OT: Replikace MS SQL -> Oracle

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 7.10.2001 07:04:22

Ve visual Studiu 6 enterprise existuje designer databazi, pry umi pracovat s MSSQL i s Oraclem (???). Mimochodem, jak autentizovat exitujici ORADB pro pripojeni klienta pres ODBC? Stale se nam nedari zajistit Windows autentizace a musime pristupovat pres connection stringy.
--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "Pavel P�kn�" <delphi-konference(zv)bcpraha.com>
Datum: 06.11.2001 19:46:34

Dobry den,
resime problem, jak co nejrychleji replikovat vybrane tabulky z MS SQL
7.0 (SP3) na Oracle 8 (Oracle8i Ent. 8.1.5).

Tabulky v cilove databazi se, bohuzel, nemohou jmenovat stejne jako
zdrojove tabulky v MS SQL databazi.

Zkusili jsme pripojit Oracle jako "Linked Server" a pouzit
insert into "linked server table" select * from ...
Zkusili jsme i balicek Data Transformation Service, ale oboji se nam zda
pomale.

Poradi nam, prosim, nekdo ?

S pozdravem
Pavel Pekny

---
Sluzba GTS Volba pro stredni a mensi firmy
---> uspora telekomunikacnich poplatku az o 35%
Volejte zdarma 0800 31 31 31

Videokonference

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 7.10.2001 07:35:02

> Zdravim,
> nezabyvali jste se tu nekdo videokonferenci? Mam udelany prenos hlasu a
> chtel bych tam casem dodelat i obraz z kamery.
> Je lepsi pouzit klas. API funkci nebo radeji DirectX?
> Jaky protokol pouzit pro prenos obrazku?
> Kolik snimku za sekundu je dostacujicich?
> Pripadne odkazy na danou problematiku rad uvitam.
> Diky.
> M.Kralik

Predpokladam, ze to xes nakodit....ak nie, konferencny sw je vacsinou
pribaleny ku kamere.
Dierct X rules. Mas sietove funkcie, 3d zvuk, dobru graficku podporu a
jednoduche programovanie.
Refresh rate bude zalezat klasicky od priepusnosti siete a velkosti
prenasanych
dat...to musis otestovat a pripadne robit dobru kompresiu. Zobrazovanie
grafiky v DX je skutocne rychle,
to ta urcite obmedzovat nebude.
Do verzie DX8 neodporucam kodit konferenciu s viac ako priblizne 20 - 30
connections.
Funkcie kamery...nuz, skus Active X?
Kolko snimok za sekundu...takze aj 15-18 este vyzera pre ludske oko
relativne plynule (aspon pre moje :))))
800x600x16bit okno na mojej shitackej integrovanej karte mi robi okolo
49FPS, takze grafa nebrzdi nic, len siet.

Keep well

Werki

komponenta na form

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 7.10.2001 07:36:42

Farba as da. Nastav si napr. color:=clRed;
velkost caption a podobne...nuz, neviem.

Werki

> ahoj Delphaci,
>
> nevite nekdo o free-komponente na form, kde by se dala menit napr. barva
> caption a pod. nezavisle na woknech?
>
> predem diky
>
> Mirek Drancak

Service - jak odstranit vytizeni procesoru na 100

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 7.10.2001 07:45:08

borland.public.delphi.objectpascal
SUBJ: quivalent of Application.ProcessMessages in a dll
DATE: 4.11.2001
AUTHOR: Greg Lorriman

Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

Komponenty pro IB (FB)

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.10.2001 07:56:22

> Podle ceniku je TDataset sada za $145.50 coz neni zrovna malo za 6 komponent
> -( btw. nerozumim tomu, co znamena ta Partial contribution, nevi nekdo? Pritom
> FIBPlus je o polovinu levnejsi...

Partial contribution je vedle vysvetleno - jedna se o cenu upgrade popr.
zlevnenou cenu pro ruzne nevydelecne organizace...

BTW kdyz uz jsme u IB Objects nemate nekdo zkusenosti s touto novou verzi ? Ve
firme ji pravdepodobne (na 99%) budeme kupovat (full pack).

Chtel bych z techto komponent vyuzivat prave ty co nejsou zalozeny na TDataset,
ale treba pro sestavy budu muset pouzit prave ty "dataset-ove"

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

MySQL a BLOB

[*] Filip Skalka <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 7.10.2001 08:00:12

Mam na serveru MySQL databazi s dvema fields ID a TEXT. ID je typu Integer a TEXT je typu LARGETEXT. (Zkousel jsem i MEDIUMTEXT se stejnym vysledkem).
Funguje to spravne do te doby, dokud je delka textu < 1 MB. Kdyz je delsi, tak metoda TABLE.POST skonci chybou "Invalid BLOB size". Stane se to nezavisle na pouziti TTable nebo TQuery pres ODBC Driver.

Zkousel jsem i ZEOS komponenty, avsak konkretni zaznam se neulozil a neohlasilo to zadnou chybu, coz je jeste horsi.

Zkousel jsem konkretni zaznam vlozit pomoci EMS MySQL Manageru, kde se to ukazuje Size TEXTU 16777215, ale zaznam se take neulozil a neohlasilo to zadnou chybu.

Nevi nekdo co s tim ?

Filip Skalka

Komponenty pro IB (FB)

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 07.10.2001 08:37:38

Ahoj,

Milan Tome# wrote:

> [...]
>
> BTW kdyz uz jsme u IB Objects nemate nekdo zkusenosti s touto novou verzi ? Ve
> firme ji pravdepodobne (na 99%) budeme kupovat (full pack).

Pouzivame je, stale jeste se (pomerne rychle) odstranuji drobne potize
zpusobene rozsahlymi internimi zmenami, ale stoji to za to.

> Chtel bych z techto komponent vyuzivat prave ty co nejsou zalozeny na TDataset,
> ale treba pro sestavy budu muset pouzit prave ty "dataset-ove"

Nativni IBO jsou pro bezne veci bez nutnosti kompatibility s TDataset
architekturou vzdy vhodnejsi, umeji toho vice.

Komponenty pro IB (FB)

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.10.2001 08:54:30

> [...]
>
> Nativni IBO jsou pro bezne veci bez nutnosti kompatibility s TDataset
> architekturou vzdy vhodnejsi, umeji toho vice.

No planuji pouzivat hlavne nativni komponenty bez kompati(de)bility s TDataset,
ale nevim jak by to skousla treba Sinea.
To by me vlastne zajimalo - je mozne pouzit Sineu bez BDE ???
Takze koupi vrele doporucujes ?

S pozdravem

> [...]

Komponenty pro IB (FB)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.10.2001 09:26:24

On 7 Nov 2001 at 8:54, Milan Tome# wrote:

> No planuji pouzivat hlavne nativni komponenty bez kompati(de)bility s
> TDataset, ale nevim jak by to skousla treba Sinea. To by me vlastne
> zajimalo - je mozne pouzit Sineu bez BDE ???

Ano, ja ji pouzivam napriklad s OLE DB, ktere s TDataSet nema nic spolecneho. Staci vhodne
upravit jednu jednotku. Ta jednotka by mohla byt pro tyto ucely napsana lepe, ale i takto je to
celkem jednoduche.

Phone: 0603 551 282

Komponenty pro IB (FB)

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 07.10.2001 09:32:29

Ahoj,

Milan Tome# wrote:

> No planuji pouzivat hlavne nativni komponenty bez kompati(de)bility s TDataset,
> ale nevim jak by to skousla treba Sinea.
> To by me vlastne zajimalo - je mozne pouzit Sineu bez BDE ???

To nevim, nepouzivam ji. Ale napr. pro Report Builder bylo nutne dodelat
podporu pro nativni IBO (potomek prislusne tridy dostupne v RB).

> Takze koupi vrele doporucujes ?

Doporucuji. Urcite je ale dobre umet anglicky kvuli vyborne podpore na
IBO mailing listu.

Komponenty pro IB (FB)

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.10.2001 10:08:26

> [...]
> spolecneho. Staci vhodne
> upravit jednu jednotku. Ta jednotka by mohla byt pro tyto ucely

No ja bych to rad pouzival ciste s nativni pristupem IBO - chtel bych vynechat
veskere dalsi zpusoby napojeni. Jedna se totiz o velky IS, ktery musi mit
zabezpeceny pristup, sifrovana data atp..., takze nechci zpristupnit napojeni na
tuto databazi jinak nez z me aplikace.

[...]

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.10.2001 10:10:06

> [...]
> podporu pro nativni IBO (potomek prislusne tridy dostupne v RB).

> Doporucuji. Urcite je ale dobre umet anglicky kvuli vyborne podpore na

Je tady jeste nekdo s nejakymi zkusenostmi - preci jen investice cca 23000 Kc do
komponent neni az tak zanedbatelna a tak bych uvital jeste dalsi ohlasy. Sice
jsem jiz na 99% rozhodl, ze se to koupi, ale clovek nikdy nevi :)

[...]

FB - available in ...

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 7.10.2001 10:19:44

Ahoj,

nemohl by nekdo fundovane a stylem "jao pro delfiny"(mysleny ryby s niskym
IQ) vysvetlit co znamena v dokumentaci od IB available in SQL, DSQL, isql
atd. Kde mohu co pouzit?
Pokud by nekdo vedel proc ve SP nemohu pouzit grant.., a kde najdu co smim a
co ne, byl bych mu nesmirne zauzlovan.

Diky Mira

Ing. Miroslav Slav�k
TICKETPRO, a.s.
Salv�torsk� 10
110 01 Praha 1
mail: slavik(zv)ticketpro(tec)cz
tel: +420 2 24814020

Komponenty pro IB (FB)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.10.2001 10:36:31

On 7 Nov 2001 at 10:08, Milan Tome# wrote:

> [...]
> ktery musi mit zabezpeceny pristup, sifrovana data atp..., takze
> nechci zpristupnit napojeni na tuto databazi jinak nez z me aplikace.

Pokud si vhodne upravis tu jednu unitu, pak by to IMHO melo jit.

Phone: 0603 551 282

Komponenty pro IB (FB)

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 7.10.2001 10:50:59

Moj skromny nazor je taky ze ak ide o vacsi pojekt tak by som to celkom
urcite neriesil cez IBO ale "objektovo", ... ;-)

Kaka�ka Pavol

From: "Milan Tome#" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> [...]
Sice
> jsem jiz na 99% rozhodl, ze se to koupi, ale clovek nikdy nevi :)

OT:Windows & vietnamska klavesnice

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.10.2001 11:13:57

Poradi nekdo?

Potrebuji ve Windows psat vietnamsky, ale zatim jsem se se zlou potazal.
Na ofici�lni strance podpory Microsoft je jsem nic nenasel.
Nemate nekdo nejaky vietnamsk� font, eventueln�, jak nainstaluji vietnamskou
klavesnici?

Komponenty pro IB (FB)

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.10.2001 11:19:35

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> Moj skromny nazor je taky ze ak ide o vacsi pojekt
tak by som to celkom
> urcite neriesil cez IBO ale "objektovo", ... ;-)

A co tim presne myslis ?

IB: Unique + Null

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 7.10.2001 11:20:48

[P��loha v souboru: Ji�� Wendl.vcf]
Ahoj vsem

Prave resim jeden problem a doufam ze mi s tim nekdo z vas pomuze :-)

Mam tabulku:

create table tab1
( id numeric(10),
sl1 varchar(20),
sl2 varchar(20));

Potrebuji aby sl1+sl2 (pokud jsou vyplneny) byly unikatni, ale aby
klidne mohli byt i null.

Unique + Null

[*] Martin O�en� - 7.10.2001 11:30:31

Mali sme tento problem a riesili sme ho oklukou. Nie je to celkom ciste, ale
nam to vyhovuje.
Zalozili sme dalsie pole tmp varchar(41) (length(sl1) + 1 + length(sl2)).
V trigroch BI a BU sa automaticky naplna sl1||<oddelovaci znak>||sl2. Pokial
je jedno z nich null naplni sa prazdny retazec. Ak Ti nevadi nahradzovanie
null prazdnym znakom, moze to vyriesit Tvoje problemy. UNIQUE INDEX potom
ide na pole tmp a vynimky v trigroch Ti zabezpecia jednoznacnost.

