FB - CURSOR, ...WHERE IN (SELECT..., "New" in trig

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 25.10.2001 11:16:22

> 2. Jak funguje nasledujici prikaz?
> -------------
> delete from TA where X in (select X from TB)
> -----------
> moje predstava je, ze je vybrana mnozina pro kterou plati X
> in (select...) a na ni je alikovano delete.
no, podle me to spis funguje tak, ze se udela (select ...), pokud tam x
je, tak se smaze. dalsi radek znovu a znovu..., cilize subselect se vola
pro kazdy radek promazavane tabulky

navrhuji SP podobneho razu (wX je lokalni promenna naleziteho typu):
for
select X
from TB
// pripadne where
into :wX
do
delete from TA
where X = :wX

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

InterBase server: cannot perform network request t

[*] HTK Pro s.r.o. <delphi(zv)htkpro(tec)cz> - 25.10.2001 11:16:00

>Jaka verze Interbase ? IB bezne na W2000 funguje bez problemu.
>Abnormalni ukonceni serveru ukazuje nejspise na chybu v IB (resp.
>pouziti konstruktu na klientovi ktera IB posle do kopru). Jake
>operace klienti provadeji ?

Pouze se pripojuji se svou troskou do mlyna. Interbase/Firebird i v
nejnovejsi verzi maji problemy s prikazem select, ktery obsahuje pohledy
misto tabulek. Opakovane se mi klient pri provadeni takovych prikazu
odpojuje.
Navic podeziram selecty postavene na pohledech, ktere obsahuji union all, ze
vraci nesmysly. Za dlouhych zimnich veceru to musim poradne vyzkouset.
Posledni perlicka - existuji syntakticky chybne prikazy, ktere poslou server
Interbase do kytek misto aby parser ohlasil chybu - samozrejme v odladene
aplikaci to uz tak nevadi, protoze se to nestava, ale pri vyvoji je to
neprijemne.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.htkpro(tec)cz
www.dev-shop(tec)cz

Porovnanie poli, WAS: FB - CURSOR, ...WHERE IN (SE

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 25.10.2001 11:17:43

From: "SPELZA s.r.o." <spelza(zv)spelza(tec)cz>
> Ahoj,
> pouzivam komponentu TDateTimePicker v modu pro zobrazeni casu
> (Kind=dtkTime). Potreboval bych ale aby zobrazovany cas byl ve formatu bez
> vterin (hh:mm). Nevite nekdo jak na to?

InterBase server: cannot perform network request t

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 25.10.2001 11:46:15

tak me napada:

- ta aplikace se ukoncuje, nebo bezi furt, nebo z ruznych klientu?
- na invexu jsem mluvil s PCisarem a ten rikal neco o tom, ze pri vice
pripojeni s ruznymi connect stringy dojde ke zboreni GDB, nemuze to byt
tento pripad?
- nemuze zustat viset otevrena nejaka transakce?

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Porovnanie poli, WAS: FB - CURSOR, ...WHERE IN (SE

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 25.10.2001 11:52:25

Ja teda ted nevim, o kterem SQL se bavite, ale treba na MS SQL se da v
triggeru pouzit konstrukce
IF UPDATED(Pole) THEN ....

> Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]za
> u�ivatele Pavol Stolc
> Odesl�no: 25. ��jna 2001 11:18
> Komu: Delphi Konferencia
> P�edm�t: Porovnanie poli, WAS: FB - CURSOR, ...WHERE IN (SELECT...,
> "New" in trigger

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 25.10.2001 12:10:08

Podle mne staci proc by to nestacilo ?
Jedine ze by ib neumela not. :-((
IF(not (.....

Slavek

> [...]
> null)or(new.pole is not null and old.pole is null)) THEN polia sa zmenili

InterBase server: cannot perform network request t

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 25.10.2001 12:25:19

Petr Palicka dne 25 Oct 2001 v 11:46:

> - ta aplikace se ukoncuje, nebo bezi furt, nebo z ruznych klientu?

Uzivatele tu aplikaci rano spusti a s koncem pracovni doby zase ukonci,
popr. nekdy ji samozrejme ukonci i behem dne; nekdy spadne sama :-(
(Quick Report...), ale to se nestava casto.

> - na invexu jsem mluvil s PCisarem a ten rikal neco o tom, ze pri vice
> pripojeni s ruznymi connect stringy dojde ke zboreni GDB, nemuze to
byt
> tento pripad?

Hloupa otazka z me strany - connect string je to, co vznikne z
IBDatabase.Params? Pokud ano, tak to je vzdy stejne.

> - nemuze zustat viset otevrena nejaka transakce?

Snad jedine v pripade, kdy aplikace spadne; jelikoz za to opravdu
vetsinou muze Quick Report (jeho nahled neni modalni a uzivatel nekdy
zavre drive materske okenko nez nahled; pouziju-li modalni Preview,
nebyla pod Win2000 dostupna ikonka pro tisk...), pravdepodobne v tu
chvili je otevrena nejaka read-transakce.

Kdesi v dokumentaci k IB serveru (ReleaseNotes.pdf) jsem nasel zminku
"Competing garbage collection processes corrupt the database" - muzete
prosim nekdo upresnit, co je tim mineno, kdy dojde k onomu "soupereni" a
jak se mu vyvarovat?

Karel Rys

Zobrazanie databazy

[*] Pavol Vakoni� <vakonic(zv)tyory.sk> - 25.10.2001 12:39:41

Ahoj,

je mozne za pouzitia standardnych komponent pre D5 Enterprise (DbGrid, Table, ..) zobrazit jednotlive riadky databaze v DbGride napr. inou farbou - podmienka by bola boolean pole v tejto databaze. Nie ako multiselect.

Dakujem

Pavol Vakoni�

InterBase server: cannot perform network request t

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 25.10.2001 12:56:28

> Hloupa otazka z me strany - connect string je to, co vznikne z
> IBDatabase.Params? Pokud ano, tak to je vzdy stejne.

Pavel neco rikal ze napriklad pripojeni z jedny strany lokalne a zdruhe
positi je zrovna ten pripad. tedy ten string je neco na zpusob
\\server\C:\cesta\k\db\neco.gdb. jinac FB prej to resi tim, ze pripojeni
na jednu DB s jinym connection stringem proste nedovoli. mozna by se
Pavel mohl vyjadrit osobne a presneji, ja jsem hlava derava a navic si
nemuzu vzpomenout, jaxe jmenujou ty prasky na lepsi pamet :o].

> [...]
> "Competing garbage collection processes corrupt the database"
> - muzete prosim nekdo upresnit, co je tim mineno, kdy dojde k onomu

ja bych to chapal jako ze spustis sweep (ten preci dela to sbirani
odpadku, ne?) ze dvou mist, to asi neni zrovna obvykle, ale dokazu si to
predstavit. treba ze to spustis znejake vzdalene konsole. pak prijdes za
hodinu, mluvis se zakaznikem a spustis to znovu z jine masiny a nestesti
je na svete. dalsi moznost je ze kecam.

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Propojen� DLL se st�vaj�c�m p�ipojen�m na

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.2001 13:06:39

From: "Horcicka Petr" <Petr.Horcicka(zv)mafra(tec)cz>
> Mam aplikaci a potrebuji jeji jednotlive formulare rozdelit na DLL knihovny
> ale tak aby pokud je zavolam pouzival formular stavajici pripojeni k
> databazi tj. aby cela aplikace pouzivala pouze jeden connect.

Ahoj,

musis jak aplikaci tak DLL prelozit s runtime balicky. Pak lze predavat
objekty mezi sebou. Uprime receno, nevidim zadnou vyhodu v umistovani
formularu do samostatnych DLL nebo balicku. Snad jen v pripade, kdy potrebujes
mit vice ruznych modulu a ty nahravat za behu aplikace.

Petr Vones

Zobrazanie databazy

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 25.10.2001 13:07:43

> [...]
> D5 Enterprise (DbGrid, Table, ..) zobrazit
> jednotlive riadky databaze v DbGride napr. inou
> farbou - podmienka by bola boolean pole v tejto

http://community.borland.com/article/0,1410,26945,00.html
http://community.borland.com/article/0,1410,15711,00.html
http://community.borland.com/article/0,1410,19583,00.html
http://community.borland.com/article/0,1410,15978,00.html

InterBase server: cannot perform network request t

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 25.10.2001 13:34:48

Petr Palicka dne 25 Oct 2001 v 12:56:

> Pavel neco rikal ze napriklad pripojeni z jedny strany lokalne a
> zdruhe positi je zrovna ten pripad. tedy ten string je neco na zpusob
> \\server\C:\cesta\k\db\neco.gdb.

Hm, tak k tomuhle mozna jednou ci dvakrat dojit mohlo - uzivatele
pracovali a na serveru jsem z IBConsole lokalne spustil zalohovani.
Prenastavim si to tedy vsude tak, aby to bylo vyhradne pres TCP/IP, a
budu pozorovat...

> ja bych to chapal jako ze spustis sweep (ten preci dela to sbirani
> odpadku, ne?) ze dvou mist, to asi neni zrovna obvykle, ale dokazu si
> to predstavit.

Tak tohle jsme urcite neudelali nikdy; mam ale pocit, ze k nejakemu
"sbirani smeti" dochazi i pri ostatnich pristupech k zaznamum, a tak si
rikam, ze kdyz si treba dva uzivatele najednou nechaji zpracovat prehled
zasoby, pri kterem to prochazi celou tabulku, mohlo by se - mozna -
stat, ze oba dva tak vlastne "uklidi" starsi verze onech zaznamu...

