Komponenta na https

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 2.2.2001 12:49:05

Dobry den,

muzete mi nekdo doporucit komponentu, na komunikaci s https (http +
kryptovani).

Dekuji

Zdenek

---
Stejne jako bajny ptak Phoenix, i ja zas a znova vstavam z popela svych
proher.

Chybna inicializace Result

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.2.2001 12:53:42

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Setkal se uz nekdo s tim, ze funkce deklarovana jako
>
> Function XY(S : String) : String;
> VAR
> I : Integer
> C : Char

> neinicializuje Result na '' (prazdny retezec)?

Ahoj,

to je naprosto v poradku, lokalni promenne jsou vzdy neinicializaovane, musis
tedy zapsat Result := '';

Petr Vones, amatersky programator

Sorry za OT: DBase pristup po sieti

[*] Doller.Jozef(zv)zsr.sk - 2.2.2001 12:54:57

Zdravim vsetkych delphinov!

Potreboval by som dve rady

1. Musim k databaze DBase pristupovat prostrednitvom siete (asi ODBC a BDE?)
Ked som nakonfiguroval ODBC DBase driver
a skusil to otvorit (Program v Delphi TTable, SQL Explorer) spolahlivo
to zamrzlo
Robim nieco zle alebo potrebujem inu komponentu, alebo to ide len
lokalne (priamy pristup k suboru) ?

2. Ja viem ze s DBase uz asi nikto nerobi, ale nechce ani pocut o SQL
serveri.
Mohli by ste mi doporucit clanok alebo popisat vyhody / nevyhody SQL /
DBase (teda nieco som popisal - bez uspechu)

Budem vdacny za kazde nakopnutie ...

> Jozef Doller
> tel.: 07 / 5058 5431
> mailto:doller.jozef(zv)zsr.sk

AsyncFree detekce Online

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 2.2.2001 12:56:32

> Ahoj vsichni
> Jakym zpusobem zjistim, ze jsem on line?

Pokud je na masine nastaven IE tak se da pouzit funkce
wininet API InternetGetConnectedState

Radek

Uvolnovani pameti

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 2.2.2001 13:01:02

Ahoj,

pro D5 predpokladejme nasledujici deklaraci:

type
PartialClientRec = record
ID : string;
Kod : string;
Nazev1 : string;
Ulice : string;
Mesto : string;
end;
PartialClientList = array of PartialClientRec;

var
CList : PartialClientList;

V kodu pole CList naplnim nekolika zaznamy. Staci pak pro uvolneni pameti
nastavit delku pole na 0 (pomoci SetLength), nebo musim pred kazdou zmenou
jeho delky (zkracenim) nastavit kazdy string v kazdem zaznamu na prazdny ?
Jinak receno, uvolnuji se pri dealokaci polozek dynamickeho pole i obsahy
techto polozek ? Vi nekdo presne, jak funguje mechanismus dealokace pameti u
dynamickych poli ?

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

AsyncFree detekce Online

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.2.2001 13:27:21

From: "Martin Radvansk�" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>
> Jakym zpusobem zjistim, ze jsem on line?

Ahoj,

spis jde o to, co si predstavujes pod pojmem 'online'. Napriklad muzes zjistit
stav signalu DSR (pokud je propojovaci kabel patricne zapojen)

> A jeste jeden dotaz, neni nekde help k AsyncFree v cestine?

Ne.

Petr Vones, amatersky programator

Client-Server cez internet

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.2.2001 13:34:29

From: "Jan Grman" <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk>
> - vraj by to malo ist (ale mam len z pocutia)

Ahoj,

> - DCOM je mozne niest na protokole TCP/IP ...

problem ale vznikne, pokud jsi za firewallem. Ten je treba patricne nastavit,
coz nebyva vzdy zadouci reseni. Proto se dnes cim dal tim vic prosazuje prenos
pres HTTP (napriklad pomoci XML), protoze to je vetsinou vzdy povoleno. Navic
data lze pak jednoduse zabezpecit pres HTTPS.

http://homepages.borland.com/dmiser/

Petr Vones, amatersky programator

Chybna inicializace Result

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.2.2001 14:34:26

> to je naprosto v poradku, lokalni promenne jsou vzdy neinicializaovane,
musis
> tedy zapsat Result := '';

to uz mi zaplatpanbuh doslo taky. :-) Z usilovneho ladeni jsem nejak zblbnul
(zmatla me borlandi inicializacni sequence ve vstupnim bode funkce, kde to
na prvni pohled vypadalo, ze tam ten pointer nejak NILujou a taky to, ze za
urcitych okolnosti (dosud nevyjasnenych) tam ten prazdny retezec vzdy byl).
Zajimavym zjistenim je, ze nejenze stringovy result neni inicializovan ale
pointer ukazuje na promenou v nadrizene procedure/funkci do ktere se
navratova hodnota predava. Cili stringovy Result je totozny s tou promennou
(cili funkce ani sama prostor pro Result nevytvari).

D. Toman

MainMenu z ToolButtonu

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 2.2.2001 15:00:32

Zdravim,

potrebuju udelat dockovatelne menu. Delam to pres TControlBar, na nej
dam ToolBar a na nej nasazim nekolik ToolButtonu. Vse funguje v pohode,
ale stve me jedna vec. Nechova se to jako standardni menu ve windows.
Pokud chci rozbalit nejakou polozku v menu, musim na ni kliknout a menu
se rozbali (potud jeste standardni), pokud ale najedu na vedlejsi
polozku v menu, musim na ni zase kliknout aby se rozbalila a to uz moc
stadardni neni. Potreboval bych, aby se polozka rozbalila automaticky
pokud na ni najedu mysi. Musi to fungovat uplne stejne jako hlavni menu
v IDE Delphi.

Vi nekdo co s tim?

Ales

AsyncFree detekce Online

[*] Martin Radvansk� <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 2.2.2001 15:23:15

Muj problem spociva v tom, ze bych potreboval od modemu zjistit, jestli
zvedl linku "on hook"
potrebuji v podstate po x tem zvoneni zvednout linku a prenest pres modem
par dat na jiny modem
Chci ale po zaslani AT prikazu modemu na zvednuti linky overit, jestli modem
zvedl linku.
Potreboval bych take detekovat, jestli mi to zvedl pocitac modem/fax ci
clovek.

Pripadne prosim o radu jestli neni lepe pouzit TAPI. Nicmene se mi zdal
primy pristup na modem
pruhlednejsi nez volat API

Dekuji za odpoved.

Martin Radvansk�
mailto://radvansky(zv)stereo(tec)cz
KASTNER software s.r.o.
Jakubsk� n�m. 15, 798 41 Kostelec na Han�
tel.: 0508/ 37 44 74
fax: 0508/ 37 46 22
mobil: 604/ 25 79 39
http://www.stereo(tec)cz

> [...]
zjistit
> stav signalu DSR (pokud je propojovaci kabel patricne zapojen)

Modularni system

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 2.2.2001 16:33:39

Resim nasledujici problem. Potrebuji v DLL mit pristup pres TIBQuery k IB.
Nechci tvorit dalsi konektivitu na IB tak predavam jako parametr funkce
objekt TIBDatabase. Muzu s timto objektem normalne pracovat (i bez balicku
jak jsem se v teto konferenci na podobne tema docetl). Problem je v tom ze
cca pri tretim dotazu pres TIBQuery to zahlasi:

"Dynamic SQL Error SQL error code = -502 Declared cursor already exists"

Nemate nekdo s touto problematikou zkusenosti? Chceme v budoucnu nas system
nejak predelat aby byl modularni. Tento zpusob mi pripada jako
nejrozumnejsi.

Predem dekuji
Libor Junek

OT: Mapa nov�ch kraj� �R

[*] Str�n�k Franti�ek - 2.2.2001 16:39:46

Pratele, nemate nekdo obrazek #R s nov�m krajsk�m seskupen�m. (Obrazek
bych chtel pouzit ve vazbe Delphi - Excel - databaze)
Dik za zpravu - popr. kde bych ho mohl sehnat.

zdravi F. Stranik
FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

Chybna inicializace Result

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.2.2001 18:51:43

> Ano setkal. Naopak by me nikdy nenapadlo predpokladat, ze nejaky prekladac
> inicializuje automaticke promenne na stacku.

No on ten predpoklad neni uplne zcestny. Jednak vsechny lokalni String
promenne _JSOU_ inicializovane. Z prosteho duvodu, ze neni dost dobre mozne
nechat tomu pointeru nahodnou hodnotu - prvni operace s takovou promennou by
zpusobila cteni/zapis z nealokovane casti pameti. Proto je vzdy lokalni
promenna typu string inicializovana na NIL (a prvni operace s ni alokuje
prislusnou pamet).
Vychazim-li z toho, ze vsechny lokalni stringa jsou inicializovany na NIL,
da se odvodit i muj predpoklad, ze String predavany jako result funkce by
mohl byt inicializovan naprosto stejne. Jenze Borland z duvodu optimalizace
vlastne zadnou lokaci pro Result ve vlastni funkci nevytvari. Ta je
vytvorena v nadrizenem kodu a predana jako dalsi parametr funkce (vetsinou
jako hodnota v registru, funkce si ji pak vetsinou ulozi na stack). Tim je
dosazeno toho, ze funkce sama nemusi vytvaret promennou Result a je
zajisteno automaticke predani obsahu "nahoru". Protoze ale zde je zaruceno,
ze Result obsahuje smysluplna data, neprovadi Borland jeho inicializaci
(muselo by se volat _StrClr).

> ANSIstring jako result jsou rezervovane 4 byty na stacku, obsahujici
pointer
> na pocatek pole znaku (+1 pro trailing NUL) a na adresach -8 je reference
> count a na -4 delka textu.

ve skutecnosti je tam jeste jedna polozka: celkova alokovana velikost bloku
pameti vyhrazena pro stringo (ale ta je soucasti kazdeho bloku alokovane
pameti)

D. Toman

Jak se poprve napojit na Interbase?

[*] Ing.Petr Tich� <octacon(zv)atlas(tec)cz> - 2.2.2001 18:38:43 -0000

Ahoj,
jsem v IB uplny zacatecnik. Jak mam poznat, jestli pouzivam IB5 nebo IB6,
kdyz se na IB vubec nenapojim. Jak mam udelat BackUp a Restore?