>Ahoj vsem
>
>Prave resim jeden problem a doufam ze mi s tim nekdo z vas pomuze :-)
>
>Mam tabulku:
>
>create table tab1
>( id numeric(10),
> sl1 varchar(20),
> sl2 varchar(20));
>
>Potrebuji aby sl1+sl2 (pokud jsou vyplneny) byly unikatni, ale aby
>klidne mohli byt i null.
>
>Predem diky
>Jirka
>
>(See attached file: Ji�� Wendl.vcf)

smazani vsech procedur

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 7.10.2001 11:51:55

> Odes�latel: Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
> jak mam korektne DROPnout vsechny ulozene procedury?
> Jedna se mi o dependencies, jak urcit spravne poradi procedur. Vymazat
> vsechny zavislosti z DB natvrdo se mi nezda moc korektni.
No, ono to asi obecne vubec nepujde,
protoze procedura A muze volat proceduru B a naopak (rekurze).

Takze nejprve se by melo
alter procedure xxx
as begin exit; end

a pak teprve na vsechny DROP.

Ostatne, prave proto, kdyz si dam treba v IB "show metadata",
tak to vytvori kod, ktery nejprve vsechny procedury vytvori jako prazdne
a teprve pak je pres "alter" nedefinuje, jak je potreba.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Windows & vietnamska klavesnice

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 7.10.2001 11:59:15

nevim jestli to pujde na starsich verzich, mam W2k

Start/Nastaveni/Ovladaci panely/Mistni nastaveni

na zalozce Obecne dole si zaskrtni Vietnamstinu, stiskni pouzit,
pak na zalozce Narodni prosteredi pridej vietnamstinu.

Marek Muller

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.10.2001 12:07:33

On 7 Nov 2001 at 11:13, Viktor Marek wrote:

> [...]
> potazal. Na ofici�lni strance podpory Microsoft je jsem nic nenasel.
> Nemate nekdo nejaky vietnamsk� font, eventueln�, jak nainstaluji

Ve Windows 2000 jsem podporu vietnamstiny nasel.

Phone: 0603 551 282

Unique + Null

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 7.10.2001 12:08:18

Ahoj,
napada me pouzit trigger, ale asi lepsi by bylo vkladat data pres ulozenou
proceduru, ktera si zjisti, zda tam zaznam je, pripadne ho odmitne ulozit.

Ota Maly

> Mam tabulku:
>
> create table tab1
> ( id numeric(10),
> sl1 varchar(20),
> sl2 varchar(20));
>
> Potrebuji aby sl1+sl2 (pokud jsou vyplneny) byly unikatni, ale aby
> klidne mohli byt i null.

MySQL a BLOB

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 7.10.2001 12:13:38

Hmm, o ODBC jsem neslysel nic dobreho ...
zkousel jste dbExpress ? (ne ze by v nem nebyly chyby, ale rozhodne je pro
mysql nativnejsi)

[...]

primy tisk obrazku

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz> - 7.10.2001 12:36:13

Ahoj,
pri tisku do formularu pouzivam primo
begindoc..enddoc, printer.canvas a tisknu pomoci textout
vse k plne spokojenosti. Potreboval jsem toto upravit na tisk
obrazku - ovsem nebyl jsem schopny vytisknout zadnou bitmapu
ani pomoci .draw ani .stretchdraw ani nijak jinak. Problem jsem
sice vyresil jinak, ale stejne by me zajimalo co kde delam spatne.

printer.begindoc;
obr := TBitmap.Create;
obr.LoadFromFile('obr.bmp');
printer.canvas.copymode:=cmsrccopy;
printer.canvas.draw(100,100, obr);
obr.Free;
printer.enddoc;

vyjede pouze prazdna stranka - vyzkouseno na nekolika typech
tiskaren. pokud jsem canvas tiskarny zamenil za canvas formulare
tak se obrazek na canvas v poradku zkopiroval. taktez jsem zkousel
laborovat s nastavenim transparent u bitmapy ale bez vysledku.
Pokud by nekdo vedel proc to netisklo tak se mi prosim ozvete.
Diky

VN.

Komponenty pro IB (FB)

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 07.10.2001 12:38:08

Dne 7.�listopad�2001, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> Nativni IBO jsou pro bezne veci bez nutnosti kompatibility s TDataset
> architekturou vzdy vhodnejsi, umeji toho vice.

Ceho je tam vice? Predpokladam, ze pristup bude asi rychlejsi...
Mno, tak stojim pred rozhodnutim, zda Nativni IBO nebo FIBPlus. Neni
nekde nejaka srovnavaci tabulka? Nebo nema nekdo s necim nejake
spatne zkusenosti :-)

Vyberte Vas "Nejoblibenejsi automobil roku 2002 v CR"
a hlasujte na adrese http://www.autoroku(tec)cz. Hlavni vyhra 600 000 Kc!!!

Unique + Null

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 7.10.2001 12:41:20

A to by melo jit?

> [...]

> sl1 varchar(20),
> sl2 varchar(20));
>
> Potrebuji aby sl1+sl2 (pokud jsou vyplneny) byly unikatni, ale aby

Komponenty pro IB (FB)

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 7.10.2001 12:45:30

Ja to tusil :)). Toto je na hrooooooozne dlhu debatu a meilom sa to neda
vyjadrit. Chce to hlavne poriadne nastudovat najlepsie od nejakeho odbonika
na tuto problematiku, ale rozhodne sa to oplati. Technologia je to uz
overena a v praxi pouzivana mnohymi firmami, mnohymi produktami (aj v Cesku
i na Slovensku :) ). V podstate ide o to ze "logika programu" nie je na
formulaorch ale v objektoch a triedach. Klasicke databazove aplikace su
pisane tak ze mam nejaky dataset a ten pracuje s nejakymi "blbymi" datami a
kazdu operaciu musim definovat na danom datasete.
To znamena ze mam napriklad objekt "Faktura" a ten sa dokaze sam ulozit do
databaze, nacitat, zauctovat.a pod. kdekolvek v programe bez toho aby som sa
o to musel este starat. Tiez nemam klasicke datasety ale akesy "drziaky" -
zoznamy (listy) tychto objektov. Tieto je samozrejme mozne prepojit s
dataaware komponentami roznymi sposobmi, napriklad "Pipelinami" - obdoba
datasourcov a datasetov, objektovymi datasetmi alebo Controllermi.

No na podrobnejsie rozpisovanie tu nemam cas, fakt nie, treba robit... :)
ale uvediem aspon par vyhod/nevyhod:

Vyhody ktore to prinasa ak je to spravne implementovane
- podstatne menej "pisalokovania" - nemusim jednu a tu istu funkcnost pisat
viac krat pre kazdy formular
- lahku deditelnost (napr: Objekt sa dokaze Ulozit, Nacitat, Vytvorit a
Vymazat. Z neho podedim ObjektDokument ktory vie pracovat so vseobecnymi
riadkami, ktore dokaze Nacitat, Aktualizovat, Vymazat, Zkopirovat, ..a z
neho podedim ObjektFaktura ktora sa dokaze Zauctovat, ....) na rozdiel od
aplikacii datasetovych kde kazdu operaciu musim riesit znovu a znovu.
- mensiu pravdepodobnost chyb - program je napisany s vacsou "sudrznostou"
- vzdycky dalsie a dalsie moznosti optimalizacie vykonu
- moznost lepsie, jednoduchsie a rychlejsie prehodit "kapotu" programu - Ak
mam aplikaciu s vizualnom cez formulare (na ktorych je minimalna logika) tak
lahko mozem k programu vytvorit aplikacie s webovym rohranim (B2B, B2C) -
napriklad velmi lahko potom budem zadavat objednavku cez web (je tu priestor
i pre COM objekty, alebo aplikacne skripty)
- poziadavok na zmenu (menej a stredne zasadnu) je podstatne lahsie
uskutocnitelny pretoze je treba prechadzat minimalnu cast kodu
- lepsie "kesovanie"! objaketov - dat

Nevyhody:
- nehodi sa na velmi male projekty v pripade ze firma nema naprogramovanu
zakladnu logiku ktoru moze vyuzit - z toho vypliva i:
- vzhladom k tomu ze najdolezitejsie je jadro systemu - zakladna logika tak
dlho trva kym sa naprogramuje zaklad ale potom potreba casu na operaciu
klesa ! (Inak povedane zo zaciatku toho neni moc vidiet ale potom sa to
zuroci, kdesto o klasickym datasetovych aplikacii je to opacne - zo zaciatku
vyvoj napreduje rychlejsie a casom sa spomaluje)

JE to pisane velmi ostruhane a zbezne len pre predstavu.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Milan Tome#" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> Moj skromny nazor je taky ze ak ide o vacsi pojekt
> tak by som to celkom
>
> A co tim presne myslis ?

Unique + Null

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 7.10.2001 13:05:54

Znam jedinou moznost trigger !
Pavel

> [...]
> sl1 varchar(20),
> sl2 varchar(20));
>
> Potrebuji aby sl1+sl2 (pokud jsou vyplneny) byly unikatni, ale aby

OT: Programovani pod WinCE

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 7.10.2001 13:32:06

Ahoj,

existuje nejaka nadstavba pro delphi, pomoci ktere bych mohl vyvijet
aplikace pro prenosne pocitace s operacnim systemem WinCE/PalmOS? Nebo
to v delphi vubec nejde?

Ales

Programovani pod WinCE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.10.2001 13:44:48

From: "Ales Vasicek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
> existuje nejaka nadstavba pro delphi, pomoci ktere bych mohl vyvijet
> aplikace pro prenosne pocitace s operacnim systemem WinCE/PalmOS? Nebo
> to v delphi vubec nejde?

Ahoj,

nejde.

Petr Vones

Komponenty pro IB (FB)

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.10.2001 14:11:43

Neco takoveho chceme pouzit, ale to zas az tak moc nesouvisi s objekty, pres
ktere budu pristupovat k databazi. Ten projekt je rozsahly a cita cca 20 - 25
programu (od malinkych az po dost rozsahle), ktere spolu musi uzce
spolupracovat, ale musi bezet i samostatne.

> [...]

> pisane tak ze mam nejaky dataset a ten pracuje s nejakymi "blbymi" datami a
> kazdu operaciu musim definovat na danom datasete.

tfilestream a textove subory

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 7.10.2001 14:26:07

zdravim,
trosku zaciatocnicka otazka, potrebujem nacitat textovy subor po
riadkoch, cosi porobit a ulozit do druheho textoveho fajlu. da sa na to
pouzit objekt tfilestream? urcite ano ;o), len som chcel vediet ako na
to a ci nie je lepsie a jednoduchsie pouzit klasicky textfile s readln a
writeln?

Programovani pod WinCE

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 7.10.2001 14:38:22

> existuje nejaka nadstavba pro delphi, pomoci ktere bych mohl vyvijet
> aplikace pro prenosne pocitace s operacnim systemem WinCE/PalmOS? Nebo
> to v delphi vubec nejde?

Pre PalmOS existuje kompilator Pascalu na http://www.pocket-technologies.com
Co sa tyka WinCE, neviem o nijakom podobnom rieseni. V buducnosti
ma WinCE podporovat .Net, takze potom snad Visual Studio a jazyk C#
mozu byt dobrou alternativou. Delphi nevie generovat kod pre procesory
pouzivane v zariadeniach s WinCE/PalmOS (dominantne su ARM), takze
sa neda pouzit.

Erik

upload a download s INDY

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 7.10.2001 14:59:09

zdrav�m,
m�m vytvo�en� tunel k po��ta�i s IP a ��slem portu. Pot�ebuji na ten po��ta�
poslat nebo tak� st�hnout z n�j soubor. Pros�m o tip, kter� z komponent Indy
jsou pro tento ��el nejvhodn�j#�.
D�le sh�n�m n�jakou komponentu s funkc� FTP klienta.
mirek

upload a download s INDY

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 7.10.2001 15:15:43

> m�m vytvo�en� tunel k po��ta�i s IP a ��slem portu. Pot�ebuji na ten
> po��ta� poslat nebo tak� st�hnout z n�j soubor. Pros�m o tip, kter� z
> komponent Indy jsou pro tento ��el nejvhodn�j#�.

