FB - array field

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 12.10.2001 08:24:18

Haj hou!

On 11 Oct 2001, at 16:40, Miroslav Slav�k wrote:

> Ahoj,
>
> mam tabulku vytvorenou nasledujicim prikazem
> CREATE TABLE "Test1" ("Arr" VARCHAR(50)[1:5])
>
> prosim o radu jak do pole "Arr" napsat jednotlive hodnoty a nasledne cist z
> Delphi, jde-li to vubec.
>
> D5E, FB 1, W2K

Panenko skakava, on nekdo opravdu pouziva array atributy :-) Tak
to bude docela problem. Pokud vim, tak BDE ani IBX zadnou
podporu pro praci s array poli nema. Ono je to totiz pohodlne asi
jako s bloby, jen o malicko horsi :-) Urcite by se to dalo na urovni
API, tedy pohrat si s IBSQL z IBX, ale protahnout to az na uroven
datasetu to pujde dost tezko. Mozna je nejaka podpora v IBObjects
(nejsem expert na IBO a po tomhle jsem opravdu nepatral). Pro klid
duse a snadnou praci doporucuji najit takovy navrh db, ktery array
atributy nepotrebuje (dalsi tabulka atd.).

Hodne zdaru

Pavel Cisar
Mobil: 0724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

IB6, SQL: prilis narocny select

On 11 Oct 2001, at 16:45, Petr Palicka wrote:

> ehm, ja to mezitim "opravil" ;)
> pridal jsem par indexu a ejhle, ono to jako zazrakem trva asi pul
> minuty.

:-) vetsinou je to presne o tomhle. Pridat nebo ubrat par indexu,
nebo restrukturovat dotaz. Plan hodne napovi kde je problem a
nasmeruje k jeho reseni. Obcas ovsem clovek narazi na zatvrzely
optimizer a je treba mu vnutit plan explicitne, ale to jen v tom
nejkrajnejsim pripade (vetsinou to jde vzdy resit jinak).

> navic si nejsem jisty, jestli bys me rovnou nezastrelil, kdybys videl
> jak je ta DB udelana.

Prinejhorsim bych doporucil skoleni, ale rozhodne bych nestrilel.
Prece bych IBPhoenix nepripravil o ponecialniho zakaznika :-)

> nejvic by me potesilo videt vic do toho, jak IB/FB pracuje uvnitr. jenze
> Ccko neumim a nechce se mi zkoumat zdrojaky a referencni prirucka o tom
> nic moc nerika. neco okolo planu nekdo posilal do konfery (to si
> prostuduju). nejake to skoleni jsem absolvoval u Honzy Sebelika.

Na nasem webu (viz. footer) je rada dobrych clanku o optimalizaci
IB/FB apod. Jinak prehrabovat se ve zdrojich IB je docela na masli i
pro zkusene C-ckare a Unixaky. Patnact let vyvoje na ruznych
(dnes uz mnohdy obskurnich) platformach je znat (lvi kam se
podivas :-). I samotny preklad je casto dost dobrodruzny. Ted se
napr. uz druhy tyden snazime bezuspesne prelozit FB pod SuSE
7.2 (7.1 a 7.0 jsou v pohode, ale 7.2 se vzpira sec muze).

> jeste bych se te zeptal, jakej administracni nastroj ti prapada dobrej
> (hlavne z hlediska analyzy dotazu a DB). me osobne zadnej IBAdmin,
> IBExpress ani QuickDesktop neprirostl k srdci a stale zustavam u
> IBConsole.

IBQuery (autor Michal Mutl). Je free a ke stazeni napriklad na
www.ibphoenix(tec)cz nebo na www.torry.net (ale od nas je to
rychlejsi). Maly, rychly, prehledny a elegantni program. Kam se na
nej hrabe IBConsole. Jedine co IBQuery chybi je backup/restore,
ale na to jsou jine free utility (napriklad IBBackup). Je to v Delphi a
vejde se na disketu (jeden exac). Pro sofistikovanou praci je
vhodny IBExpert, QuickDesk nebo Marathon, ale to uz jsou
tezkotonazni nastroje.

Hodne zdaru

Pavel Cisar
Mobil: 0724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

TreeView a SetFocus

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 12.10.2001 08:31:26

Kde?

Sroub

> Ani v 1001 tipech jsem nenasel nakopnuti
> P.S. v Ostrave ve ctvrtek prodavaji 1001 tipu s 15% slevou, jinak bezba
> napsana knizka.

GetCommState

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 12.10.2001 08:39:18

Mi chodi zhruba toto:

Uses Windows;

var m_DCB : TDCB;
begin
GetCommState( ComHandle, m_DCB);
end;

Ondrej

From: "V�t Jurasek" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> jak zjistit jednoduse seznam jednotek na danem pocitaci vcetne jejich
labelu (napriklad disketa a,c,d,e,f..) a jak u nich zjistit, jestli se jedna
o CD-ROM?

Vytvorenie rtf suboru pre MHW

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 12.10.2001 13:57:21

> Stahnes si MS HTML Help WorkShop
> (adresu jsem nekde ztratil, ale bylo to tady v konferenci)

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/htmlhelp/html/htmlhelp.exe

Pavol Kaka�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 12.10.2001 15:10:08

Zdravim.

Ako by som vyriesil tuto situaciu:

for X:=0 to Self.ComponentCount-1 do
begin
if (Self.Components[x] is TMenuItem).onClick=nil
then (Self.Components[x] as TMenuItem).Enabled:=False;
end;,lebo mi toto nechce spapat kompilator.

S pozdravom

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.10.2001 15:37:40

> for X:=0 to Self.ComponentCount-1 do
> begin
> if (Self.Components[x] is TMenuItem).onClick=nil
> then (Self.Components[x] as TMenuItem).Enabled:=False;
> end;

if (Self.Components[X] is TMenuItem) then
with TMenuItem(Self.Components[X]) do
if OnClick = nil then
Enabled := False;

pripadne Enabled := Assigned(OnClick);

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.10.2001 15:48:32

> [...]
> begin
> if (Self.Components[x] is TMenuItem).onClick=nil
> then (Self.Components[x] as TMenuItem).Enabled:=False;

A neni to tim, ze v ifu mas is misto as?

David Lebeda

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 12.10.2001 15:50:37

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> [...]

for X:=0 to Self.ComponentCount-1 do
begin
if (Self.Components[x] is TMenuItem) then
if (Self.Components[x] as TMenuItem).onClick = nil then
(Self.Components[x] as TMenuItem).Enabled:=False;
end;

Pavol Kaka�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 12.10.2001 15:54:06

> [...]
> begin
> if (Self.Components[x] is TMenuItem).onClick=nil
> then (Self.Components[x] as TMenuItem).Enabled:=False;

Asi to melo byt takto:

[...]

Distribuovanie Interbase-u

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 12.10.2001 15:56:30

> [...]
>
> 2) I kdyby se vas tykal bod 1), stejne jeste zalezi na konkretni
> licenci, pod kterou je uvolnen dany kod. Vami popsany virovy efekt
> ma POUZE licence GPL. InterBase Open Edition ani Firebird tuto
> licenci nepouzivaji (jsou uvolneny pod IPL, coz je v podstate MPL -
> Mozilla public licence). Ta rika, ze musite uvolnit pouze ty zdrojove
> soubory, ktere primo obsahuji (cut&paste) zdroje IB/FB, nebo ty
> ktere zmenite. Coz se vas opet netyka.
>
> Suma sumarum. Kdyz vam IB/FB vyhovuje, tak vam v jejich pouziti
> nic nebrani - zadne sve zdroje uvolnovat nemusite. Klidne vam to

Teda mohol by byt Interbase sucastou instalacie ineho software? Inymi
slovami mozem Interbase "pribalit" do krabice so svojim softverom
(samozrejme nie ja osobne ale fi. Autodesk)?

Vdaka za odpoved

S pozdravom

Lubomir Fule

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 12.10.2001 16:00:26

> if (Self.Components[x] is TMenuItem).onClick=nil

if (Self.Components[x] as TMenuItem).onClick=nil

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lan#kroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.10.2001 16:14:22

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Ako by som vyriesil tuto situaciu:
>
> for X:=0 to Self.ComponentCount-1 do
> begin
> if (Self.Components[x] is TMenuItem).onClick=nil
> then (Self.Components[x] as TMenuItem).Enabled:=False;

tak ze budes pouzivat TActionList. Tam je toto chovani jako vychozi, tedy
pokud nema akce prirazenou udalost OnExecute, tak se sama disabluje. Osobne si
myslim ze actiony jsou pomerne uzitecna cast VCL (ktera se nekdy az prilis
podcenuje) a nabizi pomerne velke moznosti.