Od: "Ales Vasicek" <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 2. �nora 2001 10:39
P�edm�t: MainMenu s ToolBarem

> [...]
> stadardni neni. Potreboval bych, aby se polozka rozbalila automaticky
> pokud na ni najedu mysi. Musi to fungovat uplne stejne jako hlavni menu

Form & Thread

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 2.2.2001 20:59:42

Dobry den,

jak jsem prochazel konferenci tak to tu jiz bylo nekolikrate probirane s
vysledkem negativnim. Tedy jak jsem to spravne pochopil, tak vytvorit object
TForm v Thread je nesmysl. Ikdyz to bude zobrazeno Modalne?

{Priklady jsou nesmyslne, ale demontruji to pekne}
Funguje:
{****************************************}
procedure TForm3.ButtonClick1{Sender: TObject};
var X: TForm2;
begin
X:= TForm2.Create{Nil};
X.ShowModal;
X.Free;
end;
{****************************************}
Dela hrozne veci:
{****************************************}
procedure TThread5.Execute;
var X: TForm2;
begin
X:= TForm2.Create{Nil};
X.ShowModal;
X.Free;
end;

Kdys davno jsem si myslel, ze kazdy form je samostatne vlakno?! Kdyby tomu
tak bylo, tak to fungovat musi... Zrejme se jedna o problem pri zpracovani
zprav (udalosti)... Mam tedy chapat ze cely tok zprav zachytava aplikaci a
ta to rozdeluje fomum??? (To snad az tak dementi byt nemuze?! A nebo jo?)
Ale predchazejici priklady tomu nenasvecuji. Nebo jak by se mohl Form2
"dostat" do smicky aplikace, kdzy mu neni predan vlastnik?

Omlouvam se, ze to neni primo reseni problemu, ale spise "zasveceni" do
tajemnych deju clasu TForm. Tak mne prosim nekamenujte!

Diky za objasneni

Zdenek
---
Stejne jako bajny ptak Phoenix, i ja zas a znova vstavam z popela svych
proher.

form X form

[*] Gadourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 2.2.2001 21:10:14

Ahoj,

je nejaky rozdil, nebo jsou nejaka pravidla, kdy je vhodnejsi vyvolat form primo z unitu:
1. unit1.form1.show
nebo pres promennou:
2.
var
MyForm:Tform1
begin
MyForm:=TForm.Create
MyForm.Show

Diky Petr

Informace o cinosti programu

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 2.2.2001 21:16:17

Dobry den,

Chtel bych se zeptat jakym zpusobem resite v programech "ukazovadla", ze
program neco dela?
Jedno z reseni je udelat Form na nem ProgressBar. Ale jak to zobrazit?
Pouziju-li Form.Show, tak je neprijemne, ze pokud uzivatel klikne na
matersky form tak prejde do popredi a "ukazovadlo" skyje, coz neni mym
pranim. Dale, pokud za Form.Show dam hned "tvrdou" programovou smycku (treba
cekam na odpoved z www serveru) tak je aplikace "tuha"... Vim ze to lze
nekdy resit samostatnym vlaknem, ale nekdy take ne..

Nicmene by mne zajimalo jak to resite??

Diky za pomoc
Zdenek

---
Stejne jako bajny ptak Phoenix, i ja zas a znova vstavam z popela svych
proher.

Informace o cinosti programu

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 2.2.2001 23:59:34

1) Vetsinou informace o cinnosti resim pomoci specialniho Formu, ktery je
vzdy navrchu (neni modalni).
2) Pokud mas v aplikaci mista s tvrdou smyckou, volam ve smycce po urcitem
poctu kroku Application.ProcessMessages

V kazdem pripade je to nutne odzkouset a realizovat rozumny pocet volani
Application.ProcessMessages, protoze se zpomali aplikace (smycka). Take
musis mit osetreno, aby nesly pouzit urcite volby menu a tlacitek, jelikoz
tento prikaz jim umozni se spustit. Treba nejakou globalni promenou
IsInProcess.

Jan Skopovy

form X form

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 3.2.2001 00:04:23

Rozdil je v tom, ze ve druhem pripade vzdy vytvaris novou instanci TForm1, kdezto v prvnim pripade pouzivas stale jedinou instanci TForm1 - pozor, musi byt predem vytvoren.

Pokud tedy chces v ruznych modulech aplikace pouzivat vlastni TForm1 (MDI aplikace - jednotlive formulare treba pouzivaji TForm1 k zobrazovani sve vlastni legendy) pouzivej druhy zpusob.

Jan Skopovy

OT: Edit kurzor uvnitr

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 3.2.2001 01:37:22

Dobr� ve�er,
omlouv�m se za OT, ale exituje nekdo, kdo umi nahradit blikajici kurzor
v komponente Edit (myslim ten uvnitr komponenty, ne ve vlastnosti Cursor)
Dekuji, Roman Borkovec

EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami na
http://www.email(tec)cz

Urychlenie otvarania tabuliek v IB6

[*] Ivan Koz�k - 2.2.2001 23:28:07 -0800

Na zaciatku programu otvaram pomerne vela tabuliek (v IB6), takze ked program startuje na sieti, otvaranie trva nepricetne dlho.
Myslel som, ci by sa nedalo rozdelit toto otvaranie tabuliek do nezavislych threadov, takze by sa paralelne otvarali dve skupiny tabuliek.
Problem vidim v tom, ze moja databaza je jeden gdb subor, a teda, zrejme bude problem, ked sa dva procesy pokusia na nu dostat. Na druhej strane vsak, mozno je nejaky sposob ako toto zdielanie zabezpecit, ale neviem ako.

Neviete mi poradit, ci je taketo rozdelenie na thready blby napad? T.j. ze by to bud nefungovalo alebo by som si s tym nepomohol?
S threadmi nemam zatial skusenosti, nikdy som ich nepouzil.

Dik za nazory. Ivan

Chybna inicializace Result

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 3.2.2001 09:14:16

"Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz> wrote:

> promenne _JSOU_ inicializovane.
> Z prosteho duvodu, ze neni dost dobre mozne
> nechat tomu pointeru nahodnou hodnotu -
> prvni operace s takovou promennou by
> zpusobila cteni/zapis z nealokovane casti pameti.

Mas pravdu, na to jsem zapomel.

Bye, pf

Services (NT, W20000 jak zacit

[*] "Fait Ji��, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 3.2.2001 09:39:20

Kde bych nasel priklady jak pracovat s SUBJ ?

MapiSendMail

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.2.2001 13:32:53

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> uvedeno Application.Handle. Ovsem pouze pro OE5x. Pro starsi verze OE
> nebo treba pro TheBat tam musi byt "nula".

Ahoj,

musi nebo muze ? Podle dokumentace by tam naopak nula byt nemela pokud dana
Mapi* funkce vede k zobrazeni nejakeho dialogu daneho klienta.

Petr Vones, amatersky programator

ProcessMessages uvnitr programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.2.2001 13:58:17

From: "Martin Dietl" <dietl(zv)4USE(tec)cz>
> 90% aplikace jsou tlacitka a kontrolky (panel). Stiskem tlacitka je odeslan
> prikaz, pri prijeti prikazu je tento predan vsem kontrolkam. Ty si otestuji,
> jestli je stejny jako prikaz prislusejici nektere preddefinovano barve.
> Pokud ano, kontrolka zmeni barvu.

Ahoj,

tohle je klasicka situace. Zkratka odesles prikaz a jakmile ti prijde odpoved
(pomoci zpravy z threadu obsluhujiciho koumnikaci) tak provedes patricne akce
(zmena stavu tlacitka, zaslani dalsi zpravy apod.)

V pripade slozitejsich zarizeni si lze sestavit jakysi 'skript', do ktereho
zapisujes jednotlive 'prikazy' a on pak pomoci udalosti vraci zpet do aplikace
odpovedi na ktere ty muzes reagovat zapsanim dalsich 'prikazu' do 'skriptu'.
Vlastni 'skript' je pak obvykle seznam nejakych objektu nebo dat (to uz zalezi
na konkretnim pripade). Vyhoda tohoto reseni je rozsiritelnost a predevsim
neprovazanost s uzivatelskym rozhranim. Je to trochu podobne ActionListu, kde
mas zcela oddelenou logiku akci od konkretnich prvku s nimi pracujicich.

> To bylo zakladni zadani. Casem pribyly dalsi podminky - nektere tlacitko
> musi cekat, nez dostane odpoved (nez prijde ze serveru pozadovany prikaz,
> menici barvu prislusne kontrolky), ovsem maximalne X sekund. Jine tlacitko
> vysle jeden prikaz pri stisku a druhy pri uvolneni - ovsem ne drive nez za 2
> sekundy.

Presne tohle lze resit postupem popsanym v minulem odstavci, zpozdeni lze
dobre realizovat pomoci timeru ve 'skriptu', kde zadas nejaky ID prikazu a
reknes ze pokud u daneho ID nebojde k odpovedi do X sekund, tak at se vyvola
udalost 'timeout' pro tento ID nebo ze se ma 'prikaz' vyslat az po X sekundach
atd... Skript se samozrejme muze zpracovavat jak v threadu aplikace (vse je
rizeno zpravami) nebo v samostatnem threadu, to uz zalezi na implementaci.

> Obsluha socketu je v hlavnim threadu aplikace. ProcessMessages je pouzito v

Coz je patrne prave ta chyba.

> Melo by vubec cenu implementovat thread pro tlacitko s cekanim jen na to,

Pro tlacitko ne, ale pro cely system komunikace ano. Zpracovani komunikace v
hlavnim threadu aplikace ma totiz jeste jeden neprijemny dusledek a to je
mozne zpozdeni odpovedi na urcite prichozi udalosti zpusobene tim, ze se prave
vyrizuji zpravy souvisejici s uzivatelskym rozhranim. Tim ze celou komunikaci
presunes do vlastniho threadu z ktereho pouze vytahnes dulezite udalosti se
tato komunikace stane daleko vice nezavisla na tom, co se prave deje v threadu
uzivatelskeho rozhrani. Slabym mistem je pak pouze zasilani udalosti coz lze
ale take resit (SendMessageTimeout se zapsanim do fronty v pripade timeoutu
apod.)

