Zoznam PC v sieti

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 10.10.2001 13:48:14

Ahoj.

Stiahol som si priklad na zoznam PC v sieti od Peprsofta a funguje super,
ale az do vtedy kym sa niektore PC neodhlasi od sieti. Moj stroj mi este
stale tvrdi ze PC je v sieti. Aj "Mista v siti" to tvrdia, aj net view je
rovnakeho nazoru. Ak je mozne ich vyviest z omylu ? Siet sa sklada v
5xWinPlay a 1xWin2kPro, TCP/IP protokol.

Dakujem.

S pozdravom

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

Vytvorenie rtf suboru pre MHW

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 10.10.2001 13:50:56

Pokud jde to, jak vytvorit klasickou napovedu (*.hlp), tak docela slusne (a
strucne) o tom pojednava Delphi 4 - KKP, kapitola 6.17

Martin Ben

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Robert Poncak [mailto:delphi(zv)zvlauto.sk]
Odesl�no: 10.10.2001 11:07
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Vytvorenie rtf suboru pre MHW

Neviete niekto kde by sa dal stiahnut podrobnejsi navod ako vytvorit a
zakomponovat rtf subor do Microsoft Help Workshopu?
Vdaka.

daemon v Kylixu (Re: OT: WIN verusus LINUX)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.10.2001 13:58:12

> Ja to delam taky tak, ale v Libc existuje volani deamon, ktere
> program hodi na pozadi a nejak me to nefacha (zrusi mi to vlakna)
> tak jsem myslel jestli predtim nemam udelal jeste fork
> nebo cojavim.

tak se podivej na C zdrojak libovolneho daemona. Tusim, ze ten fork()
se udelat musi.

D. Toman

Timeout u Socketu pri Open

[*] Mirek Melichar <mirek(zv)psi(tec)cz> - 10.10.2001 14:03:56

Zdravim,
nevite nekdo, kde nastavit timeout pro socket tak, aby mi pri OPEN pokousel
pripojit treba jen 2-3sec? Momentalne je tam asi 45 sec a kdyz dam OPEN na
nejakou IP, kterou v lokalni siti vubec nemam, tak vytuhne na tu dobu cela
aplikace (a pak zahlasi ze ta adresa neexistuje)

Pouzivam standardni delfovy TClientSocket (ale pocitam s tim, ze to budu muset
nastavovat pres nejaky API fce)

Diky, Mirek

Posielanie sprav ala WinPOPUP

[*] Ondrej Krajicek <mll-delphil(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.2001 14:08:51

No jo, ale jeste je treba vedet, ktery MailSlot je ten
spravny (resp. jake je jeho jmeno). Spis
bych sel cestou NetMessageBufferSend.

Ondrej Krajicek

From: "Ondrej Krajicek" <mll-delphil(zv)seznam(tec)cz>> No jo, ale jeste je treba vedet, ktery MailSlot je ten
> spravny (resp. jake je jeho jmeno). Spis
> bych sel cestou NetMessageBufferSend.

Kontrolni soucet ve dvojkovem doplnku.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.10.2001 15:48:46

> [...]
kontrolni soucet ve dvojkovem doplnku, tzn.ze soucet celeho >datoveho
bloku bude nulovy. Nevite jak na to. Predem dik za radu.

secist vsechny bajty komunikacniho bloku (scita se beznameknove a co
pretece se zahodi - napriklad scitas po bytech a vysledek ukladas do
byte). Vysledek bitove invertovat (NOT) a pricist k nemu jednicku.
Tuto hodnotu pridat k prenasenemu bloku. Vysledkem je to , ze pokud
prijimac udela prosty soucet (zase po bytech , resp wordech atd)
dostane hodnotu 0 pokud je vse OK

0000 0001
0000 0011
-----------
0000 0100 -> NOT -> 1111 1011 +1 -> kontrolni soucet = 1111 1100

kontrola

0000 0100
1111 1100
-----------
1 0000 0000 -> po oriznuti na 8 bitu = 0000 0000

D. Toman

Vypnutie okna CPU.

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 10.10.2001 15:58:04

Zdravim.

Ide mi o tom aby mi Delphi 5 neprerusovali beh aplikacii po stlaceni F12 a
ukazali okno CPU. Je to mozne vypnut.?

Dakujem.

S pozdravom

Roland Turcan - D5Pro

IBTransaction a Thread

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 10.10.2001 16:02:01

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz>> Ja to delam taky tak, ale v Libc existuje volani deamon, ktere
> program hodi na pozadi a nejak me to nefacha (zrusi mi to vlakna)
> tak jsem myslel jestli predtim nemam udelal jeste fork
> nebo cojavim.

properties souboru - novy soubor

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 10.10.2001 16:09:33

Ahoj
nevite jak pridam do nabidky pri kliknuti na vlastnosti v exploreru ->
novy mou vlastni polozku (napr. rtf soubor ) a po kliknuti se mi vytvori
soubor novy_projekt.rtf a pusti se mi muj editor ? nemate na to nejakou
unitu ?
dik
Milos

Soubory CAB

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 10.10.2001 16:23:10

Ja to delam nasledovne (mozna to jde i jinak, ale to nevim; vice info na MSDN):
1. zaCABujes $Delphi\Bin\Cabarc.exe ten OCX
2. udelas si soubor .INF podobne jako tento:
[version]
signature="$CHICAGO$"
AdvancedINF=2.0

[Add.Code]
OCli.ocx=OCli.ocx

[OCli.ocx]
file-win32-x86=OCliX.cab
clsid={A4AC914E-AA52-11D4-A6BE-00104B33E07F}
RegisterServer=yes
FileVersion=1,0,2,5

3. do html das do <object> odkaz na ten INF namisto OCX

Tom

> [...]
> vloyit do HTML.
> CAB soubor bude precijenom mensi nez OCX a pri stahovani telefonni linku to

IB6, SQL: update podle selectu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 10.10.2001 16:25:16

ahoj,

bych potreboval UPDATEnout data
podle SELECTu z jine tabulky.
lze to nejak sikovne?
jo, vyber dat jede podle dvou
polozek. ted to mam, ale je to bidne pomale:

update Spravce
set RC = <nejaka_konstanta>
where
Serie || ACislo in
(select
a.Serie || a.ACislo
from
w_prevod_ak a
where
Klic = <nejaka_jina_konstanta> and Prevest = 'A')

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Debugging ASP application

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 10.10.2001 16:47:46

Zdravim,

v helpu se pise toto:

**************
Debugging any in-process server such as an Active Server Page is much like
debugging a DLL. You choose a host application that loads the DLL, and debug
as usual. To test and debug an Active Server Page object,

1 Turn on debugging information using the Compiler tab on the
Project|Options dialog box, if necessary. Also, turn on Integrated Debugging
in the Tools|Debugger Options dialog.
2 Choose Run|Parameters, type the name of your Web Server in the Host
Application box, and choose OK.
3 Choose Run|Run.
4 Set breakpoints in the Active Server Page.
5 Use the Web browser to interact with the Active Server Page.

The Active Server Page pauses when the breakpoints are reached.
****************

Asi nejsem dost erudovanej nebo sem naprosto blbej, ale kdyz mam svuj web
server na lokale a napisu jeho nazev (localhost nebo primo nazev pocitace),
tak mi hlasi, ze nelze najit aplikaci. Zkousel jsem to i zapisem
http://localhost, i primo odkaz na ASP stranku, kde ten objekt testuju, ale
vsechno houby platne. Kdyz to vezmu kolem a kolem, tak tu moji vytvorenou
DLL louduje DLLHOST.EXE (IIS), ale to mi Delphi taky nesezerou, pro ne to
neni aplikace, je to jenom prachsprosty proces.

