Serizeni casu

[*] V�t Jur�sek - konference <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 19.10.2001 19:38:05

jak udelat v delphi serizeni casu na lokalnim pocitaci pres internet pomoci
casoveho serveru?
Diky
VJ

Interbase a diakritika

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 19.10.2001 19:43:39

Zkus COLLATE PXW_CSY

napriklad
CREATE DOMAIN DOM_NAZEV_VAR40 AS
VARCHAR(40) CHARACTER SET WIN1250
DEFAULT ''
COLLATE PXW_CSY

S pozdravem Heinisch Jiri

Vytvoril som databazu s charsetom WIN1250, tabulku s charsetom WIN1250. V
IBDatabase1 som definoval character set: lc_ctype=WIN1250. Pisat diakritiku
sice mozem, zoraduje to abecedu ale diakritiku nezeoraduje. V com moze byt
este problem ?/* Extract Database vakonic:Tyregon1.gdb */
CREATE DATABASE "vakonic:Tyregon1.gdb" PAGE_SIZE 1024
DEFAULT CHARACTER SET WIN1250;/* Table: USERS, Owner: SYSDBA */
CREATE TABLE USERS (MENO VARCHAR(10) CHARACTER SET WIN1250,
CELE_MENO VARCHAR(30) CHARACTER SET WIN1250,
HESLO VARCHAR(10) CHARACTER SET WIN1250);

/* Index definitions for all user tables */
CREATE INDEX USERS_MENO ON USERS(MENO);

Dik
Palo

D5Ent., IB 5.5, W2000 US

MRO

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 19.10.2001 20:49:56

> S jistymi omezenimi TDBCtrlGrid :)

Diky, prehledl jsem ji...

Martin Burle

Komponenta WebBrowser a popup menu

[*] DELPHI <korin.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 19.10.2001 22:47:35

Zdarek,
pouzivam komponentu v nekolika svych aplikacich a nevim jak zrusit jeji popup menu, ktere je stejne jako v IE. Nevite jak ho vypnout? Pokud nastavim popup menu v object inspektoru tak se po nacteni stranky nahradi menem z IE. Dikes za pomoc.
Korin

Chyba nastaveni parametru ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2001 02:17:12

> posilam ukazku kodu, kterou kompilator podle meho nazoru prelozi spatne.

Ahoj,

Diky, pekne. Opravdu to spada do toho 1% chyb ;-)
http://www.dataweb.nl/~r.p.sterkenburg/generated/entry0538.htm

Tezko rict jestli je to vice chyba Delphi nebo Microsoftu. Na jedne strane
help v Delphi nerika ze zarovnavani neplati pro lokalni promenne a na druhe
strane nikde v MSDN neni psano ze buffer predany do GetObject musi byt
zarovnany.

Petr Vones

OT Time Servery

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2001 03:02:43

From: "Robert Plz�k" <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz>
> nemate nekdo nejaky seznam Time Serveru?

http://www.kaska.demon.co.uk/

Petr Vones

Serizeni casu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2001 03:04:18

From: "V�t Jur�sek - konference" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> jak udelat v delphi serizeni casu na lokalnim pocitaci pres internet pomoci
> casoveho serveru?

Ahoj,

podivej se na TIdTime v Indy (http://www.nevrona.com/Indy)

Petr Vones

Jak dostat zpet focus ?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.10.2001 05:44:01

18.11.2001 Roman:

> ^^^^^^^^
> Release;

Zkousel jsi to ?
Pokud ano, dostal by ses k Access Violation, protoze uvolnujes
formular, ktery je predtim uvolnen pres Free.

SQL a ROLLBACK transakci

[*] kuchar(zv)unicodesys(tec)cz - 20.10.2001 07:12:57

ahoj,
no jo , ale ja uz napriklad pouzivam ve svych transakcich urcite porovnani
napriklad nazvu sloupecku dvou tabulek a ty kdyz nesedi tak transakci
prerusuji ja rollbackem jeste driv nez dojde k chzbe a sam si vracim nejakou
navratovou hodnotu, kterou pak spolu s informacnim textem zapisuju do
tabulky error, pripada mi lepsi to udelat takhle nez cekat ze to nekde padne
az do erroru, ale pak ten zapis se po rollbacku z tabulky error strati a
nerikejte mi nikdo ze by celej Microsoft nemyslel na neco takoveho co by se
dalo zapsat a zustalo tam i po rollbacku

> Ahoj,
> ja pouzivam tento system:
> kazda procedura ma parametr (zv)error, ve kterem vynasi cislo chyby a misto,
> kde nastala (pro chyby po kterych nasleduje provadeni kodu)
> po provedeni procedury testuji zda probehla OK (zachyceni chyb po kterych
se
> jiz nepokracuje)
>
> az na konci, po provedeni ROLLBACK v hlavni procedure zapisu chyby do
logu.

> Pavel

Interbase - Jak zjistit jestli bezi IB server

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 20.10.2001 07:28:22

> Jak programove zjistim, jestli bezi IB server?

protoze jeste nikdo neodpovedel,
zkusim te aspon nasmerovat.
podivej se do zdrojaku IBConsole,
ta je vsak postavena na IBX,
takze pokud pouzivas IBO,
nebo jine komponenty,
zkus jejich support.

PeC(zv)

Chyba nastaveni parametru ?

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 20.10.2001 07:34:36

Petr Vones dne 20 Nov 2001 v 2:17:

> [...]
> strane help v Delphi nerika ze zarovnavani neplati pro lokalni
> promenne a na druhe strane nikde v MSDN neni psano ze buffer predany

hm, jenze pri krokovani to zahlasi prvni chybu (OutOfMemory) uz pri
zmene rozmeru bitmapy. Navic je divne, ze v te ukazce vynechani kodu v
druhe casti ovlivni to, zda spravne probehne prvni cast... Nebo to, ze
kdyz v druhe casti do promenne "s" neco priradim, prvni cast zacne
fungovat... Spis podeziram Delphi - pokud je vypnuta optimalizace, pak
by snad melo byt jedno, zda tu promennou pouziju nebo ne, nebo se mylim?

Karel Rys

Serizeni casu

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.10.2001 07:35:50

SNTPsend.pas ze Synapse.

