvypis(
sloupec varchar(20),
rozliseni COMPUTED BY SUBSTR(ucetucs, 1, 3)
)

popripade
create table banvypis(
sloupec varchar(20),
rozliseni COMPUTED BY CAST(SUBSTR(ucetucs, 1, 3) AS CHAR(3))
)

potom

SELECT
rozliseni,
SUM(prijem),
SUM(vydaj)
FROM
banvypis
GROUP BY
rozliseni

imho by to melo zabrat...

DBLookupComboBox

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 31.1.2001 10:16:03

Zdravim,
mam problem s touto komponentou. Nemuzu prijit na to, jak nastavit programove do polozky text nejakou hodnotu.
Muzete mi nekdo poradit?
S pozdravem
Mirek Drejcek.

Insert do RichEdit

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 31.1.2001 10:18:30

Ahoj,

pro vkladani znaku se zmenou fontu na pozici kurzoru do komponenty RichEdit
pouzivam nasledujici funkci (zmeni font, vlozi znaky, a vrati font zpet).
Bohuzel mi to funguje jen na W2K, na W95 a W98 se neprovede zmena fontu a
vlozi se pouze znaky. Nevite nekdo proc ? (Riched20 je vsude ve verzi
5.30.23.1203, coz je Rich Edit 3.0).

procedure InsStrToRTF(Fn : string; IStr : string; RE : TRichEdit);
var
FontN : string;
ss : integer;
i : integer;
begin
FontN := RE.SelAttributes.Name;
ss := RE.SelStart;

for i := 1 to Length(IStr) do
begin
SendMessage(RE.Handle, WM_CHAR, word(IStr[i]), 0);
end;
RE.SelStart := ss;
RE.SelLength := Length(IStr);
RE.SelAttributes.Name := Fn;

RE.SelStart := ss + Length(IStr);
RE.SelLength := 0;
RE.SelAttributes.Name := FontN;

IB6 - vytvorenie novej databazy

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 31.1.2001 10:24:49

> Mozem sa opytat, v com vlastne spociva rozdiel (resp. vyhoda) ked db.
> vytvorim SQL a medzi tym, ked ju prekopirujem? Moze to mat
> vyplyv na�pr. na
> rychlost pristupu k datam, alebo rychlost pri otvarani
> databazy? Dik za
> odpoved. Ivan Kozak

1/ rozhodne nemuzes prekopirovat GDB z windoz na unix napriklad.
2/ pokud uz chces kopirovat primo GDB, musis mit databazi odpojenou
(nejlepe shodit IB server), jinak si zadelavas na problem s poskozenym
(nekonzistentnim) souborem databaze.
3/ o jinych problemech nevim (zatim)

zalo�en� datab�ze v paradox 4

[*] <mdelphi(zv)email(tec)cz> - 31.1.2001 10:53:59

V paradox 4 jsem si zalo�il datab�zi a kdy� jsem dal t��dit podle
jmena, napsalo to �e nen� v datab�zi: tabulka1.indexname:='jmeno';
Pr� m�m #patn� zlo�enou datab�zi ?

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami na
http://www.email(tec)cz

Preklad vlastniho balicku

[*] Jiri Hostinsky <hostinsky(zv)teska(tec)cz> - 31.1.2001 11:52:21

Dekuji za radu, je to tak. Bylo tam (zjednodusene)

unit a;
interface
uses b;

unit b;
uses a;

Tuhle konstrukci normalni projekt vezme, nakonec Turbo Pascal to umi nejmin
od verze 6, ale balicek si s ni neporadi a vyhazuje nesmyslne prekladove
chyby v uplne jinych unitach

Jiri Hostinsky

From: "Ota Maly" <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> mem pripade pri prijmu zpravy ze serioveho portu, coz trva treba taky celou
> sekundu-dle zarizeni), tak by se po celou dobu napr. neprekreslovala

Ahoj,

coz ale svedci o spatnem navrhu aplikace. Typicky se seriova koumikace provadi
v samostatnem threadu, z neho dostavas oznamovaci zpravy o datech, chybach
apod. Vlastni (hlavni) thread aplikace pak zije zcela samostatnym zivotem.

Petr Vones, amatersky programator

Prejmenovani identifikatoru globalne

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 31.1.2001 16:12:53

Prejmenovani identifikatoru globalne>potrebuji prejmenovat nekolik
identifikatoru v celem projektu (cca 180 unit). Celkem se jedna asi o 3700
mist, >ktere je potreba pozmenit. Lze to udelat nejak z IDE (v D3+GExpert1)
??

To asi sotva, ale superovy je na to UltraEdit tusim od verzie 7 ma moznost
"Replace in Files".

Kde Ti nejaky retazec nahradi vo vsetkych suboroch v zlozkach a podzlozkach,
podla nejakych podmienok.:-) Ale chybaju mu fulltextove podmienky :-(.

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Ekvivalent For Each v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.1.2001 16:15:30

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> v tom pripade ti staci ProgressBar.Refresh a vypust ProcessMessages
> uplne :-)

Ahoj,

presne tak, tohle je spravny postup.

Petr Vones, amatersky programator

ProcessMessages uvnitr programu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 31.1.2001 16:37:27

Docela velke problemy mohou nastat pokud nejaky Thread pouzije Synchronize
a aplikace ceka na vysledek Threadu (typicky WaitFor, a synchronize na reportovani
chyb). Pak je z toho DeadLock jako vysity.
Jinak ProcessMessages defacto vola kazdy modalne spusteny Form (i dialog).
Na Com porty doporucuji samostatne Thready, je s tim mnohem mene problemu,
nez kdyz se to bastli primo do hlavniho theradu aplikace.

Slavek

> [...]
> tohle spise resim pomoci sleep, ale pokud testuju nejaky priznak, tak pomoci

Preklad vlastniho balicku

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 31.1.2001 16:41:39

> [...]
ke
> zdrojovym knihovnam apod.

>:/ Aha, tak ja mam asi inu Delphinu ;-)), ale na magii v tomto ohladu
neverim .

btw: Na poradi uses v Source projektu akehokolvek zalezi. Samozrejme aj na
poradi deklaracii v samoztnych unitach. - o tom ale viac hovori help.

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

ProcessMessages uvnitr programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.1.2001 16:55:26

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> a aplikace ceka na vysledek Threadu (typicky WaitFor, a synchronize na
> reportovani chyb). Pak je z toho DeadLock jako vysity.

to je pravda, nicmene tusim od Delphi 3 je v TThread.WaitFor pridan kod, ktery
se tento problem snazi eliminovat:

if GetCurrentThreadID = MainThreadID then
while MsgWaitForMultipleObjects(1, H, False, INFINITE,
QS_SENDMESSAGE) = WAIT_OBJECT_0 + 1 do PeekMessage(Msg, 0, 0, 0,
PM_NOREMOVE)
else WaitForSingleObject(H, INFINITE);

> Jinak ProcessMessages defacto vola kazdy modalne spusteny Form (i dialog).

Napriklad i menu v urcite dobe vstupuje do vlastni smycky zprav, podobne jako
treba TTreeView pri drag and drop (z cehoz plynou ruzne komplikace). V pripade
modalniho dialogu je to v poradku, nehrozi problemy s tim, ze se ma aplikace
zavrit ale visi v jine ProcessMessages smycce apod.

> Na Com porty doporucuji samostatne Thready, je s tim mnohem mene problemu,
> nez kdyz se to bastli primo do hlavniho theradu aplikace.

