FileNameEdit v OpenDialogu jeste jednou

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 15.10.2001 22:56:30

Zdravim

By bylo lepsi, aby se pripona menila on-line pri zmene typu souboru z
comboboxu. Jinak samozrejme lze FileNAme po uzavreni dialogu nacist do
stringu (to uz v programu mam) a po te na nej aplikovat procedury na
doplneni pripony. To se provede, kdyz uzivatel nezvoli nic z comboboxu a
nenapis epriponu.

Pokud se problem nepodari vyresit, tak to tak udelam.

Hurricane

From: "Ing. Peter Matu#evsk�" <pmatusevsky(zv)stonline.sk>
> Pri deklaracii premennej
> Var pom1 : DCB;
> mi preklada� zahl�si chybov� hl�#ku:
> [Error] Prenos.pas(24): Constant or type identifier expected

H: THandle;
DCB: TDCB;
B: Boolean;
begin
B := GetCommState(H, DCB);

Acc. viol. msado15.dll (MDAC 2.6 SP1)

[*] Dalibor Straka <straka(zv)bo-net(tec)cz> - 16.10.2001 00:44:39

Tohle jsem prave stahoval :( Priznaky viz puvodni mail.

Borek

> Ahoj,
>
> musis stahnout jeste druhy servis pack na ADOExpress:
> http://www.borland.com/devsupport/delphi/mdac26.html
>
> Petr Vones

Dalibor Straka
straka(zv)bo-net(tec)cz
ICQ: 8454840

Mount a UnMout PGP disku s delphi ?

[*] Tom� Hol� - 16.10.2001 00:53:49

Ahoj zkouseli jste nekdo z kodu delphi pripojit a odpojit PGP disk

heslo staci, kdyz zada uzivatel

diky TH

Jak na outer join?

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 16.10.2001 07:03:12

ahoj,

asi jsem nepochopil co presne chces, z prikladu toho vypisu mi to neni
jasne, ale to muze byt tim, ze je rano ;). zkus misto sdffds pouzit
nejake smysluplne napisky a lepsi tabulku (staci tesne vedle sebe, ale
oddelit tereba strednikem.

> je mozne vytvorit jednim dotazem nasledujici vypis (IB6, dial.3) ?
> Datum | Popis1 | Tabulka1 | Tabulka2 | Popis2
> 1.10. sdfsdf ajlsdjkfj jsdkflsjd jfskdfj
> 1.10. sdfsdf fsdfsf
>
> Toto vytvorim pomoci OUTER JOIN obou tabulek. Navic
> potrebuji, ..................

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Jak na outer join?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.10.2001 07:31:52

> Datum | Popis1 | Tabulka1 | Tabulka2 | Popis2
> 1.10. sdfsdf ajlsdjkfj jsdkflsjd jfskdfj
> 1.10. sdfsdf fsdfsf
> 2.10. dsfdff fsdfsdfff
> 5.10. fsdfsd fsdfsdfd fdsfdfdf fsdfsdf
> atd...
>
> Tabulka1(klic,datum,popis1);
> Tabulka2(klic,datum,popis2);
>
> Toto vytvorim pomoci OUTER JOIN obou tabulek. Navic potrebuji, aby
> hodnoty z obou tabulek splnovaly nejake pravidlo (tabulka1.klic=1,
> tabulka2.klic=1), ale jedine spravne reseni jsem zatim dostal uzitim
> GROUP BY... HAVING...

No, nepises, na jakem serveru, ale ulohu trochu komplikuje fakt, ze
datum je v obou tabulkach, po outer joinu mas ve vysledku oba
datumy a nekdy bude jeden z nich null, takze pokud SQL server
neumi neco jako nullif (nebo jak se to jmenuje, mam prave okno)
nebo case, asi nezbyde nez sahnout po ulozene procedure, abys
dokazal zobrazit to spravne datum. Brani neco pouziti ulozene
procedury?

David Lebeda

Kopia okna

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 16.10.2001 07:48:40

> ako spravit
> kopiu. Ide mi o to aby som nemusel dva krat programovat, a nasledne
> upgradovat okna, aj napriek tomu ze medzi nimi je rozdiel akurat 5 riadkov

Ahoj
Zkus si vytvorit Frame a ten pak umisti na dve ruzna okna tak jak potrebujes.

Preji hodne zdaru
Jirka

Plochy vzhlad komponentov

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 16.10.2001 07:51:32

dobre ranko vsetkym,
mam taky "zaciatocnicky(?)" dotaz. nie zivotne dolezity, ale pre mna
zaujimavy. a sice, rad by som dal niektorym komponentam plochy vzhlad.
nejde mi o hotove komponenty, i ked ani tie nie su na zahodenie, zo
zdrojakov sa da vela naucit ;o). ide mi skor o princip vykreslovania,
ake metody volat, funkcie pouzit a podobne. jedna sa mi najma o DBGrid,
ktoreho hlavicky stlpcov ma "desia" ;o)).
vdaka vam, za vsetko co je vo mne dobre ;o)

Re[2]: Stisk <CTRL>+<ALT>+<Q>

[*] David Kraina <DKx(zv)seznam(tec)cz> - 16.10.2001 07:51:23

Bohuzel, potrebuji, aby muj program byl rezidentni a <CTRL>+<ALT>+<Q>
stiskl jinemu programu - cili venku

Objevte oranzovy svet financi a vyhrajte v soutezi s ING!
http://soutez.ing(tec)cz

OT: mailov� zpravy

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2001 08:07:44

Zdravim

Nektere maily z konference si davam do adresare konference. Poradi nekdo jak
prenest, exportovat vice zprav najednou nekam jinam. Pouzivam Outlook
Expres. Zkousel jsem Konfviev, ale nejak se mi nedarilo.

Diky za radu

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Distribuce MySQL

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 16.10.2001 08:08:28

No jak jsem si cetl licenci k mysql, tak ono to pod windows neni uplne free
(pod not MS OS je to jinak :). Presny informace najdes v dokumentaci v
kapitole:
(http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Introduction.html
#Licensing_and_Support)
1.3 MySQL Support and Licensing
A license is required if:
the application with the MySQL server. This is >>>because we view this as
linking even if it is done over the network.
a taky v
1.3.4.1 Selling Products that use MySQL
a taky http://www.mysql.com/support/arrangements/mypl.html kde je MySQL FREE
PUBLIC LICENSE
ktera ovsem neplati
This License does not apply when running "MySQL" on any Microsoft operating
system. Microsoft operating systems include all versions of Microsoft
Windows NT and Microsoft Windows.
Ono se to malo totiz vi ...
Radek
>Jak je to prosim vas s distribuci MySQL ? Jde mi o autorska prava.
>Kdyz vytvorim projekt pod Windows pracujici na MySQL, muzu normalne jenom
>pridat instalacku MySQL ?
>Nebo staci do istalacky dat odkaz na www, kde je ke stazeni ?
>e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
>ICQ: 54152896

Insert s parametrom v stored proc.