Posledni vyvojova verze 'SynaSnap' ma uz i novou property, jejiz
nastaveni zpusobi automaticke serizovani lokalniho casu (I na
Linuxu!).

A navic to muzes provozovat pres SOCKS5 proxy... coz INDY neumi!

> jak udelat v delphi serizeni casu na lokalnim pocitaci pres internet pomoci
> casoveho serveru?

Interbase - Jak zjistit jestli bezi IB server

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)yahoo(tec)com> - 19.10.2001 22:52:42 -0800 (pst)

Jednoduse, otevres si na serveru port tcp/3050. Pokud
se ti otevre, je na serveru IB/FB, pokud ovsem nebezi
na jinem portu nez 3050.

Yahoo! GeoCities - quick and easy web site hosting, just $8.95/month.
http://geocities.yahoo.com/ps/info1

Interbase - Jak zjistit jestli bezi IB server

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 20.10.2001 08:43:48

Na lokale to ide lahko, ak ale je to na strane servru nejde to len tak a
riesenim je proste sa pripojit a testovat exception.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

IBO & CheckBox

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 20.10.2001 08:53:06

From: "Petr Savinec (Renault)" <petr.savinec(zv)renault(tec)cz>
> mam problem z CheckBoxem z IBO ... ukazuje mi stav (kdyz ho zadam jinym
> zpusobem), bohuzel nejde jeho stav menit (pri editaci) nebo zadavat (pri
> novem zaznamu).
> Co pak je (delam) spatne?

Moc Ta nechapem, co znamena "kdyz ho zadam jinym zpusobem"? Neni nahodou ten
field ktory v nom editujes ReadOnly? Mas na tom datasetu napisany
Insert/Update SQL?

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

animace

[*] Kakacka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 20.10.2001 08:55:20

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
> jak vypnout animaci oken pri minimalizace a maximalizaci?
> os win95, stac� uzivatelsky. programove to asi jen tak lehce nepujde...

Ha, tak W95 som uz nevidel par rokov takze presne neviem, ale typujem ze by
to mhlo byt v nastaveni Hlavneho panelu alebo nastaveni Zobrazeni.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Charset a Collate pri FB

Mam vytvorenu domenu Mesto ktora ma charset=win1250 a collate=pxw_csy ale ak
pri selecte napr.:

select nazov from mesta order by nazov

mi kasle na to ze by mal zoradovat podla Collate a ak mu zadam ze order by
nazov collate pxw_csy tak to zoradi nasledovne:

#belov�
Abovce
Abrah�m

(ospravedlnujem sa za diakritiku, tiez ju nemam rad)

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.63, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

Posilani zpravy v aplikaci

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 20.10.2001 09:00:29

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> zobrazi, pak potrebuji jeste provest proceduru, ktera je napsana na
hlavnim
> formu. Kdyz to napisu jako frmHlavni.OverParametry pak to nefunguje a
> program mi hodi chybu. Zkousel jsem to pomoci SendMessage, ale nejak
nevim,
> jak si to cele mam definovat ? Muzete mi s tim nekdo pomoci, nebo ukazat
> kousek zdrojaku ?

definuj konstanu:

const
WM_MyMessage = WM_USER + 1;

do hlavneho fomu si napis proceduru
procedure MyMsg(var AMsg: TMessage); message WM_MyMessage;

a obsluz v nej co sa ma stat cize:

begin
Self.OverParametry
end;

No a message pose takto:

SendMessage(HandleAdresata, WM_MyMessage, 0, 0);

a je to. (pisem to z hlavy takze dufam ze tam nbude prpoblem)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Interbase - Jak zjistit jestli bezi IB server

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.10.2001 09:27:59

> Na lokale to ide lahko, ak ale je to na strane servru nejde to len tak
> a riesenim je proste sa pripojit a testovat exception.

No jo, ale da se nejak nastavit, aby ta exception nevznikla az po
minute ci jinem dost dlouhem intervalu?

David Lebeda

SQL a ROLLBACK transakci

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 20.10.2001 09:29:21

Muzes psat primo do logu SQL-serveru nebo NT. Trochu problem je to znej pak
(programove-jinak je to elegantni) dostat.

> [...]
> nerikejte mi nikdo ze by celej Microsoft nemyslel na neco
> takoveho co by se
> dalo zapsat a zustalo tam i po rollbacku

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 20.10.2001 09:33:42

> [...]
> fungovat... Spis podeziram Delphi - pokud je vypnuta optimalizace, pak
> by snad melo byt jedno, zda tu promennou pouziju nebo ne, nebo se mylim?

Kdyz do promenne s neco priradis, tak to nezacne fungovat,
uplne, pouze se problem o 4 bajty posune.
Pokud nechas s:string[6] a odzavorkujes s:='a';,
tak to zdanlive jde. Zkus ale soucasne zmenit deklaraci na
s:string[10] a uz to zase nejde. A nejde to s kazdou dalsi
sudou hodnotou. Problem je skutecne v tom, ze se lokalni
promenna DIB:TDIBSection se fyzicky umisti na lichou adresu.

Vaclav Krmela

Charset a Collate pri FB

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 20.10.2001 09:51:40

On 20 Nov 2001, at 8:57, Roland Turcan wrote:
> kasle na to ze by mal zoradovat podla Collate a ak mu zadam ze
> order by nazov collate pxw_csy tak to zoradi nasledovne:
> [...]
A otazka je, jestli je to dobre nebo spatne. Urcite existuje nejaka
norma na trideni s diakritikou, ale napriklad v telefonnim seznamu
CR jsou obce razeny takto:
#bislavice
Ud�nky
#davy
(v prvnim a tretim je na zacatku dlouhe u, ve druhem uprostred
dlouhe a - pokud se to znecitelnilo). Takze to vypada, ze
dlouhe/kratke se pri trideni nerozlisuje na rozdil od hacku/nehacku.

