SQL dotaz na Excel pres ADO

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 13.10.2001 16:32:03

ahoj,

funkcni conn stringy najdes na
http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/daofaq.htm nebo na
http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/adofaq.htm

hodne mi ty stranky pomohli

SELECT z EXCELU se dela treba takhle:

SELECT * FROM [List2$]

a do excelu se pripojuj radsi pres OLE-DB, myslim ze Erik Salaj nam rekl
dost duvodu proc OLE-DB>ADO a ne ODBC :-))
neco ve stylu:

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='c:\aa.xls'; Extended
Properties="Excel 8.0;"

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Milan Schembera

Zdravim,

v pohode se pripojim pres ADO (resp. ODBC) na soubor v excelu, ale nenapada
me, jak z neho dostat data - jestli se mam odkazovat na sloupce treba takhle
"SELECT * FROM B ..." nebo jak vlastne. Ma nekdo konkretni priklad ? Jde mi
o to, ze v tom souboru jsou odkazy na data v jinych excelovskych souborech a
pri pouziti OLE se do nej sice dostanu, ale nedokazu eliminovat hlasku
"Aktualizovat data z propojenych ..." ...

Ma nekdo nejake reseni ?

Diky.

Rychlost komunikace D5<->Excel pres COM

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 13.10.2001 16:35:06

ahoj,

laduj data do excel souboru a ne do excelu samotnyho, tj. treba naladovat
data pres
OLE-DB>ADO do XLS souboru, nebo si ten xls nacist v tvym programu a delat to
nejak db-aware a TEPRVE POTOM pustit excel a otevrit v nem ten XLS a ne ze
si otevres excel a rves to meziaplikacne.

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> * Pokud je v DLL kod pouzivajici VCL tak dochazi ke zbytecne duplicite
> vetsiny VCL kodu v kazde takove DLL.
> * Lze tak snadno vytvaret rozsirujici moduly do dane aplikace

Prave ted mi nejdou tyhle dve veci do hromady. Potrebuju totiz, abych mel ve
svych plug-inech (balickach)
unitu ktera importuje type library me aplikace, jenomze to prave diky
kontrole duplicity neni mozne. Prejmenovanim teto unity pro kazdy balicek se
nic nevyresi, protoze tato unita je take importovana do type library daneho
balicku, pricemz pak dochazi k nesouladu typu (tvsechno je tam dvakrat, ale
pokazde nekde jinde).
Je mozne urcit pomoci nejake direktivy (nebo jinak), aby se pro dany balicek
kontrola duplicity neprovadela? Nebo je to chybne navrzena aplikace?
Predem diky

Pavel Vasek

problem s diakritikou

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 13.10.2001 16:48:18

Table language musis nastavit pri vytvoreni tabulku, popr. v restructure
table.
Pokud to ma spolupracovat s DOSem, pak vyber pdox czech 852 (Latin2) nebo
pdox Czech 867 (Kamenicti)

Pro WIN muzes pouzit pdx ANSI Czech nebo pdx ANSI Czech 'CH'

Nastaveni v BDE Administrator se projevi jako implicitni volba pri vytvareni
nove tabulky.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Milan Schembera

> [...]

XP ? Pokud vim (mozna se ale pletu), tak soubor vytvoreny v Excel2k zrejme
neotevru v Excel97 (ale to ted nevim jistojiste) ;-)

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 13.10.2001 19:17:06

> tom jestli se v XLS vyskytuji pouze ceniky nebo je v tom
> nejaka nedatabazova
> grafika, jako treba logo a adresa firmy.

To je prave jadro problemu - ja tam nechci "jenom" naladovat data, ale ja
tomu musim dat i nejaky format, vlozit logo, ukotvit pricky - proste aby
uzivatel toho udelal co nejmin....

Pocet sekund od UnixEpoch

potrebuji odvodit format casu, ktery se pouziva v MySQL databazi. Jestli
jsem to dobre pochopil, tak by to mel byt pocet sekund, ktere uplynuly od
01-01-1970 az do ted (predavane Date,Time). Napr. u "11/05/01 11:45:47" by
mel byt vysledek: 14162820. Nevite nekdo, co delam spatne? Vraci mi to
radove jine hodnoty. Diky za radu.

function GetMySQLTimeStamp(Date,Time: string): integer;
const TimeOffset = 0;
var TS_Prispevku,TS_UnixEpoch: TDateTime; MySQL_TS: real;
begin
Date:=StringReplace(Date,'/',DateSeparator,[rfReplaceAll]);
Time:=StringReplace(Time,':',TimeSeparator,[rfReplaceAll]);

TS_Prispevku:=StrToDateTime(Date+' '+Time); // MM.DD.YY hh:mm:ss
TS_UnixEpoch:=StrToDateTime('01.01.1970 00:00:00');

MySQL_TS:=(TS_Prispevku-TS_UnixEpoch)*24*60*60;
ShowMessage(CurrToStr(MySQL_TS));

GetMySQLTimeStamp('11/05/01','11:45:47');
end;

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5,D6 Ent (UP1)
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Zjisteni stisku tlacitka cizi aplikace

[*] <korin.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 13.10.2001 22:39:57

Dobry den, delam ted na programu ktery potrebuje dostat zpravu
kdyz je zmacknuto tlacitko cizi aplikace. Mam handle tohoto
tlacitka, ale nevim jak zpracovat udalost. Cizi aplikaci myslim
napr. notepad, Internet Explorer...
diky za pomoc

Ivan Novotn�

-----
Nov� vyhled�va� pro �esk� internet www.webfast(tec)cz - prost� najde ...

Presun komponenty do jine aplikace

[*] <korin.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 13.10.2001 22:42:09

Dobry den, nevite jestli existuje moznost presunout nejakou
jednoduchou komponentu, treba label, do nejake jine aplikace? Asi
pujde o nastaveni vlastnika, ale delphi komponenty maji tuto
vlastnost read only. Diky za radu

Ivan Novotny

-----
Nov� vyhled�va� pro �esk� internet www.webfast(tec)cz - prost� najde ...

Oneskorena reakcia na udalost

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 14.10.2001 00:38:45

Ahojte,

hladam elegantne riesenie takehoto problemu:

Mam DBGrid (cca 1000 riadkov) v ktorom su popisy k obrazkom a zvukom.
Potreboval by som po tom, co si uzivatel vyberie dany riadok, aby sa mu
zobrazil
obrazok a prehral zvuk.
Keby som to vlozil do obsluhy DataSource.OnDataChange tak navigacia bude
velmi
pomala. Potreboval by som aby obsluha prebehla az napr. 0,5 sekundy po
poslednej
zmene, nieco ako v editore CodeCompletion.

Ako na to?

P.S.
Skusal som do BlobFieldu ukladat obrazky .PNG. T komponente TDBImage ich
neviem
zobrazit vobec.
V TImage len cez BlobField.SaveToFile (temp) a nasledne
TImage.Picture.LoadFromFile (temp).
Co sa mi nezda uplne cool.
Nema niekto hint ako na to bez docasneho suboru? Podobny problem ma caka aj
s MediaPlayerom...
Pre podporu .PNG pouzivam TNGImage od (c) 2001 Gerard Juyn, Scott Price,
Peter J. Haas
opierajucu sa o Libmng.dll.
---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.295 / V�rusov� datab�za: 159 - d�tum vydania: 1. 11. 2001

SQL dotaz s OUTER

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 00:53:54

Ahoj,
mam nasledujici problem. Potrebuji spojit dve tabulky, tabulku zakazniku a tabulku objednavek a to zduvodu, ze tvorim seznam zakazniku s prehledem poctu prijatych objednavek a celkove sumy k uhrade. Pouzivam k tomu:
SELECT C.kod, C.jmeno, SUM(O.uhrada) FROM zakaznik C LEFT OUTER JOIN objednavka O ON (C.kod=O.zakaznik) WHERE O.stav <> "storno" GROUP BY C.kod, C.jmeno

Vytvori mi to tabulku, ale vypusti z ni zakazniky co jeste nikdy nenakupovali :(
Prave proto jsem pouzil OUTER ktery mi ma vratit i radky co nejsou sparovane, je to tak, ne?

Prosim poradi mi tu nekdo?

Predem diky,

Michal

Notebook + dual monitor

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 14.10.2001 01:51:02

Skus si naozaj preverit pritomnost ser. portu.
Mam totiz OmniBook XE3, model F2302W (kod podla HP, W znamena
predinstalovane W98, K = Win2k)
a ten ser. port ma (Inak je to: Celeron 650, 64MB RAM ihned rozsirenych na
192MB, 10GB, 13,3 XGA TFT & CD-ROM,
integrovane Audio, Modem56kB aj LAN 10/100 Ethernet, 2xUSB, IR, TV-Out,
2xPCMCIA). Ako druhy OS som pridal Win2000.

Dennodenne pouzivam od 03/2001 (na vyvoj, aj vsetko ostatne) a povazujem za
jednu z najlepsich veci, ktore som kedy kupil.

Ak by som kupoval dnes, urcite by som chcel:
model s CD-RW, 20GB HDD a 14 XGA TFT - taky model skutocne existuje, len
neviem aky ma kod u HP
CD-RW je totiz jediny dovod preco este stale vlastnim stolne PC.

Tie 4 hodiny prevadzky na baterie vyzeraju fakt realne,
presne po 2 hod. prace v Delphi v rychlom cykle: Edit-Save-Compile-Debug
bola bateria na 49%!!!

Vrelo odporucam.

Rad by som rozbehal Dual Monitor pod Win2000 (pod Win98 som to skusal s
Powerpointom a chodilo to...)
Ak niekto vie ako nato, som zhavy na odpoved.

From: "Jiri SOKOL" <Jiri.SOKOL(zv)seznam(tec)cz>
> chtel bych se jenom zeptat, jestli existuje nekde napsany seznam
> udalosti.
> O co mi jde.
> Kdyz je u nejakeho objektu vyvolana udalost, muze se stat, ze se
> vyvola i udalost i u jineho objektu. Jsem programator amater a proto
> se mi casto stava, ze se mi programy zacykli. Jo, odkrokuju to a pak
> to nejak funguje, ale stejne ... tahle cesta pokus-omyl mi prijde moc
> krkolomna.
> Napr.:KeyPress na Form a KeyPress na Editu a uz se mi to cykli.
> nebo: Udalost u Table vyvola udalost u DataSetu a jeste treba u
> [...]

Toto snad ani nie je technicky realizovatelne. Dovod: Udalosti sa mozu volat
z roznych "zdrojov" na rozne podnety ktorych je tak nescetne vela ze to snad
ani nikto nemoze vediet. Vezmi si len jednoduchy priklad: Ked si das na
formular tlacitko TButton a zavolas na nom udoalost OnClick co sa sane? Vie
to niekto? V udalosti OnClick sa moze volat napiklad DataSet.Next a ak je
grid ktory ma ten dataset tak sa na gridu bude volan OnChange() napiklad, ak
je k datasetu nejaka TDBImage tak sa moze volat OnShowImage() potom sa vola
na formulari OnRefresh(), v OnRefresh sa moze volat zase nieco a tak dalej
do neurcita.
Je mozne samozrejme povedat ramcovo ake udalosti sa volaju v ramci jednoho!
objektu ale akonahle "spojis" dohromady dva objekty tak uz nemozes! vediet
ake udalosti sa budu volat. - jediny sposob je pozriet sa do zdrojaku.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 08:57:37

Ahoj,
jsem tu opet s dalsim dotazem, za odpovedi na ten predchozi ohledne OUTER JOIN moc dekuji. Tentokrat me vrta hlavou, proc kdyz zkompiluji program pod Win2000, blbne pod Win98 a pokud to zkompiluji pod Win98 je vse OK i na Win2000. Porovnal jsem vysledne kompilace z obou OS a vsiml si nepatrneho rozdilu ve velikosti kodu.
Najde se tu opet nekdo, kdo o teto zalezitosti vi vic a umi mi to vysvetlit.