Petr Vones

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 12.10.2001 16:51:53

> [...]
> if ((Self.Components[x] as TMenuItem).onClick = nil) then
> (Self.Components[x] as TMenuItem).Enabled := False;

Ale ani toto nechce spapat.

Roand.

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 12.10.2001 16:55:01

> if (Self.Components[x] as TMenuItem).onClick=nil

Ani toto nie je OK.

Roland.

QRPreview a soubory

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 12.10.2001 16:58:20

QRPrinter je objekt. Tak je take treba se k nemu chovat.
Nadefinovat si treba
var
MyQRPrinter: TQRPrinter;
begin
MyQRPrinter := TQRPrinter.Create...
MyQRPrinter.LoadFromFile(...
QRPreview.QRPrinter := MyQRPrinter;

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

12.10.2001 prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz:

> To je hezke, ale ten QRPrinter to je komponenta nebo nejak property jine
> komponenty? Vyradil sem ten PreviewImage a dela mi to same.
> D4, WinMe

dbExpress a MySQL

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 12.10.2001 17:22:19

Dne p� 12. ��jen 2001 09:56 jste napsal(a):
> Ahoj,
>
> je tu niekto kto pristupuje k MySQL prostrednictvom dbExpress?
> Prosim aby ma kontaktoval na sukr. mail. Potrebujem pre kolegu zodpovedat
> jednu malinku otazocku. Dik

ano, ja - testuju pouzitelnost kylixu, zda stoji za to ho koupit nebo ne ....

> Resp.: Je mozne iba pomocou Delphi 6 standardne dodavanych komponent
> zobrazit data z Query do Gridu? Ak ano tak ako.

snad ano ale v dbExpressu zadne query neni ? jestli myslite SQLQuery tak tam
asi ne - k tomu je myslim potreba SQLClientDataSet, s nim to urcite jde,
zkousel jsem

> (btw: Nemam D6 ani cas ;-) )
>
> Pavol Kaka�ka
> KasiX(zv)atlas(tec)cz

a posilam to i do konf, myslim, ze to tam patri ...
--
Best Regards,

David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

FileNameEdit v OpenDialogu jeste jednou

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 12.10.2001 17:24:14

Zdravim

Ja teda vysvetlim duvod, proc to chci a ceho tim chci docilit.

Chci, aby dialog sam od sebe doplnoval priponu podle prave zvoleneho typu
souboru. Pri udalosti OnTypeChange se zjisti, jestli uz ma soubor (pomoci
ExtractFileExt(OpenDialog1.FileName) <> '') nejakou priponu . Pokud uz ma,
nic se nedeje. Pokud nema, automaticky se doplni podle case
OpenDialog1.FilterIndex. Tim ziskam vysledny FileName, ktery potrebuji
vlozit zpet do OpenDialog1.FileName. Jenze z toho lze pouze cist, nikoli do
nej zapisovat. Do potomka TSaveDialogu jsem pridal proceduru pro prime
zmeneni FileName.

procedure THC_II_SaveDialog.SetFileName(const FileName: String);
var
ParentWnd: HWND;
begin
ParentWnd := GetParent(Handle);
SendMessage(ParentWnd, CDM_SETCONTROLTEXT, 1152, LPARAM(PChar(FileName)));
//ted nevim, jestli je to cele, mam toho pulku okomentovanou, mozna jsem
neco vynechal. Ale funguje mi to.
end;

Problem prave spociva v dostani stringu FileName, ktery ziskam v MainFormu
do vyse uvedene procudury, ktera se bude spoustet pri zapsani do
OpenDialog1.FileName.

De fakto je jedno, jestli to budu provadet v MainFormu me aplikace, nebo
primo ve zdrojaku meho THC_II_SaveDialogu. Porad vlastne zapisuju do jeho
parenta (TOpenDialog). Pokud nekdo zna nejake uplne jine reseni, byl bych
vdecny i za to.

Hurricane

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>

> pripadne Enabled := Assigned(OnClick);

Toto je ono a este som to rozsiril o to asi nedisabloval menuitemy, ktore
maju submenuitemy.

for X:=0 to Self.ComponentCount-1 do
if (Self.Components[x] is TMenuItem) then
if (Self.Components[x] as TMenuItem).Count=0
then (Self.Components[x] as TMenuItem).Enabled
:=Assigned((Self.Components[x] as TMenuItem).onClick);

Dakujem vsetkym za promptnost.

S pozdravom Roland.

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 12.10.2001 17:31:27

> Ani toto nie je OK.

Nezabudol si nahodou poslat chybu aku Ti Delpha hlasi?

Pavol Kaka�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 12.10.2001 17:47:24

From: "Viliam Mlich" <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Mozno by bolo dobre uvazit, ci namiesto Delphi nebude lepsie prejst na
> Visual FoxPro.

Ahoj,

nemyslim si. Spis by bylo asi dobre zvazit prejit na nejakou SQL databazi a k
tomu lze pak Delphi pouzit vcelku uspesne.

Petr Vones

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2001 13:47:52

From: "Pavel ZIDEK" <delphi(zv)kopr(tec)cz>
> z nedavno minule diskuze jsem vyrozumel, ze skoro kazdy programator ma dva
> monitory. Taky jsem se rozhodl jit touto cestou, ale v nejblizsim okoli

Ahoj,

mohu te uklidnit, ne uplne kazdy ;-)

> kartu pro jiny monitor nebo se mam teto karty vzdat a poridit si Matrox G450
> DualHead.

Pokud chces mit kvalitni obraz (tedy ostry i pri vetsich rozlisenich a bez
ruseni v pozadi apod) tak je Matrox asi jedina moznost, ale neni to 'herni'
karta. Ostatni videokarty maji totiz pomerne spatne navrzeny vystupni filtr.
Vice tady: http://www.zive(tec)cz/H/PCtuning/Ar.asp?ARI=285

Petr Vones

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2001 15:44:08

From: "Ji�� Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> action a pouzijes jak u menu, tak u tlacitka. Atd., urcite jeste existuji
> dalsi dobre duvody proc pouzivat Action.

Ahoj,

napriklad standarti akce. Je snazsi mit napriklad akci Copy, ktera funguje u
vsech ovladacich prvku, nez se snazit toto udelat programove v aplikaci.
Samozrejme je mozne si vytvraret dalsi vlastni akce a ty zaregistrovat do IDE.

Petr Vones

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 13.10.2001 17:34:59

> [...]
> neni to 'herni'
> karta. Ostatni videokarty maji totiz pomerne spatne navrzeny

mate nekdo zkusenosti s Matrox Mill G450 DualHead ? Mam problem s obrazem
(pouzivam jeden Sony Multiscan E400 19"), pri zmene obrazu nebo pri
pristupech na disk se na displeji rychle mihaji stiny (vodorovne pasky na
sirku screenu a o vysce nejakych 20-30 pixelu), stinem myslim treba svetle
sedy pruzek na bilem (originalnim) pozadi. Je to ohromne neprijemne. Uz jsem
zkusil kdeco, nezavisi to na rozliseni, refresh rate, barevne hloubce ani
monitoru (zkusil jsem i jiny monitor). Zrusil jsem bus mastering, zmenil
jsem AGP na 2x i 1x, updatoval BIOS karty i boardu... nic nepomaha.
Konfigurace Intel D815EPEA2, 256 MB, PIII/866, disk IBM 30GB ATA 100, Matrox
Millenium G450 32MB, W2K SP2.

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2001 17:47:13

From: "Ji�� Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> [...]
> jsem AGP na 2x i 1x, updatoval BIOS karty i boardu... nic nepomaha.
> Konfigurace Intel D815EPEA2, 256 MB, PIII/866, disk IBM 30GB ATA 100, Matrox

Ahoj,

zkusil bych predevsim jiny pocitac (zdroj a zakladni desku)

Petr Vones

Menu

[*] Centrum <E_DDT(zv)centrum(tec)cz> - 13.10.2001 18:00:52

Dobry den.
Mohl by mi nekdo, prosim, poradit. Pri vytvareni Menu pomoci Menu Designeru
je mozno menu nahrat (ulozit) pres Insert From Template (Save As Template).
Je to mozne udelat i primo v programu? Tzn. Muzu na zaklade logicke podminky
nahrat to ci ono menu? Popr. jde to udelat nejak jinak?

Diky DDT.