Karel Rys

paleta bitmapy

[*] Martin Kolos <koki(zv)monoceros.physics.muni(tec)cz> - 25.10.2001 13:36:30

ahoj
mam nasl. problem:
24 bitovy cernobyly (+ odstiny sede) obrazek potrebuji prevest (qvuli
palete a nasledne snadne zmene barev) na 8 bitovy.
24 bitova bitmapa se sklada z trojic (RGB) stejnych hodnot v rozmezi 0 az
255,
jako nejvhodnejsi se mi zda pomoci pixelformat priradit 8 bitovou
bitmapu a pak vytvorit paletu sedych odstinu od 0 do 255,
cozby melo zabranit stratam nekterych barev.
podle helpu jsem skusil:

procedure TBmpForm.paleta;
var
pal: PLogPalette;
hpal: HPALETTE;
i: Integer;
begin
pal := nil;
try
GetMem(pal, sizeof(TLogPalette) + sizeof(TPaletteEntry) * 255);
pal.palVersion := $300;
pal.palNumEntries := 256;
for i := 0 to 255 do
begin
pal.palPalEntry[i].peRed := i;
pal.palPalEntry[i].peGreen := i;
pal.palPalEntry[i].peBlue := i;
end;
hpal := CreatePalette(pal^);
if hpal <> 0 then
Bitmap.Palette := hpal;
finally
FreeMem(pal);

jenze jsem po ulozeni bitmapy zjistil, ze v palete ma temer ctvrtina
zelenych slozek nulovou hodnotu. (nahodne rozptyleno)
nesetkal se s tim nekdo?

p.s mam D3
martin kolos

FB - CURSOR, ...WHERE IN (SELECT..., "New" in trig

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 25.10.2001 13:37:48

On 25 Oct 2001, at 9:24, Miroslav Slav�k wrote:
> To jsem samozrejme zkousel, ale naprosto to nefunguje. Tobe ano?
Ano, ale jak je uz v jine odpovedi, je nutno jeste se zabyvat
hodnotami NULL. Ale pro NOT NULL hodnoty to fungovat musi.
Z.Kalhous

TStrings ve vlastni komponente

[*] Ji�� Kratochv�l����*��J�##!�)?���o� - 25.10.2001 13:43:06

Nefunguji AVI

[*] Zden�k Sv�en - 25.10.2001 13:44:31

Ahoj lidickove,

pouzivam komp. TAnimate, s jejiz pomoci na formulari prehravam vlastni AVI s
oubor.
Na nekterych compech mi to ale hlasi "Cannot open (mozna play) AVI".
Cim to je? Muze to byt tim, ze na tech pocitacich neni zvukovka? (Samozrejme
ten muj soubor je bez zvuku).
Tedy proc nekde TAnimate funguje a nekde ne?
Jak lze osetrit, aby na pocitacich, kde to nebude fungovat, se ta komponenta
nejak nepokousela aktivovat?

Diky za radu.

Z.S.

TStrings ve vlastni komponente

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 25.10.2001 13:50:34

> DDV,
> potreboval bych poradit jak definovat vlastnost
> vlastni komponenty, ktera je typu TStrings.

type
TMyComponent = class(TComponent)
private
FStrings: TStrings;
procedure SetStrings(Value: TStrings);
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
destructor Destroy; override;
property Strings: TStrings read FStrings write SetStrings;
end;

procedure TMyComponent.SetStrings(Value: TStrings);
begin
FStrings.Assign(Value);
end;

constructor TMyComponent.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FStrings := TStringList.Create;
end;

destructor TMyComponent.Destroy;
begin
FStrings.Free;
inherited Destroy;

Vyslovnost

[*] delphi_konferencia <delphi_konferencia(zv)enterkosice.sk> - 25.10.2001 14:07:52

aj s postavickami, ktore sa smiesne hybu a rozpravaju
anglicky, nemecky a myslim ze este francuzky a spanielsky...

http://www.microsoft.com/msagent/.

igor

Od: Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 25. ��jna 2001 11:30
P�edm�t: Re: TDateTimePicker

> Ahoj
> takhle by to melo chodit:
>
> var
> S_: String;
> begin
> S_ := 'hh:mm';
> DateTimePicker.Perform (DTM_SETFORMAT, DWord (nil), DWord (S_));

> From: "SPELZA s.r.o." <spelza(zv)spelza(tec)cz>

Vyslovnost

[*] R�bert #ak - 25.10.2001 16:28:30

Nevite niekdo, ci existuje cesky resp. slovensky agent ?

R�bert �ak

Magion system a.s. tel./fax :0657/614 289
Jir�skova 1284 e-mail: robert.sak(zv)magion(tec)cz
755 01 Vset�n www: http://www.magion(tec)cz

> aj s postavickami, ktore sa smiesne hybu a rozpravaju
> anglicky, nemecky a myslim ze este francuzky a spanielsky...
>
> http://www.microsoft.com/msagent/.
>
> igor

Vyslovnost

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.2001 16:33:51

From: "R�bert �ak" <sak(zv)magion(tec)cz>
> Nevite niekdo, ci existuje cesky resp. slovensky agent ?

Ahoj,

http://www.frog(tec)cz/prod04.htm

Petr Vones

Zobrazanie databazy

[*] Pavol Vakoni� <vakonic(zv)tyory.sk> - 25.10.2001 16:51:18

OK, mam to

[...]

If (State=[gdSelected,gdFocused]) Or (State=[gdSelected]) Then Begin
Brush.Color:=clNavy;
Font.Color:=clWhite;
End;
DbGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
end;

end;> Dik, funguje to skvele, len nemozem prist na toto: dokazem zmenit
> [...]
pole muzes bud sam kreslit modre, nebo naopak na nem rovnou
zavolat ten posledni radek, aby se ti vykreslilo standardne modre.

FB nebo BDE

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 25.10.2001 16:51:52

Chystam se udelat jeden program jako sponzorsky dar. Jsem tedy omezen penezi
(nebudou zadne) a taky tim, ze to pobezi max. na P-I (mozna dokonce na 486)
a disk taky nebude moc veliky (k dispizici zhruba 10-15MB). Pravdepodobne
pobezi na W95 (verzi neznam). Potrebuji tedy nenarocnou a malou databazi,
ktera je zadarmo. Uvazoval jsem o tom, ze o BDE (Paradox), ale spise se
priklanim k IB6. Tady jsem ale na vahach, protoze IB moc neznam. Jestli jsem
to spravne pochopil, tak na PC staci nainstalovat jen server a s licenci by
taky nemel byt problem, kdyz je to OpenSource. Nejsem si jisty, jestli P-I a
W95 budou stacit. Uvitam proto vsechny rady a doporuceni.

W98SE, D5Ent

FB nebo BDE

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 25.10.2001 16:59:11

zalezi, kolik tam mas tabulek a jak je to slozity.
na neco primitivniho by slo nasadit mozna i TDBF.
je to pouze na DBF tabulky, ale umi i indexy,
takze se to celkem da a je to taky zadarmo (doufam).
jako reseni male desktopove srandicky bych se toho
bal min nez BDE.

jinak IB6/FB1 na P1 (486), nevim nevim. zalezi na pameti. pod 150MHz s
32MB (lepe 64MB) bych asi nesel. konkretni minimalni pozadavky
http://www.ibphoenix(tec)cz ;).

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Nefunguji AVI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.2001 17:39:22

From: "Zden�k Sv��en" <dkonf(zv)seznam(tec)cz>
> pouzivam komp. TAnimate, s jejiz pomoci na formulari prehravam vlastni AVI s
> oubor. Na nekterych compech mi to ale hlasi "Cannot open (mozna play) AVI".

Ahoj,

TAnimate neni urceno pro prehravani obecnych AVI, umoznuje prehravat pouze
omezeny pocet AVI formatu. Pokud chces prehravat jakekoli AVI tak pouzij
TMediaPlayer.

Petr Vones

QuickReport a MDI

Ahoj, mam velky problem a vubec netusim co stim, snad se mi
podari popsat
Mam MDI applikaci v ni vytavrim MDI okna, jedno s tech oken je
mozne vytvorit vice nez jednou a potrebuji z nich tisknout pomoci
Quickreportu
Delam to takto v obsluze tlacitka print na tom mdi formu je kod

Form1 := self; // to proto, ze nemam jinde pointer
Report := TReport.create(application);
report.preview;
freeandnil(report)
form1 := nil;
samozrejme vse v try finally jak ma byt
no a na reportu jsou qrdbtext s nastavenym datasetem na
form1.tabulka
a QRLabely, ktere maji v onprint napsano Value
:=form1.tabulka....... // Form1 je prirazen pred vytvorenim reportu.
viz vyse.

A problem komponenty QRLabel tisknou co maji
komponenty QRDBText tisknou data z formulare, ktery
byl jako prvni vytvoren a pokud vytorim dva a prvni zrusim tak
netisknou nic a chybu to zadnou nevyhodi.

Je to popsany strasne, ale nevim jak lepe to popsat

Diky predem, alespon zkuste poradit, jak tiskou z MDI formularu,
kdyz maji vice instanci

Jak na outer join?

[*] Ales Kysela <sup(zv)publicis(tec)cz> - 25.10.2001 18:31:18

Z dosavadniho popisu vyplyva ze ti jde opravdu o Full Outer Join.