Z.Kalhous

Chyba v printers?

zistil som uz na dvoch tlaciarnach chybu strankovania.
Nikto mi neodpovedal a preto skusam stastie znovu.
Tento kod nestrankuje... Vsetko je len na jednej strane - z tlaciarne vyjde
len jeden list papiera.
tlaciarne
HP LaserJet 1000 series USB
Minolta MgicColor USB

var
n:Integer;
begin
Printer.BeginDoc;
for n:=1 to 3 do
begin
Printer.Canvas.TextOut(0,0,'xxxxxxxxxxxxxxxxxxx');
if n < 3 then Printer.NewPage;
end;
Printer.EndDoc;
end;

Word tlaci spravne.
Neviete co, by s tym mohlo byt? D5, W98
Za odpoved dakujem.
Lauko.

IBO & CheckBox

[*] Petr Savinec <petr.savinec(zv)renault(tec)cz> - 20.10.2001 11:21:35

Jin�m zp�sobem je t�eba v gridu ....

> [...]

Moc Ta nechapem, co znamena "kdyz ho zadam jinym zpusobem"? Neni nahodou ten
field ktory v nom editujes ReadOnly? Mas na tom datasetu napisany

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 20.10.2001 11:26:28

:-))) No asi som divny ale nechapem jak to myslis, popis ten problem este
raz :))

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Petr Savinec" <petr.savinec(zv)renault(tec)cz>

> Jin�m zp�sobem je t�eba v gridu ....

Stromova struktura

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 20.10.2001 12:09:17

Nevyhodou takoveho cislovani klicu je potreba precislovani pri zmene struktury stromu.
Pokud by to nastavalo casto, navrhoval bych udelat neco podobneho jako je cesta v adresari na disku:
Kazdy vrchol ma v DB zaznamu pravdepodobne svoje ID, ID nadrizeneho prvku a nejaka uzitecna data. Pridal bych sloupec napr. PATH,
ktery by obsahoval retezec slozeny z PATH nadrizeneho vrcholu a vlastniho ID a podle neho se pak daji data seradit zadanym zpusobem.

Marek Muller

From: "Petr Savinec" <petr.savinec(zv)renault(tec)cz>

> Jin�m zp�sobem je t�eba v gridu ....

StringGrid D4-D6

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 20.10.2001 12:29:58

Nevie niekto vysvetlit preco StringGrid v D6
spotrebuje az 5-krat viac pamate ako pri D4? A ci sa to da
vobec zlepsit.

Za radu vopred dakuje Pavol Griga

OT: Sidla v souradnicich - Slovensko

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 20.10.2001 12:50:04

Ahoj, nevite nekdo kde by se dalo sehnat v nejakem formatu zemepisne
souradnice
mest, sidel, apod. SLOVENSKA.

Diky.

Implementace napovedy *.chm

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.10.2001 13:06:42

Podivej se na stranku http://www.helpandmanual.com/comppage.htm
Zajimaji te komponenty EC Software Help Suite (EHS)
Je to freeware se zdroji. Staci dat na formular, nastavit typ helpu
(HLP, CHM) a nemusis se o nic starat a nic menit.

20.11.2001 suky(zv)atlas(tec)cz:
> [...]
> Jak tuto napovedu implementovat do aplikace? Jak mam volat z aplikace primo urcitou kapitolu?

[*] Martin Bob�k <bobek(zv)nextra.sk> - 20.10.2001 13:14:55

Vojensky kartograficky ustav Harmanec.
Ale ci to poskytnu ?

Ahoj, nevite nekdo kde by se dalo sehnat v nejakem formatu zemepisne
souradnice
mest, sidel, apod. SLOVENSKA.

Diky.

SQL a ROLLBACK transakci

[*] kuchar(zv)unicodesys(tec)cz - 20.10.2001 13:18:29

a jak zapisovat do sql logu ?

Muzes psat primo do logu SQL-serveru nebo NT. Trochu problem je to znej pak
(programove-jinak je to elegantni) dostat.

Pavel

Strom s adresarema i souborama

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 20.10.2001 13:18:08

Skus GX lib. Najdes to aj na www.delphipages.com
v sekcii komponenty

jozo

From: "Pavol Griga" <paly(zv)sct.sk>
> Nevie niekto vysvetlit preco StringGrid v D6
> spotrebuje az 5-krat viac pamate ako pri D4? A ci sa to da
> vobec zlepsit.

Ahoj,

mas na to nejaky priklad ?

Petr Vones

IBO & CheckBox

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 20.10.2001 13:45:51

From: "Petr Savinec" <petr.savinec(zv)renault(tec)cz>
> [...]
> checkboxu vse funguje podle predpokladu ... mohu editovat/vytvaret zaznamy

Tak teraz je to jasnejsie :) Problem je pravdepodobne v tom ze field v IB
nemas ako Smallint s hodnotami [1,0]

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

animace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.10.2001 13:50:57

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
> os win95, stac� uzivatelsky. programove to asi jen tak lehce nepujde...

Ahoj,

stahni si TweakUI od Microsoftu, tam se vsechny tyhle blbosti daji pohodlne
povypinat: http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/default.asp

Petr Vones

Sidla v souradnicich - Slovensko

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 20.10.2001 14:00:12

hmm,

Tieto udaje sa daju precitat z lubovolneho GIS programu, samozrejme ak mate
k tomu danu mapu. Mozno by som to vedel pozhanat (ale az buduci tyzden ,
som velmi pracovne vytazeny)

Ivan Turcan

Martin Bob�k
<bobek(zv)nextra.sk To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> cc:
Sent by: Subject: RE: Sidla v souradnicich - Slovensko
delphi-l-owner(zv)c
lexpert(tec)cz

20.11.2001 13:14
Please respond
to delphi-l

[...]

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 20.10.2001 14:13:58

http://www.delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY:23121

je tam htmlhelp.zip

Podivej se na priklady

From: "Petr Savinec" <petr.savinec(zv)renault(tec)cz>
> [...]
IBO
> verze 4.2 ...
> Jinak dik, ale nic me nenapada. Zjistil jsem, ze by se melo dat pouzit i

Jo, ale jedno je jasne zo strany IBO to funguje :)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

IBO & CheckBox

[*] Petr Savinec <petr.savinec(zv)renault(tec)cz> - 20.10.2001 16:15:30

Az na ten CHECKBOX ... mohu poslat zdrojaky ...

Jo, ale jedno je jasne zo strany IBO to funguje :)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Jak dostat zpet focus ?