[*] J�n Drot�r - 16.10.2001 09:48:13

Mam takyto problem
potrebujem spustit v stored procedure toto:

{
CREATE PROCEDURE Import
(zv)data char(16) ,
as
EXEC('insert into cdr (data) values ((zv)data)')
}

ale Delphi zahlasi chybu " EOleException with message 'Must declare the
variable '(zv)data'

pouzivam TADOStoredProc
SQL je Microsoft SQL 7

co mam zle?
Dik

Insert s parametrom v stored proc.

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 16.10.2001 10:17:46

Neni v te komponente TADOStoredProc neco jako "Parameters" nebo "Params" ?
Tam musis zadefinovat to data a hodit tam vstupni hodnotu.

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

ICQ# : 119119215
> [...]
> }
>
> ale Delphi zahlasi chybu " EOleException with message 'Must declare the

porovnani Interbase a MS SQL 7+

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.10.2001 10:20:55

> Zdar vespolek, nemate nekdo link na nejake srovna serveru v subj. ?
> Zajimalo by me, cim se lisi..

Je tu jeden starsi, ale stale zaujimavy whitepaper:
http://www.borland.com/interbase/papers/sybasewp/
Perlickou je tam vysvetlenie, preco US Army pouzila Interbase do svojich
tankov :-)

OT : MSSQL

[*] Martin Bob�k <bobek(zv)bobek.sk> - 16.10.2001 10:30:28

Dobry den,

MSSQL 7 :
Toto je znacny offtopic, potrebujem vsak pomoct a nakopnut. Potrebujem
script ktory v databaze zmeni objectownera na nejakeho ineho ktoreho
zadam. Ako na to odkial brat zoznam objektov etc ... ?

Vopred diki,

Bobek

Insert s parametrom v stored proc.

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 16.10.2001 10:33:39

Pri exec se vytvari nove spojeni, ve kterem zacina z ciste vody a tak
nezna zadne (zv)char.
Musis napsat
EXEC('insert into cdr (data) values ''' + (zv)data + '''')

------
ing. Pavel Zilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

16.10.2001 "J�n Drot�r":
> [...]

> EXEC('insert into cdr (data) values ((zv)data)')
> }> ale Delphi zahlasi chybu " EOleException with message 'Must declare the

OT : MSSQL

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 16.10.2001 10:36:06

sp_changeobjectowner [ (zv)objname = ] 'object' , [ (zv)newowner = ] 'owner'

------
ing. Pavel Zilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

16.10.2001 Martin Bob�k:
> [...]

> script ktory v databaze zmeni objectownera na nejakeho ineho ktoreho
> zadam. Ako na to odkial brat zoznam objektov etc ... ?

MSSQL

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 16.10.2001 10:39:46

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
> prenest, exportovat vice zprav najednou nekam jinam. Pouzivam Outlook
> Expres. Zkousel jsem Konfviev, ale nejak se mi nedarilo.

Z Outlook Expressu muzes cist zpravy pres Simple MAPI, ovsem jen z root Inbox
adresare. Dale muzes zpravy pretahnout mysi do nejakeho adresare, kde se ti z
nich vytvori .eml soubory. Take lze na Internetu najit popis formatu DBX
souboru: http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoOE.htm

Petr Vones

HTMLHelp a access violation pri unload

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 16.10.2001 16:40:59

Ahoj,

pouzivam HTML Help API z Jedi. Pokud si
nastavim dynamicke zavadeni knihoven,
to je direktiva HTMLHELP_DYNAMIC_LINK,
pak mi to asi pri tretim ukonceni programu vyhodi
access violation. Na vine je procedura UnLoadHtmlHelp,
ktera se vola ve finalization v HtmlHelp.pas. Pokud tuhle
proceduru odstranim, funguje to bezchybne. Navic se
z event logu dovidam, ze se hhctlr.ocx uvolni z pameti stejne,
at uz UnLoadHtmlHelp volam nebo ne. V cem je chyba ?

A jeste neco, existuji nejake verze Windows, ve kterych
neni nainstalovany HTML Help ? Pokud ano (asi w95),
co staci doinstalovat ? IE4 ?

Radim

Opet Delphi 6 Update

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 16.10.2001 17:24:26

Na strance:

http://community.borland.com/article/0,1410,27800,00.html

je link na Delphi 6 update, snad to je tentokrat opravdu
definitivni.

Radim

Default SMTP server

[*] Ji�� Havelka����*���zY�W�#�� - 16.10.2001 18:00:16

> Ako zistim defaultny smtp server ked niektory zakaznici pouzivaju Outlook
> Express, ini Outlook aleba Exchange alebo vobec nepouzivaju MS ale
> napriklad Netscape.
>
> Ja potrebujem pomocou ICS alebo Synapse posielat maily ale nechcen
> otravovat uzivatela aby zadal SMTP server. Viete mi poradit ako na to ?

Tak to posli primo na konecny smtp server. Podle emailu (casti za (zv)) si v
DNS
nasjdi prislusny MX zaznam(y).

Problem bych videl v prostredich, kde nema prislusny pocitac pristup primo
do
internetu (ale napr pouze na MS Exchange server), ale to je jine zadani
ulohy.

S pozdravem Jiri Havelka

problem s databazou access 2000

[*] Tumaj <tumaj(zv)pobox.sk> - 16.10.2001 19:28:01

Zdravim vsetkych,

mam problem s databazou ACCESS pouzivam BDE vo WIN 95, WIN98, WIN NT, WIN
2000 na pristup na databazu ACCESS 97 doteraz bolo vsetko OK. Prvy
problem je Access 2000 DBE nepodporuje ACCESS 2000. Da sa to nejako
vyriesit ? Dalsi problem sa vyskytol ak nebol na pocitaci naistalovani
ACCESS ? Ako je to so sirenim DAO a jeho verziami ( 3.5 Access 97 a 3.6
Acces 2000 ). Nebolo by kvoli univerzalnosti lepsie pouzit ODBC na
ACCESS ? Uz hladam dost dlho nejaku ucelenu odpoved v konferencii, toto
volim ako poslednu moznost.