Muzes na jedne stran pouzit FTP server, na druhe FTP klienta.. nebo
soubory lze prenaset pomoci HTTP, TFTP,nebo dokonce i po samotnem
TCP. Hodne zalezi na konkretnich podminakch.. prenasis predem
definovane soubory? potrebujes se brouzdat adresari, atd...

> D�le sh�n�m n�jakou komponentu s funkc� FTP klienta. mirek

Jednu mas primo v INDY... ale ciste ze zjistnych duvodu bych
doporucil radeji Synapsi. ;-))))

Unique + Null

To by melo jit celkem bez problemu, alespon na interbasi pomoci
Check

> A to by melo jit?
>
> dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

HP LaserJet 1000 series - USB

mam problem u jedneho klienta s tlaciarnou %subj%. Tlacim na canvas
tlaciarne niekolko stran - na ostatnych tlaciarnach to funguje normalne na
%subj% to nestrankuje - vsetko tlaci na jednu stranu...
Neviem to otestovat klient je daleko a nemam moznost to vyskusat.
Mal niekto podobny problem? Pripadne by mi mohol poradit.
Za odpoved vopred dakujem.

Printer.BeginDoc;
Printer.Canvas.StretchDraw(...);
Printer.newpage;
Printer.Canvas.StretchDraw(...);
Printer.newpage;
Printer.Canvas.StretchDraw(...);
Printer.EndDoc;

FB - available in ...

[*] Rado Benc <bego(zv)pobox.sk> - 7.10.2001 15:29:34

Ahoj,

> co znamena v dokumentaci od IB available in SQL, DSQL, isql
> atd. Kde mohu co pouzit?

SQL - SQL v zmysle dokumentacie je mozne pouzit v embedded SQL.
Embedded SQL je kombinacia C\C++ kodu s fragmentami SQL. Umoznuje
pouzivat tzv. host variables - premenne deklarovane v style C\C++,
zastupujuce paremetre v SQL prikazoch. Tuto zmes potom prezenies
prekompilatorom, u IB / FB sa vola gpre. Vysledny produkt potom
prekompilujes a zlinkujes - v tomto ti vsak uz Delphi AFAIK
nepomoze.
DSQL - Dynamic SQL je nadmnozina SQL umoznujuca zadavat "ad hoc"
query, teda query zadavane v runtime. V principe sa od predosleho
lisi v tom, ze query musi byt "prepared".

IMHO, DB komponenty v Delphi umoznuju pouzivat SQL aj DSQL.

isql - (od interactive SQL) je utilita na zakladnu komunikaciu s
InterBase servrom - vytvaranie databaz, manipulaciu s datami,
apod. Podporuje interaktivny a davkovy sposob spracovania prikazov.
Distribucia IB / FB obsahuje jednak command-line isql (pre
milovnikov command promptu :-)), windowsovske + linux superserver
distribucie aj program IBConsole, ktory GUI rozhranie nad isql.
isql je funkcionalitou podobny napriklad plus80 z Oracle...

> Pokud by nekdo vedel proc ve SP nemohu pouzit grant.., a kde
> najdu co smim a co ne, byl bych mu nesmirne zauzlovan.

Grant je DDL prikaz (od data definition), teda pouziva sa na
vytvaranie metadat. DDL prikazy nemozno pouzivat v SP a triggroch.

IB / FB ma pomerne rozsiahlu dokumentaciu - vyssiespominane najdes
v Data Definition Guide, Embedded SQL Guide, a Language Reference.
Dokumentacia je dostupna na IB / FB weboch.

HTH,

Rado

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Video

[*] <Filip.Adamec(zv)centrum(tec)cz> - 07.10.2001 15:38:01

ahoj, potrebuju pouzivat v mediaplayeru pretacet video. pouzivam
medaiplayer z aktivex. chtel bych pretacet hrube a jemne 5frame a
1frame. tlacitka vsak nemam aktivni a v udalosti onclick neni
parametr button a dodefault, jako v klasickem mediaplayeru. dik
za help Filip

-----
Nov� vyhled�va� pro �esk� internet www.webfast(tec)cz - prost� najde ...

Jak pridat programove submenu do mainmenu

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 7.10.2001 16:12:11

Ahoj

mam nadefinovane mainmenu a popupmenu. Potreboval bych nejak jednoduse vzit
polozky popupmenu a povesit je i s udalosti onclick na podmenu mainmenu(do
3. radu). Nemel byste nekdo tip nebo kousek kodu?

Diky

Ka.

tfilestream a textove subory

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 7.10.2001 16:13:28

Pokud se jedna o textove soubory, tak ja pouzivam TStringList, ktery
umoznuje radkovy pristup k textu:
var
MyLog: TStringList;
LogName: string;
begin
LogName:=ChangeFileExt(ParamStr(0),'.log');
MyLog:=TStringList.Create;
try
MyLog.Clear;
if FileExists(LogName) then
MyLog.LoadFromFile(LogName);
MyLog.Add('Program kupodivu bezi.');
MyLog.SaveToFile(LogName);
finally
MyLog.Free;

> [...]
> pouzit objekt tfilestream? urcite ano ;o), len som chcel vediet ako na
> to a ci nie je lepsie a jednoduchsie pouzit klasicky textfile

QR:memo a plneni z DB

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 7.10.2001 16:16:30

Ahoj,

mam BIG problem s QRMemo. V design mode je videt posledni radek ale v
runtime zmizi (nevejde se). Nevite nekdo jak srazit radky (roztec mezi nimi)
blize k sobe?
A druha otazka do plena (moc by mi bodla): Jak naplnit QRMemo z databaze,
kdyz QRMemo nema primou konektivitu na polozku DB? Nejak v OnNeedData? Nebo
jinak?

Diky

Ka.

Services pro W2000

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 7.10.2001 16:23:05

Ahoj,
mam program s jednim formem a je udelany jako service. Kdyz ho pod W2000
spoustim s parametrem install tak mi napise, ze byl uspesne instalovan, ale
v seznamu services se neobjevi. Cim to muze byt? Nebo spis, kde to mam
nastavit?

Diky

Ka.

Komponenty pro IB (FB)

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 7.10.2001 17:04:30

From: "Milan Tome#" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> [...]
> programu (od malinkych az po dost rozsahle), ktere spolu musi uzce
> spolupracovat, ale musi bezet i samostatne.

Takze potom nemusis riesit objekty k pripojeni k databazi, coz je v tomto
pohlade (OOP) sekundarne. Vystacis si uplne bohate s IBX. A Potrebujes iba
TIBDatabase + TBTransaction a TIBSQL !! Nic viac.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Jak pridat programove submenu do mainmenu

[*] Jaroslav Kuba <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 7.10.2001 17:12:04

Ahoj

jedna z moznosti kterou jsem pouzil ve svem programu je asi toto

for i := 0 to (PopupMenu.Items.Count - 1) do begin
MPopupItem := PopupMenu.Items [i];

MNewMenuItem := TMenuItem.Create (nil);
MNewMenuItem.Name := 'N'+ Copy (MPopupItem.Name, 2,
Length(MPopupItem.Name));;
MNewMenuItem.Caption := MPopupItem.Caption;
{ Ja pouzivam akce ale asi by mohlo byt i
MNewMenuItem.OnClick := MPopupItem.OnClick; }
MNewMenuItem.Action := MPopupItem.Action;

MniANew0.Insert (i, MNewMenuItem);
end;

Delphi 5 Prof Win2000 SP2

Jaroslav KUBA
Jarda(zv)Tresoft(tec)cz

From: "Pavel Malinsk�" <spiderland(zv)iol(tec)cz>
> a) duvody PRO vyuziti balicku a ne DLLek:
> - lze predavat objekty
> - string (samozrejme bez sharememu)
> - mensi velikost aplikace
> - a dal ???

* Neobslouzene vyjimky neskonci na hranici DLL (prelozene bez balicku)
* Pokud je v DLL kod pouzivajici VCL tak dochazi ke zbytecne duplicite
vetsiny VCL kodu v kazde takove DLL.
* Lze tak snadno vytvaret rozsirujici moduly do dane aplikace

> b) duvody PROTI pouziti BDE (a pouziti IBExpress nebo IBO ?):
> - Borland ho nebude se podporovat
> - nemusi se distribuovat
> - a dal ???

* BDE je designem temer 10 let stare, protoze se vlastne jedna o upraveny
Paradox Engine.
* BDE se na SQL databaze naprosto nehodi
* Borland nema prilis duvodu BDE dale rozvijet (ani to uz vlastne neni mozne)
a dale bude stredem jeho zajmu DBExpress
* Pri pouziti BDE je temer nemozne nainstalovat aplikaci na 'neznamy' system
aby to opravdu fungovalo.
* BDE je zbytecne velke

Petr Vones

Delphi 6 - zahada

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.10.2001 22:07:07

From: "Peter Surovy" <psurovy(zv)uevora.pt>
> Ahoj mam unit ktory funguje v Delphi 3Cl/Exp funguje v Delphi 5 Enterprise
> a v Delphi 6 Ent. vypisuje kompilator chybu na mieste kde su hviezdicky
> bez ohladu na ost text:

Ahoj,

tezko se da rict cim to je kdyz neni k dispozici ten unit. Je to neco co se da
nekde stahnout ?

Petr Vones

memo a plneni z DB

[*] Kr�l Jirka jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 7.10.2001 23:29:34

Nebo

// otevri dataset pod QR
//zavolej
QuickRep1.prepare;
//report se vygeneruje, jen jeste neni to okno videt, ted muzes carovat s
QRmemo
qrmemo1.text:='sdfsdfsdfsdfs';
// az je to redy dej
QuickRep1.preview;

J.

Focus p�ed obsluhou tla��tka

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 8.10.2001 04:37:47

Zdravim,
ja to delam tak, ze tem Editum dam do Tagu jedinecne cislo a pri udalosti
OnEnter pro Edit - je spolecny pro vsechnu Edity - si nekde zapisu, ktery
Tag tam vesel a jinde ho mohu pouzit

procedure TForm1.EditEnter(Sender: TObject);
begin
ResultKey := (Sender as TEdit).Tag;

> [...]
> stisku bych pot�eboval v�d�t, kter� z edita�n�ch prvk� m�l focus a podle
> toho v�tvil �innost po stla�en� tla��tka. Lze to n�jak obslou�it??

[*] Radek Zhasil <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz> - 8.10.2001 06:28:46

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Pro tento pripad je vetsinou nejvhodnejsi pouzit TStringList a jeho metody
LoadFromFile, SaveToFile.

Radek

e-mail: radek.zhasil(zv)seznam(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/pocitace/radek.zhasil/

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 8.10.2001 06:42:46

no jo, ale co subor o velkosti 20MB a so 100000 zaznamami, je to unosne
a rozumne pchat do stringlistu???

>Pokud se jedna o textove soubory, tak ja pouzivam TStringList, ktery
>umoznuje radkovy pristup k textu:
>var
> MyLog: TStringList;

primy tisk obrazku

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 8.10.2001 06:43:21

> [...]
> ani pomoci .draw ani .stretchdraw ani nijak jinak. Problem jsem
> sice vyresil jinak, ale stejne by me zajimalo co kde delam spatne.

myslim ze takhle je ten kod v poradku a ze chyba je nekde jinde. (zkousel
jsem to a tiskne... :)

> [...]
> laborovat s nastavenim transparent u bitmapy ale bez vysledku.
> Pokud by nekdo vedel proc to netisklo tak se mi prosim ozvete.

memo a plneni z DB

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 8.10.2001 06:59:16

> [...]
> z databaze,
> kdyz QRMemo nema primou konektivitu na polozku DB? Nejak v

A proc nepouzit QRDBText nebo QRDBRichText ...

> Diky
>
> Ka.

Unique + Null

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 8.10.2001 07:45:12

From: "Radek KALA" <Kala(zv)Atlas(tec)cz>

> To by melo jit celkem bez problemu, alespon na interbasi pomoci
> Check

Ahoj

Pres Check to nejde protoze fieldy nemuzou byt null.
SP+Triggery mi nefungujou pri vice spustenych transakcich a klidne mi to dovoli vlozit stejnou hodnotu :-(
Stejne to cely udelam znova (Pridam tabulku a nad ni Check).