Predem dekuji.

Michal

problem s diakritikou

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 14.10.2001 09:12:52

Pri vytvareni tabulky se musi zvolit langdriver, jinak bude pouzit defaultni
podle nastaveni BDE. Doporucuji pouzivat ty s 'CH' (pdx ANSI Czech 'CH', pdx
Czech 852 'CH', pdx Czech 867 'CH'), jinak spravne nefunguje razeni.

> [...]
> Je problem v BDE alebo kde? Aka je najschodnejsia cesta na vyriesenie
> takehoto problemu? Da sa niekde na nete take nieco najst?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.10.2001 09:17:24

> [...]
rozdilu ve velikosti kodu.
>Najde se tu opet nekdo, kdo o teto zalezitosti vi vic a umi mi to

Kompilace se standardnimi knihovnami by toto zpusobovat nemela.
Lisi-li se ty execka nejak vyznamne, pak to vypada, ze mas na obou
pocitacich nejake rozdily v zkompilovanych knihovnach - ujistil bych
se, ze od vseho jsou zdrojaky a DCU jsou skutecne aktualni...

Mozna nejake DCU je skompilovana tak, ze pouziva nejakou Win200
specific funkci, ktera neni na Win9x...

D. Toman

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2001 09:21:58

Memas nastavenou jinou hloubku barev na jednotlivych systemech ?
Vsechny obrazky se totiz prevadi podle aktualniho rozliseni monitoru a
tim se meni velikost kodu (pokud budes testovat, je treba pri kazde
zmene spustit Delphi znovu)

14.11.2001 suky(zv)atlas(tec)cz:
> [...]
> Najde se tu opet nekdo, kdo o teto zalezitosti vi vic a umi mi to vysvetlit.

tisk HTML

[*] Zden�k Sv�en - 14.10.2001 09:24:57

Diky za info,
ten programek co potrebuju vytvorit by mel obdrzet jako parametr nazev
souboru HTML, vytisknout ho a ukoncit se. Nic vic.
Tudiz by me zajimalo, co vsechno muzu vyhazet z Uses a obecne, jak tu
aplikaci udelat co nejmensi. Staci mi, aby zajistila pouze tisk.

> Ahoj,
>
> How to print an HTML document from inside of your application
> http://community.borland.com/article/0,1410,26402,00.html
>
> Petr Vones

zaseknutej select v MSSQL 7

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 14.10.2001 09:25:32

Neni nahodou problem v tom, ze se pro kazde spusteni dotazu znovu a znovu
pripojujes na databazi?
(-> database.KeepConnection := true)
Dale doporucuji zavolat na zacatku storedproc.Prepare.
Zkus si odchytit Profilerem, co se posila na MS SQL server. Kdyz zajistis ty
dve vyse uvedene veci,
tak ocekavam, ze tam bude Tvuj program posilat jen prikazy na vykonavani
ulozene procedury.

S pozdravem, Ladislav Nagy

From: <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz>> ve svem programu prevadim tabulky z FoxPro do MSSQL7 pomoci ulozenych
> [...]
> and f.value=c1.id and c1.csid=c.id
> -------------
> nevite nekdo nahodou co to je a co s tim ?

OT Notebook

[*] Zden�k Sv�en - 14.10.2001 09:29:17

Jo ten vypada dobre, ale nema seriovy port a infra.
Da se nejak seriovy port "nasimulovat".
Co pak s aplikacemi, ktere komunikuji pres seriovy port s nejakym zarizenim?
Jestli lze nejak s.port nejak nahradit, am to urcita omezeni (funguje to pro
DOS aplikace)?

> Pozri sa na www.notebook(tec)cz. Ja si chcem tiez kupit nejaky dobry a
> lacny.
> Zatial som si vybrat Compaq Pressario.
>
> Astern

OT Notebook

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2001 09:33:01

Zkus se podivat na Acery.
Pomer cena/vykon velmi dobry a maji tusim vse co potrebujes (sitovku,
com, infra...)

14.11.2001 Zden�k Sv��en:
> [...]
> Jestli lze nejak s.port nejak nahradit, am to urcita omezeni (funguje to pro

ODBCe nebo ADO?

[*] <tomas.uldrich(zv)centrum(tec)cz> - 14.10.2001 09:49:57

> Od: "Lubo Fule" <fule(zv)ekosoft.sk>
> Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> CC:
> Datum: Tue, 13 Nov 2001 09:34:29 +0100
> P�edm�t: RE: ODBCe nebo ADO?
>
> Samozrejme, suhlasim s Tebou, len s tym, ze "disconnected
recordset"
> poskytuje aj ODBCe. Co sa tyka rychlosti, su to moje prakticke
skusenosti a
> myslim si, ze na to existuje aj dovod, kedze ODBC je "site" na
mieru SQL
> databazam, kdezto ADO je univerzalne. Ja osobne som mozno trochu
> konzervativny, ale ked pisem C/S aplikaciu pomocou ODBC, tak
mam pocit, ze
> to mam viac pod kontrolou ako cez ADO. Co sa tyka ADO->OLEDB-
>ODBC..., tak
> to uz zavana podobne ako BDE->ODBC... V pripade, ze pouzivam
ODBC, tak by
> som v ziadnom pripade nan nepristupoval prostrednictvom ADO, aj
ked som si
> isty, ze by to fungovalo spolahlivo...
>
> L.

Jak tomu mam rozumet? V delphi 5 existuji komponenty pro pristup
na DB (SQL Server) bud pres BDE (TDatabase, TQuery,
TStoredProc...) nebo pomoci ADO (TADOConnection, TADOCommand,
TADODataSet...).

Takze pristupuju bud pres ADO nebo BDE - ja pres ADO. Pro
spravnou komunikaci s SQLServerem musim jeste pouzivat ODBC,
protoze jinak neni primy pristup pres ADO spravne se znaky s
diakritikou.

Dokaze mi nekdo poradit, jak vyresit problem s pristupem k DB
(komponenty od jineho vyrobce bych pouzival az v posledni rade a
pouze ty FREE).

Diky. Tomas

-----
Nov� vyhled�va� pro �esk� internet www.webfast(tec)cz - prost� najde ...

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 09:58:46

Tohle jako doopravdy? Vazne zalezi na hloubce barev ve Windows? Pod Win2000 jsem si nastavil truecolor a ve Win98 mam 64tis. barev, ale tohle se mi zda silene. Navic vsechny ikonky a obrazky maji jenom 16 barev.

> [...]

> Najde se tu opet nekdo, kdo o teto zalezitosti vi vic a umi mi to vysvetlit.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2001 10:15:29

> [...]

> Vsechny obrazky se totiz prevadi podle aktualniho rozliseni monitoru a
> tim se meni velikost kodu (pokud budes testovat, je treba pri kazde

Staci to vyzkouset.
Uz drive jsem toto chovani popisoval a nebyly zadne odezvy.
Prepni si hloubku 16bitu, zkompiluj program, mrkni na velikost.
Vypni Delphi, prepni na 32bitu, zkompiluj a porovnej.

To, ze mas vsechny obrazky v 16 barvach ti nepomuze. Pokud m�� hodne
obrazku pro tlacitka, je rozdil ve velikosti v desitkach kB.
Mozna to pak souvisi s mrsenim ikonek na ostatnich pocitacich.

Existuje nejaky seznam udalosti?

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 14.10.2001 10:17:48

> Toto snad ani nie je technicky realizovatelne. Dovod: Udalosti sa mozu
> volat z roznych "zdrojov" na rozne podnety ktorych je tak nescetne
> vela ze to snad ani nikto nemoze vediet.
Ale stejne bych se pripojil, opravdu nekde neni alespon neco? Par
veci uz jsem si "odpozoroval" ale uprimne receno nemam cas
badat, musim makat (a navic programovani mam jen jako
pridruzenou cinnost k vlastni pracovni naplni). Uz jen takove
malickosti jako v jakem poradi a za jakych podminek nastavaji
udalosti treba i na jednom objektu. Co mam na mysli? Treba kde
lze zjistit, v jakem poradi se vyvolavaji udalosti OnActivate,
OnCanResize,OnResize,...,OnCloseRequest,OnClose v
jednoduchem zivote formulare. Nebo - je pevne poradi v jakem se
vyvola KeyPress a KeyDown?
Napriklad jsem chvili koukal jako blazen kdyz do te doby fungujici
formular zesilel a pricinou bylo to, ze se aktivoval jako Child a
nemel jsem po ruce takovyto seznam ve kterem bych videl, ze pro
child formular se OnActivate proste a jednoduse nevola nikdy.

Z.Kalhous

ODBCe nebo ADO?

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 14.10.2001 10:18:38

Pokial si nuteny pouzivat ODBC, tak je lepsie pouzit nejake komponenty,
ktore idu priamo cez ODBC, nie prostrednictvom ADO (napr. ODBCe - su free
http://www.ekosoft.sk/~fule/ODBCe.zip). Pises ze "komponenty od jineho
vyrobce bych pouzival az v posledni rade...", tak to je podla mna nezmysel.
Asi vacsina skusenych programatorov v Delphi mi potvrdi, ze vacsinou prave
komponenty od inych vyrobcov su lepsie ako tie od Borlandu. Predovsetkym to
plati pre databazove komponenty.

> [...]

> Dokaze mi nekdo poradit, jak vyresit problem s pristupem k DB
> (komponenty od jineho vyrobce bych pouzival az v posledni rade a

ODBCe nebo ADO?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 14.10.2001 10:22:46

On 14 Nov 2001 at 9:49, tomas.uldrich(zv)centrum(tec)cz wrote:

> [...]
> spravnou komunikaci s SQLServerem musim jeste pouzivat ODBC,
> protoze jinak neni primy pristup pres ADO spravne se znaky s

Jestli mas takovyhle problem, pak to neni vinou ADO, ale asi mas nainstalovanu databazi s
nevhodnou kodovou strankou. Zde pomaha budto preinstalace databaze, nebo (coz povazuji za
lepsi) deklarace textu jako unicode. Kvuli variantum patrne dochazi stejne k transformaci ansi
retezce na unicode, a pak zpet na ansi, kdyz si retezec vyzvedavas (kazdopadne by se takto daly
vysvetlit tve problemy).

Phone: 0603 551 282

zaseknutej select v MSSQL 7

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 14.10.2001 10:39:35

bohuzel voboji je nastavene jak pises

> [...]
ty
> dve vyse uvedene veci,
> tak ocekavam, ze tam bude Tvuj program posilat jen prikazy na vykonavani

IBX CachedUpdates

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 11:07:51

Ahoj, mam nasledujici problem. Pouzivam TIBDataset s cache. Na ukladani dat
mam proceduru :

try
Dataset1.ApplyUdates;
Dataset2.ApplyUdates;
Kontrola dat pomoci ulozene procedury
Transaction.CommitRetaining;
except
Transaction.RollbackRetaining;
Raise;
end;

V databazi jsou data v poradku, ale potreboval bych nejak vratit stav
datasetu i s cache na klientu, abych mohl data opravit a spustit ukladani
znovu. Samozrejme pokud neudelam rollback, tak data opravim, ale chtel bych,
aby transakce sedela na datech co nejkratsi dobu. Nevi nekdo jak na to.
Diky za odpoved.

OnFilterRecord

[*] Fabik Milan <kinekus(zv)nextra.sk> - 14.10.2001 11:08:13

Ahoj delphi,

kto mi vie poradit ako mam zaistit, aby pri druhom filtrovani tabulky v OnFilterRecord filtroval celu tabulku a nie iba vyber z prvej filtracie ?
"Program" mi robi to, ze prva filtracia tabulky prebehne nad vsetkymi vetami. Pri druhej filtracii prebehne iba nad v�berom z prvej filtracie a nie nad celou tabulkou.