Tj Chces zobrazit jake-koli datum s vypisem jestli se cerpalo nebo vyjelo. A
pouzit kriterium where.

Fungovalo mi jen jedno jedine a to :

Nejprve na sql serveru vytvoris VIRTUAL TABLE
pomoci SQL prikazu CREATE VIEW "JIZDNAK"( .....

TJ. NA SERVERU SE VITVORI NEEXISTUJICI TABULKA S
FULL OUTER JOINEM bez podminky

No a pak v aplikaci s ni budes pracovat jako s
cimkoli jinym.... tj.

select * from JIZDNAK
where JIZDNAK.vozidlo=" neco .."

Navic mas jistotu ze se pomerne narocnej join
vykonava na serveru a je prubezne optimalizovanej a cach...
Takhle nejak mi to fachalo na Postgresu....

jinak nevim o nicem, na cem by chodil outer join
(spravne) s podminkou

Hele a to je mozny aby vozidlo nevyjelo a presto cerpalo ??????
(Ted uz me napada jenom kanistr ...) :-)) Ales.

KYLIX Report Generator

[*] Ales Kysela <sup(zv)publicis(tec)cz> - 25.10.2001 18:39:08

Vite ze AKTIS nabizi ucetnictvi ABRA GOLD jak pro Linux tak pro Windows. ???
A pisou to prej v DElphi???

Jak to tak rychle stihli ??? a jak delaj pod unixem reporty ??? To si
udelali neco vlastniho ???

A.K.

KYLIX Report Generator - obecne ke Kylixu

[*] Ales Kysela <sup(zv)publicis(tec)cz> - 25.10.2001 18:46:08

> Bohuzel, pokud vim, D5 nema podporu mysql jinak nez pres ODBC
> (to funguje
> dost pomalu a pofiderne) a o podpore Linuxu nemluvim, takze
> mi nezbyva nez si
> projit krusne zacatky Kylixu/D6 ....

A co ZeosDB componenty fungujou docela O.K.

KYLIX Report Generator - obecne ke Kylixu

[*] Tomas Vida <vida(zv)uniware(tec)cz> - 25.10.2001 18:58:03

> A co ZeosDB componenty fungujou docela O.K.

Souhlasim. Pouzivam Zeos komponenty k pristupu na mySQL na Winech i na
Linuxu a nemuzu si stezovat. Neustale to vyvijeji a doplnuji. Maji
komponenty pro D5 i D6 a samozrejme i pro Kylix.
www.zeoslig.org

tomas

Distribuce MySQL

[*] Ales Kysela <sup(zv)publicis(tec)cz> - 25.10.2001 19:02:27

> At se divam jak se divam - PostgreeSql jsem nasel pouze pro Linux

NO budes se divit ale prej existuje port pro WOKNOUS. Ja jsem ho sice
nerozchodil, ale
par nadsencum se to povedlo . Snad byla i zminka v tehle konferenci.

Port pro windows je obsazen v baliku CYGNUS. (JE FREEE)
Proto se obracim na Ty , kterym se to podarilo rozchodit pod W9x, at mi daji
echo.

Skoncil jsem na fumkci CREATEDB ....

DelphiX

[*] Karol V�clav�k - 25.10.2001 19:04:00

Prosim Vas, neviete, kde mozem najst dobry tutorial pre pracu s Delphi X20

Junior

Vyslovnost

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 25.10.2001 20:37:04

http://epos.ure.cas(tec)cz/

> Ahoj,
>
> http://www.frog(tec)cz/prod04.htm

DelphiX

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 25.10.2001 20:51:12

Ahoj,
co je to dobry?
treba na builderu vychazi serial:

http://www.builder(tec)cz/serial5.html

nebo primo v DelphiX mas pekne dema, ktere ukazuji
vetsinu funkci
Radek

> Prosim Vas, neviete, kde mozem najst dobry tutorial pre pracu s Delphi X?

KYLIX Report Generator - obecne ke Kylixu

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 25.10.2001 21:04:41

Dne �t 25. ��jen 2001 18:58 jste napsal(a):

> [...]
> Linuxu a nemuzu si stezovat. Neustale to vyvijeji a doplnuji. Maji
> komponenty pro D5 i D6 a samozrejme i pro Kylix.

pls oprava adresy ?

djanko(zv)djanko:~$ host www.zeoslig.org
www.zeoslig.org does not exist, try again

mkrnul bych se, ty borlandi fungujou dost pofiderne :(

--
Best Regards,

David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

Kylix 2 Trial Was:kylix patchs

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 25.10.2001 21:16:34

Ahoj,

nechci byt doterny, ale ten odkaz je na trial Kylix 1.
Nebo me uz preskakuje.
Radek

> Ahoj,
>
> ale muzes si stahnout alespon trial verzi:
> http://www.borland.com/kylix/tryitnow.html
>
> Petr Vones

KYLIX Report Generator - obecne ke Kylixu

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 25.10.2001 21:19:31

Ja jsem to taky hledal

http://www.zeoslib.org/how_to_install_zeos_in_kylix_oe.php
Radek

> pls oprava adresy ?
>
> djanko(zv)djanko:~$ host www.zeoslig.org
> www.zeoslig.org does not exist, try again
>
> mkrnul bych se, ty borlandi fungujou dost pofiderne :(

Ulozeni nactene stranky do souboru

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 25.10.2001 21:27:27

Ahoj,
v jedne aplikaci bych potreboval otevrit stranku, ktera je generovana
dynamicky CGI skriptem, a jeji obsah ulozit do nejakeho souboru (stacil by
mi i zdrojovy kod te stranky, ktery bych si potom rozparsoval), aniz bych
uzivateli zobrazoval okno prohlizece. Nevite nekdo jak na to?
Predem dekuji.

Martin

D6 Pro SP1, W2k

MS Access: zistenie formatu datumu a casu

[*] Ondrej Krsko <krsko(zv)gjh.sk> - 25.10.2001 21:53:17

Dobry den,

Potrebujem zistit, aky format pouziva MS Access. Je na to nejaka funkcia ?
(nieco ako DbiGetTimeFormat z BDE, ja ale potrebujem ADO)

mimochodom, 1001 T&T pre Delphi je skvela kniha, ale ADO a cosi okolo COM mi
tam uplne chyba...

S pozdravom
Ondrej Krsko

Vyhladanie zaznamu v DataSete

[*] Ondrej Krsko <krsko(zv)gjh.sk> - 25.10.2001 21:54:06

Dobry den,

Na formulary mam umiestneny ADODataSet, DataSource a ADOConnection.
Potrebujem spravit vyhladavanie v DataSete,
pouzivam metodu .Locate(,,), ale tato najde len prvy zaznam, potrebujem este
nieco ako LocateNext alebo FindNext.

Vie mi niekto poradit aku funkciu mam pouzit ?

S pozdravom
Ondrej Krsko

OT: capture DOS print

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.10.2001 21:55:21

Ahoj vsem,

uzivatel provozuje moji dos aplikaci, nyni si poridil GDI tiskarnu, na
kterou samosebou z dosu nic nevytiskne. Potrebuji rezident, ktery zachyti
dosovy tisk a posle na windows defaultni tiskarnu. Musi to umet prepinat
condens a normal standardnimi epson nebo HP kody. Tohle uz urcite resilo viz
lidi ...pokud to mate nekdo hotove, a jste ochotni poskytnout, samozrejme ne
zadarmo, odpovezte prosim na muj mail, dekuji.

Martin Burle

capture DOS print

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 25.10.2001 23:04:28

Zdravim

Co ja vim, tak moje HP-DJ690C je taky GDI a v dosu tiskne naprosto normalne.
Kazda SLUSNA tiskarna musi rozumet znakovemu neboli EPSON ESC protokolu.
Nezavisle na tom jestli je GDI nebo ABC nebo CDE. Chybu bych hledal jinde.
Co je to presne za tiskarnu?

> [...]
ne
> zadarmo, odpovezte prosim na muj mail, dekuji.

[*] Jaroslav Kuba <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 25.10.2001 23:22:10

AHOJ

Abra ma portovany na linux pouze databazi a aplikacni server
client porad musi bezet na windowsech takze nic svetoborneho se nedeje.

Jaroslav KUBA

Server telefonickeho pripojeni

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 25.10.2001 23:32:05

Nevite nekdo, jak programove aktivovat a deaktivovat server telefonickeho
pripojeni (staci pro Win98).
Respektive potrebuji ve zvoleny cas zapnout server telefonickeho pripojeni,
tak abych se pres modem dokazal pripojit k pocitaci, kde bezi tento server.
Po dokonceni prenosu dat (v jiny zvoleny cas) potrebuji zase server tel.
pripojeni vypnout.
Automatizovane vytoceni a prenos dat zvladnu, pouze to ovladani serveru tel.
pripojeni musi uzivatele delat rucne. Klidne by mi stacilo naplanovat to
pres Naplanovane ulohy, ale nevim jak.

Tomas

capture DOS print

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.10.2001 00:56:04

Puvodni zprava, kterou napsal Hurricane dne 25 Oct 2001:

> Co ja vim, tak moje HP-DJ690C je taky GDI a v dosu tiskne naprosto
normalne.

Jak jsi na to prisel, ze DJ 690 je GDI tiskarna?

> Kazda SLUSNA tiskarna musi rozumet znakovemu neboli EPSON ESC
protokolu.
> Nezavisle na tom jestli je GDI nebo ABC nebo CDE. Chybu bych hledal
jinde.