prijemny den vsetkym praje miro

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

prehrani zvuku WAV

[*] ing. V�t Jur�sek - 16.10.2001 19:36:59

[P��loha v souboru: V�t Jur�sek.vcf]
jak co nejlepe (nejspolehliveji) prehrat zvuk WAV a pritom mit moznost
kontrolovat, zda uz prehravani daneho zvuku skoncilo a pripadne v jake jeho
casti prehravani je.
nechtel bych pouzivat media player.

diky
VJ
D4standart

OT: 1000 T&T

[*] ing. V�t Jur�sek - 16.10.2001 19:39:07

[P��loha v souboru: V�t Jur�sek.vcf]
Dnes jsem si koupil knihu 1001 T&T, zhruba jsem si ji probehnul a muzu pet
pouze chvalu - vypada to velmi dobre.
Minimalne trosku odlehci konferenci spoustou opakujicich se beznych dotazu.
VJ

problem s databazou access 2000

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2001 20:42:34

From: "Tumaj" <tumaj(zv)pobox.sk>
> Prvy problem je Access 2000 DBE nepodporuje ACCESS 2000. Da sa to nejako
> vyriesit ?

Ahoj,

Da, pouzivat veci k tomu ucelu k jakemu byly vytvoreny. To znamena (jednou pro
vzdy) zapomenout na BDE a v pripade Accessu pouzit ADO.

Petr Vones

Ako vola� GetCommState v Delphi 5.0

[*] Ing. Peter Matu�evsk� <pmatusevsky(zv)stonline.sk> - 16.10.2001 23:17:05

�akujem ve�mi pekne, ide to bez chyb.

Matu#evsk�

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
D�tum: 16. okt�ber 2001 0:32
Predmet: Re: Ako vola# GetCommState v Delphi 5.0

>From: "Ing. Peter Matu#evsk�" <pmatusevsky(zv)stonline.sk>
>
>Ahoj,
>
>procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
>var
> H: THandle;
> DCB: TDCB;
> B: Boolean;
>begin
> B := GetCommState(H, DCB);
>end;
>
>Petr Vones

TFrame v runtime

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 17.10.2001 05:08:39

> [...]
> pridanim poradoveho cisla:
>
> MyFrame := TMyFrame0.Create(Self);
> MyFrame.Name := MyFrame.Name+IntToStr(FCounter);

nebo si ten Frame priradis na jiny objekt - Self nahradis jinym umistenim -
napr.:
MyFrame := TMyFrame0.Create(ScrollBox1);

samozrejme v Destroy nezapomen
MyFrame := nil;

a jestlize v tom Frame mas nejake dynamicky vyrobene objekty - napr.: Edit,
tak
v Destroy nezapomen

with MyFrame do
for i := 0 to high(Edit) do Edit[i].Free;
MyFrame := nil;

Pavel ZIDEK

Jak dostat formatovany text to RichEditu (v dobe n

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.10.2001 07:10:00

> Musel by
> >
> No, svym zpusobem jsi me uklidnil:-)
> Ale co treba jina komponenta? Nemas tip? Chci zobrazit nejake
> (formatovane) povidani a formatovat to progamove v onCreate mi prijde
> takove "nejake divne"

A neslo by to povidani napsat v necem externim, treba ve Wordu,
ulozit do rtf souboru a ten pak v richeditu zobrazovat? Jiste by se
nasla i cesta, jak to povidani jiz v rtf mit treba i v resource, ale o
tom nic nevim.

David Lebeda

Jak na outer join?

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 17.10.2001 08:04:42

Ahoj,

jakto, ze dva radky maji stejne datum? Podle ceho jsou spojeny? Tezko se
da pomoci, kdyz nejsou znamy kriteria...

> [...]
>
> Datum | Popis1 | Tabulka1 | Tabulka2 | Popis2
> 1.10. sdfsdf ajlsdjkfj jsdkflsjd jfskdfj

opakovane (vnorene) spustanie funkcie z udalosti

[*] iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 17.10.2001 08:04:23

dobre ranko

da sa nejak zabranit tomu, aby ked mi nejaka funkcia napojena na udalost
(ktora moze nastat hocikedy a to aj velmi rychlo za sebou) spustala inu
funkciu viac krat "naraz"? robi mi to tu problemy ze sa zacne vykonavat kod
nejakef funkcie ked sa este nedokoncil ten isty kod pred chvilkou.

musim si to asi nejak lockovat, ze?

opakovane (vnorene) spustanie funkcie z udalosti

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.10.2001 08:08:52

> [...]
> spustala inu funkciu viac krat "naraz"? robi mi to tu problemy ze sa
> zacne vykonavat kod nejakef funkcie ked sa este nedokoncil ten isty

Nestacila by globalni boolean promenna, kterou by prislusna
funkce na zacatku otestovala, pokud by byla true, tak exit, jinak
nahodit a na konci funkce zase shodit?

David Lebeda

Jak dostat formatovany text to RichEditu (v dobe n

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 17.10.2001 08:21:18

To muzes.
Napis si to v tom samem RTF editoru, dej SaveAs...
Tam se Ti vygeneruje text vcetne formatovani, staci to prenest do
zdrojaku a dostat do znovu v runtime do editoru.
Pro zapis do RTF mam nasledujici proceduru (ARTFText je prave vcetne
toho formatovani)

procedure TPSRichEdit.SetRTFText(ARTFText: string);
var
AMyStream : TMemoryStream;
ABuf : PChar;
begin
AMyStream := TMemoryStream.Create;
try
GetMem(ABuf, Length(ARTFText) + 1);
StrPcopy(ABuf, ARTFText);
AMyStream.write(ABuf^, Length(ARTFText));
FreeMem(ABuf);
AMyStream.Position := 0;
Self.Lines.LoadFromStream(AMyStream);
Self.Modified := False;
Self.ClearUndo;
finally
AMyStream.Free;

------
ing. Pavel Zilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

17.10.2001 Lebeda David:

> [...]
> tom nic nevim.

> David Lebeda

opakovane (vnorene) spustanie funkcie z udalosti

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 17.10.2001 09:18:41

Ja to riesim jednoduchym semaforom:

var semafor: boolean = false;

function blabla...
begin
if semafor then exit;
semafor := true;
... //ak sa tu nejakym sposobom zavola znovu tato funkcia, tak kedze je
semafor = true, hned na zaciatku sa ukonci
semafor := false;

> [...]
> nejakef funkcie ked sa este nedokoncil ten isty kod pred chvilkou.

opakovane (vnorene) spustanie funkcie z udalosti

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2001 09:37:20

Ja to resim nasledovne :

udalost treba pro seriovy port OnData (prijem dat) :

procedure ComData;
begin
Com.OnData := nil; // zadna procedura, pokud prijdou data ... uschovaji
se v bufferu
// nejake ulohy
Com.OnData := ComData; // Znovu nastavim, proceduru, pro odchyt dat
end;

> [...]

kod
> nejakef funkcie ked sa este nedokoncil ten isty kod pred chvilkou.

