D4 -> D5

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4USE(tec)cz> - 6.2.2001 14:12:15

Zaznamenali jste nekdo nejake problemy s prevodem aplikaci z D4 na D5?

Diky,
Martin.

Prace s TStrings

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.2.2001 14:26:24

From: "Jind�ich Nikodem" <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>
> - lze nejakym elegantnim zpusobem spojit dva seznamy typu TStrings do
> jednoho (TStrings:= TStrings1+TStrings2)

Ahoj,

pomoci metody TStrings.AddStrings

> - a lze prevest (tak aby to ve vysledku bylo co nejrychlejsi) jednotlive
> znaky v retezcich na velka (u vsech retezcu)
> Vim ze to lze standartnimi funkcemi v cyklu, ale existuje nejaka funkce
> ktera to resi?

Primo funkce na to pokud vim neni.

Petr Vones, amatersky programator

Zachyceni oznaceni textu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.2.2001 14:31:42

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> a neslo by to Petre pres udalost pusteni mysi? Kdyz napriklad mackam Ctrl+C,
> tak taky vim, ktery text byl oznacen. Teda ja ne, ale "jadro" Windows. :-)))

Ahoj,

jenze udalost pusteni mysi vznika i v dalsich situacich, jak odlisis ze k ni
doslo prave v editacnim prvku a bylo prave v souvislosti s ukoncemim oznaceni
textu ? A i kdyby jsi to zjistil, jak z neho ziskas prave oznaceny text ?
Ohledne Ctrl+C je to jeste spornejsi, lze pouzivat treba kombinaci Ctrl+Ins,
lze volat prikaz z menu apod.

Z dotazu tusim, ze by mohlo jit o nejaky 'automaticky' prekladac oznaceneho
textu nebo tak. Jinak nez pres clipboard to asi nepujde. Slo by to sice resit
omezene jen pro zname editacni prvky, ale to asi neni to prave a vynalozena
prace by asi neodpovidala vysledku.

Petr Vones, amatersky programator

Frame a ActiveControl

[*] Jiri Kral <admin(zv)printo(tec)cz> - 6.2.2001 14:49:35

prosim jak se da ovlivnit focus prvku na Frame?
u formu se nastavi ActiveControl nebo zavola SetFocusedControl ale u Frame
se mi nedari...

Bc. Jiri Kral
administrator IT
tiskarna Printo, spol. s r.o.
e-mail: admin(zv)printo(tec)cz
mobil e-mail: jirka.kral(zv)click(tec)cz
ICQ# 15303940
PGP ID: 62B8BA3C (najdete na www.pgp(tec)cz)

Pole Tstringu

[*] BEDNAR4(zv)KES.ZCU.CZ - 6.2.2001 15:10:46

Potrebuji vytvorit dynamicke pole Tstringu nezname velikosti.

Dik Mara
#au Mara

Existujici tabulka SQL

[*] Parizsky Ladislav <parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 06.2.2001 15:11:09

Cau,
mam dotaz ohledne SQL serveru. Jak lze jednoduse programove zjistit ze tabulka na serveru neexistuje ?

dik Ladap

D4 -> D5

[*] Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital(tec)com> - 6.2.2001 15:53:22

Narazili jsme dost tvrde u trivrstve aplikace vyuzivajici DCOM (radeji to
predelavame). Jinde vetsi problemy nejsou.

David Vodicka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Dietl [mailto:dietl(zv)4USE(tec)cz]
Odesl�no: 6. �nora 2001 14:12
Komu: DELPHI Conference (E-mail)
P�edm�t: D4 -> D5

Zaznamenali jste nekdo nejake problemy s prevodem aplikaci z D4 na D5?

Diky,
Martin.

Existujici tabulka SQL

[*] Pavol Kakacka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 6.2.2001 16:14:12

> Cau,
> mam dotaz ohledne SQL serveru. Jak lze jednoduse programove zjistit ze
tabulka na serveru neexistuje ?

Ide o IB? Najjednoduchsie je asi pozuit TIBDatabase.GetTableNames() - zistit
zoznam tabuliek a potom ak v tom zozname neni tak ani na servru neni.

Pavol Kakacka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Pole Tstringu

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 6.2.2001 16:15:16

>Potrebuji vytvorit dynamicke pole Tstringu nezname velikosti.

Preco pole?

Neni lepsie to riesit cez TList.Add(TStrings1) ???

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

Delphi 6

On 6 Feb 2001,, Martin Dietl wrote:

> Chtel bych se zeptat jak to vypada s novou verzi Delphi. Informace na
> konferenci z IX/2000 hovorila i prvnim kvartale 2001. Plati to, nebo se uz
> vi o nejakem presnejsim terminu, pripadne spozdeni ...

2001/Q2

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Kylix licence

On 6 Feb 2001,, azeleny(zv)csas(tec)cz wrote:

> DDV,
>
> nenasel jsem tam klasickou srovanavaci verzi produktu, ta na
borland.com
> webu je a k te tebulce se vaze muj dotaz:
>
> u CLX a NetCLX (doufam, ze nemotam nazvy) je napsano "Dual
licence" (mozna
> jeste u par dalsich veci) a nenasel jsem, co to znamena?
>
> Pochopil jsem to tak, ze Borland zaplatil Trolltech-u za jejich
graficke
> knihovny a programy vytvorene Kylixem mohou byt dale
distribuovany bez
> nejakeho dalsiho licencovani (tedy krome licence vyrobce) - je
tomu tak,
> nebo ma nekdo lepsi informace?
>
> Jake bude budou podminky sireni grafickych knihoven u GPL
verze - tam jsou
> Qt i GTK+ free, nebo ne?

Jde od dve na sobe nezavysle veci:

a) Dual licence znamena, ze CLX (cela, tedy vcetne NetCXL) je pod
GPL, nebo komercni licenci (klasickou Borlandi). Pouzijete tu,
ktera se vam zrovna hodi do kramu.

b) Licence na Qt je pokryta Borlandem, tzn. ze neni treba se o to
starat. Pro nenechave, pro GPL aplikace je GPL, pro ostatni se
plati, ale Borland uz zaplatil za vas, cili nic.

S pozdravem

Pavel Cisar <pcisar(zv)inprise(tec)cz>
Borland s.r.o.

Sprava verzi zdrojaku

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 06.2.2001 16:25:06

Ja vim, Petre, to jsem si precetl taky. Problem je, ze to, co znelo na
seminari tak lakave u CVS, FreeVCS neumi. A to je prave Branch z
_kterekoliv_ ulozene verze. FreeVCS to umi pouze z posledni.

> Ahoj,
>
> Branching jsem si nikdy nepouzival, ale v napovede se o nem pise:

property of Class

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 6.2.2001 16:42:18

Dobry den,

Jiz jsem vyresil problem se zobrazovanim informacniho formu pri "namahave"
praci programu... Ted si na to delam komponentu, ale protoze chci aby si tam
mohl programator vlozit libovolne vypadajici informacni form, tedy aby si
jej klasicky vytvoril a na nej natahal dalsi komponenty (progressbar, label,
button, atd). No a ted to potrebuji provazat s moji komponentou...