Dokaze mi nekdo rict jako naprostymu ignorantovi, _jak_ mam teda ladit COM
objekt pro ASP ?

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
MISSOFTWARE Lanskroun

hot-line 0608/944444
tel. 0467/521555, 0467/520141
http://www.missoftware(tec)cz
mailto:info(zv)missoftware(tec)cz

PaintBox, Canvas

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 10.10.2001 17:02:05

Tak muzes kreslit do pameti (TBitmap.Canvas) a pak to na OnPaint okopirovat
kam potrebujes a to pomoci CopyRect nebo BitBlt.

[...]

RichEdit a tlac na poziciu

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 10.10.2001 17:21:36

Kdyz se podivas do zdrojaku jak vypada ten Print, najdes tam pouziti zpravy
EM_FORMATRANGE. Kdyz si s tim pohrajes, najdes reseni sveho problemu, krome
toho poznani, kde skoncil tisk. (Tisknout na pozici urcite jde, delal jsem
to, poznat, kde tisk skoncil musi jit taky, ale nedelal jsem to).

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Ide mi o tom aby mi Delphi 5 neprerusovali beh aplikacii po stlaceni F12 a
> ukazali okno CPU. Je to mozne vypnut.?

Uz to jednou (mozna vicekrat) probehlo konferenci, je to vlastnost Windows
NT/2000 - v ladene aplikaci se pri stisku F12 vyvola breakpoint. Vypnout to
nejde, pouze lze prenastavit klavesu, kterou se to vyvolava z F12 na nejakou
jinou, bohuzel si musite vybrat z dost omezeneho seznamu (viz MSDN), me se
osvedcila hodnota 15 (nejaka klavesa z japonske klavesnice, kterou tam
v Evrope vubec nemame).

### Nasleduje vypis z reg filu

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AeDebug]
"UserDebuggerHotKey"=dword:00000015

### Konec vypisu

Martin Schayna

Problem s QR ve W2000 - Printer index out of range

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 10.10.2001 19:40:10

From: "Jan Dubsk�" <hdplot(zv)seznam(tec)cz>
> existuje nejaka komponenta nebo inita, ktera by umela zpracovat format PNG

Ahoj,

pokud ti nebude vadit ze je to za penize tak tady:
http://www.lischke-online.de/Graphics.html
http://skylinetools.com/imagelib/index.html

Petr Vones

TDBCtrlGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2001 20:22:09

From: "Jiri Wendl, KSH-Data" <wendl(zv)ksh-data(tec)cz>
> Ja jsem,ale myslel komponenty u kterych mi to hlasi
> "Control cannot be used in a DBCtrlGrid"

Ahoj,

komponenty ktere mohou pracovat s TDBCtrlGridem musi byt k tomu primo tak
napsane. Zdaleka nestaci jen nastavit csReplicatable do ControlStyle u
libovolne komponenty.

Petr Vones

PaintBox, Canvas

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2001 20:26:49

From: "Bednar��k Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Ahoj, mam PaintBox do ktereho neco vykreslim pomoci Canvasu.
> Treba LineTo.

Ahoj,

v PaintBoxu muzes kreslit pouze tehdy kdyz to system pozaduje, tedy jen a
pouze v udalosti TPaintBox.OnPaint

Petr Vones

ListView - jina barva prave oznaceneho radku

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 10.10.2001 20:33:08

Neni to zase tak jednoduche. Musis cely text vykreslit sam.
Pouzij neco z rodiny OnAdvancedCustomDraw..
S vyhodou lse vyuzit Stage = cdPostPaint, kdy uz je vse vykresleno
(obrazky apod) a ty pouze vezmes pripad, kdy je State dejme tomu
cdsSelected, nastavis Brush.Color a cele to napises ve vlastni rezii
znovu. V ostatnich pripadech das DefaultDraw := True;

Nebo pouzij nejakou komponentu, ktera to umi (treba i na to, aby ses
podival jak to delaji)

------
> [...]

> mit nejakou barvu, jeste neco jineho ?

> Mam dat OwnerDraw na True, nebo OwnerData na True ?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 10.10.2001 20:44:39

A ja doplnim odpoved b)
BDEInst.CAB je soucasti instalace BDE. Cili je mozne, ze na CD s Delphi
jej primo nenajdes (nemam u sebe instalacku Delphi, abych to overil).
Pri instalaci jsi tazan, zda jej chces instalovat (ma asi 3 MB) a
obsahuje jedinou knihovnu BDEInst.DLL

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

10.10.2001 Jind�ich Nikodem:
> [...]
> Delphi nenesel.

ListView - jina barva prave oznaceneho radku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.2001 21:07:39

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> S vyhodou lse vyuzit Stage = cdPostPaint, kdy uz je vse vykresleno

Ahoj,

bohuzel diky chybe ve VCL se Stage = cdPostPaint u TListView v udalosti
OnAdvancedCustomDrawItem nikdy nevyvola. Jinak by to bylo relativne snadne,
staci v cdPrepaint zmenit barvu, docasne zrusit Selected flag u polozky (jinak
se vykresli vzdy standartni barvou) a v cdPostPaint tento flag pak opet
obnovit.

Petr Vones

MSSQL2000 ,promenna Varchar

[*] Hynek Svato� <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 10.10.2001 21:07:52

Mrkni do BOL na proceduru sp_executesql, ta spousti dynamicky sql, umi
predavat parametry dovnitr a ven a pouziva i znovupouzitelne exekucni plany
(jeji pouziti je optimalizovane, coz se o prikazu EXECUTE rici neda).

Keep mailing :-)
=======================
Ing. Hynek Svato#
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz
hynek.svatos(zv)atlas(tec)cz
=======================

> [...]
> dotazu pro
> tuto promennou. Jak na to? Mam Delphi4,Ms SQL2000
>
> Diky za odpoved. RadekJanus Foresta SG a.s.Vsetin

Sort nad ClientDatasetem

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 10.10.2001 21:09:12

Aa, pravda - sorry sem se prekouk. DTable od DeerSoftu...

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

From: "L.Svoboda" <konference(zv)fdsystem(tec)cz>

> Zdravim
>
> CD ke knize nebude, alespon ne v dohledne dobe.
>
> Je pro to nekolik duvodu, ale uvedu dva zasadni:
> 1) Jedna se o typ knihy (edici), kde jsou pouze ukazky zdrojoveho kodu,
> tedy se da ocekavat, ze se prilozene CD bude proste kopirovat,
> nebo se brzy objevi ke stazeni nekde na Internetu.
> V dusledku toho se proda pouze mala cast nakladu knihy.

Zdravim.
Mno na mne to bude asi mit ucinek zcela opacny.
Knihu jsem nevidel, takze mozna moje nasledujici uvaha bude trochu mimo ale
predpokladam, ze krom holych zdrojaku obsahuje kniha take nejake vysvetleni
a komentare.
Takze mozna by bylo lepsi vydat knihu a na CD nebo ke stazeni dat jenom hole
zdrojaky s odstranenymi komentari v adreasarich ZDR0001 az ZDR99999. Takove
zdrojaky jsou pak bez knihy IMHO zcela na nic.
Spise bych rekl, ze pokud by nekdo stahl jen ty hole zdrojaky a libily by se
mu, pak by knihu rychle dokoupil a mozna by byl ucinek na prodejnost zcela
opacny nez nyni predpokladate.
Vychazim z toho , ze programator je tvor od prirody liny a ma silnou averzi
k jakekoliv monotoni praci (coz prepis 400 stranek textu IMHO je)

Ludek

IB6, SQL: prilis narocny select

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.10.2001 09:33:54

Petr Palicka dne 11 Oct 2001 v 8:56:

> where
> A.RC = '2222222222' and A.Platna = 'A'
> order by
> Serie, ACislo, ADatum

Ahoj, mozna Ti to nepomuze, ale mam pocit, ze kdyz pouvizas A.RC,
A.Platna apod., mel bys tu notaci "A." pouzit i v casti ORDER BY. Ja
jsem se kdysi nachytal u IBDataSet - v RefreshSQL jsem v casti WHERE
tahle oznaceni nepouzil a on pak tu podminku vesele ignoroval - porad
jsem se divil, proc mu obnoveni jedne polozky, potazmo podle indexu,
trva pet sekund...