Interbase na win SMB serveru

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 17.10.2001 10:02:50

Zdravim vsechny

Nema nekdo z vas zkusenosti s instalaci a provozem IB6 na terminalovem
serveru bezicim na Win SMBserver.
Zajima me predevsim jak to nainstalovat, aby se to spustilo pouze jednou a
vsechny terminaly se k nemu konektovali.

diky

Pavel Bares

Kolecko mysi

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2001 10:07:05

Pro zobrazeni dat nepouzivam grid, ale form na kterem mam DBEdity navazane
na DataField databaze.Posun po jednotlivych zaznamem klavesami PageUp,
PageDown neni problem osetrit. Jak ale osetrit kolecko mysi abych dosahl
stejneho vysledku?

Diky za radu

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

1000 T&T

[*] VASEK STEPAN <vaseks(zv)stp(tec)cz> - 17.10.2001 10:11:26

Ahoj,
muzu se zepata na autora, nebo vydavatele

Diky

Stepan Vasek

Od: "Pavel ZIDEK" <delphi(zv)kopr(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 18. ��jna 2001 4:45
P�edm�t: Re: Prepinani mezi kodem a programem pri ladeni

> Zdravim,
> mi to taky vadi, proto si porizuji druhy monitor na jednom PC.
> Pavel ZIDEK

Jak na outer join?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.10.2001 07:12:05

> [...]
>
> Jestli muzu poprosit, zajimalo by me reseni, jak to vyresit jedinym
> dotazem (tj. 2x left join, je-li to mozne)?

IMHO to v jednom dotazu nelze realizovat. Jednak kvuli datu, jak
uz jsem psal drive a pak take kvuli tomu, ze pozadovana operace
neni join.

Protoze vsechny hodnoty "klice vysledku", tj. vozidlo a datum,
nejsou obsazeny v jedne tabulce, nelze pouzit left join, ale muselo
by jit o full join. Jak vypadal Tvuj stavajici pokus? Z ktere tabulky
chces do selectu dat datum? Nekdy to bude z prvni, nekdy z
druhe, podle toho, kde je nenulove. A dal. Bude-li obsah tabulek
pro jedno vozidlo takovyto:

Tabulka1

Datum Popis
1.10. aaa
1.10. bbb

Tabulka2

Datum Popis
1.10. ccc
1.10. ddd

Tak jakymkoli joinem podle data vzniknou 4 zaznamy a to neni to,
co potrebujes.

David Lebeda

Multiple UNIQUE

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 18.10.2001 08:47:07

> [...]
> TenSloupec) ),
> take podobny trigger, ale problem je v tom, ze pokud provadim

neslo by to v triggeru after insert?

[...]

Zjisteni zda existuje alias pro databazi

[*] Martin Kr�kora <krakora(zv)prvnielektro(tec)cz> - 18.10.2001 10:11:33

Zdravim
potreboval bych poradit, jak zjistit v programu zda uz existuje alias
databaze. Potrebuju to pro program, kde chci alias vytvorti pokud jeste
neexistuje.
Predem diky za kazdou radu.

Delphi5 a dalkove ovladani

[*] Mirek <DMiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2001 10:14:11

ahoj,

mam takovy dotaz. Vlastnim TV kartu AverMedia TV Capture98 z dalkovym
ovladanim. Toto ovladani umi fungovat (pri vypnutem TV) jako mys.
Chtel bych se zeptat jestli - a jak - by slo v delphi5 vyuzivat toto
dalkove ovladani pro obsluhu nejake aplikace.

predem diky za kazdy namet.

Mirek
Drancak

Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

DCOM a rusenie padlej konekcie

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 18.10.2001 12:11:52

Hi,
uz si to presne nepamatuju, ale tak se mi zda, ze server z D5 nesel
preklopit do D6. Musel jsem ho udelat znovu. Mozna je cela vnitrni struktura
predelana.

K nastaveni dcomcnfg, moc detailne to zatim neznam. Mam to ted nastavene
takto, s jinymi hodnotami to nechtelo jet:
Vzchozi uroven overeni: neni
vychozi uroven zosobneni: zosobnit
umisteni: na tomto pc a nazev
identita: interaktivni uzivatel
udelal jsem skupinu a tu priradil do pristupovych prav, spousteci skupina a
konfiguracni prava.

Jeste se vratim k tomu threadu, pokud ho spustim v create, probehne ok ale v
execute vzhodi hlasku: Variant is not a an array. Ani na serveru se
nevytvori novy remotedatamodul. Mohl bych poprosit o maly prikladek tohoto
threadu?> -----Original Message-----
> To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> Subject: Re: DCOM a rusenie padlej konekcie

> Pouzivam zatial D5. Nieco ako TConnectionBroker by som potreboval
> (ale v D5

Volanie WIN32 API z Delphi

[*] J�n Drot�r - 18.10.2001 12:55:15

Potrebbujem sledovat zmeny v adresari.
WIN32 na to ma volanie FindFirstChangeNotification alebo nieco take
Ako sa to pouziva Z Delphi?

Dik

DCOM a rusenie padlej konekcie

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 18.10.2001 13:10:31

> [...]
> execute vzhodi hlasku: Variant is not a an array. Ani na serveru se
> nevytvori novy remotedatamodul. Mohl bych poprosit o maly prikladek tohoto

Napriklad TAKTO:

TClientThread = class(TThread)
private
// nejake vlastne struktury
FConnectionAttr: TConnectionAttribs;
FOpened: boolean;
protected
FLastError: string;
FThreadClientDM: TClientDM;
public
constructor Create(CreateSuspended, FreeOnDestroy: boolean;
ConnectionAttr: TConnectionAttribs);
destructor Destroy; override;
// vlastne funkcie na ovladanie konekcie
function OpenThreadConnection: boolean;
procedure CloseThreadConnection;
end;