Petr Vones, amatersky programator

parameter typu TObject v DLL procedure

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.2.2001 14:09:10

From: <dphi_forum(zv)proces.sk>
> prosim o radu v nasledujucom probleme
>
> kod v DLL
>
> procedure XXX(Sender: TObject);
> begin
> if (Sender is TButton) then
> sem sa to nikdy nedostane a pritom som tam poslal button;
>
> with Sender as TButton do // toto vyvola vynimku EInvalidCast, ale
> volanie TButton(Sender) prejde normalne

pokud chces predavat objekty mezi aplikaci a DLL musis oboje prelozit s
balicky. Tim dosahnes toho, ze tridy spolecne pro aplikaci a DLL budou v celem
procesu jen jednou. V opacnem pripade mas totiz vse 2x (tedy kod i RTTI danych
trid) a proto napriklad "EXE.TButton" <> "DLL.TButton".

Petr Vones, amatersky programator

QReport - DataSet

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 3.2.2001 14:32:01

Muzes pouzit napriklad TMemoryTable z Rx komponent, kterou predem naplnis
daty z DAO a poslouzi ti jako dataset pro QReport.

Jan Skopovy

From: "Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>

> Prosim, poradte nekdo, jak mam udelat zarazku na velikost okna, aby se
nedalo zmensit pod stanovenou velikost.

Informace o cinosti programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.2.2001 14:44:34

From: "Jan Skopov�" <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> musis mit osetreno, aby nesly pouzit urcite volby menu a tlacitek, jelikoz
> tento prikaz jim umozni se spustit. Treba nejakou globalni promenou

Ahoj,

... nebo nepouzivat Application.ProcessMessages a obnovovat prvky grafickeho
rozhrani pomoci metod Refresh.

Petr Vones, amatersky programator

Xerox XE-84 - nereaguje

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 3.2.2001 15:23:13

Ahoj

> prosim o pomoc... Ma niekto skusenosti s touto tlaciarnou. Word a ostane
> tlacia normalne. Program v Delphi nie. Tlaciaren vobec nereaguje ani v
> tlacovej fronte sa nic neobjavi. Pouzivam tam jednoduchy postup tlace
> (zatial to fungovalo vsade).
> Printer.BeginDoc;
> Printer.Canvas.StretchDraw(....);
> Printer.EndDoc;

Problem by mohl byt s rozdilnou barevnou hloubkou tvoji bitmapy a tiskarny.
Podivej se do historie konference.

Napr. Petr Vones 11.12.2000 napsal:
> problem spociva v tom, ze nelze pouzivat funkce BitBlt a StretchBlt pro tisk:
> http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q195/8/30.asp
> priklad v Delphi je treba tady:
> http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Printing/StretchDIBitsDemo.txt

Tomas

OT:Otazka kolem databazi a trideni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.2.2001 16:04:32

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>
> sloupce. Bohuzel nevim jak to udelat co nejrychleji, aby to fungovalo rychle
> i se s 100MB databazi - pochybuju zeby se cetly data ze souboru zaznam po
> zaznamu(no taky by to slo nacist do RAM a pak teprve prohledavat, ale to v

Ahoj,

do fyzicke RAM neslo, tento pojem vlastne ve Windows pro aplikaci neexistuje.
Dobre se na to ale hodi mapovani souboru do pameti, kde se pak k souboru
pristupuje jako by byl umisten v pametovem prostoru, cimz se cela vec znacne
zjednodussi. Operacni system si pak sam rozhoduje ktere stranky budou umistene
ve fyzicke RAM. Jedna se o nejrychlejsi zpusob prace se soubory ve Windows.

Jedine omezeni je velikost souboru u Win PlayStation, kde nelze takto pracovat
se souborem vetsim nez 1GB a to i pri pokusu o vytvoreni mensiho pohledu. U
Win NT tento problem neni.

> mem pripade neprichazi v uvahu - mala operacni pamet). Jak je to reseno ve
> velkych DB, je to nejak pres indexy a kdyz tak jak presne to funguje ?

Index bude asi nutne pouzit, predpokladam ze kazdy zaznam ma nejake ID (nebo
poradove cislo). Vytvoris si tedy setrideny seznam techto ID pomoci ktereho
pak budes pristupovat k zaznamum. Co se tyce vytvoreni indexu, 100M neni zase
tak velky soubor, takze i na prumernem stroji by to nemuselo byt nijak zvlast
pomale.

Petr Vones, amatersky programator

OT: Slovnik spisovne cestiny

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 3.2.2001 16:46:53

Ahoj,

uz jsem se na to ptal jednou a nikdo neodpovedel, tak to zkousim znovu.
Nevite nekdo, kde by se dal sehnat slovnik spisovne cestiny v nejake
databazi? Za kazdou odpoved (i zapornou) predem dekuji.

Martin

OT: Slovnik spisovne cestiny

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.2.2001 18:03:50

Ahoj,

podivej se na http://www.leda(tec)cz. Maji to ve sve databazi, ale
necha se to vykuchat.

Slavek

> [...]
> Nevite nekdo, kde by se dal sehnat slovnik spisovne cestiny v nejake
> databazi? Za kazdou odpoved (i zapornou) predem dekuji.

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
http://swnet(tec)cz

Sdileni souboru a tiskaren v siti NOVELL

[*] Luk� Gallina <johndelphi(zv)atlas(tec)cz> - 3.2.2001 18:36:04

Jak to myslis?
Myslis ten priserny doplnek Windows co umoznoval sdilet adresare z Win
stanice ve NW siti? Ten jenz sel pouzit jen s MS klientem? Ja osobne bych to
udelal tak ze bych dodal do site klienta MS a bylo by, ale to neni prilis
stastne reseni :o) Mam radeji pureNovell reseni :o) Dat to na server :))))

S pozdravem
Lukas Gallina

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> U Batu je to trochu sporne. Pokud tam uvedu handle a bat jiz bezi,
> ztuhne to, pokud dosud nebezi projde to. Zrejme to je jeho chyba.

Ahoj,

dik za upozorneni, to je teda moc pekne. Lide si sice radi zanadavaji na MS,
ale jak koukam ono to jinde neni o moc lepsi. Jedine reseni bude asi sestavit
nejakou tabulku vsech pouzivanych klientu podle ktere se pak bud preda/nepreda
handle okna ;-)

Jinak zthune to pri predani jakehokoli okna aplikace, tedy jak
Application.Handle tak i Application.MainForm.Handle ?

Petr Vones, amatersky programator

parameter typu TObject v DLL procedure

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2001 14:50:56

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> A nebo pouzivat v obojim (jak EXE tak i DLL):
>
> uses ShareMem;
>
> Ja to pouzivam a fuguje predavani cehokoliv :)

Ahoj,

ShareMem funguje pouze pro predavani stringu a dynamickych poli, nikoli pro
slouceni tabulek Delphi trid z vice souboru. Toto lze realizovat pouze pomoci
balicku.

Petr Vones, amatersky programator

AsyncFree detekce Online

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2001 15:01:53

From: "Martin Radvansk�" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>
> Muj problem spociva v tom, ze bych potreboval od modemu zjistit, jestli
> zvedl linku "on hook"
>
> Pripadne prosim o radu jestli neni lepe pouzit TAPI. Nicmene se mi zdal

Ahoj,

v tomto pripade ano, je k tomuto ucelu primo navrzeno.

> primy pristup na modem pruhlednejsi nez volat API

Mozna pruhlednejsi, ale rozhodne ne spolehlivejsi. Ruzne modemy mohou mit
ruzne prikazy a navratove kody pro urcity druh cinnosti. TAPI je tu prave od
toho, aby poskytovalo pristup ke sluzbam modemu bez zavislosti na jejich
implementaci u konkretniho modelu.

Petr Vones, amatersky programator

sinea was (Re: tiskove sestavy)

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 4.2.2001 15:10:41

From: "Roman" <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>

> [...]
:-)/?
> Potrebuji totiz vyslednou sestavu poslat e-mailem, popr. umistit na web...

Vysledne stranky je mozne ulozit do souboru WMF jako metafile.
Z tohoto formatu lze ziskat vystup v libovolne velikosti
v originalni kvalite. Pokud by tento format nevyhovoval,
je mozne WMF prevest do libovolneho jineho formatu.
Diskuze na toto tema byla nedavno v teto konferenci,
i v konferenci SINEA.

Osobne nedoporucuji BMP pro jeho velikost.
Nedoporucuji ani JPG. Z duvodu kvality i velikosti.
Jako nejvyhodnejsi se mi jevi format GIF.
GIF dava az 10x mensi soubory, nez JPG,
samozrejme pokud sestava neobsahuje fotografie.

Vaclav Krmela

Sprava verzi zdrojaku

[*] Dan Svozil <dsvozil(zv)highchem(tec)com> - 4.2.2001 15:59:26

> [...]

> Kdysi jsem zkousel nejake free CVS pro Delphi, ale ted se mi ho nedari najit (a vyhledavani na DSP ani Torry nefunguje :-( )

Free CVS pro Delphi, to byl asi FreeVCS z http://www.freevcs.de/, ne?
Body 1 a 2 splnuje, bod 3 si nejsem jistej, bod 4 urcite ne, neumi
integraci dokonce ani do C++ Builderu, ale je i standalone verze kde
by projekty v MS VC++ spravovat urcite slo.

Dan

Pro P. Vonese (MapiSendMail)

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2001 17:36:13

Ahoj, prosim Te, musez mi napsat, jak pri pouziti MapiSendMail mam nastavit adresu prijemce a pripadne prilohy?
Potrebuju to strasne nutne co nejdrive.

dekuju

zoufalec Mirek Drancak

Zachyceni oznaceni textu

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 4.2.2001 18:01:38

Ochytit schranku pomoci ChangeClipBoard(var M: TWMDrawClipBoard); message
WM_DrawClipBoard a nasledneho SetClipBoardViewer(Self.Handle), umim,

lze vsak take nejak ve Windows odchytit pouhe dokonceni oznaceni textu?

Priklad: ve Wordu oznacim text a tento text se hned po dokonceni oznaceni
zobrazi v me aplikaci v TMemo.

Lze to take pomoci API? Musi to fungovat na NT i 9x.