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2001 16:16:40

> 18.11.2001 Roman:

> Zkousel jsi to ?
> Pokud ano, dostal by ses k Access Violation, protoze uvolnujes
> formular, ktery je predtim uvolnen pres Free.

;-))) Temi striskami jsem mel namysli nahrazeni Release za Free...

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

TFTPSend ze Synapse

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.10.2001 16:17:31

Ten seznam se ti stahne bud do tbou definovaneho souboru, nebo do
datoveho streamu (je to jedna property toho objektu...) Zalezi na
tom, jestli mas nastaveno DirectMode na true ci false. ;-)

> [...]
> ftpSend.list vrati mi to jen 6 matches coz je 6 souboru,ale
> nevrati mi to jmena souboru a adresaru mozete mi pomoci?

OT: koupe Delphi 5 Pro

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 20.10.2001 16:19:30

Omlouvam se za OT...

Ve firme mame koupene D5 Pro, nyni bych je rad poridil i pro svoji
potrebu. Dle sdeleni Borland cz se pry jiz Delphi 5 neprodavaji a musim
koupit D6, ktere jsou preci jen o dost drazsi, navic projekt mam
odladeny pod D5 a nechci riskovat zaludnosti noveho prostredi.

Da se u nas jeste legalne zakoupit licence na D5 pro? Mam pocit, ze se
tu kdysi vedla diskuze o tom, ze to lze... Stacila by licence,
nepotreboval bych CD ani prirucky.

Diky, Karel Rys
delphi(zv)zas-me(tec)cz

Sidla v souradnicich - Slovensko

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 20.10.2001 16:44:11

Nejsem si jisty, jestli ti moje rada nejak pomuze,
ale prednedavnem jsem hledal neco podobneho,
pouzil jsem www.google.com a zadal jsem hledani
jen v domene (tec)cz . Bohuzel uz si nepamatuju ani jaka
klicova slova jsem pouzil, ani adresu nalezene stranky.
Ale vypadla mi (mimo jine) stranka, kde jsou souradnice
ceskych i slovenskych mest!
Kokes

From: "Milos Glosik" <regard(zv)mail.eurotel.sk>
> [...]
> atd. pri kazdom triedeni iny pocet.
> Neviem ci sa s tym uz niekto stretol, my sme to radsj rychlo odinstalovali

Len taky maly dotaz, robili ste backup/restore pri vymene servrov? ;-)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

SYNAPSE: String to OID ?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.10.2001 15:24:56

> [...]
> ktera to pouziva, vsimni si, ze kazda ma u sebe jakousi prekladovou
> tabulku. tato prekladova tabulka se navic musi aktualizovat a tak...

je k tomu treba parser jazyka ASN.1 (specifikace je ISO norma a je k
dispozici jen za
penize napriklad zde: www.iso.ch, fuj...).
Fakt miluju RFCka, ktera se odkazuji na volne nedostupne definice.
Zrovna ted se SNMP definici
prokousavam a je to skutecne parada (nevedet ktera bije, protoze popis
ASN a BER neni verejne
dostupny). Jeste, ze nekteri (ze Lukasi) slapali cestu prede mnou a na
Internetu se vali i to co by
tam byt nemelo :-)

Tenhle parsing je potreba jedine (myslim) na strane klienta SNMP
protokolu - pokud tento ma
akceptovat i neciselne identifikatory (SNMP serveru se posila vzdy jen
ciselna podoba, pokud se nepletu :-( ).

Pokud se jedna o obcasnou zalezitost - neni az tak velky problem
prolezt definice MIBu (TXT file) rucne
a numericky identifikator sestavit. Standardni MIBy jsou jednak
definovany v RFC a jednak napriklad na Linuxu
staci juknout do /usr/share/snmp/mibs kde jsou definice MIBu ulozeny
nebo si stahbout pozadovany MIB od
vyrobce zarizeni (vetsinou je volne k dispozici).

Neni-li textova definice MIBu znama, nekdy pomuze tzv. "snmp walk".
Napriklad na linuxu utilita
snmpwalk, ktera vypise "celou: strukturu MIBu serveru (projde je jeden
po druhym). Vadou na krase, je ze
nejake veci uniknou (to co vychazi z jine vetve nez ve ktere zaciname,
to co vyrobce taji, atd)

> nejlepsi by bylo, kdyby existoval na internetu nejaky server, ktery
> by po vzoru DNS dokazal tato jmena prekladat a sam by se staral o
> aktualizaci tabulek.

Nedivil bych se kdyby neco takoveho existovalo - ale nevim o nicem
takovem.
Na linuxu staci pouzit 'snmptranslate ' (ma-li clovek nainstalovan
balik utilit k snmp)

Seriovej port

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 21.10.2001 15:26:22

l> pokud vim tak v primo v D5 nic neni. doporucuju Async Proffesional od
l> TurboPower, ale neco to bude stat...

Pouzivali jsme to driv, ale je to zbytecne velky balik a umi spoustu veci,
ktere jsme nepotrebovali (Faxovani,...). Navic jsme narazili pri upgradu
D3->D5, protoze bychom museli koupit i upgrade na AsyncPro.

Takze jsme presli na AsyncFree od Petra Vonese a je to OK a je to ke stazeni
na Delphree..

With best regards, Mirek Junek. E-mail: mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz

Odpov��: �^��##�����Ȟ׫m����##+�ؤ

[*] <ludek.paral(zv)telecom(tec)cz> - 21.10.2001 15:37:12

> Pri ladeni v CZ Windows, mate nastaveny charset pro klienta na
> Win1250 ?

NE, stale mam nastaven charset na WIN1252 (jak stavba tabulek, tak prihlaseni k
db)

Chartfx - distribuce

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2001 15:45:48

zdrav�m,
co je pot�eba k distribuci aplikace s komponentou Chartfx?
sta�� p��slu#n� OCX soubor, nebo je pot�eba n�jak� z�znam do registru?

bleak

Prehravani video

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 21.10.2001 16:00:13

Ahoj,
asi jsem jiz pomoh sam : DSPack 1.03 nebo xplayer (JEDI).