(***************************************************************************
***)

constructor TClientThread.Create(CreateSuspended, FreeOnDestroy: boolean;
ConnectionAttr: TConnectionAttribs);
begin
inherited Create(CreateSuspended);
// toto je dolezite
FreeOnTerminate := FreeOnDestroy;
// ostatne su vlastne struktury
FLastError := ''; FOpened := False;
FConnectionAttr := TConnectionAttribs.Create;
FConnectionAttr.Assign(ConnectionAttr);
end;

destructor TClientThread.Destroy;
begin
// taka kontrola - co ked zabudnem volat CloseThreadConnection
if FOpened then CloseThreadConnection;
FConnectionAttr.Free;
inherited Destroy;
end;

function TClientThread.OpenThreadConnection: boolean;
begin
// pri TCP/IP konekcii nie je treba inicializovat
{$ifndef SOCKETSERVER}
CoInitialize(nil);
{$endif}
// toto je TDataModule na ktorom je polozeny TDCOMConnection
FThreadClientDM := TClientDM.Create(nil);

// nejake nastavenia ktore pre tento priklad nie su podstatne
AssignClientDM(FThreadClientDM);
FOpened := True;
FThreadClientDM.ConnectionAttr._ThreadConnection := True;

// no a v tejto funkcii sa vola TDCOMConnection.Connected := True
// este predtym sa vyplni MENO POCITACA kde je SERVER zo nejakych struktur
FThreadClientDM.OpenConnectionToServer;

// tu sa testuje a potom sa otvara DB a robi LOGIN - ale to je uz
nepodstatne
Result := FThreadClientDM.Connected;
Result := Result and
FThreadClientDM.OpenDatabaseConnection(FConnectionAttr._ClientAlias,
FConnectionAttr._ClientLogName, FConnectionAttr._ClientDBName);
Result := Result and
(FThreadClientDM.LoginToDB(FConnectionAttr._ClientRec._UserName,
FConnectionAttr._ClientRec._PassWord) = Err_NoError);
end;

procedure TClientThread.CloseThreadConnection;
FThreadClientDM.LogOutFromDB;
FThreadClientDM.CloseDatabaseConnection;
// tu sa vola TDCOMConnection.Connected := False
FThreadClientDM.CloseConnectionFromServer;
finally
// cely TDatamodule a s nim TDCOMConnection sa zrusi
FThreadClientDM.Free;
AssignClientDM(nil);
FOpened := False;
{$ifndef SOCKETSERVER}
CoUninitialize;
{$endif}

Jan Grman
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

Volanie WIN32 API z Delphi

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 18.10.2001 13:27:44

funkce a procedury WinAPI se volaji primo

Martin Ben

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: J�n Drot�r [mailto:jan_drotar(zv)mbc.sk]
Odesl�no: 18.10.2001 12:55
Komu: delphi
P�edm�t: Volanie WIN32 API z Delphi

Potrebbujem sledovat zmeny v adresari.
WIN32 na to ma volanie FindFirstChangeNotification alebo nieco take
Ako sa to pouziva Z Delphi?

Dik

Distribuce MySQL

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 18.10.2001 13:48:47

Dne st 17. ��jen 2001 19:45 jste napsal(a):
> [...]
> zdarma a tedy slouzi
> spise pro vyuku uzivatelu, tedy non commercial vyuziti.

Prave sem si (jen zbezne) prosel licenci (jestli nahodou neuzivam mysql
nelegalne) a dle meho prekladu te casti ktere asi mas na mysli:

If you use MySQL in a commercial context such that you profit by its use, we
ask that you further the development of
MySQL by purchasing some level of support. We feel that if
MySQL helps your business, it is reasonable to ask that you
help MySQL. (Otherwise, if you ask us support questions,
you are not only using for free something into which we've put a
lot a work, you're asking us to provide free support,
too.)

BYS MEL NEJAK PRISPET/ZAPLATIT pokud na ni profitujes, ale dle licence
NEMUSIS. Platit se musi pripadech ze ji distribujes se svym ne free programem
a pod..
S cimz mi nezbyva nez souhlasit - je to fakt dobrej SQL server a za celkem
prijatelne penize ... i kdyz par veci by se mohlo dodelat ;-).

--
Best Regards,

David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

SQL a INSERT INTO

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 18.10.2001 13:49:37

caute,

mam prikaz pro sql v nasledujici podobe :
insert into tab1new (ean,suma_mnoz,suma_nc) select * from tab2 where
[ean]<>''
ktery mi prevede vsechny zaznami vyhovujici podmince where z tab2 do
tab1new, preoblem je
ale vtom ze tech tabulek je radove stovky a pokazde maji jine nazvy sloupcu,
otazka zni
nasledovne, je mozne tento insert nejak zevseobecnit, tak abych nemusel
porad do zavorky
vyjmenovavat vsechny nazvy sloupcu ?
poznamka na zaver pocet sloupcu tab1new je vzdy vetsi nez u tab2, vsechny
sloupce ktere jsou v tab2 jsou i v tab1new

DIK

scrollbar

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 18.10.2001 14:03:10

Dobry den,

nevite nekdo jak kreslit scrollbary (napr. v MemoBox, TreeView, atd) ve
vlastni rezii.

Distribuce MySQL

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 18.10.2001 14:26:17

At se divam jak se divam - PostgreeSql jsem nasel pouze pro Linux

a jeste k puvodnimu...
selskym rozumem, pokud dodam moji aplikaci stavici na MySQL s dodatkem, ze
pracuje s SQL serverem na Linuxovske stanici, tak je to OK.
Instalacku (linuxovou) dodam a nebo ne.

A pro win muzu dodat ze si ji uzivatel musi za poplatek event. poridit sam.
(plis link kde ji sezene)

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz

konverze graf. formatu

[*] Jirka Kr�l jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 18.10.2001 14:30:11

Nevite nahodou nekdo o nejake (free) knihovne(DLL), ktera by umela prevadet
graficke formaty, konkretne potrebuji z WMF(EMF) do BMP, dik

[...]

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 18.10.2001 14:44:59

> Potrebbujem sledovat zmeny v adresari.
> WIN32 na to ma volanie FindFirstChangeNotification alebo nieco take
> Ako sa to pouziva Z Delphi?

Podivej se napr. tady:
http://groups.google.com/groups?selm=6a2rg2%24j2u9%40forums.borland.com

T.

DCOM a rusenie padlej konekcie

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 18.10.2001 14:45:22

jeste jedna mala poznamka, kdyz spustim tvuj program z D6 tak hned na
zacatku spadne.
ntdll.dbgBreakPoint
77FA018C CC int3
77FA018D C3 ret
application.Run
0046CC58 A1E4E14600 mov eax,[$0046e1e4]

a pak jede dal
alda

help cesky

[*] Marek Soukup <code(zv)btt(tec)cz> - 18.10.2001 14:54:06

Sakra, netusil jsem, ze tvorba helpu je takova ducharina. Ted se mi objevilo
u nekterych odstavcu jakesi poradove cislo odstavce. Vubec nevim proc. Kdyz
si hraju se stylem odstavce tak se to meni, ale odstranit se mi to
nepodarilo.
Nesetkal jste se s tim nekdo ? Ja vim, ze to s Delphi primo nesouvisi, ale
jiste jste nekdo nejaky help museli napsat.