Vicemene jine rozumne reseni ani neni a cele API pro ser.komunikaci je na teto
myslence postaveno.

Petr Vones, amatersky programator

Graf typu Bar v QR v D5

[*] Stepan Dobias <stepan.dobias(zv)centrum(tec)cz> - 31.1.2001 17:22:30

Ahoj,
mam takovyto problem. Potrebuji v Quick Reportu v Delphi 5.0
Enterprise vykreslit n�kolik grafu. Graf si vlozim a jako jeho
typ si vyberu Bar. Nastavim vertikalni sloupce. Vse je OK az do
okamziku kdy jich je vic vedle sebe a oznaceni jejich max. nad
kazdym sloupcem se zacnou prekryvat. Pritom by stacilo jenom
otocit text o 90 stupnu a bylo by po problemu. Tuto funkci
bohuzel tato verze grafu nema. Chci se proto zeptat jestli nekdo
nevi jak toto vyresit.

Diky
Stepan

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Win ME

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Pe=B9ava?= <jimx(zv)volny(tec)cz> - 31.1.2001 17:41:02

> Zvysit 'spolehlivost' Win9x lze instalaci Merice systemovych prostredku, ktery
> budes automaticky spoustet po startu Windows.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Jak se tim da zvysit spolehlivost??? Jenom vidim, ze mi to za 5 minut
asi spadne, kdyz s tim nic neudelam ... to myslis???

--
Martin Pe#ava

/--------------------------------------------------------------\
| E-Mail: mailto:mail(zv)jimx.net ICQ# 18148896 |
| WebMaster of |
|http://miss.jimx.net - Neofici�ln� str�nka MISS #R a CyberMiss|
\--------------------------------------------------------------/

Win ME

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.1.2001 18:09:22

From: "Martin Pe#ava" <jimx(zv)volny(tec)cz>
> Jak se tim da zvysit spolehlivost??? Jenom vidim, ze mi to za 5 minut
> asi spadne, kdyz s tim nic neudelam ... to myslis???

Ahoj,

presne tak, aneb preventivni ochrana. Lepsi je vedet, ze ti to za par minut
muze spadnout (a nejak to resit) nez aby ti to spadlo a bylo pozde. Navic ten
meric sam zobrazi varovne hlaseni, kdyz volne resource klesnou tusim pod 10%

Petr Vones, amatersky programator

OT: Maji snad Win ME a Win 2000 stejny zaklad???!

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 31.1.2001 21:47:02

Ahoj,

uz 2x jsem se setkal s tvrzenim, ze Win 2000 a Win ME maji stejny
zaklad. Povazoval jsem to za naprosty nesmysl jednak z principu a taky
napr. na Zive byl prispevek o chybce z Win95, ktera je ve Win98 opravena
a ve Win ME je zase, coz by mohlo ukazovat na puvod, a koneckoncu i
nedavne prispevky na adresu Win ME tomu moc nenasvedcuji. Dneska mi to
ale tvrdil i prodejce v obchode s PC!!!, coz je "mirne" divne.
Je nejaky seriozni zdroj techto informaci?
Je to vubec mozne? Nejak si to neumim predstavit. ME jsem ani nikdy na
vlastni oci nevidel, takze to ani nemam jak prozkoumat.

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

Ping

[*] Anton�n Karatsiolis <karatsiolis(zv)kara.skylink(tec)cz> - 31.1.2001 21:55:25

Zdravim

Nevite nekdo jak v D4 udelat funkci podobnou Ping zjistit zda je
pocitac s danou adresou aktivni a jeho odezva
Anton�n Karatsiolis
ICQ 33329204
karatsiolis(zv)kara.skylink(tec)cz

Ping

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 31.1.2001 23:01:06

Ahoj,
treba pomoci komponent Francois Piette
http://users.swing.be/francois.piette/indexuk.htm
nebo spousty dalsich

> [...]
> ICQ 33329204
> karatsiolis(zv)kara.skylink(tec)cz

> Verze: 6.0.230 / Virov� b�ze: 111 - datum vyd�n�: 25.1.2001

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 31.1.2001 23:09:49

Ahoj,

PV ma samozrejme pravdu v tom, ze se to
s with nema prehanet nicmene podle toho
jak to mam vyzkousene tak si dovolim tvrdit,
ze metoda se hleda od posledniho zadaneho objektu
v tomto pripade je to Form1. Kdyz poradi otocis,
tak by to bude fungovat. Ve tvem pripade promena
Register neni ani nutna.Videl bych to takhle:

procedure SaveConfiguration;
begin
with Form1, TRegistry.Create do
try
RootKey:=HKEY_CURRENT_USER;
if OpenKey('Software\'+'aa',False) then
begin
[...]
CloseKey;
>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Jak se poprve napojit na Interbase?

[*] Ing.Petr Tich� <octacon(zv)atlas(tec)cz> - 31.1.2001 22:21:50 -0000

Kdyz spustim BDEADMIN.EXE a zkusim se napojit na Interbase Local Server
zadanim

Database: IBLocal
User Name: SYSDBA
Password: masterkey

objevi se hlaska: Database Engine Error. Driver not known to system.
Alias:IBLocal

Uplne stejne se to chova pri pokusu o napojeni i z jinych programu, nejen
BDEADMIN. Asi mam nejak spatne nakonfigurovany Interbase Local Server.

Co se s tim da delat?

vztahy mezi Units - Access Violation

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.1.2001 23:23:29

From: "Pavel Malinsk�" <spiderland(zv)iol(tec)cz>
> jak to mam vyzkousene tak si dovolim tvrdit,
> ze metoda se hleda od posledniho zadaneho objektu
> v tomto pripade je to Form1. Kdyz poradi otocis,

Ahoj,

ovsem toto pravidlo se muze kdykoli v dalsi verzi zmenit. Kod by mel byt psan
tak, aby byl pokud mozno jednoznacny. Lepsi by to mohlo byt takhle:

procedure SaveConfiguration;
begin
with TRegistry.Create do
try
RootKey:=HKEY_CURRENT_USER;
if OpenKey('Software\'+'aa',False) then
with Form1 do
begin
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.1.2001 23:48:01

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> uz 2x jsem se setkal s tvrzenim, ze Win 2000 a Win ME maji stejny
> zaklad. Povazoval jsem to za naprosty nesmysl jednak z principu a taky

Ahoj,

povazoval jsi to za nesmysl zcela spravne. Win 2000 pouzivaji NT jadro, kdezto
Win ME jsou z kategorie PlayStation.

> nedavne prispevky na adresu Win ME tomu moc nenasvedcuji. Dneska mi to
> ale tvrdil i prodejce v obchode s PC!!!, coz je "mirne" divne

To neni vubec divne, vetsina prodejcu temer nicemu nerozumi a u pocitacovych
firem to plati dvojnasob (omlovuam se tem nekolika procentum, u kterych to
vyjimecne neplati).

> Je nejaky seriozni zdroj techto informaci?

Vzhledem k tomu, ze jsme v programatorske konferenci, tak treba tento:
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/sysmgmt/sysinfo_92jy.htm

Petr Vones, amatersky programator

WindowMenu

[*] Olda Horak <horacius(zv)horacius(tec)cz> - 2001

Ahoj,

mam nasledujici problem v MDI aplikaci v D5Prof. Nastavil jsem jednu z
polozek hlavniho menu jako WindowMenu. Kdyby vse chodilo, jak ma, po
vytvoreni MDIChild okna by se na konec zadaneho menu mely doplnovat jmena
otevrenych MDIChild oken. To se nedeje. Nebo spis jen nekdy a to:

Pokud nejprve otevru menu, ktere je zadane jako WindowMenu, a pak vytvorim
vnitrni okno, polozka se tam prida.