Reseni je jednoduche (skoro):

type
TStatusForm = class(TComponents)
// nejake nesmyslene definice...
fStatufFormClass: TFormClass;
// ....
published
property FormClass: TFormClass read fStatufFormClass write
fStatufFormClass;
//....
end;

Pekne to je, dokonce to i funguje, jenze nevim jak mam udelat aby mi
"property FormClass" vzal v uvahu i "Oject Inspector". On mi prizna vsechny
ostatni ale tuhle ne!

Poradte, prosim.

Stejne jako bajny ptak Phoenix, i ja zas a znova vstavam z popela svych
proher.

D4 -> D5

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 6.2.2001 16:47:29

My sme prevadzali projekt cca s 500.000 radkami z D3 a v pohode.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

> [...]

> Od: Martin Dietl [mailto:dietl(zv)4USE(tec)cz]
> Zaznamenali jste nekdo nejake problemy s prevodem aplikaci z D4 na D5?

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 6.2.2001 17:04:46

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> Mate nejake poznatky jak zaridit abych byl panem nad svym pocitacem a ne on
> nade mnou?

Ahoj,

prihlasit se jako administrator ;-)

Petr Vones, amatersky programator

ZNOVU: internal gds software consistency check (ca

[*] Miroslav Hostinsk� <miroslav.hostinsky(zv)worldonline(tec)cz> - 6.2.2001 19:26:06

Ahoj,
take se mi to uz stalo, pravdepodobne jde o stejny problem.
Inkriminovana tabulka asi obsahuje "nekonzistentni udaj". Proto je citelna
jenom cast.
Zkus se podivat v IBconsole na vsechny "dependencies" teto tabulky a pak je
znicit.

S pozdravem
Hostinsky Miroslav

From: "Dan Svozil" <dsvozil(zv)highchem.com>
> potrebuju umistit TPanel na TImage a nastavit Image jako parent pro Panel

Proc ?

> To ovsem udelat nemuzu, nebot Parent musi byt typu TWinControl. Ovsem
> pretypovani
>
> Panel.Parent := TWinControl(Image);
>
> vede k Access Violation, trida TImage ma vlastnost Parent ale jejim

Samozrejme, protoze pri tvrdem pretypovani musi typ souhlasit. TImage je
potomkem TGraphicControl ne TWinControl.

Petr Vones, amatersky programator

Jak ukl�dat data periodicky do souboru?

[*] Jan Nov�k <megamax(zv)seznam(tec)cz> - 6.2.2001 21:54:11

Ahoj,
pot�eboval bych poradit:
P�#i serverovou aplikaci, a pot�ebuji periodicky ukl�dat data do souboru -
jde o text. Probl�m je v tom, �e pot�ebuji ulo�it nov�j#� data za ta star�,
a nechci p�itom ukl�dat v�dy cel� soubor znovu. P�edt�m jsem to �e#il tak,
�e jsem zalo�il TStrings, zm�ny jsem k n�mu p�i��tal a potom periodicky
ukl�dal. To je ale velmi kostrbat� �e#en�, p�i v�t#� velikosti dat se PC
(PIII667) sekalo. Nezn�te pros�m V�s n�kdo n�jak� elegantn�j#� �e#en�?
D�ky moc za pomoc
Pavel Nov�k, megamax(zv)seznam(tec)cz

aoADO, RXDBGrid, SelectedRows

> [...]
and
> return a valid result, the inherited CompareBookmarks method is used.
> For this reason, TaoADODataSet should not be used with DB controls since
> DB controls rely heavily on bookmarks and comparing them.
> The TaoADODBControlDataSet uses a different mechansim for bookmarks that
> allow it to correctly evaluate bookmarks.}
> function TaoADODataSet.CompareBookmarks(Bookmark1, Bookmark2: TBookmark):
> Integer;
> begin
> Result:= inherited CompareBookmarks(Bookmark1, Bookmark2);

Nie je co celkom tak. ADO podporuje porovnavanie bookmarkov, dokonca
sa metoda aj rovnako vola CompareBookmarks ;-). V niektorych pripadoch
vsak bookmarky nemusia byt k dispozicii (zalezi od OLEDB providera
a od niektorych parametrov ADO objektov), da sa to detekovat pomocou
Supports metody.

Erik

tvorba Helpu

[*] Jan Skopov� <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 7.2.2001 00:46:20

Pokud vsechno selze, lze vytvorit nasledujici:

1. Odvodim si vlastni formular od TForm:
type
TMyForm = class(TForm)
private
procedure WMHelp(var Message: TWMHelp); message WM_HELP;
end;

2. Vsechny formulare v aplikaci pretypuju:
misto TMujFormular = class(TForm) pouziji TMujFormular = class(TMyForm)

3. Odchytavam zpravu WM_HELP - priklad jak jej analyzovat naleznete v
sources v unitu source\vcl\forms.pas

Dale je to snad jasne. Treba si vytvorim udalost OnHelpMessage v TMyForm.

From: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>
> Pekne to je, dokonce to i funguje, jenze nevim jak mam udelat aby mi
> "property FormClass" vzal v uvahu i "Oject Inspector". On mi prizna vsechny

Ahoj,

nevim sice presne to ma ta komponenta delat, ale nemela by byt ta vlastnost
spise typu TForm ?

Petr Vones, amatersky programator

SMS pres SMTP

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 7.2.2001 03:27:13

Date: Wed, 7 Feb 2001 08:40:36 +0100

>Ona ta aplikace ani nemusi byt blbe napsana - mam vlastni zkusenost, ze
>aplikace psana a ladena na W2k behala v poradku a jakmile byla pustena na
>W98 - system padnul (on tedy padal i pri jinych akcich, ale stejne me to
>vyplasilo). Provedl jsem jedinou upravu (misto urcovani cesty programu
>pomoci funkce WinAPI (nebo Delphi) jsem zadal cestu natvrdo) a program
>funguje :))
>Takze asi prece jen bude neco shnileho ve state W9x.
> Pavel

Mne se stalo neco podobneho naopak pri prechodu z W95 na W2k.
Take to bylo cestou. Nespadl vsak system, jen program.
Pomohlo spusteni v oddelenem pametovem prostoru.

M.Vorisek

OT WebConnection

[*] Pavel Vol�k <pvolak(zv)atlas(tec)cz> - 7.2.2001 09:31:17

Sory vsem,

uz jsem na to dosel. Chyba byla mezi zidli a klavesnici, ostatne kde jinde. Nejdriv rvu a pak nato prijdu.

PV
From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> zkusil jsem pouzit onu vymozenost na ladeni. Postupoval jsem takto (D5,
>
> Neco jsem spatne pochopil?

Zajimave, poslal jsem ti prelozene priklady mailem.

Petr Vones, amatersky programator

D5 Standard a databaze

[*] delphi(zv)htkpro(tec)cz - 7.2.2001 14:02:14

> [...]
>komponent? Muzete mi nekdo doporucit potrebne komponenty ci DB aplikace,
>ktere budu potrebovat, pripadne i s odkazem na nejakej tutorial?