Dakujem Fabik

Notebook

[*] Vakoni� Pavol <vakonic(zv)tyory.sk> - 14.10.2001 11:17:58

Problem so seriovymi portami maju asi vsetky nove notebooky. Existuje
prevodnik USB na COM ale ked som pocul cenu cca 5.000 Sk, tak som na to
rychlo zabudol.

Palo

> [...]
> tyka SW emulace seriovych portu - jestli by mi na tom jely programy, psane

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 12:24:03

V tom pripade, je vhodne kompilovat program pri hlobce 256 barev, nebo to uz je jedno?

> [...]

obrazku pro tlacitka, je rozdil ve velikosti v desitkach kB.
Mozna to pak souvisi s mrsenim ikonek na ostatnich pocitacich.

zjisteni threadu procesu

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 14.10.2001 12:39:05

To jo, ale na mne to pusobi dojmem, ze tam opet mam davat title aplikace (procesu) a ne nazev pvodne odstartovaneho exe souboru.
Potrebuji neco, co je videt ve spravci proesu ve WinNT-2000.

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-323 746
386 22 STRAKONICE

>>> pvones(zv)mbox.vol(tec)cz 13.11.2001 12:55:00 >>>
From: "Richard Valny" <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz>
> Ja bych ale potreboval neco, kde mohu napsat primo nazev spusteneho souboru
> V podstate mi staci zjistit handel okna vznikleho na zaklade spusteni EXE.

Ahoj,

pomoci GetPidFromProcessName ziskas ID procesu a ten pak pouzijes do funkce
TerminateApp. Oboji je v JCL v unitu JclSysInfo:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2001 12:49:22

> [...]
> obrazku pro tlacitka, je rozdil ve velikosti v desitkach kB.
> Mozna to pak souvisi s mrsenim ikonek na ostatnich pocitacich.

to, co tu tvrdis, bolo pre mna dostatocne neuveritelne, aby som to vyskusal.
Pri pouziti standardnych Delphi komponent sa mi nepodarilo zreprodukovat
tento problem.
Pouzil som Delphi 6 Update Pack 1, NT 4 Service Pack 6a. Vytvoril som si
prazdny projekt aplikacie bez kodu s jednym formularom, na ktory som dal
zopar komponentov typu TImage, TBitBtn a TSpeedButton. Vysledna velkost .exe
suboru bola pri kazdej hlbke farieb presne rovnaka. Skusal som 256 Colors,
65536 Colors, True Color. Medzi zmenami som restartoval Delphi.
IMHO to bude v nejakych third-party komponentach, ktore pouzivas, a ktore
pri ukladani do .dfm pouzivaju momentalne nastavenie farieb v systeme, co je
pekna divocina. Tipoval by som nejake komponenty, ktore nejakym sposobom
manipuluju s bitmapami, napr. alpha blending, gradient, fading, texture
apod.

Dlha odozva na select s klauzulou MAX

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 14.10.2001 13:14:00

Ahoj,

potrebujem v Informixe urobit select z dvoch tabuliek
(A, B), ktore su spojene cez ID.

Problem je, ze v tabulke B, moze byt viacero
zaznamov k danemu ID, mna vsak zaujima le ten
posledny (podla polozky DATUM).

Skusal som:

1. jednoduchy select:
---------------------

select
A.MENO, A.PRIEZVISKO, max(B.DATUM)
from
A, B
where
A.ID=B.ID
group by
A.MENO,
B.PRIEZVISKO

Mimochodom, informix vzdy trval na pouziti group by pre obidve
polozky, t.j. meno aj priezvisko, hoci ja uvedene groupovanie
nepotrebujem.

2. Potom som este skusal vnoreny select
---------------------------------------

select
A.MENO, A.PRIEZVISKO, B.DATUM
from
A, B
where
B.DATUM = select ( max(DATUM) from B where A.ID=B.ID )

Obidva dotazy trvali neumerne dlho.
Existuje este nejaka ina "pruznejsia" moznost?

Vlkovic

Notebook

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.10.2001 13:22:26

From: "Kalhous Zdenek" <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> pridruzenou cinnost k vlastni pracovni naplni). Uz jen takove
> malickosti jako v jakem poradi a za jakych podminek nastavaji

Nieco VELMI malo najdes v helpu, napriklad viz. help na "TForm.OnCreate"

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2001 13:25:30

14.11.2001 Ondrej Kelle:
> [...]
> pekna divocina. Tipoval by som nejake komponenty, ktore nejakym sposobom
> manipuluju s bitmapami, napr. alpha blending, gradient, fading, texture

Zkus pouzit ImageList a dat do nej par obrazku, treba v 16barvach.

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 13:45:04

Ano, mas pravdu. Ja to otestoval sice na jinem projektu, ale rozdil byl asi 6 Kb v projektu kde mam cca. 10 ikonek v ImageListu, ale .... pokladam otazku opakovane, mam tedy kompilovat program pri hloubce barev 256 a diky tomu usetrim GUI prostredku?

Kazdopadne to neresi ten muj pocatecni problem, proc se zkompilovana aplikace pod Win2000 kouse pod Win98. Myslim, ze to bude neco v tom jak uz mi tady nekdo psal, ze pouzivam nejakou komponentu co se pri kompilaci pod Win2000 includne specifickou funkci pro tento system, nebo tak nejak. Docela mi to vadi, nez projekt predam, musim ho kompilovat pod Win98 aby fungoval i na tomto OS.

> [...]
> apod.

Zkus pouzit ImageList a dat do nej par obrazku, treba v 16barvach.

Prevod cisla na text (a la slozenka)

[*] R.Chwalek <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 14.10.2001 14:04:52

Ahoj,

potreboval bych prevadet cislo na jeho textovou podobu (napr. 1 000 ->
jedentisickorun).

Nemate prosim nekdo potrebnou funkci?

Radek

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2001 14:06:05

From: <suky(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> pro tlacitka, je rozdil ve velikosti v desitkach kB.Mozna to pak souvisi s

tohle je zajimavy postreh. Pohledem do zdrojaku to vypada jasne, ImageList je
vytvaren s parametrem ILC_COLORDDB a ukladani grafickych dat do streamu se
provadi pomoci ImageList_Write. Teoreticky by stacilo inicializovat ImageList
s pozadovanou barevnou hloubkou, tedy napriklad ILC_COLOR4. Problem je, ze
barevnou hloubku lze asi tezko nejak ohdahnout automaticky, takze by se musela
pridat dalsi vlastnost, kterou by se to nastavilo rucne. Bohuzel to nelze
resit odvozenim nove komponenty protoze TCustomImageList.CreateImageList neni
virtualni.

Jinak tezko si umim predstavit ze by byl nejaky rozdil v aplikaci kompilovane
pod ruznymi verzemi OS. Trochu jina situace je ale pri binarnim srovnani dvou
zkompilovanych souboru, velikost bude stejna ale obsah se muze lisit, protoze
linker pri novem buildu nekdy prohodi poradi umisteni kodu z jednotlivych
unitu.

Petr Vones

QuickReport-tlaci stale posledny zaznam

[*] Mario Szentpeteri <szent(zv)vsld.tuzvo.sk> - 14.10.2001 14:09:25

Ahojte,

mam takyto problem. Mam jednoduchu paradoxovu databazu;
pri spusteni program zobrazi hlavny formular kde je DBGrid ktory
zobrazi vsetky zaznamy. Po dblclicku na polozku v gride otvaram
druhy formular (datail), kde mozem editovat zaznamy alebo pridavat
nove. Dalsie dva formulare obsahuju komponentu Quick Report:
jeden na tlac celej databazy pomocou TQRBand (BandType : RBDetail),
druhy na tlac jedneho zaznamu.
Tlac oboch reportov sa spusta tlacitkom z hlavneho formulara s gridom.
Celu databazu tlacim v pohode ale s detailom je problem. Nech sa nastavim
kdekolvek v gride ci uz mysou alebo DBNavigatorom preview mi stale zobrazi
posledny zaznam databazy. Ak zavrem preview, je vyznaceny v gride ako
aktivny vzdy posledny zaznam, hoci pred preview som bol celkom inde.
Kde je problem? Skusal som Bookmarky ale nepochodil som.

Dakujem, Mario

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.10.2001 14:09:24

Jiste pouzivate ve svych programech nasleducici konstrukci:

StartTime := GetTickCount;
TimeDiff:= GetTickCount - StartTime;

Mozna jsem perfekcionista, ale uvazujete nekdo pri tomto, ze jednou za
49 dni se GetTickCount vynuluje a pak je TimeDiff zaporne? Zatim jsem
prochazel konferenci a vsichni se tvari, ze ty dva casy od sebe proste
odecitaji.

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2001 14:20:22

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Mozna jsem perfekcionista, ale uvazujete nekdo pri tomto, ze jednou za
> 49 dni se GetTickCount vynuluje a pak je TimeDiff zaporne? Zatim jsem

Ahoj,

pro 'vazne' pouziti se pro beh nad 49dni spise uvazuje o NT, tam lze zjistit
cas od startu systemu trochu jinak, viz MSDN:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/sysinfo/time_8wz8.asp

Jinak neni problem porovnat ktera hodnota je vetsi a podle toho to osetrit.

Petr Vones

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2001 14:21:14

> Zkus pouzit ImageList a dat do nej par obrazku, treba v 16barvach.

Ano, to sedi - na vine je TImageList, ktory pouziva na ukladanie do .dfm
streamu momentalne nastavenie farieb Windows. :-\

Asi sa to da obist linkovanim bitmapov do resource a natahovanim do
imagelistu v runtime. Dost mnoho komponent je zavislych na imagelistoch.

Vdaka za info.
TOndrej

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2001 14:24:34

From: <suky(zv)atlas(tec)cz>
> pokladam otazku opakovane, mam tedy kompilovat program pri hloubce barev 256
> a diky tomu usetrim GUI prostredku?

Ahoj,

nemyslim si ze tim usertris nejake prostredky a za tu utrpeni s 256 barvami to
asi nestoji.

> [...]
> mi to vadi, nez projekt predam, musim ho kompilovat pod Win98 aby fungoval i

Tohle me prijde jako nesmysl, prekladac nema zadny preprocesor aby se podle OS
modifikoval zdrojovy kod. Chyba musi byt v necem jinem. Co znamena ze se
kousne, jak se to presne projevuje ? Neni to spis tim, ze tam pouzivas nejakou
funkci specifickou jen pro NT, ktera na Win9x neni ?

Petr Vones

zjisteni threadu procesu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2001 14:28:51

From: "Richard Valny" <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz>
> To jo, ale na mne to pusobi dojmem, ze tam opet mam davat title aplikace
> (procesu) a ne nazev pvodne odstartovaneho exe souboru.

Ahoj,

Tak to neni, staci zadat cely nazev EXE souboru. Precti si napovedu nebo
prostuduj zdrojak, z toho je to zcela jasne.

GetPidFromProcessName returns the process identifier (PID) of the process
identifier by ProcessName. The specified ProcessName must be the full name of
the process, that is including the extension, as it appears in task manager
for example.

Petr Vones

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 14:39:06

Rad se pokusim vic specifikovat muj problem.
Zacal jsem to psat pod Win98 a vse slo OK. Pak jsem si nainstaloval Windows 2000 Advanced Server a projekt prenesl pod nej. Do Delphi jsem si nainstaloval vsechny komponenty ktere pro dany projekt pouzivam.
Pak jsem projekt zkompiloval a poslal uzivatelum, hned se mi ozvali dva, ze jim se program kouse pod Win98. Hned jsem to sel zkusit a co mi to delalo:
Program se spustil v pohode, pak jsem v nem okamzik pracoval, najednou zacali mizet ikonky a pak celej zatuhnul. Restartoval jsem pocitac a opakovane spustil program, zase bez problemu. driv nez jsem v nem neco delal jsem si pustil salamandra a koukam, ze mu schazeji ikonky a v pruzkumnikovi a vsude jinde take. Ten muj program se pak zase po case pouzivani zaseknul.