Vaclav Sazima wrote:

> [...]
> if OpenDialog1.execute then
> begin
> MediaPlayer1.FileName := OpenDialog1.Filename;

nehci okno P�ipojit

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.10.2001 16:16:20

> d�ky, nesn�s�m programov�n� s API funkcemi....
> bleak

Proc se tak vykecavat. Mohl jsi to zkratit na

'd�ky, nesn�s�m programov�n�'

(jinymi slovy - obe ruce mam na mysi a na klavesnici je pustim jen
kdyz mackam Ctrl-Alt-Del)

Synedit

[*] Rado Benc <bego(zv)pobox.sk> - 21.10.2001 16:17:28

Ahoj,

> Marne hledam v komponente Synedit moznost nastavit WrapWord.
> Neni tam nebo hledam spatne?

nie je to tam zamerne, vid readme.txt:

---
There is no word-wrap in the editor, and most probably there
will never be (it does not go well with the column selection mode,
and it is not very common with programmers editors anyway).
---

FWIW,

Rado

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Odpov&igrave;&iuml;: RE: Interbase a diakritika

[*] Rado Benc <bego(zv)pobox.sk> - 21.10.2001 16:21:39

> U MS SQL se mi osvedcil unicode. Coz to zkusit i u IB?

Mozes pouzit Character set UNICODE_FSS;

Je tam niekolko problemov, ktore si treba uvedomit:

Indexacia - VARCHAR pole pri unicode, ak ma byt indexovane, ma obmedzenu
dlzku oproti "normalnemu". Maximalne indexovatelne pole VARCHAR je pri
UNICODE_FSS trikrat kratsie ako napriklad pri ISO8859_1. Vacsi problem
nastava pri zlozenych indexoch - plati podobne pravidlo. Ja som sa musel
pri prechode na unicode, hoci nerad, vzdat par zlozenych unique indexov.

Collation order - AFAIK jedine pouzitelne je opat len UNICODE_FSS - a to
je nanic :-). Triedenie sa samozrejma da riesit aj inym sposobom (napadaju
ma pomocne polia), ale nie je to uplne ono.

FWIF,

Rado

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Ulozeni vysledku SQL dotazu

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 21.10.2001 16:21:39

Ahoj,
vytvaret nove tabulky "za chodu" neni zrovna nejcistsi praktika. Technicky
menis databazove schema a to by melo byt staticke ! (je vysledkem analyzy
problemu).
Uzivatel provozujici aplikaci musi mit nastavena prislusna prava na
cretetable nad danou databazi a je trba povolit vytvareni adhoc tabulek
(MSDE - standardne povoleno, server - standardne zakazano, alespon dle me
zkusenosti).

Format prikazu je:
SELECT (seznam sloupcu)
INTO [jmeno nove tabulky]
FROM (seznam tabulek)
.... standardni prikaz SELECT

Nova tabulka nesmi existovat, jinak chyba (plati i pro docasne tabulky, viz.
dale).

Pokud se jedna o docasne ukladani podporuje SQL server tzv. docasne tabulky
dvou typu:

#jmeno_tabulky - vidi je jen uzivatel na danem pripojeni
##jmeno_tabulky - vidi je vsichni uzivatele.

Tyto tabulky jsou vytvareny v tempdb a jsou pri kazdem startu serveru
automaticky smazany. Tabulky #jmeno_tabulky se automaticky mazou i pri
odpojeni uzivatele.

Pavel Lstiburek
> [...]
> ve stejne db. S
> SQL teprve zacinam a nejak nevim jak na to. Muze nekdo

AVI do MPEG

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2001 16:30:32

vid�m tady dizkuzi i videu...
m�m jeden dotaz. lze z Delphi zjistit, zda je na po��ta�i instalov�n ur�it�
kodek pro video, nap�. MPEG2 nebo DivX?
vlastn� te� m� napad� jedno �e#en�. zkusit otev��t mediaplayerem n�jak�
video, v p��pad� vyj�mky nab�dnout instalaci kodeku.... ale potom asi bude
pot�eba reboot.

bleak

SQL Select na IB

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 21.10.2001 16:35:24

Neni mi jasne jaky ma byt vystup (tj. kcemu to ma slouzit), pokud mas
jistotu, ze kazda polozka ma jednoho nebo zadneho predka tak to posli jako
serii dotazu, pokud chces zjistit udaje pouze pro jednu polozku, pak
jednoduche reseni je totez (tolik dotazu kolik je kategrii) nebo popsany
cyklus, ktery konci jakmile nenajde rodice pro zaznam (dal to nevede).

Vzdyt ten stom je vzdy stejny, lisit se muze pouze vyska na ktere se do nej
vstupuje ! Vse nad staci pouze pripojit a strom kategorii je mozno postavit
dopredu, ocislovat si urovne. Jednotlive polozky (listy stromu) do nej
vstupuji v urcite vysce, vse nad bude uz konstantni.

Pavel

> [...]
> kategorii s 10 nadrazenymi kategoriemi) pak se bod 2 provede pro kazdy
> zaznam z tabulky produktu 10x. A 10 000 x 10 = 100 000.

ComboBox do WIN98

[*] Jan N�mec�����݊G^##b�dz�## - 21.10.2001 16:50:59

Cau lidi,
mam problem s komponentou TComboBox (a ji podobnymi) ve Windowsech 98. Kdyz
jich mam vic na formulari (radove neco pres 100), tak dojdou resourcy... Ve
Win 2000 to funguje. S nejvetsi pravdepodobnosti se jedna o nadmerne
alokovani handlu (a Win 98 jich ma proste malo...)
Proto bych potreboval, jestli nekdo nevi o nejake komponente, ktera by se
chovala stejne (uzivatelsky) ale sla by pouzit vickrat (nez radove 100x)???
(p.s. radu, abych si koupil novy Win2000, Win xp nepotrebuju... ;-) )
Predem diky
Honza Nemec