Posledni verze, ktera obsahovala DB podporu (zalozenou na TDataset a spol)
byla verze D4STD, ktera uz ale neni k sehnani, byt je po ni stale poptavka.
Jedine reseni je postavit DB aplikaci na nejakych nezavislych komponentach
jako jsou treba Zbyskovi ole/db komponenty, pak by to melo jit bez
problemum, ale je treba zapomenout na jakekoliv DBaware komponenty (grid,
fieldy a spol.) ale to muze byt nekdy i ku prospechu veci.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.dev-shop(tec)cz

D5 Standard a databaze

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.2.2001 14:03:26

On 7 Feb 2001, at 10:55, Petr Falt�nek wrote:

> [...]
> neobsahuji podporu DB komponent? Muzete mi nekdo doporucit potrebne
> komponenty ci DB aplikace, ktere budu potrebovat, pripadne i s odkazem

Standardne ne, pouze s pripojenim ktere nepouziva TDataSet.
Tohle splnuji moje komponentu OLE DB, jsou na
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/oledb/default.htm

Myslim, ze s nimi nekdo prave v D5std dela. Nejsou ovsem
dokumentovane, takze je treba se tim nejak prokousat. Jsou
odladene nad MS SQL 7.

ANN: Jedi Code Library 1.0

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2001 14:10:43

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> vyjimky jako divy, ale nakonec to ukoncilo program a byl jsem zpet v Delphi.

Ahoj,

Vsechny tri prelozene priklady jsou ke stazeni tady:
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/FramesTrackExample.zip
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/SourceLocExample.zip
http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/StackTrackExample.zip

Petr Vones, amatersky programator

Jak ukl�dat data periodicky do souboru?

[*] rado(zv)nnsk.sk - 7.2.2001 14:32:44

> [...]
> velikosti dat se PC
> (PIII667) sekalo. Nezn�te pros�m V�s n�kdo n�jak� elegantn�j#� �e#en�?

Ak sa jedna o textovy subor, skusil by som Append

procedure Append(var F: Text);

priklad

procedure TForm1.Log;
var
T: TextFile;
begin
AssignFile(T, 'log.txt');
try
Append(T);
WriteLn('sdhjkl');
finally
CloseFile(T);

bego

otevreni prohlizece

[*] Jaroslav Antos <jara-slava(zv)seznam(tec)cz> - 07.2.2001 15:34:55

Dobry den nevite jak napsat proceduru (treba pri stisku tlacitka), ktera by otevrela internetovy prohlizec, s definovanou www strankou

diky za radu

zacatecnik Jara
Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

ANN: Jedi Code Library 1.0

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.2.2001 15:40:16

Ahoj,

pri pokusech jsem zjistil, ze ten stroj, na kterem jsem to testoval,
nemel 5.01 ale jenom 5.0, kazdpadne ted posilam vypisy ze stroje
s D 5.01, W2k Server.

StackTrackDemo

1) prelozeno normalne bez map file, Raw vypnuto. Vypise se
nasledujici:
[0047D6DC]
[00425405]
[0042F5B0]
[0044374B]
[0042F083]
[00440C86]
[0042F55B]
[00425405]
[00440C86]
[0047DA44]
program se neukonci, bezi dal.

2) prelozeno normalne s map file detailed, RAW vypnuto:
v JclDebud to vyhuci s vyjimkou EIntOverFlow na radku 707, funkce
ReadHexValue. Program se ukonci.

3) prelozeno pomoci JCL Debug, map file vypnuto (z disku
smazan), bez raw
Vysledek stejny jako v 1)

4) prelozeno pomoci JCL Debug s map file detailed (z disku
smazan), bez raw
Vysledek jako v 2)

5) prelozeno pomoci JCL Debug bez map file, raw povoleno
Vyhuci v JclDebug, funkce ValidCallSite, radek 2439, 4x to projde v
pohode, pak vyjinka EIntOverflow. Program se neukonci, bezi dal
(ale bez vypisu).

Direktivy:
{$A+,B-,C+,D+,E-,F-,G+,H+,I+,J+,K-,L+,M-,N+,O+,P+,Q+,R+,S-,T-
,U-,V+,W-,X+,Y+,Z1}
{$MINSTACKSIZE $00004000}
{$MAXSTACKSIZE $00100000}
{$IMAGEBASE $00400000}
{$APPTYPE GUI}

Vic tedkom nezmuzu, dostanu se k tomu az zitra. :-( Pokud chces
dalsi informace, poskytnu. Priklady, cos posilal jsou v pohode.

Slaek

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

aoADO, RXDBGrid, SelectedRows

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 7.2.2001 15:42:45

> [...]
> vsak bookmarky nemusia byt k dispozicii (zalezi od OLEDB providera
> a od niektorych parametrov ADO objektov), da sa to detekovat pomocou

No jo, ale jak to mam teda vyresit to oznacovani, dyz s bookmarky asi
nepochodim...?
Hm, tak ja to prubnu dat dohromady s memorytable... dik za info, aspon se s tim
uz nemusim parat...

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

otevreni prohlizece

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.2.2001 15:57:41

Ahoj,

podivej se treba sem http://swnet(tec)cz/article.php?id=4117

Slavek

> [...]
> zacatecnik Jara

Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 7.2.2001 15:58:16

> [...]
> starat. Pro nenechave, pro GPL aplikace je GPL, pro ostatni se
> plati, ale Borland uz zaplatil za vas, cili nic.

Diky za info, tohle uz dava smysl.

a.

Lazarus

[*] azeleny(zv)csas(tec)cz - 7.2.2001 16:02:08

jeste mne napada, vetsina dokumentace a readme... je na
http://www.freepascal.org <http://www.freepascal.org> posledne kdyz jsem
tam byl moc nerozlisovali co je pro samotny fpc a co pro Lazarus.

a.

[...]
v cem je chyba20

Dekuji.

PK

otevreni prohlizece

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 7.2.2001 16:08:57

> Dobry den nevite jak napsat proceduru (treba pri stisku tlacitka), ktera
by otevrela internetovy prohlizec, s definovanou www strankou

fWWW: String;

ShellExecute(0, 'open', PChar(fWWW), '', '', SW_NORMAL)

Ale bacha, tusim ze to neotvori ak bude adresa typu 'tretia.uroven(tec)cz', musi
tam byt bud http:// alebo www.nnnnn.sk
Pisem z hlavy tak neviem.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

TEXT-TO-SPEECH in DELPHI (API?)

[*] Ing. Petr #vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 7.2.2001 16:15:25

D5Prof, W2k

Ve Windows2000 je implementovano rozhrani Text-To-Speech. Mohu jej nejakym
zpusobem dostat do sve aplikace v Delphi? Umoznuje API nejak precist
anglicky text? Mate s tim nekdo zkusenosti nebo prakticky priklad.

viz. v TMemo je anglicky text, ja klepnu na TButton - ejhle a ono to precte.
Proste, ze. Jak ale na to?

Kvalitu cteneho textu znam - mam original MS Encartu 2000, takze me nikdo
nemusi ujistovat, jak je to nekvalitni.

Diky za kazdy podn�t.

Petr Svejda
http://www.lingvista(tec)cz

OT : Borland Pascal na Windows 98

[*] Jiri Hostinsky <hostinsky(zv)teska(tec)cz> - 7.2.2001 16:23:57

Omlouvam za OT.