Pokud vytvorim vnitrni okno bez "preventivniho otevreni" WindowMenu, polozka
se neprida.

Proste dokud alespon jednou WindowMenu neotevru, polozky se pridavat
nezacnou.

Je to moje chyba nebo chyba v API?

Diky za odpovedi. Olda Horak

OT : Borland Pascal na Windows 98

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 8.2.2000 15:08:06

BP70 bezi bez problemu. My jsme nuceni jeste nekdy pouzivat TP6, a ten bezi
pouze v rezimu DOS v W95.

Od: Jaroslav Nadhera [SMTP:nadhera(zv)csh(tec)cz]
Odesl�no: 29. ledna 2001 9:44
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Prechod velkeho projektu z BDE na ADO

> prave jsem se necim takovym zabyval, takze jestli ma nekdo zajem, tady
jsou
> me zavery
>
> Na po�atku navrhuji zm�nit v#echny soubory .dfm z binarni reprezentace na
> Textovou (klepnut� na formul߰ a vybrat "Text dfm")
>
> 1. v klauzuli uses zm�nit odkaz na unitu DBTables na ADODB

atd.

Toto je sice hezke, ale ono je to trochu slozitejsi. SQL servery pracuji
trochu jinak nez treba Paradox. Neco je treba napsat uplne jinak, protoze
to, co chodilo v Paradoxu docela rychle, pri stejnem naprogramovani na SQL
databazi leze jako snek. Takze moje doporuceni je sednout a napsat projekt
uplne znovu (s tim, ze se nejake procedury daji pouzit ze stareho
projektu).
Novemu projektu je vsak treba dat "duch" SQL databaze.

Prechod velkeho projektu z BDE na ADO

[*] Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 31.1.2001 11:23:14

Od: Jaroslav Nadhera [SMTP:nadhera(zv)csh(tec)cz]
Odesl�no: 29. ledna 2001 9:44
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

projektu).
Novemu projektu je vsak treba dat "duch" SQL databaze.

[*] Vladislav Cadsky <delphi(zv)cadsky(tec)cz> - 31.1.2001 12:37:59

DBLookupComboBox.keyValue := klic
Zobrazi se ti hodnota pole z lookup display. Nelze nastavit text, ktery neni
v databazi. Vlastnost Text je pouze pro cteni.

Od: Ing.Petr Tich� <octacon(zv)atlas(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odoslan�: 31. janu�r 2001 23:21
Predmet: Jak se poprve napojit na Interbase?> Kdyz spustim BDEADMIN.EXE a zkusim se napojit na Interbase Local Server
> [...]
>
> Uplne stejne se to chova pri pokusu o napojeni i z jinych programu, nejen
> BDEADMIN. Asi mam nejak spatne nakonfigurovany Interbase Local Server.

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 1.2.2001 04:17:40

Vsechny navody jsou hezke, ale slouzi pouze k asociaci pripony k nejakemu programu.

Dnes jsem odzkousel nasledujici postup a je funkcni:

1. Aby se v popup (kontext) menu v pruzkumnikovi objevila nova polozka menu, musime si nejdriv vytvorit DLL. Uspesne se da vytvorit pomoci dema v adresari DEMOS\ACTIVEX\ShellText\ContextM.pas

2. Upravime si demo podle svych pozadavku. CLSID klic si muzete upravit podle sveho. Zkompilujete vysledne DLL.

3. Nyni je nutne DLL zaregistrovat do Windows. Muzeme vycist zpusob registrovani primo ze zdrojaku a provest rucne zapisy do registru nebo pouzit prikazy:

regsrv32 "Cesta k souboru" ... nainstaluje
regsrv32 /u "Cesta k souboru" ... odinstaluje

4. Pokud pouzivate nejaky slusny instalacni program, umoznuje vlastnim volanim zaregistrovat vase DLL.

Pokud budete mit nekdo zajem, poslu zdrojaky nebo podrobnejsi vysvetleni.

Jan Skopovy

Ping

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.2.2001 07:18:52

> Nevite nekdo jak v D4 udelat funkci podobnou Ping zjistit zda je
> pocitac s danou adresou aktivni a jeho odezva

nejjednodussi reseni (na par radku) je pouzit api rozhrani MS knihovny
ICMP.DLL (na internetu najdes preklad icmpapi.h do Delphi ...)

Mail - pro P. Vonese

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 1.2.2001 08:10:58

> potrebuju odesilat mail i s prilohami a to "doma" pres SMTP, tak i v
> praci pres MS Exchange. Zkousel jsem se prokousat funkci MapiSendMail,
> ale zatim bezuspesne. Nevim jak tam dostat prilohy a adresaty.

Na posilani mailu s prilohama pres SMTP bych doporucil co jineho nez
moji Synapsi. ;-)))

prilad jak t snadno udelat najdes na nize uvedene adrese v "Documents" -
"guides" a tam v "MIMEmessages" jak vytvoris mail s prilohama s v
"SMTPsend" jak jej odesles. Je to pro tebe deset radku kodu. ;-))))

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Preklad vlastniho balicku

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 1.2.2001 08:13:09

Zdravim,
a nepada ti to tehdy, kdyz pouzijes celkovou kompilaci: Project / Build
priject

Pavel

> [...]
> magie s prehazovanim poradi v klausulich USES, otviranim a zaviranim cest

Ping

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 1.2.2001 08:15:59

Pomoci PingSend.pas z moji Synapse... :-)

staci pak zavolat funkci:

milliseconds:=PingHost(host);

V "host" mas retezec s IP adresou ci jmenem pocitace... a do integeru
"milliseconds" ti to vrati odezvu v milisekundach. Pokud to vrati -1,
nedopingovalo se. Neni to snadne? ;-)))

> Nevite nekdo jak v D4 udelat funkci podobnou Ping zjistit zda je
> pocitac s danou adresou aktivni a jeho odezva

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi TCP/IP Library

Ping

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 1.2.2001 08:40:14

Zkus Synapsi http://www.ararat(tec)cz/synapse

myslim, ze je na to jak delana a nepotrebujes instalovat komponenty.

a.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 1.2.2001 10:10:12

On 31 Jan 2001, at 21:47, Miroslav Novosad wrote:

> uz 2x jsem se setkal s tvrzenim, ze Win 2000 a Win ME maji stejny
> zaklad. Povazoval jsem to za naprosty nesmysl jednak z principu a taky

W 95/98/ME jsou domu na hrani, W NT/2000 jsou pro profesionalni
praci. Uz to konecne verejne uznava i MS.

To hrani bych ale take zpochybnil. Zkousel jsem kdysi na P60 hru,
ktera pozadovala alespon P160 (nebo tak nejak). Mel jsem tam
vedle sebe W95 a NT4. Na W95 to vubec nechodilo, a pokud ano,
tak velice trhane. NT4 to ustaly a i kdyz to nebyl zadny zazrak,
hrat se dalo.

parameter typu TObject v DLL procedure

praci cest

prosim o radu v nasledujucom probleme

kod v DLL

procedure XXX(Sender: TObject);
begin
if (Sender is TButton) then
sem sa to nikdy nedostane a pritom som tam poslal button;

with Sender as TButton do // toto vyvola vynimku EInvalidCast, ale
volanie TButton(Sender) prejde normalne

kod v exe

procedure Test;
begin
XXX(btn); // btn je normaly button, ale nemusi to byt iba trieda
TButton
end;

a to je cele, ak a poznate dovod preco to nie je mozne napisat takto,
prosim odpiste, dikes

Peter

Zarazka na velikost okna

[*] Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 1.2.2001 11:12:34

Prosim, poradte nekdo, jak mam udelat zarazku na velikost okna, aby se nedalo zmensit pod stanovenou velikost.