To tezko. Nevim, co je to tiskarna ABC nebo CDE, ale vim, co je to GDI.

capture DOS print

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 26.10.2001 05:40:07

Nazdar,
ono obcas postaci rici Windowsam, ze potrebuji tisknout v DOSu
http://www.kopr(tec)cz/print/tisk.htm

> [...]
viz
> lidi ...pokud to mate nekdo hotove, a jste ochotni poskytnout, samozrejme

ZEOS komponenty obecny dotaz

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.2001 07:13:31

> A co ZeosDB componenty fungujou docela O.K.

ahoj,

uz jsem o ZEOS komponentach slysel nekolikrat a mam je i nekde doma na
vyzkouseni (zatim nebyl cas ;). mam tedy nekolik dotazu:
1/ cena a licence, tedy kde za kolik a jak s distribuci zakaznikum
(komercni, nekomercni, open aplikace).
2/ AFAIK se ZEOS umi pripoji ta vice serveru (MySQL, MSSQL, IB6/FB1...).
ja k to je reseny. lze tedy "snadno" napsat aplikaci, ktera se umi
pripojit na nektery z podporovanych serveru a pouzivat potom jeden druh
komponent na dotazovani? tedy reknemu jedinou TZEOSQuery, pres kterou
posilam dotazy, poze cas od casu se syntaxi upravenou pro konkretni
server?

o co mi jde, zacal jsem se stourat v KonfView a pro sve ucely to
preklapim na IB6/FB1, ale napadlo me, ze spousta lidi ma MSSQL, MySQL,
ORACLE. no a pokud by to slo nejak jednoduse, tak je skoda to neudelat
jednou a univerzalne (pro me mi staci IBX, jinak je mi jasne ze obecnou
a verejnou predelavku az po dohode s autorem). zatim spis, jestli by to
slo, s tim, ze nic jineho nez IB6/FB1 na pocitaci nemam a nehodlam ani
instalovat ;).

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

capture DOS print

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 26.10.2001 07:17:56

Existuje firma MRP ( www.mrp(tec)cz ) a ta ma MRP-tiskovy manazer - posles tisk
do souboru (vcetne ESC prikazu) do urceneho adresare, na kterem ten MRP
sedi. On ho prevede na graficky tisk a posle na urcenou tiskarnu.
(nejsem zamestnancem MRP ani jeho dialerem - jen ho pouzivame :o))

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 25. ��jna 2001 21:55
P�edm�t: OT: capture DOS print

> [...]
ne
> zadarmo, odpovezte prosim na muj mail, dekuji.

capture DOS print

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.2001 07:19:00

existuje cosi co se jmenuje tiskovy manager.
bud se to vola s parametrem, nebo to lize slozku a vytiskne jakykoliv
txt.
hledej na http://www.alis(tec)cz
ale je to puvodne pro PC-FANDovsky sestavy, tak nevim jaxi to poradi
treba s kondensem z jine aplikace.

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Ulozeni nactene stranky do souboru

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 26.10.2001 07:51:41

vim jak na to :)

S pomoci Synapse to vypada nejak takto (je to napsane v separatnim threadu):

procedure TConnection.Execute;
begin
{ Place thread code here }
f_Main.a_Aktualizovat.Enabled := false;
f_Main.t_Refresh.Enabled := false;
FreeOnTerminate := true;
if Params.Use_Proxy = false then begin
if HTTPSend.get(HostName, URL_Prefix + Params.URL_Params, f_Main.Messages)
then
synchronize(Success)
else
synchronize(Failure);
if HTTPSend.Proxy_Get(Params.Proxy_Host, HostName + URL_Prefix +
Params.URL_Params, Params.Proxy_Port, f_Main.Messages) then
synchronize(Success)
else
synchronize(Failure);
end;
f_Main.a_Aktualizovat.Enabled := true;
f_Main.t_Refresh.Enabled := true;
Terminate;
ConnectionThread := nil;
end;

procedure TConnection.Success;
var
Line : string;
i : integer;

begin
for i := f_Main.Messages.Count - 1 downto 0 do begin
Line := f_Main.Messages.Strings[i];
Line := ParseLine(Line);
if Length(Line) = 0 then
f_Main.Messages.Delete(i)
else
f_Main.Messages.Strings[i] := Line;
end;
f_Main.Create_Labels(f_Main.Messages);
end;

procedure TConnection.Failure;
begin
f_Main.Messages.Clear;
f_Main.Messages.Add(';;P#ipojen� k serveru selhalo;http://');
f_Main.Create_Labels(f_Main.Messages);

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
> mi i zdrojovy kod te stranky, ktery bych si potom rozparsoval), aniz bych
> uzivateli zobrazoval okno prohlizece. Nevite nekdo jak na to?

TQuery, Paradox a OnFIlterRecord

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 26.10.2001 07:58:09

Ahoj lidi,

vyskytla se mi takova vec:
W2K SP2, D5.01 Pro, BDE 5.1.1.1

** KONTEXT **
Mam lokalni databazku nad Paradoxovymi tabulkami, pristupuju na ne pro
zobrazeni pres TQuery (resp. jejiho potomka), uzivatel si muze generovat
vicemene libovolne SQL dotazky, co se tyce klauzuli WHERE a ORDER BY ...

Uzivatel muze rovnez vyhledavat zaznamy - na to mam pouzitou vlastnost
Filter a metody FIndFirst, FindNext etc. ...
Protoze standardne to umoznuje vyhledat castecnou shodu pouze od zacatku
retezce, pouzivam udalost OnFilterRecord pro zjisteni vyskytu vzorku
kdekoli v retezci

(
asi nejak takto:

Procedure TLocate.FilterRecord( DataSet: TDataSet; Var Accept: Boolean );
Begin
if CaseSensitive
then
accept := pos( FSearchValue,
DataSet.FieldByName(FSearchField).AsString ) > 0
else
accept := pos( AnsiUpperCase( FSearchValue), AnsiUpperCase(
DataSet.FieldByName(FSearchField).AsString) ) > 0;

** PROBLEM **
V pripade nekterych SQL dotazu dostane handler udalosti OnFilterRecord pro
vsechny radky data z prvniho radku,
coz znamena ze vyhledavani pak nefunguje ...

Setkal jste se nekdo s podobnym problemem, nebo to dela jen mne?

Demo, ve kterem je izolovan problem muzete najit zde:
http://brk.quovadis(tec)cz/demo_on_filter_error.zip
- pomoci radio tlacitek lze zvolit bud SQL dotaz se kterym to funguje, nebo
nefunguje ("correct" a "wrong" verze SQL dotazu).

Tom

MS Access: zistenie formatu datumu a casu

[*] Delphi Michal.Michal <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 26.10.2001 08:02:06

V SQL dodatech pouziva Access format datumu "mm/dd/yyyy hh:mm:ss". Je to
pro nej zakladni format datumu, ktery se da pouzit skoro vsude.

From: "Ales Kysela" <sup(zv)publicis(tec)cz>
> Vite ze AKTIS nabizi ucetnictvi ABRA GOLD jak pro Linux tak pro Windows.
???
> A pisou to prej v DElphi???
>
> Jak to tak rychle stihli ??? a jak delaj pod unixem reporty ??? To si
> udelali neco vlastniho ???
>
> A.K.

TeeChart a tlac

[*] Martin O�en� - 26.10.2001 08:28:17

Mam problem pri tlaci s TeeChart. Graf (konkretne typ Line) mi vytlaci len
vtedy ak je 3D. Pokial je 2D, vytlaci len osi, ich popisy a legendu. Pokial
som dal sivy podklad, vytlacilo mi ciary bielou na sivu. Pokial mam
Transparent mam prazny graf (biela na bielu). Nema s tym niekto skusenost ??

Backup SQL2000 -> Restore SQL7.0

[*] GeStore - Ing. V�clav Nov�k <vasek.novak.mi(zv)worldonline(tec)cz> - 26.10.2001 08:38:17

Zdravim,
prosil bych o radu:
Potrebuji udelat BACKUP DB v SQL 2000 s parametry tak, aby sel udelat
RESTORE DB v SQL 7.0.
Prosim o kousek kodu nebo patricne parametry pro SQL 2000. Urcite bude
stacit i odkaz do helpu SQL 2000.

Diky moc

Palan

Problemy se sitovym spoustenim programu

[*] Dusan Fojtik <fojtikd(zv)aix.upol(tec)cz> - 26.10.2001 07:52:05

Nazdar
Resim nasledujici problem. Potrebuji umistit aplikaci naprogramovanou v
Delphi vyuzivajici BDE na read-only sitovy disk, tak aby byla aplikace na
siti jenom
jednou, vsichni uzivatele spousteli stejne exe a aby uzivatele mohli
spustit najednou na svem pocitaci vice instanci teze aplikace.
Pouzivam na to promenne PrivateDir a NetFileDir z komponenty TSession. No
a zde je prave problem, kdyz nastavim v programu promennou NetFileDir na
lokalni disk a PrivateDir taky na lokalni disk a program je umisten na
sitovem disku, tak mohou vsichni uzivatele spustit program ze sitoveho
disku, ale nemohou na svem pocitaci spustit vice instanci teze aplikace,
protoze BDE pri pokusu o spusteni dalsi instance aplikace zahlasi
"Directory is busy" a program se nespusti.
Neznate nekdo reseni ? Hledal jsem ho v teto konfereci, ale nic jsem
nenasel.
S pozdravem
Dusan Fojtik
fojtikd(zv)aix.upol(tec)cz

On 25 Oct 2001, at 10:57, Karel Rys wrote:

> IBserver 6.0.1, IBX z hlavy nevim verzi, ale je to ta posledni
> aktualizace, ktera se dala stahnout; zlobilo to ovsem i s tou starsi.