Delfin je pekna vec, ale tu a tam je treba udrzovat stare projekty v Pascalu
(vsichni jsme tak zacinali). Ted se mi stala neprijemna vec :
na masine s Windows 98 SE mi nejde spustit Pascal, pripadne se spusti, ale
pri vypinani shodi system, nebo se vrati do DOSoveho manazera (M602, Volkov)
a zmrzne to az ted. Nepomaha nastartovat masinu rozskokem v CONFIGu (tam
prave nejde ani pustit, udela restart). Pritom na jinem stroji vsechno chodi
normalne.

Nevite nekdo, co s tim ?

Jiri Hostinsky

ANN: Jedi Code Library 1.0

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2001 16:32:38

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> vyjimky jako divy, ale nakonec to ukoncilo program a byl jsem zpet v Delphi.

problem objasnen. Vznika pri prekladu JclDebug se zapnutym Range a Overflow
checking. V dalsi verzi to bude explicitne vypnuto.

Petr Vones, amatersky programator

otevreni prohlizece

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 7.2.2001 17:47:31

> Dobry den nevite jak napsat proceduru (treba pri stisku tlacitka), ktera by otevrela internetovy prohlizec, s definovanou www strankou

Podivej se na ShellExecute(.).

Tom

ListView a focus

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 7.2.2001 16:49:19

Zdravim vsechny,

resim problem s ListView a uz si s tim fakt nevim rady.

Problem je v tom, ze pokud ListView dostane focus, tak nenastavi kurzor na
prvni Item, aby kdyz uzivatel da sipku dolu preskocil kurzorem na druhou.
Dela to tak, ze focus dostane, ale na prvni pohled neni videt, ze ho ma,
pouze kdyz uzivatel stiskne klavesu dolu tak se oznaci prvni polozka.

Nevite nekdo jak docilit toho, aby kdyz ListView dostane focus vyznacil
prvni Item?

Zkousel jsem take reseni, jako do udalosti OnEnter vlozit

PostMessage(lsvCar_Name.Handle, WM_KEYDOWN, VK_DOWN, 0);

... problem byl v tom, ze pokud uzivatel ListView aktivoval mysi, tak se
oznacil Item o jeden nize nez, ktery mel v umyslu.

Take jsem zkousel do udalosti OnKeyDown predchoziho controlu aktivovat
ListView, ale zde jsem nemohl odchytit stisk klavesy TAB.

Nesetkal jste se uz nekdo s timto problemem?

TEXT-TO-SPEECH in DELPHI (API?)

[*] MDvorak(zv)csas(tec)cz - 7.2.2001 16:59:55

Staci naimportovat do Delphi jeden CoClass TextToSpeech z VText.dll a je
hotovo. Prace s tim je super jednoducha. Naplnis nejakej ten parametr a
zavolas metodu Speek. A hle ono to mluvi. Priklad, vzhledem k jednoduchosti,
ani neni nutny.

M. Dvorak

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.2.2001 17:07:26

> Ahoj.
> SMS brany uzivatelu pokud vim zobrazuji jako odesilatele udaj z hlavicky
> "Return-Path" a ne "From".

pokud se nepletu tak to neni pravda. Jeden ze tri operaroru (minimalne)
pouziva From: (resp SMTP FROM)

D. Toman

TEXT-TO-SPEECH in DELPHI (API?)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2001 17:09:14

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Ve Windows2000 je implementovano rozhrani Text-To-Speech. Mohu jej nejakym
> zpusobem dostat do sve aplikace v Delphi? Umoznuje API nejak precist

Ahoj,

http://www.undu.com/Articles/990120b.html

Petr Vones, amatersky programator

SynEdit a form na nastaveni property

[*] Libor Stujan <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 07.2.2001 17:10:40

Ahoj,

mel bych maly dotazek, nevite nekdo o formulari, kterym by se
dali nastavovat property u SynEditHighliters? Zaroven i s
ulozenim a nactenim ze souboru. Vim, ze se to da napsat, ale
nekdo uz to treba ma a nac delat veci dvakrat.

Dekuji i za pripadny odkaz na zdroj

*****************
Libor Stujan
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************

K chatov�n� je tu http://www.XChat(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

TButton.Font

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.2.2001 17:27:59

Ahoj all,

narazil jsem na problem. Mam W2000 US (stejny problem je i na
NT4), D5.01. Formular, na nej dam Button, napisu nejaky text s
diakritikou. Kdyz vyberu napr. TT font a dam Charset nejakeho
jazyka, ktery nemam nainstalovany v regionalnim nastaveni (treba
ARABIC_CHARSET), Button tvrdohlave zobrazuje ceske znaky.
Totez delaji jeste nektere jine komponenty (CheckBox), ale dalsi
zase ne (Label, Edit, napriklad). Nevite, jestli je problem ve VCL,
nebo Woknech?

Jak ziskat info o PCI zarizeni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2001 17:31:55

From: "RNDr. Milan Vo��#ek" <vorisek(zv)igtt(tec)cz>
> pouzivame PCI kartu, se kterou komunikujeme pres port, jehoz adresu
> urcuje (asi) BIOS. Nevite o zpusobu programoveho ziskani teto adresy?
> Potrebuji to ziskat primo v aplikaci.

Ahoj,

otazka je, k cemu ti ziskana adresa v aplikaci bude (krom jejiho mozneho
zobrazeni).

Petr Vones, amatersky programator

Jak dostat soubor do DB (ADO)

[*] Jio� Koeara <pazout(zv)sport(tec)cz> - 7.2.2001 17:47:37

Nemate prosim nekdo prikladek jak dostat soubor do DB (MSSQL) pomoci ADO a
pote zase na disk?

Dik

Pazout

SQL SELECT

[*] delphi <delphi(zv)profia(tec)cz> - 7.2.2001 17:52:40

Zdravim Vas a prosim o radu.
Delphi 5, MS SQL Server 2000 - tabulka obsahuje fieldy: id - integer,
osoba - integer, datumcas - datetime, x - integer, y - integer, popis -
vchar. A pro jednotlive osoby jsou doplnovany v ruznych casovych intervalech
nove zaznamy.
Potrebuju pro SQL server 2000 select, ktery vybere posledn� (dle datumcas)
zaznam pro kazdou z osob (dle osoba) a potrebuju vratit VSECHNY FIELDY
tabulky.
Takze by vysledek mel obsahovat tolik zaznamu co je v tabulce osob a u kazde
nejnovejsi informace ve v#ech fieldech.

Za kazdou radu moc DIKY .

Fink Alois

Groficke zobraceni struktury IB databaze

[*] Michal Tiller <Michal.Tiller(zv)oskarmobil(tec)cz> - 7.2.2001 18:02:56

Existuje nejaky soft, ktery umi zobrazit graficky DB Interbase vcetne vsech
Tebulek, View, Procedur a zavislosti?
Nejlepe free, nebo aspon nejaky share.

Diky mocky,
Michal Tiller

Michal.Tiller(zv)oskarmobil.Cz :o)
RF Support Coordinator, OSKAR, RF - Engineering
+420 (02) 7117 1388, +420 (0608) 011 327

Chyby, nove vlastnosti, ToDo

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 7.2.2001 18:20:54

Dobry den,

chtel bych se zeptat vyvojaru pritomnych v teto konferenci jaky system ci
mechanizmus pouzivate pro evidenci chyb a novych vlastnosti, ToDo apod.