Zkousel jsem to osetrit v OnResize, ale nedela to to, co bych chtel...

procedure TForm1.FormResize(Sender: TObject);
if Width < 400 then
Width := 400 ;
end;

Prejmenovani identifikatoru globalne

[*] delphi(zv)htkpro(tec)cz - 1.2.2001 11:45:18

> [...]
>mist, >ktere je potreba pozmenit. Lze to udelat nejak z IDE (v D3+GExpert1)

Nabizime zdarma z nasich neprebernych zasob utilit vlastni vyroby programek
pro replace pres vice souboru (pas, dfm) s nekterymi uzitecnymi funkcemi,
sami pouzivame, ale pozor je to nikdy nehotova alfa,beta,gama verze a
nepodporuje regularni vyrazy.

Volne ke stazeni na :
www.dev-shop(tec)cz/freeware/smartreplace.zip

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.dev-shop(tec)cz

ProcessMessages uvnitr programu

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4USE(tec)cz> - 1.2.2001 12:01:06

> [...]
>apod. Vlastni (hlavni) thread aplikace pak zije zcela samostatnym zivotem.

Co potom tahle situace:
Aplikace na 5 pracovnich stanicich tvori ovladaci panel HW zarizeni.
Komunikuje prostrednictvim socketu s aplikacnim serverem, na ktery jsou
pripojeny procesy obsluhujici pres COM jednotlive IO karty.

90% aplikace jsou tlacitka a kontrolky (panel). Stiskem tlacitka je odeslan
prikaz, pri prijeti prikazu je tento predan vsem kontrolkam. Ty si otestuji,
jestli je stejny jako prikaz prislusejici nektere preddefinovano barve.
Pokud ano, kontrolka zmeni barvu.

To bylo zakladni zadani. Casem pribyly dalsi podminky - nektere tlacitko
musi cekat, nez dostane odpoved (nez prijde ze serveru pozadovany prikaz,
menici barvu prislusne kontrolky), ovsem maximalne X sekund. Jine tlacitko
vysle jeden prikaz pri stisku a druhy pri uvolneni - ovsem ne drive nez za 2
sekundy.
Dale vznikly mnohem slozitejsi kombinace tlacitek a kontrolek. Samozrejme az
pote, co byla vytvorena kostra aplikace.

Obsluha socketu je v hlavnim threadu aplikace. ProcessMessages je pouzito v
cekacich smyckach viz vyse.

Melo by vubec cenu implementovat thread pro tlacitko s cekanim jen na to,
aby se uvnitr cekalo na konkretni prijaty prikaz?

Diky, Martin

Cestina v exportu dat na WWW

[*] Tom� Hol� - 1.2.2001 12:36:17

> [...]

TH

> Verze: 6.0.230 / Virov� b�ze: 111 - datum vyd�n�: 25.1.2001

Maji snad Win ME a Win 2000 stejny zaklad???!

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.2.2001 12:57:54

Zdravim

> From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>

WinME jsou stejne padavy jako 9x a maji stejny zaklad.
Jsou dve rady MS OS:
NT - NT 4 - 2000 - Whistler
95 - 95 OSR2 - 98 - 98 SE - ME

> To neni vubec divne, vetsina prodejcu temer nicemu nerozumi a u
pocitacovych
> firem to plati dvojnasob (omlovuam se tem nekolika procentum, u kterych to
> vyjimecne neplati).

Tak tak, me zase tvrdili, ze nemuzu propojit dva pocitace prekrizenym UTP
kabelem.

Hurricane

QR, umisteni textu

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 1.2.2001 12:58:20

Ahoj,

mam sestavu v QR, ktera pouzivajici tabulky. Potreboval bych po vygenerovani
stranky jeste neco vepsat do prostred sestavy.
Prisel jsem na to, ze se to da provest v OnEndPage, kde pomoci
nasledujicich par radku, nekde neco vepisu.

with TCustomQuickRep(Sender).Printer.Canvas do
begin
Font.Name := 'Curier New CE';
TextOut(200,200, 'Toto je zku#ebn� text');
end;

Ale jde o to, ze se musi nejak prepocitavat souradnice pro umisteni toho
textu, protoze na obrazovce je to spravne, ale na tiskarne
to vyleze uplne nekde jinde.

Muzete mi prosim poradit jak na to?

Dekuji

Delphi16 na W2000

[*] BONNEL TECHNOLOGIE, vyvoj <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 1.2.2001 12:59:44

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
OT: Delphi16 na W2000Mne normalne... Jak vyvoj tak vyvinute aplikace - W2kCZ
BEZ SP1

Cau Mira

Lze rozbehnout Delphi 1 na Win 2000? A kdyz ano, tak jak chodi?

Jaro B.

Win ME

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 1.2.2001 13:02:22

Zdravim,

> [...]
ten
> meric sam zobrazi varovne hlaseni, kdyz volne resource klesnou tusim pod

Presne tak, tohle se mi osvedcilo, pouzival jsem to tak vice nez dva roky
(mozna i 3, nevim presne). Mohu to vrele doporucit. Vidis totiz, jak Ti
ubyvaji systemove zdroje, a muzes ucinit prislusna opatreni. Treba zavrit
konzoli na konfiguraci MS SQL serveru, nektere zbytecne otevrene formulare v
Delphi, okna Internet Exploreru (hlavne ty s vice "paradickami"), Outlook
Express, apod. No uvidis sam. (jen tak mimochodem: Delphi 5 zaberou cca 50%
systemovych prostredku). Takze na poradnou praci to opravdu neni - 10%
cinnosti se venujes tomu jak zaridit, aby Ti to nespadlo a jak uvolnit syst
prostredky, no v porovnani s w2k hruza. Ted ve w2k si otevru aplikaci kolik
chci (Celeron 333, 128MB RAM, swap file 500MB) a nemusim se temito vecmi
zabyvat. Takze, kdo z Vas ma alespon trochu ekonomicke mysleni jiste
spocita, ze na programovani je W9x/ME v souhrnu mnohem drazsi system nez
w2k.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Zarazka na velikost okna

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 1.2.2001 13:04:17

Ahoj,

zkus property Constraints

> [...]
>
> Zkousel jsem to osetrit v OnResize, ale nedela to to, co bych chtel...
>
> procedure TForm1.FormResize(Sender: TObject);

OT:Otazka kolem databazi a trideni

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 1.2.2001 13:05:56

Ahoj
mam svuj vlastni format databaze podobny formatu DBase , pro kterou jsem si
napsal svou komponentu. Ted se snazim vyresit trideni zaznamu podle urciteho
sloupce. Bohuzel nevim jak to udelat co nejrychleji, aby to fungovalo rychle
i se s 100MB databazi - pochybuju zeby se cetly data ze souboru zaznam po
zaznamu(no taky by to slo nacist do RAM a pak teprve prohledavat, ale to v
mem pripade neprichazi v uvahu - mala operacni pamet). Jak je to reseno ve
velkych DB, je to nejak pres indexy a kdyz tak jak presne to funguje ?