Jirka

tfilestream a textove subory

[*] Peter <peter(zv)baris.sk> - 8.10.2001 08:13:30

Osobne v takomto pripade ked potrebujem upravit len ten jeden nacitany
riadok tak je
najpohodlnejsie pouzivat readln a writeln a citat to do stringov lebo sa
vobec netreba zaoberat vytvaranim a uvolnovanim objektov, co dokaze niekedy
narobit sarapatu.

> [...]

> pouzit objekt tfilestream? urcite ano ;o), len som chcel vediet ako na
> to a ci nie je lepsie a jednoduchsie pouzit klasicky textfile

FB - available in ...

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 8.10.2001 08:15:26

> nemohl by nekdo vysvetlit co znamena v dokumentaci od IB available in
> SQL, DSQL, isql atd. Kde mohu co pouzit?

to znamena, kde lze konkretni konstrukci (prika, dotaz, klauzuli)
pouzit.
SQL normalne z programu nebo konsole
DSQL hmm, ted presne nevim, ja myslel ze je to totez co SQL?
isql pouze konsole
embeded SQL pouze v SQL kodu zakomponovanem v aplikaci (tusim ze asi
jenom v C/C++)

> Pokud by nekdo vedel proc ve SP nemohu pouzit grant.., a kde
> najdu co smim a co ne, byl bych mu nesmirne zauzlovan.

IMHO ve SP nejde ani zadny jiny DDL (data definition language) prikaz.
jinac je to nekde v helpu nebo v referencni prirucce, ale presneji ti
nereknu.

dekuji Petr Palicka aka PeC(zv)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

SQL dotaz na Excel pres ADO

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 8.10.2001 08:25:13

Zdravim,

v pohode se pripojim pres ADO (resp. ODBC) na soubor v excelu, ale nenapada
me, jak z neho dostat data - jestli se mam odkazovat na sloupce treba takhle
"SELECT * FROM B ..." nebo jak vlastne. Ma nekdo konkretni priklad ? Jde mi
o to, ze v tom souboru jsou odkazy na data v jinych excelovskych souborech a
pri pouziti OLE se do nej sice dostanu, ale nedokazu eliminovat hlasku
"Aktualizovat data z propojenych ..." ...

Ma nekdo nejake reseni ?

Diky.

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
MISSOFTWARE Lanskroun

hot-line 0608/944444
tel. 0467/521555, 0467/520141
http://www.missoftware(tec)cz
mailto:info(zv)missoftware(tec)cz

Argumenty PRO balicky a PROTI BDE

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 8.10.2001 08:28:43

On 7 Nov 2001 at 19:37, Pavel Malinsk� wrote:

> [...]
>
> A jeste jsem se chtel zeptat zda pro pozdejsi
> umysl zverejnit aplikaci pres COM je treba
> s tim pocitat jiz od zacatku nebo staci dodelat

Ano, u COM je treba s tim pocitat od zacatku. U nove verze Lokalizatoru jsem zkusil kombinaci
COM a balicku (tedy kazdy COM objekt i hlavni program je zkompilovan s balicky), a docela se mi
to osvedcilo. Ma to ale jednu nevyhodu, kdyz pouziju novou verzi balicku, musim vsechny objekty
prekompilovat, nebo distribuovat obe verze balicku (coz nekdy nejde, pokud napriklad pouziju
balicek ze zaplaty Delphi, nebo zmenim vlastni balicek bez prejmenovani).

Phone: 0603 551 282

tfilestream a textove subory

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 8.10.2001 08:30:02

Ahoj,

> no jo, ale co subor o velkosti 20MB a so 100000 zaznamami, je to unosne
> a rozumne pchat do stringlistu???

otazka je jak ho potrebujes editovat, jestli
rucne(pouzil treba Memo.Lines.LoadFrom/SaveToFile)
nebo programove. Jestli programove a sekvencne tak
bych 20MB vubec nenacital cele do pameti, ale
sekvencne nacital ze stremu - upravoval - zapisoval
do druheho streamu.Zalezi na okolnostech.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Zm�na velikosti JPEG �i GIF

[*] Jan Najv�rek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 08.10.2001 08:34:43

Zdravim,

v moj� aplikaci v Delphi bych r�d p�ij�mal JPEG/GIF obr�zky, kter� by
se pak uploadovali na Web site. Probl�m je, �e tyto obr�zky by m�li
m�t standardn� velikost, tak�e aplikace by je m�la upravit do t�to
velikosti (zmen#it, zv�t#it). Nev�te, zda existuje n�jak� knihovna a
nebo alespon nejak� utilitka, kter� by #la zavolat a kter� by
provedla v�#e popsan�. JPEG by i sta�il, v�m, �e s GIFy jsou nejak�
probl�my s copyrightem...

D�ky

Jan Najvarek

P.S. Druha moznost je upraveni obrazku v PHP na Web site, ale to je
jednak OT a nevim, jestli by to vubec
slo...

Vyberte Vas "Nejoblibenejsi automobil roku 2002 v CR"
a hlasujte na adrese http://www.autoroku(tec)cz. Hlavni vyhra 600 000 Kc!!!

MS SQL 7 a identity

[*] mbartone(zv)synthesia(tec)cz - 8.10.2001 08:38:21

Ahoj,

D5 C/S, MS SQL 7, nativni link

tabulka ma u sloupce vlastnost identity 1,1

Pokud do tabulky vlozim zaznam a hned si zavolan select (zv)(zv)identity tak je
to v poradku.

Pokud ale dam k tabulce T1 trigger kde je insert do jine tabulky T2 vrati
mi select (zv)(zv)identity cislo posledniho zaznamu tabulky T2,
jak ale zjistim hdnotu identity nad tabulkou T1 ?

volat select max(sloupec) from T1 je asi nestastne pokud bude vkladat vice
uzivatelu.

Milan

QR:memo a plneni z DB

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 8.10.2001 08:51:44

Nazdar,
ne ze bych se s tim nejak moc a casto zabyval, ale ja jsem pouzil v tisku
karty meridla pro memopolozku OPRAVY childband a v nem normalni TQRDBtext s
vlastnostmi Autosize false, Autostretch true a Wordwrap true. (QREPORT, D3
c/s). Zkus to, treba to k necemu bude.

Dalik Faltynek.

> [...]
> A druha otazka do plena (moc by mi bodla): Jak naplnit QRMemo z databaze,
> kdyz QRMemo nema primou konektivitu na polozku DB? Nejak v OnNeedData?

error code v ODBC

[*] <ondrej.zahradnik(zv)centrum(tec)cz> - 08.10.2001 09:24:16

Ahoj,
pouzivam D5 Enterprise a ODBC pristup na MS SQL server 2000.
Pokud pri zpracovani dat na serveru dojde k nejake chybe vyhodi
to vyjimku EDBEngineError. Problem je v tom, ze kazda chyba vraci
stejny error kod. Nevite, jak zjistit, kod chyby ktera zpusobila
vyjimku.

-----
Nov� vyhled�va� pro �esk� internet www.webfast(tec)cz - prost� najde ...

tfilestream a textove subory

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 8.10.2001 09:39:21

> [...]
> a rozumne pchat do stringlistu???

> otazka je jak ho potrebujes editovat, jestli
>rucne(pouzil treba Memo.Lines.LoadFrom/SaveToFile)

potrebujem z neho vyhodit zaznamy, resp. riadky podla podmienky
takze programovo.

>Jestli programove a sekvencne tak
>bych 20MB vubec nenacital cele do pameti, ale
>ekvencne nacital ze stremu - upravoval - zapisoval
>do druheho streamu.Zalezi na okolnostech.

preto ten dotaz, myslel som ze pouzijem filestream, ale dokazem nacitat
do bufferu napr 50 riadkov?
viem, zaciatocnicky dotaz, ale zatial som taketo problemy riesil pomocou
textfile a readln a tak som uvazoval ci to cez filestream nepojde
rychlejsie. a nesmejte sa mi, nahodou som vcera objavil po troch rokoch
ako zapnem hmlove svetla na aute! ;o))

MS SQL 7 a identity

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 8.10.2001 10:00:12

Priamo to asi nepojde. Podla mna najlepsie by bolo vyhodit trigger a
insertovanie urobit pomocou SP, ktora Ti vrati nove Id pre T1 a potom urobi
Insert do T2, asi takto

create procedure BlaBla ((zv)nove_id INT OUTPUT, parametre pre nove hodnoty
stlpcov...)
as
insert into T1 ...
select (zv)nove_id = (zv)(zv)IDENTITY
insert into T2 ...

> [...]
> mi select (zv)(zv)identity cislo posledniho zaznamu tabulky T2,
> jak ale zjistim hdnotu identity nad tabulkou T1 ?

MIDI

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 8.10.2001 10:02:25

nema nekdo zkusenosti ? Stahl sem si komponenty pro hratky s MIDI z torry.ru
a krom jinych je tam zcela funkcni komonenta MIDIKey ... Ta ma property
MIDIChanel ale zaboha nemuzu prijit na to jak prepnout rejstrik. Je to
hlavne tim ze nevim nic o tom jak tak zvukovka a MIDI pracuje. Staci
nakopnout co hledat v tech zdrojakach. Jsou tam constanty ElectricPiano,
BassDrum aj,. ale nikde v dalsi PASech jse nenasel pouziti techto constant
ci typu.

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

MS SQL 7 a identity

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 8.10.2001 10:03:01

Toto je bohuzel "spravne" chovani dle dokumentace.
Prisli jsme na jedine reseni, vytvorit si docasnou tabulku a do ni v trigru
hodnotu zapsat, ale moc to nedoporucuji, je to neohrabane a strasne to vse
komplikuje.
Pokud mas moznost migrovat, prejdi na MSSQL2000. Mssql2000 je jiz mozne
odlisit vlozeni identity v ruznych urovnich kodu.

Pavel

> [...]
> jak ale zjistim hdnotu identity nad tabulkou T1 ?
>
> volat select max(sloupec) from T1 je asi nestastne pokud bude

Delphi6 - tvorba komponent

[*] Radoslav Medzihradsky <rmedzihradsky(zv)cssoftware(tec)com> - 8.10.2001 10:11:00

V Delphi6 sa dost zmenil system tvorby property editorov a komponent
editorov.
Vsade som nasiel uz iba interface typy. Je niekde nejaky blizsi popis
danej
problematiky?

diky, Astern

Argumenty PRO balicky a PROTI BDE

IBX s Balickama,
mam napsanou celkem velkou aplikaci s IBX a balickama a funguje
dobre.

> [...]
> a dale bude stredem jeho zajmu DBExpress
> * Pri pouziti BDE je temer nemozne nainstalovat aplikaci na 'neznamy' system

FB - available in ...

On 7 Nov 2001, at 10:19, Miroslav Slav�k wrote:

> nemohl by nekdo fundovane a stylem "jao pro delfiny"(mysleny ryby s niskym
> IQ) vysvetlit co znamena v dokumentaci od IB available in SQL, DSQL, isql
> atd. Kde mohu co pouzit?

DSQL - Dynamic SQL, tedy prikazy provadene pres API, a tudiz
pres IBX, IBO atd.

ESQL - Embedded SQL, tedy prikazy kterym rozumi GPRE. Tyto
prikazy se zapisuji dovnitr programu v C, a GPRE je rozvine do
prislusnych kontrukci C.

ISQL - Interactive SQL, tedy prikazy kterym rozumi program ISQL,
pripadne WISQL.

> Pokud by nekdo vedel proc ve SP nemohu pouzit grant.., a kde najdu co smim a
> co ne, byl bych mu nesmirne zauzlovan.

V Reference Guide by melo byt popsano co lze pouzit za prikazy a
konstrukce v triggerech a ulozenych procedurach. Z SQL prikazu
lze pouzit DML prikazy, tedy SELECT, INSERT, UPDATE a
DELETE. DDL prikazy ke kterym patri i GRANT pouzit nelze.

Zm�na velikosti JPEG �i GIF

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 8.10.2001 10:54:06

Uz se to nekolikrat probiralo ... treba si vytvorit TBitmap a pouzit
StretchDraw.

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

[...]

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 8.10.2001 10:56:55

> [...]
> nebo alespon nejak� utilitka, kter� by #la zavolat a kter� by
> provedla v�#e popsan�. JPEG by i sta�il, v�m, �e s GIFy jsou nejak�

Koukni se do archivu konference 5.11.2001 tam presne o tom psal
Petr Vones.

JCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Delphi6 - debugging

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 8.10.2001 10:59:38

Chtel jsem se zeptat ostatnich uzivatelu, kteri prechazeji (nebo uz presli)
na Delphi6 zda nevi nasledujici .... v D5 jsem pri debuggingu pro zjisteni
informaci o objeku pouzil CTRL+klepnuti na nazev objektu a zobrazil se
seznam atributu daneho objektu. V D6-Standard (nebo jak se to ted proboha
jmenuje) mi toto ovsem nejde ... nevi nekdo zda se to da aktivovat, pripadne
jak.

[...]

ICQ# : 119119215

Komponenta - property

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 8.10.2001 11:02:27

Ahoj mam mens problem,nad kterym badam a zatim se mi ho nepodarilo
vyresit.
Mam vlastni komponentu ktera ma mimo jine property:

public
fFilterSource:TDataSource;
procedure SetFilterSource(Value: TDataSource);
function GetFilterSource:TDataSource;
published
property FilterSource:TDataSource read GetFilterSource write
SetFilterSource;

function TFSGFilterStringAlignGrid.GetFilterSource:TDataSource;
begin
result:=fFilterSource;
end;

procedure TFSGFilterStringAlignGrid.SetFilterSource(Value: TDataSource);
begin
fFilterSource:=Value;
end;

*********************

Jednoducha vec,vse funguje spravne,kdyz si do teto property pripojim
nejaky DataSource z formulare je to OK.
Pokud jej vsak smazu a property FilterSource je nastavena na nej tak
mi to zahlasi chybu Acces violation.....
jakoby se snazil na nej neco odkazat ale on uz byl mezitim nil.Je to
zvlastni normalne by to prece melo fungovat pokud smazu Datasource z
formulare a property FilterSource byla nastavena na nej mela by se
property vyprazdnit(mela by byt NIL).

nepotkal jste se nekdo s tim ....????
Diky moc za radu.

radek Janus Foresta SG a.s.vsetin

MIDI

[*] Ing. Vladim�r R��i�ka���#��rF#v("#�� - 8.10.2001 11:28:52

> [...]
> BassDrum aj,. ale nikde v dalsi PASech jse nenasel pouziti techto constant

Doporucuji pouzit radeji komponentu TMIDOut, taky se da stahnout a umi
fsecko

VR

MS SQL 7 a identity

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 8.10.2001 11:55:49

> From: Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
> Pokud mas moznost migrovat, prejdi na MSSQL2000.
> Mssql2000 je jiz mozne odlisit vlozeni identity v ruznych
> urovnich kodu.

Mohl bys to trochu rozvest ? Jak to funguje ? Mam
sice 7.0, ale zajimalo by mne cim se 2000 lisi.

Idle

[*] Zden�k Sv�en - 8.10.2001 12:35:56

Ahoj,
rad bych si jenom ujasnil jednu vec, tak to snad nekdo budete vedet.

idle se provadi, kdyz moje aplikace "zahali", ze? Co se presne stane, kdyz
najednou treba stisknu tlacitku apod. Dobehne idle do konce nebo se prestane
okamzite vykonavat a hned to skoci do obsluhy udalosti kliknuti na tlacitko?
Kdyz pak moje aplikace zacne opet "zahalet", vrati se to idle na mistu odkud
to vyskocilo nebo se zacne provadet znova.

Diky.

Z.S.

Jak na kolecko mysi??

[*] Ji�� Kratochv�l����*��J�##!�)?���o� - 8.10.2001 12:50:28

> OnMouseWheel eventy su deklarovane uz v TControl, takze TGrahicControl ich
> urcite ma, akurat su mozno protected, takze ich staci v Tvojom potomkovi
> 'zviditelnit' do public alebo published.

Jenze TGrahicControl je potomkem: TObject - TPersistent - TComponent. ...

Napadlo me delate pres zpravy API, ale nevim jak na to ...

Budu moc vdecny za vase rady. Diky
JK

MIDI

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 8.10.2001 12:54:13

Ahoj,
tady najdes odkazy na slusne popisy MIDI: http://www.aranea(tec)cz/mj/midi.htm

Jinak obecne se nastroje meni pomoci tzv. Program change prikazu, coz jsou
2 byty:
1. byte je Cn (Hex), kde C znamena Program change, n je midi kanal, na
kterem se to posila
2. byte je 0-127 hodnota parametru = cislo nastroje
Jeste je to trochu komplikovanejsi, protoze muze existovat vic tzv. bank
nastroju, ktere se daji taky prepinat.

Existuje nekolik specifikaci, jak jsou nastroje prirazeny cislum (a navic
kazda zvukovka i stejny nastroj hraje jinak :-((,
nejbeznejsi je GM - general MIDI.
Pokud se tyce kanalu, vetsina nastroju vetsinou posloucha na vsech,ale pro
bici je vetsinou jeden kanal vyhrazen - pokud si to pamatuji dobre, byva to
10 nebo 16.

> [...]
V> ElectricPiano,
V> BassDrum aj,. ale nikde v dalsi PASech jse nenasel pouziti techto

Jak na kolecko mysi??

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 8.10.2001 13:11:38

> Jenze TGrahicControl je potomkem: TObject - TPersistent -
> TComponent. ...

Spravne je to TObject - TPersistent - TComponent - TControl -
TGraphicControl, takze OnMouseWheelxxx eventy dedi uz od TControl.

> Napadlo me delate pres zpravy API, ale nevim jak na to ...

V com je problem?

TOndrej

Idle

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.10.2001 13:41:58

Dokonci se, pokud tam nemas neco jao Application.processmesages, nebo Application.handlemesage.
JInak se to chova jako kazda jina udalost, taky nejdrive jedna dobehne a pak se zavola druha (pokud nepouzivas
viose uvedene, nebo jejich obdoby).

> [...]
> Kdyz pak moje aplikace zacne opet "zahalet", vrati se to idle na mistu odkud
> to vyskocilo nebo se zacne provadet znova.

TOutlookApplication

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 8.10.2001 13:56:25

Zdravim,

prosim o radu. Potrebuji vytvorit program, ktery bude umet "komunikovat" s
Outlookem. V Delphi 5 mam listu SERVERS a v ni jsou objekty
TOutlookApplication, TMailItem a dalsi... Nevim jak je mam pouzit. Nikde
jsem nenasel ani demo ukazky. Prosim o radu jak tyto objekty pouzivat.
Existuje i jiny zpusob prace s postou ?

Dekuji za odpoved.

Martin Pavera

Delphi a Word

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 8.10.2001 13:57:39

Pred par dny se tu resilo jak ovladat Word z delphi programu. Prosim o
preposlani na muj soukromy e-mail. Diky.==[ Libor Krayzel ]============================
http://www.elka(tec)cz
http://www.easypad(tec)cz * mailto:elka(zv)centrum(tec)cz
phone: +420-603-937 947

error code v ODBC

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 8.10.2001 14:01:26

V prvom rade nepouzivaj BDE. Na MSSQL je lepsie bud ADO alebo nejake nativne
komponenty pre ODBC (napr. ODBCe - http://www.ekosoft.sk/~fule/ODBCe.zip -
tie su specialne optimalizovane pre MSSQL). Co sa tyka error code, v ODBC
existuje v podstate iba "preslo" alebo "nepreslo". Ak "nepreslo", tak sa
chyba vyhodnocuje specialnymi ODBC funkciami, ktore vratia kod chyby
(5-znakovy retazec) a chybovu spravu. O aku chybu sa jedna sa da rozlisit
pomocou kodu chyby. Kody su popisane v dokumentacii k ODBC. ODBCe aj BDE ma
uz zabudovane vyhodnocovanie chyb, ale BDE na rozdiel od ODBCe ich
neumoznuje nejako rozumne spracovat na zaklade chyboveho kodu, lebo tento
kod neposkytuje.

> [...]
> to vyjimku EDBEngineError. Problem je v tom, ze kazda chyba vraci
> stejny error kod. Nevite, jak zjistit, kod chyby ktera zpusobila

Jak na kolecko mysi??

[*] Ji�� Kratochv�l����*��J�##!�)?���o� - 8.10.2001 14:01:56

> Spravne je to TObject - TPersistent - TComponent - TControl -
> TGraphicControl, takze OnMouseWheelxxx eventy dedi uz od TControl.

> V com je problem?
V cem? Neumim to :(( Poradite mi ???

Diky JK

Chyba : Capatibylity not suported. a Lock file has

[*] Josef.Houzvicka(zv)quo-group(tec)cz - 8.10.2001 14:08:40

Prosim o radu. Nemate nekdo zkusenosti s paradoxem a Query. Mam na jednom
formulari 3 query, ktere jsou vzajemne propojene pres parametry a vzdy kdyz
prejedu pres cca. 1000 zaznamu dojde k chybe "Capatibylity not suported." a
nasledne k chybe "Lock file has grown too large". Data mam jinde nez
aplikaci a pouzivam Session.

S pozdram Pepik.

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! - dekuji

[*] Jiri SOKOL <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz> - 08.10.2001 14:14:30

Ahoj panove!
Uz nekolikrat jste mmi dobre poradili a ted mam opravdu pro me velky
problem.

Mam D5 Ent., opr. sys. W95 a pouzivam tabulku Paradox7 - pouzivam
primarni index a password.

Problem:
Pri nesetrnem restartu mi Scandisk opravil nejakou chybu na disku.
Nevedel jsem o co jde a tak jsem si rekl, ze to uz jsem videl
mockrat.

ALE!! Hned na to jsem zjistil pri pokusu o otevreni tehle tabulky, ze
mi to hlasi: "invalid index header!" soubor ("data.PX") ma podobnou
velikost jako mel, ale presne to nevim.

Prosim, nevite nekdo o nejakem zpusobu, jak obnovit tento index nebo
proste neco jak se dostat k tehle tabulce (k tem datum)????

Prosim, ta tabulka ma pres 2700 zaznamu po 45 sloupcich!!!

Vyberte Vas "Nejoblibenejsi automobil roku 2002 v CR"
a hlasujte na adrese http://www.autoroku(tec)cz. Hlavni vyhra 600 000 Kc!!!

ADO a identity

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 8.10.2001 14:14:58

Mam prosbu, potreboval bych poradit.
Mam MS SQL (v dane chvili SQL 2000, ale to je jedno) a v nem tabulku
obsahujici polozku identity.
Udelam si dataset pomoci SELECT * FROM TABULKA
Dale napisu v Delphi Insert, naplnim polozky (vsechny, vcetne identity) a
dam Post

ADO si vytvor� INSERT statement tak, ze polozku identity vynecha. Je to
logicke, server ji prideli sam, ale ja z nejakych duvodu potrebuji, aby tato
polozka byla naplnena "natvrdo". Zajistim si, aby pred insertem bylo
nastaveno SET IDENTITY_INSERT ON a po nem to zase vratim na SET
IDENTITY_INSERT OFF.

Bohuzel v dane chvili nemohu pouzit UpdateObjekt, protoze chci, aby to
pracovalo pro hodne ruznych tabulek a upsal bych se k smrti, kdybych mel
osetrit kazdou zvlast.

Da se ADO to nejak donutit aby ukladalo i tu identity polozku?

Dekuji za odpoved.

Delphi a Word

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 8.10.2001 14:21:24

vynikajici clanek je www.builder(tec)cz ovladani Office2000

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz

..... jak ovladat Word z delphi programu. Prosim o
> preposlani na muj soukromy e-mail. Diky.

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! - dekuji

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 8.10.2001 14:33:52

Jedina moznost je zrusit tento soubor PX (proste ho vymazat) a pokud existuji
sekundarni indexy (yg? a xg?) tak je docasne nekam presunout. Nasledne otevrit
tabulku napr. v DB Exploreru a znovu vytvorit primarni klic. Jakmile je toto
hotovo tak presunout soubory xg? a yg? na puvodni misto a projet celou tabulku
nejakym nastrojem na opravu.

> [...]

> velikost jako mel, ale presne to nevim.

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! - dekuji

[*] Eva �i�icov����z�#~�޲�# - 8.10.2001 14:36:47

Tabulku lze otevrit, kdyz se zrusi indexovy soubor PX. A po otevreni tabulky
znovu vytvorit index.