Diky Petr
http://www.lingvista(tec)cz

Win ME

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 4.2.2001 19:03:28

Ona ta aplikace ani nemusi byt blbe napsana - mam vlastni zkusenost, ze
aplikace psana a ladena na W2k behala v poradku a jakmile byla pustena na
W98 - system padnul (on tedy padal i pri jinych akcich, ale stejne me to
vyplasilo). Provedl jsem jedinou upravu (misto urcovani cesty programu
pomoci funkce WinAPI (nebo Delphi) jsem zadal cestu natvrdo) a program
funguje :))
Takze asi prece jen bude neco shnileho ve state W9x.
Pavel Skalick�
e-mail - P.Skalicky(zv)seznam(tec)cz
www - http://pts.kvalitne(tec)cz
mobil - 0604 844 698
ICQ - 38169741
From: "Pavel Skalicky" <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz>
> vyplasilo). Provedl jsem jedinou upravu (misto urcovani cesty programu
> pomoci funkce WinAPI (nebo Delphi) jsem zadal cestu natvrdo) a program

Ahoj,

a co to bylo za funkce ? Podarilo se to nejak vysvetlit ?

> Takze asi prece jen bude neco shnileho ve state W9x.

Shnila je predevsim jejich celkova koncepce.

Petr Vones, amatersky programator

Pro P. Vonese (MapiSendMail)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2001 21:22:41

From: "Mirek" <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz>
> Ahoj, prosim Te, musez mi napsat, jak pri pouziti MapiSendMail mam nastavit
> adresu prijemce a pripadne prilohy?

Ahoj,

Statni si JCL 1.0 a prohledni si MapiExample. Jinak jednoduchy priklad:

uses
JclMapi;

with TJclEmail.Create do
try
Recipients.Add('adresa1(zv)domena.com', 'Adresa1');
Recipients.Add('adresa2(zv)domena.com', 'Adresa2');
Recipients.Add('adresa3(zv)domena.com', 'Adresa3', rkCC);
Attachments.Add('unit1.pas');
Attachments.Add('unit1.dfm');
Send;
finally
Free;

parameter typu TObject v DLL procedure

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2001 21:28:20

From: "Petr Esner" <petr.esner(zv)atlas(tec)cz>
> Pouzivam D5Ent (na W98) a ten ma tu milou chybku, ze tlacitko v nastaveni
> projektu
> "Build with runtime packages" funguje nejak "invertovane" - myslim.
> Predpokladam, ze indikaci zakompilovanych balicku je to, ze prazdna
> aplikace/knihovna ma hned 300KB...?

Ahoj,

Ne, pri pouziti balicku ma prazdna aplikace cca 15k.

Petr Vones, amatersky programator

sinea was (Re: tiskove sestavy)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2001 21:37:26

From: "Vaclav Krmela" <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz>
> Jako nejvyhodnejsi se mi jevi format GIF.
> GIF dava az 10x mensi soubory, nez JPG,
> samozrejme pokud sestava neobsahuje fotografie.

Ahoj,

technicky vzato ano, jenze pouziti GIF formatu je dost omezene z licencnich
duvodu, takze se asi jako nejvhodnejsi kompromis jevi PNG.

Petr Vones, amatersky programator

Zachyceni oznaceni textu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2001 22:23:20

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> lze vsak take nejak ve Windows odchytit pouhe dokonceni oznaceni textu?

Ahoj,

obavam se ze ne. Do standartnich prvku jako MEMO nebo RichEdit by to mozna
jeste slo nejak dolepit, ale do ostatnich (jako napriklad Word) uz asi opravdu
tezko. Jiz prvni problem je predavani dat mezi jednotlivymi procesy, ktere by
muselo byt podporovano na obou stranach. Ono nejde ani tak o dokonceni jako o
ziskani oznaceneho textu.

Petr Vones, amatersky programator

Chat - ClientSocket a ServerSocket

[*] Jirka Skladal <jirka.skladal(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2001 22:23:39

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Ahoj lidicky mam dotaz.
Pri nainstalovani Delph se vam tam (kdyz chcete) nahrajou taky demicka s ruznejma ukazkama. No a je tam polozka Demos->Internet->Chat , kde je udelanej jednoduchej chat pomoci komponent ClientSocket a ServerSocket. No a zkousel jsem to tady u nas na kolejich mezi dvema komplama a funguje to. Ale kdyz to zkousim mezi pocitacem tady na kolejich a externim (mimo koleje) tak to nejede. Mame tady v ramci koleji proxy server, takze si myslim ze za to muze on. Nemuzete mi nekdo rict co s tim? Proc to nefunguje? Jak mam upravit ten kod, aby to fungovalo? Za kazdou radu predem dekuju.
jirka skladal

Win ME

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2001 22:54:22

From: "Pavol Kaka�ka" <paka(zv)aktis(tec)cz>
> [...]
> v WinPlayStation ;-) nuti programatora optimalizaovat ten program, najma

Ahoj,

to neni problem NT, ale spise pristupu k vyvoji. Samozrejme ze odzkouseni
aplikace na PlayStastion je na miste. To ovsem jeste neznamena, ze se coby
vyvojar budes trapit primo vyvojem na takovem 'systemu'. Nehlede na to, ze
nektere veci (jako napriklad soucasne ladeni vice procesu) se daji delat jen
na NT.

Petr Vones, amatersky programator

Problem s DBRichEdit.Lines.SaveToFile

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2001 22:56:38

From: "Martin Cepr" <martin.cepr(zv)volny(tec)cz>
> mam nasledujici problem. Ve sve aplikaci v D5 jsem pouzil
> DBRichEdit1.Lines.SaveToFile(soubor), ale text se mi neulozil v RTF fromatu,
> jak bych potreboval, ale jako Plain ASCII. (Do databaze se ale text uklada

Ahoj,

a nemas u neho nastavenou vlastnost PlainText na True ?

Petr Vones, amatersky programator

Komponenta na https

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2001 22:57:40

From: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>
> muzete mi nekdo doporucit komponentu, na komunikaci s https (http +
> kryptovani).

Ahoj,

pokud vim, tak na to existuje nejaky extra doplnek ve forme DLL k Indy:
http://www.nevrona.com/Indy/

Petr Vones, amatersky programator

MainMenu z ToolButtonu

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 5.2.2001 06:26:53

Podle mne je ke stazeni (mam za to ze to je primo od Borlandu) komponenta
ktera umisti mainmenu primo do toolbaru (menu se pak chova identicky s main
menu v Delphi a to vcetne vseho)

Radek Voltr

Urychlenie otvarania tabuliek v IB6

[*] Ivan Koz�k - 4.2.2001 22:33:07 -0800

Dik za odpoved, mozno ze sme na stope:-))

Vymakol si ma, skutocne, prechadzam od desktopovych databaz k serveru, a
mozno toto je zvyk, ktory som mal odtial (ani tu mi to masivne otvaranie
nevadilo, prejavilo sa to az na tej sieti). -- nemal som dovod nad tym
premyslat.

Ked sa tak nad tym zamyslim, tak by som zhrnul dovody na to, ze otvaram
tabulky na zaciatku nasledovne:

1.Bezpecnost (alebo pohodlnost): otvoril som ich na zaciatku, a nemusel som
sa obavat, ze pri nejakej zaludnej kombinacii aktivit uzivatela nebude
niektora tabulka otvorena. Takto by som snad musel testovat pri on Activate
formularu kazdy jeden formular na to, ci je prislusne TIBQuery.Active=
true -- nic lepsieho ma nenapada

2. Bojim sa, ze otvorenie tabulky tesne pred pouzitim (mam na mysli
aktualizaciu viet v db) sposobi prilis dlhe zdrzanie uzivatela (co je
psychologicky neprijemne), ked sa ma najst ta ktora aktualizovana veta
(aktualizaciu nerobim nejak hromadne, ale."on line": z gridu volam modalnu
masku.

3. Ad TTable: pouzivam ich len vynimocne, na uplne malicke subory, takze
toto by snad nemalo brzdit pracu Pokial ich -- vynimocne -- pouzivam na
bezne subory, tak je to tam, kde vyuzivam datove pole typu Lookup. Pre
taketo datove polia sa mi TIBQuery neosvedcilo, lebo sa obcas stalo, ze sa
neukazala datova polozka z tabulky, na ktoru sa vztahoval lookup. S TTable
mi vsak taketo lookup datove polozky spolahlivo funguju.
(A propos: Table nacita do lokalneho pocitaca kompletnu tabulku? Je to tak?)

Myslis, ze by som mal pouzit naznacene riesenia?

Dik za odpoved. Ivan

-----

------------------------------
> [...]

vsak, mozno je nejaky sposob ako toto zdielanie

ze by to bud nefungovalo alebo by som si s tym nepomohol?

MainMenu z ToolButtonu

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 5.2.2001 07:38:51

ahoj,
nastav u vsech tlacitek ToolButon vlastnost Grouped na True.

Ing. V�t Kr#ka
vit.krska(zv)del(tec)cz

[...]

QR, umisteni textu

[*] Krska Vit <v_krska(zv)del(tec)cz> - 5.2.2001 08:12:46

ahoj,
funguje ti to dobre, ale bod 200, 200 je na canvasu tiskarny jinde nez na
canvasu, ktery se zobrazuje na obrazovce.
problem je v tom, ze monitor ma jine rozliseni nez tiskarna.
budes muset prepocitat souradnice, podle toho na ktery canvas se kresli.

Ing. V�t Kr#ka
vit.krska(zv)del(tec)cz

From: <stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz>
> [...]
> v penezence, ze so ho koupim... Ale jake bylo me rozcarovani,
> kdyz jsem videl ty ceny... 38 kKc - to je i na mne trochu moc...

v Belohradu se tvrdilo, ze Borland CZ bude poskytovat slevu pro soucasne
majitele Borland produktu, takze ty ceny pak vysly temer podobne jako u
Windows verzi. Take by casem mela byt k dispozici free verze Kylixu urcena
pro vyvoj Open Source pod GPL licenci, viz:
http://biz.yahoo.com/prnews/010131/ny_borland_2.html

Petr Vones, amatersky programator

Excel a OLE2 od ktere verze?

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 5.2.2001 12:31:06

Ahoj lidi,

nevite, zda funguje prace s Excelem pres

CreateOleObject( 'Excel.Application' ); etc. etc.

uz od verze Excel 95, nebo je potreba alespon Excel 97???

Tomas Vladik
vladik(zv)swadvice(tec)cz
ICQ# 101763081

MainMenu s ToolBarem

[*] BONNEL TECHNOLOGIE, v�voj <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 5.2.2001 12:38:18

Co to zkusit pres TAction?
Mira

Kylix...