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 13.10.2001 18:45:21

> From: "Ji�� Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> problem s obrazem
> mastering, zmenil
> 30GB ATA 100, Matrox
>
> Ahoj,
>
> zkusil bych predevsim jiny pocitac (zdroj a zakladni desku)

sel jsem na to obracene, v temze pocitaci Matrox Millenium G200 bez problemu
az na 1600x1200x16(zv)85HZ. Zdroj 300W.

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

WWW formular + Delphi

[*] Richard John <richard.john(zv)quick(tec)cz> - 13.10.2001 18:52:08

Ahoj,

ve svem programu potrebuju stahnout z webu nejaka data. Jedna se o to, ze
bych chtel do weboveho formulare neco napsat a potom zmacknout urcite webove
tlacitko, ktere se na one strance nachazi. Toto tlacitko zpracovava cely
formular a memu pocitaci posila urcity soubor. Toto bych chtel provest asi
1000x. Muzete mi rici, jak na to, resp. poslat cast kodu.

Diky moc
Richard John

richard.john(zv)quick(tec)cz
xjohn(zv)fi.muni(tec)cz

TDBCtrlGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2001 19:35:01

From: "Heinisch Jiri" <deis(zv)deis(tec)cz>
> pouzival jsem tak vlastni ComboBox a nemel jsem s tim zadny problem

Ahoj,

strucne receno, pokud ma komponenta fungovat na TDBCtrlGridu je nutne aby se
vykreslovala spravne jak v normalnim tak i v csPaintCopy rezimu.

Petr Vones

ListView - jina barva prave oznaceneho radku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2001 19:36:23

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Co se clovek vsechno nedovi :-)
> Ja jsem to bral z pouziti u TTreeView, kde to norm�lne pouzivam. Takze
> se tazateli omlouvam.

Ahoj,

v TreeView je to spravne. Chyba je jen v TListView.

Petr Vones

docking frames

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2001 19:40:53

From: "Tom�# Kutmon" <kut(zv)dcit(tec)cz>
> Mam TPanel ktery funguje jako DockingSite pro objekty typu TFrame. Kdyz
> nejaky frame "zadockuju" na ten panel, tak se na horni okraj frejmu prida
> takova listicka se zaviraci ikonou a ja bych potreboval odchytit udalost,
> kdy uzivatel klikne na tu zaviraci ikonu. Vite nekdo jak na to ?

Ahoj,

mozna by to mohlo byt tohle:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2001&mesic=may&den=29&soubor=dlfaaaat.htm

Petr Vones

Nabidnuti adresare ke sdileni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2001 19:41:41

From: "Ing. Lud�k Florian" <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz>
> [...]
> ale to nabidnuti jsem nekde potratil.

Ahoj,

zalezi na tom, jestli to ma fungovat jak ve Win9x tak NT.

Text v systray

[*] Milan ��ek - 13.10.2001 20:32:44

ahoj,
toto presne umi nova verze CoolTrayIcon (resp. texticon). Umi zobrazivat
text v ikone, podobne jako napr. GetRight.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

> do listy.
> kratky text,

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.10.2001 22:24:25

> [...]
> jsem AGP na 2x i 1x, updatoval BIOS karty i boardu... nic nepomaha.
> Konfigurace Intel D815EPEA2, 256 MB, PIII/866, disk IBM 30GB ATA 100,

Nemohl by ten problem byt zpusoben ne uplne stabilnim (dostatecne tvrdym,
pretizenym) napajecim zdrojem? Pripadne nejakym rusenim (nejaka karta vedle
videa)?

D. Toman

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2001 22:29:39

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Nemohl by ten problem byt zpusoben ne uplne stabilnim (dostatecne tvrdym,
> pretizenym) napajecim zdrojem? Pripadne nejakym rusenim (nejaka karta vedle
> videa)?

Ahoj,

mam tentyz pocit, popripade spatny navrh motherboardu (Intel ;-)

Petr Vones

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 14.10.2001 10:12:03

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

Pouzivam uz dlouho Matrox G400, bez podobnych problemu. Ovsem pozor, podle
mych zkusenosti musi byt vsechna zarizeni kolem PC (monitory, tiskarny,
scannery, proste vse co je kabely spojeno s pocitadlem a je napajeno z
rozvodne site) napajena z jedne 230V zasuvky (nestaci stejna faze);
samozrejme pres nejake rozdvojky.

HTH,

Martin Burle

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 14.10.2001 11:36:17

No jak jsem kupoval PC, tak jsem pozadoval kvalitni kartu na 19" monitor a
dali mi tu GeForce.
Hry nehraji, ale obraz je fakt dobry.
Bude karta Matrox G450 DualHead taky kvalitni - nepocitam hry - na
programovani? Cucim na monitor dost hodne casu. Jeste jednaou ale mam dotaz,
zda Matrox G450 32MB ma 32 MB na kazdy monitor zvlast nebo si tu pamet
rozdeli mezi dva monitory?

Pavel ZIDEK

> [...]
'herni'
> karta. Ostatni videokarty maji totiz pomerne spatne navrzeny vystupni

WWW formular + Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.10.2001 12:48:12

> [...]
> cely formular a memu pocitaci posila urcity soubor. Toto bych chtel
> provest asi 1000x. Muzete mi rici, jak na to, resp. poslat cast kodu.

Je to resitelne pomoci Synapse... Nechces to na nejake fixlovani, vid ze
ne?

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Delphi

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2001 13:18:05

Hello All!

October 13, 2001 Petr Vones wrote:

> nemyslim si. Spis by bylo asi dobre zvazit prejit na nejakou SQL databazi
a k
> tomu lze pak Delphi pouzit vcelku uspesne.

Na SQL databazu sa moze z VF pripojit tiez a na rozdiel od Delphi nebude
stat pred problemom, ci pouzit, BDE, ODBC, ADO, OLE, KSC, SCSP, ROH atd. To
som mal na mysli tym chaosom.

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2001 13:30:54

From: "Viliam Mlich" <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Na SQL databazu sa moze z VF pripojit tiez a na rozdiel od Delphi nebude
> stat pred problemom, ci pouzit, BDE, ODBC, ADO, OLE, KSC, SCSP, ROH atd. To
> som mal na mysli tym chaosom.

Ahoj,

Tolik moznosti zase neni. Na BDE lze ve spojeni s jakoukoli SQL databazi
uspesne zapomenout, na ODBC by bylo potreba nejakych nativnich komponent,
takze zbyva budto ADO (zvlaste v pripade MS SQL serveru) nebo nativni
komponenty v pripade InterBase nebo Oracle. Pres KSC se asi na SQL server
nepripoji ;-)

Troufam si tvrdit, ze narozdil od FoxPro je Object Pascal plnohodnotny
programovaci jazyk. Tim ze jsou k dispozici i zdrojaky od VCL/RTL lze v
pripade problemu vec nejak resit. Tohle lze asi tezko pokud je nejaka chyba v
interpreteru FoxPro.

Petr Vones

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 14.10.2001 13:35:00

> [...]
> mam dotaz,
> zda Matrox G450 32MB ma 32 MB na kazdy monitor zvlast nebo si tu pamet

Kartu Matrox G450 neznam z osobni zkusenosti,
pouze jsem ji videl u svych zakazniku. Takze nasledujici
informaci berte s rezervou:
- je nutny novejsi ovladac, s originalnim nelze ziskat
dva samostatne monitory, pouze se zobrazeni jednoho
roztahne na dve zobrazovaci jednotky
- velikost pameti bude asi celkova
- pamet se rozdeluje mezi monitory dynamicky, pokud
se nastavi jeden monitor na vysoke rozliseni,
tim mene pameti zbude na druhy, musi mit mensi rozliseni

Ja osobne pouzivam kombinaci AGP GeForce256 + PCI SiS

Jeste jednu poznamku, u jednoho starsiho pocitace
byl nutny update BIOSu, jinak nesly dve karty rozchodit.

Vaclav Krmela

OT: HP DeskJet 420

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 14:10:57

Ahoj,
omlouvam se za OT, ale potreboval bych nekde sehnat ovladac tiskarny HP
DeskJet 420 pro W2k. Na strankach HP jsem nasel ovladace pouze pro Windows
Playstation.