Karel Rys

Porovnani dvou recordu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.10.2001 09:41:15

> [...]
> cyklem. Tech polozek je spousta a jsou ve vyvoji, takze se skoro
> denne meni rozmer toho recordu. Diky Pavel

Cau,

TColor, TFontStyles a podobne, teda nepointrove typy so statickou velkostou
vobec pri CompareMem nevadia, vadia asi len stringy a mozno pointre.
Tie pointre na dalsie recordy su otazkou definice: ak P je element typu
pointer v deklaracii recordu, je record A = B ak A.P = B.P (rovnaka adresa)
alebo A.P^ = B.P^ (adresy mozu byt rozne, dolezity je obsah tej 'pointed to'
premennej)? V prvom pripade mozes v pohode pouzit CompareMem, v druhom si na
to musis napisat svoj kod.
Co sa tyka stringov, skus porozmyslat, ci by Ti viac nevyhovovali
array[0..x] of Char. Mohol by si potom zostat pri CompareMem, ale musel by
si nulovat nepouzite znaky v tych stringoch, aby to fungovalo.

Podla mna, ked uz musis porovnavat nieco 'rucne' kvoli pointrom alebo
stringom, tak si to urob 'rucne' cele. Bude to asi citatelnejsie a lahsie sa
to bude spravovat. Tu pracu Ti moze ulahcit copy/paste deklaracie recordu a
nejake sikovne makro v editore (Ctrl+Shift+R). A potom si samozrejme ustraz,
aby pri kazdej zmene deklaracie recordu bola spravne upravena aj ta
porovnavacia funkcia.

Just my 2c
TOndrej

IB6, SQL: prilis narocny select

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.2001 09:47:52

> Ahoj, mozna Ti to nepomuze, ale mam pocit, ze kdyz pouvizas A.RC,
> A.Platna apod., mel bys tu notaci "A." pouzit i v casti ORDER BY.

j0, s tim jsou opravdu obcas problemy ;)
no, nebyl to ten pripad, ale doplnil jsem to tam.

> left join Spravce S on S.Serie = A.Serie and
> S.ACislo = A.ACislo and
> S.RC = A.RC and
> A.RC = '2222222222' and A.Platna = 'A'

n0, je to delsi. udelal jsem si vzorek s 10 tis. vetama a
verze s podminkou v JOINu trva cca 40s
verze s podminkou ve WHERE trva asi 2s

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
[...]

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.10.2001 09:52:32

> Odes�latel: Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk>
> Neviete niekto kde by sa dal stiahnut podrobnejsi navod ako vytvorit a
> zakomponovat rtf subor do Microsoft Help Workshopu?
Nechci nikomu vnucovat svoje nazory,
ale ja bych preferoval HTML Help.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

IBM AS/400

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 11.10.2001 10:00:52

> Pre jednoduchy pristup k DB/2 datam na AS/400 Ti uplne postaci ten ODBC
> driver a TQuery :-)

To v ziadnom pripade neodporucam. ODBC na AS/400 je dobre, ale cez BDE to
ide uplne priserne. Totiz BDE hojne pouziva tzv. katalogove funkcie, ktore
su na AS/400 dost pomale. Lepsie je pouzit nejake nativne ODBC komponenty.

L.

IB6, SQL: prilis narocny select

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 11.10.2001 10:13:22

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>

> [...]
> to mam, tam je jenom syntaxe. narazim na nektera omezeni, kdy mi to
> nahlasi, ze index xyz nemuze pouzit (jenze ja nevim proc).

Index "xyz" nemoze pouzit vtedy ked nevyhovuje definicii planu ;). Typicky
sa to prejavuje napriklad ak mam definovany na tabulke Primary Key cez 2
fieldy (nazvyme ich napr. ID a PARENT_ID). Pre primarny kluc je definavny
JEDEN index cez tieto DVA fieldy a PLAN mas napisany tak ze sa pozaduje
index iba cez jeden field! Cize si musis vytvorit index ktory je iba nad tym
konkternym fieldom.

Pavol Kaka�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

OT: Prestal se mi vypinat pocitac

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 11.10.2001 10:20:17

Ahoj,

je to v teto konfere OT a omluvte me, protoze uz me nic nenapada:).

Z nejakych duvodu se mi prestal vypinat pocitac. Kdyz dam prikaz
vypnout pocitac tak se sice system ukonci, disky se zastavi, ale
zustane bezet ventilator na zdroji a signal na monitor takze
musim rucne stisknout hlavni vypinac. Tento stav nastal
ve W2k Pro SP2. Mam jeste jine OS, (pouzivam System Commander)
pro ladeni a tam vse funguje OK. Tzn. ze v BIOSu se nic
nemohlo zmenit. Mam podezreni, ze zmenilo neco v nastaveni
W2k, ale vubec uz nemam tuseni co:(. Zkusil jsem si hrat s Moznostmi
napajeni, ale nic. Funkcnosti PC to neuskodilo:), ale kdyz
to chodilo tak to snad musi chodit zase!!

Kdybyste nahodou nekdo neco vedel, dejte prosim vedet, mozna
radsi na soukromy mail, je to tady dost OT.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)iol(tec)cz <
>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <
=====================================
GSM: 0602 652 203

MS SQL 2000, volani sql pomoci exec(promenna)

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 11.10.2001 10:31:00

AHOJ,
POTREBOVAL BYCH PORADIT SE SVYM PROBLEMEM:

mam MS SQL 2000

Volam pomoci funkce EXEC((zv)SQL) sql dotaz jehoz vysledkem je pouze 1
hodnota(1 radek s jednim polem ), Promenna (zv)SQL je typu VARCHAR a je v ni
ulozen muj sql dotaz.Potreboval bych zjistit hodnotu, kterou mi select
vrati(je pouze jedna).Jak na to? Nebo dje volat sql dotaz ktery je v
promenne typu VARCHAR volat nejak jinak a zjistit vysledek ?

Diky za kazdou odpoved - moc mi to pomuze.
Radek Janus Foresta SG a.s.Vsetin

OT: 1001 t&t pro Delphi - doprovodne CD

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 11.10.2001 10:34:27

> [...]
> silnou averzi
> k jakekoliv monotoni praci (coz prepis 400 stranek textu IMHO je)

No ja bych to tak nevidel..... podle me predstavy si clovek vzdycky
nejde ten konkretni "trik" a z cele knihy nekdy pouzije podle situace
rekneme nekolik desitek triku (podle zkusenosti, zamereni atd.). Navic
si myslim ze vetsina triku bude obsahovat velmi kratky kod, ktery bude
nutne nejak rozumne vetknout do programu, takze inteligentni opis bude
celkem efektivni.....

Jediny zpusob, ktery by me asi potesil, je prepsani triku do Code
Librarianu z Gexpertsu, tam by se podle me dalo opravdu mluvit o uspore
casu..... treba se nekdo mily najde, na druhou stranu by to asi opravdu
zaskodilo autorum....