Tisk v demoverzi

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.10.2001 16:59:07

Tak treba takto (QR 3.0 - unita quickrpt.pas), mozna to bude potreba
pritesat, prece jenom jsou za ty leta ne-udrzovani ze strany Qusoftu
ty nase QR uplne jinde :-)

procedure TCustomQuickRep.EndPage;
var
mX1, mY1, mX2, mY2, mTH: integer;
mText: string;
begin
if FPageCount > 0 then
begin
CurrentY := round(Page.Length - Page.BottomMargin - FPageFooterSize);
FCurrentX := round(Page.LeftMargin);
if (FPageCount > 0) and ((not FLastPage) or (LastPageFooter in Options))
then
PrintBand(Bands.PageFooterBand);
PrintPageBackground;
if assigned(FOnEndPageEvent) and not (csDesigning in ComponentState)
then
FOnEndPageEvent(Self);
// upravime stranku pri demoverzi
if fIsDemo then begin
mX1 := QRPrinter.XPos(Page.LeftMargin);
mY1 := QRPrinter.XPos(Page.TopMargin);
mX2 := QRPrinter.PaperWidth;
mY2 := QRPrinter.PaperLength;
if Not((Page.Orientation = poPortrait) or (Page.PaperSize = Custom))
then
NxISwap(mX2, mY2);
mX2 := QRPrinter.XPos(mX2) - QRPrinter.XSize(Page.RightMargin);
mY2 := QRPrinter.YPos(mY2) - QRPrinter.XSize(Page.BottomMargin);
QRPrinter.Canvas.MoveTo(mX1+1, mY2-1);
QRPrinter.Canvas.LineTo(mX2, mY1);
mText := 'Demoverze ....... blablabla ..... registrujte se na
www.blablabla(tec)cz';
QRPrinter.Canvas.Font.Name := 'Arial'; { do not resource }
QRPrinter.Canvas.Font.Size := 6;
QRPrinter.Canvas.Font.Style := [];
QRPrinter.Canvas.Font.Charset := EASTEUROPE_CHARSET;
QRPrinter.Canvas.Font.Color := clBlack;
mTH := QRPrinter.Canvas.TextHeight(mText) + 8;
QRPrinter.Canvas.Brush.Color := clWhite;
QRPrinter.Canvas.Brush.Style := bsSolid;
QRPrinter.Canvas.FillRect(NxRectSet(mX1, mY2-mTH, mX2, mY2));
SetTextAlign(QRPrinter.Canvas.Handle, TA_Left + TA_Top +
TA_NoUpdateCP);
QRPrinter.Canvas.Rectangle(mX1, mY2-mTH, mX2, mY2);
QRPrinter.Canvas.TextOut(mX1+10, mY2-mTH+4, mText);
if Exporting then ExportFilter.EndPage;
end;

{** Vymena hodnot promennych.}
procedure NxISwap(var A, B: Integer);
var mValue: Integer;
begin
mValue := A; A := B; B := mValue;
end;

{** Definice ramce umistenim hran.}
function NxRectSet (Left,Top,Right,Bottom : Integer) : TRect;
begin
Result.Left := Left;
Result.Top := Top;
Result.Right := Right;
Result.Bottom := Bottom;
end ;

> Zdrojaky mam, ale hodil by se maly nastin jak to udelat prakticky - zatim
> jsem s Canvas nedelal :o(

Interbase a diakritika

[*] Milos Glosik <regard(zv)mail.eurotel.sk> - 21.10.2001 17:02:23

Presne, odkial vies ze nie? Nikde som o tom nenasiel zmienku.
Teraz som to znova vyskusal, je to v tom.
Ked tie subory nie su celkom kompadebilne, mohlo by to hodit
aspon nejaku hlasku, ze "Achtung, achtung.."

Nuz, ale vsetko sa v dobre obratilo, vdaka...
oprobujem teda Firebird znova..

Milos Glosik

> Len taky maly dotaz, robili ste backup/restore pri vymene servrov? ;-)
>
> Kaka�ka Pavol
> KasiX(zv)atlas(tec)cz

Interbase a diakritika

[*] Milos Glosik <regard(zv)mail.eurotel.sk> - 21.10.2001 17:02:25

> A nahlasili jste tuto chybu ? Pokud ne, muzete poskytnout presny
> postup (script, vcetne struktury pouzitych tabulek a vzorku dat), jak
> ji zreprodukovat ?
Chyba bola medzi stolickou a klavesnicou... vid predosly mail.

M. Glosik

Interbase a diakritika

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 21.10.2001 17:20:39

Hmm :) , pri kazdej instalaci inej verzie servru je to nutne, a je to uz
davno co som to niekde zachytil, myslim ze v dokumentacii k IB :).

btw: Tie neni nikde zarucene ze fyzicky skopirovana databaza (gdb subor)
bude spravne chodit pod / na inom PC ci OS. Je to tym ze (minimalne)
namapovanie stranok s indexami sa zmeni, takze czdy za kazdych okolnosti
robit backup/restore.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Milos Glosik" <regard(zv)mail.eurotel.sk>
> [...]
> aspon nejaku hlasku, ze "Achtung, achtung.."
> Nuz, ale vsetko sa v dobre obratilo, vdaka...

ComboBox do WIN98

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.10.2001 17:48:42

Zkus je rozdelit po par desitkach treba na zalozky pagecontrolu.
To ale nestaci, protoze tim ze uzivatel proklika vsechny zalozky,
handly se alokuji znovu vsechny. Reseni je donutit controly, ktere
nejsou aktualne videt aby si uvolnily handle, control pak stale
existuje, ale Windows o nem nevedi. Udelas to napriklad tak
ze mu seberes Parenta. Controly ve VCL jsou vesmes napsane
tak, ze si pred vlastnim uvolnenim handlu dokazi ulozit "stav",
ktery mel puvodni handle ve Windows a pak pri prvnim pokusu
o sve zobrazeni (nebo nejakou jinou akci souvisejici s handlem)
si znovu handle zalozi a "stav" obnovi. Nekdy se jim to dari lepe,
nekdy hure - je to treba zkouset, napr. v D3 TComboBox
s nastavenym stylem DropDownList po tomto cviku ztratil
ItemIndex. V D5 uz to myslim funguje dobre.

My toto pouzivame v "outlookovskem" okne, kdy hotove
panely prepiname prave pomoci zmeny Parenta.