No hold jsem upraveny projekt prekompiloval v Delphi 5 Profesional pod Win98 a vse bylo v pohode, program slape jak hodinky a i pod Win2000.

Doufam, ze tenhle popis je lepsi a neco vas v jeho souvislosti napadne, dekuji.

> [...]

kousne, jak se to presne projevuje ? Neni to spis tim, ze tam pouzivas nejakou
funkci specifickou jen pro NT, ktera na Win9x neni ?

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 14.10.2001 14:40:06

On 14 Nov 2001, at 13:14, Peter Vlkovic wrote:
> [...]
> Mimochodom, informix vzdy trval na pouziti group by pre obidve
> polozky, t.j. meno aj priezvisko, hoci ja uvedene groupovanie
Myslim, ze to je normalni, IB to tak chce taky. Ma to i logiku kdyz
se zamyslite nad tim, co by ukazoval ve sloupci podle ktereho by
to nebylo grupovane.
> select
> A.MENO, A.PRIEZVISKO, B.DATUM
> B.DATUM = select ( max(DATUM) from B where A.ID=B.ID )
>
> Obidva dotazy trvali neumerne dlho.
Nevim jak Informix ale IB pro rychle selekty s max potrebuje, aby
podle sloupce podle ktereho chci maximum existoval index
descending.

Z.Kalhous

Prevod cisla na text (a la slozenka)

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 14.10.2001 14:47:47

1001 tipu a triku pro Delphi, tip c.775

Martin Ben

PS: Sorry, momentalne jsem linej a nechce se mi to opisovat :)

> [...]
>

> Ahoj,
>
> potreboval bych prevadet cislo na jeho textovou podobu (napr. 1 000 ->

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2001 14:48:16

From: <suky(zv)atlas(tec)cz>
> No hold jsem upraveny projekt prekompiloval v Delphi 5 Profesional pod Win98
> a vse bylo v pohode, program slape jak hodinky a i pod Win2000.

Ahoj,

je na obou pocitacich nainstalovano totez, tedy to same Delphi, ty same verze
komponent, atd.. ? Na prvni pohled me napada, ze je v projektu pouzito custom
draw v komponentach jako TTreeView, TListView a podobne a na tom pocitaci s
Win2k neni nainstalovan Update Pack #1 pro Delphi 5. Ten je pro Delphi 5
naprosto nezbytny (!), protoze mimo jine opravuje chybu ve VCL kde dochazelo k
neuvolnovani GDI zdroju prave pri pouziti custom draw udalosti v comctrl32 VCL
koponentach. Na NT se tato chyba totiz neprojevuje tak katastrofalne jako na
Win9x, coz ale neznamena ze lze takto chybnou aplikaci provozovat i na NT a
povazovat ji za spolehlivou.

Petr Vones

Prevod cisla na text (a la slozenka)

[*] Vakoni� Pavol <vakonic(zv)tyory.sk> - 14.10.2001 14:52:34

Videl som to na www.delphi(tec)cz

unit preved;
interface
uses Dialogs;
function PrevodNaSlovy(Cislo:Integer):String;
function Prevod(Rad,Hodnota:Integer):String;
implementation
function PrevodNaSlovy(Cislo:Integer):String;
var DesetiTisice,Tisice,Stovky,Desitky, Zbytek: Integer;
Const
PrevodDesitky : Array[2..9] of String =
('dvacet','t�icet','�ty�icet','pades�t','#edes�t',
'sedmdes�t','osmdes�t','devades�t');
begin
Result := '';
if Cislo > 99999 then
begin
// ShowMessage('P�evod ��sla na "slovy" je mo�n� pouze do 99 999!');
v DesetiTisice := Cislo div 10000; //desetitis�ce od 20
if DesetiTisice > 1 then
begin
Zbytek := Cislo mod 10000;
Result := Result + PrevodDesitky[DesetiTisice];
end else Zbytek := Cislo;
Tisice := Zbytek div 1000; //tis�ce do 19
if Tisice > 0 then
begin
Zbytek := Zbytek mod 1000;
Result := Result + (Prevod(1000,Tisice));
end else if Desetitisice > 0 then
Result := Result + 'tis�c';
Stovky := Zbytek div 100; //Stovky
if Stovky > 0 then
begin
Zbytek := Zbytek mod 100;
Result := Result + (Prevod(100,Stovky));
end;
Desitky := Zbytek div 10; //des�tky od 20
if Desitky > 1 then
begin
Zbytek := Zbytek mod 10;
Result := Result + PrevodDesitky[Desitky];
end;
if Zbytek > 0 then //jednotky do 19
Result := Result + (Prevod(1,Zbytek));
end;
function Prevod(Rad,Hodnota:Integer):String;
const
Jednotky : Array[5..19] of String =
('p�t','#est','sedm','osm','dev�t',
'deset','jeden�ct','dvan�ct','t�in�ct','�trn�ct',
'patn�ct','#estn�ct','sedmn�ct','osmn�ct','devaten�ct');
begin
if (Hodnota > 4) and (Hodnota < 20) then
Result := Jednotky[hodnota];
if Rad = 1000 then
begin
Result := Result + 'tis�c';
if Hodnota = 1 then Result := 'jedentis�c';
if Hodnota = 2 then Result := 'dvatis�ce';
if Hodnota = 3 then Result := 't�itis�ce';
if Hodnota = 4 then Result := '�ty�itis�ce';
end;
if Rad = 100 then
begin
Result := Result + 'set';
if Hodnota = 1 then Result := 'jednosto';
if Hodnota = 2 then Result := 'dv�st�';
if Hodnota = 3 then Result := 't�ista';
if Hodnota = 4 then Result := '�ty�ista';
end;
if Rad = 1 then
begin
if Hodnota = 1 then Result := 'jedna';
if Hodnota = 2 then Result := 'dv�';
if Hodnota = 3 then Result := 't�i';
if Hodnota = 4 then Result := '�ty�i';

procedure TForm1.BitBtn3Click(Sender: TObject);
var cislo:Integer;
Cislo := StrToInt(Edit2.Text);
Edit3.Text := PrevodNaSlovy(Cislo);
end;
//Kde Edit2.Text je ��slo a Edit3.Text je slovn� vyj�d�en�.

Pavol Vakonic

> Ahoj,
>
> potreboval bych prevadet cislo na jeho textovou podobu (napr. 1 000 ->
> [...]

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 14:56:25

Pane Vones, jste bedna :)
Mate pravdu, ze CustomDraw pouzivam a UpdatePack jsem si tam nenainstaloval. Tak jsem tlacen casem, ze zapominam :(
Hned to dnes predelam a pokud to bude v poradku, jsem vam velmi zavazan :)

Moc, moc diky.

> [...]

Win9x, coz ale neznamena ze lze takto chybnou aplikaci provozovat i na NT a

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 14.10.2001 14:57:14

Funkci mam, ale je napsana v Paradoxu 7. Jestli to pochopis tak ti to muzu
poslat. Je to spis jako nastin moznosti jak to udelat (funkce funguje do max.
cisla 999 999 999,99 vc. cestiny)

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> potreboval bych prevadet cislo na jeho textovou podobu (napr. 1 000 ->
> jedentisickorun).
>
> Nemate prosim nekdo potrebnou funkci?
>
> Radek

jak d�t aplikaci focus - handle okna

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 15:12:37

jak d�t ur�it� aplikaci focus? ,tj. p�esunout ji do pop�ed�?
P�tr�m ve MAPI.HLP, ale nev�m, jak n�kter� funkce pou��t.
Asi by to m�lo j�t funkc� SetFocus, ale zase p�tr�m, jak zjistit handle
okna... Um�m zjistit seznam program� ve spr�vci �loh, ale ne handle okna...
Pros�m o mal� p��klad.

vesmir

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2001 15:14:07

> [...]
> 49 dni se GetTickCount vynuluje a pak je TimeDiff zaporne? Zatim jsem
> prochazel konferenci a vsichni se tvari, ze ty dva casy od sebe proste

Ahoj,

Tiez som riesil presne tento problem. Zial, neviem o ziadnom rieseni pre
Win9x. :-(
Pre NT/2K/XP atd. mozes pouzit performance counter 'System Up Time'.

Takze ak to ma bezat na vsetkych Windows, musis v runtime na Win9x volat
GetTickCount, na NT/2K/XP... mozes pouzit nasledovnu funkciu.
(Pisal som to uz davnejsie, ale tusim som to vtedy dost dobre otestoval,
malo by to chodit.)

//--------------------------------------------------------------------------
// declarations from WinPerf.h (MS Platform SDK July 2000)

type
PPerfDataBlock = ^TPerfDataBlock;
TPerfDataBlock = record
Signature: array[0..3] of WCHAR;
LittleEndian: DWORD;
Version: DWORD;
Revision: DWORD;
TotalByteLength: DWORD;
HeaderLength: DWORD;
NumObjectTypes: DWORD;
DefaultObject: Longint;
SystemTime: TSystemTime;
PerfTime: TLargeInteger;
PerfFreq: TLargeInteger;
PerfTime100nSec: TLargeInteger;
SystemNameLength: DWORD;
SystemNameOffset: DWORD;
end;
PPerfObjectType = ^TPerfObjectType;
TPerfObjectType = record
TotalByteLength: DWORD;
DefinitionLength: DWORD;
HeaderLength: DWORD;
ObjectNameTitleIndex: DWORD;
ObjectNameTitle: LPWSTR;
ObjectHelpTitleIndex: DWORD;
ObjectHelpTitle: LPWSTR;
DetailLevel: DWORD;
NumCounters: DWORD;
DefaultCounter: Longint;
NumInstances: Longint;
CodePage: DWORD;
PerfTime: TLargeInteger;
PerfFreq: TLargeInteger;
end;
PPerfCounterDefinition = ^TPerfCounterDefinition;
TPerfCounterDefinition = record
ByteLength: DWORD;
CounterNameTitleIndex: DWORD;
CounterNameTitle: LPWSTR;
CounterHelpTitleIndex: DWORD;
CounterHelpTitle: LPWSTR;
DefaultScale: Longint;
DetailLevel: DWORD;
CounterType: DWORD;
CounterSize: DWORD;
CounterOffset: DWORD;
end;
PPerfCounterBlock = ^TPerfCounterBlock;
TPerfCounterBlock = record
ByteLength: DWORD;

PERF_NO_INSTANCES = -1;

PERF_SIZE_DWORD = $00000000;
PERF_SIZE_LARGE = $00000100;
PERF_SIZE_ZERO = $00000200;
PERF_SIZE_VARIABLE_LEN = $00000300;

PERF_TYPE_NUMBER = $00000000;
PERF_TYPE_COUNTER = $00000400;
PERF_TYPE_TEXT = $00000800;
PERF_TYPE_ZERO = $00000C00;

PERF_COUNTER_VALUE = $00000000;
PERF_COUNTER_RATE = $00010000;
PERF_COUNTER_FRACTION = $00020000;
PERF_COUNTER_BASE = $00030000;
PERF_COUNTER_ELAPSED = $00040000;
PERF_COUNTER_QUEUELEN = $00050000;
PERF_COUNTER_HISTOGRAM = $00060000;
PERF_COUNTER_PRECISION = $00070000;

PERF_TIMER_TICK = $00000000;
PERF_TIMER_100NS = $00100000;
PERF_OBJECT_TIMER = $00200000;