Ales

DBLookupCOmbo a OnChange

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.10.2001 10:35:52

> Odes�latel: Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Hm, tusil jsem to. Dekuji za odpovedi, ale nemohu to pouzit,
> jelikoz moje DBLookupCombo neni poveseno na zadny field.
Pokud ti rozumim, tak DBLookupCombo je pripojen nikoli na datovou tabulku, ale pouze na lookup tabulku a slouzi pro vyber radku v teto tabulce?

Pak bys to mohl odchytit AfterScroll na teto lookup tabulce.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

IB6, SQL: plany, indexy a vubec optimalizace (WAS:

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.2001 10:37:41

> [...]
> nejdriv podle klicu vybral vety a potom je teprve
> tridi, ale bez indexu. zkusim se trideni vyhnout,
> ale do sestavy to setrideny bejt musi a pro

problem jsem vyresil pridanim vhodneho indexu

s tim souvisi dalsi otazka:

> Index "xyz" nemoze pouzit vtedy ked nevyhovuje definicii
> planu ;).

jak z planu poznam, jaky index by bylo vhodne vytvorit?
nasledujici dotaz je velmi podobny tomu predeslemu.
odpadla podminka WHERE, zato pribyl JOIN na OSOBY

Statement:
Select
A.AKCIE, A.ZDKOD,
A.RC, O.PJM,
A.APOHYB, CP.APNAZEV, CP.AKS,
A.SERIE, A.ACISLO, A.CDIL, A.JDIL,
A.ADATUM, A.POZN,
A.DATZM, A.DATPOR, A.SW,
Sp.ASpravce as SPRAVCE,
A.DKS, A.Platna
from
AKCIE A
left join Osoby O on O.RC = A.RC
left join CisAPoh CP on CP.APohyb = A.APohyb
left join Spravce Sp on Sp.Serie = A.Serie and
Sp.ACislo = A.ACislo and
Sp.RC = A.RC
order by
O.PJM, A.SERIE, A.ACISLO, A.ADatum

plan co si pripravi server:
PLAN SORT (JOIN (JOIN (JOIN (A NATURAL,O INDEX (RDB$PRIMARY1)),CP INDEX
(RDB$PRIMARY18)),SP INDEX (SPRAVCE_RC_SERIE_ACISLO)))

IMHO probiha cteni
AKCIE bez indexu (A NATURAL)
OSOBY dle indexu podle polozky RC
CisAPoh dle indexu dle polocky APohyb
Spravce podle indexu dle polozek RC, Serie a ACislo

ted bych potreboval vykoumat sikovnej index, kterej by to cteni
zrychlil.
mozna by bylo vyhodnejsi select podle OSOBY a AKCIE pripojit JOINem.

mate nekdo hlubsi zkusenosti s optimalizaci dotazu pro IB6 (FB1)?
nebo namet na nejake konkretni pocteni (od slova kniha)?

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Richtext a �e�tina

[*] UNICOS <delphi(zv)unicos(tec)cz> - 11.10.2001 10:47:50

Zdravim,
mam nasledujici problem. Text ktery si ulozim ve Wordu ve formatu RTF si nactu do RichEditu v Delphi a nedari se mi, aby byl tento text cesky. Zkousel jsem nastavovat Charset, ale nedari se.
Take mam problem v tom, ze RichEdit nezobrazi Tabulky, pokud zase pouziji RxRichEdit umi zobrazit tabulky, ale nefunguje nahrazeni textu. Nesetkal jste se s tim nekdo?
Jde mi vlastne o to nacist v delphi RTF soubor, ve kterem nahrazuji nektere posloupnosti znaku (treba #%22 za jmeno uzivatele, ...)
Dekuji moc za jakoukoliv pomoc.

Lubos Novy

IBM AS/400

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.10.2001 10:55:21

> [...]
> funkcie, ktore
> su na AS/400 dost pomale. Lepsie je pouzit nejake nativne

Na AS/400 sa tusim da nastavit schema cache per client a podobne veci.
Ale priznam sa, ze do toho nevidim. Pre tie veci, ktore som robil na AS/400
cez BDE a ODBC, nebola rychlost prilis dolezita (nocne davkove spracovania a
podobne).
Pure ODBC bude asi aj tak rychlejsie, a este rychlejsie by mohlo byt direct
SQL API (alebo tak nejak sa to vola), ktore je sucastou toho Client Access,
ale to uz je dost komplikovane a low-level, a kopec C headrov, ktore treba
poprekladat do Pascalu.
Este jedna moznost ako obist BDE by bola TADODataSet, kedze je tam ten OLE
DB provider. Neviem, ako by to bolo v tom pripade s rychlostou. Osobne som
tieto veci neskusal, robil som cez BDE/ODBC a heslom bolo "if it ain't
broke, don't fix it". ;-)

TOndrej

DBGrid

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 11.10.2001 11:08:31

Ahoj,
mam drobny problem, mam svoji vlastni komponentu zdedenou z
DBGridu, mam takove zvlastni prani Rad bych mel oznaceny
posledni zaznam. Otazka zni : Jak poznam, ze jsem na poslednim
recordu ( pozor na interbase pres IBExpress ).
Nemuzu to nikde najit, myslel jsem, ze by si treba DBGrid mohl
nejak zjistovat, ze ten radek ktery je zobrazen posledni je opravdu
posledni ale nemuzu to nikde najit.

Diky
S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

IB6, SQL: update podle selectu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.2001 11:12:29

> update Spravce
> set RC = <nejaka konstanta>
> where
> Serie || ACislo in
> (select
> a.Serie || a.ACislo
> from
> w prevod ak a
> where
> Klic = <nejaka jina konstanta> and Prevest = 'A')

uprava:
update Spravce S
set S.RC = <nejaka konstanta>
where
exists
(select 1
from w prevod ak A
where
A.Serie = S.Serie and
A.ACislo = S.ACislo and
A.Klic = <nejaka jina konstanta> and
A.Prevest = 'A')

a s indexem podle Serie, ACislo je to super.
indexovat jeste podle Klic a Prevest jiz
imho nema vyznam, neb se jedna o male mnozstvi
diskretnich hodnot. Klic odlisuje v tomto
pripade usera co s tim dela a to bude vetsinou jen
jeden a prevest je bud A nebo N to uz je v pohode

jestli nema nekdo lepsi napad, necham to tak,
je to celkem vyhovujici.

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

DBGrid a DBLookupCombo+DBCheck

[*] GeStore <gestore(zv)wo(tec)cz> - 11.10.2001 10:16:43

Diky za RE,
ale DBCtrlGrid pojme pouze DBCheck. Pokud chci vlozit DBLookupCombo a to napojit na ListSource, tak na me krici "Operatio not allowed in a DBCtrlGrid". A zrovna DBLookupCombo nebo neco jineho??? bych potreboval do grdidu dostat.

Palan

Misto DBGridu pouzij komponentu DBCtrlGrid

Marek Muller

Zdravim,
prosim o radu:

Jak dostanu do DBGridu komponenty DBLookupCombo (ComboBox) a DBCheckBox
(True, False)?
Jde o primou editaci zaznamu v gridu.

Deplhi 5 Prof, SQL 7.0

Diky za vse
Palan

DBGrid

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2001 11:22:43

To si nezjistuje DBGrid, ale IBExpress ... treba IBDataSet.EOF.

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

ICQ# : 119119215

> [...]
> posledni ale nemuzu to nikde najit.