> [...]
100x)???
> (p.s. radu, abych si koupil novy Win2000, Win xp nepotrebuju... ;-) )

OT: ORACLE stlpce typu INT sa v BDE javia ako FLOA

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 21.10.2001 17:50:08

Ahoj.
D5/6, BDE, ORACLE8

Mam tabulky ktore maju stlpce typu INT - napriklad OBJECTID INT
ci uz si zoberiem TQuery, alebo TClientDataSet (ktory na pozadi pouziva TQuery)
- pre MS SQL sa mi namapuje field komponenta typu TIntegerField - co ocakavam
- pre ORACLE sa mi namapuje field komponenta typu TFloatField - comu rozumiem (kedze ORACLE ma len typ NUMBER a INT je synonymum pre NUMBER s poctom desattinych miest 0 - ovsem ja by som chcel aby mi to mapovalo TIntegerField - viete pomoct ?

A este poddotaz:
da sa ORACLE nastavit tak aby pri hladani v retazcovom poli bol defaultne CASE-INSENSITIVE ?
povedzme pre celu tabulku - schemu - ci celu instalaciu - je mi to jedno - len nech to ide a nemusim vsade davat UPPER(pole)

Vopred vdaka za pomoc.

Jan Grman
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

filtrovani vstupu z klavesnice

[*] Pavel Slav�k <pavel.prog(zv)centrum(tec)cz> - 21.10.2001 18:03:22

Zdravim,
potreboval bych naprogramovat programek, ktery by bezel na pozadi a
spravoval by vstup z klavesnice a ten by pote poslal posilal programum, pro
ktere byl urcen.
Jedna se mi o jakesi programovani klaves, tzn. ze pri urcite kombinaci
klaves se neco provede.
Dekuji za kazdou odpoved, staci i odkazy.
Pavel Slavik

Chartfx - distribuce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2001 18:31:51

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
> co je pot�eba k distribuci aplikace s komponentou Chartfx?
> sta�� p��slu#n� OCX soubor, nebo je pot�eba n�jak� z�znam do registru?

Ahoj,

soubory ktere jsou potreba najdes v heplu k ChartFx (Technical Introduction).
Neuvadis verzi Delphi, ale v tech poslednich je primo VCL komponenta TChart.

Petr Vones

Prehravani video

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.2001 18:33:21

From: "Vaclav Sazima" <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz>
> [...]
> jsem si myslel, ze TMediaPlayer preharje vsechno to, co Windows Media
> Player. Ale neni tomu tak. Nevite nekdo proc a co s tim?

naimportuj si Windows Media Player jako ActiveX komponentu do Delphi.

Petr Vones

Synedit

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 21.10.2001 19:12:47

To ze to tam neni, neznamena, ze to tam neni zamerne. Proste to tam
dosud nikdo nedoprogramoval.
A veta, ze to v programatorskem editoru vetsinou neni zapotrebi je
ciste alibismus.
Neni prece problem pri nastavenem zalamovani zakazat sloupcovy blok a
naopak.

Na http://pspad.zde(tec)cz mas editor, ktery je zalozeny na SynEditu a
WordWrap umi. Wordwrap tam ma sice jeste nejake mouchy, ale je celkem
pouzitelny.
Od chlapcu ze SynEdit konference se mi po posledni nabidce dostalo
povzbuzeni, abych ve sve praci vytrval a tim zajem skoncil.

21.11.2001 Rado Benc:
> [...]

> will never be (it does not go well with the column selection mode,
> and it is not very common with programmers editors anyway).

SYNAPSE: String to OID ?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.10.2001 19:44:38

> [...]
> popis ASN a BER neni verejne dostupny). Jeste, ze nekteri (ze Lukasi)
> slapali cestu prede mnou a na Internetu se vali i to co by tam byt nemelo

Musim rict, ze kdyz jsem to kdysi lustil, tak to byl fakt porod! Poradne
informace jsem nasel v jedne diplomove praci jednoho studenta.. ve
Francii! Takze nakonec jsem to lustil z francouztiny, kterou vubec
neumim. ;-))) Ale podarilo se. :-)

> Tenhle parsing je potreba jedine (myslim) na strane klienta SNMP
> protokolu - pokud tento ma
> akceptovat i neciselne identifikatory (SNMP serveru se posila vzdy jen
> ciselna podoba, pokud se nepletu :-( ).

Nepletes se. SNMP protokol interne pouziva jedine ciselnou podobu. Ta
slovni je jen 'pro lidi'.

> Pokud se jedna o obcasnou zalezitost - neni az tak velky problem
> prolezt definice MIBu (TXT file) rucne
> a numericky identifikator sestavit.

Dokonc ena to neni potreba mit plnohodnotny ASN.1 parser, staci pomerne
hloupy. ;-) Ale je otravne udrzovat si aktualni verze tech MIB
definici... ;-(

Nejjednodusi je se proste na slovni pojmenovani vykaslat a pouzivat
rovnou ciselne. :-)

> Nedivil bych se kdyby neco takoveho existovalo - ale nevim o nicem
> takovem.

Bojim se, ze to jeste nikoho nenapadlo. ;-)

Interbase a diakritika

[*] Milos Glosik <regard(zv)mail.eurotel.sk> - 21.10.2001 20:26:49

To si ma teda nepotesil. Ak mas teda krabicovu aplikaciu,
kde si zakaznik moze instalovat a upgradovat servre ako
sa mu zachce, ako sa da skontrolovat z klientskej aplikacie
ze suhlasi server s databazovym suborom?
Kym zisti, ze mu to vracia spat somariny, moze byt uz neskoro.
Alebo je jedine riesenie velka nalepka "Nesahat"?

M. Glosik

> [...]
> bude spravne chodit pod / na inom PC ci OS. Je to tym ze (minimalne)
> namapovanie stranok s indexami sa zmeni, takze czdy za kazdych okolnosti

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 21.10.2001 20:58:45

> vytvaret nove tabulky "za chodu" neni zrovna nejcistsi praktika. Technicky
> menis databazove schema a to by melo byt staticke ! (je vysledkem analyzy
> problemu).

Jasne. Je to zvyk, leta delam v Pdoxu a slozitejsi problemy resim
navazujicimi dotazy. Zatim si nedovedu predstavit, ze bych neco podobneho
dokazal jednim SQL prikazem. Nekdy take vytvorim dotazem cosi, co uzivatel
nejak modifikuje (a nemusi zmeny udelat hned, takze je vysledek potreba
ulozit) a pak se to nejak spatky vkloubi do databaze.