PERF_DELTA_COUNTER = $00400000;
PERF_DELTA_BASE = $00800000;
PERF_INVERSE_COUNTER = $01000000;
PERF_MULTI_COUNTER = $02000000;

PERF_DISPLAY_NO_SUFFIX = $00000000;
PERF_DISPLAY_PER_SEC = $10000000;
PERF_DISPLAY_PERCENT = $20000000;
PERF_DISPLAY_SECONDS = $30000000;
PERF_DISPLAY_NOSHOW = $40000000;

(*
CounterSize: PERF_SIZE_LARGE
CounterType: PERF_TYPE_COUNTER PERF_COUNTER_ELAPSED PERF_OBJECT_TIMER
PERF_DISPLAY_SECONDS
*)

//--------------------------------------------------------------------------
// uses performance counters, so will only work on Windows NT, 2000 or
higher

function GetSystemUpTime: TDateTime;

const
BufSizeInc = 4096;

var
Buf: Pointer;
BufSize: Cardinal;
Test: Cardinal;

I, J: Integer;

PerfData: PPerfDataBlock;
PerfObject: PPerfObjectType;
PerfCounterDef: PPerfCounterDefinition;
PerfCounterBlock: PPerfCounterBlock;

Data: Int64;

function GetFirstObject(PerfData: PPerfDataBlock): PPerfObjectType;
begin
Result := PPerfObjectType(Cardinal(PerfData) + PerfData^.HeaderLength);
end;

function GetNextObject(PerfObject: PPerfObjectType): PPerfObjectType;
begin
Result := PPerfObjectType(Cardinal(PerfObject) +
PerfObject^.TotalByteLength);
end;

function GetFirstDefinition(PerfObject: PPerfObjectType):
PPerfCounterDefinition;
begin
Result := PPerfCounterDefinition(Cardinal(PerfObject) +
PerfObject^.HeaderLength);
end;

function GetNextDefinition(PerfCounter: PPerfCounterDefinition):
PPerfCounterDefinition;
begin
Result := PPerfCounterDefinition(Cardinal(PerfCounter) +
PerfCounter^.ByteLength);
end;

// works only for performance objects with no instance! (which is OK for
System Up Time)
function GetCounterBlock(PerfObject: PPerfObjectType): PPerfCounterBlock;
var
PerfCounterDef: PPerfCounterDefinition;
I: Cardinal;
begin
PerfCounterDef := GetFirstDefinition(PerfObject);
for I := 0 to PerfObject^.NumCounters - 1 do
PerfCounterDef := GetNextDefinition(PerfCounterDef);
Result := PPerfCounterBlock(PerfCounterDef);

BufSize := BufSizeInc;

Buf := AllocMem(BufSize);
try
// increment buffer size and reallocate buffer until it's large enough
to hold the performance data
Test := RegQueryValueEx(HKEY_PERFORMANCE_DATA, '002', nil, nil,
PByte(Buf), (zv)BufSize);
try
while Test <> ERROR_SUCCESS do
begin
Inc(BufSize, BufSizeInc);
ReallocMem(Buf, BufSize);
Test := RegQueryValueEx(HKEY_PERFORMANCE_DATA, '002', nil, nil,
PByte(Buf), (zv)BufSize);
end;
PerfData := PPerfDataBlock(Buf);
// enumerate objects
PerfObject := GetFirstObject(PerfData);
for I := 0 to PerfData^.NumObjectTypes - 1 do
begin
// looking for 'System' object (index 2)
if PerfObject^.ObjectNameTitleIndex = 2 then
begin
PerfCounterBlock := GetCounterBlock(PerfObject);
// enumerate counters
PerfCounterDef := GetFirstDefinition(PerfObject);
for J := 0 to PerfObject^.NumCounters - 1 do
begin
// looking for 'System Up Time' counter (index 674)
if PerfCounterDef^.CounterNameTitleIndex = 674 then
begin
// get 'raw' data
Data := PInt64(PChar(PerfCounterBlock) +
PerfCounterDef^.CounterOffset)^;
// subtract from snapshot time and divide by base frequency
and number of seconds per day
// to get a TDateTime representation
Result := (PerfObject^.PerfTime - Data) /
(PerfObject^.PerfFreq * 60 * 60 * 24);
Break;
end;
PerfCounterDef := GetNextDefinition(PerfCounterDef);
end;

Break;
end;
PerfObject := GetNextObject(PerfObject);
RegCloseKey(HKEY_PERFORMANCE_DATA);
FreeMem(Buf);

upload a download s INDY

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 15:22:26

d�ky za odpov��, to opravdu jde? a co ��slo portu?
ka�dop�dn� to zkus�m...

From: <suky(zv)atlas(tec)cz>
[...]

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 15:27:31

s t�mhl� jsem taky v�l�il.... ka�d� odpov�� mobilu ma na konci stejnou
sekvenci znak�, nap�. OK+od��dkov�n�... podle toho by to m�lo j�t... co je
CTRL+Z? m� to b�t n�jak� znak?
pou��val jsem komponentu VaCom.

[...]

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2001 15:33:42

Ahoj,

diky skvele cene a vybaveni doporucuju Acery, mam tu jeden na zkouseni -
Acer TravelMate739TL, sice neni v tve cenove kategorii (69900,-), ale
seriovy port ma (z toho usuzuju ze cela serie TravelMate ma serial), a k
tomu jeste 15" aktivni TFT display, 850PIII, 20GB,256RAM, a naky 8MB ATI.

Nicmene se take priklanim k nazoru P.Vonese, ze notebook se na dlouhodobe
programovani vyslovene nehodi.

M.Jirman

P.S: zjistil jsem ze nektere PC firmy maji notebooky mnohem levnejsi, nez
treba kdyby sis jej koupil v nakem e-shopu nebo dokonce primo na strankach
vyrobce.

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.10.2001 15:41:40

//--------------------------------------------------------------------
> // declarations from WinPerf.h (MS Platform SDK July 2000)

neni lepsi pouzit GetSystemFileAsFileTime() a pracovat s vracenou
64bitovou hodnotou (pretypovat na Int64)?

Funguje na vsech verzich WIn

D. Toman

odposlech COMu

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 14.10.2001 15:42:28

Zdravicko.
nemuze me nekdo nasmerovat jakym zpusobem se da napichnou na jiz otevreny
COM port jinou aplikaci ? Jakysi odposlech ?

e-mail : valentapat(zv)volny(tec)cz
ICQ: 54152896

Prevod cisla na text (a la slozenka)

Tutove je to v archivu, zdrojak v Pascalu. Nebo pokud mas KonfView, tak tam
je to rovnez.

potreboval bych prevadet cislo na jeho textovou podobu (napr. 1 000 ->
jedentisickorun).

Nemate prosim nekdo potrebnou funkci?

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.10.2001 15:46:07

zkompilovana

> Tohle me prijde jako nesmysl, prekladac nema zadny preprocesor aby
se podle OS
> modifikoval zdrojovy kod.

$IFDEF XY me prijde jako dostatecne pro tuto zalezitost :-)

D. Toman

RichEdit/Text ano ci nie?

[*] <johny.stone(zv)email(tec)cz> - 14.10.2001 15:49:22

Ahojte,

robim aplikaciu, v ktorej potrebujem vytlacit kombinaciu textu z richeditu, Query alebo Table a nejake dalsie polozky.
Zvolil som QuickReport, prepojil QRrichedit na zdrojovy RichEdit, ktory mam na formulari a podarilo sa mi to, az na to, ze:

- niekedy, ak je v RE pouzity tabulator sa sice v previewe ukaze vsetko ok, ale pri tlaci sa text posunie o tabulator doprava, co s tym?

- ak je text z RE viac ako na jednu stranu, pri previewe dost neprijemne blika - da sa to obist?

Alebo mi prosim poradte nejaky rozumny sposob ako vytlacit text aj zaznamy z tabulky, aby som to nemusel robit rucne.

Vdaka

John

---
Sluzba GTS Volba pro stredni a mensi firmy
---> uspora telekomunikacnich poplatku az o 35%
Volejte zdarma 0800 31 31 31

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.10.2001 15:50:17

> [...]
koukam,
>ze mu schazeji ikonky a v pruzkumnikovi a vsude jinde take. Ten muj

Typicke chovani pri nedostatku resources. Mas moc formularu a jinych
okynek (knofliky atd atd) najednou alokovanych. Prvni co se pri tomhle
problem objevi jsou prekreslovaci chyby - fonty jdou do kytek a vse se
kresli nejakym default systemovym fontem, pak zmizi ikonky, bitmapy,
atd

WinNT maji daleko vetsi prostor pro resources. Win9X jich mohou mit
jen 2^16 a jeste je to omezene velikosti pameti pro systemove zdroje,
ktera neni moc velka (neda se to vylepsit pihozenim RAMky)

>No hold jsem upraveny projekt prekompiloval v Delphi 5 Profesional
pod Win98
>a vse bylo v pohode, program slape jak hodinky a i pod Win2000.

pokud se jedna o problem s resources tohle by na nej nemelo mit vliv
(pokud nedoslo ke zmene se zachazenim s resources v programu)

D. Toman

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 14.10.2001 16:09:18

> Uz jste nekdo videli okna, ktere by bezely bez padu 49 dni ?
winNT 4.0 + IB5.6 4500 hodin bez restartu (udaj z neninych procesu).

Slavek

odposlech COMu

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 14.10.2001 16:27:29

Rozbocenim kabelu :-))

Ondrej

> nemuze me nekdo nasmerovat jakym zpusobem se da napichnou na jiz otevreny
> COM port jinou aplikaci ? Jakysi odposlech ?

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 14.10.2001 16:29:58

Toto je bug ve vsech WIN s vyjimkou serverovych verzi, a po uvedene dobe
wokna padnou (mirne doporuceni od Bila k pouziti serveru na serverove
aplikace), takze tento stav za provozu nenastava.

Pavel

> Uz jste nekdo videli okna, ktere by bezely bez padu 49 dni ?

> ze jednou za
> Zatim jsem
> sebe proste
> >

> S pozdravem Radek KALA
> BetaControl, s.r.o.
> Cerneho 58/60, 635 00
> tlf. : + 420 5 4622 3491
> fax : + 420 5 4622 3470
> GSM : + 420 603 85 75 15

odposlech COMu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 14.10.2001 16:32:28

www.sysinternals.com

> nemuze me nekdo nasmerovat jakym zpusobem se da napichnou na jiz otevreny
> COM port jinou aplikaci ? Jakysi odposlech ?

TSocketConnection a Scktsrvr

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 14.10.2001 16:42:17

Hello,
delam aplikaci, ve ktere pouzivam %subject%. Vypada to, ze o ni bude zajem - tedy, ze ji bude pouzivat vice klientu nez jsem puvodne myslel, radove tak 50-60, mozna i 100. Rad bych se proto zeptal jestli nekdo nemate zkusenosti s tim, jakou rozumnou zatez toto spojeni snese.

Dik

PS: WNT, D5
---
Chat - Velka Hra o CD
Ka�d� p�tek od 14:00 na
http://chat.volny(tec)cz

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2001 16:49:12

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> $IFDEF XY me prijde jako dostatecne pro tuto zalezitost :-)

Ahoj,

dobre, ale $IFDEF <co?>. Pokud vim, tak zadne IsThisOSWin2000 pro tento pripad
neexistuje. Takze zdrojovy kod se nemuze sam modifikovat na zaklade verze OS
na kterem je prekladan.

Petr Vones

Prevod cisla na text (a la slozenka)

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 14.10.2001 16:59:18

Hi,

priklad zde:

http://www.peprsoft(tec)cz v sekci delphi, priklady priklad cislo slovy

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]
> tom pripade by napriklad WInNT specific funkce byla linkovana natvrdo
> a ne dynamicky takze by loader execko vubec nespustil...

dobre, ale puvodni prispevek jsem pochopil (mozna spatne) tak, ze pri
kompilaci na jinem OS se naprosto stejny zdrojovy kod udajne prelozi jinak.
Toho by slo samozrejme dosahnout nejakym doplnkem do IDE, ktery by tesne pred
kompilaci zdrojovy kod modifikoval, ale to uz neni bezny pripad.