IB6, SQL: plany, indexy a vubec optimalizace (WAS:

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 11.10.2001 11:23:34

Mozna ti to nepomuze, ale nekdy je vhodne pouziti indexu predejit,
typickym pripadem je FK do tabulky s malym poctem zaznamu,
pak se lze zbavit tohoto indexu bud jeho smazanim v PLAN,
nebo jednoduchym trikem:
table.polozka1+0=....
v pripade retezce table1.polozka1||''
napriklad ve skladanych dotazech v programu.
Zrychleni jsem v jednom pripade dosahl o vice nez rad, tj. >10x.

Slavek

> mate nekdo hlubsi zkusenosti s optimalizaci dotazu pro IB6 (FB1)?
> nebo namet na nejake konkretni pocteni (od slova kniha)?

DBGrid

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 11.10.2001 11:25:27

Dekuji, ale presne tohle samozrejme nefunguje, protoze EOF je
nastaveno az po pokusu o nacteni dalsiho jiz neexistujiciho
rekordu.
Predem upozorunuji, recno = recordcount take nemuze fungovat.

> [...]
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

IB6, SQL: plany, indexy a vubec optimalizace (WAS:

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.10.2001 11:25:09

> [...]
> zrychlil.
> mozna by bylo vyhodnejsi select podle OSOBY a AKCIE pripojit JOINem.

JOIN (A NATURAL, O INDEX ...) myslim znamena, ze pre join Akcie-Osoby chyba
index na tabulke Akcie, potrebujes teda vytvorit index na Akcie.RC.

> mate nekdo hlubsi zkusenosti s optimalizaci dotazu pro IB6 (FB1)?

nemam, sorry

> nebo namet na nejake konkretni pocteni (od slova kniha)?

Nieco sa da najst na Internete:
http://community.borland.com/article/0,1410,26293,00.html

OT: winmail.dat

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.2001 11:37:40

ahoj,

velmi se omlouvam ze tento OffTopic, ale admin
me upozornil (a pokaral ;) za posilani binarnich
priloh. po kratke konzultaci s nim jsem zjistil,
ze k mym mejlum je pripojena priloha winmail.dat

bohuzel netusim zda se jedna o ficuru utlouk 2000
nebo exchange serveru tusim 6. v utlouku ani v
nastaveni posty to nikde nemuzu najit, resp. me
nenapada cim by to mohlo bejt :(((

diky za vsecky mozne rady. nevim, kde jinde se ptat.
help desk M$ si necham radsi az na konec ;).

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Pravouhle cary mezi objekty

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2001 12:23:42

Zdravim,

neresil nekdo z vas nahodou spojeni dvou obektu pravouhlymi carami?
Delam neco jako editor vyvojaku a potrebuji spojit nejak hezky objekty.
Koukal jsem tak zbezne na to a nalezl jsem asi 5 variant car + jejich
kombinace a natoceni. Je toho docela dost a proto - nemate nekdo nejaky
link ci neco podobneho uz vyreseno?

Diky !

S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE http://pnws.pinknet(tec)cz/

Vytvorenie rtf suboru pre MHW

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 11.10.2001 12:31:43

No dobre, ale nieco blizsie k tomu? Ako to zakomponovat do Delphi, ako
vytvorit? Su to klasicke html stranky?

> [...]

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32

Jpeg a Bitmap

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 11.10.2001 11:32:46

Ahoj
mam image a donho najskor vlozim
Jpeg( cez picture.loadfromFile) a potom by som chcel donho
kreslit(Canvas...)
problem je ze mi to Delphi nedovoli s tym ze sa da kreslit iba na bitmapu.
Mozem ten jpg aj ulozit aj do bitmapy ale potom zabera viac pamate ako cely
program :-(
Ako sa da ten JPEG odtial uvolnit?
Skusal som free a destroy ale to je blbost.
Vdaka

----------------------------------
Ing. Peter Surovy
psurovy(zv)uevora.pt
ICQ #119605423

QRPreview a soubory

[*] prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz - 11.10.2001 12:59:10

Servus ve spolek, mam dotaz kolem komponenty QRPreview.
Zkousel jsem ji zadat:
if OpenDialog1.Execute then begin
QRPreview1.PreviewImage.QRPrinter.Load(OpenDialog1.FileName);
end;
Po odklepnuti OpenDialogu se vsak objevila chybova hlaska Acces violation
blablabla.
Nevite nekdo jak nacitat a ukladat (bez techto chyb) vysledky z QuickReporu?
OOOOO
OOOOO
OOOOOOO
(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)
\ ~ ~ /
[...]

\ ( ( )
\_) ) /
(_)

Pravouhle cary mezi objekty

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 11.10.2001 13:01:29

Mozna ze by sis mohl vzit inspiraci z Visio2000, kdyz tak muzu poslat nejake
screenshoty. Ale reseni pro Delphi zadne nemam.

[...]

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 11.10.2001 13:06:11

> komponenty ktere mohou pracovat s TDBCtrlGridem musi byt k tomu primo tak
> napsane. Zdaleka nestaci jen nastavit csReplicatable do ControlStyle u
> libovolne komponenty.

pouzival jsem tak vlastni ComboBox a nemel jsem s tim zadny problem

S pozdravem Heinisch Jiri

OT: 1001 t&t pro Delphi - doprovodne CD

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 11.10.2001 13:27:26

ted me napadlo, ze mam treba knihu Active Server Pages 3.0
a k ni take neni CD, ale zdrojaky a dalsi priklady jsou ke
stazeni na serveru autoru, ale for je v tom, ze (jak zde
bylo zminovano) si to stejne kazdy vetsinou prepise svym rukopisem:).

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)iol(tec)cz <
>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <
=====================================
GSM: 0602 652 203

JCLMAPI

[*] Jaroslav Kuba <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 11.10.2001 13:48:43

Dobry den

Pomoci JCLMAPI odesilam zpravy pres MS Outlook a mam dva problemy.

1. Nedari se mi podstrcit handle okna pro zobrazeni detailu se zpravou
pomoci TJclMail.ParentWnd.

2. Pro nezobrazovani dialogu Vyber profilu pred zobrazenim okna zpravy lze
pouzit funkci LogOn (ProfilName : string; Password : string);
mam problem kde ale zjistim jmeno vychoziho profilu Outlooku.

Jestli jste nekdo resil neco podobneho, nebo vite jak na to tak dejte vedet.

Delphi 5 Prof(SP1), W2K(SP1) nebo Win98

Jaroslav KUBA
TreSoft s.r.o

E-mail : Jarda(zv)TreSoft(tec)cz

QRPreview a soubory

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.10.2001 13:50:01

Jednak se mi tam nelibi ten PreviewImage. ten tam nema co delat.
Druhak, je nutno vytvorit QRPrinter, do nej pres load nahrat ten
soubor a ten pak priradit do QRPreview.

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

11.10.2001 prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz:
> [...]
> blablabla.
> Nevite nekdo jak nacitat a ukladat (bez techto chyb) vysledky z QuickReporu?

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.2001 13:59:48

Haj hou!

On 11 Oct 2001, at 8:56, Petr Palicka wrote:

> [...]
>
> master je select z tabulky osob, ten je ok.
> detail je select z tabulky pohybu akcii, ciselniku a tabulky spravce.

Tak dobre, zkusime to :-) Nejprve ale potrebuji nasledujici:

1) Plan pouzity serverem (da se zjistit treba z IBConsole, nebo z
ISQL, viz help).

2) Definici vsech tri tabulek (CREATE TABLE) a indexu na
tabulkach.

Zatim...