Tento problem se v nasem teamu stal dosti akutnim a Excel prestava vyhovovat
:=(( a BugZilla je moc moc velka. Muzete mi prosim doporucit neco s cim mate
zkusenosti vy?

S pozdravem,

Petr Reichl

Excel, OLE a Variant

[*] S�kora Bohum�r <Bohumir.Sykora(zv)pvt(tec)cz> - 7.2.2001 18:33:07

Snazim se o spolupraci Delphi5 s EXCELem prostrednictvim OLE a mam problem
s ukladanim a ctenim dat do tabulky. Na adrese
http://216.22.198.171/DN970501/00000021.htm jsem nalezl navod jak pouzivat
VarArray.
Prikazy : XL.Range('A1:J1').Value:=XArr ;
nebo naopak XArr := XL.Range('A1:J1').Value ;
sice nezhavaruji, ale nechovaji se korektne.
Prikaz
XL.Range('A1:J1').Value:=XArr
ulozi do vybraneho pole hodnotu XArr[1]
Prikaz
XArr := XL.Range('A1:J1').Value;
promennou XArr nejakym zpusobem poskodi.

Ma prosim nekdo zkusenosti s VariantArray a OLE ?

Bohumir Sykora

SQL SELECT

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 7.2.2001 19:43:17

Napr. takto:

select id, osoba, datumcas, x, y, popis
from MyTable T1
where not exists (select *
from MyTable T2
where (T1.osoba=T2.osoba) and (T1.datumcas<T2.datumcas))

Pokud ma tabulka MyTable mnoho zaznamu, tak bych se zamyslel nad tim, zda by nebylo vhodnejsi nechat v tabulce jen aktualni zaznamy a historicke zaznamy presouvat pomoci triggeru do nejake archivni tabulky.

S pozdravem, Ladislav Nagy

[...]

OT: XML payload

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 7.2.2001 20:08:01

Ahoj,
prosim ty kdo vedi: v XML-RPC specifikaci /a jinych materialech/ se vyskytuje
vyraz "payload". Jaky je preklad jeho vyznamu do cestiny?
To co se uvadi ve slovnicich se nehodi k tomu, jak se v anglickych textech
pouziva...

Odpoved prosim na muj email.
OOOOOOOOOOOOOOOO
O icq #84229702
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

odkaz do jiz aktivovaneho okna

[*] Jaroslav Antos <jara-slava(zv)seznam(tec)cz> - 07.2.2001 21:31:22

Dobry den
dekuji za predeslou radu, nicmene jsem zamrzl na problemu, chci odkaz na www stranku otevrit v prohlizeci, ktery jiz ale je aktivovan, at delam co delam pokazde se mi s novym klikem otevre nove okno (pouzivam explorer). Muzete mi nekdo poradit treba to uz nekdo resil

diky jara
Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

SMS pres SMTP

[*] L. ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 7.2.2001 21:45:46

> pokud se nepletu tak to neni pravda. Jeden ze tri operaroru (minimalne)
> pouziva From: (resp SMTP FROM)

Muze byt. Poznatek je z doby kdy MailToSMS behalo jen u dvou operatoru a
konkretne eurotel pouzival Return-Path. V kazdem pripade nastavuji oboje a
mam klid.

Ludek

Chyby, nove vlastnosti, ToDo

[*] WEB ATLAS - SUKY <suky(zv)atlas(tec)cz> - 7.2.2001 22:10:59

Do ted jsem osobne pouzival ToDo v Delphi, ale uz to nejak nestaci a zaci to
byt neprehledny. :-)
Tak jsem si napsal vlastni programek s databazi IB 6, ale postupne zjistuji,
ze psani tohoto programku uzira drahocenej cas.

Od: "Petr Reichl" <p.reichl(zv)gmc.net>
Komu: "ListServ - Delphi (el. adresa)" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 7. �nora 2001 18:20
P�edm�t: Chyby, nove vlastnosti, ToDo

> [...]
vyhovovat
| :=(( a BugZilla je moc moc velka. Muzete mi prosim doporucit neco s cim

[*] WEB ATLAS - SUKY <suky(zv)atlas(tec)cz> - 7.2.2001 22:32:59

O aplikacich v DOSU se mi zdaji nocni mury. Mame tu v praci IS v DOSU a ted
resim vzdaleny pristup pomoci pcAnywhere 9.2, ovsem jak donutit DOSOVOU
aplikaci k tisku na jinej port nez LPT. Pisu ted programek na zachycovani
tisku a preposilani na port Windows. Nejradeji bych uz Dosove aplikace ani
nevidel, to ovsem ve spolecnosti kde delam asi nehrozi :(

Od: "Jiri Hostinsky" <hostinsky(zv)teska(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 7. �nora 2001 16:23
P�edm�t: OT : Borland Pascal na Windows 98

> [...]
| a zmrzne to az ted. Nepomaha nastartovat masinu rozskokem v CONFIGu (tam
| prave nejde ani pustit, udela restart). Pritom na jinem stroji vsechno

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2001 22:55:12

From: "Jaroslav Antos" <jara-slava(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
pokazde se mi s novym klikem otevre nove okno (pouzivam explorer). Muzete mi

muzes se inspirovat timhle, ovsem DDE neni prilis dobra technologie. Na
formular dej komponentu TDdeClientConv.

URL, Cmd: string;
begin
URL := 'http://www.joecartoon.com';
with DdeClientConv1 do
begin
ServiceApplication := '"D:\PROGRA~1\INTERN~1\iexplore.exe" -nohome';
if SetLink('IExplore', 'WWW_OpenURL') then
begin
Cmd := '"%1",,-1,,,,,';
Cmd := StringReplace(Cmd, '%1', '%s', []);
Cmd := Format(Cmd, [URL]);
ExecuteMacro(PChar(Cmd), False) ;
CloseLink;
ShowMessage('Error');

SQL SELECT

[*] trpkosj(zv)atlas(tec)cz - 7.2.2001 22:59:06

Ahoj
a neslo by to nejak takhle

SELECT DISTINCT(OSOBA),DATUMCAS,X,Y,POPIS FROM TABULKA ORDER BY DATUMCAS DESC

Ten distinct zajisti, ze polozka (tedy ID) tam bude prave jednou.

[...]

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 8.2.2001 00:23:43

> nevim sice presne to ma ta komponenta delat, ale nemela by byt ta
vlastnost
> spise typu TForm ?

To by ale muselo byti nekde drive definovano:
tedy:

type
TxForm = class(TForm)
bla, bla, bla
end;

var xForm: TForm;

coz bych nerad delal, tim, ze udelam vlastnost typu TFormClass, tak se ji
priradi typ
tedy:

{property} Compo.FormClass:= TxFrom;

ve vlastnim objektu pak mam:

type
TCompo = class(TComponents)
private
fForm: TForm;
fFormClass: TFormClass;
public
procedure InitForm;

published
property FormClass: TFormClass read fFormClass write fFormClass;
end;

procedure TCompo.InitForm;
begin
fForm:= fFormClass.Create(nil);
end;

no a pokud by byla vlastnost typu TForm, tak by se predaval (podle mne)
jenom ukazatel, coz by nedelalo dobrotu... Takhle mam zajisteno, ze Form
bude inicializovan pouze v tomto objektu...
Mozna, ze vychazim z bludnych predstav, ale proto se ptam...

Jak se poprve napojit na Interbase?