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 14.10.2001 15:11:13

> [...]
> scannery, proste vse co je kabely spojeno s pocitadlem a je napajeno z
> rozvodne site) napajena z jedne 230V zasuvky (nestaci stejna faze);

Ahoj,

nemyslim, ze to je zdrojem, protoze k vyvolani duchu staci pohnout mysi. V
okoli nebyla zadna karta vedle videa, protoze jsem vytahal vsechny karty
(krome toho videa :-)). Problem se neprojevil, pokud jsem pouzil jinou
videokartu (Matrox Mill G200 AGP). Ta jede bez problemu na
1600x1200x16(zv)85Hz. Zminovana Matrox Mill G450AGP naopak jede bez problemu na
starsim boardu (Intel SE440BX-2).
Domnivam se, ze potize jsou zpusobeny problemy se synchronizaci pristupu do
videopameti na danem boardu (Intel D815APEA2), coz me ponekud sere, protoze
to je novy board. Upgradoval jsem oba BIOSy, stahl jsem si nejnovejsi
ovladace od Intelu i Matroxe, a stejne to bylo houby platne. Jeste jsem
zkousel snizovat AGP, ale na boardu to nejde (ten tvrdi, ze ma kartu AGP 4x)
a tweakovaci utility od Matroxe pravdepodobne ovlivnuji jen ovladace.

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.10.2001 16:16:01

On 14 Oct 2001 at 13:18, Viliam Mlich wrote:

> a k
>
> Na SQL databazu sa moze z VF pripojit tiez a na rozdiel od Delphi
> nebude stat pred problemom, ci pouzit, BDE, ODBC, ADO, OLE, KSC, SCSP,
> ROH atd. To som mal na mysli tym chaosom.

:-)) Kdyz narazi ve FP na problem s pripojenim k databazi, bude mit vazny problem. Stane-li se
neco takoveho v Delphi, pak proste muze prejit na jine rozhrani, nebo si v krajni nouzi neco muze
napsat sam.

Phone: 0603 551 282

Vykreslovani polozek v TTreeView

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 14.10.2001 16:39:34

(Delphi 6)
Pokousim se vykreslovat polozky v TreeView a nejak mi to nejde :(
Konkretne chci, aby Prvni pismeno polozky bylo jinou barvou, nez ten
zbytek. Odchytim si udalost OnAdvancedCustomDrawItem a to ve stavu
cdPostPaint, tedy po vlastnim vykresleni polozky (je vykresleno
plusko a
ostatni cary na leve strane) a pouze prepisu text. Tedy smazu jeho
pozadi
a zmenim barvu fontu, vykreslim prvni pismeno, zmenim barvu fontu a
vykreslim zbytek. Jasne jak facka, tak proc to nefunguje?

Delam to takto:
procedure TForm1.TreeView1AdvancedCustomDrawItem(Sender:
TCustomTreeView;
Node: TTreeNode; State: TCustomDrawState; Stage: TCustomDrawStage;
var PaintImages, DefaultDraw: Boolean);
var
NodeRect: TRect;
C: TCanvas;
S1, S2: string;
begin
C := Sender.Canvas;
if (Node <> nil) and (Stage = cdPostPaint) then begin
S1 := Copy (Node.Text, 1, 1);
S2 := Copy (Node.Text, 2, Length (Node.Text)-1);

NodeRect := Node.DisplayRect(True);

C.Brush.Color := clBlack;
C.FillRect(NodeRect);

C.Font.Color := clRed;
C.TextOut(NodeRect.Left, NodeRect.Top, S1);

C.Font.Color := clBlue;
C.TextOut(NodeRect.Left+C.TextWidth (S1), NodeRect.Top, S2);

Predem diky za rozreseni...
Petr

--=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -
`======----( icq: 73995087 )==--- -- -

SndPlaySound - informativni dotaz

[*] Milan ��ek - 14.10.2001 20:30:49

ahoj,
nevite nekdo, co provede tato funkce, pokud neni na danem PC instalovana
zvukova karta? Pokud to vyvola nejakou chybu, da se nejak odchytit? - Nebo
predem zjistit, jestli muzu tuto funkci bezpecne pouzit. Je potreba mit pro
tuto funkci nainstalovane nejake specialni veci (MediaPlayer, kodeky...)?
Prehravam pouze soubory typu WAVE.

Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.10.2001 21:00:20

> [...]
> dali mi tu GeForce.
> Hry nehraji, ale obraz je fakt dobry.

> Bude karta Matrox G450 DualHead taky kvalitni - nepocitam hry - na

V hw se sice moc neorientuju, ale Matrox ma podle mne velmi dobrou povest (v
praci mam prave Matrox DualHead - verzi nevim) a rozhodne si nemuzu
stezovat. Domam ma GeForce a taky ok.

>Cucim na monitor dost hodne casu. Jeste jednaou ale mam dotaz,
> zda Matrox G450 32MB ma 32 MB na kazdy monitor zvlast nebo si tu pamet
> rozdeli mezi dva monitory?

Vzhledem k tomu, ze se vytvori jedna vetsi virtualni pracovni plocha (z
pohledu operacniho systemu) tak je tato otazka bezpredmetna.. K zobrazeni
plochy je pouzito vice monitoru, windows kresli na jeden vystup.

D> Toman

SndPlaySound - informativni dotaz

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2001 22:22:28

From: "Milan #ݿek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> nevite nekdo, co provede tato funkce, pokud neni na danem PC instalovana
> zvukova karta? Pokud to vyvola nejakou chybu, da se nejak odchytit? - Nebo

Ahoj,

funkce vrati False.

Petr Vones

OT: traktorovy papir

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 14.10.2001 22:48:48

Prosim, nevite nekdo, kde v Praze sehnat %subj% A4 (pripadne cenu)? Diky,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

Vykreslovani polozek v TTreeView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2001 00:05:28

From: "Petr Vaclavek" <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Konkretne chci, aby Prvni pismeno polozky bylo jinou barvou, nez ten
> zbytek. Odchytim si udalost OnAdvancedCustomDrawItem a to ve stavu

Ahoj,

mozna by pomohlo tohle:
http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1999&mesic=apr&den=11&soubor=dlfaaaaj.htm

Petr Vones

FileNameEdit v OpenDialogu jeste jednou

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2001 00:08:10

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> Chci, aby dialog sam od sebe doplnoval priponu podle prave zvoleneho typu
> souboru. Pri udalosti OnTypeChange se zjisti, jestli uz ma soubor (pomoci

Ahoj,

a neni lepsi ji doplnit az po zavreni dialogu ?

Petr Vones

Jak dostat formatovany text to RichEditu (v dobe n

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2001 00:51:58

Ahoj,

mohl by me nekdo "nakopnout" ohledne %SUBJ%?
Bud jsem fakt tele nebo to nejde:-))

Diky.

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

Jak dostat formatovany text to RichEditu (v dobe n

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2001 01:03:25

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> mohl by me nekdo "nakopnout" ohledne %SUBJ%?
> Bud jsem fakt tele nebo to nejde:-))

Ahoj,

nejde protoze property editor je pouze pro TStrings jako plain text. Musel by
si napsat novy editor specialne urceny pro TRichEdit

Petr Vones

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 15.10.2001 06:07:28

Kdyz se vytvori vetsi virtualni plocha, jak je vyrobena, kdyz kazdy monitor
ma jine rozliseni.
Hodlam mit monitor 19" a 17" a na 19" monitoru mit samozrejme vetsi
rozliseni.
A co nastaveni vertikalniho kmitoctu monitor�. Muze byt na kazde katre jiny,
co kdyz dam vedle sebe diametralne odlisne monitory, muzu dat na lepsi
monitor vysoky kmitocet (100Hz) a na horsi monitor treba kmitocet 85 Hz.
Diky Pavel

> [...]
> pohledu operacniho systemu) tak je tato otazka bezpredmetna.. K zobrazeni
> plochy je pouzito vice monitoru, windows kresli na jeden vystup.

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 06:34:33

U klienta se Interbase instalovat nemusi. Staci kdyz se spolu s programem
distribuuje soubor gds32.dll. Musis ovsem v upravit soubor services (u
Win95/98 v adresari Windows a u WinNT/2000 v adresari
Windows\System32\drivers\etc). Do tohoto souboru se musi pridat radek (pokud
tam jiz neni) :

gds_db 3050/tcp

Potom nebude nutne instalovat klienta Interbase.

[...]

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2001 07:37:19

> rozvodne site) napajena z jedne 230V zasuvky (nestaci stejna faze);
> samozrejme pres nejake rozdvojky.

ahm, na ty rozdvojky pozor.
pokud mate starsi typy rozdvojek (stale jeste bezne pouzivane), tak ty
maji z jedne strany prohozenou fazi. byla docela sranda pozorovat
kolegu, kterej spojoval dva kompy nullmodemem a kazdej komp byl z jedny
strany ty rozdvojky. no, vysledek byl takovej, ze kdyz se mu podruhe
zablysklo od kabelu a vyrazil pojistky, tak se me zeptal a ja mu poradil
at si sezene prodluzovacku s vice zasuvkama (pes). jinac to nedelaji
vsecky kompy, ale jiny kolega takto odpalil paralelni port u jehlickove
rychlotiskarny (tehdy dost drahe)! tak asi tak.