Databaze je v dialektu 3 nebo 1 ? Pouzivaji se nejaka specifika
dialektu 3 ?

> Zatim se mi bohuzel nepodarilo vysledovat, co konkretne server shodi.
> Obvykle jeden den v aplikaci normalne pracuji a ukonci ji; druhy den
> rano program nejde spustit s uvedenou hlaskou.

a) Podivejte se do logu interbase (v korenovem adresari instalace).
Pokud je neprehledny, tak ho smazte/prekopirujte a prekontrolujte
po dalsim padu. Mela by se tam objevit nejaka chyba.

b) IB server se provozuje jako service nebo jako bezna aplikace ?
Startuje se primo nebo pres guardian ?

c) IB Server bezi porad nebo se vypina (kazdy den/kazdy tyden) ?

Problemy se sitovym spoustenim programu

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 26.10.2001 09:07:59

Musis pro kazdou instanci aplikace nastavit jiny PrivateDir na lokalnim disku.

S pozdravem

> [...]

> protoze BDE pri pokusu o spusteni dalsi instance aplikace zahlasi
> "Directory is busy" a program se nespusti.

Zobrazanie databazy

> pozadia riadkov, farbu pisma, ale neviem zmenit farbu "kde sa nachadzam v
> stlpci".

V akom stlpci si to Ti vrati TColumn.

R.

FB nebo BDE

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 26.10.2001 09:11:18

Jedna se o max 10 tabulek ruzne propojenych (ciselniky apod.). Navic je
jista (cti mala) sance na rozsireni na sit.

O TDBF jsem taky uvazoval, ale nevim jak bych tady uspel s dotazy.

Od: Petr Palicka [mailto:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 25.10.2001 16:59
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: RE: FB nebo BDE

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.10.2001 09:18:16

> [...]
serveru tel.
> pripojeni musi uzivatele delat rucne. Klidne by mi stacilo

No rozhodne bude mozne zastavit a spustit celou RAS sluzbu - ale nevim
jestli to je ten optimalni zpusob.

D. Toman

Ovladani StarOffice

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 26.10.2001 09:25:51

Zdravim,

nevite jake jsou moznosti ovladat StarOffice (konkretne ten textovy
editor) zvenci z jineho programu? Urcite Sun dela otevrene systemy,
takze to nejak jde, jenom se mi nedari najit popis neceho takoveho na
jejich strankach.

Staci mi to pro Windows a klidne i pouze pro pripravovanou verzi 6.

Dik Honza +

FB nebo BDE

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.2001 09:41:11

> Jedna se o max 10 tabulek ruzne propojenych (ciselniky
> apod.). Navic je jista (cti mala) sance na rozsireni na sit.
> O TDBF jsem taky uvazoval, ale nevim jak bych tady uspel s dotazy.

aha, tak dotazy imho ne. sit nevim, to se podivej primo k nim, moc bych
tomu ale nefandil. po problemech s BDE bych se ho bal, ale na druhou
stranu bych se na nejake slabe (mene nez 200MHz s mene nez 32MB, lepe
64MB ram) masine bal behat (cti svizne fungovat) jakykoliv SQL server.

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Callback a MIDAS

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.10.2001 09:52:16

> Odes�latel: Ing. Jarom�r Sola� <solar(zv)magion(tec)cz>
> nevite nekdo, jak bych mohl z aplikacniho serveru informovat klienta o
> nejakych udalostech? Zkousel jsem callback pres predani interface z klienta
> na server, ale nevim, jak vyvolat udalost z hlavniho vlakna aplikacniho
> serveru, pokud je thread model serveru apartment. U modelu single to
> funguje. Nebo existuje nejaka jina moznost?

Odpovida V.Bodecek, ktery u nas tuto problematiku skoli na kurzu COM/DCOM:
Pokud mohu vyjadrit svuj nazor, tak krasu technologie COM oceni teprve ten, kdo tuto technologii dokonale zvladne.
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)
Zdravim vas,
mate zajimavou otazku. Multithreading a callbacky v COM pouzivam, ale zrovna tuhle kombinaci jsem nezkousel. Takze nasledujici popis je teoreticky, i kdyz verim ze je to presne tak.
Interface ktery predavate z klienta na server se nachazi ve stejnem apartmentu jako objekt kteremu jste ho predal (tzn. v apartmentu obhospodarovanem threadem, ktery objekt vytvoril a provadi jeho metody). Jedno z pravidel multithreadingu v COM rika, ze interface nelze predavat mezi apartmenty, coz znamena mezi thready bezicimi v STA (single threaded apartmenty) - thready v MTA (multi threaded apartmentu) si interface predavat mohou. Hlavni thread pak automaticky je v STA, pokud neni server napsan pomoci MTA modelu (a to s pouzitim MIDAS neni). Vy tedy zrejme predavate interface z apartmentu, kam prisel z klienta, do apartmentu hlavniho threadu, coz neni povoleno.
Resenim je predat interface pomoci mechanismu marshalingu. Ovykle se pouziva funkci COM API CoMarshalInterthreadInterfaceInStream a CoGetInterfaceAndReleaseStream. Podrobnosti viz Microsoft dokumentace (MSDN). S konkretni realizaci bych vam v pripade problemu mohl pomoci, ale ne uz "free of charge".

Vladimir Bodecek

Potomek TForm

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.10.2001 10:06:12

Ahoj,

potrebuji vytvorit potomka tridy TForm, ktery bude mit nejake
property viditelne v Object Inspectoru. Jak na to? Vytvorim-li v kodu
property podobnou technikou jako u komponent, radne funguje, ale
neni videt.

Problemy s db

[*] Pavol Vakoni� <vakonic(zv)tyory.sk> - 26.10.2001 10:20:15

Ahoj,

V sietovej verzii programu mam problem, ze obcas sa "pokazia" indexy databazy, pripadne cela hlavicka databazy. Ked som mal v db definovanych viac secondary indexov - cca 10 zdalo sa mi, ze to viac blbne. Maju secondary indexy na to vplyv ? Niekedy sa ale stane ako keby sa adresar s databazami zablokoval a na jednom PC program bezi, ale druhe PC ho uz nespusti. Je to chyba LAN alebo programu ?

Dik.

Pavol Vakoni�

MDI & QuickReport II

Tak se nikdo nezval
mezitim jsem trosku postoupil a vypada to,ze to co nastavim za
design timu do vlastnosti dataset neznamena pointer, ale vlastne
nazev tridy a protoze se ten prvni form jmenuje napr Form1 tak
druhej se jmenuje form1_1 atd. Jak to spravit mne napadlo, ale
potreboval bych neco takoveho

for i := 0 To ComponentCount - 1 Do Begin
if components[i] ????????????
ma vlastnost dataset tak
components[i].dataset := xxxxx
End;
Ony totiz databazove komponenty nemaji spolecneho predka s
prislusnou vlastnosti, tzn testovat mnoho trid zpusobem if com... is
TDBEdit atd. a v pripade, ze si pridam dalsi tak to nezapomenout
dopsat. Diky

FB nebo BDE

On 25 Oct 2001, at 16:51, Ben, Martin (CAP, GCF) wrote:

> [...]
> taky nemel byt problem, kdyz je to OpenSource. Nejsem si jisty, jestli P-I a
> W95 budou stacit. Uvitam proto vsechny rady a doporuceni.

1) IB/FB staci W95, 32MB RAM a cca 15MB diskoveho prostoru. +
prostor pro samotnou databazi. Procesor neni problem, i kdyz 486
je preci jen dost slaby (P75/133 by byl lepsi). Samozrejme, ze na
takovem stroji nelze ocekavat zazracne vykony, ale pro malou
aplikaci to staci. Pokud IB/FB ma bezet na stejnem stroji jako
aplikace, pak bych doporucil vice pameti (64MB), pokud je ve W95
zaroven nainstalovana sit, jinak staci tech 32MB (sitove rozhranni
Windows si skousne dost zdroju).

2) S W95/98 nelze ocekavat zazracnou bezpecnost provozu.
Pokud ovsem k databazi bude pristupovat vice uzivatelu, pak bych
doporucil spise IB/FB nez Paradox. Paradox na siti je nocni mura.

3) Pokud stroj price jen bude 486, aplikace nebude provozovana na
siti, a databaze nebude velka, pak plne postaci Paradox a vysledky
by mely byt "lepsi".

On 25 Oct 2001, at 12:56, Petr Palicka wrote:

> [...]
> Pavel mohl vyjadrit osobne a presneji, ja jsem hlava derava a navic si
> nemuzu vzpomenout, jaxe jmenujou ty prasky na lepsi pamet :o].

Nic jsi nezapomel :-) Odlisne connect stringy ktere ovsem vedou
na stejnou databazi zmatou rozhranni IB/FB a ta se pripoji k
databazi dvakrat, jako by to byly odlisne databaze. Vysledkem je
katastrofa. FB tusim od verze Test1 resi problem tak, ze databaze
se otevira exkluzivne, tudiz druhe otevreni tehoz souboru serverem
selze.