[*] pcb(zv)atlas(tec)cz - 5.2.2001 12:48:40

Haj hou!

On 5 Feb 2001, at 10:15, stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> [...]
> v penezence, ze so ho koupim... Ale jake bylo me rozcarovani,
> kdyz jsem videl ty ceny... 38 kKc - to je i na mne trochu moc...

Pro vlastniky Delphi nebo BCB verze Profi nebo Ent. je slusna
sleva (nikoliv upgrade !).

> Dotaz na P.Cisare - chysta se nejake verzovani jako v pripade
> Delphi? Nejaka basic verze tak do 10-15 tisic? Jinak halt zustanu
> u Lazaruse a FreePascalu ;)

Nekdy v kvetnu/cervnu by mela byt tzv. Open Edition. Ta bude
zadarmo ke stazeni z Inetu, nebo ke koupeni za $99 s tistenou
dokumentaci. Bude ovsem umoznovat pouze tvorbu Open Source
aplikaci pod GPL licenci.

S pozdravem

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Kylix...

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 5.2.2001 12:49:44

Ahoj,
basic verze bude (nevim jak se bude jmenovat), bude zdarma. Neobsahuje IDE,
a myslim, ze ani DB konektivitu.

S pozdravem
Ota Maly

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

Zachyceni oznaceni textu

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 5.2.2001 13:43:18

a neslo by to Petre pres udalost pusteni mysi? Kdyz napriklad mackam Ctrl+C,
tak taky vim, ktery text byl oznacen. Teda ja ne, ale "jadro" Windows. :-)))

Petr
http://www.lingvista(tec)cz

> [...]
> procesy, ktere by
> muselo byt podporovano na obou stranach. Ono nejde ani tak o

TAPI

[*] Martin Radvansk� <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 5.2.2001 13:50:58

Ahoj,
muze mi prosim nekdo poradit nejake komponenty
pro pouzivani TAPI. Pripadne jake mate s nimi zkusenosti

Dekuji
[...]

OT: sleepy stav

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 5.2.2001 14:04:39

Ahoj,

potrebuji neustale cist COM port (cteni dat z telefonni ustredny) ale
kdyz uzivatel pocitac prevede do "spiciho" rezimu tak mi prestane
fungovat. Jak se da tento problem prekonat20

OT:pristup k souboru *.mdb

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 5.2.2001 14:04:56

Ahoj,

mel bych maly dotaz. Lze pristoupit k souboru accesu *.mdb bez M$
Accesu; tedy, existuji nejake nativni komponenty do D3? Potrebuji
presypat obsah nekam jinam tj. alespon ho v dane strukture nacist.

VSS - integracia do IDE Delphi

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 5.2.2001 14:56:28

Ahoj,

niekto tu spominal ze ma nejak integrovany Visual SourceSafe do IDE Delphi?
Je tu este? ;-))

Jak to mas riesene? Mas k tomu zdroje? Dufam len ze to nie je riesene cez
"RTS Borland IDE Scripting".

Diky.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

QR, umisteni textu

[*] �ampulka Ji�� - 5.2.2001 15:14:01

LPX:=GetDeviceCaps(TCustomQuic
kRep(Sender).Printer.Canvas.Handle,LOGPIXELSX);
LPY:=GetDeviceCaps(TCustomQuic
kRep(Sender).Printer.Canvas.Handle,LOGPIXELSY);

//prevod z mm na body
PX:=Round(LPX*(MX/25.4)); {kde MX je vzdalenost v milimetrech na ose X}
PY:=Round(LPY*(MY/25.4)); {kde MY je vzdalenost v milimetrech na ose Y}

TextOut(PX,PY,'Text....');

Jirka.

[...]

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 5.2.2001 15:24:54

Problem je v tom, ze vsechny akce s objekty ve VCL je nutno volat v metode S
ynchronize. Takze by to melo vypadat asi takhle (doufam, ze to bude chodit):

procedure CreateFormInThread;
var
X: TForm2; //tohle by asi melo byt jako property v tride toho threadu
begin
X:= TForm2.Create{Nil};
X.ShowModal;
X.Free;
end;

procedure TThread5.Execute;
begin
Synchronize(CreateFormInThread);

> [...]
>
> Zdenek
> ---
> Stejne jako bajny ptak Phoenix, i ja zas a znova vstavam z popela svych

Jedi Code Library 1.0

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.2.2001 16:06:17

From: "Pavel ZIDEK" <delphi(zv)kopr(tec)cz>
> diky za JCL. Mam hned z kraje dve pripominky.

Ahoj,

> - Jestli by bylo mozne zazipovany soubor pojmenovat napr JCL100.zip - coz je
> vyjadreni posledni verze.

Mozne by to bylo ...

> - do zipu dat nejake readme, a to i v cestine.

Primo do archivu asi ne, ale sla by udelat lokalizovana stranka. Stejne bude
nutne vytvorit nejaky strucny popis, co v JCL vlastne je. Odkazovat se primo
na help neni jako prvni priblizeni to nejvhodnejsi. Pokud bude cas, tak neco
zkusim sepsat.

> Vim ze je to nadlicke psat co je co kdyz je to vlastne jasne, ale nekterym
> by to pomohlo. napr. tento mail by mohl byt jako zacatek na readme.

Obsah toho mailu se na te strance (nebo v prilozenem souboru) rozhodne objevi.

Petr Vones, amatersky programator

internal gds software consistency check (can't con

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 5.2.2001 16:10:57

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Tak jsem z toho zoufaly.
Co znamena tento error. Vyleze z niceho nic a znemozni vsem pripojenym
uzivatelum pokracovat v praci. Kazdy se musi znovu prihlasit. Hrozne.

internal gds software consistency check (can't continue after bugcheck)

Za kazdou pomoc moc dekuju,
Michal Tiller

Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327

Sprava verzi zdrojaku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.2.2001 16:24:40

From: "Mion" <mion(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> prave upravovanych casti zdrojaku je napr. bez SSafe problem...
> se SSafe nemame zadne spatne zkusenosti (az na nutnost mit kvalitni

Ahoj,

presne tak. Kdyz se zacinala psat JCL, tak jsme provadeli synchronizaci kodu
ciste 'lidskym' CVS pomoci mailu, coz se zahy ukazalo jako zcela neudrzitelne.
Pouzivame s uspechem FreeVCS 2.2 nad IB6 (uprime receno, ani vlastne nevim na
kterem kontinentu ten server je ;-)

Petr Vones, amatersky programator

EDBEngineError

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.2.2001 16:28:35

From: "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> [...]
> Vim proc ta chyba nastane a ze je to vlastne vse OK. Ale chci toto hlaseni

pokud nastane vyjimka tak to neni prilis OK. Neni spis reseni v tom odstranit
pricinu te vyjimky ?

Petr Vones, amatersky programator

Kylix na ceskem Borlandu

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 5.2.2001 16:45:37

http://www.borland(tec)cz/t_kylix_uvedeni.html
http://www.borland(tec)cz/pr_kylix.html

Radim

sleepy stav

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.2.2001 16:54:09

From: "Bene# Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> potrebuji neustale cist COM port (cteni dat z telefonni ustredny) ale
> kdyz uzivatel pocitac prevede do "spiciho" rezimu tak mi prestane
> fungovat. Jak se da tento problem prekonat?

Ahoj,

obavam se ze ve sleep rezimu nelze cist data ze serioveho portu, budes muset
prechod do tohoto rezimu budto zakazat a nebo pouzit nejaky HW vstupni buffer
ktery bude po dobu spanku pocitace pohlcovat data (coz je ponekud samoucelne).

Petr Vones, amatersky programator

aoADO, RXDBGrid, SelectedRows

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 5.2.2001 17:16:07

Ahoj,
mam nasledujici problem: uzivatel potrebuje oznacit nekolik zaznamu v gridu,
ktery zobrazuje zaznamy z aoADOQuery. Oznacovani se provadi stiskem mezerniku,
kdy se provede:

Grid.SelectedRows.CurrentRowSelected:=not Grid.SelectedRows.CurrentRowSelected

V gridu je videt jenom 6 zaznamu, a kdyz oznacim jenom jeden, pak pri rolovani
zjistim, ze je oznacen taky kazdy 8-ty, takze pri oznaceni 1 zaznamu se mi z
1000 oznaci 1000/8 zaznamu, coz je jiste uzitecna funkce :-/

Nevi nekdo co s tim? Zatim mne napadlo napsat si vlastni BookmarkList, akorat
tech gridu bude vic... :-(

Predem dik za radu.
Roman

D4, W95, aoADO, Access2000 /via ODBC i Jet 4.0 OLE DB/, /Rx/DBGrid
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Kylix...

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 5.2.2001 19:46:35

Ahoj,

precti si tohle:

http://swnet(tec)cz/article.php?id=14633

najdes tam to co potrebujes vcetne toho, ze ta nejnizsi verze
Kylixu bude zdarma.

Slavek

> [...]
> mailto: stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz
> --------------------------------

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

[*] WEB ATLAS - SUKY <suky(zv)atlas(tec)cz> - 5.2.2001 19:53:40

:)) Uz jsem na to take prisel, jako vzdy :) ...... Nejdriv toho hodne
nakecam vsechny zblbnu a pak na to stejne prijdu.

Michal

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <BONNEL TECHNOLOGIE>; "v�voj" <bonnel(zv)telecom(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 5. �nora 2001 12:38
P�edm�t: RE: MainMenu s ToolBarem

| Co to zkusit pres TAction?
| Mira

Sprava verzi zdrojaku

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 5.2.2001 20:26:47

"Mion" <mion(zv)quick(tec)cz> wrote:

> prblem je, pokud na zdojacich pracuej vice lidi soucasne a navic na
> ruznych vzdalenych pocitacich. Starat se pak o synchronizaci a uzamceni
> prave upravovanych casti zdrojaku je napr. bez SSafe problem...

My to resime vhodnou fyzickou distribuci systemu: na zadnem modulu/unit
zpravidla nepracuje vice programatoru a kdyz, tak se pouzivaji includy do
hlavniho dokumentu.