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

OT Jeste jednou na dva monitory

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2001 07:42:52

no, pokud si stahnes nove ovladace primo od matroxu, tak
to umi dva samostatne monitory. tedy na kazdem jine rozliseni
a frekvence.

jinak pokud mas uz nejakou kartu a nechce se ti investovat do matroxe,
tak zkus sehnat nejakou samostatnou PCI kartu. vetsinou ti bude slapat,
i kdyz urcite riziko tu zustava. je pravda, ze ne vsecky karty se snesou
a w2000 jsou haklivejsi nez w98, kde chodi kde co, ale taky kde co pada.

[...]

HP DeskJet 420

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2001 07:44:51

no,

ja jsem nedavno shanel pro HP-DJ-560 (koupe za 300,- i s inkoustem
vyteklym do tiskarny ;) a na http://www.hp(tec)cz jsem se docetl, ze staci
ty co jsou v instalackach woken a ze novejsi nejsou. taky jo, funguje
to. zkus to tak.

[...]

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 15.10.2001 07:57:49

Ahoj,
u mne, nez jsem to musel vyhodit (Matrox G450DH, W2K), se to tvarilo jako
dva nezavisle monitory se samostatne nastavitelnymi parametry (primarni ma
RAMDAC tusim 360 MHz, sekundarni 240 MHz) vcetne rozliseni, barevne hloubky
a refresh rate. Na primarnim jsem mel 19" Sony 1600x1200x32(zv)85Hz, sekundarni
15" LiteOn 1024x768x16(zv)100Hz. Slo nastavit poradi monitoru podle fyzickeho
usporadani (levy, pravy, horni, dolni). Podle toho se pohyboval kurzor a
presunovala okna. Lista s tlacitkem Start byla na primarnim monitoru. Taky v
seznamu zarizeni systemu figurovaly dva graficke adaptery. Veeelmi me
nasralo, ze jsem to musel opustit a vratit se zpet k jednomonitorove
konfiguraci s Matrox Mill M200AGP...

Zdravim

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

> [...]
> co kdyz dam vedle sebe diametralne odlisne monitory, muzu dat na lepsi
> monitor vysoky kmitocet (100Hz) a na horsi monitor treba

Rotace dat v TMemoryStream

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 08:07:16

ahoj,
muzete mi nekdo poradit, jak zrotovat data v TMemoryStream?
Potrebuju, aby byl prvni byte jako posledni a naopak. Nasel jsem v
JCL StrReverse, ale nevim, jestli je to vhodne pouzit na binarni
data.

Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

Viceradkovy StringGrid - automaticka vyska bunky

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 15.10.2001 08:23:16

Ahoj,

podle navodu v 1001 TT pro Delphi jsem udelal StringGrid s viceradkovymi
bunkami. Jde mi o nasledujici:

potrebuji automaticky nastavit vysku radku (sirka radku je pevna) tak, aby
se do nej prave vesla bunka s nejdelsim textem (=nejvyssi bunka).

Poradi nekdo? Diky predem
Petr

Prace s .cur (was: format kurzoru) - castecne vyre

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 08:34:47

ahoj,
tak jsem se konecne trochu pohnul z mista. Jelikoz si nikdo nevedel
rady s mim problemem, posilam alespon castecne funkcni reseni s
upresnenim dotazu:
1) fungujou mi jen nejake kurzory (2barvy). Neni mi jasne, proc je v
souboru ulozeno BITMAPINFOHEADER a Colors, kdyz se do CreateCursor
predavaji pouze cista data bitmapy a masky.
2) kurzor je postaven na hlavu, data jsou asi ulozeny opacne, s tim
si snad poradim.
3) velikost Streamu pro bitmapu a masku je tam jen orientacne. Jinak
ji pochopitelne pocitam z IconEntry[].
4) nevite nekdo, kde bych mohl ziskat nejaky prehled odrud .cur
souboru? Na MSDN jsem nic moc nenasel. Jde mi oto, aby muj program
pokud mozno zvladal vsechny tyto odrudy (2color,256color...)

Diky za jakoukoli odpoved.

var
CursorHeader: packed record
wReserved,wType,cwCount: word;
end;

IconEntry: array of packed record
wWidth,wHeight,ColorCount,Reserved: byte;
xHotSpot,yHotSpot: word;
SizeInBytes,FileOffset: integer;
end;

BMPInfoHeader: BITMAPINFOHEADER;
Colors: array[0..1] of RGBQUAD;
BMPcursor,BMPmask: TMemoryStream;

var MyFile: TFileStream; Counter: integer;
begin
MyFile:=TFileStream.Create('arrow.cur',fmOpenRead or
fmShareDenyWrite);
with MyFile do
try
ReadBuffer(CursorHeader,SizeOf(CursorHeader));
SetLength(IconEntry,CursorHeader.cwCount);

for Counter:=Low(IconEntry) to High(IconEntry) do
with IconEntry[Counter] do
begin

ReadBuffer(IconEntry[Counter],SizeOf(IconEntry[Counter]));

BMPcursor:=TMemoryStream.Create;
BMPmask:=TMemoryStream.Create;

MyFile.Seek(FileOffset,soFromBeginning);

MyFile.ReadBuffer(BMPInfoHeader,SizeOf(BMPInfoHeader));
MyFile.ReadBuffer(Colors,SizeOf(Colors));

BMPmask.SetSize(128);
MyFile.ReadBuffer(BMPmask.Memory^,128);
BMPcursor.SetSize(128);
MyFile.ReadBuffer(BMPcursor.Memory^,128);

Screen.Cursors[1]:=CreateCursor(Handle,0,0,32,32,(zv)BMPcursor.Memory^,(zv)BMPmask.Memory^);
BMPmask.Free;
BMPcursor.Free;
Free;

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:
59826637

Objevte oranzovy svet financi a vyhrajte v soutezi s ING!
http://soutez.ing(tec)cz

QRPreview a soubory

[*] prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz - 15.10.2001 8:37:02

Jo, fajn. To uz jede. Zkusil sem to same, ale opacne s QuickRep:
var
QR: TQRPrinter;
begin
QR := TQRPinter.Create;
QuickRep1.QRPrinter := QR;
QR.Save(SaveDialog1.FileName); <- zde opet Acess Viloation blabla
end;

Budto uz sem blby nebo je to jinak?

> [...]
>ing. Jan Fiala
>mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz
>
>12.10.2001 prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz:

[*] jd.software(zv)basoft.ch - 15.10.2001 09:14:06

> [...]

> Nemohl by ten problem byt zpusoben ne uplne stabilnim (dostatecne tvrdym,
> pretizenym) napajecim zdrojem? Pripadne nejakym rusenim (nejaka karta

Nebo neni na pripojeni monitoru pouzity prodluzovaci VGA kabel? My jsme s
nim meli problemy a pokud se vyhodil tak bylo vsechno OK.

Petr

"
This e-mail may contain confidential material. It is intended only for
the person or entity which it is addressed to. Any review,
retransmission, dissemination or other use of this information by
persons or entities other than the intended recipient is prohibited. If
you received this e-mail in error, please immediately notify the sender
or The Swiss Raiffeisen Group and delete the material from any and all
computers it may be stored on.
Any views or opinions expressed in this e-mail are those of the sender
and do not necessarily coincide with those of The Swiss Raiffeisen
Group. Therefore this e-mail does not represent a binding agreement nor
an offer to deal.
E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free.
Information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed,
incomplete or may contain viruses. Neither The Swiss Raiffeisen Group
nor the sender can accept any liability for any kind of damage as the
result of viruses or transmission errors.
"

Disablovanie Menuitemov ak nie je k nim pripojeny

[*] jd.software(zv)basoft.ch - 15.10.2001 09:18:12

> [...]
sa
> mi v nom orientuje. Co je janvacsia ich vyhoda ?

Ale proto je u kazdeho Action property Category. Proste si rozdel
jednotlive
polozky podle funkcnosti nebo podle menu struktury.

Petr
"
[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.10.2001 09:32:36

U QuickReportu to zase naopak delat nepotrebujes, ten si svuj
QRPrinter vytvari sam, protoze jej potrebuje.
Tam staci pouze zavolat
QuickRep1.QRPrinter.Save...

Kdyz zavolas QuickReport.Preview, vytvori se preview a tomu se preda
uz hotovy QRPrinter z QuickReportu.
Pouze kdyz si vytvaris QRPreview sam, je potreba QRPrinter vytvorit.