FF demo

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 26.10.2001 10:32:29

Zlakan kladnymi ohlasy stahnul jsem si trial FlashFileru s tim, ze si zkusim
nejaky jednoduchy prikladek.

Zhruba nasledujicim zpusobem jsem do tabulky nahrnul nejaka data

m_FFTable.Open;
m_FFTable.EmptyTable;
Randomize;
for i := 0 to 1000000 do
begin
m_FFTable.Append;
m_FFTable.FieldByName( 'value').AsInteger := Random( 1000000);
m_FFTable.Post;
end;

Docela mne prekvapilo, ze na PC, kde mi obdoba pres BDE trva asi minutu,
flash filer s tim zapasil pres hodinu. No s tim by se clovek i smiril.
Pak jsem zkusil vytahnout si data z tabulky pres SQL:

m_FFQuery.Open;

kde m_FFQuery.SQL obsahuje 'SELECT * FROM TEST WHERE ( VALUE>100000)'

ffserver zacne neco sbesile delat (narusta alokovana pamet) posleze jeho
cinnost jaksi "utichne" (nepribyva alokovana pamet). No a pak uz se nedeje
nic do doby nez na klientovi dobehne timeout nastaveny v m_FFQuery na 10
minut. Pote nejde ffserver ukoncit jinak nez odstrelenim z task manageru.

Otazka: delam neco spatne (asi jo), nebo je vyse uvedeny priklad mimo
schopnosti ff ??

Ondrej

Potomek TForm

[*] Jaroslav Sipek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 26.10.2001 10:33:18

From: Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> [...]
> property viditelne v Object Inspectoru. Jak na to? Vytvorim-li v kodu
> property podobnou technikou jako u komponent, radne funguje, ale

Ahoj,
podivej se napr. na "Custom Containers Pack (CCPack) for Delphi 5"
Najdes to na http://www.geocities.com/SiliconValley/Way/9006/index.html.
S pozdravem
Jaroslav Sipek

Vzdalenost ze souradnic

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 26.10.2001 10:39:20

Jak se vypocitava ze zemepisnych souradnic vzdalenost?

Dik.

Problemy s db

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.10.2001 10:43:09

From: "Pavol Vakoni�" <vakonic(zv)tyory.sk>
> [...]
jednom PC program bezi, ale druhe PC ho uz
>nespusti. Je to chyba LAN alebo programu ?

O IB to neni ze? Ale chyba LAN to neni ;-)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Stored procedure

[*] J�n Drot�r - 26.10.2001 10:48:50

Co mam zle v tomto prikaze?:
EXEC('SELECT '+(zv)Dur+' = duration from '+(zv)TabName+'
WHERE
CallID='+(zv)ID+'')

Delphi mi hlasi, ze Line 1:Incorrect syntax near '='

Dik za pomoc

Potomek TForm

[*] Roman Kunovsk� <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 26.10.2001 10:49:58

Potrebujes ten formular zaregistovat. Mam na to vytvoreneho experta. Mohu
zaslat na soukr. adresu

Roman

> [...]
> property viditelne v Object Inspectoru. Jak na to? Vytvorim-li v kodu
> property podobnou technikou jako u komponent, radne funguje, ale

FB nebo BDE]

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.10.2001 10:52:11

"Moj drahy" (ako by povedala Ann Harrison), v case ked sa vyvyjala IB bol
disk o velkosti 4MB extremne velky a RAM o velkosti 1MB bola bomba :))
Osobne som videl behat IB na 286-ke (XT bol extrem) a chodila lepsie nez si
dokazes predstavit.
Brrrrrr, moc casto su tu debaty o tom ci zvolit BDE alebo IB/FB a pritom moc
ludi, ktory s tym maju skusenosti, vzdycky doporucia IB/FB. Preco asi? Hmmm.

Jednoznacne IB/FB !, pricom zalezi na charakteru aplikacie a podla toho ak
nebude sietova ani nepotrebujes instalovat server, staci niekoko malo
kilobajtoveho klienta. O vyhodach a nevyhodach sa nema zmysel zmienovat
pretoze to tu uz bolo x-krat.

(Ak sa mi trochu pletie jazyk tak sorry, momentalne mam dovod ;D )

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Problemy se sitovym spoustenim programu

Da se to udelat tak ze, vytvaris pred otevtrenim dane session novy
podadresar, ktery ma unikatni meno. Muzes pouzit napr generator nahodnych
cisel a pak si testnout zda vygenerovane meno uz existuje.

From: Milan Tome� [mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz]

> [...]

> protoze BDE pri pokusu o spusteni dalsi instance aplikace zahlasi
> "Directory is busy" a program se nespusti.

OT: Re: KYLIX Report Generator

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 26.10.2001 10:54:12

> [...]
velmi
> vyspely projekt ;-), hoci je to zatial v beta verzii! Ale mozno o tom viac

Nechci delat reklamu Abre G3, ale na primy dotaz prima odpoved: je
cela psana v Delphi/Kylixu a je to trivrstva aplikace - klient je (zatim)
pouze pro Windows, aplikacni server volitelne bud NT sluzba nebo
Linuxovy demon a databazovy server je Interbase, samozrejme take
volitelne Windows/Linux.

Takze to ze jsme to tak rychle stihli vyplyva z toho ze jsme portovali
do Kylixu pouze vykonny kod aplikacniho serveru, ktery nema na
Linuxu zadne vizualni rozhrani. Ale ani to nebylo jednoduche a vdecime
za to mimo jine take nekterym lidem prispivajicim do teto konference.
Firmam toto reseni setri penize -- nemusi kupovat drahe licence
serverovych Windows.

Martin Schayna
mschayna(zv)aktis(tec)cz

Aktis a.s.
www.aktis(tec)cz

Vzdalenost ze souradnic

V nasem programu pouzivame toto:

function VzdalPrima2Body (Coord1, Coord2: TDoublePoint): real;
{ vzdalenost mezi dvema body v km, vlozeno v radianech }
const CKoefObvodZem= CObvodZemekoule/2/pi;
var x: double;
begin
x:=
cos(Coord1.y)*cos(Coord2.y)+sin(Coord1.y)*sin(Coord2.y)*cos(Coord1.x-Coord2.
x);
if x>1 then x:= 1;
if x<-1 then x:= -1;
Result:= arccos(x)*CKoefObvodZem;

Jak se vypocitava ze zemepisnych souradnic vzdalenost?

Potomek TForm

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 26.10.2001 10:56:35

Ahoj,

http://www.eagle-software.com/

tam hledej SuperForms ...

Tom

Lebeda David wrote:

> [...]
> property viditelne v Object Inspectoru. Jak na to? Vytvorim-li v kodu
> property podobnou technikou jako u komponent, radne funguje, ale

Odchytenie event pred tlacou

[*] <delphi(zv)zvlauto.sk> - 26.10.2001 11:01:13

ahojte,

Mam taky mensi problem, ak dam v QuickReporte OnBeforePrint a chcem tu
odchytit tlac tak sa mi tato procedura spusti aj ked dam preview na tento
qr.
Ako mam odchytit skutocne poslanie tlace do tlaciarne. (chcem totiz zmenit
aktualnu tlaciaren a poslat tlac niekde uplne inde)
Vdaka.

QR3.0.5 D5 W2000

Potomek TForm

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.10.2001 11:02:17

> [...]
> property viditelne v Object Inspectoru. Jak na to? Vytvorim-li v kodu
> property podobnou technikou jako u komponent, radne funguje, ale

Cau, potrebujes na to vytvorit design time package, v ktorej zavolas

RegisterCustomModule(TMyForm, TCustomModule);

Priklad najdes napr. na
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=16471

FF demo

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.10.2001 11:05:56

> [...]
>
> Docela mne prekvapilo, ze na PC, kde mi obdoba pres BDE trva asi
> minutu, flash filer s tim zapasil pres hodinu.

Cau,

podle nasich zkusenosti je FF pomalejsi nez totez na paradoxu asi
2x (ale nevim pri kterych operacich, tyto poznatky maji kolegove).
Jestli by slo vhodnym nastavenim vec urychlit neumim posoudit,
ale rychlosti Paradoxu asi nedosahnes.

> [...]
> se nedeje nic do doby nez na klientovi dobehne timeout nastaveny v
> m_FFQuery na 10 minut. Pote nejde ffserver ukoncit jinak nez

I tohle musim bohuzel v podstate potvrdit. Query si nejprve pripravi
vysledek dotazu v pameti a az pote, co je hotovo, ho vrati klientovi.
Na velkych tabulkach maler, zejmena s order by. Pomuze zvysit
limit pouzivani RAM serverem, ale jen castecne. I muj zaver byl, ze
pro velke tabulky FFQuery NE. S FFTable jsem nemel problemy,
ale FFQUERY.Open na dotazu vracejicim velkou mnozinu dat trva
silene dlouho. Moje tabulka mela 50 000 radku.

David Lebeda

Stored procedure

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.2001 11:21:56

co znamena
SELECT
cosi_v_promenne = duration
FROM....

to ma vypsat true/false hodnoty?

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

MS Access: zistenie formatu datumu a casu

[*] Ondrej Krsko <krsko(zv)gjh.sk> - 26.10.2001 11:22:52

Niekde som este videl cosi ako ...WHERE datum > #12/23/2001#
Ako zadavate datum vy ??? Tiez medzi ##-ky ?