Bye, pf

screen

[*] NecTSpider <NecTSpider(zv)seznam(tec)cz> - 5.2.2001 20:39:36

Zdravim, potreboval bych zjistit zpusob jak dostat od Win zpravu, ktera cast obrazovky se prekreslila abych ten obdelnik mohl zpracovat svym programem,pro plochu meho programu dokazi odchytit zpravu WM PAINT,ale nevim jak to udelal pro cely desktop,predem dekuji za rady.
Nec T Spider
ICQ: 104256123

Jak zjistim co dela modem?

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 5.2.2001 21:02:09

Ahoj, mam dalsi problem, potreboval bych nejak v SW v Delphi5 reagovat na podnety modemu. (Zdvizeni sluchatka, vyzvaneni ...). Nevite nekdo, jak na to?

Predem dekuji.

Mirek Drancak

OT: Re: Win ME versus 2000

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 5.2.2001 21:03:46

Zdravim

> From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
>
> Myslim ze k tomu neni co dodat .... jen aby to veslo vice do praxe.
>
> Petr Vones, amatersky programator

No to se ti lehko rekne, ale me spatne udela. Ja bych mel rad nepadavy
system, ale takovy, nad kterym budu panem ja a ne on nade mnou. Coz WIN2000
jiste jsou. Pocitac je MUJ a nejake widle nemaji pravo me nepustit k tomu a
tomu jelikoz nejsem ten a ten. (K pristupu k tomuto prostredku nemate
prislusna opravneni. Obratte se na spravce systemu. apod.) No a jestli si se
mnou bude system delat takovehle veci, pujde rychle do horoucich pekel :-),
alespon u me. Zkusim si sem mozna tech 2000 WIRu nainstalit, ale jen
pokusne.

Mate nejake poznatky jak zaridit abych byl panem nad svym pocitacem a ne on
nade mnou?

Diky
Hurricane

VSS - integracia do IDE Delphi

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 5.2.2001 21:07:44

Ahoj,

adresa je http://epocalipse.v-share.com/ , jmenuje se to
VssConneXion a stoji to $ 50. Muzes si stahnout demo, osobne
jsem to nezkousel.

> [...]
>
> Pavol Kaka�ka
> kasix(zv)atlas(tec)cz

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 5.2.2001 21:12:55

Hm, co takhle hookovat zpravy windows, urcene nejen pro tvuj program ??
:O)))
Kdysi jsem nekomu radil, jak odchytavat klavesy stisknute v jine aplikaci,
melo by to byt analogicke.
Prostuduj si nasledujici kod a snad ti to pomuze.

Radegast

library hook;

{$C FIXED PERMANENT PRELOAD}

uses
Windows,Messages;

var
HookHandle : Integer;

//toto je callback procedura, ktera odchytava messages, pomoci ni lze zmenit parametry
//message

function GetMsgProc(Code:Integer;w_param:wParam;l_param:lParam):Integer; stdcall;
//code - kod haku
//w_param - removal flag - uvadi, jestli zprava byla uvolnena z fronty zprav
//l_param - adresa struktury MSG - v ni jsou ulozena data, obalujici zpravu
// - toto je pro nas zajimave

var PMSG : ^TMSG; //pointer na data message
//na TMSG se divej takto:
//
//TMSG = record
// HWND hwnd; - handle okna, kteremu zprava prislusi
// UINT message; - message - TYP zpravy - nas zajima stisk klavesy = WM_KEYDOWN
// WPARAM wParam; - pridavne informace
// LPARAM lParam; - pridavne informace
// DWORD time; - cas, kdy byla message generovana
// POINT pt; - poloha mysi, kde byla zprava generovana
// end;

//WM_KEYDOWN je definovana takto
//wParam - virtual-key code - treba 65 kdyz stisknes "a"
//lParam - key data

begin
if Code = hc_Action then //hc_Action - zprava musi byt zpracovana hook procedurou
begin
PMSG := Ptr(l_param); //PMSG prinutime ukazovat na data zpravy
case PMSG^.message of
wm_KeyDown : begin //nas zajima stisk - slo by to prepsat i pro KeyUp, fungovalo by to stejne, pouze by to reagovalo na uvolneni klavesy
PMSG^.wParam := PMSG^.wParam + 1; // !!!!! zmena parametru !!!! misto "a" to napise "b" !!!!!
//timto vratis zpracovani message puvodni hook procedure :
Result:=CallNextHookEx(HookHandle,Code,w_param,l_param);
//doporucuju to udelat, jinak ti to vytuhne, protoze zablokujes veskery
//zpravy ve woknech
end;

function Hook_messages:Boolean; //zahaji hakovani zprav
//tzn. zpravy budou nejprve zpracovany nasi metodou, teprve pote
//muzou byt zpracovany dalsimi ..
begin
HookHandle:=SetWindowsHookEx(WH_GETMESSAGE,Addr(GetMsgProc),HInstance,0);
if HookHandle=0 then
Result:=False
else
Result:=True;
end;

function Unhook_messages:Boolean; //ukonci hakovani zprav
begin
if UnhookWindowsHookEx(HookHandle)=False then
Result:=False
else
Result:=True;
HookHandle:=0;
end;

exports
Hook_messages,
Unhook_messages,
GetMsgProc;

{ EOF }"NecTSpider" <NecTSpider(zv)seznam(tec)cz>(zv)fwd(tec)cz on 05.02.2001 20:39:36

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Odesl�no k�m: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: screen

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.2.2001 21:41:48

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
> Prostuduj si nasledujici kod a snad ti to pomuze.
>
> HookHandle : Integer;

Ahoj,

neni to jeste nejaky 16bit zdrojak ? Handle hooku musi byt totiz sdileno mezi
vsemi instancemi DLL, coz ve Win32 API znamena bud umistit promennou do sekce
sdilenych dat (Delphi prekladac nepodporuje, ale lze to dolepit, viz odkaz:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15387)
nebo pouzit pojmenovane mapovane soubory. Bohuzel ani v D5 nefunguji DLL jako
implementace hook funkci zcela spolehlive, takze asi jedina moznost je pouzit
nejaky C prekladac.

Petr Vones, amatersky programator

OT:pristup k souboru *.mdb

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 5.2.2001 21:52:06

OT:pristup k souboru *.mdb> mel bych maly dotaz. Lze pristoupit k souboru accesu *.mdb bez M$ Accesu; tedy, existuji nejake nativni komponenty do D3? Potrebuji presypat obsah nekam > jinam tj. alespon ho v dane strukture nacist.

K suborom MS Accessu sa da pristupovat pomocou DAO alebo ADO rozhrania.
Na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft mame DAO a Adonis komponenty,
ktore podporuju aj D3. Dalsie DAO/ADO komponenty najdes na http://www.kylecordes.com .

Erik

Kylix...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.2.2001 22:20:54

From: "Ota Maly" <ota.maly(zv)volny(tec)cz>
> basic verze bude (nevim jak se bude jmenovat), bude zdarma. Neobsahuje IDE,
> a myslim, ze ani DB konektivitu.

Ahoj,

Open Edition bude obsahovat IDE i DB konektivitu (pouze na MySQL a InterBase)
http://www.borland(tec)cz/pr_kylix_box.html

Petr Vones, amatersky programator

P�id�n� komponenty do potomka Framu

[*] Lud�k P�ral - 5.2.2001 23:45:08

Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
Ahoj,

jsem za��te�n�k v pou�it� fram�.

M�m PageControl a v n�m potomka Framu
P�i pokusu p�idat do potomka Framu jak�koliv komponent se mi tento p�id� do PageControl a nikoliv do Framu. Jak� m�m pou��t postup ?

S pozdravem

Ludek Paral
Sadova 503/2
352 01 As
0166 / 52 74 10
ludek.paral(zv)telecom(tec)cz
ludek.paral(zv)click(tec)cz
lupasoft(zv)centrum(tec)cz

P.S. PGP podporovano.Klic poslu na pozadani.

Distribucia ADO-Aplikacie

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 6.2.2001 03:07:54

Ahoj,

ako korektne nainstalovat sucasti potrebne pre beh programu vyuzivajuceho
MS-Access databazu pomocou ADO-Express komponentov v D5 pre vsetky OS (W95,
W98, WNT, W2k)?

distribuujem aplikaciu a instalacny program v zavislosti od pouziteho OS
instaluje nasledovne sucasti

pre W95:
dcom95.exe /q /c:"install -q"

pre W95, W98, WNT, W2k (spolocne pre vsetky OS):
mdac_typ.exe /q /c:"setup /qnt"

pouziva niekto podobny postup, alebo mate ine skusenosti?

Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

Sprava verzi zdrojaku

[*] "Fait Jir�, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 6.2.2001 06:08:38

Pouzivame dlouhodobe FreeVCS k naproste spokojenosti.
Existuje verze kde server bezi jako NTService (u nas na W2K).
Mohu vrele doporucit. Jiri Fait
[mailto:fait(zv)jakl(tec)cz]
> [...]
> prave upravovanych casti zdrojaku je napr. bez SSafe problem...
> se SSafe nemame zadne spatne zkusenosti (az na nutnost mit kvalitni

Prace s TStrings

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 6.2.2001 08:00:34

Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
Ahoj,

mam nasledujici dotaz,

- lze nejakym elegantnim zpusobem spojit dva seznamy typu TStrings do jednoho (TStrings:= TStrings1+TStrings2)
- a lze prevest (tak aby to ve vysledku bylo co nejrychlejsi) jednotlive znaky v retezcich na velka (u vsech retezcu)

Vim ze to lze standartnimi funkcemi v cyklu, ale existuje nejaka funkce ktera to resi? Predem diky
Jindrich Nikodem

aoADO, RXDBGrid, SelectedRows

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 6.2.2001 08:25:25

A jakou komponentu pouzivate? Protoze u TaoADODataSet u metody
CompareBookmarks jsem nasel tuto poznamku. CompareBookmarks
v predkovi (TDataSet) v podstate neni implenetovana a pro
multiselect u gridu je velmi, velmi dulezita...

s pozdravem Otakar Milink

{Compare two bookmarks to see if they are equal. The ADO documentation
states that the programmer cannot expect two bookmarks derived from the
same record to be equal. Since there is not way to compare ADO bookmarks and
return a valid result, the inherited CompareBookmarks method is used.
For this reason, TaoADODataSet should not be used with DB controls since
DB controls rely heavily on bookmarks and comparing them.
The TaoADODBControlDataSet uses a different mechansim for bookmarks that
allow it to correctly evaluate bookmarks.}
function TaoADODataSet.CompareBookmarks(Bookmark1, Bookmark2: TBookmark):
Integer;
begin
Result:= inherited CompareBookmarks(Bookmark1, Bookmark2);

> [...]
> 1000 oznaci 1000/8 zaznamu, coz je jiste uzitecna funkce :-/
>
> Nevi nekdo co s tim? Zatim mne napadlo napsat si vlastni

OT:pristup k souboru *.mdb

[*] Ren� Otisk - 6.2.2001 08:29:55

OT:pristup k souboru *.mdbZkus DAO (KaDAO - Free, Erik Salaj...) nebo ADO nebo ODBC (ODBCe Luba Fuleho Free - Delam s tim (MS SQL) a nemuzu si stezovat ani na podporu ani na nestabilitu) Linky najdes v historii konference

Sroub
[...]