Petr Vones

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.10.2001 17:20:11

> asi mas na mysli GetSystemTimeAsFileTime. Ale systemovy cas sa da
menit,
> takze to nebude spolahlive.
tusim, ze existuje i funkce SetT

> [...]
49.7 dni
> problem - takze pravdepodobnost zmeny systemoveho casu sa tomu

vubec nemusi jit o delsi intervaly. Jde o to ze najednou tick count
skoci z maximalni hodnoty na 0 takze pokud se od nej odecte stara
(ulozena) hodnota neni vysledkem kladny cislo (delka intervalu) ale
zporne cislo (to se samozrejme da oprevest na spravnou hodnotu pokud
zname maximum citace)

>napriklad kvoli daylight saving adjustments,

No je jisty rozdil mezi system time a local time - GetSystemTimeXX
vraci systemovy cas, ktery nejakym letmim a zimnim casem neni
ovlivnen. Pri prechodu se stejne meni jen velikost offsetu. Cili na
vypocet delky intervalu nebude mit posun casu kvuli prechodu z letniho
na zimni zadny vliv

> ale aj napr. rutinnou
> synchronizaciou casu na presnu hodnotu.

To uz vliv samozrejme mit bude. Pokud se ale synchronizuje pravidelne
(cca 2 hodiny) pak je rozdil vzdy velmi maly (nenastane-li nejaky
problem s NTP serverem atd). Pokud nepotrebuju nejakou velkou presnot
pak tato metoda musi stacit.

Performance counters jednak nechodi na starsich CPU (rekl bych, ze je
podporuji Pentia a vyse) a jednak chodi asi jen na WinNT/2000/XP

D. Toman

do pop�ed�

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 14.10.2001 17:30:05

tak jsem nakonec dok�zal zjistit handle okna, i n�zev okna, ale to v#echno
je mi na prd, proto�e aplikace, kterou chci hodit do pop�ed�, nereaguje.
Jin� ano. Pot�eboval bych nasimulovat p�epnut� pomoc� kl�ves ALT+TAB.
jde to v�bec?

bleak

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 14.10.2001 18:55:55

Ahoj,

> tusim, ze existuje i funkce SetT

Existuje API funkcia SetSystemTime.

> No je jisty rozdil mezi system time a local time - GetSystemTimeXX
> vraci systemovy cas, ktery nejakym letmim a zimnim casem neni
> ovlivnen.

Mas pravdu, podla dokumentacie je to UTC, teda nezavisly od nastavenia
daylight saving.

> [...]
> (cca 2 hodiny) pak je rozdil vzdy velmi maly (nenastane-li nejaky
> problem s NTP serverem atd). Pokud nepotrebuju nejakou velkou presnot

Uz aj preto to povazujem za nespolahlive. Navyse, aj uzivatel moze
kedykolvek jednoducho zmenit systemovy cas: doubleclick na hodiny v system
tray atd.
MSDN k 'System Time' pise toto:
==========
Note that the system can periodically refresh the time by synchronizing with
a time source. Because the system time can be adjusted either forward or
backward, do not compare system time readings to determine elapsed time.
Instead, use one of the methods described in Windows Time.

'Windows Time'
==========
Windows time is the number of milliseconds elapsed since the system started
running. This format exists primarily for backward compatibility with 16-bit
Windows. To ensure that applications designed for 16-bit Windows continue to
run successfully, the GetTickCount function returns the current Windows
time.

You typically use GetTickCount to compare the current Windows time with the
time returned by the GetMessageTime function. GetMessageTime returns the
Windows time when the specified message was created. GetTickCount is limited
to the resolution of the system timer.

[snip... timer resolutions on different platforms]

Windows time is stored as a 32-bit value, which means the system can record
no more than 2^32 millisecond intervals before the 32-bit value overflows to
zero. This is approximately 49.7 days. If you use Windows time, check for
the overflow condition when comparing times.

Windows NT/2000/XP: You can use the System Up Time performance counter to
obtain the time elapsed since the computer was started.

Takze v pripade GetTickCount treba skutocne osetrit moznost, ze medzi dvoma
volaniami prave nastal overflow z $FFFFFFFF na 0.
Takze na zistenie uplynuteho casu v milisekundach (v pripade, ak staci
rozlisenie dane implementaciou GetTickCount na roznych platformach Windows)
staci osetrit tuto moznost a moze sa to kludne pouzit na vsetkych
platformach:

StartTick := GetTickCount;
CurrentTick := GetTickCount;
if CurrentTick < StartTick then
Diff := CurrentTick + ($FFFFFFFF - StartTick) + 1
else
Diff := CurrentTick - StartTick;

Pozor, pisal som to narychlo, mozno je tam chyba.

> Performance counters jednak nechodi na starsich CPU (rekl bych, ze je
> podporuji Pentia a vyse)

Pentium hardware performance counters
http://developer.intel.com/design/PentiumIII/prodbref/ a Windows NT
performance counters
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/perfmon/pdh
ref_82lh.asp su dve rozne veci.

> a jednak chodi asi jen na WinNT/2000/XP

To je jasne.

Priznam sa, neprecital som si dost pozorne povodnu otazku a ponahlal som sa
s odpovedou. Horeuvedene riesenie s GetTickCount by malo stacit pre bezne
pripady. Pre perfekcionistov je tu este ta dalsia moznost, Windows NT
performance counter 'System Up Time', funguje na NT/2K/XP, ako som uz pisal.
V mojom pripade som potreboval zistit konkretne hodnotu system up time, teda
neslo mi o zistenie uplynuleho casu. Sorry, ak som tym niekoho zmiatol ;-)

TOndrej

OT:koupe Delphi

[*] Ale� Kresta <ales.kresta(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2001 19:23:31

Dobry Den,
nevite kde by se dalo velmi levne koupit oficialni Delphi 3 nebo 4
Predem diky za odpoved

QuickReport-tlaci stale posledny zaznam

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2001 19:24:27

ahoj,

plnis data do toho rbDetailu pomoci OnNeedData?
doporucuju pouzivat standartni nedatabazove komponenty a cpat do nich z
databaze prave pomoci OnNeedData vzdy jeden zaznam a a cyklem posouvat.
V pripade potreby ukazu jak.

[...]

program v system trayi

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2001 19:39:03

ahoj,

nevite nekdo jak udelat aby byla aplikace pouze v system trayi, potrebuju
bud konkretni komponentu nebo konkretni navod, protoze na to nemam prilis
casu.

program v system trayi

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2001 20:16:10

Dej si na Torry vyhledat Tray a dostanes asi 20 komponent
Zalezi jak moc pohodlnou obsluhu chces.
Pokud hledas neco jednoducheho, staci to treba AntTaskBarIcon
free se zdroji vcetne dema

14.11.2001 JIM Design:
> [...]

> bud konkretni komponentu nebo konkretni navod, protoze na to nemam prilis

Multiselect

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2001 20:30:38

Poradi nekdo

Mam definovanou tabulku

Poradov� cislo - autoincrement
nazev - string
Castka Kc - Integer

Jak to udelat, jestlize vyberu multiselectem v Gridu libovolny pocet radku
achci provest matematickou operaraci s oznacenymi radky sloupce castka.
Pokud by nekdo poskytl napsanou ukazku byl bych rad.

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.10.2001 21:33:51

> Ahoj,

> Existuje API funkcia SetSystemTime.

No tady jsem nejak zapomnel dokoncit myslenku - chtel jsem napsat, ze
existuje fce SetTimeTick. Jenze takova funkce neexistuje.

Myslim, ze SetSystemTime neovlivnuje hodnotu GetTickCount

> Uz aj preto to povazujem za nespolahlive.

zalezi co od toho cekas a jak dlouhe intervaly potrebujes merit a jak
kriticke je kdyz je presna delka intervalu nedodrzena.

> Navyse, aj uzivatel moze
> kedykolvek jednoducho zmenit systemovy cas: doubleclick na hodiny v system
> tray atd.

sazmozrejme

> [...]
> zero. This is approximately 49.7 days. If you use Windows time, check for
> the overflow condition when comparing times.

opravdu to tak pisou - ale rekl bych , ze tim Windows time maji na mysli jen
ten tick counter. Vlastni promenna, ktera drzi skutecny cas musi byt delsi
nebo mit mensi rozliseni

> [...]
> CurrentTick := GetTickCount;
> if CurrentTick < StartTick then
> Diff := CurrentTick + ($FFFFFFFF - StartTick) + 1

Presne to jsem mel na mysli - za predpokladu, ze nemerime interval delsi nez
tech 50 dni

> Pentium hardware performance counters
> [...]

Zil jsem v domneni, ze MS vyuziva debug registry (citac instrukcnich cyklu
novejsich CPU) k tomu aby realizoval performace counters (citac instrukcnich
cyklu je zdroje nejjemnejsiho casovych znacek v PC).
Windows preprogramovavaji casovac tak, ze generuje preruseni 100x za sekundu
(Win9X pouzivaji pomalejsi nastaveni). 10 ms je pro mereni nekterych
udalosti strasne dlouha doba.
Jak je tedy mozne, ze zmeri i kratsi casy? (aspon doufam - mozna, ze se
pletu)

D> Toman

Multiselect

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2001 21:38:59

Podivej se na DBGrid.SelectedRows : TBookmarkList
V helpu je priklad velmi podobny tomu, co potrebujes

14.11.2001 Viktor Marek:
> [...]

> achci provest matematickou operaraci s oznacenymi radky sloupce castka.
> Pokud by nekdo poskytl napsanou ukazku byl bych rad.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.10.2001 21:39:50

> nevite nekdo jak udelat aby byla aplikace pouze v system trayi, potrebuju
> bud konkretni komponentu nebo konkretni navod, protoze na to nemam prilis
> casu.

napriklad:

CONST
WM_CallBack = WM_USER+100;

VAR NotifyData : TNotifyIconData;

begin
With NotifyData do
begin
cbSize := SizeOf(TNotifyIconData);
Wnd := MainHWND;
uID := HInstance;
uFlags := NIF_MESSAGE or NIF_ICON or NIF_TIP;
uCallbackMessage := WM_CallBack;
hIcon := 0;
szTip := 'Bla bla';

Shell_NotifyIcon(NIM_ADD,(zv)NotifyData);
ShowWindow(MainHwnd,sw_Hide);

D. Toman

Notebook

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 14.10.2001 22:07:52

Zdravim

> Nicmene se take priklanim k nazoru P.Vonese, ze notebook se na dlouhodobe
> programovani vyslovene nehodi.

Ja bych si tim nebyl tak jisty. Moje idealni predstava: Notebook MUSI mit
to, co potrebujes na cesty. To co na cesty nepotrebujes ale doma jo MUSI byt
v dokovaci stanici, kterou mas i s plnohodnotnou klavesnici, mysi, monitorem
a vsim moznym (TVcard, scanner, printer,...) doma. Nemusis se pak zabyvat
takovejma ptakovinama, ze sis ten program zase zapomel zkopirovat do
notebooku. Pokud na to jsou penize, je to IMHO nejlepsi reseni.

BTW Existuji dokovaci stanice s PCI slotama? Pokud ne, budes se holt muset
spolehnout na PCMCIA.

Hurricane

OnFilterRecord

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.10.2001 05:47:32

Podle meho soudu je to dobre,
ze se bere Filter+OnFilterRecord.

Nastav Filter='' (prazdny retezec)
a bude se vybirat jenom podle OnFilterRecord.