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

15.10.2001 prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz:
> [...]
> QR := TQRPinter.Create;
> QuickRep1.QRPrinter := QR;
> QR.Save(SaveDialog1.FileName); <- zde opet Acess Viloation blabla

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 15.10.2001 09:40:57

Ahoj

>Uvozovkami uzavrene nazvy objektu jsou specificka nova vlastnost
>IB6/FB a funguje AFAIK jen v dialektu 3. Bohuzel je naplnena
>mnozstvim chyb
Je nekde k mani popis ci seznam potencionalnich problemu?

>Me doporuceni tedy zni, zatim nepouzivat, pokud to opravdu nutne
>nepotrebujete (napr. nazvy obsahujici klicova slova IB/FB).
To se bohuzel stalo, nektera skvele svym vyznamem odpovidaji vyznamu poli v
nasi databazi a uvozovky to "bezbolestne" resily.

>A hlavne nepouzivejte narodni znaky !!!
To by snad nikoho ani nenapadlo

[...]

posilani SMS

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 15.10.2001 09:45:17

Me to chodi jen na Paegas a Eurotel. Na Oskara zatim neumim.

R.Plz�k

rpdap(zv)atlas(tec)cz

[...]

---
P��choz� zpr�va neobsahuje viry.

Prace s .cur (was: format kurzoru) - castecne vyre

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 15.10.2001 09:53:41

Hmm BITMAPINFOHEADER a Colors tam je urcite k nicemu opravdu tam staci
pointer na pole bitu. Takovy detail proc nepouzivate LoadCursorFromFile
?
CreateCursor pozaduje monochromaticke data v maskach. tj 1 bit=1 pixel,
nikde neuvadite barvu.

Jak na DatabaseError ?

[*] Jiri SOKOL <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 09:54:33

Ahoj panove,
mam pro vas asi primitivni problem. Pracuju s tabulkou (typ Paradox7)
a v ni mam nastaveny dve podminky:
- kontrolu unikatnich udaju
- nutnost vyplnit nektere udaje
Jenze! Problem, tedy pro me, je v tom, ze nevim jak osetrit chybove
hlaseni tyhle tabulky.
O co jde. Nezadam nejaky pozadovany udaj a provadim automaticke
ukladani - a ejhle - objevi se vyjimka. Nebo zadam duplicitni udaje a
opet je tu chybove hlaseni.
Potrebuji tedy vedet, jestli existuje nejaka vlastnost, jak tohle
osetrit, protoze ja nedelam nic a chybove hlaseni se objevi samo.

Tu posledni vetu vysvetlim. Mam tabulku1, datasource1 ... a
DBNavigator1 - to je ten problem. Kdyz totiz zmacknu "ulozit udaje",
tak se mi prave tyhle chybove hlaseni zacnou objevovat. Koukal jsem
na events. Je tam BeforAction a OnClick. Do OnClick to pred chybovym
hlasenim ani nedorazi(no ono to tam vubec nedojde - krokoval jsem si
to).
No a BeforAction asi neumim spravne vyuzit. Tam se opravdu dostanu
jeste pred zobrazenim chyboveho hlaseni, ale neumim udelat nic, jak
zjistit jestli doslo k chybe, sam zobrazit chybove hlaseni a systemu
predat informaci, at se uz o to dal nestara.

Nevite nekdo jak na
to?

Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Prace s .cur (was: format kurzoru) - castecne vyre

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2001 09:56:46

> 4) nevite nekdo, kde bych mohl ziskat nejaky prehled odrud .cur
> souboru? Na MSDN jsem nic moc nenasel. Jde mi oto, aby muj program
> pokud mozno zvladal vsechny tyto odrudy (2color,256color...)

zkousel jsi votsit (sakra, vzdycky zapomenu jaxe to spravne pise)?
http://www.wotsit.org
aha, takze wotsit ;)

myslim, ze to je v popisu BMP.
tedy soucati popisu BMP je i popis CUR a ICO, asi jsou data ulozena
podobne, respektive se jedna o mutaci BMP.

[...]

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 15.10.2001 10:13:02

> Pracuju s tabulkou (typ Paradox7)
> a v ni mam nastaveny dve podminky:
> - kontrolu unikatnich udaju
> - nutnost vyplnit nektere udaje

Vyvaruj se vsech goodies pdx tabulek (a tim myslim i minimalni mnozstvi
sekundarnich indexu). Problem je, ze default udaje atp... se ukladaji do souboru
.val a asi se velice casto setkas s hlaskou .VAL file is out of date. My jsme od
toho upustili a radsi toto vsechno osetrujeme v programu.

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Jak na DatabaseError ?

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 15.10.2001 10:14:33

V Delphi je system osetreni vyjimek try..except. Pokud napises "kriticky
kod" do takto oznaceneho bloku, bude se vyjimka zpracovavat tak, jak ty
urcis a obejde se tim standardni obsluha spocivajici v zobrazeni chyboveho
hlaseni. Podrobnosti jsou v literature a v helpu.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ #68652380

D&COMM s.r.o.
Korunova�n� 6
170 00 Praha 7

Tel. 0724/007234

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.10.2001 10:31:48

> [...]
> logikou, je podle meho soudu samostatna aplikace, ktera nema nic
> spolecneho s mym klientskym programem. Urcite o jeho existenci ani

Ahoj,

no ale jak bys to delal jinak? Kdyz mam aplikaci pouzivajici
databazi na SQL serveru a zakaznik nema SQL server, tak mu ho
musim dodat. Je jasne, ze na kazdy pocitac nebude instalovat
server, ale soucasti dodavky by asi mel byt.
Nebo si nerozumime?

David Lebeda

Jak na DatabaseError ?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.10.2001 10:43:16

> [...]
> zjistit jestli doslo k chybe, sam zobrazit chybove hlaseni a systemu
> predat informaci, at se uz o to dal nestara.

Tobe pujde asi o BeforePost a BeforeDelete. Muzes normalne
otestovat, zda je vyplneno vse potrebne - FieldByName apod., a
pokud neco zjistis, zobrazit svoji hlasku, nastavit focus na
prislusny DBEdit a hlavne zavolat SysUtils.Abort, ktery stornuje
provedeni Post. Jestli doslo k poruseni primarniho klice a jine
zalezitosti ale opravdu nezjistis - resp. musel bys treba v jine query
udelat select na zaznam s danym ID a testovat, zda Ti ho to vrati
(tj. duplicita - zobrazit chybovou hlasku) nebo nevrati - pak se
ulozeni pravdepodobne povede (pokud nekdo danou hodnotu
nevlozi zrovna mezi Tvym testem a skutecnym ulozenim).
To uz je ale snazsi tu vyjimku nechat vybehnout a nasledne
osetrit v try...except, nebo ne?

David Lebeda

Prace s .cur (was: format kurzoru) - castecne vyre

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 10:48:08

> Hmm BITMAPINFOHEADER a Colors tam je urcite k nicemu opravdu tam staci
> pointer na pole bitu. Takovy detail proc nepouzivate LoadCursorFromFile ?

ahoj, to z jistych duvodu nemuzu.

> CreateCursor pozaduje monochromaticke data v maskach. tj 1 bit=1 pixel,
> nikde neuvadite barvu.

a existuje treba nejaka jina APIfce, ktera by vytvorila kurzor napr.
v 256ti barvach? Nejak to preci jit musi, pokud to funguje s
resource.

[...]

Kopia okna

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 15.10.2001 11:34:40

Zdravim

Ak vytvorim okno tymto sposobom:

Application.CreateForm(TfrmCKonSymb,frmCKonSymb);
with frmCKonSymb do
begin
BorderIcons:=[biSystemMenu,biMinimize];
windowstate:=wsMinimized;
formstyle:=fsMDIChild;
windowstate:=wsNormal;
end;

tak sa okno vola frmCKonSymb, ale ja by som potreboval vytvorit kopiu okna s
presne danym menom, lebo okno by malo byt presne rovnake, ale podla toho ako
sa vola sa zobrazuju v gride udaje podla okna. Ale je nejaka lepsia moznost
ako spravit
kopiu. Ide mi o to aby som nemusel dva krat programovat, a nasledne
upgradovat okna, aj napriek tomu ze medzi nimi je rozdiel akurat 5 riadkov
kodu. Cez New.../MyProject/KopirovaneOkno, nie je uplne podla mojich
prestav. Sice som zistil, ze ak sa nebudem v kopii hrabat tak za do DFM nic
nezapise a vsetko bude ako u predlohoveho okna.
??? Ako toto spravim programove? Viac by sa mi pacilo to obist a
naprogramovat to.