Prejmenovani identifikatoru globalne

[*] RDocekal(zv)csas(tec)cz - 1.2.2001 13:14:02

My pouzivame jako filemanager FAR (http://www.rarsoft.com), a k nemu
existuje plugin Search and Replace
(http://www.uic.nnov.ru/~ruiv/plugring/downld/files/s_and_r12.zip), kterej
umi i regularni vyrazy. Jinak pro tyhle ucely jsou rovnez spesl utilitky,
staci v nejakem vyhledavaci zadat "search and replace".

From: "Mirek" <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz>
> Zkousel jsem se prokousat funkci MapiSendMail, ale zatim bezuspesne. Nevim
> jak tam dostat prilohy a adresaty.

Ahoj,

behem nekolika hodin (max. dni ;-) bude venku JCL 1.0, kde je i trida ktera
zapouzdruje cele SimpleMAPI aby se s nim dalo nejak lidsky pracovat v Delphi.
Nejsou to komponenty, pouze kod, takze nebudes muset ani nic instalovat.

Petr Vones, amatersky programator

mwCustomEdit a RxPopupMenu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.2.2001 14:00:24

Zdravim

Narazil jsem na velice zvlastni problem. Mam mwCustomEdit a k nemu prirazene
RxPopupMenu, na kterem zobrazuju svisly barevny prouzek s textem. Problem
spociva v tom, ze v tom menu v urcirtych pripadech enabluju a zviditelnim
jednu polozku TMenuItem. Po spusteni je vse v poradku, ale kdyz zviditelnim
tuto skrytou polozku, text v prouzku se vykresluje spatne, kolem nej je sedy
obdelnik. Tu polozku menu zviditelnuju jeste dlouho pred vykreslenim prouzku
a textu. Navzajem se ovlivnovat nemohou. Nevite nekdo v cem je problem?

Pouzivam tuto proceduru vicemene opsanou z dema k Rx:

procedure TMainForm.DrawMargin(Sender: TMenu; Rect: TRect);
const Txt = 'Text Editor 1.7';
begin
with (Sender as TRxPopupMenu).Canvas.Font do
begin
Name := 'Arial';
Style := [];
Size := 8;
Color := clWhite;
Handle := CreateRotatedFont((Sender as TRxPopupMenu).Canvas.Font, 90);
end;
(Sender as TRxPopupMenu).DefaultDrawMargin(Rect, clMoneyGreen,
clActiveCaption);
ExtTextOut((Sender as TRxPopupMenu).Canvas.Handle, Rect.Left, Rect.Bottom -
5, ETO_CLIPPED, (zv)Rect, Txt, Length(Txt), nil);

Zarazka na velikost okna

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.2.2001 14:10:44

From: "Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Prosim, poradte nekdo, jak mam udelat zarazku na velikost okna, aby se
nedalo zmensit pod stanovenou velikost.

Ahoj,

pomoci vlastnosti Constraints.MinWidth

Petr Vones, amatersky programator

Prejmenovani identifikatoru globalne

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 1.2.2001 14:25:44

Podivejte se na internetou po programku sed32 (GNU), to je na regularni
vyrazy idealni vec, nahrada v souborech je pak jednoduchoucka.

a.

> [...]
>
> S pozdravem
> Radek Docekal
> <mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

ScreenCamera

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 1.2.2001 14:35:56

Ahoj,

tusite niekto o nejakom softe, ktory dokaze snimat obrazovku Windows a
skladat z toho video? Nieco ako maju MS na svojom webe
http://www.microsoft.com/windows2000/guide/autodemos/demos/mod07.htm kde je
prezentacia Win2000?

Viem o Lotus ScreenCam ale ten je za hrozne prachy.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Ceny Kylixu

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 1.2.2001 14:41:28

Na www.linuxworld(tec)cz jsem narazil na clanecek o Kylixu, delany udajne
na zaklade rozhovoru s Kubatem. Vyjimam:

Kylix bude dostupn� ve t�ech variant�ch: Kylix Desktop Developer pro v�voj
konzolov�ch i GUI aplikac� s podporou MySQL a InterBase p�ijde na 37 980 K�,
Kylix Server Development umo��uj�c� nav�c v�voj serverov�ch aplikac� pro
Apache a propojen� na Oracle a IBM DB2 stoj� 75 980 K� (majitel� n�kter�ho
v�vojov�ho n�stroje od Borlandu ve verzi Professional/Enterprise dostanou na
oba produkty cca 20% slevu). Tyto dva bal�ky by m�ly b�t na trhu v b�eznu t.
r. Ve druh�m �tvrtlet� nab�dne Borland i Open Edition s m�rn� omezenou
funk�nost� pod licenc� GPL, tedy zdarma v�etn� zdrojov�ho k�du. V tomto
produktu lze ov#em vyv�jet pouze produkty typu Open Source (#ݰen� zdarma
nebo za �platu).

Radim

Zarazka na velikost okna

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 1.2.2001 13:41:49 met-1

> Prosim, poradte nekdo, jak mam udelat zarazku na velikost okna, aby se nedalo zmensit pod stanovenou velikost.

Ahoj, ja pouzivam treba tohleto:

type
TSpkForm = class(TForm)
procedure GetMinMax(var MinMaxMessage:TWMGetMinMaxInfo);
message wm_GetMinMaxInfo;

procedure TSpkForm.GetMinMax(var MinMaxMessage:TWMGetMinMaxInfo);
begin
with MinMaxMessage.MinMaxInfo^ do begin
ptMinTrackSize.x := 400; //minimalni sirka
ptMinTrackSize.y := 120; // minimalni vyska

+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://aix.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

Premenne v IB6

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 1.2.2001 15:05:55

>Ahojte, neviete poradit?
>Existuju v Interbase 6 nieco ako premenne, ktore by sa na jednej strane
dali pouzit vo VIEWoch, na druhej strane >by sa dali doplnit z programu?
>Mam na mysli, ze by som mal view, kde vyberam vsetky vety, where Ident =
konstanta, pricom tu konstantu by >som nedal napevno, ale poslal z Delphi5?

Obavam sa nieco take pre View nepojde. Ale zda sa mi to aj zbytocne lebo IB
je natolko inteligentna (aspon dufam) ze najprv zpracuje SQL dotaz a potom
ho vykona, cize ak napises napr:

select * from F01DIVISIONSVSACCOUNTS_VIEW
where ACCOUNT_ID = '6000000101'

tak nevykona najprv View a potom vyhodene data prefiltruje podmienkov
"where" ale tu podmienku "zalinkuje" do komplexneho selectu.

kasix(zv)atlas(tec)cz

Zarazka na velikost okna

[*] Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 1.2.2001 15:12:02

Super, to je ono, diky.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jiri Novotny [SMTP:novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz]
Odesl�no: 1. �nora 2001 14:42
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Zarazka na velikost okna

> [...]

+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |

[*] Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 1.2.2001 15:14:10

Super, to je ono, diky.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jiri Novotny [SMTP:novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz]
Odesl�no: 1. �nora 2001 14:42
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.2.2001 15:49:49

> [...]
>
> Mam na mysli, ze by som mal view, kde vyberam vsetky vety, where
> Ident = konstanta, pricom tu konstantu by som nedal napevno, ale

Pokud tomu dobre rozumim, tak v takovemto pripade by se dalo
misto view pouzit ulozena procedura (typu select) - ta se pak
pouziva normalne v selectu stejne jako view.