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 8.2.2001 00:57:05

Ahoj,
alias "IBLocal" je napojeny na ..\Borland Shared\Data\employee.gdb - pre IB
5.x .
Ako zistit verziu IB.
Ak je nainstalovany IB6 a spusteny - kliknutim prav. tl. mysi na jeho
trayikonu v menu vybrat "Properties" po zobrazeni okna "Interbase
Guardian" je tam polozka Version : WI-V6.x.x.x, V6 znamena verziu 6.
Ak je to IB6 potom staci zmenit alias "IBLocal" polozku "Server Name" v
SQL-exploreri na
C:\Program Files\Borland\InterBase\examples\Database\employee.gdb
(nalistovat).
Malo by to fungovat.
Osobne neodporucam pripajat sa na IB cez BDE ale pomocou komponent InterBase
(priamo).
Pre BackUp a Restore su hotove programi v InterBase..\BIN viz. help.

Od: Ing.Petr Tich� <octacon(zv)atlas(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odoslan�: 2. febru�r 2001 19:38
Predmet: Re: Jak se poprve napojit na Interbase?> Ahoj,
> jsem v IB uplny zacatecnik. Jak mam poznat, jestli pouzivam IB5 nebo IB6,
> kdyz se na IB vubec nenapojim. Jak mam udelat BackUp a Restore?

Server

> nejen

Borland Pascal na Windows 98

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 8.2.2001 01:17:35

No, verim tomu ze jste to uz zkousel, ale Windowsy umeji zachytavat LPT pro
DOS aplikace..
To nevyhovuje?

> [...]
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Odesl�no: 7. �nora 2001 16:23
> P�edm�t: OT : Borland Pascal na Windows 98

DAO a new record

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 8.2.2001 07:09:48

DAO35od Erika Salaye, D5
mam napr. jednoduchy formular , na nom dbgrid pripojeny cez DAODATASET na databazu mdb.Na udalost OnNewrecord mam napisanu proceduru. Ked spustim program a vstupim do dbgridu a zacnem zadavat prvy zaznam tato udalost sa nevyvola . Vyvola sa az ked vstupim na dalsi riadok dbgridu. Ked som pouzival standartne komponenty Query a databazu dbf tak to islo. Neviete v com je problem ?
dakujem

tino

OT : Borland Pascal na Windows 98

[*] RDocekal(zv)csas(tec)cz - 8.2.2001 07:31:23

Nevim, jestli to pomuze, ale zkusil bych si pohrat se systemovou promennou
DPMIMEM. Zkus dat do autoexecu
SET DPMIMEM=MAXMEM 16384

> [...]
> CONFIGu (tam
> prave nejde ani pustit, udela restart). Pritom na jinem

Chyby, nove vlastnosti, ToDo

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 08.2.2001 08:14:07

Zkou#el jsem dve moznosti:
* ToDo z GExperts, to mi pripada o mnoho sikovnejsi nez v Delphi. Ale
bere to zapisy ToDo primo ze zdrojaku, coz muze byt v tymu nevyhoda.
* Bug Tracking je take ve FreeVCS. Tam je to ulozene v separatni
databazi sdilitelne pres sit i internet, coz by mohlo byt velmi pekne.
Vice jsem to ale nezkousel.

Petr Reichl wrote:

> [...]
> :=(( a BugZilla je moc moc velka. Muzete mi prosim doporucit neco s cim mate

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 08.2.2001 08:15:55

Zkus smazat Bp.tp a Bp.dsk. Nekdy byvaji porusene...

Jiri Hostinsky wrote:

> [...]
> prave nejde ani pustit, udela restart). Pritom na jinem stroji vsechno chodi

Excel, OLE a Variant

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 08.2.2001 08:30:53

Toto by ti mohlo pomoci. Funguje to uz dlouho:

// vyplni nazvy poli od pozice FldNamesRow
procedure TXlExport.CreateFieldNames;
ColumnRange: Range;
Data: Variant;
begin
// udelame pismo Bold a podtrzene carou
with FXLSheet.Cells do
ColumnRange:= FXLSheet.Range[Item[FldNamesRow, FStartX],
Item[FldNamesRow, FStartX + FieldsCount - 1]];
ColumnRange.Font.Bold:= true;
ColumnRange.Borders.Item[xlEdgeBottom].LineStyle:= xlContinuous;
// naplnime nazvy poli
Data:= VarArrayCreate([0, FieldsCount - 1], varVariant);
try
for i:= 0 to FFieldsDef.Count - 1 do
begin
FieldDef:= TFieldDef(FFieldsDef.Items[i]);
Data[i]:= KamenToWinEE(FieldDef.LabelText);
end; // for;
ColumnRange.Value:= Data;
finally
Data:= NULL;

S�kora Bohum�r wrote:

> [...]
> XArr := XL.Range('A1:J1').Value;
> promennou XArr nejakym zpusobem poskodi.
>
> Ma prosim nekdo zkusenosti s VariantArray a OLE ?

otevreni prohlizece

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.2.2001 08:46:53

uses ShellApi;

ShellExecute(handle,'open','http://www.effata.net/','','',SW_SHOWDEFAULT);> > Dobry den nevite jak napsat proceduru (treba pri stisku tlacitka),
> ktera by otevrela internetovy prohlizec, s definovanou www strankou
>

>Setrete vodou. Sprchujte se s pritelem/pritelkyni.
>-------------------------------------------------
>http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
>http://swnet(tec)cz
>-------------------------------------------------

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

DAO a new record

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 8.2.2001 08:52:46

uz to mam , chyba bola inde.
[...]

[*] RNDr. Milan Vo��ek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 8.2.2001 08:54:30

Od: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>>From: "RNDr. Milan Vo��#ek" <vorisek(zv)igtt(tec)cz>

>otazka je, k cemu ti ziskana adresa v aplikaci bude (krom jejiho mozneho
>zobrazeni).

Ahoj,

jedna se o merici kartu (AX5500P) se sadou citacu (8254)a logickymi vystupy
(emulace 8255),
pomoci ktere se ovlada externi pristroj.
Pro nektere funkce karty nejsou dostupne drivery a realizovat je lze jen psanim do
a ctenim z portu rutinami, ktere dostupne jsou napr.:
procedure otput(addr:word;data:byte);
function input(addr:word):byte;

Adresu muzu ziskat pomoci samostatne aplikace,ktera ji zobrazi, a natvrdo
napsat do me aplikace. Pokud ale dojde posleze ke zmene konfigurace ridiciho
pocitace, muze se adresa zmenit. Proto potrebuju mit k dispozici vzdy aktualni
adresu pri behu ridiciho programu.

Milan

dolovani informaci o CD

[*] Roman LISZKA <liszak(zv)usa(tec)net> - 08.2.2001 09:12:15

nema nekdo nahodou zkusenosti s dolovanim informaci z cd - ATIP, sesion
a track info, subchanel data apod. hledam uz dlouho na netu a nic
kloudneho jsem nenasel. Nejlepe jako komponentu do DELPHI, ale staci
odkaz na jakekoliv pouzitelne informace.
Diky
Roman LISZKA

OT : Borland Pascal na Windows 98

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.2001 10:15:35

> [...]
> prave nejde ani pustit, udela restart). Pritom na jinem stroji vsechno chodi

Pouzivam BP70 pod Win95 i Win98, v DOSovskem okne, bez problemu.
Podival bych se na nastaveni pameti u toho DOSovskeho zastupce.