> Format prikazu je:
> SELECT (seznam sloupcu)
> INTO [jmeno nove tabulky]
> FROM (seznam tabulek)
> .... standardni prikaz SELECT

Znamena to tedy, ze docasnou tabulku muzu vytvorit treba takto:

SELECT Faktura, Datum
INTO #MYTEMP
FROM Faktury
SELECT Faktura, datum WHERE cosi ?

a dale s ni pracovat treba:

ALTER TABLE #MYTEMP
ALTER ADD NejakePole Integer;

To mi na IB nefunguje. Neni to zalezitost jenom MS SQL? Neni v IB nutne
vytvorit predem cilovou tabulku a tuto explicitne mazat? Diky,

Martin Burle

Interbase a diakritika

:) , pri kazdej instalaci inej verzie servru je to nutne, a je to uz

> davno co som to niekde zachytil, myslim ze v dokumentacii k IB :).</color><FontFamily><param>Arial CE</param>Ale houbeles. Backup/restore je=
nutny pouze pri zmene ODS, a to
jeste pouze tehdy, kdyz je tak receno. Novejsi verze serveru
typicky umi cist starsi ODS (a pripadne i upgradovat). Zkus si
takhle upgradovat databazi ktera ma par set GB :) Bohuzel jak IB6
tak Firebird si prosly odobim, kdy mely problemy s ODS9 (IB 5.6)
a i se vzajemnou kompatibilitou (za jistych okolnosti, ne kazda
databaze). To uz by melo byt vyreseno. Nicmene provadet upgrade
pres backup/restore rozhodne neublizi a jednoznacne pomuze.
Backup/restore je cas od casu stejne nutne udelat.

> btw: Tie neni nikde zarucene ze fyzicky skopirovana databaza (gdb subor)

> bude spravne chodit pod / na inom PC ci OS. </color><FontFamily><param>Arial CE</param>Na jinem OS zadna zaruka neni, =
to je pravda. Nicmene prenos gdb
kopirovanim je bezna vec a bezne funguje. Je fakt, ze obcas ze
objevi problemy, ale ty se daji pricist na vrub ledascemu. Rozhodne
neni pravda, ze takto se databaze prenaset neda. Pokud si chci
okopirovat produkcni databazi abych si s ni mohl hrat, tak nejlepe
takto. Pokud ovsem budu prenaset produkcni databazi z mista na
misto, tak to radsi udelam pres zalohu. Uz jen pro ten dobry pocit
ze jsem udelal vse aby se nic nepo***, a pro blahodarny ucinek
stranok s indexami sa zmeni,

> takze czdy za kazdych okolnosti robit backup/restore. </color>A to uz ako ? Obsah gdb souboru se nijak nezmeni, a vse je
ulozeno v databazi, vcetne velikosti stranky. Odkazy na stranky v
ramci databaze jsou relativni k pocatku souboru x velikost stranky.

Interbase a diakritika

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 21.10.2001 21:06:06

> Muzete blize specifikovat ?

Nekolikrat se mi vse kouslo po execute velmi jednoducheho, ale kolizniho
(treba pokus o vytvoreni existujiciho pole) SQL z isql console. Parkrat take
"lost connection". Nevim ale presne pri cem. FB jsem pak preinstaloval,
zatim jsem ale nemel moc casu na dalsi pokusy. Bude-li se problem opakovat,
pokusim se presne popsat situaci. WIN98SE, K7.

Martin Burle

Chartfx - distribuce

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 21.10.2001 21:24:32

m�m D4S, je to na z�lo�ce ActiveX, asi bude sta�it jen ocx soubor...

> [...]
Introduction).
> Neuvadis verzi Delphi, ale v tech poslednich je primo VCL komponenta

Interbase a diakritika

A co pri krabicovom softe spravit pri vytvoreni novej databazy, alebo po
instalacii, obnovu z transportabilneho formatu a nie len fyzicka kopia
prazdnej databazy ?
Myslim ze by to bolo riesenie.

> [...]
> Kym zisti, ze mu to vracia spat somariny, moze byt uz neskoro.
> Alebo je jedine riesenie velka nalepka "Nesahat"?

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 21.10.2001 23:12:10

> [...]
> SQL teprve zacinam a nejak nevim jak na to. Muze nekdo navest, pripadne
Tabulku vytvorit lze: CREATE TABLE POM ...
a pak naplnit: INSERT INTO POM SELECT ...

Ale to je nejak spatne.
Predevsim v dobre navrzene (relacni) databazi by mel byt jakykoli (relacni) dotaz uskutecnitelny prikazem SELECT.
Pak jsou tu taky VIEW jako jakesi "virtualni" tabulky.
Za treti tu mame ulozene procedury, ktere vrati i "nerelacni" pozadavky na data.

Databaze je modelem realneho sveta.
Tabulky by se mely pridavat pouze tehdy, kdyz se realny svet (nebo nas modelovy pohled na nej) zmeni.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

OT : Zachrana dat

[*] Fabik Milan <kinekus(zv)nextra.sk> - 22.10.2001 07:33:42

Ahoj Delphi,

Pri vymene disku a psych. tlaku od svojej manzelky (aby som sa siel najest)
som omylom vymazal zo stareho disku svoje aktualne data. Pre istotu som ich
vymazal aj z kosa. Tuto skutocnost som si uvedomil dost neskoro. -((. Viete
mi poradit ako ich dostanem naspat aj s adresarmi ?. System :
WIN2000PROFESIONAL. Obsahuje WIN nejaky nastroj na to, alebo aspom existuje
nieco, co sa da normalne zohnat?
P.S. : Prosim SURNE, cakam pri pocitaci na vasu pomoc.

Dakujem Fabik

Zachrana dat

[*] iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 22.10.2001 07:46:23

Norton Utilities maju Unerase... uspesnost podla toho ci si tam este nieco
potom zapisoval. NU nainstaluj na iny disk, vymazany pripoj ako slave ci
co... a tak dalej...

mnoho zdaru