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 6.2.2001 08:29:05

[...]

mela by fungovat nasledujici konstrukce:

ts1, ts2, ts : TStrings;

ts.Text := AnsiUpperCase(ts1.Text + ts2.Text);

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

PS. Prosim Te, nepouzivej HTML formatovani mailu.

sleepy stav

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 6.2.2001 08:42:32

A jak zabranim tomu, aby uzivatel neprevedl poditac do spanku? Na to je
nejaka API funkce?

> [...]
> buffer
> ktery bude po dobu spanku pocitace pohlcovat data (coz je ponekud

Tla� do suboru typu RFT alebo DOC

[*] Miroslav Hro��o���#�,�(�j�Z��3 - 6.2.2001 08:49:25

Dobry,

Potreboval by som, aby ste mi poradili nejaky tlacovy generator,
ktory dokaze tlacit priamo na tlaciaren, alebo do suboru RTF alebo DOC.

Samozrejme, ze musi zvladat vytvarat tlacovu predlohu a podla nej tvorit tlacovky.
Dalej musi zvladat aj tlac ciarovych kodov.

Miro.

Win ME

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 6.2.2001 08:50:58

Jednalo se pravdepodobne o funkci
ExtractFilePath
ale neni to jiste - ono v te firme maji pry zaklete pocitace :))
> [...]
>
> Ahoj,
>
> a co to bylo za funkce ? Podarilo se to nejak vysvetlit ?

> Shnila je predevsim jejich celkova koncepce.

[*] tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 6.2.2001 09:00:50

souhlasim, je to z dob mych zacatku :O))))
ale fungovalo mi to docela spolehlive

Radegast

"Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>(zv)fwd(tec)cz on 05.02.2001 21:41:48

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Odesl�no k�m: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: Re: screen

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
> [...]

jako
implementace hook funkci zcela spolehlive, takze asi jedina moznost je

[*] Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital(tec)com> - 6.2.2001 09:03:02

Ahoj,
mi to pouzivame jiz tri roky, a ve verzi pro D5 to nema zadnou
chybicku.

David Vodicka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Slavek Rydval [mailto:rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
Odesl�no: 5. �nora 2001 21:08
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: VSS - integracia do IDE Delphi

> [...]

> Pavol Kaka�ka
> kasix(zv)atlas(tec)cz

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 06.2.2001 09:06:14

Takze, abych to asi vysvetlil.
Ta komponenta DBLookupComboBox ma nastaveni takto:
DataField: id_tax
DataSource: VysledekDS
KeyField: id_tax
ListField: species
ListSource: SpeciesDS.
Takze se mi ukazuje species, ale uklada se id_tax.
Jenomze, uzivatel otevre nekde jinde tabulku Species (coz neni u DBF souboru problem) a vymaze si tam nejaky zaznam. V tabulce vysledek pak po prejiti na zaznam ve kterem je prave smazane id_tax nastane vyjimka EDBEngineError. Ja bych misto toho potreboval napsat: V tabulce taxonu neni odpovidajici zaznam... nebo neco takoveho. Nebo se to ma delat uplne jinak?

Mirek Drejcek.*********** REPLY SEPARATOR ***********

On 5.2.2001 at 16:28 Petr Vones wrote:

> [...]
>
>Ahoj,
>
>pokud nastane vyjimka tak to neni prilis OK. Neni spis reseni v tom odstranit

SMS pres SMTP

[*] Pavel Zemek <Zemek(zv)gymhu.ipex(tec)cz> - 6.2.2001 09:36:24

Nevite nekdo jak poslat SMS pres SMTP, aby se na mobilu zobrazila ve
tvaru "WWW 1/1:...", nikoli ve tvaru "F: jmeno(zv)adresa(tec)cz S:..."?
Potreboval bych vedet co tam mam poslat. Pres HTTP to znam, ale ne
pres SMTP. Za jakoukoli radu dekuji.
S pozdravem Pavel Zemek

Sorry za OT: DBase pristup po sieti

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 6.2.2001 09:36:26

Ja robim aj na SQL aj na DBase - a napriek vsetkym problemom mozem povedat
ze
DBase je velmi dobry. Niektorych veciach je lepsi ako SQL servre.

Tvoj problem je asi ze treba umiestnit na server C:\ PDOXUSRS.NET subor a
dat pravo change.

> [...]
> /
> DBase (teda nieco som popisal - bez uspechu)

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 6.2.2001 09:49:25

Ahoj,

nejjednodussi je to:

Ad 1) Vysledek.Text := TString1.Text + TString2.Text

Ad 2) Vysledek.Text := AnsiUpperCase(Vysledek.Text);

From: Jind�ich Nikodem [mailto:nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz]
Subject: Prace s TStrings

[...]

Kylix licence

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 6.2.2001 10:04:56

DDV,

nenasel jsem tam klasickou srovanavaci verzi produktu, ta na borland.com
webu je a k te tebulce se vaze muj dotaz:

u CLX a NetCLX (doufam, ze nemotam nazvy) je napsano "Dual licence" (mozna
jeste u par dalsich veci) a nenasel jsem, co to znamena?

Pochopil jsem to tak, ze Borland zaplatil Trolltech-u za jejich graficke
knihovny a programy vytvorene Kylixem mohou byt dale distribuovany bez
nejakeho dalsiho licencovani (tedy krome licence vyrobce) - je tomu tak,
nebo ma nekdo lepsi informace?

Jake bude budou podminky sireni grafickych knihoven u GPL verze - tam jsou
Qt i GTK+ free, nebo ne?

a.
Ale# Zelen� (OK1UUE)
#esk� spo�itelna a.s.
Na Per#t�n� 1
113 98 Praha 1
Email: azeleny(zv)csas(tec)cz
tel: +420 2 24995 236
Due to technical difficulties tomorrow has been postponed indefinitely.

internal gds software consistency check (can't con

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 6.2.2001 10:14:19

DDV,

> [...]
> prihlasit. Hrozne.
>
> internal gds software consistency check (can't continue after

Znamena to, ze nejakou operaci IB neni schopna dokoncit legitime a tak radji
nedovoli nic, nez by Ti pomrsila data - neprijemne, ale podle mne kortektni
a spravne.

Mimochodem, zkus ten select postavit uplne jinak, chyba muze byt v tom UDF,
to ze chodi pri banalnich testech nic neznamena, taky jsem kdysi mel
zarucene dobra UDF, ketra shazovala IB 5.X az od nejakeho poctu uzivatelu
pozadujicich jeji fce.

Jako prvni reseni bych zkusil napsat proceduru, ze ktere budes selectit, ale
ten vypocet rozlozis a pouzijes promenne - asi to bude pomalejsi, ale treba
Ti to pomuze.

a.

Prace s TStrings

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 6.2.2001 10:20:17

Ahoj

zkus TStrings1.AddStrings(TStrings2);

> Od: Ales Vasicek [SMTP:vasicek(zv)ecommerce(tec)cz]
> Odesl�no: 6. II 2001 9:49
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Prace s TStrings
>
> Ahoj,
>
> nejjednodussi je to:
>
> Ad 1) Vysledek.Text := TString1.Text + TString2.Text
>
> Ad 2) Vysledek.Text := AnsiUpperCase(Vysledek.Text);
>

> Ales

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 6.2.2001 10:22:21

> [...]
>- a lze prevest (tak aby to ve vysledku bylo co nejrychlejsi) jednotlive
znaky v retezcich na velka (u vsech retezcu)

Strings1.AddStrings(Strings2);

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

OT WebConnection

[*] Pavel Vol�k <pvolak(zv)atlas(tec)cz> - 6.2.2001 11:16:01

Zdravim v konf.

V Delf�ch jsem temer amater.

Zkousim si udelat neco pro web v Delfach5. Pou�il jsem WebConnection v kliensk� aplikaci. V helpu vsak pisou, ze TWebConnection pozaduje nainstalovany IIS4. Nicmene to zkousim na W98 a PWS. Vysledek je ten, ze se sice spusti serverova aplikace, ale tod vse. Zadn� data se mi nezobrazi.

Ted me napadlo, nema se v serv. aplikaci dat najevo, ze m� vysledek odeslat prez TPC/IP jako u ASP souboru?

Dik

PV

Garbage Collection

[*] Jozef Cervenansky <dodosoft(zv)hotmail(tec)com> - 06.2.2001 11:32:02

Ahojte,

akym sposobom by som mohol urobit v delphi vynutene GB ?
Moze mi niekto poradit?
Dakujem.
Jozo

SMS pres SMTP

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 6.2.2001 11:40:02

no pres SMTP to asi tezko udelas. To tam pridava samozrejme operator, ktery
po prijmuti emailu pres smtp si tu zpravu obali prave emailovou adresou
odesilatele. Jedine ze by sis to posilal emailem(SMTP) na PC kterej to posle
pres HTTP nebo primo pres mobil pripojenej k tomu pc.

From: "Vodicka, David (CAP, GCF)" <David.Vodicka(zv)gecapital.com>
> [...]

> adresa je http://epocalipse.v-share.com/ , jmenuje se to
> VssConneXion a stoji to $ 50. Muzes si stahnout demo, osobne

tvorba Helpu

[*] Jirka Trpko� <trpkosj(zv)atlas(tec)cz> - 6.2.2001 11:51:23

Ahoj

mam takovy problem. Potreboval bych v MDI aplikaci spoustet *.hlp Help na stisknuti F1. Problem je, ze to nejak nechce fungovat. Kdyz si to zkusim s normalni (SDI) aplikaci, tak to bezi. Jenze ja bych to potreboval rozchodit i v MDI aplikaci.
Nevite nahodou jak na to ?