> V SQL dodatech pouziva Access format datumu "mm/dd/yyyy hh:mm:ss". Je to
> pro nej zakladni format datumu, ktery se da pouzit skoro vsude.
>
> Michal

> funkcia ?

RETRY: Vyhladanie zaznamu v DataSete

[*] Ondrej Krsko <krsko(zv)gjh.sk> - 26.10.2001 11:24:12

Sorry, ale pretoze som nedostal ziadnu odpoved, skusam este raz.> Dobry den,

> [...]
este
> nieco ako LocateNext alebo FindNext.
>
> Vie mi niekto poradit aku funkciu mam pouzit ?

Problemy s db

Pokud se jedna o tabulky Paradox, tak ano. Cim vice secondary indexu, tim
vetsi je sance na poskozeni tabulky. Mam s tim bohate negativni zkusenosti.
Co se tyce druhe otazky, bohuzel nevim.

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 26.10.2001 11:27:17

BDE zabere cca 12 MB na disku, pokud vlastnis D5Ent, tak muzes zkusit pouzit
MIDAS, umito nektere hezke veci (stringy uklada jen ve skutecne delce), nevyhoda
je, ze se cela tabulka vzdy nacte do pameti, takze s vekou DB si moc neskrtnes.
Na tvuj problem by bylo asi nejlepsi pouzit IB4, ta behala v lokalni verzi na W3.11
s 16MB ram v pohode, ale je tu problem s Licenci, zkus kontaktovat Borland.
Jinak bych jim radeji koupil novy PC, nez stravit 14 dnu vyvojem zbytecne.
Na FB staci v pohode 64MB ram a P166MMX (odhaduji). Nam zabere IBserver typicky
5-15MB RAM.

Slavek

> [...]
> pobezi na W95 (verzi neznam). Potrebuji tedy nenarocnou a malou databazi,
> ktera je zadarmo. Uvazoval jsem o tom, ze o BDE (Paradox), ale spise se

Prace s Office, kompatibilita 97/2000

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 26.10.2001 11:33:01

Ahoj,

zacal jsem ted pracovat na nejakem programku, ktery vyzaduje
spolupraci s Excelem. Bohuzel mohu vse testovat pouze s
Office97. Nemam s tim prilis zkusenosti a nevim jak je to s
kompatibilitou vuci Office 2000. Mohl by me nekdo poradit, co
mohu pro kompatibilitu vuci dalsim verzim udelat a jake problemy
lze ocekavat.

Diky predem za kazdou radu Jiri Binder

FB nebo BDE

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 26.10.2001 11:36:59

On 26 Oct 2001 at 9:11, Ben, Martin (CAP, GCF) wrote:

> Jedna se o max 10 tabulek ruzne propojenych (ciselniky apod.). Navic
> je jista (cti mala) sance na rozsireni na sit.

Jakmile je tu jakkoliv pravdepodobny predpoklad sitoveho provozu, o nicem jinem nez SQL
databazi bych neuvazoval. Ovsem s podminkou, ze obdarovany si zajisti dostatecne vykonny
pocitac. Jinak by se ti take mohlo stat, ze te obdarovany pomluvi, jaky jsi mu to udelal smejd.

> O TDBF jsem taky uvazoval, ale nevim jak bych tady uspel s dotazy.

Phone: 0603 551 282

Problemy se sitovym spoustenim programu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.10.2001 11:36:25

> Resim nasledujici problem. Potrebuji umistit aplikaci
> naprogramovanou v Delphi vyuzivajici BDE na
> read-only sitovy disk

Cau, precitaj si http://community.borland.com/article/0,1410,16333,00.html

Potomek TForm

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 26.10.2001 11:46:07

On 26 Oct 2001 at 10:06, Lebeda David wrote:

> [...]
> property viditelne v Object Inspectoru. Jak na to? Vytvorim-li v kodu
> property podobnou technikou jako u komponent, radne funguje, ale neni

Potomka formulare je nutne jeste zaregistrovat

RegisterCustomModule(TMyForm, TCustomModule);

No a v navrhu je jeste treba zajistit, aby predek formulare byl TMyForm, a ne TForm.

Phone: 0603 551 282

InterBase server: cannot perform network request t

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 26.10.2001 11:46:48

Ahoj,
vznika tento problem u IB6.01 (Win) take u nazvu, ktere se lisi jen
velikosti pismen (Database.gdb vs. database.gdb)?

Ota Maly

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

> [...]
> na stejnou databazi zmatou rozhranni IB/FB a ta se pripoji k
> databazi dvakrat, jako by to byly odlisne databaze. Vysledkem je

Vzdalenost ze souradnic

[*] Tom Lebr <tom.lebr(zv)volny(tec)cz> - 26.10.2001 11:48:06

Dobry den,

kdyz to nemusi byt uplne presne (tj. ne pro geodeticke ucely), daji se
pouzit obvykle vzorce ze sfericke trigonometrie - jsou myslim i v PUMu
(PUM aka Rektorys: Prehled uzite matematiky)

s pozdravem

Tom Lebr

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> ctyri otazky (nemusite nutne odpovidat na vsechny). Odpovedi
> zasilejte prosim vyhradne na muj SOUKROMY MAIL, tedy nikoliv

He-he, a to by ma velmi zaujimalo co chystas, ked uz mame odpovedat? :)

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Problemy s db]

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.10.2001 15:53:57

Sorry, moja odpoved bola trochu "provokativna" ;-) Nesmies vsetko brat
doslova ;-).
Ale k problemu: Ked niekto nieco chce vediet tak je dobre popisat problem co
najpresnejsie a najvystiznejsie. Na vseobecnu otazku vseobecna odpoved, a
opacne!

Adresar je blokovany vtedy (nielen!) ak je blokovany subor v nom, preto je
potreba vediet o ake OS sa jedna (serv. i klient), aka siet, aka DB, kolko
klientov, ako sa prejavuje to blokovanie a podobne. (i verzie !!!)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Problemy s db

[*] Pavol Vakoni� <vakonic(zv)tyory.sk> - 26.10.2001 15:54:14

Ano, tieto subory sa vytvaraju pri spusteni aplikacie. Predpokladam, ze su tam informacie o tom aky uzivatel ma aky zaznam otvoreny. Lenze ako to osetrit, ked program ma bezat v skupine ludi laikov ? (PARADOX.LCK, PDOXUSRS.LCK, PDOXUSRS.NET)

Pavol Vakoni�

> [...]

Druha otazka - blokovani - stavalo se mi to hlavne pri "vyvoji" pseudosql aplikace v D3 zalozene na paradoxu, kdy mi pri havarce vznikly dva soubory s priponou lck. Uz nevim jak se presne jmenovaly celym nazvem. Pak program pri dalsim spusteni vyplivl jakousi hlasku o databazi a skoncil. Kdyz jsem oba soubory smazal, opet vse fungovalo. Mozna to nejak souvisi i s Tvymi problemy.

Inno setup

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.10.2001 16:00:56

> [...]
> zatim nic v InnoSetupu nemel a priklad by byl rychlesim
> uvodem do problemu.
>
> Bylo by dobre take podotknout, ze se jedna o funkci v

Ahoj, tady je kousek:

[Types]
Name: full; Description: Pln� instalace
Name: custom; Description: Voliteln� instalace; Flags: iscustom

[Components]
Name: Fonty; Description: Fonty pro aplikaci; Types: full custom; Flags:
fixed
Name: Line; Description: Zpracov�n� ��dkov� inzerce; Types: full custom
Name: Centr; Description: Zpracov�n� centrovan� inzerce; Types: full custom

[Tasks]
Name: DesktopIco; Description: Ikony na plochu; Components: Line Centr
Servis Gener; Flags: unchecked

[Icons]
Name: {group}\��dkov� inzerce; Filename: {app}\ADLine\AdLine.exe;
WorkingDir: {tmp}; IconFilename: {app}\ADLine\AdLine.exe; IconIndex: 0;
Flags: createonlyiffileexists; Components: Line
Name: {group}\Centrovan� inzerce; Filename: {app}\AdCentr\AdCentr.exe;
WorkingDir: {tmp}; IconFilename: {app}\AdCentr\AdCentr.exe; IconIndex: 0;
Flags: createonlyiffileexists; Components: Centr
Name: {userdesktop}\��dkov� inzerce; Filename: {app}\ADLine\AdLine.exe;
WorkingDir: {tmp}; IconFilename: {app}\ADLine\AdLine.exe; IconIndex: 0;
Flags: createonlyiffileexists; Components: Line; Tasks: DesktopIco
Name: {userdesktop}\Centr. inzerce; Filename: {app}\AdCentr\AdCentr.exe;
WorkingDir: {tmp}; IconFilename: {app}\AdCentr\AdCentr.exe; IconIndex: 0;
Flags: createonlyiffileexists; Components: Centr; Tasks: DesktopIco

Maximalizace okna

[*] Jiri Hostinsky <hostinsky(zv)teska(tec)cz> - 26.10.2001 16:45:08

Ahoj,

mam v OnCreate predka vsech formularu nastaveno (pri jistem externim
nastaveni)
Windowstate:=wsMaximized

Po prelozeni programu na W2000 se rada formularu chova tak, ze okno odjede
do leveho horniho rohu a ponecha si puvodni velikost. Debugger v OnActivate
prozradil, ze takto postizena okna maji size spravny windowstate, ale
puvodni velikost

W2000 asi pachatelem neni, kdyz jsem to zkusil zpet na herni konzoli,
zjistil jsem, ze tam to nekolik malo oken dela taky. Kazdopadne rozhoduje,
kde byl program prelozen, nikoli kde se spousti.