Pavel Cisar
Mobil: 0724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Zachyceni SQLCODE

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 11.10.2001 14:06:34

Ahoj

Zajimalo by me ve kterych pripadech a kde mohu zachytit (vyhodnotit) SQLCODE
v Interbase (FB)

S pozdravem Heinisch Jiri

IB6, SQL: plany, indexy a vubec optimalizace (WAS:

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 11.10.2001 14:07:35

> [...]
> PLAN SORT (JOIN (JOIN (JOIN (A NATURAL,O INDEX (RDB$PRIMARY1)),CP INDEX
> (RDB$PRIMARY18)),SP INDEX (SPRAVCE_RC_SERIE_ACISLO)))

Prvi priznak je to ze ti plan vypise ze nejde podla indexu. Cize ak je zapis
"A NATURAL" tak vies ze nejaky field z tabulky "A" by mozno (!) potreboval
index. Na akych fieldoch ma byt to poznas z podmienky WHERE, ORDER.... Ale
pozor, moze sa stat ze IB schvalne nepouzije index i keby si ho tam mal ak
sa jej optimalizatoru zda ze je lepsie (vykonnejsie) ked nepojde podla
indexu. (Ty to samozrejme zadanim planu prebijes) Chcem len povedat ze je
obcas dobre tie selecty testovat metodou pokus-omyl. ;) , pretoze nie je
vzdy ziaduce mat vsade nastrkane indexy. (To asi tak v skratke)

Pavol Kaka�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

DBGrid a DBLookupCombo+DBCheck

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2001 14:48:10

> [...]
A zrovna DBLookupCombo nebo neco jineho??? bych >potreboval do grdidu dostat.

Kdesi sem videl toto:

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
DBLookupCombo1.Visible := False;
end;

procedure TForm1.DBGrid1DrawDataCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
Field: TField; State: TGridDrawState);
begin
if (gdFocused in State) then
begin
if (Field.FieldName = DBLookupCombo1.DataField) then
begin
DBLookupCombo1.Left := Rect.Left + DBGrid1.Left;
DBLookupCombo1.Top := Rect.Top + DBGrid1.top;
DBLookupCombo1.Width := Rect.Right - Rect.Left;
{ DBLookupCombo1.Height := Rect.Bottom - Rect.Top; }
DBLookupCombo1.Visible := True;

procedure TForm1.DBGrid1ColExit(Sender: TObject);
begin
If DBGrid1.SelectedField.FieldName = DBLookupCombo1.DataField then
DBLookupCombo1.Visible := false;
end;

procedure TForm1.DBGrid1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if (key <> chr(9)) then
begin
if (DBGrid1.SelectedField.FieldName = DBLookupCombo1.DataField) then
begin

DBLookupCombo1.SetFocus;
SendMessage(DBLookupCombo1.Handle, WM_Char, word(Key), 0);

OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

DBLookupCombo a OnChange

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.10.2001 14:51:34

> [...]
> tabulce?
>
> Pak bys to mohl odchytit AfterScroll na teto lookup tabulce.

Je to presne tak, ale AfterScroll reaguje i na pohyb po dropdown
listu. Spis udelam jinou vec - prazdnou memory table s jednim
fieldem, na nej povesim DataField a budu hlidat jeho OnChange.
Chtel jsem se tomu vyhnout, protoze to obnasi dve zbytecne
komponenty, ale asi to je nejlepsi reseni z toho, co jsem zatim
zkousel.

David Lebeda

DBLookupCombo a OnChange

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.10.2001 15:01:26

> [...]
> Chtel jsem se tomu vyhnout, protoze to obnasi dve zbytecne
> komponenty, ale asi to je nejlepsi reseni z toho, co jsem zatim

Na prvy pohlad sa mi zda, ze by mozno stacilo overridnut KeyValueChanged, a
po zavolani inherited vyvolat (Tebou definovany) OnChange event. Neskusal
som to.

daemon v Kylixu (Re: OT: WIN verusus LINUX)

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 11.10.2001 15:28:19

On Wed, 10 Oct 2001, Martin Schayna wrote:

> [...]
> Halt;
> end;
>
> Jeste se musi predtim nastavit maska signalu a handler

Takhle jednoduche to take neni.

Fork(), je treba udelat, aby se puvodni proces vratil.
V diteti je pak treba se odpojit od ridiciho terminalu a mam dojem, ze i
stanovit se vedoucim pracovni skupiny. Na toto tema ted probehla
diskuze v konferenci linux(zv)linux(tec)cz a jeji archiv najdete na www.linux(tec)cz
- Diskusni kluby - *

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� #dol�
tel: 068/5353548

text v gridu presahujici sirku bunky

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 11.10.2001 15:37:41

kdyz uz ti to jinak nepujde, tak muzes pres grid zobrazit TEdit s tou hodnotou

Marek Muller

From: <dphi_forum(zv)proces.sk>
> [...]
>
> Ja potrebujem pomocou ICS alebo Synapse posielat maily ale nechcen
> otravovat uzivatela aby zadal SMTP server. Viete mi poradit ako na to ?

Jak uz bylo receno, neni to nikde v systemu definovano. Take jsme pouzivali
Indy komponenty pro odesilani posty s tim ze uzivatel si musel SMTP
konfigurovat sam... ale nikdo nam maily neposilal :-(

Presli jsme na MAPI, ktere sice neni 100%-ni reseni, ale pro bezneho
uzivatele
je podle me vhodnejsi. Pouzili jsme JCLMAPI a zatim nemame zadne
problemy, posta chodi :-) ... i kdyz bych radeji aby nechodila protoze se
jedna o zaznamy o chybach v programu :-(

Martin Schayna
www.aktis(tec)cz

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.10.2001 18:59:21

> Presli jsme na MAPI, ktere sice neni 100%-ni reseni, ale pro bezneho

No... a my pak kvuli podobnym programatorum musime na stanice
a servery, kde normalne neni zadny postovni program vubec
potreba, instalovat postovni klienty jen proto, aby se nejaka potrhla
aplikace nekam mohla doemailovat... ;-(((

Myslim, ze kdyz uz nekdo pise program, ktery ma nekam odesilat
emaily pres MAPI, tak poboha udelejte v konfiguraci moznost
odeslat to primo pres SMTP!

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

zobrazeni pdf

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.2001 19:05:47

ahoj vsem ...

Nemate nekdo zkusenosti se zobrazenim pdf pomoci FDFToolkit ?

Nebo znate nekdo nejakou alternativu pro zobrazeni pdf v delphi (krome
pdf.ocx) ... ?

diky jirka

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.10.2001 19:09:54

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Myslim, ze kdyz uz nekdo pise program, ktery ma nekam odesilat
> emaily pres MAPI, tak poboha udelejte v konfiguraci moznost
> odeslat to primo pres SMTP!

Ahoj,

a co treba napsat jednoduchy Simple MAPI kompatibilni 'klient', ktery bude mit
implementovano odesilani zprav pres SMTP, takze v pripade ze na pocitaci neni
zadny klient se jen nainstaluje tahle knihovna.

Petr Vones

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 11.10.2001 19:39:53

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>

> [...]
> potreba, instalovat postovni klienty jen proto, aby se nejaka potrhla
> aplikace nekam mohla doemailovat... ;-(((

S temi servery je to smutne, ale myslim ze bezneho uzivatele to nezajima.
Se SMTP adresami, ucty a hesly, ktera by se musela s kazdou "potrhlou"
aplikaci znovu konfigurovat si bez problemu poradi 10% uzivatelu,
ostatni maji smulu a nic neodeslou. Naopak s MAPI nema zadne
problemy 90% uzivatelu. Ta procenta jsou odhad, nebijte me...

Martin Schayna

Problemy s pristupem do Access-tabulky s obrazky -

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.10.2001 19:49:13

> [...]