Odes�latel: Fabik Milan <kinekus(zv)nextra.sk>
Komu: delphi <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
P�edm�t: OnFilterRecord
Datum: 14. listopadu 2001 11:08

Ahoj delphi,

[...]

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 06:16:38

Sice jsem to netestoval, ale muzes zkusit treba toto :

select
A.MENO, A.PRIEZVISKO, B.DATUM
from
A join B on (A.ID=B.ID and B.DATUM=(select max(DATUM) from B where
ID=A.ID)

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

> [...]
> B.DATUM = select ( max(DATUM) from B where A.ID=B.ID )
>
> Obidva dotazy trvali neumerne dlho.
> Existuje este nejaka ina "pruznejsia" moznost?

OT: Notebook

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 15.10.2001 07:16:51

hlavne si dej pozor na rychlost pristupu na disk, u nasich starsich armad
jsme se dost trapili...

Sroub

> na
>

> odporucam HP omnibook xe3 >
>
> procesor Intel Celeron 850 MHz,
> 128 MB Ram 10 GB disk, 24x CD ROM
> FDD, modem 56kB, 14.1" TFT display
> Win98
> zaruka 1 rok (rozsirenie na 3 roky 5800 Kc)
>
> 39 990 Kc bez DPH
>
> cena je podla mna na znackovy notebook super.
>
> viac na www.hp(tec)cz
>

> Ivan Turcan

Chyba nastaveni parametru ?

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 15.10.2001 07:27:26

Ahoj,

setkal jsem se s takovou podivnosti.
V programu pouzivam pometne slozity algoritmus, ktery vytvari vsechno pres
ukazatele, aby mohl dynamicky vymenovat tabulky. Po predhozeni kontrolnich
dat je vse OK. Pokud ale algoritmus izoluji a vlozim ho do jineho,
testovaciho programu, tak funguje na stejna kontrolni data chybne. Jedna se
o naprosto stejny kod, pouziva stejne typy a je volan stejnym zpusobem jako
v predchozim pripade. Jen ten background je jiny.

Kde je tedy chyba? V nastaveni parametru {$xxx}? V data align?
Setkal jste se s tim uz nekdo?

Diky

Ka.

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Ond�ej Male�ek <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 15.10.2001 07:37:37

Mam dojem, ze tohle neni tak uplne podlozene tvrzeni. Mam jiz delsi dobu
(cca 3 roky) v provozu PC s Win95 na UPSce, ktere je umistenov t dost tezko
pristupne "technologicke" mistnosti. Kdyby ho mel kazdych 49 dni nekdo
chodit restartovat asi by mne zakaznik nepochvalil => neni pravda, ze Win 9x
vydrzi max 49. dni nonstop. Nekde jsem cetl, ze to byl problem pouze u uplne
prvnich verzi.

Ondrej

> [...]
> wokna padnou (mirne doporuceni od Bila k pouziti serveru na serverove
> aplikace), takze tento stav za provozu nenastava.

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 15.10.2001 07:50:39

Predevcirem jsem se setkal s jednou podobnou silenosti - nacital jsem
bitmapu a pak jsem volal GetObject(bmp.Handle, sizeof(dib), (zv)dib). V
kontrolni procedure vse OK, v te me to nechodilo, GetLastError vracelo
Out of memory, coz byla blbost. Po nekolika hodinach jsem zjistil, ze k
tomu dochazi jen v pripade, ze v te procedure pouziju jednu urcitou
lokalni promennou (ktera tam byla k uplne jinemu ucelu). Dalsim
laborovanim jsem zjistil, ze vse zacne fungovat spravne, kdyz vyhodim
deklaraci jeste jine lokalni promenne s:string[100], kterou jsem navic v
danou chvili vubec nepouzival, zustala tam omylem jen ta deklarace...

Karel Rys

Ka.Kewasa dne 15 Nov 2001 v 7:27:

> [...]
> jiny.
> Kde je tedy chyba? V nastaveni parametru {$xxx}? V data align?

program v system trayi

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 15.10.2001 07:58:25

Ja bych si stahnul CoolTray... a pohoda nastane :o)

> [...]

hIcon := 0;
szTip := 'Bla bla';

Shell_NotifyIcon(NIM_ADD,(zv)NotifyData);

Verze: 6.0.298 / Virov� b�ze: 161 - datum vyd�n�: 13.11.2001

Verze: 6.0.298 / Virov� b�ze: 161 - datum vyd�n�: 13.11.2001

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 15.10.2001 08:09:43

A jake je to maximum citace? Je to maximalni hodnota DWord? Pokud bych
ji jiste znal, pak si z toho udelam hodnotu Int64 a resetovani
GetTickCount by mi nevadilo.

> [...]
> (ulozena) hodnota neni vysledkem kladny cislo (delka intervalu) ale
> zporne cislo (to se samozrejme da oprevest na spravnou hodnotu pokud

[*] Michal Sefcik <mikese(zv)benefitcz(tec)cz> - 15.10.2001 08:12:17

Pokud chces jen tyto tri polozky, pak je lepsi:
select
A.MENO, A.PRIEZVISKO,
select max(DATUM) from B where B.ID=A.ID
from
> Sice jsem to netestoval, ale muzes zkusit treba toto :
>
> select
> A.MENO, A.PRIEZVISKO, B.DATUM
> from
> A join B on (A.ID=B.ID and B.DATUM=(select max(DATUM) from B where
> [...]

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 15.10.2001 08:43:37

Ahoj,
reseni s dokem se mi teoreticky hrozne libi, jenze - a opravte me jestli to
tak neni:
1. Porad mi nejak pripada, ze notebooky nejsou stavene na celodenni provoz a
to uz z hlediska zahrivani nahnahnanych miniaturnich komponent, tim padem s
jejich zivotnosti. Mel jsem notasu nekolik, a se vsemi by se dala uspesne
vytapet mensi mistnost.
2. Takrka nulova moznost upgradu za rozumny peniz.
3. Za starsich casu mely doky opravdu vsechny mozne sloty na karty, a to
vcetna ISA slotu, ktery je z hlediska pocitacu mozna uz odepsany, ale v
provozech, nebo laboratorich se vyskytuje jeste dost systemu, ktere tyto ISA
karty ridi. Dnes skoro vsechny notebooky maji tak maximalne nejaky minidock,
nebo portreplikator, a ty ktere ne, jsou vcetne dokovaci stanice dost drahe
pro normalniho smrtelnika.

A ted me muzete rozcupovat.

Zdravi Dalik Faltynek

> [...]
> notebooku. Pokud na to jsou penize, je to IMHO nejlepsi reseni.
>
> BTW Existuji dokovaci stanice s PCI slotama? Pokud ne, budes se holt muset

Notebook

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 15.10.2001 08:51:23

Hi all,

ja momentalne pouzivam tiez mnou odporucany HP Omnibook XE3 avsak PIII 800
MHz, 20GB disk ; sietovka a modem je inside. namiesto CD to ma DVD. COM
port to ma tiez ; 14 TFT; FDD ; 2x USB ; TV Out ; infra port . cena je vsak
trosku vyssia.

Nesuhlasim z tvrdenim ze Notebook sa na pracu nehodi. Pracujem na
Notebookoch uz cca. 4 roky , za tu dobu som vystriedal mam pocit 4-5
notebookov. Oproti normalnemu PC ma samozrejme jedinu nevyhodu a to sice
nemoznost rozsirovania , proste po case treba vymenit cely stroj. U mna to
je cca. 1x rocne. I ked samozrejme vydel som uz notebook ktory ma moznost
vymeny napr. procesoru , etc...

Podla mna ak niekto pracuje na viacerych miestach (praca /doma / u
zakaznika ) tak nie je lepsie a pohodlnejsie riesenie.

Ivan Turcan

"Hurricane"
<hurricane(zv)quick To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
(tec)cz> cc:
Sent by: Subject: Re: Notebook
delphi-l-owner(zv)c
lexpert(tec)cz

14.11.2001 22:07
Please respond
to delphi-l

Zdravim

> [...]

notebooku. Pokud na to jsou penize, je to IMHO nejlepsi reseni.

BTW Existuji dokovaci stanice s PCI slotama? Pokud ne, budes se holt muset

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.10.2001 09:20:38

> [...]
navic v
> danou chvili vubec nepouzival, zustala tam omylem jen ta

Tak to bych tipnul na nejake problemy s prepisovanim nealokovane
pameti
(prilis maly buffer, prepsany pointer na buffer,...). Tyto veci casto
funguji a
nekdy se na ne vubec neprijde. Casto to funguje jen na nektere verzi
Windows,
casto se to projevi pri prechodu na novejsi verzi prekladace.

To same bych rekl o puvodnim dotazu tohoto threadu..

Nekdy tyto problemy odhali MemProof (musi se zapnout volba, ktera
kontroluje
zapisy za hranice alokovanych bufferu (zpusobi, ze bufery se skryte
alokuji delsi a
MemProof pak kontroluje zda na konci bufferu zustalo to co si tam
poznamenal)

D. Toman

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.10.2001 09:21:31

> A jake je to maximum citace? Je to maximalni hodnota DWord? Pokud
bych
> ji jiste znal, pak si z toho udelam hodnotu Int64 a resetovani
> GetTickCount by mi nevadilo.

Obavam se, ze vadilo. Tim se nic neresi.

D> Toman

ADO

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 15.10.2001 09:37:01

Ahoj
Vytvoril jsem aplikaci (v Delphi 6) vyuzivajici ADO komponenty
(TADOConnection, TADOQuery, ...) pripojujici se na Oracle server a
zajimalo by me, co vse musi mit uzivatel nainstalovane, aby mu to
spravne fungovalo.

Predem diky za odpoved.
Petr

--=====[ PETR VACLAVEK ]====---- --- --- -- -- - -
`======----( visit: http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )=-- -
`======----( read: http://www.swnet(tec)cz )=-- -- -
`======----( icq: 73995087 )==--- -- -

Chyba nastaveni parametru ?

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 15.10.2001 09:54:28

Dalibor Toman dne 15 Nov 2001 v 9:20:

> [...]
> funguji a nekdy se na ne vubec neprijde. Casto to funguje jen na
> nektere verzi Windows, casto se to projevi pri prechodu na novejsi

No prave ze v tom to nemohlo byt. Procedura mela asi 60 radku. Hned na
zacatku jsem vytvoril tBitmap, nastavil jeji parametry a rozmery a volal
GetObject. Nasledovalo bmp.Free. Pak teprve se provadely dalsi vypocty.
Pokud jsem ony "dalsi vypocty" zakomentoval, GetObject na zacatku
fungovalo. Pokud tam "dalsi vypocty" byly, GetObject skoncilo s chybou.
Pokud tam "dalsi vypocty" zustaly nezakomentovane, ale vytvoreni bitmapy
a GetObject byly v jine procedure, kterou jsem z tehle problemove jen
zavolal, probehlo vse dobre.

Dle meho mineni to je nejakou chybou kompilatoru (D5, SP1).

Pokud o to nekdo stojite, mohu to zkusit dostat opet do toho stavu, kdy
to nefunguje, a poslat.

Karel Rys

grant, role, procedure a IB6.01

[*] <daniel.pavelka(zv)quick(tec)cz> - 15.10.2001 10:04:20

Preji pekny den.

Narazil jsem na problem. Pro vetsi bezpecnost pri manipulaci s daty jsem chtel
pouzit doporuceni z manualu Datadef.pdf, str. 205, tip nahore.

Tedy nedavat prava na manipulaci s tabulkami primo uzivatelum, ani roli, ale
ulozene procedure. Role, kterou pak uzivatelum pridelim, ma pravo tuto
proceduru poustet. Presto me system neustale otravuje, ze uzivatel nema pravo
na pristup do prislusnych tabulek.

Problem nesouvisi s klientem, nebot se projevi i na IBConsoli.