David

zmena objektu v systemovem dialogu

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 1.2.2001 16:04:46

Kdysi jsem neco podobneho delal u dialogu pro vyber souboru. Ve funkci
GetOpenFileName se da v parametru LPOPENFILENAME.lpTemplateName zadat, ze
ten dialog nema pouzit standardni resource, ale ten ktery mu tam predas =>
vycucnout si resource toho dialogu, upravit je, prilinkovat si je do
aplikace a pouzit. Tedy nevim, jestli to jde u vsech systemovych dialogu,
ale tady to slo.

S pozdravem

Ondrej Malecek

> [...]
> vubec mozne. Pokud by to neslo primo, treba by to slo tak, ze zakryju
> puvodni prvek, vytvorim svuj novy a do OnClick mu nastavim tu puvodni

AsyncFree,preplneni bufferu

V programu v D5 pouzivam komponenty AsyncFree TAfCommPort a
TAfDataDispatcher. Na COM portu mam zarizeni, ktere tam stale hrne data,
takze se neni co divit, ze se preplni Buffer DataDispatcheru. Data odebiram
v OnDataReceived v Dispetcheru metodou ReadChar. Co mam udelat, aby se pri
preteceni bufferu dalo zastavit nacitani ze serioveho portu a pripadne se
dal buffer vycistit.
Moc prosim a dekuji predem za pripadnou radu. Jaromir Cermak

QR, umisteni textu

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 1.2.2001 16:35:16

TextOut(XPos(200), YPos(200), 'Toto je zku#ebn� text');

Win ME

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.2.2001 16:54:01

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
> [...]
> zabyvat. Takze, kdo z Vas ma alespon trochu ekonomicke mysleni jiste
> spocita, ze na programovani je W9x/ME v souhrnu mnohem drazsi system nez

Myslim ze k tomu neni co dodat .... jen aby to veslo vice do praxe.

Petr Vones, amatersky programator

Debugging

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)volny(tec)cz> - 1.2.2001 17:10:12

Zdravim,
casto se mi stane pri ladeni, ze mi debugger vypise ve Watch okne : Variable
'pomI' inaccessible here due to optimization. Da se tato "optimalizace"
nekde vypnout nebo je to natvrdo ?

Dekuji za vsechny odpovedi.

S pozdravem (Regards)
Zdenek Moravec zmo(zv)volny(tec)cz

JBulder

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 1.2.2001 17:39:25

Nevite o CZ konferenci k JBuilderu?

diky

Zarazka na velikost okna

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.2.2001 18:06:39

Pokud pouzivas D5, podivej se do inspektoru na property Constraints.
Muzes si nastavit min a max velikost pro vysku i sirku

2.2.2001 Jiri Novotny:

> [...]

> +-------------------------+---------------------------------+
> | ... and objects in the rear view mirror can appear closer |

Debugging

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.2.2001 18:28:30

From: "Zdenek Moravec" <zmo(zv)volny(tec)cz>
> casto se mi stane pri ladeni, ze mi debugger vypise ve Watch okne : Variable
> 'pomI' inaccessible here due to optimization. Da se tato "optimalizace"

Ahoj,

optimalizaci muzes pro ladeni docasne vypnout v Project | Options -> Compiler.
Pak ji ale nezapomen zapnout, protoze kod bez optimalizace je z hlediska jeho
efektivity pomerne hrozny.

Petr Vones, amatersky programator

Chybna inicializace Result

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.2.2001 19:07:40

DD,

Setkal se uz nekdo s tim, ze funkce deklarovana jako

Function XY(S : String) : String;
VAR
I : Integer
C : Char

neinicializuje Result na '' (prazdny retezec)?
Nejakou dobu to chodi OK a pak si Result pamatuje minulou hodnotu :-(.
Zrejme jde asi o nejaky zmatky v pameti (stacku), ktere muzu mit na svedomi
sam. Ale prijde mi divne ze, inicializacni kod skryty pod 'begin' neprepise
Result na ''. Krokovat v CPU okne ten kod nemuzu, protoze se mi D5 (nekdy uz
na Borlandy nadavam vic nez na MS :-( ) po hlasce 'exception/error blabla
in user32.dll' sesypou bez rozlouceni a musim je poustet znova. Pokud
krokuju obycejne vse bezi jak ma akorat Result obsahuje stara data (a nova
se k nemu vesele pridavaji).
Inicializacni kod se (zda se) behem chodu programu nemeni, inicializace
(pokud jsem pochopil) sestava ze zapisu ECX (obsahuje 0) na 2 pozice
(references + pointer na pamet retezce), takze nechapu jak je mozne ze se
tam ty nuly nezapisou (leda, ze by se psalo nekam jinam (to by se ale musel
samo od sebe menit EBP...).

Mam WIn2000m, D5 (patch 1 instalovan - bez nej to padalo pri krokovani skoro
porad - i na NT4.0))

D. Toman

AutoFilter ComboBox pro IB

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 1.2.2001 19:23:12

Potreboval bych ComboBox, ktery by se napojil na IB_Dataset, urcil bych mu
Field a on by si sam plnil Items podle Distinct Field a sam by upravoval
vyber, podle toho, co je zrovna vybrano. Existuje neco takoveho?
Diky moc, Michal Tiller

Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327

JBulder

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 1.2.2001 19:30:46

Konference vseobecne o Jave ,
prihlaseni www.java(tec)cz
archiv na www.javacentrum.sk

Leos

Zarazka na velikost okna

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 1.2.2001 19:56:56

On 1 Feb 2001, at 11:12, Bardon wrote:

> Prosim, poradte nekdo, jak mam udelat zarazku na velikost okna, aby se
> nedalo zmensit pod stanovenou velikost.

V D5 (a myslim ze i 4) je property Constraints.

> [...]

> TAfDataDispatcher. Na COM portu mam zarizeni, ktere tam stale hrne data,
> takze se neni co divit, ze se preplni Buffer DataDispatcheru. Data

To je divne, pretoze seriovy port je velmi pomaly.

> [...]
> dal buffer vycistit.
> Moc prosim a dekuji predem za pripadnou radu.

Zalezi od zariadenia s ktorym komunikujes, ci podporuje hw alebo sw
riadenie toku dat.

Erik

AsyncFree,preplneni bufferu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.2.2001 22:53:15

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>
> [...]
> preteceni bufferu dalo zastavit nacitani ze serioveho portu a pripadne se

V tomto pripade by jsi mel pouzit nejake potvrzovani, napriklad RTS/CTS.
Dalsi moznost je nepouzivat TAfDataDispatcher (ten slouzi jen k napojeni vice
'datovych' komponent na buffer), ale cist data primo z TAfComPort v udalosti
OnDataReceived.

Petr Vones, amatersky programator

Premenne v IB6

[*] Ivan Koz�k - 1.2.2001 13:58:42 -0800

[...]

Dik za radu. Ivan Kozak

JBulder

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.2.2001 23:00:44

From: "cis" <cis(zv)atlas(tec)cz>

zkus tuhle: http://www.java(tec)cz/conf/index.html

Petr Vones, amatersky programator

Lokalni menu u souboru v Pruzkumnikovi

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 2.2.2001 02:27:18

Contextove menu v pruzkumnikovi lze pridavat pouze pres DLL knihovnu. Priklad takoveto knihovny naleznete na adrese: http://www.creatix(tec)cz/creatix/konference/files/contmenu.zip

Dodrzte dosovsky format pro knihovnu (max8znaku.max3znaky).

Pote musite knihovnu ve Windows zaregistrovat. Prectete si prilozeny soubor v prikladech !README.TXT

Oficialni popis registrace DLL knihovny naleznete na adrese: http://msdn.microsoft.com/library/books/win95ui/chpt13-02.htm

Vice pochopite z uvedeneho prikladu.