Dakujem

S pozdravom

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

Distribuovanie Interbase-u

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 15.10.2001 11:42:27

> [...]
> existenci ani nevi.
>
> Tak alespon vidim programovani Klient/Server ja.

To snad zalezi od konkretnej situacia. Absolutne sa to neda takto
zovseobecnit. V tomto pripade sa jedna proste o "krabicu" z ktorej uzivatel
vyberie CD nainstaluje a vsetko musi fungovat (nie je to typicka C/S
aplikacia - klient aj server je v tomto pripade vdzy na to istom pocitaci).
Uzivatel to chape ako jednu aplikacia, v ziadnom pripade nie ako C/S.
Databazova cast v tomto pripade vobec nie je podstatna, je to len
"skladisko" nejakych pomocnych udajov, ktore pouziva program a uzivatel o
nich v podstate ani nevie.

L.

Prace s .cur (was: format kurzoru) - castecne vyre

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 15.10.2001 11:52:44

Tak v tom pripade fakt nevim, s resource to funguje ale o zadne jine API
nevim, jedine si vytvaret vlastni .cur soubor v aplikaci a ten pak
zpetne nahrat.

> [...]

59826637

Objevte oranzovy svet financi a vyhrajte v soutezi s ING!

Stisk <CTRL>+<ALT>+<Q>

[*] David Kraina <DKx(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 12:24:28

Jak mam nasimulovat, aby program stiskl vsechny tyto klavesy najednou
?

Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

IB6: fill distribution u statistiky indexu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2001 12:33:52

ahoj,

vite nekdo, co znamena todle? je to statisticky vypis DB z IB6.
konkretne co znamena to "Fill distribution" a jake si z toho mam vyvodit
zavery? me napada akorat to, ze index SPRAVCE_SERIE_ACISLO je tam k
prdu, respektive kdyz ho udelam unique, tak by mel zmiset ten
RDB$PRIMARY25.
SPRAVCE (154)
Primary pointer page: 223, Index root page: 224
Data pages: 8560, data page slots: 8560, average fill: 60%
Fill distribution:
0 - 19% = 0
20 - 39% = 0
40 - 59% = 0
60 - 79% = 8560
80 - 99% = 0
Index RDB$PRIMARY25 (0)
Depth: 3, leaf buckets: 1157, nodes: 599200
Average data length: 1.00, total dup: 0, max dup: 0
Fill distribution:
0 - 19% = 0
20 - 39% = 0
40 - 59% = 232
60 - 79% = 1
80 - 99% = 924
Index SPRAVCE_RC (1)
Depth: 3, leaf buckets: 1743, nodes: 599200
Average data length: 0.00, total dup: 599199, max dup: 32631
Fill distribution:
0 - 19% = 1
20 - 39% = 0
40 - 59% = 1742
60 - 79% = 0
80 - 99% = 0
Index SPRAVCE_RC_SERIE_ACISLO (3)
Depth: 3, leaf buckets: 1743, nodes: 599200
Average data length: 1.00, total dup: 0, max dup: 0
Fill distribution:
0 - 19% = 1
20 - 39% = 0
40 - 59% = 1368
60 - 79% = 0
80 - 99% = 374
Index SPRAVCE_SERIE_ACISLO (2)
[...]

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

QuickReport - chyba?

[*] Jiri SOKOL <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 13:12:38

V mem programu pouzivam komponentu QReport. Potreboval jsem tisknout
s presnym umistenim a pomoci truetype-veho pisma, takze me nic
lepsiho nenapadlo. (jestli vite jiny zpusob, rad se priucim)
Vse funguje skvele az na jeden problem. Pri hodne opakovanem tisku -
cca tak pri 40 volani QReport1.Preview se objevi hlaska:

"A component named QRStandardPreview already exists."

a pak uz mam s tiskem smulu dokud program nevypnu (zobrazi se dalsi
vyjimky a hlaseni jako

"Program provedl neplatnou operaci a bude ukoncen",
"Exception EAccesViolation in module PROGRAM.EXE at FFFFF013.
Acces violation at address 00000013. Write of address 078C8E5C."

Resenim by asi mela byt ta prvni chybova hlaska.

Nevite nebo nesetkal jste se s tim uz nekdo?

Objevte oranzovy svet financi a vyhrajte v soutezi s ING!
http://soutez.ing(tec)cz

Distribuce MySQL

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 15.10.2001 13:34:21

Jak je to prosim vas s distribuci MySQL ? Jde mi o autorska prava.
Kdyz vytvorim projekt pod Windows pracujici na MySQL, muzu normalne jenom
pridat instalacku MySQL ?
Nebo staci do istalacky dat odkaz na www, kde je ke stazeni ?
e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

HP DeskJet 420

[*] martin.falta(zv)obi.de - 15.10.2001 13:39:39

Prave, ze ty jsem nainstaloval a ten tisk je velmi pochybnej, lepe receno
necitelnej. Mozna, ze tam mam jenom neco blbe nastavenyho, ale ani po dvou
hodinach hledani jsem nic nenasel.

Martin Falta

petr.palicka(zv)atl
as(tec)cz To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Sent by: cc:
delphi-l-owner(zv)c Subject: RE: HP DeskJet 420
lexpert(tec)cz

15.10.2001 07:44
Please respond
to delphi-l

[...]

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

HP DeskJet 420

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2001 14:37:28

> Prave, ze ty jsem nainstaloval a ten tisk je velmi pochybnej,
> lepe receno necitelnej. Mozna, ze tam mam jenom neco blbe nastavenyho,

> ale ani po dvou hodinach hledani jsem nic nenasel.

aha, jeste jsem mel problem s portem. nevim jak 420, ale u >500 musis
mit bud "oboustrany kabel" nebo si nastavit standartni seriovy port (v
biosu). udajne by to melo jit nastavit primo v driveru tiskarny, ale tam
jsem to nenasel. pomohlo vyhodit ecp (epp) z BIOSu.

[...]

[*] Tom Lebr <tom.lebr(zv)volny(tec)cz> - 15.10.2001 15:08:52

> [...]
>biosu). udajne by to melo jit nastavit primo v driveru tiskarny, ale tam
>jsem to nenasel. pomohlo vyhodit ecp (epp) z BIOSu.

ne seriovy, ale paralelni port :)

ale k veci - vyloucime-li hw problem typu ucpana tryska (funguje selftest
nebo na Win9x) - jak reaguje na driver pro starsi HP 400?

s pozdravem

Tom Lebr

OLE

[*] VASEK STEPAN <vaseks(zv)stp(tec)cz> - 15.10.2001 15:16:41

Ahoj vsem kolegum,

Mam databazi. Polozku smlouva typu Blob. Potrebuji do ni vlozit dokument z
MS Wordu. Zkousim pres OleContainer, ke kazde polzce se zobrazil jiny
dokument. Ma nekdo s tim zkusenosti??

Ahoj a dekuji

Stepan Vasek

HP DeskJet 420

[*] martin.falta(zv)obi.de - 15.10.2001 15:27:33

HW problem jsem vyloucil jiz davno. S ovladacem pro HP 400 se to chova
uplne stejne.

Martin Falta

tom.lebr(zv)volny.c
z To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Sent by: cc:
delphi-l-owner(zv)c Subject: Re: HP DeskJet 420
lexpert(tec)cz

15.10.2001 15:08
Please respond
to delphi-l

> [...]

offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the sender.

Acc. viol. msado15.dll (MDAC 2.6 SP1)

[*] Dalibor Straka <straka(zv)bo-net(tec)cz> - 15.10.2001 15:48:20

Zdravim
Pravdepodobne se to tu uz resilo, ale v te spouste mailu v archivu
jsem se nezorientoval.

Po nekolika mesich jsem potreboval predelat jeden program, ale
narazil jsem na chybu s MDAC 2.6 SP1.
Pri uzavirani spojeni (TADOQuery) hlaska o EOF. Nainstaloval jsem
opravdu od Borlandu (+ predchozi SP1), jedna se o Delphi 5
Enterprise.

Po aplikaci toho updatu dostanu pri ExecSQL hlasku Access violation
in module msado15.dll. S MDAC 2.5 vse pochopitelne chodilo.

Pripojuju se k MS SQL pod W2K server, ale to s tim asi moc nesouvisi.