S pozdravem
Marek Soukup

help cesky

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 18.10.2001 15:04:16

Marek Soukup dne 18 Oct 2001 v 14:54:

> [...]
> odstranit se mi to nepodarilo. Nesetkal jste se s tim nekdo ? Ja vim,
> ze to s Delphi primo nesouvisi, ale jiste jste nekdo nejaky help

Setkal, delalo mi to, kdyz jsem mel RTF vytvorene ve Wordu 97. Nejakym
zahadnym zpusobem se tam vnutilo cislovani, myslim, ze bylo nadefinovane
u nejakeho stylu (coz vzniklo jaksi samo). Po prechodu do Wordu 6 se
darilo mnohem lepe.

Karel Rys

MIDAS a DCOM

[*] Ing. Jarom�r Sola� <solar(zv)magion(tec)cz> - 18.10.2001 15:09:34

Ahojte,
zkousim jednoduchou MIDAS DCOM aplikaci. Kdyz umistim servrovou aplikaci na
jiny cisty pocitac, tak se z klienta nemuzu na nej dostat. Hlasi to "Access
is denied". Zkusel jsem vsemozne nastavovat ten server pomoci dcomcnfg dle
rad v historii konference, ale nic nepomohlo. Pokud pouziji
SocketConnection, tak to pracuje. Neporadil by mi nekdo?

Client: NT4 SP5, D5Ent + SP2
Server: NT 4 SP5 ("Default Authentication Level" na "none", "Default
Impersonation Level" na "Impersonate")

Jaromir Solar

Ruzne fonty v listboxu; telefonovani; stay on top

[*] Mazi <mazi(zv)all4u(tec)cz> - 18.10.2001 15:11:17

Ahojte,
moc vas prosim o radu s nasledujicim problemem:
nefunguje mi parametr Stay on Top... Okno se sice zobrazuje nad vsemi
ostatnimi okny, ale pouze vramci programu - nezobrazuje se pres okna
ostatnich programu. Pouzivam Delphi 4, okno, ktere ma nastaveno formstyle :=
fsStayOnTop, zobrazuji primo z "main formu" pres form.showmodal. Nevite, v
cem by mohl byt problem?
Predem diky za radu.

Petr - mazi(zv)all4u(tec)cz

TStringStream.Seek

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 18.10.2001 15:11:34

var a : Integer;
Stream : TStringStream;
begin
Stream.Position := 0;
a := Stream.Seek(123123123,soFromBeginning);
end;

Snazim sa najst moje "magic number" v Stream-e, ale vzdy mi vrati hodnotu Stream.Size

Ked si dam Stream zobrazit napr do Mema, tak tam to cislo je.

V com robim chybu?

jozo

SQL a INSERT INTO

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.10.2001 15:15:31

> [...]

> poznamka na zaver pocet sloupcu tab1new je vzdy vetsi nez u tab2,
> vsechny sloupce ktere jsou v tab2 jsou i v tab1new

Rekl bych, ze na urovni SQL moc neuspejes, ale v kodu v Delphi
by se jiste dal napsat obecny sestavovac takoveho dotazu - treba s
pouzitim vlastnosti Fields zjistit sloupce z Tab2 a vyjmenovat je do
insert prikazu.
Nevim, jestli to je to, co chces slyset.

David Lebeda

MIDAS a DCOM

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 18.10.2001 15:32:37

DCOM pouziva viac prava systemu.
- povol ucet GUEST !! - to zvycajne chyba
- v DCOMCNFG pre dany COM objekt nastav na zaciatok vsetky "permisions" na
"custom" a pre "everyone"
- identitu uzivatela COM objektu nastav na Interactive User
Ak som na nic nezabudol - to stacilo.

JaNo.
-----------------------------
Jan Grman
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

> [...]
> rad v historii konference, ale nic nepomohlo. Pokud pouziji
> SocketConnection, tak to pracuje. Neporadil by mi nekdo?

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 18.10.2001 15:46:30

> From: Jirka Kr�l jr.
>
> Nevite nahodou nekdo o nejake (free) knihovne(DLL), ktera by
> umela prevadet
> graficke formaty, konkretne potrebuji z WMF(EMF) do BMP, dik

Na to nepotrebujes zadnou knihovnu,
staci jednoducha procedurka:

var Bmp: TBitmap;
Picture: TPicture;
begin
Picture := TPicture.Create;
Picture.Metafile.LoadFromFile('...');

Bmp := TBitmap.Create;
Bmp.Width := Picture.Width;
Bmp.Height := Picture.Height;
Bmp.Canvas.Draw(0, 0, Picture.Metafile);
Bmp.SaveToFile('...');

Picture.Free;
Bmp.Free;

TStringStream.Seek

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 18.10.2001 16:00:29

>Snazim sa najst moje "magic number" v Stream-e, ale vzdy mi vrati hodnotu
Stream.Size

Pises "snazim sa najst..." neviem ci ta presne chapem, ale Seek() nerobi
"vyhladanie", ale zmeni aktualnu poziciu na zadanu poziciu?!

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> Potreboval bych ulozit cely objekt ulozit do databaze, ale nevim jak.
> Jde vlastne o binarni data. Muj objekt je docela, rozsahly a jeho data
jsou tvorena dynamicky, takze se mi to nechce kouskovat na jednotlive
string,integer atd.

V pripade ze v ulozenych datach nepotrebujes vyhladavat tak je to jednoduche
a mozes ho ulozit do Blobu, ak sa vie zapisat do streamu. Ak nie budes
musiet napisat metody LoadFromStream a SaveToStream na objekte.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

TStringStream.Seek

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 18.10.2001 16:04:24

Chybu robis priam zasadnu. Snazis sa pouzit funkciu Seek na to na co vobec
nie je urcena. Lepsie si precitaj help. Funkcia Seek sluzi na nastavenie
pozicie akehosi imaginarneho kurzora v stream-e, nie na vyhladavanie. To co
si napisal urobi presne to iste ako keby si napisal

Stream.Position := 123123123;

Dokonca, ked pozries do zdrojakov, tak property Position vyuziva prave
funkciu Seek.