Jan Skopovy

Delphi licence

[*] Uniplet T�eb�� - elektronika - 2.2.2001 06:13:29

Zdravim Delphaky

Mam asi tento problem, chtel bych pro sve potreby ( poteseni ) zakoupit Delphi, ale problem s penezma, proto se na
Vas obracim s otazkou jak je to s licenci, jestli je prenosna, tim myslim jestli mi smi nekdo prodat starsi verzi
Delphi i s licenci kterou uz nepotrebuje a nebudou s tim zadne pravni problemy ( jsem jeste dost mladej na basu ) a
jestli muzu i dale sirit pripadne svoje programy takto vytvorene.
Jestli je tento spusob pravne legalni a nahodou z Vas nekdo by se chtel zbavit starsi verze Delphi 4 Standard tak at
se mi ozve na soukromi email : kucharjan(zv)post(tec)cz.

DIK

AutoFilter ComboBox pro IB

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.2.2001 07:38:15

> [...]
> urcil bych mu Field a on by si sam plnil Items podle Distinct
> Field a sam by upravoval vyber, podle toho, co je zrovna

moc nerozumim otazve (neni mi to uplne jasny),
ale existuje cosi jako SQLBoxes.
funguje to trochu jako DBLookUp,
ale vyplnujes si tam vlastni
pro query ziskani items.

hmm, ted nevim kde jsem to...
aha, tady:

*****

SQLBoxes 1.00 August
1998

SQLBoxes is a VCL package for Delphi.
It includes "SQL driven" combo and list boxes :
* TSQLComboBox SQL ComboBox (combo with SQL filled items)
* TDBSQLComboBox SQL DBComboBox
* TDBSQLLookupComboBox SQL DBLookupComboBox
* TSQLListBox SQL ListBox
* TDBSQLListBox SQL DBListBox
* TDBSQLLookupListBox SQL DBLookupListBox

SQLBoxes.PAS will install the components in a 'SQLBoxes' page.
You may copy SQLBOX16.DCR (16 bits) to SQLBOXES.DCR to get the images.

SQLBoxes will save you the need of a specific datasource and table to
fill
the rows. To do this, it manages an internal query.

For example, TDBSQLLookupComboBox's key properties are :
* DataSource connection to the "main" table
* DataField datafield in the main table
* ItemsDatabase 'internal query' database
* ItemsSQL 'internal query' SQL order
* ItemsKeyField 'internal query' key field
* ItemsViewField 'internal query' view field

For example : in a form with a datasource (dsCustomer) and a table
(tbCustomer), the
TDBSQLLookupComboBox properties may be
* DataSource dsCustomer
* DataField CountryRef
* ItemsDatabase myDatabaseName
* ItemsSQL SELECT * FROM Country ORDER BY OrderNum
* ItemsKeyField Ref
* ItemsViewField Name
...assumed that you work on the tables Customer = (Ref, Name, ...,
CountryRef,...)
and Country = (Ref, Name, OrderNum...).

All components have an other important property : AutoLoad.
If AutoLoad is true, the component loads automatically its items (as
soon
as ItemsDatabase, ItemsSQL, ItemsKeyField and ItemsViewField
properties are set).
If it is false, you'll have to call the LoadItems method to do it.

Limited warranty
SQLBoxes is provided "AS IS" without warranty of any kind.

It has been developed and fully tested with Paradox tables on Delphi 1.
Yes, Delphi 1 in 1998 ! I know that the component may be useless
in versions 2, 3 or 4. But it useful for ME !

Freeware and Registration
SQLBoxes is freeware.
You are licensed to evaluate the software for 30 years.
You are encourage to redistribute this package.

Any feed-back will be greatly appreciated.

Now, if you REALLY like SQLBoxes, please send a me packet of cigarettes
(welcome to indians beedees, cloved tobaccos and all others
specialities...).

Robert SAMPY
14bis, rue Juillet
75020 PARIS - FRANCE -
eMail : RSAMPY(zv)compuserve.com
http://ourworld.compuserve.com/homepages/RSAMPY

*****

Delphi licence

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.2.2001 08:22:24

> Mam asi tento problem, chtel bych pro sve
> potreby (poteseni) zakoupit Delphi,
> ale problem s penezma,

reseni muze byt:
- zakoupeni verze standart (okolo 5000,-)
- pockat na kylix (zakladni verze zadarmo)

> [...]
> nekdo by se chtel zbavit starsi verze
> Delphi 4 Standard tak at se mi ozve na
> soukrom*Y* email: kucharjan(zv)post(tec)cz.
pokud si ten clovek na to koupil upgrade,
tak ti to prodat nemuze (imho).

OT: ODBC driver na CTree

[*] R�bert #ak - 2.2.2001 08:39:43

[...]

Zavolanie outlook

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 2.2.2001 08:43:57

Ako je mozne poslat do outlook email adresy ? Robim to pomocu nizsie
uvedeneho kodu, ktory zavola outlook avsak problem je v tom ze ak pocet
email adries je priloz vela, tak outlook nezobere vsetky email adresy.

procedure LinkMail_URL(pMail_URL:string);
begin
pMail_URL:=pMail_URL+#0;
if (Pos('(zv)',pMail_URL)>0) or (length(pMail_URL)<3) then
pMail_URL:='MailTo:'+pMail_URL;
ShellExecute(
Application.Handle, //"Rodic"
PChar('Open'), //Akce
//je to default, takze asi staci jen nil
PChar(pMail_URL),
//'MailTo:xxx(zv)yyy.zz'
//nebo 'http://xxx.yyy.zzz/'
nil, //Parametry
nil, //Adresar
SW_SHOW); //Zpusob zobrazeni

Tungli Jan
tungli(zv)datapac.sk

pametova narocnost, rezia TList-u

[*] iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 02.2.2001 08:49:45

Zdravim ludi...

robim teraz jeden taky program, ktory robi taku analyzu suboru s velkostou
asi tak 90 megabajtov. Program si uklada do TListu recordy s dlzkou 40
bajtov. Ked som si spocital, kolko mi zaberaju samotne recordy (dokopy
863904 recordov, teda *40=34556160, cize 32 Mega). Ked ale pozeram, kolko
zere cela aplikacia (nic navyse neukusuje z pamete), tak mi bere viac ako
55 mega. Kde sa podelo tych 20 mega? Je to rezia TListu? Mal by som si
radsej sam alokovat pole? Ako by sa dala usetrit pamet?

--
...uveznite ma, pretoze som predstieral ze som muz...

Chybna inicializace Result

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 2.2.2001 08:54:19

"Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz> wrote:

> [...]
> I : Integer
> C : Char

> neinicializuje Result na '' (prazdny retezec)?

Ano setkal. Naopak by me nikdy nenapadlo predpokladat, ze nejaky prekladac
inicializuje automaticke promenne na stacku.

ANSIstring jako result jsou rezervovane 4 byty na stacku, obsahujici pointer
na pocatek pole znaku (+1 pro trailing NUL) a na adresach -8 je reference
count a na -4 delka textu.

Mozna Ti pomuze priklad, ktery jsem nedavno posilal sem jak alokovat
ANSIString.