Tom

SynEdit a form na nastaveni property

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 8.2.2001 09:24:35

> [...]
ulozenim a nactenim ze souboru. Vim, ze se to da napsat, ale
nekdo uz to treba ma a nac delat veci dvakrat.

Ked sa poriadne prehrabes zdrojakami od SynEditu tak by tam malo byt demo a
aj dialog ktory hladas. Prinajhorom ak to neni v SynEditu tak to urcite bude
v jeho starsej verzii MWEditu, ktory najdes na tej istej webovej stranke ako
SynEdit.

Pavol Kaka�ka
kasix(zv)atlas(tec)cz

TAPI

[*] Martin Radvansk� <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 8.2.2001 08:33:10 -0000

Ahoj,
mohl by mi nekdo poradit jak pomoci TAPI zjistim zda je na druhe strane
modemu fax, modem, nebo clovek.
Laboroval jsem s funkci LineMonitorMedia, ale nejak si nevim rady. Pokud
pouziji patricne konstatnty v inicilaizaci TAPI tak mi to nefunguje.
Nezna nekdo nejaky link na podrobnejsi popis TAPI nebo nejake priklady
pouziti.
Predem dekuji

Martin Radvansky

Oprava zaheslovanych tabulek

[*] Roman LISZKA <liszak(zv)usa(tec)net> - 08.2.2001 09:36:50

Pri pouziti tutil32.dll (at jako samostatny program Dtutil32.exe ci v
primo v aplikaci) na paradoxovskou tabulku, ktera je zcela v poradku
pouze je zaheslovana, vse se tvari O.K., akorat vysledna tabulka se hodi
tak akorat do kose. Jde sice otevrit, ale bez hesla, udaje v ni jsou
nahodny binarni gulas a je zkracena. Na nezaheslovane tabulky vse
funguje tak jak ma. Nevite, ja rebuildnout zaheslovane tabulky, at z
nich zbude neco rozumneho?
verze tutil32.dll je 5.0.0.38, BDE Admin hlasi verzi 5.01, vse zkouseno
na Win NT 4 Wrks En, SP6

aoADO, RXDBGrid, SelectedRows

[*] Milink Otakar <otam(zv)tdat(tec)cz> - 8.2.2001 09:42:51

> [...]
> nepochodim...?
> Hm, tak ja to prubnu dat dohromady s memorytable... dik za

Ale vzdyt je tam primo napsane, ze se v takovem pripade ma pouzit
TaoADODBControlDataSet....
Je to ale bez zaruky. Ja s aoADODatasety nedelam...

s pozdravem Otakar Milink

Backup a restore IB6

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 8.2.2001 10:04:15

> Pre BackUp a Restore su hotove programi v InterBase..\BIN viz. help.
>
> Lauko.

Chci jen podotknout, ze jsou tez komponenty na zalozce IBAdmin (zavisi na
verzi IBX), ktere lze pouzit IMHO ponekud komfortneji, nez gbak.exe. Alespon
se da uzivateli rict, co se deje..:-)

Ota

ListView a focus

[*] Pavel Zemek <Zemek(zv)gymhu.ipex(tec)cz> - 8.2.2001 10:05:42

Nastav HideSelection na false

Dne 7 Feb 01 v 16:49 vytukal Petr Reichl na klavesnici toto:

=> Zdravim vsechny,
=>
[...]

objekt pres COM

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 8.2.2001 10:09:37

Ahoj,

neporadite jak predat instanci objektu z klienta na COM server ?

vt

Jak ziskat info o PCI zarizeni

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.2.2001 10:17:49

Ahoj,

a co takhle vykuchat to z registru: od dob PnP je ve windows s klici:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI\

+ VEN_1039&DEV_5513&SUBSYS_55131039&REV_D0

ulozena informace, kterou zobrazuje napriklad spravce zarizeni. Tusim, ze
primo odtud (ConfigVector) lze tyto informace vykuchat. Nebo sledovat
vnorene CLSID a podivat se tam. Jinak to co znamena to +VEN_... to je:

VEN_xxxx - cislo vyrobce karty
DEV_xxxx - cislo zarizeni
SUBSYS_xxxx cislo nejake podverze
REV_xx - cislo revize zarizeni

takze vpodstate tyto informace budou vzdy na jakemkoliv PC stale stejne -
ty jsou nadratovany primo na karte a podle toho windows instaluje ovladace
PnP. Takze nekde tady bych zacal hledat ty adresy - nejlepe - ulozit
vsechny udaje, zmenit adresu a porovnat zmeny udaju.

P.S: Tato informace je zjistena z Win2000, ale vim ze alespon na Win98 je
to stejne, ale mozna se muze malinko lisit umisteni tohoto klice. Rozhodne
doporucuji hledat v registrech polozku "&SUBSYS_".>Ahoj,

> [...]

Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

sleepy stav

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 8.2.2001 10:33:25

ahoj,

co takhle Ovladaci panel>Rizeni spotreby, ale u nejakych stroju (treba
spusty notebooku) to zakazat i nekde v biosu.

Od: Vit Tichy [mailto:vitek(zv)softok(tec)cz]
Odesl�no: 8. �nora 2001 10:10
Komu: Petr Vones
P�edm�t: objekt pres COM

Ahoj,

neporadite jak predat instanci objektu z klienta na COM server ?

vt

filewrite

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 8.2.2001 11:32:50

AHoj
mam takovej hloupej problem, kdyz udelam tohle:
polecz:='t�';
FileWrite(fh,polecz,length(polecz));

a potom ten soubor otevru notepadem tak mi to zobrazi misto t� �� ???
nechapu kde delam chybu

Jak ukl�dat data periodicky do souboru?

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 8.2.2001 11:36:21

Zdravim,
pristupuj k tomu textovemu souboru jako k typovemu souboru. Vlez na konec,
tam to uloz jako blok, ktery je stejny strukturou jako textovy soubor a uloz
to.
pavel

> [...]
> ukl�dal. To je ale velmi kostrbat� �e#en�, p�i v�t#� velikosti dat se PC
> (PIII667) sekalo. Nezn�te pros�m V�s n�kdo n�jak� elegantn�j#� �e#en�?

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 8.2.2001 11:39:24

Ahoj,

tohle pracuje za p�edpokladu, �e DATUMCAS je unik�tn�, co� b�v� dob�e
spln�no (zejm�na pokud toto datum nastavuje s�m server).

SELECT T1.* FROM TABULKA AS T1 WHERE T1.DATUMCAS = (SELECT MAX(T2.DATUMCAS)
FROM TABULKA AS T2 WHERE T2.OSOBA = T1.OSOBA)

Od: trpkosj(zv)atlas(tec)cz [mailto:trpkosj(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 7. �nora 2001 22:59
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: SQL SELECT

[...]