To co chces je vlasne vyhladanie konkretneho retazca v stream-e. Urobit sa
to da napr. takto:

var a : Integer;
Stream : TStringStream;
begin
a := pos('123123123', Stream.DataString);
if a>0 then
Stream.Position := a-1
else
ShowMessage('nenasiel som...');
end;> -----Original Message-----

TStringStream.Seek

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 18.10.2001 16:16:13

> [...]
Stream.Size

> Ked si dam Stream zobrazit napr do Mema, tak tam to cislo je.

Cau,

Seek nema za ulohu hladanie hodnot v streame, je to metoda, ktora sposobi
posun pozicie (Position). Konkretne Ty si ho poziadal, aby sa presunul na
poziciu 123123123 od zaciatku. Predpokladam, ze Tvoj string nie je taky
velky, takze sa presunul iba na koniec. Implementacia TStringStream.Seek
vyzera takto:

function TStringStream.Seek(Offset: Longint; Origin: Word): Longint;
begin
case Origin of
soFromBeginning: FPosition := Offset;
soFromCurrent: FPosition := FPosition + Offset;
soFromEnd: FPosition := Length(FDataString) - Offset;
end;
if FPosition > Length(FDataString) then
FPosition := Length(FDataString)
else if FPosition < 0 then FPosition := 0;
Result := FPosition;
end;

Hladanie hodnoty v streame nie je 'dodane', musis si to napisat sam. Ale v
Tvojom pripade mam pocit, ze vobec nepotrebujes stream.

> Ked si dam Stream zobrazit napr do Mema, tak tam to cislo je.

Z tohto mam podozrenie, ze hladas poziciu substringu '123123123' a nie
hodnoty 123123123, je to tak? V tom pripade Ti staci pouzit funkciu Pos:

var
I: Integer; S: string;

I := Pos('123123123', S);

Mozno by som vedel poradit viac, keby si prezradil, o co sa snazis.

INSERT objektu do databaze

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 18.10.2001 15:48:24

[...]

Jaroslav Blazek
Access-IT Ceska Lipa
+420605/813644

SQL a INSERT INTO

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 18.10.2001 17:04:36

On 18 Oct 2001, at 13:49, kuchar(zv)unicodesys(tec)cz wrote:
> [...]
> poznamka na zaver pocet sloupcu tab1new je vzdy vetsi nez u tab2,
> vsechny sloupce ktere jsou v tab2 jsou i v tab1new
Kdyby se to dalo nejak obejit aby byl stejny pocet sloupcu tak
mozna ano. Nezkousel jsem to ale samotny
INSERT INTO tabulka VALUES (...)
cili bez seznamu sloupcu je v poradku. Ale prave jen kdyz v
seznamu hodnot jich je prave tolik jako sloupcu v tabulce a v
odpovidajicim poradi. Takze zkusit
INSERT INTO tabulka SELECT * ...
kdyz * bude reprezentovat presne pocet sloupcu v tabulce
"tabulka".

Z.Kalhous

Zachyceni SQLCODE - doplneni

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 18.10.2001 17:15:35

Jeste doplnuji konfiuraci

D5 Prof , SP1 . IBX463 , FB 1.0.0.338 beta 2 , WIN 2000

[...]

jakehokoliv hlaseni

> [...]

FROM C_JIDLA
WHERE CISLO_JIDLO = :IDENT_CISLOJIDLO
INTO :DRUHJIDLO, CISLOJIDLO,:NAZEVJIDLO, :CENAJIDLO, :MJJIDLO

[*] Mirek Melichar <mirek(zv)psi(tec)cz> - 18.10.2001 20:21:37

> neslo by to v triggeru after insert?

Bohuzel, ten select vzdy vidi jen data, ktera byla v tabulce pred zacatkem
transakce, prip. vlozena behem ni. Data, ktera byla vlozena v jine
transakci (ktera zacala po zacatku aktualni transkace) nevidi. Proto mi
dovoli vlozit do databaze vice zaznamu nez pozaduji a po commit obou
transakci jsem neprijemne prekvapen - limit duplicitnich zaznamu je
prekrocen. Problem je tedy stale otevreny...

--MM

Distribuce MySQL

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 18.10.2001 23:12:34

> [...]
>
> BYS MEL NEJAK PRISPET/ZAPLATIT pokud na ni profitujes, ale dle licence
> NEMUSIS. Platit se musi pripadech ze ji distribujes se svym ne free

"ask" sa podla slovnika, co mam preklada ako 1. pytat sa na, 2. ziadat,
pozadovat o co, 3. pozvat. Teda mne to vychadza tak, ze na komercne
pouzitie sa POZADUJE zakupenie ...

Erik

Validace jmen pri ukladani souboru na sdileny disk

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.10.2001 00:10:46

Zdravim.
Trapi mne jeden problem (mozna je neresitelny).
Napsal jsem sluzbu, ktera v pravidelnych intervalech zkontroluje obsah
adresare na lokalnim serveru s obsahem na vzdalenem serveru u providera a
pokud najde nejake rozdily provede synchronizaci obou adresaru. Vse funguje.
Trapi mne ale to , ze uzivatele obcas pouziji pro nazev souboru nektere
znaky (diakritika a pomlcka), ktere z duvodu urciteho omezeni na strane
vzdaleneho serveru (linux) a mechanismu odesilani souboru nejdou odeslat.
Resim to tedy tak, ze soubor prejmenuji a teprve po te odeslu. To ovsem do
jinak hezkeho systemu vnasi samozrejme problemy, protoze uzivatel ulozi
spatne pojmenovany soubor a ten je treba za hodinu zmenen a uzivatel o tom
nevi.

Idealni by samozrejme bylo dat vedet jiz operacnimu systemu, ze ma spatne
pojmenovane soubory odmitnout.
Jde to nejak ?.
Uvitam i jine napady jak to vyresit.
Prostredi : Na Windows 2000 SERVER (ActiveDirectory) je sdileny adresar
na ktery pristupuji uzivatele ze stanic s OS W2000 Prof.

Predem dik

Ludek

Distribuce MySQL

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 19.10.2001 07:45:34

Ja tomu textu rozumim takto:

Pokud komercne pouzivate MySQL a vydelavate na jeho pouzivani, mohli by jste
podporit dalsi vyvoj zakoupenim nejakeho stupne podpory....

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
>
> "ask" sa podla slovnika, co mam preklada ako 1. pytat sa na, 2. ziadat,
> pozadovat o co, 3. pozvat. Teda mne to vychadza tak, ze na komercne

Multiple UNIQUE

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.10.2001 07:53:21

> [...]
> commit obou transakci jsem neprijemne prekvapen - limit duplicitnich
> zaznamu je prekrocen. Problem je tedy stale otevreny...