Ukladani Cfg pri ukonceni programu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 06.2.2001 11:53:51

Dobry den,
pri ukonceni programu (je to servisni program co bezi porad) ukladam
jeho konfiguraci do registru v udalosti OnDestroy hlavniho formulare.

Toto funguje pri beznem ukonceni programu, ale problem je ve chvili, kdy
se program konci z duvodu restartu nebo shutdown Win. V takovych
chvilich se stava, ze se konfigurace nezapise vubec nebo treba jenom z
pulky. Uz to sleduji delsi dobu, dal jsem do OnDestroy zapis do logu a
ani ten se obcas pri restartu Win nezapise.

Vypada to, jako by se program ukoncoval uz ve chvili, kdy uz neni zapis
do registru nebo souboru mozny? Mate s tim nekdo zkusenosti?

Chtel jsem zapis Cfg prehodit na zkousku do OnClose hlavniho formulare,
ale to se zase nazavola, kdyz program konci pomoci PostQuitMessage
(App.Terminate atd.).

D5.01, Win95 nebo NT4
Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Sprava verzi zdrojaku

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 06.2.2001 11:56:40

Musim se tez pridat ke chvale FreeVCS. Na seminari v Laznich Belohrad k
nemu sice byly opravnene vyhrady (neumi Branch), ale pouzivam ho k velke
spokojenosti. Zkusil jsem tez CVS, ale po hodine jsem nepochopil, jak by
se to melo pouzivat.

> [...]

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

TImage jako parent - jak na to?

[*] Dan Svozil <dsvozil(zv)highchem(tec)com> - 6.2.2001 12:47:12

Ahoj,

potrebuju umistit TPanel na TImage a nastavit Image jako parent pro
Panel, tedy neco takoveho:

Panel.Parent := Image;

To ovsem udelat nemuzu, nebot Parent musi byt typu TWinControl. Ovsem
pretypovani

Panel.Parent := TWinControl(Image);

vede k Access Violation, trida TImage ma vlastnost Parent ale jejim
predchudcem neni TWinControl, vlastnost Parent dedi z TControl (odkud
ji ostatne dedi take TWinControl). No jo, ale Parent opravdu nemuze
akceptovat TControl jako parent.

Poradi mi nekdo jak to zaonacit?

Dik

Dan

Sprava verzi zdrojaku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.2.2001 13:12:56

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Musim se tez pridat ke chvale FreeVCS. Na seminari v Laznich Belohrad k
> nemu sice byly opravnene vyhrady (neumi Branch), ale pouzivam ho k velke

Ahoj,

Branching jsem si nikdy nepouzival, ale v napovede se o nem pise:

Branching is the process of taking a project in two directions (that is,
branches or paths) at once. FreeVCS keeps track of these branches by tracking
the different paths as a project. (in fact a new, independent Delphi project
will be created.)
Suppose you need a special (i.e. different language) version of an existing
project where only some units are different while the majority is equal.
FreeVCS Help (c) 1998-2000 Thomas Hensle

Petr Vones, amatersky programator

ZNOVU: internal gds software consistency check (ca

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 6.2.2001 13:23:22

Jeste jendou se ozyvam.
Jiz jsem o tom zjistil vice. Tento error vyvolava jedna tabulka. Jednou se
to dokonce napsalo 'can't find row...'
Ta tabulka je zrejmne poskozena. Pred par dny nam tu vypli proud:(
Neni to nijak zalohovane - cekame az prijde server, do te doby to bezi na
normalnim PC. Nu a v te tabulce jsou moc dulezita data a ja bych je
potreboval zachranit, ale nevim jak. Pri kazdem delsim selectu to udela
tenhle error. Kdyz necham ten select zobrazit, tak je to ok, ale kdyz chci
prolezt trosku vic radku, tak je to v haji.
Lze to nejak opravit?
Zkousel jsem v Consoli: Validate - nejde. Sweep - Error, BeckUp - 'Can't
find row...'

Diky moc za kazdou radu,
Michal Tiller

[...]

Lazarus

[*] Petr Kucera <kucera(zv)vri(tec)cz> - 6.2.2001 13:54:21

Dobry den,

omlouvam se, ze tu otravuji s timto dotazem, ale stahl jsem si
zdrojaky Lazaruse a rozbalil. Posleze jsem v adresari, kde bylo
Makefile, zadal z prikazove radky make. Dale nasledoval dlohy vypis
hlasek, na jejimz konci byl Error. Zadne Readme, Install a pod. jsem
nenasel (jak byva zdobrym zvykem). Mohl by mi nekdo, prosim, poradit,
v cem je chyba?

Dekuji.

PK

make -C lcl all
make[1]: Entering directory
`/home/pkucera/downloaded/FPC/lazarus/lazarus/lcl' rm -f
./units/allunits.ppu ppc386 -Ca -Fu./units -Fu.
-Fu./interfaces/gtk -Fu/usr/lib/fpc/1.0.2/units/linux/rtl
-Fu/usr/lib/fpc/1.0.2/units/linux/fcl
-Fu/usr/lib/fpc/1.0.2/units/linux -Fi./include
-Fi./interfaces/gtk -FE. -FU./units -di386 allunits.pp Free
Pascal Compiler version 1.0.2 [2000/10/12] for i386 Copyright
(c) 1993-2000 by Florian Klaempfl Target OS: Linux for i386
Compiling allunits.pp Compiling lcllinux.pp Compiling
./interfaces/gtk/interfaces.pp Compiling controls.pp Compiling
graphics.pp graphics.pp(289,6) Warning: An inherited method is
hidden by TGRAPHIC.CREATE Compiling controls.pp Compiling
menus.pp Compiling ./interfaces/gtk/interfaces.pp Compiling
controls.pp Compiling forms.pp Compiling
./interfaces/gtk/interfaces.pp Compiling
./interfaces/gtk/gtkint.pp gtkint.pp(103,7) Warning: An
inherited method is hidden by TGTKOBJECT.CREATERECTRGN
gtkint.pp(103,7) Warning: An inherited method is hidden by
TGTKOBJECT.GETWINDOWORGEX gtkint.pp(103,7) Warning: An
inherited method is hidden by TGTKOBJECT.PEEKMESSAGE
gtkint.pp(103,7) Warning: An inherited method is hidden by
TGTKOBJECT.SETWINDOWLONG gtkint.pp(103,7) Warning: An
inherited method is hidden by TGTKOBJECT.SETWINDOWORGEX
gtkproc.inc(134,49) Error: Incompatible type for arg no. 3:
Got Array Of LONGINT, expected Array Of CHAR
gtkproc.inc(135,49) Error: Incompatible type for arg no. 3:
Got Array Of LONGINT, expected Array Of CHAR
gtkproc.inc(136,49) Error: Incompatible type for arg no. 3:
Got Array Of LONGINT, expected Array Of CHAR
gtkproc.inc(137,49) Error: Incompatible type for arg no. 3:
Got Array Of LONGINT, expected Array Of CHAR
gtkproc.inc(138,49) Error: Incompatible type for arg no. 3:
Got Array Of LONGINT, expected Array Of CHAR
gtkdragcallback.inc(26,1) Warning: Function result does not
seem to be set gtkdragcallback.inc(57,1) Warning: Function
result does not seem to be set gtkdragcallback.inc(66,1)
Warning: Function result does not seem to be set
gtkobject.inc(200,1) Warning: Function result does not seem to
be set gtkwinapi.inc(55,3) Warning: Function result does not
seem to be set gtkwinapi.inc(58,3) Warning: Function result
does not seem to be set gtkwinapi.inc(61,3) Warning: Function
result does not seem to be set gtkwinapi.inc(64,3) Warning:
Function result does not seem to be set gtkwinapi.inc(67,3)
Warning: Function result does not seem to be set
gtkwinapi.inc(70,3) Warning: Function result does not seem to
be set gtkwinapi.inc(73,3) Warning: Function result does not
seem to be set gtkwinapi.inc(76,3) Warning: Function result
does not seem to be set gtkwinapi.inc(79,3) Warning: Function
result does not seem to be set gtkwinapi.inc(82,3) Warning:
Function result does not seem to be set gtkwinapi.inc(991,1)
Warning: Function result does not seem to be set
gtkwinapi.inc(1003,1) Warning: Function result does not seem
to be set gtkwinapi.inc(1031,1) Warning: Function result does
not seem to be set gtkwinapi.inc(2071,1) Warning: Function
result does not seem to be set gtkwinapi.inc(2086,1) Warning:
Function result does not seem to be set gtkwinapi.inc(2655,1)
Warning: Function result does not seem to be set
gtkwinapi.inc(2764,1) Warning: Function result does not seem
to be set gtkwinapi.inc(2869,1) Warning: Function result does
not seem to be set gtkwinapi.inc(2949,118) Warning: Function
result does not seem to be set gtkwinapi.inc(3100,1) Warning:
Function result does not seem to be set gtkwinapi.inc(3115,1)
Warning: Function result does not seem to be set
gtkint.pp(576) Fatal: There were 5 errors compiling module,
stopping make[1]: Leaving directory
`/home/pkucera/downloaded/FPC/lazarus/lazarus/lcl'

ZNOVU: internal gds software consistency check (ca

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 6.2.2001 14:05:52

> [...]
> Lze to nejak opravit?
> Zkousel jsem v Consoli: Validate - nejde. Sweep - Error, BeckUp - 'Can't

Predpokladam, ze jde o databazi v Interbase, zkusil bych radkovou utilitu
gfix... Parametry jsou popsane v helpu.

Delphi 6

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4USE(tec)cz> - 6.2.2001 14:07:37

Chtel bych se zeptat jak to vypada s novou verzi Delphi. Informace na
konferenci z IX/2000 hovorila i prvnim kvartale 2001. Plati to, nebo se uz
vi o nejakem presnejsim terminu, pripadne spozdeni ...

D5 & SQL7 : transactions

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 6.2.2001 14:07:40

Dobry den vespolek,

prosim o radu:

Testoval jsem ve sve aplikaci (pres ADOConnection & ADOStoredProc)
synchronni ukladani udaju (2 PC s Win 95 a MSDAC 2.6) a byl jsem pocastovan
timto:
"cannot start more transactions on this session"

nevite co tim chtel basnik rict? a jak 100hoven?

Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)