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 8.2.2001 11:47:52

neco takovyho jsem ma, imho IBAdmin.
ale uz mi expiroval :(.
mrkni na:
http://www.sqlly.com/

Pixelova pozice kurzoru

[*] Uniplet T�eb�� - elektronika - 8.2.2001 12:01:14

Ahoj

pomozte kdo vite, v aplikaci mam vlozeny richedit v kterem muze uzivatel libovolne psat, muze menit velikost fontu i radkovani, ale pro svoje potreby bych potreboval nejakym spusobem zjistit pozici ( ne radku to umim ) kde se nachazi kurzor pixelove od vrchu richeditu, ale to nevym a hlidat si vsechny zmeny vysky fontu stejne jako radkovani mi pripada dost nemozne, takze poradte co s tim

DIK

Groficke zobraceni struktury IB databaze

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.2.2001 12:29:34

> neco takovyho jsem ma, imho IBAdmin.
> ale uz mi expiroval :(.
> mrkni na:
> http://www.sqlly.com/

IBAdmin rozhodne nekupujte, je prolezly chybami skrz na skrz.

David Lebeda

ListView a focus

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmc(tec)net> - 8.2.2001 12:32:41

To mam, ale at je tam True nebo False tak to nefunguje.

filewrite

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 8.2.2001 12:46:54

On 8 Feb 2001, at 11:32, Sula Milos wrote:

> [...]
> polecz:='t�';
> FileWrite(fh,polecz,length(polecz));
>
> a potom ten soubor otevru notepadem tak mi to zobrazi misto t� � ???

Zapisujes pointer na polecz.

FileWrite(fh, PChar(polecz)^, Length(polecz));

Datab�ze

[*] Jaroslav ��hal <cihal(zv)mppraha(tec)cz> - 8.2.2001 12:48:51

Dobr� den,
promi�te, �e m�m takovou ot�zku.
D�lal jsem datab�zi v MS Access jen�e probl�m byl v tom, �e mi nedovol�
vytvo�it v jedn� tabulce v�c jak 255 sloupc�.
1. Kolik zvl�dne datab�ze v Delphi sloupc� a m� v�bec n�jak� omezen�?
2. D� se k n� potom p�istupovat pomoc� ASP?
3. Co v#echno pot�ebuji k tvorb� plnohodnotn� datab�ze.

d�kuji za odpov��

#�hal Jaroslav

Chyby, nove vlastnosti, ToDo

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 8.2.2001 13:57:37

"Petr Reichl" <p.reichl(zv)gmc.net> wrote:

> chtel bych se zeptat vyvojaru pritomnych v teto
> konferenci jaky system ci
> mechanizmus pouzivate pro evidenci chyb
> a novych vlastnosti, ToDo apod.

1. Historii piseme na zacatek kazdeho zdrojoveho modulu. Na zacatek .DPR pak
historii projektu

2. Pro evidence pozadavku ruzneho typu pouzivame task list z MS Outlook -
nazavnost na postu, na MS Project, Navic se da synchronizovat s PDA, takze
ho muzeme nosit kapse a updatovat v terenu - temer idealni nastroj. Pro
zacinajici sklerotiky vrele doporucuji.

Bye, pf

Datab�ze

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 8.2.2001 14:17:38

Co je to polnohodnotna databaze ? Tob ze je v tabulce 255 sloupcu je
extrem. urcite by to slo vyresit jinak. Muzes uvest priklad ?

8.2.2001 Jaroslav #�hal :
> [...]

> #�hal Jaroslav
> Verze: 6.0.230 / Virov� b�ze: 111 - datum vyd�n�: 25.1.2001

Groficke zobraceni struktury IB databaze

[*] Campulka Jir� <campulka(zv)czas(tec)cz> - 8.2.2001 14:18:24

Dost dobrej je Interbase WorkBench 0.8.2.3 na www.upscene.com

Od: "Zdenek Janish" <medusa(zv)brajan(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 8. �nora 2001 1:17
P�edm�t: Re: Borland Pascal na Windows 98

| No, verim tomu ze jste to uz zkousel, ale Windowsy umeji zachytavat LPT
pro
| DOS aplikace..
| To nevyhovuje?
|
| Zdenek

| > |
| ale
| > |
| > |
| > |
| > |

WinInet.Dll

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 8.2.2001 22:29:48

Dobry den,

Nevite kde by se dal sehnat popis funkci pro WinInet.Dll, soucasti Delphi je
sice nejaky pseudo-hlavickovy unit, ale bez kloudneho popisu nemam sanci.
Metoda pokus-omyl je trosku zlouhava.

Stejne jako bajny ptak Phoenix, i ja zas a znova vstavam z popela svych
proher.

ListView a focus

[*] Ing. Keder Vladim�r <vkeder(zv)iol.sk> - 8.2.2001 22:33:24

Ahoj

skus toto

ListView1.ItemFocused:= ListView1.Items[0];
ListView1.Selected:= ListView1.Items[0];
ListView1.Items[0].MakeVisible(false);
ListView1SelectItem(Self, ListView1.Items[0], True);

Vlado

> [...]
> => ListView, ale zde jsem nemohl odchytit stisk klavesy TAB.
> =>
> => Nesetkal jste se uz nekdo s timto problemem?

Jak ulozit data

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.2.2001 03:13:12

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Nejde o zadne ukazatele. V helpu jsou priklady

Ahoj,

Jde o ukazatele, string je typickym prikladem typu, ktery je ukazatelem do
nejake struktury. Typove soubory jsou na toto nepouzitelne (a zaroven i
ponekud zastarale). Priklad, deklarace

var
F: file of string;

samozrejme zpusobi chybu:
Type 'String' needs finalization - not allowed in file type

Jedno mozne reseni je ukladat text jako retezce ukoncene nulou do streamu nebo
urcit znak ktery se v retezci nikdy nevyskytne, slozit tim obe hodnoty Osoba,
Firma do jednoho retezce a ten pak ulozit/nahrat pres TStringList (coz neni
ale zase vhodne pro velke soubory). Take by slo vyuzit trid TReader/TWriter.

FS: TFileStream;
W: TWriter;
S: string;
FS := TFileStream.Create('data.dat', fmCreate);
try
W := TWriter.Create(FS, 16384);
try
W.WriteSignature;
// Ulozime pocet polozek
W.WriteInteger(Memo1.Lines.Count);
for I := 0 to Memo1.Lines.Count - 1 do
begin
S := Memo1.Lines[I];
// Ulozime jednotlive radky TMemo.Lines jako string polozky. Zaznam
// by bylo mozne ulozit postupnym ulozenim jeho jednotlivych polozek
W.WriteString(S);
W.Free;
FS.Free;

FS: TFileStream;
R: TReader;
S: string;
Count, I: Integer;
begin
Memo1.Lines.Clear;
FS := TFileStream.Create('data.dat', fmOpenRead or fmShareDenyWrite);
try
R := TReader.Create(FS, 16384);
try
R.ReadSignature;
// Precteme pocet polozek
Count := R.ReadInteger;
// Precteme jednotlive radky
for I := 1 to Count do
begin
S := R.ReadString;
Memo1.Lines.Add(S);
R.Free;
FS.Free;

WindowMenu

[*] "Fait Jir�, ml." <fait(zv)jakl(tec)cz> - 9.2.2001 05:55:05

Je chyba v knihovnach delphi. Nastavis v MainForm (MDIForm) MainMenu
vlastnost AutoHotKeys na maManual a bude to O.K.

Ahoj

Jiri Fait
[mailto:fait(zv)jakl(tec)cz]