Poradite prosim?

diky

Dalibor Straka
straka(zv)bo-net(tec)cz
ICQ: 8454840

HP DeskJet 420

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2001 15:55:08

> HW problem jsem vyloucil jiz davno. S ovladacem pro HP 400 se to chova
> uplne stejne.

pravda ;)

takhle, me to delalo vylozene nesmysly.
strankovalo a tisklo nahodne ascii znaky.
tereba zkusebni stranka se vytiskla jako
kousek vlajecky a horniho napisu a potom
to zacalo "sypat caj". bylo to prave tim
ze jsem mel v BIOSu ECP+EPP port a
stary centronix kabel (opravdu stary, z doby
kdy se ECP/EPP nedelalo).
pomohlo v BIOSu nastavit SPP port.
nebo by pomohlo dat spravny kabel
(cislo nevim, HP to ma na webu napsany).

[...]

porovnani Interbase a MS SQL 7+

[*] Kr�l Jirka jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 15.10.2001 17:32:29

Zdar vespolek, nemate nekdo link na nejake srovna serveru v subj. ?
Zajimalo by me, cim se lisi..

diky

J.

QuickReport - chyba?

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2001 17:43:35

Ahoj,

On 15 Oct 2001, at 13:12, Jiri SOKOL wrote:

> [...]
>
> Resenim by asi mela byt ta prvni chybova hlaska.
>
> Nevite nebo nesetkal jste se s tim uz nekdo?

QReport1.PreviewModal

od te doby co misto Preview volam PreviewModal jsem ji nikdy
podobnou hlasku nevidel. Predtim casto.

Jarek Uher

Pouzit MIDAS nebo ne

[*] 3D-imenision <3dimension(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 17:52:08

Dobry den vsem,

mam tady takovy problemek. budu psat databazi pochopitelne v Delphi
vyuzivajici MS SQL Server. Pro pristup budu pouzivat ADO. V jedne chytre
knize jsem cetl, ze pokud mozno mam psat multi-tiered aplikace napr. s
pomoci komponent MIDAS. Je to opravdu vyhodne nebo dokonce nutne?
Dekuji za nazory.

Ruzne fonty v listboxu; telefonovani; stay on top

[*] Mazi <mazi(zv)all4u(tec)cz> - 15.10.2001 19:58:26

Ahojte,
mam drobnejsi problemy a moc bych prosil nekoho, kdo by vedel, jak je vyresit, aby mi napsal. Takze:
1.) lze nejak zvyraznovat casti listboxu? Jde mi o pouziti ruznych fontu v jednom radku. Napriklad aby v jednom radku bylo pouzito vice fontu (prvni slovo cervene, druhe tucne atd..)
2.) lze nejakk v kalendari u funkce bolddays predelat tucne zvyraznena data (dny) na treba cervenou barvu?
3.) potreboval bych vytocit telefonni cislo (zavolat). Proste jako mailto:ded(zv)dwe.de vyvola napsani e-mailove zpravy, exiastuje neco jako call:..?
4.) nefunguje mi parametr Stay on Top... Form je sice navrchu, ale pouze vramci aplikace. Ostatni programy jsou normalne pres to okno. Nevite, v cem by mohl byt problem?

Predem dekuji vsem, kdo napisou, jak by se dalo neco z toho vyresit.
Petr - mazi(zv)all4u(tec)cz

Jak dostat formatovany text to RichEditu (v dobe n

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2001 20:43:25

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> nejde protoze property editor je pouze pro TStrings jako plain text.
Musel by
> si napsat novy editor specialne urceny pro TRichEdit

No, svym zpusobem jsi me uklidnil:-)
Ale co treba jina komponenta? Nemas tip? Chci zobrazit nejake
(formatovane) povidani a formatovat to progamove v onCreate mi prijde
takove "nejake divne"

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

Jak na outer join?

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 21:08:45

Ahoj,
je mozne vytvorit jednim dotazem nasledujici vypis (IB6, dial.3) ?

Datum | Popis1 | Tabulka1 | Tabulka2 | Popis2
1.10. sdfsdf ajlsdjkfj jsdkflsjd jfskdfj
1.10. sdfsdf fsdfsf
2.10. dsfdff fsdfsdfff
5.10. fsdfsd fsdfsdfd fdsfdfdf fsdfsdf
atd...

Tabulka1(klic,datum,popis1);
Tabulka2(klic,datum,popis2);

Toto vytvorim pomoci OUTER JOIN obou tabulek. Navic potrebuji, aby hodnoty z
obou tabulek splnovaly nejake pravidlo (tabulka1.klic=1, tabulka2.klic=1), ale
jedine spravne reseni jsem zatim dostal uzitim GROUP BY... HAVING...
Potreboval bych vypis bez sumirovani, tj. umistit podminky nekam do WHERE,
jenomze vsechny moje pokusy zatim vyustily v nespravny vypis... neznate nekdo
spravne reseni?

Dik,
Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Kopia okna

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.10.2001 21:27:26

> Odes�latel: Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk>
> Ak vytvorim okno tymto sposobom:
> Application.CreateForm(TfrmCKonSymb,frmCKonSymb);
> tak sa okno vola frmCKonSymb,
Okno se "nejmenuje" frmCKonSymb.
Odkaz na instanci tridy TfrmCKonSymb byl ulozen do promenne frmCKonSymb.

> ale ja by som potreboval vytvorit kopiu okna s
> presne danym menom, lebo okno by malo byt presne rovnake,
var
frmCKonSymb1: TfrmCKonSymb;
frmCKonSymb1:=TfrmCKonSymb.Create(Application);

Pokud by se druhe okno melo nejak "trochu" lisit,
muzes vyuzit dedicnosti formularu a od tridy TfrmCKonSymb odvodit tridu dalsi.

Dedicnost formularu je velmi dulezita, prinasi mnoho vyhod, proto ji skolime hned na zakladnim kurzu jako jeden z prvnich prikladu!

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Distribuovanie Interbase-u

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.10.2001 21:37:19

> [...]
> musim dodat. Je jasne, ze na kazdy pocitac nebude instalovat
> server, ale soucasti dodavky by asi mel byt.
Urcite si rozumime.
Urcite musim zakaznikovi dodat instalaci InterBase.
Ja jsem jenom tvrdil, ze InterBase by se mela instalovat samostatne, pokud na pocitaci (serveru) jeste nahodou neni.
A taky jsem tvrdil, ze i ten nejprimitivnejsi uzivatel by si mel uvedomit, ze tak jako pred instalaci programu musi mit naintalovany Windows, tak v pripade klient/server aplikace musi predem naintalovat SQL server (InterBase).
V zadnem pripade bych tedy neinstaloval InterBase uzivateli tak nejak "pod rukama", aniz by o tom vubec vedel.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Ruzne fonty v listboxu; telefonovani; stay on top

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.10.2001 21:58:17

15.10.2001 Mazi:

> 1.) lze nejak zvyraznovat casti listboxu? Jde mi o pouziti ruznych
> fontu v jednom radku. Napriklad aby v jednom radku bylo pouzito vice
> fontu (prvni slovo cervene, druhe tucne atd..)

Ano, pres OwnerDraw. V ListBoxu si nastav Style na lbOwnerDrawFixed a
dopis obsah udalosti ListBox.OnDrawItem

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Acc. viol. msado15.dll (MDAC 2.6 SP1)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2001 22:02:11

From: "Dalibor Straka" <straka(zv)bo-net(tec)cz>
> [...]
> Pri uzavirani spojeni (TADOQuery) hlaska o EOF. Nainstaloval jsem
> opravdu od Borlandu (+ predchozi SP1), jedna se o Delphi 5

Ahoj,

musis stahnout jeste druhy servis pack na ADOExpress:
http://www.borland.com/devsupport/delphi/mdac26.html

Petr Vones

OT: 1001 t&t pro Delphi - doprovodne CD

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 15.10.2001 22:04:24

Myslim si, ze takto napsana kniha ma pro skutecneho programatora cenu zlata
a je uplne jedno zda je s CD nebo ne.
(Muj OCR s tim nema zadny problem.) Dulezite je, ze nekdo dokazal sebrat to,
co si kazdy programator za cas nastrada v poznamkovych souborech i na
popsanych papirech a ma tu velkorysost, ze to za smesny peniz da vsem.

Jste frajeri a spousta vyvojaru nejen v Delphi dostala svou bibli.

Kdy vyjde druhy dil?

Jarda Pospisil
JAPOS

> [...]
ale
> predpokladam, ze krom holych zdrojaku obsahuje kniha take nejake
===
> [...]

===
Myslim, ze asi nikdo nevyuzije vsechny priklady, takze z prepisovani

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.10.2001 22:04:56

Potrebujes to uvnitr programu nebo zvnejsku ?
Pokud uvnitr, staci zavolat primo proceduru, ktera se ma vykonat,
popr. pokud to mas primo treba v Edit.OnKeyDown, tak:

var
ch: char;
begin
ch := 'Q';