Problem s DBRichEdit.Lines.SaveToFile

[*] Martin Cepr <martin.cepr(zv)volny(tec)cz> - 2.2.2001 09:15:38

Ahoj,

mam nasledujici problem. Ve sve aplikaci v D5 jsem pouzil
DBRichEdit1.Lines.SaveToFile(soubor), ale text se mi neulozil v RTF fromatu,
jak bych potreboval, ale jako Plain ASCII. (Do databaze se ale text uklada
opravdu v RTF). Pokud pouziju RichEdit1.Lines.SaveToFile(soubor) je vse jak
ma byt, tedy v RTF. Poradte prosim, co delam spatne?
diky
Martin Cepr

Win ME

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 2.2.2001 09:16:17

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>

> Myslim ze k tomu neni co dodat .... jen aby to veslo vice do praxe.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Mno, to je otazka. Ked budem programovat na NT a potom predam software
zakaznikovy, ktory nema dovod prejst na NT, alebo si ich vobec kupit tak
budem v loji ked budem mat blbe napisanu aplikaciu. Predsa len programovani
v WinPlayStation ;-) nuti programatora optimalizaovat ten program, najma
vizualno.

kasix(zv)atlas(tec)cz

ClientRect

[*] Surfman <surfman(zv)volny(tec)cz> - 2.2.2001 10:38:46

Ahoj,

Muze mi nekdo poradit s nasledujicim?

Potrebuji vytvorit komponentu se scrollbarama - neco jako Scrollbox, ale
abych mu mohl nastavit ClientRect na oblast zacinajici namisto v 0,0 treba
na 30,30 a vyjmul z toho i scrollbary pokud jsou videt. Do te neklientske
oblasti pak potrebuji kreslit.

Delat komponentu, ktera bude obsahovat x objektu mi prijde ponekud hloupy
zpusob a myslim si, ze by to melo jit jednoduseji. Kdyz jsem se probiral
VCL, tak mi nejak nedoslo, jak na to.

D5

Diky vsem

Surfman

MainMenu s ToolBarem

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 2.2.2001 10:39:11

Zdravim,

potrebuju udelat dockovatelne menu. Delam to pres TControlBar, na nej
dam ToolBar a na nej nasazim nekolik ToolButtonu. Vse funguje v pohode,
ale stve me jedna vec. Nechova se to jako standardni menu ve windows.
Pokud chci rozbalit nejakou polozku v menu, musim na ni kliknout a menu
se rozbali (potud jeste standardni), pokud ale najedu na vedlejsi
polozku v menu, musim na ni zase kliknout aby se rozbalila a to uz moc
stadardni neni. Potreboval bych, aby se polozka rozbalila automaticky
pokud na ni najedu mysi. Musi to fungovat uplne stejne jako hlavni menu
v IDE Delphi.

Vi nekdo co s tim?

Ales

SQL Server - ADO - vraceni chyb

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 2.2.2001 10:49:46

Dobry den,

potreboval bych poradit jak mam identifikovat chyby, ktere mi vraci SQL
Server 7. Potrebuji napr. zjistit, ze volana databaze neni attachnuta.
Pouziji-li kombinaci try/except tak mi to vraci vyjimku EOleException a text
s chybou. Problem je v tom, ze kdyz aplikace bude bezet na nemecke mutaci
SQL Serveru, tak chyba bude v nemcine. Je mozne ziskat nejak cislo chyby?

S pozdravem,

Petr Reichl.

Client-Server cez internet

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 2.2.2001 11:14:24

Ahoj. D5-C/S
Mam aplikaciu Client-Server. Server obsahuje COM objekt a klient sa pripaja.
Pokial su tieto dva programy na rovnakom pocitaci alebo na dvoch pocitacoch
v lokalnej sieti (vtedy sa hovori o DCOMe), vsetko je v poriadku.

Ma niekto skusenoti, navod alebo riesenie ktore by mi umoznilo sa s
klientskym programom spojit na servrovu aplikaciu aj cez internet ?

Moje skusenosti:
- vraj by to malo ist (ale mam len z pocutia)
- lokalne mozem ako miesto mena pocitaca (server) dat aj jeho lokalnu IP
adresu a ide to
- DCOM je mozne niest na protokole TCP/IP ...

Skusal som to a myslim si ze je to len problem nastavenia prav a
protokolov...
Prosim o radu, linku/odkaz na literaturu / manual ..

Vdaka. JaNo, D5-C/S
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

Zarazka na velikost okna

[*] Kriz Pavel, TDS <tds(zv)volny(tec)cz> - 2.2.2001 12:09:51

> Super, to je ono, diky.

Pozor, to nemus� b�t tak �pln� ono.
J� bych to ud�lal s ohledem na LargeFonts rad�ji takto:

const
MyDesignPPI = 96;

procedure TSpkForm.GetMinMax(var MinMaxMessage:TWMGetMinMaxInfo);
begin
with MinMaxMessage.MinMaxInfo^ do begin
ptMinTrackSize.x := MulDiv(400, Screen.PixelsPerInch, MyDesignPPI);
//minimalni sirka
ptMinTrackSize.y := MulDiv(120, Screen.PixelsPerInch, MyDesignPPI); //
minimalni vyska

Pavel Kriz

[*] Bohuslav #vancara <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 2.2.2001 12:35:43

Ahoj.

Z helpu:

If execution terminates without an assignment being made to Result or the
function name, then the function's return value is undefined.

Z toho mi vyplyva: Jestlize je v Result na konci nedefinovana hodnota, neni
inicializovana na zadnou hodnotu ani pri vstupu do funkce.

Co se tyka padani Delphi: taky se mi to obcas stane, zejmena pri praci se
starymi pascalskymi objekty nebo kdyz se debugger snazi neco vyhodnotit. Ale
neni to nijak tragicke. Tragicke by to bylo, kdybych nepouzival WinNT. Obcas
pomuze vyhazet z "Watches" vsechno, co tam zrovna clovek nepotrebuje a
zavrit okno "Local Variables".

Tvuj problem mi pripomnel, ze v Delphi je jeste jedna chyba, kterou jsem
neuspesne reklamoval u Borlandu a ktera muze Delphi shodit. Projevuje se pri
{$H-} nebo pri pouziti ShortString:

program Project1;
{$APPTYPE CONSOLE}

procedure Vnejsi(var VystupniString:ShortString);
procedure Vnitrni;
begin
VystupniString := 'neco';
Vnitrni;
end;

var S:ShortString;
begin
vnejsi(S);
Writeln('Kdyby to doslo az sem, tak je to v poradku');
readln;
end.

Delphi vygeneruje chybny kod, ktery do vystupniho parametru presune string o
nesmyslne delce. A pak uz jen zalezi na tom, co a jak se v pameti prepise.
Uvedeny program mi pada zcela spolehlive. Chlapikovi u Borlandu nepadal, tak
mi odepsal, ze tam zadna chyba neni.

Holt nic neni dokonale a musime se s tim smirit. Ve Tvem pripade to znamena
poctive inicializovat Result pri vstupu do vsech funkci.

S pozdravem

Bohuslav Svancara
softprojekt(zv)iol(tec)cz

AsyncFree detekce Online

[*] Martin Radvansk� <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 2.2.2001 12:37:22

Ahoj vsichni
Jakym zpusobem zjistim, ze jsem on line?

A jeste jeden dotaz, neni nekde help k AsyncFree v cestine?

Martin Radvansk�
mailto://radvansky(zv)stereo(tec)cz
KASTNER software s.r.o.
Jakubsk� n�m. 15, 798 41 Kostelec na Han�
tel.: 0508/ 37 44 74
fax: 0508/ 37 46 22
mobil: 604/ 25 79 39
http://www.stereo(tec)cz