Eva �i#icov�

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Jiri SOKOL" <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz>
Komu: "dotaz-delp" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 8. listopadu 2001 14:14
P�edm�t: Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! - dekuji

> [...]
> a hlasujte na adrese http://www.autoroku(tec)cz. Hlavni vyhra 600 000 Kc!!!

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! - dekuji

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 8.10.2001 14:39:08

Nekde u Borlandu se da stahnout TUTIL32.DLL, ktera obsahuje funkce na opravu
paradox tabulek a vseho toho balastu okolo. Nekdy to pomuze. Mam k tomu i
nejaky programek PDXRBLD.exe, ktery tu knihovnu pouziva, predpokladam, ze
jsem ho taky vystrachal nekde u Borlandu.

Ondrej

[...]

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 8.10.2001 14:44:19

Ale muze to vyhazovat chybu, ze neexistuje primary key, ale secondary indexes
ano...

> [...]

> znovu vytvorit index.
>
> Eva �i#icov�

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! - dekuji

[*] Jan #ebesta <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 8.10.2001 14:50:46

Pomoci "Database Desktop" z D5 E. by to melo jit otevrit a indexy obnovit.

Sebik

[...]

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 8.10.2001 15:07:53

Zkus ten soupor data.PX uplne smazat a otevrit tabulku v DB Desktopu a otevrit Restructure. Dopln * (doubleclickem) do sloupecku Key
pro fieldy v primarnim klici. Pokud nevis presne, co tam ma byt tak to zkus metodou pokus-omyl. Pak to uloz a vyzkousej. Snad to
pomuze. Samozrejme to nedelej na ostrych datech, ale na kopii.

Marek Muller

[...]

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 8.10.2001 15:21:59

Problem je v Paradoxu ;-)
pokud se rychle za sebou vyvolava SELECT (napr s ruznymi parametry), tak
roste soubor .LCK a kdyz dosahne jakesi maximalni hranice, tak to zgebne na
tuhle chybu. Ja to resim tak, ze se snazim udelat veliky select, krery si
oindexuju p�es StringList a Bookmarky (pokud to ma smysl) nebo nejaky vhodny
UNION ....

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <Josef.Houzvicka(zv)quo-group(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 8. listopadu 2001 14:08
P�edm�t: Chyba : Capatibylity not suported. a Lock file has grown too

> [...]
> aplikaci a pouzivam Session.
>
> S pozdram Pepik.

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! - dekuji

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 8.10.2001 15:26:22

Koukni na adresu

http://www.rksolution(tec)cz/RKS/Firma.htm

> [...]
>
> Prosim, ta tabulka ma pres 2700 zaznamu po 45 sloupcich!!!

> Vyberte Vas "Nejoblibenejsi automobil roku 2002 v CR"

Problem s BDE a IB 6.0 na RedHat7

[*] Hynek #pi�ka <Hynek.Spicka(zv)seznam(tec)cz> - 08.10.2001 15:48:07

Potreboval bych radu nebo alepson nejake nakopnuti co s nasledujicim:
Aplikace v D3 s BDE 5 a SQL link na Interbase 6.0 na RedHatu 7 -
SuperServer. Connect je pres TDatabase (tiReadCommitted) v jedine
default session. Updaty/Inserty se provadeji v transakci TDatabase.

1. Asi po roku provozu si zacali uzivatele stezovat, ze nevidi hned
to co druhy zmenil (vzdy s tim delali minimalne dva az tri lide).
Tyto selecty jsou v cached query (TQery) a pres TDataSource napojene
na TDB...controls. Zatim jsem zkousel zmenit nastaveni BDE aliasu na
SQLPASSTHRUMODE (shared noautocommit) a SQLQRYMODE (server). Taky
jsem dodelal horkou klavesu obnov - zavre TQuery, unprepare, znovu
prepare a Open. Nicmene jsem vcera videl na vlastni oci, zmena 100% s
committem, bez chyby. Vedlejsi stanice ji videla sai po 5 minutach.
Toho by si ti lidi urcite vsimli driv. Zmenu jsem v programu nedelal
a mi se to jinde zatim taky neprojevilo. Jedine co pomuze zavrit
session a prihlasit se znovu - pak je asmo zmena videt hned.

2. Chyba asi moje -spis bych rad vedel co se asi stalo- zazalohoval
jsem soubor db na linuxu. Provedl nejake zmeny v IB Console a udelal
zalohu 1. Pak jsem udelal dalsi zmeny (blbe) a potreboval se vratit k
zaloze 1. User nikde zadny, nakopiroval jsem zpet zalohovany
soubor.gdb (IB porad bezel, vubec jsem ho nerestartoval) a provedl
zmeny znovu a lepe. Vsechny zmeny jsem videl v IB Consoli i aplikaci
ze tri stanic. Dnes rano se zjistilo, ze zmeny pred zalohou 1 tam
jsou a ty po nakopirovani uz ne. Nicmene za cely dnesni den je vse v
db, kontroloval jsem to restartem IB serveru. V logu IB nikde nic,
chyby v aplikaci zadne. Vracet k zaloze jsem se musel poprve, takze
nemam s cim srovnat. Co se stalo a kdy zacal zase opravdu zapisovat
do db?

Dekuji za jakekoliv napady, rady a vysvetleni, mam asi nejaky
kriticky tyden.

Hynek
hynek.spicka(zv)seznam(tec)cz

Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! - dekuji

Mne to zakazdym pomohlo, spustit Paradox tables repair utility 3.10 a ten mi
ich prebehol. Je sice pravda, ze neskusal som zaheslovane.
Ale dnes uz nemam s tym problemy, lebo pouzivam Firebird.:-))

Roland.

Re[3]: Jak na kolecko mysi??

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 8.10.2001 15:59:37

Joha Ji��,

J> V cem? Neumim to :(( Poradite mi ???

nejak takto:
procedure WMmousewheel(var m:TMessage); Message WM_MOUSEWHEEL;

--
Vit Tichy

Jak na kolecko mysi??

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 8.10.2001 16:08:28

Tak som sa konecne pozrel do zdrojakov VCL ;-)
Windows posiela spravu WM_MOUSEWHEEL oknu, ktore ma focus. To musi byt
'skutocne' okno s window handle.
Problem je, ze TGraphicControl window handle nema, takze nemoze mat input
focus a teda tu spravu nikdy nedostane.
VCL nerata s tym, ze by potomci TGraphicControl mohli mat zaujem o tieto
spravy. TCustomForm.MouseWheelHandler jednoducho hlada FocusedControl a ak
ho najde, vola jeho CMMouseWheel, ak ho nenajde (ziadna kontrolka nema input
focus), vola svoju vlastnu metodu CMMouseWheel. To je IMO standardne
spravanie, lebo koliesko mysi, zda sa, je vo Windows urcene pre okna, ktore
maju prave input focus.

Viem si predstavit nejaku takuto upravu:
Koliesko ma vplyv na kontrolku, ktora ma prave focus, kym je kurzor mysi
umiestneny nad nou. Ak je kurzor mysi nad inou kontrolkou, potom sa sprava
presmeruje na nu a necha ju rozhodnut, ci ju spracuje. Ak ano, povazuje sa
to za vybavenu vec. Ak nie, sprava sa presmeruje na kontrolku, ktora ma
focus (teda defaultne spravanie VCL).

Napis, ci si to tiez predstavujes nejako podobne. Rad pomozem s
implementaciou. Bude potrebne zachytavat spravy na urovni parent form.
Otazkou je (kedze to ma byt komponenta), ci ratat s pripadmi, ked parent
form nie je VCL form ale cudzie (ne-Delphi) okno. Potrebujes mat osetreny aj
takyto pripad?

TOndrej

Chyba : Capatibylity not suported. a Lock file has

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 8.10.2001 16:11:50

> [...]
> not suported." a
> nasledne k chybe "Lock file has grown too large". Data mam jinde nez

Snad pomoze http://community.borland.com/article/0,1410,15256,00.html
TOndrej

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 8.10.2001 16:12:08

Podobne veci jsem bezne opravoval vymazanim vsech indexovych souboru k dane
tabulce. V Database Desktopu jsem nasledne indexy vytvoril znovu. Nenarazil
jsem pritom na zadne problemy. V tom pripade by mohlo stacit smazat soubor s
primarnim indexem.

> [...]
>
> Prosim, ta tabulka ma pres 2700 zaznamu po 45 sloupcich!!!

> Vyberte Vas "Nejoblibenejsi automobil roku 2002 v CR"

InternetReadFile konci pred koncem souboru

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 08.10.2001 16:25:25

Ahoj,
potrebuji vedet, zda se nekdo z vas setkal se stejnym problemem a
pripadne, co s nim.

Pomoci WinINet.InternetReadFile ctu soubor z internetu. Problem je, ze
jednou z mnoha cteni mi funkce InternetReadFile vrati jako pocet
prectenych bytu 0 (coz znamena konec souboru) i pred opravdovym koncem
souboru. Pritom InternetReadFile vraci true, tedy zadna chyba.
Pristupuje se pres proxy server WinRoute 4.0.

Puvodne jsem si myslel, ze je chyba nekde u mne, ale nasimuloval jsem si
tu situaci s IE a dopadl jsem stejne. Udelal jsem to, ze jsem v puli
downloadu zastavil proxy server a IE ohlasil, ze je download _kompletni_
bez jakekolic chyby. Ovsem ty drivejsi chyby samozrejme nenastaly
zastavovanim proxy serveru! Mam pripojeni 64 kbs pevnou linkou.

Nemate s tim nekdo zkusenosti?

Zde je kousek kodu, ale myslim, ze tam chyba snad nebude.

// vlastni nahravani souboru ve smycce
procedure THTTPGetThread.DownloadFile;
var
S: string;
LastError: DWord;
Data: Array[0..1023] of Char;
BytesReaded: DWord;
begin
UpdateState(hgsDownload, FUrlFileName);
Synchronize(DoStartDownload);
FBytesReaded := 0;
while not Terminated do
begin
if not InternetReadFile(FHRequest, (zv)Data, SizeOf(Data), BytesReaded)
then
begin // chyba pri cteni
LastError:= GetLastError;
if LastError = ERROR_INTERNET_EXTENDED_ERROR then
ErrorFmt(esDownloadExtErr, sHttpRDownloadExtErr,
[QueryLastResponseInfo])
else
ErrorFmt(esDownloadExtErr, sHttpRDownloadExtErr,
[SysErrorMessage(LastError)]);
end;
if BytesReaded = 0 then // konec souboru
Break;
FOutStream.WriteBuffer(Data, BytesReaded);
Inc(FBytesReaded, BytesReaded);
if Assigned(FOnProgress) then
Synchronize(DoProgress);
end; // while
CheckTerminated;
if FFileType = hftBinary then
if FFileSize <> Integer(FBytesReaded) then
ErrorFmt(esDownloadSizeErr, sHttpRDownloadSizeErr, [FBytesReaded,
FFileSize]);

On 8 Nov 2001, at 15:48, Hynek �pi�ka wrote:

> [...]
> a mi se to jinde zatim taky neprojevilo. Jedine co pomuze zavrit
> session a prihlasit se znovu - pak je asmo zmena videt hned.

Tohle je opravdu tezke, protoze ve hre je prilis mnoho cernych
skrinek. Pokud jsem to dobre pochopil, tak pokud jedna transakce
komituje nova data, tak jina transakce s ReadCommited je po
znovunacteni dat nevidi ? Pokud ano, pak je problem v BDE,
protoze IB tohle rozhodne bezne nedela :) Co s tim ovsem udelat
netusim (kromne doporuceni vyhodit BDE).

> [...]
> chyby v aplikaci zadne. Vracet k zaloze jsem se musel poprve, takze
> nemam s cim srovnat. Co se stalo a kdy zacal zase opravdu zapisovat

Predpokladam, ze se jedna rovnez o Linux server ? Pokud ano, tak
nejpravdepodobnejsim vinikem je Linux disk cache. IB pro Linux
ma implicitne vypnuty ForcedWrite, a fyzicky zapis je tedy v moci
OS. Pokud provedete takovou brutalitu jako fyzicke kopirovani
databaze se zapnutym serverem, pak by mohlo dojit k tomu co
popisujete. V poradku to ale rozhodne neni, zkusime se na to ve
Firebirdu blize podivat.

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!