Predem dekuju za radu.

Chyba nastaveni parametru ?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.10.2001 10:16:16

> [...]
jen
> zavolal, probehlo vse dobre.
>
> Dle meho mineni to je nejakou chybou kompilatoru (D5, SP1).

Uz mockrat jsem koukal do programu, ktery delal psi kusy a po
nekolikahodinovem
ladeni jsem taky dosel k tomu, ze: Borlandi tam maji chybu. Nakonec se
vzdy ukazalo,
ze chyba byla v mem kodu.

Samozrejme i Borland dela chyby - vzpominam, ze naposled jsem takhle
nadaval,
kdyz aplikaci nebylo mozne uspesne krokovat. Nektere unity byly bez
problemu v jinych
zase krokovani zpusobilo zhrouceni celeho IDE (jakmile se program
zastavil na
breakpointu nebo se do procedury vlezlo "rucne" a pak se nedal povel
F9 ale zase krokovani,
IDE slo do kytek). Na jednom PC problemy na druhem OK. Nekolik
dlouhych tydnu jsem
s tim "zil". Az pri prepisovani interfacu ZLIBu jsem si vsimnul, ze
problem nastava jen tehdy pokud
mam zobrazene okno s lokalnimi promennymi funkci. Staci aby funkce
obsahovala promennou, ktera je delsi
(strukturovany record, pole) nez urcity limit - IDE neni schopne tuto
promennou uspesne aktualizovat a lehne.
Zajimave je, ze ve Watch okne tu samou promennou mit muzu. Slo o chybu
v D5 - doufam, ze v
D6 to dal Borland do poradku .

D. Toman

grant, role, procedure a IB6.01

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 15.10.2001 10:20:15

From: <daniel.pavelka(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> ulozene procedure. Role, kterou pak uzivatelum pridelim, ma pravo tuto
> proceduru poustet. Presto me system neustale otravuje, ze uzivatel nema

SP musi mat pravo robit danu operaciu na konkretnej tabulke. Cize ak mas SP
ktora robi INSERT do tabulky FIRMS tak musis povolit operaciu INSERT na
tabulke FIRMS pre tvoju SP.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

TBitBtn & MultiLine

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 15.10.2001 10:24:54

Zdravim,
nedari se mi zalomit text na vice radek u TBitBtn, u vsech ostatnich
potomku Tbutton to funguje (radio,check).Pouzivam tip z 1001 T&T. Jak z
toho ven? Diky
M&B

Boolean v Create table v Interbase

[*] <delphi(zv)zvlauto.sk> - 15.10.2001 10:24:23

Ahojte,

Da sa nejako vytvorit v Interbase 6.0 field typu boolean?
Hladal som v archive ale akosi som nic nenasiel...:(

Robo.

tisk HTML

[*] Zden�k Sv�en - 15.10.2001 10:25:06

Pro tisk z webbrowseru jsem pouzil
WebBrowser.ControlInterface.ExecWB(OLECMDID_PRINT,
OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER, vaIn, vaOut);
Funguje to v pohode, ale pise to do zahlavi "Sranka c.x z y" a do zapati URL
stranky a datum - tzn. klasicky tisk z exploreru.
Muzu se toho nejak zbavit, alespon toho URL.
Dekuji za vase reakce.
Zednek

ADO

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 15.10.2001 10:27:28

Oracle klient s konfiguraci pripojeni na Oracle server
podpora ADO (je soucasti treba MS Internet Exploreru nebo se da stahnout ze
stranek MS)

PS: Mam dojem, ze to tu nedavno bylo.

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 15.10.2001 10:35:27

Ne, ale muzes si ho vytvorit treba takto:

CREATE DOMAIN BOOLEAN AS CHAR(1) DEFAULT 'N' CHECK((VALUE IS NULL) OR (VALUE IN
> [...]

> Da sa nejako vytvorit v Interbase 6.0 field typu boolean?
> Hladal som v archive ale akosi som nic nenasiel...:(

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 15.10.2001 10:51:47

Co treba (bit)

Da sa nejako vytvorit v Interbase 6.0 field typu boolean?
Hladal som v archive ale akosi som nic nenasiel...:(

Robo.

Notebook

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 15.10.2001 10:55:03

> [...]
> jejich zivotnosti. Mel jsem notasu nekolik, a se vsemi by se dala uspesne
Mozna jak ktere, ja uz vice jak rok pouzivam Toshibu Satellite kazdy den pro
vyvoj bez sebemensich problemu, nejvic se hreje sitovy adapter, ktery je ale
na kabelu.

> 2. Takrka nulova moznost upgradu za rozumny peniz.
S tim souhlasim, napr. rozsireni pameti stoji tak 2-3 nasobek normalno PC.

> [...]
minidock,
> nebo portreplikator, a ty ktere ne, jsou vcetne dokovaci stanice dost
Podle me doky skoncily, reseni pomoci PC karet je mozne a podle me
prirozenejsi pro notebooky. Pokud je potreba zprovoznit nejakou starou
ISA kartu, pak to zrejme nebude potreba delat na notebooku.

Martin Schayna

Boolean v Create table v Interbase

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 15.10.2001 11:03:00

On 15 Nov 2001, at 10:24, delphi(zv)zvlauto.sk wrote:
> Da sa nejako vytvorit v Interbase 6.0 field typu boolean?
> Hladal som v archive ale akosi som nic nenasiel...:(
Takovy typ IB nezna. Lze si ale vytvorit domenu a pouzit kodovani
Char(1) znaky A,N;Y,N;0,1 jak libo.

Z.Kalhous

TImage

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 15.10.2001 11:06:32

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
> Chcem vlozit cez viacere objekty komponentu Imege a zapnu ju na
transparent.
> Chcem teda, aby csetko okrem bielej bolo vidiet, no objekty mi to
prekryvaju
> a Brint to .. je tu bez priaznivej odozvy. Ako to urobit, aby som mal
> transparentny obrazok na vrchu?

Neni problem nahodou v parentovi? V tom ze TImage prekryje nejaky vacsi
objekt (napr Panel) a TImage ma nastaveneho parenta ako form? -- potom by
bolo treba nastavit pre TImage ineho parenta.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Nacteni formatu TIFF

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 15.10.2001 11:45:44

Karel Rys dne 13 Nov 2001 v 17:08:

> [...]
> nacitat rovnou ve zmensene podobe podobne, jako to jde u JPEG, ale
> nevim, zda je to u TIFFu vubec principialne mozne kvuli kompresi...

Nikdo se neozval, tak alespon poslu vysledek sveho patrani, treba se to
nekomu bude hodit: knihovna GraphicEx, umi mnoho formatu, mezi jinymi
TIFF (i kdyz ne vsechny mozne kompresni metody).
http://www.lischke-online.de/Graphics.html

Pro nekomercni pouziti zdarma, jinak tusim $100.

Karel Rys

Service-ziskani chyby pri prubehu service

[*] vlcir <vlcir(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2001 11:54:47

Potrebuji zajistit, aby vsechny chyby vznikle behem vykonavani sluzby
byly urcitym stejnym zpusobem osetreny, napriklad zapsanim chybove
hlasky do logu. Jak to
udelat?

Bol� V�s v krku? Pastilky Tantum Verde P V�m rychle pomohou.
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=13763%26url=http://www.tantum(tec)cz

Vypocet vyrazu

[*] Maixner Tomas <maixner(zv)infoware(tec)cz> - 15.10.2001 12:38:39

http://www.torry.net/calculators.htm

existuje nekde nejaka free komponenta nebo zdrojak pro vypocet vyrazu......
ve smyslu treba : '-3.5*(5+6)-8'

moc se mi do toho nechce.......

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz
+420605/813644

TBitBtn & MultiLine

[*] Jir� Kratochv�l <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 15.10.2001 12:42:45

> Zdravim,
> nedari se mi zalomit text na vice radek u TBitBtn, u vsech ostatnich
> potomku Tbutton to funguje (radio,check).Pouzivam tip z 1001 T&T. Jak z
Zkus tuhle komponentu
http://www.appcontrols.com/manuals/appcontrols/tacbitbtn.htm

S pozdravem Jirka K.

Chyba nastaveni parametru ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2001 13:04:26

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> [...]
> zavolal, probehlo vse dobre.
>
> Dle meho mineni to je nejakou chybou kompilatoru (D5, SP1).

mozne to sice je, ale odhaduji ze z 99% byla chyba v tvem kodu.

> Pokud o to nekdo stojite, mohu to zkusit dostat opet do toho stavu, kdy
> to nefunguje, a poslat.

Jo, posli mi to.

Petr Vones

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 15.10.2001 13:06:05

To je teda pekne, ja kupuji novy pocitac s Win2000 s tim ze Win 98 jsou
nestabilni a ted se dovidam, ze Win2000 ma zase jine mouchy.
Moji uzivatele furt berou Windowsy jako jeden operacni system, ale vidim, ze
budu muset si ponechat nejaky starsi pocitac pro konecnou kompilaci.
Te buch
Pavel

----- Pavel ZIDEK -----
http://www.kopr(tec)cz/delphi, delphi(zv)kopr(tec)cz

TBitBtn & MultiLine

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 15.10.2001 13:10:10

Mozna to je trochu OT, ale to bych takhle mohl vymenit vsechny
komponenty (cca 80% z tech co pouzivam musim nejak upravovat). A co mi
pak krome prekladace a editoru z tech delfinu za ty hrisny prachy
zbyde?! :-( Mam D5 enterprise. Myslim, ze by se Borland mohl nad tim
trosku zamyslet!

Jak z

> jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz 15.11.2001 12:42 >>>
> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2001 13:27:35

From: "Martin Bab�k" <M.Babik(zv)mus(tec)cz>
> Mozna to je trochu OT, ale to bych takhle mohl vymenit vsechny
> komponenty (cca 80% z tech co pouzivam musim nejak upravovat). A co mi

Ahoj,

nemusis je menit, muzes je pridavat.

> pak krome prekladace a editoru z tech delfinu za ty hrisny prachy
> zbyde?! :-( Mam D5 enterprise. Myslim, ze by se Borland mohl nad tim
> trosku zamyslet!

Dobre, jenze ani Borland nema zcela neomezene kapacity. Prece jen je asi
prospesnejsi, kdyz se bude zabyvat predevsim vecmi, ktere muze udelat jenom
Borland (napriklad uz konecne vylepsit/opravit ten linker ;-). Ruznobarevnych
tlacitek najdes na Torry a spol haldy, navic v mnoha pripadech zdarma nebo si
to muzes sam napsat, coz me osobne prijde daleko zajimavejsi nez to pak
pouzivat v nejake aplikaci.

Petr Vones

StrPCopy

[*] Ji�� Kratochv�l����*��J�##!�)?���o� - 15.10.2001 13:52:49

Zdravim,

prosin, proc mi nefunguje nasledujici:
var name : PChar;
Pic : Integer

St := 'B'+IntToStr(Pic);
StrPCopy(name,st); {tady to skonci :(( vyjimkou}

Diky za nakopnuti ...

S pozdravem Jirka K.

Kompilace programu pod Win2000 a Win98

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2001 14:00:18

From: "Pavel ZIDEK" <delphi(zv)kopr(tec)cz>
> [...]
> Moji uzivatele furt berou Windowsy jako jeden operacni system, ale vidim, ze
> budu muset si ponechat nejaky starsi pocitac pro konecnou kompilaci.

Tohle je nesmysl, samozrejme ze pod obema OS se to zkompiluje naprosto stejne,
za predpokladu ze mas na obou nainstalovano shodne vyvojove prostredi.

Petr Vones

StrPCopy

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 15.10.2001 14:07:20

nemas naalokovanou pamet, nejjednodussi to bude asi takhle:

var name: array[0..20] of Char;

Marek Muller