Nesleduji tuto diskusi od zacatku, takze nevim, v cem presne je
problem, ale predpokladam, ze transakce maji nastaveno Read
commited (po dvojkliku na transakci). To ale skutecne neresi
situaci, kdy jsou soucasne otevrene necommitovane dve takove
transakce. Tam by asi bylo potreba sahnout po vyssi urovni izolace
nez read commited (nevim ted, jak se to jmenuje, snad Table
Stability) - samozrejme jen pro transakce, v nichz bezi takoveto
haklive zalezitosti, takze ostatni prace probihaji v transakci s
beznou urovni izolace.

Pokud jsem mimo, tak sorry.

David Lebeda

Chyba v GDI32.dll

[*] <delphi(zv)zvlauto.sk> - 19.10.2001 08:09:17

Zdravim,

Moj problem spociva v tom, ze aplikacia mi fungovala vporiadku, ale dnes sa
jej nechce z neznamej priciny spusit. V Delphi prejde kompilacia vporiadku
ale pri spusteni vypise toto:
Project ZberUdajov.exe raised exception class EAccessViolation with message
'Access violation at adress 77F576D4 in module GDI32.DLL' Read of adress....
Co s tym?

Chyba v GDI32.dll

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.10.2001 08:15:59

> [...]
> ZberUdajov.exe raised exception class EAccessViolation with message
> 'Access violation at adress 77F576D4 in module GDI32.DLL' Read of

Podle meho nazoru to muze mit dve priciny.

1) Chyba je v aplikaci - pouziti postupu, ktery treba za urcitych
podminek funguje spravne a najednou ty podminky neplati. Musel
bys trasovanim zjistit, kde je problem.

2) To jsem nedavno primo videl na sve aplikaci - opravdu nejak
zvlastne naborene Windows. V mem pripade vsechny aplikace
fungovaly dobre, jen ta moje okamzite po OnCreate volala
OnActivate, aniz k tomu byl sebemensi duvod - a to vyvolalo
samozrejme access violation. Pocitac byl puvodne napaden virem
a po odvirovani se delo toto. Po reinstalaci Windows bylo vse v
poradku.

David Lebeda

Mouse Microsoft InteliPoint optical

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.10.2001 09:44:34

Zdrav�m a m�m dal#� poznatek chov�n� genere�toru Sinea versus mouse s
kole�kem.

Na notebboku Assus PIII 800MHz s mouse Microsoft PS/2 s koleckem a klasickou
kulickou + Windows 98 chod� posun po strance pomoci kolecka bez problemu a
nedochazi ani k "odstaveni" klaves PageDown, PageUp a kurzorovych sipek.

Jinak se priklanim k nazoru pana Zity. Tento zpusob posunu stranky po
obrazovce a odrolovani na dalsi stranku je prirozeny a vetsina uzivatelu ho
nevedomky pouziva v aplikaci Office.

S pozdravem

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

seznam vsech formu

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 19.10.2001 10:04:39

Hi,

nevite jak najit form v aplikaci a vytvorit ho? Jde o ty formy ktere nejsou
automaticky vytvorene.

alda

problem s TIBEvents

[*] <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz> - 19.10.2001 10:52:19

dobry den,

mam cyklus ve kterem pridavam zaznamy do DB. pokud jich pridam napr. 5 (za
kazdym z nich provedu commit), IB mi posle event o pridani zaznamu jen 2x.
ja vsak potrebuji, abych dostal event pri kazde zmene. pripada mi, ze to je
nejake omezeni IB serveru. lze to omezeni nejak odstranit? existuje jine
reseni jak, ziskat prehled o VSECH provadenych zmenach v DB?

s pozdravem, v. sykora

problem s TIBEvents

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.10.2001 10:55:02

> [...]
> (za kazdym z nich provedu commit), IB mi posle event o pridani zaznamu
> jen 2x. ja vsak potrebuji, abych dostal event pri kazde zmene. pripada

S eventy jsme nemeli nikdy tyto problemy, takze si myslim, ze
problem na serveru nebude. Musis ale napsat vic podrobnosti,
napr. jak a odkud eventy posilas a pak neco o tom, co s nima dals
ve sve aplikaci. Nemuze byt treba problem v tom, ze driv nez
skonci obsluha jednoho eventu uz prijde dalsi?

David Lebeda

Ukladani Blobu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 19.10.2001 10:55:15

> Odes�latel: EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz>
> D5, BDE, MSSQL, potrebuju ukladat velka data do databaze, V tabulce mam
> sloupec typu image, field je typu Blob.
Asi nejlepe pres TMemoryStream.
TBlobField (pisu to z hlavy) ma metodu LoadFromStream, SaveToStream.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

seznam vsech formu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.10.2001 10:57:30

> nevite jak najit form v aplikaci a vytvorit ho? Jde o ty formy ktere
> nejsou automaticky vytvorene.

Co znamena najit Form?

Vytvoreni je jednoduche

var
p: TMyForm;

p := TMyForm.Create(Self);
try
...pouziti formu, napr.
p.ShowModal;
finally
p.Free;
end;

problem s TIBEvents

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.10.2001 11:04:00

From: <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz>
> [...]
> nejake omezeni IB serveru. lze to omezeni nejak odstranit? existuje jine
> reseni jak, ziskat prehled o VSECH provadenych zmenach v DB?

Nejde o obmedzenie IB Servru. Vec sa ma tak ze eventy sa poslu aplikacii po
commite trasakcie. Ked event zavolas 5 krat tak sa "zapamatuje" ze event sa
volal 5 krat a pri commite sa posle aplikacii nazov eventu a pocet volani,
cize sa to dozvies. Ak by si ale chcel dostavat eventy vzdy prave pri
prevedeni akcie (zrovna pri update alebo insertech bez potvrdeia trnsakcie
sa mi to zda byt zbytocne) tak by si to musel riesit napriklad pomocou SP +
UDF.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

seznam vsech formu

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.10.2001 11:08:32

From: "cis" <cis(zv)atlas(tec)cz>
> nevite jak najit form v aplikaci a vytvorit ho? Jde o ty formy ktere
nejsou
> automaticky vytvorene.

Myslis tym najst form (resp. jeho classu) a vytvorit instanciu objektu
(formu) z roznych unit? Takto to riesit sa mi zda byt zbytocne zlozite, skus
napisat k comu to konkterne potrebujes.

btw: Riesenim by bolo:
1. Pouzit metodu RegisterClass() + FindClass() + ApplicationCreateForm
2. Urobit z Formov COM objekty
3. ...

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Problem so shutdownom

[*] MODROVSK� Daniel <modrovsky(zv)asset.sk> - 19.10.2001 11:11:21