[*] Josef.Houzvicka(zv)quo-group(tec)cz - 8.10.2001 16:46:02

Dan� probl�m m� tak� zaj�mel. Po sta�en� progr�mku jsem narazil na probl�m,
�e nem�m utilitu. TUTIL32.DLL. Nemohl by jsi mi j� poslat ne mi ��ci kde j�
najdu.

D�k.

Pep�k.

--- P�vodn� dopis ----------------------------------------------------------
Datum: 08.11.2001 16:25
Od: Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz>
Pro: houzvicka(zv)quo.quo-group(tec)cz, ...
V�c: Re: Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! - dekuji
>Koukni na adresu
>
>http://www.rksolution(tec)cz/RKS/Firma.htm

tfilestream a textove subory

[*] Rado Benc <bego(zv)pobox.sk> - 8.10.2001 16:49:00

> no jo, ale co subor o velkosti 20MB a so 100000 zaznamami, je to unosne
> a rozumne pchat do stringlistu???

Preco nie? Podla mojho testu:

Subor: Regmon.LOG 20 263 kB
Riadkov: 389 031

FStrings.LoadFromFile 1 615 ms
Memo.Lines.Assign(FStrings): 505 427 ms
FStrings.SaveToFile 1 381 ms

LoadFromFile stringlistu teda trva velmi kratko, zalezi, co s nim potom
robis - pri 100000 zaznamoch IMHO treba trochu porozmyslat :-).
Samotne hodnoty su len orientacne, meral som parkrat po sebe, radovo to
vsak
sedi.

Testovane na AMD K6 1.1 GHz, 384 MB, W2K SP2, D6 Upd 1.

FWIW,

Rado

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Overeni uzivatele v NT domene

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 8.10.2001 16:50:55

Zdravim, nevite nekdo jak udelat %subj% ??

predstavoval bych si neco jako

function isvalid(user,pass,domain:string):boolean;

D5 ent, W2k, WNT

OT: Outlook Express a Delphi

[*] Peter <peter(zv)baris.sk> - 8.10.2001 16:55:03

Vedel by mi niekdo poradit ako vyvolam Outlook Express z delphi a poslem cez neho mail?
Potreboval by som to v najidealnejsom pripade pustit ako oleobject cez CreateOLEObject pokial to pojde.

predom vdaka

Peter

Problem s BDE a IB 6.0 na RedHat7

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.10.2001 17:40:09

On Thu, 8 Nov 2001, Pavel Cisar wrote:

> [...]
> databaze se zapnutym serverem, pak by mohlo dojit k tomu co
> popisujete. V poradku to ale rozhodne neni, zkusime se na to ve

Myslim ze Linux disk cache na tom mit vinu nemuze. Protoze pokud jedna
aplikace zapise do souboru, jde to pres cache na disk, a kdyz z jine
aplikace tento soubor ctete, nectete jej primo z disku, ale pres
cache z disku.

Takze co jedna aplikace zapise, mela by okamzite videt druha aplikace.

Samozrejme pokud ma FB jeste nejakou vlastni cache, pak je to mozne.

Take pokud BDE ma vlastni cache, je zmineny efekt mozny.

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� #dol�
tel: 068/5353548

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! -

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.2001 17:45:30

From: <Josef.Houzvicka(zv)quo-group(tec)cz>
> Dan� probl�m m� tak� zaj�mel. Po sta�en� progr�mku jsem narazil na probl�m,
> �e nem�m utilitu. TUTIL32.DLL. Nemohl by jsi mi j� poslat ne mi ��ci kde j�

Ahoj,

http://www.borland.com/devsupport/bde/utilities.html

Petr Vones

Accept Drag&drop

[*] Martin Macko <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 8.10.2001 18:28:36

Potreboval bych v program prijimat prilohy pretazene napr z Outlooku - pokud
uz je priloha ulozena tak soubor akceptovat umim ...
Lze v Delphi (pokud mozna i v Delphi 2) ?
Martin Macko,
M-PRO s.r.o.
U M�sta Chersonu 1595/1
434 01 Most

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tel. a fax:+420 35 610 72 31 a� 33
Mobil: +420 603 48 39 40
Email:martinm(zv)m-pro(tec)cz
Internet:http://www.m-pro(tec)cz

Problem s BDE a IB 6.0 na RedHat7

[*] Hynek #pi�ka <Hynek.Spicka(zv)seznam(tec)cz> - 08.10.2001 18:31:59

Dne 8.�listopad�2001, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> [...]
> protoze IB tohle rozhodne bezne nedela :) Co s tim ovsem udelat
> netusim (kromne doporuceni vyhodit BDE).

Uz se to zacina vrbit. Ta verze BDE nebyla 5.1 po me instalaci, ale
BDE 4.0 z dob D3. Reinstalovali totiz PCdla a tak nejak se to
nedodelalo do konce. A to jsem to psal do navodu, ktery maji online v
info systemu-RTFM. Verze BDE 5.1 funguje uplne v pohode. Ale ty
nervy. BDE bych rad vyhodil, ale co jsem cetl o IBX tak ten prechod
neni tak uplne jednoduchy a nejsou lidi...

> [...]
> databaze se zapnutym serverem, pak by mohlo dojit k tomu co
> popisujete. V poradku to ale rozhodne neni, zkusime se na to ve

Ja ted po trochu premysleni vim, ze to byla zhovadilost. Ale byl
vecer, a ten cp je tak pohodlny a rychly a nemusi se pamatovat gbak
parametry apod. Ale stejne by mohl v takovem pripade pri tom zapisu
radeji padnout na hubu a neco blebnout do interbase.log.

Hynek

http://www.bilezbozi(tec)cz - doporucuje 0 z 5 kamennych obchodniku!

Pros�m o radu k tabulkam - SPECHA!!!! - dekuji - s

[*] Jiri SOKOL <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz> - 08.10.2001 19:51:57

Vazeni MOC vam jeste jednou dekuji za vase rady!!!!
Snad to probehlo uspesne. Koho to zajima, treba mu moje chabe
zkusenosti priste pomuzou.

1) Pri popisovani problemu jsem udelal chybu - rekl jsem, ze je
poskozena hlavicka primary indexu. Kdyz jsem zkousel vase rady -
smazat indexovy soubor a tuto tabulku otevrit, doslo ke stejnemu
chybovemu hlaseni a tak jsem zpozornel a zjistil, ze tam je presne
napsano:
"invalid table/index header.
file:C\blabla\data.db"
-> nepomohlo smazat index

2)Napadem a tusim ze prisel od vicero z vas bylo stazeni freewaroveho
programku "Pdxrbld.exe" z adresy:
http://www.rksolution(tec)cz/RKS/Firma.htm
autora Roman Krej��-RKS, kteremu touto cestou jeste jednou MOC
dekuji, protoze to vypada (nemam ted sanci zkontrolvat vsech 2700
zaznamu), ze tabulka bude OK.

Proto by pro vas asi bylo vhodne, aby tento sikovny programek mel v
zaloze kazdy.

Takze vam vsem jeste jednou moc dekuji.

Vyberte Vas "Nejoblibenejsi automobil roku 2002 v CR"
a hlasujte na adrese http://www.autoroku(tec)cz. Hlavni vyhra 600 000 Kc!!!

OT: Outlook Express a Delphi

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 8.10.2001 21:09:49

Outlok Express se neda ovladat pres OLE (aspon nevim o tom, ze by to
slo). V tomto pripade lze pouzit Simple MAPI, napr. JCLMAPI a vytvorit
zpravu a poslat ji pres OE.

8.11.2001 Peter:
> [...]
> Potreboval by som to v najidealnejsom pripade pustit ako oleobject cez CreateOLEObject pokial to pojde.

primy tisk obrazku

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 8.10.2001 21:11:10

Problem, bude ve velikosti obrazku. Takhle primo lze tisknout obrazky
pouze do urcite velikosti.

8.11.2001 campulka:

> myslim ze takhle je ten kod v poradku a ze chyba je nekde jinde. (zkousel
> jsem to a tiskne... :)

OT: oprava slozek OutlookExpressu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 8.10.2001 21:44:13

Zdravim

KDyz uz se tda nakouslo tema opravy poskozene databaze, tak se taky pripojim
s podobnym problemem. Jako vzdy jsem si predem nezazalohoval slozku s postou
a snazil jsem se OE spustit pod Linuxum (Wine). Vysledkem bylo zniceni
databazovych souboru s maily v uzivatelskych slozkach, ty standartni
(odeslana, prijata,.. se mi podarilo zachranit). Smazani indexoveho souboru.
Nekdo mi radil vytvorit novou prazdnou slozku se stejnym nazvem a pak tomu
podstrcit puvodni soubor. Nepomohlo to. Tusite nekdo nejakou radu jak to
opravit? Stacilo by jen vyexportovat ty maily klidne jen jako cisty tex.
Proste cokoliv. Zkusim ten programek.

Vsem moc diky za radu

[...]

OT: Re: oprava slozek OutlookExpressu

[*] ing. V�t Jur�sek - 9.10.2001 00:10:03

Me pomohlo, ze jsem vytvoril jak jsi psal - uplne stejne pojmenovane nove
slozky, pak ukoncit, prepsat puvodnimi soubory, spustit a chytnul se...
VJ

> [...]
> podstrcit puvodni soubor. Nepomohlo to. Tusite nekdo nejakou radu jak to
> opravit? Stacilo by jen vyexportovat ty maily klidne jen jako cisty tex.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.10.2001 02:49:27

From: "Miroslav Barica" <miroslav.barica(zv)matador.sk>
> no jo, ale co subor o velkosti 20MB a so 100000 zaznamami, je to unosne
> a rozumne pchat do stringlistu???

Ahoj,

neni. Pak je lepsi soubor namapovat do pameti a postupne cist po radcich
pomoci vyhledavani CR/LF

Petr Vones

OT: Outlook Express a Delphi

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 9.10.2001 07:04:33

Jednou sem potreboval rychle odeslat pres outlock. takto.
otevrel sem si v TWebBrowser stranku temp.html.
Do temp.html sem predtim vygeneroval nasledujici kod. (jednoduchy)
<script>.
location.href="mailto: adresa1(zv)neco(tec)cz;
adresa2(zv)naco(tec)cz?subject=textpredmet&text=text zpravy "
</script>

po navigate se otevre outlock, doufam ze se to odesle ok. furt mi tu outlock
doplnuje sam ty adresy

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz

> 8.11.2001 Peter:
CreateOLEObject pokial to pojde.

Delphi6 - debugging

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2001 08:08:48

Da se to aktivovat koupenim Delphi 6 Desktop, nebo Server (verze Standart,
nebo-li Home to nema, stejne jako SHIFT-C, CTRL+sipka nahoru,
CTRL+mys,Event Log, Databaze,....)

At 10:59 8.11. 2001 +0100, you wrote:
> [...]
>jmenuje) mi toto ovsem nejde ... nevi nekdo zda se to da aktivovat, pripadne

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

OT: Outlook Express a Delphi

[*] Kakacka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 9.10.2001 08:12:37

From: "VALIK" <valentapat(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> <script>.
> location.href="mailto: adresa1(zv)neco(tec)cz;
> adresa2(zv)naco(tec)cz?subject=textpredmet&text=text zpravy "

Toto neni treba riesit takto komplikovane, staci to spustit cez
ShellExecute:

procedure exKsOpenNewMail(const AAddress, ASubject, ABody: String);
var
S: String;
begin
// mailto:nekdo(zv)nekde.com?subject=Pozdrav&body=texticek,
S := 'mailto:' + AAddress;
S := S + '?subject=' + ASubject;
S := S + '&body=' + ABody;
ShellExecute(Application.Handle, nil, PChar(S), nil, nil, SW_SHOW);
end;

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

On 8 Nov 2001, at 17:40, Vladimir Michl wrote:

> [...]
>
> Takze co jedna aplikace zapise, mela by okamzite videt druha aplikace.
>
> Samozrejme pokud ma FB jeste nejakou vlastni cache, pak je to mozne.

Pripad 2) je jiny nez pripad 1). Data jsou videt, ale pak zmizi
(nejsou fyzicky v souboru), ale pouze tehdy kdyz se puvodni
soubor premaze jinou (starsi) verzi. Tahle zmena jakoby zmatla
disk cache, takze se zmeny provedene v souboru zkze IB nakonec
nezapisi na disk, i kdyz IB je po nejakou dobu "vidi".