> Pokus o otevreni tabulky prikazem Table1.Active:=True; konci
> chybovou zpravou: Bitmap image is not valid.

Nejsem expert na Access, ale pricina by mohla byt ta, ze obrazky nejsou bmp, ale treba .jpg.
TDBImage JPG neumi.
Pokud je to (treba) jpg format, je nutno obrazky pres TMemoryStream dostat z databaze do TImage.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

FB - array field

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.10.2001 19:52:19

> [...]
> CREATE TABLE "Test1" ("Arr" VARCHAR(50)[1:5])
>
> prosim o radu jak do pole "Arr" napsat jednotlive hodnoty a nasledne cist z
Nejsem si jist, ale myslim, ze to jde jenom pres API InterBase.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.10.2001 19:54:13

> a co treba napsat jednoduchy Simple MAPI kompatibilni 'klient', ktery
> bude mit implementovano odesilani zprav pres SMTP, takze v pripade ze
> na pocitaci neni zadny klient se jen nainstaluje tahle knihovna.

Rozhodne ti v tom branit nebudu a rozhodne bys napsanim
tohoto programku potesil nejen mne. ;-)))
-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

FileNameEdit v OpenDialogu jeste jednou

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.10.2001 19:55:26

11.10.2001 Hurricane:
> [...]

> nejak upravit primo ve zdrojaku TOpenDialogu, ale to se mi nechce, chci to

TFileName je pouze pretypovany string na pevnou delku. Staci se
podivat do zdrojaku. Ten klidne muzes prirazovat stringu a naopak.

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Vytvorenie rtf suboru pre MHW

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.10.2001 19:56:05

> [...]

> Odes�latel: Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk>
> No dobre, ale nieco blizsie k tomu? Ako to zakomponovat do Delphi, ako

Uz to tady nekolikrat bylo, takze strucne:
-
Stahnes si MS HTML Help WorkShop
(adresu jsem nekde ztratil, ale bylo to tady v konferenci)
-
Vezmes jakekoli normalni html stranky.
Muzes si k nim dodelat obsah, aby to bylo prehlednejsi.
Ja jsem vzal cvicne cely svuj web (http://www.haes(tec)cz)
-
Zkompilujes to ve WorkShopu.
Dostanes .chm
-
Zavolas funkci HtmlHelp
(viz nize)
-
Funguje to.
Cely muj web se objevil v helpu vcetne vsech odkazu, obrazku atd.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

unit CHMHelpInt;

interface

uses Windows;

//konstanty
const
HH_DISPLAY_TOPIC = 0; //tahle na normalni praci staci
HH_DISPLAY_TOC = 1;
HH_DISPLAY_INDEX = 2;

function HtmlHelp(hwndCaller: HWND; pszFile: PChar;
uCommand: UINT; dwData: DWORD): HWND; stdcall;

implementation

function HtmlHelp(hwndCaller: HWND; pszFile: PChar;
uCommand: UINT; dwData: DWORD): HWND; stdcall;
external 'Hhctrl.ocx' name 'HtmlHelpA';

end.

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.10.2001 20:04:07

> [...]
> uzivatelu, ostatni maji smulu a nic neodeslou. Naopak s MAPI nema
> zadne problemy 90% uzivatelu. Ta procenta jsou odhad, nebijte me...

No ja ti nevim.. pokud se jedna o vetsi podnik, tak tam stejne
zadny uzivatel nic neinstaluje, od toho tam maji informatiky, pro
ktere neco nastavit neni problem.

A naopak pokud se jedna o jednotlivce ci male firmy, tak ti jsou
vetsinou k internetu pripojeni pred dial-up a tak aby jim to vubec
fungovalo, tak ty SMTP servery a ucty musi tak ci tak nastavit.. do
Outlooku. ;-) (protoze tito lide ani netusi, ze existuji i jine postovni
programy...)
-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.10.2001 20:18:12

> [...]
>
> Ja potrebujem pomocou ICS alebo Synapse posielat maily ale nechcen
> otravovat uzivatela aby zadal SMTP server. Viete mi poradit ako na to ?

podle me nejspolehlivejsi reseni je

1) smart SMTP - tj odesilam postu sam bez pomoci nadrizeneho SMT serveru.
Oproti puvodnimu jednodussimu reseni to obnasi jen pridani DNS resolvingu MX
zaznamu domeny.
2) v pripade, ze si jsem jist, ze ta posta bude posilana vzdy na jednu
domenu a jsem si jist, ze se jeji nastaveni nebude vyznamne menit pak by slo
do programu nastavit (resp prednastavit) jmeno SMTP serveru, ktery prijima
postu pro tu domenu. Pak me nezajima jake servery pouziva klient a ani se
nemusim bat problemu s relayingem, protoze pokud pouziju spravny SMTP server
nemel by me odmitnout.

D. Toman

Problemy s pristupem do Access-tabulky s obrazky -

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2001 20:23:46

Zdravim maturanty

>pristupu do Access-tabulky se strukturou:
>N�zev ....... text
>Obr�zek ... objekt OLE

Po prohledani konference byste nasli treba toto:
(puvodni zprava M.Jirman)
.
.nevim jak Oracle, ale ja taham obr. z Accessu takhle (pouzivam jen TImage):
.
.var stream: TMemoryStream;
.begin
.if Datamodule2.ADSVyrobekobr.BlobSize>0 then
. begin
. stream:=TMemoryStream.create;
. try
. datamodule2.ADSVyrobekobr.SaveToStream(stream);
. stream.position:=0;
. jimImage1.picture.graphic:=TJPEGImage.create;
. jimImage1.picture.graphic.LoadFromStream(stream);
. finally
. stream.free;
. end;
. Timer1.Enabled:=False;
. end
.else
. begin
. JimImage1.Picture:=nil;
. end;
.end;

>Ani pokusy o pristup do Access-tabulky prec ODBC se nedari.

Me se darilo, to je zvlastni...:-)

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

zobrazeni pdf

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 11.10.2001 20:35:01

Ahoj,

Zobrazit PDFko mozes pomocou Acrobata (pripadne Readra). OCX je len
zobrazenie Readra v inom okne. tzn. Reader sa spusti na pozadi a vsetko
spracovava. OCX sa neodporuca pouzivat v aplikaciach. Je specialne urobeny
pre zobrazenie PDFka v IE a Netscape. Adobe preto ani nesupportuje tento
produkt (nie je dokumentacia atd.)
Ina moznost ako zobrazit PDFko je
Ghostscript/GSView(http://www.cs.wisc.edu/~ghost/). Pokial viem ziadny iny
prehliadac neexistuje.

FDFToolkit sluzi na manipulaciu s "forms" (edity, comboboxy, buttony...)
ktore mozu byt v PDF a pracu s FDF formatom - co su exportnute data zadane v
PDF forms. Pomocou FDFToolkit mozes iba pracovat s tymito datami a nie s
pdfkom (sablonou).

From: "Jaroslav Kuba" <jarda(zv)tresoft(tec)cz>
> 1. Nedari se mi podstrcit handle okna pro zobrazeni detailu se zpravou
> pomoci TJclMail.ParentWnd.

Ahoj,

tomu prilis nerozumim, ParentWnd slouzi k tomu aby se okno se zpravou vubec
zobrazilo. Navic u kazdeho klienta se to chova jinak.

> 2. Pro nezobrazovani dialogu Vyber profilu pred zobrazenim okna zpravy lze
> pouzit funkci LogOn (ProfilName : string; Password : string);
> mam problem kde ale zjistim jmeno vychoziho profilu Outlooku.