Nevite nekdo, kde mam hledat chybu ?

D4 C/S

Jiri Hostinsky

Maximalizace okna

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 26.10.2001 17:14:23

Nemas AutoSize na True? Nebo mozna borderstyle jiny nez bsSize (i kdyz tam
je vliv snad jen na ikony).

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

> [...]
> zjistil jsem, ze tam to nekolik malo oken dela taky. Kazdopadne rozhoduje,
> kde byl program prelozen, nikoli kde se spousti.

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 26.10.2001 17:21:30

Ahoj,

ja bych to zkusil takhle
try
F := TFileStream.create (FileName,fmOpenReadWrite or
fmShareExclusive);
F.Free;
except
on EFOpenError do //je pouzivan anebo neexistuje
end;

>jak takovou vec udelat v pascalu?

snad takhle :
assign (F,FileName);
filemode := fmOpenReadWrite or fmShareExclusive // ale v DOSU se ty
konstanty jmenujou nejak jinak
{$I-}
reset (F);
if IOResult <> 0 then //je pouzivan anebo neexistuje
close (F); E := IOResult;
end;
{$I+}

Vaclav Sazima

Stored procedure

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 26.10.2001 17:58:25

ahoj,

to co tam pises je nejaka slatanina bez hlavy a paty.
nejdrive si ulozenou proceduru stylu (jednu svoji prikladam):

----

CREATE PROCEDURE sh_createBasket

(zv)id int

AS

--create the variable that will be returned
declare (zv)baskID int

set nocount on

SELECT (zv)baskID = basketid FROM sh_basket WHERE id = (zv)id

IF ((zv)baskID IS NULL) OR ((zv)baskID = '')
BEGIN
SELECT (zv)baskID = 1 -- to je errorid
RETURN (zv)baskID
END
ELSE
BEGIN
RETURN (zv)baskID --tohle vrati tu hodnotu
END

set nocount off
----

a pak ji volas pomoci SQL v delphi takhle: "EXEC sh_createBasket 1554" a ona
ti vrati recordset s jednim sloupce a jednim radkem, ve kterem je to cislo

Behalf Of J�n Drot�r

[...]

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.10.2001 19:59:16

From: <delphi(zv)zvlauto.sk>
> [...]
> Ako mam odchytit skutocne poslanie tlace do tlaciarne. (chcem totiz zmenit
> aktualnu tlaciaren a poslat tlac niekde uplne inde)

No, jednak som uz dnes v praci dlho , jednak som s QucikReportami davno
nepracoval ale typnul by som si ze je mozne nejak zistit to v akom "mode"
bol Print spusteni. Skus sa pozriet po nejakej vlastnosti ktora by mohla
vypovedat ci je report v Preview mode (Mozno by to slo zistit podla
nastaveneho vystupneho zariadnia "PrintDevice").a tuto property testuj v
BeforePrintu, podla toho sa zariad.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Odchytenie event pred tlacou

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.10.2001 20:12:04

From: "Ben, Martin (CAP, GCF)" <Martin.Ben(zv)gecapital.com>
Jedna se o max 10 tabulek ruzne propojenych (ciselniky apod.). Navic je
jista (cti mala) sance na rozsireni na sit.
O TDBF jsem taky uvazoval, ale nevim jak bych tady uspel s dotazy.

Ahoj.
Ja bych se BDE nebal za tehle podminek :
1) Databaze nebude mit vice nez cca 10000 vet
2) V pripade sitoveho provozu dodrzet :
Max 5-10 uzivatelu.
Do 5 uzivatelu lze povolit na "serveru" (cti PC na kterem jsou ulozeny
databaze) soubezne pracovat, ale musi to byt rozumne a vyladene aplikace
(nelze doporucit mydleni ruznych her a pod.). Pres 5 uzivatelu je jiz
potreba "server" nepouzivat pro soubeznou praci.

Sice predpokladam, ze se na mne vsichni vrhnou a vynadaji mi, ale tohle jsou
prakticke zkusenosti a da se rici, ze tam kde jsem to dodrzel, tam to jakz
takz funguje. Dalsi poznatek je, ze W95 OSR2 jsou o mnoho stabilnejsi nez
W98x (a zerou min vykonu pocitaci).

IB6 na 486 s 32 MB ram a aplikaci soucasne bude straslive line (radove) nez
to same s Paradoxem. Bylo to pomale uz i na P150 s 48MB RAM (muj stary
notebook). Pritom cokoli pod BDE tam svistelo jak vitr. Takze pokud
potrebuji program zadarmo a nemaji na nove zelezo (jinak bys je asi
nesponzoroval) tak jim to napis v tom Paradoxu.
Dulezite je ale zalohovat. Taky je dobre napsat to "jakoby" pod SQL, tedy
nepouzivat tabulky a DataAware pro primou editaci uzivatelem, ale nacist mu
udaje do nejakeho editu a pak to najednou zapsat Table.Edit(Insert)
Table.FieldByName('pole').AsNeco := Neco; Table.Post;
Tenhle pristup ti usetri 80% problemu.
Aby jsem take dal truchu zapravdu Zbyskovi a ostatnim, tak treba rozdel
aplikaci na DataModul do ktereho si das vsechny funkce pro manipulaci s daty
(cili to co by si asi u IB/FB dal na server jako ulozene procedury) a tyhle
funkce volej. Pokud to udelas dukladne, pak "preklopeni" tehle aplikace do
IB bude stat minimum usili a tvoje prace (az obdarovany prijde k penezum)
nepadne vnivec.

Ludek

ZEOS komponenty obecny dotaz

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 26.10.2001 21:19:46

Dne p� 26. ��jen 2001 07:13 jste napsal(a):

> [...]
> a verejnou predelavku az po dohode s autorem). zatim spis, jestli by to
> slo, s tim, ze nic jineho nez IB6/FB1 na pocitaci nemam a nehodlam ani

Tak sem si je narychlo prosel, vypadaji docela dobre, jeste je proverim ( a
poreferuji pokud je zajem).
Licenci maji GNU GPL (sqele, ne ? ;-) ).

Akorad nemuzu nainstalovat ty controls, i kdyz to delam dle navodu, dostanu
se k hlaseni:
[Error] Never-build package 'ZUtils6' requires always-build package 'ZCommon6'

a neprisel jsem na to co s tim (zkouseno v D6). Poradi mi pls nekdo ?

--
Best Regards,

David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

Cipher 3.0 ?

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 27.10.2001 00:48:20

alias Delphi Encryption Compendium 3.0 - je to spr�vn� volba?

Chystam vyuziti:
- hash: RipeMD320
- sifrovani: Rijndael
- random: LFSR (Linear Feedback Shift Register) Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

Inno setup

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 27.10.2001 05:44:37

[Icons]
ikona v nabidce Start:
Name: "{group}\BlaBla\p��ru�ka BlaBla"; Filename: "{app}\manual\manjuk.rtf";
WorkingDir: "{app}";

{app}\manual\manjuk.rtf ... toto je umisteni na disku

ikona na plose:
Name: "{userdesktop}\p��ru�ka BlaBla"; Filename:
"{app}\manual\manBlaBla.rtf"; WorkingDir: "{app}\manual"; IconFilename:
"{app}\manual\knihared.ico";

Pavel

> [...]
>
> Viktor Marek
> viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

> Verze: 6.0.290 / Virov� b�ze: 155 - datum vyd�n�: 23.10.2001

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 27.10.2001 10:55:33

[...]

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 27.10.2001 10:57:31

>hledej na http://www.alis(tec)cz
>ale je to puvodne pro PC-FANDovsky sestavy, tak nevim jaxi to poradi
>treba s kondensem z jine aplikace.

..znam, nepouzitelne, musel bych predelat vsechny sestavy, ale diky.

Martin Burle

capture DOS print

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 27.10.2001 12:12:02

> [...]
> do souboru (vcetne ESC prikazu) do urceneho adresare, na kterem ten MRP
> sedi. On ho prevede na graficky tisk a posle na urcenou tiskarnu.

Diky za nasmerovani, to my mohlo byt ono.

Martin Burle

Kylix 2 Trial Was:kylix patchs

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.10.2001 13:01:38

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz>
> nechci byt doterny, ale ten odkaz je na trial Kylix 1.

Ahoj,

opravdu to tam bylo, ale pak to nejak zmizelo. Na strance Download to ale
porad je: http://www.borland.com/downloads/

Kylix
Kylix 2 Enterprise Trial
Kylix Open

Petr Vones

On 26 Oct 2001, at 11:46, Ota Maly wrote:

> Ahoj,
> vznika tento problem u IB6.01 (Win) take u nazvu, ktere se lisi jen
> velikosti pismen (Database.gdb vs. database.gdb)?

Pokud vim, tak ne.

Chyba pri instalaci ZeosControls

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 27.10.2001 15:12:45

Prosel jsem jeste archiv Zeos a zjistil, ze tento problem pri instalaci
ZeosControls v D6:
[Error] Never-build package 'ZUtils6' requires always-build package
'ZCommon6'
meli i jini. Bohuzel reseni tam neni :((.
Zkousel jsem to dle navodu i experimentovat s cestami, ale rovnez bez
uspechu.
Neresil to uz prosim nekdo, pripadne nemohl by mi nekdo osvetlit co ta
hlaska znamena ?

Dekuji