> Take pokud BDE ma vlastni cache, je zmineny efekt mozny.

BDE cache bych take podeziral za 1) problem. Ale bez blizsi
znalosti toho co se deje v aplikaci se neda rict nic blizsiho.
Kazdopadne jsem se s podpobnym chovani BDE (az na urovni
session) zatim nesetkal (pouze na urovni datasetu).

ADOCommand

[*] Vlastimil Zden�k <gestore(zv)wo(tec)cz> - 9.10.2001 07:33:00 -0000

Zdravim,
prosil bych o radu:
na hlavnim formu mam komponentu ADOCommand. Z nekolika vedlejsich ji plnim
prikazem ADOCommand.CommandText:='udelej neco' a spoustim
ADOCommand.Execute.
Po nekolikatem znovunaplneni a spusteni vrati program chybovou hlasku:
"Object already in collection". tato hlaska se objevi hned pri pokusu o
prirazeni commandtextu!
Uz jste se s tim nekdo setkal? Navite co s tim? Docela je to neprijemne ...

D5Ent,SQL7.0,ADO UpdatePack2

problem s rychlosti MSSQL 7

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 9.10.2001 08:43:07

cau

obracim se na Vas s nasledujicim problemem, mam udelany program ktery
presypava kvantum tabulek ( radove desetitisice ), program je kontroluje,
opravuje a odstranuje nesmysly v tabulkach a data umistnuje pod prislusnou
databazi do prislusne tabulky ( cilovzch tabulek je 10 a vsechny ti
desetitisice se umistnuji do techto 10, nektere ty tabulky y tech 10 maji
jenom stovky zaznamu a nektere miliony ), problem je ale vtom, ze nekdy mi
nove prijdou tabulky (je jich kolem 500) a program je spracuje za 2-3
minuty,pricem SLQ server doslova odpociva, ale jindy mi prijdou dalsi
tabulky ( zase 500 ) ale doba zpracovani je zniceho nic radove v hodinach,
pricem SQL server jede na 100 % a mnozstvi spotrebovane pameti ktere ukazuje
task manazer jde do nehoraznych rozmeru a ted uz nevim co s tim dal delat,
beru vsechny mozne podnety.

DIK

primy tisk obrazku

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz> - 9.10.2001 09:02:19

Tim to urcite nebude, ona bitmapa kterou jsem se snazil vytisknout
mela asi 10kb.

JF> Problem, bude ve velikosti obrazku. Takhle primo lze tisknout obrazky
JF> pouze do urcite velikosti.

JF> ------
JF> Jan Fiala
JF> mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

JF> 8.11.2001 campulka:

OT: Outlook a Delphi

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 9.10.2001 09:10:11

jinak k tomu klidne muzes pridat i slepe kopie nebo klasicke kopie (BCC, CC)
pres & :

//
mailto:MailX(zv)nekde.com?Cc=MailY(zv)nekde.com&Bcc=MailZ(zv)nekde.com&subject=Pozdra
v&body=texticek

Milan
����
"still" Delphi beginner
D5-Ent, W98,
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz
ICQ #67571111

-----------puvodni mail ....
[...]

DCOM a rychlost

[*] Ing. Jarom�r Sola� <solar(zv)magion(tec)cz> - 9.10.2001 09:26:04

Dobry den,
chtel bych se zeptat zkusenejsich: Na serveru budu mit kolekci napriklad
IFirmy s polozkami typu IFirma. IFirmy bude mit metody pro vytvoreni
podmnoziny firem, ktere mi vraci jako IFirma. IFirma bude mit napriklad 20
vlastnosti (Nazev, ICO, DIC...). Klient vytvori na serveru instanci teto
kolekce a vybere nejaka data (treba 200 zaznamu). Jak to bude s rychlosti,
pokud budu na klientu prochazet kolekci a nacitat jeji polozky treba do
gridu? Bude se pro kazdou vlastnost firmy generovat volani pres sit nebo je
tam nejaka cache? Da se to delat nejak jinak? Privitam i pripadne odkazy na
Inetu.

S pozdravem

Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)
Magion system a.s. (http://www.magion(tec)cz)
tel./fax :0657/614 289

OT: oprava slozek OutlookExpressu

[*] Ivo Brhel <ivb(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2001 09:29:39

Ahoj,

zkus "LibDBX", je to nekde na freshmeat,
funguje i pod cygwin na woknech.

readdbx
-------

readdbx - Extract emails from MS Outlook Express 5.0 DBX files into
mbox format.
File is taken from stdin unless -f is specified.
Output emails are written to stdout unless -o is specified

Usage: readdbx [OPTIONS]
-h, --help display this help and exit
-V, --version output version information and exit
-f, --file "file" input DBX file
-o, --output "file" file to write mbox format to
-q, --quiet don't display extra information

Zdarec

Ivos

> [...]
> podstrcit puvodni soubor. Nepomohlo to. Tusite nekdo nejakou radu jak to
> opravit? Stacilo by jen vyexportovat ty maily klidne jen jako cisty tex.

Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Combobox - disable polozky seznamu

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 9.10.2001 09:32:28

Prosim o radu,
v souvislosti s ukoncenim existence nekterych men Marka, Frank, Lira, ...
potrebuji upravit combo tak, aby v nabidce zustaly (aby se spravne
zobrazovala mena castek v historii), ale neslo je vybrat. Idealni by bylo
aby mely i odlislou barvu.
Diky za postrceni Pavel

QReport a dve vrstvy

[*] Vlastimil Zden�k <gestore(zv)wo(tec)cz> - 9.10.2001 08:51:11 -0000

Ahoj,
prosil bych jeste o radu (taky o co jineho ...)
V QR tisknu sestavy a na nektere z nich bych potreboval vytisknout i podklad
(obrazek, jiny text sede, ...) a na nej pak hodnoty napr z databaze. Jde to
nejak udelat (samozrejme bez toho, abyvh prohnal jeden papir dvakrat tiskem
...)? Je nutno sehnat nejakou konponentu?

D5, QR3.07

Diky moc Palan

DCOM a rychlost

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.10.2001 10:00:28

Cau,

> Jak to bude s rychlosti, pokud budu na klientu prochazet
> kolekci a nacitat jeji polozky treba do gridu? Bude se pro
> kazdou vlastnost firmy generovat volani pres sit nebo je
> tam nejaka cache?

Musim potvrdit Tvoje podozrenie, ze s rychlostou to bude biedne. Kazde
volanie metody vzdialeneho DCOM objektu a teda aj kazdy pristup na vlastnost
objektu ide cez siet (tam a spet). Takto sa distribuovane aplikacie nerobia.

> Da se to delat nejak jinak?
> Privitam i pripadne odkazy na Inetu.

Mozes posielat viacero poloziek spolu cez variant array. Podrobna diskusia o
tom je napr. na http://www.techvanguards.com/com/tutorials/dcom.asp

ADO a identity

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 9.10.2001 10:00:37

Uplne presne nerozumim problemu, identity lze vypnout pouze pro jednu
tabulku v databazi v jednom okamziku. Pokud je vkladani hodnot typu identity
rutinni ralezitost doporucuji je nepouzivat a zajistit si generovani
primarniho klice jinym zpusobem.

Pavel

> [...]
> kdybych mel
> osetrit kazdou zvlast.
>
> Da se ADO to nejak donutit aby ukladalo i tu identity polozku?

Udelej to combo uzivatelsky vykreslovane, tim muzou mit polozky barvu podle
potreby vcetne barvy zvyrazneni pri vyberu. Ale jak zabranit urcitemu
vyberu, bohuzel nevim :-((

[...]

[*] <tomas.uldrich(zv)centrum(tec)cz> - 09.10.2001 10:18:05

> Dokonci se, pokud tam nemas neco jao
Application.processmesages, nebo Application.handlemesage.

Jak se to tedy chova, pokud tam ProcessMessages nebo
HandleMessage bude?

-----
Nov� vyhled�va� pro �esk� internet www.webfast(tec)cz - prost� najde ...

primy tisk obrazku

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 9.10.2001 10:20:10

Subject: Re: primy tisk obrazku

> Tim to urcite nebude, ona bitmapa kterou jsem se snazil vytisknout
> mela asi 10kb.

Uz se to tu resilo mockrat, problem je spise v tom, ze je lepsi na tiskarny
tisknout pomoci Device Independent Bitmap funkci, protoze jinak zalezi na
tom, jestli se dohodne format bitmapy a vystupniho zarizeni (a taky jestli
Win maji dobrou naladu).

Priklad pouziti najdes napr. na
http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Printing/StretchDIBitsDemo.txt

Tomas

TEdit vytvoreny v programu ...

[*] Ji�� Kratochv�l����*��J�##!�)?���o� - 9.10.2001 10:33:43

DDV,
zajimalo by me, zda-li by slo v komponente TGraphicControl programove
vytvorit a zobrazit TEdit ... Pokud ano, jak?

Diky za prip. odpovedi ...

S pozdravem JK

Excel a OLE

Ahoj vespolek,
zacal jsem se z nutnosti zabyvat rizenim Excelu pres OLE a nevim par veci.
Pokud nekdo vite, prosim poradte, specha to:

1. Do Workbooku pridavam listy a nikde jsem se nedovedel, jestli je nejake
omezeni pro jejich pocet. Davam jich tam kolem 60 a nevim, jestli je nejaka
rezerva.

2. Neumim nastavit sirku sloupce. Zkousel jsem to udelat podle napovedy VB
pro Excel od MS:
NewWorkSheet:= NewWorkBook.WorkSheets.Add;
NewWorkSheet.Columns('A').ColumnWidth:= 24;
jenze mi to vyplivne hlasku typu "Clen nebyl nalezen" nebo neco v tom smyslu

3. Sectu nekolik bunek, vysledek vlozim do bunky, jenze v souctu se presto
vyskytuji "parazitni" desetinna mista navic, nechapu proc:
for j:= FR + 10 to FR + 14 do
begin
s:= single(NewWorkSheet.Cells[j, FC + 6]);
sum:= sum + s;
end;
NewWorkSheet.Cells[FR + 15, FC + 6]:= sum

Diky za vsechny rady

Tel. 0724/007234

Idle

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.10.2001 10:55:17

> [...]
> Kdyz pak moje aplikace zacne opet "zahalet", vrati se to idle
> na mistu odkud to vyskocilo nebo se zacne provadet znova.

Application.Idle sa vola len vtedy, ked aplikacia prechadza do stavu
'zahalania', tzn. PeekMessage nenajde ziadnu spravu z message queue hlavneho
okna aplikacia (Application.Handle). Idle sa vtedy vykona a potom sa vola
WaitMessage, ked sa uz nevykonava nic, iba cakanie na spravu.

Mozes si ale napisat event handler pre Application.OnIdle (volany prave z
metody Idle), ktory ma parameter Done: Boolean, ktory je default True. Ak ho
nastavis na False, zabranis volaniu WaitMessage, a Tvoj event handler bude
volany znova a znova dovtedy, kym nenastavis Done na True, alebo kym do
message queue aplikacie nedorazi prva sprava Windows.
Pocas tohto opakovaneho volania sa Tvoja aplikacia sprava 'neslusne': tvari
sa ako 'busy', aj ked z pohladu Windows nema nic na pracu, a spotrebuje
prilis mnoho casu CPU.

Takze este raz strucne: metoda Idle je normalne volana iba raz, pri prechode
do stavu Idle, ked v message queue nie je ziadna sprava.
Mozes to zmenit vo svojom OnIdle handleri, ale rob to iba ak naozaj musis, a
s mierou.

OT: Outlook Express a Delphi

[*] Peter <peter(zv)baris.sk> - 9.10.2001 10:58:14

No toto riesenie ma jeden hacik ze neviem cez neho automaticky poslat mail a
okrem toho potrebujem mat istotu ze to bude outlook express.
Existuje vobec nejaka moznost programovo ovaldat outlook express z delphi?

> [...]
> S := S + '?subject=' + ASubject;
> S := S + '&body=' + ABody;
> ShellExecute(Application.Handle, nil, PChar(S), nil, nil, SW_SHOW);

Excel a OLE

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 9.10.2001 11:12:54

XL.Columns['A'].ColumnWidth:=24;