Profily lze vycist z registru, pridal jsem to TJclSimpleMapi vlastnosti
ProfileCount, Profiles a DefaultProfileName. Upraveny unit Ti posilam primo
mailem k otestovani

Petr Vones

zobrazeni pdf

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.2001 22:37:15

> [...]
> PDF forms. Pomocou FDFToolkit mozes iba pracovat s tymito datami a nie s

aha tak to jsem nevedel ...

muj problem (ktery uz jsem videl popsany, ale nevyreseny i v archivu
konference) je, ze potrebuju zobrazit pdf v delphi aplikaci, ale pdf.ocx
(ActiveX od Acrobat Readera) ma nevyhodu, ze mi neumoznuje zjistit na jake
jsem prave strance ... coz zrovna dost potrebuju ...

takze kdybyste nekdo vedel o nejakem alternativnim zobrazeni pdf v ramci
delphi aplikace, tak bych byl moc vdecnej za info ...

dik jirka

CreateCursor podle dat z .cur

[*] Milan ��ek - 11.10.2001 23:12:08

ahoj,
nemate nekdo zkusenot s formatem .cur, myslim, ze v archivu konference jsem
neco zahledl. Tak tise doufam, ze uz to nekdo vyresil. Neni mi jasne ulozeni
samotne bitmapy a masky. V hlavicce se uz vyznam. Pokud nekdo vite, jak na
to, budu moc vdecnej. Diky.

var
CursorHeader: packed record
wReserved,wType,cwCount: word;
end;

CurParams: array of packed record
wWidth,wHeight,ColorCount,Reserved: byte;
xHotSpot,yHotSpot: word;
SizeInBytes,FileOffset: integer;
end;

BMPcursor,BMPmask: TMemoryStream;

var MyFile: TFileStream; Counter: integer;
begin
MyFile:=TFileStream.Create('main.cur',fmOpenRead or fmShareDenyWrite);
with MyFile do
try
ReadBuffer(CursorHeader,SizeOf(CursorHeader));
SetLength(CurParams,CursorHeader.cwCount);

for Counter:=Low(CurParams) to High(CurParams) do
with CurParams[Counter] do
begin
ReadBuffer(CurParams[Counter],SizeOf(CurParams[Counter]));

BMPcursor:=TMemoryStream.Create;
BMPmask:=TMemoryStream.Create;

MyFile.Seek(FileOffset,soFromBeginning);
//BMPcursor.CopyFrom(MyFile,SizeInBytes);

BMPcursor.SetSize(SizeInBytes div 2);
MyFile.ReadBuffer(BMPcursor.Memory^,SizeInBytes div 2);

BMPmask.SetSize(SizeInBytes div 2);
//MyFile.ReadBuffer(BMPmask.Memory^,SizeInBytes div 2);

Screen.Cursors[1]:=CreateCursor(Handle,0,0,32,32,BMPcursor,BMPmask);

BMPmask.Free;
BMPcursor.Free;
Free;

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.10.2001 07:06:11

> No ja ti nevim.. pokud se jedna o vetsi podnik, tak tam stejne
> zadny uzivatel nic neinstaluje, od toho tam maji informatiky, pro
> ktere neco nastavit neni problem.

Ja ze zkusenosti souhlasim s puvodnim tazatelem... Jak by jinak
bylo mozne, ze nam na technickou podporu vola tolik lidi, ze jim
program nebezi spravne, a kdyz jim clovek chce poradit treba
stisknete klavesu Alt, tak po chvili ticha prohlasi, ze zadnou
takovou klavesu na pocitaci nemaji? Neumi tahnout mysi a drzet
pritom stisknute tlacitko. Ted dokonce volal clovek, ze mu program
zmizel z obrazovky. Ve skutecnosti omylem kliknul na
minimalizaci a mel ho na liste. Kde jsou jejich informatici, aby jim
poradili? A rozhodne se nejedna o male firmy.

David Lebeda

TreeView a SetFocus

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 12.10.2001 07:33:53

Zdravim,
v TreeView potrebuji skocit na urcitou polozku, kterou ve strome umim najit,
ale nevim jak provest Focus na tento radek. Tedy opacnou funkci nez je
TreeView urceny.

Ani v 1001 tipech jsem nenasel nakopnuti
P.S. v Ostrave ve ctvrtek prodavaji 1001 tipu s 15% slevou, jinak bezba
napsana knizka.

Diky za pomoc Pavel

----- KOPR software -----
Pavel ZIDEK
http://www.kopr(tec)cz, kopr(zv)kopr(tec)cz, delphi(zv)kopr(tec)cz

OT: Prohlizec na PST soubory (MS Outlook)

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 12.10.2001 07:55:17

Zdravim,
omlouvam se za OT, ale nevim, kam se jinam obratit.
Nevite nekdo o nejakem programku, ktery by byl schopnej prohlizet .pst
soubory - postu z MS Outlook 2000 ?
Popripade, da se sehnat nejakej popis formatu techto souboru?

TreeView a SetFocus

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2001 07:57:48

A neslo by treba toto :

TreeView1.Selected := nalezena_polozka;

> [...]

> Ani v 1001 tipech jsem nenasel nakopnuti
> P.S. v Ostrave ve ctvrtek prodavaji 1001 tipu s 15% slevou, jinak bezba

TreeView a SetFocus

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.10.2001 08:12:31

Kazdy TTreeNode ma vlastnost Focused. Melo by stacit tuto vlastnost
nastavit.
Dalsi moznosti je, kdyz znas urcity TreeNode, tak provest
TreeView.Selected := MyNode;

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

12.10.2001 Pavel ZIDEK:
> v TreeView potrebuji skocit na urcitou polozku, kterou ve strome umim najit,
> ale nevim jak provest Focus na tento radek. Tedy opacnou funkci nez je
> TreeView urceny.

zobrazeni pdf

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 12.10.2001 08:13:51

GSView by to zvladol ale ako ho dostanes do delphi aplikacie neviem.
Acrobat (nie Reader) ma na to OLE metody (konkretne: AVDoc.OpenInWindowEx)
ktorymi mozes kontrolovat zobrazenie PDFka. Zase ale na pozadi ti bude bezat
Acrobat a to nie je celkom lacna zalezitost. Takze ked sa ti podari
presvedcit zakaznika aby si s kazdou tvojou aplikaciou kupil aj plnu verziu
Acrobata tak mas vyhrane.

Skutocne neexistuju ine cesty.

> [...]
>
> takze kdybyste nekdo vedel o nejakem alternativnim zobrazeni pdf v ramci
> delphi aplikace, tak bych byl moc vdecnej za info ...

GetCommState

[*] Ing. Peter Matu�evsk� <szu bardejov(zv)mail.pvt.sk> - 12.10.2001 08:15:17

M�m probl�m s GetCommState. Nem��em prelo�i# �iaden program v Delphi 5.0, ktor� by mi zistil stav portu
Kto m� v tom sk�senosti, pora�te mi pros�m.

Matu#evsk�

TreeView a SetFocus

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 12.10.2001 08:17:05

ListView.Selected := {tvuj nalezeny NodeItem};
ListView.MakeVisible; {zviditelni tu polozku, tj. rozbali strom az na
jeho uroven a 'posune scrollbar'}

------
> [...]

> Ani v 1001 tipech jsem nenasel nakopnuti
> P.S. v Ostrave ve ctvrtek prodavaji 1001 tipu s 15% slevou, jinak bezba

CoolBar a usporadani bandu?

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 12.10.2001 08:22:10

Ahoj,

potreboval bych najit, jak donutit coolbar k tomu, aby vsechny sve bandy
"zarovnal" doleva a nastavil velikost bandu na MinSize. Nejak se mi to
nedari a nenasel jsem o tom zadne informace.

Predem diky

Luf